Ponedeljak, 28.07.2014.

20:11

"SPC ima povlašćen položaj u SRB"

U Srbiji se generalno poštuju verske slobode, ali se manjinske verske zajednice suočavaju sa ograničenjima, navodi se izveštaju Stejt dipartmenta za 2013.

Izvor: Tanjug

"SPC ima povlašæen položaj u SRB" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

50 Komentari

Sortiraj po:

Posmatrač

pre 9 godina

SPC jeste favorizovana u odnosu na ostale verske zajednice, ali to je manji problem. Irelevantno je da li zakon više štiti "Muljatore" u odnosu na "Prevarante" ili da li su "Opsenari" diskriminisani.

Veći problem je što je najveća konfesija i njena crkva favorizovane u odnosu na ostale građane, nezavisno od verskih pitanja...

vojo

pre 9 godina

Kod vas u SAD vlada verski fanatizam, bog se spominje u svakoj
trecoj recenici od osnovne skole do politicara i predsednika.
A sa druge strane ubijate sa inekcijama a po nekim predlozima
mozda vratite i vesala, kao jeftinije je. Od drugog svetskog rata
pokrenuli ste vise od 40 ratova i ubili vise od 20 milijuna ljudi.
Jednom recju vi ste zlo.

legionar

pre 9 godina

Jao ovi Amerikanci su prava teroristicka firma.Pa sta tebe briga ko je gde povlascen u verskom pogledu i 10 000 km od tebe.
Idiotluk.

nije bitno

pre 9 godina

Nego sta?
Nisam neki vernik, cak sta vise blizi sam ateizmu, ali ogromna vecina Srba su pripadnici SPC, Srbija je srpska drzava, pre svega drzava Srba a posle i onih koji zele da s nama zive i dele dobro i zlo, al' se zna cija je ovo zemlja na kraju krajeva.
(Anon, 28. jul 2014 21:03)

Kako to gospodine mislite "al' se zna cija je ovo zemlja na kraju krajeva."?
Pa valjda je zemlja podjednako moja kao i vasa jer smo se oboje rodili tu? Ako sam se rodio u zemlji Srbiji, zasto je ona vise vasa nego moja bez obzira na to sto sam Musliman? Niste vi vise vredni od mene samo zato sto ste u vecini ili?

Angelino

pre 9 godina

"U kolevci demokratije iliti SAD-u, je do sredine 20-og veka vladala rasna diskriminacija. Toliko."- Za neupucene, kolevka demokratije je Grcka, a SAD su za tih pola veka sa aspekta religije ipak usle u 21. vek dok se Srbija vraca u 14.

marsupilami

pre 9 godina

SPC je izvan zakona u Srbiji! Ali to izgleda nikome u Srbiji ne smeta! O povlascenom polozaju da ne pricamo uopste, da barem udju u poreski sistem! Osim toga, ekspanzija religije i srozavanje nauke idu ruku pod ruku, oko ovog drugog se i dize glas, ali u ovo prvo niko ne sme da dira, cak i kad bi hteo.

bezimena

pre 9 godina

U kolevci demokratije iliti SAD-u, je do sredine 20-og veka vladala rasna diskriminacija. Toliko.
(alobre, 28. jul 2014 22:42)

To kažite onima što pričaju da smo "pod" Titom živelu u diktaturi.

Sada nije sredina 20. veka, mi živimo u 21. veku, ako niste primetili.

Da, SPC je više nego privilegovana, što Srbiju vraća na početak 20. veka, ali ne i predstavnike iste, koji su oberučke, kao i svi vi, ostali licemeri, koji se tobož zgražavate i USA i EU, prihvatili sve izume i tehnologiju "trulog" zapada! Zato, kuš tamo!

p.s. Srbija je po USTAVU sekularna država a ne ponaša se tako. Treba, kao i Grčka da uvedemo porez svim crkvama i ostalim verskim zajednicama, jer smo i po USTAVU pred zakonom svi jednaki!

pre 9 godina

Sрпски просветитељи се преврћу у гробу. Некада смо се дичили што смо секуларна демократска држава, међу првима у Европи, а данас смо на нивоу Хрвата/Бошњака по нивоу свести и изједначавању националности са етничким пореклом/вером. Шта бих дао да поново живим у некадашњој Србији која је Србима сматрала и муслимане и Јевреје и католике и није марила за религију држављана докле год су јој лојални, а не овој блискоисточној спрдњи од земље где свештеници могу да раде шта желе и верске главе су изнад закона.

Astra

pre 9 godina

"U praksi, vlada generalno poštuje verske slobode, ali nameću se neka ograničenja koja pogađaju manjinske verske zajednice, ocenjeno je u izveštaju Stejt dipartmenta"!!! A ne kažu koja su to ograničenja! DEMAGOGIJA i propaganda

Madhva (Hare Krišna)

pre 9 godina

Naravno da i treba SPC da ima povlašćen položaj, ali ih (vas) molim da ne povećavate tenzije i ne podstičete klimu netolerancije i nerazumevanja prema ljudima koji veruju u nešto drugo.
Da li je ljudski da u 21. veku nekog Hare Krišna vernika zemljaci "Pravoslavci" pet puta premlate, iznabadaju, teraju u Indiju i urežu mu krst na glavu?!!
I mi (iz Hare Krišna) volimo ovu zemlju, radimo u njoj, plaćamo porez, dajemo krv, volontiramo kad su poplave, navijamo za Srbiju.

У чуду сам !

pre 9 godina

Ne vidim nista strasno ako je SPC kako kazu favorizovana. Pa nece valjda Jehovini svedoci ili sajentolozi da budu favorizivani. Do sada se Zakon o verskim slobodama dobro branio iako su ga napadali i domaci i strani neistomisljenici, aki sada se bojim da je to vreme proslo tako da svasta mozemo ocekivati.

Aleksa

pre 9 godina

Ne, nego treba registrovati sataniste i druge opasne sekte pa da rasturaju nasu omladinu. Jel' vam to cilj?
Vecinske su to zato sto su u vecini, a manjinske jer su u manjini. Manjina uvek mora da se pokori zelji koju vecina iznese, to je osnovni zakon demokratije. Vecina pobedjuje na izborima i donosi zakone koji u interesu svim a prvenstveno vecine

s

pre 9 godina

Ova vlada i suvise krsi principe sekularnog drustva! Pogledajte u svakoj bolnici, klinici pa cak i urgentnom centru postavljeni su nekakvi oltari i molitvenici. Jel smo sekularna drzava ili ne?

Gora

pre 9 godina

Skoro da nema mesta na svetu u kojem nema "povlascenih" vera,crkava zajednica. Svuda na Svetu postoji diskriminacija pojedinih grupa ljudi, bilo otvorene bilo sakrivene diskriminacije. Pojedine verske skupine su skriveno ili otvoreno opasnost za drustvima u kojima zivimo. Manjih poluskrivenih verskih zajednica,ima svuda, i deluju legalno ili tajno. Licno sam musliman, a imam masu prijatelja medju Srbima kao i ljudi koji bi me nerado videli u svojoj sredini.
Cesto puta su sekte pretvorene u zvanicne religije veoma agresivne kod prijema novih clanova a kad covek proveri sta se krije iza lepih reci, izmedju redova otkrije mrznju prema drugima.
Osnovna teznja coveka je sloboda. Sloboda se ostvaruje postovanje ljudskih prava (ja bih ovde dodao prirodnih). Nasa ljudska prava su dozvoljena do granice ugrozavanja tudjih.
Nasa su ljudska prava cesto ogranicena i obicanim pravima, koje bih uz toleranciju izbacio iz obicajnog prava.

Dragan

pre 9 godina

Naravno da ima povlašćen položaj i tako treba i da ostane. Pravoslavna crvka na ovim prostorima je postojala pre nego što je otkriven Američki kontinent sa koga nas US State Department "obasjava" mudrošću i demokratijom. Sajentologiju, satanizam i sl. specijalne projekte neka šire na drugom mestu.

The Clash

pre 9 godina

Naravno da ima povlašten status. Uvek ga je i imala,kao i katolička crkva u Hrvatskoj. Ja se poodavno izjašnjavam kao Bogumil, tako da me sve ove verske zajednice i podzajednice ne zanimaju, jer nisu tolerantne. Pozivaju se na ljubav, ali samo u sopstvenom stadu. Ostali mogu da crknu. A mi ćemo im u tome pomoći. To je suština svih zvaničnih verskih zajednica.

Православац

pre 9 godina

Тааако је "мајстори" !!! Привреду и економију сте нам разорили, а сада идемо на дух. Сада нам разорите Цркву и веру и доведите нас на ниво несвесних животиња, па у јарам. У томе вам здушно помажу свештеници који су престали да верују у Бога, а увелико се клањају "зеленом богу" ($).
Имате ту "мали" проблем; колико год свештеника привели "зеленом богу", геометријском прогресијом расте број верника који остају верни Богу. И ту ви ама баш НИШТА не можете!!! Само ћете спојити неспојиво: искрене вернике различитих вероисповести !!! И муслиманима радите исто што и нама !!!

Aleksandar

pre 9 godina

Ovde je problem što Audi je glavni sponzor tj omiljeni model a manjinske verske zajednice više preferiraju maserati ,ferari bmw. Pravo pitanje je zašto samo SPC ima popust kod Audia kao omiljen kupac, zašto država ne bi učestvovala malo u kupovini manjinskim zajednicama ferari i brže se stigne na nebo.

Poznavalac prilika

pre 9 godina

O sveštenstvu SPC ima svašta loše da se kaže, čak i to kako je u dalekoj prošlosti nemilosrdno iskorenjivala slovensku religiju, ali je njena pozitivna uloga kroz istoriju neporeciva.
Ali ima jedna "sitnica" preko koje Amerikanci teško prelaze: pravni tim SPC je pre 20 godina pred zakonom zaštitio čitav niz oblika prikaza krsta kao hrišćanskog simbola čime je onemogućio registraciju nekih paraprostestantskih zajednica i Sajentološke crkve.
Inače State Department nema veliki ugled u svetu kad je reč o ljudskim i drugim pravima. Komentatori su već podsetili na slučajeve Saudijske Arabije i druge primere "tolerancije".

sailor

pre 9 godina

Ne vidim ni jedan primer na koji način se vrši diskriminacija ili možda treba da se potpuno odreknemo svega što je identitet jedne države, naroda, vere, ličnosti... Možda da vidimo neki izveštaj iz Saudijske Arabije o pravima žena kamenovanih do smrti ili lopova kojima seku ruke. Ne vidim svrhu ovakvog teksta niti šta bi ovakve poruke trebalo da nam znače.

Pantagruel

pre 9 godina

И треба да има, зато што нам је једино она сачувала националну свест и завештање предака да обновимо слободу и независност, у вековима робовања, било под Турцима, било под Мађарима, Аустријанцима или Млетачком Републиком. Амери лобирају за права својих секташких мисионара. Пун их је Београд, све у паровима по двојица. Препознају се на улици, јер осим кошуља и кравата истог дезена, носе и видно истакнуте идентификационе картице. На њима јасно пише шта су.

Повлашћени

pre 9 godina

СПЦ је помогла Србима да преживе све могуће окупаторе и несреће. Она је део нас и ми смо део ње. Док је СПЦ биће и Срба и Србије. Ми смо ЈЕДНО. Увек ће за СПЦ бити повлашћен положај и то разуме свако ко познаје нашу историју. Хвала јој што постоји и што нас чува вековима!

Tanasko Rajic

pre 9 godina

Ajde sto imaju povlascen polozaj,ne placaju porez ali im recimo u Cacku iz lokalnog budzeta i godisnje doplacuju.Sa Bogom problema nema ali sa njegovom administracijom na zemlji koliko hoces.

Anon

pre 9 godina

Nego sta?

Nisam neki vernik, cak sta vise blizi sam ateizmu, ali ogromna vecina Srba su pripadnici SPC, Srbija je srpska drzava, pre svega drzava Srba a posle i onih koji zele da s nama zive i dele dobro i zlo, al' se zna cija je ovo zemlja na kraju krajeva.

Vladimir

pre 9 godina

Ove Amerikance treba jednostavno ignorisati, oni će uvek da nađu mesto gde mogu da rovare. Hoće da nam uvedu sve one njihove sekte i kojekakve b.....e verske organizacije koje oni imaju.

