ivanhoo
pre 9 godina
Dodjite u Niš, jeste da je malo dalje ali necete se pokajati
Petak, 23.05.2014.
14:44
Na listi bahatih i nesavesnih profitera koji pokušavaju da se okoriste o patnju Obrenovčana našli su se i - pojedini stanodavci, pišu Novosti.
Izvor: Novosti
pre 9 godina
Dodjite u Niš, jeste da je malo dalje ali necete se pokajati
pre 9 godina
Ova vest mi lici na izreku zavadi pa vladaj. Ko je izvor ove informacije? Kabinet premijera, gradonacelnik, ko?
pre 9 godina
Svim porodicama predlazem da, ako su u mogucnosti, dodju do Nisa. U Nisu ljudi nisu tako gramzivi, za sada se niko od evakuisanih nije zalio na boravak i smestaj u Nisu.
pre 9 godina
Daj ljudi- ne padajte na ove fore.
Kod ovog rezima, nista nije slicajno- spremaju se da oporezuju svako izdavanje nekretnina, pa pripremaju teren ovakvim glupim izmisljotinama. Svaki vid para koje nam uteraju im je dobro doslo, paralelno nas lozeci o proletarijatu, radnim akcijama, obnovi, idiotlucima, a kada trebaju poslanici malo da se odreknu svojih DODATNIH primanja(paushala) za zrtve popolava- NEMA IH NIGDE!!!
pre 9 godina
Ne znam stvarno odakle njemu da dvoiposoban stan na novom bg kostao 180, a sad 250...uvek je nbg bio skup, neka ide negde na periferiju.
pre 9 godina
moralno dno
pre 9 godina
Ne verujem u to al bi voleo da uspe ideja o jeftinim stanovima....
pre 9 godina
Zasto samo toliko spekulacija i laznih informacija nikada mi nece biti jasno. Ne postoji ni gram istine u ovoj vesti,sram vas bilo .
pre 9 godina
Ej moj druze Beogradski...
pre 9 godina
Nije mi jasno zasto su ispljuvani prodavci vode i ostale robe koji su podigli cene(cak su i hapseni),a stanodavci pljackaju postradale u poplavi bez ikakvih sankcija.Zakon trzista ili vazi ili ne vazi.
(charlie, 23. maj 2014 16:42)
Verovatno su cene osnovnih zivotnih namirnica kontrolisane nekim Zakonom, a cene stanova nisu. Moja pretpostavka, nisam siguran da je zaista tako ...
pre 9 godina
Koliko komentara koji samo pokazuju slabo poznavanje materije.
Vidim da ima puno komentara koji podrzavaju naplatu poreza na izdavanje, a ni sami nisu svesni da će upravo oni plaćati taj porez i biće u ugovornoj obavezi sa stanodavcem i moraće da se istog ugovora pridržavaju.Što isključuje razne mahinacije kojim se podstanari služe.Da izostavimo činjenicu da će po donešenju odluke o oporezivanju stanova mnogi stanodavci povući iz tog posla što će uzrokovati još veće povećanja cena.
Niko od naj glasnijih komentatora ne želi da prihvati činjenicu da svaki stan koji se izdaje za 200 Evra košta minimalno 50.000 Evra + kompletno opremanje istog.Ja pozivam sve kojima je to strašno skupo da posete bilo koju banku u Srbiji i tek tu će shvatiti koliko vredi 50.000 Evra.
pre 9 godina
Dok jednom ne smrkne, drugom ne svane...
pre 9 godina
Gadine. DA SAM NA TVOM MESTU,ja bih mu platio tih 250€ mesecno,a onda bih nakon 2 meseca,kad bih trebao da napustim stan zamolio svih 6 clanova svoje porodice da se iskenjaju u nekom od coskova,eventualno ako je moguce i po zidu,a zatim lepo napustio isti.
pre 9 godina
Kako mozete da pisete takve neistine, evo ja izdajem stan nekoliko meseci, spustio sam na nimimalnu cenu i niko se nejavlja.
A gde su racuni;info stan, kablovska, internet, struja, porez, ciscenje zgrade.Ko to placa, Naravno ja.
pre 9 godina
Kakve sve gluposti kruze medijima u Srbiji!Poenta je i dalje da se legalizuju lopurde u zadnjih 25 godina i da se ta prica stavi ad acta? Svi izbori i sve vlade rade na tome a mi svi treba da se malo zamislimo da li cemo to progutati ili ne! Da li su ONI postali nasi bioloski neprijatelji?
Da li cemo mrzeti jedni druge ili cemo zajedno mrzeti njih?
pre 9 godina
Ludilo se otkacilo sa lanca. Sta koga briga, za koliko neko izdaje stan. Eno citava sela prazna, ko hoce moze dzaba da stanuje.
pre 9 godina
Ista prica kao iz 95te,samo sto su sada inforamcije mnogo dostupnije.Ja imam kucu 10 km od bgd,ustupio bi je iz izbeglima iz poplava dok se ljudi nesnadju,imam problem sa strujom.kupio sam kucu od banke bez tereta,kada sam trebao uvesti struju elektrodistribucija trazi 100.000 din 10 godina struja nije placana,ista ta nije ni postojala u kuci,ako neko moze da pogura u elektrodistribuciji,da prikljuce struju bez naknade moglo bi se smesti 20 tak ljudi..
pre 9 godina
@xrni domino
"Stanodavci dizu kirije?
Drzava kroz nadzor kontrolise ko dize i razrezuje porez! "
Zna se ko ovde moze da dize cene a ko ne. Drzava moze da podize i struju i komunalije i poreze i akcize i energiju. A ostali, ako pisnu, odmah u aps !
pre 9 godina
city* Sram te bilo, ljudi sa Kosova su izgubili sve.
pre 9 godina
Solidarnost na delu..Patriotska pljačka
pre 9 godina
U Austriji postoji zakon do koje cene moze dase naplacuje stanarina u zavisnosti od kategorije i mesta stana.Prosle godine u 500 tuzbi vracena kirija podstanarima jednom podstanaru cak 45 000 eura.Srbija sa stotinama hiljada otetih drzavnih stanova...???
pre 9 godina
Siroti vi sa Kosova...
pre 9 godina
a zasto nebi prodali ceo Obrenovac u vidjenom stanju za stanove u Belvilu i da drzava doplati koliko treba pa da se u Obrenovcu ljudi opet ne izlazu riziku od poplava svake godine ? Verujem da je moguce iako malo verovatno...
pre 9 godina
Ti koji iznajmljuju na crno, to rade bas zbog regulacija gde prijavljeni podstanar ima vise pravo na stan od tebe. Znam ljude koji imaju prazne stanove po nekoliko meseci godisnje, ili neku sobu praznu tokom cele godine, i nece da ih iznajme bas zato sto onda gube pravo na svoj stan. Kao i obicno, regulacije, iako napravljene zbog dobre namere, imaju suprotne posledice ako pokusavaju da uticu na ravnotezu slobodnog trzista.
A i da vlasnik placa porez, taj porez bi samo bio ugradjen u (vecu) cenu stana i onda bi opet bili krivi kapitalisti sto se bogate na racun....
pre 9 godina
mislim da svi kolektivno lupate gluposti,to sto mi nemamo uredjenu drzavu to je nasa sramota,ako ste pratili vesti na portalu mislim pre jedno mesec dana Bec je bio u pitanju mozda i gresim al nema veze stanodavci su morali ljudima koji iznamljuju stanove da vracaju neke grdne pare jel su podizali cene stanova na nerealan nivo tako da je prazna prica da mogu da stvljaju cenu koju oni hoce nego jednostvno ovo je zemlja bez zakona
pre 9 godina
Na ovom svetu postoje svakojaki ljudi, i dobri i losi, ali nema gore sorte od : SRPSKI STANODAVAC I SRPSKI POSLODAVAC! Tako alava i bezobrazna stvorenja stvorenja se ne mogu naci nigde, prema njima su i najveci tajkuni male mace!
pre 9 godina
Sram ih bilo.A da li idioti razmisljaju da to moze uskoro njima da se dogodi.Jadan covek I svi koji su u njihovoj situaciji.Kako bi ih pustili dzabe .Au gladnog naroda kao da nece nikada umreti.
pre 9 godina
Pa ko god da traži stan na samo mesec ili dva mora biti spreman na više cene i na to da mu neće svako iznajmiti stan. To što je neko iz Obrenovca ne garantuje da će biti savestan podstanar. Pomoć ugroženima je ipak, na dobrovoljnoj bazi.
pre 9 godina
"Iz Udruženja podstanara "Velegrad“ apeluju na sve sugrađane koji izdaju svoje stanove, kuće ili sobe da ne pokušavaju da zarade na tuđoj nesreći."
E bas me zanima sta su ovi odgovorili podstanarima?
pre 9 godina
Pa Belvil je poluprazan a tamo su vec bili neki privremeni stanari pa mogu i ovi iz poplavljenih gradova. To bi bilo sasvim blizu zdravom razumu.
Hitno uputiti apel gradonacelniku da urgira.
pre 9 godina
Није проблем да станодавци траже за кирију онолико колико мисле да стан вреди. Проблем је што 2/3 станодаваца станове издаје на црно. Порез се плаћа и на изнајмљивање.
pre 9 godina
Moj drug je izdavao stan jednoj devojci iz Crvenke koja je zaposlena u Beogradu, stanarku je prijavio u MUP , prijavio se za porez . Sta je na kraju dobio, da mu je ta ista postanarka ostala duzna jednog dela za kiriju i za racune. Tako da i vlasnici treba da vode racuna kakve imaju podstanare, ovde se uvek preko vecine medija drvlje i kamenje baca na vlasnike koji izdaju, dok se u vecini slucajeva podstanari se predstavalju kako zrtve gazdi...
pre 9 godina
Pa vlasnici stanova koji se izdaju mogu da slobodno odredjuju cene, naroctio oni legalni koji placaju porez drzava na to, a to je suma od 20 % mesecne kirije tj sume koju procenjuje opstina za koji iznos mozete izdati nekretninu. Tako da ne kapiram kako neko moze da dize prijave protiv vlasnika stanova iz nekih udruzenja.
pre 9 godina
(Nataša, 23. maj 2014 15:22) Potpuno si u pravu. To smo mi. Međutim, ova nevolja je pokazala da kod Srba još postoji mnogo pozitivne energije koja se godinama guši sa pretnjom da se potpuno uništi. Naše vođe su generatori problema. Ne pamtim vođu koji je kod nas stao pred narod i znao da podigne moral i entuzijazam. U najvećim nevoljama to su presudni trenuci - to se kroz istoriju pokazalo mnogo puta, kod nas i drugih naroda. Svi znamo da nam je i zašto teško, ali da bi se iz toga izašlo potrebno je nešto drugo. Sigurno to nije konstantno ponavljanje: biće teško, biće otpuštanja, smanjenja plata, kasnije penzionisanje... Ma, sve je ovo bez veze, što ovo uopšte pišem...
pre 9 godina
tekst nema veze sa životom
nastavak širenja panike od određenih izvora
pre 9 godina
"Није проблем да станодавци траже за кирију онолико колико мисле да стан вреди. Проблем је што 2/3 станодаваца станове издаје на црно. Порез се плаћа и на изнајмљивање"
A ti bi plaćao kad bi iznajmljivao, ajde ajde
pre 9 godina
tekst je besmislen. vlasnici stanova nisu humanitarna organizacija. ako neko sam odluci da primi nekoga iz poplavljenih naselja, to je za pohvalu.
s druge strane, vlasnici stanova treba da naprave svoje udruzenje, jer nema tog depozita koji moze da nadoknadi stetu koju zakupci mogu da naprave.
pre 9 godina
Osnovni princip ekonomije. Ponuda i potražnja.... U čemu je problem ?
pre 9 godina
TAKO je bilo i 1999 kad smo mi sa Kosova morali da dodjemo ovamo. Supe i garaze su izdavane za po 100 maraka, placevi od 300 skakali na 2-3000 maraka.
Strasno !!!
pre 9 godina
I ja i moja prodica smo sve izgubili kad smo napustali Kosovo i Metohiju. Niko nas nije obavestio da treba da napustimo nase domove koje smo stvarali celoga zivota. Niko nas nije ni pogledao kad smo ovamo dolazili, cak nam je bio zabranjen ulaz u vece gradove Srbije, prenocili smo u kolima u Merosini... Nikad necu zaboraviti taj dan 17.06.1999. godine.Secam se da smo sa po jednom torbom napustili nase domove i nikad se vise nismo vratili. Ja sam tada imao samo 14 godina...
Kad smo stigli u Nis gde i danas zivim nije nas sacekala pomoc, vec kirije za stan od 200-300 tadasnjih maraka, humanitarnu pomoc su krali ko i kako je stigo... A da ne pricam koliko nas ovdasnji ljudi mrze i nazivaju svakojakim pogrdnim imenima i proterali bi nas ovog sekunda da je to moguce...
Saosecam sa ovim narodom skroz koji je u sekundi ostao bez nicega, ali kako tako ce se on vratiti u svoje domove, a ja i moji vise nikad...
Tuzno je sve ovo sto se desava i ovde se zaista vidi koliko je nas narod pokvaren i nehuman... Cast izuzecima!
Prozivajte koliko hocete ljude sa Kosova - Kosovce, ne kosovare, ali ja i moji zemljaci znam kroz sta ovi ljudi prolaze, dok svi vi koji ovde pisete veze nemate sta znaci napustiti svoj dom sa jednom torbom ili cak i bez nje!
Molim da se objavi komentar... Hvala.
pre 9 godina
Izdajem apartman u centru grada po principu dnevne rente. Obrenovčanima sam dao smeštaj po 30% manjoj ceni(bez obzira što su imućni) dok sam strance odbio (što su stranci i razumeli). Samo sitne duše traže žrtve za većom zaradom.
pre 9 godina
20 godina cene izdavanja stanova u Beogradu nisu se menjale i uvek su bile visoke za nas standard.
pre 9 godina
Stanodavci dizu kirije?
Drzava kroz nadzor kontrolise ko dize i razrezuje porez!
Pa izvoli sta se kome vise svidja...
A zelenasi i utajivaci, zna se sta im sleduje ako budu upecani, i to rigorozno! Pa izvoli...
Samo se nadam da takav zakon postoji i da drzava ima volju da zaustavi haos!
pre 9 godina
Pravo svakog stanodavca je da odredi cenu koju god hoce a da li ce da dobije je druga stvar.Nezaboravite da je pre 15-ak dana stigao porez svima.Isti taj porez je udvostrucen od nase lepe drzave. Mislite da to ne utice na cenu. Koliko nas udara drzava toliko se to refleksuje na krajnjeg korisnika.
pre 9 godina
"Pojačali smo naše kontrole", kaže Mirko Mirković, predsednik udruženja "Velegrad“.
"Svakodnevno pratimo oglase i ukoliko primetimo odstupanje od cene, automatski ćemo podneti krivičnu prijavu protiv stanodavaca. Neka nas građani pozovu čim im se nešto slično dogodi".
Kakvu krivicnu prijavu? I kakvo "odstupanje"? Ovu su prazne populisticke priče - stanodavac moze da izdaje stan za koliko hoce, sve dok moze da nadje nekoga ko ce to da plati; ili smo uveli komandnu ekonomiju u kojoj doticni propisuje cene?
pre 9 godina
Sace Vucic da odredi cenu stanarine vlasnicima stanova?
pre 9 godina
Najgora vrsta ljudi su stanodavci. Svo svoje bogatstvo su stekli na studentima.
pre 9 godina
Ne izdajem nista niti neko iz moje familije izdaje nesto.Mislim da ni niko od mojih prijatelja nema p[otencijale za takvo nesto.Ipak ne mog da verujem da mediji podrzavaju ovakve spinove.Koje crne kirije skocile , pa gomila stanova stoji prazna po BG evo komsija preko puta mene drzi prazan stan godinu i vise dana jer ne moze da ga izda za male pare- niko nece ni za te male pare.A sada neki naruceni novinari spinuju sve i svasta, jeste evo dosli stranci pa uzimaju stanove za po 1000 eura mesecno.Zasto urednik ne proveri ovakve ludosti ili je on autor.Evo meni ispred vrata stoji 100 Amerikanaca i 200 Nemaca koji su pobegli od nevremena.Ma daj...
pre 9 godina
Pa i logicno je da ce cena biti veca ako se uzima na mesec dana ili dva. Za mesec dana odlaze studenti i onda ce mu sanse da iznajmi stan biti daleko manje pa ce verovatno ostati prazan do oktobra. S druge strane, to je zakon ponude i potraznje. Sad su studenti zauzeli manje stanove i manji je broj takvih na trzistu. Pored toga, on nije jedini iz Obrenovca koji se raspituje za stan na mesec ili dva.
Moj savet mu je da inzajmi stan na duze. Verovatno ce ga onda dobiti po povoljnijoj ceni. Naravno, uvek moze i da krene drugim putem, tj da kaze da ce iznajmiti na godinu dana i onda ode posle 2 meseca, ali za to mu treba gazda koji ne trazi dupli depozit
pre 9 godina
U naslovu pise da su podigli cenu a na kraju teksta pise da su neki smanjili cenu!
pre 9 godina
Osvestite se, ovo je kapitalizam, a tu zakon ne poznaje bezobrazluk. Mozes da trazis koliko hoces i da primis koga hoces, pod uslovom da imas papire i platis porez. U kapitalizmu ko nema para da se leci - umire. Tuzno, ali istinito.
pre 9 godina
Ovo me neodoljivo podseca na leto 1995. kada su nama prognanima iz one proklete Krajine u Srbiji prodavali supe i stracare po basnoslovnim cenama, a cena izdavanja se utrostrucila u zonama gde je bila najveca koncentracija izbeglih/prognanih/ ili kako vec su nas zvali. Moj otac pravo sa fronta ocajan sto je sve izgubljeno i ocajan sto nema gde da smesti svoju porodicu placa tri puta vecu cenu za iznajmljivanje neke dvorisne zgrade samo da ne budemo na ulici. Uvek je to bilo da nekome smrkne, a nekome bas zbog toga osvane. Onima koji su propatili u poplavama zelim da izdrze i porucujem da ce to sve proci.
pre 9 godina
ja potpuno razumem vlasnike stanova koji ne zele podstanara na samo dva meseca, ja prvi ne bih na to pristao,a sto se tice cena izdavanja to je slobodno trziste, ako neko misli da moze da uzme i 1000 evra mesecno samo napred...
pre 9 godina
Nije mi jasno zasto su ispljuvani prodavci vode i ostale robe koji su podigli cene(cak su i hapseni),a stanodavci pljackaju postradale u poplavi bez ikakvih sankcija.Zakon trzista ili vazi ili ne vazi.
pre 9 godina
Jednu stvar ne razumem. Trgovina kaze. Ako se roba trazi cena raste, ako se roba ne trazi cena pada !
Sta je tu cudno ?!?! Duzi cenu svega... rotkica, kupusa, jagoda, malina.... svega zivog... zasto ljudi misle da stanovi treba da kostaju isto ako je potraznja veca ?!
pre 9 godina
Pa neka su podigli kirije - šta je tu sporno osim nezgodne činjenice da neko pokušava da se okoristi o tuđu imovinu. U Srbiji kirija nije visoka nego podstanari nemaju novca da je plaćaju. Istovremeno od stanodavaca se traži da plate cene koje su na evropskom nivou, počev od poreza na imovinu, preko taksi, cena materijala (zamislite čak ima i stanodavaca koji ulažu novac u svoju nekretninu iako je izdaju), cena nameštaja... svega. Osim toga postoji rizik da podstanar napravi troškove koje kasnije neće imati da plati ili jednostavno neće želeti da plati jer više nije u akutnoj fazi potrebe za stanom. Onda postoji amortizacija stana i još mnogo skrivenih troškova koji se vide tak kad dospe račun na naplatu a to je prilikom smene stanara. Zato kirije trebaju da rastu a kome je skupo ima jeftinijih kuća po naseljima u okolini Beograda gde je moguće zakupiti kuću od 150 kvm za 50-70 evra mesečno. Ali ne, naši podstanari žele da stanuju u novim stanovima u centru grada, da ne plaćaju račune a da im kirija bude ne više od 23 evra. E toga nema još od Tita. Svi plaćamo skupe cene svega počev od energenata, hrane, poreza obuće i odeće pa ne postoji nijedan jedini razlog da kirija bude jeftina, na stranu to što dobrih kvalitetnih stanova nema uopšte i što je standard i kultura stanovanja baš zbog siromašnih zakupaca bedna. Kirija nije socijalna kategorija a ko želi da ona to bude mora da vidi sa državom da država zida stanove pa neka ih izdaje takvim.
pre 9 godina
Da, da, cene stanarina su najveci problem u ovoj drzavi ! Nema veze sto su duplo nize nego u Nemackoj, dok su nam mnoge druge robe dosta skuplje nego tamo. Industrijski proizvodi skoro svi a i poljoprivredni stizu nemacke cene koje su do nase demokratije tamo bile sigurno vise ! Upravo sam cuo da je cobek pre par dana platio dizel 1.28 Evra u Bavarskoj.
(Sramota, on ima a ja sam sve potrosio !, 23. maj 2014 16:08)
...
Cene kirija u BG-u nije tačno da su mnogo niže nego u Nemačkoj. Pouzdano znam da ni u Francuskoj nisu ništa veće. No, pored toga Beograd i recimo Minhen ili Pariz ne mogu da se porede. Ono što Beograd pruža u odnosu na recimo ova dva pomenuta grada je toliko malo i loše, da bi u Srbiji pava analogija bila Beograd-Mionica. Beograd je dragi prijatelju glavni grad Srbije, zemlje koja se raspala uzduž i popreko. Ispred Srbije je i Albanija u mnogo čemu, tako da nema potrebe Beograd izdizati u nebesa i od potpuno nesre]enog grada i polupripremljenog za milion i više stanovnika praviti čudo. Jedini razlog zbog čega ljudi iz drgugih mesta i gradova dolaze u Beogradje posao, a to je zato što su političari jednostavno rečeno sve narpavili i nabili u Beograd. I za kraj, svi koji izaju stanove moraju da plaćaju porez i da poštuju sve zakone vezane za iznajmljivanje stanovam uključujući i pava onoga ko plaća kiriju.Moraju da budu u sistemu APR-a registrovani pod određenom šifrom. A benzin, je recimo skuplji u Češkoj nego u Srbiji. U Venecueli je litar negde oko 2-3 din.
pre 9 godina
Da, da, cene stanarina su najveci problem u ovoj drzavi ! Nema veze sto su duplo nize nego u Nemackoj, dok su nam mnoge druge robe dosta skuplje nego tamo. Industrijski proizvodi skoro svi a i poljoprivredni stizu nemacke cene koje su do nase demokratije tamo bile sigurno vise ! Upravo sam cuo da je cobek pre par dana platio dizel 1.28 Evra u Bavarskoj.
pre 9 godina
@Sudija:
Vojni sudovi odavno ne postoje, to bi Vi kao sudija trebalo da znate. A vojska jos uvek postoji, mada uglavnom samo na papiru. Tako da od vojske i drzave vajde nema! Ali gospoda boga, svedrzitelja neba i zemlje zato ietkako ima, a njegova kazna je jelo koje se kusa hladno. Upamtite to svi vi koji mislite da zaradite na tim ljudima!
