Četvrtak, 07.08.2014.

15:11

Nedopustivo traženje smrtne kazne

Direktor Komiteta pravnika za ljudska prava (Jukom) Milan Antonijević rekao je da je nedopustiva kampanje za ponovno uvođenje smrtne kazne u Srbiji.

Izvor: Beta

Nedopustivo traženje smrtne kazne IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

66 Komentari

Sortiraj po:

MUDRI -DEDICA

pre 9 godina

Visedecenijsko nefunkcionisanje pravne drzave i korumpirano sudstvo odraz su stanje u Srbiji. Porazavajuca je cinjenica da se deca i ostali gradjani ne smeju slobodno kretati, jer ih na ulicama vrebaju monstrumi-ubice. U Srbiji je preko potrebno uvodjenje smrtne kazne, jer je to jedan od nacina da se konacno sprece oni koji misle da su jaci od drzave.

strogo...

pre 9 godina

Na maksimalnu mogucu kaznu!Ovo je nesto sto ne sme da se desava!Zlocin nad decom mora da se strogo kaznjava,da se ne bi vise ponavljao!Deca su u pitanju i njihova sigurnost!

mrmlj

pre 9 godina

@(Helios, 7. avgust 2014 21:19)
1. smrtna kazna jeste isto sto i ubistvo. jedina je razlika sto smrtnu kaznu drzava odredjuje i odobrava pa pocinioce ne goni krivicno.
2. primer sa zatvorskim cuvarima je klasicna zamena teza.
3. sve i da se, uprkos zdravom razumu i podacima koje imamo iz razlicitih drzava da je rehabilitacija mnogo delotvornija od represije, slozimo da ukidanje smrtne kazne nece pobosljati situaciju ostaje jedno pitanje.
na osnovu cega tvrdis da bi ponovno uvodjenje smrtne kazne poboljsalo situaciju? koje to podatke ti imas koje bi mogao izneti da potkrepis svoje tvrdnje?
4. "nacela pravednosti", kako ga ti shvatas, je glupost. "oko za oko" je sistem koji je prevazidjen vec vekovima. npr. kako bi sproveo "nacelo pravednosti" u slucaju visestrukog ubice? ubio ga vise puta? preneo razliku na njegovu rodbinu? krvna osveta?
5. vinston cercil je rekao "demokratija je najgori oblik vladavine, ako zanemarimo sve ostale". sapienti sat. to i dalje ne znaci da vecina sme da terorise manjinu i da zakoni mogu da se kroje po meri onoga ko trenutno ima vecinu u skupstini. ako sad tek tako promene zakon o smrtnoj kazni, sta ih sprecava da sutra ponovo raspisu nacionalizaciju imovine, poklone arapima pola vojvodine ili nesto trece? predlazem da procitas http://en.wikipedia.org/wiki/First_they_came_...

Vlada

pre 9 godina

Lično nisam za smrtnu kaznu iako je on monstrum. Zašto?
1. Šta će se desiti ako ubiju nevinog čoveka, a posle popravnog nema.
2. Po meni je veća kazna da 40 godina sediš u zatvoru nego da te ubiju.
Treba samo kao obavezno navesti da nema skraćenja kazne bez obzira na dobro vladanje i slično.

Helios

pre 9 godina

@mrmlj-avi pokušaj argumenata? @just sayin' @deran i sl.
To što neki ljudi navode pogrešne argumente ili aspekte NIJE argument da je suprotno ispravno. To je toliko elementarno da i nije za blog. A vi "zaključujete" upravo tako?!
I taj zahtev NIJE krvožednost, kazna pobugu nije isto što i ubistvo. Po vašoj logici su onda zatvorski čuvari isto što i otmičari. Pa onda ukinimo i zatvore!
Apsolutna je laž, tipična NGO izmišljotina da smrtna kazna "pogoršava situaciju". Koja je to naučna studija i kako pokazala? Čista laž. Pre svega osoba zdrave pameti lako zaključuje da bi samo uz pomoć Vremeplova mogli da ponavljanjem "izmerimo" tako nešto - dakle ne da je laž nego još gore: metodološki je nemoguće. A sve i da je tako - a NIJE - šta je sa načelom pravednosti?
Ukidanjem smrtne kazne onemogućava se pravednosti jer se onemogućava PROPORCIONALNOST kazne!
Najtragikomičnije mi je ovo @mrmlj elitističko-demokratski > to što većina nije u pravu je u stvari argument za šta? eventualno da Demokratija nije nužno ispravna; i kakve to ima veze sa da-ili-ne smrtne kazne? Da postoji neka Sveta Zabrana Smrtne Kazne koju ni (Sveta, ali ipak nešto malo manje Sveta) Demokratija ne sme da pogazi? Iz toga što npr. masa većinom nije u pravu nego u krivu ne sledi NIŠTA. Negde je većina za, negde protiv - pa šta? E pa sad ipak nešto ako se zakoni donose Masom, tj. demokratski. Ali onda to važi i tamo gde većina jeste za smrtnu kaznu. Ili ćete to ipak vi, vitezovi Humanosti? Humanosti - za koga?

mag

pre 9 godina

Baš me interesuje šta će da kaže u odbrani? Zašto je ubio Tijanu i koji je motiv? Biće da je ubio jer je bio beznadežno zaljubljen?? Ok,pričamo o ljudskim pravima,jel tako? A GDE SU TU TIJANINA PRAVA? Ko je to ovom sk*tu dozvolio da je ubije??KOJE LJUDSKO PRAVO DOZVOLJAVA UBISTVO?

mira

pre 9 godina

Ma kako da ne...malo će da bude lud,malo će da se lepo ponaša,malo će da se žali Apelacionom sudu da su mu ugržena "ljudska"prava i eto nama ludaka ponovo za desetak godina na ulici.. brukica od države

Бојан Илић

pre 9 godina

Смртна казна није "највећа" него "најхуманија" за овакве људе!
Доживотна без помиловања!
А овај жућко ради за "све паре"...

just sayin'

pre 9 godina

Sta nas razlikuje od monstruma ako se zalazemo za smrtnu kaznu? Treba postupiti kao sto su Norvezani s Brejvikom. Najiskrenije zaljenje za nastradalu devojcicu

Arimax

pre 9 godina

Svi smo ogorčeni i revoltirani, ali Tijanu ne može vratiti ni smrtna kazna za počinioca ovog strašnog ubistva. Neka mu se izrekne najstroža kazna bez mogučnosti smanjenja, pa neka sedi u zatvoru dok ne napuni 74 godine. Onda nek vidi šta će. Nema pravde koja može utešiti Tijaninu porodicu.

Damijan

pre 9 godina

Dragi moj Antonijevicu iz ljudskih prava, ne radi se o osveti, vec o pravdi. Dovoljno mi je sto nasi politicari lupetaju o strogim zakonima u Srbiji... Sta ti rade zvezdini navijaci na ulicama ti koji pricas o ljudskim pravima? Sta je sa pravdom za Urosa i njegovom kaznom od 40 godina, maloumnik koji je javno na TV-u gurao zapaljivu baklju u usta zandarmu? O kakvoj osveti pricas??? Smrtna kazna bi bila pravda, a ne osveta. Na kraju, toliko smo godina ziveli sa zakonskom smrtnom kaznom i bili demokratsko drustvo, a danas je to ugrozavanje ljudskih prava, posebno onog na zivot. Kakvo licemerje..

mrmlj

pre 9 godina

@(Vukasin Andric, 7. avgust 2014 16:09)
1. ovde se mucenje i ubijanje zivotinja tolerise i mali broj ljudi ga osudjuje a ono moze poprilicno dobro da ukaze na psihicke poremecaje koji kasnije MOGU (ne moraju) dovesti do ovakvih zlocina
2. smrtna kazna ne sprecava ubistva nigde na svetu pa nece ni ovde. malo potrazi po internetu i uporedi rezultate razlicitih kaznenih politika u razlicitim drzavama i videces da sama sila ne daje rezultate vec samo pogorsava situaciju.
3. ne znam gde si ti video i cuo da amerikanci nekome govore da ukine smrtnu kaznu. oni su cak do nedavno u teskasu izvrsavali smrtnu kaznu nad retardiranim ljudima.

@(poreski obaveznik, 7. avgust 2014 15:51)
1. ne placas ti nego svi mi i placacemo da bi zlocinac bio sklonjen sa ulice. isto kao sto smo placali i kao sto cemo placati za mnoge druge. tom logikom svako ko nema decu moze da pita zasto placa za skolstvo, svako ko je zdrav zasto placa za zdravstvo itd.
2. jos primera sjajne logike - "niko nije kriv sto je bolestan, ali ajde da ga ubijemo zbog toga" i "nije on kriv nego porodica ali ajde ipak da njega ubijemo zbog toga". nemam reci...

@(m, 7. avgust 2014 15:40)
ako odsluzi svih 40 godina, ovaj zlocinac ce imati 74 godine kad izadje i vise nece biti znacajna opasnot po drustvo.
veci je problem sto ce verovatno izaci ranije zbog raznih apelacionih sudova, predsednickih amnestija i slicnih farsi kojima je nase drustvo sklono.

otac zive devojcice

pre 9 godina

Ajde nek ti bude, jer nije tvoja cerka u pitanju, ali neka bude i ovako; maksimalna kazna sto je autom udario pesaka, pa maksimalna sto je tog pesaka odbio da odvede u hitnu, pa maksimalna sto joj nije pruzio prvu pomoc, pa maksimalna za otmicu, maksimalna za nanosenje telesne povrede, pa maksimalna sto joj je skinuo garderobu a i maksimalna za silovanje bez da sud proveri da li je silovao, onda maksimalna za ubistvo, prikrivanje zlocina, bezanje policiji, i ako moze za jos nesto da bude maksimalna robija i to naj stroziji zatvor, pod kojim podrazumevam samicu bez prozora i svetla, kreveta, jastuka i cebeta, a dole da je beton, a moze da bude vlazan. Hraniti ga dobro da sto duze prezivi, a obavezno ga tuci svaki dan bar po sata i to zestoko, pa da vidimo dali ce se kajati ili nece.

deran

pre 9 godina

Koliko krvozednih ljudi u ovoj zemlji. U cemu bi se razlikovala egzekucija nad njim od egzekucije nad nesretnom devojcicom. U tome sto je on ubio neduzno dete, a vecina ovde bi da ubije krivog coveka, Zatim, njegovo ubistvo je naislo na siroku osudu u drustvu, a nad njim na siroko odobravanje. To su razlike, ali sustina je da je i jedno i drugo ipak ubistvo. Ako dobije 40 godina zatvora, a verovatno oce,cak ako i pozivi izaci ce sa 74 godine. Tesko da ce u ekstremnim uslovima poziveti toliko, ali i ako pozivi nece taj vise biti u stanju nikog da povredi. Kakvo je neko drustvo moze se videti iz njegovog odnosa prema kriminalcima, homoseksualcima, manjinama i stepenu verske tolerancije. Brejvik je u Norveskoj ubio 80-tak ljudi, pa su ga smestili u zatvor gde setaju srne. A u Iraku ljude ubijaju samo zato sto veruju u drugacijeg boga. Sad dobro razmislite sta je Vas stav i u kojoj zemlji biste radije ziveli. Da ne bi Irak bio ekstremni slucaj, zemlje sa najvise izvrsenih smrtnih kazni su SAD, Kina, Saudijska Arabija i Iran. A zemlje u kojima je zabranjena smrtna kazna su zemlje EU. Mislim da je potpuna nepravda da jedan ovakav narod zivi na teritoriji evropskog kontinenta, a ne u Aziji, Bliskom Istoku ili severu Afrike.

mrmlj

pre 9 godina

@(Sonja S., 7. avgust 2014 16:46)
ajde, uradi mu sto je on jadnoj devojcici.
onda cemo tebi da sudimo kako valja i da te zakjucamo gde ti gavran kosti naci nece.

@(wer, 7. avgust 2014 16:35)
ne, izvrsavanjem smrtne kazne se ne salje poruka ostalima kojima se javljaju slicne ideje.
pogledaj SAD - imaju najvise razlicitih nacina da izvrse smrtnu kaznu pa i dalje imaju najveci broj ubistava i najvise izvrsenih smrtnih kazni.
sto se tice sudjenja brejviku, koju alternativu predlazes? da se ljudi ubijaju ili zatvaraju bez sudjenja?
seti se da su se, tokom sudjenja brejviku, ispred zgrade suda skupile desetine hiljada ljudi koji su pevali pesmu koja velica multikulturalizam a koju je on smatrao "marksistickom propagandom" - http://www.theguardian.com/world/video/2012/apr/26/thousands-sing-song-breivik-despises-video
za to vreme, kod nas se prica o mucenju i ubijanju zlocinca na sto svirepije nacine.
ja znam u kakvom bih drustvu radije ziveo i izgleda da ne delimo stav po tom pitanju.

@(ajajaj, 7. avgust 2014 16:34)
ne, u demokratiji nije dozvoljeno traziti sve samo da izglasa vecina.
primer - pokusaj prikupljanja potpisa za referendum da se zabrani upotreba cirilice u vukovaru.
ili to nije isto zato sto se ti sa time ne slazes a sa smrtnom kaznom se slazes?

@(Brane212, 7. avgust 2014 16:24)
deo birackog tela se verovatno jos uvek dvoumi oko toga da li je zemlja ravna ili okrugla.
rezultati izbora poslednjih decenija su dovoljan argument za tu tvrdnju.

samo da primetim

pre 9 godina

Bitno da dobro plaćeni borci za ljudska prava uvek oglašavaju da brane ubice. Gde ste kad bahate novinarke i tatini sinovi ubijaju sirotinju na pešačkim prelazima?

jovan

pre 9 godina

I meni je smetalo sto ministri policije i pravde umesto da reaguju profesionalno, sto jedino i prilici u ovoj tragicnoj situaciji, oni dele presude i komentarisu postojece zakone sto nikako kao ministri ne bi smeli da rade. Policija je uradila izvrstan posao i ja bih svakako voleo da cujem nesto vise o tome. Pored malo dokaza koji su jos i bili kontaminirani, pronaci otmicara/ubicu koji slicna dela nikad pre nije radio sigurno nije bilo lako.

ajde molim vas

pre 9 godina

A sta je po ovom lepo negovanom i uhranjenom decacicu kazna za surovo ubistvo devojcice?
Da ubica sledecih trideset godina spava na toplom, suvom, bude obucen i lecen i lepo jede na nas racun?
Tu ima neke slicnosti izmedju njih dvojice, i ovom njegov NGO to omogucava.

DRUG MARKO

pre 9 godina

A ko ce biti "taj" ili "ti" koji ce "nadgledati" brzinu postupka, visinu kazne, pisanje medija, pisanje po drustvenim mrezama, pricanje na pijaci, pricanje na ulici i pricanje u kuci u cetiri zida? Da li se to vi iz NVO JUKOM preporucujete za nadglednika i velikog cenzora i uterivaca pameti ovom narodu?!

Zoja

pre 9 godina

Ako je nedopustivo traženje smrtne kazne, što se ne bi razmotrilo povećanje maksimalne kazne, na 60, 80 godina ili doživotno? Treba obezbediti da se najgori zločinci ni pod kojim uslovima ne mogu naći na slobodi. Mada, ako mu cimeri budu da visini zadatka, neće ni on duže od Ogulinca, a možda će mu i to izgledati predugo.

Vukasin Andric

pre 9 godina

Pa mozda bi po Vama gospodine trebalo uvesti smrtnu kaznu za ubice kuca i maca. Mi smo nazalost drustvo u kome bi jedino ponovno uvodjenje smrtne kazne sprecilo mnoga ubistva o pa i ubistvo nesretne male Tijane Juric. Amerikanci citavom svetu moralisu kako treba ukinuti smrtnu kaznu, a zasto onda oni nisu to uradili u svim svojim drzavama. Sramota!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Smrtna kazna za monstruma!

pre 9 godina

Jedna ''mala'' evropska država Belorusija je zadržala smrtnu kaznu.
Sa potpunim pravom. Za ovakve monstruozne zločine!

ajajaj

pre 9 godina

Pravnice, u demokratiji je dopusteno traziti sve i samo je uslov da za to glasa vecina.

Pre nego sto izvalis i pravnicku i ljudsku i moralnu glupost, razmisli i shvati da iznad necijeg prava da ga drzava ne ubije zbog zlocina, stoji jace i bozije pravo da niko ne bude ubijen i mucen od monstruma.

Piki

pre 9 godina

Ma sta ovaj lupeta!? Djuric je ubio devojcicu koja mu nista nije skrivila, tako da on zasluzuje smrt, a ne da narod placa da bi on ziveo na grbaci drzave narednih 40 godina!!!

Sonja S.

pre 9 godina

Sto!
A sta bi falilo da bude unisten na isti nacin ko sto je ubio ovu devojcicu?!
Nista vise, kako on nju tako sad i njega treba!
I tako sa svim ubicama i monstrumima!

Brane212

pre 9 godina

Ne razumem zašto tačno je nedopustiva.

Ako je Srbija demokratija i ako neki deo njenog biračkog tela ima to mišljenje, zašto je to "nedopustivo"?

Oni mogu biti pod utiskom trenutka. ali otkad je to kriterijum za dozvolu ispoljavanja mišljenja?

Veliki brat

pre 9 godina

A što ne uklonite to ograničenje od 40 godina?
Pa on će posle 15 ili 20 godina da izađe zbog dobrog vladanja (ako preživi u zatvoru, naravno) ili će dobiti pomilovanje!

Nego, uvesti kao u nekim zemljama 2-3 doživotne, pa za dobro vladanje može i da mu se prepolovi kazna, ali i dalje ostaje doživotna!!!

I vratiti lokalne policajce koji će poznavati sve u svom okruženju i prijavljivati policiji sve npoznate sumnjive tipove koji su očigledno došli sa strane i muvaju se tu.
Takođe, obučiti policiju kako da prepozna tipove koji nekoga prate i sumnjivo se ponašaju, ali na žalost, u policiju su primljeni "s' koca i konopca' ljudi koji uglavnom nisu sposobni ni osnovni posao da rade kako treba...

Što kažu neki analitičari, mi moramo državu ponovo da podignemo iz temelja, ovo što zadnjih 15 godina farbamo i krečimo ne pomaže.

Mr. T!

pre 9 godina

Ministar policije umesto da reaguje profesionalno izgovara stvari koje mogu da čujem od babe na pijaci koja je živela za vreme smrtne kazne i žali za njenim ukidanjem...
Zaista smatram da ni ovaj dogođaj nije neiskorišćen u političke svrhe, kako bi naprednjaci opipali koliko mogu da guraju narod u zabludu da je sve ok ako su oni na vlasti!
Zar nije mogao gosn Neša Ministar i Doktor (sa velikim D) da kaže nešto tipa da mu je žao, jer se saoseća sa roditeljima žrtve, da će policija uraditi sve što je u nadležnosti da se postupak sprovede brzo i profesionalno, a da očekuje od tužilaštva da uradi isto itd. NEEEEE, on mora da zakuka za bajnim vremenima sa smrtnom kaznom, te da rečenicu počne sa rečju monstrum i da tako pozove na linč ubice.
Ovo je već ozbiljno stanje atrofije svesti u društvu, gde se samo čeka kad će narod po nagovoru naprednjaka da krene da se obračunava međusobno po babu i stričevima...

samo da se zna

pre 9 godina

Nije ovde problem uvođenje smrtne kazne ili ne! Znaju se postupci, kako se to može dostić, ili ne! Problem je, da ministar pravde ne poštuje zakone svoje države! Imate parlament - skupštinu, pa predložite i prihvatajte zakone! Za neplaćanu kartu u busu jedan prstić, za neplaćanja ESP, daj tri, za laganje u skupštini - ruku! Pa da vidite za nekoliko meseci, u parlamentu Srbije, kako još samo možda tridesetorica pritišću tipke prstima, a ostali nosevima! :))

Ramona

pre 9 godina

Javnost je sa razlogom ogorcena, besna, ljuta. Nedopustivo je da nam deca stradaju na svirep nacin, da nam crne hronike iz dana u dana budu pune zgusnih zlocina i da ti isti zlocinci propustima u sudstvu budu pomilovani i pusteni na slobodu nakon par godina. Mala Marija iz Ledinaca koja je silovana i ubijena od strane komsije, Vladislava iz Novog Sada koji je na smrt pretukao ljubomorni i bolesnik momak, Tijana koju je mesar prvo udario kolima, izudarao na smrt i zakapao negde pored puta... to je samo par primera koji svakoj iole normalnoj osobi prevrcu zeludac. To je nedopustivo. I to treba zaustaviti i iskoreniti po bilo koju cenu. Nije narod zedan krvi i osvete, samo smo zeljni i zasluzujemo normalan zivot bez straha za nasu decu i da nam nesposobno sudstvo ne lupa samar u lice kratkim ili oslobadajucim presudama.

Konstantin

pre 9 godina

Dosta mi je ovakvih dežurnih pametnjakovića, koji nalaze za shodno da sve objašnjavaju, opravdavaju, relativizuju, te amortizuju nekim tobože "višim principima". Pitanje uvođenja smrtne kazne je veoma kompleksno, pa zato ne treba da se o tome vodi diskusija na nivou fejsbuk stranica, međutim njeno potpuno ukidanje u Evropi smatram nebuloznim, iako nisam za njenu široku primenu kao što je to slučaj u pojedinim državama. Neki zločini, poput ovog najaktuelnijeg, zaslužuju isključivo takvu kaznu. Smatram da su kazne u bivšoj Jugoslaviji bile odgovarajuće, ali su onda usledile "slavne devedesete", kada su kriminalci uz ostale prestupnike došli u priliku da sami za sebe, po svojoj meri pišu zakone, a to se nastavilo sve do današnjih dana, pa tako Srbija ima "meke" kazne, što uz korumpirano pravosuđe stvara fatalnu mešavinu. I to nije samo slučaj kod ubistava, nego ima apsurdnih situacija kada recimo neko ko snimi slučaj korupcije dobije veću kaznu zbog na primer neovlašćenog prisluškivanja od onog ko je primio ili dao mito.

wer

pre 9 godina

Smrtna kazna nije osveta vec jedna veoma prakticna stvar:

1) Drzava ne trosi novac na odrzavanje zivota veoma stetnog i opsanog clana
2) Sprecava da isti delo ponovi ako pod bilo kojim okolnostima izadje iz zatvora
a) amnestija ili smanjenje kazne zbog dobrog vladanja
b) beg
3) Jasna poruka za sve ostale kojima se javljaju slicne ideje

Jel treba da pominjemo farsu sa sudjenja Brejviku, koju je on iskoristio za idavanje sopstvene knjige i samo-promociju???

Naravno

pre 9 godina

Ovde nema neka posebne zelje za osvetom vec razumno pitam sledece. Da li cemo njemu da placamo smestaj i hranu sledecih 30 godina i u koja je tacno svrha? Sta ce da radi kad izadje? Tj. ko sme sa njima da uopste ima kontakt? Sta mu onda preostaje od opcija? Koliko patnju treba da prodje porodica koja zna da ce on da bude ziv, zdrav i slobodan za 30 godina? Znate li da ce on da izlazi na godisnje odmore i vikende za tih 30 godina po sadasnjem zakonu? I kakav je vas komentar na to? Imam i licno pitanje, da je vasa dete prebijeno i udavljeno na smrt, da li bi i dalje zastupali isti stav? Molim moraliste da me ne stavljaju u "osvetnicki kos" vec da mi odgovore da gore postavljena pitanja.

Miloshko

pre 9 godina

Da se ovom gospodinu desilo nesto slicno verovatno ne bi govorio istu pricu. Crni roditelji i sestra nesrecne devojke. Velika tragedija!

Niko Bitan

pre 9 godina

Nedopustivo je ljude pozivati na linč... Smrtna kazna nije humana... A dokazani ubica deteta je bio human??? Već vidim scenario kazna od 30 godina, ali će, naravno, zbog "dobrog vladanja" biti na ulici za 15tak godina i ko zna čije dete će biti sledeća žrtva.

poreski obaveznik

pre 9 godina

konkretna pitanja:
zasto ja moram da placam izdrzavanje ovog monstruma narednih 40 godina?
da li monstrum ima dece, ako ima a znamo da su psihicki poremecaji nasledni, da li ce nadlezni uvesti obaveznu terapiju za njih? ako drzava nema to pravo ili mogucnost smrtna kazna je jedino ispravno resenje.
zbog toga ona i dan danas postoji u americi. niko nije kriv sto je bolestan rodjen ali jeste rodbina, okolina i drzava sto ih ne stimulise ili ne natera da se lece. ne zaboravite, ovakvih monstruma ima mnogo, obicno ne planiraju zlocine ali kada dodje do okolnosti slicne ovoj uvek ga izvrse. pre nekoliko godina se slicno dogodilo u holandiji, on je bio policajac, devojcica iz komsiluka od dvanaest godina je zazvonila na vrata, trazila svoju macku valjda...
mnogo psihologa i psihijatara se bavilo ovim slucajem i svi su dosli do istog:
stimulisite ljude iz svog okruzenja za koje mislite da su "cudni" da nista nije strasno ako posete nekog psihologa-psihijatra.
razgovarajte sa clanovima njihove porodice da to ne treba da bude tabu tema, pozovite socijalne radnike i zamolite ih da obrate paznju...
ne okrecite glavu od takvih slucajeva!
ove bolesti se ne lece ali se mogu uspesno kontrolisati.

Danijel

pre 9 godina

Upravo sam se pridružio pomenutoj grupi. Nisam politički aktivista. A to šta je u nekoj demokratskoj zemlji zakonski dopustivo ili nedopustivo treba da odluči većina, a ne neka nevladina organizacija. Ako ovo ne može da se stavi u ustav, neka donesu lex specialis za konkretan slučaj. Saučešće ožalošćenoj porodici.

m

pre 9 godina

a zasto nema dozivotne robije, bez prava pomilovanja, gospodine pravnice? ljudi imaju prava da budu besni, sta je cetrdeset godina za ovu monstruoznost?

jolly

pre 9 godina

Slazem se - ne treba de jure uvoditi smrtnu kaznu. Ali smatram da u zatvoru ne treba da ima poseban tretman, vec ga treba smestiti sa ostalim zatvorenicima. To je smrtna kazna de facto.

Anti Bot

pre 9 godina

Pričaj ti šta god hoćeš, moje mišljenje bilo ono oprtuno ili ne je da to uradimo po najkraćem mogućem postupku, a posle da mi vidimo šta i kako dalje. Otac sam dve ćerke znam o čemu govorim. Njegov postupak je necivilizacijski prema tome

popeye

pre 9 godina

Имао би другачије мишљење да је у питању његова ћерка или сестра.
Најбоље да га пустимо, није знао шта ради...

ПАМЕТЊАКОВИЋ МЛАЂИ N.L. 920

pre 9 godina

Питао бих ја њега да неког његовог убију на такав начин.

marija

pre 9 godina

Kakva drama.
Znamo da nece biti uvedena smrtna kazna, pusti ljude, nije to nikakva kampanja, ljudi su u soku i reaguju emotivno, sto je ocekivano.

Aca

pre 9 godina

Toliko sam ogorčen na ubicu-monstruma da bih mu u isto vreme izrekao i najstrožu kaznu zatvora od 40 godina i smrtnu kaznu! Nikakva kazna za ovog monstruma neće vratiti Tijanu, a toliko smo se nadali da će se vratiti svojoj porodici, rođacima, prijateljima i svima nama!
p.s. Smrtna kazna je ukinuta da se ne bi napravila "greška" (što se dešavalo) i ubio "nevin" čovek!

majka

pre 9 godina

Ma nemoj,dovoljno,da li bi bilo dovoljno da je njegovo ovako stradalo,na daj boze nikome i nicijem bliznjem,a kamoli detetu,ali smrtna kazna treba da se uvede da bi se monstrumi bar malo plasili.Ovako ce izaci za 30 godina,bice pomilovan od drzave i sta onda,da strada opet neko dete.Mislite da ce odlezati do kraja,nece sigurno,a nje vise nema,nazalost

Helios

pre 9 godina

Zaista ne može biti boljeg primera fašizma "ljudskih prava" i ostalih nebuloza izručenih na nas. Isto kao razne religije, ideologije, vojne hunte itd. trik im je Preuzimanje Svetosti i Istinitosti. Oni ZNAJU i oni nam osvetljavaju a mi ako ih ne sledimo i ne radimo po njihovim uputstvima smo em zatucani em loši ljudi! Sve što im treba to je nešto para da budu u medijima najglasniji i vozi Miško. Pompezne odore ili imena: direktor, prava, komitet...
Ko si bre ti da kažeš šta je dopustivo a šta nije? Šta je istina a šta ne? Šta si ti - božiji namesnik?
Ne, samo si profesionalac te propagande pa moraš da "reaguješ" tj. opravdaš svoju platu.
I da, istina, potpuno je nebulozan CEO nastup Dr. Stefanovića. Opet samopromocija političara zloupotrebom emocija i "uspehom" istrage - užas! Sedi bre u kabinetu i radi. A tek taj emotivni treš tipa "ja bih ga ubio"? Ministar je hladna glava a ne populizam - pogotovu MUPa! e doktore lažni!
Ali inače - ukidanje smrtne kazne je primer dominacije pomodnosti nad pameću. Tema je ozbiljna, ima jakih razloga za i protiv. Ovde - smrtna kazna je uz sve inherentne probleme + probleme realizacije u Srbiji manje zlo od ukidanja smrtne kazne. Nažalost realnost to jasno i pokazuje! A zastupanje tog stava je elementarno demokratsko pravo - osim iz ugla demoNkratskog tj. fašizma sa maskom demokratije. Odatle i te finansije, da se kroz ideologiju realizuje manipulacija mase i ultimativno vojno-ekonomska pljačka. Što je za smrtnu kaznu takođe!

Zoja

pre 9 godina

Ako je nedopustivo traženje smrtne kazne, što se ne bi razmotrilo povećanje maksimalne kazne, na 60, 80 godina ili doživotno? Treba obezbediti da se najgori zločinci ni pod kojim uslovima ne mogu naći na slobodi. Mada, ako mu cimeri budu da visini zadatka, neće ni on duže od Ogulinca, a možda će mu i to izgledati predugo.

Piki

pre 9 godina

Ma sta ovaj lupeta!? Djuric je ubio devojcicu koja mu nista nije skrivila, tako da on zasluzuje smrt, a ne da narod placa da bi on ziveo na grbaci drzave narednih 40 godina!!!

Smrtna kazna za monstruma!

pre 9 godina

Jedna ''mala'' evropska država Belorusija je zadržala smrtnu kaznu.
Sa potpunim pravom. Za ovakve monstruozne zločine!

wer

pre 9 godina

Smrtna kazna nije osveta vec jedna veoma prakticna stvar:

1) Drzava ne trosi novac na odrzavanje zivota veoma stetnog i opsanog clana
2) Sprecava da isti delo ponovi ako pod bilo kojim okolnostima izadje iz zatvora
a) amnestija ili smanjenje kazne zbog dobrog vladanja
b) beg
3) Jasna poruka za sve ostale kojima se javljaju slicne ideje

Jel treba da pominjemo farsu sa sudjenja Brejviku, koju je on iskoristio za idavanje sopstvene knjige i samo-promociju???

Damijan

pre 9 godina

Dragi moj Antonijevicu iz ljudskih prava, ne radi se o osveti, vec o pravdi. Dovoljno mi je sto nasi politicari lupetaju o strogim zakonima u Srbiji... Sta ti rade zvezdini navijaci na ulicama ti koji pricas o ljudskim pravima? Sta je sa pravdom za Urosa i njegovom kaznom od 40 godina, maloumnik koji je javno na TV-u gurao zapaljivu baklju u usta zandarmu? O kakvoj osveti pricas??? Smrtna kazna bi bila pravda, a ne osveta. Na kraju, toliko smo godina ziveli sa zakonskom smrtnom kaznom i bili demokratsko drustvo, a danas je to ugrozavanje ljudskih prava, posebno onog na zivot. Kakvo licemerje..

Sonja S.

pre 9 godina

Sto!
A sta bi falilo da bude unisten na isti nacin ko sto je ubio ovu devojcicu?!
Nista vise, kako on nju tako sad i njega treba!
I tako sa svim ubicama i monstrumima!

samo da primetim

pre 9 godina

Bitno da dobro plaćeni borci za ljudska prava uvek oglašavaju da brane ubice. Gde ste kad bahate novinarke i tatini sinovi ubijaju sirotinju na pešačkim prelazima?

Naravno

pre 9 godina

Ovde nema neka posebne zelje za osvetom vec razumno pitam sledece. Da li cemo njemu da placamo smestaj i hranu sledecih 30 godina i u koja je tacno svrha? Sta ce da radi kad izadje? Tj. ko sme sa njima da uopste ima kontakt? Sta mu onda preostaje od opcija? Koliko patnju treba da prodje porodica koja zna da ce on da bude ziv, zdrav i slobodan za 30 godina? Znate li da ce on da izlazi na godisnje odmore i vikende za tih 30 godina po sadasnjem zakonu? I kakav je vas komentar na to? Imam i licno pitanje, da je vasa dete prebijeno i udavljeno na smrt, da li bi i dalje zastupali isti stav? Molim moraliste da me ne stavljaju u "osvetnicki kos" vec da mi odgovore da gore postavljena pitanja.

otac zive devojcice

pre 9 godina

Ajde nek ti bude, jer nije tvoja cerka u pitanju, ali neka bude i ovako; maksimalna kazna sto je autom udario pesaka, pa maksimalna sto je tog pesaka odbio da odvede u hitnu, pa maksimalna sto joj nije pruzio prvu pomoc, pa maksimalna za otmicu, maksimalna za nanosenje telesne povrede, pa maksimalna sto joj je skinuo garderobu a i maksimalna za silovanje bez da sud proveri da li je silovao, onda maksimalna za ubistvo, prikrivanje zlocina, bezanje policiji, i ako moze za jos nesto da bude maksimalna robija i to naj stroziji zatvor, pod kojim podrazumevam samicu bez prozora i svetla, kreveta, jastuka i cebeta, a dole da je beton, a moze da bude vlazan. Hraniti ga dobro da sto duze prezivi, a obavezno ga tuci svaki dan bar po sata i to zestoko, pa da vidimo dali ce se kajati ili nece.

ajde molim vas

pre 9 godina

A sta je po ovom lepo negovanom i uhranjenom decacicu kazna za surovo ubistvo devojcice?
Da ubica sledecih trideset godina spava na toplom, suvom, bude obucen i lecen i lepo jede na nas racun?
Tu ima neke slicnosti izmedju njih dvojice, i ovom njegov NGO to omogucava.

DRUG MARKO

pre 9 godina

A ko ce biti "taj" ili "ti" koji ce "nadgledati" brzinu postupka, visinu kazne, pisanje medija, pisanje po drustvenim mrezama, pricanje na pijaci, pricanje na ulici i pricanje u kuci u cetiri zida? Da li se to vi iz NVO JUKOM preporucujete za nadglednika i velikog cenzora i uterivaca pameti ovom narodu?!

ПАМЕТЊАКОВИЋ МЛАЂИ N.L. 920

pre 9 godina

Питао бих ја њега да неког његовог убију на такав начин.

Niko Bitan

pre 9 godina

Nedopustivo je ljude pozivati na linč... Smrtna kazna nije humana... A dokazani ubica deteta je bio human??? Već vidim scenario kazna od 30 godina, ali će, naravno, zbog "dobrog vladanja" biti na ulici za 15tak godina i ko zna čije dete će biti sledeća žrtva.

ajajaj

pre 9 godina

Pravnice, u demokratiji je dopusteno traziti sve i samo je uslov da za to glasa vecina.

Pre nego sto izvalis i pravnicku i ljudsku i moralnu glupost, razmisli i shvati da iznad necijeg prava da ga drzava ne ubije zbog zlocina, stoji jace i bozije pravo da niko ne bude ubijen i mucen od monstruma.

Danijel

pre 9 godina

Upravo sam se pridružio pomenutoj grupi. Nisam politički aktivista. A to šta je u nekoj demokratskoj zemlji zakonski dopustivo ili nedopustivo treba da odluči većina, a ne neka nevladina organizacija. Ako ovo ne može da se stavi u ustav, neka donesu lex specialis za konkretan slučaj. Saučešće ožalošćenoj porodici.

Mr. T!

pre 9 godina

Ministar policije umesto da reaguje profesionalno izgovara stvari koje mogu da čujem od babe na pijaci koja je živela za vreme smrtne kazne i žali za njenim ukidanjem...
Zaista smatram da ni ovaj dogođaj nije neiskorišćen u političke svrhe, kako bi naprednjaci opipali koliko mogu da guraju narod u zabludu da je sve ok ako su oni na vlasti!
Zar nije mogao gosn Neša Ministar i Doktor (sa velikim D) da kaže nešto tipa da mu je žao, jer se saoseća sa roditeljima žrtve, da će policija uraditi sve što je u nadležnosti da se postupak sprovede brzo i profesionalno, a da očekuje od tužilaštva da uradi isto itd. NEEEEE, on mora da zakuka za bajnim vremenima sa smrtnom kaznom, te da rečenicu počne sa rečju monstrum i da tako pozove na linč ubice.
Ovo je već ozbiljno stanje atrofije svesti u društvu, gde se samo čeka kad će narod po nagovoru naprednjaka da krene da se obračunava međusobno po babu i stričevima...

jovan

pre 9 godina

I meni je smetalo sto ministri policije i pravde umesto da reaguju profesionalno, sto jedino i prilici u ovoj tragicnoj situaciji, oni dele presude i komentarisu postojece zakone sto nikako kao ministri ne bi smeli da rade. Policija je uradila izvrstan posao i ja bih svakako voleo da cujem nesto vise o tome. Pored malo dokaza koji su jos i bili kontaminirani, pronaci otmicara/ubicu koji slicna dela nikad pre nije radio sigurno nije bilo lako.

popeye

pre 9 godina

Имао би другачије мишљење да је у питању његова ћерка или сестра.
Најбоље да га пустимо, није знао шта ради...

Anti Bot

pre 9 godina

Pričaj ti šta god hoćeš, moje mišljenje bilo ono oprtuno ili ne je da to uradimo po najkraćem mogućem postupku, a posle da mi vidimo šta i kako dalje. Otac sam dve ćerke znam o čemu govorim. Njegov postupak je necivilizacijski prema tome

Aca

pre 9 godina

Toliko sam ogorčen na ubicu-monstruma da bih mu u isto vreme izrekao i najstrožu kaznu zatvora od 40 godina i smrtnu kaznu! Nikakva kazna za ovog monstruma neće vratiti Tijanu, a toliko smo se nadali da će se vratiti svojoj porodici, rođacima, prijateljima i svima nama!
p.s. Smrtna kazna je ukinuta da se ne bi napravila "greška" (što se dešavalo) i ubio "nevin" čovek!

Konstantin

pre 9 godina

Dosta mi je ovakvih dežurnih pametnjakovića, koji nalaze za shodno da sve objašnjavaju, opravdavaju, relativizuju, te amortizuju nekim tobože "višim principima". Pitanje uvođenja smrtne kazne je veoma kompleksno, pa zato ne treba da se o tome vodi diskusija na nivou fejsbuk stranica, međutim njeno potpuno ukidanje u Evropi smatram nebuloznim, iako nisam za njenu široku primenu kao što je to slučaj u pojedinim državama. Neki zločini, poput ovog najaktuelnijeg, zaslužuju isključivo takvu kaznu. Smatram da su kazne u bivšoj Jugoslaviji bile odgovarajuće, ali su onda usledile "slavne devedesete", kada su kriminalci uz ostale prestupnike došli u priliku da sami za sebe, po svojoj meri pišu zakone, a to se nastavilo sve do današnjih dana, pa tako Srbija ima "meke" kazne, što uz korumpirano pravosuđe stvara fatalnu mešavinu. I to nije samo slučaj kod ubistava, nego ima apsurdnih situacija kada recimo neko ko snimi slučaj korupcije dobije veću kaznu zbog na primer neovlašćenog prisluškivanja od onog ko je primio ili dao mito.

Veliki brat

pre 9 godina

A što ne uklonite to ograničenje od 40 godina?
Pa on će posle 15 ili 20 godina da izađe zbog dobrog vladanja (ako preživi u zatvoru, naravno) ili će dobiti pomilovanje!

Nego, uvesti kao u nekim zemljama 2-3 doživotne, pa za dobro vladanje može i da mu se prepolovi kazna, ali i dalje ostaje doživotna!!!

I vratiti lokalne policajce koji će poznavati sve u svom okruženju i prijavljivati policiji sve npoznate sumnjive tipove koji su očigledno došli sa strane i muvaju se tu.
Takođe, obučiti policiju kako da prepozna tipove koji nekoga prate i sumnjivo se ponašaju, ali na žalost, u policiju su primljeni "s' koca i konopca' ljudi koji uglavnom nisu sposobni ni osnovni posao da rade kako treba...

Što kažu neki analitičari, mi moramo državu ponovo da podignemo iz temelja, ovo što zadnjih 15 godina farbamo i krečimo ne pomaže.

Ramona

pre 9 godina

Javnost je sa razlogom ogorcena, besna, ljuta. Nedopustivo je da nam deca stradaju na svirep nacin, da nam crne hronike iz dana u dana budu pune zgusnih zlocina i da ti isti zlocinci propustima u sudstvu budu pomilovani i pusteni na slobodu nakon par godina. Mala Marija iz Ledinaca koja je silovana i ubijena od strane komsije, Vladislava iz Novog Sada koji je na smrt pretukao ljubomorni i bolesnik momak, Tijana koju je mesar prvo udario kolima, izudarao na smrt i zakapao negde pored puta... to je samo par primera koji svakoj iole normalnoj osobi prevrcu zeludac. To je nedopustivo. I to treba zaustaviti i iskoreniti po bilo koju cenu. Nije narod zedan krvi i osvete, samo smo zeljni i zasluzujemo normalan zivot bez straha za nasu decu i da nam nesposobno sudstvo ne lupa samar u lice kratkim ili oslobadajucim presudama.

Brane212

pre 9 godina

Ne razumem zašto tačno je nedopustiva.

Ako je Srbija demokratija i ako neki deo njenog biračkog tela ima to mišljenje, zašto je to "nedopustivo"?

Oni mogu biti pod utiskom trenutka. ali otkad je to kriterijum za dozvolu ispoljavanja mišljenja?

Miloshko

pre 9 godina

Da se ovom gospodinu desilo nesto slicno verovatno ne bi govorio istu pricu. Crni roditelji i sestra nesrecne devojke. Velika tragedija!

mrmlj

pre 9 godina

@(Vukasin Andric, 7. avgust 2014 16:09)
1. ovde se mucenje i ubijanje zivotinja tolerise i mali broj ljudi ga osudjuje a ono moze poprilicno dobro da ukaze na psihicke poremecaje koji kasnije MOGU (ne moraju) dovesti do ovakvih zlocina
2. smrtna kazna ne sprecava ubistva nigde na svetu pa nece ni ovde. malo potrazi po internetu i uporedi rezultate razlicitih kaznenih politika u razlicitim drzavama i videces da sama sila ne daje rezultate vec samo pogorsava situaciju.
3. ne znam gde si ti video i cuo da amerikanci nekome govore da ukine smrtnu kaznu. oni su cak do nedavno u teskasu izvrsavali smrtnu kaznu nad retardiranim ljudima.

@(poreski obaveznik, 7. avgust 2014 15:51)
1. ne placas ti nego svi mi i placacemo da bi zlocinac bio sklonjen sa ulice. isto kao sto smo placali i kao sto cemo placati za mnoge druge. tom logikom svako ko nema decu moze da pita zasto placa za skolstvo, svako ko je zdrav zasto placa za zdravstvo itd.
2. jos primera sjajne logike - "niko nije kriv sto je bolestan, ali ajde da ga ubijemo zbog toga" i "nije on kriv nego porodica ali ajde ipak da njega ubijemo zbog toga". nemam reci...

@(m, 7. avgust 2014 15:40)
ako odsluzi svih 40 godina, ovaj zlocinac ce imati 74 godine kad izadje i vise nece biti znacajna opasnot po drustvo.
veci je problem sto ce verovatno izaci ranije zbog raznih apelacionih sudova, predsednickih amnestija i slicnih farsi kojima je nase drustvo sklono.

Vukasin Andric

pre 9 godina

Pa mozda bi po Vama gospodine trebalo uvesti smrtnu kaznu za ubice kuca i maca. Mi smo nazalost drustvo u kome bi jedino ponovno uvodjenje smrtne kazne sprecilo mnoga ubistva o pa i ubistvo nesretne male Tijane Juric. Amerikanci citavom svetu moralisu kako treba ukinuti smrtnu kaznu, a zasto onda oni nisu to uradili u svim svojim drzavama. Sramota!!!!!!!!!!!!!!!!!!

majka

pre 9 godina

Ma nemoj,dovoljno,da li bi bilo dovoljno da je njegovo ovako stradalo,na daj boze nikome i nicijem bliznjem,a kamoli detetu,ali smrtna kazna treba da se uvede da bi se monstrumi bar malo plasili.Ovako ce izaci za 30 godina,bice pomilovan od drzave i sta onda,da strada opet neko dete.Mislite da ce odlezati do kraja,nece sigurno,a nje vise nema,nazalost

m

pre 9 godina

a zasto nema dozivotne robije, bez prava pomilovanja, gospodine pravnice? ljudi imaju prava da budu besni, sta je cetrdeset godina za ovu monstruoznost?

jolly

pre 9 godina

Slazem se - ne treba de jure uvoditi smrtnu kaznu. Ali smatram da u zatvoru ne treba da ima poseban tretman, vec ga treba smestiti sa ostalim zatvorenicima. To je smrtna kazna de facto.

samo da se zna

pre 9 godina

Nije ovde problem uvođenje smrtne kazne ili ne! Znaju se postupci, kako se to može dostić, ili ne! Problem je, da ministar pravde ne poštuje zakone svoje države! Imate parlament - skupštinu, pa predložite i prihvatajte zakone! Za neplaćanu kartu u busu jedan prstić, za neplaćanja ESP, daj tri, za laganje u skupštini - ruku! Pa da vidite za nekoliko meseci, u parlamentu Srbije, kako još samo možda tridesetorica pritišću tipke prstima, a ostali nosevima! :))

marija

pre 9 godina

Kakva drama.
Znamo da nece biti uvedena smrtna kazna, pusti ljude, nije to nikakva kampanja, ljudi su u soku i reaguju emotivno, sto je ocekivano.

just sayin'

pre 9 godina

Sta nas razlikuje od monstruma ako se zalazemo za smrtnu kaznu? Treba postupiti kao sto su Norvezani s Brejvikom. Najiskrenije zaljenje za nastradalu devojcicu

poreski obaveznik

pre 9 godina

konkretna pitanja:
zasto ja moram da placam izdrzavanje ovog monstruma narednih 40 godina?
da li monstrum ima dece, ako ima a znamo da su psihicki poremecaji nasledni, da li ce nadlezni uvesti obaveznu terapiju za njih? ako drzava nema to pravo ili mogucnost smrtna kazna je jedino ispravno resenje.
zbog toga ona i dan danas postoji u americi. niko nije kriv sto je bolestan rodjen ali jeste rodbina, okolina i drzava sto ih ne stimulise ili ne natera da se lece. ne zaboravite, ovakvih monstruma ima mnogo, obicno ne planiraju zlocine ali kada dodje do okolnosti slicne ovoj uvek ga izvrse. pre nekoliko godina se slicno dogodilo u holandiji, on je bio policajac, devojcica iz komsiluka od dvanaest godina je zazvonila na vrata, trazila svoju macku valjda...
mnogo psihologa i psihijatara se bavilo ovim slucajem i svi su dosli do istog:
stimulisite ljude iz svog okruzenja za koje mislite da su "cudni" da nista nije strasno ako posete nekog psihologa-psihijatra.
razgovarajte sa clanovima njihove porodice da to ne treba da bude tabu tema, pozovite socijalne radnike i zamolite ih da obrate paznju...
ne okrecite glavu od takvih slucajeva!
ove bolesti se ne lece ali se mogu uspesno kontrolisati.

Arimax

pre 9 godina

Svi smo ogorčeni i revoltirani, ali Tijanu ne može vratiti ni smrtna kazna za počinioca ovog strašnog ubistva. Neka mu se izrekne najstroža kazna bez mogučnosti smanjenja, pa neka sedi u zatvoru dok ne napuni 74 godine. Onda nek vidi šta će. Nema pravde koja može utešiti Tijaninu porodicu.

Helios

pre 9 godina

Zaista ne može biti boljeg primera fašizma "ljudskih prava" i ostalih nebuloza izručenih na nas. Isto kao razne religije, ideologije, vojne hunte itd. trik im je Preuzimanje Svetosti i Istinitosti. Oni ZNAJU i oni nam osvetljavaju a mi ako ih ne sledimo i ne radimo po njihovim uputstvima smo em zatucani em loši ljudi! Sve što im treba to je nešto para da budu u medijima najglasniji i vozi Miško. Pompezne odore ili imena: direktor, prava, komitet...
Ko si bre ti da kažeš šta je dopustivo a šta nije? Šta je istina a šta ne? Šta si ti - božiji namesnik?
Ne, samo si profesionalac te propagande pa moraš da "reaguješ" tj. opravdaš svoju platu.
I da, istina, potpuno je nebulozan CEO nastup Dr. Stefanovića. Opet samopromocija političara zloupotrebom emocija i "uspehom" istrage - užas! Sedi bre u kabinetu i radi. A tek taj emotivni treš tipa "ja bih ga ubio"? Ministar je hladna glava a ne populizam - pogotovu MUPa! e doktore lažni!
Ali inače - ukidanje smrtne kazne je primer dominacije pomodnosti nad pameću. Tema je ozbiljna, ima jakih razloga za i protiv. Ovde - smrtna kazna je uz sve inherentne probleme + probleme realizacije u Srbiji manje zlo od ukidanja smrtne kazne. Nažalost realnost to jasno i pokazuje! A zastupanje tog stava je elementarno demokratsko pravo - osim iz ugla demoNkratskog tj. fašizma sa maskom demokratije. Odatle i te finansije, da se kroz ideologiju realizuje manipulacija mase i ultimativno vojno-ekonomska pljačka. Što je za smrtnu kaznu takođe!

deran

pre 9 godina

Koliko krvozednih ljudi u ovoj zemlji. U cemu bi se razlikovala egzekucija nad njim od egzekucije nad nesretnom devojcicom. U tome sto je on ubio neduzno dete, a vecina ovde bi da ubije krivog coveka, Zatim, njegovo ubistvo je naislo na siroku osudu u drustvu, a nad njim na siroko odobravanje. To su razlike, ali sustina je da je i jedno i drugo ipak ubistvo. Ako dobije 40 godina zatvora, a verovatno oce,cak ako i pozivi izaci ce sa 74 godine. Tesko da ce u ekstremnim uslovima poziveti toliko, ali i ako pozivi nece taj vise biti u stanju nikog da povredi. Kakvo je neko drustvo moze se videti iz njegovog odnosa prema kriminalcima, homoseksualcima, manjinama i stepenu verske tolerancije. Brejvik je u Norveskoj ubio 80-tak ljudi, pa su ga smestili u zatvor gde setaju srne. A u Iraku ljude ubijaju samo zato sto veruju u drugacijeg boga. Sad dobro razmislite sta je Vas stav i u kojoj zemlji biste radije ziveli. Da ne bi Irak bio ekstremni slucaj, zemlje sa najvise izvrsenih smrtnih kazni su SAD, Kina, Saudijska Arabija i Iran. A zemlje u kojima je zabranjena smrtna kazna su zemlje EU. Mislim da je potpuna nepravda da jedan ovakav narod zivi na teritoriji evropskog kontinenta, a ne u Aziji, Bliskom Istoku ili severu Afrike.

mag

pre 9 godina

Baš me interesuje šta će da kaže u odbrani? Zašto je ubio Tijanu i koji je motiv? Biće da je ubio jer je bio beznadežno zaljubljen?? Ok,pričamo o ljudskim pravima,jel tako? A GDE SU TU TIJANINA PRAVA? Ko je to ovom sk*tu dozvolio da je ubije??KOJE LJUDSKO PRAVO DOZVOLJAVA UBISTVO?

Бојан Илић

pre 9 godina

Смртна казна није "највећа" него "најхуманија" за овакве људе!
Доживотна без помиловања!
А овај жућко ради за "све паре"...

mira

pre 9 godina

Ma kako da ne...malo će da bude lud,malo će da se lepo ponaša,malo će da se žali Apelacionom sudu da su mu ugržena "ljudska"prava i eto nama ludaka ponovo za desetak godina na ulici.. brukica od države

Vlada

pre 9 godina

Lično nisam za smrtnu kaznu iako je on monstrum. Zašto?
1. Šta će se desiti ako ubiju nevinog čoveka, a posle popravnog nema.
2. Po meni je veća kazna da 40 godina sediš u zatvoru nego da te ubiju.
Treba samo kao obavezno navesti da nema skraćenja kazne bez obzira na dobro vladanje i slično.

mrmlj

pre 9 godina

@(Sonja S., 7. avgust 2014 16:46)
ajde, uradi mu sto je on jadnoj devojcici.
onda cemo tebi da sudimo kako valja i da te zakjucamo gde ti gavran kosti naci nece.

@(wer, 7. avgust 2014 16:35)
ne, izvrsavanjem smrtne kazne se ne salje poruka ostalima kojima se javljaju slicne ideje.
pogledaj SAD - imaju najvise razlicitih nacina da izvrse smrtnu kaznu pa i dalje imaju najveci broj ubistava i najvise izvrsenih smrtnih kazni.
sto se tice sudjenja brejviku, koju alternativu predlazes? da se ljudi ubijaju ili zatvaraju bez sudjenja?
seti se da su se, tokom sudjenja brejviku, ispred zgrade suda skupile desetine hiljada ljudi koji su pevali pesmu koja velica multikulturalizam a koju je on smatrao "marksistickom propagandom" - http://www.theguardian.com/world/video/2012/apr/26/thousands-sing-song-breivik-despises-video
za to vreme, kod nas se prica o mucenju i ubijanju zlocinca na sto svirepije nacine.
ja znam u kakvom bih drustvu radije ziveo i izgleda da ne delimo stav po tom pitanju.

@(ajajaj, 7. avgust 2014 16:34)
ne, u demokratiji nije dozvoljeno traziti sve samo da izglasa vecina.
primer - pokusaj prikupljanja potpisa za referendum da se zabrani upotreba cirilice u vukovaru.
ili to nije isto zato sto se ti sa time ne slazes a sa smrtnom kaznom se slazes?

@(Brane212, 7. avgust 2014 16:24)
deo birackog tela se verovatno jos uvek dvoumi oko toga da li je zemlja ravna ili okrugla.
rezultati izbora poslednjih decenija su dovoljan argument za tu tvrdnju.

Helios

pre 9 godina

@mrmlj-avi pokušaj argumenata? @just sayin' @deran i sl.
To što neki ljudi navode pogrešne argumente ili aspekte NIJE argument da je suprotno ispravno. To je toliko elementarno da i nije za blog. A vi "zaključujete" upravo tako?!
I taj zahtev NIJE krvožednost, kazna pobugu nije isto što i ubistvo. Po vašoj logici su onda zatvorski čuvari isto što i otmičari. Pa onda ukinimo i zatvore!
Apsolutna je laž, tipična NGO izmišljotina da smrtna kazna "pogoršava situaciju". Koja je to naučna studija i kako pokazala? Čista laž. Pre svega osoba zdrave pameti lako zaključuje da bi samo uz pomoć Vremeplova mogli da ponavljanjem "izmerimo" tako nešto - dakle ne da je laž nego još gore: metodološki je nemoguće. A sve i da je tako - a NIJE - šta je sa načelom pravednosti?
Ukidanjem smrtne kazne onemogućava se pravednosti jer se onemogućava PROPORCIONALNOST kazne!
Najtragikomičnije mi je ovo @mrmlj elitističko-demokratski > to što većina nije u pravu je u stvari argument za šta? eventualno da Demokratija nije nužno ispravna; i kakve to ima veze sa da-ili-ne smrtne kazne? Da postoji neka Sveta Zabrana Smrtne Kazne koju ni (Sveta, ali ipak nešto malo manje Sveta) Demokratija ne sme da pogazi? Iz toga što npr. masa većinom nije u pravu nego u krivu ne sledi NIŠTA. Negde je većina za, negde protiv - pa šta? E pa sad ipak nešto ako se zakoni donose Masom, tj. demokratski. Ali onda to važi i tamo gde većina jeste za smrtnu kaznu. Ili ćete to ipak vi, vitezovi Humanosti? Humanosti - za koga?

mrmlj

pre 9 godina

@(Helios, 7. avgust 2014 21:19)
1. smrtna kazna jeste isto sto i ubistvo. jedina je razlika sto smrtnu kaznu drzava odredjuje i odobrava pa pocinioce ne goni krivicno.
2. primer sa zatvorskim cuvarima je klasicna zamena teza.
3. sve i da se, uprkos zdravom razumu i podacima koje imamo iz razlicitih drzava da je rehabilitacija mnogo delotvornija od represije, slozimo da ukidanje smrtne kazne nece pobosljati situaciju ostaje jedno pitanje.
na osnovu cega tvrdis da bi ponovno uvodjenje smrtne kazne poboljsalo situaciju? koje to podatke ti imas koje bi mogao izneti da potkrepis svoje tvrdnje?
4. "nacela pravednosti", kako ga ti shvatas, je glupost. "oko za oko" je sistem koji je prevazidjen vec vekovima. npr. kako bi sproveo "nacelo pravednosti" u slucaju visestrukog ubice? ubio ga vise puta? preneo razliku na njegovu rodbinu? krvna osveta?
5. vinston cercil je rekao "demokratija je najgori oblik vladavine, ako zanemarimo sve ostale". sapienti sat. to i dalje ne znaci da vecina sme da terorise manjinu i da zakoni mogu da se kroje po meri onoga ko trenutno ima vecinu u skupstini. ako sad tek tako promene zakon o smrtnoj kazni, sta ih sprecava da sutra ponovo raspisu nacionalizaciju imovine, poklone arapima pola vojvodine ili nesto trece? predlazem da procitas http://en.wikipedia.org/wiki/First_they_came_...

MUDRI -DEDICA

pre 9 godina

Visedecenijsko nefunkcionisanje pravne drzave i korumpirano sudstvo odraz su stanje u Srbiji. Porazavajuca je cinjenica da se deca i ostali gradjani ne smeju slobodno kretati, jer ih na ulicama vrebaju monstrumi-ubice. U Srbiji je preko potrebno uvodjenje smrtne kazne, jer je to jedan od nacina da se konacno sprece oni koji misle da su jaci od drzave.

strogo...

pre 9 godina

Na maksimalnu mogucu kaznu!Ovo je nesto sto ne sme da se desava!Zlocin nad decom mora da se strogo kaznjava,da se ne bi vise ponavljao!Deca su u pitanju i njihova sigurnost!

Piki

pre 9 godina

Ma sta ovaj lupeta!? Djuric je ubio devojcicu koja mu nista nije skrivila, tako da on zasluzuje smrt, a ne da narod placa da bi on ziveo na grbaci drzave narednih 40 godina!!!

wer

pre 9 godina

Smrtna kazna nije osveta vec jedna veoma prakticna stvar:

1) Drzava ne trosi novac na odrzavanje zivota veoma stetnog i opsanog clana
2) Sprecava da isti delo ponovi ako pod bilo kojim okolnostima izadje iz zatvora
a) amnestija ili smanjenje kazne zbog dobrog vladanja
b) beg
3) Jasna poruka za sve ostale kojima se javljaju slicne ideje

Jel treba da pominjemo farsu sa sudjenja Brejviku, koju je on iskoristio za idavanje sopstvene knjige i samo-promociju???

Sonja S.

pre 9 godina

Sto!
A sta bi falilo da bude unisten na isti nacin ko sto je ubio ovu devojcicu?!
Nista vise, kako on nju tako sad i njega treba!
I tako sa svim ubicama i monstrumima!

Damijan

pre 9 godina

Dragi moj Antonijevicu iz ljudskih prava, ne radi se o osveti, vec o pravdi. Dovoljno mi je sto nasi politicari lupetaju o strogim zakonima u Srbiji... Sta ti rade zvezdini navijaci na ulicama ti koji pricas o ljudskim pravima? Sta je sa pravdom za Urosa i njegovom kaznom od 40 godina, maloumnik koji je javno na TV-u gurao zapaljivu baklju u usta zandarmu? O kakvoj osveti pricas??? Smrtna kazna bi bila pravda, a ne osveta. Na kraju, toliko smo godina ziveli sa zakonskom smrtnom kaznom i bili demokratsko drustvo, a danas je to ugrozavanje ljudskih prava, posebno onog na zivot. Kakvo licemerje..

Smrtna kazna za monstruma!

pre 9 godina

Jedna ''mala'' evropska država Belorusija je zadržala smrtnu kaznu.
Sa potpunim pravom. Za ovakve monstruozne zločine!

deran

pre 9 godina

Koliko krvozednih ljudi u ovoj zemlji. U cemu bi se razlikovala egzekucija nad njim od egzekucije nad nesretnom devojcicom. U tome sto je on ubio neduzno dete, a vecina ovde bi da ubije krivog coveka, Zatim, njegovo ubistvo je naislo na siroku osudu u drustvu, a nad njim na siroko odobravanje. To su razlike, ali sustina je da je i jedno i drugo ipak ubistvo. Ako dobije 40 godina zatvora, a verovatno oce,cak ako i pozivi izaci ce sa 74 godine. Tesko da ce u ekstremnim uslovima poziveti toliko, ali i ako pozivi nece taj vise biti u stanju nikog da povredi. Kakvo je neko drustvo moze se videti iz njegovog odnosa prema kriminalcima, homoseksualcima, manjinama i stepenu verske tolerancije. Brejvik je u Norveskoj ubio 80-tak ljudi, pa su ga smestili u zatvor gde setaju srne. A u Iraku ljude ubijaju samo zato sto veruju u drugacijeg boga. Sad dobro razmislite sta je Vas stav i u kojoj zemlji biste radije ziveli. Da ne bi Irak bio ekstremni slucaj, zemlje sa najvise izvrsenih smrtnih kazni su SAD, Kina, Saudijska Arabija i Iran. A zemlje u kojima je zabranjena smrtna kazna su zemlje EU. Mislim da je potpuna nepravda da jedan ovakav narod zivi na teritoriji evropskog kontinenta, a ne u Aziji, Bliskom Istoku ili severu Afrike.

ПАМЕТЊАКОВИЋ МЛАЂИ N.L. 920

pre 9 godina

Питао бих ја њега да неког његовог убију на такав начин.

ajde molim vas

pre 9 godina

A sta je po ovom lepo negovanom i uhranjenom decacicu kazna za surovo ubistvo devojcice?
Da ubica sledecih trideset godina spava na toplom, suvom, bude obucen i lecen i lepo jede na nas racun?
Tu ima neke slicnosti izmedju njih dvojice, i ovom njegov NGO to omogucava.

samo da primetim

pre 9 godina

Bitno da dobro plaćeni borci za ljudska prava uvek oglašavaju da brane ubice. Gde ste kad bahate novinarke i tatini sinovi ubijaju sirotinju na pešačkim prelazima?

just sayin'

pre 9 godina

Sta nas razlikuje od monstruma ako se zalazemo za smrtnu kaznu? Treba postupiti kao sto su Norvezani s Brejvikom. Najiskrenije zaljenje za nastradalu devojcicu

otac zive devojcice

pre 9 godina

Ajde nek ti bude, jer nije tvoja cerka u pitanju, ali neka bude i ovako; maksimalna kazna sto je autom udario pesaka, pa maksimalna sto je tog pesaka odbio da odvede u hitnu, pa maksimalna sto joj nije pruzio prvu pomoc, pa maksimalna za otmicu, maksimalna za nanosenje telesne povrede, pa maksimalna sto joj je skinuo garderobu a i maksimalna za silovanje bez da sud proveri da li je silovao, onda maksimalna za ubistvo, prikrivanje zlocina, bezanje policiji, i ako moze za jos nesto da bude maksimalna robija i to naj stroziji zatvor, pod kojim podrazumevam samicu bez prozora i svetla, kreveta, jastuka i cebeta, a dole da je beton, a moze da bude vlazan. Hraniti ga dobro da sto duze prezivi, a obavezno ga tuci svaki dan bar po sata i to zestoko, pa da vidimo dali ce se kajati ili nece.

Niko Bitan

pre 9 godina

Nedopustivo je ljude pozivati na linč... Smrtna kazna nije humana... A dokazani ubica deteta je bio human??? Već vidim scenario kazna od 30 godina, ali će, naravno, zbog "dobrog vladanja" biti na ulici za 15tak godina i ko zna čije dete će biti sledeća žrtva.

popeye

pre 9 godina

Имао би другачије мишљење да је у питању његова ћерка или сестра.
Најбоље да га пустимо, није знао шта ради...

Danijel

pre 9 godina

Upravo sam se pridružio pomenutoj grupi. Nisam politički aktivista. A to šta je u nekoj demokratskoj zemlji zakonski dopustivo ili nedopustivo treba da odluči većina, a ne neka nevladina organizacija. Ako ovo ne može da se stavi u ustav, neka donesu lex specialis za konkretan slučaj. Saučešće ožalošćenoj porodici.

Naravno

pre 9 godina

Ovde nema neka posebne zelje za osvetom vec razumno pitam sledece. Da li cemo njemu da placamo smestaj i hranu sledecih 30 godina i u koja je tacno svrha? Sta ce da radi kad izadje? Tj. ko sme sa njima da uopste ima kontakt? Sta mu onda preostaje od opcija? Koliko patnju treba da prodje porodica koja zna da ce on da bude ziv, zdrav i slobodan za 30 godina? Znate li da ce on da izlazi na godisnje odmore i vikende za tih 30 godina po sadasnjem zakonu? I kakav je vas komentar na to? Imam i licno pitanje, da je vasa dete prebijeno i udavljeno na smrt, da li bi i dalje zastupali isti stav? Molim moraliste da me ne stavljaju u "osvetnicki kos" vec da mi odgovore da gore postavljena pitanja.

Helios

pre 9 godina

Zaista ne može biti boljeg primera fašizma "ljudskih prava" i ostalih nebuloza izručenih na nas. Isto kao razne religije, ideologije, vojne hunte itd. trik im je Preuzimanje Svetosti i Istinitosti. Oni ZNAJU i oni nam osvetljavaju a mi ako ih ne sledimo i ne radimo po njihovim uputstvima smo em zatucani em loši ljudi! Sve što im treba to je nešto para da budu u medijima najglasniji i vozi Miško. Pompezne odore ili imena: direktor, prava, komitet...
Ko si bre ti da kažeš šta je dopustivo a šta nije? Šta je istina a šta ne? Šta si ti - božiji namesnik?
Ne, samo si profesionalac te propagande pa moraš da "reaguješ" tj. opravdaš svoju platu.
I da, istina, potpuno je nebulozan CEO nastup Dr. Stefanovića. Opet samopromocija političara zloupotrebom emocija i "uspehom" istrage - užas! Sedi bre u kabinetu i radi. A tek taj emotivni treš tipa "ja bih ga ubio"? Ministar je hladna glava a ne populizam - pogotovu MUPa! e doktore lažni!
Ali inače - ukidanje smrtne kazne je primer dominacije pomodnosti nad pameću. Tema je ozbiljna, ima jakih razloga za i protiv. Ovde - smrtna kazna je uz sve inherentne probleme + probleme realizacije u Srbiji manje zlo od ukidanja smrtne kazne. Nažalost realnost to jasno i pokazuje! A zastupanje tog stava je elementarno demokratsko pravo - osim iz ugla demoNkratskog tj. fašizma sa maskom demokratije. Odatle i te finansije, da se kroz ideologiju realizuje manipulacija mase i ultimativno vojno-ekonomska pljačka. Što je za smrtnu kaznu takođe!

ajajaj

pre 9 godina

Pravnice, u demokratiji je dopusteno traziti sve i samo je uslov da za to glasa vecina.

Pre nego sto izvalis i pravnicku i ljudsku i moralnu glupost, razmisli i shvati da iznad necijeg prava da ga drzava ne ubije zbog zlocina, stoji jace i bozije pravo da niko ne bude ubijen i mucen od monstruma.

Brane212

pre 9 godina

Ne razumem zašto tačno je nedopustiva.

Ako je Srbija demokratija i ako neki deo njenog biračkog tela ima to mišljenje, zašto je to "nedopustivo"?

Oni mogu biti pod utiskom trenutka. ali otkad je to kriterijum za dozvolu ispoljavanja mišljenja?

Anti Bot

pre 9 godina

Pričaj ti šta god hoćeš, moje mišljenje bilo ono oprtuno ili ne je da to uradimo po najkraćem mogućem postupku, a posle da mi vidimo šta i kako dalje. Otac sam dve ćerke znam o čemu govorim. Njegov postupak je necivilizacijski prema tome

DRUG MARKO

pre 9 godina

A ko ce biti "taj" ili "ti" koji ce "nadgledati" brzinu postupka, visinu kazne, pisanje medija, pisanje po drustvenim mrezama, pricanje na pijaci, pricanje na ulici i pricanje u kuci u cetiri zida? Da li se to vi iz NVO JUKOM preporucujete za nadglednika i velikog cenzora i uterivaca pameti ovom narodu?!

Zoja

pre 9 godina

Ako je nedopustivo traženje smrtne kazne, što se ne bi razmotrilo povećanje maksimalne kazne, na 60, 80 godina ili doživotno? Treba obezbediti da se najgori zločinci ni pod kojim uslovima ne mogu naći na slobodi. Mada, ako mu cimeri budu da visini zadatka, neće ni on duže od Ogulinca, a možda će mu i to izgledati predugo.

mrmlj

pre 9 godina

@(Sonja S., 7. avgust 2014 16:46)
ajde, uradi mu sto je on jadnoj devojcici.
onda cemo tebi da sudimo kako valja i da te zakjucamo gde ti gavran kosti naci nece.

@(wer, 7. avgust 2014 16:35)
ne, izvrsavanjem smrtne kazne se ne salje poruka ostalima kojima se javljaju slicne ideje.
pogledaj SAD - imaju najvise razlicitih nacina da izvrse smrtnu kaznu pa i dalje imaju najveci broj ubistava i najvise izvrsenih smrtnih kazni.
sto se tice sudjenja brejviku, koju alternativu predlazes? da se ljudi ubijaju ili zatvaraju bez sudjenja?
seti se da su se, tokom sudjenja brejviku, ispred zgrade suda skupile desetine hiljada ljudi koji su pevali pesmu koja velica multikulturalizam a koju je on smatrao "marksistickom propagandom" - http://www.theguardian.com/world/video/2012/apr/26/thousands-sing-song-breivik-despises-video
za to vreme, kod nas se prica o mucenju i ubijanju zlocinca na sto svirepije nacine.
ja znam u kakvom bih drustvu radije ziveo i izgleda da ne delimo stav po tom pitanju.

@(ajajaj, 7. avgust 2014 16:34)
ne, u demokratiji nije dozvoljeno traziti sve samo da izglasa vecina.
primer - pokusaj prikupljanja potpisa za referendum da se zabrani upotreba cirilice u vukovaru.
ili to nije isto zato sto se ti sa time ne slazes a sa smrtnom kaznom se slazes?

@(Brane212, 7. avgust 2014 16:24)
deo birackog tela se verovatno jos uvek dvoumi oko toga da li je zemlja ravna ili okrugla.
rezultati izbora poslednjih decenija su dovoljan argument za tu tvrdnju.

poreski obaveznik

pre 9 godina

konkretna pitanja:
zasto ja moram da placam izdrzavanje ovog monstruma narednih 40 godina?
da li monstrum ima dece, ako ima a znamo da su psihicki poremecaji nasledni, da li ce nadlezni uvesti obaveznu terapiju za njih? ako drzava nema to pravo ili mogucnost smrtna kazna je jedino ispravno resenje.
zbog toga ona i dan danas postoji u americi. niko nije kriv sto je bolestan rodjen ali jeste rodbina, okolina i drzava sto ih ne stimulise ili ne natera da se lece. ne zaboravite, ovakvih monstruma ima mnogo, obicno ne planiraju zlocine ali kada dodje do okolnosti slicne ovoj uvek ga izvrse. pre nekoliko godina se slicno dogodilo u holandiji, on je bio policajac, devojcica iz komsiluka od dvanaest godina je zazvonila na vrata, trazila svoju macku valjda...
mnogo psihologa i psihijatara se bavilo ovim slucajem i svi su dosli do istog:
stimulisite ljude iz svog okruzenja za koje mislite da su "cudni" da nista nije strasno ako posete nekog psihologa-psihijatra.
razgovarajte sa clanovima njihove porodice da to ne treba da bude tabu tema, pozovite socijalne radnike i zamolite ih da obrate paznju...
ne okrecite glavu od takvih slucajeva!
ove bolesti se ne lece ali se mogu uspesno kontrolisati.

Vukasin Andric

pre 9 godina

Pa mozda bi po Vama gospodine trebalo uvesti smrtnu kaznu za ubice kuca i maca. Mi smo nazalost drustvo u kome bi jedino ponovno uvodjenje smrtne kazne sprecilo mnoga ubistva o pa i ubistvo nesretne male Tijane Juric. Amerikanci citavom svetu moralisu kako treba ukinuti smrtnu kaznu, a zasto onda oni nisu to uradili u svim svojim drzavama. Sramota!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mr. T!

pre 9 godina

Ministar policije umesto da reaguje profesionalno izgovara stvari koje mogu da čujem od babe na pijaci koja je živela za vreme smrtne kazne i žali za njenim ukidanjem...
Zaista smatram da ni ovaj dogođaj nije neiskorišćen u političke svrhe, kako bi naprednjaci opipali koliko mogu da guraju narod u zabludu da je sve ok ako su oni na vlasti!
Zar nije mogao gosn Neša Ministar i Doktor (sa velikim D) da kaže nešto tipa da mu je žao, jer se saoseća sa roditeljima žrtve, da će policija uraditi sve što je u nadležnosti da se postupak sprovede brzo i profesionalno, a da očekuje od tužilaštva da uradi isto itd. NEEEEE, on mora da zakuka za bajnim vremenima sa smrtnom kaznom, te da rečenicu počne sa rečju monstrum i da tako pozove na linč ubice.
Ovo je već ozbiljno stanje atrofije svesti u društvu, gde se samo čeka kad će narod po nagovoru naprednjaka da krene da se obračunava međusobno po babu i stričevima...

Miloshko

pre 9 godina

Da se ovom gospodinu desilo nesto slicno verovatno ne bi govorio istu pricu. Crni roditelji i sestra nesrecne devojke. Velika tragedija!

jovan

pre 9 godina

I meni je smetalo sto ministri policije i pravde umesto da reaguju profesionalno, sto jedino i prilici u ovoj tragicnoj situaciji, oni dele presude i komentarisu postojece zakone sto nikako kao ministri ne bi smeli da rade. Policija je uradila izvrstan posao i ja bih svakako voleo da cujem nesto vise o tome. Pored malo dokaza koji su jos i bili kontaminirani, pronaci otmicara/ubicu koji slicna dela nikad pre nije radio sigurno nije bilo lako.

Helios

pre 9 godina

@mrmlj-avi pokušaj argumenata? @just sayin' @deran i sl.
To što neki ljudi navode pogrešne argumente ili aspekte NIJE argument da je suprotno ispravno. To je toliko elementarno da i nije za blog. A vi "zaključujete" upravo tako?!
I taj zahtev NIJE krvožednost, kazna pobugu nije isto što i ubistvo. Po vašoj logici su onda zatvorski čuvari isto što i otmičari. Pa onda ukinimo i zatvore!
Apsolutna je laž, tipična NGO izmišljotina da smrtna kazna "pogoršava situaciju". Koja je to naučna studija i kako pokazala? Čista laž. Pre svega osoba zdrave pameti lako zaključuje da bi samo uz pomoć Vremeplova mogli da ponavljanjem "izmerimo" tako nešto - dakle ne da je laž nego još gore: metodološki je nemoguće. A sve i da je tako - a NIJE - šta je sa načelom pravednosti?
Ukidanjem smrtne kazne onemogućava se pravednosti jer se onemogućava PROPORCIONALNOST kazne!
Najtragikomičnije mi je ovo @mrmlj elitističko-demokratski > to što većina nije u pravu je u stvari argument za šta? eventualno da Demokratija nije nužno ispravna; i kakve to ima veze sa da-ili-ne smrtne kazne? Da postoji neka Sveta Zabrana Smrtne Kazne koju ni (Sveta, ali ipak nešto malo manje Sveta) Demokratija ne sme da pogazi? Iz toga što npr. masa većinom nije u pravu nego u krivu ne sledi NIŠTA. Negde je većina za, negde protiv - pa šta? E pa sad ipak nešto ako se zakoni donose Masom, tj. demokratski. Ali onda to važi i tamo gde većina jeste za smrtnu kaznu. Ili ćete to ipak vi, vitezovi Humanosti? Humanosti - za koga?

majka

pre 9 godina

Ma nemoj,dovoljno,da li bi bilo dovoljno da je njegovo ovako stradalo,na daj boze nikome i nicijem bliznjem,a kamoli detetu,ali smrtna kazna treba da se uvede da bi se monstrumi bar malo plasili.Ovako ce izaci za 30 godina,bice pomilovan od drzave i sta onda,da strada opet neko dete.Mislite da ce odlezati do kraja,nece sigurno,a nje vise nema,nazalost

samo da se zna

pre 9 godina

Nije ovde problem uvođenje smrtne kazne ili ne! Znaju se postupci, kako se to može dostić, ili ne! Problem je, da ministar pravde ne poštuje zakone svoje države! Imate parlament - skupštinu, pa predložite i prihvatajte zakone! Za neplaćanu kartu u busu jedan prstić, za neplaćanja ESP, daj tri, za laganje u skupštini - ruku! Pa da vidite za nekoliko meseci, u parlamentu Srbije, kako još samo možda tridesetorica pritišću tipke prstima, a ostali nosevima! :))

marija

pre 9 godina

Kakva drama.
Znamo da nece biti uvedena smrtna kazna, pusti ljude, nije to nikakva kampanja, ljudi su u soku i reaguju emotivno, sto je ocekivano.

Konstantin

pre 9 godina

Dosta mi je ovakvih dežurnih pametnjakovića, koji nalaze za shodno da sve objašnjavaju, opravdavaju, relativizuju, te amortizuju nekim tobože "višim principima". Pitanje uvođenja smrtne kazne je veoma kompleksno, pa zato ne treba da se o tome vodi diskusija na nivou fejsbuk stranica, međutim njeno potpuno ukidanje u Evropi smatram nebuloznim, iako nisam za njenu široku primenu kao što je to slučaj u pojedinim državama. Neki zločini, poput ovog najaktuelnijeg, zaslužuju isključivo takvu kaznu. Smatram da su kazne u bivšoj Jugoslaviji bile odgovarajuće, ali su onda usledile "slavne devedesete", kada su kriminalci uz ostale prestupnike došli u priliku da sami za sebe, po svojoj meri pišu zakone, a to se nastavilo sve do današnjih dana, pa tako Srbija ima "meke" kazne, što uz korumpirano pravosuđe stvara fatalnu mešavinu. I to nije samo slučaj kod ubistava, nego ima apsurdnih situacija kada recimo neko ko snimi slučaj korupcije dobije veću kaznu zbog na primer neovlašćenog prisluškivanja od onog ko je primio ili dao mito.

Arimax

pre 9 godina

Svi smo ogorčeni i revoltirani, ali Tijanu ne može vratiti ni smrtna kazna za počinioca ovog strašnog ubistva. Neka mu se izrekne najstroža kazna bez mogučnosti smanjenja, pa neka sedi u zatvoru dok ne napuni 74 godine. Onda nek vidi šta će. Nema pravde koja može utešiti Tijaninu porodicu.

mrmlj

pre 9 godina

@(Vukasin Andric, 7. avgust 2014 16:09)
1. ovde se mucenje i ubijanje zivotinja tolerise i mali broj ljudi ga osudjuje a ono moze poprilicno dobro da ukaze na psihicke poremecaje koji kasnije MOGU (ne moraju) dovesti do ovakvih zlocina
2. smrtna kazna ne sprecava ubistva nigde na svetu pa nece ni ovde. malo potrazi po internetu i uporedi rezultate razlicitih kaznenih politika u razlicitim drzavama i videces da sama sila ne daje rezultate vec samo pogorsava situaciju.
3. ne znam gde si ti video i cuo da amerikanci nekome govore da ukine smrtnu kaznu. oni su cak do nedavno u teskasu izvrsavali smrtnu kaznu nad retardiranim ljudima.

@(poreski obaveznik, 7. avgust 2014 15:51)
1. ne placas ti nego svi mi i placacemo da bi zlocinac bio sklonjen sa ulice. isto kao sto smo placali i kao sto cemo placati za mnoge druge. tom logikom svako ko nema decu moze da pita zasto placa za skolstvo, svako ko je zdrav zasto placa za zdravstvo itd.
2. jos primera sjajne logike - "niko nije kriv sto je bolestan, ali ajde da ga ubijemo zbog toga" i "nije on kriv nego porodica ali ajde ipak da njega ubijemo zbog toga". nemam reci...

@(m, 7. avgust 2014 15:40)
ako odsluzi svih 40 godina, ovaj zlocinac ce imati 74 godine kad izadje i vise nece biti znacajna opasnot po drustvo.
veci je problem sto ce verovatno izaci ranije zbog raznih apelacionih sudova, predsednickih amnestija i slicnih farsi kojima je nase drustvo sklono.

Бојан Илић

pre 9 godina

Смртна казна није "највећа" него "најхуманија" за овакве људе!
Доживотна без помиловања!
А овај жућко ради за "све паре"...

Vlada

pre 9 godina

Lično nisam za smrtnu kaznu iako je on monstrum. Zašto?
1. Šta će se desiti ako ubiju nevinog čoveka, a posle popravnog nema.
2. Po meni je veća kazna da 40 godina sediš u zatvoru nego da te ubiju.
Treba samo kao obavezno navesti da nema skraćenja kazne bez obzira na dobro vladanje i slično.

Aca

pre 9 godina

Toliko sam ogorčen na ubicu-monstruma da bih mu u isto vreme izrekao i najstrožu kaznu zatvora od 40 godina i smrtnu kaznu! Nikakva kazna za ovog monstruma neće vratiti Tijanu, a toliko smo se nadali da će se vratiti svojoj porodici, rođacima, prijateljima i svima nama!
p.s. Smrtna kazna je ukinuta da se ne bi napravila "greška" (što se dešavalo) i ubio "nevin" čovek!

m

pre 9 godina

a zasto nema dozivotne robije, bez prava pomilovanja, gospodine pravnice? ljudi imaju prava da budu besni, sta je cetrdeset godina za ovu monstruoznost?

Veliki brat

pre 9 godina

A što ne uklonite to ograničenje od 40 godina?
Pa on će posle 15 ili 20 godina da izađe zbog dobrog vladanja (ako preživi u zatvoru, naravno) ili će dobiti pomilovanje!

Nego, uvesti kao u nekim zemljama 2-3 doživotne, pa za dobro vladanje može i da mu se prepolovi kazna, ali i dalje ostaje doživotna!!!

I vratiti lokalne policajce koji će poznavati sve u svom okruženju i prijavljivati policiji sve npoznate sumnjive tipove koji su očigledno došli sa strane i muvaju se tu.
Takođe, obučiti policiju kako da prepozna tipove koji nekoga prate i sumnjivo se ponašaju, ali na žalost, u policiju su primljeni "s' koca i konopca' ljudi koji uglavnom nisu sposobni ni osnovni posao da rade kako treba...

Što kažu neki analitičari, mi moramo državu ponovo da podignemo iz temelja, ovo što zadnjih 15 godina farbamo i krečimo ne pomaže.

mrmlj

pre 9 godina

@(Helios, 7. avgust 2014 21:19)
1. smrtna kazna jeste isto sto i ubistvo. jedina je razlika sto smrtnu kaznu drzava odredjuje i odobrava pa pocinioce ne goni krivicno.
2. primer sa zatvorskim cuvarima je klasicna zamena teza.
3. sve i da se, uprkos zdravom razumu i podacima koje imamo iz razlicitih drzava da je rehabilitacija mnogo delotvornija od represije, slozimo da ukidanje smrtne kazne nece pobosljati situaciju ostaje jedno pitanje.
na osnovu cega tvrdis da bi ponovno uvodjenje smrtne kazne poboljsalo situaciju? koje to podatke ti imas koje bi mogao izneti da potkrepis svoje tvrdnje?
4. "nacela pravednosti", kako ga ti shvatas, je glupost. "oko za oko" je sistem koji je prevazidjen vec vekovima. npr. kako bi sproveo "nacelo pravednosti" u slucaju visestrukog ubice? ubio ga vise puta? preneo razliku na njegovu rodbinu? krvna osveta?
5. vinston cercil je rekao "demokratija je najgori oblik vladavine, ako zanemarimo sve ostale". sapienti sat. to i dalje ne znaci da vecina sme da terorise manjinu i da zakoni mogu da se kroje po meri onoga ko trenutno ima vecinu u skupstini. ako sad tek tako promene zakon o smrtnoj kazni, sta ih sprecava da sutra ponovo raspisu nacionalizaciju imovine, poklone arapima pola vojvodine ili nesto trece? predlazem da procitas http://en.wikipedia.org/wiki/First_they_came_...

mira

pre 9 godina

Ma kako da ne...malo će da bude lud,malo će da se lepo ponaša,malo će da se žali Apelacionom sudu da su mu ugržena "ljudska"prava i eto nama ludaka ponovo za desetak godina na ulici.. brukica od države

mag

pre 9 godina

Baš me interesuje šta će da kaže u odbrani? Zašto je ubio Tijanu i koji je motiv? Biće da je ubio jer je bio beznadežno zaljubljen?? Ok,pričamo o ljudskim pravima,jel tako? A GDE SU TU TIJANINA PRAVA? Ko je to ovom sk*tu dozvolio da je ubije??KOJE LJUDSKO PRAVO DOZVOLJAVA UBISTVO?

MUDRI -DEDICA

pre 9 godina

Visedecenijsko nefunkcionisanje pravne drzave i korumpirano sudstvo odraz su stanje u Srbiji. Porazavajuca je cinjenica da se deca i ostali gradjani ne smeju slobodno kretati, jer ih na ulicama vrebaju monstrumi-ubice. U Srbiji je preko potrebno uvodjenje smrtne kazne, jer je to jedan od nacina da se konacno sprece oni koji misle da su jaci od drzave.

jolly

pre 9 godina

Slazem se - ne treba de jure uvoditi smrtnu kaznu. Ali smatram da u zatvoru ne treba da ima poseban tretman, vec ga treba smestiti sa ostalim zatvorenicima. To je smrtna kazna de facto.

Ramona

pre 9 godina

Javnost je sa razlogom ogorcena, besna, ljuta. Nedopustivo je da nam deca stradaju na svirep nacin, da nam crne hronike iz dana u dana budu pune zgusnih zlocina i da ti isti zlocinci propustima u sudstvu budu pomilovani i pusteni na slobodu nakon par godina. Mala Marija iz Ledinaca koja je silovana i ubijena od strane komsije, Vladislava iz Novog Sada koji je na smrt pretukao ljubomorni i bolesnik momak, Tijana koju je mesar prvo udario kolima, izudarao na smrt i zakapao negde pored puta... to je samo par primera koji svakoj iole normalnoj osobi prevrcu zeludac. To je nedopustivo. I to treba zaustaviti i iskoreniti po bilo koju cenu. Nije narod zedan krvi i osvete, samo smo zeljni i zasluzujemo normalan zivot bez straha za nasu decu i da nam nesposobno sudstvo ne lupa samar u lice kratkim ili oslobadajucim presudama.

strogo...

pre 9 godina

Na maksimalnu mogucu kaznu!Ovo je nesto sto ne sme da se desava!Zlocin nad decom mora da se strogo kaznjava,da se ne bi vise ponavljao!Deca su u pitanju i njihova sigurnost!