veerghoen
pre 10 godina
Eto sta sve predvidjaju ti pregovori i uslovi za ulazak u EU. Ovdasnja birokratija je dosadnija od Kirby prodavca i Jehovinih svedoka. Ne cudimo se posle kad kazu imamo mnogo jos do Evrope.
Ponedeljak, 10.03.2014.
09:39
Da nije istinito verovatno bi bilo u rubrici „verovali ili ne“: punih 24 godine trebalo je da Ikea, od prve najave do izgradnje robne kuće, stigne u Hrvatsku.
Izvor: Novosti
pre 10 godina
Eto sta sve predvidjaju ti pregovori i uslovi za ulazak u EU. Ovdasnja birokratija je dosadnija od Kirby prodavca i Jehovinih svedoka. Ne cudimo se posle kad kazu imamo mnogo jos do Evrope.
pre 10 godina
Licno poznajem nekoliko Istocnonemackih politickih zatvorenika koji su lezali u Bauzenu. Nijh nije niko prisiljavao da rade, oni su se sami otimali za posao jer je to donosilo zatvorske privilegije, a bilo je i lepse raditi stolariju nego ceo dan piljiti u 4 zida i cekati da prodje visegodisnje odsluzenje kazne.
pre 10 godina
Ajme,samo da me žena ne ispila da je vozin skroz do Zagreba!
pre 10 godina
mene su odusevili gradjani i privrednici uz nemackog grada karlsruhe.oni su se udruzili i zaustavili izgradnju ikee u tom gradu. jedini razlog je bio sto bi ta firma ugasila vise radnih mesta nego otvorila.
pre 10 godina
a sa kojim pravom ste vi objavili ovaj članak? kod nas je kao bolje? pa kod nas neće ni doći s' obzirom na domaću birokratiju, izgleda da ni ne žele...
pre 10 godina
@LoL
Zato sto je hrvatska u eu. Ikea ne voli da radi van EU, smanjuje im zaradu.
pre 10 godina
@Čabarabdić
Prvo pročitaj preciznije o čemu se radilo. IKEA je kupovala neke proizvode u I. Njemačkoj za koje se kasnije utvrdilo da su 1980.-ih u njihovoj proizvodnji sudjelovali i politički zatvorenici. I drugi zatvorenici u I. Njemačkoj. IKEA je izrazila žaljenje. To nisu bili pogoni, a pitanje je koliko je IKEA mogla nadzirati tko što radi iza željezne zavjese.
Uglavnom, ne pretjeruj.
Misliš da u tvojoj zemlji nisu radili i politički zatvorenici?
pre 10 godina
blago meni sa vama,maram da čitam komentare da mi neko objasni cifre iz texta,a ić me ne zanimaju,samo velike cifre,koje normalno,malo ko razume...šta zna dete šta je dvesta kila...
pre 10 godina
@Purger
Je, vlasnik je legenda, a tvrtka brine o svemu i svačemu.
Tako je u doba komunizma imala proizvodne pogone u kojima su crnčili istočnonjemački politički zatvorenici.
Ti nordijci su prototipovi ljudskosti i demokracije sve dok se ne otkrije nešto suprotno.
pre 10 godina
eto vi pisite da je u Hrvatskoj procedura teska!! kakva li je onda u Srbiji,pitajte se zasto su Ikea i Lidl odlucili u Hrvatsku a ne u Srbiju
pre 10 godina
Fran čoveče pa ti si stvarno poseban ubedio si sebe da su vaši političari pošteni ti si jedan u 1 000 000 koji u to veruje.Čime da se hvale na 24 godi ne sposobnosti i korupcije da otvore robnu kuću.Uzgred Vučić je zamenik premijera a ne ministar,a šta je on uradio Croatia airliens može samo da sanja.
pre 10 godina
evo malo informacija za čitatelje:
Tekst je preuzet s Novosti.rs, autor je Jurica Koerbler, bivši novinar, bivšeg dnevnika Vjesnik iz Zg. Hrvat njemačkog porijekla. Valjda se mora malo svidjeti novim poslodavcima.
Tekst obiluje netočnostima. IKEA ima kooperanta u Hrvatskoj već 32 godine (TVIN iz Virovitice), kupila je zemljište 1990. pa ga prodala. Bio je rat u Hrvatskoj.
IKEA će teško doći u zemlju u kojoj ne postoji vladavina prava, i nije članica (ili vrlo blizu) EU. To je superozbiljna tvrtka sa korporativnom politikom brige o okolišu, djeci, ljudskim pravima...
Zemljište nije koštalo 220 mil eura nego kuna., to je manje od 30 mili eura.
Roba nije vrhunske kvalitete nego je svima dostupna. Kao H&M, Zara, Lidl....itd. samo u segmentu namještaja. Vlasnik je legenda, proguglajte malo o Ingvaru Kampradu...
U Skandinaviji je to jeftini namještaj za studente, mlade i samce ... koji imaju veće prihode od liječnika u Srbiji, npr.
pre 10 godina
Pitam se da li bi dolazak Ikee u Srbiju vaša vlast koristila kao nekakav dokaz o dolasku stranih ulaganja?? Zadnjih dana čitam da se vaš ministar Vučić hvali nekakvim budućim izgradnjama , trgovačkim centrima i sličnim nekretninskim projektima. Evo, u Hrvatskoj vlast baš ne ističe taj potez i nitko se time nešto previše ne hvali jer za tim nema ni potrebe, ali dobro je da ljudi dobijaju priliku većeg izbora i nižih cijena. A vi sad razmislite o vašim političarima jer se bojim da vas mažu...
pre 10 godina
"robna kuća koštala je gotovo 220 miliona evra."
Ako. To su trgovci/uvoznici (Ikea) koji uvoze svoju robu koja je u Svedskoj proizvedena a izvoze novac stvoren i zaradjen u Hrvatskoj. Jedina korist za zemlju i stanovnistvo, pored investicije od 220mil, je tih 600 zaposlenih koji novac trose u zemlji. Za svaku zemlju je to steta. Potrebno je svoju robu izvoziti/prodavati i time uvoziti tudji novac. Odnosno, obrnuta prica bi bila da je Ikea otvorila fabriku i odatle izvozila namestaj.
pre 10 godina
Samo IKEA da dodje, na oci da progledamo i da ne sedimo po podovima vise aman.
pre 10 godina
Gradjani Hrvatske su napokon docekali Europu.I oni se sad mogu zaduziti za duplo vece kamate i nedelju provesti kupujuci skart robu ,isto kao u Berlinu ili Parizu.Jos kad bi imali posla,raj ...!
pre 10 godina
Ikea prodaje katastrofalno los namestaj. Kupio sam mali klub stolic u Madjarskoj Ikei. Jednom prilikom prosusmo kafu na stolic, i za pola minuta vec je bio nabubrio i postao je saren tj ofarban od kafe i neravan. Katastrofalan im je kvalitet.
(Student, 10. mart 2014 12:45)
Da si isto kupio u Stbiji bilo bi puno bolje?
pre 10 godina
"Bio u Ikei vise puta (Grac). Odmah dobijete utisak da je sve to nekvalitetno, jednostavnog dizajna, da ga morate sklapati sami.."
Zašto si bio VIŠE PUTA ako je nekvalitetno?
"Hrvatska najezda ali sve kupuju po 20.30-e"
Kakvo si ti oko sokolovo i kakav kroničar.
Zaključio sam nešto...
pre 10 godina
U Ikei kupujes kad si student .Ko tamo ide posle tridesete ,promasio je zivot.
pre 10 godina
400 hiljada kvadrata? Kao da siju pšenicu. To je ogroman prostor,ne razumijem.
pre 10 godina
@istina: Ti misliš ozbiljno da robna kuća može da postane poznata u svetu sa lošim kvalitetom?
Ikea nema najbolji kvalitet ali nije loš, njihov koncept je da svi ljudi mogu nešto da kupe od jeftinog do skupljeg.
Ja živim inače u Švedskoj i opet kažem nemaju najbolji kvalitet ali nije loš i onda isto zavisi o čemu pričamo, neke stvari su kvalitetne neke nisu.
I H&M imaju isti koncept srednji kvalitet i povoljne cene, samo što u Srbiji nemaju isti izbor i tako niske cene kao ovde što je ne logično.
pre 10 godina
Kvadrat zemljišta, a kupljeno je čak 423.000 kvadrata, koštao je 65 evra, a pare su otišle vlasnicima koji su zadovoljno trljali ruke. Sve u svemu, ledina gde je izgrađena robna kuća koštala je gotovo 220 miliona evra.
Ko god da je pisao/prepisao ovaj članak ima očiglednih problema sa prostim matematičkim funkcijama.
423.000,00 x 65,00 = 27.495.000, a ne oko 220.000.000
pre 10 godina
E jadni i mi i ovi Hrvati. Mogu misliti kakva su bila uslovljavanja, samo da se pojave. A ono spolja gladac unutra jadac. Nikakav kvalitet njihovog namestaja.
pre 10 godina
Divan prizvuk sarkasticnosti u ovom tekstu od strane onih koji "bas imaju prava da budu sarkasticni"... zanimljivo je kako svi odreda opaliste po kvaliteti proizvoda I slicno a niko se ne pita zasto je ta Ikea otvorena u Hr a ne u Srbiji.. I niko ne kritikuje pisca ovog clanka koji je sebi dao toliko oduska da iskritikuje HR pravni system I birokratiju pokraj ovako divnog srpskog... za primer svima...
Dokle god ste tako zajedni I zavidni I sve radite po principu da komsiji crkne krava - dotle nema napred.. U Srbiju nece ni Ikea.. sa sve svojom nekvalitetom I kratkotrajnim proizvodom I niskim cenama... Toliko je dobro tu kod nas..
pre 10 godina
@istina koju ne zelite da prihvatite: eh, nas covek je poznat po tome da kupuje samo orahov namestaj, nove automobile i Bio proizvode. Druze razumes li ti da je u Srbiji prosecna plata 400 Kanadskih dolara, sto je tamo manje i od studentskog dzeparca! Osim toga zivim u Nemackoj i pola stana mi je u Ikea namestaju koji me bez problema sluzi vec 10 godina. Nije tacno da je Ikea prodavnica za studente i beskucnike. Jednostavno Ikea ima vise nivoa cena od najjeftinijeg za studente i mlade bracne parove pa do veoma skupih kreveta i kauca. Tako da nemoj pricas o istini posto je zaobilazis u velikom luku.
pre 10 godina
@Aleksander
Nije ni Euro više što je bio, inflacija svugda i svagdje :)
Tih 220 milijuna su Kune, podjeli sa cca. 7.5 i dobiješ Eure.
"Novinarsko prepisivanje" je čudo, jedna zaposlena osoba ovih internet žutila mora valjda 100 vijesti na dan "štampat" odnosno "kopirati" da bi se radno mjesto bilo kako isplatilo da ni nema vremena za površnu provjeru.
Inače IKEA; meni zakon, znam ga iz Njemačke i uvijek se nađe nešto interesantno, nije da je sve škart.
Jedini škart je što su naši proizvođači naučili sa malo rada puno novaca tražiti, to vrijeme je prošlo čim IKEA otvori vrata, ili se uspiju prilagoditi i radit na masu ili samo naj naj kvalitetniji namještaj ili propadaju, na njima je, ne može narod ionako već slab sa novcima svako radno mjesto i svačiji profit sufinancirati samo zato što je "naše".
pre 10 godina
220 miliona u kunama
pre 10 godina
Икеа је дошла да прода финални производ, дакле нема производње, хиљаде радних места и осталога. Профит се износи, мрвице остају грађанима.
Икеа јесте одлична за наше прилике (јефтини су, а производа има заиста свакаквих- оних равних кинеским па до квалитетнијих андрамољака за средњу класу и младе)
pre 10 godina
EU citizen kaze: "Isti smo narod, nažalost i jednih i drugih i trećih, :) i dok se iz korena ne promenimo, ne udaljimo od svojih kolektivističkih pravoslavno-katoličko-muslimanskih korena i ne prigrlimo protestantski individualizam, ličnu odgovornost i radnu etiku koji danas vladaju svetom, ostaćemo večno siromašni, neuspešni i nezadovoljni"
- U prevodu prodajte vjeru za veceru kao on sto je :-D
pre 10 godina
@istina koju ne zelite da prihvatite
ok, IKEA je u namještaju ono što je McDonalds u prehrani i to je istina koju mi ne želimo prihvatiti. Istina koju vi ne želite prihvatiti je da ljudi ovdje u prosjeku nemaju novca za bolje. Istina koju vi ne shvaćate je da se ovdje prodaje sve, kako kvaliteta tako i nekvaliteta jer jednostavno nema izbora. Istina koju vi ni ne razmatrate je ta da kakva IKEA bila da bila građani s ovih područja ostave hrpu novca u tim i takvim IKEAma po Mađarskoj, Austriji i Italiji. Na kraju se postavlja pitanje zašto ne bi mi tu "nekvalitetu" imali u svom dvorištu pa da ovdje malo podignemo razinu ponude i uz to da mi ubiremo porez i zaposlimo par stotina ljudi a ne da na naš račun to rade Mađari, Austrijanci i Talijani.
pre 10 godina
Ovde u Kanadi Ikea je simbol jeftinog i kratkotrajnog,to je namestaj za studentariju i ono sto je Mekdonalds za hranu to vam je Ikea za namestaj.
Ali vama ne vredi objasnjavati,vi ne prihvatate misljenja onih koji imaju iskustva vi morate licno da se uverite,e pa kada vam dodje jednog dana shvaticete.
pre 10 godina
Prolazim svaki dan pokraj tog zdanja i meni liči kao i svaka druga hala koja će biti puna potrošne robe.
Nije mi jasna euforija. Osim ako sam pogriješio pa neka mi netko odgovori, koji je to veliki pozitivni utjecaj te hale na gospodarstvo?
pre 10 godina
Samo vi pricajte o komplikovanoj Hrvatskoj proceduri kada je nasa gora jos 100 puta. Pitajte se zasto je Ikea na kraju otisla ipak u Hrvatsku a ne u Srbiju.
pre 10 godina
Koji je kontekst "bosi po trnju" iz naslova ????
pre 10 godina
bez obzira koliko se mrzimo, IKEA je žešča pušiona
pre 10 godina
Pokušavao je godinama čovek iz IKEA-e , Srbin, da u BGD otvori regionalni centar, ali ne ide. Nije lak pregovor sa IKEA-om. Tu gde dođu, zatvore sve lokalne fabrike, mora se napraviti "državni dil" , šta da uposle od fabrika za svoje potrebe. Ali ste trebali da vidite šta je od zakonskih prepreka kod nas bio problem ( između ostaloga i svaki artikal je morao da ide na proveru u Jugoinspekt da dobije naš sertifikat , i da se plati , a artikala je mnogo ) . Tako da su u Hrvatskoj uspeli nešto što mi nismo. I naplatnu rampu su pomerili da bi IKEA bila unutar Zagreba. Ne znam odakle pravo novinaru koji je ovo pisao na ovakav ton, osim ako tekst nije prenešen iz nekog švajcarskog lista.
pre 10 godina
Bio u Ikei vise puta (Grac). Odmah dobijete utisak da je sve to nekvalitetno, jednostavnog dizajna, da ga morate sklapati sami... Prvi put nismo kupili gotovo nista. Posle smo na poklon dobili Ikea case za vodu. Posle godinu dana su pobledele od upotrebe, kupili nove, jeftine i samo cekam sledecu godinu da kupim opet. Sada se spremamo za decu pa otisli ponovo da vidimo. I opet nazad praznih ruku. Ali da se videti iz korpi tacno odakle je ko. Austrijac ima punu korpu, do vrha napakovanu. Slovenci znaju za jadac pa ih je malo. A Hrvata najezda! Ali dzaba. Sve kupuju za do 20-30e. Zasto? Vise je zakljucaka.
pre 10 godina
Dragi sugradjani,
Zbog pretjerane kolicine pranja mozga (sa i bez aditiva)malcice ste, izmedju svega ostalog, zaboravili da vam je bivsi ekonomski/politicki mag Boza Djelic obecao 'sigurno' otvaranje Ikee 'uskoro. Bese to, kao sto jedan drugi politicki mag izjavi, "pre mnogo, mnogo godina". Boza je od tada 'lahko prihajao' u druga finansijska okruzenja sve sa svojim posteno zaradjenim novcem da usrecuje drugi narod i druge poslodavce. A onaj koji ga je zvao 'vojvoda od Meridijan banke' i koji je penio da ce se to sve pohapsiti je dosao da vam caruje i bori se protiv korupcije (izmedju ostalog).
Zivi, zdravi i veseli mi bili.
pre 10 godina
@Николас, то је као када би рекао да нам не требају Сони и Самсунг телевизори и телефони у Србији ако овде немају фабрику.
pre 10 godina
. A svedska filozofija zivljenja je takva da se i zivotni prostor mora redovno menjati i oplemenjivati. Pa valjda covek ima potrebu okreciti sobu u neku drugu boju, prilagoditi tome i promeniti namestaj, uciniti taj prostor funkcionalnijim. …..
(Mina, Uppsala, 10. mart 2014 12:01)
Ti ocigledno poznajes samo jedan segment svedskog drustva, onaj koji je svrhu postojanja nasao u izmedju ostalog u unosenju i iznosenju namjestaja svakih 4-5 godina.
Mogu ti reci da od vise srednje skandinavske klase pa navise, u svim skandinavskim zemljama, niko nema ama bas nista od Ikeinih proizvoda u kuci. Niko takodje ne menja namestaj. Uglavnom su tu nasledjeni komadi namjestaja i svaka generacija kupi jedan dva nova, koji su napravljeni od kvalitetnog drveta i crtani od vrsnih arhitekta. Skandinavci vole dobar namjestaj.
Sa druge strane drustva su ti o kojima ti pises- sto "oplemenjuju" prostor ormarima od piljevine i ljepila preko kojih je naljepljen laminat. Slazem se samo da je to dobra terapija, covjek zivi u iluziji da mu se u zivotu nesto promijenilo, inace bi poludio od konstantnog sljakanja od 9-5 gdje se 3/4 godine ustane po mraku i kuci se vrati sa posla nakon sto je sunce zaslo. A kuci ga ceka divni namestaj u veselim bojama od mljevenog drveta i kompozitnih materijala.
pre 10 godina
Uopste ne zeli da znam koliko ce gradjana Srbije da posecuju Hrvatsku zbog Ikeje, gde ce da ostave svoj novac, ko ce da profitira i u cijem to interesu ovi naši političari rade. Sećam se toga kako je Koštunica, sa svojim Crnogorcima u bekgraundu, sve moguće radio da nam se Vize ne ukinu. Razmislite zasto.
pre 10 godina
Otvaranje IKEE treba usloviti nasim ucescem u proizvodnji tog namestaja koji je vrlo jednostavan. Nasa ponuda treba da bude ista ili povoljnija od onih koje vec imaju na drugim mestima. Nece pristati da sve to proizvodimo ali ni mi ne treba da pristanemo na manje od 30%. A oni i onako to proizvode na vise mesta van Svedske. I zasto bi mi pomagali iskljucivo tudju industriju ako mozemo da izvucemo i nesto za sebe. A ni oni ne bi nista izgubili.
pre 10 godina
Šta ste se primili na tu IKEU k'o babe na penziju? Ja svoj nameštaj dizajniram sam, materijal biram sam, i uzmem stolara od poverenja iz Niša. Rezultat: nameštaj po mojoj meri i ukusu, optimalno prilagođen mom stanu i JEFTINIJI od IKEA!
pre 10 godina
Ja u IKEI kupujem sve sto mi treba za kucu a tako povoljan odnos cene i kvalitete necete naci nigde. Tvrdnje mnogih kako se radi o jeftinom namestaju su smesne jer im je namestaj tek neznatno povoljniji od konkurencije a ima puno prednosti. Npr. presvlake za svaki model kreveta, fotelje ili sofe koji je mogu prati idealne su i jako prakticne i popularne u Svedskoj. Razne sitnice (npr. za kuhinju) osim sto su modernog dizajna, vrlo su prakticne i daju zivost interijeru, narocito manjim prostorima koje je inace tesko opremiti. A svedska filozofija zivljenja je takva da se i zivotni prostor mora redovno menjati i oplemenjivati. Pa valjda covek ima potrebu okreciti sobu u neku drugu boju, prilagoditi tome i promeniti namestaj, uciniti taj prostor funkcionalnijim. Pa i u Srbiji sve vise odlazi u zaborav ideal ogromnih kauca i regala u dnevnoj sobi kupljenih pre 30 godina (toboze nekakve extra kvalitete) koji su samo smetnja kako funkcionalnosti tako i estetici prostora, zar ne?
pre 10 godina
Ikea prodaje katastrofalno los namestaj. Kupio sam mali klub stolic u Madjarskoj Ikei. Jednom prilikom prosusmo kafu na stolic, i za pola minuta vec je bio nabubrio i postao je saren tj ofarban od kafe i neravan. Katastrofalan im je kvalitet.
pre 10 godina
Tako je Ikea izgubila kupca, a dobila veliku antireklamu. Gubiti poene na ovakvim stvarima moze samo amater, nikako profesionalac.
Ne tvrdim da je ovo pravilo, ipak, misljenja sam da se ovo nije smelo desiti.
(Gradjanin, 10. mart 2014 10:24)
Majstore, baš si dobro odbrusio menadžeru na odjelu hrane...
Blago tvojoj ženi... - sva sreća da nisi picajzla!
Inače, slažem se s većinom komentara - ispada kao da je srpska administracija u najmanju ruku na nivou onih skandinavskih, pa si autor članka daje za pravo da bude ciničan i podrugljiv.
Bilo je problema; uvijek se nađe netko od pacijenata koji se nazivaju građevinska mafija, ima insajderske informacije pa kupi kojih 100-200m2 baš tamo gdje se treba graditi - ispadne da je tih 200m2 skuplje od ostalih 100 hektara... Plus sporost, očekivanje svake babe s pečatom da joj se metne bar 100 eurića u džep, itd, itd.
Ali sve je to dobro poznato svima nama iz nekadašnje države... - zar ne?!
Glavno da je do ljeta - IKEA nadohvat ruke...
pre 10 godina
kada sam ja išao u školu, tada je 423.000kvm x 65eur bilo 27,45miliona.
Sada vidim da je to 220miliona.
Svašta čovek nauči iz novina...
pre 10 godina
Ne razumem sta je toliko epohalno u otvaranju ovakve prodavnice da bi se neko zalio sto i kod nas nema Ikee. Srbija od toga ne bi imala nista, Ikea bi donosila svoj namestaj iz inostranstva, prodavala ga verovatno ne jeftino i opet profit nosila van zemlje. Ako zele da otvore fabriku onda neka dodju, a ovako i nema potrebe.
pre 10 godina
Pogledajte ima na youtubu "Ikea Zagreb" da vidite kako se sve pod konac gradi
pre 10 godina
aleksandar
a to kad samo mnozis. kad dobijenu sumu pomnozis sa deset onda dobijes cifru iz clanka. nemas pojma.
pre 10 godina
Raditi u Ikea magacinu, kakav profesionalni izazov, radno mesto iz snova!
E jadni narode, kukala ti majka.
pre 10 godina
"namestaj koji ima ugradjen sistem za samounistenje posle 2-3 godine" - Berlinac.
E, slatko li sam se nasmejala! A po kom sistemu ti funkcionises, tj.sta ti je ugradjeno? Izgleda da je u mojoj kuhinji sistem otkazao, evo, tece joj dvadesetiprva godina..a dobro se i drzi.
pre 10 godina
tuzno je to sto su ikea i lidl san u srbiji. dobro bi bilo kad bi ljudi shvatili sta im je uvaljeno kao san, da pogledaju koliko imaju u novcaniku, da vide sta im politicari nude kao narativ i da odluke donose konsultujuci stomak i novcanik, a ne medije.
pre 10 godina
@ majstori majstori
IKEA na tzv Balkanu, barem što se tiče hrvata i slovenaca, nije nikakva novost jer je IKEA u nedalekoj Austriji i Italiji vikendom prepuna kupaca iz SLO i HR i to je tako već godinama.
Prema tomu, IKEA nije nikakav "san" Hrvatske, gluposti najobičnije. To je namještaj solidne kvalitete i komu se tamo ide-ići će, a tko neće-neće i to je sva filozofija.
IKEA se u HR ne gradi 24 godine. Od toga treba barem oduzeti 6-7 godina rata i poraća i naknadne prenamjene zemljišta i kupnje novog, te okolnost da je Ikea u Grazu dugo godina živjela od hrvata i slovenaca.
A i dalje će velika većina slovenaca i hrvata, koji žive bliže Austriji i dalje ići u Graz.
pre 10 godina
Trebalo je 24 godine da prodje od prve najave do izgradnje? Ikea zahtevnija od Evropske unije.
pre 10 godina
Evo radim drvenariju u Nemackoj vec vise od 20 godina i hteo bih da vas upozorim . Ikea proizvodi namestaj koji ima ugradjen sistem za samounistenje posle 2-3 godine , pa sve sto ste tamo kupili , mozete opet da kupite posle isteka roka za samounistenje ! Napravite svoj namestaj bolje sami , trajace vam garantovano mnogo duze ! Ikae je na zapadu riknula i sada pokusava da zaradi u zemljama koje jos uvek ne znaju za JADAC !
pre 10 godina
Kazete ledina od 423.000 kvadrata kostala 220 miliona a jedan kvadrat cijelih 65€..kakva je to matematika
I ko se jos lozi na Ikeu, Lidl...
Ako vec imate novac potrazite negdje drugo namjestaj, ili prehranu a ne u Lidl-u
Eto I u Srbiji ako je otvore odmah cete u Eu I zivjet bolje
EU, IKEA I te gluposti
pre 10 godina
@Ivan Zagreb. Ivane stvarno je tesko reci koje je bolje novinarstvo nase ili vase, ali da ostavimo to po strani. Zasto nam nisi objasnio u cemu je greska u tekstu, osim sto si navodio trgovinske lance kojie postoje u Hrvatskoj a ne u Srbiji. Navijaci su krajem osamdesetih imali pesmu mi imamo Mekdonalds a gde je vama. Tvoj komentar nevidjeno je slican.
pre 10 godina
Kakvo je ovo kiselo grozdje od teksta?!? U
Hrvatskoj se makar otvara, kod nas nece za jos dvadeset pet godina-taman da sami sebi izdeljemo stolove i police od drveta heheehehe.
pre 10 godina
ikea je kupila 90-ih zemljište u samoboru,20 km od zg prema ljubljani ali su ga kao najobičniji špekulanti preprodali za puno veću cijenu prije ar godina.
nisu došli ranije u zg jer su sa grazom u austriji potpisali ugovor kojim im je graz plaćao da kad otvore novu ikeu u grazu još 7 godina ne otvaraju u hrvatskoj i sloveniji kako bi im kupci iz zagreba dolazili.
što se tiče sadašnje lokacije,nije istina da je toliko koštala,tih 200 milja eura može biti samo cijena kad se završio cijeli trgovački centar(ikea plus mall).sad otvaraju samo ikeu.
inače su jeftino kupili zemlji na lokaciji unutar autoputa prema bg a onda su ucjenjivali grad i državu da pomakne izlaz sa autoputa kako bi ikea bila na zaobilaznici. samo premještanje autoput kućica je koštalo 20 miljuna eura tako da se ikea ponašala kao klasični kolonizatori.
zaposlit će 300 prodavača a uništiti pola drvne industrije.efekt,starac koji voli raspli volvo će zaraditi par stotina milja eura još na svoje milijarde.
šveđani veliki poštenjaci, koji nama drže lekcije,a prodaju oružje po cijelom svijetu.
http://www.tportal.hr/vijesti/svijet/184317/Miroljubiva-svedska-zaraduje-milijarde-prodajom-oruzja.html
pre 10 godina
pre koju godinu, bio u ikei ispred Geteborga, uzaludno potrosih 4 sata svog vremena, i kupio, nista!!! tadasnja devojka, koja zivi tamo,kupila nesto plasticno, u sta hoce da odlaze otpadni materijal u vidu plasticnih flasa od soka i mineralne vode, i limenke.....
tako, da sto se mene tice, ne moraju ni da otvaraju kod nas, a ni u okolini....
pre 10 godina
Isti smo narod, nažalost i jednih i drugih i trećih, :) i dok se iz korena ne promenimo, ne udaljimo od svojih kolektivističkih pravoslavno-katoličko-muslimanskih korena i ne prigrlimo protestantski individualizam, ličnu odgovornost i radnu etiku koji danas vladaju svetom, ostaćemo večno siromašni, neuspešni i nezadovoljni.
pre 10 godina
Cemu toliko prasine oko ´´namestaja´´ iz ikee.Veci srot ne postoji.Ormari od samlevemog drveta su katastrofalni.Namestaj za siroke narodne mase.
pre 10 godina
Hm, nije baš da smo mi pozvani da to naglašavamo, pošto kod nas ni nakon 24 godine nema promene.
Ne znam da li se sećate, ali IKEA prodavnica je postojala u Beogradu pre 24 godine, onda se zatvorila i još uvek ih nema.
pre 10 godina
Posao u Ikei…prodavci nemstaja..hmmmm, inzinjeri…hmmmm… Cudno mi sve to zvuci, Ikea ne moze biti toliko razlicita od zemlje do zemnlje to je koncept koji je svuda isti, kao Mek ili slicne plasticne tvorevine.
U Ikei nema nekog posebnog prodavaca namestaja, sve su to mladi ljudi, ljubazni , ali uloga radnika je manje vise da bude potrcko. Na kraju je kasa kao u samoposluzi i to je to.
U Skandinaviji je to posao koji uglavnom dobijaju druge generacije stranaca, dok jos idu u skolu pa je to pola radnog vremena posao. Uglavnom su to Arapi, ili poneki Afrikanac, nas covjek i domace stanovnistvi iz radnickih predgradja (rednecks iliti white trash kako ih ruznije zovu) Klijentela je otprilike ista ili malo bolje pozicionirana, zato i biraju takvu radnu snagu.
Mozda je na Balkanu Ikea simbol neceg dobrog pa se inzinjeri bore da tu rade ali sumnjam da bi inzinjer radio za tu mizeriju koji oni daju.
pre 10 godina
Ne znam za ostale ali ja se uvek lepo provedem kada odem u Zagreb kod svojih prijatelja. Sa Ikeom će provod biti još bolji.
U zdravlje!!!
pre 10 godina
Ne znam kako ostalima ali ovaj članak Novosti zvuči kao pun zlobe i ljubomore jer IKEA nije došla u "glavni grad sveta" tj. Beograd nego u Zagreb.
pre 10 godina
Nemam ama baš ništa protiv Ikee, naprotiv volim njihove pristupačne detaljčiće i komade i kupujem ih kada imam priliku i potrebu. Shvatam da je na simboličkom nivou, dolazak ovakvih brendova bitan,ali to što vi u 'regionu' pravite od njih, pa i Ikee, je stvarno smešno.Promenite svoja društva i svoje privrede i nećete morati da čekate 25 godina na Ikeu. I podignite pobogu malo lestvicu, pa Ikea je samo 'Mekdonalds nameštaj'.I drugo, radujte se više..i za komšije.
pre 10 godina
Balkan...
pre 10 godina
Sredice Hrvatska birokratske stvari I otvorice IKEA-u za razliku od nas kojima je I taj namestaj I pokucstvo skupo. Ne brinite. A ovim pljuvacima koji osporavaju kvalitet, mogu reci da je namestaj odlican. Sveden, pretezno geometriski I veoma kvalitetan I dugotrajan. Zivim u UK I sve sto sam kupila u IKEA-I je jeftino I dobrog kvaliteta, pocev od sudnih krpa I posteljine do polica za knjige I garniture za dnevnu sobu. Rasveta je odlicna,oprema za kupatilo I kuhinju I servisi takodje. Sto se tice rada u IKEA-I o tome ne mogu govoriti jer ne poznajem nikoga ko tamo radi, medjutim, nije mi jasno zasto pojedince cudi da su inzenjeri I ostali fak. obrazovani ljudi konkurisali za ta radna mesta. Pa da li ste citali da se pevaljka u Srbiji hvali da su joj se za cuvanje deteta javili lekar, professor engleskog I ko zna ko jos? Ljudi grabe posao ma kakav god. Malo li je 300 radnih mesta na sveopstu bedu.
pre 10 godina
Cemu negativna konotacija prema hrvatskoj administraciji u tekstu - oni su na pragu da otvore hrvatsku Ikeu, a sta je sa Srbijom i srpskom administracijom? Pa mi smo onda jos duplo gori, poput hoda bosonogog po uzarenom uglju izuzetno laganim tempom...
pre 10 godina
Uz duzno postovanje
ali novinarstvo u Srbiji jednako je novinarstvu u Turskoj PRIJE 600 godina
Mislim da je i tada bilo naprednije.
Di je vaša Ikea, Lidl ,Spar i sl?....nemate jos ni ledinu. makar kostala 200 mil eura.
pre 10 godina
Da bi dosli u Srbiju trebace im sigurno 25 godina :)
pre 10 godina
Cene nemogu biti ko u Austriji. Zbog PDV, koji u HR iznosi 25%, sem ako če Ikea iči u svoj minus za razliku, u šta sumljam.
pre 10 godina
Dobar dan.
Ne razumijem kakav je ovo posprdno-ciničan ton članka.
Ja nisam obožavalac hrvatske birokracije, niti mislim da treba biti zadovoljan vremenskim periodom koji je bio potreban da se Ikea u Hrvatskoj otvori (pardon, da ne bi netko stekao krivi dojam, još se nije otvorila), ali stvarno mi nije jasno tko i čime motiviran može napisati sljedeće rečenice: "Kada je na kraju red ipak došao i na zapošljavanje novih ljudi, usledila je prava invazija molbi za posao. Raditi u skladištu u Ikei postao je san inženjerima, pravnicima, ekonomistima, a najviše molbi, njih preko 600, stiglo je za „voditelja odnosa sa kupcima“."
Ako bi netko mogao reći što je pisac htio reći s tim komentarom.
pre 10 godina
Zanimljiva bi bila uporedna analiza pokusaja firme "IKEA" da otvori robnu kucu u Srbiji.
pre 10 godina
"ledina gde je izgrađena robna kuća koštala je gotovo 220 miliona evra."
Sve je jasno zemljiste bogu iza nogu prodano za 220m i vi se sprdate s time treba to znat :) cuo sam da neki djele zemljista za raznorazne lidlove i beograde na vodi jel cuo tko sta o tome?
pre 10 godina
Oni izgradise a mi se još natežemo. Ovu birokratiju neće da pobede.
pre 10 godina
U Batajnici su kupili zemlju još 1990, pa su, po povratku pre 7-8 godina, odustali od te lokacije. Onda su bili primadone, pecali najjeftinije i najpovoljnije, grad Beograd im je čak štelovao i planove detaljne regulacije blizu aerodroma - pa su i tu odustali. Konačno su se skrasili preko puta "Zmaja" i u Bubanj potoku, ali se isprečila famozna srpska građevinsko-urbanistička psovka - konverzija. Inače su planirali da BG i ZG otvore istovremeno.
pre 10 godina
Grandiozno zvuci, pominju se milioni za ledinu, hiljade ovoga ili onoga, godine za ono ili ono.
Nisam mnogo kupovao u Ikei, ponekad sam navratio da pojedem rucak, cesto svedske mesne kuglice sa krompirom i prilozima.
Jednom prilikom sam video da je kolicina osetno manja, rekao sam to odmah na pultu, a kad sam primetio da Ikein zaposlenik negira to sto govorim, zatrazio sam da dodje menadzer i da se donese vaga. Nakon merenja tezine tanjira sa porcijom i drugog tanjira sa porcijom koju je napravio menadzer i ponudio kao zamenu, ispostavilo se da sam u pravu (razlika u vise od 200 grama), a menadzer rece besmislicu da su "porcije iste samo je onaj tanjir na kojem je meni servirana porcija - laksi". Nasmejao sam se, povisenim tonom izrekao neka svoja zapazanja i otisao.
Tako je Ikea izgubila kupca, a dobila veliku antireklamu. Gubiti poene na ovakvim stvarima moze samo amater, nikako profesionalac.
Ne tvrdim da je ovo pravilo, ipak, misljenja sam da se ovo nije smelo desiti.
pre 10 godina
Članak je pisan tim tonom kao da je naša birokratija med i mleko.
pre 10 godina
IKEA Budimpesta komada 2 ostaju jos uvek najbliza Beogradu
pre 10 godina
"Novosti" Ratka Dmitrovića? Said enough. Ikea je pri završetku. I to je činjenica. a ovo je trla baba lan.
pre 10 godina
Članak je pisan tim tonom kao da je naša birokratija med i mleko.
pre 10 godina
Ne znam kako ostalima ali ovaj članak Novosti zvuči kao pun zlobe i ljubomore jer IKEA nije došla u "glavni grad sveta" tj. Beograd nego u Zagreb.
pre 10 godina
Zanimljiva bi bila uporedna analiza pokusaja firme "IKEA" da otvori robnu kucu u Srbiji.
pre 10 godina
Cemu negativna konotacija prema hrvatskoj administraciji u tekstu - oni su na pragu da otvore hrvatsku Ikeu, a sta je sa Srbijom i srpskom administracijom? Pa mi smo onda jos duplo gori, poput hoda bosonogog po uzarenom uglju izuzetno laganim tempom...
pre 10 godina
Oni izgradise a mi se još natežemo. Ovu birokratiju neće da pobede.
pre 10 godina
Dobar dan.
Ne razumijem kakav je ovo posprdno-ciničan ton članka.
Ja nisam obožavalac hrvatske birokracije, niti mislim da treba biti zadovoljan vremenskim periodom koji je bio potreban da se Ikea u Hrvatskoj otvori (pardon, da ne bi netko stekao krivi dojam, još se nije otvorila), ali stvarno mi nije jasno tko i čime motiviran može napisati sljedeće rečenice: "Kada je na kraju red ipak došao i na zapošljavanje novih ljudi, usledila je prava invazija molbi za posao. Raditi u skladištu u Ikei postao je san inženjerima, pravnicima, ekonomistima, a najviše molbi, njih preko 600, stiglo je za „voditelja odnosa sa kupcima“."
Ako bi netko mogao reći što je pisac htio reći s tim komentarom.
pre 10 godina
Da bi dosli u Srbiju trebace im sigurno 25 godina :)
pre 10 godina
"ledina gde je izgrađena robna kuća koštala je gotovo 220 miliona evra."
Sve je jasno zemljiste bogu iza nogu prodano za 220m i vi se sprdate s time treba to znat :) cuo sam da neki djele zemljista za raznorazne lidlove i beograde na vodi jel cuo tko sta o tome?
pre 10 godina
Uz duzno postovanje
ali novinarstvo u Srbiji jednako je novinarstvu u Turskoj PRIJE 600 godina
Mislim da je i tada bilo naprednije.
Di je vaša Ikea, Lidl ,Spar i sl?....nemate jos ni ledinu. makar kostala 200 mil eura.
pre 10 godina
Kakvo je ovo kiselo grozdje od teksta?!? U
Hrvatskoj se makar otvara, kod nas nece za jos dvadeset pet godina-taman da sami sebi izdeljemo stolove i police od drveta heheehehe.
pre 10 godina
"Novosti" Ratka Dmitrovića? Said enough. Ikea je pri završetku. I to je činjenica. a ovo je trla baba lan.
pre 10 godina
ikea je kupila 90-ih zemljište u samoboru,20 km od zg prema ljubljani ali su ga kao najobičniji špekulanti preprodali za puno veću cijenu prije ar godina.
nisu došli ranije u zg jer su sa grazom u austriji potpisali ugovor kojim im je graz plaćao da kad otvore novu ikeu u grazu još 7 godina ne otvaraju u hrvatskoj i sloveniji kako bi im kupci iz zagreba dolazili.
što se tiče sadašnje lokacije,nije istina da je toliko koštala,tih 200 milja eura može biti samo cijena kad se završio cijeli trgovački centar(ikea plus mall).sad otvaraju samo ikeu.
inače su jeftino kupili zemlji na lokaciji unutar autoputa prema bg a onda su ucjenjivali grad i državu da pomakne izlaz sa autoputa kako bi ikea bila na zaobilaznici. samo premještanje autoput kućica je koštalo 20 miljuna eura tako da se ikea ponašala kao klasični kolonizatori.
zaposlit će 300 prodavača a uništiti pola drvne industrije.efekt,starac koji voli raspli volvo će zaraditi par stotina milja eura još na svoje milijarde.
šveđani veliki poštenjaci, koji nama drže lekcije,a prodaju oružje po cijelom svijetu.
http://www.tportal.hr/vijesti/svijet/184317/Miroljubiva-svedska-zaraduje-milijarde-prodajom-oruzja.html
pre 10 godina
Hm, nije baš da smo mi pozvani da to naglašavamo, pošto kod nas ni nakon 24 godine nema promene.
Ne znam da li se sećate, ali IKEA prodavnica je postojala u Beogradu pre 24 godine, onda se zatvorila i još uvek ih nema.
pre 10 godina
Nemam ama baš ništa protiv Ikee, naprotiv volim njihove pristupačne detaljčiće i komade i kupujem ih kada imam priliku i potrebu. Shvatam da je na simboličkom nivou, dolazak ovakvih brendova bitan,ali to što vi u 'regionu' pravite od njih, pa i Ikee, je stvarno smešno.Promenite svoja društva i svoje privrede i nećete morati da čekate 25 godina na Ikeu. I podignite pobogu malo lestvicu, pa Ikea je samo 'Mekdonalds nameštaj'.I drugo, radujte se više..i za komšije.
pre 10 godina
Ne znam za ostale ali ja se uvek lepo provedem kada odem u Zagreb kod svojih prijatelja. Sa Ikeom će provod biti još bolji.
U zdravlje!!!
pre 10 godina
U Batajnici su kupili zemlju još 1990, pa su, po povratku pre 7-8 godina, odustali od te lokacije. Onda su bili primadone, pecali najjeftinije i najpovoljnije, grad Beograd im je čak štelovao i planove detaljne regulacije blizu aerodroma - pa su i tu odustali. Konačno su se skrasili preko puta "Zmaja" i u Bubanj potoku, ali se isprečila famozna srpska građevinsko-urbanistička psovka - konverzija. Inače su planirali da BG i ZG otvore istovremeno.
pre 10 godina
kada sam ja išao u školu, tada je 423.000kvm x 65eur bilo 27,45miliona.
Sada vidim da je to 220miliona.
Svašta čovek nauči iz novina...
pre 10 godina
Sredice Hrvatska birokratske stvari I otvorice IKEA-u za razliku od nas kojima je I taj namestaj I pokucstvo skupo. Ne brinite. A ovim pljuvacima koji osporavaju kvalitet, mogu reci da je namestaj odlican. Sveden, pretezno geometriski I veoma kvalitetan I dugotrajan. Zivim u UK I sve sto sam kupila u IKEA-I je jeftino I dobrog kvaliteta, pocev od sudnih krpa I posteljine do polica za knjige I garniture za dnevnu sobu. Rasveta je odlicna,oprema za kupatilo I kuhinju I servisi takodje. Sto se tice rada u IKEA-I o tome ne mogu govoriti jer ne poznajem nikoga ko tamo radi, medjutim, nije mi jasno zasto pojedince cudi da su inzenjeri I ostali fak. obrazovani ljudi konkurisali za ta radna mesta. Pa da li ste citali da se pevaljka u Srbiji hvali da su joj se za cuvanje deteta javili lekar, professor engleskog I ko zna ko jos? Ljudi grabe posao ma kakav god. Malo li je 300 radnih mesta na sveopstu bedu.
pre 10 godina
Posao u Ikei…prodavci nemstaja..hmmmm, inzinjeri…hmmmm… Cudno mi sve to zvuci, Ikea ne moze biti toliko razlicita od zemlje do zemnlje to je koncept koji je svuda isti, kao Mek ili slicne plasticne tvorevine.
U Ikei nema nekog posebnog prodavaca namestaja, sve su to mladi ljudi, ljubazni , ali uloga radnika je manje vise da bude potrcko. Na kraju je kasa kao u samoposluzi i to je to.
U Skandinaviji je to posao koji uglavnom dobijaju druge generacije stranaca, dok jos idu u skolu pa je to pola radnog vremena posao. Uglavnom su to Arapi, ili poneki Afrikanac, nas covjek i domace stanovnistvi iz radnickih predgradja (rednecks iliti white trash kako ih ruznije zovu) Klijentela je otprilike ista ili malo bolje pozicionirana, zato i biraju takvu radnu snagu.
Mozda je na Balkanu Ikea simbol neceg dobrog pa se inzinjeri bore da tu rade ali sumnjam da bi inzinjer radio za tu mizeriju koji oni daju.
pre 10 godina
Raditi u Ikea magacinu, kakav profesionalni izazov, radno mesto iz snova!
E jadni narode, kukala ti majka.
pre 10 godina
Ja u IKEI kupujem sve sto mi treba za kucu a tako povoljan odnos cene i kvalitete necete naci nigde. Tvrdnje mnogih kako se radi o jeftinom namestaju su smesne jer im je namestaj tek neznatno povoljniji od konkurencije a ima puno prednosti. Npr. presvlake za svaki model kreveta, fotelje ili sofe koji je mogu prati idealne su i jako prakticne i popularne u Svedskoj. Razne sitnice (npr. za kuhinju) osim sto su modernog dizajna, vrlo su prakticne i daju zivost interijeru, narocito manjim prostorima koje je inace tesko opremiti. A svedska filozofija zivljenja je takva da se i zivotni prostor mora redovno menjati i oplemenjivati. Pa valjda covek ima potrebu okreciti sobu u neku drugu boju, prilagoditi tome i promeniti namestaj, uciniti taj prostor funkcionalnijim. Pa i u Srbiji sve vise odlazi u zaborav ideal ogromnih kauca i regala u dnevnoj sobi kupljenih pre 30 godina (toboze nekakve extra kvalitete) koji su samo smetnja kako funkcionalnosti tako i estetici prostora, zar ne?
pre 10 godina
"namestaj koji ima ugradjen sistem za samounistenje posle 2-3 godine" - Berlinac.
E, slatko li sam se nasmejala! A po kom sistemu ti funkcionises, tj.sta ti je ugradjeno? Izgleda da je u mojoj kuhinji sistem otkazao, evo, tece joj dvadesetiprva godina..a dobro se i drzi.
pre 10 godina
Evo radim drvenariju u Nemackoj vec vise od 20 godina i hteo bih da vas upozorim . Ikea proizvodi namestaj koji ima ugradjen sistem za samounistenje posle 2-3 godine , pa sve sto ste tamo kupili , mozete opet da kupite posle isteka roka za samounistenje ! Napravite svoj namestaj bolje sami , trajace vam garantovano mnogo duze ! Ikae je na zapadu riknula i sada pokusava da zaradi u zemljama koje jos uvek ne znaju za JADAC !
pre 10 godina
evo malo informacija za čitatelje:
Tekst je preuzet s Novosti.rs, autor je Jurica Koerbler, bivši novinar, bivšeg dnevnika Vjesnik iz Zg. Hrvat njemačkog porijekla. Valjda se mora malo svidjeti novim poslodavcima.
Tekst obiluje netočnostima. IKEA ima kooperanta u Hrvatskoj već 32 godine (TVIN iz Virovitice), kupila je zemljište 1990. pa ga prodala. Bio je rat u Hrvatskoj.
IKEA će teško doći u zemlju u kojoj ne postoji vladavina prava, i nije članica (ili vrlo blizu) EU. To je superozbiljna tvrtka sa korporativnom politikom brige o okolišu, djeci, ljudskim pravima...
Zemljište nije koštalo 220 mil eura nego kuna., to je manje od 30 mili eura.
Roba nije vrhunske kvalitete nego je svima dostupna. Kao H&M, Zara, Lidl....itd. samo u segmentu namještaja. Vlasnik je legenda, proguglajte malo o Ingvaru Kampradu...
U Skandinaviji je to jeftini namještaj za studente, mlade i samce ... koji imaju veće prihode od liječnika u Srbiji, npr.
pre 10 godina
Šta ste se primili na tu IKEU k'o babe na penziju? Ja svoj nameštaj dizajniram sam, materijal biram sam, i uzmem stolara od poverenja iz Niša. Rezultat: nameštaj po mojoj meri i ukusu, optimalno prilagođen mom stanu i JEFTINIJI od IKEA!
pre 10 godina
Samo vi pricajte o komplikovanoj Hrvatskoj proceduri kada je nasa gora jos 100 puta. Pitajte se zasto je Ikea na kraju otisla ipak u Hrvatsku a ne u Srbiju.
pre 10 godina
@istina koju ne zelite da prihvatite: eh, nas covek je poznat po tome da kupuje samo orahov namestaj, nove automobile i Bio proizvode. Druze razumes li ti da je u Srbiji prosecna plata 400 Kanadskih dolara, sto je tamo manje i od studentskog dzeparca! Osim toga zivim u Nemackoj i pola stana mi je u Ikea namestaju koji me bez problema sluzi vec 10 godina. Nije tacno da je Ikea prodavnica za studente i beskucnike. Jednostavno Ikea ima vise nivoa cena od najjeftinijeg za studente i mlade bracne parove pa do veoma skupih kreveta i kauca. Tako da nemoj pricas o istini posto je zaobilazis u velikom luku.
pre 10 godina
Grandiozno zvuci, pominju se milioni za ledinu, hiljade ovoga ili onoga, godine za ono ili ono.
Nisam mnogo kupovao u Ikei, ponekad sam navratio da pojedem rucak, cesto svedske mesne kuglice sa krompirom i prilozima.
Jednom prilikom sam video da je kolicina osetno manja, rekao sam to odmah na pultu, a kad sam primetio da Ikein zaposlenik negira to sto govorim, zatrazio sam da dodje menadzer i da se donese vaga. Nakon merenja tezine tanjira sa porcijom i drugog tanjira sa porcijom koju je napravio menadzer i ponudio kao zamenu, ispostavilo se da sam u pravu (razlika u vise od 200 grama), a menadzer rece besmislicu da su "porcije iste samo je onaj tanjir na kojem je meni servirana porcija - laksi". Nasmejao sam se, povisenim tonom izrekao neka svoja zapazanja i otisao.
Tako je Ikea izgubila kupca, a dobila veliku antireklamu. Gubiti poene na ovakvim stvarima moze samo amater, nikako profesionalac.
Ne tvrdim da je ovo pravilo, ipak, misljenja sam da se ovo nije smelo desiti.
pre 10 godina
Koji je kontekst "bosi po trnju" iz naslova ????
pre 10 godina
Cemu toliko prasine oko ´´namestaja´´ iz ikee.Veci srot ne postoji.Ormari od samlevemog drveta su katastrofalni.Namestaj za siroke narodne mase.
pre 10 godina
@Ivan Zagreb. Ivane stvarno je tesko reci koje je bolje novinarstvo nase ili vase, ali da ostavimo to po strani. Zasto nam nisi objasnio u cemu je greska u tekstu, osim sto si navodio trgovinske lance kojie postoje u Hrvatskoj a ne u Srbiji. Navijaci su krajem osamdesetih imali pesmu mi imamo Mekdonalds a gde je vama. Tvoj komentar nevidjeno je slican.
pre 10 godina
Ovde u Kanadi Ikea je simbol jeftinog i kratkotrajnog,to je namestaj za studentariju i ono sto je Mekdonalds za hranu to vam je Ikea za namestaj.
Ali vama ne vredi objasnjavati,vi ne prihvatate misljenja onih koji imaju iskustva vi morate licno da se uverite,e pa kada vam dodje jednog dana shvaticete.
pre 10 godina
Isti smo narod, nažalost i jednih i drugih i trećih, :) i dok se iz korena ne promenimo, ne udaljimo od svojih kolektivističkih pravoslavno-katoličko-muslimanskih korena i ne prigrlimo protestantski individualizam, ličnu odgovornost i radnu etiku koji danas vladaju svetom, ostaćemo večno siromašni, neuspešni i nezadovoljni.
pre 10 godina
IKEA Budimpesta komada 2 ostaju jos uvek najbliza Beogradu
pre 10 godina
tuzno je to sto su ikea i lidl san u srbiji. dobro bi bilo kad bi ljudi shvatili sta im je uvaljeno kao san, da pogledaju koliko imaju u novcaniku, da vide sta im politicari nude kao narativ i da odluke donose konsultujuci stomak i novcanik, a ne medije.
pre 10 godina
Cene nemogu biti ko u Austriji. Zbog PDV, koji u HR iznosi 25%, sem ako če Ikea iči u svoj minus za razliku, u šta sumljam.
pre 10 godina
Tako je Ikea izgubila kupca, a dobila veliku antireklamu. Gubiti poene na ovakvim stvarima moze samo amater, nikako profesionalac.
Ne tvrdim da je ovo pravilo, ipak, misljenja sam da se ovo nije smelo desiti.
(Gradjanin, 10. mart 2014 10:24)
Majstore, baš si dobro odbrusio menadžeru na odjelu hrane...
Blago tvojoj ženi... - sva sreća da nisi picajzla!
Inače, slažem se s većinom komentara - ispada kao da je srpska administracija u najmanju ruku na nivou onih skandinavskih, pa si autor članka daje za pravo da bude ciničan i podrugljiv.
Bilo je problema; uvijek se nađe netko od pacijenata koji se nazivaju građevinska mafija, ima insajderske informacije pa kupi kojih 100-200m2 baš tamo gdje se treba graditi - ispadne da je tih 200m2 skuplje od ostalih 100 hektara... Plus sporost, očekivanje svake babe s pečatom da joj se metne bar 100 eurića u džep, itd, itd.
Ali sve je to dobro poznato svima nama iz nekadašnje države... - zar ne?!
Glavno da je do ljeta - IKEA nadohvat ruke...
pre 10 godina
Divan prizvuk sarkasticnosti u ovom tekstu od strane onih koji "bas imaju prava da budu sarkasticni"... zanimljivo je kako svi odreda opaliste po kvaliteti proizvoda I slicno a niko se ne pita zasto je ta Ikea otvorena u Hr a ne u Srbiji.. I niko ne kritikuje pisca ovog clanka koji je sebi dao toliko oduska da iskritikuje HR pravni system I birokratiju pokraj ovako divnog srpskog... za primer svima...
Dokle god ste tako zajedni I zavidni I sve radite po principu da komsiji crkne krava - dotle nema napred.. U Srbiju nece ni Ikea.. sa sve svojom nekvalitetom I kratkotrajnim proizvodom I niskim cenama... Toliko je dobro tu kod nas..
pre 10 godina
Ne razumem sta je toliko epohalno u otvaranju ovakve prodavnice da bi se neko zalio sto i kod nas nema Ikee. Srbija od toga ne bi imala nista, Ikea bi donosila svoj namestaj iz inostranstva, prodavala ga verovatno ne jeftino i opet profit nosila van zemlje. Ako zele da otvore fabriku onda neka dodju, a ovako i nema potrebe.
pre 10 godina
@ majstori majstori
IKEA na tzv Balkanu, barem što se tiče hrvata i slovenaca, nije nikakva novost jer je IKEA u nedalekoj Austriji i Italiji vikendom prepuna kupaca iz SLO i HR i to je tako već godinama.
Prema tomu, IKEA nije nikakav "san" Hrvatske, gluposti najobičnije. To je namještaj solidne kvalitete i komu se tamo ide-ići će, a tko neće-neće i to je sva filozofija.
IKEA se u HR ne gradi 24 godine. Od toga treba barem oduzeti 6-7 godina rata i poraća i naknadne prenamjene zemljišta i kupnje novog, te okolnost da je Ikea u Grazu dugo godina živjela od hrvata i slovenaca.
A i dalje će velika većina slovenaca i hrvata, koji žive bliže Austriji i dalje ići u Graz.
pre 10 godina
Trebalo je 24 godine da prodje od prve najave do izgradnje? Ikea zahtevnija od Evropske unije.
pre 10 godina
Pokušavao je godinama čovek iz IKEA-e , Srbin, da u BGD otvori regionalni centar, ali ne ide. Nije lak pregovor sa IKEA-om. Tu gde dođu, zatvore sve lokalne fabrike, mora se napraviti "državni dil" , šta da uposle od fabrika za svoje potrebe. Ali ste trebali da vidite šta je od zakonskih prepreka kod nas bio problem ( između ostaloga i svaki artikal je morao da ide na proveru u Jugoinspekt da dobije naš sertifikat , i da se plati , a artikala je mnogo ) . Tako da su u Hrvatskoj uspeli nešto što mi nismo. I naplatnu rampu su pomerili da bi IKEA bila unutar Zagreba. Ne znam odakle pravo novinaru koji je ovo pisao na ovakav ton, osim ako tekst nije prenešen iz nekog švajcarskog lista.
pre 10 godina
@istina koju ne zelite da prihvatite
ok, IKEA je u namještaju ono što je McDonalds u prehrani i to je istina koju mi ne želimo prihvatiti. Istina koju vi ne želite prihvatiti je da ljudi ovdje u prosjeku nemaju novca za bolje. Istina koju vi ne shvaćate je da se ovdje prodaje sve, kako kvaliteta tako i nekvaliteta jer jednostavno nema izbora. Istina koju vi ni ne razmatrate je ta da kakva IKEA bila da bila građani s ovih područja ostave hrpu novca u tim i takvim IKEAma po Mađarskoj, Austriji i Italiji. Na kraju se postavlja pitanje zašto ne bi mi tu "nekvalitetu" imali u svom dvorištu pa da ovdje malo podignemo razinu ponude i uz to da mi ubiremo porez i zaposlimo par stotina ljudi a ne da na naš račun to rade Mađari, Austrijanci i Talijani.
pre 10 godina
eto vi pisite da je u Hrvatskoj procedura teska!! kakva li je onda u Srbiji,pitajte se zasto su Ikea i Lidl odlucili u Hrvatsku a ne u Srbiju
pre 10 godina
Ikea prodaje katastrofalno los namestaj. Kupio sam mali klub stolic u Madjarskoj Ikei. Jednom prilikom prosusmo kafu na stolic, i za pola minuta vec je bio nabubrio i postao je saren tj ofarban od kafe i neravan. Katastrofalan im je kvalitet.
pre 10 godina
"Bio u Ikei vise puta (Grac). Odmah dobijete utisak da je sve to nekvalitetno, jednostavnog dizajna, da ga morate sklapati sami.."
Zašto si bio VIŠE PUTA ako je nekvalitetno?
"Hrvatska najezda ali sve kupuju po 20.30-e"
Kakvo si ti oko sokolovo i kakav kroničar.
Zaključio sam nešto...
pre 10 godina
Samo IKEA da dodje, na oci da progledamo i da ne sedimo po podovima vise aman.
pre 10 godina
Pitam se da li bi dolazak Ikee u Srbiju vaša vlast koristila kao nekakav dokaz o dolasku stranih ulaganja?? Zadnjih dana čitam da se vaš ministar Vučić hvali nekakvim budućim izgradnjama , trgovačkim centrima i sličnim nekretninskim projektima. Evo, u Hrvatskoj vlast baš ne ističe taj potez i nitko se time nešto previše ne hvali jer za tim nema ni potrebe, ali dobro je da ljudi dobijaju priliku većeg izbora i nižih cijena. A vi sad razmislite o vašim političarima jer se bojim da vas mažu...
pre 10 godina
Ikea prodaje katastrofalno los namestaj. Kupio sam mali klub stolic u Madjarskoj Ikei. Jednom prilikom prosusmo kafu na stolic, i za pola minuta vec je bio nabubrio i postao je saren tj ofarban od kafe i neravan. Katastrofalan im je kvalitet.
(Student, 10. mart 2014 12:45)
Da si isto kupio u Stbiji bilo bi puno bolje?
pre 10 godina
. A svedska filozofija zivljenja je takva da se i zivotni prostor mora redovno menjati i oplemenjivati. Pa valjda covek ima potrebu okreciti sobu u neku drugu boju, prilagoditi tome i promeniti namestaj, uciniti taj prostor funkcionalnijim. …..
(Mina, Uppsala, 10. mart 2014 12:01)
Ti ocigledno poznajes samo jedan segment svedskog drustva, onaj koji je svrhu postojanja nasao u izmedju ostalog u unosenju i iznosenju namjestaja svakih 4-5 godina.
Mogu ti reci da od vise srednje skandinavske klase pa navise, u svim skandinavskim zemljama, niko nema ama bas nista od Ikeinih proizvoda u kuci. Niko takodje ne menja namestaj. Uglavnom su tu nasledjeni komadi namjestaja i svaka generacija kupi jedan dva nova, koji su napravljeni od kvalitetnog drveta i crtani od vrsnih arhitekta. Skandinavci vole dobar namjestaj.
Sa druge strane drustva su ti o kojima ti pises- sto "oplemenjuju" prostor ormarima od piljevine i ljepila preko kojih je naljepljen laminat. Slazem se samo da je to dobra terapija, covjek zivi u iluziji da mu se u zivotu nesto promijenilo, inace bi poludio od konstantnog sljakanja od 9-5 gdje se 3/4 godine ustane po mraku i kuci se vrati sa posla nakon sto je sunce zaslo. A kuci ga ceka divni namestaj u veselim bojama od mljevenog drveta i kompozitnih materijala.
pre 10 godina
@Aleksander
Nije ni Euro više što je bio, inflacija svugda i svagdje :)
Tih 220 milijuna su Kune, podjeli sa cca. 7.5 i dobiješ Eure.
"Novinarsko prepisivanje" je čudo, jedna zaposlena osoba ovih internet žutila mora valjda 100 vijesti na dan "štampat" odnosno "kopirati" da bi se radno mjesto bilo kako isplatilo da ni nema vremena za površnu provjeru.
Inače IKEA; meni zakon, znam ga iz Njemačke i uvijek se nađe nešto interesantno, nije da je sve škart.
Jedini škart je što su naši proizvođači naučili sa malo rada puno novaca tražiti, to vrijeme je prošlo čim IKEA otvori vrata, ili se uspiju prilagoditi i radit na masu ili samo naj naj kvalitetniji namještaj ili propadaju, na njima je, ne može narod ionako već slab sa novcima svako radno mjesto i svačiji profit sufinancirati samo zato što je "naše".
pre 10 godina
@Purger
Je, vlasnik je legenda, a tvrtka brine o svemu i svačemu.
Tako je u doba komunizma imala proizvodne pogone u kojima su crnčili istočnonjemački politički zatvorenici.
Ti nordijci su prototipovi ljudskosti i demokracije sve dok se ne otkrije nešto suprotno.
pre 10 godina
pre koju godinu, bio u ikei ispred Geteborga, uzaludno potrosih 4 sata svog vremena, i kupio, nista!!! tadasnja devojka, koja zivi tamo,kupila nesto plasticno, u sta hoce da odlaze otpadni materijal u vidu plasticnih flasa od soka i mineralne vode, i limenke.....
tako, da sto se mene tice, ne moraju ni da otvaraju kod nas, a ni u okolini....
pre 10 godina
a sa kojim pravom ste vi objavili ovaj članak? kod nas je kao bolje? pa kod nas neće ni doći s' obzirom na domaću birokratiju, izgleda da ni ne žele...
pre 10 godina
Ajme,samo da me žena ne ispila da je vozin skroz do Zagreba!
pre 10 godina
Balkan...
pre 10 godina
Dragi sugradjani,
Zbog pretjerane kolicine pranja mozga (sa i bez aditiva)malcice ste, izmedju svega ostalog, zaboravili da vam je bivsi ekonomski/politicki mag Boza Djelic obecao 'sigurno' otvaranje Ikee 'uskoro. Bese to, kao sto jedan drugi politicki mag izjavi, "pre mnogo, mnogo godina". Boza je od tada 'lahko prihajao' u druga finansijska okruzenja sve sa svojim posteno zaradjenim novcem da usrecuje drugi narod i druge poslodavce. A onaj koji ga je zvao 'vojvoda od Meridijan banke' i koji je penio da ce se to sve pohapsiti je dosao da vam caruje i bori se protiv korupcije (izmedju ostalog).
Zivi, zdravi i veseli mi bili.
pre 10 godina
Prolazim svaki dan pokraj tog zdanja i meni liči kao i svaka druga hala koja će biti puna potrošne robe.
Nije mi jasna euforija. Osim ako sam pogriješio pa neka mi netko odgovori, koji je to veliki pozitivni utjecaj te hale na gospodarstvo?
pre 10 godina
@Николас, то је као када би рекао да нам не требају Сони и Самсунг телевизори и телефони у Србији ако овде немају фабрику.
pre 10 godina
Kazete ledina od 423.000 kvadrata kostala 220 miliona a jedan kvadrat cijelih 65€..kakva je to matematika
I ko se jos lozi na Ikeu, Lidl...
Ako vec imate novac potrazite negdje drugo namjestaj, ili prehranu a ne u Lidl-u
Eto I u Srbiji ako je otvore odmah cete u Eu I zivjet bolje
EU, IKEA I te gluposti
pre 10 godina
Kvadrat zemljišta, a kupljeno je čak 423.000 kvadrata, koštao je 65 evra, a pare su otišle vlasnicima koji su zadovoljno trljali ruke. Sve u svemu, ledina gde je izgrađena robna kuća koštala je gotovo 220 miliona evra.
Ko god da je pisao/prepisao ovaj članak ima očiglednih problema sa prostim matematičkim funkcijama.
423.000,00 x 65,00 = 27.495.000, a ne oko 220.000.000
pre 10 godina
@istina: Ti misliš ozbiljno da robna kuća može da postane poznata u svetu sa lošim kvalitetom?
Ikea nema najbolji kvalitet ali nije loš, njihov koncept je da svi ljudi mogu nešto da kupe od jeftinog do skupljeg.
Ja živim inače u Švedskoj i opet kažem nemaju najbolji kvalitet ali nije loš i onda isto zavisi o čemu pričamo, neke stvari su kvalitetne neke nisu.
I H&M imaju isti koncept srednji kvalitet i povoljne cene, samo što u Srbiji nemaju isti izbor i tako niske cene kao ovde što je ne logično.
pre 10 godina
bez obzira koliko se mrzimo, IKEA je žešča pušiona
pre 10 godina
U Ikei kupujes kad si student .Ko tamo ide posle tridesete ,promasio je zivot.
pre 10 godina
Uopste ne zeli da znam koliko ce gradjana Srbije da posecuju Hrvatsku zbog Ikeje, gde ce da ostave svoj novac, ko ce da profitira i u cijem to interesu ovi naši političari rade. Sećam se toga kako je Koštunica, sa svojim Crnogorcima u bekgraundu, sve moguće radio da nam se Vize ne ukinu. Razmislite zasto.
pre 10 godina
220 miliona u kunama
pre 10 godina
mene su odusevili gradjani i privrednici uz nemackog grada karlsruhe.oni su se udruzili i zaustavili izgradnju ikee u tom gradu. jedini razlog je bio sto bi ta firma ugasila vise radnih mesta nego otvorila.
pre 10 godina
Pogledajte ima na youtubu "Ikea Zagreb" da vidite kako se sve pod konac gradi
pre 10 godina
E jadni i mi i ovi Hrvati. Mogu misliti kakva su bila uslovljavanja, samo da se pojave. A ono spolja gladac unutra jadac. Nikakav kvalitet njihovog namestaja.
pre 10 godina
@Čabarabdić
Prvo pročitaj preciznije o čemu se radilo. IKEA je kupovala neke proizvode u I. Njemačkoj za koje se kasnije utvrdilo da su 1980.-ih u njihovoj proizvodnji sudjelovali i politički zatvorenici. I drugi zatvorenici u I. Njemačkoj. IKEA je izrazila žaljenje. To nisu bili pogoni, a pitanje je koliko je IKEA mogla nadzirati tko što radi iza željezne zavjese.
Uglavnom, ne pretjeruj.
Misliš da u tvojoj zemlji nisu radili i politički zatvorenici?
pre 10 godina
aleksandar
a to kad samo mnozis. kad dobijenu sumu pomnozis sa deset onda dobijes cifru iz clanka. nemas pojma.
pre 10 godina
Licno poznajem nekoliko Istocnonemackih politickih zatvorenika koji su lezali u Bauzenu. Nijh nije niko prisiljavao da rade, oni su se sami otimali za posao jer je to donosilo zatvorske privilegije, a bilo je i lepse raditi stolariju nego ceo dan piljiti u 4 zida i cekati da prodje visegodisnje odsluzenje kazne.
pre 10 godina
Bio u Ikei vise puta (Grac). Odmah dobijete utisak da je sve to nekvalitetno, jednostavnog dizajna, da ga morate sklapati sami... Prvi put nismo kupili gotovo nista. Posle smo na poklon dobili Ikea case za vodu. Posle godinu dana su pobledele od upotrebe, kupili nove, jeftine i samo cekam sledecu godinu da kupim opet. Sada se spremamo za decu pa otisli ponovo da vidimo. I opet nazad praznih ruku. Ali da se videti iz korpi tacno odakle je ko. Austrijac ima punu korpu, do vrha napakovanu. Slovenci znaju za jadac pa ih je malo. A Hrvata najezda! Ali dzaba. Sve kupuju za do 20-30e. Zasto? Vise je zakljucaka.
pre 10 godina
EU citizen kaze: "Isti smo narod, nažalost i jednih i drugih i trećih, :) i dok se iz korena ne promenimo, ne udaljimo od svojih kolektivističkih pravoslavno-katoličko-muslimanskih korena i ne prigrlimo protestantski individualizam, ličnu odgovornost i radnu etiku koji danas vladaju svetom, ostaćemo večno siromašni, neuspešni i nezadovoljni"
- U prevodu prodajte vjeru za veceru kao on sto je :-D
pre 10 godina
400 hiljada kvadrata? Kao da siju pšenicu. To je ogroman prostor,ne razumijem.
pre 10 godina
Gradjani Hrvatske su napokon docekali Europu.I oni se sad mogu zaduziti za duplo vece kamate i nedelju provesti kupujuci skart robu ,isto kao u Berlinu ili Parizu.Jos kad bi imali posla,raj ...!
pre 10 godina
Fran čoveče pa ti si stvarno poseban ubedio si sebe da su vaši političari pošteni ti si jedan u 1 000 000 koji u to veruje.Čime da se hvale na 24 godi ne sposobnosti i korupcije da otvore robnu kuću.Uzgred Vučić je zamenik premijera a ne ministar,a šta je on uradio Croatia airliens može samo da sanja.
pre 10 godina
Икеа је дошла да прода финални производ, дакле нема производње, хиљаде радних места и осталога. Профит се износи, мрвице остају грађанима.
Икеа јесте одлична за наше прилике (јефтини су, а производа има заиста свакаквих- оних равних кинеским па до квалитетнијих андрамољака за средњу класу и младе)
pre 10 godina
"robna kuća koštala je gotovo 220 miliona evra."
Ako. To su trgovci/uvoznici (Ikea) koji uvoze svoju robu koja je u Svedskoj proizvedena a izvoze novac stvoren i zaradjen u Hrvatskoj. Jedina korist za zemlju i stanovnistvo, pored investicije od 220mil, je tih 600 zaposlenih koji novac trose u zemlji. Za svaku zemlju je to steta. Potrebno je svoju robu izvoziti/prodavati i time uvoziti tudji novac. Odnosno, obrnuta prica bi bila da je Ikea otvorila fabriku i odatle izvozila namestaj.
pre 10 godina
@LoL
Zato sto je hrvatska u eu. Ikea ne voli da radi van EU, smanjuje im zaradu.
pre 10 godina
Otvaranje IKEE treba usloviti nasim ucescem u proizvodnji tog namestaja koji je vrlo jednostavan. Nasa ponuda treba da bude ista ili povoljnija od onih koje vec imaju na drugim mestima. Nece pristati da sve to proizvodimo ali ni mi ne treba da pristanemo na manje od 30%. A oni i onako to proizvode na vise mesta van Svedske. I zasto bi mi pomagali iskljucivo tudju industriju ako mozemo da izvucemo i nesto za sebe. A ni oni ne bi nista izgubili.
pre 10 godina
Eto sta sve predvidjaju ti pregovori i uslovi za ulazak u EU. Ovdasnja birokratija je dosadnija od Kirby prodavca i Jehovinih svedoka. Ne cudimo se posle kad kazu imamo mnogo jos do Evrope.
pre 10 godina
blago meni sa vama,maram da čitam komentare da mi neko objasni cifre iz texta,a ić me ne zanimaju,samo velike cifre,koje normalno,malo ko razume...šta zna dete šta je dvesta kila...
pre 10 godina
Evo radim drvenariju u Nemackoj vec vise od 20 godina i hteo bih da vas upozorim . Ikea proizvodi namestaj koji ima ugradjen sistem za samounistenje posle 2-3 godine , pa sve sto ste tamo kupili , mozete opet da kupite posle isteka roka za samounistenje ! Napravite svoj namestaj bolje sami , trajace vam garantovano mnogo duze ! Ikae je na zapadu riknula i sada pokusava da zaradi u zemljama koje jos uvek ne znaju za JADAC !
pre 10 godina
Uz duzno postovanje
ali novinarstvo u Srbiji jednako je novinarstvu u Turskoj PRIJE 600 godina
Mislim da je i tada bilo naprednije.
Di je vaša Ikea, Lidl ,Spar i sl?....nemate jos ni ledinu. makar kostala 200 mil eura.
pre 10 godina
Grandiozno zvuci, pominju se milioni za ledinu, hiljade ovoga ili onoga, godine za ono ili ono.
Nisam mnogo kupovao u Ikei, ponekad sam navratio da pojedem rucak, cesto svedske mesne kuglice sa krompirom i prilozima.
Jednom prilikom sam video da je kolicina osetno manja, rekao sam to odmah na pultu, a kad sam primetio da Ikein zaposlenik negira to sto govorim, zatrazio sam da dodje menadzer i da se donese vaga. Nakon merenja tezine tanjira sa porcijom i drugog tanjira sa porcijom koju je napravio menadzer i ponudio kao zamenu, ispostavilo se da sam u pravu (razlika u vise od 200 grama), a menadzer rece besmislicu da su "porcije iste samo je onaj tanjir na kojem je meni servirana porcija - laksi". Nasmejao sam se, povisenim tonom izrekao neka svoja zapazanja i otisao.
Tako je Ikea izgubila kupca, a dobila veliku antireklamu. Gubiti poene na ovakvim stvarima moze samo amater, nikako profesionalac.
Ne tvrdim da je ovo pravilo, ipak, misljenja sam da se ovo nije smelo desiti.
pre 10 godina
pre koju godinu, bio u ikei ispred Geteborga, uzaludno potrosih 4 sata svog vremena, i kupio, nista!!! tadasnja devojka, koja zivi tamo,kupila nesto plasticno, u sta hoce da odlaze otpadni materijal u vidu plasticnih flasa od soka i mineralne vode, i limenke.....
tako, da sto se mene tice, ne moraju ni da otvaraju kod nas, a ni u okolini....
pre 10 godina
Ne znam kako ostalima ali ovaj članak Novosti zvuči kao pun zlobe i ljubomore jer IKEA nije došla u "glavni grad sveta" tj. Beograd nego u Zagreb.
pre 10 godina
Cemu toliko prasine oko ´´namestaja´´ iz ikee.Veci srot ne postoji.Ormari od samlevemog drveta su katastrofalni.Namestaj za siroke narodne mase.
pre 10 godina
Ikea prodaje katastrofalno los namestaj. Kupio sam mali klub stolic u Madjarskoj Ikei. Jednom prilikom prosusmo kafu na stolic, i za pola minuta vec je bio nabubrio i postao je saren tj ofarban od kafe i neravan. Katastrofalan im je kvalitet.
pre 10 godina
Ovde u Kanadi Ikea je simbol jeftinog i kratkotrajnog,to je namestaj za studentariju i ono sto je Mekdonalds za hranu to vam je Ikea za namestaj.
Ali vama ne vredi objasnjavati,vi ne prihvatate misljenja onih koji imaju iskustva vi morate licno da se uverite,e pa kada vam dodje jednog dana shvaticete.
pre 10 godina
U Ikei kupujes kad si student .Ko tamo ide posle tridesete ,promasio je zivot.
pre 10 godina
Kazete ledina od 423.000 kvadrata kostala 220 miliona a jedan kvadrat cijelih 65€..kakva je to matematika
I ko se jos lozi na Ikeu, Lidl...
Ako vec imate novac potrazite negdje drugo namjestaj, ili prehranu a ne u Lidl-u
Eto I u Srbiji ako je otvore odmah cete u Eu I zivjet bolje
EU, IKEA I te gluposti
pre 10 godina
Fran čoveče pa ti si stvarno poseban ubedio si sebe da su vaši političari pošteni ti si jedan u 1 000 000 koji u to veruje.Čime da se hvale na 24 godi ne sposobnosti i korupcije da otvore robnu kuću.Uzgred Vučić je zamenik premijera a ne ministar,a šta je on uradio Croatia airliens može samo da sanja.
pre 10 godina
Isti smo narod, nažalost i jednih i drugih i trećih, :) i dok se iz korena ne promenimo, ne udaljimo od svojih kolektivističkih pravoslavno-katoličko-muslimanskih korena i ne prigrlimo protestantski individualizam, ličnu odgovornost i radnu etiku koji danas vladaju svetom, ostaćemo večno siromašni, neuspešni i nezadovoljni.
pre 10 godina
Ne znam za ostale ali ja se uvek lepo provedem kada odem u Zagreb kod svojih prijatelja. Sa Ikeom će provod biti još bolji.
U zdravlje!!!
pre 10 godina
E jadni i mi i ovi Hrvati. Mogu misliti kakva su bila uslovljavanja, samo da se pojave. A ono spolja gladac unutra jadac. Nikakav kvalitet njihovog namestaja.
pre 10 godina
Dobar dan.
Ne razumijem kakav je ovo posprdno-ciničan ton članka.
Ja nisam obožavalac hrvatske birokracije, niti mislim da treba biti zadovoljan vremenskim periodom koji je bio potreban da se Ikea u Hrvatskoj otvori (pardon, da ne bi netko stekao krivi dojam, još se nije otvorila), ali stvarno mi nije jasno tko i čime motiviran može napisati sljedeće rečenice: "Kada je na kraju red ipak došao i na zapošljavanje novih ljudi, usledila je prava invazija molbi za posao. Raditi u skladištu u Ikei postao je san inženjerima, pravnicima, ekonomistima, a najviše molbi, njih preko 600, stiglo je za „voditelja odnosa sa kupcima“."
Ako bi netko mogao reći što je pisac htio reći s tim komentarom.
pre 10 godina
Posao u Ikei…prodavci nemstaja..hmmmm, inzinjeri…hmmmm… Cudno mi sve to zvuci, Ikea ne moze biti toliko razlicita od zemlje do zemnlje to je koncept koji je svuda isti, kao Mek ili slicne plasticne tvorevine.
U Ikei nema nekog posebnog prodavaca namestaja, sve su to mladi ljudi, ljubazni , ali uloga radnika je manje vise da bude potrcko. Na kraju je kasa kao u samoposluzi i to je to.
U Skandinaviji je to posao koji uglavnom dobijaju druge generacije stranaca, dok jos idu u skolu pa je to pola radnog vremena posao. Uglavnom su to Arapi, ili poneki Afrikanac, nas covjek i domace stanovnistvi iz radnickih predgradja (rednecks iliti white trash kako ih ruznije zovu) Klijentela je otprilike ista ili malo bolje pozicionirana, zato i biraju takvu radnu snagu.
Mozda je na Balkanu Ikea simbol neceg dobrog pa se inzinjeri bore da tu rade ali sumnjam da bi inzinjer radio za tu mizeriju koji oni daju.
pre 10 godina
Ne razumem sta je toliko epohalno u otvaranju ovakve prodavnice da bi se neko zalio sto i kod nas nema Ikee. Srbija od toga ne bi imala nista, Ikea bi donosila svoj namestaj iz inostranstva, prodavala ga verovatno ne jeftino i opet profit nosila van zemlje. Ako zele da otvore fabriku onda neka dodju, a ovako i nema potrebe.
pre 10 godina
Šta ste se primili na tu IKEU k'o babe na penziju? Ja svoj nameštaj dizajniram sam, materijal biram sam, i uzmem stolara od poverenja iz Niša. Rezultat: nameštaj po mojoj meri i ukusu, optimalno prilagođen mom stanu i JEFTINIJI od IKEA!
pre 10 godina
Gradjani Hrvatske su napokon docekali Europu.I oni se sad mogu zaduziti za duplo vece kamate i nedelju provesti kupujuci skart robu ,isto kao u Berlinu ili Parizu.Jos kad bi imali posla,raj ...!
pre 10 godina
Bio u Ikei vise puta (Grac). Odmah dobijete utisak da je sve to nekvalitetno, jednostavnog dizajna, da ga morate sklapati sami... Prvi put nismo kupili gotovo nista. Posle smo na poklon dobili Ikea case za vodu. Posle godinu dana su pobledele od upotrebe, kupili nove, jeftine i samo cekam sledecu godinu da kupim opet. Sada se spremamo za decu pa otisli ponovo da vidimo. I opet nazad praznih ruku. Ali da se videti iz korpi tacno odakle je ko. Austrijac ima punu korpu, do vrha napakovanu. Slovenci znaju za jadac pa ih je malo. A Hrvata najezda! Ali dzaba. Sve kupuju za do 20-30e. Zasto? Vise je zakljucaka.
pre 10 godina
"ledina gde je izgrađena robna kuća koštala je gotovo 220 miliona evra."
Sve je jasno zemljiste bogu iza nogu prodano za 220m i vi se sprdate s time treba to znat :) cuo sam da neki djele zemljista za raznorazne lidlove i beograde na vodi jel cuo tko sta o tome?
pre 10 godina
Kakvo je ovo kiselo grozdje od teksta?!? U
Hrvatskoj se makar otvara, kod nas nece za jos dvadeset pet godina-taman da sami sebi izdeljemo stolove i police od drveta heheehehe.
pre 10 godina
. A svedska filozofija zivljenja je takva da se i zivotni prostor mora redovno menjati i oplemenjivati. Pa valjda covek ima potrebu okreciti sobu u neku drugu boju, prilagoditi tome i promeniti namestaj, uciniti taj prostor funkcionalnijim. …..
(Mina, Uppsala, 10. mart 2014 12:01)
Ti ocigledno poznajes samo jedan segment svedskog drustva, onaj koji je svrhu postojanja nasao u izmedju ostalog u unosenju i iznosenju namjestaja svakih 4-5 godina.
Mogu ti reci da od vise srednje skandinavske klase pa navise, u svim skandinavskim zemljama, niko nema ama bas nista od Ikeinih proizvoda u kuci. Niko takodje ne menja namestaj. Uglavnom su tu nasledjeni komadi namjestaja i svaka generacija kupi jedan dva nova, koji su napravljeni od kvalitetnog drveta i crtani od vrsnih arhitekta. Skandinavci vole dobar namjestaj.
Sa druge strane drustva su ti o kojima ti pises- sto "oplemenjuju" prostor ormarima od piljevine i ljepila preko kojih je naljepljen laminat. Slazem se samo da je to dobra terapija, covjek zivi u iluziji da mu se u zivotu nesto promijenilo, inace bi poludio od konstantnog sljakanja od 9-5 gdje se 3/4 godine ustane po mraku i kuci se vrati sa posla nakon sto je sunce zaslo. A kuci ga ceka divni namestaj u veselim bojama od mljevenog drveta i kompozitnih materijala.
pre 10 godina
Ikea prodaje katastrofalno los namestaj. Kupio sam mali klub stolic u Madjarskoj Ikei. Jednom prilikom prosusmo kafu na stolic, i za pola minuta vec je bio nabubrio i postao je saren tj ofarban od kafe i neravan. Katastrofalan im je kvalitet.
(Student, 10. mart 2014 12:45)
Da si isto kupio u Stbiji bilo bi puno bolje?
pre 10 godina
Cemu negativna konotacija prema hrvatskoj administraciji u tekstu - oni su na pragu da otvore hrvatsku Ikeu, a sta je sa Srbijom i srpskom administracijom? Pa mi smo onda jos duplo gori, poput hoda bosonogog po uzarenom uglju izuzetno laganim tempom...
pre 10 godina
"Novosti" Ratka Dmitrovića? Said enough. Ikea je pri završetku. I to je činjenica. a ovo je trla baba lan.
pre 10 godina
@Ivan Zagreb. Ivane stvarno je tesko reci koje je bolje novinarstvo nase ili vase, ali da ostavimo to po strani. Zasto nam nisi objasnio u cemu je greska u tekstu, osim sto si navodio trgovinske lance kojie postoje u Hrvatskoj a ne u Srbiji. Navijaci su krajem osamdesetih imali pesmu mi imamo Mekdonalds a gde je vama. Tvoj komentar nevidjeno je slican.
pre 10 godina
EU citizen kaze: "Isti smo narod, nažalost i jednih i drugih i trećih, :) i dok se iz korena ne promenimo, ne udaljimo od svojih kolektivističkih pravoslavno-katoličko-muslimanskih korena i ne prigrlimo protestantski individualizam, ličnu odgovornost i radnu etiku koji danas vladaju svetom, ostaćemo večno siromašni, neuspešni i nezadovoljni"
- U prevodu prodajte vjeru za veceru kao on sto je :-D
pre 10 godina
Raditi u Ikea magacinu, kakav profesionalni izazov, radno mesto iz snova!
E jadni narode, kukala ti majka.
pre 10 godina
U Batajnici su kupili zemlju još 1990, pa su, po povratku pre 7-8 godina, odustali od te lokacije. Onda su bili primadone, pecali najjeftinije i najpovoljnije, grad Beograd im je čak štelovao i planove detaljne regulacije blizu aerodroma - pa su i tu odustali. Konačno su se skrasili preko puta "Zmaja" i u Bubanj potoku, ali se isprečila famozna srpska građevinsko-urbanistička psovka - konverzija. Inače su planirali da BG i ZG otvore istovremeno.
pre 10 godina
IKEA Budimpesta komada 2 ostaju jos uvek najbliza Beogradu
pre 10 godina
Ja u IKEI kupujem sve sto mi treba za kucu a tako povoljan odnos cene i kvalitete necete naci nigde. Tvrdnje mnogih kako se radi o jeftinom namestaju su smesne jer im je namestaj tek neznatno povoljniji od konkurencije a ima puno prednosti. Npr. presvlake za svaki model kreveta, fotelje ili sofe koji je mogu prati idealne su i jako prakticne i popularne u Svedskoj. Razne sitnice (npr. za kuhinju) osim sto su modernog dizajna, vrlo su prakticne i daju zivost interijeru, narocito manjim prostorima koje je inace tesko opremiti. A svedska filozofija zivljenja je takva da se i zivotni prostor mora redovno menjati i oplemenjivati. Pa valjda covek ima potrebu okreciti sobu u neku drugu boju, prilagoditi tome i promeniti namestaj, uciniti taj prostor funkcionalnijim. Pa i u Srbiji sve vise odlazi u zaborav ideal ogromnih kauca i regala u dnevnoj sobi kupljenih pre 30 godina (toboze nekakve extra kvalitete) koji su samo smetnja kako funkcionalnosti tako i estetici prostora, zar ne?
pre 10 godina
Cene nemogu biti ko u Austriji. Zbog PDV, koji u HR iznosi 25%, sem ako če Ikea iči u svoj minus za razliku, u šta sumljam.
pre 10 godina
Balkan...
pre 10 godina
Da bi dosli u Srbiju trebace im sigurno 25 godina :)
pre 10 godina
Pogledajte ima na youtubu "Ikea Zagreb" da vidite kako se sve pod konac gradi
pre 10 godina
"robna kuća koštala je gotovo 220 miliona evra."
Ako. To su trgovci/uvoznici (Ikea) koji uvoze svoju robu koja je u Svedskoj proizvedena a izvoze novac stvoren i zaradjen u Hrvatskoj. Jedina korist za zemlju i stanovnistvo, pored investicije od 220mil, je tih 600 zaposlenih koji novac trose u zemlji. Za svaku zemlju je to steta. Potrebno je svoju robu izvoziti/prodavati i time uvoziti tudji novac. Odnosno, obrnuta prica bi bila da je Ikea otvorila fabriku i odatle izvozila namestaj.
pre 10 godina
evo malo informacija za čitatelje:
Tekst je preuzet s Novosti.rs, autor je Jurica Koerbler, bivši novinar, bivšeg dnevnika Vjesnik iz Zg. Hrvat njemačkog porijekla. Valjda se mora malo svidjeti novim poslodavcima.
Tekst obiluje netočnostima. IKEA ima kooperanta u Hrvatskoj već 32 godine (TVIN iz Virovitice), kupila je zemljište 1990. pa ga prodala. Bio je rat u Hrvatskoj.
IKEA će teško doći u zemlju u kojoj ne postoji vladavina prava, i nije članica (ili vrlo blizu) EU. To je superozbiljna tvrtka sa korporativnom politikom brige o okolišu, djeci, ljudskim pravima...
Zemljište nije koštalo 220 mil eura nego kuna., to je manje od 30 mili eura.
Roba nije vrhunske kvalitete nego je svima dostupna. Kao H&M, Zara, Lidl....itd. samo u segmentu namještaja. Vlasnik je legenda, proguglajte malo o Ingvaru Kampradu...
U Skandinaviji je to jeftini namještaj za studente, mlade i samce ... koji imaju veće prihode od liječnika u Srbiji, npr.
pre 10 godina
Sredice Hrvatska birokratske stvari I otvorice IKEA-u za razliku od nas kojima je I taj namestaj I pokucstvo skupo. Ne brinite. A ovim pljuvacima koji osporavaju kvalitet, mogu reci da je namestaj odlican. Sveden, pretezno geometriski I veoma kvalitetan I dugotrajan. Zivim u UK I sve sto sam kupila u IKEA-I je jeftino I dobrog kvaliteta, pocev od sudnih krpa I posteljine do polica za knjige I garniture za dnevnu sobu. Rasveta je odlicna,oprema za kupatilo I kuhinju I servisi takodje. Sto se tice rada u IKEA-I o tome ne mogu govoriti jer ne poznajem nikoga ko tamo radi, medjutim, nije mi jasno zasto pojedince cudi da su inzenjeri I ostali fak. obrazovani ljudi konkurisali za ta radna mesta. Pa da li ste citali da se pevaljka u Srbiji hvali da su joj se za cuvanje deteta javili lekar, professor engleskog I ko zna ko jos? Ljudi grabe posao ma kakav god. Malo li je 300 radnih mesta na sveopstu bedu.
pre 10 godina
eto vi pisite da je u Hrvatskoj procedura teska!! kakva li je onda u Srbiji,pitajte se zasto su Ikea i Lidl odlucili u Hrvatsku a ne u Srbiju
pre 10 godina
Članak je pisan tim tonom kao da je naša birokratija med i mleko.
pre 10 godina
Oni izgradise a mi se još natežemo. Ovu birokratiju neće da pobede.
pre 10 godina
ikea je kupila 90-ih zemljište u samoboru,20 km od zg prema ljubljani ali su ga kao najobičniji špekulanti preprodali za puno veću cijenu prije ar godina.
nisu došli ranije u zg jer su sa grazom u austriji potpisali ugovor kojim im je graz plaćao da kad otvore novu ikeu u grazu još 7 godina ne otvaraju u hrvatskoj i sloveniji kako bi im kupci iz zagreba dolazili.
što se tiče sadašnje lokacije,nije istina da je toliko koštala,tih 200 milja eura može biti samo cijena kad se završio cijeli trgovački centar(ikea plus mall).sad otvaraju samo ikeu.
inače su jeftino kupili zemlji na lokaciji unutar autoputa prema bg a onda su ucjenjivali grad i državu da pomakne izlaz sa autoputa kako bi ikea bila na zaobilaznici. samo premještanje autoput kućica je koštalo 20 miljuna eura tako da se ikea ponašala kao klasični kolonizatori.
zaposlit će 300 prodavača a uništiti pola drvne industrije.efekt,starac koji voli raspli volvo će zaraditi par stotina milja eura još na svoje milijarde.
šveđani veliki poštenjaci, koji nama drže lekcije,a prodaju oružje po cijelom svijetu.
http://www.tportal.hr/vijesti/svijet/184317/Miroljubiva-svedska-zaraduje-milijarde-prodajom-oruzja.html
pre 10 godina
bez obzira koliko se mrzimo, IKEA je žešča pušiona
pre 10 godina
Hm, nije baš da smo mi pozvani da to naglašavamo, pošto kod nas ni nakon 24 godine nema promene.
Ne znam da li se sećate, ali IKEA prodavnica je postojala u Beogradu pre 24 godine, onda se zatvorila i još uvek ih nema.
pre 10 godina
tuzno je to sto su ikea i lidl san u srbiji. dobro bi bilo kad bi ljudi shvatili sta im je uvaljeno kao san, da pogledaju koliko imaju u novcaniku, da vide sta im politicari nude kao narativ i da odluke donose konsultujuci stomak i novcanik, a ne medije.
pre 10 godina
@Purger
Je, vlasnik je legenda, a tvrtka brine o svemu i svačemu.
Tako je u doba komunizma imala proizvodne pogone u kojima su crnčili istočnonjemački politički zatvorenici.
Ti nordijci su prototipovi ljudskosti i demokracije sve dok se ne otkrije nešto suprotno.
pre 10 godina
mene su odusevili gradjani i privrednici uz nemackog grada karlsruhe.oni su se udruzili i zaustavili izgradnju ikee u tom gradu. jedini razlog je bio sto bi ta firma ugasila vise radnih mesta nego otvorila.
pre 10 godina
Tako je Ikea izgubila kupca, a dobila veliku antireklamu. Gubiti poene na ovakvim stvarima moze samo amater, nikako profesionalac.
Ne tvrdim da je ovo pravilo, ipak, misljenja sam da se ovo nije smelo desiti.
(Gradjanin, 10. mart 2014 10:24)
Majstore, baš si dobro odbrusio menadžeru na odjelu hrane...
Blago tvojoj ženi... - sva sreća da nisi picajzla!
Inače, slažem se s većinom komentara - ispada kao da je srpska administracija u najmanju ruku na nivou onih skandinavskih, pa si autor članka daje za pravo da bude ciničan i podrugljiv.
Bilo je problema; uvijek se nađe netko od pacijenata koji se nazivaju građevinska mafija, ima insajderske informacije pa kupi kojih 100-200m2 baš tamo gdje se treba graditi - ispadne da je tih 200m2 skuplje od ostalih 100 hektara... Plus sporost, očekivanje svake babe s pečatom da joj se metne bar 100 eurića u džep, itd, itd.
Ali sve je to dobro poznato svima nama iz nekadašnje države... - zar ne?!
Glavno da je do ljeta - IKEA nadohvat ruke...
pre 10 godina
Samo IKEA da dodje, na oci da progledamo i da ne sedimo po podovima vise aman.
pre 10 godina
Nemam ama baš ništa protiv Ikee, naprotiv volim njihove pristupačne detaljčiće i komade i kupujem ih kada imam priliku i potrebu. Shvatam da je na simboličkom nivou, dolazak ovakvih brendova bitan,ali to što vi u 'regionu' pravite od njih, pa i Ikee, je stvarno smešno.Promenite svoja društva i svoje privrede i nećete morati da čekate 25 godina na Ikeu. I podignite pobogu malo lestvicu, pa Ikea je samo 'Mekdonalds nameštaj'.I drugo, radujte se više..i za komšije.
pre 10 godina
"namestaj koji ima ugradjen sistem za samounistenje posle 2-3 godine" - Berlinac.
E, slatko li sam se nasmejala! A po kom sistemu ti funkcionises, tj.sta ti je ugradjeno? Izgleda da je u mojoj kuhinji sistem otkazao, evo, tece joj dvadesetiprva godina..a dobro se i drzi.
pre 10 godina
Otvaranje IKEE treba usloviti nasim ucescem u proizvodnji tog namestaja koji je vrlo jednostavan. Nasa ponuda treba da bude ista ili povoljnija od onih koje vec imaju na drugim mestima. Nece pristati da sve to proizvodimo ali ni mi ne treba da pristanemo na manje od 30%. A oni i onako to proizvode na vise mesta van Svedske. I zasto bi mi pomagali iskljucivo tudju industriju ako mozemo da izvucemo i nesto za sebe. A ni oni ne bi nista izgubili.
pre 10 godina
Trebalo je 24 godine da prodje od prve najave do izgradnje? Ikea zahtevnija od Evropske unije.
pre 10 godina
Divan prizvuk sarkasticnosti u ovom tekstu od strane onih koji "bas imaju prava da budu sarkasticni"... zanimljivo je kako svi odreda opaliste po kvaliteti proizvoda I slicno a niko se ne pita zasto je ta Ikea otvorena u Hr a ne u Srbiji.. I niko ne kritikuje pisca ovog clanka koji je sebi dao toliko oduska da iskritikuje HR pravni system I birokratiju pokraj ovako divnog srpskog... za primer svima...
Dokle god ste tako zajedni I zavidni I sve radite po principu da komsiji crkne krava - dotle nema napred.. U Srbiju nece ni Ikea.. sa sve svojom nekvalitetom I kratkotrajnim proizvodom I niskim cenama... Toliko je dobro tu kod nas..
pre 10 godina
Pitam se da li bi dolazak Ikee u Srbiju vaša vlast koristila kao nekakav dokaz o dolasku stranih ulaganja?? Zadnjih dana čitam da se vaš ministar Vučić hvali nekakvim budućim izgradnjama , trgovačkim centrima i sličnim nekretninskim projektima. Evo, u Hrvatskoj vlast baš ne ističe taj potez i nitko se time nešto previše ne hvali jer za tim nema ni potrebe, ali dobro je da ljudi dobijaju priliku većeg izbora i nižih cijena. A vi sad razmislite o vašim političarima jer se bojim da vas mažu...
pre 10 godina
@LoL
Zato sto je hrvatska u eu. Ikea ne voli da radi van EU, smanjuje im zaradu.
pre 10 godina
Zanimljiva bi bila uporedna analiza pokusaja firme "IKEA" da otvori robnu kucu u Srbiji.
pre 10 godina
Uopste ne zeli da znam koliko ce gradjana Srbije da posecuju Hrvatsku zbog Ikeje, gde ce da ostave svoj novac, ko ce da profitira i u cijem to interesu ovi naši političari rade. Sećam se toga kako je Koštunica, sa svojim Crnogorcima u bekgraundu, sve moguće radio da nam se Vize ne ukinu. Razmislite zasto.
pre 10 godina
@istina koju ne zelite da prihvatite: eh, nas covek je poznat po tome da kupuje samo orahov namestaj, nove automobile i Bio proizvode. Druze razumes li ti da je u Srbiji prosecna plata 400 Kanadskih dolara, sto je tamo manje i od studentskog dzeparca! Osim toga zivim u Nemackoj i pola stana mi je u Ikea namestaju koji me bez problema sluzi vec 10 godina. Nije tacno da je Ikea prodavnica za studente i beskucnike. Jednostavno Ikea ima vise nivoa cena od najjeftinijeg za studente i mlade bracne parove pa do veoma skupih kreveta i kauca. Tako da nemoj pricas o istini posto je zaobilazis u velikom luku.
pre 10 godina
@ majstori majstori
IKEA na tzv Balkanu, barem što se tiče hrvata i slovenaca, nije nikakva novost jer je IKEA u nedalekoj Austriji i Italiji vikendom prepuna kupaca iz SLO i HR i to je tako već godinama.
Prema tomu, IKEA nije nikakav "san" Hrvatske, gluposti najobičnije. To je namještaj solidne kvalitete i komu se tamo ide-ići će, a tko neće-neće i to je sva filozofija.
IKEA se u HR ne gradi 24 godine. Od toga treba barem oduzeti 6-7 godina rata i poraća i naknadne prenamjene zemljišta i kupnje novog, te okolnost da je Ikea u Grazu dugo godina živjela od hrvata i slovenaca.
A i dalje će velika većina slovenaca i hrvata, koji žive bliže Austriji i dalje ići u Graz.
pre 10 godina
Икеа је дошла да прода финални производ, дакле нема производње, хиљаде радних места и осталога. Профит се износи, мрвице остају грађанима.
Икеа јесте одлична за наше прилике (јефтини су, а производа има заиста свакаквих- оних равних кинеским па до квалитетнијих андрамољака за средњу класу и младе)
pre 10 godina
@istina koju ne zelite da prihvatite
ok, IKEA je u namještaju ono što je McDonalds u prehrani i to je istina koju mi ne želimo prihvatiti. Istina koju vi ne želite prihvatiti je da ljudi ovdje u prosjeku nemaju novca za bolje. Istina koju vi ne shvaćate je da se ovdje prodaje sve, kako kvaliteta tako i nekvaliteta jer jednostavno nema izbora. Istina koju vi ni ne razmatrate je ta da kakva IKEA bila da bila građani s ovih područja ostave hrpu novca u tim i takvim IKEAma po Mađarskoj, Austriji i Italiji. Na kraju se postavlja pitanje zašto ne bi mi tu "nekvalitetu" imali u svom dvorištu pa da ovdje malo podignemo razinu ponude i uz to da mi ubiremo porez i zaposlimo par stotina ljudi a ne da na naš račun to rade Mađari, Austrijanci i Talijani.
pre 10 godina
kada sam ja išao u školu, tada je 423.000kvm x 65eur bilo 27,45miliona.
Sada vidim da je to 220miliona.
Svašta čovek nauči iz novina...
pre 10 godina
Samo vi pricajte o komplikovanoj Hrvatskoj proceduri kada je nasa gora jos 100 puta. Pitajte se zasto je Ikea na kraju otisla ipak u Hrvatsku a ne u Srbiju.
pre 10 godina
@Aleksander
Nije ni Euro više što je bio, inflacija svugda i svagdje :)
Tih 220 milijuna su Kune, podjeli sa cca. 7.5 i dobiješ Eure.
"Novinarsko prepisivanje" je čudo, jedna zaposlena osoba ovih internet žutila mora valjda 100 vijesti na dan "štampat" odnosno "kopirati" da bi se radno mjesto bilo kako isplatilo da ni nema vremena za površnu provjeru.
Inače IKEA; meni zakon, znam ga iz Njemačke i uvijek se nađe nešto interesantno, nije da je sve škart.
Jedini škart je što su naši proizvođači naučili sa malo rada puno novaca tražiti, to vrijeme je prošlo čim IKEA otvori vrata, ili se uspiju prilagoditi i radit na masu ili samo naj naj kvalitetniji namještaj ili propadaju, na njima je, ne može narod ionako već slab sa novcima svako radno mjesto i svačiji profit sufinancirati samo zato što je "naše".
pre 10 godina
"Bio u Ikei vise puta (Grac). Odmah dobijete utisak da je sve to nekvalitetno, jednostavnog dizajna, da ga morate sklapati sami.."
Zašto si bio VIŠE PUTA ako je nekvalitetno?
"Hrvatska najezda ali sve kupuju po 20.30-e"
Kakvo si ti oko sokolovo i kakav kroničar.
Zaključio sam nešto...
pre 10 godina
Dragi sugradjani,
Zbog pretjerane kolicine pranja mozga (sa i bez aditiva)malcice ste, izmedju svega ostalog, zaboravili da vam je bivsi ekonomski/politicki mag Boza Djelic obecao 'sigurno' otvaranje Ikee 'uskoro. Bese to, kao sto jedan drugi politicki mag izjavi, "pre mnogo, mnogo godina". Boza je od tada 'lahko prihajao' u druga finansijska okruzenja sve sa svojim posteno zaradjenim novcem da usrecuje drugi narod i druge poslodavce. A onaj koji ga je zvao 'vojvoda od Meridijan banke' i koji je penio da ce se to sve pohapsiti je dosao da vam caruje i bori se protiv korupcije (izmedju ostalog).
Zivi, zdravi i veseli mi bili.
pre 10 godina
Prolazim svaki dan pokraj tog zdanja i meni liči kao i svaka druga hala koja će biti puna potrošne robe.
Nije mi jasna euforija. Osim ako sam pogriješio pa neka mi netko odgovori, koji je to veliki pozitivni utjecaj te hale na gospodarstvo?
pre 10 godina
@Николас, то је као када би рекао да нам не требају Сони и Самсунг телевизори и телефони у Србији ако овде немају фабрику.
pre 10 godina
@Čabarabdić
Prvo pročitaj preciznije o čemu se radilo. IKEA je kupovala neke proizvode u I. Njemačkoj za koje se kasnije utvrdilo da su 1980.-ih u njihovoj proizvodnji sudjelovali i politički zatvorenici. I drugi zatvorenici u I. Njemačkoj. IKEA je izrazila žaljenje. To nisu bili pogoni, a pitanje je koliko je IKEA mogla nadzirati tko što radi iza željezne zavjese.
Uglavnom, ne pretjeruj.
Misliš da u tvojoj zemlji nisu radili i politički zatvorenici?
pre 10 godina
400 hiljada kvadrata? Kao da siju pšenicu. To je ogroman prostor,ne razumijem.
pre 10 godina
Ajme,samo da me žena ne ispila da je vozin skroz do Zagreba!
pre 10 godina
Koji je kontekst "bosi po trnju" iz naslova ????
pre 10 godina
220 miliona u kunama
pre 10 godina
blago meni sa vama,maram da čitam komentare da mi neko objasni cifre iz texta,a ić me ne zanimaju,samo velike cifre,koje normalno,malo ko razume...šta zna dete šta je dvesta kila...
pre 10 godina
a sa kojim pravom ste vi objavili ovaj članak? kod nas je kao bolje? pa kod nas neće ni doći s' obzirom na domaću birokratiju, izgleda da ni ne žele...
pre 10 godina
aleksandar
a to kad samo mnozis. kad dobijenu sumu pomnozis sa deset onda dobijes cifru iz clanka. nemas pojma.
pre 10 godina
Pokušavao je godinama čovek iz IKEA-e , Srbin, da u BGD otvori regionalni centar, ali ne ide. Nije lak pregovor sa IKEA-om. Tu gde dođu, zatvore sve lokalne fabrike, mora se napraviti "državni dil" , šta da uposle od fabrika za svoje potrebe. Ali ste trebali da vidite šta je od zakonskih prepreka kod nas bio problem ( između ostaloga i svaki artikal je morao da ide na proveru u Jugoinspekt da dobije naš sertifikat , i da se plati , a artikala je mnogo ) . Tako da su u Hrvatskoj uspeli nešto što mi nismo. I naplatnu rampu su pomerili da bi IKEA bila unutar Zagreba. Ne znam odakle pravo novinaru koji je ovo pisao na ovakav ton, osim ako tekst nije prenešen iz nekog švajcarskog lista.
pre 10 godina
Kvadrat zemljišta, a kupljeno je čak 423.000 kvadrata, koštao je 65 evra, a pare su otišle vlasnicima koji su zadovoljno trljali ruke. Sve u svemu, ledina gde je izgrađena robna kuća koštala je gotovo 220 miliona evra.
Ko god da je pisao/prepisao ovaj članak ima očiglednih problema sa prostim matematičkim funkcijama.
423.000,00 x 65,00 = 27.495.000, a ne oko 220.000.000
pre 10 godina
@istina: Ti misliš ozbiljno da robna kuća može da postane poznata u svetu sa lošim kvalitetom?
Ikea nema najbolji kvalitet ali nije loš, njihov koncept je da svi ljudi mogu nešto da kupe od jeftinog do skupljeg.
Ja živim inače u Švedskoj i opet kažem nemaju najbolji kvalitet ali nije loš i onda isto zavisi o čemu pričamo, neke stvari su kvalitetne neke nisu.
I H&M imaju isti koncept srednji kvalitet i povoljne cene, samo što u Srbiji nemaju isti izbor i tako niske cene kao ovde što je ne logično.
pre 10 godina
Licno poznajem nekoliko Istocnonemackih politickih zatvorenika koji su lezali u Bauzenu. Nijh nije niko prisiljavao da rade, oni su se sami otimali za posao jer je to donosilo zatvorske privilegije, a bilo je i lepse raditi stolariju nego ceo dan piljiti u 4 zida i cekati da prodje visegodisnje odsluzenje kazne.
pre 10 godina
Eto sta sve predvidjaju ti pregovori i uslovi za ulazak u EU. Ovdasnja birokratija je dosadnija od Kirby prodavca i Jehovinih svedoka. Ne cudimo se posle kad kazu imamo mnogo jos do Evrope.
83 Komentari
Sortiraj po: