Sreda, 26.03.2014.

08:49

Stan sanja 300.000 podstanara

Uprkos tome što statistika iz godine u godinu beleži pad cena stanova, podstanari ne vide način kako da reše životni problem krova nad glavom.

Izvor: Dnevnik

Stan sanja 300.000 podstanara IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

56 Komentari

Sortiraj po:

grunf

pre 10 godina

"Pod 1.Sa ovim cenama definitivno se investitorima ne isplati da grade,to je realno..."

Kada bi se smanjile ogromne takse i kada bi se izbeglo davanje ogromnih suma za mito raznim gradskim sluzbenicima, investitori bi itekako dobro zaradjivali sa ovom cenom, buduci da je cena gradnje kvadrata oko 300 evra.

savamala istok

pre 10 godina

cene stanova su ocajno male..apetiti su porasli svima da zive u centru..i u usa je ljudima skupo veruj te mi da zive u centru new yorka,gde stan kosta milion dolara pa nemaju tamo svi od plate taj stan..ovde svi hoce sa platom od 300 eur stan koji kosta realno 250.000 a oni da ga plate na rate i to 40 000...to ne moze nikako i tako samo svi postajemo siromasniji.

kako to moze kod nas

pre 10 godina

Pod 1.Sa ovim cenama definitivno se investitorima ne isplati da grade,to je realno
Pod 2.Resenje je da stanovi budu skuplji,pogotovo u centralnim zonama vecih gradova,jer ce to privuci strance da ulazu zdrav kapital
Pod 3.Treba da prestanemo da razmisljamo kao da smo sirotinja vecno

Palace

pre 10 godina

Svi hoce u centar a do juce nisu ni znali gde su Terazije....ja sam rodjen u ulici Obilicev Venac,kao i moja majka...ceo svoj vot 30 godina sam ziveo tamo a onda pre 8 godina prodali smo stan i kupili 2(uz doplatu) meni na Karaburmi a roditeljima na B.Brdu.....ovde na Karaburmi imam sve....radnje,parking,odlican stan isamo 4 kilometara do mog O.Venca e ako sam ja to mogao kao neko ko je prohodao u centru centra Beograda zasto neki drugi to isto nemogu.....gospodo Beograd je ogroman grad imate Lazarevac i Obrenovac po 600 evra kvadrat,imate Borcu,Krnjacu,Kotez za po 800 evra kvadrat imate Karaburmu,Mirijevo, Vidikovac,Cerak,Vozdovac za po 1000/1200 kvadrat imate B.Brdo,Julino Brdo,Blokove 22,23,19,21 po 1250 kvadrat.......ali NE gospoda bi direktno u moju ulicu za po 1000 evra po kvadratu....NIKAD pa ni tada.

gregor madridjanski

pre 10 godina

citam komentare i postajem optimista kad vidim da ljudi konacno razmisljaju kako treba..mislim na vecinu..cene stanova od 1000 eur po kvadratu je neodrzivo stanje..ja sam ziveo u Barseloni i Novom Sadu..znam sta sam tamo video..stan u Barseloni gde su plate oko 800 900 eur kosta oko 500 000 eur i vise..zato sto dolaze i stanci i bogati..i onda trose pare..samo je resenje da bude veca cena..dok bude padala,nikad nece biti bolje

alek nis

pre 10 godina

kad pogledam da moj stan u Nisu kosta 700eur po kvadratu,mislim a u centru grada je,mislim da je tacno da cene mora da budu vece..ako meni cena bude jos manja,sta sam dobio sa tim?Sta me briga za Beograd,ja hocu da zivim u Nisu..!Slazem se,cene moraju da budu vece,ko nema za stan u centru neka ide ili na periferiju ili manji grad

resenje

pre 10 godina

resenje je u vecim cenama,u privlacenju stranaca i vise investiranja u bogate..onda ce svima nekretnine vise vredeti a samim tim bice u Srbiju interesantnije ulagati..

Rakic Milos Novi Sad

pre 10 godina

ako mene pitate slazem se,resenje je u dovodjenju stranaca i bogatih..cene stanova treba da budu vece jer to donosi korist,slazem se,a da investitori se obavezu ugovorno da ce za vecu cenu izgraditi kvalitetnije stanove

ko hoce neka plati

pre 10 godina

ko ima mala primanja,a hoce da ima troje ili dvoje dece,mora da bude nacisto sa tim da ne moze drzava da mu pokloni lep stan u centru grada..da ne pominjem,evo kum mi je u svedskoj,ima para,lepo zivi,ali kaze"samo ovlasceni servis moze da servisira po stanu,ja sam uradio sam neku cev i sad mi je dosla inspekcija kada prodajem stan,moram da ispravim gresku i platim 30.000eur" Dobro ste culi..da ne pominjem,u centru Stokholma,odrzavanje stana mesecno 300eur..mislite da je to malo za njihove plate,nije malo nikome..nasi ljudi hoce da kupe stan u centru grada,jefitno a da bude super kvalitet,a onda jos kada im neko kaze"odrzavanje kosta 100dinara mesecno" niko to nece da placa..jednostavno resenje je u zoniranju,vecim cenama u centru i povoljnijim cenama na periferiji..ne moze za male pare veliki kvalitet i sve

IspeciPaReci

pre 10 godina

@ Борис Паунович
Ja imam dovoljna primanja da uzmem kredit i kupim stan ali mi je problem da nađem stan. Ima nas i takvih. Naći stan koji ti se sviđa, sa liftom, terasom, obezbeđenim parking mestom i urednim papirima a da nije 2500€ po kvadratu je za mene nemoguća misija.

Kole

pre 10 godina

Svake godine 30.000 ljudi vise umre u Srbiji, nego sto se rodi. Svake godine se iseli (navodno) 32.000 ljudi. Znaci svake godine imamo 62.000 stanovnika manje. I znaci trebace stanova puno?
Hoce, hoce.

ranko

pre 10 godina

Mojoj budućoj supruzi i meni je država direktno odmogla u kupovini prvog stana jer je ukinula subvenciju. Plaćamo stan kao podstanari 200 evra već više od dve godine i smatramo da možemo da izdržimo ratu kredita od 250-270 evra sa našim primanjima. Ono što je nama problem to je učešće koje u sadašnjim uslovima iznosi 20%,u subcvencionisanom kreditu je bila 10 % i to smo mogli. Ovo je prva vlast koja me je direktno oštetila iako su nas sve prethodne uništavale na svoj način. Mi ćemo otići odavde, nadam se ... A to vama želim, dragi vršnjaci...

covek iz pariza

pre 10 godina

Postovani,cene stanova zaisa moraju da budu vece...drzava Srbija mora da zaustavi trend da "svi zive u centru grada"..to nema nigde.Niko nece da dodje da ulaze u Srbiju,Beograd,Nis,Novi Sad itd ako ce neko da mu prodaje stanove po 1200eur..Druga stvar je ,kao sto je dole jedan komentator naveo,sto ce zgrade da tonu,krovovi da lete,jer je cena izgradnje stana nemoguca ispod 1200eur..i sa 1200 evo imamo da nijedna zgrana ne valja..i onda kada kupe takvu zgradu onda krece svaljivanje krivice na drzavu..ja bih samo da vam kazem da nigde u Evropi,bar ne tamo gde vecina hoce da budemo,nema da su cene u centru jeftine..uzmite samo Crnu Goru,gde su cene nekretnina u elitnim delovima po 5000 eur i vise..ne mogu svi da zive na Terazijama i Dedinju i da se zale na standard..postoje svuda bogati ljudi koji hoce da plate skupo a ne samo stanove za 1200eur..mislim da tako vise nece moci ili ce svi biti na gubitku

kiki

pre 10 godina

Suprug i ja smo 15 godina podstanari. On radi sa VSS u firmi gde je prijavljen na minimalac, kreditno nesposoban. Ja radim sa VSS neprijavljena. Ne znamo kako doći do kredita, a gazimo ka 40-oj. Prodali bismo neku zemlju i to je jedino što imamo ali niko neće da je kupi jer je u selu. Tako smo planirali da dođemo bar do para za učešće. Nije moranje da živimo u Bg ali svejedno nemamo gde. Maštamo o prizemnoj kućici na periferiji sa malo dvorišta. Ali para ima tek toliko da pokrijemo račune, kiriju i hranu za pola meseca. U drugoj polovini rastežemo ni sami ne znamo kako. Još na to sve pomažemo roditeljima koji su stari i bolesni sa minimalnim primanjima. Deca? Strah me da pomislim, a godine prolaze. Poslodavci što više imaju, sve manje daju, još smo sretni kad dobijemo platu. Baš se brinem šta ćemo i kako ćemo.

vosa

pre 10 godina

.. i ja sm jedan od njih ... zivim kod oca ali mislim je li je bolje biti na stanu ili kupiti stan na kredit .. nekad mislim da je bolje biti podstanar.

stanodavac bgd

pre 10 godina

slazem se dole sa covekom,da su u zapadnoj evropi ljudi koji rentiraju zasticeni,ali takodje prijatelju moj,je zasticen i onaj koji kupi stan za 100.000eur a onda mu dodje neko i pod izgovorom da mu je skupo 300eur mesecno(da ne pominjem ako mu je skupo neka ide u manji grad) ,dakle za 300eur,unisti mu pola stana i kaze "aj cao"..toga takodje nema nigde i onaj ko nema stan ne moze da se izivljava na nekom ko je posteno platio svoj stan..slazem se da je ranije bilo dosta nepostenih ljudi koji su kupili stanove,ali ima 90posto koji imaju regularne stanove koje su uglavnom nasledili,ali u te stanove je ulozeno mnogo para i ne moze neko da da stan od 100.000 ili vise evra,a da mu neko za 300 eur postavlja uslove i da ga vredja..ako vam je skupo,imate manji grad..to vam je demokratija..da ne pominjem ulaganje u stanove..pozdrav

igor eu

pre 10 godina

cene svakako moraju da budu vece,1200eur je neprihvatljvo mala cena,pogotovo za BGD i tako se nista nece postici osim sto ce svi biti na gubitku..cene treba da budu vece,ali takodje onda i da investitori daju vece garancije i da odgovaraju za kvalitet.Po zonama,cene svakako moraju da skacu,pogotovo na elitinim mestima,jer samo tako cemo privuci bogat svet

greska u koracima

pre 10 godina

stanovi treba da budu skuplji..evo ovako..da sad hoce da dodje neko ko ima 20 miliona eur,hoce da ulaze i zivi u Srbiji,sta ce te da mu ponudite? "Znate mi imamo nasalje Stepa,sa pogledom na brdo i komsije koje su nevaspitane,dole vam obiju kola,a muzika tresti ceo dan" ??? Moraju ljudi u Srbiji da shvate da tako sto drugima obaraju cene,obaraju i sebi.Kada stan u centru Beograda bude kostao 50 000 eur,onda ce stan u svim drugim mestima da kosta 1 000 eur,i ja vas sada pitam jer to cilj?Podrska da cene budu visoke,prema zoniranju

milekontraš

pre 10 godina

Dijaspora ne razume i ne pravi razliku izmedju stambenih prilika u Srbiji i Zapadnoj Evropi. Podstanari su u Nemackoj zasticeni i ne moze vlasnik stana tek tako da ih maltretira ili izbaci. Srbija je druga priča.

