Utorak, 10.06.2014.

10:41

"Južni tok neisplativ i nepotreban"

Više ruskih eksperata ocenilo je da bi budući ruski gasovod prema Kini bio neisplativ za Rusiju, isto kao Južni tok prema Evropi.

Izvor: Beta

"Južni tok neisplativ i nepotreban" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

85 Komentari

Sortiraj po:

zlo i naopako

pre 9 godina

Znači hoće Putin da se ugradi u temelje Rusije sa ortacima kao što su to već učinile najbogatije porodice u Americi. To može da bude dobro ako time želi da odbrani Rusiju od Američkog lobiranja, ili može da bude jako loše ako će se ponašati prema svom narodu kao što to čine bogati Amerikanci. Pitanje od 100 milijardi dolara. Dali je Putin za prosperitet naroda ili ga interesuje samo moć kako bi zadovoljio sopstveni Ego?

30 godina u NIS-u

pre 9 godina

@ drmatoriks

Za vas i za ostale koji ne znaju: zemni gas koji se pominje (ka Evropi, Južni tok itd) je najvećim delom METAN. Onaj u bocama za kućnu upotrebu je mešavina propana i butana (u najvećem procentu). Taj plin (propan-butan tj. TNG) se u 99,9% koristi u automobilima koji se pogone plinom. Kod nad su retki automobili koji koriste CNG (metan), a punionice (pumpe za točenje) - još ređe.
Stoga su vaša očekivanja (što se auta tiče) od Južnog toka - nerealna.

ekonomična korektnost

pre 9 godina

A ne care, najisplatljivije je da nam Ameri donose gas brodovima, mnogo su bliži hahahaha ovaj ekonomsko-propagandni rat postaje urnebesno smešan. Pozdrav za plavu partizankom koja će bombom na cev lol

haarpofobi se ucutase

pre 9 godina

(drmatoriks, 10. jun 2014 16:39)
Pa nece plin nista pojeftiniti kad (ako) Juzni tok bude izgradjen. Ko te to slagao?

drmatoriks

pre 9 godina

Glupost. Ja trenutno koristim plin u bocama samo za kuvanje i to samo delimično, jer nije ni tako jeftin, a nije ga ni lako nabaviti. A kada dođe Južni tok u Srbiju, imaću i bojler na plin, i grejanje na plin, a biće i još isplativije voziti auto na plin dakle ugradiću plin u kola... Tako će skoro svi uraditi gde god dođe Južni tok, i potrošnja će se značajno povećati i stalno će rasti.

DPolitika

pre 9 godina

@see what I did there?

priuste sebi osmeh...

Koja je cena osmeha???

Posto je meni nepoznato da ima cenu kao i u kojoj valuti se placa, mozda u petrodolarima????

No osmeh se pojavio na komentar osobe koja smeh pretvara u materijalno dobro...

Zapitate li se ikada kako se deca u Etijopiji smeju stalno ih vidjam nasmejanu na masi snimaka iz te zemlje, isto tako kako majke iz te zemlje uprkos "standardu" u kome zive imaju decu te da li se ikada zapitate koliko ste sicusni sa vasim takvim komentarima u odnosu na kosmos i dogadjaje u njemu te od kakvog znacaja u odnosu na svet ce biti vasa "siroka" materijalisticka razmisljanja???

Osmeh se ne priustava, on potice od duha svake osobe i njegove vedrosti ili drugacije receno karakternih osobina a ne novca i materijalnih dobara...

Milan

pre 9 godina

E ako kaze cuveni "Krutihin" za jos cuveniji portal "Slon" onda ne treba sumnjati da je u pravu i obavezno od ovog prepametnog analiticara tražiti i recept za sarmu jer verujem da on i to zna najbolje!

bendower

pre 9 godina

Rusi ako su pametni bolje neka investiraju u gasovode ka Kini nego da grade Juzni tok preko teritorija NATO trabanata, ukljucujuci Srbiju. Vucic se juce zakleo Angeli na vernost i obecao da ce Srbija biti vazal Nemacke, sto znaci da, ako Zapad to zatrazi, Srbija ce opstruirati izgradnju Juznog toka isto kao sto to sad Bugarska radi.

alxxl

pre 9 godina

još jednom bi molio sve koji vole rusiju i žele da se vežemo sa njima: navodite primer kada je nekoj (bilo kojem) narodu bilo bolje, kada i kako rusi uopšte nekome pomogli?
(primer kube? mađarske? češke? slovačke? kine? Mongolije? Afganistana? ... ajde!)

što se tiče južnog toka, STVARNO nema ekonomskog opravdanja, ne postoji potražnja gasa koja bi ga opravdala. izgradnju ne bi finansirala rusija (nikako), eventualno bi davala KREDIT - koji je nemoguće otplatiti, pa bi renta za izgrađeni cevovod opet bio njihov. znači oni bi bili jedini koji bi eventualno profitirali, a ne mi i ostale države žrtve. odrastite malo, proverite šta i gde treba da bude, GAS JE NAJSKUPLJI ENERGENT TRENUTNO, NIKOME SE NE ISPLATI DA GA KORISTI! SVI HOĆE DA GA SE OSLOBODE. (e pa sad, kada je kolubara poplavljena, možda će naša država malo da se omasti i na ostalim vidovima energenata... ha? )

Bojan

pre 9 godina

"Pa vi ste se uvek i smejali kad god ste trebali da uzmete motiku u ruke.
Sada ce se vasa deca takodje smejati, ako budu mogli da priuste sebi osmeh.
(see what I did there?, 10. jun 2014 14:16)"

Jeste, hranila nas je ekipa petoktobarskih udarnika zaposlenih u agencijama, javnim preduzećima i nevladinim organizacijama..isto kao što će nas sad hraniti sega-mega vlada sa mitskim bićem na čelu.

Trifun

pre 9 godina

OVO SAM PISAO PRE TRI GODINE, NA SRECU NIJE SVE TAKO, MNOGO JE BOLJE

Vadjenje nafte i gasa od besmisla do propasti. Kradja i sisanje znanja od strucnjaka nisa, koje se nicim nemoze platiti.
Izlaz je: raskinuti ugovor koji ne postuje ruski partner, nema ni ,,j,, od Juznog toka, nema ni ,,d,, od dolara ulaganje iz Rusije. Za Banatski dvor u koji smo ulozili ogroman novac, jos ne daju ni dinara a preuzeli su ga.
Zakljucak: sud i povratak na tender
(Trifun, 3. avgust 2011 14:56)

Лима

pre 9 godina

Али коментари Хрвата су непроцењиви.. :-) па нико вас не тера да узмете Руски гас! узмите Славонски храст па се грејте! исплативије је ;-)

djole

pre 9 godina

Inace, Gazprom (najjaca svetska gasna kompanija) i hiljade njihovih strucnjaka, kao i Putinova namazana i iskusna ekipa bas ne znaju gde ce da stuku stotine milijardi nego eto bacaju pare!
Alo, ljudi, ove dileje od eksperata platili su Amerikanci da prodaju maglu. Gradice se sve sto je vec zamisljeno. SAD je postala jedna banditska , ulicarska tvorevina. Ko su ti jadni ljudi u Srbiji koji veruju ovim glupostima? Hajde ako Amerikanci veruju (a ne veruju svi) , ali kako neko iz Srbije moze u ovo da veruje?! Jedino kao je glup.
Amin.

svi (ni)su isti

pre 9 godina

Licno senator McCain je isao u Bugarsku da zahteva da odustanu od JT. A cim je on to trazio znaci da bi BIO KORISTAN Rusiji, jasno kao dan. Da o porodici Bajden i njihovom monopolu na ukrajinski deo gasovoda ni ne trosimo reci.

Tragikomicno, Ukrajina se jos nije ni osvestila sta je snaslo a Amerikanci vec preuzeli tako vaznu i korisnu stvar kao sto je gasovod ka Evropi. Sad ce biti u poziciji da ONI zavrcu slavinu kad im se cefne i Evropa je degradirana na nivo najobicnijeg roba slicnog onim robovima koji su brali pamuk po Americi. Pa neka mi jos neko kaze da je ropstvo ukinuto!

this is the end

pre 9 godina

Ha, ha, ha...ko poveruje Rusima taj ispada najveća budala, i nije ovo prvi put da Srbija slepo veruje onima koji su je najviše u istoriji prevarili.

niki

pre 9 godina

Gdje ovoga demagoga nadjose da ove lesinare iz Exxona i Shella sakriva sto su oteli Ukrajinski gasovod od ovoga jadnog i bijednog naroda u Ukrajini i sad preko svojih vazala u EU ispalisej i nas i Bugare jer samo oni moraju da zaradjuju,a ne Srbija i Bugarska.

Washington

pre 9 godina

Kakva glupost od teksta.Pa da je neisplativ i nepotreban amerikanci i eu bi ga zdusno podrzavali pa bi se posle smejali a ne da idu u Bugarsku i prete rusenjem vlade ako se nastavi sa izgradnjom gasovoda.A sto se tice potrosnje gasa ona sigurno raste i rasti ce.Pa raste potrosnja u propaloj Srbiji a kamoli u eu.
(Sinan Sakic, 10. jun 2014 11:20)

Haha, pa sad isto ja mogu reci to ameri namerno njima zabranjuju da bi rusi stvarno pomislili da im vredi taj gasovod :)

Salu na stranu, niko ne zna da li je to stvarno 100% pametna ideja. Znace se za 15-20 godina.

see what I did there?

pre 9 godina

Ništa, smejemo se ekstatičnim reakcijama NATO pajaca...
(Bojan, 10. jun 2014 11:13)

Pa vi ste se uvek i smejali kad god ste trebali da uzmete motiku u ruke.
Sada ce se vasa deca takodje smejati, ako budu mogli da priuste sebi osmeh.

Nenad

pre 9 godina

Kada se pomire Rusija i Ukrajina Južni tok postaje čisto bacanje para za Rusiju. A mi možemo da nacionalizujemo NIS ako neće da ga sami vrate, isto ako što je Čavez nacionalizovao naftne kompanije.

aca_bg

pre 9 godina

Zato EU stopira 'Juzni tok'? Da ustedi pare Rusiji? Ili da mozda obezbedi prihode Ukrajini iz kojih ce da naplati kamate na kredite koje upravo daje? Cak se i Jacenjuk zabrinuo za pare koje ce Rusija nepotrebno baciti pa trazi od EU da blokira projekat.

repus

pre 9 godina

није баш исплативост разлог одустајања има и тога да русија нема и неможе ништа више да направи војну индустрију је уништила а није се пребацила на друге производње од лекова до телекомуникација ја незнам ни један руски производ руси су се концентрисали на колонијални систем своје земље на извоз гаса и нафте уместо да се боре да заживи нека призводња у томе је проблем број један па тек економска рачуница гасовода

Masa

pre 9 godina

Znam i vidim da u Srbiji korist od Rusa imaju samo funkcioneri SPS, Dacic, Bajatovic, Skundric, Martinovic (otac u NISu sin u Srbijagasu), Rusi iz Srbije preko NISa uzimaju koliko im treba.

cinik

pre 9 godina

@(svi (ni)su isti, 10. jun 2014 14:14)

Slavina na svakom gasovodu ima mnogo.
A da li ce u gasovodu biti gasa odlucuje onaj kod kojega je prva po redu slavina.
Ovo je jedan od aksioma nauke o vodovodu i kanalizaciji.

Sto se tice ove informacije o Juznom toku, verovatno je u pitanju pipanje pulsa zapadne javnosti.
Rusi su vec shvatili da ce zapad uvek biti na suprotnoj strani sta god da se dogadja.
Nije prvi put da im se smeju jer se "primaju k'o mladi majmuni".

Шарени

pre 9 godina

И сада смо ми поново на губитку. Увек када смо требали да добијемо нешто од ових руса увек смо извукли дебљи крај. Никада нам нису помогли а могли су и требали су пошто кажу да смо ''браћа'' (увек када им нешто требамо). Ови што толико хвале Русију нека реалније сагледају ситуацију.

Vidi se da si evro Srbenda....

pre 9 godina

"Treba da tražimo bar milijardu evra od Rusa za NIS pošto je južni tok obustavljen. A možda samo da nam vrate NIS bez nadoknade jer su već do sada zaradili više nego što su ga platili. Srbijo tj. Vučiću reaguj!
(todos, 10. jun 2014 12:33)"

Da, da, evo Rusi imaju poseban račun sa koga prebacuju pare najduže dva sata nakon našeg zahteva. Jer ako ne vrate, ma ima da im, ima da im..... uputimo drugarsku kritiku, te na kraju oštru osudu. Možemo da im tražimo da, ako nemaju para, prepišu deo centra Moskve, ili deo Krima, recimo? A možemo i da im pljunemo pod prozor, recimo?

Ovo je predlog evrofilne grupacije koja (zaokružite tačan odgovor, ili više njih):

a) ne sme da pomene ko ih je ubijao, bombardovao, otimao im državu, da se napadač ne naljuti, baš sad, "u sred najboljih odnosa u istoriji dve države";
b) ubila bi za parking mesto u Beogradu, ali bi deo države dala bez problema;
c) najvećim životnim dostignućem smatra fakat da je nekome uvalila polovnog "juga" 10% skuplje od realne cene, od normalnih 400 na 432 evra plus set nekompletnih "gedora" plus otvorena pakla "Drine" ("Step" sok "na razblaž" nije ponuđen)
d) čeka da im u kladionici "upali šema", pa da se obogate, grebući se za cigarete do tog svečanog trenutka
e) studira 10 godina na Gigatrendu jer ne može da položi prijemni na državnom Univerzitetu - i onako plaća nesposobni ćale "svi krali, samo on ništa"

Hoće to Rusi, kako da ne, oni jedva čekaju da takvima pare vrate...

Dragan

pre 9 godina

Pitali su "nezavisne" intelektualce kalibra Sonje Biserko i Nataše Kandić da prokomentarišu energetsku strategiju Rusije.

Čuj jedini razlog je da se zaobiđe Ukrajina. Pa naravno, kao što i svaka ozbiljna firma čije poslovanje zavisi od interneta ima redundantni internet link.

Pametnjaković

pre 9 godina

Ispala po ko zna koji put, ali ja ni ne volim ruski sistem jer kod njih stvari funkcionišu preko prijateljskih i političkih veza isto kao i u sistemu koji su razvile mafijaške političke partije Srbije, samo je pitanje kada će se raspasti kao i mi, jer su i tamo sve lezilebovići koji samo misle od danas do sutra i samo na sebe i svoje, sve ostale smatraju stokom koja se tu samo zadesila.

Sole

pre 9 godina

I Rusija ima ljude koji veruju da je tude ,citaj sa zapada,uvek bolje i da to slepo treba slediti.Opomena iz perioda vladavine, sledbenika liberalno poslusne politicke garniture,je jos u secanju ruskog naroda.

Горан

pre 9 godina

Јужни ток је исплатив и потребан зато што Украјина краде руски гас и ЕУ користи Украјину да уцењује Русију.

cedilak

pre 9 godina

kriticara uvek ima,sto losih kritika,sto dobrih,to je samo jedna mala grupa ljudi koja misli tako,i koji se ne pitaju za nista,pa takvih ima svuda,i u USA.i EU,tako da dali je to isplativo ili ne to majbolje zna gigant gasprom,a da li ce doci do realizacije projekta ,za to odlucuju mnogo vece zverke od gospodina Konstantina.....

e tugo

pre 9 godina

Nitko od ovih rusa nije predstavio neke brojke po kojima ovaj tok je isplativ. Juzni tok nema ekonomske vec politicko strateske znacajke, zbog istih tih ga EU ne zeli dopustiti.

Ne rusofil, nego rusoljub i obožavalac Putina i ruske vojske

pre 9 godina

"Rusofili, sta kazete sada na ovo!? (milan899, 10. jun 2014 10:54)"

Kažemo da, ako ne valja, otkud tolika frka na Zapadu da se ne izgradi? Altruizam? Zapad i NATO u stvari vole Ruse, pa da im pomognu? Zapadu milo da u komšiluku ima bogatu, naoružanu i energetski samodovoljnu državu sa 150 miliona stanovnika kojima ne može da izveze demokratiju tako da Klark ili Olbrajtova uzmu deo? "Više ruskih stručnjaka smatra..." - to se zove "prestrojavanje u hodu" - kad vidiš da nešto odgovara gazdi, a ti uhvatiš da klimaš glavom kao konj kad se razobada (napadnu ga obadi, za vas poreklom sa asfalta). Kad gazda promeni mišljenje, onda se opet razobadaš u skladu sa promenama - a glumiš ljudinu i stručnjaka. Što rekao vojvođanski perjanik "kad me već terate da jedem g.v.a, ne terajte me i da hvalim kuvara". Mi okupirani nemamo pravo na slobodu, al makar možemo da lajemo. Naravno da je Južni tok zamišljen tako da obiđe Ukrajinu, koja očigledno pada pod uticaj NATO pakta - slično kao Srbija i Crna Gora. Od dva oka u glavi, do Mesića počasnog građanina Podgorice, uz zabranu srpskog jezika - to zahteva da se donesu odluke - da prema CG ne gradimo autoput, ne dajemo im pare za luke, promenimo odnose i računicu. Rusi na to, kad je Ukrajina u pitanju, imaju pravo. To je daleko bolje nego da kao Amerikanci ulete i sruše celu državu ako im ne odgovaraju odluke tamošnje vlasti - ili hoćete da mi kažete da su Gadafi, Asad, Mubarak, Sadam... do juče valjali, a onda odjednom ne? Ne budalasajte...

zrad

pre 9 godina

Čudim se kako neko naseda na ovakve izmišljotine. Pravi razlog je sledeći: Bajdenov sin je već preuzeo mesto generalnog direktora kompanije koja treba da upravlja ukrainskim gasovodom, sa sedištem u Kijevu. To se desilo pre otprilike 20 dana. Ako se napravi Južni tok, Rusi mogu bez problema zaobići Ukrainu i tada familija bajden nema čime da upravlja. Otuda i veliki pritisak na Bugare od strane Amerike.

todos

pre 9 godina

Treba da tražimo bar milijardu evra od Rusa za NIS pošto je južni tok obustavljen. A možda samo da nam vrate NIS bez nadoknade jer su već do sada zaradili više nego što su ga platili. Srbijo tj. Vučiću reaguj!

Hahaha patriotizmu

pre 9 godina

"Milov je ukazao da korist imaju izvođači radova na gasovodu. "Milijarde evra neće otići u kosmos, već bliskim izvođačima radova, među kojima je i Strojtransgas Genadija Timčenka", bliskog prijatelja Vladimira Putina, koji je već dobio pravo na izgradnju bugarskog dela."
- ETO VAM PUTINA, MAZITE GA NA HLEB AKO NE KAPIRATE STA RADI.
Ima korupcije i u NORMALNIM zemljama, ali nikad kao u komunistickim diktaturama gde su bukvalno kriminalci na vlasti.

Zoran

pre 9 godina

Po 100 put prevareni!!!Rudna renta smesna 2-3 %,svetska cena rudne rente 7-12 %,crpe nasu naftu po tako niskoj ceni a na pumpama skuplji benzin od Rumunije,Bosne itd...A juzni tok sarena laza.NEKA IM SAD VLADA UKINE PRAVO NA EKSPLOATACIJU NAFTE KOJA JE VEZANA SA IZGRADNJOM JUZNOG TOKA.AJD DA VIDIMO KO SME?

Bear Brown

pre 9 godina

06.03.2014 Putin menja stav prema Kosovu?
"Rusofili, sta kazete sada na ovo!?"
19.05.2014 EU: Srbija da računa na milijardu €
"Rusofili, sta kazete sada na ovo!?"
10.06.2014 "Južni tok neisplativ i nepotreban"
"Rusofili, sta kazete sada na ovo!?"

Šta da kažemo?! Šta vi rusofobi kažete kad prođe par nedelja posle ovakvih tekstova?

Ivan

pre 9 godina

Kakvi eksperti. Pa ne gradi se taj gasovod za potrebe Balkanskih država nego za potrebe Italije. Italijani diversifikuju. U tome je poenta. Južni tok otvara Rusima Italijansko tržište.

A ovi naručeni tekstovi od nazovi eksperata koji u životu evra,rublje,dolara nisu zaradili u privredi su presmešni.

Ivan

pre 9 godina

Vladimir Milov (Russian: Влади́мир Станисла́вович Мило́в, b. 18 June 1972) is a Russian politician and the president of the Institute of Energy Policy, a Moscow-based independent think tank

http://en.wikipedia.org/wiki/Vladimir_Milov

Inače Milov je "The Russian Opposition's Fresh Face".

O Konstantin Krutihin nema nekih informacija.

Pravi eksperti.

h1ghwaymen

pre 9 godina

Nadam se da se svi koji se sablaznjavate nad sudbinom NIS-a, isto tako ježite na pomisao ko nam čerupa ostala rudna i prirodna bogatsva od mnogo ranije. Nekako je to uvek u tišini, a šteta možda čak i veća.

rusofil

pre 9 godina

@milan899

Milanče dragi, kažemo a što bi se onda gradio Nabuko ako Evropa ne želi gas? S tim što Nabuko ne bi prolazio kroz Srbiju, dakle za Srbiju je to nepovoljnija varijanta u ekonomskom pogledu.

https://beta.bbc.co.uk/media/images/45891000/gif/_45891665_nabucco_south_stream_gas_pipelines_map466.gif

Che

pre 9 godina

Rusofili, sta kazete sada na ovo!?
(milan899, 10. jun 2014 10:54)

evrofile, bolje brini ako vam rusi zavrnu potpuno gas...grejaces se na parket iz dnevne sobe za koju godinu....

Marko

pre 9 godina

Reče "analitičar Konstantin Krutihin". E to mora da je istina, a svi ostali - Rusija i neke članice EU - nisu normalni jer su izdvojili milijarde za ovaj projekat!?

heroji svih zemalja poubijajte se

pre 9 godina

"Krutihin navodi i da nije jasno gde će Gasprom naći novac za istovremeno finansiranje Južnog toka, koji bi mogao da košta više od 70 milijardi dolara, i recimo, gasovoda prema Kini, gde ukupna cena prevazilazi 100 milijardi dolara."

Baš me zanimalo, da vidim koliko je koštao "Nord Stream" "www.nord-stream.com/download/document/177/?language=de/". Tu se spominje investicija od:

7,4 Milliarden Euro = Investitionsvolumen des Nord Stream-Projekts (ukupno)
3 Milliarden Euro = Kosten für Rohre und Pipeline-Material (za materijal)
2 Milliarden Euro = Kosten der Pipelineverlegung ("ruke")

Nord Stream je dugačak 1224km, a morski deo "Južnog toka" 931km...

Sir Giles

pre 9 godina

@milan899

Kako šta kažu?
Pa proglasiće ga stranim plaćenikom.
Zar su Rusi lopurde? Ma kakvi. Primili su Miru i Marka iz altruističkih razloga.

dragan

pre 9 godina

Dosta protivrečnosti u izloženom. S jedne stran neisplativo ka Kini. Ne bi Kina ušla u nešto što ne bi bilo isplativo. 100 milijardi nije problem Kini da izdvoji, Rusi će plaćati gasom. S druge strane kaže gasovod ka Evropi je u suprotnosti sa osvajanjem azijskih tržišta. Sada je ok iči ka Kini a u prethodnoj rečenici nije. Ukrajina se mora zaobići gasovodom baš zbog toga što će njenim delom i delom gasovoda koji tuda prolazi upravljati Amerika kojoj su, kao što smo videli, evropski interesi na poslednje mestu. U Rusiji postoji šesta, prozapadna, kolona koja radi protiv vlasti i čudo da se ranije nije pojavio ovakav tekst. Na kraju, postoji računica a ne rekla kazala.

Neko123

pre 9 godina

Rusofili, sta kazete sada na ovo!?
(milan899, 10. jun 2014 10:54)

Kazemo (mada nisam Rusofil neko sam objektivan, ako me EU nikada ne bombarduje i uvek je na mojoj strani, bio bih EU-fil):

1) Ovo nema nikakve veze sa ruskom strategijom, vec je analiza 2 nebitna coveka koji nemaju veze sa donosenjem odluka (a uz to su potpuno "nezavisni" sto se vidi iz izjave "Politička slabost ruskog rukovodstva"). Kao kada bih ja citirao nekog nasumicnog "analiticara" iz Amerike koji kaze da bi najbolje bilo sravniti celu Srbiju sa zemljom, i onda pitao "NATOfili, sta kazete na ovo?".

2) Poenta teksta je da je Juzni tok neisplativ jer ne otvara nova trzista. ALI, tekst eto usput kaze "njegov smisao je samo zaobilaženje Ukrajine" - pa to i jeste jedna od glavnih poenti! Svi vidimo sta se vec godinama desava u Ukrajini, sa njihovom verzijom DOSa pa njihovom verzijom sukoba izmedju Djindjica i Kostunice, pa onda i nova "revolucija", pa rat.. Cini mi se da je "samo" zaobilazenje Ukrajine veoma dovoljna motivacija za drugi gasovod.

YALTA Donjetsk Beograd

pre 9 godina

Rusofili, sta kazete sada na ovo!?(milan899, 10. jun 2014 10:54)evrofile, bolje brini ako vam rusi zavrnu potpuno gas...grejaces se na parket iz dnevne sobe za koju godinu....
(Che, 10. jun 2014 11:22)
Не осећам се Русофилом и Кгб овцем ! Али стварно сте претерали са тим више...!!! Маргарет Тачер затворила своје руднике има 35 година , нерантсбилни и не исплативо онда било! Увела гас! Можда ћете ви Западофили ићи да их поново отварате???

Sle

pre 9 godina

Ameri napravili frku u Ukrajni i sada preuzimaju nadzor u Ukrajni kao "treća strana", kao: Evo mi ćemo da se brinemo o tom gasovodu, nemojte se svađate samo Rusi i Ukrainci.

Marko

pre 9 godina

I sta cemo sad?!! Kako sad opravdati prodaju NIS-a?! Lepo "bacuske" eksploatisu nasa naftna polja uz smesnu rudnu rentu i isplatili investiciju posle samo 2-3 god!! O imovini NIS-a isto da ne pricamo..
Kostunicu i Tadica suditi zbog veleizdaje!

Салвадор ДаЛи

pre 9 godina

Мислим ко може да повјерује у ове приче о неисплативости Јужног тока и гасовода према Кини. То су приче за малу дјецу. Ти гасоводи су врло исплативи и свако треба да одбаци илузије типа "гасовод је беспотребан" или "неће га бити". Биће га. Градиће се, јер је профитабилан, и Европа нема алтернативу. Све ове приче о гасу из Америке, Африке, из тамо неке ву.....ине У Азербејџану или Каѕахстану, су за малу дјецу. Ова криза у Украјини јесте етапа у великом плану руске нације да реформише своју империју, то њихово руководство ради од 90-тих. Од Распада СССР до данас Украјине све је то дио реформе руске империје. Није Америка добила Хладни рат. Питање опстанка Украјине јесте судбински повезано са Јужним током. Ако Јужни ток заживи, постојање Украјине ће бити беспотребно. А пошто Јужног тока хоће бити, дакле Украјине неће бити. Русија се залаже за опстанак Украјине у федералном облику, јер то сужтински не мијења судбину Украјине. Када се комплетира Јужни ток сљеди други талас грађанског рата у Украјини и коночно њена дезинтеграције ће бити завршена.

Sinan Sakic

pre 9 godina

Kakva glupost od teksta.Pa da je neisplativ i nepotreban amerikanci i eu bi ga zdusno podrzavali pa bi se posle smejali a ne da idu u Bugarsku i prete rusenjem vlade ako se nastavi sa izgradnjom gasovoda.A sto se tice potrosnje gasa ona sigurno raste i rasti ce.Pa raste potrosnja u propaloj Srbiji a kamoli u eu.

wlado

pre 9 godina

naravno da je ovaj tekst istinit, pa rusi su jos nabedjeniji i osiljeniji narod od nas, da bi kaznili "bracu" ukrajince sve ce uraditi, makar ih kostalo tricavih 70 milijardi dolara...
sami sebe cemo pokopati, uvek bilo i bice..

my 2 cents

pre 9 godina

Jedini razlog za pravljenje ovog gasovoda je da se zaobidje Ukrajina. Meni je smislenije da se te pare potrose za gasovod prema Kini, gde kapaciteti fale nego tamo gde kapaciteti vec postoje.

Marko

pre 9 godina

I sta cemo sad?!! Kako sad opravdati prodaju NIS-a?! Lepo "bacuske" eksploatisu nasa naftna polja uz smesnu rudnu rentu i isplatili investiciju posle samo 2-3 god!! O imovini NIS-a isto da ne pricamo..
Kostunicu i Tadica suditi zbog veleizdaje!

Sinan Sakic

pre 9 godina

Kakva glupost od teksta.Pa da je neisplativ i nepotreban amerikanci i eu bi ga zdusno podrzavali pa bi se posle smejali a ne da idu u Bugarsku i prete rusenjem vlade ako se nastavi sa izgradnjom gasovoda.A sto se tice potrosnje gasa ona sigurno raste i rasti ce.Pa raste potrosnja u propaloj Srbiji a kamoli u eu.

Che

pre 9 godina

Rusofili, sta kazete sada na ovo!?
(milan899, 10. jun 2014 10:54)

evrofile, bolje brini ako vam rusi zavrnu potpuno gas...grejaces se na parket iz dnevne sobe za koju godinu....

Sir Giles

pre 9 godina

@milan899

Kako šta kažu?
Pa proglasiće ga stranim plaćenikom.
Zar su Rusi lopurde? Ma kakvi. Primili su Miru i Marka iz altruističkih razloga.

my 2 cents

pre 9 godina

Jedini razlog za pravljenje ovog gasovoda je da se zaobidje Ukrajina. Meni je smislenije da se te pare potrose za gasovod prema Kini, gde kapaciteti fale nego tamo gde kapaciteti vec postoje.

dragan

pre 9 godina

Dosta protivrečnosti u izloženom. S jedne stran neisplativo ka Kini. Ne bi Kina ušla u nešto što ne bi bilo isplativo. 100 milijardi nije problem Kini da izdvoji, Rusi će plaćati gasom. S druge strane kaže gasovod ka Evropi je u suprotnosti sa osvajanjem azijskih tržišta. Sada je ok iči ka Kini a u prethodnoj rečenici nije. Ukrajina se mora zaobići gasovodom baš zbog toga što će njenim delom i delom gasovoda koji tuda prolazi upravljati Amerika kojoj su, kao što smo videli, evropski interesi na poslednje mestu. U Rusiji postoji šesta, prozapadna, kolona koja radi protiv vlasti i čudo da se ranije nije pojavio ovakav tekst. Na kraju, postoji računica a ne rekla kazala.

Ne rusofil, nego rusoljub i obožavalac Putina i ruske vojske

pre 9 godina

"Rusofili, sta kazete sada na ovo!? (milan899, 10. jun 2014 10:54)"

Kažemo da, ako ne valja, otkud tolika frka na Zapadu da se ne izgradi? Altruizam? Zapad i NATO u stvari vole Ruse, pa da im pomognu? Zapadu milo da u komšiluku ima bogatu, naoružanu i energetski samodovoljnu državu sa 150 miliona stanovnika kojima ne može da izveze demokratiju tako da Klark ili Olbrajtova uzmu deo? "Više ruskih stručnjaka smatra..." - to se zove "prestrojavanje u hodu" - kad vidiš da nešto odgovara gazdi, a ti uhvatiš da klimaš glavom kao konj kad se razobada (napadnu ga obadi, za vas poreklom sa asfalta). Kad gazda promeni mišljenje, onda se opet razobadaš u skladu sa promenama - a glumiš ljudinu i stručnjaka. Što rekao vojvođanski perjanik "kad me već terate da jedem g.v.a, ne terajte me i da hvalim kuvara". Mi okupirani nemamo pravo na slobodu, al makar možemo da lajemo. Naravno da je Južni tok zamišljen tako da obiđe Ukrajinu, koja očigledno pada pod uticaj NATO pakta - slično kao Srbija i Crna Gora. Od dva oka u glavi, do Mesića počasnog građanina Podgorice, uz zabranu srpskog jezika - to zahteva da se donesu odluke - da prema CG ne gradimo autoput, ne dajemo im pare za luke, promenimo odnose i računicu. Rusi na to, kad je Ukrajina u pitanju, imaju pravo. To je daleko bolje nego da kao Amerikanci ulete i sruše celu državu ako im ne odgovaraju odluke tamošnje vlasti - ili hoćete da mi kažete da su Gadafi, Asad, Mubarak, Sadam... do juče valjali, a onda odjednom ne? Ne budalasajte...

Sle

pre 9 godina

Ameri napravili frku u Ukrajni i sada preuzimaju nadzor u Ukrajni kao "treća strana", kao: Evo mi ćemo da se brinemo o tom gasovodu, nemojte se svađate samo Rusi i Ukrainci.

zrad

pre 9 godina

Čudim se kako neko naseda na ovakve izmišljotine. Pravi razlog je sledeći: Bajdenov sin je već preuzeo mesto generalnog direktora kompanije koja treba da upravlja ukrainskim gasovodom, sa sedištem u Kijevu. To se desilo pre otprilike 20 dana. Ako se napravi Južni tok, Rusi mogu bez problema zaobići Ukrainu i tada familija bajden nema čime da upravlja. Otuda i veliki pritisak na Bugare od strane Amerike.

Neko123

pre 9 godina

Rusofili, sta kazete sada na ovo!?
(milan899, 10. jun 2014 10:54)

Kazemo (mada nisam Rusofil neko sam objektivan, ako me EU nikada ne bombarduje i uvek je na mojoj strani, bio bih EU-fil):

1) Ovo nema nikakve veze sa ruskom strategijom, vec je analiza 2 nebitna coveka koji nemaju veze sa donosenjem odluka (a uz to su potpuno "nezavisni" sto se vidi iz izjave "Politička slabost ruskog rukovodstva"). Kao kada bih ja citirao nekog nasumicnog "analiticara" iz Amerike koji kaze da bi najbolje bilo sravniti celu Srbiju sa zemljom, i onda pitao "NATOfili, sta kazete na ovo?".

2) Poenta teksta je da je Juzni tok neisplativ jer ne otvara nova trzista. ALI, tekst eto usput kaze "njegov smisao je samo zaobilaženje Ukrajine" - pa to i jeste jedna od glavnih poenti! Svi vidimo sta se vec godinama desava u Ukrajini, sa njihovom verzijom DOSa pa njihovom verzijom sukoba izmedju Djindjica i Kostunice, pa onda i nova "revolucija", pa rat.. Cini mi se da je "samo" zaobilazenje Ukrajine veoma dovoljna motivacija za drugi gasovod.

Vidi se da si evro Srbenda....

pre 9 godina

"Treba da tražimo bar milijardu evra od Rusa za NIS pošto je južni tok obustavljen. A možda samo da nam vrate NIS bez nadoknade jer su već do sada zaradili više nego što su ga platili. Srbijo tj. Vučiću reaguj!
(todos, 10. jun 2014 12:33)"

Da, da, evo Rusi imaju poseban račun sa koga prebacuju pare najduže dva sata nakon našeg zahteva. Jer ako ne vrate, ma ima da im, ima da im..... uputimo drugarsku kritiku, te na kraju oštru osudu. Možemo da im tražimo da, ako nemaju para, prepišu deo centra Moskve, ili deo Krima, recimo? A možemo i da im pljunemo pod prozor, recimo?

Ovo je predlog evrofilne grupacije koja (zaokružite tačan odgovor, ili više njih):

a) ne sme da pomene ko ih je ubijao, bombardovao, otimao im državu, da se napadač ne naljuti, baš sad, "u sred najboljih odnosa u istoriji dve države";
b) ubila bi za parking mesto u Beogradu, ali bi deo države dala bez problema;
c) najvećim životnim dostignućem smatra fakat da je nekome uvalila polovnog "juga" 10% skuplje od realne cene, od normalnih 400 na 432 evra plus set nekompletnih "gedora" plus otvorena pakla "Drine" ("Step" sok "na razblaž" nije ponuđen)
d) čeka da im u kladionici "upali šema", pa da se obogate, grebući se za cigarete do tog svečanog trenutka
e) studira 10 godina na Gigatrendu jer ne može da položi prijemni na državnom Univerzitetu - i onako plaća nesposobni ćale "svi krali, samo on ništa"

Hoće to Rusi, kako da ne, oni jedva čekaju da takvima pare vrate...

Ivan

pre 9 godina

Kakvi eksperti. Pa ne gradi se taj gasovod za potrebe Balkanskih država nego za potrebe Italije. Italijani diversifikuju. U tome je poenta. Južni tok otvara Rusima Italijansko tržište.

A ovi naručeni tekstovi od nazovi eksperata koji u životu evra,rublje,dolara nisu zaradili u privredi su presmešni.

Zoran

pre 9 godina

Po 100 put prevareni!!!Rudna renta smesna 2-3 %,svetska cena rudne rente 7-12 %,crpe nasu naftu po tako niskoj ceni a na pumpama skuplji benzin od Rumunije,Bosne itd...A juzni tok sarena laza.NEKA IM SAD VLADA UKINE PRAVO NA EKSPLOATACIJU NAFTE KOJA JE VEZANA SA IZGRADNJOM JUZNOG TOKA.AJD DA VIDIMO KO SME?

Bear Brown

pre 9 godina

06.03.2014 Putin menja stav prema Kosovu?
"Rusofili, sta kazete sada na ovo!?"
19.05.2014 EU: Srbija da računa na milijardu €
"Rusofili, sta kazete sada na ovo!?"
10.06.2014 "Južni tok neisplativ i nepotreban"
"Rusofili, sta kazete sada na ovo!?"

Šta da kažemo?! Šta vi rusofobi kažete kad prođe par nedelja posle ovakvih tekstova?

Ivan

pre 9 godina

Vladimir Milov (Russian: Влади́мир Станисла́вович Мило́в, b. 18 June 1972) is a Russian politician and the president of the Institute of Energy Policy, a Moscow-based independent think tank

http://en.wikipedia.org/wiki/Vladimir_Milov

Inače Milov je "The Russian Opposition's Fresh Face".

O Konstantin Krutihin nema nekih informacija.

Pravi eksperti.

YALTA Donjetsk Beograd

pre 9 godina

Rusofili, sta kazete sada na ovo!?(milan899, 10. jun 2014 10:54)evrofile, bolje brini ako vam rusi zavrnu potpuno gas...grejaces se na parket iz dnevne sobe za koju godinu....
(Che, 10. jun 2014 11:22)
Не осећам се Русофилом и Кгб овцем ! Али стварно сте претерали са тим више...!!! Маргарет Тачер затворила своје руднике има 35 година , нерантсбилни и не исплативо онда било! Увела гас! Можда ћете ви Западофили ићи да их поново отварате???

Салвадор ДаЛи

pre 9 godina

Мислим ко може да повјерује у ове приче о неисплативости Јужног тока и гасовода према Кини. То су приче за малу дјецу. Ти гасоводи су врло исплативи и свако треба да одбаци илузије типа "гасовод је беспотребан" или "неће га бити". Биће га. Градиће се, јер је профитабилан, и Европа нема алтернативу. Све ове приче о гасу из Америке, Африке, из тамо неке ву.....ине У Азербејџану или Каѕахстану, су за малу дјецу. Ова криза у Украјини јесте етапа у великом плану руске нације да реформише своју империју, то њихово руководство ради од 90-тих. Од Распада СССР до данас Украјине све је то дио реформе руске империје. Није Америка добила Хладни рат. Питање опстанка Украјине јесте судбински повезано са Јужним током. Ако Јужни ток заживи, постојање Украјине ће бити беспотребно. А пошто Јужног тока хоће бити, дакле Украјине неће бити. Русија се залаже за опстанак Украјине у федералном облику, јер то сужтински не мијења судбину Украјине. Када се комплетира Јужни ток сљеди други талас грађанског рата у Украјини и коночно њена дезинтеграције ће бити завршена.

Marko

pre 9 godina

Reče "analitičar Konstantin Krutihin". E to mora da je istina, a svi ostali - Rusija i neke članice EU - nisu normalni jer su izdvojili milijarde za ovaj projekat!?

h1ghwaymen

pre 9 godina

Nadam se da se svi koji se sablaznjavate nad sudbinom NIS-a, isto tako ježite na pomisao ko nam čerupa ostala rudna i prirodna bogatsva od mnogo ranije. Nekako je to uvek u tišini, a šteta možda čak i veća.

todos

pre 9 godina

Treba da tražimo bar milijardu evra od Rusa za NIS pošto je južni tok obustavljen. A možda samo da nam vrate NIS bez nadoknade jer su već do sada zaradili više nego što su ga platili. Srbijo tj. Vučiću reaguj!

Dragan

pre 9 godina

Pitali su "nezavisne" intelektualce kalibra Sonje Biserko i Nataše Kandić da prokomentarišu energetsku strategiju Rusije.

Čuj jedini razlog je da se zaobiđe Ukrajina. Pa naravno, kao što i svaka ozbiljna firma čije poslovanje zavisi od interneta ima redundantni internet link.

see what I did there?

pre 9 godina

Ništa, smejemo se ekstatičnim reakcijama NATO pajaca...
(Bojan, 10. jun 2014 11:13)

Pa vi ste se uvek i smejali kad god ste trebali da uzmete motiku u ruke.
Sada ce se vasa deca takodje smejati, ako budu mogli da priuste sebi osmeh.

heroji svih zemalja poubijajte se

pre 9 godina

"Krutihin navodi i da nije jasno gde će Gasprom naći novac za istovremeno finansiranje Južnog toka, koji bi mogao da košta više od 70 milijardi dolara, i recimo, gasovoda prema Kini, gde ukupna cena prevazilazi 100 milijardi dolara."

Baš me zanimalo, da vidim koliko je koštao "Nord Stream" "www.nord-stream.com/download/document/177/?language=de/". Tu se spominje investicija od:

7,4 Milliarden Euro = Investitionsvolumen des Nord Stream-Projekts (ukupno)
3 Milliarden Euro = Kosten für Rohre und Pipeline-Material (za materijal)
2 Milliarden Euro = Kosten der Pipelineverlegung ("ruke")

Nord Stream je dugačak 1224km, a morski deo "Južnog toka" 931km...

Hahaha patriotizmu

pre 9 godina

"Milov je ukazao da korist imaju izvođači radova na gasovodu. "Milijarde evra neće otići u kosmos, već bliskim izvođačima radova, među kojima je i Strojtransgas Genadija Timčenka", bliskog prijatelja Vladimira Putina, koji je već dobio pravo na izgradnju bugarskog dela."
- ETO VAM PUTINA, MAZITE GA NA HLEB AKO NE KAPIRATE STA RADI.
Ima korupcije i u NORMALNIM zemljama, ali nikad kao u komunistickim diktaturama gde su bukvalno kriminalci na vlasti.

svi (ni)su isti

pre 9 godina

Licno senator McCain je isao u Bugarsku da zahteva da odustanu od JT. A cim je on to trazio znaci da bi BIO KORISTAN Rusiji, jasno kao dan. Da o porodici Bajden i njihovom monopolu na ukrajinski deo gasovoda ni ne trosimo reci.

Tragikomicno, Ukrajina se jos nije ni osvestila sta je snaslo a Amerikanci vec preuzeli tako vaznu i korisnu stvar kao sto je gasovod ka Evropi. Sad ce biti u poziciji da ONI zavrcu slavinu kad im se cefne i Evropa je degradirana na nivo najobicnijeg roba slicnog onim robovima koji su brali pamuk po Americi. Pa neka mi jos neko kaze da je ropstvo ukinuto!

Горан

pre 9 godina

Јужни ток је исплатив и потребан зато што Украјина краде руски гас и ЕУ користи Украјину да уцењује Русију.

Nenad

pre 9 godina

Kada se pomire Rusija i Ukrajina Južni tok postaje čisto bacanje para za Rusiju. A mi možemo da nacionalizujemo NIS ako neće da ga sami vrate, isto ako što je Čavez nacionalizovao naftne kompanije.

rusofil

pre 9 godina

@milan899

Milanče dragi, kažemo a što bi se onda gradio Nabuko ako Evropa ne želi gas? S tim što Nabuko ne bi prolazio kroz Srbiju, dakle za Srbiju je to nepovoljnija varijanta u ekonomskom pogledu.

https://beta.bbc.co.uk/media/images/45891000/gif/_45891665_nabucco_south_stream_gas_pipelines_map466.gif

wlado

pre 9 godina

naravno da je ovaj tekst istinit, pa rusi su jos nabedjeniji i osiljeniji narod od nas, da bi kaznili "bracu" ukrajince sve ce uraditi, makar ih kostalo tricavih 70 milijardi dolara...
sami sebe cemo pokopati, uvek bilo i bice..

Pametnjaković

pre 9 godina

Ispala po ko zna koji put, ali ja ni ne volim ruski sistem jer kod njih stvari funkcionišu preko prijateljskih i političkih veza isto kao i u sistemu koji su razvile mafijaške političke partije Srbije, samo je pitanje kada će se raspasti kao i mi, jer su i tamo sve lezilebovići koji samo misle od danas do sutra i samo na sebe i svoje, sve ostale smatraju stokom koja se tu samo zadesila.

e tugo

pre 9 godina

Nitko od ovih rusa nije predstavio neke brojke po kojima ovaj tok je isplativ. Juzni tok nema ekonomske vec politicko strateske znacajke, zbog istih tih ga EU ne zeli dopustiti.

Trifun

pre 9 godina

OVO SAM PISAO PRE TRI GODINE, NA SRECU NIJE SVE TAKO, MNOGO JE BOLJE

Vadjenje nafte i gasa od besmisla do propasti. Kradja i sisanje znanja od strucnjaka nisa, koje se nicim nemoze platiti.
Izlaz je: raskinuti ugovor koji ne postuje ruski partner, nema ni ,,j,, od Juznog toka, nema ni ,,d,, od dolara ulaganje iz Rusije. Za Banatski dvor u koji smo ulozili ogroman novac, jos ne daju ni dinara a preuzeli su ga.
Zakljucak: sud i povratak na tender
(Trifun, 3. avgust 2011 14:56)

Лима

pre 9 godina

Али коментари Хрвата су непроцењиви.. :-) па нико вас не тера да узмете Руски гас! узмите Славонски храст па се грејте! исплативије је ;-)

cedilak

pre 9 godina

kriticara uvek ima,sto losih kritika,sto dobrih,to je samo jedna mala grupa ljudi koja misli tako,i koji se ne pitaju za nista,pa takvih ima svuda,i u USA.i EU,tako da dali je to isplativo ili ne to majbolje zna gigant gasprom,a da li ce doci do realizacije projekta ,za to odlucuju mnogo vece zverke od gospodina Konstantina.....

djole

pre 9 godina

Inace, Gazprom (najjaca svetska gasna kompanija) i hiljade njihovih strucnjaka, kao i Putinova namazana i iskusna ekipa bas ne znaju gde ce da stuku stotine milijardi nego eto bacaju pare!
Alo, ljudi, ove dileje od eksperata platili su Amerikanci da prodaju maglu. Gradice se sve sto je vec zamisljeno. SAD je postala jedna banditska , ulicarska tvorevina. Ko su ti jadni ljudi u Srbiji koji veruju ovim glupostima? Hajde ako Amerikanci veruju (a ne veruju svi) , ali kako neko iz Srbije moze u ovo da veruje?! Jedino kao je glup.
Amin.

Sole

pre 9 godina

I Rusija ima ljude koji veruju da je tude ,citaj sa zapada,uvek bolje i da to slepo treba slediti.Opomena iz perioda vladavine, sledbenika liberalno poslusne politicke garniture,je jos u secanju ruskog naroda.

Bojan

pre 9 godina

"Pa vi ste se uvek i smejali kad god ste trebali da uzmete motiku u ruke.
Sada ce se vasa deca takodje smejati, ako budu mogli da priuste sebi osmeh.
(see what I did there?, 10. jun 2014 14:16)"

Jeste, hranila nas je ekipa petoktobarskih udarnika zaposlenih u agencijama, javnim preduzećima i nevladinim organizacijama..isto kao što će nas sad hraniti sega-mega vlada sa mitskim bićem na čelu.

Milan

pre 9 godina

E ako kaze cuveni "Krutihin" za jos cuveniji portal "Slon" onda ne treba sumnjati da je u pravu i obavezno od ovog prepametnog analiticara tražiti i recept za sarmu jer verujem da on i to zna najbolje!

drmatoriks

pre 9 godina

Glupost. Ja trenutno koristim plin u bocama samo za kuvanje i to samo delimično, jer nije ni tako jeftin, a nije ga ni lako nabaviti. A kada dođe Južni tok u Srbiju, imaću i bojler na plin, i grejanje na plin, a biće i još isplativije voziti auto na plin dakle ugradiću plin u kola... Tako će skoro svi uraditi gde god dođe Južni tok, i potrošnja će se značajno povećati i stalno će rasti.

bendower

pre 9 godina

Rusi ako su pametni bolje neka investiraju u gasovode ka Kini nego da grade Juzni tok preko teritorija NATO trabanata, ukljucujuci Srbiju. Vucic se juce zakleo Angeli na vernost i obecao da ce Srbija biti vazal Nemacke, sto znaci da, ako Zapad to zatrazi, Srbija ce opstruirati izgradnju Juznog toka isto kao sto to sad Bugarska radi.

Шарени

pre 9 godina

И сада смо ми поново на губитку. Увек када смо требали да добијемо нешто од ових руса увек смо извукли дебљи крај. Никада нам нису помогли а могли су и требали су пошто кажу да смо ''браћа'' (увек када им нешто требамо). Ови што толико хвале Русију нека реалније сагледају ситуацију.

DPolitika

pre 9 godina

@see what I did there?

priuste sebi osmeh...

Koja je cena osmeha???

Posto je meni nepoznato da ima cenu kao i u kojoj valuti se placa, mozda u petrodolarima????

No osmeh se pojavio na komentar osobe koja smeh pretvara u materijalno dobro...

Zapitate li se ikada kako se deca u Etijopiji smeju stalno ih vidjam nasmejanu na masi snimaka iz te zemlje, isto tako kako majke iz te zemlje uprkos "standardu" u kome zive imaju decu te da li se ikada zapitate koliko ste sicusni sa vasim takvim komentarima u odnosu na kosmos i dogadjaje u njemu te od kakvog znacaja u odnosu na svet ce biti vasa "siroka" materijalisticka razmisljanja???

Osmeh se ne priustava, on potice od duha svake osobe i njegove vedrosti ili drugacije receno karakternih osobina a ne novca i materijalnih dobara...

this is the end

pre 9 godina

Ha, ha, ha...ko poveruje Rusima taj ispada najveća budala, i nije ovo prvi put da Srbija slepo veruje onima koji su je najviše u istoriji prevarili.

Masa

pre 9 godina

Znam i vidim da u Srbiji korist od Rusa imaju samo funkcioneri SPS, Dacic, Bajatovic, Skundric, Martinovic (otac u NISu sin u Srbijagasu), Rusi iz Srbije preko NISa uzimaju koliko im treba.

niki

pre 9 godina

Gdje ovoga demagoga nadjose da ove lesinare iz Exxona i Shella sakriva sto su oteli Ukrajinski gasovod od ovoga jadnog i bijednog naroda u Ukrajini i sad preko svojih vazala u EU ispalisej i nas i Bugare jer samo oni moraju da zaradjuju,a ne Srbija i Bugarska.

alxxl

pre 9 godina

još jednom bi molio sve koji vole rusiju i žele da se vežemo sa njima: navodite primer kada je nekoj (bilo kojem) narodu bilo bolje, kada i kako rusi uopšte nekome pomogli?
(primer kube? mađarske? češke? slovačke? kine? Mongolije? Afganistana? ... ajde!)

što se tiče južnog toka, STVARNO nema ekonomskog opravdanja, ne postoji potražnja gasa koja bi ga opravdala. izgradnju ne bi finansirala rusija (nikako), eventualno bi davala KREDIT - koji je nemoguće otplatiti, pa bi renta za izgrađeni cevovod opet bio njihov. znači oni bi bili jedini koji bi eventualno profitirali, a ne mi i ostale države žrtve. odrastite malo, proverite šta i gde treba da bude, GAS JE NAJSKUPLJI ENERGENT TRENUTNO, NIKOME SE NE ISPLATI DA GA KORISTI! SVI HOĆE DA GA SE OSLOBODE. (e pa sad, kada je kolubara poplavljena, možda će naša država malo da se omasti i na ostalim vidovima energenata... ha? )

aca_bg

pre 9 godina

Zato EU stopira 'Juzni tok'? Da ustedi pare Rusiji? Ili da mozda obezbedi prihode Ukrajini iz kojih ce da naplati kamate na kredite koje upravo daje? Cak se i Jacenjuk zabrinuo za pare koje ce Rusija nepotrebno baciti pa trazi od EU da blokira projekat.

cinik

pre 9 godina

@(svi (ni)su isti, 10. jun 2014 14:14)

Slavina na svakom gasovodu ima mnogo.
A da li ce u gasovodu biti gasa odlucuje onaj kod kojega je prva po redu slavina.
Ovo je jedan od aksioma nauke o vodovodu i kanalizaciji.

Sto se tice ove informacije o Juznom toku, verovatno je u pitanju pipanje pulsa zapadne javnosti.
Rusi su vec shvatili da ce zapad uvek biti na suprotnoj strani sta god da se dogadja.
Nije prvi put da im se smeju jer se "primaju k'o mladi majmuni".

ekonomična korektnost

pre 9 godina

A ne care, najisplatljivije je da nam Ameri donose gas brodovima, mnogo su bliži hahahaha ovaj ekonomsko-propagandni rat postaje urnebesno smešan. Pozdrav za plavu partizankom koja će bombom na cev lol

30 godina u NIS-u

pre 9 godina

@ drmatoriks

Za vas i za ostale koji ne znaju: zemni gas koji se pominje (ka Evropi, Južni tok itd) je najvećim delom METAN. Onaj u bocama za kućnu upotrebu je mešavina propana i butana (u najvećem procentu). Taj plin (propan-butan tj. TNG) se u 99,9% koristi u automobilima koji se pogone plinom. Kod nad su retki automobili koji koriste CNG (metan), a punionice (pumpe za točenje) - još ređe.
Stoga su vaša očekivanja (što se auta tiče) od Južnog toka - nerealna.

repus

pre 9 godina

није баш исплативост разлог одустајања има и тога да русија нема и неможе ништа више да направи војну индустрију је уништила а није се пребацила на друге производње од лекова до телекомуникација ја незнам ни један руски производ руси су се концентрисали на колонијални систем своје земље на извоз гаса и нафте уместо да се боре да заживи нека призводња у томе је проблем број један па тек економска рачуница гасовода

Washington

pre 9 godina

Kakva glupost od teksta.Pa da je neisplativ i nepotreban amerikanci i eu bi ga zdusno podrzavali pa bi se posle smejali a ne da idu u Bugarsku i prete rusenjem vlade ako se nastavi sa izgradnjom gasovoda.A sto se tice potrosnje gasa ona sigurno raste i rasti ce.Pa raste potrosnja u propaloj Srbiji a kamoli u eu.
(Sinan Sakic, 10. jun 2014 11:20)

Haha, pa sad isto ja mogu reci to ameri namerno njima zabranjuju da bi rusi stvarno pomislili da im vredi taj gasovod :)

Salu na stranu, niko ne zna da li je to stvarno 100% pametna ideja. Znace se za 15-20 godina.

haarpofobi se ucutase

pre 9 godina

(drmatoriks, 10. jun 2014 16:39)
Pa nece plin nista pojeftiniti kad (ako) Juzni tok bude izgradjen. Ko te to slagao?

zlo i naopako

pre 9 godina

Znači hoće Putin da se ugradi u temelje Rusije sa ortacima kao što su to već učinile najbogatije porodice u Americi. To može da bude dobro ako time želi da odbrani Rusiju od Američkog lobiranja, ili može da bude jako loše ako će se ponašati prema svom narodu kao što to čine bogati Amerikanci. Pitanje od 100 milijardi dolara. Dali je Putin za prosperitet naroda ili ga interesuje samo moć kako bi zadovoljio sopstveni Ego?

Che

pre 9 godina

Rusofili, sta kazete sada na ovo!?
(milan899, 10. jun 2014 10:54)

evrofile, bolje brini ako vam rusi zavrnu potpuno gas...grejaces se na parket iz dnevne sobe za koju godinu....

Sinan Sakic

pre 9 godina

Kakva glupost od teksta.Pa da je neisplativ i nepotreban amerikanci i eu bi ga zdusno podrzavali pa bi se posle smejali a ne da idu u Bugarsku i prete rusenjem vlade ako se nastavi sa izgradnjom gasovoda.A sto se tice potrosnje gasa ona sigurno raste i rasti ce.Pa raste potrosnja u propaloj Srbiji a kamoli u eu.

Marko

pre 9 godina

I sta cemo sad?!! Kako sad opravdati prodaju NIS-a?! Lepo "bacuske" eksploatisu nasa naftna polja uz smesnu rudnu rentu i isplatili investiciju posle samo 2-3 god!! O imovini NIS-a isto da ne pricamo..
Kostunicu i Tadica suditi zbog veleizdaje!

dragan

pre 9 godina

Dosta protivrečnosti u izloženom. S jedne stran neisplativo ka Kini. Ne bi Kina ušla u nešto što ne bi bilo isplativo. 100 milijardi nije problem Kini da izdvoji, Rusi će plaćati gasom. S druge strane kaže gasovod ka Evropi je u suprotnosti sa osvajanjem azijskih tržišta. Sada je ok iči ka Kini a u prethodnoj rečenici nije. Ukrajina se mora zaobići gasovodom baš zbog toga što će njenim delom i delom gasovoda koji tuda prolazi upravljati Amerika kojoj su, kao što smo videli, evropski interesi na poslednje mestu. U Rusiji postoji šesta, prozapadna, kolona koja radi protiv vlasti i čudo da se ranije nije pojavio ovakav tekst. Na kraju, postoji računica a ne rekla kazala.

Sir Giles

pre 9 godina

@milan899

Kako šta kažu?
Pa proglasiće ga stranim plaćenikom.
Zar su Rusi lopurde? Ma kakvi. Primili su Miru i Marka iz altruističkih razloga.

Ne rusofil, nego rusoljub i obožavalac Putina i ruske vojske

pre 9 godina

"Rusofili, sta kazete sada na ovo!? (milan899, 10. jun 2014 10:54)"

Kažemo da, ako ne valja, otkud tolika frka na Zapadu da se ne izgradi? Altruizam? Zapad i NATO u stvari vole Ruse, pa da im pomognu? Zapadu milo da u komšiluku ima bogatu, naoružanu i energetski samodovoljnu državu sa 150 miliona stanovnika kojima ne može da izveze demokratiju tako da Klark ili Olbrajtova uzmu deo? "Više ruskih stručnjaka smatra..." - to se zove "prestrojavanje u hodu" - kad vidiš da nešto odgovara gazdi, a ti uhvatiš da klimaš glavom kao konj kad se razobada (napadnu ga obadi, za vas poreklom sa asfalta). Kad gazda promeni mišljenje, onda se opet razobadaš u skladu sa promenama - a glumiš ljudinu i stručnjaka. Što rekao vojvođanski perjanik "kad me već terate da jedem g.v.a, ne terajte me i da hvalim kuvara". Mi okupirani nemamo pravo na slobodu, al makar možemo da lajemo. Naravno da je Južni tok zamišljen tako da obiđe Ukrajinu, koja očigledno pada pod uticaj NATO pakta - slično kao Srbija i Crna Gora. Od dva oka u glavi, do Mesića počasnog građanina Podgorice, uz zabranu srpskog jezika - to zahteva da se donesu odluke - da prema CG ne gradimo autoput, ne dajemo im pare za luke, promenimo odnose i računicu. Rusi na to, kad je Ukrajina u pitanju, imaju pravo. To je daleko bolje nego da kao Amerikanci ulete i sruše celu državu ako im ne odgovaraju odluke tamošnje vlasti - ili hoćete da mi kažete da su Gadafi, Asad, Mubarak, Sadam... do juče valjali, a onda odjednom ne? Ne budalasajte...

todos

pre 9 godina

Treba da tražimo bar milijardu evra od Rusa za NIS pošto je južni tok obustavljen. A možda samo da nam vrate NIS bez nadoknade jer su već do sada zaradili više nego što su ga platili. Srbijo tj. Vučiću reaguj!

Hahaha patriotizmu

pre 9 godina

"Milov je ukazao da korist imaju izvođači radova na gasovodu. "Milijarde evra neće otići u kosmos, već bliskim izvođačima radova, među kojima je i Strojtransgas Genadija Timčenka", bliskog prijatelja Vladimira Putina, koji je već dobio pravo na izgradnju bugarskog dela."
- ETO VAM PUTINA, MAZITE GA NA HLEB AKO NE KAPIRATE STA RADI.
Ima korupcije i u NORMALNIM zemljama, ali nikad kao u komunistickim diktaturama gde su bukvalno kriminalci na vlasti.

my 2 cents

pre 9 godina

Jedini razlog za pravljenje ovog gasovoda je da se zaobidje Ukrajina. Meni je smislenije da se te pare potrose za gasovod prema Kini, gde kapaciteti fale nego tamo gde kapaciteti vec postoje.

wlado

pre 9 godina

naravno da je ovaj tekst istinit, pa rusi su jos nabedjeniji i osiljeniji narod od nas, da bi kaznili "bracu" ukrajince sve ce uraditi, makar ih kostalo tricavih 70 milijardi dolara...
sami sebe cemo pokopati, uvek bilo i bice..

Горан

pre 9 godina

Јужни ток је исплатив и потребан зато што Украјина краде руски гас и ЕУ користи Украјину да уцењује Русију.

Sle

pre 9 godina

Ameri napravili frku u Ukrajni i sada preuzimaju nadzor u Ukrajni kao "treća strana", kao: Evo mi ćemo da se brinemo o tom gasovodu, nemojte se svađate samo Rusi i Ukrainci.

Салвадор ДаЛи

pre 9 godina

Мислим ко може да повјерује у ове приче о неисплативости Јужног тока и гасовода према Кини. То су приче за малу дјецу. Ти гасоводи су врло исплативи и свако треба да одбаци илузије типа "гасовод је беспотребан" или "неће га бити". Биће га. Градиће се, јер је профитабилан, и Европа нема алтернативу. Све ове приче о гасу из Америке, Африке, из тамо неке ву.....ине У Азербејџану или Каѕахстану, су за малу дјецу. Ова криза у Украјини јесте етапа у великом плану руске нације да реформише своју империју, то њихово руководство ради од 90-тих. Од Распада СССР до данас Украјине све је то дио реформе руске империје. Није Америка добила Хладни рат. Питање опстанка Украјине јесте судбински повезано са Јужним током. Ако Јужни ток заживи, постојање Украјине ће бити беспотребно. А пошто Јужног тока хоће бити, дакле Украјине неће бити. Русија се залаже за опстанак Украјине у федералном облику, јер то сужтински не мијења судбину Украјине. Када се комплетира Јужни ток сљеди други талас грађанског рата у Украјини и коночно њена дезинтеграције ће бити завршена.

Bear Brown

pre 9 godina

06.03.2014 Putin menja stav prema Kosovu?
"Rusofili, sta kazete sada na ovo!?"
19.05.2014 EU: Srbija da računa na milijardu €
"Rusofili, sta kazete sada na ovo!?"
10.06.2014 "Južni tok neisplativ i nepotreban"
"Rusofili, sta kazete sada na ovo!?"

Šta da kažemo?! Šta vi rusofobi kažete kad prođe par nedelja posle ovakvih tekstova?

drmatoriks

pre 9 godina

Glupost. Ja trenutno koristim plin u bocama samo za kuvanje i to samo delimično, jer nije ni tako jeftin, a nije ga ni lako nabaviti. A kada dođe Južni tok u Srbiju, imaću i bojler na plin, i grejanje na plin, a biće i još isplativije voziti auto na plin dakle ugradiću plin u kola... Tako će skoro svi uraditi gde god dođe Južni tok, i potrošnja će se značajno povećati i stalno će rasti.

YALTA Donjetsk Beograd

pre 9 godina

Rusofili, sta kazete sada na ovo!?(milan899, 10. jun 2014 10:54)evrofile, bolje brini ako vam rusi zavrnu potpuno gas...grejaces se na parket iz dnevne sobe za koju godinu....
(Che, 10. jun 2014 11:22)
Не осећам се Русофилом и Кгб овцем ! Али стварно сте претерали са тим више...!!! Маргарет Тачер затворила своје руднике има 35 година , нерантсбилни и не исплативо онда било! Увела гас! Можда ћете ви Западофили ићи да их поново отварате???

Zoran

pre 9 godina

Po 100 put prevareni!!!Rudna renta smesna 2-3 %,svetska cena rudne rente 7-12 %,crpe nasu naftu po tako niskoj ceni a na pumpama skuplji benzin od Rumunije,Bosne itd...A juzni tok sarena laza.NEKA IM SAD VLADA UKINE PRAVO NA EKSPLOATACIJU NAFTE KOJA JE VEZANA SA IZGRADNJOM JUZNOG TOKA.AJD DA VIDIMO KO SME?

Ivan

pre 9 godina

Kakvi eksperti. Pa ne gradi se taj gasovod za potrebe Balkanskih država nego za potrebe Italije. Italijani diversifikuju. U tome je poenta. Južni tok otvara Rusima Italijansko tržište.

A ovi naručeni tekstovi od nazovi eksperata koji u životu evra,rublje,dolara nisu zaradili u privredi su presmešni.

Neko123

pre 9 godina

Rusofili, sta kazete sada na ovo!?
(milan899, 10. jun 2014 10:54)

Kazemo (mada nisam Rusofil neko sam objektivan, ako me EU nikada ne bombarduje i uvek je na mojoj strani, bio bih EU-fil):

1) Ovo nema nikakve veze sa ruskom strategijom, vec je analiza 2 nebitna coveka koji nemaju veze sa donosenjem odluka (a uz to su potpuno "nezavisni" sto se vidi iz izjave "Politička slabost ruskog rukovodstva"). Kao kada bih ja citirao nekog nasumicnog "analiticara" iz Amerike koji kaze da bi najbolje bilo sravniti celu Srbiju sa zemljom, i onda pitao "NATOfili, sta kazete na ovo?".

2) Poenta teksta je da je Juzni tok neisplativ jer ne otvara nova trzista. ALI, tekst eto usput kaze "njegov smisao je samo zaobilaženje Ukrajine" - pa to i jeste jedna od glavnih poenti! Svi vidimo sta se vec godinama desava u Ukrajini, sa njihovom verzijom DOSa pa njihovom verzijom sukoba izmedju Djindjica i Kostunice, pa onda i nova "revolucija", pa rat.. Cini mi se da je "samo" zaobilazenje Ukrajine veoma dovoljna motivacija za drugi gasovod.

zrad

pre 9 godina

Čudim se kako neko naseda na ovakve izmišljotine. Pravi razlog je sledeći: Bajdenov sin je već preuzeo mesto generalnog direktora kompanije koja treba da upravlja ukrainskim gasovodom, sa sedištem u Kijevu. To se desilo pre otprilike 20 dana. Ako se napravi Južni tok, Rusi mogu bez problema zaobići Ukrainu i tada familija bajden nema čime da upravlja. Otuda i veliki pritisak na Bugare od strane Amerike.

svi (ni)su isti

pre 9 godina

Licno senator McCain je isao u Bugarsku da zahteva da odustanu od JT. A cim je on to trazio znaci da bi BIO KORISTAN Rusiji, jasno kao dan. Da o porodici Bajden i njihovom monopolu na ukrajinski deo gasovoda ni ne trosimo reci.

Tragikomicno, Ukrajina se jos nije ni osvestila sta je snaslo a Amerikanci vec preuzeli tako vaznu i korisnu stvar kao sto je gasovod ka Evropi. Sad ce biti u poziciji da ONI zavrcu slavinu kad im se cefne i Evropa je degradirana na nivo najobicnijeg roba slicnog onim robovima koji su brali pamuk po Americi. Pa neka mi jos neko kaze da je ropstvo ukinuto!

djole

pre 9 godina

Inace, Gazprom (najjaca svetska gasna kompanija) i hiljade njihovih strucnjaka, kao i Putinova namazana i iskusna ekipa bas ne znaju gde ce da stuku stotine milijardi nego eto bacaju pare!
Alo, ljudi, ove dileje od eksperata platili su Amerikanci da prodaju maglu. Gradice se sve sto je vec zamisljeno. SAD je postala jedna banditska , ulicarska tvorevina. Ko su ti jadni ljudi u Srbiji koji veruju ovim glupostima? Hajde ako Amerikanci veruju (a ne veruju svi) , ali kako neko iz Srbije moze u ovo da veruje?! Jedino kao je glup.
Amin.

Dragan

pre 9 godina

Pitali su "nezavisne" intelektualce kalibra Sonje Biserko i Nataše Kandić da prokomentarišu energetsku strategiju Rusije.

Čuj jedini razlog je da se zaobiđe Ukrajina. Pa naravno, kao što i svaka ozbiljna firma čije poslovanje zavisi od interneta ima redundantni internet link.

Nenad

pre 9 godina

Kada se pomire Rusija i Ukrajina Južni tok postaje čisto bacanje para za Rusiju. A mi možemo da nacionalizujemo NIS ako neće da ga sami vrate, isto ako što je Čavez nacionalizovao naftne kompanije.

see what I did there?

pre 9 godina

Ništa, smejemo se ekstatičnim reakcijama NATO pajaca...
(Bojan, 10. jun 2014 11:13)

Pa vi ste se uvek i smejali kad god ste trebali da uzmete motiku u ruke.
Sada ce se vasa deca takodje smejati, ako budu mogli da priuste sebi osmeh.

Marko

pre 9 godina

Reče "analitičar Konstantin Krutihin". E to mora da je istina, a svi ostali - Rusija i neke članice EU - nisu normalni jer su izdvojili milijarde za ovaj projekat!?

Vidi se da si evro Srbenda....

pre 9 godina

"Treba da tražimo bar milijardu evra od Rusa za NIS pošto je južni tok obustavljen. A možda samo da nam vrate NIS bez nadoknade jer su već do sada zaradili više nego što su ga platili. Srbijo tj. Vučiću reaguj!
(todos, 10. jun 2014 12:33)"

Da, da, evo Rusi imaju poseban račun sa koga prebacuju pare najduže dva sata nakon našeg zahteva. Jer ako ne vrate, ma ima da im, ima da im..... uputimo drugarsku kritiku, te na kraju oštru osudu. Možemo da im tražimo da, ako nemaju para, prepišu deo centra Moskve, ili deo Krima, recimo? A možemo i da im pljunemo pod prozor, recimo?

Ovo je predlog evrofilne grupacije koja (zaokružite tačan odgovor, ili više njih):

a) ne sme da pomene ko ih je ubijao, bombardovao, otimao im državu, da se napadač ne naljuti, baš sad, "u sred najboljih odnosa u istoriji dve države";
b) ubila bi za parking mesto u Beogradu, ali bi deo države dala bez problema;
c) najvećim životnim dostignućem smatra fakat da je nekome uvalila polovnog "juga" 10% skuplje od realne cene, od normalnih 400 na 432 evra plus set nekompletnih "gedora" plus otvorena pakla "Drine" ("Step" sok "na razblaž" nije ponuđen)
d) čeka da im u kladionici "upali šema", pa da se obogate, grebući se za cigarete do tog svečanog trenutka
e) studira 10 godina na Gigatrendu jer ne može da položi prijemni na državnom Univerzitetu - i onako plaća nesposobni ćale "svi krali, samo on ništa"

Hoće to Rusi, kako da ne, oni jedva čekaju da takvima pare vrate...

h1ghwaymen

pre 9 godina

Nadam se da se svi koji se sablaznjavate nad sudbinom NIS-a, isto tako ježite na pomisao ko nam čerupa ostala rudna i prirodna bogatsva od mnogo ranije. Nekako je to uvek u tišini, a šteta možda čak i veća.

Ivan

pre 9 godina

Vladimir Milov (Russian: Влади́мир Станисла́вович Мило́в, b. 18 June 1972) is a Russian politician and the president of the Institute of Energy Policy, a Moscow-based independent think tank

http://en.wikipedia.org/wiki/Vladimir_Milov

Inače Milov je "The Russian Opposition's Fresh Face".

O Konstantin Krutihin nema nekih informacija.

Pravi eksperti.

e tugo

pre 9 godina

Nitko od ovih rusa nije predstavio neke brojke po kojima ovaj tok je isplativ. Juzni tok nema ekonomske vec politicko strateske znacajke, zbog istih tih ga EU ne zeli dopustiti.

Sole

pre 9 godina

I Rusija ima ljude koji veruju da je tude ,citaj sa zapada,uvek bolje i da to slepo treba slediti.Opomena iz perioda vladavine, sledbenika liberalno poslusne politicke garniture,je jos u secanju ruskog naroda.

rusofil

pre 9 godina

@milan899

Milanče dragi, kažemo a što bi se onda gradio Nabuko ako Evropa ne želi gas? S tim što Nabuko ne bi prolazio kroz Srbiju, dakle za Srbiju je to nepovoljnija varijanta u ekonomskom pogledu.

https://beta.bbc.co.uk/media/images/45891000/gif/_45891665_nabucco_south_stream_gas_pipelines_map466.gif

Pametnjaković

pre 9 godina

Ispala po ko zna koji put, ali ja ni ne volim ruski sistem jer kod njih stvari funkcionišu preko prijateljskih i političkih veza isto kao i u sistemu koji su razvile mafijaške političke partije Srbije, samo je pitanje kada će se raspasti kao i mi, jer su i tamo sve lezilebovići koji samo misle od danas do sutra i samo na sebe i svoje, sve ostale smatraju stokom koja se tu samo zadesila.

alxxl

pre 9 godina

još jednom bi molio sve koji vole rusiju i žele da se vežemo sa njima: navodite primer kada je nekoj (bilo kojem) narodu bilo bolje, kada i kako rusi uopšte nekome pomogli?
(primer kube? mađarske? češke? slovačke? kine? Mongolije? Afganistana? ... ajde!)

što se tiče južnog toka, STVARNO nema ekonomskog opravdanja, ne postoji potražnja gasa koja bi ga opravdala. izgradnju ne bi finansirala rusija (nikako), eventualno bi davala KREDIT - koji je nemoguće otplatiti, pa bi renta za izgrađeni cevovod opet bio njihov. znači oni bi bili jedini koji bi eventualno profitirali, a ne mi i ostale države žrtve. odrastite malo, proverite šta i gde treba da bude, GAS JE NAJSKUPLJI ENERGENT TRENUTNO, NIKOME SE NE ISPLATI DA GA KORISTI! SVI HOĆE DA GA SE OSLOBODE. (e pa sad, kada je kolubara poplavljena, možda će naša država malo da se omasti i na ostalim vidovima energenata... ha? )

Trifun

pre 9 godina

OVO SAM PISAO PRE TRI GODINE, NA SRECU NIJE SVE TAKO, MNOGO JE BOLJE

Vadjenje nafte i gasa od besmisla do propasti. Kradja i sisanje znanja od strucnjaka nisa, koje se nicim nemoze platiti.
Izlaz je: raskinuti ugovor koji ne postuje ruski partner, nema ni ,,j,, od Juznog toka, nema ni ,,d,, od dolara ulaganje iz Rusije. Za Banatski dvor u koji smo ulozili ogroman novac, jos ne daju ni dinara a preuzeli su ga.
Zakljucak: sud i povratak na tender
(Trifun, 3. avgust 2011 14:56)

this is the end

pre 9 godina

Ha, ha, ha...ko poveruje Rusima taj ispada najveća budala, i nije ovo prvi put da Srbija slepo veruje onima koji su je najviše u istoriji prevarili.

Milan

pre 9 godina

E ako kaze cuveni "Krutihin" za jos cuveniji portal "Slon" onda ne treba sumnjati da je u pravu i obavezno od ovog prepametnog analiticara tražiti i recept za sarmu jer verujem da on i to zna najbolje!

Лима

pre 9 godina

Али коментари Хрвата су непроцењиви.. :-) па нико вас не тера да узмете Руски гас! узмите Славонски храст па се грејте! исплативије је ;-)

heroji svih zemalja poubijajte se

pre 9 godina

"Krutihin navodi i da nije jasno gde će Gasprom naći novac za istovremeno finansiranje Južnog toka, koji bi mogao da košta više od 70 milijardi dolara, i recimo, gasovoda prema Kini, gde ukupna cena prevazilazi 100 milijardi dolara."

Baš me zanimalo, da vidim koliko je koštao "Nord Stream" "www.nord-stream.com/download/document/177/?language=de/". Tu se spominje investicija od:

7,4 Milliarden Euro = Investitionsvolumen des Nord Stream-Projekts (ukupno)
3 Milliarden Euro = Kosten für Rohre und Pipeline-Material (za materijal)
2 Milliarden Euro = Kosten der Pipelineverlegung ("ruke")

Nord Stream je dugačak 1224km, a morski deo "Južnog toka" 931km...

cedilak

pre 9 godina

kriticara uvek ima,sto losih kritika,sto dobrih,to je samo jedna mala grupa ljudi koja misli tako,i koji se ne pitaju za nista,pa takvih ima svuda,i u USA.i EU,tako da dali je to isplativo ili ne to majbolje zna gigant gasprom,a da li ce doci do realizacije projekta ,za to odlucuju mnogo vece zverke od gospodina Konstantina.....

Шарени

pre 9 godina

И сада смо ми поново на губитку. Увек када смо требали да добијемо нешто од ових руса увек смо извукли дебљи крај. Никада нам нису помогли а могли су и требали су пошто кажу да смо ''браћа'' (увек када им нешто требамо). Ови што толико хвале Русију нека реалније сагледају ситуацију.

Washington

pre 9 godina

Kakva glupost od teksta.Pa da je neisplativ i nepotreban amerikanci i eu bi ga zdusno podrzavali pa bi se posle smejali a ne da idu u Bugarsku i prete rusenjem vlade ako se nastavi sa izgradnjom gasovoda.A sto se tice potrosnje gasa ona sigurno raste i rasti ce.Pa raste potrosnja u propaloj Srbiji a kamoli u eu.
(Sinan Sakic, 10. jun 2014 11:20)

Haha, pa sad isto ja mogu reci to ameri namerno njima zabranjuju da bi rusi stvarno pomislili da im vredi taj gasovod :)

Salu na stranu, niko ne zna da li je to stvarno 100% pametna ideja. Znace se za 15-20 godina.

repus

pre 9 godina

није баш исплативост разлог одустајања има и тога да русија нема и неможе ништа више да направи војну индустрију је уништила а није се пребацила на друге производње од лекова до телекомуникација ја незнам ни један руски производ руси су се концентрисали на колонијални систем своје земље на извоз гаса и нафте уместо да се боре да заживи нека призводња у томе је проблем број један па тек економска рачуница гасовода

zlo i naopako

pre 9 godina

Znači hoće Putin da se ugradi u temelje Rusije sa ortacima kao što su to već učinile najbogatije porodice u Americi. To može da bude dobro ako time želi da odbrani Rusiju od Američkog lobiranja, ili može da bude jako loše ako će se ponašati prema svom narodu kao što to čine bogati Amerikanci. Pitanje od 100 milijardi dolara. Dali je Putin za prosperitet naroda ili ga interesuje samo moć kako bi zadovoljio sopstveni Ego?

bendower

pre 9 godina

Rusi ako su pametni bolje neka investiraju u gasovode ka Kini nego da grade Juzni tok preko teritorija NATO trabanata, ukljucujuci Srbiju. Vucic se juce zakleo Angeli na vernost i obecao da ce Srbija biti vazal Nemacke, sto znaci da, ako Zapad to zatrazi, Srbija ce opstruirati izgradnju Juznog toka isto kao sto to sad Bugarska radi.

Masa

pre 9 godina

Znam i vidim da u Srbiji korist od Rusa imaju samo funkcioneri SPS, Dacic, Bajatovic, Skundric, Martinovic (otac u NISu sin u Srbijagasu), Rusi iz Srbije preko NISa uzimaju koliko im treba.

niki

pre 9 godina

Gdje ovoga demagoga nadjose da ove lesinare iz Exxona i Shella sakriva sto su oteli Ukrajinski gasovod od ovoga jadnog i bijednog naroda u Ukrajini i sad preko svojih vazala u EU ispalisej i nas i Bugare jer samo oni moraju da zaradjuju,a ne Srbija i Bugarska.

haarpofobi se ucutase

pre 9 godina

(drmatoriks, 10. jun 2014 16:39)
Pa nece plin nista pojeftiniti kad (ako) Juzni tok bude izgradjen. Ko te to slagao?

ekonomična korektnost

pre 9 godina

A ne care, najisplatljivije je da nam Ameri donose gas brodovima, mnogo su bliži hahahaha ovaj ekonomsko-propagandni rat postaje urnebesno smešan. Pozdrav za plavu partizankom koja će bombom na cev lol

aca_bg

pre 9 godina

Zato EU stopira 'Juzni tok'? Da ustedi pare Rusiji? Ili da mozda obezbedi prihode Ukrajini iz kojih ce da naplati kamate na kredite koje upravo daje? Cak se i Jacenjuk zabrinuo za pare koje ce Rusija nepotrebno baciti pa trazi od EU da blokira projekat.

Bojan

pre 9 godina

"Pa vi ste se uvek i smejali kad god ste trebali da uzmete motiku u ruke.
Sada ce se vasa deca takodje smejati, ako budu mogli da priuste sebi osmeh.
(see what I did there?, 10. jun 2014 14:16)"

Jeste, hranila nas je ekipa petoktobarskih udarnika zaposlenih u agencijama, javnim preduzećima i nevladinim organizacijama..isto kao što će nas sad hraniti sega-mega vlada sa mitskim bićem na čelu.

cinik

pre 9 godina

@(svi (ni)su isti, 10. jun 2014 14:14)

Slavina na svakom gasovodu ima mnogo.
A da li ce u gasovodu biti gasa odlucuje onaj kod kojega je prva po redu slavina.
Ovo je jedan od aksioma nauke o vodovodu i kanalizaciji.

Sto se tice ove informacije o Juznom toku, verovatno je u pitanju pipanje pulsa zapadne javnosti.
Rusi su vec shvatili da ce zapad uvek biti na suprotnoj strani sta god da se dogadja.
Nije prvi put da im se smeju jer se "primaju k'o mladi majmuni".

30 godina u NIS-u

pre 9 godina

@ drmatoriks

Za vas i za ostale koji ne znaju: zemni gas koji se pominje (ka Evropi, Južni tok itd) je najvećim delom METAN. Onaj u bocama za kućnu upotrebu je mešavina propana i butana (u najvećem procentu). Taj plin (propan-butan tj. TNG) se u 99,9% koristi u automobilima koji se pogone plinom. Kod nad su retki automobili koji koriste CNG (metan), a punionice (pumpe za točenje) - još ređe.
Stoga su vaša očekivanja (što se auta tiče) od Južnog toka - nerealna.

DPolitika

pre 9 godina

@see what I did there?

priuste sebi osmeh...

Koja je cena osmeha???

Posto je meni nepoznato da ima cenu kao i u kojoj valuti se placa, mozda u petrodolarima????

No osmeh se pojavio na komentar osobe koja smeh pretvara u materijalno dobro...

Zapitate li se ikada kako se deca u Etijopiji smeju stalno ih vidjam nasmejanu na masi snimaka iz te zemlje, isto tako kako majke iz te zemlje uprkos "standardu" u kome zive imaju decu te da li se ikada zapitate koliko ste sicusni sa vasim takvim komentarima u odnosu na kosmos i dogadjaje u njemu te od kakvog znacaja u odnosu na svet ce biti vasa "siroka" materijalisticka razmisljanja???

Osmeh se ne priustava, on potice od duha svake osobe i njegove vedrosti ili drugacije receno karakternih osobina a ne novca i materijalnih dobara...