Ponedeljak, 14.07.2014.

16:47

“Moj plan socijalno izvodljiviji“

Ministar privrede Dušan Vujović rekao je da Srbija želi da sa Međunarodnim Monetarnim Fondom (MMF) ove godine postigne sporazum o trogodišnjem zajmu.

Izvor: Beta

“Moj plan socijalno izvodljiviji“ IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

61 Komentari

Sortiraj po:

ja

pre 9 godina

Kada bi se smanjili porezi i doprinosi za pola i povecao minimalac - efakat bi bio:


Umest:
20.000 na racun + ~10.000 poreza i doprinosa
20.000 na ruke
ukupno bruto 50.000

dobili bi:
35.000 na racun + ~10.000 poreza i doprinosa
5.000 na ruke
ukupno bruto: 50.000 dinara
dakle poslodavcu isto dodje, radniku dodje bolje jer dobije pare na racun a drzavi isto dodje jer je vise para sa manjom stopom oporezivanja == isti prihodi, ali zato poslodavac ne mora da pere pare da bi radniku dao na ruke a drzava moze inspektore da angazuje u neku pametniju kontrolu...
==========
Manje pranje para, veci deo plate na racun, smanjenje sive ekonomije itd itd

problem je sto drzava nece da se odrekne prihoda.

Znaci postepeno treba dizati minimalac i istovremeno smanjivati poreze i doprinose na rad (rasterecenje rada). rezultat ce biti prevodjenje veceg dela privrede u legalne tokove.

P.S.
Znam da postoje i firme gde radnik kada dobije minimalac na racun, podigne pare sa racuna i deo mora vratiti poslodavcu jer su se dogovorili za platu manju od 20.000, na primer 15.000 -> 5.000 kesa radnik daje poslodavcu nazad.

To ne moze da se spreci.

vlada

pre 9 godina

uh, dobro je da svakih pet sekundi u svim mogućim medijima ponavljaju kako su se oni prethodni preterano zaduživali.....nego, jel brojao neko? koji po redu će ovo biti zajam i kredit od dolaska "spasilaca" na vlast?

Nastaviti sa negovanjem svetlih tekovina demokratske borbe

pre 9 godina

@Todor
"Da, da, najbolje je uzeti od onih kojima je 12.000 ili 20.000 dinara penzija."

Naravno da ne, nego treba uzeti od onih koji ne primaju nista , od nezaposlenih! Treba jos povecati PDV na hranu i porez na imovinu ! I stalno pretiti sudskim izvrsiteljima !

svetlanast.

pre 9 godina

Ima resenja!

Izvinite se bivsem ministru SASI RADULOVICU i zamolite ga da se vrati i nastavi tamo gde je stao, ako prihvati.
I jeste i nije jednostavno.

Sest meseci zamajavanja ipak je previse za najgoru privredu, zdravstvo, obrazovanje,najvecu korupciju, broj nezaposlenih, nepismenih, bespravnih objekata, zapustenih kanala, broj zaposlenih u javnom sektoru, broj agencija, broj sluzbenih automobila /pitajtye Svedjane koliko ih oni imaju/, sivu ekonomiju, nenaplacane poreze, struju, vodu, grejanje...

Istinito:
Nas radnik pita poslodavca Svedjanina zasto za prevoz ne angazuje Srbina jer je jeftiniji od svedskog.
Odgovor poslodavca bio je da sumnja da li Srbin prevoznik placa sve poreze drzavi, i da ce ipak angazovati skupljeg prevoznika..

Kad budemo tako razmisljali, bicemo kao Svedska.

Aleksandar

pre 9 godina

@no more
Ne marihuanu, nego konoplju. Tekstilna industrija, bio-gorivo, dodatak betonu i ostalim gradjevinskim materijalima radi ojacanja, plastika, celuloza....itd.

Vladimir

pre 9 godina

Čim je plan socijalno izvodljiv, ili više izvodljiv..kako reče čovek, neizvodljiv je. Oksimoron je, sam po sebi, reći pomenuto. Malo trudna devojka ne postoji, sem u politikantskim glavama kojih ovde ima na pretek.

Nikola

pre 9 godina

G-din Vujovic je lobista sto slabijeg dinara godinama/ moze se lako proveriti iz njegovih izlaganja u proteklih 5 godina/, tako da me uopste ne cudi sto se zalaze za blazu monetarnu politiku, sto prevedeno, znaci sve niza referenta stopa, sto dalje znaci sve slabiji dinar i opet stalno sve vise i vise cene,najvisu inflaciju u Evropi, to je i dovelo Srbiju pred skoro bankrotno stanje,dinar je od 2008 do danas oslabio za 50%, /jer se stopa spustala i do cak samo 8% , to je i pogasilo mnoge firme zbog dugova koji su porasli zbog slabog dinara, i dovelo do mnogih otpustenih ljudi, uvecalo enormno javni dug zemlje, eto to G.din Vujovic predlaze u buducnosti da se radi i nastavi sa takvom politikom, sto bezvrednijeg dinara/ to znaci sve blaza monetarna politike,a nikako ne mogu biti nize kamate na dinarske kredite,za sta se on takodje svesrdno zalaze, jer to bankari sigurno nece sprovesti u ambijentu kada dinar stalno slabi uzrokovan sve nizom referentnom stopom/to Vujovic vrlo dobro zna, ali uporno se zalaze da banke spustaju kamate/, i ta blaza monetarna politika za koju se on zalaze, je u stvari licni interes i tog opasnog lobija sto slabijeg dinara koji bitise jos od 2008 godine,koji je i oborio dinar za 50%, i malo im je i to, oni su ga sada vidimo doveli i na mesto ministra finasija, interes tog lobija je da se i ono malo firmi sa takvom politikom, sto je jos preostalo,dovede u stecaj i bankrot, kako bi mi njihovim kupcima jos dali novac, samo da ih neko kupi. strasno.

Srbobran Milijic

pre 9 godina

Vučiću, dve godine si na vlasti. Tvoja priča ima prođu kod siromašnog i izbezumljenog,poniženog naroda, koji ne vidi budućnost (neznam podatke, ali sigurno preko devedeset posto nas je takvih). Što si se sumanuto grabio za vlas, kad priznaješ da ne možeš da rešiš probleme Srbije. Sećaš li se šta si radio Đinđiću? Sećaš li se Šešelja? Radi li tvoja savest? Imaš li je? Istupaš u medijima kao mnogo pametan i iskren (moguće u nekom imaginarnom, pardon, demagoškom, smislu). Najviše me boli to što nas smatraš imbecilima. E, pa nismo to. Molim te,u svoje i u ime svoje porodice, prijatelja, komšija, ljude koje svakog dana srećem na ulici, nemoj nas voditi dublje od dna, koga smo se odavno dotakli. Ja ću otvoreno; Svemirski si daleko od realnosti. Evo upravo te gledam na RTS-u i menjam kanal, jer sto posto znam kakvu piču ćeš ispričati.

Todor

pre 9 godina

Da, da, najbolje je uzeti od onih kojima je 12.000 ili 20.000 dinara penzija. E moj ministre. Takvih penzionera je više od 400.000. Znam podatak da je preko 70.000 penzionera kojima su penzije od 60 - 120.000 dinara. Njihovih 10% umanjenja i 10% onoga kojima ima 16.000 nije isto. Taj koji prima penziju 80-90 ili 100.000 dinara je uglavnom ceo svoj radni vek proveo kao radnik u javnom sektoru i on umanjenje neće osetiti. Za ovu drugu grupu penzionera mislim da je umanjenje katastrofalan udar.Tu nema ni s od socijalne odgovornosti. Socijalno odgovorno je da se onima koji imaju visoke penzije uzme više ako već mora, a poštede oni koji su ispod svakog minimuma. To se odnosi i na plate. Prvo umanjite i kontrolišite plate svih direktora JP čiji je osnivač država. Nije moguće da na primer direktor Železnica ili neke agencije ima veću platu od predsednika države ili ministara. Ugasite sve one agencije koje su upravo Vučić i njegovi gromko najavljivali još pre dve godine. Kad to sve utegnete, onda može da se kaže da je bilo ravnopravno i odgovorno raspodeljeno. Ovako to nema blage veze.

Grunf

pre 9 godina

Socijalno izvodljiv???????????Šta je socijalno izvodljivo u asocijalnoj zemlji.O kojim to socijalnim stvarima govorite.Probidite se.Pola naroda za ručak jede ništa ,a za večeru ono što im je ostalo od ručka.Aman smanjujete penzije.ZAšto recimo poslanici ne bi primali paltu u visini prosečne plate u Srbiji,ministri razni sekretarijati.Pa njih ima još malo pa više nego penzionera.Čemu rezovi samo za pojedine,a za druge to ne važi.Kako onda govoriti o socijalno prihvatljivim stvarima.Zašto je prihvatljivo da je ovde u Srbiji sve skuplje od hrane,odeće itd.Zašto je socijalno prihvatljivo da u Beču metro tramvaj i autobus mesečna karat košta 47 evra a mene 30 gde je meni plata otprilike manja oko 10 puta pa je mom kolegi 20 puta veći standard jer su tamo osnovne stvari daleko jeftinije.Kao je socijalno prihvatljivo da jurimo evropsku cenu struje sa ovakvim obračunom i naravno sa ovakvim platama.Šta je uopšte ovde socijalno prihvatljivo?Stomak odredjuje socijalno prihvatljive reforme.

Zmaj

pre 9 godina

@CRVENA LINIJA

Problem je u tome sto tih ispod 44 000 ima veoma mnogo pa vecina novca od tih 10% plata u javnom sektoru i penzija isla bi od njih. Imas samo 10-15% onih koji imaju enormno velike plate i kojima 10% ne znaci nista. Ovo je i zamisljeno da se od svih uzme po malo i skupi puno. Ali problem je sto oni koji imaju preko 40 000 to nece osetiti dok oni koji imaju ispod toga(ogromna vecina) hoce i to drasticno.

trla baba lan

pre 9 godina

evo izaberite mene za premijerA i u privatnom sektoru bih zakonom odredio minimalac od 35.000 kome se ne dopada nek zatvori firmu, a neće jer će i pored toga imati dobar profit, vratiću pod državnu upravu šećerane, nis i sve drugo što su pokrali pojedinci i pokupovali ispod cene! Kostića, Miškovića i ostalu bagru bih u zatvor bez suđenja na po jedno 20 godina, ukinuću odmah sve agencije, zacesti platne razrede, svi sa istom školom iste plate, sve penzije iste otprilike oko 25-28.000 pa general koji je uništavao sfrj, pa srj, pa scg ne zaslužuje 80-90.000 penziju, E TO JE ONO ŠTO BILO KO NORMALAN MORA DA URADI , I DA REĆI ZBOGOM MMF-U I ISPRATITI IH KUĆI, banda je to lopovska, pa vidite šta su turcima hteli da naprave, čim su veatili pare mmf-u i rekli hvala ovi im uz pomoć cie napraviše nerede u zemlji, banda je to ...

marko

pre 9 godina

Ljudi ovakva Vam je situacija u drzavnoj upravi-ogromna vecina visoko obrazovanih ljudi ima plate oko 50 000, srednja strucna sprema-oko 30 hiljada. Ali zato na hiljade direktora, pomocnika kojih nekada ima i po pet-sest na 100 zaposlenih, nacelnici, visi savetnici, sefovi koji imaju po sobom nekad i po dvoje podredjenih,clanovi opstinskih veca, predsednici opstina,-od 80 do vise stotina hiljada dinara!!! Verujte ljudi, na njihove plate u Zavodima i ministarstvima cesto ode kao na plate svih ostalih zajedno!! Posebna prica su mnoge nepotrebne agencije gde su plate u proseku preko 100 000!! Vecina gore pomenutih pored plata vecih od ministara putuju, uzimaju masne dnevnice, imaju najvece platne razrede, napreduju, a da vecina od njih ne radi nista ili najednostavnije poslove, ali valjaju disama jel se cesto sa njima tale za pare. Oni koji rade puno ispadaju budale, cak predstavljaju opasnost za ove parazite i cesto su sikanirani. Dakle, resenje nije u nepravednom smanjenju plata za 10 posto i onih od 40 i onih od 200 000, nego drasticno smanjenje velikih plata direktora, masovno ukidanje nepotrebnih mesta pomocnika direktora,sefova, zamenika sefova, rukovodilaca, ocenjivanje prema radu, a ne poslusnosti. Ukidanje mnogih nepotrebnih Agencija, otpustanje neradnika po javnim preduzecima. Apelujem na B92 da pita g.Vucica kako dopustaju da im podredjeni direktori imaju vece plate od ministara i presednika Srbije, ili da visi savetnici ili sefovi imaju plate kao ministri!Dosstaaa!!

Данијел

pre 9 godina

Идемо у још један круг задуживања. Нећемо ми да гладујемо,нека гладују наша деца. Нећемо ми да дајемо од наше плате 20%,нека га дају наша деца, али у вредности од 80%,а и ми ће мо се одрећи пензије...

Slobodan

pre 9 godina

Najbolje da se svi odreknemo polovine sledece plate i penzije u korist ove najbolje Vlade u istoriji Srbije i ako to ne donese bar neki pomak onda neka Vlada da ostavku i idemo na nove izbore.Ako dobiju vise od 50 procenata,a pola plate cele Srbije i pola penzije im nije bilo dovoljno,onda neka smanje koliko god hoce.

seljak e

pre 9 godina

Cekaj malo. Kako sad ovaj ima plan. Pa zar nije njegov gazda napravio idealan plan od kojeg nece da odstupi ni za "jotu". Kakva je ovo sad disharmonija u vladajucim krugovima? Ko moze, a ko ne moze da ima plan? Ja eto imam plan, zove se kratko - dole vlada!

antiprotivan

pre 9 godina

jevtino, krle nabroja mere uplasi penzose dade ostavku I evo nam coveka sa dusom humanog vine viva I 10posto. jos treba da se radujemo, neverovatno

mozgic

pre 9 godina

Smanjenje penzija je perfidni plan za smanjenjem broja penzionera jer se tim napacenim ziteljima izbija i poslednja kora proje iz ruke. Da li smo sacuvali serpe, varjace i nalepnice: gotov je?

CRVENA LINIJA

pre 9 godina

.
Možda je plan izvodljiv, ali se građanima sa primanjima ispod proseka od 44.000 din. ne sme smanjivati plata.
To za Vladu mora biti CRVENA LINIJA, koja se ne prelazi.

Otpor

pre 9 godina

Pametnjaković. Prvo plate i penzije pa onda siva ekonomija, kriminal i korupcija. E pa ne može. Dok nevidimo da se prvo rešavaju problemi u državi nećemo dozvoliti zavlačenje vaših poštenih ruku u džep radnika i penzionera. PROTEST

no more

pre 9 godina

Evo mog plana. Razvijemo organsku poljoprivredu po Srbiji, pretvorimo je u odlicne proizvode i izvozimo. Za malo jeftinije od konkurenata.
(Aleksandar, 14. jul 2014 17:58)
Jedino ako ces da proizvodis koku, mak i marihuanu, mada pitanje je da li bi i to bilo dovoljno...

kaba

pre 9 godina

Smanje plate i penzije odma manje prometa po radnjama prihod od PDV manji.Ovakve stvari treba raditi postepeno zavrsno sa 2017god.Sve ostalo je glupost.Prvo visak po javnim preduzecima pa ostalo

Mira

pre 9 godina

@(mile, 14. jul 2014 17:04)
Neko ko ima platu 150 000 dinara može da podnese smanjenje od 10%, medjutim, smanjenje teško mogu podneti penzioneri i oni čija plata ne prelazi 50 000 din. Čudno da niko iz vlade ne spominje smanjenje glomazne administracije, smanjenje broja agencija kojih u Srbiji ima više nego u Nemačkoj.

crni domino

pre 9 godina

Ljudi, meni ovaj ministar deluje nekako sarlatanski!
Tih 500 miliona evra on moze odmah i trajno da smanji ako prestane da finansira kosovarsku vlast u Severnoj Mitrovici; ako ukine univerzitet od 11 hiljada studenata u Kosovskoj Mitrovici, koji manje znaju srpsku gramatiku od albanaca; ako prestane da finansira Dodika i bandu u vlasti koja ga podrzava; ako naprednjaci prestanu da globe narod za Tomine i Dragicine poterbe; ako prestane da zaposljava nepotrebne i nesposobne naprednjake i ako ukine svercerske zanate po Srbiji.
Sta dalje da pricam: Pa oni dve godine broje sluzbena vozila i jos ih nisu izbrojali.
Vazno je da su svi nabili diplome doktora sebi u zadnjicu, a sto ne znaju da beknu, nije vazno!

Mile

pre 9 godina

Proglasite vise bankrot pa da krenemo od nule a ne ovo mrcvarenje i zaduzivanje do u nedogled, pa mmf ce kad nasa deca ne budu mogla da otplacuju dugove samo da stavi katanac na Srbiju i da je potpuno preuzme....

crni domino

pre 9 godina

Ljudi, meni ovaj ministar deluje nekako sarlatanski!
Tih 500 miliona evra on moze odmah i trajno da smanji ako prestane da finansira kosovarsku vlast u Severnoj Mitrovici; ako ukine univerzitet od 11 hiljada studenata u Kosovskoj Mitrovici, koji manje znaju srpsku gramatiku od albanaca; ako prestane da finansira Dodika i bandu u vlasti koja ga podrzava; ako naprednjaci prestanu da globe narod za Tomine i Dragicine poterbe; ako prestane da zaposljava nepotrebne i nesposobne naprednjake i ako ukine svercerske zanate po Srbiji.
Sta dalje da pricam: Pa oni dve godine broje sluzbena vozila i jos ih nisu izbrojali.
Vazno je da su svi nabili diplome doktora sebi u zadnjicu, a sto ne znaju da beknu, nije vazno!

Sale

pre 9 godina

Ne slažem se sa svim stručnjacima koji traže oštre rezove. Država je odgovorna za sve loše što je do sada urađeno i ima odgovornost prema svim ljudima koje je zaposlila i svim preduzećima koje je održavala. Rešenje mora da podrazumeva veliku odgovornost prema svakom čoveku - žrtvi promena, ljudi imaju decu, kredite... Samo dugoročni strateški plan postupnih promena kojeg treba da se pridržavaju sve naredne vlade i ministri može ispravno da reši probleme. Naravno, nema ni to ko da uradi jer svi zamišljaju da još danas zapošljavamo preko veze, a za sutra pravimo plan otpuštanja. A tek određivanje ko je neradnik... Pa ko ima pravo da to određuje kada su svi(načelno) došli do posla preko veze? Zapošljavanje preko veze i održavanje nerentabilnih firmi je naš socijalni program.

nikola

pre 9 godina

Nemate Vi nikakav realan plan potkrepljen činjenicama.Otpuštanje oko 200 hiljada nepotrebnih činovnika,gašenje preduzeće koje finansira država, samo tako ćemo se početi izvlačiti iz krize. Nerad i plaćanje nerada vodi u totalnu ekonomsku propast.Ostalo je demagogija i jeftina politika koju prodajete onima koji nisu kadri da razmišljaju.Živi bili pa videli.

dusanmal

pre 9 godina

"...da bi se time olakšalo smanjivanje potrošnje..." - covek citao Orvela previse. Da bi smanjili potrosnju drzave, mi da uzajmimo jos...
Ne, kresanje drzavnih troskova nikada ne moze biti "socijalno lako" ili bez ozbiljnih posledica. Ali se mora. Dodatni zajmovi su jednaki davanju pacijentu sa gangrenom u nozi jos aspirina da se smanji bol.. te tako do smrti. Da bi spasili zemlju i ekonomiju moramo drasticno saseci drzavne troskove -(amputirati gangrenu). Nista drugo. Tesko na drzavu i narod ali drugog izlaza nema.
Plan? - smanjiti velicinu i duznosti drzave. Osloboditi privredu nameta i birokratije. Ne zajmiti nikad vise. Ako preti deficit, jos kresati sta drzava radi... Kraj price. Decenija takvih odluka i mi bi EU prestigli, ne samo van ove rupe ocaja koju smo sami iskopali - bolji od EU jer i oni trce nizbrdo prevelike drzavne strukture .

Marko Ns

pre 9 godina

Sustina je nazalost laka. Svi oni uce iz istih knjiga. Mozda postoji alternativna medicina, ali se zvanicno u javnim ustanovama, ljudi bave konvencionalnom medicinom. Ista stvar je i sa vodjenjem drzave u ekonomskom smislu, makroekonomskom politikom. Niko tu nece eksperientisati. Pritom i nazalost moramo prihvatiti realnost nase devastiranosti ratovima i sankcijama, te laznim reformama. To ne moze da ne ostavi posledice. I konacno, inate iste instrumente ekonomske politike, imate istu zemlju i imate ljude koji su ucili iz istih knjiga. Tako da, razlike nece biti izmedju ministara, ko god da bude.

Romul

pre 9 godina

Slusajuci Branka Dragasa skoro covek izgovori jednu mnogo pametnu recenicu:" Onaj ko duguje nekom 100 Evra onda je to njegov problem ali ako taj duguje 100 milijardi evra onda je to problem onog ko je dao tolike pare". Uzgred podrzavam Dragasev plan BANKROTA i smer kretanja kao sto je to uradio Island ali problem je sto je na Islandu mnogo odgovornih zavrsilo u zatvoru. Doslo se do kraja, sistem se urusava sto se po izjavama politicara moze naslutiti, 6 milijardi Evra za 3 godine su povecali spoljni dug zemlje uz konstantan pad BDP-a, smanjenih prihoda od poreza i akciza, sve staje.

BANKROT DRZAVE NIJE BANKROT GRADJANA TO JE BANKROT JAVNIH FINANSIJA NESPOSOBNIH I NEODGOVORNIH NA VLASTI !!!

Pop

pre 9 godina

Procitah negde da si ukrajini pomagao kod mmf , dalekoti lepa kuca,gde li vas samo nadju tako pametne?Krle podne ostavku ti odma izracuna sta je najbole on 20%ti velikodusno smanji na10% motka !...!

sasa jokic

pre 9 godina

40% partijskih parazita napolje iz javnih preduzeca, sve direktore (partijske) otpustiti i raspisati konkurs za profesionalne menadzere.
Dok to ne uradite, nista pomeriti sa mrtve tacke necete.
Cinjenica da jedan po jedan ekspert iz Vlade odlazi, govori nsm da od reformi nema nista.
Glavna zvazda ove Vlade je Sleksandar Vulin, jel treba jos nesto da se doda?!

zozrzo

pre 9 godina

Superhiku, ti bi da opljackas preostalu sirotinju da bi tvoji drugari-partijski poslusnici mogli da i dalje uzivaju o drzavnom trosku. Bas si pametan, ljigo!

sm

pre 9 godina

Glas razuma, u ovoj teškoj ekonomskoj situaciji u kojoj se zemlja nalazi.

Treba nam puno mudrosti i strpljenja da izdađemo iz ove situacije.
Sada je napotrebniji nacionalni koncenzus, a ne jeftino politikantstvo
sindikata i političkih hazardra.

Profesore Vujoviću, od mene imate punu podršku !

operativno iz fotelje u privredu

pre 9 godina

RASTERETITE privredu, aktivarajte SVE privredne resurse u vlasnistvu drzave, podignite produktivnost i smanjite administraciju na svim nivojima, posebno u privredi koja je u drzavnoj, pokr. i lokalnoj upravi (JP, JKP) u tome je SPAS! To pokazuju "propali" NIS i JAT, to pokazuje bezbroj manjih preduzeca, koja su dok su bila u javnom sektoru propadla, a kada su dobla novog ODGOVORNOG i STRUCNOG vlasnika, postali su uspesni. Udjite u preduzeca (kao sto poceo Radulovic sa lic. kartama preduzeca) konstatujte stanje i podvucite crtu, napravite poslovni plan i pocnite da RADITE, jer dok sacekate investicije, STACE SVE!
Privatni sektor je samo signal, da SVA privreda STAJE.
To, sto neko javno preduzece posluje na ivici, profitabilno, ili u gubitnu, a drzava ga dotira, problem je unutrasnjeg uporavljanja, a ne benefit, zbog kojeg trpi privatni sektor!!! Ne radi se tu o vrednosti preduzeca, cak ni o zaposlenima u njima (radnim mestima), koje treba stiti, ili ne, nego o zabludi drzave, da privatni sektor guse preduzeca u drzavnom vlasnistvu, jer skoro sva rade sa gubitnom, a drzava ih pomaze. SVA privreda nam STAJE!
Drzava, umesto da aktivira ono sta moze, dakle - svoju privredu (JP), tako sto ce uvesti HITNE i VANREDNE sveobuhvatne mere, sa ciljem stvaranja profita u njima, ona samo namice manjak u kasi, tako sto sece izdatke, ali ne i prihode, cekajuci da dodju investitori, ili da domaci privatni sektor procveta. Pod kojim uslovima radi privatni sektor, drzavu bas briga!

Pametnjaković

pre 9 godina

Možda neko treba ovome da javi da je MMF još prošle godine rekao da se moraju smanjivati troškovi, a ne da se prave dodatni. Dodatno zaduživanje, koje će ionako da se odmah potroši na plate javnog sektora, bi dodatno ukopalo Srbiju i posle toga je zemlja ipak gotova. Sada ćemo da vidimo da li je MMF prijatelj naroda ili ne. Ako budu dali pare, to će povećati naš dug i kamate na dug i privatni sektor će potpuno biti istrebljen od pravih privatnika, ostaće samo oni lažni koji su subvencionisani.

U takvom tržištu gde vlast dotira svoje ljude u privatnom, izdižući ih iznad konkurencije, tj. uništavajući sve druge koji čim propadnu odmah zatvore firme, jer nema ko da ih subvencioniše, nema mesta za poštene ljude koji rade i žive od svog rada. To je onda sistematsko uništavanje naroda Srbije i MMF nije naš prijatelj, već prijatelj mafije političkih partija Srbije koje su nas i dovele dovde.

Aleksandar

pre 9 godina

Evo mog plana. Razvijemo organsku poljoprivredu po Srbiji, pretvorimo je u odlicne proizvode i izvozimo. Za malo jeftinije od konkurenata.

mile

pre 9 godina

Ministar Vujović je očigledno čovek koji razume da ljudski zivoti nisu cifre u finansijskim izveštajima, podržavam ga u tome da ne preoptereti prosečnog čoveka merama štednje, smanjenje plata i penzija od 10% je verujem žrtva koju svi možemo da podnesemo za opšte dobro...

Borko

pre 9 godina

Koliko sam ja razumeo nemas ti niti plan, niti program, niti ideju kako to da uradis. Da imas plan rekao bi to u brojkama i konkretno....a ne ovako politikanski da zavijas. Dakle, koliko ljudi ce biti otpusteno iz neprofitabilnog dela drzavnog sektora, koliko novca ce time biti ustedjeno, sta su osnove tog "kredibilnog socijalno ostvarljivog" plana....Voleo bih da cujem konkretno sta planirate da radite i svakih mesec dana da imamo presek o realizaciji plana. Zar se ne rade tako projekti/programi/situacije? Naravno da nista od toga nece bit, vec cete vi i dalje da se zaduzujete dokle god drzava ne bankrotira.
Na kraju, moram da dodam da mene vec hvata strah od rebalansa budzeta koji je najavljen!

durlanac privrednik

pre 9 godina

Sve ovo lagano pocinje da me podseca na dinkica. Mmf sa pozajmicom i komadanjem deficita na rate koje ce placati nasi unuci. Sorry Mack, ja sam vise za bankrot ove drzave.

durlanac privrednik

pre 9 godina

Sve ovo lagano pocinje da me podseca na dinkica. Mmf sa pozajmicom i komadanjem deficita na rate koje ce placati nasi unuci. Sorry Mack, ja sam vise za bankrot ove drzave.

Borko

pre 9 godina

Koliko sam ja razumeo nemas ti niti plan, niti program, niti ideju kako to da uradis. Da imas plan rekao bi to u brojkama i konkretno....a ne ovako politikanski da zavijas. Dakle, koliko ljudi ce biti otpusteno iz neprofitabilnog dela drzavnog sektora, koliko novca ce time biti ustedjeno, sta su osnove tog "kredibilnog socijalno ostvarljivog" plana....Voleo bih da cujem konkretno sta planirate da radite i svakih mesec dana da imamo presek o realizaciji plana. Zar se ne rade tako projekti/programi/situacije? Naravno da nista od toga nece bit, vec cete vi i dalje da se zaduzujete dokle god drzava ne bankrotira.
Na kraju, moram da dodam da mene vec hvata strah od rebalansa budzeta koji je najavljen!

Mira

pre 9 godina

@(mile, 14. jul 2014 17:04)
Neko ko ima platu 150 000 dinara može da podnese smanjenje od 10%, medjutim, smanjenje teško mogu podneti penzioneri i oni čija plata ne prelazi 50 000 din. Čudno da niko iz vlade ne spominje smanjenje glomazne administracije, smanjenje broja agencija kojih u Srbiji ima više nego u Nemačkoj.

Romul

pre 9 godina

Slusajuci Branka Dragasa skoro covek izgovori jednu mnogo pametnu recenicu:" Onaj ko duguje nekom 100 Evra onda je to njegov problem ali ako taj duguje 100 milijardi evra onda je to problem onog ko je dao tolike pare". Uzgred podrzavam Dragasev plan BANKROTA i smer kretanja kao sto je to uradio Island ali problem je sto je na Islandu mnogo odgovornih zavrsilo u zatvoru. Doslo se do kraja, sistem se urusava sto se po izjavama politicara moze naslutiti, 6 milijardi Evra za 3 godine su povecali spoljni dug zemlje uz konstantan pad BDP-a, smanjenih prihoda od poreza i akciza, sve staje.

BANKROT DRZAVE NIJE BANKROT GRADJANA TO JE BANKROT JAVNIH FINANSIJA NESPOSOBNIH I NEODGOVORNIH NA VLASTI !!!

zozrzo

pre 9 godina

Superhiku, ti bi da opljackas preostalu sirotinju da bi tvoji drugari-partijski poslusnici mogli da i dalje uzivaju o drzavnom trosku. Bas si pametan, ljigo!

seljak e

pre 9 godina

Cekaj malo. Kako sad ovaj ima plan. Pa zar nije njegov gazda napravio idealan plan od kojeg nece da odstupi ni za "jotu". Kakva je ovo sad disharmonija u vladajucim krugovima? Ko moze, a ko ne moze da ima plan? Ja eto imam plan, zove se kratko - dole vlada!

sasa jokic

pre 9 godina

40% partijskih parazita napolje iz javnih preduzeca, sve direktore (partijske) otpustiti i raspisati konkurs za profesionalne menadzere.
Dok to ne uradite, nista pomeriti sa mrtve tacke necete.
Cinjenica da jedan po jedan ekspert iz Vlade odlazi, govori nsm da od reformi nema nista.
Glavna zvazda ove Vlade je Sleksandar Vulin, jel treba jos nesto da se doda?!

crni domino

pre 9 godina

Ljudi, meni ovaj ministar deluje nekako sarlatanski!
Tih 500 miliona evra on moze odmah i trajno da smanji ako prestane da finansira kosovarsku vlast u Severnoj Mitrovici; ako ukine univerzitet od 11 hiljada studenata u Kosovskoj Mitrovici, koji manje znaju srpsku gramatiku od albanaca; ako prestane da finansira Dodika i bandu u vlasti koja ga podrzava; ako naprednjaci prestanu da globe narod za Tomine i Dragicine poterbe; ako prestane da zaposljava nepotrebne i nesposobne naprednjake i ako ukine svercerske zanate po Srbiji.
Sta dalje da pricam: Pa oni dve godine broje sluzbena vozila i jos ih nisu izbrojali.
Vazno je da su svi nabili diplome doktora sebi u zadnjicu, a sto ne znaju da beknu, nije vazno!

Srbobran Milijic

pre 9 godina

Vučiću, dve godine si na vlasti. Tvoja priča ima prođu kod siromašnog i izbezumljenog,poniženog naroda, koji ne vidi budućnost (neznam podatke, ali sigurno preko devedeset posto nas je takvih). Što si se sumanuto grabio za vlas, kad priznaješ da ne možeš da rešiš probleme Srbije. Sećaš li se šta si radio Đinđiću? Sećaš li se Šešelja? Radi li tvoja savest? Imaš li je? Istupaš u medijima kao mnogo pametan i iskren (moguće u nekom imaginarnom, pardon, demagoškom, smislu). Najviše me boli to što nas smatraš imbecilima. E, pa nismo to. Molim te,u svoje i u ime svoje porodice, prijatelja, komšija, ljude koje svakog dana srećem na ulici, nemoj nas voditi dublje od dna, koga smo se odavno dotakli. Ja ću otvoreno; Svemirski si daleko od realnosti. Evo upravo te gledam na RTS-u i menjam kanal, jer sto posto znam kakvu piču ćeš ispričati.

Otpor

pre 9 godina

Pametnjaković. Prvo plate i penzije pa onda siva ekonomija, kriminal i korupcija. E pa ne može. Dok nevidimo da se prvo rešavaju problemi u državi nećemo dozvoliti zavlačenje vaših poštenih ruku u džep radnika i penzionera. PROTEST

Pametnjaković

pre 9 godina

Možda neko treba ovome da javi da je MMF još prošle godine rekao da se moraju smanjivati troškovi, a ne da se prave dodatni. Dodatno zaduživanje, koje će ionako da se odmah potroši na plate javnog sektora, bi dodatno ukopalo Srbiju i posle toga je zemlja ipak gotova. Sada ćemo da vidimo da li je MMF prijatelj naroda ili ne. Ako budu dali pare, to će povećati naš dug i kamate na dug i privatni sektor će potpuno biti istrebljen od pravih privatnika, ostaće samo oni lažni koji su subvencionisani.

U takvom tržištu gde vlast dotira svoje ljude u privatnom, izdižući ih iznad konkurencije, tj. uništavajući sve druge koji čim propadnu odmah zatvore firme, jer nema ko da ih subvencioniše, nema mesta za poštene ljude koji rade i žive od svog rada. To je onda sistematsko uništavanje naroda Srbije i MMF nije naš prijatelj, već prijatelj mafije političkih partija Srbije koje su nas i dovele dovde.

kaba

pre 9 godina

Smanje plate i penzije odma manje prometa po radnjama prihod od PDV manji.Ovakve stvari treba raditi postepeno zavrsno sa 2017god.Sve ostalo je glupost.Prvo visak po javnim preduzecima pa ostalo

antiprotivan

pre 9 godina

jevtino, krle nabroja mere uplasi penzose dade ostavku I evo nam coveka sa dusom humanog vine viva I 10posto. jos treba da se radujemo, neverovatno

Pop

pre 9 godina

Procitah negde da si ukrajini pomagao kod mmf , dalekoti lepa kuca,gde li vas samo nadju tako pametne?Krle podne ostavku ti odma izracuna sta je najbole on 20%ti velikodusno smanji na10% motka !...!

mozgic

pre 9 godina

Smanjenje penzija je perfidni plan za smanjenjem broja penzionera jer se tim napacenim ziteljima izbija i poslednja kora proje iz ruke. Da li smo sacuvali serpe, varjace i nalepnice: gotov je?

marko

pre 9 godina

Ljudi ovakva Vam je situacija u drzavnoj upravi-ogromna vecina visoko obrazovanih ljudi ima plate oko 50 000, srednja strucna sprema-oko 30 hiljada. Ali zato na hiljade direktora, pomocnika kojih nekada ima i po pet-sest na 100 zaposlenih, nacelnici, visi savetnici, sefovi koji imaju po sobom nekad i po dvoje podredjenih,clanovi opstinskih veca, predsednici opstina,-od 80 do vise stotina hiljada dinara!!! Verujte ljudi, na njihove plate u Zavodima i ministarstvima cesto ode kao na plate svih ostalih zajedno!! Posebna prica su mnoge nepotrebne agencije gde su plate u proseku preko 100 000!! Vecina gore pomenutih pored plata vecih od ministara putuju, uzimaju masne dnevnice, imaju najvece platne razrede, napreduju, a da vecina od njih ne radi nista ili najednostavnije poslove, ali valjaju disama jel se cesto sa njima tale za pare. Oni koji rade puno ispadaju budale, cak predstavljaju opasnost za ove parazite i cesto su sikanirani. Dakle, resenje nije u nepravednom smanjenju plata za 10 posto i onih od 40 i onih od 200 000, nego drasticno smanjenje velikih plata direktora, masovno ukidanje nepotrebnih mesta pomocnika direktora,sefova, zamenika sefova, rukovodilaca, ocenjivanje prema radu, a ne poslusnosti. Ukidanje mnogih nepotrebnih Agencija, otpustanje neradnika po javnim preduzecima. Apelujem na B92 da pita g.Vucica kako dopustaju da im podredjeni direktori imaju vece plate od ministara i presednika Srbije, ili da visi savetnici ili sefovi imaju plate kao ministri!Dosstaaa!!

nikola

pre 9 godina

Nemate Vi nikakav realan plan potkrepljen činjenicama.Otpuštanje oko 200 hiljada nepotrebnih činovnika,gašenje preduzeće koje finansira država, samo tako ćemo se početi izvlačiti iz krize. Nerad i plaćanje nerada vodi u totalnu ekonomsku propast.Ostalo je demagogija i jeftina politika koju prodajete onima koji nisu kadri da razmišljaju.Živi bili pa videli.

Mile

pre 9 godina

Proglasite vise bankrot pa da krenemo od nule a ne ovo mrcvarenje i zaduzivanje do u nedogled, pa mmf ce kad nasa deca ne budu mogla da otplacuju dugove samo da stavi katanac na Srbiju i da je potpuno preuzme....

Grunf

pre 9 godina

Socijalno izvodljiv???????????Šta je socijalno izvodljivo u asocijalnoj zemlji.O kojim to socijalnim stvarima govorite.Probidite se.Pola naroda za ručak jede ništa ,a za večeru ono što im je ostalo od ručka.Aman smanjujete penzije.ZAšto recimo poslanici ne bi primali paltu u visini prosečne plate u Srbiji,ministri razni sekretarijati.Pa njih ima još malo pa više nego penzionera.Čemu rezovi samo za pojedine,a za druge to ne važi.Kako onda govoriti o socijalno prihvatljivim stvarima.Zašto je prihvatljivo da je ovde u Srbiji sve skuplje od hrane,odeće itd.Zašto je socijalno prihvatljivo da u Beču metro tramvaj i autobus mesečna karat košta 47 evra a mene 30 gde je meni plata otprilike manja oko 10 puta pa je mom kolegi 20 puta veći standard jer su tamo osnovne stvari daleko jeftinije.Kao je socijalno prihvatljivo da jurimo evropsku cenu struje sa ovakvim obračunom i naravno sa ovakvim platama.Šta je uopšte ovde socijalno prihvatljivo?Stomak odredjuje socijalno prihvatljive reforme.

operativno iz fotelje u privredu

pre 9 godina

RASTERETITE privredu, aktivarajte SVE privredne resurse u vlasnistvu drzave, podignite produktivnost i smanjite administraciju na svim nivojima, posebno u privredi koja je u drzavnoj, pokr. i lokalnoj upravi (JP, JKP) u tome je SPAS! To pokazuju "propali" NIS i JAT, to pokazuje bezbroj manjih preduzeca, koja su dok su bila u javnom sektoru propadla, a kada su dobla novog ODGOVORNOG i STRUCNOG vlasnika, postali su uspesni. Udjite u preduzeca (kao sto poceo Radulovic sa lic. kartama preduzeca) konstatujte stanje i podvucite crtu, napravite poslovni plan i pocnite da RADITE, jer dok sacekate investicije, STACE SVE!
Privatni sektor je samo signal, da SVA privreda STAJE.
To, sto neko javno preduzece posluje na ivici, profitabilno, ili u gubitnu, a drzava ga dotira, problem je unutrasnjeg uporavljanja, a ne benefit, zbog kojeg trpi privatni sektor!!! Ne radi se tu o vrednosti preduzeca, cak ni o zaposlenima u njima (radnim mestima), koje treba stiti, ili ne, nego o zabludi drzave, da privatni sektor guse preduzeca u drzavnom vlasnistvu, jer skoro sva rade sa gubitnom, a drzava ih pomaze. SVA privreda nam STAJE!
Drzava, umesto da aktivira ono sta moze, dakle - svoju privredu (JP), tako sto ce uvesti HITNE i VANREDNE sveobuhvatne mere, sa ciljem stvaranja profita u njima, ona samo namice manjak u kasi, tako sto sece izdatke, ali ne i prihode, cekajuci da dodju investitori, ili da domaci privatni sektor procveta. Pod kojim uslovima radi privatni sektor, drzavu bas briga!

CRVENA LINIJA

pre 9 godina

.
Možda je plan izvodljiv, ali se građanima sa primanjima ispod proseka od 44.000 din. ne sme smanjivati plata.
To za Vladu mora biti CRVENA LINIJA, koja se ne prelazi.

crni domino

pre 9 godina

Ljudi, meni ovaj ministar deluje nekako sarlatanski!
Tih 500 miliona evra on moze odmah i trajno da smanji ako prestane da finansira kosovarsku vlast u Severnoj Mitrovici; ako ukine univerzitet od 11 hiljada studenata u Kosovskoj Mitrovici, koji manje znaju srpsku gramatiku od albanaca; ako prestane da finansira Dodika i bandu u vlasti koja ga podrzava; ako naprednjaci prestanu da globe narod za Tomine i Dragicine poterbe; ako prestane da zaposljava nepotrebne i nesposobne naprednjake i ako ukine svercerske zanate po Srbiji.
Sta dalje da pricam: Pa oni dve godine broje sluzbena vozila i jos ih nisu izbrojali.
Vazno je da su svi nabili diplome doktora sebi u zadnjicu, a sto ne znaju da beknu, nije vazno!

Todor

pre 9 godina

Da, da, najbolje je uzeti od onih kojima je 12.000 ili 20.000 dinara penzija. E moj ministre. Takvih penzionera je više od 400.000. Znam podatak da je preko 70.000 penzionera kojima su penzije od 60 - 120.000 dinara. Njihovih 10% umanjenja i 10% onoga kojima ima 16.000 nije isto. Taj koji prima penziju 80-90 ili 100.000 dinara je uglavnom ceo svoj radni vek proveo kao radnik u javnom sektoru i on umanjenje neće osetiti. Za ovu drugu grupu penzionera mislim da je umanjenje katastrofalan udar.Tu nema ni s od socijalne odgovornosti. Socijalno odgovorno je da se onima koji imaju visoke penzije uzme više ako već mora, a poštede oni koji su ispod svakog minimuma. To se odnosi i na plate. Prvo umanjite i kontrolišite plate svih direktora JP čiji je osnivač država. Nije moguće da na primer direktor Železnica ili neke agencije ima veću platu od predsednika države ili ministara. Ugasite sve one agencije koje su upravo Vučić i njegovi gromko najavljivali još pre dve godine. Kad to sve utegnete, onda može da se kaže da je bilo ravnopravno i odgovorno raspodeljeno. Ovako to nema blage veze.

Slobodan

pre 9 godina

Najbolje da se svi odreknemo polovine sledece plate i penzije u korist ove najbolje Vlade u istoriji Srbije i ako to ne donese bar neki pomak onda neka Vlada da ostavku i idemo na nove izbore.Ako dobiju vise od 50 procenata,a pola plate cele Srbije i pola penzije im nije bilo dovoljno,onda neka smanje koliko god hoce.

no more

pre 9 godina

Evo mog plana. Razvijemo organsku poljoprivredu po Srbiji, pretvorimo je u odlicne proizvode i izvozimo. Za malo jeftinije od konkurenata.
(Aleksandar, 14. jul 2014 17:58)
Jedino ako ces da proizvodis koku, mak i marihuanu, mada pitanje je da li bi i to bilo dovoljno...

trla baba lan

pre 9 godina

evo izaberite mene za premijerA i u privatnom sektoru bih zakonom odredio minimalac od 35.000 kome se ne dopada nek zatvori firmu, a neće jer će i pored toga imati dobar profit, vratiću pod državnu upravu šećerane, nis i sve drugo što su pokrali pojedinci i pokupovali ispod cene! Kostića, Miškovića i ostalu bagru bih u zatvor bez suđenja na po jedno 20 godina, ukinuću odmah sve agencije, zacesti platne razrede, svi sa istom školom iste plate, sve penzije iste otprilike oko 25-28.000 pa general koji je uništavao sfrj, pa srj, pa scg ne zaslužuje 80-90.000 penziju, E TO JE ONO ŠTO BILO KO NORMALAN MORA DA URADI , I DA REĆI ZBOGOM MMF-U I ISPRATITI IH KUĆI, banda je to lopovska, pa vidite šta su turcima hteli da naprave, čim su veatili pare mmf-u i rekli hvala ovi im uz pomoć cie napraviše nerede u zemlji, banda je to ...

Nikola

pre 9 godina

G-din Vujovic je lobista sto slabijeg dinara godinama/ moze se lako proveriti iz njegovih izlaganja u proteklih 5 godina/, tako da me uopste ne cudi sto se zalaze za blazu monetarnu politiku, sto prevedeno, znaci sve niza referenta stopa, sto dalje znaci sve slabiji dinar i opet stalno sve vise i vise cene,najvisu inflaciju u Evropi, to je i dovelo Srbiju pred skoro bankrotno stanje,dinar je od 2008 do danas oslabio za 50%, /jer se stopa spustala i do cak samo 8% , to je i pogasilo mnoge firme zbog dugova koji su porasli zbog slabog dinara, i dovelo do mnogih otpustenih ljudi, uvecalo enormno javni dug zemlje, eto to G.din Vujovic predlaze u buducnosti da se radi i nastavi sa takvom politikom, sto bezvrednijeg dinara/ to znaci sve blaza monetarna politike,a nikako ne mogu biti nize kamate na dinarske kredite,za sta se on takodje svesrdno zalaze, jer to bankari sigurno nece sprovesti u ambijentu kada dinar stalno slabi uzrokovan sve nizom referentnom stopom/to Vujovic vrlo dobro zna, ali uporno se zalaze da banke spustaju kamate/, i ta blaza monetarna politika za koju se on zalaze, je u stvari licni interes i tog opasnog lobija sto slabijeg dinara koji bitise jos od 2008 godine,koji je i oborio dinar za 50%, i malo im je i to, oni su ga sada vidimo doveli i na mesto ministra finasija, interes tog lobija je da se i ono malo firmi sa takvom politikom, sto je jos preostalo,dovede u stecaj i bankrot, kako bi mi njihovim kupcima jos dali novac, samo da ih neko kupi. strasno.

dusanmal

pre 9 godina

"...da bi se time olakšalo smanjivanje potrošnje..." - covek citao Orvela previse. Da bi smanjili potrosnju drzave, mi da uzajmimo jos...
Ne, kresanje drzavnih troskova nikada ne moze biti "socijalno lako" ili bez ozbiljnih posledica. Ali se mora. Dodatni zajmovi su jednaki davanju pacijentu sa gangrenom u nozi jos aspirina da se smanji bol.. te tako do smrti. Da bi spasili zemlju i ekonomiju moramo drasticno saseci drzavne troskove -(amputirati gangrenu). Nista drugo. Tesko na drzavu i narod ali drugog izlaza nema.
Plan? - smanjiti velicinu i duznosti drzave. Osloboditi privredu nameta i birokratije. Ne zajmiti nikad vise. Ako preti deficit, jos kresati sta drzava radi... Kraj price. Decenija takvih odluka i mi bi EU prestigli, ne samo van ove rupe ocaja koju smo sami iskopali - bolji od EU jer i oni trce nizbrdo prevelike drzavne strukture .

Данијел

pre 9 godina

Идемо у још један круг задуживања. Нећемо ми да гладујемо,нека гладују наша деца. Нећемо ми да дајемо од наше плате 20%,нека га дају наша деца, али у вредности од 80%,а и ми ће мо се одрећи пензије...

Zmaj

pre 9 godina

@CRVENA LINIJA

Problem je u tome sto tih ispod 44 000 ima veoma mnogo pa vecina novca od tih 10% plata u javnom sektoru i penzija isla bi od njih. Imas samo 10-15% onih koji imaju enormno velike plate i kojima 10% ne znaci nista. Ovo je i zamisljeno da se od svih uzme po malo i skupi puno. Ali problem je sto oni koji imaju preko 40 000 to nece osetiti dok oni koji imaju ispod toga(ogromna vecina) hoce i to drasticno.

Sale

pre 9 godina

Ne slažem se sa svim stručnjacima koji traže oštre rezove. Država je odgovorna za sve loše što je do sada urađeno i ima odgovornost prema svim ljudima koje je zaposlila i svim preduzećima koje je održavala. Rešenje mora da podrazumeva veliku odgovornost prema svakom čoveku - žrtvi promena, ljudi imaju decu, kredite... Samo dugoročni strateški plan postupnih promena kojeg treba da se pridržavaju sve naredne vlade i ministri može ispravno da reši probleme. Naravno, nema ni to ko da uradi jer svi zamišljaju da još danas zapošljavamo preko veze, a za sutra pravimo plan otpuštanja. A tek određivanje ko je neradnik... Pa ko ima pravo da to određuje kada su svi(načelno) došli do posla preko veze? Zapošljavanje preko veze i održavanje nerentabilnih firmi je naš socijalni program.

Aleksandar

pre 9 godina

Evo mog plana. Razvijemo organsku poljoprivredu po Srbiji, pretvorimo je u odlicne proizvode i izvozimo. Za malo jeftinije od konkurenata.

Marko Ns

pre 9 godina

Sustina je nazalost laka. Svi oni uce iz istih knjiga. Mozda postoji alternativna medicina, ali se zvanicno u javnim ustanovama, ljudi bave konvencionalnom medicinom. Ista stvar je i sa vodjenjem drzave u ekonomskom smislu, makroekonomskom politikom. Niko tu nece eksperientisati. Pritom i nazalost moramo prihvatiti realnost nase devastiranosti ratovima i sankcijama, te laznim reformama. To ne moze da ne ostavi posledice. I konacno, inate iste instrumente ekonomske politike, imate istu zemlju i imate ljude koji su ucili iz istih knjiga. Tako da, razlike nece biti izmedju ministara, ko god da bude.

mile

pre 9 godina

Ministar Vujović je očigledno čovek koji razume da ljudski zivoti nisu cifre u finansijskim izveštajima, podržavam ga u tome da ne preoptereti prosečnog čoveka merama štednje, smanjenje plata i penzija od 10% je verujem žrtva koju svi možemo da podnesemo za opšte dobro...

svetlanast.

pre 9 godina

Ima resenja!

Izvinite se bivsem ministru SASI RADULOVICU i zamolite ga da se vrati i nastavi tamo gde je stao, ako prihvati.
I jeste i nije jednostavno.

Sest meseci zamajavanja ipak je previse za najgoru privredu, zdravstvo, obrazovanje,najvecu korupciju, broj nezaposlenih, nepismenih, bespravnih objekata, zapustenih kanala, broj zaposlenih u javnom sektoru, broj agencija, broj sluzbenih automobila /pitajtye Svedjane koliko ih oni imaju/, sivu ekonomiju, nenaplacane poreze, struju, vodu, grejanje...

Istinito:
Nas radnik pita poslodavca Svedjanina zasto za prevoz ne angazuje Srbina jer je jeftiniji od svedskog.
Odgovor poslodavca bio je da sumnja da li Srbin prevoznik placa sve poreze drzavi, i da ce ipak angazovati skupljeg prevoznika..

Kad budemo tako razmisljali, bicemo kao Svedska.

sm

pre 9 godina

Glas razuma, u ovoj teškoj ekonomskoj situaciji u kojoj se zemlja nalazi.

Treba nam puno mudrosti i strpljenja da izdađemo iz ove situacije.
Sada je napotrebniji nacionalni koncenzus, a ne jeftino politikantstvo
sindikata i političkih hazardra.

Profesore Vujoviću, od mene imate punu podršku !

Nastaviti sa negovanjem svetlih tekovina demokratske borbe

pre 9 godina

@Todor
"Da, da, najbolje je uzeti od onih kojima je 12.000 ili 20.000 dinara penzija."

Naravno da ne, nego treba uzeti od onih koji ne primaju nista , od nezaposlenih! Treba jos povecati PDV na hranu i porez na imovinu ! I stalno pretiti sudskim izvrsiteljima !

Vladimir

pre 9 godina

Čim je plan socijalno izvodljiv, ili više izvodljiv..kako reče čovek, neizvodljiv je. Oksimoron je, sam po sebi, reći pomenuto. Malo trudna devojka ne postoji, sem u politikantskim glavama kojih ovde ima na pretek.

Aleksandar

pre 9 godina

@no more
Ne marihuanu, nego konoplju. Tekstilna industrija, bio-gorivo, dodatak betonu i ostalim gradjevinskim materijalima radi ojacanja, plastika, celuloza....itd.

vlada

pre 9 godina

uh, dobro je da svakih pet sekundi u svim mogućim medijima ponavljaju kako su se oni prethodni preterano zaduživali.....nego, jel brojao neko? koji po redu će ovo biti zajam i kredit od dolaska "spasilaca" na vlast?

ja

pre 9 godina

Kada bi se smanjili porezi i doprinosi za pola i povecao minimalac - efakat bi bio:


Umest:
20.000 na racun + ~10.000 poreza i doprinosa
20.000 na ruke
ukupno bruto 50.000

dobili bi:
35.000 na racun + ~10.000 poreza i doprinosa
5.000 na ruke
ukupno bruto: 50.000 dinara
dakle poslodavcu isto dodje, radniku dodje bolje jer dobije pare na racun a drzavi isto dodje jer je vise para sa manjom stopom oporezivanja == isti prihodi, ali zato poslodavac ne mora da pere pare da bi radniku dao na ruke a drzava moze inspektore da angazuje u neku pametniju kontrolu...
==========
Manje pranje para, veci deo plate na racun, smanjenje sive ekonomije itd itd

problem je sto drzava nece da se odrekne prihoda.

Znaci postepeno treba dizati minimalac i istovremeno smanjivati poreze i doprinose na rad (rasterecenje rada). rezultat ce biti prevodjenje veceg dela privrede u legalne tokove.

P.S.
Znam da postoje i firme gde radnik kada dobije minimalac na racun, podigne pare sa racuna i deo mora vratiti poslodavcu jer su se dogovorili za platu manju od 20.000, na primer 15.000 -> 5.000 kesa radnik daje poslodavcu nazad.

To ne moze da se spreci.

mile

pre 9 godina

Ministar Vujović je očigledno čovek koji razume da ljudski zivoti nisu cifre u finansijskim izveštajima, podržavam ga u tome da ne preoptereti prosečnog čoveka merama štednje, smanjenje plata i penzija od 10% je verujem žrtva koju svi možemo da podnesemo za opšte dobro...

sm

pre 9 godina

Glas razuma, u ovoj teškoj ekonomskoj situaciji u kojoj se zemlja nalazi.

Treba nam puno mudrosti i strpljenja da izdađemo iz ove situacije.
Sada je napotrebniji nacionalni koncenzus, a ne jeftino politikantstvo
sindikata i političkih hazardra.

Profesore Vujoviću, od mene imate punu podršku !

trla baba lan

pre 9 godina

evo izaberite mene za premijerA i u privatnom sektoru bih zakonom odredio minimalac od 35.000 kome se ne dopada nek zatvori firmu, a neće jer će i pored toga imati dobar profit, vratiću pod državnu upravu šećerane, nis i sve drugo što su pokrali pojedinci i pokupovali ispod cene! Kostića, Miškovića i ostalu bagru bih u zatvor bez suđenja na po jedno 20 godina, ukinuću odmah sve agencije, zacesti platne razrede, svi sa istom školom iste plate, sve penzije iste otprilike oko 25-28.000 pa general koji je uništavao sfrj, pa srj, pa scg ne zaslužuje 80-90.000 penziju, E TO JE ONO ŠTO BILO KO NORMALAN MORA DA URADI , I DA REĆI ZBOGOM MMF-U I ISPRATITI IH KUĆI, banda je to lopovska, pa vidite šta su turcima hteli da naprave, čim su veatili pare mmf-u i rekli hvala ovi im uz pomoć cie napraviše nerede u zemlji, banda je to ...

crni domino

pre 9 godina

Ljudi, meni ovaj ministar deluje nekako sarlatanski!
Tih 500 miliona evra on moze odmah i trajno da smanji ako prestane da finansira kosovarsku vlast u Severnoj Mitrovici; ako ukine univerzitet od 11 hiljada studenata u Kosovskoj Mitrovici, koji manje znaju srpsku gramatiku od albanaca; ako prestane da finansira Dodika i bandu u vlasti koja ga podrzava; ako naprednjaci prestanu da globe narod za Tomine i Dragicine poterbe; ako prestane da zaposljava nepotrebne i nesposobne naprednjake i ako ukine svercerske zanate po Srbiji.
Sta dalje da pricam: Pa oni dve godine broje sluzbena vozila i jos ih nisu izbrojali.
Vazno je da su svi nabili diplome doktora sebi u zadnjicu, a sto ne znaju da beknu, nije vazno!

Aleksandar

pre 9 godina

Evo mog plana. Razvijemo organsku poljoprivredu po Srbiji, pretvorimo je u odlicne proizvode i izvozimo. Za malo jeftinije od konkurenata.

Sale

pre 9 godina

Ne slažem se sa svim stručnjacima koji traže oštre rezove. Država je odgovorna za sve loše što je do sada urađeno i ima odgovornost prema svim ljudima koje je zaposlila i svim preduzećima koje je održavala. Rešenje mora da podrazumeva veliku odgovornost prema svakom čoveku - žrtvi promena, ljudi imaju decu, kredite... Samo dugoročni strateški plan postupnih promena kojeg treba da se pridržavaju sve naredne vlade i ministri može ispravno da reši probleme. Naravno, nema ni to ko da uradi jer svi zamišljaju da još danas zapošljavamo preko veze, a za sutra pravimo plan otpuštanja. A tek određivanje ko je neradnik... Pa ko ima pravo da to određuje kada su svi(načelno) došli do posla preko veze? Zapošljavanje preko veze i održavanje nerentabilnih firmi je naš socijalni program.

Nikola

pre 9 godina

G-din Vujovic je lobista sto slabijeg dinara godinama/ moze se lako proveriti iz njegovih izlaganja u proteklih 5 godina/, tako da me uopste ne cudi sto se zalaze za blazu monetarnu politiku, sto prevedeno, znaci sve niza referenta stopa, sto dalje znaci sve slabiji dinar i opet stalno sve vise i vise cene,najvisu inflaciju u Evropi, to je i dovelo Srbiju pred skoro bankrotno stanje,dinar je od 2008 do danas oslabio za 50%, /jer se stopa spustala i do cak samo 8% , to je i pogasilo mnoge firme zbog dugova koji su porasli zbog slabog dinara, i dovelo do mnogih otpustenih ljudi, uvecalo enormno javni dug zemlje, eto to G.din Vujovic predlaze u buducnosti da se radi i nastavi sa takvom politikom, sto bezvrednijeg dinara/ to znaci sve blaza monetarna politike,a nikako ne mogu biti nize kamate na dinarske kredite,za sta se on takodje svesrdno zalaze, jer to bankari sigurno nece sprovesti u ambijentu kada dinar stalno slabi uzrokovan sve nizom referentnom stopom/to Vujovic vrlo dobro zna, ali uporno se zalaze da banke spustaju kamate/, i ta blaza monetarna politika za koju se on zalaze, je u stvari licni interes i tog opasnog lobija sto slabijeg dinara koji bitise jos od 2008 godine,koji je i oborio dinar za 50%, i malo im je i to, oni su ga sada vidimo doveli i na mesto ministra finasija, interes tog lobija je da se i ono malo firmi sa takvom politikom, sto je jos preostalo,dovede u stecaj i bankrot, kako bi mi njihovim kupcima jos dali novac, samo da ih neko kupi. strasno.

crni domino

pre 9 godina

Ljudi, meni ovaj ministar deluje nekako sarlatanski!
Tih 500 miliona evra on moze odmah i trajno da smanji ako prestane da finansira kosovarsku vlast u Severnoj Mitrovici; ako ukine univerzitet od 11 hiljada studenata u Kosovskoj Mitrovici, koji manje znaju srpsku gramatiku od albanaca; ako prestane da finansira Dodika i bandu u vlasti koja ga podrzava; ako naprednjaci prestanu da globe narod za Tomine i Dragicine poterbe; ako prestane da zaposljava nepotrebne i nesposobne naprednjake i ako ukine svercerske zanate po Srbiji.
Sta dalje da pricam: Pa oni dve godine broje sluzbena vozila i jos ih nisu izbrojali.
Vazno je da su svi nabili diplome doktora sebi u zadnjicu, a sto ne znaju da beknu, nije vazno!

Borko

pre 9 godina

Koliko sam ja razumeo nemas ti niti plan, niti program, niti ideju kako to da uradis. Da imas plan rekao bi to u brojkama i konkretno....a ne ovako politikanski da zavijas. Dakle, koliko ljudi ce biti otpusteno iz neprofitabilnog dela drzavnog sektora, koliko novca ce time biti ustedjeno, sta su osnove tog "kredibilnog socijalno ostvarljivog" plana....Voleo bih da cujem konkretno sta planirate da radite i svakih mesec dana da imamo presek o realizaciji plana. Zar se ne rade tako projekti/programi/situacije? Naravno da nista od toga nece bit, vec cete vi i dalje da se zaduzujete dokle god drzava ne bankrotira.
Na kraju, moram da dodam da mene vec hvata strah od rebalansa budzeta koji je najavljen!

durlanac privrednik

pre 9 godina

Sve ovo lagano pocinje da me podseca na dinkica. Mmf sa pozajmicom i komadanjem deficita na rate koje ce placati nasi unuci. Sorry Mack, ja sam vise za bankrot ove drzave.

Zmaj

pre 9 godina

@CRVENA LINIJA

Problem je u tome sto tih ispod 44 000 ima veoma mnogo pa vecina novca od tih 10% plata u javnom sektoru i penzija isla bi od njih. Imas samo 10-15% onih koji imaju enormno velike plate i kojima 10% ne znaci nista. Ovo je i zamisljeno da se od svih uzme po malo i skupi puno. Ali problem je sto oni koji imaju preko 40 000 to nece osetiti dok oni koji imaju ispod toga(ogromna vecina) hoce i to drasticno.

Данијел

pre 9 godina

Идемо у још један круг задуживања. Нећемо ми да гладујемо,нека гладују наша деца. Нећемо ми да дајемо од наше плате 20%,нека га дају наша деца, али у вредности од 80%,а и ми ће мо се одрећи пензије...

no more

pre 9 godina

Evo mog plana. Razvijemo organsku poljoprivredu po Srbiji, pretvorimo je u odlicne proizvode i izvozimo. Za malo jeftinije od konkurenata.
(Aleksandar, 14. jul 2014 17:58)
Jedino ako ces da proizvodis koku, mak i marihuanu, mada pitanje je da li bi i to bilo dovoljno...

Mira

pre 9 godina

@(mile, 14. jul 2014 17:04)
Neko ko ima platu 150 000 dinara može da podnese smanjenje od 10%, medjutim, smanjenje teško mogu podneti penzioneri i oni čija plata ne prelazi 50 000 din. Čudno da niko iz vlade ne spominje smanjenje glomazne administracije, smanjenje broja agencija kojih u Srbiji ima više nego u Nemačkoj.

CRVENA LINIJA

pre 9 godina

.
Možda je plan izvodljiv, ali se građanima sa primanjima ispod proseka od 44.000 din. ne sme smanjivati plata.
To za Vladu mora biti CRVENA LINIJA, koja se ne prelazi.

operativno iz fotelje u privredu

pre 9 godina

RASTERETITE privredu, aktivarajte SVE privredne resurse u vlasnistvu drzave, podignite produktivnost i smanjite administraciju na svim nivojima, posebno u privredi koja je u drzavnoj, pokr. i lokalnoj upravi (JP, JKP) u tome je SPAS! To pokazuju "propali" NIS i JAT, to pokazuje bezbroj manjih preduzeca, koja su dok su bila u javnom sektoru propadla, a kada su dobla novog ODGOVORNOG i STRUCNOG vlasnika, postali su uspesni. Udjite u preduzeca (kao sto poceo Radulovic sa lic. kartama preduzeca) konstatujte stanje i podvucite crtu, napravite poslovni plan i pocnite da RADITE, jer dok sacekate investicije, STACE SVE!
Privatni sektor je samo signal, da SVA privreda STAJE.
To, sto neko javno preduzece posluje na ivici, profitabilno, ili u gubitnu, a drzava ga dotira, problem je unutrasnjeg uporavljanja, a ne benefit, zbog kojeg trpi privatni sektor!!! Ne radi se tu o vrednosti preduzeca, cak ni o zaposlenima u njima (radnim mestima), koje treba stiti, ili ne, nego o zabludi drzave, da privatni sektor guse preduzeca u drzavnom vlasnistvu, jer skoro sva rade sa gubitnom, a drzava ih pomaze. SVA privreda nam STAJE!
Drzava, umesto da aktivira ono sta moze, dakle - svoju privredu (JP), tako sto ce uvesti HITNE i VANREDNE sveobuhvatne mere, sa ciljem stvaranja profita u njima, ona samo namice manjak u kasi, tako sto sece izdatke, ali ne i prihode, cekajuci da dodju investitori, ili da domaci privatni sektor procveta. Pod kojim uslovima radi privatni sektor, drzavu bas briga!

Marko Ns

pre 9 godina

Sustina je nazalost laka. Svi oni uce iz istih knjiga. Mozda postoji alternativna medicina, ali se zvanicno u javnim ustanovama, ljudi bave konvencionalnom medicinom. Ista stvar je i sa vodjenjem drzave u ekonomskom smislu, makroekonomskom politikom. Niko tu nece eksperientisati. Pritom i nazalost moramo prihvatiti realnost nase devastiranosti ratovima i sankcijama, te laznim reformama. To ne moze da ne ostavi posledice. I konacno, inate iste instrumente ekonomske politike, imate istu zemlju i imate ljude koji su ucili iz istih knjiga. Tako da, razlike nece biti izmedju ministara, ko god da bude.

dusanmal

pre 9 godina

"...da bi se time olakšalo smanjivanje potrošnje..." - covek citao Orvela previse. Da bi smanjili potrosnju drzave, mi da uzajmimo jos...
Ne, kresanje drzavnih troskova nikada ne moze biti "socijalno lako" ili bez ozbiljnih posledica. Ali se mora. Dodatni zajmovi su jednaki davanju pacijentu sa gangrenom u nozi jos aspirina da se smanji bol.. te tako do smrti. Da bi spasili zemlju i ekonomiju moramo drasticno saseci drzavne troskove -(amputirati gangrenu). Nista drugo. Tesko na drzavu i narod ali drugog izlaza nema.
Plan? - smanjiti velicinu i duznosti drzave. Osloboditi privredu nameta i birokratije. Ne zajmiti nikad vise. Ako preti deficit, jos kresati sta drzava radi... Kraj price. Decenija takvih odluka i mi bi EU prestigli, ne samo van ove rupe ocaja koju smo sami iskopali - bolji od EU jer i oni trce nizbrdo prevelike drzavne strukture .

kaba

pre 9 godina

Smanje plate i penzije odma manje prometa po radnjama prihod od PDV manji.Ovakve stvari treba raditi postepeno zavrsno sa 2017god.Sve ostalo je glupost.Prvo visak po javnim preduzecima pa ostalo

Pametnjaković

pre 9 godina

Možda neko treba ovome da javi da je MMF još prošle godine rekao da se moraju smanjivati troškovi, a ne da se prave dodatni. Dodatno zaduživanje, koje će ionako da se odmah potroši na plate javnog sektora, bi dodatno ukopalo Srbiju i posle toga je zemlja ipak gotova. Sada ćemo da vidimo da li je MMF prijatelj naroda ili ne. Ako budu dali pare, to će povećati naš dug i kamate na dug i privatni sektor će potpuno biti istrebljen od pravih privatnika, ostaće samo oni lažni koji su subvencionisani.

U takvom tržištu gde vlast dotira svoje ljude u privatnom, izdižući ih iznad konkurencije, tj. uništavajući sve druge koji čim propadnu odmah zatvore firme, jer nema ko da ih subvencioniše, nema mesta za poštene ljude koji rade i žive od svog rada. To je onda sistematsko uništavanje naroda Srbije i MMF nije naš prijatelj, već prijatelj mafije političkih partija Srbije koje su nas i dovele dovde.

zozrzo

pre 9 godina

Superhiku, ti bi da opljackas preostalu sirotinju da bi tvoji drugari-partijski poslusnici mogli da i dalje uzivaju o drzavnom trosku. Bas si pametan, ljigo!

Romul

pre 9 godina

Slusajuci Branka Dragasa skoro covek izgovori jednu mnogo pametnu recenicu:" Onaj ko duguje nekom 100 Evra onda je to njegov problem ali ako taj duguje 100 milijardi evra onda je to problem onog ko je dao tolike pare". Uzgred podrzavam Dragasev plan BANKROTA i smer kretanja kao sto je to uradio Island ali problem je sto je na Islandu mnogo odgovornih zavrsilo u zatvoru. Doslo se do kraja, sistem se urusava sto se po izjavama politicara moze naslutiti, 6 milijardi Evra za 3 godine su povecali spoljni dug zemlje uz konstantan pad BDP-a, smanjenih prihoda od poreza i akciza, sve staje.

BANKROT DRZAVE NIJE BANKROT GRADJANA TO JE BANKROT JAVNIH FINANSIJA NESPOSOBNIH I NEODGOVORNIH NA VLASTI !!!

Grunf

pre 9 godina

Socijalno izvodljiv???????????Šta je socijalno izvodljivo u asocijalnoj zemlji.O kojim to socijalnim stvarima govorite.Probidite se.Pola naroda za ručak jede ništa ,a za večeru ono što im je ostalo od ručka.Aman smanjujete penzije.ZAšto recimo poslanici ne bi primali paltu u visini prosečne plate u Srbiji,ministri razni sekretarijati.Pa njih ima još malo pa više nego penzionera.Čemu rezovi samo za pojedine,a za druge to ne važi.Kako onda govoriti o socijalno prihvatljivim stvarima.Zašto je prihvatljivo da je ovde u Srbiji sve skuplje od hrane,odeće itd.Zašto je socijalno prihvatljivo da u Beču metro tramvaj i autobus mesečna karat košta 47 evra a mene 30 gde je meni plata otprilike manja oko 10 puta pa je mom kolegi 20 puta veći standard jer su tamo osnovne stvari daleko jeftinije.Kao je socijalno prihvatljivo da jurimo evropsku cenu struje sa ovakvim obračunom i naravno sa ovakvim platama.Šta je uopšte ovde socijalno prihvatljivo?Stomak odredjuje socijalno prihvatljive reforme.

Mile

pre 9 godina

Proglasite vise bankrot pa da krenemo od nule a ne ovo mrcvarenje i zaduzivanje do u nedogled, pa mmf ce kad nasa deca ne budu mogla da otplacuju dugove samo da stavi katanac na Srbiju i da je potpuno preuzme....

sasa jokic

pre 9 godina

40% partijskih parazita napolje iz javnih preduzeca, sve direktore (partijske) otpustiti i raspisati konkurs za profesionalne menadzere.
Dok to ne uradite, nista pomeriti sa mrtve tacke necete.
Cinjenica da jedan po jedan ekspert iz Vlade odlazi, govori nsm da od reformi nema nista.
Glavna zvazda ove Vlade je Sleksandar Vulin, jel treba jos nesto da se doda?!

Slobodan

pre 9 godina

Najbolje da se svi odreknemo polovine sledece plate i penzije u korist ove najbolje Vlade u istoriji Srbije i ako to ne donese bar neki pomak onda neka Vlada da ostavku i idemo na nove izbore.Ako dobiju vise od 50 procenata,a pola plate cele Srbije i pola penzije im nije bilo dovoljno,onda neka smanje koliko god hoce.

Todor

pre 9 godina

Da, da, najbolje je uzeti od onih kojima je 12.000 ili 20.000 dinara penzija. E moj ministre. Takvih penzionera je više od 400.000. Znam podatak da je preko 70.000 penzionera kojima su penzije od 60 - 120.000 dinara. Njihovih 10% umanjenja i 10% onoga kojima ima 16.000 nije isto. Taj koji prima penziju 80-90 ili 100.000 dinara je uglavnom ceo svoj radni vek proveo kao radnik u javnom sektoru i on umanjenje neće osetiti. Za ovu drugu grupu penzionera mislim da je umanjenje katastrofalan udar.Tu nema ni s od socijalne odgovornosti. Socijalno odgovorno je da se onima koji imaju visoke penzije uzme više ako već mora, a poštede oni koji su ispod svakog minimuma. To se odnosi i na plate. Prvo umanjite i kontrolišite plate svih direktora JP čiji je osnivač država. Nije moguće da na primer direktor Železnica ili neke agencije ima veću platu od predsednika države ili ministara. Ugasite sve one agencije koje su upravo Vučić i njegovi gromko najavljivali još pre dve godine. Kad to sve utegnete, onda može da se kaže da je bilo ravnopravno i odgovorno raspodeljeno. Ovako to nema blage veze.

nikola

pre 9 godina

Nemate Vi nikakav realan plan potkrepljen činjenicama.Otpuštanje oko 200 hiljada nepotrebnih činovnika,gašenje preduzeće koje finansira država, samo tako ćemo se početi izvlačiti iz krize. Nerad i plaćanje nerada vodi u totalnu ekonomsku propast.Ostalo je demagogija i jeftina politika koju prodajete onima koji nisu kadri da razmišljaju.Živi bili pa videli.

Pop

pre 9 godina

Procitah negde da si ukrajini pomagao kod mmf , dalekoti lepa kuca,gde li vas samo nadju tako pametne?Krle podne ostavku ti odma izracuna sta je najbole on 20%ti velikodusno smanji na10% motka !...!

Otpor

pre 9 godina

Pametnjaković. Prvo plate i penzije pa onda siva ekonomija, kriminal i korupcija. E pa ne može. Dok nevidimo da se prvo rešavaju problemi u državi nećemo dozvoliti zavlačenje vaših poštenih ruku u džep radnika i penzionera. PROTEST

marko

pre 9 godina

Ljudi ovakva Vam je situacija u drzavnoj upravi-ogromna vecina visoko obrazovanih ljudi ima plate oko 50 000, srednja strucna sprema-oko 30 hiljada. Ali zato na hiljade direktora, pomocnika kojih nekada ima i po pet-sest na 100 zaposlenih, nacelnici, visi savetnici, sefovi koji imaju po sobom nekad i po dvoje podredjenih,clanovi opstinskih veca, predsednici opstina,-od 80 do vise stotina hiljada dinara!!! Verujte ljudi, na njihove plate u Zavodima i ministarstvima cesto ode kao na plate svih ostalih zajedno!! Posebna prica su mnoge nepotrebne agencije gde su plate u proseku preko 100 000!! Vecina gore pomenutih pored plata vecih od ministara putuju, uzimaju masne dnevnice, imaju najvece platne razrede, napreduju, a da vecina od njih ne radi nista ili najednostavnije poslove, ali valjaju disama jel se cesto sa njima tale za pare. Oni koji rade puno ispadaju budale, cak predstavljaju opasnost za ove parazite i cesto su sikanirani. Dakle, resenje nije u nepravednom smanjenju plata za 10 posto i onih od 40 i onih od 200 000, nego drasticno smanjenje velikih plata direktora, masovno ukidanje nepotrebnih mesta pomocnika direktora,sefova, zamenika sefova, rukovodilaca, ocenjivanje prema radu, a ne poslusnosti. Ukidanje mnogih nepotrebnih Agencija, otpustanje neradnika po javnim preduzecima. Apelujem na B92 da pita g.Vucica kako dopustaju da im podredjeni direktori imaju vece plate od ministara i presednika Srbije, ili da visi savetnici ili sefovi imaju plate kao ministri!Dosstaaa!!

Srbobran Milijic

pre 9 godina

Vučiću, dve godine si na vlasti. Tvoja priča ima prođu kod siromašnog i izbezumljenog,poniženog naroda, koji ne vidi budućnost (neznam podatke, ali sigurno preko devedeset posto nas je takvih). Što si se sumanuto grabio za vlas, kad priznaješ da ne možeš da rešiš probleme Srbije. Sećaš li se šta si radio Đinđiću? Sećaš li se Šešelja? Radi li tvoja savest? Imaš li je? Istupaš u medijima kao mnogo pametan i iskren (moguće u nekom imaginarnom, pardon, demagoškom, smislu). Najviše me boli to što nas smatraš imbecilima. E, pa nismo to. Molim te,u svoje i u ime svoje porodice, prijatelja, komšija, ljude koje svakog dana srećem na ulici, nemoj nas voditi dublje od dna, koga smo se odavno dotakli. Ja ću otvoreno; Svemirski si daleko od realnosti. Evo upravo te gledam na RTS-u i menjam kanal, jer sto posto znam kakvu piču ćeš ispričati.

seljak e

pre 9 godina

Cekaj malo. Kako sad ovaj ima plan. Pa zar nije njegov gazda napravio idealan plan od kojeg nece da odstupi ni za "jotu". Kakva je ovo sad disharmonija u vladajucim krugovima? Ko moze, a ko ne moze da ima plan? Ja eto imam plan, zove se kratko - dole vlada!

mozgic

pre 9 godina

Smanjenje penzija je perfidni plan za smanjenjem broja penzionera jer se tim napacenim ziteljima izbija i poslednja kora proje iz ruke. Da li smo sacuvali serpe, varjace i nalepnice: gotov je?

antiprotivan

pre 9 godina

jevtino, krle nabroja mere uplasi penzose dade ostavku I evo nam coveka sa dusom humanog vine viva I 10posto. jos treba da se radujemo, neverovatno

Vladimir

pre 9 godina

Čim je plan socijalno izvodljiv, ili više izvodljiv..kako reče čovek, neizvodljiv je. Oksimoron je, sam po sebi, reći pomenuto. Malo trudna devojka ne postoji, sem u politikantskim glavama kojih ovde ima na pretek.

Aleksandar

pre 9 godina

@no more
Ne marihuanu, nego konoplju. Tekstilna industrija, bio-gorivo, dodatak betonu i ostalim gradjevinskim materijalima radi ojacanja, plastika, celuloza....itd.

Nastaviti sa negovanjem svetlih tekovina demokratske borbe

pre 9 godina

@Todor
"Da, da, najbolje je uzeti od onih kojima je 12.000 ili 20.000 dinara penzija."

Naravno da ne, nego treba uzeti od onih koji ne primaju nista , od nezaposlenih! Treba jos povecati PDV na hranu i porez na imovinu ! I stalno pretiti sudskim izvrsiteljima !

svetlanast.

pre 9 godina

Ima resenja!

Izvinite se bivsem ministru SASI RADULOVICU i zamolite ga da se vrati i nastavi tamo gde je stao, ako prihvati.
I jeste i nije jednostavno.

Sest meseci zamajavanja ipak je previse za najgoru privredu, zdravstvo, obrazovanje,najvecu korupciju, broj nezaposlenih, nepismenih, bespravnih objekata, zapustenih kanala, broj zaposlenih u javnom sektoru, broj agencija, broj sluzbenih automobila /pitajtye Svedjane koliko ih oni imaju/, sivu ekonomiju, nenaplacane poreze, struju, vodu, grejanje...

Istinito:
Nas radnik pita poslodavca Svedjanina zasto za prevoz ne angazuje Srbina jer je jeftiniji od svedskog.
Odgovor poslodavca bio je da sumnja da li Srbin prevoznik placa sve poreze drzavi, i da ce ipak angazovati skupljeg prevoznika..

Kad budemo tako razmisljali, bicemo kao Svedska.

vlada

pre 9 godina

uh, dobro je da svakih pet sekundi u svim mogućim medijima ponavljaju kako su se oni prethodni preterano zaduživali.....nego, jel brojao neko? koji po redu će ovo biti zajam i kredit od dolaska "spasilaca" na vlast?

ja

pre 9 godina

Kada bi se smanjili porezi i doprinosi za pola i povecao minimalac - efakat bi bio:


Umest:
20.000 na racun + ~10.000 poreza i doprinosa
20.000 na ruke
ukupno bruto 50.000

dobili bi:
35.000 na racun + ~10.000 poreza i doprinosa
5.000 na ruke
ukupno bruto: 50.000 dinara
dakle poslodavcu isto dodje, radniku dodje bolje jer dobije pare na racun a drzavi isto dodje jer je vise para sa manjom stopom oporezivanja == isti prihodi, ali zato poslodavac ne mora da pere pare da bi radniku dao na ruke a drzava moze inspektore da angazuje u neku pametniju kontrolu...
==========
Manje pranje para, veci deo plate na racun, smanjenje sive ekonomije itd itd

problem je sto drzava nece da se odrekne prihoda.

Znaci postepeno treba dizati minimalac i istovremeno smanjivati poreze i doprinose na rad (rasterecenje rada). rezultat ce biti prevodjenje veceg dela privrede u legalne tokove.

P.S.
Znam da postoje i firme gde radnik kada dobije minimalac na racun, podigne pare sa racuna i deo mora vratiti poslodavcu jer su se dogovorili za platu manju od 20.000, na primer 15.000 -> 5.000 kesa radnik daje poslodavcu nazad.

To ne moze da se spreci.