mom bg
pre 9 godina
ovaj tekst sve govori, o stanju u zemlji, pravu... bahatosti..., pravnom nasilju i tako dalje.
Nedelja, 24.08.2014.
11:45
Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti Rodoljub Šabić poručio je građanima Srbije da ne daju svakom svoje lične podatke.
Izvor: Beta
pre 9 godina
ovaj tekst sve govori, o stanju u zemlji, pravu... bahatosti..., pravnom nasilju i tako dalje.
pre 9 godina
Sta ce Pr, Srpskoj banci moj JMBG kad imaju i ime i prezime i br, LK i potpis na menici i ne znam sta jos, a oni traze jos i JMBG da im dostavim!! Zasto?
pre 9 godina
Šta da uradim kad mi traže JMBG, a da nije upisivanje lažnog? Da li mogu da "tužim"firmu koja mi je tražila JMBG prilikom povraćaja cipela!!!???
pre 9 godina
Prošle godine sam u jednoj većoj prodavnici bele tehnike popunjavao formular za dobijanje neke kartice za popuste. Naravno, u formularu su tražili i JMBG (šta će njima moj JMBG). Popunio sam formular, upisao pogrešan JMBG i dobio karticu.
Predlažem ljudima da se tako bore protiv narušavanja privatnosti, ostavljajte svuda lažne podatke (osim ako nije u pitanju policija, banka itd.) pa neka posle rade sa njima šta hoće.
pre 9 godina
Ovakve izjave su potpuno besmislene i sigurna sam da poverenik to zna. Ako reklamiram robu i želim pare nazad, moram da dam JMBG. U protivnom ih neću dobiti. Alternativa mi je da dajem lažni JMBG i lažno ime i prezime, što i radim.
pre 9 godina
U DM-u su mi da bih dobio neki popust trazili maticni bebe koja je rodjena mesec dana ranije. Dao sam im slican, ali pogresan broj. Kasirka mi je na to rekla da sam im dao pogresan maticni i da takav ne postoji!?
Mila majko, ako kasirka u rucnom terminalu DM-a vidi da broj ne postoji, sta li tek ostale sluzbe kod nas i u inostranstvu znaju o nama!?!?
pre 9 godina
Sta je sa kompanijama koje prodaju poslovne podatke preduzeca?
Od njih se moze kupiti sve od carinskih podataka:koja roba je uvezena ,od koga je kupljena po.kojoj ceni u kojoj kolicini..mogu se.kupiti kompletni bilansi, revizorska misljenja, licni podatci vlasnika i direktora i brojevi telefona.
Nikada nisam cula da gospodin Sabic o tome prica!
Ovo je direktna spijunaza poslovanja i ko je to dozvolio???
pre 9 godina
država ako tako mogu da je nazovem je okacila moje i podatke ostalih privrednika na apr.gov,sa kog je firma za
besplatno internet oglašavanje povukla moje podatke uključujući i matični broj i postavila na net svima na uvid. BANANA država.
pre 9 godina
Koja privatnost? Pa meni komsiluk od kad znam za sebe viri u kesu iz prodavnice, znaju bolje od mene sta sam juce jeo, advokat mi ide po gradu i prica svima detalje moga porodicnog spora (ko je koliko nasledio i sta je ko kome rekao), u banci me jos nisu pitali samo za broj gaca, ali i to ocekujem uskoro. Vrhunac mi je nedavno bila poseta jednoj ambasadi cija je zemlja, jel'te, perjanica ljudskih prava - ajde sto su mi na ulazu uzeli laptop, nego sto su me naterali da im ga ostavim UKLJUCENOG, pa su me onda "intervjuisali" za vizu tako sto sam pred 20 ljudi koji su cekali morao da naglas govorim sve moguce podatke o meni i mojoj porodici! Ne moze nama pomoci poverenik, nama bi bila malo i cela armija strucnjaka da nas kao narod nauce kulturi postovanja privatnosti; a mi smo, opet, ovako rudimentarni, jos i dobri u odnosu na sve one smicalice koje se rade u ostatku sveta. A vi sto se pitate sta ima strasno u tome sto dajete JMBG, biometrijske podatke, kopije LK, pasosa i sl. nemoj da se posle po TV hronikama iscudjavate sto vas tamo neki nepoznati jure jer ste se zaduzili za milionske sume eura, ili vas zovu na sud za neki masovni karambol iako bas taj dan bas nigde niste mrdnuli od kuce!
pre 9 godina
@Uros - Tom logikom treba da ti traze JBMG cim udjes u bilokoju radnju, restoran, shoppoing mall; jer sta ce ako napravis stetu pa zbrises...
A svi vi sto mislite da "postenom coveku nije problem..." grdno se varate. Svakoj budali u policiji, BIA, opstini, ili bilo gde slicno moze da padne na um da vas prati i ucenjuje, lazno prijavi za krivncno delo, a da to potkrepi friziranim i prilagodjenim podacima koje je nezakonito pribavio.
pre 9 godina
Trazili mi licni broj karte u Rodi da promenim pelene koje sam kupio dva minuta ranije, imao sam racun, kasirka me odmah prepoznala. Zvao suprugu jer nemam licnu, ne zivim u Srbiji, zapisao i potpisao. Da apsurd bude veci, druga kasirka je ponudila njenu licnu kartu, iako me ne poznaje. Ali to nije nista, u apoteci se kasirka naljutila na mene jer nisam hteo da joj saopstim kod/pin kartice kojom sam hteo da platim lekove. Terminal ima kratak kabal, a vi ne mozete preko, kako mislite da platite, ljuto ona meni. More...
pre 9 godina
hahaha, komicno, pa svako ko ima facebook app na telefonu obelezen je odavno, ukljucujuci i mene naravno.
pre 9 godina
@mcclane aj priznaj da si to napisao samo da bi se hvalio kako ides u teretanu :) pa oduvek su trazili licnu kartu kad god nesto iznajmljujes, video kasetu, bicikl, pa eto i u teretani moraju da znaju ko si... sta ako napravis neku stetu i zbrises?
pre 9 godina
Gospodin Šabić zna vrlo dobro ko sve traži to što on kaže da nikom nedamo. Ja sam imao sličaj u marketu ,,Roda,, gde su kao penzioneru tražili ček od penzije i ličnu kartu za popsut od 10 posto na kupljenu robu. Na žalbu koju sam uputio baš tim povodom uputio dotičnom gospodinu odgovoreno mi je posle dva meseca. U odgokad od nekog se ništa nije razumelo, ali sam pročitao izmedju redova da je to uredu. To je navodno odluka firme i tu se ne može ništa. Onda nemoj da nam prodaje maglu,znamo mi i sami da od koga zavisiš njemu se povinuj.
pre 9 godina
Ko ima mirnu savest, ne smeta mu da daje JMBG ...
pre 9 godina
Čitamo danima da ne treba davati lične podatke u prodavnicama, a znate veoma dobro da robu ne možete zameniti bez tih podataka, jer kompjuter neće prihvatiti zahtev? Sve je počelo davne 90-te sa platama, mora preko tek.računa, pa mora nova lič.karta, pa mora personalizovana BusPlu kartica, pa na tržištu uskoro neće biti telefona osim "pametnih", pa mora nova saobraćajna...Ko brine o tim mnogobrojnim bazama podataka o građanima i njihovoj privatnosti? Posle svega pitam se kako zameniti robu koja ti ne odgovara ili je oštećena a bez ličnih podataka. Možda uz policijsku pratnju? Mozda će neki državni organi naložiti da se JMBG ne sme tražiti od građana na svakom ćošku. Uostalom gospodo zašto je na biometrijskoj čipovnoj LK vidljiv JMBG???Bilo bi dobro da ovo pročita gosn. Šapić.
pre 9 godina
272.000 puta Sluzba gledala listing i to od samo jednog operatera!? Sto znaci da, otprilike, svaki 5 mobilni korisnik je ili prisluskivan ili pod prismotrom... Sad se Orvelov svet ne cini tako nerealnim, zar ne? A kad neko pomene da misli da ga prisluskuju, prvi komentar obicno biva: "Jes', bas ce tebe neko da prisluskuje. Koji si paranoik."
pre 9 godina
Nikada neću zaboraviti sramotu u banci kada sam pred celim redom ljudi iza mene u opštoj tišini morao glasno bankarskoj šalterskoj radnici usmeno da odgovaram na bezbroj ličnih pitanja kako bih otvorio običan devizni račun. Umesto da dobijem nekakav formular i da sam na miru popunim i predam,ako im je bitno sa kim živim, da li sam izdržavano lice, da li sam oženjen da li imam dece i sve ostalo u detalje. Nula za profesionalnost, a to je naša kao najveća banka.. užas ljudi.
pre 9 godina
Sabic promovise sebe i svoj posao.. i to je donekle u redu.. ali vise puta svojim zalaganjima direktno utice na bezbednost ljudi u Srbiji jer postenom narodu i onome koji nema sta da muva nista ne znaci JMBG..niti listing njegovog telefona.. ali zato raznim silovateljima, ubicama, poreskim muvarama, lopovima Sabic svojim postupanjima "olaksava" izbegavanje pravde..
pre 9 godina
ajd ko poznaje propise neka napiše:
ko ima pravo da traži podatke iz lične karte, JMBG i sl.
i kome mogu da prijavim one koji traže podatke a na to nemaju pravo?
pre 9 godina
A cemu sluzi Rodoljub Sabic? Sve ove godine,vise vlasti se promenulo,on ostao. A sta je realno uradio?
Zanimljivo da se broj neovlascenih pracenja udvostrucio u 2012 pa opet udvostrucio u 2013.g... od kad je na vlasti SNS.
pre 9 godina
evo ja predlazem da kad uzimamo kredit ne moramo da damo podatke ili kad kupujemo imovinu...a ni policiji kad nas legetimisu..to bi bilo idealno!
pre 9 godina
To sto vam prodavci traze JMBG prilikom vracanja robe nije njihov hir. Tako je propisao zakonodavac. Procitajte zakon o fiskalnim kasama - Nalog za ispravku.
pre 9 godina
Bas me briga da li bezbednosne sluzbe gledaju moje podatke i da li me prate i sta jos vec.
pre 9 godina
Meni bre u teretani traze br licne karte, jmbg , gde zivim i e-mail. Dve teretane su mi isto to trazile. Ne mogu da skontam sta ce im?
(Mcclane, 24. avgust 2014 15:37)
Ako ne platis clanarinu u teretani, da imaju sve tvoje podatke za tuzbu ...
pre 9 godina
Država je, kao, loš policajac, a zaštitnik građana je, kao, dobar policajac pa nas brani od ovog prvog. Pa onaj prvi, kao, proba da napravi neku pakost, al onda ovaj drugi, kao, objavi da tako ne može. I onda, kao, pravda i pravo trijumfuju, i narod poveruje da sistem funkcioniše. Naravno, niko ne odgovara pred zakonom, naprosto jer sve je to KAO!
pre 9 godina
Sta radimo ako recimo mobilni operater odbije da sklopi ugovor ako nedas recimo maticni broj? Posto u svojim generalnim uslovima imaju pravo na to. Naravno da ti pismeno nece dati da si bas zbog toga odbijen. Operater nsravno hoce isto sebe da osigura kad ti subvencionira telefon a koristnik posle dva meseca prekine sa placanjem pretplate. I tskvih slucajeva nema malo. Sta preostane koristniku ds tuzi na svoje troskove i ceka na presude godinsma ili kako!?
pre 9 godina
Traze br licne karte i pri preuzimanju paketa (razne expres sluzbe), a u banco su znali devojacko ime moje mame kad sam otvarala racun, o kakvoj bezbednosti licnih podataka pricamo?!
pre 9 godina
Pa lepo onda promenite formulare naloga za ispravku rpilikom reklamacije robe. A ne da meni kao prodavcu neki inspektor pise kaznu jer nije ispravno popunjen obrazac za povracaj novca. Kvaka 22!!!
pre 9 godina
Meni bre u teretani traze br licne karte, jmbg , gde zivim i e-mail. Dve teretane su mi isto to trazile. Ne mogu da skontam sta ce im?
pre 9 godina
Vec je odavno poznato da banke,turisticke agencije,privatne klinike.i svi oni kome ste ostavili svoje licne podatke i br.telefona koriste sve to u svrhe reklamiranja.Ili sve to dostavljaju drugim licima ili firmama.Takodje se DOBRO pazite svih onih kartica za sakupljanje poena,toboze koje nude marketi,benzinske pumpe i sl.Ko god da ima uvid u to kuda se krecete,gde i sta kupujete,koliko trosite,gde zivite...moze iskoristiti.A nedaj boze hakovanja takvog sistema sa podacima...cuvajte se toga.
pre 9 godina
Sabicu ne pravi se naivan.Vrlo dobro znas ko trazi licne podatke, cemu sluzi sakupljanje tih podataka i kome se prosledjuju. Pusti prazne price, nego Vucica za grlo pa neka menja pravila i zakone.
pre 9 godina
i sta si ti sabicu uradio po tom pitanju, nemas nikakva ovlascenja.
a vlast to radi da bi pratila svoje gradjane. izmislili su ti funkciju i dobar si svakoj vlasti. zar nije TVOJ propust sto nema zakona o tome?
pre 9 godina
Zato moramo da se zalimo kroz proteste na sve sto se radi mimo nase volje. Tezi put, ali tako mora. A mi to necemo raditi jer smo apaticni u zamisli da se nista ne moze promeniti. Koja ironija.
pre 9 godina
Greska, ne treba se baktati sa trgovcima i usluziteljima. Treba tuziti drzavu Strazburu, svi! Drzava je ta koja je donela takve propise.
pre 9 godina
слушај овог генијалца,не дајте податке а држава свакој шуши даје статус службеног лица...ево сад и ови извршитељи....мало је рећи да смо стока..
pre 9 godina
Ja se odricem svojih prava zarad lakseg hvatanja manijaka i silovatelja neka se snima svaki pedalj zemlje! Takodje, nezaposlene mangupe sa skupim kolima bih po vidjenju trazio listing iz banke i potrvdu o poreklu imovine!
pre 9 godina
Tuzi Sabicu MUP jer MUP na licnoj karti objavljuje otisak prsta i JMBG pa se postavlja pitanje sta ako gradjanin izgubi licu kartu?
pre 9 godina
Gospodin Sabic je 1000% u pravu, ali dzaba kada zivimo jos u dogmatsko-komunjarskom SISTEMU... SISTEM TREBA MENJATI, AMAN ZAMAN...OPAMETIMO SE JEDNOM ZA SVA VREMENA...
Ja sam nezaposlen, pa kada konkurisem za posao veliki broj firmi ti trazi JMBG, STA TADA RADITI????! 'ajde neko pametan da mi objasni, naravno nema niko, jer niko ne cita zakone, ne cita nista, a svi se prave pametni, jer imaju mame, tate, rodjake koji ih pomazu i hendluju ceo zivot po partijskoj liniji... Tako mu dodje da ovde nista nije promenjeno zadnjih 40 g. i vise...Jbg,definitivno lobotomija treba svima ovde da se uradi...!!!
pre 9 godina
Sto se mene tice neka mi proveravaju sta hoce. Ja sam u SAD. Neka mi gledaju i postu, meni to ne smeta. Ne mogu da mi naude, jer sam cist kao suza. Ovi sto ne placaju porez i sklanjaju pare iz Amerike, njih neka gone.
Ne vidim sto bi Amer gledao koliko para na racunu ima moj otac u Srbiji!?
pre 9 godina
"Niko nema pravo da vam traži matični broj kada vraćate robu u radnju".......recite to poreskoj upravi. Prilikom vracanja robe mora da se uradi nalog za ispravku koji ponistava fiskalni racun....na tom nalogu stoji podatak jmbg....trazite poreskoj upravi da to izbaci....
pre 9 godina
Trgovine TVRDE da traže matični broj jer to traži DRŽAVA zbog povraćaja PDV.
(A., 24. avgust 2014 12:32)
Pa verovatno jeste tako. Sta briga malog trgovca obucom za licnim podatcima kupaca? Sta ima on od toga da zna borj necije LK?
(Custendil Pasa, 24. avgust 2014 13:21)
Ne, problem je u zahtevu za matičnim brojem. Broj lične karte je promenljiv.
Verujem trgovini. Problem je što je zahtev za jmbg od države, čak i u slučaju reklamacije na proizvod.
I ta ista država godinama ne uvodi Zakon u tu oblast. Pa je mnogima dozvoljen uvid u matični broj kao da je okačen na bilbord na Slaviji.
Da li ste čitali ranije, o otvaranju firmi, uzimanju kredita i sl. na tuđe matične brojeve? I vlasnik matičnog broja ne zna o tome ništa dok ne dođe zahtev za vraćanje nekih dugova. Tada država Srbija revnosno sprovodi zakon.
pre 9 godina
Jel imaju prava privatni poslodavci da instaliraju kamere visoke rezolucije i da nas gadjaju direktno u celo i non stop snimaju? Da li treba od nekoga da traze odobrenje za to ili njihova firma pa mogu da rade sta hoce, maltene moze i u wc da stavi kameru? Npr. nigde u ugovoru o radu koji sam potpisao nisam potpisao da mogu da se snimam niti da pristajem na snimanje na radnom mestu. Kao kontrola rada postoje i drugi nacini, tipa radni nalozi, liste, a na kraju krajeva iz ucinka se moze videti ko kolko radi. Da li je neko toliko umobolan od njih da misli da neko moze da radi 120% mogucnosti svih 8h.
pre 9 godina
Шабића за министра правде!
pre 9 godina
Lako je podmetati klipove. Tako je Sabic sprecio policiju da ugradi kvalitetne kamere, koje su vec bile kupljene. Zato nije mogao da se vidi reg.br Kantrimena i ostalo. Tesko je pomoci, a lako odmoci.
(Bora, 24. avgust 2014 12:25)
Pises kojesta, prvo kamere koje su kupljene za patrolna vozila uopste nisu bile kvalitetne vec neke fus no name koje su placene 5x vise nego sto vrede i o tome se vec pisalo cak i od strane policijskog sindikata, drugo njihovo koriscenje nije bilo predvidjeno zakonom pa je zato Sabic i reagovao. Trece kakve veze imaju kamere na patrolnim vozilima sa kamerama za nadzor saobracaja na banderama koje su snimile doticni Mini kantrimen??? I cetvrto umesto imena "Bora" bolje se potpisi kao BOT jer ti iskreno vise pristaje.
pre 9 godina
I šta sad ja da radim kad vraćam robu zbog reklamacije, a trgovac pristaje da mi vrati robu samo pod uslovom da popunimo neki formular gde upisuje moj matični broj i još moram da mu ga potpišem? Inače, nema para nazad!?! A nije mi nista od podataka trazio kad mi je robu prodavao i od mene pare uzimao? Kako u ovakvim slučajevima da se zaštitimo? Ako ih prijavim inspekciji ili Šabiću, onda neće hteti da mi vrate pare pa ćemo se "ćerati" u nedogled. Ili da vucam Šabića ili inspektora sa sobom prilikom svake kupovine? Ej , bre, Šabiću, kad je u ovoj zemlji običan građanin bio zaštićen od samovolje trgovaca i uopšte od onih od kojih mu nešto zavisi ili mu je potrebno?
pre 9 godina
kada pustam cekove na poledjini redovno traze jmbg i br licne karte kao i adresu. Budi pametan u konfuziju lude zemlje.
pre 9 godina
@sailor Ne znam za te kartone, ali su mi u Kragujevcu, kad sam bio na bolovanju, pa na lekarskoj komisiji, skenirali otpusnu listu?! Sad treba svi da znaju od čega sam operisan?
pre 9 godina
A meni u Rodi isto.
pre 9 godina
Hteo sam da prodam stari bicikl na jednom internet sajtu i pored klasicne registracije traze jmbg i adresu stanovanja.
pre 9 godina
Kada pocnu da traze licnu kartu, maticni broj, ime i prezime kao preduslov kod kupovine robe onda cu im dati sve to i kada budem vracao rodu. Ovako, ako me niko ne identifikuje kod kupovine tostera ili cekica u prodavnici, nece me ni identifikovati kada to iz nekog razlog budem vracao. Jer, vracam zato sto proizvod ima falinku, a ne da me neko legitimise.
P.S. U prodavnici autodelova sam trazio deo za odredjeni tip automobila koji su mi oni prodali tvrdeci da je to taj deo. Dolaskom kod majstora ustanovljeno je da je deo koji su mi prodali neodgovarajuci jer pripada dtugom tipu automobila. Vratio sam deo u prodavnicu i trazio povrat novca. Pokusavali su da me legitimisu na svaki moguci nacin, nisu hteli da mi vrate novac iako je razlog njihova nesposobnost. Ipak sam istrajao u nakon sat vremena novac mi je vracen.
pre 9 godina
Kao u doba kneza Miloša! Srbija pravna drzava...he,he.
(Li Osvald, 24. avgust 2014 12:08)
Ovi "drugi" vladari su bili mnogo bolji... Kraj kao i svaki kralj, apsolutista...
A to progurano o poslednje vladarske dinastije da su oni od pre krivi vidi i danas se nastavlja
I ovi pre njih isto i tako godinama..
Pojma ljudi nemaju ni da pogledaju istoriju i sta je ko ucinio za zemlju, ali citajte iz objektivne
A ne propagandne literature..
(Znam da je van teme ali nadam se da ce moderator da propusti..)
A vezano za temu slazem se i sramno je da svi imaju moje podatke, pogledajte samo sajtove za porudzbine kupovinu i slicno, kao sve je zasticeno itd ali ko mi garantuje...
Nikad ova zemlja nije imala jasne zakone odredbe pre svega za nas "smrtnike" obicne gradjane.. Ne postoje ni dovoljno jake nevladine organizacije da se svemu tome suprostave. Nada ostaje da ce jednog dana biti.
pre 9 godina
Pa sta ako dam JMBG nekom trgovcu? Šta će on uraditi s njim? Čemu tolika paranoja? FB nalog mi je skroz otvoren i šta sa tim? Sad bih napisao moj JMBG, ali bojim se da neće objaviti komentar.
pre 9 godina
Koji ce ti mobilni operater u SVETU dozvoliti da zakljucis ugovor bez uvida u licne podatke? NIJEDAN!
(Smiljan, 24. avgust 2014 13:01)
Pročitajte vest.
Nije problem što imaju moj matični broj, nego
"Samo u jednoj godini i samo u jednoj kompaniji mobilne telefonije, bezbednosne službe pristupile su 272.000 puta 'listinzima' građana što je u suprotnosti sa Ustavom Srbije", rekao je Šabić za Politiku."
I što u ovoj zemlji NE POSTOJI ZAKON O ZAŠTITI PODATAKA O LIČNOSTI!!!
Hvala gospodinu Šabiću. Nadam se da će da se izbori za naša prava.
pre 9 godina
Trgovine TVRDE da traže matični broj jer to traži DRŽAVA zbog povraćaja PDV.
(A., 24. avgust 2014 12:32)
Pa verovatno jeste tako. Sta briga malog trgovca obucom za licnim podatcima kupaca? Sta ima on od toga da zna borj necije LK?
pre 9 godina
ovaj covek je u pravu ali teoretski.U praksi sve drugacije funkcionise pocev od maticnog broja pa do prisluskivanja...
pre 9 godina
A šta onda rade službenici u nadležnim ministarstvima, piju kafu o društvenom trošku?!
pre 9 godina
bus plusu?nikad
pre 9 godina
Pracenje putem mobilne telefonije u Srbiji i lociranje njenih gradjana ima svaka PU pa i obicna seoska PU!
Cisto radi price, lokalni policajac je uhvatio sopstvenu zenu u preljubi pomocu lociranja bez sudske saglasnosti, a slucaj male Tijane trebalo im nekih 2 nedelje da lociraju!
To pracenje putem gps i mobilne telefonije treba da bude bas za teske slucajeve, a ne za pracenje svojih ili tudjih zena!Ustavna prava ne vaze u zemlji Srbiji!
Cisto radi informacije ako imaju vas broj mobilnog telefona i vi promenite sim karticu ili broj onda vas mogu locirati pomocu imena ili serijskog broja telefona!
Takodje Policija u Srbiji ulazi na FB,e mail i ostalo i tako prati svoje gradjane!Danasnja tehnologija je Srbiju vratila u Mracno doba sto se tice ljudskih prava!
pre 9 godina
Lako je podmetati klipove. Tako je Sabic sprecio policiju da ugradi kvalitetne kamere, koje su vec bile kupljene. Zato nije mogao da se vidi reg.br Kantrimena i ostalo. Tesko je pomoci, a lako odmoci.
(Bora, 24. avgust 2014 12:25)
Doktor Nebojša Stefanović je izjavio da je novac na tom računu.
Dakle, nikakve kamere nisu bile kupljene (to je još nekoliko ljudi iz Direkcije reklo).
pre 9 godina
Mene sad zanima, ako su bezbednosne službe pristupile 272 000 puta 'listinzima' građana, kako ne mogu da pronadju dilere droge ili druge kriminalce ili sve koji ne rade po zakonu???
pre 9 godina
Njegova obraćanja i svrha godinama kao vic. Rešavanje a ne konstatovanje. Ali ne daju turci.
pre 9 godina
госп. Шабићу,
моје податке дајем само кад је неопходно. (Не због страха, него због личне самосталности и информативне културе).
А, пред изборе појави се екипа на вратима , са мојим подацима (а видим и списком станара!).
Шта ћеш/ћемо с'овим Шабићу?
pre 9 godina
Koji ce ti mobilni operater u SVETU dozvoliti da zakljucis ugovor bez uvida u licne podatke? NIJEDAN! Razmislite malo pre nego sto ostavite komentar! Svako bi mogao da izmisli neko ime, i da nista ne placa! Po komentarima na ovakvim vestima jasno se vidi u kakvom je stanju nase drustvo!
pre 9 godina
@Petar, to za zgradu i video nadzor na tvu treba da budes zahvalan. Po meni to sto mislos da te neko gleda, nista nije drugacije nego kad ti neka baba pomoli glavu kroz prozor i spijunira te, osim toga ti si stanar, i znas gde su kamere i mozes da stavis kapuljacu, ti znas da te neko mozda posmatra, a onako kad te neko spijunira sa prozora, ti nemas pojma. A veruj za lopove i obijace, kao i kada treba sa vidis ko ti zvoni na interfon u tri sata u noc kamere su mnogo dobra stvar.
Takodje po zakonu, video nadzor je dozvoljen, zvucni nadzor nije... A inace imas baba i deda koje provode po ceo dan pred tim televizorima i samo gledaju sta se dogadja ispred zgrade. Al da nije tih kamera gledali bi kroz prozor, pa jos neprijatnije. Takodje, u Beogradu sam vidjao babe koje su okacile retrovizore na prozore sa spoljne strane, pa mogu da gledaju napolje i bez da pomaljaju glavu... boles'
pre 9 godina
Kad se u pošti plaća karticom, traže na uvid ličnu kartu i sa nje prepisuju sve podatke, takođe zapisuju i broj kartice, što otvara široke mogućnosti za zloupotrebe. Pozivam g. Šabića da izvrši nadzor u JP Pošta i spreči dalju primenu ove nakaradne prakse.
pre 9 godina
Taj nalog za ispravku u kome kada reklamirate neki proizvod dajete više podataka nego kada aplicirate za američku vizu je maslo mlađana dinkića i njegove organizacije. Stoga je neophodno njega ili nekog od njegovih procesirati zbog protivustavnog delovanja.
pre 9 godina
Kao u doba kneza Miloša! Srbija pravna drzava...he,he.
pre 9 godina
Где ти живиш? Србија опљачкана у "транспарентној приватизацији", радници и грађани враћају дугове за новац које нису зајмали, ни видели а камоли трошили...а ти сецкаш воду за пилиће о трошку буџета који се зајмовима пуни, опет и опет на штету грађана које засипаш небулозним саветима. Као бринеш о грађанима да када подижу наручену робу не одају доказ ко је подигао??? Ја са тим нисам имао проблема, али као радник и грађанин са приватизацијом ЈЕСАМ!
pre 9 godina
pa kako da zamenim cipele i drugo, kad bez maticnog ne daju?
pre 9 godina
Gospodine svaka vam cast sto se uporno borite protiv sistema...
pre 9 godina
Covece ove pijavice nece da mi obave ni jednu uslugu ako mi prethodno ne iskopiraju licnu (Telenor) . Ja im kazem necu oni kazu onda nista od usluge. I sta tad?
pre 9 godina
''Niko nema pravo da vam traži matični broj kada vraćate robu u radnju''
А ја ако тај исти матични број не тражим да ми запишу заједно са именом, презименом и потписом када враћају робу да би добили паре назад, могу да добијем казну од инспекције од више хиљада динара и још затвореним локалом на месец дана. Луд збуњеног!
pre 9 godina
Gospodine Šabiću, izuzetno Vas cenim. Međutim, i sami kažete da imate probleme, da vlast nije donela odgovarajuće propise iz oblasti zaštite podataka! Pitam se onda a kako ćemo mi, građani, da se izborimo sa ovim problemom? Poznata je činjenica da je veliki broj građana nepismen, veliki broj je i funkcionalno nepismen, pa kada se takav čovek pojavi ispred nekog šaltera u nekoj instituciji da završi neki posao, a službenik mu zatraži lične podatke ( između ostalog i matični broj), čovek ih bez razmišljanja daje, jer ima poverenje i ne razmišlja da to može da mu stvori neki problem. Iz ličnog iskustva znam da ako ne date lične podatke ne možete da završite neki posao!
Prema mom mišljenju, potrebno je kažnjavati one koji novlašćeno uzimaju lične podatke, a ne "upozoravati" građane, jer mi nismo dovoljno edukovani da znamo šta se sme, a šta ne sme! Mi se pridržavamo onoga što nam traže, jer smatramo da lice koje nam traži podatke ( bilo da je iz državne ili privatne firma), radi po zakonu!!!
pre 9 godina
A sta cemo kad nam gradska vlada i Bus Plus trazi da svaki put kada udjemo u javni prevoz overavamo personalizovane kartice, a time se otvara mogucnost za pracenje kretanja individua?
pre 9 godina
Kupio sam gajbu sa flasama piva u tempu uzice ,inace nisam ostrasceni alkos vec sam to uradio da bih dobio na poklon majicu- jer su je uz taj uslov davali kupcima za vreme promocije, na salteru sam ,posto nisam doneo ambalazu platio istu nepunih 800din.-pored cene proizvoda, a kasirka mi je rekla da praznu ambalazu mogu vratiti ali da sacuvam racun sto sam i uradio.Ali ispostavilo se da na kasi nisu mogli da mi po dostavljanju ambalaze i racuna vrate novac od kaucije vec su me uputili na info pult, a tamo formalnosti kao u banci odmah dajte licnu kartu pa kopiranje ocitavanje pisanje nekakvog ugovora i posle 5-6min potpisi ovde i ovde a dokument nisam ni procitao onako ovlas pregledom videh gajba flasa kolicina iznos pdv bez pdv jedna druga suma brojevi itd potpisah onda zahefta racun na onaj jedan i uputi me na kasu jedan ostavi sebi meni ne, te tako uzeh svojih 800d kaucije.Tako da od sada uzimam bespovratnu ambalazu da me ne bi drugi put ucenjivali sa licnim podacima koje sam im inace i ostavio.
pre 9 godina
Pa šta čekate? Po hitnom postupku zakon po ovom pitanju!
pre 9 godina
Pa i ovo sto pisemo ide na filter. A znate li zasto filtriraju? Jer nas mnogo ima koje su uvukli u izmet. To je tehnologija gospodine Sabicu. A demokratija je po definiciji vladanje vecine nad manjinom. I postoji samo jedan problem u napred navedenom. Bioloski. Paraziti ne mogu da opstanu bez domacina. A trenutno su paraziti u problemu.
pre 9 godina
Od kada je nestručno i bez ograničenja uveden, elektronski zdravstveni karton je postao kao facebook. Mnogi vaši neznani "prijatelji", činovnici Fonda za zdravstvo, administratori po domovima zdravlja i ko zna ko sve još, brinu o vašem zdravlju i statusu osiguranja.
pre 9 godina
Држава шпијунира грађане, а убице беже преко гране.
pre 9 godina
Katastrofalan odnos prema zaštiti privatnosti je a tek će biti ozbiljan problem ove zemlje. Poverenik Šabić odavno s punim pravom upozorava na to. Sav je problem što vlast kod nas glas onih koji stvarno nešto znaju slabo i nerado sluša.
pre 9 godina
Apel nekog ko stručno i odgovorno vrši svoju funkciju. Nažalost veliko je pitanje koliko su odgovorni u vlasti uopšte u stanju da ga shvate.
pre 9 godina
revolucija, suđenje, postavljanje sistema...pa održavanje sistema. Naopako ne može a eto mi i dalje svako malo to pokušavamo.
pre 9 godina
Ime: Miki Maus
Adresa: Planeta Mars
...not joking
pre 9 godina
Da li sme zaposleni u birou za zaposljavanje da mi traze licnu kartu posto sam zadnja dva puta bio primoran da im dam, a par osoba mi reklo da njima ne traze .
pre 9 godina
kada uzimate box paket u telekomu oni vam obavezno traze kopije licne karte i to sa oba njene strane...znaci drzavna ustanova je prva na listi ne primerene firme koja ne postuje zakon o privatnosti...u tempu kada nesto reklamirate, izaci ce vam u susret ali ce vam traziti licne podatke poput maticnog broja...zakljucak je da smo stvarno ne zasticeni i da svi to znaju ali niko nista konkretno ne preduzima...
pre 9 godina
Vratio sam wc-papir i trazili mi maticni broj!U Idei:))
pre 9 godina
Lako je podmetati klipove. Tako je Sabic sprecio policiju da ugradi kvalitetne kamere, koje su vec bile kupljene. Zato nije mogao da se vidi reg.br Kantrimena i ostalo. Tesko je pomoci, a lako odmoci.
pre 9 godina
U pravu je. To što se kod nas radi sa ličnim podacima građana je neverovatno,tako nešto nema nigde. Onaj zadnji primer s pokušajem iznošenja u Ameriku koji je poverenik nekako ipak sprečio je to potvrdio na najbolji način.
pre 9 godina
"Ko se žali, ostvariće pravo, ko se ne žali, neće."
---------------------------------------------------
Na zalost, zivimo u lopovskoj drzavi koja se prema vlastitim gradjanima ponasa krajnje macehinski. Onda ne treba cuditi sto je odnos gradjana prema drzavi takav kakav jeste. Pocev od poreskih organa koji razrezuju porez ne uzimajuci u obzir sve potrebne parametra(koje po zakonu moraju) pa ako se zalite, uzece u obzir, ako ne ... prosao voz, preko novog sistema prinudne naplate dugovanja preko privatnih uterivaca dugova gde drzava ovlascuje uterivace dugova da svoje angazovanje naplacuju od duznika (a ne od procenta naplacenog duga) pa do svih mogucih javnih preduzeca i finansija koje naplacuju kamatu (i to krajnje lihvarsku) na neplaceni dug iako ni jedno od tih preduzeca nije finansijska ustanova (banka). Nema oblasti drzavnog delovanja gde ne naidjete na lopovski odnos prema onima od kojih ova drzava zivi.
Ali, kada cak i ostvarite pravo (zalbom, kako drugacije?) onda cete roditi "mecku s opancima" dok docekate da vam drzava vrati ono sto je neosnovano uzela.
pre 9 godina
U pravu je covek, ali on vrti jednu te istu pricu godinama. Nije uradjeno ovo, nije uradjeno ono... pa uradi, zasto primas platu. Inace, u mojoj zgradi je uveden video nadzor i pusten u kablovski sistem, tako da sada svaka budala moze da vidi kada odlazim, kada dolazim, kada moja deca odlaze i dolaze, kada mi je prazan stan. Po novom zakonu to je povreda privatnosti, ali nemam koje da se zalim. Molio bih da se na zvanicnom sajti postavi opcija gde ljudi mogu online da napisu zalbu.
pre 9 godina
"Niko nema pravo da vam traži matični broj kada vraćate robu u radnju".
Trgovine TVRDE da traže matični broj jer to traži DRŽAVA zbog povraćaja PDV.
pre 9 godina
bezbednosne službe pristupile su 272.000 puta 'listinzima' građana
Pa vi posle velicajte policiju i pracenje putem baznih stanica..
pre 9 godina
Kada potpisujete ugovor sa mobilnom operaterom, oni vam traže ličnu kartu i unesu vaš JMBG u ugovor. Znači, to nemaju prava da rade. Šta da radim, u slučaju, da odbijem da dam taj podatak a oni odbiju da mi daju ugovor?!
pre 9 godina
Zato vise nema Velikog brata, cela drzava je postala ta emisija.
pre 9 godina
Šabiću, tužite pred sudovima prekršitelje, a ne samo donesete neko rešenje i posle šta vas briga ...
pre 9 godina
''Niko nema pravo da vam traži matični broj kada vraćate robu u radnju''
А ја ако тај исти матични број не тражим да ми запишу заједно са именом, презименом и потписом када враћају робу да би добили паре назад, могу да добијем казну од инспекције од више хиљада динара и још затвореним локалом на месец дана. Луд збуњеног!
pre 9 godina
"Niko nema pravo da vam traži matični broj kada vraćate robu u radnju".
Trgovine TVRDE da traže matični broj jer to traži DRŽAVA zbog povraćaja PDV.
pre 9 godina
kada uzimate box paket u telekomu oni vam obavezno traze kopije licne karte i to sa oba njene strane...znaci drzavna ustanova je prva na listi ne primerene firme koja ne postuje zakon o privatnosti...u tempu kada nesto reklamirate, izaci ce vam u susret ali ce vam traziti licne podatke poput maticnog broja...zakljucak je da smo stvarno ne zasticeni i da svi to znaju ali niko nista konkretno ne preduzima...
pre 9 godina
Gospodine Šabiću, izuzetno Vas cenim. Međutim, i sami kažete da imate probleme, da vlast nije donela odgovarajuće propise iz oblasti zaštite podataka! Pitam se onda a kako ćemo mi, građani, da se izborimo sa ovim problemom? Poznata je činjenica da je veliki broj građana nepismen, veliki broj je i funkcionalno nepismen, pa kada se takav čovek pojavi ispred nekog šaltera u nekoj instituciji da završi neki posao, a službenik mu zatraži lične podatke ( između ostalog i matični broj), čovek ih bez razmišljanja daje, jer ima poverenje i ne razmišlja da to može da mu stvori neki problem. Iz ličnog iskustva znam da ako ne date lične podatke ne možete da završite neki posao!
Prema mom mišljenju, potrebno je kažnjavati one koji novlašćeno uzimaju lične podatke, a ne "upozoravati" građane, jer mi nismo dovoljno edukovani da znamo šta se sme, a šta ne sme! Mi se pridržavamo onoga što nam traže, jer smatramo da lice koje nam traži podatke ( bilo da je iz državne ili privatne firma), radi po zakonu!!!
pre 9 godina
Kada potpisujete ugovor sa mobilnom operaterom, oni vam traže ličnu kartu i unesu vaš JMBG u ugovor. Znači, to nemaju prava da rade. Šta da radim, u slučaju, da odbijem da dam taj podatak a oni odbiju da mi daju ugovor?!
pre 9 godina
bezbednosne službe pristupile su 272.000 puta 'listinzima' građana
Pa vi posle velicajte policiju i pracenje putem baznih stanica..
pre 9 godina
A sta cemo kad nam gradska vlada i Bus Plus trazi da svaki put kada udjemo u javni prevoz overavamo personalizovane kartice, a time se otvara mogucnost za pracenje kretanja individua?
pre 9 godina
Covece ove pijavice nece da mi obave ni jednu uslugu ako mi prethodno ne iskopiraju licnu (Telenor) . Ja im kazem necu oni kazu onda nista od usluge. I sta tad?
pre 9 godina
Шабића за министра правде!
pre 9 godina
pa kako da zamenim cipele i drugo, kad bez maticnog ne daju?
pre 9 godina
Vratio sam wc-papir i trazili mi maticni broj!U Idei:))
pre 9 godina
Држава шпијунира грађане, а убице беже преко гране.
pre 9 godina
госп. Шабићу,
моје податке дајем само кад је неопходно. (Не због страха, него због личне самосталности и информативне културе).
А, пред изборе појави се екипа на вратима , са мојим подацима (а видим и списком станара!).
Шта ћеш/ћемо с'овим Шабићу?
pre 9 godina
Nikada neću zaboraviti sramotu u banci kada sam pred celim redom ljudi iza mene u opštoj tišini morao glasno bankarskoj šalterskoj radnici usmeno da odgovaram na bezbroj ličnih pitanja kako bih otvorio običan devizni račun. Umesto da dobijem nekakav formular i da sam na miru popunim i predam,ako im je bitno sa kim živim, da li sam izdržavano lice, da li sam oženjen da li imam dece i sve ostalo u detalje. Nula za profesionalnost, a to je naša kao najveća banka.. užas ljudi.
pre 9 godina
Šabiću, tužite pred sudovima prekršitelje, a ne samo donesete neko rešenje i posle šta vas briga ...
pre 9 godina
Kupio sam gajbu sa flasama piva u tempu uzice ,inace nisam ostrasceni alkos vec sam to uradio da bih dobio na poklon majicu- jer su je uz taj uslov davali kupcima za vreme promocije, na salteru sam ,posto nisam doneo ambalazu platio istu nepunih 800din.-pored cene proizvoda, a kasirka mi je rekla da praznu ambalazu mogu vratiti ali da sacuvam racun sto sam i uradio.Ali ispostavilo se da na kasi nisu mogli da mi po dostavljanju ambalaze i racuna vrate novac od kaucije vec su me uputili na info pult, a tamo formalnosti kao u banci odmah dajte licnu kartu pa kopiranje ocitavanje pisanje nekakvog ugovora i posle 5-6min potpisi ovde i ovde a dokument nisam ni procitao onako ovlas pregledom videh gajba flasa kolicina iznos pdv bez pdv jedna druga suma brojevi itd potpisah onda zahefta racun na onaj jedan i uputi me na kasu jedan ostavi sebi meni ne, te tako uzeh svojih 800d kaucije.Tako da od sada uzimam bespovratnu ambalazu da me ne bi drugi put ucenjivali sa licnim podacima koje sam im inace i ostavio.
pre 9 godina
Lako je podmetati klipove. Tako je Sabic sprecio policiju da ugradi kvalitetne kamere, koje su vec bile kupljene. Zato nije mogao da se vidi reg.br Kantrimena i ostalo. Tesko je pomoci, a lako odmoci.
(Bora, 24. avgust 2014 12:25)
Doktor Nebojša Stefanović je izjavio da je novac na tom računu.
Dakle, nikakve kamere nisu bile kupljene (to je još nekoliko ljudi iz Direkcije reklo).
pre 9 godina
U pravu je. To što se kod nas radi sa ličnim podacima građana je neverovatno,tako nešto nema nigde. Onaj zadnji primer s pokušajem iznošenja u Ameriku koji je poverenik nekako ipak sprečio je to potvrdio na najbolji način.
pre 9 godina
Sabicu ne pravi se naivan.Vrlo dobro znas ko trazi licne podatke, cemu sluzi sakupljanje tih podataka i kome se prosledjuju. Pusti prazne price, nego Vucica za grlo pa neka menja pravila i zakone.
pre 9 godina
Od kada je nestručno i bez ograničenja uveden, elektronski zdravstveni karton je postao kao facebook. Mnogi vaši neznani "prijatelji", činovnici Fonda za zdravstvo, administratori po domovima zdravlja i ko zna ko sve još, brinu o vašem zdravlju i statusu osiguranja.
pre 9 godina
Pa lepo onda promenite formulare naloga za ispravku rpilikom reklamacije robe. A ne da meni kao prodavcu neki inspektor pise kaznu jer nije ispravno popunjen obrazac za povracaj novca. Kvaka 22!!!
pre 9 godina
Zato vise nema Velikog brata, cela drzava je postala ta emisija.
pre 9 godina
Gospodine svaka vam cast sto se uporno borite protiv sistema...
pre 9 godina
Katastrofalan odnos prema zaštiti privatnosti je a tek će biti ozbiljan problem ove zemlje. Poverenik Šabić odavno s punim pravom upozorava na to. Sav je problem što vlast kod nas glas onih koji stvarno nešto znaju slabo i nerado sluša.
pre 9 godina
Trazili mi licni broj karte u Rodi da promenim pelene koje sam kupio dva minuta ranije, imao sam racun, kasirka me odmah prepoznala. Zvao suprugu jer nemam licnu, ne zivim u Srbiji, zapisao i potpisao. Da apsurd bude veci, druga kasirka je ponudila njenu licnu kartu, iako me ne poznaje. Ali to nije nista, u apoteci se kasirka naljutila na mene jer nisam hteo da joj saopstim kod/pin kartice kojom sam hteo da platim lekove. Terminal ima kratak kabal, a vi ne mozete preko, kako mislite da platite, ljuto ona meni. More...
pre 9 godina
Kad se u pošti plaća karticom, traže na uvid ličnu kartu i sa nje prepisuju sve podatke, takođe zapisuju i broj kartice, što otvara široke mogućnosti za zloupotrebe. Pozivam g. Šabića da izvrši nadzor u JP Pošta i spreči dalju primenu ove nakaradne prakse.
pre 9 godina
@Petar, to za zgradu i video nadzor na tvu treba da budes zahvalan. Po meni to sto mislos da te neko gleda, nista nije drugacije nego kad ti neka baba pomoli glavu kroz prozor i spijunira te, osim toga ti si stanar, i znas gde su kamere i mozes da stavis kapuljacu, ti znas da te neko mozda posmatra, a onako kad te neko spijunira sa prozora, ti nemas pojma. A veruj za lopove i obijace, kao i kada treba sa vidis ko ti zvoni na interfon u tri sata u noc kamere su mnogo dobra stvar.
Takodje po zakonu, video nadzor je dozvoljen, zvucni nadzor nije... A inace imas baba i deda koje provode po ceo dan pred tim televizorima i samo gledaju sta se dogadja ispred zgrade. Al da nije tih kamera gledali bi kroz prozor, pa jos neprijatnije. Takodje, u Beogradu sam vidjao babe koje su okacile retrovizore na prozore sa spoljne strane, pa mogu da gledaju napolje i bez da pomaljaju glavu... boles'
pre 9 godina
272.000 puta Sluzba gledala listing i to od samo jednog operatera!? Sto znaci da, otprilike, svaki 5 mobilni korisnik je ili prisluskivan ili pod prismotrom... Sad se Orvelov svet ne cini tako nerealnim, zar ne? A kad neko pomene da misli da ga prisluskuju, prvi komentar obicno biva: "Jes', bas ce tebe neko da prisluskuje. Koji si paranoik."
pre 9 godina
Meni bre u teretani traze br licne karte, jmbg , gde zivim i e-mail. Dve teretane su mi isto to trazile. Ne mogu da skontam sta ce im?
pre 9 godina
ajd ko poznaje propise neka napiše:
ko ima pravo da traži podatke iz lične karte, JMBG i sl.
i kome mogu da prijavim one koji traže podatke a na to nemaju pravo?
pre 9 godina
Pa i ovo sto pisemo ide na filter. A znate li zasto filtriraju? Jer nas mnogo ima koje su uvukli u izmet. To je tehnologija gospodine Sabicu. A demokratija je po definiciji vladanje vecine nad manjinom. I postoji samo jedan problem u napred navedenom. Bioloski. Paraziti ne mogu da opstanu bez domacina. A trenutno su paraziti u problemu.
pre 9 godina
Mene sad zanima, ako su bezbednosne službe pristupile 272 000 puta 'listinzima' građana, kako ne mogu da pronadju dilere droge ili druge kriminalce ili sve koji ne rade po zakonu???
pre 9 godina
"Niko nema pravo da vam traži matični broj kada vraćate robu u radnju".......recite to poreskoj upravi. Prilikom vracanja robe mora da se uradi nalog za ispravku koji ponistava fiskalni racun....na tom nalogu stoji podatak jmbg....trazite poreskoj upravi da to izbaci....
pre 9 godina
Koji ce ti mobilni operater u SVETU dozvoliti da zakljucis ugovor bez uvida u licne podatke? NIJEDAN! Razmislite malo pre nego sto ostavite komentar! Svako bi mogao da izmisli neko ime, i da nista ne placa! Po komentarima na ovakvim vestima jasno se vidi u kakvom je stanju nase drustvo!
pre 9 godina
Vec je odavno poznato da banke,turisticke agencije,privatne klinike.i svi oni kome ste ostavili svoje licne podatke i br.telefona koriste sve to u svrhe reklamiranja.Ili sve to dostavljaju drugim licima ili firmama.Takodje se DOBRO pazite svih onih kartica za sakupljanje poena,toboze koje nude marketi,benzinske pumpe i sl.Ko god da ima uvid u to kuda se krecete,gde i sta kupujete,koliko trosite,gde zivite...moze iskoristiti.A nedaj boze hakovanja takvog sistema sa podacima...cuvajte se toga.
pre 9 godina
Da li sme zaposleni u birou za zaposljavanje da mi traze licnu kartu posto sam zadnja dva puta bio primoran da im dam, a par osoba mi reklo da njima ne traze .
pre 9 godina
Apel nekog ko stručno i odgovorno vrši svoju funkciju. Nažalost veliko je pitanje koliko su odgovorni u vlasti uopšte u stanju da ga shvate.
pre 9 godina
Traze br licne karte i pri preuzimanju paketa (razne expres sluzbe), a u banco su znali devojacko ime moje mame kad sam otvarala racun, o kakvoj bezbednosti licnih podataka pricamo?!
pre 9 godina
U pravu je covek, ali on vrti jednu te istu pricu godinama. Nije uradjeno ovo, nije uradjeno ono... pa uradi, zasto primas platu. Inace, u mojoj zgradi je uveden video nadzor i pusten u kablovski sistem, tako da sada svaka budala moze da vidi kada odlazim, kada dolazim, kada moja deca odlaze i dolaze, kada mi je prazan stan. Po novom zakonu to je povreda privatnosti, ali nemam koje da se zalim. Molio bih da se na zvanicnom sajti postavi opcija gde ljudi mogu online da napisu zalbu.
pre 9 godina
Lako je podmetati klipove. Tako je Sabic sprecio policiju da ugradi kvalitetne kamere, koje su vec bile kupljene. Zato nije mogao da se vidi reg.br Kantrimena i ostalo. Tesko je pomoci, a lako odmoci.
(Bora, 24. avgust 2014 12:25)
Pises kojesta, prvo kamere koje su kupljene za patrolna vozila uopste nisu bile kvalitetne vec neke fus no name koje su placene 5x vise nego sto vrede i o tome se vec pisalo cak i od strane policijskog sindikata, drugo njihovo koriscenje nije bilo predvidjeno zakonom pa je zato Sabic i reagovao. Trece kakve veze imaju kamere na patrolnim vozilima sa kamerama za nadzor saobracaja na banderama koje su snimile doticni Mini kantrimen??? I cetvrto umesto imena "Bora" bolje se potpisi kao BOT jer ti iskreno vise pristaje.
pre 9 godina
Trgovine TVRDE da traže matični broj jer to traži DRŽAVA zbog povraćaja PDV.
(A., 24. avgust 2014 12:32)
Pa verovatno jeste tako. Sta briga malog trgovca obucom za licnim podatcima kupaca? Sta ima on od toga da zna borj necije LK?
(Custendil Pasa, 24. avgust 2014 13:21)
Ne, problem je u zahtevu za matičnim brojem. Broj lične karte je promenljiv.
Verujem trgovini. Problem je što je zahtev za jmbg od države, čak i u slučaju reklamacije na proizvod.
I ta ista država godinama ne uvodi Zakon u tu oblast. Pa je mnogima dozvoljen uvid u matični broj kao da je okačen na bilbord na Slaviji.
Da li ste čitali ranije, o otvaranju firmi, uzimanju kredita i sl. na tuđe matične brojeve? I vlasnik matičnog broja ne zna o tome ništa dok ne dođe zahtev za vraćanje nekih dugova. Tada država Srbija revnosno sprovodi zakon.
pre 9 godina
Kao u doba kneza Miloša! Srbija pravna drzava...he,he.
pre 9 godina
Pracenje putem mobilne telefonije u Srbiji i lociranje njenih gradjana ima svaka PU pa i obicna seoska PU!
Cisto radi price, lokalni policajac je uhvatio sopstvenu zenu u preljubi pomocu lociranja bez sudske saglasnosti, a slucaj male Tijane trebalo im nekih 2 nedelje da lociraju!
To pracenje putem gps i mobilne telefonije treba da bude bas za teske slucajeve, a ne za pracenje svojih ili tudjih zena!Ustavna prava ne vaze u zemlji Srbiji!
Cisto radi informacije ako imaju vas broj mobilnog telefona i vi promenite sim karticu ili broj onda vas mogu locirati pomocu imena ili serijskog broja telefona!
Takodje Policija u Srbiji ulazi na FB,e mail i ostalo i tako prati svoje gradjane!Danasnja tehnologija je Srbiju vratila u Mracno doba sto se tice ljudskih prava!
pre 9 godina
@sailor Ne znam za te kartone, ali su mi u Kragujevcu, kad sam bio na bolovanju, pa na lekarskoj komisiji, skenirali otpusnu listu?! Sad treba svi da znaju od čega sam operisan?
pre 9 godina
i sta si ti sabicu uradio po tom pitanju, nemas nikakva ovlascenja.
a vlast to radi da bi pratila svoje gradjane. izmislili su ti funkciju i dobar si svakoj vlasti. zar nije TVOJ propust sto nema zakona o tome?
pre 9 godina
Ime: Miki Maus
Adresa: Planeta Mars
...not joking
pre 9 godina
Taj nalog za ispravku u kome kada reklamirate neki proizvod dajete više podataka nego kada aplicirate za američku vizu je maslo mlađana dinkića i njegove organizacije. Stoga je neophodno njega ili nekog od njegovih procesirati zbog protivustavnog delovanja.
pre 9 godina
To sto vam prodavci traze JMBG prilikom vracanja robe nije njihov hir. Tako je propisao zakonodavac. Procitajte zakon o fiskalnim kasama - Nalog za ispravku.
pre 9 godina
A šta onda rade službenici u nadležnim ministarstvima, piju kafu o društvenom trošku?!
pre 9 godina
слушај овог генијалца,не дајте податке а држава свакој шуши даје статус службеног лица...ево сад и ови извршитељи....мало је рећи да смо стока..
pre 9 godina
Hteo sam da prodam stari bicikl na jednom internet sajtu i pored klasicne registracije traze jmbg i adresu stanovanja.
pre 9 godina
Čitamo danima da ne treba davati lične podatke u prodavnicama, a znate veoma dobro da robu ne možete zameniti bez tih podataka, jer kompjuter neće prihvatiti zahtev? Sve je počelo davne 90-te sa platama, mora preko tek.računa, pa mora nova lič.karta, pa mora personalizovana BusPlu kartica, pa na tržištu uskoro neće biti telefona osim "pametnih", pa mora nova saobraćajna...Ko brine o tim mnogobrojnim bazama podataka o građanima i njihovoj privatnosti? Posle svega pitam se kako zameniti robu koja ti ne odgovara ili je oštećena a bez ličnih podataka. Možda uz policijsku pratnju? Mozda će neki državni organi naložiti da se JMBG ne sme tražiti od građana na svakom ćošku. Uostalom gospodo zašto je na biometrijskoj čipovnoj LK vidljiv JMBG???Bilo bi dobro da ovo pročita gosn. Šapić.
pre 9 godina
Greska, ne treba se baktati sa trgovcima i usluziteljima. Treba tuziti drzavu Strazburu, svi! Drzava je ta koja je donela takve propise.
pre 9 godina
"Ko se žali, ostvariće pravo, ko se ne žali, neće."
---------------------------------------------------
Na zalost, zivimo u lopovskoj drzavi koja se prema vlastitim gradjanima ponasa krajnje macehinski. Onda ne treba cuditi sto je odnos gradjana prema drzavi takav kakav jeste. Pocev od poreskih organa koji razrezuju porez ne uzimajuci u obzir sve potrebne parametra(koje po zakonu moraju) pa ako se zalite, uzece u obzir, ako ne ... prosao voz, preko novog sistema prinudne naplate dugovanja preko privatnih uterivaca dugova gde drzava ovlascuje uterivace dugova da svoje angazovanje naplacuju od duznika (a ne od procenta naplacenog duga) pa do svih mogucih javnih preduzeca i finansija koje naplacuju kamatu (i to krajnje lihvarsku) na neplaceni dug iako ni jedno od tih preduzeca nije finansijska ustanova (banka). Nema oblasti drzavnog delovanja gde ne naidjete na lopovski odnos prema onima od kojih ova drzava zivi.
Ali, kada cak i ostvarite pravo (zalbom, kako drugacije?) onda cete roditi "mecku s opancima" dok docekate da vam drzava vrati ono sto je neosnovano uzela.
pre 9 godina
Trgovine TVRDE da traže matični broj jer to traži DRŽAVA zbog povraćaja PDV.
(A., 24. avgust 2014 12:32)
Pa verovatno jeste tako. Sta briga malog trgovca obucom za licnim podatcima kupaca? Sta ima on od toga da zna borj necije LK?
pre 9 godina
revolucija, suđenje, postavljanje sistema...pa održavanje sistema. Naopako ne može a eto mi i dalje svako malo to pokušavamo.
pre 9 godina
ovaj covek je u pravu ali teoretski.U praksi sve drugacije funkcionise pocev od maticnog broja pa do prisluskivanja...
pre 9 godina
Meni bre u teretani traze br licne karte, jmbg , gde zivim i e-mail. Dve teretane su mi isto to trazile. Ne mogu da skontam sta ce im?
(Mcclane, 24. avgust 2014 15:37)
Ako ne platis clanarinu u teretani, da imaju sve tvoje podatke za tuzbu ...
pre 9 godina
Kada pocnu da traze licnu kartu, maticni broj, ime i prezime kao preduslov kod kupovine robe onda cu im dati sve to i kada budem vracao rodu. Ovako, ako me niko ne identifikuje kod kupovine tostera ili cekica u prodavnici, nece me ni identifikovati kada to iz nekog razlog budem vracao. Jer, vracam zato sto proizvod ima falinku, a ne da me neko legitimise.
P.S. U prodavnici autodelova sam trazio deo za odredjeni tip automobila koji su mi oni prodali tvrdeci da je to taj deo. Dolaskom kod majstora ustanovljeno je da je deo koji su mi prodali neodgovarajuci jer pripada dtugom tipu automobila. Vratio sam deo u prodavnicu i trazio povrat novca. Pokusavali su da me legitimisu na svaki moguci nacin, nisu hteli da mi vrate novac iako je razlog njihova nesposobnost. Ipak sam istrajao u nakon sat vremena novac mi je vracen.
pre 9 godina
I šta sad ja da radim kad vraćam robu zbog reklamacije, a trgovac pristaje da mi vrati robu samo pod uslovom da popunimo neki formular gde upisuje moj matični broj i još moram da mu ga potpišem? Inače, nema para nazad!?! A nije mi nista od podataka trazio kad mi je robu prodavao i od mene pare uzimao? Kako u ovakvim slučajevima da se zaštitimo? Ako ih prijavim inspekciji ili Šabiću, onda neće hteti da mi vrate pare pa ćemo se "ćerati" u nedogled. Ili da vucam Šabića ili inspektora sa sobom prilikom svake kupovine? Ej , bre, Šabiću, kad je u ovoj zemlji običan građanin bio zaštićen od samovolje trgovaca i uopšte od onih od kojih mu nešto zavisi ili mu je potrebno?
pre 9 godina
Pa šta čekate? Po hitnom postupku zakon po ovom pitanju!
pre 9 godina
Koji ce ti mobilni operater u SVETU dozvoliti da zakljucis ugovor bez uvida u licne podatke? NIJEDAN!
(Smiljan, 24. avgust 2014 13:01)
Pročitajte vest.
Nije problem što imaju moj matični broj, nego
"Samo u jednoj godini i samo u jednoj kompaniji mobilne telefonije, bezbednosne službe pristupile su 272.000 puta 'listinzima' građana što je u suprotnosti sa Ustavom Srbije", rekao je Šabić za Politiku."
I što u ovoj zemlji NE POSTOJI ZAKON O ZAŠTITI PODATAKA O LIČNOSTI!!!
Hvala gospodinu Šabiću. Nadam se da će da se izbori za naša prava.
pre 9 godina
Jel imaju prava privatni poslodavci da instaliraju kamere visoke rezolucije i da nas gadjaju direktno u celo i non stop snimaju? Da li treba od nekoga da traze odobrenje za to ili njihova firma pa mogu da rade sta hoce, maltene moze i u wc da stavi kameru? Npr. nigde u ugovoru o radu koji sam potpisao nisam potpisao da mogu da se snimam niti da pristajem na snimanje na radnom mestu. Kao kontrola rada postoje i drugi nacini, tipa radni nalozi, liste, a na kraju krajeva iz ucinka se moze videti ko kolko radi. Da li je neko toliko umobolan od njih da misli da neko moze da radi 120% mogucnosti svih 8h.
pre 9 godina
Zato moramo da se zalimo kroz proteste na sve sto se radi mimo nase volje. Tezi put, ali tako mora. A mi to necemo raditi jer smo apaticni u zamisli da se nista ne moze promeniti. Koja ironija.
pre 9 godina
Ja se odricem svojih prava zarad lakseg hvatanja manijaka i silovatelja neka se snima svaki pedalj zemlje! Takodje, nezaposlene mangupe sa skupim kolima bih po vidjenju trazio listing iz banke i potrvdu o poreklu imovine!
pre 9 godina
kada pustam cekove na poledjini redovno traze jmbg i br licne karte kao i adresu. Budi pametan u konfuziju lude zemlje.
pre 9 godina
Gospodin Sabic je 1000% u pravu, ali dzaba kada zivimo jos u dogmatsko-komunjarskom SISTEMU... SISTEM TREBA MENJATI, AMAN ZAMAN...OPAMETIMO SE JEDNOM ZA SVA VREMENA...
Ja sam nezaposlen, pa kada konkurisem za posao veliki broj firmi ti trazi JMBG, STA TADA RADITI????! 'ajde neko pametan da mi objasni, naravno nema niko, jer niko ne cita zakone, ne cita nista, a svi se prave pametni, jer imaju mame, tate, rodjake koji ih pomazu i hendluju ceo zivot po partijskoj liniji... Tako mu dodje da ovde nista nije promenjeno zadnjih 40 g. i vise...Jbg,definitivno lobotomija treba svima ovde da se uradi...!!!
pre 9 godina
A cemu sluzi Rodoljub Sabic? Sve ove godine,vise vlasti se promenulo,on ostao. A sta je realno uradio?
Zanimljivo da se broj neovlascenih pracenja udvostrucio u 2012 pa opet udvostrucio u 2013.g... od kad je na vlasti SNS.
pre 9 godina
Pa sta ako dam JMBG nekom trgovcu? Šta će on uraditi s njim? Čemu tolika paranoja? FB nalog mi je skroz otvoren i šta sa tim? Sad bih napisao moj JMBG, ali bojim se da neće objaviti komentar.
pre 9 godina
Koja privatnost? Pa meni komsiluk od kad znam za sebe viri u kesu iz prodavnice, znaju bolje od mene sta sam juce jeo, advokat mi ide po gradu i prica svima detalje moga porodicnog spora (ko je koliko nasledio i sta je ko kome rekao), u banci me jos nisu pitali samo za broj gaca, ali i to ocekujem uskoro. Vrhunac mi je nedavno bila poseta jednoj ambasadi cija je zemlja, jel'te, perjanica ljudskih prava - ajde sto su mi na ulazu uzeli laptop, nego sto su me naterali da im ga ostavim UKLJUCENOG, pa su me onda "intervjuisali" za vizu tako sto sam pred 20 ljudi koji su cekali morao da naglas govorim sve moguce podatke o meni i mojoj porodici! Ne moze nama pomoci poverenik, nama bi bila malo i cela armija strucnjaka da nas kao narod nauce kulturi postovanja privatnosti; a mi smo, opet, ovako rudimentarni, jos i dobri u odnosu na sve one smicalice koje se rade u ostatku sveta. A vi sto se pitate sta ima strasno u tome sto dajete JMBG, biometrijske podatke, kopije LK, pasosa i sl. nemoj da se posle po TV hronikama iscudjavate sto vas tamo neki nepoznati jure jer ste se zaduzili za milionske sume eura, ili vas zovu na sud za neki masovni karambol iako bas taj dan bas nigde niste mrdnuli od kuce!
pre 9 godina
Sta radimo ako recimo mobilni operater odbije da sklopi ugovor ako nedas recimo maticni broj? Posto u svojim generalnim uslovima imaju pravo na to. Naravno da ti pismeno nece dati da si bas zbog toga odbijen. Operater nsravno hoce isto sebe da osigura kad ti subvencionira telefon a koristnik posle dva meseca prekine sa placanjem pretplate. I tskvih slucajeva nema malo. Sta preostane koristniku ds tuzi na svoje troskove i ceka na presude godinsma ili kako!?
pre 9 godina
Država je, kao, loš policajac, a zaštitnik građana je, kao, dobar policajac pa nas brani od ovog prvog. Pa onaj prvi, kao, proba da napravi neku pakost, al onda ovaj drugi, kao, objavi da tako ne može. I onda, kao, pravda i pravo trijumfuju, i narod poveruje da sistem funkcioniše. Naravno, niko ne odgovara pred zakonom, naprosto jer sve je to KAO!
pre 9 godina
država ako tako mogu da je nazovem je okacila moje i podatke ostalih privrednika na apr.gov,sa kog je firma za
besplatno internet oglašavanje povukla moje podatke uključujući i matični broj i postavila na net svima na uvid. BANANA država.
pre 9 godina
hahaha, komicno, pa svako ko ima facebook app na telefonu obelezen je odavno, ukljucujuci i mene naravno.
pre 9 godina
Gospodin Šabić zna vrlo dobro ko sve traži to što on kaže da nikom nedamo. Ja sam imao sličaj u marketu ,,Roda,, gde su kao penzioneru tražili ček od penzije i ličnu kartu za popsut od 10 posto na kupljenu robu. Na žalbu koju sam uputio baš tim povodom uputio dotičnom gospodinu odgovoreno mi je posle dva meseca. U odgokad od nekog se ništa nije razumelo, ali sam pročitao izmedju redova da je to uredu. To je navodno odluka firme i tu se ne može ništa. Onda nemoj da nam prodaje maglu,znamo mi i sami da od koga zavisiš njemu se povinuj.
pre 9 godina
Njegova obraćanja i svrha godinama kao vic. Rešavanje a ne konstatovanje. Ali ne daju turci.
pre 9 godina
Tuzi Sabicu MUP jer MUP na licnoj karti objavljuje otisak prsta i JMBG pa se postavlja pitanje sta ako gradjanin izgubi licu kartu?
pre 9 godina
bus plusu?nikad
pre 9 godina
Kao u doba kneza Miloša! Srbija pravna drzava...he,he.
(Li Osvald, 24. avgust 2014 12:08)
Ovi "drugi" vladari su bili mnogo bolji... Kraj kao i svaki kralj, apsolutista...
A to progurano o poslednje vladarske dinastije da su oni od pre krivi vidi i danas se nastavlja
I ovi pre njih isto i tako godinama..
Pojma ljudi nemaju ni da pogledaju istoriju i sta je ko ucinio za zemlju, ali citajte iz objektivne
A ne propagandne literature..
(Znam da je van teme ali nadam se da ce moderator da propusti..)
A vezano za temu slazem se i sramno je da svi imaju moje podatke, pogledajte samo sajtove za porudzbine kupovinu i slicno, kao sve je zasticeno itd ali ko mi garantuje...
Nikad ova zemlja nije imala jasne zakone odredbe pre svega za nas "smrtnike" obicne gradjane.. Ne postoje ni dovoljno jake nevladine organizacije da se svemu tome suprostave. Nada ostaje da ce jednog dana biti.
pre 9 godina
@mcclane aj priznaj da si to napisao samo da bi se hvalio kako ides u teretanu :) pa oduvek su trazili licnu kartu kad god nesto iznajmljujes, video kasetu, bicikl, pa eto i u teretani moraju da znaju ko si... sta ako napravis neku stetu i zbrises?
pre 9 godina
evo ja predlazem da kad uzimamo kredit ne moramo da damo podatke ili kad kupujemo imovinu...a ni policiji kad nas legetimisu..to bi bilo idealno!
pre 9 godina
@Uros - Tom logikom treba da ti traze JBMG cim udjes u bilokoju radnju, restoran, shoppoing mall; jer sta ce ako napravis stetu pa zbrises...
A svi vi sto mislite da "postenom coveku nije problem..." grdno se varate. Svakoj budali u policiji, BIA, opstini, ili bilo gde slicno moze da padne na um da vas prati i ucenjuje, lazno prijavi za krivncno delo, a da to potkrepi friziranim i prilagodjenim podacima koje je nezakonito pribavio.
pre 9 godina
Где ти живиш? Србија опљачкана у "транспарентној приватизацији", радници и грађани враћају дугове за новац које нису зајмали, ни видели а камоли трошили...а ти сецкаш воду за пилиће о трошку буџета који се зајмовима пуни, опет и опет на штету грађана које засипаш небулозним саветима. Као бринеш о грађанима да када подижу наручену робу не одају доказ ко је подигао??? Ја са тим нисам имао проблема, али као радник и грађанин са приватизацијом ЈЕСАМ!
pre 9 godina
A meni u Rodi isto.
pre 9 godina
Sto se mene tice neka mi proveravaju sta hoce. Ja sam u SAD. Neka mi gledaju i postu, meni to ne smeta. Ne mogu da mi naude, jer sam cist kao suza. Ovi sto ne placaju porez i sklanjaju pare iz Amerike, njih neka gone.
Ne vidim sto bi Amer gledao koliko para na racunu ima moj otac u Srbiji!?
pre 9 godina
Ko ima mirnu savest, ne smeta mu da daje JMBG ...
pre 9 godina
Sta je sa kompanijama koje prodaju poslovne podatke preduzeca?
Od njih se moze kupiti sve od carinskih podataka:koja roba je uvezena ,od koga je kupljena po.kojoj ceni u kojoj kolicini..mogu se.kupiti kompletni bilansi, revizorska misljenja, licni podatci vlasnika i direktora i brojevi telefona.
Nikada nisam cula da gospodin Sabic o tome prica!
Ovo je direktna spijunaza poslovanja i ko je to dozvolio???
pre 9 godina
U DM-u su mi da bih dobio neki popust trazili maticni bebe koja je rodjena mesec dana ranije. Dao sam im slican, ali pogresan broj. Kasirka mi je na to rekla da sam im dao pogresan maticni i da takav ne postoji!?
Mila majko, ako kasirka u rucnom terminalu DM-a vidi da broj ne postoji, sta li tek ostale sluzbe kod nas i u inostranstvu znaju o nama!?!?
pre 9 godina
Lako je podmetati klipove. Tako je Sabic sprecio policiju da ugradi kvalitetne kamere, koje su vec bile kupljene. Zato nije mogao da se vidi reg.br Kantrimena i ostalo. Tesko je pomoci, a lako odmoci.
pre 9 godina
Sabic promovise sebe i svoj posao.. i to je donekle u redu.. ali vise puta svojim zalaganjima direktno utice na bezbednost ljudi u Srbiji jer postenom narodu i onome koji nema sta da muva nista ne znaci JMBG..niti listing njegovog telefona.. ali zato raznim silovateljima, ubicama, poreskim muvarama, lopovima Sabic svojim postupanjima "olaksava" izbegavanje pravde..
pre 9 godina
Bas me briga da li bezbednosne sluzbe gledaju moje podatke i da li me prate i sta jos vec.
pre 9 godina
Šta da uradim kad mi traže JMBG, a da nije upisivanje lažnog? Da li mogu da "tužim"firmu koja mi je tražila JMBG prilikom povraćaja cipela!!!???
pre 9 godina
Prošle godine sam u jednoj većoj prodavnici bele tehnike popunjavao formular za dobijanje neke kartice za popuste. Naravno, u formularu su tražili i JMBG (šta će njima moj JMBG). Popunio sam formular, upisao pogrešan JMBG i dobio karticu.
Predlažem ljudima da se tako bore protiv narušavanja privatnosti, ostavljajte svuda lažne podatke (osim ako nije u pitanju policija, banka itd.) pa neka posle rade sa njima šta hoće.
pre 9 godina
Ovakve izjave su potpuno besmislene i sigurna sam da poverenik to zna. Ako reklamiram robu i želim pare nazad, moram da dam JMBG. U protivnom ih neću dobiti. Alternativa mi je da dajem lažni JMBG i lažno ime i prezime, što i radim.
pre 9 godina
Sta ce Pr, Srpskoj banci moj JMBG kad imaju i ime i prezime i br, LK i potpis na menici i ne znam sta jos, a oni traze jos i JMBG da im dostavim!! Zasto?
pre 9 godina
ovaj tekst sve govori, o stanju u zemlji, pravu... bahatosti..., pravnom nasilju i tako dalje.
pre 9 godina
Lako je podmetati klipove. Tako je Sabic sprecio policiju da ugradi kvalitetne kamere, koje su vec bile kupljene. Zato nije mogao da se vidi reg.br Kantrimena i ostalo. Tesko je pomoci, a lako odmoci.
pre 9 godina
Pa sta ako dam JMBG nekom trgovcu? Šta će on uraditi s njim? Čemu tolika paranoja? FB nalog mi je skroz otvoren i šta sa tim? Sad bih napisao moj JMBG, ali bojim se da neće objaviti komentar.
pre 9 godina
Ko ima mirnu savest, ne smeta mu da daje JMBG ...
pre 9 godina
Sabic promovise sebe i svoj posao.. i to je donekle u redu.. ali vise puta svojim zalaganjima direktno utice na bezbednost ljudi u Srbiji jer postenom narodu i onome koji nema sta da muva nista ne znaci JMBG..niti listing njegovog telefona.. ali zato raznim silovateljima, ubicama, poreskim muvarama, lopovima Sabic svojim postupanjima "olaksava" izbegavanje pravde..
pre 9 godina
Где ти живиш? Србија опљачкана у "транспарентној приватизацији", радници и грађани враћају дугове за новац које нису зајмали, ни видели а камоли трошили...а ти сецкаш воду за пилиће о трошку буџета који се зајмовима пуни, опет и опет на штету грађана које засипаш небулозним саветима. Као бринеш о грађанима да када подижу наручену робу не одају доказ ко је подигао??? Ја са тим нисам имао проблема, али као радник и грађанин са приватизацијом ЈЕСАМ!
pre 9 godina
U pravu je covek, ali on vrti jednu te istu pricu godinama. Nije uradjeno ovo, nije uradjeno ono... pa uradi, zasto primas platu. Inace, u mojoj zgradi je uveden video nadzor i pusten u kablovski sistem, tako da sada svaka budala moze da vidi kada odlazim, kada dolazim, kada moja deca odlaze i dolaze, kada mi je prazan stan. Po novom zakonu to je povreda privatnosti, ali nemam koje da se zalim. Molio bih da se na zvanicnom sajti postavi opcija gde ljudi mogu online da napisu zalbu.
pre 9 godina
i sta si ti sabicu uradio po tom pitanju, nemas nikakva ovlascenja.
a vlast to radi da bi pratila svoje gradjane. izmislili su ti funkciju i dobar si svakoj vlasti. zar nije TVOJ propust sto nema zakona o tome?
pre 9 godina
Bas me briga da li bezbednosne sluzbe gledaju moje podatke i da li me prate i sta jos vec.
pre 9 godina
Sto se mene tice neka mi proveravaju sta hoce. Ja sam u SAD. Neka mi gledaju i postu, meni to ne smeta. Ne mogu da mi naude, jer sam cist kao suza. Ovi sto ne placaju porez i sklanjaju pare iz Amerike, njih neka gone.
Ne vidim sto bi Amer gledao koliko para na racunu ima moj otac u Srbiji!?
pre 9 godina
A cemu sluzi Rodoljub Sabic? Sve ove godine,vise vlasti se promenulo,on ostao. A sta je realno uradio?
Zanimljivo da se broj neovlascenih pracenja udvostrucio u 2012 pa opet udvostrucio u 2013.g... od kad je na vlasti SNS.
pre 9 godina
Koji ce ti mobilni operater u SVETU dozvoliti da zakljucis ugovor bez uvida u licne podatke? NIJEDAN! Razmislite malo pre nego sto ostavite komentar! Svako bi mogao da izmisli neko ime, i da nista ne placa! Po komentarima na ovakvim vestima jasno se vidi u kakvom je stanju nase drustvo!
pre 9 godina
@Petar, to za zgradu i video nadzor na tvu treba da budes zahvalan. Po meni to sto mislos da te neko gleda, nista nije drugacije nego kad ti neka baba pomoli glavu kroz prozor i spijunira te, osim toga ti si stanar, i znas gde su kamere i mozes da stavis kapuljacu, ti znas da te neko mozda posmatra, a onako kad te neko spijunira sa prozora, ti nemas pojma. A veruj za lopove i obijace, kao i kada treba sa vidis ko ti zvoni na interfon u tri sata u noc kamere su mnogo dobra stvar.
Takodje po zakonu, video nadzor je dozvoljen, zvucni nadzor nije... A inace imas baba i deda koje provode po ceo dan pred tim televizorima i samo gledaju sta se dogadja ispred zgrade. Al da nije tih kamera gledali bi kroz prozor, pa jos neprijatnije. Takodje, u Beogradu sam vidjao babe koje su okacile retrovizore na prozore sa spoljne strane, pa mogu da gledaju napolje i bez da pomaljaju glavu... boles'
pre 9 godina
Sabicu ne pravi se naivan.Vrlo dobro znas ko trazi licne podatke, cemu sluzi sakupljanje tih podataka i kome se prosledjuju. Pusti prazne price, nego Vucica za grlo pa neka menja pravila i zakone.
pre 9 godina
Lako je podmetati klipove. Tako je Sabic sprecio policiju da ugradi kvalitetne kamere, koje su vec bile kupljene. Zato nije mogao da se vidi reg.br Kantrimena i ostalo. Tesko je pomoci, a lako odmoci.
(Bora, 24. avgust 2014 12:25)
Doktor Nebojša Stefanović je izjavio da je novac na tom računu.
Dakle, nikakve kamere nisu bile kupljene (to je još nekoliko ljudi iz Direkcije reklo).
pre 9 godina
Ja se odricem svojih prava zarad lakseg hvatanja manijaka i silovatelja neka se snima svaki pedalj zemlje! Takodje, nezaposlene mangupe sa skupim kolima bih po vidjenju trazio listing iz banke i potrvdu o poreklu imovine!
pre 9 godina
''Niko nema pravo da vam traži matični broj kada vraćate robu u radnju''
А ја ако тај исти матични број не тражим да ми запишу заједно са именом, презименом и потписом када враћају робу да би добили паре назад, могу да добијем казну од инспекције од више хиљада динара и још затвореним локалом на месец дана. Луд збуњеног!
pre 9 godina
Njegova obraćanja i svrha godinama kao vic. Rešavanje a ne konstatovanje. Ali ne daju turci.
pre 9 godina
A sta cemo kad nam gradska vlada i Bus Plus trazi da svaki put kada udjemo u javni prevoz overavamo personalizovane kartice, a time se otvara mogucnost za pracenje kretanja individua?
pre 9 godina
госп. Шабићу,
моје податке дајем само кад је неопходно. (Не због страха, него због личне самосталности и информативне културе).
А, пред изборе појави се екипа на вратима , са мојим подацима (а видим и списком станара!).
Шта ћеш/ћемо с'овим Шабићу?
pre 9 godina
evo ja predlazem da kad uzimamo kredit ne moramo da damo podatke ili kad kupujemo imovinu...a ni policiji kad nas legetimisu..to bi bilo idealno!
pre 9 godina
kada uzimate box paket u telekomu oni vam obavezno traze kopije licne karte i to sa oba njene strane...znaci drzavna ustanova je prva na listi ne primerene firme koja ne postuje zakon o privatnosti...u tempu kada nesto reklamirate, izaci ce vam u susret ali ce vam traziti licne podatke poput maticnog broja...zakljucak je da smo stvarno ne zasticeni i da svi to znaju ali niko nista konkretno ne preduzima...
pre 9 godina
Ime: Miki Maus
Adresa: Planeta Mars
...not joking
pre 9 godina
Шабића за министра правде!
pre 9 godina
Meni bre u teretani traze br licne karte, jmbg , gde zivim i e-mail. Dve teretane su mi isto to trazile. Ne mogu da skontam sta ce im?
pre 9 godina
Šabiću, tužite pred sudovima prekršitelje, a ne samo donesete neko rešenje i posle šta vas briga ...
pre 9 godina
Trgovine TVRDE da traže matični broj jer to traži DRŽAVA zbog povraćaja PDV.
(A., 24. avgust 2014 12:32)
Pa verovatno jeste tako. Sta briga malog trgovca obucom za licnim podatcima kupaca? Sta ima on od toga da zna borj necije LK?
pre 9 godina
Gospodin Šabić zna vrlo dobro ko sve traži to što on kaže da nikom nedamo. Ja sam imao sličaj u marketu ,,Roda,, gde su kao penzioneru tražili ček od penzije i ličnu kartu za popsut od 10 posto na kupljenu robu. Na žalbu koju sam uputio baš tim povodom uputio dotičnom gospodinu odgovoreno mi je posle dva meseca. U odgokad od nekog se ništa nije razumelo, ali sam pročitao izmedju redova da je to uredu. To je navodno odluka firme i tu se ne može ništa. Onda nemoj da nam prodaje maglu,znamo mi i sami da od koga zavisiš njemu se povinuj.
pre 9 godina
bezbednosne službe pristupile su 272.000 puta 'listinzima' građana
Pa vi posle velicajte policiju i pracenje putem baznih stanica..
pre 9 godina
bus plusu?nikad
pre 9 godina
Pa šta čekate? Po hitnom postupku zakon po ovom pitanju!
pre 9 godina
"Niko nema pravo da vam traži matični broj kada vraćate robu u radnju".
Trgovine TVRDE da traže matični broj jer to traži DRŽAVA zbog povraćaja PDV.
pre 9 godina
Kada pocnu da traze licnu kartu, maticni broj, ime i prezime kao preduslov kod kupovine robe onda cu im dati sve to i kada budem vracao rodu. Ovako, ako me niko ne identifikuje kod kupovine tostera ili cekica u prodavnici, nece me ni identifikovati kada to iz nekog razlog budem vracao. Jer, vracam zato sto proizvod ima falinku, a ne da me neko legitimise.
P.S. U prodavnici autodelova sam trazio deo za odredjeni tip automobila koji su mi oni prodali tvrdeci da je to taj deo. Dolaskom kod majstora ustanovljeno je da je deo koji su mi prodali neodgovarajuci jer pripada dtugom tipu automobila. Vratio sam deo u prodavnicu i trazio povrat novca. Pokusavali su da me legitimisu na svaki moguci nacin, nisu hteli da mi vrate novac iako je razlog njihova nesposobnost. Ipak sam istrajao u nakon sat vremena novac mi je vracen.
pre 9 godina
Kad se u pošti plaća karticom, traže na uvid ličnu kartu i sa nje prepisuju sve podatke, takođe zapisuju i broj kartice, što otvara široke mogućnosti za zloupotrebe. Pozivam g. Šabića da izvrši nadzor u JP Pošta i spreči dalju primenu ove nakaradne prakse.
pre 9 godina
Hteo sam da prodam stari bicikl na jednom internet sajtu i pored klasicne registracije traze jmbg i adresu stanovanja.
pre 9 godina
Tuzi Sabicu MUP jer MUP na licnoj karti objavljuje otisak prsta i JMBG pa se postavlja pitanje sta ako gradjanin izgubi licu kartu?
pre 9 godina
слушај овог генијалца,не дајте податке а држава свакој шуши даје статус службеног лица...ево сад и ови извршитељи....мало је рећи да смо стока..
pre 9 godina
Vec je odavno poznato da banke,turisticke agencije,privatne klinike.i svi oni kome ste ostavili svoje licne podatke i br.telefona koriste sve to u svrhe reklamiranja.Ili sve to dostavljaju drugim licima ili firmama.Takodje se DOBRO pazite svih onih kartica za sakupljanje poena,toboze koje nude marketi,benzinske pumpe i sl.Ko god da ima uvid u to kuda se krecete,gde i sta kupujete,koliko trosite,gde zivite...moze iskoristiti.A nedaj boze hakovanja takvog sistema sa podacima...cuvajte se toga.
pre 9 godina
Lako je podmetati klipove. Tako je Sabic sprecio policiju da ugradi kvalitetne kamere, koje su vec bile kupljene. Zato nije mogao da se vidi reg.br Kantrimena i ostalo. Tesko je pomoci, a lako odmoci.
(Bora, 24. avgust 2014 12:25)
Pises kojesta, prvo kamere koje su kupljene za patrolna vozila uopste nisu bile kvalitetne vec neke fus no name koje su placene 5x vise nego sto vrede i o tome se vec pisalo cak i od strane policijskog sindikata, drugo njihovo koriscenje nije bilo predvidjeno zakonom pa je zato Sabic i reagovao. Trece kakve veze imaju kamere na patrolnim vozilima sa kamerama za nadzor saobracaja na banderama koje su snimile doticni Mini kantrimen??? I cetvrto umesto imena "Bora" bolje se potpisi kao BOT jer ti iskreno vise pristaje.
pre 9 godina
Pracenje putem mobilne telefonije u Srbiji i lociranje njenih gradjana ima svaka PU pa i obicna seoska PU!
Cisto radi price, lokalni policajac je uhvatio sopstvenu zenu u preljubi pomocu lociranja bez sudske saglasnosti, a slucaj male Tijane trebalo im nekih 2 nedelje da lociraju!
To pracenje putem gps i mobilne telefonije treba da bude bas za teske slucajeve, a ne za pracenje svojih ili tudjih zena!Ustavna prava ne vaze u zemlji Srbiji!
Cisto radi informacije ako imaju vas broj mobilnog telefona i vi promenite sim karticu ili broj onda vas mogu locirati pomocu imena ili serijskog broja telefona!
Takodje Policija u Srbiji ulazi na FB,e mail i ostalo i tako prati svoje gradjane!Danasnja tehnologija je Srbiju vratila u Mracno doba sto se tice ljudskih prava!
pre 9 godina
Kada potpisujete ugovor sa mobilnom operaterom, oni vam traže ličnu kartu i unesu vaš JMBG u ugovor. Znači, to nemaju prava da rade. Šta da radim, u slučaju, da odbijem da dam taj podatak a oni odbiju da mi daju ugovor?!
pre 9 godina
Covece ove pijavice nece da mi obave ni jednu uslugu ako mi prethodno ne iskopiraju licnu (Telenor) . Ja im kazem necu oni kazu onda nista od usluge. I sta tad?
pre 9 godina
I šta sad ja da radim kad vraćam robu zbog reklamacije, a trgovac pristaje da mi vrati robu samo pod uslovom da popunimo neki formular gde upisuje moj matični broj i još moram da mu ga potpišem? Inače, nema para nazad!?! A nije mi nista od podataka trazio kad mi je robu prodavao i od mene pare uzimao? Kako u ovakvim slučajevima da se zaštitimo? Ako ih prijavim inspekciji ili Šabiću, onda neće hteti da mi vrate pare pa ćemo se "ćerati" u nedogled. Ili da vucam Šabića ili inspektora sa sobom prilikom svake kupovine? Ej , bre, Šabiću, kad je u ovoj zemlji običan građanin bio zaštićen od samovolje trgovaca i uopšte od onih od kojih mu nešto zavisi ili mu je potrebno?
pre 9 godina
kada pustam cekove na poledjini redovno traze jmbg i br licne karte kao i adresu. Budi pametan u konfuziju lude zemlje.
pre 9 godina
Taj nalog za ispravku u kome kada reklamirate neki proizvod dajete više podataka nego kada aplicirate za američku vizu je maslo mlađana dinkića i njegove organizacije. Stoga je neophodno njega ili nekog od njegovih procesirati zbog protivustavnog delovanja.
pre 9 godina
Da li sme zaposleni u birou za zaposljavanje da mi traze licnu kartu posto sam zadnja dva puta bio primoran da im dam, a par osoba mi reklo da njima ne traze .
pre 9 godina
Katastrofalan odnos prema zaštiti privatnosti je a tek će biti ozbiljan problem ove zemlje. Poverenik Šabić odavno s punim pravom upozorava na to. Sav je problem što vlast kod nas glas onih koji stvarno nešto znaju slabo i nerado sluša.
pre 9 godina
Kao u doba kneza Miloša! Srbija pravna drzava...he,he.
pre 9 godina
U pravu je. To što se kod nas radi sa ličnim podacima građana je neverovatno,tako nešto nema nigde. Onaj zadnji primer s pokušajem iznošenja u Ameriku koji je poverenik nekako ipak sprečio je to potvrdio na najbolji način.
pre 9 godina
Gospodine Šabiću, izuzetno Vas cenim. Međutim, i sami kažete da imate probleme, da vlast nije donela odgovarajuće propise iz oblasti zaštite podataka! Pitam se onda a kako ćemo mi, građani, da se izborimo sa ovim problemom? Poznata je činjenica da je veliki broj građana nepismen, veliki broj je i funkcionalno nepismen, pa kada se takav čovek pojavi ispred nekog šaltera u nekoj instituciji da završi neki posao, a službenik mu zatraži lične podatke ( između ostalog i matični broj), čovek ih bez razmišljanja daje, jer ima poverenje i ne razmišlja da to može da mu stvori neki problem. Iz ličnog iskustva znam da ako ne date lične podatke ne možete da završite neki posao!
Prema mom mišljenju, potrebno je kažnjavati one koji novlašćeno uzimaju lične podatke, a ne "upozoravati" građane, jer mi nismo dovoljno edukovani da znamo šta se sme, a šta ne sme! Mi se pridržavamo onoga što nam traže, jer smatramo da lice koje nam traži podatke ( bilo da je iz državne ili privatne firma), radi po zakonu!!!
pre 9 godina
Kupio sam gajbu sa flasama piva u tempu uzice ,inace nisam ostrasceni alkos vec sam to uradio da bih dobio na poklon majicu- jer su je uz taj uslov davali kupcima za vreme promocije, na salteru sam ,posto nisam doneo ambalazu platio istu nepunih 800din.-pored cene proizvoda, a kasirka mi je rekla da praznu ambalazu mogu vratiti ali da sacuvam racun sto sam i uradio.Ali ispostavilo se da na kasi nisu mogli da mi po dostavljanju ambalaze i racuna vrate novac od kaucije vec su me uputili na info pult, a tamo formalnosti kao u banci odmah dajte licnu kartu pa kopiranje ocitavanje pisanje nekakvog ugovora i posle 5-6min potpisi ovde i ovde a dokument nisam ni procitao onako ovlas pregledom videh gajba flasa kolicina iznos pdv bez pdv jedna druga suma brojevi itd potpisah onda zahefta racun na onaj jedan i uputi me na kasu jedan ostavi sebi meni ne, te tako uzeh svojih 800d kaucije.Tako da od sada uzimam bespovratnu ambalazu da me ne bi drugi put ucenjivali sa licnim podacima koje sam im inace i ostavio.
pre 9 godina
Od kada je nestručno i bez ograničenja uveden, elektronski zdravstveni karton je postao kao facebook. Mnogi vaši neznani "prijatelji", činovnici Fonda za zdravstvo, administratori po domovima zdravlja i ko zna ko sve još, brinu o vašem zdravlju i statusu osiguranja.
pre 9 godina
Gospodine svaka vam cast sto se uporno borite protiv sistema...
pre 9 godina
Kao u doba kneza Miloša! Srbija pravna drzava...he,he.
(Li Osvald, 24. avgust 2014 12:08)
Ovi "drugi" vladari su bili mnogo bolji... Kraj kao i svaki kralj, apsolutista...
A to progurano o poslednje vladarske dinastije da su oni od pre krivi vidi i danas se nastavlja
I ovi pre njih isto i tako godinama..
Pojma ljudi nemaju ni da pogledaju istoriju i sta je ko ucinio za zemlju, ali citajte iz objektivne
A ne propagandne literature..
(Znam da je van teme ali nadam se da ce moderator da propusti..)
A vezano za temu slazem se i sramno je da svi imaju moje podatke, pogledajte samo sajtove za porudzbine kupovinu i slicno, kao sve je zasticeno itd ali ko mi garantuje...
Nikad ova zemlja nije imala jasne zakone odredbe pre svega za nas "smrtnike" obicne gradjane.. Ne postoje ni dovoljno jake nevladine organizacije da se svemu tome suprostave. Nada ostaje da ce jednog dana biti.
pre 9 godina
Gospodin Sabic je 1000% u pravu, ali dzaba kada zivimo jos u dogmatsko-komunjarskom SISTEMU... SISTEM TREBA MENJATI, AMAN ZAMAN...OPAMETIMO SE JEDNOM ZA SVA VREMENA...
Ja sam nezaposlen, pa kada konkurisem za posao veliki broj firmi ti trazi JMBG, STA TADA RADITI????! 'ajde neko pametan da mi objasni, naravno nema niko, jer niko ne cita zakone, ne cita nista, a svi se prave pametni, jer imaju mame, tate, rodjake koji ih pomazu i hendluju ceo zivot po partijskoj liniji... Tako mu dodje da ovde nista nije promenjeno zadnjih 40 g. i vise...Jbg,definitivno lobotomija treba svima ovde da se uradi...!!!
pre 9 godina
Sta radimo ako recimo mobilni operater odbije da sklopi ugovor ako nedas recimo maticni broj? Posto u svojim generalnim uslovima imaju pravo na to. Naravno da ti pismeno nece dati da si bas zbog toga odbijen. Operater nsravno hoce isto sebe da osigura kad ti subvencionira telefon a koristnik posle dva meseca prekine sa placanjem pretplate. I tskvih slucajeva nema malo. Sta preostane koristniku ds tuzi na svoje troskove i ceka na presude godinsma ili kako!?
pre 9 godina
Država je, kao, loš policajac, a zaštitnik građana je, kao, dobar policajac pa nas brani od ovog prvog. Pa onaj prvi, kao, proba da napravi neku pakost, al onda ovaj drugi, kao, objavi da tako ne može. I onda, kao, pravda i pravo trijumfuju, i narod poveruje da sistem funkcioniše. Naravno, niko ne odgovara pred zakonom, naprosto jer sve je to KAO!
pre 9 godina
To sto vam prodavci traze JMBG prilikom vracanja robe nije njihov hir. Tako je propisao zakonodavac. Procitajte zakon o fiskalnim kasama - Nalog za ispravku.
pre 9 godina
272.000 puta Sluzba gledala listing i to od samo jednog operatera!? Sto znaci da, otprilike, svaki 5 mobilni korisnik je ili prisluskivan ili pod prismotrom... Sad se Orvelov svet ne cini tako nerealnim, zar ne? A kad neko pomene da misli da ga prisluskuju, prvi komentar obicno biva: "Jes', bas ce tebe neko da prisluskuje. Koji si paranoik."
pre 9 godina
Vratio sam wc-papir i trazili mi maticni broj!U Idei:))
pre 9 godina
Apel nekog ko stručno i odgovorno vrši svoju funkciju. Nažalost veliko je pitanje koliko su odgovorni u vlasti uopšte u stanju da ga shvate.
pre 9 godina
pa kako da zamenim cipele i drugo, kad bez maticnog ne daju?
pre 9 godina
revolucija, suđenje, postavljanje sistema...pa održavanje sistema. Naopako ne može a eto mi i dalje svako malo to pokušavamo.
pre 9 godina
A šta onda rade službenici u nadležnim ministarstvima, piju kafu o društvenom trošku?!
pre 9 godina
Jel imaju prava privatni poslodavci da instaliraju kamere visoke rezolucije i da nas gadjaju direktno u celo i non stop snimaju? Da li treba od nekoga da traze odobrenje za to ili njihova firma pa mogu da rade sta hoce, maltene moze i u wc da stavi kameru? Npr. nigde u ugovoru o radu koji sam potpisao nisam potpisao da mogu da se snimam niti da pristajem na snimanje na radnom mestu. Kao kontrola rada postoje i drugi nacini, tipa radni nalozi, liste, a na kraju krajeva iz ucinka se moze videti ko kolko radi. Da li je neko toliko umobolan od njih da misli da neko moze da radi 120% mogucnosti svih 8h.
pre 9 godina
Trgovine TVRDE da traže matični broj jer to traži DRŽAVA zbog povraćaja PDV.
(A., 24. avgust 2014 12:32)
Pa verovatno jeste tako. Sta briga malog trgovca obucom za licnim podatcima kupaca? Sta ima on od toga da zna borj necije LK?
(Custendil Pasa, 24. avgust 2014 13:21)
Ne, problem je u zahtevu za matičnim brojem. Broj lične karte je promenljiv.
Verujem trgovini. Problem je što je zahtev za jmbg od države, čak i u slučaju reklamacije na proizvod.
I ta ista država godinama ne uvodi Zakon u tu oblast. Pa je mnogima dozvoljen uvid u matični broj kao da je okačen na bilbord na Slaviji.
Da li ste čitali ranije, o otvaranju firmi, uzimanju kredita i sl. na tuđe matične brojeve? I vlasnik matičnog broja ne zna o tome ništa dok ne dođe zahtev za vraćanje nekih dugova. Tada država Srbija revnosno sprovodi zakon.
pre 9 godina
Traze br licne karte i pri preuzimanju paketa (razne expres sluzbe), a u banco su znali devojacko ime moje mame kad sam otvarala racun, o kakvoj bezbednosti licnih podataka pricamo?!
pre 9 godina
Pa lepo onda promenite formulare naloga za ispravku rpilikom reklamacije robe. A ne da meni kao prodavcu neki inspektor pise kaznu jer nije ispravno popunjen obrazac za povracaj novca. Kvaka 22!!!
pre 9 godina
Meni bre u teretani traze br licne karte, jmbg , gde zivim i e-mail. Dve teretane su mi isto to trazile. Ne mogu da skontam sta ce im?
(Mcclane, 24. avgust 2014 15:37)
Ako ne platis clanarinu u teretani, da imaju sve tvoje podatke za tuzbu ...
pre 9 godina
Nikada neću zaboraviti sramotu u banci kada sam pred celim redom ljudi iza mene u opštoj tišini morao glasno bankarskoj šalterskoj radnici usmeno da odgovaram na bezbroj ličnih pitanja kako bih otvorio običan devizni račun. Umesto da dobijem nekakav formular i da sam na miru popunim i predam,ako im je bitno sa kim živim, da li sam izdržavano lice, da li sam oženjen da li imam dece i sve ostalo u detalje. Nula za profesionalnost, a to je naša kao najveća banka.. užas ljudi.
pre 9 godina
hahaha, komicno, pa svako ko ima facebook app na telefonu obelezen je odavno, ukljucujuci i mene naravno.
pre 9 godina
@mcclane aj priznaj da si to napisao samo da bi se hvalio kako ides u teretanu :) pa oduvek su trazili licnu kartu kad god nesto iznajmljujes, video kasetu, bicikl, pa eto i u teretani moraju da znaju ko si... sta ako napravis neku stetu i zbrises?
pre 9 godina
Pa i ovo sto pisemo ide na filter. A znate li zasto filtriraju? Jer nas mnogo ima koje su uvukli u izmet. To je tehnologija gospodine Sabicu. A demokratija je po definiciji vladanje vecine nad manjinom. I postoji samo jedan problem u napred navedenom. Bioloski. Paraziti ne mogu da opstanu bez domacina. A trenutno su paraziti u problemu.
pre 9 godina
Држава шпијунира грађане, а убице беже преко гране.
pre 9 godina
@sailor Ne znam za te kartone, ali su mi u Kragujevcu, kad sam bio na bolovanju, pa na lekarskoj komisiji, skenirali otpusnu listu?! Sad treba svi da znaju od čega sam operisan?
pre 9 godina
Mene sad zanima, ako su bezbednosne službe pristupile 272 000 puta 'listinzima' građana, kako ne mogu da pronadju dilere droge ili druge kriminalce ili sve koji ne rade po zakonu???
pre 9 godina
ovaj covek je u pravu ali teoretski.U praksi sve drugacije funkcionise pocev od maticnog broja pa do prisluskivanja...
pre 9 godina
A meni u Rodi isto.
pre 9 godina
Koji ce ti mobilni operater u SVETU dozvoliti da zakljucis ugovor bez uvida u licne podatke? NIJEDAN!
(Smiljan, 24. avgust 2014 13:01)
Pročitajte vest.
Nije problem što imaju moj matični broj, nego
"Samo u jednoj godini i samo u jednoj kompaniji mobilne telefonije, bezbednosne službe pristupile su 272.000 puta 'listinzima' građana što je u suprotnosti sa Ustavom Srbije", rekao je Šabić za Politiku."
I što u ovoj zemlji NE POSTOJI ZAKON O ZAŠTITI PODATAKA O LIČNOSTI!!!
Hvala gospodinu Šabiću. Nadam se da će da se izbori za naša prava.
pre 9 godina
Greska, ne treba se baktati sa trgovcima i usluziteljima. Treba tuziti drzavu Strazburu, svi! Drzava je ta koja je donela takve propise.
pre 9 godina
Zato moramo da se zalimo kroz proteste na sve sto se radi mimo nase volje. Tezi put, ali tako mora. A mi to necemo raditi jer smo apaticni u zamisli da se nista ne moze promeniti. Koja ironija.
pre 9 godina
Čitamo danima da ne treba davati lične podatke u prodavnicama, a znate veoma dobro da robu ne možete zameniti bez tih podataka, jer kompjuter neće prihvatiti zahtev? Sve je počelo davne 90-te sa platama, mora preko tek.računa, pa mora nova lič.karta, pa mora personalizovana BusPlu kartica, pa na tržištu uskoro neće biti telefona osim "pametnih", pa mora nova saobraćajna...Ko brine o tim mnogobrojnim bazama podataka o građanima i njihovoj privatnosti? Posle svega pitam se kako zameniti robu koja ti ne odgovara ili je oštećena a bez ličnih podataka. Možda uz policijsku pratnju? Mozda će neki državni organi naložiti da se JMBG ne sme tražiti od građana na svakom ćošku. Uostalom gospodo zašto je na biometrijskoj čipovnoj LK vidljiv JMBG???Bilo bi dobro da ovo pročita gosn. Šapić.
pre 9 godina
ajd ko poznaje propise neka napiše:
ko ima pravo da traži podatke iz lične karte, JMBG i sl.
i kome mogu da prijavim one koji traže podatke a na to nemaju pravo?
pre 9 godina
Koja privatnost? Pa meni komsiluk od kad znam za sebe viri u kesu iz prodavnice, znaju bolje od mene sta sam juce jeo, advokat mi ide po gradu i prica svima detalje moga porodicnog spora (ko je koliko nasledio i sta je ko kome rekao), u banci me jos nisu pitali samo za broj gaca, ali i to ocekujem uskoro. Vrhunac mi je nedavno bila poseta jednoj ambasadi cija je zemlja, jel'te, perjanica ljudskih prava - ajde sto su mi na ulazu uzeli laptop, nego sto su me naterali da im ga ostavim UKLJUCENOG, pa su me onda "intervjuisali" za vizu tako sto sam pred 20 ljudi koji su cekali morao da naglas govorim sve moguce podatke o meni i mojoj porodici! Ne moze nama pomoci poverenik, nama bi bila malo i cela armija strucnjaka da nas kao narod nauce kulturi postovanja privatnosti; a mi smo, opet, ovako rudimentarni, jos i dobri u odnosu na sve one smicalice koje se rade u ostatku sveta. A vi sto se pitate sta ima strasno u tome sto dajete JMBG, biometrijske podatke, kopije LK, pasosa i sl. nemoj da se posle po TV hronikama iscudjavate sto vas tamo neki nepoznati jure jer ste se zaduzili za milionske sume eura, ili vas zovu na sud za neki masovni karambol iako bas taj dan bas nigde niste mrdnuli od kuce!
pre 9 godina
@Uros - Tom logikom treba da ti traze JBMG cim udjes u bilokoju radnju, restoran, shoppoing mall; jer sta ce ako napravis stetu pa zbrises...
A svi vi sto mislite da "postenom coveku nije problem..." grdno se varate. Svakoj budali u policiji, BIA, opstini, ili bilo gde slicno moze da padne na um da vas prati i ucenjuje, lazno prijavi za krivncno delo, a da to potkrepi friziranim i prilagodjenim podacima koje je nezakonito pribavio.
pre 9 godina
država ako tako mogu da je nazovem je okacila moje i podatke ostalih privrednika na apr.gov,sa kog je firma za
besplatno internet oglašavanje povukla moje podatke uključujući i matični broj i postavila na net svima na uvid. BANANA država.
pre 9 godina
Sta je sa kompanijama koje prodaju poslovne podatke preduzeca?
Od njih se moze kupiti sve od carinskih podataka:koja roba je uvezena ,od koga je kupljena po.kojoj ceni u kojoj kolicini..mogu se.kupiti kompletni bilansi, revizorska misljenja, licni podatci vlasnika i direktora i brojevi telefona.
Nikada nisam cula da gospodin Sabic o tome prica!
Ovo je direktna spijunaza poslovanja i ko je to dozvolio???
pre 9 godina
Zato vise nema Velikog brata, cela drzava je postala ta emisija.
pre 9 godina
"Ko se žali, ostvariće pravo, ko se ne žali, neće."
---------------------------------------------------
Na zalost, zivimo u lopovskoj drzavi koja se prema vlastitim gradjanima ponasa krajnje macehinski. Onda ne treba cuditi sto je odnos gradjana prema drzavi takav kakav jeste. Pocev od poreskih organa koji razrezuju porez ne uzimajuci u obzir sve potrebne parametra(koje po zakonu moraju) pa ako se zalite, uzece u obzir, ako ne ... prosao voz, preko novog sistema prinudne naplate dugovanja preko privatnih uterivaca dugova gde drzava ovlascuje uterivace dugova da svoje angazovanje naplacuju od duznika (a ne od procenta naplacenog duga) pa do svih mogucih javnih preduzeca i finansija koje naplacuju kamatu (i to krajnje lihvarsku) na neplaceni dug iako ni jedno od tih preduzeca nije finansijska ustanova (banka). Nema oblasti drzavnog delovanja gde ne naidjete na lopovski odnos prema onima od kojih ova drzava zivi.
Ali, kada cak i ostvarite pravo (zalbom, kako drugacije?) onda cete roditi "mecku s opancima" dok docekate da vam drzava vrati ono sto je neosnovano uzela.
pre 9 godina
"Niko nema pravo da vam traži matični broj kada vraćate robu u radnju".......recite to poreskoj upravi. Prilikom vracanja robe mora da se uradi nalog za ispravku koji ponistava fiskalni racun....na tom nalogu stoji podatak jmbg....trazite poreskoj upravi da to izbaci....
pre 9 godina
Trazili mi licni broj karte u Rodi da promenim pelene koje sam kupio dva minuta ranije, imao sam racun, kasirka me odmah prepoznala. Zvao suprugu jer nemam licnu, ne zivim u Srbiji, zapisao i potpisao. Da apsurd bude veci, druga kasirka je ponudila njenu licnu kartu, iako me ne poznaje. Ali to nije nista, u apoteci se kasirka naljutila na mene jer nisam hteo da joj saopstim kod/pin kartice kojom sam hteo da platim lekove. Terminal ima kratak kabal, a vi ne mozete preko, kako mislite da platite, ljuto ona meni. More...
pre 9 godina
U DM-u su mi da bih dobio neki popust trazili maticni bebe koja je rodjena mesec dana ranije. Dao sam im slican, ali pogresan broj. Kasirka mi je na to rekla da sam im dao pogresan maticni i da takav ne postoji!?
Mila majko, ako kasirka u rucnom terminalu DM-a vidi da broj ne postoji, sta li tek ostale sluzbe kod nas i u inostranstvu znaju o nama!?!?
pre 9 godina
Ovakve izjave su potpuno besmislene i sigurna sam da poverenik to zna. Ako reklamiram robu i želim pare nazad, moram da dam JMBG. U protivnom ih neću dobiti. Alternativa mi je da dajem lažni JMBG i lažno ime i prezime, što i radim.
pre 9 godina
Prošle godine sam u jednoj većoj prodavnici bele tehnike popunjavao formular za dobijanje neke kartice za popuste. Naravno, u formularu su tražili i JMBG (šta će njima moj JMBG). Popunio sam formular, upisao pogrešan JMBG i dobio karticu.
Predlažem ljudima da se tako bore protiv narušavanja privatnosti, ostavljajte svuda lažne podatke (osim ako nije u pitanju policija, banka itd.) pa neka posle rade sa njima šta hoće.
pre 9 godina
Šta da uradim kad mi traže JMBG, a da nije upisivanje lažnog? Da li mogu da "tužim"firmu koja mi je tražila JMBG prilikom povraćaja cipela!!!???
pre 9 godina
Sta ce Pr, Srpskoj banci moj JMBG kad imaju i ime i prezime i br, LK i potpis na menici i ne znam sta jos, a oni traze jos i JMBG da im dostavim!! Zasto?
pre 9 godina
ovaj tekst sve govori, o stanju u zemlji, pravu... bahatosti..., pravnom nasilju i tako dalje.
96 Komentari
Sortiraj po: