Petak, 01.08.2014.

13:02

Tesla i Panasonic zajedno grade "gigafabriku"

Izvor: B92

Tesla i Panasonic zajedno grade "gigafabriku" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

21 Komentari

Sortiraj po:

kmnccc

pre 8 godina

@bivsi,

Čak i ako se struja proizvodi nuklearnim elektranama idalje je daleko manje zagađenje nego kod automobila sa unutrašnjim sagorevanjem.

364ETF81

pre 9 godina

@ Mladen: Slazem se sa vasim stavom. Samo da konstatujem da su efikasnosti koje navodite nerealno visoke. Recimo, savremena combined cycle turbina na prirodni gas ima efikasnost oko 61% (http://efficiency.gepower.com/media.html), a elektrane na mazut su u proseku 7-8% losije.
Motori sa unutrasnjim sagorevanjem su katastrofalno niske efikasnosti. U proseku samo 10-15% energije iz goriva pretvaraju u mehanicki rad. Maksimalna efikasnost najsavremenijeg (direct injection) benzinskog motora je 35%, dok dizel moze dostici 40%.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Engine_efficiency
Sustina je da su procesi pretvaranja termicke energije u mehanicki rad neefikasni, u skladu sa drugum zakonom termodinamike:
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Thermal_efficiency
Pozdrav,

Mladen

pre 9 godina

Rafinereja potrosi vise struje da preradi naftu da obican auto predje 100km , nego sto bi elektroauto potrosio struje da predje 300km . Struje ima dovoljno , samo ugasite rafinerije . Cak je mnogo je energetski efikasnije da se nafta sagoreva u elektrani sa iskoriscenjem od 70% i svim centralnim filterima , nego da svako vozilo ima svoje filtere i efikasnost od 30-50% .

E auto revolucija

pre 9 godina

Za sve one koji se brinu oko punjenja elektro automobila. Bracni par kupio Nisan Leaf. Pune ga na obicni punjac na 110v jer dnevno ne prelaze 30-50km i prakticno bateriju samo dopunjuju. Baterije i duze traje ako se pune sporije. Od para koje su dobili nazad od drzave, $8,500.00 kupili su solarne panele koje ce instalirati na krov od garaze i koje ce koristiti iskljucivo za punjenje baterije na kolima. Istina je jedna. Ko god hoce nesto novo on ce videti koliko je ovo sa elektroautomobilima velika revolucija. Ko nece da ukapira sedece i dalje u mraku, placace 1.6eura po litri benzina...energija je svuda oko nas, sunce kao prvo, geotermalna kao druga, snaga vetra kao treca. Sve to zaobilazi mogucnost vladama da vam skida kozu sa ledja sa svojim nametima jer su ove energije za dzabe, postajete sam svoj gospodar a mozete energiju prodavati i drugima oko sebe. Samo treba otvoriti oci.

kowalski

pre 9 godina

za one koji ne znaju i juznokorejski lg vec godinama pravi baterije za general motors odnosno sevrolet volt itd ,ford ,renault ,kia i hyundai..............

Tesla je buducnost, a da li smo mi u njoj?

pre 9 godina

E ovo podrzavam. Steta je sto ce gastarbajteri prvi imati priliku da provozaju ovaj auto po nasim putevima, ali i to je nesto, bar cemo moci da vidimo kako izgleda :) Trenutno trazim polovnog Volkswagen-a, a sanjam dan kada cu kupiti polovnog auta na elektro pogon. A sto se tice nuklearnih elektrana, njih ima oko 19 u Nemackoj samo je to javna tajna.

opasna je ta struja bezte sto dalje

pre 9 godina

(skroz, 1. avgust 2014 13:24)
Zaboravio si i zakonsku regulativu. U Srbiji su automobili na struju zabranjeni

ITER

pre 9 godina

@bivsi
"a kad naraste broj vozila na elektro pogon, punice se iz???
Pa iz nuklearne energije koja ce se proizvoditi po zemljama 3. sveta i na obodima 'novih' clanica EU. ZIVI BILI, PA VIDELI, svi koji cete minusom izraziti svoje ne slaganje."

