Ponedeljak, 02.06.2014.

12:26

Pariz ograničava brzinu kretanja automobila na 30 km/h

Izvor: B92

Pariz ogranièava brzinu kretanja automobila na 30 km/h IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

46 Komentari

Sortiraj po:

Voja

pre 9 godina

@maja "prilagodite saobraćaj onima koji znaju do voze".
Draga Majo,
Ja skoro ništa gluplje nisam čuo. Kako bi izračunala procenat onih koji znaju da voze? Koji kriterijum bi koristila?i Godine vozačkog staža, marku auta, mesto boravka, boju očiju... Cilj je smanjiti broj saobraćajnih nesreća i učiniti saobraćaj bezbednim a ne odvajati dobre od loših vozača. Ti očigledno imaš problem i potrebu da budeš okarakterisana kao neko ko je bolji u odnosu na druge, u ovom konkretnom slučaju vozač. Mnogo bolje bi bilo da si predložila da se u višemilionskom Beogradu gradi teški metro.
S' poštovanjem,
Delić Sekunde

MunzeLjux

pre 9 godina

@Anvers
Kada dodjes do hrama ti si na vracaru,ali do "krsta" ima da sipcis jos par km.Tako je i kada dodjes do Pigala,ima da se pesaci do crkve svetog srca{Sacre Coeur} koja dominira Mon Martrom,poprilicno.Nemoj da si sitnicav,nije ovo prica o turizmu nego o saobracaju.

Anvers

pre 9 godina

@MunzeLjux
Koliko znam Pigal je Monmartr, tj. to je ko da si rekao idete na Vracar ili do Hrama.
A sa izuzetkom Monmartra Pariz jeste potpuno ravan sto je i ceo NBG i stari BG uz reke.

obavesten

pre 9 godina

Odlicna ideja kako inace ogromnu guzvu napraviti jos gorom!
Ogranicenje od 30 je debilno,besmisleno i apsolutno beskorisno.Da situacija bude gora,ovakvo ogranicenje je opasnije od vece brzine,jer savestan vozac koji zeli da postuje zakon mora da ucini prilican napor da odrzi tu brzinu i ne stisne gas,sto mu utice na koncetraciju,tako da pesaci,koji su inace kao stoka pustena sa lanca,imaju vecu sansu da budu udareni .Pri brzini od 30 nece poginuti,ali ce ostati invalidi....

Crni Gruja

pre 9 godina

Jedna sugestija iz Toronta koji je isto brdovit a bicikli su mnogo rasprostranjeniji nego u Beogradu. U Torontu autobusi imaju prtljaznike za bicikle . Stignes tako do Slavije sa autobusom a nastavis sve do Kalemegdana biciklom pod uslovom da postoji taj prtljaznik i biciklisticka staza. A moglo bi sa malo volje.

marsupilami

pre 9 godina

Neverovatno koliko vas pogadjaju saobracajna pravila u Parizu, pomislio bi covek da svi zivite tamo. Sreca pa kod nas mozes ko covek da projuris gradom i 100 na sat u sred noci sa probusenim auspuhom, nema ogranicenja, sve se moze, idila.

MunzeLjux

pre 9 godina

Ako idete u Pariz kolima,neka to bude u avgustu.Tada su Francuzi masovno na god.odmorima pa su guzve u saobracaju znatno manje,a stranci tada ne placaju parkiranje.Zakona ima raznih,a po gradu se vozi kao i u Beogradu.Gde je guzva,vozis stani kreni,a gde se otvori prazan put,vozi se ostrije.Ima dosta skupih sportskih automobila koji pored vas prodju kao vetar,a ako hocete da vas guzve ne doticu,iznajmite bicikl ili skuter.Grad je ravan u delu oko Sene,a kada krenete na Pigal ili Mon Martr,gurajte bicikl ako nemate kodiciju.Beograd nije zgodan za biciklisticki saobracaj jer je na brdu.Probajte bajsom da dodjete od autobuske stanice do crvenog krsta,pa udjite u kancelariju.Pretvoricete ofice u gasnu komoru.

Marko

pre 9 godina

E moj HejDzo, kad kazu javni prevoz, misle metro.

U Parizu je 500m najveca moguca udaljenost do sledece metro stanice, tako da ja ovo ne vidim kao neki strasan hendikep. Bez metroa bi to bilo apsolutno neizvodljivo.

wer

pre 9 godina

nasli se domaci svezandari da drze lekcije parizu...
sve floyd do floyda

ne, kod nas nema smisla ograniciti na 30, vec prosiriti zatvorske kapacitete...

daMirda

pre 9 godina

@brman: Ono sto je meni bilo jos fascinantnije od cinjenice da svako prelazi ulicu gde i kad mu padne na pamet je reakcija vozaca u tim trenucima - zaustave se, propuste pesaka i produze dalje. Nema koriscenja sirene, pominjanja cele familije ili izlaska iz kola i razracunavanje sa pesacima, sto sam imao prilike kod nas da vidim dosta puta.

hocu helikopter

pre 9 godina

U danasnjim gradovima se vise ne zna sta je gore/vece zlo - gradski prevoz (sardina stil) ili licni auto pa 90% vremena zaglavljen u guzvi, a 10% se vozi brzinom 30-40km/h. Pakao.
Biciklovi i skuteri/motori su spas

andrijano

pre 9 godina

@ bojan zasto glupost.to su veliki gradovi sa velikim bulevarima i ulicama.neko treba da kupi motor a da ga vozi samo po auto putu jel? ne znam ko pise gluposti.u evropi se uglavnom voze street naked moticikli i svi su od 600 pa na dalje sto se kubikaze tice.staviti ogranicenje 30 je ludost..to je veliko maltretiranje i za automobile a tek za motocikle.

M. N. Lazar

pre 9 godina

Ovi komenari, koje procitah daju preciznu sliku naseg drustva.
Tvrdnje, stavovi i opservacije su za pomozi Boze!
Da bi ovo objasnio, uporediti cu tri grada:
Pariz (o kome je rijec), Oslo (u kome zivim) i Beograd (gdje sam zivio 35 godina i koji redovno posjecujem 2-3 x godisnje).
-Parizu ovo treba i mnogim svetskim gradovima, pa i nasim.
-U Oslu mnostvo ulica ima ogranicenje 30 km/h i to se striktno POSTUJE!
(i ako je svaki 3-ci automobil Mercedes ili bolji).
Norveska ima nezamislivo mnogo nafte, ali je cijena goriva na pumpama (skoro) kao u Beogradu, radi smanjenja ZAGADJENJA.
- Beograd;
* svi voze aute, kao da imaju satnice 5o € (Naravno za zadnjih 1ooo
din. naspu gorivo u Yuga ili na lizing boljeg auta, pa idu da prave
guzvu na ulicama)
* automobilski saobracaj (u velikoj mjeri nepotreban) treba smanjivati,
a ne podsticati.
I. Povecati cijenu goriva i parkinga
II. Na Djilasov-Ada most ( sve sa minaretom) uvesti mostarinu!
Rodilo se-valja ga ljuljati!(i dugove platiti)
III. Smanjiti cijene gradskog prevoza i poboljsati uslove za
bicikliste, da se to isplati vecini stanovnika Beograda (Zar
mislite da su Skandinavci, Holandezi, Kinezi odusevljeni
okretanjem pedala, ali to im je najpogodnije).

Beogradjanin

pre 9 godina

E tako to biva kada politicari misle da se u sve razumeju. Pa kad vam kolaps zbog guzve bude jos veci, vrlo brzo cete vratiti ogranicenje od 50. A neko misli da je Zapad pametniji i da je tamo sve bolje...

Cajgera mi

pre 9 godina

„Novim propisom je predviđeno da na određenom broju ulica maksimalna dozvoljena brzina iznosi svega 20 km/h...”

Pa moj Kec je toliko isao dok stoji.

NekoIzMase

pre 9 godina

Ma super sto svi sve znamo bolje od lokalaca.
U Parizu - koliko god da su nam asocijacija na ovaj grad bulevari - su ulice uglavnom uske, uglavnom sa dve trake. Po bulevarima jos i moze 50, ali po ovoj vecini uskih ulica - nema sanse. Ne mozes sve i da hoces da ides brze od 30.

Plus, jedno neverovatno "pravilo" je opste prusutno u Parizu - 95% ljudi prelazi pesacki na crveno ili jednostavno posred ulice. Pritom najcesce i ne gledaju levo-desno, cak i sa decom! I to lagano.
(brman, 2. jun 2014 13:47)

Ne volim brzu vožnju, ali mi ovakav stav nikako nije jasan ...

Ok, dakle, pošto pešaci ne gledaju kuda idu, hajde onda da svedemo vožnju automobila na ravan bicikle? Pa to nije normalno ... Edukuj i kažnjavaj nesavesne pešake, jer i oni su učesnici u saobraćaju i imaju određene odgovornosti ...

Druga stvar, koliko goriva troši vozilo sa manuelnim menjačem, ako ide 30 km/h? Ko će da nadoknadi razliku u potrošnji što voziš drugom eventualno trećom brzinom? Treba onda da donesu zakon da vozila koja se prodaju ne mogu imati preko 1000 kubika, više od tri brzine i brzinu veću od 80 km/h, da se njihova auto industrija onda prešalta na proizvodnju takvih automobila, koji će sniziti potrošnju a i zagađenje na tim brzinama itd ...

30 km/h je brzina kojom vozim biciklu kada nromalno pedalam (obična bicikla, ne bavim se biciklizmom ... 26-27 km/h je laganica brzina), a mogu na ravnom razviti 45-50 km/h ... Suludo je da autmobili budu ograničeni na toliko ...

Igor

pre 9 godina

Jesam li ja jedini koji je primetio da se u ovom tekstu spominje gradonačelniCA? Ja iskreno mislim da je ovo urađeno zbog ženskih vozača, tj. glasača (pa vi sad lupajte minuse koliko hoćete). Ali automobili ne služe samo da se stigne na posao ili u kupovinu, već se njima i doprema roba, policija, hitna pomoć, vatrogasci kolima stižu do vas kad su vam potrebni, itd. Ako vam smetaju gužve povećajte poreze, nemojte prilagođavati sistem lošim vozačima!

maja

pre 9 godina

@ (Sting Ray, 2. jun 2014 13:25)

Ne, ovakvu odluku je mogla da donese samo ograničena osoba koja u životu nije sela u auto, a pošto je ograničena kao terasa, sve gleda isključivo iz SVOJE perspektive, nije u stanju da sagleda širu sliku. Nije stvar u polu, nego u ograničenosti. Slično epohalno rešenje je doneo muškarac koji stavlja pešački iza krivine, jer nije u životu seo u kola i ne zna zašto je to opasno. Ona ne ume da shvati da i gradski prevoz mora da ide, jer ljudi nekako negde moraju da stignu, tu su i dostavna vozila, hitna pomoć i ostali i na kraju - treba stići negde na vreme. Ako ću ići kao puž, povećaću zagađenje - gle paradoksa i uništiću auto. Žensko sam, ali me ovakve ženske spodobe i neznalice užasavaju. Vozim SVAKI DAN i grozim se loših vozača oba pola, napaljenih klinaca što voze samo subotom, kao i gospođa koje voze "jer moraju" i onda prave haos, što je primetnije vikendom kad im muževi "daju kola" da odu do Maxija. Užasavaju me. Nemoj da voziš ako ne znaš i ako se plašiš. Moj komentar nije mizoginija jer ne može biti, pošto sam žensko, i ne odnosi se na žene, nego na NESPOSOBNE osobe oba pola, da me neko ne bi prozvao.

I neko je već napisao - prilagodite saobraćaj ljudima koji znaju da voze, a ne onima koji su nesposobni i voze jednom u sto godina. Ovo je idiotska odluka.

Iv

pre 9 godina

Ko je ziveo u Parizu zna da grad ima ogroman problem sa guzvama. Toliko veliki da guzve u Beogradu [u saobracajnom spicu] izgledaju kao da je nedelja non stop. Npr: 7 kilometara od Bobigny [predgradje] do samog grada u jutarnjim casovima se prelazi za prosek od 1,5h [kolima]…tako da ovo izgleda razumno na prvi pogled, s obzirom da autoput koji okruzuje Pariz zavrsava dosta toga sto se tice voznje….

Limes

pre 9 godina

Za ove što se pitaju kako to da se ljudi voze javnim prevozom brže, ako je ograničenje 30 km/h, očigledno ne znate kakav metro ima Pariz. Boravio sam u Parizu mesec dana, i mogu vam reći da sam već posle par dana zaključio da tamo auto vozi samo onaj ko ima neki teret da preveze, jer je metro sistem fenomenalan. U užem delu grada, koji se zapravo i zove Pariz (dok se za šire područje, na kojem živi preko 12 miliona koriste drugi nazivi), i u kojem živi oko 2,5 miliona ljudi, mreža metroa je gušća nego cela mreža GSP u Beogradu. To je najgušća metro mreža na svetu! Ostatak grada, van ovog istorijskog centra, opslužuje RER, regionalna železnica, koja je takođe većim delom podzemna. Tako da bukvalno čoveku za puko kretanje po gradu nije ni potreban auto. S kraja na kraj ovog istorijskog dela Pariza (površina je kao celi Beograd) se stiže otprilike za pola sata, bez čekanja, jer metro ide na 2-4 minuta.

dzigi

pre 9 godina

Smanjiće se brzina i protočnost saobraćaja što će izazvati veće gužve i veće zagađenje. Uz dodatnu nervozu. I veće troškove održavanja automobila (motori nisu pravljeni za takvo mučenje). Pa sad - ko bude jači, vozači ili eko svest nametnuta propisima.

Mrki

pre 9 godina

Kao pešak i planinar pozdravljam ovakve mere. Ali s druge strane, sve to postepeno unistava male radnje - dizajnerske butike, mini-markete, zanatske radnje, vinarije, antikvarnice ... i tera njihove vlasnike i sve buduce preduzetnike da svoje lokale sele u velike trzne centre na periferiji grada. Jer kako istovariti i utovariti robu, prebaciti je s kraja na kraj grada ako puzis brzinom konjske zaprege, a svi ocekuju da to uradis u skladu sa tempom koji namece 21. vek?! Bolje bi bilo da su to resili kao u Londonu - naplatis ulaz u grad svim nerezidentima 10 evra i resio si se saobracajne guzve. S druge strane, stanarima u centru i vlasnicima radnji izdas godisnje propusnice po povlascenoj ceni. A brzinu ostavis na sadasnjem nivou. Ali objasni ti to socijalistima ...

Sting Ray

pre 9 godina

Ovakvu besmislenu odluku je mogla da donese SAMO ŽENA!
I to SOCIJALISTA.
Prva gradonačelnica Pariza...
Da ne shvatite moj komentar kao mizogeniju.
Radujem se unapred prelivenim glasovima od socijalista u stranku Marin Le Pen.

andrijano

pre 9 godina

kakva glupost. pa ti motocikl od preko 600 kubika ne mozes da vozis 30 jer bi se pregrejao.a da ne govorim o nekom super sport motociklu.

Bojan

pre 9 godina

kakva glupost. pa ti motocikl od preko 600 kubika ne mozes da vozis 30 jer bi se pregrejao.a da ne govorim o nekom super sport motociklu.
(andrijano, 02. jun 2014 13:33)
Odakle ti ideja da je takvim motociklima mesto u gradu?

brman

pre 9 godina

Ma super sto svi sve znamo bolje od lokalaca.
U Parizu - koliko god da su nam asocijacija na ovaj grad bulevari - su ulice uglavnom uske, uglavnom sa dve trake. Po bulevarima jos i moze 50, ali po ovoj vecini uskih ulica - nema sanse. Ne mozes sve i da hoces da ides brze od 30.

Plus, jedno neverovatno "pravilo" je opste prusutno u Parizu - 95% ljudi prelazi pesacki na crveno ili jednostavno posred ulice. Pritom najcesce i ne gledaju levo-desno, cak i sa decom! I to lagano.

HejDzo

pre 9 godina

" Moguće je da će ove mere uroditi plodom, jer će se verovatno neki vozači zbog drastičnog ograničenja brzine odlučiti da umesto sopstvenim automobilom, na posao ubuduće odlaze javnim prevozom ili biciklom. "

A javni prevoz nece postovati ogranicenje?
Najbolji nacin da smanji broj nezgoda je da se zabrani koriscenje svih automobi..... Ustvari necu da kazem.

dzigi

pre 9 godina

Smanjiće se brzina i protočnost saobraćaja što će izazvati veće gužve i veće zagađenje. Uz dodatnu nervozu. I veće troškove održavanja automobila (motori nisu pravljeni za takvo mučenje). Pa sad - ko bude jači, vozači ili eko svest nametnuta propisima.

HejDzo

pre 9 godina

" Moguće je da će ove mere uroditi plodom, jer će se verovatno neki vozači zbog drastičnog ograničenja brzine odlučiti da umesto sopstvenim automobilom, na posao ubuduće odlaze javnim prevozom ili biciklom. "

A javni prevoz nece postovati ogranicenje?
Najbolji nacin da smanji broj nezgoda je da se zabrani koriscenje svih automobi..... Ustvari necu da kazem.

Mrki

pre 9 godina

Kao pešak i planinar pozdravljam ovakve mere. Ali s druge strane, sve to postepeno unistava male radnje - dizajnerske butike, mini-markete, zanatske radnje, vinarije, antikvarnice ... i tera njihove vlasnike i sve buduce preduzetnike da svoje lokale sele u velike trzne centre na periferiji grada. Jer kako istovariti i utovariti robu, prebaciti je s kraja na kraj grada ako puzis brzinom konjske zaprege, a svi ocekuju da to uradis u skladu sa tempom koji namece 21. vek?! Bolje bi bilo da su to resili kao u Londonu - naplatis ulaz u grad svim nerezidentima 10 evra i resio si se saobracajne guzve. S druge strane, stanarima u centru i vlasnicima radnji izdas godisnje propusnice po povlascenoj ceni. A brzinu ostavis na sadasnjem nivou. Ali objasni ti to socijalistima ...

Bojan

pre 9 godina

kakva glupost. pa ti motocikl od preko 600 kubika ne mozes da vozis 30 jer bi se pregrejao.a da ne govorim o nekom super sport motociklu.
(andrijano, 02. jun 2014 13:33)
Odakle ti ideja da je takvim motociklima mesto u gradu?

Sting Ray

pre 9 godina

Ovakvu besmislenu odluku je mogla da donese SAMO ŽENA!
I to SOCIJALISTA.
Prva gradonačelnica Pariza...
Da ne shvatite moj komentar kao mizogeniju.
Radujem se unapred prelivenim glasovima od socijalista u stranku Marin Le Pen.

Igor

pre 9 godina

Jesam li ja jedini koji je primetio da se u ovom tekstu spominje gradonačelniCA? Ja iskreno mislim da je ovo urađeno zbog ženskih vozača, tj. glasača (pa vi sad lupajte minuse koliko hoćete). Ali automobili ne služe samo da se stigne na posao ili u kupovinu, već se njima i doprema roba, policija, hitna pomoć, vatrogasci kolima stižu do vas kad su vam potrebni, itd. Ako vam smetaju gužve povećajte poreze, nemojte prilagođavati sistem lošim vozačima!

hocu helikopter

pre 9 godina

U danasnjim gradovima se vise ne zna sta je gore/vece zlo - gradski prevoz (sardina stil) ili licni auto pa 90% vremena zaglavljen u guzvi, a 10% se vozi brzinom 30-40km/h. Pakao.
Biciklovi i skuteri/motori su spas

Limes

pre 9 godina

Za ove što se pitaju kako to da se ljudi voze javnim prevozom brže, ako je ograničenje 30 km/h, očigledno ne znate kakav metro ima Pariz. Boravio sam u Parizu mesec dana, i mogu vam reći da sam već posle par dana zaključio da tamo auto vozi samo onaj ko ima neki teret da preveze, jer je metro sistem fenomenalan. U užem delu grada, koji se zapravo i zove Pariz (dok se za šire područje, na kojem živi preko 12 miliona koriste drugi nazivi), i u kojem živi oko 2,5 miliona ljudi, mreža metroa je gušća nego cela mreža GSP u Beogradu. To je najgušća metro mreža na svetu! Ostatak grada, van ovog istorijskog centra, opslužuje RER, regionalna železnica, koja je takođe većim delom podzemna. Tako da bukvalno čoveku za puko kretanje po gradu nije ni potreban auto. S kraja na kraj ovog istorijskog dela Pariza (površina je kao celi Beograd) se stiže otprilike za pola sata, bez čekanja, jer metro ide na 2-4 minuta.

brman

pre 9 godina

Ma super sto svi sve znamo bolje od lokalaca.
U Parizu - koliko god da su nam asocijacija na ovaj grad bulevari - su ulice uglavnom uske, uglavnom sa dve trake. Po bulevarima jos i moze 50, ali po ovoj vecini uskih ulica - nema sanse. Ne mozes sve i da hoces da ides brze od 30.

Plus, jedno neverovatno "pravilo" je opste prusutno u Parizu - 95% ljudi prelazi pesacki na crveno ili jednostavno posred ulice. Pritom najcesce i ne gledaju levo-desno, cak i sa decom! I to lagano.

Cajgera mi

pre 9 godina

„Novim propisom je predviđeno da na određenom broju ulica maksimalna dozvoljena brzina iznosi svega 20 km/h...”

Pa moj Kec je toliko isao dok stoji.

maja

pre 9 godina

@ (Sting Ray, 2. jun 2014 13:25)

Ne, ovakvu odluku je mogla da donese samo ograničena osoba koja u životu nije sela u auto, a pošto je ograničena kao terasa, sve gleda isključivo iz SVOJE perspektive, nije u stanju da sagleda širu sliku. Nije stvar u polu, nego u ograničenosti. Slično epohalno rešenje je doneo muškarac koji stavlja pešački iza krivine, jer nije u životu seo u kola i ne zna zašto je to opasno. Ona ne ume da shvati da i gradski prevoz mora da ide, jer ljudi nekako negde moraju da stignu, tu su i dostavna vozila, hitna pomoć i ostali i na kraju - treba stići negde na vreme. Ako ću ići kao puž, povećaću zagađenje - gle paradoksa i uništiću auto. Žensko sam, ali me ovakve ženske spodobe i neznalice užasavaju. Vozim SVAKI DAN i grozim se loših vozača oba pola, napaljenih klinaca što voze samo subotom, kao i gospođa koje voze "jer moraju" i onda prave haos, što je primetnije vikendom kad im muževi "daju kola" da odu do Maxija. Užasavaju me. Nemoj da voziš ako ne znaš i ako se plašiš. Moj komentar nije mizoginija jer ne može biti, pošto sam žensko, i ne odnosi se na žene, nego na NESPOSOBNE osobe oba pola, da me neko ne bi prozvao.

I neko je već napisao - prilagodite saobraćaj ljudima koji znaju da voze, a ne onima koji su nesposobni i voze jednom u sto godina. Ovo je idiotska odluka.

M. N. Lazar

pre 9 godina

Ovi komenari, koje procitah daju preciznu sliku naseg drustva.
Tvrdnje, stavovi i opservacije su za pomozi Boze!
Da bi ovo objasnio, uporediti cu tri grada:
Pariz (o kome je rijec), Oslo (u kome zivim) i Beograd (gdje sam zivio 35 godina i koji redovno posjecujem 2-3 x godisnje).
-Parizu ovo treba i mnogim svetskim gradovima, pa i nasim.
-U Oslu mnostvo ulica ima ogranicenje 30 km/h i to se striktno POSTUJE!
(i ako je svaki 3-ci automobil Mercedes ili bolji).
Norveska ima nezamislivo mnogo nafte, ali je cijena goriva na pumpama (skoro) kao u Beogradu, radi smanjenja ZAGADJENJA.
- Beograd;
* svi voze aute, kao da imaju satnice 5o € (Naravno za zadnjih 1ooo
din. naspu gorivo u Yuga ili na lizing boljeg auta, pa idu da prave
guzvu na ulicama)
* automobilski saobracaj (u velikoj mjeri nepotreban) treba smanjivati,
a ne podsticati.
I. Povecati cijenu goriva i parkinga
II. Na Djilasov-Ada most ( sve sa minaretom) uvesti mostarinu!
Rodilo se-valja ga ljuljati!(i dugove platiti)
III. Smanjiti cijene gradskog prevoza i poboljsati uslove za
bicikliste, da se to isplati vecini stanovnika Beograda (Zar
mislite da su Skandinavci, Holandezi, Kinezi odusevljeni
okretanjem pedala, ali to im je najpogodnije).

daMirda

pre 9 godina

@brman: Ono sto je meni bilo jos fascinantnije od cinjenice da svako prelazi ulicu gde i kad mu padne na pamet je reakcija vozaca u tim trenucima - zaustave se, propuste pesaka i produze dalje. Nema koriscenja sirene, pominjanja cele familije ili izlaska iz kola i razracunavanje sa pesacima, sto sam imao prilike kod nas da vidim dosta puta.

NekoIzMase

pre 9 godina

Ma super sto svi sve znamo bolje od lokalaca.
U Parizu - koliko god da su nam asocijacija na ovaj grad bulevari - su ulice uglavnom uske, uglavnom sa dve trake. Po bulevarima jos i moze 50, ali po ovoj vecini uskih ulica - nema sanse. Ne mozes sve i da hoces da ides brze od 30.

Plus, jedno neverovatno "pravilo" je opste prusutno u Parizu - 95% ljudi prelazi pesacki na crveno ili jednostavno posred ulice. Pritom najcesce i ne gledaju levo-desno, cak i sa decom! I to lagano.
(brman, 2. jun 2014 13:47)

Ne volim brzu vožnju, ali mi ovakav stav nikako nije jasan ...

Ok, dakle, pošto pešaci ne gledaju kuda idu, hajde onda da svedemo vožnju automobila na ravan bicikle? Pa to nije normalno ... Edukuj i kažnjavaj nesavesne pešake, jer i oni su učesnici u saobraćaju i imaju određene odgovornosti ...

Druga stvar, koliko goriva troši vozilo sa manuelnim menjačem, ako ide 30 km/h? Ko će da nadoknadi razliku u potrošnji što voziš drugom eventualno trećom brzinom? Treba onda da donesu zakon da vozila koja se prodaju ne mogu imati preko 1000 kubika, više od tri brzine i brzinu veću od 80 km/h, da se njihova auto industrija onda prešalta na proizvodnju takvih automobila, koji će sniziti potrošnju a i zagađenje na tim brzinama itd ...

30 km/h je brzina kojom vozim biciklu kada nromalno pedalam (obična bicikla, ne bavim se biciklizmom ... 26-27 km/h je laganica brzina), a mogu na ravnom razviti 45-50 km/h ... Suludo je da autmobili budu ograničeni na toliko ...

Beogradjanin

pre 9 godina

E tako to biva kada politicari misle da se u sve razumeju. Pa kad vam kolaps zbog guzve bude jos veci, vrlo brzo cete vratiti ogranicenje od 50. A neko misli da je Zapad pametniji i da je tamo sve bolje...

andrijano

pre 9 godina

kakva glupost. pa ti motocikl od preko 600 kubika ne mozes da vozis 30 jer bi se pregrejao.a da ne govorim o nekom super sport motociklu.

wer

pre 9 godina

nasli se domaci svezandari da drze lekcije parizu...
sve floyd do floyda

ne, kod nas nema smisla ograniciti na 30, vec prosiriti zatvorske kapacitete...

Iv

pre 9 godina

Ko je ziveo u Parizu zna da grad ima ogroman problem sa guzvama. Toliko veliki da guzve u Beogradu [u saobracajnom spicu] izgledaju kao da je nedelja non stop. Npr: 7 kilometara od Bobigny [predgradje] do samog grada u jutarnjim casovima se prelazi za prosek od 1,5h [kolima]…tako da ovo izgleda razumno na prvi pogled, s obzirom da autoput koji okruzuje Pariz zavrsava dosta toga sto se tice voznje….

MunzeLjux

pre 9 godina

Ako idete u Pariz kolima,neka to bude u avgustu.Tada su Francuzi masovno na god.odmorima pa su guzve u saobracaju znatno manje,a stranci tada ne placaju parkiranje.Zakona ima raznih,a po gradu se vozi kao i u Beogradu.Gde je guzva,vozis stani kreni,a gde se otvori prazan put,vozi se ostrije.Ima dosta skupih sportskih automobila koji pored vas prodju kao vetar,a ako hocete da vas guzve ne doticu,iznajmite bicikl ili skuter.Grad je ravan u delu oko Sene,a kada krenete na Pigal ili Mon Martr,gurajte bicikl ako nemate kodiciju.Beograd nije zgodan za biciklisticki saobracaj jer je na brdu.Probajte bajsom da dodjete od autobuske stanice do crvenog krsta,pa udjite u kancelariju.Pretvoricete ofice u gasnu komoru.

marsupilami

pre 9 godina

Neverovatno koliko vas pogadjaju saobracajna pravila u Parizu, pomislio bi covek da svi zivite tamo. Sreca pa kod nas mozes ko covek da projuris gradom i 100 na sat u sred noci sa probusenim auspuhom, nema ogranicenja, sve se moze, idila.

obavesten

pre 9 godina

Odlicna ideja kako inace ogromnu guzvu napraviti jos gorom!
Ogranicenje od 30 je debilno,besmisleno i apsolutno beskorisno.Da situacija bude gora,ovakvo ogranicenje je opasnije od vece brzine,jer savestan vozac koji zeli da postuje zakon mora da ucini prilican napor da odrzi tu brzinu i ne stisne gas,sto mu utice na koncetraciju,tako da pesaci,koji su inace kao stoka pustena sa lanca,imaju vecu sansu da budu udareni .Pri brzini od 30 nece poginuti,ali ce ostati invalidi....

andrijano

pre 9 godina

@ bojan zasto glupost.to su veliki gradovi sa velikim bulevarima i ulicama.neko treba da kupi motor a da ga vozi samo po auto putu jel? ne znam ko pise gluposti.u evropi se uglavnom voze street naked moticikli i svi su od 600 pa na dalje sto se kubikaze tice.staviti ogranicenje 30 je ludost..to je veliko maltretiranje i za automobile a tek za motocikle.

Marko

pre 9 godina

E moj HejDzo, kad kazu javni prevoz, misle metro.

U Parizu je 500m najveca moguca udaljenost do sledece metro stanice, tako da ja ovo ne vidim kao neki strasan hendikep. Bez metroa bi to bilo apsolutno neizvodljivo.

Crni Gruja

pre 9 godina

Jedna sugestija iz Toronta koji je isto brdovit a bicikli su mnogo rasprostranjeniji nego u Beogradu. U Torontu autobusi imaju prtljaznike za bicikle . Stignes tako do Slavije sa autobusom a nastavis sve do Kalemegdana biciklom pod uslovom da postoji taj prtljaznik i biciklisticka staza. A moglo bi sa malo volje.

Voja

pre 9 godina

@maja "prilagodite saobraćaj onima koji znaju do voze".
Draga Majo,
Ja skoro ništa gluplje nisam čuo. Kako bi izračunala procenat onih koji znaju da voze? Koji kriterijum bi koristila?i Godine vozačkog staža, marku auta, mesto boravka, boju očiju... Cilj je smanjiti broj saobraćajnih nesreća i učiniti saobraćaj bezbednim a ne odvajati dobre od loših vozača. Ti očigledno imaš problem i potrebu da budeš okarakterisana kao neko ko je bolji u odnosu na druge, u ovom konkretnom slučaju vozač. Mnogo bolje bi bilo da si predložila da se u višemilionskom Beogradu gradi teški metro.
S' poštovanjem,
Delić Sekunde

MunzeLjux

pre 9 godina

@Anvers
Kada dodjes do hrama ti si na vracaru,ali do "krsta" ima da sipcis jos par km.Tako je i kada dodjes do Pigala,ima da se pesaci do crkve svetog srca{Sacre Coeur} koja dominira Mon Martrom,poprilicno.Nemoj da si sitnicav,nije ovo prica o turizmu nego o saobracaju.

Anvers

pre 9 godina

@MunzeLjux
Koliko znam Pigal je Monmartr, tj. to je ko da si rekao idete na Vracar ili do Hrama.
A sa izuzetkom Monmartra Pariz jeste potpuno ravan sto je i ceo NBG i stari BG uz reke.

M. N. Lazar

pre 9 godina

Ovi komenari, koje procitah daju preciznu sliku naseg drustva.
Tvrdnje, stavovi i opservacije su za pomozi Boze!
Da bi ovo objasnio, uporediti cu tri grada:
Pariz (o kome je rijec), Oslo (u kome zivim) i Beograd (gdje sam zivio 35 godina i koji redovno posjecujem 2-3 x godisnje).
-Parizu ovo treba i mnogim svetskim gradovima, pa i nasim.
-U Oslu mnostvo ulica ima ogranicenje 30 km/h i to se striktno POSTUJE!
(i ako je svaki 3-ci automobil Mercedes ili bolji).
Norveska ima nezamislivo mnogo nafte, ali je cijena goriva na pumpama (skoro) kao u Beogradu, radi smanjenja ZAGADJENJA.
- Beograd;
* svi voze aute, kao da imaju satnice 5o € (Naravno za zadnjih 1ooo
din. naspu gorivo u Yuga ili na lizing boljeg auta, pa idu da prave
guzvu na ulicama)
* automobilski saobracaj (u velikoj mjeri nepotreban) treba smanjivati,
a ne podsticati.
I. Povecati cijenu goriva i parkinga
II. Na Djilasov-Ada most ( sve sa minaretom) uvesti mostarinu!
Rodilo se-valja ga ljuljati!(i dugove platiti)
III. Smanjiti cijene gradskog prevoza i poboljsati uslove za
bicikliste, da se to isplati vecini stanovnika Beograda (Zar
mislite da su Skandinavci, Holandezi, Kinezi odusevljeni
okretanjem pedala, ali to im je najpogodnije).

Bojan

pre 9 godina

kakva glupost. pa ti motocikl od preko 600 kubika ne mozes da vozis 30 jer bi se pregrejao.a da ne govorim o nekom super sport motociklu.
(andrijano, 02. jun 2014 13:33)
Odakle ti ideja da je takvim motociklima mesto u gradu?

Sting Ray

pre 9 godina

Ovakvu besmislenu odluku je mogla da donese SAMO ŽENA!
I to SOCIJALISTA.
Prva gradonačelnica Pariza...
Da ne shvatite moj komentar kao mizogeniju.
Radujem se unapred prelivenim glasovima od socijalista u stranku Marin Le Pen.

andrijano

pre 9 godina

kakva glupost. pa ti motocikl od preko 600 kubika ne mozes da vozis 30 jer bi se pregrejao.a da ne govorim o nekom super sport motociklu.

Igor

pre 9 godina

Jesam li ja jedini koji je primetio da se u ovom tekstu spominje gradonačelniCA? Ja iskreno mislim da je ovo urađeno zbog ženskih vozača, tj. glasača (pa vi sad lupajte minuse koliko hoćete). Ali automobili ne služe samo da se stigne na posao ili u kupovinu, već se njima i doprema roba, policija, hitna pomoć, vatrogasci kolima stižu do vas kad su vam potrebni, itd. Ako vam smetaju gužve povećajte poreze, nemojte prilagođavati sistem lošim vozačima!

Beogradjanin

pre 9 godina

E tako to biva kada politicari misle da se u sve razumeju. Pa kad vam kolaps zbog guzve bude jos veci, vrlo brzo cete vratiti ogranicenje od 50. A neko misli da je Zapad pametniji i da je tamo sve bolje...

Mrki

pre 9 godina

Kao pešak i planinar pozdravljam ovakve mere. Ali s druge strane, sve to postepeno unistava male radnje - dizajnerske butike, mini-markete, zanatske radnje, vinarije, antikvarnice ... i tera njihove vlasnike i sve buduce preduzetnike da svoje lokale sele u velike trzne centre na periferiji grada. Jer kako istovariti i utovariti robu, prebaciti je s kraja na kraj grada ako puzis brzinom konjske zaprege, a svi ocekuju da to uradis u skladu sa tempom koji namece 21. vek?! Bolje bi bilo da su to resili kao u Londonu - naplatis ulaz u grad svim nerezidentima 10 evra i resio si se saobracajne guzve. S druge strane, stanarima u centru i vlasnicima radnji izdas godisnje propusnice po povlascenoj ceni. A brzinu ostavis na sadasnjem nivou. Ali objasni ti to socijalistima ...

NekoIzMase

pre 9 godina

Ma super sto svi sve znamo bolje od lokalaca.
U Parizu - koliko god da su nam asocijacija na ovaj grad bulevari - su ulice uglavnom uske, uglavnom sa dve trake. Po bulevarima jos i moze 50, ali po ovoj vecini uskih ulica - nema sanse. Ne mozes sve i da hoces da ides brze od 30.

Plus, jedno neverovatno "pravilo" je opste prusutno u Parizu - 95% ljudi prelazi pesacki na crveno ili jednostavno posred ulice. Pritom najcesce i ne gledaju levo-desno, cak i sa decom! I to lagano.
(brman, 2. jun 2014 13:47)

Ne volim brzu vožnju, ali mi ovakav stav nikako nije jasan ...

Ok, dakle, pošto pešaci ne gledaju kuda idu, hajde onda da svedemo vožnju automobila na ravan bicikle? Pa to nije normalno ... Edukuj i kažnjavaj nesavesne pešake, jer i oni su učesnici u saobraćaju i imaju određene odgovornosti ...

Druga stvar, koliko goriva troši vozilo sa manuelnim menjačem, ako ide 30 km/h? Ko će da nadoknadi razliku u potrošnji što voziš drugom eventualno trećom brzinom? Treba onda da donesu zakon da vozila koja se prodaju ne mogu imati preko 1000 kubika, više od tri brzine i brzinu veću od 80 km/h, da se njihova auto industrija onda prešalta na proizvodnju takvih automobila, koji će sniziti potrošnju a i zagađenje na tim brzinama itd ...

30 km/h je brzina kojom vozim biciklu kada nromalno pedalam (obična bicikla, ne bavim se biciklizmom ... 26-27 km/h je laganica brzina), a mogu na ravnom razviti 45-50 km/h ... Suludo je da autmobili budu ograničeni na toliko ...

dzigi

pre 9 godina

Smanjiće se brzina i protočnost saobraćaja što će izazvati veće gužve i veće zagađenje. Uz dodatnu nervozu. I veće troškove održavanja automobila (motori nisu pravljeni za takvo mučenje). Pa sad - ko bude jači, vozači ili eko svest nametnuta propisima.

HejDzo

pre 9 godina

" Moguće je da će ove mere uroditi plodom, jer će se verovatno neki vozači zbog drastičnog ograničenja brzine odlučiti da umesto sopstvenim automobilom, na posao ubuduće odlaze javnim prevozom ili biciklom. "

A javni prevoz nece postovati ogranicenje?
Najbolji nacin da smanji broj nezgoda je da se zabrani koriscenje svih automobi..... Ustvari necu da kazem.

andrijano

pre 9 godina

@ bojan zasto glupost.to su veliki gradovi sa velikim bulevarima i ulicama.neko treba da kupi motor a da ga vozi samo po auto putu jel? ne znam ko pise gluposti.u evropi se uglavnom voze street naked moticikli i svi su od 600 pa na dalje sto se kubikaze tice.staviti ogranicenje 30 je ludost..to je veliko maltretiranje i za automobile a tek za motocikle.

maja

pre 9 godina

@ (Sting Ray, 2. jun 2014 13:25)

Ne, ovakvu odluku je mogla da donese samo ograničena osoba koja u životu nije sela u auto, a pošto je ograničena kao terasa, sve gleda isključivo iz SVOJE perspektive, nije u stanju da sagleda širu sliku. Nije stvar u polu, nego u ograničenosti. Slično epohalno rešenje je doneo muškarac koji stavlja pešački iza krivine, jer nije u životu seo u kola i ne zna zašto je to opasno. Ona ne ume da shvati da i gradski prevoz mora da ide, jer ljudi nekako negde moraju da stignu, tu su i dostavna vozila, hitna pomoć i ostali i na kraju - treba stići negde na vreme. Ako ću ići kao puž, povećaću zagađenje - gle paradoksa i uništiću auto. Žensko sam, ali me ovakve ženske spodobe i neznalice užasavaju. Vozim SVAKI DAN i grozim se loših vozača oba pola, napaljenih klinaca što voze samo subotom, kao i gospođa koje voze "jer moraju" i onda prave haos, što je primetnije vikendom kad im muževi "daju kola" da odu do Maxija. Užasavaju me. Nemoj da voziš ako ne znaš i ako se plašiš. Moj komentar nije mizoginija jer ne može biti, pošto sam žensko, i ne odnosi se na žene, nego na NESPOSOBNE osobe oba pola, da me neko ne bi prozvao.

I neko je već napisao - prilagodite saobraćaj ljudima koji znaju da voze, a ne onima koji su nesposobni i voze jednom u sto godina. Ovo je idiotska odluka.

brman

pre 9 godina

Ma super sto svi sve znamo bolje od lokalaca.
U Parizu - koliko god da su nam asocijacija na ovaj grad bulevari - su ulice uglavnom uske, uglavnom sa dve trake. Po bulevarima jos i moze 50, ali po ovoj vecini uskih ulica - nema sanse. Ne mozes sve i da hoces da ides brze od 30.

Plus, jedno neverovatno "pravilo" je opste prusutno u Parizu - 95% ljudi prelazi pesacki na crveno ili jednostavno posred ulice. Pritom najcesce i ne gledaju levo-desno, cak i sa decom! I to lagano.

obavesten

pre 9 godina

Odlicna ideja kako inace ogromnu guzvu napraviti jos gorom!
Ogranicenje od 30 je debilno,besmisleno i apsolutno beskorisno.Da situacija bude gora,ovakvo ogranicenje je opasnije od vece brzine,jer savestan vozac koji zeli da postuje zakon mora da ucini prilican napor da odrzi tu brzinu i ne stisne gas,sto mu utice na koncetraciju,tako da pesaci,koji su inace kao stoka pustena sa lanca,imaju vecu sansu da budu udareni .Pri brzini od 30 nece poginuti,ali ce ostati invalidi....

marsupilami

pre 9 godina

Neverovatno koliko vas pogadjaju saobracajna pravila u Parizu, pomislio bi covek da svi zivite tamo. Sreca pa kod nas mozes ko covek da projuris gradom i 100 na sat u sred noci sa probusenim auspuhom, nema ogranicenja, sve se moze, idila.

daMirda

pre 9 godina

@brman: Ono sto je meni bilo jos fascinantnije od cinjenice da svako prelazi ulicu gde i kad mu padne na pamet je reakcija vozaca u tim trenucima - zaustave se, propuste pesaka i produze dalje. Nema koriscenja sirene, pominjanja cele familije ili izlaska iz kola i razracunavanje sa pesacima, sto sam imao prilike kod nas da vidim dosta puta.

MunzeLjux

pre 9 godina

Ako idete u Pariz kolima,neka to bude u avgustu.Tada su Francuzi masovno na god.odmorima pa su guzve u saobracaju znatno manje,a stranci tada ne placaju parkiranje.Zakona ima raznih,a po gradu se vozi kao i u Beogradu.Gde je guzva,vozis stani kreni,a gde se otvori prazan put,vozi se ostrije.Ima dosta skupih sportskih automobila koji pored vas prodju kao vetar,a ako hocete da vas guzve ne doticu,iznajmite bicikl ili skuter.Grad je ravan u delu oko Sene,a kada krenete na Pigal ili Mon Martr,gurajte bicikl ako nemate kodiciju.Beograd nije zgodan za biciklisticki saobracaj jer je na brdu.Probajte bajsom da dodjete od autobuske stanice do crvenog krsta,pa udjite u kancelariju.Pretvoricete ofice u gasnu komoru.

wer

pre 9 godina

nasli se domaci svezandari da drze lekcije parizu...
sve floyd do floyda

ne, kod nas nema smisla ograniciti na 30, vec prosiriti zatvorske kapacitete...

Limes

pre 9 godina

Za ove što se pitaju kako to da se ljudi voze javnim prevozom brže, ako je ograničenje 30 km/h, očigledno ne znate kakav metro ima Pariz. Boravio sam u Parizu mesec dana, i mogu vam reći da sam već posle par dana zaključio da tamo auto vozi samo onaj ko ima neki teret da preveze, jer je metro sistem fenomenalan. U užem delu grada, koji se zapravo i zove Pariz (dok se za šire područje, na kojem živi preko 12 miliona koriste drugi nazivi), i u kojem živi oko 2,5 miliona ljudi, mreža metroa je gušća nego cela mreža GSP u Beogradu. To je najgušća metro mreža na svetu! Ostatak grada, van ovog istorijskog centra, opslužuje RER, regionalna železnica, koja je takođe većim delom podzemna. Tako da bukvalno čoveku za puko kretanje po gradu nije ni potreban auto. S kraja na kraj ovog istorijskog dela Pariza (površina je kao celi Beograd) se stiže otprilike za pola sata, bez čekanja, jer metro ide na 2-4 minuta.

hocu helikopter

pre 9 godina

U danasnjim gradovima se vise ne zna sta je gore/vece zlo - gradski prevoz (sardina stil) ili licni auto pa 90% vremena zaglavljen u guzvi, a 10% se vozi brzinom 30-40km/h. Pakao.
Biciklovi i skuteri/motori su spas

Cajgera mi

pre 9 godina

„Novim propisom je predviđeno da na određenom broju ulica maksimalna dozvoljena brzina iznosi svega 20 km/h...”

Pa moj Kec je toliko isao dok stoji.

Crni Gruja

pre 9 godina

Jedna sugestija iz Toronta koji je isto brdovit a bicikli su mnogo rasprostranjeniji nego u Beogradu. U Torontu autobusi imaju prtljaznike za bicikle . Stignes tako do Slavije sa autobusom a nastavis sve do Kalemegdana biciklom pod uslovom da postoji taj prtljaznik i biciklisticka staza. A moglo bi sa malo volje.

Iv

pre 9 godina

Ko je ziveo u Parizu zna da grad ima ogroman problem sa guzvama. Toliko veliki da guzve u Beogradu [u saobracajnom spicu] izgledaju kao da je nedelja non stop. Npr: 7 kilometara od Bobigny [predgradje] do samog grada u jutarnjim casovima se prelazi za prosek od 1,5h [kolima]…tako da ovo izgleda razumno na prvi pogled, s obzirom da autoput koji okruzuje Pariz zavrsava dosta toga sto se tice voznje….

Voja

pre 9 godina

@maja "prilagodite saobraćaj onima koji znaju do voze".
Draga Majo,
Ja skoro ništa gluplje nisam čuo. Kako bi izračunala procenat onih koji znaju da voze? Koji kriterijum bi koristila?i Godine vozačkog staža, marku auta, mesto boravka, boju očiju... Cilj je smanjiti broj saobraćajnih nesreća i učiniti saobraćaj bezbednim a ne odvajati dobre od loših vozača. Ti očigledno imaš problem i potrebu da budeš okarakterisana kao neko ko je bolji u odnosu na druge, u ovom konkretnom slučaju vozač. Mnogo bolje bi bilo da si predložila da se u višemilionskom Beogradu gradi teški metro.
S' poštovanjem,
Delić Sekunde

Anvers

pre 9 godina

@MunzeLjux
Koliko znam Pigal je Monmartr, tj. to je ko da si rekao idete na Vracar ili do Hrama.
A sa izuzetkom Monmartra Pariz jeste potpuno ravan sto je i ceo NBG i stari BG uz reke.

MunzeLjux

pre 9 godina

@Anvers
Kada dodjes do hrama ti si na vracaru,ali do "krsta" ima da sipcis jos par km.Tako je i kada dodjes do Pigala,ima da se pesaci do crkve svetog srca{Sacre Coeur} koja dominira Mon Martrom,poprilicno.Nemoj da si sitnicav,nije ovo prica o turizmu nego o saobracaju.

Marko

pre 9 godina

E moj HejDzo, kad kazu javni prevoz, misle metro.

U Parizu je 500m najveca moguca udaljenost do sledece metro stanice, tako da ja ovo ne vidim kao neki strasan hendikep. Bez metroa bi to bilo apsolutno neizvodljivo.