Četvrtak, 23.10.2014.

20:04

Podmukli načini porodičnog nasilja o kojima se malo priča

Izvor: Super žena

Podmukli naèini porodiènog nasilja o kojima se malo prièa IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

76 Komentari

Sortiraj po:

Dragana

pre 9 godina

Hm, zivim sa teskim covekom, i on je taj koji stalno preti razvodom, oduzimanjem dece i dokazivanja sudu da sam ja mentalno labilna. Mozda bih ja trebala da uradim kao neke druge zene, da pocnem da pretim (ne kazem da je to ok kada imas dobru osobu pored sebe). Zasto uvek negde neko mora da trpi? Mnoge od nas roditelji nisu naucili da prepoznamo psihopate i da ih u sirokom luku izbegnemo.

povratak u buducnost

pre 9 godina

Tokom vremena ljudi su se ipak izborili za neka prava na normalniji zivot. Danasnje generacije tim ljudima pljuju u lice, ne shvatajuci da ce njih zadesiti mnogo veci problemi.

Visnja

pre 9 godina

@Mr. Ševrle

Svidja mi se komentar. Narocito tacna konstatacija kako smo zapravo svi "preveslani". I muskarci i zene. Sva merila vrednosti i "srece" su nam nacrtali u reklamama i na bilbordima a mi ko mladi majmuni sve to pijemo i jedni druge okrivljujemo i kinjimo i uzajamno ratujemo zato sto nam zivot nije onakav kakav je "obecan ako budemo dobri".

Mladen Mladenovic

pre 9 godina

(sanja, 24. oktobar 2014 21:16)
------
Smatram da je za srecu potrebno tako malo ali, da neki nisu u mogucnosti da naprave ni taj mali korak. Njima je sreca u sukobu, teranju inata, "cepanju dlaka", trazenju i najsitnijih detalja za beskrajne rasprave i sukobe odnosno, u vodjenu rata otvorenog rata protiv suprotnog pola. Onom muskarcu kome zena ne predstavlja nikakvu magicnu i nedefinisanu privlacnost, koji u njoj ne vidi lepotu vec, neprijatelja i suparnika koga treba pokoriti, zena nije ni potrebna. Isto vazi i za zene. Oni koji insistiraju na obespravljenosti obicno od drveta ne vide sumu.

sanja

pre 9 godina

Mladen Mladenovic
Sad vi izvrcete moje reci. Nisam uopste stavila naglasak na NATERAO, to mi uopste nije zaokupilo paznju, vec na to eto ste jasno sami napisali da treba da radi, ali ne zbog finansija-vase reci.Za to sam se uhvatila a ne za naterao.Zbog cega bi bilo ko radio a da nije zbog novca?Ok, da zivimo u lepom svetu i da svako moze da radi i volontira samo ono sto voli, pa da razumem. Al ko jos danas moze da radi tek tako, a da glavni razlog nisu finasije?Moja zamerka nije bila na vas konkretno ,vec na taj nacin razmisljanja koji zenski rad tretira vise kao psihofizicki tipa eto da izadje iz kuce i bude u drustvu, a ne kao aktivnost kojom se zaradjuje za egzistenciju. Lepo sam napisala da zbog takvog tretiranja zenskog rada, muskarci uvek svoj rad vise uvazavaju nego zenski i uvek misle da su oni vise umorni jer su kao vise radili.Ne pisem nista o vasem odnosu prema vasoj zeni, vec o vasem nacinu gledanja na zenski rad, koji mnogi muksarci zloupotrebljavaju tako sto namecu glediste da je njihov rad vazniji i vredniji te da su zene duzne da svoj "nerad" nadoknade u kuci.

Васка

pre 9 godina

@ be

Др Шеврле, да је хтео могао је написати само две речи - "репресивна десублимација" ал тек ти онда ништа не би било јасно. Ови што им је јасно овако уживају у непрекинотом колоплету једноставног изражавања.

Mladen Mladenovic

pre 9 godina

(sanja, 24. oktobar 2014 16:28)
----------
Sve ste shvatili ali, neispravo i u iskrivljenom svetlu. Navodite moje reci, koje se mogu izvrtati i tumaciti na razne nacine i u raznim kontekstima jer sam pisao neobavezan komentare na ovu temu a ne neki pravni, strogo definisani, akt. Nikada zenu nisam NATERAO na bilo sta jer bi to bio moj poraz. Ta rec u navedenoj interpretaciji nema meru prisile vec, recimo, nagovora. Sa zenom sam delio sve. Od kuvanja do cuvanja dece jer smatram da je to tako prirodno. Mislim da uporno trazite i vidite diskriminaciju u svemu a umesto diskriminacije bolje bi bilo da, u recima i ocima vaseg decka potraziti ljubav i razumevanje. Neko uvek vidi crno i ono cega nema.

Mr. Ševrle

pre 9 godina

Može biti da pritajena borba između Venere i Marsa zaista postoji u manjoj ili većoj meri. Ona je često primitivna ružna i groteskna – ali ona je ipak prirodna i može izroditi prave “masterpiece” priče i situacije. Međutim, ovo o čemu se ovde piše i u čemu žene jako prednjače u ulozi “žrtve”, to je borba totalno istrgnuta iz prirodnog konteksta i zloupotrebljena. Ona je društvena i karakteriše je real-politička borba. U uslovima takve nametnute real-političke borbe, muškarac kao plemenita figura biva često zaprepašćen koliko se ženska fina i nežna priroda izvitoperila u nešto što je u stanju da vas histerično grebe za svaku mrvu pažnje, poklona, ne znam ni ja kakvog ne tretmana…koju “niste spremni” da joj podarite, ne shvatajući da je njena skrenutost sa puta ljubavi greška njene same povodljivosti na projekciju života iz medijski kreirane slike. Može biti da nisu tu podmukli ni muškarci ni žene. Samo su preveslani, bez namere da se bilo ko apstinira i od sopstvene odgovornosti. Finansijska kriza, naporna i stresna svakodnevica, medijska represija, veštački generisan animozitet među polovima, to je slika i prilika vremena i društva u kome zajedno živimo.

sanja

pre 9 godina

@mladen mladenovic
Slazem se ja sa tobom. Mada i iz tvog komentara se moze videti tipicno muski pogled na zenski rad. Kazes "naterao sam zenu da se zaposli ...da ima svoj zivot , van mene i porodice" .Znaci zbog njenog psiho-fizickog stanja a ne zbog finansija. I u pravo je u tome kvaka. Dok god muskarci ne budu gledali na zenino zaposlenje kao nuzdu (kao sto gledaju na svoje zaposlenje i svoju platu), jer bez njene plate nece moci lako pregurati mesec, sve do tada ce muskarci smatrati zenski rad na poslu laksim, a svoj tezim. I shodno tome ce ocekivati da posto su se navodno manje umorile da same obavljaju vecinu obaveza u kuci i oko dece.Tako dobijamo situaciju da se zene satiru od rada na nekom bezveze slaboplacenom poslu jer je to navodno dobro za njeno psihicko zdravlje(a i to je veliki mit,vise nije socijalizam vec kapitalizam, puno je stresa na poslu) i onda dodje kuci i sve obaveze treba sama da obavi. Kao da je zena isla na posao da se zabavlja a ne da radi. Takav stav mora da se menja.Secam se dok sam isla na staziranje, polomila sam se od rada, nadjem se sa sada vec bivsim deckom koji je bio zaposlen, ja kazem da sam umorna a on ce na to"pa sta ti tamo radis da si se umorila". A kada on kuka da je umoran ja treba da ga uvazavam i da ga tetosim. Budite malo posteni.

marija

pre 9 godina

@sredina @sanja
Potpuno se slazem sa vama. Epidemija " preumornih" muskaraca
Imam dva takva licna iskustva.A puno iskustva od zena iz okruzenja.Prvo iskustvo:dve godine u vezi ,verili se, krenuli u zajednicki zivot,oboje radimo. Ja radim kod privatnika kao pravnik sa zavrsenim pravnim fakultetom, on ekonomista. Ja 350 evra platu on 400. Svaki mi je evro vise svoje plate naplatio time sto sam ja radila sve po kuci. Naravno tih 50 evra vece plate mu je uvek davalo za pravo da kaze da se vise umorio.Raskinula sam ,nista od braka.
Posle dve godine usla u novu vezu.Dobar decko,miran, veb dizajner. Nakon godinu i po krenuli da zivimo zajedno, prvih godinu i po zajednickog zivota sve ok, delili poslove u kuci, super sve. Sve ok, dok smo zaradjivali priblizno, ja 350 on 500. Onda je promenio firmu, porasla mu plata, na 850 evra..Odjednom je postao vise umoran,iako nije radio nista vise nego ranije i vise nije hteo da deli kucne poslove...poceo je da nipodastava moj rad i moju platu. Naravno, svadbu sam otkazala i dovidjenja druze.
Proslog meseca upoznah decka preko prijatelja...pricamo mi tako, vidjamo se, i opet se ispostavi da je i on od onih "umornih", koji svoj posao ceni vise od tudjeg.Iako se ispostavilo da imam malo vecu platu od njega, to ga ipak nije sprecilo da bude vise umoran od mene i da nipodastava moj posao.Imali vecu ili,manju platu, muski uvek cene vise svoj posao nego zenski.Uvek misle da je njihov posao tezi i da zato zene treba vise da potegnu u kuci.

Mladen Mladenovic

pre 9 godina

Imam utisak da ovde žene i muškarci uglavnom nastupaju kao neprijatelji jedan drugome? Barem su takve poze zauzete. Brak ne bi trebalo doživljavati kao zatvor već, kao instituciju, koja daje sigurnost, kao mesto gde će se partneri najbolje i najslobodnije osećati, gde će uvek nači utočište i pomoć. Naravno da je nezavisnost i sloboda uslov svake uspešne porodice ali, stičem utisak da mnogi diskutanti /žene ili muškarci, svejedno/ dobar posao odnosno jaku finsijsku potporu žele kako bi mogli da se suprotstave ili obračunaju sa svojim bračnim partnerom?! To vam dodje kao, sada se svadjamo i ratujemo u zajedničkoj kuli ali, kada budemo finansijski jaki svako će "pucati" iz svoje "utvrde"?! Ženu sam naterao da radi. Ne zbog novca. Već da bi bila svoja. Da bi imala neki svoj život, svoju važnost koja neće biti vezana samo za mene, decu ili kuću. Svako jutro je morala da ustaje, da se uredjuje i održava i obnavlja psihičku kondiciju. Mislim da jer najvažnije promeniti i kultivisati odnos prema svom izabraniku ili izabranici. Novac može samo da ulepša idilu ali, ako nje nema, sve je pusto. Žene i muškarci su toliko različiti da bi se privlačili a ne da bi bili protivnici.

Filmofil

pre 9 godina

Mate retention strategy se to zove i namero i vrlo je koriscena, najcesce od muskaraca, mada ni neke zene nisu na to imune.

U svakom slucaju jezivo.

pun brod ludaka...

pre 9 godina

Jedno pitanje za muske zrtveo nasilja u porodici. Koji procenat vas je dao otkaz kad su vam se rodila deca kako biste se iskljucivo brinuli o njima 24 sata dnevno ili je bio prinudjen na to od strane vasih partnerki?
U vecini komentara se uspesno zamenjuju teze vidim.

izvinite

pre 9 godina

Ja se drugacije odnosim prema svom novcu, i drugacije prema tudjem. Evo npr. sad bih da pristedim zbog sajma knjiga. Neko vise para trosi na putovanja, i to je sjajno, ali ne moze posle da zamera drugima sto imaju bolji auto.

Sanja

pre 9 godina

Bravo. Ova forma porodicnog nasilja prema zenama je u Srbiji najrasprostanjenija. Upravo to-zaradjivati ali ne dovoljno za samostalan zivot je ono sto je kamen spoticanja vecini zena. Stalno se provlaci ona floskula- treba imati svoje parce hleba a niko ne pominje da je to parce hleba za koje radi vecina zena u Srbiji uglavnom jako malo i nedovoljno za samostalan zivot i da je to malo parce hleba onaj tezan zalogaj koji se zenama cesto zaglavi u grlu.Kada smo se skolovale , isle na fakultete i konacno zaposlile nadale smo se da ce neko ceniti nas rad i trud, a ustvari vecina nas je dobila krajnje nepostovanje i vecito kukanje kako su se oni muskarci vise umorili (iako rade isto radno vreme) i to samo zato sto imaju vecu platu, (jer su muski poslovi bolje placeni).Vecina muskaraca tu svoju vecu platu koriste na krajnje perfidan nacin,ocekujuci da ce zena svoju manju platu nadoknaditi tako sto ce se samo ona baviti kucnim poslovima i sama voditi brigu o deci.Neko ce sad reci pa nadjite placeniji posao, a zaboravlja da danas zene i sa fakultetom imaju maksimum 300-400 evra.Ovo je zaista najtezi oblik porodicnog nasilja, jer iako imate posao ,radite, opet ne mozete da se razvedete jer vam mala plata to ne dozvoljava. Nekad pomislim da bi mi zene trebalo da batalimo posao i budemo samo domacice, pa da konacno muskarci progledaju i vide da i ta nasa iako mala plata zaista vredi, iako nije velika ko njihova.Da vide da ni njihova plata nije tako velika kako su mislili.

modesty

pre 9 godina

Sami komentari na ovu vest oslikavaju stanje u drustvu. Zene koje trpe daleko najvise nasilja u svim oblicima -fizicko, psihicko, emotivno, seksualno, finansijsko, instituciono itd - ne zasluzuju ni jedan clanak da se o njima diskutuje, nego se odmah javljaju muske 'zrtve' koje eto tako pate jer zene njima 'manipulisu'. Cast izuzetcima, ali nebih bila na mestu ni jednoj zeni koja mora u Srbiji da trazi ljubav. Tu naci nekog normalnog i sposobnog je jednako lutriji.




,muskarci takodje trpe nasilje -uglavnom od drugih muskaraca, veoma retko od drugih zena. , mali procenat trpi nasilje od zena, najcesce psihicko. I sad, su daleko manj vazne od tog malog broja muskaraca koji takodje trpe genui

mik

pre 9 godina

Moja sestra je u braku koji funkcionise na nacin opisan u tekstu. Pre nego sto se udala imala je posao i dobru platu. Udala se u selo, rodila decu, bila prinudjena da da otkaz jer je morala da brine o kuci i deci. Kada je htela ponovo da se zaposli suprug joj je zapretio da se onda ne vraca kuci i da decu nece vise videti. Kuca je njegova zemlja je njegova, ona radi i vise nego on ali on drzi sav novac, kad joj i da novac da kupi sta treba za kucu uvek joj zamera da je previse potrosila, ako stigne poveci racun za telefon nju optuzuje za to, ako dolazi kod mene u posetu i na to njen muz ima zamerke i da ne pricam vise na koje sve nacine je psihicki zlostavlja, al' hvala Bogu pa nema fizickog nasilja. Zbog dece ona jos uvek ne zeli da ga napusti iako ima opcije, a ja se nadam da ce kad deca odrastu da se resi da sve to prekine, mada me ne bi cudilo da onda on okrene curak, a sve da bi ona i dalje rintala po kuci i da ga ne bi bilo sramota po selu.

sanja

pre 9 godina

Mnogo toga je danas nasilje, sprovode ga i zene mada mnogo vise muskarci. Vidim mnogi se hvataju za to sto zene navodno biraju "opasne momke" pa im je zato tako kako je. A to je vezano za ovu temu potpuno netacno. Ovakav vid nasilja najcesce sprovode tradicionalni muskarci.
Neko pomenu kako zaradjuje 250 eva a zena zeli da se lepo obuce, sredi itd. E pa druze, odluci se, jel zelis sredjenu lepu zenu ili ne. A ne kao sto zelitesvi neku lepoticu, lepo obucenu sa sredjenom frizurom al eto ako moze da nista ne kosta. E pa ne moze, lepota kosta. A ako se zena zapusti zbog nemanja para, vi odmah gledate druge.
Takodje, neko drugi pomenu kako muskrarci nakon razvoda nadrljaju jer eto zena ih istera iz kuce. A gde to molim te? U Srbiji 80%bracnih parova zive u zajednici sa muskim roditeljima, u njegovoj porodicnoj kuci, kuci njegovih roditelja. U slucaju razvoda zena skoro uvek izlazi iz te ,kuce, jer to je kuca njegovih roditelja, ili se vraca kod svojih ili ide u podstanare.
U tekstu je zaboravljeno pomenuti najcesci oblik nasilja koji se vrsi prema zenama. A to je onaj kada zena bez obzira sto j zaposlena i prima platu, ima obavezu da sama brine o kuci ,deci, obavezama i to samo zato jer muz ima vecu platu od nje. Ispada da se on vise umorio zato sto ima vecu platu pa onda zena to treba da odradi u kuci. Maltene u skoro svakoj porodici dominira taj princip ,zena treba da odradi svoju manju platu radom u kuci. A ima manju platu jer su zenski poslovi manje placeni.Nasilje.

finansijski maltretman

pre 9 godina

Ako osoba radi i zaradjuje vise od partnera ne znaci da ce ga finansijski ''terorisati '' , bilo da i on radi i zaradjuje ili ne. Nema uticaja ni suma novca kojom se raspolaze, da li je ona velika ili ne. Kako ce se neko ponasati u tom smislu iskljucivo zavisi od ODNOSA te osobe prema novcu. A odnos prema novcu je karakterna osobina licnosti, formira se jako rano, u ranom detinjstvu i veoma je vazna, jer nisu sve osobine karakterne. I bas kao odnos prema higijeni, odnos prema novcu se tokom zivota ne menja. I u tom smislu postoje patoloske stipse koje su problem ''novca'' imale i pre nego sto su stupile u vezu/brak i ta osobina se veoma brzo uocava , samo se tolerise. I kada niste zavisni od takve osobe ,i u slucaju da zaradjujete vise od nje, razliciti pogledi i odnosi prema novcu mogu vam stvoriti probleme, normalno ukoliko to dozvolite. Patoloske stipse zahtevaju veoma ozbiljan i strucan tretman.

KoleM

pre 9 godina

Psihičko zlostavljanje češće rade žene. U pitanju je ucena decom. Najgore prođu upravo oni muškarci koji najviše vole porodicu i decu. Žene znaju da po pravilu dobiju decu a i mogu da računaju i na stan. Nagledao sam se toga oko sebe a likovi koji piju i maltretiraju žene su već postali retki. Neće žene da ih trpe. Često se dešava da žene naprave scene i pozovu policiju ne bi li imali dodatne dokaze pred sudom.

sredina

pre 9 godina

Sredina je je gora od ekstrema.
Kada zena nema posao i kada je u teskoj situaciji, moze izgledati paradoksalno, ali brze ce se izvuci. Kada je (kao) svoj covek, zaradjuje svoj dinar, ali kada je njena plata nedovoljna da bi prezivela sama, (nasilni) partner ne mora da pribegava nikakvim ekstremnim metodama kontrole, takva neravnopravna situacija ce se formirati gotovo sama od sebe.
Od zene ce se ocekivati da, pored posla, kuva, cisti, sprema, nabavlja, ako ima dece bavi se i decom, jer njen partner radi vise. To je ta iskrivljena logika - cim zaradjuje vise, to znaci da radi vise, a u krajnjem slucaju da i vredi vise.
Kao neko ko zaradjuje, radi i vredi vise, sebi ce dopustati da kontrolise budzet. I to moze da se desi tiho i spontano, jer zena moze da se oseca da zato sto nije samostalna vredi manje. Da je sposobnije ne bi bila u toj situaciji, zar ne? Apsolutno pogresno! Za zenu je sve mnogo teze. I dalje postoji podela na muske i zenske poslove na osnovu predrasuda o urodjenim intelektualni ogranicenjima zenskog pola. Od devojcica se ocekuje da biraju "zenska zanimanja", koja su po pravilu manje vrednovana od onih "muskih". Ako se zena i bavi "muskim poslom" bice placena manje od svog kolege na istoj poziciji sa istim zadatkom. Ovu nakaradnu ideju u zivotu odrzava i porodica i drustvo, samim tim i same zene. Zato se zena i lakse nadje u podredjenom polozaju.Najtuznije mi je sto mnogi muskarci koji iskreno veruju da se bore za jednakost polova, saplicu partnerke.

Vladimir

pre 9 godina

Pa deo ovoga je kao da opisujete bar 51% poslodavaca, nebitno da li je zaposleni žensko ili muško!!
Onaj deo sa zajedničkom decom - pa, decu nam za sada prave samo metaforički.

Ana

pre 9 godina

Kod nas je najcesce na snazi " posao ti je vazniji od mene i dece!!! " i onda sledi dug (psihicki) teror dok zena ne da otkaz i ostane kod kuce ( ili predje na neki drugi posao -po izboru supruga , koji je mnogo "adekvatiniji" (citaj mnogo manje placen, losiji uslovi rada)), i onda zena vise nemam izbora.Onda mora njega da moli za novac za hranu, racune, odecu....

bezlicna narodna masa

pre 9 godina

Cak i kad se oslobodite ovakvih manijaka
oni ce na sve nacine pokusavati da vas sapletu i onemoguce da nastavite svoj samostalni zivot. Iz mog iskustva, ako nista drugo, busice vam gume za rodjendan, Novu godinu i sl. Ako potrazite pomoc u policiji smejace se uz komentar: Hocete, gospodjo, da proverimo sve nozeve u gradu? Ako uz cinican osmeh i na to samo odmahnete rukom i podjete dalje saputace vam iza ledja da ste bezosecajni i samozivi.

Petronije

pre 9 godina

Da li to znaci da smo mi ekonomski zlostavljani od strane drzave, da nam drzava oduzima kontrolu nad sopstvenom finansijskom egzistencijom sto je podmukli vid nasilja... Da li u tom slucaju mozemo da tuzimo drzavu??? Takodje nam drzava sabotira posao, kontrolise finansije, krade novac i pravi nam dugove i koristi ekonomsku nepredvidivost. Gosp Ludi Grin ime vam se odlicno uklapa u Srbiju, dodjite malo kod nas.

laza

pre 9 godina

Zato zene treba da odrzavaju i ulazu u svoja prijateljstva i poznanstva koja im kasnije mogu pomoci ako im muz zastrani, umesto da se zatvore u svoju 'ljubav' dok su zaljubljene i zanemare sve druge. Tekst govori o zenama koje osim muza nemaju nikog drugog ko bi im finansijski pritekao u pomoc, a za to su same odgovorne.

DxB

pre 9 godina

Jos ucestalije, a o cemu se najmanje prica je psihicko zlostavljanje muskaraca u porodici. Kome izgleda smesno neka se informise o sredstvima psihickog zlostavljanja.

hmmm

pre 9 godina

@Mr Bojangles Meni nije jasno zasto se na ovakve i slicne tekstove jave ljudi sa potpuno suprotnim pitanjem i namerno skrecu sa teme. Musko sam, ali svestan da ove stvari i te kako postoje. Svestan i da ima ovakvih zena. Ali da se ne lazemo musko nasilje je mnogo cesce, ne znam sga izigravate ovde, kao da ne zivite u ovoj zemlji gde je nasilje u porodici visevekovna tradicija. Treba da pomazemo onima koji su zrtve, zamislite decu koja rastu u takvom paklu.

hmmm

pre 9 godina

devojke pamet u glavu i pazljivije birajte partnere. ovo je doba u kome vas ne udaju mama i tata pa nemate sta da krivite druge kad izaberete kretene jer vam prosecan mladic nije bio tako sexy ili ne dovoljno cool. pamet u glavu.

iskusna

pre 9 godina

a tek žene koje presrećne šetaju skupu garderobu, razvoze decu po raznim aktivnostima, letuju i zimuju skupo, ali se ama baš ništa ne pitaju, niti imaju pristup muževljevim prihodima i karticama, a ako bilo šta treba da kupe-moraju njega da pitaju i samo on o tome odlučuje, a ne kapiraju da su u ropskom položaju!? e neka, tako im i treba!

Dott

pre 9 godina

Muskarac koji se sluzi svim navedenim, u najmanju ruku je psihopata, ali zena koja svemu tome podleze je nesposobna za zivot i nije samo finansijski momenat u pitanju.
Kako moze muz uzeti auto zeni ako je uto njen, i ona na to da cuti? Postoji valjda u ovoj drzavi i neki zakon i policija. Nije bas sve to tako, ovaj tekst kao da malo ima za cilj izazvati gnev citalaca.
Nasilja u porodici i braku ima, ne kazem da nema, medjutim muska su brutalna, dok su zenska suptilnija i smisljenija, o njima se malo prica i njih sam ovde ocekivao shodno naslovu. Medjutim u tekstu nailazim na sasvim klasicna i obradjivana mnogo puta.

T3

pre 9 godina

Zato zene pamet u glavu, ne ludujte za "opasnim" momcima, jer ako ga njegovi majka i otac nisu vaspitali sigurno ih necete ni vi prevaspitati. I naziv "opasni momci nije tacan Pravo ime je kriminalci, nasilnici i sadisti.

Gvantanamo

pre 9 godina

Trpeo sam psihičko nasilje, ne ovakvo, ali slično. Sve dok jednog dana nisam otišao. Najpametnija stvar koju sam uradio u život.

mama

pre 9 godina

Ove vesti je mnoogo puta objasnika g.đa Vesna,IZ SOS, CENT koja se godinama bori sa ovakvim problemima i koja je retko kada naišla na pomoć odgovarajućih policijskih organa,pa čak i ignirisanje iako su Slučajevi bili i u štampi,dok se nisu počele otvarati,,sigurne kuće,, i novi Zakon po kome se ovakvi,,mačomeny, kod nas ODOMAĆENA KATEGORIJA PO SRPSKOM OBIČAJU, MOGU OTERATI IZ ZAJEDNIČKOG DOMAĆINSTVA.KO OVAKO NEŠTO NIJE VIDEO, ILI BAR PROČITAO, MORA DA JE STANOVAO ILI BIO U NEKOM OD ,,DYZNILNDA,, , U NAŠOJ ZEMLJI.

Aleksandar

pre 9 godina

@Mr Bojangles

Ima i toga, ali ocigledno ti je zenska populacija nakrkala minuse, jer ne veruje u to ili su to one podmukle. Nije vazno da li je zensko ili musko u pitanju, podmukla i zla svest ne bira pol.

tuga

pre 9 godina

nazalost u Srbiji je mnogo takvih slucajeva,a stvari ne mogu da krenu u boljem pravcu dok institucije ne pocnu konkretne akcije da preduzimaju!

Mika

pre 9 godina

Moja tetka je dozivela ove stvari, pocela da pije i dosta propala i propatila, ali evo i posle 20 godina je sa svojim muzem. Sada ga neguje sa puno ljubavi, tesko je bolestan. Ne znam sta da kazem, nisam pametna.

iz mog ugla

pre 9 godina

Verovatno cu mnogima zvucati surovo , ali ovakve situacije su mi nezamislive i nikada ih se u zivotu nisam plasila . Razlog je jednostavan, ekonomski sam samostalna i ne postoji niko, ama bas niko na ovom svetu zbog koga bih se odrekla svoje samostalosti. Ni muz, ni deca , ama bilo ko ... Malo je stvar prirode a malo vaspitanje i uticaj roditelja na formiranje sistema vrednosti. ''Uci, radi , imaj svoj dinar , ne trazi nista ni od koga i budi sa onim sa kojim zelis a ne sa onim sa kojim moras.''

prepoznala sam se

pre 9 godina

Nije ni čudo što radim dva posla i živim sama. Gotovo sve navedeno sam doživela i to u više razlicitih veza... Na svu sreću veze nisu predugo trajale (po 2-3 godine) bila sam mlada. Nakon poslednje veze sam odustala od pokušaja da budem u vezi sa bilo kim i sad sam sama oko 4-5 godina. Sreća sreća radost :(

on

pre 9 godina

kod nas u braku je obrnuto - žena je ta koja sloupotrebljava zajednički račun prazneći ga skoro do kraja svakog meseca, ostavljajući meni deci samo koliko da ne budemo gladni. I ne vredi ubeđivanje, eto, ona "ne može da se uzdrži", "jednom se živi", "šta će tebi košulja, imaš ih već 4" i sl. A kada se spomene da se ta praksa prekine, odmah se zapreti razvodom, oduzimanjem dece i "paklom koji ću proći, jer je uskraćujem za ono što joj je potrebno, pa će i ona mene".

Tako da i kontra primera, što ni najmanje ne umanje odgovornost ovih bolesnika koji ovo što piše rade svojim ženama.

Ivana

pre 9 godina

Meni je moj deka stalno ponavljao: "Imaj svoje parce hleba, nemoj nikad dozvoliti da ti neko govori - ja te hlebom hranim!"
Za zenu je obrazovanje i ekonomska nezavisnost od izuzetne vaznosti.

Jedna Riđokosa

pre 9 godina

Persona od koje sam dobila polovinu hromozoma je uzimao mami polovinu njene plate i trošio na svoju zabavu, dok smo mi bili u oskudici u svemu. Sada kada je u penziji ima veću penziju od mame, za čitavih 12000 dinara, što naravno nije fer. Mi i dalje ne znamo gde je troši, jer stalno viceva da nema para. Sada još hoće i da upravlja našim finansijam (mojim i bratovim).

Mladen Mladenovic

pre 9 godina

Biti u braku a biti slobodan, predstavlja osnov za dug i uspesan brak pun ljubavi i razumevanja. Za mene kao muskarca, najporaznija cinjenica bi bila da svojoj zenu uskratim bilo kakvu slobodu, da je svojim ponasanjem "ubijam" i da jedva ceka da negde odem, kako bi mi videla "ledja". Naravno, kada kazem sloboda ne mislim na prevare, obmane, i ostale prizemne radnje, koje onog drugog mogu strasno da povrede. Nikada zeni nisam pogledao u tasnu, nikada uzeo mobilni ili, ne daj Boze, citao njenu postu na e-mailu. To bi za mene zaista bilo veliko samoponizenje i mislim da bih se toga debelo stideo. Upoznao sam, medjutim, mnogo sadista koji uzivaju u tome da muce i kinje, kako svoju suprugu tako i sebe. Neverovatnim postupcima vole da ponizavaju i sebe i zenu. I tako, dok ne "pukne". Naravno da finansije takodje vodi zena, koja nikada i nista nije kupila bez konsultacija. Ne iz straha od mene vec, zato sto smatra da je tako najbolje. I jos nesto. Ukoliko zivot postane nepodnosljiv, ukoliko se nekadasnja ljubav pretvori u pakao, zar nije najnormalnije pustiti zenu ili muza da odu. I nikada prema njoj ili njemu ne treba biti neprijatelj. Kako bih mogao da budem neprijatelj osobi sa kojom sam delio najdublju intimu ili smo radjali decu? Zivot je mnogo jednostavan i lep, samo se treba prirodno ponasati. Meni je prosto zao kada vidim nesrecan mladi bracni par. A, za srecu je potrebno tako malo.

beee

pre 9 godina

Ima bolesnika cak nece ni da rade,decu cuvaju babe,zena kuva,sprema I sve po kuci I jos plus tome I ide na posao.Kada donese kuci pare,on zeza sa prihtevima...A,posao ni ne trazi.Ima jedan takav slucaj u mome komsiluku.

sin dragan

pre 9 godina

Tip veze koji je ovde opisan se uklapa u brak tipicne sponzoruse. Mnoge devojke kada rade na sebi u prvom planu imaju fizicki izgled.Skola i posao u su u drugom planu ako su u opste u razmatranju. Bitno je samo se dobro udati i svi problemi su reseni. Takvim devojkama je cilj da se udaju za ´´uspesnog ´´ i zgodnog muskarca. Ako zivite u Srbiji onda ste svesni sta se podrazumeva pod sposobnim. Vlasnik firme koja u manje vise mutnim poslovima ostvaruje profit i prema radnicima i okolini se ponasa robovlasnicki. Takav muskarac ce se isto tako odnositi i prema svojoj suprizi. Pogledajte koliko muskaraca starosti od 30 do 50 godina je neozenjeno a sasvim dobro su situirani. Jeste li razmisljali zasto? Zato sto je san svake seljanke da ode u grad, zaposli se u butiku i uda za uspesnog muskarca.

lajava kera

pre 9 godina

(pegone, 23. oktobar 2014 20:31)

Da, moguce je, imam u svom okruzenju tipican primer, kao da je o njemu tekst. Inace, o muskarcu svi imaju lepo misljenje, "lafcina". Sta ona prezivljava, znaju retki.

dragan

pre 9 godina

a kako se zove kada zene prete muskarcima oduzimanjem dece,prete da ce uzeti sve sto je stekao,da ce ga upropastiti,prijaviti policiji i optuziti lazno,naneti sama sebi ogrebotinu

Gale

pre 9 godina

Malo se o tome prica, ali psihicko maltretiranje i manipulacija emocijama je nesto sto sprovode i zene nad muskarcima. Zapadni zakoni im najcesce idu na ruku, jer je rec zene na sudu jaca od reci muskarca, njoj su zakoni naklonjeni jer je "slabiji pol", ona je ta koja posle razvoda ostaje u kuci a muz je taj koji mora da se iseli, ajcesce je on taj koji placa punu ratu za kredit za kucu u kojoj vise nece ziveti. Ako joj ne plati alimentaciju oduzimaju mu imovinu, ako nema imovinu ide u zatvor itd. To muskarce plasi. Skopcano sa nedostatkom samopouzdanja ti strahovi radjaju nove zrtve. A vesti manipulatori to koriste. Bez obzira kog pola bili manipulatori i zrtve - uvek je jedna strana sadisticki nastrojena, a druga mazohisticki. I takva je vecina brakova danas. Uzas! I kako posle covek da se zeni?!

Znalac

pre 9 godina

Ovo je sve tacno i za svaku osudu.Strasno je sta neke Zene trpe od Muskaraca i to trena sve kaznjavati.

Procitavsi,pomislih na kraju:"Ne rekose nista o mentalnom zlostavljanju Muskaraca od strane Zena?Mislim,Muskarci su UGLAVNOM fizicki nasilnici a Zene mentalni..."

A onda se setim-pa trebalo bi bar 50ak strana da se nabroje sve suptilne manipulacije,pritisci,uvrede,posramljivanja,taktike verbalnih napada,optuzbe,emocionalno nasilnistvo,psiholoske ucene,pretnje,iznudjivanje,nametanje,pasivno-agresivne strategije unistavanja samopostovanja i nerava,psihicko iscrpljivanje,...

Mozda text u nastavcima...duuugo bi to izlazilo,puuuno nastavaka!

P.S.:kad sam bio mali cuo sam poslovicu-"Zenin jezik gore od sablje posece".Tada mi to delovalo smesno i preterano,no sada nakon sto sam video mnogo mentalnim nasiljem unistenih Muskaraca(i NIJEDNU za to kaznjenu Zenu) tim ostrim oruzjem(u kombinaciji sa emocijama),ne deluje mi preterano...

rambo

pre 9 godina

Kako nazvati pojavu kada muž (ja) radi kao magarac, trudi se da uvek bude tu, obezbeđuje sve, pa predloži i da joj kupi auto da ima za po gradu, odrekne se doprinosa da bi njoj isti uplaćivao, a ona se odrekla posla navodno da bi čuvala malo dete, pa onda švrlja i prevari muža? Ko tu koga zlostavlja??? Muž (ja) je očigledno magarac, tu je sve jasno...

ja

pre 9 godina

Dva puta sam bila na korak do udaje. Oba puta se ispostavilo da bi da me kontrolisu, da ja sedim kuci i ne idem napolje. Zena je da radja decu i sedi kuci, pare da trosi sta joj muz da. Hvala lepo i nikad vise sa takvim! Fuj!

pun brod ludaka...

pre 9 godina

Pa ovo je tako rasirena pojava, pogotovo kod nas. Pre braka joj skida zvezde sa neba, a onda joj napravi buljuk dece i tako je smisljeno veze za kucu. On zapravo manipulise njom preko dece i tako sebi stvori uslove da radi sta hoce. Vara je, ucenjuje, zlostavlja, ubija samopouzdanje.
Nekad zaljubljene devojke ne vide simptome, a nekad su ovakve psihopate toliko veste da promene krecu cim dobiju sta zele - laznu sliku porodice.
Devojke, ucite, zavrsavajte skole, radite gde god! Nikad ne zavisite od muskarca. Nikad!

Nikola

pre 9 godina

Vidim da je žena pisala članak. Fizičko zlostavljanje je uvek i po prirodi od muškarca. A psihičko, izgovorenim rečima je svojstveno ženi, jer je to njena velika prednost. prvo je zakonom kažnjivo a drugo nije, čak se podspešuje kvazi ravnopravnošću polova. U reči polovi nisu jednaki, žena ima prednost. A zamislite sada smo ravnopravni. Šta se desi kada muškarac ostane bez posla? Ispadamo svi nasilnici ali opet sjajni kad kupimo besmisleni pedeseti par cipela, a kad kola stanu jer nisu bila na servisu? Drage moje zamislite svoju prvu reakciju?

Ivana

pre 9 godina

Meni je moj deka stalno ponavljao: "Imaj svoje parce hleba, nemoj nikad dozvoliti da ti neko govori - ja te hlebom hranim!"
Za zenu je obrazovanje i ekonomska nezavisnost od izuzetne vaznosti.

Mladen Mladenovic

pre 9 godina

Biti u braku a biti slobodan, predstavlja osnov za dug i uspesan brak pun ljubavi i razumevanja. Za mene kao muskarca, najporaznija cinjenica bi bila da svojoj zenu uskratim bilo kakvu slobodu, da je svojim ponasanjem "ubijam" i da jedva ceka da negde odem, kako bi mi videla "ledja". Naravno, kada kazem sloboda ne mislim na prevare, obmane, i ostale prizemne radnje, koje onog drugog mogu strasno da povrede. Nikada zeni nisam pogledao u tasnu, nikada uzeo mobilni ili, ne daj Boze, citao njenu postu na e-mailu. To bi za mene zaista bilo veliko samoponizenje i mislim da bih se toga debelo stideo. Upoznao sam, medjutim, mnogo sadista koji uzivaju u tome da muce i kinje, kako svoju suprugu tako i sebe. Neverovatnim postupcima vole da ponizavaju i sebe i zenu. I tako, dok ne "pukne". Naravno da finansije takodje vodi zena, koja nikada i nista nije kupila bez konsultacija. Ne iz straha od mene vec, zato sto smatra da je tako najbolje. I jos nesto. Ukoliko zivot postane nepodnosljiv, ukoliko se nekadasnja ljubav pretvori u pakao, zar nije najnormalnije pustiti zenu ili muza da odu. I nikada prema njoj ili njemu ne treba biti neprijatelj. Kako bih mogao da budem neprijatelj osobi sa kojom sam delio najdublju intimu ili smo radjali decu? Zivot je mnogo jednostavan i lep, samo se treba prirodno ponasati. Meni je prosto zao kada vidim nesrecan mladi bracni par. A, za srecu je potrebno tako malo.

pun brod ludaka...

pre 9 godina

Pa ovo je tako rasirena pojava, pogotovo kod nas. Pre braka joj skida zvezde sa neba, a onda joj napravi buljuk dece i tako je smisljeno veze za kucu. On zapravo manipulise njom preko dece i tako sebi stvori uslove da radi sta hoce. Vara je, ucenjuje, zlostavlja, ubija samopouzdanje.
Nekad zaljubljene devojke ne vide simptome, a nekad su ovakve psihopate toliko veste da promene krecu cim dobiju sta zele - laznu sliku porodice.
Devojke, ucite, zavrsavajte skole, radite gde god! Nikad ne zavisite od muskarca. Nikad!

ja

pre 9 godina

Dva puta sam bila na korak do udaje. Oba puta se ispostavilo da bi da me kontrolisu, da ja sedim kuci i ne idem napolje. Zena je da radja decu i sedi kuci, pare da trosi sta joj muz da. Hvala lepo i nikad vise sa takvim! Fuj!

hmmm

pre 9 godina

@Mr Bojangles Meni nije jasno zasto se na ovakve i slicne tekstove jave ljudi sa potpuno suprotnim pitanjem i namerno skrecu sa teme. Musko sam, ali svestan da ove stvari i te kako postoje. Svestan i da ima ovakvih zena. Ali da se ne lazemo musko nasilje je mnogo cesce, ne znam sga izigravate ovde, kao da ne zivite u ovoj zemlji gde je nasilje u porodici visevekovna tradicija. Treba da pomazemo onima koji su zrtve, zamislite decu koja rastu u takvom paklu.

iz mog ugla

pre 9 godina

Verovatno cu mnogima zvucati surovo , ali ovakve situacije su mi nezamislive i nikada ih se u zivotu nisam plasila . Razlog je jednostavan, ekonomski sam samostalna i ne postoji niko, ama bas niko na ovom svetu zbog koga bih se odrekla svoje samostalosti. Ni muz, ni deca , ama bilo ko ... Malo je stvar prirode a malo vaspitanje i uticaj roditelja na formiranje sistema vrednosti. ''Uci, radi , imaj svoj dinar , ne trazi nista ni od koga i budi sa onim sa kojim zelis a ne sa onim sa kojim moras.''

lajava kera

pre 9 godina

(pegone, 23. oktobar 2014 20:31)

Da, moguce je, imam u svom okruzenju tipican primer, kao da je o njemu tekst. Inace, o muskarcu svi imaju lepo misljenje, "lafcina". Sta ona prezivljava, znaju retki.

Jedna Riđokosa

pre 9 godina

Persona od koje sam dobila polovinu hromozoma je uzimao mami polovinu njene plate i trošio na svoju zabavu, dok smo mi bili u oskudici u svemu. Sada kada je u penziji ima veću penziju od mame, za čitavih 12000 dinara, što naravno nije fer. Mi i dalje ne znamo gde je troši, jer stalno viceva da nema para. Sada još hoće i da upravlja našim finansijam (mojim i bratovim).

rambo

pre 9 godina

Kako nazvati pojavu kada muž (ja) radi kao magarac, trudi se da uvek bude tu, obezbeđuje sve, pa predloži i da joj kupi auto da ima za po gradu, odrekne se doprinosa da bi njoj isti uplaćivao, a ona se odrekla posla navodno da bi čuvala malo dete, pa onda švrlja i prevari muža? Ko tu koga zlostavlja??? Muž (ja) je očigledno magarac, tu je sve jasno...

bezlicna narodna masa

pre 9 godina

Cak i kad se oslobodite ovakvih manijaka
oni ce na sve nacine pokusavati da vas sapletu i onemoguce da nastavite svoj samostalni zivot. Iz mog iskustva, ako nista drugo, busice vam gume za rodjendan, Novu godinu i sl. Ako potrazite pomoc u policiji smejace se uz komentar: Hocete, gospodjo, da proverimo sve nozeve u gradu? Ako uz cinican osmeh i na to samo odmahnete rukom i podjete dalje saputace vam iza ledja da ste bezosecajni i samozivi.

on

pre 9 godina

kod nas u braku je obrnuto - žena je ta koja sloupotrebljava zajednički račun prazneći ga skoro do kraja svakog meseca, ostavljajući meni deci samo koliko da ne budemo gladni. I ne vredi ubeđivanje, eto, ona "ne može da se uzdrži", "jednom se živi", "šta će tebi košulja, imaš ih već 4" i sl. A kada se spomene da se ta praksa prekine, odmah se zapreti razvodom, oduzimanjem dece i "paklom koji ću proći, jer je uskraćujem za ono što joj je potrebno, pa će i ona mene".

Tako da i kontra primera, što ni najmanje ne umanje odgovornost ovih bolesnika koji ovo što piše rade svojim ženama.

laza

pre 9 godina

Zato zene treba da odrzavaju i ulazu u svoja prijateljstva i poznanstva koja im kasnije mogu pomoci ako im muz zastrani, umesto da se zatvore u svoju 'ljubav' dok su zaljubljene i zanemare sve druge. Tekst govori o zenama koje osim muza nemaju nikog drugog ko bi im finansijski pritekao u pomoc, a za to su same odgovorne.

prepoznala sam se

pre 9 godina

Nije ni čudo što radim dva posla i živim sama. Gotovo sve navedeno sam doživela i to u više razlicitih veza... Na svu sreću veze nisu predugo trajale (po 2-3 godine) bila sam mlada. Nakon poslednje veze sam odustala od pokušaja da budem u vezi sa bilo kim i sad sam sama oko 4-5 godina. Sreća sreća radost :(

beee

pre 9 godina

Ima bolesnika cak nece ni da rade,decu cuvaju babe,zena kuva,sprema I sve po kuci I jos plus tome I ide na posao.Kada donese kuci pare,on zeza sa prihtevima...A,posao ni ne trazi.Ima jedan takav slucaj u mome komsiluku.

T3

pre 9 godina

Zato zene pamet u glavu, ne ludujte za "opasnim" momcima, jer ako ga njegovi majka i otac nisu vaspitali sigurno ih necete ni vi prevaspitati. I naziv "opasni momci nije tacan Pravo ime je kriminalci, nasilnici i sadisti.

sanja

pre 9 godina

Mnogo toga je danas nasilje, sprovode ga i zene mada mnogo vise muskarci. Vidim mnogi se hvataju za to sto zene navodno biraju "opasne momke" pa im je zato tako kako je. A to je vezano za ovu temu potpuno netacno. Ovakav vid nasilja najcesce sprovode tradicionalni muskarci.
Neko pomenu kako zaradjuje 250 eva a zena zeli da se lepo obuce, sredi itd. E pa druze, odluci se, jel zelis sredjenu lepu zenu ili ne. A ne kao sto zelitesvi neku lepoticu, lepo obucenu sa sredjenom frizurom al eto ako moze da nista ne kosta. E pa ne moze, lepota kosta. A ako se zena zapusti zbog nemanja para, vi odmah gledate druge.
Takodje, neko drugi pomenu kako muskrarci nakon razvoda nadrljaju jer eto zena ih istera iz kuce. A gde to molim te? U Srbiji 80%bracnih parova zive u zajednici sa muskim roditeljima, u njegovoj porodicnoj kuci, kuci njegovih roditelja. U slucaju razvoda zena skoro uvek izlazi iz te ,kuce, jer to je kuca njegovih roditelja, ili se vraca kod svojih ili ide u podstanare.
U tekstu je zaboravljeno pomenuti najcesci oblik nasilja koji se vrsi prema zenama. A to je onaj kada zena bez obzira sto j zaposlena i prima platu, ima obavezu da sama brine o kuci ,deci, obavezama i to samo zato jer muz ima vecu platu od nje. Ispada da se on vise umorio zato sto ima vecu platu pa onda zena to treba da odradi u kuci. Maltene u skoro svakoj porodici dominira taj princip ,zena treba da odradi svoju manju platu radom u kuci. A ima manju platu jer su zenski poslovi manje placeni.Nasilje.

Ana

pre 9 godina

Kod nas je najcesce na snazi " posao ti je vazniji od mene i dece!!! " i onda sledi dug (psihicki) teror dok zena ne da otkaz i ostane kod kuce ( ili predje na neki drugi posao -po izboru supruga , koji je mnogo "adekvatiniji" (citaj mnogo manje placen, losiji uslovi rada)), i onda zena vise nemam izbora.Onda mora njega da moli za novac za hranu, racune, odecu....

Gvantanamo

pre 9 godina

Trpeo sam psihičko nasilje, ne ovakvo, ali slično. Sve dok jednog dana nisam otišao. Najpametnija stvar koju sam uradio u život.

Mika

pre 9 godina

Moja tetka je dozivela ove stvari, pocela da pije i dosta propala i propatila, ali evo i posle 20 godina je sa svojim muzem. Sada ga neguje sa puno ljubavi, tesko je bolestan. Ne znam sta da kazem, nisam pametna.

marija

pre 9 godina

@sredina @sanja
Potpuno se slazem sa vama. Epidemija " preumornih" muskaraca
Imam dva takva licna iskustva.A puno iskustva od zena iz okruzenja.Prvo iskustvo:dve godine u vezi ,verili se, krenuli u zajednicki zivot,oboje radimo. Ja radim kod privatnika kao pravnik sa zavrsenim pravnim fakultetom, on ekonomista. Ja 350 evra platu on 400. Svaki mi je evro vise svoje plate naplatio time sto sam ja radila sve po kuci. Naravno tih 50 evra vece plate mu je uvek davalo za pravo da kaze da se vise umorio.Raskinula sam ,nista od braka.
Posle dve godine usla u novu vezu.Dobar decko,miran, veb dizajner. Nakon godinu i po krenuli da zivimo zajedno, prvih godinu i po zajednickog zivota sve ok, delili poslove u kuci, super sve. Sve ok, dok smo zaradjivali priblizno, ja 350 on 500. Onda je promenio firmu, porasla mu plata, na 850 evra..Odjednom je postao vise umoran,iako nije radio nista vise nego ranije i vise nije hteo da deli kucne poslove...poceo je da nipodastava moj rad i moju platu. Naravno, svadbu sam otkazala i dovidjenja druze.
Proslog meseca upoznah decka preko prijatelja...pricamo mi tako, vidjamo se, i opet se ispostavi da je i on od onih "umornih", koji svoj posao ceni vise od tudjeg.Iako se ispostavilo da imam malo vecu platu od njega, to ga ipak nije sprecilo da bude vise umoran od mene i da nipodastava moj posao.Imali vecu ili,manju platu, muski uvek cene vise svoj posao nego zenski.Uvek misle da je njihov posao tezi i da zato zene treba vise da potegnu u kuci.

dragan

pre 9 godina

a kako se zove kada zene prete muskarcima oduzimanjem dece,prete da ce uzeti sve sto je stekao,da ce ga upropastiti,prijaviti policiji i optuziti lazno,naneti sama sebi ogrebotinu

pun brod ludaka...

pre 9 godina

Jedno pitanje za muske zrtveo nasilja u porodici. Koji procenat vas je dao otkaz kad su vam se rodila deca kako biste se iskljucivo brinuli o njima 24 sata dnevno ili je bio prinudjen na to od strane vasih partnerki?
U vecini komentara se uspesno zamenjuju teze vidim.

mik

pre 9 godina

Moja sestra je u braku koji funkcionise na nacin opisan u tekstu. Pre nego sto se udala imala je posao i dobru platu. Udala se u selo, rodila decu, bila prinudjena da da otkaz jer je morala da brine o kuci i deci. Kada je htela ponovo da se zaposli suprug joj je zapretio da se onda ne vraca kuci i da decu nece vise videti. Kuca je njegova zemlja je njegova, ona radi i vise nego on ali on drzi sav novac, kad joj i da novac da kupi sta treba za kucu uvek joj zamera da je previse potrosila, ako stigne poveci racun za telefon nju optuzuje za to, ako dolazi kod mene u posetu i na to njen muz ima zamerke i da ne pricam vise na koje sve nacine je psihicki zlostavlja, al' hvala Bogu pa nema fizickog nasilja. Zbog dece ona jos uvek ne zeli da ga napusti iako ima opcije, a ja se nadam da ce kad deca odrastu da se resi da sve to prekine, mada me ne bi cudilo da onda on okrene curak, a sve da bi ona i dalje rintala po kuci i da ga ne bi bilo sramota po selu.

hmmm

pre 9 godina

devojke pamet u glavu i pazljivije birajte partnere. ovo je doba u kome vas ne udaju mama i tata pa nemate sta da krivite druge kad izaberete kretene jer vam prosecan mladic nije bio tako sexy ili ne dovoljno cool. pamet u glavu.

sredina

pre 9 godina

Sredina je je gora od ekstrema.
Kada zena nema posao i kada je u teskoj situaciji, moze izgledati paradoksalno, ali brze ce se izvuci. Kada je (kao) svoj covek, zaradjuje svoj dinar, ali kada je njena plata nedovoljna da bi prezivela sama, (nasilni) partner ne mora da pribegava nikakvim ekstremnim metodama kontrole, takva neravnopravna situacija ce se formirati gotovo sama od sebe.
Od zene ce se ocekivati da, pored posla, kuva, cisti, sprema, nabavlja, ako ima dece bavi se i decom, jer njen partner radi vise. To je ta iskrivljena logika - cim zaradjuje vise, to znaci da radi vise, a u krajnjem slucaju da i vredi vise.
Kao neko ko zaradjuje, radi i vredi vise, sebi ce dopustati da kontrolise budzet. I to moze da se desi tiho i spontano, jer zena moze da se oseca da zato sto nije samostalna vredi manje. Da je sposobnije ne bi bila u toj situaciji, zar ne? Apsolutno pogresno! Za zenu je sve mnogo teze. I dalje postoji podela na muske i zenske poslove na osnovu predrasuda o urodjenim intelektualni ogranicenjima zenskog pola. Od devojcica se ocekuje da biraju "zenska zanimanja", koja su po pravilu manje vrednovana od onih "muskih". Ako se zena i bavi "muskim poslom" bice placena manje od svog kolege na istoj poziciji sa istim zadatkom. Ovu nakaradnu ideju u zivotu odrzava i porodica i drustvo, samim tim i same zene. Zato se zena i lakse nadje u podredjenom polozaju.Najtuznije mi je sto mnogi muskarci koji iskreno veruju da se bore za jednakost polova, saplicu partnerke.

mama

pre 9 godina

Ove vesti je mnoogo puta objasnika g.đa Vesna,IZ SOS, CENT koja se godinama bori sa ovakvim problemima i koja je retko kada naišla na pomoć odgovarajućih policijskih organa,pa čak i ignirisanje iako su Slučajevi bili i u štampi,dok se nisu počele otvarati,,sigurne kuće,, i novi Zakon po kome se ovakvi,,mačomeny, kod nas ODOMAĆENA KATEGORIJA PO SRPSKOM OBIČAJU, MOGU OTERATI IZ ZAJEDNIČKOG DOMAĆINSTVA.KO OVAKO NEŠTO NIJE VIDEO, ILI BAR PROČITAO, MORA DA JE STANOVAO ILI BIO U NEKOM OD ,,DYZNILNDA,, , U NAŠOJ ZEMLJI.

Petronije

pre 9 godina

Da li to znaci da smo mi ekonomski zlostavljani od strane drzave, da nam drzava oduzima kontrolu nad sopstvenom finansijskom egzistencijom sto je podmukli vid nasilja... Da li u tom slucaju mozemo da tuzimo drzavu??? Takodje nam drzava sabotira posao, kontrolise finansije, krade novac i pravi nam dugove i koristi ekonomsku nepredvidivost. Gosp Ludi Grin ime vam se odlicno uklapa u Srbiju, dodjite malo kod nas.

Sanja

pre 9 godina

Bravo. Ova forma porodicnog nasilja prema zenama je u Srbiji najrasprostanjenija. Upravo to-zaradjivati ali ne dovoljno za samostalan zivot je ono sto je kamen spoticanja vecini zena. Stalno se provlaci ona floskula- treba imati svoje parce hleba a niko ne pominje da je to parce hleba za koje radi vecina zena u Srbiji uglavnom jako malo i nedovoljno za samostalan zivot i da je to malo parce hleba onaj tezan zalogaj koji se zenama cesto zaglavi u grlu.Kada smo se skolovale , isle na fakultete i konacno zaposlile nadale smo se da ce neko ceniti nas rad i trud, a ustvari vecina nas je dobila krajnje nepostovanje i vecito kukanje kako su se oni muskarci vise umorili (iako rade isto radno vreme) i to samo zato sto imaju vecu platu, (jer su muski poslovi bolje placeni).Vecina muskaraca tu svoju vecu platu koriste na krajnje perfidan nacin,ocekujuci da ce zena svoju manju platu nadoknaditi tako sto ce se samo ona baviti kucnim poslovima i sama voditi brigu o deci.Neko ce sad reci pa nadjite placeniji posao, a zaboravlja da danas zene i sa fakultetom imaju maksimum 300-400 evra.Ovo je zaista najtezi oblik porodicnog nasilja, jer iako imate posao ,radite, opet ne mozete da se razvedete jer vam mala plata to ne dozvoljava. Nekad pomislim da bi mi zene trebalo da batalimo posao i budemo samo domacice, pa da konacno muskarci progledaju i vide da i ta nasa iako mala plata zaista vredi, iako nije velika ko njihova.Da vide da ni njihova plata nije tako velika kako su mislili.

sin dragan

pre 9 godina

Tip veze koji je ovde opisan se uklapa u brak tipicne sponzoruse. Mnoge devojke kada rade na sebi u prvom planu imaju fizicki izgled.Skola i posao u su u drugom planu ako su u opste u razmatranju. Bitno je samo se dobro udati i svi problemi su reseni. Takvim devojkama je cilj da se udaju za ´´uspesnog ´´ i zgodnog muskarca. Ako zivite u Srbiji onda ste svesni sta se podrazumeva pod sposobnim. Vlasnik firme koja u manje vise mutnim poslovima ostvaruje profit i prema radnicima i okolini se ponasa robovlasnicki. Takav muskarac ce se isto tako odnositi i prema svojoj suprizi. Pogledajte koliko muskaraca starosti od 30 do 50 godina je neozenjeno a sasvim dobro su situirani. Jeste li razmisljali zasto? Zato sto je san svake seljanke da ode u grad, zaposli se u butiku i uda za uspesnog muskarca.

iskusna

pre 9 godina

a tek žene koje presrećne šetaju skupu garderobu, razvoze decu po raznim aktivnostima, letuju i zimuju skupo, ali se ama baš ništa ne pitaju, niti imaju pristup muževljevim prihodima i karticama, a ako bilo šta treba da kupe-moraju njega da pitaju i samo on o tome odlučuje, a ne kapiraju da su u ropskom položaju!? e neka, tako im i treba!

tuga

pre 9 godina

nazalost u Srbiji je mnogo takvih slucajeva,a stvari ne mogu da krenu u boljem pravcu dok institucije ne pocnu konkretne akcije da preduzimaju!

sanja

pre 9 godina

@mladen mladenovic
Slazem se ja sa tobom. Mada i iz tvog komentara se moze videti tipicno muski pogled na zenski rad. Kazes "naterao sam zenu da se zaposli ...da ima svoj zivot , van mene i porodice" .Znaci zbog njenog psiho-fizickog stanja a ne zbog finansija. I u pravo je u tome kvaka. Dok god muskarci ne budu gledali na zenino zaposlenje kao nuzdu (kao sto gledaju na svoje zaposlenje i svoju platu), jer bez njene plate nece moci lako pregurati mesec, sve do tada ce muskarci smatrati zenski rad na poslu laksim, a svoj tezim. I shodno tome ce ocekivati da posto su se navodno manje umorile da same obavljaju vecinu obaveza u kuci i oko dece.Tako dobijamo situaciju da se zene satiru od rada na nekom bezveze slaboplacenom poslu jer je to navodno dobro za njeno psihicko zdravlje(a i to je veliki mit,vise nije socijalizam vec kapitalizam, puno je stresa na poslu) i onda dodje kuci i sve obaveze treba sama da obavi. Kao da je zena isla na posao da se zabavlja a ne da radi. Takav stav mora da se menja.Secam se dok sam isla na staziranje, polomila sam se od rada, nadjem se sa sada vec bivsim deckom koji je bio zaposlen, ja kazem da sam umorna a on ce na to"pa sta ti tamo radis da si se umorila". A kada on kuka da je umoran ja treba da ga uvazavam i da ga tetosim. Budite malo posteni.

modesty

pre 9 godina

Sami komentari na ovu vest oslikavaju stanje u drustvu. Zene koje trpe daleko najvise nasilja u svim oblicima -fizicko, psihicko, emotivno, seksualno, finansijsko, instituciono itd - ne zasluzuju ni jedan clanak da se o njima diskutuje, nego se odmah javljaju muske 'zrtve' koje eto tako pate jer zene njima 'manipulisu'. Cast izuzetcima, ali nebih bila na mestu ni jednoj zeni koja mora u Srbiji da trazi ljubav. Tu naci nekog normalnog i sposobnog je jednako lutriji.




,muskarci takodje trpe nasilje -uglavnom od drugih muskaraca, veoma retko od drugih zena. , mali procenat trpi nasilje od zena, najcesce psihicko. I sad, su daleko manj vazne od tog malog broja muskaraca koji takodje trpe genui

Vladimir

pre 9 godina

Pa deo ovoga je kao da opisujete bar 51% poslodavaca, nebitno da li je zaposleni žensko ili muško!!
Onaj deo sa zajedničkom decom - pa, decu nam za sada prave samo metaforički.

Gale

pre 9 godina

Malo se o tome prica, ali psihicko maltretiranje i manipulacija emocijama je nesto sto sprovode i zene nad muskarcima. Zapadni zakoni im najcesce idu na ruku, jer je rec zene na sudu jaca od reci muskarca, njoj su zakoni naklonjeni jer je "slabiji pol", ona je ta koja posle razvoda ostaje u kuci a muz je taj koji mora da se iseli, ajcesce je on taj koji placa punu ratu za kredit za kucu u kojoj vise nece ziveti. Ako joj ne plati alimentaciju oduzimaju mu imovinu, ako nema imovinu ide u zatvor itd. To muskarce plasi. Skopcano sa nedostatkom samopouzdanja ti strahovi radjaju nove zrtve. A vesti manipulatori to koriste. Bez obzira kog pola bili manipulatori i zrtve - uvek je jedna strana sadisticki nastrojena, a druga mazohisticki. I takva je vecina brakova danas. Uzas! I kako posle covek da se zeni?!

sanja

pre 9 godina

Mladen Mladenovic
Sad vi izvrcete moje reci. Nisam uopste stavila naglasak na NATERAO, to mi uopste nije zaokupilo paznju, vec na to eto ste jasno sami napisali da treba da radi, ali ne zbog finansija-vase reci.Za to sam se uhvatila a ne za naterao.Zbog cega bi bilo ko radio a da nije zbog novca?Ok, da zivimo u lepom svetu i da svako moze da radi i volontira samo ono sto voli, pa da razumem. Al ko jos danas moze da radi tek tako, a da glavni razlog nisu finasije?Moja zamerka nije bila na vas konkretno ,vec na taj nacin razmisljanja koji zenski rad tretira vise kao psihofizicki tipa eto da izadje iz kuce i bude u drustvu, a ne kao aktivnost kojom se zaradjuje za egzistenciju. Lepo sam napisala da zbog takvog tretiranja zenskog rada, muskarci uvek svoj rad vise uvazavaju nego zenski i uvek misle da su oni vise umorni jer su kao vise radili.Ne pisem nista o vasem odnosu prema vasoj zeni, vec o vasem nacinu gledanja na zenski rad, koji mnogi muksarci zloupotrebljavaju tako sto namecu glediste da je njihov rad vazniji i vredniji te da su zene duzne da svoj "nerad" nadoknade u kuci.

Mladen Mladenovic

pre 9 godina

Imam utisak da ovde žene i muškarci uglavnom nastupaju kao neprijatelji jedan drugome? Barem su takve poze zauzete. Brak ne bi trebalo doživljavati kao zatvor već, kao instituciju, koja daje sigurnost, kao mesto gde će se partneri najbolje i najslobodnije osećati, gde će uvek nači utočište i pomoć. Naravno da je nezavisnost i sloboda uslov svake uspešne porodice ali, stičem utisak da mnogi diskutanti /žene ili muškarci, svejedno/ dobar posao odnosno jaku finsijsku potporu žele kako bi mogli da se suprotstave ili obračunaju sa svojim bračnim partnerom?! To vam dodje kao, sada se svadjamo i ratujemo u zajedničkoj kuli ali, kada budemo finansijski jaki svako će "pucati" iz svoje "utvrde"?! Ženu sam naterao da radi. Ne zbog novca. Već da bi bila svoja. Da bi imala neki svoj život, svoju važnost koja neće biti vezana samo za mene, decu ili kuću. Svako jutro je morala da ustaje, da se uredjuje i održava i obnavlja psihičku kondiciju. Mislim da jer najvažnije promeniti i kultivisati odnos prema svom izabraniku ili izabranici. Novac može samo da ulepša idilu ali, ako nje nema, sve je pusto. Žene i muškarci su toliko različiti da bi se privlačili a ne da bi bili protivnici.

Znalac

pre 9 godina

Ovo je sve tacno i za svaku osudu.Strasno je sta neke Zene trpe od Muskaraca i to trena sve kaznjavati.

Procitavsi,pomislih na kraju:"Ne rekose nista o mentalnom zlostavljanju Muskaraca od strane Zena?Mislim,Muskarci su UGLAVNOM fizicki nasilnici a Zene mentalni..."

A onda se setim-pa trebalo bi bar 50ak strana da se nabroje sve suptilne manipulacije,pritisci,uvrede,posramljivanja,taktike verbalnih napada,optuzbe,emocionalno nasilnistvo,psiholoske ucene,pretnje,iznudjivanje,nametanje,pasivno-agresivne strategije unistavanja samopostovanja i nerava,psihicko iscrpljivanje,...

Mozda text u nastavcima...duuugo bi to izlazilo,puuuno nastavaka!

P.S.:kad sam bio mali cuo sam poslovicu-"Zenin jezik gore od sablje posece".Tada mi to delovalo smesno i preterano,no sada nakon sto sam video mnogo mentalnim nasiljem unistenih Muskaraca(i NIJEDNU za to kaznjenu Zenu) tim ostrim oruzjem(u kombinaciji sa emocijama),ne deluje mi preterano...

finansijski maltretman

pre 9 godina

Ako osoba radi i zaradjuje vise od partnera ne znaci da ce ga finansijski ''terorisati '' , bilo da i on radi i zaradjuje ili ne. Nema uticaja ni suma novca kojom se raspolaze, da li je ona velika ili ne. Kako ce se neko ponasati u tom smislu iskljucivo zavisi od ODNOSA te osobe prema novcu. A odnos prema novcu je karakterna osobina licnosti, formira se jako rano, u ranom detinjstvu i veoma je vazna, jer nisu sve osobine karakterne. I bas kao odnos prema higijeni, odnos prema novcu se tokom zivota ne menja. I u tom smislu postoje patoloske stipse koje su problem ''novca'' imale i pre nego sto su stupile u vezu/brak i ta osobina se veoma brzo uocava , samo se tolerise. I kada niste zavisni od takve osobe ,i u slucaju da zaradjujete vise od nje, razliciti pogledi i odnosi prema novcu mogu vam stvoriti probleme, normalno ukoliko to dozvolite. Patoloske stipse zahtevaju veoma ozbiljan i strucan tretman.

Dragana

pre 9 godina

Hm, zivim sa teskim covekom, i on je taj koji stalno preti razvodom, oduzimanjem dece i dokazivanja sudu da sam ja mentalno labilna. Mozda bih ja trebala da uradim kao neke druge zene, da pocnem da pretim (ne kazem da je to ok kada imas dobru osobu pored sebe). Zasto uvek negde neko mora da trpi? Mnoge od nas roditelji nisu naucili da prepoznamo psihopate i da ih u sirokom luku izbegnemo.

Nikola

pre 9 godina

Vidim da je žena pisala članak. Fizičko zlostavljanje je uvek i po prirodi od muškarca. A psihičko, izgovorenim rečima je svojstveno ženi, jer je to njena velika prednost. prvo je zakonom kažnjivo a drugo nije, čak se podspešuje kvazi ravnopravnošću polova. U reči polovi nisu jednaki, žena ima prednost. A zamislite sada smo ravnopravni. Šta se desi kada muškarac ostane bez posla? Ispadamo svi nasilnici ali opet sjajni kad kupimo besmisleni pedeseti par cipela, a kad kola stanu jer nisu bila na servisu? Drage moje zamislite svoju prvu reakciju?

Aleksandar

pre 9 godina

@Mr Bojangles

Ima i toga, ali ocigledno ti je zenska populacija nakrkala minuse, jer ne veruje u to ili su to one podmukle. Nije vazno da li je zensko ili musko u pitanju, podmukla i zla svest ne bira pol.

DxB

pre 9 godina

Jos ucestalije, a o cemu se najmanje prica je psihicko zlostavljanje muskaraca u porodici. Kome izgleda smesno neka se informise o sredstvima psihickog zlostavljanja.

Visnja

pre 9 godina

@Mr. Ševrle

Svidja mi se komentar. Narocito tacna konstatacija kako smo zapravo svi "preveslani". I muskarci i zene. Sva merila vrednosti i "srece" su nam nacrtali u reklamama i na bilbordima a mi ko mladi majmuni sve to pijemo i jedni druge okrivljujemo i kinjimo i uzajamno ratujemo zato sto nam zivot nije onakav kakav je "obecan ako budemo dobri".

Mladen Mladenovic

pre 9 godina

(sanja, 24. oktobar 2014 21:16)
------
Smatram da je za srecu potrebno tako malo ali, da neki nisu u mogucnosti da naprave ni taj mali korak. Njima je sreca u sukobu, teranju inata, "cepanju dlaka", trazenju i najsitnijih detalja za beskrajne rasprave i sukobe odnosno, u vodjenu rata otvorenog rata protiv suprotnog pola. Onom muskarcu kome zena ne predstavlja nikakvu magicnu i nedefinisanu privlacnost, koji u njoj ne vidi lepotu vec, neprijatelja i suparnika koga treba pokoriti, zena nije ni potrebna. Isto vazi i za zene. Oni koji insistiraju na obespravljenosti obicno od drveta ne vide sumu.

KoleM

pre 9 godina

Psihičko zlostavljanje češće rade žene. U pitanju je ucena decom. Najgore prođu upravo oni muškarci koji najviše vole porodicu i decu. Žene znaju da po pravilu dobiju decu a i mogu da računaju i na stan. Nagledao sam se toga oko sebe a likovi koji piju i maltretiraju žene su već postali retki. Neće žene da ih trpe. Često se dešava da žene naprave scene i pozovu policiju ne bi li imali dodatne dokaze pred sudom.

izvinite

pre 9 godina

Ja se drugacije odnosim prema svom novcu, i drugacije prema tudjem. Evo npr. sad bih da pristedim zbog sajma knjiga. Neko vise para trosi na putovanja, i to je sjajno, ali ne moze posle da zamera drugima sto imaju bolji auto.

Filmofil

pre 9 godina

Mate retention strategy se to zove i namero i vrlo je koriscena, najcesce od muskaraca, mada ni neke zene nisu na to imune.

U svakom slucaju jezivo.

Mladen Mladenovic

pre 9 godina

(sanja, 24. oktobar 2014 16:28)
----------
Sve ste shvatili ali, neispravo i u iskrivljenom svetlu. Navodite moje reci, koje se mogu izvrtati i tumaciti na razne nacine i u raznim kontekstima jer sam pisao neobavezan komentare na ovu temu a ne neki pravni, strogo definisani, akt. Nikada zenu nisam NATERAO na bilo sta jer bi to bio moj poraz. Ta rec u navedenoj interpretaciji nema meru prisile vec, recimo, nagovora. Sa zenom sam delio sve. Od kuvanja do cuvanja dece jer smatram da je to tako prirodno. Mislim da uporno trazite i vidite diskriminaciju u svemu a umesto diskriminacije bolje bi bilo da, u recima i ocima vaseg decka potraziti ljubav i razumevanje. Neko uvek vidi crno i ono cega nema.

povratak u buducnost

pre 9 godina

Tokom vremena ljudi su se ipak izborili za neka prava na normalniji zivot. Danasnje generacije tim ljudima pljuju u lice, ne shvatajuci da ce njih zadesiti mnogo veci problemi.

Dott

pre 9 godina

Muskarac koji se sluzi svim navedenim, u najmanju ruku je psihopata, ali zena koja svemu tome podleze je nesposobna za zivot i nije samo finansijski momenat u pitanju.
Kako moze muz uzeti auto zeni ako je uto njen, i ona na to da cuti? Postoji valjda u ovoj drzavi i neki zakon i policija. Nije bas sve to tako, ovaj tekst kao da malo ima za cilj izazvati gnev citalaca.
Nasilja u porodici i braku ima, ne kazem da nema, medjutim muska su brutalna, dok su zenska suptilnija i smisljenija, o njima se malo prica i njih sam ovde ocekivao shodno naslovu. Medjutim u tekstu nailazim na sasvim klasicna i obradjivana mnogo puta.

Mr. Ševrle

pre 9 godina

Može biti da pritajena borba između Venere i Marsa zaista postoji u manjoj ili većoj meri. Ona je često primitivna ružna i groteskna – ali ona je ipak prirodna i može izroditi prave “masterpiece” priče i situacije. Međutim, ovo o čemu se ovde piše i u čemu žene jako prednjače u ulozi “žrtve”, to je borba totalno istrgnuta iz prirodnog konteksta i zloupotrebljena. Ona je društvena i karakteriše je real-politička borba. U uslovima takve nametnute real-političke borbe, muškarac kao plemenita figura biva često zaprepašćen koliko se ženska fina i nežna priroda izvitoperila u nešto što je u stanju da vas histerično grebe za svaku mrvu pažnje, poklona, ne znam ni ja kakvog ne tretmana…koju “niste spremni” da joj podarite, ne shvatajući da je njena skrenutost sa puta ljubavi greška njene same povodljivosti na projekciju života iz medijski kreirane slike. Može biti da nisu tu podmukli ni muškarci ni žene. Samo su preveslani, bez namere da se bilo ko apstinira i od sopstvene odgovornosti. Finansijska kriza, naporna i stresna svakodnevica, medijska represija, veštački generisan animozitet među polovima, to je slika i prilika vremena i društva u kome zajedno živimo.

Васка

pre 9 godina

@ be

Др Шеврле, да је хтео могао је написати само две речи - "репресивна десублимација" ал тек ти онда ништа не би било јасно. Ови што им је јасно овако уживају у непрекинотом колоплету једноставног изражавања.

Nikola

pre 9 godina

Vidim da je žena pisala članak. Fizičko zlostavljanje je uvek i po prirodi od muškarca. A psihičko, izgovorenim rečima je svojstveno ženi, jer je to njena velika prednost. prvo je zakonom kažnjivo a drugo nije, čak se podspešuje kvazi ravnopravnošću polova. U reči polovi nisu jednaki, žena ima prednost. A zamislite sada smo ravnopravni. Šta se desi kada muškarac ostane bez posla? Ispadamo svi nasilnici ali opet sjajni kad kupimo besmisleni pedeseti par cipela, a kad kola stanu jer nisu bila na servisu? Drage moje zamislite svoju prvu reakciju?

Dott

pre 9 godina

Muskarac koji se sluzi svim navedenim, u najmanju ruku je psihopata, ali zena koja svemu tome podleze je nesposobna za zivot i nije samo finansijski momenat u pitanju.
Kako moze muz uzeti auto zeni ako je uto njen, i ona na to da cuti? Postoji valjda u ovoj drzavi i neki zakon i policija. Nije bas sve to tako, ovaj tekst kao da malo ima za cilj izazvati gnev citalaca.
Nasilja u porodici i braku ima, ne kazem da nema, medjutim muska su brutalna, dok su zenska suptilnija i smisljenija, o njima se malo prica i njih sam ovde ocekivao shodno naslovu. Medjutim u tekstu nailazim na sasvim klasicna i obradjivana mnogo puta.

Znalac

pre 9 godina

Ovo je sve tacno i za svaku osudu.Strasno je sta neke Zene trpe od Muskaraca i to trena sve kaznjavati.

Procitavsi,pomislih na kraju:"Ne rekose nista o mentalnom zlostavljanju Muskaraca od strane Zena?Mislim,Muskarci su UGLAVNOM fizicki nasilnici a Zene mentalni..."

A onda se setim-pa trebalo bi bar 50ak strana da se nabroje sve suptilne manipulacije,pritisci,uvrede,posramljivanja,taktike verbalnih napada,optuzbe,emocionalno nasilnistvo,psiholoske ucene,pretnje,iznudjivanje,nametanje,pasivno-agresivne strategije unistavanja samopostovanja i nerava,psihicko iscrpljivanje,...

Mozda text u nastavcima...duuugo bi to izlazilo,puuuno nastavaka!

P.S.:kad sam bio mali cuo sam poslovicu-"Zenin jezik gore od sablje posece".Tada mi to delovalo smesno i preterano,no sada nakon sto sam video mnogo mentalnim nasiljem unistenih Muskaraca(i NIJEDNU za to kaznjenu Zenu) tim ostrim oruzjem(u kombinaciji sa emocijama),ne deluje mi preterano...

KoleM

pre 9 godina

Psihičko zlostavljanje češće rade žene. U pitanju je ucena decom. Najgore prođu upravo oni muškarci koji najviše vole porodicu i decu. Žene znaju da po pravilu dobiju decu a i mogu da računaju i na stan. Nagledao sam se toga oko sebe a likovi koji piju i maltretiraju žene su već postali retki. Neće žene da ih trpe. Često se dešava da žene naprave scene i pozovu policiju ne bi li imali dodatne dokaze pred sudom.

Gale

pre 9 godina

Malo se o tome prica, ali psihicko maltretiranje i manipulacija emocijama je nesto sto sprovode i zene nad muskarcima. Zapadni zakoni im najcesce idu na ruku, jer je rec zene na sudu jaca od reci muskarca, njoj su zakoni naklonjeni jer je "slabiji pol", ona je ta koja posle razvoda ostaje u kuci a muz je taj koji mora da se iseli, ajcesce je on taj koji placa punu ratu za kredit za kucu u kojoj vise nece ziveti. Ako joj ne plati alimentaciju oduzimaju mu imovinu, ako nema imovinu ide u zatvor itd. To muskarce plasi. Skopcano sa nedostatkom samopouzdanja ti strahovi radjaju nove zrtve. A vesti manipulatori to koriste. Bez obzira kog pola bili manipulatori i zrtve - uvek je jedna strana sadisticki nastrojena, a druga mazohisticki. I takva je vecina brakova danas. Uzas! I kako posle covek da se zeni?!

sin dragan

pre 9 godina

Tip veze koji je ovde opisan se uklapa u brak tipicne sponzoruse. Mnoge devojke kada rade na sebi u prvom planu imaju fizicki izgled.Skola i posao u su u drugom planu ako su u opste u razmatranju. Bitno je samo se dobro udati i svi problemi su reseni. Takvim devojkama je cilj da se udaju za ´´uspesnog ´´ i zgodnog muskarca. Ako zivite u Srbiji onda ste svesni sta se podrazumeva pod sposobnim. Vlasnik firme koja u manje vise mutnim poslovima ostvaruje profit i prema radnicima i okolini se ponasa robovlasnicki. Takav muskarac ce se isto tako odnositi i prema svojoj suprizi. Pogledajte koliko muskaraca starosti od 30 do 50 godina je neozenjeno a sasvim dobro su situirani. Jeste li razmisljali zasto? Zato sto je san svake seljanke da ode u grad, zaposli se u butiku i uda za uspesnog muskarca.

DxB

pre 9 godina

Jos ucestalije, a o cemu se najmanje prica je psihicko zlostavljanje muskaraca u porodici. Kome izgleda smesno neka se informise o sredstvima psihickog zlostavljanja.

rambo

pre 9 godina

Kako nazvati pojavu kada muž (ja) radi kao magarac, trudi se da uvek bude tu, obezbeđuje sve, pa predloži i da joj kupi auto da ima za po gradu, odrekne se doprinosa da bi njoj isti uplaćivao, a ona se odrekla posla navodno da bi čuvala malo dete, pa onda švrlja i prevari muža? Ko tu koga zlostavlja??? Muž (ja) je očigledno magarac, tu je sve jasno...

dragan

pre 9 godina

a kako se zove kada zene prete muskarcima oduzimanjem dece,prete da ce uzeti sve sto je stekao,da ce ga upropastiti,prijaviti policiji i optuziti lazno,naneti sama sebi ogrebotinu

iskusna

pre 9 godina

a tek žene koje presrećne šetaju skupu garderobu, razvoze decu po raznim aktivnostima, letuju i zimuju skupo, ali se ama baš ništa ne pitaju, niti imaju pristup muževljevim prihodima i karticama, a ako bilo šta treba da kupe-moraju njega da pitaju i samo on o tome odlučuje, a ne kapiraju da su u ropskom položaju!? e neka, tako im i treba!

Aleksandar

pre 9 godina

@Mr Bojangles

Ima i toga, ali ocigledno ti je zenska populacija nakrkala minuse, jer ne veruje u to ili su to one podmukle. Nije vazno da li je zensko ili musko u pitanju, podmukla i zla svest ne bira pol.

laza

pre 9 godina

Zato zene treba da odrzavaju i ulazu u svoja prijateljstva i poznanstva koja im kasnije mogu pomoci ako im muz zastrani, umesto da se zatvore u svoju 'ljubav' dok su zaljubljene i zanemare sve druge. Tekst govori o zenama koje osim muza nemaju nikog drugog ko bi im finansijski pritekao u pomoc, a za to su same odgovorne.

modesty

pre 9 godina

Sami komentari na ovu vest oslikavaju stanje u drustvu. Zene koje trpe daleko najvise nasilja u svim oblicima -fizicko, psihicko, emotivno, seksualno, finansijsko, instituciono itd - ne zasluzuju ni jedan clanak da se o njima diskutuje, nego se odmah javljaju muske 'zrtve' koje eto tako pate jer zene njima 'manipulisu'. Cast izuzetcima, ali nebih bila na mestu ni jednoj zeni koja mora u Srbiji da trazi ljubav. Tu naci nekog normalnog i sposobnog je jednako lutriji.




,muskarci takodje trpe nasilje -uglavnom od drugih muskaraca, veoma retko od drugih zena. , mali procenat trpi nasilje od zena, najcesce psihicko. I sad, su daleko manj vazne od tog malog broja muskaraca koji takodje trpe genui

Mr. Ševrle

pre 9 godina

Može biti da pritajena borba između Venere i Marsa zaista postoji u manjoj ili većoj meri. Ona je često primitivna ružna i groteskna – ali ona je ipak prirodna i može izroditi prave “masterpiece” priče i situacije. Međutim, ovo o čemu se ovde piše i u čemu žene jako prednjače u ulozi “žrtve”, to je borba totalno istrgnuta iz prirodnog konteksta i zloupotrebljena. Ona je društvena i karakteriše je real-politička borba. U uslovima takve nametnute real-političke borbe, muškarac kao plemenita figura biva često zaprepašćen koliko se ženska fina i nežna priroda izvitoperila u nešto što je u stanju da vas histerično grebe za svaku mrvu pažnje, poklona, ne znam ni ja kakvog ne tretmana…koju “niste spremni” da joj podarite, ne shvatajući da je njena skrenutost sa puta ljubavi greška njene same povodljivosti na projekciju života iz medijski kreirane slike. Može biti da nisu tu podmukli ni muškarci ni žene. Samo su preveslani, bez namere da se bilo ko apstinira i od sopstvene odgovornosti. Finansijska kriza, naporna i stresna svakodnevica, medijska represija, veštački generisan animozitet među polovima, to je slika i prilika vremena i društva u kome zajedno živimo.

iz mog ugla

pre 9 godina

Verovatno cu mnogima zvucati surovo , ali ovakve situacije su mi nezamislive i nikada ih se u zivotu nisam plasila . Razlog je jednostavan, ekonomski sam samostalna i ne postoji niko, ama bas niko na ovom svetu zbog koga bih se odrekla svoje samostalosti. Ni muz, ni deca , ama bilo ko ... Malo je stvar prirode a malo vaspitanje i uticaj roditelja na formiranje sistema vrednosti. ''Uci, radi , imaj svoj dinar , ne trazi nista ni od koga i budi sa onim sa kojim zelis a ne sa onim sa kojim moras.''

marija

pre 9 godina

@sredina @sanja
Potpuno se slazem sa vama. Epidemija " preumornih" muskaraca
Imam dva takva licna iskustva.A puno iskustva od zena iz okruzenja.Prvo iskustvo:dve godine u vezi ,verili se, krenuli u zajednicki zivot,oboje radimo. Ja radim kod privatnika kao pravnik sa zavrsenim pravnim fakultetom, on ekonomista. Ja 350 evra platu on 400. Svaki mi je evro vise svoje plate naplatio time sto sam ja radila sve po kuci. Naravno tih 50 evra vece plate mu je uvek davalo za pravo da kaze da se vise umorio.Raskinula sam ,nista od braka.
Posle dve godine usla u novu vezu.Dobar decko,miran, veb dizajner. Nakon godinu i po krenuli da zivimo zajedno, prvih godinu i po zajednickog zivota sve ok, delili poslove u kuci, super sve. Sve ok, dok smo zaradjivali priblizno, ja 350 on 500. Onda je promenio firmu, porasla mu plata, na 850 evra..Odjednom je postao vise umoran,iako nije radio nista vise nego ranije i vise nije hteo da deli kucne poslove...poceo je da nipodastava moj rad i moju platu. Naravno, svadbu sam otkazala i dovidjenja druze.
Proslog meseca upoznah decka preko prijatelja...pricamo mi tako, vidjamo se, i opet se ispostavi da je i on od onih "umornih", koji svoj posao ceni vise od tudjeg.Iako se ispostavilo da imam malo vecu platu od njega, to ga ipak nije sprecilo da bude vise umoran od mene i da nipodastava moj posao.Imali vecu ili,manju platu, muski uvek cene vise svoj posao nego zenski.Uvek misle da je njihov posao tezi i da zato zene treba vise da potegnu u kuci.

Mladen Mladenovic

pre 9 godina

(sanja, 24. oktobar 2014 16:28)
----------
Sve ste shvatili ali, neispravo i u iskrivljenom svetlu. Navodite moje reci, koje se mogu izvrtati i tumaciti na razne nacine i u raznim kontekstima jer sam pisao neobavezan komentare na ovu temu a ne neki pravni, strogo definisani, akt. Nikada zenu nisam NATERAO na bilo sta jer bi to bio moj poraz. Ta rec u navedenoj interpretaciji nema meru prisile vec, recimo, nagovora. Sa zenom sam delio sve. Od kuvanja do cuvanja dece jer smatram da je to tako prirodno. Mislim da uporno trazite i vidite diskriminaciju u svemu a umesto diskriminacije bolje bi bilo da, u recima i ocima vaseg decka potraziti ljubav i razumevanje. Neko uvek vidi crno i ono cega nema.

pun brod ludaka...

pre 9 godina

Pa ovo je tako rasirena pojava, pogotovo kod nas. Pre braka joj skida zvezde sa neba, a onda joj napravi buljuk dece i tako je smisljeno veze za kucu. On zapravo manipulise njom preko dece i tako sebi stvori uslove da radi sta hoce. Vara je, ucenjuje, zlostavlja, ubija samopouzdanje.
Nekad zaljubljene devojke ne vide simptome, a nekad su ovakve psihopate toliko veste da promene krecu cim dobiju sta zele - laznu sliku porodice.
Devojke, ucite, zavrsavajte skole, radite gde god! Nikad ne zavisite od muskarca. Nikad!

sanja

pre 9 godina

Mnogo toga je danas nasilje, sprovode ga i zene mada mnogo vise muskarci. Vidim mnogi se hvataju za to sto zene navodno biraju "opasne momke" pa im je zato tako kako je. A to je vezano za ovu temu potpuno netacno. Ovakav vid nasilja najcesce sprovode tradicionalni muskarci.
Neko pomenu kako zaradjuje 250 eva a zena zeli da se lepo obuce, sredi itd. E pa druze, odluci se, jel zelis sredjenu lepu zenu ili ne. A ne kao sto zelitesvi neku lepoticu, lepo obucenu sa sredjenom frizurom al eto ako moze da nista ne kosta. E pa ne moze, lepota kosta. A ako se zena zapusti zbog nemanja para, vi odmah gledate druge.
Takodje, neko drugi pomenu kako muskrarci nakon razvoda nadrljaju jer eto zena ih istera iz kuce. A gde to molim te? U Srbiji 80%bracnih parova zive u zajednici sa muskim roditeljima, u njegovoj porodicnoj kuci, kuci njegovih roditelja. U slucaju razvoda zena skoro uvek izlazi iz te ,kuce, jer to je kuca njegovih roditelja, ili se vraca kod svojih ili ide u podstanare.
U tekstu je zaboravljeno pomenuti najcesci oblik nasilja koji se vrsi prema zenama. A to je onaj kada zena bez obzira sto j zaposlena i prima platu, ima obavezu da sama brine o kuci ,deci, obavezama i to samo zato jer muz ima vecu platu od nje. Ispada da se on vise umorio zato sto ima vecu platu pa onda zena to treba da odradi u kuci. Maltene u skoro svakoj porodici dominira taj princip ,zena treba da odradi svoju manju platu radom u kuci. A ima manju platu jer su zenski poslovi manje placeni.Nasilje.

pun brod ludaka...

pre 9 godina

Jedno pitanje za muske zrtveo nasilja u porodici. Koji procenat vas je dao otkaz kad su vam se rodila deca kako biste se iskljucivo brinuli o njima 24 sata dnevno ili je bio prinudjen na to od strane vasih partnerki?
U vecini komentara se uspesno zamenjuju teze vidim.

Васка

pre 9 godina

@ be

Др Шеврле, да је хтео могао је написати само две речи - "репресивна десублимација" ал тек ти онда ништа не би било јасно. Ови што им је јасно овако уживају у непрекинотом колоплету једноставног изражавања.

hmmm

pre 9 godina

devojke pamet u glavu i pazljivije birajte partnere. ovo je doba u kome vas ne udaju mama i tata pa nemate sta da krivite druge kad izaberete kretene jer vam prosecan mladic nije bio tako sexy ili ne dovoljno cool. pamet u glavu.

Sanja

pre 9 godina

Bravo. Ova forma porodicnog nasilja prema zenama je u Srbiji najrasprostanjenija. Upravo to-zaradjivati ali ne dovoljno za samostalan zivot je ono sto je kamen spoticanja vecini zena. Stalno se provlaci ona floskula- treba imati svoje parce hleba a niko ne pominje da je to parce hleba za koje radi vecina zena u Srbiji uglavnom jako malo i nedovoljno za samostalan zivot i da je to malo parce hleba onaj tezan zalogaj koji se zenama cesto zaglavi u grlu.Kada smo se skolovale , isle na fakultete i konacno zaposlile nadale smo se da ce neko ceniti nas rad i trud, a ustvari vecina nas je dobila krajnje nepostovanje i vecito kukanje kako su se oni muskarci vise umorili (iako rade isto radno vreme) i to samo zato sto imaju vecu platu, (jer su muski poslovi bolje placeni).Vecina muskaraca tu svoju vecu platu koriste na krajnje perfidan nacin,ocekujuci da ce zena svoju manju platu nadoknaditi tako sto ce se samo ona baviti kucnim poslovima i sama voditi brigu o deci.Neko ce sad reci pa nadjite placeniji posao, a zaboravlja da danas zene i sa fakultetom imaju maksimum 300-400 evra.Ovo je zaista najtezi oblik porodicnog nasilja, jer iako imate posao ,radite, opet ne mozete da se razvedete jer vam mala plata to ne dozvoljava. Nekad pomislim da bi mi zene trebalo da batalimo posao i budemo samo domacice, pa da konacno muskarci progledaju i vide da i ta nasa iako mala plata zaista vredi, iako nije velika ko njihova.Da vide da ni njihova plata nije tako velika kako su mislili.

sanja

pre 9 godina

@mladen mladenovic
Slazem se ja sa tobom. Mada i iz tvog komentara se moze videti tipicno muski pogled na zenski rad. Kazes "naterao sam zenu da se zaposli ...da ima svoj zivot , van mene i porodice" .Znaci zbog njenog psiho-fizickog stanja a ne zbog finansija. I u pravo je u tome kvaka. Dok god muskarci ne budu gledali na zenino zaposlenje kao nuzdu (kao sto gledaju na svoje zaposlenje i svoju platu), jer bez njene plate nece moci lako pregurati mesec, sve do tada ce muskarci smatrati zenski rad na poslu laksim, a svoj tezim. I shodno tome ce ocekivati da posto su se navodno manje umorile da same obavljaju vecinu obaveza u kuci i oko dece.Tako dobijamo situaciju da se zene satiru od rada na nekom bezveze slaboplacenom poslu jer je to navodno dobro za njeno psihicko zdravlje(a i to je veliki mit,vise nije socijalizam vec kapitalizam, puno je stresa na poslu) i onda dodje kuci i sve obaveze treba sama da obavi. Kao da je zena isla na posao da se zabavlja a ne da radi. Takav stav mora da se menja.Secam se dok sam isla na staziranje, polomila sam se od rada, nadjem se sa sada vec bivsim deckom koji je bio zaposlen, ja kazem da sam umorna a on ce na to"pa sta ti tamo radis da si se umorila". A kada on kuka da je umoran ja treba da ga uvazavam i da ga tetosim. Budite malo posteni.

ja

pre 9 godina

Dva puta sam bila na korak do udaje. Oba puta se ispostavilo da bi da me kontrolisu, da ja sedim kuci i ne idem napolje. Zena je da radja decu i sedi kuci, pare da trosi sta joj muz da. Hvala lepo i nikad vise sa takvim! Fuj!

on

pre 9 godina

kod nas u braku je obrnuto - žena je ta koja sloupotrebljava zajednički račun prazneći ga skoro do kraja svakog meseca, ostavljajući meni deci samo koliko da ne budemo gladni. I ne vredi ubeđivanje, eto, ona "ne može da se uzdrži", "jednom se živi", "šta će tebi košulja, imaš ih već 4" i sl. A kada se spomene da se ta praksa prekine, odmah se zapreti razvodom, oduzimanjem dece i "paklom koji ću proći, jer je uskraćujem za ono što joj je potrebno, pa će i ona mene".

Tako da i kontra primera, što ni najmanje ne umanje odgovornost ovih bolesnika koji ovo što piše rade svojim ženama.

hmmm

pre 9 godina

@Mr Bojangles Meni nije jasno zasto se na ovakve i slicne tekstove jave ljudi sa potpuno suprotnim pitanjem i namerno skrecu sa teme. Musko sam, ali svestan da ove stvari i te kako postoje. Svestan i da ima ovakvih zena. Ali da se ne lazemo musko nasilje je mnogo cesce, ne znam sga izigravate ovde, kao da ne zivite u ovoj zemlji gde je nasilje u porodici visevekovna tradicija. Treba da pomazemo onima koji su zrtve, zamislite decu koja rastu u takvom paklu.

Mladen Mladenovic

pre 9 godina

Imam utisak da ovde žene i muškarci uglavnom nastupaju kao neprijatelji jedan drugome? Barem su takve poze zauzete. Brak ne bi trebalo doživljavati kao zatvor već, kao instituciju, koja daje sigurnost, kao mesto gde će se partneri najbolje i najslobodnije osećati, gde će uvek nači utočište i pomoć. Naravno da je nezavisnost i sloboda uslov svake uspešne porodice ali, stičem utisak da mnogi diskutanti /žene ili muškarci, svejedno/ dobar posao odnosno jaku finsijsku potporu žele kako bi mogli da se suprotstave ili obračunaju sa svojim bračnim partnerom?! To vam dodje kao, sada se svadjamo i ratujemo u zajedničkoj kuli ali, kada budemo finansijski jaki svako će "pucati" iz svoje "utvrde"?! Ženu sam naterao da radi. Ne zbog novca. Već da bi bila svoja. Da bi imala neki svoj život, svoju važnost koja neće biti vezana samo za mene, decu ili kuću. Svako jutro je morala da ustaje, da se uredjuje i održava i obnavlja psihičku kondiciju. Mislim da jer najvažnije promeniti i kultivisati odnos prema svom izabraniku ili izabranici. Novac može samo da ulepša idilu ali, ako nje nema, sve je pusto. Žene i muškarci su toliko različiti da bi se privlačili a ne da bi bili protivnici.

Ana

pre 9 godina

Kod nas je najcesce na snazi " posao ti je vazniji od mene i dece!!! " i onda sledi dug (psihicki) teror dok zena ne da otkaz i ostane kod kuce ( ili predje na neki drugi posao -po izboru supruga , koji je mnogo "adekvatiniji" (citaj mnogo manje placen, losiji uslovi rada)), i onda zena vise nemam izbora.Onda mora njega da moli za novac za hranu, racune, odecu....

Mladen Mladenovic

pre 9 godina

(sanja, 24. oktobar 2014 21:16)
------
Smatram da je za srecu potrebno tako malo ali, da neki nisu u mogucnosti da naprave ni taj mali korak. Njima je sreca u sukobu, teranju inata, "cepanju dlaka", trazenju i najsitnijih detalja za beskrajne rasprave i sukobe odnosno, u vodjenu rata otvorenog rata protiv suprotnog pola. Onom muskarcu kome zena ne predstavlja nikakvu magicnu i nedefinisanu privlacnost, koji u njoj ne vidi lepotu vec, neprijatelja i suparnika koga treba pokoriti, zena nije ni potrebna. Isto vazi i za zene. Oni koji insistiraju na obespravljenosti obicno od drveta ne vide sumu.

Gvantanamo

pre 9 godina

Trpeo sam psihičko nasilje, ne ovakvo, ali slično. Sve dok jednog dana nisam otišao. Najpametnija stvar koju sam uradio u život.

T3

pre 9 godina

Zato zene pamet u glavu, ne ludujte za "opasnim" momcima, jer ako ga njegovi majka i otac nisu vaspitali sigurno ih necete ni vi prevaspitati. I naziv "opasni momci nije tacan Pravo ime je kriminalci, nasilnici i sadisti.

sredina

pre 9 godina

Sredina je je gora od ekstrema.
Kada zena nema posao i kada je u teskoj situaciji, moze izgledati paradoksalno, ali brze ce se izvuci. Kada je (kao) svoj covek, zaradjuje svoj dinar, ali kada je njena plata nedovoljna da bi prezivela sama, (nasilni) partner ne mora da pribegava nikakvim ekstremnim metodama kontrole, takva neravnopravna situacija ce se formirati gotovo sama od sebe.
Od zene ce se ocekivati da, pored posla, kuva, cisti, sprema, nabavlja, ako ima dece bavi se i decom, jer njen partner radi vise. To je ta iskrivljena logika - cim zaradjuje vise, to znaci da radi vise, a u krajnjem slucaju da i vredi vise.
Kao neko ko zaradjuje, radi i vredi vise, sebi ce dopustati da kontrolise budzet. I to moze da se desi tiho i spontano, jer zena moze da se oseca da zato sto nije samostalna vredi manje. Da je sposobnije ne bi bila u toj situaciji, zar ne? Apsolutno pogresno! Za zenu je sve mnogo teze. I dalje postoji podela na muske i zenske poslove na osnovu predrasuda o urodjenim intelektualni ogranicenjima zenskog pola. Od devojcica se ocekuje da biraju "zenska zanimanja", koja su po pravilu manje vrednovana od onih "muskih". Ako se zena i bavi "muskim poslom" bice placena manje od svog kolege na istoj poziciji sa istim zadatkom. Ovu nakaradnu ideju u zivotu odrzava i porodica i drustvo, samim tim i same zene. Zato se zena i lakse nadje u podredjenom polozaju.Najtuznije mi je sto mnogi muskarci koji iskreno veruju da se bore za jednakost polova, saplicu partnerke.

sanja

pre 9 godina

Mladen Mladenovic
Sad vi izvrcete moje reci. Nisam uopste stavila naglasak na NATERAO, to mi uopste nije zaokupilo paznju, vec na to eto ste jasno sami napisali da treba da radi, ali ne zbog finansija-vase reci.Za to sam se uhvatila a ne za naterao.Zbog cega bi bilo ko radio a da nije zbog novca?Ok, da zivimo u lepom svetu i da svako moze da radi i volontira samo ono sto voli, pa da razumem. Al ko jos danas moze da radi tek tako, a da glavni razlog nisu finasije?Moja zamerka nije bila na vas konkretno ,vec na taj nacin razmisljanja koji zenski rad tretira vise kao psihofizicki tipa eto da izadje iz kuce i bude u drustvu, a ne kao aktivnost kojom se zaradjuje za egzistenciju. Lepo sam napisala da zbog takvog tretiranja zenskog rada, muskarci uvek svoj rad vise uvazavaju nego zenski i uvek misle da su oni vise umorni jer su kao vise radili.Ne pisem nista o vasem odnosu prema vasoj zeni, vec o vasem nacinu gledanja na zenski rad, koji mnogi muksarci zloupotrebljavaju tako sto namecu glediste da je njihov rad vazniji i vredniji te da su zene duzne da svoj "nerad" nadoknade u kuci.

Jedna Riđokosa

pre 9 godina

Persona od koje sam dobila polovinu hromozoma je uzimao mami polovinu njene plate i trošio na svoju zabavu, dok smo mi bili u oskudici u svemu. Sada kada je u penziji ima veću penziju od mame, za čitavih 12000 dinara, što naravno nije fer. Mi i dalje ne znamo gde je troši, jer stalno viceva da nema para. Sada još hoće i da upravlja našim finansijam (mojim i bratovim).

prepoznala sam se

pre 9 godina

Nije ni čudo što radim dva posla i živim sama. Gotovo sve navedeno sam doživela i to u više razlicitih veza... Na svu sreću veze nisu predugo trajale (po 2-3 godine) bila sam mlada. Nakon poslednje veze sam odustala od pokušaja da budem u vezi sa bilo kim i sad sam sama oko 4-5 godina. Sreća sreća radost :(

Petronije

pre 9 godina

Da li to znaci da smo mi ekonomski zlostavljani od strane drzave, da nam drzava oduzima kontrolu nad sopstvenom finansijskom egzistencijom sto je podmukli vid nasilja... Da li u tom slucaju mozemo da tuzimo drzavu??? Takodje nam drzava sabotira posao, kontrolise finansije, krade novac i pravi nam dugove i koristi ekonomsku nepredvidivost. Gosp Ludi Grin ime vam se odlicno uklapa u Srbiju, dodjite malo kod nas.

Mladen Mladenovic

pre 9 godina

Biti u braku a biti slobodan, predstavlja osnov za dug i uspesan brak pun ljubavi i razumevanja. Za mene kao muskarca, najporaznija cinjenica bi bila da svojoj zenu uskratim bilo kakvu slobodu, da je svojim ponasanjem "ubijam" i da jedva ceka da negde odem, kako bi mi videla "ledja". Naravno, kada kazem sloboda ne mislim na prevare, obmane, i ostale prizemne radnje, koje onog drugog mogu strasno da povrede. Nikada zeni nisam pogledao u tasnu, nikada uzeo mobilni ili, ne daj Boze, citao njenu postu na e-mailu. To bi za mene zaista bilo veliko samoponizenje i mislim da bih se toga debelo stideo. Upoznao sam, medjutim, mnogo sadista koji uzivaju u tome da muce i kinje, kako svoju suprugu tako i sebe. Neverovatnim postupcima vole da ponizavaju i sebe i zenu. I tako, dok ne "pukne". Naravno da finansije takodje vodi zena, koja nikada i nista nije kupila bez konsultacija. Ne iz straha od mene vec, zato sto smatra da je tako najbolje. I jos nesto. Ukoliko zivot postane nepodnosljiv, ukoliko se nekadasnja ljubav pretvori u pakao, zar nije najnormalnije pustiti zenu ili muza da odu. I nikada prema njoj ili njemu ne treba biti neprijatelj. Kako bih mogao da budem neprijatelj osobi sa kojom sam delio najdublju intimu ili smo radjali decu? Zivot je mnogo jednostavan i lep, samo se treba prirodno ponasati. Meni je prosto zao kada vidim nesrecan mladi bracni par. A, za srecu je potrebno tako malo.

mama

pre 9 godina

Ove vesti je mnoogo puta objasnika g.đa Vesna,IZ SOS, CENT koja se godinama bori sa ovakvim problemima i koja je retko kada naišla na pomoć odgovarajućih policijskih organa,pa čak i ignirisanje iako su Slučajevi bili i u štampi,dok se nisu počele otvarati,,sigurne kuće,, i novi Zakon po kome se ovakvi,,mačomeny, kod nas ODOMAĆENA KATEGORIJA PO SRPSKOM OBIČAJU, MOGU OTERATI IZ ZAJEDNIČKOG DOMAĆINSTVA.KO OVAKO NEŠTO NIJE VIDEO, ILI BAR PROČITAO, MORA DA JE STANOVAO ILI BIO U NEKOM OD ,,DYZNILNDA,, , U NAŠOJ ZEMLJI.

izvinite

pre 9 godina

Ja se drugacije odnosim prema svom novcu, i drugacije prema tudjem. Evo npr. sad bih da pristedim zbog sajma knjiga. Neko vise para trosi na putovanja, i to je sjajno, ali ne moze posle da zamera drugima sto imaju bolji auto.

beee

pre 9 godina

Ima bolesnika cak nece ni da rade,decu cuvaju babe,zena kuva,sprema I sve po kuci I jos plus tome I ide na posao.Kada donese kuci pare,on zeza sa prihtevima...A,posao ni ne trazi.Ima jedan takav slucaj u mome komsiluku.

Mika

pre 9 godina

Moja tetka je dozivela ove stvari, pocela da pije i dosta propala i propatila, ali evo i posle 20 godina je sa svojim muzem. Sada ga neguje sa puno ljubavi, tesko je bolestan. Ne znam sta da kazem, nisam pametna.

Vladimir

pre 9 godina

Pa deo ovoga je kao da opisujete bar 51% poslodavaca, nebitno da li je zaposleni žensko ili muško!!
Onaj deo sa zajedničkom decom - pa, decu nam za sada prave samo metaforički.

Dragana

pre 9 godina

Hm, zivim sa teskim covekom, i on je taj koji stalno preti razvodom, oduzimanjem dece i dokazivanja sudu da sam ja mentalno labilna. Mozda bih ja trebala da uradim kao neke druge zene, da pocnem da pretim (ne kazem da je to ok kada imas dobru osobu pored sebe). Zasto uvek negde neko mora da trpi? Mnoge od nas roditelji nisu naucili da prepoznamo psihopate i da ih u sirokom luku izbegnemo.

lajava kera

pre 9 godina

(pegone, 23. oktobar 2014 20:31)

Da, moguce je, imam u svom okruzenju tipican primer, kao da je o njemu tekst. Inace, o muskarcu svi imaju lepo misljenje, "lafcina". Sta ona prezivljava, znaju retki.

tuga

pre 9 godina

nazalost u Srbiji je mnogo takvih slucajeva,a stvari ne mogu da krenu u boljem pravcu dok institucije ne pocnu konkretne akcije da preduzimaju!

finansijski maltretman

pre 9 godina

Ako osoba radi i zaradjuje vise od partnera ne znaci da ce ga finansijski ''terorisati '' , bilo da i on radi i zaradjuje ili ne. Nema uticaja ni suma novca kojom se raspolaze, da li je ona velika ili ne. Kako ce se neko ponasati u tom smislu iskljucivo zavisi od ODNOSA te osobe prema novcu. A odnos prema novcu je karakterna osobina licnosti, formira se jako rano, u ranom detinjstvu i veoma je vazna, jer nisu sve osobine karakterne. I bas kao odnos prema higijeni, odnos prema novcu se tokom zivota ne menja. I u tom smislu postoje patoloske stipse koje su problem ''novca'' imale i pre nego sto su stupile u vezu/brak i ta osobina se veoma brzo uocava , samo se tolerise. I kada niste zavisni od takve osobe ,i u slucaju da zaradjujete vise od nje, razliciti pogledi i odnosi prema novcu mogu vam stvoriti probleme, normalno ukoliko to dozvolite. Patoloske stipse zahtevaju veoma ozbiljan i strucan tretman.

Filmofil

pre 9 godina

Mate retention strategy se to zove i namero i vrlo je koriscena, najcesce od muskaraca, mada ni neke zene nisu na to imune.

U svakom slucaju jezivo.

Visnja

pre 9 godina

@Mr. Ševrle

Svidja mi se komentar. Narocito tacna konstatacija kako smo zapravo svi "preveslani". I muskarci i zene. Sva merila vrednosti i "srece" su nam nacrtali u reklamama i na bilbordima a mi ko mladi majmuni sve to pijemo i jedni druge okrivljujemo i kinjimo i uzajamno ratujemo zato sto nam zivot nije onakav kakav je "obecan ako budemo dobri".

povratak u buducnost

pre 9 godina

Tokom vremena ljudi su se ipak izborili za neka prava na normalniji zivot. Danasnje generacije tim ljudima pljuju u lice, ne shvatajuci da ce njih zadesiti mnogo veci problemi.

Ivana

pre 9 godina

Meni je moj deka stalno ponavljao: "Imaj svoje parce hleba, nemoj nikad dozvoliti da ti neko govori - ja te hlebom hranim!"
Za zenu je obrazovanje i ekonomska nezavisnost od izuzetne vaznosti.

bezlicna narodna masa

pre 9 godina

Cak i kad se oslobodite ovakvih manijaka
oni ce na sve nacine pokusavati da vas sapletu i onemoguce da nastavite svoj samostalni zivot. Iz mog iskustva, ako nista drugo, busice vam gume za rodjendan, Novu godinu i sl. Ako potrazite pomoc u policiji smejace se uz komentar: Hocete, gospodjo, da proverimo sve nozeve u gradu? Ako uz cinican osmeh i na to samo odmahnete rukom i podjete dalje saputace vam iza ledja da ste bezosecajni i samozivi.

mik

pre 9 godina

Moja sestra je u braku koji funkcionise na nacin opisan u tekstu. Pre nego sto se udala imala je posao i dobru platu. Udala se u selo, rodila decu, bila prinudjena da da otkaz jer je morala da brine o kuci i deci. Kada je htela ponovo da se zaposli suprug joj je zapretio da se onda ne vraca kuci i da decu nece vise videti. Kuca je njegova zemlja je njegova, ona radi i vise nego on ali on drzi sav novac, kad joj i da novac da kupi sta treba za kucu uvek joj zamera da je previse potrosila, ako stigne poveci racun za telefon nju optuzuje za to, ako dolazi kod mene u posetu i na to njen muz ima zamerke i da ne pricam vise na koje sve nacine je psihicki zlostavlja, al' hvala Bogu pa nema fizickog nasilja. Zbog dece ona jos uvek ne zeli da ga napusti iako ima opcije, a ja se nadam da ce kad deca odrastu da se resi da sve to prekine, mada me ne bi cudilo da onda on okrene curak, a sve da bi ona i dalje rintala po kuci i da ga ne bi bilo sramota po selu.