Sreda, 08.10.2014.

10:19

Premijer za pravo istopolnim parovima da usvoje dete

Izvor: Autorka: Daša Pavloviæ, dopisnica Agencije Beta

Premijer za pravo istopolnim parovima da usvoje dete IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

46 Komentari

Sortiraj po:

EDMOND

pre 9 godina

Molim admina da objavi ovaj komentar. Ja sam GAY i posećujem mesta gde se okuplja gay populacija. Pored kafića redovan sam posetioc sajtova na kome se chatuje. Tu sam upoznao mnogo, mnogo oženjenih muškaraca, oženjenih sa ženama , ne sa muškarcima. Veliki su promiskuitet. Varaju supruge sa kim stignu. Oni, tzv. bisex ili ti latentni gayevi, oni su opasnost za celo društvo jer su glavni prenosioci polnih bolesti. Gayevi to nisu, sigurno nisu. Toliko, tek da znate neke činjenice.

neko

pre 9 godina

@wer: "seksualno opredeljenje" ne postoji. neću ni da ulazim u besmisao same fraze. činjenica je da biologija ne poznaje seksualno opredeljenje niti orjentaciju. jednostavno toga nema. nema naučnih dokaza. molim te ne širi dezinformacije i pseudo-naučne izmišljotine...

Stefan Lazarević

pre 9 godina

Mislim da ovoj temi treba prići hladne glave i bez emocija. Apsolutno sam za to da homoseksualci, kao punopravni građani imaju 100% svih prava kao i ostali. Ne sme biti nikakve diskriminacije u bilo kom pogledu, od radnog mesta do civilnog braka. Odmah bih legalizovao pravo na civilni brak. Ako crkva ne želi da ih prihvati kod sebe i to je legitimno. Crkva je privatna organizacija, koja ima svoja interna pravila, pa ko hoće da bude kod njih mora da prihvati ta pravila.
Međutim kod usvajanje dece, stvari stoje drugačije, tu se rešava sudbina trećeg lica, a to je dete. Kako dete može fizički uopšte nastati samo u heteroseksualnom odnosu, onaj ko želi da da homoseksualcima da usvajaju dete, donosi odluku UMESTO DETETA, na šta NIKO nema pravo. Donošenjem ovakve odluke prekršena su ljudska prava deteta, koje rođenjem stiče pravo da odrasta u heteroseksualnoj zajednici! U slučaju siročadi u pitanju je viša sila, ali to ne znači da su izgubila prirodno pravo na odrastanje u heteroseksulanoj porodici, tako da ih na usvajanje treba dati isključivo takvoj porodici! Dakle, smatram da je davanje dece na usvajanjue u homoseksualnoj zajednici teško kršenje ljudskih prava DETETA!

drvobradi

pre 9 godina

@lesa
Na sva ta kao i mnoga pitanja gej roditelji ce morati da odgovore da bi dobili dozvolu da usvoje dete. Da bi postali roditelji, ti ljudi ce morati da prodju selekciju gde ce ih neko ocenjivati kao podobne ili ne. Sa druge strane, roditelji tog deteta najverovatnije nisu morali da odgovore ni na jedno pitanje, vec su isto napravili i uvalili drzavi na brigu. Takodje, znam da ti je tesko da razumes, ali ako su homoseksualci nisu pedofili.

Mile

pre 9 godina

Vecina mojih prijatelja koji su gej su odrasli uz oba roditelja (majku i oca) pa su ipak gej. Uz to, poznajem mnogo ljudi koji su trpeli nasilje od svojih roditelja (majke i oca). Dakle, bolje normalna bilo kakva zajednica, nego nasilje bilo koje vrste. A o deci u sirotistu ne zelim ni da govorim, drugi im diktiraju pravo da li ce njih neko usvojiti ili ne, i onda deca ostanu bez ikoga, jer neko smatra da je strasno dandete odraste sa dve mame...

svi bi to bolje od selektora

pre 9 godina

a nasli se sve da pametuju oni koji nemaju nikakve veze sa problemom. kao kad bi dva sita i debela odlucivala da li je coveku koji umire od zedji bolje da pojede krempitu ili sampitu.

surovo iskren

pre 9 godina

@Mihailo, slazem se da je deci potrebna figura i majke i oca. Ali dete bez roditelja u domu nema ni majku, kamo li oca. Pri tome nema ni materijalnih mogucnosti da zivi kao deca koja imaju roditelje niti sanse da se skoluje, usavrsava. Zato mislim da je bolje da svako dete ima svoj topli dom u kome ce mu se pruziti svi uslovi za normalan zivot pun ljubavi pa makar imalo i 2 oca ili dve majke. Ne smatram da porodica moze da utice na seksualnu orijentaciju. Npr, u Srbiji su sve heteroseksualne porodice a homoseksualnos postoji u velikom broju. Kako to objasnjavate?

Nevena

pre 9 godina

Kada govorimo o pravima deteta možemo se zapitati da li bi iz ove perspektive neka deca iz hetero brakova želela da imaju pravo izbora roditelja?! Tu mislim na decu alkoholičara, narkomana, ubica, lopova, silovatelja....Koristiti prava deteta kao paravan za predrasude, krajnje je nekorektno.

Uroš90

pre 9 godina

mislim da je na ovu temu ubedljivo najgluplji komentar tipa "nedostajaće im ženska/muška roditeljska figura", tačno pokazuje koliko većina komentatora i protivnika ni najmanje ne razmišlja o samoj situaciji već traži argumente to da ospori ne mareći ni najmanje za tu samu decu. U sirotištu deca nemaju ni mušku ni žensku roditeljsku figuru, za dete je bolje i jedna baba da ga odgaja nego da odrasta u sirotištu jer će barem biti okružen nekom ljubavlju i neće od malena biti broj u registru i nečiji radni zadatak. Naravno da je bolje da u optimalnom slučaju sva deca budu odgajana od strane savršenih mama i tata koji ih vole i stvorili su i sve će da im pruže ali svi znamo da stvarnost nije takva, odgajanje deteta od strane ujaka, tetki, baba, deda, roditelja čije to nije dete koji ga usvajaju jer ne mogu svoju da imaju, SVE je bolje nego da dete odrasta bez igde ikoga, a ljudi koji to odbijaju da shvate ni zaslužuju da vode debatu o tome šta je dobro po dete.

rex

pre 9 godina

dete MORA da se slozo sa tim iako ima 3-4 godine. nego da li neko razmislja kako ce to dete odrasti, to dete , ima straznjicu da mu pomeraju svi vrsnjaci svakom prilikom, a da ne spekulisemo mnogo, najverovatnije ce ga obrazovati da bude gej. sad ce neko da kaze nece da ga usmeravaju u gej pravcu, gejevi su najtunjaviji likovi tacka

Krotiteljka tigrova

pre 9 godina

Mnogi komentatori se pozivaju na prava deteta, u redu, a šta ćemo sa pravima dece koja su rođena u porodicama u kojima je jedan od roditelja izrazito nasilan? Pošto je to bio i moj slučaj, mogu da kažem da bih bila daleko srećnija da su me odgajale dve moje mame nego tata i mama. I mogu da kažem da je takav otac uticao da gotovo zamrzim muškarce. Uopšte mi se čini da je disfunkcionalnost česta odlika porodica u Srbiji, ljudi su površni, neizgrađeni, nezreli, deca im se dese i tu onda nema reči o zdravom i dobrom odgoju. S druge strane, ne znam otkud vam ideja da svi homoseksualci žele decu? Naravno da ne, ali oni koji žele, sigurno su spremni da im se u potpunosti posvete. Dakle, mišljenja sam da bi procedura usvajanja trebalo da bude stroga, provera temeljna, ali jednaka i za homoseksualne i heteroseksualne parove.

NeofeneAndWife

pre 9 godina

Ne, nego su za to da homoseksualni roditelj odlozi svoj istopolni brak dok deca ne odrastu i ne odu iz njegove kuce.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Bojan, 8. oktobar 2014 11:48)

Smesan stav jer to dete i tako zivi sa homoseksualnim parom, bez obzira da li registruju tu zajednicu ili ne.

neko

pre 9 godina

...niko da pomene "neophodnost muškog i ženskog uzora u razvoju deteta", tj. oca i majke. o tome se decenijama naširoko govorilo, pogotovo dečji psiholozi i pedagozi, kako je za normalan emotivan razvoj deteta neophodno prisustvo i oca i majke, kao muškog i ženskog uzora, prilikom rasprava o razvodu i samohranim roditeljima, i sl....izgleda to više ne važi...ili više ne dovode dečje psihologe i pedagoge kada se raspravlja o dečjoj psihologiji i razvoju deteta, sada lgbt aktivisti to "objašnjavaju"...

Hirosima i Nagasaki

pre 9 godina

@tamo

Ja se samo nadam da ste procitali uopste tekst. Radi se o usvajanju deteta kome jedan od bioloskih roditelja zivi u registrovanoj homoseksualnoj zajednici, koja se tako tamo zove. Znaci, ovde se radi o veoma, na izgled liberalnoj, a u stvari konzervativnoj odluci. Nije mi jasno sa znaci usvajanje deteta koje vec zivi sa bioloskim roditeljem. To je apsolutna ista odrednica kao i kada se recimo zena sa detetom preuda, pa novi muz ima pravo da pokrene postupak usvajanja zeninog deteta. Tako da se ovde ustvari radi o samo kozmetici, cinjenica je da homosekualni parovi po ovome zakone ne mogu da usvajaju decu kojoj nisu bioloski roditelji. To je ono konzervativno u tom zakonu ili zamazavanje ociju "liberalnoj" javnosti.

Igranje vatrom

pre 9 godina

Ako se venca sa osobom istog pola i ta osoba usvoji dete svog bracnog druga, koga ce dete pred zakonom da navodi kao oca, a koga kao majku?
(Smarty, 8. oktobar 2014 11:33)

To je bar jednostavno. Postoji samo jedan otac i samo jedna majka. Biološki roditelji, prirodnom ili veštačkom oplodnjom, svejedno. Shodno tome i samo jedna PORODica, što samo ime kaže - zajednica zasnovana na srodstvu. Ona može da bude harmonična ili rasturena, ali nikako zamenjena. Bračni par bez dece ili hraniteljski par sa usvojenom decom ne čine porodicu, već samo starateljsku zajednicu. Prema tome, ne mora niko da ima ulogu "majke". To je zakonski. A prirodno...

Veoma je bitno za mlad organizam da raste u muško-ženskoj sredini, pre svega zbog toga što roditelji ili staratelji za dete predstavljaju model prema kome ona uče kako da se ponašaju prema muškom i ženskom polu, i kakve će ljude kasnije izbrati za životne saputnike. Neretko, ćerke iz razvedenih brakova koje su odrasle bez očeva idu iz jedne propale veze u drugu, neshvatajući potrebe svojih partnera. Isto važi za sinove odrasle bez očeva, koji ne znaju kako da se ophode prema ženama jer nisu imali od koga to da nauče. Za odrastanje bez majke je slična stvar. Prema tome, zakonski je jednostavno srediti prava homoseksualnih zajednica na usvajanje, ali onda treba rešiti čitavu lavinu realnih i potencijalnih problema koji čekaju iza ugla, među kojima i mnogi o kojima ni ne razmišljamo: socioloških, psiholoških, pa i zakonskih.

tamo

pre 9 godina

Samo napred. Verujem da ce u proseku biti bar isto toliko dobri roditelji kao neki sto tolerisu sve i svasta svojoj deci zato sto "decak treba da bude nemiran" ili tolerisu lazi i prevare jer "tako se uci da dobro prodje u zivotu". A sigurno su konceptualno homoseksualci bolji za roditeljstvo od ogromnog broja kradljivaca, politicara, lopova, korumpiranih birokrata, korumpiranih doktora itd.

To ste trazili

pre 9 godina

Tako to pocinje, pa ne mozete samo da dozvolite gej brakove a ostalo da ne vazi.

Prvo se legalizuju gej brakovi, pa se gejevima dozvoli usvajanje dece, pa onda dolazi na red legalizacija pedofilije i ocas posla nastade Sodoma i Gomora.

zvrnda

pre 9 godina

Pa sta je resenje, roditeljima za koje se utvrde da su gej oduzimati decu i smestati u ustanove?

Majka gej hoce da ima dete, zivi u registrovanoj zajednici sa nekom Marinom, ode u Sofiju u banku sperme, odabere oca na osnovu siluete i rezultatata IQ testa, zatrudni preko vantelesne oplodnje i sad bi trebalo da gubi pravo na dete dok dete samo ne odraste da se pita da li hoce da zivi sa takvom majkom?

Pre neku godinu isao feljton o deci koja rastu u Kulini. Vezani za krevet, radijator, napusteni od svih, bacani sa prozora od strane starijih pitomaca, bolesni od memle i nebrige drustva.

Desi se na primer da zajednica sastavljena od uspesnog pedijatra i ne manje uspesnog arhitekte resi da usvoji dete iz Kuline i brine o njemu u svom domu, placa skolovanje, treninge, ekskurzije sa drugom decom?!

Jel stvarno mislite da bi im bilo bolje u Kulini?!

Jovan

pre 9 godina

Briga me za homoseksualce, nek se vencavaju, nek protestvuju, ali ovo je krajnje NENORMALNO! Jedva cekam da ta deca porastu, pa kad se budu pitala, a ko je mama, a ko tata? Sigurno ce biti mentalno zdrava?! Bolestan svet zasluzuje bolesna resenja, a ovaj svet se odvratno ozbiljno razboleo u poslednje vreme!

Samo moje razmišljanje

pre 9 godina

nikada nisam procitao besmislenije arumente...
a stvari su jednostavne,

pozrtvovani, vaspitani, inteligentni, obrazovani, strpljivi, duhoviti i razumni ljudi, uvek bi morali imati pravo da usvoje dete, BEZ OBZIRA NA SEX OPREDELJENJE, VERU/ATEIZAM, NACIJU, FARBU KOZE...

i tacka!
(wer, 8. oktobar 2014 11:36)

To što su tebi besmisleni, ne znači da su i drugima.

Požrtvovani, vaspitani, inteligentni, obrazovani, strpljivi, duhoviti i razumni ljudi, uvek bi morali imati pravo da usvoje dete, veru/ateizam, naciju, farbu kože... ALI NE I BEZ OBZIRA NA SEX OPREDELJENJE, KRIMINALNI DOSIJE I MATERIJALNE PRIHODE DOVOLJNE DA SE DETETU OMOGUĆI RELATIVNO NORMALAN ŽIVOT.
To je moj stav, a tačku će staviti generacije koje dolaze, mi smo suviše mali da na takve stvari govorimo "...i tačka!"

monte-video

pre 9 godina

Mislim da je to bolesno! Nemam ništa protiv njih i u zatvorenoj kući nek rade što god im se svidi. Ovi koji to podržavaju i ako imaju sopstvenu biološku decu, nek pokušaju da daju realan smisleni odgovor sopstvenom detetu kada vas bude pitalo o ljubljenju dva muškarca ili dve žene na ulici a zna da je normalno da mu se tata i mama poljube poneki put kući, ili pak kad se usvojeno dete lgbt, zapita svoje roditelje (?!?), gde mu je mama ili tata!?! Shvatam i podržavam da netreba da postoji nijedno dete koje čeka na usvajanje, tj. da sva deca imaju svoje (neke) hetero roditelje, ali nesmatram da je normalno da to budu lgbt jer lgbt razmišljaju samo o sebi a ne o tome šta će proizvesti dečija psiha (o kojoj još uvek naučnici dumaju) u obdaništu, školi, na ulici... Druga je stvar kada to dete odraste i kao formirana ličnost, krci sebi put. Ja sam imao problem u školi zato što sam se puno selio i bio povučen, imao dugačku kosu, nosio naočare i uvek se nađu deca kojim to smeta... Hetero sam i samo kažem da neće biti dobro za to dete da mu drugari saznaju da su mu roditelji lgbt... Razmislite o tome i ne mislite o sebi samo!

Mihailo

pre 9 godina

@ znaci svi komentatori niže dolje se slažu da je djetetu bolje u domu za napuštenu djecu nego sa roditeljem koji ga voli, koji se brine i žrtvuje za njega.... pa makar taj roditelj bio homoseksualne orijentacije .... strašno, toliko o ljubavi prema bližnjem svojem...
(etizop, 8. oktobar 2014 11:11)


Fiansijski i uopšte materijalno - ne, psihički - apsolutno da.

Ljubav je prilično rastegljiv pojam i jako tanka žica sa koje se lako padne u provaliju, tako da bi je u ovoj priči o homoseksualcima i usvajanju dece trebalo maksimalno izbegavati. Detetu je, za zdrav i potpuni razvoj, neophodna ljubav i pažnja i majke i oca; to su dve, iako na prvi pogled slične, u suštini veoma različite kategorije i obe su podjednako značajne za pravilan psihički razvoj u mentalnom (pa i fizičkom) smislu još neformirane ljudske jedinke. Narušavanjem prirodne ravnoteže, uskraćivanjem muškog (očevog) ili ženskog (majčinog) uticaja ne može se dobiti ništa dobro.

Alex

pre 9 godina

Čitam, mnogi ovde priželjkuju ebolu ili meteor. Slažem se i dodajem da se posebno targetira Srbija i njeni prepuni mržnje, devijantni stanovnici, a fin svet van nje neka ne diraju...

Democracy's dead

pre 9 godina

Deca nemaju prava. Ona su roba koju je moguće deliti kome hoće i kako hoće. Na žalost, svi drugi imaju više prava od dece, koja su naša budućnost. Gde je demokratija kada nam treba? Zašto dete nema pravo izbora? Ako nije dovoljno staro da se samo izjasni, onda ne bi ni trebalo eksperimentisati sa njim.

dušan

pre 9 godina

Možda dete ne želi da živi u ovakvom devijantnom okruženju? Šta ako dete počne da se gnuša ovakvih svojih devijantnih roditelja? Šta ako pokaže sklonost prema suprotnom polu?
(lesa, 8. oktobar 2014 10:34)

Bez brige, deca se rađaju otvorenog uma. Okoštalost, zadrtost i slepilo za raznovrsnost sveta je osobina nas starijih. Kasnije tim kancerom zagadimo i decu.

tako

pre 9 godina

hvala Bogu, da uskoro to i ovde bude omogućeno, a oni koji se boje za tradiciju braka, decu, neka se zamisle kako žive i kako se ponašaju prema svojoj deci i partnerima!

wer

pre 9 godina

nikada nisam procitao besmislenije arumente...
a stvari su jednostavne,

pozrtvovani, vaspitani, inteligentni, obrazovani, strpljivi, duhoviti i razumni ljudi, uvek bi morali imati pravo da usvoje dete, BEZ OBZIRA NA SEX OPREDELJENJE, VERU/ATEIZAM, NACIJU, FARBU KOZE...

i tacka!

StefanBU

pre 9 godina

Sta ako je dete homofob ili jednostavno ne zeli da zivi u takvoj porodici a sud ga dodeli gej paru??? Lako je vama da poklanjate decu koje nema ko da stiti!

just sayin

pre 9 godina

Smatram da bi u krstenici uvek morala da stoje samo imena bioloskih roditelja.

Sto se tice pravnih stvari, mislim da to zavisi od slucaja do slucaja. Brak je (p)ostao birokratija, i mnoge stvari treba legalizovati kako bi se olaksala cesto bizarna papirologija.

Bitno je da se detetu pruzi (roditeljska) ljubav, a to se tesko postize u sirotistu, i usvajanje dece odatle je komplikovana i mukotrpna procedura, za sve strane. Treba gledati da dete najmanje strada u celoj prici.

ivanhoe

pre 9 godina

Brakovi da. Koga briga sto se neko registrovao u opstini. Ali deca nikako. Koliko sam razumeo, oni hoce da daju pravo da drugi "supruznik" postane roditelj detetu ciji je bioloski roditelj prvi supruznik. To je samo medjufaza, da se ljudi naviknu. Posle ide usvajanje dece. Ja licno sam za zastitu dece na prvom mestu. Ne samo da ovo ne bih dozvolio vec bih zakonom zastitio decu koja zive u ovakvim "porodicama". Problem je u tome sto se nastoji nesto nenormalno proglasiti za normalno. Nije sporno zastiti ljude koji imaju sklonost ka istom polu od svake diskriminacije ali treba zastititi i decu od njihove devijacije zbog normalnog psihickog razvoja deteta.

etizop

pre 9 godina

znaci svi komentatori niže dolje se slažu da je djetetu bolje u domu za napuštenu djecu nego sa roditeljem koji ga voli, koji se brine i žrtvuje za njega.... pa makar taj roditelj bio homoseksualne orijentacije .... strašno, toliko o ljubavi prema bližnjem svojem...

Mladen Mladenovic

pre 9 godina

Ljudska vrsta se, očito, u svom evolucionalnom razvoju nalazi na silaznoj putanji. Nalazi se u vremenu, u kome su izbrisane granice izmedju mnogih stvari, izmedju humanosti i zločinstva, izmedju lepote i ružnoće, izemdju rodoljublja i izdajstva pa, i izmedju polova. To "približavanje" zla i dobra, normalnog i nenormalnog, bolesnog i zdravog, predstavlja najveću opasnost po čovečanstvo i i povratak u vreme "Sodome i Gomore". Usvajanje dece od strane ljudi, kojima priroda, ili Bog, nisu omogućili reprodiukciju predsdtavlja pokušaj da se ta priroda ili Bog obmane. Ljudski um je toliko ograničen da ne vidi ni ono što će se dešavati sutra a ne hiljadama godina unapred. Smatram da Srbija treba da poštuje prava svih pa i da zaštiti prava deteta koje nije sposobno da se, od rodjenja, bori za svoja prava i, koje, za sada, može biti stvoreno i rodjeno samo u odnosima dva roditelja suprotnog pola.

Bojan

pre 9 godina

znaci svi komentatori niže dolje se slažu da je djetetu bolje u domu za napuštenu djecu nego sa roditeljem koji ga voli, koji se brine i žrtvuje za njega.... pa makar taj roditelj bio homoseksualne orijentacije .... strašno, toliko o ljubavi prema bližnjem svojem...
(etizop, 08. oktobar 2014 11:11)
Ne, nego su za to da homoseksualni roditelj odlozi svoj istopolni brak dok deca ne odrastu i ne odu iz njegove kuce.

PSL

pre 9 godina

Ja lično jesam za dozvolu usvajanja dece od strane homoseksualnih parova. Ostavite strasti po strani i pogledajmo realno kvalitet odrastanja deteta u domu za napuštenu decu. Verujem da bi bilo koji normalan homoseksualni par (koji nema nasilje u prošlosti, koji je materijalno zbrinut i ostalo što je redovan kriterijum kod usvajanja) brinuo o detetu mnogo bolje nego što o njemu brinu u domu. Pretpostavljajući koliko bi homoseksualci voleli to dete pre bih brinuo koliko će ga razmaziti udovoljavajući mu i povlađujući nego da li će mu nešto faliti. Naravno i homoseksualna porodica može biti loša i nasilna, ali zato postoje službe koje treba da kontrolišu to bez obzira da li je reć o detetu usvojenom od strane hetero ili homoseksualnog para. Što se tiče seksualne orijentacije samog deteta, mislim da je porodica ne može promeniti. Da može ne bi se silni hetero očevi maltene odricali sopstvene dece zato što su im rekla da su gej. Dakle, jesam za usvajanje od strane homoseksualnih parova.

Smarty

pre 9 godina

Saglasnost ce davati i drugi bioloski roditelj, ako je ziv. Sta ako su se rastavili jer on nije homoseksualne orijentacije i ne da saglasnost?
Pretpostavljam da se to odnosi samo na decu koja vec zive sa jednim roditeljem homoseksualne orijentacije. Ako se venca sa osobom istog pola i ta osoba usvoji dete svog bracnog druga, koga ce dete pred zakonom da navodi kao oca, a koga kao majku?

pocetak je problem

pre 9 godina

Zvuci mi razumno da je dozvoljeno da dete koje je zivelo sa homoseksualnim roditeljem i donekle odraslo (do pubertetskog doba, racimo), nastavi da zivi u homoseksualnoj zajednici koju ce njegov roditelj zasnovati. Samo... Kako je homoseksualni bioloski roditelj dobio potomka kojeg bi da "prenese" u istopolni brak?

lesa

pre 9 godina

Dobro! I koje bi dete želeli da usvoje? Šta ako se pokaže da dva muškarca žele isključivo da usvoje dečake? Šta ako dve žene isključivo usvajaju devojčice? Onda ono najnormalnije pitanje, a gde je pravo deteta da bira? Možda dete ne želi da živi u ovakvom devijantnom okruženju? Šta ako dete počne da se gnuša ovakvih svojih devijantnih roditelja? Šta ako pokaže sklonost prema suprotnom polu? Da li ćemu njegovi devijantni roditelji svom silinom ukazivati da to nije dobro? Gde su tu uostalom sva zagarntovana dečija prava? Da li deca svoja prava nemaju samo onda kada su u pitanju homoseksualni parovi?

dušan

pre 9 godina

Možda dete ne želi da živi u ovakvom devijantnom okruženju? Šta ako dete počne da se gnuša ovakvih svojih devijantnih roditelja? Šta ako pokaže sklonost prema suprotnom polu?
(lesa, 8. oktobar 2014 10:34)

Bez brige, deca se rađaju otvorenog uma. Okoštalost, zadrtost i slepilo za raznovrsnost sveta je osobina nas starijih. Kasnije tim kancerom zagadimo i decu.

etizop

pre 9 godina

znaci svi komentatori niže dolje se slažu da je djetetu bolje u domu za napuštenu djecu nego sa roditeljem koji ga voli, koji se brine i žrtvuje za njega.... pa makar taj roditelj bio homoseksualne orijentacije .... strašno, toliko o ljubavi prema bližnjem svojem...

lesa

pre 9 godina

Dobro! I koje bi dete želeli da usvoje? Šta ako se pokaže da dva muškarca žele isključivo da usvoje dečake? Šta ako dve žene isključivo usvajaju devojčice? Onda ono najnormalnije pitanje, a gde je pravo deteta da bira? Možda dete ne želi da živi u ovakvom devijantnom okruženju? Šta ako dete počne da se gnuša ovakvih svojih devijantnih roditelja? Šta ako pokaže sklonost prema suprotnom polu? Da li ćemu njegovi devijantni roditelji svom silinom ukazivati da to nije dobro? Gde su tu uostalom sva zagarntovana dečija prava? Da li deca svoja prava nemaju samo onda kada su u pitanju homoseksualni parovi?

tako

pre 9 godina

hvala Bogu, da uskoro to i ovde bude omogućeno, a oni koji se boje za tradiciju braka, decu, neka se zamisle kako žive i kako se ponašaju prema svojoj deci i partnerima!

wer

pre 9 godina

nikada nisam procitao besmislenije arumente...
a stvari su jednostavne,

pozrtvovani, vaspitani, inteligentni, obrazovani, strpljivi, duhoviti i razumni ljudi, uvek bi morali imati pravo da usvoje dete, BEZ OBZIRA NA SEX OPREDELJENJE, VERU/ATEIZAM, NACIJU, FARBU KOZE...

i tacka!

zvrnda

pre 9 godina

Pa sta je resenje, roditeljima za koje se utvrde da su gej oduzimati decu i smestati u ustanove?

Majka gej hoce da ima dete, zivi u registrovanoj zajednici sa nekom Marinom, ode u Sofiju u banku sperme, odabere oca na osnovu siluete i rezultatata IQ testa, zatrudni preko vantelesne oplodnje i sad bi trebalo da gubi pravo na dete dok dete samo ne odraste da se pita da li hoce da zivi sa takvom majkom?

Pre neku godinu isao feljton o deci koja rastu u Kulini. Vezani za krevet, radijator, napusteni od svih, bacani sa prozora od strane starijih pitomaca, bolesni od memle i nebrige drustva.

Desi se na primer da zajednica sastavljena od uspesnog pedijatra i ne manje uspesnog arhitekte resi da usvoji dete iz Kuline i brine o njemu u svom domu, placa skolovanje, treninge, ekskurzije sa drugom decom?!

Jel stvarno mislite da bi im bilo bolje u Kulini?!

tamo

pre 9 godina

Samo napred. Verujem da ce u proseku biti bar isto toliko dobri roditelji kao neki sto tolerisu sve i svasta svojoj deci zato sto "decak treba da bude nemiran" ili tolerisu lazi i prevare jer "tako se uci da dobro prodje u zivotu". A sigurno su konceptualno homoseksualci bolji za roditeljstvo od ogromnog broja kradljivaca, politicara, lopova, korumpiranih birokrata, korumpiranih doktora itd.

PSL

pre 9 godina

Ja lično jesam za dozvolu usvajanja dece od strane homoseksualnih parova. Ostavite strasti po strani i pogledajmo realno kvalitet odrastanja deteta u domu za napuštenu decu. Verujem da bi bilo koji normalan homoseksualni par (koji nema nasilje u prošlosti, koji je materijalno zbrinut i ostalo što je redovan kriterijum kod usvajanja) brinuo o detetu mnogo bolje nego što o njemu brinu u domu. Pretpostavljajući koliko bi homoseksualci voleli to dete pre bih brinuo koliko će ga razmaziti udovoljavajući mu i povlađujući nego da li će mu nešto faliti. Naravno i homoseksualna porodica može biti loša i nasilna, ali zato postoje službe koje treba da kontrolišu to bez obzira da li je reć o detetu usvojenom od strane hetero ili homoseksualnog para. Što se tiče seksualne orijentacije samog deteta, mislim da je porodica ne može promeniti. Da može ne bi se silni hetero očevi maltene odricali sopstvene dece zato što su im rekla da su gej. Dakle, jesam za usvajanje od strane homoseksualnih parova.

Alex

pre 9 godina

Čitam, mnogi ovde priželjkuju ebolu ili meteor. Slažem se i dodajem da se posebno targetira Srbija i njeni prepuni mržnje, devijantni stanovnici, a fin svet van nje neka ne diraju...

ivanhoe

pre 9 godina

Brakovi da. Koga briga sto se neko registrovao u opstini. Ali deca nikako. Koliko sam razumeo, oni hoce da daju pravo da drugi "supruznik" postane roditelj detetu ciji je bioloski roditelj prvi supruznik. To je samo medjufaza, da se ljudi naviknu. Posle ide usvajanje dece. Ja licno sam za zastitu dece na prvom mestu. Ne samo da ovo ne bih dozvolio vec bih zakonom zastitio decu koja zive u ovakvim "porodicama". Problem je u tome sto se nastoji nesto nenormalno proglasiti za normalno. Nije sporno zastiti ljude koji imaju sklonost ka istom polu od svake diskriminacije ali treba zastititi i decu od njihove devijacije zbog normalnog psihickog razvoja deteta.

just sayin

pre 9 godina

Smatram da bi u krstenici uvek morala da stoje samo imena bioloskih roditelja.

Sto se tice pravnih stvari, mislim da to zavisi od slucaja do slucaja. Brak je (p)ostao birokratija, i mnoge stvari treba legalizovati kako bi se olaksala cesto bizarna papirologija.

Bitno je da se detetu pruzi (roditeljska) ljubav, a to se tesko postize u sirotistu, i usvajanje dece odatle je komplikovana i mukotrpna procedura, za sve strane. Treba gledati da dete najmanje strada u celoj prici.

Mile

pre 9 godina

Vecina mojih prijatelja koji su gej su odrasli uz oba roditelja (majku i oca) pa su ipak gej. Uz to, poznajem mnogo ljudi koji su trpeli nasilje od svojih roditelja (majke i oca). Dakle, bolje normalna bilo kakva zajednica, nego nasilje bilo koje vrste. A o deci u sirotistu ne zelim ni da govorim, drugi im diktiraju pravo da li ce njih neko usvojiti ili ne, i onda deca ostanu bez ikoga, jer neko smatra da je strasno dandete odraste sa dve mame...

pocetak je problem

pre 9 godina

Zvuci mi razumno da je dozvoljeno da dete koje je zivelo sa homoseksualnim roditeljem i donekle odraslo (do pubertetskog doba, racimo), nastavi da zivi u homoseksualnoj zajednici koju ce njegov roditelj zasnovati. Samo... Kako je homoseksualni bioloski roditelj dobio potomka kojeg bi da "prenese" u istopolni brak?

drvobradi

pre 9 godina

@lesa
Na sva ta kao i mnoga pitanja gej roditelji ce morati da odgovore da bi dobili dozvolu da usvoje dete. Da bi postali roditelji, ti ljudi ce morati da prodju selekciju gde ce ih neko ocenjivati kao podobne ili ne. Sa druge strane, roditelji tog deteta najverovatnije nisu morali da odgovore ni na jedno pitanje, vec su isto napravili i uvalili drzavi na brigu. Takodje, znam da ti je tesko da razumes, ali ako su homoseksualci nisu pedofili.

Uroš90

pre 9 godina

mislim da je na ovu temu ubedljivo najgluplji komentar tipa "nedostajaće im ženska/muška roditeljska figura", tačno pokazuje koliko većina komentatora i protivnika ni najmanje ne razmišlja o samoj situaciji već traži argumente to da ospori ne mareći ni najmanje za tu samu decu. U sirotištu deca nemaju ni mušku ni žensku roditeljsku figuru, za dete je bolje i jedna baba da ga odgaja nego da odrasta u sirotištu jer će barem biti okružen nekom ljubavlju i neće od malena biti broj u registru i nečiji radni zadatak. Naravno da je bolje da u optimalnom slučaju sva deca budu odgajana od strane savršenih mama i tata koji ih vole i stvorili su i sve će da im pruže ali svi znamo da stvarnost nije takva, odgajanje deteta od strane ujaka, tetki, baba, deda, roditelja čije to nije dete koji ga usvajaju jer ne mogu svoju da imaju, SVE je bolje nego da dete odrasta bez igde ikoga, a ljudi koji to odbijaju da shvate ni zaslužuju da vode debatu o tome šta je dobro po dete.

StefanBU

pre 9 godina

Sta ako je dete homofob ili jednostavno ne zeli da zivi u takvoj porodici a sud ga dodeli gej paru??? Lako je vama da poklanjate decu koje nema ko da stiti!

Mihailo

pre 9 godina

@ znaci svi komentatori niže dolje se slažu da je djetetu bolje u domu za napuštenu djecu nego sa roditeljem koji ga voli, koji se brine i žrtvuje za njega.... pa makar taj roditelj bio homoseksualne orijentacije .... strašno, toliko o ljubavi prema bližnjem svojem...
(etizop, 8. oktobar 2014 11:11)


Fiansijski i uopšte materijalno - ne, psihički - apsolutno da.

Ljubav je prilično rastegljiv pojam i jako tanka žica sa koje se lako padne u provaliju, tako da bi je u ovoj priči o homoseksualcima i usvajanju dece trebalo maksimalno izbegavati. Detetu je, za zdrav i potpuni razvoj, neophodna ljubav i pažnja i majke i oca; to su dve, iako na prvi pogled slične, u suštini veoma različite kategorije i obe su podjednako značajne za pravilan psihički razvoj u mentalnom (pa i fizičkom) smislu još neformirane ljudske jedinke. Narušavanjem prirodne ravnoteže, uskraćivanjem muškog (očevog) ili ženskog (majčinog) uticaja ne može se dobiti ništa dobro.

Nevena

pre 9 godina

Kada govorimo o pravima deteta možemo se zapitati da li bi iz ove perspektive neka deca iz hetero brakova želela da imaju pravo izbora roditelja?! Tu mislim na decu alkoholičara, narkomana, ubica, lopova, silovatelja....Koristiti prava deteta kao paravan za predrasude, krajnje je nekorektno.

Democracy's dead

pre 9 godina

Deca nemaju prava. Ona su roba koju je moguće deliti kome hoće i kako hoće. Na žalost, svi drugi imaju više prava od dece, koja su naša budućnost. Gde je demokratija kada nam treba? Zašto dete nema pravo izbora? Ako nije dovoljno staro da se samo izjasni, onda ne bi ni trebalo eksperimentisati sa njim.

Krotiteljka tigrova

pre 9 godina

Mnogi komentatori se pozivaju na prava deteta, u redu, a šta ćemo sa pravima dece koja su rođena u porodicama u kojima je jedan od roditelja izrazito nasilan? Pošto je to bio i moj slučaj, mogu da kažem da bih bila daleko srećnija da su me odgajale dve moje mame nego tata i mama. I mogu da kažem da je takav otac uticao da gotovo zamrzim muškarce. Uopšte mi se čini da je disfunkcionalnost česta odlika porodica u Srbiji, ljudi su površni, neizgrađeni, nezreli, deca im se dese i tu onda nema reči o zdravom i dobrom odgoju. S druge strane, ne znam otkud vam ideja da svi homoseksualci žele decu? Naravno da ne, ali oni koji žele, sigurno su spremni da im se u potpunosti posvete. Dakle, mišljenja sam da bi procedura usvajanja trebalo da bude stroga, provera temeljna, ali jednaka i za homoseksualne i heteroseksualne parove.

monte-video

pre 9 godina

Mislim da je to bolesno! Nemam ništa protiv njih i u zatvorenoj kući nek rade što god im se svidi. Ovi koji to podržavaju i ako imaju sopstvenu biološku decu, nek pokušaju da daju realan smisleni odgovor sopstvenom detetu kada vas bude pitalo o ljubljenju dva muškarca ili dve žene na ulici a zna da je normalno da mu se tata i mama poljube poneki put kući, ili pak kad se usvojeno dete lgbt, zapita svoje roditelje (?!?), gde mu je mama ili tata!?! Shvatam i podržavam da netreba da postoji nijedno dete koje čeka na usvajanje, tj. da sva deca imaju svoje (neke) hetero roditelje, ali nesmatram da je normalno da to budu lgbt jer lgbt razmišljaju samo o sebi a ne o tome šta će proizvesti dečija psiha (o kojoj još uvek naučnici dumaju) u obdaništu, školi, na ulici... Druga je stvar kada to dete odraste i kao formirana ličnost, krci sebi put. Ja sam imao problem u školi zato što sam se puno selio i bio povučen, imao dugačku kosu, nosio naočare i uvek se nađu deca kojim to smeta... Hetero sam i samo kažem da neće biti dobro za to dete da mu drugari saznaju da su mu roditelji lgbt... Razmislite o tome i ne mislite o sebi samo!

surovo iskren

pre 9 godina

@Mihailo, slazem se da je deci potrebna figura i majke i oca. Ali dete bez roditelja u domu nema ni majku, kamo li oca. Pri tome nema ni materijalnih mogucnosti da zivi kao deca koja imaju roditelje niti sanse da se skoluje, usavrsava. Zato mislim da je bolje da svako dete ima svoj topli dom u kome ce mu se pruziti svi uslovi za normalan zivot pun ljubavi pa makar imalo i 2 oca ili dve majke. Ne smatram da porodica moze da utice na seksualnu orijentaciju. Npr, u Srbiji su sve heteroseksualne porodice a homoseksualnos postoji u velikom broju. Kako to objasnjavate?

EDMOND

pre 9 godina

Molim admina da objavi ovaj komentar. Ja sam GAY i posećujem mesta gde se okuplja gay populacija. Pored kafića redovan sam posetioc sajtova na kome se chatuje. Tu sam upoznao mnogo, mnogo oženjenih muškaraca, oženjenih sa ženama , ne sa muškarcima. Veliki su promiskuitet. Varaju supruge sa kim stignu. Oni, tzv. bisex ili ti latentni gayevi, oni su opasnost za celo društvo jer su glavni prenosioci polnih bolesti. Gayevi to nisu, sigurno nisu. Toliko, tek da znate neke činjenice.

Mladen Mladenovic

pre 9 godina

Ljudska vrsta se, očito, u svom evolucionalnom razvoju nalazi na silaznoj putanji. Nalazi se u vremenu, u kome su izbrisane granice izmedju mnogih stvari, izmedju humanosti i zločinstva, izmedju lepote i ružnoće, izemdju rodoljublja i izdajstva pa, i izmedju polova. To "približavanje" zla i dobra, normalnog i nenormalnog, bolesnog i zdravog, predstavlja najveću opasnost po čovečanstvo i i povratak u vreme "Sodome i Gomore". Usvajanje dece od strane ljudi, kojima priroda, ili Bog, nisu omogućili reprodiukciju predsdtavlja pokušaj da se ta priroda ili Bog obmane. Ljudski um je toliko ograničen da ne vidi ni ono što će se dešavati sutra a ne hiljadama godina unapred. Smatram da Srbija treba da poštuje prava svih pa i da zaštiti prava deteta koje nije sposobno da se, od rodjenja, bori za svoja prava i, koje, za sada, može biti stvoreno i rodjeno samo u odnosima dva roditelja suprotnog pola.

NeofeneAndWife

pre 9 godina

Ne, nego su za to da homoseksualni roditelj odlozi svoj istopolni brak dok deca ne odrastu i ne odu iz njegove kuce.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Bojan, 8. oktobar 2014 11:48)

Smesan stav jer to dete i tako zivi sa homoseksualnim parom, bez obzira da li registruju tu zajednicu ili ne.

svi bi to bolje od selektora

pre 9 godina

a nasli se sve da pametuju oni koji nemaju nikakve veze sa problemom. kao kad bi dva sita i debela odlucivala da li je coveku koji umire od zedji bolje da pojede krempitu ili sampitu.

Stefan Lazarević

pre 9 godina

Mislim da ovoj temi treba prići hladne glave i bez emocija. Apsolutno sam za to da homoseksualci, kao punopravni građani imaju 100% svih prava kao i ostali. Ne sme biti nikakve diskriminacije u bilo kom pogledu, od radnog mesta do civilnog braka. Odmah bih legalizovao pravo na civilni brak. Ako crkva ne želi da ih prihvati kod sebe i to je legitimno. Crkva je privatna organizacija, koja ima svoja interna pravila, pa ko hoće da bude kod njih mora da prihvati ta pravila.
Međutim kod usvajanje dece, stvari stoje drugačije, tu se rešava sudbina trećeg lica, a to je dete. Kako dete može fizički uopšte nastati samo u heteroseksualnom odnosu, onaj ko želi da da homoseksualcima da usvajaju dete, donosi odluku UMESTO DETETA, na šta NIKO nema pravo. Donošenjem ovakve odluke prekršena su ljudska prava deteta, koje rođenjem stiče pravo da odrasta u heteroseksualnoj zajednici! U slučaju siročadi u pitanju je viša sila, ali to ne znači da su izgubila prirodno pravo na odrastanje u heteroseksulanoj porodici, tako da ih na usvajanje treba dati isključivo takvoj porodici! Dakle, smatram da je davanje dece na usvajanjue u homoseksualnoj zajednici teško kršenje ljudskih prava DETETA!

Bojan

pre 9 godina

znaci svi komentatori niže dolje se slažu da je djetetu bolje u domu za napuštenu djecu nego sa roditeljem koji ga voli, koji se brine i žrtvuje za njega.... pa makar taj roditelj bio homoseksualne orijentacije .... strašno, toliko o ljubavi prema bližnjem svojem...
(etizop, 08. oktobar 2014 11:11)
Ne, nego su za to da homoseksualni roditelj odlozi svoj istopolni brak dok deca ne odrastu i ne odu iz njegove kuce.

Hirosima i Nagasaki

pre 9 godina

@tamo

Ja se samo nadam da ste procitali uopste tekst. Radi se o usvajanju deteta kome jedan od bioloskih roditelja zivi u registrovanoj homoseksualnoj zajednici, koja se tako tamo zove. Znaci, ovde se radi o veoma, na izgled liberalnoj, a u stvari konzervativnoj odluci. Nije mi jasno sa znaci usvajanje deteta koje vec zivi sa bioloskim roditeljem. To je apsolutna ista odrednica kao i kada se recimo zena sa detetom preuda, pa novi muz ima pravo da pokrene postupak usvajanja zeninog deteta. Tako da se ovde ustvari radi o samo kozmetici, cinjenica je da homosekualni parovi po ovome zakone ne mogu da usvajaju decu kojoj nisu bioloski roditelji. To je ono konzervativno u tom zakonu ili zamazavanje ociju "liberalnoj" javnosti.

Samo moje razmišljanje

pre 9 godina

nikada nisam procitao besmislenije arumente...
a stvari su jednostavne,

pozrtvovani, vaspitani, inteligentni, obrazovani, strpljivi, duhoviti i razumni ljudi, uvek bi morali imati pravo da usvoje dete, BEZ OBZIRA NA SEX OPREDELJENJE, VERU/ATEIZAM, NACIJU, FARBU KOZE...

i tacka!
(wer, 8. oktobar 2014 11:36)

To što su tebi besmisleni, ne znači da su i drugima.

Požrtvovani, vaspitani, inteligentni, obrazovani, strpljivi, duhoviti i razumni ljudi, uvek bi morali imati pravo da usvoje dete, veru/ateizam, naciju, farbu kože... ALI NE I BEZ OBZIRA NA SEX OPREDELJENJE, KRIMINALNI DOSIJE I MATERIJALNE PRIHODE DOVOLJNE DA SE DETETU OMOGUĆI RELATIVNO NORMALAN ŽIVOT.
To je moj stav, a tačku će staviti generacije koje dolaze, mi smo suviše mali da na takve stvari govorimo "...i tačka!"

Smarty

pre 9 godina

Saglasnost ce davati i drugi bioloski roditelj, ako je ziv. Sta ako su se rastavili jer on nije homoseksualne orijentacije i ne da saglasnost?
Pretpostavljam da se to odnosi samo na decu koja vec zive sa jednim roditeljem homoseksualne orijentacije. Ako se venca sa osobom istog pola i ta osoba usvoji dete svog bracnog druga, koga ce dete pred zakonom da navodi kao oca, a koga kao majku?

neko

pre 9 godina

@wer: "seksualno opredeljenje" ne postoji. neću ni da ulazim u besmisao same fraze. činjenica je da biologija ne poznaje seksualno opredeljenje niti orjentaciju. jednostavno toga nema. nema naučnih dokaza. molim te ne širi dezinformacije i pseudo-naučne izmišljotine...

Jovan

pre 9 godina

Briga me za homoseksualce, nek se vencavaju, nek protestvuju, ali ovo je krajnje NENORMALNO! Jedva cekam da ta deca porastu, pa kad se budu pitala, a ko je mama, a ko tata? Sigurno ce biti mentalno zdrava?! Bolestan svet zasluzuje bolesna resenja, a ovaj svet se odvratno ozbiljno razboleo u poslednje vreme!

Igranje vatrom

pre 9 godina

Ako se venca sa osobom istog pola i ta osoba usvoji dete svog bracnog druga, koga ce dete pred zakonom da navodi kao oca, a koga kao majku?
(Smarty, 8. oktobar 2014 11:33)

To je bar jednostavno. Postoji samo jedan otac i samo jedna majka. Biološki roditelji, prirodnom ili veštačkom oplodnjom, svejedno. Shodno tome i samo jedna PORODica, što samo ime kaže - zajednica zasnovana na srodstvu. Ona može da bude harmonična ili rasturena, ali nikako zamenjena. Bračni par bez dece ili hraniteljski par sa usvojenom decom ne čine porodicu, već samo starateljsku zajednicu. Prema tome, ne mora niko da ima ulogu "majke". To je zakonski. A prirodno...

Veoma je bitno za mlad organizam da raste u muško-ženskoj sredini, pre svega zbog toga što roditelji ili staratelji za dete predstavljaju model prema kome ona uče kako da se ponašaju prema muškom i ženskom polu, i kakve će ljude kasnije izbrati za životne saputnike. Neretko, ćerke iz razvedenih brakova koje su odrasle bez očeva idu iz jedne propale veze u drugu, neshvatajući potrebe svojih partnera. Isto važi za sinove odrasle bez očeva, koji ne znaju kako da se ophode prema ženama jer nisu imali od koga to da nauče. Za odrastanje bez majke je slična stvar. Prema tome, zakonski je jednostavno srediti prava homoseksualnih zajednica na usvajanje, ali onda treba rešiti čitavu lavinu realnih i potencijalnih problema koji čekaju iza ugla, među kojima i mnogi o kojima ni ne razmišljamo: socioloških, psiholoških, pa i zakonskih.

neko

pre 9 godina

...niko da pomene "neophodnost muškog i ženskog uzora u razvoju deteta", tj. oca i majke. o tome se decenijama naširoko govorilo, pogotovo dečji psiholozi i pedagozi, kako je za normalan emotivan razvoj deteta neophodno prisustvo i oca i majke, kao muškog i ženskog uzora, prilikom rasprava o razvodu i samohranim roditeljima, i sl....izgleda to više ne važi...ili više ne dovode dečje psihologe i pedagoge kada se raspravlja o dečjoj psihologiji i razvoju deteta, sada lgbt aktivisti to "objašnjavaju"...

To ste trazili

pre 9 godina

Tako to pocinje, pa ne mozete samo da dozvolite gej brakove a ostalo da ne vazi.

Prvo se legalizuju gej brakovi, pa se gejevima dozvoli usvajanje dece, pa onda dolazi na red legalizacija pedofilije i ocas posla nastade Sodoma i Gomora.

rex

pre 9 godina

dete MORA da se slozo sa tim iako ima 3-4 godine. nego da li neko razmislja kako ce to dete odrasti, to dete , ima straznjicu da mu pomeraju svi vrsnjaci svakom prilikom, a da ne spekulisemo mnogo, najverovatnije ce ga obrazovati da bude gej. sad ce neko da kaze nece da ga usmeravaju u gej pravcu, gejevi su najtunjaviji likovi tacka

lesa

pre 9 godina

Dobro! I koje bi dete želeli da usvoje? Šta ako se pokaže da dva muškarca žele isključivo da usvoje dečake? Šta ako dve žene isključivo usvajaju devojčice? Onda ono najnormalnije pitanje, a gde je pravo deteta da bira? Možda dete ne želi da živi u ovakvom devijantnom okruženju? Šta ako dete počne da se gnuša ovakvih svojih devijantnih roditelja? Šta ako pokaže sklonost prema suprotnom polu? Da li ćemu njegovi devijantni roditelji svom silinom ukazivati da to nije dobro? Gde su tu uostalom sva zagarntovana dečija prava? Da li deca svoja prava nemaju samo onda kada su u pitanju homoseksualni parovi?

StefanBU

pre 9 godina

Sta ako je dete homofob ili jednostavno ne zeli da zivi u takvoj porodici a sud ga dodeli gej paru??? Lako je vama da poklanjate decu koje nema ko da stiti!

pocetak je problem

pre 9 godina

Zvuci mi razumno da je dozvoljeno da dete koje je zivelo sa homoseksualnim roditeljem i donekle odraslo (do pubertetskog doba, racimo), nastavi da zivi u homoseksualnoj zajednici koju ce njegov roditelj zasnovati. Samo... Kako je homoseksualni bioloski roditelj dobio potomka kojeg bi da "prenese" u istopolni brak?

ivanhoe

pre 9 godina

Brakovi da. Koga briga sto se neko registrovao u opstini. Ali deca nikako. Koliko sam razumeo, oni hoce da daju pravo da drugi "supruznik" postane roditelj detetu ciji je bioloski roditelj prvi supruznik. To je samo medjufaza, da se ljudi naviknu. Posle ide usvajanje dece. Ja licno sam za zastitu dece na prvom mestu. Ne samo da ovo ne bih dozvolio vec bih zakonom zastitio decu koja zive u ovakvim "porodicama". Problem je u tome sto se nastoji nesto nenormalno proglasiti za normalno. Nije sporno zastiti ljude koji imaju sklonost ka istom polu od svake diskriminacije ali treba zastititi i decu od njihove devijacije zbog normalnog psihickog razvoja deteta.

monte-video

pre 9 godina

Mislim da je to bolesno! Nemam ništa protiv njih i u zatvorenoj kući nek rade što god im se svidi. Ovi koji to podržavaju i ako imaju sopstvenu biološku decu, nek pokušaju da daju realan smisleni odgovor sopstvenom detetu kada vas bude pitalo o ljubljenju dva muškarca ili dve žene na ulici a zna da je normalno da mu se tata i mama poljube poneki put kući, ili pak kad se usvojeno dete lgbt, zapita svoje roditelje (?!?), gde mu je mama ili tata!?! Shvatam i podržavam da netreba da postoji nijedno dete koje čeka na usvajanje, tj. da sva deca imaju svoje (neke) hetero roditelje, ali nesmatram da je normalno da to budu lgbt jer lgbt razmišljaju samo o sebi a ne o tome šta će proizvesti dečija psiha (o kojoj još uvek naučnici dumaju) u obdaništu, školi, na ulici... Druga je stvar kada to dete odraste i kao formirana ličnost, krci sebi put. Ja sam imao problem u školi zato što sam se puno selio i bio povučen, imao dugačku kosu, nosio naočare i uvek se nađu deca kojim to smeta... Hetero sam i samo kažem da neće biti dobro za to dete da mu drugari saznaju da su mu roditelji lgbt... Razmislite o tome i ne mislite o sebi samo!

Mihailo

pre 9 godina

@ znaci svi komentatori niže dolje se slažu da je djetetu bolje u domu za napuštenu djecu nego sa roditeljem koji ga voli, koji se brine i žrtvuje za njega.... pa makar taj roditelj bio homoseksualne orijentacije .... strašno, toliko o ljubavi prema bližnjem svojem...
(etizop, 8. oktobar 2014 11:11)


Fiansijski i uopšte materijalno - ne, psihički - apsolutno da.

Ljubav je prilično rastegljiv pojam i jako tanka žica sa koje se lako padne u provaliju, tako da bi je u ovoj priči o homoseksualcima i usvajanju dece trebalo maksimalno izbegavati. Detetu je, za zdrav i potpuni razvoj, neophodna ljubav i pažnja i majke i oca; to su dve, iako na prvi pogled slične, u suštini veoma različite kategorije i obe su podjednako značajne za pravilan psihički razvoj u mentalnom (pa i fizičkom) smislu još neformirane ljudske jedinke. Narušavanjem prirodne ravnoteže, uskraćivanjem muškog (očevog) ili ženskog (majčinog) uticaja ne može se dobiti ništa dobro.

Mladen Mladenovic

pre 9 godina

Ljudska vrsta se, očito, u svom evolucionalnom razvoju nalazi na silaznoj putanji. Nalazi se u vremenu, u kome su izbrisane granice izmedju mnogih stvari, izmedju humanosti i zločinstva, izmedju lepote i ružnoće, izemdju rodoljublja i izdajstva pa, i izmedju polova. To "približavanje" zla i dobra, normalnog i nenormalnog, bolesnog i zdravog, predstavlja najveću opasnost po čovečanstvo i i povratak u vreme "Sodome i Gomore". Usvajanje dece od strane ljudi, kojima priroda, ili Bog, nisu omogućili reprodiukciju predsdtavlja pokušaj da se ta priroda ili Bog obmane. Ljudski um je toliko ograničen da ne vidi ni ono što će se dešavati sutra a ne hiljadama godina unapred. Smatram da Srbija treba da poštuje prava svih pa i da zaštiti prava deteta koje nije sposobno da se, od rodjenja, bori za svoja prava i, koje, za sada, može biti stvoreno i rodjeno samo u odnosima dva roditelja suprotnog pola.

Samo moje razmišljanje

pre 9 godina

nikada nisam procitao besmislenije arumente...
a stvari su jednostavne,

pozrtvovani, vaspitani, inteligentni, obrazovani, strpljivi, duhoviti i razumni ljudi, uvek bi morali imati pravo da usvoje dete, BEZ OBZIRA NA SEX OPREDELJENJE, VERU/ATEIZAM, NACIJU, FARBU KOZE...

i tacka!
(wer, 8. oktobar 2014 11:36)

To što su tebi besmisleni, ne znači da su i drugima.

Požrtvovani, vaspitani, inteligentni, obrazovani, strpljivi, duhoviti i razumni ljudi, uvek bi morali imati pravo da usvoje dete, veru/ateizam, naciju, farbu kože... ALI NE I BEZ OBZIRA NA SEX OPREDELJENJE, KRIMINALNI DOSIJE I MATERIJALNE PRIHODE DOVOLJNE DA SE DETETU OMOGUĆI RELATIVNO NORMALAN ŽIVOT.
To je moj stav, a tačku će staviti generacije koje dolaze, mi smo suviše mali da na takve stvari govorimo "...i tačka!"

dušan

pre 9 godina

Možda dete ne želi da živi u ovakvom devijantnom okruženju? Šta ako dete počne da se gnuša ovakvih svojih devijantnih roditelja? Šta ako pokaže sklonost prema suprotnom polu?
(lesa, 8. oktobar 2014 10:34)

Bez brige, deca se rađaju otvorenog uma. Okoštalost, zadrtost i slepilo za raznovrsnost sveta je osobina nas starijih. Kasnije tim kancerom zagadimo i decu.

Democracy's dead

pre 9 godina

Deca nemaju prava. Ona su roba koju je moguće deliti kome hoće i kako hoće. Na žalost, svi drugi imaju više prava od dece, koja su naša budućnost. Gde je demokratija kada nam treba? Zašto dete nema pravo izbora? Ako nije dovoljno staro da se samo izjasni, onda ne bi ni trebalo eksperimentisati sa njim.

Bojan

pre 9 godina

znaci svi komentatori niže dolje se slažu da je djetetu bolje u domu za napuštenu djecu nego sa roditeljem koji ga voli, koji se brine i žrtvuje za njega.... pa makar taj roditelj bio homoseksualne orijentacije .... strašno, toliko o ljubavi prema bližnjem svojem...
(etizop, 08. oktobar 2014 11:11)
Ne, nego su za to da homoseksualni roditelj odlozi svoj istopolni brak dok deca ne odrastu i ne odu iz njegove kuce.

etizop

pre 9 godina

znaci svi komentatori niže dolje se slažu da je djetetu bolje u domu za napuštenu djecu nego sa roditeljem koji ga voli, koji se brine i žrtvuje za njega.... pa makar taj roditelj bio homoseksualne orijentacije .... strašno, toliko o ljubavi prema bližnjem svojem...

tako

pre 9 godina

hvala Bogu, da uskoro to i ovde bude omogućeno, a oni koji se boje za tradiciju braka, decu, neka se zamisle kako žive i kako se ponašaju prema svojoj deci i partnerima!

Smarty

pre 9 godina

Saglasnost ce davati i drugi bioloski roditelj, ako je ziv. Sta ako su se rastavili jer on nije homoseksualne orijentacije i ne da saglasnost?
Pretpostavljam da se to odnosi samo na decu koja vec zive sa jednim roditeljem homoseksualne orijentacije. Ako se venca sa osobom istog pola i ta osoba usvoji dete svog bracnog druga, koga ce dete pred zakonom da navodi kao oca, a koga kao majku?

wer

pre 9 godina

nikada nisam procitao besmislenije arumente...
a stvari su jednostavne,

pozrtvovani, vaspitani, inteligentni, obrazovani, strpljivi, duhoviti i razumni ljudi, uvek bi morali imati pravo da usvoje dete, BEZ OBZIRA NA SEX OPREDELJENJE, VERU/ATEIZAM, NACIJU, FARBU KOZE...

i tacka!

Jovan

pre 9 godina

Briga me za homoseksualce, nek se vencavaju, nek protestvuju, ali ovo je krajnje NENORMALNO! Jedva cekam da ta deca porastu, pa kad se budu pitala, a ko je mama, a ko tata? Sigurno ce biti mentalno zdrava?! Bolestan svet zasluzuje bolesna resenja, a ovaj svet se odvratno ozbiljno razboleo u poslednje vreme!

Stefan Lazarević

pre 9 godina

Mislim da ovoj temi treba prići hladne glave i bez emocija. Apsolutno sam za to da homoseksualci, kao punopravni građani imaju 100% svih prava kao i ostali. Ne sme biti nikakve diskriminacije u bilo kom pogledu, od radnog mesta do civilnog braka. Odmah bih legalizovao pravo na civilni brak. Ako crkva ne želi da ih prihvati kod sebe i to je legitimno. Crkva je privatna organizacija, koja ima svoja interna pravila, pa ko hoće da bude kod njih mora da prihvati ta pravila.
Međutim kod usvajanje dece, stvari stoje drugačije, tu se rešava sudbina trećeg lica, a to je dete. Kako dete može fizički uopšte nastati samo u heteroseksualnom odnosu, onaj ko želi da da homoseksualcima da usvajaju dete, donosi odluku UMESTO DETETA, na šta NIKO nema pravo. Donošenjem ovakve odluke prekršena su ljudska prava deteta, koje rođenjem stiče pravo da odrasta u heteroseksualnoj zajednici! U slučaju siročadi u pitanju je viša sila, ali to ne znači da su izgubila prirodno pravo na odrastanje u heteroseksulanoj porodici, tako da ih na usvajanje treba dati isključivo takvoj porodici! Dakle, smatram da je davanje dece na usvajanjue u homoseksualnoj zajednici teško kršenje ljudskih prava DETETA!

tamo

pre 9 godina

Samo napred. Verujem da ce u proseku biti bar isto toliko dobri roditelji kao neki sto tolerisu sve i svasta svojoj deci zato sto "decak treba da bude nemiran" ili tolerisu lazi i prevare jer "tako se uci da dobro prodje u zivotu". A sigurno su konceptualno homoseksualci bolji za roditeljstvo od ogromnog broja kradljivaca, politicara, lopova, korumpiranih birokrata, korumpiranih doktora itd.

rex

pre 9 godina

dete MORA da se slozo sa tim iako ima 3-4 godine. nego da li neko razmislja kako ce to dete odrasti, to dete , ima straznjicu da mu pomeraju svi vrsnjaci svakom prilikom, a da ne spekulisemo mnogo, najverovatnije ce ga obrazovati da bude gej. sad ce neko da kaze nece da ga usmeravaju u gej pravcu, gejevi su najtunjaviji likovi tacka

To ste trazili

pre 9 godina

Tako to pocinje, pa ne mozete samo da dozvolite gej brakove a ostalo da ne vazi.

Prvo se legalizuju gej brakovi, pa se gejevima dozvoli usvajanje dece, pa onda dolazi na red legalizacija pedofilije i ocas posla nastade Sodoma i Gomora.

Igranje vatrom

pre 9 godina

Ako se venca sa osobom istog pola i ta osoba usvoji dete svog bracnog druga, koga ce dete pred zakonom da navodi kao oca, a koga kao majku?
(Smarty, 8. oktobar 2014 11:33)

To je bar jednostavno. Postoji samo jedan otac i samo jedna majka. Biološki roditelji, prirodnom ili veštačkom oplodnjom, svejedno. Shodno tome i samo jedna PORODica, što samo ime kaže - zajednica zasnovana na srodstvu. Ona može da bude harmonična ili rasturena, ali nikako zamenjena. Bračni par bez dece ili hraniteljski par sa usvojenom decom ne čine porodicu, već samo starateljsku zajednicu. Prema tome, ne mora niko da ima ulogu "majke". To je zakonski. A prirodno...

Veoma je bitno za mlad organizam da raste u muško-ženskoj sredini, pre svega zbog toga što roditelji ili staratelji za dete predstavljaju model prema kome ona uče kako da se ponašaju prema muškom i ženskom polu, i kakve će ljude kasnije izbrati za životne saputnike. Neretko, ćerke iz razvedenih brakova koje su odrasle bez očeva idu iz jedne propale veze u drugu, neshvatajući potrebe svojih partnera. Isto važi za sinove odrasle bez očeva, koji ne znaju kako da se ophode prema ženama jer nisu imali od koga to da nauče. Za odrastanje bez majke je slična stvar. Prema tome, zakonski je jednostavno srediti prava homoseksualnih zajednica na usvajanje, ali onda treba rešiti čitavu lavinu realnih i potencijalnih problema koji čekaju iza ugla, među kojima i mnogi o kojima ni ne razmišljamo: socioloških, psiholoških, pa i zakonskih.

neko

pre 9 godina

...niko da pomene "neophodnost muškog i ženskog uzora u razvoju deteta", tj. oca i majke. o tome se decenijama naširoko govorilo, pogotovo dečji psiholozi i pedagozi, kako je za normalan emotivan razvoj deteta neophodno prisustvo i oca i majke, kao muškog i ženskog uzora, prilikom rasprava o razvodu i samohranim roditeljima, i sl....izgleda to više ne važi...ili više ne dovode dečje psihologe i pedagoge kada se raspravlja o dečjoj psihologiji i razvoju deteta, sada lgbt aktivisti to "objašnjavaju"...

neko

pre 9 godina

@wer: "seksualno opredeljenje" ne postoji. neću ni da ulazim u besmisao same fraze. činjenica je da biologija ne poznaje seksualno opredeljenje niti orjentaciju. jednostavno toga nema. nema naučnih dokaza. molim te ne širi dezinformacije i pseudo-naučne izmišljotine...

Alex

pre 9 godina

Čitam, mnogi ovde priželjkuju ebolu ili meteor. Slažem se i dodajem da se posebno targetira Srbija i njeni prepuni mržnje, devijantni stanovnici, a fin svet van nje neka ne diraju...

zvrnda

pre 9 godina

Pa sta je resenje, roditeljima za koje se utvrde da su gej oduzimati decu i smestati u ustanove?

Majka gej hoce da ima dete, zivi u registrovanoj zajednici sa nekom Marinom, ode u Sofiju u banku sperme, odabere oca na osnovu siluete i rezultatata IQ testa, zatrudni preko vantelesne oplodnje i sad bi trebalo da gubi pravo na dete dok dete samo ne odraste da se pita da li hoce da zivi sa takvom majkom?

Pre neku godinu isao feljton o deci koja rastu u Kulini. Vezani za krevet, radijator, napusteni od svih, bacani sa prozora od strane starijih pitomaca, bolesni od memle i nebrige drustva.

Desi se na primer da zajednica sastavljena od uspesnog pedijatra i ne manje uspesnog arhitekte resi da usvoji dete iz Kuline i brine o njemu u svom domu, placa skolovanje, treninge, ekskurzije sa drugom decom?!

Jel stvarno mislite da bi im bilo bolje u Kulini?!

PSL

pre 9 godina

Ja lično jesam za dozvolu usvajanja dece od strane homoseksualnih parova. Ostavite strasti po strani i pogledajmo realno kvalitet odrastanja deteta u domu za napuštenu decu. Verujem da bi bilo koji normalan homoseksualni par (koji nema nasilje u prošlosti, koji je materijalno zbrinut i ostalo što je redovan kriterijum kod usvajanja) brinuo o detetu mnogo bolje nego što o njemu brinu u domu. Pretpostavljajući koliko bi homoseksualci voleli to dete pre bih brinuo koliko će ga razmaziti udovoljavajući mu i povlađujući nego da li će mu nešto faliti. Naravno i homoseksualna porodica može biti loša i nasilna, ali zato postoje službe koje treba da kontrolišu to bez obzira da li je reć o detetu usvojenom od strane hetero ili homoseksualnog para. Što se tiče seksualne orijentacije samog deteta, mislim da je porodica ne može promeniti. Da može ne bi se silni hetero očevi maltene odricali sopstvene dece zato što su im rekla da su gej. Dakle, jesam za usvajanje od strane homoseksualnih parova.

Uroš90

pre 9 godina

mislim da je na ovu temu ubedljivo najgluplji komentar tipa "nedostajaće im ženska/muška roditeljska figura", tačno pokazuje koliko većina komentatora i protivnika ni najmanje ne razmišlja o samoj situaciji već traži argumente to da ospori ne mareći ni najmanje za tu samu decu. U sirotištu deca nemaju ni mušku ni žensku roditeljsku figuru, za dete je bolje i jedna baba da ga odgaja nego da odrasta u sirotištu jer će barem biti okružen nekom ljubavlju i neće od malena biti broj u registru i nečiji radni zadatak. Naravno da je bolje da u optimalnom slučaju sva deca budu odgajana od strane savršenih mama i tata koji ih vole i stvorili su i sve će da im pruže ali svi znamo da stvarnost nije takva, odgajanje deteta od strane ujaka, tetki, baba, deda, roditelja čije to nije dete koji ga usvajaju jer ne mogu svoju da imaju, SVE je bolje nego da dete odrasta bez igde ikoga, a ljudi koji to odbijaju da shvate ni zaslužuju da vode debatu o tome šta je dobro po dete.

Mile

pre 9 godina

Vecina mojih prijatelja koji su gej su odrasli uz oba roditelja (majku i oca) pa su ipak gej. Uz to, poznajem mnogo ljudi koji su trpeli nasilje od svojih roditelja (majke i oca). Dakle, bolje normalna bilo kakva zajednica, nego nasilje bilo koje vrste. A o deci u sirotistu ne zelim ni da govorim, drugi im diktiraju pravo da li ce njih neko usvojiti ili ne, i onda deca ostanu bez ikoga, jer neko smatra da je strasno dandete odraste sa dve mame...

drvobradi

pre 9 godina

@lesa
Na sva ta kao i mnoga pitanja gej roditelji ce morati da odgovore da bi dobili dozvolu da usvoje dete. Da bi postali roditelji, ti ljudi ce morati da prodju selekciju gde ce ih neko ocenjivati kao podobne ili ne. Sa druge strane, roditelji tog deteta najverovatnije nisu morali da odgovore ni na jedno pitanje, vec su isto napravili i uvalili drzavi na brigu. Takodje, znam da ti je tesko da razumes, ali ako su homoseksualci nisu pedofili.

just sayin

pre 9 godina

Smatram da bi u krstenici uvek morala da stoje samo imena bioloskih roditelja.

Sto se tice pravnih stvari, mislim da to zavisi od slucaja do slucaja. Brak je (p)ostao birokratija, i mnoge stvari treba legalizovati kako bi se olaksala cesto bizarna papirologija.

Bitno je da se detetu pruzi (roditeljska) ljubav, a to se tesko postize u sirotistu, i usvajanje dece odatle je komplikovana i mukotrpna procedura, za sve strane. Treba gledati da dete najmanje strada u celoj prici.

surovo iskren

pre 9 godina

@Mihailo, slazem se da je deci potrebna figura i majke i oca. Ali dete bez roditelja u domu nema ni majku, kamo li oca. Pri tome nema ni materijalnih mogucnosti da zivi kao deca koja imaju roditelje niti sanse da se skoluje, usavrsava. Zato mislim da je bolje da svako dete ima svoj topli dom u kome ce mu se pruziti svi uslovi za normalan zivot pun ljubavi pa makar imalo i 2 oca ili dve majke. Ne smatram da porodica moze da utice na seksualnu orijentaciju. Npr, u Srbiji su sve heteroseksualne porodice a homoseksualnos postoji u velikom broju. Kako to objasnjavate?

EDMOND

pre 9 godina

Molim admina da objavi ovaj komentar. Ja sam GAY i posećujem mesta gde se okuplja gay populacija. Pored kafića redovan sam posetioc sajtova na kome se chatuje. Tu sam upoznao mnogo, mnogo oženjenih muškaraca, oženjenih sa ženama , ne sa muškarcima. Veliki su promiskuitet. Varaju supruge sa kim stignu. Oni, tzv. bisex ili ti latentni gayevi, oni su opasnost za celo društvo jer su glavni prenosioci polnih bolesti. Gayevi to nisu, sigurno nisu. Toliko, tek da znate neke činjenice.

Krotiteljka tigrova

pre 9 godina

Mnogi komentatori se pozivaju na prava deteta, u redu, a šta ćemo sa pravima dece koja su rođena u porodicama u kojima je jedan od roditelja izrazito nasilan? Pošto je to bio i moj slučaj, mogu da kažem da bih bila daleko srećnija da su me odgajale dve moje mame nego tata i mama. I mogu da kažem da je takav otac uticao da gotovo zamrzim muškarce. Uopšte mi se čini da je disfunkcionalnost česta odlika porodica u Srbiji, ljudi su površni, neizgrađeni, nezreli, deca im se dese i tu onda nema reči o zdravom i dobrom odgoju. S druge strane, ne znam otkud vam ideja da svi homoseksualci žele decu? Naravno da ne, ali oni koji žele, sigurno su spremni da im se u potpunosti posvete. Dakle, mišljenja sam da bi procedura usvajanja trebalo da bude stroga, provera temeljna, ali jednaka i za homoseksualne i heteroseksualne parove.

Nevena

pre 9 godina

Kada govorimo o pravima deteta možemo se zapitati da li bi iz ove perspektive neka deca iz hetero brakova želela da imaju pravo izbora roditelja?! Tu mislim na decu alkoholičara, narkomana, ubica, lopova, silovatelja....Koristiti prava deteta kao paravan za predrasude, krajnje je nekorektno.

NeofeneAndWife

pre 9 godina

Ne, nego su za to da homoseksualni roditelj odlozi svoj istopolni brak dok deca ne odrastu i ne odu iz njegove kuce.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Bojan, 8. oktobar 2014 11:48)

Smesan stav jer to dete i tako zivi sa homoseksualnim parom, bez obzira da li registruju tu zajednicu ili ne.

svi bi to bolje od selektora

pre 9 godina

a nasli se sve da pametuju oni koji nemaju nikakve veze sa problemom. kao kad bi dva sita i debela odlucivala da li je coveku koji umire od zedji bolje da pojede krempitu ili sampitu.

Hirosima i Nagasaki

pre 9 godina

@tamo

Ja se samo nadam da ste procitali uopste tekst. Radi se o usvajanju deteta kome jedan od bioloskih roditelja zivi u registrovanoj homoseksualnoj zajednici, koja se tako tamo zove. Znaci, ovde se radi o veoma, na izgled liberalnoj, a u stvari konzervativnoj odluci. Nije mi jasno sa znaci usvajanje deteta koje vec zivi sa bioloskim roditeljem. To je apsolutna ista odrednica kao i kada se recimo zena sa detetom preuda, pa novi muz ima pravo da pokrene postupak usvajanja zeninog deteta. Tako da se ovde ustvari radi o samo kozmetici, cinjenica je da homosekualni parovi po ovome zakone ne mogu da usvajaju decu kojoj nisu bioloski roditelji. To je ono konzervativno u tom zakonu ili zamazavanje ociju "liberalnoj" javnosti.