Sreda, 02.04.2014.

20:17

Bilo kako bilo, u penziju kasnije

Reforma penzionog sistema u Srbiji je neminovnost, kao što je neminoivno i podizanje starosne granice za odlazak u penziju, ocenili su ekonomisti i sindikati.

Izvor: Tanjug

Bilo kako bilo, u penziju kasnije IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

49 Komentari

Sortiraj po:

TRex

pre 10 godina

U Srbiji je prosečan životni vek muškarca ~71g., a žena ~76g. ( EU 75/81) pa vidite koliko bi naš penzioner uopšte primao penziju ako bi se rok podigao na 67god.(?!) Mogao da se poveća samo rok za “starosnu penziju” ženama na 63g. ( muškarci sa 65g.) i 15g. radnog staža, jer žene ionako duže žive. Mora da se vodi računa o najmanjim i malim penzijama, a situacija u državnoj kasi može da se popravi kada se poveća naplata poreza od 'svog i crnog' tržišta i spreči razna krađa državnog novca.

mmf

pre 10 godina

A sta se mi tu nesto kao bunimo, te za penzije, te za nezaposlenost mladih!
Sta tu ima da se prica!

Gazda je rekao 'smanji penzije' i tacka.

(Neces valjda majdan tj. ukrajinu na trgu republike?)

nezaboravak

pre 10 godina

Ne treba mi da brinemo za mlade.
Mi smo se dovoljno brinuli i dovoljno uradili pa je sad na mladima da vuku poteze.
Verovatno ce, hteli-ne-hteli, zaraditi boracke penzije :|

niko

pre 10 godina

nista meni tu nije jasno... npr. koliko je sposoban ucitelj ili vaspitac od 65, 66 godina za rad sa malom i veoma aktivnom decom? A mladi bez posla dzabalebare...

;)

pre 10 godina

"Prema njegovoj oceni, jedan od problema je veliki broj invalidskih penzionera, koji se ubuduće ne sme povećavati..."

Prema mojoj proceni, treba proveriti koliko invalidskih penzionera je radnoaktivno, naročito treba istresti nakačene na budžet i naterati ih da vrate sve primljene penzije sa kamatom. Treba sankcionisati i sve članove invalidskih komisija koji su omogućavali sticanje invalidskih penzija radnosposobnim, jer kada neko nakon sticanja takve penzije može da se uvali na više budžetskih upravljačkih pozicija, onda tu nešto debelo nije u redu. Ne treba zbog muljatora da ispaštaju ljudi kojima je neophodna invalidska penzija.

Srbin

pre 10 godina

A šta da radiš kad te otpuste sa 62,živeo si celog života od plate,nemaš kuću,nemaš stan,nemaš njive i livade,celog života podstanar...konopče?

Bojan

pre 10 godina

U Emiratima nema penzija niti poreza na bilo sta, sve sto zaradite dok ste radno sposobni to vam je. A ljudi uglavnom lepo zive. Znam, sad ce mnogi reci imaju naftu, ali ta nafta cini 10% BDP-a ostalo je trgovina, gradjevina, usluge, i plus nemaju plodnu zemlju. A mi smo sve naftne izvore, domace i strane poklonili rusima, koji su pokrivali 40% domace potrosnje. Tako da sada uvozimo naftu iz Srbije u Srbiju.

Dragan

pre 10 godina

Kaze se moraju da smanje broj invalidskih penzija.....nek nas pobiju,to je resenje!Ja vise nisam radno sposoban,posle 30godina uplacivanja doprinosa i poreza i sad kad sam se razboleo nemogu u invalidsku?koliko je ovde cinizma,pa jedna penzija na godisnjem nivou iznosi 300000din koliko neki u ovoj drzavi prime kao platu ili dve i na to dodate porez doprinos jos kad vidite da se te plate isplacuju u javnim preduzecima ili politicarima i to iz budzeta na sta vas to navodi?

Kosta

pre 10 godina

Bas interesantno da niko ne pominje da se kod nas plate isplacuju u neto iznosu - ceo zivot su mi uzimali najmanje 15 doprinosa iz bruto plate. Nikad niko u zemlji (tada hvaljenoj Jugi) nije zapravo znao kolika mu je plata - za zdravstvo i penziono otprilike su nan skidali i do 45 odsto, za vojsku, za stambeno, a to sve savezno, republicko, opstinsko itd. Uzas jedan, a bogme traje i dan-danas. Pa kako MMF i EU mogu da namecu nekakve uslove, a kod njih je drugaciji sistem, bruto plate, sam placas osiguranje... Kako u drugim zemljama zapravo sistem funkcionise, ne znam, ali nas je nekakav sovjetski, sta li?

Dragan

pre 10 godina

Ne boli mene sta su ekonomisti procenili, nego ovo sto veciti sindikalci zarad svog d....a aminuju, tolikog licemerja nema nigde. Sto se mene licno tice ne mora PIO da mi da penziju, neka mi vrati samo izdvajanja koja su ucinjena za mene u realnoj vrednosti, kamatu ne trazim. Pozdrav za ekonomiste, sindikalce i PIO.

Pametnjaković

pre 10 godina

"Prema njegovoj oceni, jedan od problema je veliki broj invalidskih penzionera, koji se ubuduće ne sme povećavati..."

Baš me živo interesuje kako ćeš ti da sprečiš nesreće da se događaju.

Rešenje koje niko iz političke elite ne pominje je vraćanje 20+ milijardi evra koje su uzete iz inostranstva u obliku kredita, kao i svih para koje su uzete iz PIO fonda tokom prethodnih decenija. A to ne pominju, jer su oni svi to uzeli i podelili međusobno, pa nas sad tu zamajavaju i pokušavaju na nas da prenesu teret, oni uzeli pare, podelili sebi i svojima, a mi to treba da plaćamo. Revolucija je ipak, ali zaista, jedino rešenje.

Gale

pre 10 godina

Morate da gledate prosek života, a potom u skladu sa tim da postavite granice. Zašto? Pa nije isto, živeti i raditi u Japanu, Nemačkoj, Finskoj gde je prosek života 86, u Japanu npr, a otići u penziju sa 65. Na taj način on okvirno uživa penziju preko 20 godina. Kod nas, bar u mom komšiluku, za muškarce prosek oko 55, ako treba da nabrajam imena i adrese ok? Dakle, ja sam ne računam da ću živeti (s obzirom na sredinu gde živim) ni u kom slučaju više od 70, sa 65 bih i bio zadovoljan. Ako ja ne mogu da uživam u penziji ili je taj vremenski period veoma kratak, a intelektualac sam u privatnoj kompaniji (delimično zadovoljan) i odvajam za penzioni sistem 40 godina i to popriličnu svotu ( od čega ja neću videti ni cvonjka) ne želim da se od moje plate odbija za penzioni sistem. Tačka. Ne dam. To je moje i država me krade. Isto je i za zdravstveni sistem ( a svakako moram kod lekara privatno, jer mi zakazuju za 6 meseci pregled, na sreću mogu da platim, ali šta sa ostalima). Dakle, ne želim da me niko krade.Samo to. A uz put da mi vređa inteligenciju.

dizajn

pre 10 godina

Dakle skoro 2 miliona penzionera, vise od milion na birou i natalitet u padu, sve ovo znaci da nam trebaju stranci kako bi se zemlja razvijala. To je problem sa Evropom, samo je pitanje koja zemlja razmislja mudro.