Petar_357

pre 9 godina

Prvo, naslov ističe SPC a iz teksta je jasno da se misli na sedam tradicionalnih crkava, tj. hrišćanstvo, islam, judaizam... A Amerima, tj. sajentološkim lobistima u kongresu, smeta što ne priznajemo sajentologe, koji su u većini zemalja EU kategorisani kao prevara.

stop usa+eu

pre 9 godina

Sta ove zamlate sebi dopustaju, zeludac mi se okrece
Naravno da je SPC povlascena i treba da bude povlascena i bice povlascena, sta god to znacilo. Sta vam nije jasno ? Nije vam jasno zasto se odbija registracija satanskih, homoseksualnih i sektaskih organizacija ? I ne moze da vam bude jasno posto ste takvi kakvi ste, ali mi NE zelimo da budemo kao vi-nikada. Posto ste vi tikva bez korena,a mi imamo najdublji civilizacijski koren na planeti-dva smo razlicita sveta

МиливојЕ

pre 9 godina

Где се то у Србији руше гробља !?
Мало су се браћа Американци преиграли.

dragan

pre 9 godina

Ето ја као атеист немам право на слободан плаћен дан. Наш синдикат нам даје само црквени календар, на сваком ћошку се гради црква а нигде школа, у предузећима имају славе а дајмлер оснивања исте нобелоежавају.

Никола

pre 9 godina

А шта каже Стејт департмент о праву на другу религију у Сауди Арабији, погрому хришћана у Ираку, Египту, нашем Косову? Могао бих да набрајам још један сат.

Бојан Илић

pre 9 godina

Takođe se navodi da "vlada i dalje odbija zahteve za registraciju "netradicionalnih" verskih zajednica".

Добро дошли у "модеран свет"!

DEDA CVETKO

pre 9 godina

I? Sta je tu lose? Da ne bi da verske zajednice koje imaju 10 clanova imaju isti status kao one koje imaju 10 miliona? To kao kad je Knez Pavle morao izvesnoj religioznoj grupi u Kraljevini Jugoslaviji da da isti iznos studentskih kredita kao i srpskim pravoslaavnim studentima kojij je bilo jedno 10.000 puta vise. Ista seljacka finta, samo sto godina kasnije.

limanac

pre 9 godina

Kao posledica intervencije Stejt departmenta u Iraku, danas u Mosulu posle dve hiljade godina vise nema hriscana. Kao posledica intervencije Stejt departmenta, danas vise nema hriscana u Metohiji! Prestanite da se brinete o drugima, vi ste vesnici nesrece. Dalje ruke od Srbije! Dovoljno ste nam zla naneli!

posmatrac

pre 9 godina

Stejt Department se nije setio niti oglasio povodom utamničenja arhiepiskopa Jovana koji nepravedno lezi u zatvoru u Skoplju. Tamo se direktno i flagrantno krse osnovna ljudska prava!!!

Povlascen musliman iz UAE...

pre 9 godina

Ne, nego ce neki njihovi sektasi da budu "povlasceni". Vecina nas u Srbiji smo PRAVOSLAVNI HRISCANI (ili bar tako sebe vidimo) i ne zelimo da nam se drugi petljaju.... I Katolici ocigledno imaju povlascen polozaj u Italiji pa bih voleo da vidim da prvo njima poruce isto??? Sram da ih bude....

Blazo

pre 9 godina

"Pripadnici manjinskih verskih zajednica naročito su iskusili netoleranciju u društvu, uključujući fizičko nasilje, a njihovi verski objekti i groblja su uništavani."
Treba traziti mjesta i datume koje potkrepljuju ovu tvrdnju? Koje mjesto i datum? Ko je osoba nad kojom je ucinjeno fizicko nasilje. Da li to ukljucuje dogadjanje iz 19og vijeka i prve polovine 20og.

Mladen Mladenovic

pre 9 godina

Svako americko "dobronamerno" misljenje i opaske, posebno kada su u pitanju vera i verska osecanja naroda u Srbiji dozivljavam kao satanske pokusaje da se jos malo, jos dublje podigne netrpeljivost i izazovu nemiri i nestabilnost na ovom podrucju. Drzava koja se toliko brine za prava muslimana a pobila ih je barem nekoliko miliona u raznim "spasilackim" akcijama. Samno sto te zrtve niko ne broji. Kolateralna steta?! Dirljivo, zar ne?

Никола

pre 9 godina

А шта каже Стејт департмент о праву на другу религију у Сауди Арабији, погрому хришћана у Ираку, Египту, нашем Косову? Могао бих да набрајам још један сат.

Anon

pre 9 godina

Nego sta?

Nisam neki vernik, cak sta vise blizi sam ateizmu, ali ogromna vecina Srba su pripadnici SPC, Srbija je srpska drzava, pre svega drzava Srba a posle i onih koji zele da s nama zive i dele dobro i zlo, al' se zna cija je ovo zemlja na kraju krajeva.

limanac

pre 9 godina

Kao posledica intervencije Stejt departmenta u Iraku, danas u Mosulu posle dve hiljade godina vise nema hriscana. Kao posledica intervencije Stejt departmenta, danas vise nema hriscana u Metohiji! Prestanite da se brinete o drugima, vi ste vesnici nesrece. Dalje ruke od Srbije! Dovoljno ste nam zla naneli!

s

pre 9 godina

Ova vlada i suvise krsi principe sekularnog drustva! Pogledajte u svakoj bolnici, klinici pa cak i urgentnom centru postavljeni su nekakvi oltari i molitvenici. Jel smo sekularna drzava ili ne?

dragan

pre 9 godina

Ето ја као атеист немам право на слободан плаћен дан. Наш синдикат нам даје само црквени календар, на сваком ћошку се гради црква а нигде школа, у предузећима имају славе а дајмлер оснивања исте нобелоежавају.

Tanasko Rajic

pre 9 godina

Ajde sto imaju povlascen polozaj,ne placaju porez ali im recimo u Cacku iz lokalnog budzeta i godisnje doplacuju.Sa Bogom problema nema ali sa njegovom administracijom na zemlji koliko hoces.

posmatrac

pre 9 godina

Stejt Department se nije setio niti oglasio povodom utamničenja arhiepiskopa Jovana koji nepravedno lezi u zatvoru u Skoplju. Tamo se direktno i flagrantno krse osnovna ljudska prava!!!

Православац

pre 9 godina

Тааако је "мајстори" !!! Привреду и економију сте нам разорили, а сада идемо на дух. Сада нам разорите Цркву и веру и доведите нас на ниво несвесних животиња, па у јарам. У томе вам здушно помажу свештеници који су престали да верују у Бога, а увелико се клањају "зеленом богу" ($).
Имате ту "мали" проблем; колико год свештеника привели "зеленом богу", геометријском прогресијом расте број верника који остају верни Богу. И ту ви ама баш НИШТА не можете!!! Само ћете спојити неспојиво: искрене вернике различитих вероисповести !!! И муслиманима радите исто што и нама !!!

Mladen Mladenovic

pre 9 godina

Svako americko "dobronamerno" misljenje i opaske, posebno kada su u pitanju vera i verska osecanja naroda u Srbiji dozivljavam kao satanske pokusaje da se jos malo, jos dublje podigne netrpeljivost i izazovu nemiri i nestabilnost na ovom podrucju. Drzava koja se toliko brine za prava muslimana a pobila ih je barem nekoliko miliona u raznim "spasilackim" akcijama. Samno sto te zrtve niko ne broji. Kolateralna steta?! Dirljivo, zar ne?

pre 9 godina

Sрпски просветитељи се преврћу у гробу. Некада смо се дичили што смо секуларна демократска држава, међу првима у Европи, а данас смо на нивоу Хрвата/Бошњака по нивоу свести и изједначавању националности са етничким пореклом/вером. Шта бих дао да поново живим у некадашњој Србији која је Србима сматрала и муслимане и Јевреје и католике и није марила за религију држављана докле год су јој лојални, а не овој блискоисточној спрдњи од земље где свештеници могу да раде шта желе и верске главе су изнад закона.

Dragan

pre 9 godina

Naravno da ima povlašćen položaj i tako treba i da ostane. Pravoslavna crvka na ovim prostorima je postojala pre nego što je otkriven Američki kontinent sa koga nas US State Department "obasjava" mudrošću i demokratijom. Sajentologiju, satanizam i sl. specijalne projekte neka šire na drugom mestu.

Povlascen musliman iz UAE...

pre 9 godina

Ne, nego ce neki njihovi sektasi da budu "povlasceni". Vecina nas u Srbiji smo PRAVOSLAVNI HRISCANI (ili bar tako sebe vidimo) i ne zelimo da nam se drugi petljaju.... I Katolici ocigledno imaju povlascen polozaj u Italiji pa bih voleo da vidim da prvo njima poruce isto??? Sram da ih bude....

МиливојЕ

pre 9 godina

Где се то у Србији руше гробља !?
Мало су се браћа Американци преиграли.

Madhva (Hare Krišna)

pre 9 godina

Naravno da i treba SPC da ima povlašćen položaj, ali ih (vas) molim da ne povećavate tenzije i ne podstičete klimu netolerancije i nerazumevanja prema ljudima koji veruju u nešto drugo.
Da li je ljudski da u 21. veku nekog Hare Krišna vernika zemljaci "Pravoslavci" pet puta premlate, iznabadaju, teraju u Indiju i urežu mu krst na glavu?!!
I mi (iz Hare Krišna) volimo ovu zemlju, radimo u njoj, plaćamo porez, dajemo krv, volontiramo kad su poplave, navijamo za Srbiju.

bezimena

pre 9 godina

U kolevci demokratije iliti SAD-u, je do sredine 20-og veka vladala rasna diskriminacija. Toliko.
(alobre, 28. jul 2014 22:42)

To kažite onima što pričaju da smo "pod" Titom živelu u diktaturi.

Sada nije sredina 20. veka, mi živimo u 21. veku, ako niste primetili.

Da, SPC je više nego privilegovana, što Srbiju vraća na početak 20. veka, ali ne i predstavnike iste, koji su oberučke, kao i svi vi, ostali licemeri, koji se tobož zgražavate i USA i EU, prihvatili sve izume i tehnologiju "trulog" zapada! Zato, kuš tamo!

p.s. Srbija je po USTAVU sekularna država a ne ponaša se tako. Treba, kao i Grčka da uvedemo porez svim crkvama i ostalim verskim zajednicama, jer smo i po USTAVU pred zakonom svi jednaki!

Blazo

pre 9 godina

"Pripadnici manjinskih verskih zajednica naročito su iskusili netoleranciju u društvu, uključujući fizičko nasilje, a njihovi verski objekti i groblja su uništavani."
Treba traziti mjesta i datume koje potkrepljuju ovu tvrdnju? Koje mjesto i datum? Ko je osoba nad kojom je ucinjeno fizicko nasilje. Da li to ukljucuje dogadjanje iz 19og vijeka i prve polovine 20og.

Petar_357

pre 9 godina

Prvo, naslov ističe SPC a iz teksta je jasno da se misli na sedam tradicionalnih crkava, tj. hrišćanstvo, islam, judaizam... A Amerima, tj. sajentološkim lobistima u kongresu, smeta što ne priznajemo sajentologe, koji su u većini zemalja EU kategorisani kao prevara.

DEDA CVETKO

pre 9 godina

I? Sta je tu lose? Da ne bi da verske zajednice koje imaju 10 clanova imaju isti status kao one koje imaju 10 miliona? To kao kad je Knez Pavle morao izvesnoj religioznoj grupi u Kraljevini Jugoslaviji da da isti iznos studentskih kredita kao i srpskim pravoslaavnim studentima kojij je bilo jedno 10.000 puta vise. Ista seljacka finta, samo sto godina kasnije.

Poznavalac prilika

pre 9 godina

O sveštenstvu SPC ima svašta loše da se kaže, čak i to kako je u dalekoj prošlosti nemilosrdno iskorenjivala slovensku religiju, ali je njena pozitivna uloga kroz istoriju neporeciva.
Ali ima jedna "sitnica" preko koje Amerikanci teško prelaze: pravni tim SPC je pre 20 godina pred zakonom zaštitio čitav niz oblika prikaza krsta kao hrišćanskog simbola čime je onemogućio registraciju nekih paraprostestantskih zajednica i Sajentološke crkve.
Inače State Department nema veliki ugled u svetu kad je reč o ljudskim i drugim pravima. Komentatori su već podsetili na slučajeve Saudijske Arabije i druge primere "tolerancije".

Повлашћени

pre 9 godina

СПЦ је помогла Србима да преживе све могуће окупаторе и несреће. Она је део нас и ми смо део ње. Док је СПЦ биће и Срба и Србије. Ми смо ЈЕДНО. Увек ће за СПЦ бити повлашћен положај и то разуме свако ко познаје нашу историју. Хвала јој што постоји и што нас чува вековима!

Pantagruel

pre 9 godina

И треба да има, зато што нам је једино она сачувала националну свест и завештање предака да обновимо слободу и независност, у вековима робовања, било под Турцима, било под Мађарима, Аустријанцима или Млетачком Републиком. Амери лобирају за права својих секташких мисионара. Пун их је Београд, све у паровима по двојица. Препознају се на улици, јер осим кошуља и кравата истог дезена, носе и видно истакнуте идентификационе картице. На њима јасно пише шта су.

sailor

pre 9 godina

Ne vidim ni jedan primer na koji način se vrši diskriminacija ili možda treba da se potpuno odreknemo svega što je identitet jedne države, naroda, vere, ličnosti... Možda da vidimo neki izveštaj iz Saudijske Arabije o pravima žena kamenovanih do smrti ili lopova kojima seku ruke. Ne vidim svrhu ovakvog teksta niti šta bi ovakve poruke trebalo da nam znače.

Aleksa

pre 9 godina

Ne, nego treba registrovati sataniste i druge opasne sekte pa da rasturaju nasu omladinu. Jel' vam to cilj?
Vecinske su to zato sto su u vecini, a manjinske jer su u manjini. Manjina uvek mora da se pokori zelji koju vecina iznese, to je osnovni zakon demokratije. Vecina pobedjuje na izborima i donosi zakone koji u interesu svim a prvenstveno vecine

Vladimir

pre 9 godina

Ove Amerikance treba jednostavno ignorisati, oni će uvek da nađu mesto gde mogu da rovare. Hoće da nam uvedu sve one njihove sekte i kojekakve b.....e verske organizacije koje oni imaju.

Astra

pre 9 godina

"U praksi, vlada generalno poštuje verske slobode, ali nameću se neka ograničenja koja pogađaju manjinske verske zajednice, ocenjeno je u izveštaju Stejt dipartmenta"!!! A ne kažu koja su to ograničenja! DEMAGOGIJA i propaganda

stop usa+eu

pre 9 godina

Sta ove zamlate sebi dopustaju, zeludac mi se okrece
Naravno da je SPC povlascena i treba da bude povlascena i bice povlascena, sta god to znacilo. Sta vam nije jasno ? Nije vam jasno zasto se odbija registracija satanskih, homoseksualnih i sektaskih organizacija ? I ne moze da vam bude jasno posto ste takvi kakvi ste, ali mi NE zelimo da budemo kao vi-nikada. Posto ste vi tikva bez korena,a mi imamo najdublji civilizacijski koren na planeti-dva smo razlicita sveta

Aleksandar

pre 9 godina

Ovde je problem što Audi je glavni sponzor tj omiljeni model a manjinske verske zajednice više preferiraju maserati ,ferari bmw. Pravo pitanje je zašto samo SPC ima popust kod Audia kao omiljen kupac, zašto država ne bi učestvovala malo u kupovini manjinskim zajednicama ferari i brže se stigne na nebo.

The Clash

pre 9 godina

Naravno da ima povlašten status. Uvek ga je i imala,kao i katolička crkva u Hrvatskoj. Ja se poodavno izjašnjavam kao Bogumil, tako da me sve ove verske zajednice i podzajednice ne zanimaju, jer nisu tolerantne. Pozivaju se na ljubav, ali samo u sopstvenom stadu. Ostali mogu da crknu. A mi ćemo im u tome pomoći. To je suština svih zvaničnih verskih zajednica.

Бојан Илић

pre 9 godina

Takođe se navodi da "vlada i dalje odbija zahteve za registraciju "netradicionalnih" verskih zajednica".

Добро дошли у "модеран свет"!

nije bitno

pre 9 godina

Nego sta?
Nisam neki vernik, cak sta vise blizi sam ateizmu, ali ogromna vecina Srba su pripadnici SPC, Srbija je srpska drzava, pre svega drzava Srba a posle i onih koji zele da s nama zive i dele dobro i zlo, al' se zna cija je ovo zemlja na kraju krajeva.
(Anon, 28. jul 2014 21:03)

Kako to gospodine mislite "al' se zna cija je ovo zemlja na kraju krajeva."?
Pa valjda je zemlja podjednako moja kao i vasa jer smo se oboje rodili tu? Ako sam se rodio u zemlji Srbiji, zasto je ona vise vasa nego moja bez obzira na to sto sam Musliman? Niste vi vise vredni od mene samo zato sto ste u vecini ili?

У чуду сам !

pre 9 godina

Ne vidim nista strasno ako je SPC kako kazu favorizovana. Pa nece valjda Jehovini svedoci ili sajentolozi da budu favorizivani. Do sada se Zakon o verskim slobodama dobro branio iako su ga napadali i domaci i strani neistomisljenici, aki sada se bojim da je to vreme proslo tako da svasta mozemo ocekivati.

Posmatrač

pre 9 godina

SPC jeste favorizovana u odnosu na ostale verske zajednice, ali to je manji problem. Irelevantno je da li zakon više štiti "Muljatore" u odnosu na "Prevarante" ili da li su "Opsenari" diskriminisani.

Veći problem je što je najveća konfesija i njena crkva favorizovane u odnosu na ostale građane, nezavisno od verskih pitanja...

Gora

pre 9 godina

Skoro da nema mesta na svetu u kojem nema "povlascenih" vera,crkava zajednica. Svuda na Svetu postoji diskriminacija pojedinih grupa ljudi, bilo otvorene bilo sakrivene diskriminacije. Pojedine verske skupine su skriveno ili otvoreno opasnost za drustvima u kojima zivimo. Manjih poluskrivenih verskih zajednica,ima svuda, i deluju legalno ili tajno. Licno sam musliman, a imam masu prijatelja medju Srbima kao i ljudi koji bi me nerado videli u svojoj sredini.
Cesto puta su sekte pretvorene u zvanicne religije veoma agresivne kod prijema novih clanova a kad covek proveri sta se krije iza lepih reci, izmedju redova otkrije mrznju prema drugima.
Osnovna teznja coveka je sloboda. Sloboda se ostvaruje postovanje ljudskih prava (ja bih ovde dodao prirodnih). Nasa ljudska prava su dozvoljena do granice ugrozavanja tudjih.
Nasa su ljudska prava cesto ogranicena i obicanim pravima, koje bih uz toleranciju izbacio iz obicajnog prava.

marsupilami

pre 9 godina

SPC je izvan zakona u Srbiji! Ali to izgleda nikome u Srbiji ne smeta! O povlascenom polozaju da ne pricamo uopste, da barem udju u poreski sistem! Osim toga, ekspanzija religije i srozavanje nauke idu ruku pod ruku, oko ovog drugog se i dize glas, ali u ovo prvo niko ne sme da dira, cak i kad bi hteo.

vojo

pre 9 godina

Kod vas u SAD vlada verski fanatizam, bog se spominje u svakoj
trecoj recenici od osnovne skole do politicara i predsednika.
A sa druge strane ubijate sa inekcijama a po nekim predlozima
mozda vratite i vesala, kao jeftinije je. Od drugog svetskog rata
pokrenuli ste vise od 40 ratova i ubili vise od 20 milijuna ljudi.
Jednom recju vi ste zlo.

Angelino

pre 9 godina

"U kolevci demokratije iliti SAD-u, je do sredine 20-og veka vladala rasna diskriminacija. Toliko."- Za neupucene, kolevka demokratije je Grcka, a SAD su za tih pola veka sa aspekta religije ipak usle u 21. vek dok se Srbija vraca u 14.

legionar

pre 9 godina

Jao ovi Amerikanci su prava teroristicka firma.Pa sta tebe briga ko je gde povlascen u verskom pogledu i 10 000 km od tebe.
Idiotluk.

Anon

pre 9 godina

Nego sta?

Nisam neki vernik, cak sta vise blizi sam ateizmu, ali ogromna vecina Srba su pripadnici SPC, Srbija je srpska drzava, pre svega drzava Srba a posle i onih koji zele da s nama zive i dele dobro i zlo, al' se zna cija je ovo zemlja na kraju krajeva.

Православац

pre 9 godina

Тааако је "мајстори" !!! Привреду и економију сте нам разорили, а сада идемо на дух. Сада нам разорите Цркву и веру и доведите нас на ниво несвесних животиња, па у јарам. У томе вам здушно помажу свештеници који су престали да верују у Бога, а увелико се клањају "зеленом богу" ($).
Имате ту "мали" проблем; колико год свештеника привели "зеленом богу", геометријском прогресијом расте број верника који остају верни Богу. И ту ви ама баш НИШТА не можете!!! Само ћете спојити неспојиво: искрене вернике различитих вероисповести !!! И муслиманима радите исто што и нама !!!

Aleksa

pre 9 godina

Ne, nego treba registrovati sataniste i druge opasne sekte pa da rasturaju nasu omladinu. Jel' vam to cilj?
Vecinske su to zato sto su u vecini, a manjinske jer su u manjini. Manjina uvek mora da se pokori zelji koju vecina iznese, to je osnovni zakon demokratije. Vecina pobedjuje na izborima i donosi zakone koji u interesu svim a prvenstveno vecine

Dragan

pre 9 godina

Naravno da ima povlašćen položaj i tako treba i da ostane. Pravoslavna crvka na ovim prostorima je postojala pre nego što je otkriven Američki kontinent sa koga nas US State Department "obasjava" mudrošću i demokratijom. Sajentologiju, satanizam i sl. specijalne projekte neka šire na drugom mestu.

stop usa+eu

pre 9 godina

Sta ove zamlate sebi dopustaju, zeludac mi se okrece
Naravno da je SPC povlascena i treba da bude povlascena i bice povlascena, sta god to znacilo. Sta vam nije jasno ? Nije vam jasno zasto se odbija registracija satanskih, homoseksualnih i sektaskih organizacija ? I ne moze da vam bude jasno posto ste takvi kakvi ste, ali mi NE zelimo da budemo kao vi-nikada. Posto ste vi tikva bez korena,a mi imamo najdublji civilizacijski koren na planeti-dva smo razlicita sveta

Повлашћени

pre 9 godina

СПЦ је помогла Србима да преживе све могуће окупаторе и несреће. Она је део нас и ми смо део ње. Док је СПЦ биће и Срба и Србије. Ми смо ЈЕДНО. Увек ће за СПЦ бити повлашћен положај и то разуме свако ко познаје нашу историју. Хвала јој што постоји и што нас чува вековима!

s

pre 9 godina

Ova vlada i suvise krsi principe sekularnog drustva! Pogledajte u svakoj bolnici, klinici pa cak i urgentnom centru postavljeni su nekakvi oltari i molitvenici. Jel smo sekularna drzava ili ne?

Pantagruel

pre 9 godina

И треба да има, зато што нам је једино она сачувала националну свест и завештање предака да обновимо слободу и независност, у вековима робовања, било под Турцима, било под Мађарима, Аустријанцима или Млетачком Републиком. Амери лобирају за права својих секташких мисионара. Пун их је Београд, све у паровима по двојица. Препознају се на улици, јер осим кошуља и кравата истог дезена, носе и видно истакнуте идентификационе картице. На њима јасно пише шта су.

У чуду сам !

pre 9 godina

Ne vidim nista strasno ako je SPC kako kazu favorizovana. Pa nece valjda Jehovini svedoci ili sajentolozi da budu favorizivani. Do sada se Zakon o verskim slobodama dobro branio iako su ga napadali i domaci i strani neistomisljenici, aki sada se bojim da je to vreme proslo tako da svasta mozemo ocekivati.

