Aktuelno

Utorak, 22.07.2014.

13:25

"Ne tražite vanzemaljce. Oni idu u Pakao"

Izvor: Huffington Post

"Ne tražite vanzemaljce. Oni idu u Pakao" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

76 Komentari

Sortiraj po:

G force

pre 7 godina

Zaista bi me bilo sramota reci da sam religiozni vernik. Ti ljudi su nenormalni i bolesni. Zaista, nema smisla. Smesno je. Odavno.

Joca 011

pre 9 godina

@ (abdullah, 25. jul 2014 09:55)

Vera se temelji i započinje uveravanjem. To je proces ličnog uvida, fascinantnog doživljavanja i
upečatljivog osvedočavanja. Uveravamo se u dve stvari: da je Bog svemoćan i da nas voli.
Samo kada se vera preko ova dva osnovna uvida zametne u srcu i u umu, od tada pa do večnosti
vernik nepokolebljivo i neustrašivo veruje. Stekne neograničeno, avramovsko, poverenje u Njega.
A potom (ili istovremeno) s tim procesom ustanovljavanja vere, vernik dovodi u vezu
i spise Svetog pisma s Njim. Spoznaje da je Sv.pismo Duhom Svetim (trećim licem Božjim,
Bogom samim) nadahnuto. I stekne poverenje u Crkvu Njegovu, da ona pravilno tumači
Sv.pismo. Tako dakle, odgovor na tvoje pitanje je ovaj:
moguće je da neko pogrešno tumači Sv.pismo, ali da to Crkva radi, nije moguće.
Pozdrav
.

Joca 011

pre 9 godina

@ (abdullah, 25. jul 2014 09:55)
Vera se temelji i započinje uveravanjem.
Ličnim uvidom, fascinantnim doživljajem, upečatljivim osvedočavanjem.
Samo kada se vera ovako zacari u srcu i umu, od tada pa do večnosti vernik nepokolebljivo i neustrašivo veruje. Veruje u Boga, ima neograničeno, avramovsko, poverenje u Njega.
A potom (ili istovremeneno) s tim procesom ustanovljavanja vere, vernik dovodi u vezu
i svete spise Svetog pisma s Njim. Spoznaje da je ono Duhom Svetim (trećim licem Božjim,
Bogom samim) nadahnuto. I stekne poverenje u Crkvu Njegovu, da ona pravilno tumači
Sveto pismo. Tako dakle, moguće je da neko pogrešno tumači Sveto pismo,
ali da to Crkva radi, nije moguće.
Pozdrav
.

Joca 011

pre 9 godina

... Zasto je lakse verovati u sve to umesto u naucna objasnjenja, koja to objasnjavaju ...?
@ (obavesten, 23. jul 2014 15:38)

Ukoliko iskreno želiš da dokučiš Istinu, uspećeš, jer će sama Istina
da ti pomogne tako što će da ti se otkrije. ''Svako ko pokuca, otvoriće mu se.''
* * *
''Zašto je lakše verovati...?''
Nije lakše verovati. Vera u Boga je vrlo teška i bolna odluka. Bolna zato što moramo sebe i
svoje temeljne stavove uzdrmati. Npr. stav da nauka sve objašnjava i pruža čoveku izlaze,
zdravlje, sreću, smisao... Ja nisam naučnik ali sam učestvovao u naučnim radovima, hoću reći
znam šta je nauka. Ono što nauka može da pruži kao odgovore je vrlo siromašno i nedorečeno
u odnosu na obim i složenost pitanja, jer pitanja su nebrojena. ''Mi se na obali igramo oblucima,
kao deca, i to su naša znanja, a pred nama je okean neznanja'' – kako je svojevremeno rekao
Isak Njutn.
Znam da ti je sve ovo sumnjivo, ali se pravo znanje usvaja tek ako mu predhodi sumnja.
Vernik najpre sumnja, pa pita (sasvim hrabro, jer se Bog pitanjima raduje), i tek tada je spreman
da pravilno razume odgovor. Odgovor se razumeva celokupnom ličnošću – umom, srcem,
dušom, telom (svim čulima).
Pozdrav.
.

Milanus

pre 9 godina

@ (obavesten, 23. jul 2014 15:38)
O (ne)materijalnoj i "(ne)proverljivoj" prirodi raja i pakla, citat sa jednog pravoslavnog sajta:
"Заједничко место у учењу Светих Отаца Цркве је став, да рај и ад постоје само с тачке гледишта човека, али не и с тачке гледишта Бога. Наравно, и рај и ад постоје реално, као два различита облика постојања, али Бог није направио ту разлику. Из светоотачког предања је очигледно да се рај и ад не могу разматрати као два различита места, али Сам Бог је рај за Свете и ад за грешнике.
То је нераскидиво повезано са учењем Светих Отаца о непријатељству и мирењу човека са Богом. Свето Писмо не говори о томе да се Бог мири са човеком, већ да се човек мири са Богом преко Христа. А светоотачко предање прецизније објашњава да Бог никада није непријатељ човеку, већ да сам човек постаје непријатељ Бога, уколико нема општење с Њим, удела у Његовом животу. На тај начин, чак и ако човек постаје непријатељ Богу, Бог не постаје непријатељ човеку. Сам човек уколико чини грех представља себи Бога као гневног и као свог непријатеља."
Nadam se da je ovo pojasnilo moju izjavu da raj i pakao ne postoje (u onom obliku u kojem ih većina zamišlja), kao i da je ovo pokazalo da se ateistima ne može obezbediti materijalni dokaz postojanja raja i pakla.
Kao što sam ranije rekao, srpski ateisti zaista slabo poznaju pravoslavlje, a predstavu o veri stiču uglavnom iz holivudskih filmova :)

Joca 011

pre 9 godina

@ (obavesten, 23. jul 2014 15:38)

Pravoslavcima je Sv.Pismo jedno od izvora bogopoznanja, kako je obrazložio Milanus.
Zašto ti je teško da pročitaš navedenu glavu 16 u jevanđelju po Luki? Ako ne razumeš,
ili hoćeš bolje da razumeš, obrati se Crkvi, ona je tumač Sv.Pisma.
* * *
A za ostala tvoja uverenja, koja si naveo koristeći reči: ‘’mentalne bolesti, opojne droge, lagarije, u blatu, u neznanju, budalaštinu...’’ nemam reči, jer ne možeš tako razgovarati, nadam se da razumeš.
.

obavesten

pre 9 godina

(Joca 011, 23. jul 2014 12:38)
Iskreno bih voleo da mi odgovoris na ovo pitanje sa argumentima,posto ja nisam u stanju.
Na osnovu cega si zakljucio da raj i pakao postoje?

Koliko je meni poznato,jos niko nije dokazao postojanje ni jednog ni drugog,niti se vratio da nam isprica o tome.Zapravo za svako vidjenje boga i andjela su zasluzne ili mentalne bolesti ili uticaj opojnih droga,a najcesce lagarije pojedinaca koji time zele da ostvare odredjene ciljeve.
Sustina religije je da bude neproverljiva,jer ako se dokaze da je nesto od toga istina,postoji mogucnost da nesto drugo nije,a to je vec opasno jer usadjuje crv sumnje.
Ono sto ja vidim kao veliki problem je to sto drustvo umesto da je napredovalo,ono je i dalje u blatu mracnog srednjeg veka.Nauka i tehnologija napreduju,ali vecina i dalje zeli da zivi u neznanju i tako se lepo oseca.
Zasto je ljudima lakse da veruju u budalastinu kao sto je kreacionizam,umesto u evoluciju za koju postoje dokazi,iako i tu ima jos puno toga da se otkrije?Da li vernici nalaze da je uvredljiva teorija da smo mozda u proslosti delili istog pretka sa ostalim primatima,pa je zato odbacuju ili je nesto trece u pitanju.
Da su se crkve pitale,mi bi i danas bili na nivou obrade zemlje sa volovima,incestoidnim brakovima i verovanju da je poplava ili grmljavina bozja kazna!
Zasto je lakse verovati u sve to umesto u naucna objasnjenja,koja to objasnjavaju kako zaista jeste?

Anarhista

pre 9 godina

Uzmite ucite decu jedan dan hriscanstvo, drugi dan islam treci dan budizam, cetvrti grcku mitologiju, pricajte im kao da je istina. I dete ce shvatiti da su sve religije podjednako besmislene.

Joca 011

pre 9 godina

@ (Milanus, 23. jul 2014 07:53)

Bravo. Naročito za opis kreacionista, ovakvih kakvi nam se ovde prikazuju, kao sektaša.
* * *
I još bih rekao ovo:
1. Protestanti nemaju Crkvu. Crkva ima četiri atributa: jedna, sveta, saborna i apostolska.
A to je samo Pravoslavna Crkva.
2. Raj i pakao postoje. U Sv. Pismu ima više navoda. Najjasniji je onaj u Jevanđelju po Luki,
glava 16, kada upokojeni bogataš upozorava svoju braću da paze kako se ponašaju
u ovom životu jer je naknadno uvideo kako ga je neosetljivost srca odvela u pakao.
Tamo se opisuje pakao kao ''duhovni lokalitet'', odvojen od nas.
3. Pravoslavlju se prilazi (dobar izraz) isključivo na 1 način: posle dubokog ličnog uvida i uveravanja da je Bog svemoćan i da nas voli više nego iko na svetu. Retko kome se taj doživljaj desi u detinjstvu, a ima slučajeva da se čovek tek na smrtnom času uveri u Božju ljubav. Život nam je dat radi pripreme za večni život. Ubeljivanje naše duše - ovo je naznačenje i krajnji smisao.
.

obavesten

pre 9 godina

(Stefan, 23. jul 2014 05:56) ,
Ovo sto si napisao,potpuno se uklapa u moju teoriju o manjku inteligencije kod vernika.
Sama ideja da smo mi sami u svemiru je idiotska.Teorija kako smo stvoreni od strane boga je takodje blesava i bila je validno objasnjenje u mracnim periodima ljudske istorije kao objasnjenje naseg postanka,jer drugog nije bilo.Ljudsko znanje je u medjuvremenu poraslo,mnoge stvari su se otkrile,tako da je kreacionizam sveden na puku bajku ,nista drugaciju od npr. Tri praseta (otprilike su na istom nivou) !
Nazalost,isti ljudi koji veruju u kreacionizam,veruju i da ljudi nisu bili na mesecu,da covek nije leteo u svemir i sl.,iako dokaze imaju.
Valjda je tako lakse,jer ako neki bogovi upravljaju tvojom sudbinom,onda covek nema odgovornost nad sopstvenim delima,a ima i opravdanje za sve ruzne stvari koje radi,pogotovo ako ih radi u ime tih bogova.
Voleo bih da vidim samo jedan,ma koliko bio mali,dokaz da krecionizam pije vodu,ali do sada to nisam uspeo.Darvinova teorija je losa,ali je dala pravac u kome treba ici.On je samo primetio slicnosti izmedju nas i primata i na osnovu toga bazirao svoju teoriju,koja je mnogo puta ispravljana i doradjivana,dok sa druge strane imako kreacionizam koji neme nikakav temelj u nauci,niti objasnjava bilo sta bazirano na dokazima.
Ljudi drzite se nauke,posto su bajke za decu!

Pantelija

pre 9 godina

Nauka je isto jasna, kreacionizam je budalastina.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Poz, 22. jul 2014 14:28)
Amin!
Teorija evolucije mozda nije savrsena,ali se barem ljudi trude da da otkriju nase poreklo,dok j kreacionizam obicna bajka i to naivna.

Po Bibljiji svet je star 6000 godina.Evo toliko o sporu.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Benny Hill, 22. jul 2014 13:31)

Kako oceniti ljude koji su u stanju da poveruju u ovakvu glupost?
Mozda su i u pravu ako je taj bog falsifikator,pa nas je stvorio pre 6000 godina,a onda namerno ostario planetu samo da bi zezao naucnike i doveo ih u zabludu.Inace sam krecionizam ,cak i kao bajka je malo glupav,ako malo obratis paznju i nije ni cudo sto zaokuplja mastu gotovo iskljucivo ljudi sa manjkom inteligencije ili u goroj varijanti,morala.
Religija je u izvesnoj meri odgovorna za stvaranje moralnih nacela koja se i danas koriste,ali u isto vreme je neverovatno licemerna,posto je selektivna.Za jedne pravila vaze,dok za druge ne i to obicno ne vaze za vise i rukovodece slojeve drustva,kao i crkvene velikodostojnike.Crkve propovedaju skromnost,a kupaju se u bogatsvu...

Milanus

pre 9 godina

Procitao sam sve komentare i evo par zakljucaka iz mog, pravoslavnog, ugla:
- kreacionizam je sekta, skup ljudi koji sami tumace Bibliju i ne treba zbog njih kritikovati hriscanstvo
- kako god cudno zvucalo, pravo da tumaci Bibliju ima samo crkva. Protestanti misle drugacije, na primer, pa imaju 50.000 razlicitih struja (podcrkvi, denominacija) u okviru svoje crkve
- nije Biblija jedina hriscanska knjiga, mozda samo prva u nizu istih po vaznosti
- vecina ateista u Srbiji je ucila o veri iz katolickih i protestantskih filmova, bez uvida u bogatu pravoslavnu literaturu
- ateisti sami tumace Bibliju, van crkvenog konteksta
- Hristos je svetu ostavio Crkvu, a ne Bibliju (i to pise u Bibliji)
- ne postoje raj i pakao, a jos manje cistiliste
- ne zna se ko ce biti spasen, pripadnost religiji je nebitna, bitna je samo volja Bozija, a mi nju ne mozemo znati
- najveci broj ljudi, koje ja poznajem, je pravoslavlju prislo u dvadesetim i tridesetim godinama svog zivota, niko im to nije u detinjstvu nametnuo

Stefan

pre 9 godina

Ne mogu da verujem koliko ispranih mozgova u Srbiji, danas u 21 veku, u vremenu interneta i lakoj dostupnosti mnogih svetih knjiga. Potrebno je samo da malo istrazite i upotrebite mozak...