Vlada

pre 10 godina

Imam tu srecu da sam mogao pre 2 godine da kupim sebi stan u staroj gradnji, siri centar Smedereva.
Radim u Beogradu, putujem svakog dana do posla,3h tamo i ovamo. imam svoju preduzetnicku firmu i mogao sam da priustim ratu od 300 evra i time smanjim kamatu jer mi je rok otplate 10 godina, ostalo jos 8 god.
Kvadrat je kostao 500 evra, centralno grejanje, stan nije odrzavan i morao sam da ga sredim, i pri tome sam sve sto sam umeo radio sam, osim parketa i plocica. Imam 35 godina, i u svojoj 43 cu imati otkupljen stan, cija je vrednost zahvaljujuci renoviranju mnogo veca.
Da sam resio da budem podstanar u Bg-u, bio bi mi posao odmah iza ugla, placao bih kiriju i komunalije tih 300 eura i za 10 godina ne bih imao nista. I verujem da bih do kraja zivota zalio svaki euro koji bih davao nekom gazdi. Ovako investiram u nesto svoje.

Ovom prilikom ohrabrujem sve one koji su u nedoumici, da kupe stan, i na 30 god. ako treba, sa ratom od 100 eura, pa makar neku kucicu na periferiji Beograda, ako bas hoce u prestonicu, jer ulazu u buducnost, u nesto svoje, sto ce naslediti njihova deca a ne gazda!

Srki

pre 10 godina

Kada cena nekretnine padne sa 200.000 evra na 150.000 evra, to u Srbiji ne znači ništa, jer je realna plata 200-250, za one koji uopšte imaju posao. I da padne na 100.000 opet ne znači ništa, jer je to 400 do 500 mesečnih plata. Značaj popusta se pojavljuje u trenutku kada cena nekretnine bude u skladu sa realnim prihodima stanovništva.

IronMan

pre 10 godina

Ako mene pitate, problem su bankarske "zelenaške" marže, tj.kamate! Evo, ja da sam imao gotovinu, mogao sam da kupim dva stana, za novac koji ću da dam banci za ovaj jedan! Da se razumemo, nemam ništa protiv banaka, svestan sam da bankari jako teško žive i da muku muče da sastave kraj s'krajem (kraj ironije), ali da mi uzmu 100+% kamate na period od 25 godina, to se u civilizovanom svetu zove kriminal! Priznajem, posustao sam pred ovim lobijem, ali samo zato što nije bilo alternative, a sad ih psujem svaki dan, što su me uveli u dužničko ropstvo! Nadam se samo, da ću omogućiti svojoj deci, da barem oni neće morati da žive sa teretom, kakav je "stambeni kredit"!

vladaCH

pre 10 godina

Samo 300.000? Vecina ljudi ovde u Cirihu su podstanari, ukljucujuci mene. Ne vidim cemu kuknjava i u cemu je zapravo problem? Siromasna Srbija ima dosta veci procenat stanovnistva koje poseduje sopstveni stan/kucu nego mnoge bogatije zemlje.

Pio bih samo nemacko pivo da je flasa 30 dinara

pre 10 godina

@Neo
"Da nema ucesca, odavno bismo kupili stan. Ucesce je najveca muka."

Ha, ha, da pomenuti Porse nije 100.000 Evra nego 100.000 dinara ja bih ga vec kupio !

Milko

pre 10 godina

San sanja 300.000 postanara, a 40.000 ljudi godisnje napusti zemlju. Odlaze najbolji i najkvalitetniji, odnosno bas oni koji bi te kredite i trebalo da uzmu. Veoma lako se izracunava da za 8 godina nece biti nikakva potraznja za stanovima.

danger

pre 10 godina

znam da je tesko i da je jeftinije iznajmljivati. Ali mora se misliti i na buducnost. Iznajmljujes 20 godina i onda pod stare dane ako izgubis posao eto katastrofe. Posle 20 god nemas nista.
Ako si se batrgao i placao kredit, posle 20 godina imas nesto svoje, ili bar veci deo. Imas sigurnost.
Ne može se samo gledati trenutno sta se vise isplati.
Problem je sto se u Srbiji nista ne moze planirati. Ali ipak, ako iznajmljujes, to ces raditi npr.40-50 godina ako bude srece i zdravlja, a ako kupis, otplacivaces 20-30.

Hogar

pre 10 godina

Beg iz Srbije je jedini način da dođete do stana.Pokušabvao sam više puta na gradskim konkursima sa PRAVOM I ZAKONSKOM dokumentacijom.Nisam podnosio ni lažna stanja ni lažne dijagnoze.Zato sam danas bez stana.Mnogi koji su radili drugačije danas svoje stanove izdaju a žive u drugim koji su naknadno kupili ili nasledili.Kada bi se proveravala i poništavala dodela ovakvih stanova broj podstanara bi se sigurno smanjio.

ima li koga?

pre 10 godina

cenis stan milion evra po kvadratu, a onda das popust od velikih 50% u ime razvoja I covecnosti, tu ispadnes faca, a prodao si stan gradjen od kartona u kome ne smes da se zakasljes da ne bi smetao komsiji. Na zalost ima ljudi koje je muka naterala da zive u takvim 'stanovima', ali I onih drugih ciji je prag kvaliteta na nivou kartonske kutije.

Cene su male BGD

pre 10 godina

Dokle god cene stanova budu male dotle ce i standard da bude mali..nigde ni u jednom bogtom gradu cene stanova nisu ovako male..ako pitate naseg coveka koji je podstanar,da li zeli da zivi u bogatoj zemlji on kaze "da",ali ako moze da zivi u centru glavnog grada za 40 000 evra i da mu ako moze bude i novogradnja i garancija i da mu jos se izgrade i obdanise pored..citam negde "stanovi u Rimu su jeftiniji"..bio sam u Rimu pre 20dana,cena najjeftinijeg stana u centru je oko 400.000 evra..toliko o vasem zivotu u bogatom drustvu..sirotani neka idu na perifiju a bogate da privucemo tako sto cemo dizati cenu stanova i onda nece leteti krovovi i tonuti nove zgrade jer cena od 1200 eur je mizerna i sa takvom cenom gradjani treba da ocekuju da budu kao u Avganistanu..CENE MORAJU BITI VECE !

Sanovnik

pre 10 godina

Kao i sto Porshce sanja 2.000.000 gradjana Srbije, tom istom logikom se moze zakljuciti...

Tako je malobrojna ekipa gradjivinskih "investitora" pravila balon narucenim tesktovima krajem 2007me i pocetkom 2008me godine u besmislenim tekstovima tipa Beogradu nedostaje 200.000 stanova.

Miki

pre 10 godina

Glavni uzrok visoke cene kvadrata u Srbiji je vlast. Dazbine opstina i drzave su od 300 do cak 600 evra po kvadratu. Dodajte tu jos mito za opstinare i videcete da je glavna prepreka nizoj ceni kvadrata sama drzava. Kada bi prestali da pljackaju ljude preko stanova cene bi pale za duplo a povecao bi se promet nekretnina.

sanjalica

pre 10 godina

Ево како изгледа кошмар једног "смотаног" сањалице са улице. Тражи посао,редовно се јавља на биро..дође принова,беба-мали подстанар,која не може да чека,због ње сањалица "прекрши своју коректност",потегне везу и запосли се у НИС који дели стамбене кредите...опет коректно(и све по закону)наставља и јавља се на конкурсе..ту увек бива краћи за који бод од других радника који,неким чудом,хитно требају да прошире своје куће,купе стан јер су се развели,поправе кров,сместе љубавницу....сањалица коректно чека...дође и дан кад постане технолошки вишак(бебе су,већ,велики подстанари свесне да коректност није препоручљива у животу)и спрема се да статус подстанара замени улицом.

Микац

pre 10 godina

(Toliko, 26. mart 2014 09:18)

Брате, кад ти већ толико радиш, а станодавац ти је толика социјала, па откупи стан од њега. Ипак ће бити да ти мало мање радиш, а он и није толика социјала...

pozdrav iz dijaspore

pre 10 godina

Vreme u kom živimo od nas zahteva razmišljanje i donošenje odluka, a ne manično ponavljanje starih, nebrojeno puta dokazano pogrešnih obrazaca. Zašto je obavezno POSEDOVATI nekretninu? Uzmimo primer dva identična čoveka 2009. godine: jedan je podigao stambeni kredit da bi bio (ma šta to značilo), a drugi je, iako je mogao da digne stambeni kredit, odlučio da rentira stan i dalje. U kakvoj su situaciji ova dvojica danas, pet godina kasnije?

Prvi je u paklu, drugi je u raju! Pad cena nekretnina, ogromne kamate i kursne razlike dovode do toga da čovek decenijama mora da otplaćuje dve do tri vrednosti stana samo da bi mahao vlasničkim papirom (sa hipotekom) dok podstanarima očajni vlasnici danas nude neverovatno dobre stanove u centru Beograda za cenu od 100 do 200 evra mesečno, a ako se malo odaljiš od centra ima i ponuda tipa .

Srbija ima i više nego dovoljno stanova - Srbiji ponestaje ljudi. Građevinari moraju da potraže poslove u inostranstvu ili da bankrotiraju, nema treće.

Možda je do pre 20 ili 50 godina i bilo logično da vrhovni ideal bude: budi vlasnik. Sada je situacija bitno drugačija. Danas je ideal: imaj sopstveni biznis ili platu koji rezultiraju redovnom mesečnom uplatom od 2, 3 ili 4 hiljade evra, a onda sve rentiraj za siću i uživaj kao slobodan čovek. Stan? Rentiraj ga. Automobil? Uzmi na lizing. Vikendica? Ljudi iznajmljuju rajeve na Zemlji za 10ak evra dnevno.

Misli svojom glavom!

Miki

pre 10 godina

Glavni uzrok visoke cene kvadrata u Srbiji je vlast. Dazbine opstina i drzave su od 300 do cak 600 evra po kvadratu. Dodajte tu jos mito za opstinare i videcete da je glavna prepreka nizoj ceni kvadrata sama drzava. Kada bi prestali da pljackaju ljude preko stanova cene bi pale za duplo a povecao bi se promet nekretnina.

Борис Паунович

pre 10 godina

Код нас је генерално проблем огромна незапосленост и ниске плате оних који су запослени. Мало ко има проблем са одабиром некретнине уколико има новца, у Београду или било где у Србији, и то су углавном странци који имају другачије захтеве...

nora

pre 10 godina

Osamdeset posto tih nazovi "podstanara" ima roditeljske kuce I stanove po unutrasnjosti Srbije,BiH,Crnoj Gori...mnoge lično poznajem,i naravno da ocekuju da drazava Srbija od poreza gradjana subvencionise kupovinu nekretnine u Beogradu,pri tom im ne pada napamet da prodaju stan ili kucu koju vec imaju...totalno pogrešna politika koja vodi samo masovnim migracijima ka Beogradu...ali to je daleko ozbiljnija priča.

simke

pre 10 godina

u srbiji ima 750 000 praznih stanova i jos oko 300 000 stanova u kojima zive podstanari (uu BG oko 130 000 praznih i 150 000 sa podstanarima). nema potrebe da se grade novi stanovi. Treba samo uvesti veliki porez na sve stanove u kojima ne zive vlasnici i problem resen. Gazde koje bi da se bogate na racun podstanarske bede ce morati da prodaju jer nece moci da plate porez pa ce cena toliko pasti da ce svaki postanar moci da kupi.

Biserka

pre 10 godina

A kako bi bilo da se gleda malo kako se stanuje u zapadnim zemljama, stanovi treba da se grade za iznamljivanje, Srbija je jedina zemlja u Evropi zapadnoj sto ima tendenciju da svi budu vlasnici stanova. Ni pre a narocito danas nije to usladjeno sa danasnjim zivotom(mora da se ide za poslom, a ne camori u stanu bez posla) to je jedan od primera. Stavovi trweba da se grade za iznamljivanje i to sigurno moze, bolje bi se gledalo i kolika je cena gradnje, kako moze da se gradi m2 u provinciji sa 400 do 500 Eura a u Beogradu 1500 do 1800, dali je materijal i radna snaga toliko skuplja u Beogradu?

malo

pre 10 godina

Nama je uvek malo, imamo kucu u tatinom selu, maminom selu, vikendicu u drugom mestu, stan u jednom gradu i onda neko sa toliko nekretnina zivi kao podstanar u Beogradu, Novom Sadu.....

otkacheni

pre 10 godina

Bez stalnih poslova i stabilnih plata, idiotski je uzimati kredit i otplacivati ga 30 godina, kada ne znas da li ces sutra imati za hleb.

Rale

pre 10 godina

Podstanar nije isto sto i stanar a oboje ne znaci da je neko beskucnik ??

U Srbiji je to terminoloski problem jer ako neko ima kucu u Cacku a zeli da stanuje u Beogradu to nije problem gradjevinarstva vec pogresne politicke ideologije.

ИБАРСКИ ВУК (краљево)

pre 10 godina

ништа нема од сањања, него кофере и правац у село , на дедовину.......село је ин........а ко неће, нек и даље сања

Toliko

pre 10 godina

Drzava da udari porez na svaki stan preko prvog u vlasnistvu i to po kvadratu stanara. Dodatni porez ako se stan izdaje preko odredje kirije. Da se socijalni slucajevi isele iz 100,000eur vrednih stanova i prebace na manje. A ne radis kao crnac drzava ti uzme pola para za porez na platu, dajes pare gazdi stana koji na birou prima socijalnu pomoc. I onda on vlasnik imovine i ima vise nego sto mu treba je socijalni slucaj i privilegije, a ti sto nemas nista i drzava te ubija sa porezom jos njemu placas i kiriju. Da li to ima igde na svetu?

T

pre 10 godina

Evo zasto sam ja stanar (ne "podstanar") a nisam uzeo kredit:
* Skupi krediti (EURIBOR + ~4%). Sta cu da radim kada se EURIBOR vrati na 3%?
* Sistem da hipoteka ne pokriva ceo kredit - ako se banka ne namiri od hipoteke, tuzice me za razliku u ceni
* Visoka cena nove gradnje zbog nerealno visokih nameta koje trazi grad za svaki izgradjeni kvadrat
* Nesigurnost u kvalitet nove gradnje
* Mali natalitet u zemlji koji govori da ce biti viska nekretnina cak i u Beogradu
* Pad cena stanova za iznajmljivanje sto potvrdjuje prethodnu tezu

Profesorka

pre 10 godina

Muz 46, ja 37 imamo dete od 16 meseci, tri puta smo u poslednjih nekoliko godina bili "na korak" da kupimo stan, ali se ipak nismo usudili.
Preveliko je ucesce, morali bi i za tih 20% da se zaduzimo, prevelika je rata- oko 100 eur vise nego sto sad placamo stanarinu, a meni je ovim nesrecnim solidarnim porezom smanjena plata taman toliko koliko bi trebali vise da platimo tako da sam ipak srecna da nismo uzeli kredit.
Pitanje je samo dokle cemo ovako ziveti?! I da li je cilj drzave da nas sve otera u emigraciju?
Zelimo drugo dete ali nam je prevelik stres da jos jednu bebu odgajamo u malom stanu koji nije nas...

Strelac

pre 10 godina

Pa ne znam kako očekuju da neko može da plati tolike pare samo da bi imao krov nad glavom. Odakle npr mladom bračnom paru da izdvoji 30-40 hiljade evra za stan, pa makar plaćao bez kamate (npr 22000din rata za stan od 35000e). Prosto je nemoguće, što je mnogo mnogo je...

mila simic

pre 10 godina

Ko su stanari, i ko su podstanari ??? Svuda je podstanar taj koji zivi/ima neku sobu kod nekoga ko je sam stanar u necijem stanu.
Resavanje stambenog pitanja ne ide samo preko kupovine nekretnine. To ne postoji ni u najbogatijim drzavama sveta.
U nasoh drzavi stoi na stotine hiljada praznih objekata. O tome treba pricati.
I, proveriti, naime srediti zakone o zakupu stanova tako, kako je to ustaljeno u EU. Da stanar ima svoja prava i duznosti. Da ima ugovor sa vlasnikom stana. Da vlasnik stana uredno prijavljuje svoje prihode od stanarina itd.

Profesorka

pre 10 godina

Muz 46, ja 37 imamo dete od 16 meseci, tri puta smo u poslednjih nekoliko godina bili "na korak" da kupimo stan, ali se ipak nismo usudili.
Preveliko je ucesce, morali bi i za tih 20% da se zaduzimo, prevelika je rata- oko 100 eur vise nego sto sad placamo stanarinu, a meni je ovim nesrecnim solidarnim porezom smanjena plata taman toliko koliko bi trebali vise da platimo tako da sam ipak srecna da nismo uzeli kredit.
Pitanje je samo dokle cemo ovako ziveti?! I da li je cilj drzave da nas sve otera u emigraciju?
Zelimo drugo dete ali nam je prevelik stres da jos jednu bebu odgajamo u malom stanu koji nije nas...

Rale

pre 10 godina

Podstanar nije isto sto i stanar a oboje ne znaci da je neko beskucnik ??

U Srbiji je to terminoloski problem jer ako neko ima kucu u Cacku a zeli da stanuje u Beogradu to nije problem gradjevinarstva vec pogresne politicke ideologije.

nora

pre 10 godina

Osamdeset posto tih nazovi "podstanara" ima roditeljske kuce I stanove po unutrasnjosti Srbije,BiH,Crnoj Gori...mnoge lično poznajem,i naravno da ocekuju da drazava Srbija od poreza gradjana subvencionise kupovinu nekretnine u Beogradu,pri tom im ne pada napamet da prodaju stan ili kucu koju vec imaju...totalno pogrešna politika koja vodi samo masovnim migracijima ka Beogradu...ali to je daleko ozbiljnija priča.

T

pre 10 godina

Evo zasto sam ja stanar (ne "podstanar") a nisam uzeo kredit:
* Skupi krediti (EURIBOR + ~4%). Sta cu da radim kada se EURIBOR vrati na 3%?
* Sistem da hipoteka ne pokriva ceo kredit - ako se banka ne namiri od hipoteke, tuzice me za razliku u ceni
* Visoka cena nove gradnje zbog nerealno visokih nameta koje trazi grad za svaki izgradjeni kvadrat
* Nesigurnost u kvalitet nove gradnje
* Mali natalitet u zemlji koji govori da ce biti viska nekretnina cak i u Beogradu
* Pad cena stanova za iznajmljivanje sto potvrdjuje prethodnu tezu

mila simic

pre 10 godina

Ko su stanari, i ko su podstanari ??? Svuda je podstanar taj koji zivi/ima neku sobu kod nekoga ko je sam stanar u necijem stanu.
Resavanje stambenog pitanja ne ide samo preko kupovine nekretnine. To ne postoji ni u najbogatijim drzavama sveta.
U nasoh drzavi stoi na stotine hiljada praznih objekata. O tome treba pricati.
I, proveriti, naime srediti zakone o zakupu stanova tako, kako je to ustaljeno u EU. Da stanar ima svoja prava i duznosti. Da ima ugovor sa vlasnikom stana. Da vlasnik stana uredno prijavljuje svoje prihode od stanarina itd.

otkacheni

pre 10 godina

Bez stalnih poslova i stabilnih plata, idiotski je uzimati kredit i otplacivati ga 30 godina, kada ne znas da li ces sutra imati za hleb.

Strelac

pre 10 godina

Pa ne znam kako očekuju da neko može da plati tolike pare samo da bi imao krov nad glavom. Odakle npr mladom bračnom paru da izdvoji 30-40 hiljade evra za stan, pa makar plaćao bez kamate (npr 22000din rata za stan od 35000e). Prosto je nemoguće, što je mnogo mnogo je...

Toliko

pre 10 godina

Drzava da udari porez na svaki stan preko prvog u vlasnistvu i to po kvadratu stanara. Dodatni porez ako se stan izdaje preko odredje kirije. Da se socijalni slucajevi isele iz 100,000eur vrednih stanova i prebace na manje. A ne radis kao crnac drzava ti uzme pola para za porez na platu, dajes pare gazdi stana koji na birou prima socijalnu pomoc. I onda on vlasnik imovine i ima vise nego sto mu treba je socijalni slucaj i privilegije, a ti sto nemas nista i drzava te ubija sa porezom jos njemu placas i kiriju. Da li to ima igde na svetu?

ИБАРСКИ ВУК (краљево)

pre 10 godina

ништа нема од сањања, него кофере и правац у село , на дедовину.......село је ин........а ко неће, нек и даље сања

Milko

pre 10 godina

San sanja 300.000 postanara, a 40.000 ljudi godisnje napusti zemlju. Odlaze najbolji i najkvalitetniji, odnosno bas oni koji bi te kredite i trebalo da uzmu. Veoma lako se izracunava da za 8 godina nece biti nikakva potraznja za stanovima.

simke

pre 10 godina

u srbiji ima 750 000 praznih stanova i jos oko 300 000 stanova u kojima zive podstanari (uu BG oko 130 000 praznih i 150 000 sa podstanarima). nema potrebe da se grade novi stanovi. Treba samo uvesti veliki porez na sve stanove u kojima ne zive vlasnici i problem resen. Gazde koje bi da se bogate na racun podstanarske bede ce morati da prodaju jer nece moci da plate porez pa ce cena toliko pasti da ce svaki postanar moci da kupi.

pozdrav iz dijaspore

pre 10 godina

Vreme u kom živimo od nas zahteva razmišljanje i donošenje odluka, a ne manično ponavljanje starih, nebrojeno puta dokazano pogrešnih obrazaca. Zašto je obavezno POSEDOVATI nekretninu? Uzmimo primer dva identična čoveka 2009. godine: jedan je podigao stambeni kredit da bi bio (ma šta to značilo), a drugi je, iako je mogao da digne stambeni kredit, odlučio da rentira stan i dalje. U kakvoj su situaciji ova dvojica danas, pet godina kasnije?

Prvi je u paklu, drugi je u raju! Pad cena nekretnina, ogromne kamate i kursne razlike dovode do toga da čovek decenijama mora da otplaćuje dve do tri vrednosti stana samo da bi mahao vlasničkim papirom (sa hipotekom) dok podstanarima očajni vlasnici danas nude neverovatno dobre stanove u centru Beograda za cenu od 100 do 200 evra mesečno, a ako se malo odaljiš od centra ima i ponuda tipa .

Srbija ima i više nego dovoljno stanova - Srbiji ponestaje ljudi. Građevinari moraju da potraže poslove u inostranstvu ili da bankrotiraju, nema treće.

Možda je do pre 20 ili 50 godina i bilo logično da vrhovni ideal bude: budi vlasnik. Sada je situacija bitno drugačija. Danas je ideal: imaj sopstveni biznis ili platu koji rezultiraju redovnom mesečnom uplatom od 2, 3 ili 4 hiljade evra, a onda sve rentiraj za siću i uživaj kao slobodan čovek. Stan? Rentiraj ga. Automobil? Uzmi na lizing. Vikendica? Ljudi iznajmljuju rajeve na Zemlji za 10ak evra dnevno.

Misli svojom glavom!

Sanovnik

pre 10 godina

Kao i sto Porshce sanja 2.000.000 gradjana Srbije, tom istom logikom se moze zakljuciti...

Tako je malobrojna ekipa gradjivinskih "investitora" pravila balon narucenim tesktovima krajem 2007me i pocetkom 2008me godine u besmislenim tekstovima tipa Beogradu nedostaje 200.000 stanova.

Miki

pre 10 godina

Glavni uzrok visoke cene kvadrata u Srbiji je vlast. Dazbine opstina i drzave su od 300 do cak 600 evra po kvadratu. Dodajte tu jos mito za opstinare i videcete da je glavna prepreka nizoj ceni kvadrata sama drzava. Kada bi prestali da pljackaju ljude preko stanova cene bi pale za duplo a povecao bi se promet nekretnina.

Miki

pre 10 godina

Glavni uzrok visoke cene kvadrata u Srbiji je vlast. Dazbine opstina i drzave su od 300 do cak 600 evra po kvadratu. Dodajte tu jos mito za opstinare i videcete da je glavna prepreka nizoj ceni kvadrata sama drzava. Kada bi prestali da pljackaju ljude preko stanova cene bi pale za duplo a povecao bi se promet nekretnina.

Biserka

pre 10 godina

A kako bi bilo da se gleda malo kako se stanuje u zapadnim zemljama, stanovi treba da se grade za iznamljivanje, Srbija je jedina zemlja u Evropi zapadnoj sto ima tendenciju da svi budu vlasnici stanova. Ni pre a narocito danas nije to usladjeno sa danasnjim zivotom(mora da se ide za poslom, a ne camori u stanu bez posla) to je jedan od primera. Stavovi trweba da se grade za iznamljivanje i to sigurno moze, bolje bi se gledalo i kolika je cena gradnje, kako moze da se gradi m2 u provinciji sa 400 do 500 Eura a u Beogradu 1500 do 1800, dali je materijal i radna snaga toliko skuplja u Beogradu?

sanjalica

pre 10 godina

Ево како изгледа кошмар једног "смотаног" сањалице са улице. Тражи посао,редовно се јавља на биро..дође принова,беба-мали подстанар,која не може да чека,због ње сањалица "прекрши своју коректност",потегне везу и запосли се у НИС који дели стамбене кредите...опет коректно(и све по закону)наставља и јавља се на конкурсе..ту увек бива краћи за који бод од других радника који,неким чудом,хитно требају да прошире своје куће,купе стан јер су се развели,поправе кров,сместе љубавницу....сањалица коректно чека...дође и дан кад постане технолошки вишак(бебе су,већ,велики подстанари свесне да коректност није препоручљива у животу)и спрема се да статус подстанара замени улицом.

Hogar

pre 10 godina

Beg iz Srbije je jedini način da dođete do stana.Pokušabvao sam više puta na gradskim konkursima sa PRAVOM I ZAKONSKOM dokumentacijom.Nisam podnosio ni lažna stanja ni lažne dijagnoze.Zato sam danas bez stana.Mnogi koji su radili drugačije danas svoje stanove izdaju a žive u drugim koji su naknadno kupili ili nasledili.Kada bi se proveravala i poništavala dodela ovakvih stanova broj podstanara bi se sigurno smanjio.

malo

pre 10 godina

Nama je uvek malo, imamo kucu u tatinom selu, maminom selu, vikendicu u drugom mestu, stan u jednom gradu i onda neko sa toliko nekretnina zivi kao podstanar u Beogradu, Novom Sadu.....

Srki

pre 10 godina

Kada cena nekretnine padne sa 200.000 evra na 150.000 evra, to u Srbiji ne znači ništa, jer je realna plata 200-250, za one koji uopšte imaju posao. I da padne na 100.000 opet ne znači ništa, jer je to 400 do 500 mesečnih plata. Značaj popusta se pojavljuje u trenutku kada cena nekretnine bude u skladu sa realnim prihodima stanovništva.

ima li koga?

pre 10 godina

cenis stan milion evra po kvadratu, a onda das popust od velikih 50% u ime razvoja I covecnosti, tu ispadnes faca, a prodao si stan gradjen od kartona u kome ne smes da se zakasljes da ne bi smetao komsiji. Na zalost ima ljudi koje je muka naterala da zive u takvim 'stanovima', ali I onih drugih ciji je prag kvaliteta na nivou kartonske kutije.

IronMan

pre 10 godina

Ako mene pitate, problem su bankarske "zelenaške" marže, tj.kamate! Evo, ja da sam imao gotovinu, mogao sam da kupim dva stana, za novac koji ću da dam banci za ovaj jedan! Da se razumemo, nemam ništa protiv banaka, svestan sam da bankari jako teško žive i da muku muče da sastave kraj s'krajem (kraj ironije), ali da mi uzmu 100+% kamate na period od 25 godina, to se u civilizovanom svetu zove kriminal! Priznajem, posustao sam pred ovim lobijem, ali samo zato što nije bilo alternative, a sad ih psujem svaki dan, što su me uveli u dužničko ropstvo! Nadam se samo, da ću omogućiti svojoj deci, da barem oni neće morati da žive sa teretom, kakav je "stambeni kredit"!

vladaCH

pre 10 godina

Samo 300.000? Vecina ljudi ovde u Cirihu su podstanari, ukljucujuci mene. Ne vidim cemu kuknjava i u cemu je zapravo problem? Siromasna Srbija ima dosta veci procenat stanovnistva koje poseduje sopstveni stan/kucu nego mnoge bogatije zemlje.

Микац

pre 10 godina

(Toliko, 26. mart 2014 09:18)

Брате, кад ти већ толико радиш, а станодавац ти је толика социјала, па откупи стан од њега. Ипак ће бити да ти мало мање радиш, а он и није толика социјала...

Pio bih samo nemacko pivo da je flasa 30 dinara

pre 10 godina

@Neo
"Da nema ucesca, odavno bismo kupili stan. Ucesce je najveca muka."

Ha, ha, da pomenuti Porse nije 100.000 Evra nego 100.000 dinara ja bih ga vec kupio !

Kole

pre 10 godina

Svake godine 30.000 ljudi vise umre u Srbiji, nego sto se rodi. Svake godine se iseli (navodno) 32.000 ljudi. Znaci svake godine imamo 62.000 stanovnika manje. I znaci trebace stanova puno?
Hoce, hoce.

danger

pre 10 godina

znam da je tesko i da je jeftinije iznajmljivati. Ali mora se misliti i na buducnost. Iznajmljujes 20 godina i onda pod stare dane ako izgubis posao eto katastrofe. Posle 20 god nemas nista.
Ako si se batrgao i placao kredit, posle 20 godina imas nesto svoje, ili bar veci deo. Imas sigurnost.
Ne može se samo gledati trenutno sta se vise isplati.
Problem je sto se u Srbiji nista ne moze planirati. Ali ipak, ako iznajmljujes, to ces raditi npr.40-50 godina ako bude srece i zdravlja, a ako kupis, otplacivaces 20-30.

Vlada

pre 10 godina

Imam tu srecu da sam mogao pre 2 godine da kupim sebi stan u staroj gradnji, siri centar Smedereva.
Radim u Beogradu, putujem svakog dana do posla,3h tamo i ovamo. imam svoju preduzetnicku firmu i mogao sam da priustim ratu od 300 evra i time smanjim kamatu jer mi je rok otplate 10 godina, ostalo jos 8 god.
Kvadrat je kostao 500 evra, centralno grejanje, stan nije odrzavan i morao sam da ga sredim, i pri tome sam sve sto sam umeo radio sam, osim parketa i plocica. Imam 35 godina, i u svojoj 43 cu imati otkupljen stan, cija je vrednost zahvaljujuci renoviranju mnogo veca.
Da sam resio da budem podstanar u Bg-u, bio bi mi posao odmah iza ugla, placao bih kiriju i komunalije tih 300 eura i za 10 godina ne bih imao nista. I verujem da bih do kraja zivota zalio svaki euro koji bih davao nekom gazdi. Ovako investiram u nesto svoje.

Ovom prilikom ohrabrujem sve one koji su u nedoumici, da kupe stan, i na 30 god. ako treba, sa ratom od 100 eura, pa makar neku kucicu na periferiji Beograda, ako bas hoce u prestonicu, jer ulazu u buducnost, u nesto svoje, sto ce naslediti njihova deca a ne gazda!

Cene su male BGD

pre 10 godina

Dokle god cene stanova budu male dotle ce i standard da bude mali..nigde ni u jednom bogtom gradu cene stanova nisu ovako male..ako pitate naseg coveka koji je podstanar,da li zeli da zivi u bogatoj zemlji on kaze "da",ali ako moze da zivi u centru glavnog grada za 40 000 evra i da mu ako moze bude i novogradnja i garancija i da mu jos se izgrade i obdanise pored..citam negde "stanovi u Rimu su jeftiniji"..bio sam u Rimu pre 20dana,cena najjeftinijeg stana u centru je oko 400.000 evra..toliko o vasem zivotu u bogatom drustvu..sirotani neka idu na perifiju a bogate da privucemo tako sto cemo dizati cenu stanova i onda nece leteti krovovi i tonuti nove zgrade jer cena od 1200 eur je mizerna i sa takvom cenom gradjani treba da ocekuju da budu kao u Avganistanu..CENE MORAJU BITI VECE !

kiki

pre 10 godina

Suprug i ja smo 15 godina podstanari. On radi sa VSS u firmi gde je prijavljen na minimalac, kreditno nesposoban. Ja radim sa VSS neprijavljena. Ne znamo kako doći do kredita, a gazimo ka 40-oj. Prodali bismo neku zemlju i to je jedino što imamo ali niko neće da je kupi jer je u selu. Tako smo planirali da dođemo bar do para za učešće. Nije moranje da živimo u Bg ali svejedno nemamo gde. Maštamo o prizemnoj kućici na periferiji sa malo dvorišta. Ali para ima tek toliko da pokrijemo račune, kiriju i hranu za pola meseca. U drugoj polovini rastežemo ni sami ne znamo kako. Još na to sve pomažemo roditeljima koji su stari i bolesni sa minimalnim primanjima. Deca? Strah me da pomislim, a godine prolaze. Poslodavci što više imaju, sve manje daju, još smo sretni kad dobijemo platu. Baš se brinem šta ćemo i kako ćemo.

stanodavac bgd

pre 10 godina

slazem se dole sa covekom,da su u zapadnoj evropi ljudi koji rentiraju zasticeni,ali takodje prijatelju moj,je zasticen i onaj koji kupi stan za 100.000eur a onda mu dodje neko i pod izgovorom da mu je skupo 300eur mesecno(da ne pominjem ako mu je skupo neka ide u manji grad) ,dakle za 300eur,unisti mu pola stana i kaze "aj cao"..toga takodje nema nigde i onaj ko nema stan ne moze da se izivljava na nekom ko je posteno platio svoj stan..slazem se da je ranije bilo dosta nepostenih ljudi koji su kupili stanove,ali ima 90posto koji imaju regularne stanove koje su uglavnom nasledili,ali u te stanove je ulozeno mnogo para i ne moze neko da da stan od 100.000 ili vise evra,a da mu neko za 300 eur postavlja uslove i da ga vredja..ako vam je skupo,imate manji grad..to vam je demokratija..da ne pominjem ulaganje u stanove..pozdrav

Борис Паунович

pre 10 godina

Код нас је генерално проблем огромна незапосленост и ниске плате оних који су запослени. Мало ко има проблем са одабиром некретнине уколико има новца, у Београду или било где у Србији, и то су углавном странци који имају другачије захтеве...

ranko

pre 10 godina

Mojoj budućoj supruzi i meni je država direktno odmogla u kupovini prvog stana jer je ukinula subvenciju. Plaćamo stan kao podstanari 200 evra već više od dve godine i smatramo da možemo da izdržimo ratu kredita od 250-270 evra sa našim primanjima. Ono što je nama problem to je učešće koje u sadašnjim uslovima iznosi 20%,u subcvencionisanom kreditu je bila 10 % i to smo mogli. Ovo je prva vlast koja me je direktno oštetila iako su nas sve prethodne uništavale na svoj način. Mi ćemo otići odavde, nadam se ... A to vama želim, dragi vršnjaci...

milekontraš

pre 10 godina

Dijaspora ne razume i ne pravi razliku izmedju stambenih prilika u Srbiji i Zapadnoj Evropi. Podstanari su u Nemackoj zasticeni i ne moze vlasnik stana tek tako da ih maltretira ili izbaci. Srbija je druga priča.

vosa

pre 10 godina

.. i ja sm jedan od njih ... zivim kod oca ali mislim je li je bolje biti na stanu ili kupiti stan na kredit .. nekad mislim da je bolje biti podstanar.

Palace

pre 10 godina

Svi hoce u centar a do juce nisu ni znali gde su Terazije....ja sam rodjen u ulici Obilicev Venac,kao i moja majka...ceo svoj vot 30 godina sam ziveo tamo a onda pre 8 godina prodali smo stan i kupili 2(uz doplatu) meni na Karaburmi a roditeljima na B.Brdu.....ovde na Karaburmi imam sve....radnje,parking,odlican stan isamo 4 kilometara do mog O.Venca e ako sam ja to mogao kao neko ko je prohodao u centru centra Beograda zasto neki drugi to isto nemogu.....gospodo Beograd je ogroman grad imate Lazarevac i Obrenovac po 600 evra kvadrat,imate Borcu,Krnjacu,Kotez za po 800 evra kvadrat imate Karaburmu,Mirijevo, Vidikovac,Cerak,Vozdovac za po 1000/1200 kvadrat imate B.Brdo,Julino Brdo,Blokove 22,23,19,21 po 1250 kvadrat.......ali NE gospoda bi direktno u moju ulicu za po 1000 evra po kvadratu....NIKAD pa ni tada.

IspeciPaReci

pre 10 godina

@ Борис Паунович
Ja imam dovoljna primanja da uzmem kredit i kupim stan ali mi je problem da nađem stan. Ima nas i takvih. Naći stan koji ti se sviđa, sa liftom, terasom, obezbeđenim parking mestom i urednim papirima a da nije 2500€ po kvadratu je za mene nemoguća misija.

ko hoce neka plati

pre 10 godina

ko ima mala primanja,a hoce da ima troje ili dvoje dece,mora da bude nacisto sa tim da ne moze drzava da mu pokloni lep stan u centru grada..da ne pominjem,evo kum mi je u svedskoj,ima para,lepo zivi,ali kaze"samo ovlasceni servis moze da servisira po stanu,ja sam uradio sam neku cev i sad mi je dosla inspekcija kada prodajem stan,moram da ispravim gresku i platim 30.000eur" Dobro ste culi..da ne pominjem,u centru Stokholma,odrzavanje stana mesecno 300eur..mislite da je to malo za njihove plate,nije malo nikome..nasi ljudi hoce da kupe stan u centru grada,jefitno a da bude super kvalitet,a onda jos kada im neko kaze"odrzavanje kosta 100dinara mesecno" niko to nece da placa..jednostavno resenje je u zoniranju,vecim cenama u centru i povoljnijim cenama na periferiji..ne moze za male pare veliki kvalitet i sve

kako to moze kod nas

pre 10 godina

Pod 1.Sa ovim cenama definitivno se investitorima ne isplati da grade,to je realno
Pod 2.Resenje je da stanovi budu skuplji,pogotovo u centralnim zonama vecih gradova,jer ce to privuci strance da ulazu zdrav kapital
Pod 3.Treba da prestanemo da razmisljamo kao da smo sirotinja vecno

igor eu

pre 10 godina

cene svakako moraju da budu vece,1200eur je neprihvatljvo mala cena,pogotovo za BGD i tako se nista nece postici osim sto ce svi biti na gubitku..cene treba da budu vece,ali takodje onda i da investitori daju vece garancije i da odgovaraju za kvalitet.Po zonama,cene svakako moraju da skacu,pogotovo na elitinim mestima,jer samo tako cemo privuci bogat svet

savamala istok

pre 10 godina

cene stanova su ocajno male..apetiti su porasli svima da zive u centru..i u usa je ljudima skupo veruj te mi da zive u centru new yorka,gde stan kosta milion dolara pa nemaju tamo svi od plate taj stan..ovde svi hoce sa platom od 300 eur stan koji kosta realno 250.000 a oni da ga plate na rate i to 40 000...to ne moze nikako i tako samo svi postajemo siromasniji.

gregor madridjanski

pre 10 godina

citam komentare i postajem optimista kad vidim da ljudi konacno razmisljaju kako treba..mislim na vecinu..cene stanova od 1000 eur po kvadratu je neodrzivo stanje..ja sam ziveo u Barseloni i Novom Sadu..znam sta sam tamo video..stan u Barseloni gde su plate oko 800 900 eur kosta oko 500 000 eur i vise..zato sto dolaze i stanci i bogati..i onda trose pare..samo je resenje da bude veca cena..dok bude padala,nikad nece biti bolje

covek iz pariza

pre 10 godina

Postovani,cene stanova zaisa moraju da budu vece...drzava Srbija mora da zaustavi trend da "svi zive u centru grada"..to nema nigde.Niko nece da dodje da ulaze u Srbiju,Beograd,Nis,Novi Sad itd ako ce neko da mu prodaje stanove po 1200eur..Druga stvar je ,kao sto je dole jedan komentator naveo,sto ce zgrade da tonu,krovovi da lete,jer je cena izgradnje stana nemoguca ispod 1200eur..i sa 1200 evo imamo da nijedna zgrana ne valja..i onda kada kupe takvu zgradu onda krece svaljivanje krivice na drzavu..ja bih samo da vam kazem da nigde u Evropi,bar ne tamo gde vecina hoce da budemo,nema da su cene u centru jeftine..uzmite samo Crnu Goru,gde su cene nekretnina u elitnim delovima po 5000 eur i vise..ne mogu svi da zive na Terazijama i Dedinju i da se zale na standard..postoje svuda bogati ljudi koji hoce da plate skupo a ne samo stanove za 1200eur..mislim da tako vise nece moci ili ce svi biti na gubitku

greska u koracima

pre 10 godina

stanovi treba da budu skuplji..evo ovako..da sad hoce da dodje neko ko ima 20 miliona eur,hoce da ulaze i zivi u Srbiji,sta ce te da mu ponudite? "Znate mi imamo nasalje Stepa,sa pogledom na brdo i komsije koje su nevaspitane,dole vam obiju kola,a muzika tresti ceo dan" ??? Moraju ljudi u Srbiji da shvate da tako sto drugima obaraju cene,obaraju i sebi.Kada stan u centru Beograda bude kostao 50 000 eur,onda ce stan u svim drugim mestima da kosta 1 000 eur,i ja vas sada pitam jer to cilj?Podrska da cene budu visoke,prema zoniranju

resenje

pre 10 godina

resenje je u vecim cenama,u privlacenju stranaca i vise investiranja u bogate..onda ce svima nekretnine vise vredeti a samim tim bice u Srbiju interesantnije ulagati..

alek nis

pre 10 godina

kad pogledam da moj stan u Nisu kosta 700eur po kvadratu,mislim a u centru grada je,mislim da je tacno da cene mora da budu vece..ako meni cena bude jos manja,sta sam dobio sa tim?Sta me briga za Beograd,ja hocu da zivim u Nisu..!Slazem se,cene moraju da budu vece,ko nema za stan u centru neka ide ili na periferiju ili manji grad

Rakic Milos Novi Sad

pre 10 godina

ako mene pitate slazem se,resenje je u dovodjenju stranaca i bogatih..cene stanova treba da budu vece jer to donosi korist,slazem se,a da investitori se obavezu ugovorno da ce za vecu cenu izgraditi kvalitetnije stanove

grunf

pre 10 godina

"Pod 1.Sa ovim cenama definitivno se investitorima ne isplati da grade,to je realno..."

Kada bi se smanjile ogromne takse i kada bi se izbeglo davanje ogromnih suma za mito raznim gradskim sluzbenicima, investitori bi itekako dobro zaradjivali sa ovom cenom, buduci da je cena gradnje kvadrata oko 300 evra.

Toliko

pre 10 godina

Drzava da udari porez na svaki stan preko prvog u vlasnistvu i to po kvadratu stanara. Dodatni porez ako se stan izdaje preko odredje kirije. Da se socijalni slucajevi isele iz 100,000eur vrednih stanova i prebace na manje. A ne radis kao crnac drzava ti uzme pola para za porez na platu, dajes pare gazdi stana koji na birou prima socijalnu pomoc. I onda on vlasnik imovine i ima vise nego sto mu treba je socijalni slucaj i privilegije, a ti sto nemas nista i drzava te ubija sa porezom jos njemu placas i kiriju. Da li to ima igde na svetu?

Cene su male BGD

pre 10 godina

Dokle god cene stanova budu male dotle ce i standard da bude mali..nigde ni u jednom bogtom gradu cene stanova nisu ovako male..ako pitate naseg coveka koji je podstanar,da li zeli da zivi u bogatoj zemlji on kaze "da",ali ako moze da zivi u centru glavnog grada za 40 000 evra i da mu ako moze bude i novogradnja i garancija i da mu jos se izgrade i obdanise pored..citam negde "stanovi u Rimu su jeftiniji"..bio sam u Rimu pre 20dana,cena najjeftinijeg stana u centru je oko 400.000 evra..toliko o vasem zivotu u bogatom drustvu..sirotani neka idu na perifiju a bogate da privucemo tako sto cemo dizati cenu stanova i onda nece leteti krovovi i tonuti nove zgrade jer cena od 1200 eur je mizerna i sa takvom cenom gradjani treba da ocekuju da budu kao u Avganistanu..CENE MORAJU BITI VECE !

pozdrav iz dijaspore

pre 10 godina

Vreme u kom živimo od nas zahteva razmišljanje i donošenje odluka, a ne manično ponavljanje starih, nebrojeno puta dokazano pogrešnih obrazaca. Zašto je obavezno POSEDOVATI nekretninu? Uzmimo primer dva identična čoveka 2009. godine: jedan je podigao stambeni kredit da bi bio (ma šta to značilo), a drugi je, iako je mogao da digne stambeni kredit, odlučio da rentira stan i dalje. U kakvoj su situaciji ova dvojica danas, pet godina kasnije?

Prvi je u paklu, drugi je u raju! Pad cena nekretnina, ogromne kamate i kursne razlike dovode do toga da čovek decenijama mora da otplaćuje dve do tri vrednosti stana samo da bi mahao vlasničkim papirom (sa hipotekom) dok podstanarima očajni vlasnici danas nude neverovatno dobre stanove u centru Beograda za cenu od 100 do 200 evra mesečno, a ako se malo odaljiš od centra ima i ponuda tipa .

Srbija ima i više nego dovoljno stanova - Srbiji ponestaje ljudi. Građevinari moraju da potraže poslove u inostranstvu ili da bankrotiraju, nema treće.

Možda je do pre 20 ili 50 godina i bilo logično da vrhovni ideal bude: budi vlasnik. Sada je situacija bitno drugačija. Danas je ideal: imaj sopstveni biznis ili platu koji rezultiraju redovnom mesečnom uplatom od 2, 3 ili 4 hiljade evra, a onda sve rentiraj za siću i uživaj kao slobodan čovek. Stan? Rentiraj ga. Automobil? Uzmi na lizing. Vikendica? Ljudi iznajmljuju rajeve na Zemlji za 10ak evra dnevno.

Misli svojom glavom!

simke

pre 10 godina

u srbiji ima 750 000 praznih stanova i jos oko 300 000 stanova u kojima zive podstanari (uu BG oko 130 000 praznih i 150 000 sa podstanarima). nema potrebe da se grade novi stanovi. Treba samo uvesti veliki porez na sve stanove u kojima ne zive vlasnici i problem resen. Gazde koje bi da se bogate na racun podstanarske bede ce morati da prodaju jer nece moci da plate porez pa ce cena toliko pasti da ce svaki postanar moci da kupi.

nora

pre 10 godina

Osamdeset posto tih nazovi "podstanara" ima roditeljske kuce I stanove po unutrasnjosti Srbije,BiH,Crnoj Gori...mnoge lično poznajem,i naravno da ocekuju da drazava Srbija od poreza gradjana subvencionise kupovinu nekretnine u Beogradu,pri tom im ne pada napamet da prodaju stan ili kucu koju vec imaju...totalno pogrešna politika koja vodi samo masovnim migracijima ka Beogradu...ali to je daleko ozbiljnija priča.

greska u koracima

pre 10 godina

stanovi treba da budu skuplji..evo ovako..da sad hoce da dodje neko ko ima 20 miliona eur,hoce da ulaze i zivi u Srbiji,sta ce te da mu ponudite? "Znate mi imamo nasalje Stepa,sa pogledom na brdo i komsije koje su nevaspitane,dole vam obiju kola,a muzika tresti ceo dan" ??? Moraju ljudi u Srbiji da shvate da tako sto drugima obaraju cene,obaraju i sebi.Kada stan u centru Beograda bude kostao 50 000 eur,onda ce stan u svim drugim mestima da kosta 1 000 eur,i ja vas sada pitam jer to cilj?Podrska da cene budu visoke,prema zoniranju

igor eu

pre 10 godina

cene svakako moraju da budu vece,1200eur je neprihvatljvo mala cena,pogotovo za BGD i tako se nista nece postici osim sto ce svi biti na gubitku..cene treba da budu vece,ali takodje onda i da investitori daju vece garancije i da odgovaraju za kvalitet.Po zonama,cene svakako moraju da skacu,pogotovo na elitinim mestima,jer samo tako cemo privuci bogat svet

covek iz pariza

pre 10 godina

Postovani,cene stanova zaisa moraju da budu vece...drzava Srbija mora da zaustavi trend da "svi zive u centru grada"..to nema nigde.Niko nece da dodje da ulaze u Srbiju,Beograd,Nis,Novi Sad itd ako ce neko da mu prodaje stanove po 1200eur..Druga stvar je ,kao sto je dole jedan komentator naveo,sto ce zgrade da tonu,krovovi da lete,jer je cena izgradnje stana nemoguca ispod 1200eur..i sa 1200 evo imamo da nijedna zgrana ne valja..i onda kada kupe takvu zgradu onda krece svaljivanje krivice na drzavu..ja bih samo da vam kazem da nigde u Evropi,bar ne tamo gde vecina hoce da budemo,nema da su cene u centru jeftine..uzmite samo Crnu Goru,gde su cene nekretnina u elitnim delovima po 5000 eur i vise..ne mogu svi da zive na Terazijama i Dedinju i da se zale na standard..postoje svuda bogati ljudi koji hoce da plate skupo a ne samo stanove za 1200eur..mislim da tako vise nece moci ili ce svi biti na gubitku

Profesorka

pre 10 godina

Muz 46, ja 37 imamo dete od 16 meseci, tri puta smo u poslednjih nekoliko godina bili "na korak" da kupimo stan, ali se ipak nismo usudili.
Preveliko je ucesce, morali bi i za tih 20% da se zaduzimo, prevelika je rata- oko 100 eur vise nego sto sad placamo stanarinu, a meni je ovim nesrecnim solidarnim porezom smanjena plata taman toliko koliko bi trebali vise da platimo tako da sam ipak srecna da nismo uzeli kredit.
Pitanje je samo dokle cemo ovako ziveti?! I da li je cilj drzave da nas sve otera u emigraciju?
Zelimo drugo dete ali nam je prevelik stres da jos jednu bebu odgajamo u malom stanu koji nije nas...

ИБАРСКИ ВУК (краљево)

pre 10 godina

ништа нема од сањања, него кофере и правац у село , на дедовину.......село је ин........а ко неће, нек и даље сања

resenje

pre 10 godina

resenje je u vecim cenama,u privlacenju stranaca i vise investiranja u bogate..onda ce svima nekretnine vise vredeti a samim tim bice u Srbiju interesantnije ulagati..

gregor madridjanski

pre 10 godina

citam komentare i postajem optimista kad vidim da ljudi konacno razmisljaju kako treba..mislim na vecinu..cene stanova od 1000 eur po kvadratu je neodrzivo stanje..ja sam ziveo u Barseloni i Novom Sadu..znam sta sam tamo video..stan u Barseloni gde su plate oko 800 900 eur kosta oko 500 000 eur i vise..zato sto dolaze i stanci i bogati..i onda trose pare..samo je resenje da bude veca cena..dok bude padala,nikad nece biti bolje

kako to moze kod nas

pre 10 godina

Pod 1.Sa ovim cenama definitivno se investitorima ne isplati da grade,to je realno
Pod 2.Resenje je da stanovi budu skuplji,pogotovo u centralnim zonama vecih gradova,jer ce to privuci strance da ulazu zdrav kapital
Pod 3.Treba da prestanemo da razmisljamo kao da smo sirotinja vecno

savamala istok

pre 10 godina

cene stanova su ocajno male..apetiti su porasli svima da zive u centru..i u usa je ljudima skupo veruj te mi da zive u centru new yorka,gde stan kosta milion dolara pa nemaju tamo svi od plate taj stan..ovde svi hoce sa platom od 300 eur stan koji kosta realno 250.000 a oni da ga plate na rate i to 40 000...to ne moze nikako i tako samo svi postajemo siromasniji.

alek nis

pre 10 godina

kad pogledam da moj stan u Nisu kosta 700eur po kvadratu,mislim a u centru grada je,mislim da je tacno da cene mora da budu vece..ako meni cena bude jos manja,sta sam dobio sa tim?Sta me briga za Beograd,ja hocu da zivim u Nisu..!Slazem se,cene moraju da budu vece,ko nema za stan u centru neka ide ili na periferiju ili manji grad

Rakic Milos Novi Sad

pre 10 godina

ako mene pitate slazem se,resenje je u dovodjenju stranaca i bogatih..cene stanova treba da budu vece jer to donosi korist,slazem se,a da investitori se obavezu ugovorno da ce za vecu cenu izgraditi kvalitetnije stanove

danger

pre 10 godina

znam da je tesko i da je jeftinije iznajmljivati. Ali mora se misliti i na buducnost. Iznajmljujes 20 godina i onda pod stare dane ako izgubis posao eto katastrofe. Posle 20 god nemas nista.
Ako si se batrgao i placao kredit, posle 20 godina imas nesto svoje, ili bar veci deo. Imas sigurnost.
Ne može se samo gledati trenutno sta se vise isplati.
Problem je sto se u Srbiji nista ne moze planirati. Ali ipak, ako iznajmljujes, to ces raditi npr.40-50 godina ako bude srece i zdravlja, a ako kupis, otplacivaces 20-30.

Vlada

pre 10 godina

Imam tu srecu da sam mogao pre 2 godine da kupim sebi stan u staroj gradnji, siri centar Smedereva.
Radim u Beogradu, putujem svakog dana do posla,3h tamo i ovamo. imam svoju preduzetnicku firmu i mogao sam da priustim ratu od 300 evra i time smanjim kamatu jer mi je rok otplate 10 godina, ostalo jos 8 god.
Kvadrat je kostao 500 evra, centralno grejanje, stan nije odrzavan i morao sam da ga sredim, i pri tome sam sve sto sam umeo radio sam, osim parketa i plocica. Imam 35 godina, i u svojoj 43 cu imati otkupljen stan, cija je vrednost zahvaljujuci renoviranju mnogo veca.
Da sam resio da budem podstanar u Bg-u, bio bi mi posao odmah iza ugla, placao bih kiriju i komunalije tih 300 eura i za 10 godina ne bih imao nista. I verujem da bih do kraja zivota zalio svaki euro koji bih davao nekom gazdi. Ovako investiram u nesto svoje.

Ovom prilikom ohrabrujem sve one koji su u nedoumici, da kupe stan, i na 30 god. ako treba, sa ratom od 100 eura, pa makar neku kucicu na periferiji Beograda, ako bas hoce u prestonicu, jer ulazu u buducnost, u nesto svoje, sto ce naslediti njihova deca a ne gazda!

malo

pre 10 godina

Nama je uvek malo, imamo kucu u tatinom selu, maminom selu, vikendicu u drugom mestu, stan u jednom gradu i onda neko sa toliko nekretnina zivi kao podstanar u Beogradu, Novom Sadu.....

IronMan

pre 10 godina

Ako mene pitate, problem su bankarske "zelenaške" marže, tj.kamate! Evo, ja da sam imao gotovinu, mogao sam da kupim dva stana, za novac koji ću da dam banci za ovaj jedan! Da se razumemo, nemam ništa protiv banaka, svestan sam da bankari jako teško žive i da muku muče da sastave kraj s'krajem (kraj ironije), ali da mi uzmu 100+% kamate na period od 25 godina, to se u civilizovanom svetu zove kriminal! Priznajem, posustao sam pred ovim lobijem, ali samo zato što nije bilo alternative, a sad ih psujem svaki dan, što su me uveli u dužničko ropstvo! Nadam se samo, da ću omogućiti svojoj deci, da barem oni neće morati da žive sa teretom, kakav je "stambeni kredit"!

ranko

pre 10 godina

Mojoj budućoj supruzi i meni je država direktno odmogla u kupovini prvog stana jer je ukinula subvenciju. Plaćamo stan kao podstanari 200 evra već više od dve godine i smatramo da možemo da izdržimo ratu kredita od 250-270 evra sa našim primanjima. Ono što je nama problem to je učešće koje u sadašnjim uslovima iznosi 20%,u subcvencionisanom kreditu je bila 10 % i to smo mogli. Ovo je prva vlast koja me je direktno oštetila iako su nas sve prethodne uništavale na svoj način. Mi ćemo otići odavde, nadam se ... A to vama želim, dragi vršnjaci...

Palace

pre 10 godina

Svi hoce u centar a do juce nisu ni znali gde su Terazije....ja sam rodjen u ulici Obilicev Venac,kao i moja majka...ceo svoj vot 30 godina sam ziveo tamo a onda pre 8 godina prodali smo stan i kupili 2(uz doplatu) meni na Karaburmi a roditeljima na B.Brdu.....ovde na Karaburmi imam sve....radnje,parking,odlican stan isamo 4 kilometara do mog O.Venca e ako sam ja to mogao kao neko ko je prohodao u centru centra Beograda zasto neki drugi to isto nemogu.....gospodo Beograd je ogroman grad imate Lazarevac i Obrenovac po 600 evra kvadrat,imate Borcu,Krnjacu,Kotez za po 800 evra kvadrat imate Karaburmu,Mirijevo, Vidikovac,Cerak,Vozdovac za po 1000/1200 kvadrat imate B.Brdo,Julino Brdo,Blokove 22,23,19,21 po 1250 kvadrat.......ali NE gospoda bi direktno u moju ulicu za po 1000 evra po kvadratu....NIKAD pa ni tada.

vladaCH

pre 10 godina

Samo 300.000? Vecina ljudi ovde u Cirihu su podstanari, ukljucujuci mene. Ne vidim cemu kuknjava i u cemu je zapravo problem? Siromasna Srbija ima dosta veci procenat stanovnistva koje poseduje sopstveni stan/kucu nego mnoge bogatije zemlje.

Rale

pre 10 godina

Podstanar nije isto sto i stanar a oboje ne znaci da je neko beskucnik ??

U Srbiji je to terminoloski problem jer ako neko ima kucu u Cacku a zeli da stanuje u Beogradu to nije problem gradjevinarstva vec pogresne politicke ideologije.

mila simic

pre 10 godina

Ko su stanari, i ko su podstanari ??? Svuda je podstanar taj koji zivi/ima neku sobu kod nekoga ko je sam stanar u necijem stanu.
Resavanje stambenog pitanja ne ide samo preko kupovine nekretnine. To ne postoji ni u najbogatijim drzavama sveta.
U nasoh drzavi stoi na stotine hiljada praznih objekata. O tome treba pricati.
I, proveriti, naime srediti zakone o zakupu stanova tako, kako je to ustaljeno u EU. Da stanar ima svoja prava i duznosti. Da ima ugovor sa vlasnikom stana. Da vlasnik stana uredno prijavljuje svoje prihode od stanarina itd.

Pio bih samo nemacko pivo da je flasa 30 dinara

pre 10 godina

@Neo
"Da nema ucesca, odavno bismo kupili stan. Ucesce je najveca muka."

Ha, ha, da pomenuti Porse nije 100.000 Evra nego 100.000 dinara ja bih ga vec kupio !

sanjalica

pre 10 godina

Ево како изгледа кошмар једног "смотаног" сањалице са улице. Тражи посао,редовно се јавља на биро..дође принова,беба-мали подстанар,која не може да чека,због ње сањалица "прекрши своју коректност",потегне везу и запосли се у НИС који дели стамбене кредите...опет коректно(и све по закону)наставља и јавља се на конкурсе..ту увек бива краћи за који бод од других радника који,неким чудом,хитно требају да прошире своје куће,купе стан јер су се развели,поправе кров,сместе љубавницу....сањалица коректно чека...дође и дан кад постане технолошки вишак(бебе су,већ,велики подстанари свесне да коректност није препоручљива у животу)и спрема се да статус подстанара замени улицом.

Strelac

pre 10 godina

Pa ne znam kako očekuju da neko može da plati tolike pare samo da bi imao krov nad glavom. Odakle npr mladom bračnom paru da izdvoji 30-40 hiljade evra za stan, pa makar plaćao bez kamate (npr 22000din rata za stan od 35000e). Prosto je nemoguće, što je mnogo mnogo je...

T

pre 10 godina

Evo zasto sam ja stanar (ne "podstanar") a nisam uzeo kredit:
* Skupi krediti (EURIBOR + ~4%). Sta cu da radim kada se EURIBOR vrati na 3%?
* Sistem da hipoteka ne pokriva ceo kredit - ako se banka ne namiri od hipoteke, tuzice me za razliku u ceni
* Visoka cena nove gradnje zbog nerealno visokih nameta koje trazi grad za svaki izgradjeni kvadrat
* Nesigurnost u kvalitet nove gradnje
* Mali natalitet u zemlji koji govori da ce biti viska nekretnina cak i u Beogradu
* Pad cena stanova za iznajmljivanje sto potvrdjuje prethodnu tezu

Микац

pre 10 godina

(Toliko, 26. mart 2014 09:18)

Брате, кад ти већ толико радиш, а станодавац ти је толика социјала, па откупи стан од њега. Ипак ће бити да ти мало мање радиш, а он и није толика социјала...

stanodavac bgd

pre 10 godina

slazem se dole sa covekom,da su u zapadnoj evropi ljudi koji rentiraju zasticeni,ali takodje prijatelju moj,je zasticen i onaj koji kupi stan za 100.000eur a onda mu dodje neko i pod izgovorom da mu je skupo 300eur mesecno(da ne pominjem ako mu je skupo neka ide u manji grad) ,dakle za 300eur,unisti mu pola stana i kaze "aj cao"..toga takodje nema nigde i onaj ko nema stan ne moze da se izivljava na nekom ko je posteno platio svoj stan..slazem se da je ranije bilo dosta nepostenih ljudi koji su kupili stanove,ali ima 90posto koji imaju regularne stanove koje su uglavnom nasledili,ali u te stanove je ulozeno mnogo para i ne moze neko da da stan od 100.000 ili vise evra,a da mu neko za 300 eur postavlja uslove i da ga vredja..ako vam je skupo,imate manji grad..to vam je demokratija..da ne pominjem ulaganje u stanove..pozdrav

IspeciPaReci

pre 10 godina

@ Борис Паунович
Ja imam dovoljna primanja da uzmem kredit i kupim stan ali mi je problem da nađem stan. Ima nas i takvih. Naći stan koji ti se sviđa, sa liftom, terasom, obezbeđenim parking mestom i urednim papirima a da nije 2500€ po kvadratu je za mene nemoguća misija.

ko hoce neka plati

pre 10 godina

ko ima mala primanja,a hoce da ima troje ili dvoje dece,mora da bude nacisto sa tim da ne moze drzava da mu pokloni lep stan u centru grada..da ne pominjem,evo kum mi je u svedskoj,ima para,lepo zivi,ali kaze"samo ovlasceni servis moze da servisira po stanu,ja sam uradio sam neku cev i sad mi je dosla inspekcija kada prodajem stan,moram da ispravim gresku i platim 30.000eur" Dobro ste culi..da ne pominjem,u centru Stokholma,odrzavanje stana mesecno 300eur..mislite da je to malo za njihove plate,nije malo nikome..nasi ljudi hoce da kupe stan u centru grada,jefitno a da bude super kvalitet,a onda jos kada im neko kaze"odrzavanje kosta 100dinara mesecno" niko to nece da placa..jednostavno resenje je u zoniranju,vecim cenama u centru i povoljnijim cenama na periferiji..ne moze za male pare veliki kvalitet i sve

Sanovnik

pre 10 godina

Kao i sto Porshce sanja 2.000.000 gradjana Srbije, tom istom logikom se moze zakljuciti...

Tako je malobrojna ekipa gradjivinskih "investitora" pravila balon narucenim tesktovima krajem 2007me i pocetkom 2008me godine u besmislenim tekstovima tipa Beogradu nedostaje 200.000 stanova.

Srki

pre 10 godina

Kada cena nekretnine padne sa 200.000 evra na 150.000 evra, to u Srbiji ne znači ništa, jer je realna plata 200-250, za one koji uopšte imaju posao. I da padne na 100.000 opet ne znači ništa, jer je to 400 do 500 mesečnih plata. Značaj popusta se pojavljuje u trenutku kada cena nekretnine bude u skladu sa realnim prihodima stanovništva.

kiki

pre 10 godina

Suprug i ja smo 15 godina podstanari. On radi sa VSS u firmi gde je prijavljen na minimalac, kreditno nesposoban. Ja radim sa VSS neprijavljena. Ne znamo kako doći do kredita, a gazimo ka 40-oj. Prodali bismo neku zemlju i to je jedino što imamo ali niko neće da je kupi jer je u selu. Tako smo planirali da dođemo bar do para za učešće. Nije moranje da živimo u Bg ali svejedno nemamo gde. Maštamo o prizemnoj kućici na periferiji sa malo dvorišta. Ali para ima tek toliko da pokrijemo račune, kiriju i hranu za pola meseca. U drugoj polovini rastežemo ni sami ne znamo kako. Još na to sve pomažemo roditeljima koji su stari i bolesni sa minimalnim primanjima. Deca? Strah me da pomislim, a godine prolaze. Poslodavci što više imaju, sve manje daju, još smo sretni kad dobijemo platu. Baš se brinem šta ćemo i kako ćemo.

otkacheni

pre 10 godina

Bez stalnih poslova i stabilnih plata, idiotski je uzimati kredit i otplacivati ga 30 godina, kada ne znas da li ces sutra imati za hleb.

Biserka

pre 10 godina

A kako bi bilo da se gleda malo kako se stanuje u zapadnim zemljama, stanovi treba da se grade za iznamljivanje, Srbija je jedina zemlja u Evropi zapadnoj sto ima tendenciju da svi budu vlasnici stanova. Ni pre a narocito danas nije to usladjeno sa danasnjim zivotom(mora da se ide za poslom, a ne camori u stanu bez posla) to je jedan od primera. Stavovi trweba da se grade za iznamljivanje i to sigurno moze, bolje bi se gledalo i kolika je cena gradnje, kako moze da se gradi m2 u provinciji sa 400 do 500 Eura a u Beogradu 1500 do 1800, dali je materijal i radna snaga toliko skuplja u Beogradu?

Hogar

pre 10 godina

Beg iz Srbije je jedini način da dođete do stana.Pokušabvao sam više puta na gradskim konkursima sa PRAVOM I ZAKONSKOM dokumentacijom.Nisam podnosio ni lažna stanja ni lažne dijagnoze.Zato sam danas bez stana.Mnogi koji su radili drugačije danas svoje stanove izdaju a žive u drugim koji su naknadno kupili ili nasledili.Kada bi se proveravala i poništavala dodela ovakvih stanova broj podstanara bi se sigurno smanjio.

Kole

pre 10 godina

Svake godine 30.000 ljudi vise umre u Srbiji, nego sto se rodi. Svake godine se iseli (navodno) 32.000 ljudi. Znaci svake godine imamo 62.000 stanovnika manje. I znaci trebace stanova puno?
Hoce, hoce.

Miki

pre 10 godina

Glavni uzrok visoke cene kvadrata u Srbiji je vlast. Dazbine opstina i drzave su od 300 do cak 600 evra po kvadratu. Dodajte tu jos mito za opstinare i videcete da je glavna prepreka nizoj ceni kvadrata sama drzava. Kada bi prestali da pljackaju ljude preko stanova cene bi pale za duplo a povecao bi se promet nekretnina.

Milko

pre 10 godina

San sanja 300.000 postanara, a 40.000 ljudi godisnje napusti zemlju. Odlaze najbolji i najkvalitetniji, odnosno bas oni koji bi te kredite i trebalo da uzmu. Veoma lako se izracunava da za 8 godina nece biti nikakva potraznja za stanovima.

milekontraš

pre 10 godina

Dijaspora ne razume i ne pravi razliku izmedju stambenih prilika u Srbiji i Zapadnoj Evropi. Podstanari su u Nemackoj zasticeni i ne moze vlasnik stana tek tako da ih maltretira ili izbaci. Srbija je druga priča.

Борис Паунович

pre 10 godina

Код нас је генерално проблем огромна незапосленост и ниске плате оних који су запослени. Мало ко има проблем са одабиром некретнине уколико има новца, у Београду или било где у Србији, и то су углавном странци који имају другачије захтеве...

Miki

pre 10 godina

Glavni uzrok visoke cene kvadrata u Srbiji je vlast. Dazbine opstina i drzave su od 300 do cak 600 evra po kvadratu. Dodajte tu jos mito za opstinare i videcete da je glavna prepreka nizoj ceni kvadrata sama drzava. Kada bi prestali da pljackaju ljude preko stanova cene bi pale za duplo a povecao bi se promet nekretnina.

ima li koga?

pre 10 godina

cenis stan milion evra po kvadratu, a onda das popust od velikih 50% u ime razvoja I covecnosti, tu ispadnes faca, a prodao si stan gradjen od kartona u kome ne smes da se zakasljes da ne bi smetao komsiji. Na zalost ima ljudi koje je muka naterala da zive u takvim 'stanovima', ali I onih drugih ciji je prag kvaliteta na nivou kartonske kutije.

vosa

pre 10 godina

.. i ja sm jedan od njih ... zivim kod oca ali mislim je li je bolje biti na stanu ili kupiti stan na kredit .. nekad mislim da je bolje biti podstanar.

grunf

pre 10 godina

"Pod 1.Sa ovim cenama definitivno se investitorima ne isplati da grade,to je realno..."

Kada bi se smanjile ogromne takse i kada bi se izbeglo davanje ogromnih suma za mito raznim gradskim sluzbenicima, investitori bi itekako dobro zaradjivali sa ovom cenom, buduci da je cena gradnje kvadrata oko 300 evra.