Utorak, 25.03.2014.

12:26

Ratni veterani ostaju bez dnevnica

Evropski sud za ljudska prava u Strazburu odbio je žalbu ratnih veterana u slučaju "Vučković i drugi protiv Srbije", kojom su tražili isplatu ratnih dnevnica.

Izvor: B92

Ratni veterani ostaju bez dnevnica IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

77 Komentari

Sortiraj po:

razuman

pre 10 godina

Pa zar ste mislili da će međunarodna zajednica ići protiv vlade koju je upravo postavila? Naravno da neće. A vladu čine isti oni koji su direktno odgovorni za ratove devedesetih. Što se tiče ratnih veterana ni oni mi nisu jasni. Gde je moral u traženju dnevnica onih koji su izgubili rat? Pitanje možemo postaviti i drugačije. Da li dnevnice traže i veterani koji su na silu odvedeni u rat? A takvih je većina. Da li se neko seća nasilnog odvođenja ljudi iz tramvaja ili autobusa, iz kafića... I dokle više o ratu? Ljudi prošlo je i suviše vremena da bi se vraćali na ta sramna dešavanja. Veterani, probajte da radite i zaradite, a ne samo da kukate i čekate da nešto padne s neba. Zato što s neba padaju i stvari koje ne želite da ponovo da dobijete!

SMEDEREVAC

pre 10 godina

"Nisu iskorišćeni svi pravni lekovi"?????!!!!
Ovde nešto "smrdi"!
Novi advokati(NE ČLANOVI "VLADAJUĆIH" PARTIJA),kao i dobro organizovani PROTESTI!TO ZA POČETAK.
Ovakvu nepravdu država sebi nije smela da dopusti!
Još jedna koicidencija-kako "dobro" ZAPADU ODGOVARA JOŠ JEDNA SRPSKA "PUKOTINA"!DA LI JE OVAKVA PRESUDA "SLUČAJNA"?
Umesto da je "država" napravila korak napred i sačinila korektnu "pogodbu"sa veteranima,državni pravni timovi-"naivci"-nisu toga mogli da se sete!
Prekineš "LAKRDIJU" OD SUĐENJA,POKAŽEŠ NARODU DA SI ZREO I DA DOMOVINA NIJE NEKOM "MAJKA,A NEKOM MAĆEHA".
Umalo da zaboravim-ZA TO SU POTREBNI DRŽAVNICI,A NE POLITIKANTI!

Aleksandar

pre 10 godina

Sramota me je sto sam Srbin i sto sam najbolje godine svog zivota procerdao u ovoj drzavi.Kao redovan vojnik 1992/1993 proveo sam ceo vojni rok na Kosovu da bi me i 1999 godine mobilisali.Ispada da su pametniji oni sto su zapalili pocetkom 90-tih iz Srbije jer ih se vecina vratila posle 5 oktobra i svi su abolirani.Mi koji smo branili ovu zemlju smo ispali kolateralna steta.Ovo mi mirise na neki haos jer ako se ovi napaceni ljudi budu organizovali Ukraina ce biti mala beba za sve sto ce se desiti.Ja licno razmisljam da se odreknem drzavljanstva Srbije i svoju porodicu odselim daleko odavde jer ne zelim da moj sin koji ima 14 godina protraci poput mene svoj zivot u ovoj truloj drzavi pored Vucica i Dacica koji su pre 15 godina bili itekako upleteni u sve dogadjaje oko Nato agresije jedan kao potparol svoje stranke a drugi kao ministar informisanja a sada su to veliki reformatori i eurofanatici.Sto bi rekla narodna poslovica Vuk dlaku menja ali cud nikako.O predsedniku drzave necu ni da pricam sta reci o coveku koji je kupio fakultetsku diplomu a nadimak mu je Toma grobar.Ova drzava nikad jadnija sa kadrovima koji je vode.Sto je rakao Jovo Bakic u izbornoj noci na B92 lupace glavom o zid oni sto su glasali Vucica za godini dana.Mislim da su lupili mnogi vec sada posle ove presude iz Strazbura.

Vojvoda

pre 10 godina

Sad kad treba da daju opet idu na foru zavlačenja i lova u mutnom. Da, da Bog da ponovo treba, pa me onda gledajte kako postrojavam sve one kancelarijske bele medvede, ali ispred mene... Bio i učestvovao gde god jei kad kod je trebalo za ovu mogu sada reći moju jadnu državu. Dobio metak i kad vidim sta ovi rade ponekad mi je žao što ih nisam tužio za ratnu odštetu i kao većina otišao u penziju nego se vučem po birou...

zis

pre 10 godina

Učesnik sam rata i 91 i 99 Prvo sam otišao jer sam se onoj SFRJ zakleo da ću braniti ustavni poredak zemlje koju su nam dedovi stvorili ,sada što se sve drugo izdešavalo na šahovskoj tabli ponajmanje su krivi ljudi koji su otišli sa tim zbeđenjem.99 sam se odazvao pozivu jer je uemlja bila napadnuta spolja iako se na kosovu branio ustav i teritorija.Dok su svi učesnici i moji saborci bili legitimna meta mamini i tatini sinovi su bežali raznim kanalima iz zemljeneki su i uhvaćeni i prema pravilima rata tekvima je sledio PREKO SUD,ali opet ,mi smo humano društvo pa je nakon rata doneta anestija za sve dezertere i oni sad još popuju i pljuju po patriotama.ŠTO je najgore i što najviše boli je to gospodo antipatriote što su neki dobili tužbe protiv Srbije za naneti duševni bol jer su bili odvojeni od svojih mezimaca zato što su pobegli iz zemlje kada je ona napadnuta Nek se postide ako imaju obraz oni koji pljuju po borcima ma gde god da su bili za vreme bombardovanja.

mita nis

pre 10 godina

*odgovor dobrotvoru*Za to vreme rezervisti bi primali plate,isli na posao,spavali u toplim krevetima i sto je taj vaznije ne bi brinuli da li ima kuci sta da se jede!!!!!!!!!

Sercan

pre 10 godina

Lično mislim da bi svi od države trebali dobiti uvećanu penziju za odredjeni procenat na osnovu učešća u ratu i recimo pravo 5 godina ranijeg penzionisanja.
Toliko smo zaslužili od zemlje. Dnevnice su ipak kratkoročna podrška.
A za one koji su ostali ozledjeni uspostaviti invalidsku penziju dostojnu čoveka.

zoran

pre 10 godina

pitanje ua Dobrotvor gde si ti bio 1999. Ja znam gde sam ja bio na polozaju 55 dana bezogucnosti zamene. Da li je mene neko pitao ? Ako je nekima placeno onda treba svima. Danas da treba da se ide tebe neka zovu, ja sa mojim sinovima ne krecem a njih nikad necu pustiti.

DAN

pre 10 godina

Engleski državljan na poziv kraljevske krune da je kraljevska kruna ugrožena svaki državljan je dužan da se odazove i po rasporedu da je brani a kad se rat ili opasnost završi oni se kući vračaju svojim svakodnevnim obavezama a ako su neki od njih nastradali ili poginuli država preuzima punu brigu o svojim borcima kao i o njihovim porodicama potpuno brinu ,materijalno i moralno dok oni zdravi prelaze u organizacije ratne veterane i čuvjuju sječanja na svoja ratna sjećanja i ne dobijaju nikave materijalne ilinovčane nadoknade od države pošto svaki englez tu dužnost i obavezu smatra kao svoju svetu čast .
Ma kakve boračke penzije !? BRANILI STE SVOJ DOM , SVOJU PORODICU I SVOJU OTADŽBINU !

549. motorizovana Prizren

pre 10 godina

Komplikovana tematika. Bio sam u redovnoj vojsci, pa je to malo drugacije od reservista. Nikad se ne bih bunio za pare, u ovom slucaju se radi o patriotizmu. Niko od nsa nije bio motivisan pripadnoscu partiji, svaise malo ljudi je podrzavalo SPS pa ipak su se borili.
Ne treba novac roditeljima onih koji su poginuli, treba im da neko pokaze da deca/ljudi nisu za dzabe izginuli. Tu je diskonekt - drzava nema respekt, prodaje nas radi podilazenju EU. Sada mi je mozda i jasan takav odnos ali mi nije bio jasan 1999-2000, za vreme i odmah posle rata. U Beogradu nisu ni znali da je bio rat, ljudi izlazili, provodili se, bilo lepo vreme igrali tenis.
Zato i ne zivim vise u SRB.

Vlacke

pre 10 godina

Zali Boze zemlju u kojoj su se domacini,ocevi,sinovi,braca i zetovi borili i krvarili,a neki i zivot dali. Zali Boze te zemlje koja kad treba da se bori i brani,zove svoje ljude koji se nemilice odazivaju pa cak mnogi i dobrovoljno,ostajuci pri tom osteceni fizicki,psihicki a neki i bez svojih najmilijih. Zali Boze sto ti isti ljudi koji su ostali,bivaju odbaceni od te iste drzave diskriminacijom. Prvo su svi koji su bezali i posle se vratili ispali pametni i niko ih nije kaznio ni na koji nacin,a posle je jedan mali deo dobio te dnevnice,dok drugi veci deo ostao bez njih. Zali Boze drzavu i zemlju u kojoj je to normalno. Ili svi ili niko.

maca

pre 10 godina

Veteranima koji su invalidi dajte penziju,a one,koji su u medjuvremenu ostali bez posla,zaposlite da mogu da zive kako treba.Veterani,dok ne izadjete na ulice,nista od vasih prava!

Boban

pre 10 godina

Mene ako ova drzava ikada pozove, momentalno napustam istu i vracam se kada prodje opasnost. Zao bi mi bilo da joj dam i 1 munut svog zivota, kada vidim kako ne ceni one koji su je branili. Kratkorocno je ucarila neki dinar. Ali tesko Srbiji u buducnosti ako joj zatreba pomoc. Necu trepnuti sve da cela bude pokorena.

Prkela

pre 10 godina

Bio sam '92 u ratu i ostavio dva mala deteta kuci. Za to vreme moji su dobijali platu od firme gde sam radio i dnevnice od drzave. Prema tome, nemam sta da trazim vise. A ne kao pojedini, koji bi ponovo da im drzava plati.

iz crne gore

pre 10 godina

70000 hiljada rezervista trazi isplate ako na taj broj dodamo jos barem 10000 hiljada koji kao patrioti nece nikakvu odstetu dolazimo do broja od 80000 hiljada, toliko je ljudi drzava srbija poslala u rat sramota za njih i za drzavu koja ih je slala i za vucica i nikolica koji su im u to vrijeme dizali moral, zivela socijaldemokratska zivela srbija dimitrija tucovica

dobrotvor

pre 10 godina

Licno smatram da im drzava nista ne duguje i da je njihova obaveza kao rezervista da brane tu istu drzavu bez ikakve nadoknade.Bili u uniformi devet mjeseci pa hoce 3500 e.Smesno i zalosno.A sta reci za one koji su se godinama borili za ovu drzavu u ovim ratovima i netraze nikakve nadoknade?

Pop

pre 10 godina

Vecina vas ne shvata o cemu se ovde radi. Ucesnik sam rata i 92 i 99. Sad za 92 mi ne pada na pamet da trazim dnevnice iz prostog razloga: niko ih nije dobio.
A sad 99. Zasto bi neko ( uglavmom sudije i advokati koji su ucestvovali u ratu ) dobili dnevnice a ostali ne? To je jedini razlog, bar moga, gneva i ljutnje.
A vi gospodo koji ste bezali po svetu bolje da cutite, tamo ste ziveli na tudjim jaslama, a kad ste dosli nazad, umesto u zatvor vi ste nam popovali kako ste ispravno postupili.

Zeljko

pre 10 godina

Trebalo bi organizovati jedan veliki skup veterana u beogradu ispred vlade Srbije i resiti ovo pitanje na sada izgleda jedini moguci nacin.

ivan

pre 10 godina

ja sam delom crnogorac sa majcine strane al sam se odazvao pozuvu za mobilizaciju,mada sam mogao da pobegnem u crnu goru i nikom nista,glupi patriota,od srbije sam dobio za ucesce u ratu dupli radni staz za vreme provedeno na ratistu i celih 1200 din dnevnica, a od nato bombardovanja najverovatnije, posle 2 god i tumor. Pa brani svoju zemlju. Vazno da imamo para za nove izbore ,avione, lokomotive,automobile i preivatne firme. Hvala vam politicari.

