Ponedeljak, 28.07.2014.

15:11

Ovo je Putinov odgovor Zapadu

Vladimir Putin zatražio je od industrije oružja da zaustavi uvoz, pošto je EU izgleda spremna da Rusiji zavede zabranu prodaje oružja zbog krize u Ukrajini.

Izvor: Tanjug

Ovo je Putinov odgovor Zapadu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

81 Komentari

Sortiraj po:

Bole

pre 9 godina

Vidim gomilu pristrasnih komentara, fakt je da je rusija 2 vojna i verovatno 5,6 ekonomska sila sveta sa ogromnim energetskim resursima, takodje je fakt da ne moze funkcionisati dugorocno bez saradnje sa zapadom, sto se tice Kine i SAD radi se o medjusobno povezanim ekonomijama tako da o nekom ozbiljnijem sukobu nema govora, posebno u tu pricu nece ici Nemacka i Francuska

obavesten

pre 9 godina

A ako Kina prestane da proizvodi IPhone šta ćeš onda imati?
(Le Phantomas, 29. jul 2014 00:09)

Kina ne moze da prestane da pravi Ajfonove i slicne stvari.Strane kompanije ih prave u Kini jer je to najisplativije,a kinezima odgovara jer tako uposljavaju privredu.Oni su jednostavno vezani i zavise jedni od drugih.
Evropa zavisi od ruskog gasa.Rusija zahvaljujuci gasu ima politicki uticaj i to veoma jak.Rusija moze da preusmeri gas prema Kini,ali onda ostaje bez politickog uticaja na Evropu.Kod jugoslavije i SSSR-a je postojala doktrina da budemo sto vise nezavisni i da zaokruzimo proizvodnju u svojoj zemlji.To jos moze samo Rusija i Kina.
Rusi su u stanju da proizvedu bilo sta,ako je to potrebno,posto poseduju tehnologiju.Ne postoji oblast u kojoj oni nemaju neko veliko otkrice.

napoleon

pre 9 godina

Ma sve znate, niko se ne pita cije su komponente u lap topovima, televizorima i smart telefonima. Verovatno mislite da kad kupite Samsung nista americko niste kupili, JESTE na vasu zalost.
(fidel, 28. jul 2014 23:41)
# Link komentara
Jel ti stvarno mislis da bi Amerikanci zbog ovoga mogli nesto trgovacki da oslabe? Druze, da im sutra Rusi recimo naruce 20 Boinga, slavili bi do zore, i bez prikrivanja do lbjavili. Upamti da njihova sibica nece trgovacki patiti, a ne elektronske komponente koje u velikoj meri proizvode! Njima ue cilj slabljenje i EU i Rusije, i to zele godinama napraviti zastoj. Stratesko partnerstvo Rusija- Nemacka bi unistilo Anericki san, to je jasno i tenzije se vecito moraju stvarati...

gradjanin

pre 9 godina

Blago tebi srpski narode sa ovoliko nebulozatora. Neiscrpni resurs gluposti.
Na svaku propagandnu vest o velikom Putinu kod nas euforija nebuloza.

Господари света против БРИКСа

pre 9 godina

Не нападају они Путина због Украјине, него због БРИКСа и Развојне банке која ће им отети профит, јер ће ММФ и Светска банка изгубити овце за шишање. И то је оно што је јако опасно и заиста се налазимо на ивици директног сукоба у којем ће страдати првенствено глупа Европа. Не дај нам Боже рата, јер би ретко ко преживео.

bonaparta3

pre 9 godina

Ponukao mejedan komentar " Kada ameri povuku svoje licence...". Imao sam lično priliku da prisustvujem kada smo odneli patiku svetske firme i tražili da urade Kinezi. Usput je slučajno ogrebana rajfešlusom /kakva rogobatna reč/ i tražili smo da nam naprave istu takvu. Za dva sata smo dobili sti model čak indetično ogreban... Rekli su tražili ste istu takvu. Danas se tehnologija krade kao dobar dan! Šta to beše licenca??? Drugo rusi imaju koliko ponešto znam preko 1000 gradova koji ižaju samo br.ne ni ime gde se prave razno razna čudesa. Na kraju dajte mi jednog američkog naučnika koji je otkrio nešto revolucionarno. Rusi došli do para, platiće naučnike kao na zapadu, a onda??? Na kraju pogledajte novo čudo tehnike američku letelicu pod oznakom 35 kompletno prizemljena, jer je sklepana da se uzmu pare. Koriste ruske raketne motore.....
Nego da se slonovi ne potkače onda ćemo mi boranija da szradamo to je meni muka.

Lazaro

pre 9 godina

@dragan

Da ti je nekada palo na pamet da pogledaš samo imena i prezimena tih inženjera, naučnika i zapitaš se gde bi radili da nije amerike. Zato se nemoj zavaravati, ameri su ih samo okupili na jednom mestu, da rade za nji i da ih plaćaju otetim svetskim novcem.

realno

pre 9 godina

@ Rusija zatvori dotok plina ka zapadnoj Evropi na 48 sati, kaže diplomatski da se radi neko održavanje... Polovina nemačkih fabrika se zaustavlja zbog toga, i Nemačka javnost istog trenutka organizuje demonstracije i kaže svojoj potkupljenoj Vladi i medijima: "Dosta više vodjenja američke politike, gledajmo svoja posla!" I rešen problem. To bi bio pravi odgovor Rusije. A da ne bude zabune, ne volim nimalo ni jedne, ni druge ni treće... Samo da rata ne bude...
(Miki, 28. jul 2014 18:25)

to bi tako moglo su nemci srbi ali nisu i toga nikada neće biti

jovan

pre 9 godina

A ovo mu je odgovor stidnim jadnim korumpiranim i kontrolisanim sudovima u Hagu. Lopovima ce se oduzeti pare. Tuzilac i covek Yukosa koji je tuzio Rusiju je u odsustvu osudjen za kriminal otmice i lopovluk na dozivotnu robiju. Zamislite zivi kao slobodan covek u Izraelu. Meka za robijase http://rt.com/business/176200-moscow-hague-yukos-ruling/

fidel

pre 9 godina

Evropa prihvata stetu, imaju neugodno iskustvo sa Rusima. Sve zemlje vole ozbiljnost i zemlje na koje se mogu osloniti i znaju sta ce sutra biti. Ocigledno se sa Rusijom ne zna. Cim su malo ojacali napravise dzumbus. O avionu se cuti, ali Kremlj se vec pravda. Mislim da je ovim sa putnickim avionom i Putin zapanjen, samo drzi kameno lice.

Bilal

pre 9 godina

...Тако и кинеска шрафцигер индустрија. Ви који не видите америчку налепницу, вероватно видите кинеску са кинеским словима. Кад Запад повуче своје лиценце ето Кинеза на бициклу ил тротинету.
(dragan, 28. jul 2014 21:08)

Varaš se Dragane pogotovu kada su zemlje Dalekog Istoka u pitanju. Kada im jednom prodaš tehnologiju ili kada jednom s njima zaključiš neki lon (loan) posao pozdravi se sa svojom licencom. Radio sam u UNIS-ovoj tvornici valjčanih ležaja u Vogošći (Sarajevo) koja je imala SKF-ovu licencu. Dve godine po puštanju fabrike u rad sa najnovijom švedskom tehnologijom, stigla nam je poslovna delegacija iz Japana (njih 50-oro) sve sa ručnim kamerama. Pa iako je bilo zabranjeno bilo kakvo snimanje, sve su snimili. Za nepunih 5 godina njihova fabrika ležaja NSK bila je najveći konkurent SKF-u na svetskom tržištu. Nikada više Kinezi neće spasti na biciklo i trotinet, to ti garantujem.

amalitičar

pre 9 godina

Koliko mi je poznato niko u EU i inače ne kupuje rusko oružje tako da ne znam koji je smisao ovih sankcija - ovo je bukvalno mahanje praznom puškom. Da neće možda da zabrane kinezima i Indiji da kupuju? Sa druge starne Rusiji zaista nije potreban uvoz oružja...

fidel

pre 9 godina

Ma sve znate, niko se ne pita cije su komponente u lap topovima, televizorima i smart telefonima. Verovatno mislite da kad kupite Samsung nista americko niste kupili, JESTE na vasu zalost.

AUUUU

pre 9 godina

Bilo je pitanje gasa a ne naoruzanja. Naravno da proizvodima necete naci made in USA, Oni daju know how, a drugi rade. Boing je npr Made in Usa. Na patikama , majicama, fejk tasnama, mikserima nema. Zato SVAKI smart phon ima Americku platformu Android. kupujete Americko i da ne znate. Ustvari Amerika je zemlja sa duplo vecim nacionalnim dohotkom od Kine, svi podaci postoje. U isto vreme zemlja bez proizvoda. Ljudi smesni ste. Na svaki post pisete , kao i ja sad o Americi. A sada ce price o dugovima , pogledajte u kakvim dugovima je Kina npr.

RedZmaja

pre 9 godina

Vojna tehnologija se razvija u par zemalja. Ceo opus imaju samo USA i Rusija. Moze se sad raspravljati ko je savremeniji u kom segmentu, ali je to tu negde. Pogledajte izvozne aranzmane obe zemlje, i sve ce biti jasno.

Da je to drugacije, Nato bi davno napao Rusiju. Nato bez Usa je malecki patuljcic u odnosu na Rusiju. Nato bez USA tehnologije je smesan.

Sto se demokratije i vladavine prava tice, ja necu ni u ludilu da se obmanjujem da je zapad demokratsko drustvo. Radi se o cistim ekonomskim interesima zemalja koje su ex kolonijalne sile, ex fasisticke sile, ex robovlsnicke sile. Necu da se obmanjujem da je Rusija nesto dijametralno suprotno.

Srbi treba da budu Srbi, i da se brinu o svojoj zemlji, posla ima za 300 godina. Kad sredimo privredu, zdravstvo, obrazovanje, kulturu, upravu i kad prvi covek u zemlji bude mogao da ode u samouslugu a da ga ne obezbedjuju Kobre, Sokolovi ili neka slicna ekipa, onda treba da se bavimo svetskim silama, ali i tada samo sa pristojnog odstojanja.

Dragan

pre 9 godina

Francuzi su nadmasili sebe.Obrazlozenje je toliko ljigavo da vredja.
Naravno nisam za sankcije Rusiji ali gospoda promoteri "demokratije i vladavine prava" su prave francuske sobarice.

kisa

pre 9 godina

amerika jednostavno nema drugi izlaz nego da torturom natera sve ostale na njena pravila igre jer je lopta negde drugde a i igraliste. Amerika se ponasa kao Otomanska imperija na raspadu: korumpira najvise a nema odakle, ratuje na sve svoje strane kao ranjeni oktopus pruza pipke ali su tanki i uskoro ranjivi , dok sredina postaje sve suplja i suplja. I kao i u Otomanskoj imperiji, povlasceni sloj zivi daleko iznad zaradjenih mogucnosti.

dragan

pre 9 godina

Ови што виде само кинеску робу, да кажем СФРЈ је некад радила ТВ по страним лиценцом код нас и лупе свој амблем. Тако и кинеска шрафцигер индустрија. Ви који не видите америчку налепницу, вероватно видите кинеску са кинеским словима. Кад Запад повуче своје лиценце ето Кинеза на бициклу ил тротинету.

Equilibrium

pre 9 godina

"A ko to danas ima televizor ili kompjuter iz USA, Nemacke, UK?!? Sve se to proizvodi u Kini, Koreji, Tajvanu. A sto se automobila tice vecina Rusa vozi auto "made in Russia". Renault, KIA, Nissan , GM, VW, Hyundai, BMW, svi oni imaju fabrike u Rusiji.
(dovla, 28. jul 2014 18:50)" - Pa nego odakle nam sva tehnologija? To što se sklapa nešto u nekoj zemlji ne znači ama baš ništa. Šta je iPhone kineski proizvod, ili Audi mađarski.

Ko je ovde naivan

pre 9 godina

Stetu od cele price dozivljavaju,EU i Rusija.Ne treba biti puno pametan pa shvatiti ko iz ove price profitira...Ne shvatam zasto,EU prihvata svoju stetu u korist Amerike???

qw

pre 9 godina

Mi slavimo pocetak Prvog svetskog rata a nismo ni svesni da je Treci vec u toku, koja ironija.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Deda Aksentije, 28. jul 2014 17:09)

Ne slavimo već obeležavamo. Velika razlika.

Mladen Mladenovic

pre 9 godina

A ko to danas ima televizor ili kompjuter iz USA, Nemacke, UK?!? Sve se to proizvodi u Kini, Koreji, Tajvanu. A sto se automobila tice vecina Rusa vozi auto "made in Russia". Renault, KIA, Nissan , GM, VW, Hyundai, BMW, svi oni imaju fabrike u Rusiji.
(dovla, 28. jul 2014 18:50)
--------
Potpuno ste u pravu. Stalno navodim tu cinjenicu. Neka se svako u svom domu, ili na radnom mestu, okrene oko sebe pa neka pobroji americke proizvode. Nece uspeti da nadje MAKAR JEDAN proizvod na kome pise "Made in USA". Da tragika bude veca takvih proizvoda nema ni u Americi. Ziveo sam tamo neko vreme i nisam uspeo da kupim nista sto je proizvedeno u SAD?! Imao sam doduse americki automobil "Oldsmobil" koji je, verovali ili ne, trosio 23 litara na 100 kilometara?! Takva je i americka privreda. Kao parnjaca zalutala u 21 Vek. To je drzava PARAZIT, GLOBALNI ZDERONJA, koja, zahvaljujuci svojoj sili, blefovima, stampanjem neogranicenih kolicina dolara i berzanskim spekulacija u kojima se proizvodi NISTA, zivi na grbaci ostatka sveta.

Android Jelly Bean

pre 9 godina

I Japanu je Amerika uvela sankcije pa su ih ovi morali napasti... Ocu da kazem da ova svadja izmedju Amerike i EU sa Rusijom ne moze izaci na dobro... Ako ko tu strada bice to Evropa prva... Malo ce i Rusija ai je ogromna, a Ameri ce izvuci kao i uvijek svoje dupe. Tako ja vidim stvari ako bi doslo do nekog konflikta... Da ne spominjem Kinu i Indiju koji bi bili na strani Rusije makar u naoruzanju i finansijama... Lose, lose skroz :-/

Tanasko Rajic

pre 9 godina

@dovla
Bas su interesantni proizvodi koje su samostalno napravili kinezi i rusi bez tehnologije "zapada".Kineski radnik je samo jeftina radna snaga u rukama kapitalista.

Slobodna Srbija

pre 9 godina

Putin je preuzeo Rusiju sa 250mld BDP, 3x nize nego jedne Holandije. Sad je skoro 4x veca nego holandska. Sta imaju Putin bashers da kazu na to?

racerx

pre 9 godina

"Rusija je, navodi AFP, veliki izvoznik oružja, ali i uvoznik vojne opreme i tehnologije" apsolutno netacan II deo, od 500 miliona dolara godisnje koliko je prosle godine Rusija uvezla, 90% tog novca je otislo na 2 broda klase Mistral (narudzbinu, koja se narucuje jednom u 50 godina). Inace to je oko 1-2% ruskog godisnjeg vojnog budzeta. Ako prenosite AFP, barem proverite vest.

Ljudi, morate da shvatite jednu stvar, blizi se septembar, a u Severnoj Evropi nema miholjskog leta, tamo ce vec tada da bude 15C u proseku, sta mislite da se nece da dodje do popustanja sankcija Evrope?

Suvereni demokrata

pre 9 godina

Putin nema sta da kupuje od zapada al eto da bi imali neku saradnju poceo je uzimat neku vojnu opremu,sad ce to obustavit,zaapd ce se morat privikavat na dve velike sile samostalne Rusiju i Kinu u svetskoj areni a u krizi nece daleko stici,Rusija kupuje meso iz Brazila ne vise iz Amerike

Realnost

pre 9 godina

Prava pretnja Rusiji dolazi upravo od Indije i Kine,Amerika nema kako da ugrozi Rusiju ni vojno(osim nuklearno) ni ekonomski jer je predaleko dok EU sankcije ce takodje biti slabo delotvorne,Rusija industrijski jako slabo zavisi od zapada zato se Putin ni ne obazire na to sto zapad govori.Dok Kina ima najvece teritorijalne pretenzije,granici se sa Rusijom koja na istoku slabo naseljena odnosno za populaciju od milijardu i po ljudi je potrebno mnogo resursa.Evropa ima neki privid moci dok je realnost drugacija,oni grcaju u dugovima,evropsko drustvo se raspada u svakom smislu o USA da ni ne govorim,sve ostalo je propaganda.Ove sankcije i protu sankcije su sala za ne informisane da se loze.Ukrajina je postala ruina od drzave i ova ofanziva trosi milione koje nemaju sto se kosi sa zdravim razumom,Putin jeste u teskoj situaciji ali EU puca samo corke.

ja

pre 9 godina

pitanje : rusi iz besa bace takticku nuklearku na kijev i zaprete sa jos ako se ukrajinci ne izvine rusima na istoku ukrajine... sta bi amerikanci uradili ? lansirali svd svoje projektile i time osudili milijarde ljudi na propas ili podvili rep ? rusi u vojnoj doktrini imaju predvidjenu upotrebu nuk. naoruzanja bez ogranicenja u slucaju da se strateski interesi drzave ugrozeni (a jesu, dolazenjem natoa pred vrata rusije)

naravno, hipoteticki i ne daj Boze!

Lik

pre 9 godina

@Urbini
"Putin je nemocan, on nema nacina dugorocno upropastiti zapad a da prije toga totalno ne upropasti Rusiju..."

Prilično si u zabludi, Putinov cilj i nije da upropasti zapad već pre svega da odbrani Rusiju i osigura joj strateški položaj. Pre će biti da je cilj Zapada da upropasti Rusiju, ali i tu treba biti jasan: to je cilj Amerike, a ne Evropskih zemalja koje su primorane da slede Ameriku u nečemu što će ih vrlo skupo koštati na duži rok.
Trpeće i Rusija naravno, ali to je toliko velika zemlja da će izdržati sve što je zadesi tako da je krajnji skor osiromašenje Evropskih zemalja, pa i Rusije, a korist će izvući Amerika na uštrb ovih prvih.
Međutim, ta korist će biti kratkoročna, možda narednih 10-15 god., dugoročno gledano posle toga Amerika će biti u drugom planu jer će EvroAzijsko tržište jednostavno poklopiti Zapad, centar moći definitivno se izmešta na liniju Moskva-Peking i već za 20 god. imaćemo sasvim drugu sliku sveta nego što je danas.

dovla

pre 9 godina

"Niko kući nema televizor iz Rusije, automobil, šporet,android, kompijuter..."

A ko to danas ima televizor ili kompjuter iz USA, Nemacke, UK?!? Sve se to proizvodi u Kini, Koreji, Tajvanu. A sto se automobila tice vecina Rusa vozi auto "made in Russia". Renault, KIA, Nissan , GM, VW, Hyundai, BMW, svi oni imaju fabrike u Rusiji.

Miki

pre 9 godina

Rusija zatvori dotok plina ka zapadnoj Evropi na 48 sati, kaže diplomatski da se radi neko održavanje... Polovina nemačkih fabrika se zaustavlja zbog toga, i Nemačka javnost istog trenutka organizuje demonstracije i kaže svojoj potkupljenoj Vladi i medijima: "Dosta više vodjenja američke politike, gledajmo svoja posla!" I rešen problem. To bi bio pravi odgovor Rusije. A da ne bude zabune, ne volim nimalo ni jedne, ni druge ni treće... Samo da rata ne bude...

Madagaskar

pre 9 godina

Prema podacima Svetske banke ekonomija Rusije je tu negde u rangu jedne Italije pa vi vidite, oko 2,7 triliona, a Italija stoji bolje i BDP po glavi stanovnika. Rusiju neću da upoređujem sa Amerikom, Kanadom, Australijom, Nemačkom, V.Britanijom, Holandijom, Austrijom...daleko su oni od njih. Ruski izvoz, to jest 2/3 njega - gas - nafta i metali, i ekstrmno su zavisni od izvoza kao ni jedna zemlja na svetu. Ruska ekonomija je daleko od giganta. Niko kući nema televizor iz Rusije, automobil, šporet,android, kompijuter...robu široke potrošnje nemaju, iako imaju to je za lokalnu upotrebu i na niskom nivou, ne na globalnom.
Putinu je bolje da digne ruke od Ukrajine na vreme, i da im vrati Krim inače će naškoditi svojim građanima...nazadovanje u najavi.
A ko u Evropi ima neki tehnicki proizvod iz Evrope i Amerike hahahahaha
Novo trziste AZIJA CE POJESTI CEO SVET, Evropa je samo toplo predjelo...

Podsetilac

pre 9 godina

I nama su tako govorili 1992. kada su nam uvedene sankcije da nam one nista ne mogu. Onda su nam i demokratske vlasti govorile da nam Svetska kriza tzv SEKA ne moze nista, a mi sve bedniji i jadniji od 1992. godine, i trebace nam decenije da dostignemo BDP i standard koji smo imali 1989. koja se vodi kao nasa najbolja privredna godina.

EU citizen^2

pre 9 godina

@Buda Baba,
1) Nije ako vec kada Rusi naprave gasovod za Kinu. To je vec dogovoreno.
2) Taj gasovod ima kapacitet oko 50% Juznog toka tako da Zapad nece ni stucnuti na taj dogadjaj.
Prizeljkivanja ce da ti se izjalove.

Ja

pre 9 godina

Prema podacima Svetske banke ekonomija Rusije je tu negde u rangu jedne Italije pa vi vidite, oko 2,7 triliona, a Italija stoji bolje i BDP po glavi stanovnika. Rusiju neću da upoređujem sa Amerikom,Kanadom,Australijom,Nemačkom,V.Britanijom,Holandijom,Austrijom...daleko su oni od njih... Niko kući nema televizor iz Rusije, automobil, šporet,android, kompijuter...robu široke potrošnje nemaju,
Android Robot by Google, CC BY 3.0) (rema, 28. jul 2014 16:03)

Odgovor:

Pre nego što nešto kažeš, prvo se informiši. Ovo je link na kome ćeš videti rang listu vodećih ekonomija sveta po tzv. "paritetu kupovne moći" što je trenutno jedini univerzalni parametar za merenje snage ekonomija. Ne mogu sada da trošim vreme da ti objašnjavam o čemu se radi, ali je to onaj parametar po kojem se meri ekonomska snaga jedne zemlje u svetu. BDP po glavi stanovnika i slično je kategorija koja je krajnje relativna. A sve te proizvode o kojima pričaš proizvodi 80-90% Kina kao STRATEŠKI PARTNER Rusije. I to je najveći problem za zapad. Sem lekova i automobila u određenoj meri, ne proizvode ništa više od onoga što je neophodno za opstanak... A kada Kinezi reše da zajedno sa Rusima konvertuju svoje devizne i druge rezerve, ali i trgovinu naftom i gasom iz dolara u drugu valutu (samo Kina ima 3.5 triliona dolara) zamisli koji će to biti udar na SAD. Zato se sve ovo i dešava.
Evo i linka: http://www.diplomatija.com/5276/news/svetska-banka-rusija-pretekla-nema%C4%8Dku-i-postala-peta-ekonomija-sveta/

get real

pre 9 godina

@rema
Bio bih veoma oprezan kod poređenja Itaije i Rusije. Rusija je danas jedina zemlja na svetu koja ima potencijala da bukvalno sprži Ameriku za 5 minuta. Naravno, važi i obrnuto. Osim toga to je zemlja koja ima ogromne energetske izvore, potentnu industriju oružja, veliku teritoriju i prisutnost u svemiru. Što se ovoga poslednjeg tiče u nekim segmentima Rusija poseduje vrlo naprednu tehnologiju od koje koristi ima i čitavo čovečanstvo, na primer ISS. E sada sve to porediti sa Italijom, koju ja neizmerno volim, je ipak malo smešno. Još je smešnije poređenje Putina sa Slobom jer su u pitanju ipak sasvim različite veličine.

karamba

pre 9 godina

Putin tj. Rusi,i te kako su svesni da sve ovo sto se desava nema apsolutno nikakve veze sa situacijom u Ukrajini,vec je ista samo izgovor za hegemonisticke aspiracije SAD i njihovih poltrona Engleza,dok se ostali u EU(sem Nemaca) tu mnogo i ne pitaju!

Shvatite ljudi da je 21 vek,vek borbe za energetsku prevlast.Ko ima energente,njegov uticaj ce biti presudan.Rusija je energetski,ubedljivo najbogatija zemlja na svetu,a ovo sto se desava,upravo je pokusaj novog deljenja karata medju svetskim silama.

Ratovi tj. oruzana sila,vise nisu odlucujuci faktor u osvajanju prevlasti.Mnoge zemlje imaju nuklearni arsenal,a sa tim se nije igrati i toga su svi svesni.
Danas je ekonomska moc presudna,a sankcije Rusiji su pokusaj destabilizacije iste,radi ostvarivanja krajnjeg cilja,a to je,osvajanje energetskih resursa Rusije!

Setite se SFRJ,recept je bio posvadjati,osiromasiti,i uzeti sve sto vredi!Cije su kompanije vlasnici svega sto vredi u zemljama bivse SFRJ?

Ne budite vise naivni.

Nikos

pre 9 godina

@zoran nisi u pravu. Nije stvar u proizvodnji. Stvar je u dizajnu, prodaji na svetskom nivou i marketingu. Mislis li da NIKE svoje patike pravi u Americi? Ne. NIKE zaradjuje ogromne pare od sportske opreme koju PRODAJE globalno. Jedina ruska firma koja to radi je Gazprom. I to je drzavna firma. Svi u drzavi posredno ili neposredno rade za Gazprom. 99% posla ruskih ambasadora sastoji se u tome da Gaspromu stvore ulaz na trziste zemlje u kojoj su ambasadori. Rusija je velika benzinska stanica i nista vise. Firme koje vrede su drzavne ili pod kontrolom drzave preko Putinovih milijardera. 110 milijardera u Rusiji drzi 35% bogatstva Rusije. Amerikanci su naucili kako da provode sankcije a da boli. Oni ciljaju Putinove milijardere. Onog trenutka kada mu zena ne moze u Pariz na shopping tu nastaje drzavni problem. Zasto mislis da Rusi ne ulaze u Istocnu Ukrajinu kao sto su usli u Gruziju? Upravo jer je zapad sada poceo sa sprovodjenjem onoga sto boli. Vi se tripujete na Putina kao da je nepogresiv, isto se onda pricalo za Slobu. Fakat je da vreme nije na strani Rusije i da je Rusija u defanzivi a ne u ofanzivi. Zapad vuce poteze a Rusija samo odgovara na njih. Nema inicijativu. A kapital odmice polako. Pobuna protiv Putina doci ce ne od naroda nego od njegovih milijardera koji ce organizovati narod. Oni ne vole da im milijarde stoje zamrznute zbog nekog Donjecka. Ako mislis da ce Rusi u istocnoj Ukrajini uspeti da se pripoje Rusiji, razmisli opet. Koliko je njihova borba uzaludna?

Buda Baba

pre 9 godina

Od rata nema nista,jer nuklearni rat vodi opstem unistenju.

Rusi ako naprave gasovod sa Kinom,ameri(i pojedini u EU) su popusili za sva vremena.Ovo je borba za energetske resurse Rusije.
Ako misle(SAD) da ce sa Rusima tek tako zavrsiti pricu,grdno se varaju.
Rusija nije ni bivsa Jugoslavija,ni Avganistan,Libija,Irak nit Egipat.
Tamo nece proci sankcije,ubaceni CIA agenti,koji bi instruisali domace politicare i narod,nece proci medijsko hipnotiziranje,nit finansiranje!

Rusiju moze slomiti samo njihova eventualna pasivnost,inferiornost i sporost u donosenju krucijalnih odluka,u sta cisto sumnjam.

Old Shatterhand

pre 9 godina

@ Da li Ameri i EU najavljuju sankcije Izraelu zbog granatiranja civila u Gazi? (frrr, 28. jul 2014 15:46)
Za tri naroda Srbi, Rusi i Palestinci znamo i važe sledeće: 1. Goloruki i 2. Slobodarski , 3. Svetska zavera.

bez imena

pre 9 godina

rusija se vise ne naoruzava u konvencionalnom znacenju te reci. rusija ima stratesko naoruzanje i politiku odvracanja, stoga nece ni biti uistinu ugrozena. veci deo vojnog budzeta rusija trosi na istrazivanja novih vrsta nekonvencionalnog naoruzanja. do skora JDW imao donekle pristup planovima rusije i nekom beznacajnim konceptima, pa je vec i to bilo dovoljno da prepozna veliku prednost ruskog vojnog programa. mozda to i jeste jedan od razloga americkih provokacija i push false-flag kampanja kojima smo svedoci od puskaranja u kijevu naovamo..

kisa

pre 9 godina

Moze sve da proizvodi ali pitanje koliko je to isplativo, medjunarodna trgovina je najbolji model jer su sve strane na dobitku. Banalan primer u Srbiji bi mogli proizvoditi banane u plastenicima sa grejanjem, ali mnogo je isplativije da ih uvezemo iz Ekvadora, a za uzvrat njima damo maline tu su sve strane na dobitku
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Ekonomista, 28. jul 2014 15:46)

Varas se Ekonomista. U bajkama svet mozda tako i funkcionise. U realnosti slika je drugacija. Npr. Amerika kao potpisnik konvencije proizvodjaca kafe striktno motri druge drzave da ne bi subvencionisale kafu, jer carter tako kaze. Sama Amerika blatantno decenijama subvencionise svoje proizvodjace kafe mimo int. zakona. Cime? Stampanim novcem. primer broj 2: radni sat imigranta je cesto 30-50% nizi od radnog sata domoroca. Ko placa razliku? Prenosi se na sve kao lazni visoki standard koji se finansira odakle? Stampanim parama. Itd , itd, . Konkurentnost je tamo gde treba da bude i kakva da bude i za nju placa drzava zaduzujuci se, a birokratija uziva u tome. Zato su mnoge zemlje zapada urnebesno zaduzene, jer ne-realnost placaju stampanjem novca a ne likvidnost manipulisu. Poslednja luft balon recesija je upravo dokaz toga.

Aleksandar

pre 9 godina

p.s. za samo 14 godina vladanja uspeo je najvece zlo da dovede do bankrota.
(ray, 28. jul 2014 16:14)

Putin možda je ovakav ili onakav, al' budimo realni - Rusiju nije doveo do bankrota, naprotiv - Rusija mnogo bolje stoji ekonomski nego u vremenu pre nego što je došao na vlast. Dakako, ima tu dosta da se zahvali naglom poskupljenju energenata na svetskom tržištu, ali ako i nije doprineo, svakako nije odmagao ruskom ekonomskom razvoju.

Stoga - vaša izjava, bar u sadašnjem vremenu, ne stoji. E sad, da li će umeti da igra pametno u budućnosti ili ne - ne znamo - možda jednog dana i dovede Rusiju do bankrota ali trebaće više od 14 godina za to.

rema

pre 9 godina

Prema podacima Svetske banke ekonomija Rusije je tu negde u rangu jedne Italije pa vi vidite, oko 2,7 triliona, a Italija stoji bolje i BDP po glavi stanovnika. Rusiju neću da upoređujem sa Amerikom,Kanadom,Australijom,Nemačkom,V.Britanijom,Holandijom,Austrijom...daleko su oni od njih. Ruski izvoz, to jest 2/3 njega - gas - nafta i metali, i ekstrmno su zavisni od izvoza kao ni jedna zemlja na svetu. Ruska ekonomija je daleko od giganta. Niko kući nema televizor iz Rusije, automobil, šporet,android, kompijuter...robu široke potrošnje nemaju, iako imaju to je za lokalnu upotrebu i na niskom nivou, ne na globalnom.
Putinu je bolje da digne ruke od Ukrajine na vreme, i da im vrati Krim inače će naškoditi svojim građanima...nazadovanje u najavi.

Drazen

pre 9 godina

naoruzavanje... trka u naoruzavanju...
zanima me sta bi se desilo ako bi jedna zemlja, na primer rusija, bacila prokleto oruzje. hocemo li ikada doci do te tacke? ove vele sile se vecito spremaju za neki veliki rat, time ga valjda i izazivaju zar ne? tako je onda i neizbezan. zaokupili su misli nekim teritorijalnim integritetima malih zemalja, njihovim istorijama i ekonomskom prosperitetu i dozvoljavaju da to eskalira u pokolj. mozda mi nesto promaklo, ali nije ni bitno na kraju krajeva, jer neku visu civilizacijsku svest necemo dostici u skorije vreme.

Лима

pre 9 godina

Па добро, ми живимо боље после 5. Октобра :-) бар немамо санкције и шенген :-) и нема НАТО бомби :-) нашој срећи нема краја :-) Сваки Рус нам завиди :-)

Igor

pre 9 godina

@rema

Rusija izvozi sirovine od kojih zapad pravi nesto konkretno, robu. Ako se udari po izvozniku sirovina onda ce zapad zapravo platiti vecu cenu.

Rusi ce izgubiti 1 milijadu od sirovina a zapad 10 (sirovine + dodata vrednost nastala prodajom gotovog proizvoda).

ognjen

pre 9 godina

jos malo pa stize zima,eu ima i neke zalihe gasa mozda ali mi ga sigurno nemamo a struja nam je u haosu posle poplava...hmmm treba misliti o tome...kako se ogrejati a ne o visokoj politici;-)

PREDRAG

pre 9 godina

Dok se Putin paradira i prica gluposti , Rusi u Noborusiji ginu i stradaju. E moja Rusijo. Sad mi je mnogo jasnije da Rusijom vladju tajkuni i da je sve u funkciji njihovog bogacenja. Kioga briga za narod.

zoran

pre 9 godina

Prema podacima Svetske banke ekonomija Rusije je tu negde u rangu jedne Italije pa vi vidite, oko 2,7 triliona, a Italija stoji bolje i BDP po glavi stanovnika. Rusiju neću da upoređujem sa Amerikom,Kanadom,Australijom,Nemačkom,V.Britanijom,Holandijom,Austrijom...daleko su oni od njih. Ruski izvoz, to jest 2/3 njega - gas - nafta i metali, i ekstrmno su zavisni od izvoza kao ni jedna zemlja na svetu. Ruska ekonomija je daleko od giganta. Niko kući nema televizor iz Rusije, automobil, šporet,android, kompijuter...robu široke potrošnje nemaju, iako imaju to je za lokalnu upotrebu i na niskom nivou, ne na globalnom.
Putinu je bolje da digne ruke od Ukrajine na vreme, i da im vrati Krim inače će naškoditi svojim građanima...nazadovanje u najavi.
(rema, 28. jul 2014 16:03)

Rusi imaju nauku i tehnologiju da razviju najmocnije interkontinentalne rakete, da naprave najbolje podmornice, da prvi se spuste,sondama, na Veneru, Mars, Mesec..prvi naprave svemirsku stanicu (MIR)...i.t.d..no, po tebi ne bi mogli da prave televizore, shporete i slichnu robu...??!!
Zaista svashta chovek ,ovde, moze da prochita....Zashto bi to pravili kada na trzishtu ta roba je gotovo dzabe..?? Mnogo puta je jeftinije da kupish neke stvari koje vec egzistiraju i nisu od nikakve esencijalne uloge, no da sada sam pravish.

Saedi Folluf

pre 9 godina

Putin bi trebao da obiđe groblje olupina ruske severnomorske flote da se malo otrezni od kumunističke votke kojom se truje. Doza realnosti mu opako treba. Tek koliko da vidi šta ruska vojna industrija "može" da postigne. Uh, zamalo da zaboravim kako je doveo Ameriku do bankrota. A onda se probudio u mokrim gaćama.

Pametnjakovic

pre 9 godina

Ja kad cujem i Obamu i Putina i Klicka meni je muka, a tek kad vidim kako Izraelski vojnici ubijaju palestinsku djecu i zene koriste sve bez obzira sta pise u Zenevskoj konvenciji, U.N su jedna dekorativna organizacija, gdje Amerika i Rusija i Izrael zveckaju oruzijom. A Evropa je mala koja isto pomaze malo Amerima da se zezaju sa Rusima, a Srbija je sad trenutno u teskom polozaju, E.U koja nije drzava ce nas sigurno ucjenjivati, ako zelite kod nas onda morate reci da politika Ruske Federacije je losa, a svima na svjetu je zabranjeno da kritikuju nacin Izraelske odbrane, jel tenkovi i puske jednako ubijaju na cjeloj planet, samo neko smije da svoj suverenitet brani silom, jedino to nije dozvoljeno Srbiji i to je nasa teska sudbina na planet. Oruzije jednako ubija. Oruzije ubija ljude u svim drzavama na planeti. Samo nam bog moze svima suditi.

Urbini

pre 9 godina

Putin je nemocan, on nema nacina dugorocno upropastiti zapad a da prije toga totalno ne upropasti Rusiju. Mislim da se Putin zaigrao i da nije ocekivao ovakvu reakciju svjetske javnosti. Ovaj smijesan "odgovor" zapadu to potvrduje. Umjesto da je iskoristio ruku zapada da budu saveznici i da osigura dobrobit Rusije on ju je uvukao u sukob iz kojeg ce i on i njegov narod opet biti gubitnici i to sve zbog cega?

ray

pre 9 godina

Bez obzira sto nije nista specijalno izjavio, radujem se sto vodja i zastitnik slobodnog covecanstva uredno zivcira kolonijaliste i imperijaliste.

p.s. za samo 14 godina vladanja uspeo je najvece zlo da dovede do bankrota.

Ljuba

pre 9 godina

Bez ikakve namere da preterujem, ali mi se cini da zaista smo svedoci bitnih promena u svetu, Samo ce vreme da pokaze koliko ce to sve da nas kosta.

levac

pre 9 godina

Ovako se odojce Slobodan ponasao u Srbiji 90-tih. Sad se vidi ko ga je kljukao ovakvim glupim izjavama a sve na stetu obicnih ljudi.Eto kakvo nam je dobro rusija mislila takvim savetima a isto to sad priredjuju svome narodu I gle cuda I Sloba je vlast cuvao ratom. Bednici.

Ekonomista

pre 9 godina

Moze sve da proizvodi ali pitanje koliko je to isplativo, medjunarodna trgovina je najbolji model jer su sve strane na dobitku. Banalan primer u Srbiji bi mogli proizvoditi banane u plastenicima sa grejanjem, ali mnogo je isplativije da ih uvezemo iz Ekvadora, a za uzvrat njima damo maline tu su sve strane na dobitku

ray

pre 9 godina

Bez obzira sto nije nista specijalno izjavio, radujem se sto vodja i zastitnik slobodnog covecanstva uredno zivcira kolonijaliste i imperijaliste.

p.s. za samo 14 godina vladanja uspeo je najvece zlo da dovede do bankrota.

Ljuba

pre 9 godina

Bez ikakve namere da preterujem, ali mi se cini da zaista smo svedoci bitnih promena u svetu, Samo ce vreme da pokaze koliko ce to sve da nas kosta.

zoran

pre 9 godina

Prema podacima Svetske banke ekonomija Rusije je tu negde u rangu jedne Italije pa vi vidite, oko 2,7 triliona, a Italija stoji bolje i BDP po glavi stanovnika. Rusiju neću da upoređujem sa Amerikom,Kanadom,Australijom,Nemačkom,V.Britanijom,Holandijom,Austrijom...daleko su oni od njih. Ruski izvoz, to jest 2/3 njega - gas - nafta i metali, i ekstrmno su zavisni od izvoza kao ni jedna zemlja na svetu. Ruska ekonomija je daleko od giganta. Niko kući nema televizor iz Rusije, automobil, šporet,android, kompijuter...robu široke potrošnje nemaju, iako imaju to je za lokalnu upotrebu i na niskom nivou, ne na globalnom.
Putinu je bolje da digne ruke od Ukrajine na vreme, i da im vrati Krim inače će naškoditi svojim građanima...nazadovanje u najavi.
(rema, 28. jul 2014 16:03)

Rusi imaju nauku i tehnologiju da razviju najmocnije interkontinentalne rakete, da naprave najbolje podmornice, da prvi se spuste,sondama, na Veneru, Mars, Mesec..prvi naprave svemirsku stanicu (MIR)...i.t.d..no, po tebi ne bi mogli da prave televizore, shporete i slichnu robu...??!!
Zaista svashta chovek ,ovde, moze da prochita....Zashto bi to pravili kada na trzishtu ta roba je gotovo dzabe..?? Mnogo puta je jeftinije da kupish neke stvari koje vec egzistiraju i nisu od nikakve esencijalne uloge, no da sada sam pravish.

Mladen Mladenovic

pre 9 godina

A ko to danas ima televizor ili kompjuter iz USA, Nemacke, UK?!? Sve se to proizvodi u Kini, Koreji, Tajvanu. A sto se automobila tice vecina Rusa vozi auto "made in Russia". Renault, KIA, Nissan , GM, VW, Hyundai, BMW, svi oni imaju fabrike u Rusiji.
(dovla, 28. jul 2014 18:50)
--------
Potpuno ste u pravu. Stalno navodim tu cinjenicu. Neka se svako u svom domu, ili na radnom mestu, okrene oko sebe pa neka pobroji americke proizvode. Nece uspeti da nadje MAKAR JEDAN proizvod na kome pise "Made in USA". Da tragika bude veca takvih proizvoda nema ni u Americi. Ziveo sam tamo neko vreme i nisam uspeo da kupim nista sto je proizvedeno u SAD?! Imao sam doduse americki automobil "Oldsmobil" koji je, verovali ili ne, trosio 23 litara na 100 kilometara?! Takva je i americka privreda. Kao parnjaca zalutala u 21 Vek. To je drzava PARAZIT, GLOBALNI ZDERONJA, koja, zahvaljujuci svojoj sili, blefovima, stampanjem neogranicenih kolicina dolara i berzanskim spekulacija u kojima se proizvodi NISTA, zivi na grbaci ostatka sveta.

Ekonomista

pre 9 godina

Moze sve da proizvodi ali pitanje koliko je to isplativo, medjunarodna trgovina je najbolji model jer su sve strane na dobitku. Banalan primer u Srbiji bi mogli proizvoditi banane u plastenicima sa grejanjem, ali mnogo je isplativije da ih uvezemo iz Ekvadora, a za uzvrat njima damo maline tu su sve strane na dobitku

dovla

pre 9 godina

"Niko kući nema televizor iz Rusije, automobil, šporet,android, kompijuter..."

A ko to danas ima televizor ili kompjuter iz USA, Nemacke, UK?!? Sve se to proizvodi u Kini, Koreji, Tajvanu. A sto se automobila tice vecina Rusa vozi auto "made in Russia". Renault, KIA, Nissan , GM, VW, Hyundai, BMW, svi oni imaju fabrike u Rusiji.

Lik

pre 9 godina

@Urbini
"Putin je nemocan, on nema nacina dugorocno upropastiti zapad a da prije toga totalno ne upropasti Rusiju..."

