Scandal
pre 9 godina
@Game napokon jedan tačan komentar.
pre 9 godina
@Game napokon jedan tačan komentar.
pre 10 godina
@oh
Pa nisam ni rekla da je nauka samo internet i telefon pobogu... Samo ne mislim da je napredak nauke losa stvar, a to naravno ne znaci da ne moze da se iskoristi lose... Kao i sve uostalom. Kao sto si rekao, religije promovsu ljubav i zabranjuju ubistvo, ali su ljudi uspeli da izokrenu te ideje i da se zbog religije ubijaju. To ne znaci da su religije izvorno losa stvar. Kao sto ni napredak nauke nije losa stvar sama po sebi. Npr fisija moze da bude i te kako korisna, a mozes i da ubijas ljude... Mozes da u laboratorijama proizvodis lekove i spasavas zivote, a mozes i da pravis biolosko oruzje. Zagadjenje nam nije donela nauka, nego ljudi koji nemaju meru.
Takodje, nisam rekla da je sada bolji zivot svima (svakako nije nekome ko je poginuo), ali statisticki gledano i te kako jeste. Pa samo razmisli ko je sve iz tvog okruzenja imao npr upalu pluca. Vecina njih bi uveliko bila mrtva da nauka nije napredovala. Ja prva imam problema sa stomakom zbog "zdrave" hrane koju jedem, i potpuno se slazem da je sve zagadjeno i to me prilicno nervira. Ali sam isto tako svesna da bih bez nauke do sada bila slepa i bar 3 puta mrtva :)
pre 10 godina
@Vader
Jel znas kako se racuna prosecni ljudski vek danas?
Pre npr 500 godina ljudi jesu u proseku ziveli krace, ali su dosta cesce ratovali, a u ratovima ginu najcesce mladji ljudi.
Pored toga, smrtnost novorodjencadi je bila veca. Ali, odrastao covek je imao sasvim realne sanse da dozivi duboku starost. Danas ljudi zive duze u proseku, ali zato imaju ogromnu sansu da poginu u saobracajnoj nesreci i da ne udju u statistiku o prosecnom zivotnom veku.
Broj ljudi na svetu nema veze sa napretkom. Najvise stanovnika imaju Kina i Indija, drzave u kojima je kvalitet zivota jako nizak, narocito se to odnosi na Indiju. Azija kao kontinent ima veci prirodni prirastaj od Evrope, a u Evropi je kvalitet zivota na dosta vecem nivou. Po tvojoj logici, ljudi u Indoneziji zive bolje nego ljudi u Nemackoj, jer u suprotnom ne bi Indonezija imala 200 miliona stanovnika i jedan od najvecih prirodnih prirastaja na svetu.
Sto se bolesti tice, ljudi u proslosti jesu umirali od "gluposti" kakva je upala pluca, ali danas umiru od gluposti kakve su razni disajni, srcani i drugi problemi koji su uzrokovani zagadjenjem koje nam je nauka donela. Da ne pominjem danasnje bolesti koje su prouzrokovane losom ishranom, koja je takodje posledica naucnog napretka. U proslosti sigurno nisu umirali od posledica zagadjenja vazduha, vode, stetnog zracenja Sunca i svega onoga sto je prouzrokovano naucnim zagadjivanjem. Koristenje interneta i telefona ne vidim kao argument u ovoj prici, nauka je mnogo siri pojam.
pre 10 godina
@oh A da li ti je palo na pamet da uporedis prosecni ljudski vek danas i pre npr 500 godina? I da li znas koliko je ljudi danas na svetu, a koliko ih je bilo ranije? Ne bih bas rekla da je ljudima sve gore kad njihov broj stalno raste. I da li si svestan koliko je ljudi umiralo od gluposti kao sto je npr upala pluca, a koliko ih od toga umire sada? A to sto ranijje nisu bile zabelezene razne bolesti kojih sad ima ne znaci da su sad stvorene, vec da ljudi jednostavno nisu znali od cega je neko umro tada. I kad ti vec toliko smeta napredak nauke, zasto onda koristis kompjuter i internet? Niko te ne tera. A verujem i da uzimas lekove kad se razbolis...
pre 10 godina
@nebo ne postoji
Jasno, nauka ne veruje u natprirodno, ali se zato sprema za caskanje sa vanzemaljcima, za koje inace tvrdi da ne postoje,dok istovremeno jos nije u stanju da objasni osnovne procese i karakteristike svoje planete.
Tesko da je matematika jezik univerzuma. A definitivno to nije ova matematika koji ljudi koriste.
Nauka je nesposobna da leci bolesti, objasni pojave na Zemlji, zaustavi unistenje prirode koje je sama zapocela,nesposobna da omoguci putovanja u dublji svemir.
Ali je zato sposobna da daje teorije o crnim rupama i dalekim galaksijama, dok istovremeno ne zna od cega se sastoji jezgro planete na kojoj naucnici zive.
Nije sramota ne znati, ali je sramota lagati sve oko sebe i tvrditi da sve znas. To je upravo ono sto radi moderna nauka.
pre 10 godina
@dejan
Ne slazem se da bi danas bilo mnogo vise bolesnih da nije nauke. Sama naucna dostignuca su jedan od najvecih uzroka dobrog dela bolesti sa kojima se ljudi danas bore.
Nauka je "zasluzna" za nezapamceno zagadjenje vode, vazduha, zemljista i atmosfere. Zagadjen je vazduh koji disemo, zbog toga mnogo ljudi oboleva, zagadjeno zemljiste, unisten ozonski omotac je uzrok mnogih obolenja. Za sve to je odgovoran industrijski napredak koji je omogucila nauka. Godisnje poginu milioni u saobracajnim nesrecama, kojih ne bi bilo da nije nauke. Nauka je odgovorna i za oruzja koja nikada ranije nisu bila tako smrtonosna.
Naravno, medicina je naprednija nego ikada pre, ali medicina leci bolesti koje su u ogromnom delu posledica same nauke.
Ljudi danas nisu snalazljiviji nego ranije. Danas vecina ljudi ne zna sta da radi ako im se pokvari automobil, nestane struja, ako nemaju novca. Nekada su se snalazili u mnogo tezim situacijama i prezivljavali.
Pre nekih 1000 ili 2000 godina, veoma mali deo populacije je umirao od gladi, jer su ako nista drugo, svi mogli da love ili da zaradjuju hranu. Danas nije tako. Danas godisnje umre vise ljudi od gladi (Afrika), nego ikada u istoriji.
Sto se robova tice, ima ih i danas mnogo, samo se to ignorise. Mozda si cuo za "krvave dijamante" npr.
Religija je ta koja je PRVA promovisala ideju ljubavi, mira i suzivota. Religija je prva koja je ubistvo zabranila.
Ljudi su oni koji su to ignorisali.
pre 10 godina
naucnici ne veruju ni u sta natprirodno, zakljucke donose empirijski i racunanjem. matematika je jezik univerzuma, komunikacija sa vanzemaljskim zivotom bi (ce) se odvijati pomocu matematike. zapravo, na tome radi seti institut vec dugi niz godina, kao i gomila drugih slicnih institucija. razumem da kreacionistima nista nije jasno i nije sramota ne znati, ali je zato velika sramota ne pitati.
pre 10 godina
Bog je stvorio sve naravno. Ovi drugi sve objašnjavaju rezultatom hemijske reakcije a ne pada im na pamet da je i prvu česticu morao neko stvoriti kao i same međusobne reakcije između njih. Kako god okreneš Bog je stariji od svega i svakoga a tu tajnu nećemo saznati u zemaljskom životu ipak.
pre 10 godina
godina 5900 i sedma,nagadjanja i dalje traju...
pre 10 godina
Interesantne stvari koje prosjecnog covjeka, medju koje i ja spadam, uopste ne zanimaju. Sad mi je malo krivo sto i oni koje sve ovo zanima nemaju pojma kao ni ja. Duboko sam razocaran.
Odoh na pivu.
pre 10 godina
a sta je sa petsto miliona ne prijavljenih kineza,sta je sa privatizacijom u slovackoj i gde je isusova ruka?!
pre 10 godina
Odgovor na misteriju broj šest je očigledno ona pod brojem pet.
pre 10 godina
@stoper4
Otkud ti to da danas ljudi misle svojom glavom!?
Danas je kontrola svakog aspekta ljudskog zivota i znanja kontrolisana kao nikada pre. Naravno, sve to zahvaljujuci medijima i kontroli obrazovanja. Daleko od toga da ljudi misle svojom glavom, misle ono sto je opste prihvaceno kao pozeljno, a da li je ispravno, mi to ne znamo, ali verujemo da jeste, posto je to stav vecine.
Kao sto se u prici niko ne usudjuje da javno kaze da je car go, tako se ni danas mnogi pametni ljudi ne usudjuju da kazu ono sto misle, jer mogu biti proglaseni ludima.
Ako si ti pametan, ne vredi ti pamet nista u slucaju da 100 glupih misle da su pametniji od tebe i odluce da je njihovo misljenje ispravno.
pre 10 godina
Nauka zna mnogo, a jos uvek tako malo. Jedno od najvecih pitanja ikada, kako je nastao zivot, nema odgovor. Naucnici znaju sve sastojke najprostije amebe, a ne mogu stvoriti zivu amebu, jer zivot dolazi jedino samo iz zivota. A taj prvobitni zivot, cak i te sicusne prvobitne amebe, dolazi od Onoga koji ga je dao.
pre 10 godina
Pojedini jedva cekaju da vredjaju ljude koji veruju u Boga. Strasno je to da bice koje ima logiku bar malo, misli da je nastalo od bakterije evolucijom. Cak i dok izgovaram, toliko nerealno zvuci.
pre 10 godina
Voda tj. jedinjenje vodonika i kiseonika je prisutna svugde u suncevom sistemu i apsolutno nije nikakva misterija odakle je dosla, tu je od formiranja planete.
pre 10 godina
Odgovor je jasan...Nema tu apsolutno nikakve polemike.Ko razume shvatice!
pre 10 godina
Meni ne smeta ako neko veruje ili ne veruje u sta god zeli, ali je jako glupo da ako verujete mislite da nista tu ne bi trebalo da se istrazuje. Pa na sta bi licio svet da se naucnici nisu cimali da otkrivaju kako priroda funkcionise... A najbolje mi je sto svi ti ljudi ipak koriste struju, internet, gps, lekove... Da li vam je jasno da toga ne bi bilo da se naucnici nisu trudili da razumeju prirodu?
pre 10 godina
@(Petar, 26. april 2014 20:08)
Mesec rotira oko svoje ose i oko zemlje gotovo za isti vremenski period, tj. 28 dana. Zbog toga vidimo sam jednu stranu meseca
pre 10 godina
Možda bi trebalo da pitate Vučića da vam objasni sve ove nedoumice pa ako on kaže da je zemlja okrugla onda jeste a ako kaže da nije onda nije.
Brzo bi on to odlučio, samo da se konsultuje sa glavnim odborom, par ambasadora i još sa nekoliko ličnih savetnika.
PS. Đalu na stranu, tek oko 300 godina je prošlo od kada se ljudi ne spaljuju ako tvrde da je Zemlja okrugla i da se okreće oko Sunca. Bilo bi dosadno da se sve zna, šta bi radili razni naučnici, filozofi itd...
pre 10 godina
Si video patuljka?
pre 10 godina
ja stvarno ne znam kako pametni ljudi mogu verovati u ovakve fantastike, koje bre 4. milijarde godina, pa da li je moguce da ''naucnici" veruju u tako nesto.
nists se samo od sebe ne moze stvoriti.
pre 10 godina
Religija i nauka ne idu zajedno, pa mi nije jasnosta religiozni traze na naucnom delu.
pre 10 godina
Evo, kad se sve sabere i oduzme shvatite koliko je sve savrseno. Sve savrseno medjusobno funkcionise u citavom univerzumu, ne mozemo da ZAMISLIMO! koliki je! A koliko je ljudska svest nemocna da to objasni, onda logicno pomislis, ima nesto mnogooooo iznad nas u svakom pogledu. A ne znamo sta je... Nista ne znamo... Kladim se da nas neko sve posmatra, i smeje se.
pre 10 godina
A misterija sta se nalazi u Zelezniku na adresi Stjepana Supanca 15a ?
pre 10 godina
Mislim da je zivot na zemlju stigao preko asteroida (jer oni mogu da prevale veliki put izmedju udaljenih planeta). Zato sam uveren da na nekoj drugoj planeti postoji zivot ali ta bica verovatno ne izgledaju kao ova na zemlji, vec su prilagodjena uslovima na toj planeti(kao sto znate i na zemlji su u odredjenim periodima postojale odredjene vrste koje su odumrle, a neke su pak evoluirale-prilagodile se)! Ako se napravi vestacka inteligencija (na kojoj se trenutno radi) u doglednoj buducnosti ce slati robote umesto ljudi na razlicite miseje.
pre 10 godina
"Geolozima još uvek nije jasno kako su se formirale stene."
Da se autor potrudio i pitao nekog geologa, dobio bi odgovore na sigurno sedam pitanja.
pre 10 godina
@Lacky Mesec se okrece oko svoje ose, ali u suprotnom smeru nego Zemlja i na taj nacin izgleda da stoji i gleda pravo u nas, ali ipak se okrece. Svidja mi se skepticizam, ali sto se tice logike nisi uzeo sve faktore koji uticu na to- proverite makar pre nego sto postavite ovako nesto.
(Petar, 26. april 2014 20:08)
Mesec se okrece u istom smeru kao i Zemlja, samo ga je Zemljina graviticija toliko usporila da ga je "zakljucala" za sebe, pa jedna rotacija oko ose mu traje 27,4 dana, tj. tacno onoliko za koliko i obidje Zemlju.
pre 10 godina
6. Svakako je odgovor na ovo pitanje: intervencija - bilo od supercivilizacije, bilo od konstelacije - prolazak pored nekog nebeskog tela o kome nemamo saznanja ni traga.
7. Svakako je postojala Pangea! Sve dok nije neko masivno nebesko telo se "survalo" - tamo gde je danas Indijski okean. Ako iz Evrope zamislimo presek nekom ravnom plohom Himalaje i Indijski okean - vidimo nesumnjivu istu geo-formu! Udar, ili doturanje čvrste materije radi kultivizacije VODENE PLANETE, se desilo na obodu Pangee. Tada je Zemlja počela da rotira, tada je nastala deklinacija i inklinacija, pojavilo se magnetno polje U STRUKTURI zemljine nevodene strukture. Magnetno polje nije IZ ZEMLJE već je indukovano u Zemlju, iz Jupitera. Isto kao što ni elektromagnetni naboj u oblaku nije poreklom iz DESTILOVANE vode, već se oblaci ponašaju kao dielektrik u neprekinutom fluksu između Jupitera i Zemlje.
8. Ukratko: nikada nećemo moći precizno da predvidimo zemljotrese, jer su posledica veoma mnogo varijabli! Zakoni verovatnoće ne daju. Istina, statistički je moguće predvideti puno čega - osim trenutka dešavanja. Ovo kako naučnici ne znaju zašto nastaju nije tačno.
Zaključak: da ovo pročitate od nekog NASA-inog zvaničnika - ne bi bilo otpora, biće ga svakako što ga predočavam ja. "Srećom", kada "nam" dođe iz NASA, ili koga drugog preko Bare - biće možda malo otpora, ali ne apsolutne negacija kao u mom slučaju.
pre 10 godina
Odgovori, bez dubljih obrazloženja:
1. U ovoj tačci Svemira je prvo "nastala" voda, pa tek se u nju survavala tvrda materija. Dokaz: i dan danas nam iz Svemira stiže čvrsta materija, a ni kap vode!
2. Ako važi fizika - ne važi teorija o gvozdenom (feromagnetnom) jezgru, važi fizika pa je jezgro od - olova. Olovo je jedini metal, i hemijski element, koga je svakim danom sve više.
3. Od Meseca je "uzimana" materija i punjena "vodena planeta". Ovo što nam je na nebu je ostatak "nečega".
4. Spore života su svuda u Svemiru! Život nastaje USPORENJEM (zamorom) materije. Grešimo što aminokiseline smatramo "opekama života" umesto "otpacima života". Svakako su razum i rase izvan Zemlje nastali. Centar vidljivog Svemira, oko koga rotira i naša Galaksija, jeste Zvezda Severnjača: fizički je u sazvežđu "Mali medved" (Ursa minor) - kod Srba zvano sazvežđe Vlašići - odakle je poreklo "naše grane".
Ljudi na Zemlji su nečiji zoo-vrt.
5. Kiseonik je istisnut iz vode nastajanjem I NASTANJENJEM živih organizama u vodi. Opis problema je naopak: da je nekad bilo ovoliko kiseonika na Zemlji - ne bi bilo džinovskih šuma, tj ni uglja. U vreme događanja koje opisuje Biblija, moji računi kažu da je bilo kiseonika oko 33% u atmosferi, a danas ga je 21%. Pitanje bi bilo: zašto se TREĆINA kiseonika "vratila" u vodu i time podigla nivo svetskih mora?
pre 10 godina
Sve je to od Allaha dz.š.
pre 10 godina
Mnogo pitanja a (ni)malo odgovora. A tek nekih 200-ak godina se bavimo naukom.
pre 10 godina
@Game i ostali
ovih dana se vrti naatavak serije cosmos
naucicete sve ono sta ste propustili u skoli zbog pinka i kosovskog boja
pre 10 godina
Kolevka sveukupnih svemirskih duša. Ali je neko odlučio da smanji priumirajštaj i kolevka se opasno ljulja. Ovi problemi nikad se više neće ponoviti. Materija gubi trku jer je apsolutno u najsavršenijim slučajevima obična utopija.
pre 10 godina
Ljudi pomirite se sa tim da ne mozete sve znati... Jednostavno, i da vam neko isprica sve tajne univerzuma, na kraju opet ne bi mogli da se setite kako je sve pocelo. Te stvari su toliko kompleksne da na ovom nivou evolucije mi ne mozemo shvatiti... Zasto kazem evolucije? Pa ljudski mozak je jedina stvar koja je evoluirala u poslednjih par hiljada godina. Inteligencija, znanje i snalazljivost su na nikad vecem nivou i samo ce rasti. Treba napredovati u intelektualnom smislu, i pokusati razjasniti stvari, to se slazem, ali ne treba ocekivati da cemo za svog zivota odgovoriti na tajne univerzuma. Mi sada samo doprinosimo da se do toga dodje u nekoj dalekoj buducnosti. A sto se vernika tice, glupo je i neskromno za sebe da kazem da sam vernik, ali sam Hriscanin-Pravoslavac, i nisam toliko zagrizen kao pojedini. Nauka nema veze sa verom, i nigde ne pise da je greh baviti se naukom. Da nije nauke bilo bi mnogo vise bolesnih, mnogo vise napacenih i gladnih. Nauka i moderno drustvo omogucilo je stvari koje ljudima ranije nikada nisu bile moguce. Vecina nas bi pre 1000 ili 2000 godina bili robovi, umrli bi od gladi, u teskim mukama. Tako da tisina, i naucnicima veliki naklon, jer su gladnima i bolesnima pomogli mnogo vise nego zagrizeni vernici. Molim da mi se komentar objavi jer mislim da sam stvari prezentovao jasno i onako kako treba. Pozdrav.
pre 10 godina
Odgovor na svih 8 pitanja, dok je sveta i veka je poznat: Bog je stvorio svet,a kako i na koji nacin On to samo zna. Pozdrav :)
(VaPedja, 26. april 2014 20:50)
Ovo je fantastičan argument u raspravi. To što su hiljade naučnika potrošili živote da objasne i pronadju nešto zbog čega mi sad živimo u izobilju za razliku od recimo pre 500 godina nije uopšte bitno.
Ovi kreacionisti samo kažu: "Bog stvorio i to je tako, nema tu šta da se objašnjava". Stvarno smešno da neko u 21. veku veruje u nešto što je izmišljeno dok ljudi nisu mogli da razmišljaju svojom glavom, kako bi se ti isti ljudi držali u pokornosti
pre 10 godina
Najsmešnije od svega je što su naučnici "utvrdili" da je Zemlja stara 4.5 milijardi godina, tako što su do sada pronađeni minerali za koje je utvrđeno da su toliko stari, a pritom najveća dubina do koje su ljudi bušili je 12 km.
pre 10 godina
U knjizi Milana Vidojevića "Princ i fantom" možete da pronadjete neke veoma zanimljive odgovore na ova pitanja.
pre 10 godina
Nažalost ovo samo dokazuje koliko ti svetski poznati naučnici,koje mediji predstavljaju kao sveznajuće,ustvari malo znaju, čak i samo globalno zagrevanje o kome danas bruji ceo svet je možda samo nagadjanje tih naučnika, ja naravno poštujem njihovo znanje i rad ali ovo samo pokazuje koliko mediji i oni koji stoje iza medija mogu da utiču na jlude pozivajući se na ove naučnike
pre 10 godina
@scientia
sta je po tebi ovde "...sve kako treba" mozda ovolika kolicina budaletina na svetu koja se izzivljava na slabijima i nemocnima. Meni tu ne deluje nista kako treba jedino ako i ti nisi u toj gomili i boli te uvo za druge.
pre 10 godina
Evo jedne zanimljive price
http://zemlja2012.blogspot.com/
pre 10 godina
"Life out here started out there."
pre 10 godina
9. Gde je avion Boeing 777 sa leta MH370?
pre 10 godina
@Lacky Mesec se okrece oko svoje ose, ali u suprotnom smeru nego Zemlja i na taj nacin izgleda da stoji i gleda pravo u nas, ali ipak se okrece. Svidja mi se skepticizam, ali sto se tice logike nisi uzeo sve faktore koji uticu na to- proverite makar pre nego sto postavite ovako nesto.
pre 10 godina
Ej, vernici, nije to do Boga, to je sve alhemijskim procesom dobijeno.
pre 10 godina
@Lacky:
Mesec se obrce oko svoje ose.
pre 10 godina
Odgovor na svih 8 pitanja, dok je sveta i veka je poznat: Bog je stvorio svet,a kako i na koji nacin On to samo zna. Pozdrav :)
pre 10 godina
A zbog cega se Mesec ne okrece oko svoje ose, kad znamo da o svemiru jedva da ima neko telo koje se rotira oko svoje ose !
Logicki je da ne bi trebalo "stoji i gleda u nas " ! Nema logike !
pre 10 godina
a pada li vam na pamet bozije postajanje ? a strucnjaci? sjedi 1.
pre 10 godina
1. i 3. pitanje je vec odgovoreno - vodu su donela nebeska tela na kojima je odavno zapazena voda u cvrstom stanju. voda nije stvorena nilakvim hemijskim procesom na zemlji. mesec je odlomljeno parce zemlje posle sudara sa asteroidom koji su zajedno formirali mesec ne mogavsi da se izvuku iz zemljine gravitacione vuce.
pre 10 godina
Nema miisterije jer je Bog sve sredio kako treba.
pre 10 godina
A. magnetizam ?!... bez kojeg nema života na Zemlji.
Ako jezgro nije od gvožđa i nikla, odakle magnetizam?
pre 10 godina
Da je samo ovih osam? A kako cemo da objasnimo samo postojanje svemira, a o zivotu i da ne govorimo.
pre 10 godina
Zanimljiva je i hipoteza o supljoj zemlji(o svetu u unutrasnjosti planete) i o drevnim vanzemaljcima.
pre 10 godina
Da li se pravilno kaze Irak ili Iran?
pre 10 godina
Da li se pravilno kaze Irak ili Iran?
pre 10 godina
9. Gde je avion Boeing 777 sa leta MH370?
pre 10 godina
Da je samo ovih osam? A kako cemo da objasnimo samo postojanje svemira, a o zivotu i da ne govorimo.
pre 10 godina
A. magnetizam ?!... bez kojeg nema života na Zemlji.
Ako jezgro nije od gvožđa i nikla, odakle magnetizam?
pre 10 godina
Nema miisterije jer je Bog sve sredio kako treba.
pre 10 godina
Odgovor na svih 8 pitanja, dok je sveta i veka je poznat: Bog je stvorio svet,a kako i na koji nacin On to samo zna. Pozdrav :)
(VaPedja, 26. april 2014 20:50)
Ovo je fantastičan argument u raspravi. To što su hiljade naučnika potrošili živote da objasne i pronadju nešto zbog čega mi sad živimo u izobilju za razliku od recimo pre 500 godina nije uopšte bitno.
Ovi kreacionisti samo kažu: "Bog stvorio i to je tako, nema tu šta da se objašnjava". Stvarno smešno da neko u 21. veku veruje u nešto što je izmišljeno dok ljudi nisu mogli da razmišljaju svojom glavom, kako bi se ti isti ljudi držali u pokornosti
pre 10 godina
Zanimljiva je i hipoteza o supljoj zemlji(o svetu u unutrasnjosti planete) i o drevnim vanzemaljcima.
pre 10 godina
Odgovor na svih 8 pitanja, dok je sveta i veka je poznat: Bog je stvorio svet,a kako i na koji nacin On to samo zna. Pozdrav :)
pre 10 godina
@Lacky Mesec se okrece oko svoje ose, ali u suprotnom smeru nego Zemlja i na taj nacin izgleda da stoji i gleda pravo u nas, ali ipak se okrece. Svidja mi se skepticizam, ali sto se tice logike nisi uzeo sve faktore koji uticu na to- proverite makar pre nego sto postavite ovako nesto.
pre 10 godina
a pada li vam na pamet bozije postajanje ? a strucnjaci? sjedi 1.
pre 10 godina
@Lacky:
Mesec se obrce oko svoje ose.
pre 10 godina
@scientia
sta je po tebi ovde "...sve kako treba" mozda ovolika kolicina budaletina na svetu koja se izzivljava na slabijima i nemocnima. Meni tu ne deluje nista kako treba jedino ako i ti nisi u toj gomili i boli te uvo za druge.
pre 10 godina
Najsmešnije od svega je što su naučnici "utvrdili" da je Zemlja stara 4.5 milijardi godina, tako što su do sada pronađeni minerali za koje je utvrđeno da su toliko stari, a pritom najveća dubina do koje su ljudi bušili je 12 km.
pre 10 godina
1. i 3. pitanje je vec odgovoreno - vodu su donela nebeska tela na kojima je odavno zapazena voda u cvrstom stanju. voda nije stvorena nilakvim hemijskim procesom na zemlji. mesec je odlomljeno parce zemlje posle sudara sa asteroidom koji su zajedno formirali mesec ne mogavsi da se izvuku iz zemljine gravitacione vuce.
pre 10 godina
"Life out here started out there."
pre 10 godina
Nažalost ovo samo dokazuje koliko ti svetski poznati naučnici,koje mediji predstavljaju kao sveznajuće,ustvari malo znaju, čak i samo globalno zagrevanje o kome danas bruji ceo svet je možda samo nagadjanje tih naučnika, ja naravno poštujem njihovo znanje i rad ali ovo samo pokazuje koliko mediji i oni koji stoje iza medija mogu da utiču na jlude pozivajući se na ove naučnike
pre 10 godina
Ej, vernici, nije to do Boga, to je sve alhemijskim procesom dobijeno.
pre 10 godina
A zbog cega se Mesec ne okrece oko svoje ose, kad znamo da o svemiru jedva da ima neko telo koje se rotira oko svoje ose !
