Sreda, 23.07.2014.

16:40

Mencinger: Vučiću, uspori

Jože Mencinger, poznati slovenački ekonomista, posavetovao je, u intervjuu Radio Slobodnoj Evropi, premijera Vučića da ne primenjuje šok terapiju.

Izvor: Politika

Mencinger: Vuèiæu, uspori IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

117 Komentari

Sortiraj po:

svest

pre 9 godina

Ne znam da li su ljudi sa strane svesni situacije u kojoj se nalazi naša privreda i ekonomija i koliko još dugo u postojećem stanju mi možemo izdržati. Ne vidim da je vlada bezobzirno ušla u celu priču sa reformama, razrezala po penzijama i platama, otpustila odmah gro radnika, već se sve pažljivo prati i procenjuje i u tom smsilu donose odgovarajuće mere za pokretanje privrede.

jasnox

pre 9 godina

Nije mi baš jasno na osnovu čega je izvučen ovakav zaključak. Potpuno se slažem sa Ivanom Nikolićem i mislim da u situaciji gde premijer i vlada pažljivo mere svaki korak, gotovo svakodnevno imaju niz sastanak i konsultacija i sa privrednicima i sa predstavnicima radnika, svakako ne ide u prilog priči o šok terapiji već o nameri da se nađe odgovarajuće rešenje koje će pokrenuti privredu i tržište, ali i sačuvati postojeća radna mesta.

Rukometaš

pre 9 godina

Dokle više da nas usporavaju ? Taman vlada pocne nesto da radi za građane i državu i eto odmah nekome to smeta što Srbija ide ka boljem životu.Nema stajajanja samo napred ako nekome to smeta pa ne mora ni da gleda kako gradjani u Srbiji počinju da žive,kako ce deca ovde ostajati a ne da idu u stranim zemljama da studiraju i zapošljavaju se.Zato samo napred nema nazad punom snagom trebamo dati podršku da buemo jedno telo.

Aleksandar

pre 9 godina

Jedino sto se uradilo su za sada prazne price i obecanja!Sadili su sljive, polagali kamene temeljce, presecali vrpce i na tome ostalo. Dajte nam statistiku koliko je privatnih firmi ugaseno ili u stecaju a koliko je novih registrovano i aktivno? Gde su ti silni stranci sa svojim investicijama? Koga ste doveli i koja su to nova radna mesta otvorena? Sta se to po pitanju koridora uradilo, koliko km novog puta je uradjeno? Samo se muze i cedi a nista ne radi!!! Ako niste sposobni da uradite, raspisite medjunarodni tender neka neko uradi puteve kroz Srbiju, za uzvrat mu dajte koncesiju. Ne odgovara Vam, kako bi tu bilo prostora za "kraduckanje"? To je valjda dozvoljeno i porazumeva se!? Ostace od nas samo prah i pepeo!!! Isti likovi su danas ministri samo su im titule i zaduzenja drugacija. Kako mozete biti strucnjak za ekonomiju, saobracaj i energetiku? 3u1 !!! da da da. Najbolje zanimanje u Srbiji je politicar!!! Bez zute banke ulozene u biznis uzimas koliko vam treba. A da pre toga kupis zvanje akademskog gradjanina ove nase prestonice!

M.Cs

pre 9 godina

Osnovni problem Srbije je mentalitet nerada:

Oni koji bi zeleli da rade, bilo zemljoradnici ili zanatlije, ne mogu da se takmice sa proizvodjacima iz Evrope, jer su im cene visoke u odnosu na inostrane za bar 20-30%.

A ova razlika nije usled manje subvencije od strane drzave Srbije (iako i to utice), vec zbog trgovaca monopolista, koji sebi uzmu tih 20-30% posto na sirovinama. Isto toliko se gubi i prilikom pokusaja izvoza, jer ako neko nije clan odgovarajuce mafije( tj. politicke stranke), nece moci da dodje do mogucnosti da svoje proizvode izveze. Cak i ako postane izvoznik, on postaje i platioc reketa monopolistima.

Dakle mnogi bi da zive bez rada, sa muckama i iz trgovine.

Koala

pre 9 godina

Po tuđoj zadnjici 100 batina malo. Da li iko, a pogotovu ekonomista misli da je normalno da ja sa državnim fakultetom radim za 300e, prekovremeno i da mi plata kasni, a da ovi instant "intelektualci" u državnom sektoru imaju sve moguće beneficije, ogromne plate, a da pritom NE RADE?!

Hemi

pre 9 godina

Hvala na savetu ali nekako mi se čini da mi nemamo vremena za usporavanje, moramo da uradimo što više da pokrenemo privredu. Što se tiče zakona o radu, on propisuje minimum prava, a kolektivnim ugovorom mogu da se dogovore bolji uslovi. Time bi sindikati trebalo da se bave.

hvala za SAVET,ali to nam ne pada na pamet

pre 9 godina

Šta ima da nas savetuje ovaj janez,pa ono niti su imali sankcije niti nekog ratnog razaranja,našim građanima uskraćivali deviznu ušteđevinu u njihovim bankama.Novac koristili 24 godine sada će još i to morati da vrate,a kriza ih sve više zahvata.Kriza zahvata Sloveniju jer ona tržišta koja su koristila koje je imala stara juga raspala su se,sada su i oni u problemima,pa ovaj dotični g-din neka savetuje svoju vladu i neka ne misli o našim problemima.

Dragan

pre 9 godina

Oprostite, a u cemu da uspori? U iznosenju planova ?
Jedino sto su za vise od dve godine uradili je Zakon o radu.
U Srbiji se u drzavnom sektoru zivi i ponasa kao u doba komunizma ( ne radis nista uzmi koliko hoces) a u privatnom je opsta borba za opstanak.
Do kada vise da izdrzavamo tu hordu neradnika ?

dex

pre 9 godina

Mala digresija... Hteo bih da pitam botove (postujem ljude, rade za sta su placeni), da li zaista misle ono sto pisu? Moze i anoniman odgovor... Ako zaista misle, onda imam drugo pitanje... Pre par godina, gospodar premijer je prelepljivao Bulevar Zorana Djindjica sa Bulevarom Ratka Mladica. Bio je zestoki protivnik EU i reformi. Njegovu promenu i razumem... Politicar je, oni prodaju veru za veceru. Nego vi mi niste jasni. Vecinom ste bivsi radikali. Kako dopustate sebi tako drasticne promene u zivotu. Razumem posao bota, ali vi ispravljate jednog Mencingera, zurite u reforme, a pre par godina ste vristali protiv EU i reformi?!?

krle - dron

pre 9 godina

Mezinger je samo u jednom u pravu a to je da je svaka zemlja pa i srbija posebno poseban slucaj za sebe,netreba obespraviti radnike ali u srbiji je vladalo boljsevicko ludilo bez ikakve kontrole,eto zadnji primer je " Lasta ",firme gde drzava upravlja moraju dobiti monitoring gde ce da radi kosilica inace ce biti uvek onih koji ce da potamane sve muflone i da ih pretvore u tone kulena i da se prezderu i za takve onda nece nijedna normalna zena da se uda,znaci drustvo svojim rasipanjem podstice belu kugu i onda se cudimo sto nam je drustvo ovako musavo.A kako treba raditi ??,treba napraviti pravi model stimulacije investitorima po formuli jednakoj za sve i to takav da radnik ima 1000-eura platu od koje moze kao covek da zivi.Evo primera,program se zove "boomerang ",znaci ako prodamo " telekom " za 2-milijarde eura (posto onih arapskih 3-milijarde svelo se izgleda na tesno mu ga nane skroji ,znaci use i u svoje kljuse )te pare treba da deponujemo u Brusel i da sluze kao garancija evropskim investitorima od 30% za svaki projekat koji donesu i izgrade u srbiji ( jer mi smo bezidejni i glupi i neznamo nista o projektima )a resto bi finansirale kucne banke onih koji grade projekat,nasi mamlazi bi osnovali "kontrol bank" koja bi to pratila i bila suvlasnik tih 30% do isplate kredita od 5-godina,tada bi 30% bilo prepusteno vlasniku i tu je ta stimulacija a 30% koje je vraceno kroz kredit islo bi nazad u Brusel za novi krug,ZATO se i zove "BOOMERANG",ali ova formula je za pametne...

Vojvodinac

pre 9 godina

Zanimljivi saveti, koji deluju logično. Ali u Srbiji koja je rođačko-burazerski privatizovana, gde je iza svake transakcije veće od 100000 € neka muljaža i nameštaljka, gde ama baš ništa ne funkcioniše dok se ne podmaže... ni ekonomski zakoni, principi i pravila nisu uvek primenljivi.
Važan je podatak da se postojeći zakoni primenjuju samo u određenoj meri, 80% privrede posluje (manje ili više) u sivoj ekonomiji, 15% zaposlenih radi na crno, a najveći dužnici po pitanju poreza (i ostalim osnovima) su društvena preduzeća, često monopolisti (Srbijagas, EPS, Zastava oružje).
Postojeća vlada, kao i sve prethodne, ne bavi se sprovođenjem zakona, što podrazumeva kompletnu reformu sistema, i postavljanje stručnih ljudi, već naprotiv. Na ključne pozicije postavlja lojalne, uglavnom nestručne ljude ili bez ikakvog iskustva, pa se i sam zaključak nameće da se reforme svode na prezentovanje u medijima.
Dokaz: šta je sa mercedesom za koji je AV garantovao da krajem marta izlazi autobus iz fabrike u Srbiji, gde su obećane investicije, šta bi sa obećanim radnim mestima, hapšenjima i procesuiranjima. Šta bi sa stručnjacima, to što je sve svoje saradnike unapredio u doktore ne znači da su stručnjaci. Đilas je optuživan za sve i svašta, pa opet eno ga slobodan ko ptica!?
Da li se samo meni čini da nas neko debelo laže?!

JoVo

pre 9 godina

Pobrkao loncice! Kad kazes reforme ti mislis:
1. Zakon jednak za sve i za one koji rade kod privatnika (zakon se ne postuje i nemaju nikakva prava, samo da umru) i u drzavnim sluzbana.
2. Privatizacija svih drzavnih firmi, preduzeca kako ne bi i dalje imali Biftek Direktore i odbore koji samo za Sebe rade dobro.
3. Kulturoloska revolucija...

Toliko :)

Инфо

pre 9 godina

===
Словеначки економиста Јоже Менцингер нас добронамерно саветује и годинама се бори против догме о директним страним инвестицијама, коју су „посејале“ међународне финансијске институције:

„Велики део страних директних инвестиција у европским земљама у транзицији је, у ствари, представљао багателну куповину имовине у приватизацији, а та средства нису отишла у фиксне инвестиције већ у потрошњу и увоз. Управо то представља јаку везу између прилива страних директних инвестиција и огромних дефицита текућег рачуна.“

„Основи проблем развијених земаља је што имамо вишак производње, а недовољно тражње – а када се као решење уводи штедња, то је по мом мишљењу сасвим погрешно. Ако један штеди, а други разбацују – то је добро за њега, а ако сви штеде – то је пропаст (за све).“
===
Цитирано према линку:
http://stanjestvari.com/2014/07/15/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%9A%D0%B5-%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B0%D1%80%D0%B8-%D0%BF%D0%BE%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%9A%D0%B0-%D0%BA%D1%9A%D0%B8%D0%B3%D1%83-%D0%B4%D0%B5%D1%98%D0%B0%D0%BD%D0%B0-%D0%B1%D0%B0%D1%80/

mikin

pre 9 godina

"Srbija se zavarava da će privući strane investicije na taj način što će da snizi plate i smanji prava radnika."
------------------------------------
Mislim da je covek ovom jednom recenicom sve rekao ovim nasim "strucnjacima" poput Vucica, Vulina, Kornelije, Krstica, Radulovica .....
ps. ali "strucnjaci" se na to ne obaziru, jer NEMA nikakvih zakonskih posledica po njih, a korist od mentora je isuvise primamljiva.

Sasa

pre 9 godina

E,sramoto jedna.Prvo se informisi o liku i delu coveka koga kritikujes.Joze Mencinger nije komunista nego najveci svetski ekonomista.Jedini ministar ekonomije koji je rekao NE MMF-u i oterao ih iz Slovenije zahvaljujuci cemu je ista 50 god.ispred Srbije i 20 ispred Hrvatske.O detaljima njegovog rada procitaj sam.
(mozak, 23. jul 2014 18:48)

Covece , ne raspravljaj sa SNS - botovima. Sta pokusavas njima da objasnis? Za njih je dobro samo ono sto Vucic kaze, napise, pomisli....Sve ostalo sto je napisano, izgovoreno, publicirano za njih predstavlja atak na njihovog ljubljenog. Svi ostali su izdajice. To je isto kao da amebama pokusavas da objasnis nesto.
Pa oni jos uvek misle da telefonski imenik predstavlja necija "Sabrana dela".

"Dijagnosticar", Nis

ne slažem se

pre 9 godina

Živim i radim u Švajcarskoj. Ovde je zakon o radu na strani kapitala. To znači, bez obzira na kojoj si poziciji i koliko dugo radiš, gazda te može uvek momentalno otpustiti bez ikakvog obrazloženja, čak i ako si na bolovanju (imaš 15 minuta da uz pratnju osoblja pokupiš svoje krpice). A štrajk je zabranjen zakonom. I šta je rezultat toga? Najjača evropska država, a možda i svetska. Nećeš da radiš --> ćaos amigos, ne moraš, na burzu pa nek se oni brinu o tebi (dobiješ radnu ocenu kojom možeš da se besiš). A na burzi još gore, teraju Boga oca iz tebe, živa mira nemaš. Za svaku proceduralnu, namernu ili nenamernu grešku uvode ti sankcije (uvek novčane). Svi su sretniji ako rade nego ako su na burzi. I da li se neko buni? Ne niko! Ni zakonodavac, ni udruženje poslodavaca, ni udruženje posloprimaoca, ni sindikati - niko.
Prvog dana kad napravite takav zakon u Srbiji, doživećete raj. Ovo sve drugo je mazanje marmelade na bajat hleb (tako da odozgo imaš slatko i ne vidi se šta je ispod, a ispod plesnjivost koja dugoročno uništava, i društvo i pojedinca). Dakle, zakon koji je vlada predložila je previše liberalan i neće uspeti. Pozdrav iz Švajcarske!

Sinisa

pre 9 godina

Ma nema Jože pojma! Nasi politikanti i ekonomisti su najjaci na svetu! Ja slepo verujem nasima. Pa pogledajte samo nasu politicku elitu. SAD nam zavide... Jedan Toma Nikolic, jedan A.Vucic, Dačić, Tasovac, Vulin, pa ministri odbrane, policije, pravosudja, skolstva... Pa koja vlada ih ne bi pozelela. EU pravi kataklizmicnu gresku sto Srbija jos nije usla u nju!

Branko Von Beca

pre 9 godina

"za ovog poljoprivrednika ajde reci koliko ti dobijas subvencije i koliko pravis prihod..posto svi idemo na pijaci i vidimo koliko nas derete na ceni a uvoznicki artikli jeftiniji ... (rudar misko, 23. jul 2014 18:00) "

A što se ne bi ti , blago meni, iz zemlje vratio na zemlju, ako si rudar u opšte a ne neko ko u kladionici po ceo dan bulji u monitor, motiku u šake kad je tako lepo na ovoj sparini, oderi i ti nekog sa cenom,pa bog da te vidi ?

M.Popović

pre 9 godina

Prošli zakon je bio loš.Ali ovakav zakon za ovo podneblje će bukvalno isprazniti zemlju.Videćete.I onda će naseliti neke ljude iz neke nedođije i dati im lopate u ruke da kopaju Dunav-Morava-Solun.

Milan

pre 9 godina

Ma jok, ja kažem, Vučiću ubrzaj i otpusti sve koji nisu SNS iz državnih ustanova...ja nisam SNS...da vidimo dokle ćeš da uštediš. Posle ni ove botove nećeš morati da plaćaš debelo kad ih zaposliš na naša mesta, jer će da žive od "jakih" državnih plata

mer

pre 9 godina

Slovenija je usla u EU sa 10 drzava u paketu i bila je najjaca i prva medju njima a nakon 10 god.je dospela kao pretposlednja u EU.Razlog tome sto je upravo to sto je sporo ili nikako resavala ove probleme.

sUmadinAc

pre 9 godina

"Prava jesu smanjena, ali smanjenje se ogleda u tome što ranije nije postojao rizik da se u javnom sektoru izgubi posao i da se otpusti radnik koji ne radi", kaže Nikolić.


Ali od danas! Otkazi ce da pljuste za sve neradnike. hahahaha
Zna li neko nekoga da zna nekoga ko zna, ili je cuo da je neko otpusten iz javnog preduzeca? Ako izuzmemo politicke otkaze, kad se promeni stranka u opstini i sl.! Drustvena preduzeca su kao krava jedna debela, samo, svi se kace a niko ne pusta...

Slovenac

pre 9 godina

U pitanju je "ekonomista", koga niko vise u SLO ne sljivi 5%, jedino jos par oldschoolerskih novina iz SFRJ vremena. Sve, ali bas sve, sto je mogao, napravio je pogresno. Da ne pricam o njegovim teorijama o nacionalnom interesu, koji je na kraju SLO kostao ove krize, u kojoj smo sad. Jer je bila osnov i postavila je temelje za pajtaski kapitalizam, koji nam se desio. I kostao milijarde eura u "kolateralnoj" steti (pa platice narod, jel?).

stara fora

pre 9 godina

Mencinger: Vučiću, uspori
Ma jok bolan, ubrzaj jos vise provalija je sve bliza.
Mi dok ne zavrsimo u bunaru necemo doci pameti.
Umesto da zasucemo rukave i napravimo nesto sami ko sav uspesan svet mi cekamo stranu milostinju. Doci ce stranac da svoj kapital procerda u Srbiji, malo morgen.

Pera ložač

pre 9 godina

Pogrešno je čovek shvatio šta se kod nas dešava. Mi samo "ko bajagi" izvodimo reforme, borimo se protiv korupcije, kriminala, partiskog zapošljavanja, nezaposlenosti ...itd...
Cilj je biti na vlasti, jer dok si na vlasti nije bitno šta se dešava, najbolje je da se ništa ne dešava, za tebe uvek ima dovoljno, i para i funkcija (za zanimaciju, da ne bude dosadno).
E sad, mali je problem što se narod ućutao, nema izduvnih ventila, nema hleba i igara u količini koja je dovoljna za uspavljivanje. U svakom slučaju biće zanimljivo, posebno za ove koji u bajke veruju, mi ostali smo bar to prevazišli pa nas ništa ne može ni iznenaditi.

nema deda mraza

pre 9 godina

upamtite-sistem nece protiv sebe.
da je sistem hteo reforme ne bi bilo ratova 90-ih, stambolic bi bio ziv.

niste svesni kolikk je reket pokretac svega u srbiji. pustanje novca od droge u javna preduzeca isplacuje vase zarade a ne krediti

Mik

pre 9 godina

Slovenac je u pravu. Smanjivanje ionako malih radnickih prava u privatnom sektoru je zlocin! Javni sektor je i dalje zasticen kao beli medvedi. Umesto da uvede stednju u javnom sektoru, smanji potrosnju i otpusti partijske parazite, on legalizuje izivljavanje nad radnicima u privatnom sektoru

Joxy

pre 9 godina

Reforme su nam preko potrebne. Mora se promeniti svest naroda i svako treba da shvati da dolazi vreme u kome ce opstati samo radni i odgovorni ljudi.

jasmina

pre 9 godina

Upravu je covek sto govori nasem dragom premijeru da uspori jel se previse zahuhtao da nas unisti sto pre lepo kaze covek da Vucic gleda jedan evro jedan covek sto je naravno sasvim pogresno kao i zakon o radu i svi drugi zakon koje on predlaze kao premijer treba da se malo okrene iza sebe sta je on u zivotu radio nista naravno.

auuu, sta naprica

pre 9 godina

nemate argumenata da biste Vi davali nekome savete, a pogotovu ne najperspektivnijem premijeru
(jug, 23. jul 2014 21:02)
Au a taj tvoj premijer je strasno veliki strucnjak za ekonomiju.Do pre dve godine covek nista nije radio sem sto je mintingovao i lupetao po Skpstini.Doduse i sad mu ovo drugo,nije bas toliko strano.Jedina razlika je sto je sad vlast pa moze da lupeta svuda.

limona

pre 9 godina

Reforme ma koliko bile bolne ne sme da se odlažu ,to su stvari koje se najviše tiču Srbije . Ne treba da nam motiv za to bude EU ili šta već nego prosperitet same države.

Voja

pre 9 godina

Smešni su mi komentari pojedinaca koji bez imalo poznavanja dela Jože Mencigera govore o njegovoj stručnosti.U pitanju je vrhunski ekonomista čije se mišljenje i stav uvažavao još u vreme SFRJ.Mislim da bi bilo dobro da se predsednik naše Vlade konsultuje s njim, a ne sa raznim istrošenim političarima sa Zapada.

Urban

pre 9 godina

Reforme su trenutno najbitnije za napredak i razvoj naše zemlje, u to nema sumnje. One se definitivno moraju sprovesti do kraja i u što kraćem roku. Ni malo ne smemo usporavati kada smo napokon na dobrom putu ka ekonomskom oporavku i razvoju naše zemlje.

Panonski

pre 9 godina

Svakako je dragoceno cuti misljenja raznih eksperata i strucnjaka. Vucic nije ekonomista, ali je do sada mnogo puta pokazao da ima sluha da napravi strucan tim ljudi, koji ce predloziti i uraditi najbolje za Srbiju. Ne sumnjam da ce vladine mere doneti boljitak Srbiji.

PALMA - NA - OBALI - MORA

pre 9 godina

U svakom slucaju treba reci iz pristojnosti kako dolikuje gradjaninu Sbije jedno Hvala Vam Gospodine Mencingeru na savetima, oni ako imaju osnove uvek dobro dodju, ali kao sto sami kazete sve se toliko promenilo, apsolutno se slazem sa Vama. Slovenija kada je usla u EU je bila za primer svima kada je ekonomija u pitanju, sada takvo stanje nije, iz mnogih razloga. Tako da se bojim da ako sopstvenoj zemlji niste u stanju da pomognete svojim savetima, a kako biste to mogli Srbiji, i Aleksandru Vucic.

goran

pre 9 godina

Hah...polupismeni bez dana radnog staza SNS zombi botovi objasnjavaju poznatom ekonomisti kako on nema pojma.

Nadam se da je ovim novim zakonom o radu omogucen beneficirani radni staz za botove.
Toliko kuckanja, lajkovanja, velicanja...i tako svaki dan. Ne moze to svako.

možemo mi to...

pre 9 godina

Dugo smo stajali u mestu i samo što je načinjen prvi korak. Gde da usporavamo!
(lepeza, 23. jul 2014 18:50)
Srbija nema vremena za čekanje! A ni građani!Menjajmo sopstvenu svest!

Dalibor ARCS

pre 9 godina

Mecingeru...Srbija je na ivici ambisa.Reforme koje sprovodimo su neophodne za napredak i razvoj zemlje i moraju se sprovesti što pre.Mi vremena za čekanje nemamo.

Andrej

pre 9 godina

"Pokazuje se, da je u svim zemljama koje su više liberalne nezaposlenost veća"

Rece Mecinger dok je nezaposlenost u USA 6%. Toliko o tome...

zozrzo

pre 9 godina

Vucic samo glumi sprovodjenje reformi. Ono ne moze da se izvede bez revolucije, jer je sistem potpuno metastazirao. Sa jedne strane imamo gomile parazitskih partijskih poslusnika, bez cije podrske nema ni vlasti, a sa druge strane tajkunsko-udbaski lobi koji svo bogatstvo drzi u svojim rukama. Kada se to shvati, onda je jasno da od reformi nema nista jer niko nece dobrovoljno da unisti sebe. Kako ce se stvari razvijati, to se ne moze precizno predvideti, ali je izvesno da nicemu dobrom se ne trebamo nadati!

Bojan

pre 9 godina

Pa mora brzo nece tajkuni i bizMismeni koji su sponzori ovog rezima da cekaju, primer je zakon o radu/robovlasnistvu koji je i napravljen i usvojen po njihovom diktatu i za njihove potrebe, za parazite i botove on ne vazi, za njih vazi zakon o drzavnim sluzbenicima, zakon o platama državnih sluzbenika i uredba o naknadi troskovima i otpremninama drzavnih sluzbenika, sto te zakone nije Vucic reformisao.

cuki

pre 9 godina

"Pravilo je: jedan čovek – jedan glas". To je trebao da kaze 89-e god. da se YU sacuva buduci da Srbi predetavljaju vecinu stanovnistva i da su se svi drzali pravila demokratije. Odbijeno. Usput, danasnja ekonomska dinamika nema striktno nikakve veze sa nekom zastarelom demagogijom. Neka gospodin analizira gde je Juzna Koreja koja je imala isti BNP po stanovniku kao YU u 1960-oj, a gde su danas oni a gde mi. Cifre govore sve.

Jack

pre 9 godina

E,sramoto jedna.Prvo se informisi o liku i delu coveka koga kritikujes.Joze Mencinger nije komunista nego najveci svetski ekonomista.Jedini ministar ekonomije koji je rekao NE MMF-u i oterao ih iz Slovenije zahvaljujuci cemu je ista 50 god.ispred Srbije i 20 ispred Hrvatske.O detaljima njegovog rada procitaj sam.
(mozak, 23. jul 2014 18:48)

Da li si svestan da se raspravljas sa botom? Njihova znanja o ekonomiji, i njihova znanja uopste, mogu se porediti jedino sa znanjima nesvrsenog osnovca - i to ne odlikasa.

Bobaz

pre 9 godina

Sumnjam da je Slovenija bila u takvoj krizi kao mi, pa ne mogu znati kako nam je. Ovde je situacija, ili svi stežu kaiš, ili ćemo biti bez pantalona!

VS

pre 9 godina

Ne treba biti veliki stručnjak, pa zaključiti da je gospodin Mencinger potpuno u pravu. Vučić je zabio glavu u pesak i samo gura. Vodi nas direktno u katastrofu. Na žalost, kada većina to bude shvatila, biće prekasno.

Премијер А.В. Аца

pre 9 godina

Srbija nema vremena za gubljenje. Bio je kranji trenutak da se donese zakon kojim se jasno odvaja radnik od neradnika i kojim se dozvoljava stimulacija radnika i destimulacija neradnika. Slovenački zakoni koji uređuju radne odnose nisu ništa povoljniji za radnika u odnosu na zakon o radu u Srbiji sa sve novim izmenama.
(milan021, 23. jul 2014 17:42)

Паметнице моја, молим те да ми објасниш како ће нови супериновативни закон одвојити радника од нерадника и како дозвољава стимулацију радника и дестимулацију нерадника. Хвала.

Dragutin

pre 9 godina

Samo kada bi ekonomska pravila vazila za ovu drzavu.Srbija nema ekonomski sistem.Samo koristiti tu rec sistem je diskutabilno jer bi to znacilo da postoji neki red i ogranizacija.Ja volim rec septicka jama.Najbolje resenje koje bi Vucic mogao da nama narodu pruzi je ostavka i prekid bavljenje politikom i gasenje njegove stranke bivsih radikala.Jos kada bi to i Ivica Dacic uradio sa njegovom strankom bilo bi sjajno.Sve ostalo od ovog pobednickog tima iz devedesetih je za nas katastrofa.

Jack

pre 9 godina

U prvi mah se zacudih otkud lavina diletantskih komentara u biz sekciji - pogledam malo bolje - a ono AV u naslovu, crvena marama za botove.
U ekonomiju se razumete koliko i u nuklearnu fiziku, ali samo vi gruvajte jedni drugima pluseve, i hvalite ovog kvazistrucnjaka Nikolica koji jede Vucicu iz ruke, a kad dodje red na vas, onda cete kukati i zapomagati.

Aco

pre 9 godina

Svako mišljenje je dobrodošlo ali ipak mislim da vlada radi pravu stvar za posrnulu ekonomiju. Uostalom naša i Slovenačka privreda nažalost nisu toliko slične da bi se mogle upoređivati.

MILENKO

pre 9 godina

Ovaj jos nekapira da je ovo sto rade nazadnjaci jedna VELIKA LAZ i obmana naroda!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

dax

pre 9 godina

Daj prvo svi da se zaposlimo pa cemo onda da trazimo povecana prava. Nema mnogo smisla traziti prava u radnom odnosu ako je toliki deo populacije bez posla.

MunzeLjux

pre 9 godina

Evo pored vasih komentara se nalazi relamni oglas neke agencije za nekretnine u kojoj je na prodaju super luksuzan stan od 120 kvm u Nusicevoj na terazijama, po ceni od 190.000 evra. To je najbolji pokazatelj da je doslo do velike bezanije iz Srbije, jer se tako nesto pre 5-6 god prodavalo po 400.000 evra. Niko normalan nebi dosao iz Evrope da zivi u ovom institucionalizovanom haosu, gde svako moze da te maltretira i pljacka, a nema nikoga ko bi te zastitio. Srba izbeglica takodje vise nema, jer su svi vec izbegli, pa ni oni vise nisu kupci. Garderoba je na zapadu skuplja samo kad im dodje nova kolekcija, ali ko tamo zivi uvek moze da isprati rasprodaje i kupi povoljno lepe stvari. Mi nismo za poredjenje ni sa kim, osim u rubrikama "verovali ili ne"

milka

pre 9 godina

A zasto bi Vucic trebalo da uspori? Pa Srbija je dosta cekala,i previse ako mene pitate!! Vreme je da se ubrza,promene se moraju desiti sto pre!!

LJUBISA

pre 9 godina

"Sadimo te parcele na marginalnom području sa kojeg se ljudi stalno iseljavaju", napominje Ilić, ocenjujući da je "valjda u interesu i tim inspektorima, a i državi da ostane neko mlad ovde, da radi nešto. citiram polljoprivrednike!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!grdno se varate!!!!!!

helen

pre 9 godina

Srbija ne primenjuje sok terpiju nego vodi uravnotezenu ekonomsku politiku.Mere preduzima postepeno tako da misljenje slovenackog ekonomiste da Srbija hoce sve odjednom,smanjuje prava radnika u korist kapitala nije relevantno.

rudar misko

pre 9 godina

za ovog poljoprivrednika ajde reci koliko ti dobijas subvencije i koliko pravis prihod..posto svi idemo na pijaci i vidimo koliko nas derete na ceni a uvoznicki artikli jeftiniji ..dakle ostavi ti politiku i rtb bor majstore posto nisi upucen koliko je rtb dao srbiji a da ne pricam onoj jugoslaviji ...a zasto to pisem zato sto takvi kao ti koji imaju zemlju a rade u rtb a sve sami ulizici i neradnici zato sto su umorni sa poljoprivrede ...e takve treba da otpuste iz javnih preduzeca koji imaju hektare zemlje i mogu da prezive a ne sirotinju iz grada toliko i hvala .

LJUBISA

pre 9 godina

Njegov stav je da nema univerzalnog leka i da svaka zemlja treba da traži put koji njoj najviše odgovara??? a i kada jednom kupite frižider više vam godinama ne treba!!!!!!!!!!!cik pogodite sta se stavlja u frizider,i koja bi ga( zemlja )!!!najbrze i najkvalitetnije napunila!a VELIKI visak izvezla!!!cik pogodite ,,STRUCNJACI,,??!

gilče

pre 9 godina

Dobro je što u Srbiji konačno na vlasti imamo političara koji, kada donosi odluke o primeni nepopularnih ekonomskih mera, ne razmišlja o tome kako će te mere imati uticati na njegov rejting.

aleks

pre 9 godina

Posto necemo da suzbijemo korupciju, sporu administraciju i korumpirano sudstvo daj da stvorimo najbednijeg radnika u Evropi pa ce doci ovde a ne u Vijetnam, blize im je zbog transporta. To je logika

mozak

pre 9 godina

Slovenacki komunista koji se protivi ekonomskim reformama nista novo. Slovenija je zbog takvih u stagnaciji vec godinama. 90tih i ranih 2000tih je bila daleko ispred ostalih balkanskih drzava a pogledajte je danas tek malo bolja. Mecingeru gledaj i uci!
(srbin, 23. jul 2014 17:06)

E,sramoto jedna.Prvo se informisi o liku i delu coveka koga kritikujes.Joze Mencinger nije komunista nego najveci svetski ekonomista.Jedini ministar ekonomije koji je rekao NE MMF-u i oterao ih iz Slovenije zahvaljujuci cemu je ista 50 god.ispred Srbije i 20 ispred Hrvatske.O detaljima njegovog rada procitaj sam.

Old Shatterhand

pre 9 godina

Živim za intervjue kada Vučić stane na nekoliko desetina sekundi, da bi prozborio krucijalno bitne rečenice za Evropski preobraz ovog dela Afrike.
PTC 1 vesti od 19:30 sati mogu jedino totalno pijan pogledati, da mi barem 1% bude istinito.
Kada sam trezan onda ne gledam takve emisije, samo vapim za izjavama Vučića.

Resavac

pre 9 godina

Hvala Vam Gospodine Mencingeru na savetima,ali kao što sami kažete-sve se toliko promenilo da Slovenija više ni frižider ne može da proda, pa tako se bojim da ako sopstvenoj zemlji niste u stanju da pomognete svojim savetima, a kako biste to mogli Srbiji...Malo je nelogično,priznaćete.

defender

pre 9 godina

Mecingeru, dobro savetuješ, ali nema više vremena. Mi smo na ivici bankrota i ako se sad ne izvučemo, nećemo nikada. Zato su ove mere nagle. Jer je ovo zadnji trzaj da se izvučemo.

milan021

pre 9 godina

Srbija nema vremena za gubljenje. Bio je kranji trenutak da se donese zakon kojim se jasno odvaja radnik od neradnika i kojim se dozvoljava stimulacija radnika i destimulacija neradnika. Slovenački zakoni koji uređuju radne odnose nisu ništa povoljniji za radnika u odnosu na zakon o radu u Srbiji sa sve novim izmenama.

Diona

pre 9 godina

Srbija nema više šta da proda. DS je našu državu uništio, a novčana sredstva se nalaze po bankovim računima pojedinaca. Tajkuni su uništili privredu, proizvodnju i industriju, jer su se bahato poneli prema radnicimi u svim preduzećima koja su kupili, otpustili su radnike. Mecinger nema pravo ni realnu sliku stvari u srpskoj ekonomiji.Mecinger je upozorio Aleksandra Vučića, ali Mecinger ne zna da će početi izgradnja Južnog toka kroz Srbiju.

srbin

pre 9 godina

Slovenacki komunista koji se protivi ekonomskim reformama nista novo. Slovenija je zbog takvih u stagnaciji vec godinama. 90tih i ranih 2000tih je bila daleko ispred ostalih balkanskih drzava a pogledajte je danas tek malo bolja. Mecingeru gledaj i uci!

nebojsa

pre 9 godina

Sviđa mi se deo komentara koji se odnosi na donošenje zakona u interesu kapitala 1 euro 1 radnik. Lepo je Staljin rekao, snaga kapitalizma je armija nezaposlenih. Hajde da dajemo novac nekim novim naraštajima, svršenim studentima sa idejama, dajte njima subvencije a ne Beku, Miškoviću, Spasojeviću i ostalim poznatim licima koji su napravili armiju nezaposlenih. Velike pohvale za autora teksta, dugo se nije čula druga medalja ovih od evrope pohvaljenih reformi. Pogledajte slučaj Makedonije koja je sve učinila da dovede investitore, g-dina Vučića obavestite da ni Evropa nije izašla iz recesije pa da se otimaju oko uslaka na naše trište..............

convertito

pre 9 godina

Ne vredi takvima govoriti. Ekstremista ostaje ekstremista a jos ako nema ni jedan dan radnog staza i blage veze o tome sta radi eto narodu belaja.

Alexei

pre 9 godina

Ja se u velikoj meri slažem. Od šok terapije nema ništa, i to je pokazala privatizacija za vreme 12 godina DOS-ovske vlasti. Čitao sam malko nacrt za fax i bih ga baš nazvao liberalnim. Ali imamo prostu činjenicu da je za vreme važenja proteklog zakona preko 300 000 ljudi ostalo bez posla. Teško da može neko da me ubedi da je taj zakon dobar sa takvim rezultatima.

qwerty

pre 9 godina

zasto stranci komentarisu kad ni ne znaju sta se ovde desava? od reformi nema nista. kako im to nije jasno. imperator prica, i prica i prica. samo najavljuje a nista ne radi. nek objavi ugovor sa etihadom pa da vidimo te njegove reforne.

pera tomic

pre 9 godina

Novi zakoni o radu i penzijama su primereni nasoj trenutnoj situaciji i u njih je uneto taman toliko bolnih mera koliko nasi gradjani mogu da podnesu...Uveren sam da ce tako biti i sa ostalim zakonskim rešenjima i da će vlada i premijer donositi zakone koji uvažavaju situaciju u zemlji i zahteve EU sa druge strane...

Milos

pre 9 godina

Ja sam za to da se sva preduzeca vrate u ruke drzave uz apsolutno rigoroznu kontrolu i kaznu svakog pojedinca. Posto je ovaj Slovenac zaista u pravu, da je region prezaduzen, okrenimo se nasoj privredi i poljoprivredi i proizvodimo sve sami za svoje potrebe (od igle do lokomotive). Sto budemo napravili to cemo jesti ili koristiti. Ovi nakaradni zakoni onemogucice nam da uzimamo kredite kod banaka i ako ce sigurno biti najjeftiniji, ali dzabe kad nema ko da uzme. Ovim nacinom razmisljanja i postupkom Vucica, da su gradjani krivi za ovu situaciju, pa sada moraju da idu u penziju sa sto godina ili da im se umanjuju minimalni minimalci, ne bih se slozio u potpunosti jer narod je kriv jedino sto nije uzeo motku mnogo ranije ali zato ce Vucic brzo da nas podseti sta treba da radimo. Neka natera Malovicku i onog Boska Ristica da isplate odstete sudijama, i po tom istom principu neka natera na odgovornost svakoga ko je uradio bilo sta protiv gradjana i drzave i da preuzme sve konsekvence za donete odluke preko kolena i u licnu korist, e u tome se ogleda pravi reformista. Ja svoju zemlju Srbiju nikada necu napustiti ali bih u ovim trenucima rado iskocio iz koze.

Davorin

pre 9 godina

Vučić odlično obavlja svoj posao i najbolje zna šta je dobro za Srbiju. Reforme koje sprovodi su neophodne za napredak i razvoj Srbije i moraju se sprovesti u potpunosti i to što pre. Nemamo vremena za čekanje. Napokon se nalazimo na pravom putu.

fatiranje uz izbegavanje neizbeznog

pre 9 godina

Pa Vucic ne primenjuje ni sporu ni sok ni nikakvu terapiju. Sve ove promene zakona i povecanje cena/poreza i smanjenje plata/penzija nece uticati vise od 1% na situaciju. To reforme nisu

fatiranje uz izbegavanje neizbeznog

pre 9 godina

Pa Vucic ne primenjuje ni sporu ni sok ni nikakvu terapiju. Sve ove promene zakona i povecanje cena/poreza i smanjenje plata/penzija nece uticati vise od 1% na situaciju. To reforme nisu

rudar misko

pre 9 godina

za ovog poljoprivrednika ajde reci koliko ti dobijas subvencije i koliko pravis prihod..posto svi idemo na pijaci i vidimo koliko nas derete na ceni a uvoznicki artikli jeftiniji ..dakle ostavi ti politiku i rtb bor majstore posto nisi upucen koliko je rtb dao srbiji a da ne pricam onoj jugoslaviji ...a zasto to pisem zato sto takvi kao ti koji imaju zemlju a rade u rtb a sve sami ulizici i neradnici zato sto su umorni sa poljoprivrede ...e takve treba da otpuste iz javnih preduzeca koji imaju hektare zemlje i mogu da prezive a ne sirotinju iz grada toliko i hvala .

srbin

pre 9 godina

Slovenacki komunista koji se protivi ekonomskim reformama nista novo. Slovenija je zbog takvih u stagnaciji vec godinama. 90tih i ranih 2000tih je bila daleko ispred ostalih balkanskih drzava a pogledajte je danas tek malo bolja. Mecingeru gledaj i uci!

qwerty

pre 9 godina

zasto stranci komentarisu kad ni ne znaju sta se ovde desava? od reformi nema nista. kako im to nije jasno. imperator prica, i prica i prica. samo najavljuje a nista ne radi. nek objavi ugovor sa etihadom pa da vidimo te njegove reforne.

defender

pre 9 godina

Mecingeru, dobro savetuješ, ali nema više vremena. Mi smo na ivici bankrota i ako se sad ne izvučemo, nećemo nikada. Zato su ove mere nagle. Jer je ovo zadnji trzaj da se izvučemo.

milka

pre 9 godina

A zasto bi Vucic trebalo da uspori? Pa Srbija je dosta cekala,i previse ako mene pitate!! Vreme je da se ubrza,promene se moraju desiti sto pre!!

convertito

pre 9 godina

Ne vredi takvima govoriti. Ekstremista ostaje ekstremista a jos ako nema ni jedan dan radnog staza i blage veze o tome sta radi eto narodu belaja.

goran

pre 9 godina

Hah...polupismeni bez dana radnog staza SNS zombi botovi objasnjavaju poznatom ekonomisti kako on nema pojma.

Nadam se da je ovim novim zakonom o radu omogucen beneficirani radni staz za botove.
Toliko kuckanja, lajkovanja, velicanja...i tako svaki dan. Ne moze to svako.

Diona

pre 9 godina

Srbija nema više šta da proda. DS je našu državu uništio, a novčana sredstva se nalaze po bankovim računima pojedinaca. Tajkuni su uništili privredu, proizvodnju i industriju, jer su se bahato poneli prema radnicimi u svim preduzećima koja su kupili, otpustili su radnike. Mecinger nema pravo ni realnu sliku stvari u srpskoj ekonomiji.Mecinger je upozorio Aleksandra Vučića, ali Mecinger ne zna da će početi izgradnja Južnog toka kroz Srbiju.

limona

pre 9 godina

Reforme ma koliko bile bolne ne sme da se odlažu ,to su stvari koje se najviše tiču Srbije . Ne treba da nam motiv za to bude EU ili šta već nego prosperitet same države.

milan021

pre 9 godina

Srbija nema vremena za gubljenje. Bio je kranji trenutak da se donese zakon kojim se jasno odvaja radnik od neradnika i kojim se dozvoljava stimulacija radnika i destimulacija neradnika. Slovenački zakoni koji uređuju radne odnose nisu ništa povoljniji za radnika u odnosu na zakon o radu u Srbiji sa sve novim izmenama.

Resavac

pre 9 godina

Hvala Vam Gospodine Mencingeru na savetima,ali kao što sami kažete-sve se toliko promenilo da Slovenija više ni frižider ne može da proda, pa tako se bojim da ako sopstvenoj zemlji niste u stanju da pomognete svojim savetima, a kako biste to mogli Srbiji...Malo je nelogično,priznaćete.

PALMA - NA - OBALI - MORA

pre 9 godina

U svakom slucaju treba reci iz pristojnosti kako dolikuje gradjaninu Sbije jedno Hvala Vam Gospodine Mencingeru na savetima, oni ako imaju osnove uvek dobro dodju, ali kao sto sami kazete sve se toliko promenilo, apsolutno se slazem sa Vama. Slovenija kada je usla u EU je bila za primer svima kada je ekonomija u pitanju, sada takvo stanje nije, iz mnogih razloga. Tako da se bojim da ako sopstvenoj zemlji niste u stanju da pomognete svojim savetima, a kako biste to mogli Srbiji, i Aleksandru Vucic.

Panonski

pre 9 godina

Svakako je dragoceno cuti misljenja raznih eksperata i strucnjaka. Vucic nije ekonomista, ali je do sada mnogo puta pokazao da ima sluha da napravi strucan tim ljudi, koji ce predloziti i uraditi najbolje za Srbiju. Ne sumnjam da ce vladine mere doneti boljitak Srbiji.

gilče

pre 9 godina

Dobro je što u Srbiji konačno na vlasti imamo političara koji, kada donosi odluke o primeni nepopularnih ekonomskih mera, ne razmišlja o tome kako će te mere imati uticati na njegov rejting.

Davorin

pre 9 godina

Vučić odlično obavlja svoj posao i najbolje zna šta je dobro za Srbiju. Reforme koje sprovodi su neophodne za napredak i razvoj Srbije i moraju se sprovesti u potpunosti i to što pre. Nemamo vremena za čekanje. Napokon se nalazimo na pravom putu.

pera tomic

pre 9 godina

Novi zakoni o radu i penzijama su primereni nasoj trenutnoj situaciji i u njih je uneto taman toliko bolnih mera koliko nasi gradjani mogu da podnesu...Uveren sam da ce tako biti i sa ostalim zakonskim rešenjima i da će vlada i premijer donositi zakone koji uvažavaju situaciju u zemlji i zahteve EU sa druge strane...

Andrej

pre 9 godina

"Pokazuje se, da je u svim zemljama koje su više liberalne nezaposlenost veća"

Rece Mecinger dok je nezaposlenost u USA 6%. Toliko o tome...

Dalibor ARCS

pre 9 godina

Mecingeru...Srbija je na ivici ambisa.Reforme koje sprovodimo su neophodne za napredak i razvoj zemlje i moraju se sprovesti što pre.Mi vremena za čekanje nemamo.

Urban

pre 9 godina

Reforme su trenutno najbitnije za napredak i razvoj naše zemlje, u to nema sumnje. One se definitivno moraju sprovesti do kraja i u što kraćem roku. Ni malo ne smemo usporavati kada smo napokon na dobrom putu ka ekonomskom oporavku i razvoju naše zemlje.

mozak

pre 9 godina

Slovenacki komunista koji se protivi ekonomskim reformama nista novo. Slovenija je zbog takvih u stagnaciji vec godinama. 90tih i ranih 2000tih je bila daleko ispred ostalih balkanskih drzava a pogledajte je danas tek malo bolja. Mecingeru gledaj i uci!
(srbin, 23. jul 2014 17:06)

E,sramoto jedna.Prvo se informisi o liku i delu coveka koga kritikujes.Joze Mencinger nije komunista nego najveci svetski ekonomista.Jedini ministar ekonomije koji je rekao NE MMF-u i oterao ih iz Slovenije zahvaljujuci cemu je ista 50 god.ispred Srbije i 20 ispred Hrvatske.O detaljima njegovog rada procitaj sam.

dax

pre 9 godina

Daj prvo svi da se zaposlimo pa cemo onda da trazimo povecana prava. Nema mnogo smisla traziti prava u radnom odnosu ako je toliki deo populacije bez posla.

Bobaz

pre 9 godina

Sumnjam da je Slovenija bila u takvoj krizi kao mi, pa ne mogu znati kako nam je. Ovde je situacija, ili svi stežu kaiš, ili ćemo biti bez pantalona!

helen

pre 9 godina

Srbija ne primenjuje sok terpiju nego vodi uravnotezenu ekonomsku politiku.Mere preduzima postepeno tako da misljenje slovenackog ekonomiste da Srbija hoce sve odjednom,smanjuje prava radnika u korist kapitala nije relevantno.

Old Shatterhand

pre 9 godina

Živim za intervjue kada Vučić stane na nekoliko desetina sekundi, da bi prozborio krucijalno bitne rečenice za Evropski preobraz ovog dela Afrike.
PTC 1 vesti od 19:30 sati mogu jedino totalno pijan pogledati, da mi barem 1% bude istinito.
Kada sam trezan onda ne gledam takve emisije, samo vapim za izjavama Vučića.

možemo mi to...

pre 9 godina

Dugo smo stajali u mestu i samo što je načinjen prvi korak. Gde da usporavamo!
(lepeza, 23. jul 2014 18:50)
Srbija nema vremena za čekanje! A ni građani!Menjajmo sopstvenu svest!

Voja

pre 9 godina

Smešni su mi komentari pojedinaca koji bez imalo poznavanja dela Jože Mencigera govore o njegovoj stručnosti.U pitanju je vrhunski ekonomista čije se mišljenje i stav uvažavao još u vreme SFRJ.Mislim da bi bilo dobro da se predsednik naše Vlade konsultuje s njim, a ne sa raznim istrošenim političarima sa Zapada.

Aco

pre 9 godina

Svako mišljenje je dobrodošlo ali ipak mislim da vlada radi pravu stvar za posrnulu ekonomiju. Uostalom naša i Slovenačka privreda nažalost nisu toliko slične da bi se mogle upoređivati.

auuu, sta naprica

pre 9 godina

nemate argumenata da biste Vi davali nekome savete, a pogotovu ne najperspektivnijem premijeru
(jug, 23. jul 2014 21:02)
Au a taj tvoj premijer je strasno veliki strucnjak za ekonomiju.Do pre dve godine covek nista nije radio sem sto je mintingovao i lupetao po Skpstini.Doduse i sad mu ovo drugo,nije bas toliko strano.Jedina razlika je sto je sad vlast pa moze da lupeta svuda.

Mik

pre 9 godina

Slovenac je u pravu. Smanjivanje ionako malih radnickih prava u privatnom sektoru je zlocin! Javni sektor je i dalje zasticen kao beli medvedi. Umesto da uvede stednju u javnom sektoru, smanji potrosnju i otpusti partijske parazite, on legalizuje izivljavanje nad radnicima u privatnom sektoru

nebojsa

pre 9 godina

Sviđa mi se deo komentara koji se odnosi na donošenje zakona u interesu kapitala 1 euro 1 radnik. Lepo je Staljin rekao, snaga kapitalizma je armija nezaposlenih. Hajde da dajemo novac nekim novim naraštajima, svršenim studentima sa idejama, dajte njima subvencije a ne Beku, Miškoviću, Spasojeviću i ostalim poznatim licima koji su napravili armiju nezaposlenih. Velike pohvale za autora teksta, dugo se nije čula druga medalja ovih od evrope pohvaljenih reformi. Pogledajte slučaj Makedonije koja je sve učinila da dovede investitore, g-dina Vučića obavestite da ni Evropa nije izašla iz recesije pa da se otimaju oko uslaka na naše trište..............

aleks

pre 9 godina

Posto necemo da suzbijemo korupciju, sporu administraciju i korumpirano sudstvo daj da stvorimo najbednijeg radnika u Evropi pa ce doci ovde a ne u Vijetnam, blize im je zbog transporta. To je logika

Jack

pre 9 godina

E,sramoto jedna.Prvo se informisi o liku i delu coveka koga kritikujes.Joze Mencinger nije komunista nego najveci svetski ekonomista.Jedini ministar ekonomije koji je rekao NE MMF-u i oterao ih iz Slovenije zahvaljujuci cemu je ista 50 god.ispred Srbije i 20 ispred Hrvatske.O detaljima njegovog rada procitaj sam.
(mozak, 23. jul 2014 18:48)

Da li si svestan da se raspravljas sa botom? Njihova znanja o ekonomiji, i njihova znanja uopste, mogu se porediti jedino sa znanjima nesvrsenog osnovca - i to ne odlikasa.

jasmina

pre 9 godina

Upravu je covek sto govori nasem dragom premijeru da uspori jel se previse zahuhtao da nas unisti sto pre lepo kaze covek da Vucic gleda jedan evro jedan covek sto je naravno sasvim pogresno kao i zakon o radu i svi drugi zakon koje on predlaze kao premijer treba da se malo okrene iza sebe sta je on u zivotu radio nista naravno.

nema deda mraza

pre 9 godina

upamtite-sistem nece protiv sebe.
da je sistem hteo reforme ne bi bilo ratova 90-ih, stambolic bi bio ziv.

niste svesni kolikk je reket pokretac svega u srbiji. pustanje novca od droge u javna preduzeca isplacuje vase zarade a ne krediti

Alexei

pre 9 godina

Ja se u velikoj meri slažem. Od šok terapije nema ništa, i to je pokazala privatizacija za vreme 12 godina DOS-ovske vlasti. Čitao sam malko nacrt za fax i bih ga baš nazvao liberalnim. Ali imamo prostu činjenicu da je za vreme važenja proteklog zakona preko 300 000 ljudi ostalo bez posla. Teško da može neko da me ubedi da je taj zakon dobar sa takvim rezultatima.

zozrzo

pre 9 godina

Vucic samo glumi sprovodjenje reformi. Ono ne moze da se izvede bez revolucije, jer je sistem potpuno metastazirao. Sa jedne strane imamo gomile parazitskih partijskih poslusnika, bez cije podrske nema ni vlasti, a sa druge strane tajkunsko-udbaski lobi koji svo bogatstvo drzi u svojim rukama. Kada se to shvati, onda je jasno da od reformi nema nista jer niko nece dobrovoljno da unisti sebe. Kako ce se stvari razvijati, to se ne moze precizno predvideti, ali je izvesno da nicemu dobrom se ne trebamo nadati!

VS

pre 9 godina

Ne treba biti veliki stručnjak, pa zaključiti da je gospodin Mencinger potpuno u pravu. Vučić je zabio glavu u pesak i samo gura. Vodi nas direktno u katastrofu. Na žalost, kada većina to bude shvatila, biće prekasno.

MunzeLjux

pre 9 godina

Evo pored vasih komentara se nalazi relamni oglas neke agencije za nekretnine u kojoj je na prodaju super luksuzan stan od 120 kvm u Nusicevoj na terazijama, po ceni od 190.000 evra. To je najbolji pokazatelj da je doslo do velike bezanije iz Srbije, jer se tako nesto pre 5-6 god prodavalo po 400.000 evra. Niko normalan nebi dosao iz Evrope da zivi u ovom institucionalizovanom haosu, gde svako moze da te maltretira i pljacka, a nema nikoga ko bi te zastitio. Srba izbeglica takodje vise nema, jer su svi vec izbegli, pa ni oni vise nisu kupci. Garderoba je na zapadu skuplja samo kad im dodje nova kolekcija, ali ko tamo zivi uvek moze da isprati rasprodaje i kupi povoljno lepe stvari. Mi nismo za poredjenje ni sa kim, osim u rubrikama "verovali ili ne"

Премијер А.В. Аца

pre 9 godina

Srbija nema vremena za gubljenje. Bio je kranji trenutak da se donese zakon kojim se jasno odvaja radnik od neradnika i kojim se dozvoljava stimulacija radnika i destimulacija neradnika. Slovenački zakoni koji uređuju radne odnose nisu ništa povoljniji za radnika u odnosu na zakon o radu u Srbiji sa sve novim izmenama.
(milan021, 23. jul 2014 17:42)

Паметнице моја, молим те да ми објасниш како ће нови супериновативни закон одвојити радника од нерадника и како дозвољава стимулацију радника и дестимулацију нерадника. Хвала.

Jack

pre 9 godina

U prvi mah se zacudih otkud lavina diletantskih komentara u biz sekciji - pogledam malo bolje - a ono AV u naslovu, crvena marama za botove.
U ekonomiju se razumete koliko i u nuklearnu fiziku, ali samo vi gruvajte jedni drugima pluseve, i hvalite ovog kvazistrucnjaka Nikolica koji jede Vucicu iz ruke, a kad dodje red na vas, onda cete kukati i zapomagati.

Bojan

pre 9 godina

Pa mora brzo nece tajkuni i bizMismeni koji su sponzori ovog rezima da cekaju, primer je zakon o radu/robovlasnistvu koji je i napravljen i usvojen po njihovom diktatu i za njihove potrebe, za parazite i botove on ne vazi, za njih vazi zakon o drzavnim sluzbenicima, zakon o platama državnih sluzbenika i uredba o naknadi troskovima i otpremninama drzavnih sluzbenika, sto te zakone nije Vucic reformisao.

dex

pre 9 godina

Mala digresija... Hteo bih da pitam botove (postujem ljude, rade za sta su placeni), da li zaista misle ono sto pisu? Moze i anoniman odgovor... Ako zaista misle, onda imam drugo pitanje... Pre par godina, gospodar premijer je prelepljivao Bulevar Zorana Djindjica sa Bulevarom Ratka Mladica. Bio je zestoki protivnik EU i reformi. Njegovu promenu i razumem... Politicar je, oni prodaju veru za veceru. Nego vi mi niste jasni. Vecinom ste bivsi radikali. Kako dopustate sebi tako drasticne promene u zivotu. Razumem posao bota, ali vi ispravljate jednog Mencingera, zurite u reforme, a pre par godina ste vristali protiv EU i reformi?!?

MILENKO

pre 9 godina

Ovaj jos nekapira da je ovo sto rade nazadnjaci jedna VELIKA LAZ i obmana naroda!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dragutin

pre 9 godina

Samo kada bi ekonomska pravila vazila za ovu drzavu.Srbija nema ekonomski sistem.Samo koristiti tu rec sistem je diskutabilno jer bi to znacilo da postoji neki red i ogranizacija.Ja volim rec septicka jama.Najbolje resenje koje bi Vucic mogao da nama narodu pruzi je ostavka i prekid bavljenje politikom i gasenje njegove stranke bivsih radikala.Jos kada bi to i Ivica Dacic uradio sa njegovom strankom bilo bi sjajno.Sve ostalo od ovog pobednickog tima iz devedesetih je za nas katastrofa.

Milos

pre 9 godina

Ja sam za to da se sva preduzeca vrate u ruke drzave uz apsolutno rigoroznu kontrolu i kaznu svakog pojedinca. Posto je ovaj Slovenac zaista u pravu, da je region prezaduzen, okrenimo se nasoj privredi i poljoprivredi i proizvodimo sve sami za svoje potrebe (od igle do lokomotive). Sto budemo napravili to cemo jesti ili koristiti. Ovi nakaradni zakoni onemogucice nam da uzimamo kredite kod banaka i ako ce sigurno biti najjeftiniji, ali dzabe kad nema ko da uzme. Ovim nacinom razmisljanja i postupkom Vucica, da su gradjani krivi za ovu situaciju, pa sada moraju da idu u penziju sa sto godina ili da im se umanjuju minimalni minimalci, ne bih se slozio u potpunosti jer narod je kriv jedino sto nije uzeo motku mnogo ranije ali zato ce Vucic brzo da nas podseti sta treba da radimo. Neka natera Malovicku i onog Boska Ristica da isplate odstete sudijama, i po tom istom principu neka natera na odgovornost svakoga ko je uradio bilo sta protiv gradjana i drzave i da preuzme sve konsekvence za donete odluke preko kolena i u licnu korist, e u tome se ogleda pravi reformista. Ja svoju zemlju Srbiju nikada necu napustiti ali bih u ovim trenucima rado iskocio iz koze.

Dragan

pre 9 godina

Oprostite, a u cemu da uspori? U iznosenju planova ?
Jedino sto su za vise od dve godine uradili je Zakon o radu.
U Srbiji se u drzavnom sektoru zivi i ponasa kao u doba komunizma ( ne radis nista uzmi koliko hoces) a u privatnom je opsta borba za opstanak.
Do kada vise da izdrzavamo tu hordu neradnika ?

LJUBISA

pre 9 godina

"Sadimo te parcele na marginalnom području sa kojeg se ljudi stalno iseljavaju", napominje Ilić, ocenjujući da je "valjda u interesu i tim inspektorima, a i državi da ostane neko mlad ovde, da radi nešto. citiram polljoprivrednike!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!grdno se varate!!!!!!

Sasa

pre 9 godina

E,sramoto jedna.Prvo se informisi o liku i delu coveka koga kritikujes.Joze Mencinger nije komunista nego najveci svetski ekonomista.Jedini ministar ekonomije koji je rekao NE MMF-u i oterao ih iz Slovenije zahvaljujuci cemu je ista 50 god.ispred Srbije i 20 ispred Hrvatske.O detaljima njegovog rada procitaj sam.
(mozak, 23. jul 2014 18:48)

Covece , ne raspravljaj sa SNS - botovima. Sta pokusavas njima da objasnis? Za njih je dobro samo ono sto Vucic kaze, napise, pomisli....Sve ostalo sto je napisano, izgovoreno, publicirano za njih predstavlja atak na njihovog ljubljenog. Svi ostali su izdajice. To je isto kao da amebama pokusavas da objasnis nesto.
Pa oni jos uvek misle da telefonski imenik predstavlja necija "Sabrana dela".

"Dijagnosticar", Nis

Vojvodinac

pre 9 godina

Zanimljivi saveti, koji deluju logično. Ali u Srbiji koja je rođačko-burazerski privatizovana, gde je iza svake transakcije veće od 100000 € neka muljaža i nameštaljka, gde ama baš ništa ne funkcioniše dok se ne podmaže... ni ekonomski zakoni, principi i pravila nisu uvek primenljivi.
Važan je podatak da se postojeći zakoni primenjuju samo u određenoj meri, 80% privrede posluje (manje ili više) u sivoj ekonomiji, 15% zaposlenih radi na crno, a najveći dužnici po pitanju poreza (i ostalim osnovima) su društvena preduzeća, često monopolisti (Srbijagas, EPS, Zastava oružje).
Postojeća vlada, kao i sve prethodne, ne bavi se sprovođenjem zakona, što podrazumeva kompletnu reformu sistema, i postavljanje stručnih ljudi, već naprotiv. Na ključne pozicije postavlja lojalne, uglavnom nestručne ljude ili bez ikakvog iskustva, pa se i sam zaključak nameće da se reforme svode na prezentovanje u medijima.
Dokaz: šta je sa mercedesom za koji je AV garantovao da krajem marta izlazi autobus iz fabrike u Srbiji, gde su obećane investicije, šta bi sa obećanim radnim mestima, hapšenjima i procesuiranjima. Šta bi sa stručnjacima, to što je sve svoje saradnike unapredio u doktore ne znači da su stručnjaci. Đilas je optuživan za sve i svašta, pa opet eno ga slobodan ko ptica!?
Da li se samo meni čini da nas neko debelo laže?!

Sinisa

pre 9 godina

Ma nema Jože pojma! Nasi politikanti i ekonomisti su najjaci na svetu! Ja slepo verujem nasima. Pa pogledajte samo nasu politicku elitu. SAD nam zavide... Jedan Toma Nikolic, jedan A.Vucic, Dačić, Tasovac, Vulin, pa ministri odbrane, policije, pravosudja, skolstva... Pa koja vlada ih ne bi pozelela. EU pravi kataklizmicnu gresku sto Srbija jos nije usla u nju!

mikin

pre 9 godina

"Srbija se zavarava da će privući strane investicije na taj način što će da snizi plate i smanji prava radnika."
------------------------------------
Mislim da je covek ovom jednom recenicom sve rekao ovim nasim "strucnjacima" poput Vucica, Vulina, Kornelije, Krstica, Radulovica .....
ps. ali "strucnjaci" se na to ne obaziru, jer NEMA nikakvih zakonskih posledica po njih, a korist od mentora je isuvise primamljiva.

Milan

pre 9 godina

Ma jok, ja kažem, Vučiću ubrzaj i otpusti sve koji nisu SNS iz državnih ustanova...ja nisam SNS...da vidimo dokle ćeš da uštediš. Posle ni ove botove nećeš morati da plaćaš debelo kad ih zaposliš na naša mesta, jer će da žive od "jakih" državnih plata

LJUBISA

pre 9 godina

Njegov stav je da nema univerzalnog leka i da svaka zemlja treba da traži put koji njoj najviše odgovara??? a i kada jednom kupite frižider više vam godinama ne treba!!!!!!!!!!!cik pogodite sta se stavlja u frizider,i koja bi ga( zemlja )!!!najbrze i najkvalitetnije napunila!a VELIKI visak izvezla!!!cik pogodite ,,STRUCNJACI,,??!

stara fora

pre 9 godina

Mencinger: Vučiću, uspori
Ma jok bolan, ubrzaj jos vise provalija je sve bliza.
Mi dok ne zavrsimo u bunaru necemo doci pameti.
Umesto da zasucemo rukave i napravimo nesto sami ko sav uspesan svet mi cekamo stranu milostinju. Doci ce stranac da svoj kapital procerda u Srbiji, malo morgen.

Pera ložač

pre 9 godina

Pogrešno je čovek shvatio šta se kod nas dešava. Mi samo "ko bajagi" izvodimo reforme, borimo se protiv korupcije, kriminala, partiskog zapošljavanja, nezaposlenosti ...itd...
Cilj je biti na vlasti, jer dok si na vlasti nije bitno šta se dešava, najbolje je da se ništa ne dešava, za tebe uvek ima dovoljno, i para i funkcija (za zanimaciju, da ne bude dosadno).
E sad, mali je problem što se narod ućutao, nema izduvnih ventila, nema hleba i igara u količini koja je dovoljna za uspavljivanje. U svakom slučaju biće zanimljivo, posebno za ove koji u bajke veruju, mi ostali smo bar to prevazišli pa nas ništa ne može ni iznenaditi.

M.Popović

pre 9 godina

Prošli zakon je bio loš.Ali ovakav zakon za ovo podneblje će bukvalno isprazniti zemlju.Videćete.I onda će naseliti neke ljude iz neke nedođije i dati im lopate u ruke da kopaju Dunav-Morava-Solun.

Koala

pre 9 godina

Po tuđoj zadnjici 100 batina malo. Da li iko, a pogotovu ekonomista misli da je normalno da ja sa državnim fakultetom radim za 300e, prekovremeno i da mi plata kasni, a da ovi instant "intelektualci" u državnom sektoru imaju sve moguće beneficije, ogromne plate, a da pritom NE RADE?!

ne slažem se

pre 9 godina

Živim i radim u Švajcarskoj. Ovde je zakon o radu na strani kapitala. To znači, bez obzira na kojoj si poziciji i koliko dugo radiš, gazda te može uvek momentalno otpustiti bez ikakvog obrazloženja, čak i ako si na bolovanju (imaš 15 minuta da uz pratnju osoblja pokupiš svoje krpice). A štrajk je zabranjen zakonom. I šta je rezultat toga? Najjača evropska država, a možda i svetska. Nećeš da radiš --> ćaos amigos, ne moraš, na burzu pa nek se oni brinu o tebi (dobiješ radnu ocenu kojom možeš da se besiš). A na burzi još gore, teraju Boga oca iz tebe, živa mira nemaš. Za svaku proceduralnu, namernu ili nenamernu grešku uvode ti sankcije (uvek novčane). Svi su sretniji ako rade nego ako su na burzi. I da li se neko buni? Ne niko! Ni zakonodavac, ni udruženje poslodavaca, ni udruženje posloprimaoca, ni sindikati - niko.
Prvog dana kad napravite takav zakon u Srbiji, doživećete raj. Ovo sve drugo je mazanje marmelade na bajat hleb (tako da odozgo imaš slatko i ne vidi se šta je ispod, a ispod plesnjivost koja dugoročno uništava, i društvo i pojedinca). Dakle, zakon koji je vlada predložila je previše liberalan i neće uspeti. Pozdrav iz Švajcarske!

Aleksandar

pre 9 godina

Jedino sto se uradilo su za sada prazne price i obecanja!Sadili su sljive, polagali kamene temeljce, presecali vrpce i na tome ostalo. Dajte nam statistiku koliko je privatnih firmi ugaseno ili u stecaju a koliko je novih registrovano i aktivno? Gde su ti silni stranci sa svojim investicijama? Koga ste doveli i koja su to nova radna mesta otvorena? Sta se to po pitanju koridora uradilo, koliko km novog puta je uradjeno? Samo se muze i cedi a nista ne radi!!! Ako niste sposobni da uradite, raspisite medjunarodni tender neka neko uradi puteve kroz Srbiju, za uzvrat mu dajte koncesiju. Ne odgovara Vam, kako bi tu bilo prostora za "kraduckanje"? To je valjda dozvoljeno i porazumeva se!? Ostace od nas samo prah i pepeo!!! Isti likovi su danas ministri samo su im titule i zaduzenja drugacija. Kako mozete biti strucnjak za ekonomiju, saobracaj i energetiku? 3u1 !!! da da da. Najbolje zanimanje u Srbiji je politicar!!! Bez zute banke ulozene u biznis uzimas koliko vam treba. A da pre toga kupis zvanje akademskog gradjanina ove nase prestonice!

cuki

pre 9 godina

"Pravilo je: jedan čovek – jedan glas". To je trebao da kaze 89-e god. da se YU sacuva buduci da Srbi predetavljaju vecinu stanovnistva i da su se svi drzali pravila demokratije. Odbijeno. Usput, danasnja ekonomska dinamika nema striktno nikakve veze sa nekom zastarelom demagogijom. Neka gospodin analizira gde je Juzna Koreja koja je imala isti BNP po stanovniku kao YU u 1960-oj, a gde su danas oni a gde mi. Cifre govore sve.

Инфо

pre 9 godina

===
Словеначки економиста Јоже Менцингер нас добронамерно саветује и годинама се бори против догме о директним страним инвестицијама, коју су „посејале“ међународне финансијске институције:

„Велики део страних директних инвестиција у европским земљама у транзицији је, у ствари, представљао багателну куповину имовине у приватизацији, а та средства нису отишла у фиксне инвестиције већ у потрошњу и увоз. Управо то представља јаку везу између прилива страних директних инвестиција и огромних дефицита текућег рачуна.“

„Основи проблем развијених земаља је што имамо вишак производње, а недовољно тражње – а када се као решење уводи штедња, то је по мом мишљењу сасвим погрешно. Ако један штеди, а други разбацују – то је добро за њега, а ако сви штеде – то је пропаст (за све).“
===
Цитирано према линку:
http://stanjestvari.com/2014/07/15/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%9A%D0%B5-%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B0%D1%80%D0%B8-%D0%BF%D0%BE%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%9A%D0%B0-%D0%BA%D1%9A%D0%B8%D0%B3%D1%83-%D0%B4%D0%B5%D1%98%D0%B0%D0%BD%D0%B0-%D0%B1%D0%B0%D1%80/

Joxy

pre 9 godina

Reforme su nam preko potrebne. Mora se promeniti svest naroda i svako treba da shvati da dolazi vreme u kome ce opstati samo radni i odgovorni ljudi.

sUmadinAc

pre 9 godina

"Prava jesu smanjena, ali smanjenje se ogleda u tome što ranije nije postojao rizik da se u javnom sektoru izgubi posao i da se otpusti radnik koji ne radi", kaže Nikolić.


Ali od danas! Otkazi ce da pljuste za sve neradnike. hahahaha
Zna li neko nekoga da zna nekoga ko zna, ili je cuo da je neko otpusten iz javnog preduzeca? Ako izuzmemo politicke otkaze, kad se promeni stranka u opstini i sl.! Drustvena preduzeca su kao krava jedna debela, samo, svi se kace a niko ne pusta...

krle - dron

pre 9 godina

Mezinger je samo u jednom u pravu a to je da je svaka zemlja pa i srbija posebno poseban slucaj za sebe,netreba obespraviti radnike ali u srbiji je vladalo boljsevicko ludilo bez ikakve kontrole,eto zadnji primer je " Lasta ",firme gde drzava upravlja moraju dobiti monitoring gde ce da radi kosilica inace ce biti uvek onih koji ce da potamane sve muflone i da ih pretvore u tone kulena i da se prezderu i za takve onda nece nijedna normalna zena da se uda,znaci drustvo svojim rasipanjem podstice belu kugu i onda se cudimo sto nam je drustvo ovako musavo.A kako treba raditi ??,treba napraviti pravi model stimulacije investitorima po formuli jednakoj za sve i to takav da radnik ima 1000-eura platu od koje moze kao covek da zivi.Evo primera,program se zove "boomerang ",znaci ako prodamo " telekom " za 2-milijarde eura (posto onih arapskih 3-milijarde svelo se izgleda na tesno mu ga nane skroji ,znaci use i u svoje kljuse )te pare treba da deponujemo u Brusel i da sluze kao garancija evropskim investitorima od 30% za svaki projekat koji donesu i izgrade u srbiji ( jer mi smo bezidejni i glupi i neznamo nista o projektima )a resto bi finansirale kucne banke onih koji grade projekat,nasi mamlazi bi osnovali "kontrol bank" koja bi to pratila i bila suvlasnik tih 30% do isplate kredita od 5-godina,tada bi 30% bilo prepusteno vlasniku i tu je ta stimulacija a 30% koje je vraceno kroz kredit islo bi nazad u Brusel za novi krug,ZATO se i zove "BOOMERANG",ali ova formula je za pametne...

Branko Von Beca

pre 9 godina

"za ovog poljoprivrednika ajde reci koliko ti dobijas subvencije i koliko pravis prihod..posto svi idemo na pijaci i vidimo koliko nas derete na ceni a uvoznicki artikli jeftiniji ... (rudar misko, 23. jul 2014 18:00) "

A što se ne bi ti , blago meni, iz zemlje vratio na zemlju, ako si rudar u opšte a ne neko ko u kladionici po ceo dan bulji u monitor, motiku u šake kad je tako lepo na ovoj sparini, oderi i ti nekog sa cenom,pa bog da te vidi ?

JoVo

pre 9 godina

Pobrkao loncice! Kad kazes reforme ti mislis:
1. Zakon jednak za sve i za one koji rade kod privatnika (zakon se ne postuje i nemaju nikakva prava, samo da umru) i u drzavnim sluzbana.
2. Privatizacija svih drzavnih firmi, preduzeca kako ne bi i dalje imali Biftek Direktore i odbore koji samo za Sebe rade dobro.
3. Kulturoloska revolucija...

Toliko :)

mer

pre 9 godina

Slovenija je usla u EU sa 10 drzava u paketu i bila je najjaca i prva medju njima a nakon 10 god.je dospela kao pretposlednja u EU.Razlog tome sto je upravo to sto je sporo ili nikako resavala ove probleme.

Hemi

pre 9 godina

Hvala na savetu ali nekako mi se čini da mi nemamo vremena za usporavanje, moramo da uradimo što više da pokrenemo privredu. Što se tiče zakona o radu, on propisuje minimum prava, a kolektivnim ugovorom mogu da se dogovore bolji uslovi. Time bi sindikati trebalo da se bave.

hvala za SAVET,ali to nam ne pada na pamet

pre 9 godina

Šta ima da nas savetuje ovaj janez,pa ono niti su imali sankcije niti nekog ratnog razaranja,našim građanima uskraćivali deviznu ušteđevinu u njihovim bankama.Novac koristili 24 godine sada će još i to morati da vrate,a kriza ih sve više zahvata.Kriza zahvata Sloveniju jer ona tržišta koja su koristila koje je imala stara juga raspala su se,sada su i oni u problemima,pa ovaj dotični g-din neka savetuje svoju vladu i neka ne misli o našim problemima.

M.Cs

pre 9 godina

Osnovni problem Srbije je mentalitet nerada:

Oni koji bi zeleli da rade, bilo zemljoradnici ili zanatlije, ne mogu da se takmice sa proizvodjacima iz Evrope, jer su im cene visoke u odnosu na inostrane za bar 20-30%.

A ova razlika nije usled manje subvencije od strane drzave Srbije (iako i to utice), vec zbog trgovaca monopolista, koji sebi uzmu tih 20-30% posto na sirovinama. Isto toliko se gubi i prilikom pokusaja izvoza, jer ako neko nije clan odgovarajuce mafije( tj. politicke stranke), nece moci da dodje do mogucnosti da svoje proizvode izveze. Cak i ako postane izvoznik, on postaje i platioc reketa monopolistima.

Dakle mnogi bi da zive bez rada, sa muckama i iz trgovine.

Slovenac

pre 9 godina

U pitanju je "ekonomista", koga niko vise u SLO ne sljivi 5%, jedino jos par oldschoolerskih novina iz SFRJ vremena. Sve, ali bas sve, sto je mogao, napravio je pogresno. Da ne pricam o njegovim teorijama o nacionalnom interesu, koji je na kraju SLO kostao ove krize, u kojoj smo sad. Jer je bila osnov i postavila je temelje za pajtaski kapitalizam, koji nam se desio. I kostao milijarde eura u "kolateralnoj" steti (pa platice narod, jel?).

Rukometaš

pre 9 godina

Dokle više da nas usporavaju ? Taman vlada pocne nesto da radi za građane i državu i eto odmah nekome to smeta što Srbija ide ka boljem životu.Nema stajajanja samo napred ako nekome to smeta pa ne mora ni da gleda kako gradjani u Srbiji počinju da žive,kako ce deca ovde ostajati a ne da idu u stranim zemljama da studiraju i zapošljavaju se.Zato samo napred nema nazad punom snagom trebamo dati podršku da buemo jedno telo.

jasnox

pre 9 godina

Nije mi baš jasno na osnovu čega je izvučen ovakav zaključak. Potpuno se slažem sa Ivanom Nikolićem i mislim da u situaciji gde premijer i vlada pažljivo mere svaki korak, gotovo svakodnevno imaju niz sastanak i konsultacija i sa privrednicima i sa predstavnicima radnika, svakako ne ide u prilog priči o šok terapiji već o nameri da se nađe odgovarajuće rešenje koje će pokrenuti privredu i tržište, ali i sačuvati postojeća radna mesta.

svest

pre 9 godina

Ne znam da li su ljudi sa strane svesni situacije u kojoj se nalazi naša privreda i ekonomija i koliko još dugo u postojećem stanju mi možemo izdržati. Ne vidim da je vlada bezobzirno ušla u celu priču sa reformama, razrezala po penzijama i platama, otpustila odmah gro radnika, već se sve pažljivo prati i procenjuje i u tom smsilu donose odgovarajuće mere za pokretanje privrede.

Davorin

pre 9 godina

Vučić odlično obavlja svoj posao i najbolje zna šta je dobro za Srbiju. Reforme koje sprovodi su neophodne za napredak i razvoj Srbije i moraju se sprovesti u potpunosti i to što pre. Nemamo vremena za čekanje. Napokon se nalazimo na pravom putu.

srbin

pre 9 godina

Slovenacki komunista koji se protivi ekonomskim reformama nista novo. Slovenija je zbog takvih u stagnaciji vec godinama. 90tih i ranih 2000tih je bila daleko ispred ostalih balkanskih drzava a pogledajte je danas tek malo bolja. Mecingeru gledaj i uci!

Alexei

pre 9 godina

Ja se u velikoj meri slažem. Od šok terapije nema ništa, i to je pokazala privatizacija za vreme 12 godina DOS-ovske vlasti. Čitao sam malko nacrt za fax i bih ga baš nazvao liberalnim. Ali imamo prostu činjenicu da je za vreme važenja proteklog zakona preko 300 000 ljudi ostalo bez posla. Teško da može neko da me ubedi da je taj zakon dobar sa takvim rezultatima.

qwerty

pre 9 godina

zasto stranci komentarisu kad ni ne znaju sta se ovde desava? od reformi nema nista. kako im to nije jasno. imperator prica, i prica i prica. samo najavljuje a nista ne radi. nek objavi ugovor sa etihadom pa da vidimo te njegove reforne.

fatiranje uz izbegavanje neizbeznog

pre 9 godina

Pa Vucic ne primenjuje ni sporu ni sok ni nikakvu terapiju. Sve ove promene zakona i povecanje cena/poreza i smanjenje plata/penzija nece uticati vise od 1% na situaciju. To reforme nisu

Voja

pre 9 godina

Smešni su mi komentari pojedinaca koji bez imalo poznavanja dela Jože Mencigera govore o njegovoj stručnosti.U pitanju je vrhunski ekonomista čije se mišljenje i stav uvažavao još u vreme SFRJ.Mislim da bi bilo dobro da se predsednik naše Vlade konsultuje s njim, a ne sa raznim istrošenim političarima sa Zapada.

goran

pre 9 godina

Hah...polupismeni bez dana radnog staza SNS zombi botovi objasnjavaju poznatom ekonomisti kako on nema pojma.

Nadam se da je ovim novim zakonom o radu omogucen beneficirani radni staz za botove.
Toliko kuckanja, lajkovanja, velicanja...i tako svaki dan. Ne moze to svako.

convertito

pre 9 godina

Ne vredi takvima govoriti. Ekstremista ostaje ekstremista a jos ako nema ni jedan dan radnog staza i blage veze o tome sta radi eto narodu belaja.

milka

pre 9 godina

A zasto bi Vucic trebalo da uspori? Pa Srbija je dosta cekala,i previse ako mene pitate!! Vreme je da se ubrza,promene se moraju desiti sto pre!!

aleks

pre 9 godina

Posto necemo da suzbijemo korupciju, sporu administraciju i korumpirano sudstvo daj da stvorimo najbednijeg radnika u Evropi pa ce doci ovde a ne u Vijetnam, blize im je zbog transporta. To je logika

Bojan

pre 9 godina

Pa mora brzo nece tajkuni i bizMismeni koji su sponzori ovog rezima da cekaju, primer je zakon o radu/robovlasnistvu koji je i napravljen i usvojen po njihovom diktatu i za njihove potrebe, za parazite i botove on ne vazi, za njih vazi zakon o drzavnim sluzbenicima, zakon o platama državnih sluzbenika i uredba o naknadi troskovima i otpremninama drzavnih sluzbenika, sto te zakone nije Vucic reformisao.

LJUBISA

pre 9 godina

"Sadimo te parcele na marginalnom području sa kojeg se ljudi stalno iseljavaju", napominje Ilić, ocenjujući da je "valjda u interesu i tim inspektorima, a i državi da ostane neko mlad ovde, da radi nešto. citiram polljoprivrednike!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!grdno se varate!!!!!!

zozrzo

pre 9 godina

Vucic samo glumi sprovodjenje reformi. Ono ne moze da se izvede bez revolucije, jer je sistem potpuno metastazirao. Sa jedne strane imamo gomile parazitskih partijskih poslusnika, bez cije podrske nema ni vlasti, a sa druge strane tajkunsko-udbaski lobi koji svo bogatstvo drzi u svojim rukama. Kada se to shvati, onda je jasno da od reformi nema nista jer niko nece dobrovoljno da unisti sebe. Kako ce se stvari razvijati, to se ne moze precizno predvideti, ali je izvesno da nicemu dobrom se ne trebamo nadati!

Jack

pre 9 godina

U prvi mah se zacudih otkud lavina diletantskih komentara u biz sekciji - pogledam malo bolje - a ono AV u naslovu, crvena marama za botove.
U ekonomiju se razumete koliko i u nuklearnu fiziku, ali samo vi gruvajte jedni drugima pluseve, i hvalite ovog kvazistrucnjaka Nikolica koji jede Vucicu iz ruke, a kad dodje red na vas, onda cete kukati i zapomagati.

pera tomic

pre 9 godina

Novi zakoni o radu i penzijama su primereni nasoj trenutnoj situaciji i u njih je uneto taman toliko bolnih mera koliko nasi gradjani mogu da podnesu...Uveren sam da ce tako biti i sa ostalim zakonskim rešenjima i da će vlada i premijer donositi zakone koji uvažavaju situaciju u zemlji i zahteve EU sa druge strane...

mozak

pre 9 godina

Slovenacki komunista koji se protivi ekonomskim reformama nista novo. Slovenija je zbog takvih u stagnaciji vec godinama. 90tih i ranih 2000tih je bila daleko ispred ostalih balkanskih drzava a pogledajte je danas tek malo bolja. Mecingeru gledaj i uci!
(srbin, 23. jul 2014 17:06)

E,sramoto jedna.Prvo se informisi o liku i delu coveka koga kritikujes.Joze Mencinger nije komunista nego najveci svetski ekonomista.Jedini ministar ekonomije koji je rekao NE MMF-u i oterao ih iz Slovenije zahvaljujuci cemu je ista 50 god.ispred Srbije i 20 ispred Hrvatske.O detaljima njegovog rada procitaj sam.

MunzeLjux

pre 9 godina

Evo pored vasih komentara se nalazi relamni oglas neke agencije za nekretnine u kojoj je na prodaju super luksuzan stan od 120 kvm u Nusicevoj na terazijama, po ceni od 190.000 evra. To je najbolji pokazatelj da je doslo do velike bezanije iz Srbije, jer se tako nesto pre 5-6 god prodavalo po 400.000 evra. Niko normalan nebi dosao iz Evrope da zivi u ovom institucionalizovanom haosu, gde svako moze da te maltretira i pljacka, a nema nikoga ko bi te zastitio. Srba izbeglica takodje vise nema, jer su svi vec izbegli, pa ni oni vise nisu kupci. Garderoba je na zapadu skuplja samo kad im dodje nova kolekcija, ali ko tamo zivi uvek moze da isprati rasprodaje i kupi povoljno lepe stvari. Mi nismo za poredjenje ni sa kim, osim u rubrikama "verovali ili ne"

Old Shatterhand

pre 9 godina

Živim za intervjue kada Vučić stane na nekoliko desetina sekundi, da bi prozborio krucijalno bitne rečenice za Evropski preobraz ovog dela Afrike.
PTC 1 vesti od 19:30 sati mogu jedino totalno pijan pogledati, da mi barem 1% bude istinito.
Kada sam trezan onda ne gledam takve emisije, samo vapim za izjavama Vučića.

Panonski

pre 9 godina

Svakako je dragoceno cuti misljenja raznih eksperata i strucnjaka. Vucic nije ekonomista, ali je do sada mnogo puta pokazao da ima sluha da napravi strucan tim ljudi, koji ce predloziti i uraditi najbolje za Srbiju. Ne sumnjam da ce vladine mere doneti boljitak Srbiji.

VS

pre 9 godina

Ne treba biti veliki stručnjak, pa zaključiti da je gospodin Mencinger potpuno u pravu. Vučić je zabio glavu u pesak i samo gura. Vodi nas direktno u katastrofu. Na žalost, kada većina to bude shvatila, biće prekasno.

Премијер А.В. Аца

pre 9 godina

Srbija nema vremena za gubljenje. Bio je kranji trenutak da se donese zakon kojim se jasno odvaja radnik od neradnika i kojim se dozvoljava stimulacija radnika i destimulacija neradnika. Slovenački zakoni koji uređuju radne odnose nisu ništa povoljniji za radnika u odnosu na zakon o radu u Srbiji sa sve novim izmenama.
(milan021, 23. jul 2014 17:42)

Паметнице моја, молим те да ми објасниш како ће нови супериновативни закон одвојити радника од нерадника и како дозвољава стимулацију радника и дестимулацију нерадника. Хвала.

Jack

pre 9 godina

E,sramoto jedna.Prvo se informisi o liku i delu coveka koga kritikujes.Joze Mencinger nije komunista nego najveci svetski ekonomista.Jedini ministar ekonomije koji je rekao NE MMF-u i oterao ih iz Slovenije zahvaljujuci cemu je ista 50 god.ispred Srbije i 20 ispred Hrvatske.O detaljima njegovog rada procitaj sam.
(mozak, 23. jul 2014 18:48)

Da li si svestan da se raspravljas sa botom? Njihova znanja o ekonomiji, i njihova znanja uopste, mogu se porediti jedino sa znanjima nesvrsenog osnovca - i to ne odlikasa.

gilče

pre 9 godina

Dobro je što u Srbiji konačno na vlasti imamo političara koji, kada donosi odluke o primeni nepopularnih ekonomskih mera, ne razmišlja o tome kako će te mere imati uticati na njegov rejting.

MILENKO

pre 9 godina

Ovaj jos nekapira da je ovo sto rade nazadnjaci jedna VELIKA LAZ i obmana naroda!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dragutin

pre 9 godina

Samo kada bi ekonomska pravila vazila za ovu drzavu.Srbija nema ekonomski sistem.Samo koristiti tu rec sistem je diskutabilno jer bi to znacilo da postoji neki red i ogranizacija.Ja volim rec septicka jama.Najbolje resenje koje bi Vucic mogao da nama narodu pruzi je ostavka i prekid bavljenje politikom i gasenje njegove stranke bivsih radikala.Jos kada bi to i Ivica Dacic uradio sa njegovom strankom bilo bi sjajno.Sve ostalo od ovog pobednickog tima iz devedesetih je za nas katastrofa.

defender

pre 9 godina

Mecingeru, dobro savetuješ, ali nema više vremena. Mi smo na ivici bankrota i ako se sad ne izvučemo, nećemo nikada. Zato su ove mere nagle. Jer je ovo zadnji trzaj da se izvučemo.

Resavac

pre 9 godina

Hvala Vam Gospodine Mencingeru na savetima,ali kao što sami kažete-sve se toliko promenilo da Slovenija više ni frižider ne može da proda, pa tako se bojim da ako sopstvenoj zemlji niste u stanju da pomognete svojim savetima, a kako biste to mogli Srbiji...Malo je nelogično,priznaćete.

Diona

pre 9 godina

Srbija nema više šta da proda. DS je našu državu uništio, a novčana sredstva se nalaze po bankovim računima pojedinaca. Tajkuni su uništili privredu, proizvodnju i industriju, jer su se bahato poneli prema radnicimi u svim preduzećima koja su kupili, otpustili su radnike. Mecinger nema pravo ni realnu sliku stvari u srpskoj ekonomiji.Mecinger je upozorio Aleksandra Vučića, ali Mecinger ne zna da će početi izgradnja Južnog toka kroz Srbiju.

helen

pre 9 godina

Srbija ne primenjuje sok terpiju nego vodi uravnotezenu ekonomsku politiku.Mere preduzima postepeno tako da misljenje slovenackog ekonomiste da Srbija hoce sve odjednom,smanjuje prava radnika u korist kapitala nije relevantno.

limona

pre 9 godina

Reforme ma koliko bile bolne ne sme da se odlažu ,to su stvari koje se najviše tiču Srbije . Ne treba da nam motiv za to bude EU ili šta već nego prosperitet same države.

Joxy

pre 9 godina

Reforme su nam preko potrebne. Mora se promeniti svest naroda i svako treba da shvati da dolazi vreme u kome ce opstati samo radni i odgovorni ljudi.

milan021

pre 9 godina

Srbija nema vremena za gubljenje. Bio je kranji trenutak da se donese zakon kojim se jasno odvaja radnik od neradnika i kojim se dozvoljava stimulacija radnika i destimulacija neradnika. Slovenački zakoni koji uređuju radne odnose nisu ništa povoljniji za radnika u odnosu na zakon o radu u Srbiji sa sve novim izmenama.

PALMA - NA - OBALI - MORA

pre 9 godina

U svakom slucaju treba reci iz pristojnosti kako dolikuje gradjaninu Sbije jedno Hvala Vam Gospodine Mencingeru na savetima, oni ako imaju osnove uvek dobro dodju, ali kao sto sami kazete sve se toliko promenilo, apsolutno se slazem sa Vama. Slovenija kada je usla u EU je bila za primer svima kada je ekonomija u pitanju, sada takvo stanje nije, iz mnogih razloga. Tako da se bojim da ako sopstvenoj zemlji niste u stanju da pomognete svojim savetima, a kako biste to mogli Srbiji, i Aleksandru Vucic.

Dalibor ARCS

pre 9 godina

Mecingeru...Srbija je na ivici ambisa.Reforme koje sprovodimo su neophodne za napredak i razvoj zemlje i moraju se sprovesti što pre.Mi vremena za čekanje nemamo.

Urban

pre 9 godina

Reforme su trenutno najbitnije za napredak i razvoj naše zemlje, u to nema sumnje. One se definitivno moraju sprovesti do kraja i u što kraćem roku. Ni malo ne smemo usporavati kada smo napokon na dobrom putu ka ekonomskom oporavku i razvoju naše zemlje.

rudar misko

pre 9 godina

za ovog poljoprivrednika ajde reci koliko ti dobijas subvencije i koliko pravis prihod..posto svi idemo na pijaci i vidimo koliko nas derete na ceni a uvoznicki artikli jeftiniji ..dakle ostavi ti politiku i rtb bor majstore posto nisi upucen koliko je rtb dao srbiji a da ne pricam onoj jugoslaviji ...a zasto to pisem zato sto takvi kao ti koji imaju zemlju a rade u rtb a sve sami ulizici i neradnici zato sto su umorni sa poljoprivrede ...e takve treba da otpuste iz javnih preduzeca koji imaju hektare zemlje i mogu da prezive a ne sirotinju iz grada toliko i hvala .

možemo mi to...

pre 9 godina

Dugo smo stajali u mestu i samo što je načinjen prvi korak. Gde da usporavamo!
(lepeza, 23. jul 2014 18:50)
Srbija nema vremena za čekanje! A ni građani!Menjajmo sopstvenu svest!

Andrej

pre 9 godina

"Pokazuje se, da je u svim zemljama koje su više liberalne nezaposlenost veća"

Rece Mecinger dok je nezaposlenost u USA 6%. Toliko o tome...

Aco

pre 9 godina

Svako mišljenje je dobrodošlo ali ipak mislim da vlada radi pravu stvar za posrnulu ekonomiju. Uostalom naša i Slovenačka privreda nažalost nisu toliko slične da bi se mogle upoređivati.

hvala za SAVET,ali to nam ne pada na pamet

pre 9 godina

Šta ima da nas savetuje ovaj janez,pa ono niti su imali sankcije niti nekog ratnog razaranja,našim građanima uskraćivali deviznu ušteđevinu u njihovim bankama.Novac koristili 24 godine sada će još i to morati da vrate,a kriza ih sve više zahvata.Kriza zahvata Sloveniju jer ona tržišta koja su koristila koje je imala stara juga raspala su se,sada su i oni u problemima,pa ovaj dotični g-din neka savetuje svoju vladu i neka ne misli o našim problemima.

Hemi

pre 9 godina

Hvala na savetu ali nekako mi se čini da mi nemamo vremena za usporavanje, moramo da uradimo što više da pokrenemo privredu. Što se tiče zakona o radu, on propisuje minimum prava, a kolektivnim ugovorom mogu da se dogovore bolji uslovi. Time bi sindikati trebalo da se bave.

dax

pre 9 godina

Daj prvo svi da se zaposlimo pa cemo onda da trazimo povecana prava. Nema mnogo smisla traziti prava u radnom odnosu ako je toliki deo populacije bez posla.

Bobaz

pre 9 godina

Sumnjam da je Slovenija bila u takvoj krizi kao mi, pa ne mogu znati kako nam je. Ovde je situacija, ili svi stežu kaiš, ili ćemo biti bez pantalona!

ne slažem se

pre 9 godina

Živim i radim u Švajcarskoj. Ovde je zakon o radu na strani kapitala. To znači, bez obzira na kojoj si poziciji i koliko dugo radiš, gazda te može uvek momentalno otpustiti bez ikakvog obrazloženja, čak i ako si na bolovanju (imaš 15 minuta da uz pratnju osoblja pokupiš svoje krpice). A štrajk je zabranjen zakonom. I šta je rezultat toga? Najjača evropska država, a možda i svetska. Nećeš da radiš --> ćaos amigos, ne moraš, na burzu pa nek se oni brinu o tebi (dobiješ radnu ocenu kojom možeš da se besiš). A na burzi još gore, teraju Boga oca iz tebe, živa mira nemaš. Za svaku proceduralnu, namernu ili nenamernu grešku uvode ti sankcije (uvek novčane). Svi su sretniji ako rade nego ako su na burzi. I da li se neko buni? Ne niko! Ni zakonodavac, ni udruženje poslodavaca, ni udruženje posloprimaoca, ni sindikati - niko.
Prvog dana kad napravite takav zakon u Srbiji, doživećete raj. Ovo sve drugo je mazanje marmelade na bajat hleb (tako da odozgo imaš slatko i ne vidi se šta je ispod, a ispod plesnjivost koja dugoročno uništava, i društvo i pojedinca). Dakle, zakon koji je vlada predložila je previše liberalan i neće uspeti. Pozdrav iz Švajcarske!

cuki

pre 9 godina

"Pravilo je: jedan čovek – jedan glas". To je trebao da kaze 89-e god. da se YU sacuva buduci da Srbi predetavljaju vecinu stanovnistva i da su se svi drzali pravila demokratije. Odbijeno. Usput, danasnja ekonomska dinamika nema striktno nikakve veze sa nekom zastarelom demagogijom. Neka gospodin analizira gde je Juzna Koreja koja je imala isti BNP po stanovniku kao YU u 1960-oj, a gde su danas oni a gde mi. Cifre govore sve.

Milos

pre 9 godina

Ja sam za to da se sva preduzeca vrate u ruke drzave uz apsolutno rigoroznu kontrolu i kaznu svakog pojedinca. Posto je ovaj Slovenac zaista u pravu, da je region prezaduzen, okrenimo se nasoj privredi i poljoprivredi i proizvodimo sve sami za svoje potrebe (od igle do lokomotive). Sto budemo napravili to cemo jesti ili koristiti. Ovi nakaradni zakoni onemogucice nam da uzimamo kredite kod banaka i ako ce sigurno biti najjeftiniji, ali dzabe kad nema ko da uzme. Ovim nacinom razmisljanja i postupkom Vucica, da su gradjani krivi za ovu situaciju, pa sada moraju da idu u penziju sa sto godina ili da im se umanjuju minimalni minimalci, ne bih se slozio u potpunosti jer narod je kriv jedino sto nije uzeo motku mnogo ranije ali zato ce Vucic brzo da nas podseti sta treba da radimo. Neka natera Malovicku i onog Boska Ristica da isplate odstete sudijama, i po tom istom principu neka natera na odgovornost svakoga ko je uradio bilo sta protiv gradjana i drzave i da preuzme sve konsekvence za donete odluke preko kolena i u licnu korist, e u tome se ogleda pravi reformista. Ja svoju zemlju Srbiju nikada necu napustiti ali bih u ovim trenucima rado iskocio iz koze.

LJUBISA

pre 9 godina

Njegov stav je da nema univerzalnog leka i da svaka zemlja treba da traži put koji njoj najviše odgovara??? a i kada jednom kupite frižider više vam godinama ne treba!!!!!!!!!!!cik pogodite sta se stavlja u frizider,i koja bi ga( zemlja )!!!najbrze i najkvalitetnije napunila!a VELIKI visak izvezla!!!cik pogodite ,,STRUCNJACI,,??!

Slovenac

pre 9 godina

U pitanju je "ekonomista", koga niko vise u SLO ne sljivi 5%, jedino jos par oldschoolerskih novina iz SFRJ vremena. Sve, ali bas sve, sto je mogao, napravio je pogresno. Da ne pricam o njegovim teorijama o nacionalnom interesu, koji je na kraju SLO kostao ove krize, u kojoj smo sad. Jer je bila osnov i postavila je temelje za pajtaski kapitalizam, koji nam se desio. I kostao milijarde eura u "kolateralnoj" steti (pa platice narod, jel?).

Rukometaš

pre 9 godina

Dokle više da nas usporavaju ? Taman vlada pocne nesto da radi za građane i državu i eto odmah nekome to smeta što Srbija ide ka boljem životu.Nema stajajanja samo napred ako nekome to smeta pa ne mora ni da gleda kako gradjani u Srbiji počinju da žive,kako ce deca ovde ostajati a ne da idu u stranim zemljama da studiraju i zapošljavaju se.Zato samo napred nema nazad punom snagom trebamo dati podršku da buemo jedno telo.

Mik

pre 9 godina

Slovenac je u pravu. Smanjivanje ionako malih radnickih prava u privatnom sektoru je zlocin! Javni sektor je i dalje zasticen kao beli medvedi. Umesto da uvede stednju u javnom sektoru, smanji potrosnju i otpusti partijske parazite, on legalizuje izivljavanje nad radnicima u privatnom sektoru

Dragan

pre 9 godina

Oprostite, a u cemu da uspori? U iznosenju planova ?
Jedino sto su za vise od dve godine uradili je Zakon o radu.
U Srbiji se u drzavnom sektoru zivi i ponasa kao u doba komunizma ( ne radis nista uzmi koliko hoces) a u privatnom je opsta borba za opstanak.
Do kada vise da izdrzavamo tu hordu neradnika ?

mer

pre 9 godina

Slovenija je usla u EU sa 10 drzava u paketu i bila je najjaca i prva medju njima a nakon 10 god.je dospela kao pretposlednja u EU.Razlog tome sto je upravo to sto je sporo ili nikako resavala ove probleme.

Branko Von Beca

pre 9 godina

"za ovog poljoprivrednika ajde reci koliko ti dobijas subvencije i koliko pravis prihod..posto svi idemo na pijaci i vidimo koliko nas derete na ceni a uvoznicki artikli jeftiniji ... (rudar misko, 23. jul 2014 18:00) "

A što se ne bi ti , blago meni, iz zemlje vratio na zemlju, ako si rudar u opšte a ne neko ko u kladionici po ceo dan bulji u monitor, motiku u šake kad je tako lepo na ovoj sparini, oderi i ti nekog sa cenom,pa bog da te vidi ?

nebojsa

pre 9 godina

Sviđa mi se deo komentara koji se odnosi na donošenje zakona u interesu kapitala 1 euro 1 radnik. Lepo je Staljin rekao, snaga kapitalizma je armija nezaposlenih. Hajde da dajemo novac nekim novim naraštajima, svršenim studentima sa idejama, dajte njima subvencije a ne Beku, Miškoviću, Spasojeviću i ostalim poznatim licima koji su napravili armiju nezaposlenih. Velike pohvale za autora teksta, dugo se nije čula druga medalja ovih od evrope pohvaljenih reformi. Pogledajte slučaj Makedonije koja je sve učinila da dovede investitore, g-dina Vučića obavestite da ni Evropa nije izašla iz recesije pa da se otimaju oko uslaka na naše trište..............

auuu, sta naprica

pre 9 godina

nemate argumenata da biste Vi davali nekome savete, a pogotovu ne najperspektivnijem premijeru
(jug, 23. jul 2014 21:02)
Au a taj tvoj premijer je strasno veliki strucnjak za ekonomiju.Do pre dve godine covek nista nije radio sem sto je mintingovao i lupetao po Skpstini.Doduse i sad mu ovo drugo,nije bas toliko strano.Jedina razlika je sto je sad vlast pa moze da lupeta svuda.

JoVo

pre 9 godina

Pobrkao loncice! Kad kazes reforme ti mislis:
1. Zakon jednak za sve i za one koji rade kod privatnika (zakon se ne postuje i nemaju nikakva prava, samo da umru) i u drzavnim sluzbana.
2. Privatizacija svih drzavnih firmi, preduzeca kako ne bi i dalje imali Biftek Direktore i odbore koji samo za Sebe rade dobro.
3. Kulturoloska revolucija...

Toliko :)

nema deda mraza

pre 9 godina

upamtite-sistem nece protiv sebe.
da je sistem hteo reforme ne bi bilo ratova 90-ih, stambolic bi bio ziv.

niste svesni kolikk je reket pokretac svega u srbiji. pustanje novca od droge u javna preduzeca isplacuje vase zarade a ne krediti

jasnox

pre 9 godina

Nije mi baš jasno na osnovu čega je izvučen ovakav zaključak. Potpuno se slažem sa Ivanom Nikolićem i mislim da u situaciji gde premijer i vlada pažljivo mere svaki korak, gotovo svakodnevno imaju niz sastanak i konsultacija i sa privrednicima i sa predstavnicima radnika, svakako ne ide u prilog priči o šok terapiji već o nameri da se nađe odgovarajuće rešenje koje će pokrenuti privredu i tržište, ali i sačuvati postojeća radna mesta.

jasmina

pre 9 godina

Upravu je covek sto govori nasem dragom premijeru da uspori jel se previse zahuhtao da nas unisti sto pre lepo kaze covek da Vucic gleda jedan evro jedan covek sto je naravno sasvim pogresno kao i zakon o radu i svi drugi zakon koje on predlaze kao premijer treba da se malo okrene iza sebe sta je on u zivotu radio nista naravno.

svest

pre 9 godina

Ne znam da li su ljudi sa strane svesni situacije u kojoj se nalazi naša privreda i ekonomija i koliko još dugo u postojećem stanju mi možemo izdržati. Ne vidim da je vlada bezobzirno ušla u celu priču sa reformama, razrezala po penzijama i platama, otpustila odmah gro radnika, već se sve pažljivo prati i procenjuje i u tom smsilu donose odgovarajuće mere za pokretanje privrede.

stara fora

pre 9 godina

Mencinger: Vučiću, uspori
Ma jok bolan, ubrzaj jos vise provalija je sve bliza.
Mi dok ne zavrsimo u bunaru necemo doci pameti.
Umesto da zasucemo rukave i napravimo nesto sami ko sav uspesan svet mi cekamo stranu milostinju. Doci ce stranac da svoj kapital procerda u Srbiji, malo morgen.

krle - dron

pre 9 godina

Mezinger je samo u jednom u pravu a to je da je svaka zemlja pa i srbija posebno poseban slucaj za sebe,netreba obespraviti radnike ali u srbiji je vladalo boljsevicko ludilo bez ikakve kontrole,eto zadnji primer je " Lasta ",firme gde drzava upravlja moraju dobiti monitoring gde ce da radi kosilica inace ce biti uvek onih koji ce da potamane sve muflone i da ih pretvore u tone kulena i da se prezderu i za takve onda nece nijedna normalna zena da se uda,znaci drustvo svojim rasipanjem podstice belu kugu i onda se cudimo sto nam je drustvo ovako musavo.A kako treba raditi ??,treba napraviti pravi model stimulacije investitorima po formuli jednakoj za sve i to takav da radnik ima 1000-eura platu od koje moze kao covek da zivi.Evo primera,program se zove "boomerang ",znaci ako prodamo " telekom " za 2-milijarde eura (posto onih arapskih 3-milijarde svelo se izgleda na tesno mu ga nane skroji ,znaci use i u svoje kljuse )te pare treba da deponujemo u Brusel i da sluze kao garancija evropskim investitorima od 30% za svaki projekat koji donesu i izgrade u srbiji ( jer mi smo bezidejni i glupi i neznamo nista o projektima )a resto bi finansirale kucne banke onih koji grade projekat,nasi mamlazi bi osnovali "kontrol bank" koja bi to pratila i bila suvlasnik tih 30% do isplate kredita od 5-godina,tada bi 30% bilo prepusteno vlasniku i tu je ta stimulacija a 30% koje je vraceno kroz kredit islo bi nazad u Brusel za novi krug,ZATO se i zove "BOOMERANG",ali ova formula je za pametne...

dex

pre 9 godina

Mala digresija... Hteo bih da pitam botove (postujem ljude, rade za sta su placeni), da li zaista misle ono sto pisu? Moze i anoniman odgovor... Ako zaista misle, onda imam drugo pitanje... Pre par godina, gospodar premijer je prelepljivao Bulevar Zorana Djindjica sa Bulevarom Ratka Mladica. Bio je zestoki protivnik EU i reformi. Njegovu promenu i razumem... Politicar je, oni prodaju veru za veceru. Nego vi mi niste jasni. Vecinom ste bivsi radikali. Kako dopustate sebi tako drasticne promene u zivotu. Razumem posao bota, ali vi ispravljate jednog Mencingera, zurite u reforme, a pre par godina ste vristali protiv EU i reformi?!?

Koala

pre 9 godina

Po tuđoj zadnjici 100 batina malo. Da li iko, a pogotovu ekonomista misli da je normalno da ja sa državnim fakultetom radim za 300e, prekovremeno i da mi plata kasni, a da ovi instant "intelektualci" u državnom sektoru imaju sve moguće beneficije, ogromne plate, a da pritom NE RADE?!

M.Cs

pre 9 godina

Osnovni problem Srbije je mentalitet nerada:

Oni koji bi zeleli da rade, bilo zemljoradnici ili zanatlije, ne mogu da se takmice sa proizvodjacima iz Evrope, jer su im cene visoke u odnosu na inostrane za bar 20-30%.

A ova razlika nije usled manje subvencije od strane drzave Srbije (iako i to utice), vec zbog trgovaca monopolista, koji sebi uzmu tih 20-30% posto na sirovinama. Isto toliko se gubi i prilikom pokusaja izvoza, jer ako neko nije clan odgovarajuce mafije( tj. politicke stranke), nece moci da dodje do mogucnosti da svoje proizvode izveze. Cak i ako postane izvoznik, on postaje i platioc reketa monopolistima.

Dakle mnogi bi da zive bez rada, sa muckama i iz trgovine.

Sasa

pre 9 godina

E,sramoto jedna.Prvo se informisi o liku i delu coveka koga kritikujes.Joze Mencinger nije komunista nego najveci svetski ekonomista.Jedini ministar ekonomije koji je rekao NE MMF-u i oterao ih iz Slovenije zahvaljujuci cemu je ista 50 god.ispred Srbije i 20 ispred Hrvatske.O detaljima njegovog rada procitaj sam.
(mozak, 23. jul 2014 18:48)

Covece , ne raspravljaj sa SNS - botovima. Sta pokusavas njima da objasnis? Za njih je dobro samo ono sto Vucic kaze, napise, pomisli....Sve ostalo sto je napisano, izgovoreno, publicirano za njih predstavlja atak na njihovog ljubljenog. Svi ostali su izdajice. To je isto kao da amebama pokusavas da objasnis nesto.
Pa oni jos uvek misle da telefonski imenik predstavlja necija "Sabrana dela".

"Dijagnosticar", Nis

mikin

pre 9 godina

"Srbija se zavarava da će privući strane investicije na taj način što će da snizi plate i smanji prava radnika."
------------------------------------
Mislim da je covek ovom jednom recenicom sve rekao ovim nasim "strucnjacima" poput Vucica, Vulina, Kornelije, Krstica, Radulovica .....
ps. ali "strucnjaci" se na to ne obaziru, jer NEMA nikakvih zakonskih posledica po njih, a korist od mentora je isuvise primamljiva.

Инфо

pre 9 godina

===
Словеначки економиста Јоже Менцингер нас добронамерно саветује и годинама се бори против догме о директним страним инвестицијама, коју су „посејале“ међународне финансијске институције:

„Велики део страних директних инвестиција у европским земљама у транзицији је, у ствари, представљао багателну куповину имовине у приватизацији, а та средства нису отишла у фиксне инвестиције већ у потрошњу и увоз. Управо то представља јаку везу између прилива страних директних инвестиција и огромних дефицита текућег рачуна.“

„Основи проблем развијених земаља је што имамо вишак производње, а недовољно тражње – а када се као решење уводи штедња, то је по мом мишљењу сасвим погрешно. Ако један штеди, а други разбацују – то је добро за њега, а ако сви штеде – то је пропаст (за све).“
===
Цитирано према линку:
http://stanjestvari.com/2014/07/15/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%9A%D0%B5-%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B0%D1%80%D0%B8-%D0%BF%D0%BE%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%9A%D0%B0-%D0%BA%D1%9A%D0%B8%D0%B3%D1%83-%D0%B4%D0%B5%D1%98%D0%B0%D0%BD%D0%B0-%D0%B1%D0%B0%D1%80/

Vojvodinac

pre 9 godina

Zanimljivi saveti, koji deluju logično. Ali u Srbiji koja je rođačko-burazerski privatizovana, gde je iza svake transakcije veće od 100000 € neka muljaža i nameštaljka, gde ama baš ništa ne funkcioniše dok se ne podmaže... ni ekonomski zakoni, principi i pravila nisu uvek primenljivi.
Važan je podatak da se postojeći zakoni primenjuju samo u određenoj meri, 80% privrede posluje (manje ili više) u sivoj ekonomiji, 15% zaposlenih radi na crno, a najveći dužnici po pitanju poreza (i ostalim osnovima) su društvena preduzeća, često monopolisti (Srbijagas, EPS, Zastava oružje).
Postojeća vlada, kao i sve prethodne, ne bavi se sprovođenjem zakona, što podrazumeva kompletnu reformu sistema, i postavljanje stručnih ljudi, već naprotiv. Na ključne pozicije postavlja lojalne, uglavnom nestručne ljude ili bez ikakvog iskustva, pa se i sam zaključak nameće da se reforme svode na prezentovanje u medijima.
Dokaz: šta je sa mercedesom za koji je AV garantovao da krajem marta izlazi autobus iz fabrike u Srbiji, gde su obećane investicije, šta bi sa obećanim radnim mestima, hapšenjima i procesuiranjima. Šta bi sa stručnjacima, to što je sve svoje saradnike unapredio u doktore ne znači da su stručnjaci. Đilas je optuživan za sve i svašta, pa opet eno ga slobodan ko ptica!?
Da li se samo meni čini da nas neko debelo laže?!

Pera ložač

pre 9 godina

Pogrešno je čovek shvatio šta se kod nas dešava. Mi samo "ko bajagi" izvodimo reforme, borimo se protiv korupcije, kriminala, partiskog zapošljavanja, nezaposlenosti ...itd...
Cilj je biti na vlasti, jer dok si na vlasti nije bitno šta se dešava, najbolje je da se ništa ne dešava, za tebe uvek ima dovoljno, i para i funkcija (za zanimaciju, da ne bude dosadno).
E sad, mali je problem što se narod ućutao, nema izduvnih ventila, nema hleba i igara u količini koja je dovoljna za uspavljivanje. U svakom slučaju biće zanimljivo, posebno za ove koji u bajke veruju, mi ostali smo bar to prevazišli pa nas ništa ne može ni iznenaditi.

sUmadinAc

pre 9 godina

"Prava jesu smanjena, ali smanjenje se ogleda u tome što ranije nije postojao rizik da se u javnom sektoru izgubi posao i da se otpusti radnik koji ne radi", kaže Nikolić.


Ali od danas! Otkazi ce da pljuste za sve neradnike. hahahaha
Zna li neko nekoga da zna nekoga ko zna, ili je cuo da je neko otpusten iz javnog preduzeca? Ako izuzmemo politicke otkaze, kad se promeni stranka u opstini i sl.! Drustvena preduzeca su kao krava jedna debela, samo, svi se kace a niko ne pusta...

Milan

pre 9 godina

Ma jok, ja kažem, Vučiću ubrzaj i otpusti sve koji nisu SNS iz državnih ustanova...ja nisam SNS...da vidimo dokle ćeš da uštediš. Posle ni ove botove nećeš morati da plaćaš debelo kad ih zaposliš na naša mesta, jer će da žive od "jakih" državnih plata

M.Popović

pre 9 godina

Prošli zakon je bio loš.Ali ovakav zakon za ovo podneblje će bukvalno isprazniti zemlju.Videćete.I onda će naseliti neke ljude iz neke nedođije i dati im lopate u ruke da kopaju Dunav-Morava-Solun.

Sinisa

pre 9 godina

Ma nema Jože pojma! Nasi politikanti i ekonomisti su najjaci na svetu! Ja slepo verujem nasima. Pa pogledajte samo nasu politicku elitu. SAD nam zavide... Jedan Toma Nikolic, jedan A.Vucic, Dačić, Tasovac, Vulin, pa ministri odbrane, policije, pravosudja, skolstva... Pa koja vlada ih ne bi pozelela. EU pravi kataklizmicnu gresku sto Srbija jos nije usla u nju!

Aleksandar

pre 9 godina

Jedino sto se uradilo su za sada prazne price i obecanja!Sadili su sljive, polagali kamene temeljce, presecali vrpce i na tome ostalo. Dajte nam statistiku koliko je privatnih firmi ugaseno ili u stecaju a koliko je novih registrovano i aktivno? Gde su ti silni stranci sa svojim investicijama? Koga ste doveli i koja su to nova radna mesta otvorena? Sta se to po pitanju koridora uradilo, koliko km novog puta je uradjeno? Samo se muze i cedi a nista ne radi!!! Ako niste sposobni da uradite, raspisite medjunarodni tender neka neko uradi puteve kroz Srbiju, za uzvrat mu dajte koncesiju. Ne odgovara Vam, kako bi tu bilo prostora za "kraduckanje"? To je valjda dozvoljeno i porazumeva se!? Ostace od nas samo prah i pepeo!!! Isti likovi su danas ministri samo su im titule i zaduzenja drugacija. Kako mozete biti strucnjak za ekonomiju, saobracaj i energetiku? 3u1 !!! da da da. Najbolje zanimanje u Srbiji je politicar!!! Bez zute banke ulozene u biznis uzimas koliko vam treba. A da pre toga kupis zvanje akademskog gradjanina ove nase prestonice!