Pocnite prvo nalazenjem pdf fajla "Matematika i Biblija" (na srpskom). Kada shvatite da je Sveto Pismo istinito i jedinstveno delo samog Stvoritelja, pronadjite "The Book of Secrets of Enoch" (na engleskom, ako ne znate isti a vi nadjite nekog ko zna da vam prevede).

Sazeto, to izgleda ovako.

Mi se nalazimo u 7523 godini od stvaranja sveta (pogledajte godinu Kosovskog boja na spomeniku na Gazimestanu pa saberite) a kraj ce biti godine 8000 tj kad se navrsi 7 dan. A 8 dan je beskonacnost u Novom Bozijem Carstvu kao sto pise, i vremena vise nece biti. Znaci ostalo nam je manje od 500 godina...

Vanzemaljci NE POSTOJE jer je ovo jedan jedini svet a sve sto vidite na nocnom nebu i "naucno" popularnim slikama su malena nebeska tela, tu blizu okolo nas. Sve ostalo je ogromna, i ciljana, prevara. Jedini vanzemaljci su Andjeli i demoni. Prevara sluzi da se ljudi odrode od Oca Stvoritelja i da njihove duse propadnu. Zato je vera izuzetno vazna.

Ima jos puno toga sto cete saznati ako istrazujete i pocnete da mislite svojom glavom. Pocnite od ovog gore navedenog.

FOX

pre 9 godina

Video sam sto sam video,sad ovo prvi put javno govorim,bas me briga dal' mi neko veruje ili ne, da ih ima ima ih mozda mislite da sam lud ali to je vase pravo.Bili su tu ali gde idu e to vec neznam kao i odakle dolaze.

MikiCool

pre 9 godina

Ako Bog postoji i ako je svemoguć, zasto nije smislio okrugli kvadrat? Zamislite samo koliko muke bi se uštedjelo kod seljenja ormara i slično..

Timotej Z.

pre 9 godina

Iskreno se nadam da su vanzemaljci pripadnici neke budisticke religije jer kod nas hriscana i muslimana vanzemaljci bi (ako ih ikada nadjemo) zavrsili na kolcu ili krstu, posto ih ni kuran ni biblija nigde ne spominju.

Samael

pre 9 godina

@Joca

Deca će „doći do zaključka” da bog postoji ukoliko im porodica ili društvo dovoljno isperu mozak, sa uporedim demonizovanjem ateizma i ateista. Ipak, ukoliko se kao odrasle osobe upuste u istraživanje koncepta boga i dokaza za postojanje istog, logika i racionalno razmišljanje vode u samo jednom (suprotnom) pravcu. Niko nije „naučio” da bog postoji, u to se može samo verovati.
Ali svakako je zanimljivo kako neko ko nas „voli više nego iko na svetu” može da nas osudi na večnu agoniju.

svetlana

pre 9 godina

Ne mogu da vjerujem da ovdje neko nepismen moze sebi da dozvoli da komentarise Bibliju.Vjerujuci ili ateisti ili oni kojima je najlakse da ni u sta ne vjeruju tako plitko razmisljaju i tumace bukvalno svaku rijec iz te.prelijepe knjige.Samo covjek da se.drzi onih deset zapovijesti i svijetu zla ne ne bi bilo.Nema to veze sa religijom.Mnogi ljudi koji su vjernici ne bi zasluzili nikakvo dobro pred "Bozjim sudom" a mnogi nevjerujuci ili ateista bi otisao "u raj".Biblija nosi svo ustrojstvo danasnjeg svijeta i zakona i svega onoga cime je Svijet uredjen.Sve je isto kao i prije 6000 godina.Mi samo zivimo na moderniji nacin.Uz malo tehnike i ne u pecinama.Citala sam je nekoliko puta i svaki put otkrivam novo i dublje znacenje.Zato nije lako ici tezim putem(a i ko je lud da ide tezim).

neutralni felsh

pre 9 godina

@Kada ljudska bića ne budu jela meso i ubijale ostali živi svet na zemlji, vanzemaljce će upozmati
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (prof.Biologije, 22. jul 2014 14:39)

Evo ja sam trenutno na kivi dijeti. Izbacio sam kivi a pojačao jagnjetinu. Da li imam šanse da vidim vanzemaljca?
(kontrapunkt, 22. jul 2014 19:12)

ne.

Mil'ca

pre 9 godina

Ovo neodoljivo podseća na jednu priču Reja Bredberija, iz zbirke kratkih priča „Tetovirani čovek“. Ukratko, misionari idu na Mars i spremaju se kako da marsovcima prenesu reč Božju, kakvog oblika treba da bude crkva da bi marsovci došli, na kom jeziku da propovedaju… da bi na kraju shvatili da su marsovci potpuno bestelesna bića od čiste energije, i kao takvi nesposobni za greh, jer greh je od tela.

Poruka iz Srbije

pre 9 godina

(Andjela, 22. jul 2014 14:46)

Дубоко се саосећам са тобом и твојим болом. Жао ми је што си била окружена са људима који су ти приредили пакао. Да су они били бољи људи према теби, можда би те на време научили да пакао није МЕСТО, већ СТАЊЕ свести. Ја живим у Србији, и неко би рекао (као ти) да је то пакао. Али - није. Пакао није у мени, те није ни око мене. Свако има право на своје виђење света. Мени је само жао што си ти Анђела, морала да одеш из овог раја као што је Србија да би га нашла на неком другом месту. Тек када си се ти променила, видела си рај, зар не? Ето ти и одговора - рај и пакао су заиста СТАЊЕ свести и душе, а не МЕСТА у коме се борави. Када се ми променимо, све се промени за нас.

kontrapunkt

pre 9 godina

@Kada ljudska bića ne budu jela meso i ubijale ostali živi svet na zemlji, vanzemaljce će upozmati
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (prof.Biologije, 22. jul 2014 14:39)

Evo ja sam trenutno na kivi dijeti. Izbacio sam kivi a pojačao jagnjetinu. Da li imam šanse da vidim vanzemaljca?

dzabu

pre 9 godina

Treba biti otvoren. Bog je definitivno valjan odgovor za sve, a sad sta podrazumevati pod tim pojmom to je vec drugo. Po meni religije kao organizacije su veliko zlo...

MrHouse

pre 9 godina

II deo
Setih se upravo jos jedne stvari kad pomenuh pakao. Kad pred svestenim licem nekom kazete idi do djavola ili djavo te odneo svi ce da skoce i kazu neeee ne pominji to to ne postoji, a kad nesto zgresis kazu ides u pakao. Kod koga? Kod Boga u pakao? To je ko kao kad bi mi neko rekao da policija ne postoji a kad bi napravio veci prekrsaj rekli bi mi da idem u zatvor. Kao mali tamo negde u prvom razredu vodio sam rat sa uciteljicom zbog toga sto sam na casu prirode drustva uporno lupao kontru kako je sve nastalo od boga. Zbog tih banalnosti sam prestao da verujem. Bilo kako bilo moje misljenje je da ako jednog dana ljudi uspeju da pronadju vanzemaljce ili oni nas, sve religije automacki padaju u vodu.

MrHouse

pre 9 godina

I deo
Ovaj clanak sto sam procitao ponovo me je naveo na jednu moju poduzu misao. Da pocnemo od same biblije. Ko je bibliju napisao? Napisali su je ljudi posle Isusa, neuki i zatucani. Ljudi na nivou onih crnaca iz filma koji su bili iznenadjeni padom koka kole s neba. Njima je bilo dovoljno jedno jedino tada njima neobjasnjivo cudo da bi oni u nesto poceli da veruju. Naucno je dokazano da su dinosaurusi postojali, mada mnogi crkveni skeptici poricu njihovo postojanje s opaskom da je to sve izmisljotina za siroku javnost. Zasto? Zato sto se dinosaurusi u bibliji ne pominju jer su je pisali zatucani istripovani ljudi. U njihovo vreme kada su se kopali temelji za tvrdjave naidju mozda na neku cudnu okamenjenu kost i naravno:,,Hahahaha vidi kol'ka kost, hahaha baci je ko je ****"! Sama ta cinjenica dovoljna je da donekle dokaze netacnost biblijskih prica. U clanku se prica o tome kako ce mali zeleni ici u pakao! U bibliji se ne pominju mali zeleni.

Joca 011

pre 9 godina

Većina dece, odrastanjem, prihvata da ne postoji Deda Mraz ... ipak nekima se to mora dodatno pojašnjavati ...
@ (čovek, 22. jul 2014 16:29)
* * *

Većina dece, odrastanjem, dolazi do zaključka da postoji Bog.
Nijedna beba nije uverena da nas je Bog stvorio i
da nas voli više nego iko na svetu, a opet,
vrlo malo ima sedih glava koje to nisu naučile.
Život nam je i dat da steknemo vitalne uvide.
Sam to čovek treba da uradi, ne bi trebalo pojašnjavanja.
.

zahir

pre 9 godina

I religija i ateizam počivaju na dogmama. Niti ja kao vernik mogu da ubedim ateistu da Bog postoji, tako ne može ni on mene da ne postoji.. Stim da moram priznati da mi je bolesnija potreba nekog da ubeđuje decu da deda mraz postoji zato što to CocaCola kaže, a da se ne zapitaš kako bre to svi fizičari kažu od ničega, totalno ničega nastalo je sve u beskraj, bez kraja i početka, mrak, tišina, sunca, zvezde i planete iz ničega...samo jedan veliki prasak je bio dovoljan za sve to :) svaka im čast...

miro split

pre 9 godina

Ja stvarno ne razumin ove religiozne ljude.Oni su uvik nešto ljuti na nas koji nismo religiozni ili nismo njihove vire.Gospe ti svete ako si tako siguran da samo tebe radi tvoje vire čeka raj i svi gušti ovog svita ,pa ti bi triba cvitat od radosti.Štaš se ljutit na mene budalu koji u to neviruje.Može ti samo bit žaj šta ću nagrabusit posli smrti.Osin toga meni su stalno kod te vire neke stvari nelogične.Evo ovi put neću govorit o kršćanstvu već o Islamu.
Bogati ako čovik pogine ka hrabri ratnik u ime Islama njega gori čekaju neke puste djevice.Koliko ih je dosad poginulo ko more nabavljat tolke puste divice,a ako su gori uvik iste ženske pa valjda su dosad prestale bit djevice.Osin toga ko kaže da meni odgovaraju djevice?Ali nije bolje kad već radiš te stvari imat kraj sebe ženske koje znaju šta triba radit nego neku balavicu s kojon se i gori na onom svitu moraš misecima prenemagat.
Još samo fali da gori dođen pun gelera,a ona oće da idemo u kino i na večeru.

Joca 011

pre 9 godina

@... da je vecini glava toliko prazna ...
@... da ja zivim cestitijim zivotom ...
@... svi vernici koji su losiji od nevernika ...
@ (ja, 22. jul 2014 16:03)

Sve dok smatraš opravdanim da presuđuješ ljudima oko sebe, nisi razumeo. Niko nema pravo da sudi bližnjem svom. Svi su ljudi ravnopravna Božja stvorenja.

* * *
@ ... narcisoidno tvrdi da samo njeni clanovi zasluzuju spasenje ...

Verujem da si ovo napisao iz neznanja – nigde to niko u pravoslavlju ne tvrdi. Spasenje se ne postiže nikakvim članstvom, već verom i delima. Ali opet ne prema našim ljudskim kriterijumima tipa ''delo – nagrada'', već znatno suptilnije, tipa ''spoznaja – spasenje''.
.

neutralni felsh

pre 9 godina

4
@Kada ljudska bića ne budu jela meso i ubijale ostali živi svet na zemlji, vanzemaljce će upozmati
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (prof.Biologije, 22. jul 2014 14:39)

Profesore pomagaj! Lako je ostaviti zivotinje na miru ali kako biljke?! Svaki proizvod oko nas napravljen je tako sto je biljci oduzet zivot. Kuce i stanovi, namestaj, hrana, lekovi. I prokleti novac je cak od papira ccc. Jedino resenje je reci pa-pa civilizaciji i brati voce po sumi :(
(Teron, 22. jul 2014 15:30)

nekima mozda nema pomoci. nisi skontao sta je covek hteo da kaze. onog trenutka u dalekoj buducnosti kad (ako) kao vrsta budemo prevazisli upotrebu (ubijanje) zivih bica u, filozofski receno, banalne svrhe ishrane, odevanja, i izrada komada namestaja - bicemo i na etickim a ne samo tehnoloskom nivou komunikacije sa supercivilizacijama (ako one postoje), koje su takodje prebolele decije bolesti razvoja razuma i njegovih "telesnih derivata", i koje ne bi da gube vreme na komunikaciju sa civilizacijama i vrstama koje su jos u osvitu svojih mogucnosti. sada nam to deluje nemoguce, kao sto je ljudima u srednjem veku delivalo nemoguce da kocije idu bez konja itd... ali ko zna...

bice bolje neko vice...

pre 9 godina

NASA sugurno vec sada ima dokaze o postijanju nekog oblika zivota van zemlje. Svemir bi bio suvise dosadno mesto da pistojimo samo mi, mali i pateticni.

boban b

pre 9 godina

Ne zaboravimo prebrzo na Nietzscheove riječi iz 1886. godine: ”Osporavanje Boga – zapravo je osporen samo moralni Bog”
Za snujuće mišljenje to znači: Bog, mišljen kao vrednota, pa bila to najviša vrednota, nije nikakav Bog. Bog dakle nije mrtav.

ja

pre 9 godina

Vas Bog je stvorio NAS ATEISTE da bi pojacali vasu veru konstantnim iskusavanjem! Slobodno verujte ali nemojte vredjati one koji drugacije veruju! Ja verujem da je vecini glava toliko prazna da cak i za religiju u njoj ima mesta, pa cak i takvu koja narcisoidno tvrdi da samo njeni clanovi zasluzuju spasenje!

Po pitanju pobune protiv Boga:

--- Ako Bog postoji i ako sve zna i sve vidi i sve moze, onda ZNA da da ja zivim cestitijim zivotom od vecine njegovih "vernika" a posto je pravdoljubiv, siguran sam da nece dozvoliti nepravdu - ili ce svi vernici koji su losiji od nevernika goreti u paklu ili ce i nevernici ako su makar od jednog vernika cestitiji morati u raj!

Ukoliko gresim, ispravite me slobodno ali mislim da Vanzemaljci ako postoje imaju svoje biblije u kojima pise da su oni jedini odabrani i da ce samo oni biti spaseni... svako je najpametniji :)

mladi programer

pre 9 godina

Glupo je u dobu edukacije govoriti o religiji. Biblija(uzeh za primer ner je hriscanstvo najmasovnija religija) tvrdi da je Zemlja ravna ploca stara 6000 godina(da ne idem u dublje nelogicnosti i nepravilnosti). Pametnome dosta!

ma da

pre 9 godina

core,

za logiku dobijas cistu nulu, vernici ne mogu da budu iznenadjeni jer oni ocekuju 'nesto', sa druge strane ako tog necega nema nece imati priliku da saznaju da nisu u pravu. Sa druge strane jedini koji mogu da budu iznendjeni su ateisti...

Trovach

pre 9 godina

Ne postoje, ali ako postoje idu u pakao, koji ne postoji, ali ako postoji, onda se gresnici tamo peku, a ako se ne peku, onda se muce na neki drugi nacin, a ako se ne muce...

Miša, Bgd

pre 9 godina

(Marko, 22. jul 2014 14:21)

Evolucija se ne dešava za jedan dan. Trebalo je milion godina da se majmun uspravi na dve noge, a recimo našim precima koji su već dosta ličili na nas je trebalo oko 100 000 godina da "skapiraju" kako od kamena napraviti sečivo. Evolucija se dešava i traje. Vrste nestaju ili se prilagođavaju. Takođe shvatite da ni jedan majmun neće postati čovek, tih majmuna više nema, evoluiarli su u nas. Ipak proces u drugom smeru se čini redovnom pojavom ali nema veze sa evolucijom.

Gnosis

pre 9 godina

Nesrecna religija samo zato sto se bukvalno tumaci od strane nedovoljno mastovitih i pametnih ljudi, a treba metaforicki- u prenesenom znacenju! Nesrecno tumacenje koje je uzrokovalo previse nepravde i nesrece ljudima koji se nisu slagali sa takvom "verom"! Da li je Jesua postojao ne znam i nije me preterano briga jer to ne menja nista. I da jeste nije bio nista vise ili manje covek od mene tj bilo koga drugog! Vladeta Jerotic je rekao nesto sa cim se ja apsolutno slazem: covek treba da zrtvuje svoj EGO za drugog coveka, odnosno za citavo covecanstvo!
p.s. Proverite Tom Harpur-a, starijeg gospodina iz Kanade, napisao je knjige upravo na tu temu: The Pagan Christ, Water Into Wine i druge.

Teron

pre 9 godina

@Kada ljudska bića ne budu jela meso i ubijale ostali živi svet na zemlji, vanzemaljce će upozmati
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (prof.Biologije, 22. jul 2014 14:39)

Profesore pomagaj! Lako je ostaviti zivotinje na miru ali kako biljke?! Svaki proizvod oko nas napravljen je tako sto je biljci oduzet zivot. Kuce i stanovi, namestaj, hrana, lekovi. I prokleti novac je cak od papira ccc. Jedino resenje je reci pa-pa civilizaciji i brati voce po sumi :(

Mika

pre 9 godina

@Marko: Sta naprica covece? Ti to sve ovako iz glave? Ja odavno nisam procitao slican post kao sto je tvoj. Ja se nadam da si ti onaj koji je bas ovde tvrdio da je iznad voda, a ne svemir.

Marko, Beograd

pre 9 godina

Znači, ja sam grešan zato što je pre 10.000 godina na nagovor pričljive zmije žena dala muškarcu vočku sa zabranjenog drveta? Čak mi i pastafarijanstvo zvuči ozbiljnije od ovoga..

Marko

pre 9 godina

Odlican tekst. Svako ko sedne i malo razmisli doci ce do zakljucka da je Zemlja specijalno stvorena za coveka. A zagovornici evolucije nek se zapitaju zasto se samo covek menja? Samo u poslednjih 100 godina, ljudi su izmislili svasta i potpuno promenili nacin zivota. Zasto majmun ne izmisli tocak ili napravi neki primitivni oblik noza, motike? Krokodili, kornjace, ptice, insekti isti su kao sto su bili i pre 100 miliona godina. Covek je jedino svesno bice, koje moze da upravlja svojim zivotom. Sve zivotinje imaju isti zivotni ciklus od rodjenja i smrti. Dok covek sam odlucuje da li ce da jede ili strajkuje gladju? Da li ce uciti ili nece? Da li ce imati potomstvo? Cak i da li ce da zivi ili oduzme sebi zivot? Sto zivotinja ne moze i nikada nece ni moci, jer nije stvorena. Zato naucnici umesto sto trose milijarde i traze druge oblike zivota, nek upotrebe mozak da naprave harmoniju coveka sa prirodom.

my way

pre 9 godina

Ajde? Pogadja ih greh, ali ne mogu da budu spaseni, kako to? Sta se njih smatra greh prvog coveka, mozda svi zive u raju i besmrtni su jer ih pravanzemljak svih vanzemljaka nije z***bo kao Adam nas. Mozda njima spasenje ni ne treba i biblija se ipak na njih uopste ne odnosi, vec samo na coveka bez obzira gde u svemiru u buducnosti ode.

Barbi

pre 9 godina

Joj, u 21 veku se komentarise o bibliji i paklu. Koliko je covecanstvo napredovalo u mnogim poljima,toliko je ostala velika vecina u mracnom srednjem veku. Ovaj "doticni" bi najradije naucnike na lomacu,pa da nam on govori sta je dobro za nas, a sta ne iz knjige koje je neko izmislio bas upravo radi toga-drzati ljude u strahu i pokornosti radi pojedinaca koji njima vladaju. Vera -privatna stvar ako je tako nekome lakse da ide kroz zivot ali ne ugrozavaj ostale koji ne misle tako.

Joca 011

pre 9 godina

Bog je tvorac sveg svemira, i, ako bi On odlučio da pored nas stvori i još neka inteligentna stvorenja, to niukoliko ne bi osporilo Njegovu ulogu Domaćina, Promislitelja i Svedržitelja, i ovog i svih svetova. Vanzemaljci su naša braća, naprosto zato što imamo istog oca. I kada bi se npr. sada ovde pojavili, s nekim pričama da su oni bogovi koje treba da slušamo i kojima treba da služimo, to bi samo razotkrilo njihove nečasne namere.
* * *
Čovek je na ovoj divnoj planeti stvoren da živi i razvija se, i da i po svom upokojenju nastavi večni život. To mu je naznačenje. Lepo i sasvim dovoljno.
.

Andjela

pre 9 godina

Ja sam vec bila u paklu, provela izvesno vreme i shvatila da je jezivo,
i da treba poceti nesto konstruktivno raditi, kako bi se iz tog pakla
izvukla... te sam preduzela izvesne korake u svom zivotu, otisla nekih
2000km severno, izmestila svoje mesto stanovanja, upoznala neke divne
ljude iz Afrike, Azije, Juzne Amerike, Indije... iako sam mislila da
nemam predrasuda, svhatila sam da ih imam, i radila vredno na njihovom
raskrinkvanja i dekostrukciji..

Sada zivim srecno sa gomilom vanzemljakinja i vanzemljaka, i onih koji
se rodno ne izjasnjavaju, i srecna sam, jer znam kako pakao izgleda
i ne plasim ga se... vec sam ga prevazisla!

Vicariously

pre 9 godina

"Ako vanzemaljci postoje, ni Isus ih neće spasiti, smatra Hem." o_O
Sada kada su čuli ovo, ako Isus postoji, vanzemaljci ga neće spasiti!

Bogotrazirelj

pre 9 godina

"Biblija je jasna: Adamov greh uticao je na celi svemir", napisao je Hem u svom blogu. "To znači i da su vanzemaljci pogođeni Adamovim grehom, ali pošto nisu njegovi potomci, ne mogu biti spaseni".

Ako je vanzemaljce pogodio pad, kako ne moze i spasenje?:-)
Zasto je nepodnosljivo da ima bezbroj civilizacija mozda cak i u zenici naseg oka?:-)

TurboNator

pre 9 godina

Ovakvih jos ima a uveliko 21. vek... Mada tek kad procitam vesti o desavanjima u Indiji, Pakistanu i slicno najezim se... znaci kameno doba.

nino

pre 9 godina

Isus, ( neka je mir i Bozji blagoslov sa njim ) je Bozji poslanik bezgresno zacet u utrobi Marijinoj tu joj je vest doneo arhangel Gavrilo, ali nije Bog niti Bozji sin.
Bog je jedan - Gospodar svih svetova.

Radovan VII

pre 9 godina

"Zemlja je specijalno stvorena za čoveka"

Verovatno je i T-Rex tako razmisljao o sebi dok je vladao ovom planetom, a danas ostadose samo kosti.

Radovan VII

pre 9 godina

"Zemlja je specijalno stvorena za čoveka"

Verovatno je i T-Rex tako razmisljao o sebi dok je vladao ovom planetom, a danas ostadose samo kosti.

Marko, Beograd

pre 9 godina

Znači, ja sam grešan zato što je pre 10.000 godina na nagovor pričljive zmije žena dala muškarcu vočku sa zabranjenog drveta? Čak mi i pastafarijanstvo zvuči ozbiljnije od ovoga..

Andjela

pre 9 godina

Ja sam vec bila u paklu, provela izvesno vreme i shvatila da je jezivo,
i da treba poceti nesto konstruktivno raditi, kako bi se iz tog pakla
izvukla... te sam preduzela izvesne korake u svom zivotu, otisla nekih
2000km severno, izmestila svoje mesto stanovanja, upoznala neke divne
ljude iz Afrike, Azije, Juzne Amerike, Indije... iako sam mislila da
nemam predrasuda, svhatila sam da ih imam, i radila vredno na njihovom
raskrinkvanja i dekostrukciji..

Sada zivim srecno sa gomilom vanzemljakinja i vanzemljaka, i onih koji
se rodno ne izjasnjavaju, i srecna sam, jer znam kako pakao izgleda
i ne plasim ga se... vec sam ga prevazisla!

Bogotrazirelj

pre 9 godina

"Biblija je jasna: Adamov greh uticao je na celi svemir", napisao je Hem u svom blogu. "To znači i da su vanzemaljci pogođeni Adamovim grehom, ali pošto nisu njegovi potomci, ne mogu biti spaseni".

Ako je vanzemaljce pogodio pad, kako ne moze i spasenje?:-)
Zasto je nepodnosljivo da ima bezbroj civilizacija mozda cak i u zenici naseg oka?:-)

Barbi

pre 9 godina

Joj, u 21 veku se komentarise o bibliji i paklu. Koliko je covecanstvo napredovalo u mnogim poljima,toliko je ostala velika vecina u mracnom srednjem veku. Ovaj "doticni" bi najradije naucnike na lomacu,pa da nam on govori sta je dobro za nas, a sta ne iz knjige koje je neko izmislio bas upravo radi toga-drzati ljude u strahu i pokornosti radi pojedinaca koji njima vladaju. Vera -privatna stvar ako je tako nekome lakse da ide kroz zivot ali ne ugrozavaj ostale koji ne misle tako.

TurboNator

pre 9 godina

Ovakvih jos ima a uveliko 21. vek... Mada tek kad procitam vesti o desavanjima u Indiji, Pakistanu i slicno najezim se... znaci kameno doba.

miro split

pre 9 godina

Ja stvarno ne razumin ove religiozne ljude.Oni su uvik nešto ljuti na nas koji nismo religiozni ili nismo njihove vire.Gospe ti svete ako si tako siguran da samo tebe radi tvoje vire čeka raj i svi gušti ovog svita ,pa ti bi triba cvitat od radosti.Štaš se ljutit na mene budalu koji u to neviruje.Može ti samo bit žaj šta ću nagrabusit posli smrti.Osin toga meni su stalno kod te vire neke stvari nelogične.Evo ovi put neću govorit o kršćanstvu već o Islamu.
Bogati ako čovik pogine ka hrabri ratnik u ime Islama njega gori čekaju neke puste djevice.Koliko ih je dosad poginulo ko more nabavljat tolke puste divice,a ako su gori uvik iste ženske pa valjda su dosad prestale bit djevice.Osin toga ko kaže da meni odgovaraju djevice?Ali nije bolje kad već radiš te stvari imat kraj sebe ženske koje znaju šta triba radit nego neku balavicu s kojon se i gori na onom svitu moraš misecima prenemagat.
Još samo fali da gori dođen pun gelera,a ona oće da idemo u kino i na večeru.

Miša, Bgd

pre 9 godina

(Marko, 22. jul 2014 14:21)

Evolucija se ne dešava za jedan dan. Trebalo je milion godina da se majmun uspravi na dve noge, a recimo našim precima koji su već dosta ličili na nas je trebalo oko 100 000 godina da "skapiraju" kako od kamena napraviti sečivo. Evolucija se dešava i traje. Vrste nestaju ili se prilagođavaju. Takođe shvatite da ni jedan majmun neće postati čovek, tih majmuna više nema, evoluiarli su u nas. Ipak proces u drugom smeru se čini redovnom pojavom ali nema veze sa evolucijom.

ja

pre 9 godina

Vas Bog je stvorio NAS ATEISTE da bi pojacali vasu veru konstantnim iskusavanjem! Slobodno verujte ali nemojte vredjati one koji drugacije veruju! Ja verujem da je vecini glava toliko prazna da cak i za religiju u njoj ima mesta, pa cak i takvu koja narcisoidno tvrdi da samo njeni clanovi zasluzuju spasenje!

Po pitanju pobune protiv Boga:

--- Ako Bog postoji i ako sve zna i sve vidi i sve moze, onda ZNA da da ja zivim cestitijim zivotom od vecine njegovih "vernika" a posto je pravdoljubiv, siguran sam da nece dozvoliti nepravdu - ili ce svi vernici koji su losiji od nevernika goreti u paklu ili ce i nevernici ako su makar od jednog vernika cestitiji morati u raj!

Ukoliko gresim, ispravite me slobodno ali mislim da Vanzemaljci ako postoje imaju svoje biblije u kojima pise da su oni jedini odabrani i da ce samo oni biti spaseni... svako je najpametniji :)

Vicariously

pre 9 godina

"Ako vanzemaljci postoje, ni Isus ih neće spasiti, smatra Hem." o_O
Sada kada su čuli ovo, ako Isus postoji, vanzemaljci ga neće spasiti!

my way

pre 9 godina

Ajde? Pogadja ih greh, ali ne mogu da budu spaseni, kako to? Sta se njih smatra greh prvog coveka, mozda svi zive u raju i besmrtni su jer ih pravanzemljak svih vanzemljaka nije z***bo kao Adam nas. Mozda njima spasenje ni ne treba i biblija se ipak na njih uopste ne odnosi, vec samo na coveka bez obzira gde u svemiru u buducnosti ode.

mladi programer

pre 9 godina

Glupo je u dobu edukacije govoriti o religiji. Biblija(uzeh za primer ner je hriscanstvo najmasovnija religija) tvrdi da je Zemlja ravna ploca stara 6000 godina(da ne idem u dublje nelogicnosti i nepravilnosti). Pametnome dosta!

Trovach

pre 9 godina

Ne postoje, ali ako postoje idu u pakao, koji ne postoji, ali ako postoji, onda se gresnici tamo peku, a ako se ne peku, onda se muce na neki drugi nacin, a ako se ne muce...

Teron

pre 9 godina

@Kada ljudska bića ne budu jela meso i ubijale ostali živi svet na zemlji, vanzemaljce će upozmati
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (prof.Biologije, 22. jul 2014 14:39)

Profesore pomagaj! Lako je ostaviti zivotinje na miru ali kako biljke?! Svaki proizvod oko nas napravljen je tako sto je biljci oduzet zivot. Kuce i stanovi, namestaj, hrana, lekovi. I prokleti novac je cak od papira ccc. Jedino resenje je reci pa-pa civilizaciji i brati voce po sumi :(

bice bolje neko vice...

pre 9 godina

NASA sugurno vec sada ima dokaze o postijanju nekog oblika zivota van zemlje. Svemir bi bio suvise dosadno mesto da pistojimo samo mi, mali i pateticni.

Mika

pre 9 godina

@Marko: Sta naprica covece? Ti to sve ovako iz glave? Ja odavno nisam procitao slican post kao sto je tvoj. Ja se nadam da si ti onaj koji je bas ovde tvrdio da je iznad voda, a ne svemir.

MrHouse

pre 9 godina

I deo
Ovaj clanak sto sam procitao ponovo me je naveo na jednu moju poduzu misao. Da pocnemo od same biblije. Ko je bibliju napisao? Napisali su je ljudi posle Isusa, neuki i zatucani. Ljudi na nivou onih crnaca iz filma koji su bili iznenadjeni padom koka kole s neba. Njima je bilo dovoljno jedno jedino tada njima neobjasnjivo cudo da bi oni u nesto poceli da veruju. Naucno je dokazano da su dinosaurusi postojali, mada mnogi crkveni skeptici poricu njihovo postojanje s opaskom da je to sve izmisljotina za siroku javnost. Zasto? Zato sto se dinosaurusi u bibliji ne pominju jer su je pisali zatucani istripovani ljudi. U njihovo vreme kada su se kopali temelji za tvrdjave naidju mozda na neku cudnu okamenjenu kost i naravno:,,Hahahaha vidi kol'ka kost, hahaha baci je ko je ****"! Sama ta cinjenica dovoljna je da donekle dokaze netacnost biblijskih prica. U clanku se prica o tome kako ce mali zeleni ici u pakao! U bibliji se ne pominju mali zeleni.

ma da

pre 9 godina

core,

za logiku dobijas cistu nulu, vernici ne mogu da budu iznenadjeni jer oni ocekuju 'nesto', sa druge strane ako tog necega nema nece imati priliku da saznaju da nisu u pravu. Sa druge strane jedini koji mogu da budu iznendjeni su ateisti...

Timotej Z.

pre 9 godina

Iskreno se nadam da su vanzemaljci pripadnici neke budisticke religije jer kod nas hriscana i muslimana vanzemaljci bi (ako ih ikada nadjemo) zavrsili na kolcu ili krstu, posto ih ni kuran ni biblija nigde ne spominju.

Joca 011

pre 9 godina

Bog je tvorac sveg svemira, i, ako bi On odlučio da pored nas stvori i još neka inteligentna stvorenja, to niukoliko ne bi osporilo Njegovu ulogu Domaćina, Promislitelja i Svedržitelja, i ovog i svih svetova. Vanzemaljci su naša braća, naprosto zato što imamo istog oca. I kada bi se npr. sada ovde pojavili, s nekim pričama da su oni bogovi koje treba da slušamo i kojima treba da služimo, to bi samo razotkrilo njihove nečasne namere.
* * *
Čovek je na ovoj divnoj planeti stvoren da živi i razvija se, i da i po svom upokojenju nastavi večni život. To mu je naznačenje. Lepo i sasvim dovoljno.
.

Mil'ca

pre 9 godina

Ovo neodoljivo podseća na jednu priču Reja Bredberija, iz zbirke kratkih priča „Tetovirani čovek“. Ukratko, misionari idu na Mars i spremaju se kako da marsovcima prenesu reč Božju, kakvog oblika treba da bude crkva da bi marsovci došli, na kom jeziku da propovedaju… da bi na kraju shvatili da su marsovci potpuno bestelesna bića od čiste energije, i kao takvi nesposobni za greh, jer greh je od tela.

Marko

pre 9 godina

Odlican tekst. Svako ko sedne i malo razmisli doci ce do zakljucka da je Zemlja specijalno stvorena za coveka. A zagovornici evolucije nek se zapitaju zasto se samo covek menja? Samo u poslednjih 100 godina, ljudi su izmislili svasta i potpuno promenili nacin zivota. Zasto majmun ne izmisli tocak ili napravi neki primitivni oblik noza, motike? Krokodili, kornjace, ptice, insekti isti su kao sto su bili i pre 100 miliona godina. Covek je jedino svesno bice, koje moze da upravlja svojim zivotom. Sve zivotinje imaju isti zivotni ciklus od rodjenja i smrti. Dok covek sam odlucuje da li ce da jede ili strajkuje gladju? Da li ce uciti ili nece? Da li ce imati potomstvo? Cak i da li ce da zivi ili oduzme sebi zivot? Sto zivotinja ne moze i nikada nece ni moci, jer nije stvorena. Zato naucnici umesto sto trose milijarde i traze druge oblike zivota, nek upotrebe mozak da naprave harmoniju coveka sa prirodom.

neutralni felsh

pre 9 godina

4
@Kada ljudska bića ne budu jela meso i ubijale ostali živi svet na zemlji, vanzemaljce će upozmati
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (prof.Biologije, 22. jul 2014 14:39)

Profesore pomagaj! Lako je ostaviti zivotinje na miru ali kako biljke?! Svaki proizvod oko nas napravljen je tako sto je biljci oduzet zivot. Kuce i stanovi, namestaj, hrana, lekovi. I prokleti novac je cak od papira ccc. Jedino resenje je reci pa-pa civilizaciji i brati voce po sumi :(
(Teron, 22. jul 2014 15:30)

nekima mozda nema pomoci. nisi skontao sta je covek hteo da kaze. onog trenutka u dalekoj buducnosti kad (ako) kao vrsta budemo prevazisli upotrebu (ubijanje) zivih bica u, filozofski receno, banalne svrhe ishrane, odevanja, i izrada komada namestaja - bicemo i na etickim a ne samo tehnoloskom nivou komunikacije sa supercivilizacijama (ako one postoje), koje su takodje prebolele decije bolesti razvoja razuma i njegovih "telesnih derivata", i koje ne bi da gube vreme na komunikaciju sa civilizacijama i vrstama koje su jos u osvitu svojih mogucnosti. sada nam to deluje nemoguce, kao sto je ljudima u srednjem veku delivalo nemoguce da kocije idu bez konja itd... ali ko zna...

Gnosis

pre 9 godina

Nesrecna religija samo zato sto se bukvalno tumaci od strane nedovoljno mastovitih i pametnih ljudi, a treba metaforicki- u prenesenom znacenju! Nesrecno tumacenje koje je uzrokovalo previse nepravde i nesrece ljudima koji se nisu slagali sa takvom "verom"! Da li je Jesua postojao ne znam i nije me preterano briga jer to ne menja nista. I da jeste nije bio nista vise ili manje covek od mene tj bilo koga drugog! Vladeta Jerotic je rekao nesto sa cim se ja apsolutno slazem: covek treba da zrtvuje svoj EGO za drugog coveka, odnosno za citavo covecanstvo!
p.s. Proverite Tom Harpur-a, starijeg gospodina iz Kanade, napisao je knjige upravo na tu temu: The Pagan Christ, Water Into Wine i druge.

Joca 011

pre 9 godina

@... da je vecini glava toliko prazna ...
@... da ja zivim cestitijim zivotom ...
@... svi vernici koji su losiji od nevernika ...
@ (ja, 22. jul 2014 16:03)

Sve dok smatraš opravdanim da presuđuješ ljudima oko sebe, nisi razumeo. Niko nema pravo da sudi bližnjem svom. Svi su ljudi ravnopravna Božja stvorenja.

* * *
@ ... narcisoidno tvrdi da samo njeni clanovi zasluzuju spasenje ...

Verujem da si ovo napisao iz neznanja – nigde to niko u pravoslavlju ne tvrdi. Spasenje se ne postiže nikakvim članstvom, već verom i delima. Ali opet ne prema našim ljudskim kriterijumima tipa ''delo – nagrada'', već znatno suptilnije, tipa ''spoznaja – spasenje''.
.

Anarhista

pre 9 godina

Uzmite ucite decu jedan dan hriscanstvo, drugi dan islam treci dan budizam, cetvrti grcku mitologiju, pricajte im kao da je istina. I dete ce shvatiti da su sve religije podjednako besmislene.

nino

pre 9 godina

Isus, ( neka je mir i Bozji blagoslov sa njim ) je Bozji poslanik bezgresno zacet u utrobi Marijinoj tu joj je vest doneo arhangel Gavrilo, ali nije Bog niti Bozji sin.
Bog je jedan - Gospodar svih svetova.

dzabu

pre 9 godina

Treba biti otvoren. Bog je definitivno valjan odgovor za sve, a sad sta podrazumevati pod tim pojmom to je vec drugo. Po meni religije kao organizacije su veliko zlo...

Pantelija

pre 9 godina

Nauka je isto jasna, kreacionizam je budalastina.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Poz, 22. jul 2014 14:28)
Amin!
Teorija evolucije mozda nije savrsena,ali se barem ljudi trude da da otkriju nase poreklo,dok j kreacionizam obicna bajka i to naivna.

Po Bibljiji svet je star 6000 godina.Evo toliko o sporu.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Benny Hill, 22. jul 2014 13:31)

Kako oceniti ljude koji su u stanju da poveruju u ovakvu glupost?
Mozda su i u pravu ako je taj bog falsifikator,pa nas je stvorio pre 6000 godina,a onda namerno ostario planetu samo da bi zezao naucnike i doveo ih u zabludu.Inace sam krecionizam ,cak i kao bajka je malo glupav,ako malo obratis paznju i nije ni cudo sto zaokuplja mastu gotovo iskljucivo ljudi sa manjkom inteligencije ili u goroj varijanti,morala.
Religija je u izvesnoj meri odgovorna za stvaranje moralnih nacela koja se i danas koriste,ali u isto vreme je neverovatno licemerna,posto je selektivna.Za jedne pravila vaze,dok za druge ne i to obicno ne vaze za vise i rukovodece slojeve drustva,kao i crkvene velikodostojnike.Crkve propovedaju skromnost,a kupaju se u bogatsvu...

obavesten

pre 9 godina

(Stefan, 23. jul 2014 05:56) ,
Ovo sto si napisao,potpuno se uklapa u moju teoriju o manjku inteligencije kod vernika.
Sama ideja da smo mi sami u svemiru je idiotska.Teorija kako smo stvoreni od strane boga je takodje blesava i bila je validno objasnjenje u mracnim periodima ljudske istorije kao objasnjenje naseg postanka,jer drugog nije bilo.Ljudsko znanje je u medjuvremenu poraslo,mnoge stvari su se otkrile,tako da je kreacionizam sveden na puku bajku ,nista drugaciju od npr. Tri praseta (otprilike su na istom nivou) !
Nazalost,isti ljudi koji veruju u kreacionizam,veruju i da ljudi nisu bili na mesecu,da covek nije leteo u svemir i sl.,iako dokaze imaju.
Valjda je tako lakse,jer ako neki bogovi upravljaju tvojom sudbinom,onda covek nema odgovornost nad sopstvenim delima,a ima i opravdanje za sve ruzne stvari koje radi,pogotovo ako ih radi u ime tih bogova.
Voleo bih da vidim samo jedan,ma koliko bio mali,dokaz da krecionizam pije vodu,ali do sada to nisam uspeo.Darvinova teorija je losa,ali je dala pravac u kome treba ici.On je samo primetio slicnosti izmedju nas i primata i na osnovu toga bazirao svoju teoriju,koja je mnogo puta ispravljana i doradjivana,dok sa druge strane imako kreacionizam koji neme nikakav temelj u nauci,niti objasnjava bilo sta bazirano na dokazima.
Ljudi drzite se nauke,posto su bajke za decu!

Samael

pre 9 godina

@Joca

Deca će „doći do zaključka” da bog postoji ukoliko im porodica ili društvo dovoljno isperu mozak, sa uporedim demonizovanjem ateizma i ateista. Ipak, ukoliko se kao odrasle osobe upuste u istraživanje koncepta boga i dokaza za postojanje istog, logika i racionalno razmišljanje vode u samo jednom (suprotnom) pravcu. Niko nije „naučio” da bog postoji, u to se može samo verovati.
Ali svakako je zanimljivo kako neko ko nas „voli više nego iko na svetu” može da nas osudi na večnu agoniju.

MikiCool

pre 9 godina

Ako Bog postoji i ako je svemoguć, zasto nije smislio okrugli kvadrat? Zamislite samo koliko muke bi se uštedjelo kod seljenja ormara i slično..

Joca 011

pre 9 godina

Većina dece, odrastanjem, prihvata da ne postoji Deda Mraz ... ipak nekima se to mora dodatno pojašnjavati ...
@ (čovek, 22. jul 2014 16:29)
* * *

Većina dece, odrastanjem, dolazi do zaključka da postoji Bog.
Nijedna beba nije uverena da nas je Bog stvorio i
da nas voli više nego iko na svetu, a opet,
vrlo malo ima sedih glava koje to nisu naučile.
Život nam je i dat da steknemo vitalne uvide.
Sam to čovek treba da uradi, ne bi trebalo pojašnjavanja.
.

Joca 011

pre 9 godina

@ (Milanus, 23. jul 2014 07:53)

Bravo. Naročito za opis kreacionista, ovakvih kakvi nam se ovde prikazuju, kao sektaša.
* * *
I još bih rekao ovo:
1. Protestanti nemaju Crkvu. Crkva ima četiri atributa: jedna, sveta, saborna i apostolska.
A to je samo Pravoslavna Crkva.
2. Raj i pakao postoje. U Sv. Pismu ima više navoda. Najjasniji je onaj u Jevanđelju po Luki,
glava 16, kada upokojeni bogataš upozorava svoju braću da paze kako se ponašaju
u ovom životu jer je naknadno uvideo kako ga je neosetljivost srca odvela u pakao.
Tamo se opisuje pakao kao ''duhovni lokalitet'', odvojen od nas.
3. Pravoslavlju se prilazi (dobar izraz) isključivo na 1 način: posle dubokog ličnog uvida i uveravanja da je Bog svemoćan i da nas voli više nego iko na svetu. Retko kome se taj doživljaj desi u detinjstvu, a ima slučajeva da se čovek tek na smrtnom času uveri u Božju ljubav. Život nam je dat radi pripreme za večni život. Ubeljivanje naše duše - ovo je naznačenje i krajnji smisao.
.

MrHouse

pre 9 godina

II deo
Setih se upravo jos jedne stvari kad pomenuh pakao. Kad pred svestenim licem nekom kazete idi do djavola ili djavo te odneo svi ce da skoce i kazu neeee ne pominji to to ne postoji, a kad nesto zgresis kazu ides u pakao. Kod koga? Kod Boga u pakao? To je ko kao kad bi mi neko rekao da policija ne postoji a kad bi napravio veci prekrsaj rekli bi mi da idem u zatvor. Kao mali tamo negde u prvom razredu vodio sam rat sa uciteljicom zbog toga sto sam na casu prirode drustva uporno lupao kontru kako je sve nastalo od boga. Zbog tih banalnosti sam prestao da verujem. Bilo kako bilo moje misljenje je da ako jednog dana ljudi uspeju da pronadju vanzemaljce ili oni nas, sve religije automacki padaju u vodu.

kontrapunkt

pre 9 godina

@Kada ljudska bića ne budu jela meso i ubijale ostali živi svet na zemlji, vanzemaljce će upozmati
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (prof.Biologije, 22. jul 2014 14:39)

Evo ja sam trenutno na kivi dijeti. Izbacio sam kivi a pojačao jagnjetinu. Da li imam šanse da vidim vanzemaljca?

zahir

pre 9 godina

I religija i ateizam počivaju na dogmama. Niti ja kao vernik mogu da ubedim ateistu da Bog postoji, tako ne može ni on mene da ne postoji.. Stim da moram priznati da mi je bolesnija potreba nekog da ubeđuje decu da deda mraz postoji zato što to CocaCola kaže, a da se ne zapitaš kako bre to svi fizičari kažu od ničega, totalno ničega nastalo je sve u beskraj, bez kraja i početka, mrak, tišina, sunca, zvezde i planete iz ničega...samo jedan veliki prasak je bio dovoljan za sve to :) svaka im čast...

Poruka iz Srbije

pre 9 godina

(Andjela, 22. jul 2014 14:46)

Дубоко се саосећам са тобом и твојим болом. Жао ми је што си била окружена са људима који су ти приредили пакао. Да су они били бољи људи према теби, можда би те на време научили да пакао није МЕСТО, већ СТАЊЕ свести. Ја живим у Србији, и неко би рекао (као ти) да је то пакао. Али - није. Пакао није у мени, те није ни око мене. Свако има право на своје виђење света. Мени је само жао што си ти Анђела, морала да одеш из овог раја као што је Србија да би га нашла на неком другом месту. Тек када си се ти променила, видела си рај, зар не? Ето ти и одговора - рај и пакао су заиста СТАЊЕ свести и душе, а не МЕСТА у коме се борави. Када се ми променимо, све се промени за нас.

neutralni felsh

pre 9 godina

@Kada ljudska bića ne budu jela meso i ubijale ostali živi svet na zemlji, vanzemaljce će upozmati
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (prof.Biologije, 22. jul 2014 14:39)

Evo ja sam trenutno na kivi dijeti. Izbacio sam kivi a pojačao jagnjetinu. Da li imam šanse da vidim vanzemaljca?
(kontrapunkt, 22. jul 2014 19:12)

ne.

svetlana

pre 9 godina

Ne mogu da vjerujem da ovdje neko nepismen moze sebi da dozvoli da komentarise Bibliju.Vjerujuci ili ateisti ili oni kojima je najlakse da ni u sta ne vjeruju tako plitko razmisljaju i tumace bukvalno svaku rijec iz te.prelijepe knjige.Samo covjek da se.drzi onih deset zapovijesti i svijetu zla ne ne bi bilo.Nema to veze sa religijom.Mnogi ljudi koji su vjernici ne bi zasluzili nikakvo dobro pred "Bozjim sudom" a mnogi nevjerujuci ili ateista bi otisao "u raj".Biblija nosi svo ustrojstvo danasnjeg svijeta i zakona i svega onoga cime je Svijet uredjen.Sve je isto kao i prije 6000 godina.Mi samo zivimo na moderniji nacin.Uz malo tehnike i ne u pecinama.Citala sam je nekoliko puta i svaki put otkrivam novo i dublje znacenje.Zato nije lako ici tezim putem(a i ko je lud da ide tezim).

Milanus

pre 9 godina

Procitao sam sve komentare i evo par zakljucaka iz mog, pravoslavnog, ugla:
- kreacionizam je sekta, skup ljudi koji sami tumace Bibliju i ne treba zbog njih kritikovati hriscanstvo
- kako god cudno zvucalo, pravo da tumaci Bibliju ima samo crkva. Protestanti misle drugacije, na primer, pa imaju 50.000 razlicitih struja (podcrkvi, denominacija) u okviru svoje crkve
- nije Biblija jedina hriscanska knjiga, mozda samo prva u nizu istih po vaznosti
- vecina ateista u Srbiji je ucila o veri iz katolickih i protestantskih filmova, bez uvida u bogatu pravoslavnu literaturu
- ateisti sami tumace Bibliju, van crkvenog konteksta
- Hristos je svetu ostavio Crkvu, a ne Bibliju (i to pise u Bibliji)
- ne postoje raj i pakao, a jos manje cistiliste
- ne zna se ko ce biti spasen, pripadnost religiji je nebitna, bitna je samo volja Bozija, a mi nju ne mozemo znati
- najveci broj ljudi, koje ja poznajem, je pravoslavlju prislo u dvadesetim i tridesetim godinama svog zivota, niko im to nije u detinjstvu nametnuo

Joca 011

pre 9 godina

@ (obavesten, 23. jul 2014 15:38)

Pravoslavcima je Sv.Pismo jedno od izvora bogopoznanja, kako je obrazložio Milanus.
Zašto ti je teško da pročitaš navedenu glavu 16 u jevanđelju po Luki? Ako ne razumeš,
ili hoćeš bolje da razumeš, obrati se Crkvi, ona je tumač Sv.Pisma.
* * *
A za ostala tvoja uverenja, koja si naveo koristeći reči: ‘’mentalne bolesti, opojne droge, lagarije, u blatu, u neznanju, budalaštinu...’’ nemam reči, jer ne možeš tako razgovarati, nadam se da razumeš.
.

FOX

pre 9 godina

Video sam sto sam video,sad ovo prvi put javno govorim,bas me briga dal' mi neko veruje ili ne, da ih ima ima ih mozda mislite da sam lud ali to je vase pravo.Bili su tu ali gde idu e to vec neznam kao i odakle dolaze.

Stefan

pre 9 godina

Ne mogu da verujem koliko ispranih mozgova u Srbiji, danas u 21 veku, u vremenu interneta i lakoj dostupnosti mnogih svetih knjiga. Potrebno je samo da malo istrazite i upotrebite mozak...

Pocnite prvo nalazenjem pdf fajla "Matematika i Biblija" (na srpskom). Kada shvatite da je Sveto Pismo istinito i jedinstveno delo samog Stvoritelja, pronadjite "The Book of Secrets of Enoch" (na engleskom, ako ne znate isti a vi nadjite nekog ko zna da vam prevede).

Sazeto, to izgleda ovako.

Mi se nalazimo u 7523 godini od stvaranja sveta (pogledajte godinu Kosovskog boja na spomeniku na Gazimestanu pa saberite) a kraj ce biti godine 8000 tj kad se navrsi 7 dan. A 8 dan je beskonacnost u Novom Bozijem Carstvu kao sto pise, i vremena vise nece biti. Znaci ostalo nam je manje od 500 godina...

Vanzemaljci NE POSTOJE jer je ovo jedan jedini svet a sve sto vidite na nocnom nebu i "naucno" popularnim slikama su malena nebeska tela, tu blizu okolo nas. Sve ostalo je ogromna, i ciljana, prevara. Jedini vanzemaljci su Andjeli i demoni. Prevara sluzi da se ljudi odrode od Oca Stvoritelja i da njihove duse propadnu. Zato je vera izuzetno vazna.

Ima jos puno toga sto cete saznati ako istrazujete i pocnete da mislite svojom glavom. Pocnite od ovog gore navedenog.

obavesten

pre 9 godina

(Joca 011, 23. jul 2014 12:38)
Iskreno bih voleo da mi odgovoris na ovo pitanje sa argumentima,posto ja nisam u stanju.
Na osnovu cega si zakljucio da raj i pakao postoje?

Koliko je meni poznato,jos niko nije dokazao postojanje ni jednog ni drugog,niti se vratio da nam isprica o tome.Zapravo za svako vidjenje boga i andjela su zasluzne ili mentalne bolesti ili uticaj opojnih droga,a najcesce lagarije pojedinaca koji time zele da ostvare odredjene ciljeve.
Sustina religije je da bude neproverljiva,jer ako se dokaze da je nesto od toga istina,postoji mogucnost da nesto drugo nije,a to je vec opasno jer usadjuje crv sumnje.
Ono sto ja vidim kao veliki problem je to sto drustvo umesto da je napredovalo,ono je i dalje u blatu mracnog srednjeg veka.Nauka i tehnologija napreduju,ali vecina i dalje zeli da zivi u neznanju i tako se lepo oseca.
Zasto je ljudima lakse da veruju u budalastinu kao sto je kreacionizam,umesto u evoluciju za koju postoje dokazi,iako i tu ima jos puno toga da se otkrije?Da li vernici nalaze da je uvredljiva teorija da smo mozda u proslosti delili istog pretka sa ostalim primatima,pa je zato odbacuju ili je nesto trece u pitanju.
Da su se crkve pitale,mi bi i danas bili na nivou obrade zemlje sa volovima,incestoidnim brakovima i verovanju da je poplava ili grmljavina bozja kazna!
Zasto je lakse verovati u sve to umesto u naucna objasnjenja,koja to objasnjavaju kako zaista jeste?

Milanus

pre 9 godina

@ (obavesten, 23. jul 2014 15:38)
O (ne)materijalnoj i "(ne)proverljivoj" prirodi raja i pakla, citat sa jednog pravoslavnog sajta:
"Заједничко место у учењу Светих Отаца Цркве је став, да рај и ад постоје само с тачке гледишта човека, али не и с тачке гледишта Бога. Наравно, и рај и ад постоје реално, као два различита облика постојања, али Бог није направио ту разлику. Из светоотачког предања је очигледно да се рај и ад не могу разматрати као два различита места, али Сам Бог је рај за Свете и ад за грешнике.
То је нераскидиво повезано са учењем Светих Отаца о непријатељству и мирењу човека са Богом. Свето Писмо не говори о томе да се Бог мири са човеком, већ да се човек мири са Богом преко Христа. А светоотачко предање прецизније објашњава да Бог никада није непријатељ човеку, већ да сам човек постаје непријатељ Бога, уколико нема општење с Њим, удела у Његовом животу. На тај начин, чак и ако човек постаје непријатељ Богу, Бог не постаје непријатељ човеку. Сам човек уколико чини грех представља себи Бога као гневног и као свог непријатеља."
Nadam se da je ovo pojasnilo moju izjavu da raj i pakao ne postoje (u onom obliku u kojem ih većina zamišlja), kao i da je ovo pokazalo da se ateistima ne može obezbediti materijalni dokaz postojanja raja i pakla.
Kao što sam ranije rekao, srpski ateisti zaista slabo poznaju pravoslavlje, a predstavu o veri stiču uglavnom iz holivudskih filmova :)

Joca 011

pre 9 godina

@ (abdullah, 25. jul 2014 09:55)
Vera se temelji i započinje uveravanjem.
Ličnim uvidom, fascinantnim doživljajem, upečatljivim osvedočavanjem.
Samo kada se vera ovako zacari u srcu i umu, od tada pa do večnosti vernik nepokolebljivo i neustrašivo veruje. Veruje u Boga, ima neograničeno, avramovsko, poverenje u Njega.
A potom (ili istovremeneno) s tim procesom ustanovljavanja vere, vernik dovodi u vezu
i svete spise Svetog pisma s Njim. Spoznaje da je ono Duhom Svetim (trećim licem Božjim,
Bogom samim) nadahnuto. I stekne poverenje u Crkvu Njegovu, da ona pravilno tumači
Sveto pismo. Tako dakle, moguće je da neko pogrešno tumači Sveto pismo,
ali da to Crkva radi, nije moguće.
Pozdrav
.

Joca 011

pre 9 godina

@ (abdullah, 25. jul 2014 09:55)

Vera se temelji i započinje uveravanjem. To je proces ličnog uvida, fascinantnog doživljavanja i
upečatljivog osvedočavanja. Uveravamo se u dve stvari: da je Bog svemoćan i da nas voli.
Samo kada se vera preko ova dva osnovna uvida zametne u srcu i u umu, od tada pa do večnosti
vernik nepokolebljivo i neustrašivo veruje. Stekne neograničeno, avramovsko, poverenje u Njega.
A potom (ili istovremeno) s tim procesom ustanovljavanja vere, vernik dovodi u vezu
i spise Svetog pisma s Njim. Spoznaje da je Sv.pismo Duhom Svetim (trećim licem Božjim,
Bogom samim) nadahnuto. I stekne poverenje u Crkvu Njegovu, da ona pravilno tumači
Sv.pismo. Tako dakle, odgovor na tvoje pitanje je ovaj:
moguće je da neko pogrešno tumači Sv.pismo, ali da to Crkva radi, nije moguće.
Pozdrav
.

Joca 011

pre 9 godina

... Zasto je lakse verovati u sve to umesto u naucna objasnjenja, koja to objasnjavaju ...?
@ (obavesten, 23. jul 2014 15:38)

Ukoliko iskreno želiš da dokučiš Istinu, uspećeš, jer će sama Istina
da ti pomogne tako što će da ti se otkrije. ''Svako ko pokuca, otvoriće mu se.''
* * *
''Zašto je lakše verovati...?''
Nije lakše verovati. Vera u Boga je vrlo teška i bolna odluka. Bolna zato što moramo sebe i
svoje temeljne stavove uzdrmati. Npr. stav da nauka sve objašnjava i pruža čoveku izlaze,
zdravlje, sreću, smisao... Ja nisam naučnik ali sam učestvovao u naučnim radovima, hoću reći
znam šta je nauka. Ono što nauka može da pruži kao odgovore je vrlo siromašno i nedorečeno
u odnosu na obim i složenost pitanja, jer pitanja su nebrojena. ''Mi se na obali igramo oblucima,
kao deca, i to su naša znanja, a pred nama je okean neznanja'' – kako je svojevremeno rekao
Isak Njutn.
Znam da ti je sve ovo sumnjivo, ali se pravo znanje usvaja tek ako mu predhodi sumnja.
Vernik najpre sumnja, pa pita (sasvim hrabro, jer se Bog pitanjima raduje), i tek tada je spreman
da pravilno razume odgovor. Odgovor se razumeva celokupnom ličnošću – umom, srcem,
dušom, telom (svim čulima).
Pozdrav.
.

boban b

pre 9 godina

Ne zaboravimo prebrzo na Nietzscheove riječi iz 1886. godine: ”Osporavanje Boga – zapravo je osporen samo moralni Bog”
Za snujuće mišljenje to znači: Bog, mišljen kao vrednota, pa bila to najviša vrednota, nije nikakav Bog. Bog dakle nije mrtav.

G force

pre 7 godina

Zaista bi me bilo sramota reci da sam religiozni vernik. Ti ljudi su nenormalni i bolesni. Zaista, nema smisla. Smesno je. Odavno.

Marko

pre 9 godina

Odlican tekst. Svako ko sedne i malo razmisli doci ce do zakljucka da je Zemlja specijalno stvorena za coveka. A zagovornici evolucije nek se zapitaju zasto se samo covek menja? Samo u poslednjih 100 godina, ljudi su izmislili svasta i potpuno promenili nacin zivota. Zasto majmun ne izmisli tocak ili napravi neki primitivni oblik noza, motike? Krokodili, kornjace, ptice, insekti isti su kao sto su bili i pre 100 miliona godina. Covek je jedino svesno bice, koje moze da upravlja svojim zivotom. Sve zivotinje imaju isti zivotni ciklus od rodjenja i smrti. Dok covek sam odlucuje da li ce da jede ili strajkuje gladju? Da li ce uciti ili nece? Da li ce imati potomstvo? Cak i da li ce da zivi ili oduzme sebi zivot? Sto zivotinja ne moze i nikada nece ni moci, jer nije stvorena. Zato naucnici umesto sto trose milijarde i traze druge oblike zivota, nek upotrebe mozak da naprave harmoniju coveka sa prirodom.

nino

pre 9 godina

Isus, ( neka je mir i Bozji blagoslov sa njim ) je Bozji poslanik bezgresno zacet u utrobi Marijinoj tu joj je vest doneo arhangel Gavrilo, ali nije Bog niti Bozji sin.
Bog je jedan - Gospodar svih svetova.

Joca 011

pre 9 godina

Bog je tvorac sveg svemira, i, ako bi On odlučio da pored nas stvori i još neka inteligentna stvorenja, to niukoliko ne bi osporilo Njegovu ulogu Domaćina, Promislitelja i Svedržitelja, i ovog i svih svetova. Vanzemaljci su naša braća, naprosto zato što imamo istog oca. I kada bi se npr. sada ovde pojavili, s nekim pričama da su oni bogovi koje treba da slušamo i kojima treba da služimo, to bi samo razotkrilo njihove nečasne namere.
* * *
Čovek je na ovoj divnoj planeti stvoren da živi i razvija se, i da i po svom upokojenju nastavi večni život. To mu je naznačenje. Lepo i sasvim dovoljno.
.

zahir

pre 9 godina

I religija i ateizam počivaju na dogmama. Niti ja kao vernik mogu da ubedim ateistu da Bog postoji, tako ne može ni on mene da ne postoji.. Stim da moram priznati da mi je bolesnija potreba nekog da ubeđuje decu da deda mraz postoji zato što to CocaCola kaže, a da se ne zapitaš kako bre to svi fizičari kažu od ničega, totalno ničega nastalo je sve u beskraj, bez kraja i početka, mrak, tišina, sunca, zvezde i planete iz ničega...samo jedan veliki prasak je bio dovoljan za sve to :) svaka im čast...

Stefan

pre 9 godina

Ne mogu da verujem koliko ispranih mozgova u Srbiji, danas u 21 veku, u vremenu interneta i lakoj dostupnosti mnogih svetih knjiga. Potrebno je samo da malo istrazite i upotrebite mozak...

Pocnite prvo nalazenjem pdf fajla "Matematika i Biblija" (na srpskom). Kada shvatite da je Sveto Pismo istinito i jedinstveno delo samog Stvoritelja, pronadjite "The Book of Secrets of Enoch" (na engleskom, ako ne znate isti a vi nadjite nekog ko zna da vam prevede).

Sazeto, to izgleda ovako.

Mi se nalazimo u 7523 godini od stvaranja sveta (pogledajte godinu Kosovskog boja na spomeniku na Gazimestanu pa saberite) a kraj ce biti godine 8000 tj kad se navrsi 7 dan. A 8 dan je beskonacnost u Novom Bozijem Carstvu kao sto pise, i vremena vise nece biti. Znaci ostalo nam je manje od 500 godina...

Vanzemaljci NE POSTOJE jer je ovo jedan jedini svet a sve sto vidite na nocnom nebu i "naucno" popularnim slikama su malena nebeska tela, tu blizu okolo nas. Sve ostalo je ogromna, i ciljana, prevara. Jedini vanzemaljci su Andjeli i demoni. Prevara sluzi da se ljudi odrode od Oca Stvoritelja i da njihove duse propadnu. Zato je vera izuzetno vazna.

Ima jos puno toga sto cete saznati ako istrazujete i pocnete da mislite svojom glavom. Pocnite od ovog gore navedenog.

Joca 011

pre 9 godina

Većina dece, odrastanjem, prihvata da ne postoji Deda Mraz ... ipak nekima se to mora dodatno pojašnjavati ...
@ (čovek, 22. jul 2014 16:29)
* * *

Većina dece, odrastanjem, dolazi do zaključka da postoji Bog.
Nijedna beba nije uverena da nas je Bog stvorio i
da nas voli više nego iko na svetu, a opet,
vrlo malo ima sedih glava koje to nisu naučile.
Život nam je i dat da steknemo vitalne uvide.
Sam to čovek treba da uradi, ne bi trebalo pojašnjavanja.
.

mladi programer

pre 9 godina

Glupo je u dobu edukacije govoriti o religiji. Biblija(uzeh za primer ner je hriscanstvo najmasovnija religija) tvrdi da je Zemlja ravna ploca stara 6000 godina(da ne idem u dublje nelogicnosti i nepravilnosti). Pametnome dosta!

Marko, Beograd

pre 9 godina

Znači, ja sam grešan zato što je pre 10.000 godina na nagovor pričljive zmije žena dala muškarcu vočku sa zabranjenog drveta? Čak mi i pastafarijanstvo zvuči ozbiljnije od ovoga..

svetlana

pre 9 godina

Ne mogu da vjerujem da ovdje neko nepismen moze sebi da dozvoli da komentarise Bibliju.Vjerujuci ili ateisti ili oni kojima je najlakse da ni u sta ne vjeruju tako plitko razmisljaju i tumace bukvalno svaku rijec iz te.prelijepe knjige.Samo covjek da se.drzi onih deset zapovijesti i svijetu zla ne ne bi bilo.Nema to veze sa religijom.Mnogi ljudi koji su vjernici ne bi zasluzili nikakvo dobro pred "Bozjim sudom" a mnogi nevjerujuci ili ateista bi otisao "u raj".Biblija nosi svo ustrojstvo danasnjeg svijeta i zakona i svega onoga cime je Svijet uredjen.Sve je isto kao i prije 6000 godina.Mi samo zivimo na moderniji nacin.Uz malo tehnike i ne u pecinama.Citala sam je nekoliko puta i svaki put otkrivam novo i dublje znacenje.Zato nije lako ici tezim putem(a i ko je lud da ide tezim).

boban b

pre 9 godina

Ne zaboravimo prebrzo na Nietzscheove riječi iz 1886. godine: ”Osporavanje Boga – zapravo je osporen samo moralni Bog”
Za snujuće mišljenje to znači: Bog, mišljen kao vrednota, pa bila to najviša vrednota, nije nikakav Bog. Bog dakle nije mrtav.

Andjela

pre 9 godina

Ja sam vec bila u paklu, provela izvesno vreme i shvatila da je jezivo,
i da treba poceti nesto konstruktivno raditi, kako bi se iz tog pakla
izvukla... te sam preduzela izvesne korake u svom zivotu, otisla nekih
2000km severno, izmestila svoje mesto stanovanja, upoznala neke divne
ljude iz Afrike, Azije, Juzne Amerike, Indije... iako sam mislila da
nemam predrasuda, svhatila sam da ih imam, i radila vredno na njihovom
raskrinkvanja i dekostrukciji..

Sada zivim srecno sa gomilom vanzemljakinja i vanzemljaka, i onih koji
se rodno ne izjasnjavaju, i srecna sam, jer znam kako pakao izgleda
i ne plasim ga se... vec sam ga prevazisla!

Joca 011

pre 9 godina

@... da je vecini glava toliko prazna ...
@... da ja zivim cestitijim zivotom ...
@... svi vernici koji su losiji od nevernika ...
@ (ja, 22. jul 2014 16:03)

Sve dok smatraš opravdanim da presuđuješ ljudima oko sebe, nisi razumeo. Niko nema pravo da sudi bližnjem svom. Svi su ljudi ravnopravna Božja stvorenja.

* * *
@ ... narcisoidno tvrdi da samo njeni clanovi zasluzuju spasenje ...

Verujem da si ovo napisao iz neznanja – nigde to niko u pravoslavlju ne tvrdi. Spasenje se ne postiže nikakvim članstvom, već verom i delima. Ali opet ne prema našim ljudskim kriterijumima tipa ''delo – nagrada'', već znatno suptilnije, tipa ''spoznaja – spasenje''.
.

Joca 011

pre 9 godina

@ (Milanus, 23. jul 2014 07:53)

Bravo. Naročito za opis kreacionista, ovakvih kakvi nam se ovde prikazuju, kao sektaša.
* * *
I još bih rekao ovo:
1. Protestanti nemaju Crkvu. Crkva ima četiri atributa: jedna, sveta, saborna i apostolska.
A to je samo Pravoslavna Crkva.
2. Raj i pakao postoje. U Sv. Pismu ima više navoda. Najjasniji je onaj u Jevanđelju po Luki,
glava 16, kada upokojeni bogataš upozorava svoju braću da paze kako se ponašaju
u ovom životu jer je naknadno uvideo kako ga je neosetljivost srca odvela u pakao.
Tamo se opisuje pakao kao ''duhovni lokalitet'', odvojen od nas.
3. Pravoslavlju se prilazi (dobar izraz) isključivo na 1 način: posle dubokog ličnog uvida i uveravanja da je Bog svemoćan i da nas voli više nego iko na svetu. Retko kome se taj doživljaj desi u detinjstvu, a ima slučajeva da se čovek tek na smrtnom času uveri u Božju ljubav. Život nam je dat radi pripreme za večni život. Ubeljivanje naše duše - ovo je naznačenje i krajnji smisao.
.

Barbi

pre 9 godina

Joj, u 21 veku se komentarise o bibliji i paklu. Koliko je covecanstvo napredovalo u mnogim poljima,toliko je ostala velika vecina u mracnom srednjem veku. Ovaj "doticni" bi najradije naucnike na lomacu,pa da nam on govori sta je dobro za nas, a sta ne iz knjige koje je neko izmislio bas upravo radi toga-drzati ljude u strahu i pokornosti radi pojedinaca koji njima vladaju. Vera -privatna stvar ako je tako nekome lakse da ide kroz zivot ali ne ugrozavaj ostale koji ne misle tako.

MrHouse

pre 9 godina

I deo
Ovaj clanak sto sam procitao ponovo me je naveo na jednu moju poduzu misao. Da pocnemo od same biblije. Ko je bibliju napisao? Napisali su je ljudi posle Isusa, neuki i zatucani. Ljudi na nivou onih crnaca iz filma koji su bili iznenadjeni padom koka kole s neba. Njima je bilo dovoljno jedno jedino tada njima neobjasnjivo cudo da bi oni u nesto poceli da veruju. Naucno je dokazano da su dinosaurusi postojali, mada mnogi crkveni skeptici poricu njihovo postojanje s opaskom da je to sve izmisljotina za siroku javnost. Zasto? Zato sto se dinosaurusi u bibliji ne pominju jer su je pisali zatucani istripovani ljudi. U njihovo vreme kada su se kopali temelji za tvrdjave naidju mozda na neku cudnu okamenjenu kost i naravno:,,Hahahaha vidi kol'ka kost, hahaha baci je ko je ****"! Sama ta cinjenica dovoljna je da donekle dokaze netacnost biblijskih prica. U clanku se prica o tome kako ce mali zeleni ici u pakao! U bibliji se ne pominju mali zeleni.

MrHouse

pre 9 godina

II deo
Setih se upravo jos jedne stvari kad pomenuh pakao. Kad pred svestenim licem nekom kazete idi do djavola ili djavo te odneo svi ce da skoce i kazu neeee ne pominji to to ne postoji, a kad nesto zgresis kazu ides u pakao. Kod koga? Kod Boga u pakao? To je ko kao kad bi mi neko rekao da policija ne postoji a kad bi napravio veci prekrsaj rekli bi mi da idem u zatvor. Kao mali tamo negde u prvom razredu vodio sam rat sa uciteljicom zbog toga sto sam na casu prirode drustva uporno lupao kontru kako je sve nastalo od boga. Zbog tih banalnosti sam prestao da verujem. Bilo kako bilo moje misljenje je da ako jednog dana ljudi uspeju da pronadju vanzemaljce ili oni nas, sve religije automacki padaju u vodu.

Milanus

pre 9 godina

Procitao sam sve komentare i evo par zakljucaka iz mog, pravoslavnog, ugla:
- kreacionizam je sekta, skup ljudi koji sami tumace Bibliju i ne treba zbog njih kritikovati hriscanstvo
- kako god cudno zvucalo, pravo da tumaci Bibliju ima samo crkva. Protestanti misle drugacije, na primer, pa imaju 50.000 razlicitih struja (podcrkvi, denominacija) u okviru svoje crkve
- nije Biblija jedina hriscanska knjiga, mozda samo prva u nizu istih po vaznosti
- vecina ateista u Srbiji je ucila o veri iz katolickih i protestantskih filmova, bez uvida u bogatu pravoslavnu literaturu
- ateisti sami tumace Bibliju, van crkvenog konteksta
- Hristos je svetu ostavio Crkvu, a ne Bibliju (i to pise u Bibliji)
- ne postoje raj i pakao, a jos manje cistiliste
- ne zna se ko ce biti spasen, pripadnost religiji je nebitna, bitna je samo volja Bozija, a mi nju ne mozemo znati
- najveci broj ljudi, koje ja poznajem, je pravoslavlju prislo u dvadesetim i tridesetim godinama svog zivota, niko im to nije u detinjstvu nametnuo

Radovan VII

pre 9 godina

"Zemlja je specijalno stvorena za čoveka"

Verovatno je i T-Rex tako razmisljao o sebi dok je vladao ovom planetom, a danas ostadose samo kosti.

Gnosis

pre 9 godina

Nesrecna religija samo zato sto se bukvalno tumaci od strane nedovoljno mastovitih i pametnih ljudi, a treba metaforicki- u prenesenom znacenju! Nesrecno tumacenje koje je uzrokovalo previse nepravde i nesrece ljudima koji se nisu slagali sa takvom "verom"! Da li je Jesua postojao ne znam i nije me preterano briga jer to ne menja nista. I da jeste nije bio nista vise ili manje covek od mene tj bilo koga drugog! Vladeta Jerotic je rekao nesto sa cim se ja apsolutno slazem: covek treba da zrtvuje svoj EGO za drugog coveka, odnosno za citavo covecanstvo!
p.s. Proverite Tom Harpur-a, starijeg gospodina iz Kanade, napisao je knjige upravo na tu temu: The Pagan Christ, Water Into Wine i druge.

ja

pre 9 godina

Vas Bog je stvorio NAS ATEISTE da bi pojacali vasu veru konstantnim iskusavanjem! Slobodno verujte ali nemojte vredjati one koji drugacije veruju! Ja verujem da je vecini glava toliko prazna da cak i za religiju u njoj ima mesta, pa cak i takvu koja narcisoidno tvrdi da samo njeni clanovi zasluzuju spasenje!

Po pitanju pobune protiv Boga:

--- Ako Bog postoji i ako sve zna i sve vidi i sve moze, onda ZNA da da ja zivim cestitijim zivotom od vecine njegovih "vernika" a posto je pravdoljubiv, siguran sam da nece dozvoliti nepravdu - ili ce svi vernici koji su losiji od nevernika goreti u paklu ili ce i nevernici ako su makar od jednog vernika cestitiji morati u raj!

Ukoliko gresim, ispravite me slobodno ali mislim da Vanzemaljci ako postoje imaju svoje biblije u kojima pise da su oni jedini odabrani i da ce samo oni biti spaseni... svako je najpametniji :)

ma da

pre 9 godina

core,

za logiku dobijas cistu nulu, vernici ne mogu da budu iznenadjeni jer oni ocekuju 'nesto', sa druge strane ako tog necega nema nece imati priliku da saznaju da nisu u pravu. Sa druge strane jedini koji mogu da budu iznendjeni su ateisti...

miro split

pre 9 godina

Ja stvarno ne razumin ove religiozne ljude.Oni su uvik nešto ljuti na nas koji nismo religiozni ili nismo njihove vire.Gospe ti svete ako si tako siguran da samo tebe radi tvoje vire čeka raj i svi gušti ovog svita ,pa ti bi triba cvitat od radosti.Štaš se ljutit na mene budalu koji u to neviruje.Može ti samo bit žaj šta ću nagrabusit posli smrti.Osin toga meni su stalno kod te vire neke stvari nelogične.Evo ovi put neću govorit o kršćanstvu već o Islamu.
Bogati ako čovik pogine ka hrabri ratnik u ime Islama njega gori čekaju neke puste djevice.Koliko ih je dosad poginulo ko more nabavljat tolke puste divice,a ako su gori uvik iste ženske pa valjda su dosad prestale bit djevice.Osin toga ko kaže da meni odgovaraju djevice?Ali nije bolje kad već radiš te stvari imat kraj sebe ženske koje znaju šta triba radit nego neku balavicu s kojon se i gori na onom svitu moraš misecima prenemagat.
Još samo fali da gori dođen pun gelera,a ona oće da idemo u kino i na večeru.

kontrapunkt

pre 9 godina

@Kada ljudska bića ne budu jela meso i ubijale ostali živi svet na zemlji, vanzemaljce će upozmati
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (prof.Biologije, 22. jul 2014 14:39)

Evo ja sam trenutno na kivi dijeti. Izbacio sam kivi a pojačao jagnjetinu. Da li imam šanse da vidim vanzemaljca?

Mika

pre 9 godina

@Marko: Sta naprica covece? Ti to sve ovako iz glave? Ja odavno nisam procitao slican post kao sto je tvoj. Ja se nadam da si ti onaj koji je bas ovde tvrdio da je iznad voda, a ne svemir.

Miša, Bgd

pre 9 godina

(Marko, 22. jul 2014 14:21)

Evolucija se ne dešava za jedan dan. Trebalo je milion godina da se majmun uspravi na dve noge, a recimo našim precima koji su već dosta ličili na nas je trebalo oko 100 000 godina da "skapiraju" kako od kamena napraviti sečivo. Evolucija se dešava i traje. Vrste nestaju ili se prilagođavaju. Takođe shvatite da ni jedan majmun neće postati čovek, tih majmuna više nema, evoluiarli su u nas. Ipak proces u drugom smeru se čini redovnom pojavom ali nema veze sa evolucijom.

Poruka iz Srbije

pre 9 godina

(Andjela, 22. jul 2014 14:46)

Дубоко се саосећам са тобом и твојим болом. Жао ми је што си била окружена са људима који су ти приредили пакао. Да су они били бољи људи према теби, можда би те на време научили да пакао није МЕСТО, већ СТАЊЕ свести. Ја живим у Србији, и неко би рекао (као ти) да је то пакао. Али - није. Пакао није у мени, те није ни око мене. Свако има право на своје виђење света. Мени је само жао што си ти Анђела, морала да одеш из овог раја као што је Србија да би га нашла на неком другом месту. Тек када си се ти променила, видела си рај, зар не? Ето ти и одговора - рај и пакао су заиста СТАЊЕ свести и душе, а не МЕСТА у коме се борави. Када се ми променимо, све се промени за нас.

Joca 011

pre 9 godina

@ (obavesten, 23. jul 2014 15:38)

Pravoslavcima je Sv.Pismo jedno od izvora bogopoznanja, kako je obrazložio Milanus.
Zašto ti je teško da pročitaš navedenu glavu 16 u jevanđelju po Luki? Ako ne razumeš,
ili hoćeš bolje da razumeš, obrati se Crkvi, ona je tumač Sv.Pisma.
* * *
A za ostala tvoja uverenja, koja si naveo koristeći reči: ‘’mentalne bolesti, opojne droge, lagarije, u blatu, u neznanju, budalaštinu...’’ nemam reči, jer ne možeš tako razgovarati, nadam se da razumeš.
.

dzabu

pre 9 godina

Treba biti otvoren. Bog je definitivno valjan odgovor za sve, a sad sta podrazumevati pod tim pojmom to je vec drugo. Po meni religije kao organizacije su veliko zlo...

MikiCool

pre 9 godina

Ako Bog postoji i ako je svemoguć, zasto nije smislio okrugli kvadrat? Zamislite samo koliko muke bi se uštedjelo kod seljenja ormara i slično..

Pantelija

pre 9 godina

Nauka je isto jasna, kreacionizam je budalastina.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Poz, 22. jul 2014 14:28)
Amin!
Teorija evolucije mozda nije savrsena,ali se barem ljudi trude da da otkriju nase poreklo,dok j kreacionizam obicna bajka i to naivna.

Po Bibljiji svet je star 6000 godina.Evo toliko o sporu.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Benny Hill, 22. jul 2014 13:31)

Kako oceniti ljude koji su u stanju da poveruju u ovakvu glupost?
Mozda su i u pravu ako je taj bog falsifikator,pa nas je stvorio pre 6000 godina,a onda namerno ostario planetu samo da bi zezao naucnike i doveo ih u zabludu.Inace sam krecionizam ,cak i kao bajka je malo glupav,ako malo obratis paznju i nije ni cudo sto zaokuplja mastu gotovo iskljucivo ljudi sa manjkom inteligencije ili u goroj varijanti,morala.
Religija je u izvesnoj meri odgovorna za stvaranje moralnih nacela koja se i danas koriste,ali u isto vreme je neverovatno licemerna,posto je selektivna.Za jedne pravila vaze,dok za druge ne i to obicno ne vaze za vise i rukovodece slojeve drustva,kao i crkvene velikodostojnike.Crkve propovedaju skromnost,a kupaju se u bogatsvu...

Anarhista

pre 9 godina

Uzmite ucite decu jedan dan hriscanstvo, drugi dan islam treci dan budizam, cetvrti grcku mitologiju, pricajte im kao da je istina. I dete ce shvatiti da su sve religije podjednako besmislene.

Milanus

pre 9 godina

@ (obavesten, 23. jul 2014 15:38)
O (ne)materijalnoj i "(ne)proverljivoj" prirodi raja i pakla, citat sa jednog pravoslavnog sajta:
"Заједничко место у учењу Светих Отаца Цркве је став, да рај и ад постоје само с тачке гледишта човека, али не и с тачке гледишта Бога. Наравно, и рај и ад постоје реално, као два различита облика постојања, али Бог није направио ту разлику. Из светоотачког предања је очигледно да се рај и ад не могу разматрати као два различита места, али Сам Бог је рај за Свете и ад за грешнике.
То је нераскидиво повезано са учењем Светих Отаца о непријатељству и мирењу човека са Богом. Свето Писмо не говори о томе да се Бог мири са човеком, већ да се човек мири са Богом преко Христа. А светоотачко предање прецизније објашњава да Бог никада није непријатељ човеку, већ да сам човек постаје непријатељ Бога, уколико нема општење с Њим, удела у Његовом животу. На тај начин, чак и ако човек постаје непријатељ Богу, Бог не постаје непријатељ човеку. Сам човек уколико чини грех представља себи Бога као гневног и као свог непријатеља."
Nadam se da je ovo pojasnilo moju izjavu da raj i pakao ne postoje (u onom obliku u kojem ih većina zamišlja), kao i da je ovo pokazalo da se ateistima ne može obezbediti materijalni dokaz postojanja raja i pakla.
Kao što sam ranije rekao, srpski ateisti zaista slabo poznaju pravoslavlje, a predstavu o veri stiču uglavnom iz holivudskih filmova :)

Joca 011

pre 9 godina

... Zasto je lakse verovati u sve to umesto u naucna objasnjenja, koja to objasnjavaju ...?
@ (obavesten, 23. jul 2014 15:38)

Ukoliko iskreno želiš da dokučiš Istinu, uspećeš, jer će sama Istina
da ti pomogne tako što će da ti se otkrije. ''Svako ko pokuca, otvoriće mu se.''
* * *
''Zašto je lakše verovati...?''
Nije lakše verovati. Vera u Boga je vrlo teška i bolna odluka. Bolna zato što moramo sebe i
svoje temeljne stavove uzdrmati. Npr. stav da nauka sve objašnjava i pruža čoveku izlaze,
zdravlje, sreću, smisao... Ja nisam naučnik ali sam učestvovao u naučnim radovima, hoću reći
znam šta je nauka. Ono što nauka može da pruži kao odgovore je vrlo siromašno i nedorečeno
u odnosu na obim i složenost pitanja, jer pitanja su nebrojena. ''Mi se na obali igramo oblucima,
kao deca, i to su naša znanja, a pred nama je okean neznanja'' – kako je svojevremeno rekao
Isak Njutn.
Znam da ti je sve ovo sumnjivo, ali se pravo znanje usvaja tek ako mu predhodi sumnja.
Vernik najpre sumnja, pa pita (sasvim hrabro, jer se Bog pitanjima raduje), i tek tada je spreman
da pravilno razume odgovor. Odgovor se razumeva celokupnom ličnošću – umom, srcem,
dušom, telom (svim čulima).
Pozdrav.
.

Joca 011

pre 9 godina

@ (abdullah, 25. jul 2014 09:55)
Vera se temelji i započinje uveravanjem.
Ličnim uvidom, fascinantnim doživljajem, upečatljivim osvedočavanjem.
Samo kada se vera ovako zacari u srcu i umu, od tada pa do večnosti vernik nepokolebljivo i neustrašivo veruje. Veruje u Boga, ima neograničeno, avramovsko, poverenje u Njega.
A potom (ili istovremeneno) s tim procesom ustanovljavanja vere, vernik dovodi u vezu
i svete spise Svetog pisma s Njim. Spoznaje da je ono Duhom Svetim (trećim licem Božjim,
Bogom samim) nadahnuto. I stekne poverenje u Crkvu Njegovu, da ona pravilno tumači
Sveto pismo. Tako dakle, moguće je da neko pogrešno tumači Sveto pismo,
ali da to Crkva radi, nije moguće.
Pozdrav
.

Vicariously

pre 9 godina

"Ako vanzemaljci postoje, ni Isus ih neće spasiti, smatra Hem." o_O
Sada kada su čuli ovo, ako Isus postoji, vanzemaljci ga neće spasiti!

neutralni felsh

pre 9 godina

@Kada ljudska bića ne budu jela meso i ubijale ostali živi svet na zemlji, vanzemaljce će upozmati
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (prof.Biologije, 22. jul 2014 14:39)

Evo ja sam trenutno na kivi dijeti. Izbacio sam kivi a pojačao jagnjetinu. Da li imam šanse da vidim vanzemaljca?
(kontrapunkt, 22. jul 2014 19:12)

ne.

Samael

pre 9 godina

@Joca

Deca će „doći do zaključka” da bog postoji ukoliko im porodica ili društvo dovoljno isperu mozak, sa uporedim demonizovanjem ateizma i ateista. Ipak, ukoliko se kao odrasle osobe upuste u istraživanje koncepta boga i dokaza za postojanje istog, logika i racionalno razmišljanje vode u samo jednom (suprotnom) pravcu. Niko nije „naučio” da bog postoji, u to se može samo verovati.
Ali svakako je zanimljivo kako neko ko nas „voli više nego iko na svetu” može da nas osudi na večnu agoniju.

Joca 011

pre 9 godina

@ (abdullah, 25. jul 2014 09:55)

Vera se temelji i započinje uveravanjem. To je proces ličnog uvida, fascinantnog doživljavanja i
upečatljivog osvedočavanja. Uveravamo se u dve stvari: da je Bog svemoćan i da nas voli.
Samo kada se vera preko ova dva osnovna uvida zametne u srcu i u umu, od tada pa do večnosti
vernik nepokolebljivo i neustrašivo veruje. Stekne neograničeno, avramovsko, poverenje u Njega.
A potom (ili istovremeno) s tim procesom ustanovljavanja vere, vernik dovodi u vezu
i spise Svetog pisma s Njim. Spoznaje da je Sv.pismo Duhom Svetim (trećim licem Božjim,
Bogom samim) nadahnuto. I stekne poverenje u Crkvu Njegovu, da ona pravilno tumači
Sv.pismo. Tako dakle, odgovor na tvoje pitanje je ovaj:
moguće je da neko pogrešno tumači Sv.pismo, ali da to Crkva radi, nije moguće.
Pozdrav
.

bice bolje neko vice...

pre 9 godina

NASA sugurno vec sada ima dokaze o postijanju nekog oblika zivota van zemlje. Svemir bi bio suvise dosadno mesto da pistojimo samo mi, mali i pateticni.

neutralni felsh

pre 9 godina

4
@Kada ljudska bića ne budu jela meso i ubijale ostali živi svet na zemlji, vanzemaljce će upozmati
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (prof.Biologije, 22. jul 2014 14:39)

Profesore pomagaj! Lako je ostaviti zivotinje na miru ali kako biljke?! Svaki proizvod oko nas napravljen je tako sto je biljci oduzet zivot. Kuce i stanovi, namestaj, hrana, lekovi. I prokleti novac je cak od papira ccc. Jedino resenje je reci pa-pa civilizaciji i brati voce po sumi :(
(Teron, 22. jul 2014 15:30)

nekima mozda nema pomoci. nisi skontao sta je covek hteo da kaze. onog trenutka u dalekoj buducnosti kad (ako) kao vrsta budemo prevazisli upotrebu (ubijanje) zivih bica u, filozofski receno, banalne svrhe ishrane, odevanja, i izrada komada namestaja - bicemo i na etickim a ne samo tehnoloskom nivou komunikacije sa supercivilizacijama (ako one postoje), koje su takodje prebolele decije bolesti razvoja razuma i njegovih "telesnih derivata", i koje ne bi da gube vreme na komunikaciju sa civilizacijama i vrstama koje su jos u osvitu svojih mogucnosti. sada nam to deluje nemoguce, kao sto je ljudima u srednjem veku delivalo nemoguce da kocije idu bez konja itd... ali ko zna...

Timotej Z.

pre 9 godina

Iskreno se nadam da su vanzemaljci pripadnici neke budisticke religije jer kod nas hriscana i muslimana vanzemaljci bi (ako ih ikada nadjemo) zavrsili na kolcu ili krstu, posto ih ni kuran ni biblija nigde ne spominju.

obavesten

pre 9 godina

(Stefan, 23. jul 2014 05:56) ,
Ovo sto si napisao,potpuno se uklapa u moju teoriju o manjku inteligencije kod vernika.
Sama ideja da smo mi sami u svemiru je idiotska.Teorija kako smo stvoreni od strane boga je takodje blesava i bila je validno objasnjenje u mracnim periodima ljudske istorije kao objasnjenje naseg postanka,jer drugog nije bilo.Ljudsko znanje je u medjuvremenu poraslo,mnoge stvari su se otkrile,tako da je kreacionizam sveden na puku bajku ,nista drugaciju od npr. Tri praseta (otprilike su na istom nivou) !
Nazalost,isti ljudi koji veruju u kreacionizam,veruju i da ljudi nisu bili na mesecu,da covek nije leteo u svemir i sl.,iako dokaze imaju.
Valjda je tako lakse,jer ako neki bogovi upravljaju tvojom sudbinom,onda covek nema odgovornost nad sopstvenim delima,a ima i opravdanje za sve ruzne stvari koje radi,pogotovo ako ih radi u ime tih bogova.
Voleo bih da vidim samo jedan,ma koliko bio mali,dokaz da krecionizam pije vodu,ali do sada to nisam uspeo.Darvinova teorija je losa,ali je dala pravac u kome treba ici.On je samo primetio slicnosti izmedju nas i primata i na osnovu toga bazirao svoju teoriju,koja je mnogo puta ispravljana i doradjivana,dok sa druge strane imako kreacionizam koji neme nikakav temelj u nauci,niti objasnjava bilo sta bazirano na dokazima.
Ljudi drzite se nauke,posto su bajke za decu!

my way

pre 9 godina

Ajde? Pogadja ih greh, ali ne mogu da budu spaseni, kako to? Sta se njih smatra greh prvog coveka, mozda svi zive u raju i besmrtni su jer ih pravanzemljak svih vanzemljaka nije z***bo kao Adam nas. Mozda njima spasenje ni ne treba i biblija se ipak na njih uopste ne odnosi, vec samo na coveka bez obzira gde u svemiru u buducnosti ode.

Trovach

pre 9 godina

Ne postoje, ali ako postoje idu u pakao, koji ne postoji, ali ako postoji, onda se gresnici tamo peku, a ako se ne peku, onda se muce na neki drugi nacin, a ako se ne muce...

Mil'ca

pre 9 godina

Ovo neodoljivo podseća na jednu priču Reja Bredberija, iz zbirke kratkih priča „Tetovirani čovek“. Ukratko, misionari idu na Mars i spremaju se kako da marsovcima prenesu reč Božju, kakvog oblika treba da bude crkva da bi marsovci došli, na kom jeziku da propovedaju… da bi na kraju shvatili da su marsovci potpuno bestelesna bića od čiste energije, i kao takvi nesposobni za greh, jer greh je od tela.

obavesten

pre 9 godina

(Joca 011, 23. jul 2014 12:38)
Iskreno bih voleo da mi odgovoris na ovo pitanje sa argumentima,posto ja nisam u stanju.
Na osnovu cega si zakljucio da raj i pakao postoje?

Koliko je meni poznato,jos niko nije dokazao postojanje ni jednog ni drugog,niti se vratio da nam isprica o tome.Zapravo za svako vidjenje boga i andjela su zasluzne ili mentalne bolesti ili uticaj opojnih droga,a najcesce lagarije pojedinaca koji time zele da ostvare odredjene ciljeve.
Sustina religije je da bude neproverljiva,jer ako se dokaze da je nesto od toga istina,postoji mogucnost da nesto drugo nije,a to je vec opasno jer usadjuje crv sumnje.
Ono sto ja vidim kao veliki problem je to sto drustvo umesto da je napredovalo,ono je i dalje u blatu mracnog srednjeg veka.Nauka i tehnologija napreduju,ali vecina i dalje zeli da zivi u neznanju i tako se lepo oseca.
Zasto je ljudima lakse da veruju u budalastinu kao sto je kreacionizam,umesto u evoluciju za koju postoje dokazi,iako i tu ima jos puno toga da se otkrije?Da li vernici nalaze da je uvredljiva teorija da smo mozda u proslosti delili istog pretka sa ostalim primatima,pa je zato odbacuju ili je nesto trece u pitanju.
Da su se crkve pitale,mi bi i danas bili na nivou obrade zemlje sa volovima,incestoidnim brakovima i verovanju da je poplava ili grmljavina bozja kazna!
Zasto je lakse verovati u sve to umesto u naucna objasnjenja,koja to objasnjavaju kako zaista jeste?

Teron

pre 9 godina

@Kada ljudska bića ne budu jela meso i ubijale ostali živi svet na zemlji, vanzemaljce će upozmati
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (prof.Biologije, 22. jul 2014 14:39)

Profesore pomagaj! Lako je ostaviti zivotinje na miru ali kako biljke?! Svaki proizvod oko nas napravljen je tako sto je biljci oduzet zivot. Kuce i stanovi, namestaj, hrana, lekovi. I prokleti novac je cak od papira ccc. Jedino resenje je reci pa-pa civilizaciji i brati voce po sumi :(

FOX

pre 9 godina

Video sam sto sam video,sad ovo prvi put javno govorim,bas me briga dal' mi neko veruje ili ne, da ih ima ima ih mozda mislite da sam lud ali to je vase pravo.Bili su tu ali gde idu e to vec neznam kao i odakle dolaze.

TurboNator

pre 9 godina

Ovakvih jos ima a uveliko 21. vek... Mada tek kad procitam vesti o desavanjima u Indiji, Pakistanu i slicno najezim se... znaci kameno doba.

Bogotrazirelj

pre 9 godina

"Biblija je jasna: Adamov greh uticao je na celi svemir", napisao je Hem u svom blogu. "To znači i da su vanzemaljci pogođeni Adamovim grehom, ali pošto nisu njegovi potomci, ne mogu biti spaseni".

Ako je vanzemaljce pogodio pad, kako ne moze i spasenje?:-)
Zasto je nepodnosljivo da ima bezbroj civilizacija mozda cak i u zenici naseg oka?:-)

G force

pre 7 godina

Zaista bi me bilo sramota reci da sam religiozni vernik. Ti ljudi su nenormalni i bolesni. Zaista, nema smisla. Smesno je. Odavno.