Povlascen musliman iz UAE...

pre 9 godina

Ne, nego ce neki njihovi sektasi da budu "povlasceni". Vecina nas u Srbiji smo PRAVOSLAVNI HRISCANI (ili bar tako sebe vidimo) i ne zelimo da nam se drugi petljaju.... I Katolici ocigledno imaju povlascen polozaj u Italiji pa bih voleo da vidim da prvo njima poruce isto??? Sram da ih bude....

dragan

pre 9 godina

Ето ја као атеист немам право на слободан плаћен дан. Наш синдикат нам даје само црквени календар, на сваком ћошку се гради црква а нигде школа, у предузећима имају славе а дајмлер оснивања исте нобелоежавају.

Mladen Mladenovic

pre 9 godina

Svako americko "dobronamerno" misljenje i opaske, posebno kada su u pitanju vera i verska osecanja naroda u Srbiji dozivljavam kao satanske pokusaje da se jos malo, jos dublje podigne netrpeljivost i izazovu nemiri i nestabilnost na ovom podrucju. Drzava koja se toliko brine za prava muslimana a pobila ih je barem nekoliko miliona u raznim "spasilackim" akcijama. Samno sto te zrtve niko ne broji. Kolateralna steta?! Dirljivo, zar ne?

Astra

pre 9 godina

"U praksi, vlada generalno poštuje verske slobode, ali nameću se neka ograničenja koja pogađaju manjinske verske zajednice, ocenjeno je u izveštaju Stejt dipartmenta"!!! A ne kažu koja su to ograničenja! DEMAGOGIJA i propaganda

DEDA CVETKO

pre 9 godina

I? Sta je tu lose? Da ne bi da verske zajednice koje imaju 10 clanova imaju isti status kao one koje imaju 10 miliona? To kao kad je Knez Pavle morao izvesnoj religioznoj grupi u Kraljevini Jugoslaviji da da isti iznos studentskih kredita kao i srpskim pravoslaavnim studentima kojij je bilo jedno 10.000 puta vise. Ista seljacka finta, samo sto godina kasnije.

sailor

pre 9 godina

Ne vidim ni jedan primer na koji način se vrši diskriminacija ili možda treba da se potpuno odreknemo svega što je identitet jedne države, naroda, vere, ličnosti... Možda da vidimo neki izveštaj iz Saudijske Arabije o pravima žena kamenovanih do smrti ili lopova kojima seku ruke. Ne vidim svrhu ovakvog teksta niti šta bi ovakve poruke trebalo da nam znače.

limanac

pre 9 godina

Kao posledica intervencije Stejt departmenta u Iraku, danas u Mosulu posle dve hiljade godina vise nema hriscana. Kao posledica intervencije Stejt departmenta, danas vise nema hriscana u Metohiji! Prestanite da se brinete o drugima, vi ste vesnici nesrece. Dalje ruke od Srbije! Dovoljno ste nam zla naneli!

Никола

pre 9 godina

А шта каже Стејт департмент о праву на другу религију у Сауди Арабији, погрому хришћана у Ираку, Египту, нашем Косову? Могао бих да набрајам још један сат.

Бојан Илић

pre 9 godina

Takođe se navodi da "vlada i dalje odbija zahteve za registraciju "netradicionalnih" verskih zajednica".

Добро дошли у "модеран свет"!

Vladimir

pre 9 godina

Ove Amerikance treba jednostavno ignorisati, oni će uvek da nađu mesto gde mogu da rovare. Hoće da nam uvedu sve one njihove sekte i kojekakve b.....e verske organizacije koje oni imaju.

bezimena

pre 9 godina

U kolevci demokratije iliti SAD-u, je do sredine 20-og veka vladala rasna diskriminacija. Toliko.
(alobre, 28. jul 2014 22:42)

To kažite onima što pričaju da smo "pod" Titom živelu u diktaturi.

Sada nije sredina 20. veka, mi živimo u 21. veku, ako niste primetili.

Da, SPC je više nego privilegovana, što Srbiju vraća na početak 20. veka, ali ne i predstavnike iste, koji su oberučke, kao i svi vi, ostali licemeri, koji se tobož zgražavate i USA i EU, prihvatili sve izume i tehnologiju "trulog" zapada! Zato, kuš tamo!

p.s. Srbija je po USTAVU sekularna država a ne ponaša se tako. Treba, kao i Grčka da uvedemo porez svim crkvama i ostalim verskim zajednicama, jer smo i po USTAVU pred zakonom svi jednaki!

posmatrac

pre 9 godina

Stejt Department se nije setio niti oglasio povodom utamničenja arhiepiskopa Jovana koji nepravedno lezi u zatvoru u Skoplju. Tamo se direktno i flagrantno krse osnovna ljudska prava!!!

Madhva (Hare Krišna)

pre 9 godina

Naravno da i treba SPC da ima povlašćen položaj, ali ih (vas) molim da ne povećavate tenzije i ne podstičete klimu netolerancije i nerazumevanja prema ljudima koji veruju u nešto drugo.
Da li je ljudski da u 21. veku nekog Hare Krišna vernika zemljaci "Pravoslavci" pet puta premlate, iznabadaju, teraju u Indiju i urežu mu krst na glavu?!!
I mi (iz Hare Krišna) volimo ovu zemlju, radimo u njoj, plaćamo porez, dajemo krv, volontiramo kad su poplave, navijamo za Srbiju.

Poznavalac prilika

pre 9 godina

O sveštenstvu SPC ima svašta loše da se kaže, čak i to kako je u dalekoj prošlosti nemilosrdno iskorenjivala slovensku religiju, ali je njena pozitivna uloga kroz istoriju neporeciva.
Ali ima jedna "sitnica" preko koje Amerikanci teško prelaze: pravni tim SPC je pre 20 godina pred zakonom zaštitio čitav niz oblika prikaza krsta kao hrišćanskog simbola čime je onemogućio registraciju nekih paraprostestantskih zajednica i Sajentološke crkve.
Inače State Department nema veliki ugled u svetu kad je reč o ljudskim i drugim pravima. Komentatori su već podsetili na slučajeve Saudijske Arabije i druge primere "tolerancije".

МиливојЕ

pre 9 godina

Где се то у Србији руше гробља !?
Мало су се браћа Американци преиграли.

