Petak, 31.10.2014.

19:32

Oprez: Zašto je limun pojeftinio?

Limunu, jedan od najrasprostranjenijih citrusnih voćki, cena je pala za čak 40 odsto u odnosu na septembar, ali znate li zašto je to tako?

Izvor: Novosti

Oprez: Zašto je limun pojeftinio? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

97 Komentari

Sortiraj po:

teodora

pre 9 godina

To da je limun neupotrebljiv za gradjane Srbije nije nista novo, neupotrebljivo mleko, kukuruz, itd. Gospoda koja nam uredjuju kupovinu i uvoz hrane je bruka i sramota, samo je pitanje sta vi ljudi jedete i na cemu ste vi i vase porodice, kako vi jedete i sta?

Goran mil

pre 9 godina

Definitivno je u pitanju lobi koji ne moze da se dovoljno ugradi u cenu. Inace znam zenu koja vec desteka godina radi na pijaci i prodaje voce. rece da je ovo poznati sablon kad je u pitanju roba iz Turske, koja je poznata po kvalitetu.
Samo napred lobisti, ali ima nas i koji rzmisljamo i ispitujemo sve.

Ja

pre 9 godina

Šta limun? Pa svi mi odlično znamo da apsolutno sve što se uvozi u ovu..."državu"...je najjeftinije što se može naći! kvalitiet toga nikad nije ni pod tačkom razno, samo cena! Ova...."država"....to odlično zna, ali bitno da je ona dobila svoj deo, a da li će deca da se porazboljevaju nije bitno....slaće narod sms!
Mene samo straaaašno čudi da su trgovci i za ovaj limun uopšte spustili cenu ispod normalne????

krajnje vreme je da stari kompas promenim...

pre 9 godina

Ja prosle nedelje bio bolestan i pio limunadu svaki dan, a vi mi tek sad kazete ovo. Sta sad da radim ? Ako riknem bar da moji znaju koga da tuze ! Doslo je vreme da covek vise ne sme ni vazduh da udise.

marko

pre 9 godina

pa sta oprez...toliki standardi su uvedeni u supermarketima, uopste u trgovini i drzavi da bi sada bili mi gradjani na oprezu...malo morgen...akp ke to istina onda je to skandal posle koga bi celu vladu smenio a markete zatvorio i kaznio....

Grad Niš

pre 9 godina

Letos kupio paradaiz na pijaci u Nišu.Napravio uveče salaticu i probudio me bol u stomaku oko 3 ujutru.Trajao je par sati bol.Kao neko čupanje u stomaku.Raspitam se sutradan i doznah da sva sela oko Niša prskaju paradaiz otrovnim sredstvom koje ima tu moć da preko noć ili dva pocrveni paradaiz koju nam prodaju Sve se prska zato i oboljevamo Pozz.

juju

pre 9 godina

I kora madarina i kora pomorandze je tretirana istim tim, ja kad sam video zapitao sam ae sta je... A oljustite tri cetri pomirandze/mandarine, prsti ce vam biti narandzasti... Probajte i sa limunom, pozutece vam pristi... A kako je dalek put iz J. Amerike, prostom logikom sam zakljucio da je ovde spominjana hemija zapravo boja, jer plod je ubran pre vremena (i dozreva na dalekom putu) i stoga se kora tretira vestackim bojama....
Istom hemijom, samo drugaciji naziv, se koristi i za paradjz , uberu zelen, malo boje, tvrd, crven, nikad lepsi na oko... I takav ostaje jos 10 dana!
dont worry, pojeli ste do sada mnogo toga, kasno je sada za paniku oko ovog limuna :-)

kupac limuna

pre 9 godina

Posle citanja ovog teksta otisao sam u Rodu. Cena kg oko 150 dinara. Nigde deklaracije. Pitam da li je iz Turske, kaze prodavacica - jeste. Pitam gde je deklaracija. Evo tu je, i okrece plocicu sa cenom, na ciojoj poledjini stoji deklaracija. Pitam za koru a ona kaze, pa evo pise da nije za jelo. Ali, pise ispod plocice, mi kupci je ne vidimo. Evo, stavicu da vidite. A zasto kora nije za jelo, pitam. Zato sto je prskan limun, kaze ona. Cime? Otkud ja znam. A znate li da taj otrov prolazi kroz koru? Ne znam, to mora neko da nam kaze, rece ona.
I tako ja taj limun ne kupih. Bacio sam pola kg sto sam kupio pre par dana. drugog limuna nema.
Truj se narode srpski!

Maksa

pre 9 godina

Limun je pojeftinio zato sto je stigao za berbu u Spaniji i Turskoj, a dosad je dolazio iz juzne Amerike. I svaki je prskan, kao i svo ostalo voce uostalom, ne znam cemu panika, pa uvek je bilo tako, zar ne? Ima da se kupi i neprskani, dvaput je skuplji, bar ovde u Austriji.

Postali ste tabloid

pre 9 godina

He, he vest preuzeta sa hrvatskog portala...
Sve voce iz uvoza se tretira, jer nekako mora da stigne na krajnje odrediste.. Bilo I biec..
KOmsije se setile kako da napadnu konkurenciju..
Kupujmo komsijsko yeah right...
A vec vidim natpise ko je uvezao, gde su inspekcije

lanmi

pre 9 godina

cena limuna je pala kao i svake sezone kad krene da stize evropski limun,leti je skup jel dolazi iz Argentine,Paragvaja,J.Afrike.na svakoj kutiji juznog voca pise cime je tretiran,voskiran...nista novo!cista novinarska ne obavestenost!

reptil humanus

pre 9 godina

Voce se toliko prska da cak i paraziti i misevi zaobilaze to. Jedan je naucnik rekao ispricao sljedece; ako sumljate u neki proizvod, pustite pacova da proba. Ako i pacov pobjegne onda je proizvod otrovan. Misevi i pacovi imaju prirodnu detekciju protiv otrova. Ljudi konzumiraju sve, narocito jeftino.

Caliope

pre 9 godina

Radim u kaficu i primetila sam u poslednje vreme, da limun koji je iseckan pocrni posle sat vremena. Ranije je mogao da stoji mnogo vise a da ne promeni izgled i miris.
P.S. Postoje kafici gde se limun pere pre koriscenja.

Aleksandar

pre 9 godina

Evo jedan savet,pa probajte sa tim!Svo voce i povrce pre konzumiranja potopite u toplu vodu oko litra vode,i sipajte kafenu kasicicu sode bikarbone i ostavite oko 30 do 40 minuta!Naravno to isperite i uzivajte!

žalosna sova

pre 9 godina

Imam limun u kući i stalno mi rađa, pa ako bi svaki treći komšija imao po jedno stablo u saksiji bilo bi za sve, e sad ako treba da se tako organizujemo i za mleko i slaninu onda smo ga ugasili hahhaha

Machine Gun

pre 9 godina

Smesni komentari neukih ljudi. Ovaj fungicid se koristi od '70. Naravno da smeju da ga uvoze, odobren je u EU. Svi agrumi se njime prskaju i svi to rade. I limun od 150 i onaj od 450 din.

Andja

pre 9 godina

Imamo 2 mala drveta limuna posadjena u 2 drvena bureta, (okolina Nisa) posadili smo ih iz fazona. Plodovi su veliki i bledo zuti, unutra kao svaki limun, zreli i jestivi kao kupovni. Preko zime su u garazi. Probajte ako imate dvoriste

nemacka

pre 9 godina

@moler - ne secam se da sam to vidjala u srbiji, u nemackoj postoje naravno razne klase limuna, i na svakom pise da li sme ili ne da se jed kora, da li je tretiran itd. samo tzv bio limun, neprskan, koji je i skuplji moze da se jede ceo.

Ox

pre 9 godina

Cisto da ne bude zabune. I onaj limun od 450 dinara je imao tretiranu koru !!!
Pre godinu dana sam na pakovanju narandzi primetio natpis da je kora tretirana "necim" i da se ne sme koristiti u ljudskoj ishrani (supljikava vrecica, uvoz iz Grcke). Od tada sam poceo da citam deklaracije/nalepnice na citrusnom vocu i na svakoj stoji isti natpis da kora nije za upotrebu. Ovo vazi i za limun i za narandzu i za limetu. Malo sam citao po netu i shvatio da ne postoji nacin da se tretirana kora opere da bi bila bezbedna za upotrebu. Kao sto je i u ovom tekstu navedeno, ti fungicidi su prilicno otrovni. Od tada sam se, na zalost, oprostio od mog omiljenog koktela (caipirinha) i izbacio koru iz upotrebe u svim receptima.

Kada sam pre par dana bio u Tempo hipermarketu video sam da se kod nas pojavio organski limun i organske narandze. Njihova kora bi trebala da je bezbedna za upotrebu. Kazem "bi trebala", jer ne znam koliko moze da se veruje svim tim sertifikacionim telima koji daju potvrdu da je nesto organic.

Jela Vita

pre 9 godina

Zasto nije objavljeno ko je uvoznik ili uvoznici? Moraju da imaju resenje za pustanje limuna u promet od fitosanitarne i inspekcije za bezbednost hrane jer je roba iz uvoza te se kao takva mora uzorkovati radi analiza.

