Četvrtak, 15.05.2014.

21:32

Neizvesna sudbina starih studenata

Povučene izmene Zakona o visokom obrazovanju, pa se i dalje ne zna sudbina studenata koji su fakultete upisali pre 2006. godine, pišu “Večernje novosti“.

Izvor: Veèernje novosti

Neizvesna sudbina starih studenata IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

39 Komentari

Sortiraj po:

Stefan

pre 9 godina

Ja sam dao 42 ispita od 44 ispita i ta dva preostala ispita ne mogu da dam nikako vec dve godine (mozda i malo vise) jer se ti profesori i asistenti bukvalno izivljavaju na nama. Ucim kao konj ta dva ispita vec 2 godine, da sam naucio 1 stranicu dnevno covek bi pomislio da sve zna, a onda izadjem na ispit gde mi gledaju svaku rec, da li je rec napisana u jednini ili mnozini (bukvalno slucajno napises jednu ovakvu gresku odmah te obore), da li profesor ili asistent misle da treba ovako ili onako da se kaze i ako u knjizi pise drugacije... primera je beskonacno. Neka ispitaju malo i te profesore sto se izivljavaju nad studentima pa onda neka meni odredjuje bilo kakve rokove.

krhak

pre 9 godina

Ostalo mi je 8 ispita do kraja i sada radim na sticanju diplome prvog stepena. Cak i da mogu da predjem na bolonjski sistem, a po upravi fakulteta ne mogu, imao bih 12 ispita (od prve do 4. godine), a jedan stari se vise ne priznaje (racuna). Od 8 starih, 5 se nalazi u novoj listi, bez ikakve izmene u sadržaju i literaturi, a preostala 2 su sada izborni.

Kako se, po Bolonji, skupljaju poeni po godini, nijednom kombinacijom polozenih ispita nemam 60 poena. Receno je da bih morao da slusam predavanja i da odradjujem aktivnosti iz nedostajucih ispita po godinama, kao sto rade redovni studenti.

Zar u ovoj zemlji ima toliko fakultetski obrazovanih ljudi da joj ne trebaju oni koji ne prave troskove studiranja, pa sve i da studiraju i 25 godina?

milos

pre 9 godina

Da vidim ko ce da ponisti moja 42 ispita!?! imam jos 2 do kraja i od toga je neka glupost koja mi je dodata iz prve godine. Neki sociolosko- marksisticki pristup koji mi nikada nece trebati u zivotu i zato ne zelim da razumem to. Usput imam dvoje dece i radim! Hocu da zavrsim svoje studije po svom programu i necu da mi drzava uskracuje moja prava.

Tadija

pre 9 godina

Prorektor Popović bi se mogao pozabaviti kako prolaze "Bolonjci" kod poslodavaca, i kako se zapošljavaju, umesto što brine o "starim" studentima!
Ja jesam jedan od starih studenata, apsolvent položio 36 od 44 ispita, uzeo diplomu više, i od kada sam počeo raditi nemam puno vremena za spremanje ispita.
U toku studija kada sam pao trecu godinu promenjen mi je program i dodati ispiti, a ostao sam redovan tada... pa mobilizacija tokom bombardovanja, dok sam se ja prisilno igrao rata moje kolege preskakale godine (ispitni rokovi bili svake 2-4 nedelje, oboren kriterijum).
Svaki položen ispit sam pošteno odradio, bez muvanja, vezica i protekcija, samo sto je tada bilo "normalno" da studije traju po 8-10 godina i da na svakoj katedri imate po 1-2 bauka na godini sa prolaznošću 1-5%. Sada sam samofinansirajuci, i sta god mi treba od fakulteta plaćam, svaku potvrdu, prijavu ispita... kada odem da se raspitam po kom programu bi sada trebao zavrsiti fakultet, svi su zbunjeni, jer ni moj smer vise ne postoji, pa bi hteo ili ne, morao da dobijem nove ispite, tako da ne razumem sta to mogu da zavrsim po starom, i po kom starom!?
Koji fakultet u 20 godina promeni 5 programa studija (što je u stvari uzrok problema)? Od položenih ispita (36) 11 su mi zaista koristili u životu, i puno sam naučio, zadovoljan poslom i platom, ali bi mogao napred i sa diplomom (niko ne pita kada i koliko ste studirali ako znate posao), ali sada ne vidim mogucnost, vec trošak!

veskom

pre 9 godina

Izveštaj sa današnjeg sastanka - 2014-05-09 20:40

Pošto se sastanak neplanirano odužio (na naše izuzetno zadovoljstvo) i nakon problema na stranici peticije, javljamo se sa zakašnjenjem. A i to što je trebalo da o peticiji raspravljamo pola sata, da bismo ostali dva i po, dovoljno govori o prijemu koji nam je upriličen i rešenosti da se situacija u kojoj se nalazimo završi povoljno po nas.

Posavetovani smo da vam prenesemo sledeću vest: STVAR JE OKONČANA U KORIST SVIH ''STARIH'' STUDENATA, te više nema razloga za brigu, već je ostalo da prionemo na učenje i polaganje ispita, kako bismo ostvarili naš konačan cilj - sticanje diplome.

Više nije bitno kada će se sve i formalno realizovati, pa u tom smislu nemojte postavljati bilo kakva pitanja, jer nećemo odgovarati. Dobili smo najsnažnije moguće garancije da će rok biti produžen i nećemo sumnjati u njih i više polemisati oko toga.

http://www.peticije24.com/a/64164

Stranacki pion

pre 9 godina

Kome jos treba diploma i ucenje?! Samo se uclanite u stranku i oni ce Vam vec preko svojih vezica obezbediti da dobijete neku diplomicu. Jeste da cete morati da klimate glavom i glasate "za", svaki put kada to kaze glavni u stranci i da nikada ne pomislite da mucnete svojom glavom ali cete barem imati diplomu. Iako necete imati veze sa bilo cim i svaki posao koji Vas vlada i vasi stranacki prijatelji postave cete raditi ocajno i srozavati ovu zemlju do dna
Bitno je da se para vrti a strucnost i znanje su nebitni.

sasa

pre 9 godina

Meni nije jasno sta su se uhvatili za stare studente, na zapadu je normalno da studiras i ako imas 35 godina. Kad sam ja upisivao faks 1997, bilo je zena od 30 godina koje su se vracale na studije jer su dobile decu pa nisu mogle da studiraju, a mozda je neko i bio u inostranstvu 10 godina pa resio da nastavi gde je stao. Sta kome smeta da ljudi nastave skolovanje? Stvara se lazna slika da neko bez prekida studira 20 godina a radi se o tome da se ljudi vracaju studijama nakon 10 godina prekida. Kome ne odgovara da zena sa decom u 35toj godini dodje natrag na faks da zavrsi arhitekturu ili neki drugi fakultet? Bachelor ni danas ne postoji na pravnom fakultetu koji se studira 4 a ne 3 godine, i sigurno ima i drugih kao farmacija i medicina koji nemaju veze sa studijama od 3 godine. Dakle, nema novih programa, sve je po starom. Samo stvaraju probleme, nemaju pametnija posla. To bi veca tematika bila u Danskoj gde studenti dobijaju 700 evra od drzave mesecno, pa je onda naravno bitno koliko dugo studiraju. Sta je koga briga ako samofinansirajuci studira 10 godina ili prekine studije pa se vrati na studije u 45toj godini? Evo kad bih se vratio na Pravni, ne verujem da se mnogo promenilo gradivo u odnosu na 1997, mozda koja nova knjiga, da profesori zarade lovu, to je sve.

Pogled sa Gardoša

pre 9 godina

Svaka racionalna vlast bi, u ovakvoj situaciji, donela odluku o produženju
roka za završetak studija. Jer, već je doneta mera umanjenja zarada onima
koji su zaposleni u javnom sektoru, što prirodno stvara nezadovoljstvo među
tim ljudima. Na nivou Beograda, umanjena su davanja trudnicama, umanjene su
subvencije za infostan itd, što opet stvara nezadovoljne ljude. Na jesen se
očekuje kresanje penzija, znači još besnih građana.Zašto bi onda neko ko je
racionalan i teži da se održi na vlasti stvarao još nezadovoljnika time što
bi im otežao završetak studija, a da, s druge strane, taj problem može vrlo
lako da se reši, a da to državu ništa ne košta, jer stari studenti sami plaćaju obnovu godine i izlazak na ispite? Pazite, nije u pitanju mali broj
ljudi, neke procene govore da je reč o nekih 20.000 lica, koja su sada u
strahu kako će vlast postupiti. Pozitivna odluka bi im donela veliko olakšanje i makar malo poboljšala rejting vladajuće strukture u njihovim
očima. Ne treba zaboraviti ni to da smo zemlja sa najmanjim brojem građana
sa fakultetskim obrazovanjem u Evropi, što je, svakako, sramota. Konačno,
naglašavam da se ovde radi o ljudima koji ne kupuju ispite, diplome, niti
žele da pređu na neke MegaGigaTrend fakultete, već samo da pošteno odrade
ono malo ispita koje im je ostalo da kraja.

Innuendo

pre 9 godina

Bas me briga da li se nekom svidja ili ne sto studiram 10 godina ili vise, moj zivot-moja stvar, ja cu trpeti posledice dugogodisnjeg studiranja a ne vi, dezurni dusebriznici. Ajd razgulite!

@MM, 16. maj 2014 08:42)

pre 9 godina

Ma, dajte, ne pricajte smejurije. Ko je ucio pre 10 godina, ucio bi i sada. Jos su najgore prosli polu-Bolonjci. Vama starijima nisu bila obaveyna predavanja, pa ko ih nije pohadjao, normalno da nije nista ni polozio. Ko uci-taj uci i zavrsava fakultet u bilo koje vreme. Jos je gore sada kada su bodovi skupi, kada imas sto uslova da izadjes na ispit i ostvaris ih pa opet nikakvih olaksica.
Treba da se ceni rad i da se nagradi (sto u Srbiji nije slucaj), a za lenčuge se uvek nadje neko opravdanje i jadikovka. Fuj.

sErGiO

pre 9 godina

Davne 1998. godine kada sam ja upisao Građevinski fakultet Univerziteta u Beogradu prosek studiranja je bio 11.8 godina za fakultet koji traje 5 godina. Uglavnom se uče gluposti u prve dve godine, a asistenti koji drže tehničko crtanje i kasnije zgradarstvo su toliko zaguljeni i zahtevni da čovek mora da izgubi 6 sati dnevno na ta dva predmeta umesto da uči Matematiku, Mehaniku, Otpornost materijala i druge potrebnije predmete. Drugi problem je u tome što se od studenata zahteva da napamet nauče ogroman broj činjenica i formula umesto da nauče principe i izvore odakle mogu da dođu do neophodnih formula. Pritom su neke od formula užasno kompleksne (sećam se formule iz Fizike koja se odnosi na prenošenje toplote kroz zid koja je užasna) i besmisleno ih je učiti napamet, jer se gubi mnogo vremena, a pritom će čovek zaboraviti sve to čim položi ispit. Matematika 2 kod čuvenog profesora Čukića se polagala po 10 puta, Statika konstrukcija 2 je bio najpolaganiji ispit na univerzitetu, odnosno trebalo je najviše puta izaći na ispit da se položi. Ne znam kako je danas na GF-u ali ne verujem da je mnogo bolje tako da apelujem na nadležne da ne otežavaju već ionako mučan život studentima istog i drugih, sličnih fakulteta već da im dozvole da završe svoje studije pa makar i za 15 godina.

MM

pre 9 godina

Pa upravo u emisiji Kaziprst na b92 je ministar Verbic rekao da je pitanje produzenja roka samo tehnicko i da ce da izadju u susret studentima koji studiraju po starom programu. Zaista ne razumem zasto se onda pisu ovakvi tekstovi, b92 je uvek bio daleko ispred ostalih...*
Mnogo je malicioznih komentara, nije lepo niti ljudski. Vi koji ste upisali u skorije vreme po bolonji i zavrsili, meni je najiskrenije drago i hvala Bogu sto niste morali, niti cete morati da prolazite kroz pakao kroz koji je prosao ogroman deo od nas 20000.

*Izvor: Večernje novosti

zdravko

pre 9 godina

U Srbiji nezaposljeno 750000 ljudi,uglavnom mladih ali gle cuda svi veciti studenti rade pa toboze zbog toga nisu mogli da zavrse fakultete.Ako se neko pojavljuje 15 i vise godina na fakultetima sve je jasno.Dosta je kostao i drzavu i narod i sve redom dosta je bilo.

redovan student

pre 9 godina

Faks upisao juna 2005, zavrsio juna 2010 Master diplomom. Oktobra 2010 potpisao ugovor na neodredjeno preko grane sa platom vecom od Tabakovickine.

Pa vi vidite treba li zavrsiti u roku ili ne.

A da je bilo tesko i da se ucilo dan noc ucilo se. Ali moglo se. A faks uopste nije bio naivan, cak jedan od tezih koji postoje

Nena

pre 9 godina

Postoji jedan nesporazum kada se govori o ovoj temi a to je isticanje roka po 'starom programu'! Student gubi pravo da studira po starom programu i nakon toga ako zeli da nastavi mora preci na novi studijski program, poloziti razliku ispita itd. Takvi studenti su odavno na samofinansiranju, ne studiraju o trosku drzave kako se stalno pise kada se govori o ovoj temi. Niko ne moze da vam ponisti ono sto ste do sada polozili ali moze da vam odredi rok do kada morate zavrsiti po programu koji ste upisali odn. kada vam istice status studenta po starom programu. Ljudi zive razlicite price i postoji mnogo opravdanih i neopravdanih razloga zasto neko studira duze. Zasto bi se uopste ogranicavala duzina studiranja ako sami placate studije? Drzava i Univerzitet odredjuju pravila ko studira na budzetu, fakulteti do kada je poslednji rok za odredjeni studijski program, a nakon toga ko ne zavrsi ima tri opcije ili odustaje od daljeg studiranja ili prelazi na neki drugi fakultet ili na novi program dosadasnjeg fakulteta u statusu samofinansirajuceg studenta (odn. obnavlja status studenta po novom programu). Uzgred, moja prijateljica prekinula je studije medicine nakon 3. godine, udala se rodila dvoje dece i u 40-toj godini nastavila studije, zavrsila i zaposlila se. U drugom delu studija ni jednu ocenu nije dobila ispod 9. U statusu studenta bila je 25 godina... Sto se tice kvaliteta znanja svi stari studenti na medicinskom f. uce iz novih knjiga...

Mladen

pre 9 godina

“Tim studentima treba dati još jedan rok, ali ne duži od godinu dana. Jer ako je neko odlučan da studije privede kraju, to je dovoljno.
Odugovlačenje je loše i pitanje je koji poslodavac će uopšte ozbiljno da tretira nekoga ko je studirao 15 godina. Bolje bi bilo da što većem broju tih mladih ljudi omogućimo da pređu na ‘bolonjske’ studije, pa da bar imaju diplome prema inoviranim nastavnim planovima i programima”.

A sad da uREDimo ono što je čovek rekao ''između redova'' i sledimo njegovu ''logiku'':

- dovoljno je još godinu dana
- odugovlačenje je loše
- ali bi bolje bilo da se prebacimo na ''bolonjske'' studije
- iako bismo dobili razliku ispita za polaganje
- i zato proveli dobar deo od te jedne godine polažući ispitne razlike (čitaj: svejedno DODATNO odužili studije)
- bolje je i što bismo školovanje provedeno po ''bolonjskom'' sistemu morali da uredno plaćamo
- i to da plaćamo mnogo više nego sada (jer doprinosimo uglavnom mizernim sumama u odnosu na visinu redovne jednogodišnje školarine).

Ja u izjavi prorektora ne vidim ništa osim ispoljavanja interesa. A da li smo očekivali išta drugo?

Sad znamo da je odugovlačenje loše u očima poslodavaca, ali je u isteresu fakulteta.
Hvala što brinete za nas, profesore Popoviću, prorektore za FINANSIJE i organizaciju.

Miloš

pre 9 godina

Pa kada bi se sistem studiranja malo prilagodio Americkom, ne bi bilo problema. Svaki ispit nosi određeni broj kredita (bez obzira kada je položen i po kojem programu), a za diplomu je potrebno X kredita (iz različitih studijskih oblasti). Tako bi se izbeglo da studenti a i profesori imaju problem po kojem programu je student slušao predavanja. Takođe država bi dobila dodatne pare od tih studenata. Sto amerikanci kazu "WIN-WIN" situacija. Ovde (preko bare) je normalno da studenti godinama ne završe fakultet, jer usput rade i plaćaju svoje studije, a fakulteti vole pare, pa im nije problem koliko dugo studenti studiraju, dok god plaćaju.

Marko

pre 9 godina

@i drugo gledište
Ali fora je to sto su studijski programi barem na mom fakutletu apsolutno isti vec 20+ godina. Jeste, smerovi se drugacije zovu neki, ali su predmeti isti. I treba se setiti da postoje pojedini profesori kod kojih je prolaznost sumanuto niska a polozen ispit kod njih ipak ne garantuje nikakvo superiorno znanje (tacnije, takvi ispiti su uglavnom mucenje radi mucenja). Ima dosta ljudi koji su stigli do finalne godine, ostane im 4-5 ispita koji su nenormalno teski za poloziti. Problem je to sto dosta ljudi govori da nisu ispiti teski nego su studenti lenji, ima i toga, ali stvarno ne mogu da visim nad knjigom 30 dana po 8 sati da bih ucio nesto veoma jednostavno, ali toliko obimno da mi treba kompjuterski cip i usb ugradjen u mozak da bih sve popamtio. Gledam ljude koji su diplomirali pre mene, sa kojima sam klupu delio 4 godine, a koji ne bi znali ni igrackicu iz kinder jajeta da sastave i svi imaju vise proseke od mene i nekih mnogo pametnijih od mene. To se po meni zove lose obrazovanje, da na trziste izadje jako malo pametnih i stvarno sposobnih koji diplomiraju u roku i jako puno nesposobnih (da ne kazem glupih) koji imaju diplomu bez znanja i sposobnosti.

Slobica

pre 9 godina

A opet ... Zavisi od fakulteta ...ja sam gulio gradjevinski fakultet 3 godine , i stigao do pola ...i onda sam shvatio da mi je bolje da predjem na visoku gradjevinsko-geodetsku i steknem bar tu diplomu ...nije ni resenje studirati 10godina... Mislim da je to velika greska u nasem mentalitetu ..."studiraj sine i 10god ako treba , pa kad zavrsis,zavrsis "...jednostavno, slazem se da nam treba obrazovanih ljudi ...ali treba poznavati svoje mogucnosti, biti realan prema sebi i drugima ... Ali ne mogu bas ni svi biti fakultetski obrazovani ...treba neko i da radi nesto ...

Mr.No

pre 9 godina

Znam dosta 'bolonjaca' (uz naravno izuzece onog veceg dela ) kojima ni kontinuitet u ucenju nije pomogao da steknu kvalitetno obrazovanje,cak sta vise,dobar deo njih je ostao elementarno nepismen. Nemoj da govoris nesto o cemu pojma nemas.

Stari studenti

pre 9 godina

Bilo bi zaista neozbiljno da u februaru u Ministarstvu kazu da ce rok biti produzen za cetiri godine (vest je objavila i B92), a u maju da bude neizvesna sudbina!?

Stari studenti ne kostaju budzet i poreske obveznike ni jednog jedinog dinara. Na svakom fakultetu se placaju obnove godina, polaganja ispita i svako angazovanje administrativnih radnika, a stari studenti nemaju predavanja i vezbe pa nastavno osoblje u tom smislu oko njih nema nikakvog posla. Takodje, nema nikakvih prapotopskih ispita koje nema ko da ispituje. Takvi ispiti (odbrana, marksizam itd.) su odavno izbaceni iz svih programa. Izmedju tzv. starih i novih, bolonjskih programa u pogledu materije koja se izucava gotovo da nema nikakve razlike. Razlika postoji u organizaciji studiranja, ne i u onome sta se izucava.

Citava ujdurma sa pokusajem da se tzv. stari studenti prevedu na "Bolonju" i kojekakve privatne fakultete je, cini se, smisljena da bi im se to dobro naplatilo i zbog toga drzava mora da reaguje i zastiti stare studente.

Srbija je, sve sa velikim brojem diploma stecenim na privatnim fakultetima, po broju gradjana sa visokim obrazovanjem (oko 11% sa visokim i 5% sa visim obrazovanjem), daleko ispod razvijenog sveta (u Evropi i SAD oko 40%, u Japanu oko 50%)pa bi ovakve mere kojima se otezava studiranje i sticanje diploma onima koji su posteno polagali ispite i, pri tom, najcesce i radili, podizali decu bile katastrofalne i sa aspekta obrazovne politike.

e

pre 9 godina

“Odugovlačenje je loše i pitanje je koji poslodavac će uopšte ozbiljno da tretira nekoga ko je studirao 15 godina. Bolje bi bilo da što većem broju tih mladih ljudi omogućimo da pređu na ‘bolonjske’ studije, pa da bar imaju diplome prema inoviranim nastavnim planovima i programima”

Pa sad izgleda da je bolje da se studira tri dana!

Stane

pre 9 godina

Onaj ko kaže da je upisao 2007. po starom programu, neka pogleda još jednom u indeks, pošto je poslednja generacija po starom programu upisana 2005. godine.

Drzava ne moze da ne prizna ili umanji vaznost svog izdatog dokumenta i tacka

pre 9 godina

Ne moze niko da postavlja rokove,alo to je kao nekom da ukinete izvod iz maticne knjige rodjenih,pasos ili pravo na bilo koji dokument i proglasis ih nevazecim.
Fakulteti su u obavezi da postuju sistem koji je student upisao ili da isti prilagode novim pravilima,ali bez mogucnosti da se ponistavaju ispiti.
On dodje,plati,polaze i to je to.To vam je kao kad ono ocenjivanje opisno A,B,C,D... ja rekao da ne priznajem, jer ne poznajem takvu apstrakciju u bodovanju.Do duse cim cujem fakultet po bolonji,ja se najezim.
Sto bi rekao Sojic,jos nije poceo da radi,a vec bi na bolovanje.Od cega si dete bolestan :-)

Marius Sophus Lie

pre 9 godina

Svakome ko plati treba dozvoliti da zavrsi zapocete studije, a kako ce se zvati program, bolonja ili pre-bolonja ili nesto trece, mislim da treba da je svejedno. Neka se studenti prilagode. Mislim da bi bilo pogresno reci da im se ne priznaje bas ni jedan ispit koji su do danas polozili. Usput, da li neko uopste razume u cemu je tu problem? Sve mi izgleda kao da je rec o nekom egzoticnom administrativnom tumacenju koje nije saglasno sa samim sobom?

Sale Pančevac

pre 9 godina

Studiram od 1991 uz neprekidan rad da bih preživeo. Studirao sam za vreme hiperinflacije, četiri rata, bezbroj dana provedenih na demonstracijama protiv tadašnjeg režima. I kada mi je na kraju ostalo samo tri ispita rešio sam da završim fakultet. Na žalost otac mi se teško razboleo. Na sreću devojka mi je ostala u drugom stanju, tako da sam sad srećno oženjeni otac dvoje dece koji zaslužuje fakultetsku diplomu, koja mi verovatno nikad u životu neće trebati. Iz tog razloga citiraću mog prethodnika "Ako hocemo da ova zemlja ide napred, trebaju nam visokoobrazovani ljudi, a neretko su oni koji su "veciti studenti" veci strucnjaci od onih :izvanrednih" koji su zavrsili u roku!"

i drugo gledište

pre 9 godina

Lično nemam ništa protiv i da studiraju 100 godina, ako im tako odgovara i fakulteti mogu da nađu načine i resurse da im to omoguće, ali...

...Ali, zamislite neki stari predmet po tom njihovom studijskom programu koji je predavao nastavnik koji je otišao u penziju, a tadašnji asistent promenio posao i radi negde drugde.
Kako onda tom studentu omogućiti da taj ispit položi, ako na fakultetu niko nije kompetentan za taj predmet?

Postoje studijski programi koji su davno ugašeni zbog racionalizacije ili prevaziđenosti te oblasti, i pojedini fakulteti više nemaju kadrove za te predmete.

Inače, ako postoji kontinuitet, tj. predmeti i dalje postoje, onda nije toliki problem. Ali, znate li koliki je napor nastavnicima i asistentima, kad im dođe neko ko je studirao pre 20 godina, niti oni znaju šta treba za takav ispit niti zna taj student, a treba osmisliti ispit. I nije još to najgore, nego student traži nekakvu literaturu za taj ispit.

I sad profesor treba, pored redovnih 100 ili 200 studenata da se bavi tim JEDNIM studentom kome je ostao neki predemt od pre 20 godina o kome više niko na fakultetu pojma nema kako se polagao i šta se tu učilo.

Verujte, nastavniku je, ako ne želi da pokloni šesticu, taj jedan student ništa manji napor nego oni redovni, čak ti večiti studenti neretko samo izlaze na ispite pokušavajući nešto da prepišu ili drugačije smuvaju.

Aristotel

pre 9 godina

(Milos, 15. maj 2014 21:53)

Apsolutno se slazem s tobom.
Narocito sa tvojim poslednjim recenicama,
izreka se precesto dokazuje i u praksi - sve sto je brzo, to je i kuso! :)

Mihailo

pre 9 godina

Ne znam šta da mislim kada je ovo u pitanju. Ima dosta ljudi koji su morali zbog porodičnih problema, nesrećnih slučajeva, finansijske situacije i sl. morali da pauziraju godine i gube ispitne rokove. Njih mi je žao, puno su dali, a onda dolaze u situaciju da izube objektivno veliki rad.
Sa druge strane tu su i oni mamini i tatini sinovi, znam ih dosta, koji su davali ispit dva godišnje, obnavljali godine, a sve ne zbog problema već zbog čistog bezorazluka i neodgovornosti.
Pošto je svakako nemoguće svaki slučaj ponaosob razmotriti, mislim da bi bilo najbolje dati im to vreme da završe studije do 2016/2017. a posle toga kraj. Novim generacijama maksimalno 8 godina za studiranje i to je to.

Milos

pre 9 godina

Ja sam fakultet upisao 2007. godine po starom programu i od prvog dana studija paralelno radim i studiram, jer bez mog novca koji donosim u kucu moja porodica bi se mnogo vise mucila. Sada sam apsolvent, ali necu uspeti da dam preostale ispite do septembra zato smatram da je produziti rok apsolutno neophodno! Nisam nikome na teretu, sam placam produzetak apsolventskog staza i ispite na koje izlazim. Sto se duzine studiranja tice, svakome je u interesu da sto pre zavrsi, ali ne vidim zasto bi nekoga prisiljavali da zavrsi ako iz nekog razloga ne moze da ispostuje odredjeni rok. Uostalom, u ovoj zemlji ni diploma nije nikakav garant da ce neko naci posao, jos manje da ce raditi u struci. Zbog toga, niko nema prava da uzme ljudima ulozeno vreme i novac, vec da im omoguci da zavrse studije po programu po kome su zapoceli. Ako hocemo da ova zemlja ide napred, trebaju nam visokoobrazovani ljudi, a neretko su oni koji su "veciti studenti" veci strucnjaci od onih :izvanrednih" koji su zavrsili u roku!

Milos

pre 9 godina

Ja sam fakultet upisao 2007. godine po starom programu i od prvog dana studija paralelno radim i studiram, jer bez mog novca koji donosim u kucu moja porodica bi se mnogo vise mucila. Sada sam apsolvent, ali necu uspeti da dam preostale ispite do septembra zato smatram da je produziti rok apsolutno neophodno! Nisam nikome na teretu, sam placam produzetak apsolventskog staza i ispite na koje izlazim. Sto se duzine studiranja tice, svakome je u interesu da sto pre zavrsi, ali ne vidim zasto bi nekoga prisiljavali da zavrsi ako iz nekog razloga ne moze da ispostuje odredjeni rok. Uostalom, u ovoj zemlji ni diploma nije nikakav garant da ce neko naci posao, jos manje da ce raditi u struci. Zbog toga, niko nema prava da uzme ljudima ulozeno vreme i novac, vec da im omoguci da zavrse studije po programu po kome su zapoceli. Ako hocemo da ova zemlja ide napred, trebaju nam visokoobrazovani ljudi, a neretko su oni koji su "veciti studenti" veci strucnjaci od onih :izvanrednih" koji su zavrsili u roku!

Mihailo

pre 9 godina

Ne znam šta da mislim kada je ovo u pitanju. Ima dosta ljudi koji su morali zbog porodičnih problema, nesrećnih slučajeva, finansijske situacije i sl. morali da pauziraju godine i gube ispitne rokove. Njih mi je žao, puno su dali, a onda dolaze u situaciju da izube objektivno veliki rad.
Sa druge strane tu su i oni mamini i tatini sinovi, znam ih dosta, koji su davali ispit dva godišnje, obnavljali godine, a sve ne zbog problema već zbog čistog bezorazluka i neodgovornosti.
Pošto je svakako nemoguće svaki slučaj ponaosob razmotriti, mislim da bi bilo najbolje dati im to vreme da završe studije do 2016/2017. a posle toga kraj. Novim generacijama maksimalno 8 godina za studiranje i to je to.

Sale Pančevac

pre 9 godina

Studiram od 1991 uz neprekidan rad da bih preživeo. Studirao sam za vreme hiperinflacije, četiri rata, bezbroj dana provedenih na demonstracijama protiv tadašnjeg režima. I kada mi je na kraju ostalo samo tri ispita rešio sam da završim fakultet. Na žalost otac mi se teško razboleo. Na sreću devojka mi je ostala u drugom stanju, tako da sam sad srećno oženjeni otac dvoje dece koji zaslužuje fakultetsku diplomu, koja mi verovatno nikad u životu neće trebati. Iz tog razloga citiraću mog prethodnika "Ako hocemo da ova zemlja ide napred, trebaju nam visokoobrazovani ljudi, a neretko su oni koji su "veciti studenti" veci strucnjaci od onih :izvanrednih" koji su zavrsili u roku!"

sErGiO

pre 9 godina

Davne 1998. godine kada sam ja upisao Građevinski fakultet Univerziteta u Beogradu prosek studiranja je bio 11.8 godina za fakultet koji traje 5 godina. Uglavnom se uče gluposti u prve dve godine, a asistenti koji drže tehničko crtanje i kasnije zgradarstvo su toliko zaguljeni i zahtevni da čovek mora da izgubi 6 sati dnevno na ta dva predmeta umesto da uči Matematiku, Mehaniku, Otpornost materijala i druge potrebnije predmete. Drugi problem je u tome što se od studenata zahteva da napamet nauče ogroman broj činjenica i formula umesto da nauče principe i izvore odakle mogu da dođu do neophodnih formula. Pritom su neke od formula užasno kompleksne (sećam se formule iz Fizike koja se odnosi na prenošenje toplote kroz zid koja je užasna) i besmisleno ih je učiti napamet, jer se gubi mnogo vremena, a pritom će čovek zaboraviti sve to čim položi ispit. Matematika 2 kod čuvenog profesora Čukića se polagala po 10 puta, Statika konstrukcija 2 je bio najpolaganiji ispit na univerzitetu, odnosno trebalo je najviše puta izaći na ispit da se položi. Ne znam kako je danas na GF-u ali ne verujem da je mnogo bolje tako da apelujem na nadležne da ne otežavaju već ionako mučan život studentima istog i drugih, sličnih fakulteta već da im dozvole da završe svoje studije pa makar i za 15 godina.