Petar_357

pre 9 godina

Prvo, naslov ističe SPC a iz teksta je jasno da se misli na sedam tradicionalnih crkava, tj. hrišćanstvo, islam, judaizam... A Amerima, tj. sajentološkim lobistima u kongresu, smeta što ne priznajemo sajentologe, koji su u većini zemalja EU kategorisani kao prevara.

Blazo

pre 9 godina

"Pripadnici manjinskih verskih zajednica naročito su iskusili netoleranciju u društvu, uključujući fizičko nasilje, a njihovi verski objekti i groblja su uništavani."
Treba traziti mjesta i datume koje potkrepljuju ovu tvrdnju? Koje mjesto i datum? Ko je osoba nad kojom je ucinjeno fizicko nasilje. Da li to ukljucuje dogadjanje iz 19og vijeka i prve polovine 20og.

pre 9 godina

Sрпски просветитељи се преврћу у гробу. Некада смо се дичили што смо секуларна демократска држава, међу првима у Европи, а данас смо на нивоу Хрвата/Бошњака по нивоу свести и изједначавању националности са етничким пореклом/вером. Шта бих дао да поново живим у некадашњој Србији која је Србима сматрала и муслимане и Јевреје и католике и није марила за религију држављана докле год су јој лојални, а не овој блискоисточној спрдњи од земље где свештеници могу да раде шта желе и верске главе су изнад закона.

The Clash

pre 9 godina

Naravno da ima povlašten status. Uvek ga je i imala,kao i katolička crkva u Hrvatskoj. Ja se poodavno izjašnjavam kao Bogumil, tako da me sve ove verske zajednice i podzajednice ne zanimaju, jer nisu tolerantne. Pozivaju se na ljubav, ali samo u sopstvenom stadu. Ostali mogu da crknu. A mi ćemo im u tome pomoći. To je suština svih zvaničnih verskih zajednica.

Aleksandar

pre 9 godina

Ovde je problem što Audi je glavni sponzor tj omiljeni model a manjinske verske zajednice više preferiraju maserati ,ferari bmw. Pravo pitanje je zašto samo SPC ima popust kod Audia kao omiljen kupac, zašto država ne bi učestvovala malo u kupovini manjinskim zajednicama ferari i brže se stigne na nebo.

Tanasko Rajic

pre 9 godina

Ajde sto imaju povlascen polozaj,ne placaju porez ali im recimo u Cacku iz lokalnog budzeta i godisnje doplacuju.Sa Bogom problema nema ali sa njegovom administracijom na zemlji koliko hoces.

legionar

pre 9 godina

Jao ovi Amerikanci su prava teroristicka firma.Pa sta tebe briga ko je gde povlascen u verskom pogledu i 10 000 km od tebe.
Idiotluk.

vojo

pre 9 godina

Kod vas u SAD vlada verski fanatizam, bog se spominje u svakoj
trecoj recenici od osnovne skole do politicara i predsednika.
A sa druge strane ubijate sa inekcijama a po nekim predlozima
mozda vratite i vesala, kao jeftinije je. Od drugog svetskog rata
pokrenuli ste vise od 40 ratova i ubili vise od 20 milijuna ljudi.
Jednom recju vi ste zlo.

Angelino

pre 9 godina

"U kolevci demokratije iliti SAD-u, je do sredine 20-og veka vladala rasna diskriminacija. Toliko."- Za neupucene, kolevka demokratije je Grcka, a SAD su za tih pola veka sa aspekta religije ipak usle u 21. vek dok se Srbija vraca u 14.

nije bitno

pre 9 godina

Nego sta?
Nisam neki vernik, cak sta vise blizi sam ateizmu, ali ogromna vecina Srba su pripadnici SPC, Srbija je srpska drzava, pre svega drzava Srba a posle i onih koji zele da s nama zive i dele dobro i zlo, al' se zna cija je ovo zemlja na kraju krajeva.
(Anon, 28. jul 2014 21:03)

Kako to gospodine mislite "al' se zna cija je ovo zemlja na kraju krajeva."?
Pa valjda je zemlja podjednako moja kao i vasa jer smo se oboje rodili tu? Ako sam se rodio u zemlji Srbiji, zasto je ona vise vasa nego moja bez obzira na to sto sam Musliman? Niste vi vise vredni od mene samo zato sto ste u vecini ili?

Gora

pre 9 godina

Skoro da nema mesta na svetu u kojem nema "povlascenih" vera,crkava zajednica. Svuda na Svetu postoji diskriminacija pojedinih grupa ljudi, bilo otvorene bilo sakrivene diskriminacije. Pojedine verske skupine su skriveno ili otvoreno opasnost za drustvima u kojima zivimo. Manjih poluskrivenih verskih zajednica,ima svuda, i deluju legalno ili tajno. Licno sam musliman, a imam masu prijatelja medju Srbima kao i ljudi koji bi me nerado videli u svojoj sredini.
Cesto puta su sekte pretvorene u zvanicne religije veoma agresivne kod prijema novih clanova a kad covek proveri sta se krije iza lepih reci, izmedju redova otkrije mrznju prema drugima.
Osnovna teznja coveka je sloboda. Sloboda se ostvaruje postovanje ljudskih prava (ja bih ovde dodao prirodnih). Nasa ljudska prava su dozvoljena do granice ugrozavanja tudjih.
Nasa su ljudska prava cesto ogranicena i obicanim pravima, koje bih uz toleranciju izbacio iz obicajnog prava.

marsupilami

pre 9 godina

SPC je izvan zakona u Srbiji! Ali to izgleda nikome u Srbiji ne smeta! O povlascenom polozaju da ne pricamo uopste, da barem udju u poreski sistem! Osim toga, ekspanzija religije i srozavanje nauke idu ruku pod ruku, oko ovog drugog se i dize glas, ali u ovo prvo niko ne sme da dira, cak i kad bi hteo.

Posmatrač

pre 9 godina

SPC jeste favorizovana u odnosu na ostale verske zajednice, ali to je manji problem. Irelevantno je da li zakon više štiti "Muljatore" u odnosu na "Prevarante" ili da li su "Opsenari" diskriminisani.

Veći problem je što je najveća konfesija i njena crkva favorizovane u odnosu na ostale građane, nezavisno od verskih pitanja...