Neko

pre 9 godina

Nista cudno. Recicu samo da i u nekim zemljama EU (Austrija i Njemacka) na pojedinim pakovanjima ponekad takodje pise da kora limuna nije jestiva, a isto odnosi i na krastavac (vjerovatno u zavisnosto odakle ga uvoze). Medjutim, postoje i bioloski proizvodi koji nisu prskani, ali su 2 do 3 puta su skuplji. Ja uvijek kupujem biolosko za dijete, ali u manjim kolicinama jer je zaista preskupo. Radije cu mu napraviti jednu casu limunade, nego cijelu flasu od limuna u kome ima vise hemije nego svega ostalog zajedno. I nije samo limun prskan, nego svo povrce i voce!!! Zato je najbolje imati svoju bastu za povrce i posaditi par vocki (ko je u mogucnosti) nego se trovati pesticidima, herbicidima, insekticidima, fungicidima... kada je neko zadnji put vidio crva u jabuci kupljenoj u supermarketu?

Знак питања

pre 9 godina

Лимун сам купила јуче као бих направила додатак соку од цеђене поморанџе. И пошто сам по природи осетљива особа одмах сам препознала да са лимуном нешто није у реду (по мирису и укусу). Међутим, нисам знала тачно шта је проблем, мислила сам да можда грешим. Једва сам попила тај сок хтела сам да проспем а преостали лимун да бацим. Данас сам сасвим случајно наишла на овај текст.

Darko

pre 9 godina

Informacija o imazalilu je TAČNA, ali sama vest nije uopšte ništa novo, ne vidim razlog za senzaciju.

Najskoriji primer je da ste pre nekoliko meseci napisali i objavili članak o tome koliko je pomorandžina kora zdrava, ali ste nakon komentara posetilaca da kora citrusnih voća na našem tržištu obično nije preporučljiva za jelo (piše na deklaraciji), taj članak uklonili. Trebali ste ga ostaviti da bih ga sada linkovao. Ima tih tekstova unazad x godina, ali nisu napisani u senzacionalističkom kvazi-novinarskom stilu.

drvobradi

pre 9 godina

Skroz povrsan clanak, bez pocetka i zakljucka. Limun je pojeftinio zato sto sada dolazi iz Turske, Italije i Grcke, a pre toga je dolazio iz Argentine. Sta mislite cime je prskan taj limun kada treba da ostane svez do Evrope? Imazalil je fungicid kojim se prska limun da ne bi istrulio u transportu. Svaki limun iz supermarketa ima prskanu koru, jedino je pitanje cime. Takodje, ako je voce u sezoni u Evropi, manja je potreba da se prska, posto se brze transportuje i brze prodaje.

Boro

pre 9 godina

Šta se zgražavate za ovaj limun kada je većina voća i povrća u prodavnicama ili pijacama balsamovano bilo iz uvoza ili domaće jer bi gubici bili veliki.Ja sam proizvodim voće i povrće bez ikakvog tretiranja ali zato je prinos tri puta manji a kod skladištenja jabuke se pokvare 50posto. Što god vam neko priča da nije tako laže osim ako ne skladišti u hladnjači sa regulisanom temperaturom i vlažnošću ali kad treba da izađe iz hladnjače opet ga balsamuju da nebi izgubio profit dok ja ne gledam da li se isplati. Zato je jedina prava strategija da se što više proizvoda zamrzava što i ja u poslednje vreme radim za svoje potrebe..

Aky

pre 9 godina

Ljudi ne mojte da ste tupavi ovakve limune i pomorandže jedemo oduvek briga sve njih (uvoznike) za nas nego je sad odjednom nekome ostalo viška neprodatih po skupljoj ceni jer niko nije hteo da ih kupi za 300+ dinara pa bi sad da nas nateraju da plaćamo skuplje ono što ne bi ni trebali da kupujemo moj deda je živeo 86god a nikad ove "južne" gluposti nije okusio!

Darko

pre 9 godina

Moram poslati još jedan komentar, koji će biti komentar na sve ostale komentare, jer se očigledno podigla panika, a onaj ko je ovu vest kreirao, to je i postigao.

1) "Ovo je prenota sa portala koji se bavi teorijama zavere": Ne, imazalil je stvaran, i vest je stvarna, ali je malo prepumpana. Imazalil prodire najviše do žutog sloja, a u tragovima do ploda, koncentracija se može smanjiti pranjem ili ostavljanjem limuna u mlakoj vodi (do 50 stepeni). Postoji jedna studija na netu, čiji sam link i ranije ostavljao, dakle prava naučna studija, a ne rekla kazala varijanta.

2) "Dajte ime firme, dajte ime preveranta, lopova, ubicu..." (i slični komentari): Ne, nema mesta za linč, jer ovo već regulisano i ovakva citrusna voća se odavno uvoze sigurno već 10 godina. Eh, sad, slažem se da ovo nije idealno rešenje, ali neka nam se jave naši iz okolnih EU zemalja (Nemačka, Francuska, Švedska...) i neka podele iskustva - da li i tamo ova citrusna voća prodaju sa ovim upozorenjem. Da li se i tamo tretiraju fungicidima i pesticidima, pa kora više nije za ljudsku upotrebu? Tako se postupno rešava problem, a ne pozivom na linč.

propaganda

pre 9 godina

Očito je da Hrvatske dolaze ovakve informacije jer na tržišta susjednih zemalja trebaju plasirati svoj ,kao i mandarine koje ne mogu izvoziti na tržište EU ,jer im je preskupo pakovanje ,pa sada raznim tekstovima plaši kupce da ne kupuju ničije osim njenih ,pošto su oni zdravi da" zdraviji" ne mogu biti .Ha,ha ,ha

Mirko

pre 9 godina

PA ova drzava oslobadja i one sto su svercovali megatone cigareta godinama.
Lopovima cija je krivica dokazana sastarevaju slucajevi,

Limuni nikoga ne interesuju.

alex

pre 9 godina

Postali smo ozbiljna država, nema šta!!! Još da sada povećaju dozvoljeni nivo ovog otrova u stvar rešena. Sve je po zakonu!!! Moje divljenje!!!

Saša

pre 9 godina

Tekst je preuzet sa hrvatskog portala.Oni imaju svoju proizvodnju limuna , a ovaj je uvozni.Samim tim to im je konkurencija.Što se tiče prskanja fungicidima , to svi rade.Da je uvoznik Idea sve bi bilo "uredu".

olja

pre 9 godina

naravno da se kora limuna koristi samo kada je poznatog porekla, mnogi su povrsno procitali vest, problem je sto preparat kojim su plodovi tretirani prodire kroz ceo plod...za to smo sad saznali, a koliko ima toga sto ne znamo....

Vladimir

pre 9 godina

Epa sad da je ova nasa drzava - pravna drzava, odmah bi se ustanovilo KO JE UVEZAO voce u ovakvom stanju, i ovako tretirano, a i institucije koje su dale odobrenje da to voce moze da se prodaje na nasem trzistu I SVE IH OTERATI U ZATVOR!!!!

Bozidar

pre 9 godina

Limun može da uspeva u Srbiji. Moj deda ga je gajio u velikim saksijama, koje su zimi sklanjane u toplije prostore. Rađao je dovoljno za ličnu upotrebu preko leta.
(boris, 01. novembar 2014 09:53)
Limun ne radja tokom let's vec zimi.

Pro patria

pre 9 godina

Ako je ovo tačno - onda protiv uvoznika treba podnijeti krivičnu prijavu, a (super)markete i ostale trgovine, koje su prodavale ovaj "limun" kazniti po zakonu i ZATVORITI, takođe u skladu s zakonom! Država bi trebala da efikasnije djeluje i zaštiti porošače od ovakvih uvoznih
(i domaćih) "proizvoda". Pogledajte samo jabuke na tim tezgama - ni jedna ne miriše! A jabuka iz Srbije - mora da miriše!

lightinthesoup

pre 9 godina

Citrusno voce se godinama premazuje raznim hemikalijama da bi se sacuvali tokom transporta i da bi duze ostalo svezeg izgleda. To nije nista novo, ja vec 10god ne koristim koru u ishrani. Samo ja ne znam kad je limun kostao 450din u srbiji?

boris

pre 9 godina

Limun može da uspeva u Srbiji. Moj deda ga je gajio u velikim saksijama, koje su zimi sklanjane u toplije prostore. Rađao je dovoljno za ličnu upotrebu preko leta.

Dejan Kostić

pre 9 godina

Ko kontrolise limun i sve ostalo sto jedemo-niko. Ko je odgvoran za to-niko. Ko se bogati na racun zdravlja gradjana-neko. Potruse nas hranom i plastikom.