Jovan

pre 10 godina

"Predsednik Ekonomskog saveta Srpske napredne stranke Milenko Dželetović rekao je ...da se reforma mora započeti, a tek poslednja mera, ukoliko sve druge budu iscrpljene, biće jednokratno smanjenje penzija"

Kako vas, bre, nije sramota bivsi radikali?
Kao i uvek napadate najslabije.
Zsto ne izbacite sve partijski zaposlene iz javnih sluzbi i ostace para i viska?
To ne mozete a na penzose mozete?
Sram vas bilo.

Bran

pre 10 godina

Ovo je dodatak na "BELU KUGU" koja hara Srbijom, ovo je implozivna demografska bomba ! Pustite žene sa 60 u penziju i na njihova mesta zaposlite mlade, tu je račun jednostavan - ništa se u budžetu ne gubi, naprotiv. U protivnom "SVI POD JEDNU ŠLJIVU", veoma brzo ! Osposobite PIO da bude finansijski samostalan, prenesite im deo kapitala od preduzeća koja su još ostala da se privatizuju i eto rešenja u oba smisla.

ivica

pre 10 godina

Dozvolili ste svim poslodavcima da prijavljuju na minimalac. Kad ce to da se promeni? Lopovska drzava napada obican narod dok se tajkuni bogate i duguju drzavi.
Rekao MMF i EU, rekao MMF i EU, rekao MMF i EU.
Jel zna neko na vlasti nesto drugo? Svi ste se izmenjali, ali ista pesma za narod!

Bozulex

pre 10 godina

Pa to nema nikakve logike, neko će raditi ceo život a neko nikad. Najbolje bi bilo da se u penziju ide sa, recimo, 30 godina staža da bi i ostali imali šanse za posao.

da dozivim penziju...1dan.

pre 10 godina

ma najbolje da se ukinu penzije?
a politicarima i ovim sindikalcima da se povecaju plate po 90% ?jel moze
mislim da je to najpostenije.

Todor

pre 10 godina

Uradite reviziju celog penzionog sistema. Od toga ko je sve i zasto otisao u penziju tj. kupio penziju, pa vuce pare iz p.fonda narednih 30 god, jer je vec sa 45kupio penziju pa do toga sta je sa imovinom koja je u vlasnistvu penzijskih fondova. Od imovine Vojvodjanskog penz.fonda svi penzioneri mogu lepo da zive. Ali..

aleksandar

pre 10 godina

Odlicno, ponovo sve svalite na nemocno stanonidtvo, a tajkunima oprastajte dugove i odlozite naplate. Posle cemo hlasati za neke druge, i tako, jpvo-nanovo, vrzino kolo.
Samo cu da podsetim na Tsdica i njegov sok kada je izgubip izore, a nije znao zbog cega izdao ovaj, izdao onaj... nauk iz 2012 je: Moras da radis za stanovnistvo koje glasa za tebe, podrska tajkuna je licno korisna, ali oni ne dobijaju izbore.

Petar

pre 10 godina

Niko ne pominje kao resenje otvaranje novih radnih mesta, stvaranje ambijenta za zaposljavanje. Slazem se da treba stedeti, pa i povecati granicu za odlazak u penziju, ali to nije resenje na duzi rok. Sta cemo uraditi ako ni ove mere ne daju resenje. Da li ćemo povećati granicu na 80 godina!?!

devit

pre 10 godina

Srbija u vrhu po broju invalidskih penzionera,,,,sa najrzvijenijim zemljama,,,
malo je i medju najrazvijenijim zemljama koje su ucestvovale u toliko ratova,kao Srbija,,,a u kojima nije ucestvovala...
pa ima od 400 000 do 700 000 vetarana,,,,
tacan broj se nezna posto za Srbiju zvanicno nepostoje...
medju vodecim zemljama je po broju suicida....
sve to ima najverovatnije svoje posledice...............
verovatno i tu ima nekih uzroka i posledica???!!!
Kako bi to rekao pesnik B.Djorjdevic;
...pogledaj dom svoj Andjele,
skini paucinu s ociju......

knight

pre 10 godina

Pa čekajte,zar nije lepo rekao čovek mora prvo da nam bude gore da bi nam posle bilo malo bolje! Jel rekao to za izbore?! Jeste! Jel za to glasao narod?! Nema ljutiš sad,šta je glasano tako ce da bude,a zašto je tako glasano to je već za neku drugu priču...

Bogu hvala, vek i po proživeh u zdravlju i radu pa ove reči u pero govorim advokatu miliću

pre 10 godina

Bilo kako bilo ako umrete prerano čeka vas na onom svetu penzija tek kad napunite 67 godina.

bolne reforme

pre 10 godina

Vucic radi isto sto i DOS.
Nema tu nikakve razlike.
"Bolne reforme. Mora prvo da nam bude gore, da bi nam onda bilo bolje" Sve to Vucic prica iz stana od 100 kvadrata koji je dobio od drzave.
A za nas obicne smrtnike, bolne reforme.
U prevodu na srpski bice vam bolje kad umrete.
Osim ako ste "sposobni" pa postanete tajkun, narko diler, ili politicar bez dana radnog staza ali dobijete stan od drzave.
To su te nove "evropske vrednosti", bahatost.
Drugim recima, on hoce da nam "promeni svest", i to iz svog stana koji mu je poklonila drzava.

pera lozac

pre 10 godina

Upravo zamisljam kako odvodi roditelj dete u drzavni vrtic a tamo ga ceka vaspitacica od 66 godina koja ce sledece godine u penziju, ili deca polaze na ekskurziju a vozac autobusa ima jos samo tri meseca do penzije ako ne pustite dete bicete optuzeni za diskriminaciju zbog godina....
A zamislite tek razgovor za posao za 64.65.66 godina.
Ko NEradi u drzavnoj firmi ili nema svoju firmu UMRECE OD GLADI POSLE 55 GODINE.
p.s. to ne brine vlast ali zaboravljaju da kada nema para za hranu nema ni za higijenu pa eto nama tifusa kolere zutice... a od toga nece moci da se odbrane ni oni.

mali od palube

pre 10 godina

Pa dobro ljudi, zar svi imaju koprenu preko očiju ili svi misle da smo baš svi budale? Nisam genije iz ekonomije, ali znam da saberem dva i dva, nema pomoći dok se ne pokrene proizvodnja, dok se ne povećaju prihodi. Nema štednje ako nemaš para - šta da štediš kad nemaš ništa? A zašto se niko od bajnih stručnjaka iz ekonomije ne pozabavi bar jednom pitanjem koliko godišnje PIO fond gubi zbog neplaćenih doprinosa na PIO?? Zašto vi novinari malo ne istražujete? Potrudite se da objasnite i taj aspekt problema, pa da vidimo onda i koje su to firme (I ČIJE SU!!!) koje ne plaćaju doprinose i tako bukvalno svim građanima ove nazovi države vade pare iz džepova. Šta ćete da uzimate penzionerima koji su i tako već dobrano pokradeni i tokom svog radnog veka i nemaju skoro bukvalno ni za lekove a kamoli za neki pristojan život?! Prst na čelo - svi ćemo jednom (uz mnogo sreće) doći na njihove grane.

lemy

pre 10 godina

vidis Pantelija se nije penzonisao,radio je ceo zivot,jedino malo pri kraju bio bolestan. Tako i mi. ja imam15 god.staza,ali tamo 2045 godine cemo se sa setom secati-"jel se secas kad su postojale penzije,ono kad ostaris pa od drzave dobijas mesecno lovu na kontu posla koji si obavljao"...

Draganac

pre 10 godina

Bolje se i ne može očekivati od ovih zamlata koji"vode" državu. Pa oni u životu nisu nikada ni radili! Privreda je za njih bauk i zato misle da se stvari rešavaju promenom zakona, propisa i sl. Smislite nesto pametno ako ste u stanju, a ako niste skinite se sa vlasti i pustite da rade oni koji znaju kako se podiže privreda jedne zemlje. Ne mislite valjda da će nešto Jejlovac rešiti!? Ma i.te molim vas!

anti prvi

pre 10 godina

Predlazem novoj vladi da usvoji,po kratkom postupku, zakon, koji neminovno postavlja nasa ekstra privreda i savrseno opste stanje u svim sferama drzave i drustva, da se "matorci" sa 55 ili 60 godina jednostavno streljaju,ili po novijem,humanijem pristupu,uspavaju. Nek Vule i ekspert Krstic vide sta bi manje drzavu Srbiju kostalo. Tako ce se lepo ukinuti i Penzioni fond a privreda i privatnici osloboditi placanja tih dodatnih budalastina.

zeljko

pre 10 godina

ja da sam znao da ce podici starosnu granicu ne bi mozda ni poceo da radim. to je kao da su prekrsili ugovor. ovo je prevara i treba svi zajedno da tuzimo drzavu.

nema

pre 10 godina

Nema rešenja za penzije bez pokretanja privrede. Udeo penzija u BDP-u će pasti samo podizanjem istog. Smanjenjem nameta na rad i povećanjem likvidnosti privrede, povećala bi se i zaposlenost. Ali reforme koliko vidim će biti: podizanje starosne granice, povećanje poreza, poskupljenje režija. .... Sve na žalost već viđeno, bez ikakvih suštinskih promena.

Dare

pre 10 godina

Ja se opraštam od penzije,imam 40 godina,26 godina radnog staža, beneficije...i ne mogu više,majke mi...predaću državi zahtev da mi sva odbijanja za penzioni fond za 26 godina vrati i živeću od toga,još 5-6 godina,pa da se pozdravim sa planetom Zemljom,ja drugog rešenja nemam...da doživim 60 godina teško brate,sve moje komšije maximum 50-55 godina i neki rakić ih spuca...u toj grupi sam i ja,osećam...a pare sam pošteno zaradio...26x1000€ godišnje za PIO...26 hiljada €,sasvim dovoljno do 55 banki za hleba i shlebom što kažu...vratite mi pare!!!

POŽAREVLJANKA

pre 10 godina

Penzioner sam sa 39g i 6 meseci radnog staža, imala sam bolovanje samo za tri porodjaja, muka mi je više od svih priča i svih reformi.Sve vlasti u poislednjih 25g su žmurele na sve lopovluke, kralo se na sat i na fat.Znate li pre 20g se išlo masovno u invalidske penzije, po fondovima i lekarskim komisijama se ljudi napunili para, to je bila javna tajna, niko iz vlasti nije reagovao, prodavali se stanovi namenjeni penzionerima, u kojima danas žive njihova deca i unučići, kome kod ja zafalilo drpao je iz penzionog fonda, čupalo se kao da je alajbegova slama, zidali se hoteli pravili putevi.Niko neće da pročešlja poslednjih 25g,da vidite da ima želje i volje kako bi sve isplivalo na površinu, zatvori bi bili puni,obogatili se političari, glavešine iz fonda, njihovi podanici koji su gurali svoje u penziju,i sada se ti sa po 2og razjapili mala im penzija, em se pokralo iz fonda em ti vajni bolesnici (VELIKO IZVINJENJE PRAVIM BOLESNICIMA)sa jedno dupe sedeli na dve stolice, zato dosta više, ko je pošteno radio on je bio budala,dobro ova zemlja i postoji, nema bre delatnosti gde se nije čistilo kao sa metlom,nikada mi nećemo biti normalna zemlja, nemamo savesti ni morala.

Giiigi

pre 10 godina

Nema nista, u Srbiji polako ali sigurno stize zapadni sistem, a plate najgore u regionu, a i sire! Daleko treba pobeci i ne vratiti se nikada

da da

pre 10 godina

Još kada bi narodu objasnili šta tačno znači jednokratno umanjivanje penzija na koje ga očito spremaju ...
Glasali ste, uživajte !

POŽAREVLJANKA

pre 10 godina

Penzioner sam sa 39g i 6 meseci radnog staža, imala sam bolovanje samo za tri porodjaja, muka mi je više od svih priča i svih reformi.Sve vlasti u poislednjih 25g su žmurele na sve lopovluke, kralo se na sat i na fat.Znate li pre 20g se išlo masovno u invalidske penzije, po fondovima i lekarskim komisijama se ljudi napunili para, to je bila javna tajna, niko iz vlasti nije reagovao, prodavali se stanovi namenjeni penzionerima, u kojima danas žive njihova deca i unučići, kome kod ja zafalilo drpao je iz penzionog fonda, čupalo se kao da je alajbegova slama, zidali se hoteli pravili putevi.Niko neće da pročešlja poslednjih 25g,da vidite da ima želje i volje kako bi sve isplivalo na površinu, zatvori bi bili puni,obogatili se političari, glavešine iz fonda, njihovi podanici koji su gurali svoje u penziju,i sada se ti sa po 2og razjapili mala im penzija, em se pokralo iz fonda em ti vajni bolesnici (VELIKO IZVINJENJE PRAVIM BOLESNICIMA)sa jedno dupe sedeli na dve stolice, zato dosta više, ko je pošteno radio on je bio budala,dobro ova zemlja i postoji, nema bre delatnosti gde se nije čistilo kao sa metlom,nikada mi nećemo biti normalna zemlja, nemamo savesti ni morala.

da da

pre 10 godina

Još kada bi narodu objasnili šta tačno znači jednokratno umanjivanje penzija na koje ga očito spremaju ...
Glasali ste, uživajte !

Giiigi

pre 10 godina

Nema nista, u Srbiji polako ali sigurno stize zapadni sistem, a plate najgore u regionu, a i sire! Daleko treba pobeci i ne vratiti se nikada

pera lozac

pre 10 godina

Upravo zamisljam kako odvodi roditelj dete u drzavni vrtic a tamo ga ceka vaspitacica od 66 godina koja ce sledece godine u penziju, ili deca polaze na ekskurziju a vozac autobusa ima jos samo tri meseca do penzije ako ne pustite dete bicete optuzeni za diskriminaciju zbog godina....
A zamislite tek razgovor za posao za 64.65.66 godina.
Ko NEradi u drzavnoj firmi ili nema svoju firmu UMRECE OD GLADI POSLE 55 GODINE.
p.s. to ne brine vlast ali zaboravljaju da kada nema para za hranu nema ni za higijenu pa eto nama tifusa kolere zutice... a od toga nece moci da se odbrane ni oni.

nema

pre 10 godina

Nema rešenja za penzije bez pokretanja privrede. Udeo penzija u BDP-u će pasti samo podizanjem istog. Smanjenjem nameta na rad i povećanjem likvidnosti privrede, povećala bi se i zaposlenost. Ali reforme koliko vidim će biti: podizanje starosne granice, povećanje poreza, poskupljenje režija. .... Sve na žalost već viđeno, bez ikakvih suštinskih promena.

Dare

pre 10 godina

Ja se opraštam od penzije,imam 40 godina,26 godina radnog staža, beneficije...i ne mogu više,majke mi...predaću državi zahtev da mi sva odbijanja za penzioni fond za 26 godina vrati i živeću od toga,još 5-6 godina,pa da se pozdravim sa planetom Zemljom,ja drugog rešenja nemam...da doživim 60 godina teško brate,sve moje komšije maximum 50-55 godina i neki rakić ih spuca...u toj grupi sam i ja,osećam...a pare sam pošteno zaradio...26x1000€ godišnje za PIO...26 hiljada €,sasvim dovoljno do 55 banki za hleba i shlebom što kažu...vratite mi pare!!!

mali od palube

pre 10 godina

Pa dobro ljudi, zar svi imaju koprenu preko očiju ili svi misle da smo baš svi budale? Nisam genije iz ekonomije, ali znam da saberem dva i dva, nema pomoći dok se ne pokrene proizvodnja, dok se ne povećaju prihodi. Nema štednje ako nemaš para - šta da štediš kad nemaš ništa? A zašto se niko od bajnih stručnjaka iz ekonomije ne pozabavi bar jednom pitanjem koliko godišnje PIO fond gubi zbog neplaćenih doprinosa na PIO?? Zašto vi novinari malo ne istražujete? Potrudite se da objasnite i taj aspekt problema, pa da vidimo onda i koje su to firme (I ČIJE SU!!!) koje ne plaćaju doprinose i tako bukvalno svim građanima ove nazovi države vade pare iz džepova. Šta ćete da uzimate penzionerima koji su i tako već dobrano pokradeni i tokom svog radnog veka i nemaju skoro bukvalno ni za lekove a kamoli za neki pristojan život?! Prst na čelo - svi ćemo jednom (uz mnogo sreće) doći na njihove grane.

anti prvi

pre 10 godina

Predlazem novoj vladi da usvoji,po kratkom postupku, zakon, koji neminovno postavlja nasa ekstra privreda i savrseno opste stanje u svim sferama drzave i drustva, da se "matorci" sa 55 ili 60 godina jednostavno streljaju,ili po novijem,humanijem pristupu,uspavaju. Nek Vule i ekspert Krstic vide sta bi manje drzavu Srbiju kostalo. Tako ce se lepo ukinuti i Penzioni fond a privreda i privatnici osloboditi placanja tih dodatnih budalastina.

lemy

pre 10 godina

vidis Pantelija se nije penzonisao,radio je ceo zivot,jedino malo pri kraju bio bolestan. Tako i mi. ja imam15 god.staza,ali tamo 2045 godine cemo se sa setom secati-"jel se secas kad su postojale penzije,ono kad ostaris pa od drzave dobijas mesecno lovu na kontu posla koji si obavljao"...

Draganac

pre 10 godina

Bolje se i ne može očekivati od ovih zamlata koji"vode" državu. Pa oni u životu nisu nikada ni radili! Privreda je za njih bauk i zato misle da se stvari rešavaju promenom zakona, propisa i sl. Smislite nesto pametno ako ste u stanju, a ako niste skinite se sa vlasti i pustite da rade oni koji znaju kako se podiže privreda jedne zemlje. Ne mislite valjda da će nešto Jejlovac rešiti!? Ma i.te molim vas!

zeljko

pre 10 godina

ja da sam znao da ce podici starosnu granicu ne bi mozda ni poceo da radim. to je kao da su prekrsili ugovor. ovo je prevara i treba svi zajedno da tuzimo drzavu.

da dozivim penziju...1dan.

pre 10 godina

ma najbolje da se ukinu penzije?
a politicarima i ovim sindikalcima da se povecaju plate po 90% ?jel moze
mislim da je to najpostenije.

bolne reforme

pre 10 godina

Vucic radi isto sto i DOS.
Nema tu nikakve razlike.
"Bolne reforme. Mora prvo da nam bude gore, da bi nam onda bilo bolje" Sve to Vucic prica iz stana od 100 kvadrata koji je dobio od drzave.
A za nas obicne smrtnike, bolne reforme.
U prevodu na srpski bice vam bolje kad umrete.
Osim ako ste "sposobni" pa postanete tajkun, narko diler, ili politicar bez dana radnog staza ali dobijete stan od drzave.
To su te nove "evropske vrednosti", bahatost.
Drugim recima, on hoce da nam "promeni svest", i to iz svog stana koji mu je poklonila drzava.

knight

pre 10 godina

Pa čekajte,zar nije lepo rekao čovek mora prvo da nam bude gore da bi nam posle bilo malo bolje! Jel rekao to za izbore?! Jeste! Jel za to glasao narod?! Nema ljutiš sad,šta je glasano tako ce da bude,a zašto je tako glasano to je već za neku drugu priču...

Todor

pre 10 godina

Uradite reviziju celog penzionog sistema. Od toga ko je sve i zasto otisao u penziju tj. kupio penziju, pa vuce pare iz p.fonda narednih 30 god, jer je vec sa 45kupio penziju pa do toga sta je sa imovinom koja je u vlasnistvu penzijskih fondova. Od imovine Vojvodjanskog penz.fonda svi penzioneri mogu lepo da zive. Ali..

Petar

pre 10 godina

Niko ne pominje kao resenje otvaranje novih radnih mesta, stvaranje ambijenta za zaposljavanje. Slazem se da treba stedeti, pa i povecati granicu za odlazak u penziju, ali to nije resenje na duzi rok. Sta cemo uraditi ako ni ove mere ne daju resenje. Da li ćemo povećati granicu na 80 godina!?!

aleksandar

pre 10 godina

Odlicno, ponovo sve svalite na nemocno stanonidtvo, a tajkunima oprastajte dugove i odlozite naplate. Posle cemo hlasati za neke druge, i tako, jpvo-nanovo, vrzino kolo.
Samo cu da podsetim na Tsdica i njegov sok kada je izgubip izore, a nije znao zbog cega izdao ovaj, izdao onaj... nauk iz 2012 je: Moras da radis za stanovnistvo koje glasa za tebe, podrska tajkuna je licno korisna, ali oni ne dobijaju izbore.

Bogu hvala, vek i po proživeh u zdravlju i radu pa ove reči u pero govorim advokatu miliću

pre 10 godina

Bilo kako bilo ako umrete prerano čeka vas na onom svetu penzija tek kad napunite 67 godina.

devit

pre 10 godina

Srbija u vrhu po broju invalidskih penzionera,,,,sa najrzvijenijim zemljama,,,
malo je i medju najrazvijenijim zemljama koje su ucestvovale u toliko ratova,kao Srbija,,,a u kojima nije ucestvovala...
pa ima od 400 000 do 700 000 vetarana,,,,
tacan broj se nezna posto za Srbiju zvanicno nepostoje...
medju vodecim zemljama je po broju suicida....
sve to ima najverovatnije svoje posledice...............
verovatno i tu ima nekih uzroka i posledica???!!!
Kako bi to rekao pesnik B.Djorjdevic;
...pogledaj dom svoj Andjele,
skini paucinu s ociju......

Gale

pre 10 godina

Morate da gledate prosek života, a potom u skladu sa tim da postavite granice. Zašto? Pa nije isto, živeti i raditi u Japanu, Nemačkoj, Finskoj gde je prosek života 86, u Japanu npr, a otići u penziju sa 65. Na taj način on okvirno uživa penziju preko 20 godina. Kod nas, bar u mom komšiluku, za muškarce prosek oko 55, ako treba da nabrajam imena i adrese ok? Dakle, ja sam ne računam da ću živeti (s obzirom na sredinu gde živim) ni u kom slučaju više od 70, sa 65 bih i bio zadovoljan. Ako ja ne mogu da uživam u penziji ili je taj vremenski period veoma kratak, a intelektualac sam u privatnoj kompaniji (delimično zadovoljan) i odvajam za penzioni sistem 40 godina i to popriličnu svotu ( od čega ja neću videti ni cvonjka) ne želim da se od moje plate odbija za penzioni sistem. Tačka. Ne dam. To je moje i država me krade. Isto je i za zdravstveni sistem ( a svakako moram kod lekara privatno, jer mi zakazuju za 6 meseci pregled, na sreću mogu da platim, ali šta sa ostalima). Dakle, ne želim da me niko krade.Samo to. A uz put da mi vređa inteligenciju.

Srbin

pre 10 godina

A šta da radiš kad te otpuste sa 62,živeo si celog života od plate,nemaš kuću,nemaš stan,nemaš njive i livade,celog života podstanar...konopče?

Dragan

pre 10 godina

Ne boli mene sta su ekonomisti procenili, nego ovo sto veciti sindikalci zarad svog d....a aminuju, tolikog licemerja nema nigde. Sto se mene licno tice ne mora PIO da mi da penziju, neka mi vrati samo izdvajanja koja su ucinjena za mene u realnoj vrednosti, kamatu ne trazim. Pozdrav za ekonomiste, sindikalce i PIO.

ivica

pre 10 godina

Dozvolili ste svim poslodavcima da prijavljuju na minimalac. Kad ce to da se promeni? Lopovska drzava napada obican narod dok se tajkuni bogate i duguju drzavi.
Rekao MMF i EU, rekao MMF i EU, rekao MMF i EU.
Jel zna neko na vlasti nesto drugo? Svi ste se izmenjali, ali ista pesma za narod!

Jovan

pre 10 godina

"Predsednik Ekonomskog saveta Srpske napredne stranke Milenko Dželetović rekao je ...da se reforma mora započeti, a tek poslednja mera, ukoliko sve druge budu iscrpljene, biće jednokratno smanjenje penzija"

Kako vas, bre, nije sramota bivsi radikali?
Kao i uvek napadate najslabije.
Zsto ne izbacite sve partijski zaposlene iz javnih sluzbi i ostace para i viska?
To ne mozete a na penzose mozete?
Sram vas bilo.

Bozulex

pre 10 godina

Pa to nema nikakve logike, neko će raditi ceo život a neko nikad. Najbolje bi bilo da se u penziju ide sa, recimo, 30 godina staža da bi i ostali imali šanse za posao.

Pametnjaković

pre 10 godina

"Prema njegovoj oceni, jedan od problema je veliki broj invalidskih penzionera, koji se ubuduće ne sme povećavati..."

Baš me živo interesuje kako ćeš ti da sprečiš nesreće da se događaju.

Rešenje koje niko iz političke elite ne pominje je vraćanje 20+ milijardi evra koje su uzete iz inostranstva u obliku kredita, kao i svih para koje su uzete iz PIO fonda tokom prethodnih decenija. A to ne pominju, jer su oni svi to uzeli i podelili međusobno, pa nas sad tu zamajavaju i pokušavaju na nas da prenesu teret, oni uzeli pare, podelili sebi i svojima, a mi to treba da plaćamo. Revolucija je ipak, ali zaista, jedino rešenje.

Bran

pre 10 godina

Ovo je dodatak na "BELU KUGU" koja hara Srbijom, ovo je implozivna demografska bomba ! Pustite žene sa 60 u penziju i na njihova mesta zaposlite mlade, tu je račun jednostavan - ništa se u budžetu ne gubi, naprotiv. U protivnom "SVI POD JEDNU ŠLJIVU", veoma brzo ! Osposobite PIO da bude finansijski samostalan, prenesite im deo kapitala od preduzeća koja su još ostala da se privatizuju i eto rešenja u oba smisla.

Dragan

pre 10 godina

Kaze se moraju da smanje broj invalidskih penzija.....nek nas pobiju,to je resenje!Ja vise nisam radno sposoban,posle 30godina uplacivanja doprinosa i poreza i sad kad sam se razboleo nemogu u invalidsku?koliko je ovde cinizma,pa jedna penzija na godisnjem nivou iznosi 300000din koliko neki u ovoj drzavi prime kao platu ili dve i na to dodate porez doprinos jos kad vidite da se te plate isplacuju u javnim preduzecima ili politicarima i to iz budzeta na sta vas to navodi?

Bojan

pre 10 godina

U Emiratima nema penzija niti poreza na bilo sta, sve sto zaradite dok ste radno sposobni to vam je. A ljudi uglavnom lepo zive. Znam, sad ce mnogi reci imaju naftu, ali ta nafta cini 10% BDP-a ostalo je trgovina, gradjevina, usluge, i plus nemaju plodnu zemlju. A mi smo sve naftne izvore, domace i strane poklonili rusima, koji su pokrivali 40% domace potrosnje. Tako da sada uvozimo naftu iz Srbije u Srbiju.

Kosta

pre 10 godina

Bas interesantno da niko ne pominje da se kod nas plate isplacuju u neto iznosu - ceo zivot su mi uzimali najmanje 15 doprinosa iz bruto plate. Nikad niko u zemlji (tada hvaljenoj Jugi) nije zapravo znao kolika mu je plata - za zdravstvo i penziono otprilike su nan skidali i do 45 odsto, za vojsku, za stambeno, a to sve savezno, republicko, opstinsko itd. Uzas jedan, a bogme traje i dan-danas. Pa kako MMF i EU mogu da namecu nekakve uslove, a kod njih je drugaciji sistem, bruto plate, sam placas osiguranje... Kako u drugim zemljama zapravo sistem funkcionise, ne znam, ali nas je nekakav sovjetski, sta li?

;)

pre 10 godina

"Prema njegovoj oceni, jedan od problema je veliki broj invalidskih penzionera, koji se ubuduće ne sme povećavati..."

Prema mojoj proceni, treba proveriti koliko invalidskih penzionera je radnoaktivno, naročito treba istresti nakačene na budžet i naterati ih da vrate sve primljene penzije sa kamatom. Treba sankcionisati i sve članove invalidskih komisija koji su omogućavali sticanje invalidskih penzija radnosposobnim, jer kada neko nakon sticanja takve penzije može da se uvali na više budžetskih upravljačkih pozicija, onda tu nešto debelo nije u redu. Ne treba zbog muljatora da ispaštaju ljudi kojima je neophodna invalidska penzija.

niko

pre 10 godina

nista meni tu nije jasno... npr. koliko je sposoban ucitelj ili vaspitac od 65, 66 godina za rad sa malom i veoma aktivnom decom? A mladi bez posla dzabalebare...

dizajn

pre 10 godina

Dakle skoro 2 miliona penzionera, vise od milion na birou i natalitet u padu, sve ovo znaci da nam trebaju stranci kako bi se zemlja razvijala. To je problem sa Evropom, samo je pitanje koja zemlja razmislja mudro.

mmf

pre 10 godina

A sta se mi tu nesto kao bunimo, te za penzije, te za nezaposlenost mladih!
Sta tu ima da se prica!

Gazda je rekao 'smanji penzije' i tacka.

(Neces valjda majdan tj. ukrajinu na trgu republike?)

nezaboravak

pre 10 godina

Ne treba mi da brinemo za mlade.
Mi smo se dovoljno brinuli i dovoljno uradili pa je sad na mladima da vuku poteze.
Verovatno ce, hteli-ne-hteli, zaraditi boracke penzije :|

TRex

pre 10 godina

U Srbiji je prosečan životni vek muškarca ~71g., a žena ~76g. ( EU 75/81) pa vidite koliko bi naš penzioner uopšte primao penziju ako bi se rok podigao na 67god.(?!) Mogao da se poveća samo rok za “starosnu penziju” ženama na 63g. ( muškarci sa 65g.) i 15g. radnog staža, jer žene ionako duže žive. Mora da se vodi računa o najmanjim i malim penzijama, a situacija u državnoj kasi može da se popravi kada se poveća naplata poreza od 'svog i crnog' tržišta i spreči razna krađa državnog novca.

Giiigi

pre 10 godina

Nema nista, u Srbiji polako ali sigurno stize zapadni sistem, a plate najgore u regionu, a i sire! Daleko treba pobeci i ne vratiti se nikada

Dare

pre 10 godina

Ja se opraštam od penzije,imam 40 godina,26 godina radnog staža, beneficije...i ne mogu više,majke mi...predaću državi zahtev da mi sva odbijanja za penzioni fond za 26 godina vrati i živeću od toga,još 5-6 godina,pa da se pozdravim sa planetom Zemljom,ja drugog rešenja nemam...da doživim 60 godina teško brate,sve moje komšije maximum 50-55 godina i neki rakić ih spuca...u toj grupi sam i ja,osećam...a pare sam pošteno zaradio...26x1000€ godišnje za PIO...26 hiljada €,sasvim dovoljno do 55 banki za hleba i shlebom što kažu...vratite mi pare!!!

Bojan

pre 10 godina

U Emiratima nema penzija niti poreza na bilo sta, sve sto zaradite dok ste radno sposobni to vam je. A ljudi uglavnom lepo zive. Znam, sad ce mnogi reci imaju naftu, ali ta nafta cini 10% BDP-a ostalo je trgovina, gradjevina, usluge, i plus nemaju plodnu zemlju. A mi smo sve naftne izvore, domace i strane poklonili rusima, koji su pokrivali 40% domace potrosnje. Tako da sada uvozimo naftu iz Srbije u Srbiju.

da da

pre 10 godina

Još kada bi narodu objasnili šta tačno znači jednokratno umanjivanje penzija na koje ga očito spremaju ...
Glasali ste, uživajte !

zeljko

pre 10 godina

ja da sam znao da ce podici starosnu granicu ne bi mozda ni poceo da radim. to je kao da su prekrsili ugovor. ovo je prevara i treba svi zajedno da tuzimo drzavu.

anti prvi

pre 10 godina

Predlazem novoj vladi da usvoji,po kratkom postupku, zakon, koji neminovno postavlja nasa ekstra privreda i savrseno opste stanje u svim sferama drzave i drustva, da se "matorci" sa 55 ili 60 godina jednostavno streljaju,ili po novijem,humanijem pristupu,uspavaju. Nek Vule i ekspert Krstic vide sta bi manje drzavu Srbiju kostalo. Tako ce se lepo ukinuti i Penzioni fond a privreda i privatnici osloboditi placanja tih dodatnih budalastina.

pera lozac

pre 10 godina

Upravo zamisljam kako odvodi roditelj dete u drzavni vrtic a tamo ga ceka vaspitacica od 66 godina koja ce sledece godine u penziju, ili deca polaze na ekskurziju a vozac autobusa ima jos samo tri meseca do penzije ako ne pustite dete bicete optuzeni za diskriminaciju zbog godina....
A zamislite tek razgovor za posao za 64.65.66 godina.
Ko NEradi u drzavnoj firmi ili nema svoju firmu UMRECE OD GLADI POSLE 55 GODINE.
p.s. to ne brine vlast ali zaboravljaju da kada nema para za hranu nema ni za higijenu pa eto nama tifusa kolere zutice... a od toga nece moci da se odbrane ni oni.

devit

pre 10 godina

Srbija u vrhu po broju invalidskih penzionera,,,,sa najrzvijenijim zemljama,,,
malo je i medju najrazvijenijim zemljama koje su ucestvovale u toliko ratova,kao Srbija,,,a u kojima nije ucestvovala...
pa ima od 400 000 do 700 000 vetarana,,,,
tacan broj se nezna posto za Srbiju zvanicno nepostoje...
medju vodecim zemljama je po broju suicida....
sve to ima najverovatnije svoje posledice...............
verovatno i tu ima nekih uzroka i posledica???!!!
Kako bi to rekao pesnik B.Djorjdevic;
...pogledaj dom svoj Andjele,
skini paucinu s ociju......

POŽAREVLJANKA

pre 10 godina

Penzioner sam sa 39g i 6 meseci radnog staža, imala sam bolovanje samo za tri porodjaja, muka mi je više od svih priča i svih reformi.Sve vlasti u poislednjih 25g su žmurele na sve lopovluke, kralo se na sat i na fat.Znate li pre 20g se išlo masovno u invalidske penzije, po fondovima i lekarskim komisijama se ljudi napunili para, to je bila javna tajna, niko iz vlasti nije reagovao, prodavali se stanovi namenjeni penzionerima, u kojima danas žive njihova deca i unučići, kome kod ja zafalilo drpao je iz penzionog fonda, čupalo se kao da je alajbegova slama, zidali se hoteli pravili putevi.Niko neće da pročešlja poslednjih 25g,da vidite da ima želje i volje kako bi sve isplivalo na površinu, zatvori bi bili puni,obogatili se političari, glavešine iz fonda, njihovi podanici koji su gurali svoje u penziju,i sada se ti sa po 2og razjapili mala im penzija, em se pokralo iz fonda em ti vajni bolesnici (VELIKO IZVINJENJE PRAVIM BOLESNICIMA)sa jedno dupe sedeli na dve stolice, zato dosta više, ko je pošteno radio on je bio budala,dobro ova zemlja i postoji, nema bre delatnosti gde se nije čistilo kao sa metlom,nikada mi nećemo biti normalna zemlja, nemamo savesti ni morala.

nezaboravak

pre 10 godina

Ne treba mi da brinemo za mlade.
Mi smo se dovoljno brinuli i dovoljno uradili pa je sad na mladima da vuku poteze.
Verovatno ce, hteli-ne-hteli, zaraditi boracke penzije :|

knight

pre 10 godina

Pa čekajte,zar nije lepo rekao čovek mora prvo da nam bude gore da bi nam posle bilo malo bolje! Jel rekao to za izbore?! Jeste! Jel za to glasao narod?! Nema ljutiš sad,šta je glasano tako ce da bude,a zašto je tako glasano to je već za neku drugu priču...

nema

pre 10 godina

Nema rešenja za penzije bez pokretanja privrede. Udeo penzija u BDP-u će pasti samo podizanjem istog. Smanjenjem nameta na rad i povećanjem likvidnosti privrede, povećala bi se i zaposlenost. Ali reforme koliko vidim će biti: podizanje starosne granice, povećanje poreza, poskupljenje režija. .... Sve na žalost već viđeno, bez ikakvih suštinskih promena.

Draganac

pre 10 godina

Bolje se i ne može očekivati od ovih zamlata koji"vode" državu. Pa oni u životu nisu nikada ni radili! Privreda je za njih bauk i zato misle da se stvari rešavaju promenom zakona, propisa i sl. Smislite nesto pametno ako ste u stanju, a ako niste skinite se sa vlasti i pustite da rade oni koji znaju kako se podiže privreda jedne zemlje. Ne mislite valjda da će nešto Jejlovac rešiti!? Ma i.te molim vas!

mali od palube

pre 10 godina

Pa dobro ljudi, zar svi imaju koprenu preko očiju ili svi misle da smo baš svi budale? Nisam genije iz ekonomije, ali znam da saberem dva i dva, nema pomoći dok se ne pokrene proizvodnja, dok se ne povećaju prihodi. Nema štednje ako nemaš para - šta da štediš kad nemaš ništa? A zašto se niko od bajnih stručnjaka iz ekonomije ne pozabavi bar jednom pitanjem koliko godišnje PIO fond gubi zbog neplaćenih doprinosa na PIO?? Zašto vi novinari malo ne istražujete? Potrudite se da objasnite i taj aspekt problema, pa da vidimo onda i koje su to firme (I ČIJE SU!!!) koje ne plaćaju doprinose i tako bukvalno svim građanima ove nazovi države vade pare iz džepova. Šta ćete da uzimate penzionerima koji su i tako već dobrano pokradeni i tokom svog radnog veka i nemaju skoro bukvalno ni za lekove a kamoli za neki pristojan život?! Prst na čelo - svi ćemo jednom (uz mnogo sreće) doći na njihove grane.

aleksandar

pre 10 godina

Odlicno, ponovo sve svalite na nemocno stanonidtvo, a tajkunima oprastajte dugove i odlozite naplate. Posle cemo hlasati za neke druge, i tako, jpvo-nanovo, vrzino kolo.
Samo cu da podsetim na Tsdica i njegov sok kada je izgubip izore, a nije znao zbog cega izdao ovaj, izdao onaj... nauk iz 2012 je: Moras da radis za stanovnistvo koje glasa za tebe, podrska tajkuna je licno korisna, ali oni ne dobijaju izbore.

Jovan

pre 10 godina

"Predsednik Ekonomskog saveta Srpske napredne stranke Milenko Dželetović rekao je ...da se reforma mora započeti, a tek poslednja mera, ukoliko sve druge budu iscrpljene, biće jednokratno smanjenje penzija"

Kako vas, bre, nije sramota bivsi radikali?
Kao i uvek napadate najslabije.
Zsto ne izbacite sve partijski zaposlene iz javnih sluzbi i ostace para i viska?
To ne mozete a na penzose mozete?
Sram vas bilo.

bolne reforme

pre 10 godina

Vucic radi isto sto i DOS.
Nema tu nikakve razlike.
"Bolne reforme. Mora prvo da nam bude gore, da bi nam onda bilo bolje" Sve to Vucic prica iz stana od 100 kvadrata koji je dobio od drzave.
A za nas obicne smrtnike, bolne reforme.
U prevodu na srpski bice vam bolje kad umrete.
Osim ako ste "sposobni" pa postanete tajkun, narko diler, ili politicar bez dana radnog staza ali dobijete stan od drzave.
To su te nove "evropske vrednosti", bahatost.
Drugim recima, on hoce da nam "promeni svest", i to iz svog stana koji mu je poklonila drzava.

Petar

pre 10 godina

Niko ne pominje kao resenje otvaranje novih radnih mesta, stvaranje ambijenta za zaposljavanje. Slazem se da treba stedeti, pa i povecati granicu za odlazak u penziju, ali to nije resenje na duzi rok. Sta cemo uraditi ako ni ove mere ne daju resenje. Da li ćemo povećati granicu na 80 godina!?!

Todor

pre 10 godina

Uradite reviziju celog penzionog sistema. Od toga ko je sve i zasto otisao u penziju tj. kupio penziju, pa vuce pare iz p.fonda narednih 30 god, jer je vec sa 45kupio penziju pa do toga sta je sa imovinom koja je u vlasnistvu penzijskih fondova. Od imovine Vojvodjanskog penz.fonda svi penzioneri mogu lepo da zive. Ali..

da dozivim penziju...1dan.

pre 10 godina

ma najbolje da se ukinu penzije?
a politicarima i ovim sindikalcima da se povecaju plate po 90% ?jel moze
mislim da je to najpostenije.

dizajn

pre 10 godina

Dakle skoro 2 miliona penzionera, vise od milion na birou i natalitet u padu, sve ovo znaci da nam trebaju stranci kako bi se zemlja razvijala. To je problem sa Evropom, samo je pitanje koja zemlja razmislja mudro.

ivica

pre 10 godina

Dozvolili ste svim poslodavcima da prijavljuju na minimalac. Kad ce to da se promeni? Lopovska drzava napada obican narod dok se tajkuni bogate i duguju drzavi.
Rekao MMF i EU, rekao MMF i EU, rekao MMF i EU.
Jel zna neko na vlasti nesto drugo? Svi ste se izmenjali, ali ista pesma za narod!

Gale

pre 10 godina

Morate da gledate prosek života, a potom u skladu sa tim da postavite granice. Zašto? Pa nije isto, živeti i raditi u Japanu, Nemačkoj, Finskoj gde je prosek života 86, u Japanu npr, a otići u penziju sa 65. Na taj način on okvirno uživa penziju preko 20 godina. Kod nas, bar u mom komšiluku, za muškarce prosek oko 55, ako treba da nabrajam imena i adrese ok? Dakle, ja sam ne računam da ću živeti (s obzirom na sredinu gde živim) ni u kom slučaju više od 70, sa 65 bih i bio zadovoljan. Ako ja ne mogu da uživam u penziji ili je taj vremenski period veoma kratak, a intelektualac sam u privatnoj kompaniji (delimično zadovoljan) i odvajam za penzioni sistem 40 godina i to popriličnu svotu ( od čega ja neću videti ni cvonjka) ne želim da se od moje plate odbija za penzioni sistem. Tačka. Ne dam. To je moje i država me krade. Isto je i za zdravstveni sistem ( a svakako moram kod lekara privatno, jer mi zakazuju za 6 meseci pregled, na sreću mogu da platim, ali šta sa ostalima). Dakle, ne želim da me niko krade.Samo to. A uz put da mi vređa inteligenciju.

Kosta

pre 10 godina

Bas interesantno da niko ne pominje da se kod nas plate isplacuju u neto iznosu - ceo zivot su mi uzimali najmanje 15 doprinosa iz bruto plate. Nikad niko u zemlji (tada hvaljenoj Jugi) nije zapravo znao kolika mu je plata - za zdravstvo i penziono otprilike su nan skidali i do 45 odsto, za vojsku, za stambeno, a to sve savezno, republicko, opstinsko itd. Uzas jedan, a bogme traje i dan-danas. Pa kako MMF i EU mogu da namecu nekakve uslove, a kod njih je drugaciji sistem, bruto plate, sam placas osiguranje... Kako u drugim zemljama zapravo sistem funkcionise, ne znam, ali nas je nekakav sovjetski, sta li?

;)

pre 10 godina

"Prema njegovoj oceni, jedan od problema je veliki broj invalidskih penzionera, koji se ubuduće ne sme povećavati..."

Prema mojoj proceni, treba proveriti koliko invalidskih penzionera je radnoaktivno, naročito treba istresti nakačene na budžet i naterati ih da vrate sve primljene penzije sa kamatom. Treba sankcionisati i sve članove invalidskih komisija koji su omogućavali sticanje invalidskih penzija radnosposobnim, jer kada neko nakon sticanja takve penzije može da se uvali na više budžetskih upravljačkih pozicija, onda tu nešto debelo nije u redu. Ne treba zbog muljatora da ispaštaju ljudi kojima je neophodna invalidska penzija.

niko

pre 10 godina

nista meni tu nije jasno... npr. koliko je sposoban ucitelj ili vaspitac od 65, 66 godina za rad sa malom i veoma aktivnom decom? A mladi bez posla dzabalebare...

mmf

pre 10 godina

A sta se mi tu nesto kao bunimo, te za penzije, te za nezaposlenost mladih!
Sta tu ima da se prica!

Gazda je rekao 'smanji penzije' i tacka.

(Neces valjda majdan tj. ukrajinu na trgu republike?)

lemy

pre 10 godina

vidis Pantelija se nije penzonisao,radio je ceo zivot,jedino malo pri kraju bio bolestan. Tako i mi. ja imam15 god.staza,ali tamo 2045 godine cemo se sa setom secati-"jel se secas kad su postojale penzije,ono kad ostaris pa od drzave dobijas mesecno lovu na kontu posla koji si obavljao"...

Bogu hvala, vek i po proživeh u zdravlju i radu pa ove reči u pero govorim advokatu miliću

pre 10 godina

Bilo kako bilo ako umrete prerano čeka vas na onom svetu penzija tek kad napunite 67 godina.

Bozulex

pre 10 godina

Pa to nema nikakve logike, neko će raditi ceo život a neko nikad. Najbolje bi bilo da se u penziju ide sa, recimo, 30 godina staža da bi i ostali imali šanse za posao.

Pametnjaković

pre 10 godina

"Prema njegovoj oceni, jedan od problema je veliki broj invalidskih penzionera, koji se ubuduće ne sme povećavati..."

Baš me živo interesuje kako ćeš ti da sprečiš nesreće da se događaju.

Rešenje koje niko iz političke elite ne pominje je vraćanje 20+ milijardi evra koje su uzete iz inostranstva u obliku kredita, kao i svih para koje su uzete iz PIO fonda tokom prethodnih decenija. A to ne pominju, jer su oni svi to uzeli i podelili međusobno, pa nas sad tu zamajavaju i pokušavaju na nas da prenesu teret, oni uzeli pare, podelili sebi i svojima, a mi to treba da plaćamo. Revolucija je ipak, ali zaista, jedino rešenje.

Bran

pre 10 godina

Ovo je dodatak na "BELU KUGU" koja hara Srbijom, ovo je implozivna demografska bomba ! Pustite žene sa 60 u penziju i na njihova mesta zaposlite mlade, tu je račun jednostavan - ništa se u budžetu ne gubi, naprotiv. U protivnom "SVI POD JEDNU ŠLJIVU", veoma brzo ! Osposobite PIO da bude finansijski samostalan, prenesite im deo kapitala od preduzeća koja su još ostala da se privatizuju i eto rešenja u oba smisla.

Dragan

pre 10 godina

Ne boli mene sta su ekonomisti procenili, nego ovo sto veciti sindikalci zarad svog d....a aminuju, tolikog licemerja nema nigde. Sto se mene licno tice ne mora PIO da mi da penziju, neka mi vrati samo izdvajanja koja su ucinjena za mene u realnoj vrednosti, kamatu ne trazim. Pozdrav za ekonomiste, sindikalce i PIO.

Srbin

pre 10 godina

A šta da radiš kad te otpuste sa 62,živeo si celog života od plate,nemaš kuću,nemaš stan,nemaš njive i livade,celog života podstanar...konopče?

Dragan

pre 10 godina

Kaze se moraju da smanje broj invalidskih penzija.....nek nas pobiju,to je resenje!Ja vise nisam radno sposoban,posle 30godina uplacivanja doprinosa i poreza i sad kad sam se razboleo nemogu u invalidsku?koliko je ovde cinizma,pa jedna penzija na godisnjem nivou iznosi 300000din koliko neki u ovoj drzavi prime kao platu ili dve i na to dodate porez doprinos jos kad vidite da se te plate isplacuju u javnim preduzecima ili politicarima i to iz budzeta na sta vas to navodi?

TRex

pre 10 godina

U Srbiji je prosečan životni vek muškarca ~71g., a žena ~76g. ( EU 75/81) pa vidite koliko bi naš penzioner uopšte primao penziju ako bi se rok podigao na 67god.(?!) Mogao da se poveća samo rok za “starosnu penziju” ženama na 63g. ( muškarci sa 65g.) i 15g. radnog staža, jer žene ionako duže žive. Mora da se vodi računa o najmanjim i malim penzijama, a situacija u državnoj kasi može da se popravi kada se poveća naplata poreza od 'svog i crnog' tržišta i spreči razna krađa državnog novca.