Zeljko

pre 10 godina

Ljudi u Srbiji zive tesko.Mislim da bi ovaj novac dobro dosao svima.Umesto toga zavrsice na Kajmanskim Ostrvima ili u Svajcerskim bankama na privatnim racunima,kao i mnogo puta pre ove situacije.Svi ovi sto komentarisu da srbi koji su se borili u ratu ne treba da dobiju pare,mogu da prosetaju do Dedinja da pitaju gde ce pare zavrsiti.Svi koji su komentarisali protiv rezervista su protiv svog naroda.Samim tim mislim da bi vas trebalo biti sramota sto ste uopste iznosili svoja misljenja koja se kose sa interesima vaseg naroda.

grooom

pre 10 godina

Velika vecina ovih reservista sto sad traze pare su na terenu (kosovo) bili obicna raspustena banda koja se krila, opijala I pljackala po nalustenim selima.izvinjavam se retkim izuzecima. Okosnicu odbrane prema albaniji su cinili vojnici na redovnom odsluzenju vojnog roka. Uzmite spiskove poginulih I ranjenih 90% su godiste od 1977-1979 znaci momci od 18-20 godina.iz moje jedinice 254 oklopno mehanizovana pristinski korpus 56 poginulih 117 ranjenih. Prosek godina 19. Mi smo bili mladi, ponosni I hrabri. I niko od nas ne cmizdri za nekakvim dnevnicama. Slava poginulim, njihovim porodicama treba pomoci. A ovi sto nekakvu svoju pravdu traze od semalja koje su nas bombardovale neka se stide.

StefanLe

pre 10 godina

@Ljuba.
Svaka cast, samo jos da ima ko to da cuje i razume.
Sa ove distance i kao posmatrac ponosan sam na ukidanje vojnog roka i na to sto ja nisam sluzio isti...
A zalosno je to sto ljudi koji su sa ponosom isli, branili te iste politicare i sudije danas nemaju nimalo postovanja od onih cije su glave spasili.
Sada treba da se udruze i pred vladu republike srbije, a ne u centru Nisa.

Sekretarica

pre 10 godina

Za ime sveta, kako je advokat uopšte išao na Strazbur, ako ovde nisu iskorišćeni svi pravni lekovi? Naravno da im je žalba odbijena.
(adv. pripravnik, 25. mart 2014 12:58)

Slazem se u potpunosti, to je prvo sto bi covek pomislio, ali imas ti jos da ucis... a dnevnice?

Duci0167

pre 10 godina

jer drzavu neiteresuje to, sta da ocekuju ljudi koji su branili istu.
(Zoran, 25. mart 2014 15:17)

Izvini ali mi nismo branili nista vec smo ratovali u susednoj drzavi. Propustili smo lustraciju sto je trebalo da se desi dan kasnije posle svrgavanja Milosevica. Jel nekome jasno da smo gurani u ratove kao topovsko meso opijeni nacionalizmom i nekakvom odbranom necega? Umesto toga narod je OPET doveo na vlast iste te koji su tada bili najglasniji ratohuskaci! Ne krivite zapad,NATO,EU ... Svoj krst treba samo da nosimo,kao i drugi.

miki

pre 10 godina

znaci otiso si ,vratio se ,ostao bez posla,bez novca,ne daj boze i invalid ...dok su drugi normalno ziveli...godinam se boris sa traumama i onda cujes tamo nekim borcima isplacene dnevnice ,nekim sudijama isl...i ti cutis..a onda proradi inat ..kad cujes kako je u drugim drzavam ,kako se stite borci ..pa se setis da je deda primao boracku penziju..zbog iste stvari..i krenes da se boris za svoja prava ,ni veca ni manja od ostalih boraca ...i onda te masa onih koji su primili ili koji su sedeli u podrumima pljuju ...jer nemaju pravo na te iste dnevnice ..ali najbolnije je kad te ta ista drzav pljuje i ponizava ...e zato cesa drzavo platiti i dnevnice i kamatu i za dusevni bol zbog ponizenja koju dozivljavaju ljudi koji su svesno otisli da izgube zivot ..zbog drzave ,koja im ni hvala posle nije rekla ,koja je kapitulirala i poklonila ono za sta su ti borci ginuli ...vala platices pre ili kasnije .a vi koji pljujete ..samo tako nastavite ,ima onaj odozgo ..gleda vas ...

ovako je

pre 10 godina

Ljudi nisu išli u rat zbog novaca ali su to uradili i treba im platiti. A što je s onima koji su ostali invalidi ? U HR svaki 80%-100% invalid ima i posebnu plaću za njegovateljicu s time da mu ona može biti i vlastita supruga ako on tako hoće. Jasno da ona prava koja je ovdje kolega naveo tj visina dohotka ovisi o provedenim danima u ratu, u kojem vremenu i da li je bio u borbenom ili neborbenom sektoru. Najviše imaju oni koji su 91. i 92. bili u borbenom sektoru. Svaki branitelj ima svoj ratni put koji je na netu ako ga on hoće prikazati a dani i sektor su prikazani za sve ponaosob.

Cogito ergo sum

pre 10 godina

Pošto su veterani imali pravnog zastupnika, on je trebalo da zna da se prvo u Srbiji moraju upotrebiti svi pravni lekovi. U ovom slučaju, verovatno, preskočen je Ustavni sud, pa Strazbur nema izbora već da odbaci njihovu predstavku.

Kad se radi o ratnim dnevnicama, niko od veterana da spomene patritozam, inače omiljen izraz u ovom podneblju. Bolje da su časno dezertirali, pa digli pobunu protiv Miloševića, nego što su (goloruki) krenuli na NATO.

Dobrovoljac:
“Bio sam dobrovoljac i na ratistu sam tesko ranjen u jesen 1992.
Kad sam se oporavio, nastavio sam sa svojim zivotom i na pamet mi nije palo da nesto trazim od drzave. Nije moj deda 1918, a ni moj otac 1945”.
NAPOMENA: Oni iz 1918. i 1945. su branili, a vi iz 1992. ste napadali.

U ratovima devedesetih, jedini koje treba nagraditi su dezereteri, jer su odbili da ubijaju zarad poremećenog Miloševića i njegovih sledbenika. Iz tog vremena treba žaliti samo mlade vojnike, od 18 i 19 godina, koje su roditelji ponosno slali na front, a kasnije skrušeno primali saučešća.

Бојан Илић

pre 10 godina

kao neko ko je proveo gotovo 9 meseci u uniformi 1992. i 1999.ne uzimajuci u razmatranje koliko je ispravno to sto sam se odazvao pozivima otazbine i ostavljao trudnu suprugu samu prvi put,i malu decu drugi put,dozivljao sikaniranje od gazde,kao da sam otisao na izlet i na kraju u jeku agresije bio smesten u kasarnu iako su nasi nadlezni tvrdili da tamo nikoga nema,da sam kojim slucajem strado u blatu slavonije ili zatrapan pod rusevinama vojnog objekta u koji su me strpali njihovom voljom,moji bi danas bili i gladni i zedni od iste tedrzave koja bi me zaboravila cim bi vojna pleh muzika odsvirala svoje.a danas oni koji su od pozivara bezali kao od kuge danas drze moralne pridike,kada i narodni poslanici budu radili gratis,a pritom jedino mogu da ozuljaju pozadinu od sedenja,onda ce reci da su i nasi zahtevi neosnovani
(ljuba, 25. mart 2014 15:42)

Браво за коментар!
О томе се ради!
А ови што пљују.... образ ђон!

decak

pre 10 godina

Sta ste vi sad neke LJUDINE sto ne trazite te pare iako ste ucestvovali u ratu.Pa razmislite malo koliko tih ljudi sto su isto kao i vi bili na Kosovu koliko njima znaci taj novac.U ovoj krizi vam je i potrebna neka takva pomoc.Treba preziveti i nahraniti porodicu.

Zoran

pre 10 godina

Citam komentare i neverujem kakvi smo ljudi. Stid da bude vecinu sto pisu komentare. Moj otac je branio drzavu, dok je neko koje sve zakuvao sedeo u kuci i gl. tv, tusirao se toplom vodom itd. Pitali neko kako je npr. majka izdrzavala dva sina maloletna. Nemas hleba da jedes. Kad se otac vratio iz rata, firma pukla, ajde na biro. Drzavu bole za njega, a opet isti oni koji nisu isli menjaju pozicije i na funkcijama. Da napomenem kad je lik pretukao Amerikanca, drzava je odmah platila milionce otstetu. Deca bolesna nam umiru, jer drzavu neiteresuje to, sta da ocekuju ljudi koji su branili istu.

aca@home

pre 10 godina

@sf
Apsolutno se slazem sa tobom kada je zemlja u rat u obavezi si da se odazoves. Ja sam 99-te kada je pocelo bombardovanj otisao u vojni odsek i prijavio se, proveo ceo rat na kosovu i ne trazim nikakve dnevnice. Jedini koji trebaju dobiti novac su invalidi rata i porodice poginulih boraca, ostali zasucite rukave pa radite a nemastajte o nekakvim hiljadama eura dnevnica. Posle sebe nazivate patriotama, sramotno.

ljuba

pre 10 godina

kao neko ko je proveo gotovo 9 meseci u uniformi 1992. i 1999.ne uzimajuci u razmatranje koliko je ispravno to sto sam se odazvao pozivima otazbine i ostavljao trudnu suprugu samu prvi put,i malu decu drugi put,dozivljao sikaniranje od gazde,kao da sam otisao na izlet i na kraju u jeku agresije bio smesten u kasarnu iako su nasi nadlezni tvrdili da tamo nikoga nema,da sam kojim slucajem strado u blatu slavonije ili zatrapan pod rusevinama vojnog objekta u koji su me strpali njihovom voljom,moji bi danas bili i gladni i zedni od iste te
drzave koja bi me zaboravila cim bi vojna pleh muzika odsvirala svoje.
a danas oni koji su od pozivara bezali kao od kuge danas drze moralne pridike,kada i narodni poslanici budu radili gratis,a pritom jedino mogu da ozuljaju pozadinu od sedenja,onda ce reci da su i nasi zahtevi neosnovani

Bik Koji Sedi

pre 10 godina

Ne znam čemu toliko negativnih komentara na račun ratnih veterana. Masa ljudi je izvukla svoje du.. u svim mobilizacijama od '91. do '99. godine i posle amnestije lepo se vraćaju kući iz inostranstva,kao da se ništa nije dogodilo.
Stvar je jednostavna: ako je obaveza države da isplati pune dnevnice, onda to treba da se uradi. NIKO se na mobilizacijama na poziv nije odazvao zbog novca, već je to shvatio kao svoju obavezu. Isto treba da uradi država, a ne da isplaćuje samo one koji izađu na ulicu. Ako država nema, odnosno nije imala tu obavezu, onda oni koji su primili po više stotina hiljada dinara, to treba da vrate.

uvek Zvezda

pre 10 godina

@Petar
Malo razmisli pre nego sto napises komentar.
1. Sve vojske na svetu primaju platu(bilo da brane svoju zemlju ili napadaju neku drugu) ,
2. Glupo je poredjenje sa Al-Kaidom jer je teroristicka organizacija (koja verovatno ne prima platu) a ovde se govori o nasim borcima,legalnoj vojnoj fotmaciji pripadnicima rezervnog sastava.
Svojim komentarom vredjas sve one koji su dali i vise nemaju sta da daju za svoju zemlju....
Gazimo dalje, visoko podignute glave....

Mix

pre 10 godina

Размислите ко ће други пут да иде!
Ови модерни Срби....

Подршка чуварима земље!
(Бојан Илић, 25. mart 2014 12:51)

Gde da ide?Srbija se 48,3% opredelila za mir,ne da "ide" negde.

Milutin Tamburic

pre 10 godina

Ovi rezervisti bi trebalo da se pokriju usima. Borbena vrednost tih za vreme ratova u bivsoj Jugoslaviji i na Kosovu bila je cista 0. 95% njih nije vredelo nicemu i zali boze sto su jeli hranu sa vojnickih kazana a jos bi hteli da im se plati novac za njihovo bajagi ratovanje. Konkretno mobilisanje i slanje desetine hiljada rezervista na Kosovo 99 je sa vojnicke tacke gledista bio totalni promasaj. Vojska je pocetkom devedestih napravila gresku sto je zadrzala zastareli koncept popune za vreme rata mobilisanjem rezervista umesto da se odmah preslo na koncept manje ali dobro obucene rezerve koja bi bila i placena tz. aktivne rezerve od probranih ljudi koji su odsluzili vojsku. Svetao primer su rezervisti 63. padobranske brigade koji su se dobrovoljno javili i ucestvovali u najzescim okrsajima na granici. Ovom prilikom bi hteo da im se zahvalim jer su tada pokazali neverovatnu hrabrost i profesionalizam odradivsi lavovski posao i pokazali sta je patriotizam. Niko od njih nije trazio za to nekakve dnevnice. Ovi sto traze dnevnice rat su proveli rastrkani po celom Kosovu gde su nazalost samo mogli da izigravaju glinene golubove ne opalivsi ni metka. Sto je najbizarnije na kraju su cak trazili zastitu od istih onih da im pomogne kod isplate dnevnica protiv koga su se i "borili". Totalni apsurd. Mogu da zamislim sta su sve pomislile sudije suda u Strazburu. Pa nama neprijatelj ne treba kod ovakvih boraca i patriota.

