Nedelja, 10.08.2014.

13:22

Hteo da kupi 7.000 ovaca,ali nemamo

Jedan Libijac hteo je da kupi 7.000 ovaca, ali ih tiliko nema u Srbiji.

Izvor: Politika

Hteo da kupi 7.000 ovaca,ali nemamo IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

105 Komentari

Sortiraj po:

Djordje Azanjac

pre 9 godina

Ovde traziti "krivca"je uzaludan posao. nije kriv ni seljak koji jednostavno ne moz da pojmi tolika trzista, niti drzava koja nema stocne fondove tih razmera u svojim kapacitetima. Drzava je nazalost oduvek bila nesposobna da konkurentno odrzava velike stocne fondove (bez otimanja i bez naknadnog javasluka) a u Srbiji je privredni duh ravan nuli. Jedino je ocigledna naivnost doticnog Sirijca koji se usudio da koristi zdrav razum. Samo zato sto je neko visok 215 cm ne znaci da igra kosarku, pa tako i Srbija nazalost uprkos idealnim uslovima ne koristi potencijale. Nazalost, nazalost.

nčf

pre 9 godina

Dok god u glavnom gradu odnošenje automobila paukom može da košta koliko prosečno građanin zaradi za mesec dana, nemamo o čemu da razgovaramo.
(Dan, 10. avgust 2014 21:08)

treba da košta sedam puta više, s obzirom koliku gužvu napravi samo jedno bahato govedo koje raspali sva četiri nasred bulevara dok popije kafu u bonđornu ili kupi picu u orlu u četiri popodne.
u pravu si samo da tu nema o čemu da se razgovara. samo nositi! pa kad daš tri mesečne plate zbog svog bahaćenja, možda se i opametiš... kad već nisi posle druge.

nčf

pre 9 godina

ih, bre, ljudi, da ste rekli da nije našao 70.000, pa da i poverujem, ali sedam hljada će naći u samoj sjenici... verujem da je tu problem potpuno drugačiji, a par komentatora ga je već objasnilo...

gof

pre 9 godina

ovo je obicna izmisljotina.ja drzim jedno stado iz hobija od 11grla,dve plemenite sorte.i u mom mestu koje broji jedno 1000 stanovnika ima jos bar 500kom ovaca minimum.ali kada kriminalci dodju da kupe nude 100 dinara po kg.pa na zapadu vise vrede uginule.nisu normalni.a koliki je to posao i briga oko njihovog uzgoja,ne mozete verovati.resenje je sledece dajte cenu koja je u nemackoj i nemacku subvenciju po grlu i sve to podelite sa dva,bice ovaca koliko hocete.ali tada ce minimalna cena grla biti 200-300evra a ne 70evra.jaganjci ce biti 3.5-4evra a ne 2,kaio sto je sada.Zato ja svoju robu prodajem ljudima koji hoce kvalitet i zdravu hranu za svoju decu,a ne smrdljivo meso iz brazila.kao sto sam rekao to mi je vise hobi,jer se bavim drugim poslom,a drzim toliko grla kolika je potraznja i koliko meni treba licno,prodajem po ekonomskoj ceni a ne da poklanjam.ako bi traznja skocila naravno da bi povecao broj grla do maksimuma mogucnosti a to je 50-70kom.podrazumeva se da cena bude ekonomska,a ne ucenjivacka kao sada.a te libijce sirijce i ostale indijance zaobidjite,kao nije imao da kupi,pa da je ponudio cenu naso bi 7000 tartufa a kamoli ovaca...

istina ziva

pre 9 godina

Ja sam planirao da se bavim ovcarstvom i mislim da je uz subvencije to dobar posao! Problem je u tome sto Srbija nije konkurentna zbog manjka kvantiteta grla pa se ne moze izvoziti! Kada bi drzava obezbedila neki posao sa nekom pouzdanom stranom zemljom gde bi isporuka pocela za 3 godine i kreditima sa grejs periodom od isto toliko za nabavku grla i mehanizacije mislim da bi to bio unosan posao! Tezak definitivno ali bi ljudi imali priliku da zive od svog rada!

elliot black

pre 9 godina

mnogo mesa jedemo, sve smo ovce pojeli ! valja nahraniti tolike ministre, nijedan ispod 100 kila, svi po jednu ovcu mogu da pojedu, pa dodju tu i savetnici a i njih imaa ihaaa...

DC

pre 9 godina

Gospodine doktore ako Vam se ne dopada način na koji se u Srbiji odnosimo prema ovcama možete se slobodno vratiti u rodnu Siriju. Ima puno posla za doktore, doduše ne baš za vašu specijalizaciju, ali šta je tu je ;)

zoran

pre 9 godina

A najbolji komentari ovde su u stili kurčevitog čiče iz autobusa "Krstić i sin":

Ko bre nema pare? Daj pet karata!!!

Nema Srbija NIŠTA. Nemojte da vas lažu. Srbija živi na infuziji. Kad MMF prelomi crevce počeće ovde gadan pičvajz. Živi bili pa videli...

Osveta

pre 9 godina

Zabraniti zakonom izvoz i transport zivih zivotinja koje su namenjene klanju i ubijanju, zivotinje strasno pate bez vode i hrane, bez zastite na visokim i niskim temperaturama,uz put su nenormalno sabijene jedna na drugu, a uz sve to ih jos sutiraju,udaraju, bodu i sta god jos padne na pamet od zverskog maltretiranja, civilizacijska sramota ...

bezimena

pre 9 godina

@
(Kraguj, 10. avgust 2014 16:26)

Šta ovaj idiotizam treba da znači? Svako mesto, selo ili grad čine LJUDI!
SRAM TE BILO BUZDOVANČINO

Dan

pre 9 godina

Dok god u glavnom gradu odnošenje automobila paukom može da košta koliko prosečno građanin zaradi za mesec dana, nemamo o čemu da razgovaramo.

Mile

pre 9 godina

Ovaj članak kao da je platila poljoprivredna mafija, ovaca u Srbiji ima veoma mnogo,nemojte širiti dezinformacije,pa svaka opština u Vojvodini ima bar toliko ovaca. Očigedno želite da stvorite atmosferu kako bi država trebala da još više pomaže stočare, jer je to navodno naša izvozna šansa. Inače ogromnim subvencijama za poljoprivredu ova država se besomučno pljačka i pare se iz džepova siromašnih radnika i penzionera na ovaj način slivaju kod bogatih zemljoposednika.O tome bi trebalo da pišete. Zašto ova država daje 7000 dinara subvencija po jednoj ovci, a cena ovce je manje od 100 eura, zar to nije sumnjivo?
Priča se o nekom stezanju kaiša, smanjenju penzija, a niko ne spominje kakve se ogromne pare preko poljoprivrednih subvencija otimaju od ovog napaćenog naroda i iz državnog budžeta.

iskusan covek

pre 9 godina

Gosn lekaru,pedijatru iz ZELEZNIKA.Bolje bi vam bilo da se drzite svog posla.
Da je doticni vas prijatelj Libijac-Sirijac ili vec ne bitno ko,PRAVI KUPAC,DA IMA FIRMU,DA PONUDI PRAVE USLOVE,NASAO BI NE 7 NEGO 77000 OVACA.
Postovani gosn doktore i ostali SRBI koji vise na ovom sajtu i u sve se razumeju.
Postoji nesto sto se zove SPOLJNA TRGOVINA,TRGOVINA IZMEDJU ZEMALJA.TU POSTOJE ODREDJENA PRAVILA KOJA SU ODAVNO REGULISANA I FUNKCIONISU SVUDE PO SVETU OSIM VEROVATNO U LIBIJI,SIRIJI I RUSIJI.
Vas prijatelj,treba lepo da se obrati pravoj firmi/Ne drzavi,komorama,politicarima/da lepo napise sta mu treba i pod kojim uslovima.U koliko su KOLICINA,CENA,ROK,PARITET PRIBLIZNO OK. ,VRLO LAKO MOZE DOCI DO POSLA.
Onako kako seljaci prodaju jabuke nazovi RUSIMA-KES PARE-TO SE ZOVE SVERC.

Sinisa

pre 9 godina

Hehe! E moja Srbijo!!! Citam na ruskim vestima. Nemacki i francuski ministri poljoprivrede ne znaju sta da rade sa poljoprivredom jer ne znaju sta da rade sa stocnim fondom zbog zabrane izvoza radi sankcija uvedenih RF. A mi nase sve sami unistili.. Ne mogu da shvatim nasu vlast. Pa dajte da vam poljoprivrednici sve organizuju i pripreme, a vi samo aminujte! Ali NE, onda nema ugradjivanja prilikom uvoza predivnog argentinskog mesa!

Sinisa

pre 9 godina

"Ovde svi kukaju da loše žive, planira se smanjenje plata, a odbacuje se posao koji može svima da donese korist. Ne postoje zakonske prepreke za izvoz stoke, potrebno je da se životinje skupe u karantin i zatim da o njima brinu veterinari do trenutka kada bi bile prvo kamionom do Bara, a zatim brodom prebačene u Libiju, Ali, u Srbiji ne postoji ovčarski fond za to", kaže Havari.
Njegovu priču, nažalost, potvrđuju domaći stručnjaci: u našoj zemlji nema dovoljno ovaca ni za naše potrebe, a kamoli za izvoz."

Sramite se Vučiću, Dačiću, Nikolicu, Tadicu, Cvetkovicu i svi ostali politikanti.. Sve ste unistili! A sada? Sada cete isforsirati Kostica, Beka, Miskovica... Sada vidim, da je kojim slucajem Karić pobedio na izborima, Srbija bi danas bila sa standardom kao Nemacka! Ali cim vam je dunuo za vrat, eto afere!

ovcica_son

pre 9 godina

Ne znas ko se vise nalupetao ali gospodja iz Instituta bi meni sutra dobila otkaz. Pre 20-ak dana je zavrsen konkurs Min.poljoprivrede za subvencije za stocarstvo kojima su subvencije za ovce skoro duplirane. Ljudi povecavaju stada i recimo u nekim banatskim selima imate gazde koji drze po 500-600 ovaca. Meni su bila iznenadjenje neka sela iz becejske opstine gde su takodje gazde koji imaju preko 700 ovaca. Seoska domacinstva koja su oni obilazili su zaista samo oni koji drze za sopstvene potrebe a ne veliki proizvodjaci- zasto se nisu obratili lokalnim samoupravama, privrednim komorama. Osim toga ako si zaista ozbiljan onda se obratis fakultetima ili institutu u Zemunu (gospodja je sa istog) da vam daju podatke o proizvodjacima jer za podrucje centralne Srbije glavna odgajivacka organizacija je institut a za podrucje Vojvodine to je Polj.fakultet u Novom Sadu. Tu se vode maticne knjige za sve vrste stoke, dobijete imena i omoguce vam se kontakti. Ovako je to meni malo neozbiljno. Hocu 7000 komada- koje rase (cigaja,pramenka, virtemberg,il d'frans), pola, uzrasta (jagnje,siljeze, odrasla grla), namena (priplod,tov)??? Pa na malim gazdinstvima ces tesko moci da formiras ponudu. Veoma neozbiljno. Meni se sve cini da se neko nadao da ce da "osisa" seljake u fazonu - sve cemo vam uzeti po 100dinara kilo. Cinjenica je da je nekim krajevima ova grana proizvodnje gotovo zamrla (sto ste dali Dinkicu da vam pravi skijaliste na Staroj planini pa je erozija dokrajcila biljni pokrivac) ali i da ima veoma ozbiljne proizvodnje koja vise ne zavisi od prirodnih pogodnosti vec su to ozbiljna ulaganja u rasni sastav i objekte.

Dragan Pantovic

pre 9 godina

Usitnjeni posedi i lukavstvo pojedinaca pogotovu tih koji zive u vecim gradovima. Nasledili su od predaka imanje koje sada zarasta u korov a ovce nesmes da pustis u njihovo.