Ima različitih izvora električne energije. Jedan od njih je i nuklearna fuzija (koja je višestruko bezbednija i čistija tehnologija od nuklearne fisije koju danas koristimo). Izgradnja projekta ITER je u punom zamahu i po planu je da oko 2020. predje tačku u kojoj "proizvodi" više energije (ukupno gledano) nego što troši. 2033. godine, projekat DEMO treba da počne da proizvodi i električnu energiju...

pedja

pre 9 godina

Moj kolega ima dve Tesle. Auti su skupi ali i fenomenalni. Razlog zbog cega se ove fabrike rade je spustanje cene tih baterija -- mislim da one cine barem 30% cene automobila. U svakom slucaju, ja ocekujem da cena njihovih automobila padne znacajno u sledecih 5 godina.
Za kraj, netko je spomenuo "besplatno" punjenje. Odgovor je i jeste i nije. Naime u cenu automobila struja je ukljucena i stavka u iznosu od $2000. Tim ugovorom, vozac moze besplatno puniti svoj auto na njihovim pumpama. Za sada cela Kalifornija i dobar deo Nevade su super pokriveni Teslinim super-chargerima (stanice za punjenje) dok ostatak Amerike tek treba biti pokriven (za sada je to poprilicno sporadicno). Da bi se baterije napunile, potrebno je oko sat vremena ako se pune na tzv. super chargerima, a ako se pune na obicnim chargerima onda to ide i do 3-4 sata.
Mislim da ce jednog dana to vreme pasti na ispod 20 minuta.
Ljudi koji imaju novac za takve automobile, uglavnom pune baterije kod kuce posto ih mrzi gubiti vreme.
U svakom slucaju, jednom kad pocne masovna prodaja njihovih automobila, siguran sam da ce ukinuti ovu stavku od $2000.

ssajko

pre 9 godina

Puno ozbiljnih analiza (poslednja citana iz Viktorije u Australiji) pokazuju da su postojeci proizvodni i prenosni kapaciteti elektricne energije dovoljni da pokriju slucaj da svi postojeci automobili predju na elektricni pogon i voze isto koliko i do sad. Caka je u dnevnoj raspodeli potrosnje. Svi kapaciteti moraju da pokriju dnevnu vrsnu potrosnju, od 5 do 11 uvece. Sve ostalo vreme struja se ne proizvodi. A mogla bi, ako treba. Znaci, pametnija mreza i punjenje auta posla ponoci "na jeftinu struju".
Citajte vise, velika je to stvar i velika promena. I veliki igraci su usli u igru (MB serija B, BMW i3 i i8, Audi R8 e-tron, VW golf e,...)

bivsi

pre 9 godina

a kad naraste broj vozila na elektro pogon, punice se iz???
Pa iz nuklearne energije koja ce se proizvoditi po zemljama 3. sveta i na obodima 'novih' clanica EU.
ZIVI BILI, PA VIDELI, svi koji cete minusom izraziti svoje ne slaganje.

skroz

pre 9 godina

Slovenija je medju retkima dobila Teslin superpunjac gde se struja za model s puni besplatno dozivotno, za 25min napuni za voznju od 400km, a mi cemo dobiti nikad jer je glavni uslov putna infrastruktura i naravno posle toga potraznja za vozilom(tj standard gradjana)...

Falcon

pre 9 godina

Koja ekoloska svest! Koristice obnovljive izvore energije i sisteme za reciklazu unutar fabrike. Evo upravo gledam golf star preko 20 godina kako stoji pored kontejnera iz kojeg ispada smece i placem...

skroz

pre 9 godina

Slovenija je medju retkima dobila Teslin superpunjac gde se struja za model s puni besplatno dozivotno, za 25min napuni za voznju od 400km, a mi cemo dobiti nikad jer je glavni uslov putna infrastruktura i naravno posle toga potraznja za vozilom(tj standard gradjana)...

Falcon

pre 9 godina

Koja ekoloska svest! Koristice obnovljive izvore energije i sisteme za reciklazu unutar fabrike. Evo upravo gledam golf star preko 20 godina kako stoji pored kontejnera iz kojeg ispada smece i placem...

opasna je ta struja bezte sto dalje

pre 9 godina

(skroz, 1. avgust 2014 13:24)
Zaboravio si i zakonsku regulativu. U Srbiji su automobili na struju zabranjeni

