Subota, 15.03.2014.

09:31

Kišova biografija među najboljima u SAD

Izvor: Izvor: SEEcult.org

Kišova biografija meðu najboljima u SAD IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

25 Komentari

Sortiraj po:

zur'an

pre 10 godina

Procitam komentare pa mi nije jasno da li su komentatori ista procitali od Kisa, da li ne mogu da realno komentarisu zato sto se Kis izjasnjavao kao Jugosloven ili nesto trece?

seks-na-eks

pre 10 godina

"Pozdravljam te, pukotino divotna,
Što međ' slabinama njenim blistaš vazda;
Nek je blagoslovena ta blaga brazda
Koja mi vraća zadovoljstva životna."

Ana

pre 10 godina

@ Mirjana
Ne Mirjana, mislim da nimalo niste naivni. Istina je da bi sprski narod trebao da bude mnogo aktivniji nego sto jeste. Pa gde cete boljeg medija od interneta da se nas ugao vidi sirom sveta. Medjutim bas uporedo sa razvojem mreze, mi smo sve tisi. Upravo ovo precutkivanje ili nedostatak adekvatnih prevoda je globalno gledano, po meni, mozda nas najveci problem. Rame uz rame sa katastrofalnom privredom ..

Mirjana

pre 10 godina

@ Dejan
Ne, nije lepa vest! O kakvoj knjizi je reč, pročitajte u tekstu Zorana Milutinovića "Politikantska zloupotreba jedne biografije"
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Dejan, 15. mart 2014 11:07)

Hvala Vam do neba za upucivanje na ovaj Milutinovicev tekst. Zapadnjacko politikanstvo, povrsnost, cesto i arogancija. Mnogi istinski strucnjaci svoje profesije na Zapadu, a koji se ne stavljaju u sluzbu politike, tesko mogu postati slavni i nagradjivani. Da se razumijemo, radi se o "pogledu odozgo" prema cijelom ostatku svijeta, ne samo prema nama.
No, ja nisam za uvrijedjenost ili medjusobno pljuvanje. Krivica s nase strane je prije svega u tome da smo neaktivni. Nuzno je barem prevesti ovaj i sl. tekstove na engleski jezik i naci nacina da se udje u naucnu diskusiju. Ili sam ja malo naivna?

Michael

pre 10 godina

https://www.academia.edu/4194205/Prikaz_knjige_Mark_Thompson_Birth_Certificate._The_Story_of_Danilo_Kis._Cornell_University_Press_2013

da preformulisem

pre 10 godina

(zli volšebnik, 15. mart 2014 10:04)
(a_ca, 15. mart 2014 13:28)

Ne, niko ne izvaljuje da je u pitanju ista osoba. Kako znam? Volsebnim metodama koje nisu za javnost. Hint: interpunkcija.

Kiš

pre 10 godina

Tek u poslednje vreme postaje jasno do koje mere je Kiš bio politički angažovan. Nevolja je u tome što se njegov angažman zasnivao jedino na mržnji...

kritika bez angazmana

pre 10 godina

(zli volšebnik, 15. mart 2014 10:04)
(a_ca, 15. mart 2014 13:28)

samefag

Iduci put se bar malo vise potrudi. Na primer, bar u jednom komentaru koristi razmak iza znakova interpunkcije. Ovako je suvise ocigledno.

Onaj koji cita vise od naslova

pre 10 godina

Tompson je izgradio novinarsku karijeru Srbomrzackim izvestavanjima 90ih. Ova 'biografija' je pokusaj da jednog od najvecih Srpskih pisaca proglasi zrtvom 'velikosrpskog nacionalizma'. Ne ustrucava se ni laganja ni zlonamernih interpretacija na kojoj bi mu pozavideli 'drzavni' novinari Milosevicevi. Odvratan, odvratan lik. Potpuno predvidljivo da su se Srpski kvazi-intelektualci instantno napalili da neko pise o Kisu; pa zaboga, Engleski dzentlmen pise o nasem piscu - to mora da je remek-delo. Jadno.

a_ca

pre 10 godina

(da preformulisem, 15. mart 2014 14:26) Dobro od danas pisem bez znakova interponkcije JA od danas pisem bez znakova interpunkcije

Dragan

pre 10 godina

Sprema se prevod ovog dela, izaći će ove ili naredne godine za Clio. Ali, nažalost, sumnjam da će to promeniti negativne stavove o genijalnom Kišu.

a_ca

pre 10 godina

(zli volšebnik, 15. mart 2014 10:04)

Pravo u centar.Evo sta je Danilo Kis svojevremeno napisao:"Nasa kritika je jos uvek,i najvecim delom,tradicionalisticka,pozitivisticka,socioloska,skerlicevska,a kriticar je jos uvek covek koji zeli da vlada idejama i ukusom,samodrzacki,dakle totalitaristicki,i to najcesce na osnovu onih istih postulata,skerlicevskih,sto ce reci "realistickih",kao da se nije za ovih poslednjih sezdeset godina nista dogodilo u sferi duha i na planu ideja:po toj i takvoj kritici,knjizevnost treba da slika zivot narodni,literatura je svojevrsna drustvena kritika,angazovanost u najsirem i najplemenitijem smislu,"za polzu naroda".

PPNj

pre 10 godina

Secam se Kisa na skalinama u Duvrovniku 1977 godine sa nakom lepom damom pored sebe... Pisao je malo ali je ostavio prilicno dubok trag u nasoj knjizevnosti. "Cas Anatomije" je remek delo, bar za mene. Mr. Tompson voli da pise o nasem podneblju, taj nas poznaje bolje nego sebe sami. Pitam se da li ga ikada pozovu na sajam knjiga u BG?

stupid

pre 10 godina

A u Srbiji? Mi se cak nismo ni potrudili da tu istu biografiju na engleskom uvezemo, pa da zbudnjenim strancima mozemo umesto opanaka i kic suvenira da poklonimo nesto tako lepo!

zli volšebnik

pre 10 godina

Ovo je sjajna vest i nadam se da će uticati na porast interesovnja za Kišovo stvaralaštvo na engleskom govornom području.No,ne mogu da se otmem utisku da kod nas ne postoji nijedna ozbiljna biografija Danila Kiša,i što je još gore,jedan ozbiljan kritički pristup njegovom opusu.I ovo ne važi samo za Kiša.Valjda ovdašnji književni magovi zagledani u sopstveni pupak nemaju za tako nešto vremena od silnih foteljašenja po kojejkakvim ibarsko-palanačkim žirijima i tezgarenje po sega-mega univerzitetima.

venecijanka

pre 10 godina

Lepa vest za dobro jutro.U vremenu kada se slabo cita, cini mi se jos slabije govori o Kisu, Pekicu, Bulatovicu, ovo je mozda pocetak vaskrsenja nekih pisaca:)

zli volšebnik

pre 10 godina

Ovo je sjajna vest i nadam se da će uticati na porast interesovnja za Kišovo stvaralaštvo na engleskom govornom području.No,ne mogu da se otmem utisku da kod nas ne postoji nijedna ozbiljna biografija Danila Kiša,i što je još gore,jedan ozbiljan kritički pristup njegovom opusu.I ovo ne važi samo za Kiša.Valjda ovdašnji književni magovi zagledani u sopstveni pupak nemaju za tako nešto vremena od silnih foteljašenja po kojejkakvim ibarsko-palanačkim žirijima i tezgarenje po sega-mega univerzitetima.

venecijanka

pre 10 godina

Lepa vest za dobro jutro.U vremenu kada se slabo cita, cini mi se jos slabije govori o Kisu, Pekicu, Bulatovicu, ovo je mozda pocetak vaskrsenja nekih pisaca:)

PPNj

pre 10 godina

Secam se Kisa na skalinama u Duvrovniku 1977 godine sa nakom lepom damom pored sebe... Pisao je malo ali je ostavio prilicno dubok trag u nasoj knjizevnosti. "Cas Anatomije" je remek delo, bar za mene. Mr. Tompson voli da pise o nasem podneblju, taj nas poznaje bolje nego sebe sami. Pitam se da li ga ikada pozovu na sajam knjiga u BG?

Onaj koji cita vise od naslova

pre 10 godina

Tompson je izgradio novinarsku karijeru Srbomrzackim izvestavanjima 90ih. Ova 'biografija' je pokusaj da jednog od najvecih Srpskih pisaca proglasi zrtvom 'velikosrpskog nacionalizma'. Ne ustrucava se ni laganja ni zlonamernih interpretacija na kojoj bi mu pozavideli 'drzavni' novinari Milosevicevi. Odvratan, odvratan lik. Potpuno predvidljivo da su se Srpski kvazi-intelektualci instantno napalili da neko pise o Kisu; pa zaboga, Engleski dzentlmen pise o nasem piscu - to mora da je remek-delo. Jadno.

stupid

pre 10 godina

A u Srbiji? Mi se cak nismo ni potrudili da tu istu biografiju na engleskom uvezemo, pa da zbudnjenim strancima mozemo umesto opanaka i kic suvenira da poklonimo nesto tako lepo!

a_ca

pre 10 godina

(zli volšebnik, 15. mart 2014 10:04)

Pravo u centar.Evo sta je Danilo Kis svojevremeno napisao:"Nasa kritika je jos uvek,i najvecim delom,tradicionalisticka,pozitivisticka,socioloska,skerlicevska,a kriticar je jos uvek covek koji zeli da vlada idejama i ukusom,samodrzacki,dakle totalitaristicki,i to najcesce na osnovu onih istih postulata,skerlicevskih,sto ce reci "realistickih",kao da se nije za ovih poslednjih sezdeset godina nista dogodilo u sferi duha i na planu ideja:po toj i takvoj kritici,knjizevnost treba da slika zivot narodni,literatura je svojevrsna drustvena kritika,angazovanost u najsirem i najplemenitijem smislu,"za polzu naroda".

Mirjana

pre 10 godina

@ Dejan
Ne, nije lepa vest! O kakvoj knjizi je reč, pročitajte u tekstu Zorana Milutinovića "Politikantska zloupotreba jedne biografije"
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Dejan, 15. mart 2014 11:07)

Hvala Vam do neba za upucivanje na ovaj Milutinovicev tekst. Zapadnjacko politikanstvo, povrsnost, cesto i arogancija. Mnogi istinski strucnjaci svoje profesije na Zapadu, a koji se ne stavljaju u sluzbu politike, tesko mogu postati slavni i nagradjivani. Da se razumijemo, radi se o "pogledu odozgo" prema cijelom ostatku svijeta, ne samo prema nama.
No, ja nisam za uvrijedjenost ili medjusobno pljuvanje. Krivica s nase strane je prije svega u tome da smo neaktivni. Nuzno je barem prevesti ovaj i sl. tekstove na engleski jezik i naci nacina da se udje u naucnu diskusiju. Ili sam ja malo naivna?

Dragan

pre 10 godina

Sprema se prevod ovog dela, izaći će ove ili naredne godine za Clio. Ali, nažalost, sumnjam da će to promeniti negativne stavove o genijalnom Kišu.

kritika bez angazmana

pre 10 godina

(zli volšebnik, 15. mart 2014 10:04)
(a_ca, 15. mart 2014 13:28)

samefag

Iduci put se bar malo vise potrudi. Na primer, bar u jednom komentaru koristi razmak iza znakova interpunkcije. Ovako je suvise ocigledno.

Michael

pre 10 godina

https://www.academia.edu/4194205/Prikaz_knjige_Mark_Thompson_Birth_Certificate._The_Story_of_Danilo_Kis._Cornell_University_Press_2013

Ana

pre 10 godina

@ Mirjana
Ne Mirjana, mislim da nimalo niste naivni. Istina je da bi sprski narod trebao da bude mnogo aktivniji nego sto jeste. Pa gde cete boljeg medija od interneta da se nas ugao vidi sirom sveta. Medjutim bas uporedo sa razvojem mreze, mi smo sve tisi. Upravo ovo precutkivanje ili nedostatak adekvatnih prevoda je globalno gledano, po meni, mozda nas najveci problem. Rame uz rame sa katastrofalnom privredom ..

seks-na-eks

pre 10 godina

"Pozdravljam te, pukotino divotna,
Što međ' slabinama njenim blistaš vazda;
Nek je blagoslovena ta blaga brazda
Koja mi vraća zadovoljstva životna."

Kiš

pre 10 godina

Tek u poslednje vreme postaje jasno do koje mere je Kiš bio politički angažovan. Nevolja je u tome što se njegov angažman zasnivao jedino na mržnji...

da preformulisem

pre 10 godina

(zli volšebnik, 15. mart 2014 10:04)
(a_ca, 15. mart 2014 13:28)

Ne, niko ne izvaljuje da je u pitanju ista osoba. Kako znam? Volsebnim metodama koje nisu za javnost. Hint: interpunkcija.

a_ca

pre 10 godina

(da preformulisem, 15. mart 2014 14:26) Dobro od danas pisem bez znakova interponkcije JA od danas pisem bez znakova interpunkcije

zur'an

pre 10 godina

Procitam komentare pa mi nije jasno da li su komentatori ista procitali od Kisa, da li ne mogu da realno komentarisu zato sto se Kis izjasnjavao kao Jugosloven ili nesto trece?

Kiš

pre 10 godina

Tek u poslednje vreme postaje jasno do koje mere je Kiš bio politički angažovan. Nevolja je u tome što se njegov angažman zasnivao jedino na mržnji...

zli volšebnik

pre 10 godina

Ovo je sjajna vest i nadam se da će uticati na porast interesovnja za Kišovo stvaralaštvo na engleskom govornom području.No,ne mogu da se otmem utisku da kod nas ne postoji nijedna ozbiljna biografija Danila Kiša,i što je još gore,jedan ozbiljan kritički pristup njegovom opusu.I ovo ne važi samo za Kiša.Valjda ovdašnji književni magovi zagledani u sopstveni pupak nemaju za tako nešto vremena od silnih foteljašenja po kojejkakvim ibarsko-palanačkim žirijima i tezgarenje po sega-mega univerzitetima.

Onaj koji cita vise od naslova

pre 10 godina

Tompson je izgradio novinarsku karijeru Srbomrzackim izvestavanjima 90ih. Ova 'biografija' je pokusaj da jednog od najvecih Srpskih pisaca proglasi zrtvom 'velikosrpskog nacionalizma'. Ne ustrucava se ni laganja ni zlonamernih interpretacija na kojoj bi mu pozavideli 'drzavni' novinari Milosevicevi. Odvratan, odvratan lik. Potpuno predvidljivo da su se Srpski kvazi-intelektualci instantno napalili da neko pise o Kisu; pa zaboga, Engleski dzentlmen pise o nasem piscu - to mora da je remek-delo. Jadno.

stupid

pre 10 godina

A u Srbiji? Mi se cak nismo ni potrudili da tu istu biografiju na engleskom uvezemo, pa da zbudnjenim strancima mozemo umesto opanaka i kic suvenira da poklonimo nesto tako lepo!

PPNj

pre 10 godina

Secam se Kisa na skalinama u Duvrovniku 1977 godine sa nakom lepom damom pored sebe... Pisao je malo ali je ostavio prilicno dubok trag u nasoj knjizevnosti. "Cas Anatomije" je remek delo, bar za mene. Mr. Tompson voli da pise o nasem podneblju, taj nas poznaje bolje nego sebe sami. Pitam se da li ga ikada pozovu na sajam knjiga u BG?

Mirjana

pre 10 godina

@ Dejan
Ne, nije lepa vest! O kakvoj knjizi je reč, pročitajte u tekstu Zorana Milutinovića "Politikantska zloupotreba jedne biografije"
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Dejan, 15. mart 2014 11:07)

Hvala Vam do neba za upucivanje na ovaj Milutinovicev tekst. Zapadnjacko politikanstvo, povrsnost, cesto i arogancija. Mnogi istinski strucnjaci svoje profesije na Zapadu, a koji se ne stavljaju u sluzbu politike, tesko mogu postati slavni i nagradjivani. Da se razumijemo, radi se o "pogledu odozgo" prema cijelom ostatku svijeta, ne samo prema nama.
No, ja nisam za uvrijedjenost ili medjusobno pljuvanje. Krivica s nase strane je prije svega u tome da smo neaktivni. Nuzno je barem prevesti ovaj i sl. tekstove na engleski jezik i naci nacina da se udje u naucnu diskusiju. Ili sam ja malo naivna?

venecijanka

pre 10 godina

Lepa vest za dobro jutro.U vremenu kada se slabo cita, cini mi se jos slabije govori o Kisu, Pekicu, Bulatovicu, ovo je mozda pocetak vaskrsenja nekih pisaca:)

kritika bez angazmana

pre 10 godina

(zli volšebnik, 15. mart 2014 10:04)
(a_ca, 15. mart 2014 13:28)

samefag

Iduci put se bar malo vise potrudi. Na primer, bar u jednom komentaru koristi razmak iza znakova interpunkcije. Ovako je suvise ocigledno.

a_ca

pre 10 godina

(zli volšebnik, 15. mart 2014 10:04)

Pravo u centar.Evo sta je Danilo Kis svojevremeno napisao:"Nasa kritika je jos uvek,i najvecim delom,tradicionalisticka,pozitivisticka,socioloska,skerlicevska,a kriticar je jos uvek covek koji zeli da vlada idejama i ukusom,samodrzacki,dakle totalitaristicki,i to najcesce na osnovu onih istih postulata,skerlicevskih,sto ce reci "realistickih",kao da se nije za ovih poslednjih sezdeset godina nista dogodilo u sferi duha i na planu ideja:po toj i takvoj kritici,knjizevnost treba da slika zivot narodni,literatura je svojevrsna drustvena kritika,angazovanost u najsirem i najplemenitijem smislu,"za polzu naroda".

a_ca

pre 10 godina

(da preformulisem, 15. mart 2014 14:26) Dobro od danas pisem bez znakova interponkcije JA od danas pisem bez znakova interpunkcije

Ana

pre 10 godina

@ Mirjana
Ne Mirjana, mislim da nimalo niste naivni. Istina je da bi sprski narod trebao da bude mnogo aktivniji nego sto jeste. Pa gde cete boljeg medija od interneta da se nas ugao vidi sirom sveta. Medjutim bas uporedo sa razvojem mreze, mi smo sve tisi. Upravo ovo precutkivanje ili nedostatak adekvatnih prevoda je globalno gledano, po meni, mozda nas najveci problem. Rame uz rame sa katastrofalnom privredom ..

seks-na-eks

pre 10 godina

"Pozdravljam te, pukotino divotna,
Što međ' slabinama njenim blistaš vazda;
Nek je blagoslovena ta blaga brazda
Koja mi vraća zadovoljstva životna."

Dragan

pre 10 godina

Sprema se prevod ovog dela, izaći će ove ili naredne godine za Clio. Ali, nažalost, sumnjam da će to promeniti negativne stavove o genijalnom Kišu.

Michael

pre 10 godina

https://www.academia.edu/4194205/Prikaz_knjige_Mark_Thompson_Birth_Certificate._The_Story_of_Danilo_Kis._Cornell_University_Press_2013

da preformulisem

pre 10 godina

(zli volšebnik, 15. mart 2014 10:04)
(a_ca, 15. mart 2014 13:28)

Ne, niko ne izvaljuje da je u pitanju ista osoba. Kako znam? Volsebnim metodama koje nisu za javnost. Hint: interpunkcija.

zur'an

pre 10 godina

Procitam komentare pa mi nije jasno da li su komentatori ista procitali od Kisa, da li ne mogu da realno komentarisu zato sto se Kis izjasnjavao kao Jugosloven ili nesto trece?