Miki

pre 9 godina

Ima onaj vico čoveku koji svakog jutra uđe u pekaru, i pita: "Imate li 1000 kifli?". Kad čuje da nemaju, okrene se i ode. Jednog jutra ga dočekaju sa hiljadu kifli:
- Imate li 1000 kifli?
- Imamo.
- Eee, teško ćete prodati toliko za jedan dan...
Okrene se i ode.

marko

pre 9 godina

ma kako ce da ima kad je sve doslo u bg... a i kako nece kada cistacice i radnici u beogradu imaju vece plate od intelektualaca po unutrasnjosti...tu lezi zec

nikola

pre 9 godina

Ne zanosite narod sa ovakvim poluproverenim tekstovima, čuj molim te jedan Sirijac hoće 7.000 ovaca, koji Sirijac, kako se zove?, koja je to kompanij koja želi da kupi 7.000 ovaca? Kako je on planirao da plati? Kada je planirao da plati?... ostalo da je devastiran stočni fond je tačno, tačno je da država ima jedino krivicu za to i svaki političar od najnižeg do najvišeg u poslednjih 20 godina zbog toga zaslužuje da bude najuren kao štetan zauvek iz javnog života, i na kraju nije poljoprivreda baš takva delatnost kako to zamišlja mali perica, proizvodni ciklus je dug, nemože se ad hoc ulagati u ovo ili ono, jedina uspešna poljoprivreda je moguća uz strateško mplaniranje i proizvodnju a ne javio se jedan neki Sirijac koji hoće da kupi 7.000 ovaca e ajde da u narednih par dana zapatimo ovce jer je to super biznis, smešno

Štilcovana Katabolcna

pre 9 godina

@Nikola
E moj Nikola, čega li se vi držite? Očigledno nekog menadžerisanja u nekoj oblasti državne uprave, koja, kada bi ovog momenta nestala, nikom nebi nedostajala. A svinjac, tor i slične objekte ste videli samo kada ste išli kod jadnog seljaka da vas časti, jer ste mu, negde jednom, sredili neki papir kojem niko ne može znati funkciju, a bez kojeg se 'ne može ništa učiniti'. Da, i nesvrstani i Rusija su šansa jer EU, SAD i slični, kojima su puna usta slobodna trgovine, imaju barijere na uvoz poljoprivrednih proizvoda plus svoju proizvodnju žestoko subvencionišu. Tako da, omalovažavanje nesvrstanih i Rusa, nije dokaz vašeg opredeljenja, već vaše pameti. Pošto nam isti takvi vode državu, jasno nam je zašto sada nemamo ništa za izvoz, pa ni tu jadnu ovcu.

Mister G (SNS BOT)

pre 9 godina

Zato jer niko nece da bude coban vec direktor i da ga placa drzava. Zato ce nam i drzava propasti jer samo cekamo da nam neko nesto da, a da se potrudimo oko necega to nema sanse.

spirogira

pre 9 godina

Moja porodica je medju tim sto imaju 10-30 ovaca. Razlog - mali posed, nemamo zemlje za ispasu veceg broja, ni livada da se spremi veca kolicina sena za zimu, a pritom nismo medju slabije stojecim u selu. Svi posedi ovde su sitni, i u takvim uslovima nema intenzivne poljoprivrede. Lokacija brdsko planinski predeli zapadne Srbije.

Stop EU

pre 9 godina

Za 10 godina u Srbiji vise seljak nece ni postojati,svi ce ziveti u gradovima,a onda ce doci do jos vece ekspanzije uvoza GMO hrane i tu je kraj nema dalje.SRBIJO opameti se,pomozi seljaku ili te nece biti.

Boris

pre 9 godina

Ovo je glupost, neka se javi meni i obezbedićemo dovoljno ovaca u Vojvodini, jel moguće da ljudi toliko ne znaju. email poznat redakciji...

Željko

pre 9 godina

Ja sam iz Loznice, imam 2 ha zemlje. Imam 25 godina, završio sam fakultet ali posla nema. Ako želi da investira ja sam spreman da radim. Neka me kontaktira preko e-maila. zeljkoaleksic89 [a] yahoo.com

milos

pre 9 godina

E da je ovo normalna zemlja poljoprivreda bi nam bila glavna delatnost, ali je vec decenijama toliko unistavana i omalovazavana, kao da je ispod casti biti seljak, stocar, sta god. Ne gospodo, seljaci su divni ljudi. Seljacine, e to je nesto drugo, stanje duha, karakterna osobina.

Alex

pre 9 godina

(@Lik, 10. avgust 2014 14:12)
Svaka cast za komentar. Odgovorno tvrdim da se ista priča može navesti za svaku delatnost. Kako imati dobro građevinarstvo, kada ste godinama davali poslove stranim kompanija,a za radove, koji se izvode u našoj zamlji. Kako da gradite stanove, ko će da ih kupuje, kada imate izuzetno visoke poreze na imovinu. Kako da razvijate turizam, kada imate jako lošu saobraćajnu infrastrukturu, kada ste skoro zabranili rad niskotarifnih kompanija. Dozvoljava se rad firmama, koje ne plaćaju poreze i dopinose, pa onda nismo u jednakom položaju. I na kraju se završi da se radi samo za prostu reprodukciju, ali na taj način nema novog zapošljavanja. Posledice su vidljive. A inače sam tekst je dobar povod da sednemo i razmislimo gde ćemo i šta ćemo. Zbog uslova,a to je da imamo dovoljno i pašnjaka i vode i oranica, mogućnosti za zemljoradnju i stočarstvo, organski uzgajano su nam velike. Ali rteba bitzi mudar, doneti zakone, koji takvu proizvodnju stimulišu.

profesor

pre 9 godina

U toku Prvog srpskog ustanka, ustanička Srbija je 1808. godine izvezla 35.000 goveda, 60.000 svinja i 5.000 konja. U to vreme bilo je samo oko 400.000 stanovnika. Mi smo danas jedan jad. Danas su bivši radikali(SNS) evropejci, a demokrate su evroskeptici i nacionalisti.

u zenam je tajna

pre 9 godina

Naravno, ima mnogo razloga, ali ovaj je osnovni.
Danasnje devojke su zgodne i lenje, nece da rade i zive na selu, lakse je u gradu, provod i tako to.
Za njima se sele i muskarci, sto je opravdano.
Siguran sam da svaki normalan muskarac poreklom sa sela, sanja imanje i zenu i porodicu, i poljoprivredu od koje bi lepo ziveo.
Umesto vestacke urbanizacije , za koju srpski mentalitet nije predvidjen(sto svi znamo)

pre 9 godina

Глупи су овакви текстови, јер само служе да се распале коментатори са "ово је пропала држава и кретенски народ најгори смо заслужујемо да нас погоди астероид, свима деца по 2 прста да имају вишка", што је посебно смешно узимајући у обзир да ће се ти исти коментатори побунити против сваког стварања слободног тржишта у Србији, називајући га "робовласништвом". Информациони сектор је одличан пример, ту држава готово ништа не субвенционише и не меша се и он цвета, када би влада престала да меша прсте у пољопривреду и даје паре губиташким предузећима да остану да раде, тржиште би се искристалисало и људи би улагали у оно што се највише исплати. Уместо да држава "подржава" сељаке и меша своје партијске кадрове треба лепо да подигне маржу на увоз производа која Србија може да развија (шљива, овчетина) како би домаћи производи били јефтинији и конкурентнији и пусти да се пољопривреда сама развија без да држава ту меша своје прсте. Предложи то 90 посто људи у Србији (без обзира ком народу припадају) и одмах ће бити побуна, јер је непојмљиво да држава не пири у ду*е свима.

McZ

pre 9 godina

Evo ja bih držao ovce, imam 2 jutra zemlje, jedno pod voćnjakom. Međutim, ne možeš da ostaviš ni voćnjak, ni stolicu ni zarđalo bure, sve se pokrade, a kamoli životinje.
Svaki put kad idem na zemlju kompletnu opremu utovarim u auto, odvezem, istovarim i radim. Kada završim sve ponovo utovarim, vratim kući i ponovo istovarim.
Pošten čovek je u ovoj državi budala, a svi ostali su bolje zaštićeni, zašto da rade, kad mogu da otmu?

Dragan

pre 9 godina

A sta je u tom cudno? Ako nemamo godinama nikoga da prodajemo tu kolicinu, niti nismo, i onda neko dodje i hoce tu kolicinu, neka ide tamo gde je to obicaj. Tamo gde ima dosta kupca i proizvodilaca za tu vrstu biznisa.
A vi novinari, uzmite neki drzavni kredit, kupite ovce i pokusajte taj biznis, prete vam godine bez zarade, minus kapitala (da zaboravimo pare za lekara i ostalo) i put do nervnog sloma. Izvolite.

Deky

pre 9 godina

samo teba sto vise menadzera i ekonomista ovoj zemlji a zanatlije i poljoprivrednici neka crknu !!! oni ce da nam iscupaju zemlju iz krize svi na ekonomski fakultet !!!

xy

pre 9 godina

Koliko je meni poznato ni jedna drzava ne cuva ovce (u smislu kao sto Srbi kvalifikuju udrzavu), sto se tice ovih komentatora sto sve kritikuju zasto pre dvadeset godina nisu kupili po deset ovaca (sto nije neki veliki izdatak) sad bi imali stado od 500 ovaca i sada Srbija bi imala ne 7000 vec 7 miliona ovaca za prodaju.

sekirica

pre 9 godina

neko pita za cenu. cena zive vage ovce u arapskom svetu je 10 $. a razlika od 3$ kod nas do 10 pokriva zarade i transport carinu i sl.. uglavnom 300 posto je razlika prihod rashod... za izvoz ovcetine najbolji je model iz 80.tih i klanica u sjenici...

domaći izdajnik

pre 9 godina

držao sam par ovaca, samo paša i seno, nema boljeg mesa, ali cena je mala, 120 d. žive mere, tako da mi se više isplati da kupim ovcu nego da brinem za nju i jagnje po ceo dan...mada ove godine ima ispaše i previše, ko ima ovce biće debele i masne...

jaa

pre 9 godina

Ko se u vlasti bavi stočarstvom? gde je njihov komentar? Pirotski kraj je osiromašen i nema ko da uloži u savremeni uzgoj ovaca i krava, a tradicionalni se ne isplati što je pokazalo iskustvo. Da je tražnja stalna, a ne kao taj "kupac" bilo bi i ponude, a ovako svakih 15 godina nekom zatreba i treba odmah da se stvore.

Lik

pre 9 godina

"Više od 90 odsto ovčarskog fonda Srbije sada je skoncentrisan kod malih odgajivača, čija stada imaju između 10 do 30 grla. I to je", navodi dr Dragana Ružić-Muslić, veliki problem, jer oni ne mogu da obezbede takozvani četiri Ka – kvantitet, kvalitet, kontinuitet i konkurentnost da bi se probili na značajnija evropska tržišta."

Pa ne mogu Dragana, ne mogu zato što je naša država prsla po svim šavovima. Vi u institutima svršeno vladate teorijom, ali vaši algoritmi ne poznaju postulate kao što su: alava inspekcija koja bi se već tu nakačila sa haračima na osnovu dlake u jajetu; glomazna birokratija koja nepotrebno komplikuje svaki posao, jer mora da opravda svoju prekobrojnost kadrova; sumanuta politika cena repromaterijala prema polj. proizvođačima, gde se svi ugrađuju koliko god mogu; nepostojanje zaštite tog proizvođača u slučaju da nema kupaca... ima još, ali ne može ovde da stane.
Znate li da je takav proizvođač na Zapadu zaštićen kao beli medved, znate li da seljaku u Francuskoj država PLAĆA da ne proizvodi buter, mleko i sl. jer se uvek zna koliko čega ima u magacinima, koliki su viškovi, a kolika projektovana tražnja, pa da bi sačuvali stočni fond oni plaćaju seljaku da drži stoku, jer se nikad ne zna kad će zatrebati.

Vas sve kolektivno treba razjuriti, a to ministarstvo poveriti direktno seljacima na upravljanje, ima među njima itekako pametnih i sposobnih, ljudi iz materije što bi se reklo.
Srbija bogomdana sa prirodom, ali siromašna pameću.

Vladimir

pre 9 godina

"Mogli smo da mu ponudimo milione ovaca, onih sto su glasali u martu...
(ovan, 10. avgust 2014 13:44)"
Nemoj da zaboraviš i one ovce koje nisu glasale u martu. Za rezultat glasanja te ovce su bitnije.

Septicar

pre 9 godina

Ovaca na cetiri noge namamo, ali na dve noge na milione! E sad sto covek nece ove inteligentnije, upotrebljivije to je njegov problem?
Ali zato cemo da imamo "Beograd na vodi" (vec smo imali generalnu probu u poplavama u maju pa nije bas nesto ispalo kako treba), Mubadalu za mikrocipove, Mercedes u Ikarbusu, Mega-giga-extra trzno-poslovni centar kod Beka, novu za 100 metara pomerenu Slaviju sa nevidjenom fontanom, zavrsen Prokop u najavi, celu Vojvodinu navodnjenu, Air Srbiju sa tajnim ugovorom, Fijat sa tajnim ugovorom....i da ne idem dalje do sutra???????
Alo, vas nekoliko miliona ovaca na dve noge, koje ovaj Libijac nece ni za dzaba, dokle cete sedeti, blejati, cutati i gledati kako vam nestaju zivoti i buducnost???? Da li ste najzad postali svesni kakvo ste kancerogeno zlo u vidu bolesnih radikala doveli na vlast da vam kroje sudbinu???? Razmislite dobro i duboko o tome (koliko ste uopste u stanju sa tim retardiranim mozgovima) i shvatite gde to idemo i sta ce biti koliko sutra???? Ako se ovi radikalski idioti uskoro ne budu skinuli sa vlasti, kakao god to moralo da se uradi, SRBIJE I NJENOG NARODA VISE NECE BITI!!!!!!

geometar iz valjeva

pre 9 godina

Ово је најцрња хроника.Молим Вас немојте да пишете о овоме више. Србија је земља и народ који нестају,а постоје други који су се "снашли". Историју не пише народ који је сто пута ратовао и сваки пут изгубио, некад популацију,некад територију,некад политички ...али мир и транзиција су нам је дошли главе!

anonimni

pre 9 godina

Sistematski se uništava fond stoke već godinama, kako bi uvozili a ne da izvozimo.
Pogledajte podatke od pre 15 godina, pravi se potpuno potrošačko društvo.

srb

pre 9 godina

na prvu loptu zvuci neverovatno, ali kad bolje razmislim postavlja se par pitanja. po kojoj ceni je hteo da kupi i dal su ovce morale da budu cipovane, to jest da im se zna poreklo.

dragacevac

pre 9 godina

U Srbiji ima oko 2.000.000 ovaca, tako da gospoda su verovatno ponudila losu cenu pa zato i nisu kupili. Tako vas molim da naslov promenite i kazete da nema na prodaju ovaca, a ne da ih uopste nema.

pozdrav iz Dragaceva...

hm

pre 9 godina

Ima u Srbiji mnogo više ovaca nego što možete da zamislite. Svake četiri godine izaberu predvodnike a posle ih samo koriste za šišanje.

preCednik

pre 9 godina

mi imamo cak i visak es en esOVACA i es pe esOVACA koje nam pojedose budzet. ali izbirljivi kupci pa ni njima ne trebaju ove nekorisne ovce.

ssone

pre 9 godina

Kakve su ovo gluposti.
Ja hteo da kupim 100 000 slonova iz Afrike a zamisli oni ih nemaju.
Propade istorijski posao.
Ljudi ne zamlacujte se ovakvim pricama (koze na vodi i Beograd na pasnjaku, gledajte nesto sto je stvarno i realno.

zmaj70

pre 9 godina

(repus, 10. avgust 2014 13:58)
bas bih voleo da znam sta ti radis u zivotu i odakle si.
Po planinama nema vise ni ljudi a kamoli ovaca. Zivim na selu u vojvodini i drzim nesto ovaca i svinja za sebe jer nemamo zemlju, a ono koji imaju mnogo zemlje ne drze nikakvu stoku od kada ima subvencija po hektaru, jer ko ima stoku taj ima posla 365 dana u godini, a ko ima mnogo zemlje jedva 90 radnih dana u godini, a oni bas veliki imaju radnike koji rade tih tri meseca za njih, a oni samo voze dzipove i obilaze radnike malo na njivi, a malo na blokadama puteva zavisi za sta je sezona. Tako da danas seljak koji ima vise od 30 lanaca zemlje radi manje od ovih u drzavnoj administraciji.

Ova prica se vec vise puta ponavlja

pre 9 godina

Kad kazem da leba ne dam nikom, a casu vode samo ako je temperatura preko +35C, kazu da sam surova, a eto ova prica bas lepo ilustruje da ovaca u Srbiji ima koliko hoces, jer ovce su svi oni koji rade, a pogotovo oni koji uredno placaju dazbine, da bi horde dzabalebarosa mogle da zive NA BETONU od socijalne pomoci, setaju mu** tuda i ne rade nista!
Dakle, ako se zeli nesto promeniti, ODMAH I BEZ MILOSTI UKINUTI APSOLUTNO SVE BENEFICIJE RAZNIM "UGROZENIM" GRUPAMA, a od cega ce posle da zive, neka vide sami, pa moze da se desi i poneki cobanin da se pojavi i eto nama i pravih ovaca za izvoz.

М.Н. Лазар

pre 9 godina

Што се није обратио Златиборцу/Матијевићу, ...,који свакодневно испоручују на тоне месних прерађевина. Упркос, што кад возиш кроз Србију требаш пријећи неколико десетина/стотина километара да видиш стадо од 2 краве или 5 оваца.
Бразил/Аргентина .. Косово ... Србија ...Златиборац/Матијевић и остали ... самоуслуга!

Ronaldo

pre 9 godina

@sve je do obrazovanja,
smer za cuvanje ovaca imas na Ekonomskom fakultetu u Bg. A na Poljoprivrednom fakultetu imas smer za agrobiznis, koji sluzi nicemu.

Igor Gavran

pre 9 godina

Kad bi stocari mogli da izvezu ovce preko zice (kao sto programeri izvoze softver), i da odmah naplate robu ne bi bilo nikakvog problema. U realnosti, sve sto srpska birokratija i tajkuni dohvate to se susi i vene. Zna se ko moze da izvozi/uvozi i kolika mu je zarada. Pamtim da se Kopaonik pre dvadesetak godina beleo od ovaca, a sada tek po neko staracko domacinstvo ima ovce. Sve su unistili i upropastili, selo je potpuno izumrlo. Srbija ce biti gladna jer vise nista ne proizvodi. Drzavu su preuzeli paraziti koji nista ne privredjuju, a vole dobre automobile i zivot na visokoj nozi.

repus

pre 9 godina

нема 7000 оваца у србији али има 700000 нерадника које држава неће да натера да раде да их после шест месеци на бироу законом натерају да ко год тражи радника а првенство да имају регистрована пољопривредна домаћинства да се избаци са бироа и укину све бенефиције за не запослене и да несме нико да га запосли до краја године сељаци би могли да запосле 500000 незапослених јел села вапе за радном снагом а догодине још толико да се тим радницима плаћа као што је била прва шанса држава би дупло имала корист млади би радили стицали радну навику и зарађивали док чекају посао у струци а село вишеструко производило и држава би извозом дошла брзо до здравих пара онда би у србији имало 100000 оваца за извоз а не 2000 али то државу не занима нити младе да раде лакше им је да живе од бабине и дедине пензије и да кукају како су завршили високе чколе а држава им не налази посао

msc.Milos

pre 9 godina

Slazem se da su stocarstvo i poljoprivreda jace karte na kojima treba igrati. U prvih 15ak ekonomija sveta te dve industrije zauzimaju dobar procenat u izvozu, u vecini tih zemalja...

Medjutim sama prica o bogatom libijcu ne drzi vodu. Lici na pricu iz serije o mongolskim milijardama ili na pricu velikog manitua mekog srca o arapskim milijardama... mrtvo slovo.

Лима

pre 9 godina

Па ја не знам како ником није јасно да ми државу немамо ван Београда.. односно имамо али полтронску, марионетску, колаборантску. Систем је направљен тако да никоме се не исплати да ради легално. Либијац зато не може да склопи посао.

charlie

pre 9 godina

A jel može na papiru ili moraju prave?Kada smo kod kombinata oni nisu propali već su uništeni,a džabaloke-privatnici nije da nisu mogli već nisu hteli da gaje ovce.Ne vredi gajiti ništa što se ne isplati,a nije ni navedena cena koju isplaćuje kupac iz Libana.

Lik

pre 9 godina

"Više od 90 odsto ovčarskog fonda Srbije sada je skoncentrisan kod malih odgajivača, čija stada imaju između 10 do 30 grla. I to je", navodi dr Dragana Ružić-Muslić, veliki problem, jer oni ne mogu da obezbede takozvani četiri Ka – kvantitet, kvalitet, kontinuitet i konkurentnost da bi se probili na značajnija evropska tržišta."

Pa ne mogu Dragana, ne mogu zato što je naša država prsla po svim šavovima. Vi u institutima svršeno vladate teorijom, ali vaši algoritmi ne poznaju postulate kao što su: alava inspekcija koja bi se već tu nakačila sa haračima na osnovu dlake u jajetu; glomazna birokratija koja nepotrebno komplikuje svaki posao, jer mora da opravda svoju prekobrojnost kadrova; sumanuta politika cena repromaterijala prema polj. proizvođačima, gde se svi ugrađuju koliko god mogu; nepostojanje zaštite tog proizvođača u slučaju da nema kupaca... ima još, ali ne može ovde da stane.
Znate li da je takav proizvođač na Zapadu zaštićen kao beli medved, znate li da seljaku u Francuskoj država PLAĆA da ne proizvodi buter, mleko i sl. jer se uvek zna koliko čega ima u magacinima, koliki su viškovi, a kolika projektovana tražnja, pa da bi sačuvali stočni fond oni plaćaju seljaku da drži stoku, jer se nikad ne zna kad će zatrebati.

Vas sve kolektivno treba razjuriti, a to ministarstvo poveriti direktno seljacima na upravljanje, ima među njima itekako pametnih i sposobnih, ljudi iz materije što bi se reklo.
Srbija bogomdana sa prirodom, ali siromašna pameću.

hm

pre 9 godina

Ima u Srbiji mnogo više ovaca nego što možete da zamislite. Svake četiri godine izaberu predvodnike a posle ih samo koriste za šišanje.

Igor Gavran

pre 9 godina

Kad bi stocari mogli da izvezu ovce preko zice (kao sto programeri izvoze softver), i da odmah naplate robu ne bi bilo nikakvog problema. U realnosti, sve sto srpska birokratija i tajkuni dohvate to se susi i vene. Zna se ko moze da izvozi/uvozi i kolika mu je zarada. Pamtim da se Kopaonik pre dvadesetak godina beleo od ovaca, a sada tek po neko staracko domacinstvo ima ovce. Sve su unistili i upropastili, selo je potpuno izumrlo. Srbija ce biti gladna jer vise nista ne proizvodi. Drzavu su preuzeli paraziti koji nista ne privredjuju, a vole dobre automobile i zivot na visokoj nozi.

McZ

pre 9 godina

Evo ja bih držao ovce, imam 2 jutra zemlje, jedno pod voćnjakom. Međutim, ne možeš da ostaviš ni voćnjak, ni stolicu ni zarđalo bure, sve se pokrade, a kamoli životinje.
Svaki put kad idem na zemlju kompletnu opremu utovarim u auto, odvezem, istovarim i radim. Kada završim sve ponovo utovarim, vratim kući i ponovo istovarim.
Pošten čovek je u ovoj državi budala, a svi ostali su bolje zaštićeni, zašto da rade, kad mogu da otmu?

preCednik

pre 9 godina

mi imamo cak i visak es en esOVACA i es pe esOVACA koje nam pojedose budzet. ali izbirljivi kupci pa ni njima ne trebaju ove nekorisne ovce.

geometar iz valjeva

pre 9 godina

Ово је најцрња хроника.Молим Вас немојте да пишете о овоме више. Србија је земља и народ који нестају,а постоје други који су се "снашли". Историју не пише народ који је сто пута ратовао и сваки пут изгубио, некад популацију,некад територију,некад политички ...али мир и транзиција су нам је дошли главе!

Željko

pre 9 godina

Ja sam iz Loznice, imam 2 ha zemlje. Imam 25 godina, završio sam fakultet ali posla nema. Ako želi da investira ja sam spreman da radim. Neka me kontaktira preko e-maila. zeljkoaleksic89 [a] yahoo.com

profesor

pre 9 godina

U toku Prvog srpskog ustanka, ustanička Srbija je 1808. godine izvezla 35.000 goveda, 60.000 svinja i 5.000 konja. U to vreme bilo je samo oko 400.000 stanovnika. Mi smo danas jedan jad. Danas su bivši radikali(SNS) evropejci, a demokrate su evroskeptici i nacionalisti.

Лима

pre 9 godina

Па ја не знам како ником није јасно да ми државу немамо ван Београда.. односно имамо али полтронску, марионетску, колаборантску. Систем је направљен тако да никоме се не исплати да ради легално. Либијац зато не може да склопи посао.

domaći izdajnik

pre 9 godina

držao sam par ovaca, samo paša i seno, nema boljeg mesa, ali cena je mala, 120 d. žive mere, tako da mi se više isplati da kupim ovcu nego da brinem za nju i jagnje po ceo dan...mada ove godine ima ispaše i previše, ko ima ovce biće debele i masne...

Mile

pre 9 godina

Ovaj članak kao da je platila poljoprivredna mafija, ovaca u Srbiji ima veoma mnogo,nemojte širiti dezinformacije,pa svaka opština u Vojvodini ima bar toliko ovaca. Očigedno želite da stvorite atmosferu kako bi država trebala da još više pomaže stočare, jer je to navodno naša izvozna šansa. Inače ogromnim subvencijama za poljoprivredu ova država se besomučno pljačka i pare se iz džepova siromašnih radnika i penzionera na ovaj način slivaju kod bogatih zemljoposednika.O tome bi trebalo da pišete. Zašto ova država daje 7000 dinara subvencija po jednoj ovci, a cena ovce je manje od 100 eura, zar to nije sumnjivo?
Priča se o nekom stezanju kaiša, smanjenju penzija, a niko ne spominje kakve se ogromne pare preko poljoprivrednih subvencija otimaju od ovog napaćenog naroda i iz državnog budžeta.

ovcica_son

pre 9 godina

Ne znas ko se vise nalupetao ali gospodja iz Instituta bi meni sutra dobila otkaz. Pre 20-ak dana je zavrsen konkurs Min.poljoprivrede za subvencije za stocarstvo kojima su subvencije za ovce skoro duplirane. Ljudi povecavaju stada i recimo u nekim banatskim selima imate gazde koji drze po 500-600 ovaca. Meni su bila iznenadjenje neka sela iz becejske opstine gde su takodje gazde koji imaju preko 700 ovaca. Seoska domacinstva koja su oni obilazili su zaista samo oni koji drze za sopstvene potrebe a ne veliki proizvodjaci- zasto se nisu obratili lokalnim samoupravama, privrednim komorama. Osim toga ako si zaista ozbiljan onda se obratis fakultetima ili institutu u Zemunu (gospodja je sa istog) da vam daju podatke o proizvodjacima jer za podrucje centralne Srbije glavna odgajivacka organizacija je institut a za podrucje Vojvodine to je Polj.fakultet u Novom Sadu. Tu se vode maticne knjige za sve vrste stoke, dobijete imena i omoguce vam se kontakti. Ovako je to meni malo neozbiljno. Hocu 7000 komada- koje rase (cigaja,pramenka, virtemberg,il d'frans), pola, uzrasta (jagnje,siljeze, odrasla grla), namena (priplod,tov)??? Pa na malim gazdinstvima ces tesko moci da formiras ponudu. Veoma neozbiljno. Meni se sve cini da se neko nadao da ce da "osisa" seljake u fazonu - sve cemo vam uzeti po 100dinara kilo. Cinjenica je da je nekim krajevima ova grana proizvodnje gotovo zamrla (sto ste dali Dinkicu da vam pravi skijaliste na Staroj planini pa je erozija dokrajcila biljni pokrivac) ali i da ima veoma ozbiljne proizvodnje koja vise ne zavisi od prirodnih pogodnosti vec su to ozbiljna ulaganja u rasni sastav i objekte.

Miki

pre 9 godina

Ima onaj vico čoveku koji svakog jutra uđe u pekaru, i pita: "Imate li 1000 kifli?". Kad čuje da nemaju, okrene se i ode. Jednog jutra ga dočekaju sa hiljadu kifli:
- Imate li 1000 kifli?
- Imamo.
- Eee, teško ćete prodati toliko za jedan dan...
Okrene se i ode.

Stop EU

pre 9 godina

Za 10 godina u Srbiji vise seljak nece ni postojati,svi ce ziveti u gradovima,a onda ce doci do jos vece ekspanzije uvoza GMO hrane i tu je kraj nema dalje.SRBIJO opameti se,pomozi seljaku ili te nece biti.

iskusan covek

pre 9 godina

Gosn lekaru,pedijatru iz ZELEZNIKA.Bolje bi vam bilo da se drzite svog posla.
Da je doticni vas prijatelj Libijac-Sirijac ili vec ne bitno ko,PRAVI KUPAC,DA IMA FIRMU,DA PONUDI PRAVE USLOVE,NASAO BI NE 7 NEGO 77000 OVACA.
Postovani gosn doktore i ostali SRBI koji vise na ovom sajtu i u sve se razumeju.
Postoji nesto sto se zove SPOLJNA TRGOVINA,TRGOVINA IZMEDJU ZEMALJA.TU POSTOJE ODREDJENA PRAVILA KOJA SU ODAVNO REGULISANA I FUNKCIONISU SVUDE PO SVETU OSIM VEROVATNO U LIBIJI,SIRIJI I RUSIJI.
Vas prijatelj,treba lepo da se obrati pravoj firmi/Ne drzavi,komorama,politicarima/da lepo napise sta mu treba i pod kojim uslovima.U koliko su KOLICINA,CENA,ROK,PARITET PRIBLIZNO OK. ,VRLO LAKO MOZE DOCI DO POSLA.
Onako kako seljaci prodaju jabuke nazovi RUSIMA-KES PARE-TO SE ZOVE SVERC.

milos

pre 9 godina

E da je ovo normalna zemlja poljoprivreda bi nam bila glavna delatnost, ali je vec decenijama toliko unistavana i omalovazavana, kao da je ispod casti biti seljak, stocar, sta god. Ne gospodo, seljaci su divni ljudi. Seljacine, e to je nesto drugo, stanje duha, karakterna osobina.

nikola

pre 9 godina

Ne zanosite narod sa ovakvim poluproverenim tekstovima, čuj molim te jedan Sirijac hoće 7.000 ovaca, koji Sirijac, kako se zove?, koja je to kompanij koja želi da kupi 7.000 ovaca? Kako je on planirao da plati? Kada je planirao da plati?... ostalo da je devastiran stočni fond je tačno, tačno je da država ima jedino krivicu za to i svaki političar od najnižeg do najvišeg u poslednjih 20 godina zbog toga zaslužuje da bude najuren kao štetan zauvek iz javnog života, i na kraju nije poljoprivreda baš takva delatnost kako to zamišlja mali perica, proizvodni ciklus je dug, nemože se ad hoc ulagati u ovo ili ono, jedina uspešna poljoprivreda je moguća uz strateško mplaniranje i proizvodnju a ne javio se jedan neki Sirijac koji hoće da kupi 7.000 ovaca e ajde da u narednih par dana zapatimo ovce jer je to super biznis, smešno

repus

pre 9 godina

нема 7000 оваца у србији али има 700000 нерадника које држава неће да натера да раде да их после шест месеци на бироу законом натерају да ко год тражи радника а првенство да имају регистрована пољопривредна домаћинства да се избаци са бироа и укину све бенефиције за не запослене и да несме нико да га запосли до краја године сељаци би могли да запосле 500000 незапослених јел села вапе за радном снагом а догодине још толико да се тим радницима плаћа као што је била прва шанса држава би дупло имала корист млади би радили стицали радну навику и зарађивали док чекају посао у струци а село вишеструко производило и држава би извозом дошла брзо до здравих пара онда би у србији имало 100000 оваца за извоз а не 2000 али то државу не занима нити младе да раде лакше им је да живе од бабине и дедине пензије и да кукају како су завршили високе чколе а држава им не налази посао

Štilcovana Katabolcna

pre 9 godina

@Nikola
E moj Nikola, čega li se vi držite? Očigledno nekog menadžerisanja u nekoj oblasti državne uprave, koja, kada bi ovog momenta nestala, nikom nebi nedostajala. A svinjac, tor i slične objekte ste videli samo kada ste išli kod jadnog seljaka da vas časti, jer ste mu, negde jednom, sredili neki papir kojem niko ne može znati funkciju, a bez kojeg se 'ne može ništa učiniti'. Da, i nesvrstani i Rusija su šansa jer EU, SAD i slični, kojima su puna usta slobodna trgovine, imaju barijere na uvoz poljoprivrednih proizvoda plus svoju proizvodnju žestoko subvencionišu. Tako da, omalovažavanje nesvrstanih i Rusa, nije dokaz vašeg opredeljenja, već vaše pameti. Pošto nam isti takvi vode državu, jasno nam je zašto sada nemamo ništa za izvoz, pa ni tu jadnu ovcu.

u zenam je tajna

pre 9 godina

Naravno, ima mnogo razloga, ali ovaj je osnovni.
Danasnje devojke su zgodne i lenje, nece da rade i zive na selu, lakse je u gradu, provod i tako to.
Za njima se sele i muskarci, sto je opravdano.
Siguran sam da svaki normalan muskarac poreklom sa sela, sanja imanje i zenu i porodicu, i poljoprivredu od koje bi lepo ziveo.
Umesto vestacke urbanizacije , za koju srpski mentalitet nije predvidjen(sto svi znamo)

msc.Milos

pre 9 godina

Slazem se da su stocarstvo i poljoprivreda jace karte na kojima treba igrati. U prvih 15ak ekonomija sveta te dve industrije zauzimaju dobar procenat u izvozu, u vecini tih zemalja...

Medjutim sama prica o bogatom libijcu ne drzi vodu. Lici na pricu iz serije o mongolskim milijardama ili na pricu velikog manitua mekog srca o arapskim milijardama... mrtvo slovo.

zmaj70

pre 9 godina

(repus, 10. avgust 2014 13:58)
bas bih voleo da znam sta ti radis u zivotu i odakle si.
Po planinama nema vise ni ljudi a kamoli ovaca. Zivim na selu u vojvodini i drzim nesto ovaca i svinja za sebe jer nemamo zemlju, a ono koji imaju mnogo zemlje ne drze nikakvu stoku od kada ima subvencija po hektaru, jer ko ima stoku taj ima posla 365 dana u godini, a ko ima mnogo zemlje jedva 90 radnih dana u godini, a oni bas veliki imaju radnike koji rade tih tri meseca za njih, a oni samo voze dzipove i obilaze radnike malo na njivi, a malo na blokadama puteva zavisi za sta je sezona. Tako da danas seljak koji ima vise od 30 lanaca zemlje radi manje od ovih u drzavnoj administraciji.

Vladimir

pre 9 godina

"Mogli smo da mu ponudimo milione ovaca, onih sto su glasali u martu...
(ovan, 10. avgust 2014 13:44)"
Nemoj da zaboraviš i one ovce koje nisu glasale u martu. Za rezultat glasanja te ovce su bitnije.

dragacevac

pre 9 godina

U Srbiji ima oko 2.000.000 ovaca, tako da gospoda su verovatno ponudila losu cenu pa zato i nisu kupili. Tako vas molim da naslov promenite i kazete da nema na prodaju ovaca, a ne da ih uopste nema.

pozdrav iz Dragaceva...

charlie

pre 9 godina

A jel može na papiru ili moraju prave?Kada smo kod kombinata oni nisu propali već su uništeni,a džabaloke-privatnici nije da nisu mogli već nisu hteli da gaje ovce.Ne vredi gajiti ništa što se ne isplati,a nije ni navedena cena koju isplaćuje kupac iz Libana.

Deky

pre 9 godina

samo teba sto vise menadzera i ekonomista ovoj zemlji a zanatlije i poljoprivrednici neka crknu !!! oni ce da nam iscupaju zemlju iz krize svi na ekonomski fakultet !!!

pre 9 godina

Глупи су овакви текстови, јер само служе да се распале коментатори са "ово је пропала држава и кретенски народ најгори смо заслужујемо да нас погоди астероид, свима деца по 2 прста да имају вишка", што је посебно смешно узимајући у обзир да ће се ти исти коментатори побунити против сваког стварања слободног тржишта у Србији, називајући га "робовласништвом". Информациони сектор је одличан пример, ту држава готово ништа не субвенционише и не меша се и он цвета, када би влада престала да меша прсте у пољопривреду и даје паре губиташким предузећима да остану да раде, тржиште би се искристалисало и људи би улагали у оно што се највише исплати. Уместо да држава "подржава" сељаке и меша своје партијске кадрове треба лепо да подигне маржу на увоз производа која Србија може да развија (шљива, овчетина) како би домаћи производи били јефтинији и конкурентнији и пусти да се пољопривреда сама развија без да држава ту меша своје прсте. Предложи то 90 посто људи у Србији (без обзира ком народу припадају) и одмах ће бити побуна, јер је непојмљиво да држава не пири у ду*е свима.

М.Н. Лазар

pre 9 godina

Што се није обратио Златиборцу/Матијевићу, ...,који свакодневно испоручују на тоне месних прерађевина. Упркос, што кад возиш кроз Србију требаш пријећи неколико десетина/стотина километара да видиш стадо од 2 краве или 5 оваца.
Бразил/Аргентина .. Косово ... Србија ...Златиборац/Матијевић и остали ... самоуслуга!

Sinisa

pre 9 godina

Hehe! E moja Srbijo!!! Citam na ruskim vestima. Nemacki i francuski ministri poljoprivrede ne znaju sta da rade sa poljoprivredom jer ne znaju sta da rade sa stocnim fondom zbog zabrane izvoza radi sankcija uvedenih RF. A mi nase sve sami unistili.. Ne mogu da shvatim nasu vlast. Pa dajte da vam poljoprivrednici sve organizuju i pripreme, a vi samo aminujte! Ali NE, onda nema ugradjivanja prilikom uvoza predivnog argentinskog mesa!

ssone

pre 9 godina

Kakve su ovo gluposti.
Ja hteo da kupim 100 000 slonova iz Afrike a zamisli oni ih nemaju.
Propade istorijski posao.
Ljudi ne zamlacujte se ovakvim pricama (koze na vodi i Beograd na pasnjaku, gledajte nesto sto je stvarno i realno.

spirogira

pre 9 godina

Moja porodica je medju tim sto imaju 10-30 ovaca. Razlog - mali posed, nemamo zemlje za ispasu veceg broja, ni livada da se spremi veca kolicina sena za zimu, a pritom nismo medju slabije stojecim u selu. Svi posedi ovde su sitni, i u takvim uslovima nema intenzivne poljoprivrede. Lokacija brdsko planinski predeli zapadne Srbije.

Dan

pre 9 godina

Dok god u glavnom gradu odnošenje automobila paukom može da košta koliko prosečno građanin zaradi za mesec dana, nemamo o čemu da razgovaramo.

Septicar

pre 9 godina

Ovaca na cetiri noge namamo, ali na dve noge na milione! E sad sto covek nece ove inteligentnije, upotrebljivije to je njegov problem?
Ali zato cemo da imamo "Beograd na vodi" (vec smo imali generalnu probu u poplavama u maju pa nije bas nesto ispalo kako treba), Mubadalu za mikrocipove, Mercedes u Ikarbusu, Mega-giga-extra trzno-poslovni centar kod Beka, novu za 100 metara pomerenu Slaviju sa nevidjenom fontanom, zavrsen Prokop u najavi, celu Vojvodinu navodnjenu, Air Srbiju sa tajnim ugovorom, Fijat sa tajnim ugovorom....i da ne idem dalje do sutra???????
Alo, vas nekoliko miliona ovaca na dve noge, koje ovaj Libijac nece ni za dzaba, dokle cete sedeti, blejati, cutati i gledati kako vam nestaju zivoti i buducnost???? Da li ste najzad postali svesni kakvo ste kancerogeno zlo u vidu bolesnih radikala doveli na vlast da vam kroje sudbinu???? Razmislite dobro i duboko o tome (koliko ste uopste u stanju sa tim retardiranim mozgovima) i shvatite gde to idemo i sta ce biti koliko sutra???? Ako se ovi radikalski idioti uskoro ne budu skinuli sa vlasti, kakao god to moralo da se uradi, SRBIJE I NJENOG NARODA VISE NECE BITI!!!!!!

Ova prica se vec vise puta ponavlja

pre 9 godina

Kad kazem da leba ne dam nikom, a casu vode samo ako je temperatura preko +35C, kazu da sam surova, a eto ova prica bas lepo ilustruje da ovaca u Srbiji ima koliko hoces, jer ovce su svi oni koji rade, a pogotovo oni koji uredno placaju dazbine, da bi horde dzabalebarosa mogle da zive NA BETONU od socijalne pomoci, setaju mu** tuda i ne rade nista!
Dakle, ako se zeli nesto promeniti, ODMAH I BEZ MILOSTI UKINUTI APSOLUTNO SVE BENEFICIJE RAZNIM "UGROZENIM" GRUPAMA, a od cega ce posle da zive, neka vide sami, pa moze da se desi i poneki cobanin da se pojavi i eto nama i pravih ovaca za izvoz.

Boris

pre 9 godina

Ovo je glupost, neka se javi meni i obezbedićemo dovoljno ovaca u Vojvodini, jel moguće da ljudi toliko ne znaju. email poznat redakciji...

marko

pre 9 godina

ma kako ce da ima kad je sve doslo u bg... a i kako nece kada cistacice i radnici u beogradu imaju vece plate od intelektualaca po unutrasnjosti...tu lezi zec

sekirica

pre 9 godina

neko pita za cenu. cena zive vage ovce u arapskom svetu je 10 $. a razlika od 3$ kod nas do 10 pokriva zarade i transport carinu i sl.. uglavnom 300 posto je razlika prihod rashod... za izvoz ovcetine najbolji je model iz 80.tih i klanica u sjenici...

Ronaldo

pre 9 godina

@sve je do obrazovanja,
smer za cuvanje ovaca imas na Ekonomskom fakultetu u Bg. A na Poljoprivrednom fakultetu imas smer za agrobiznis, koji sluzi nicemu.

srb

pre 9 godina

na prvu loptu zvuci neverovatno, ali kad bolje razmislim postavlja se par pitanja. po kojoj ceni je hteo da kupi i dal su ovce morale da budu cipovane, to jest da im se zna poreklo.

Sinisa

pre 9 godina

"Ovde svi kukaju da loše žive, planira se smanjenje plata, a odbacuje se posao koji može svima da donese korist. Ne postoje zakonske prepreke za izvoz stoke, potrebno je da se životinje skupe u karantin i zatim da o njima brinu veterinari do trenutka kada bi bile prvo kamionom do Bara, a zatim brodom prebačene u Libiju, Ali, u Srbiji ne postoji ovčarski fond za to", kaže Havari.
Njegovu priču, nažalost, potvrđuju domaći stručnjaci: u našoj zemlji nema dovoljno ovaca ni za naše potrebe, a kamoli za izvoz."

Sramite se Vučiću, Dačiću, Nikolicu, Tadicu, Cvetkovicu i svi ostali politikanti.. Sve ste unistili! A sada? Sada cete isforsirati Kostica, Beka, Miskovica... Sada vidim, da je kojim slucajem Karić pobedio na izborima, Srbija bi danas bila sa standardom kao Nemacka! Ali cim vam je dunuo za vrat, eto afere!

xy

pre 9 godina

Koliko je meni poznato ni jedna drzava ne cuva ovce (u smislu kao sto Srbi kvalifikuju udrzavu), sto se tice ovih komentatora sto sve kritikuju zasto pre dvadeset godina nisu kupili po deset ovaca (sto nije neki veliki izdatak) sad bi imali stado od 500 ovaca i sada Srbija bi imala ne 7000 vec 7 miliona ovaca za prodaju.

Dragan

pre 9 godina

A sta je u tom cudno? Ako nemamo godinama nikoga da prodajemo tu kolicinu, niti nismo, i onda neko dodje i hoce tu kolicinu, neka ide tamo gde je to obicaj. Tamo gde ima dosta kupca i proizvodilaca za tu vrstu biznisa.
A vi novinari, uzmite neki drzavni kredit, kupite ovce i pokusajte taj biznis, prete vam godine bez zarade, minus kapitala (da zaboravimo pare za lekara i ostalo) i put do nervnog sloma. Izvolite.

Alex

pre 9 godina

(@Lik, 10. avgust 2014 14:12)
Svaka cast za komentar. Odgovorno tvrdim da se ista priča može navesti za svaku delatnost. Kako imati dobro građevinarstvo, kada ste godinama davali poslove stranim kompanija,a za radove, koji se izvode u našoj zamlji. Kako da gradite stanove, ko će da ih kupuje, kada imate izuzetno visoke poreze na imovinu. Kako da razvijate turizam, kada imate jako lošu saobraćajnu infrastrukturu, kada ste skoro zabranili rad niskotarifnih kompanija. Dozvoljava se rad firmama, koje ne plaćaju poreze i dopinose, pa onda nismo u jednakom položaju. I na kraju se završi da se radi samo za prostu reprodukciju, ali na taj način nema novog zapošljavanja. Posledice su vidljive. A inače sam tekst je dobar povod da sednemo i razmislimo gde ćemo i šta ćemo. Zbog uslova,a to je da imamo dovoljno i pašnjaka i vode i oranica, mogućnosti za zemljoradnju i stočarstvo, organski uzgajano su nam velike. Ali rteba bitzi mudar, doneti zakone, koji takvu proizvodnju stimulišu.

Mister G (SNS BOT)

pre 9 godina

Zato jer niko nece da bude coban vec direktor i da ga placa drzava. Zato ce nam i drzava propasti jer samo cekamo da nam neko nesto da, a da se potrudimo oko necega to nema sanse.

zoran

pre 9 godina

A najbolji komentari ovde su u stili kurčevitog čiče iz autobusa "Krstić i sin":

Ko bre nema pare? Daj pet karata!!!

Nema Srbija NIŠTA. Nemojte da vas lažu. Srbija živi na infuziji. Kad MMF prelomi crevce počeće ovde gadan pičvajz. Živi bili pa videli...

elliot black

pre 9 godina

mnogo mesa jedemo, sve smo ovce pojeli ! valja nahraniti tolike ministre, nijedan ispod 100 kila, svi po jednu ovcu mogu da pojedu, pa dodju tu i savetnici a i njih imaa ihaaa...

jaa

pre 9 godina

Ko se u vlasti bavi stočarstvom? gde je njihov komentar? Pirotski kraj je osiromašen i nema ko da uloži u savremeni uzgoj ovaca i krava, a tradicionalni se ne isplati što je pokazalo iskustvo. Da je tražnja stalna, a ne kao taj "kupac" bilo bi i ponude, a ovako svakih 15 godina nekom zatreba i treba odmah da se stvore.

anonimni

pre 9 godina

Sistematski se uništava fond stoke već godinama, kako bi uvozili a ne da izvozimo.
Pogledajte podatke od pre 15 godina, pravi se potpuno potrošačko društvo.

Dragan Pantovic

pre 9 godina

Usitnjeni posedi i lukavstvo pojedinaca pogotovu tih koji zive u vecim gradovima. Nasledili su od predaka imanje koje sada zarasta u korov a ovce nesmes da pustis u njihovo.

bezimena

pre 9 godina

@
(Kraguj, 10. avgust 2014 16:26)

Šta ovaj idiotizam treba da znači? Svako mesto, selo ili grad čine LJUDI!
SRAM TE BILO BUZDOVANČINO

istina ziva

pre 9 godina

Ja sam planirao da se bavim ovcarstvom i mislim da je uz subvencije to dobar posao! Problem je u tome sto Srbija nije konkurentna zbog manjka kvantiteta grla pa se ne moze izvoziti! Kada bi drzava obezbedila neki posao sa nekom pouzdanom stranom zemljom gde bi isporuka pocela za 3 godine i kreditima sa grejs periodom od isto toliko za nabavku grla i mehanizacije mislim da bi to bio unosan posao! Tezak definitivno ali bi ljudi imali priliku da zive od svog rada!

Osveta

pre 9 godina

Zabraniti zakonom izvoz i transport zivih zivotinja koje su namenjene klanju i ubijanju, zivotinje strasno pate bez vode i hrane, bez zastite na visokim i niskim temperaturama,uz put su nenormalno sabijene jedna na drugu, a uz sve to ih jos sutiraju,udaraju, bodu i sta god jos padne na pamet od zverskog maltretiranja, civilizacijska sramota ...

nčf

pre 9 godina

Dok god u glavnom gradu odnošenje automobila paukom može da košta koliko prosečno građanin zaradi za mesec dana, nemamo o čemu da razgovaramo.
(Dan, 10. avgust 2014 21:08)

treba da košta sedam puta više, s obzirom koliku gužvu napravi samo jedno bahato govedo koje raspali sva četiri nasred bulevara dok popije kafu u bonđornu ili kupi picu u orlu u četiri popodne.
u pravu si samo da tu nema o čemu da se razgovara. samo nositi! pa kad daš tri mesečne plate zbog svog bahaćenja, možda se i opametiš... kad već nisi posle druge.

gof

pre 9 godina

ovo je obicna izmisljotina.ja drzim jedno stado iz hobija od 11grla,dve plemenite sorte.i u mom mestu koje broji jedno 1000 stanovnika ima jos bar 500kom ovaca minimum.ali kada kriminalci dodju da kupe nude 100 dinara po kg.pa na zapadu vise vrede uginule.nisu normalni.a koliki je to posao i briga oko njihovog uzgoja,ne mozete verovati.resenje je sledece dajte cenu koja je u nemackoj i nemacku subvenciju po grlu i sve to podelite sa dva,bice ovaca koliko hocete.ali tada ce minimalna cena grla biti 200-300evra a ne 70evra.jaganjci ce biti 3.5-4evra a ne 2,kaio sto je sada.Zato ja svoju robu prodajem ljudima koji hoce kvalitet i zdravu hranu za svoju decu,a ne smrdljivo meso iz brazila.kao sto sam rekao to mi je vise hobi,jer se bavim drugim poslom,a drzim toliko grla kolika je potraznja i koliko meni treba licno,prodajem po ekonomskoj ceni a ne da poklanjam.ako bi traznja skocila naravno da bi povecao broj grla do maksimuma mogucnosti a to je 50-70kom.podrazumeva se da cena bude ekonomska,a ne ucenjivacka kao sada.a te libijce sirijce i ostale indijance zaobidjite,kao nije imao da kupi,pa da je ponudio cenu naso bi 7000 tartufa a kamoli ovaca...

DC

pre 9 godina

Gospodine doktore ako Vam se ne dopada način na koji se u Srbiji odnosimo prema ovcama možete se slobodno vratiti u rodnu Siriju. Ima puno posla za doktore, doduše ne baš za vašu specijalizaciju, ali šta je tu je ;)

Djordje Azanjac

pre 9 godina

Ovde traziti "krivca"je uzaludan posao. nije kriv ni seljak koji jednostavno ne moz da pojmi tolika trzista, niti drzava koja nema stocne fondove tih razmera u svojim kapacitetima. Drzava je nazalost oduvek bila nesposobna da konkurentno odrzava velike stocne fondove (bez otimanja i bez naknadnog javasluka) a u Srbiji je privredni duh ravan nuli. Jedino je ocigledna naivnost doticnog Sirijca koji se usudio da koristi zdrav razum. Samo zato sto je neko visok 215 cm ne znaci da igra kosarku, pa tako i Srbija nazalost uprkos idealnim uslovima ne koristi potencijale. Nazalost, nazalost.

nčf

pre 9 godina

ih, bre, ljudi, da ste rekli da nije našao 70.000, pa da i poverujem, ali sedam hljada će naći u samoj sjenici... verujem da je tu problem potpuno drugačiji, a par komentatora ga je već objasnilo...

repus

pre 9 godina

нема 7000 оваца у србији али има 700000 нерадника које држава неће да натера да раде да их после шест месеци на бироу законом натерају да ко год тражи радника а првенство да имају регистрована пољопривредна домаћинства да се избаци са бироа и укину све бенефиције за не запослене и да несме нико да га запосли до краја године сељаци би могли да запосле 500000 незапослених јел села вапе за радном снагом а догодине још толико да се тим радницима плаћа као што је била прва шанса држава би дупло имала корист млади би радили стицали радну навику и зарађивали док чекају посао у струци а село вишеструко производило и држава би извозом дошла брзо до здравих пара онда би у србији имало 100000 оваца за извоз а не 2000 али то државу не занима нити младе да раде лакше им је да живе од бабине и дедине пензије и да кукају како су завршили високе чколе а држава им не налази посао

Mile

pre 9 godina

Ovaj članak kao da je platila poljoprivredna mafija, ovaca u Srbiji ima veoma mnogo,nemojte širiti dezinformacije,pa svaka opština u Vojvodini ima bar toliko ovaca. Očigedno želite da stvorite atmosferu kako bi država trebala da još više pomaže stočare, jer je to navodno naša izvozna šansa. Inače ogromnim subvencijama za poljoprivredu ova država se besomučno pljačka i pare se iz džepova siromašnih radnika i penzionera na ovaj način slivaju kod bogatih zemljoposednika.O tome bi trebalo da pišete. Zašto ova država daje 7000 dinara subvencija po jednoj ovci, a cena ovce je manje od 100 eura, zar to nije sumnjivo?
Priča se o nekom stezanju kaiša, smanjenju penzija, a niko ne spominje kakve se ogromne pare preko poljoprivrednih subvencija otimaju od ovog napaćenog naroda i iz državnog budžeta.

Sinisa

pre 9 godina

"Ovde svi kukaju da loše žive, planira se smanjenje plata, a odbacuje se posao koji može svima da donese korist. Ne postoje zakonske prepreke za izvoz stoke, potrebno je da se životinje skupe u karantin i zatim da o njima brinu veterinari do trenutka kada bi bile prvo kamionom do Bara, a zatim brodom prebačene u Libiju, Ali, u Srbiji ne postoji ovčarski fond za to", kaže Havari.
Njegovu priču, nažalost, potvrđuju domaći stručnjaci: u našoj zemlji nema dovoljno ovaca ni za naše potrebe, a kamoli za izvoz."

Sramite se Vučiću, Dačiću, Nikolicu, Tadicu, Cvetkovicu i svi ostali politikanti.. Sve ste unistili! A sada? Sada cete isforsirati Kostica, Beka, Miskovica... Sada vidim, da je kojim slucajem Karić pobedio na izborima, Srbija bi danas bila sa standardom kao Nemacka! Ali cim vam je dunuo za vrat, eto afere!

DC

pre 9 godina

Gospodine doktore ako Vam se ne dopada način na koji se u Srbiji odnosimo prema ovcama možete se slobodno vratiti u rodnu Siriju. Ima puno posla za doktore, doduše ne baš za vašu specijalizaciju, ali šta je tu je ;)

msc.Milos

pre 9 godina

Slazem se da su stocarstvo i poljoprivreda jace karte na kojima treba igrati. U prvih 15ak ekonomija sveta te dve industrije zauzimaju dobar procenat u izvozu, u vecini tih zemalja...

Medjutim sama prica o bogatom libijcu ne drzi vodu. Lici na pricu iz serije o mongolskim milijardama ili na pricu velikog manitua mekog srca o arapskim milijardama... mrtvo slovo.

iskusan covek

pre 9 godina

Gosn lekaru,pedijatru iz ZELEZNIKA.Bolje bi vam bilo da se drzite svog posla.
Da je doticni vas prijatelj Libijac-Sirijac ili vec ne bitno ko,PRAVI KUPAC,DA IMA FIRMU,DA PONUDI PRAVE USLOVE,NASAO BI NE 7 NEGO 77000 OVACA.
Postovani gosn doktore i ostali SRBI koji vise na ovom sajtu i u sve se razumeju.
Postoji nesto sto se zove SPOLJNA TRGOVINA,TRGOVINA IZMEDJU ZEMALJA.TU POSTOJE ODREDJENA PRAVILA KOJA SU ODAVNO REGULISANA I FUNKCIONISU SVUDE PO SVETU OSIM VEROVATNO U LIBIJI,SIRIJI I RUSIJI.
Vas prijatelj,treba lepo da se obrati pravoj firmi/Ne drzavi,komorama,politicarima/da lepo napise sta mu treba i pod kojim uslovima.U koliko su KOLICINA,CENA,ROK,PARITET PRIBLIZNO OK. ,VRLO LAKO MOZE DOCI DO POSLA.
Onako kako seljaci prodaju jabuke nazovi RUSIMA-KES PARE-TO SE ZOVE SVERC.

Osveta

pre 9 godina

Zabraniti zakonom izvoz i transport zivih zivotinja koje su namenjene klanju i ubijanju, zivotinje strasno pate bez vode i hrane, bez zastite na visokim i niskim temperaturama,uz put su nenormalno sabijene jedna na drugu, a uz sve to ih jos sutiraju,udaraju, bodu i sta god jos padne na pamet od zverskog maltretiranja, civilizacijska sramota ...

Dan

pre 9 godina

Dok god u glavnom gradu odnošenje automobila paukom može da košta koliko prosečno građanin zaradi za mesec dana, nemamo o čemu da razgovaramo.

ssone

pre 9 godina

Kakve su ovo gluposti.
Ja hteo da kupim 100 000 slonova iz Afrike a zamisli oni ih nemaju.
Propade istorijski posao.
Ljudi ne zamlacujte se ovakvim pricama (koze na vodi i Beograd na pasnjaku, gledajte nesto sto je stvarno i realno.

nikola

pre 9 godina

Ne zanosite narod sa ovakvim poluproverenim tekstovima, čuj molim te jedan Sirijac hoće 7.000 ovaca, koji Sirijac, kako se zove?, koja je to kompanij koja želi da kupi 7.000 ovaca? Kako je on planirao da plati? Kada je planirao da plati?... ostalo da je devastiran stočni fond je tačno, tačno je da država ima jedino krivicu za to i svaki političar od najnižeg do najvišeg u poslednjih 20 godina zbog toga zaslužuje da bude najuren kao štetan zauvek iz javnog života, i na kraju nije poljoprivreda baš takva delatnost kako to zamišlja mali perica, proizvodni ciklus je dug, nemože se ad hoc ulagati u ovo ili ono, jedina uspešna poljoprivreda je moguća uz strateško mplaniranje i proizvodnju a ne javio se jedan neki Sirijac koji hoće da kupi 7.000 ovaca e ajde da u narednih par dana zapatimo ovce jer je to super biznis, smešno

pre 9 godina

Глупи су овакви текстови, јер само служе да се распале коментатори са "ово је пропала држава и кретенски народ најгори смо заслужујемо да нас погоди астероид, свима деца по 2 прста да имају вишка", што је посебно смешно узимајући у обзир да ће се ти исти коментатори побунити против сваког стварања слободног тржишта у Србији, називајући га "робовласништвом". Информациони сектор је одличан пример, ту држава готово ништа не субвенционише и не меша се и он цвета, када би влада престала да меша прсте у пољопривреду и даје паре губиташким предузећима да остану да раде, тржиште би се искристалисало и људи би улагали у оно што се највише исплати. Уместо да држава "подржава" сељаке и меша своје партијске кадрове треба лепо да подигне маржу на увоз производа која Србија може да развија (шљива, овчетина) како би домаћи производи били јефтинији и конкурентнији и пусти да се пољопривреда сама развија без да држава ту меша своје прсте. Предложи то 90 посто људи у Србији (без обзира ком народу припадају) и одмах ће бити побуна, јер је непојмљиво да држава не пири у ду*е свима.

Vladimir

pre 9 godina

"Mogli smo da mu ponudimo milione ovaca, onih sto su glasali u martu...
(ovan, 10. avgust 2014 13:44)"
Nemoj da zaboraviš i one ovce koje nisu glasale u martu. Za rezultat glasanja te ovce su bitnije.

u zenam je tajna

pre 9 godina

Naravno, ima mnogo razloga, ali ovaj je osnovni.
Danasnje devojke su zgodne i lenje, nece da rade i zive na selu, lakse je u gradu, provod i tako to.
Za njima se sele i muskarci, sto je opravdano.
Siguran sam da svaki normalan muskarac poreklom sa sela, sanja imanje i zenu i porodicu, i poljoprivredu od koje bi lepo ziveo.
Umesto vestacke urbanizacije , za koju srpski mentalitet nije predvidjen(sto svi znamo)

geometar iz valjeva

pre 9 godina

Ово је најцрња хроника.Молим Вас немојте да пишете о овоме више. Србија је земља и народ који нестају,а постоје други који су се "снашли". Историју не пише народ који је сто пута ратовао и сваки пут изгубио, некад популацију,некад територију,некад политички ...али мир и транзиција су нам је дошли главе!

Sinisa

pre 9 godina

Hehe! E moja Srbijo!!! Citam na ruskim vestima. Nemacki i francuski ministri poljoprivrede ne znaju sta da rade sa poljoprivredom jer ne znaju sta da rade sa stocnim fondom zbog zabrane izvoza radi sankcija uvedenih RF. A mi nase sve sami unistili.. Ne mogu da shvatim nasu vlast. Pa dajte da vam poljoprivrednici sve organizuju i pripreme, a vi samo aminujte! Ali NE, onda nema ugradjivanja prilikom uvoza predivnog argentinskog mesa!

bezimena

pre 9 godina

@
(Kraguj, 10. avgust 2014 16:26)

Šta ovaj idiotizam treba da znači? Svako mesto, selo ili grad čine LJUDI!
SRAM TE BILO BUZDOVANČINO

domaći izdajnik

pre 9 godina

držao sam par ovaca, samo paša i seno, nema boljeg mesa, ali cena je mala, 120 d. žive mere, tako da mi se više isplati da kupim ovcu nego da brinem za nju i jagnje po ceo dan...mada ove godine ima ispaše i previše, ko ima ovce biće debele i masne...

profesor

pre 9 godina

U toku Prvog srpskog ustanka, ustanička Srbija je 1808. godine izvezla 35.000 goveda, 60.000 svinja i 5.000 konja. U to vreme bilo je samo oko 400.000 stanovnika. Mi smo danas jedan jad. Danas su bivši radikali(SNS) evropejci, a demokrate su evroskeptici i nacionalisti.

Štilcovana Katabolcna

pre 9 godina

@Nikola
E moj Nikola, čega li se vi držite? Očigledno nekog menadžerisanja u nekoj oblasti državne uprave, koja, kada bi ovog momenta nestala, nikom nebi nedostajala. A svinjac, tor i slične objekte ste videli samo kada ste išli kod jadnog seljaka da vas časti, jer ste mu, negde jednom, sredili neki papir kojem niko ne može znati funkciju, a bez kojeg se 'ne može ništa učiniti'. Da, i nesvrstani i Rusija su šansa jer EU, SAD i slični, kojima su puna usta slobodna trgovine, imaju barijere na uvoz poljoprivrednih proizvoda plus svoju proizvodnju žestoko subvencionišu. Tako da, omalovažavanje nesvrstanih i Rusa, nije dokaz vašeg opredeljenja, već vaše pameti. Pošto nam isti takvi vode državu, jasno nam je zašto sada nemamo ništa za izvoz, pa ni tu jadnu ovcu.

marko

pre 9 godina

ma kako ce da ima kad je sve doslo u bg... a i kako nece kada cistacice i radnici u beogradu imaju vece plate od intelektualaca po unutrasnjosti...tu lezi zec

Ova prica se vec vise puta ponavlja

pre 9 godina

Kad kazem da leba ne dam nikom, a casu vode samo ako je temperatura preko +35C, kazu da sam surova, a eto ova prica bas lepo ilustruje da ovaca u Srbiji ima koliko hoces, jer ovce su svi oni koji rade, a pogotovo oni koji uredno placaju dazbine, da bi horde dzabalebarosa mogle da zive NA BETONU od socijalne pomoci, setaju mu** tuda i ne rade nista!
Dakle, ako se zeli nesto promeniti, ODMAH I BEZ MILOSTI UKINUTI APSOLUTNO SVE BENEFICIJE RAZNIM "UGROZENIM" GRUPAMA, a od cega ce posle da zive, neka vide sami, pa moze da se desi i poneki cobanin da se pojavi i eto nama i pravih ovaca za izvoz.

Stop EU

pre 9 godina

Za 10 godina u Srbiji vise seljak nece ni postojati,svi ce ziveti u gradovima,a onda ce doci do jos vece ekspanzije uvoza GMO hrane i tu je kraj nema dalje.SRBIJO opameti se,pomozi seljaku ili te nece biti.

Mister G (SNS BOT)

pre 9 godina

Zato jer niko nece da bude coban vec direktor i da ga placa drzava. Zato ce nam i drzava propasti jer samo cekamo da nam neko nesto da, a da se potrudimo oko necega to nema sanse.

charlie

pre 9 godina

A jel može na papiru ili moraju prave?Kada smo kod kombinata oni nisu propali već su uništeni,a džabaloke-privatnici nije da nisu mogli već nisu hteli da gaje ovce.Ne vredi gajiti ništa što se ne isplati,a nije ni navedena cena koju isplaćuje kupac iz Libana.

hm

pre 9 godina

Ima u Srbiji mnogo više ovaca nego što možete da zamislite. Svake četiri godine izaberu predvodnike a posle ih samo koriste za šišanje.

Lik

pre 9 godina

"Više od 90 odsto ovčarskog fonda Srbije sada je skoncentrisan kod malih odgajivača, čija stada imaju između 10 do 30 grla. I to je", navodi dr Dragana Ružić-Muslić, veliki problem, jer oni ne mogu da obezbede takozvani četiri Ka – kvantitet, kvalitet, kontinuitet i konkurentnost da bi se probili na značajnija evropska tržišta."

Pa ne mogu Dragana, ne mogu zato što je naša država prsla po svim šavovima. Vi u institutima svršeno vladate teorijom, ali vaši algoritmi ne poznaju postulate kao što su: alava inspekcija koja bi se već tu nakačila sa haračima na osnovu dlake u jajetu; glomazna birokratija koja nepotrebno komplikuje svaki posao, jer mora da opravda svoju prekobrojnost kadrova; sumanuta politika cena repromaterijala prema polj. proizvođačima, gde se svi ugrađuju koliko god mogu; nepostojanje zaštite tog proizvođača u slučaju da nema kupaca... ima još, ali ne može ovde da stane.
Znate li da je takav proizvođač na Zapadu zaštićen kao beli medved, znate li da seljaku u Francuskoj država PLAĆA da ne proizvodi buter, mleko i sl. jer se uvek zna koliko čega ima u magacinima, koliki su viškovi, a kolika projektovana tražnja, pa da bi sačuvali stočni fond oni plaćaju seljaku da drži stoku, jer se nikad ne zna kad će zatrebati.

Vas sve kolektivno treba razjuriti, a to ministarstvo poveriti direktno seljacima na upravljanje, ima među njima itekako pametnih i sposobnih, ljudi iz materije što bi se reklo.
Srbija bogomdana sa prirodom, ali siromašna pameću.

Septicar

pre 9 godina

Ovaca na cetiri noge namamo, ali na dve noge na milione! E sad sto covek nece ove inteligentnije, upotrebljivije to je njegov problem?
Ali zato cemo da imamo "Beograd na vodi" (vec smo imali generalnu probu u poplavama u maju pa nije bas nesto ispalo kako treba), Mubadalu za mikrocipove, Mercedes u Ikarbusu, Mega-giga-extra trzno-poslovni centar kod Beka, novu za 100 metara pomerenu Slaviju sa nevidjenom fontanom, zavrsen Prokop u najavi, celu Vojvodinu navodnjenu, Air Srbiju sa tajnim ugovorom, Fijat sa tajnim ugovorom....i da ne idem dalje do sutra???????
Alo, vas nekoliko miliona ovaca na dve noge, koje ovaj Libijac nece ni za dzaba, dokle cete sedeti, blejati, cutati i gledati kako vam nestaju zivoti i buducnost???? Da li ste najzad postali svesni kakvo ste kancerogeno zlo u vidu bolesnih radikala doveli na vlast da vam kroje sudbinu???? Razmislite dobro i duboko o tome (koliko ste uopste u stanju sa tim retardiranim mozgovima) i shvatite gde to idemo i sta ce biti koliko sutra???? Ako se ovi radikalski idioti uskoro ne budu skinuli sa vlasti, kakao god to moralo da se uradi, SRBIJE I NJENOG NARODA VISE NECE BITI!!!!!!

zmaj70

pre 9 godina

(repus, 10. avgust 2014 13:58)
bas bih voleo da znam sta ti radis u zivotu i odakle si.
Po planinama nema vise ni ljudi a kamoli ovaca. Zivim na selu u vojvodini i drzim nesto ovaca i svinja za sebe jer nemamo zemlju, a ono koji imaju mnogo zemlje ne drze nikakvu stoku od kada ima subvencija po hektaru, jer ko ima stoku taj ima posla 365 dana u godini, a ko ima mnogo zemlje jedva 90 radnih dana u godini, a oni bas veliki imaju radnike koji rade tih tri meseca za njih, a oni samo voze dzipove i obilaze radnike malo na njivi, a malo na blokadama puteva zavisi za sta je sezona. Tako da danas seljak koji ima vise od 30 lanaca zemlje radi manje od ovih u drzavnoj administraciji.

М.Н. Лазар

pre 9 godina

Што се није обратио Златиборцу/Матијевићу, ...,који свакодневно испоручују на тоне месних прерађевина. Упркос, што кад возиш кроз Србију требаш пријећи неколико десетина/стотина километара да видиш стадо од 2 краве или 5 оваца.
Бразил/Аргентина .. Косово ... Србија ...Златиборац/Матијевић и остали ... самоуслуга!

dragacevac

pre 9 godina

U Srbiji ima oko 2.000.000 ovaca, tako da gospoda su verovatno ponudila losu cenu pa zato i nisu kupili. Tako vas molim da naslov promenite i kazete da nema na prodaju ovaca, a ne da ih uopste nema.

pozdrav iz Dragaceva...

preCednik

pre 9 godina

mi imamo cak i visak es en esOVACA i es pe esOVACA koje nam pojedose budzet. ali izbirljivi kupci pa ni njima ne trebaju ove nekorisne ovce.

Željko

pre 9 godina

Ja sam iz Loznice, imam 2 ha zemlje. Imam 25 godina, završio sam fakultet ali posla nema. Ako želi da investira ja sam spreman da radim. Neka me kontaktira preko e-maila. zeljkoaleksic89 [a] yahoo.com

ovcica_son

pre 9 godina

Ne znas ko se vise nalupetao ali gospodja iz Instituta bi meni sutra dobila otkaz. Pre 20-ak dana je zavrsen konkurs Min.poljoprivrede za subvencije za stocarstvo kojima su subvencije za ovce skoro duplirane. Ljudi povecavaju stada i recimo u nekim banatskim selima imate gazde koji drze po 500-600 ovaca. Meni su bila iznenadjenje neka sela iz becejske opstine gde su takodje gazde koji imaju preko 700 ovaca. Seoska domacinstva koja su oni obilazili su zaista samo oni koji drze za sopstvene potrebe a ne veliki proizvodjaci- zasto se nisu obratili lokalnim samoupravama, privrednim komorama. Osim toga ako si zaista ozbiljan onda se obratis fakultetima ili institutu u Zemunu (gospodja je sa istog) da vam daju podatke o proizvodjacima jer za podrucje centralne Srbije glavna odgajivacka organizacija je institut a za podrucje Vojvodine to je Polj.fakultet u Novom Sadu. Tu se vode maticne knjige za sve vrste stoke, dobijete imena i omoguce vam se kontakti. Ovako je to meni malo neozbiljno. Hocu 7000 komada- koje rase (cigaja,pramenka, virtemberg,il d'frans), pola, uzrasta (jagnje,siljeze, odrasla grla), namena (priplod,tov)??? Pa na malim gazdinstvima ces tesko moci da formiras ponudu. Veoma neozbiljno. Meni se sve cini da se neko nadao da ce da "osisa" seljake u fazonu - sve cemo vam uzeti po 100dinara kilo. Cinjenica je da je nekim krajevima ova grana proizvodnje gotovo zamrla (sto ste dali Dinkicu da vam pravi skijaliste na Staroj planini pa je erozija dokrajcila biljni pokrivac) ali i da ima veoma ozbiljne proizvodnje koja vise ne zavisi od prirodnih pogodnosti vec su to ozbiljna ulaganja u rasni sastav i objekte.

Miki

pre 9 godina

Ima onaj vico čoveku koji svakog jutra uđe u pekaru, i pita: "Imate li 1000 kifli?". Kad čuje da nemaju, okrene se i ode. Jednog jutra ga dočekaju sa hiljadu kifli:
- Imate li 1000 kifli?
- Imamo.
- Eee, teško ćete prodati toliko za jedan dan...
Okrene se i ode.

Dragan Pantovic

pre 9 godina

Usitnjeni posedi i lukavstvo pojedinaca pogotovu tih koji zive u vecim gradovima. Nasledili su od predaka imanje koje sada zarasta u korov a ovce nesmes da pustis u njihovo.

anonimni

pre 9 godina

Sistematski se uništava fond stoke već godinama, kako bi uvozili a ne da izvozimo.
Pogledajte podatke od pre 15 godina, pravi se potpuno potrošačko društvo.

Dragan

pre 9 godina

A sta je u tom cudno? Ako nemamo godinama nikoga da prodajemo tu kolicinu, niti nismo, i onda neko dodje i hoce tu kolicinu, neka ide tamo gde je to obicaj. Tamo gde ima dosta kupca i proizvodilaca za tu vrstu biznisa.
A vi novinari, uzmite neki drzavni kredit, kupite ovce i pokusajte taj biznis, prete vam godine bez zarade, minus kapitala (da zaboravimo pare za lekara i ostalo) i put do nervnog sloma. Izvolite.

McZ

pre 9 godina

Evo ja bih držao ovce, imam 2 jutra zemlje, jedno pod voćnjakom. Međutim, ne možeš da ostaviš ni voćnjak, ni stolicu ni zarđalo bure, sve se pokrade, a kamoli životinje.
Svaki put kad idem na zemlju kompletnu opremu utovarim u auto, odvezem, istovarim i radim. Kada završim sve ponovo utovarim, vratim kući i ponovo istovarim.
Pošten čovek je u ovoj državi budala, a svi ostali su bolje zaštićeni, zašto da rade, kad mogu da otmu?

Лима

pre 9 godina

Па ја не знам како ником није јасно да ми државу немамо ван Београда.. односно имамо али полтронску, марионетску, колаборантску. Систем је направљен тако да никоме се не исплати да ради легално. Либијац зато не може да склопи посао.

Igor Gavran

pre 9 godina

Kad bi stocari mogli da izvezu ovce preko zice (kao sto programeri izvoze softver), i da odmah naplate robu ne bi bilo nikakvog problema. U realnosti, sve sto srpska birokratija i tajkuni dohvate to se susi i vene. Zna se ko moze da izvozi/uvozi i kolika mu je zarada. Pamtim da se Kopaonik pre dvadesetak godina beleo od ovaca, a sada tek po neko staracko domacinstvo ima ovce. Sve su unistili i upropastili, selo je potpuno izumrlo. Srbija ce biti gladna jer vise nista ne proizvodi. Drzavu su preuzeli paraziti koji nista ne privredjuju, a vole dobre automobile i zivot na visokoj nozi.

Ronaldo

pre 9 godina

@sve je do obrazovanja,
smer za cuvanje ovaca imas na Ekonomskom fakultetu u Bg. A na Poljoprivrednom fakultetu imas smer za agrobiznis, koji sluzi nicemu.

Boris

pre 9 godina

Ovo je glupost, neka se javi meni i obezbedićemo dovoljno ovaca u Vojvodini, jel moguće da ljudi toliko ne znaju. email poznat redakciji...

milos

pre 9 godina

E da je ovo normalna zemlja poljoprivreda bi nam bila glavna delatnost, ali je vec decenijama toliko unistavana i omalovazavana, kao da je ispod casti biti seljak, stocar, sta god. Ne gospodo, seljaci su divni ljudi. Seljacine, e to je nesto drugo, stanje duha, karakterna osobina.

spirogira

pre 9 godina

Moja porodica je medju tim sto imaju 10-30 ovaca. Razlog - mali posed, nemamo zemlje za ispasu veceg broja, ni livada da se spremi veca kolicina sena za zimu, a pritom nismo medju slabije stojecim u selu. Svi posedi ovde su sitni, i u takvim uslovima nema intenzivne poljoprivrede. Lokacija brdsko planinski predeli zapadne Srbije.

nčf

pre 9 godina

ih, bre, ljudi, da ste rekli da nije našao 70.000, pa da i poverujem, ali sedam hljada će naći u samoj sjenici... verujem da je tu problem potpuno drugačiji, a par komentatora ga je već objasnilo...

jaa

pre 9 godina

Ko se u vlasti bavi stočarstvom? gde je njihov komentar? Pirotski kraj je osiromašen i nema ko da uloži u savremeni uzgoj ovaca i krava, a tradicionalni se ne isplati što je pokazalo iskustvo. Da je tražnja stalna, a ne kao taj "kupac" bilo bi i ponude, a ovako svakih 15 godina nekom zatreba i treba odmah da se stvore.

srb

pre 9 godina

na prvu loptu zvuci neverovatno, ali kad bolje razmislim postavlja se par pitanja. po kojoj ceni je hteo da kupi i dal su ovce morale da budu cipovane, to jest da im se zna poreklo.

xy

pre 9 godina

Koliko je meni poznato ni jedna drzava ne cuva ovce (u smislu kao sto Srbi kvalifikuju udrzavu), sto se tice ovih komentatora sto sve kritikuju zasto pre dvadeset godina nisu kupili po deset ovaca (sto nije neki veliki izdatak) sad bi imali stado od 500 ovaca i sada Srbija bi imala ne 7000 vec 7 miliona ovaca za prodaju.

Alex

pre 9 godina

(@Lik, 10. avgust 2014 14:12)
Svaka cast za komentar. Odgovorno tvrdim da se ista priča može navesti za svaku delatnost. Kako imati dobro građevinarstvo, kada ste godinama davali poslove stranim kompanija,a za radove, koji se izvode u našoj zamlji. Kako da gradite stanove, ko će da ih kupuje, kada imate izuzetno visoke poreze na imovinu. Kako da razvijate turizam, kada imate jako lošu saobraćajnu infrastrukturu, kada ste skoro zabranili rad niskotarifnih kompanija. Dozvoljava se rad firmama, koje ne plaćaju poreze i dopinose, pa onda nismo u jednakom položaju. I na kraju se završi da se radi samo za prostu reprodukciju, ali na taj način nema novog zapošljavanja. Posledice su vidljive. A inače sam tekst je dobar povod da sednemo i razmislimo gde ćemo i šta ćemo. Zbog uslova,a to je da imamo dovoljno i pašnjaka i vode i oranica, mogućnosti za zemljoradnju i stočarstvo, organski uzgajano su nam velike. Ali rteba bitzi mudar, doneti zakone, koji takvu proizvodnju stimulišu.

sekirica

pre 9 godina

neko pita za cenu. cena zive vage ovce u arapskom svetu je 10 $. a razlika od 3$ kod nas do 10 pokriva zarade i transport carinu i sl.. uglavnom 300 posto je razlika prihod rashod... za izvoz ovcetine najbolji je model iz 80.tih i klanica u sjenici...

zoran

pre 9 godina

A najbolji komentari ovde su u stili kurčevitog čiče iz autobusa "Krstić i sin":

Ko bre nema pare? Daj pet karata!!!

Nema Srbija NIŠTA. Nemojte da vas lažu. Srbija živi na infuziji. Kad MMF prelomi crevce počeće ovde gadan pičvajz. Živi bili pa videli...

istina ziva

pre 9 godina

Ja sam planirao da se bavim ovcarstvom i mislim da je uz subvencije to dobar posao! Problem je u tome sto Srbija nije konkurentna zbog manjka kvantiteta grla pa se ne moze izvoziti! Kada bi drzava obezbedila neki posao sa nekom pouzdanom stranom zemljom gde bi isporuka pocela za 3 godine i kreditima sa grejs periodom od isto toliko za nabavku grla i mehanizacije mislim da bi to bio unosan posao! Tezak definitivno ali bi ljudi imali priliku da zive od svog rada!

Deky

pre 9 godina

samo teba sto vise menadzera i ekonomista ovoj zemlji a zanatlije i poljoprivrednici neka crknu !!! oni ce da nam iscupaju zemlju iz krize svi na ekonomski fakultet !!!

nčf

pre 9 godina

Dok god u glavnom gradu odnošenje automobila paukom može da košta koliko prosečno građanin zaradi za mesec dana, nemamo o čemu da razgovaramo.
(Dan, 10. avgust 2014 21:08)

treba da košta sedam puta više, s obzirom koliku gužvu napravi samo jedno bahato govedo koje raspali sva četiri nasred bulevara dok popije kafu u bonđornu ili kupi picu u orlu u četiri popodne.
u pravu si samo da tu nema o čemu da se razgovara. samo nositi! pa kad daš tri mesečne plate zbog svog bahaćenja, možda se i opametiš... kad već nisi posle druge.

elliot black

pre 9 godina

mnogo mesa jedemo, sve smo ovce pojeli ! valja nahraniti tolike ministre, nijedan ispod 100 kila, svi po jednu ovcu mogu da pojedu, pa dodju tu i savetnici a i njih imaa ihaaa...

Djordje Azanjac

pre 9 godina

Ovde traziti "krivca"je uzaludan posao. nije kriv ni seljak koji jednostavno ne moz da pojmi tolika trzista, niti drzava koja nema stocne fondove tih razmera u svojim kapacitetima. Drzava je nazalost oduvek bila nesposobna da konkurentno odrzava velike stocne fondove (bez otimanja i bez naknadnog javasluka) a u Srbiji je privredni duh ravan nuli. Jedino je ocigledna naivnost doticnog Sirijca koji se usudio da koristi zdrav razum. Samo zato sto je neko visok 215 cm ne znaci da igra kosarku, pa tako i Srbija nazalost uprkos idealnim uslovima ne koristi potencijale. Nazalost, nazalost.

gof

pre 9 godina

ovo je obicna izmisljotina.ja drzim jedno stado iz hobija od 11grla,dve plemenite sorte.i u mom mestu koje broji jedno 1000 stanovnika ima jos bar 500kom ovaca minimum.ali kada kriminalci dodju da kupe nude 100 dinara po kg.pa na zapadu vise vrede uginule.nisu normalni.a koliki je to posao i briga oko njihovog uzgoja,ne mozete verovati.resenje je sledece dajte cenu koja je u nemackoj i nemacku subvenciju po grlu i sve to podelite sa dva,bice ovaca koliko hocete.ali tada ce minimalna cena grla biti 200-300evra a ne 70evra.jaganjci ce biti 3.5-4evra a ne 2,kaio sto je sada.Zato ja svoju robu prodajem ljudima koji hoce kvalitet i zdravu hranu za svoju decu,a ne smrdljivo meso iz brazila.kao sto sam rekao to mi je vise hobi,jer se bavim drugim poslom,a drzim toliko grla kolika je potraznja i koliko meni treba licno,prodajem po ekonomskoj ceni a ne da poklanjam.ako bi traznja skocila naravno da bi povecao broj grla do maksimuma mogucnosti a to je 50-70kom.podrazumeva se da cena bude ekonomska,a ne ucenjivacka kao sada.a te libijce sirijce i ostale indijance zaobidjite,kao nije imao da kupi,pa da je ponudio cenu naso bi 7000 tartufa a kamoli ovaca...