Logicki je da ne bi trebalo "stoji i gleda u nas " ! Nema logike !
pre 10 godina
@Game i ostali
ovih dana se vrti naatavak serije cosmos
naucicete sve ono sta ste propustili u skoli zbog pinka i kosovskog boja
pre 10 godina
Meni ne smeta ako neko veruje ili ne veruje u sta god zeli, ali je jako glupo da ako verujete mislite da nista tu ne bi trebalo da se istrazuje. Pa na sta bi licio svet da se naucnici nisu cimali da otkrivaju kako priroda funkcionise... A najbolje mi je sto svi ti ljudi ipak koriste struju, internet, gps, lekove... Da li vam je jasno da toga ne bi bilo da se naucnici nisu trudili da razumeju prirodu?
pre 10 godina
Ljudi pomirite se sa tim da ne mozete sve znati... Jednostavno, i da vam neko isprica sve tajne univerzuma, na kraju opet ne bi mogli da se setite kako je sve pocelo. Te stvari su toliko kompleksne da na ovom nivou evolucije mi ne mozemo shvatiti... Zasto kazem evolucije? Pa ljudski mozak je jedina stvar koja je evoluirala u poslednjih par hiljada godina. Inteligencija, znanje i snalazljivost su na nikad vecem nivou i samo ce rasti. Treba napredovati u intelektualnom smislu, i pokusati razjasniti stvari, to se slazem, ali ne treba ocekivati da cemo za svog zivota odgovoriti na tajne univerzuma. Mi sada samo doprinosimo da se do toga dodje u nekoj dalekoj buducnosti. A sto se vernika tice, glupo je i neskromno za sebe da kazem da sam vernik, ali sam Hriscanin-Pravoslavac, i nisam toliko zagrizen kao pojedini. Nauka nema veze sa verom, i nigde ne pise da je greh baviti se naukom. Da nije nauke bilo bi mnogo vise bolesnih, mnogo vise napacenih i gladnih. Nauka i moderno drustvo omogucilo je stvari koje ljudima ranije nikada nisu bile moguce. Vecina nas bi pre 1000 ili 2000 godina bili robovi, umrli bi od gladi, u teskim mukama. Tako da tisina, i naucnicima veliki naklon, jer su gladnima i bolesnima pomogli mnogo vise nego zagrizeni vernici. Molim da mi se komentar objavi jer mislim da sam stvari prezentovao jasno i onako kako treba. Pozdrav.
pre 10 godina
Možda bi trebalo da pitate Vučića da vam objasni sve ove nedoumice pa ako on kaže da je zemlja okrugla onda jeste a ako kaže da nije onda nije.
Brzo bi on to odlučio, samo da se konsultuje sa glavnim odborom, par ambasadora i još sa nekoliko ličnih savetnika.
PS. Đalu na stranu, tek oko 300 godina je prošlo od kada se ljudi ne spaljuju ako tvrde da je Zemlja okrugla i da se okreće oko Sunca. Bilo bi dosadno da se sve zna, šta bi radili razni naučnici, filozofi itd...
pre 10 godina
@Lacky Mesec se okrece oko svoje ose, ali u suprotnom smeru nego Zemlja i na taj nacin izgleda da stoji i gleda pravo u nas, ali ipak se okrece. Svidja mi se skepticizam, ali sto se tice logike nisi uzeo sve faktore koji uticu na to- proverite makar pre nego sto postavite ovako nesto.
(Petar, 26. april 2014 20:08)
Mesec se okrece u istom smeru kao i Zemlja, samo ga je Zemljina graviticija toliko usporila da ga je "zakljucala" za sebe, pa jedna rotacija oko ose mu traje 27,4 dana, tj. tacno onoliko za koliko i obidje Zemlju.
pre 10 godina
"Geolozima još uvek nije jasno kako su se formirale stene."
Da se autor potrudio i pitao nekog geologa, dobio bi odgovore na sigurno sedam pitanja.
pre 10 godina
Religija i nauka ne idu zajedno, pa mi nije jasnosta religiozni traze na naucnom delu.
pre 10 godina
@stoper4
Otkud ti to da danas ljudi misle svojom glavom!?
Danas je kontrola svakog aspekta ljudskog zivota i znanja kontrolisana kao nikada pre. Naravno, sve to zahvaljujuci medijima i kontroli obrazovanja. Daleko od toga da ljudi misle svojom glavom, misle ono sto je opste prihvaceno kao pozeljno, a da li je ispravno, mi to ne znamo, ali verujemo da jeste, posto je to stav vecine.
Kao sto se u prici niko ne usudjuje da javno kaze da je car go, tako se ni danas mnogi pametni ljudi ne usudjuju da kazu ono sto misle, jer mogu biti proglaseni ludima.
Ako si ti pametan, ne vredi ti pamet nista u slucaju da 100 glupih misle da su pametniji od tebe i odluce da je njihovo misljenje ispravno.
pre 10 godina
a sta je sa petsto miliona ne prijavljenih kineza,sta je sa privatizacijom u slovackoj i gde je isusova ruka?!
pre 10 godina
@oh A da li ti je palo na pamet da uporedis prosecni ljudski vek danas i pre npr 500 godina? I da li znas koliko je ljudi danas na svetu, a koliko ih je bilo ranije? Ne bih bas rekla da je ljudima sve gore kad njihov broj stalno raste. I da li si svestan koliko je ljudi umiralo od gluposti kao sto je npr upala pluca, a koliko ih od toga umire sada? A to sto ranijje nisu bile zabelezene razne bolesti kojih sad ima ne znaci da su sad stvorene, vec da ljudi jednostavno nisu znali od cega je neko umro tada. I kad ti vec toliko smeta napredak nauke, zasto onda koristis kompjuter i internet? Niko te ne tera. A verujem i da uzimas lekove kad se razbolis...
pre 10 godina
Evo jedne zanimljive price
http://zemlja2012.blogspot.com/
pre 10 godina
Odgovori, bez dubljih obrazloženja:
1. U ovoj tačci Svemira je prvo "nastala" voda, pa tek se u nju survavala tvrda materija. Dokaz: i dan danas nam iz Svemira stiže čvrsta materija, a ni kap vode!
2. Ako važi fizika - ne važi teorija o gvozdenom (feromagnetnom) jezgru, važi fizika pa je jezgro od - olova. Olovo je jedini metal, i hemijski element, koga je svakim danom sve više.
3. Od Meseca je "uzimana" materija i punjena "vodena planeta". Ovo što nam je na nebu je ostatak "nečega".
4. Spore života su svuda u Svemiru! Život nastaje USPORENJEM (zamorom) materije. Grešimo što aminokiseline smatramo "opekama života" umesto "otpacima života". Svakako su razum i rase izvan Zemlje nastali. Centar vidljivog Svemira, oko koga rotira i naša Galaksija, jeste Zvezda Severnjača: fizički je u sazvežđu "Mali medved" (Ursa minor) - kod Srba zvano sazvežđe Vlašići - odakle je poreklo "naše grane".
Ljudi na Zemlji su nečiji zoo-vrt.
5. Kiseonik je istisnut iz vode nastajanjem I NASTANJENJEM živih organizama u vodi. Opis problema je naopak: da je nekad bilo ovoliko kiseonika na Zemlji - ne bi bilo džinovskih šuma, tj ni uglja. U vreme događanja koje opisuje Biblija, moji računi kažu da je bilo kiseonika oko 33% u atmosferi, a danas ga je 21%. Pitanje bi bilo: zašto se TREĆINA kiseonika "vratila" u vodu i time podigla nivo svetskih mora?
pre 10 godina
@(Petar, 26. april 2014 20:08)
Mesec rotira oko svoje ose i oko zemlje gotovo za isti vremenski period, tj. 28 dana. Zbog toga vidimo sam jednu stranu meseca
pre 10 godina
Bog je stvorio sve naravno. Ovi drugi sve objašnjavaju rezultatom hemijske reakcije a ne pada im na pamet da je i prvu česticu morao neko stvoriti kao i same međusobne reakcije između njih. Kako god okreneš Bog je stariji od svega i svakoga a tu tajnu nećemo saznati u zemaljskom životu ipak.
pre 10 godina
6. Svakako je odgovor na ovo pitanje: intervencija - bilo od supercivilizacije, bilo od konstelacije - prolazak pored nekog nebeskog tela o kome nemamo saznanja ni traga.
7. Svakako je postojala Pangea! Sve dok nije neko masivno nebesko telo se "survalo" - tamo gde je danas Indijski okean. Ako iz Evrope zamislimo presek nekom ravnom plohom Himalaje i Indijski okean - vidimo nesumnjivu istu geo-formu! Udar, ili doturanje čvrste materije radi kultivizacije VODENE PLANETE, se desilo na obodu Pangee. Tada je Zemlja počela da rotira, tada je nastala deklinacija i inklinacija, pojavilo se magnetno polje U STRUKTURI zemljine nevodene strukture. Magnetno polje nije IZ ZEMLJE već je indukovano u Zemlju, iz Jupitera. Isto kao što ni elektromagnetni naboj u oblaku nije poreklom iz DESTILOVANE vode, već se oblaci ponašaju kao dielektrik u neprekinutom fluksu između Jupitera i Zemlje.
8. Ukratko: nikada nećemo moći precizno da predvidimo zemljotrese, jer su posledica veoma mnogo varijabli! Zakoni verovatnoće ne daju. Istina, statistički je moguće predvideti puno čega - osim trenutka dešavanja. Ovo kako naučnici ne znaju zašto nastaju nije tačno.
Zaključak: da ovo pročitate od nekog NASA-inog zvaničnika - ne bi bilo otpora, biće ga svakako što ga predočavam ja. "Srećom", kada "nam" dođe iz NASA, ili koga drugog preko Bare - biće možda malo otpora, ali ne apsolutne negacija kao u mom slučaju.
pre 10 godina
naucnici ne veruju ni u sta natprirodno, zakljucke donose empirijski i racunanjem. matematika je jezik univerzuma, komunikacija sa vanzemaljskim zivotom bi (ce) se odvijati pomocu matematike. zapravo, na tome radi seti institut vec dugi niz godina, kao i gomila drugih slicnih institucija. razumem da kreacionistima nista nije jasno i nije sramota ne znati, ali je zato velika sramota ne pitati.
pre 10 godina
Mnogo pitanja a (ni)malo odgovora. A tek nekih 200-ak godina se bavimo naukom.
pre 10 godina
A misterija sta se nalazi u Zelezniku na adresi Stjepana Supanca 15a ?
pre 10 godina
U knjizi Milana Vidojevića "Princ i fantom" možete da pronadjete neke veoma zanimljive odgovore na ova pitanja.
pre 10 godina
Pojedini jedva cekaju da vredjaju ljude koji veruju u Boga. Strasno je to da bice koje ima logiku bar malo, misli da je nastalo od bakterije evolucijom. Cak i dok izgovaram, toliko nerealno zvuci.
pre 10 godina
Nauka zna mnogo, a jos uvek tako malo. Jedno od najvecih pitanja ikada, kako je nastao zivot, nema odgovor. Naucnici znaju sve sastojke najprostije amebe, a ne mogu stvoriti zivu amebu, jer zivot dolazi jedino samo iz zivota. A taj prvobitni zivot, cak i te sicusne prvobitne amebe, dolazi od Onoga koji ga je dao.
pre 10 godina
godina 5900 i sedma,nagadjanja i dalje traju...
pre 10 godina
@nebo ne postoji
Jasno, nauka ne veruje u natprirodno, ali se zato sprema za caskanje sa vanzemaljcima, za koje inace tvrdi da ne postoje,dok istovremeno jos nije u stanju da objasni osnovne procese i karakteristike svoje planete.
Tesko da je matematika jezik univerzuma. A definitivno to nije ova matematika koji ljudi koriste.
Nauka je nesposobna da leci bolesti, objasni pojave na Zemlji, zaustavi unistenje prirode koje je sama zapocela,nesposobna da omoguci putovanja u dublji svemir.
Ali je zato sposobna da daje teorije o crnim rupama i dalekim galaksijama, dok istovremeno ne zna od cega se sastoji jezgro planete na kojoj naucnici zive.
Nije sramota ne znati, ali je sramota lagati sve oko sebe i tvrditi da sve znas. To je upravo ono sto radi moderna nauka.
pre 10 godina
Sve je to od Allaha dz.š.
pre 10 godina
Evo, kad se sve sabere i oduzme shvatite koliko je sve savrseno. Sve savrseno medjusobno funkcionise u citavom univerzumu, ne mozemo da ZAMISLIMO! koliki je! A koliko je ljudska svest nemocna da to objasni, onda logicno pomislis, ima nesto mnogooooo iznad nas u svakom pogledu. A ne znamo sta je... Nista ne znamo... Kladim se da nas neko sve posmatra, i smeje se.
pre 10 godina
ja stvarno ne znam kako pametni ljudi mogu verovati u ovakve fantastike, koje bre 4. milijarde godina, pa da li je moguce da ''naucnici" veruju u tako nesto.
nists se samo od sebe ne moze stvoriti.
pre 10 godina
Si video patuljka?
pre 10 godina
Odgovor je jasan...Nema tu apsolutno nikakve polemike.Ko razume shvatice!
pre 10 godina
Interesantne stvari koje prosjecnog covjeka, medju koje i ja spadam, uopste ne zanimaju. Sad mi je malo krivo sto i oni koje sve ovo zanima nemaju pojma kao ni ja. Duboko sam razocaran.
Odoh na pivu.
pre 10 godina
@Vader
Jel znas kako se racuna prosecni ljudski vek danas?
Pre npr 500 godina ljudi jesu u proseku ziveli krace, ali su dosta cesce ratovali, a u ratovima ginu najcesce mladji ljudi.
Pored toga, smrtnost novorodjencadi je bila veca. Ali, odrastao covek je imao sasvim realne sanse da dozivi duboku starost. Danas ljudi zive duze u proseku, ali zato imaju ogromnu sansu da poginu u saobracajnoj nesreci i da ne udju u statistiku o prosecnom zivotnom veku.
Broj ljudi na svetu nema veze sa napretkom. Najvise stanovnika imaju Kina i Indija, drzave u kojima je kvalitet zivota jako nizak, narocito se to odnosi na Indiju. Azija kao kontinent ima veci prirodni prirastaj od Evrope, a u Evropi je kvalitet zivota na dosta vecem nivou. Po tvojoj logici, ljudi u Indoneziji zive bolje nego ljudi u Nemackoj, jer u suprotnom ne bi Indonezija imala 200 miliona stanovnika i jedan od najvecih prirodnih prirastaja na svetu.
Sto se bolesti tice, ljudi u proslosti jesu umirali od "gluposti" kakva je upala pluca, ali danas umiru od gluposti kakve su razni disajni, srcani i drugi problemi koji su uzrokovani zagadjenjem koje nam je nauka donela. Da ne pominjem danasnje bolesti koje su prouzrokovane losom ishranom, koja je takodje posledica naucnog napretka. U proslosti sigurno nisu umirali od posledica zagadjenja vazduha, vode, stetnog zracenja Sunca i svega onoga sto je prouzrokovano naucnim zagadjivanjem. Koristenje interneta i telefona ne vidim kao argument u ovoj prici, nauka je mnogo siri pojam.
pre 10 godina
Mislim da je zivot na zemlju stigao preko asteroida (jer oni mogu da prevale veliki put izmedju udaljenih planeta). Zato sam uveren da na nekoj drugoj planeti postoji zivot ali ta bica verovatno ne izgledaju kao ova na zemlji, vec su prilagodjena uslovima na toj planeti(kao sto znate i na zemlji su u odredjenim periodima postojale odredjene vrste koje su odumrle, a neke su pak evoluirale-prilagodile se)! Ako se napravi vestacka inteligencija (na kojoj se trenutno radi) u doglednoj buducnosti ce slati robote umesto ljudi na razlicite miseje.
pre 10 godina
@dejan
Ne slazem se da bi danas bilo mnogo vise bolesnih da nije nauke. Sama naucna dostignuca su jedan od najvecih uzroka dobrog dela bolesti sa kojima se ljudi danas bore.
Nauka je "zasluzna" za nezapamceno zagadjenje vode, vazduha, zemljista i atmosfere. Zagadjen je vazduh koji disemo, zbog toga mnogo ljudi oboleva, zagadjeno zemljiste, unisten ozonski omotac je uzrok mnogih obolenja. Za sve to je odgovoran industrijski napredak koji je omogucila nauka. Godisnje poginu milioni u saobracajnim nesrecama, kojih ne bi bilo da nije nauke. Nauka je odgovorna i za oruzja koja nikada ranije nisu bila tako smrtonosna.
Naravno, medicina je naprednija nego ikada pre, ali medicina leci bolesti koje su u ogromnom delu posledica same nauke.
Ljudi danas nisu snalazljiviji nego ranije. Danas vecina ljudi ne zna sta da radi ako im se pokvari automobil, nestane struja, ako nemaju novca. Nekada su se snalazili u mnogo tezim situacijama i prezivljavali.
Pre nekih 1000 ili 2000 godina, veoma mali deo populacije je umirao od gladi, jer su ako nista drugo, svi mogli da love ili da zaradjuju hranu. Danas nije tako. Danas godisnje umre vise ljudi od gladi (Afrika), nego ikada u istoriji.
Sto se robova tice, ima ih i danas mnogo, samo se to ignorise. Mozda si cuo za "krvave dijamante" npr.
Religija je ta koja je PRVA promovisala ideju ljubavi, mira i suzivota. Religija je prva koja je ubistvo zabranila.
Ljudi su oni koji su to ignorisali.
pre 10 godina
Voda tj. jedinjenje vodonika i kiseonika je prisutna svugde u suncevom sistemu i apsolutno nije nikakva misterija odakle je dosla, tu je od formiranja planete.
pre 10 godina
@oh
Pa nisam ni rekla da je nauka samo internet i telefon pobogu... Samo ne mislim da je napredak nauke losa stvar, a to naravno ne znaci da ne moze da se iskoristi lose... Kao i sve uostalom. Kao sto si rekao, religije promovsu ljubav i zabranjuju ubistvo, ali su ljudi uspeli da izokrenu te ideje i da se zbog religije ubijaju. To ne znaci da su religije izvorno losa stvar. Kao sto ni napredak nauke nije losa stvar sama po sebi. Npr fisija moze da bude i te kako korisna, a mozes i da ubijas ljude... Mozes da u laboratorijama proizvodis lekove i spasavas zivote, a mozes i da pravis biolosko oruzje. Zagadjenje nam nije donela nauka, nego ljudi koji nemaju meru.
Takodje, nisam rekla da je sada bolji zivot svima (svakako nije nekome ko je poginuo), ali statisticki gledano i te kako jeste. Pa samo razmisli ko je sve iz tvog okruzenja imao npr upalu pluca. Vecina njih bi uveliko bila mrtva da nauka nije napredovala. Ja prva imam problema sa stomakom zbog "zdrave" hrane koju jedem, i potpuno se slazem da je sve zagadjeno i to me prilicno nervira. Ali sam isto tako svesna da bih bez nauke do sada bila slepa i bar 3 puta mrtva :)
pre 10 godina
Odgovor na misteriju broj šest je očigledno ona pod brojem pet.
pre 10 godina
Kolevka sveukupnih svemirskih duša. Ali je neko odlučio da smanji priumirajštaj i kolevka se opasno ljulja. Ovi problemi nikad se više neće ponoviti. Materija gubi trku jer je apsolutno u najsavršenijim slučajevima obična utopija.
pre 9 godina
@Game napokon jedan tačan komentar.
pre 10 godina
a pada li vam na pamet bozije postajanje ? a strucnjaci? sjedi 1.
pre 10 godina
Nema miisterije jer je Bog sve sredio kako treba.
pre 10 godina
Odgovor na svih 8 pitanja, dok je sveta i veka je poznat: Bog je stvorio svet,a kako i na koji nacin On to samo zna. Pozdrav :)
pre 10 godina
A zbog cega se Mesec ne okrece oko svoje ose, kad znamo da o svemiru jedva da ima neko telo koje se rotira oko svoje ose !
Logicki je da ne bi trebalo "stoji i gleda u nas " ! Nema logike !
pre 10 godina
Ej, vernici, nije to do Boga, to je sve alhemijskim procesom dobijeno.
pre 10 godina
1. i 3. pitanje je vec odgovoreno - vodu su donela nebeska tela na kojima je odavno zapazena voda u cvrstom stanju. voda nije stvorena nilakvim hemijskim procesom na zemlji. mesec je odlomljeno parce zemlje posle sudara sa asteroidom koji su zajedno formirali mesec ne mogavsi da se izvuku iz zemljine gravitacione vuce.
pre 10 godina
Zanimljiva je i hipoteza o supljoj zemlji(o svetu u unutrasnjosti planete) i o drevnim vanzemaljcima.
pre 10 godina
Odgovor na svih 8 pitanja, dok je sveta i veka je poznat: Bog je stvorio svet,a kako i na koji nacin On to samo zna. Pozdrav :)
(VaPedja, 26. april 2014 20:50)
Ovo je fantastičan argument u raspravi. To što su hiljade naučnika potrošili živote da objasne i pronadju nešto zbog čega mi sad živimo u izobilju za razliku od recimo pre 500 godina nije uopšte bitno.
Ovi kreacionisti samo kažu: "Bog stvorio i to je tako, nema tu šta da se objašnjava". Stvarno smešno da neko u 21. veku veruje u nešto što je izmišljeno dok ljudi nisu mogli da razmišljaju svojom glavom, kako bi se ti isti ljudi držali u pokornosti
pre 10 godina
Da li se pravilno kaze Irak ili Iran?
pre 10 godina
U knjizi Milana Vidojevića "Princ i fantom" možete da pronadjete neke veoma zanimljive odgovore na ova pitanja.
pre 10 godina
Nažalost ovo samo dokazuje koliko ti svetski poznati naučnici,koje mediji predstavljaju kao sveznajuće,ustvari malo znaju, čak i samo globalno zagrevanje o kome danas bruji ceo svet je možda samo nagadjanje tih naučnika, ja naravno poštujem njihovo znanje i rad ali ovo samo pokazuje koliko mediji i oni koji stoje iza medija mogu da utiču na jlude pozivajući se na ove naučnike
pre 10 godina
Najsmešnije od svega je što su naučnici "utvrdili" da je Zemlja stara 4.5 milijardi godina, tako što su do sada pronađeni minerali za koje je utvrđeno da su toliko stari, a pritom najveća dubina do koje su ljudi bušili je 12 km.
pre 10 godina
Da je samo ovih osam? A kako cemo da objasnimo samo postojanje svemira, a o zivotu i da ne govorimo.
pre 10 godina
9. Gde je avion Boeing 777 sa leta MH370?
pre 10 godina
Evo jedne zanimljive price
http://zemlja2012.blogspot.com/
pre 10 godina
Pojedini jedva cekaju da vredjaju ljude koji veruju u Boga. Strasno je to da bice koje ima logiku bar malo, misli da je nastalo od bakterije evolucijom. Cak i dok izgovaram, toliko nerealno zvuci.
pre 10 godina
Bog je stvorio sve naravno. Ovi drugi sve objašnjavaju rezultatom hemijske reakcije a ne pada im na pamet da je i prvu česticu morao neko stvoriti kao i same međusobne reakcije između njih. Kako god okreneš Bog je stariji od svega i svakoga a tu tajnu nećemo saznati u zemaljskom životu ipak.
pre 10 godina
A. magnetizam ?!... bez kojeg nema života na Zemlji.
Ako jezgro nije od gvožđa i nikla, odakle magnetizam?
pre 10 godina
@dejan
Ne slazem se da bi danas bilo mnogo vise bolesnih da nije nauke. Sama naucna dostignuca su jedan od najvecih uzroka dobrog dela bolesti sa kojima se ljudi danas bore.
Nauka je "zasluzna" za nezapamceno zagadjenje vode, vazduha, zemljista i atmosfere. Zagadjen je vazduh koji disemo, zbog toga mnogo ljudi oboleva, zagadjeno zemljiste, unisten ozonski omotac je uzrok mnogih obolenja. Za sve to je odgovoran industrijski napredak koji je omogucila nauka. Godisnje poginu milioni u saobracajnim nesrecama, kojih ne bi bilo da nije nauke. Nauka je odgovorna i za oruzja koja nikada ranije nisu bila tako smrtonosna.
Naravno, medicina je naprednija nego ikada pre, ali medicina leci bolesti koje su u ogromnom delu posledica same nauke.
Ljudi danas nisu snalazljiviji nego ranije. Danas vecina ljudi ne zna sta da radi ako im se pokvari automobil, nestane struja, ako nemaju novca. Nekada su se snalazili u mnogo tezim situacijama i prezivljavali.
Pre nekih 1000 ili 2000 godina, veoma mali deo populacije je umirao od gladi, jer su ako nista drugo, svi mogli da love ili da zaradjuju hranu. Danas nije tako. Danas godisnje umre vise ljudi od gladi (Afrika), nego ikada u istoriji.
Sto se robova tice, ima ih i danas mnogo, samo se to ignorise. Mozda si cuo za "krvave dijamante" npr.
Religija je ta koja je PRVA promovisala ideju ljubavi, mira i suzivota. Religija je prva koja je ubistvo zabranila.
Ljudi su oni koji su to ignorisali.
pre 10 godina
@Lacky Mesec se okrece oko svoje ose, ali u suprotnom smeru nego Zemlja i na taj nacin izgleda da stoji i gleda pravo u nas, ali ipak se okrece. Svidja mi se skepticizam, ali sto se tice logike nisi uzeo sve faktore koji uticu na to- proverite makar pre nego sto postavite ovako nesto.
pre 10 godina
ja stvarno ne znam kako pametni ljudi mogu verovati u ovakve fantastike, koje bre 4. milijarde godina, pa da li je moguce da ''naucnici" veruju u tako nesto.
nists se samo od sebe ne moze stvoriti.
pre 10 godina
@scientia
sta je po tebi ovde "...sve kako treba" mozda ovolika kolicina budaletina na svetu koja se izzivljava na slabijima i nemocnima. Meni tu ne deluje nista kako treba jedino ako i ti nisi u toj gomili i boli te uvo za druge.
pre 10 godina
Sve je to od Allaha dz.š.
pre 10 godina
@nebo ne postoji
Jasno, nauka ne veruje u natprirodno, ali se zato sprema za caskanje sa vanzemaljcima, za koje inace tvrdi da ne postoje,dok istovremeno jos nije u stanju da objasni osnovne procese i karakteristike svoje planete.
Tesko da je matematika jezik univerzuma. A definitivno to nije ova matematika koji ljudi koriste.
Nauka je nesposobna da leci bolesti, objasni pojave na Zemlji, zaustavi unistenje prirode koje je sama zapocela,nesposobna da omoguci putovanja u dublji svemir.
Ali je zato sposobna da daje teorije o crnim rupama i dalekim galaksijama, dok istovremeno ne zna od cega se sastoji jezgro planete na kojoj naucnici zive.
Nije sramota ne znati, ali je sramota lagati sve oko sebe i tvrditi da sve znas. To je upravo ono sto radi moderna nauka.
pre 10 godina
Odgovori, bez dubljih obrazloženja:
1. U ovoj tačci Svemira je prvo "nastala" voda, pa tek se u nju survavala tvrda materija. Dokaz: i dan danas nam iz Svemira stiže čvrsta materija, a ni kap vode!
2. Ako važi fizika - ne važi teorija o gvozdenom (feromagnetnom) jezgru, važi fizika pa je jezgro od - olova. Olovo je jedini metal, i hemijski element, koga je svakim danom sve više.
3. Od Meseca je "uzimana" materija i punjena "vodena planeta". Ovo što nam je na nebu je ostatak "nečega".
4. Spore života su svuda u Svemiru! Život nastaje USPORENJEM (zamorom) materije. Grešimo što aminokiseline smatramo "opekama života" umesto "otpacima života". Svakako su razum i rase izvan Zemlje nastali. Centar vidljivog Svemira, oko koga rotira i naša Galaksija, jeste Zvezda Severnjača: fizički je u sazvežđu "Mali medved" (Ursa minor) - kod Srba zvano sazvežđe Vlašići - odakle je poreklo "naše grane".
Ljudi na Zemlji su nečiji zoo-vrt.
5. Kiseonik je istisnut iz vode nastajanjem I NASTANJENJEM živih organizama u vodi. Opis problema je naopak: da je nekad bilo ovoliko kiseonika na Zemlji - ne bi bilo džinovskih šuma, tj ni uglja. U vreme događanja koje opisuje Biblija, moji računi kažu da je bilo kiseonika oko 33% u atmosferi, a danas ga je 21%. Pitanje bi bilo: zašto se TREĆINA kiseonika "vratila" u vodu i time podigla nivo svetskih mora?
pre 10 godina
Nauka zna mnogo, a jos uvek tako malo. Jedno od najvecih pitanja ikada, kako je nastao zivot, nema odgovor. Naucnici znaju sve sastojke najprostije amebe, a ne mogu stvoriti zivu amebu, jer zivot dolazi jedino samo iz zivota. A taj prvobitni zivot, cak i te sicusne prvobitne amebe, dolazi od Onoga koji ga je dao.
pre 10 godina
@Lacky:
Mesec se obrce oko svoje ose.
pre 10 godina
6. Svakako je odgovor na ovo pitanje: intervencija - bilo od supercivilizacije, bilo od konstelacije - prolazak pored nekog nebeskog tela o kome nemamo saznanja ni traga.
7. Svakako je postojala Pangea! Sve dok nije neko masivno nebesko telo se "survalo" - tamo gde je danas Indijski okean. Ako iz Evrope zamislimo presek nekom ravnom plohom Himalaje i Indijski okean - vidimo nesumnjivu istu geo-formu! Udar, ili doturanje čvrste materije radi kultivizacije VODENE PLANETE, se desilo na obodu Pangee. Tada je Zemlja počela da rotira, tada je nastala deklinacija i inklinacija, pojavilo se magnetno polje U STRUKTURI zemljine nevodene strukture. Magnetno polje nije IZ ZEMLJE već je indukovano u Zemlju, iz Jupitera. Isto kao što ni elektromagnetni naboj u oblaku nije poreklom iz DESTILOVANE vode, već se oblaci ponašaju kao dielektrik u neprekinutom fluksu između Jupitera i Zemlje.
8. Ukratko: nikada nećemo moći precizno da predvidimo zemljotrese, jer su posledica veoma mnogo varijabli! Zakoni verovatnoće ne daju. Istina, statistički je moguće predvideti puno čega - osim trenutka dešavanja. Ovo kako naučnici ne znaju zašto nastaju nije tačno.
Zaključak: da ovo pročitate od nekog NASA-inog zvaničnika - ne bi bilo otpora, biće ga svakako što ga predočavam ja. "Srećom", kada "nam" dođe iz NASA, ili koga drugog preko Bare - biće možda malo otpora, ali ne apsolutne negacija kao u mom slučaju.
pre 10 godina
Interesantne stvari koje prosjecnog covjeka, medju koje i ja spadam, uopste ne zanimaju. Sad mi je malo krivo sto i oni koje sve ovo zanima nemaju pojma kao ni ja. Duboko sam razocaran.
Odoh na pivu.
pre 10 godina
@Vader
Jel znas kako se racuna prosecni ljudski vek danas?
Pre npr 500 godina ljudi jesu u proseku ziveli krace, ali su dosta cesce ratovali, a u ratovima ginu najcesce mladji ljudi.
Pored toga, smrtnost novorodjencadi je bila veca. Ali, odrastao covek je imao sasvim realne sanse da dozivi duboku starost. Danas ljudi zive duze u proseku, ali zato imaju ogromnu sansu da poginu u saobracajnoj nesreci i da ne udju u statistiku o prosecnom zivotnom veku.
Broj ljudi na svetu nema veze sa napretkom. Najvise stanovnika imaju Kina i Indija, drzave u kojima je kvalitet zivota jako nizak, narocito se to odnosi na Indiju. Azija kao kontinent ima veci prirodni prirastaj od Evrope, a u Evropi je kvalitet zivota na dosta vecem nivou. Po tvojoj logici, ljudi u Indoneziji zive bolje nego ljudi u Nemackoj, jer u suprotnom ne bi Indonezija imala 200 miliona stanovnika i jedan od najvecih prirodnih prirastaja na svetu.
Sto se bolesti tice, ljudi u proslosti jesu umirali od "gluposti" kakva je upala pluca, ali danas umiru od gluposti kakve su razni disajni, srcani i drugi problemi koji su uzrokovani zagadjenjem koje nam je nauka donela. Da ne pominjem danasnje bolesti koje su prouzrokovane losom ishranom, koja je takodje posledica naucnog napretka. U proslosti sigurno nisu umirali od posledica zagadjenja vazduha, vode, stetnog zracenja Sunca i svega onoga sto je prouzrokovano naucnim zagadjivanjem. Koristenje interneta i telefona ne vidim kao argument u ovoj prici, nauka je mnogo siri pojam.
pre 10 godina
"Life out here started out there."
pre 10 godina
Kolevka sveukupnih svemirskih duša. Ali je neko odlučio da smanji priumirajštaj i kolevka se opasno ljulja. Ovi problemi nikad se više neće ponoviti. Materija gubi trku jer je apsolutno u najsavršenijim slučajevima obična utopija.
pre 10 godina
Odgovor je jasan...Nema tu apsolutno nikakve polemike.Ko razume shvatice!
pre 10 godina
Religija i nauka ne idu zajedno, pa mi nije jasnosta religiozni traze na naucnom delu.
pre 10 godina
Evo, kad se sve sabere i oduzme shvatite koliko je sve savrseno. Sve savrseno medjusobno funkcionise u citavom univerzumu, ne mozemo da ZAMISLIMO! koliki je! A koliko je ljudska svest nemocna da to objasni, onda logicno pomislis, ima nesto mnogooooo iznad nas u svakom pogledu. A ne znamo sta je... Nista ne znamo... Kladim se da nas neko sve posmatra, i smeje se.
pre 10 godina
godina 5900 i sedma,nagadjanja i dalje traju...
pre 10 godina
a sta je sa petsto miliona ne prijavljenih kineza,sta je sa privatizacijom u slovackoj i gde je isusova ruka?!
pre 10 godina
@Game i ostali
ovih dana se vrti naatavak serije cosmos
naucicete sve ono sta ste propustili u skoli zbog pinka i kosovskog boja
pre 10 godina
Ljudi pomirite se sa tim da ne mozete sve znati... Jednostavno, i da vam neko isprica sve tajne univerzuma, na kraju opet ne bi mogli da se setite kako je sve pocelo. Te stvari su toliko kompleksne da na ovom nivou evolucije mi ne mozemo shvatiti... Zasto kazem evolucije? Pa ljudski mozak je jedina stvar koja je evoluirala u poslednjih par hiljada godina. Inteligencija, znanje i snalazljivost su na nikad vecem nivou i samo ce rasti. Treba napredovati u intelektualnom smislu, i pokusati razjasniti stvari, to se slazem, ali ne treba ocekivati da cemo za svog zivota odgovoriti na tajne univerzuma. Mi sada samo doprinosimo da se do toga dodje u nekoj dalekoj buducnosti. A sto se vernika tice, glupo je i neskromno za sebe da kazem da sam vernik, ali sam Hriscanin-Pravoslavac, i nisam toliko zagrizen kao pojedini. Nauka nema veze sa verom, i nigde ne pise da je greh baviti se naukom. Da nije nauke bilo bi mnogo vise bolesnih, mnogo vise napacenih i gladnih. Nauka i moderno drustvo omogucilo je stvari koje ljudima ranije nikada nisu bile moguce. Vecina nas bi pre 1000 ili 2000 godina bili robovi, umrli bi od gladi, u teskim mukama. Tako da tisina, i naucnicima veliki naklon, jer su gladnima i bolesnima pomogli mnogo vise nego zagrizeni vernici. Molim da mi se komentar objavi jer mislim da sam stvari prezentovao jasno i onako kako treba. Pozdrav.
pre 10 godina
Možda bi trebalo da pitate Vučića da vam objasni sve ove nedoumice pa ako on kaže da je zemlja okrugla onda jeste a ako kaže da nije onda nije.
Brzo bi on to odlučio, samo da se konsultuje sa glavnim odborom, par ambasadora i još sa nekoliko ličnih savetnika.
PS. Đalu na stranu, tek oko 300 godina je prošlo od kada se ljudi ne spaljuju ako tvrde da je Zemlja okrugla i da se okreće oko Sunca. Bilo bi dosadno da se sve zna, šta bi radili razni naučnici, filozofi itd...
pre 10 godina
Voda tj. jedinjenje vodonika i kiseonika je prisutna svugde u suncevom sistemu i apsolutno nije nikakva misterija odakle je dosla, tu je od formiranja planete.
pre 10 godina
naucnici ne veruju ni u sta natprirodno, zakljucke donose empirijski i racunanjem. matematika je jezik univerzuma, komunikacija sa vanzemaljskim zivotom bi (ce) se odvijati pomocu matematike. zapravo, na tome radi seti institut vec dugi niz godina, kao i gomila drugih slicnih institucija. razumem da kreacionistima nista nije jasno i nije sramota ne znati, ali je zato velika sramota ne pitati.
pre 10 godina
@oh A da li ti je palo na pamet da uporedis prosecni ljudski vek danas i pre npr 500 godina? I da li znas koliko je ljudi danas na svetu, a koliko ih je bilo ranije? Ne bih bas rekla da je ljudima sve gore kad njihov broj stalno raste. I da li si svestan koliko je ljudi umiralo od gluposti kao sto je npr upala pluca, a koliko ih od toga umire sada? A to sto ranijje nisu bile zabelezene razne bolesti kojih sad ima ne znaci da su sad stvorene, vec da ljudi jednostavno nisu znali od cega je neko umro tada. I kad ti vec toliko smeta napredak nauke, zasto onda koristis kompjuter i internet? Niko te ne tera. A verujem i da uzimas lekove kad se razbolis...
pre 10 godina
Mnogo pitanja a (ni)malo odgovora. A tek nekih 200-ak godina se bavimo naukom.
pre 10 godina
"Geolozima još uvek nije jasno kako su se formirale stene."
Da se autor potrudio i pitao nekog geologa, dobio bi odgovore na sigurno sedam pitanja.
pre 10 godina
A misterija sta se nalazi u Zelezniku na adresi Stjepana Supanca 15a ?
pre 10 godina
Mislim da je zivot na zemlju stigao preko asteroida (jer oni mogu da prevale veliki put izmedju udaljenih planeta). Zato sam uveren da na nekoj drugoj planeti postoji zivot ali ta bica verovatno ne izgledaju kao ova na zemlji, vec su prilagodjena uslovima na toj planeti(kao sto znate i na zemlji su u odredjenim periodima postojale odredjene vrste koje su odumrle, a neke su pak evoluirale-prilagodile se)! Ako se napravi vestacka inteligencija (na kojoj se trenutno radi) u doglednoj buducnosti ce slati robote umesto ljudi na razlicite miseje.
pre 10 godina
Si video patuljka?
pre 10 godina
Meni ne smeta ako neko veruje ili ne veruje u sta god zeli, ali je jako glupo da ako verujete mislite da nista tu ne bi trebalo da se istrazuje. Pa na sta bi licio svet da se naucnici nisu cimali da otkrivaju kako priroda funkcionise... A najbolje mi je sto svi ti ljudi ipak koriste struju, internet, gps, lekove... Da li vam je jasno da toga ne bi bilo da se naucnici nisu trudili da razumeju prirodu?
pre 10 godina
@stoper4
Otkud ti to da danas ljudi misle svojom glavom!?
Danas je kontrola svakog aspekta ljudskog zivota i znanja kontrolisana kao nikada pre. Naravno, sve to zahvaljujuci medijima i kontroli obrazovanja. Daleko od toga da ljudi misle svojom glavom, misle ono sto je opste prihvaceno kao pozeljno, a da li je ispravno, mi to ne znamo, ali verujemo da jeste, posto je to stav vecine.
Kao sto se u prici niko ne usudjuje da javno kaze da je car go, tako se ni danas mnogi pametni ljudi ne usudjuju da kazu ono sto misle, jer mogu biti proglaseni ludima.
Ako si ti pametan, ne vredi ti pamet nista u slucaju da 100 glupih misle da su pametniji od tebe i odluce da je njihovo misljenje ispravno.
pre 9 godina
@Game napokon jedan tačan komentar.
pre 10 godina
@Lacky Mesec se okrece oko svoje ose, ali u suprotnom smeru nego Zemlja i na taj nacin izgleda da stoji i gleda pravo u nas, ali ipak se okrece. Svidja mi se skepticizam, ali sto se tice logike nisi uzeo sve faktore koji uticu na to- proverite makar pre nego sto postavite ovako nesto.
(Petar, 26. april 2014 20:08)
Mesec se okrece u istom smeru kao i Zemlja, samo ga je Zemljina graviticija toliko usporila da ga je "zakljucala" za sebe, pa jedna rotacija oko ose mu traje 27,4 dana, tj. tacno onoliko za koliko i obidje Zemlju.
pre 10 godina
@(Petar, 26. april 2014 20:08)
Mesec rotira oko svoje ose i oko zemlje gotovo za isti vremenski period, tj. 28 dana. Zbog toga vidimo sam jednu stranu meseca
pre 10 godina
Odgovor na misteriju broj šest je očigledno ona pod brojem pet.
pre 10 godina
@oh
Pa nisam ni rekla da je nauka samo internet i telefon pobogu... Samo ne mislim da je napredak nauke losa stvar, a to naravno ne znaci da ne moze da se iskoristi lose... Kao i sve uostalom. Kao sto si rekao, religije promovsu ljubav i zabranjuju ubistvo, ali su ljudi uspeli da izokrenu te ideje i da se zbog religije ubijaju. To ne znaci da su religije izvorno losa stvar. Kao sto ni napredak nauke nije losa stvar sama po sebi. Npr fisija moze da bude i te kako korisna, a mozes i da ubijas ljude... Mozes da u laboratorijama proizvodis lekove i spasavas zivote, a mozes i da pravis biolosko oruzje. Zagadjenje nam nije donela nauka, nego ljudi koji nemaju meru.
Takodje, nisam rekla da je sada bolji zivot svima (svakako nije nekome ko je poginuo), ali statisticki gledano i te kako jeste. Pa samo razmisli ko je sve iz tvog okruzenja imao npr upalu pluca. Vecina njih bi uveliko bila mrtva da nauka nije napredovala. Ja prva imam problema sa stomakom zbog "zdrave" hrane koju jedem, i potpuno se slazem da je sve zagadjeno i to me prilicno nervira. Ali sam isto tako svesna da bih bez nauke do sada bila slepa i bar 3 puta mrtva :)
55 Komentari
Sortiraj po: