Aktuelno

Petak, 29.08.2014.

09:01

PC polako nestaje, ali se ne predaje

Izvor: B92

PC polako nestaje, ali se ne predaje IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

76 Komentari

Sortiraj po:

neutralni felsh

pre 9 godina

desktop pc je odlican za home multimedia center, pristojnu bazu podataka i uzgredni back up sistem. pa upario ga sa monitorom ili big tv, bio tzv gejmer ili ne, desktop u raznim formama ce dogledno imati ciljnu grupu i siguran postotak trzista.

Ske

pre 9 godina

@Bice bolje
Ne bih se bas u potpunosti slozio sa tobom.
Za stoni PC se opredeljuju firme i freelanceri kojima mobilnost nije bitna i racunar i dalje stoji zakucan u kancelariji ili kuci. Takodje, uvek je i jeftinije resenje sto opet dolazi do izrazaja u siromasnijim krajevima kao sto je nasa zemlja. Multimedijalni centar u svetu danas vise nije racunar. U Srbiji... jeste, ali i to ce da se promeni vremenom. Imam poprilcno dobar stoni racunar (koji vise skuplja prasinu nego sto zaista radi neki posao) ali koristim Apple TV za sve sto ima veze sa multimedijom. Za posao iskljucivo laptop.
I na tom laptopu svakodnevno trci najmanje 4 virtuelne masine, jedan IDE, php-unit server, selenium web driver (veoma zahtevan hardverski, pogotovo na ramu kada radi u VM-u) i sve radi glatko, bez ikakve potrebe za stonim racunarom. Cak ni ventilatore ne pali, tako da ne mislim da ce laptopovi nestati u ovakvoj formi kakvi su sada. Pogotovo high end laptopovi
Mozda oni u niskom cenovnom rangu sto moras da cekas pola sata da ti otvori Firefox, a kamoli da tera sve gore nabrojano... to moze sutra da nestane ako mene pitas.
Surface koncept je po mom misljenju dobra ideja, mada u ovoj formi je to jos uvek ili komplikovani laptop, ili vrlo veliki tablet.

Aleksandar

pre 9 godina

U odbrani Desktop masina u kucnim uslovima ucestvuju najvise gejmeri.Ima opasnih laptop masina i za tu svrhu,samo su mnogo skupi i samim tim nedostizni pomenutoj populaciji.Za prosecnog korisnika laptop je pravi izbor,cak i onaj jeftiniji.Posto se profesionalno bavim odrzavanjem racunara i mreza srecem raznorazne korisnike i vidim koliko malo resursa na racunarima se koristi,a koliko se para baca na predimenzionisane masine.Uvek je rezon bio da se kupi jaca masina,pa si miran ne znam koliko godina.Mislim da taj taj rezon logican samo za gejmere.Kad samo pogledate koliko se godisnje para tu baci na upgrade-ove hardvera sacuvaj boze,i to samo da bi se igrali.Volim i ja ponekad da se poigram samo sto bi moj izbor pre bila neka dobra konzola,a ima stvarno vrhunskih.Desktop u kuci ne volim iz cisto higijenskih razloga.Obicno su zabaceni negde ispod pisaceg stola u decijim sobama a iza kucista samo sto pecurke ne nicu.I to je tako u 99 posto slucajeva koje sam video da se ne lazemo.Kada otvorim neko kuciste po komsiluku,ljudi se hvataju za glavu koliko je prljavo i sta drze uglavnom kod deteta u sobi.Sto se tableta tice,to mi je neprevazidjena stvar pogotovo za WC,stvarcica za zabavu i tako je treba posmatrati.Moze da ponekad posluzi i za posao ali ipak ogranicenog dejstva.Verujem da ce u buducnosti rasti poslovna primena tableta,a to zavisi pre svega od aplikacija.Razmislite zasto vam treba i tako izaberite uredjaj koji cete kupiti.Na taj nacin mozete ustedeti dosta novca.Pozdrav

neko

pre 9 godina

Malo mi je sva ova prica marketinska i prenaduvana. Aktivno se bavim projektovanjem masina i alata, te su mi osnovni alati solid works,catia i inventor. Iako se radi o zahtjevnim programima koji zauzimaju 5+GB memorije na HD i graficki su problematicni, sav posao bez problema odradjujem na laptopu sa celeronom dualcore 1,8 sa 2GB RAM. Ogranicavajuci faktor je ekran,te stoga kuci imam pc sa 24 inca, kao i na poslu, te malo jace masinice,cisto kad moram da radim sa step fajlovima koji malo vise rasturaju racunar. Neko je pomenuo modeliranje na tabletu...ako je mislio na ovo kojim se ja bavim, samo bih se nasmijao,grohotom!

bice bolje

pre 9 godina

Imam desktop, tablet i smartfon treba reci da su male spravice u debeloj prednosti, vecina korisnika ne radi u oficu ne projektuje ne programira i nisu hardkor gejmeri. Vecini kompjuter sluzi da surfuje netom pregleda postu i odigra neku kezual igru. A tableti i smartfonivi su idealni za to, i pravi personalni kmpjuteri. PC nikad nece izumreti posto ce uvek biti temelj za svaki ozbiljniji posao i multimedijalni centar u kuci. A laptopovi su promasen koncept od samog starta i mislim da ce nestati u ovakvoj formi kakvi su danas, verovatno da ce doci do neke simbioze lap topa i tableta kao Surface pro i slicni koncepti.

Milosav

pre 9 godina

Donekle je i normalno je da u Srbiji zastupljen tako konzervativan stav jer su ljudi u Srbiji obicni bednici, kasne citav vek za svetom jer nemaju para ni za pola ovoga sto sam nabrojao. Ali najgore je sto oni toga nisu ni svesni jer im ovaj slobodni radikal ispija mozak danonocno na slamku.
(Nikad ne reci nikad, 29. avgust 2014 16:06)

Sinovac procitaj sta si napisao pre nego sto ikoga nazoves "bednikom"

kontrapunkt

pre 9 godina

Uzmite pa kodirajte program od nekoliko hiljada redova na tabletu ili telefonu. Ili projektujte zgradu. Ili montirajte film. Ili igrajte najpopularnije igre (mislim da prave igre, ne na igrice sa kuglicama i sl). Drugim rečima, tableti i laptopovi su bolji za konzumaciju sadržaja dok su za njegovu kreaciju desktop računari nezamenljivi i sada i ubuduće. Ono što se danas dešava jeste da su se korisnici podelili u razne klase u zavisnosti od potreba, pa se prema tome i opredeljuju za uređaj. Deplasirano je upoređivati PC, laptop, tablet i telefon jer je to neuporedivo. Svaki od ovih uređaja polako dobija svoju trajnu namenu i nijedan neće zameniti onaj drugi. Ako na putu hoću da čitam elektronsku knjigu ne mogu vući računar i monitor sa sobom, tu je tablet. Ali ako trebam da projektujem i održavam računarsku mrežu od par desetina računara (što mi je posao), pomisao da to radim na tabletu, čak i da hoću je iluzorna.

Vladimir

pre 9 godina

Joxa
A bre covece, pa imas i nov lap top za 30.000,00 sa odlicnim performansama. I sa takvim lap topom sta ce mi desktop racunar koji zauzima vise prostora!!

Vladimir

pre 9 godina

Aleksandar
Sramota za tebe jeste da izjavis da za 40.000,00 nema dobar laptop. Ima druze, ima koliko hoces dobrih laptop masina za taj novac.

Zoki

pre 9 godina

Na poslednjih nekoliko IT konferencija na kojima sam bio, samo po dva tri laptopa su bila u krilu nekog od "poslovnih" ljudi, uglavnom stare generacije.Dominiraju tableti, prezentacije mnogi rade i preko taba i preko smartfona.Ko ce da vuce dve tri kile skalamerije, nije vise 2008.
(Sale, 30. avgust 2014 09:49)

IT konferencije nisu baš tipično mesto gde se viđaju poslovni ljudi :) Tablet je savršen za prezentaciju, lokalne sastanke, pa i za kratka poslovna putovanja. Za sve preko 2 dana, ipak nosim laptop umesto tableta.

velika crna kutija

pre 9 godina

Danas je posle duge i teške bolesti definitivno preminula moja matična ploča iz 2006, slava joj! Zurim u laptop i to me čini veoma nezadovoljnim ali panično tražim novu matičnu i analiziram sa kojom grafičkom i procesorom da je uparim. Na laptop uopšte ne računam i pored toga sto je bio "high end" model ali ja bez desktopa jednostavno ne mogu. Laptop je i kupljen na teški nagovor "naprednih i profi korisnika" koji su me ubedjivali da desktop za par godine više neće postojati a ja bio naivan pa poverovao. Možda sam staromodan a možda sam i navikao ne znam ali jedva čekam da osposobim desktop. Tablet uzmem u ruke samo kada mi dete prijavi da se ispraznio od igranja. Tablet je kupljen detetu kao igračka i nikada ga nisam ni posmatrao drugačije. Smartfon imam samo zbog GPS-a pošto mi je fabrička navigacija u automobilu bila preskupa za doplatu. Nisam napredan ni profesionalni korisnik govorim sa aspekta običnog čoveka. Da mi je posao u IT-ju sigurno bih koristio manje mobilne računare. Desktop mi zaista nešto znači sve ostalo može i ne mora. Samo sa njim se osećam komotno i komforno u radu ali dobro je imati o ostale uredjaje kao zamenske u slučaju kvara na desktopu kao ja sada:)

Mustafa

pre 9 godina

Naride kompjuter ke kompjuter, shvatite to vec jednom, a telefoncici i tabletice, to je napravljeno za poslovne ljude koji zive od te tehnoligije da bi im olaksalo posao. Da su telefoni i tablete bolji od kompova onda bi se kompovi popravljali uz pomoc njih, a ne obrnuto. Druga je stvar sto nasem coveku treba sve da ima a 100% idu samo na FB i nista vise. Shvatite vec jednom da kompjuter, telefon, tabletice ne mogu nikad da se mere.

nikola

pre 9 godina

prvo neko pominje i poredi snagu lap topa i desktop racunara, to nikada nece biti uporedivo, prvenstveno sto ce desktop uvek biti jeftiniji, drugo sto su komponente vece a samim tim i daleko u realnosti snaznije i imaju mnogo bolje hladjenje sto obezbedjuje znacajno duzi rad, a o monitoru ne treba trositi reci, dajem primer, neki solidan lap top vredan pomena, tesko moze ispod 1000 eura da se uzme, sve ovo od 400 500 eura je manje vise za fejsbuk, a to mozete i na telefonu, tako da je to nebitno, za 1000 eura uzmete vrhunski monitor tipa 27 inca za 300 eura i za 700 eura kuciste koje ce vam trajati 5 godina za najnovije igre, a bukvalno za sve, o poslovnoj upotrebljivosti da ne govorimo, upotrebljivosti neta, itd.. jednostavno neuporedivo!!

dzoni

pre 9 godina

Zato sto nemaju potrebe da kupuju..imam 2 masine dekstop i laptop koje sam obe kupio jos 2009 godine tj pre 5 godina..desktop quad core phenom X4 8 gb rama ..sve leti ,promenio sam samo graficku i ubacio ati 280X ..sve i najzahtevnije igre cepaju na najvisim detaljima...nista nema da secka.
Laptop Toshiba Qosmio ..dual core intel 2.54 ghz ..isto samo ram dodat sa 4gb na 8 gb ..grafika geforce 7800m ..isto sve radi extra brzo..podize sedmicu za 10 sekundi ..cak i najnovije igre rade sa srednjim detaljima.
A moj laptop ima FULL HD rezoluciju 1920*1080 a vidim 99% laptopova koje danas 2014 prodaju ima obicnu HD rezoluciju tj 1366*760 i zasto bi ja menjao moj laptop..ne vidim jedan jedini razlog.
Tableti se sad vise prodaju jer ih ljudi nemaju..i ja sam kupio par tableta dok nisam kupio neki koji me zadovoljava i to je to..nemam nameru opet da kupujem jer mi ovaj sto imam dobar.
Tablet nije los za citanje vesti npr b92 ili flipboard ali za skoro sve drugo je maltretiranje u odnosu na laptop i desktop...pa cak i taj facebook mi je lakse i mnogo brze da kucam na laptopu nego na virtuelnoj tastaturi tableta.

Sale

pre 9 godina

Poslovni ljudi rade na lap topu i desktopu.Gejmeri su uglavnom na desktopu nisu na tabletu .A tabletomani su klasicni korisnici vibera i facebooka. Sminkeri po tablet u kafic , poziranje obavezno na fb dok pijete kafu da vam slucajno neki ozbiljniji trac ne promakne .
(pajser, 30. avgust 2014 04:51)

Na poslednjih nekoliko IT konferencija na kojima sam bio, samo po dva tri laptopa su bila u krilu nekog od "poslovnih" ljudi, uglavnom stare generacije.Dominiraju tableti, prezentacije mnogi rade i preko taba i preko smartfona.Ko ce da vuce dve tri kile skalamerije, nije vise 2008.

iMac

pre 9 godina

PC konstantno pada, Mac konstantno raste. Izgleda da su se ljudi konacno prizvali pameti. Osim ovih u Srbiji naravno. Kod nas ljudi nemaju pare da kupe Mac, pa pljuju po onome sto nikada nisu ni probali.

pajser

pre 9 godina

PC je institucija .Ne kapiram svrhu tableta nikad mi nisu bili jasni likovi koji to vuku sa sobom sem sto je in i fancy.Poslovni ljudi rade na lap topu i desktopu.Gejmeri su uglavnom na desktopu nisu na tabletu .A tabletomani su klasicni korisnici vibera i facebooka. Sminkeri po tablet u kafic , poziranje obavezno na fb dok pijete kafu da vam slucajno neki ozbiljniji trac ne promakne .

aaaaa

pre 9 godina

nikada nista nece zameniti pc!!! sve ovo danas, laptopovi, tableti, telefoni su samo produzena ruka pc kompjutera, nesto sto cete da koristite uz put kad niste kuci!! jer za 850 eura koliko kosta iphone nov kad izadje, vi kupite zver sa 24 incnim monitorom, i to da vam traje narednih 4 do 5 godina za sve zivo moguce, bolja igrivost nego na sony ps4, bolja poslovna upotrebljivost, o surfovanju netom da ne poredimo, sve ostalo je smesno, ali bukvalno!!

Ske

pre 9 godina

Sve, ali kad cujem nekog genija kom je vrhunac racunara MacBook od 2.000 evra cije komponente pri tom ne vrede ni pola, okrene mi se stomak 3x.
(Stevan, 29. avgust 2014 17:49)

Sve sve, ali kad cujem "profesionalca genija" koji ne moze da obrne i kom je 2.000 EURA puno da ulozi u sopstvenu opremu, kako god se ona zvala, okrene mi se stomak tri puta.

Q

pre 9 godina

PC je PC. Cak sam tri komada povezao preko UTP kabla da idu na net, a ne preko wireless-a. To je ostavljeno za mobilni. Jbg, old school. :)

djokica

pre 9 godina

Dok god ima sirotinje koja ne moze da priusti kvalitetan hign-end lap-top postojace i desktopovi.Ako izuzmemeo nekih 5% ljudi kojima je neophodan desktop zbog posla,prevashodno zbog velicine ekrana svi ostali koji kupuju desktopove kupuju ih iz razloga sto za mnogo manje para mogu dobiti solidnu masinu nego kad bi kupili lap-top.Kad bi imali para da kupe high-end lap-top niko od njih ne bi kupio desktop ali para nemaju pa kupuju desktopove.

Iskustvo uci

pre 9 godina

Nisam precizirao, odnosi se na Photoshop. Manga studio radi lepo. Tabletu ce se obradovati i modelari. Vreme donosi svoje, navici cete se brzo. Lakse je raditi na tabletu. A i sve mislim da ce vam supruge dozvoliti da im skalamerije unistavaju duhovni mir i ruze skladan namestaj.

Zoki

pre 9 godina

Ove statistike govore o prodaji novih računara, a ne o zastupljenosti desktopa kao takvog. Činjenica je da je dobar broj desktop računara zamenjen sa laptop računarima, koji se pri tome često koriste sa vanjskom tastaturom, monitorom i mišem. To je u stvari koncept koji je prisutan već jako dugo, ali je sa padom cena laptopa postao dostupan većem broju ljudi. Prvi put dobio takvu konfiguraciju sa docking stationom još 1999, ali je to koštalo skoro $5000. Godine 2005. je ista stvar koštala dva puta manje. Danas ljudi mogu da naprave nešto slično za 750 dolara. Sigurno je da je padao kvalitet, ali to je već druga priča.

Međutim, ne bih se složio da će generalno broj desktopa dalje opadati. Onaj ko je hteo da zameni desktop laptopom to je već učinio. Postoje poslovi gde upotreba laptopa jednostavno nema smisla. Desktop se transformiše po formi, sve je više malih kućišta (small form factor, ultra small form factor...), jer zauzimaju manje prostora. isto se odnosi i na "all in one" računare, ljudi neće da se sapliću sa kablovima i sede za pretrpanim stolovima.
Događa se nešto drugo, a to je da je životni ciklus računara produžen, a značaj desktopa kao takvog smanjen. Pre 5-10 godina, gubitak računara u kompaniji je bila katastrofa. Danas više nije, novi se osposobi za pola sata i radnik nastavi više-manje tamo gde je stao. Takođe, nekada ste morali da menjate računar svake 2-4 godine radi performansi. Danas ljudi bez problema koriste 6 godina stare mašine.

doktor

pre 9 godina

Posedujem HTC M8 (ranije imao Apple), android tablet, dobar Samsung laptop, 2x mp3 player kad sam na sportu, Kindle za e-knjige, pun paket kablovske HBO itd za filmove, i naravno desktop. Gledajući po kući shvatam da je svaka utičnica popunjena, svuda gore led diode, a ne pročitane (prave) knjige mi se gomilaju na radnom stolu. Neprimetno tokom godina postajemo robovi gedžeta. Resio sam da pojednostavim stvar i naravno DESKTOP ostaje kao centralni hab i jaka igračka konzola. Desktop ce uvek imati svoje mesto, kao radni kompjuter ili jako gejmersko mesto.
(ne zameriti molim sto sam odlutao malo od teme, kome je nepodnošljivo neka mi lupi minus :)

Iskustvo uci

pre 9 godina

Sve vizuelne stvari je brze odraditi na tabletu. Zato ne lupetajte. Da, probao sam photoshop na tabletu. Malo zeza sto na njemu ne radu pinch to zoom, ali ima zato navigator. I to je lakse od koriscenja tastature. U poverenju, cujem da pinch to zoom jos uvek ne radi ni na Surface 3.

Malone

pre 9 godina

Uzeo sam i tablet da mi bude lakse da citam dok putujem ili kada nisam kuci gde mi je kutija. Super mi je i u sobi, za gledanje filmova, citanje prezentacija i knjiga jer ne moram po ceo dan da sedim. Sedenje u prevozu, pa na faksu, pa jos i kuci za kutijom zbog obicnih stvari bi bilo previse.

Stevan

pre 9 godina

Sve, ali kad cujem nekog genija kom je vrhunac racunara MacBook od 2.000 evra cije komponente pri tom ne vrede ni pola, okrene mi se stomak 3x.

Cosmo®

pre 9 godina

Imam stvarno solidan lap i7 , 8GB rama , SSD ali rekao sam nikad vise ,meni licno treba masina koju mogu ja da budzim kako hocu... Uskoro se selim u novi stan pa onda pada jedan ozbiljan desktop upgrade :) Za power usera desktop nikad nece nestati.

cheda

pre 9 godina

Slazem se sa mnogima da tablet ne moze ni priblizno da zameni pc, ipak je to spravica za surfovanje i igranje. No medjutim mislim da laptop u velikoj meri moze da zameni pc ukoliko niste gamer. Izdvojite malo vecu sumu novca i dobicete odlican laptop sa i7 procesorom, 8 giga rama i cak dosta dobrom grafikom da se nekad i poigrate. Meni racunar treba za web development uglavnom, office svakodnevno, takodne neophodno mi je da mi racunar bude mobilan. Kada sam kod kuce, nista ne gubim u odnosu na pc osim nesto sitno performansi. Nakacim ma laptop monitor, bezicnu tastaturu i misa i bukvalno imam dekstop okruzenje. Dobro treba razmisliti o ovakvom resenju koje se danas primenjuje u dosta firmi. Sve do podrazumeva da planorate da izdvojite oko 70k za laptop, na onim od 30k mozete samo da surfujete, i to sa dosta stucanja. Nadam se da sam nekom pomogao da razresi dileme. Poz svima

Ske

pre 9 godina

Vidim da sam vas potkacio komentarom pa hajde da krenemo redom.

@mikelo: pa laptopovi su takodje pc.
- Ne nuzno @mikelo. Nisu svi laptovi PC.
---
@Joxa: Kako ti mozes da poredis mac book pro koji kosta i do 2000e i obican desktop racunar koji je oko 200-300e(prosecno kuciste) a necu ni da pricam sta bi to bilo mada bi desk top racunar platio 2000 e,pa to bi jelo malu decu za uzinu,nikakav Apple ni tablet ne bi bili ni blizu...
- Ja ne poredim babe i zabe, a ti uzmi pogledaj neki benchmark test Mac Vs PC konfiguracija u istom ili slicnom cenovnom rangu.
---
@Lale: Au prijatelju, sa takvim stavom vidi se da nisi nikada prisao profesionalnoj uporebi PC-ja. Mozda i gresim, da li bi mogao da mi preporucis neki "desktop replacement" ili tablet sa ekranom 27"?
- @Lale, prijatelju, ja ti pricam iz iskustva, iz profesionalnog rada u kojem koristim racunare svakog moguceg tipa. Ako bas hoces, u daisy chainu na MBPr mozes da prikacis preko 15 monitora od 27"
Ako ti je takav laptop skup, onda brate promeni zanimanje jer tvoja profesionalna upotreba PC-a ti ocigledno ne donosi onoliko para koliko bi trebalo. I sto se tice profesionalne upotrebe... ovde ja radim prijatelju http://theindependants.org/wp-content/uploads/2013/11/Hubud5-THEINDEPENDANTS-1000x750.jpg
A ti?

Nikad ne reci nikad

pre 9 godina

Sto volim ovakve komentare tipa pametnjakovic najmladji "Nikada nece ovo, nikada nece ono..." Ja sam jos prosle godine poslao desktop u penziju jer sve sto mi treba radim na tabletu (komuniciram, surfujem, uredjujem stranice, programiram, administriram servere daljinski preko SSH!) a igrice igram na play stationu, filmove gledam na smart TV-u, muziku slusam na Hi-Fi stereo uredjaju... Donekle je i normalno je da u Srbiji zastupljen tako konzervativan stav jer su ljudi u Srbiji obicni bednici, kasne citav vek za svetom jer nemaju para ni za pola ovoga sto sam nabrojao. Ali najgore je sto oni toga nisu ni svesni jer im ovaj slobodni radikal ispija mozak danonocno na slamku.

Maks

pre 9 godina

@ (sašo, 29. avgust 2014 13:02)

Na laptop isto tako mogu da se povežu i dodatni monitor i dodatni zvučnici i tastatura i miš.

Laptopovi obično imaju bar jedan port na koji može da se poveže dodatni monitor.

Na neke laptopove može da se poveže i više od jednog dodatnog monitora (ako imaju više portova na koje monitori mogu da se povežu ili ako imaju Thunderbolt koji omogućava da se poveže više od jednog monitora preko jednog kabla... Thunderbolt monitori mogu da povežu u "Daisy Chain", to jest jedan na drugi da budu povezani, a samo prvi monitor da bude direktno povezan na laptop jednim kablom, dok za monitore koji nemaju Thunderbolt može da se koristi kao neki hub koji se povezuje na Thunderbolt ako neko neće da svaki monitor posebnim kablom povezuje direktno na laptop).

Imaš na YouTube klipove u kojima ljudi pokazuju kako koriste MacBook Pro povezan i na tri dodatna monitora (znači, ukupno 4 ekrana ako računamo i ekran laptopa)... evo ti jedan klip: http://www.youtube.com/watch?v=P_Ct3nzQg4w

Na MacBook Pro je moguće povezivati i PCIe kartice (kao za desktop) preko Thunderbolta (postoje kućišta za PCIe kartice koja imaju Thunderbolt)... evo pogledaj ovo: http://www.youtube.com/watch?v=UYybe7QpAaQ

Aleksandar

pre 9 godina

Tesko da ce mi laptop ili tablet zameniti PC u skorije vreme. PC je dugovecniji pa se retko kad menja. Moze da sluzi i po 10 godina. Retko koji laptop je u stanju da to izvede. Realno gledano, za 40k dinara mozes da kupis PC, za 90% potreba, dok laptop je smesno i gledati za te pare. Ali, svaka roba ima svog kupca.

imanease

pre 9 godina

Briga me sta je unutra i kako vi to zovete, sve dok ima veliki monitor, veliku tastaturu, i konfiguraciju koja je zavrsava moje potrebe. Za sada to radi samo desktop (i poneki laptop koji je veliki kao desktop).

Ako izmisle tablet sa ekranom na odmotavanje od bar 19", tastaturom koja ima fizicke tipke, i da je otvoren operativni sistem (a ne da sam apple/microsoft/amazon-ova kucka), onda cu da ga koristim. Do tada cu radije da trpim neudobnost kablova i velike kutije.

Che

pre 9 godina

Probajte photoshop na tabletu :D
(rino, 29. avgust 2014 13:47)

radi sasvim solidno.Za profesionalnu upotrebu nije, ali za 90% potreba korisnika ok.

kada na tablet ili fablet bude mogao da se kači monitor, tastatura, zvučnici već mogu onda može da se kaže da je komecrijalni Pc mrtav.
(zoran1965, 29. avgust 2014 13:01)

moze ali je neprakticno.

inace sve vise se razijaju hibridi tablet/laptop koji bi trebalo da budu buducnost.Medjutim i dalje su snage prosecnog laptopa, a po velikoj ceni.
Za pc nema jos zime, jer se oni kupuju na duze staze i lako se "budze", samim tim nema potrebe menjati ih svake dve-tri godine, kupujes samo bolje komponente.

zoran1965

pre 9 godina

kada na tablet ili fablet bude mogao da se kači monitor, tastatura, zvučnici već mogu onda može da se kaže da je komecrijalni Pc mrtav.