Sramota je utoliko veca sto je te stanove zapravo izgradila (nasa bivsa) drzava SFRJ. A nekima od njih temelje su postavili omladinci na radnim akcijama. Narod sve to dizao svojim rukama da bi ih neki bahati stanari koji su se tu slucajno zadesili pre 20 godina otkupili za sacicu maraka i postali gazde nad gazdama, pa sada udaraju zelenaske kirije kako im dune. Nepredvidjeni troskovi od 70 evra - ajde?! Bog ce vam suditi!
pre 9 godina
@Pedja
Znaci traznja diktira cenu??? Ok, ali znajte da su se istim tim kriterijem vodili oni (neljudi) koji su zbog povecane traznje vode(usled nestasice) ,za vreme poplava, povecali cenu vode za 100 i vise dinara. Razmislite malo o tome. Da su uobicajeni uslovi sama povecana cena bi bila i prihvatljiva ali u uslovima koji su nas zadesili, meni licno je ovo iznenadno povecanje stanarine sasvim jednako neljudski kao i povecanje cene vode. Cuj molim te onog jednog-odjednom mu se javili iznenadni izdaci???Kako da ne...Samo mu je du..e zinulo na pare.
pre 9 godina
@Dragan
Sve je divlje zato sto niko u tom lancu ne zeli da placa porez. Ni zakupac stana, ni rentijer ni posrednik.
pre 9 godina
@(MunzeLjux, 23. maj 2014 15:58)
Nije to bas sasvim tacno. I kod nas legalno prijavljeni stanar placa racune na svoje ime. Ali takvih je 0.01%, jer kada prijavi stanara gazda placa porez na kiriju, kirija ne sme da predje limit koji odredjuje opstina, devizne kirije nisu dozvoljene, neke kategorije stanara su posebno zasticene (trudnice itd) ... A da bi se struja i komunalije prebacile na drugo ime treba cekati u redovima. I hajde onda ti postuj zakon. Ovako, gazdi je lakse da rizikuje, a da zauzvrat dobije evre na ruke direktno. Sem toga zakon vec postoji aii se masovno krsi, bas poput mnogih drugih zakona u Srbiji. U Nemackoj ako ti se stanar na primer razboli i dokaze da je uzrocnik te bolesti neki problem u stanu (npr vlaga, gljivice, stetni gradjevinski materijali itd) plaacaces mu odstetu do smrti jer je stan tvoj. Kod nas ce ti se gazda, sudije i advokati samo nasmejati. O cemu onda pricamo?
pre 9 godina
Ja mogu svoj stan da izdajem i za 1000 eura ako želim. Ko nece da prihvati ne mora. Niko ga ne tera. Ali niko mi ne moze pisati krivicnu prijavu jer on moju cenu povezuje sa poplavom u Obrenovcu. Da li ste vi normalni? Ov drzava je otisla po .....
pre 9 godina
Ja spustio cenu coveku za 50e, a ta poskupljenja u vreme kad svi studenti odlaze iz Beograda su potpuna nebuloza.
pre 9 godina
sramota kakvih ljudi ima.
zli ljudi.
nema,ima mnogo da se obogatite sto cete da zaradite 50evra vise!
pre 9 godina
U normalnoj i regulisanoj drzavi svaki od tih stanodavaca bi morao placati porez. Poreska inspekcija lepo upali racunar, otvori glavne pretrazivace oglasa i krene redom...
pre 9 godina
Pojačali smo naše kontrole", kaže Mirko Mirković, predsednik udruženja "Velegrad“.
"Svakodnevno pratimo oglase i ukoliko primetimo odstupanje od cene, automatski ćemo podneti krivičnu prijavu protiv stanodavaca."
Vlasnike stanova za izdavanje koji pokušavaju da zarade nas tudjoj muci možeš samo javno prozvati imenom i prezimenom. Nikakvu krivičnu prijavu ne možeš podneti, jer pravo je svakog vlasnika da svoj stan ceni koliko mu volja.To što je bitanga nije krivična kategorija već moralna.Dakle vi iz udruženja smanjite doživljaj i potražite normalne humanene ljude bez pozivanja na sudove,aman.
pre 9 godina
Ovakve pred vojni sud.
pre 9 godina
Kad se zalimo na visoku cenu hrane zbog monopola, dobijamo odgovor da trziste diktira cenu namirnica i drzava se ne mesa. Ovo su sad trzisne cene, drzava ne bi trebalo da se mesa. Samo da napomenem da nisam ni vlasnik prodavnice ni stana.
pre 9 godina
Koliko ja znam nigde ne postoji granica do koje ide cena za izdavanje tako da drzava nema tu sta da prati i sankcionise. To samo ide na savest svim onim uzasnim ljudima koji to rade.
pre 9 godina
Za mesec dana studenti pocinju da odlaze pa ce biti stanova po starim cenama.
pre 9 godina
Nevezano za ovu bahatost, drzava treba sto pre da donese zakon o izdavanju stanova..Tu je problem, sve je divlje..Niko nikoga ne prijavljuje..Izbacuju stanare kako se kome svidi..Ne mora da bude kao u Nemackoj, ali barem da drzava ima koristi, i da se zna ko iznajmljuje..Cak i da povecaju cenu stanarine, drzava to mora da uradi..Sto pre..
pre 9 godina
Nevezano za ovu bahatost, drzava treba sto pre da donese zakon o izdavanju stanova..Tu je problem, sve je divlje..Niko nikoga ne prijavljuje..Izbacuju stanare kako se kome svidi..Ne mora da bude kao u Nemackoj, ali barem da drzava ima koristi, i da se zna ko iznajmljuje..Cak i da povecaju cenu stanarine, drzava to mora da uradi..Sto pre..
(Dragan, 23. maj 2014 15:01)
Zakon! Da se sprovodi zakon i tačka! A ne ovo divljanje...
pre 9 godina
Slazem se da je nemoralno i odvratno ali krivicna prijava za koje krivicno delo? Moze da postavi koju hoce cenu za svoj stan koji izdaje, moze da kaze da je 500 evra mesec ako ti se ne svidja zovi drugoga.
pre 9 godina
hapsiti sve takve mesetare-bagru,koji koriste trenutnu narodnu nevolju
pre 9 godina
Sta, mora bas u Beograd da se ide, dok se kuca ne osusi? Ne moze neka prazna kuca na selu da posluzi? I neko je kao duzan da izda stan bilo kome, pogotovo na "mesec ili dva"? Jedino zalosno u ovom je sto se neko zali uopste i pise ovakave clanke, a ako je neko i od...bao ovakve (mada je verovatno izmisljen clanak) - i neka je...
pre 9 godina
To vam je kapitalizam gospodo,sistem ponude i potraznje.Stanodavci su inace u ovoj zemlji u 10 puta gorem polozaju od stanodavaca u Evropi.Tamo stanar kada iznajmi neciji stan,licno napravi ugovore sa provajderima za struju,kablovsku,telefon,plin i slicno,pa ako napravi dugovanja i pobegne,jure njega a ne vlasnika,sto se ovde desilo nekim mojim poznanicima,koji su mesecima vracali velika dugovanja stanara koje nisu mogli da pronadju.Ugovori su obavezni,a kaucija se podrazumeva.Sto se stan iznajmljuje na kraci rok,cena je visa.Ko ne plati jednu kiriju dolazi policija i izbacuje ga bez milosti na sneg i led sa troje dece,nebitno,jer je privatno vlasnistvo svetinja.Nemam stanove za izdavanje i ne mislim da je napolju savrsen sistem,ali to je tako i te stvari teba posmatrati hladno,analiticki bez emocija.Nemojte da vam skace secer zbog svake vesti,cuvajte zdravlje jer je sve skuplje.
pre 9 godina
Sigurno je da ima profitera,ali je sigurno da je to i sama drzava,porez na nekretnine je skocio za 100%.
pre 9 godina
Nije mi jasno na osnovu čega je moguće podneti krivičnu prijavu protiv nekoga zbog toga što je, jedan mesec nudio stan po jednoj, a drugi po drugoj ceni. Ovde se ne radi o tome da je neko, recimo, potpisao ugovor na godinu dana po 200 evra mesečno, pa da stanodavac sada jednostrano hoće da poveća taj iznos. Radi se o praznim stanovima, a cena kirija je uvek skakala na jesen, sa dolaskom studenata. Takođe, stanodavac ima apsolutno pravo da pokuša da nađe stanara koji bi u stanu ostao duže, a vrlo često to odgovara i stanarima, recimo, ako je u pitanju porodica s decom. Zašto bi sada neko ko izdaje stan bio u bilo kakvoj obavezi da se nekome pravda? Stanodavac plaća porez na nekretninu u kojoj ne živi, ove godine značajno uvećan. Mnogo veći problem je što od tog poreza nije proteklih godina urađeno ono što je trebalo, a to je krivica države, a ne stanodavaca.
pre 9 godina
Neko se usudio da promeni cenu? Necuveno. Kuda ide ovaj svet! Hitno javiti nadleznima.
pre 9 godina
Izbacuju stanare kako se kome svidi..
(Dragan, 23. maj 2014 15:01)
E moj Dragane, ja ne znam nikoga da je izbacio podstanare , a da mu postanari nisu dugovali mesecima kiriju, i ostavili ogromne ne plaćene račune. Plus trošak sređivanja stana, iza svakog podstanara ...
Izdavanje stana pogotovo u današnjim vremenima nije profitabilno, već način da se pokriju tekući troškovi i troškovi amortizacije nekretnine.
Praznih nekretnina ima i previše na tržištu, a premalo platežno sposobnih podstanara. Slažem se da treba zavesti i tu red, ali mi ovo izgleda kao klasično spinovanje pred uvođenje novih nameta
pre 9 godina
Stanodavci mogu da traze i 1000E za iznajmljivanje, ako misle da mogu da iznajme, jedino sto ce malo ko da im plati toliko jer ima gomila stanova u ponudi.
pre 9 godina
Da li se neko iznenadio ovakvom tržišnom reagovanju? Guglajte malo i vidite kako su domicilni Srbi dočekali Srbe posle "Oluje" i 1999. posle prodaje i predaje Kosova i Metohije - cene nekretnina su povećani do tri puta! Danas se preprodaje humaintarna hrana, podela iste se vrši po nekim kriterijumima... Pa šta da očekujemo da nam se desi?
pre 9 godina
Slazem se da je nemoralno i odvratno ali krivicna prijava za koje krivicno delo? Moze da postavi koju hoce cenu za svoj stan koji izdaje, moze da kaze da je 500 evra mesec ako ti se ne svidja zovi drugoga.
pre 9 godina
Izbacuju stanare kako se kome svidi..
(Dragan, 23. maj 2014 15:01)
E moj Dragane, ja ne znam nikoga da je izbacio podstanare , a da mu postanari nisu dugovali mesecima kiriju, i ostavili ogromne ne plaćene račune. Plus trošak sređivanja stana, iza svakog podstanara ...
Izdavanje stana pogotovo u današnjim vremenima nije profitabilno, već način da se pokriju tekući troškovi i troškovi amortizacije nekretnine.
Praznih nekretnina ima i previše na tržištu, a premalo platežno sposobnih podstanara. Slažem se da treba zavesti i tu red, ali mi ovo izgleda kao klasično spinovanje pred uvođenje novih nameta
pre 9 godina
Nevezano za ovu bahatost, drzava treba sto pre da donese zakon o izdavanju stanova..Tu je problem, sve je divlje..Niko nikoga ne prijavljuje..Izbacuju stanare kako se kome svidi..Ne mora da bude kao u Nemackoj, ali barem da drzava ima koristi, i da se zna ko iznajmljuje..Cak i da povecaju cenu stanarine, drzava to mora da uradi..Sto pre..
pre 9 godina
To vam je kapitalizam gospodo,sistem ponude i potraznje.Stanodavci su inace u ovoj zemlji u 10 puta gorem polozaju od stanodavaca u Evropi.Tamo stanar kada iznajmi neciji stan,licno napravi ugovore sa provajderima za struju,kablovsku,telefon,plin i slicno,pa ako napravi dugovanja i pobegne,jure njega a ne vlasnika,sto se ovde desilo nekim mojim poznanicima,koji su mesecima vracali velika dugovanja stanara koje nisu mogli da pronadju.Ugovori su obavezni,a kaucija se podrazumeva.Sto se stan iznajmljuje na kraci rok,cena je visa.Ko ne plati jednu kiriju dolazi policija i izbacuje ga bez milosti na sneg i led sa troje dece,nebitno,jer je privatno vlasnistvo svetinja.Nemam stanove za izdavanje i ne mislim da je napolju savrsen sistem,ali to je tako i te stvari teba posmatrati hladno,analiticki bez emocija.Nemojte da vam skace secer zbog svake vesti,cuvajte zdravlje jer je sve skuplje.
pre 9 godina
Sigurno je da ima profitera,ali je sigurno da je to i sama drzava,porez na nekretnine je skocio za 100%.
pre 9 godina
Stanodavci mogu da traze i 1000E za iznajmljivanje, ako misle da mogu da iznajme, jedino sto ce malo ko da im plati toliko jer ima gomila stanova u ponudi.
pre 9 godina
Ludilo se otkacilo sa lanca. Sta koga briga, za koliko neko izdaje stan. Eno citava sela prazna, ko hoce moze dzaba da stanuje.
pre 9 godina
Kako mozete da pisete takve neistine, evo ja izdajem stan nekoliko meseci, spustio sam na nimimalnu cenu i niko se nejavlja.
A gde su racuni;info stan, kablovska, internet, struja, porez, ciscenje zgrade.Ko to placa, Naravno ja.
pre 9 godina
tekst je besmislen. vlasnici stanova nisu humanitarna organizacija. ako neko sam odluci da primi nekoga iz poplavljenih naselja, to je za pohvalu.
s druge strane, vlasnici stanova treba da naprave svoje udruzenje, jer nema tog depozita koji moze da nadoknadi stetu koju zakupci mogu da naprave.
pre 9 godina
Pojačali smo naše kontrole", kaže Mirko Mirković, predsednik udruženja "Velegrad“.
"Svakodnevno pratimo oglase i ukoliko primetimo odstupanje od cene, automatski ćemo podneti krivičnu prijavu protiv stanodavaca."
Vlasnike stanova za izdavanje koji pokušavaju da zarade nas tudjoj muci možeš samo javno prozvati imenom i prezimenom. Nikakvu krivičnu prijavu ne možeš podneti, jer pravo je svakog vlasnika da svoj stan ceni koliko mu volja.To što je bitanga nije krivična kategorija već moralna.Dakle vi iz udruženja smanjite doživljaj i potražite normalne humanene ljude bez pozivanja na sudove,aman.
pre 9 godina
Pravo svakog stanodavca je da odredi cenu koju god hoce a da li ce da dobije je druga stvar.Nezaboravite da je pre 15-ak dana stigao porez svima.Isti taj porez je udvostrucen od nase lepe drzave. Mislite da to ne utice na cenu. Koliko nas udara drzava toliko se to refleksuje na krajnjeg korisnika.
pre 9 godina
I ja i moja prodica smo sve izgubili kad smo napustali Kosovo i Metohiju. Niko nas nije obavestio da treba da napustimo nase domove koje smo stvarali celoga zivota. Niko nas nije ni pogledao kad smo ovamo dolazili, cak nam je bio zabranjen ulaz u vece gradove Srbije, prenocili smo u kolima u Merosini... Nikad necu zaboraviti taj dan 17.06.1999. godine.Secam se da smo sa po jednom torbom napustili nase domove i nikad se vise nismo vratili. Ja sam tada imao samo 14 godina...
Kad smo stigli u Nis gde i danas zivim nije nas sacekala pomoc, vec kirije za stan od 200-300 tadasnjih maraka, humanitarnu pomoc su krali ko i kako je stigo... A da ne pricam koliko nas ovdasnji ljudi mrze i nazivaju svakojakim pogrdnim imenima i proterali bi nas ovog sekunda da je to moguce...
Saosecam sa ovim narodom skroz koji je u sekundi ostao bez nicega, ali kako tako ce se on vratiti u svoje domove, a ja i moji vise nikad...
Tuzno je sve ovo sto se desava i ovde se zaista vidi koliko je nas narod pokvaren i nehuman... Cast izuzecima!
Prozivajte koliko hocete ljude sa Kosova - Kosovce, ne kosovare, ali ja i moji zemljaci znam kroz sta ovi ljudi prolaze, dok svi vi koji ovde pisete veze nemate sta znaci napustiti svoj dom sa jednom torbom ili cak i bez nje!
Molim da se objavi komentar... Hvala.
pre 9 godina
Moj drug je izdavao stan jednoj devojci iz Crvenke koja je zaposlena u Beogradu, stanarku je prijavio u MUP , prijavio se za porez . Sta je na kraju dobio, da mu je ta ista postanarka ostala duzna jednog dela za kiriju i za racune. Tako da i vlasnici treba da vode racuna kakve imaju podstanare, ovde se uvek preko vecine medija drvlje i kamenje baca na vlasnike koji izdaju, dok se u vecini slucajeva podstanari se predstavalju kako zrtve gazdi...
pre 9 godina
Pa ko god da traži stan na samo mesec ili dva mora biti spreman na više cene i na to da mu neće svako iznajmiti stan. To što je neko iz Obrenovca ne garantuje da će biti savestan podstanar. Pomoć ugroženima je ipak, na dobrovoljnoj bazi.
pre 9 godina
Ja mogu svoj stan da izdajem i za 1000 eura ako želim. Ko nece da prihvati ne mora. Niko ga ne tera. Ali niko mi ne moze pisati krivicnu prijavu jer on moju cenu povezuje sa poplavom u Obrenovcu. Da li ste vi normalni? Ov drzava je otisla po .....
pre 9 godina
Ovo me neodoljivo podseca na leto 1995. kada su nama prognanima iz one proklete Krajine u Srbiji prodavali supe i stracare po basnoslovnim cenama, a cena izdavanja se utrostrucila u zonama gde je bila najveca koncentracija izbeglih/prognanih/ ili kako vec su nas zvali. Moj otac pravo sa fronta ocajan sto je sve izgubljeno i ocajan sto nema gde da smesti svoju porodicu placa tri puta vecu cenu za iznajmljivanje neke dvorisne zgrade samo da ne budemo na ulici. Uvek je to bilo da nekome smrkne, a nekome bas zbog toga osvane. Onima koji su propatili u poplavama zelim da izdrze i porucujem da ce to sve proci.
pre 9 godina
Ne izdajem nista niti neko iz moje familije izdaje nesto.Mislim da ni niko od mojih prijatelja nema p[otencijale za takvo nesto.Ipak ne mog da verujem da mediji podrzavaju ovakve spinove.Koje crne kirije skocile , pa gomila stanova stoji prazna po BG evo komsija preko puta mene drzi prazan stan godinu i vise dana jer ne moze da ga izda za male pare- niko nece ni za te male pare.A sada neki naruceni novinari spinuju sve i svasta, jeste evo dosli stranci pa uzimaju stanove za po 1000 eura mesecno.Zasto urednik ne proveri ovakve ludosti ili je on autor.Evo meni ispred vrata stoji 100 Amerikanaca i 200 Nemaca koji su pobegli od nevremena.Ma daj...
pre 9 godina
Koliko komentara koji samo pokazuju slabo poznavanje materije.
Vidim da ima puno komentara koji podrzavaju naplatu poreza na izdavanje, a ni sami nisu svesni da će upravo oni plaćati taj porez i biće u ugovornoj obavezi sa stanodavcem i moraće da se istog ugovora pridržavaju.Što isključuje razne mahinacije kojim se podstanari služe.Da izostavimo činjenicu da će po donešenju odluke o oporezivanju stanova mnogi stanodavci povući iz tog posla što će uzrokovati još veće povećanja cena.
Niko od naj glasnijih komentatora ne želi da prihvati činjenicu da svaki stan koji se izdaje za 200 Evra košta minimalno 50.000 Evra + kompletno opremanje istog.Ja pozivam sve kojima je to strašno skupo da posete bilo koju banku u Srbiji i tek tu će shvatiti koliko vredi 50.000 Evra.
pre 9 godina
"Pojačali smo naše kontrole", kaže Mirko Mirković, predsednik udruženja "Velegrad“.
"Svakodnevno pratimo oglase i ukoliko primetimo odstupanje od cene, automatski ćemo podneti krivičnu prijavu protiv stanodavaca. Neka nas građani pozovu čim im se nešto slično dogodi".
Kakvu krivicnu prijavu? I kakvo "odstupanje"? Ovu su prazne populisticke priče - stanodavac moze da izdaje stan za koliko hoce, sve dok moze da nadje nekoga ko ce to da plati; ili smo uveli komandnu ekonomiju u kojoj doticni propisuje cene?
pre 9 godina
Za mesec dana studenti pocinju da odlaze pa ce biti stanova po starim cenama.
pre 9 godina
@xrni domino
"Stanodavci dizu kirije?
Drzava kroz nadzor kontrolise ko dize i razrezuje porez! "
Zna se ko ovde moze da dize cene a ko ne. Drzava moze da podize i struju i komunalije i poreze i akcize i energiju. A ostali, ako pisnu, odmah u aps !
pre 9 godina
Nije mi jasno na osnovu čega je moguće podneti krivičnu prijavu protiv nekoga zbog toga što je, jedan mesec nudio stan po jednoj, a drugi po drugoj ceni. Ovde se ne radi o tome da je neko, recimo, potpisao ugovor na godinu dana po 200 evra mesečno, pa da stanodavac sada jednostrano hoće da poveća taj iznos. Radi se o praznim stanovima, a cena kirija je uvek skakala na jesen, sa dolaskom studenata. Takođe, stanodavac ima apsolutno pravo da pokuša da nađe stanara koji bi u stanu ostao duže, a vrlo često to odgovara i stanarima, recimo, ako je u pitanju porodica s decom. Zašto bi sada neko ko izdaje stan bio u bilo kakvoj obavezi da se nekome pravda? Stanodavac plaća porez na nekretninu u kojoj ne živi, ove godine značajno uvećan. Mnogo veći problem je što od tog poreza nije proteklih godina urađeno ono što je trebalo, a to je krivica države, a ne stanodavaca.
pre 9 godina
Koliko ja znam nigde ne postoji granica do koje ide cena za izdavanje tako da drzava nema tu sta da prati i sankcionise. To samo ide na savest svim onim uzasnim ljudima koji to rade.
pre 9 godina
Sta, mora bas u Beograd da se ide, dok se kuca ne osusi? Ne moze neka prazna kuca na selu da posluzi? I neko je kao duzan da izda stan bilo kome, pogotovo na "mesec ili dva"? Jedino zalosno u ovom je sto se neko zali uopste i pise ovakave clanke, a ako je neko i od...bao ovakve (mada je verovatno izmisljen clanak) - i neka je...
pre 9 godina
Ovakve pred vojni sud.
pre 9 godina
Kad se zalimo na visoku cenu hrane zbog monopola, dobijamo odgovor da trziste diktira cenu namirnica i drzava se ne mesa. Ovo su sad trzisne cene, drzava ne bi trebalo da se mesa. Samo da napomenem da nisam ni vlasnik prodavnice ni stana.
pre 9 godina
Pa neka su podigli kirije - šta je tu sporno osim nezgodne činjenice da neko pokušava da se okoristi o tuđu imovinu. U Srbiji kirija nije visoka nego podstanari nemaju novca da je plaćaju. Istovremeno od stanodavaca se traži da plate cene koje su na evropskom nivou, počev od poreza na imovinu, preko taksi, cena materijala (zamislite čak ima i stanodavaca koji ulažu novac u svoju nekretninu iako je izdaju), cena nameštaja... svega. Osim toga postoji rizik da podstanar napravi troškove koje kasnije neće imati da plati ili jednostavno neće želeti da plati jer više nije u akutnoj fazi potrebe za stanom. Onda postoji amortizacija stana i još mnogo skrivenih troškova koji se vide tak kad dospe račun na naplatu a to je prilikom smene stanara. Zato kirije trebaju da rastu a kome je skupo ima jeftinijih kuća po naseljima u okolini Beograda gde je moguće zakupiti kuću od 150 kvm za 50-70 evra mesečno. Ali ne, naši podstanari žele da stanuju u novim stanovima u centru grada, da ne plaćaju račune a da im kirija bude ne više od 23 evra. E toga nema još od Tita. Svi plaćamo skupe cene svega počev od energenata, hrane, poreza obuće i odeće pa ne postoji nijedan jedini razlog da kirija bude jeftina, na stranu to što dobrih kvalitetnih stanova nema uopšte i što je standard i kultura stanovanja baš zbog siromašnih zakupaca bedna. Kirija nije socijalna kategorija a ko želi da ona to bude mora da vidi sa državom da država zida stanove pa neka ih izdaje takvim.
pre 9 godina
Osnovni princip ekonomije. Ponuda i potražnja.... U čemu je problem ?
pre 9 godina
tekst nema veze sa životom
nastavak širenja panike od određenih izvora
pre 9 godina
Sace Vucic da odredi cenu stanarine vlasnicima stanova?
pre 9 godina
Pa Belvil je poluprazan a tamo su vec bili neki privremeni stanari pa mogu i ovi iz poplavljenih gradova. To bi bilo sasvim blizu zdravom razumu.
Hitno uputiti apel gradonacelniku da urgira.
pre 9 godina
"Није проблем да станодавци траже за кирију онолико колико мисле да стан вреди. Проблем је што 2/3 станодаваца станове издаје на црно. Порез се плаћа и на изнајмљивање"
A ti bi plaćao kad bi iznajmljivao, ajde ajde
pre 9 godina
Pa vlasnici stanova koji se izdaju mogu da slobodno odredjuju cene, naroctio oni legalni koji placaju porez drzava na to, a to je suma od 20 % mesecne kirije tj sume koju procenjuje opstina za koji iznos mozete izdati nekretninu. Tako da ne kapiram kako neko moze da dize prijave protiv vlasnika stanova iz nekih udruzenja.
pre 9 godina
Na ovom svetu postoje svakojaki ljudi, i dobri i losi, ali nema gore sorte od : SRPSKI STANODAVAC I SRPSKI POSLODAVAC! Tako alava i bezobrazna stvorenja stvorenja se ne mogu naci nigde, prema njima su i najveci tajkuni male mace!
pre 9 godina
Jednu stvar ne razumem. Trgovina kaze. Ako se roba trazi cena raste, ako se roba ne trazi cena pada !
Sta je tu cudno ?!?! Duzi cenu svega... rotkica, kupusa, jagoda, malina.... svega zivog... zasto ljudi misle da stanovi treba da kostaju isto ako je potraznja veca ?!
pre 9 godina
Izdajem apartman u centru grada po principu dnevne rente. Obrenovčanima sam dao smeštaj po 30% manjoj ceni(bez obzira što su imućni) dok sam strance odbio (što su stranci i razumeli). Samo sitne duše traže žrtve za većom zaradom.
pre 9 godina
Siroti vi sa Kosova...
pre 9 godina
Ista prica kao iz 95te,samo sto su sada inforamcije mnogo dostupnije.Ja imam kucu 10 km od bgd,ustupio bi je iz izbeglima iz poplava dok se ljudi nesnadju,imam problem sa strujom.kupio sam kucu od banke bez tereta,kada sam trebao uvesti struju elektrodistribucija trazi 100.000 din 10 godina struja nije placana,ista ta nije ni postojala u kuci,ako neko moze da pogura u elektrodistribuciji,da prikljuce struju bez naknade moglo bi se smesti 20 tak ljudi..
pre 9 godina
ja potpuno razumem vlasnike stanova koji ne zele podstanara na samo dva meseca, ja prvi ne bih na to pristao,a sto se tice cena izdavanja to je slobodno trziste, ako neko misli da moze da uzme i 1000 evra mesecno samo napred...
pre 9 godina
Da li se neko iznenadio ovakvom tržišnom reagovanju? Guglajte malo i vidite kako su domicilni Srbi dočekali Srbe posle "Oluje" i 1999. posle prodaje i predaje Kosova i Metohije - cene nekretnina su povećani do tri puta! Danas se preprodaje humaintarna hrana, podela iste se vrši po nekim kriterijumima... Pa šta da očekujemo da nam se desi?
pre 9 godina
Osvestite se, ovo je kapitalizam, a tu zakon ne poznaje bezobrazluk. Mozes da trazis koliko hoces i da primis koga hoces, pod uslovom da imas papire i platis porez. U kapitalizmu ko nema para da se leci - umire. Tuzno, ali istinito.
pre 9 godina
Ti koji iznajmljuju na crno, to rade bas zbog regulacija gde prijavljeni podstanar ima vise pravo na stan od tebe. Znam ljude koji imaju prazne stanove po nekoliko meseci godisnje, ili neku sobu praznu tokom cele godine, i nece da ih iznajme bas zato sto onda gube pravo na svoj stan. Kao i obicno, regulacije, iako napravljene zbog dobre namere, imaju suprotne posledice ako pokusavaju da uticu na ravnotezu slobodnog trzista.
A i da vlasnik placa porez, taj porez bi samo bio ugradjen u (vecu) cenu stana i onda bi opet bili krivi kapitalisti sto se bogate na racun....
pre 9 godina
U normalnoj i regulisanoj drzavi svaki od tih stanodavaca bi morao placati porez. Poreska inspekcija lepo upali racunar, otvori glavne pretrazivace oglasa i krene redom...
pre 9 godina
Zasto samo toliko spekulacija i laznih informacija nikada mi nece biti jasno. Ne postoji ni gram istine u ovoj vesti,sram vas bilo .
pre 9 godina
Kakve sve gluposti kruze medijima u Srbiji!Poenta je i dalje da se legalizuju lopurde u zadnjih 25 godina i da se ta prica stavi ad acta? Svi izbori i sve vlade rade na tome a mi svi treba da se malo zamislimo da li cemo to progutati ili ne! Da li su ONI postali nasi bioloski neprijatelji?
Da li cemo mrzeti jedni druge ili cemo zajedno mrzeti njih?
pre 9 godina
Neko se usudio da promeni cenu? Necuveno. Kuda ide ovaj svet! Hitno javiti nadleznima.
pre 9 godina
TAKO je bilo i 1999 kad smo mi sa Kosova morali da dodjemo ovamo. Supe i garaze su izdavane za po 100 maraka, placevi od 300 skakali na 2-3000 maraka.
Strasno !!!
pre 9 godina
Ja spustio cenu coveku za 50e, a ta poskupljenja u vreme kad svi studenti odlaze iz Beograda su potpuna nebuloza.
pre 9 godina
@(MunzeLjux, 23. maj 2014 15:58)
Nije to bas sasvim tacno. I kod nas legalno prijavljeni stanar placa racune na svoje ime. Ali takvih je 0.01%, jer kada prijavi stanara gazda placa porez na kiriju, kirija ne sme da predje limit koji odredjuje opstina, devizne kirije nisu dozvoljene, neke kategorije stanara su posebno zasticene (trudnice itd) ... A da bi se struja i komunalije prebacile na drugo ime treba cekati u redovima. I hajde onda ti postuj zakon. Ovako, gazdi je lakse da rizikuje, a da zauzvrat dobije evre na ruke direktno. Sem toga zakon vec postoji aii se masovno krsi, bas poput mnogih drugih zakona u Srbiji. U Nemackoj ako ti se stanar na primer razboli i dokaze da je uzrocnik te bolesti neki problem u stanu (npr vlaga, gljivice, stetni gradjevinski materijali itd) plaacaces mu odstetu do smrti jer je stan tvoj. Kod nas ce ti se gazda, sudije i advokati samo nasmejati. O cemu onda pricamo?
pre 9 godina
Da, da, cene stanarina su najveci problem u ovoj drzavi ! Nema veze sto su duplo nize nego u Nemackoj, dok su nam mnoge druge robe dosta skuplje nego tamo. Industrijski proizvodi skoro svi a i poljoprivredni stizu nemacke cene koje su do nase demokratije tamo bile sigurno vise ! Upravo sam cuo da je cobek pre par dana platio dizel 1.28 Evra u Bavarskoj.
pre 9 godina
Nije mi jasno zasto su ispljuvani prodavci vode i ostale robe koji su podigli cene(cak su i hapseni),a stanodavci pljackaju postradale u poplavi bez ikakvih sankcija.Zakon trzista ili vazi ili ne vazi.
(charlie, 23. maj 2014 16:42)
Verovatno su cene osnovnih zivotnih namirnica kontrolisane nekim Zakonom, a cene stanova nisu. Moja pretpostavka, nisam siguran da je zaista tako ...
pre 9 godina
"Iz Udruženja podstanara "Velegrad“ apeluju na sve sugrađane koji izdaju svoje stanove, kuće ili sobe da ne pokušavaju da zarade na tuđoj nesreći."
E bas me zanima sta su ovi odgovorili podstanarima?
pre 9 godina
U naslovu pise da su podigli cenu a na kraju teksta pise da su neki smanjili cenu!
pre 9 godina
Pa i logicno je da ce cena biti veca ako se uzima na mesec dana ili dva. Za mesec dana odlaze studenti i onda ce mu sanse da iznajmi stan biti daleko manje pa ce verovatno ostati prazan do oktobra. S druge strane, to je zakon ponude i potraznje. Sad su studenti zauzeli manje stanove i manji je broj takvih na trzistu. Pored toga, on nije jedini iz Obrenovca koji se raspituje za stan na mesec ili dva.
Moj savet mu je da inzajmi stan na duze. Verovatno ce ga onda dobiti po povoljnijoj ceni. Naravno, uvek moze i da krene drugim putem, tj da kaze da ce iznajmiti na godinu dana i onda ode posle 2 meseca, ali za to mu treba gazda koji ne trazi dupli depozit
pre 9 godina
Nevezano za ovu bahatost, drzava treba sto pre da donese zakon o izdavanju stanova..Tu je problem, sve je divlje..Niko nikoga ne prijavljuje..Izbacuju stanare kako se kome svidi..Ne mora da bude kao u Nemackoj, ali barem da drzava ima koristi, i da se zna ko iznajmljuje..Cak i da povecaju cenu stanarine, drzava to mora da uradi..Sto pre..
(Dragan, 23. maj 2014 15:01)
Zakon! Da se sprovodi zakon i tačka! A ne ovo divljanje...
pre 9 godina
Није проблем да станодавци траже за кирију онолико колико мисле да стан вреди. Проблем је што 2/3 станодаваца станове издаје на црно. Порез се плаћа и на изнајмљивање.
pre 9 godina
@Dragan
Sve je divlje zato sto niko u tom lancu ne zeli da placa porez. Ni zakupac stana, ni rentijer ni posrednik.
pre 9 godina
a zasto nebi prodali ceo Obrenovac u vidjenom stanju za stanove u Belvilu i da drzava doplati koliko treba pa da se u Obrenovcu ljudi opet ne izlazu riziku od poplava svake godine ? Verujem da je moguce iako malo verovatno...
pre 9 godina
20 godina cene izdavanja stanova u Beogradu nisu se menjale i uvek su bile visoke za nas standard.
pre 9 godina
Da, da, cene stanarina su najveci problem u ovoj drzavi ! Nema veze sto su duplo nize nego u Nemackoj, dok su nam mnoge druge robe dosta skuplje nego tamo. Industrijski proizvodi skoro svi a i poljoprivredni stizu nemacke cene koje su do nase demokratije tamo bile sigurno vise ! Upravo sam cuo da je cobek pre par dana platio dizel 1.28 Evra u Bavarskoj.
(Sramota, on ima a ja sam sve potrosio !, 23. maj 2014 16:08)
...
Cene kirija u BG-u nije tačno da su mnogo niže nego u Nemačkoj. Pouzdano znam da ni u Francuskoj nisu ništa veće. No, pored toga Beograd i recimo Minhen ili Pariz ne mogu da se porede. Ono što Beograd pruža u odnosu na recimo ova dva pomenuta grada je toliko malo i loše, da bi u Srbiji pava analogija bila Beograd-Mionica. Beograd je dragi prijatelju glavni grad Srbije, zemlje koja se raspala uzduž i popreko. Ispred Srbije je i Albanija u mnogo čemu, tako da nema potrebe Beograd izdizati u nebesa i od potpuno nesre]enog grada i polupripremljenog za milion i više stanovnika praviti čudo. Jedini razlog zbog čega ljudi iz drgugih mesta i gradova dolaze u Beogradje posao, a to je zato što su političari jednostavno rečeno sve narpavili i nabili u Beograd. I za kraj, svi koji izaju stanove moraju da plaćaju porez i da poštuju sve zakone vezane za iznajmljivanje stanovam uključujući i pava onoga ko plaća kiriju.Moraju da budu u sistemu APR-a registrovani pod određenom šifrom. A benzin, je recimo skuplji u Češkoj nego u Srbiji. U Venecueli je litar negde oko 2-3 din.
pre 9 godina
U Austriji postoji zakon do koje cene moze dase naplacuje stanarina u zavisnosti od kategorije i mesta stana.Prosle godine u 500 tuzbi vracena kirija podstanarima jednom podstanaru cak 45 000 eura.Srbija sa stotinama hiljada otetih drzavnih stanova...???
pre 9 godina
(Nataša, 23. maj 2014 15:22) Potpuno si u pravu. To smo mi. Međutim, ova nevolja je pokazala da kod Srba još postoji mnogo pozitivne energije koja se godinama guši sa pretnjom da se potpuno uništi. Naše vođe su generatori problema. Ne pamtim vođu koji je kod nas stao pred narod i znao da podigne moral i entuzijazam. U najvećim nevoljama to su presudni trenuci - to se kroz istoriju pokazalo mnogo puta, kod nas i drugih naroda. Svi znamo da nam je i zašto teško, ali da bi se iz toga izašlo potrebno je nešto drugo. Sigurno to nije konstantno ponavljanje: biće teško, biće otpuštanja, smanjenja plata, kasnije penzionisanje... Ma, sve je ovo bez veze, što ovo uopšte pišem...
pre 9 godina
Najgora vrsta ljudi su stanodavci. Svo svoje bogatstvo su stekli na studentima.
pre 9 godina
city* Sram te bilo, ljudi sa Kosova su izgubili sve.
pre 9 godina
Solidarnost na delu..Patriotska pljačka
pre 9 godina
mislim da svi kolektivno lupate gluposti,to sto mi nemamo uredjenu drzavu to je nasa sramota,ako ste pratili vesti na portalu mislim pre jedno mesec dana Bec je bio u pitanju mozda i gresim al nema veze stanodavci su morali ljudima koji iznamljuju stanove da vracaju neke grdne pare jel su podizali cene stanova na nerealan nivo tako da je prazna prica da mogu da stvljaju cenu koju oni hoce nego jednostvno ovo je zemlja bez zakona
pre 9 godina
@Sudija:
Vojni sudovi odavno ne postoje, to bi Vi kao sudija trebalo da znate. A vojska jos uvek postoji, mada uglavnom samo na papiru. Tako da od vojske i drzave vajde nema! Ali gospoda boga, svedrzitelja neba i zemlje zato ietkako ima, a njegova kazna je jelo koje se kusa hladno. Upamtite to svi vi koji mislite da zaradite na tim ljudima!
Sramota je utoliko veca sto je te stanove zapravo izgradila (nasa bivsa) drzava SFRJ. A nekima od njih temelje su postavili omladinci na radnim akcijama. Narod sve to dizao svojim rukama da bi ih neki bahati stanari koji su se tu slucajno zadesili pre 20 godina otkupili za sacicu maraka i postali gazde nad gazdama, pa sada udaraju zelenaske kirije kako im dune. Nepredvidjeni troskovi od 70 evra - ajde?! Bog ce vam suditi!
pre 9 godina
hapsiti sve takve mesetare-bagru,koji koriste trenutnu narodnu nevolju
pre 9 godina
Gadine. DA SAM NA TVOM MESTU,ja bih mu platio tih 250€ mesecno,a onda bih nakon 2 meseca,kad bih trebao da napustim stan zamolio svih 6 clanova svoje porodice da se iskenjaju u nekom od coskova,eventualno ako je moguce i po zidu,a zatim lepo napustio isti.
pre 9 godina
sramota kakvih ljudi ima.
zli ljudi.
nema,ima mnogo da se obogatite sto cete da zaradite 50evra vise!
pre 9 godina
Ej moj druze Beogradski...
pre 9 godina
@Pedja
Znaci traznja diktira cenu??? Ok, ali znajte da su se istim tim kriterijem vodili oni (neljudi) koji su zbog povecane traznje vode(usled nestasice) ,za vreme poplava, povecali cenu vode za 100 i vise dinara. Razmislite malo o tome. Da su uobicajeni uslovi sama povecana cena bi bila i prihvatljiva ali u uslovima koji su nas zadesili, meni licno je ovo iznenadno povecanje stanarine sasvim jednako neljudski kao i povecanje cene vode. Cuj molim te onog jednog-odjednom mu se javili iznenadni izdaci???Kako da ne...Samo mu je du..e zinulo na pare.
pre 9 godina
Sram ih bilo.A da li idioti razmisljaju da to moze uskoro njima da se dogodi.Jadan covek I svi koji su u njihovoj situaciji.Kako bi ih pustili dzabe .Au gladnog naroda kao da nece nikada umreti.
pre 9 godina
Nije mi jasno zasto su ispljuvani prodavci vode i ostale robe koji su podigli cene(cak su i hapseni),a stanodavci pljackaju postradale u poplavi bez ikakvih sankcija.Zakon trzista ili vazi ili ne vazi.
pre 9 godina
Dok jednom ne smrkne, drugom ne svane...
pre 9 godina
Daj ljudi- ne padajte na ove fore.
Kod ovog rezima, nista nije slicajno- spremaju se da oporezuju svako izdavanje nekretnina, pa pripremaju teren ovakvim glupim izmisljotinama. Svaki vid para koje nam uteraju im je dobro doslo, paralelno nas lozeci o proletarijatu, radnim akcijama, obnovi, idiotlucima, a kada trebaju poslanici malo da se odreknu svojih DODATNIH primanja(paushala) za zrtve popolava- NEMA IH NIGDE!!!
pre 9 godina
Stanodavci dizu kirije?
Drzava kroz nadzor kontrolise ko dize i razrezuje porez!
Pa izvoli sta se kome vise svidja...
A zelenasi i utajivaci, zna se sta im sleduje ako budu upecani, i to rigorozno! Pa izvoli...
Samo se nadam da takav zakon postoji i da drzava ima volju da zaustavi haos!
pre 9 godina
Ova vest mi lici na izreku zavadi pa vladaj. Ko je izvor ove informacije? Kabinet premijera, gradonacelnik, ko?
pre 9 godina
Ne znam stvarno odakle njemu da dvoiposoban stan na novom bg kostao 180, a sad 250...uvek je nbg bio skup, neka ide negde na periferiju.
pre 9 godina
Svim porodicama predlazem da, ako su u mogucnosti, dodju do Nisa. U Nisu ljudi nisu tako gramzivi, za sada se niko od evakuisanih nije zalio na boravak i smestaj u Nisu.
pre 9 godina
Ne verujem u to al bi voleo da uspe ideja o jeftinim stanovima....
pre 9 godina
Dodjite u Niš, jeste da je malo dalje ali necete se pokajati
pre 9 godina
moralno dno
pre 9 godina
Ovakve pred vojni sud.
pre 9 godina
Gadine. DA SAM NA TVOM MESTU,ja bih mu platio tih 250€ mesecno,a onda bih nakon 2 meseca,kad bih trebao da napustim stan zamolio svih 6 clanova svoje porodice da se iskenjaju u nekom od coskova,eventualno ako je moguce i po zidu,a zatim lepo napustio isti.
pre 9 godina
Najgora vrsta ljudi su stanodavci. Svo svoje bogatstvo su stekli na studentima.
pre 9 godina
hapsiti sve takve mesetare-bagru,koji koriste trenutnu narodnu nevolju
pre 9 godina
Na ovom svetu postoje svakojaki ljudi, i dobri i losi, ali nema gore sorte od : SRPSKI STANODAVAC I SRPSKI POSLODAVAC! Tako alava i bezobrazna stvorenja stvorenja se ne mogu naci nigde, prema njima su i najveci tajkuni male mace!
pre 9 godina
Nevezano za ovu bahatost, drzava treba sto pre da donese zakon o izdavanju stanova..Tu je problem, sve je divlje..Niko nikoga ne prijavljuje..Izbacuju stanare kako se kome svidi..Ne mora da bude kao u Nemackoj, ali barem da drzava ima koristi, i da se zna ko iznajmljuje..Cak i da povecaju cenu stanarine, drzava to mora da uradi..Sto pre..
pre 9 godina
TAKO je bilo i 1999 kad smo mi sa Kosova morali da dodjemo ovamo. Supe i garaze su izdavane za po 100 maraka, placevi od 300 skakali na 2-3000 maraka.
Strasno !!!
pre 9 godina
@Sudija:
Vojni sudovi odavno ne postoje, to bi Vi kao sudija trebalo da znate. A vojska jos uvek postoji, mada uglavnom samo na papiru. Tako da od vojske i drzave vajde nema! Ali gospoda boga, svedrzitelja neba i zemlje zato ietkako ima, a njegova kazna je jelo koje se kusa hladno. Upamtite to svi vi koji mislite da zaradite na tim ljudima!
Sramota je utoliko veca sto je te stanove zapravo izgradila (nasa bivsa) drzava SFRJ. A nekima od njih temelje su postavili omladinci na radnim akcijama. Narod sve to dizao svojim rukama da bi ih neki bahati stanari koji su se tu slucajno zadesili pre 20 godina otkupili za sacicu maraka i postali gazde nad gazdama, pa sada udaraju zelenaske kirije kako im dune. Nepredvidjeni troskovi od 70 evra - ajde?! Bog ce vam suditi!
pre 9 godina
city* Sram te bilo, ljudi sa Kosova su izgubili sve.
pre 9 godina
Osnovni princip ekonomije. Ponuda i potražnja.... U čemu je problem ?
pre 9 godina
Da, da, cene stanarina su najveci problem u ovoj drzavi ! Nema veze sto su duplo nize nego u Nemackoj, dok su nam mnoge druge robe dosta skuplje nego tamo. Industrijski proizvodi skoro svi a i poljoprivredni stizu nemacke cene koje su do nase demokratije tamo bile sigurno vise ! Upravo sam cuo da je cobek pre par dana platio dizel 1.28 Evra u Bavarskoj.
(Sramota, on ima a ja sam sve potrosio !, 23. maj 2014 16:08)
...
Cene kirija u BG-u nije tačno da su mnogo niže nego u Nemačkoj. Pouzdano znam da ni u Francuskoj nisu ništa veće. No, pored toga Beograd i recimo Minhen ili Pariz ne mogu da se porede. Ono što Beograd pruža u odnosu na recimo ova dva pomenuta grada je toliko malo i loše, da bi u Srbiji pava analogija bila Beograd-Mionica. Beograd je dragi prijatelju glavni grad Srbije, zemlje koja se raspala uzduž i popreko. Ispred Srbije je i Albanija u mnogo čemu, tako da nema potrebe Beograd izdizati u nebesa i od potpuno nesre]enog grada i polupripremljenog za milion i više stanovnika praviti čudo. Jedini razlog zbog čega ljudi iz drgugih mesta i gradova dolaze u Beogradje posao, a to je zato što su političari jednostavno rečeno sve narpavili i nabili u Beograd. I za kraj, svi koji izaju stanove moraju da plaćaju porez i da poštuju sve zakone vezane za iznajmljivanje stanovam uključujući i pava onoga ko plaća kiriju.Moraju da budu u sistemu APR-a registrovani pod određenom šifrom. A benzin, je recimo skuplji u Češkoj nego u Srbiji. U Venecueli je litar negde oko 2-3 din.
pre 9 godina
Stanodavci dizu kirije?
Drzava kroz nadzor kontrolise ko dize i razrezuje porez!
Pa izvoli sta se kome vise svidja...
A zelenasi i utajivaci, zna se sta im sleduje ako budu upecani, i to rigorozno! Pa izvoli...
Samo se nadam da takav zakon postoji i da drzava ima volju da zaustavi haos!
pre 9 godina
Nije mi jasno zasto su ispljuvani prodavci vode i ostale robe koji su podigli cene(cak su i hapseni),a stanodavci pljackaju postradale u poplavi bez ikakvih sankcija.Zakon trzista ili vazi ili ne vazi.
pre 9 godina
U Austriji postoji zakon do koje cene moze dase naplacuje stanarina u zavisnosti od kategorije i mesta stana.Prosle godine u 500 tuzbi vracena kirija podstanarima jednom podstanaru cak 45 000 eura.Srbija sa stotinama hiljada otetih drzavnih stanova...???
pre 9 godina
Siroti vi sa Kosova...
pre 9 godina
@Pedja
Znaci traznja diktira cenu??? Ok, ali znajte da su se istim tim kriterijem vodili oni (neljudi) koji su zbog povecane traznje vode(usled nestasice) ,za vreme poplava, povecali cenu vode za 100 i vise dinara. Razmislite malo o tome. Da su uobicajeni uslovi sama povecana cena bi bila i prihvatljiva ali u uslovima koji su nas zadesili, meni licno je ovo iznenadno povecanje stanarine sasvim jednako neljudski kao i povecanje cene vode. Cuj molim te onog jednog-odjednom mu se javili iznenadni izdaci???Kako da ne...Samo mu je du..e zinulo na pare.
pre 9 godina
Sram ih bilo.A da li idioti razmisljaju da to moze uskoro njima da se dogodi.Jadan covek I svi koji su u njihovoj situaciji.Kako bi ih pustili dzabe .Au gladnog naroda kao da nece nikada umreti.
pre 9 godina
Dok jednom ne smrkne, drugom ne svane...
pre 9 godina
sramota kakvih ljudi ima.
zli ljudi.
nema,ima mnogo da se obogatite sto cete da zaradite 50evra vise!
pre 9 godina
Da, da, cene stanarina su najveci problem u ovoj drzavi ! Nema veze sto su duplo nize nego u Nemackoj, dok su nam mnoge druge robe dosta skuplje nego tamo. Industrijski proizvodi skoro svi a i poljoprivredni stizu nemacke cene koje su do nase demokratije tamo bile sigurno vise ! Upravo sam cuo da je cobek pre par dana platio dizel 1.28 Evra u Bavarskoj.
pre 9 godina
Jednu stvar ne razumem. Trgovina kaze. Ako se roba trazi cena raste, ako se roba ne trazi cena pada !
Sta je tu cudno ?!?! Duzi cenu svega... rotkica, kupusa, jagoda, malina.... svega zivog... zasto ljudi misle da stanovi treba da kostaju isto ako je potraznja veca ?!
pre 9 godina
I ja i moja prodica smo sve izgubili kad smo napustali Kosovo i Metohiju. Niko nas nije obavestio da treba da napustimo nase domove koje smo stvarali celoga zivota. Niko nas nije ni pogledao kad smo ovamo dolazili, cak nam je bio zabranjen ulaz u vece gradove Srbije, prenocili smo u kolima u Merosini... Nikad necu zaboraviti taj dan 17.06.1999. godine.Secam se da smo sa po jednom torbom napustili nase domove i nikad se vise nismo vratili. Ja sam tada imao samo 14 godina...
Kad smo stigli u Nis gde i danas zivim nije nas sacekala pomoc, vec kirije za stan od 200-300 tadasnjih maraka, humanitarnu pomoc su krali ko i kako je stigo... A da ne pricam koliko nas ovdasnji ljudi mrze i nazivaju svakojakim pogrdnim imenima i proterali bi nas ovog sekunda da je to moguce...
Saosecam sa ovim narodom skroz koji je u sekundi ostao bez nicega, ali kako tako ce se on vratiti u svoje domove, a ja i moji vise nikad...
Tuzno je sve ovo sto se desava i ovde se zaista vidi koliko je nas narod pokvaren i nehuman... Cast izuzecima!
Prozivajte koliko hocete ljude sa Kosova - Kosovce, ne kosovare, ali ja i moji zemljaci znam kroz sta ovi ljudi prolaze, dok svi vi koji ovde pisete veze nemate sta znaci napustiti svoj dom sa jednom torbom ili cak i bez nje!
Molim da se objavi komentar... Hvala.
pre 9 godina
mislim da svi kolektivno lupate gluposti,to sto mi nemamo uredjenu drzavu to je nasa sramota,ako ste pratili vesti na portalu mislim pre jedno mesec dana Bec je bio u pitanju mozda i gresim al nema veze stanodavci su morali ljudima koji iznamljuju stanove da vracaju neke grdne pare jel su podizali cene stanova na nerealan nivo tako da je prazna prica da mogu da stvljaju cenu koju oni hoce nego jednostvno ovo je zemlja bez zakona
pre 9 godina
Ludilo se otkacilo sa lanca. Sta koga briga, za koliko neko izdaje stan. Eno citava sela prazna, ko hoce moze dzaba da stanuje.
pre 9 godina
a zasto nebi prodali ceo Obrenovac u vidjenom stanju za stanove u Belvilu i da drzava doplati koliko treba pa da se u Obrenovcu ljudi opet ne izlazu riziku od poplava svake godine ? Verujem da je moguce iako malo verovatno...
pre 9 godina
Solidarnost na delu..Patriotska pljačka
pre 9 godina
Slazem se da je nemoralno i odvratno ali krivicna prijava za koje krivicno delo? Moze da postavi koju hoce cenu za svoj stan koji izdaje, moze da kaze da je 500 evra mesec ako ti se ne svidja zovi drugoga.
pre 9 godina
Nevezano za ovu bahatost, drzava treba sto pre da donese zakon o izdavanju stanova..Tu je problem, sve je divlje..Niko nikoga ne prijavljuje..Izbacuju stanare kako se kome svidi..Ne mora da bude kao u Nemackoj, ali barem da drzava ima koristi, i da se zna ko iznajmljuje..Cak i da povecaju cenu stanarine, drzava to mora da uradi..Sto pre..
(Dragan, 23. maj 2014 15:01)
Zakon! Da se sprovodi zakon i tačka! A ne ovo divljanje...
pre 9 godina
Pa i logicno je da ce cena biti veca ako se uzima na mesec dana ili dva. Za mesec dana odlaze studenti i onda ce mu sanse da iznajmi stan biti daleko manje pa ce verovatno ostati prazan do oktobra. S druge strane, to je zakon ponude i potraznje. Sad su studenti zauzeli manje stanove i manji je broj takvih na trzistu. Pored toga, on nije jedini iz Obrenovca koji se raspituje za stan na mesec ili dva.
Moj savet mu je da inzajmi stan na duze. Verovatno ce ga onda dobiti po povoljnijoj ceni. Naravno, uvek moze i da krene drugim putem, tj da kaze da ce iznajmiti na godinu dana i onda ode posle 2 meseca, ali za to mu treba gazda koji ne trazi dupli depozit
pre 9 godina
Није проблем да станодавци траже за кирију онолико колико мисле да стан вреди. Проблем је што 2/3 станодаваца станове издаје на црно. Порез се плаћа и на изнајмљивање.
pre 9 godina
Neko se usudio da promeni cenu? Necuveno. Kuda ide ovaj svet! Hitno javiti nadleznima.
pre 9 godina
To vam je kapitalizam gospodo,sistem ponude i potraznje.Stanodavci su inace u ovoj zemlji u 10 puta gorem polozaju od stanodavaca u Evropi.Tamo stanar kada iznajmi neciji stan,licno napravi ugovore sa provajderima za struju,kablovsku,telefon,plin i slicno,pa ako napravi dugovanja i pobegne,jure njega a ne vlasnika,sto se ovde desilo nekim mojim poznanicima,koji su mesecima vracali velika dugovanja stanara koje nisu mogli da pronadju.Ugovori su obavezni,a kaucija se podrazumeva.Sto se stan iznajmljuje na kraci rok,cena je visa.Ko ne plati jednu kiriju dolazi policija i izbacuje ga bez milosti na sneg i led sa troje dece,nebitno,jer je privatno vlasnistvo svetinja.Nemam stanove za izdavanje i ne mislim da je napolju savrsen sistem,ali to je tako i te stvari teba posmatrati hladno,analiticki bez emocija.Nemojte da vam skace secer zbog svake vesti,cuvajte zdravlje jer je sve skuplje.
pre 9 godina
Pa neka su podigli kirije - šta je tu sporno osim nezgodne činjenice da neko pokušava da se okoristi o tuđu imovinu. U Srbiji kirija nije visoka nego podstanari nemaju novca da je plaćaju. Istovremeno od stanodavaca se traži da plate cene koje su na evropskom nivou, počev od poreza na imovinu, preko taksi, cena materijala (zamislite čak ima i stanodavaca koji ulažu novac u svoju nekretninu iako je izdaju), cena nameštaja... svega. Osim toga postoji rizik da podstanar napravi troškove koje kasnije neće imati da plati ili jednostavno neće želeti da plati jer više nije u akutnoj fazi potrebe za stanom. Onda postoji amortizacija stana i još mnogo skrivenih troškova koji se vide tak kad dospe račun na naplatu a to je prilikom smene stanara. Zato kirije trebaju da rastu a kome je skupo ima jeftinijih kuća po naseljima u okolini Beograda gde je moguće zakupiti kuću od 150 kvm za 50-70 evra mesečno. Ali ne, naši podstanari žele da stanuju u novim stanovima u centru grada, da ne plaćaju račune a da im kirija bude ne više od 23 evra. E toga nema još od Tita. Svi plaćamo skupe cene svega počev od energenata, hrane, poreza obuće i odeće pa ne postoji nijedan jedini razlog da kirija bude jeftina, na stranu to što dobrih kvalitetnih stanova nema uopšte i što je standard i kultura stanovanja baš zbog siromašnih zakupaca bedna. Kirija nije socijalna kategorija a ko želi da ona to bude mora da vidi sa državom da država zida stanove pa neka ih izdaje takvim.
pre 9 godina
Izbacuju stanare kako se kome svidi..
(Dragan, 23. maj 2014 15:01)
E moj Dragane, ja ne znam nikoga da je izbacio podstanare , a da mu postanari nisu dugovali mesecima kiriju, i ostavili ogromne ne plaćene račune. Plus trošak sređivanja stana, iza svakog podstanara ...
Izdavanje stana pogotovo u današnjim vremenima nije profitabilno, već način da se pokriju tekući troškovi i troškovi amortizacije nekretnine.
Praznih nekretnina ima i previše na tržištu, a premalo platežno sposobnih podstanara. Slažem se da treba zavesti i tu red, ali mi ovo izgleda kao klasično spinovanje pred uvođenje novih nameta
pre 9 godina
Kako mozete da pisete takve neistine, evo ja izdajem stan nekoliko meseci, spustio sam na nimimalnu cenu i niko se nejavlja.
A gde su racuni;info stan, kablovska, internet, struja, porez, ciscenje zgrade.Ko to placa, Naravno ja.
pre 9 godina
Koliko komentara koji samo pokazuju slabo poznavanje materije.
Vidim da ima puno komentara koji podrzavaju naplatu poreza na izdavanje, a ni sami nisu svesni da će upravo oni plaćati taj porez i biće u ugovornoj obavezi sa stanodavcem i moraće da se istog ugovora pridržavaju.Što isključuje razne mahinacije kojim se podstanari služe.Da izostavimo činjenicu da će po donešenju odluke o oporezivanju stanova mnogi stanodavci povući iz tog posla što će uzrokovati još veće povećanja cena.
Niko od naj glasnijih komentatora ne želi da prihvati činjenicu da svaki stan koji se izdaje za 200 Evra košta minimalno 50.000 Evra + kompletno opremanje istog.Ja pozivam sve kojima je to strašno skupo da posete bilo koju banku u Srbiji i tek tu će shvatiti koliko vredi 50.000 Evra.
pre 9 godina
U normalnoj i regulisanoj drzavi svaki od tih stanodavaca bi morao placati porez. Poreska inspekcija lepo upali racunar, otvori glavne pretrazivace oglasa i krene redom...
pre 9 godina
Ja mogu svoj stan da izdajem i za 1000 eura ako želim. Ko nece da prihvati ne mora. Niko ga ne tera. Ali niko mi ne moze pisati krivicnu prijavu jer on moju cenu povezuje sa poplavom u Obrenovcu. Da li ste vi normalni? Ov drzava je otisla po .....
pre 9 godina
Ej moj druze Beogradski...
pre 9 godina
@(MunzeLjux, 23. maj 2014 15:58)
Nije to bas sasvim tacno. I kod nas legalno prijavljeni stanar placa racune na svoje ime. Ali takvih je 0.01%, jer kada prijavi stanara gazda placa porez na kiriju, kirija ne sme da predje limit koji odredjuje opstina, devizne kirije nisu dozvoljene, neke kategorije stanara su posebno zasticene (trudnice itd) ... A da bi se struja i komunalije prebacile na drugo ime treba cekati u redovima. I hajde onda ti postuj zakon. Ovako, gazdi je lakse da rizikuje, a da zauzvrat dobije evre na ruke direktno. Sem toga zakon vec postoji aii se masovno krsi, bas poput mnogih drugih zakona u Srbiji. U Nemackoj ako ti se stanar na primer razboli i dokaze da je uzrocnik te bolesti neki problem u stanu (npr vlaga, gljivice, stetni gradjevinski materijali itd) plaacaces mu odstetu do smrti jer je stan tvoj. Kod nas ce ti se gazda, sudije i advokati samo nasmejati. O cemu onda pricamo?
pre 9 godina
"Није проблем да станодавци траже за кирију онолико колико мисле да стан вреди. Проблем је што 2/3 станодаваца станове издаје на црно. Порез се плаћа и на изнајмљивање"
A ti bi plaćao kad bi iznajmljivao, ajde ajde
pre 9 godina
Sta, mora bas u Beograd da se ide, dok se kuca ne osusi? Ne moze neka prazna kuca na selu da posluzi? I neko je kao duzan da izda stan bilo kome, pogotovo na "mesec ili dva"? Jedino zalosno u ovom je sto se neko zali uopste i pise ovakave clanke, a ako je neko i od...bao ovakve (mada je verovatno izmisljen clanak) - i neka je...
pre 9 godina
tekst je besmislen. vlasnici stanova nisu humanitarna organizacija. ako neko sam odluci da primi nekoga iz poplavljenih naselja, to je za pohvalu.
s druge strane, vlasnici stanova treba da naprave svoje udruzenje, jer nema tog depozita koji moze da nadoknadi stetu koju zakupci mogu da naprave.
pre 9 godina
Ti koji iznajmljuju na crno, to rade bas zbog regulacija gde prijavljeni podstanar ima vise pravo na stan od tebe. Znam ljude koji imaju prazne stanove po nekoliko meseci godisnje, ili neku sobu praznu tokom cele godine, i nece da ih iznajme bas zato sto onda gube pravo na svoj stan. Kao i obicno, regulacije, iako napravljene zbog dobre namere, imaju suprotne posledice ako pokusavaju da uticu na ravnotezu slobodnog trzista.
A i da vlasnik placa porez, taj porez bi samo bio ugradjen u (vecu) cenu stana i onda bi opet bili krivi kapitalisti sto se bogate na racun....
pre 9 godina
tekst nema veze sa životom
nastavak širenja panike od određenih izvora
pre 9 godina
Pa Belvil je poluprazan a tamo su vec bili neki privremeni stanari pa mogu i ovi iz poplavljenih gradova. To bi bilo sasvim blizu zdravom razumu.
Hitno uputiti apel gradonacelniku da urgira.
pre 9 godina
Osvestite se, ovo je kapitalizam, a tu zakon ne poznaje bezobrazluk. Mozes da trazis koliko hoces i da primis koga hoces, pod uslovom da imas papire i platis porez. U kapitalizmu ko nema para da se leci - umire. Tuzno, ali istinito.
pre 9 godina
ja potpuno razumem vlasnike stanova koji ne zele podstanara na samo dva meseca, ja prvi ne bih na to pristao,a sto se tice cena izdavanja to je slobodno trziste, ako neko misli da moze da uzme i 1000 evra mesecno samo napred...
pre 9 godina
Izdajem apartman u centru grada po principu dnevne rente. Obrenovčanima sam dao smeštaj po 30% manjoj ceni(bez obzira što su imućni) dok sam strance odbio (što su stranci i razumeli). Samo sitne duše traže žrtve za većom zaradom.
pre 9 godina
Ovo me neodoljivo podseca na leto 1995. kada su nama prognanima iz one proklete Krajine u Srbiji prodavali supe i stracare po basnoslovnim cenama, a cena izdavanja se utrostrucila u zonama gde je bila najveca koncentracija izbeglih/prognanih/ ili kako vec su nas zvali. Moj otac pravo sa fronta ocajan sto je sve izgubljeno i ocajan sto nema gde da smesti svoju porodicu placa tri puta vecu cenu za iznajmljivanje neke dvorisne zgrade samo da ne budemo na ulici. Uvek je to bilo da nekome smrkne, a nekome bas zbog toga osvane. Onima koji su propatili u poplavama zelim da izdrze i porucujem da ce to sve proci.
pre 9 godina
Pa ko god da traži stan na samo mesec ili dva mora biti spreman na više cene i na to da mu neće svako iznajmiti stan. To što je neko iz Obrenovca ne garantuje da će biti savestan podstanar. Pomoć ugroženima je ipak, na dobrovoljnoj bazi.
pre 9 godina
Da li se neko iznenadio ovakvom tržišnom reagovanju? Guglajte malo i vidite kako su domicilni Srbi dočekali Srbe posle "Oluje" i 1999. posle prodaje i predaje Kosova i Metohije - cene nekretnina su povećani do tri puta! Danas se preprodaje humaintarna hrana, podela iste se vrši po nekim kriterijumima... Pa šta da očekujemo da nam se desi?
pre 9 godina
Sigurno je da ima profitera,ali je sigurno da je to i sama drzava,porez na nekretnine je skocio za 100%.
pre 9 godina
Koliko ja znam nigde ne postoji granica do koje ide cena za izdavanje tako da drzava nema tu sta da prati i sankcionise. To samo ide na savest svim onim uzasnim ljudima koji to rade.
pre 9 godina
Pravo svakog stanodavca je da odredi cenu koju god hoce a da li ce da dobije je druga stvar.Nezaboravite da je pre 15-ak dana stigao porez svima.Isti taj porez je udvostrucen od nase lepe drzave. Mislite da to ne utice na cenu. Koliko nas udara drzava toliko se to refleksuje na krajnjeg korisnika.
pre 9 godina
U naslovu pise da su podigli cenu a na kraju teksta pise da su neki smanjili cenu!
pre 9 godina
20 godina cene izdavanja stanova u Beogradu nisu se menjale i uvek su bile visoke za nas standard.
pre 9 godina
Pa vlasnici stanova koji se izdaju mogu da slobodno odredjuju cene, naroctio oni legalni koji placaju porez drzava na to, a to je suma od 20 % mesecne kirije tj sume koju procenjuje opstina za koji iznos mozete izdati nekretninu. Tako da ne kapiram kako neko moze da dize prijave protiv vlasnika stanova iz nekih udruzenja.
pre 9 godina
Ne izdajem nista niti neko iz moje familije izdaje nesto.Mislim da ni niko od mojih prijatelja nema p[otencijale za takvo nesto.Ipak ne mog da verujem da mediji podrzavaju ovakve spinove.Koje crne kirije skocile , pa gomila stanova stoji prazna po BG evo komsija preko puta mene drzi prazan stan godinu i vise dana jer ne moze da ga izda za male pare- niko nece ni za te male pare.A sada neki naruceni novinari spinuju sve i svasta, jeste evo dosli stranci pa uzimaju stanove za po 1000 eura mesecno.Zasto urednik ne proveri ovakve ludosti ili je on autor.Evo meni ispred vrata stoji 100 Amerikanaca i 200 Nemaca koji su pobegli od nevremena.Ma daj...
pre 9 godina
Moj drug je izdavao stan jednoj devojci iz Crvenke koja je zaposlena u Beogradu, stanarku je prijavio u MUP , prijavio se za porez . Sta je na kraju dobio, da mu je ta ista postanarka ostala duzna jednog dela za kiriju i za racune. Tako da i vlasnici treba da vode racuna kakve imaju podstanare, ovde se uvek preko vecine medija drvlje i kamenje baca na vlasnike koji izdaju, dok se u vecini slucajeva podstanari se predstavalju kako zrtve gazdi...
pre 9 godina
Za mesec dana studenti pocinju da odlaze pa ce biti stanova po starim cenama.
pre 9 godina
Zasto samo toliko spekulacija i laznih informacija nikada mi nece biti jasno. Ne postoji ni gram istine u ovoj vesti,sram vas bilo .
pre 9 godina
"Pojačali smo naše kontrole", kaže Mirko Mirković, predsednik udruženja "Velegrad“.
"Svakodnevno pratimo oglase i ukoliko primetimo odstupanje od cene, automatski ćemo podneti krivičnu prijavu protiv stanodavaca. Neka nas građani pozovu čim im se nešto slično dogodi".
Kakvu krivicnu prijavu? I kakvo "odstupanje"? Ovu su prazne populisticke priče - stanodavac moze da izdaje stan za koliko hoce, sve dok moze da nadje nekoga ko ce to da plati; ili smo uveli komandnu ekonomiju u kojoj doticni propisuje cene?
pre 9 godina
(Nataša, 23. maj 2014 15:22) Potpuno si u pravu. To smo mi. Međutim, ova nevolja je pokazala da kod Srba još postoji mnogo pozitivne energije koja se godinama guši sa pretnjom da se potpuno uništi. Naše vođe su generatori problema. Ne pamtim vođu koji je kod nas stao pred narod i znao da podigne moral i entuzijazam. U najvećim nevoljama to su presudni trenuci - to se kroz istoriju pokazalo mnogo puta, kod nas i drugih naroda. Svi znamo da nam je i zašto teško, ali da bi se iz toga izašlo potrebno je nešto drugo. Sigurno to nije konstantno ponavljanje: biće teško, biće otpuštanja, smanjenja plata, kasnije penzionisanje... Ma, sve je ovo bez veze, što ovo uopšte pišem...
pre 9 godina
Kad se zalimo na visoku cenu hrane zbog monopola, dobijamo odgovor da trziste diktira cenu namirnica i drzava se ne mesa. Ovo su sad trzisne cene, drzava ne bi trebalo da se mesa. Samo da napomenem da nisam ni vlasnik prodavnice ni stana.
pre 9 godina
Sace Vucic da odredi cenu stanarine vlasnicima stanova?
pre 9 godina
Nije mi jasno na osnovu čega je moguće podneti krivičnu prijavu protiv nekoga zbog toga što je, jedan mesec nudio stan po jednoj, a drugi po drugoj ceni. Ovde se ne radi o tome da je neko, recimo, potpisao ugovor na godinu dana po 200 evra mesečno, pa da stanodavac sada jednostrano hoće da poveća taj iznos. Radi se o praznim stanovima, a cena kirija je uvek skakala na jesen, sa dolaskom studenata. Takođe, stanodavac ima apsolutno pravo da pokuša da nađe stanara koji bi u stanu ostao duže, a vrlo često to odgovara i stanarima, recimo, ako je u pitanju porodica s decom. Zašto bi sada neko ko izdaje stan bio u bilo kakvoj obavezi da se nekome pravda? Stanodavac plaća porez na nekretninu u kojoj ne živi, ove godine značajno uvećan. Mnogo veći problem je što od tog poreza nije proteklih godina urađeno ono što je trebalo, a to je krivica države, a ne stanodavaca.
pre 9 godina
Pojačali smo naše kontrole", kaže Mirko Mirković, predsednik udruženja "Velegrad“.
"Svakodnevno pratimo oglase i ukoliko primetimo odstupanje od cene, automatski ćemo podneti krivičnu prijavu protiv stanodavaca."
Vlasnike stanova za izdavanje koji pokušavaju da zarade nas tudjoj muci možeš samo javno prozvati imenom i prezimenom. Nikakvu krivičnu prijavu ne možeš podneti, jer pravo je svakog vlasnika da svoj stan ceni koliko mu volja.To što je bitanga nije krivična kategorija već moralna.Dakle vi iz udruženja smanjite doživljaj i potražite normalne humanene ljude bez pozivanja na sudove,aman.
pre 9 godina
Stanodavci mogu da traze i 1000E za iznajmljivanje, ako misle da mogu da iznajme, jedino sto ce malo ko da im plati toliko jer ima gomila stanova u ponudi.
pre 9 godina
Ista prica kao iz 95te,samo sto su sada inforamcije mnogo dostupnije.Ja imam kucu 10 km od bgd,ustupio bi je iz izbeglima iz poplava dok se ljudi nesnadju,imam problem sa strujom.kupio sam kucu od banke bez tereta,kada sam trebao uvesti struju elektrodistribucija trazi 100.000 din 10 godina struja nije placana,ista ta nije ni postojala u kuci,ako neko moze da pogura u elektrodistribuciji,da prikljuce struju bez naknade moglo bi se smesti 20 tak ljudi..
pre 9 godina
@Dragan
Sve je divlje zato sto niko u tom lancu ne zeli da placa porez. Ni zakupac stana, ni rentijer ni posrednik.
pre 9 godina
"Iz Udruženja podstanara "Velegrad“ apeluju na sve sugrađane koji izdaju svoje stanove, kuće ili sobe da ne pokušavaju da zarade na tuđoj nesreći."
E bas me zanima sta su ovi odgovorili podstanarima?
pre 9 godina
Kakve sve gluposti kruze medijima u Srbiji!Poenta je i dalje da se legalizuju lopurde u zadnjih 25 godina i da se ta prica stavi ad acta? Svi izbori i sve vlade rade na tome a mi svi treba da se malo zamislimo da li cemo to progutati ili ne! Da li su ONI postali nasi bioloski neprijatelji?
Da li cemo mrzeti jedni druge ili cemo zajedno mrzeti njih?
pre 9 godina
@xrni domino
"Stanodavci dizu kirije?
Drzava kroz nadzor kontrolise ko dize i razrezuje porez! "
Zna se ko ovde moze da dize cene a ko ne. Drzava moze da podize i struju i komunalije i poreze i akcize i energiju. A ostali, ako pisnu, odmah u aps !
pre 9 godina
Ne znam stvarno odakle njemu da dvoiposoban stan na novom bg kostao 180, a sad 250...uvek je nbg bio skup, neka ide negde na periferiju.
pre 9 godina
moralno dno
pre 9 godina
Nije mi jasno zasto su ispljuvani prodavci vode i ostale robe koji su podigli cene(cak su i hapseni),a stanodavci pljackaju postradale u poplavi bez ikakvih sankcija.Zakon trzista ili vazi ili ne vazi.
(charlie, 23. maj 2014 16:42)
Verovatno su cene osnovnih zivotnih namirnica kontrolisane nekim Zakonom, a cene stanova nisu. Moja pretpostavka, nisam siguran da je zaista tako ...
pre 9 godina
Daj ljudi- ne padajte na ove fore.
Kod ovog rezima, nista nije slicajno- spremaju se da oporezuju svako izdavanje nekretnina, pa pripremaju teren ovakvim glupim izmisljotinama. Svaki vid para koje nam uteraju im je dobro doslo, paralelno nas lozeci o proletarijatu, radnim akcijama, obnovi, idiotlucima, a kada trebaju poslanici malo da se odreknu svojih DODATNIH primanja(paushala) za zrtve popolava- NEMA IH NIGDE!!!
pre 9 godina
Ja spustio cenu coveku za 50e, a ta poskupljenja u vreme kad svi studenti odlaze iz Beograda su potpuna nebuloza.
pre 9 godina
Ne verujem u to al bi voleo da uspe ideja o jeftinim stanovima....
pre 9 godina
Ova vest mi lici na izreku zavadi pa vladaj. Ko je izvor ove informacije? Kabinet premijera, gradonacelnik, ko?
pre 9 godina
Svim porodicama predlazem da, ako su u mogucnosti, dodju do Nisa. U Nisu ljudi nisu tako gramzivi, za sada se niko od evakuisanih nije zalio na boravak i smestaj u Nisu.
pre 9 godina
Dodjite u Niš, jeste da je malo dalje ali necete se pokajati
83 Komentari
Sortiraj po: