Petak, 21.03.2014.

11:20

"Rasizam u Srbiji nije iskorenjen"

Poverenica za zaštitu ravnopravnosti Nevena Petrušić upozorila povodom <a href="http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2014&mm=03&dd=21&nav_category=12&nav_id=826554" class="text-link" target= "_blank">Međunarodnog dana borbe protiv rasizma</a> da rasizam u Srbiji još nije potpuno iskorenjen.

Izvor: Tanjug

"Rasizam u Srbiji nije iskorenjen" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

51 Komentari

Sortiraj po:

Novica

pre 10 godina

@(Perhan, 21. mart 2014 16:23),
Da bi ruke bile ciste posle uzimanja sapuna, potrebno ih je tim istim sapunom oprati. Postoje neki ljudi koji sapun uzimaju u ruke samo prilikom kradje u samoposluzi radi dalje prodaje i ti to dobro znas, kao sto znas i da su su im prljave ruke najmanje losa osobina.

Dragan

pre 10 godina

Diskriminacija i mrznja prema romima? Pa ti ljudi u ovoj zemlji imaju veca prava od bilo kog drugog naroda ukljucujuci srbe. Niko od njih ne uplacuje ni jedan dinar u budzet a najveci korisnici tog istog budzeta su romi kada je u pitanju socijalna pomoc. Svaki rom prilikom konkursa za upis na fakultet dobija gratis 30 bodova na ime nacionalne pripadnosti. Srbi i pripadnici ostalih naroda to pravo nemaju. Nikada niko od uvazenih dama i gospode roma nije platio prevoz, porez, doprinose, skolovanje, struju, vodu, komunalije, internet, kablovsku TV, koriscenje gradskog i opstinskog zemljista, izdavanje licnih dokumenata, stanovanje, lecenje i jos mnogo, mnogo toga. Za njih je sve dzabe. Nista ne daju ali zato uzimaju. Nisu oni diskriminisani, Oni su povlasceni.

Zamena teza

pre 10 godina

Ne mislim da je kod nas problem rasizam. Niko nema ništa protiv druge boje kože ali ima protiv njihovog načina života koji ugrožava naš način: (ne)higijenske navike, krađe i dr, da ne nabrajam sada. I otpor je isključivo prema tom načinu ponašanja, a ne prema rasi kojoj pripadaju. Kao što niko ne voli ni "bele" ljude sa sličnim modelom ponašanja (a ima dosta takvih).
Što se tiče azilanata, mom drugaru su isti ti azilanti obili vikendicu u Bogovođi, demolirali je i usput napravili telefonski račun preko 2.000 evra (zvali su neku Afričku državu), i nisu to samo njemu napravili. Milicija napravila zapisnik, niko nije nadležan za štetu a račun mora da plati. I onda, kada se narod pobuni, mi smo rasističko društvo.
Daleko od toga da smo cvećke, nismo. Ali ovo saopštenje o rasizmu je, blago rečeno, preterano.

Sinisa

pre 10 godina

Nazalost, ona je u pravu. Rasizam u Srbiji je izrazeniji nego igde..
Udjem u bus 709. Ponistim kartu, a zena jedna me pita zasto kucam voznju, kad je voznja u 709 besplatna. Zasto? Pa zato jer tu liniju koriste Romi. Tako je i u 708, 704..
Odem u Zemun polje sa detetom. Vidimo decje igraliste medju novim zgradama. ,Odvedem malenu da se igra u pesku, kad prilaze mi romska deca i neke zene i govore: Ne mozete ovde da se igrate!! Ovo je NASE!!!
Drva za zimu dobijaju besplatno, knjige za skolu, a sta srpska deca dobijaju??
Gospodjo, vi ste u pravu!

Perhan

pre 10 godina

Citam komentare....ROMI KOLIKO GOD STROKAVI BILI,JEDINI NAROD NA SVETU KOJI POSLE SAPUNA RUKE SU CISTE A SVI OSTALI A POGOTOVU SRBI,HRVATI PA I SVI PO EVROPI NIKAD RUKE NECE BITI CISTE...NIKAD !!! Ali uzalud nikad braco Srbi vi to necete shvatiti...a o Hrvatima pa tek...

Zoran Kg

pre 10 godina

za Vladimir UE Sto te to pogadja sto ljudi samo komentarisu da je istina i samo istina da rasizam nije iskorenjen nigde u svetu,ili bi ti voleo da je svuda iskorenjen a da kod nas nije pa da pljujes po svojoj zemlji.

CrniGavran

pre 10 godina

Danas Romi imaju bolji tretman od nas. Kod doktora bez overene knjizice mogu da idu, socijalna pomoc preko reda, vise skolstvo besplatno, ej pa ko je ovde lud? Ako pricamo o ravnopravnosti trebamo valjda da smo svi isti, a ne da ima povlascenih samo zato sto su manjina.

insekticid

pre 10 godina

Ma da, ovde vlada aparthejd. E sada pošalji taj izveštaj u UN pa da nam uvedu sankcije a možda bi trebalo i da nas ponovo bombarduju zbog diskriminacije roma u Srbiji.

nije svejedno..

pre 10 godina

Darth Neshko@
Mozda covece pricas o sebi ali nemoj o meni i drugima!Sve si ti to lepo napisao ali pola od toga nije istina..Pozdravila te gospodja i njena plata..Ali cu ti isto reci da sve sto si rekao me podseca na obicno uopstavanje stvari!Rekao si da smo mi kao neka sramota..Odgovorno tvrdim a zivim mnogo dugo i neprtestano u ovoj zemlji..da u zivotu nisam video rasistu svojim ocima na ulicama moga grada!Cuo sam jedino za neke ludake koji se predstavljaju kao skin heads i neke manijake koji su napadali Rome..A moje misljenje o njima je da su ravni fasistima i nista vise..A bolje I ne zasluzuju..A takvi bi bili za mene i da su napali belca,crnca i bilo koga a pogotovo u grupi..Inace ne postujem te grupne napadace,ma kako se oni zvali!U celoj toj grupnoj hrabrosti se krije ustvari slabost pojedinaca i iskrivljena slika o samom sebi!Ali o tome treba da se pozabave neuropsihijatri ili psihijatri,ako vec nije porodica!Zavisi od stadijuma!Sam sam hteo jos da te pitam a odakle nama naziv skin heads..koga oni to pokusavaju da imitiraju i to od skora..Nije to nekada postojalo kod nas!A ni Vuk Karadzic,koji je svasta zapisao i znao,nije znao za njih!To nam je uvedeno sa demokratijom i sa stranim filmovima o rasizmu..Ocigledno nesto nisu dobro razumeli!Da bi nesto bolje razumeo i na pravi nacin moras i da budes obrazovan..A to nije danas luksuz..knjige se mogu iznajmiti u biblioteci!

antirasisti..

pre 10 godina

Ako bi gledali unazad..Srbi kao i Romi i Jevreji su svrstani u one narode,kojima se izuzetno krsilo svako ljudsko pravo a najvise pravo na zivot!Kako sada reci jednom takvom narodu i drzavi,koja je sve to prezivela na svojoj kozi,da se svrstava u rasiste..To je uvreda za nju i njene gradjane!Drzava mora da se bori protiv svakog rasizma ali toga u Srbiji nikada nije bilo u znacajnom broju!Ma koliko se drzava borila protiv nekih losih primera u drustvu,labilni pojedinci mogu to zlo naci u svetskom okruzenju i to pravilu negativne primere!!Pogotovo od ere komjutera i interneta danas,kada je svet kao bez granica,koji je postao jedno veliko globalno selo neogranicenih i nekontroplisanih sadrzaja!Inace u svakoj zemlji ima losih pojedinaca i losih primera..Takvih izuzetaka je nazalost uvek bilo u svim zemljama sveta!Srbija s obzirom da je sama imala velike gubitke zbog tudjih rasistickih politika,nema niti moze se deklarisati kao zemlja rasizma!Jednostavno joj to nije blisko!Niti ta definicija moze da se primi i prodje u Srbiji!

iz NY

pre 10 godina

@george wordy. Zivim u Americi vise decenija i rasizam ovde je naprosto cinjenica zivota. Odredjene grupe, pre svega crnci, se sistematski onemogucuju da se rekonstituisu kao zajednica. Ima ih vrlo uspesnih, ima ih koji praktikuju 'inverse racism' tj. kad su na poziciji moci postavljaju se rasisticki prema belima, itd. Ono sto ste primetili da se dogoadja po tom pitanju u post-socijalistickim drustvima je istina ali nije ograniceno na njih nego i na zapadne demokratije. U Zapadnoj Evropi je porastao broj nasilnih incidenatsa prema strancima koji su pretezno 'obojeni' (vraca im se kolonijalna proslost) ali i prema ljudima iz bivseg istocnog bloka. Ukratko, rasizam valja iskorenjivati u svakoj sredini; Srbija samo prati 'trendove' koji postoje i drugde, a nema razvojenu svest da ljude ne smemo tretirati nedostojno zato sto im je koza druge boje. Socijalni faktor, siromastvo, je tu vazno i zato Rome treba postepeno integrisati u drustvo i socijalizovati, a to se pocinje sa decom, pa zato tu treba da bude pocetni napor drustva i zajednoce, da usmere tu decu.

ja

pre 10 godina

ljudi osecaju izvesnu dozu straha od romske populacije, kako i ne bi kada na svakom drugom semaforu imate ponekog osakacenog Roma koji prosi, maloletnicu koja seta neuhranjenu bebu i decu, prose ispred radnje, a ako im nesto ne udelis obicno dobijes sijaset psovki i kletvi na racun sebe i sopstcene dece. Ne znam za jos nacija koja svoju rodjenu decu namerno ubogalje, ne bi li im donela zaradu. Da, gospodjo, u pravu ste, ne volim ih, jer mi njihivo ponasanje i nacin zivota nije ni blizu normalnog. Za one koji tako brutalno zloupotrebljavaju svoju decu je samo zatvor i najstroza kazna, a drzava i prema tome okrece glavu. Ne smete vi dozvoliti da jedna majka svoju bebu seta na 40? bez vode, u svrhu da se zaradi novac, koje god da je rase i nacionalnosti. Naspram njih, postoje normalni Romi koji rade i ne osecam nikakav animozitet prema njima, nemam cak problem ni da se druzim sa njima. Mislim da je najmanja tolerancija prema Srbima u Srbiji najizrazenija i da zbog vasih zalaganja za prava svih nacionalnih manjina, nas nece biti za narednih pedeset godina. Pa u jednoj Nemackoj kada dodjete sa strane niste nikada dovoljno vredni da budete prihvaceni kao jedni od njih, o cemu onda mi pricamo ovde. Srbi jedini ovde nemaju nikakva prava, recite mi gde to jos u svetu postoji?

Mali Cvrčak

pre 10 godina

Kao prvo Romi ( narodski Cigani) ovde žive mnogo pre nego se ova jadnica i otimačica naših para i rodila. Pa do nje niko ne vide rasizam spram naše braće cigana.
Drugo to su azilanti uglavnom iz zapadnih zemalja. Ako je nekog trebala da optuži za rasizam ova prodavačica tuđe nesreće to je trebala da uradi sa domicilnim zemljama. Proteruju ih iz svojih zemalja kod nas a onda ne samo da ih moramo primiti nego smo i rasisti ako ko progovori da to nije sasvim u redu. Sve u svemu beda, jad i neizmerno licemerje kako zapada tako i njihovih domaćih glasnogovornika.

Bosanac

pre 10 godina

Ljudi svoju vlastitu isfrustriranost i komplekse lijeće stvaranjem zajedničkih grupa i traženjem nekog drugog kao neprijatelja. Ne mislim da neko nekog mrzi zbog boje njegove kože ili načina na koji se moli Bogu nego zbog straha da od tog što je drugačiji ne izgubi vlastite pogodnosti i privilegije.
Nisu tu u pitanju samo narodi koji su grupisani, nego se to može gledati mnogo šire. Mrze se susjedni gradovi, sportski navijaći, poslovne grupacije, radnici i seljaci,građani i provincijalci, stranke, bande, doseljenici, regije itd.....
To je izgleda tako u cijelom svijetu i malo se može učiniti da ne bude tako. Takvom stanju pogoduje i pozitivna? demokratija sa kojom se ta pitanja ne mogu riješiti.

Maksim

pre 10 godina

Neverovatno je da se godinama mržnja prema Romima tretira kao rasizam. Romi i Srbi pripadaju istoj rasi, tako da se taj oblik mržnje može smatrati šovinizmom, nacionalizmom, ali nikako rasizmom. Pobogu zar u školi niste učili koje rase postoje? Mislim da je svaki oblik mržnje dovoljno strašan i da nema potrebe davati lažne kvalifikacije, kako bi se pojačao negativan utisak.

VladimirUE

pre 10 godina

Nije njeno da upozorava, nego nešto i da uradi povodom toga. Pa zašto postoji ako će da upozorava na rasizam? To mogu i ja bez 300 000 mesečne plate od države...
(Crni, 21. mart 2014 11:38)

Tebi ocigledno nije bas jasno kako bi trebalo da funkcionise drzava. Ona kao poverenik, moze samo da upozorava i apeluje a postoje ograni drzave, sudstvo, tuzilastvo i policija koji su duzni da obezbede postovanje Ustava i zakona, izmedju ostalih i onih koji se ticu prava i sloboda manjina, etnickih i drugih grupa i tako dalje...
(istina&pravda, 21. mart 2014 12:30)
Njima ništa nije jasno, osim onoga što im Veliki ( a i mali) kaže. Oni ne znaju šta je pravna država, oni znaju sam za pravednost jednog čoveka ,velikog vođe. Ali oni, nažalost, vladaju sa 48,35% glasova u Srbiji.

Darth Neshko

pre 10 godina

Vidi sad ovo, nismo rasist?!! Ma da, a danas nije petak, nego je sreda, i nije 2014, nego je 5667 godina! Rasizam nigde nije iskorenjen, , samo je pritajen, potisnut pod pritiskom takozvane Politicke Korektnsti. A u srbiji o pritajenosti nikada nije ni moglo biti govora. Pre svega, rasizam dize glavu kada je drzava u krizi, pa onda zaboravi na svoje stanovnike, a manjine povlascuje, bilo cime, e onda dodje do rasplamsivanja istog. Onog opsteg rasizma, kakav je bio na delu u juznim drzava SAD, nema, ali zato ima onog, da ne kazem slamperajskog,prljavog, prljavijeg od ekstrenog, jer u sustini, nas rasizam je isti kao i rasizam white thrash-a u SAD. Mrzimo, a ni sami nismo nista bolji. Mi nismo superiorni ni u cemu, samo zamisljamo da jesmo, ujedno smo vecite zrtve! Mada ne tudjom, nego svojom krivicom. Ali to nije tema za komentar. Rom, Albanac, Musliman, da postane predsednik, ili "premijer" u Srbiji? Mozda, ali za 1000 godina, ako tada bude srbije. Tako da nasa tolerantnost postoji samo u glavama nekih koji svoj populus dizu do zvezda, a svi drugi su nista. Sto se tice gospodjine plate, i ostalog, pa mnogi su primali mnogo vise za zakukavanje o ugrozenosti soraba, kada iste nigde nije bilo, tako da, cutite i pokrijte se po usima "rednecks"!

Nikola, Beograd

pre 10 godina

Slažem se sa jednim od prethodnih komentatora da primarna borba treba da bude protiv siromaštva, a samim tim će rasizam početi da izumire.
Ima ga, naravno, i u daleko bogatijim zemljama, samo što je on uvijen tamo u finu oblandu (npr. "čuvanje tržišta rada prevashodno za domaću radnu snagu" i tako neke floskule, no to nije samo rasizam, već generalno šovinizam, jer ako kvalifikovanijem radniku onemogućavaš da radi ono za šta je osposobljen da bi prosečno sposobnog svog zemljaka ubacio, zaista ne znam kako tu vrstu "protekcionizma" da nazovem.
Što se Roma i sličnih tiče, nije stvar u tome da ih narod mrzi zato što su to po nacionalnosti/rasi, već zato što su oni jednostavno navikli da žive kako žive (jer država ne čini ništa u pokušaju da ih promeni, ili ako i čini, to ne daje rezultate), pa misle da na taj način mogu da dobijaju beneficije (ne govorim samo o kontejnerskim naseljima, već i o čitavim stambenim naseljima koji su im dati na korišćenje, samo zato što su živeli kako su živeli tamo gde nisu smeli, pa hajde, kao, da ih zbrinemo).

Владимир

pre 10 godina

Како да се искорени нешто што не постоји?
Пре 300 година је донешен закон да сваки роб који крочи на територију Србије постаје слободан човек. За расизам наш човек је чуо први пут пре 30ак година. Отиђите госпођо у било које село у Србије и питајте некога шта је расизам, он то нема у свом речнику, менталитету.

ilija

pre 10 godina

Nikada mi neće biti jasno šta žele postići ovakvom izjavom "rasizam u srbiji nije iskorenjen" kao da je to neki korov koji je duboko ukorenjen kod Srba pa ga treba eto iskoreniti. To prosto nije tačno i gnušam se ovakvog spinovanja javnosti od bilo koga pa makar to bio i poverenik za nešto. Na osnovu čega gospođa iznosi da je rasizam "ukorenjen" šta treba da znači takva teška reč, mogu da kažem da je to jedna velika neodgovornost u iznošenju stavova koje nisu utemeljene u činenicama. Mi znamo da postoje incidenti u vezi romskih naselja koji imaju više povoda, moguće da je jedan od povoda i netrpeljivost prema Romima ali to nazvati "ukorenjeni" rasizam, pa to je suludo i potpuno neodgovorno.

San Francisco

pre 10 godina

kad god sam dosao sa curom meleskinjom u BG na par dana, imao sam problem. Pretili su nam (sklanjaj je odavde da je ne pokidam od batina), hteli da nas izbacuju iz klubova, drali se I slicno sto nam se nije desilo nikada u preko deset evropskih drzava u koje redovno putujemo ukljucujuci nemacku, hrvatsku, madjarsku... za USA da ne govorimo.
Srbija je drustvo ogrezlo u rasizam a ljudi to licemerno negiraju.

uvek-protiv

pre 10 godina

U Francuskoj zabranjeno je da devojcice muslimanske veroispovesti nose fetedje, Svajcarci nisu dali da se gradi djamija... Sto samo pljujemo sami po sebe, pa nismo uvek najgori,a ponajmanje smo rasisti, koliko nacija zivi u Srbiji? Nadji mi jednu zemlju u EU da ima 5-to jezicne table na institucije, ili dva pisma ko kod nas, cirilicno i latinicno...

odmerenije..

pre 10 godina

Posle ovog naslova teksta,nikada zasigurno ne bih posetio Srbiju!Mislio bih da u Srbiji jedu zive ljude i da se pojedine rase,tresu na ulici,kada se mimoidjemo..Kako je moguce nesto ovako reci u Srbiji u danasnje vreme,kada se toliko u svetu oko nas,desava netrpeljivosti i rasnih konfrontacija.Pa niko nije rekao za te i takve da su rasisti u celosti!Pa Srbija nikada od svog postojanja se nije deklarisala kao zemlja koja pociva na progonu ili maltretiranju na rasnoj osnovi,bilo drugacije opredeljenih ili drugacije boje koze!Srbija je uvek bila kosmopolitska zajednica u koju su rado dolazili stranci svih rasa a i veroispovesti..I zato ne prihvatam ovakve insinuacije o sopstvenim gradjanima i drzavi u kojoj neprestano zivim,pa ma od koga dolazile!Drugo su pojedinci,pa i poneke retrogradne grupe..ali reci to za sve gradjane Srbije i generalno za celu Srbiju je ravno nepostovanju istih kao i pausalni nacin davanja izjava neodgovornih pojedinaca!Kritika loseg mora da postoji ali bez nepotrebnog generalizovanja!Pojedinacan rad na pojedinim ranjivim mestima,donosi celom drustvu dobrobit ali ne znaci da je ceo organizam bolestan pri tom!I zato zbog zdravog dela drustva,se mora biti precizniji i odmereniji u davanju karakteristika svih zajedno!

istina&pravda

pre 10 godina

Nije njeno da upozorava, nego nešto i da uradi povodom toga. Pa zašto postoji ako će da upozorava na rasizam? To mogu i ja bez 300 000 mesečne plate od države...
(Crni, 21. mart 2014 11:38)

Tebi ocigledno nije bas jasno kako bi trebalo da funkcionise drzava. Ona kao poverenik, moze samo da upozorava i apeluje a postoje ograni drzave, sudstvo, tuzilastvo i policija koji su duzni da obezbede postovanje Ustava i zakona, izmedju ostalih i onih koji se ticu prava i sloboda manjina, etnickih i drugih grupa i tako dalje...

Nikola

pre 10 godina

Rasizam nigde nije iskorenjen, naprotiv on je sastavni deo danasnjice u svim evropskim drzavama. Razlika u rasizmu ne postoji ali postoji razlika kako se gde on ispoljava. U zemljama sa visokim standardima i normama, rasizam je neprimetno prisutan u svim porama i slojevima drustva i o tome se ne prica javno ali se u svakodnevnom zivotu to oseca, prvenstveno kod poslodavaca i trazenja posla, kod angazmana u javnom politickom zivotu i jos mnogih drudih primera. U zemljama u tranziciji u koje spadamo i mi, naravno tu ubrajam i zemlje Balkana bez obzira dali su u EU I ili nisu jer papir trpi svasta, rasizam je deo ponasanja na ulici, na zalost vise nego ikada. Primer su stadioni i sporske manifestacije gde hiljade navijaca pogrdno skandira na pr tamnoputim sportistima, prebijanja na ulici jer je neko tamnoput ili rom itd itd.
To je veliki problem svih zemalja EU i jedini nacin iskorenjivanja su drakonske kazne i sankcije. To sam video u Belgiji gde zivim, to je dalo rezultate.

george wordy

pre 10 godina

Nakon gašenja SKJ-u i raspada ex-yu u bivšim republikama ,razvila se ideologija nacionalscijalizma, nakon čega je došlo do ratova na prostorima bivše zajedničke države. Tokom ratova nacional socijalizam je radikalizovan u etno neofašizam, a bivše republike postale su etnocentrične države.Sve je to pogodovalo jačanju rasizma, nacionalizma, ksenofobije i homofobije.Slično se dogadja i u bivšim članicama Varšavskog pakta, očigledan je primer Madjarske . Veliki je problem postkomunističkih , tranzicionih društava što njihovim putem razvoja demokratije još niko nije išao, sa velikim teretom jednopartijske ideološke kolektivne svesti,koja je prerasla u jednonacionalnu kolektivnu svest. U postkomunističkim državama Zapadnog Balkana na sceni je etnocentrizam, partitokratija , nepotizam, korupcija i kriminal.

Zemunac

pre 10 godina

Kritikuje Zemun i Resnik za rasizam, e pa gospođo Petrušić, preselite vi
njih lepo na Dedinje, pa neka tamošnji stanovnici pokažu svoju toleranciju.

Avanti prevaranti!

pre 10 godina

Ovo je goruci problem u drustvu, a nema komentara. Eh, Srbijo, samo ti resavaj medjunarodne probleme iz fotelje, a svoje dvoriste ne cistis vekovima...
(besviken, 21. mart 2014 11:45)

Ima komentara, a to je da mi je muka od vas 'čistača vlastitog dvorišta', 'katarzo-prolaznika', 'suočivača s prošlošću 24/7' i svih ostalih parazita!

DarMar forewer

pre 10 godina

Jel ovo ona što je spiskala ogromne pare na putovanja.Klinci ovakve zovu blejačima.Ovde je popularno izbaciti reči poput fašizam,rasizam,razne fobije...Za to se spolja dobijaju velike pare.U čemu je problem što gradjani u 21.veku ne žele u komšiluku prljavštinu,zapaljene gume,miris fekalija,gomilu pasa lutalica...

miomir

pre 10 godina

Kako nekom pomoći ako se on sam o sebi i svojim potomcima ne brine. Rasizam koji se ovde pominje zasnovan je istoriji zapadnih evropskih naroda. Na osnovnu njihove rasne i verske podele čovečanstva izvšeno je na milione ubistava a da su se pri tome obogatili i oni i njihove novostvorene moderne države.
I zašto sada srbima pripisivati tu rasnu i versku netrpeljivost kad je uzrok problema na drugoj strani.
Većina sadašnjih srpskih "eurodemokrata i boraca za ljudska prava" nije pročitala prvi ustav moderne Srbije koji objašnjava shvatanje ljudskih sloboda i prava tadašnjih i umnih i običnih građana Kneževine Srbije.
To što je Evropa zas..la ne mora da se briše uz pomoć Srba.

Bozon

pre 10 godina

Ma daj ne laži. Rome isteruju iz cele Evrope jedino kod nas žive normalno i onako kako mogu s obzirom da i mi svi živimo loše. Jedino ih mi prihvatamo dok ih iz Nemačke i Francuske deportuju. Ljudi žive i rade. Prodaju na Kaleniću, rade u čistoći, deca idu u školu, pozdravljam ih u ulazu kad ih sretnemo. Ja kod mog komšije roma kupujem lubenice i brokoli dok im u Francuskoj bagerima ruše naselja i zatvaraju u centre za deportaciju.

mik

pre 10 godina

Pa rasizam nije nigde iskorenjen, ni u Americi, ni u Evropskoj uniji, a u drzavama juzne Amerike gde su mahom svi obojeni oni svetliji, melezi su rasisticki nastrojeni prema onima sto su potpuno crni. I taj rasizam je svuda obostran i na neki nacin prirodan jer ipak nekako covek ima vise poverenja u onoga ko mu je naizgled slican. Naravno treba biti tolerantan i fer prema svima bez obzira na boju koze, ali treba to zahtevati ne samo od vecinske nego i od manjinske rase. Smatram da rasizam koji je prisutan kod nas nije posledica toga sto su Romi i pojedine izbeglice druge boje koze, vec je pre posledica kulturoloskih razlika i razlika u imovinskom stanju. Ova vrsta diskriminacija postoji i prema drugim grupama ljudi samo su oni beli pa se onda ne istice i ne moze se svrstati u rasnu diskriminaciju.

Ludak!

pre 10 godina

Mi smo se u mom kraju kao mali igrali sa romskom decom dok nisu poceli sa plackama,maltretiranjima po semaforima i slicno,sve se to nosi iz kuce..Mi nikad nismo bili ni fasisti ni rasisti,niti cemo biti,sto pokazuje nas odnos prema crncima na nasim fakultetima i sportskim halama i stadionima..Sram vas bilo,da ovaj narod nazivate rasistickim,sto se toga tice za ostatak sveta smo gospoda.

komarac

pre 10 godina

Ako se u ovome misli na Rome koji u naseljenom podrucju prave karton naselja i od istih smetljista onda rasizam u Srbiji nikada nece biti iskorjenjen. Ja ne znam ni ko lobira ovu borbu protiv rasizma kod nas, kada mi imamo mnogo bitnijih problema za rjesavanje. Mozda bi bolje bilo da tu energiju usmjerite na borbu protiv siromastva, jer ako se to iskorjeni vjerujte mi da nece biti diskriminacija ni u jednoj drustvenoj grupi.

MM

pre 10 godina

О чему ова жена прича, о некој идеалној држави или о држави са много више проблема него Словенија, Француска, Немачка, где нико из државе не зове овај проблем расизмом. Да не причам о малолетним Ромима који откидају усред града са врата женама накит и осталим свињаријама као напади на малолетнике и истресање џепова. Претешке квалификације без разумевања су особина ове жене, и напокон контрапродуктивне. Још један показатељ наопаког кадрирања, који оваквим изјавама само чува своју позицију.

besviken

pre 10 godina

Ovo je goruci problem u drustvu, a nema komentara. Eh, Srbijo, samo ti resavaj medjunarodne probleme iz fotelje, a svoje dvoriste ne cistis vekovima...

Crni

pre 10 godina

Nije njeno da upozorava, nego nešto i da uradi povodom toga. Pa zašto postoji ako će da upozorava na rasizam? To mogu i ja bez 300 000 mesečne plate od države...

komarac

pre 10 godina

Ako se u ovome misli na Rome koji u naseljenom podrucju prave karton naselja i od istih smetljista onda rasizam u Srbiji nikada nece biti iskorjenjen. Ja ne znam ni ko lobira ovu borbu protiv rasizma kod nas, kada mi imamo mnogo bitnijih problema za rjesavanje. Mozda bi bolje bilo da tu energiju usmjerite na borbu protiv siromastva, jer ako se to iskorjeni vjerujte mi da nece biti diskriminacija ni u jednoj drustvenoj grupi.

MM

pre 10 godina

О чему ова жена прича, о некој идеалној држави или о држави са много више проблема него Словенија, Француска, Немачка, где нико из државе не зове овај проблем расизмом. Да не причам о малолетним Ромима који откидају усред града са врата женама накит и осталим свињаријама као напади на малолетнике и истресање џепова. Претешке квалификације без разумевања су особина ове жене, и напокон контрапродуктивне. Још један показатељ наопаког кадрирања, који оваквим изјавама само чува своју позицију.

Bozon

pre 10 godina

Ma daj ne laži. Rome isteruju iz cele Evrope jedino kod nas žive normalno i onako kako mogu s obzirom da i mi svi živimo loše. Jedino ih mi prihvatamo dok ih iz Nemačke i Francuske deportuju. Ljudi žive i rade. Prodaju na Kaleniću, rade u čistoći, deca idu u školu, pozdravljam ih u ulazu kad ih sretnemo. Ja kod mog komšije roma kupujem lubenice i brokoli dok im u Francuskoj bagerima ruše naselja i zatvaraju u centre za deportaciju.

Crni

pre 10 godina

Nije njeno da upozorava, nego nešto i da uradi povodom toga. Pa zašto postoji ako će da upozorava na rasizam? To mogu i ja bez 300 000 mesečne plate od države...

Ludak!

pre 10 godina

Mi smo se u mom kraju kao mali igrali sa romskom decom dok nisu poceli sa plackama,maltretiranjima po semaforima i slicno,sve se to nosi iz kuce..Mi nikad nismo bili ni fasisti ni rasisti,niti cemo biti,sto pokazuje nas odnos prema crncima na nasim fakultetima i sportskim halama i stadionima..Sram vas bilo,da ovaj narod nazivate rasistickim,sto se toga tice za ostatak sveta smo gospoda.

Avanti prevaranti!

pre 10 godina

Ovo je goruci problem u drustvu, a nema komentara. Eh, Srbijo, samo ti resavaj medjunarodne probleme iz fotelje, a svoje dvoriste ne cistis vekovima...
(besviken, 21. mart 2014 11:45)

Ima komentara, a to je da mi je muka od vas 'čistača vlastitog dvorišta', 'katarzo-prolaznika', 'suočivača s prošlošću 24/7' i svih ostalih parazita!

DarMar forewer

pre 10 godina

Jel ovo ona što je spiskala ogromne pare na putovanja.Klinci ovakve zovu blejačima.Ovde je popularno izbaciti reči poput fašizam,rasizam,razne fobije...Za to se spolja dobijaju velike pare.U čemu je problem što gradjani u 21.veku ne žele u komšiluku prljavštinu,zapaljene gume,miris fekalija,gomilu pasa lutalica...

mik

pre 10 godina

Pa rasizam nije nigde iskorenjen, ni u Americi, ni u Evropskoj uniji, a u drzavama juzne Amerike gde su mahom svi obojeni oni svetliji, melezi su rasisticki nastrojeni prema onima sto su potpuno crni. I taj rasizam je svuda obostran i na neki nacin prirodan jer ipak nekako covek ima vise poverenja u onoga ko mu je naizgled slican. Naravno treba biti tolerantan i fer prema svima bez obzira na boju koze, ali treba to zahtevati ne samo od vecinske nego i od manjinske rase. Smatram da rasizam koji je prisutan kod nas nije posledica toga sto su Romi i pojedine izbeglice druge boje koze, vec je pre posledica kulturoloskih razlika i razlika u imovinskom stanju. Ova vrsta diskriminacija postoji i prema drugim grupama ljudi samo su oni beli pa se onda ne istice i ne moze se svrstati u rasnu diskriminaciju.

miomir

pre 10 godina

Kako nekom pomoći ako se on sam o sebi i svojim potomcima ne brine. Rasizam koji se ovde pominje zasnovan je istoriji zapadnih evropskih naroda. Na osnovnu njihove rasne i verske podele čovečanstva izvšeno je na milione ubistava a da su se pri tome obogatili i oni i njihove novostvorene moderne države.
I zašto sada srbima pripisivati tu rasnu i versku netrpeljivost kad je uzrok problema na drugoj strani.
Većina sadašnjih srpskih "eurodemokrata i boraca za ljudska prava" nije pročitala prvi ustav moderne Srbije koji objašnjava shvatanje ljudskih sloboda i prava tadašnjih i umnih i običnih građana Kneževine Srbije.
To što je Evropa zas..la ne mora da se briše uz pomoć Srba.

Zemunac

pre 10 godina

Kritikuje Zemun i Resnik za rasizam, e pa gospođo Petrušić, preselite vi
njih lepo na Dedinje, pa neka tamošnji stanovnici pokažu svoju toleranciju.

besviken

pre 10 godina

Ovo je goruci problem u drustvu, a nema komentara. Eh, Srbijo, samo ti resavaj medjunarodne probleme iz fotelje, a svoje dvoriste ne cistis vekovima...

uvek-protiv

pre 10 godina

U Francuskoj zabranjeno je da devojcice muslimanske veroispovesti nose fetedje, Svajcarci nisu dali da se gradi djamija... Sto samo pljujemo sami po sebe, pa nismo uvek najgori,a ponajmanje smo rasisti, koliko nacija zivi u Srbiji? Nadji mi jednu zemlju u EU da ima 5-to jezicne table na institucije, ili dva pisma ko kod nas, cirilicno i latinicno...

istina&pravda

pre 10 godina

Nije njeno da upozorava, nego nešto i da uradi povodom toga. Pa zašto postoji ako će da upozorava na rasizam? To mogu i ja bez 300 000 mesečne plate od države...
(Crni, 21. mart 2014 11:38)

Tebi ocigledno nije bas jasno kako bi trebalo da funkcionise drzava. Ona kao poverenik, moze samo da upozorava i apeluje a postoje ograni drzave, sudstvo, tuzilastvo i policija koji su duzni da obezbede postovanje Ustava i zakona, izmedju ostalih i onih koji se ticu prava i sloboda manjina, etnickih i drugih grupa i tako dalje...

Nikola, Beograd

pre 10 godina

Slažem se sa jednim od prethodnih komentatora da primarna borba treba da bude protiv siromaštva, a samim tim će rasizam početi da izumire.
Ima ga, naravno, i u daleko bogatijim zemljama, samo što je on uvijen tamo u finu oblandu (npr. "čuvanje tržišta rada prevashodno za domaću radnu snagu" i tako neke floskule, no to nije samo rasizam, već generalno šovinizam, jer ako kvalifikovanijem radniku onemogućavaš da radi ono za šta je osposobljen da bi prosečno sposobnog svog zemljaka ubacio, zaista ne znam kako tu vrstu "protekcionizma" da nazovem.
Što se Roma i sličnih tiče, nije stvar u tome da ih narod mrzi zato što su to po nacionalnosti/rasi, već zato što su oni jednostavno navikli da žive kako žive (jer država ne čini ništa u pokušaju da ih promeni, ili ako i čini, to ne daje rezultate), pa misle da na taj način mogu da dobijaju beneficije (ne govorim samo o kontejnerskim naseljima, već i o čitavim stambenim naseljima koji su im dati na korišćenje, samo zato što su živeli kako su živeli tamo gde nisu smeli, pa hajde, kao, da ih zbrinemo).

odmerenije..

pre 10 godina

Posle ovog naslova teksta,nikada zasigurno ne bih posetio Srbiju!Mislio bih da u Srbiji jedu zive ljude i da se pojedine rase,tresu na ulici,kada se mimoidjemo..Kako je moguce nesto ovako reci u Srbiji u danasnje vreme,kada se toliko u svetu oko nas,desava netrpeljivosti i rasnih konfrontacija.Pa niko nije rekao za te i takve da su rasisti u celosti!Pa Srbija nikada od svog postojanja se nije deklarisala kao zemlja koja pociva na progonu ili maltretiranju na rasnoj osnovi,bilo drugacije opredeljenih ili drugacije boje koze!Srbija je uvek bila kosmopolitska zajednica u koju su rado dolazili stranci svih rasa a i veroispovesti..I zato ne prihvatam ovakve insinuacije o sopstvenim gradjanima i drzavi u kojoj neprestano zivim,pa ma od koga dolazile!Drugo su pojedinci,pa i poneke retrogradne grupe..ali reci to za sve gradjane Srbije i generalno za celu Srbiju je ravno nepostovanju istih kao i pausalni nacin davanja izjava neodgovornih pojedinaca!Kritika loseg mora da postoji ali bez nepotrebnog generalizovanja!Pojedinacan rad na pojedinim ranjivim mestima,donosi celom drustvu dobrobit ali ne znaci da je ceo organizam bolestan pri tom!I zato zbog zdravog dela drustva,se mora biti precizniji i odmereniji u davanju karakteristika svih zajedno!

Mali Cvrčak

pre 10 godina

Kao prvo Romi ( narodski Cigani) ovde žive mnogo pre nego se ova jadnica i otimačica naših para i rodila. Pa do nje niko ne vide rasizam spram naše braće cigana.
Drugo to su azilanti uglavnom iz zapadnih zemalja. Ako je nekog trebala da optuži za rasizam ova prodavačica tuđe nesreće to je trebala da uradi sa domicilnim zemljama. Proteruju ih iz svojih zemalja kod nas a onda ne samo da ih moramo primiti nego smo i rasisti ako ko progovori da to nije sasvim u redu. Sve u svemu beda, jad i neizmerno licemerje kako zapada tako i njihovih domaćih glasnogovornika.

george wordy

pre 10 godina

Nakon gašenja SKJ-u i raspada ex-yu u bivšim republikama ,razvila se ideologija nacionalscijalizma, nakon čega je došlo do ratova na prostorima bivše zajedničke države. Tokom ratova nacional socijalizam je radikalizovan u etno neofašizam, a bivše republike postale su etnocentrične države.Sve je to pogodovalo jačanju rasizma, nacionalizma, ksenofobije i homofobije.Slično se dogadja i u bivšim članicama Varšavskog pakta, očigledan je primer Madjarske . Veliki je problem postkomunističkih , tranzicionih društava što njihovim putem razvoja demokratije još niko nije išao, sa velikim teretom jednopartijske ideološke kolektivne svesti,koja je prerasla u jednonacionalnu kolektivnu svest. U postkomunističkim državama Zapadnog Balkana na sceni je etnocentrizam, partitokratija , nepotizam, korupcija i kriminal.

Владимир

pre 10 godina

Како да се искорени нешто што не постоји?
Пре 300 година је донешен закон да сваки роб који крочи на територију Србије постаје слободан човек. За расизам наш човек је чуо први пут пре 30ак година. Отиђите госпођо у било које село у Србије и питајте некога шта је расизам, он то нема у свом речнику, менталитету.

ilija

pre 10 godina

Nikada mi neće biti jasno šta žele postići ovakvom izjavom "rasizam u srbiji nije iskorenjen" kao da je to neki korov koji je duboko ukorenjen kod Srba pa ga treba eto iskoreniti. To prosto nije tačno i gnušam se ovakvog spinovanja javnosti od bilo koga pa makar to bio i poverenik za nešto. Na osnovu čega gospođa iznosi da je rasizam "ukorenjen" šta treba da znači takva teška reč, mogu da kažem da je to jedna velika neodgovornost u iznošenju stavova koje nisu utemeljene u činenicama. Mi znamo da postoje incidenti u vezi romskih naselja koji imaju više povoda, moguće da je jedan od povoda i netrpeljivost prema Romima ali to nazvati "ukorenjeni" rasizam, pa to je suludo i potpuno neodgovorno.

ja

pre 10 godina

ljudi osecaju izvesnu dozu straha od romske populacije, kako i ne bi kada na svakom drugom semaforu imate ponekog osakacenog Roma koji prosi, maloletnicu koja seta neuhranjenu bebu i decu, prose ispred radnje, a ako im nesto ne udelis obicno dobijes sijaset psovki i kletvi na racun sebe i sopstcene dece. Ne znam za jos nacija koja svoju rodjenu decu namerno ubogalje, ne bi li im donela zaradu. Da, gospodjo, u pravu ste, ne volim ih, jer mi njihivo ponasanje i nacin zivota nije ni blizu normalnog. Za one koji tako brutalno zloupotrebljavaju svoju decu je samo zatvor i najstroza kazna, a drzava i prema tome okrece glavu. Ne smete vi dozvoliti da jedna majka svoju bebu seta na 40? bez vode, u svrhu da se zaradi novac, koje god da je rase i nacionalnosti. Naspram njih, postoje normalni Romi koji rade i ne osecam nikakav animozitet prema njima, nemam cak problem ni da se druzim sa njima. Mislim da je najmanja tolerancija prema Srbima u Srbiji najizrazenija i da zbog vasih zalaganja za prava svih nacionalnih manjina, nas nece biti za narednih pedeset godina. Pa u jednoj Nemackoj kada dodjete sa strane niste nikada dovoljno vredni da budete prihvaceni kao jedni od njih, o cemu onda mi pricamo ovde. Srbi jedini ovde nemaju nikakva prava, recite mi gde to jos u svetu postoji?

VladimirUE

pre 10 godina

Nije njeno da upozorava, nego nešto i da uradi povodom toga. Pa zašto postoji ako će da upozorava na rasizam? To mogu i ja bez 300 000 mesečne plate od države...
(Crni, 21. mart 2014 11:38)

Tebi ocigledno nije bas jasno kako bi trebalo da funkcionise drzava. Ona kao poverenik, moze samo da upozorava i apeluje a postoje ograni drzave, sudstvo, tuzilastvo i policija koji su duzni da obezbede postovanje Ustava i zakona, izmedju ostalih i onih koji se ticu prava i sloboda manjina, etnickih i drugih grupa i tako dalje...
(istina&pravda, 21. mart 2014 12:30)
Njima ništa nije jasno, osim onoga što im Veliki ( a i mali) kaže. Oni ne znaju šta je pravna država, oni znaju sam za pravednost jednog čoveka ,velikog vođe. Ali oni, nažalost, vladaju sa 48,35% glasova u Srbiji.

Nikola

pre 10 godina

Rasizam nigde nije iskorenjen, naprotiv on je sastavni deo danasnjice u svim evropskim drzavama. Razlika u rasizmu ne postoji ali postoji razlika kako se gde on ispoljava. U zemljama sa visokim standardima i normama, rasizam je neprimetno prisutan u svim porama i slojevima drustva i o tome se ne prica javno ali se u svakodnevnom zivotu to oseca, prvenstveno kod poslodavaca i trazenja posla, kod angazmana u javnom politickom zivotu i jos mnogih drudih primera. U zemljama u tranziciji u koje spadamo i mi, naravno tu ubrajam i zemlje Balkana bez obzira dali su u EU I ili nisu jer papir trpi svasta, rasizam je deo ponasanja na ulici, na zalost vise nego ikada. Primer su stadioni i sporske manifestacije gde hiljade navijaca pogrdno skandira na pr tamnoputim sportistima, prebijanja na ulici jer je neko tamnoput ili rom itd itd.
To je veliki problem svih zemalja EU i jedini nacin iskorenjivanja su drakonske kazne i sankcije. To sam video u Belgiji gde zivim, to je dalo rezultate.

antirasisti..

pre 10 godina

Ako bi gledali unazad..Srbi kao i Romi i Jevreji su svrstani u one narode,kojima se izuzetno krsilo svako ljudsko pravo a najvise pravo na zivot!Kako sada reci jednom takvom narodu i drzavi,koja je sve to prezivela na svojoj kozi,da se svrstava u rasiste..To je uvreda za nju i njene gradjane!Drzava mora da se bori protiv svakog rasizma ali toga u Srbiji nikada nije bilo u znacajnom broju!Ma koliko se drzava borila protiv nekih losih primera u drustvu,labilni pojedinci mogu to zlo naci u svetskom okruzenju i to pravilu negativne primere!!Pogotovo od ere komjutera i interneta danas,kada je svet kao bez granica,koji je postao jedno veliko globalno selo neogranicenih i nekontroplisanih sadrzaja!Inace u svakoj zemlji ima losih pojedinaca i losih primera..Takvih izuzetaka je nazalost uvek bilo u svim zemljama sveta!Srbija s obzirom da je sama imala velike gubitke zbog tudjih rasistickih politika,nema niti moze se deklarisati kao zemlja rasizma!Jednostavno joj to nije blisko!Niti ta definicija moze da se primi i prodje u Srbiji!

CrniGavran

pre 10 godina

Danas Romi imaju bolji tretman od nas. Kod doktora bez overene knjizice mogu da idu, socijalna pomoc preko reda, vise skolstvo besplatno, ej pa ko je ovde lud? Ako pricamo o ravnopravnosti trebamo valjda da smo svi isti, a ne da ima povlascenih samo zato sto su manjina.

San Francisco

pre 10 godina

kad god sam dosao sa curom meleskinjom u BG na par dana, imao sam problem. Pretili su nam (sklanjaj je odavde da je ne pokidam od batina), hteli da nas izbacuju iz klubova, drali se I slicno sto nam se nije desilo nikada u preko deset evropskih drzava u koje redovno putujemo ukljucujuci nemacku, hrvatsku, madjarsku... za USA da ne govorimo.
Srbija je drustvo ogrezlo u rasizam a ljudi to licemerno negiraju.

Maksim

pre 10 godina

Neverovatno je da se godinama mržnja prema Romima tretira kao rasizam. Romi i Srbi pripadaju istoj rasi, tako da se taj oblik mržnje može smatrati šovinizmom, nacionalizmom, ali nikako rasizmom. Pobogu zar u školi niste učili koje rase postoje? Mislim da je svaki oblik mržnje dovoljno strašan i da nema potrebe davati lažne kvalifikacije, kako bi se pojačao negativan utisak.

iz NY

pre 10 godina

@george wordy. Zivim u Americi vise decenija i rasizam ovde je naprosto cinjenica zivota. Odredjene grupe, pre svega crnci, se sistematski onemogucuju da se rekonstituisu kao zajednica. Ima ih vrlo uspesnih, ima ih koji praktikuju 'inverse racism' tj. kad su na poziciji moci postavljaju se rasisticki prema belima, itd. Ono sto ste primetili da se dogoadja po tom pitanju u post-socijalistickim drustvima je istina ali nije ograniceno na njih nego i na zapadne demokratije. U Zapadnoj Evropi je porastao broj nasilnih incidenatsa prema strancima koji su pretezno 'obojeni' (vraca im se kolonijalna proslost) ali i prema ljudima iz bivseg istocnog bloka. Ukratko, rasizam valja iskorenjivati u svakoj sredini; Srbija samo prati 'trendove' koji postoje i drugde, a nema razvojenu svest da ljude ne smemo tretirati nedostojno zato sto im je koza druge boje. Socijalni faktor, siromastvo, je tu vazno i zato Rome treba postepeno integrisati u drustvo i socijalizovati, a to se pocinje sa decom, pa zato tu treba da bude pocetni napor drustva i zajednoce, da usmere tu decu.

Sinisa

pre 10 godina

Nazalost, ona je u pravu. Rasizam u Srbiji je izrazeniji nego igde..
Udjem u bus 709. Ponistim kartu, a zena jedna me pita zasto kucam voznju, kad je voznja u 709 besplatna. Zasto? Pa zato jer tu liniju koriste Romi. Tako je i u 708, 704..
Odem u Zemun polje sa detetom. Vidimo decje igraliste medju novim zgradama. ,Odvedem malenu da se igra u pesku, kad prilaze mi romska deca i neke zene i govore: Ne mozete ovde da se igrate!! Ovo je NASE!!!
Drva za zimu dobijaju besplatno, knjige za skolu, a sta srpska deca dobijaju??
Gospodjo, vi ste u pravu!

Dragan

pre 10 godina

Diskriminacija i mrznja prema romima? Pa ti ljudi u ovoj zemlji imaju veca prava od bilo kog drugog naroda ukljucujuci srbe. Niko od njih ne uplacuje ni jedan dinar u budzet a najveci korisnici tog istog budzeta su romi kada je u pitanju socijalna pomoc. Svaki rom prilikom konkursa za upis na fakultet dobija gratis 30 bodova na ime nacionalne pripadnosti. Srbi i pripadnici ostalih naroda to pravo nemaju. Nikada niko od uvazenih dama i gospode roma nije platio prevoz, porez, doprinose, skolovanje, struju, vodu, komunalije, internet, kablovsku TV, koriscenje gradskog i opstinskog zemljista, izdavanje licnih dokumenata, stanovanje, lecenje i jos mnogo, mnogo toga. Za njih je sve dzabe. Nista ne daju ali zato uzimaju. Nisu oni diskriminisani, Oni su povlasceni.

Zamena teza

pre 10 godina

Ne mislim da je kod nas problem rasizam. Niko nema ništa protiv druge boje kože ali ima protiv njihovog načina života koji ugrožava naš način: (ne)higijenske navike, krađe i dr, da ne nabrajam sada. I otpor je isključivo prema tom načinu ponašanja, a ne prema rasi kojoj pripadaju. Kao što niko ne voli ni "bele" ljude sa sličnim modelom ponašanja (a ima dosta takvih).
Što se tiče azilanata, mom drugaru su isti ti azilanti obili vikendicu u Bogovođi, demolirali je i usput napravili telefonski račun preko 2.000 evra (zvali su neku Afričku državu), i nisu to samo njemu napravili. Milicija napravila zapisnik, niko nije nadležan za štetu a račun mora da plati. I onda, kada se narod pobuni, mi smo rasističko društvo.
Daleko od toga da smo cvećke, nismo. Ali ovo saopštenje o rasizmu je, blago rečeno, preterano.

nije svejedno..

pre 10 godina

Darth Neshko@
Mozda covece pricas o sebi ali nemoj o meni i drugima!Sve si ti to lepo napisao ali pola od toga nije istina..Pozdravila te gospodja i njena plata..Ali cu ti isto reci da sve sto si rekao me podseca na obicno uopstavanje stvari!Rekao si da smo mi kao neka sramota..Odgovorno tvrdim a zivim mnogo dugo i neprtestano u ovoj zemlji..da u zivotu nisam video rasistu svojim ocima na ulicama moga grada!Cuo sam jedino za neke ludake koji se predstavljaju kao skin heads i neke manijake koji su napadali Rome..A moje misljenje o njima je da su ravni fasistima i nista vise..A bolje I ne zasluzuju..A takvi bi bili za mene i da su napali belca,crnca i bilo koga a pogotovo u grupi..Inace ne postujem te grupne napadace,ma kako se oni zvali!U celoj toj grupnoj hrabrosti se krije ustvari slabost pojedinaca i iskrivljena slika o samom sebi!Ali o tome treba da se pozabave neuropsihijatri ili psihijatri,ako vec nije porodica!Zavisi od stadijuma!Sam sam hteo jos da te pitam a odakle nama naziv skin heads..koga oni to pokusavaju da imitiraju i to od skora..Nije to nekada postojalo kod nas!A ni Vuk Karadzic,koji je svasta zapisao i znao,nije znao za njih!To nam je uvedeno sa demokratijom i sa stranim filmovima o rasizmu..Ocigledno nesto nisu dobro razumeli!Da bi nesto bolje razumeo i na pravi nacin moras i da budes obrazovan..A to nije danas luksuz..knjige se mogu iznajmiti u biblioteci!

Novica

pre 10 godina

@(Perhan, 21. mart 2014 16:23),
Da bi ruke bile ciste posle uzimanja sapuna, potrebno ih je tim istim sapunom oprati. Postoje neki ljudi koji sapun uzimaju u ruke samo prilikom kradje u samoposluzi radi dalje prodaje i ti to dobro znas, kao sto znas i da su su im prljave ruke najmanje losa osobina.

insekticid

pre 10 godina

Ma da, ovde vlada aparthejd. E sada pošalji taj izveštaj u UN pa da nam uvedu sankcije a možda bi trebalo i da nas ponovo bombarduju zbog diskriminacije roma u Srbiji.

Zoran Kg

pre 10 godina

za Vladimir UE Sto te to pogadja sto ljudi samo komentarisu da je istina i samo istina da rasizam nije iskorenjen nigde u svetu,ili bi ti voleo da je svuda iskorenjen a da kod nas nije pa da pljujes po svojoj zemlji.

Perhan

pre 10 godina

Citam komentare....ROMI KOLIKO GOD STROKAVI BILI,JEDINI NAROD NA SVETU KOJI POSLE SAPUNA RUKE SU CISTE A SVI OSTALI A POGOTOVU SRBI,HRVATI PA I SVI PO EVROPI NIKAD RUKE NECE BITI CISTE...NIKAD !!! Ali uzalud nikad braco Srbi vi to necete shvatiti...a o Hrvatima pa tek...

Darth Neshko

pre 10 godina

Vidi sad ovo, nismo rasist?!! Ma da, a danas nije petak, nego je sreda, i nije 2014, nego je 5667 godina! Rasizam nigde nije iskorenjen, , samo je pritajen, potisnut pod pritiskom takozvane Politicke Korektnsti. A u srbiji o pritajenosti nikada nije ni moglo biti govora. Pre svega, rasizam dize glavu kada je drzava u krizi, pa onda zaboravi na svoje stanovnike, a manjine povlascuje, bilo cime, e onda dodje do rasplamsivanja istog. Onog opsteg rasizma, kakav je bio na delu u juznim drzava SAD, nema, ali zato ima onog, da ne kazem slamperajskog,prljavog, prljavijeg od ekstrenog, jer u sustini, nas rasizam je isti kao i rasizam white thrash-a u SAD. Mrzimo, a ni sami nismo nista bolji. Mi nismo superiorni ni u cemu, samo zamisljamo da jesmo, ujedno smo vecite zrtve! Mada ne tudjom, nego svojom krivicom. Ali to nije tema za komentar. Rom, Albanac, Musliman, da postane predsednik, ili "premijer" u Srbiji? Mozda, ali za 1000 godina, ako tada bude srbije. Tako da nasa tolerantnost postoji samo u glavama nekih koji svoj populus dizu do zvezda, a svi drugi su nista. Sto se tice gospodjine plate, i ostalog, pa mnogi su primali mnogo vise za zakukavanje o ugrozenosti soraba, kada iste nigde nije bilo, tako da, cutite i pokrijte se po usima "rednecks"!

Bosanac

pre 10 godina

Ljudi svoju vlastitu isfrustriranost i komplekse lijeće stvaranjem zajedničkih grupa i traženjem nekog drugog kao neprijatelja. Ne mislim da neko nekog mrzi zbog boje njegove kože ili načina na koji se moli Bogu nego zbog straha da od tog što je drugačiji ne izgubi vlastite pogodnosti i privilegije.
Nisu tu u pitanju samo narodi koji su grupisani, nego se to može gledati mnogo šire. Mrze se susjedni gradovi, sportski navijaći, poslovne grupacije, radnici i seljaci,građani i provincijalci, stranke, bande, doseljenici, regije itd.....
To je izgleda tako u cijelom svijetu i malo se može učiniti da ne bude tako. Takvom stanju pogoduje i pozitivna? demokratija sa kojom se ta pitanja ne mogu riješiti.

besviken

pre 10 godina

Ovo je goruci problem u drustvu, a nema komentara. Eh, Srbijo, samo ti resavaj medjunarodne probleme iz fotelje, a svoje dvoriste ne cistis vekovima...

Ludak!

pre 10 godina

Mi smo se u mom kraju kao mali igrali sa romskom decom dok nisu poceli sa plackama,maltretiranjima po semaforima i slicno,sve se to nosi iz kuce..Mi nikad nismo bili ni fasisti ni rasisti,niti cemo biti,sto pokazuje nas odnos prema crncima na nasim fakultetima i sportskim halama i stadionima..Sram vas bilo,da ovaj narod nazivate rasistickim,sto se toga tice za ostatak sveta smo gospoda.

Bozon

pre 10 godina

Ma daj ne laži. Rome isteruju iz cele Evrope jedino kod nas žive normalno i onako kako mogu s obzirom da i mi svi živimo loše. Jedino ih mi prihvatamo dok ih iz Nemačke i Francuske deportuju. Ljudi žive i rade. Prodaju na Kaleniću, rade u čistoći, deca idu u školu, pozdravljam ih u ulazu kad ih sretnemo. Ja kod mog komšije roma kupujem lubenice i brokoli dok im u Francuskoj bagerima ruše naselja i zatvaraju u centre za deportaciju.

komarac

pre 10 godina

Ako se u ovome misli na Rome koji u naseljenom podrucju prave karton naselja i od istih smetljista onda rasizam u Srbiji nikada nece biti iskorjenjen. Ja ne znam ni ko lobira ovu borbu protiv rasizma kod nas, kada mi imamo mnogo bitnijih problema za rjesavanje. Mozda bi bolje bilo da tu energiju usmjerite na borbu protiv siromastva, jer ako se to iskorjeni vjerujte mi da nece biti diskriminacija ni u jednoj drustvenoj grupi.

istina&pravda

pre 10 godina

Nije njeno da upozorava, nego nešto i da uradi povodom toga. Pa zašto postoji ako će da upozorava na rasizam? To mogu i ja bez 300 000 mesečne plate od države...
(Crni, 21. mart 2014 11:38)

Tebi ocigledno nije bas jasno kako bi trebalo da funkcionise drzava. Ona kao poverenik, moze samo da upozorava i apeluje a postoje ograni drzave, sudstvo, tuzilastvo i policija koji su duzni da obezbede postovanje Ustava i zakona, izmedju ostalih i onih koji se ticu prava i sloboda manjina, etnickih i drugih grupa i tako dalje...

MM

pre 10 godina

О чему ова жена прича, о некој идеалној држави или о држави са много више проблема него Словенија, Француска, Немачка, где нико из државе не зове овај проблем расизмом. Да не причам о малолетним Ромима који откидају усред града са врата женама накит и осталим свињаријама као напади на малолетнике и истресање џепова. Претешке квалификације без разумевања су особина ове жене, и напокон контрапродуктивне. Још један показатељ наопаког кадрирања, који оваквим изјавама само чува своју позицију.

Avanti prevaranti!

pre 10 godina

Ovo je goruci problem u drustvu, a nema komentara. Eh, Srbijo, samo ti resavaj medjunarodne probleme iz fotelje, a svoje dvoriste ne cistis vekovima...
(besviken, 21. mart 2014 11:45)

Ima komentara, a to je da mi je muka od vas 'čistača vlastitog dvorišta', 'katarzo-prolaznika', 'suočivača s prošlošću 24/7' i svih ostalih parazita!

San Francisco

pre 10 godina

kad god sam dosao sa curom meleskinjom u BG na par dana, imao sam problem. Pretili su nam (sklanjaj je odavde da je ne pokidam od batina), hteli da nas izbacuju iz klubova, drali se I slicno sto nam se nije desilo nikada u preko deset evropskih drzava u koje redovno putujemo ukljucujuci nemacku, hrvatsku, madjarsku... za USA da ne govorimo.
Srbija je drustvo ogrezlo u rasizam a ljudi to licemerno negiraju.

Perhan

pre 10 godina

Citam komentare....ROMI KOLIKO GOD STROKAVI BILI,JEDINI NAROD NA SVETU KOJI POSLE SAPUNA RUKE SU CISTE A SVI OSTALI A POGOTOVU SRBI,HRVATI PA I SVI PO EVROPI NIKAD RUKE NECE BITI CISTE...NIKAD !!! Ali uzalud nikad braco Srbi vi to necete shvatiti...a o Hrvatima pa tek...

VladimirUE

pre 10 godina

Nije njeno da upozorava, nego nešto i da uradi povodom toga. Pa zašto postoji ako će da upozorava na rasizam? To mogu i ja bez 300 000 mesečne plate od države...
(Crni, 21. mart 2014 11:38)

Tebi ocigledno nije bas jasno kako bi trebalo da funkcionise drzava. Ona kao poverenik, moze samo da upozorava i apeluje a postoje ograni drzave, sudstvo, tuzilastvo i policija koji su duzni da obezbede postovanje Ustava i zakona, izmedju ostalih i onih koji se ticu prava i sloboda manjina, etnickih i drugih grupa i tako dalje...
(istina&pravda, 21. mart 2014 12:30)
Njima ništa nije jasno, osim onoga što im Veliki ( a i mali) kaže. Oni ne znaju šta je pravna država, oni znaju sam za pravednost jednog čoveka ,velikog vođe. Ali oni, nažalost, vladaju sa 48,35% glasova u Srbiji.

Crni

pre 10 godina

Nije njeno da upozorava, nego nešto i da uradi povodom toga. Pa zašto postoji ako će da upozorava na rasizam? To mogu i ja bez 300 000 mesečne plate od države...

DarMar forewer

pre 10 godina

Jel ovo ona što je spiskala ogromne pare na putovanja.Klinci ovakve zovu blejačima.Ovde je popularno izbaciti reči poput fašizam,rasizam,razne fobije...Za to se spolja dobijaju velike pare.U čemu je problem što gradjani u 21.veku ne žele u komšiluku prljavštinu,zapaljene gume,miris fekalija,gomilu pasa lutalica...

Darth Neshko

pre 10 godina

Vidi sad ovo, nismo rasist?!! Ma da, a danas nije petak, nego je sreda, i nije 2014, nego je 5667 godina! Rasizam nigde nije iskorenjen, , samo je pritajen, potisnut pod pritiskom takozvane Politicke Korektnsti. A u srbiji o pritajenosti nikada nije ni moglo biti govora. Pre svega, rasizam dize glavu kada je drzava u krizi, pa onda zaboravi na svoje stanovnike, a manjine povlascuje, bilo cime, e onda dodje do rasplamsivanja istog. Onog opsteg rasizma, kakav je bio na delu u juznim drzava SAD, nema, ali zato ima onog, da ne kazem slamperajskog,prljavog, prljavijeg od ekstrenog, jer u sustini, nas rasizam je isti kao i rasizam white thrash-a u SAD. Mrzimo, a ni sami nismo nista bolji. Mi nismo superiorni ni u cemu, samo zamisljamo da jesmo, ujedno smo vecite zrtve! Mada ne tudjom, nego svojom krivicom. Ali to nije tema za komentar. Rom, Albanac, Musliman, da postane predsednik, ili "premijer" u Srbiji? Mozda, ali za 1000 godina, ako tada bude srbije. Tako da nasa tolerantnost postoji samo u glavama nekih koji svoj populus dizu do zvezda, a svi drugi su nista. Sto se tice gospodjine plate, i ostalog, pa mnogi su primali mnogo vise za zakukavanje o ugrozenosti soraba, kada iste nigde nije bilo, tako da, cutite i pokrijte se po usima "rednecks"!

uvek-protiv

pre 10 godina

U Francuskoj zabranjeno je da devojcice muslimanske veroispovesti nose fetedje, Svajcarci nisu dali da se gradi djamija... Sto samo pljujemo sami po sebe, pa nismo uvek najgori,a ponajmanje smo rasisti, koliko nacija zivi u Srbiji? Nadji mi jednu zemlju u EU da ima 5-to jezicne table na institucije, ili dva pisma ko kod nas, cirilicno i latinicno...

miomir

pre 10 godina

Kako nekom pomoći ako se on sam o sebi i svojim potomcima ne brine. Rasizam koji se ovde pominje zasnovan je istoriji zapadnih evropskih naroda. Na osnovnu njihove rasne i verske podele čovečanstva izvšeno je na milione ubistava a da su se pri tome obogatili i oni i njihove novostvorene moderne države.
I zašto sada srbima pripisivati tu rasnu i versku netrpeljivost kad je uzrok problema na drugoj strani.
Većina sadašnjih srpskih "eurodemokrata i boraca za ljudska prava" nije pročitala prvi ustav moderne Srbije koji objašnjava shvatanje ljudskih sloboda i prava tadašnjih i umnih i običnih građana Kneževine Srbije.
To što je Evropa zas..la ne mora da se briše uz pomoć Srba.

Sinisa

pre 10 godina

Nazalost, ona je u pravu. Rasizam u Srbiji je izrazeniji nego igde..
Udjem u bus 709. Ponistim kartu, a zena jedna me pita zasto kucam voznju, kad je voznja u 709 besplatna. Zasto? Pa zato jer tu liniju koriste Romi. Tako je i u 708, 704..
Odem u Zemun polje sa detetom. Vidimo decje igraliste medju novim zgradama. ,Odvedem malenu da se igra u pesku, kad prilaze mi romska deca i neke zene i govore: Ne mozete ovde da se igrate!! Ovo je NASE!!!
Drva za zimu dobijaju besplatno, knjige za skolu, a sta srpska deca dobijaju??
Gospodjo, vi ste u pravu!

Mali Cvrčak

pre 10 godina

Kao prvo Romi ( narodski Cigani) ovde žive mnogo pre nego se ova jadnica i otimačica naših para i rodila. Pa do nje niko ne vide rasizam spram naše braće cigana.
Drugo to su azilanti uglavnom iz zapadnih zemalja. Ako je nekog trebala da optuži za rasizam ova prodavačica tuđe nesreće to je trebala da uradi sa domicilnim zemljama. Proteruju ih iz svojih zemalja kod nas a onda ne samo da ih moramo primiti nego smo i rasisti ako ko progovori da to nije sasvim u redu. Sve u svemu beda, jad i neizmerno licemerje kako zapada tako i njihovih domaćih glasnogovornika.

Maksim

pre 10 godina

Neverovatno je da se godinama mržnja prema Romima tretira kao rasizam. Romi i Srbi pripadaju istoj rasi, tako da se taj oblik mržnje može smatrati šovinizmom, nacionalizmom, ali nikako rasizmom. Pobogu zar u školi niste učili koje rase postoje? Mislim da je svaki oblik mržnje dovoljno strašan i da nema potrebe davati lažne kvalifikacije, kako bi se pojačao negativan utisak.

ja

pre 10 godina

ljudi osecaju izvesnu dozu straha od romske populacije, kako i ne bi kada na svakom drugom semaforu imate ponekog osakacenog Roma koji prosi, maloletnicu koja seta neuhranjenu bebu i decu, prose ispred radnje, a ako im nesto ne udelis obicno dobijes sijaset psovki i kletvi na racun sebe i sopstcene dece. Ne znam za jos nacija koja svoju rodjenu decu namerno ubogalje, ne bi li im donela zaradu. Da, gospodjo, u pravu ste, ne volim ih, jer mi njihivo ponasanje i nacin zivota nije ni blizu normalnog. Za one koji tako brutalno zloupotrebljavaju svoju decu je samo zatvor i najstroza kazna, a drzava i prema tome okrece glavu. Ne smete vi dozvoliti da jedna majka svoju bebu seta na 40? bez vode, u svrhu da se zaradi novac, koje god da je rase i nacionalnosti. Naspram njih, postoje normalni Romi koji rade i ne osecam nikakav animozitet prema njima, nemam cak problem ni da se druzim sa njima. Mislim da je najmanja tolerancija prema Srbima u Srbiji najizrazenija i da zbog vasih zalaganja za prava svih nacionalnih manjina, nas nece biti za narednih pedeset godina. Pa u jednoj Nemackoj kada dodjete sa strane niste nikada dovoljno vredni da budete prihvaceni kao jedni od njih, o cemu onda mi pricamo ovde. Srbi jedini ovde nemaju nikakva prava, recite mi gde to jos u svetu postoji?

odmerenije..

pre 10 godina

Posle ovog naslova teksta,nikada zasigurno ne bih posetio Srbiju!Mislio bih da u Srbiji jedu zive ljude i da se pojedine rase,tresu na ulici,kada se mimoidjemo..Kako je moguce nesto ovako reci u Srbiji u danasnje vreme,kada se toliko u svetu oko nas,desava netrpeljivosti i rasnih konfrontacija.Pa niko nije rekao za te i takve da su rasisti u celosti!Pa Srbija nikada od svog postojanja se nije deklarisala kao zemlja koja pociva na progonu ili maltretiranju na rasnoj osnovi,bilo drugacije opredeljenih ili drugacije boje koze!Srbija je uvek bila kosmopolitska zajednica u koju su rado dolazili stranci svih rasa a i veroispovesti..I zato ne prihvatam ovakve insinuacije o sopstvenim gradjanima i drzavi u kojoj neprestano zivim,pa ma od koga dolazile!Drugo su pojedinci,pa i poneke retrogradne grupe..ali reci to za sve gradjane Srbije i generalno za celu Srbiju je ravno nepostovanju istih kao i pausalni nacin davanja izjava neodgovornih pojedinaca!Kritika loseg mora da postoji ali bez nepotrebnog generalizovanja!Pojedinacan rad na pojedinim ranjivim mestima,donosi celom drustvu dobrobit ali ne znaci da je ceo organizam bolestan pri tom!I zato zbog zdravog dela drustva,se mora biti precizniji i odmereniji u davanju karakteristika svih zajedno!

Владимир

pre 10 godina

Како да се искорени нешто што не постоји?
Пре 300 година је донешен закон да сваки роб који крочи на територију Србије постаје слободан човек. За расизам наш човек је чуо први пут пре 30ак година. Отиђите госпођо у било које село у Србије и питајте некога шта је расизам, он то нема у свом речнику, менталитету.

Zemunac

pre 10 godina

Kritikuje Zemun i Resnik za rasizam, e pa gospođo Petrušić, preselite vi
njih lepo na Dedinje, pa neka tamošnji stanovnici pokažu svoju toleranciju.

george wordy

pre 10 godina

Nakon gašenja SKJ-u i raspada ex-yu u bivšim republikama ,razvila se ideologija nacionalscijalizma, nakon čega je došlo do ratova na prostorima bivše zajedničke države. Tokom ratova nacional socijalizam je radikalizovan u etno neofašizam, a bivše republike postale su etnocentrične države.Sve je to pogodovalo jačanju rasizma, nacionalizma, ksenofobije i homofobije.Slično se dogadja i u bivšim članicama Varšavskog pakta, očigledan je primer Madjarske . Veliki je problem postkomunističkih , tranzicionih društava što njihovim putem razvoja demokratije još niko nije išao, sa velikim teretom jednopartijske ideološke kolektivne svesti,koja je prerasla u jednonacionalnu kolektivnu svest. U postkomunističkim državama Zapadnog Balkana na sceni je etnocentrizam, partitokratija , nepotizam, korupcija i kriminal.

Nikola, Beograd

pre 10 godina

Slažem se sa jednim od prethodnih komentatora da primarna borba treba da bude protiv siromaštva, a samim tim će rasizam početi da izumire.
Ima ga, naravno, i u daleko bogatijim zemljama, samo što je on uvijen tamo u finu oblandu (npr. "čuvanje tržišta rada prevashodno za domaću radnu snagu" i tako neke floskule, no to nije samo rasizam, već generalno šovinizam, jer ako kvalifikovanijem radniku onemogućavaš da radi ono za šta je osposobljen da bi prosečno sposobnog svog zemljaka ubacio, zaista ne znam kako tu vrstu "protekcionizma" da nazovem.
Što se Roma i sličnih tiče, nije stvar u tome da ih narod mrzi zato što su to po nacionalnosti/rasi, već zato što su oni jednostavno navikli da žive kako žive (jer država ne čini ništa u pokušaju da ih promeni, ili ako i čini, to ne daje rezultate), pa misle da na taj način mogu da dobijaju beneficije (ne govorim samo o kontejnerskim naseljima, već i o čitavim stambenim naseljima koji su im dati na korišćenje, samo zato što su živeli kako su živeli tamo gde nisu smeli, pa hajde, kao, da ih zbrinemo).

antirasisti..

pre 10 godina

Ako bi gledali unazad..Srbi kao i Romi i Jevreji su svrstani u one narode,kojima se izuzetno krsilo svako ljudsko pravo a najvise pravo na zivot!Kako sada reci jednom takvom narodu i drzavi,koja je sve to prezivela na svojoj kozi,da se svrstava u rasiste..To je uvreda za nju i njene gradjane!Drzava mora da se bori protiv svakog rasizma ali toga u Srbiji nikada nije bilo u znacajnom broju!Ma koliko se drzava borila protiv nekih losih primera u drustvu,labilni pojedinci mogu to zlo naci u svetskom okruzenju i to pravilu negativne primere!!Pogotovo od ere komjutera i interneta danas,kada je svet kao bez granica,koji je postao jedno veliko globalno selo neogranicenih i nekontroplisanih sadrzaja!Inace u svakoj zemlji ima losih pojedinaca i losih primera..Takvih izuzetaka je nazalost uvek bilo u svim zemljama sveta!Srbija s obzirom da je sama imala velike gubitke zbog tudjih rasistickih politika,nema niti moze se deklarisati kao zemlja rasizma!Jednostavno joj to nije blisko!Niti ta definicija moze da se primi i prodje u Srbiji!

mik

pre 10 godina

Pa rasizam nije nigde iskorenjen, ni u Americi, ni u Evropskoj uniji, a u drzavama juzne Amerike gde su mahom svi obojeni oni svetliji, melezi su rasisticki nastrojeni prema onima sto su potpuno crni. I taj rasizam je svuda obostran i na neki nacin prirodan jer ipak nekako covek ima vise poverenja u onoga ko mu je naizgled slican. Naravno treba biti tolerantan i fer prema svima bez obzira na boju koze, ali treba to zahtevati ne samo od vecinske nego i od manjinske rase. Smatram da rasizam koji je prisutan kod nas nije posledica toga sto su Romi i pojedine izbeglice druge boje koze, vec je pre posledica kulturoloskih razlika i razlika u imovinskom stanju. Ova vrsta diskriminacija postoji i prema drugim grupama ljudi samo su oni beli pa se onda ne istice i ne moze se svrstati u rasnu diskriminaciju.

Nikola

pre 10 godina

Rasizam nigde nije iskorenjen, naprotiv on je sastavni deo danasnjice u svim evropskim drzavama. Razlika u rasizmu ne postoji ali postoji razlika kako se gde on ispoljava. U zemljama sa visokim standardima i normama, rasizam je neprimetno prisutan u svim porama i slojevima drustva i o tome se ne prica javno ali se u svakodnevnom zivotu to oseca, prvenstveno kod poslodavaca i trazenja posla, kod angazmana u javnom politickom zivotu i jos mnogih drudih primera. U zemljama u tranziciji u koje spadamo i mi, naravno tu ubrajam i zemlje Balkana bez obzira dali su u EU I ili nisu jer papir trpi svasta, rasizam je deo ponasanja na ulici, na zalost vise nego ikada. Primer su stadioni i sporske manifestacije gde hiljade navijaca pogrdno skandira na pr tamnoputim sportistima, prebijanja na ulici jer je neko tamnoput ili rom itd itd.
To je veliki problem svih zemalja EU i jedini nacin iskorenjivanja su drakonske kazne i sankcije. To sam video u Belgiji gde zivim, to je dalo rezultate.

CrniGavran

pre 10 godina

Danas Romi imaju bolji tretman od nas. Kod doktora bez overene knjizice mogu da idu, socijalna pomoc preko reda, vise skolstvo besplatno, ej pa ko je ovde lud? Ako pricamo o ravnopravnosti trebamo valjda da smo svi isti, a ne da ima povlascenih samo zato sto su manjina.

Bosanac

pre 10 godina

Ljudi svoju vlastitu isfrustriranost i komplekse lijeće stvaranjem zajedničkih grupa i traženjem nekog drugog kao neprijatelja. Ne mislim da neko nekog mrzi zbog boje njegove kože ili načina na koji se moli Bogu nego zbog straha da od tog što je drugačiji ne izgubi vlastite pogodnosti i privilegije.
Nisu tu u pitanju samo narodi koji su grupisani, nego se to može gledati mnogo šire. Mrze se susjedni gradovi, sportski navijaći, poslovne grupacije, radnici i seljaci,građani i provincijalci, stranke, bande, doseljenici, regije itd.....
To je izgleda tako u cijelom svijetu i malo se može učiniti da ne bude tako. Takvom stanju pogoduje i pozitivna? demokratija sa kojom se ta pitanja ne mogu riješiti.

ilija

pre 10 godina

Nikada mi neće biti jasno šta žele postići ovakvom izjavom "rasizam u srbiji nije iskorenjen" kao da je to neki korov koji je duboko ukorenjen kod Srba pa ga treba eto iskoreniti. To prosto nije tačno i gnušam se ovakvog spinovanja javnosti od bilo koga pa makar to bio i poverenik za nešto. Na osnovu čega gospođa iznosi da je rasizam "ukorenjen" šta treba da znači takva teška reč, mogu da kažem da je to jedna velika neodgovornost u iznošenju stavova koje nisu utemeljene u činenicama. Mi znamo da postoje incidenti u vezi romskih naselja koji imaju više povoda, moguće da je jedan od povoda i netrpeljivost prema Romima ali to nazvati "ukorenjeni" rasizam, pa to je suludo i potpuno neodgovorno.

iz NY

pre 10 godina

@george wordy. Zivim u Americi vise decenija i rasizam ovde je naprosto cinjenica zivota. Odredjene grupe, pre svega crnci, se sistematski onemogucuju da se rekonstituisu kao zajednica. Ima ih vrlo uspesnih, ima ih koji praktikuju 'inverse racism' tj. kad su na poziciji moci postavljaju se rasisticki prema belima, itd. Ono sto ste primetili da se dogoadja po tom pitanju u post-socijalistickim drustvima je istina ali nije ograniceno na njih nego i na zapadne demokratije. U Zapadnoj Evropi je porastao broj nasilnih incidenatsa prema strancima koji su pretezno 'obojeni' (vraca im se kolonijalna proslost) ali i prema ljudima iz bivseg istocnog bloka. Ukratko, rasizam valja iskorenjivati u svakoj sredini; Srbija samo prati 'trendove' koji postoje i drugde, a nema razvojenu svest da ljude ne smemo tretirati nedostojno zato sto im je koza druge boje. Socijalni faktor, siromastvo, je tu vazno i zato Rome treba postepeno integrisati u drustvo i socijalizovati, a to se pocinje sa decom, pa zato tu treba da bude pocetni napor drustva i zajednoce, da usmere tu decu.

insekticid

pre 10 godina

Ma da, ovde vlada aparthejd. E sada pošalji taj izveštaj u UN pa da nam uvedu sankcije a možda bi trebalo i da nas ponovo bombarduju zbog diskriminacije roma u Srbiji.

nije svejedno..

pre 10 godina

Darth Neshko@
Mozda covece pricas o sebi ali nemoj o meni i drugima!Sve si ti to lepo napisao ali pola od toga nije istina..Pozdravila te gospodja i njena plata..Ali cu ti isto reci da sve sto si rekao me podseca na obicno uopstavanje stvari!Rekao si da smo mi kao neka sramota..Odgovorno tvrdim a zivim mnogo dugo i neprtestano u ovoj zemlji..da u zivotu nisam video rasistu svojim ocima na ulicama moga grada!Cuo sam jedino za neke ludake koji se predstavljaju kao skin heads i neke manijake koji su napadali Rome..A moje misljenje o njima je da su ravni fasistima i nista vise..A bolje I ne zasluzuju..A takvi bi bili za mene i da su napali belca,crnca i bilo koga a pogotovo u grupi..Inace ne postujem te grupne napadace,ma kako se oni zvali!U celoj toj grupnoj hrabrosti se krije ustvari slabost pojedinaca i iskrivljena slika o samom sebi!Ali o tome treba da se pozabave neuropsihijatri ili psihijatri,ako vec nije porodica!Zavisi od stadijuma!Sam sam hteo jos da te pitam a odakle nama naziv skin heads..koga oni to pokusavaju da imitiraju i to od skora..Nije to nekada postojalo kod nas!A ni Vuk Karadzic,koji je svasta zapisao i znao,nije znao za njih!To nam je uvedeno sa demokratijom i sa stranim filmovima o rasizmu..Ocigledno nesto nisu dobro razumeli!Da bi nesto bolje razumeo i na pravi nacin moras i da budes obrazovan..A to nije danas luksuz..knjige se mogu iznajmiti u biblioteci!

Dragan

pre 10 godina

Diskriminacija i mrznja prema romima? Pa ti ljudi u ovoj zemlji imaju veca prava od bilo kog drugog naroda ukljucujuci srbe. Niko od njih ne uplacuje ni jedan dinar u budzet a najveci korisnici tog istog budzeta su romi kada je u pitanju socijalna pomoc. Svaki rom prilikom konkursa za upis na fakultet dobija gratis 30 bodova na ime nacionalne pripadnosti. Srbi i pripadnici ostalih naroda to pravo nemaju. Nikada niko od uvazenih dama i gospode roma nije platio prevoz, porez, doprinose, skolovanje, struju, vodu, komunalije, internet, kablovsku TV, koriscenje gradskog i opstinskog zemljista, izdavanje licnih dokumenata, stanovanje, lecenje i jos mnogo, mnogo toga. Za njih je sve dzabe. Nista ne daju ali zato uzimaju. Nisu oni diskriminisani, Oni su povlasceni.

Zamena teza

pre 10 godina

Ne mislim da je kod nas problem rasizam. Niko nema ništa protiv druge boje kože ali ima protiv njihovog načina života koji ugrožava naš način: (ne)higijenske navike, krađe i dr, da ne nabrajam sada. I otpor je isključivo prema tom načinu ponašanja, a ne prema rasi kojoj pripadaju. Kao što niko ne voli ni "bele" ljude sa sličnim modelom ponašanja (a ima dosta takvih).
Što se tiče azilanata, mom drugaru su isti ti azilanti obili vikendicu u Bogovođi, demolirali je i usput napravili telefonski račun preko 2.000 evra (zvali su neku Afričku državu), i nisu to samo njemu napravili. Milicija napravila zapisnik, niko nije nadležan za štetu a račun mora da plati. I onda, kada se narod pobuni, mi smo rasističko društvo.
Daleko od toga da smo cvećke, nismo. Ali ovo saopštenje o rasizmu je, blago rečeno, preterano.

Zoran Kg

pre 10 godina

za Vladimir UE Sto te to pogadja sto ljudi samo komentarisu da je istina i samo istina da rasizam nije iskorenjen nigde u svetu,ili bi ti voleo da je svuda iskorenjen a da kod nas nije pa da pljujes po svojoj zemlji.

Novica

pre 10 godina

@(Perhan, 21. mart 2014 16:23),
Da bi ruke bile ciste posle uzimanja sapuna, potrebno ih je tim istim sapunom oprati. Postoje neki ljudi koji sapun uzimaju u ruke samo prilikom kradje u samoposluzi radi dalje prodaje i ti to dobro znas, kao sto znas i da su su im prljave ruke najmanje losa osobina.