Slovenac, dugogodišnji čitalac

pre 9 godina

Uzimao sam limun od 450 din kao i ovaj od 150 i odmah sam primetio čudan ukus, kao da je bajat ili stajao u nekom magacinu godinu dana. Na žalost ja obožavam koru tako da mi je sad malo frka posle ovog teksta.
(Ivan, 31. oktobar 2014 23:45)
Sam tog problema nemam. U svim trgovinama piše, da kora citrusa nije za upotrebu. Ne jedem ni kore banana, ćak jabuka i kruške su mi draže olupljene. U stvari sam došao godinama do toga, da mi se ćak moja supruga, najbolja od svih, sviđa najviše bez korice!:) A ti, kako hočeš- tvoj život, tvoj izbor!

hajde da nesto (pre)pisemo..

pre 9 godina

Tekst prepisan iz Tportal-a (HR) - odnosi se na istrazivanje u Hrvatskoj..
Negde se ne navodi da se radi o trzistu Srbije (moguce, ali ne znamo). Cak se i cena odnosi na Hrvatsku (10kn), a cena limuna u Srbiji je drugacija.
Portal 'supermarket.info' ne postoji, postoji portal 'supermarketi.info (HR portal)..
Ne sirite paniku, pre nego sto istrazite i proverite da li je i koda nas zaista uvezen ovakav limun...

n.bgd

pre 9 godina

Ne verujte svemu sto procitate. Verovatno neko podmece konkurenciji i sl. Dovoljan je jedan clanak i ljudi prestaju da kupuju piletinu, ribu , limun ... ne dajte da vas mediji zatupljuju - Dzoni Stulic

Marko

pre 9 godina

A što je radnik u Vojvodini pre nekoliko meseci preminuo jer je jeo višnje (prilikom branja) prskane pesticidima, nikom ništa. Bavim se proizvodnjom i "zdrava" zaštita je skupa i u glavnom se koristi jeftina sa dužom karencom. Zato kupite kvrgavo, pegavo i nejednako voce i povrće.

Ivan

pre 9 godina

Uzimao sam limun od 450 din kao i ovaj od 150 i odmah sam primetio čudan ukus, kao da je bajat ili stajao u nekom magacinu godinu dana. Na žalost ja obožavam koru tako da mi je sad malo frka posle ovog teksta.

u prolazu

pre 9 godina

Veći je problem tiabendazol kojim je tretiran nego imazalil. I onaj od 450 i ovaj je isti tretman prošao i kao takav ga koristite 40 godina. Svi agrumi i banane su isto tretirani da bi izdržali toliki trnsport. I takvo voće je kako u Tokiju,Ženevi tako i u Vlasotincu i Srbobranu.Kada neko počne da se bavi novinarstvom daju mu pijačni barometar i ovakve tekstove da piše.
Kora nije za jelo i svakom pametnom je to jasno. Kora samo od organik limuna se može koristiti.
Pa vi lepo u kafićima ceđenu narandžu naručite koja je puna fungicida,voska i fekalnih bakterija.
Živeli.

Realista

pre 9 godina

Ako je tako - ko je dozvolio da se takav proizvod uveze? ili su uredbom podigli preko noci prag tolerancije srba na fungicide po dobrom starom naprednom obicaju?

Mirko

pre 9 godina

Onaj koje rekao da je limun pojeftinio jer se sprema berba je verovatno dao pravu informaciju.

Na nasu zalost i pomorandze i limun se odavno tretiraju sa imazalilom, samo sto je konacno u Srbiji to neko napisao. U EU drzavama to pise skoro na svakom dzacicu pomorandzi.

bezimena

pre 9 godina

kako to sme da se prodaje?
(dex, 31. oktobar 2014 20:43)

Zašto ne bi smelo? Na deklaraciji, koja je na gajbici, sve piše, a vlast će da kaže kako zakoni u toj oblasti još nisu uredjeni...

Ja lično, nosim lupu sa sobom i sve čitam, a kada nešto ne razumem i ne znam, ne kupujem dok ne proverim na netu.

ana

pre 9 godina

Limun je pojeftinio, jer u oktobru pocinje berba na Mediteranu. Pa naravno da je uvozni, ja jos nisam čula cda u Srbiji uspeva limun. Tretiran je bas kao i svi drugi agrumi u prodaji kod nas, ne treba koristiti koru.

Dunster

pre 9 godina

Kilogram crnogorskih mandarina je od 30 do 50 centi, ekstra kvalitet. Kod nas ih nema. Sa troskovima prevoza, trgovackom marzom kod nas cena ne bi smela da predje 80 dinara.

charuga

pre 9 godina

lupate gluposti...
limun koji je bio 320 u nabavci je bio argentinski..ovaj sad je iliri,turski,i on je 100-120 u nabavci..prosto jeftiniji je...nema veze sa fungicidima....

pex

pre 9 godina

I to je to? Minijaturna vest na sred portala? A neopisive gluposti su u udarnim rubrikama? Alo urednistvo?????? Pa ovo je direktan atak na nas, vas, vasu i nasu decu..... Smesta ostavka ministra trgovine, svih glavesina carine koji su ovo dopustile da se pojavi na nasim stolovima...

dragan

pre 9 godina

zaista,ko je odgovoran za uvoz ovakbog.povrca,i trovanje naroda,da ne kazem dece.Inace koristim limun svakodnevno.Ako ja kao gradjanin ne smem da se oslonim na drzavu i one koji treba da se bave ovim stvarima.Onda svi kolektivno treba da pocrkamo ili se odselimo iz ove sramote od zemlje...

Otpor!

pre 9 godina

I kako je moguce da je taj fungicid za koji je dokazano da je kancerogen, uopste legalan, jos se lagano napise upozornenje, i to se tako prodaje? Sa druge strane (nije to tema ali...) marihuana je u ilegali, a dokazano je da leci, ili ublazava ismptome mnogih bolesti. Pojedinci odredjuju pravila koja odgovaraju uvek njima, a na stetu sirokih masa. Ova planeta je skrenula negde pogresno.

Smart

pre 9 godina

Sta znaci ovo upozorenje kupcima, da li je moguce da Vi kao novinska kuca niste se zvanicno obratili nadleznim organima da otrovnu robu povuku sa trzista, a sta reci o inspekcijama koje su zaduzene da toksicna roba ne dodje u prodaju, drzava je jos jednom stala na stranu tajkuna a protiv svojih gradjana.

Iskusni gastarbajter

pre 9 godina

Zivim skoro 5 decenija u Nemackoj i uvek je u svim prodavnicama principjelno kora limuna neupotrebljiva za jelo i to svako zna i toga se pridrzava. Ako nekome treba kora limuna koja je ispravna za ljudsku ishranu onda se to kupuje u specijalizovanim "Bio" (organic) prodavnicama, uz odgovarajucu cenu - podrazumeva se.

Realista

pre 9 godina

Ako je tako - ko je dozvolio da se takav proizvod uveze? ili su uredbom podigli preko noci prag tolerancije srba na fungicide po dobrom starom naprednom obicaju?

pex

pre 9 godina

I to je to? Minijaturna vest na sred portala? A neopisive gluposti su u udarnim rubrikama? Alo urednistvo?????? Pa ovo je direktan atak na nas, vas, vasu i nasu decu..... Smesta ostavka ministra trgovine, svih glavesina carine koji su ovo dopustile da se pojavi na nasim stolovima...

Smart

pre 9 godina

Sta znaci ovo upozorenje kupcima, da li je moguce da Vi kao novinska kuca niste se zvanicno obratili nadleznim organima da otrovnu robu povuku sa trzista, a sta reci o inspekcijama koje su zaduzene da toksicna roba ne dodje u prodaju, drzava je jos jednom stala na stranu tajkuna a protiv svojih gradjana.

Iskusni gastarbajter

pre 9 godina

Zivim skoro 5 decenija u Nemackoj i uvek je u svim prodavnicama principjelno kora limuna neupotrebljiva za jelo i to svako zna i toga se pridrzava. Ako nekome treba kora limuna koja je ispravna za ljudsku ishranu onda se to kupuje u specijalizovanim "Bio" (organic) prodavnicama, uz odgovarajucu cenu - podrazumeva se.

Marko

pre 9 godina

A što je radnik u Vojvodini pre nekoliko meseci preminuo jer je jeo višnje (prilikom branja) prskane pesticidima, nikom ništa. Bavim se proizvodnjom i "zdrava" zaštita je skupa i u glavnom se koristi jeftina sa dužom karencom. Zato kupite kvrgavo, pegavo i nejednako voce i povrće.

Otpor!

pre 9 godina

I kako je moguce da je taj fungicid za koji je dokazano da je kancerogen, uopste legalan, jos se lagano napise upozornenje, i to se tako prodaje? Sa druge strane (nije to tema ali...) marihuana je u ilegali, a dokazano je da leci, ili ublazava ismptome mnogih bolesti. Pojedinci odredjuju pravila koja odgovaraju uvek njima, a na stetu sirokih masa. Ova planeta je skrenula negde pogresno.

hajde da nesto (pre)pisemo..

pre 9 godina

Tekst prepisan iz Tportal-a (HR) - odnosi se na istrazivanje u Hrvatskoj..
Negde se ne navodi da se radi o trzistu Srbije (moguce, ali ne znamo). Cak se i cena odnosi na Hrvatsku (10kn), a cena limuna u Srbiji je drugacija.
Portal 'supermarket.info' ne postoji, postoji portal 'supermarketi.info (HR portal)..
Ne sirite paniku, pre nego sto istrazite i proverite da li je i koda nas zaista uvezen ovakav limun...

ana

pre 9 godina

Limun je pojeftinio, jer u oktobru pocinje berba na Mediteranu. Pa naravno da je uvozni, ja jos nisam čula cda u Srbiji uspeva limun. Tretiran je bas kao i svi drugi agrumi u prodaji kod nas, ne treba koristiti koru.

dragan

pre 9 godina

zaista,ko je odgovoran za uvoz ovakbog.povrca,i trovanje naroda,da ne kazem dece.Inace koristim limun svakodnevno.Ako ja kao gradjanin ne smem da se oslonim na drzavu i one koji treba da se bave ovim stvarima.Onda svi kolektivno treba da pocrkamo ili se odselimo iz ove sramote od zemlje...

u prolazu

pre 9 godina

Veći je problem tiabendazol kojim je tretiran nego imazalil. I onaj od 450 i ovaj je isti tretman prošao i kao takav ga koristite 40 godina. Svi agrumi i banane su isto tretirani da bi izdržali toliki trnsport. I takvo voće je kako u Tokiju,Ženevi tako i u Vlasotincu i Srbobranu.Kada neko počne da se bavi novinarstvom daju mu pijačni barometar i ovakve tekstove da piše.
Kora nije za jelo i svakom pametnom je to jasno. Kora samo od organik limuna se može koristiti.
Pa vi lepo u kafićima ceđenu narandžu naručite koja je puna fungicida,voska i fekalnih bakterija.
Živeli.

Dunster

pre 9 godina

Kilogram crnogorskih mandarina je od 30 do 50 centi, ekstra kvalitet. Kod nas ih nema. Sa troskovima prevoza, trgovackom marzom kod nas cena ne bi smela da predje 80 dinara.

Mirko

pre 9 godina

Onaj koje rekao da je limun pojeftinio jer se sprema berba je verovatno dao pravu informaciju.

Na nasu zalost i pomorandze i limun se odavno tretiraju sa imazalilom, samo sto je konacno u Srbiji to neko napisao. U EU drzavama to pise skoro na svakom dzacicu pomorandzi.

kupac limuna

pre 9 godina

Posle citanja ovog teksta otisao sam u Rodu. Cena kg oko 150 dinara. Nigde deklaracije. Pitam da li je iz Turske, kaze prodavacica - jeste. Pitam gde je deklaracija. Evo tu je, i okrece plocicu sa cenom, na ciojoj poledjini stoji deklaracija. Pitam za koru a ona kaze, pa evo pise da nije za jelo. Ali, pise ispod plocice, mi kupci je ne vidimo. Evo, stavicu da vidite. A zasto kora nije za jelo, pitam. Zato sto je prskan limun, kaze ona. Cime? Otkud ja znam. A znate li da taj otrov prolazi kroz koru? Ne znam, to mora neko da nam kaze, rece ona.
I tako ja taj limun ne kupih. Bacio sam pola kg sto sam kupio pre par dana. drugog limuna nema.
Truj se narode srpski!

bezimena

pre 9 godina

kako to sme da se prodaje?
(dex, 31. oktobar 2014 20:43)

Zašto ne bi smelo? Na deklaraciji, koja je na gajbici, sve piše, a vlast će da kaže kako zakoni u toj oblasti još nisu uredjeni...

Ja lično, nosim lupu sa sobom i sve čitam, a kada nešto ne razumem i ne znam, ne kupujem dok ne proverim na netu.

Vladimir

pre 9 godina

Epa sad da je ova nasa drzava - pravna drzava, odmah bi se ustanovilo KO JE UVEZAO voce u ovakvom stanju, i ovako tretirano, a i institucije koje su dale odobrenje da to voce moze da se prodaje na nasem trzistu I SVE IH OTERATI U ZATVOR!!!!

Dejan Kostić

pre 9 godina

Ko kontrolise limun i sve ostalo sto jedemo-niko. Ko je odgvoran za to-niko. Ko se bogati na racun zdravlja gradjana-neko. Potruse nas hranom i plastikom.

boris

pre 9 godina

Limun može da uspeva u Srbiji. Moj deda ga je gajio u velikim saksijama, koje su zimi sklanjane u toplije prostore. Rađao je dovoljno za ličnu upotrebu preko leta.

charuga

pre 9 godina

lupate gluposti...
limun koji je bio 320 u nabavci je bio argentinski..ovaj sad je iliri,turski,i on je 100-120 u nabavci..prosto jeftiniji je...nema veze sa fungicidima....

Ox

pre 9 godina

Cisto da ne bude zabune. I onaj limun od 450 dinara je imao tretiranu koru !!!
Pre godinu dana sam na pakovanju narandzi primetio natpis da je kora tretirana "necim" i da se ne sme koristiti u ljudskoj ishrani (supljikava vrecica, uvoz iz Grcke). Od tada sam poceo da citam deklaracije/nalepnice na citrusnom vocu i na svakoj stoji isti natpis da kora nije za upotrebu. Ovo vazi i za limun i za narandzu i za limetu. Malo sam citao po netu i shvatio da ne postoji nacin da se tretirana kora opere da bi bila bezbedna za upotrebu. Kao sto je i u ovom tekstu navedeno, ti fungicidi su prilicno otrovni. Od tada sam se, na zalost, oprostio od mog omiljenog koktela (caipirinha) i izbacio koru iz upotrebe u svim receptima.

Kada sam pre par dana bio u Tempo hipermarketu video sam da se kod nas pojavio organski limun i organske narandze. Njihova kora bi trebala da je bezbedna za upotrebu. Kazem "bi trebala", jer ne znam koliko moze da se veruje svim tim sertifikacionim telima koji daju potvrdu da je nesto organic.

Andja

pre 9 godina

Imamo 2 mala drveta limuna posadjena u 2 drvena bureta, (okolina Nisa) posadili smo ih iz fazona. Plodovi su veliki i bledo zuti, unutra kao svaki limun, zreli i jestivi kao kupovni. Preko zime su u garazi. Probajte ako imate dvoriste

n.bgd

pre 9 godina

Ne verujte svemu sto procitate. Verovatno neko podmece konkurenciji i sl. Dovoljan je jedan clanak i ljudi prestaju da kupuju piletinu, ribu , limun ... ne dajte da vas mediji zatupljuju - Dzoni Stulic

Saša

pre 9 godina

Tekst je preuzet sa hrvatskog portala.Oni imaju svoju proizvodnju limuna , a ovaj je uvozni.Samim tim to im je konkurencija.Što se tiče prskanja fungicidima , to svi rade.Da je uvoznik Idea sve bi bilo "uredu".

reptil humanus

pre 9 godina

Voce se toliko prska da cak i paraziti i misevi zaobilaze to. Jedan je naucnik rekao ispricao sljedece; ako sumljate u neki proizvod, pustite pacova da proba. Ako i pacov pobjegne onda je proizvod otrovan. Misevi i pacovi imaju prirodnu detekciju protiv otrova. Ljudi konzumiraju sve, narocito jeftino.

alex

pre 9 godina

Postali smo ozbiljna država, nema šta!!! Još da sada povećaju dozvoljeni nivo ovog otrova u stvar rešena. Sve je po zakonu!!! Moje divljenje!!!

Machine Gun

pre 9 godina

Smesni komentari neukih ljudi. Ovaj fungicid se koristi od '70. Naravno da smeju da ga uvoze, odobren je u EU. Svi agrumi se njime prskaju i svi to rade. I limun od 150 i onaj od 450 din.

olja

pre 9 godina

naravno da se kora limuna koristi samo kada je poznatog porekla, mnogi su povrsno procitali vest, problem je sto preparat kojim su plodovi tretirani prodire kroz ceo plod...za to smo sad saznali, a koliko ima toga sto ne znamo....

Pro patria

pre 9 godina

Ako je ovo tačno - onda protiv uvoznika treba podnijeti krivičnu prijavu, a (super)markete i ostale trgovine, koje su prodavale ovaj "limun" kazniti po zakonu i ZATVORITI, takođe u skladu s zakonom! Država bi trebala da efikasnije djeluje i zaštiti porošače od ovakvih uvoznih
(i domaćih) "proizvoda". Pogledajte samo jabuke na tim tezgama - ni jedna ne miriše! A jabuka iz Srbije - mora da miriše!

Mirko

pre 9 godina

PA ova drzava oslobadja i one sto su svercovali megatone cigareta godinama.
Lopovima cija je krivica dokazana sastarevaju slucajevi,

Limuni nikoga ne interesuju.

Caliope

pre 9 godina

Radim u kaficu i primetila sam u poslednje vreme, da limun koji je iseckan pocrni posle sat vremena. Ranije je mogao da stoji mnogo vise a da ne promeni izgled i miris.
P.S. Postoje kafici gde se limun pere pre koriscenja.

Slovenac, dugogodišnji čitalac

pre 9 godina

Uzimao sam limun od 450 din kao i ovaj od 150 i odmah sam primetio čudan ukus, kao da je bajat ili stajao u nekom magacinu godinu dana. Na žalost ja obožavam koru tako da mi je sad malo frka posle ovog teksta.
(Ivan, 31. oktobar 2014 23:45)
Sam tog problema nemam. U svim trgovinama piše, da kora citrusa nije za upotrebu. Ne jedem ni kore banana, ćak jabuka i kruške su mi draže olupljene. U stvari sam došao godinama do toga, da mi se ćak moja supruga, najbolja od svih, sviđa najviše bez korice!:) A ti, kako hočeš- tvoj život, tvoj izbor!

Ivan

pre 9 godina

Uzimao sam limun od 450 din kao i ovaj od 150 i odmah sam primetio čudan ukus, kao da je bajat ili stajao u nekom magacinu godinu dana. Na žalost ja obožavam koru tako da mi je sad malo frka posle ovog teksta.

lightinthesoup

pre 9 godina

Citrusno voce se godinama premazuje raznim hemikalijama da bi se sacuvali tokom transporta i da bi duze ostalo svezeg izgleda. To nije nista novo, ja vec 10god ne koristim koru u ishrani. Samo ja ne znam kad je limun kostao 450din u srbiji?

marko

pre 9 godina

pa sta oprez...toliki standardi su uvedeni u supermarketima, uopste u trgovini i drzavi da bi sada bili mi gradjani na oprezu...malo morgen...akp ke to istina onda je to skandal posle koga bi celu vladu smenio a markete zatvorio i kaznio....

Maksa

pre 9 godina

Limun je pojeftinio zato sto je stigao za berbu u Spaniji i Turskoj, a dosad je dolazio iz juzne Amerike. I svaki je prskan, kao i svo ostalo voce uostalom, ne znam cemu panika, pa uvek je bilo tako, zar ne? Ima da se kupi i neprskani, dvaput je skuplji, bar ovde u Austriji.

drvobradi

pre 9 godina

Skroz povrsan clanak, bez pocetka i zakljucka. Limun je pojeftinio zato sto sada dolazi iz Turske, Italije i Grcke, a pre toga je dolazio iz Argentine. Sta mislite cime je prskan taj limun kada treba da ostane svez do Evrope? Imazalil je fungicid kojim se prska limun da ne bi istrulio u transportu. Svaki limun iz supermarketa ima prskanu koru, jedino je pitanje cime. Takodje, ako je voce u sezoni u Evropi, manja je potreba da se prska, posto se brze transportuje i brze prodaje.

Boro

pre 9 godina

Šta se zgražavate za ovaj limun kada je većina voća i povrća u prodavnicama ili pijacama balsamovano bilo iz uvoza ili domaće jer bi gubici bili veliki.Ja sam proizvodim voće i povrće bez ikakvog tretiranja ali zato je prinos tri puta manji a kod skladištenja jabuke se pokvare 50posto. Što god vam neko priča da nije tako laže osim ako ne skladišti u hladnjači sa regulisanom temperaturom i vlažnošću ali kad treba da izađe iz hladnjače opet ga balsamuju da nebi izgubio profit dok ja ne gledam da li se isplati. Zato je jedina prava strategija da se što više proizvoda zamrzava što i ja u poslednje vreme radim za svoje potrebe..

juju

pre 9 godina

I kora madarina i kora pomorandze je tretirana istim tim, ja kad sam video zapitao sam ae sta je... A oljustite tri cetri pomirandze/mandarine, prsti ce vam biti narandzasti... Probajte i sa limunom, pozutece vam pristi... A kako je dalek put iz J. Amerike, prostom logikom sam zakljucio da je ovde spominjana hemija zapravo boja, jer plod je ubran pre vremena (i dozreva na dalekom putu) i stoga se kora tretira vestackim bojama....
Istom hemijom, samo drugaciji naziv, se koristi i za paradjz , uberu zelen, malo boje, tvrd, crven, nikad lepsi na oko... I takav ostaje jos 10 dana!
dont worry, pojeli ste do sada mnogo toga, kasno je sada za paniku oko ovog limuna :-)

Знак питања

pre 9 godina

Лимун сам купила јуче као бих направила додатак соку од цеђене поморанџе. И пошто сам по природи осетљива особа одмах сам препознала да са лимуном нешто није у реду (по мирису и укусу). Међутим, нисам знала тачно шта је проблем, мислила сам да можда грешим. Једва сам попила тај сок хтела сам да проспем а преостали лимун да бацим. Данас сам сасвим случајно наишла на овај текст.

žalosna sova

pre 9 godina

Imam limun u kući i stalno mi rađa, pa ako bi svaki treći komšija imao po jedno stablo u saksiji bilo bi za sve, e sad ako treba da se tako organizujemo i za mleko i slaninu onda smo ga ugasili hahhaha

Grad Niš

pre 9 godina

Letos kupio paradaiz na pijaci u Nišu.Napravio uveče salaticu i probudio me bol u stomaku oko 3 ujutru.Trajao je par sati bol.Kao neko čupanje u stomaku.Raspitam se sutradan i doznah da sva sela oko Niša prskaju paradaiz otrovnim sredstvom koje ima tu moć da preko noć ili dva pocrveni paradaiz koju nam prodaju Sve se prska zato i oboljevamo Pozz.

Aleksandar

pre 9 godina

Evo jedan savet,pa probajte sa tim!Svo voce i povrce pre konzumiranja potopite u toplu vodu oko litra vode,i sipajte kafenu kasicicu sode bikarbone i ostavite oko 30 do 40 minuta!Naravno to isperite i uzivajte!

Bozidar

pre 9 godina

Limun može da uspeva u Srbiji. Moj deda ga je gajio u velikim saksijama, koje su zimi sklanjane u toplije prostore. Rađao je dovoljno za ličnu upotrebu preko leta.
(boris, 01. novembar 2014 09:53)
Limun ne radja tokom let's vec zimi.

propaganda

pre 9 godina

Očito je da Hrvatske dolaze ovakve informacije jer na tržišta susjednih zemalja trebaju plasirati svoj ,kao i mandarine koje ne mogu izvoziti na tržište EU ,jer im je preskupo pakovanje ,pa sada raznim tekstovima plaši kupce da ne kupuju ničije osim njenih ,pošto su oni zdravi da" zdraviji" ne mogu biti .Ha,ha ,ha

Neko

pre 9 godina

Nista cudno. Recicu samo da i u nekim zemljama EU (Austrija i Njemacka) na pojedinim pakovanjima ponekad takodje pise da kora limuna nije jestiva, a isto odnosi i na krastavac (vjerovatno u zavisnosto odakle ga uvoze). Medjutim, postoje i bioloski proizvodi koji nisu prskani, ali su 2 do 3 puta su skuplji. Ja uvijek kupujem biolosko za dijete, ali u manjim kolicinama jer je zaista preskupo. Radije cu mu napraviti jednu casu limunade, nego cijelu flasu od limuna u kome ima vise hemije nego svega ostalog zajedno. I nije samo limun prskan, nego svo povrce i voce!!! Zato je najbolje imati svoju bastu za povrce i posaditi par vocki (ko je u mogucnosti) nego se trovati pesticidima, herbicidima, insekticidima, fungicidima... kada je neko zadnji put vidio crva u jabuci kupljenoj u supermarketu?

nemacka

pre 9 godina

@moler - ne secam se da sam to vidjala u srbiji, u nemackoj postoje naravno razne klase limuna, i na svakom pise da li sme ili ne da se jed kora, da li je tretiran itd. samo tzv bio limun, neprskan, koji je i skuplji moze da se jede ceo.

Postali ste tabloid

pre 9 godina

He, he vest preuzeta sa hrvatskog portala...
Sve voce iz uvoza se tretira, jer nekako mora da stigne na krajnje odrediste.. Bilo I biec..
KOmsije se setile kako da napadnu konkurenciju..
Kupujmo komsijsko yeah right...
A vec vidim natpise ko je uvezao, gde su inspekcije

Aky

pre 9 godina

Ljudi ne mojte da ste tupavi ovakve limune i pomorandže jedemo oduvek briga sve njih (uvoznike) za nas nego je sad odjednom nekome ostalo viška neprodatih po skupljoj ceni jer niko nije hteo da ih kupi za 300+ dinara pa bi sad da nas nateraju da plaćamo skuplje ono što ne bi ni trebali da kupujemo moj deda je živeo 86god a nikad ove "južne" gluposti nije okusio!

Darko

pre 9 godina

Moram poslati još jedan komentar, koji će biti komentar na sve ostale komentare, jer se očigledno podigla panika, a onaj ko je ovu vest kreirao, to je i postigao.

1) "Ovo je prenota sa portala koji se bavi teorijama zavere": Ne, imazalil je stvaran, i vest je stvarna, ali je malo prepumpana. Imazalil prodire najviše do žutog sloja, a u tragovima do ploda, koncentracija se može smanjiti pranjem ili ostavljanjem limuna u mlakoj vodi (do 50 stepeni). Postoji jedna studija na netu, čiji sam link i ranije ostavljao, dakle prava naučna studija, a ne rekla kazala varijanta.

2) "Dajte ime firme, dajte ime preveranta, lopova, ubicu..." (i slični komentari): Ne, nema mesta za linč, jer ovo već regulisano i ovakva citrusna voća se odavno uvoze sigurno već 10 godina. Eh, sad, slažem se da ovo nije idealno rešenje, ali neka nam se jave naši iz okolnih EU zemalja (Nemačka, Francuska, Švedska...) i neka podele iskustva - da li i tamo ova citrusna voća prodaju sa ovim upozorenjem. Da li se i tamo tretiraju fungicidima i pesticidima, pa kora više nije za ljudsku upotrebu? Tako se postupno rešava problem, a ne pozivom na linč.

Darko

pre 9 godina

Informacija o imazalilu je TAČNA, ali sama vest nije uopšte ništa novo, ne vidim razlog za senzaciju.

Najskoriji primer je da ste pre nekoliko meseci napisali i objavili članak o tome koliko je pomorandžina kora zdrava, ali ste nakon komentara posetilaca da kora citrusnih voća na našem tržištu obično nije preporučljiva za jelo (piše na deklaraciji), taj članak uklonili. Trebali ste ga ostaviti da bih ga sada linkovao. Ima tih tekstova unazad x godina, ali nisu napisani u senzacionalističkom kvazi-novinarskom stilu.

lanmi

pre 9 godina

cena limuna je pala kao i svake sezone kad krene da stize evropski limun,leti je skup jel dolazi iz Argentine,Paragvaja,J.Afrike.na svakoj kutiji juznog voca pise cime je tretiran,voskiran...nista novo!cista novinarska ne obavestenost!

Jela Vita

pre 9 godina

Zasto nije objavljeno ko je uvoznik ili uvoznici? Moraju da imaju resenje za pustanje limuna u promet od fitosanitarne i inspekcije za bezbednost hrane jer je roba iz uvoza te se kao takva mora uzorkovati radi analiza.

krajnje vreme je da stari kompas promenim...

pre 9 godina

Ja prosle nedelje bio bolestan i pio limunadu svaki dan, a vi mi tek sad kazete ovo. Sta sad da radim ? Ako riknem bar da moji znaju koga da tuze ! Doslo je vreme da covek vise ne sme ni vazduh da udise.

Ja

pre 9 godina

Šta limun? Pa svi mi odlično znamo da apsolutno sve što se uvozi u ovu..."državu"...je najjeftinije što se može naći! kvalitiet toga nikad nije ni pod tačkom razno, samo cena! Ova...."država"....to odlično zna, ali bitno da je ona dobila svoj deo, a da li će deca da se porazboljevaju nije bitno....slaće narod sms!
Mene samo straaaašno čudi da su trgovci i za ovaj limun uopšte spustili cenu ispod normalne????

Goran mil

pre 9 godina

Definitivno je u pitanju lobi koji ne moze da se dovoljno ugradi u cenu. Inace znam zenu koja vec desteka godina radi na pijaci i prodaje voce. rece da je ovo poznati sablon kad je u pitanju roba iz Turske, koja je poznata po kvalitetu.
Samo napred lobisti, ali ima nas i koji rzmisljamo i ispitujemo sve.

teodora

pre 9 godina

To da je limun neupotrebljiv za gradjane Srbije nije nista novo, neupotrebljivo mleko, kukuruz, itd. Gospoda koja nam uredjuju kupovinu i uvoz hrane je bruka i sramota, samo je pitanje sta vi ljudi jedete i na cemu ste vi i vase porodice, kako vi jedete i sta?

charuga

pre 9 godina

lupate gluposti...
limun koji je bio 320 u nabavci je bio argentinski..ovaj sad je iliri,turski,i on je 100-120 u nabavci..prosto jeftiniji je...nema veze sa fungicidima....

Ivan

pre 9 godina

Uzimao sam limun od 450 din kao i ovaj od 150 i odmah sam primetio čudan ukus, kao da je bajat ili stajao u nekom magacinu godinu dana. Na žalost ja obožavam koru tako da mi je sad malo frka posle ovog teksta.

ana

pre 9 godina

Limun je pojeftinio, jer u oktobru pocinje berba na Mediteranu. Pa naravno da je uvozni, ja jos nisam čula cda u Srbiji uspeva limun. Tretiran je bas kao i svi drugi agrumi u prodaji kod nas, ne treba koristiti koru.

Bozidar

pre 9 godina

Limun može da uspeva u Srbiji. Moj deda ga je gajio u velikim saksijama, koje su zimi sklanjane u toplije prostore. Rađao je dovoljno za ličnu upotrebu preko leta.
(boris, 01. novembar 2014 09:53)
Limun ne radja tokom let's vec zimi.

n.bgd

pre 9 godina

Ne verujte svemu sto procitate. Verovatno neko podmece konkurenciji i sl. Dovoljan je jedan clanak i ljudi prestaju da kupuju piletinu, ribu , limun ... ne dajte da vas mediji zatupljuju - Dzoni Stulic

propaganda

pre 9 godina

Očito je da Hrvatske dolaze ovakve informacije jer na tržišta susjednih zemalja trebaju plasirati svoj ,kao i mandarine koje ne mogu izvoziti na tržište EU ,jer im je preskupo pakovanje ,pa sada raznim tekstovima plaši kupce da ne kupuju ničije osim njenih ,pošto su oni zdravi da" zdraviji" ne mogu biti .Ha,ha ,ha

lightinthesoup

pre 9 godina

Citrusno voce se godinama premazuje raznim hemikalijama da bi se sacuvali tokom transporta i da bi duze ostalo svezeg izgleda. To nije nista novo, ja vec 10god ne koristim koru u ishrani. Samo ja ne znam kad je limun kostao 450din u srbiji?

Iskusni gastarbajter

pre 9 godina

Zivim skoro 5 decenija u Nemackoj i uvek je u svim prodavnicama principjelno kora limuna neupotrebljiva za jelo i to svako zna i toga se pridrzava. Ako nekome treba kora limuna koja je ispravna za ljudsku ishranu onda se to kupuje u specijalizovanim "Bio" (organic) prodavnicama, uz odgovarajucu cenu - podrazumeva se.

Знак питања

pre 9 godina

Лимун сам купила јуче као бих направила додатак соку од цеђене поморанџе. И пошто сам по природи осетљива особа одмах сам препознала да са лимуном нешто није у реду (по мирису и укусу). Међутим, нисам знала тачно шта је проблем, мислила сам да можда грешим. Једва сам попила тај сок хтела сам да проспем а преостали лимун да бацим. Данас сам сасвим случајно наишла на овај текст.

kupac limuna

pre 9 godina

Posle citanja ovog teksta otisao sam u Rodu. Cena kg oko 150 dinara. Nigde deklaracije. Pitam da li je iz Turske, kaze prodavacica - jeste. Pitam gde je deklaracija. Evo tu je, i okrece plocicu sa cenom, na ciojoj poledjini stoji deklaracija. Pitam za koru a ona kaze, pa evo pise da nije za jelo. Ali, pise ispod plocice, mi kupci je ne vidimo. Evo, stavicu da vidite. A zasto kora nije za jelo, pitam. Zato sto je prskan limun, kaze ona. Cime? Otkud ja znam. A znate li da taj otrov prolazi kroz koru? Ne znam, to mora neko da nam kaze, rece ona.
I tako ja taj limun ne kupih. Bacio sam pola kg sto sam kupio pre par dana. drugog limuna nema.
Truj se narode srpski!

hajde da nesto (pre)pisemo..

pre 9 godina

Tekst prepisan iz Tportal-a (HR) - odnosi se na istrazivanje u Hrvatskoj..
Negde se ne navodi da se radi o trzistu Srbije (moguce, ali ne znamo). Cak se i cena odnosi na Hrvatsku (10kn), a cena limuna u Srbiji je drugacija.
Portal 'supermarket.info' ne postoji, postoji portal 'supermarketi.info (HR portal)..
Ne sirite paniku, pre nego sto istrazite i proverite da li je i koda nas zaista uvezen ovakav limun...

Otpor!

pre 9 godina

I kako je moguce da je taj fungicid za koji je dokazano da je kancerogen, uopste legalan, jos se lagano napise upozornenje, i to se tako prodaje? Sa druge strane (nije to tema ali...) marihuana je u ilegali, a dokazano je da leci, ili ublazava ismptome mnogih bolesti. Pojedinci odredjuju pravila koja odgovaraju uvek njima, a na stetu sirokih masa. Ova planeta je skrenula negde pogresno.

pex

pre 9 godina

I to je to? Minijaturna vest na sred portala? A neopisive gluposti su u udarnim rubrikama? Alo urednistvo?????? Pa ovo je direktan atak na nas, vas, vasu i nasu decu..... Smesta ostavka ministra trgovine, svih glavesina carine koji su ovo dopustile da se pojavi na nasim stolovima...

Slovenac, dugogodišnji čitalac

pre 9 godina

Uzimao sam limun od 450 din kao i ovaj od 150 i odmah sam primetio čudan ukus, kao da je bajat ili stajao u nekom magacinu godinu dana. Na žalost ja obožavam koru tako da mi je sad malo frka posle ovog teksta.
(Ivan, 31. oktobar 2014 23:45)
Sam tog problema nemam. U svim trgovinama piše, da kora citrusa nije za upotrebu. Ne jedem ni kore banana, ćak jabuka i kruške su mi draže olupljene. U stvari sam došao godinama do toga, da mi se ćak moja supruga, najbolja od svih, sviđa najviše bez korice!:) A ti, kako hočeš- tvoj život, tvoj izbor!

reptil humanus

pre 9 godina

Voce se toliko prska da cak i paraziti i misevi zaobilaze to. Jedan je naucnik rekao ispricao sljedece; ako sumljate u neki proizvod, pustite pacova da proba. Ako i pacov pobjegne onda je proizvod otrovan. Misevi i pacovi imaju prirodnu detekciju protiv otrova. Ljudi konzumiraju sve, narocito jeftino.

lanmi

pre 9 godina

cena limuna je pala kao i svake sezone kad krene da stize evropski limun,leti je skup jel dolazi iz Argentine,Paragvaja,J.Afrike.na svakoj kutiji juznog voca pise cime je tretiran,voskiran...nista novo!cista novinarska ne obavestenost!

Saša

pre 9 godina

Tekst je preuzet sa hrvatskog portala.Oni imaju svoju proizvodnju limuna , a ovaj je uvozni.Samim tim to im je konkurencija.Što se tiče prskanja fungicidima , to svi rade.Da je uvoznik Idea sve bi bilo "uredu".

Maksa

pre 9 godina

Limun je pojeftinio zato sto je stigao za berbu u Spaniji i Turskoj, a dosad je dolazio iz juzne Amerike. I svaki je prskan, kao i svo ostalo voce uostalom, ne znam cemu panika, pa uvek je bilo tako, zar ne? Ima da se kupi i neprskani, dvaput je skuplji, bar ovde u Austriji.

dragan

pre 9 godina

zaista,ko je odgovoran za uvoz ovakbog.povrca,i trovanje naroda,da ne kazem dece.Inace koristim limun svakodnevno.Ako ja kao gradjanin ne smem da se oslonim na drzavu i one koji treba da se bave ovim stvarima.Onda svi kolektivno treba da pocrkamo ili se odselimo iz ove sramote od zemlje...

Realista

pre 9 godina

Ako je tako - ko je dozvolio da se takav proizvod uveze? ili su uredbom podigli preko noci prag tolerancije srba na fungicide po dobrom starom naprednom obicaju?

Postali ste tabloid

pre 9 godina

He, he vest preuzeta sa hrvatskog portala...
Sve voce iz uvoza se tretira, jer nekako mora da stigne na krajnje odrediste.. Bilo I biec..
KOmsije se setile kako da napadnu konkurenciju..
Kupujmo komsijsko yeah right...
A vec vidim natpise ko je uvezao, gde su inspekcije

Aleksandar

pre 9 godina

Evo jedan savet,pa probajte sa tim!Svo voce i povrce pre konzumiranja potopite u toplu vodu oko litra vode,i sipajte kafenu kasicicu sode bikarbone i ostavite oko 30 do 40 minuta!Naravno to isperite i uzivajte!

u prolazu

pre 9 godina

Veći je problem tiabendazol kojim je tretiran nego imazalil. I onaj od 450 i ovaj je isti tretman prošao i kao takav ga koristite 40 godina. Svi agrumi i banane su isto tretirani da bi izdržali toliki trnsport. I takvo voće je kako u Tokiju,Ženevi tako i u Vlasotincu i Srbobranu.Kada neko počne da se bavi novinarstvom daju mu pijačni barometar i ovakve tekstove da piše.
Kora nije za jelo i svakom pametnom je to jasno. Kora samo od organik limuna se može koristiti.
Pa vi lepo u kafićima ceđenu narandžu naručite koja je puna fungicida,voska i fekalnih bakterija.
Živeli.

Pro patria

pre 9 godina

Ako je ovo tačno - onda protiv uvoznika treba podnijeti krivičnu prijavu, a (super)markete i ostale trgovine, koje su prodavale ovaj "limun" kazniti po zakonu i ZATVORITI, takođe u skladu s zakonom! Država bi trebala da efikasnije djeluje i zaštiti porošače od ovakvih uvoznih
(i domaćih) "proizvoda". Pogledajte samo jabuke na tim tezgama - ni jedna ne miriše! A jabuka iz Srbije - mora da miriše!

juju

pre 9 godina

I kora madarina i kora pomorandze je tretirana istim tim, ja kad sam video zapitao sam ae sta je... A oljustite tri cetri pomirandze/mandarine, prsti ce vam biti narandzasti... Probajte i sa limunom, pozutece vam pristi... A kako je dalek put iz J. Amerike, prostom logikom sam zakljucio da je ovde spominjana hemija zapravo boja, jer plod je ubran pre vremena (i dozreva na dalekom putu) i stoga se kora tretira vestackim bojama....
Istom hemijom, samo drugaciji naziv, se koristi i za paradjz , uberu zelen, malo boje, tvrd, crven, nikad lepsi na oko... I takav ostaje jos 10 dana!
dont worry, pojeli ste do sada mnogo toga, kasno je sada za paniku oko ovog limuna :-)

bezimena

pre 9 godina

kako to sme da se prodaje?
(dex, 31. oktobar 2014 20:43)

Zašto ne bi smelo? Na deklaraciji, koja je na gajbici, sve piše, a vlast će da kaže kako zakoni u toj oblasti još nisu uredjeni...

Ja lično, nosim lupu sa sobom i sve čitam, a kada nešto ne razumem i ne znam, ne kupujem dok ne proverim na netu.

boris

pre 9 godina

Limun može da uspeva u Srbiji. Moj deda ga je gajio u velikim saksijama, koje su zimi sklanjane u toplije prostore. Rađao je dovoljno za ličnu upotrebu preko leta.

Smart

pre 9 godina

Sta znaci ovo upozorenje kupcima, da li je moguce da Vi kao novinska kuca niste se zvanicno obratili nadleznim organima da otrovnu robu povuku sa trzista, a sta reci o inspekcijama koje su zaduzene da toksicna roba ne dodje u prodaju, drzava je jos jednom stala na stranu tajkuna a protiv svojih gradjana.

Dunster

pre 9 godina

Kilogram crnogorskih mandarina je od 30 do 50 centi, ekstra kvalitet. Kod nas ih nema. Sa troskovima prevoza, trgovackom marzom kod nas cena ne bi smela da predje 80 dinara.

Aky

pre 9 godina

Ljudi ne mojte da ste tupavi ovakve limune i pomorandže jedemo oduvek briga sve njih (uvoznike) za nas nego je sad odjednom nekome ostalo viška neprodatih po skupljoj ceni jer niko nije hteo da ih kupi za 300+ dinara pa bi sad da nas nateraju da plaćamo skuplje ono što ne bi ni trebali da kupujemo moj deda je živeo 86god a nikad ove "južne" gluposti nije okusio!

Machine Gun

pre 9 godina

Smesni komentari neukih ljudi. Ovaj fungicid se koristi od '70. Naravno da smeju da ga uvoze, odobren je u EU. Svi agrumi se njime prskaju i svi to rade. I limun od 150 i onaj od 450 din.

Marko

pre 9 godina

A što je radnik u Vojvodini pre nekoliko meseci preminuo jer je jeo višnje (prilikom branja) prskane pesticidima, nikom ništa. Bavim se proizvodnjom i "zdrava" zaštita je skupa i u glavnom se koristi jeftina sa dužom karencom. Zato kupite kvrgavo, pegavo i nejednako voce i povrće.

Vladimir

pre 9 godina

Epa sad da je ova nasa drzava - pravna drzava, odmah bi se ustanovilo KO JE UVEZAO voce u ovakvom stanju, i ovako tretirano, a i institucije koje su dale odobrenje da to voce moze da se prodaje na nasem trzistu I SVE IH OTERATI U ZATVOR!!!!

Caliope

pre 9 godina

Radim u kaficu i primetila sam u poslednje vreme, da limun koji je iseckan pocrni posle sat vremena. Ranije je mogao da stoji mnogo vise a da ne promeni izgled i miris.
P.S. Postoje kafici gde se limun pere pre koriscenja.

olja

pre 9 godina

naravno da se kora limuna koristi samo kada je poznatog porekla, mnogi su povrsno procitali vest, problem je sto preparat kojim su plodovi tretirani prodire kroz ceo plod...za to smo sad saznali, a koliko ima toga sto ne znamo....

Mirko

pre 9 godina

PA ova drzava oslobadja i one sto su svercovali megatone cigareta godinama.
Lopovima cija je krivica dokazana sastarevaju slucajevi,

Limuni nikoga ne interesuju.

Dejan Kostić

pre 9 godina

Ko kontrolise limun i sve ostalo sto jedemo-niko. Ko je odgvoran za to-niko. Ko se bogati na racun zdravlja gradjana-neko. Potruse nas hranom i plastikom.

alex

pre 9 godina

Postali smo ozbiljna država, nema šta!!! Još da sada povećaju dozvoljeni nivo ovog otrova u stvar rešena. Sve je po zakonu!!! Moje divljenje!!!

drvobradi

pre 9 godina

Skroz povrsan clanak, bez pocetka i zakljucka. Limun je pojeftinio zato sto sada dolazi iz Turske, Italije i Grcke, a pre toga je dolazio iz Argentine. Sta mislite cime je prskan taj limun kada treba da ostane svez do Evrope? Imazalil je fungicid kojim se prska limun da ne bi istrulio u transportu. Svaki limun iz supermarketa ima prskanu koru, jedino je pitanje cime. Takodje, ako je voce u sezoni u Evropi, manja je potreba da se prska, posto se brze transportuje i brze prodaje.

Darko

pre 9 godina

Moram poslati još jedan komentar, koji će biti komentar na sve ostale komentare, jer se očigledno podigla panika, a onaj ko je ovu vest kreirao, to je i postigao.

1) "Ovo je prenota sa portala koji se bavi teorijama zavere": Ne, imazalil je stvaran, i vest je stvarna, ali je malo prepumpana. Imazalil prodire najviše do žutog sloja, a u tragovima do ploda, koncentracija se može smanjiti pranjem ili ostavljanjem limuna u mlakoj vodi (do 50 stepeni). Postoji jedna studija na netu, čiji sam link i ranije ostavljao, dakle prava naučna studija, a ne rekla kazala varijanta.

2) "Dajte ime firme, dajte ime preveranta, lopova, ubicu..." (i slični komentari): Ne, nema mesta za linč, jer ovo već regulisano i ovakva citrusna voća se odavno uvoze sigurno već 10 godina. Eh, sad, slažem se da ovo nije idealno rešenje, ali neka nam se jave naši iz okolnih EU zemalja (Nemačka, Francuska, Švedska...) i neka podele iskustva - da li i tamo ova citrusna voća prodaju sa ovim upozorenjem. Da li se i tamo tretiraju fungicidima i pesticidima, pa kora više nije za ljudsku upotrebu? Tako se postupno rešava problem, a ne pozivom na linč.

Jela Vita

pre 9 godina

Zasto nije objavljeno ko je uvoznik ili uvoznici? Moraju da imaju resenje za pustanje limuna u promet od fitosanitarne i inspekcije za bezbednost hrane jer je roba iz uvoza te se kao takva mora uzorkovati radi analiza.

Boro

pre 9 godina

Šta se zgražavate za ovaj limun kada je većina voća i povrća u prodavnicama ili pijacama balsamovano bilo iz uvoza ili domaće jer bi gubici bili veliki.Ja sam proizvodim voće i povrće bez ikakvog tretiranja ali zato je prinos tri puta manji a kod skladištenja jabuke se pokvare 50posto. Što god vam neko priča da nije tako laže osim ako ne skladišti u hladnjači sa regulisanom temperaturom i vlažnošću ali kad treba da izađe iz hladnjače opet ga balsamuju da nebi izgubio profit dok ja ne gledam da li se isplati. Zato je jedina prava strategija da se što više proizvoda zamrzava što i ja u poslednje vreme radim za svoje potrebe..

nemacka

pre 9 godina

@moler - ne secam se da sam to vidjala u srbiji, u nemackoj postoje naravno razne klase limuna, i na svakom pise da li sme ili ne da se jed kora, da li je tretiran itd. samo tzv bio limun, neprskan, koji je i skuplji moze da se jede ceo.

Ox

pre 9 godina

Cisto da ne bude zabune. I onaj limun od 450 dinara je imao tretiranu koru !!!
Pre godinu dana sam na pakovanju narandzi primetio natpis da je kora tretirana "necim" i da se ne sme koristiti u ljudskoj ishrani (supljikava vrecica, uvoz iz Grcke). Od tada sam poceo da citam deklaracije/nalepnice na citrusnom vocu i na svakoj stoji isti natpis da kora nije za upotrebu. Ovo vazi i za limun i za narandzu i za limetu. Malo sam citao po netu i shvatio da ne postoji nacin da se tretirana kora opere da bi bila bezbedna za upotrebu. Kao sto je i u ovom tekstu navedeno, ti fungicidi su prilicno otrovni. Od tada sam se, na zalost, oprostio od mog omiljenog koktela (caipirinha) i izbacio koru iz upotrebe u svim receptima.

Kada sam pre par dana bio u Tempo hipermarketu video sam da se kod nas pojavio organski limun i organske narandze. Njihova kora bi trebala da je bezbedna za upotrebu. Kazem "bi trebala", jer ne znam koliko moze da se veruje svim tim sertifikacionim telima koji daju potvrdu da je nesto organic.

žalosna sova

pre 9 godina

Imam limun u kući i stalno mi rađa, pa ako bi svaki treći komšija imao po jedno stablo u saksiji bilo bi za sve, e sad ako treba da se tako organizujemo i za mleko i slaninu onda smo ga ugasili hahhaha

Mirko

pre 9 godina

Onaj koje rekao da je limun pojeftinio jer se sprema berba je verovatno dao pravu informaciju.

Na nasu zalost i pomorandze i limun se odavno tretiraju sa imazalilom, samo sto je konacno u Srbiji to neko napisao. U EU drzavama to pise skoro na svakom dzacicu pomorandzi.

Neko

pre 9 godina

Nista cudno. Recicu samo da i u nekim zemljama EU (Austrija i Njemacka) na pojedinim pakovanjima ponekad takodje pise da kora limuna nije jestiva, a isto odnosi i na krastavac (vjerovatno u zavisnosto odakle ga uvoze). Medjutim, postoje i bioloski proizvodi koji nisu prskani, ali su 2 do 3 puta su skuplji. Ja uvijek kupujem biolosko za dijete, ali u manjim kolicinama jer je zaista preskupo. Radije cu mu napraviti jednu casu limunade, nego cijelu flasu od limuna u kome ima vise hemije nego svega ostalog zajedno. I nije samo limun prskan, nego svo povrce i voce!!! Zato je najbolje imati svoju bastu za povrce i posaditi par vocki (ko je u mogucnosti) nego se trovati pesticidima, herbicidima, insekticidima, fungicidima... kada je neko zadnji put vidio crva u jabuci kupljenoj u supermarketu?

marko

pre 9 godina

pa sta oprez...toliki standardi su uvedeni u supermarketima, uopste u trgovini i drzavi da bi sada bili mi gradjani na oprezu...malo morgen...akp ke to istina onda je to skandal posle koga bi celu vladu smenio a markete zatvorio i kaznio....

krajnje vreme je da stari kompas promenim...

pre 9 godina

Ja prosle nedelje bio bolestan i pio limunadu svaki dan, a vi mi tek sad kazete ovo. Sta sad da radim ? Ako riknem bar da moji znaju koga da tuze ! Doslo je vreme da covek vise ne sme ni vazduh da udise.

Andja

pre 9 godina

Imamo 2 mala drveta limuna posadjena u 2 drvena bureta, (okolina Nisa) posadili smo ih iz fazona. Plodovi su veliki i bledo zuti, unutra kao svaki limun, zreli i jestivi kao kupovni. Preko zime su u garazi. Probajte ako imate dvoriste

Grad Niš

pre 9 godina

Letos kupio paradaiz na pijaci u Nišu.Napravio uveče salaticu i probudio me bol u stomaku oko 3 ujutru.Trajao je par sati bol.Kao neko čupanje u stomaku.Raspitam se sutradan i doznah da sva sela oko Niša prskaju paradaiz otrovnim sredstvom koje ima tu moć da preko noć ili dva pocrveni paradaiz koju nam prodaju Sve se prska zato i oboljevamo Pozz.

Darko

pre 9 godina

Informacija o imazalilu je TAČNA, ali sama vest nije uopšte ništa novo, ne vidim razlog za senzaciju.

Najskoriji primer je da ste pre nekoliko meseci napisali i objavili članak o tome koliko je pomorandžina kora zdrava, ali ste nakon komentara posetilaca da kora citrusnih voća na našem tržištu obično nije preporučljiva za jelo (piše na deklaraciji), taj članak uklonili. Trebali ste ga ostaviti da bih ga sada linkovao. Ima tih tekstova unazad x godina, ali nisu napisani u senzacionalističkom kvazi-novinarskom stilu.

Ja

pre 9 godina

Šta limun? Pa svi mi odlično znamo da apsolutno sve što se uvozi u ovu..."državu"...je najjeftinije što se može naći! kvalitiet toga nikad nije ni pod tačkom razno, samo cena! Ova...."država"....to odlično zna, ali bitno da je ona dobila svoj deo, a da li će deca da se porazboljevaju nije bitno....slaće narod sms!
Mene samo straaaašno čudi da su trgovci i za ovaj limun uopšte spustili cenu ispod normalne????

Goran mil

pre 9 godina

Definitivno je u pitanju lobi koji ne moze da se dovoljno ugradi u cenu. Inace znam zenu koja vec desteka godina radi na pijaci i prodaje voce. rece da je ovo poznati sablon kad je u pitanju roba iz Turske, koja je poznata po kvalitetu.
Samo napred lobisti, ali ima nas i koji rzmisljamo i ispitujemo sve.

teodora

pre 9 godina

To da je limun neupotrebljiv za gradjane Srbije nije nista novo, neupotrebljivo mleko, kukuruz, itd. Gospoda koja nam uredjuju kupovinu i uvoz hrane je bruka i sramota, samo je pitanje sta vi ljudi jedete i na cemu ste vi i vase porodice, kako vi jedete i sta?