pedja

pre 9 godina

Moj kolega ima dve Tesle. Auti su skupi ali i fenomenalni. Razlog zbog cega se ove fabrike rade je spustanje cene tih baterija -- mislim da one cine barem 30% cene automobila. U svakom slucaju, ja ocekujem da cena njihovih automobila padne znacajno u sledecih 5 godina.
Za kraj, netko je spomenuo "besplatno" punjenje. Odgovor je i jeste i nije. Naime u cenu automobila struja je ukljucena i stavka u iznosu od $2000. Tim ugovorom, vozac moze besplatno puniti svoj auto na njihovim pumpama. Za sada cela Kalifornija i dobar deo Nevade su super pokriveni Teslinim super-chargerima (stanice za punjenje) dok ostatak Amerike tek treba biti pokriven (za sada je to poprilicno sporadicno). Da bi se baterije napunile, potrebno je oko sat vremena ako se pune na tzv. super chargerima, a ako se pune na obicnim chargerima onda to ide i do 3-4 sata.
Mislim da ce jednog dana to vreme pasti na ispod 20 minuta.
Ljudi koji imaju novac za takve automobile, uglavnom pune baterije kod kuce posto ih mrzi gubiti vreme.
U svakom slucaju, jednom kad pocne masovna prodaja njihovih automobila, siguran sam da ce ukinuti ovu stavku od $2000.

ssajko

pre 9 godina

Puno ozbiljnih analiza (poslednja citana iz Viktorije u Australiji) pokazuju da su postojeci proizvodni i prenosni kapaciteti elektricne energije dovoljni da pokriju slucaj da svi postojeci automobili predju na elektricni pogon i voze isto koliko i do sad. Caka je u dnevnoj raspodeli potrosnje. Svi kapaciteti moraju da pokriju dnevnu vrsnu potrosnju, od 5 do 11 uvece. Sve ostalo vreme struja se ne proizvodi. A mogla bi, ako treba. Znaci, pametnija mreza i punjenje auta posla ponoci "na jeftinu struju".
Citajte vise, velika je to stvar i velika promena. I veliki igraci su usli u igru (MB serija B, BMW i3 i i8, Audi R8 e-tron, VW golf e,...)

Tesla je buducnost, a da li smo mi u njoj?

pre 9 godina

E ovo podrzavam. Steta je sto ce gastarbajteri prvi imati priliku da provozaju ovaj auto po nasim putevima, ali i to je nesto, bar cemo moci da vidimo kako izgleda :) Trenutno trazim polovnog Volkswagen-a, a sanjam dan kada cu kupiti polovnog auta na elektro pogon. A sto se tice nuklearnih elektrana, njih ima oko 19 u Nemackoj samo je to javna tajna.

bivsi

pre 9 godina

a kad naraste broj vozila na elektro pogon, punice se iz???
Pa iz nuklearne energije koja ce se proizvoditi po zemljama 3. sveta i na obodima 'novih' clanica EU.
ZIVI BILI, PA VIDELI, svi koji cete minusom izraziti svoje ne slaganje.

ITER

pre 9 godina

@bivsi
"a kad naraste broj vozila na elektro pogon, punice se iz???
Pa iz nuklearne energije koja ce se proizvoditi po zemljama 3. sveta i na obodima 'novih' clanica EU. ZIVI BILI, PA VIDELI, svi koji cete minusom izraziti svoje ne slaganje."

Ima različitih izvora električne energije. Jedan od njih je i nuklearna fuzija (koja je višestruko bezbednija i čistija tehnologija od nuklearne fisije koju danas koristimo). Izgradnja projekta ITER je u punom zamahu i po planu je da oko 2020. predje tačku u kojoj "proizvodi" više energije (ukupno gledano) nego što troši. 2033. godine, projekat DEMO treba da počne da proizvodi i električnu energiju...

E auto revolucija

pre 9 godina

Za sve one koji se brinu oko punjenja elektro automobila. Bracni par kupio Nisan Leaf. Pune ga na obicni punjac na 110v jer dnevno ne prelaze 30-50km i prakticno bateriju samo dopunjuju. Baterije i duze traje ako se pune sporije. Od para koje su dobili nazad od drzave, $8,500.00 kupili su solarne panele koje ce instalirati na krov od garaze i koje ce koristiti iskljucivo za punjenje baterije na kolima. Istina je jedna. Ko god hoce nesto novo on ce videti koliko je ovo sa elektroautomobilima velika revolucija. Ko nece da ukapira sedece i dalje u mraku, placace 1.6eura po litri benzina...energija je svuda oko nas, sunce kao prvo, geotermalna kao druga, snaga vetra kao treca. Sve to zaobilazi mogucnost vladama da vam skida kozu sa ledja sa svojim nametima jer su ove energije za dzabe, postajete sam svoj gospodar a mozete energiju prodavati i drugima oko sebe. Samo treba otvoriti oci.

Mladen

pre 9 godina

Rafinereja potrosi vise struje da preradi naftu da obican auto predje 100km , nego sto bi elektroauto potrosio struje da predje 300km . Struje ima dovoljno , samo ugasite rafinerije . Cak je mnogo je energetski efikasnije da se nafta sagoreva u elektrani sa iskoriscenjem od 70% i svim centralnim filterima , nego da svako vozilo ima svoje filtere i efikasnost od 30-50% .

kowalski

pre 9 godina

za one koji ne znaju i juznokorejski lg vec godinama pravi baterije za general motors odnosno sevrolet volt itd ,ford ,renault ,kia i hyundai..............

364ETF81

pre 9 godina

@ Mladen: Slazem se sa vasim stavom. Samo da konstatujem da su efikasnosti koje navodite nerealno visoke. Recimo, savremena combined cycle turbina na prirodni gas ima efikasnost oko 61% (http://efficiency.gepower.com/media.html), a elektrane na mazut su u proseku 7-8% losije.
Motori sa unutrasnjim sagorevanjem su katastrofalno niske efikasnosti. U proseku samo 10-15% energije iz goriva pretvaraju u mehanicki rad. Maksimalna efikasnost najsavremenijeg (direct injection) benzinskog motora je 35%, dok dizel moze dostici 40%.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Engine_efficiency
Sustina je da su procesi pretvaranja termicke energije u mehanicki rad neefikasni, u skladu sa drugum zakonom termodinamike:
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Thermal_efficiency
Pozdrav,

kmnccc

pre 8 godina

@bivsi,

Čak i ako se struja proizvodi nuklearnim elektranama idalje je daleko manje zagađenje nego kod automobila sa unutrašnjim sagorevanjem.

bivsi

pre 9 godina

a kad naraste broj vozila na elektro pogon, punice se iz???
Pa iz nuklearne energije koja ce se proizvoditi po zemljama 3. sveta i na obodima 'novih' clanica EU.
ZIVI BILI, PA VIDELI, svi koji cete minusom izraziti svoje ne slaganje.

Falcon

pre 9 godina

Koja ekoloska svest! Koristice obnovljive izvore energije i sisteme za reciklazu unutar fabrike. Evo upravo gledam golf star preko 20 godina kako stoji pored kontejnera iz kojeg ispada smece i placem...

ITER

pre 9 godina

@bivsi
"a kad naraste broj vozila na elektro pogon, punice se iz???
Pa iz nuklearne energije koja ce se proizvoditi po zemljama 3. sveta i na obodima 'novih' clanica EU. ZIVI BILI, PA VIDELI, svi koji cete minusom izraziti svoje ne slaganje."

Ima različitih izvora električne energije. Jedan od njih je i nuklearna fuzija (koja je višestruko bezbednija i čistija tehnologija od nuklearne fisije koju danas koristimo). Izgradnja projekta ITER je u punom zamahu i po planu je da oko 2020. predje tačku u kojoj "proizvodi" više energije (ukupno gledano) nego što troši. 2033. godine, projekat DEMO treba da počne da proizvodi i električnu energiju...

skroz

pre 9 godina

Slovenija je medju retkima dobila Teslin superpunjac gde se struja za model s puni besplatno dozivotno, za 25min napuni za voznju od 400km, a mi cemo dobiti nikad jer je glavni uslov putna infrastruktura i naravno posle toga potraznja za vozilom(tj standard gradjana)...

ssajko

pre 9 godina

Puno ozbiljnih analiza (poslednja citana iz Viktorije u Australiji) pokazuju da su postojeci proizvodni i prenosni kapaciteti elektricne energije dovoljni da pokriju slucaj da svi postojeci automobili predju na elektricni pogon i voze isto koliko i do sad. Caka je u dnevnoj raspodeli potrosnje. Svi kapaciteti moraju da pokriju dnevnu vrsnu potrosnju, od 5 do 11 uvece. Sve ostalo vreme struja se ne proizvodi. A mogla bi, ako treba. Znaci, pametnija mreza i punjenje auta posla ponoci "na jeftinu struju".
Citajte vise, velika je to stvar i velika promena. I veliki igraci su usli u igru (MB serija B, BMW i3 i i8, Audi R8 e-tron, VW golf e,...)

opasna je ta struja bezte sto dalje

pre 9 godina

(skroz, 1. avgust 2014 13:24)
Zaboravio si i zakonsku regulativu. U Srbiji su automobili na struju zabranjeni

Tesla je buducnost, a da li smo mi u njoj?

