Utorak, 11.03.2014.

19:15

Kako je moguće izgubiti avion u 21. veku?

Izvor: Wired

Kako je moguæe izgubiti avion u 21. veku? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

89 Komentari

Sortiraj po:

Pjer

pre 10 godina

Ama, ljudi! Ne zvone telefoni, nego zvoni "u centrali". Kad neko puputi poziv na telefon nestale osobe, par puta zazvoni u centrali koja ne može da pronađe telefon izgubljene osobe i onda se prekida. Znači, telefoni izgubljenih ljudi ne zvone, nego zvoni samo u slušalicama onih koji pozivaju.

Pa sve i da su se negde spustili neko od njih 250 bi se javio... Da ne pominjem to da baterije na današnjim telefonima drže jedva 24h. Ako bi ti ljudi imali mogućnost da pune telefone sve ovo vreme, pa neko bi poslao sms ili bi se javio.

DROGBA11

pre 10 godina

Ovde sam prvi put procitao da postoji mogucnost da je prakticno sleteo na okean i kao takav,neostecen,potonuo. Ako je tako i ako je signal iz crnih kutija slab (zbog dubine na kojima se nalaze)i ogranicenog roka,onda ga verovatno nikada i nece naci. A scenario je relativno realan,pilot je bio odlican,mnogo sati na tom avionu,a i bio je zaludjenik,imao je kuci simulator,tako da ako je neko mogao da sleti na okean,mogao je on. cak mi se cini da je pre par godina bio neki slucaj sletanja na vodu blizu obale ili je bio neki film,ali u svakom slucaju tako nesto je vec vidjeno i po recima strucnjaka-moguce.

djomladin

pre 10 godina

@kiza hoces da kazes da je nemoguce staviti GPS uredjaj (sa sim karticom) u avion, a moguce je u kola? Pri tome, ne moras sim karticu vec uredjaj moze da salje podatke satelitu.

da da

pre 10 godina

Eto prilike da se uvede totalna kontrola u vazdušnom saobraćaju u celom svetu. Ubuduće slanje lokacije, i svih ostalih podataka na svaki minut i ćao !

kiza

pre 10 godina

@kiza - znaš li ti da mi kažeš razliku izmedju GPS i GPRS??? Znaš li šta znače ove dve skraćenice?? Neke stvari koje si napisao su OK,ali vidim da nemaš veze o ovoj temi i verovatno si samouk..
(Samo budale i konji, 12. mart 2014 16:02)
Naravno da znam,nije mi samo jasno koje je tvoje pitanje?A to da li imam veze i da li sam samouk ,opet ne razumem tvoje pitanje.Znam odlicno sta pisem i o cemu pisem,dakle tvoje pitanje je, koje....I sta sam napisao a da nije u redu ili nije jasno?Mogu da objasnim i sta je gps i gprs,samo mi postavi pitanje.

Samo budale i konji

pre 10 godina

@kiza - znaš li ti da mi kažeš razliku izmedju GPS i GPRS??? Znaš li šta znače ove dve skraćenice?? Neke stvari koje si napisao su OK,ali vidim da nemaš veze o ovoj temi i verovatno si samouk..

kiza

pre 10 godina

Ja sam pre 12 godina posedovao dvosmerni satelitski link kapaciteta 16/2Mbit, u kućnim uslovima, koji NIJE radio pomoću dodatnih linkova (mobilni/fiksni itd), već je odašiljao signal KA satelitu.
Verujem ti da postoji tako nesto,samo mi nije jasno kada taj tvoj uredjaj posalje signal satelitu o tvojoj lokaciji,kome satelit javi tvoju poziciju,da bi te neko pronasao?

kiza

pre 10 godina

za@ KIZA, Mozes da pratis i bez koordinacije preko find me u Iphone, cudno je da telefon jednog od putnika je zvonio a niko se ne javlja. Ako avio pa u okeano kako onda zvoni telefon? U sumi bi bio drugacije
(naim, 12. mart 2014 11:22)
OK,jel mogu da te zamolim da ugasis svoj telefon,pa pokreni find me,da probas da ga lociras?

kiza

pre 10 godina

CITAT: "Vecina sada poseduje gps navigaciju,ili u za auto ili u telefonu.Ajde izadji na ulicu,upali gps i pitaj nekoga jel zna neko da ti kaze gde se ti trenutno nalazis?Pa naravno da ne zna ,jer nisi nikom javio kordinate.Razumete sad?"
(kiza, 12. mart 2014 10:32)

Druže Kizo (i ostali komentatori sličnog mišljenja), vi pretpostavljam mislite da u se avionu koristi GPS od 100 evra, kupljen u samoposluzi?

SVI moderni avioni poseduju DVOSMERNI satelitski link, a B777 spada upravo u takve. Banalno gledano, taj avion poseduje BAREM satelitski avion sa kojeg posada može da komunicira nezavisno od radio sistema u kokpitu. Kako zamišljate da to radi, ako nema odašiljanja signala ka satelitu?

Ja sam pre 12 godina posedovao dvosmerni satelitski link kapaciteta 16/2Mbit, u kućnim uslovima, koji NIJE radio pomoću dodatnih linkova (mobilni/fiksni itd), već je odašiljao signal KA satelitu.

Bojim se da mnogi poseduju vrlo tanko znanje o materiji oko koje upadaju u raspravu.
(Flight Commander, 12. mart 2014 11:13)
Dragi prijatelju,
Ako si pazljivo procitao,ja sam opisao u tekstu gps za mobilne telefone i lociranje istih.Nemam pojma kakav je gps u avionu i kako rade profi gps uredjaji,niti da li su dvosmerni i koliko kanala imaju.Tako da molim te nemoj da mi nameces nesto sto nisam napisao,jer opet kazem ne znam kako radi u avionu gps.Procitaj sta sam napisao.
Hvala.

trajce

pre 10 godina

Dobro, a da li je neko uzeo u obzir da je došlo do otkaza elektro sistema na avionu, i glavnih i pomoćnih (što je jako, jako retko i teško moguće, ali se dešavalo). U toj situaciji, avionu prestaje da radi sva elektro i elektronska oprema, a to znači i radio, navigacioni uređaji i ostalo. Logičnije je da je probao da se vrati nazad, ali let noću, iznad vode, nemogućnost određivanja orijentira... sasvim je logično da je probao da se spusti nisko kako bi video orijentire na zemlji, o čemu u prilog ide i potvrda da je primećen na 1000 m visine kasnije. Odatle je sve moguće - prestanak rada motora zbog nedostatka goriva i pokušaj sletanja na vodu što najčešće završava fatalno, recimo!
Svi se uhvatili za GPS i mobilne telefone, a to jednostavno ne funkcioniše kao na filmu.
I da - za one koji stalno spominju modernu tehnologiju, avion je poleteo prvi put pre dvadeset godina, zbog čega svi misle da je on imao najmoderniju opremu? Ko zna koja je verzija aviona ovo bila, šta je imao od opreme, koliko je modernizovan (sve to košta).

Chuck Yeager

pre 10 godina

@Dragan,
Da je u pitanju samoubisvo pilota i vertikalno poniranje, nemoguce da se avion srusio u celosti.Krstareca visina je oko 35000feeta,(10500m) brzina 850km/h tezina ok0220tona.To znaci da je opterecenje preko 5G u poniranju.Probio bi zvucni zid i doslo bi do otpadanja delova aviona (delovi krila, repni stabilizator).Nesto bi plutalo po povrsini sa kerozinom cija je spec.tez.20kN/m3 sto znaci da je laksi od vode.Pre ce biti da je doslo do dekonpresije, ili vatra u pilotskoj kabini, gubitka svesti pilota i nekontrolisanog leta.Onda je moguce da se srusio u komadu.Kutije trpe opterecenje vodenog stuba do 6000m.Dubina mora u juznom kineskom moru je maks.5000m.U konatku sa vodom transmisija se automatski aktivira.
Chuck Yeager

naim

pre 10 godina

za@ KIZA, Mozes da pratis i bez koordinacije preko find me u Iphone, cudno je da telefon jednog od putnika je zvonio a niko se ne javlja. Ako avio pa u okeano kako onda zvoni telefon? U sumi bi bio drugacije

Flight Commander

pre 10 godina

CITAT: "Vecina sada poseduje gps navigaciju,ili u za auto ili u telefonu.Ajde izadji na ulicu,upali gps i pitaj nekoga jel zna neko da ti kaze gde se ti trenutno nalazis?Pa naravno da ne zna ,jer nisi nikom javio kordinate.Razumete sad?"
(kiza, 12. mart 2014 10:32)

Druže Kizo (i ostali komentatori sličnog mišljenja), vi pretpostavljam mislite da u se avionu koristi GPS od 100 evra, kupljen u samoposluzi?

SVI moderni avioni poseduju DVOSMERNI satelitski link, a B777 spada upravo u takve. Banalno gledano, taj avion poseduje BAREM satelitski avion sa kojeg posada može da komunicira nezavisno od radio sistema u kokpitu. Kako zamišljate da to radi, ako nema odašiljanja signala ka satelitu?

Ja sam pre 12 godina posedovao dvosmerni satelitski link kapaciteta 16/2Mbit, u kućnim uslovima, koji NIJE radio pomoću dodatnih linkova (mobilni/fiksni itd), već je odašiljao signal KA satelitu.

Bojim se da mnogi poseduju vrlo tanko znanje o materiji oko koje upadaju u raspravu.

Moje pominjanje taksista si sličnog je bilo samo u cilju predstavljanja koliko sve to nema smisla - naravno da nisam mislio da to baš tako radi u avionima. Sledeći put ću da nacrtam, za one koji imaju poteškoća u razumevanju napisanog.

Andjela

pre 10 godina

http://mh370lost.tumblr.com/

Ovaj link objasnjava sve, i telefone, i zasto su prestali da
rade transponderi... i sve...

Avion je jako daleko od mesta gde ga traze...

veerghoen

pre 10 godina

@Kiza svaka cast. Ja sam izgubio mobilni i bio uporan u nameri da ga operater nadje GPS servisom, ali su mi rekli da to jednostavno nije moguce jer u datom momentu mobilni nije bio povezan sa internetom. Mogu locirati otprilike gde, no ne i tacna lokacija.

kiza

pre 10 godina

Ja stvarno ne mogu da verujem da dosta vas ne zna ili ne razume sta je i kako radi gps.Ljudi, to kako vi mislite da moze tek tako da se neko locira, postoji samo na filmu.
Jer, Ne možeš da pratiš nečiji broj GPS-om. To se radi pomoću telefonskog signala (udeljenost od minimum 3 antene). GPS-om takođe ne možeš da pratiš nečiji telefon jer je GPS jednosmerna komunikacija od satelita do aparata. Ne može telefon da pošalje svoju lokaciju satelitu već mora da bude uključen na internet, preko gprs, da bi tako mogao da šalje nekome te podatke.
To sto neko ima u autu,takozvano satelitsko pracenje,u autu ima gps prijemnik i obicno neku sim karticu u tom uredjaju koji preko signala mobilne telefonije javlja centru kordinate,pa onaj tamo cika na monitoru koji je u sastavu nekog sistema,ima mapu i prikazuje mu poziciju vaseg auta.Sto znaci da ako vam neko ukrade auto i parkira ga na podrucju gde nema signala mobilnog operatera,niko nece moci da locira auto.
U avionu postoje dve crne kutije,jedna je u repu aviona,druga napred.Jedna snima sve parametre o radu uredjaja,druga sve to i 30 minuta razgovora posade.To imate u seriji avionske nesrece.U slucaju avio nesrece crna kutija emituje radio signal,nekoliko dana.
Vecina sada poseduje gps navigaciju,ili u za auto ili u telefonu.Ajde izadji na ulicu,upali gps i pitaj nekoga jel zna neko da ti kaze gde se ti trenutno nalazis?Pa naravno da ne zna ,jer nisi nikom javio kordinate.Razumete sad?

Giordano

pre 10 godina

Avion je samo trenutno nestao,nije u dometu. Kad budu ispitali šta im treba,vratiće ga.Ko nas već dugo,dugo prati iz svemira,malo se igra sa nama.

Andjela

pre 10 godina

FlightRadar sajt koristi mrezu malih prijemnika svuda po svetu.
Nije tesko kupiti takav prijemik i prijaviti se kao volonterksa
pomoc ovom sajtu, cak tamo i nude razne opcije, kako da to ucinite.

Meni se sve cini da je avion otet, i da je neko veoma pametan
na nepoznat nacin pogasio sve transpondere na avionu, i sve sto
se iz njega emituje.

Da su negde sleteli, i da imaju neke druge namere sa tim avionom.
Mozda da se proveri da li je negde nestala veca kolicina kerozina,
mozda bi to bio trag...

antenica

pre 10 godina

Zamajavanje sirokih narodnih masa.

"Iako moderni sistemi za let koriste GPS za navigaciju, on samo govori avionu gde se nalazi ali ne i kontroli letenja."
Da li su u tom slucaju inzenjeri neopevane budale? Morali bi da salju lokaciju bar na svakih minut.

Chuck Yeager

pre 10 godina

Pravilo br.1 Sve sto leti mora i da sleti.Pojavile su se slike kopilota sa putnicama u kokpitu.Jeste prekrsaj ali to ne obara avion.Poznajem nekolicinu koji su pravi pastuvi, ali zbog toga se nijedan nije srusio.
Francuzi su ulozili 25 miliona eura i dve godine da pronadju kutije.Tada su shvatili sta se desilo.Takodje, nije bilo komunikacije sa kontrolom niti poziva u pomoc. Nekako na kraju se svede na ljudsku gresku.
Chuck Yeager

dragan

pre 10 godina

777 konstantno salje podatke o letu najblizim kontrolnim tornjevima i nemoguce je da neznaju nista o brzini, visini, putanji i ostalim podacima. 777 je tako sofisticiran avion da ga ni manja eksplozija u avionu ne moze oboriti. Najvjerovatnije je samoubistvo pilota, jer su u slucaju direktnog udara u vodu pri maksimalnoj brzini avion pretvori u pepeo i male su mogucnosti da se nadju tragovi (a jos uvijek nisu nista nasli). Sigurno nije turbulencija, jer 777 ima takvu tehnologiju i tako je gradjen da mu ni najjaca turbulencija ne moze nista.Sto se zvonjave mobilnih telefona tice to su gluposti. Prvo nema baterije koja moze da traje 4 dana a kao drugo poziv ide preko providera koji daje takozvani return signal zvonjave dok ne uspostavi kontakt sa telefonom. Dakle "zvoni" provider a ne telefon u nekoliko prvih sekundi.Sto se tice putnika vecina je zbog vertikalnog poniranja umrla jos u vazduhu usled srcanih udara ili ako je avion kojim slucajem izgubio hermetichnost, usled hipoksije ( nagla promena pritiska i nagli pad kiseonika u avionu - tu maske ne pomazu, jer avion ponire vertikalno i maske su u odklonu od putnika , drugim recima nedostupne i nisu na dohvatu ruke ). Mali broj je mogao da vidi vodu pre udara. 777 se ni pod tim uslovima ne raspada tako da je svom snagom i celovit udario u okean i sagoreo.

Aleksandar Maraš

pre 10 godina

Pa zašto se pominje moreuz Malaka?To je blizu Kuala Lumpura ali je u kontra smeru!Juče sam to mogao pročitati i na vašem sajtu (tako ste preneli).Ako se prati na radaru onda ne bi smelo da ima dileme da li je leteo iznad moreuza.Na najširem mestu nema više od 100 km pa bi bio viđen ili od strane kontrole leta Malezije ili od strane kontrole Indonezije.Odakle takva informacije uopšte mi nije jasno.

FanSte

pre 10 godina

Ako se već bave teorijama, što inda lepo ne potraže avion na kopnu jer možda je još uvek ceo... Moguće da je leto iznad nivoa radara mada ne znam koliko je to moguće..

Najčudnije je to što se spominju različite lokacije, te spominju okean te moreuz... nek se odluče gde je avion nestao..

dipl.ing. telekomunikacija

pre 10 godina

@Marko
sto ispljuva coveka.. ako te bas zanima zasto 3 bazne stanice mozes pogledati ovde
http://en.wikipedia.org/wiki/Triangulation
uslov je samo da postoji soft handover sto nije moguce kod gsm ali je moguce kod umts (3g)

kad se odredjuje lokacija pomocu gps, signal se prima sa 4 satelita jer je u pitanju 3d prostor
(tada se racuna i visina), i kod gps je greska 10ak metara zbog greske u sinhronizaciji satova tih satelita koji su jedni od najpreciznijih na svetu(ali i dalje imaju gresku)

Dex

pre 10 godina

Evo cNn je objavio, da je avion nestao bio sa radara -u kojoj regiji su ga i trazili, ali medjutim posle sat vremena nakon sto je nestao, pojavio se na ruti prema madagaskaru- objavio vojni radar. Znaci da je verovatno otet i da se prizemljio mozda na madagaskaru ili je potopljen. Tako da su danas otpoceli pretragu na drugom delu.

Nikola

pre 10 godina

@flight commander: Moze mobilni telefon da ima i 5 GPS prijemnika, ako nema mobilnu ili internet mrezu, niko na svetu nece moci da ga pronadje. GNSS prijemnik je pasivan uredjaj, sto znaci da samo osoba kod koje je prijemnik moze da ocita poziciju i niko drugi. Taksi udruzenja koriste GSM/GPRS mreze da posalju takve podatke u centralu, a to avionima nije dostupno. Da bi kontrola leta mogla da iskoristi takav podatak potrebno je da je avionski kompjuter upakuje u neki paket i posalje putem nekog protokola, radio ili satelitskom komunikacijom (ACARS, CPDLC, ADS-B...). Dalje ve zavisi da li je podrucje pokriveno radio antenama/satelitom. Ako nije, dzaba sto avion salje podatke kad nema ko da primi.

nortel

pre 10 godina

CITAT (Marko): "Nemoj molim te da lupas, kada budes radio u nekom od mobilnih operatera onda pricaj o tome. I gde nadje bas 3 bazne stanice? A sto si lupio za precznost od par desetine metara, jos jedno haha
(Marko, 11. mart 2014 22:01)"

Nije upućeno meni, ali moram da odgovorim... jesi li ti prijatelju čuo za termin triangulacije?

Pošto očigledno nisi, evo malo za edukaciju: http://en.wikipedia.org/wiki/Triangulation

Upravo tako funkcioniše sistem lociranja u mobilnoj telefoniji i preciznost itekako može biti visoka. Zavisi pre svega od frekventnosti repetirora u nekom prostoru.

Nije lepo smejati se nekome, ako si nedovoljno obavešten.

Dex

pre 10 godina

Ok zvali i zvone telefoni, a jel niste razmisljali da su mozda ti telefoni koji zvone ostali u koferima kod nekih? Mozda imaju dva fona, jedan poneli u avion a drugi ostavili u koferu. I da je doslo do eksplozije, koferi ne bi potonuli nego plutali morem, a neki ne bih ni izgoreli od vatre. ja na primer imam skroz od koze ali prave koze crni kofer, a znamo da koza gori ali vrlo tesko i pod velikim temperaturama, A telefoni su bili na stand by i posle 5 dana, sto sam ja uspeo da izvedem na s4- koji je na stand by izdrzao tacno 5 dana i 2 sata. Ko ne veruje neka proba. Jel naravno svi smart fonovi kada se njakaju izdrze 1 dan, al kada se ne diraju 5 i vise dana, tako da je pitanje sata, kada ti vise nece biti dostupni.

Moguća teorija...

pre 10 godina

Neke aviokompanije nude uslugu korišćenja mobilnih telefona u toku leta(što bi,inače,trebalo da je zabranjeno,zbog ometanja elektronike u vazduhoplovu).Mobilni aparat se tada spoji na lokalni repetitor,samog aviona,a dalje se povezuje preko,recimo,satelitske mreže,pa nazad...na zemlju.Ako telefoni još imaju energije u baterijama,a i repetitor aviona(od hermetički zatvorenog,vodonepropusnog izvora)a voda nije ušla u avion ili u te,određene delove aviona nema još uvek vode,onda će telefoni vratiti i potvrdnu informaciju onom ko zove.Zanimljivo bi bilo proveriti SMS potvrde o prijemu i čitanju poruka.Možda još uvek negde pluta po vodi ili na maloj dubini?Neka posao povere delfinima.Oni neće omanuti.

Goran

pre 10 godina

Kako bre nema aviona na radaru posle 100 km??? Pa ima GPS, a svi to možemo da pratimo tokom celog leta bilo kog aviona na sajtu "flight radar" čak i iz kokpita.

Veliki brat

pre 10 godina

Postoji nekoliko problema sa pojedinim komentarima oko GPS-a i nalaženja telefona koji još uvek ima signal.

Prvo što se tiče GPS praćenja. Kod aktivnog praćenja to funkcioniše dok uređaj koji šalje GPS poziciju ima domet (dakle, u taksi vozilima, komercijalnim teretnim vozilima, autobusima i sl. koji imaju ugrađeno GPS praćenje), a podaci se najčešće šalju preko mreže mobilne telefonije (a ređe preko satelita što je dosta skuplje zbog zakupa komunikacionog linka). Avioni se prate preko satelitskog linka (aktivan radar) uz pomoć GPS, ACARS i ADS-B/C.

Jedna varijanta šta se desilo (blizu SATCOM antene je zbog korozije nastao otvor koji je izazvao postepenu dekompresiju, zbog koje su svi putnici i posada izgubili svest kao da su zaspali, i avion je leteo sve dok nije ostao bez goriva; ovo objašnjava zašto je avion ostao bez aktvnog radara/praćenja, a ovaj problem sa korozijom je ranije primećen kod ovih aviona): http://mh370lost.tumblr.com/

Ako isključimo pad, druga varijanta je da je neko namerno okrenuo avion i odleteo u nekom pravcu nekih 2300 milja (za najmanje još toliko je imao goriva), tako da može biti bilo gde...


Što se tiče činjenice da nekim putnicima i dalje zvoni telefon, postoji mogućnost da se radi o usluzi jednog broja i za mobilni i za fiksni, i kad ga pozovete, zvone oba telefona, a korisnik se javlja na onaj koji mu je bliži, tako da postoji mogućnost da se radi o takvim korisnicima pa im u stvari zvoni telefon kod kuće a ne mobilni.

K

pre 10 godina

Prosto neverovatno da se gps lokacija ne salje radio ili satelitskom vezom kontroleru leta. Bilioni uloženi u avio tehnologiju a da ne znaju u svakom momentu gde se ti milioni/bilioni nalaze. Ma ljudi ovo su gluposti, mora da je nesto drugo u pitanju ali nece da kazu

Komentator

pre 10 godina

Za sebe sam kupio auto kameru sa GPS-om, sa G-jem, automatski uzima vreme sa satelita, pokazuje G, pokazuje GPS poziciju, pokazuje brzinu i vreme. Pravi konstantno dve datoteke, jedna je video a druga tekst sa podacima koje sam naveo.

U slucaju aviona, potrebno je da avion ima konstantan radio (bilo kakva vrsta radio veze) link sa nekim serverom ili vise servera, da tekstualne podatke o poziciji (nema toga mnogo) salje u kratkim vremenskim intervalima. I link od par Kb / s bio bi dovoljan.

Dalje, crne kutije, koje se danas nalaze u avionima, koje sve vreme snimaju podatke u avionu, verujem da imaju, morale bi bi da imaju radio odasiljac koji bi imao osnovno napajanje u unutrasnjosti same crne kutije i koji bi odasiljao signal za lociranje svakik 10 minuta ili vise, tako da bi p[otrosnja energije bila minimalna. Triger za pocetak odasiljanja bi bio gubitak spoljnjeg napajanja crne kutije, ili nesto drugo sto bi pokrenulo rad odasiljaca za lociranje.

Neko ce reci, pa sve to vec postoji, pa cu odgovoriti, postoji itekako, ipak u ovakvim situacijama se mora objasniti zasto nesto nije radilo kako treba. Postoje osobe koje bi morale da odgovore na mnoga pitanja.

Zaprepascujuce je da se nesto ovakvo uopste moglo dogoditi.

Ivan

pre 10 godina

Ne znamo vise sta je pouzdana informacija u ovom slucaju. Malopre sam negde procitao da je avion skrenuo stotinama km sa kursa! Da pri tome nikog nije kontaktirao da prijavi problem i da je zadnji put primecen na visini od 1000m! To bas ne deluje da se sve desilo iznenada i u 1 sekundi.

vanzemaljka

pre 10 godina

Ja mislim da je teroristicki napad u pitanju, i naravno ne smeju da odmah kazu jer ce nastati frka u maleziji, kini, i celom svetu.....ipak je to skandal medjunarodnih razmera....jedva cekam sa vidim saopstenje za javnost..slazem se s Molder-om, svaka cast za komentar. zao mi je porodica ciji su clanovi u avionu.

Baltazar

pre 10 godina

Nije meni zaista jasno, mozda ponavljam ono sto misle milioni ljudi....meni mogu da ugrade gps u kola i da ih prate 24 casa a u avion ne mogu??????
Prosvetlite me vrli strucnjaci. Ej bre, 250 ljudi nestalo, avion kao igraliste, nije igla! Hiljade satelita iznad Zemlje i nijedan nista da ne uhvati????
Ovo je kao ona zona sumraka, twilight zone.

Medjutim, ako bi pratili teoriju zavere, moze i ovako: ajde da skrenemo oci sa Ukrajine na par dana dok ne smislimo sta cemo. Ko zna ko je raketirao taj avion?

Ovo mi izgleda najrealnija situacija. Zato ga i nece naci. U parcicima je.

dzigi

pre 10 godina

A možda je taj avion davno sleteo i ljudi su otišli svojim kućama - ali u paralelnom univerzumu... A toga ni ne mogu da budu svesni, jer smo sada mi onaj svet "a šta bi bilo da se taj avion srušio?".
Ako ćemo da se tešimo...

deki

pre 10 godina

Znate sta je meni najludje u svemu sto je vezano za nestanak tog avinona oko Malezije? Porodice ljudi koji su nestali, govore da telefoni oD njihovih clanova porodice koji su bili u avioni i dalje zvone, da nisu nedostupni !!!
(bosanac, 11. mart 2014 20:34)

Da, to je istovremeno i jako jezivo. Ja prosto ne mogu da poverujem da porodice govore da telefoni zvone, sto znaci da su na kopnu ili jako blizu njega. Ako se avion zaista raspao ili pao, mozda bi trebalo da ga traze negde kod kopna ili blizu nekog ostrva jer kako drugacije objasniti da telefoni imaju domet? Na kraju krajeva, vecina telefona danas ima GPS i veoma ih je lako locirati, tako da mi je skroz nejasna cela ova prica, pod uslovom da je istinita vest o dostupnosti mobilnih telefona putnika.

Marko

pre 10 godina

@meni nesto nije jasno: Hehe, dovoljne su 3 bazne stanice da bi se locirao mobilni telefon...
Nemoj molim te da lupas, kada budes radio u nekom od mobilnih operatera onda pricaj o tome. I gde nadje bas 3 bazne stanice? A sto si lupio za precznost od par desetine metara, jos jedno haha

flight commander

pre 10 godina

Sve pretpostavke koje su iznete u tekstu, ali i u komentarima, a tiču se navodne "nemogućnosti" praćenja čim avion odmakne od kopna, NETAČNE SU.

Problem takve percepcije je u tome što barata zastarelim ograničenjima. Naime, tačno je da radari ne dobacuju predaleko od kopna (iako nije tačno da je to samo ~100km, pošto ima sistema koji prebacuju daleko više), ali je takođe tačno da sistemi praćenja već poslednjih 20 godina poznaju sistem GPS praćenja, koji predstavlja redudantni sistem i koji radi paralelno i nezavisno od klasičnog transpondera za raspoznavanje na radarskoj bateriji.

Modernije opremljena taksi udruženja u našoj zemlji imaju efikasan sistem praćenja vozila na terenu, a ne moderni avioni, koji su time opremljeni već prilično dugo.

Dakle, potpuno je blesavo da iko veruje da je avion tek tako nestao bez traga u nepoznatom pravcu. Osim GPS sistema, koji je globalan i koji ne poznaje granice koje ograničavaju radar (iz očiglednih razloga), na terenu krstari i STOTINE raznih vojnih plovila sa mobilnim radarima, koji isto tako pokrivaju dobar deo sveta... samo što njihove informacije nisu poznate javno.

Kako iz vesti vidimo, tek naknadno se pojavljuju neki vojni logovi o kretanju aviona.

sasa jokic

pre 10 godina

Da su teroristi, neko bi se oglasio da se "pohvali".
Kao i svima, cudno mi je da mobilni telefoni zvone, ako je istina. Mozda je neko pustio "buvu".
Cudno je da ne hvataju signal crne kutije, koja emituje signale do dubine od 4000 m.
Prosto ne mogu da verujem da pilot ne bi pokusao da pozove pomoc, barem da upozori kontrolu da imaju problem.
Mozda Ameri ispituju Teslino oruzje za dezintegraciju materije? To mi je logicnije nego vanzemaljci.

ABC

pre 10 godina

Na televiziji prikazase kako je avion "blago skrenuo sa kursa" tako sto je napravio potpun zaokret i poslednja poznata pozicija se nalazi maltene u ravni sa pocetnom pozicijom... ali se i dalje spekulise kako je u pitanju katastrofa koja se desila iznenada. Niko nije primetio da je avion preleteo nekoliko stotina kilometara u pogresnom pravcu?

meni nesto nije jasno

pre 10 godina

U vise vesti prica se o tome da i dalje neki mobilni telefoni zvone nesretnih putnika ali da se na njih niko ne javlja. Ako je to istina zar onda nije lako utvrditi polozaj aviona pomocu lociranja tih mobilnih telefona pomocu baznih stanica. Dovoljne su tri bazne stanice i mobilni neki od nesretnika i lako se utvrdi gde se tacno nalazi uz odstupanje od par desetina metara. Korisceno mnogo puta od tajnih sluzbi , policije i ostalih vragova

zeldi

pre 10 godina

@palidrvce
Slika koju vidis na sajtu koji si naveo dobija se sa radara kontrola letenja.Posto nad okeanima ne postoji radarsko pokrivanje (to i pise u tekstu koji komentarises) ,ono sto ti vidis na sajtu, iznad okeana, u stvari nije realna pozicija aviona vec ona ocekivana koja se dobija kompjuterskim iscrtavanjem predvidjene pozicije u odnosu na prethodno ocitanu brzinu,putanju i plan leta.Sam sajt (postoji i aplikacija za mobilne platforme) je zanimljiv ako zelis da vidis gde je let u kome je neko tebi zanimljiv,ali kao i obicno nije sve sto vidis i procitas na internetu uvek bas kako izgleda...

bosanac

pre 10 godina

Znate sta je meni najludje u svemu sto je vezano za nestanak tog avinona oko Malezije? Porodice ljudi koji su nestali, govore da telefoni oD njihovih clanova porodice koji su bili u avioni i dalje zvone, da nisu nedostupni !!!

Шумадинац

pre 10 godina

Јесте сателитско праћење ок али се изледа авион распао на 10 километара висине и при тој брзини делови падају у огромном кругу , још ако је и експлодирао, наопако....

Nikola

pre 10 godina

@palidrvce pa nije bas tacno. Flightradar24 ima svoju mrezu prijemnika odvojenu od sistema kontrole leta i vojnih sistema. Avioni koji nemaju ADS-B transponder se ne vide na mapi osim ako nisu praceni multilateracijom (vrlo ograniceno podrucje je pokriveno) Americke vazduhoplovne vlasti ustupaju svoje podatke sa malim kasnjenjem. Nije pokrivena ni blizu cela planeta, niti se mogu videti svi avioni.
Naravno, to ne znaci da sistem nije dobar, samo nije dovoljno pouzdan s obzirom da ljudi koji poseduju prijemnike uvek mogu da ih iskljuce, ukljuce, premeste, postave na lose mesto...

Miroslav Vujović

pre 10 godina

Odgovor na prethodni komentar, moguće je samo blizu kopna. Pogledaj malo bolje sajt za praćenje komercijalnih letova o kom pričaš, pa ćeš videti da nijedan avion ne možeš da nađeš na primer na sred okeana. Kao što piše u tekstu, ti sistemi rade samo blizu kopna.

Pametnjaković

pre 10 godina

Poprilično je čudno da crna kutija ne emituje svoju lokaciju, jer ona obično emituje svoju lokaciju čak 30 dana po nesreći, da bi mogla lako da se pronađe, naročito zbog slučajeva da avion završi pod vodom. Tako da je ovo više nego čudno.

palidrvce

pre 10 godina

SVI komercijalni letovi mogu da se isprate preko interneta sa updateom u plafon 5 minuta kašnjenja , imate sajt http://www.flightradar24.com preko koga možete ispratiti svaki ijedan komercijalni let od momenta poletanja pa do sletanja , sa iscrtanom putanjom i skretanjima od početka do kraja leta.

meni nesto nije jasno

pre 10 godina

U vise vesti prica se o tome da i dalje neki mobilni telefoni zvone nesretnih putnika ali da se na njih niko ne javlja. Ako je to istina zar onda nije lako utvrditi polozaj aviona pomocu lociranja tih mobilnih telefona pomocu baznih stanica. Dovoljne su tri bazne stanice i mobilni neki od nesretnika i lako se utvrdi gde se tacno nalazi uz odstupanje od par desetina metara. Korisceno mnogo puta od tajnih sluzbi , policije i ostalih vragova

zeldi

pre 10 godina

@palidrvce
Slika koju vidis na sajtu koji si naveo dobija se sa radara kontrola letenja.Posto nad okeanima ne postoji radarsko pokrivanje (to i pise u tekstu koji komentarises) ,ono sto ti vidis na sajtu, iznad okeana, u stvari nije realna pozicija aviona vec ona ocekivana koja se dobija kompjuterskim iscrtavanjem predvidjene pozicije u odnosu na prethodno ocitanu brzinu,putanju i plan leta.Sam sajt (postoji i aplikacija za mobilne platforme) je zanimljiv ako zelis da vidis gde je let u kome je neko tebi zanimljiv,ali kao i obicno nije sve sto vidis i procitas na internetu uvek bas kako izgleda...

Pametnjaković

pre 10 godina

Poprilično je čudno da crna kutija ne emituje svoju lokaciju, jer ona obično emituje svoju lokaciju čak 30 dana po nesreći, da bi mogla lako da se pronađe, naročito zbog slučajeva da avion završi pod vodom. Tako da je ovo više nego čudno.

deki

pre 10 godina

Znate sta je meni najludje u svemu sto je vezano za nestanak tog avinona oko Malezije? Porodice ljudi koji su nestali, govore da telefoni oD njihovih clanova porodice koji su bili u avioni i dalje zvone, da nisu nedostupni !!!
(bosanac, 11. mart 2014 20:34)

Da, to je istovremeno i jako jezivo. Ja prosto ne mogu da poverujem da porodice govore da telefoni zvone, sto znaci da su na kopnu ili jako blizu njega. Ako se avion zaista raspao ili pao, mozda bi trebalo da ga traze negde kod kopna ili blizu nekog ostrva jer kako drugacije objasniti da telefoni imaju domet? Na kraju krajeva, vecina telefona danas ima GPS i veoma ih je lako locirati, tako da mi je skroz nejasna cela ova prica, pod uslovom da je istinita vest o dostupnosti mobilnih telefona putnika.

bosanac

pre 10 godina

Znate sta je meni najludje u svemu sto je vezano za nestanak tog avinona oko Malezije? Porodice ljudi koji su nestali, govore da telefoni oD njihovih clanova porodice koji su bili u avioni i dalje zvone, da nisu nedostupni !!!

dzigi

pre 10 godina

A možda je taj avion davno sleteo i ljudi su otišli svojim kućama - ali u paralelnom univerzumu... A toga ni ne mogu da budu svesni, jer smo sada mi onaj svet "a šta bi bilo da se taj avion srušio?".
Ako ćemo da se tešimo...

flight commander

pre 10 godina

Sve pretpostavke koje su iznete u tekstu, ali i u komentarima, a tiču se navodne "nemogućnosti" praćenja čim avion odmakne od kopna, NETAČNE SU.

Problem takve percepcije je u tome što barata zastarelim ograničenjima. Naime, tačno je da radari ne dobacuju predaleko od kopna (iako nije tačno da je to samo ~100km, pošto ima sistema koji prebacuju daleko više), ali je takođe tačno da sistemi praćenja već poslednjih 20 godina poznaju sistem GPS praćenja, koji predstavlja redudantni sistem i koji radi paralelno i nezavisno od klasičnog transpondera za raspoznavanje na radarskoj bateriji.

Modernije opremljena taksi udruženja u našoj zemlji imaju efikasan sistem praćenja vozila na terenu, a ne moderni avioni, koji su time opremljeni već prilično dugo.

Dakle, potpuno je blesavo da iko veruje da je avion tek tako nestao bez traga u nepoznatom pravcu. Osim GPS sistema, koji je globalan i koji ne poznaje granice koje ograničavaju radar (iz očiglednih razloga), na terenu krstari i STOTINE raznih vojnih plovila sa mobilnim radarima, koji isto tako pokrivaju dobar deo sveta... samo što njihove informacije nisu poznate javno.

Kako iz vesti vidimo, tek naknadno se pojavljuju neki vojni logovi o kretanju aviona.

Baltazar

pre 10 godina

Nije meni zaista jasno, mozda ponavljam ono sto misle milioni ljudi....meni mogu da ugrade gps u kola i da ih prate 24 casa a u avion ne mogu??????
Prosvetlite me vrli strucnjaci. Ej bre, 250 ljudi nestalo, avion kao igraliste, nije igla! Hiljade satelita iznad Zemlje i nijedan nista da ne uhvati????
Ovo je kao ona zona sumraka, twilight zone.

Medjutim, ako bi pratili teoriju zavere, moze i ovako: ajde da skrenemo oci sa Ukrajine na par dana dok ne smislimo sta cemo. Ko zna ko je raketirao taj avion?

Ovo mi izgleda najrealnija situacija. Zato ga i nece naci. U parcicima je.

palidrvce

pre 10 godina

SVI komercijalni letovi mogu da se isprate preko interneta sa updateom u plafon 5 minuta kašnjenja , imate sajt http://www.flightradar24.com preko koga možete ispratiti svaki ijedan komercijalni let od momenta poletanja pa do sletanja , sa iscrtanom putanjom i skretanjima od početka do kraja leta.

sasa jokic

pre 10 godina

Da su teroristi, neko bi se oglasio da se "pohvali".
Kao i svima, cudno mi je da mobilni telefoni zvone, ako je istina. Mozda je neko pustio "buvu".
Cudno je da ne hvataju signal crne kutije, koja emituje signale do dubine od 4000 m.
Prosto ne mogu da verujem da pilot ne bi pokusao da pozove pomoc, barem da upozori kontrolu da imaju problem.
Mozda Ameri ispituju Teslino oruzje za dezintegraciju materije? To mi je logicnije nego vanzemaljci.

Miroslav Vujović

pre 10 godina

Odgovor na prethodni komentar, moguće je samo blizu kopna. Pogledaj malo bolje sajt za praćenje komercijalnih letova o kom pričaš, pa ćeš videti da nijedan avion ne možeš da nađeš na primer na sred okeana. Kao što piše u tekstu, ti sistemi rade samo blizu kopna.

ABC

pre 10 godina

Na televiziji prikazase kako je avion "blago skrenuo sa kursa" tako sto je napravio potpun zaokret i poslednja poznata pozicija se nalazi maltene u ravni sa pocetnom pozicijom... ali se i dalje spekulise kako je u pitanju katastrofa koja se desila iznenada. Niko nije primetio da je avion preleteo nekoliko stotina kilometara u pogresnom pravcu?

Nikola

pre 10 godina

@palidrvce pa nije bas tacno. Flightradar24 ima svoju mrezu prijemnika odvojenu od sistema kontrole leta i vojnih sistema. Avioni koji nemaju ADS-B transponder se ne vide na mapi osim ako nisu praceni multilateracijom (vrlo ograniceno podrucje je pokriveno) Americke vazduhoplovne vlasti ustupaju svoje podatke sa malim kasnjenjem. Nije pokrivena ni blizu cela planeta, niti se mogu videti svi avioni.
Naravno, to ne znaci da sistem nije dobar, samo nije dovoljno pouzdan s obzirom da ljudi koji poseduju prijemnike uvek mogu da ih iskljuce, ukljuce, premeste, postave na lose mesto...

Шумадинац

pre 10 godina

Јесте сателитско праћење ок али се изледа авион распао на 10 километара висине и при тој брзини делови падају у огромном кругу , још ако је и експлодирао, наопако....

kiza

pre 10 godina

Ja stvarno ne mogu da verujem da dosta vas ne zna ili ne razume sta je i kako radi gps.Ljudi, to kako vi mislite da moze tek tako da se neko locira, postoji samo na filmu.
Jer, Ne možeš da pratiš nečiji broj GPS-om. To se radi pomoću telefonskog signala (udeljenost od minimum 3 antene). GPS-om takođe ne možeš da pratiš nečiji telefon jer je GPS jednosmerna komunikacija od satelita do aparata. Ne može telefon da pošalje svoju lokaciju satelitu već mora da bude uključen na internet, preko gprs, da bi tako mogao da šalje nekome te podatke.
To sto neko ima u autu,takozvano satelitsko pracenje,u autu ima gps prijemnik i obicno neku sim karticu u tom uredjaju koji preko signala mobilne telefonije javlja centru kordinate,pa onaj tamo cika na monitoru koji je u sastavu nekog sistema,ima mapu i prikazuje mu poziciju vaseg auta.Sto znaci da ako vam neko ukrade auto i parkira ga na podrucju gde nema signala mobilnog operatera,niko nece moci da locira auto.
U avionu postoje dve crne kutije,jedna je u repu aviona,druga napred.Jedna snima sve parametre o radu uredjaja,druga sve to i 30 minuta razgovora posade.To imate u seriji avionske nesrece.U slucaju avio nesrece crna kutija emituje radio signal,nekoliko dana.
Vecina sada poseduje gps navigaciju,ili u za auto ili u telefonu.Ajde izadji na ulicu,upali gps i pitaj nekoga jel zna neko da ti kaze gde se ti trenutno nalazis?Pa naravno da ne zna ,jer nisi nikom javio kordinate.Razumete sad?

Marko

pre 10 godina

@meni nesto nije jasno: Hehe, dovoljne su 3 bazne stanice da bi se locirao mobilni telefon...
Nemoj molim te da lupas, kada budes radio u nekom od mobilnih operatera onda pricaj o tome. I gde nadje bas 3 bazne stanice? A sto si lupio za precznost od par desetine metara, jos jedno haha

nortel

pre 10 godina

CITAT (Marko): "Nemoj molim te da lupas, kada budes radio u nekom od mobilnih operatera onda pricaj o tome. I gde nadje bas 3 bazne stanice? A sto si lupio za precznost od par desetine metara, jos jedno haha
(Marko, 11. mart 2014 22:01)"

Nije upućeno meni, ali moram da odgovorim... jesi li ti prijatelju čuo za termin triangulacije?

Pošto očigledno nisi, evo malo za edukaciju: http://en.wikipedia.org/wiki/Triangulation

Upravo tako funkcioniše sistem lociranja u mobilnoj telefoniji i preciznost itekako može biti visoka. Zavisi pre svega od frekventnosti repetirora u nekom prostoru.

Nije lepo smejati se nekome, ako si nedovoljno obavešten.

K

pre 10 godina

Prosto neverovatno da se gps lokacija ne salje radio ili satelitskom vezom kontroleru leta. Bilioni uloženi u avio tehnologiju a da ne znaju u svakom momentu gde se ti milioni/bilioni nalaze. Ma ljudi ovo su gluposti, mora da je nesto drugo u pitanju ali nece da kazu

Ivan

pre 10 godina

Ne znamo vise sta je pouzdana informacija u ovom slucaju. Malopre sam negde procitao da je avion skrenuo stotinama km sa kursa! Da pri tome nikog nije kontaktirao da prijavi problem i da je zadnji put primecen na visini od 1000m! To bas ne deluje da se sve desilo iznenada i u 1 sekundi.

Chuck Yeager

pre 10 godina

Pravilo br.1 Sve sto leti mora i da sleti.Pojavile su se slike kopilota sa putnicama u kokpitu.Jeste prekrsaj ali to ne obara avion.Poznajem nekolicinu koji su pravi pastuvi, ali zbog toga se nijedan nije srusio.
Francuzi su ulozili 25 miliona eura i dve godine da pronadju kutije.Tada su shvatili sta se desilo.Takodje, nije bilo komunikacije sa kontrolom niti poziva u pomoc. Nekako na kraju se svede na ljudsku gresku.
Chuck Yeager

antenica

pre 10 godina

Zamajavanje sirokih narodnih masa.

"Iako moderni sistemi za let koriste GPS za navigaciju, on samo govori avionu gde se nalazi ali ne i kontroli letenja."
Da li su u tom slucaju inzenjeri neopevane budale? Morali bi da salju lokaciju bar na svakih minut.

Andjela

pre 10 godina

FlightRadar sajt koristi mrezu malih prijemnika svuda po svetu.
Nije tesko kupiti takav prijemik i prijaviti se kao volonterksa
pomoc ovom sajtu, cak tamo i nude razne opcije, kako da to ucinite.

Meni se sve cini da je avion otet, i da je neko veoma pametan
na nepoznat nacin pogasio sve transpondere na avionu, i sve sto
se iz njega emituje.

Da su negde sleteli, i da imaju neke druge namere sa tim avionom.
Mozda da se proveri da li je negde nestala veca kolicina kerozina,
mozda bi to bio trag...

Komentator

pre 10 godina

Za sebe sam kupio auto kameru sa GPS-om, sa G-jem, automatski uzima vreme sa satelita, pokazuje G, pokazuje GPS poziciju, pokazuje brzinu i vreme. Pravi konstantno dve datoteke, jedna je video a druga tekst sa podacima koje sam naveo.

U slucaju aviona, potrebno je da avion ima konstantan radio (bilo kakva vrsta radio veze) link sa nekim serverom ili vise servera, da tekstualne podatke o poziciji (nema toga mnogo) salje u kratkim vremenskim intervalima. I link od par Kb / s bio bi dovoljan.

Dalje, crne kutije, koje se danas nalaze u avionima, koje sve vreme snimaju podatke u avionu, verujem da imaju, morale bi bi da imaju radio odasiljac koji bi imao osnovno napajanje u unutrasnjosti same crne kutije i koji bi odasiljao signal za lociranje svakik 10 minuta ili vise, tako da bi p[otrosnja energije bila minimalna. Triger za pocetak odasiljanja bi bio gubitak spoljnjeg napajanja crne kutije, ili nesto drugo sto bi pokrenulo rad odasiljaca za lociranje.

Neko ce reci, pa sve to vec postoji, pa cu odgovoriti, postoji itekako, ipak u ovakvim situacijama se mora objasniti zasto nesto nije radilo kako treba. Postoje osobe koje bi morale da odgovore na mnoga pitanja.

Zaprepascujuce je da se nesto ovakvo uopste moglo dogoditi.

dipl.ing. telekomunikacija

pre 10 godina

@Marko
sto ispljuva coveka.. ako te bas zanima zasto 3 bazne stanice mozes pogledati ovde
http://en.wikipedia.org/wiki/Triangulation
uslov je samo da postoji soft handover sto nije moguce kod gsm ali je moguce kod umts (3g)

kad se odredjuje lokacija pomocu gps, signal se prima sa 4 satelita jer je u pitanju 3d prostor
(tada se racuna i visina), i kod gps je greska 10ak metara zbog greske u sinhronizaciji satova tih satelita koji su jedni od najpreciznijih na svetu(ali i dalje imaju gresku)

Aleksandar Maraš

pre 10 godina

Pa zašto se pominje moreuz Malaka?To je blizu Kuala Lumpura ali je u kontra smeru!Juče sam to mogao pročitati i na vašem sajtu (tako ste preneli).Ako se prati na radaru onda ne bi smelo da ima dileme da li je leteo iznad moreuza.Na najširem mestu nema više od 100 km pa bi bio viđen ili od strane kontrole leta Malezije ili od strane kontrole Indonezije.Odakle takva informacije uopšte mi nije jasno.

Giordano

pre 10 godina

Avion je samo trenutno nestao,nije u dometu. Kad budu ispitali šta im treba,vratiće ga.Ko nas već dugo,dugo prati iz svemira,malo se igra sa nama.

Dex

pre 10 godina

Evo cNn je objavio, da je avion nestao bio sa radara -u kojoj regiji su ga i trazili, ali medjutim posle sat vremena nakon sto je nestao, pojavio se na ruti prema madagaskaru- objavio vojni radar. Znaci da je verovatno otet i da se prizemljio mozda na madagaskaru ili je potopljen. Tako da su danas otpoceli pretragu na drugom delu.

dragan

pre 10 godina

777 konstantno salje podatke o letu najblizim kontrolnim tornjevima i nemoguce je da neznaju nista o brzini, visini, putanji i ostalim podacima. 777 je tako sofisticiran avion da ga ni manja eksplozija u avionu ne moze oboriti. Najvjerovatnije je samoubistvo pilota, jer su u slucaju direktnog udara u vodu pri maksimalnoj brzini avion pretvori u pepeo i male su mogucnosti da se nadju tragovi (a jos uvijek nisu nista nasli). Sigurno nije turbulencija, jer 777 ima takvu tehnologiju i tako je gradjen da mu ni najjaca turbulencija ne moze nista.Sto se zvonjave mobilnih telefona tice to su gluposti. Prvo nema baterije koja moze da traje 4 dana a kao drugo poziv ide preko providera koji daje takozvani return signal zvonjave dok ne uspostavi kontakt sa telefonom. Dakle "zvoni" provider a ne telefon u nekoliko prvih sekundi.Sto se tice putnika vecina je zbog vertikalnog poniranja umrla jos u vazduhu usled srcanih udara ili ako je avion kojim slucajem izgubio hermetichnost, usled hipoksije ( nagla promena pritiska i nagli pad kiseonika u avionu - tu maske ne pomazu, jer avion ponire vertikalno i maske su u odklonu od putnika , drugim recima nedostupne i nisu na dohvatu ruke ). Mali broj je mogao da vidi vodu pre udara. 777 se ni pod tim uslovima ne raspada tako da je svom snagom i celovit udario u okean i sagoreo.

vanzemaljka

pre 10 godina

Ja mislim da je teroristicki napad u pitanju, i naravno ne smeju da odmah kazu jer ce nastati frka u maleziji, kini, i celom svetu.....ipak je to skandal medjunarodnih razmera....jedva cekam sa vidim saopstenje za javnost..slazem se s Molder-om, svaka cast za komentar. zao mi je porodica ciji su clanovi u avionu.

Flight Commander

pre 10 godina

CITAT: "Vecina sada poseduje gps navigaciju,ili u za auto ili u telefonu.Ajde izadji na ulicu,upali gps i pitaj nekoga jel zna neko da ti kaze gde se ti trenutno nalazis?Pa naravno da ne zna ,jer nisi nikom javio kordinate.Razumete sad?"
(kiza, 12. mart 2014 10:32)

Druže Kizo (i ostali komentatori sličnog mišljenja), vi pretpostavljam mislite da u se avionu koristi GPS od 100 evra, kupljen u samoposluzi?

SVI moderni avioni poseduju DVOSMERNI satelitski link, a B777 spada upravo u takve. Banalno gledano, taj avion poseduje BAREM satelitski avion sa kojeg posada može da komunicira nezavisno od radio sistema u kokpitu. Kako zamišljate da to radi, ako nema odašiljanja signala ka satelitu?

Ja sam pre 12 godina posedovao dvosmerni satelitski link kapaciteta 16/2Mbit, u kućnim uslovima, koji NIJE radio pomoću dodatnih linkova (mobilni/fiksni itd), već je odašiljao signal KA satelitu.

Bojim se da mnogi poseduju vrlo tanko znanje o materiji oko koje upadaju u raspravu.

Moje pominjanje taksista si sličnog je bilo samo u cilju predstavljanja koliko sve to nema smisla - naravno da nisam mislio da to baš tako radi u avionima. Sledeći put ću da nacrtam, za one koji imaju poteškoća u razumevanju napisanog.

FanSte

pre 10 godina

Ako se već bave teorijama, što inda lepo ne potraže avion na kopnu jer možda je još uvek ceo... Moguće da je leto iznad nivoa radara mada ne znam koliko je to moguće..

Najčudnije je to što se spominju različite lokacije, te spominju okean te moreuz... nek se odluče gde je avion nestao..

da da

pre 10 godina

Eto prilike da se uvede totalna kontrola u vazdušnom saobraćaju u celom svetu. Ubuduće slanje lokacije, i svih ostalih podataka na svaki minut i ćao !

Moguća teorija...

pre 10 godina

Neke aviokompanije nude uslugu korišćenja mobilnih telefona u toku leta(što bi,inače,trebalo da je zabranjeno,zbog ometanja elektronike u vazduhoplovu).Mobilni aparat se tada spoji na lokalni repetitor,samog aviona,a dalje se povezuje preko,recimo,satelitske mreže,pa nazad...na zemlju.Ako telefoni još imaju energije u baterijama,a i repetitor aviona(od hermetički zatvorenog,vodonepropusnog izvora)a voda nije ušla u avion ili u te,određene delove aviona nema još uvek vode,onda će telefoni vratiti i potvrdnu informaciju onom ko zove.Zanimljivo bi bilo proveriti SMS potvrde o prijemu i čitanju poruka.Možda još uvek negde pluta po vodi ili na maloj dubini?Neka posao povere delfinima.Oni neće omanuti.

Nikola

pre 10 godina

@flight commander: Moze mobilni telefon da ima i 5 GPS prijemnika, ako nema mobilnu ili internet mrezu, niko na svetu nece moci da ga pronadje. GNSS prijemnik je pasivan uredjaj, sto znaci da samo osoba kod koje je prijemnik moze da ocita poziciju i niko drugi. Taksi udruzenja koriste GSM/GPRS mreze da posalju takve podatke u centralu, a to avionima nije dostupno. Da bi kontrola leta mogla da iskoristi takav podatak potrebno je da je avionski kompjuter upakuje u neki paket i posalje putem nekog protokola, radio ili satelitskom komunikacijom (ACARS, CPDLC, ADS-B...). Dalje ve zavisi da li je podrucje pokriveno radio antenama/satelitom. Ako nije, dzaba sto avion salje podatke kad nema ko da primi.

veerghoen

pre 10 godina

@Kiza svaka cast. Ja sam izgubio mobilni i bio uporan u nameri da ga operater nadje GPS servisom, ali su mi rekli da to jednostavno nije moguce jer u datom momentu mobilni nije bio povezan sa internetom. Mogu locirati otprilike gde, no ne i tacna lokacija.

Veliki brat

pre 10 godina

Postoji nekoliko problema sa pojedinim komentarima oko GPS-a i nalaženja telefona koji još uvek ima signal.

Prvo što se tiče GPS praćenja. Kod aktivnog praćenja to funkcioniše dok uređaj koji šalje GPS poziciju ima domet (dakle, u taksi vozilima, komercijalnim teretnim vozilima, autobusima i sl. koji imaju ugrađeno GPS praćenje), a podaci se najčešće šalju preko mreže mobilne telefonije (a ređe preko satelita što je dosta skuplje zbog zakupa komunikacionog linka). Avioni se prate preko satelitskog linka (aktivan radar) uz pomoć GPS, ACARS i ADS-B/C.

Jedna varijanta šta se desilo (blizu SATCOM antene je zbog korozije nastao otvor koji je izazvao postepenu dekompresiju, zbog koje su svi putnici i posada izgubili svest kao da su zaspali, i avion je leteo sve dok nije ostao bez goriva; ovo objašnjava zašto je avion ostao bez aktvnog radara/praćenja, a ovaj problem sa korozijom je ranije primećen kod ovih aviona): http://mh370lost.tumblr.com/

Ako isključimo pad, druga varijanta je da je neko namerno okrenuo avion i odleteo u nekom pravcu nekih 2300 milja (za najmanje još toliko je imao goriva), tako da može biti bilo gde...


Što se tiče činjenice da nekim putnicima i dalje zvoni telefon, postoji mogućnost da se radi o usluzi jednog broja i za mobilni i za fiksni, i kad ga pozovete, zvone oba telefona, a korisnik se javlja na onaj koji mu je bliži, tako da postoji mogućnost da se radi o takvim korisnicima pa im u stvari zvoni telefon kod kuće a ne mobilni.

Andjela

pre 10 godina

http://mh370lost.tumblr.com/

Ovaj link objasnjava sve, i telefone, i zasto su prestali da
rade transponderi... i sve...

Avion je jako daleko od mesta gde ga traze...

Chuck Yeager

pre 10 godina

@Dragan,
Da je u pitanju samoubisvo pilota i vertikalno poniranje, nemoguce da se avion srusio u celosti.Krstareca visina je oko 35000feeta,(10500m) brzina 850km/h tezina ok0220tona.To znaci da je opterecenje preko 5G u poniranju.Probio bi zvucni zid i doslo bi do otpadanja delova aviona (delovi krila, repni stabilizator).Nesto bi plutalo po povrsini sa kerozinom cija je spec.tez.20kN/m3 sto znaci da je laksi od vode.Pre ce biti da je doslo do dekonpresije, ili vatra u pilotskoj kabini, gubitka svesti pilota i nekontrolisanog leta.Onda je moguce da se srusio u komadu.Kutije trpe opterecenje vodenog stuba do 6000m.Dubina mora u juznom kineskom moru je maks.5000m.U konatku sa vodom transmisija se automatski aktivira.
Chuck Yeager

kiza

pre 10 godina

Ja sam pre 12 godina posedovao dvosmerni satelitski link kapaciteta 16/2Mbit, u kućnim uslovima, koji NIJE radio pomoću dodatnih linkova (mobilni/fiksni itd), već je odašiljao signal KA satelitu.
Verujem ti da postoji tako nesto,samo mi nije jasno kada taj tvoj uredjaj posalje signal satelitu o tvojoj lokaciji,kome satelit javi tvoju poziciju,da bi te neko pronasao?

kiza

pre 10 godina

CITAT: "Vecina sada poseduje gps navigaciju,ili u za auto ili u telefonu.Ajde izadji na ulicu,upali gps i pitaj nekoga jel zna neko da ti kaze gde se ti trenutno nalazis?Pa naravno da ne zna ,jer nisi nikom javio kordinate.Razumete sad?"
(kiza, 12. mart 2014 10:32)

Druže Kizo (i ostali komentatori sličnog mišljenja), vi pretpostavljam mislite da u se avionu koristi GPS od 100 evra, kupljen u samoposluzi?

SVI moderni avioni poseduju DVOSMERNI satelitski link, a B777 spada upravo u takve. Banalno gledano, taj avion poseduje BAREM satelitski avion sa kojeg posada može da komunicira nezavisno od radio sistema u kokpitu. Kako zamišljate da to radi, ako nema odašiljanja signala ka satelitu?

Ja sam pre 12 godina posedovao dvosmerni satelitski link kapaciteta 16/2Mbit, u kućnim uslovima, koji NIJE radio pomoću dodatnih linkova (mobilni/fiksni itd), već je odašiljao signal KA satelitu.

Bojim se da mnogi poseduju vrlo tanko znanje o materiji oko koje upadaju u raspravu.
(Flight Commander, 12. mart 2014 11:13)
Dragi prijatelju,
Ako si pazljivo procitao,ja sam opisao u tekstu gps za mobilne telefone i lociranje istih.Nemam pojma kakav je gps u avionu i kako rade profi gps uredjaji,niti da li su dvosmerni i koliko kanala imaju.Tako da molim te nemoj da mi nameces nesto sto nisam napisao,jer opet kazem ne znam kako radi u avionu gps.Procitaj sta sam napisao.
Hvala.

kiza

pre 10 godina

za@ KIZA, Mozes da pratis i bez koordinacije preko find me u Iphone, cudno je da telefon jednog od putnika je zvonio a niko se ne javlja. Ako avio pa u okeano kako onda zvoni telefon? U sumi bi bio drugacije
(naim, 12. mart 2014 11:22)
OK,jel mogu da te zamolim da ugasis svoj telefon,pa pokreni find me,da probas da ga lociras?

Goran

pre 10 godina

Kako bre nema aviona na radaru posle 100 km??? Pa ima GPS, a svi to možemo da pratimo tokom celog leta bilo kog aviona na sajtu "flight radar" čak i iz kokpita.

trajce

pre 10 godina

Dobro, a da li je neko uzeo u obzir da je došlo do otkaza elektro sistema na avionu, i glavnih i pomoćnih (što je jako, jako retko i teško moguće, ali se dešavalo). U toj situaciji, avionu prestaje da radi sva elektro i elektronska oprema, a to znači i radio, navigacioni uređaji i ostalo. Logičnije je da je probao da se vrati nazad, ali let noću, iznad vode, nemogućnost određivanja orijentira... sasvim je logično da je probao da se spusti nisko kako bi video orijentire na zemlji, o čemu u prilog ide i potvrda da je primećen na 1000 m visine kasnije. Odatle je sve moguće - prestanak rada motora zbog nedostatka goriva i pokušaj sletanja na vodu što najčešće završava fatalno, recimo!
Svi se uhvatili za GPS i mobilne telefone, a to jednostavno ne funkcioniše kao na filmu.
I da - za one koji stalno spominju modernu tehnologiju, avion je poleteo prvi put pre dvadeset godina, zbog čega svi misle da je on imao najmoderniju opremu? Ko zna koja je verzija aviona ovo bila, šta je imao od opreme, koliko je modernizovan (sve to košta).