Prilično si u zabludi, Putinov cilj i nije da upropasti zapad već pre svega da odbrani Rusiju i osigura joj strateški položaj. Pre će biti da je cilj Zapada da upropasti Rusiju, ali i tu treba biti jasan: to je cilj Amerike, a ne Evropskih zemalja koje su primorane da slede Ameriku u nečemu što će ih vrlo skupo koštati na duži rok.
Trpeće i Rusija naravno, ali to je toliko velika zemlja da će izdržati sve što je zadesi tako da je krajnji skor osiromašenje Evropskih zemalja, pa i Rusije, a korist će izvući Amerika na uštrb ovih prvih.
Međutim, ta korist će biti kratkoročna, možda narednih 10-15 god., dugoročno gledano posle toga Amerika će biti u drugom planu jer će EvroAzijsko tržište jednostavno poklopiti Zapad, centar moći definitivno se izmešta na liniju Moskva-Peking i već za 20 god. imaćemo sasvim drugu sliku sveta nego što je danas.

Miki

pre 9 godina

Rusija zatvori dotok plina ka zapadnoj Evropi na 48 sati, kaže diplomatski da se radi neko održavanje... Polovina nemačkih fabrika se zaustavlja zbog toga, i Nemačka javnost istog trenutka organizuje demonstracije i kaže svojoj potkupljenoj Vladi i medijima: "Dosta više vodjenja američke politike, gledajmo svoja posla!" I rešen problem. To bi bio pravi odgovor Rusije. A da ne bude zabune, ne volim nimalo ni jedne, ni druge ni treće... Samo da rata ne bude...

get real

pre 9 godina

@rema
Bio bih veoma oprezan kod poređenja Itaije i Rusije. Rusija je danas jedina zemlja na svetu koja ima potencijala da bukvalno sprži Ameriku za 5 minuta. Naravno, važi i obrnuto. Osim toga to je zemlja koja ima ogromne energetske izvore, potentnu industriju oružja, veliku teritoriju i prisutnost u svemiru. Što se ovoga poslednjeg tiče u nekim segmentima Rusija poseduje vrlo naprednu tehnologiju od koje koristi ima i čitavo čovečanstvo, na primer ISS. E sada sve to porediti sa Italijom, koju ja neizmerno volim, je ipak malo smešno. Još je smešnije poređenje Putina sa Slobom jer su u pitanju ipak sasvim različite veličine.

qw

pre 9 godina

Mi slavimo pocetak Prvog svetskog rata a nismo ni svesni da je Treci vec u toku, koja ironija.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Deda Aksentije, 28. jul 2014 17:09)

Ne slavimo već obeležavamo. Velika razlika.

Buda Baba

pre 9 godina

Od rata nema nista,jer nuklearni rat vodi opstem unistenju.

Rusi ako naprave gasovod sa Kinom,ameri(i pojedini u EU) su popusili za sva vremena.Ovo je borba za energetske resurse Rusije.
Ako misle(SAD) da ce sa Rusima tek tako zavrsiti pricu,grdno se varaju.
Rusija nije ni bivsa Jugoslavija,ni Avganistan,Libija,Irak nit Egipat.
Tamo nece proci sankcije,ubaceni CIA agenti,koji bi instruisali domace politicare i narod,nece proci medijsko hipnotiziranje,nit finansiranje!

Rusiju moze slomiti samo njihova eventualna pasivnost,inferiornost i sporost u donosenju krucijalnih odluka,u sta cisto sumnjam.

Лима

pre 9 godina

Па добро, ми живимо боље после 5. Октобра :-) бар немамо санкције и шенген :-) и нема НАТО бомби :-) нашој срећи нема краја :-) Сваки Рус нам завиди :-)

Igor

pre 9 godina

@rema

Rusija izvozi sirovine od kojih zapad pravi nesto konkretno, robu. Ako se udari po izvozniku sirovina onda ce zapad zapravo platiti vecu cenu.

Rusi ce izgubiti 1 milijadu od sirovina a zapad 10 (sirovine + dodata vrednost nastala prodajom gotovog proizvoda).

karamba

pre 9 godina

Putin tj. Rusi,i te kako su svesni da sve ovo sto se desava nema apsolutno nikakve veze sa situacijom u Ukrajini,vec je ista samo izgovor za hegemonisticke aspiracije SAD i njihovih poltrona Engleza,dok se ostali u EU(sem Nemaca) tu mnogo i ne pitaju!

Shvatite ljudi da je 21 vek,vek borbe za energetsku prevlast.Ko ima energente,njegov uticaj ce biti presudan.Rusija je energetski,ubedljivo najbogatija zemlja na svetu,a ovo sto se desava,upravo je pokusaj novog deljenja karata medju svetskim silama.

Ratovi tj. oruzana sila,vise nisu odlucujuci faktor u osvajanju prevlasti.Mnoge zemlje imaju nuklearni arsenal,a sa tim se nije igrati i toga su svi svesni.
Danas je ekonomska moc presudna,a sankcije Rusiji su pokusaj destabilizacije iste,radi ostvarivanja krajnjeg cilja,a to je,osvajanje energetskih resursa Rusije!

Setite se SFRJ,recept je bio posvadjati,osiromasiti,i uzeti sve sto vredi!Cije su kompanije vlasnici svega sto vredi u zemljama bivse SFRJ?

Ne budite vise naivni.

Bilal

pre 9 godina

...Тако и кинеска шрафцигер индустрија. Ви који не видите америчку налепницу, вероватно видите кинеску са кинеским словима. Кад Запад повуче своје лиценце ето Кинеза на бициклу ил тротинету.
(dragan, 28. jul 2014 21:08)

Varaš se Dragane pogotovu kada su zemlje Dalekog Istoka u pitanju. Kada im jednom prodaš tehnologiju ili kada jednom s njima zaključiš neki lon (loan) posao pozdravi se sa svojom licencom. Radio sam u UNIS-ovoj tvornici valjčanih ležaja u Vogošći (Sarajevo) koja je imala SKF-ovu licencu. Dve godine po puštanju fabrike u rad sa najnovijom švedskom tehnologijom, stigla nam je poslovna delegacija iz Japana (njih 50-oro) sve sa ručnim kamerama. Pa iako je bilo zabranjeno bilo kakvo snimanje, sve su snimili. Za nepunih 5 godina njihova fabrika ležaja NSK bila je najveći konkurent SKF-u na svetskom tržištu. Nikada više Kinezi neće spasti na biciklo i trotinet, to ti garantujem.

Ko je ovde naivan

pre 9 godina

Stetu od cele price dozivljavaju,EU i Rusija.Ne treba biti puno pametan pa shvatiti ko iz ove price profitira...Ne shvatam zasto,EU prihvata svoju stetu u korist Amerike???

ognjen

pre 9 godina

jos malo pa stize zima,eu ima i neke zalihe gasa mozda ali mi ga sigurno nemamo a struja nam je u haosu posle poplava...hmmm treba misliti o tome...kako se ogrejati a ne o visokoj politici;-)

Slobodna Srbija

pre 9 godina

Putin je preuzeo Rusiju sa 250mld BDP, 3x nize nego jedne Holandije. Sad je skoro 4x veca nego holandska. Sta imaju Putin bashers da kazu na to?

Android Jelly Bean

pre 9 godina

I Japanu je Amerika uvela sankcije pa su ih ovi morali napasti... Ocu da kazem da ova svadja izmedju Amerike i EU sa Rusijom ne moze izaci na dobro... Ako ko tu strada bice to Evropa prva... Malo ce i Rusija ai je ogromna, a Ameri ce izvuci kao i uvijek svoje dupe. Tako ja vidim stvari ako bi doslo do nekog konflikta... Da ne spominjem Kinu i Indiju koji bi bili na strani Rusije makar u naoruzanju i finansijama... Lose, lose skroz :-/

kisa

pre 9 godina

amerika jednostavno nema drugi izlaz nego da torturom natera sve ostale na njena pravila igre jer je lopta negde drugde a i igraliste. Amerika se ponasa kao Otomanska imperija na raspadu: korumpira najvise a nema odakle, ratuje na sve svoje strane kao ranjeni oktopus pruza pipke ali su tanki i uskoro ranjivi , dok sredina postaje sve suplja i suplja. I kao i u Otomanskoj imperiji, povlasceni sloj zivi daleko iznad zaradjenih mogucnosti.

RedZmaja

pre 9 godina

Vojna tehnologija se razvija u par zemalja. Ceo opus imaju samo USA i Rusija. Moze se sad raspravljati ko je savremeniji u kom segmentu, ali je to tu negde. Pogledajte izvozne aranzmane obe zemlje, i sve ce biti jasno.

Da je to drugacije, Nato bi davno napao Rusiju. Nato bez Usa je malecki patuljcic u odnosu na Rusiju. Nato bez USA tehnologije je smesan.

Sto se demokratije i vladavine prava tice, ja necu ni u ludilu da se obmanjujem da je zapad demokratsko drustvo. Radi se o cistim ekonomskim interesima zemalja koje su ex kolonijalne sile, ex fasisticke sile, ex robovlsnicke sile. Necu da se obmanjujem da je Rusija nesto dijametralno suprotno.

Srbi treba da budu Srbi, i da se brinu o svojoj zemlji, posla ima za 300 godina. Kad sredimo privredu, zdravstvo, obrazovanje, kulturu, upravu i kad prvi covek u zemlji bude mogao da ode u samouslugu a da ga ne obezbedjuju Kobre, Sokolovi ili neka slicna ekipa, onda treba da se bavimo svetskim silama, ali i tada samo sa pristojnog odstojanja.

Ja

pre 9 godina

Prema podacima Svetske banke ekonomija Rusije je tu negde u rangu jedne Italije pa vi vidite, oko 2,7 triliona, a Italija stoji bolje i BDP po glavi stanovnika. Rusiju neću da upoređujem sa Amerikom,Kanadom,Australijom,Nemačkom,V.Britanijom,Holandijom,Austrijom...daleko su oni od njih... Niko kući nema televizor iz Rusije, automobil, šporet,android, kompijuter...robu široke potrošnje nemaju,
Android Robot by Google, CC BY 3.0) (rema, 28. jul 2014 16:03)

Odgovor:

Pre nego što nešto kažeš, prvo se informiši. Ovo je link na kome ćeš videti rang listu vodećih ekonomija sveta po tzv. "paritetu kupovne moći" što je trenutno jedini univerzalni parametar za merenje snage ekonomija. Ne mogu sada da trošim vreme da ti objašnjavam o čemu se radi, ali je to onaj parametar po kojem se meri ekonomska snaga jedne zemlje u svetu. BDP po glavi stanovnika i slično je kategorija koja je krajnje relativna. A sve te proizvode o kojima pričaš proizvodi 80-90% Kina kao STRATEŠKI PARTNER Rusije. I to je najveći problem za zapad. Sem lekova i automobila u određenoj meri, ne proizvode ništa više od onoga što je neophodno za opstanak... A kada Kinezi reše da zajedno sa Rusima konvertuju svoje devizne i druge rezerve, ali i trgovinu naftom i gasom iz dolara u drugu valutu (samo Kina ima 3.5 triliona dolara) zamisli koji će to biti udar na SAD. Zato se sve ovo i dešava.
Evo i linka: http://www.diplomatija.com/5276/news/svetska-banka-rusija-pretekla-nema%C4%8Dku-i-postala-peta-ekonomija-sveta/

ja

pre 9 godina

pitanje : rusi iz besa bace takticku nuklearku na kijev i zaprete sa jos ako se ukrajinci ne izvine rusima na istoku ukrajine... sta bi amerikanci uradili ? lansirali svd svoje projektile i time osudili milijarde ljudi na propas ili podvili rep ? rusi u vojnoj doktrini imaju predvidjenu upotrebu nuk. naoruzanja bez ogranicenja u slucaju da se strateski interesi drzave ugrozeni (a jesu, dolazenjem natoa pred vrata rusije)

naravno, hipoteticki i ne daj Boze!

Realnost

pre 9 godina

Prava pretnja Rusiji dolazi upravo od Indije i Kine,Amerika nema kako da ugrozi Rusiju ni vojno(osim nuklearno) ni ekonomski jer je predaleko dok EU sankcije ce takodje biti slabo delotvorne,Rusija industrijski jako slabo zavisi od zapada zato se Putin ni ne obazire na to sto zapad govori.Dok Kina ima najvece teritorijalne pretenzije,granici se sa Rusijom koja na istoku slabo naseljena odnosno za populaciju od milijardu i po ljudi je potrebno mnogo resursa.Evropa ima neki privid moci dok je realnost drugacija,oni grcaju u dugovima,evropsko drustvo se raspada u svakom smislu o USA da ni ne govorim,sve ostalo je propaganda.Ove sankcije i protu sankcije su sala za ne informisane da se loze.Ukrajina je postala ruina od drzave i ova ofanziva trosi milione koje nemaju sto se kosi sa zdravim razumom,Putin jeste u teskoj situaciji ali EU puca samo corke.

racerx

pre 9 godina

"Rusija je, navodi AFP, veliki izvoznik oružja, ali i uvoznik vojne opreme i tehnologije" apsolutno netacan II deo, od 500 miliona dolara godisnje koliko je prosle godine Rusija uvezla, 90% tog novca je otislo na 2 broda klase Mistral (narudzbinu, koja se narucuje jednom u 50 godina). Inace to je oko 1-2% ruskog godisnjeg vojnog budzeta. Ako prenosite AFP, barem proverite vest.

Ljudi, morate da shvatite jednu stvar, blizi se septembar, a u Severnoj Evropi nema miholjskog leta, tamo ce vec tada da bude 15C u proseku, sta mislite da se nece da dodje do popustanja sankcija Evrope?

Suvereni demokrata

pre 9 godina

Putin nema sta da kupuje od zapada al eto da bi imali neku saradnju poceo je uzimat neku vojnu opremu,sad ce to obustavit,zaapd ce se morat privikavat na dve velike sile samostalne Rusiju i Kinu u svetskoj areni a u krizi nece daleko stici,Rusija kupuje meso iz Brazila ne vise iz Amerike

levac

pre 9 godina

Ovako se odojce Slobodan ponasao u Srbiji 90-tih. Sad se vidi ko ga je kljukao ovakvim glupim izjavama a sve na stetu obicnih ljudi.Eto kakvo nam je dobro rusija mislila takvim savetima a isto to sad priredjuju svome narodu I gle cuda I Sloba je vlast cuvao ratom. Bednici.

rema

pre 9 godina

Prema podacima Svetske banke ekonomija Rusije je tu negde u rangu jedne Italije pa vi vidite, oko 2,7 triliona, a Italija stoji bolje i BDP po glavi stanovnika. Rusiju neću da upoređujem sa Amerikom,Kanadom,Australijom,Nemačkom,V.Britanijom,Holandijom,Austrijom...daleko su oni od njih. Ruski izvoz, to jest 2/3 njega - gas - nafta i metali, i ekstrmno su zavisni od izvoza kao ni jedna zemlja na svetu. Ruska ekonomija je daleko od giganta. Niko kući nema televizor iz Rusije, automobil, šporet,android, kompijuter...robu široke potrošnje nemaju, iako imaju to je za lokalnu upotrebu i na niskom nivou, ne na globalnom.
Putinu je bolje da digne ruke od Ukrajine na vreme, i da im vrati Krim inače će naškoditi svojim građanima...nazadovanje u najavi.