pre 9 godina

E ovo podrzavam. Steta je sto ce gastarbajteri prvi imati priliku da provozaju ovaj auto po nasim putevima, ali i to je nesto, bar cemo moci da vidimo kako izgleda :) Trenutno trazim polovnog Volkswagen-a, a sanjam dan kada cu kupiti polovnog auta na elektro pogon. A sto se tice nuklearnih elektrana, njih ima oko 19 u Nemackoj samo je to javna tajna.

kowalski

pre 9 godina

za one koji ne znaju i juznokorejski lg vec godinama pravi baterije za general motors odnosno sevrolet volt itd ,ford ,renault ,kia i hyundai..............

pedja

pre 9 godina

Moj kolega ima dve Tesle. Auti su skupi ali i fenomenalni. Razlog zbog cega se ove fabrike rade je spustanje cene tih baterija -- mislim da one cine barem 30% cene automobila. U svakom slucaju, ja ocekujem da cena njihovih automobila padne znacajno u sledecih 5 godina.
Za kraj, netko je spomenuo "besplatno" punjenje. Odgovor je i jeste i nije. Naime u cenu automobila struja je ukljucena i stavka u iznosu od $2000. Tim ugovorom, vozac moze besplatno puniti svoj auto na njihovim pumpama. Za sada cela Kalifornija i dobar deo Nevade su super pokriveni Teslinim super-chargerima (stanice za punjenje) dok ostatak Amerike tek treba biti pokriven (za sada je to poprilicno sporadicno). Da bi se baterije napunile, potrebno je oko sat vremena ako se pune na tzv. super chargerima, a ako se pune na obicnim chargerima onda to ide i do 3-4 sata.
Mislim da ce jednog dana to vreme pasti na ispod 20 minuta.
Ljudi koji imaju novac za takve automobile, uglavnom pune baterije kod kuce posto ih mrzi gubiti vreme.
U svakom slucaju, jednom kad pocne masovna prodaja njihovih automobila, siguran sam da ce ukinuti ovu stavku od $2000.

E auto revolucija

pre 9 godina

Za sve one koji se brinu oko punjenja elektro automobila. Bracni par kupio Nisan Leaf. Pune ga na obicni punjac na 110v jer dnevno ne prelaze 30-50km i prakticno bateriju samo dopunjuju. Baterije i duze traje ako se pune sporije. Od para koje su dobili nazad od drzave, $8,500.00 kupili su solarne panele koje ce instalirati na krov od garaze i koje ce koristiti iskljucivo za punjenje baterije na kolima. Istina je jedna. Ko god hoce nesto novo on ce videti koliko je ovo sa elektroautomobilima velika revolucija. Ko nece da ukapira sedece i dalje u mraku, placace 1.6eura po litri benzina...energija je svuda oko nas, sunce kao prvo, geotermalna kao druga, snaga vetra kao treca. Sve to zaobilazi mogucnost vladama da vam skida kozu sa ledja sa svojim nametima jer su ove energije za dzabe, postajete sam svoj gospodar a mozete energiju prodavati i drugima oko sebe. Samo treba otvoriti oci.

Mladen

pre 9 godina

Rafinereja potrosi vise struje da preradi naftu da obican auto predje 100km , nego sto bi elektroauto potrosio struje da predje 300km . Struje ima dovoljno , samo ugasite rafinerije . Cak je mnogo je energetski efikasnije da se nafta sagoreva u elektrani sa iskoriscenjem od 70% i svim centralnim filterima , nego da svako vozilo ima svoje filtere i efikasnost od 30-50% .

364ETF81

pre 9 godina

@ Mladen: Slazem se sa vasim stavom. Samo da konstatujem da su efikasnosti koje navodite nerealno visoke. Recimo, savremena combined cycle turbina na prirodni gas ima efikasnost oko 61% (http://efficiency.gepower.com/media.html), a elektrane na mazut su u proseku 7-8% losije.
Motori sa unutrasnjim sagorevanjem su katastrofalno niske efikasnosti. U proseku samo 10-15% energije iz goriva pretvaraju u mehanicki rad. Maksimalna efikasnost najsavremenijeg (direct injection) benzinskog motora je 35%, dok dizel moze dostici 40%.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Engine_efficiency
Sustina je da su procesi pretvaranja termicke energije u mehanicki rad neefikasni, u skladu sa drugum zakonom termodinamike:
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Thermal_efficiency
Pozdrav,

kmnccc

pre 8 godina

@bivsi,

Čak i ako se struja proizvodi nuklearnim elektranama idalje je daleko manje zagađenje nego kod automobila sa unutrašnjim sagorevanjem.