Lale

pre 9 godina

@Ske, 29. avgust 2014 10:42

Au prijatelju, sa takvim stavom vidi se da nisi nikada prisao profesionalnoj uporebi PC-ja. Mozda i gresim, da li bi mogao da mi preporucis neki "desktop replacement" ili tablet sa ekranom 27"?

Washington

pre 9 godina

Nikad tableti laptopovi itd neće moći da zamene pc.
(ПАМЕТЊАКОВИЋ МЛАЂИ N.L.1320, 29. avgust 2014 09:24)

U mojoj firmi su laptopovi vec odavno zamenili desktopove, korisniji su dosta jer ih mozes na sastanak nosit sa sobom dok desktop ne mozes. Uzmes i7 sa 16gb memorije pa mi reci da ne moze zamenit desktop?

Za stolom imam tastaturu, mis i dva monitora koja povezem sa laptopom kad sedim i isto je kao da imam desktop.

@AleksandarCucu

pre 9 godina

Prodaja opada jer su korisnici shvatili da ne rade ništa na kompu osim gledaju YT i bleje na Fb. Za sve nas kojima je posao na kompu,tablet nikad neće biti zamena.

sašo

pre 9 godina

Kad sednete za kompjuterskim stolom,zvucnici jaki sa strane,monitor,tastara,miš,osecaj kao da ste u nekom samo svom prostoru bilo da ste na netu,filmu,igrici ili da kucate nesto u worldu.Taj osecaj nemoze tablet ili lap top da izazovu.Prodaju se manje zato sto traju i zato sto lete iako su stari.Intel r4 3gh,2g ram ddr2 i G210 1gb grafika lete na windous 7,to vam je racunar star 8godina.Kad bude skroz otkazao sledi zamena.

maki

pre 9 godina

Imam PC iz 2010. god, sa malo starijim procesorom sa 4 jezgra, 4GB RAMa i grafikom vise srednje klase. Tvrdim da ce moj PC bar jos 5 god biti aktuelan da radi najnoviji MS OS koji god tada bio, uz to i Ofis, Corel, Fotosop... u principu ono sto koristim u svakodnevnom radu. Nema igrice koja nije htela da radi ili da je seckala. O procesorima kao sto su I5 i I7 i da ne govorim, i ni jedan aktuelni tablet ne moze da mu parira. Jedino na wc solji kada citam vesti prednost ima tablet.

Dawngreeter

pre 9 godina

OVakve vesti su potpuno sumanute na isti nacin na koje su predikcije o propasti PC gaming-a pre pet i deset godina bile sumanute i sluze iskljucivo za prodaju novina i samopromociju tech pundita. PC je trenutno u istoj kategoriji kao i TV - kupi se najbolji primerak koji se moze priustiti i onda to koristis dok se ne pokvari nesto zbog cega je isplativije kupiti novi nego popravljati stari. I to je sjajno jer znaci da svako moze da priusti dobar kompjuter.

Tableti i mobilni telefoni su u razmaku od 6 meseci dobijali nove modele koji prethodne ostavljaju u prasini (sto se isto desavalo sa desktop kompjuterima devedesetih) pa je normalno da se prodaju mnogo vise od PC-a. Sto ne znaci nista, jer svako ko ima msartphone ima barem jedan, a verovatno i vise od jednog PC-a. Sada je i mobilno trziste doslo do nekog nivoa gde napredak nije vrtoglav, pa ce se i tu desiti usporenje prodaje.

I to je sve odlicno za svakoga, osim za ljude koji misle da je super zabavno dizati paniku kako ce od sutra u stan da vam ulazi policija i krade tastaturu iz ruku jer je "doba PC-a proslo".

Panoramix

pre 9 godina

Naravno kad su tableti i laptopovi su potrosna roba, ciji rokovi trajanja su sve kraci jer se posle manjih kvarova menjaju. Kupuju ih ljudi koje kompjuteri sami po sebi ne interesuju i ne zele njima da se bave.





Imam desktop racunar iz 2009. sa prvim i5. Jedino sto sam menjao je graficka, mada ni to nije bilo neophodno. Sve radi besprekorno.

...

pre 9 godina

Kiseli, imaš 4 Gb rama i 32-bitni sistem. Kel znaš uopšte da sistem onda ne može da ti koristi sav ram već samo 3? Verovatno ne znaš ali zato imaš pare za bacanje.

ja

pre 9 godina

Da, slabije se kupuju jer su dugotrajniji od laptopova i tableta. Imam PC star 12 godina, rikavanje nije ni u najavi, a kupio sam nov laptop i morao je odmah u servis. Za par meseci ističe garancija, ne dajem mu ni 5 meseci života nakon toga. O tabletu ne bih trošio reči, kupio, pa prodao posle mesec dana, neko se "usrećio" s njim. Ok, zanimljive su to igračke, ali sve ima svoje, ne mogu laptop i tablet zameniti PC.

Klej

pre 9 godina

@dusan Ocigledno nisi neko ko se bavi web dizajnom, programiranjem, pa cak ne koristis ni MS Office paket. Izgledas kao neko ko od svih prednosti racunara koristi samo pretrazivac. Pritiskanje prstom na touchpadu nikada nece moci da zamijeni precice koje mi omogucava moja dobra stara tastatura.

exstasy

pre 9 godina

Vidim da ovde imamo problem fensi vs. to radi posao!!
Mi nećemo doživeti nestanak PC mašine, to upamtite. To što nekome ne odgovara što ima monitor i stoji na stolu a pri tom radu još i zuji, pa i majmun bi da je manje dlakav ali simpatičan je i takav.
Sve te pokretne drangulije će još mnogo godina gledati u leđa starom dobrom PC sklopu, zapamtite i to.
P.S. Molim sve "stručnjake"da me popljuju pošto sam ja veliki "amater" u IT svetu

Joxa

pre 9 godina

@Ske

Nemas pojma...Kako ti mozes da poredis mac book pro koji kosta i do 2000e i obican desktop racunar koji je oko 200-300e(prosecno kuciste) a necu ni da pricam sta bi to bilo mada bi desk top racunar platio 2000 e,pa to bi jelo malu decu za uzinu,nikakav Apple ni tablet ne bi bili ni blizu...

kiseli

pre 9 godina

Imam laptop i5 na 2.5Ghz (Win 8.1) i PC i5 na 3.4Ghz (Win 7) star 4 godune, oba 32 bitna sa 4Mb RAMa, i PC vodi u svemu sa 10 razlike. PC je PC. Šta više baš se kajem što sam na laptop stavio 8.1, stalno nešto krlja i drlja u bekgraundu i zauzima dosta resursa

Phill

pre 9 godina

Jednostavno, pravi se jasnija linija između korisnika koji kompjuter koriste za surfovanje i fejsbuk i onih kojima je potrebno sredstvo za rad. Oni kojima je bitno da mogu da se fotkaju i da to odmah okače na instagram/fejsbuk, malo pročitaju vesti/nešto drugo, surfuju i slušaju muziku jednostavno neće želeti da kupe novi PC, nemaju potrebe za njim, kupiće tablet. A, ljudi kojima je posao vezan za računar, a naročito oni kojima su potrebne jake mašine, kupovaće ih i dalje, samo što je procentualno broj takvih ljudi mnooooogo manji od onih prvih.

Mladen

pre 9 godina

@dusan
Vama, koji racunar shvatate kao sredstvo za fejsbucenje, igranje i citanje vesti, PC svakako ne treba, a sto se tice ozbiljnog posla, tablet, koliko god mocan bio, nikada nece moci da zameni udobnost rada na desktop racunaru.

Ske

pre 9 godina

Nikad tableti laptopovi itd neće moći da zamene pc.
(ПАМЕТЊАКОВИЋ МЛАЂИ N.L.1320, 29. avgust 2014 09:24)

Ne lupetaj gluposti.
Kada bi samo znao koliko gresis i za sta su u 2014. sposobni "desktop replacement" laptopovi, ali pretpostavljam da nisi nikada imao priliku da kontinuirano koristis neki "high-end flagship" laptop ili MacBook Pro, pa donekle i razumem tvoj stav.
Uostalom, cifre ne lazu. Desktop racunari polako postaju stvar proslosti, pogotovo u profesionalnoj upotrebi.

Marko

pre 9 godina

Pa pada prodaja kada pc godišnje napreduje u snazi za samo 10%. I zašto bi ljudi kupovali često. Mobilni napreduju preko 50% godišnje pa se i menjaju češće iako koštaju više nego pc a pružaju manje.

dusan

pre 9 godina

To je i normalno.. ta tendencija ce se i nastaviti jel manji uredjaji postaju sve mocniji i uskoro bi jedan tablet mogao da zameni pravi PC ..kome treba jos dodatnog prostora i troska za kompjuterski sto za buku koju stvaraju i naravno prostor u sobi..Zivela tehnologija

Mladen

pre 9 godina

@dusan
Vama, koji racunar shvatate kao sredstvo za fejsbucenje, igranje i citanje vesti, PC svakako ne treba, a sto se tice ozbiljnog posla, tablet, koliko god mocan bio, nikada nece moci da zameni udobnost rada na desktop racunaru.

@AleksandarCucu

pre 9 godina

Prodaja opada jer su korisnici shvatili da ne rade ništa na kompu osim gledaju YT i bleje na Fb. Za sve nas kojima je posao na kompu,tablet nikad neće biti zamena.

Marko

pre 9 godina

Pa pada prodaja kada pc godišnje napreduje u snazi za samo 10%. I zašto bi ljudi kupovali često. Mobilni napreduju preko 50% godišnje pa se i menjaju češće iako koštaju više nego pc a pružaju manje.

maki

pre 9 godina

Imam PC iz 2010. god, sa malo starijim procesorom sa 4 jezgra, 4GB RAMa i grafikom vise srednje klase. Tvrdim da ce moj PC bar jos 5 god biti aktuelan da radi najnoviji MS OS koji god tada bio, uz to i Ofis, Corel, Fotosop... u principu ono sto koristim u svakodnevnom radu. Nema igrice koja nije htela da radi ili da je seckala. O procesorima kao sto su I5 i I7 i da ne govorim, i ni jedan aktuelni tablet ne moze da mu parira. Jedino na wc solji kada citam vesti prednost ima tablet.

Joxa

pre 9 godina

@Ske

Nemas pojma...Kako ti mozes da poredis mac book pro koji kosta i do 2000e i obican desktop racunar koji je oko 200-300e(prosecno kuciste) a necu ni da pricam sta bi to bilo mada bi desk top racunar platio 2000 e,pa to bi jelo malu decu za uzinu,nikakav Apple ni tablet ne bi bili ni blizu...

kiseli

pre 9 godina

Imam laptop i5 na 2.5Ghz (Win 8.1) i PC i5 na 3.4Ghz (Win 7) star 4 godune, oba 32 bitna sa 4Mb RAMa, i PC vodi u svemu sa 10 razlike. PC je PC. Šta više baš se kajem što sam na laptop stavio 8.1, stalno nešto krlja i drlja u bekgraundu i zauzima dosta resursa

exstasy

pre 9 godina

Vidim da ovde imamo problem fensi vs. to radi posao!!
Mi nećemo doživeti nestanak PC mašine, to upamtite. To što nekome ne odgovara što ima monitor i stoji na stolu a pri tom radu još i zuji, pa i majmun bi da je manje dlakav ali simpatičan je i takav.
Sve te pokretne drangulije će još mnogo godina gledati u leđa starom dobrom PC sklopu, zapamtite i to.
P.S. Molim sve "stručnjake"da me popljuju pošto sam ja veliki "amater" u IT svetu

Phill

pre 9 godina

Jednostavno, pravi se jasnija linija između korisnika koji kompjuter koriste za surfovanje i fejsbuk i onih kojima je potrebno sredstvo za rad. Oni kojima je bitno da mogu da se fotkaju i da to odmah okače na instagram/fejsbuk, malo pročitaju vesti/nešto drugo, surfuju i slušaju muziku jednostavno neće želeti da kupe novi PC, nemaju potrebe za njim, kupiće tablet. A, ljudi kojima je posao vezan za računar, a naročito oni kojima su potrebne jake mašine, kupovaće ih i dalje, samo što je procentualno broj takvih ljudi mnooooogo manji od onih prvih.

sašo

pre 9 godina

Kad sednete za kompjuterskim stolom,zvucnici jaki sa strane,monitor,tastara,miš,osecaj kao da ste u nekom samo svom prostoru bilo da ste na netu,filmu,igrici ili da kucate nesto u worldu.Taj osecaj nemoze tablet ili lap top da izazovu.Prodaju se manje zato sto traju i zato sto lete iako su stari.Intel r4 3gh,2g ram ddr2 i G210 1gb grafika lete na windous 7,to vam je racunar star 8godina.Kad bude skroz otkazao sledi zamena.

Klej

pre 9 godina

@dusan Ocigledno nisi neko ko se bavi web dizajnom, programiranjem, pa cak ne koristis ni MS Office paket. Izgledas kao neko ko od svih prednosti racunara koristi samo pretrazivac. Pritiskanje prstom na touchpadu nikada nece moci da zamijeni precice koje mi omogucava moja dobra stara tastatura.

ja

pre 9 godina

Da, slabije se kupuju jer su dugotrajniji od laptopova i tableta. Imam PC star 12 godina, rikavanje nije ni u najavi, a kupio sam nov laptop i morao je odmah u servis. Za par meseci ističe garancija, ne dajem mu ni 5 meseci života nakon toga. O tabletu ne bih trošio reči, kupio, pa prodao posle mesec dana, neko se "usrećio" s njim. Ok, zanimljive su to igračke, ali sve ima svoje, ne mogu laptop i tablet zameniti PC.

Lale

pre 9 godina

@Ske, 29. avgust 2014 10:42

Au prijatelju, sa takvim stavom vidi se da nisi nikada prisao profesionalnoj uporebi PC-ja. Mozda i gresim, da li bi mogao da mi preporucis neki "desktop replacement" ili tablet sa ekranom 27"?

Dawngreeter

pre 9 godina

OVakve vesti su potpuno sumanute na isti nacin na koje su predikcije o propasti PC gaming-a pre pet i deset godina bile sumanute i sluze iskljucivo za prodaju novina i samopromociju tech pundita. PC je trenutno u istoj kategoriji kao i TV - kupi se najbolji primerak koji se moze priustiti i onda to koristis dok se ne pokvari nesto zbog cega je isplativije kupiti novi nego popravljati stari. I to je sjajno jer znaci da svako moze da priusti dobar kompjuter.

Tableti i mobilni telefoni su u razmaku od 6 meseci dobijali nove modele koji prethodne ostavljaju u prasini (sto se isto desavalo sa desktop kompjuterima devedesetih) pa je normalno da se prodaju mnogo vise od PC-a. Sto ne znaci nista, jer svako ko ima msartphone ima barem jedan, a verovatno i vise od jednog PC-a. Sada je i mobilno trziste doslo do nekog nivoa gde napredak nije vrtoglav, pa ce se i tu desiti usporenje prodaje.

I to je sve odlicno za svakoga, osim za ljude koji misle da je super zabavno dizati paniku kako ce od sutra u stan da vam ulazi policija i krade tastaturu iz ruku jer je "doba PC-a proslo".

Panoramix

pre 9 godina

Naravno kad su tableti i laptopovi su potrosna roba, ciji rokovi trajanja su sve kraci jer se posle manjih kvarova menjaju. Kupuju ih ljudi koje kompjuteri sami po sebi ne interesuju i ne zele njima da se bave.





Imam desktop racunar iz 2009. sa prvim i5. Jedino sto sam menjao je graficka, mada ni to nije bilo neophodno. Sve radi besprekorno.

Washington

pre 9 godina

Nikad tableti laptopovi itd neće moći da zamene pc.
(ПАМЕТЊАКОВИЋ МЛАЂИ N.L.1320, 29. avgust 2014 09:24)

U mojoj firmi su laptopovi vec odavno zamenili desktopove, korisniji su dosta jer ih mozes na sastanak nosit sa sobom dok desktop ne mozes. Uzmes i7 sa 16gb memorije pa mi reci da ne moze zamenit desktop?

Za stolom imam tastaturu, mis i dva monitora koja povezem sa laptopom kad sedim i isto je kao da imam desktop.

zoran1965

pre 9 godina

kada na tablet ili fablet bude mogao da se kači monitor, tastatura, zvučnici već mogu onda može da se kaže da je komecrijalni Pc mrtav.

Stevan

pre 9 godina

Sve, ali kad cujem nekog genija kom je vrhunac racunara MacBook od 2.000 evra cije komponente pri tom ne vrede ni pola, okrene mi se stomak 3x.

Cosmo®

pre 9 godina

Imam stvarno solidan lap i7 , 8GB rama , SSD ali rekao sam nikad vise ,meni licno treba masina koju mogu ja da budzim kako hocu... Uskoro se selim u novi stan pa onda pada jedan ozbiljan desktop upgrade :) Za power usera desktop nikad nece nestati.

...

pre 9 godina

Kiseli, imaš 4 Gb rama i 32-bitni sistem. Kel znaš uopšte da sistem onda ne može da ti koristi sav ram već samo 3? Verovatno ne znaš ali zato imaš pare za bacanje.

Ske

pre 9 godina

Nikad tableti laptopovi itd neće moći da zamene pc.
(ПАМЕТЊАКОВИЋ МЛАЂИ N.L.1320, 29. avgust 2014 09:24)

Ne lupetaj gluposti.
Kada bi samo znao koliko gresis i za sta su u 2014. sposobni "desktop replacement" laptopovi, ali pretpostavljam da nisi nikada imao priliku da kontinuirano koristis neki "high-end flagship" laptop ili MacBook Pro, pa donekle i razumem tvoj stav.
Uostalom, cifre ne lazu. Desktop racunari polako postaju stvar proslosti, pogotovo u profesionalnoj upotrebi.

pajser

pre 9 godina

PC je institucija .Ne kapiram svrhu tableta nikad mi nisu bili jasni likovi koji to vuku sa sobom sem sto je in i fancy.Poslovni ljudi rade na lap topu i desktopu.Gejmeri su uglavnom na desktopu nisu na tabletu .A tabletomani su klasicni korisnici vibera i facebooka. Sminkeri po tablet u kafic , poziranje obavezno na fb dok pijete kafu da vam slucajno neki ozbiljniji trac ne promakne .

doktor

pre 9 godina

Posedujem HTC M8 (ranije imao Apple), android tablet, dobar Samsung laptop, 2x mp3 player kad sam na sportu, Kindle za e-knjige, pun paket kablovske HBO itd za filmove, i naravno desktop. Gledajući po kući shvatam da je svaka utičnica popunjena, svuda gore led diode, a ne pročitane (prave) knjige mi se gomilaju na radnom stolu. Neprimetno tokom godina postajemo robovi gedžeta. Resio sam da pojednostavim stvar i naravno DESKTOP ostaje kao centralni hab i jaka igračka konzola. Desktop ce uvek imati svoje mesto, kao radni kompjuter ili jako gejmersko mesto.
(ne zameriti molim sto sam odlutao malo od teme, kome je nepodnošljivo neka mi lupi minus :)

kontrapunkt

pre 9 godina

Uzmite pa kodirajte program od nekoliko hiljada redova na tabletu ili telefonu. Ili projektujte zgradu. Ili montirajte film. Ili igrajte najpopularnije igre (mislim da prave igre, ne na igrice sa kuglicama i sl). Drugim rečima, tableti i laptopovi su bolji za konzumaciju sadržaja dok su za njegovu kreaciju desktop računari nezamenljivi i sada i ubuduće. Ono što se danas dešava jeste da su se korisnici podelili u razne klase u zavisnosti od potreba, pa se prema tome i opredeljuju za uređaj. Deplasirano je upoređivati PC, laptop, tablet i telefon jer je to neuporedivo. Svaki od ovih uređaja polako dobija svoju trajnu namenu i nijedan neće zameniti onaj drugi. Ako na putu hoću da čitam elektronsku knjigu ne mogu vući računar i monitor sa sobom, tu je tablet. Ali ako trebam da projektujem i održavam računarsku mrežu od par desetina računara (što mi je posao), pomisao da to radim na tabletu, čak i da hoću je iluzorna.

Zoki

pre 9 godina

Ove statistike govore o prodaji novih računara, a ne o zastupljenosti desktopa kao takvog. Činjenica je da je dobar broj desktop računara zamenjen sa laptop računarima, koji se pri tome često koriste sa vanjskom tastaturom, monitorom i mišem. To je u stvari koncept koji je prisutan već jako dugo, ali je sa padom cena laptopa postao dostupan većem broju ljudi. Prvi put dobio takvu konfiguraciju sa docking stationom još 1999, ali je to koštalo skoro $5000. Godine 2005. je ista stvar koštala dva puta manje. Danas ljudi mogu da naprave nešto slično za 750 dolara. Sigurno je da je padao kvalitet, ali to je već druga priča.

Međutim, ne bih se složio da će generalno broj desktopa dalje opadati. Onaj ko je hteo da zameni desktop laptopom to je već učinio. Postoje poslovi gde upotreba laptopa jednostavno nema smisla. Desktop se transformiše po formi, sve je više malih kućišta (small form factor, ultra small form factor...), jer zauzimaju manje prostora. isto se odnosi i na "all in one" računare, ljudi neće da se sapliću sa kablovima i sede za pretrpanim stolovima.
Događa se nešto drugo, a to je da je životni ciklus računara produžen, a značaj desktopa kao takvog smanjen. Pre 5-10 godina, gubitak računara u kompaniji je bila katastrofa. Danas više nije, novi se osposobi za pola sata i radnik nastavi više-manje tamo gde je stao. Takođe, nekada ste morali da menjate računar svake 2-4 godine radi performansi. Danas ljudi bez problema koriste 6 godina stare mašine.

aaaaa

pre 9 godina

nikada nista nece zameniti pc!!! sve ovo danas, laptopovi, tableti, telefoni su samo produzena ruka pc kompjutera, nesto sto cete da koristite uz put kad niste kuci!! jer za 850 eura koliko kosta iphone nov kad izadje, vi kupite zver sa 24 incnim monitorom, i to da vam traje narednih 4 do 5 godina za sve zivo moguce, bolja igrivost nego na sony ps4, bolja poslovna upotrebljivost, o surfovanju netom da ne poredimo, sve ostalo je smesno, ali bukvalno!!

Aleksandar

pre 9 godina

Tesko da ce mi laptop ili tablet zameniti PC u skorije vreme. PC je dugovecniji pa se retko kad menja. Moze da sluzi i po 10 godina. Retko koji laptop je u stanju da to izvede. Realno gledano, za 40k dinara mozes da kupis PC, za 90% potreba, dok laptop je smesno i gledati za te pare. Ali, svaka roba ima svog kupca.

Q

pre 9 godina

PC je PC. Cak sam tri komada povezao preko UTP kabla da idu na net, a ne preko wireless-a. To je ostavljeno za mobilni. Jbg, old school. :)

nikola

pre 9 godina

prvo neko pominje i poredi snagu lap topa i desktop racunara, to nikada nece biti uporedivo, prvenstveno sto ce desktop uvek biti jeftiniji, drugo sto su komponente vece a samim tim i daleko u realnosti snaznije i imaju mnogo bolje hladjenje sto obezbedjuje znacajno duzi rad, a o monitoru ne treba trositi reci, dajem primer, neki solidan lap top vredan pomena, tesko moze ispod 1000 eura da se uzme, sve ovo od 400 500 eura je manje vise za fejsbuk, a to mozete i na telefonu, tako da je to nebitno, za 1000 eura uzmete vrhunski monitor tipa 27 inca za 300 eura i za 700 eura kuciste koje ce vam trajati 5 godina za najnovije igre, a bukvalno za sve, o poslovnoj upotrebljivosti da ne govorimo, upotrebljivosti neta, itd.. jednostavno neuporedivo!!

dusan

pre 9 godina

To je i normalno.. ta tendencija ce se i nastaviti jel manji uredjaji postaju sve mocniji i uskoro bi jedan tablet mogao da zameni pravi PC ..kome treba jos dodatnog prostora i troska za kompjuterski sto za buku koju stvaraju i naravno prostor u sobi..Zivela tehnologija

Mustafa

pre 9 godina

Naride kompjuter ke kompjuter, shvatite to vec jednom, a telefoncici i tabletice, to je napravljeno za poslovne ljude koji zive od te tehnoligije da bi im olaksalo posao. Da su telefoni i tablete bolji od kompova onda bi se kompovi popravljali uz pomoc njih, a ne obrnuto. Druga je stvar sto nasem coveku treba sve da ima a 100% idu samo na FB i nista vise. Shvatite vec jednom da kompjuter, telefon, tabletice ne mogu nikad da se mere.

imanease

pre 9 godina

Briga me sta je unutra i kako vi to zovete, sve dok ima veliki monitor, veliku tastaturu, i konfiguraciju koja je zavrsava moje potrebe. Za sada to radi samo desktop (i poneki laptop koji je veliki kao desktop).

Ako izmisle tablet sa ekranom na odmotavanje od bar 19", tastaturom koja ima fizicke tipke, i da je otvoren operativni sistem (a ne da sam apple/microsoft/amazon-ova kucka), onda cu da ga koristim. Do tada cu radije da trpim neudobnost kablova i velike kutije.

Malone

pre 9 godina

Uzeo sam i tablet da mi bude lakse da citam dok putujem ili kada nisam kuci gde mi je kutija. Super mi je i u sobi, za gledanje filmova, citanje prezentacija i knjiga jer ne moram po ceo dan da sedim. Sedenje u prevozu, pa na faksu, pa jos i kuci za kutijom zbog obicnih stvari bi bilo previse.

velika crna kutija

pre 9 godina

Danas je posle duge i teške bolesti definitivno preminula moja matična ploča iz 2006, slava joj! Zurim u laptop i to me čini veoma nezadovoljnim ali panično tražim novu matičnu i analiziram sa kojom grafičkom i procesorom da je uparim. Na laptop uopšte ne računam i pored toga sto je bio "high end" model ali ja bez desktopa jednostavno ne mogu. Laptop je i kupljen na teški nagovor "naprednih i profi korisnika" koji su me ubedjivali da desktop za par godine više neće postojati a ja bio naivan pa poverovao. Možda sam staromodan a možda sam i navikao ne znam ali jedva čekam da osposobim desktop. Tablet uzmem u ruke samo kada mi dete prijavi da se ispraznio od igranja. Tablet je kupljen detetu kao igračka i nikada ga nisam ni posmatrao drugačije. Smartfon imam samo zbog GPS-a pošto mi je fabrička navigacija u automobilu bila preskupa za doplatu. Nisam napredan ni profesionalni korisnik govorim sa aspekta običnog čoveka. Da mi je posao u IT-ju sigurno bih koristio manje mobilne računare. Desktop mi zaista nešto znači sve ostalo može i ne mora. Samo sa njim se osećam komotno i komforno u radu ali dobro je imati o ostale uredjaje kao zamenske u slučaju kvara na desktopu kao ja sada:)

Nikad ne reci nikad

pre 9 godina

Sto volim ovakve komentare tipa pametnjakovic najmladji "Nikada nece ovo, nikada nece ono..." Ja sam jos prosle godine poslao desktop u penziju jer sve sto mi treba radim na tabletu (komuniciram, surfujem, uredjujem stranice, programiram, administriram servere daljinski preko SSH!) a igrice igram na play stationu, filmove gledam na smart TV-u, muziku slusam na Hi-Fi stereo uredjaju... Donekle je i normalno je da u Srbiji zastupljen tako konzervativan stav jer su ljudi u Srbiji obicni bednici, kasne citav vek za svetom jer nemaju para ni za pola ovoga sto sam nabrojao. Ali najgore je sto oni toga nisu ni svesni jer im ovaj slobodni radikal ispija mozak danonocno na slamku.

dzoni

pre 9 godina

Zato sto nemaju potrebe da kupuju..imam 2 masine dekstop i laptop koje sam obe kupio jos 2009 godine tj pre 5 godina..desktop quad core phenom X4 8 gb rama ..sve leti ,promenio sam samo graficku i ubacio ati 280X ..sve i najzahtevnije igre cepaju na najvisim detaljima...nista nema da secka.
Laptop Toshiba Qosmio ..dual core intel 2.54 ghz ..isto samo ram dodat sa 4gb na 8 gb ..grafika geforce 7800m ..isto sve radi extra brzo..podize sedmicu za 10 sekundi ..cak i najnovije igre rade sa srednjim detaljima.
A moj laptop ima FULL HD rezoluciju 1920*1080 a vidim 99% laptopova koje danas 2014 prodaju ima obicnu HD rezoluciju tj 1366*760 i zasto bi ja menjao moj laptop..ne vidim jedan jedini razlog.
Tableti se sad vise prodaju jer ih ljudi nemaju..i ja sam kupio par tableta dok nisam kupio neki koji me zadovoljava i to je to..nemam nameru opet da kupujem jer mi ovaj sto imam dobar.
Tablet nije los za citanje vesti npr b92 ili flipboard ali za skoro sve drugo je maltretiranje u odnosu na laptop i desktop...pa cak i taj facebook mi je lakse i mnogo brze da kucam na laptopu nego na virtuelnoj tastaturi tableta.

cheda

pre 9 godina

Slazem se sa mnogima da tablet ne moze ni priblizno da zameni pc, ipak je to spravica za surfovanje i igranje. No medjutim mislim da laptop u velikoj meri moze da zameni pc ukoliko niste gamer. Izdvojite malo vecu sumu novca i dobicete odlican laptop sa i7 procesorom, 8 giga rama i cak dosta dobrom grafikom da se nekad i poigrate. Meni racunar treba za web development uglavnom, office svakodnevno, takodne neophodno mi je da mi racunar bude mobilan. Kada sam kod kuce, nista ne gubim u odnosu na pc osim nesto sitno performansi. Nakacim ma laptop monitor, bezicnu tastaturu i misa i bukvalno imam dekstop okruzenje. Dobro treba razmisliti o ovakvom resenju koje se danas primenjuje u dosta firmi. Sve do podrazumeva da planorate da izdvojite oko 70k za laptop, na onim od 30k mozete samo da surfujete, i to sa dosta stucanja. Nadam se da sam nekom pomogao da razresi dileme. Poz svima

Che

pre 9 godina

Probajte photoshop na tabletu :D
(rino, 29. avgust 2014 13:47)

radi sasvim solidno.Za profesionalnu upotrebu nije, ali za 90% potreba korisnika ok.

kada na tablet ili fablet bude mogao da se kači monitor, tastatura, zvučnici već mogu onda može da se kaže da je komecrijalni Pc mrtav.
(zoran1965, 29. avgust 2014 13:01)

moze ali je neprakticno.

inace sve vise se razijaju hibridi tablet/laptop koji bi trebalo da budu buducnost.Medjutim i dalje su snage prosecnog laptopa, a po velikoj ceni.
Za pc nema jos zime, jer se oni kupuju na duze staze i lako se "budze", samim tim nema potrebe menjati ih svake dve-tri godine, kupujes samo bolje komponente.

Zoki

pre 9 godina

Na poslednjih nekoliko IT konferencija na kojima sam bio, samo po dva tri laptopa su bila u krilu nekog od "poslovnih" ljudi, uglavnom stare generacije.Dominiraju tableti, prezentacije mnogi rade i preko taba i preko smartfona.Ko ce da vuce dve tri kile skalamerije, nije vise 2008.
(Sale, 30. avgust 2014 09:49)

IT konferencije nisu baš tipično mesto gde se viđaju poslovni ljudi :) Tablet je savršen za prezentaciju, lokalne sastanke, pa i za kratka poslovna putovanja. Za sve preko 2 dana, ipak nosim laptop umesto tableta.

Sale

pre 9 godina

Poslovni ljudi rade na lap topu i desktopu.Gejmeri su uglavnom na desktopu nisu na tabletu .A tabletomani su klasicni korisnici vibera i facebooka. Sminkeri po tablet u kafic , poziranje obavezno na fb dok pijete kafu da vam slucajno neki ozbiljniji trac ne promakne .
(pajser, 30. avgust 2014 04:51)

Na poslednjih nekoliko IT konferencija na kojima sam bio, samo po dva tri laptopa su bila u krilu nekog od "poslovnih" ljudi, uglavnom stare generacije.Dominiraju tableti, prezentacije mnogi rade i preko taba i preko smartfona.Ko ce da vuce dve tri kile skalamerije, nije vise 2008.

Ske

pre 9 godina

Sve, ali kad cujem nekog genija kom je vrhunac racunara MacBook od 2.000 evra cije komponente pri tom ne vrede ni pola, okrene mi se stomak 3x.
(Stevan, 29. avgust 2014 17:49)

Sve sve, ali kad cujem "profesionalca genija" koji ne moze da obrne i kom je 2.000 EURA puno da ulozi u sopstvenu opremu, kako god se ona zvala, okrene mi se stomak tri puta.

Vladimir

pre 9 godina

Aleksandar
Sramota za tebe jeste da izjavis da za 40.000,00 nema dobar laptop. Ima druze, ima koliko hoces dobrih laptop masina za taj novac.

Aleksandar

pre 9 godina

U odbrani Desktop masina u kucnim uslovima ucestvuju najvise gejmeri.Ima opasnih laptop masina i za tu svrhu,samo su mnogo skupi i samim tim nedostizni pomenutoj populaciji.Za prosecnog korisnika laptop je pravi izbor,cak i onaj jeftiniji.Posto se profesionalno bavim odrzavanjem racunara i mreza srecem raznorazne korisnike i vidim koliko malo resursa na racunarima se koristi,a koliko se para baca na predimenzionisane masine.Uvek je rezon bio da se kupi jaca masina,pa si miran ne znam koliko godina.Mislim da taj taj rezon logican samo za gejmere.Kad samo pogledate koliko se godisnje para tu baci na upgrade-ove hardvera sacuvaj boze,i to samo da bi se igrali.Volim i ja ponekad da se poigram samo sto bi moj izbor pre bila neka dobra konzola,a ima stvarno vrhunskih.Desktop u kuci ne volim iz cisto higijenskih razloga.Obicno su zabaceni negde ispod pisaceg stola u decijim sobama a iza kucista samo sto pecurke ne nicu.I to je tako u 99 posto slucajeva koje sam video da se ne lazemo.Kada otvorim neko kuciste po komsiluku,ljudi se hvataju za glavu koliko je prljavo i sta drze uglavnom kod deteta u sobi.Sto se tableta tice,to mi je neprevazidjena stvar pogotovo za WC,stvarcica za zabavu i tako je treba posmatrati.Moze da ponekad posluzi i za posao ali ipak ogranicenog dejstva.Verujem da ce u buducnosti rasti poslovna primena tableta,a to zavisi pre svega od aplikacija.Razmislite zasto vam treba i tako izaberite uredjaj koji cete kupiti.Na taj nacin mozete ustedeti dosta novca.Pozdrav

Ske

pre 9 godina

Vidim da sam vas potkacio komentarom pa hajde da krenemo redom.

@mikelo: pa laptopovi su takodje pc.
- Ne nuzno @mikelo. Nisu svi laptovi PC.
---
@Joxa: Kako ti mozes da poredis mac book pro koji kosta i do 2000e i obican desktop racunar koji je oko 200-300e(prosecno kuciste) a necu ni da pricam sta bi to bilo mada bi desk top racunar platio 2000 e,pa to bi jelo malu decu za uzinu,nikakav Apple ni tablet ne bi bili ni blizu...
- Ja ne poredim babe i zabe, a ti uzmi pogledaj neki benchmark test Mac Vs PC konfiguracija u istom ili slicnom cenovnom rangu.
---
@Lale: Au prijatelju, sa takvim stavom vidi se da nisi nikada prisao profesionalnoj uporebi PC-ja. Mozda i gresim, da li bi mogao da mi preporucis neki "desktop replacement" ili tablet sa ekranom 27"?
- @Lale, prijatelju, ja ti pricam iz iskustva, iz profesionalnog rada u kojem koristim racunare svakog moguceg tipa. Ako bas hoces, u daisy chainu na MBPr mozes da prikacis preko 15 monitora od 27"
Ako ti je takav laptop skup, onda brate promeni zanimanje jer tvoja profesionalna upotreba PC-a ti ocigledno ne donosi onoliko para koliko bi trebalo. I sto se tice profesionalne upotrebe... ovde ja radim prijatelju http://theindependants.org/wp-content/uploads/2013/11/Hubud5-THEINDEPENDANTS-1000x750.jpg
A ti?

neko

pre 9 godina

Malo mi je sva ova prica marketinska i prenaduvana. Aktivno se bavim projektovanjem masina i alata, te su mi osnovni alati solid works,catia i inventor. Iako se radi o zahtjevnim programima koji zauzimaju 5+GB memorije na HD i graficki su problematicni, sav posao bez problema odradjujem na laptopu sa celeronom dualcore 1,8 sa 2GB RAM. Ogranicavajuci faktor je ekran,te stoga kuci imam pc sa 24 inca, kao i na poslu, te malo jace masinice,cisto kad moram da radim sa step fajlovima koji malo vise rasturaju racunar. Neko je pomenuo modeliranje na tabletu...ako je mislio na ovo kojim se ja bavim, samo bih se nasmijao,grohotom!

Iskustvo uci

pre 9 godina

Nisam precizirao, odnosi se na Photoshop. Manga studio radi lepo. Tabletu ce se obradovati i modelari. Vreme donosi svoje, navici cete se brzo. Lakse je raditi na tabletu. A i sve mislim da ce vam supruge dozvoliti da im skalamerije unistavaju duhovni mir i ruze skladan namestaj.

iMac

pre 9 godina

PC konstantno pada, Mac konstantno raste. Izgleda da su se ljudi konacno prizvali pameti. Osim ovih u Srbiji naravno. Kod nas ljudi nemaju pare da kupe Mac, pa pljuju po onome sto nikada nisu ni probali.

neutralni felsh

pre 9 godina

desktop pc je odlican za home multimedia center, pristojnu bazu podataka i uzgredni back up sistem. pa upario ga sa monitorom ili big tv, bio tzv gejmer ili ne, desktop u raznim formama ce dogledno imati ciljnu grupu i siguran postotak trzista.

djokica

pre 9 godina

Dok god ima sirotinje koja ne moze da priusti kvalitetan hign-end lap-top postojace i desktopovi.Ako izuzmemeo nekih 5% ljudi kojima je neophodan desktop zbog posla,prevashodno zbog velicine ekrana svi ostali koji kupuju desktopove kupuju ih iz razloga sto za mnogo manje para mogu dobiti solidnu masinu nego kad bi kupili lap-top.Kad bi imali para da kupe high-end lap-top niko od njih ne bi kupio desktop ali para nemaju pa kupuju desktopove.

Vladimir

pre 9 godina

Joxa
A bre covece, pa imas i nov lap top za 30.000,00 sa odlicnim performansama. I sa takvim lap topom sta ce mi desktop racunar koji zauzima vise prostora!!

bice bolje

pre 9 godina

Imam desktop, tablet i smartfon treba reci da su male spravice u debeloj prednosti, vecina korisnika ne radi u oficu ne projektuje ne programira i nisu hardkor gejmeri. Vecini kompjuter sluzi da surfuje netom pregleda postu i odigra neku kezual igru. A tableti i smartfonivi su idealni za to, i pravi personalni kmpjuteri. PC nikad nece izumreti posto ce uvek biti temelj za svaki ozbiljniji posao i multimedijalni centar u kuci. A laptopovi su promasen koncept od samog starta i mislim da ce nestati u ovakvoj formi kakvi su danas, verovatno da ce doci do neke simbioze lap topa i tableta kao Surface pro i slicni koncepti.

Maks

pre 9 godina

@ (sašo, 29. avgust 2014 13:02)

Na laptop isto tako mogu da se povežu i dodatni monitor i dodatni zvučnici i tastatura i miš.

Laptopovi obično imaju bar jedan port na koji može da se poveže dodatni monitor.

Na neke laptopove može da se poveže i više od jednog dodatnog monitora (ako imaju više portova na koje monitori mogu da se povežu ili ako imaju Thunderbolt koji omogućava da se poveže više od jednog monitora preko jednog kabla... Thunderbolt monitori mogu da povežu u "Daisy Chain", to jest jedan na drugi da budu povezani, a samo prvi monitor da bude direktno povezan na laptop jednim kablom, dok za monitore koji nemaju Thunderbolt može da se koristi kao neki hub koji se povezuje na Thunderbolt ako neko neće da svaki monitor posebnim kablom povezuje direktno na laptop).

Imaš na YouTube klipove u kojima ljudi pokazuju kako koriste MacBook Pro povezan i na tri dodatna monitora (znači, ukupno 4 ekrana ako računamo i ekran laptopa)... evo ti jedan klip: http://www.youtube.com/watch?v=P_Ct3nzQg4w

Na MacBook Pro je moguće povezivati i PCIe kartice (kao za desktop) preko Thunderbolta (postoje kućišta za PCIe kartice koja imaju Thunderbolt)... evo pogledaj ovo: http://www.youtube.com/watch?v=UYybe7QpAaQ

Iskustvo uci

pre 9 godina

Sve vizuelne stvari je brze odraditi na tabletu. Zato ne lupetajte. Da, probao sam photoshop na tabletu. Malo zeza sto na njemu ne radu pinch to zoom, ali ima zato navigator. I to je lakse od koriscenja tastature. U poverenju, cujem da pinch to zoom jos uvek ne radi ni na Surface 3.

Milosav

pre 9 godina

Donekle je i normalno je da u Srbiji zastupljen tako konzervativan stav jer su ljudi u Srbiji obicni bednici, kasne citav vek za svetom jer nemaju para ni za pola ovoga sto sam nabrojao. Ali najgore je sto oni toga nisu ni svesni jer im ovaj slobodni radikal ispija mozak danonocno na slamku.
(Nikad ne reci nikad, 29. avgust 2014 16:06)

Sinovac procitaj sta si napisao pre nego sto ikoga nazoves "bednikom"

Ske

pre 9 godina

@Bice bolje
Ne bih se bas u potpunosti slozio sa tobom.
Za stoni PC se opredeljuju firme i freelanceri kojima mobilnost nije bitna i racunar i dalje stoji zakucan u kancelariji ili kuci. Takodje, uvek je i jeftinije resenje sto opet dolazi do izrazaja u siromasnijim krajevima kao sto je nasa zemlja. Multimedijalni centar u svetu danas vise nije racunar. U Srbiji... jeste, ali i to ce da se promeni vremenom. Imam poprilcno dobar stoni racunar (koji vise skuplja prasinu nego sto zaista radi neki posao) ali koristim Apple TV za sve sto ima veze sa multimedijom. Za posao iskljucivo laptop.
I na tom laptopu svakodnevno trci najmanje 4 virtuelne masine, jedan IDE, php-unit server, selenium web driver (veoma zahtevan hardverski, pogotovo na ramu kada radi u VM-u) i sve radi glatko, bez ikakve potrebe za stonim racunarom. Cak ni ventilatore ne pali, tako da ne mislim da ce laptopovi nestati u ovakvoj formi kakvi su sada. Pogotovo high end laptopovi
Mozda oni u niskom cenovnom rangu sto moras da cekas pola sata da ti otvori Firefox, a kamoli da tera sve gore nabrojano... to moze sutra da nestane ako mene pitas.
Surface koncept je po mom misljenju dobra ideja, mada u ovoj formi je to jos uvek ili komplikovani laptop, ili vrlo veliki tablet.

Ske

pre 9 godina

Nikad tableti laptopovi itd neće moći da zamene pc.
(ПАМЕТЊАКОВИЋ МЛАЂИ N.L.1320, 29. avgust 2014 09:24)

Ne lupetaj gluposti.
Kada bi samo znao koliko gresis i za sta su u 2014. sposobni "desktop replacement" laptopovi, ali pretpostavljam da nisi nikada imao priliku da kontinuirano koristis neki "high-end flagship" laptop ili MacBook Pro, pa donekle i razumem tvoj stav.
Uostalom, cifre ne lazu. Desktop racunari polako postaju stvar proslosti, pogotovo u profesionalnoj upotrebi.

dusan

pre 9 godina

To je i normalno.. ta tendencija ce se i nastaviti jel manji uredjaji postaju sve mocniji i uskoro bi jedan tablet mogao da zameni pravi PC ..kome treba jos dodatnog prostora i troska za kompjuterski sto za buku koju stvaraju i naravno prostor u sobi..Zivela tehnologija

Washington

pre 9 godina

Nikad tableti laptopovi itd neće moći da zamene pc.
(ПАМЕТЊАКОВИЋ МЛАЂИ N.L.1320, 29. avgust 2014 09:24)

U mojoj firmi su laptopovi vec odavno zamenili desktopove, korisniji su dosta jer ih mozes na sastanak nosit sa sobom dok desktop ne mozes. Uzmes i7 sa 16gb memorije pa mi reci da ne moze zamenit desktop?

Za stolom imam tastaturu, mis i dva monitora koja povezem sa laptopom kad sedim i isto je kao da imam desktop.

Nikad ne reci nikad

pre 9 godina

Sto volim ovakve komentare tipa pametnjakovic najmladji "Nikada nece ovo, nikada nece ono..." Ja sam jos prosle godine poslao desktop u penziju jer sve sto mi treba radim na tabletu (komuniciram, surfujem, uredjujem stranice, programiram, administriram servere daljinski preko SSH!) a igrice igram na play stationu, filmove gledam na smart TV-u, muziku slusam na Hi-Fi stereo uredjaju... Donekle je i normalno je da u Srbiji zastupljen tako konzervativan stav jer su ljudi u Srbiji obicni bednici, kasne citav vek za svetom jer nemaju para ni za pola ovoga sto sam nabrojao. Ali najgore je sto oni toga nisu ni svesni jer im ovaj slobodni radikal ispija mozak danonocno na slamku.

Iskustvo uci

pre 9 godina

Sve vizuelne stvari je brze odraditi na tabletu. Zato ne lupetajte. Da, probao sam photoshop na tabletu. Malo zeza sto na njemu ne radu pinch to zoom, ali ima zato navigator. I to je lakse od koriscenja tastature. U poverenju, cujem da pinch to zoom jos uvek ne radi ni na Surface 3.

kiseli

pre 9 godina

Imam laptop i5 na 2.5Ghz (Win 8.1) i PC i5 na 3.4Ghz (Win 7) star 4 godune, oba 32 bitna sa 4Mb RAMa, i PC vodi u svemu sa 10 razlike. PC je PC. Šta više baš se kajem što sam na laptop stavio 8.1, stalno nešto krlja i drlja u bekgraundu i zauzima dosta resursa

iMac

pre 9 godina

PC konstantno pada, Mac konstantno raste. Izgleda da su se ljudi konacno prizvali pameti. Osim ovih u Srbiji naravno. Kod nas ljudi nemaju pare da kupe Mac, pa pljuju po onome sto nikada nisu ni probali.

...

pre 9 godina

Kiseli, imaš 4 Gb rama i 32-bitni sistem. Kel znaš uopšte da sistem onda ne može da ti koristi sav ram već samo 3? Verovatno ne znaš ali zato imaš pare za bacanje.

djokica

pre 9 godina

Dok god ima sirotinje koja ne moze da priusti kvalitetan hign-end lap-top postojace i desktopovi.Ako izuzmemeo nekih 5% ljudi kojima je neophodan desktop zbog posla,prevashodno zbog velicine ekrana svi ostali koji kupuju desktopove kupuju ih iz razloga sto za mnogo manje para mogu dobiti solidnu masinu nego kad bi kupili lap-top.Kad bi imali para da kupe high-end lap-top niko od njih ne bi kupio desktop ali para nemaju pa kupuju desktopove.

Ske

pre 9 godina

Sve, ali kad cujem nekog genija kom je vrhunac racunara MacBook od 2.000 evra cije komponente pri tom ne vrede ni pola, okrene mi se stomak 3x.
(Stevan, 29. avgust 2014 17:49)

Sve sve, ali kad cujem "profesionalca genija" koji ne moze da obrne i kom je 2.000 EURA puno da ulozi u sopstvenu opremu, kako god se ona zvala, okrene mi se stomak tri puta.

Iskustvo uci

pre 9 godina

Nisam precizirao, odnosi se na Photoshop. Manga studio radi lepo. Tabletu ce se obradovati i modelari. Vreme donosi svoje, navici cete se brzo. Lakse je raditi na tabletu. A i sve mislim da ce vam supruge dozvoliti da im skalamerije unistavaju duhovni mir i ruze skladan namestaj.

Sale

pre 9 godina

Poslovni ljudi rade na lap topu i desktopu.Gejmeri su uglavnom na desktopu nisu na tabletu .A tabletomani su klasicni korisnici vibera i facebooka. Sminkeri po tablet u kafic , poziranje obavezno na fb dok pijete kafu da vam slucajno neki ozbiljniji trac ne promakne .
(pajser, 30. avgust 2014 04:51)

Na poslednjih nekoliko IT konferencija na kojima sam bio, samo po dva tri laptopa su bila u krilu nekog od "poslovnih" ljudi, uglavnom stare generacije.Dominiraju tableti, prezentacije mnogi rade i preko taba i preko smartfona.Ko ce da vuce dve tri kile skalamerije, nije vise 2008.

Ske

pre 9 godina

Vidim da sam vas potkacio komentarom pa hajde da krenemo redom.

@mikelo: pa laptopovi su takodje pc.
- Ne nuzno @mikelo. Nisu svi laptovi PC.
---
@Joxa: Kako ti mozes da poredis mac book pro koji kosta i do 2000e i obican desktop racunar koji je oko 200-300e(prosecno kuciste) a necu ni da pricam sta bi to bilo mada bi desk top racunar platio 2000 e,pa to bi jelo malu decu za uzinu,nikakav Apple ni tablet ne bi bili ni blizu...
- Ja ne poredim babe i zabe, a ti uzmi pogledaj neki benchmark test Mac Vs PC konfiguracija u istom ili slicnom cenovnom rangu.
---
@Lale: Au prijatelju, sa takvim stavom vidi se da nisi nikada prisao profesionalnoj uporebi PC-ja. Mozda i gresim, da li bi mogao da mi preporucis neki "desktop replacement" ili tablet sa ekranom 27"?
- @Lale, prijatelju, ja ti pricam iz iskustva, iz profesionalnog rada u kojem koristim racunare svakog moguceg tipa. Ako bas hoces, u daisy chainu na MBPr mozes da prikacis preko 15 monitora od 27"
Ako ti je takav laptop skup, onda brate promeni zanimanje jer tvoja profesionalna upotreba PC-a ti ocigledno ne donosi onoliko para koliko bi trebalo. I sto se tice profesionalne upotrebe... ovde ja radim prijatelju http://theindependants.org/wp-content/uploads/2013/11/Hubud5-THEINDEPENDANTS-1000x750.jpg
A ti?

Vladimir

pre 9 godina

Joxa
A bre covece, pa imas i nov lap top za 30.000,00 sa odlicnim performansama. I sa takvim lap topom sta ce mi desktop racunar koji zauzima vise prostora!!

Maks

pre 9 godina

@ (sašo, 29. avgust 2014 13:02)

Na laptop isto tako mogu da se povežu i dodatni monitor i dodatni zvučnici i tastatura i miš.

Laptopovi obično imaju bar jedan port na koji može da se poveže dodatni monitor.

Na neke laptopove može da se poveže i više od jednog dodatnog monitora (ako imaju više portova na koje monitori mogu da se povežu ili ako imaju Thunderbolt koji omogućava da se poveže više od jednog monitora preko jednog kabla... Thunderbolt monitori mogu da povežu u "Daisy Chain", to jest jedan na drugi da budu povezani, a samo prvi monitor da bude direktno povezan na laptop jednim kablom, dok za monitore koji nemaju Thunderbolt može da se koristi kao neki hub koji se povezuje na Thunderbolt ako neko neće da svaki monitor posebnim kablom povezuje direktno na laptop).

Imaš na YouTube klipove u kojima ljudi pokazuju kako koriste MacBook Pro povezan i na tri dodatna monitora (znači, ukupno 4 ekrana ako računamo i ekran laptopa)... evo ti jedan klip: http://www.youtube.com/watch?v=P_Ct3nzQg4w

Na MacBook Pro je moguće povezivati i PCIe kartice (kao za desktop) preko Thunderbolta (postoje kućišta za PCIe kartice koja imaju Thunderbolt)... evo pogledaj ovo: http://www.youtube.com/watch?v=UYybe7QpAaQ

Stevan

pre 9 godina

Sve, ali kad cujem nekog genija kom je vrhunac racunara MacBook od 2.000 evra cije komponente pri tom ne vrede ni pola, okrene mi se stomak 3x.

Marko

pre 9 godina

Pa pada prodaja kada pc godišnje napreduje u snazi za samo 10%. I zašto bi ljudi kupovali često. Mobilni napreduju preko 50% godišnje pa se i menjaju češće iako koštaju više nego pc a pružaju manje.

Vladimir

pre 9 godina

Aleksandar
Sramota za tebe jeste da izjavis da za 40.000,00 nema dobar laptop. Ima druze, ima koliko hoces dobrih laptop masina za taj novac.

Mladen

pre 9 godina

@dusan
Vama, koji racunar shvatate kao sredstvo za fejsbucenje, igranje i citanje vesti, PC svakako ne treba, a sto se tice ozbiljnog posla, tablet, koliko god mocan bio, nikada nece moci da zameni udobnost rada na desktop racunaru.

cheda

pre 9 godina

Slazem se sa mnogima da tablet ne moze ni priblizno da zameni pc, ipak je to spravica za surfovanje i igranje. No medjutim mislim da laptop u velikoj meri moze da zameni pc ukoliko niste gamer. Izdvojite malo vecu sumu novca i dobicete odlican laptop sa i7 procesorom, 8 giga rama i cak dosta dobrom grafikom da se nekad i poigrate. Meni racunar treba za web development uglavnom, office svakodnevno, takodne neophodno mi je da mi racunar bude mobilan. Kada sam kod kuce, nista ne gubim u odnosu na pc osim nesto sitno performansi. Nakacim ma laptop monitor, bezicnu tastaturu i misa i bukvalno imam dekstop okruzenje. Dobro treba razmisliti o ovakvom resenju koje se danas primenjuje u dosta firmi. Sve do podrazumeva da planorate da izdvojite oko 70k za laptop, na onim od 30k mozete samo da surfujete, i to sa dosta stucanja. Nadam se da sam nekom pomogao da razresi dileme. Poz svima

Malone

pre 9 godina

Uzeo sam i tablet da mi bude lakse da citam dok putujem ili kada nisam kuci gde mi je kutija. Super mi je i u sobi, za gledanje filmova, citanje prezentacija i knjiga jer ne moram po ceo dan da sedim. Sedenje u prevozu, pa na faksu, pa jos i kuci za kutijom zbog obicnih stvari bi bilo previse.

sašo

pre 9 godina

Kad sednete za kompjuterskim stolom,zvucnici jaki sa strane,monitor,tastara,miš,osecaj kao da ste u nekom samo svom prostoru bilo da ste na netu,filmu,igrici ili da kucate nesto u worldu.Taj osecaj nemoze tablet ili lap top da izazovu.Prodaju se manje zato sto traju i zato sto lete iako su stari.Intel r4 3gh,2g ram ddr2 i G210 1gb grafika lete na windous 7,to vam je racunar star 8godina.Kad bude skroz otkazao sledi zamena.

nikola

pre 9 godina

prvo neko pominje i poredi snagu lap topa i desktop racunara, to nikada nece biti uporedivo, prvenstveno sto ce desktop uvek biti jeftiniji, drugo sto su komponente vece a samim tim i daleko u realnosti snaznije i imaju mnogo bolje hladjenje sto obezbedjuje znacajno duzi rad, a o monitoru ne treba trositi reci, dajem primer, neki solidan lap top vredan pomena, tesko moze ispod 1000 eura da se uzme, sve ovo od 400 500 eura je manje vise za fejsbuk, a to mozete i na telefonu, tako da je to nebitno, za 1000 eura uzmete vrhunski monitor tipa 27 inca za 300 eura i za 700 eura kuciste koje ce vam trajati 5 godina za najnovije igre, a bukvalno za sve, o poslovnoj upotrebljivosti da ne govorimo, upotrebljivosti neta, itd.. jednostavno neuporedivo!!

zoran1965

pre 9 godina

kada na tablet ili fablet bude mogao da se kači monitor, tastatura, zvučnici već mogu onda može da se kaže da je komecrijalni Pc mrtav.

@AleksandarCucu

pre 9 godina

Prodaja opada jer su korisnici shvatili da ne rade ništa na kompu osim gledaju YT i bleje na Fb. Za sve nas kojima je posao na kompu,tablet nikad neće biti zamena.

doktor

pre 9 godina

Posedujem HTC M8 (ranije imao Apple), android tablet, dobar Samsung laptop, 2x mp3 player kad sam na sportu, Kindle za e-knjige, pun paket kablovske HBO itd za filmove, i naravno desktop. Gledajući po kući shvatam da je svaka utičnica popunjena, svuda gore led diode, a ne pročitane (prave) knjige mi se gomilaju na radnom stolu. Neprimetno tokom godina postajemo robovi gedžeta. Resio sam da pojednostavim stvar i naravno DESKTOP ostaje kao centralni hab i jaka igračka konzola. Desktop ce uvek imati svoje mesto, kao radni kompjuter ili jako gejmersko mesto.
(ne zameriti molim sto sam odlutao malo od teme, kome je nepodnošljivo neka mi lupi minus :)

Joxa

pre 9 godina

@Ske

Nemas pojma...Kako ti mozes da poredis mac book pro koji kosta i do 2000e i obican desktop racunar koji je oko 200-300e(prosecno kuciste) a necu ni da pricam sta bi to bilo mada bi desk top racunar platio 2000 e,pa to bi jelo malu decu za uzinu,nikakav Apple ni tablet ne bi bili ni blizu...

imanease

pre 9 godina

Briga me sta je unutra i kako vi to zovete, sve dok ima veliki monitor, veliku tastaturu, i konfiguraciju koja je zavrsava moje potrebe. Za sada to radi samo desktop (i poneki laptop koji je veliki kao desktop).

Ako izmisle tablet sa ekranom na odmotavanje od bar 19", tastaturom koja ima fizicke tipke, i da je otvoren operativni sistem (a ne da sam apple/microsoft/amazon-ova kucka), onda cu da ga koristim. Do tada cu radije da trpim neudobnost kablova i velike kutije.

maki

pre 9 godina

Imam PC iz 2010. god, sa malo starijim procesorom sa 4 jezgra, 4GB RAMa i grafikom vise srednje klase. Tvrdim da ce moj PC bar jos 5 god biti aktuelan da radi najnoviji MS OS koji god tada bio, uz to i Ofis, Corel, Fotosop... u principu ono sto koristim u svakodnevnom radu. Nema igrice koja nije htela da radi ili da je seckala. O procesorima kao sto su I5 i I7 i da ne govorim, i ni jedan aktuelni tablet ne moze da mu parira. Jedino na wc solji kada citam vesti prednost ima tablet.

ja

pre 9 godina

Da, slabije se kupuju jer su dugotrajniji od laptopova i tableta. Imam PC star 12 godina, rikavanje nije ni u najavi, a kupio sam nov laptop i morao je odmah u servis. Za par meseci ističe garancija, ne dajem mu ni 5 meseci života nakon toga. O tabletu ne bih trošio reči, kupio, pa prodao posle mesec dana, neko se "usrećio" s njim. Ok, zanimljive su to igračke, ali sve ima svoje, ne mogu laptop i tablet zameniti PC.

Dawngreeter

pre 9 godina

OVakve vesti su potpuno sumanute na isti nacin na koje su predikcije o propasti PC gaming-a pre pet i deset godina bile sumanute i sluze iskljucivo za prodaju novina i samopromociju tech pundita. PC je trenutno u istoj kategoriji kao i TV - kupi se najbolji primerak koji se moze priustiti i onda to koristis dok se ne pokvari nesto zbog cega je isplativije kupiti novi nego popravljati stari. I to je sjajno jer znaci da svako moze da priusti dobar kompjuter.

Tableti i mobilni telefoni su u razmaku od 6 meseci dobijali nove modele koji prethodne ostavljaju u prasini (sto se isto desavalo sa desktop kompjuterima devedesetih) pa je normalno da se prodaju mnogo vise od PC-a. Sto ne znaci nista, jer svako ko ima msartphone ima barem jedan, a verovatno i vise od jednog PC-a. Sada je i mobilno trziste doslo do nekog nivoa gde napredak nije vrtoglav, pa ce se i tu desiti usporenje prodaje.

I to je sve odlicno za svakoga, osim za ljude koji misle da je super zabavno dizati paniku kako ce od sutra u stan da vam ulazi policija i krade tastaturu iz ruku jer je "doba PC-a proslo".

Lale

pre 9 godina

@Ske, 29. avgust 2014 10:42

Au prijatelju, sa takvim stavom vidi se da nisi nikada prisao profesionalnoj uporebi PC-ja. Mozda i gresim, da li bi mogao da mi preporucis neki "desktop replacement" ili tablet sa ekranom 27"?

Aleksandar

pre 9 godina

Tesko da ce mi laptop ili tablet zameniti PC u skorije vreme. PC je dugovecniji pa se retko kad menja. Moze da sluzi i po 10 godina. Retko koji laptop je u stanju da to izvede. Realno gledano, za 40k dinara mozes da kupis PC, za 90% potreba, dok laptop je smesno i gledati za te pare. Ali, svaka roba ima svog kupca.

Mustafa

pre 9 godina

Naride kompjuter ke kompjuter, shvatite to vec jednom, a telefoncici i tabletice, to je napravljeno za poslovne ljude koji zive od te tehnoligije da bi im olaksalo posao. Da su telefoni i tablete bolji od kompova onda bi se kompovi popravljali uz pomoc njih, a ne obrnuto. Druga je stvar sto nasem coveku treba sve da ima a 100% idu samo na FB i nista vise. Shvatite vec jednom da kompjuter, telefon, tabletice ne mogu nikad da se mere.

pajser

pre 9 godina

PC je institucija .Ne kapiram svrhu tableta nikad mi nisu bili jasni likovi koji to vuku sa sobom sem sto je in i fancy.Poslovni ljudi rade na lap topu i desktopu.Gejmeri su uglavnom na desktopu nisu na tabletu .A tabletomani su klasicni korisnici vibera i facebooka. Sminkeri po tablet u kafic , poziranje obavezno na fb dok pijete kafu da vam slucajno neki ozbiljniji trac ne promakne .

exstasy

pre 9 godina

Vidim da ovde imamo problem fensi vs. to radi posao!!
Mi nećemo doživeti nestanak PC mašine, to upamtite. To što nekome ne odgovara što ima monitor i stoji na stolu a pri tom radu još i zuji, pa i majmun bi da je manje dlakav ali simpatičan je i takav.
Sve te pokretne drangulije će još mnogo godina gledati u leđa starom dobrom PC sklopu, zapamtite i to.
P.S. Molim sve "stručnjake"da me popljuju pošto sam ja veliki "amater" u IT svetu

bice bolje

pre 9 godina

Imam desktop, tablet i smartfon treba reci da su male spravice u debeloj prednosti, vecina korisnika ne radi u oficu ne projektuje ne programira i nisu hardkor gejmeri. Vecini kompjuter sluzi da surfuje netom pregleda postu i odigra neku kezual igru. A tableti i smartfonivi su idealni za to, i pravi personalni kmpjuteri. PC nikad nece izumreti posto ce uvek biti temelj za svaki ozbiljniji posao i multimedijalni centar u kuci. A laptopovi su promasen koncept od samog starta i mislim da ce nestati u ovakvoj formi kakvi su danas, verovatno da ce doci do neke simbioze lap topa i tableta kao Surface pro i slicni koncepti.

Che

pre 9 godina

Probajte photoshop na tabletu :D
(rino, 29. avgust 2014 13:47)

radi sasvim solidno.Za profesionalnu upotrebu nije, ali za 90% potreba korisnika ok.

kada na tablet ili fablet bude mogao da se kači monitor, tastatura, zvučnici već mogu onda može da se kaže da je komecrijalni Pc mrtav.
(zoran1965, 29. avgust 2014 13:01)

moze ali je neprakticno.

inace sve vise se razijaju hibridi tablet/laptop koji bi trebalo da budu buducnost.Medjutim i dalje su snage prosecnog laptopa, a po velikoj ceni.
Za pc nema jos zime, jer se oni kupuju na duze staze i lako se "budze", samim tim nema potrebe menjati ih svake dve-tri godine, kupujes samo bolje komponente.

aaaaa

pre 9 godina

nikada nista nece zameniti pc!!! sve ovo danas, laptopovi, tableti, telefoni su samo produzena ruka pc kompjutera, nesto sto cete da koristite uz put kad niste kuci!! jer za 850 eura koliko kosta iphone nov kad izadje, vi kupite zver sa 24 incnim monitorom, i to da vam traje narednih 4 do 5 godina za sve zivo moguce, bolja igrivost nego na sony ps4, bolja poslovna upotrebljivost, o surfovanju netom da ne poredimo, sve ostalo je smesno, ali bukvalno!!

dzoni

pre 9 godina

Zato sto nemaju potrebe da kupuju..imam 2 masine dekstop i laptop koje sam obe kupio jos 2009 godine tj pre 5 godina..desktop quad core phenom X4 8 gb rama ..sve leti ,promenio sam samo graficku i ubacio ati 280X ..sve i najzahtevnije igre cepaju na najvisim detaljima...nista nema da secka.
Laptop Toshiba Qosmio ..dual core intel 2.54 ghz ..isto samo ram dodat sa 4gb na 8 gb ..grafika geforce 7800m ..isto sve radi extra brzo..podize sedmicu za 10 sekundi ..cak i najnovije igre rade sa srednjim detaljima.
A moj laptop ima FULL HD rezoluciju 1920*1080 a vidim 99% laptopova koje danas 2014 prodaju ima obicnu HD rezoluciju tj 1366*760 i zasto bi ja menjao moj laptop..ne vidim jedan jedini razlog.
Tableti se sad vise prodaju jer ih ljudi nemaju..i ja sam kupio par tableta dok nisam kupio neki koji me zadovoljava i to je to..nemam nameru opet da kupujem jer mi ovaj sto imam dobar.
Tablet nije los za citanje vesti npr b92 ili flipboard ali za skoro sve drugo je maltretiranje u odnosu na laptop i desktop...pa cak i taj facebook mi je lakse i mnogo brze da kucam na laptopu nego na virtuelnoj tastaturi tableta.

kontrapunkt

pre 9 godina

Uzmite pa kodirajte program od nekoliko hiljada redova na tabletu ili telefonu. Ili projektujte zgradu. Ili montirajte film. Ili igrajte najpopularnije igre (mislim da prave igre, ne na igrice sa kuglicama i sl). Drugim rečima, tableti i laptopovi su bolji za konzumaciju sadržaja dok su za njegovu kreaciju desktop računari nezamenljivi i sada i ubuduće. Ono što se danas dešava jeste da su se korisnici podelili u razne klase u zavisnosti od potreba, pa se prema tome i opredeljuju za uređaj. Deplasirano je upoređivati PC, laptop, tablet i telefon jer je to neuporedivo. Svaki od ovih uređaja polako dobija svoju trajnu namenu i nijedan neće zameniti onaj drugi. Ako na putu hoću da čitam elektronsku knjigu ne mogu vući računar i monitor sa sobom, tu je tablet. Ali ako trebam da projektujem i održavam računarsku mrežu od par desetina računara (što mi je posao), pomisao da to radim na tabletu, čak i da hoću je iluzorna.

Klej

pre 9 godina

@dusan Ocigledno nisi neko ko se bavi web dizajnom, programiranjem, pa cak ne koristis ni MS Office paket. Izgledas kao neko ko od svih prednosti racunara koristi samo pretrazivac. Pritiskanje prstom na touchpadu nikada nece moci da zamijeni precice koje mi omogucava moja dobra stara tastatura.

Panoramix

pre 9 godina

Naravno kad su tableti i laptopovi su potrosna roba, ciji rokovi trajanja su sve kraci jer se posle manjih kvarova menjaju. Kupuju ih ljudi koje kompjuteri sami po sebi ne interesuju i ne zele njima da se bave.





Imam desktop racunar iz 2009. sa prvim i5. Jedino sto sam menjao je graficka, mada ni to nije bilo neophodno. Sve radi besprekorno.

Cosmo®

pre 9 godina

Imam stvarno solidan lap i7 , 8GB rama , SSD ali rekao sam nikad vise ,meni licno treba masina koju mogu ja da budzim kako hocu... Uskoro se selim u novi stan pa onda pada jedan ozbiljan desktop upgrade :) Za power usera desktop nikad nece nestati.

Q

pre 9 godina

PC je PC. Cak sam tri komada povezao preko UTP kabla da idu na net, a ne preko wireless-a. To je ostavljeno za mobilni. Jbg, old school. :)

velika crna kutija

pre 9 godina

Danas je posle duge i teške bolesti definitivno preminula moja matična ploča iz 2006, slava joj! Zurim u laptop i to me čini veoma nezadovoljnim ali panično tražim novu matičnu i analiziram sa kojom grafičkom i procesorom da je uparim. Na laptop uopšte ne računam i pored toga sto je bio "high end" model ali ja bez desktopa jednostavno ne mogu. Laptop je i kupljen na teški nagovor "naprednih i profi korisnika" koji su me ubedjivali da desktop za par godine više neće postojati a ja bio naivan pa poverovao. Možda sam staromodan a možda sam i navikao ne znam ali jedva čekam da osposobim desktop. Tablet uzmem u ruke samo kada mi dete prijavi da se ispraznio od igranja. Tablet je kupljen detetu kao igračka i nikada ga nisam ni posmatrao drugačije. Smartfon imam samo zbog GPS-a pošto mi je fabrička navigacija u automobilu bila preskupa za doplatu. Nisam napredan ni profesionalni korisnik govorim sa aspekta običnog čoveka. Da mi je posao u IT-ju sigurno bih koristio manje mobilne računare. Desktop mi zaista nešto znači sve ostalo može i ne mora. Samo sa njim se osećam komotno i komforno u radu ali dobro je imati o ostale uredjaje kao zamenske u slučaju kvara na desktopu kao ja sada:)

Milosav

pre 9 godina

Donekle je i normalno je da u Srbiji zastupljen tako konzervativan stav jer su ljudi u Srbiji obicni bednici, kasne citav vek za svetom jer nemaju para ni za pola ovoga sto sam nabrojao. Ali najgore je sto oni toga nisu ni svesni jer im ovaj slobodni radikal ispija mozak danonocno na slamku.
(Nikad ne reci nikad, 29. avgust 2014 16:06)

Sinovac procitaj sta si napisao pre nego sto ikoga nazoves "bednikom"

Ske

pre 9 godina

@Bice bolje
Ne bih se bas u potpunosti slozio sa tobom.
Za stoni PC se opredeljuju firme i freelanceri kojima mobilnost nije bitna i racunar i dalje stoji zakucan u kancelariji ili kuci. Takodje, uvek je i jeftinije resenje sto opet dolazi do izrazaja u siromasnijim krajevima kao sto je nasa zemlja. Multimedijalni centar u svetu danas vise nije racunar. U Srbiji... jeste, ali i to ce da se promeni vremenom. Imam poprilcno dobar stoni racunar (koji vise skuplja prasinu nego sto zaista radi neki posao) ali koristim Apple TV za sve sto ima veze sa multimedijom. Za posao iskljucivo laptop.
I na tom laptopu svakodnevno trci najmanje 4 virtuelne masine, jedan IDE, php-unit server, selenium web driver (veoma zahtevan hardverski, pogotovo na ramu kada radi u VM-u) i sve radi glatko, bez ikakve potrebe za stonim racunarom. Cak ni ventilatore ne pali, tako da ne mislim da ce laptopovi nestati u ovakvoj formi kakvi su sada. Pogotovo high end laptopovi
Mozda oni u niskom cenovnom rangu sto moras da cekas pola sata da ti otvori Firefox, a kamoli da tera sve gore nabrojano... to moze sutra da nestane ako mene pitas.
Surface koncept je po mom misljenju dobra ideja, mada u ovoj formi je to jos uvek ili komplikovani laptop, ili vrlo veliki tablet.

Aleksandar

pre 9 godina

U odbrani Desktop masina u kucnim uslovima ucestvuju najvise gejmeri.Ima opasnih laptop masina i za tu svrhu,samo su mnogo skupi i samim tim nedostizni pomenutoj populaciji.Za prosecnog korisnika laptop je pravi izbor,cak i onaj jeftiniji.Posto se profesionalno bavim odrzavanjem racunara i mreza srecem raznorazne korisnike i vidim koliko malo resursa na racunarima se koristi,a koliko se para baca na predimenzionisane masine.Uvek je rezon bio da se kupi jaca masina,pa si miran ne znam koliko godina.Mislim da taj taj rezon logican samo za gejmere.Kad samo pogledate koliko se godisnje para tu baci na upgrade-ove hardvera sacuvaj boze,i to samo da bi se igrali.Volim i ja ponekad da se poigram samo sto bi moj izbor pre bila neka dobra konzola,a ima stvarno vrhunskih.Desktop u kuci ne volim iz cisto higijenskih razloga.Obicno su zabaceni negde ispod pisaceg stola u decijim sobama a iza kucista samo sto pecurke ne nicu.I to je tako u 99 posto slucajeva koje sam video da se ne lazemo.Kada otvorim neko kuciste po komsiluku,ljudi se hvataju za glavu koliko je prljavo i sta drze uglavnom kod deteta u sobi.Sto se tableta tice,to mi je neprevazidjena stvar pogotovo za WC,stvarcica za zabavu i tako je treba posmatrati.Moze da ponekad posluzi i za posao ali ipak ogranicenog dejstva.Verujem da ce u buducnosti rasti poslovna primena tableta,a to zavisi pre svega od aplikacija.Razmislite zasto vam treba i tako izaberite uredjaj koji cete kupiti.Na taj nacin mozete ustedeti dosta novca.Pozdrav

Phill

pre 9 godina

Jednostavno, pravi se jasnija linija između korisnika koji kompjuter koriste za surfovanje i fejsbuk i onih kojima je potrebno sredstvo za rad. Oni kojima je bitno da mogu da se fotkaju i da to odmah okače na instagram/fejsbuk, malo pročitaju vesti/nešto drugo, surfuju i slušaju muziku jednostavno neće želeti da kupe novi PC, nemaju potrebe za njim, kupiće tablet. A, ljudi kojima je posao vezan za računar, a naročito oni kojima su potrebne jake mašine, kupovaće ih i dalje, samo što je procentualno broj takvih ljudi mnooooogo manji od onih prvih.

Zoki

pre 9 godina

Ove statistike govore o prodaji novih računara, a ne o zastupljenosti desktopa kao takvog. Činjenica je da je dobar broj desktop računara zamenjen sa laptop računarima, koji se pri tome često koriste sa vanjskom tastaturom, monitorom i mišem. To je u stvari koncept koji je prisutan već jako dugo, ali je sa padom cena laptopa postao dostupan većem broju ljudi. Prvi put dobio takvu konfiguraciju sa docking stationom još 1999, ali je to koštalo skoro $5000. Godine 2005. je ista stvar koštala dva puta manje. Danas ljudi mogu da naprave nešto slično za 750 dolara. Sigurno je da je padao kvalitet, ali to je već druga priča.

Međutim, ne bih se složio da će generalno broj desktopa dalje opadati. Onaj ko je hteo da zameni desktop laptopom to je već učinio. Postoje poslovi gde upotreba laptopa jednostavno nema smisla. Desktop se transformiše po formi, sve je više malih kućišta (small form factor, ultra small form factor...), jer zauzimaju manje prostora. isto se odnosi i na "all in one" računare, ljudi neće da se sapliću sa kablovima i sede za pretrpanim stolovima.
Događa se nešto drugo, a to je da je životni ciklus računara produžen, a značaj desktopa kao takvog smanjen. Pre 5-10 godina, gubitak računara u kompaniji je bila katastrofa. Danas više nije, novi se osposobi za pola sata i radnik nastavi više-manje tamo gde je stao. Takođe, nekada ste morali da menjate računar svake 2-4 godine radi performansi. Danas ljudi bez problema koriste 6 godina stare mašine.

Zoki

pre 9 godina

Na poslednjih nekoliko IT konferencija na kojima sam bio, samo po dva tri laptopa su bila u krilu nekog od "poslovnih" ljudi, uglavnom stare generacije.Dominiraju tableti, prezentacije mnogi rade i preko taba i preko smartfona.Ko ce da vuce dve tri kile skalamerije, nije vise 2008.
(Sale, 30. avgust 2014 09:49)

IT konferencije nisu baš tipično mesto gde se viđaju poslovni ljudi :) Tablet je savršen za prezentaciju, lokalne sastanke, pa i za kratka poslovna putovanja. Za sve preko 2 dana, ipak nosim laptop umesto tableta.

neko

pre 9 godina

Malo mi je sva ova prica marketinska i prenaduvana. Aktivno se bavim projektovanjem masina i alata, te su mi osnovni alati solid works,catia i inventor. Iako se radi o zahtjevnim programima koji zauzimaju 5+GB memorije na HD i graficki su problematicni, sav posao bez problema odradjujem na laptopu sa celeronom dualcore 1,8 sa 2GB RAM. Ogranicavajuci faktor je ekran,te stoga kuci imam pc sa 24 inca, kao i na poslu, te malo jace masinice,cisto kad moram da radim sa step fajlovima koji malo vise rasturaju racunar. Neko je pomenuo modeliranje na tabletu...ako je mislio na ovo kojim se ja bavim, samo bih se nasmijao,grohotom!

neutralni felsh

pre 9 godina

desktop pc je odlican za home multimedia center, pristojnu bazu podataka i uzgredni back up sistem. pa upario ga sa monitorom ili big tv, bio tzv gejmer ili ne, desktop u raznim formama ce dogledno imati ciljnu grupu i siguran postotak trzista.