Nidža

pre 10 godina

Мутно да горе не може бити! МСЉП у Стразбуру (према сопственим правилима) НЕ ПОЧИЊЕ суђење ако нису исцрпљена сва правна средства у држави подносиоца тужбе. Изгледа да ови ''новопреобраћени'', који су кренули у ЕУ преко Радовањског луга спремају нова ''добра'' грађанима Србије

solarna olujica

pre 10 godina

@Dragan
Objasni to ratnim invalidima i ljudima koji su ostali bez ruku nogu...mozda da si na njihovom mestu ne bi ti bilo dosta rodoljuba koje traze pare...to jest ono sto im pripada...ruku na srce ova drzava nije dala nista za ljude koji su je branili i placali zivotima...nije morala da podize rezerviste preko raznoraznih sudova jer se tad video patriotizam i rodoljublje...sto neko rece nek' VAS sad cuva NATO !!!

Vojo Kuc

pre 10 godina

Stid i sram me je ovih rodoljuba sto traze pare.Gde ce vam dusa,a o casti da negovorim.Nikakvi vi niste bili branioci vecina obicnih jajara.Ja sam bio dobrovoljac od 91 do 96 i bio sam 99 na Kosovu.Nit sam isao zbog para niti mi trebaju te pare iako zivim jako tesko.

rb9

pre 10 godina

Prvo neka plate one uniforme koje nisu razduzili I silno oruzje koje su odneli kuci. Da ne spominjem sta su sve opljackali po napustenim kucama.na prvoj liniji prema albaniji je 90% bila regularna vojska golobradi momci na redovnom odsluzenju vojnog roka.a rezervisti su bili u pozadini.ko god je ucestvovao u ratu na kosovu moze to da potvrdi.i sad jos traze dnevnice. Sramota.

Dobrovoljac iz 1992.

pre 10 godina

Bio sam dobrovoljac i na ratistu sam tesko ranjen u jesen 1992.

Kad sam se oporavio, nastavio sam sa svojim zivotom i na pamet mi nije palo da nesto trazim od drzave. Nije moj deda 1918., a ni moj otac 1945.

Da je trebalo da idem zbog para na ratiste, sigurno ne bih otisao. Sramota me je sto sam Srbin i potomak solunskog ratnika i sto danas gledam da neko trazi dnevnice sto je bio mobilisan 1999. godine.

A sto se drzave tice, moje kolege ratni veterani, nemojte da ocekujete nista. Oduvek je tako u Srbiji bilo. Procitajte pripovetku Laze Lazarevica "Sve ce to narod pozlatiti".

Mamba,zelena,otrovna 150%

pre 10 godina

Pa valjda ste ukapirali da je sva ova igrarija sa Aleksićem i Strazburom ustvari zamka dok ne istekne 15 godina koliki je rok za zastarevanje a to je bilo juče!Tako da sada i ko hoće da tuži državu nema pravni osnov zbog isteka roka a to je 95% rezervista.Ko je bio pametan da ide na sud sa advokatom verovatno će nešto i dobiti(to je za državu sića) ostali sada stvarno mogu na ulicu i dobiće batine od strašnog Vučića i njegove pravne države i onda počinje pičvajz!

mobilisan 24.03.1999 u 22h

pre 10 godina

E pa neka veterani sad traže od Vučića i Tome dnevnice, oni ih slali u rat
(Pacifista, 25. mart 2014 12:44)Država ih je slala u rat,a ne Toma i Vučić ili Sloba.To nema veze sa tim da li ne taj rat bio opravdan ili ne,jednostavno ljudi su mobilisani,nisu imali pravo izbora.Kao kada plaćaš državi porez,tako i država mora da plati onima koji su ratovali za nju.Znam da se radi o velikom novcu,a država sada nema para,ali treba naći način da se veteranima plati ono što im sleduje.

deda maxim

pre 10 godina

čekaj bre, kakvi veterani
pa Srbija nije učestvovala u nijednom ratu na području SFRJ sem na Kosovu... udruženje boraca Srbije 1990-1999
izvinite, nešto mi ovde nije jasno

Milan Nis

pre 10 godina

Taj Srdjan Aleksic koji "brani" veterane,je visoki funkcioner SNS-a,koji pri tom RADI ZA DRZAVU,jer je odbornik i jos svasta nesto.Kako on sedi na dve stolice nikome nije jasno,ali ovo je Srbija,sukob interesa vam je kao "dobar dan".

SF

pre 10 godina

@Bojan Ilic
Branice je isti oni kojima motiv nisu bile dnevnice vec odbrana zemlje. Nesto se ne secam "borci" da ste u tekstu svecane obaveze imali : " da cu braniti ustavni poredak i teritorijalni integritet za odgovarajucu dnevnicu". Licemerno, pogotovo znajuci da je 80% "boraca"svo vreme radilo u cuftarskoj sluzbi, i jedino se trudilo da uveca telesnu masu.
Neko ko je mobilisan maja '98
p.s. Pozdrav svoj braci iz 53-eg. Granicnog bataljona!

brate

pre 10 godina

Samo u Srbiji si covek drugog reda ako si bio u vojsci i branio zemlju. Kada sledeci put krenu ovamo da ubijaju vi ih gadjajte smartfonovima i tabletima...

grom/ws

pre 10 godina

Ja sam sa svojih 19 godina bio vojnik pristinskog korpusa, 254 oklopno mehanizovana. Odsluzio sam posteno svoj vojni rok plus 3 meseca produzetka. Cast mi je bila da branim svoju domovinu, a stidim se ovih sto traze novcanu nadoknadu, invalidima bih dao sve od stanova I penzija do stipendija za decu, a nama koji smo hvala bogu izasli citavi iz tog pakla ne treba nista. To je bila nasa obaveza.

milisav

pre 10 godina

mom bratu od strica iz sela ljubava kod kruševca koji je svo vreme bio u rezervi na kosovu su rekli da se nije borio za dnevnice, nego za domovinu.

Adam

pre 10 godina

Ne razumem se preterano u pravo, ali ovo je prevazislo sudjenje u razumnom roku! Pa ako to nije reseno 15 godina, koliko ce da traje proces dok se ne iskoriste svi pravni lekovi? Pa jednom dok rezervisti ne pomru, ili bar vecina njih.

dragan

pre 10 godina

Ja sam bio na ratistu u Hrvatskoj kao mobilisani pocetkom devedeseti.Mi smo svakih 7 dana tu na ratistu dobijali dnevnice pored toga ko je bio zaposlen dobijao je trostruku platu i neke pakete suhomesnatih proizvoda i 15 dana u Vrnjackoj banji.

Lazarini

pre 10 godina

Ne razumem u cemu je problem? Isti ti ljudi koji su ih vodili u rat, sada vode drzavu pa imate direktno odgovorne. Oni niti su ratovali, a cini mi se i da zive mnogo bolje od vetarana.

Darko

pre 10 godina

klasika vlast se bori protiv svog naroda a akad treba u rat onda kao svi za srbiju (sem ljudi na vlasti i njihovih sinova) a posle rata ih sve namagarce

veteran

pre 10 godina

Dnevnice su isplacene jos `99. Kol`ko se secam, dnevnica je bila 63 dinara. Da li je to malo, to je drugo pitanje. A to sto su neki dva puta naplatili se resava tako sto im se to sto su nelegalno naplatili oduzme i pokrene postupak protiv njih, a ne tako sto ce svi dva puta da naplate.

e ovako se to radi

pre 10 godina

Ne da im treba dati dnevnice nego i: privilegiranu mirovinu (caa 1.000 EUR),stan,dionice profitabilnih firmi (INA,Telecom,Petrokemija ...) koje su u Fondu branitelja,besplatne vinograde i oranice za osnivanje braniteljskih zadruga,prednost pri zapošljavanju (ukoliko imaju iste uvijete) i upis djece u vrtić, školu,fax, kupnja vozila bez carine, besplatno liječenje i dva puta godišnje toplice,pozamašne iznose za udruge (branitelja,udovica,djece poginulih,dragovoljaca...,mirovina udovica oko 2.000 EUR s time da se ne smije ponovno udati itd itd. To je pravi odnos prema braniteljima s time da status branitelja automatski dobivaju i oni koji dokažu PTSP a onda su to nove benificije kod suda, policije i oboljelih bližnjih i dr

Бојан Илић

pre 10 godina

Како Европа свесрдно помаже Држави када треба да "елиминише" браниоце исте!

А Србија као маћеха!

Размислите ко ће други пут да иде!
Ови модерни Срби....

Подршка чуварима земље!

miskec

pre 10 godina

Presuda je trebalo da se saopsti 15.03.2014 ali je odlozeno za 25.03.2014 ZASTO...zato sto su izbori bili 16.03. i pitanje je kako bi na to reagovali ratni veterani, pa su uspeli da odloze....

adv. pripravnik

pre 10 godina

"U obrazloženju konačne presude Velikog veća navedeno je da podnosioci žalbe nisu iskoristili sve pravne lekove koje im nudi domaće pravosuđe. "

Za ime sveta, kako je advokat uopšte išao na Strazbur, ako ovde nisu iskorišćeni svi pravni lekovi?
Naravno da im je žalba odbijena.

miskec

pre 10 godina

Presuda je trebalo da se saopsti 15.03.2014 ali je odlozeno za 25.03.2014 ZASTO...zato sto su izbori bili 16.03. i pitanje je kako bi na to reagovali ratni veterani, pa su uspeli da odloze....

Бојан Илић

pre 10 godina

Како Европа свесрдно помаже Држави када треба да "елиминише" браниоце исте!

А Србија као маћеха!

Размислите ко ће други пут да иде!
Ови модерни Срби....

Подршка чуварима земље!

adv. pripravnik

pre 10 godina

"U obrazloženju konačne presude Velikog veća navedeno je da podnosioci žalbe nisu iskoristili sve pravne lekove koje im nudi domaće pravosuđe. "

Za ime sveta, kako je advokat uopšte išao na Strazbur, ako ovde nisu iskorišćeni svi pravni lekovi?
Naravno da im je žalba odbijena.

Milan Nis

pre 10 godina

Taj Srdjan Aleksic koji "brani" veterane,je visoki funkcioner SNS-a,koji pri tom RADI ZA DRZAVU,jer je odbornik i jos svasta nesto.Kako on sedi na dve stolice nikome nije jasno,ali ovo je Srbija,sukob interesa vam je kao "dobar dan".

ljuba

pre 10 godina

kao neko ko je proveo gotovo 9 meseci u uniformi 1992. i 1999.ne uzimajuci u razmatranje koliko je ispravno to sto sam se odazvao pozivima otazbine i ostavljao trudnu suprugu samu prvi put,i malu decu drugi put,dozivljao sikaniranje od gazde,kao da sam otisao na izlet i na kraju u jeku agresije bio smesten u kasarnu iako su nasi nadlezni tvrdili da tamo nikoga nema,da sam kojim slucajem strado u blatu slavonije ili zatrapan pod rusevinama vojnog objekta u koji su me strpali njihovom voljom,moji bi danas bili i gladni i zedni od iste te
drzave koja bi me zaboravila cim bi vojna pleh muzika odsvirala svoje.
a danas oni koji su od pozivara bezali kao od kuge danas drze moralne pridike,kada i narodni poslanici budu radili gratis,a pritom jedino mogu da ozuljaju pozadinu od sedenja,onda ce reci da su i nasi zahtevi neosnovani

Pop

pre 10 godina

Vecina vas ne shvata o cemu se ovde radi. Ucesnik sam rata i 92 i 99. Sad za 92 mi ne pada na pamet da trazim dnevnice iz prostog razloga: niko ih nije dobio.
A sad 99. Zasto bi neko ( uglavmom sudije i advokati koji su ucestvovali u ratu ) dobili dnevnice a ostali ne? To je jedini razlog, bar moga, gneva i ljutnje.
A vi gospodo koji ste bezali po svetu bolje da cutite, tamo ste ziveli na tudjim jaslama, a kad ste dosli nazad, umesto u zatvor vi ste nam popovali kako ste ispravno postupili.

Adam

pre 10 godina

Ne razumem se preterano u pravo, ali ovo je prevazislo sudjenje u razumnom roku! Pa ako to nije reseno 15 godina, koliko ce da traje proces dok se ne iskoriste svi pravni lekovi? Pa jednom dok rezervisti ne pomru, ili bar vecina njih.

Boban

pre 10 godina

Mene ako ova drzava ikada pozove, momentalno napustam istu i vracam se kada prodje opasnost. Zao bi mi bilo da joj dam i 1 munut svog zivota, kada vidim kako ne ceni one koji su je branili. Kratkorocno je ucarila neki dinar. Ali tesko Srbiji u buducnosti ako joj zatreba pomoc. Necu trepnuti sve da cela bude pokorena.

brate

pre 10 godina

Samo u Srbiji si covek drugog reda ako si bio u vojsci i branio zemlju. Kada sledeci put krenu ovamo da ubijaju vi ih gadjajte smartfonovima i tabletima...

Zoran

pre 10 godina

Citam komentare i neverujem kakvi smo ljudi. Stid da bude vecinu sto pisu komentare. Moj otac je branio drzavu, dok je neko koje sve zakuvao sedeo u kuci i gl. tv, tusirao se toplom vodom itd. Pitali neko kako je npr. majka izdrzavala dva sina maloletna. Nemas hleba da jedes. Kad se otac vratio iz rata, firma pukla, ajde na biro. Drzavu bole za njega, a opet isti oni koji nisu isli menjaju pozicije i na funkcijama. Da napomenem kad je lik pretukao Amerikanca, drzava je odmah platila milionce otstetu. Deca bolesna nam umiru, jer drzavu neiteresuje to, sta da ocekuju ljudi koji su branili istu.

milisav

pre 10 godina

mom bratu od strica iz sela ljubava kod kruševca koji je svo vreme bio u rezervi na kosovu su rekli da se nije borio za dnevnice, nego za domovinu.

grom/ws

pre 10 godina

Ja sam sa svojih 19 godina bio vojnik pristinskog korpusa, 254 oklopno mehanizovana. Odsluzio sam posteno svoj vojni rok plus 3 meseca produzetka. Cast mi je bila da branim svoju domovinu, a stidim se ovih sto traze novcanu nadoknadu, invalidima bih dao sve od stanova I penzija do stipendija za decu, a nama koji smo hvala bogu izasli citavi iz tog pakla ne treba nista. To je bila nasa obaveza.

dragan

pre 10 godina

Ja sam bio na ratistu u Hrvatskoj kao mobilisani pocetkom devedeseti.Mi smo svakih 7 dana tu na ratistu dobijali dnevnice pored toga ko je bio zaposlen dobijao je trostruku platu i neke pakete suhomesnatih proizvoda i 15 dana u Vrnjackoj banji.

Mamba,zelena,otrovna 150%

pre 10 godina

Pa valjda ste ukapirali da je sva ova igrarija sa Aleksićem i Strazburom ustvari zamka dok ne istekne 15 godina koliki je rok za zastarevanje a to je bilo juče!Tako da sada i ko hoće da tuži državu nema pravni osnov zbog isteka roka a to je 95% rezervista.Ko je bio pametan da ide na sud sa advokatom verovatno će nešto i dobiti(to je za državu sića) ostali sada stvarno mogu na ulicu i dobiće batine od strašnog Vučića i njegove pravne države i onda počinje pičvajz!

uvek Zvezda

pre 10 godina

@Petar
Malo razmisli pre nego sto napises komentar.
1. Sve vojske na svetu primaju platu(bilo da brane svoju zemlju ili napadaju neku drugu) ,
2. Glupo je poredjenje sa Al-Kaidom jer je teroristicka organizacija (koja verovatno ne prima platu) a ovde se govori o nasim borcima,legalnoj vojnoj fotmaciji pripadnicima rezervnog sastava.
Svojim komentarom vredjas sve one koji su dali i vise nemaju sta da daju za svoju zemlju....
Gazimo dalje, visoko podignute glave....

Bik Koji Sedi

pre 10 godina

Ne znam čemu toliko negativnih komentara na račun ratnih veterana. Masa ljudi je izvukla svoje du.. u svim mobilizacijama od '91. do '99. godine i posle amnestije lepo se vraćaju kući iz inostranstva,kao da se ništa nije dogodilo.
Stvar je jednostavna: ako je obaveza države da isplati pune dnevnice, onda to treba da se uradi. NIKO se na mobilizacijama na poziv nije odazvao zbog novca, već je to shvatio kao svoju obavezu. Isto treba da uradi država, a ne da isplaćuje samo one koji izađu na ulicu. Ako država nema, odnosno nije imala tu obavezu, onda oni koji su primili po više stotina hiljada dinara, to treba da vrate.

Zeljko

pre 10 godina

Trebalo bi organizovati jedan veliki skup veterana u beogradu ispred vlade Srbije i resiti ovo pitanje na sada izgleda jedini moguci nacin.

miki

pre 10 godina

znaci otiso si ,vratio se ,ostao bez posla,bez novca,ne daj boze i invalid ...dok su drugi normalno ziveli...godinam se boris sa traumama i onda cujes tamo nekim borcima isplacene dnevnice ,nekim sudijama isl...i ti cutis..a onda proradi inat ..kad cujes kako je u drugim drzavam ,kako se stite borci ..pa se setis da je deda primao boracku penziju..zbog iste stvari..i krenes da se boris za svoja prava ,ni veca ni manja od ostalih boraca ...i onda te masa onih koji su primili ili koji su sedeli u podrumima pljuju ...jer nemaju pravo na te iste dnevnice ..ali najbolnije je kad te ta ista drzav pljuje i ponizava ...e zato cesa drzavo platiti i dnevnice i kamatu i za dusevni bol zbog ponizenja koju dozivljavaju ljudi koji su svesno otisli da izgube zivot ..zbog drzave ,koja im ni hvala posle nije rekla ,koja je kapitulirala i poklonila ono za sta su ti borci ginuli ...vala platices pre ili kasnije .a vi koji pljujete ..samo tako nastavite ,ima onaj odozgo ..gleda vas ...

Dobrovoljac iz 1992.

pre 10 godina

Bio sam dobrovoljac i na ratistu sam tesko ranjen u jesen 1992.

Kad sam se oporavio, nastavio sam sa svojim zivotom i na pamet mi nije palo da nesto trazim od drzave. Nije moj deda 1918., a ni moj otac 1945.

Da je trebalo da idem zbog para na ratiste, sigurno ne bih otisao. Sramota me je sto sam Srbin i potomak solunskog ratnika i sto danas gledam da neko trazi dnevnice sto je bio mobilisan 1999. godine.

A sto se drzave tice, moje kolege ratni veterani, nemojte da ocekujete nista. Oduvek je tako u Srbiji bilo. Procitajte pripovetku Laze Lazarevica "Sve ce to narod pozlatiti".

Бојан Илић

pre 10 godina

kao neko ko je proveo gotovo 9 meseci u uniformi 1992. i 1999.ne uzimajuci u razmatranje koliko je ispravno to sto sam se odazvao pozivima otazbine i ostavljao trudnu suprugu samu prvi put,i malu decu drugi put,dozivljao sikaniranje od gazde,kao da sam otisao na izlet i na kraju u jeku agresije bio smesten u kasarnu iako su nasi nadlezni tvrdili da tamo nikoga nema,da sam kojim slucajem strado u blatu slavonije ili zatrapan pod rusevinama vojnog objekta u koji su me strpali njihovom voljom,moji bi danas bili i gladni i zedni od iste tedrzave koja bi me zaboravila cim bi vojna pleh muzika odsvirala svoje.a danas oni koji su od pozivara bezali kao od kuge danas drze moralne pridike,kada i narodni poslanici budu radili gratis,a pritom jedino mogu da ozuljaju pozadinu od sedenja,onda ce reci da su i nasi zahtevi neosnovani
(ljuba, 25. mart 2014 15:42)

Браво за коментар!
О томе се ради!
А ови што пљују.... образ ђон!

ivan

pre 10 godina

ja sam delom crnogorac sa majcine strane al sam se odazvao pozuvu za mobilizaciju,mada sam mogao da pobegnem u crnu goru i nikom nista,glupi patriota,od srbije sam dobio za ucesce u ratu dupli radni staz za vreme provedeno na ratistu i celih 1200 din dnevnica, a od nato bombardovanja najverovatnije, posle 2 god i tumor. Pa brani svoju zemlju. Vazno da imamo para za nove izbore ,avione, lokomotive,automobile i preivatne firme. Hvala vam politicari.

e ovako se to radi

pre 10 godina

Ne da im treba dati dnevnice nego i: privilegiranu mirovinu (caa 1.000 EUR),stan,dionice profitabilnih firmi (INA,Telecom,Petrokemija ...) koje su u Fondu branitelja,besplatne vinograde i oranice za osnivanje braniteljskih zadruga,prednost pri zapošljavanju (ukoliko imaju iste uvijete) i upis djece u vrtić, školu,fax, kupnja vozila bez carine, besplatno liječenje i dva puta godišnje toplice,pozamašne iznose za udruge (branitelja,udovica,djece poginulih,dragovoljaca...,mirovina udovica oko 2.000 EUR s time da se ne smije ponovno udati itd itd. To je pravi odnos prema braniteljima s time da status branitelja automatski dobivaju i oni koji dokažu PTSP a onda su to nove benificije kod suda, policije i oboljelih bližnjih i dr

Lazarini

pre 10 godina

Ne razumem u cemu je problem? Isti ti ljudi koji su ih vodili u rat, sada vode drzavu pa imate direktno odgovorne. Oni niti su ratovali, a cini mi se i da zive mnogo bolje od vetarana.

mobilisan 24.03.1999 u 22h

pre 10 godina

E pa neka veterani sad traže od Vučića i Tome dnevnice, oni ih slali u rat
(Pacifista, 25. mart 2014 12:44)Država ih je slala u rat,a ne Toma i Vučić ili Sloba.To nema veze sa tim da li ne taj rat bio opravdan ili ne,jednostavno ljudi su mobilisani,nisu imali pravo izbora.Kao kada plaćaš državi porez,tako i država mora da plati onima koji su ratovali za nju.Znam da se radi o velikom novcu,a država sada nema para,ali treba naći način da se veteranima plati ono što im sleduje.

Darko

pre 10 godina

klasika vlast se bori protiv svog naroda a akad treba u rat onda kao svi za srbiju (sem ljudi na vlasti i njihovih sinova) a posle rata ih sve namagarce

grooom

pre 10 godina

Velika vecina ovih reservista sto sad traze pare su na terenu (kosovo) bili obicna raspustena banda koja se krila, opijala I pljackala po nalustenim selima.izvinjavam se retkim izuzecima. Okosnicu odbrane prema albaniji su cinili vojnici na redovnom odsluzenju vojnog roka. Uzmite spiskove poginulih I ranjenih 90% su godiste od 1977-1979 znaci momci od 18-20 godina.iz moje jedinice 254 oklopno mehanizovana pristinski korpus 56 poginulih 117 ranjenih. Prosek godina 19. Mi smo bili mladi, ponosni I hrabri. I niko od nas ne cmizdri za nekakvim dnevnicama. Slava poginulim, njihovim porodicama treba pomoci. A ovi sto nekakvu svoju pravdu traze od semalja koje su nas bombardovale neka se stide.

solarna olujica

pre 10 godina

@Dragan
Objasni to ratnim invalidima i ljudima koji su ostali bez ruku nogu...mozda da si na njihovom mestu ne bi ti bilo dosta rodoljuba koje traze pare...to jest ono sto im pripada...ruku na srce ova drzava nije dala nista za ljude koji su je branili i placali zivotima...nije morala da podize rezerviste preko raznoraznih sudova jer se tad video patriotizam i rodoljublje...sto neko rece nek' VAS sad cuva NATO !!!

Milutin Tamburic

pre 10 godina

Ovi rezervisti bi trebalo da se pokriju usima. Borbena vrednost tih za vreme ratova u bivsoj Jugoslaviji i na Kosovu bila je cista 0. 95% njih nije vredelo nicemu i zali boze sto su jeli hranu sa vojnickih kazana a jos bi hteli da im se plati novac za njihovo bajagi ratovanje. Konkretno mobilisanje i slanje desetine hiljada rezervista na Kosovo 99 je sa vojnicke tacke gledista bio totalni promasaj. Vojska je pocetkom devedestih napravila gresku sto je zadrzala zastareli koncept popune za vreme rata mobilisanjem rezervista umesto da se odmah preslo na koncept manje ali dobro obucene rezerve koja bi bila i placena tz. aktivne rezerve od probranih ljudi koji su odsluzili vojsku. Svetao primer su rezervisti 63. padobranske brigade koji su se dobrovoljno javili i ucestvovali u najzescim okrsajima na granici. Ovom prilikom bi hteo da im se zahvalim jer su tada pokazali neverovatnu hrabrost i profesionalizam odradivsi lavovski posao i pokazali sta je patriotizam. Niko od njih nije trazio za to nekakve dnevnice. Ovi sto traze dnevnice rat su proveli rastrkani po celom Kosovu gde su nazalost samo mogli da izigravaju glinene golubove ne opalivsi ni metka. Sto je najbizarnije na kraju su cak trazili zastitu od istih onih da im pomogne kod isplate dnevnica protiv koga su se i "borili". Totalni apsurd. Mogu da zamislim sta su sve pomislile sudije suda u Strazburu. Pa nama neprijatelj ne treba kod ovakvih boraca i patriota.

rb9

pre 10 godina

Prvo neka plate one uniforme koje nisu razduzili I silno oruzje koje su odneli kuci. Da ne spominjem sta su sve opljackali po napustenim kucama.na prvoj liniji prema albaniji je 90% bila regularna vojska golobradi momci na redovnom odsluzenju vojnog roka.a rezervisti su bili u pozadini.ko god je ucestvovao u ratu na kosovu moze to da potvrdi.i sad jos traze dnevnice. Sramota.

Duci0167

pre 10 godina

jer drzavu neiteresuje to, sta da ocekuju ljudi koji su branili istu.
(Zoran, 25. mart 2014 15:17)

Izvini ali mi nismo branili nista vec smo ratovali u susednoj drzavi. Propustili smo lustraciju sto je trebalo da se desi dan kasnije posle svrgavanja Milosevica. Jel nekome jasno da smo gurani u ratove kao topovsko meso opijeni nacionalizmom i nekakvom odbranom necega? Umesto toga narod je OPET doveo na vlast iste te koji su tada bili najglasniji ratohuskaci! Ne krivite zapad,NATO,EU ... Svoj krst treba samo da nosimo,kao i drugi.

Cogito ergo sum

pre 10 godina

Pošto su veterani imali pravnog zastupnika, on je trebalo da zna da se prvo u Srbiji moraju upotrebiti svi pravni lekovi. U ovom slučaju, verovatno, preskočen je Ustavni sud, pa Strazbur nema izbora već da odbaci njihovu predstavku.

Kad se radi o ratnim dnevnicama, niko od veterana da spomene patritozam, inače omiljen izraz u ovom podneblju. Bolje da su časno dezertirali, pa digli pobunu protiv Miloševića, nego što su (goloruki) krenuli na NATO.

Dobrovoljac:
“Bio sam dobrovoljac i na ratistu sam tesko ranjen u jesen 1992.
Kad sam se oporavio, nastavio sam sa svojim zivotom i na pamet mi nije palo da nesto trazim od drzave. Nije moj deda 1918, a ni moj otac 1945”.
NAPOMENA: Oni iz 1918. i 1945. su branili, a vi iz 1992. ste napadali.

U ratovima devedesetih, jedini koje treba nagraditi su dezereteri, jer su odbili da ubijaju zarad poremećenog Miloševića i njegovih sledbenika. Iz tog vremena treba žaliti samo mlade vojnike, od 18 i 19 godina, koje su roditelji ponosno slali na front, a kasnije skrušeno primali saučešća.

aca@home

pre 10 godina

@sf
Apsolutno se slazem sa tobom kada je zemlja u rat u obavezi si da se odazoves. Ja sam 99-te kada je pocelo bombardovanj otisao u vojni odsek i prijavio se, proveo ceo rat na kosovu i ne trazim nikakve dnevnice. Jedini koji trebaju dobiti novac su invalidi rata i porodice poginulih boraca, ostali zasucite rukave pa radite a nemastajte o nekakvim hiljadama eura dnevnica. Posle sebe nazivate patriotama, sramotno.

deda maxim

pre 10 godina

čekaj bre, kakvi veterani
pa Srbija nije učestvovala u nijednom ratu na području SFRJ sem na Kosovu... udruženje boraca Srbije 1990-1999
izvinite, nešto mi ovde nije jasno

Zeljko

pre 10 godina

Ljudi u Srbiji zive tesko.Mislim da bi ovaj novac dobro dosao svima.Umesto toga zavrsice na Kajmanskim Ostrvima ili u Svajcerskim bankama na privatnim racunima,kao i mnogo puta pre ove situacije.Svi ovi sto komentarisu da srbi koji su se borili u ratu ne treba da dobiju pare,mogu da prosetaju do Dedinja da pitaju gde ce pare zavrsiti.Svi koji su komentarisali protiv rezervista su protiv svog naroda.Samim tim mislim da bi vas trebalo biti sramota sto ste uopste iznosili svoja misljenja koja se kose sa interesima vaseg naroda.

ovako je

pre 10 godina

Ljudi nisu išli u rat zbog novaca ali su to uradili i treba im platiti. A što je s onima koji su ostali invalidi ? U HR svaki 80%-100% invalid ima i posebnu plaću za njegovateljicu s time da mu ona može biti i vlastita supruga ako on tako hoće. Jasno da ona prava koja je ovdje kolega naveo tj visina dohotka ovisi o provedenim danima u ratu, u kojem vremenu i da li je bio u borbenom ili neborbenom sektoru. Najviše imaju oni koji su 91. i 92. bili u borbenom sektoru. Svaki branitelj ima svoj ratni put koji je na netu ako ga on hoće prikazati a dani i sektor su prikazani za sve ponaosob.

Aleksandar

pre 10 godina

Sramota me je sto sam Srbin i sto sam najbolje godine svog zivota procerdao u ovoj drzavi.Kao redovan vojnik 1992/1993 proveo sam ceo vojni rok na Kosovu da bi me i 1999 godine mobilisali.Ispada da su pametniji oni sto su zapalili pocetkom 90-tih iz Srbije jer ih se vecina vratila posle 5 oktobra i svi su abolirani.Mi koji smo branili ovu zemlju smo ispali kolateralna steta.Ovo mi mirise na neki haos jer ako se ovi napaceni ljudi budu organizovali Ukraina ce biti mala beba za sve sto ce se desiti.Ja licno razmisljam da se odreknem drzavljanstva Srbije i svoju porodicu odselim daleko odavde jer ne zelim da moj sin koji ima 14 godina protraci poput mene svoj zivot u ovoj truloj drzavi pored Vucica i Dacica koji su pre 15 godina bili itekako upleteni u sve dogadjaje oko Nato agresije jedan kao potparol svoje stranke a drugi kao ministar informisanja a sada su to veliki reformatori i eurofanatici.Sto bi rekla narodna poslovica Vuk dlaku menja ali cud nikako.O predsedniku drzave necu ni da pricam sta reci o coveku koji je kupio fakultetsku diplomu a nadimak mu je Toma grobar.Ova drzava nikad jadnija sa kadrovima koji je vode.Sto je rakao Jovo Bakic u izbornoj noci na B92 lupace glavom o zid oni sto su glasali Vucica za godini dana.Mislim da su lupili mnogi vec sada posle ove presude iz Strazbura.

StefanLe

pre 10 godina

@Ljuba.
Svaka cast, samo jos da ima ko to da cuje i razume.
Sa ove distance i kao posmatrac ponosan sam na ukidanje vojnog roka i na to sto ja nisam sluzio isti...
A zalosno je to sto ljudi koji su sa ponosom isli, branili te iste politicare i sudije danas nemaju nimalo postovanja od onih cije su glave spasili.
Sada treba da se udruze i pred vladu republike srbije, a ne u centru Nisa.

Nidža

pre 10 godina

Мутно да горе не може бити! МСЉП у Стразбуру (према сопственим правилима) НЕ ПОЧИЊЕ суђење ако нису исцрпљена сва правна средства у држави подносиоца тужбе. Изгледа да ови ''новопреобраћени'', који су кренули у ЕУ преко Радовањског луга спремају нова ''добра'' грађанима Србије

SF

pre 10 godina

@Bojan Ilic
Branice je isti oni kojima motiv nisu bile dnevnice vec odbrana zemlje. Nesto se ne secam "borci" da ste u tekstu svecane obaveze imali : " da cu braniti ustavni poredak i teritorijalni integritet za odgovarajucu dnevnicu". Licemerno, pogotovo znajuci da je 80% "boraca"svo vreme radilo u cuftarskoj sluzbi, i jedino se trudilo da uveca telesnu masu.
Neko ko je mobilisan maja '98
p.s. Pozdrav svoj braci iz 53-eg. Granicnog bataljona!

decak

pre 10 godina

Sta ste vi sad neke LJUDINE sto ne trazite te pare iako ste ucestvovali u ratu.Pa razmislite malo koliko tih ljudi sto su isto kao i vi bili na Kosovu koliko njima znaci taj novac.U ovoj krizi vam je i potrebna neka takva pomoc.Treba preziveti i nahraniti porodicu.

Vojo Kuc

pre 10 godina

Stid i sram me je ovih rodoljuba sto traze pare.Gde ce vam dusa,a o casti da negovorim.Nikakvi vi niste bili branioci vecina obicnih jajara.Ja sam bio dobrovoljac od 91 do 96 i bio sam 99 na Kosovu.Nit sam isao zbog para niti mi trebaju te pare iako zivim jako tesko.

iz crne gore

pre 10 godina

70000 hiljada rezervista trazi isplate ako na taj broj dodamo jos barem 10000 hiljada koji kao patrioti nece nikakvu odstetu dolazimo do broja od 80000 hiljada, toliko je ljudi drzava srbija poslala u rat sramota za njih i za drzavu koja ih je slala i za vucica i nikolica koji su im u to vrijeme dizali moral, zivela socijaldemokratska zivela srbija dimitrija tucovica

dobrotvor

pre 10 godina

Licno smatram da im drzava nista ne duguje i da je njihova obaveza kao rezervista da brane tu istu drzavu bez ikakve nadoknade.Bili u uniformi devet mjeseci pa hoce 3500 e.Smesno i zalosno.A sta reci za one koji su se godinama borili za ovu drzavu u ovim ratovima i netraze nikakve nadoknade?

Sekretarica

pre 10 godina

Za ime sveta, kako je advokat uopšte išao na Strazbur, ako ovde nisu iskorišćeni svi pravni lekovi? Naravno da im je žalba odbijena.
(adv. pripravnik, 25. mart 2014 12:58)

Slazem se u potpunosti, to je prvo sto bi covek pomislio, ali imas ti jos da ucis... a dnevnice?

veteran

pre 10 godina

Dnevnice su isplacene jos `99. Kol`ko se secam, dnevnica je bila 63 dinara. Da li je to malo, to je drugo pitanje. A to sto su neki dva puta naplatili se resava tako sto im se to sto su nelegalno naplatili oduzme i pokrene postupak protiv njih, a ne tako sto ce svi dva puta da naplate.

Mix

pre 10 godina

Размислите ко ће други пут да иде!
Ови модерни Срби....

Подршка чуварима земље!
(Бојан Илић, 25. mart 2014 12:51)

Gde da ide?Srbija se 48,3% opredelila za mir,ne da "ide" negde.

mita nis

pre 10 godina

*odgovor dobrotvoru*Za to vreme rezervisti bi primali plate,isli na posao,spavali u toplim krevetima i sto je taj vaznije ne bi brinuli da li ima kuci sta da se jede!!!!!!!!!

zis

pre 10 godina

Učesnik sam rata i 91 i 99 Prvo sam otišao jer sam se onoj SFRJ zakleo da ću braniti ustavni poredak zemlje koju su nam dedovi stvorili ,sada što se sve drugo izdešavalo na šahovskoj tabli ponajmanje su krivi ljudi koji su otišli sa tim zbeđenjem.99 sam se odazvao pozivu jer je uemlja bila napadnuta spolja iako se na kosovu branio ustav i teritorija.Dok su svi učesnici i moji saborci bili legitimna meta mamini i tatini sinovi su bežali raznim kanalima iz zemljeneki su i uhvaćeni i prema pravilima rata tekvima je sledio PREKO SUD,ali opet ,mi smo humano društvo pa je nakon rata doneta anestija za sve dezertere i oni sad još popuju i pljuju po patriotama.ŠTO je najgore i što najviše boli je to gospodo antipatriote što su neki dobili tužbe protiv Srbije za naneti duševni bol jer su bili odvojeni od svojih mezimaca zato što su pobegli iz zemlje kada je ona napadnuta Nek se postide ako imaju obraz oni koji pljuju po borcima ma gde god da su bili za vreme bombardovanja.

Sercan

pre 10 godina

Lično mislim da bi svi od države trebali dobiti uvećanu penziju za odredjeni procenat na osnovu učešća u ratu i recimo pravo 5 godina ranijeg penzionisanja.
Toliko smo zaslužili od zemlje. Dnevnice su ipak kratkoročna podrška.
A za one koji su ostali ozledjeni uspostaviti invalidsku penziju dostojnu čoveka.

549. motorizovana Prizren

pre 10 godina

Komplikovana tematika. Bio sam u redovnoj vojsci, pa je to malo drugacije od reservista. Nikad se ne bih bunio za pare, u ovom slucaju se radi o patriotizmu. Niko od nsa nije bio motivisan pripadnoscu partiji, svaise malo ljudi je podrzavalo SPS pa ipak su se borili.
Ne treba novac roditeljima onih koji su poginuli, treba im da neko pokaze da deca/ljudi nisu za dzabe izginuli. Tu je diskonekt - drzava nema respekt, prodaje nas radi podilazenju EU. Sada mi je mozda i jasan takav odnos ali mi nije bio jasan 1999-2000, za vreme i odmah posle rata. U Beogradu nisu ni znali da je bio rat, ljudi izlazili, provodili se, bilo lepo vreme igrali tenis.
Zato i ne zivim vise u SRB.

zoran

pre 10 godina

pitanje ua Dobrotvor gde si ti bio 1999. Ja znam gde sam ja bio na polozaju 55 dana bezogucnosti zamene. Da li je mene neko pitao ? Ako je nekima placeno onda treba svima. Danas da treba da se ide tebe neka zovu, ja sa mojim sinovima ne krecem a njih nikad necu pustiti.

SMEDEREVAC

pre 10 godina

"Nisu iskorišćeni svi pravni lekovi"?????!!!!
Ovde nešto "smrdi"!
Novi advokati(NE ČLANOVI "VLADAJUĆIH" PARTIJA),kao i dobro organizovani PROTESTI!TO ZA POČETAK.
Ovakvu nepravdu država sebi nije smela da dopusti!
Još jedna koicidencija-kako "dobro" ZAPADU ODGOVARA JOŠ JEDNA SRPSKA "PUKOTINA"!DA LI JE OVAKVA PRESUDA "SLUČAJNA"?
Umesto da je "država" napravila korak napred i sačinila korektnu "pogodbu"sa veteranima,državni pravni timovi-"naivci"-nisu toga mogli da se sete!
Prekineš "LAKRDIJU" OD SUĐENJA,POKAŽEŠ NARODU DA SI ZREO I DA DOMOVINA NIJE NEKOM "MAJKA,A NEKOM MAĆEHA".
Umalo da zaboravim-ZA TO SU POTREBNI DRŽAVNICI,A NE POLITIKANTI!

Vojvoda

pre 10 godina

Sad kad treba da daju opet idu na foru zavlačenja i lova u mutnom. Da, da Bog da ponovo treba, pa me onda gledajte kako postrojavam sve one kancelarijske bele medvede, ali ispred mene... Bio i učestvovao gde god jei kad kod je trebalo za ovu mogu sada reći moju jadnu državu. Dobio metak i kad vidim sta ovi rade ponekad mi je žao što ih nisam tužio za ratnu odštetu i kao većina otišao u penziju nego se vučem po birou...

maca

pre 10 godina

Veteranima koji su invalidi dajte penziju,a one,koji su u medjuvremenu ostali bez posla,zaposlite da mogu da zive kako treba.Veterani,dok ne izadjete na ulice,nista od vasih prava!

Vlacke

pre 10 godina

Zali Boze zemlju u kojoj su se domacini,ocevi,sinovi,braca i zetovi borili i krvarili,a neki i zivot dali. Zali Boze te zemlje koja kad treba da se bori i brani,zove svoje ljude koji se nemilice odazivaju pa cak mnogi i dobrovoljno,ostajuci pri tom osteceni fizicki,psihicki a neki i bez svojih najmilijih. Zali Boze sto ti isti ljudi koji su ostali,bivaju odbaceni od te iste drzave diskriminacijom. Prvo su svi koji su bezali i posle se vratili ispali pametni i niko ih nije kaznio ni na koji nacin,a posle je jedan mali deo dobio te dnevnice,dok drugi veci deo ostao bez njih. Zali Boze drzavu i zemlju u kojoj je to normalno. Ili svi ili niko.

Prkela

pre 10 godina

Bio sam '92 u ratu i ostavio dva mala deteta kuci. Za to vreme moji su dobijali platu od firme gde sam radio i dnevnice od drzave. Prema tome, nemam sta da trazim vise. A ne kao pojedini, koji bi ponovo da im drzava plati.

DAN

pre 10 godina

Engleski državljan na poziv kraljevske krune da je kraljevska kruna ugrožena svaki državljan je dužan da se odazove i po rasporedu da je brani a kad se rat ili opasnost završi oni se kući vračaju svojim svakodnevnim obavezama a ako su neki od njih nastradali ili poginuli država preuzima punu brigu o svojim borcima kao i o njihovim porodicama potpuno brinu ,materijalno i moralno dok oni zdravi prelaze u organizacije ratne veterane i čuvjuju sječanja na svoja ratna sjećanja i ne dobijaju nikave materijalne ilinovčane nadoknade od države pošto svaki englez tu dužnost i obavezu smatra kao svoju svetu čast .
Ma kakve boračke penzije !? BRANILI STE SVOJ DOM , SVOJU PORODICU I SVOJU OTADŽBINU !

razuman

pre 10 godina

Pa zar ste mislili da će međunarodna zajednica ići protiv vlade koju je upravo postavila? Naravno da neće. A vladu čine isti oni koji su direktno odgovorni za ratove devedesetih. Što se tiče ratnih veterana ni oni mi nisu jasni. Gde je moral u traženju dnevnica onih koji su izgubili rat? Pitanje možemo postaviti i drugačije. Da li dnevnice traže i veterani koji su na silu odvedeni u rat? A takvih je većina. Da li se neko seća nasilnog odvođenja ljudi iz tramvaja ili autobusa, iz kafića... I dokle više o ratu? Ljudi prošlo je i suviše vremena da bi se vraćali na ta sramna dešavanja. Veterani, probajte da radite i zaradite, a ne samo da kukate i čekate da nešto padne s neba. Zato što s neba padaju i stvari koje ne želite da ponovo da dobijete!

Vojo Kuc

pre 10 godina

Stid i sram me je ovih rodoljuba sto traze pare.Gde ce vam dusa,a o casti da negovorim.Nikakvi vi niste bili branioci vecina obicnih jajara.Ja sam bio dobrovoljac od 91 do 96 i bio sam 99 na Kosovu.Nit sam isao zbog para niti mi trebaju te pare iako zivim jako tesko.

rb9

pre 10 godina

Prvo neka plate one uniforme koje nisu razduzili I silno oruzje koje su odneli kuci. Da ne spominjem sta su sve opljackali po napustenim kucama.na prvoj liniji prema albaniji je 90% bila regularna vojska golobradi momci na redovnom odsluzenju vojnog roka.a rezervisti su bili u pozadini.ko god je ucestvovao u ratu na kosovu moze to da potvrdi.i sad jos traze dnevnice. Sramota.

Milutin Tamburic

pre 10 godina

Ovi rezervisti bi trebalo da se pokriju usima. Borbena vrednost tih za vreme ratova u bivsoj Jugoslaviji i na Kosovu bila je cista 0. 95% njih nije vredelo nicemu i zali boze sto su jeli hranu sa vojnickih kazana a jos bi hteli da im se plati novac za njihovo bajagi ratovanje. Konkretno mobilisanje i slanje desetine hiljada rezervista na Kosovo 99 je sa vojnicke tacke gledista bio totalni promasaj. Vojska je pocetkom devedestih napravila gresku sto je zadrzala zastareli koncept popune za vreme rata mobilisanjem rezervista umesto da se odmah preslo na koncept manje ali dobro obucene rezerve koja bi bila i placena tz. aktivne rezerve od probranih ljudi koji su odsluzili vojsku. Svetao primer su rezervisti 63. padobranske brigade koji su se dobrovoljno javili i ucestvovali u najzescim okrsajima na granici. Ovom prilikom bi hteo da im se zahvalim jer su tada pokazali neverovatnu hrabrost i profesionalizam odradivsi lavovski posao i pokazali sta je patriotizam. Niko od njih nije trazio za to nekakve dnevnice. Ovi sto traze dnevnice rat su proveli rastrkani po celom Kosovu gde su nazalost samo mogli da izigravaju glinene golubove ne opalivsi ni metka. Sto je najbizarnije na kraju su cak trazili zastitu od istih onih da im pomogne kod isplate dnevnica protiv koga su se i "borili". Totalni apsurd. Mogu da zamislim sta su sve pomislile sudije suda u Strazburu. Pa nama neprijatelj ne treba kod ovakvih boraca i patriota.

dobrotvor

pre 10 godina

Licno smatram da im drzava nista ne duguje i da je njihova obaveza kao rezervista da brane tu istu drzavu bez ikakve nadoknade.Bili u uniformi devet mjeseci pa hoce 3500 e.Smesno i zalosno.A sta reci za one koji su se godinama borili za ovu drzavu u ovim ratovima i netraze nikakve nadoknade?

grom/ws

pre 10 godina

Ja sam sa svojih 19 godina bio vojnik pristinskog korpusa, 254 oklopno mehanizovana. Odsluzio sam posteno svoj vojni rok plus 3 meseca produzetka. Cast mi je bila da branim svoju domovinu, a stidim se ovih sto traze novcanu nadoknadu, invalidima bih dao sve od stanova I penzija do stipendija za decu, a nama koji smo hvala bogu izasli citavi iz tog pakla ne treba nista. To je bila nasa obaveza.

aca@home

pre 10 godina

@sf
Apsolutno se slazem sa tobom kada je zemlja u rat u obavezi si da se odazoves. Ja sam 99-te kada je pocelo bombardovanj otisao u vojni odsek i prijavio se, proveo ceo rat na kosovu i ne trazim nikakve dnevnice. Jedini koji trebaju dobiti novac su invalidi rata i porodice poginulih boraca, ostali zasucite rukave pa radite a nemastajte o nekakvim hiljadama eura dnevnica. Posle sebe nazivate patriotama, sramotno.

deda maxim

pre 10 godina

čekaj bre, kakvi veterani
pa Srbija nije učestvovala u nijednom ratu na području SFRJ sem na Kosovu... udruženje boraca Srbije 1990-1999
izvinite, nešto mi ovde nije jasno

Cogito ergo sum

pre 10 godina

Pošto su veterani imali pravnog zastupnika, on je trebalo da zna da se prvo u Srbiji moraju upotrebiti svi pravni lekovi. U ovom slučaju, verovatno, preskočen je Ustavni sud, pa Strazbur nema izbora već da odbaci njihovu predstavku.

Kad se radi o ratnim dnevnicama, niko od veterana da spomene patritozam, inače omiljen izraz u ovom podneblju. Bolje da su časno dezertirali, pa digli pobunu protiv Miloševića, nego što su (goloruki) krenuli na NATO.

Dobrovoljac:
“Bio sam dobrovoljac i na ratistu sam tesko ranjen u jesen 1992.
Kad sam se oporavio, nastavio sam sa svojim zivotom i na pamet mi nije palo da nesto trazim od drzave. Nije moj deda 1918, a ni moj otac 1945”.
NAPOMENA: Oni iz 1918. i 1945. su branili, a vi iz 1992. ste napadali.

U ratovima devedesetih, jedini koje treba nagraditi su dezereteri, jer su odbili da ubijaju zarad poremećenog Miloševića i njegovih sledbenika. Iz tog vremena treba žaliti samo mlade vojnike, od 18 i 19 godina, koje su roditelji ponosno slali na front, a kasnije skrušeno primali saučešća.

SF

pre 10 godina

@Bojan Ilic
Branice je isti oni kojima motiv nisu bile dnevnice vec odbrana zemlje. Nesto se ne secam "borci" da ste u tekstu svecane obaveze imali : " da cu braniti ustavni poredak i teritorijalni integritet za odgovarajucu dnevnicu". Licemerno, pogotovo znajuci da je 80% "boraca"svo vreme radilo u cuftarskoj sluzbi, i jedino se trudilo da uveca telesnu masu.
Neko ko je mobilisan maja '98
p.s. Pozdrav svoj braci iz 53-eg. Granicnog bataljona!

Dobrovoljac iz 1992.

pre 10 godina

Bio sam dobrovoljac i na ratistu sam tesko ranjen u jesen 1992.

Kad sam se oporavio, nastavio sam sa svojim zivotom i na pamet mi nije palo da nesto trazim od drzave. Nije moj deda 1918., a ni moj otac 1945.

Da je trebalo da idem zbog para na ratiste, sigurno ne bih otisao. Sramota me je sto sam Srbin i potomak solunskog ratnika i sto danas gledam da neko trazi dnevnice sto je bio mobilisan 1999. godine.

A sto se drzave tice, moje kolege ratni veterani, nemojte da ocekujete nista. Oduvek je tako u Srbiji bilo. Procitajte pripovetku Laze Lazarevica "Sve ce to narod pozlatiti".

Бојан Илић

pre 10 godina

Како Европа свесрдно помаже Држави када треба да "елиминише" браниоце исте!

А Србија као маћеха!

Размислите ко ће други пут да иде!
Ови модерни Срби....

Подршка чуварима земље!

grooom

pre 10 godina

Velika vecina ovih reservista sto sad traze pare su na terenu (kosovo) bili obicna raspustena banda koja se krila, opijala I pljackala po nalustenim selima.izvinjavam se retkim izuzecima. Okosnicu odbrane prema albaniji su cinili vojnici na redovnom odsluzenju vojnog roka. Uzmite spiskove poginulih I ranjenih 90% su godiste od 1977-1979 znaci momci od 18-20 godina.iz moje jedinice 254 oklopno mehanizovana pristinski korpus 56 poginulih 117 ranjenih. Prosek godina 19. Mi smo bili mladi, ponosni I hrabri. I niko od nas ne cmizdri za nekakvim dnevnicama. Slava poginulim, njihovim porodicama treba pomoci. A ovi sto nekakvu svoju pravdu traze od semalja koje su nas bombardovale neka se stide.

veteran

pre 10 godina

Dnevnice su isplacene jos `99. Kol`ko se secam, dnevnica je bila 63 dinara. Da li je to malo, to je drugo pitanje. A to sto su neki dva puta naplatili se resava tako sto im se to sto su nelegalno naplatili oduzme i pokrene postupak protiv njih, a ne tako sto ce svi dva puta da naplate.

Mix

pre 10 godina

Размислите ко ће други пут да иде!
Ови модерни Срби....

Подршка чуварима земље!
(Бојан Илић, 25. mart 2014 12:51)

Gde da ide?Srbija se 48,3% opredelila za mir,ne da "ide" negde.

mobilisan 24.03.1999 u 22h

pre 10 godina

E pa neka veterani sad traže od Vučića i Tome dnevnice, oni ih slali u rat
(Pacifista, 25. mart 2014 12:44)Država ih je slala u rat,a ne Toma i Vučić ili Sloba.To nema veze sa tim da li ne taj rat bio opravdan ili ne,jednostavno ljudi su mobilisani,nisu imali pravo izbora.Kao kada plaćaš državi porez,tako i država mora da plati onima koji su ratovali za nju.Znam da se radi o velikom novcu,a država sada nema para,ali treba naći način da se veteranima plati ono što im sleduje.

dragan

pre 10 godina

Ja sam bio na ratistu u Hrvatskoj kao mobilisani pocetkom devedeseti.Mi smo svakih 7 dana tu na ratistu dobijali dnevnice pored toga ko je bio zaposlen dobijao je trostruku platu i neke pakete suhomesnatih proizvoda i 15 dana u Vrnjackoj banji.

iz crne gore

pre 10 godina

70000 hiljada rezervista trazi isplate ako na taj broj dodamo jos barem 10000 hiljada koji kao patrioti nece nikakvu odstetu dolazimo do broja od 80000 hiljada, toliko je ljudi drzava srbija poslala u rat sramota za njih i za drzavu koja ih je slala i za vucica i nikolica koji su im u to vrijeme dizali moral, zivela socijaldemokratska zivela srbija dimitrija tucovica

decak

pre 10 godina

Sta ste vi sad neke LJUDINE sto ne trazite te pare iako ste ucestvovali u ratu.Pa razmislite malo koliko tih ljudi sto su isto kao i vi bili na Kosovu koliko njima znaci taj novac.U ovoj krizi vam je i potrebna neka takva pomoc.Treba preziveti i nahraniti porodicu.

Duci0167

pre 10 godina

jer drzavu neiteresuje to, sta da ocekuju ljudi koji su branili istu.
(Zoran, 25. mart 2014 15:17)

Izvini ali mi nismo branili nista vec smo ratovali u susednoj drzavi. Propustili smo lustraciju sto je trebalo da se desi dan kasnije posle svrgavanja Milosevica. Jel nekome jasno da smo gurani u ratove kao topovsko meso opijeni nacionalizmom i nekakvom odbranom necega? Umesto toga narod je OPET doveo na vlast iste te koji su tada bili najglasniji ratohuskaci! Ne krivite zapad,NATO,EU ... Svoj krst treba samo da nosimo,kao i drugi.

e ovako se to radi

pre 10 godina

Ne da im treba dati dnevnice nego i: privilegiranu mirovinu (caa 1.000 EUR),stan,dionice profitabilnih firmi (INA,Telecom,Petrokemija ...) koje su u Fondu branitelja,besplatne vinograde i oranice za osnivanje braniteljskih zadruga,prednost pri zapošljavanju (ukoliko imaju iste uvijete) i upis djece u vrtić, školu,fax, kupnja vozila bez carine, besplatno liječenje i dva puta godišnje toplice,pozamašne iznose za udruge (branitelja,udovica,djece poginulih,dragovoljaca...,mirovina udovica oko 2.000 EUR s time da se ne smije ponovno udati itd itd. To je pravi odnos prema braniteljima s time da status branitelja automatski dobivaju i oni koji dokažu PTSP a onda su to nove benificije kod suda, policije i oboljelih bližnjih i dr

Pop

pre 10 godina

Vecina vas ne shvata o cemu se ovde radi. Ucesnik sam rata i 92 i 99. Sad za 92 mi ne pada na pamet da trazim dnevnice iz prostog razloga: niko ih nije dobio.
A sad 99. Zasto bi neko ( uglavmom sudije i advokati koji su ucestvovali u ratu ) dobili dnevnice a ostali ne? To je jedini razlog, bar moga, gneva i ljutnje.
A vi gospodo koji ste bezali po svetu bolje da cutite, tamo ste ziveli na tudjim jaslama, a kad ste dosli nazad, umesto u zatvor vi ste nam popovali kako ste ispravno postupili.

miskec

pre 10 godina

Presuda je trebalo da se saopsti 15.03.2014 ali je odlozeno za 25.03.2014 ZASTO...zato sto su izbori bili 16.03. i pitanje je kako bi na to reagovali ratni veterani, pa su uspeli da odloze....

DAN

pre 10 godina

Engleski državljan na poziv kraljevske krune da je kraljevska kruna ugrožena svaki državljan je dužan da se odazove i po rasporedu da je brani a kad se rat ili opasnost završi oni se kući vračaju svojim svakodnevnim obavezama a ako su neki od njih nastradali ili poginuli država preuzima punu brigu o svojim borcima kao i o njihovim porodicama potpuno brinu ,materijalno i moralno dok oni zdravi prelaze u organizacije ratne veterane i čuvjuju sječanja na svoja ratna sjećanja i ne dobijaju nikave materijalne ilinovčane nadoknade od države pošto svaki englez tu dužnost i obavezu smatra kao svoju svetu čast .
Ma kakve boračke penzije !? BRANILI STE SVOJ DOM , SVOJU PORODICU I SVOJU OTADŽBINU !

Zeljko

pre 10 godina

Trebalo bi organizovati jedan veliki skup veterana u beogradu ispred vlade Srbije i resiti ovo pitanje na sada izgleda jedini moguci nacin.

milisav

pre 10 godina

mom bratu od strica iz sela ljubava kod kruševca koji je svo vreme bio u rezervi na kosovu su rekli da se nije borio za dnevnice, nego za domovinu.

uvek Zvezda

pre 10 godina

@Petar
Malo razmisli pre nego sto napises komentar.
1. Sve vojske na svetu primaju platu(bilo da brane svoju zemlju ili napadaju neku drugu) ,
2. Glupo je poredjenje sa Al-Kaidom jer je teroristicka organizacija (koja verovatno ne prima platu) a ovde se govori o nasim borcima,legalnoj vojnoj fotmaciji pripadnicima rezervnog sastava.
Svojim komentarom vredjas sve one koji su dali i vise nemaju sta da daju za svoju zemlju....
Gazimo dalje, visoko podignute glave....

Sekretarica

pre 10 godina

Za ime sveta, kako je advokat uopšte išao na Strazbur, ako ovde nisu iskorišćeni svi pravni lekovi? Naravno da im je žalba odbijena.
(adv. pripravnik, 25. mart 2014 12:58)

Slazem se u potpunosti, to je prvo sto bi covek pomislio, ali imas ti jos da ucis... a dnevnice?

ivan

pre 10 godina

ja sam delom crnogorac sa majcine strane al sam se odazvao pozuvu za mobilizaciju,mada sam mogao da pobegnem u crnu goru i nikom nista,glupi patriota,od srbije sam dobio za ucesce u ratu dupli radni staz za vreme provedeno na ratistu i celih 1200 din dnevnica, a od nato bombardovanja najverovatnije, posle 2 god i tumor. Pa brani svoju zemlju. Vazno da imamo para za nove izbore ,avione, lokomotive,automobile i preivatne firme. Hvala vam politicari.

adv. pripravnik

pre 10 godina

"U obrazloženju konačne presude Velikog veća navedeno je da podnosioci žalbe nisu iskoristili sve pravne lekove koje im nudi domaće pravosuđe. "

Za ime sveta, kako je advokat uopšte išao na Strazbur, ako ovde nisu iskorišćeni svi pravni lekovi?
Naravno da im je žalba odbijena.

miki

pre 10 godina

znaci otiso si ,vratio se ,ostao bez posla,bez novca,ne daj boze i invalid ...dok su drugi normalno ziveli...godinam se boris sa traumama i onda cujes tamo nekim borcima isplacene dnevnice ,nekim sudijama isl...i ti cutis..a onda proradi inat ..kad cujes kako je u drugim drzavam ,kako se stite borci ..pa se setis da je deda primao boracku penziju..zbog iste stvari..i krenes da se boris za svoja prava ,ni veca ni manja od ostalih boraca ...i onda te masa onih koji su primili ili koji su sedeli u podrumima pljuju ...jer nemaju pravo na te iste dnevnice ..ali najbolnije je kad te ta ista drzav pljuje i ponizava ...e zato cesa drzavo platiti i dnevnice i kamatu i za dusevni bol zbog ponizenja koju dozivljavaju ljudi koji su svesno otisli da izgube zivot ..zbog drzave ,koja im ni hvala posle nije rekla ,koja je kapitulirala i poklonila ono za sta su ti borci ginuli ...vala platices pre ili kasnije .a vi koji pljujete ..samo tako nastavite ,ima onaj odozgo ..gleda vas ...

ljuba

pre 10 godina

kao neko ko je proveo gotovo 9 meseci u uniformi 1992. i 1999.ne uzimajuci u razmatranje koliko je ispravno to sto sam se odazvao pozivima otazbine i ostavljao trudnu suprugu samu prvi put,i malu decu drugi put,dozivljao sikaniranje od gazde,kao da sam otisao na izlet i na kraju u jeku agresije bio smesten u kasarnu iako su nasi nadlezni tvrdili da tamo nikoga nema,da sam kojim slucajem strado u blatu slavonije ili zatrapan pod rusevinama vojnog objekta u koji su me strpali njihovom voljom,moji bi danas bili i gladni i zedni od iste te
drzave koja bi me zaboravila cim bi vojna pleh muzika odsvirala svoje.
a danas oni koji su od pozivara bezali kao od kuge danas drze moralne pridike,kada i narodni poslanici budu radili gratis,a pritom jedino mogu da ozuljaju pozadinu od sedenja,onda ce reci da su i nasi zahtevi neosnovani

Prkela

pre 10 godina

Bio sam '92 u ratu i ostavio dva mala deteta kuci. Za to vreme moji su dobijali platu od firme gde sam radio i dnevnice od drzave. Prema tome, nemam sta da trazim vise. A ne kao pojedini, koji bi ponovo da im drzava plati.

solarna olujica

pre 10 godina

@Dragan
Objasni to ratnim invalidima i ljudima koji su ostali bez ruku nogu...mozda da si na njihovom mestu ne bi ti bilo dosta rodoljuba koje traze pare...to jest ono sto im pripada...ruku na srce ova drzava nije dala nista za ljude koji su je branili i placali zivotima...nije morala da podize rezerviste preko raznoraznih sudova jer se tad video patriotizam i rodoljublje...sto neko rece nek' VAS sad cuva NATO !!!

Boban

pre 10 godina

Mene ako ova drzava ikada pozove, momentalno napustam istu i vracam se kada prodje opasnost. Zao bi mi bilo da joj dam i 1 munut svog zivota, kada vidim kako ne ceni one koji su je branili. Kratkorocno je ucarila neki dinar. Ali tesko Srbiji u buducnosti ako joj zatreba pomoc. Necu trepnuti sve da cela bude pokorena.

Mamba,zelena,otrovna 150%

pre 10 godina

Pa valjda ste ukapirali da je sva ova igrarija sa Aleksićem i Strazburom ustvari zamka dok ne istekne 15 godina koliki je rok za zastarevanje a to je bilo juče!Tako da sada i ko hoće da tuži državu nema pravni osnov zbog isteka roka a to je 95% rezervista.Ko je bio pametan da ide na sud sa advokatom verovatno će nešto i dobiti(to je za državu sića) ostali sada stvarno mogu na ulicu i dobiće batine od strašnog Vučića i njegove pravne države i onda počinje pičvajz!

Бојан Илић

pre 10 godina

kao neko ko je proveo gotovo 9 meseci u uniformi 1992. i 1999.ne uzimajuci u razmatranje koliko je ispravno to sto sam se odazvao pozivima otazbine i ostavljao trudnu suprugu samu prvi put,i malu decu drugi put,dozivljao sikaniranje od gazde,kao da sam otisao na izlet i na kraju u jeku agresije bio smesten u kasarnu iako su nasi nadlezni tvrdili da tamo nikoga nema,da sam kojim slucajem strado u blatu slavonije ili zatrapan pod rusevinama vojnog objekta u koji su me strpali njihovom voljom,moji bi danas bili i gladni i zedni od iste tedrzave koja bi me zaboravila cim bi vojna pleh muzika odsvirala svoje.a danas oni koji su od pozivara bezali kao od kuge danas drze moralne pridike,kada i narodni poslanici budu radili gratis,a pritom jedino mogu da ozuljaju pozadinu od sedenja,onda ce reci da su i nasi zahtevi neosnovani
(ljuba, 25. mart 2014 15:42)

Браво за коментар!
О томе се ради!
А ови што пљују.... образ ђон!

Zeljko

pre 10 godina

Ljudi u Srbiji zive tesko.Mislim da bi ovaj novac dobro dosao svima.Umesto toga zavrsice na Kajmanskim Ostrvima ili u Svajcerskim bankama na privatnim racunima,kao i mnogo puta pre ove situacije.Svi ovi sto komentarisu da srbi koji su se borili u ratu ne treba da dobiju pare,mogu da prosetaju do Dedinja da pitaju gde ce pare zavrsiti.Svi koji su komentarisali protiv rezervista su protiv svog naroda.Samim tim mislim da bi vas trebalo biti sramota sto ste uopste iznosili svoja misljenja koja se kose sa interesima vaseg naroda.

Adam

pre 10 godina

Ne razumem se preterano u pravo, ali ovo je prevazislo sudjenje u razumnom roku! Pa ako to nije reseno 15 godina, koliko ce da traje proces dok se ne iskoriste svi pravni lekovi? Pa jednom dok rezervisti ne pomru, ili bar vecina njih.

brate

pre 10 godina

Samo u Srbiji si covek drugog reda ako si bio u vojsci i branio zemlju. Kada sledeci put krenu ovamo da ubijaju vi ih gadjajte smartfonovima i tabletima...

Zoran

pre 10 godina

Citam komentare i neverujem kakvi smo ljudi. Stid da bude vecinu sto pisu komentare. Moj otac je branio drzavu, dok je neko koje sve zakuvao sedeo u kuci i gl. tv, tusirao se toplom vodom itd. Pitali neko kako je npr. majka izdrzavala dva sina maloletna. Nemas hleba da jedes. Kad se otac vratio iz rata, firma pukla, ajde na biro. Drzavu bole za njega, a opet isti oni koji nisu isli menjaju pozicije i na funkcijama. Da napomenem kad je lik pretukao Amerikanca, drzava je odmah platila milionce otstetu. Deca bolesna nam umiru, jer drzavu neiteresuje to, sta da ocekuju ljudi koji su branili istu.

Bik Koji Sedi

pre 10 godina

Ne znam čemu toliko negativnih komentara na račun ratnih veterana. Masa ljudi je izvukla svoje du.. u svim mobilizacijama od '91. do '99. godine i posle amnestije lepo se vraćaju kući iz inostranstva,kao da se ništa nije dogodilo.
Stvar je jednostavna: ako je obaveza države da isplati pune dnevnice, onda to treba da se uradi. NIKO se na mobilizacijama na poziv nije odazvao zbog novca, već je to shvatio kao svoju obavezu. Isto treba da uradi država, a ne da isplaćuje samo one koji izađu na ulicu. Ako država nema, odnosno nije imala tu obavezu, onda oni koji su primili po više stotina hiljada dinara, to treba da vrate.

ovako je

pre 10 godina

Ljudi nisu išli u rat zbog novaca ali su to uradili i treba im platiti. A što je s onima koji su ostali invalidi ? U HR svaki 80%-100% invalid ima i posebnu plaću za njegovateljicu s time da mu ona može biti i vlastita supruga ako on tako hoće. Jasno da ona prava koja je ovdje kolega naveo tj visina dohotka ovisi o provedenim danima u ratu, u kojem vremenu i da li je bio u borbenom ili neborbenom sektoru. Najviše imaju oni koji su 91. i 92. bili u borbenom sektoru. Svaki branitelj ima svoj ratni put koji je na netu ako ga on hoće prikazati a dani i sektor su prikazani za sve ponaosob.

Aleksandar

pre 10 godina

Sramota me je sto sam Srbin i sto sam najbolje godine svog zivota procerdao u ovoj drzavi.Kao redovan vojnik 1992/1993 proveo sam ceo vojni rok na Kosovu da bi me i 1999 godine mobilisali.Ispada da su pametniji oni sto su zapalili pocetkom 90-tih iz Srbije jer ih se vecina vratila posle 5 oktobra i svi su abolirani.Mi koji smo branili ovu zemlju smo ispali kolateralna steta.Ovo mi mirise na neki haos jer ako se ovi napaceni ljudi budu organizovali Ukraina ce biti mala beba za sve sto ce se desiti.Ja licno razmisljam da se odreknem drzavljanstva Srbije i svoju porodicu odselim daleko odavde jer ne zelim da moj sin koji ima 14 godina protraci poput mene svoj zivot u ovoj truloj drzavi pored Vucica i Dacica koji su pre 15 godina bili itekako upleteni u sve dogadjaje oko Nato agresije jedan kao potparol svoje stranke a drugi kao ministar informisanja a sada su to veliki reformatori i eurofanatici.Sto bi rekla narodna poslovica Vuk dlaku menja ali cud nikako.O predsedniku drzave necu ni da pricam sta reci o coveku koji je kupio fakultetsku diplomu a nadimak mu je Toma grobar.Ova drzava nikad jadnija sa kadrovima koji je vode.Sto je rakao Jovo Bakic u izbornoj noci na B92 lupace glavom o zid oni sto su glasali Vucica za godini dana.Mislim da su lupili mnogi vec sada posle ove presude iz Strazbura.

razuman

pre 10 godina

Pa zar ste mislili da će međunarodna zajednica ići protiv vlade koju je upravo postavila? Naravno da neće. A vladu čine isti oni koji su direktno odgovorni za ratove devedesetih. Što se tiče ratnih veterana ni oni mi nisu jasni. Gde je moral u traženju dnevnica onih koji su izgubili rat? Pitanje možemo postaviti i drugačije. Da li dnevnice traže i veterani koji su na silu odvedeni u rat? A takvih je većina. Da li se neko seća nasilnog odvođenja ljudi iz tramvaja ili autobusa, iz kafića... I dokle više o ratu? Ljudi prošlo je i suviše vremena da bi se vraćali na ta sramna dešavanja. Veterani, probajte da radite i zaradite, a ne samo da kukate i čekate da nešto padne s neba. Zato što s neba padaju i stvari koje ne želite da ponovo da dobijete!

StefanLe

pre 10 godina

@Ljuba.
Svaka cast, samo jos da ima ko to da cuje i razume.
Sa ove distance i kao posmatrac ponosan sam na ukidanje vojnog roka i na to sto ja nisam sluzio isti...
A zalosno je to sto ljudi koji su sa ponosom isli, branili te iste politicare i sudije danas nemaju nimalo postovanja od onih cije su glave spasili.
Sada treba da se udruze i pred vladu republike srbije, a ne u centru Nisa.

zis

pre 10 godina

Učesnik sam rata i 91 i 99 Prvo sam otišao jer sam se onoj SFRJ zakleo da ću braniti ustavni poredak zemlje koju su nam dedovi stvorili ,sada što se sve drugo izdešavalo na šahovskoj tabli ponajmanje su krivi ljudi koji su otišli sa tim zbeđenjem.99 sam se odazvao pozivu jer je uemlja bila napadnuta spolja iako se na kosovu branio ustav i teritorija.Dok su svi učesnici i moji saborci bili legitimna meta mamini i tatini sinovi su bežali raznim kanalima iz zemljeneki su i uhvaćeni i prema pravilima rata tekvima je sledio PREKO SUD,ali opet ,mi smo humano društvo pa je nakon rata doneta anestija za sve dezertere i oni sad još popuju i pljuju po patriotama.ŠTO je najgore i što najviše boli je to gospodo antipatriote što su neki dobili tužbe protiv Srbije za naneti duševni bol jer su bili odvojeni od svojih mezimaca zato što su pobegli iz zemlje kada je ona napadnuta Nek se postide ako imaju obraz oni koji pljuju po borcima ma gde god da su bili za vreme bombardovanja.

Lazarini

pre 10 godina

Ne razumem u cemu je problem? Isti ti ljudi koji su ih vodili u rat, sada vode drzavu pa imate direktno odgovorne. Oni niti su ratovali, a cini mi se i da zive mnogo bolje od vetarana.

Darko

pre 10 godina

klasika vlast se bori protiv svog naroda a akad treba u rat onda kao svi za srbiju (sem ljudi na vlasti i njihovih sinova) a posle rata ih sve namagarce

Nidža

pre 10 godina

Мутно да горе не може бити! МСЉП у Стразбуру (према сопственим правилима) НЕ ПОЧИЊЕ суђење ако нису исцрпљена сва правна средства у држави подносиоца тужбе. Изгледа да ови ''новопреобраћени'', који су кренули у ЕУ преко Радовањског луга спремају нова ''добра'' грађанима Србије

Milan Nis

pre 10 godina

Taj Srdjan Aleksic koji "brani" veterane,je visoki funkcioner SNS-a,koji pri tom RADI ZA DRZAVU,jer je odbornik i jos svasta nesto.Kako on sedi na dve stolice nikome nije jasno,ali ovo je Srbija,sukob interesa vam je kao "dobar dan".

mita nis

pre 10 godina

*odgovor dobrotvoru*Za to vreme rezervisti bi primali plate,isli na posao,spavali u toplim krevetima i sto je taj vaznije ne bi brinuli da li ima kuci sta da se jede!!!!!!!!!

Vlacke

pre 10 godina

Zali Boze zemlju u kojoj su se domacini,ocevi,sinovi,braca i zetovi borili i krvarili,a neki i zivot dali. Zali Boze te zemlje koja kad treba da se bori i brani,zove svoje ljude koji se nemilice odazivaju pa cak mnogi i dobrovoljno,ostajuci pri tom osteceni fizicki,psihicki a neki i bez svojih najmilijih. Zali Boze sto ti isti ljudi koji su ostali,bivaju odbaceni od te iste drzave diskriminacijom. Prvo su svi koji su bezali i posle se vratili ispali pametni i niko ih nije kaznio ni na koji nacin,a posle je jedan mali deo dobio te dnevnice,dok drugi veci deo ostao bez njih. Zali Boze drzavu i zemlju u kojoj je to normalno. Ili svi ili niko.

SMEDEREVAC

pre 10 godina

"Nisu iskorišćeni svi pravni lekovi"?????!!!!
Ovde nešto "smrdi"!
Novi advokati(NE ČLANOVI "VLADAJUĆIH" PARTIJA),kao i dobro organizovani PROTESTI!TO ZA POČETAK.
Ovakvu nepravdu država sebi nije smela da dopusti!
Još jedna koicidencija-kako "dobro" ZAPADU ODGOVARA JOŠ JEDNA SRPSKA "PUKOTINA"!DA LI JE OVAKVA PRESUDA "SLUČAJNA"?
Umesto da je "država" napravila korak napred i sačinila korektnu "pogodbu"sa veteranima,državni pravni timovi-"naivci"-nisu toga mogli da se sete!
Prekineš "LAKRDIJU" OD SUĐENJA,POKAŽEŠ NARODU DA SI ZREO I DA DOMOVINA NIJE NEKOM "MAJKA,A NEKOM MAĆEHA".
Umalo da zaboravim-ZA TO SU POTREBNI DRŽAVNICI,A NE POLITIKANTI!

maca

pre 10 godina

Veteranima koji su invalidi dajte penziju,a one,koji su u medjuvremenu ostali bez posla,zaposlite da mogu da zive kako treba.Veterani,dok ne izadjete na ulice,nista od vasih prava!

549. motorizovana Prizren

pre 10 godina

Komplikovana tematika. Bio sam u redovnoj vojsci, pa je to malo drugacije od reservista. Nikad se ne bih bunio za pare, u ovom slucaju se radi o patriotizmu. Niko od nsa nije bio motivisan pripadnoscu partiji, svaise malo ljudi je podrzavalo SPS pa ipak su se borili.
Ne treba novac roditeljima onih koji su poginuli, treba im da neko pokaze da deca/ljudi nisu za dzabe izginuli. Tu je diskonekt - drzava nema respekt, prodaje nas radi podilazenju EU. Sada mi je mozda i jasan takav odnos ali mi nije bio jasan 1999-2000, za vreme i odmah posle rata. U Beogradu nisu ni znali da je bio rat, ljudi izlazili, provodili se, bilo lepo vreme igrali tenis.
Zato i ne zivim vise u SRB.

zoran

pre 10 godina

pitanje ua Dobrotvor gde si ti bio 1999. Ja znam gde sam ja bio na polozaju 55 dana bezogucnosti zamene. Da li je mene neko pitao ? Ako je nekima placeno onda treba svima. Danas da treba da se ide tebe neka zovu, ja sa mojim sinovima ne krecem a njih nikad necu pustiti.

Sercan

pre 10 godina

Lično mislim da bi svi od države trebali dobiti uvećanu penziju za odredjeni procenat na osnovu učešća u ratu i recimo pravo 5 godina ranijeg penzionisanja.
Toliko smo zaslužili od zemlje. Dnevnice su ipak kratkoročna podrška.
A za one koji su ostali ozledjeni uspostaviti invalidsku penziju dostojnu čoveka.

Vojvoda

pre 10 godina

Sad kad treba da daju opet idu na foru zavlačenja i lova u mutnom. Da, da Bog da ponovo treba, pa me onda gledajte kako postrojavam sve one kancelarijske bele medvede, ali ispred mene... Bio i učestvovao gde god jei kad kod je trebalo za ovu mogu sada reći moju jadnu državu. Dobio metak i kad vidim sta ovi rade ponekad mi je žao što ih nisam tužio za ratnu odštetu i kao većina otišao u penziju nego se vučem po birou...