Dex

pre 10 godina

Ok zvali i zvone telefoni, a jel niste razmisljali da su mozda ti telefoni koji zvone ostali u koferima kod nekih? Mozda imaju dva fona, jedan poneli u avion a drugi ostavili u koferu. I da je doslo do eksplozije, koferi ne bi potonuli nego plutali morem, a neki ne bih ni izgoreli od vatre. ja na primer imam skroz od koze ali prave koze crni kofer, a znamo da koza gori ali vrlo tesko i pod velikim temperaturama, A telefoni su bili na stand by i posle 5 dana, sto sam ja uspeo da izvedem na s4- koji je na stand by izdrzao tacno 5 dana i 2 sata. Ko ne veruje neka proba. Jel naravno svi smart fonovi kada se njakaju izdrze 1 dan, al kada se ne diraju 5 i vise dana, tako da je pitanje sata, kada ti vise nece biti dostupni.

kiza

pre 10 godina

@kiza - znaš li ti da mi kažeš razliku izmedju GPS i GPRS??? Znaš li šta znače ove dve skraćenice?? Neke stvari koje si napisao su OK,ali vidim da nemaš veze o ovoj temi i verovatno si samouk..
(Samo budale i konji, 12. mart 2014 16:02)
Naravno da znam,nije mi samo jasno koje je tvoje pitanje?A to da li imam veze i da li sam samouk ,opet ne razumem tvoje pitanje.Znam odlicno sta pisem i o cemu pisem,dakle tvoje pitanje je, koje....I sta sam napisao a da nije u redu ili nije jasno?Mogu da objasnim i sta je gps i gprs,samo mi postavi pitanje.

naim

pre 10 godina

za@ KIZA, Mozes da pratis i bez koordinacije preko find me u Iphone, cudno je da telefon jednog od putnika je zvonio a niko se ne javlja. Ako avio pa u okeano kako onda zvoni telefon? U sumi bi bio drugacije

Samo budale i konji

pre 10 godina

@kiza - znaš li ti da mi kažeš razliku izmedju GPS i GPRS??? Znaš li šta znače ove dve skraćenice?? Neke stvari koje si napisao su OK,ali vidim da nemaš veze o ovoj temi i verovatno si samouk..

DROGBA11

pre 10 godina

Ovde sam prvi put procitao da postoji mogucnost da je prakticno sleteo na okean i kao takav,neostecen,potonuo. Ako je tako i ako je signal iz crnih kutija slab (zbog dubine na kojima se nalaze)i ogranicenog roka,onda ga verovatno nikada i nece naci. A scenario je relativno realan,pilot je bio odlican,mnogo sati na tom avionu,a i bio je zaludjenik,imao je kuci simulator,tako da ako je neko mogao da sleti na okean,mogao je on. cak mi se cini da je pre par godina bio neki slucaj sletanja na vodu blizu obale ili je bio neki film,ali u svakom slucaju tako nesto je vec vidjeno i po recima strucnjaka-moguce.

djomladin

pre 10 godina

@kiza hoces da kazes da je nemoguce staviti GPS uredjaj (sa sim karticom) u avion, a moguce je u kola? Pri tome, ne moras sim karticu vec uredjaj moze da salje podatke satelitu.

Pjer

pre 10 godina

Ama, ljudi! Ne zvone telefoni, nego zvoni "u centrali". Kad neko puputi poziv na telefon nestale osobe, par puta zazvoni u centrali koja ne može da pronađe telefon izgubljene osobe i onda se prekida. Znači, telefoni izgubljenih ljudi ne zvone, nego zvoni samo u slušalicama onih koji pozivaju.

Pa sve i da su se negde spustili neko od njih 250 bi se javio... Da ne pominjem to da baterije na današnjim telefonima drže jedva 24h. Ako bi ti ljudi imali mogućnost da pune telefone sve ovo vreme, pa neko bi poslao sms ili bi se javio.

palidrvce

pre 10 godina

SVI komercijalni letovi mogu da se isprate preko interneta sa updateom u plafon 5 minuta kašnjenja , imate sajt http://www.flightradar24.com preko koga možete ispratiti svaki ijedan komercijalni let od momenta poletanja pa do sletanja , sa iscrtanom putanjom i skretanjima od početka do kraja leta.

Marko

pre 10 godina

@meni nesto nije jasno: Hehe, dovoljne su 3 bazne stanice da bi se locirao mobilni telefon...
Nemoj molim te da lupas, kada budes radio u nekom od mobilnih operatera onda pricaj o tome. I gde nadje bas 3 bazne stanice? A sto si lupio za precznost od par desetine metara, jos jedno haha

Baltazar

pre 10 godina

Nije meni zaista jasno, mozda ponavljam ono sto misle milioni ljudi....meni mogu da ugrade gps u kola i da ih prate 24 casa a u avion ne mogu??????
Prosvetlite me vrli strucnjaci. Ej bre, 250 ljudi nestalo, avion kao igraliste, nije igla! Hiljade satelita iznad Zemlje i nijedan nista da ne uhvati????
Ovo je kao ona zona sumraka, twilight zone.

Medjutim, ako bi pratili teoriju zavere, moze i ovako: ajde da skrenemo oci sa Ukrajine na par dana dok ne smislimo sta cemo. Ko zna ko je raketirao taj avion?

Ovo mi izgleda najrealnija situacija. Zato ga i nece naci. U parcicima je.

meni nesto nije jasno

pre 10 godina

U vise vesti prica se o tome da i dalje neki mobilni telefoni zvone nesretnih putnika ali da se na njih niko ne javlja. Ako je to istina zar onda nije lako utvrditi polozaj aviona pomocu lociranja tih mobilnih telefona pomocu baznih stanica. Dovoljne su tri bazne stanice i mobilni neki od nesretnika i lako se utvrdi gde se tacno nalazi uz odstupanje od par desetina metara. Korisceno mnogo puta od tajnih sluzbi , policije i ostalih vragova

Pametnjaković

pre 10 godina

Poprilično je čudno da crna kutija ne emituje svoju lokaciju, jer ona obično emituje svoju lokaciju čak 30 dana po nesreći, da bi mogla lako da se pronađe, naročito zbog slučajeva da avion završi pod vodom. Tako da je ovo više nego čudno.

bosanac

pre 10 godina

Znate sta je meni najludje u svemu sto je vezano za nestanak tog avinona oko Malezije? Porodice ljudi koji su nestali, govore da telefoni oD njihovih clanova porodice koji su bili u avioni i dalje zvone, da nisu nedostupni !!!

dragan

pre 10 godina

777 konstantno salje podatke o letu najblizim kontrolnim tornjevima i nemoguce je da neznaju nista o brzini, visini, putanji i ostalim podacima. 777 je tako sofisticiran avion da ga ni manja eksplozija u avionu ne moze oboriti. Najvjerovatnije je samoubistvo pilota, jer su u slucaju direktnog udara u vodu pri maksimalnoj brzini avion pretvori u pepeo i male su mogucnosti da se nadju tragovi (a jos uvijek nisu nista nasli). Sigurno nije turbulencija, jer 777 ima takvu tehnologiju i tako je gradjen da mu ni najjaca turbulencija ne moze nista.Sto se zvonjave mobilnih telefona tice to su gluposti. Prvo nema baterije koja moze da traje 4 dana a kao drugo poziv ide preko providera koji daje takozvani return signal zvonjave dok ne uspostavi kontakt sa telefonom. Dakle "zvoni" provider a ne telefon u nekoliko prvih sekundi.Sto se tice putnika vecina je zbog vertikalnog poniranja umrla jos u vazduhu usled srcanih udara ili ako je avion kojim slucajem izgubio hermetichnost, usled hipoksije ( nagla promena pritiska i nagli pad kiseonika u avionu - tu maske ne pomazu, jer avion ponire vertikalno i maske su u odklonu od putnika , drugim recima nedostupne i nisu na dohvatu ruke ). Mali broj je mogao da vidi vodu pre udara. 777 se ni pod tim uslovima ne raspada tako da je svom snagom i celovit udario u okean i sagoreo.

dzigi

pre 10 godina

A možda je taj avion davno sleteo i ljudi su otišli svojim kućama - ali u paralelnom univerzumu... A toga ni ne mogu da budu svesni, jer smo sada mi onaj svet "a šta bi bilo da se taj avion srušio?".
Ako ćemo da se tešimo...

deki

pre 10 godina

Znate sta je meni najludje u svemu sto je vezano za nestanak tog avinona oko Malezije? Porodice ljudi koji su nestali, govore da telefoni oD njihovih clanova porodice koji su bili u avioni i dalje zvone, da nisu nedostupni !!!
(bosanac, 11. mart 2014 20:34)

Da, to je istovremeno i jako jezivo. Ja prosto ne mogu da poverujem da porodice govore da telefoni zvone, sto znaci da su na kopnu ili jako blizu njega. Ako se avion zaista raspao ili pao, mozda bi trebalo da ga traze negde kod kopna ili blizu nekog ostrva jer kako drugacije objasniti da telefoni imaju domet? Na kraju krajeva, vecina telefona danas ima GPS i veoma ih je lako locirati, tako da mi je skroz nejasna cela ova prica, pod uslovom da je istinita vest o dostupnosti mobilnih telefona putnika.

flight commander

pre 10 godina

Sve pretpostavke koje su iznete u tekstu, ali i u komentarima, a tiču se navodne "nemogućnosti" praćenja čim avion odmakne od kopna, NETAČNE SU.

Problem takve percepcije je u tome što barata zastarelim ograničenjima. Naime, tačno je da radari ne dobacuju predaleko od kopna (iako nije tačno da je to samo ~100km, pošto ima sistema koji prebacuju daleko više), ali je takođe tačno da sistemi praćenja već poslednjih 20 godina poznaju sistem GPS praćenja, koji predstavlja redudantni sistem i koji radi paralelno i nezavisno od klasičnog transpondera za raspoznavanje na radarskoj bateriji.

Modernije opremljena taksi udruženja u našoj zemlji imaju efikasan sistem praćenja vozila na terenu, a ne moderni avioni, koji su time opremljeni već prilično dugo.

Dakle, potpuno je blesavo da iko veruje da je avion tek tako nestao bez traga u nepoznatom pravcu. Osim GPS sistema, koji je globalan i koji ne poznaje granice koje ograničavaju radar (iz očiglednih razloga), na terenu krstari i STOTINE raznih vojnih plovila sa mobilnim radarima, koji isto tako pokrivaju dobar deo sveta... samo što njihove informacije nisu poznate javno.

Kako iz vesti vidimo, tek naknadno se pojavljuju neki vojni logovi o kretanju aviona.

Dex

pre 10 godina

Ok zvali i zvone telefoni, a jel niste razmisljali da su mozda ti telefoni koji zvone ostali u koferima kod nekih? Mozda imaju dva fona, jedan poneli u avion a drugi ostavili u koferu. I da je doslo do eksplozije, koferi ne bi potonuli nego plutali morem, a neki ne bih ni izgoreli od vatre. ja na primer imam skroz od koze ali prave koze crni kofer, a znamo da koza gori ali vrlo tesko i pod velikim temperaturama, A telefoni su bili na stand by i posle 5 dana, sto sam ja uspeo da izvedem na s4- koji je na stand by izdrzao tacno 5 dana i 2 sata. Ko ne veruje neka proba. Jel naravno svi smart fonovi kada se njakaju izdrze 1 dan, al kada se ne diraju 5 i vise dana, tako da je pitanje sata, kada ti vise nece biti dostupni.

sasa jokic

pre 10 godina

Da su teroristi, neko bi se oglasio da se "pohvali".
Kao i svima, cudno mi je da mobilni telefoni zvone, ako je istina. Mozda je neko pustio "buvu".
Cudno je da ne hvataju signal crne kutije, koja emituje signale do dubine od 4000 m.
Prosto ne mogu da verujem da pilot ne bi pokusao da pozove pomoc, barem da upozori kontrolu da imaju problem.
Mozda Ameri ispituju Teslino oruzje za dezintegraciju materije? To mi je logicnije nego vanzemaljci.

kiza

pre 10 godina

Ja stvarno ne mogu da verujem da dosta vas ne zna ili ne razume sta je i kako radi gps.Ljudi, to kako vi mislite da moze tek tako da se neko locira, postoji samo na filmu.
Jer, Ne možeš da pratiš nečiji broj GPS-om. To se radi pomoću telefonskog signala (udeljenost od minimum 3 antene). GPS-om takođe ne možeš da pratiš nečiji telefon jer je GPS jednosmerna komunikacija od satelita do aparata. Ne može telefon da pošalje svoju lokaciju satelitu već mora da bude uključen na internet, preko gprs, da bi tako mogao da šalje nekome te podatke.
To sto neko ima u autu,takozvano satelitsko pracenje,u autu ima gps prijemnik i obicno neku sim karticu u tom uredjaju koji preko signala mobilne telefonije javlja centru kordinate,pa onaj tamo cika na monitoru koji je u sastavu nekog sistema,ima mapu i prikazuje mu poziciju vaseg auta.Sto znaci da ako vam neko ukrade auto i parkira ga na podrucju gde nema signala mobilnog operatera,niko nece moci da locira auto.
U avionu postoje dve crne kutije,jedna je u repu aviona,druga napred.Jedna snima sve parametre o radu uredjaja,druga sve to i 30 minuta razgovora posade.To imate u seriji avionske nesrece.U slucaju avio nesrece crna kutija emituje radio signal,nekoliko dana.
Vecina sada poseduje gps navigaciju,ili u za auto ili u telefonu.Ajde izadji na ulicu,upali gps i pitaj nekoga jel zna neko da ti kaze gde se ti trenutno nalazis?Pa naravno da ne zna ,jer nisi nikom javio kordinate.Razumete sad?

Samo budale i konji

pre 10 godina

@kiza - znaš li ti da mi kažeš razliku izmedju GPS i GPRS??? Znaš li šta znače ove dve skraćenice?? Neke stvari koje si napisao su OK,ali vidim da nemaš veze o ovoj temi i verovatno si samouk..

Goran

pre 10 godina

Kako bre nema aviona na radaru posle 100 km??? Pa ima GPS, a svi to možemo da pratimo tokom celog leta bilo kog aviona na sajtu "flight radar" čak i iz kokpita.

zeldi

pre 10 godina

@palidrvce
Slika koju vidis na sajtu koji si naveo dobija se sa radara kontrola letenja.Posto nad okeanima ne postoji radarsko pokrivanje (to i pise u tekstu koji komentarises) ,ono sto ti vidis na sajtu, iznad okeana, u stvari nije realna pozicija aviona vec ona ocekivana koja se dobija kompjuterskim iscrtavanjem predvidjene pozicije u odnosu na prethodno ocitanu brzinu,putanju i plan leta.Sam sajt (postoji i aplikacija za mobilne platforme) je zanimljiv ako zelis da vidis gde je let u kome je neko tebi zanimljiv,ali kao i obicno nije sve sto vidis i procitas na internetu uvek bas kako izgleda...

Giordano

pre 10 godina

Avion je samo trenutno nestao,nije u dometu. Kad budu ispitali šta im treba,vratiće ga.Ko nas već dugo,dugo prati iz svemira,malo se igra sa nama.

kiza

pre 10 godina

@kiza - znaš li ti da mi kažeš razliku izmedju GPS i GPRS??? Znaš li šta znače ove dve skraćenice?? Neke stvari koje si napisao su OK,ali vidim da nemaš veze o ovoj temi i verovatno si samouk..
(Samo budale i konji, 12. mart 2014 16:02)
Naravno da znam,nije mi samo jasno koje je tvoje pitanje?A to da li imam veze i da li sam samouk ,opet ne razumem tvoje pitanje.Znam odlicno sta pisem i o cemu pisem,dakle tvoje pitanje je, koje....I sta sam napisao a da nije u redu ili nije jasno?Mogu da objasnim i sta je gps i gprs,samo mi postavi pitanje.

Flight Commander

pre 10 godina

CITAT: "Vecina sada poseduje gps navigaciju,ili u za auto ili u telefonu.Ajde izadji na ulicu,upali gps i pitaj nekoga jel zna neko da ti kaze gde se ti trenutno nalazis?Pa naravno da ne zna ,jer nisi nikom javio kordinate.Razumete sad?"
(kiza, 12. mart 2014 10:32)

Druže Kizo (i ostali komentatori sličnog mišljenja), vi pretpostavljam mislite da u se avionu koristi GPS od 100 evra, kupljen u samoposluzi?

SVI moderni avioni poseduju DVOSMERNI satelitski link, a B777 spada upravo u takve. Banalno gledano, taj avion poseduje BAREM satelitski avion sa kojeg posada može da komunicira nezavisno od radio sistema u kokpitu. Kako zamišljate da to radi, ako nema odašiljanja signala ka satelitu?

Ja sam pre 12 godina posedovao dvosmerni satelitski link kapaciteta 16/2Mbit, u kućnim uslovima, koji NIJE radio pomoću dodatnih linkova (mobilni/fiksni itd), već je odašiljao signal KA satelitu.

Bojim se da mnogi poseduju vrlo tanko znanje o materiji oko koje upadaju u raspravu.

Moje pominjanje taksista si sličnog je bilo samo u cilju predstavljanja koliko sve to nema smisla - naravno da nisam mislio da to baš tako radi u avionima. Sledeći put ću da nacrtam, za one koji imaju poteškoća u razumevanju napisanog.

Шумадинац

pre 10 godina

Јесте сателитско праћење ок али се изледа авион распао на 10 километара висине и при тој брзини делови падају у огромном кругу , још ако је и експлодирао, наопако....

Andjela

pre 10 godina

FlightRadar sajt koristi mrezu malih prijemnika svuda po svetu.
Nije tesko kupiti takav prijemik i prijaviti se kao volonterksa
pomoc ovom sajtu, cak tamo i nude razne opcije, kako da to ucinite.

Meni se sve cini da je avion otet, i da je neko veoma pametan
na nepoznat nacin pogasio sve transpondere na avionu, i sve sto
se iz njega emituje.

Da su negde sleteli, i da imaju neke druge namere sa tim avionom.
Mozda da se proveri da li je negde nestala veca kolicina kerozina,
mozda bi to bio trag...

Miroslav Vujović

pre 10 godina

Odgovor na prethodni komentar, moguće je samo blizu kopna. Pogledaj malo bolje sajt za praćenje komercijalnih letova o kom pričaš, pa ćeš videti da nijedan avion ne možeš da nađeš na primer na sred okeana. Kao što piše u tekstu, ti sistemi rade samo blizu kopna.

Veliki brat

pre 10 godina

Postoji nekoliko problema sa pojedinim komentarima oko GPS-a i nalaženja telefona koji još uvek ima signal.

Prvo što se tiče GPS praćenja. Kod aktivnog praćenja to funkcioniše dok uređaj koji šalje GPS poziciju ima domet (dakle, u taksi vozilima, komercijalnim teretnim vozilima, autobusima i sl. koji imaju ugrađeno GPS praćenje), a podaci se najčešće šalju preko mreže mobilne telefonije (a ređe preko satelita što je dosta skuplje zbog zakupa komunikacionog linka). Avioni se prate preko satelitskog linka (aktivan radar) uz pomoć GPS, ACARS i ADS-B/C.

Jedna varijanta šta se desilo (blizu SATCOM antene je zbog korozije nastao otvor koji je izazvao postepenu dekompresiju, zbog koje su svi putnici i posada izgubili svest kao da su zaspali, i avion je leteo sve dok nije ostao bez goriva; ovo objašnjava zašto je avion ostao bez aktvnog radara/praćenja, a ovaj problem sa korozijom je ranije primećen kod ovih aviona): http://mh370lost.tumblr.com/

Ako isključimo pad, druga varijanta je da je neko namerno okrenuo avion i odleteo u nekom pravcu nekih 2300 milja (za najmanje još toliko je imao goriva), tako da može biti bilo gde...


Što se tiče činjenice da nekim putnicima i dalje zvoni telefon, postoji mogućnost da se radi o usluzi jednog broja i za mobilni i za fiksni, i kad ga pozovete, zvone oba telefona, a korisnik se javlja na onaj koji mu je bliži, tako da postoji mogućnost da se radi o takvim korisnicima pa im u stvari zvoni telefon kod kuće a ne mobilni.

vanzemaljka

pre 10 godina

Ja mislim da je teroristicki napad u pitanju, i naravno ne smeju da odmah kazu jer ce nastati frka u maleziji, kini, i celom svetu.....ipak je to skandal medjunarodnih razmera....jedva cekam sa vidim saopstenje za javnost..slazem se s Molder-om, svaka cast za komentar. zao mi je porodica ciji su clanovi u avionu.

naim

pre 10 godina

za@ KIZA, Mozes da pratis i bez koordinacije preko find me u Iphone, cudno je da telefon jednog od putnika je zvonio a niko se ne javlja. Ako avio pa u okeano kako onda zvoni telefon? U sumi bi bio drugacije

trajce

pre 10 godina

Dobro, a da li je neko uzeo u obzir da je došlo do otkaza elektro sistema na avionu, i glavnih i pomoćnih (što je jako, jako retko i teško moguće, ali se dešavalo). U toj situaciji, avionu prestaje da radi sva elektro i elektronska oprema, a to znači i radio, navigacioni uređaji i ostalo. Logičnije je da je probao da se vrati nazad, ali let noću, iznad vode, nemogućnost određivanja orijentira... sasvim je logično da je probao da se spusti nisko kako bi video orijentire na zemlji, o čemu u prilog ide i potvrda da je primećen na 1000 m visine kasnije. Odatle je sve moguće - prestanak rada motora zbog nedostatka goriva i pokušaj sletanja na vodu što najčešće završava fatalno, recimo!
Svi se uhvatili za GPS i mobilne telefone, a to jednostavno ne funkcioniše kao na filmu.
I da - za one koji stalno spominju modernu tehnologiju, avion je poleteo prvi put pre dvadeset godina, zbog čega svi misle da je on imao najmoderniju opremu? Ko zna koja je verzija aviona ovo bila, šta je imao od opreme, koliko je modernizovan (sve to košta).

FanSte

pre 10 godina

Ako se već bave teorijama, što inda lepo ne potraže avion na kopnu jer možda je još uvek ceo... Moguće da je leto iznad nivoa radara mada ne znam koliko je to moguće..

Najčudnije je to što se spominju različite lokacije, te spominju okean te moreuz... nek se odluče gde je avion nestao..

Chuck Yeager

pre 10 godina

Pravilo br.1 Sve sto leti mora i da sleti.Pojavile su se slike kopilota sa putnicama u kokpitu.Jeste prekrsaj ali to ne obara avion.Poznajem nekolicinu koji su pravi pastuvi, ali zbog toga se nijedan nije srusio.
Francuzi su ulozili 25 miliona eura i dve godine da pronadju kutije.Tada su shvatili sta se desilo.Takodje, nije bilo komunikacije sa kontrolom niti poziva u pomoc. Nekako na kraju se svede na ljudsku gresku.
Chuck Yeager

Moguća teorija...

pre 10 godina

Neke aviokompanije nude uslugu korišćenja mobilnih telefona u toku leta(što bi,inače,trebalo da je zabranjeno,zbog ometanja elektronike u vazduhoplovu).Mobilni aparat se tada spoji na lokalni repetitor,samog aviona,a dalje se povezuje preko,recimo,satelitske mreže,pa nazad...na zemlju.Ako telefoni još imaju energije u baterijama,a i repetitor aviona(od hermetički zatvorenog,vodonepropusnog izvora)a voda nije ušla u avion ili u te,određene delove aviona nema još uvek vode,onda će telefoni vratiti i potvrdnu informaciju onom ko zove.Zanimljivo bi bilo proveriti SMS potvrde o prijemu i čitanju poruka.Možda još uvek negde pluta po vodi ili na maloj dubini?Neka posao povere delfinima.Oni neće omanuti.

antenica

pre 10 godina

Zamajavanje sirokih narodnih masa.

"Iako moderni sistemi za let koriste GPS za navigaciju, on samo govori avionu gde se nalazi ali ne i kontroli letenja."
Da li su u tom slucaju inzenjeri neopevane budale? Morali bi da salju lokaciju bar na svakih minut.

Nikola

pre 10 godina

@palidrvce pa nije bas tacno. Flightradar24 ima svoju mrezu prijemnika odvojenu od sistema kontrole leta i vojnih sistema. Avioni koji nemaju ADS-B transponder se ne vide na mapi osim ako nisu praceni multilateracijom (vrlo ograniceno podrucje je pokriveno) Americke vazduhoplovne vlasti ustupaju svoje podatke sa malim kasnjenjem. Nije pokrivena ni blizu cela planeta, niti se mogu videti svi avioni.
Naravno, to ne znaci da sistem nije dobar, samo nije dovoljno pouzdan s obzirom da ljudi koji poseduju prijemnike uvek mogu da ih iskljuce, ukljuce, premeste, postave na lose mesto...

Aleksandar Maraš

pre 10 godina

Pa zašto se pominje moreuz Malaka?To je blizu Kuala Lumpura ali je u kontra smeru!Juče sam to mogao pročitati i na vašem sajtu (tako ste preneli).Ako se prati na radaru onda ne bi smelo da ima dileme da li je leteo iznad moreuza.Na najširem mestu nema više od 100 km pa bi bio viđen ili od strane kontrole leta Malezije ili od strane kontrole Indonezije.Odakle takva informacije uopšte mi nije jasno.

veerghoen

pre 10 godina

@Kiza svaka cast. Ja sam izgubio mobilni i bio uporan u nameri da ga operater nadje GPS servisom, ali su mi rekli da to jednostavno nije moguce jer u datom momentu mobilni nije bio povezan sa internetom. Mogu locirati otprilike gde, no ne i tacna lokacija.

kiza

pre 10 godina

za@ KIZA, Mozes da pratis i bez koordinacije preko find me u Iphone, cudno je da telefon jednog od putnika je zvonio a niko se ne javlja. Ako avio pa u okeano kako onda zvoni telefon? U sumi bi bio drugacije
(naim, 12. mart 2014 11:22)
OK,jel mogu da te zamolim da ugasis svoj telefon,pa pokreni find me,da probas da ga lociras?

ABC

pre 10 godina

Na televiziji prikazase kako je avion "blago skrenuo sa kursa" tako sto je napravio potpun zaokret i poslednja poznata pozicija se nalazi maltene u ravni sa pocetnom pozicijom... ali se i dalje spekulise kako je u pitanju katastrofa koja se desila iznenada. Niko nije primetio da je avion preleteo nekoliko stotina kilometara u pogresnom pravcu?

Komentator

pre 10 godina

Za sebe sam kupio auto kameru sa GPS-om, sa G-jem, automatski uzima vreme sa satelita, pokazuje G, pokazuje GPS poziciju, pokazuje brzinu i vreme. Pravi konstantno dve datoteke, jedna je video a druga tekst sa podacima koje sam naveo.

U slucaju aviona, potrebno je da avion ima konstantan radio (bilo kakva vrsta radio veze) link sa nekim serverom ili vise servera, da tekstualne podatke o poziciji (nema toga mnogo) salje u kratkim vremenskim intervalima. I link od par Kb / s bio bi dovoljan.

Dalje, crne kutije, koje se danas nalaze u avionima, koje sve vreme snimaju podatke u avionu, verujem da imaju, morale bi bi da imaju radio odasiljac koji bi imao osnovno napajanje u unutrasnjosti same crne kutije i koji bi odasiljao signal za lociranje svakik 10 minuta ili vise, tako da bi p[otrosnja energije bila minimalna. Triger za pocetak odasiljanja bi bio gubitak spoljnjeg napajanja crne kutije, ili nesto drugo sto bi pokrenulo rad odasiljaca za lociranje.

Neko ce reci, pa sve to vec postoji, pa cu odgovoriti, postoji itekako, ipak u ovakvim situacijama se mora objasniti zasto nesto nije radilo kako treba. Postoje osobe koje bi morale da odgovore na mnoga pitanja.

Zaprepascujuce je da se nesto ovakvo uopste moglo dogoditi.

Chuck Yeager

pre 10 godina

@Dragan,
Da je u pitanju samoubisvo pilota i vertikalno poniranje, nemoguce da se avion srusio u celosti.Krstareca visina je oko 35000feeta,(10500m) brzina 850km/h tezina ok0220tona.To znaci da je opterecenje preko 5G u poniranju.Probio bi zvucni zid i doslo bi do otpadanja delova aviona (delovi krila, repni stabilizator).Nesto bi plutalo po povrsini sa kerozinom cija je spec.tez.20kN/m3 sto znaci da je laksi od vode.Pre ce biti da je doslo do dekonpresije, ili vatra u pilotskoj kabini, gubitka svesti pilota i nekontrolisanog leta.Onda je moguce da se srusio u komadu.Kutije trpe opterecenje vodenog stuba do 6000m.Dubina mora u juznom kineskom moru je maks.5000m.U konatku sa vodom transmisija se automatski aktivira.
Chuck Yeager

da da

pre 10 godina

Eto prilike da se uvede totalna kontrola u vazdušnom saobraćaju u celom svetu. Ubuduće slanje lokacije, i svih ostalih podataka na svaki minut i ćao !

K

pre 10 godina

Prosto neverovatno da se gps lokacija ne salje radio ili satelitskom vezom kontroleru leta. Bilioni uloženi u avio tehnologiju a da ne znaju u svakom momentu gde se ti milioni/bilioni nalaze. Ma ljudi ovo su gluposti, mora da je nesto drugo u pitanju ali nece da kazu

nortel

pre 10 godina

CITAT (Marko): "Nemoj molim te da lupas, kada budes radio u nekom od mobilnih operatera onda pricaj o tome. I gde nadje bas 3 bazne stanice? A sto si lupio za precznost od par desetine metara, jos jedno haha
(Marko, 11. mart 2014 22:01)"

Nije upućeno meni, ali moram da odgovorim... jesi li ti prijatelju čuo za termin triangulacije?

Pošto očigledno nisi, evo malo za edukaciju: http://en.wikipedia.org/wiki/Triangulation

Upravo tako funkcioniše sistem lociranja u mobilnoj telefoniji i preciznost itekako može biti visoka. Zavisi pre svega od frekventnosti repetirora u nekom prostoru.

Nije lepo smejati se nekome, ako si nedovoljno obavešten.

Dex

pre 10 godina

Evo cNn je objavio, da je avion nestao bio sa radara -u kojoj regiji su ga i trazili, ali medjutim posle sat vremena nakon sto je nestao, pojavio se na ruti prema madagaskaru- objavio vojni radar. Znaci da je verovatno otet i da se prizemljio mozda na madagaskaru ili je potopljen. Tako da su danas otpoceli pretragu na drugom delu.

Andjela

pre 10 godina

http://mh370lost.tumblr.com/

Ovaj link objasnjava sve, i telefone, i zasto su prestali da
rade transponderi... i sve...

Avion je jako daleko od mesta gde ga traze...

kiza

pre 10 godina

CITAT: "Vecina sada poseduje gps navigaciju,ili u za auto ili u telefonu.Ajde izadji na ulicu,upali gps i pitaj nekoga jel zna neko da ti kaze gde se ti trenutno nalazis?Pa naravno da ne zna ,jer nisi nikom javio kordinate.Razumete sad?"
(kiza, 12. mart 2014 10:32)

Druže Kizo (i ostali komentatori sličnog mišljenja), vi pretpostavljam mislite da u se avionu koristi GPS od 100 evra, kupljen u samoposluzi?

SVI moderni avioni poseduju DVOSMERNI satelitski link, a B777 spada upravo u takve. Banalno gledano, taj avion poseduje BAREM satelitski avion sa kojeg posada može da komunicira nezavisno od radio sistema u kokpitu. Kako zamišljate da to radi, ako nema odašiljanja signala ka satelitu?

Ja sam pre 12 godina posedovao dvosmerni satelitski link kapaciteta 16/2Mbit, u kućnim uslovima, koji NIJE radio pomoću dodatnih linkova (mobilni/fiksni itd), već je odašiljao signal KA satelitu.

Bojim se da mnogi poseduju vrlo tanko znanje o materiji oko koje upadaju u raspravu.
(Flight Commander, 12. mart 2014 11:13)
Dragi prijatelju,
Ako si pazljivo procitao,ja sam opisao u tekstu gps za mobilne telefone i lociranje istih.Nemam pojma kakav je gps u avionu i kako rade profi gps uredjaji,niti da li su dvosmerni i koliko kanala imaju.Tako da molim te nemoj da mi nameces nesto sto nisam napisao,jer opet kazem ne znam kako radi u avionu gps.Procitaj sta sam napisao.
Hvala.

kiza

pre 10 godina

Ja sam pre 12 godina posedovao dvosmerni satelitski link kapaciteta 16/2Mbit, u kućnim uslovima, koji NIJE radio pomoću dodatnih linkova (mobilni/fiksni itd), već je odašiljao signal KA satelitu.
Verujem ti da postoji tako nesto,samo mi nije jasno kada taj tvoj uredjaj posalje signal satelitu o tvojoj lokaciji,kome satelit javi tvoju poziciju,da bi te neko pronasao?

djomladin

pre 10 godina

@kiza hoces da kazes da je nemoguce staviti GPS uredjaj (sa sim karticom) u avion, a moguce je u kola? Pri tome, ne moras sim karticu vec uredjaj moze da salje podatke satelitu.

Ivan

pre 10 godina

Ne znamo vise sta je pouzdana informacija u ovom slucaju. Malopre sam negde procitao da je avion skrenuo stotinama km sa kursa! Da pri tome nikog nije kontaktirao da prijavi problem i da je zadnji put primecen na visini od 1000m! To bas ne deluje da se sve desilo iznenada i u 1 sekundi.

Nikola

pre 10 godina

@flight commander: Moze mobilni telefon da ima i 5 GPS prijemnika, ako nema mobilnu ili internet mrezu, niko na svetu nece moci da ga pronadje. GNSS prijemnik je pasivan uredjaj, sto znaci da samo osoba kod koje je prijemnik moze da ocita poziciju i niko drugi. Taksi udruzenja koriste GSM/GPRS mreze da posalju takve podatke u centralu, a to avionima nije dostupno. Da bi kontrola leta mogla da iskoristi takav podatak potrebno je da je avionski kompjuter upakuje u neki paket i posalje putem nekog protokola, radio ili satelitskom komunikacijom (ACARS, CPDLC, ADS-B...). Dalje ve zavisi da li je podrucje pokriveno radio antenama/satelitom. Ako nije, dzaba sto avion salje podatke kad nema ko da primi.

dipl.ing. telekomunikacija

pre 10 godina

@Marko
sto ispljuva coveka.. ako te bas zanima zasto 3 bazne stanice mozes pogledati ovde
http://en.wikipedia.org/wiki/Triangulation
uslov je samo da postoji soft handover sto nije moguce kod gsm ali je moguce kod umts (3g)

kad se odredjuje lokacija pomocu gps, signal se prima sa 4 satelita jer je u pitanju 3d prostor
(tada se racuna i visina), i kod gps je greska 10ak metara zbog greske u sinhronizaciji satova tih satelita koji su jedni od najpreciznijih na svetu(ali i dalje imaju gresku)

DROGBA11

pre 10 godina

Ovde sam prvi put procitao da postoji mogucnost da je prakticno sleteo na okean i kao takav,neostecen,potonuo. Ako je tako i ako je signal iz crnih kutija slab (zbog dubine na kojima se nalaze)i ogranicenog roka,onda ga verovatno nikada i nece naci. A scenario je relativno realan,pilot je bio odlican,mnogo sati na tom avionu,a i bio je zaludjenik,imao je kuci simulator,tako da ako je neko mogao da sleti na okean,mogao je on. cak mi se cini da je pre par godina bio neki slucaj sletanja na vodu blizu obale ili je bio neki film,ali u svakom slucaju tako nesto je vec vidjeno i po recima strucnjaka-moguce.

Pjer

pre 10 godina

Ama, ljudi! Ne zvone telefoni, nego zvoni "u centrali". Kad neko puputi poziv na telefon nestale osobe, par puta zazvoni u centrali koja ne može da pronađe telefon izgubljene osobe i onda se prekida. Znači, telefoni izgubljenih ljudi ne zvone, nego zvoni samo u slušalicama onih koji pozivaju.

Pa sve i da su se negde spustili neko od njih 250 bi se javio... Da ne pominjem to da baterije na današnjim telefonima drže jedva 24h. Ako bi ti ljudi imali mogućnost da pune telefone sve ovo vreme, pa neko bi poslao sms ili bi se javio.