Sreda, 29.10.2014.

13:45

Rusi žive u "paralelnoj stvarnosti"

Ruski budžet izrađen je uz cenu nafte od 100 dolara za barel, a kako je cena za 20 dolara niža, ta zemlja živi u "paralelnoj ekonomskoj stvarnosti", piše CNN.

Izvor: B92

Rusi žive u "paralelnoj stvarnosti" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

63 Komentari

Sortiraj po:

Miodrag

pre 9 godina

Ima nepreciznosti u ovim izjavama. Budzet Rusije je projektovan za cenu nafte od 96$ za barel (ne 104$) a ona je sada jedva 80$. Razlika je tacno 20% i to je uzasno mnogo. Cena gasa se nije narocito menjala (nema nekog slicnog Saudijskoj Arabiji koji bi mogao da utice na cenu po diktatu SAD) ali ima vestacki izazvanog problema transporta preko Ukrajine i to dodatno opterecuje dobit od izvoza i na taj nacin i budzet. Posto u budzetu nedostaje sredstava, a sredstva od nafte i gasa predstavljaju vise od 50% dohodka, vlada je pribegla starim i poznatim merama i snizila kurs rublje zasad za tih istih 20%. I taj balans ne moze dugo da opstane jer su posledice nesagledive (inflacija, opadanje kupovne moci stanovnistva itd) i sa dodatnim padom rublje i nafte, doci ce do nesagledivih posledica po rusku privredu i do lancane reakcije u privredi. Jedino, cini se da plan Zapada nije da primora Rusiju na ustupke po Ukrajinskom pitanju, vec nesto mnogo ozbiljnije, nesto sto lici na unistavanje Rusije istim oruzjem kojim je unisten SSSR - bankrotom. Amerika i dalje ima najmocnije oruzje kojim upravlja svetom, a to nisu balisticke rakete vec zelena novcanica.

rade

pre 9 godina

@(srx, 30. oktobar 2014 09:45)
proveri kako to americki privatnici salju hranu na ISS... repariranim motorima napravljenim u doba SSSR u ukrajini... ruska tehnologija 60 i 70 godina... i brate, idi na taj zapad, kada je toliko napredan
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2014&mm=10&dd=29&nav_category=78&nav_id=917732

Miki

pre 9 godina

Ja pre mislim da je Dolar taj koji se nalai u paralelnoj stvarnosti. Ljudi ga cene a po logici Dolar bi odavno morao da devalvira. Dug od preko 100%, los trgovinski balans, preko 70% saveznih drzava je pred bankrotom. Posto Ameri drze ostale pod cizmom, mogu da odrzavaju tu relanost. Uostalom, verodostojnost CNN-a smo videli 90. Sta dalje reci? Ljudima je sirenje senzacija i neistina glavni izvor prihoda.

Laki

pre 9 godina

@ Molim da mi neko strucan pojasni, ako je cena barela u junu bila 100 dolara (ili tako nesto), a sada je oko 80 dolara...zasto kod nas cena benzina ne pada? Koliko vidim benzin bi trebalo da bude jeftiniji za 20%, sto nije slucaj...da li neko zna zasto?

Navodno je jedan od razloga kurs dolara, u junu je bio oko 85, a danas je oko 95. Kurs je odlican nacin da nam ne spustaju cene.

Marko_NS

pre 9 godina

U Lincu na Šelovoj pumpi pre neki dan cena dizela bila 1.18€, a oni nisu najjeftinija pumpa.
Nas bratija iz NIS-a izuva iz cipela.

Proka

pre 9 godina

Kata se pomene nafta vezano za Arapske zemlje odmah se svi nekako raduju da će nafte jednog dana nestati, a kada se nafta i gas spomenu u vezi sa Rusijom svi komentarišu kao da će nafte i gasa biti večno.

Ekonomista amater

pre 9 godina

E kad bi to bilo bas tako jednostavno. Cena na koju je racunat budzet za 2014 je 96$ za barel. Kad se uzme srednja cena za 2014 ona je veca bez obzira na ovaj pad, sto znaci da Rusija ovu godinu zavrsava verovatno sa suficitom budzeta. Za prvih 9 meseci je bio oko 15 milijardi $. Rusija 30% nafte koje prozivede sama trosi, sto znaci da na taj deo svetska cena prakticno ne utice. Prihodi od nafte i gasa su oko polovine budzeta. Sve i da ne proizvede ni litar nafte ni kubik gasa za izvoz, njen rezervni fond i devizne rezerve su dovoljne da zakrpe tu rupu u budzetu narednih 5-6 godina. Ako se uzme i obzir malo zaduznje Rusije i mogucnost finansiranja deficita budzeta zaduzivanjem onda krah sigurno nije za par godina vec je u pitanju decenija, mozda vise. Naravno nije resenje spiskati rezerve, imaju jos mehanizama. Npr devalvacija rublje za 1 rublju za dolar pokriva gubitak u budzetu koji nastaje za par dolara spustanja cene nafte.. itd.. itd..

srx

pre 9 godina

@борис

Kola pravi svako a rakete po neko... Rece covjek oktobra 2014. kada tuce americkih privatnika salje rakete u orbitu i kada privatnici salju module sa hranom i opremom do ISS-a dok Rusi koriste raketu koju je jos pokojni Koroljev dizejnirao za Gagarina. (100% Istina, provjerite) a NASA nema budzeta za brzi razvoj raketa za MARS(!). Dakle, koliko ti Borise ruskih auta posjedujes? A ruskih kompjutera, MP3 player-a, mobilnih telefona, lcd-televizora, medicinske opreme, obuce, odjece...???

Rusi ne proizvode nista a ono malo sto proizvode je takvog kvaliteta da niko ko ima izbor nece da kupi. Imaju tu raketu iz 1950. i naplacuju dostavku potrepstina za ISS trostruko i time narusavaju sporazum koji su imali sa NASA i ostalim partnerima.

Nacija koja opstaje na vodki i gasu koji nije vjecan...nema industrije i prodaje zene na Zapadu. To ti je Rusija danas.

Kad kazes "Dabogda imao ruski auto, da te lijeci ruski ljekar i da ti djeca idu u rusku skolu" zvuci kao kletva. A sad zamjeni ruski sa bilo kojim zapadnom zemljom pa da vidis da li zvuci kao san ili kletva za nas.

rade

pre 9 godina

"To je imalo smisla kada je nafta bila na 115 dolara u junu, ali ne sada", piše CNN.
batice,ako je tako,a sam kazes da je tako, zasto nisi govorio o sestomesecnom suficitu u budzetu od 15%? zasto pominjes samo sadasnji deficit?

Ostap

pre 9 godina

@occam's razor

Au, kiselo grozdje on njega se nekada pravi odlicno visnko sirce. Inace anketa je bila ne o gradjanima vec o politici tih zemalja. A politika vladajucih klika u Srbiji je antinarodska i poltronska prema zapadu. O tome je bila anketa, da li je sada bar malo jasnije.

Samo vas gledam

pre 9 godina

Najveca steta, neprocenjiva, za Rusiju je ta sto se zemlja pod Putinovim rezimom nece modernizovati. A da ce ekonomski propasti pa to je jasno i rusofilima iz Srbije. Rusi su narod koji iz istorije nije nista naucio: niko, nigde i nikad ne moze ziveti bez prijatelja.

борис

pre 9 godina

Antidebil, 29. oktobar 2014 23:24, hocete reci kao izmedju ruske i americke rakete(koja ono pade juce), ili izmedju normalnog Srbina i izbezumljenog evropejca. kola pravi svako, rakete tek po neko, mislite o tome...

nenad

pre 9 godina

Ako se nevaram kad je gorivo kod nas dostiglo sadasnju cenu cena za barel je bila 150dolara. Sada je ispod 100 a cena se ne menja. Jel to spada u reforme.rusi i ameri me ne zanimaju

Srdjan

pre 9 godina

Molim da mi neko strucan pojasni, ako je cena barela u junu bila 100 dolara (ili tako nesto), a sada je oko 80 dolara...zasto kod nas cena benzina ne pada? Koliko vidim benzin bi trebalo da bude jeftiniji za 20%, sto nije slucaj...da li neko zna zasto?

manitu

pre 9 godina

nema sta da ti bude zao,ko nije razumeo njegov problem.. ako to nije istina,Rusija nece propasti zato sto oni nisu razumeli.. samo meni nesto nije jasno,cene nafte padaju a cene benzina ostaju iste???

Slavija

pre 9 godina

Ruje imaju priliku da izvrše zaokret u načinu funkcionisanja njihove privrede. Zemlja koja ima toliko prirodnih resursa (o kojima ameri mogu samo da sanjaju) može da uradi otprilike šta god zaželi. Tako bi mogli, umesto da baziraju na prodaji istih, da krenu nešto da proizvode - jeftine energije, jeftine radne snage, znanja, imaju dovoljno. Treba damo da preskoče stepenicu zvanu kvalitet"- poučeni iskustvom SSSR, to bi trebali da umeju. Kada imaš jedno desetak milijardi Evrića na raspolaganju, nije ih teško uložiti tako da kupiš hiljadu ili dve najvećih stručnjaka u svetu. Ubrzo će se videti da li je Putin jedan najobičniji obaveštajni KGB vo, ili je dovoljno inteligentan za neki veći zaokret.

Potemkinov seljak

pre 9 godina

Kad pročitam većinu komentara vidim da smo i mi u toj istoj "stvarnosti". (goran bb, 29. oktobar 2014 23:53)

Ne, vi ste iza te stvarnosti. Da cuvate Rusima ledja. Nema da brinu.

Lana

pre 9 godina

Zemlja koja planira budžet gatajući oko cene barela nafte, kakav raspad sistema majko mila! Ali, sve je super dok Zapad propada i urušava se po pričama domaćih rusoljuba, a svi pohrlili u majčicu Rusiju jer je tamo budućnost (kakva, ne zna se).

nnn

pre 9 godina

vidim,mnogi se pitaju za stvarnost u usa....pa,ako nisi lenj,možeš i tri posla da radiš,posla ima koliko hoćeš...recimo,samo informatičara raznih profila, ovog trenutka,traže preko 15o.ooo...ako si i pametan,za tebe je nebo granica i po tome je usa apsolutno neponovljiva...celokupan ambijent,logistika,državni aparat i infra struktura su u funkciji rada i 98% amera politika uopšte ne zanima...na socijali su samo oni koji neće ili ne mogu da rade,mada ima i onih, i to dosta,koji žive bedno a neće socijalu ni bonove...

antibot

pre 9 godina

Manite se vi Rusije i Amerike nego ako je pala cena nafte zasto u Srbiji ne pojeftini cena goriva???
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Goran B., 29. oktobar 2014 18:22)

Onaj iz dss-a, petrovic, pavlovic, kako se vec zove, predvodnik ekonomske ruske pete kolone u srbiji, je u vreme dok je kostunica poklanjao nis, pricao kako ce srbija po poklanjanju nis-a imati najnize cene energenata u svetu, nize cak i od onih koje
gasprom ima u rusiji...

Vrzino kolo

pre 9 godina

Pitaju se neki zasto ne padne cena goriva u Srbiji.
Pa zato sto mi imamo visak od 200 000 u birokratiji i administraciji.
Treba plate za te parazitkinje i parazite.
Srbija nema izvoz niti turizam ko hrvatska, tako da se moraju naci pare za krpelje.
E sad nije to najgore, nego sto birokratski sistem i zakoni ometaju privatnu incijativu, tako da se i privatni sektor umtvljuje jer vlada ne zeli da pojednostavi zakone i propise,pojeftini takse, jer onda ova armija ne bi imala bukvalno sta da radi.
A oni su i glasaci sistema..

Milan

pre 9 godina

Ne znam na kojoj ceni nafte je planiran ruski budzet ali znam da, sa obzirom na to koliki je americki spoljni dug, oni bi poslednji imali pravo da o ovome pricaju.

Pedjoni

pre 9 godina

Ako Rusi zive u paralelnoj ekonomskoj stvarnosti, u kojoj stvarnosti zive Amerikanci sa svojim planetarno-vasionskim budzetskim deficitom?
Sto CNN ne odradi pricu o svojoj rodjenoj zemlji i njenom budzetskom deficitu, nego se bavi Rusijuom?
Amerikancima je od zivotnog znacaja vest o Ruskom deficitu, a ne Americkom?

Svi znamo zbog cega i za koga CNN pise ovakve vesti....

Beogradjanin

pre 9 godina

Cilj Putina i njegovih licnih milijardera/Secin,Jakunjin,Bratja Rotenberg,Timocenko/svi iz kooperativa OZERO,je da se vrate na nivo SSSR,milioni tankov,raket a u radnjama dvojnoje nicego.Bice opet zvacke,kolgotke,valjuta po cornomu,votk 3.62 po lavkoj itd.
Rosija-strana cudes.

masha

pre 9 godina

Isuvise se ovi ameri interesuju za nekoga ko zivi u paralelnoj stvarnosti! Mnogo ih to nesto golica! Pa, sta ako i zive? Sta se tp vas tice, okrenite glavu i idite svojim poslom! Ne sekirajte se vi za njih, imaju oni gomilu resursa, snaci ce se vec nekako! Gledajte vi sta cete sa svojim prolemima!

neprijatelj

pre 9 godina

ko o čemu, ameri o Putinu

Putin neporecivo postaje najprepoznatljivija svetska figura .. nešto kao 'Hrist' .. A i halabuku su sličnu podigli. Rado bi ga raspeli, uz svo slavlje razuzdane zombirane mase koju podgajaju

Bora

pre 9 godina

Ma dobro je da EU i Amerika nisu u paralelnoj stvarnosti. Vec pola decenije u recesiji, umislili da su samo oni citav svet, ali lepo je rekao bivsi direktor svetske banke na jednom predavanju studentima " ucite kineski ". Tolko o paralelnom svetu. Jos samo da naglasim su predvidjanja da ce EU za neku godinu postati potpuno beznacajna na ekonomskoj mapi, da ce je Afrika ekonomski prestici do 2025, a o Aziji i da ne pricamo. To su sve predvidjanja vrlo strucnih ljudi. Pitam se da li se Rusija ili EU granici sa Azijom. Sto se same Amerike tice, ona ce gadno biti uvucena u rat sa IS i to ce joj iscrpti resurse, narocito kas IS zauzme naftna polja, onda cemo videti da li ce bas barel da kosta 70$, ako ga uopste bude i bilo ?! Takodje jos jedna stvar mora svim zapadofilima da bude jasna Evropa ne moze bez ruske nafe i ruskog gasa. Svako ko drugacije misli je samo obicna budala i nije upucen u cinjenice. A to cete jos videti i to vrlo brzo.

Pera

pre 9 godina

USA svake godine povecava granicu zaduzenja da bi izbegla bankrot. Tako da novac koji oni trose je kredit a ne realan prihod u budzet kao sto je to kod Rusije i Kine. Ne znam da li moze da se uopste i izracuna koliko je USA duzna.

Super

pre 9 godina

Amerika možda ne živi u paralelnoj stvarnosti kao Rusija, ona je ipak otišla korak dalje. Ona živi u prekognitivnoj ekonomskoj stvarnosti. Projekcije otplate `crte` im sežu u dvadesettreći vek.

occam's razor

pre 9 godina

Rusofili su skolski primer psiholoskog odbranbenog mehanizma racionalizacije poznatijeg kao "kiselo grozdje". Basna kaze kako lisica nije mogla da dohvati grozdje koje je bilo visoko pa je na kraju zakljucila kako je grozdje ionako kiselo i otisla. Ono sto je grozdje za lisicu to je razvijeni zapad za rusofile. Da mogu sutra bi otisli tamo. Inace danas je izasla anketa sprovedena u Rusiji o tome koga obicni gradjani smatraju za svoje prijatelje. Nabrajase oni Kinu, Kazahstan, Belorusiju ali nikako da stignu do Srbije. A zna se kako u ljubavi prolaze ludo zaljubljeni cija je ljubav neuzvracena :)

zrad

pre 9 godina

Zvaničan podatak: američki dug je 17 800 000 000 000 USD. Četrdeset devet (49) miliona amerikanaca je na socijalnoj pomoći i hrani se preko državnih bonova. Sunovrat je počeo kada je Nixon odustao od vezivanja dolara i količine zlata u američkom vlasništvu, već je odobrio štampanje para (ova politika je i danas na snazi).

joca

pre 9 godina

uaooo amerika kaze po procenama goldman saksa, ma nije nego, brinu se siroti za boljitak ruskog gradjanina... amerika nasla drugima da prica kako zive iznad svojih mogucnosti, zemlja koja stampa dolare ko wc papir i zaduzuje se preko glave nasla rusima da da prica pricice...

ss

pre 9 godina

zemlja koja stampa dolare ko wc papir i zaduzuje se preko glave nasla rusima da da prica pricice...
(joca, 29. oktobar 2014 18:24)
Vidim da puno znas o US ekonomiji!! FYI, ako izuzmemo energente samo Kalifornija ima veci GNP od Rusije.

Put your money where your mouth is

pre 9 godina

CNN nasao za shodno da komentarise ruski budzet, a ni malo se ne brine zato sto americki budzet opstaje samo zahvaljujuci tome sto kongres svake godine izglasava novu granicu zaduzenosti i time privremeno odlaze bankrot USA

sumorni

pre 9 godina

"Piše CNN. Majka paralelne stvarnosti.
(fuj, 29. oktobar 2014 18:25)"

Ne, to priča ruski ministar finansija.

Lepo piše u članku.

Pročitao si ga? Ili je naše očekivanje za tolikim tvojim umnim naporom bez ikakve osnove?

rat

pre 9 godina

Cena nafte ce padati dok NATO ne bude spreman za otovreni sukob sa Rusijom i dok Rusija ne pretrpi ogroman ekonomski udarac i najvecu recesiju u istoriji. Nakon maksimalnog pada cene nafte na svetskom trzistu, sledi napad na Iran, a u narednih mesec dana otici cena nafte i za 200%, zbog napada na Iran i naglog skoka cene nefte USA ulazi u konflikt sa Kinom. USA i NATO istog momenta pocinju rat sa Rusijom, koji ce prerasti u svetski. Toga cemo svi biti svedoci i to ubrzo, vrlo moguce do kraja naredne godine. Sve je spremno, i to odavno, mocni ljudi sveta resili su da desetkuju covecanstvo i nema povratka .Rezultat rata u mnogome ce zavisiti od stava Kine.

Miroslav

pre 9 godina

a CNN je sav u realnosti,pa samo fercera!!! o Boze,Boze ko sve ne daje sebi za pravo da objasnjava tudje postupke. zalosno je sve ovo. muka mi je vise od ovog novog hladnog rata u manjem obliku,obliku "ekonomskog prebijanja"!!!
a CNN je mnogo smesan!!!

Ddule

pre 9 godina

Pa evo im trziste u Srbiju. Mogu jos da poskupe gas i naftu i eto, opet im dolazi na njihovu prognozu od 104 dolara, a ako je potrebno cak i vise od toga!

dario

pre 9 godina

Tako su Amerikanci slomili i SSSR. Uz pomoć saveznika Saudijske Arabije koja je najveći proizvođać nafte na svijetu kao i same USA-e koje su drugi su povečali proizvodnju i oborili cijenu što je dovelo do ekonomskog sloma i bankrota SSSR-a. Naravno ovo je uopšteno ali Amerikanci isti recept koriste i sada. Rusi nisu razvili ekonomiju od raspada SSSR-a, te nemaju dovoljno razvijenu tržišnu industriju koja bi pokrila gubitke koje imaju sa izvozom sirovina od kojih oni žive. Rusija podsječa na boksera koji ima tzv. staklene noge pa čudi da su ušli u klinč sa zapadom i Amerikancima. Očito nisu naučili lekciju. Slijedi im ponovo knock out!

Put your money where your mouth is

pre 9 godina

CNN nasao za shodno da komentarise ruski budzet, a ni malo se ne brine zato sto americki budzet opstaje samo zahvaljujuci tome sto kongres svake godine izglasava novu granicu zaduzenosti i time privremeno odlaze bankrot USA

joca

pre 9 godina

uaooo amerika kaze po procenama goldman saksa, ma nije nego, brinu se siroti za boljitak ruskog gradjanina... amerika nasla drugima da prica kako zive iznad svojih mogucnosti, zemlja koja stampa dolare ko wc papir i zaduzuje se preko glave nasla rusima da da prica pricice...

dario

pre 9 godina

Tako su Amerikanci slomili i SSSR. Uz pomoć saveznika Saudijske Arabije koja je najveći proizvođać nafte na svijetu kao i same USA-e koje su drugi su povečali proizvodnju i oborili cijenu što je dovelo do ekonomskog sloma i bankrota SSSR-a. Naravno ovo je uopšteno ali Amerikanci isti recept koriste i sada. Rusi nisu razvili ekonomiju od raspada SSSR-a, te nemaju dovoljno razvijenu tržišnu industriju koja bi pokrila gubitke koje imaju sa izvozom sirovina od kojih oni žive. Rusija podsječa na boksera koji ima tzv. staklene noge pa čudi da su ušli u klinč sa zapadom i Amerikancima. Očito nisu naučili lekciju. Slijedi im ponovo knock out!

sumorni

pre 9 godina

"Piše CNN. Majka paralelne stvarnosti.
(fuj, 29. oktobar 2014 18:25)"

Ne, to priča ruski ministar finansija.

Lepo piše u članku.

Pročitao si ga? Ili je naše očekivanje za tolikim tvojim umnim naporom bez ikakve osnove?

Ddule

pre 9 godina

Pa evo im trziste u Srbiju. Mogu jos da poskupe gas i naftu i eto, opet im dolazi na njihovu prognozu od 104 dolara, a ako je potrebno cak i vise od toga!

ss

pre 9 godina

zemlja koja stampa dolare ko wc papir i zaduzuje se preko glave nasla rusima da da prica pricice...
(joca, 29. oktobar 2014 18:24)
Vidim da puno znas o US ekonomiji!! FYI, ako izuzmemo energente samo Kalifornija ima veci GNP od Rusije.

Miroslav

pre 9 godina

a CNN je sav u realnosti,pa samo fercera!!! o Boze,Boze ko sve ne daje sebi za pravo da objasnjava tudje postupke. zalosno je sve ovo. muka mi je vise od ovog novog hladnog rata u manjem obliku,obliku "ekonomskog prebijanja"!!!
a CNN je mnogo smesan!!!

zrad

pre 9 godina

Zvaničan podatak: američki dug je 17 800 000 000 000 USD. Četrdeset devet (49) miliona amerikanaca je na socijalnoj pomoći i hrani se preko državnih bonova. Sunovrat je počeo kada je Nixon odustao od vezivanja dolara i količine zlata u američkom vlasništvu, već je odobrio štampanje para (ova politika je i danas na snazi).

occam's razor

pre 9 godina

Rusofili su skolski primer psiholoskog odbranbenog mehanizma racionalizacije poznatijeg kao "kiselo grozdje". Basna kaze kako lisica nije mogla da dohvati grozdje koje je bilo visoko pa je na kraju zakljucila kako je grozdje ionako kiselo i otisla. Ono sto je grozdje za lisicu to je razvijeni zapad za rusofile. Da mogu sutra bi otisli tamo. Inace danas je izasla anketa sprovedena u Rusiji o tome koga obicni gradjani smatraju za svoje prijatelje. Nabrajase oni Kinu, Kazahstan, Belorusiju ali nikako da stignu do Srbije. A zna se kako u ljubavi prolaze ludo zaljubljeni cija je ljubav neuzvracena :)

Pedjoni

pre 9 godina

Ako Rusi zive u paralelnoj ekonomskoj stvarnosti, u kojoj stvarnosti zive Amerikanci sa svojim planetarno-vasionskim budzetskim deficitom?
Sto CNN ne odradi pricu o svojoj rodjenoj zemlji i njenom budzetskom deficitu, nego se bavi Rusijuom?
Amerikancima je od zivotnog znacaja vest o Ruskom deficitu, a ne Americkom?

Svi znamo zbog cega i za koga CNN pise ovakve vesti....

masha

pre 9 godina

Isuvise se ovi ameri interesuju za nekoga ko zivi u paralelnoj stvarnosti! Mnogo ih to nesto golica! Pa, sta ako i zive? Sta se tp vas tice, okrenite glavu i idite svojim poslom! Ne sekirajte se vi za njih, imaju oni gomilu resursa, snaci ce se vec nekako! Gledajte vi sta cete sa svojim prolemima!

Pera

pre 9 godina

USA svake godine povecava granicu zaduzenja da bi izbegla bankrot. Tako da novac koji oni trose je kredit a ne realan prihod u budzet kao sto je to kod Rusije i Kine. Ne znam da li moze da se uopste i izracuna koliko je USA duzna.

neprijatelj

pre 9 godina

ko o čemu, ameri o Putinu

Putin neporecivo postaje najprepoznatljivija svetska figura .. nešto kao 'Hrist' .. A i halabuku su sličnu podigli. Rado bi ga raspeli, uz svo slavlje razuzdane zombirane mase koju podgajaju

rat

pre 9 godina

Cena nafte ce padati dok NATO ne bude spreman za otovreni sukob sa Rusijom i dok Rusija ne pretrpi ogroman ekonomski udarac i najvecu recesiju u istoriji. Nakon maksimalnog pada cene nafte na svetskom trzistu, sledi napad na Iran, a u narednih mesec dana otici cena nafte i za 200%, zbog napada na Iran i naglog skoka cene nefte USA ulazi u konflikt sa Kinom. USA i NATO istog momenta pocinju rat sa Rusijom, koji ce prerasti u svetski. Toga cemo svi biti svedoci i to ubrzo, vrlo moguce do kraja naredne godine. Sve je spremno, i to odavno, mocni ljudi sveta resili su da desetkuju covecanstvo i nema povratka .Rezultat rata u mnogome ce zavisiti od stava Kine.

Bora

pre 9 godina

Ma dobro je da EU i Amerika nisu u paralelnoj stvarnosti. Vec pola decenije u recesiji, umislili da su samo oni citav svet, ali lepo je rekao bivsi direktor svetske banke na jednom predavanju studentima " ucite kineski ". Tolko o paralelnom svetu. Jos samo da naglasim su predvidjanja da ce EU za neku godinu postati potpuno beznacajna na ekonomskoj mapi, da ce je Afrika ekonomski prestici do 2025, a o Aziji i da ne pricamo. To su sve predvidjanja vrlo strucnih ljudi. Pitam se da li se Rusija ili EU granici sa Azijom. Sto se same Amerike tice, ona ce gadno biti uvucena u rat sa IS i to ce joj iscrpti resurse, narocito kas IS zauzme naftna polja, onda cemo videti da li ce bas barel da kosta 70$, ako ga uopste bude i bilo ?! Takodje jos jedna stvar mora svim zapadofilima da bude jasna Evropa ne moze bez ruske nafe i ruskog gasa. Svako ko drugacije misli je samo obicna budala i nije upucen u cinjenice. A to cete jos videti i to vrlo brzo.

Super

pre 9 godina

Amerika možda ne živi u paralelnoj stvarnosti kao Rusija, ona je ipak otišla korak dalje. Ona živi u prekognitivnoj ekonomskoj stvarnosti. Projekcije otplate `crte` im sežu u dvadesettreći vek.

Vrzino kolo

pre 9 godina

Pitaju se neki zasto ne padne cena goriva u Srbiji.
Pa zato sto mi imamo visak od 200 000 u birokratiji i administraciji.
Treba plate za te parazitkinje i parazite.
Srbija nema izvoz niti turizam ko hrvatska, tako da se moraju naci pare za krpelje.
E sad nije to najgore, nego sto birokratski sistem i zakoni ometaju privatnu incijativu, tako da se i privatni sektor umtvljuje jer vlada ne zeli da pojednostavi zakone i propise,pojeftini takse, jer onda ova armija ne bi imala bukvalno sta da radi.
A oni su i glasaci sistema..

antibot

pre 9 godina

Manite se vi Rusije i Amerike nego ako je pala cena nafte zasto u Srbiji ne pojeftini cena goriva???
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Goran B., 29. oktobar 2014 18:22)

Onaj iz dss-a, petrovic, pavlovic, kako se vec zove, predvodnik ekonomske ruske pete kolone u srbiji, je u vreme dok je kostunica poklanjao nis, pricao kako ce srbija po poklanjanju nis-a imati najnize cene energenata u svetu, nize cak i od onih koje
gasprom ima u rusiji...

nenad

pre 9 godina

Ako se nevaram kad je gorivo kod nas dostiglo sadasnju cenu cena za barel je bila 150dolara. Sada je ispod 100 a cena se ne menja. Jel to spada u reforme.rusi i ameri me ne zanimaju

Beogradjanin

pre 9 godina

Cilj Putina i njegovih licnih milijardera/Secin,Jakunjin,Bratja Rotenberg,Timocenko/svi iz kooperativa OZERO,je da se vrate na nivo SSSR,milioni tankov,raket a u radnjama dvojnoje nicego.Bice opet zvacke,kolgotke,valjuta po cornomu,votk 3.62 po lavkoj itd.
Rosija-strana cudes.

manitu

pre 9 godina

nema sta da ti bude zao,ko nije razumeo njegov problem.. ako to nije istina,Rusija nece propasti zato sto oni nisu razumeli.. samo meni nesto nije jasno,cene nafte padaju a cene benzina ostaju iste???

Milan

pre 9 godina

Ne znam na kojoj ceni nafte je planiran ruski budzet ali znam da, sa obzirom na to koliki je americki spoljni dug, oni bi poslednji imali pravo da o ovome pricaju.

Lana

pre 9 godina

Zemlja koja planira budžet gatajući oko cene barela nafte, kakav raspad sistema majko mila! Ali, sve je super dok Zapad propada i urušava se po pričama domaćih rusoljuba, a svi pohrlili u majčicu Rusiju jer je tamo budućnost (kakva, ne zna se).

nnn

pre 9 godina

vidim,mnogi se pitaju za stvarnost u usa....pa,ako nisi lenj,možeš i tri posla da radiš,posla ima koliko hoćeš...recimo,samo informatičara raznih profila, ovog trenutka,traže preko 15o.ooo...ako si i pametan,za tebe je nebo granica i po tome je usa apsolutno neponovljiva...celokupan ambijent,logistika,državni aparat i infra struktura su u funkciji rada i 98% amera politika uopšte ne zanima...na socijali su samo oni koji neće ili ne mogu da rade,mada ima i onih, i to dosta,koji žive bedno a neće socijalu ni bonove...

Srdjan

pre 9 godina

Molim da mi neko strucan pojasni, ako je cena barela u junu bila 100 dolara (ili tako nesto), a sada je oko 80 dolara...zasto kod nas cena benzina ne pada? Koliko vidim benzin bi trebalo da bude jeftiniji za 20%, sto nije slucaj...da li neko zna zasto?

борис

pre 9 godina

Antidebil, 29. oktobar 2014 23:24, hocete reci kao izmedju ruske i americke rakete(koja ono pade juce), ili izmedju normalnog Srbina i izbezumljenog evropejca. kola pravi svako, rakete tek po neko, mislite o tome...

Potemkinov seljak

pre 9 godina

Kad pročitam većinu komentara vidim da smo i mi u toj istoj "stvarnosti". (goran bb, 29. oktobar 2014 23:53)

Ne, vi ste iza te stvarnosti. Da cuvate Rusima ledja. Nema da brinu.

Slavija

pre 9 godina

Ruje imaju priliku da izvrše zaokret u načinu funkcionisanja njihove privrede. Zemlja koja ima toliko prirodnih resursa (o kojima ameri mogu samo da sanjaju) može da uradi otprilike šta god zaželi. Tako bi mogli, umesto da baziraju na prodaji istih, da krenu nešto da proizvode - jeftine energije, jeftine radne snage, znanja, imaju dovoljno. Treba damo da preskoče stepenicu zvanu kvalitet"- poučeni iskustvom SSSR, to bi trebali da umeju. Kada imaš jedno desetak milijardi Evrića na raspolaganju, nije ih teško uložiti tako da kupiš hiljadu ili dve najvećih stručnjaka u svetu. Ubrzo će se videti da li je Putin jedan najobičniji obaveštajni KGB vo, ili je dovoljno inteligentan za neki veći zaokret.

Ekonomista amater

pre 9 godina

E kad bi to bilo bas tako jednostavno. Cena na koju je racunat budzet za 2014 je 96$ za barel. Kad se uzme srednja cena za 2014 ona je veca bez obzira na ovaj pad, sto znaci da Rusija ovu godinu zavrsava verovatno sa suficitom budzeta. Za prvih 9 meseci je bio oko 15 milijardi $. Rusija 30% nafte koje prozivede sama trosi, sto znaci da na taj deo svetska cena prakticno ne utice. Prihodi od nafte i gasa su oko polovine budzeta. Sve i da ne proizvede ni litar nafte ni kubik gasa za izvoz, njen rezervni fond i devizne rezerve su dovoljne da zakrpe tu rupu u budzetu narednih 5-6 godina. Ako se uzme i obzir malo zaduznje Rusije i mogucnost finansiranja deficita budzeta zaduzivanjem onda krah sigurno nije za par godina vec je u pitanju decenija, mozda vise. Naravno nije resenje spiskati rezerve, imaju jos mehanizama. Npr devalvacija rublje za 1 rublju za dolar pokriva gubitak u budzetu koji nastaje za par dolara spustanja cene nafte.. itd.. itd..

srx

pre 9 godina

@борис

Kola pravi svako a rakete po neko... Rece covjek oktobra 2014. kada tuce americkih privatnika salje rakete u orbitu i kada privatnici salju module sa hranom i opremom do ISS-a dok Rusi koriste raketu koju je jos pokojni Koroljev dizejnirao za Gagarina. (100% Istina, provjerite) a NASA nema budzeta za brzi razvoj raketa za MARS(!). Dakle, koliko ti Borise ruskih auta posjedujes? A ruskih kompjutera, MP3 player-a, mobilnih telefona, lcd-televizora, medicinske opreme, obuce, odjece...???

Rusi ne proizvode nista a ono malo sto proizvode je takvog kvaliteta da niko ko ima izbor nece da kupi. Imaju tu raketu iz 1950. i naplacuju dostavku potrepstina za ISS trostruko i time narusavaju sporazum koji su imali sa NASA i ostalim partnerima.

Nacija koja opstaje na vodki i gasu koji nije vjecan...nema industrije i prodaje zene na Zapadu. To ti je Rusija danas.

Kad kazes "Dabogda imao ruski auto, da te lijeci ruski ljekar i da ti djeca idu u rusku skolu" zvuci kao kletva. A sad zamjeni ruski sa bilo kojim zapadnom zemljom pa da vidis da li zvuci kao san ili kletva za nas.

rade

pre 9 godina

"To je imalo smisla kada je nafta bila na 115 dolara u junu, ali ne sada", piše CNN.
batice,ako je tako,a sam kazes da je tako, zasto nisi govorio o sestomesecnom suficitu u budzetu od 15%? zasto pominjes samo sadasnji deficit?

Miki

pre 9 godina

Ja pre mislim da je Dolar taj koji se nalai u paralelnoj stvarnosti. Ljudi ga cene a po logici Dolar bi odavno morao da devalvira. Dug od preko 100%, los trgovinski balans, preko 70% saveznih drzava je pred bankrotom. Posto Ameri drze ostale pod cizmom, mogu da odrzavaju tu relanost. Uostalom, verodostojnost CNN-a smo videli 90. Sta dalje reci? Ljudima je sirenje senzacija i neistina glavni izvor prihoda.

Marko_NS

pre 9 godina

U Lincu na Šelovoj pumpi pre neki dan cena dizela bila 1.18€, a oni nisu najjeftinija pumpa.
Nas bratija iz NIS-a izuva iz cipela.

Laki

pre 9 godina

@ Molim da mi neko strucan pojasni, ako je cena barela u junu bila 100 dolara (ili tako nesto), a sada je oko 80 dolara...zasto kod nas cena benzina ne pada? Koliko vidim benzin bi trebalo da bude jeftiniji za 20%, sto nije slucaj...da li neko zna zasto?

Navodno je jedan od razloga kurs dolara, u junu je bio oko 85, a danas je oko 95. Kurs je odlican nacin da nam ne spustaju cene.

Samo vas gledam

pre 9 godina

Najveca steta, neprocenjiva, za Rusiju je ta sto se zemlja pod Putinovim rezimom nece modernizovati. A da ce ekonomski propasti pa to je jasno i rusofilima iz Srbije. Rusi su narod koji iz istorije nije nista naucio: niko, nigde i nikad ne moze ziveti bez prijatelja.

Proka

pre 9 godina

Kata se pomene nafta vezano za Arapske zemlje odmah se svi nekako raduju da će nafte jednog dana nestati, a kada se nafta i gas spomenu u vezi sa Rusijom svi komentarišu kao da će nafte i gasa biti večno.

Ostap

pre 9 godina

@occam's razor

Au, kiselo grozdje on njega se nekada pravi odlicno visnko sirce. Inace anketa je bila ne o gradjanima vec o politici tih zemalja. A politika vladajucih klika u Srbiji je antinarodska i poltronska prema zapadu. O tome je bila anketa, da li je sada bar malo jasnije.

rade

pre 9 godina

@(srx, 30. oktobar 2014 09:45)
proveri kako to americki privatnici salju hranu na ISS... repariranim motorima napravljenim u doba SSSR u ukrajini... ruska tehnologija 60 i 70 godina... i brate, idi na taj zapad, kada je toliko napredan
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2014&mm=10&dd=29&nav_category=78&nav_id=917732

Miodrag

pre 9 godina

Ima nepreciznosti u ovim izjavama. Budzet Rusije je projektovan za cenu nafte od 96$ za barel (ne 104$) a ona je sada jedva 80$. Razlika je tacno 20% i to je uzasno mnogo. Cena gasa se nije narocito menjala (nema nekog slicnog Saudijskoj Arabiji koji bi mogao da utice na cenu po diktatu SAD) ali ima vestacki izazvanog problema transporta preko Ukrajine i to dodatno opterecuje dobit od izvoza i na taj nacin i budzet. Posto u budzetu nedostaje sredstava, a sredstva od nafte i gasa predstavljaju vise od 50% dohodka, vlada je pribegla starim i poznatim merama i snizila kurs rublje zasad za tih istih 20%. I taj balans ne moze dugo da opstane jer su posledice nesagledive (inflacija, opadanje kupovne moci stanovnistva itd) i sa dodatnim padom rublje i nafte, doci ce do nesagledivih posledica po rusku privredu i do lancane reakcije u privredi. Jedino, cini se da plan Zapada nije da primora Rusiju na ustupke po Ukrajinskom pitanju, vec nesto mnogo ozbiljnije, nesto sto lici na unistavanje Rusije istim oruzjem kojim je unisten SSSR - bankrotom. Amerika i dalje ima najmocnije oruzje kojim upravlja svetom, a to nisu balisticke rakete vec zelena novcanica.

dario

pre 9 godina

Tako su Amerikanci slomili i SSSR. Uz pomoć saveznika Saudijske Arabije koja je najveći proizvođać nafte na svijetu kao i same USA-e koje su drugi su povečali proizvodnju i oborili cijenu što je dovelo do ekonomskog sloma i bankrota SSSR-a. Naravno ovo je uopšteno ali Amerikanci isti recept koriste i sada. Rusi nisu razvili ekonomiju od raspada SSSR-a, te nemaju dovoljno razvijenu tržišnu industriju koja bi pokrila gubitke koje imaju sa izvozom sirovina od kojih oni žive. Rusija podsječa na boksera koji ima tzv. staklene noge pa čudi da su ušli u klinč sa zapadom i Amerikancima. Očito nisu naučili lekciju. Slijedi im ponovo knock out!

ss

pre 9 godina

zemlja koja stampa dolare ko wc papir i zaduzuje se preko glave nasla rusima da da prica pricice...
(joca, 29. oktobar 2014 18:24)
Vidim da puno znas o US ekonomiji!! FYI, ako izuzmemo energente samo Kalifornija ima veci GNP od Rusije.

sumorni

pre 9 godina

"Piše CNN. Majka paralelne stvarnosti.
(fuj, 29. oktobar 2014 18:25)"

Ne, to priča ruski ministar finansija.

Lepo piše u članku.

Pročitao si ga? Ili je naše očekivanje za tolikim tvojim umnim naporom bez ikakve osnove?

occam's razor

pre 9 godina

Rusofili su skolski primer psiholoskog odbranbenog mehanizma racionalizacije poznatijeg kao "kiselo grozdje". Basna kaze kako lisica nije mogla da dohvati grozdje koje je bilo visoko pa je na kraju zakljucila kako je grozdje ionako kiselo i otisla. Ono sto je grozdje za lisicu to je razvijeni zapad za rusofile. Da mogu sutra bi otisli tamo. Inace danas je izasla anketa sprovedena u Rusiji o tome koga obicni gradjani smatraju za svoje prijatelje. Nabrajase oni Kinu, Kazahstan, Belorusiju ali nikako da stignu do Srbije. A zna se kako u ljubavi prolaze ludo zaljubljeni cija je ljubav neuzvracena :)

Put your money where your mouth is

pre 9 godina

CNN nasao za shodno da komentarise ruski budzet, a ni malo se ne brine zato sto americki budzet opstaje samo zahvaljujuci tome sto kongres svake godine izglasava novu granicu zaduzenosti i time privremeno odlaze bankrot USA

rat

pre 9 godina

Cena nafte ce padati dok NATO ne bude spreman za otovreni sukob sa Rusijom i dok Rusija ne pretrpi ogroman ekonomski udarac i najvecu recesiju u istoriji. Nakon maksimalnog pada cene nafte na svetskom trzistu, sledi napad na Iran, a u narednih mesec dana otici cena nafte i za 200%, zbog napada na Iran i naglog skoka cene nefte USA ulazi u konflikt sa Kinom. USA i NATO istog momenta pocinju rat sa Rusijom, koji ce prerasti u svetski. Toga cemo svi biti svedoci i to ubrzo, vrlo moguce do kraja naredne godine. Sve je spremno, i to odavno, mocni ljudi sveta resili su da desetkuju covecanstvo i nema povratka .Rezultat rata u mnogome ce zavisiti od stava Kine.

joca

pre 9 godina

uaooo amerika kaze po procenama goldman saksa, ma nije nego, brinu se siroti za boljitak ruskog gradjanina... amerika nasla drugima da prica kako zive iznad svojih mogucnosti, zemlja koja stampa dolare ko wc papir i zaduzuje se preko glave nasla rusima da da prica pricice...

Miroslav

pre 9 godina

a CNN je sav u realnosti,pa samo fercera!!! o Boze,Boze ko sve ne daje sebi za pravo da objasnjava tudje postupke. zalosno je sve ovo. muka mi je vise od ovog novog hladnog rata u manjem obliku,obliku "ekonomskog prebijanja"!!!
a CNN je mnogo smesan!!!

zrad

pre 9 godina

Zvaničan podatak: američki dug je 17 800 000 000 000 USD. Četrdeset devet (49) miliona amerikanaca je na socijalnoj pomoći i hrani se preko državnih bonova. Sunovrat je počeo kada je Nixon odustao od vezivanja dolara i količine zlata u američkom vlasništvu, već je odobrio štampanje para (ova politika je i danas na snazi).

Beogradjanin

pre 9 godina

Cilj Putina i njegovih licnih milijardera/Secin,Jakunjin,Bratja Rotenberg,Timocenko/svi iz kooperativa OZERO,je da se vrate na nivo SSSR,milioni tankov,raket a u radnjama dvojnoje nicego.Bice opet zvacke,kolgotke,valjuta po cornomu,votk 3.62 po lavkoj itd.
Rosija-strana cudes.

Bora

pre 9 godina

Ma dobro je da EU i Amerika nisu u paralelnoj stvarnosti. Vec pola decenije u recesiji, umislili da su samo oni citav svet, ali lepo je rekao bivsi direktor svetske banke na jednom predavanju studentima " ucite kineski ". Tolko o paralelnom svetu. Jos samo da naglasim su predvidjanja da ce EU za neku godinu postati potpuno beznacajna na ekonomskoj mapi, da ce je Afrika ekonomski prestici do 2025, a o Aziji i da ne pricamo. To su sve predvidjanja vrlo strucnih ljudi. Pitam se da li se Rusija ili EU granici sa Azijom. Sto se same Amerike tice, ona ce gadno biti uvucena u rat sa IS i to ce joj iscrpti resurse, narocito kas IS zauzme naftna polja, onda cemo videti da li ce bas barel da kosta 70$, ako ga uopste bude i bilo ?! Takodje jos jedna stvar mora svim zapadofilima da bude jasna Evropa ne moze bez ruske nafe i ruskog gasa. Svako ko drugacije misli je samo obicna budala i nije upucen u cinjenice. A to cete jos videti i to vrlo brzo.

Ddule

pre 9 godina

Pa evo im trziste u Srbiju. Mogu jos da poskupe gas i naftu i eto, opet im dolazi na njihovu prognozu od 104 dolara, a ako je potrebno cak i vise od toga!

masha

pre 9 godina

Isuvise se ovi ameri interesuju za nekoga ko zivi u paralelnoj stvarnosti! Mnogo ih to nesto golica! Pa, sta ako i zive? Sta se tp vas tice, okrenite glavu i idite svojim poslom! Ne sekirajte se vi za njih, imaju oni gomilu resursa, snaci ce se vec nekako! Gledajte vi sta cete sa svojim prolemima!

Lana

pre 9 godina

Zemlja koja planira budžet gatajući oko cene barela nafte, kakav raspad sistema majko mila! Ali, sve je super dok Zapad propada i urušava se po pričama domaćih rusoljuba, a svi pohrlili u majčicu Rusiju jer je tamo budućnost (kakva, ne zna se).

neprijatelj

pre 9 godina

ko o čemu, ameri o Putinu

Putin neporecivo postaje najprepoznatljivija svetska figura .. nešto kao 'Hrist' .. A i halabuku su sličnu podigli. Rado bi ga raspeli, uz svo slavlje razuzdane zombirane mase koju podgajaju

Pedjoni

pre 9 godina

Ako Rusi zive u paralelnoj ekonomskoj stvarnosti, u kojoj stvarnosti zive Amerikanci sa svojim planetarno-vasionskim budzetskim deficitom?
Sto CNN ne odradi pricu o svojoj rodjenoj zemlji i njenom budzetskom deficitu, nego se bavi Rusijuom?
Amerikancima je od zivotnog znacaja vest o Ruskom deficitu, a ne Americkom?

Svi znamo zbog cega i za koga CNN pise ovakve vesti....

nnn

pre 9 godina

vidim,mnogi se pitaju za stvarnost u usa....pa,ako nisi lenj,možeš i tri posla da radiš,posla ima koliko hoćeš...recimo,samo informatičara raznih profila, ovog trenutka,traže preko 15o.ooo...ako si i pametan,za tebe je nebo granica i po tome je usa apsolutno neponovljiva...celokupan ambijent,logistika,državni aparat i infra struktura su u funkciji rada i 98% amera politika uopšte ne zanima...na socijali su samo oni koji neće ili ne mogu da rade,mada ima i onih, i to dosta,koji žive bedno a neće socijalu ni bonove...

Pera

pre 9 godina

USA svake godine povecava granicu zaduzenja da bi izbegla bankrot. Tako da novac koji oni trose je kredit a ne realan prihod u budzet kao sto je to kod Rusije i Kine. Ne znam da li moze da se uopste i izracuna koliko je USA duzna.

Samo vas gledam

pre 9 godina

Najveca steta, neprocenjiva, za Rusiju je ta sto se zemlja pod Putinovim rezimom nece modernizovati. A da ce ekonomski propasti pa to je jasno i rusofilima iz Srbije. Rusi su narod koji iz istorije nije nista naucio: niko, nigde i nikad ne moze ziveti bez prijatelja.

Super

pre 9 godina

Amerika možda ne živi u paralelnoj stvarnosti kao Rusija, ona je ipak otišla korak dalje. Ona živi u prekognitivnoj ekonomskoj stvarnosti. Projekcije otplate `crte` im sežu u dvadesettreći vek.

Potemkinov seljak

pre 9 godina

Kad pročitam većinu komentara vidim da smo i mi u toj istoj "stvarnosti". (goran bb, 29. oktobar 2014 23:53)

Ne, vi ste iza te stvarnosti. Da cuvate Rusima ledja. Nema da brinu.

srx

pre 9 godina

@борис

Kola pravi svako a rakete po neko... Rece covjek oktobra 2014. kada tuce americkih privatnika salje rakete u orbitu i kada privatnici salju module sa hranom i opremom do ISS-a dok Rusi koriste raketu koju je jos pokojni Koroljev dizejnirao za Gagarina. (100% Istina, provjerite) a NASA nema budzeta za brzi razvoj raketa za MARS(!). Dakle, koliko ti Borise ruskih auta posjedujes? A ruskih kompjutera, MP3 player-a, mobilnih telefona, lcd-televizora, medicinske opreme, obuce, odjece...???

Rusi ne proizvode nista a ono malo sto proizvode je takvog kvaliteta da niko ko ima izbor nece da kupi. Imaju tu raketu iz 1950. i naplacuju dostavku potrepstina za ISS trostruko i time narusavaju sporazum koji su imali sa NASA i ostalim partnerima.

Nacija koja opstaje na vodki i gasu koji nije vjecan...nema industrije i prodaje zene na Zapadu. To ti je Rusija danas.

Kad kazes "Dabogda imao ruski auto, da te lijeci ruski ljekar i da ti djeca idu u rusku skolu" zvuci kao kletva. A sad zamjeni ruski sa bilo kojim zapadnom zemljom pa da vidis da li zvuci kao san ili kletva za nas.

Milan

pre 9 godina

Ne znam na kojoj ceni nafte je planiran ruski budzet ali znam da, sa obzirom na to koliki je americki spoljni dug, oni bi poslednji imali pravo da o ovome pricaju.

antibot

pre 9 godina

Manite se vi Rusije i Amerike nego ako je pala cena nafte zasto u Srbiji ne pojeftini cena goriva???
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Goran B., 29. oktobar 2014 18:22)

Onaj iz dss-a, petrovic, pavlovic, kako se vec zove, predvodnik ekonomske ruske pete kolone u srbiji, je u vreme dok je kostunica poklanjao nis, pricao kako ce srbija po poklanjanju nis-a imati najnize cene energenata u svetu, nize cak i od onih koje
gasprom ima u rusiji...

Slavija

pre 9 godina

Ruje imaju priliku da izvrše zaokret u načinu funkcionisanja njihove privrede. Zemlja koja ima toliko prirodnih resursa (o kojima ameri mogu samo da sanjaju) može da uradi otprilike šta god zaželi. Tako bi mogli, umesto da baziraju na prodaji istih, da krenu nešto da proizvode - jeftine energije, jeftine radne snage, znanja, imaju dovoljno. Treba damo da preskoče stepenicu zvanu kvalitet"- poučeni iskustvom SSSR, to bi trebali da umeju. Kada imaš jedno desetak milijardi Evrića na raspolaganju, nije ih teško uložiti tako da kupiš hiljadu ili dve najvećih stručnjaka u svetu. Ubrzo će se videti da li je Putin jedan najobičniji obaveštajni KGB vo, ili je dovoljno inteligentan za neki veći zaokret.

борис

pre 9 godina

Antidebil, 29. oktobar 2014 23:24, hocete reci kao izmedju ruske i americke rakete(koja ono pade juce), ili izmedju normalnog Srbina i izbezumljenog evropejca. kola pravi svako, rakete tek po neko, mislite o tome...

Ekonomista amater

pre 9 godina

E kad bi to bilo bas tako jednostavno. Cena na koju je racunat budzet za 2014 je 96$ za barel. Kad se uzme srednja cena za 2014 ona je veca bez obzira na ovaj pad, sto znaci da Rusija ovu godinu zavrsava verovatno sa suficitom budzeta. Za prvih 9 meseci je bio oko 15 milijardi $. Rusija 30% nafte koje prozivede sama trosi, sto znaci da na taj deo svetska cena prakticno ne utice. Prihodi od nafte i gasa su oko polovine budzeta. Sve i da ne proizvede ni litar nafte ni kubik gasa za izvoz, njen rezervni fond i devizne rezerve su dovoljne da zakrpe tu rupu u budzetu narednih 5-6 godina. Ako se uzme i obzir malo zaduznje Rusije i mogucnost finansiranja deficita budzeta zaduzivanjem onda krah sigurno nije za par godina vec je u pitanju decenija, mozda vise. Naravno nije resenje spiskati rezerve, imaju jos mehanizama. Npr devalvacija rublje za 1 rublju za dolar pokriva gubitak u budzetu koji nastaje za par dolara spustanja cene nafte.. itd.. itd..

Vrzino kolo

pre 9 godina

Pitaju se neki zasto ne padne cena goriva u Srbiji.
Pa zato sto mi imamo visak od 200 000 u birokratiji i administraciji.
Treba plate za te parazitkinje i parazite.
Srbija nema izvoz niti turizam ko hrvatska, tako da se moraju naci pare za krpelje.
E sad nije to najgore, nego sto birokratski sistem i zakoni ometaju privatnu incijativu, tako da se i privatni sektor umtvljuje jer vlada ne zeli da pojednostavi zakone i propise,pojeftini takse, jer onda ova armija ne bi imala bukvalno sta da radi.
A oni su i glasaci sistema..

manitu

pre 9 godina

nema sta da ti bude zao,ko nije razumeo njegov problem.. ako to nije istina,Rusija nece propasti zato sto oni nisu razumeli.. samo meni nesto nije jasno,cene nafte padaju a cene benzina ostaju iste???

rade

pre 9 godina

"To je imalo smisla kada je nafta bila na 115 dolara u junu, ali ne sada", piše CNN.
batice,ako je tako,a sam kazes da je tako, zasto nisi govorio o sestomesecnom suficitu u budzetu od 15%? zasto pominjes samo sadasnji deficit?

Miki

pre 9 godina

Ja pre mislim da je Dolar taj koji se nalai u paralelnoj stvarnosti. Ljudi ga cene a po logici Dolar bi odavno morao da devalvira. Dug od preko 100%, los trgovinski balans, preko 70% saveznih drzava je pred bankrotom. Posto Ameri drze ostale pod cizmom, mogu da odrzavaju tu relanost. Uostalom, verodostojnost CNN-a smo videli 90. Sta dalje reci? Ljudima je sirenje senzacija i neistina glavni izvor prihoda.

Marko_NS

pre 9 godina

U Lincu na Šelovoj pumpi pre neki dan cena dizela bila 1.18€, a oni nisu najjeftinija pumpa.
Nas bratija iz NIS-a izuva iz cipela.

rade

pre 9 godina

@(srx, 30. oktobar 2014 09:45)
proveri kako to americki privatnici salju hranu na ISS... repariranim motorima napravljenim u doba SSSR u ukrajini... ruska tehnologija 60 i 70 godina... i brate, idi na taj zapad, kada je toliko napredan
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2014&mm=10&dd=29&nav_category=78&nav_id=917732

Proka

pre 9 godina

Kata se pomene nafta vezano za Arapske zemlje odmah se svi nekako raduju da će nafte jednog dana nestati, a kada se nafta i gas spomenu u vezi sa Rusijom svi komentarišu kao da će nafte i gasa biti večno.

Srdjan

pre 9 godina

Molim da mi neko strucan pojasni, ako je cena barela u junu bila 100 dolara (ili tako nesto), a sada je oko 80 dolara...zasto kod nas cena benzina ne pada? Koliko vidim benzin bi trebalo da bude jeftiniji za 20%, sto nije slucaj...da li neko zna zasto?

nenad

pre 9 godina

Ako se nevaram kad je gorivo kod nas dostiglo sadasnju cenu cena za barel je bila 150dolara. Sada je ispod 100 a cena se ne menja. Jel to spada u reforme.rusi i ameri me ne zanimaju

Ostap

pre 9 godina

@occam's razor

Au, kiselo grozdje on njega se nekada pravi odlicno visnko sirce. Inace anketa je bila ne o gradjanima vec o politici tih zemalja. A politika vladajucih klika u Srbiji je antinarodska i poltronska prema zapadu. O tome je bila anketa, da li je sada bar malo jasnije.

Laki

pre 9 godina

@ Molim da mi neko strucan pojasni, ako je cena barela u junu bila 100 dolara (ili tako nesto), a sada je oko 80 dolara...zasto kod nas cena benzina ne pada? Koliko vidim benzin bi trebalo da bude jeftiniji za 20%, sto nije slucaj...da li neko zna zasto?

Navodno je jedan od razloga kurs dolara, u junu je bio oko 85, a danas je oko 95. Kurs je odlican nacin da nam ne spustaju cene.

Miodrag

pre 9 godina

Ima nepreciznosti u ovim izjavama. Budzet Rusije je projektovan za cenu nafte od 96$ za barel (ne 104$) a ona je sada jedva 80$. Razlika je tacno 20% i to je uzasno mnogo. Cena gasa se nije narocito menjala (nema nekog slicnog Saudijskoj Arabiji koji bi mogao da utice na cenu po diktatu SAD) ali ima vestacki izazvanog problema transporta preko Ukrajine i to dodatno opterecuje dobit od izvoza i na taj nacin i budzet. Posto u budzetu nedostaje sredstava, a sredstva od nafte i gasa predstavljaju vise od 50% dohodka, vlada je pribegla starim i poznatim merama i snizila kurs rublje zasad za tih istih 20%. I taj balans ne moze dugo da opstane jer su posledice nesagledive (inflacija, opadanje kupovne moci stanovnistva itd) i sa dodatnim padom rublje i nafte, doci ce do nesagledivih posledica po rusku privredu i do lancane reakcije u privredi. Jedino, cini se da plan Zapada nije da primora Rusiju na ustupke po Ukrajinskom pitanju, vec nesto mnogo ozbiljnije, nesto sto lici na unistavanje Rusije istim oruzjem kojim je unisten SSSR - bankrotom. Amerika i dalje ima najmocnije oruzje kojim upravlja svetom, a to nisu balisticke rakete vec zelena novcanica.