Aristotel

pre 9 godina

(Milos, 15. maj 2014 21:53)

Apsolutno se slazem s tobom.
Narocito sa tvojim poslednjim recenicama,
izreka se precesto dokazuje i u praksi - sve sto je brzo, to je i kuso! :)

Nena

pre 9 godina

Postoji jedan nesporazum kada se govori o ovoj temi a to je isticanje roka po 'starom programu'! Student gubi pravo da studira po starom programu i nakon toga ako zeli da nastavi mora preci na novi studijski program, poloziti razliku ispita itd. Takvi studenti su odavno na samofinansiranju, ne studiraju o trosku drzave kako se stalno pise kada se govori o ovoj temi. Niko ne moze da vam ponisti ono sto ste do sada polozili ali moze da vam odredi rok do kada morate zavrsiti po programu koji ste upisali odn. kada vam istice status studenta po starom programu. Ljudi zive razlicite price i postoji mnogo opravdanih i neopravdanih razloga zasto neko studira duze. Zasto bi se uopste ogranicavala duzina studiranja ako sami placate studije? Drzava i Univerzitet odredjuju pravila ko studira na budzetu, fakulteti do kada je poslednji rok za odredjeni studijski program, a nakon toga ko ne zavrsi ima tri opcije ili odustaje od daljeg studiranja ili prelazi na neki drugi fakultet ili na novi program dosadasnjeg fakulteta u statusu samofinansirajuceg studenta (odn. obnavlja status studenta po novom programu). Uzgred, moja prijateljica prekinula je studije medicine nakon 3. godine, udala se rodila dvoje dece i u 40-toj godini nastavila studije, zavrsila i zaposlila se. U drugom delu studija ni jednu ocenu nije dobila ispod 9. U statusu studenta bila je 25 godina... Sto se tice kvaliteta znanja svi stari studenti na medicinskom f. uce iz novih knjiga...

sasa

pre 9 godina

Meni nije jasno sta su se uhvatili za stare studente, na zapadu je normalno da studiras i ako imas 35 godina. Kad sam ja upisivao faks 1997, bilo je zena od 30 godina koje su se vracale na studije jer su dobile decu pa nisu mogle da studiraju, a mozda je neko i bio u inostranstvu 10 godina pa resio da nastavi gde je stao. Sta kome smeta da ljudi nastave skolovanje? Stvara se lazna slika da neko bez prekida studira 20 godina a radi se o tome da se ljudi vracaju studijama nakon 10 godina prekida. Kome ne odgovara da zena sa decom u 35toj godini dodje natrag na faks da zavrsi arhitekturu ili neki drugi fakultet? Bachelor ni danas ne postoji na pravnom fakultetu koji se studira 4 a ne 3 godine, i sigurno ima i drugih kao farmacija i medicina koji nemaju veze sa studijama od 3 godine. Dakle, nema novih programa, sve je po starom. Samo stvaraju probleme, nemaju pametnija posla. To bi veca tematika bila u Danskoj gde studenti dobijaju 700 evra od drzave mesecno, pa je onda naravno bitno koliko dugo studiraju. Sta je koga briga ako samofinansirajuci studira 10 godina ili prekine studije pa se vrati na studije u 45toj godini? Evo kad bih se vratio na Pravni, ne verujem da se mnogo promenilo gradivo u odnosu na 1997, mozda koja nova knjiga, da profesori zarade lovu, to je sve.

Stari studenti

pre 9 godina

Bilo bi zaista neozbiljno da u februaru u Ministarstvu kazu da ce rok biti produzen za cetiri godine (vest je objavila i B92), a u maju da bude neizvesna sudbina!?

Stari studenti ne kostaju budzet i poreske obveznike ni jednog jedinog dinara. Na svakom fakultetu se placaju obnove godina, polaganja ispita i svako angazovanje administrativnih radnika, a stari studenti nemaju predavanja i vezbe pa nastavno osoblje u tom smislu oko njih nema nikakvog posla. Takodje, nema nikakvih prapotopskih ispita koje nema ko da ispituje. Takvi ispiti (odbrana, marksizam itd.) su odavno izbaceni iz svih programa. Izmedju tzv. starih i novih, bolonjskih programa u pogledu materije koja se izucava gotovo da nema nikakve razlike. Razlika postoji u organizaciji studiranja, ne i u onome sta se izucava.

Citava ujdurma sa pokusajem da se tzv. stari studenti prevedu na "Bolonju" i kojekakve privatne fakultete je, cini se, smisljena da bi im se to dobro naplatilo i zbog toga drzava mora da reaguje i zastiti stare studente.

Srbija je, sve sa velikim brojem diploma stecenim na privatnim fakultetima, po broju gradjana sa visokim obrazovanjem (oko 11% sa visokim i 5% sa visim obrazovanjem), daleko ispod razvijenog sveta (u Evropi i SAD oko 40%, u Japanu oko 50%)pa bi ovakve mere kojima se otezava studiranje i sticanje diploma onima koji su posteno polagali ispite i, pri tom, najcesce i radili, podizali decu bile katastrofalne i sa aspekta obrazovne politike.

MM

pre 9 godina

Pa upravo u emisiji Kaziprst na b92 je ministar Verbic rekao da je pitanje produzenja roka samo tehnicko i da ce da izadju u susret studentima koji studiraju po starom programu. Zaista ne razumem zasto se onda pisu ovakvi tekstovi, b92 je uvek bio daleko ispred ostalih...*
Mnogo je malicioznih komentara, nije lepo niti ljudski. Vi koji ste upisali u skorije vreme po bolonji i zavrsili, meni je najiskrenije drago i hvala Bogu sto niste morali, niti cete morati da prolazite kroz pakao kroz koji je prosao ogroman deo od nas 20000.

*Izvor: Večernje novosti

Innuendo

pre 9 godina

Bas me briga da li se nekom svidja ili ne sto studiram 10 godina ili vise, moj zivot-moja stvar, ja cu trpeti posledice dugogodisnjeg studiranja a ne vi, dezurni dusebriznici. Ajd razgulite!

milos

pre 9 godina

Da vidim ko ce da ponisti moja 42 ispita!?! imam jos 2 do kraja i od toga je neka glupost koja mi je dodata iz prve godine. Neki sociolosko- marksisticki pristup koji mi nikada nece trebati u zivotu i zato ne zelim da razumem to. Usput imam dvoje dece i radim! Hocu da zavrsim svoje studije po svom programu i necu da mi drzava uskracuje moja prava.

e

pre 9 godina

“Odugovlačenje je loše i pitanje je koji poslodavac će uopšte ozbiljno da tretira nekoga ko je studirao 15 godina. Bolje bi bilo da što većem broju tih mladih ljudi omogućimo da pređu na ‘bolonjske’ studije, pa da bar imaju diplome prema inoviranim nastavnim planovima i programima”

Pa sad izgleda da je bolje da se studira tri dana!

Tadija

pre 9 godina

Prorektor Popović bi se mogao pozabaviti kako prolaze "Bolonjci" kod poslodavaca, i kako se zapošljavaju, umesto što brine o "starim" studentima!
Ja jesam jedan od starih studenata, apsolvent položio 36 od 44 ispita, uzeo diplomu više, i od kada sam počeo raditi nemam puno vremena za spremanje ispita.
U toku studija kada sam pao trecu godinu promenjen mi je program i dodati ispiti, a ostao sam redovan tada... pa mobilizacija tokom bombardovanja, dok sam se ja prisilno igrao rata moje kolege preskakale godine (ispitni rokovi bili svake 2-4 nedelje, oboren kriterijum).
Svaki položen ispit sam pošteno odradio, bez muvanja, vezica i protekcija, samo sto je tada bilo "normalno" da studije traju po 8-10 godina i da na svakoj katedri imate po 1-2 bauka na godini sa prolaznošću 1-5%. Sada sam samofinansirajuci, i sta god mi treba od fakulteta plaćam, svaku potvrdu, prijavu ispita... kada odem da se raspitam po kom programu bi sada trebao zavrsiti fakultet, svi su zbunjeni, jer ni moj smer vise ne postoji, pa bi hteo ili ne, morao da dobijem nove ispite, tako da ne razumem sta to mogu da zavrsim po starom, i po kom starom!?
Koji fakultet u 20 godina promeni 5 programa studija (što je u stvari uzrok problema)? Od položenih ispita (36) 11 su mi zaista koristili u životu, i puno sam naučio, zadovoljan poslom i platom, ali bi mogao napred i sa diplomom (niko ne pita kada i koliko ste studirali ako znate posao), ali sada ne vidim mogucnost, vec trošak!

Mr.No

pre 9 godina

Znam dosta 'bolonjaca' (uz naravno izuzece onog veceg dela ) kojima ni kontinuitet u ucenju nije pomogao da steknu kvalitetno obrazovanje,cak sta vise,dobar deo njih je ostao elementarno nepismen. Nemoj da govoris nesto o cemu pojma nemas.

Mladen

pre 9 godina

“Tim studentima treba dati još jedan rok, ali ne duži od godinu dana. Jer ako je neko odlučan da studije privede kraju, to je dovoljno.
Odugovlačenje je loše i pitanje je koji poslodavac će uopšte ozbiljno da tretira nekoga ko je studirao 15 godina. Bolje bi bilo da što većem broju tih mladih ljudi omogućimo da pređu na ‘bolonjske’ studije, pa da bar imaju diplome prema inoviranim nastavnim planovima i programima”.

A sad da uREDimo ono što je čovek rekao ''između redova'' i sledimo njegovu ''logiku'':

- dovoljno je još godinu dana
- odugovlačenje je loše
- ali bi bolje bilo da se prebacimo na ''bolonjske'' studije
- iako bismo dobili razliku ispita za polaganje
- i zato proveli dobar deo od te jedne godine polažući ispitne razlike (čitaj: svejedno DODATNO odužili studije)
- bolje je i što bismo školovanje provedeno po ''bolonjskom'' sistemu morali da uredno plaćamo
- i to da plaćamo mnogo više nego sada (jer doprinosimo uglavnom mizernim sumama u odnosu na visinu redovne jednogodišnje školarine).

Ja u izjavi prorektora ne vidim ništa osim ispoljavanja interesa. A da li smo očekivali išta drugo?

Sad znamo da je odugovlačenje loše u očima poslodavaca, ali je u isteresu fakulteta.
Hvala što brinete za nas, profesore Popoviću, prorektore za FINANSIJE i organizaciju.

i drugo gledište

pre 9 godina

Lično nemam ništa protiv i da studiraju 100 godina, ako im tako odgovara i fakulteti mogu da nađu načine i resurse da im to omoguće, ali...

...Ali, zamislite neki stari predmet po tom njihovom studijskom programu koji je predavao nastavnik koji je otišao u penziju, a tadašnji asistent promenio posao i radi negde drugde.
Kako onda tom studentu omogućiti da taj ispit položi, ako na fakultetu niko nije kompetentan za taj predmet?

Postoje studijski programi koji su davno ugašeni zbog racionalizacije ili prevaziđenosti te oblasti, i pojedini fakulteti više nemaju kadrove za te predmete.

Inače, ako postoji kontinuitet, tj. predmeti i dalje postoje, onda nije toliki problem. Ali, znate li koliki je napor nastavnicima i asistentima, kad im dođe neko ko je studirao pre 20 godina, niti oni znaju šta treba za takav ispit niti zna taj student, a treba osmisliti ispit. I nije još to najgore, nego student traži nekakvu literaturu za taj ispit.

I sad profesor treba, pored redovnih 100 ili 200 studenata da se bavi tim JEDNIM studentom kome je ostao neki predemt od pre 20 godina o kome više niko na fakultetu pojma nema kako se polagao i šta se tu učilo.

Verujte, nastavniku je, ako ne želi da pokloni šesticu, taj jedan student ništa manji napor nego oni redovni, čak ti večiti studenti neretko samo izlaze na ispite pokušavajući nešto da prepišu ili drugačije smuvaju.

Drzava ne moze da ne prizna ili umanji vaznost svog izdatog dokumenta i tacka

pre 9 godina

Ne moze niko da postavlja rokove,alo to je kao nekom da ukinete izvod iz maticne knjige rodjenih,pasos ili pravo na bilo koji dokument i proglasis ih nevazecim.
Fakulteti su u obavezi da postuju sistem koji je student upisao ili da isti prilagode novim pravilima,ali bez mogucnosti da se ponistavaju ispiti.
On dodje,plati,polaze i to je to.To vam je kao kad ono ocenjivanje opisno A,B,C,D... ja rekao da ne priznajem, jer ne poznajem takvu apstrakciju u bodovanju.Do duse cim cujem fakultet po bolonji,ja se najezim.
Sto bi rekao Sojic,jos nije poceo da radi,a vec bi na bolovanje.Od cega si dete bolestan :-)

Marko

pre 9 godina

@i drugo gledište
Ali fora je to sto su studijski programi barem na mom fakutletu apsolutno isti vec 20+ godina. Jeste, smerovi se drugacije zovu neki, ali su predmeti isti. I treba se setiti da postoje pojedini profesori kod kojih je prolaznost sumanuto niska a polozen ispit kod njih ipak ne garantuje nikakvo superiorno znanje (tacnije, takvi ispiti su uglavnom mucenje radi mucenja). Ima dosta ljudi koji su stigli do finalne godine, ostane im 4-5 ispita koji su nenormalno teski za poloziti. Problem je to sto dosta ljudi govori da nisu ispiti teski nego su studenti lenji, ima i toga, ali stvarno ne mogu da visim nad knjigom 30 dana po 8 sati da bih ucio nesto veoma jednostavno, ali toliko obimno da mi treba kompjuterski cip i usb ugradjen u mozak da bih sve popamtio. Gledam ljude koji su diplomirali pre mene, sa kojima sam klupu delio 4 godine, a koji ne bi znali ni igrackicu iz kinder jajeta da sastave i svi imaju vise proseke od mene i nekih mnogo pametnijih od mene. To se po meni zove lose obrazovanje, da na trziste izadje jako malo pametnih i stvarno sposobnih koji diplomiraju u roku i jako puno nesposobnih (da ne kazem glupih) koji imaju diplomu bez znanja i sposobnosti.

Marius Sophus Lie

pre 9 godina

Svakome ko plati treba dozvoliti da zavrsi zapocete studije, a kako ce se zvati program, bolonja ili pre-bolonja ili nesto trece, mislim da treba da je svejedno. Neka se studenti prilagode. Mislim da bi bilo pogresno reci da im se ne priznaje bas ni jedan ispit koji su do danas polozili. Usput, da li neko uopste razume u cemu je tu problem? Sve mi izgleda kao da je rec o nekom egzoticnom administrativnom tumacenju koje nije saglasno sa samim sobom?

Miloš

pre 9 godina

Pa kada bi se sistem studiranja malo prilagodio Americkom, ne bi bilo problema. Svaki ispit nosi određeni broj kredita (bez obzira kada je položen i po kojem programu), a za diplomu je potrebno X kredita (iz različitih studijskih oblasti). Tako bi se izbeglo da studenti a i profesori imaju problem po kojem programu je student slušao predavanja. Takođe država bi dobila dodatne pare od tih studenata. Sto amerikanci kazu "WIN-WIN" situacija. Ovde (preko bare) je normalno da studenti godinama ne završe fakultet, jer usput rade i plaćaju svoje studije, a fakulteti vole pare, pa im nije problem koliko dugo studenti studiraju, dok god plaćaju.

redovan student

pre 9 godina

Faks upisao juna 2005, zavrsio juna 2010 Master diplomom. Oktobra 2010 potpisao ugovor na neodredjeno preko grane sa platom vecom od Tabakovickine.

Pa vi vidite treba li zavrsiti u roku ili ne.

A da je bilo tesko i da se ucilo dan noc ucilo se. Ali moglo se. A faks uopste nije bio naivan, cak jedan od tezih koji postoje

Pogled sa Gardoša

pre 9 godina

Svaka racionalna vlast bi, u ovakvoj situaciji, donela odluku o produženju
roka za završetak studija. Jer, već je doneta mera umanjenja zarada onima
koji su zaposleni u javnom sektoru, što prirodno stvara nezadovoljstvo među
tim ljudima. Na nivou Beograda, umanjena su davanja trudnicama, umanjene su
subvencije za infostan itd, što opet stvara nezadovoljne ljude. Na jesen se
očekuje kresanje penzija, znači još besnih građana.Zašto bi onda neko ko je
racionalan i teži da se održi na vlasti stvarao još nezadovoljnika time što
bi im otežao završetak studija, a da, s druge strane, taj problem može vrlo
lako da se reši, a da to državu ništa ne košta, jer stari studenti sami plaćaju obnovu godine i izlazak na ispite? Pazite, nije u pitanju mali broj
ljudi, neke procene govore da je reč o nekih 20.000 lica, koja su sada u
strahu kako će vlast postupiti. Pozitivna odluka bi im donela veliko olakšanje i makar malo poboljšala rejting vladajuće strukture u njihovim
očima. Ne treba zaboraviti ni to da smo zemlja sa najmanjim brojem građana
sa fakultetskim obrazovanjem u Evropi, što je, svakako, sramota. Konačno,
naglašavam da se ovde radi o ljudima koji ne kupuju ispite, diplome, niti
žele da pređu na neke MegaGigaTrend fakultete, već samo da pošteno odrade
ono malo ispita koje im je ostalo da kraja.

veskom

pre 9 godina

Izveštaj sa današnjeg sastanka - 2014-05-09 20:40

Pošto se sastanak neplanirano odužio (na naše izuzetno zadovoljstvo) i nakon problema na stranici peticije, javljamo se sa zakašnjenjem. A i to što je trebalo da o peticiji raspravljamo pola sata, da bismo ostali dva i po, dovoljno govori o prijemu koji nam je upriličen i rešenosti da se situacija u kojoj se nalazimo završi povoljno po nas.

Posavetovani smo da vam prenesemo sledeću vest: STVAR JE OKONČANA U KORIST SVIH ''STARIH'' STUDENATA, te više nema razloga za brigu, već je ostalo da prionemo na učenje i polaganje ispita, kako bismo ostvarili naš konačan cilj - sticanje diplome.

Više nije bitno kada će se sve i formalno realizovati, pa u tom smislu nemojte postavljati bilo kakva pitanja, jer nećemo odgovarati. Dobili smo najsnažnije moguće garancije da će rok biti produžen i nećemo sumnjati u njih i više polemisati oko toga.

http://www.peticije24.com/a/64164

Stane

pre 9 godina

Onaj ko kaže da je upisao 2007. po starom programu, neka pogleda još jednom u indeks, pošto je poslednja generacija po starom programu upisana 2005. godine.

Slobica

pre 9 godina

A opet ... Zavisi od fakulteta ...ja sam gulio gradjevinski fakultet 3 godine , i stigao do pola ...i onda sam shvatio da mi je bolje da predjem na visoku gradjevinsko-geodetsku i steknem bar tu diplomu ...nije ni resenje studirati 10godina... Mislim da je to velika greska u nasem mentalitetu ..."studiraj sine i 10god ako treba , pa kad zavrsis,zavrsis "...jednostavno, slazem se da nam treba obrazovanih ljudi ...ali treba poznavati svoje mogucnosti, biti realan prema sebi i drugima ... Ali ne mogu bas ni svi biti fakultetski obrazovani ...treba neko i da radi nesto ...

Stranacki pion

pre 9 godina

Kome jos treba diploma i ucenje?! Samo se uclanite u stranku i oni ce Vam vec preko svojih vezica obezbediti da dobijete neku diplomicu. Jeste da cete morati da klimate glavom i glasate "za", svaki put kada to kaze glavni u stranci i da nikada ne pomislite da mucnete svojom glavom ali cete barem imati diplomu. Iako necete imati veze sa bilo cim i svaki posao koji Vas vlada i vasi stranacki prijatelji postave cete raditi ocajno i srozavati ovu zemlju do dna
Bitno je da se para vrti a strucnost i znanje su nebitni.

zdravko

pre 9 godina

U Srbiji nezaposljeno 750000 ljudi,uglavnom mladih ali gle cuda svi veciti studenti rade pa toboze zbog toga nisu mogli da zavrse fakultete.Ako se neko pojavljuje 15 i vise godina na fakultetima sve je jasno.Dosta je kostao i drzavu i narod i sve redom dosta je bilo.

Stefan

pre 9 godina

Ja sam dao 42 ispita od 44 ispita i ta dva preostala ispita ne mogu da dam nikako vec dve godine (mozda i malo vise) jer se ti profesori i asistenti bukvalno izivljavaju na nama. Ucim kao konj ta dva ispita vec 2 godine, da sam naucio 1 stranicu dnevno covek bi pomislio da sve zna, a onda izadjem na ispit gde mi gledaju svaku rec, da li je rec napisana u jednini ili mnozini (bukvalno slucajno napises jednu ovakvu gresku odmah te obore), da li profesor ili asistent misle da treba ovako ili onako da se kaze i ako u knjizi pise drugacije... primera je beskonacno. Neka ispitaju malo i te profesore sto se izivljavaju nad studentima pa onda neka meni odredjuje bilo kakve rokove.

krhak

pre 9 godina

Ostalo mi je 8 ispita do kraja i sada radim na sticanju diplome prvog stepena. Cak i da mogu da predjem na bolonjski sistem, a po upravi fakulteta ne mogu, imao bih 12 ispita (od prve do 4. godine), a jedan stari se vise ne priznaje (racuna). Od 8 starih, 5 se nalazi u novoj listi, bez ikakve izmene u sadržaju i literaturi, a preostala 2 su sada izborni.

Kako se, po Bolonji, skupljaju poeni po godini, nijednom kombinacijom polozenih ispita nemam 60 poena. Receno je da bih morao da slusam predavanja i da odradjujem aktivnosti iz nedostajucih ispita po godinama, kao sto rade redovni studenti.

Zar u ovoj zemlji ima toliko fakultetski obrazovanih ljudi da joj ne trebaju oni koji ne prave troskove studiranja, pa sve i da studiraju i 25 godina?

@MM, 16. maj 2014 08:42)

pre 9 godina

Ma, dajte, ne pricajte smejurije. Ko je ucio pre 10 godina, ucio bi i sada. Jos su najgore prosli polu-Bolonjci. Vama starijima nisu bila obaveyna predavanja, pa ko ih nije pohadjao, normalno da nije nista ni polozio. Ko uci-taj uci i zavrsava fakultet u bilo koje vreme. Jos je gore sada kada su bodovi skupi, kada imas sto uslova da izadjes na ispit i ostvaris ih pa opet nikakvih olaksica.
Treba da se ceni rad i da se nagradi (sto u Srbiji nije slucaj), a za lenčuge se uvek nadje neko opravdanje i jadikovka. Fuj.

i drugo gledište

pre 9 godina

Lično nemam ništa protiv i da studiraju 100 godina, ako im tako odgovara i fakulteti mogu da nađu načine i resurse da im to omoguće, ali...

...Ali, zamislite neki stari predmet po tom njihovom studijskom programu koji je predavao nastavnik koji je otišao u penziju, a tadašnji asistent promenio posao i radi negde drugde.
Kako onda tom studentu omogućiti da taj ispit položi, ako na fakultetu niko nije kompetentan za taj predmet?

Postoje studijski programi koji su davno ugašeni zbog racionalizacije ili prevaziđenosti te oblasti, i pojedini fakulteti više nemaju kadrove za te predmete.

Inače, ako postoji kontinuitet, tj. predmeti i dalje postoje, onda nije toliki problem. Ali, znate li koliki je napor nastavnicima i asistentima, kad im dođe neko ko je studirao pre 20 godina, niti oni znaju šta treba za takav ispit niti zna taj student, a treba osmisliti ispit. I nije još to najgore, nego student traži nekakvu literaturu za taj ispit.

I sad profesor treba, pored redovnih 100 ili 200 studenata da se bavi tim JEDNIM studentom kome je ostao neki predemt od pre 20 godina o kome više niko na fakultetu pojma nema kako se polagao i šta se tu učilo.

Verujte, nastavniku je, ako ne želi da pokloni šesticu, taj jedan student ništa manji napor nego oni redovni, čak ti večiti studenti neretko samo izlaze na ispite pokušavajući nešto da prepišu ili drugačije smuvaju.

zdravko

pre 9 godina

U Srbiji nezaposljeno 750000 ljudi,uglavnom mladih ali gle cuda svi veciti studenti rade pa toboze zbog toga nisu mogli da zavrse fakultete.Ako se neko pojavljuje 15 i vise godina na fakultetima sve je jasno.Dosta je kostao i drzavu i narod i sve redom dosta je bilo.

redovan student

pre 9 godina

Faks upisao juna 2005, zavrsio juna 2010 Master diplomom. Oktobra 2010 potpisao ugovor na neodredjeno preko grane sa platom vecom od Tabakovickine.

Pa vi vidite treba li zavrsiti u roku ili ne.

A da je bilo tesko i da se ucilo dan noc ucilo se. Ali moglo se. A faks uopste nije bio naivan, cak jedan od tezih koji postoje

Sale Pančevac

pre 9 godina

Studiram od 1991 uz neprekidan rad da bih preživeo. Studirao sam za vreme hiperinflacije, četiri rata, bezbroj dana provedenih na demonstracijama protiv tadašnjeg režima. I kada mi je na kraju ostalo samo tri ispita rešio sam da završim fakultet. Na žalost otac mi se teško razboleo. Na sreću devojka mi je ostala u drugom stanju, tako da sam sad srećno oženjeni otac dvoje dece koji zaslužuje fakultetsku diplomu, koja mi verovatno nikad u životu neće trebati. Iz tog razloga citiraću mog prethodnika "Ako hocemo da ova zemlja ide napred, trebaju nam visokoobrazovani ljudi, a neretko su oni koji su "veciti studenti" veci strucnjaci od onih :izvanrednih" koji su zavrsili u roku!"

@MM, 16. maj 2014 08:42)

pre 9 godina

Ma, dajte, ne pricajte smejurije. Ko je ucio pre 10 godina, ucio bi i sada. Jos su najgore prosli polu-Bolonjci. Vama starijima nisu bila obaveyna predavanja, pa ko ih nije pohadjao, normalno da nije nista ni polozio. Ko uci-taj uci i zavrsava fakultet u bilo koje vreme. Jos je gore sada kada su bodovi skupi, kada imas sto uslova da izadjes na ispit i ostvaris ih pa opet nikakvih olaksica.
Treba da se ceni rad i da se nagradi (sto u Srbiji nije slucaj), a za lenčuge se uvek nadje neko opravdanje i jadikovka. Fuj.

Milos

pre 9 godina

Ja sam fakultet upisao 2007. godine po starom programu i od prvog dana studija paralelno radim i studiram, jer bez mog novca koji donosim u kucu moja porodica bi se mnogo vise mucila. Sada sam apsolvent, ali necu uspeti da dam preostale ispite do septembra zato smatram da je produziti rok apsolutno neophodno! Nisam nikome na teretu, sam placam produzetak apsolventskog staza i ispite na koje izlazim. Sto se duzine studiranja tice, svakome je u interesu da sto pre zavrsi, ali ne vidim zasto bi nekoga prisiljavali da zavrsi ako iz nekog razloga ne moze da ispostuje odredjeni rok. Uostalom, u ovoj zemlji ni diploma nije nikakav garant da ce neko naci posao, jos manje da ce raditi u struci. Zbog toga, niko nema prava da uzme ljudima ulozeno vreme i novac, vec da im omoguci da zavrse studije po programu po kome su zapoceli. Ako hocemo da ova zemlja ide napred, trebaju nam visokoobrazovani ljudi, a neretko su oni koji su "veciti studenti" veci strucnjaci od onih :izvanrednih" koji su zavrsili u roku!

Mihailo

pre 9 godina

Ne znam šta da mislim kada je ovo u pitanju. Ima dosta ljudi koji su morali zbog porodičnih problema, nesrećnih slučajeva, finansijske situacije i sl. morali da pauziraju godine i gube ispitne rokove. Njih mi je žao, puno su dali, a onda dolaze u situaciju da izube objektivno veliki rad.
Sa druge strane tu su i oni mamini i tatini sinovi, znam ih dosta, koji su davali ispit dva godišnje, obnavljali godine, a sve ne zbog problema već zbog čistog bezorazluka i neodgovornosti.
Pošto je svakako nemoguće svaki slučaj ponaosob razmotriti, mislim da bi bilo najbolje dati im to vreme da završe studije do 2016/2017. a posle toga kraj. Novim generacijama maksimalno 8 godina za studiranje i to je to.

Slobica

pre 9 godina

A opet ... Zavisi od fakulteta ...ja sam gulio gradjevinski fakultet 3 godine , i stigao do pola ...i onda sam shvatio da mi je bolje da predjem na visoku gradjevinsko-geodetsku i steknem bar tu diplomu ...nije ni resenje studirati 10godina... Mislim da je to velika greska u nasem mentalitetu ..."studiraj sine i 10god ako treba , pa kad zavrsis,zavrsis "...jednostavno, slazem se da nam treba obrazovanih ljudi ...ali treba poznavati svoje mogucnosti, biti realan prema sebi i drugima ... Ali ne mogu bas ni svi biti fakultetski obrazovani ...treba neko i da radi nesto ...

Aristotel

pre 9 godina

(Milos, 15. maj 2014 21:53)

Apsolutno se slazem s tobom.
Narocito sa tvojim poslednjim recenicama,
izreka se precesto dokazuje i u praksi - sve sto je brzo, to je i kuso! :)

Stane

pre 9 godina

Onaj ko kaže da je upisao 2007. po starom programu, neka pogleda još jednom u indeks, pošto je poslednja generacija po starom programu upisana 2005. godine.

Marko

pre 9 godina

@i drugo gledište
Ali fora je to sto su studijski programi barem na mom fakutletu apsolutno isti vec 20+ godina. Jeste, smerovi se drugacije zovu neki, ali su predmeti isti. I treba se setiti da postoje pojedini profesori kod kojih je prolaznost sumanuto niska a polozen ispit kod njih ipak ne garantuje nikakvo superiorno znanje (tacnije, takvi ispiti su uglavnom mucenje radi mucenja). Ima dosta ljudi koji su stigli do finalne godine, ostane im 4-5 ispita koji su nenormalno teski za poloziti. Problem je to sto dosta ljudi govori da nisu ispiti teski nego su studenti lenji, ima i toga, ali stvarno ne mogu da visim nad knjigom 30 dana po 8 sati da bih ucio nesto veoma jednostavno, ali toliko obimno da mi treba kompjuterski cip i usb ugradjen u mozak da bih sve popamtio. Gledam ljude koji su diplomirali pre mene, sa kojima sam klupu delio 4 godine, a koji ne bi znali ni igrackicu iz kinder jajeta da sastave i svi imaju vise proseke od mene i nekih mnogo pametnijih od mene. To se po meni zove lose obrazovanje, da na trziste izadje jako malo pametnih i stvarno sposobnih koji diplomiraju u roku i jako puno nesposobnih (da ne kazem glupih) koji imaju diplomu bez znanja i sposobnosti.

Miloš

pre 9 godina

Pa kada bi se sistem studiranja malo prilagodio Americkom, ne bi bilo problema. Svaki ispit nosi određeni broj kredita (bez obzira kada je položen i po kojem programu), a za diplomu je potrebno X kredita (iz različitih studijskih oblasti). Tako bi se izbeglo da studenti a i profesori imaju problem po kojem programu je student slušao predavanja. Takođe država bi dobila dodatne pare od tih studenata. Sto amerikanci kazu "WIN-WIN" situacija. Ovde (preko bare) je normalno da studenti godinama ne završe fakultet, jer usput rade i plaćaju svoje studije, a fakulteti vole pare, pa im nije problem koliko dugo studenti studiraju, dok god plaćaju.

e

pre 9 godina

“Odugovlačenje je loše i pitanje je koji poslodavac će uopšte ozbiljno da tretira nekoga ko je studirao 15 godina. Bolje bi bilo da što većem broju tih mladih ljudi omogućimo da pređu na ‘bolonjske’ studije, pa da bar imaju diplome prema inoviranim nastavnim planovima i programima”

Pa sad izgleda da je bolje da se studira tri dana!

sErGiO

pre 9 godina

Davne 1998. godine kada sam ja upisao Građevinski fakultet Univerziteta u Beogradu prosek studiranja je bio 11.8 godina za fakultet koji traje 5 godina. Uglavnom se uče gluposti u prve dve godine, a asistenti koji drže tehničko crtanje i kasnije zgradarstvo su toliko zaguljeni i zahtevni da čovek mora da izgubi 6 sati dnevno na ta dva predmeta umesto da uči Matematiku, Mehaniku, Otpornost materijala i druge potrebnije predmete. Drugi problem je u tome što se od studenata zahteva da napamet nauče ogroman broj činjenica i formula umesto da nauče principe i izvore odakle mogu da dođu do neophodnih formula. Pritom su neke od formula užasno kompleksne (sećam se formule iz Fizike koja se odnosi na prenošenje toplote kroz zid koja je užasna) i besmisleno ih je učiti napamet, jer se gubi mnogo vremena, a pritom će čovek zaboraviti sve to čim položi ispit. Matematika 2 kod čuvenog profesora Čukića se polagala po 10 puta, Statika konstrukcija 2 je bio najpolaganiji ispit na univerzitetu, odnosno trebalo je najviše puta izaći na ispit da se položi. Ne znam kako je danas na GF-u ali ne verujem da je mnogo bolje tako da apelujem na nadležne da ne otežavaju već ionako mučan život studentima istog i drugih, sličnih fakulteta već da im dozvole da završe svoje studije pa makar i za 15 godina.

Mladen

pre 9 godina

“Tim studentima treba dati još jedan rok, ali ne duži od godinu dana. Jer ako je neko odlučan da studije privede kraju, to je dovoljno.
Odugovlačenje je loše i pitanje je koji poslodavac će uopšte ozbiljno da tretira nekoga ko je studirao 15 godina. Bolje bi bilo da što većem broju tih mladih ljudi omogućimo da pređu na ‘bolonjske’ studije, pa da bar imaju diplome prema inoviranim nastavnim planovima i programima”.

A sad da uREDimo ono što je čovek rekao ''između redova'' i sledimo njegovu ''logiku'':

- dovoljno je još godinu dana
- odugovlačenje je loše
- ali bi bolje bilo da se prebacimo na ''bolonjske'' studije
- iako bismo dobili razliku ispita za polaganje
- i zato proveli dobar deo od te jedne godine polažući ispitne razlike (čitaj: svejedno DODATNO odužili studije)
- bolje je i što bismo školovanje provedeno po ''bolonjskom'' sistemu morali da uredno plaćamo
- i to da plaćamo mnogo više nego sada (jer doprinosimo uglavnom mizernim sumama u odnosu na visinu redovne jednogodišnje školarine).

Ja u izjavi prorektora ne vidim ništa osim ispoljavanja interesa. A da li smo očekivali išta drugo?

Sad znamo da je odugovlačenje loše u očima poslodavaca, ali je u isteresu fakulteta.
Hvala što brinete za nas, profesore Popoviću, prorektore za FINANSIJE i organizaciju.

Nena

pre 9 godina

Postoji jedan nesporazum kada se govori o ovoj temi a to je isticanje roka po 'starom programu'! Student gubi pravo da studira po starom programu i nakon toga ako zeli da nastavi mora preci na novi studijski program, poloziti razliku ispita itd. Takvi studenti su odavno na samofinansiranju, ne studiraju o trosku drzave kako se stalno pise kada se govori o ovoj temi. Niko ne moze da vam ponisti ono sto ste do sada polozili ali moze da vam odredi rok do kada morate zavrsiti po programu koji ste upisali odn. kada vam istice status studenta po starom programu. Ljudi zive razlicite price i postoji mnogo opravdanih i neopravdanih razloga zasto neko studira duze. Zasto bi se uopste ogranicavala duzina studiranja ako sami placate studije? Drzava i Univerzitet odredjuju pravila ko studira na budzetu, fakulteti do kada je poslednji rok za odredjeni studijski program, a nakon toga ko ne zavrsi ima tri opcije ili odustaje od daljeg studiranja ili prelazi na neki drugi fakultet ili na novi program dosadasnjeg fakulteta u statusu samofinansirajuceg studenta (odn. obnavlja status studenta po novom programu). Uzgred, moja prijateljica prekinula je studije medicine nakon 3. godine, udala se rodila dvoje dece i u 40-toj godini nastavila studije, zavrsila i zaposlila se. U drugom delu studija ni jednu ocenu nije dobila ispod 9. U statusu studenta bila je 25 godina... Sto se tice kvaliteta znanja svi stari studenti na medicinskom f. uce iz novih knjiga...

MM

pre 9 godina

Pa upravo u emisiji Kaziprst na b92 je ministar Verbic rekao da je pitanje produzenja roka samo tehnicko i da ce da izadju u susret studentima koji studiraju po starom programu. Zaista ne razumem zasto se onda pisu ovakvi tekstovi, b92 je uvek bio daleko ispred ostalih...*
Mnogo je malicioznih komentara, nije lepo niti ljudski. Vi koji ste upisali u skorije vreme po bolonji i zavrsili, meni je najiskrenije drago i hvala Bogu sto niste morali, niti cete morati da prolazite kroz pakao kroz koji je prosao ogroman deo od nas 20000.

*Izvor: Večernje novosti

sasa

pre 9 godina

Meni nije jasno sta su se uhvatili za stare studente, na zapadu je normalno da studiras i ako imas 35 godina. Kad sam ja upisivao faks 1997, bilo je zena od 30 godina koje su se vracale na studije jer su dobile decu pa nisu mogle da studiraju, a mozda je neko i bio u inostranstvu 10 godina pa resio da nastavi gde je stao. Sta kome smeta da ljudi nastave skolovanje? Stvara se lazna slika da neko bez prekida studira 20 godina a radi se o tome da se ljudi vracaju studijama nakon 10 godina prekida. Kome ne odgovara da zena sa decom u 35toj godini dodje natrag na faks da zavrsi arhitekturu ili neki drugi fakultet? Bachelor ni danas ne postoji na pravnom fakultetu koji se studira 4 a ne 3 godine, i sigurno ima i drugih kao farmacija i medicina koji nemaju veze sa studijama od 3 godine. Dakle, nema novih programa, sve je po starom. Samo stvaraju probleme, nemaju pametnija posla. To bi veca tematika bila u Danskoj gde studenti dobijaju 700 evra od drzave mesecno, pa je onda naravno bitno koliko dugo studiraju. Sta je koga briga ako samofinansirajuci studira 10 godina ili prekine studije pa se vrati na studije u 45toj godini? Evo kad bih se vratio na Pravni, ne verujem da se mnogo promenilo gradivo u odnosu na 1997, mozda koja nova knjiga, da profesori zarade lovu, to je sve.

veskom

pre 9 godina

Izveštaj sa današnjeg sastanka - 2014-05-09 20:40

Pošto se sastanak neplanirano odužio (na naše izuzetno zadovoljstvo) i nakon problema na stranici peticije, javljamo se sa zakašnjenjem. A i to što je trebalo da o peticiji raspravljamo pola sata, da bismo ostali dva i po, dovoljno govori o prijemu koji nam je upriličen i rešenosti da se situacija u kojoj se nalazimo završi povoljno po nas.

Posavetovani smo da vam prenesemo sledeću vest: STVAR JE OKONČANA U KORIST SVIH ''STARIH'' STUDENATA, te više nema razloga za brigu, već je ostalo da prionemo na učenje i polaganje ispita, kako bismo ostvarili naš konačan cilj - sticanje diplome.

Više nije bitno kada će se sve i formalno realizovati, pa u tom smislu nemojte postavljati bilo kakva pitanja, jer nećemo odgovarati. Dobili smo najsnažnije moguće garancije da će rok biti produžen i nećemo sumnjati u njih i više polemisati oko toga.

http://www.peticije24.com/a/64164

Stranacki pion

pre 9 godina

Kome jos treba diploma i ucenje?! Samo se uclanite u stranku i oni ce Vam vec preko svojih vezica obezbediti da dobijete neku diplomicu. Jeste da cete morati da klimate glavom i glasate "za", svaki put kada to kaze glavni u stranci i da nikada ne pomislite da mucnete svojom glavom ali cete barem imati diplomu. Iako necete imati veze sa bilo cim i svaki posao koji Vas vlada i vasi stranacki prijatelji postave cete raditi ocajno i srozavati ovu zemlju do dna
Bitno je da se para vrti a strucnost i znanje su nebitni.

Mr.No

pre 9 godina

Znam dosta 'bolonjaca' (uz naravno izuzece onog veceg dela ) kojima ni kontinuitet u ucenju nije pomogao da steknu kvalitetno obrazovanje,cak sta vise,dobar deo njih je ostao elementarno nepismen. Nemoj da govoris nesto o cemu pojma nemas.

milos

pre 9 godina

Da vidim ko ce da ponisti moja 42 ispita!?! imam jos 2 do kraja i od toga je neka glupost koja mi je dodata iz prve godine. Neki sociolosko- marksisticki pristup koji mi nikada nece trebati u zivotu i zato ne zelim da razumem to. Usput imam dvoje dece i radim! Hocu da zavrsim svoje studije po svom programu i necu da mi drzava uskracuje moja prava.

Tadija

pre 9 godina

Prorektor Popović bi se mogao pozabaviti kako prolaze "Bolonjci" kod poslodavaca, i kako se zapošljavaju, umesto što brine o "starim" studentima!
Ja jesam jedan od starih studenata, apsolvent položio 36 od 44 ispita, uzeo diplomu više, i od kada sam počeo raditi nemam puno vremena za spremanje ispita.
U toku studija kada sam pao trecu godinu promenjen mi je program i dodati ispiti, a ostao sam redovan tada... pa mobilizacija tokom bombardovanja, dok sam se ja prisilno igrao rata moje kolege preskakale godine (ispitni rokovi bili svake 2-4 nedelje, oboren kriterijum).
Svaki položen ispit sam pošteno odradio, bez muvanja, vezica i protekcija, samo sto je tada bilo "normalno" da studije traju po 8-10 godina i da na svakoj katedri imate po 1-2 bauka na godini sa prolaznošću 1-5%. Sada sam samofinansirajuci, i sta god mi treba od fakulteta plaćam, svaku potvrdu, prijavu ispita... kada odem da se raspitam po kom programu bi sada trebao zavrsiti fakultet, svi su zbunjeni, jer ni moj smer vise ne postoji, pa bi hteo ili ne, morao da dobijem nove ispite, tako da ne razumem sta to mogu da zavrsim po starom, i po kom starom!?
Koji fakultet u 20 godina promeni 5 programa studija (što je u stvari uzrok problema)? Od položenih ispita (36) 11 su mi zaista koristili u životu, i puno sam naučio, zadovoljan poslom i platom, ali bi mogao napred i sa diplomom (niko ne pita kada i koliko ste studirali ako znate posao), ali sada ne vidim mogucnost, vec trošak!

Stefan

pre 9 godina

Ja sam dao 42 ispita od 44 ispita i ta dva preostala ispita ne mogu da dam nikako vec dve godine (mozda i malo vise) jer se ti profesori i asistenti bukvalno izivljavaju na nama. Ucim kao konj ta dva ispita vec 2 godine, da sam naucio 1 stranicu dnevno covek bi pomislio da sve zna, a onda izadjem na ispit gde mi gledaju svaku rec, da li je rec napisana u jednini ili mnozini (bukvalno slucajno napises jednu ovakvu gresku odmah te obore), da li profesor ili asistent misle da treba ovako ili onako da se kaze i ako u knjizi pise drugacije... primera je beskonacno. Neka ispitaju malo i te profesore sto se izivljavaju nad studentima pa onda neka meni odredjuje bilo kakve rokove.

Drzava ne moze da ne prizna ili umanji vaznost svog izdatog dokumenta i tacka

pre 9 godina

Ne moze niko da postavlja rokove,alo to je kao nekom da ukinete izvod iz maticne knjige rodjenih,pasos ili pravo na bilo koji dokument i proglasis ih nevazecim.
Fakulteti su u obavezi da postuju sistem koji je student upisao ili da isti prilagode novim pravilima,ali bez mogucnosti da se ponistavaju ispiti.
On dodje,plati,polaze i to je to.To vam je kao kad ono ocenjivanje opisno A,B,C,D... ja rekao da ne priznajem, jer ne poznajem takvu apstrakciju u bodovanju.Do duse cim cujem fakultet po bolonji,ja se najezim.
Sto bi rekao Sojic,jos nije poceo da radi,a vec bi na bolovanje.Od cega si dete bolestan :-)

Stari studenti

pre 9 godina

Bilo bi zaista neozbiljno da u februaru u Ministarstvu kazu da ce rok biti produzen za cetiri godine (vest je objavila i B92), a u maju da bude neizvesna sudbina!?

Stari studenti ne kostaju budzet i poreske obveznike ni jednog jedinog dinara. Na svakom fakultetu se placaju obnove godina, polaganja ispita i svako angazovanje administrativnih radnika, a stari studenti nemaju predavanja i vezbe pa nastavno osoblje u tom smislu oko njih nema nikakvog posla. Takodje, nema nikakvih prapotopskih ispita koje nema ko da ispituje. Takvi ispiti (odbrana, marksizam itd.) su odavno izbaceni iz svih programa. Izmedju tzv. starih i novih, bolonjskih programa u pogledu materije koja se izucava gotovo da nema nikakve razlike. Razlika postoji u organizaciji studiranja, ne i u onome sta se izucava.

Citava ujdurma sa pokusajem da se tzv. stari studenti prevedu na "Bolonju" i kojekakve privatne fakultete je, cini se, smisljena da bi im se to dobro naplatilo i zbog toga drzava mora da reaguje i zastiti stare studente.

Srbija je, sve sa velikim brojem diploma stecenim na privatnim fakultetima, po broju gradjana sa visokim obrazovanjem (oko 11% sa visokim i 5% sa visim obrazovanjem), daleko ispod razvijenog sveta (u Evropi i SAD oko 40%, u Japanu oko 50%)pa bi ovakve mere kojima se otezava studiranje i sticanje diploma onima koji su posteno polagali ispite i, pri tom, najcesce i radili, podizali decu bile katastrofalne i sa aspekta obrazovne politike.

Pogled sa Gardoša

pre 9 godina

Svaka racionalna vlast bi, u ovakvoj situaciji, donela odluku o produženju
roka za završetak studija. Jer, već je doneta mera umanjenja zarada onima
koji su zaposleni u javnom sektoru, što prirodno stvara nezadovoljstvo među
tim ljudima. Na nivou Beograda, umanjena su davanja trudnicama, umanjene su
subvencije za infostan itd, što opet stvara nezadovoljne ljude. Na jesen se
očekuje kresanje penzija, znači još besnih građana.Zašto bi onda neko ko je
racionalan i teži da se održi na vlasti stvarao još nezadovoljnika time što
bi im otežao završetak studija, a da, s druge strane, taj problem može vrlo
lako da se reši, a da to državu ništa ne košta, jer stari studenti sami plaćaju obnovu godine i izlazak na ispite? Pazite, nije u pitanju mali broj
ljudi, neke procene govore da je reč o nekih 20.000 lica, koja su sada u
strahu kako će vlast postupiti. Pozitivna odluka bi im donela veliko olakšanje i makar malo poboljšala rejting vladajuće strukture u njihovim
očima. Ne treba zaboraviti ni to da smo zemlja sa najmanjim brojem građana
sa fakultetskim obrazovanjem u Evropi, što je, svakako, sramota. Konačno,
naglašavam da se ovde radi o ljudima koji ne kupuju ispite, diplome, niti
žele da pređu na neke MegaGigaTrend fakultete, već samo da pošteno odrade
ono malo ispita koje im je ostalo da kraja.

Innuendo

pre 9 godina

Bas me briga da li se nekom svidja ili ne sto studiram 10 godina ili vise, moj zivot-moja stvar, ja cu trpeti posledice dugogodisnjeg studiranja a ne vi, dezurni dusebriznici. Ajd razgulite!

krhak

pre 9 godina

Ostalo mi je 8 ispita do kraja i sada radim na sticanju diplome prvog stepena. Cak i da mogu da predjem na bolonjski sistem, a po upravi fakulteta ne mogu, imao bih 12 ispita (od prve do 4. godine), a jedan stari se vise ne priznaje (racuna). Od 8 starih, 5 se nalazi u novoj listi, bez ikakve izmene u sadržaju i literaturi, a preostala 2 su sada izborni.

Kako se, po Bolonji, skupljaju poeni po godini, nijednom kombinacijom polozenih ispita nemam 60 poena. Receno je da bih morao da slusam predavanja i da odradjujem aktivnosti iz nedostajucih ispita po godinama, kao sto rade redovni studenti.

Zar u ovoj zemlji ima toliko fakultetski obrazovanih ljudi da joj ne trebaju oni koji ne prave troskove studiranja, pa sve i da studiraju i 25 godina?

Marius Sophus Lie

pre 9 godina

Svakome ko plati treba dozvoliti da zavrsi zapocete studije, a kako ce se zvati program, bolonja ili pre-bolonja ili nesto trece, mislim da treba da je svejedno. Neka se studenti prilagode. Mislim da bi bilo pogresno reci da im se ne priznaje bas ni jedan ispit koji su do danas polozili. Usput, da li neko uopste razume u cemu je tu problem? Sve mi izgleda kao da je rec o nekom egzoticnom administrativnom tumacenju koje nije saglasno sa samim sobom?