Ponedeljak, 27.10.2014.

15:10

Nema dogovora AKS i Ministarstva

Advokati će nastaviti štrajk, nakon što su odbili ponudu Ministarstva pravde, za koju kažu da ne predstavlja suštinsku promenu Zakona o javnom beležništvu.

Izvor: B92

Nema dogovora AKS i Ministarstva IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

94 Komentari

Sortiraj po:

ХИТНО

pre 9 godina

У интересу грађана Србије, Министарство мора ОДМАХ да покрене убрзани поступак измене Закона о јавном бележништву сагласно предлогу адвоката, и да грађанима омогући право избора:
да ли ће уговор да састављају код адвоката (потписе мора да овери нотар),
или ће уговор састави и овери нотар.

Солемнизацију (овера садржаја исправе) треба брисати,
јер ствара забуну са легализацијом (овера потписа).

peki

pre 9 godina

Ukinuti AKS,i pod hitno promeniti zakon i oporezovati advokate,niste ni svesni koliko zaradjuju. Ni jedan nije propao,svi su se obogatili.

sozgas

pre 9 godina

Ne podrzavam advokate, nadam se da većih ustupaka neće biti, razočaraće me Selaković u suprotnom. I zašto se ikada pristalo na takav odnos gde pravosuđe zavisi od raspoloženja živopisnih organizacija kakve su advokatske komore? Liberalizovati advokaturu, taksi prevoz, auto-skole.

ЈАВНА ИСПРАВА

pre 9 godina

Решење је једноставно ако Министарство прихвати предлог адвоката, па се изврше измене у Закону о јавним бележницима, тако да грађани имају право избора:
1).да ли ће уговор да састављају код адвоката, стим да потписе мора оверавати нотар (али тада уговор нема доказну снагу јавне исправе),
или
2).да уговор састави и овери нотар, и тада уговор има ДОКАЗНУ снагу ЈАВНЕ ИСПРАВЕ.

Тако ће грађани, када желе да имају уговор са доказном снагом јавне исправе, ићи одмах код нотара,
а код адвоката ће ићи у ситуацијама када се купопродаја врши између родбине, пријатеља,...

bezimena

pre 9 godina

Zaboravih da uz podršku advokatima dodam ono što stalno govorim, pa molim admina da ovaj post objavi!

Advokati, izdržite, pravo, pravda i svi zdravorazumni ljudi su na vašoj strani, jer boreći se za sebe, borite se i za nas zbog kojih postojite, a bez kojih mi nikada ne bi ostvarili nikakva prava!

student prava

pre 9 godina

Nekoliko cinjenica... Na najvecem broju ugovora koje sacinjavaju advokati,advokati ne stavljaju svoj pecat, tako da ne odgovaraju nikako za propuste u sacinjavanju istog... Ministarstvo je dalo ponudu kojom bi izmena Zakona o javnom beleznistvu
bile takve da bi upodobile sa uporedno pravnom praksom susednih zemal
ja, tacnije da ugovore o raspolaganju nepokretnosti mogu da sacinjavaju paralelno i advokati i notari, s tim da notari overavaju isti, sto su radili sudovi do sada(osim u slucaju poslovno nespobnih lica, sto su lica mljadja od 18 ili dusevno obolela)...
vraceni su porezi na 2013, sto nije realno u situaciji kada se uvode solidarni porezi i penzionerima....a to AKS nije prihvatila... Prica koliko notari zaradjiju je glupava, jer svuda notari zaradjuju lepo, sto nije ni cudno s obzirom na uslove koje moraju da ispune, koliko odgovoran posao rade, koliko troskova imaju...

smena ministra!!!

pre 9 godina

Advokati su jedini koji ovom bezakonju i gaženju Ustava Srbije i prava gradjana mogu da stanu na put. Sramota je da ministar pravde svesno(možda po nečijem nalogu, a možda samoinicijativno), umesto da se bori za vladavinu prava, čini upravo suprotno, čime blokira rad pravosudja i koči pravni promet. Zbog svega što je dosad uradio zaslužio je da bude smenjen. ADVOKATI SU U PRAVU!!!

Laik

pre 9 godina

Obustava rada je posledica
1.donosenja zakonskog resenja za notare koji ne postoji u EU;
2. nepredvidljive poreske politike;
U kojoj ozbiljnoj drzavi se u situaciji pada privredne aktivnosti i pada prihoda povecava poreska obaveza do 300% ?
Da li onaj deo populacije koji misli da advokati enormno zaradjuju uopste znaju koliko iznose pausalne mesecne poreske obaveze advokata?
Da li su gradjani svesni da pored do sada svih negativnih aspekata uvodjenja fiskalnih kasa ima jos jedan veoma bitan, a to je da izdavanje fiskalnog racuna podrazumeva i njegovo placanje. Firme , a pogotovo gradjani svoje obaveze prema advokatu izmiruju najcesce po okoncanju spora, a redje odmah po preduzimanju radnje.
Uvodjenje fiskalnih kasa iz materijalnog ugla bi za advokate bilo i celishodno..jel ako hoce stranka da advokat napise tuzbu, podnesak..pristupi rocistu...nema problema, evo fiskalni racun pa evo i podneska i odlaska na sud., pa da vidimo onda ove zagovornike fiskalnih kasa kad ne bude vise placanja na dodjem ti. To vazi i za drzavu ...hocete pristup u odbrani po sluzbenoj duznosti...fiskalni racun..uplata...pretres, a ne placanje i to prinudno po proteku nekoliko godina od dospelosti.
U ovoj drzavi nije ko u Danskoj nesto trulo , vec gotovo sve je trulo.
Advokati su u pravu!

Pedja

pre 9 godina

Kako pregovarati kad ministar i njegovi pomocnici ne znaju osnovne stvari iz Zakona o javnom beleznistvu? Njihov predlog je bio nepismen i nejasan, svakako i njima samima. Tek sad na osnovu predloga AKS moze da se pregovara.

Advokat

pre 9 godina

(Milosh, 27. oktobar 2014 19:30)
Hajdemo ponovo, adokat garantuje svojom imovinom za svoj rad isto kao i notar. Garanciju za uspeh u nekom predmetu nijedan ozbiljan advokat ne moze da ti da jer sud donosi presudu ali moze da ti da savet da se ne upustats u spor ukoliko nema nikakvih izgleda da ga dobijes. Eto, ja nisam bahat ali 100% podrzavam obustavu rada. Zao mi je sto ovde ljudi pate od sindroma "neka komsiji crkne krava". Iskreno ti zelim da budes sto uspesniji u svom poslu i sto bolje da budes finansijski situiran jer eto i meni ce time biti bolje, vrlo jednostavno. Nemoj mene da osudjujes zato sto se borim za svoje pravo, zato sto zelim da radim, da zaradim i savesno obavljam svoj poziv. Ne otimam, ne kradem, posteno sam zavrsio skoro 20 godina skole i svoju decu cu isto savetovati da ucine. Smisao u skolovanju i obrazovanju je izmedju ostalog i mogucnost bolje zarade i zaposlenja,pa tako je svuda u svetu. Skidam kapu ljudima koji ni iz cega stvore nesto, ja tako ne umem, advokatura je moj poziv i shvatam ga krajnje odgovorno. Kako cu ja trositi svoje posteno zaradjene pare prepusti meni jer to i tebi zelim. Ni ja ne volim da idem kod zubara ni kod automehanicara za auto vise od 10 god. star pa ne moras ni ti kod advokata. Budi i ti kolega i uzivaj u zivotu ako mislis da je tako lako i da ima toliko para. Znas cudan smo mi narod, solidarni smo samo kada je nekome gore od nas tada smo najbolji ljudi u suprotnom mnogo smo losi i uvek nam je neko drugi kriv...

rusosaurus

pre 9 godina

Nadam se da ćemo uspeti da pronađemo dogovor, kao dobro rešenje u budućnosti, ali ničije ucene nećemo da trpimo”, navodi se u saopštenju Ministarstva pravde.
Da li oni ovo ozbiljno? "Skoči u bunar"- je naređenje ,a što se tiče ucena , pa to je krivično delo. Znači možda će i da nas hapse , baš lepo .

tomica

pre 9 godina

Ako sam dobro shvatio, država advokatima ne plaća odbrane po službenoj dužnosti, kasni čak i po 4 godine? A zato u tim istim postupcima tužioci i sudije bivaju redovno plaćeni. Pa u čemu je tu problem? Zašto se i advokatima ne plati odmah? To je opasno ugrožavanje prava okrivljenog na odbranu. Ovo je nesumnjivo još jedan ozbiljan razlog za štrajk advokata a ne pominje se skoro uopšte. Zašto bi neko radio bilo šta na 'dođem ti'? Podrška advokatima!

dred

pre 9 godina

Da li je neko ovde lud??? U Francuskoj drzava od takse naplacuje 80% a notari 20%, plus notari imaju jos neka davanja od svog postotka. U Srbiji od takse drzava naplacuje 20% a notari zadrzavaju 80% od tarife!!!! Ko je lud!!???

zoka

pre 9 godina

Boro 17,31
Molim te idi sutra kod notara, pa zahtevaj da ti pokaze kako radi bilo koji ugovor. Kada ga procitas (to se zove zapis), bice ti jasno i kako rade i kakvu odgovornost imaju, a nadasve kakve to posledice ima na pravnu sigurnost. Sto se tice naknade za njihov rad, valjda ti je jasno da je drzava na njih prenela ovlascenja, a da u budzet ide 20% koji se dodaju na cifre koje su mediji objavljivali. Ne treba da budes za advokate, vec da se boris za sebe.

ns

pre 9 godina

Advokati su u pravu i za to se ljudi bore na pravi nacin. Borili su se oni svojevremeno i protiv Milosevica pa su izdrzali sve pritiske. Ipak ovima na vlasti mora da se pokaze da nismo svi ovce.
Justinijan je u svojim Digestama citirao Ulpiana koji je rekao cuvenu izreku da je pravo umetnost dobrog i pravicnog. To cinjenicu ministar prenebregava kada brani nakaradan Zakon o javnim beleznicima.Ministar prica da nece podleci ucenama... to je u redu ali se ovde ne radi o uceni vec o odbrani civilizovane pravne drzave. Ako to ministar ne shvata onda mi svi imamo problem sa njim.
Advokati svaka cast i molimo vas da izdrzite.
Pitam se samo sta radi Ustavni sud povodom zahteva advokata, od njih ni pisma ni razglednice. A tako su bili ekspresni kada su odlucivali o Miskovicevom zahtevu pre dve godine!
Nazalost to je nasa stvarnost - izvrsna vlast odlucuje o svemu.
A ocesljani radikali- sta o njima reci - nije dovoljno sto su se umuli i ocesljali ...nadam se da cemo ih sto skorije ispratiti i zahvaliti im se na "sreci" koju su nam doneli.

Tugo,tugo nesreco!

pre 9 godina

Odmah na pocetku zelim da naglasim da radim kao advokatski pripravnik u kancelariji,radim za male(smesno male) pare puno radno vreme,nisam prijavljen i trpim svakakve stvari. Moglo bi se zakljuciti da imam razloga da budem kivan na advokate ali ono sto sam veceras doziveo je neverovatno.
Bio sam gost na Slavi i jedan gost je zapoceo razgovor na temu protesta advokata,direktno me provocirajuci. Govorio je najruzinije stvari o nasoj profesiji. Govorio je kako smo banda, kako krademo narod, kako rusimo notarski sistem koji postoji svuda u svetu, kako smo piskarala - kroz njegov govor sam direktno cuo stavove ministra Selakovica servirane kroz sredstva javnog informisanja.
Stariji covek,nisam hteo da odgovorim.
Ono sto mi je bilo fascinatno je da je to covek sa trogodisnjim zanatom, vlasnik automehanicarske radnje,polupismen. Bivsi clan SPS, a sada aktivni clan i donator SNS.
SRAM VAS BILO!
SRAM TE BILO SELAKOVICU!
Advokati su u pravu!

ИЗБОР

pre 9 godina

*
Министарство треба да прихвати предлог адвоката, а да грађанима препусти право избора (по сличним ценама):

1) да уговор саставе код адвоката, а потписе овери нотар (уговор нема доказну снагу јавне исправе), или

2) да се уговор састави и овери нотар, када уговор има доказну снагу ЈАВНЕ ИСПРАВЕ.

NEOBAVEŠTENA

pre 9 godina

Molim ministra da mi objasni zašto u Srbiji sme da bude samo 94 notara, a advokata ima 9.500?
Ako usvojite zahteve advokata, nećete ukinuti notare.Biće ono što jesu svuda u svetu: overivači (notirati znači overiti)
Samo u zemlji Srbiji jedan notar vredi kao sto advokata.
Samo u zemlji Srbiji jedan notar zaradjuje kao sto advokata.
Samo u zemlji Srbiji svi gradjani su proglašeni poslovno nesposobnim osobama i treba im notar da kontroliše i odobrava svaku njihovu ispravu i izjavu pa najprostije vrste (izjava o saglasnosti da dete ide na ekskurziju, prodaju auta itd)
Notar neće biti ukinut ako bude ono što jeste-overač
Notar treba da vrati prihod od sudskih taksi za overu u budžet Srbije, jer je država Srbija siromašna i budžet ne sme da se odrekne tog prihoda
Posao notara je finansijski održiv i sa manjim zaradama,a ako izabrani notari ne žele da rade za manje, biraćemo druge, ima sposobnih, pa njihov posao do sada su radili radnici sudske overe sa srednjom stručnom spremom i za male plate.
Da li sam nešto pogrešno razumela?

zayeb

pre 9 godina

Advokati, hasta la victoria siempre! Bog i pravda su na našoj strani, a ministra Selakovića je dovoljno da pogledate i bude jasno poput letnjeg dana na planini da nešto nije u redu sa tim čovekom.

ns

pre 9 godina

Za kolegu Papinijana: Ulpian je u Digestama rekao da je pravo umetnost dobrog i pravicnog.

Inace, puna podrska advokatima i izdrzite, vi ste u pravu!

Pitam se sta radi Ustavni sud, od njih ni pisma ni razglednice.... a kada je Miskovic podneo zahtev, to su ekspresno resili.... eh zemljo

Kancelarija za brze odgovore.

pre 9 godina

Nisam bas siguran da je ministar hteo vracanje zakona iz 2011. koji je radjen zajedno sa AKS! I mislim da je podmetanje da advokati traze ukidanje notara,to nisam do sada cuo,naprotiv,niko nema nista protiv overavanja sto rade notari,ali ovlascenja koja je ministar sada od 1.9. dao notarima,ne postoje nigde u Eu.
Prepisite notarski sistem iz Nemacke,CH,Slovacke,Ceske,Slovenije,Austrije,pa moze i iz Hrvatske,nema problema,ali ne kapiram sto je u interesu ministru da izmislja toplu vodu?
Ako misli ovako da vlada,onda je izabarao bas pogresan nacin i put,jer nisu advokati bas blesavi.
Takodje je bolesno da samostalno interpretira razloge odbijanja predloga jer to takodje nigde ne vodi,svi danas znaju zasto advokati protestvuju.
A ovi dezurni pljuvaci iz Sns,placeni botovi sa drzavnih jasli,treba da razmisljaju o sebi a ne da se bave advokatima.Ako ih mrze, to ce samo njima licno da skodi,a ako smatraju da su advokati milioneri,pa onda neka i sami postanu advokati,jel im neko brani? Na taj nacin i sami ce postati milioneri,kriminalci koji ne placaju poreze....
Jos ne kapiram,jel i onaj advokat sto je oslobodio kapetana Radica u Hagu,kriminalac,ili onaj sto 9 meseci brani Olivera Ivanovica u K.Mitrovici besplatno,takodje kriminalac,ili onaj sto je osudio banke za nezakonite kamate kod stambenih kredita i olaksao zivot mnogim ljudima,takodje kriminalac?

neće proći

pre 9 godina

Zašto ta Nemačka nevladina organizacija koja je progurala ovakav besmileni notarski sistem u Srbiji, ne uvede isti takav sistem notara u Nemackoj? Naravno ovo što postoji još samo u BIH i C.Gori još moze da postoji samo u banana državama.

tanja

pre 9 godina

Velika je šteta što danas na konferenciji za medije u Advokatskoj komori Srbije novinarima nije pokazana "ponuda" ministra. kako bi narod koji ne podržava advokate bar malo video sa kim imamo posla. Parče hartije bez memoranduma ministarstva, bez potpisa, bez naznake kome je upućena, rukom dožvrljana... Sramota. Kakav ministar, takva i ponuda.
ADVOKATI SU U PRAVU!

djape

pre 9 godina

Ljudi, šta je sa vama. Da li poznajete nekog advokata koji je ne daj bože propao? Pod hitno, ali pod hitno promeniti zakon u delu naplate poreza. Zbog čega su oni privilegovani? Fiskalne kase im uvesti i eto vam popune budžeta. Onda vam neće trebati crkavica od penzionera. Selakovic i treba da da ostavku ali zato što im je popustio.

Onako usput...

pre 9 godina

@levijatan

Isti je slučaj u Makedoniji. Advokat mi je napravio ugovor o poklonu nekretnine. Kod notara sam otišla bez ikakve najave i zakazivanja. Sve sam završila za 15 minuta.

Milosh

pre 9 godina

Ako pazljivo citate ove sve komentare vidite da ih ostavlja advokatska komora, to bi mogli da potvrde i ljudi iz B92 [sic!] :) Dobro je da su se organizavoli, jer im je zinulo dupe i udareni su po dzepu. Nisu se nikada ovako protivili ili dizali kada su branili razne kriminalce, ubice, tatine sinove ... nego su tada izlazili i sa obrazom izjavljivali kako njihovi klijenti nisu to uradili i kako su najvece cvecke koje poznaje nasa zemlja. Nije njima da mi gradjani sastavljamo ugovore (to je samo onako dodato jer se zna da je to i do sada bio mali procenat ispod 5%), nego da oni i dalje uzimaju veci deo kolaca kao i do sada, a da notari samo uzimaju simbolicne nadoknade kao i do sada sudovi ili opstine. Ali oni i dalje ne zele za svoje paprene honorare da vam daju bilo kakve garancije, pa makar one bile i figurativne. Oni i dalje hoce skupe lokale, skupe automobile, skupu garderobu, luxuzne kuce, stanove i apartmane, i ne zele da se odreknu toga i zato je ovolika borba i protest, nije to protest za bolje nas gradjana. Mali procenat je u Srbiji advokata sa obrazom, i njima svaka cast, ali oni ne podrzavaju ovu bahatost! Nadam se da cete objaviti i moj komentar iako nije sa IP adrese advokatske komore. Hvala!

entropija

pre 9 godina

Samo se pitam, kada će da uvedu robovlasništvo ( pošto je dužničko ropstvo već ozakonjeno )?
Šta je sledeće ? Pravo notara i članova SNS-a na prvu bračnu noć ?

Advokat

pre 9 godina

Zasto se ne zahteva da se ukinu pljackaske tarife kod javnih beleznika?! Opet ce narod da ispasta i placa tarife visestruko vece nego dosad po opstinama i sudovima!
(NSNS, 27. oktobar 2014 16:57).
E pa vidis tu gresis, s obzirom da nece imati ekskluzivno pravo za sacinjavanje ugovora ne mogu da naplate sacinjavanje ugovora ako ga je gradjanin sam ili advokat uradio, vrlo prosto. Onda notar moze da tarifira samo overu istog, naravno ako se usvoje zahtevi advokata,sto je mnogo finansijski povoljnije za gradjane. I naravno za uporne da ponovimo jos jednom, advokati takodje odgovaraju sopstvenom imovinom za svoje postupke tako da batalite molim vas te prozivke o pravnoj sigurnosti...

Vojislav

pre 9 godina

"Miloshe" slazem se da su svuda u svetu notari jedno a advokati drugo. Ali upravo na ovom mestu je sva besmislenost resenja koje je predlozio nas ministar asistent kada je notarima dao nadleznosti koje ne postoje nigde u Evropi osim u Rumuniji. Ako ti to ne znas to je u redu, ali ako ministar to ne zna to je sramota. U svakoj normalnoj zemlji bi vec odavno bio smenjen ali i odgovarao za ovaj apsolutni kolaps pravosudja u Srbiji koji traje iskljucivo usled njegovog inacenja.

Kancelarija za brze odgovore.

pre 9 godina

Ministar je nezreo i nedorastao problemu.
Prica se uveliko po Bgd da je on uzeo velike pare iz tog projekta GiZ, da bi ovde nametnuo ono sto nigde ne postoji u Evropi.
Advokati samo traze da ovde imamo notarski sistem sa cenama kao u Nemackoj, Austriji, CH, Ceskoj, Slovackoj, Sloveniji, Madjarskoj, Italiji, pa zasto je ministre to problem toliki?! Ili su velike pare u pitanju, ili je problem psihicke prirode, treceg razloga nema.
Prema tome, podrska advokatima.

Komša

pre 9 godina

Dobro je što advokati insistiraju da i gradjani mogu da sastavljaju ugovore.Ali ima još jedna sitnica - novac od taksi mora da ide u budžet Republike Srbije a ne u privatne džepove.Notar može da naplati jedan deo kao naknadu za svoj posao a ne da uzima taksu.
Ovo je ispumpavanje para iz budžeta.

Advokat

pre 9 godina

Zelim samo da porucim opljackanim gradjanima Srbije koji su iz obesti protiv strajka advokata...

Draga gospodo ako vama odgovara da budete ovce i da vas sisaju, to je vas problem, meni ne odgovara da mi neki sega-mega samozvani doktori zavlace ruku u dzep i uzimaju sta sam ja svojim radom stekao!!

Posto titula javnog beleznika?

pre 9 godina

Ne volim advokate, ali ovog puta su u pravu.
Neko je bas "lepo" smislio da javni beleznici drpaju debele pare, koje 100% dele sa onima "organima" koji su im tu sinekuru "izradili".
Ovo ludilo bi bilo kao da neko kaze da od sad prevodjenjem mogu da se bave iskljucivo masinsloseri!

OSLOBODJENI OKRIVLJENI

pre 9 godina

Mom advokatu braniocu po službenoj dužnosti koji me je četiri godine branio pred sudom i ishodovao oslobadjajuću presudu država nije isplatila honorar, iako ti troškovi padaju na teret suda odnosno budžeta, a ni meni naknadu štete što sam neosnovano boravio u pritvoru.
Saznao sam da sudovi kasne sa isplatama novca advokatima za odbranu po službenoj dužnosti više od četiri godine, dok plate u sudu i tužilaštvu isplaćuju redovno na petnaest dana.
Toliko o pravu siromašnog na fer i pravično sudjenje.
Zahvaljujem advokatima koji godinama brane okrivljene po službenoj dužnosti iako znaju da će sa velikim zakašnjenjem biti plaćeni.
Ministre, isplati odbrane po službenoj dužnosti, ako hoćeš minimum rada.Obezbedi siromašnim gradjanima jednakost pred zakonom na taj način što ćeš platiti advokate koji ih brane po službenoj dužnosti, jer tužioce redovno plaćaš.
Podrška advokatima! Advokati su u pravu!

gotov je

pre 9 godina

bravo advokati. do konacne pobede. svi ostali sto strajkuju da se medjusobno udruze pa do konacnog pada rezima kvazipremijera, najgoreg ikada u istoriji zemlje

Ljudi

pre 9 godina

Abraham Linkoln-Advokat. Vladimir Putin-pravnik. Ovi ljudi su takvog kova da ce odraditi strajk dok ne dobiju svoje. Nisu to sitni sindikalci koje potplacuju kojekakvi Arapi Korejanci Nemci i slicni.

Notar mi je rekao da mu se ''javim za dvadeset dana''. Buahahaha. :)

Radnik u privatnoj firmi

pre 9 godina

Mogu a podrzim lekare i prosvetne radnike u strajku, koji moraju da trpe smanjenje plate zbog ostalih lezilebovica, ali advokate ili mozda crkvu (posto i njima trebaju da uvedu fiskalne kase) to ne mogu. Advokati i crkva koji, od kada postoje, zaradjuju na tudjoj muci i pritom su najmanje oporezovani, njih ne mogu da smislim...

burduš

pre 9 godina

Ko ne zeli da angazuje advokata, neka se pred sudom sam zastupa. Statistika kaze da u 99% slucajeva gube sporove oni koji se sami zastupaju. Napadate advokate, a notari su samo u septembru zgrnuli ko zna koliko hiljada evra.
Uvodjenjem pdva advokatima, taj porez ne bi placali advokati, vec krajnji korisnici, odnosno klijenti.
Podrska advokatima!

Nikola Kosanovic

pre 9 godina

ADVOKATI zahtevaju da ugovor koji sačini GRADJANIN, PRAVNO LICE ili ADVOKAT, ostane u svojoj originalnoj formi, a da javni beležnik dodaje, odnosno sa njim povezuje poseban akt kojim potvrđuje sadržinu privatne isprave. I to za naknadu od 6€ po stranci kao u Hrvatskoj, Češkoj...) i uz prihvatljivu taksu (prihod budžeta). SELAKOVIĆ JE SVE U SRBIJI PROGLASIO DELIMIČNO POSLOVNO NESPOSOBNIM PA ČAK I SVOG VOĐU I SNS NOTARE!

Ljubisa livac

pre 9 godina

Neka se zna samo da je ministar ponudu dostavio na pola papira, sa dve napisane stavke. Bukvalno ponizio sapregovarace a opravdao sebe jer je "dao ponudu". Sad advokati ispadaju alavi a bore se i za prava svih gradjana.

Boro

pre 9 godina

Advokati, garantujte za tačnost ugovora svojom imovinom pa tražite da se izjednači te sa notarima, a ovako kako vi predlažete vi kao i dosada nizašta ne odgovarate i hoćete da se šlihtate uz notare a oni bi bili ludi da vam dozvole da sa njima radite a oni sami da odgovarate.U krajnjem slučaju ja bih dozvolio da ugovore samostalno prave i advokati i privatna lica pa onaj ko je pametan on će radi sigurnosti praviti ugovore kod notara a budale i cicije neka se kockaju , jer ti budale nikakvim zakonom ne možeš zaštiti.

Sloba

pre 9 godina

Nikad gori javašluk u zemlji Srbiji nije bio. Ministri su karikatura do karikature koji samo zamajavaju narod! Podrška za advokate jer je država naišla na jak orah!

glas naroda

pre 9 godina

drzava puca po savovima a Aleksandar Vucic ignorise probleme!!! sve je bajno i sjajno!!!ko u doba Milosevica!!!Tako ce se i sa ovom vladom zavrsiti,ocigledno je

Zaga

pre 9 godina

Svi mi treba da damo podrsku advokatima jer su protiv pljacke naroda radi plate neke salterske radnice od 5000 hiljada i vise, gasoprimcu 20.000e i mnogim drugima u vladi, prekobrojnim poslanicama koji treniraju dizanje ruke u skupstini i mnogim drugim poltronima.

ius

pre 9 godina

podrska! ponuda min. pravde je zamazivanje ociju, i svaka cast na doslednosti i ujedinjenju. Poznajem neke ljudeciz min. pravde, kad@ bih vam ispricao ko sedi tamo i sta rade, ne bi mi verovali...samo sheme, guranja, procenti...tuzno, posteni se srame novoustolicenih sns kolega ...:-(

savetnik

pre 9 godina

Gospodine Selakovicu, ne cekaj januar!
Znas onu: Ko sa djavolom tikve sadi, o glavu mu se lupaju!
Ti vrati sve one nedostojne...
PS: Nisi ti kriv i neka ti ne bude zao!

levijatan

pre 9 godina

Pa da li oni misle da ću ja da odnesem polupismenom bozadžiji da mi piše Ugovor ? Molim vas iz B92, proverite i napišite članak o tome kakva ovlašćenja imaju notari u ex-YU državama. U Crnoj Gori npr., ako doneseš Ugovor koji je pisao advokaat ili gradjanin sam, notar samo overava, i naplaćuje simbolično. I tako nekako je svuda u svetu.
Gradjani, da li smete da date vašu imovinu u ruke ovim diletantima? Ako ovako nastave, sutra će poželeti da nas leče.

Кад бих био нотар

pre 9 godina

Адвокати су одбили предлог да заједно са нотарима имају монопол у погледу састављања уговора о промету непокретности. Толико о томе да се боре за свој џеп. Овде страда једино џеп грађана и буџета Републике Србије. Погледајте на сајту адвоката http://www.protestadvokata.org званичан извештај Другог суда о наплаћеним таксама за Ов1 овере, видећете да само тај суд од увођења нотара губи најмање 10 милиона динара месечно. Те паре иду директно нотарима, а раније су ишле суду. Дакле, опет понављам: те паре су раније ишле суду, а сада искључиво нотарима, адвокати са тим немају ништа.

Papinijan

pre 9 godina

Advokati su doneli jedinu odluku koja je bila moguća i koja istvoremeno brani i interese srpske advokature, koliko i interese građana, zastupajući vladavinu prava kao prekopotrebnu potrebu našeg društva i neizgrađene države. Neustavnim izmenama Zakona o nepokretnosti i Zakona o javnim beležnicima, ministar Selaković pokušava da degradira advokaturu i oduzme Ustavom garantovanu autonomije volje pri sačinjavaju ugovora građanima. On takođe napada njihove ekonomske interese u cilju bogaćenja partijski odabranih podobnika, pritom pokušavajući da uništi pripadnike drevnog i svetog zanimanja. Manja prava za advokate i građane, nepotrebno oduzimanje novca i jednima i drugima, a istovremeno slabljenje budžeta RS zbog suludo malog dela novca koji notari ustupaju državi (pre je ceo fond išao u budžet).
Kako, za ime sveta, takav pokušaj može biti dobar? Velika mi je čast što potičem iz advokatske porodice, još veća što studiram na Pravnom fakultetu u Beogradu sa izvanrednim uspehom, ali moram da priznam da rezon mlađanog asistenta, koji je bez pravosudnog zalutao na jednu funkciju odgovornu i uticajnu, prevazilazi moje poimanje. Što se njega tiče, siguran sam da će se setiti šta je rekao veliki Celz: ,,Pravo je umetnost dobrog i pravednog." Pod tim, siguran sam, nije podrazumevao gomilu nekorisnih partokratsko-birokratskih nesposobnjakovića koji nastoje da pljačkaju svoje građane skriveni iza plašta nepravednog, štetočinskog i iracionalnog zakona, kojem je jedini motiv čist banditizam.

Branko V.

pre 9 godina

Pravilo broj jedan u Srbiji "nijedna maca se ne odriče slanine". Advokati nisu upravu jer traže da za svaki ugovor prvo platimo njima da ga sačine onda notarima da lupe pečat. Što je za građane dupli trošak. Oni koji se bune na visok porez neka uvedu fiskalne kase pa neka dokažu da su upravu. Ovako dobiju pare na ruke bez ikakve priznanice i vodaju klijente od parnice do parnice. Da ne govorimo da korupcija u sudstvu ide skoro sva preko advokata i nemoguće je išta dokazati jer su zaštićeni. Zato mislim da država njima uvede obavezu da posluju isključivo preko računa (da se primanje novca na ruke smatra krivičnim delom) i mi ćemo u najkraćem roku dobiti kvalitetno sudstvo.

NSNS

pre 9 godina

Zasto se ne zahteva da se ukinu pljackaske tarife kod javnih beleznika?! Opet ce narod da ispasta i placa tarife visestruko vece nego dosad po opstinama i sudovima!

Jovan Mitrović

pre 9 godina

Hocu da sam sastavljam Ugovore za svoje potrebe. Sve jedno mi je gde cu da ih overim, da li kod Notara ili kod Suda. Zato podrzavam advokate u borbi protiv SNS-a i ministra pravde bez pravosudnog ispita koji se u pravo i ne razume.

PRAVNIK

pre 9 godina

Najveća rak rana ovog društva je upravo nedostatak pravne države ali do sada nisam video da se gospoda advokati nešto zbog toga bune. Ja svakako podržavam svaki bunt koji je opravdan ali napred navedeni su gledali mnoge pravne nonsense koji su se događali u ovoj zemlji u poslednjih 20 godina ali se nešto nisu bunili jer su im isti punili novčanike zbog propusta koje je radila država. Od prvog dana trebali su se boriti za prava ovog napaćenog naroda, a ne sada kada je samo njihova egzistencija ugrožena. Gospodo advokati dosledni budite i kada drugima gori...

Врачар

pre 9 godina

Подршка адвокатима! Цела држава треба у штрајк, иначе овде неће остати камен на камену.

****

pre 9 godina

@Miloss - nisam bas siguran da znas o cemu pricas. Da nisu u pitanju usko sebicni interesi govori ti upravo cinjenica da su odbili predlog ministarstva da i advokati kao notari mogu da sacinjavaju ugovore, vec insistiraju da to bude pravo svih gradjana.

svajcarac

pre 9 godina

Kada sam prosle sedmice trazio prijem kod notara u Beogradu, rekli su mi da dodjem u decembru ?! Druga stvar, njih 93 da podmire cijelu Srbiju, pa to je broj notara za jedan grad od milion stanovnika. Samo u Zenevi ih ima 51! Koliko li ce jos vode proteci Savom i Dunavom dok se oni ne nauce poslu, i koliko li ce se ugovora proglasiti nistavnim ? Bravo za politicare , od premijera do ministra !

Milosh

pre 9 godina

Gospodo porez da placate prema prometu i cenama usluga koje naplacujete. Svuda u svetu su notari jedno, a advokati drugo. E sada sto je vama dupe zinulo na pare to je vas problem. I da se razumemo ne strajkujete vi ovde zbog odbrane Ustava ili klijenata, nego zbog sopstvenog dzepa. Prihodi su vam ko estradnim umetnicima, a porezi ko malim obucarskim radnjama.

Miloss

pre 9 godina

Ala su nam advokati moderni. Pa na ovom postu, kao i proslom o njima su jaci i od SNS klonova, pa to samo prsti od podrske istima i protiv sadasnje vlasti. Sta ti je kada se udare po dzepu odmah postaju savremeni i u sve se razumeju, a neki jos kucaju na pisacim masinama da ne bi imali troskove sa racunarom :)

Miki

pre 9 godina

Stvar je jasna: SNS izabrao SVOJIH 93 notara i da im apsolutni monopol da uzimaju pare. Notar u Beogradu u septembru uzeo 145.000 evra. U Čačku 55.000 evra. Za mesec dana. Nama smanjuju plate i penzije, sebi povećavaju i još zgrću preko notara. Ma motka bre.

praporci

pre 9 godina

Podržavam advokate protiv ovih ludaka, ali kako se grčevito bore kad ih udariš po džepu, čak su spremni i sa vajnim doktorom da pregovaraju

Aleksa

pre 9 godina

Samo cu reci da su advokati odbijanjem ovakvog predloga ministarstva odbili i da podele monopol sa notarima, a što im je ponudio ministar da bi umirio profesiju. Ovo iz razloga što i dalje gradjanima nije dato pravo da samostalno sacinjavaju ugovore. Dakle radi ocuvanja zagarantovanih prava svakog pojedinca. Obrazlozenje za odbijanje predloga ministarstva možete naci na sajtu AKS. Toliko o licnim i sebicnim interesima advokata.

Miki

pre 9 godina

Stvar je jasna: SNS izabrao SVOJIH 93 notara i da im apsolutni monopol da uzimaju pare. Notar u Beogradu u septembru uzeo 145.000 evra. U Čačku 55.000 evra. Za mesec dana. Nama smanjuju plate i penzije, sebi povećavaju i još zgrću preko notara. Ma motka bre.

praporci

pre 9 godina

Podržavam advokate protiv ovih ludaka, ali kako se grčevito bore kad ih udariš po džepu, čak su spremni i sa vajnim doktorom da pregovaraju

Aleksa

pre 9 godina

Samo cu reci da su advokati odbijanjem ovakvog predloga ministarstva odbili i da podele monopol sa notarima, a što im je ponudio ministar da bi umirio profesiju. Ovo iz razloga što i dalje gradjanima nije dato pravo da samostalno sacinjavaju ugovore. Dakle radi ocuvanja zagarantovanih prava svakog pojedinca. Obrazlozenje za odbijanje predloga ministarstva možete naci na sajtu AKS. Toliko o licnim i sebicnim interesima advokata.

glas naroda

pre 9 godina

drzava puca po savovima a Aleksandar Vucic ignorise probleme!!! sve je bajno i sjajno!!!ko u doba Milosevica!!!Tako ce se i sa ovom vladom zavrsiti,ocigledno je

Nikola Kosanovic

pre 9 godina

ADVOKATI zahtevaju da ugovor koji sačini GRADJANIN, PRAVNO LICE ili ADVOKAT, ostane u svojoj originalnoj formi, a da javni beležnik dodaje, odnosno sa njim povezuje poseban akt kojim potvrđuje sadržinu privatne isprave. I to za naknadu od 6€ po stranci kao u Hrvatskoj, Češkoj...) i uz prihvatljivu taksu (prihod budžeta). SELAKOVIĆ JE SVE U SRBIJI PROGLASIO DELIMIČNO POSLOVNO NESPOSOBNIM PA ČAK I SVOG VOĐU I SNS NOTARE!

levijatan

pre 9 godina

Pa da li oni misle da ću ja da odnesem polupismenom bozadžiji da mi piše Ugovor ? Molim vas iz B92, proverite i napišite članak o tome kakva ovlašćenja imaju notari u ex-YU državama. U Crnoj Gori npr., ako doneseš Ugovor koji je pisao advokaat ili gradjanin sam, notar samo overava, i naplaćuje simbolično. I tako nekako je svuda u svetu.
Gradjani, da li smete da date vašu imovinu u ruke ovim diletantima? Ako ovako nastave, sutra će poželeti da nas leče.

Ljubisa livac

pre 9 godina

Neka se zna samo da je ministar ponudu dostavio na pola papira, sa dve napisane stavke. Bukvalno ponizio sapregovarace a opravdao sebe jer je "dao ponudu". Sad advokati ispadaju alavi a bore se i za prava svih gradjana.

burduš

pre 9 godina

Ko ne zeli da angazuje advokata, neka se pred sudom sam zastupa. Statistika kaze da u 99% slucajeva gube sporove oni koji se sami zastupaju. Napadate advokate, a notari su samo u septembru zgrnuli ko zna koliko hiljada evra.
Uvodjenjem pdva advokatima, taj porez ne bi placali advokati, vec krajnji korisnici, odnosno klijenti.
Podrska advokatima!

OSLOBODJENI OKRIVLJENI

pre 9 godina

Mom advokatu braniocu po službenoj dužnosti koji me je četiri godine branio pred sudom i ishodovao oslobadjajuću presudu država nije isplatila honorar, iako ti troškovi padaju na teret suda odnosno budžeta, a ni meni naknadu štete što sam neosnovano boravio u pritvoru.
Saznao sam da sudovi kasne sa isplatama novca advokatima za odbranu po službenoj dužnosti više od četiri godine, dok plate u sudu i tužilaštvu isplaćuju redovno na petnaest dana.
Toliko o pravu siromašnog na fer i pravično sudjenje.
Zahvaljujem advokatima koji godinama brane okrivljene po službenoj dužnosti iako znaju da će sa velikim zakašnjenjem biti plaćeni.
Ministre, isplati odbrane po službenoj dužnosti, ako hoćeš minimum rada.Obezbedi siromašnim gradjanima jednakost pred zakonom na taj način što ćeš platiti advokate koji ih brane po službenoj dužnosti, jer tužioce redovno plaćaš.
Podrška advokatima! Advokati su u pravu!

Ljudi

pre 9 godina

Abraham Linkoln-Advokat. Vladimir Putin-pravnik. Ovi ljudi su takvog kova da ce odraditi strajk dok ne dobiju svoje. Nisu to sitni sindikalci koje potplacuju kojekakvi Arapi Korejanci Nemci i slicni.

Notar mi je rekao da mu se ''javim za dvadeset dana''. Buahahaha. :)

Milosh

pre 9 godina

Gospodo porez da placate prema prometu i cenama usluga koje naplacujete. Svuda u svetu su notari jedno, a advokati drugo. E sada sto je vama dupe zinulo na pare to je vas problem. I da se razumemo ne strajkujete vi ovde zbog odbrane Ustava ili klijenata, nego zbog sopstvenog dzepa. Prihodi su vam ko estradnim umetnicima, a porezi ko malim obucarskim radnjama.

Branko V.

pre 9 godina

Pravilo broj jedan u Srbiji "nijedna maca se ne odriče slanine". Advokati nisu upravu jer traže da za svaki ugovor prvo platimo njima da ga sačine onda notarima da lupe pečat. Što je za građane dupli trošak. Oni koji se bune na visok porez neka uvedu fiskalne kase pa neka dokažu da su upravu. Ovako dobiju pare na ruke bez ikakve priznanice i vodaju klijente od parnice do parnice. Da ne govorimo da korupcija u sudstvu ide skoro sva preko advokata i nemoguće je išta dokazati jer su zaštićeni. Zato mislim da država njima uvede obavezu da posluju isključivo preko računa (da se primanje novca na ruke smatra krivičnim delom) i mi ćemo u najkraćem roku dobiti kvalitetno sudstvo.

Jovan Mitrović

pre 9 godina

Hocu da sam sastavljam Ugovore za svoje potrebe. Sve jedno mi je gde cu da ih overim, da li kod Notara ili kod Suda. Zato podrzavam advokate u borbi protiv SNS-a i ministra pravde bez pravosudnog ispita koji se u pravo i ne razume.

svajcarac

pre 9 godina

Kada sam prosle sedmice trazio prijem kod notara u Beogradu, rekli su mi da dodjem u decembru ?! Druga stvar, njih 93 da podmire cijelu Srbiju, pa to je broj notara za jedan grad od milion stanovnika. Samo u Zenevi ih ima 51! Koliko li ce jos vode proteci Savom i Dunavom dok se oni ne nauce poslu, i koliko li ce se ugovora proglasiti nistavnim ? Bravo za politicare , od premijera do ministra !

djape

pre 9 godina

Ljudi, šta je sa vama. Da li poznajete nekog advokata koji je ne daj bože propao? Pod hitno, ali pod hitno promeniti zakon u delu naplate poreza. Zbog čega su oni privilegovani? Fiskalne kase im uvesti i eto vam popune budžeta. Onda vam neće trebati crkavica od penzionera. Selakovic i treba da da ostavku ali zato što im je popustio.

Milosh

pre 9 godina

Ako pazljivo citate ove sve komentare vidite da ih ostavlja advokatska komora, to bi mogli da potvrde i ljudi iz B92 [sic!] :) Dobro je da su se organizavoli, jer im je zinulo dupe i udareni su po dzepu. Nisu se nikada ovako protivili ili dizali kada su branili razne kriminalce, ubice, tatine sinove ... nego su tada izlazili i sa obrazom izjavljivali kako njihovi klijenti nisu to uradili i kako su najvece cvecke koje poznaje nasa zemlja. Nije njima da mi gradjani sastavljamo ugovore (to je samo onako dodato jer se zna da je to i do sada bio mali procenat ispod 5%), nego da oni i dalje uzimaju veci deo kolaca kao i do sada, a da notari samo uzimaju simbolicne nadoknade kao i do sada sudovi ili opstine. Ali oni i dalje ne zele za svoje paprene honorare da vam daju bilo kakve garancije, pa makar one bile i figurativne. Oni i dalje hoce skupe lokale, skupe automobile, skupu garderobu, luxuzne kuce, stanove i apartmane, i ne zele da se odreknu toga i zato je ovolika borba i protest, nije to protest za bolje nas gradjana. Mali procenat je u Srbiji advokata sa obrazom, i njima svaka cast, ali oni ne podrzavaju ovu bahatost! Nadam se da cete objaviti i moj komentar iako nije sa IP adrese advokatske komore. Hvala!

Advokat

pre 9 godina

Zelim samo da porucim opljackanim gradjanima Srbije koji su iz obesti protiv strajka advokata...

Draga gospodo ako vama odgovara da budete ovce i da vas sisaju, to je vas problem, meni ne odgovara da mi neki sega-mega samozvani doktori zavlace ruku u dzep i uzimaju sta sam ja svojim radom stekao!!

Zaga

pre 9 godina

Svi mi treba da damo podrsku advokatima jer su protiv pljacke naroda radi plate neke salterske radnice od 5000 hiljada i vise, gasoprimcu 20.000e i mnogim drugima u vladi, prekobrojnim poslanicama koji treniraju dizanje ruke u skupstini i mnogim drugim poltronima.

Miloss

pre 9 godina

Ala su nam advokati moderni. Pa na ovom postu, kao i proslom o njima su jaci i od SNS klonova, pa to samo prsti od podrske istima i protiv sadasnje vlasti. Sta ti je kada se udare po dzepu odmah postaju savremeni i u sve se razumeju, a neki jos kucaju na pisacim masinama da ne bi imali troskove sa racunarom :)

Kancelarija za brze odgovore.

pre 9 godina

Ministar je nezreo i nedorastao problemu.
Prica se uveliko po Bgd da je on uzeo velike pare iz tog projekta GiZ, da bi ovde nametnuo ono sto nigde ne postoji u Evropi.
Advokati samo traze da ovde imamo notarski sistem sa cenama kao u Nemackoj, Austriji, CH, Ceskoj, Slovackoj, Sloveniji, Madjarskoj, Italiji, pa zasto je ministre to problem toliki?! Ili su velike pare u pitanju, ili je problem psihicke prirode, treceg razloga nema.
Prema tome, podrska advokatima.

gotov je

pre 9 godina

bravo advokati. do konacne pobede. svi ostali sto strajkuju da se medjusobno udruze pa do konacnog pada rezima kvazipremijera, najgoreg ikada u istoriji zemlje

Boro

pre 9 godina

Advokati, garantujte za tačnost ugovora svojom imovinom pa tražite da se izjednači te sa notarima, a ovako kako vi predlažete vi kao i dosada nizašta ne odgovarate i hoćete da se šlihtate uz notare a oni bi bili ludi da vam dozvole da sa njima radite a oni sami da odgovarate.U krajnjem slučaju ja bih dozvolio da ugovore samostalno prave i advokati i privatna lica pa onaj ko je pametan on će radi sigurnosti praviti ugovore kod notara a budale i cicije neka se kockaju , jer ti budale nikakvim zakonom ne možeš zaštiti.

Кад бих био нотар

pre 9 godina

Адвокати су одбили предлог да заједно са нотарима имају монопол у погледу састављања уговора о промету непокретности. Толико о томе да се боре за свој џеп. Овде страда једино џеп грађана и буџета Републике Србије. Погледајте на сајту адвоката http://www.protestadvokata.org званичан извештај Другог суда о наплаћеним таксама за Ов1 овере, видећете да само тај суд од увођења нотара губи најмање 10 милиона динара месечно. Те паре иду директно нотарима, а раније су ишле суду. Дакле, опет понављам: те паре су раније ишле суду, а сада искључиво нотарима, адвокати са тим немају ништа.

Papinijan

pre 9 godina

Advokati su doneli jedinu odluku koja je bila moguća i koja istvoremeno brani i interese srpske advokature, koliko i interese građana, zastupajući vladavinu prava kao prekopotrebnu potrebu našeg društva i neizgrađene države. Neustavnim izmenama Zakona o nepokretnosti i Zakona o javnim beležnicima, ministar Selaković pokušava da degradira advokaturu i oduzme Ustavom garantovanu autonomije volje pri sačinjavaju ugovora građanima. On takođe napada njihove ekonomske interese u cilju bogaćenja partijski odabranih podobnika, pritom pokušavajući da uništi pripadnike drevnog i svetog zanimanja. Manja prava za advokate i građane, nepotrebno oduzimanje novca i jednima i drugima, a istovremeno slabljenje budžeta RS zbog suludo malog dela novca koji notari ustupaju državi (pre je ceo fond išao u budžet).
Kako, za ime sveta, takav pokušaj može biti dobar? Velika mi je čast što potičem iz advokatske porodice, još veća što studiram na Pravnom fakultetu u Beogradu sa izvanrednim uspehom, ali moram da priznam da rezon mlađanog asistenta, koji je bez pravosudnog zalutao na jednu funkciju odgovornu i uticajnu, prevazilazi moje poimanje. Što se njega tiče, siguran sam da će se setiti šta je rekao veliki Celz: ,,Pravo je umetnost dobrog i pravednog." Pod tim, siguran sam, nije podrazumevao gomilu nekorisnih partokratsko-birokratskih nesposobnjakovića koji nastoje da pljačkaju svoje građane skriveni iza plašta nepravednog, štetočinskog i iracionalnog zakona, kojem je jedini motiv čist banditizam.

ius

pre 9 godina

podrska! ponuda min. pravde je zamazivanje ociju, i svaka cast na doslednosti i ujedinjenju. Poznajem neke ljudeciz min. pravde, kad@ bih vam ispricao ko sedi tamo i sta rade, ne bi mi verovali...samo sheme, guranja, procenti...tuzno, posteni se srame novoustolicenih sns kolega ...:-(

Sloba

pre 9 godina

Nikad gori javašluk u zemlji Srbiji nije bio. Ministri su karikatura do karikature koji samo zamajavaju narod! Podrška za advokate jer je država naišla na jak orah!

Врачар

pre 9 godina

Подршка адвокатима! Цела држава треба у штрајк, иначе овде неће остати камен на камену.

****

pre 9 godina

@Miloss - nisam bas siguran da znas o cemu pricas. Da nisu u pitanju usko sebicni interesi govori ti upravo cinjenica da su odbili predlog ministarstva da i advokati kao notari mogu da sacinjavaju ugovore, vec insistiraju da to bude pravo svih gradjana.

Posto titula javnog beleznika?

pre 9 godina

Ne volim advokate, ali ovog puta su u pravu.
Neko je bas "lepo" smislio da javni beleznici drpaju debele pare, koje 100% dele sa onima "organima" koji su im tu sinekuru "izradili".
Ovo ludilo bi bilo kao da neko kaze da od sad prevodjenjem mogu da se bave iskljucivo masinsloseri!

Advokat

pre 9 godina

Zasto se ne zahteva da se ukinu pljackaske tarife kod javnih beleznika?! Opet ce narod da ispasta i placa tarife visestruko vece nego dosad po opstinama i sudovima!
(NSNS, 27. oktobar 2014 16:57).
E pa vidis tu gresis, s obzirom da nece imati ekskluzivno pravo za sacinjavanje ugovora ne mogu da naplate sacinjavanje ugovora ako ga je gradjanin sam ili advokat uradio, vrlo prosto. Onda notar moze da tarifira samo overu istog, naravno ako se usvoje zahtevi advokata,sto je mnogo finansijski povoljnije za gradjane. I naravno za uporne da ponovimo jos jednom, advokati takodje odgovaraju sopstvenom imovinom za svoje postupke tako da batalite molim vas te prozivke o pravnoj sigurnosti...

NSNS

pre 9 godina

Zasto se ne zahteva da se ukinu pljackaske tarife kod javnih beleznika?! Opet ce narod da ispasta i placa tarife visestruko vece nego dosad po opstinama i sudovima!

Radnik u privatnoj firmi

pre 9 godina

Mogu a podrzim lekare i prosvetne radnike u strajku, koji moraju da trpe smanjenje plate zbog ostalih lezilebovica, ali advokate ili mozda crkvu (posto i njima trebaju da uvedu fiskalne kase) to ne mogu. Advokati i crkva koji, od kada postoje, zaradjuju na tudjoj muci i pritom su najmanje oporezovani, njih ne mogu da smislim...

Komša

pre 9 godina

Dobro je što advokati insistiraju da i gradjani mogu da sastavljaju ugovore.Ali ima još jedna sitnica - novac od taksi mora da ide u budžet Republike Srbije a ne u privatne džepove.Notar može da naplati jedan deo kao naknadu za svoj posao a ne da uzima taksu.
Ovo je ispumpavanje para iz budžeta.

entropija

pre 9 godina

Samo se pitam, kada će da uvedu robovlasništvo ( pošto je dužničko ropstvo već ozakonjeno )?
Šta je sledeće ? Pravo notara i članova SNS-a na prvu bračnu noć ?

PRAVNIK

pre 9 godina

Najveća rak rana ovog društva je upravo nedostatak pravne države ali do sada nisam video da se gospoda advokati nešto zbog toga bune. Ja svakako podržavam svaki bunt koji je opravdan ali napred navedeni su gledali mnoge pravne nonsense koji su se događali u ovoj zemlji u poslednjih 20 godina ali se nešto nisu bunili jer su im isti punili novčanike zbog propusta koje je radila država. Od prvog dana trebali su se boriti za prava ovog napaćenog naroda, a ne sada kada je samo njihova egzistencija ugrožena. Gospodo advokati dosledni budite i kada drugima gori...

Vojislav

pre 9 godina

"Miloshe" slazem se da su svuda u svetu notari jedno a advokati drugo. Ali upravo na ovom mestu je sva besmislenost resenja koje je predlozio nas ministar asistent kada je notarima dao nadleznosti koje ne postoje nigde u Evropi osim u Rumuniji. Ako ti to ne znas to je u redu, ali ako ministar to ne zna to je sramota. U svakoj normalnoj zemlji bi vec odavno bio smenjen ali i odgovarao za ovaj apsolutni kolaps pravosudja u Srbiji koji traje iskljucivo usled njegovog inacenja.

neće proći

pre 9 godina

Zašto ta Nemačka nevladina organizacija koja je progurala ovakav besmileni notarski sistem u Srbiji, ne uvede isti takav sistem notara u Nemackoj? Naravno ovo što postoji još samo u BIH i C.Gori još moze da postoji samo u banana državama.

savetnik

pre 9 godina

Gospodine Selakovicu, ne cekaj januar!
Znas onu: Ko sa djavolom tikve sadi, o glavu mu se lupaju!
Ti vrati sve one nedostojne...
PS: Nisi ti kriv i neka ti ne bude zao!

Tugo,tugo nesreco!

pre 9 godina

Odmah na pocetku zelim da naglasim da radim kao advokatski pripravnik u kancelariji,radim za male(smesno male) pare puno radno vreme,nisam prijavljen i trpim svakakve stvari. Moglo bi se zakljuciti da imam razloga da budem kivan na advokate ali ono sto sam veceras doziveo je neverovatno.
Bio sam gost na Slavi i jedan gost je zapoceo razgovor na temu protesta advokata,direktno me provocirajuci. Govorio je najruzinije stvari o nasoj profesiji. Govorio je kako smo banda, kako krademo narod, kako rusimo notarski sistem koji postoji svuda u svetu, kako smo piskarala - kroz njegov govor sam direktno cuo stavove ministra Selakovica servirane kroz sredstva javnog informisanja.
Stariji covek,nisam hteo da odgovorim.
Ono sto mi je bilo fascinatno je da je to covek sa trogodisnjim zanatom, vlasnik automehanicarske radnje,polupismen. Bivsi clan SPS, a sada aktivni clan i donator SNS.
SRAM VAS BILO!
SRAM TE BILO SELAKOVICU!
Advokati su u pravu!

dred

pre 9 godina

Da li je neko ovde lud??? U Francuskoj drzava od takse naplacuje 80% a notari 20%, plus notari imaju jos neka davanja od svog postotka. U Srbiji od takse drzava naplacuje 20% a notari zadrzavaju 80% od tarife!!!! Ko je lud!!???

Advokat

pre 9 godina

(Milosh, 27. oktobar 2014 19:30)
Hajdemo ponovo, adokat garantuje svojom imovinom za svoj rad isto kao i notar. Garanciju za uspeh u nekom predmetu nijedan ozbiljan advokat ne moze da ti da jer sud donosi presudu ali moze da ti da savet da se ne upustats u spor ukoliko nema nikakvih izgleda da ga dobijes. Eto, ja nisam bahat ali 100% podrzavam obustavu rada. Zao mi je sto ovde ljudi pate od sindroma "neka komsiji crkne krava". Iskreno ti zelim da budes sto uspesniji u svom poslu i sto bolje da budes finansijski situiran jer eto i meni ce time biti bolje, vrlo jednostavno. Nemoj mene da osudjujes zato sto se borim za svoje pravo, zato sto zelim da radim, da zaradim i savesno obavljam svoj poziv. Ne otimam, ne kradem, posteno sam zavrsio skoro 20 godina skole i svoju decu cu isto savetovati da ucine. Smisao u skolovanju i obrazovanju je izmedju ostalog i mogucnost bolje zarade i zaposlenja,pa tako je svuda u svetu. Skidam kapu ljudima koji ni iz cega stvore nesto, ja tako ne umem, advokatura je moj poziv i shvatam ga krajnje odgovorno. Kako cu ja trositi svoje posteno zaradjene pare prepusti meni jer to i tebi zelim. Ni ja ne volim da idem kod zubara ni kod automehanicara za auto vise od 10 god. star pa ne moras ni ti kod advokata. Budi i ti kolega i uzivaj u zivotu ako mislis da je tako lako i da ima toliko para. Znas cudan smo mi narod, solidarni smo samo kada je nekome gore od nas tada smo najbolji ljudi u suprotnom mnogo smo losi i uvek nam je neko drugi kriv...

tomica

pre 9 godina

Ako sam dobro shvatio, država advokatima ne plaća odbrane po službenoj dužnosti, kasni čak i po 4 godine? A zato u tim istim postupcima tužioci i sudije bivaju redovno plaćeni. Pa u čemu je tu problem? Zašto se i advokatima ne plati odmah? To je opasno ugrožavanje prava okrivljenog na odbranu. Ovo je nesumnjivo još jedan ozbiljan razlog za štrajk advokata a ne pominje se skoro uopšte. Zašto bi neko radio bilo šta na 'dođem ti'? Podrška advokatima!

Laik

pre 9 godina

Obustava rada je posledica
1.donosenja zakonskog resenja za notare koji ne postoji u EU;
2. nepredvidljive poreske politike;
U kojoj ozbiljnoj drzavi se u situaciji pada privredne aktivnosti i pada prihoda povecava poreska obaveza do 300% ?
Da li onaj deo populacije koji misli da advokati enormno zaradjuju uopste znaju koliko iznose pausalne mesecne poreske obaveze advokata?
Da li su gradjani svesni da pored do sada svih negativnih aspekata uvodjenja fiskalnih kasa ima jos jedan veoma bitan, a to je da izdavanje fiskalnog racuna podrazumeva i njegovo placanje. Firme , a pogotovo gradjani svoje obaveze prema advokatu izmiruju najcesce po okoncanju spora, a redje odmah po preduzimanju radnje.
Uvodjenje fiskalnih kasa iz materijalnog ugla bi za advokate bilo i celishodno..jel ako hoce stranka da advokat napise tuzbu, podnesak..pristupi rocistu...nema problema, evo fiskalni racun pa evo i podneska i odlaska na sud., pa da vidimo onda ove zagovornike fiskalnih kasa kad ne bude vise placanja na dodjem ti. To vazi i za drzavu ...hocete pristup u odbrani po sluzbenoj duznosti...fiskalni racun..uplata...pretres, a ne placanje i to prinudno po proteku nekoliko godina od dospelosti.
U ovoj drzavi nije ko u Danskoj nesto trulo , vec gotovo sve je trulo.
Advokati su u pravu!

NEOBAVEŠTENA

pre 9 godina

Molim ministra da mi objasni zašto u Srbiji sme da bude samo 94 notara, a advokata ima 9.500?
Ako usvojite zahteve advokata, nećete ukinuti notare.Biće ono što jesu svuda u svetu: overivači (notirati znači overiti)
Samo u zemlji Srbiji jedan notar vredi kao sto advokata.
Samo u zemlji Srbiji jedan notar zaradjuje kao sto advokata.
Samo u zemlji Srbiji svi gradjani su proglašeni poslovno nesposobnim osobama i treba im notar da kontroliše i odobrava svaku njihovu ispravu i izjavu pa najprostije vrste (izjava o saglasnosti da dete ide na ekskurziju, prodaju auta itd)
Notar neće biti ukinut ako bude ono što jeste-overač
Notar treba da vrati prihod od sudskih taksi za overu u budžet Srbije, jer je država Srbija siromašna i budžet ne sme da se odrekne tog prihoda
Posao notara je finansijski održiv i sa manjim zaradama,a ako izabrani notari ne žele da rade za manje, biraćemo druge, ima sposobnih, pa njihov posao do sada su radili radnici sudske overe sa srednjom stručnom spremom i za male plate.
Da li sam nešto pogrešno razumela?

Pedja

pre 9 godina

Kako pregovarati kad ministar i njegovi pomocnici ne znaju osnovne stvari iz Zakona o javnom beleznistvu? Njihov predlog je bio nepismen i nejasan, svakako i njima samima. Tek sad na osnovu predloga AKS moze da se pregovara.

tanja

pre 9 godina

Velika je šteta što danas na konferenciji za medije u Advokatskoj komori Srbije novinarima nije pokazana "ponuda" ministra. kako bi narod koji ne podržava advokate bar malo video sa kim imamo posla. Parče hartije bez memoranduma ministarstva, bez potpisa, bez naznake kome je upućena, rukom dožvrljana... Sramota. Kakav ministar, takva i ponuda.
ADVOKATI SU U PRAVU!

Kancelarija za brze odgovore.

pre 9 godina

Nisam bas siguran da je ministar hteo vracanje zakona iz 2011. koji je radjen zajedno sa AKS! I mislim da je podmetanje da advokati traze ukidanje notara,to nisam do sada cuo,naprotiv,niko nema nista protiv overavanja sto rade notari,ali ovlascenja koja je ministar sada od 1.9. dao notarima,ne postoje nigde u Eu.
Prepisite notarski sistem iz Nemacke,CH,Slovacke,Ceske,Slovenije,Austrije,pa moze i iz Hrvatske,nema problema,ali ne kapiram sto je u interesu ministru da izmislja toplu vodu?
Ako misli ovako da vlada,onda je izabarao bas pogresan nacin i put,jer nisu advokati bas blesavi.
Takodje je bolesno da samostalno interpretira razloge odbijanja predloga jer to takodje nigde ne vodi,svi danas znaju zasto advokati protestvuju.
A ovi dezurni pljuvaci iz Sns,placeni botovi sa drzavnih jasli,treba da razmisljaju o sebi a ne da se bave advokatima.Ako ih mrze, to ce samo njima licno da skodi,a ako smatraju da su advokati milioneri,pa onda neka i sami postanu advokati,jel im neko brani? Na taj nacin i sami ce postati milioneri,kriminalci koji ne placaju poreze....
Jos ne kapiram,jel i onaj advokat sto je oslobodio kapetana Radica u Hagu,kriminalac,ili onaj sto 9 meseci brani Olivera Ivanovica u K.Mitrovici besplatno,takodje kriminalac,ili onaj sto je osudio banke za nezakonite kamate kod stambenih kredita i olaksao zivot mnogim ljudima,takodje kriminalac?

ns

pre 9 godina

Advokati su u pravu i za to se ljudi bore na pravi nacin. Borili su se oni svojevremeno i protiv Milosevica pa su izdrzali sve pritiske. Ipak ovima na vlasti mora da se pokaze da nismo svi ovce.
Justinijan je u svojim Digestama citirao Ulpiana koji je rekao cuvenu izreku da je pravo umetnost dobrog i pravicnog. To cinjenicu ministar prenebregava kada brani nakaradan Zakon o javnim beleznicima.Ministar prica da nece podleci ucenama... to je u redu ali se ovde ne radi o uceni vec o odbrani civilizovane pravne drzave. Ako to ministar ne shvata onda mi svi imamo problem sa njim.
Advokati svaka cast i molimo vas da izdrzite.
Pitam se samo sta radi Ustavni sud povodom zahteva advokata, od njih ni pisma ni razglednice. A tako su bili ekspresni kada su odlucivali o Miskovicevom zahtevu pre dve godine!
Nazalost to je nasa stvarnost - izvrsna vlast odlucuje o svemu.
A ocesljani radikali- sta o njima reci - nije dovoljno sto su se umuli i ocesljali ...nadam se da cemo ih sto skorije ispratiti i zahvaliti im se na "sreci" koju su nam doneli.

Onako usput...

pre 9 godina

@levijatan

Isti je slučaj u Makedoniji. Advokat mi je napravio ugovor o poklonu nekretnine. Kod notara sam otišla bez ikakve najave i zakazivanja. Sve sam završila za 15 minuta.

zayeb

pre 9 godina

Advokati, hasta la victoria siempre! Bog i pravda su na našoj strani, a ministra Selakovića je dovoljno da pogledate i bude jasno poput letnjeg dana na planini da nešto nije u redu sa tim čovekom.

zoka

pre 9 godina

Boro 17,31
Molim te idi sutra kod notara, pa zahtevaj da ti pokaze kako radi bilo koji ugovor. Kada ga procitas (to se zove zapis), bice ti jasno i kako rade i kakvu odgovornost imaju, a nadasve kakve to posledice ima na pravnu sigurnost. Sto se tice naknade za njihov rad, valjda ti je jasno da je drzava na njih prenela ovlascenja, a da u budzet ide 20% koji se dodaju na cifre koje su mediji objavljivali. Ne treba da budes za advokate, vec da se boris za sebe.

ns

pre 9 godina

Za kolegu Papinijana: Ulpian je u Digestama rekao da je pravo umetnost dobrog i pravicnog.

Inace, puna podrska advokatima i izdrzite, vi ste u pravu!

Pitam se sta radi Ustavni sud, od njih ni pisma ni razglednice.... a kada je Miskovic podneo zahtev, to su ekspresno resili.... eh zemljo

rusosaurus

pre 9 godina

Nadam se da ćemo uspeti da pronađemo dogovor, kao dobro rešenje u budućnosti, ali ničije ucene nećemo da trpimo”, navodi se u saopštenju Ministarstva pravde.
Da li oni ovo ozbiljno? "Skoči u bunar"- je naređenje ,a što se tiče ucena , pa to je krivično delo. Znači možda će i da nas hapse , baš lepo .

ИЗБОР

pre 9 godina

*
Министарство треба да прихвати предлог адвоката, а да грађанима препусти право избора (по сличним ценама):

1) да уговор саставе код адвоката, а потписе овери нотар (уговор нема доказну снагу јавне исправе), или

2) да се уговор састави и овери нотар, када уговор има доказну снагу ЈАВНЕ ИСПРАВЕ.

smena ministra!!!

pre 9 godina

Advokati su jedini koji ovom bezakonju i gaženju Ustava Srbije i prava gradjana mogu da stanu na put. Sramota je da ministar pravde svesno(možda po nečijem nalogu, a možda samoinicijativno), umesto da se bori za vladavinu prava, čini upravo suprotno, čime blokira rad pravosudja i koči pravni promet. Zbog svega što je dosad uradio zaslužio je da bude smenjen. ADVOKATI SU U PRAVU!!!

bezimena

pre 9 godina

Zaboravih da uz podršku advokatima dodam ono što stalno govorim, pa molim admina da ovaj post objavi!

Advokati, izdržite, pravo, pravda i svi zdravorazumni ljudi su na vašoj strani, jer boreći se za sebe, borite se i za nas zbog kojih postojite, a bez kojih mi nikada ne bi ostvarili nikakva prava!

student prava

pre 9 godina

Nekoliko cinjenica... Na najvecem broju ugovora koje sacinjavaju advokati,advokati ne stavljaju svoj pecat, tako da ne odgovaraju nikako za propuste u sacinjavanju istog... Ministarstvo je dalo ponudu kojom bi izmena Zakona o javnom beleznistvu
bile takve da bi upodobile sa uporedno pravnom praksom susednih zemal
ja, tacnije da ugovore o raspolaganju nepokretnosti mogu da sacinjavaju paralelno i advokati i notari, s tim da notari overavaju isti, sto su radili sudovi do sada(osim u slucaju poslovno nespobnih lica, sto su lica mljadja od 18 ili dusevno obolela)...
vraceni su porezi na 2013, sto nije realno u situaciji kada se uvode solidarni porezi i penzionerima....a to AKS nije prihvatila... Prica koliko notari zaradjiju je glupava, jer svuda notari zaradjuju lepo, sto nije ni cudno s obzirom na uslove koje moraju da ispune, koliko odgovoran posao rade, koliko troskova imaju...

ЈАВНА ИСПРАВА

pre 9 godina

Решење је једноставно ако Министарство прихвати предлог адвоката, па се изврше измене у Закону о јавним бележницима, тако да грађани имају право избора:
1).да ли ће уговор да састављају код адвоката, стим да потписе мора оверавати нотар (али тада уговор нема доказну снагу јавне исправе),
или
2).да уговор састави и овери нотар, и тада уговор има ДОКАЗНУ снагу ЈАВНЕ ИСПРАВЕ.

Тако ће грађани, када желе да имају уговор са доказном снагом јавне исправе, ићи одмах код нотара,
а код адвоката ће ићи у ситуацијама када се купопродаја врши између родбине, пријатеља,...

peki

pre 9 godina

Ukinuti AKS,i pod hitno promeniti zakon i oporezovati advokate,niste ni svesni koliko zaradjuju. Ni jedan nije propao,svi su se obogatili.

sozgas

pre 9 godina

Ne podrzavam advokate, nadam se da većih ustupaka neće biti, razočaraće me Selaković u suprotnom. I zašto se ikada pristalo na takav odnos gde pravosuđe zavisi od raspoloženja živopisnih organizacija kakve su advokatske komore? Liberalizovati advokaturu, taksi prevoz, auto-skole.

ХИТНО

pre 9 godina

У интересу грађана Србије, Министарство мора ОДМАХ да покрене убрзани поступак измене Закона о јавном бележништву сагласно предлогу адвоката, и да грађанима омогући право избора:
да ли ће уговор да састављају код адвоката (потписе мора да овери нотар),
или ће уговор састави и овери нотар.

Солемнизацију (овера садржаја исправе) треба брисати,
јер ствара забуну са легализацијом (овера потписа).

Milosh

pre 9 godina

Gospodo porez da placate prema prometu i cenama usluga koje naplacujete. Svuda u svetu su notari jedno, a advokati drugo. E sada sto je vama dupe zinulo na pare to je vas problem. I da se razumemo ne strajkujete vi ovde zbog odbrane Ustava ili klijenata, nego zbog sopstvenog dzepa. Prihodi su vam ko estradnim umetnicima, a porezi ko malim obucarskim radnjama.

Miloss

pre 9 godina

Ala su nam advokati moderni. Pa na ovom postu, kao i proslom o njima su jaci i od SNS klonova, pa to samo prsti od podrske istima i protiv sadasnje vlasti. Sta ti je kada se udare po dzepu odmah postaju savremeni i u sve se razumeju, a neki jos kucaju na pisacim masinama da ne bi imali troskove sa racunarom :)

Advokat

pre 9 godina

Zasto se ne zahteva da se ukinu pljackaske tarife kod javnih beleznika?! Opet ce narod da ispasta i placa tarife visestruko vece nego dosad po opstinama i sudovima!
(NSNS, 27. oktobar 2014 16:57).
E pa vidis tu gresis, s obzirom da nece imati ekskluzivno pravo za sacinjavanje ugovora ne mogu da naplate sacinjavanje ugovora ako ga je gradjanin sam ili advokat uradio, vrlo prosto. Onda notar moze da tarifira samo overu istog, naravno ako se usvoje zahtevi advokata,sto je mnogo finansijski povoljnije za gradjane. I naravno za uporne da ponovimo jos jednom, advokati takodje odgovaraju sopstvenom imovinom za svoje postupke tako da batalite molim vas te prozivke o pravnoj sigurnosti...

OSLOBODJENI OKRIVLJENI

pre 9 godina

Mom advokatu braniocu po službenoj dužnosti koji me je četiri godine branio pred sudom i ishodovao oslobadjajuću presudu država nije isplatila honorar, iako ti troškovi padaju na teret suda odnosno budžeta, a ni meni naknadu štete što sam neosnovano boravio u pritvoru.
Saznao sam da sudovi kasne sa isplatama novca advokatima za odbranu po službenoj dužnosti više od četiri godine, dok plate u sudu i tužilaštvu isplaćuju redovno na petnaest dana.
Toliko o pravu siromašnog na fer i pravično sudjenje.
Zahvaljujem advokatima koji godinama brane okrivljene po službenoj dužnosti iako znaju da će sa velikim zakašnjenjem biti plaćeni.
Ministre, isplati odbrane po službenoj dužnosti, ako hoćeš minimum rada.Obezbedi siromašnim gradjanima jednakost pred zakonom na taj način što ćeš platiti advokate koji ih brane po službenoj dužnosti, jer tužioce redovno plaćaš.
Podrška advokatima! Advokati su u pravu!

Ljudi

pre 9 godina

Abraham Linkoln-Advokat. Vladimir Putin-pravnik. Ovi ljudi su takvog kova da ce odraditi strajk dok ne dobiju svoje. Nisu to sitni sindikalci koje potplacuju kojekakvi Arapi Korejanci Nemci i slicni.

Notar mi je rekao da mu se ''javim za dvadeset dana''. Buahahaha. :)

Aleksa

pre 9 godina

Samo cu reci da su advokati odbijanjem ovakvog predloga ministarstva odbili i da podele monopol sa notarima, a što im je ponudio ministar da bi umirio profesiju. Ovo iz razloga što i dalje gradjanima nije dato pravo da samostalno sacinjavaju ugovore. Dakle radi ocuvanja zagarantovanih prava svakog pojedinca. Obrazlozenje za odbijanje predloga ministarstva možete naci na sajtu AKS. Toliko o licnim i sebicnim interesima advokata.

gotov je

pre 9 godina

bravo advokati. do konacne pobede. svi ostali sto strajkuju da se medjusobno udruze pa do konacnog pada rezima kvazipremijera, najgoreg ikada u istoriji zemlje

Advokat

pre 9 godina

Zelim samo da porucim opljackanim gradjanima Srbije koji su iz obesti protiv strajka advokata...

Draga gospodo ako vama odgovara da budete ovce i da vas sisaju, to je vas problem, meni ne odgovara da mi neki sega-mega samozvani doktori zavlace ruku u dzep i uzimaju sta sam ja svojim radom stekao!!

Boro

pre 9 godina

Advokati, garantujte za tačnost ugovora svojom imovinom pa tražite da se izjednači te sa notarima, a ovako kako vi predlažete vi kao i dosada nizašta ne odgovarate i hoćete da se šlihtate uz notare a oni bi bili ludi da vam dozvole da sa njima radite a oni sami da odgovarate.U krajnjem slučaju ja bih dozvolio da ugovore samostalno prave i advokati i privatna lica pa onaj ko je pametan on će radi sigurnosti praviti ugovore kod notara a budale i cicije neka se kockaju , jer ti budale nikakvim zakonom ne možeš zaštiti.

Kancelarija za brze odgovore.

pre 9 godina

Ministar je nezreo i nedorastao problemu.
Prica se uveliko po Bgd da je on uzeo velike pare iz tog projekta GiZ, da bi ovde nametnuo ono sto nigde ne postoji u Evropi.
Advokati samo traze da ovde imamo notarski sistem sa cenama kao u Nemackoj, Austriji, CH, Ceskoj, Slovackoj, Sloveniji, Madjarskoj, Italiji, pa zasto je ministre to problem toliki?! Ili su velike pare u pitanju, ili je problem psihicke prirode, treceg razloga nema.
Prema tome, podrska advokatima.

neće proći

pre 9 godina

Zašto ta Nemačka nevladina organizacija koja je progurala ovakav besmileni notarski sistem u Srbiji, ne uvede isti takav sistem notara u Nemackoj? Naravno ovo što postoji još samo u BIH i C.Gori još moze da postoji samo u banana državama.

Posto titula javnog beleznika?

pre 9 godina

Ne volim advokate, ali ovog puta su u pravu.
Neko je bas "lepo" smislio da javni beleznici drpaju debele pare, koje 100% dele sa onima "organima" koji su im tu sinekuru "izradili".
Ovo ludilo bi bilo kao da neko kaze da od sad prevodjenjem mogu da se bave iskljucivo masinsloseri!

Radnik u privatnoj firmi

pre 9 godina

Mogu a podrzim lekare i prosvetne radnike u strajku, koji moraju da trpe smanjenje plate zbog ostalih lezilebovica, ali advokate ili mozda crkvu (posto i njima trebaju da uvedu fiskalne kase) to ne mogu. Advokati i crkva koji, od kada postoje, zaradjuju na tudjoj muci i pritom su najmanje oporezovani, njih ne mogu da smislim...

Sloba

pre 9 godina

Nikad gori javašluk u zemlji Srbiji nije bio. Ministri su karikatura do karikature koji samo zamajavaju narod! Podrška za advokate jer je država naišla na jak orah!

Komša

pre 9 godina

Dobro je što advokati insistiraju da i gradjani mogu da sastavljaju ugovore.Ali ima još jedna sitnica - novac od taksi mora da ide u budžet Republike Srbije a ne u privatne džepove.Notar može da naplati jedan deo kao naknadu za svoj posao a ne da uzima taksu.
Ovo je ispumpavanje para iz budžeta.

Milosh

pre 9 godina

Ako pazljivo citate ove sve komentare vidite da ih ostavlja advokatska komora, to bi mogli da potvrde i ljudi iz B92 [sic!] :) Dobro je da su se organizavoli, jer im je zinulo dupe i udareni su po dzepu. Nisu se nikada ovako protivili ili dizali kada su branili razne kriminalce, ubice, tatine sinove ... nego su tada izlazili i sa obrazom izjavljivali kako njihovi klijenti nisu to uradili i kako su najvece cvecke koje poznaje nasa zemlja. Nije njima da mi gradjani sastavljamo ugovore (to je samo onako dodato jer se zna da je to i do sada bio mali procenat ispod 5%), nego da oni i dalje uzimaju veci deo kolaca kao i do sada, a da notari samo uzimaju simbolicne nadoknade kao i do sada sudovi ili opstine. Ali oni i dalje ne zele za svoje paprene honorare da vam daju bilo kakve garancije, pa makar one bile i figurativne. Oni i dalje hoce skupe lokale, skupe automobile, skupu garderobu, luxuzne kuce, stanove i apartmane, i ne zele da se odreknu toga i zato je ovolika borba i protest, nije to protest za bolje nas gradjana. Mali procenat je u Srbiji advokata sa obrazom, i njima svaka cast, ali oni ne podrzavaju ovu bahatost! Nadam se da cete objaviti i moj komentar iako nije sa IP adrese advokatske komore. Hvala!

entropija

pre 9 godina

Samo se pitam, kada će da uvedu robovlasništvo ( pošto je dužničko ropstvo već ozakonjeno )?
Šta je sledeće ? Pravo notara i članova SNS-a na prvu bračnu noć ?

Nikola Kosanovic

pre 9 godina

ADVOKATI zahtevaju da ugovor koji sačini GRADJANIN, PRAVNO LICE ili ADVOKAT, ostane u svojoj originalnoj formi, a da javni beležnik dodaje, odnosno sa njim povezuje poseban akt kojim potvrđuje sadržinu privatne isprave. I to za naknadu od 6€ po stranci kao u Hrvatskoj, Češkoj...) i uz prihvatljivu taksu (prihod budžeta). SELAKOVIĆ JE SVE U SRBIJI PROGLASIO DELIMIČNO POSLOVNO NESPOSOBNIM PA ČAK I SVOG VOĐU I SNS NOTARE!

Branko V.

pre 9 godina

Pravilo broj jedan u Srbiji "nijedna maca se ne odriče slanine". Advokati nisu upravu jer traže da za svaki ugovor prvo platimo njima da ga sačine onda notarima da lupe pečat. Što je za građane dupli trošak. Oni koji se bune na visok porez neka uvedu fiskalne kase pa neka dokažu da su upravu. Ovako dobiju pare na ruke bez ikakve priznanice i vodaju klijente od parnice do parnice. Da ne govorimo da korupcija u sudstvu ide skoro sva preko advokata i nemoguće je išta dokazati jer su zaštićeni. Zato mislim da država njima uvede obavezu da posluju isključivo preko računa (da se primanje novca na ruke smatra krivičnim delom) i mi ćemo u najkraćem roku dobiti kvalitetno sudstvo.

Vojislav

pre 9 godina

"Miloshe" slazem se da su svuda u svetu notari jedno a advokati drugo. Ali upravo na ovom mestu je sva besmislenost resenja koje je predlozio nas ministar asistent kada je notarima dao nadleznosti koje ne postoje nigde u Evropi osim u Rumuniji. Ako ti to ne znas to je u redu, ali ako ministar to ne zna to je sramota. U svakoj normalnoj zemlji bi vec odavno bio smenjen ali i odgovarao za ovaj apsolutni kolaps pravosudja u Srbiji koji traje iskljucivo usled njegovog inacenja.

burduš

pre 9 godina

Ko ne zeli da angazuje advokata, neka se pred sudom sam zastupa. Statistika kaze da u 99% slucajeva gube sporove oni koji se sami zastupaju. Napadate advokate, a notari su samo u septembru zgrnuli ko zna koliko hiljada evra.
Uvodjenjem pdva advokatima, taj porez ne bi placali advokati, vec krajnji korisnici, odnosno klijenti.
Podrska advokatima!

ius

pre 9 godina

podrska! ponuda min. pravde je zamazivanje ociju, i svaka cast na doslednosti i ujedinjenju. Poznajem neke ljudeciz min. pravde, kad@ bih vam ispricao ko sedi tamo i sta rade, ne bi mi verovali...samo sheme, guranja, procenti...tuzno, posteni se srame novoustolicenih sns kolega ...:-(

Zaga

pre 9 godina

Svi mi treba da damo podrsku advokatima jer su protiv pljacke naroda radi plate neke salterske radnice od 5000 hiljada i vise, gasoprimcu 20.000e i mnogim drugima u vladi, prekobrojnim poslanicama koji treniraju dizanje ruke u skupstini i mnogim drugim poltronima.

Ljubisa livac

pre 9 godina

Neka se zna samo da je ministar ponudu dostavio na pola papira, sa dve napisane stavke. Bukvalno ponizio sapregovarace a opravdao sebe jer je "dao ponudu". Sad advokati ispadaju alavi a bore se i za prava svih gradjana.

djape

pre 9 godina

Ljudi, šta je sa vama. Da li poznajete nekog advokata koji je ne daj bože propao? Pod hitno, ali pod hitno promeniti zakon u delu naplate poreza. Zbog čega su oni privilegovani? Fiskalne kase im uvesti i eto vam popune budžeta. Onda vam neće trebati crkavica od penzionera. Selakovic i treba da da ostavku ali zato što im je popustio.

savetnik

pre 9 godina

Gospodine Selakovicu, ne cekaj januar!
Znas onu: Ko sa djavolom tikve sadi, o glavu mu se lupaju!
Ti vrati sve one nedostojne...
PS: Nisi ti kriv i neka ti ne bude zao!

Врачар

pre 9 godina

Подршка адвокатима! Цела држава треба у штрајк, иначе овде неће остати камен на камену.

glas naroda

pre 9 godina

drzava puca po savovima a Aleksandar Vucic ignorise probleme!!! sve je bajno i sjajno!!!ko u doba Milosevica!!!Tako ce se i sa ovom vladom zavrsiti,ocigledno je

NSNS

pre 9 godina

Zasto se ne zahteva da se ukinu pljackaske tarife kod javnih beleznika?! Opet ce narod da ispasta i placa tarife visestruko vece nego dosad po opstinama i sudovima!

praporci

pre 9 godina

Podržavam advokate protiv ovih ludaka, ali kako se grčevito bore kad ih udariš po džepu, čak su spremni i sa vajnim doktorom da pregovaraju

Papinijan

pre 9 godina

Advokati su doneli jedinu odluku koja je bila moguća i koja istvoremeno brani i interese srpske advokature, koliko i interese građana, zastupajući vladavinu prava kao prekopotrebnu potrebu našeg društva i neizgrađene države. Neustavnim izmenama Zakona o nepokretnosti i Zakona o javnim beležnicima, ministar Selaković pokušava da degradira advokaturu i oduzme Ustavom garantovanu autonomije volje pri sačinjavaju ugovora građanima. On takođe napada njihove ekonomske interese u cilju bogaćenja partijski odabranih podobnika, pritom pokušavajući da uništi pripadnike drevnog i svetog zanimanja. Manja prava za advokate i građane, nepotrebno oduzimanje novca i jednima i drugima, a istovremeno slabljenje budžeta RS zbog suludo malog dela novca koji notari ustupaju državi (pre je ceo fond išao u budžet).
Kako, za ime sveta, takav pokušaj može biti dobar? Velika mi je čast što potičem iz advokatske porodice, još veća što studiram na Pravnom fakultetu u Beogradu sa izvanrednim uspehom, ali moram da priznam da rezon mlađanog asistenta, koji je bez pravosudnog zalutao na jednu funkciju odgovornu i uticajnu, prevazilazi moje poimanje. Što se njega tiče, siguran sam da će se setiti šta je rekao veliki Celz: ,,Pravo je umetnost dobrog i pravednog." Pod tim, siguran sam, nije podrazumevao gomilu nekorisnih partokratsko-birokratskih nesposobnjakovića koji nastoje da pljačkaju svoje građane skriveni iza plašta nepravednog, štetočinskog i iracionalnog zakona, kojem je jedini motiv čist banditizam.

****

pre 9 godina

@Miloss - nisam bas siguran da znas o cemu pricas. Da nisu u pitanju usko sebicni interesi govori ti upravo cinjenica da su odbili predlog ministarstva da i advokati kao notari mogu da sacinjavaju ugovore, vec insistiraju da to bude pravo svih gradjana.

svajcarac

pre 9 godina

Kada sam prosle sedmice trazio prijem kod notara u Beogradu, rekli su mi da dodjem u decembru ?! Druga stvar, njih 93 da podmire cijelu Srbiju, pa to je broj notara za jedan grad od milion stanovnika. Samo u Zenevi ih ima 51! Koliko li ce jos vode proteci Savom i Dunavom dok se oni ne nauce poslu, i koliko li ce se ugovora proglasiti nistavnim ? Bravo za politicare , od premijera do ministra !

levijatan

pre 9 godina

Pa da li oni misle da ću ja da odnesem polupismenom bozadžiji da mi piše Ugovor ? Molim vas iz B92, proverite i napišite članak o tome kakva ovlašćenja imaju notari u ex-YU državama. U Crnoj Gori npr., ako doneseš Ugovor koji je pisao advokaat ili gradjanin sam, notar samo overava, i naplaćuje simbolično. I tako nekako je svuda u svetu.
Gradjani, da li smete da date vašu imovinu u ruke ovim diletantima? Ako ovako nastave, sutra će poželeti da nas leče.

Miki

pre 9 godina

Stvar je jasna: SNS izabrao SVOJIH 93 notara i da im apsolutni monopol da uzimaju pare. Notar u Beogradu u septembru uzeo 145.000 evra. U Čačku 55.000 evra. Za mesec dana. Nama smanjuju plate i penzije, sebi povećavaju i još zgrću preko notara. Ma motka bre.

Кад бих био нотар

pre 9 godina

Адвокати су одбили предлог да заједно са нотарима имају монопол у погледу састављања уговора о промету непокретности. Толико о томе да се боре за свој џеп. Овде страда једино џеп грађана и буџета Републике Србије. Погледајте на сајту адвоката http://www.protestadvokata.org званичан извештај Другог суда о наплаћеним таксама за Ов1 овере, видећете да само тај суд од увођења нотара губи најмање 10 милиона динара месечно. Те паре иду директно нотарима, а раније су ишле суду. Дакле, опет понављам: те паре су раније ишле суду, а сада искључиво нотарима, адвокати са тим немају ништа.

PRAVNIK

pre 9 godina

Najveća rak rana ovog društva je upravo nedostatak pravne države ali do sada nisam video da se gospoda advokati nešto zbog toga bune. Ja svakako podržavam svaki bunt koji je opravdan ali napred navedeni su gledali mnoge pravne nonsense koji su se događali u ovoj zemlji u poslednjih 20 godina ali se nešto nisu bunili jer su im isti punili novčanike zbog propusta koje je radila država. Od prvog dana trebali su se boriti za prava ovog napaćenog naroda, a ne sada kada je samo njihova egzistencija ugrožena. Gospodo advokati dosledni budite i kada drugima gori...

Jovan Mitrović

pre 9 godina

Hocu da sam sastavljam Ugovore za svoje potrebe. Sve jedno mi je gde cu da ih overim, da li kod Notara ili kod Suda. Zato podrzavam advokate u borbi protiv SNS-a i ministra pravde bez pravosudnog ispita koji se u pravo i ne razume.

tomica

pre 9 godina

Ako sam dobro shvatio, država advokatima ne plaća odbrane po službenoj dužnosti, kasni čak i po 4 godine? A zato u tim istim postupcima tužioci i sudije bivaju redovno plaćeni. Pa u čemu je tu problem? Zašto se i advokatima ne plati odmah? To je opasno ugrožavanje prava okrivljenog na odbranu. Ovo je nesumnjivo još jedan ozbiljan razlog za štrajk advokata a ne pominje se skoro uopšte. Zašto bi neko radio bilo šta na 'dođem ti'? Podrška advokatima!

dred

pre 9 godina

Da li je neko ovde lud??? U Francuskoj drzava od takse naplacuje 80% a notari 20%, plus notari imaju jos neka davanja od svog postotka. U Srbiji od takse drzava naplacuje 20% a notari zadrzavaju 80% od tarife!!!! Ko je lud!!???

rusosaurus

pre 9 godina

Nadam se da ćemo uspeti da pronađemo dogovor, kao dobro rešenje u budućnosti, ali ničije ucene nećemo da trpimo”, navodi se u saopštenju Ministarstva pravde.
Da li oni ovo ozbiljno? "Skoči u bunar"- je naređenje ,a što se tiče ucena , pa to je krivično delo. Znači možda će i da nas hapse , baš lepo .

Advokat

pre 9 godina

(Milosh, 27. oktobar 2014 19:30)
Hajdemo ponovo, adokat garantuje svojom imovinom za svoj rad isto kao i notar. Garanciju za uspeh u nekom predmetu nijedan ozbiljan advokat ne moze da ti da jer sud donosi presudu ali moze da ti da savet da se ne upustats u spor ukoliko nema nikakvih izgleda da ga dobijes. Eto, ja nisam bahat ali 100% podrzavam obustavu rada. Zao mi je sto ovde ljudi pate od sindroma "neka komsiji crkne krava". Iskreno ti zelim da budes sto uspesniji u svom poslu i sto bolje da budes finansijski situiran jer eto i meni ce time biti bolje, vrlo jednostavno. Nemoj mene da osudjujes zato sto se borim za svoje pravo, zato sto zelim da radim, da zaradim i savesno obavljam svoj poziv. Ne otimam, ne kradem, posteno sam zavrsio skoro 20 godina skole i svoju decu cu isto savetovati da ucine. Smisao u skolovanju i obrazovanju je izmedju ostalog i mogucnost bolje zarade i zaposlenja,pa tako je svuda u svetu. Skidam kapu ljudima koji ni iz cega stvore nesto, ja tako ne umem, advokatura je moj poziv i shvatam ga krajnje odgovorno. Kako cu ja trositi svoje posteno zaradjene pare prepusti meni jer to i tebi zelim. Ni ja ne volim da idem kod zubara ni kod automehanicara za auto vise od 10 god. star pa ne moras ni ti kod advokata. Budi i ti kolega i uzivaj u zivotu ako mislis da je tako lako i da ima toliko para. Znas cudan smo mi narod, solidarni smo samo kada je nekome gore od nas tada smo najbolji ljudi u suprotnom mnogo smo losi i uvek nam je neko drugi kriv...

Pedja

pre 9 godina

Kako pregovarati kad ministar i njegovi pomocnici ne znaju osnovne stvari iz Zakona o javnom beleznistvu? Njihov predlog je bio nepismen i nejasan, svakako i njima samima. Tek sad na osnovu predloga AKS moze da se pregovara.

zoka

pre 9 godina

Boro 17,31
Molim te idi sutra kod notara, pa zahtevaj da ti pokaze kako radi bilo koji ugovor. Kada ga procitas (to se zove zapis), bice ti jasno i kako rade i kakvu odgovornost imaju, a nadasve kakve to posledice ima na pravnu sigurnost. Sto se tice naknade za njihov rad, valjda ti je jasno da je drzava na njih prenela ovlascenja, a da u budzet ide 20% koji se dodaju na cifre koje su mediji objavljivali. Ne treba da budes za advokate, vec da se boris za sebe.

Tugo,tugo nesreco!

pre 9 godina

Odmah na pocetku zelim da naglasim da radim kao advokatski pripravnik u kancelariji,radim za male(smesno male) pare puno radno vreme,nisam prijavljen i trpim svakakve stvari. Moglo bi se zakljuciti da imam razloga da budem kivan na advokate ali ono sto sam veceras doziveo je neverovatno.
Bio sam gost na Slavi i jedan gost je zapoceo razgovor na temu protesta advokata,direktno me provocirajuci. Govorio je najruzinije stvari o nasoj profesiji. Govorio je kako smo banda, kako krademo narod, kako rusimo notarski sistem koji postoji svuda u svetu, kako smo piskarala - kroz njegov govor sam direktno cuo stavove ministra Selakovica servirane kroz sredstva javnog informisanja.
Stariji covek,nisam hteo da odgovorim.
Ono sto mi je bilo fascinatno je da je to covek sa trogodisnjim zanatom, vlasnik automehanicarske radnje,polupismen. Bivsi clan SPS, a sada aktivni clan i donator SNS.
SRAM VAS BILO!
SRAM TE BILO SELAKOVICU!
Advokati su u pravu!

Laik

pre 9 godina

Obustava rada je posledica
1.donosenja zakonskog resenja za notare koji ne postoji u EU;
2. nepredvidljive poreske politike;
U kojoj ozbiljnoj drzavi se u situaciji pada privredne aktivnosti i pada prihoda povecava poreska obaveza do 300% ?
Da li onaj deo populacije koji misli da advokati enormno zaradjuju uopste znaju koliko iznose pausalne mesecne poreske obaveze advokata?
Da li su gradjani svesni da pored do sada svih negativnih aspekata uvodjenja fiskalnih kasa ima jos jedan veoma bitan, a to je da izdavanje fiskalnog racuna podrazumeva i njegovo placanje. Firme , a pogotovo gradjani svoje obaveze prema advokatu izmiruju najcesce po okoncanju spora, a redje odmah po preduzimanju radnje.
Uvodjenje fiskalnih kasa iz materijalnog ugla bi za advokate bilo i celishodno..jel ako hoce stranka da advokat napise tuzbu, podnesak..pristupi rocistu...nema problema, evo fiskalni racun pa evo i podneska i odlaska na sud., pa da vidimo onda ove zagovornike fiskalnih kasa kad ne bude vise placanja na dodjem ti. To vazi i za drzavu ...hocete pristup u odbrani po sluzbenoj duznosti...fiskalni racun..uplata...pretres, a ne placanje i to prinudno po proteku nekoliko godina od dospelosti.
U ovoj drzavi nije ko u Danskoj nesto trulo , vec gotovo sve je trulo.
Advokati su u pravu!

ns

pre 9 godina

Za kolegu Papinijana: Ulpian je u Digestama rekao da je pravo umetnost dobrog i pravicnog.

Inace, puna podrska advokatima i izdrzite, vi ste u pravu!

Pitam se sta radi Ustavni sud, od njih ni pisma ni razglednice.... a kada je Miskovic podneo zahtev, to su ekspresno resili.... eh zemljo

ns

pre 9 godina

Advokati su u pravu i za to se ljudi bore na pravi nacin. Borili su se oni svojevremeno i protiv Milosevica pa su izdrzali sve pritiske. Ipak ovima na vlasti mora da se pokaze da nismo svi ovce.
Justinijan je u svojim Digestama citirao Ulpiana koji je rekao cuvenu izreku da je pravo umetnost dobrog i pravicnog. To cinjenicu ministar prenebregava kada brani nakaradan Zakon o javnim beleznicima.Ministar prica da nece podleci ucenama... to je u redu ali se ovde ne radi o uceni vec o odbrani civilizovane pravne drzave. Ako to ministar ne shvata onda mi svi imamo problem sa njim.
Advokati svaka cast i molimo vas da izdrzite.
Pitam se samo sta radi Ustavni sud povodom zahteva advokata, od njih ni pisma ni razglednice. A tako su bili ekspresni kada su odlucivali o Miskovicevom zahtevu pre dve godine!
Nazalost to je nasa stvarnost - izvrsna vlast odlucuje o svemu.
A ocesljani radikali- sta o njima reci - nije dovoljno sto su se umuli i ocesljali ...nadam se da cemo ih sto skorije ispratiti i zahvaliti im se na "sreci" koju su nam doneli.

ИЗБОР

pre 9 godina

*
Министарство треба да прихвати предлог адвоката, а да грађанима препусти право избора (по сличним ценама):

1) да уговор саставе код адвоката, а потписе овери нотар (уговор нема доказну снагу јавне исправе), или

2) да се уговор састави и овери нотар, када уговор има доказну снагу ЈАВНЕ ИСПРАВЕ.

zayeb

pre 9 godina

Advokati, hasta la victoria siempre! Bog i pravda su na našoj strani, a ministra Selakovića je dovoljno da pogledate i bude jasno poput letnjeg dana na planini da nešto nije u redu sa tim čovekom.

NEOBAVEŠTENA

pre 9 godina

Molim ministra da mi objasni zašto u Srbiji sme da bude samo 94 notara, a advokata ima 9.500?
Ako usvojite zahteve advokata, nećete ukinuti notare.Biće ono što jesu svuda u svetu: overivači (notirati znači overiti)
Samo u zemlji Srbiji jedan notar vredi kao sto advokata.
Samo u zemlji Srbiji jedan notar zaradjuje kao sto advokata.
Samo u zemlji Srbiji svi gradjani su proglašeni poslovno nesposobnim osobama i treba im notar da kontroliše i odobrava svaku njihovu ispravu i izjavu pa najprostije vrste (izjava o saglasnosti da dete ide na ekskurziju, prodaju auta itd)
Notar neće biti ukinut ako bude ono što jeste-overač
Notar treba da vrati prihod od sudskih taksi za overu u budžet Srbije, jer je država Srbija siromašna i budžet ne sme da se odrekne tog prihoda
Posao notara je finansijski održiv i sa manjim zaradama,a ako izabrani notari ne žele da rade za manje, biraćemo druge, ima sposobnih, pa njihov posao do sada su radili radnici sudske overe sa srednjom stručnom spremom i za male plate.
Da li sam nešto pogrešno razumela?

Kancelarija za brze odgovore.

pre 9 godina

Nisam bas siguran da je ministar hteo vracanje zakona iz 2011. koji je radjen zajedno sa AKS! I mislim da je podmetanje da advokati traze ukidanje notara,to nisam do sada cuo,naprotiv,niko nema nista protiv overavanja sto rade notari,ali ovlascenja koja je ministar sada od 1.9. dao notarima,ne postoje nigde u Eu.
Prepisite notarski sistem iz Nemacke,CH,Slovacke,Ceske,Slovenije,Austrije,pa moze i iz Hrvatske,nema problema,ali ne kapiram sto je u interesu ministru da izmislja toplu vodu?
Ako misli ovako da vlada,onda je izabarao bas pogresan nacin i put,jer nisu advokati bas blesavi.
Takodje je bolesno da samostalno interpretira razloge odbijanja predloga jer to takodje nigde ne vodi,svi danas znaju zasto advokati protestvuju.
A ovi dezurni pljuvaci iz Sns,placeni botovi sa drzavnih jasli,treba da razmisljaju o sebi a ne da se bave advokatima.Ako ih mrze, to ce samo njima licno da skodi,a ako smatraju da su advokati milioneri,pa onda neka i sami postanu advokati,jel im neko brani? Na taj nacin i sami ce postati milioneri,kriminalci koji ne placaju poreze....
Jos ne kapiram,jel i onaj advokat sto je oslobodio kapetana Radica u Hagu,kriminalac,ili onaj sto 9 meseci brani Olivera Ivanovica u K.Mitrovici besplatno,takodje kriminalac,ili onaj sto je osudio banke za nezakonite kamate kod stambenih kredita i olaksao zivot mnogim ljudima,takodje kriminalac?

tanja

pre 9 godina

Velika je šteta što danas na konferenciji za medije u Advokatskoj komori Srbije novinarima nije pokazana "ponuda" ministra. kako bi narod koji ne podržava advokate bar malo video sa kim imamo posla. Parče hartije bez memoranduma ministarstva, bez potpisa, bez naznake kome je upućena, rukom dožvrljana... Sramota. Kakav ministar, takva i ponuda.
ADVOKATI SU U PRAVU!

Onako usput...

pre 9 godina

@levijatan

Isti je slučaj u Makedoniji. Advokat mi je napravio ugovor o poklonu nekretnine. Kod notara sam otišla bez ikakve najave i zakazivanja. Sve sam završila za 15 minuta.

student prava

pre 9 godina

Nekoliko cinjenica... Na najvecem broju ugovora koje sacinjavaju advokati,advokati ne stavljaju svoj pecat, tako da ne odgovaraju nikako za propuste u sacinjavanju istog... Ministarstvo je dalo ponudu kojom bi izmena Zakona o javnom beleznistvu
bile takve da bi upodobile sa uporedno pravnom praksom susednih zemal
ja, tacnije da ugovore o raspolaganju nepokretnosti mogu da sacinjavaju paralelno i advokati i notari, s tim da notari overavaju isti, sto su radili sudovi do sada(osim u slucaju poslovno nespobnih lica, sto su lica mljadja od 18 ili dusevno obolela)...
vraceni su porezi na 2013, sto nije realno u situaciji kada se uvode solidarni porezi i penzionerima....a to AKS nije prihvatila... Prica koliko notari zaradjiju je glupava, jer svuda notari zaradjuju lepo, sto nije ni cudno s obzirom na uslove koje moraju da ispune, koliko odgovoran posao rade, koliko troskova imaju...

sozgas

pre 9 godina

Ne podrzavam advokate, nadam se da većih ustupaka neće biti, razočaraće me Selaković u suprotnom. I zašto se ikada pristalo na takav odnos gde pravosuđe zavisi od raspoloženja živopisnih organizacija kakve su advokatske komore? Liberalizovati advokaturu, taksi prevoz, auto-skole.

peki

pre 9 godina

Ukinuti AKS,i pod hitno promeniti zakon i oporezovati advokate,niste ni svesni koliko zaradjuju. Ni jedan nije propao,svi su se obogatili.

ЈАВНА ИСПРАВА

pre 9 godina

Решење је једноставно ако Министарство прихвати предлог адвоката, па се изврше измене у Закону о јавним бележницима, тако да грађани имају право избора:
1).да ли ће уговор да састављају код адвоката, стим да потписе мора оверавати нотар (али тада уговор нема доказну снагу јавне исправе),
или
2).да уговор састави и овери нотар, и тада уговор има ДОКАЗНУ снагу ЈАВНЕ ИСПРАВЕ.

Тако ће грађани, када желе да имају уговор са доказном снагом јавне исправе, ићи одмах код нотара,
а код адвоката ће ићи у ситуацијама када се купопродаја врши између родбине, пријатеља,...

bezimena

pre 9 godina

Zaboravih da uz podršku advokatima dodam ono što stalno govorim, pa molim admina da ovaj post objavi!

Advokati, izdržite, pravo, pravda i svi zdravorazumni ljudi su na vašoj strani, jer boreći se za sebe, borite se i za nas zbog kojih postojite, a bez kojih mi nikada ne bi ostvarili nikakva prava!

smena ministra!!!

pre 9 godina

Advokati su jedini koji ovom bezakonju i gaženju Ustava Srbije i prava gradjana mogu da stanu na put. Sramota je da ministar pravde svesno(možda po nečijem nalogu, a možda samoinicijativno), umesto da se bori za vladavinu prava, čini upravo suprotno, čime blokira rad pravosudja i koči pravni promet. Zbog svega što je dosad uradio zaslužio je da bude smenjen. ADVOKATI SU U PRAVU!!!

ХИТНО

pre 9 godina

У интересу грађана Србије, Министарство мора ОДМАХ да покрене убрзани поступак измене Закона о јавном бележништву сагласно предлогу адвоката, и да грађанима омогући право избора:
да ли ће уговор да састављају код адвоката (потписе мора да овери нотар),
или ће уговор састави и овери нотар.

Солемнизацију (овера садржаја исправе) треба брисати,
јер ствара забуну са легализацијом (овера потписа).