Nedelja, 08.06.2014.

17:07

Epilog: Bugari obustavili Južni tok

Bugarska je obustavila radove na projektu Južni tok, saopštio je danas bugarski premijer Plamen Orešarski, nakon susreta sa grupom američkih senatora.

Izvor: Tanjug

Epilog: Bugari obustavili Južni tok IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

115 Komentari

Sortiraj po:

e tugo

pre 9 godina

@"Da liz nate da su se ENi i EON povukli iz TAP-a prekjuce (TAP je trebao da bude alternativa juznom toku, 6 puta manji) i to bez ijednog jedinog komentara?"

Nije eon i eni nego total i eon.

A kome bi tvrtke trebale tocno komentirat svoje poslovne poteze? Znas kakve se sve igre vode oko energetske prevlasti na istocnom europom.
Rusi na sve moguce nacine pokusavaju uci na Hrvatsko trziste, prvo preko INA-e i MOL-a i kako su zavrsili ti razgovori, a da poslje putina doso je joe bajden i nekako naglo sve to stalo nakon sto je rekao da bi trebalo da ina mol suradjuju a ne da se tuku, evo mol pristao na promjenu upravljackih prava. Situacija nije gotova ali je pravac prema rusiji otklonjen.

Sada rusi preko lukoil-a tocnije preko kazakh oil, pokusavaju uletit u dina petrokemiju koja je u stecaju, kako bi postali vlasnici zamljista na kojem se treba gradit LNG krk. Drzava je uvrstila LNG terminal u listu strateskih projekata i rekla da ce izvlastiti sa zemljista svakoga tko kupi dina petrokemiju.

Vlasnici projekta adria LNG su total,omv i eon. A koji su se povukli iz projekta TAP. I di je poanta? Pa total i eon su prodali projekt adria LNG nepoznatom kupcu i nakon toga odustali od tap-a sto znaci da netko 100% ulece u LNG krk a vjeruj mi da nisu rusi :)

Ove godine vrdoljak na najvecoj konferenciji naftasa u americi, poslje njega josipovic se naso sa naftasima u texasu, u poljskoj neki dan josipovic s obamom pricao o lng krk.

Mladen Mladenović

pre 9 godina

Bitno je da on prolazi kroz Srbiju. Makar i ne radio, nek se rusofili raduju.
(zm, 9. jun 2014 00:02)
-------------
A još je bitnije da srpski autošovinisti i sadomazohisti i za ovaj potez, koji je čisti primer primene raybojničke sile države "Dinosaurusa", koja počiva sa one strane Atlantika, optuže Rusiju?! Tim i takvima je važnije da Srbija i Srbi stradaju jer se na taj način u "najboljem" svetlu ostvaruju njihovi morbidni snovi i predvidjanja.

Miki

pre 9 godina

"O cemu prica vecina komentatora? Suverenosti, zavrtanju gasa, nepravdi, o cemu? Gasprom treba da uradi jednu stvar i da ispuni antimonopolske komisije i razdvoji proizvodnju od prodaje i moze da nastavi izgradnju. Gasprom nije samo ruska firma pa ce tako i uraditi kada mu to bude odgovaralo. Ovako imaju lep izgovor da odloze radove jedno 20 godina jer se smanjila potrosnja gasa u EU a postoje i alternativni nacini transporta. Jedino ne znam ko ce da vrati vojvodjansku naftu u busotine jer je nje izvuceno za preko milijardu evra. I na kraju krajeva mi mozemo slobodno da nastavimo izgradnju jer nismo clanovi EU! Jer nam neko brani? A mozemo i kanal da kopamo do makedonske granice ako nam je volja!
(lalo, 8. jun 2014 19:44)"
Licemerani si kad kazes da mi nastavimo gradnju juznog toka. Sta ti vrede cevi kroz Srbiju kada imas prekid u Bugarskoj. Gasprom nije duzan da postuje evropske zakone, a medjunarodni sporazumi moraju da se postuju, narucito ovakav kao sto je gasovod. A to da Rusi zele da prekinu izgradnju toka pa im treba razlog je smesno.

AlekS

pre 9 godina

Eeee, to se zove autoritet i stvarno pokazivanje koje svetska sila broj 1.
A ne vaš ljubimac Putin... Baš da ga vidim šta će sad da preduzme.
(Djordje NS, 8. jun 2014 20:11)

Merodavan odgovor ce verovatno stici kad zagudi.

Kolumbo ...... .. radoznala

pre 9 godina

Jel sad jasno ko je i sta je EU?Cim neka zemlja pokusa da uradi nesto da poboljsa sopstvenu ekonomiju,EU to stopira jer vise niste zavisni od njih a to neodgovara Briselu.Nisam neki strucnjak za ekonomiju,al ono sto sam shvatio jeste da bi mi od tog JT imali dosta novca od tranzita tog gasa.Samim tim se smanjuje kapacitet EU da nas ucenjuje.Tako ja to vidim.

Saška

pre 9 godina

Ovi će opet kao i prošle godine da se samospaljuju zbog nemogućnosti da plate račune ovog puta za gas. Kao i mi, uostalom ! Ali ako... nek su nam samo naši političari lepi i debeli ! Oni dobiju pare od senatora i tapšanje po ramenu pa se greju i bez gasa !

ema

pre 9 godina

@TYB:
Bravo, jedan od retkih pametnih ovde.
@Djordje NS:
Da li moguce da vi ne razumete ko je sada glavni?! Da li je moguce da vi verujete da su SAD bitne? Pokudavaju, ali su zavrslili karijeru. Zato i jesu ovako bezobrazni, lazljibi i nemoralni. Ma u Normandiji su svi kao ostre izjave davali,a utrkivali se ko ce na sastanak sa Putinom. Koji ih samo gleda...koliko lupetaju...kako je propala svetska politicka scena...nema jdnog jedinog politicara na zapadu vise...De Gol se u grobu okrece.

Marija

pre 9 godina

Nemam sumnje, doci ce vreme i na nas da revidiramo stetocinski sporazum sa Rusijom, ukoliko hocemo u EU.
(Jedva cekam, 8. jun 2014 19:52)
Načekaćeš se ;)

Dejan

pre 9 godina

Pa ako nece Bugari, onda moze da se gradi tok iznad Bugarske, ili preko Irana, Sirije, Grcke i Makedonije. Nije vazno preko kojih zemalja ide; vazno je da stigne do Srbije. (Ddule, 08. jun 2014 20:17)
Dudule,
nije poenta da stigne do Srbije već do onih zemalja gde može najviše gasa da se potroši/proda.

Crno dete iz Šišatovca

pre 9 godina

ЕУ не води властиту политику,само слепо извршава налоге Вашингтона.Отуда и побједа десничара у ЕУ парламенту,а бојим се да ће то довести до новог великог рата.Од тога ће опет само Америка имати користи.

Ако је гас стварно јефтинији,чистији,....у чему је проблем?

djole

pre 9 godina

@London:
Gospode boze koliko nista ne znate!
Bugarska , Litvanija, Latvija, RUmunija i jos mnog ezemlje zavise od Rusa 100%! Francuska nekih 15%, Nemacka mislim oko 30%, Britanija neznatno...O cemu pricate? kakvi komercijlani uslovi? Upravo Britanici NIKADA , ALI NIKADA nista u siromasnim zemljama nisu ne kupovali po trzisnim uslovima, nego nisu uopste kupovali. Da li vi znate da Juzni tok finansiraju i Francuzi, Nemci i italijani? Da li vi znate da su za naftu ugovore potpisali pre deset dana Exxon (SAD), BP (UK), zatim Indija, Venecuela, italja, itd. Da ne pominjem Kinu. Da li vi znate da Rusija vazi za najpouzdanijeg snabdevaca gasom u strucnim krugovima? Da li vi znate da je Gazprom najjaca svetska komapnija ? Da li vi znate da je austrijski OMV potpisao sa Gazpromom ugovor pre mesec dana o prikljucenju na Juzni tok? Da li vi znate da je jedini problem u snabdevanju Evrope ruskim gasom jedna banditska Ukrajina koja krade i ne placa i preko koje SAD poslednjim trzajem pokusavaju da kao naude Rusima (koji pritom imaju lovu za razliku od EU i SAD)? Da li znate da Rusi i Kinezi ruse petrodolar? Da li znate da su RUsi Nemcima napravili Severni tok? Da liz nate da su se ENi i EON povukli iz TAP-a prekjuce (TAP je trebao da bude alternativa juznom toku, 6 puta manji) i to bez ijednog jedinog komentara? Da i znate da BP iz UK i Exxon iz SAD-a imaju ogroman kapital u ruskim firmama? Zamislite da RUsija taj kapital zamrzne...CUTITE

dovla

pre 9 godina

Jel ovo znaci da nam Rusi vracaju 51% NIS-a?
(frata, 8. jun 2014 18:12)

Da, samo da nadjemo 400 mil eur da vratimo Rusima i dobijamo nazad 51% NIS-a. Onda ce Vucko i kompanija da postave za direktore svoje sega mega doktore i od profitabilnog preduzeca naprave gubitasa. Onda ce Vucko da nam objasni da je drzava los gazda, da NIS ne moze da se nosi sa konkurencijom i prodace 100% OMV-u za 500 mil. koje ce dati braci Arapima da nam sagrade kule vavilonske.

direktor

pre 9 godina

Ovi koji ovdje komentiraju nemaju pojma o čemu pišu. Plinovod je strateška infrastruktura. Da bi se dopremio plin iz Srbije u Austriju, potreban je jedan plinovod, a ne njih 5. Dakle, jedan. Na taj jedan plinovod se priključuje tko želi transportirati plin. Bila to država Srbija, Gasprom ili neka treća privatna firma. Naravno, za prijevoz se plaća onome tko je izgradio plinovod. Ako netko smatra da je normalno da se za svaki transport plina mora graditi novi plinovod i da svaka firma ima svoj plinovod, to je retardirano. To je kao da Hrvatska zabrani automobilima sa srpskim tablicama da prolaze hrvatskim autoputevima, nego da Srbija kroz Hrvatsku izgradi sebi svoj poseban autoput. To nije normalno.

prellee

pre 9 godina

Ovi amerikanci samo sebe gledaju, na drugom kraju svijeta samo stvaraju sirotinju.Šta to bi demokratija!? Kauboji samo odlučuju, ostali SLUGE POKORENE.Žalosno, ja ipak mislim da će biti neka kontra mjera koja će i njihov egoizam da ZABRINE. Amerikanci zavrču ruku Europi, Rusima da ne govorim malim državama. Ovakav će svijet teško naprijed, biće ovdje svašta, ne isključujem ni veliki rat. Čim se ovoliko priča o iskrcavsanju, pjeva o miru, rat je na horizontu, i to veliki garant.Neka nas Bog sačuva.

KO o cemu

pre 9 godina

Bugari su obustavili PRIPREMU za izgradnju JT.A te pripreme mogu DA traju KO naredno Svetsko Prvenstvo 2018.Tako DA nam vratite sve story Ste pokraliii...

sasa

pre 9 godina

Ljudi pa o cemu mi pricamo. Osim registrovane firme u off shore zoni u Svajcarskoj, i one cetiri cevi sto su postavili za slikanje na juznom toku nije kod nas nista uradjeno, ni jedan duzni metar nije uradjen. Ovo znam jer prolazim tamo pored Sajkasa makar jednom nedeljno. Bitno da je NIS otisao za bajku o juznom toku.

Maximus

pre 9 godina

Svi se pravite pametni, a niko da spomene razlog obustavljanja radova na projektu Južni Tok. EU se ne ponaša kao retardirano dete za razliku od svih vlasti od 2000-te godine pa do danas. "Braća" bi da uzmu sve a da ne daju ništa, i na kraju da monopolom ucenjuju Evropu. Pravila su veoma jasna i nedvosmislena. Onaj ko prodaje gas nikako ne može biti vlasnik gasovoda. Zašto npr, ako jednog dana rusi pokušaju da ucenjuju cenama EU, ta ista unija ne bi kupovala jeftiniji gas u Azerbejdžanu ili Kazahstanu i transportovala ga Juznim Tokom? Pritom, tvrdim, kao neko ko radi sa rusima zadnjih 6-7 godina, i kao neko ko ima ogromno iskustvo sa njima, da mi nismo nikakva braća i da smo zbog naše antisrpske politike predmet ismevanja u istoj toj rusiji...

bot123

pre 9 godina

Verujem da ce nase mudro rukovodstvo ostati dosledno svojoj neutralnoj politici I nastaviti da gradi juzni tok. Rukovodstvo koje IMA snage da izgradi Beograd na vodi sigurno CE naci vazdusno resenje za premostavanje pritisaka.

Ddule

pre 9 godina

Pa ako nece Bugari, onda moze da se gradi tok iznad Bugarske, ili preko Irana, Sirije, Grcke i Makedonije.
Nije vazno preko kojih zemalja ide; vazno je da stigne do Srbije.

Energetika

pre 9 godina

Nije sporno da Bugari nabavljaju gas od Rusa. Može, tankerima preko Crnog mora i to samo za sopstvene potrebe. Sporno je međutim da Bugari gas prodaju trećim zemljama, koje bi ga u suprotnom nabavljale preko Ukrajine ili sada već Nemačke. U tom slučaju bi zemlje jugoistočne Evrope stekle energetsku nezavisnost i ucenjivački kapaciteti Zapada bi se značajno smanjili. Bugarskoj će za odustajanje od ovog projekta verovatno biti ponuđena neka kompenzacija, čisto da nisu u potpunom gubitku, ali će se zato ostale zemlje uključujući Srbiju i dalje držati u šaci. Nafta i gas su strateški energenti i ne sme se dozvoliti da njima trguje ko god hoće.

Miki

pre 9 godina

Srecom pa nismo mi ulazna zemlja za gasovod inace bismo sigurno napravili neku glupost. Nego zasto ono dadosmo NIS u pola cene, Rusi pominjase nekakav mitski Juzni tok kao kompenzaciju? I sta cemo sad?

Djordje NS

pre 9 godina

Eeee, to se zove autoritet i stvarno pokazivanje koje svetska sila broj 1.
A ne vaš ljubimac Putin... Baš da ga vidim šta će sad da preduzme.

@Borko

pre 9 godina

"Srbi i Bugari ce se smrzavati kad dođe zima". O cemu vi govorite? Pa da li ste se smrzavali do sada a Južni tok nije ni poceo da se gradi.
Neka nam vrate naš NIS i da ih isplatimo sa sve ulaganjima, i ne bojte se zime.

srbenda a ne komunjara

pre 9 godina

стварно сте наивни ! причате, пропашће бугари. мислите да им ЕУ неће то компезовати ? па ипак су они део ЕУ породице.
ми смо ту највећи губитници, јер хоћемо да будемо увек најпаметнији. па на крају прођемо ко и сада. и онда кукамо како нас цео свет мрзи...
а да шта је било са акцијама НИСа ? постоји ли нека клаузула о заштити српских интереса ?
или смо опет хтели да будемо најпаметнији ?

London 94

pre 9 godina

Ostavi ti Bugarsku po strani, nego gledaj nase jade. I mi kao da hocemo da teramo inat sa EU I USA?!
Batalite vec to jednom I okrenite se zdravom razumu. Kao da nam preti" kolonializam I neokolonializam" I neki treci bakraci. Rec je o sveukupnoj globalizaciji. Eto tako je vreme doslo I mi mozemo , al ne moramo pristupiti.
Za cenu nemoj da me onda pitas.

Mario

pre 9 godina

Kako sad, pa zar nisu bili komentari da će radije bugari izađi iz EU da će se opet prikloniti rusima, a da će zbog toga EU raspasti..

yup

pre 9 godina

Sudeći po rejtingu komentara, i ovde ima botova. Dokoni ljudi svuda okolo, tako je to kad nema posla u državi. Elem, ako je neko očekivao da će Bugari postupiti drugačije, trebao je da očekuje i veštački stvorene nerede i demonstracije protiv bugarske vlade, finansirane od istih ovih senatora. Zato su uradili ovako, jer je vladajućoj partiji bitnija fotelja nego patriotizam i finansijska dobit od gasovoda. Na žalost.

Nemanja

pre 9 godina

I Srbija će čekajte samo još malo najviše mesec dana da radi isto i obustavi sve oko Južnog toka, a bogami i da uvede sankcije Rusiji, pazite šta vam kažem, prvo će da pošalju iz Brisela pretnje, to neće uroditi plodom kao i kod Bugara a onda će Brisel pozvati u pomoć Velikog Brata u Vašingtonu i Srbija će da poklekne kao što je danas Bugarska, i ne samo to, još će nas i poniziti, jer to redovno čine kad je Srbija u pitanju.

glupost

pre 9 godina

Rusima vise uopste ne treba Juzni tok. To je samo njihova takticka igra. Vise nego ista im odgovara prijetnja EU i Amerike, jer ce tako svu odgovornost prebaciti na njih. Sjeverni tok im je vise nego dovoljan. Da Rusima taj Juzni tok treba, davno bi ga napravili.

zorica

pre 9 godina

Navedeni su u tekstu pravni razlozi zasto je to EK trazila. Nisam strucna da procenjujem njihovu tezinu, a verovatno je i malo informacija u vezi tih razloga u ovoj vesti dato, pa se zato niko u komentarima a ni u tekstu vesti ne bavi njihovom sustinom.

Iako je saopstenje izdato nakon susreta sa US senatorima u tekstu se ne navodi nista sto bi upucivalo na to da je tokom tih susreta razgovarano o gasovodu.

Mozda, kazem samo mozda, ipak treba imati rezervu u pogledu osude neke zemlje da se mesa u nesto sto ne bi trebalo da je se tice.

A mozda sam ja samo umorna od silnih teorija zavere. Mozda.

Mile Beogradzanin

pre 9 godina

Juzni tok je jedna od stvari, zbog kojih su Rusi kalkulisali da ne razvale Ukrajinu. Za korak je Evropa bliza velikom ratu, a za babe Olbrajt zdravlje.

lalo

pre 9 godina

O cemu prica vecina komentatora? Suverenosti, zavrtanju gasa, nepravdi, o cemu? Gasprom treba da uradi jednu stvar i da ispuni antimonopolske komisije i razdvoji proizvodnju od prodaje i moze da nastavi izgradnju. Gasprom nije samo ruska firma pa ce tako i uraditi kada mu to bude odgovaralo. Ovako imaju lep izgovor da odloze radove jedno 20 godina jer se smanjila potrosnja gasa u EU a postoje i alternativni nacini transporta. Jedino ne znam ko ce da vrati vojvodjansku naftu u busotine jer je nje izvuceno za preko milijardu evra. I na kraju krajeva mi mozemo slobodno da nastavimo izgradnju jer nismo clanovi EU! Jer nam neko brani? A mozemo i kanal da kopamo do makedonske granice ako nam je volja!

arkadije

pre 9 godina

Jel ovo znaci da nam Rusi vracaju 51% NIS-a?
(frata, 8. jun 2014 18:12)

Da, kada mi njima vratimo pola milijarde evra. Ovo bi moglo znaciti da Srbija ostaje na skupom gasu koji ce verovatno biti jos skuplji, ako ga uopste bude i bilo, s obzirom na probleme oko tranzita koje prave Ukrajinci, i jos znaci da bi Srbija mogla ostati bez znacajnih prihoda od tranzitne takse za gas koji bi isao kroz srpski dio magistrale Juznog toka. Uzgred, sta i da nam Rusi vrate NIS. Sta bi mi radili s njim, osim sto bi pravili gubitke kao sto smo i radili do prodaje NIS-a Rusima.

Toni

pre 9 godina

Dugoročno, ovo znači osiromašenje EU. Rusi će pokušavati da se preorjentišu na azijsko tržište, prevashodno kinesko, a EU će kupovati gas po mnogo gorim cijenama, ili će ga biti sve manje (pa će opet biti skuplji). To je cijena šurovanja sa USA. Samo me zanima šta će se desiti kad istekne ugovor kojim se isporučuje gas preko Nord stream-a? Pa recimo Rusija smanji isporuku recimo 10%. Veči dio njemačke industrije bi mogao da stavi ključ u bravu.

London

pre 9 godina

Dosta komentatora piše kako će se Bugarska smrzavati kada dođe zima i kako im obustavljanje radova nije u interesu jer će ostati bez gasa. Bugarska, Srbija i sve ostale zemlje Evrope se sasvim dobro i bez "Južnog toka" snabdevaju gasom, 25% od rusa, 75% iz ostalih izvora i od ostalih dobavljača. Ne vidim šta će se tu promeniti sa obustavljanjem radova na ovom projektu.

Jedino što će se promeniti je da zemlje kroz koje je "Južni tok" trebao da prođu uspevaju, odlukom EU (i uz pomoć USA) da se izvuku iz "zagrljaja" koji su im Rusi spremali... davanja u bescenje svojih kompanija (Srbija), besmislene i visoke investicije u infrastrukturu kojom jedino može da se transportuje ruski gas (što praktično znači da su Rusi vlasnici svega, čak iako tako ne piše na papiru, iako bi nihova investicija bila relativno mala u odnosu na moć koju dobijaju), ulaska u komplikovane odnose sa lopovima iz Putinove najbliže klike...

Male i korumprane zemlje su godinama popuštale pod pritiskom Putinovih lopova, i dok im EU nije stao iza leđa nisu imale snage da se odupru. Sada je jasno čemu EU služi, iako rusofili to vide kao podaništvo.

Nadam se da će i Srbija tražiti, i dobiti, od EU podršku da se iščupa iz ovog "projekta", vrati NIS i proda ga po komercijalnim uslovima najboljem ponuđaču. Pa ko je to opet Gazprom, neka ga kupe, dobro su došli.

London 94

pre 9 godina

Rusi kao mogu nagovoriti Ukrainu da ne potpisu sa EU?! E sad Bugarska otkazala pa ce Srbija kasnije otkazati. Pa jos po neka , I tako neka Rusi saradjuju sa Severnom Korejom I Iranom.

tyb

pre 9 godina

@frata: Kakve veze ima NIS sa JT te treba da "vracaju 51% NIS-a"? Za tih 51% NIS-a su platili 400 mil. evra odn. oko 520 mil. USD, preuzeli blizu jedne milijarde dugova, ulozili u rafineriju preko pola milijarde, sanirali bombardovani deo rafinerije, prosirili poslovanje na okolne zemlje, napravili najprofitabilniju kompaniju u zemlji. I to sada treba da "vracaju" da bi ga nasi kadrovi opet srozali na prethodni nivo?
Za JT niko ne treba nikome nista da "poklanja", za njega su se borile mnoge zemlje da bi isao kroz njihovu teritoriju. Za njega i treba da se bore zemlje koje su na toj trasi, ali se plase pritiska i ucena iz SAD i zapadnog dela EU.
Rusima je u principu JT najmanje bitan, jer ce isti taj gas ici dosadasnjom trasom, ali gube zemlje kroz koje je trebalo da prolazi, ali se sada koci pod pritiskom onih koji su pomenuti u tekstu (mada je izostavljeno da je jedan od tih senatora "cuveni" Mekejn).

Ovako stvari stoje narode

pre 9 godina

Ovi nasi primitivci (btw Srbija je zadnja po testovima PISA )ne shvataju kako stvari funkcionisu u realnom zivotu.
Nisu im to crnogorske i krajiske cuke, da teraju inat oko jednog kamena sa komsijom.
Naime, Rusija ne moze da zavrne gas jer im budzet zavisi od tih para, kao i crni budzet iliti narodne pare na tajkunskim racunima.

U prevodu, Putin moze da glumi patriotu sve dok mu neko ne dirne privatne racune, gde krije narodne pare od tog istog naroda.
E onda, menja politiku, tjs slusa kako gazda kaze.

Slobodan

pre 9 godina

Bugari imaju pravo da procenjuju svoje interese i platiće odštetu ako su prekršili neki ugovor. Gasovod ionako nije zbog njih, nego zbog Nemačke, Austrije i Italije i do tamo će stići, jer gazprom može postavljati cevi na dnu Dunava, koji je međunarodni plovni put za podunavske zemlje. Jedino što bi tako bio oštećen interes Srbije da ide po dužini naše zemlje, ali mi smo mali šraf, pa možemo da vučemo od Dunava.

Zoran

pre 9 godina

Mnogo su pametni iz EU pa taj gas treba svima u Evropi. Amerikanci to nikad ne bi uradili sebi.
EU je mogla da sankcioniše Ruse zabranom izvoza Mercedes automobila.

Dzonikg

pre 9 godina

Zato ce da kupuju od rusa ali preko severnog toga koji ide kroz nemacku i da im placaju tranzit koji kosta skoro kao sam gas a struju im uzeli isto nemci pa im racuni za struju trecina plate..kolonija zapada.

hm

pre 9 godina

Najveca je ironija da su zahtevi takvi da su ih Bugari vec mogli odavno ispuniti. Sve se to da resiti u mesec-dva, a ne ovoliko godina razvlaciti. Od juznog toka se znalo da nece biti nista. Bugari su i u pocetku ucenjivali Ruse, a ovo (EU) im dobro doslo.

Никола

pre 9 godina

Овај ЕУ систем гори од диктатуре пролетеријата! Зашто ЕУ не заустави сада Немачки северни ток? Бугари и ми са њима ћемо остати вечито трећа лига земаља, јад и беда!

Укљученог мозга

pre 9 godina

@ ''Juzni tok je uvek bio paravan za mutne radnje kojima Rusi kupuju firme po istocnoj Evropi za dzabe. Nikad to nije ni bilo planirano da se izgradi. A Srbi glup narod pa se prima... (Mrtvac, 8. jun 2014 18:05)''
Који део ове вести ниси успео да разумеш? Да ли онај део да је бугарски премијер Пламен донео одлуку о обустављању радова на овом пројекту или, пак, онај део да му је то наредила нека трећеразредна чиновница ЕУ? Па ти сад види ко је глуп – ми Срби сигурно нисмо!

Dragan

pre 9 godina

Da nisu Bugari prekinuli, morali bi mi! Kako je jadan ovaj nas robovski i kolonijalni zivot i jos se borimo da budemo punopravni clan porobljenih zemalja!? Kada nam Rusi zavrnu gas hocemo li zvati americke senatore da nam zagreju radijatore?

CityWatch

pre 9 godina

Posetili ga americki senatori i posle toga se setio da je dobio instrukcije od EK. Bice kako gazda kaze. Sindrom kolonija. Lojalna lokalna vlast (moze da radi sta hoce na lokalu), svi saveti "partnera" sa Zapada imaju sustinsku vaznost kao naredba. Lokalni interesi se suspenduju i vaze samo "partnerski" interesi.

Smarty

pre 9 godina

Ovo je cista politicka farsa u cilju nastavka pritiska na Rusiju. Dokaz je sto su bugari popustili tek kad su dosli americki senatori da im objasne sta je sustina (koliko oni zarezuju Evropu pokazala je ona americka senatorka sa cuvenim "f... EU"). Grotesno zvuci uporno pozivanje EK na pravno usaglasavanje, jer je ugovor o Juznom toku potpisan pre famoznog treceg energetskog paketa. Ako bi to vazilo retroaktivno, onda i Severni tok treba da se preispita...
Ameri sve cine da sprece dobre odnose EU i Rusije. Uspela je ubacivanjem svojih "trojanaca" u EU i ovo je samo jos jedna prilika. Nazalost, Rusi i te kako razumeju sustinu i sigurno nece ostaviti Evropu bez odgovora.

S

pre 9 godina

Mogu da se kladim da u Srbiji sada nece biti nikakve analize, pozivanja na odgovornost, ispitivanja privatizacije NIS-a itd. vec se sve zavrsiti prosto na nekim floskulama tipa"ne mozemo mi mali da uticemo na odluke velikih, sta da se radi".

čivijaš

pre 9 godina

Zeško će Rusi uspeti sa ovakvom politikom. Tako je i Sloba radio, malo ratovao malo na finjaka pokušavao da pregovara, a to je upravo ono što Zapadu odgovara, jer sva lova sveta stoji kod njih.
Sa njima se mora mnogo čvršće, odlučnije, tek tada će biti spremni na ustupke.

marko

pre 9 godina

Ovo je losa vest za Srbiju! Umesto da placamo samo Bugarima tranzit, isto kasnije i da mi naplacujemo tranzit, mi cemo morati da placamo tranzit Ukrajini i Madjarskoj... I svako ko misli da je ovo dobar potez, ne gleda sa strane, koju bi mi korist imali od Juznog toka!

Mrtvac

pre 9 godina

Juzni tok je uvek bio paravan za mutne radnje kojima Rusi kupuju firme po istocnoj Evropi za dzabe. Nikad to nije ni bilo planirano da se izgradi. A Srbi glup narod pa se prima...

евро-атланске интеграције ха ха ха

pre 9 godina

"Bugarska je obustavila radove na projektu Južni tok, saopštio je danas bugarski premijer Plamen Orešarski, nakon susreta sa grupom američkih senatora."
Што ти је суверена, самостална и независна држава која држи до свог територијалног интегритета након приступа ЕУ.

Zoran

pre 9 godina

Nikada Južni tok nije ni postojao, i na to nemaju uticaja dešavanja u Ukrajini. Imao je samo u glavama i novčanicima onih koji su prodali NIS.

Tuga

pre 9 godina

Vi ljudi niste svesni koliko je para u Americi. Svakim danom ovde u NY se iznova cudim i ne verujem i dalje u brojke koje vidim. Sve najbolje.

deda milojko

pre 9 godina

Ovo nikako ne valja, katastrofa koliko su politicari, ne samo kod nas, nego i kod nasih suseda korumpirani. Do juce su bugarski politicari govorili da nece obustaviti gradnju juznog toka. Ja se ponadao da ima jos normalnih koji ce da se suprotstave tiraniji EU a izgleda da su samo dizali cenu, sto vece odbijanje veci mito. Mislim da ce ova zima biti duga i hladna, Rusi sada imaju gde kome da isporucuju gas tako da nece ostati bez para, a realno mislim da bi trebali da malo zavrnu slavinu i pokazu ko ima gas i ko odlucuje gde ce da gradi i kako.

Antic

pre 9 godina

Tja, sto reci! Tko sa evropom jamu kopa...!? Vlade ovih korumpiranih "drzava" su i postavljene da bi sluzile interesima multinacionalista a ne svom narodu! Srbska "vlada" sada ima izgovor i skinuli su ovo pitanje sa dnevnog reda, dobit cemo od EU i MMF, jos par milijardi € kredita i zavrsili su sa nama. Umesto samorazvoja i suverenosti, postat cemo totalni zavisnici od ovih kriminalaca i podvodaca!

kima

pre 9 godina

"nakon susreta sa grupom americki senatora "...
Pa i mala deca vide da su ameri glavni "mesetari" i kreatori svih svetskih problema i ratnih zarista...
Od rata im zavisi privreda, naravno sve dok nije na njihovoj teritoriji.
Da su Bugari nastavili sa radovima, uskoro bi krenuli preblemi sa turskom manjinom, nezadovoljstvo gradjana zbog loseg standarda, medijski mrak, "nedostatak demokratije"...itd.
Najvesca svetska zla skovana su u Vasingtonu, atomska bomba, SIDA , osiromaseni uranijum na nasoj teritoriji., okupacija nekoliko suverenih drzava....itd.
Kriza u Ukrajini je prekretnica, ukoliko SAD "zavrsi" zapocet posao kako treba, nece biti dobro....

Filip

pre 9 godina

Stigo nalog USA visemilionska steta za Bugarske firme koje bi to gradile i privredu. Bitno da Nemcima ne pada na pamet da zatvore severni tok nisu blesavi da uniste sopstvenu industriju.

Bobi

pre 9 godina

Eh evropljani.. evropljani... šta rekoše.. posle susreta sa američkim senatorima. Znači američki senatori odlučuju da li će u istočnoj evropi da se pravi neki gasovod ili ne (ekvivalent, kao kada bi neki norvežani odlučivali da li će nešto da se gradi u južnoj africi).

Treba da promenimo ime Evropa u Istočne Kolonije Američke Države.

zlo i naopako

pre 9 godina

Malo ga potplate, a malo ga i zaplaše i čovek se odmah predomislio. Da je to Uradio Putin odmah bi ga NATO proglasio za teroristu. Kakva farsa.

Борко

pre 9 godina

И шта сад? Када буде стигла зима у Србији и Бугарској ће се људи смрзавати. У остатку Европе гас ће стизати преко Северног тока а дотична господа сенатори из САД-а ће нарочито бити погођени овим чињеницама. По туђим леђима стотину батина.

Nenad BG

pre 9 godina

Da smo pametni mi bismo prvi odustali od tog gasovoda. Samo ruskim imperijalistima dajemo mogucnost za ucenu kao sto vec godinama rade Ukrajini.

MrkDjok

pre 9 godina

Kakav idiotluk.

Nemci nek koriste Sverni Tok, a Ukrainci nek budu ekskluzivni distributelji( ugraditelji) Ruskog gasa.
Amerika nek vam prodaje Arapsku naftu.

A vi Bugari, izvedite kolektivno samoubistvo ako tako kazu senatori koji zive 10 000km od vas.

Никола

pre 9 godina

Овај ЕУ систем гори од диктатуре пролетеријата! Зашто ЕУ не заустави сада Немачки северни ток? Бугари и ми са њима ћемо остати вечито трећа лига земаља, јад и беда!

евро-атланске интеграције ха ха ха

pre 9 godina

"Bugarska je obustavila radove na projektu Južni tok, saopštio je danas bugarski premijer Plamen Orešarski, nakon susreta sa grupom američkih senatora."
Што ти је суверена, самостална и независна држава која држи до свог територијалног интегритета након приступа ЕУ.

MrkDjok

pre 9 godina

Kakav idiotluk.

Nemci nek koriste Sverni Tok, a Ukrainci nek budu ekskluzivni distributelji( ugraditelji) Ruskog gasa.
Amerika nek vam prodaje Arapsku naftu.

A vi Bugari, izvedite kolektivno samoubistvo ako tako kazu senatori koji zive 10 000km od vas.

zlo i naopako

pre 9 godina

Malo ga potplate, a malo ga i zaplaše i čovek se odmah predomislio. Da je to Uradio Putin odmah bi ga NATO proglasio za teroristu. Kakva farsa.

S

pre 9 godina

Mogu da se kladim da u Srbiji sada nece biti nikakve analize, pozivanja na odgovornost, ispitivanja privatizacije NIS-a itd. vec se sve zavrsiti prosto na nekim floskulama tipa"ne mozemo mi mali da uticemo na odluke velikih, sta da se radi".

Борко

pre 9 godina

И шта сад? Када буде стигла зима у Србији и Бугарској ће се људи смрзавати. У остатку Европе гас ће стизати преко Северног тока а дотична господа сенатори из САД-а ће нарочито бити погођени овим чињеницама. По туђим леђима стотину батина.

CityWatch

pre 9 godina

Posetili ga americki senatori i posle toga se setio da je dobio instrukcije od EK. Bice kako gazda kaze. Sindrom kolonija. Lojalna lokalna vlast (moze da radi sta hoce na lokalu), svi saveti "partnera" sa Zapada imaju sustinsku vaznost kao naredba. Lokalni interesi se suspenduju i vaze samo "partnerski" interesi.

Bobi

pre 9 godina

Eh evropljani.. evropljani... šta rekoše.. posle susreta sa američkim senatorima. Znači američki senatori odlučuju da li će u istočnoj evropi da se pravi neki gasovod ili ne (ekvivalent, kao kada bi neki norvežani odlučivali da li će nešto da se gradi u južnoj africi).

Treba da promenimo ime Evropa u Istočne Kolonije Američke Države.

kima

pre 9 godina

"nakon susreta sa grupom americki senatora "...
Pa i mala deca vide da su ameri glavni "mesetari" i kreatori svih svetskih problema i ratnih zarista...
Od rata im zavisi privreda, naravno sve dok nije na njihovoj teritoriji.
Da su Bugari nastavili sa radovima, uskoro bi krenuli preblemi sa turskom manjinom, nezadovoljstvo gradjana zbog loseg standarda, medijski mrak, "nedostatak demokratije"...itd.
Najvesca svetska zla skovana su u Vasingtonu, atomska bomba, SIDA , osiromaseni uranijum na nasoj teritoriji., okupacija nekoliko suverenih drzava....itd.
Kriza u Ukrajini je prekretnica, ukoliko SAD "zavrsi" zapocet posao kako treba, nece biti dobro....

Mrtvac

pre 9 godina

Juzni tok je uvek bio paravan za mutne radnje kojima Rusi kupuju firme po istocnoj Evropi za dzabe. Nikad to nije ni bilo planirano da se izgradi. A Srbi glup narod pa se prima...

Kolumbo ...... .. radoznala

pre 9 godina

Jel sad jasno ko je i sta je EU?Cim neka zemlja pokusa da uradi nesto da poboljsa sopstvenu ekonomiju,EU to stopira jer vise niste zavisni od njih a to neodgovara Briselu.Nisam neki strucnjak za ekonomiju,al ono sto sam shvatio jeste da bi mi od tog JT imali dosta novca od tranzita tog gasa.Samim tim se smanjuje kapacitet EU da nas ucenjuje.Tako ja to vidim.

Filip

pre 9 godina

Stigo nalog USA visemilionska steta za Bugarske firme koje bi to gradile i privredu. Bitno da Nemcima ne pada na pamet da zatvore severni tok nisu blesavi da uniste sopstvenu industriju.

Nenad BG

pre 9 godina

Da smo pametni mi bismo prvi odustali od tog gasovoda. Samo ruskim imperijalistima dajemo mogucnost za ucenu kao sto vec godinama rade Ukrajini.

čivijaš

pre 9 godina

Zeško će Rusi uspeti sa ovakvom politikom. Tako je i Sloba radio, malo ratovao malo na finjaka pokušavao da pregovara, a to je upravo ono što Zapadu odgovara, jer sva lova sveta stoji kod njih.
Sa njima se mora mnogo čvršće, odlučnije, tek tada će biti spremni na ustupke.

deda milojko

pre 9 godina

Ovo nikako ne valja, katastrofa koliko su politicari, ne samo kod nas, nego i kod nasih suseda korumpirani. Do juce su bugarski politicari govorili da nece obustaviti gradnju juznog toka. Ja se ponadao da ima jos normalnih koji ce da se suprotstave tiraniji EU a izgleda da su samo dizali cenu, sto vece odbijanje veci mito. Mislim da ce ova zima biti duga i hladna, Rusi sada imaju gde kome da isporucuju gas tako da nece ostati bez para, a realno mislim da bi trebali da malo zavrnu slavinu i pokazu ko ima gas i ko odlucuje gde ce da gradi i kako.

Antic

pre 9 godina

Tja, sto reci! Tko sa evropom jamu kopa...!? Vlade ovih korumpiranih "drzava" su i postavljene da bi sluzile interesima multinacionalista a ne svom narodu! Srbska "vlada" sada ima izgovor i skinuli su ovo pitanje sa dnevnog reda, dobit cemo od EU i MMF, jos par milijardi € kredita i zavrsili su sa nama. Umesto samorazvoja i suverenosti, postat cemo totalni zavisnici od ovih kriminalaca i podvodaca!

Mile Beogradzanin

pre 9 godina

Juzni tok je jedna od stvari, zbog kojih su Rusi kalkulisali da ne razvale Ukrajinu. Za korak je Evropa bliza velikom ratu, a za babe Olbrajt zdravlje.

srbenda a ne komunjara

pre 9 godina

стварно сте наивни ! причате, пропашће бугари. мислите да им ЕУ неће то компезовати ? па ипак су они део ЕУ породице.
ми смо ту највећи губитници, јер хоћемо да будемо увек најпаметнији. па на крају прођемо ко и сада. и онда кукамо како нас цео свет мрзи...
а да шта је било са акцијама НИСа ? постоји ли нека клаузула о заштити српских интереса ?
или смо опет хтели да будемо најпаметнији ?

AlekS

pre 9 godina

Eeee, to se zove autoritet i stvarno pokazivanje koje svetska sila broj 1.
A ne vaš ljubimac Putin... Baš da ga vidim šta će sad da preduzme.
(Djordje NS, 8. jun 2014 20:11)

Merodavan odgovor ce verovatno stici kad zagudi.

djole

pre 9 godina

@London:
Gospode boze koliko nista ne znate!
Bugarska , Litvanija, Latvija, RUmunija i jos mnog ezemlje zavise od Rusa 100%! Francuska nekih 15%, Nemacka mislim oko 30%, Britanija neznatno...O cemu pricate? kakvi komercijlani uslovi? Upravo Britanici NIKADA , ALI NIKADA nista u siromasnim zemljama nisu ne kupovali po trzisnim uslovima, nego nisu uopste kupovali. Da li vi znate da Juzni tok finansiraju i Francuzi, Nemci i italijani? Da li vi znate da su za naftu ugovore potpisali pre deset dana Exxon (SAD), BP (UK), zatim Indija, Venecuela, italja, itd. Da ne pominjem Kinu. Da li vi znate da Rusija vazi za najpouzdanijeg snabdevaca gasom u strucnim krugovima? Da li vi znate da je Gazprom najjaca svetska komapnija ? Da li vi znate da je austrijski OMV potpisao sa Gazpromom ugovor pre mesec dana o prikljucenju na Juzni tok? Da li vi znate da je jedini problem u snabdevanju Evrope ruskim gasom jedna banditska Ukrajina koja krade i ne placa i preko koje SAD poslednjim trzajem pokusavaju da kao naude Rusima (koji pritom imaju lovu za razliku od EU i SAD)? Da li znate da Rusi i Kinezi ruse petrodolar? Da li znate da su RUsi Nemcima napravili Severni tok? Da liz nate da su se ENi i EON povukli iz TAP-a prekjuce (TAP je trebao da bude alternativa juznom toku, 6 puta manji) i to bez ijednog jedinog komentara? Da i znate da BP iz UK i Exxon iz SAD-a imaju ogroman kapital u ruskim firmama? Zamislite da RUsija taj kapital zamrzne...CUTITE

Nemanja

pre 9 godina

I Srbija će čekajte samo još malo najviše mesec dana da radi isto i obustavi sve oko Južnog toka, a bogami i da uvede sankcije Rusiji, pazite šta vam kažem, prvo će da pošalju iz Brisela pretnje, to neće uroditi plodom kao i kod Bugara a onda će Brisel pozvati u pomoć Velikog Brata u Vašingtonu i Srbija će da poklekne kao što je danas Bugarska, i ne samo to, još će nas i poniziti, jer to redovno čine kad je Srbija u pitanju.

Zoran

pre 9 godina

Mnogo su pametni iz EU pa taj gas treba svima u Evropi. Amerikanci to nikad ne bi uradili sebi.
EU je mogla da sankcioniše Ruse zabranom izvoza Mercedes automobila.

yup

pre 9 godina

Sudeći po rejtingu komentara, i ovde ima botova. Dokoni ljudi svuda okolo, tako je to kad nema posla u državi. Elem, ako je neko očekivao da će Bugari postupiti drugačije, trebao je da očekuje i veštački stvorene nerede i demonstracije protiv bugarske vlade, finansirane od istih ovih senatora. Zato su uradili ovako, jer je vladajućoj partiji bitnija fotelja nego patriotizam i finansijska dobit od gasovoda. Na žalost.

Ovako stvari stoje narode

pre 9 godina

Ovi nasi primitivci (btw Srbija je zadnja po testovima PISA )ne shvataju kako stvari funkcionisu u realnom zivotu.
Nisu im to crnogorske i krajiske cuke, da teraju inat oko jednog kamena sa komsijom.
Naime, Rusija ne moze da zavrne gas jer im budzet zavisi od tih para, kao i crni budzet iliti narodne pare na tajkunskim racunima.

U prevodu, Putin moze da glumi patriotu sve dok mu neko ne dirne privatne racune, gde krije narodne pare od tog istog naroda.
E onda, menja politiku, tjs slusa kako gazda kaze.

lalo

pre 9 godina

O cemu prica vecina komentatora? Suverenosti, zavrtanju gasa, nepravdi, o cemu? Gasprom treba da uradi jednu stvar i da ispuni antimonopolske komisije i razdvoji proizvodnju od prodaje i moze da nastavi izgradnju. Gasprom nije samo ruska firma pa ce tako i uraditi kada mu to bude odgovaralo. Ovako imaju lep izgovor da odloze radove jedno 20 godina jer se smanjila potrosnja gasa u EU a postoje i alternativni nacini transporta. Jedino ne znam ko ce da vrati vojvodjansku naftu u busotine jer je nje izvuceno za preko milijardu evra. I na kraju krajeva mi mozemo slobodno da nastavimo izgradnju jer nismo clanovi EU! Jer nam neko brani? A mozemo i kanal da kopamo do makedonske granice ako nam je volja!

Dzonikg

pre 9 godina

Zato ce da kupuju od rusa ali preko severnog toga koji ide kroz nemacku i da im placaju tranzit koji kosta skoro kao sam gas a struju im uzeli isto nemci pa im racuni za struju trecina plate..kolonija zapada.

dovla

pre 9 godina

Jel ovo znaci da nam Rusi vracaju 51% NIS-a?
(frata, 8. jun 2014 18:12)

Da, samo da nadjemo 400 mil eur da vratimo Rusima i dobijamo nazad 51% NIS-a. Onda ce Vucko i kompanija da postave za direktore svoje sega mega doktore i od profitabilnog preduzeca naprave gubitasa. Onda ce Vucko da nam objasni da je drzava los gazda, da NIS ne moze da se nosi sa konkurencijom i prodace 100% OMV-u za 500 mil. koje ce dati braci Arapima da nam sagrade kule vavilonske.

Djordje NS

pre 9 godina

Eeee, to se zove autoritet i stvarno pokazivanje koje svetska sila broj 1.
A ne vaš ljubimac Putin... Baš da ga vidim šta će sad da preduzme.

tyb

pre 9 godina

@frata: Kakve veze ima NIS sa JT te treba da "vracaju 51% NIS-a"? Za tih 51% NIS-a su platili 400 mil. evra odn. oko 520 mil. USD, preuzeli blizu jedne milijarde dugova, ulozili u rafineriju preko pola milijarde, sanirali bombardovani deo rafinerije, prosirili poslovanje na okolne zemlje, napravili najprofitabilniju kompaniju u zemlji. I to sada treba da "vracaju" da bi ga nasi kadrovi opet srozali na prethodni nivo?
Za JT niko ne treba nikome nista da "poklanja", za njega su se borile mnoge zemlje da bi isao kroz njihovu teritoriju. Za njega i treba da se bore zemlje koje su na toj trasi, ali se plase pritiska i ucena iz SAD i zapadnog dela EU.
Rusima je u principu JT najmanje bitan, jer ce isti taj gas ici dosadasnjom trasom, ali gube zemlje kroz koje je trebalo da prolazi, ali se sada koci pod pritiskom onih koji su pomenuti u tekstu (mada je izostavljeno da je jedan od tih senatora "cuveni" Mekejn).

marko

pre 9 godina

Ovo je losa vest za Srbiju! Umesto da placamo samo Bugarima tranzit, isto kasnije i da mi naplacujemo tranzit, mi cemo morati da placamo tranzit Ukrajini i Madjarskoj... I svako ko misli da je ovo dobar potez, ne gleda sa strane, koju bi mi korist imali od Juznog toka!

Marija

pre 9 godina

Nemam sumnje, doci ce vreme i na nas da revidiramo stetocinski sporazum sa Rusijom, ukoliko hocemo u EU.
(Jedva cekam, 8. jun 2014 19:52)
Načekaćeš se ;)

Укљученог мозга

pre 9 godina

@ ''Juzni tok je uvek bio paravan za mutne radnje kojima Rusi kupuju firme po istocnoj Evropi za dzabe. Nikad to nije ni bilo planirano da se izgradi. A Srbi glup narod pa se prima... (Mrtvac, 8. jun 2014 18:05)''
Који део ове вести ниси успео да разумеш? Да ли онај део да је бугарски премијер Пламен донео одлуку о обустављању радова на овом пројекту или, пак, онај део да му је то наредила нека трећеразредна чиновница ЕУ? Па ти сад види ко је глуп – ми Срби сигурно нисмо!

Dragan

pre 9 godina

Da nisu Bugari prekinuli, morali bi mi! Kako je jadan ovaj nas robovski i kolonijalni zivot i jos se borimo da budemo punopravni clan porobljenih zemalja!? Kada nam Rusi zavrnu gas hocemo li zvati americke senatore da nam zagreju radijatore?

London

pre 9 godina

Dosta komentatora piše kako će se Bugarska smrzavati kada dođe zima i kako im obustavljanje radova nije u interesu jer će ostati bez gasa. Bugarska, Srbija i sve ostale zemlje Evrope se sasvim dobro i bez "Južnog toka" snabdevaju gasom, 25% od rusa, 75% iz ostalih izvora i od ostalih dobavljača. Ne vidim šta će se tu promeniti sa obustavljanjem radova na ovom projektu.

Jedino što će se promeniti je da zemlje kroz koje je "Južni tok" trebao da prođu uspevaju, odlukom EU (i uz pomoć USA) da se izvuku iz "zagrljaja" koji su im Rusi spremali... davanja u bescenje svojih kompanija (Srbija), besmislene i visoke investicije u infrastrukturu kojom jedino može da se transportuje ruski gas (što praktično znači da su Rusi vlasnici svega, čak iako tako ne piše na papiru, iako bi nihova investicija bila relativno mala u odnosu na moć koju dobijaju), ulaska u komplikovane odnose sa lopovima iz Putinove najbliže klike...

Male i korumprane zemlje su godinama popuštale pod pritiskom Putinovih lopova, i dok im EU nije stao iza leđa nisu imale snage da se odupru. Sada je jasno čemu EU služi, iako rusofili to vide kao podaništvo.

Nadam se da će i Srbija tražiti, i dobiti, od EU podršku da se iščupa iz ovog "projekta", vrati NIS i proda ga po komercijalnim uslovima najboljem ponuđaču. Pa ko je to opet Gazprom, neka ga kupe, dobro su došli.

ema

pre 9 godina

@TYB:
Bravo, jedan od retkih pametnih ovde.
@Djordje NS:
Da li moguce da vi ne razumete ko je sada glavni?! Da li je moguce da vi verujete da su SAD bitne? Pokudavaju, ali su zavrslili karijeru. Zato i jesu ovako bezobrazni, lazljibi i nemoralni. Ma u Normandiji su svi kao ostre izjave davali,a utrkivali se ko ce na sastanak sa Putinom. Koji ih samo gleda...koliko lupetaju...kako je propala svetska politicka scena...nema jdnog jedinog politicara na zapadu vise...De Gol se u grobu okrece.

arkadije

pre 9 godina

Jel ovo znaci da nam Rusi vracaju 51% NIS-a?
(frata, 8. jun 2014 18:12)

Da, kada mi njima vratimo pola milijarde evra. Ovo bi moglo znaciti da Srbija ostaje na skupom gasu koji ce verovatno biti jos skuplji, ako ga uopste bude i bilo, s obzirom na probleme oko tranzita koje prave Ukrajinci, i jos znaci da bi Srbija mogla ostati bez znacajnih prihoda od tranzitne takse za gas koji bi isao kroz srpski dio magistrale Juznog toka. Uzgred, sta i da nam Rusi vrate NIS. Sta bi mi radili s njim, osim sto bi pravili gubitke kao sto smo i radili do prodaje NIS-a Rusima.

@Borko

pre 9 godina

"Srbi i Bugari ce se smrzavati kad dođe zima". O cemu vi govorite? Pa da li ste se smrzavali do sada a Južni tok nije ni poceo da se gradi.
Neka nam vrate naš NIS i da ih isplatimo sa sve ulaganjima, i ne bojte se zime.

Smarty

pre 9 godina

Ovo je cista politicka farsa u cilju nastavka pritiska na Rusiju. Dokaz je sto su bugari popustili tek kad su dosli americki senatori da im objasne sta je sustina (koliko oni zarezuju Evropu pokazala je ona americka senatorka sa cuvenim "f... EU"). Grotesno zvuci uporno pozivanje EK na pravno usaglasavanje, jer je ugovor o Juznom toku potpisan pre famoznog treceg energetskog paketa. Ako bi to vazilo retroaktivno, onda i Severni tok treba da se preispita...
Ameri sve cine da sprece dobre odnose EU i Rusije. Uspela je ubacivanjem svojih "trojanaca" u EU i ovo je samo jos jedna prilika. Nazalost, Rusi i te kako razumeju sustinu i sigurno nece ostaviti Evropu bez odgovora.

Energetika

pre 9 godina

Nije sporno da Bugari nabavljaju gas od Rusa. Može, tankerima preko Crnog mora i to samo za sopstvene potrebe. Sporno je međutim da Bugari gas prodaju trećim zemljama, koje bi ga u suprotnom nabavljale preko Ukrajine ili sada već Nemačke. U tom slučaju bi zemlje jugoistočne Evrope stekle energetsku nezavisnost i ucenjivački kapaciteti Zapada bi se značajno smanjili. Bugarskoj će za odustajanje od ovog projekta verovatno biti ponuđena neka kompenzacija, čisto da nisu u potpunom gubitku, ali će se zato ostale zemlje uključujući Srbiju i dalje držati u šaci. Nafta i gas su strateški energenti i ne sme se dozvoliti da njima trguje ko god hoće.

London 94

pre 9 godina

Rusi kao mogu nagovoriti Ukrainu da ne potpisu sa EU?! E sad Bugarska otkazala pa ce Srbija kasnije otkazati. Pa jos po neka , I tako neka Rusi saradjuju sa Severnom Korejom I Iranom.

Tuga

pre 9 godina

Vi ljudi niste svesni koliko je para u Americi. Svakim danom ovde u NY se iznova cudim i ne verujem i dalje u brojke koje vidim. Sve najbolje.

Maximus

pre 9 godina

Svi se pravite pametni, a niko da spomene razlog obustavljanja radova na projektu Južni Tok. EU se ne ponaša kao retardirano dete za razliku od svih vlasti od 2000-te godine pa do danas. "Braća" bi da uzmu sve a da ne daju ništa, i na kraju da monopolom ucenjuju Evropu. Pravila su veoma jasna i nedvosmislena. Onaj ko prodaje gas nikako ne može biti vlasnik gasovoda. Zašto npr, ako jednog dana rusi pokušaju da ucenjuju cenama EU, ta ista unija ne bi kupovala jeftiniji gas u Azerbejdžanu ili Kazahstanu i transportovala ga Juznim Tokom? Pritom, tvrdim, kao neko ko radi sa rusima zadnjih 6-7 godina, i kao neko ko ima ogromno iskustvo sa njima, da mi nismo nikakva braća i da smo zbog naše antisrpske politike predmet ismevanja u istoj toj rusiji...

Dejan

pre 9 godina

Pa ako nece Bugari, onda moze da se gradi tok iznad Bugarske, ili preko Irana, Sirije, Grcke i Makedonije. Nije vazno preko kojih zemalja ide; vazno je da stigne do Srbije. (Ddule, 08. jun 2014 20:17)
Dudule,
nije poenta da stigne do Srbije već do onih zemalja gde može najviše gasa da se potroši/proda.

glupost

pre 9 godina

Rusima vise uopste ne treba Juzni tok. To je samo njihova takticka igra. Vise nego ista im odgovara prijetnja EU i Amerike, jer ce tako svu odgovornost prebaciti na njih. Sjeverni tok im je vise nego dovoljan. Da Rusima taj Juzni tok treba, davno bi ga napravili.

Toni

pre 9 godina

Dugoročno, ovo znači osiromašenje EU. Rusi će pokušavati da se preorjentišu na azijsko tržište, prevashodno kinesko, a EU će kupovati gas po mnogo gorim cijenama, ili će ga biti sve manje (pa će opet biti skuplji). To je cijena šurovanja sa USA. Samo me zanima šta će se desiti kad istekne ugovor kojim se isporučuje gas preko Nord stream-a? Pa recimo Rusija smanji isporuku recimo 10%. Veči dio njemačke industrije bi mogao da stavi ključ u bravu.

sasa

pre 9 godina

Ljudi pa o cemu mi pricamo. Osim registrovane firme u off shore zoni u Svajcarskoj, i one cetiri cevi sto su postavili za slikanje na juznom toku nije kod nas nista uradjeno, ni jedan duzni metar nije uradjen. Ovo znam jer prolazim tamo pored Sajkasa makar jednom nedeljno. Bitno da je NIS otisao za bajku o juznom toku.

Saška

pre 9 godina

Ovi će opet kao i prošle godine da se samospaljuju zbog nemogućnosti da plate račune ovog puta za gas. Kao i mi, uostalom ! Ali ako... nek su nam samo naši političari lepi i debeli ! Oni dobiju pare od senatora i tapšanje po ramenu pa se greju i bez gasa !

Crno dete iz Šišatovca

pre 9 godina

ЕУ не води властиту политику,само слепо извршава налоге Вашингтона.Отуда и побједа десничара у ЕУ парламенту,а бојим се да ће то довести до новог великог рата.Од тога ће опет само Америка имати користи.

Ако је гас стварно јефтинији,чистији,....у чему је проблем?

Mario

pre 9 godina

Kako sad, pa zar nisu bili komentari da će radije bugari izađi iz EU da će se opet prikloniti rusima, a da će zbog toga EU raspasti..

Zoran

pre 9 godina

Nikada Južni tok nije ni postojao, i na to nemaju uticaja dešavanja u Ukrajini. Imao je samo u glavama i novčanicima onih koji su prodali NIS.

London 94

pre 9 godina

Ostavi ti Bugarsku po strani, nego gledaj nase jade. I mi kao da hocemo da teramo inat sa EU I USA?!
Batalite vec to jednom I okrenite se zdravom razumu. Kao da nam preti" kolonializam I neokolonializam" I neki treci bakraci. Rec je o sveukupnoj globalizaciji. Eto tako je vreme doslo I mi mozemo , al ne moramo pristupiti.
Za cenu nemoj da me onda pitas.

direktor

pre 9 godina

Ovi koji ovdje komentiraju nemaju pojma o čemu pišu. Plinovod je strateška infrastruktura. Da bi se dopremio plin iz Srbije u Austriju, potreban je jedan plinovod, a ne njih 5. Dakle, jedan. Na taj jedan plinovod se priključuje tko želi transportirati plin. Bila to država Srbija, Gasprom ili neka treća privatna firma. Naravno, za prijevoz se plaća onome tko je izgradio plinovod. Ako netko smatra da je normalno da se za svaki transport plina mora graditi novi plinovod i da svaka firma ima svoj plinovod, to je retardirano. To je kao da Hrvatska zabrani automobilima sa srpskim tablicama da prolaze hrvatskim autoputevima, nego da Srbija kroz Hrvatsku izgradi sebi svoj poseban autoput. To nije normalno.

Miki

pre 9 godina

Srecom pa nismo mi ulazna zemlja za gasovod inace bismo sigurno napravili neku glupost. Nego zasto ono dadosmo NIS u pola cene, Rusi pominjase nekakav mitski Juzni tok kao kompenzaciju? I sta cemo sad?

prellee

pre 9 godina

Ovi amerikanci samo sebe gledaju, na drugom kraju svijeta samo stvaraju sirotinju.Šta to bi demokratija!? Kauboji samo odlučuju, ostali SLUGE POKORENE.Žalosno, ja ipak mislim da će biti neka kontra mjera koja će i njihov egoizam da ZABRINE. Amerikanci zavrču ruku Europi, Rusima da ne govorim malim državama. Ovakav će svijet teško naprijed, biće ovdje svašta, ne isključujem ni veliki rat. Čim se ovoliko priča o iskrcavsanju, pjeva o miru, rat je na horizontu, i to veliki garant.Neka nas Bog sačuva.

Slobodan

pre 9 godina

Bugari imaju pravo da procenjuju svoje interese i platiće odštetu ako su prekršili neki ugovor. Gasovod ionako nije zbog njih, nego zbog Nemačke, Austrije i Italije i do tamo će stići, jer gazprom može postavljati cevi na dnu Dunava, koji je međunarodni plovni put za podunavske zemlje. Jedino što bi tako bio oštećen interes Srbije da ide po dužini naše zemlje, ali mi smo mali šraf, pa možemo da vučemo od Dunava.

hm

pre 9 godina

Najveca je ironija da su zahtevi takvi da su ih Bugari vec mogli odavno ispuniti. Sve se to da resiti u mesec-dva, a ne ovoliko godina razvlaciti. Od juznog toka se znalo da nece biti nista. Bugari su i u pocetku ucenjivali Ruse, a ovo (EU) im dobro doslo.

zorica

pre 9 godina

Navedeni su u tekstu pravni razlozi zasto je to EK trazila. Nisam strucna da procenjujem njihovu tezinu, a verovatno je i malo informacija u vezi tih razloga u ovoj vesti dato, pa se zato niko u komentarima a ni u tekstu vesti ne bavi njihovom sustinom.

Iako je saopstenje izdato nakon susreta sa US senatorima u tekstu se ne navodi nista sto bi upucivalo na to da je tokom tih susreta razgovarano o gasovodu.

Mozda, kazem samo mozda, ipak treba imati rezervu u pogledu osude neke zemlje da se mesa u nesto sto ne bi trebalo da je se tice.

A mozda sam ja samo umorna od silnih teorija zavere. Mozda.

bot123

pre 9 godina

Verujem da ce nase mudro rukovodstvo ostati dosledno svojoj neutralnoj politici I nastaviti da gradi juzni tok. Rukovodstvo koje IMA snage da izgradi Beograd na vodi sigurno CE naci vazdusno resenje za premostavanje pritisaka.

Ddule

pre 9 godina

Pa ako nece Bugari, onda moze da se gradi tok iznad Bugarske, ili preko Irana, Sirije, Grcke i Makedonije.
Nije vazno preko kojih zemalja ide; vazno je da stigne do Srbije.

Mladen Mladenović

pre 9 godina

Bitno je da on prolazi kroz Srbiju. Makar i ne radio, nek se rusofili raduju.
(zm, 9. jun 2014 00:02)
-------------
A još je bitnije da srpski autošovinisti i sadomazohisti i za ovaj potez, koji je čisti primer primene raybojničke sile države "Dinosaurusa", koja počiva sa one strane Atlantika, optuže Rusiju?! Tim i takvima je važnije da Srbija i Srbi stradaju jer se na taj način u "najboljem" svetlu ostvaruju njihovi morbidni snovi i predvidjanja.

Miki

pre 9 godina

"O cemu prica vecina komentatora? Suverenosti, zavrtanju gasa, nepravdi, o cemu? Gasprom treba da uradi jednu stvar i da ispuni antimonopolske komisije i razdvoji proizvodnju od prodaje i moze da nastavi izgradnju. Gasprom nije samo ruska firma pa ce tako i uraditi kada mu to bude odgovaralo. Ovako imaju lep izgovor da odloze radove jedno 20 godina jer se smanjila potrosnja gasa u EU a postoje i alternativni nacini transporta. Jedino ne znam ko ce da vrati vojvodjansku naftu u busotine jer je nje izvuceno za preko milijardu evra. I na kraju krajeva mi mozemo slobodno da nastavimo izgradnju jer nismo clanovi EU! Jer nam neko brani? A mozemo i kanal da kopamo do makedonske granice ako nam je volja!
(lalo, 8. jun 2014 19:44)"
Licemerani si kad kazes da mi nastavimo gradnju juznog toka. Sta ti vrede cevi kroz Srbiju kada imas prekid u Bugarskoj. Gasprom nije duzan da postuje evropske zakone, a medjunarodni sporazumi moraju da se postuju, narucito ovakav kao sto je gasovod. A to da Rusi zele da prekinu izgradnju toka pa im treba razlog je smesno.

KO o cemu

pre 9 godina

Bugari su obustavili PRIPREMU za izgradnju JT.A te pripreme mogu DA traju KO naredno Svetsko Prvenstvo 2018.Tako DA nam vratite sve story Ste pokraliii...

e tugo

pre 9 godina

@"Da liz nate da su se ENi i EON povukli iz TAP-a prekjuce (TAP je trebao da bude alternativa juznom toku, 6 puta manji) i to bez ijednog jedinog komentara?"

Nije eon i eni nego total i eon.

A kome bi tvrtke trebale tocno komentirat svoje poslovne poteze? Znas kakve se sve igre vode oko energetske prevlasti na istocnom europom.
Rusi na sve moguce nacine pokusavaju uci na Hrvatsko trziste, prvo preko INA-e i MOL-a i kako su zavrsili ti razgovori, a da poslje putina doso je joe bajden i nekako naglo sve to stalo nakon sto je rekao da bi trebalo da ina mol suradjuju a ne da se tuku, evo mol pristao na promjenu upravljackih prava. Situacija nije gotova ali je pravac prema rusiji otklonjen.

Sada rusi preko lukoil-a tocnije preko kazakh oil, pokusavaju uletit u dina petrokemiju koja je u stecaju, kako bi postali vlasnici zamljista na kojem se treba gradit LNG krk. Drzava je uvrstila LNG terminal u listu strateskih projekata i rekla da ce izvlastiti sa zemljista svakoga tko kupi dina petrokemiju.

Vlasnici projekta adria LNG su total,omv i eon. A koji su se povukli iz projekta TAP. I di je poanta? Pa total i eon su prodali projekt adria LNG nepoznatom kupcu i nakon toga odustali od tap-a sto znaci da netko 100% ulece u LNG krk a vjeruj mi da nisu rusi :)

Ove godine vrdoljak na najvecoj konferenciji naftasa u americi, poslje njega josipovic se naso sa naftasima u texasu, u poljskoj neki dan josipovic s obamom pricao o lng krk.

Mrtvac

pre 9 godina

Juzni tok je uvek bio paravan za mutne radnje kojima Rusi kupuju firme po istocnoj Evropi za dzabe. Nikad to nije ni bilo planirano da se izgradi. A Srbi glup narod pa se prima...

Nenad BG

pre 9 godina

Da smo pametni mi bismo prvi odustali od tog gasovoda. Samo ruskim imperijalistima dajemo mogucnost za ucenu kao sto vec godinama rade Ukrajini.

srbenda a ne komunjara

pre 9 godina

стварно сте наивни ! причате, пропашће бугари. мислите да им ЕУ неће то компезовати ? па ипак су они део ЕУ породице.
ми смо ту највећи губитници, јер хоћемо да будемо увек најпаметнији. па на крају прођемо ко и сада. и онда кукамо како нас цео свет мрзи...
а да шта је било са акцијама НИСа ? постоји ли нека клаузула о заштити српских интереса ?
или смо опет хтели да будемо најпаметнији ?

Никола

pre 9 godina

Овај ЕУ систем гори од диктатуре пролетеријата! Зашто ЕУ не заустави сада Немачки северни ток? Бугари и ми са њима ћемо остати вечито трећа лига земаља, јад и беда!

čivijaš

pre 9 godina

Zeško će Rusi uspeti sa ovakvom politikom. Tako je i Sloba radio, malo ratovao malo na finjaka pokušavao da pregovara, a to je upravo ono što Zapadu odgovara, jer sva lova sveta stoji kod njih.
Sa njima se mora mnogo čvršće, odlučnije, tek tada će biti spremni na ustupke.

London

pre 9 godina

Dosta komentatora piše kako će se Bugarska smrzavati kada dođe zima i kako im obustavljanje radova nije u interesu jer će ostati bez gasa. Bugarska, Srbija i sve ostale zemlje Evrope se sasvim dobro i bez "Južnog toka" snabdevaju gasom, 25% od rusa, 75% iz ostalih izvora i od ostalih dobavljača. Ne vidim šta će se tu promeniti sa obustavljanjem radova na ovom projektu.

Jedino što će se promeniti je da zemlje kroz koje je "Južni tok" trebao da prođu uspevaju, odlukom EU (i uz pomoć USA) da se izvuku iz "zagrljaja" koji su im Rusi spremali... davanja u bescenje svojih kompanija (Srbija), besmislene i visoke investicije u infrastrukturu kojom jedino može da se transportuje ruski gas (što praktično znači da su Rusi vlasnici svega, čak iako tako ne piše na papiru, iako bi nihova investicija bila relativno mala u odnosu na moć koju dobijaju), ulaska u komplikovane odnose sa lopovima iz Putinove najbliže klike...

Male i korumprane zemlje su godinama popuštale pod pritiskom Putinovih lopova, i dok im EU nije stao iza leđa nisu imale snage da se odupru. Sada je jasno čemu EU služi, iako rusofili to vide kao podaništvo.

Nadam se da će i Srbija tražiti, i dobiti, od EU podršku da se iščupa iz ovog "projekta", vrati NIS i proda ga po komercijalnim uslovima najboljem ponuđaču. Pa ko je to opet Gazprom, neka ga kupe, dobro su došli.

Ovako stvari stoje narode

pre 9 godina

Ovi nasi primitivci (btw Srbija je zadnja po testovima PISA )ne shvataju kako stvari funkcionisu u realnom zivotu.
Nisu im to crnogorske i krajiske cuke, da teraju inat oko jednog kamena sa komsijom.
Naime, Rusija ne moze da zavrne gas jer im budzet zavisi od tih para, kao i crni budzet iliti narodne pare na tajkunskim racunima.

U prevodu, Putin moze da glumi patriotu sve dok mu neko ne dirne privatne racune, gde krije narodne pare od tog istog naroda.
E onda, menja politiku, tjs slusa kako gazda kaze.

Djordje NS

pre 9 godina

Eeee, to se zove autoritet i stvarno pokazivanje koje svetska sila broj 1.
A ne vaš ljubimac Putin... Baš da ga vidim šta će sad da preduzme.

London 94

pre 9 godina

Rusi kao mogu nagovoriti Ukrainu da ne potpisu sa EU?! E sad Bugarska otkazala pa ce Srbija kasnije otkazati. Pa jos po neka , I tako neka Rusi saradjuju sa Severnom Korejom I Iranom.

S

pre 9 godina

Mogu da se kladim da u Srbiji sada nece biti nikakve analize, pozivanja na odgovornost, ispitivanja privatizacije NIS-a itd. vec se sve zavrsiti prosto na nekim floskulama tipa"ne mozemo mi mali da uticemo na odluke velikih, sta da se radi".

Kolumbo ...... .. radoznala

pre 9 godina

Jel sad jasno ko je i sta je EU?Cim neka zemlja pokusa da uradi nesto da poboljsa sopstvenu ekonomiju,EU to stopira jer vise niste zavisni od njih a to neodgovara Briselu.Nisam neki strucnjak za ekonomiju,al ono sto sam shvatio jeste da bi mi od tog JT imali dosta novca od tranzita tog gasa.Samim tim se smanjuje kapacitet EU da nas ucenjuje.Tako ja to vidim.

евро-атланске интеграције ха ха ха

pre 9 godina

"Bugarska je obustavila radove na projektu Južni tok, saopštio je danas bugarski premijer Plamen Orešarski, nakon susreta sa grupom američkih senatora."
Што ти је суверена, самостална и независна држава која држи до свог територијалног интегритета након приступа ЕУ.

@Borko

pre 9 godina

"Srbi i Bugari ce se smrzavati kad dođe zima". O cemu vi govorite? Pa da li ste se smrzavali do sada a Južni tok nije ni poceo da se gradi.
Neka nam vrate naš NIS i da ih isplatimo sa sve ulaganjima, i ne bojte se zime.

Ddule

pre 9 godina

Pa ako nece Bugari, onda moze da se gradi tok iznad Bugarske, ili preko Irana, Sirije, Grcke i Makedonije.
Nije vazno preko kojih zemalja ide; vazno je da stigne do Srbije.

djole

pre 9 godina

@London:
Gospode boze koliko nista ne znate!
Bugarska , Litvanija, Latvija, RUmunija i jos mnog ezemlje zavise od Rusa 100%! Francuska nekih 15%, Nemacka mislim oko 30%, Britanija neznatno...O cemu pricate? kakvi komercijlani uslovi? Upravo Britanici NIKADA , ALI NIKADA nista u siromasnim zemljama nisu ne kupovali po trzisnim uslovima, nego nisu uopste kupovali. Da li vi znate da Juzni tok finansiraju i Francuzi, Nemci i italijani? Da li vi znate da su za naftu ugovore potpisali pre deset dana Exxon (SAD), BP (UK), zatim Indija, Venecuela, italja, itd. Da ne pominjem Kinu. Da li vi znate da Rusija vazi za najpouzdanijeg snabdevaca gasom u strucnim krugovima? Da li vi znate da je Gazprom najjaca svetska komapnija ? Da li vi znate da je austrijski OMV potpisao sa Gazpromom ugovor pre mesec dana o prikljucenju na Juzni tok? Da li vi znate da je jedini problem u snabdevanju Evrope ruskim gasom jedna banditska Ukrajina koja krade i ne placa i preko koje SAD poslednjim trzajem pokusavaju da kao naude Rusima (koji pritom imaju lovu za razliku od EU i SAD)? Da li znate da Rusi i Kinezi ruse petrodolar? Da li znate da su RUsi Nemcima napravili Severni tok? Da liz nate da su se ENi i EON povukli iz TAP-a prekjuce (TAP je trebao da bude alternativa juznom toku, 6 puta manji) i to bez ijednog jedinog komentara? Da i znate da BP iz UK i Exxon iz SAD-a imaju ogroman kapital u ruskim firmama? Zamislite da RUsija taj kapital zamrzne...CUTITE

Zoran

pre 9 godina

Nikada Južni tok nije ni postojao, i na to nemaju uticaja dešavanja u Ukrajini. Imao je samo u glavama i novčanicima onih koji su prodali NIS.

lalo

pre 9 godina

O cemu prica vecina komentatora? Suverenosti, zavrtanju gasa, nepravdi, o cemu? Gasprom treba da uradi jednu stvar i da ispuni antimonopolske komisije i razdvoji proizvodnju od prodaje i moze da nastavi izgradnju. Gasprom nije samo ruska firma pa ce tako i uraditi kada mu to bude odgovaralo. Ovako imaju lep izgovor da odloze radove jedno 20 godina jer se smanjila potrosnja gasa u EU a postoje i alternativni nacini transporta. Jedino ne znam ko ce da vrati vojvodjansku naftu u busotine jer je nje izvuceno za preko milijardu evra. I na kraju krajeva mi mozemo slobodno da nastavimo izgradnju jer nismo clanovi EU! Jer nam neko brani? A mozemo i kanal da kopamo do makedonske granice ako nam je volja!

Mile Beogradzanin

pre 9 godina

Juzni tok je jedna od stvari, zbog kojih su Rusi kalkulisali da ne razvale Ukrajinu. Za korak je Evropa bliza velikom ratu, a za babe Olbrajt zdravlje.

MrkDjok

pre 9 godina

Kakav idiotluk.

Nemci nek koriste Sverni Tok, a Ukrainci nek budu ekskluzivni distributelji( ugraditelji) Ruskog gasa.
Amerika nek vam prodaje Arapsku naftu.

A vi Bugari, izvedite kolektivno samoubistvo ako tako kazu senatori koji zive 10 000km od vas.

AlekS

pre 9 godina

Eeee, to se zove autoritet i stvarno pokazivanje koje svetska sila broj 1.
A ne vaš ljubimac Putin... Baš da ga vidim šta će sad da preduzme.
(Djordje NS, 8. jun 2014 20:11)

Merodavan odgovor ce verovatno stici kad zagudi.

ema

pre 9 godina

@TYB:
Bravo, jedan od retkih pametnih ovde.
@Djordje NS:
Da li moguce da vi ne razumete ko je sada glavni?! Da li je moguce da vi verujete da su SAD bitne? Pokudavaju, ali su zavrslili karijeru. Zato i jesu ovako bezobrazni, lazljibi i nemoralni. Ma u Normandiji su svi kao ostre izjave davali,a utrkivali se ko ce na sastanak sa Putinom. Koji ih samo gleda...koliko lupetaju...kako je propala svetska politicka scena...nema jdnog jedinog politicara na zapadu vise...De Gol se u grobu okrece.

deda milojko

pre 9 godina

Ovo nikako ne valja, katastrofa koliko su politicari, ne samo kod nas, nego i kod nasih suseda korumpirani. Do juce su bugarski politicari govorili da nece obustaviti gradnju juznog toka. Ja se ponadao da ima jos normalnih koji ce da se suprotstave tiraniji EU a izgleda da su samo dizali cenu, sto vece odbijanje veci mito. Mislim da ce ova zima biti duga i hladna, Rusi sada imaju gde kome da isporucuju gas tako da nece ostati bez para, a realno mislim da bi trebali da malo zavrnu slavinu i pokazu ko ima gas i ko odlucuje gde ce da gradi i kako.

Marija

pre 9 godina

Nemam sumnje, doci ce vreme i na nas da revidiramo stetocinski sporazum sa Rusijom, ukoliko hocemo u EU.
(Jedva cekam, 8. jun 2014 19:52)
Načekaćeš se ;)

Slobodan

pre 9 godina

Bugari imaju pravo da procenjuju svoje interese i platiće odštetu ako su prekršili neki ugovor. Gasovod ionako nije zbog njih, nego zbog Nemačke, Austrije i Italije i do tamo će stići, jer gazprom može postavljati cevi na dnu Dunava, koji je međunarodni plovni put za podunavske zemlje. Jedino što bi tako bio oštećen interes Srbije da ide po dužini naše zemlje, ali mi smo mali šraf, pa možemo da vučemo od Dunava.

zorica

pre 9 godina

Navedeni su u tekstu pravni razlozi zasto je to EK trazila. Nisam strucna da procenjujem njihovu tezinu, a verovatno je i malo informacija u vezi tih razloga u ovoj vesti dato, pa se zato niko u komentarima a ni u tekstu vesti ne bavi njihovom sustinom.

Iako je saopstenje izdato nakon susreta sa US senatorima u tekstu se ne navodi nista sto bi upucivalo na to da je tokom tih susreta razgovarano o gasovodu.

Mozda, kazem samo mozda, ipak treba imati rezervu u pogledu osude neke zemlje da se mesa u nesto sto ne bi trebalo da je se tice.

A mozda sam ja samo umorna od silnih teorija zavere. Mozda.

zlo i naopako

pre 9 godina

Malo ga potplate, a malo ga i zaplaše i čovek se odmah predomislio. Da je to Uradio Putin odmah bi ga NATO proglasio za teroristu. Kakva farsa.

Zoran

pre 9 godina

Mnogo su pametni iz EU pa taj gas treba svima u Evropi. Amerikanci to nikad ne bi uradili sebi.
EU je mogla da sankcioniše Ruse zabranom izvoza Mercedes automobila.

CityWatch

pre 9 godina

Posetili ga americki senatori i posle toga se setio da je dobio instrukcije od EK. Bice kako gazda kaze. Sindrom kolonija. Lojalna lokalna vlast (moze da radi sta hoce na lokalu), svi saveti "partnera" sa Zapada imaju sustinsku vaznost kao naredba. Lokalni interesi se suspenduju i vaze samo "partnerski" interesi.

glupost

pre 9 godina

Rusima vise uopste ne treba Juzni tok. To je samo njihova takticka igra. Vise nego ista im odgovara prijetnja EU i Amerike, jer ce tako svu odgovornost prebaciti na njih. Sjeverni tok im je vise nego dovoljan. Da Rusima taj Juzni tok treba, davno bi ga napravili.

London 94

pre 9 godina

Ostavi ti Bugarsku po strani, nego gledaj nase jade. I mi kao da hocemo da teramo inat sa EU I USA?!
Batalite vec to jednom I okrenite se zdravom razumu. Kao da nam preti" kolonializam I neokolonializam" I neki treci bakraci. Rec je o sveukupnoj globalizaciji. Eto tako je vreme doslo I mi mozemo , al ne moramo pristupiti.
Za cenu nemoj da me onda pitas.

Maximus

pre 9 godina

Svi se pravite pametni, a niko da spomene razlog obustavljanja radova na projektu Južni Tok. EU se ne ponaša kao retardirano dete za razliku od svih vlasti od 2000-te godine pa do danas. "Braća" bi da uzmu sve a da ne daju ništa, i na kraju da monopolom ucenjuju Evropu. Pravila su veoma jasna i nedvosmislena. Onaj ko prodaje gas nikako ne može biti vlasnik gasovoda. Zašto npr, ako jednog dana rusi pokušaju da ucenjuju cenama EU, ta ista unija ne bi kupovala jeftiniji gas u Azerbejdžanu ili Kazahstanu i transportovala ga Juznim Tokom? Pritom, tvrdim, kao neko ko radi sa rusima zadnjih 6-7 godina, i kao neko ko ima ogromno iskustvo sa njima, da mi nismo nikakva braća i da smo zbog naše antisrpske politike predmet ismevanja u istoj toj rusiji...

Bobi

pre 9 godina

Eh evropljani.. evropljani... šta rekoše.. posle susreta sa američkim senatorima. Znači američki senatori odlučuju da li će u istočnoj evropi da se pravi neki gasovod ili ne (ekvivalent, kao kada bi neki norvežani odlučivali da li će nešto da se gradi u južnoj africi).

Treba da promenimo ime Evropa u Istočne Kolonije Američke Države.

Борко

pre 9 godina

И шта сад? Када буде стигла зима у Србији и Бугарској ће се људи смрзавати. У остатку Европе гас ће стизати преко Северног тока а дотична господа сенатори из САД-а ће нарочито бити погођени овим чињеницама. По туђим леђима стотину батина.

kima

pre 9 godina

"nakon susreta sa grupom americki senatora "...
Pa i mala deca vide da su ameri glavni "mesetari" i kreatori svih svetskih problema i ratnih zarista...
Od rata im zavisi privreda, naravno sve dok nije na njihovoj teritoriji.
Da su Bugari nastavili sa radovima, uskoro bi krenuli preblemi sa turskom manjinom, nezadovoljstvo gradjana zbog loseg standarda, medijski mrak, "nedostatak demokratije"...itd.
Najvesca svetska zla skovana su u Vasingtonu, atomska bomba, SIDA , osiromaseni uranijum na nasoj teritoriji., okupacija nekoliko suverenih drzava....itd.
Kriza u Ukrajini je prekretnica, ukoliko SAD "zavrsi" zapocet posao kako treba, nece biti dobro....

Antic

pre 9 godina

Tja, sto reci! Tko sa evropom jamu kopa...!? Vlade ovih korumpiranih "drzava" su i postavljene da bi sluzile interesima multinacionalista a ne svom narodu! Srbska "vlada" sada ima izgovor i skinuli su ovo pitanje sa dnevnog reda, dobit cemo od EU i MMF, jos par milijardi € kredita i zavrsili su sa nama. Umesto samorazvoja i suverenosti, postat cemo totalni zavisnici od ovih kriminalaca i podvodaca!

Tuga

pre 9 godina

Vi ljudi niste svesni koliko je para u Americi. Svakim danom ovde u NY se iznova cudim i ne verujem i dalje u brojke koje vidim. Sve najbolje.

yup

pre 9 godina

Sudeći po rejtingu komentara, i ovde ima botova. Dokoni ljudi svuda okolo, tako je to kad nema posla u državi. Elem, ako je neko očekivao da će Bugari postupiti drugačije, trebao je da očekuje i veštački stvorene nerede i demonstracije protiv bugarske vlade, finansirane od istih ovih senatora. Zato su uradili ovako, jer je vladajućoj partiji bitnija fotelja nego patriotizam i finansijska dobit od gasovoda. Na žalost.

Smarty

pre 9 godina

Ovo je cista politicka farsa u cilju nastavka pritiska na Rusiju. Dokaz je sto su bugari popustili tek kad su dosli americki senatori da im objasne sta je sustina (koliko oni zarezuju Evropu pokazala je ona americka senatorka sa cuvenim "f... EU"). Grotesno zvuci uporno pozivanje EK na pravno usaglasavanje, jer je ugovor o Juznom toku potpisan pre famoznog treceg energetskog paketa. Ako bi to vazilo retroaktivno, onda i Severni tok treba da se preispita...
Ameri sve cine da sprece dobre odnose EU i Rusije. Uspela je ubacivanjem svojih "trojanaca" u EU i ovo je samo jos jedna prilika. Nazalost, Rusi i te kako razumeju sustinu i sigurno nece ostaviti Evropu bez odgovora.

Toni

pre 9 godina

Dugoročno, ovo znači osiromašenje EU. Rusi će pokušavati da se preorjentišu na azijsko tržište, prevashodno kinesko, a EU će kupovati gas po mnogo gorim cijenama, ili će ga biti sve manje (pa će opet biti skuplji). To je cijena šurovanja sa USA. Samo me zanima šta će se desiti kad istekne ugovor kojim se isporučuje gas preko Nord stream-a? Pa recimo Rusija smanji isporuku recimo 10%. Veči dio njemačke industrije bi mogao da stavi ključ u bravu.

Укљученог мозга

pre 9 godina

@ ''Juzni tok je uvek bio paravan za mutne radnje kojima Rusi kupuju firme po istocnoj Evropi za dzabe. Nikad to nije ni bilo planirano da se izgradi. A Srbi glup narod pa se prima... (Mrtvac, 8. jun 2014 18:05)''
Који део ове вести ниси успео да разумеш? Да ли онај део да је бугарски премијер Пламен донео одлуку о обустављању радова на овом пројекту или, пак, онај део да му је то наредила нека трећеразредна чиновница ЕУ? Па ти сад види ко је глуп – ми Срби сигурно нисмо!

tyb

pre 9 godina

@frata: Kakve veze ima NIS sa JT te treba da "vracaju 51% NIS-a"? Za tih 51% NIS-a su platili 400 mil. evra odn. oko 520 mil. USD, preuzeli blizu jedne milijarde dugova, ulozili u rafineriju preko pola milijarde, sanirali bombardovani deo rafinerije, prosirili poslovanje na okolne zemlje, napravili najprofitabilniju kompaniju u zemlji. I to sada treba da "vracaju" da bi ga nasi kadrovi opet srozali na prethodni nivo?
Za JT niko ne treba nikome nista da "poklanja", za njega su se borile mnoge zemlje da bi isao kroz njihovu teritoriju. Za njega i treba da se bore zemlje koje su na toj trasi, ali se plase pritiska i ucena iz SAD i zapadnog dela EU.
Rusima je u principu JT najmanje bitan, jer ce isti taj gas ici dosadasnjom trasom, ali gube zemlje kroz koje je trebalo da prolazi, ali se sada koci pod pritiskom onih koji su pomenuti u tekstu (mada je izostavljeno da je jedan od tih senatora "cuveni" Mekejn).

Filip

pre 9 godina

Stigo nalog USA visemilionska steta za Bugarske firme koje bi to gradile i privredu. Bitno da Nemcima ne pada na pamet da zatvore severni tok nisu blesavi da uniste sopstvenu industriju.

Dragan

pre 9 godina

Da nisu Bugari prekinuli, morali bi mi! Kako je jadan ovaj nas robovski i kolonijalni zivot i jos se borimo da budemo punopravni clan porobljenih zemalja!? Kada nam Rusi zavrnu gas hocemo li zvati americke senatore da nam zagreju radijatore?

Miki

pre 9 godina

Srecom pa nismo mi ulazna zemlja za gasovod inace bismo sigurno napravili neku glupost. Nego zasto ono dadosmo NIS u pola cene, Rusi pominjase nekakav mitski Juzni tok kao kompenzaciju? I sta cemo sad?

Nemanja

pre 9 godina

I Srbija će čekajte samo još malo najviše mesec dana da radi isto i obustavi sve oko Južnog toka, a bogami i da uvede sankcije Rusiji, pazite šta vam kažem, prvo će da pošalju iz Brisela pretnje, to neće uroditi plodom kao i kod Bugara a onda će Brisel pozvati u pomoć Velikog Brata u Vašingtonu i Srbija će da poklekne kao što je danas Bugarska, i ne samo to, još će nas i poniziti, jer to redovno čine kad je Srbija u pitanju.

direktor

pre 9 godina

Ovi koji ovdje komentiraju nemaju pojma o čemu pišu. Plinovod je strateška infrastruktura. Da bi se dopremio plin iz Srbije u Austriju, potreban je jedan plinovod, a ne njih 5. Dakle, jedan. Na taj jedan plinovod se priključuje tko želi transportirati plin. Bila to država Srbija, Gasprom ili neka treća privatna firma. Naravno, za prijevoz se plaća onome tko je izgradio plinovod. Ako netko smatra da je normalno da se za svaki transport plina mora graditi novi plinovod i da svaka firma ima svoj plinovod, to je retardirano. To je kao da Hrvatska zabrani automobilima sa srpskim tablicama da prolaze hrvatskim autoputevima, nego da Srbija kroz Hrvatsku izgradi sebi svoj poseban autoput. To nije normalno.

marko

pre 9 godina

Ovo je losa vest za Srbiju! Umesto da placamo samo Bugarima tranzit, isto kasnije i da mi naplacujemo tranzit, mi cemo morati da placamo tranzit Ukrajini i Madjarskoj... I svako ko misli da je ovo dobar potez, ne gleda sa strane, koju bi mi korist imali od Juznog toka!

prellee

pre 9 godina

Ovi amerikanci samo sebe gledaju, na drugom kraju svijeta samo stvaraju sirotinju.Šta to bi demokratija!? Kauboji samo odlučuju, ostali SLUGE POKORENE.Žalosno, ja ipak mislim da će biti neka kontra mjera koja će i njihov egoizam da ZABRINE. Amerikanci zavrču ruku Europi, Rusima da ne govorim malim državama. Ovakav će svijet teško naprijed, biće ovdje svašta, ne isključujem ni veliki rat. Čim se ovoliko priča o iskrcavsanju, pjeva o miru, rat je na horizontu, i to veliki garant.Neka nas Bog sačuva.

Crno dete iz Šišatovca

pre 9 godina

ЕУ не води властиту политику,само слепо извршава налоге Вашингтона.Отуда и побједа десничара у ЕУ парламенту,а бојим се да ће то довести до новог великог рата.Од тога ће опет само Америка имати користи.

Ако је гас стварно јефтинији,чистији,....у чему је проблем?

Mario

pre 9 godina

Kako sad, pa zar nisu bili komentari da će radije bugari izađi iz EU da će se opet prikloniti rusima, a da će zbog toga EU raspasti..

arkadije

pre 9 godina

Jel ovo znaci da nam Rusi vracaju 51% NIS-a?
(frata, 8. jun 2014 18:12)

Da, kada mi njima vratimo pola milijarde evra. Ovo bi moglo znaciti da Srbija ostaje na skupom gasu koji ce verovatno biti jos skuplji, ako ga uopste bude i bilo, s obzirom na probleme oko tranzita koje prave Ukrajinci, i jos znaci da bi Srbija mogla ostati bez znacajnih prihoda od tranzitne takse za gas koji bi isao kroz srpski dio magistrale Juznog toka. Uzgred, sta i da nam Rusi vrate NIS. Sta bi mi radili s njim, osim sto bi pravili gubitke kao sto smo i radili do prodaje NIS-a Rusima.

sasa

pre 9 godina

Ljudi pa o cemu mi pricamo. Osim registrovane firme u off shore zoni u Svajcarskoj, i one cetiri cevi sto su postavili za slikanje na juznom toku nije kod nas nista uradjeno, ni jedan duzni metar nije uradjen. Ovo znam jer prolazim tamo pored Sajkasa makar jednom nedeljno. Bitno da je NIS otisao za bajku o juznom toku.

hm

pre 9 godina

Najveca je ironija da su zahtevi takvi da su ih Bugari vec mogli odavno ispuniti. Sve se to da resiti u mesec-dva, a ne ovoliko godina razvlaciti. Od juznog toka se znalo da nece biti nista. Bugari su i u pocetku ucenjivali Ruse, a ovo (EU) im dobro doslo.

Saška

pre 9 godina

Ovi će opet kao i prošle godine da se samospaljuju zbog nemogućnosti da plate račune ovog puta za gas. Kao i mi, uostalom ! Ali ako... nek su nam samo naši političari lepi i debeli ! Oni dobiju pare od senatora i tapšanje po ramenu pa se greju i bez gasa !

Energetika

pre 9 godina

Nije sporno da Bugari nabavljaju gas od Rusa. Može, tankerima preko Crnog mora i to samo za sopstvene potrebe. Sporno je međutim da Bugari gas prodaju trećim zemljama, koje bi ga u suprotnom nabavljale preko Ukrajine ili sada već Nemačke. U tom slučaju bi zemlje jugoistočne Evrope stekle energetsku nezavisnost i ucenjivački kapaciteti Zapada bi se značajno smanjili. Bugarskoj će za odustajanje od ovog projekta verovatno biti ponuđena neka kompenzacija, čisto da nisu u potpunom gubitku, ali će se zato ostale zemlje uključujući Srbiju i dalje držati u šaci. Nafta i gas su strateški energenti i ne sme se dozvoliti da njima trguje ko god hoće.

Dzonikg

pre 9 godina

Zato ce da kupuju od rusa ali preko severnog toga koji ide kroz nemacku i da im placaju tranzit koji kosta skoro kao sam gas a struju im uzeli isto nemci pa im racuni za struju trecina plate..kolonija zapada.

Miki

pre 9 godina

"O cemu prica vecina komentatora? Suverenosti, zavrtanju gasa, nepravdi, o cemu? Gasprom treba da uradi jednu stvar i da ispuni antimonopolske komisije i razdvoji proizvodnju od prodaje i moze da nastavi izgradnju. Gasprom nije samo ruska firma pa ce tako i uraditi kada mu to bude odgovaralo. Ovako imaju lep izgovor da odloze radove jedno 20 godina jer se smanjila potrosnja gasa u EU a postoje i alternativni nacini transporta. Jedino ne znam ko ce da vrati vojvodjansku naftu u busotine jer je nje izvuceno za preko milijardu evra. I na kraju krajeva mi mozemo slobodno da nastavimo izgradnju jer nismo clanovi EU! Jer nam neko brani? A mozemo i kanal da kopamo do makedonske granice ako nam je volja!
(lalo, 8. jun 2014 19:44)"
Licemerani si kad kazes da mi nastavimo gradnju juznog toka. Sta ti vrede cevi kroz Srbiju kada imas prekid u Bugarskoj. Gasprom nije duzan da postuje evropske zakone, a medjunarodni sporazumi moraju da se postuju, narucito ovakav kao sto je gasovod. A to da Rusi zele da prekinu izgradnju toka pa im treba razlog je smesno.

bot123

pre 9 godina

Verujem da ce nase mudro rukovodstvo ostati dosledno svojoj neutralnoj politici I nastaviti da gradi juzni tok. Rukovodstvo koje IMA snage da izgradi Beograd na vodi sigurno CE naci vazdusno resenje za premostavanje pritisaka.

dovla

pre 9 godina

Jel ovo znaci da nam Rusi vracaju 51% NIS-a?
(frata, 8. jun 2014 18:12)

Da, samo da nadjemo 400 mil eur da vratimo Rusima i dobijamo nazad 51% NIS-a. Onda ce Vucko i kompanija da postave za direktore svoje sega mega doktore i od profitabilnog preduzeca naprave gubitasa. Onda ce Vucko da nam objasni da je drzava los gazda, da NIS ne moze da se nosi sa konkurencijom i prodace 100% OMV-u za 500 mil. koje ce dati braci Arapima da nam sagrade kule vavilonske.

KO o cemu

pre 9 godina

Bugari su obustavili PRIPREMU za izgradnju JT.A te pripreme mogu DA traju KO naredno Svetsko Prvenstvo 2018.Tako DA nam vratite sve story Ste pokraliii...

Mladen Mladenović

pre 9 godina

Bitno je da on prolazi kroz Srbiju. Makar i ne radio, nek se rusofili raduju.
(zm, 9. jun 2014 00:02)
-------------
A još je bitnije da srpski autošovinisti i sadomazohisti i za ovaj potez, koji je čisti primer primene raybojničke sile države "Dinosaurusa", koja počiva sa one strane Atlantika, optuže Rusiju?! Tim i takvima je važnije da Srbija i Srbi stradaju jer se na taj način u "najboljem" svetlu ostvaruju njihovi morbidni snovi i predvidjanja.

Dejan

pre 9 godina

Pa ako nece Bugari, onda moze da se gradi tok iznad Bugarske, ili preko Irana, Sirije, Grcke i Makedonije. Nije vazno preko kojih zemalja ide; vazno je da stigne do Srbije. (Ddule, 08. jun 2014 20:17)
Dudule,
nije poenta da stigne do Srbije već do onih zemalja gde može najviše gasa da se potroši/proda.

e tugo

pre 9 godina

@"Da liz nate da su se ENi i EON povukli iz TAP-a prekjuce (TAP je trebao da bude alternativa juznom toku, 6 puta manji) i to bez ijednog jedinog komentara?"

Nije eon i eni nego total i eon.

A kome bi tvrtke trebale tocno komentirat svoje poslovne poteze? Znas kakve se sve igre vode oko energetske prevlasti na istocnom europom.
Rusi na sve moguce nacine pokusavaju uci na Hrvatsko trziste, prvo preko INA-e i MOL-a i kako su zavrsili ti razgovori, a da poslje putina doso je joe bajden i nekako naglo sve to stalo nakon sto je rekao da bi trebalo da ina mol suradjuju a ne da se tuku, evo mol pristao na promjenu upravljackih prava. Situacija nije gotova ali je pravac prema rusiji otklonjen.

Sada rusi preko lukoil-a tocnije preko kazakh oil, pokusavaju uletit u dina petrokemiju koja je u stecaju, kako bi postali vlasnici zamljista na kojem se treba gradit LNG krk. Drzava je uvrstila LNG terminal u listu strateskih projekata i rekla da ce izvlastiti sa zemljista svakoga tko kupi dina petrokemiju.

Vlasnici projekta adria LNG su total,omv i eon. A koji su se povukli iz projekta TAP. I di je poanta? Pa total i eon su prodali projekt adria LNG nepoznatom kupcu i nakon toga odustali od tap-a sto znaci da netko 100% ulece u LNG krk a vjeruj mi da nisu rusi :)

Ove godine vrdoljak na najvecoj konferenciji naftasa u americi, poslje njega josipovic se naso sa naftasima u texasu, u poljskoj neki dan josipovic s obamom pricao o lng krk.