Pametnjakovic

pre 9 godina

Ja kad cujem i Obamu i Putina i Klicka meni je muka, a tek kad vidim kako Izraelski vojnici ubijaju palestinsku djecu i zene koriste sve bez obzira sta pise u Zenevskoj konvenciji, U.N su jedna dekorativna organizacija, gdje Amerika i Rusija i Izrael zveckaju oruzijom. A Evropa je mala koja isto pomaze malo Amerima da se zezaju sa Rusima, a Srbija je sad trenutno u teskom polozaju, E.U koja nije drzava ce nas sigurno ucjenjivati, ako zelite kod nas onda morate reci da politika Ruske Federacije je losa, a svima na svjetu je zabranjeno da kritikuju nacin Izraelske odbrane, jel tenkovi i puske jednako ubijaju na cjeloj planet, samo neko smije da svoj suverenitet brani silom, jedino to nije dozvoljeno Srbiji i to je nasa teska sudbina na planet. Oruzije jednako ubija. Oruzije ubija ljude u svim drzavama na planeti. Samo nam bog moze svima suditi.

Old Shatterhand

pre 9 godina

@ Da li Ameri i EU najavljuju sankcije Izraelu zbog granatiranja civila u Gazi? (frrr, 28. jul 2014 15:46)
Za tri naroda Srbi, Rusi i Palestinci znamo i važe sledeće: 1. Goloruki i 2. Slobodarski , 3. Svetska zavera.

kisa

pre 9 godina

Moze sve da proizvodi ali pitanje koliko je to isplativo, medjunarodna trgovina je najbolji model jer su sve strane na dobitku. Banalan primer u Srbiji bi mogli proizvoditi banane u plastenicima sa grejanjem, ali mnogo je isplativije da ih uvezemo iz Ekvadora, a za uzvrat njima damo maline tu su sve strane na dobitku
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Ekonomista, 28. jul 2014 15:46)

Varas se Ekonomista. U bajkama svet mozda tako i funkcionise. U realnosti slika je drugacija. Npr. Amerika kao potpisnik konvencije proizvodjaca kafe striktno motri druge drzave da ne bi subvencionisale kafu, jer carter tako kaze. Sama Amerika blatantno decenijama subvencionise svoje proizvodjace kafe mimo int. zakona. Cime? Stampanim novcem. primer broj 2: radni sat imigranta je cesto 30-50% nizi od radnog sata domoroca. Ko placa razliku? Prenosi se na sve kao lazni visoki standard koji se finansira odakle? Stampanim parama. Itd , itd, . Konkurentnost je tamo gde treba da bude i kakva da bude i za nju placa drzava zaduzujuci se, a birokratija uziva u tome. Zato su mnoge zemlje zapada urnebesno zaduzene, jer ne-realnost placaju stampanjem novca a ne likvidnost manipulisu. Poslednja luft balon recesija je upravo dokaz toga.

Dragan

pre 9 godina

Francuzi su nadmasili sebe.Obrazlozenje je toliko ljigavo da vredja.
Naravno nisam za sankcije Rusiji ali gospoda promoteri "demokratije i vladavine prava" su prave francuske sobarice.

Podsetilac

pre 9 godina

I nama su tako govorili 1992. kada su nam uvedene sankcije da nam one nista ne mogu. Onda su nam i demokratske vlasti govorile da nam Svetska kriza tzv SEKA ne moze nista, a mi sve bedniji i jadniji od 1992. godine, i trebace nam decenije da dostignemo BDP i standard koji smo imali 1989. koja se vodi kao nasa najbolja privredna godina.

Nikos

pre 9 godina

@zoran nisi u pravu. Nije stvar u proizvodnji. Stvar je u dizajnu, prodaji na svetskom nivou i marketingu. Mislis li da NIKE svoje patike pravi u Americi? Ne. NIKE zaradjuje ogromne pare od sportske opreme koju PRODAJE globalno. Jedina ruska firma koja to radi je Gazprom. I to je drzavna firma. Svi u drzavi posredno ili neposredno rade za Gazprom. 99% posla ruskih ambasadora sastoji se u tome da Gaspromu stvore ulaz na trziste zemlje u kojoj su ambasadori. Rusija je velika benzinska stanica i nista vise. Firme koje vrede su drzavne ili pod kontrolom drzave preko Putinovih milijardera. 110 milijardera u Rusiji drzi 35% bogatstva Rusije. Amerikanci su naucili kako da provode sankcije a da boli. Oni ciljaju Putinove milijardere. Onog trenutka kada mu zena ne moze u Pariz na shopping tu nastaje drzavni problem. Zasto mislis da Rusi ne ulaze u Istocnu Ukrajinu kao sto su usli u Gruziju? Upravo jer je zapad sada poceo sa sprovodjenjem onoga sto boli. Vi se tripujete na Putina kao da je nepogresiv, isto se onda pricalo za Slobu. Fakat je da vreme nije na strani Rusije i da je Rusija u defanzivi a ne u ofanzivi. Zapad vuce poteze a Rusija samo odgovara na njih. Nema inicijativu. A kapital odmice polako. Pobuna protiv Putina doci ce ne od naroda nego od njegovih milijardera koji ce organizovati narod. Oni ne vole da im milijarde stoje zamrznute zbog nekog Donjecka. Ako mislis da ce Rusi u istocnoj Ukrajini uspeti da se pripoje Rusiji, razmisli opet. Koliko je njihova borba uzaludna?

Aleksandar

pre 9 godina

p.s. za samo 14 godina vladanja uspeo je najvece zlo da dovede do bankrota.
(ray, 28. jul 2014 16:14)

Putin možda je ovakav ili onakav, al' budimo realni - Rusiju nije doveo do bankrota, naprotiv - Rusija mnogo bolje stoji ekonomski nego u vremenu pre nego što je došao na vlast. Dakako, ima tu dosta da se zahvali naglom poskupljenju energenata na svetskom tržištu, ali ako i nije doprineo, svakako nije odmagao ruskom ekonomskom razvoju.

Stoga - vaša izjava, bar u sadašnjem vremenu, ne stoji. E sad, da li će umeti da igra pametno u budućnosti ili ne - ne znamo - možda jednog dana i dovede Rusiju do bankrota ali trebaće više od 14 godina za to.

bez imena

pre 9 godina

rusija se vise ne naoruzava u konvencionalnom znacenju te reci. rusija ima stratesko naoruzanje i politiku odvracanja, stoga nece ni biti uistinu ugrozena. veci deo vojnog budzeta rusija trosi na istrazivanja novih vrsta nekonvencionalnog naoruzanja. do skora JDW imao donekle pristup planovima rusije i nekom beznacajnim konceptima, pa je vec i to bilo dovoljno da prepozna veliku prednost ruskog vojnog programa. mozda to i jeste jedan od razloga americkih provokacija i push false-flag kampanja kojima smo svedoci od puskaranja u kijevu naovamo..

amalitičar

pre 9 godina

Koliko mi je poznato niko u EU i inače ne kupuje rusko oružje tako da ne znam koji je smisao ovih sankcija - ovo je bukvalno mahanje praznom puškom. Da neće možda da zabrane kinezima i Indiji da kupuju? Sa druge starne Rusiji zaista nije potreban uvoz oružja...

Saedi Folluf

pre 9 godina

Putin bi trebao da obiđe groblje olupina ruske severnomorske flote da se malo otrezni od kumunističke votke kojom se truje. Doza realnosti mu opako treba. Tek koliko da vidi šta ruska vojna industrija "može" da postigne. Uh, zamalo da zaboravim kako je doveo Ameriku do bankrota. A onda se probudio u mokrim gaćama.

Urbini

pre 9 godina

Putin je nemocan, on nema nacina dugorocno upropastiti zapad a da prije toga totalno ne upropasti Rusiju. Mislim da se Putin zaigrao i da nije ocekivao ovakvu reakciju svjetske javnosti. Ovaj smijesan "odgovor" zapadu to potvrduje. Umjesto da je iskoristio ruku zapada da budu saveznici i da osigura dobrobit Rusije on ju je uvukao u sukob iz kojeg ce i on i njegov narod opet biti gubitnici i to sve zbog cega?

PREDRAG

pre 9 godina

Dok se Putin paradira i prica gluposti , Rusi u Noborusiji ginu i stradaju. E moja Rusijo. Sad mi je mnogo jasnije da Rusijom vladju tajkuni i da je sve u funkciji njihovog bogacenja. Kioga briga za narod.

Drazen

pre 9 godina

naoruzavanje... trka u naoruzavanju...
zanima me sta bi se desilo ako bi jedna zemlja, na primer rusija, bacila prokleto oruzje. hocemo li ikada doci do te tacke? ove vele sile se vecito spremaju za neki veliki rat, time ga valjda i izazivaju zar ne? tako je onda i neizbezan. zaokupili su misli nekim teritorijalnim integritetima malih zemalja, njihovim istorijama i ekonomskom prosperitetu i dozvoljavaju da to eskalira u pokolj. mozda mi nesto promaklo, ali nije ni bitno na kraju krajeva, jer neku visu civilizacijsku svest necemo dostici u skorije vreme.

Madagaskar

pre 9 godina

Prema podacima Svetske banke ekonomija Rusije je tu negde u rangu jedne Italije pa vi vidite, oko 2,7 triliona, a Italija stoji bolje i BDP po glavi stanovnika. Rusiju neću da upoređujem sa Amerikom, Kanadom, Australijom, Nemačkom, V.Britanijom, Holandijom, Austrijom...daleko su oni od njih. Ruski izvoz, to jest 2/3 njega - gas - nafta i metali, i ekstrmno su zavisni od izvoza kao ni jedna zemlja na svetu. Ruska ekonomija je daleko od giganta. Niko kući nema televizor iz Rusije, automobil, šporet,android, kompijuter...robu široke potrošnje nemaju, iako imaju to je za lokalnu upotrebu i na niskom nivou, ne na globalnom.
Putinu je bolje da digne ruke od Ukrajine na vreme, i da im vrati Krim inače će naškoditi svojim građanima...nazadovanje u najavi.
A ko u Evropi ima neki tehnicki proizvod iz Evrope i Amerike hahahahaha
Novo trziste AZIJA CE POJESTI CEO SVET, Evropa je samo toplo predjelo...

Tanasko Rajic

pre 9 godina

@dovla
Bas su interesantni proizvodi koje su samostalno napravili kinezi i rusi bez tehnologije "zapada".Kineski radnik je samo jeftina radna snaga u rukama kapitalista.

jovan

pre 9 godina

A ovo mu je odgovor stidnim jadnim korumpiranim i kontrolisanim sudovima u Hagu. Lopovima ce se oduzeti pare. Tuzilac i covek Yukosa koji je tuzio Rusiju je u odsustvu osudjen za kriminal otmice i lopovluk na dozivotnu robiju. Zamislite zivi kao slobodan covek u Izraelu. Meka za robijase http://rt.com/business/176200-moscow-hague-yukos-ruling/

dragan

pre 9 godina

Ови што виде само кинеску робу, да кажем СФРЈ је некад радила ТВ по страним лиценцом код нас и лупе свој амблем. Тако и кинеска шрафцигер индустрија. Ви који не видите америчку налепницу, вероватно видите кинеску са кинеским словима. Кад Запад повуче своје лиценце ето Кинеза на бициклу ил тротинету.

Господари света против БРИКСа

pre 9 godina

Не нападају они Путина због Украјине, него због БРИКСа и Развојне банке која ће им отети профит, јер ће ММФ и Светска банка изгубити овце за шишање. И то је оно што је јако опасно и заиста се налазимо на ивици директног сукоба у којем ће страдати првенствено глупа Европа. Не дај нам Боже рата, јер би ретко ко преживео.

realno

pre 9 godina

@ Rusija zatvori dotok plina ka zapadnoj Evropi na 48 sati, kaže diplomatski da se radi neko održavanje... Polovina nemačkih fabrika se zaustavlja zbog toga, i Nemačka javnost istog trenutka organizuje demonstracije i kaže svojoj potkupljenoj Vladi i medijima: "Dosta više vodjenja američke politike, gledajmo svoja posla!" I rešen problem. To bi bio pravi odgovor Rusije. A da ne bude zabune, ne volim nimalo ni jedne, ni druge ni treće... Samo da rata ne bude...
(Miki, 28. jul 2014 18:25)

to bi tako moglo su nemci srbi ali nisu i toga nikada neće biti

napoleon

pre 9 godina

Ma sve znate, niko se ne pita cije su komponente u lap topovima, televizorima i smart telefonima. Verovatno mislite da kad kupite Samsung nista americko niste kupili, JESTE na vasu zalost.
(fidel, 28. jul 2014 23:41)
# Link komentara
Jel ti stvarno mislis da bi Amerikanci zbog ovoga mogli nesto trgovacki da oslabe? Druze, da im sutra Rusi recimo naruce 20 Boinga, slavili bi do zore, i bez prikrivanja do lbjavili. Upamti da njihova sibica nece trgovacki patiti, a ne elektronske komponente koje u velikoj meri proizvode! Njima ue cilj slabljenje i EU i Rusije, i to zele godinama napraviti zastoj. Stratesko partnerstvo Rusija- Nemacka bi unistilo Anericki san, to je jasno i tenzije se vecito moraju stvarati...

EU citizen^2

pre 9 godina

@Buda Baba,
1) Nije ako vec kada Rusi naprave gasovod za Kinu. To je vec dogovoreno.
2) Taj gasovod ima kapacitet oko 50% Juznog toka tako da Zapad nece ni stucnuti na taj dogadjaj.
Prizeljkivanja ce da ti se izjalove.

Equilibrium

pre 9 godina

"A ko to danas ima televizor ili kompjuter iz USA, Nemacke, UK?!? Sve se to proizvodi u Kini, Koreji, Tajvanu. A sto se automobila tice vecina Rusa vozi auto "made in Russia". Renault, KIA, Nissan , GM, VW, Hyundai, BMW, svi oni imaju fabrike u Rusiji.
(dovla, 28. jul 2014 18:50)" - Pa nego odakle nam sva tehnologija? To što se sklapa nešto u nekoj zemlji ne znači ama baš ništa. Šta je iPhone kineski proizvod, ili Audi mađarski.

bonaparta3

pre 9 godina

Ponukao mejedan komentar " Kada ameri povuku svoje licence...". Imao sam lično priliku da prisustvujem kada smo odneli patiku svetske firme i tražili da urade Kinezi. Usput je slučajno ogrebana rajfešlusom /kakva rogobatna reč/ i tražili smo da nam naprave istu takvu. Za dva sata smo dobili sti model čak indetično ogreban... Rekli su tražili ste istu takvu. Danas se tehnologija krade kao dobar dan! Šta to beše licenca??? Drugo rusi imaju koliko ponešto znam preko 1000 gradova koji ižaju samo br.ne ni ime gde se prave razno razna čudesa. Na kraju dajte mi jednog američkog naučnika koji je otkrio nešto revolucionarno. Rusi došli do para, platiće naučnike kao na zapadu, a onda??? Na kraju pogledajte novo čudo tehnike američku letelicu pod oznakom 35 kompletno prizemljena, jer je sklepana da se uzmu pare. Koriste ruske raketne motore.....
Nego da se slonovi ne potkače onda ćemo mi boranija da szradamo to je meni muka.

gradjanin

pre 9 godina

Blago tebi srpski narode sa ovoliko nebulozatora. Neiscrpni resurs gluposti.
Na svaku propagandnu vest o velikom Putinu kod nas euforija nebuloza.

fidel

pre 9 godina

Ma sve znate, niko se ne pita cije su komponente u lap topovima, televizorima i smart telefonima. Verovatno mislite da kad kupite Samsung nista americko niste kupili, JESTE na vasu zalost.

AUUUU

pre 9 godina

Bilo je pitanje gasa a ne naoruzanja. Naravno da proizvodima necete naci made in USA, Oni daju know how, a drugi rade. Boing je npr Made in Usa. Na patikama , majicama, fejk tasnama, mikserima nema. Zato SVAKI smart phon ima Americku platformu Android. kupujete Americko i da ne znate. Ustvari Amerika je zemlja sa duplo vecim nacionalnim dohotkom od Kine, svi podaci postoje. U isto vreme zemlja bez proizvoda. Ljudi smesni ste. Na svaki post pisete , kao i ja sad o Americi. A sada ce price o dugovima , pogledajte u kakvim dugovima je Kina npr.

Lazaro

pre 9 godina

@dragan

Da ti je nekada palo na pamet da pogledaš samo imena i prezimena tih inženjera, naučnika i zapitaš se gde bi radili da nije amerike. Zato se nemoj zavaravati, ameri su ih samo okupili na jednom mestu, da rade za nji i da ih plaćaju otetim svetskim novcem.

obavesten

pre 9 godina

A ako Kina prestane da proizvodi IPhone šta ćeš onda imati?
(Le Phantomas, 29. jul 2014 00:09)

Kina ne moze da prestane da pravi Ajfonove i slicne stvari.Strane kompanije ih prave u Kini jer je to najisplativije,a kinezima odgovara jer tako uposljavaju privredu.Oni su jednostavno vezani i zavise jedni od drugih.
Evropa zavisi od ruskog gasa.Rusija zahvaljujuci gasu ima politicki uticaj i to veoma jak.Rusija moze da preusmeri gas prema Kini,ali onda ostaje bez politickog uticaja na Evropu.Kod jugoslavije i SSSR-a je postojala doktrina da budemo sto vise nezavisni i da zaokruzimo proizvodnju u svojoj zemlji.To jos moze samo Rusija i Kina.
Rusi su u stanju da proizvedu bilo sta,ako je to potrebno,posto poseduju tehnologiju.Ne postoji oblast u kojoj oni nemaju neko veliko otkrice.

fidel

pre 9 godina

Evropa prihvata stetu, imaju neugodno iskustvo sa Rusima. Sve zemlje vole ozbiljnost i zemlje na koje se mogu osloniti i znaju sta ce sutra biti. Ocigledno se sa Rusijom ne zna. Cim su malo ojacali napravise dzumbus. O avionu se cuti, ali Kremlj se vec pravda. Mislim da je ovim sa putnickim avionom i Putin zapanjen, samo drzi kameno lice.

Bole

pre 9 godina

Vidim gomilu pristrasnih komentara, fakt je da je rusija 2 vojna i verovatno 5,6 ekonomska sila sveta sa ogromnim energetskim resursima, takodje je fakt da ne moze funkcionisati dugorocno bez saradnje sa zapadom, sto se tice Kine i SAD radi se o medjusobno povezanim ekonomijama tako da o nekom ozbiljnijem sukobu nema govora, posebno u tu pricu nece ici Nemacka i Francuska

rema

pre 9 godina

Prema podacima Svetske banke ekonomija Rusije je tu negde u rangu jedne Italije pa vi vidite, oko 2,7 triliona, a Italija stoji bolje i BDP po glavi stanovnika. Rusiju neću da upoređujem sa Amerikom,Kanadom,Australijom,Nemačkom,V.Britanijom,Holandijom,Austrijom...daleko su oni od njih. Ruski izvoz, to jest 2/3 njega - gas - nafta i metali, i ekstrmno su zavisni od izvoza kao ni jedna zemlja na svetu. Ruska ekonomija je daleko od giganta. Niko kući nema televizor iz Rusije, automobil, šporet,android, kompijuter...robu široke potrošnje nemaju, iako imaju to je za lokalnu upotrebu i na niskom nivou, ne na globalnom.
Putinu je bolje da digne ruke od Ukrajine na vreme, i da im vrati Krim inače će naškoditi svojim građanima...nazadovanje u najavi.

levac

pre 9 godina

Ovako se odojce Slobodan ponasao u Srbiji 90-tih. Sad se vidi ko ga je kljukao ovakvim glupim izjavama a sve na stetu obicnih ljudi.Eto kakvo nam je dobro rusija mislila takvim savetima a isto to sad priredjuju svome narodu I gle cuda I Sloba je vlast cuvao ratom. Bednici.

Urbini

pre 9 godina

Putin je nemocan, on nema nacina dugorocno upropastiti zapad a da prije toga totalno ne upropasti Rusiju. Mislim da se Putin zaigrao i da nije ocekivao ovakvu reakciju svjetske javnosti. Ovaj smijesan "odgovor" zapadu to potvrduje. Umjesto da je iskoristio ruku zapada da budu saveznici i da osigura dobrobit Rusije on ju je uvukao u sukob iz kojeg ce i on i njegov narod opet biti gubitnici i to sve zbog cega?

Saedi Folluf

pre 9 godina

Putin bi trebao da obiđe groblje olupina ruske severnomorske flote da se malo otrezni od kumunističke votke kojom se truje. Doza realnosti mu opako treba. Tek koliko da vidi šta ruska vojna industrija "može" da postigne. Uh, zamalo da zaboravim kako je doveo Ameriku do bankrota. A onda se probudio u mokrim gaćama.

dragan

pre 9 godina

Ови што виде само кинеску робу, да кажем СФРЈ је некад радила ТВ по страним лиценцом код нас и лупе свој амблем. Тако и кинеска шрафцигер индустрија. Ви који не видите америчку налепницу, вероватно видите кинеску са кинеским словима. Кад Запад повуче своје лиценце ето Кинеза на бициклу ил тротинету.

Madagaskar

pre 9 godina

Prema podacima Svetske banke ekonomija Rusije je tu negde u rangu jedne Italije pa vi vidite, oko 2,7 triliona, a Italija stoji bolje i BDP po glavi stanovnika. Rusiju neću da upoređujem sa Amerikom, Kanadom, Australijom, Nemačkom, V.Britanijom, Holandijom, Austrijom...daleko su oni od njih. Ruski izvoz, to jest 2/3 njega - gas - nafta i metali, i ekstrmno su zavisni od izvoza kao ni jedna zemlja na svetu. Ruska ekonomija je daleko od giganta. Niko kući nema televizor iz Rusije, automobil, šporet,android, kompijuter...robu široke potrošnje nemaju, iako imaju to je za lokalnu upotrebu i na niskom nivou, ne na globalnom.
Putinu je bolje da digne ruke od Ukrajine na vreme, i da im vrati Krim inače će naškoditi svojim građanima...nazadovanje u najavi.
A ko u Evropi ima neki tehnicki proizvod iz Evrope i Amerike hahahahaha
Novo trziste AZIJA CE POJESTI CEO SVET, Evropa je samo toplo predjelo...

Nikos

pre 9 godina

@zoran nisi u pravu. Nije stvar u proizvodnji. Stvar je u dizajnu, prodaji na svetskom nivou i marketingu. Mislis li da NIKE svoje patike pravi u Americi? Ne. NIKE zaradjuje ogromne pare od sportske opreme koju PRODAJE globalno. Jedina ruska firma koja to radi je Gazprom. I to je drzavna firma. Svi u drzavi posredno ili neposredno rade za Gazprom. 99% posla ruskih ambasadora sastoji se u tome da Gaspromu stvore ulaz na trziste zemlje u kojoj su ambasadori. Rusija je velika benzinska stanica i nista vise. Firme koje vrede su drzavne ili pod kontrolom drzave preko Putinovih milijardera. 110 milijardera u Rusiji drzi 35% bogatstva Rusije. Amerikanci su naucili kako da provode sankcije a da boli. Oni ciljaju Putinove milijardere. Onog trenutka kada mu zena ne moze u Pariz na shopping tu nastaje drzavni problem. Zasto mislis da Rusi ne ulaze u Istocnu Ukrajinu kao sto su usli u Gruziju? Upravo jer je zapad sada poceo sa sprovodjenjem onoga sto boli. Vi se tripujete na Putina kao da je nepogresiv, isto se onda pricalo za Slobu. Fakat je da vreme nije na strani Rusije i da je Rusija u defanzivi a ne u ofanzivi. Zapad vuce poteze a Rusija samo odgovara na njih. Nema inicijativu. A kapital odmice polako. Pobuna protiv Putina doci ce ne od naroda nego od njegovih milijardera koji ce organizovati narod. Oni ne vole da im milijarde stoje zamrznute zbog nekog Donjecka. Ako mislis da ce Rusi u istocnoj Ukrajini uspeti da se pripoje Rusiji, razmisli opet. Koliko je njihova borba uzaludna?

EU citizen^2

pre 9 godina

@Buda Baba,
1) Nije ako vec kada Rusi naprave gasovod za Kinu. To je vec dogovoreno.
2) Taj gasovod ima kapacitet oko 50% Juznog toka tako da Zapad nece ni stucnuti na taj dogadjaj.
Prizeljkivanja ce da ti se izjalove.

PREDRAG

pre 9 godina

Dok se Putin paradira i prica gluposti , Rusi u Noborusiji ginu i stradaju. E moja Rusijo. Sad mi je mnogo jasnije da Rusijom vladju tajkuni i da je sve u funkciji njihovog bogacenja. Kioga briga za narod.

Podsetilac

pre 9 godina

I nama su tako govorili 1992. kada su nam uvedene sankcije da nam one nista ne mogu. Onda su nam i demokratske vlasti govorile da nam Svetska kriza tzv SEKA ne moze nista, a mi sve bedniji i jadniji od 1992. godine, i trebace nam decenije da dostignemo BDP i standard koji smo imali 1989. koja se vodi kao nasa najbolja privredna godina.

Equilibrium

pre 9 godina

"A ko to danas ima televizor ili kompjuter iz USA, Nemacke, UK?!? Sve se to proizvodi u Kini, Koreji, Tajvanu. A sto se automobila tice vecina Rusa vozi auto "made in Russia". Renault, KIA, Nissan , GM, VW, Hyundai, BMW, svi oni imaju fabrike u Rusiji.
(dovla, 28. jul 2014 18:50)" - Pa nego odakle nam sva tehnologija? To što se sklapa nešto u nekoj zemlji ne znači ama baš ništa. Šta je iPhone kineski proizvod, ili Audi mađarski.

ray

pre 9 godina

Bez obzira sto nije nista specijalno izjavio, radujem se sto vodja i zastitnik slobodnog covecanstva uredno zivcira kolonijaliste i imperijaliste.

p.s. za samo 14 godina vladanja uspeo je najvece zlo da dovede do bankrota.

fidel

pre 9 godina

Evropa prihvata stetu, imaju neugodno iskustvo sa Rusima. Sve zemlje vole ozbiljnost i zemlje na koje se mogu osloniti i znaju sta ce sutra biti. Ocigledno se sa Rusijom ne zna. Cim su malo ojacali napravise dzumbus. O avionu se cuti, ali Kremlj se vec pravda. Mislim da je ovim sa putnickim avionom i Putin zapanjen, samo drzi kameno lice.

Tanasko Rajic

pre 9 godina

@dovla
Bas su interesantni proizvodi koje su samostalno napravili kinezi i rusi bez tehnologije "zapada".Kineski radnik je samo jeftina radna snaga u rukama kapitalista.

fidel

pre 9 godina

Ma sve znate, niko se ne pita cije su komponente u lap topovima, televizorima i smart telefonima. Verovatno mislite da kad kupite Samsung nista americko niste kupili, JESTE na vasu zalost.

zoran

pre 9 godina

Prema podacima Svetske banke ekonomija Rusije je tu negde u rangu jedne Italije pa vi vidite, oko 2,7 triliona, a Italija stoji bolje i BDP po glavi stanovnika. Rusiju neću da upoređujem sa Amerikom,Kanadom,Australijom,Nemačkom,V.Britanijom,Holandijom,Austrijom...daleko su oni od njih. Ruski izvoz, to jest 2/3 njega - gas - nafta i metali, i ekstrmno su zavisni od izvoza kao ni jedna zemlja na svetu. Ruska ekonomija je daleko od giganta. Niko kući nema televizor iz Rusije, automobil, šporet,android, kompijuter...robu široke potrošnje nemaju, iako imaju to je za lokalnu upotrebu i na niskom nivou, ne na globalnom.
Putinu je bolje da digne ruke od Ukrajine na vreme, i da im vrati Krim inače će naškoditi svojim građanima...nazadovanje u najavi.
(rema, 28. jul 2014 16:03)

Rusi imaju nauku i tehnologiju da razviju najmocnije interkontinentalne rakete, da naprave najbolje podmornice, da prvi se spuste,sondama, na Veneru, Mars, Mesec..prvi naprave svemirsku stanicu (MIR)...i.t.d..no, po tebi ne bi mogli da prave televizore, shporete i slichnu robu...??!!
Zaista svashta chovek ,ovde, moze da prochita....Zashto bi to pravili kada na trzishtu ta roba je gotovo dzabe..?? Mnogo puta je jeftinije da kupish neke stvari koje vec egzistiraju i nisu od nikakve esencijalne uloge, no da sada sam pravish.

Old Shatterhand

pre 9 godina

@ Da li Ameri i EU najavljuju sankcije Izraelu zbog granatiranja civila u Gazi? (frrr, 28. jul 2014 15:46)
Za tri naroda Srbi, Rusi i Palestinci znamo i važe sledeće: 1. Goloruki i 2. Slobodarski , 3. Svetska zavera.

dovla

pre 9 godina

"Niko kući nema televizor iz Rusije, automobil, šporet,android, kompijuter..."

A ko to danas ima televizor ili kompjuter iz USA, Nemacke, UK?!? Sve se to proizvodi u Kini, Koreji, Tajvanu. A sto se automobila tice vecina Rusa vozi auto "made in Russia". Renault, KIA, Nissan , GM, VW, Hyundai, BMW, svi oni imaju fabrike u Rusiji.

AUUUU

pre 9 godina

Bilo je pitanje gasa a ne naoruzanja. Naravno da proizvodima necete naci made in USA, Oni daju know how, a drugi rade. Boing je npr Made in Usa. Na patikama , majicama, fejk tasnama, mikserima nema. Zato SVAKI smart phon ima Americku platformu Android. kupujete Americko i da ne znate. Ustvari Amerika je zemlja sa duplo vecim nacionalnim dohotkom od Kine, svi podaci postoje. U isto vreme zemlja bez proizvoda. Ljudi smesni ste. Na svaki post pisete , kao i ja sad o Americi. A sada ce price o dugovima , pogledajte u kakvim dugovima je Kina npr.

Ekonomista

pre 9 godina

Moze sve da proizvodi ali pitanje koliko je to isplativo, medjunarodna trgovina je najbolji model jer su sve strane na dobitku. Banalan primer u Srbiji bi mogli proizvoditi banane u plastenicima sa grejanjem, ali mnogo je isplativije da ih uvezemo iz Ekvadora, a za uzvrat njima damo maline tu su sve strane na dobitku

Mladen Mladenovic

pre 9 godina

A ko to danas ima televizor ili kompjuter iz USA, Nemacke, UK?!? Sve se to proizvodi u Kini, Koreji, Tajvanu. A sto se automobila tice vecina Rusa vozi auto "made in Russia". Renault, KIA, Nissan , GM, VW, Hyundai, BMW, svi oni imaju fabrike u Rusiji.
(dovla, 28. jul 2014 18:50)
--------
Potpuno ste u pravu. Stalno navodim tu cinjenicu. Neka se svako u svom domu, ili na radnom mestu, okrene oko sebe pa neka pobroji americke proizvode. Nece uspeti da nadje MAKAR JEDAN proizvod na kome pise "Made in USA". Da tragika bude veca takvih proizvoda nema ni u Americi. Ziveo sam tamo neko vreme i nisam uspeo da kupim nista sto je proizvedeno u SAD?! Imao sam doduse americki automobil "Oldsmobil" koji je, verovali ili ne, trosio 23 litara na 100 kilometara?! Takva je i americka privreda. Kao parnjaca zalutala u 21 Vek. To je drzava PARAZIT, GLOBALNI ZDERONJA, koja, zahvaljujuci svojoj sili, blefovima, stampanjem neogranicenih kolicina dolara i berzanskim spekulacija u kojima se proizvodi NISTA, zivi na grbaci ostatka sveta.

gradjanin

pre 9 godina

Blago tebi srpski narode sa ovoliko nebulozatora. Neiscrpni resurs gluposti.
Na svaku propagandnu vest o velikom Putinu kod nas euforija nebuloza.

ja

pre 9 godina

pitanje : rusi iz besa bace takticku nuklearku na kijev i zaprete sa jos ako se ukrajinci ne izvine rusima na istoku ukrajine... sta bi amerikanci uradili ? lansirali svd svoje projektile i time osudili milijarde ljudi na propas ili podvili rep ? rusi u vojnoj doktrini imaju predvidjenu upotrebu nuk. naoruzanja bez ogranicenja u slucaju da se strateski interesi drzave ugrozeni (a jesu, dolazenjem natoa pred vrata rusije)

naravno, hipoteticki i ne daj Boze!

Dragan

pre 9 godina

Francuzi su nadmasili sebe.Obrazlozenje je toliko ljigavo da vredja.
Naravno nisam za sankcije Rusiji ali gospoda promoteri "demokratije i vladavine prava" su prave francuske sobarice.

Realnost

pre 9 godina

Prava pretnja Rusiji dolazi upravo od Indije i Kine,Amerika nema kako da ugrozi Rusiju ni vojno(osim nuklearno) ni ekonomski jer je predaleko dok EU sankcije ce takodje biti slabo delotvorne,Rusija industrijski jako slabo zavisi od zapada zato se Putin ni ne obazire na to sto zapad govori.Dok Kina ima najvece teritorijalne pretenzije,granici se sa Rusijom koja na istoku slabo naseljena odnosno za populaciju od milijardu i po ljudi je potrebno mnogo resursa.Evropa ima neki privid moci dok je realnost drugacija,oni grcaju u dugovima,evropsko drustvo se raspada u svakom smislu o USA da ni ne govorim,sve ostalo je propaganda.Ove sankcije i protu sankcije su sala za ne informisane da se loze.Ukrajina je postala ruina od drzave i ova ofanziva trosi milione koje nemaju sto se kosi sa zdravim razumom,Putin jeste u teskoj situaciji ali EU puca samo corke.

Miki

pre 9 godina

Rusija zatvori dotok plina ka zapadnoj Evropi na 48 sati, kaže diplomatski da se radi neko održavanje... Polovina nemačkih fabrika se zaustavlja zbog toga, i Nemačka javnost istog trenutka organizuje demonstracije i kaže svojoj potkupljenoj Vladi i medijima: "Dosta više vodjenja američke politike, gledajmo svoja posla!" I rešen problem. To bi bio pravi odgovor Rusije. A da ne bude zabune, ne volim nimalo ni jedne, ni druge ni treće... Samo da rata ne bude...

Lik

pre 9 godina

@Urbini
"Putin je nemocan, on nema nacina dugorocno upropastiti zapad a da prije toga totalno ne upropasti Rusiju..."

Prilično si u zabludi, Putinov cilj i nije da upropasti zapad već pre svega da odbrani Rusiju i osigura joj strateški položaj. Pre će biti da je cilj Zapada da upropasti Rusiju, ali i tu treba biti jasan: to je cilj Amerike, a ne Evropskih zemalja koje su primorane da slede Ameriku u nečemu što će ih vrlo skupo koštati na duži rok.
Trpeće i Rusija naravno, ali to je toliko velika zemlja da će izdržati sve što je zadesi tako da je krajnji skor osiromašenje Evropskih zemalja, pa i Rusije, a korist će izvući Amerika na uštrb ovih prvih.
Međutim, ta korist će biti kratkoročna, možda narednih 10-15 god., dugoročno gledano posle toga Amerika će biti u drugom planu jer će EvroAzijsko tržište jednostavno poklopiti Zapad, centar moći definitivno se izmešta na liniju Moskva-Peking i već za 20 god. imaćemo sasvim drugu sliku sveta nego što je danas.

Drazen

pre 9 godina

naoruzavanje... trka u naoruzavanju...
zanima me sta bi se desilo ako bi jedna zemlja, na primer rusija, bacila prokleto oruzje. hocemo li ikada doci do te tacke? ove vele sile se vecito spremaju za neki veliki rat, time ga valjda i izazivaju zar ne? tako je onda i neizbezan. zaokupili su misli nekim teritorijalnim integritetima malih zemalja, njihovim istorijama i ekonomskom prosperitetu i dozvoljavaju da to eskalira u pokolj. mozda mi nesto promaklo, ali nije ni bitno na kraju krajeva, jer neku visu civilizacijsku svest necemo dostici u skorije vreme.

get real

pre 9 godina

@rema
Bio bih veoma oprezan kod poređenja Itaije i Rusije. Rusija je danas jedina zemlja na svetu koja ima potencijala da bukvalno sprži Ameriku za 5 minuta. Naravno, važi i obrnuto. Osim toga to je zemlja koja ima ogromne energetske izvore, potentnu industriju oružja, veliku teritoriju i prisutnost u svemiru. Što se ovoga poslednjeg tiče u nekim segmentima Rusija poseduje vrlo naprednu tehnologiju od koje koristi ima i čitavo čovečanstvo, na primer ISS. E sada sve to porediti sa Italijom, koju ja neizmerno volim, je ipak malo smešno. Još je smešnije poređenje Putina sa Slobom jer su u pitanju ipak sasvim različite veličine.

kisa

pre 9 godina

amerika jednostavno nema drugi izlaz nego da torturom natera sve ostale na njena pravila igre jer je lopta negde drugde a i igraliste. Amerika se ponasa kao Otomanska imperija na raspadu: korumpira najvise a nema odakle, ratuje na sve svoje strane kao ranjeni oktopus pruza pipke ali su tanki i uskoro ranjivi , dok sredina postaje sve suplja i suplja. I kao i u Otomanskoj imperiji, povlasceni sloj zivi daleko iznad zaradjenih mogucnosti.

Buda Baba

pre 9 godina

Od rata nema nista,jer nuklearni rat vodi opstem unistenju.

Rusi ako naprave gasovod sa Kinom,ameri(i pojedini u EU) su popusili za sva vremena.Ovo je borba za energetske resurse Rusije.
Ako misle(SAD) da ce sa Rusima tek tako zavrsiti pricu,grdno se varaju.
Rusija nije ni bivsa Jugoslavija,ni Avganistan,Libija,Irak nit Egipat.
Tamo nece proci sankcije,ubaceni CIA agenti,koji bi instruisali domace politicare i narod,nece proci medijsko hipnotiziranje,nit finansiranje!

Rusiju moze slomiti samo njihova eventualna pasivnost,inferiornost i sporost u donosenju krucijalnih odluka,u sta cisto sumnjam.

Igor

pre 9 godina

@rema

Rusija izvozi sirovine od kojih zapad pravi nesto konkretno, robu. Ako se udari po izvozniku sirovina onda ce zapad zapravo platiti vecu cenu.

Rusi ce izgubiti 1 milijadu od sirovina a zapad 10 (sirovine + dodata vrednost nastala prodajom gotovog proizvoda).

Ja

pre 9 godina

Prema podacima Svetske banke ekonomija Rusije je tu negde u rangu jedne Italije pa vi vidite, oko 2,7 triliona, a Italija stoji bolje i BDP po glavi stanovnika. Rusiju neću da upoređujem sa Amerikom,Kanadom,Australijom,Nemačkom,V.Britanijom,Holandijom,Austrijom...daleko su oni od njih... Niko kući nema televizor iz Rusije, automobil, šporet,android, kompijuter...robu široke potrošnje nemaju,
Android Robot by Google, CC BY 3.0) (rema, 28. jul 2014 16:03)

Odgovor:

Pre nego što nešto kažeš, prvo se informiši. Ovo je link na kome ćeš videti rang listu vodećih ekonomija sveta po tzv. "paritetu kupovne moći" što je trenutno jedini univerzalni parametar za merenje snage ekonomija. Ne mogu sada da trošim vreme da ti objašnjavam o čemu se radi, ali je to onaj parametar po kojem se meri ekonomska snaga jedne zemlje u svetu. BDP po glavi stanovnika i slično je kategorija koja je krajnje relativna. A sve te proizvode o kojima pričaš proizvodi 80-90% Kina kao STRATEŠKI PARTNER Rusije. I to je najveći problem za zapad. Sem lekova i automobila u određenoj meri, ne proizvode ništa više od onoga što je neophodno za opstanak... A kada Kinezi reše da zajedno sa Rusima konvertuju svoje devizne i druge rezerve, ali i trgovinu naftom i gasom iz dolara u drugu valutu (samo Kina ima 3.5 triliona dolara) zamisli koji će to biti udar na SAD. Zato se sve ovo i dešava.
Evo i linka: http://www.diplomatija.com/5276/news/svetska-banka-rusija-pretekla-nema%C4%8Dku-i-postala-peta-ekonomija-sveta/

Slobodna Srbija

pre 9 godina

Putin je preuzeo Rusiju sa 250mld BDP, 3x nize nego jedne Holandije. Sad je skoro 4x veca nego holandska. Sta imaju Putin bashers da kazu na to?

bonaparta3

pre 9 godina

Ponukao mejedan komentar " Kada ameri povuku svoje licence...". Imao sam lično priliku da prisustvujem kada smo odneli patiku svetske firme i tražili da urade Kinezi. Usput je slučajno ogrebana rajfešlusom /kakva rogobatna reč/ i tražili smo da nam naprave istu takvu. Za dva sata smo dobili sti model čak indetično ogreban... Rekli su tražili ste istu takvu. Danas se tehnologija krade kao dobar dan! Šta to beše licenca??? Drugo rusi imaju koliko ponešto znam preko 1000 gradova koji ižaju samo br.ne ni ime gde se prave razno razna čudesa. Na kraju dajte mi jednog američkog naučnika koji je otkrio nešto revolucionarno. Rusi došli do para, platiće naučnike kao na zapadu, a onda??? Na kraju pogledajte novo čudo tehnike američku letelicu pod oznakom 35 kompletno prizemljena, jer je sklepana da se uzmu pare. Koriste ruske raketne motore.....
Nego da se slonovi ne potkače onda ćemo mi boranija da szradamo to je meni muka.

Pametnjakovic

pre 9 godina

Ja kad cujem i Obamu i Putina i Klicka meni je muka, a tek kad vidim kako Izraelski vojnici ubijaju palestinsku djecu i zene koriste sve bez obzira sta pise u Zenevskoj konvenciji, U.N su jedna dekorativna organizacija, gdje Amerika i Rusija i Izrael zveckaju oruzijom. A Evropa je mala koja isto pomaze malo Amerima da se zezaju sa Rusima, a Srbija je sad trenutno u teskom polozaju, E.U koja nije drzava ce nas sigurno ucjenjivati, ako zelite kod nas onda morate reci da politika Ruske Federacije je losa, a svima na svjetu je zabranjeno da kritikuju nacin Izraelske odbrane, jel tenkovi i puske jednako ubijaju na cjeloj planet, samo neko smije da svoj suverenitet brani silom, jedino to nije dozvoljeno Srbiji i to je nasa teska sudbina na planet. Oruzije jednako ubija. Oruzije ubija ljude u svim drzavama na planeti. Samo nam bog moze svima suditi.

Suvereni demokrata

pre 9 godina

Putin nema sta da kupuje od zapada al eto da bi imali neku saradnju poceo je uzimat neku vojnu opremu,sad ce to obustavit,zaapd ce se morat privikavat na dve velike sile samostalne Rusiju i Kinu u svetskoj areni a u krizi nece daleko stici,Rusija kupuje meso iz Brazila ne vise iz Amerike

realno

pre 9 godina

@ Rusija zatvori dotok plina ka zapadnoj Evropi na 48 sati, kaže diplomatski da se radi neko održavanje... Polovina nemačkih fabrika se zaustavlja zbog toga, i Nemačka javnost istog trenutka organizuje demonstracije i kaže svojoj potkupljenoj Vladi i medijima: "Dosta više vodjenja američke politike, gledajmo svoja posla!" I rešen problem. To bi bio pravi odgovor Rusije. A da ne bude zabune, ne volim nimalo ni jedne, ni druge ni treće... Samo da rata ne bude...
(Miki, 28. jul 2014 18:25)

to bi tako moglo su nemci srbi ali nisu i toga nikada neće biti

ognjen

pre 9 godina

jos malo pa stize zima,eu ima i neke zalihe gasa mozda ali mi ga sigurno nemamo a struja nam je u haosu posle poplava...hmmm treba misliti o tome...kako se ogrejati a ne o visokoj politici;-)

Aleksandar

pre 9 godina

p.s. za samo 14 godina vladanja uspeo je najvece zlo da dovede do bankrota.
(ray, 28. jul 2014 16:14)

Putin možda je ovakav ili onakav, al' budimo realni - Rusiju nije doveo do bankrota, naprotiv - Rusija mnogo bolje stoji ekonomski nego u vremenu pre nego što je došao na vlast. Dakako, ima tu dosta da se zahvali naglom poskupljenju energenata na svetskom tržištu, ali ako i nije doprineo, svakako nije odmagao ruskom ekonomskom razvoju.

Stoga - vaša izjava, bar u sadašnjem vremenu, ne stoji. E sad, da li će umeti da igra pametno u budućnosti ili ne - ne znamo - možda jednog dana i dovede Rusiju do bankrota ali trebaće više od 14 godina za to.

bez imena

pre 9 godina

rusija se vise ne naoruzava u konvencionalnom znacenju te reci. rusija ima stratesko naoruzanje i politiku odvracanja, stoga nece ni biti uistinu ugrozena. veci deo vojnog budzeta rusija trosi na istrazivanja novih vrsta nekonvencionalnog naoruzanja. do skora JDW imao donekle pristup planovima rusije i nekom beznacajnim konceptima, pa je vec i to bilo dovoljno da prepozna veliku prednost ruskog vojnog programa. mozda to i jeste jedan od razloga americkih provokacija i push false-flag kampanja kojima smo svedoci od puskaranja u kijevu naovamo..

kisa

pre 9 godina

Moze sve da proizvodi ali pitanje koliko je to isplativo, medjunarodna trgovina je najbolji model jer su sve strane na dobitku. Banalan primer u Srbiji bi mogli proizvoditi banane u plastenicima sa grejanjem, ali mnogo je isplativije da ih uvezemo iz Ekvadora, a za uzvrat njima damo maline tu su sve strane na dobitku
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Ekonomista, 28. jul 2014 15:46)

Varas se Ekonomista. U bajkama svet mozda tako i funkcionise. U realnosti slika je drugacija. Npr. Amerika kao potpisnik konvencije proizvodjaca kafe striktno motri druge drzave da ne bi subvencionisale kafu, jer carter tako kaze. Sama Amerika blatantno decenijama subvencionise svoje proizvodjace kafe mimo int. zakona. Cime? Stampanim novcem. primer broj 2: radni sat imigranta je cesto 30-50% nizi od radnog sata domoroca. Ko placa razliku? Prenosi se na sve kao lazni visoki standard koji se finansira odakle? Stampanim parama. Itd , itd, . Konkurentnost je tamo gde treba da bude i kakva da bude i za nju placa drzava zaduzujuci se, a birokratija uziva u tome. Zato su mnoge zemlje zapada urnebesno zaduzene, jer ne-realnost placaju stampanjem novca a ne likvidnost manipulisu. Poslednja luft balon recesija je upravo dokaz toga.

Ko je ovde naivan

pre 9 godina

Stetu od cele price dozivljavaju,EU i Rusija.Ne treba biti puno pametan pa shvatiti ko iz ove price profitira...Ne shvatam zasto,EU prihvata svoju stetu u korist Amerike???

obavesten

pre 9 godina

A ako Kina prestane da proizvodi IPhone šta ćeš onda imati?
(Le Phantomas, 29. jul 2014 00:09)

Kina ne moze da prestane da pravi Ajfonove i slicne stvari.Strane kompanije ih prave u Kini jer je to najisplativije,a kinezima odgovara jer tako uposljavaju privredu.Oni su jednostavno vezani i zavise jedni od drugih.
Evropa zavisi od ruskog gasa.Rusija zahvaljujuci gasu ima politicki uticaj i to veoma jak.Rusija moze da preusmeri gas prema Kini,ali onda ostaje bez politickog uticaja na Evropu.Kod jugoslavije i SSSR-a je postojala doktrina da budemo sto vise nezavisni i da zaokruzimo proizvodnju u svojoj zemlji.To jos moze samo Rusija i Kina.
Rusi su u stanju da proizvedu bilo sta,ako je to potrebno,posto poseduju tehnologiju.Ne postoji oblast u kojoj oni nemaju neko veliko otkrice.

karamba

pre 9 godina

Putin tj. Rusi,i te kako su svesni da sve ovo sto se desava nema apsolutno nikakve veze sa situacijom u Ukrajini,vec je ista samo izgovor za hegemonisticke aspiracije SAD i njihovih poltrona Engleza,dok se ostali u EU(sem Nemaca) tu mnogo i ne pitaju!

Shvatite ljudi da je 21 vek,vek borbe za energetsku prevlast.Ko ima energente,njegov uticaj ce biti presudan.Rusija je energetski,ubedljivo najbogatija zemlja na svetu,a ovo sto se desava,upravo je pokusaj novog deljenja karata medju svetskim silama.

Ratovi tj. oruzana sila,vise nisu odlucujuci faktor u osvajanju prevlasti.Mnoge zemlje imaju nuklearni arsenal,a sa tim se nije igrati i toga su svi svesni.
Danas je ekonomska moc presudna,a sankcije Rusiji su pokusaj destabilizacije iste,radi ostvarivanja krajnjeg cilja,a to je,osvajanje energetskih resursa Rusije!

Setite se SFRJ,recept je bio posvadjati,osiromasiti,i uzeti sve sto vredi!Cije su kompanije vlasnici svega sto vredi u zemljama bivse SFRJ?

Ne budite vise naivni.

Bilal

pre 9 godina

...Тако и кинеска шрафцигер индустрија. Ви који не видите америчку налепницу, вероватно видите кинеску са кинеским словима. Кад Запад повуче своје лиценце ето Кинеза на бициклу ил тротинету.
(dragan, 28. jul 2014 21:08)

Varaš se Dragane pogotovu kada su zemlje Dalekog Istoka u pitanju. Kada im jednom prodaš tehnologiju ili kada jednom s njima zaključiš neki lon (loan) posao pozdravi se sa svojom licencom. Radio sam u UNIS-ovoj tvornici valjčanih ležaja u Vogošći (Sarajevo) koja je imala SKF-ovu licencu. Dve godine po puštanju fabrike u rad sa najnovijom švedskom tehnologijom, stigla nam je poslovna delegacija iz Japana (njih 50-oro) sve sa ručnim kamerama. Pa iako je bilo zabranjeno bilo kakvo snimanje, sve su snimili. Za nepunih 5 godina njihova fabrika ležaja NSK bila je najveći konkurent SKF-u na svetskom tržištu. Nikada više Kinezi neće spasti na biciklo i trotinet, to ti garantujem.

racerx

pre 9 godina

"Rusija je, navodi AFP, veliki izvoznik oružja, ali i uvoznik vojne opreme i tehnologije" apsolutno netacan II deo, od 500 miliona dolara godisnje koliko je prosle godine Rusija uvezla, 90% tog novca je otislo na 2 broda klase Mistral (narudzbinu, koja se narucuje jednom u 50 godina). Inace to je oko 1-2% ruskog godisnjeg vojnog budzeta. Ako prenosite AFP, barem proverite vest.

Ljudi, morate da shvatite jednu stvar, blizi se septembar, a u Severnoj Evropi nema miholjskog leta, tamo ce vec tada da bude 15C u proseku, sta mislite da se nece da dodje do popustanja sankcija Evrope?

Ljuba

pre 9 godina

Bez ikakve namere da preterujem, ali mi se cini da zaista smo svedoci bitnih promena u svetu, Samo ce vreme da pokaze koliko ce to sve da nas kosta.

Лима

pre 9 godina

Па добро, ми живимо боље после 5. Октобра :-) бар немамо санкције и шенген :-) и нема НАТО бомби :-) нашој срећи нема краја :-) Сваки Рус нам завиди :-)

Android Jelly Bean

pre 9 godina

I Japanu je Amerika uvela sankcije pa su ih ovi morali napasti... Ocu da kazem da ova svadja izmedju Amerike i EU sa Rusijom ne moze izaci na dobro... Ako ko tu strada bice to Evropa prva... Malo ce i Rusija ai je ogromna, a Ameri ce izvuci kao i uvijek svoje dupe. Tako ja vidim stvari ako bi doslo do nekog konflikta... Da ne spominjem Kinu i Indiju koji bi bili na strani Rusije makar u naoruzanju i finansijama... Lose, lose skroz :-/

jovan

pre 9 godina

A ovo mu je odgovor stidnim jadnim korumpiranim i kontrolisanim sudovima u Hagu. Lopovima ce se oduzeti pare. Tuzilac i covek Yukosa koji je tuzio Rusiju je u odsustvu osudjen za kriminal otmice i lopovluk na dozivotnu robiju. Zamislite zivi kao slobodan covek u Izraelu. Meka za robijase http://rt.com/business/176200-moscow-hague-yukos-ruling/

Господари света против БРИКСа

pre 9 godina

Не нападају они Путина због Украјине, него због БРИКСа и Развојне банке која ће им отети профит, јер ће ММФ и Светска банка изгубити овце за шишање. И то је оно што је јако опасно и заиста се налазимо на ивици директног сукоба у којем ће страдати првенствено глупа Европа. Не дај нам Боже рата, јер би ретко ко преживео.

amalitičar

pre 9 godina

Koliko mi je poznato niko u EU i inače ne kupuje rusko oružje tako da ne znam koji je smisao ovih sankcija - ovo je bukvalno mahanje praznom puškom. Da neće možda da zabrane kinezima i Indiji da kupuju? Sa druge starne Rusiji zaista nije potreban uvoz oružja...

Bole

pre 9 godina

Vidim gomilu pristrasnih komentara, fakt je da je rusija 2 vojna i verovatno 5,6 ekonomska sila sveta sa ogromnim energetskim resursima, takodje je fakt da ne moze funkcionisati dugorocno bez saradnje sa zapadom, sto se tice Kine i SAD radi se o medjusobno povezanim ekonomijama tako da o nekom ozbiljnijem sukobu nema govora, posebno u tu pricu nece ici Nemacka i Francuska

RedZmaja

pre 9 godina

Vojna tehnologija se razvija u par zemalja. Ceo opus imaju samo USA i Rusija. Moze se sad raspravljati ko je savremeniji u kom segmentu, ali je to tu negde. Pogledajte izvozne aranzmane obe zemlje, i sve ce biti jasno.

Da je to drugacije, Nato bi davno napao Rusiju. Nato bez Usa je malecki patuljcic u odnosu na Rusiju. Nato bez USA tehnologije je smesan.

Sto se demokratije i vladavine prava tice, ja necu ni u ludilu da se obmanjujem da je zapad demokratsko drustvo. Radi se o cistim ekonomskim interesima zemalja koje su ex kolonijalne sile, ex fasisticke sile, ex robovlsnicke sile. Necu da se obmanjujem da je Rusija nesto dijametralno suprotno.

Srbi treba da budu Srbi, i da se brinu o svojoj zemlji, posla ima za 300 godina. Kad sredimo privredu, zdravstvo, obrazovanje, kulturu, upravu i kad prvi covek u zemlji bude mogao da ode u samouslugu a da ga ne obezbedjuju Kobre, Sokolovi ili neka slicna ekipa, onda treba da se bavimo svetskim silama, ali i tada samo sa pristojnog odstojanja.

Lazaro

pre 9 godina

@dragan

Da ti je nekada palo na pamet da pogledaš samo imena i prezimena tih inženjera, naučnika i zapitaš se gde bi radili da nije amerike. Zato se nemoj zavaravati, ameri su ih samo okupili na jednom mestu, da rade za nji i da ih plaćaju otetim svetskim novcem.

napoleon

pre 9 godina

Ma sve znate, niko se ne pita cije su komponente u lap topovima, televizorima i smart telefonima. Verovatno mislite da kad kupite Samsung nista americko niste kupili, JESTE na vasu zalost.
(fidel, 28. jul 2014 23:41)
# Link komentara
Jel ti stvarno mislis da bi Amerikanci zbog ovoga mogli nesto trgovacki da oslabe? Druze, da im sutra Rusi recimo naruce 20 Boinga, slavili bi do zore, i bez prikrivanja do lbjavili. Upamti da njihova sibica nece trgovacki patiti, a ne elektronske komponente koje u velikoj meri proizvode! Njima ue cilj slabljenje i EU i Rusije, i to zele godinama napraviti zastoj. Stratesko partnerstvo Rusija- Nemacka bi unistilo Anericki san, to je jasno i tenzije se vecito moraju stvarati...

qw

pre 9 godina

Mi slavimo pocetak Prvog svetskog rata a nismo ni svesni da je Treci vec u toku, koja ironija.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Deda Aksentije, 28. jul 2014 17:09)

Ne slavimo već obeležavamo. Velika razlika.