Razno

Nedelja, 09.03.2014.

14:07

Njujork tajms: Krim nije Kosovo

Izvor: B92

Njujork tajms: Krim nije Kosovo IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

65 Komentari

Sortiraj po:

MaksaBwe

pre 10 godina

Ruska federacija argumentirano legitimira pokusaj Krima na otcjepljenje od Ukrajine pozivajuci se na neovisnost Republike Kosovo. Ako se Ruska federacija poziva na Republiku Kosovo, to samim tim implicira, da Moskva legitimira postupak Pristine i time ga smatra sasvim legalnim i u skladu sa Medjunarodnim pravom. Iz cega slijedi da Moskva u slucaju Kosovo vise nije principijelno na strani Beograda, pa se postavlja pitanje, kani li to Ruska federacija za vid Krima priznati Republiku Kosovo kao neovisnu i suverenu drzavu?
(Castell, 12. mart 2014 14:47)

Uz ogradu, zasto bi zvanicna Moskva ostala usamljena u odbrani Srpskih interesa vezanih za Kosovo i Metohiju, ako je ova danasnja i jucerasnja Srpska vlast bezuvetno i nedvosmisleno ponudila KiM kome god, ako sam dobro shvatio negdasnjeg PPPPPPV-a. danasnjeg ne znam kako se vec oslovljava i sutrasnjeg kalifa umesto kalifa... Rusi smatraju ili se nadaju da nase vlasti, valjda, znaju sta govore i sta cine pa, jednostavno se povode ucinjenim od strane srpskih vlasti... Eventualno priznavanje Kosova od strane Rusije je logican sled, iniciran cinjenjem ovih srpskih vlasti a, ne nekakva promena razmisljanja unutar Rusije...
Vi bwe, treba da se medjusobno dogovorite sta radite a sta pricate, ovako zbunjujete ne samo sebe vec, po svemu sudeci i Ruse...

Anonimus

pre 10 godina

E sad,posto se rat na Kosovu zavrsio,svi koji su napustili svoje ognjiste,mogu slobodno da se vrate tamo,a dobijena ognjista nek slobodno ostave za sobom.To zelim i Rusima na Krimu!

Vlada

pre 10 godina

Nisu uzeli teritoriju za sebe! Cccccccc, pa nije moja pokojna baba na Kosovu napravila Bondstil!!! Nezavisan Krim, Nezavisna Valonija, flandrija, Škotska, Korzika, Sicilija, Nezavisna Bohemija, Istra, Alzas, Bretanja, Severna Irska!!!

Realno ne poznajem istoriju krimskog poluostrva, ali mi je drago da se našao još neko bahat na ovom svet koji pored Severnoamerikanaca može da vršlja bez posledica (po sebe, a i po nas)!

Milan

pre 10 godina

Naravno da nije, albanci su svaki uzeti pedalj teritorije platili najmanje tri puta, sto srbima sto amerikancima; a pored toga je `pametna` i egocentricna politika Milosevica i vojnog vrha od teroristickih grupa napravila narodno-oslobodilacki pokret. Bilo je tu sasvim dovoljno `stofa` za intervenciju Nato snaga. Posle svega su i `mudre` odluke demokratskih vlasti posle 2000g jos `cementirale` odnos snaga pa je nezavisnost Kosova bila ocekivana posledica.

Mile

pre 10 godina

Naravno da nije jer dok je Srbija bila "mačji kašalj" za NATO odnosno USA, Krim očigledno nije iza kojeg stoji respektabilna Rusija. Najzad ste udarili u nešto "tvrdo" na šta niste baš navikli.

Milan

pre 10 godina

Ovo je adresa sajta na kom Nemci otkrivaju istinu o ratu na Kosovu.Ovaj snimak jasno pokazuje koliki je uticaj Amerike na situaciju na Kosovu.Njihove sluge i placenici zarad vlasti i sake dolara lazu svoj narod a ubijaju tudji. https://www.youtube.com/watch?v=EGcIoxQlX8g
Amerika je ubila svoje gradjane u kulama bliznakinjama a za to optuzila Afganistan i okupirala.Ceo normalan svet vidi sta rade i cute, zapamtite da je svet zatvarao oci i pred onim sto je Hitler radio.Americki politicari se cesto pozivaju na Hitlera,uporedjujuci Putina sa njim, medjutim njihova politika je jos gora ,prljavija i krvavija nego Hitlerova.Svet je vec zaboravio bombe na Hirosimu i Nagasaki koje su civilizovani Amerikanci bacili iako tamo nije bilo vojske,vec samo civilno stanovnistvo(deca,zene i starci).Razlika izmedju Kosova i Krima je u tome sto Kosovo nikada nije pripadalo Albaniji sa cije teritorije je Srbija napadana, a Krim je tek od 1954god. poklonjen od Rusije Ukrajini."Mirni" protesti u Kijevu gde je poginulo oko 80 ljudi zapadnom krivicom se podrzavaju a "teroristicki" na Krimu gde niko nije poginuo se ne priznaju jer ih nije Amerika organizovala.Dokle vise ce ti zlotvori pricati o ljudskim pravima i slobodama?

dinamit je bezbedan

pre 10 godina

A otkud SAD pravo, da tumace, kada neka legalna i legitimna vlada gubi legitimitet??
Ako bi se i ispostavilo, da je neka vlada izgubila legitimitet, zasto bi to imalo veze sa suverenitetom i integritetom drzave, u kojoj vlada takva vlada?
To, sto je americkoj administraciji u amanet ostavila g-dja Olbrajt, imace za posledicu nestabilnost, vecu od nestabilnosti, kojom prete teroristicke organizacije. Rigorozne kontrole i sve sofisticiranija tehnologija ce teroriste uspeti da drzi pod kontrolom (ili bar tako izgleda i za to ima nade), ali sa tako ociglednim krsenjem medjunarodnog prava, koje je osmislila g-dja Olbrajt, dok je bila Drzavni sekretar SAD, a sto bezuspesno nastavlja da brane i administracije posle Klintonove, pretvoace svet u "zakon jaceg".
Umesto da SAD, kao prve sa zapada (a zatim i ostale drzave) POVUKU priznanje Rep. Kosovo i time "zapuse usta" Rusima, cime bi se vratle u prvom redu demokratiji, a zatim i legitimitetu (o kojem su im puna usta) da se umesaju u ukrajnski problem, sujeta i umisljaj nepogresivosti, vodi planetu ka velikom sukobu!
Obama je na potezu.

Susjed s trecega kata (torcidaš, da ne bude zabune)

pre 10 godina

Dragi susjedi, u traženju rješenja vaših i inozemnih jednačina (KiM = Krim, USA = RUS, SRB RUS, USA RUS = RAT...) rješimo se nepoznatih, pa se rješimo zagrade, izvučemo zajednički nazivnik i dobijemo rezultat koji kaže da - svi će ovdje zadovoljit svoje potrebe, što teritorijalne, što sujetne, samo će Srbija, na njenu žalost, i dalje ostati bez Kosova, koje će, na kocu, priznati i Rusi.

Ostaje vam zlobno trljanje ruku i pirova radost što će vaši neprijatelji, Ameri, u ovoj epizodi "Ratuju veliki preko leđa malih" biti kratkih rukava.

proxima centauri

pre 10 godina

Meni to deluje prosto: Krim nije Kosovo iz prostog razloga sto Rusija nije Srbija, pa bi bombardovanje bilo malo nezgodno.

Mladen Mladenović

pre 10 godina

Dal ameri mogu da objasne:
kako to da su oni postali
najveci izvoznici nafte.
(Nikola, 12. mart 2014 07:29)
-------------------------------
Meni su ove izjave smešne i svedoče da je ZLOČINAČKO UDRUŽENJE uhvatila panika. Svi ponavljaju tu idiotsku floskulu, znajući da u nju niko ne veruje pa ni oni sami. Što je još važnije niko na to i ne obraća pažnju. Podsećaju me na izjave Džimi Šeja u kasnijoj fazi bombardovanja kada je počela da ih hvata panika i kada je on permanentno ponavljao kako će američka sila da prevlada. Inače, vezano za Vaše pitanje, kako da ne mogu? Pa ako oni kao najzaduženija nacija, sa neverovatnim spoljašnjim i unutrašnjim dugovima mogu da imaju takav standard pa i da drugima daju kredite onda mogu da budu i najveći izvoznici nafte. Zar mislite da su iz entuzijazma "pomagali i oslobadjali" Irak, Libiju, i ostale države bogate naftom?!

Matija

pre 10 godina

I krim treba da dobije nezavisnost, isto kao i kosovo, bas kako je rekao nas voljeni Putin
(Krsto zrnov, 9. mart 2014 19:17)

Da, da su ukrainske trupe napale stanovnistvo Krima, pocinili teske zlocine nad njim i protjerali pola miliona Rusa u Rusiju. Ali to se nije desilo, nego upravo suprotno. Ovdje je na djelu "puzeca okupacija" jednog djela Ukraine nezavisne drzave ciji teritorijalni integritet medu US, UK, i EU treba stititi - Rusija! Kako ona to radi upravo vidimo ovih dana.

whatever

pre 10 godina

@Castell

A kani li se USA odreci otcepljenja Kosova, podrzavanja albanskih nacionalista i krsenja teritorijalnog integriteta Srbije ako misli da je bilo ko shvati ozbiljno u vezi Ukrajine i Krima? Ako USA misli da i dalje nastavi sa podrzavanjem integriteta Ukrajine morace da prestane da podrzava albanske separatiste ili ispada licemerna i smesna.

Troml

pre 10 godina

Dal ameri mogu da objasne:
kako to da su oni postali
najveci izvoznici nafte.
(Nikola, 12. mart 2014 07:29)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ups, nemaju Ameri što objašnjavati,
za njih vrijedi maxima (moćni to mogu)
quod licet Jovis ~ non licet bovis!

Castell

pre 10 godina

Ruska federacija argumentirano legitimira pokusaj Krima na otcjepljenje od Ukrajine pozivajuci se na neovisnost Republike Kosovo. Ako se Ruska federacija poziva na Republiku Kosovo, to samim tim implicira, da Moskva legitimira postupak Pristine i time ga smatra sasvim legalnim i u skladu sa Medjunarodnim pravom. Iz cega slijedi da Moskva u slucaju Kosovo vise nije principijelno na strani Beograda, pa se postavlja pitanje, kani li to Ruska federacija za vid Krima priznati Republiku Kosovo kao neovisnu i suverenu drzavu?

SIN LOVCA NA MEDVEDE

pre 10 godina

Odavno nisam ,na relativno malom tekstu, pročitao toliko gluposti, iskrivljenih činjenica, laži, dokazivanja da je laž istina a istina laž, nego ovde.....
" drugo iako su SAD vojno intervesnisale na KIM one to nisu učinile da bi teritoriju uzele za sebe..."?????!!!! to kažu i postave jednu od najvećih svojih vojnih baza u Uroševcu ili
...." nasilnim ponašanjem Srbija je izgubila pravo da vlada KIM " Au...
pa onda je ta ista Amerika, kao svetski rekorder u nasilju izgubila pravo ne samo da vlada svetOM, nego da se čak i pita za bilo šta.
A kod tzv. nasilja Srbije na KIM, svako dobronamern zna da je to zamena teza, nasilja nad ljudskim pravima Albanca (jezik, kultura, političke slobode)NIJE BILO a kod ocepljenja DŽAVA SRBIJA KAO I SVAKA DRŽAVA JE TO FIZIČKI SPREČAVALA.

ja

pre 10 godina

"Drugo, iako su SAD vojno intervenisale ne Kosovu one to nisu učinile da bi teritoriju uzele za sebe." A Bondstil,Vesli Klarka kompanija ili kompanije M.Olbrajt to nisu interesi Amerike.Pa da ne bi nekog poručnika engleza Klark bi casom pobio 200 rusa na prištinskom aerodromu onomad."Ako ne potpišete Srbija će biti ravna kao ovaj sto" reče Aktisari posle 78 dana bombardovanja i ubi sve srpske crkve i manastire od 11 veka na ovamo.Mislite li da Aktisarijeva/prvi ex fašista nobelovac/ 2 miliona nisu s našeg kosova plaćena brubrezima ,jetrama i drugim organima povadjenim našoj još živoj deci i inplantiranim bogatim starcima na zapadu.Gde je pravo na samoopredeljenje srba zbog posebne svireposti hrvata/ustaša/ u 2 svetskom ratu i kompletan progon u 90-tima.Mislite li da istoriju vi pišete?Pišu je dela i ona idu s kolena na koleno a vi ameri samo lepo servirajte svojim crnim sugrađanima da su oni u stvari beli i da nisu potomci robova koji su onda kao i sada to isto samo vezani drugačijim lancima/kunta bez kinte je isto kunta kinte/....ne prodajite demagogiju nama koji vam poklonismo naučnike,napredak,poverenje a vi nama batinu ipak smo pismeniji...

Simon

pre 10 godina

a sto ovi sto ovde palamude ne pisu malo na Newyork Times komentare i tamo lepo na engleskom objasne svoje argumente!
Ja ne govorim engleski pa ne mogu. Ali govorim nemacki i redovno pisem po nemackim, austrijskim i svajcarskim novinama. Po nekad mi i objave komentar, najcesce ga ne objave jer im ne odgovara. Ali koliko god - trudim se. A sve to pod parolom: zasto da se natezem sa suprotstavljenim sunarodnicima kada je poenta da se poentira bas na "izvoru".

mirko

pre 10 godina

Uh, kako me zaboli mozak od "kognitivne disonance" kad procitam 'vako nesto. Malo me smiruje kad vidim broj preporuka na kometare koji ukazuju na cinjenice. Jedna koja nije spomenuta je da OVK(KLA) koju je do 1998 "US State Department" klasifikovao kao teroristicku organizaciju (veze sa Bin Ladenom i sve to) nije spontano prerasla u "borce za slobodu", nego je njena klasifikacija namerno promenjena, jer kako bi Srbija "izgubila legitimitet i pravo da vlada Kosovom svojim nasilnim obračunom" ako se obracunava sa teroristima umesto sa "borcima za slobodu"? A baza "Bondsteel" je iznikla kao magicna pecurka, cisto da zastiti "kosovarsku nejac" - SAD "to nisu učinile da bi teritoriju uzele za sebe" - da imaju logisticki lociranu NATO bazu na toj teritoriji... Neee, nego smi mi svi sisali vesla.

Mogao bi da nabrajam u nedogled.... nego, mene ovde brine sto kad se veliki igraju sa malima, mali nadrljaju i steta je lokalna (nije da smo dobro prosli), ali ovde su se izgleda veliki zaigrali a to moze da znaci daleko vece 5r4nj3 globalno.

mare

pre 10 godina

sjedinjene americke drzave nisu sudija da utvrdjuju sta je dozvoljeno a sta nije, u svetskoj politici pravo i pravda nikada nisu ni postojali, nego samo interesi i zakon jaceg. Sad se samo ispituje ko je jaci.

Caki

pre 10 godina

Pa nije slazem se, USA je Kosovu poklonila uranijum, Krim to nece dobiti od svog "okupatora". Zaboravili su da na spomenik Bilu Klintonu u Pristini okace gajgerov brojac.

milutin

pre 10 godina

Njujork tajms, znajuli gde je Krim i Ukrajina! Da li je možda bezbednost Amerike ugrožena, dosta sa Američkom demokratijom i primenom sile!

Aleksandar Maraš

pre 10 godina

Ja se slazem da krim nije Kosovo-U Kosovo ko prvo je preko 90 posto albanaca,drugoza vreme Rankovica je isterano sa silom za Tursku preko 500000 albanaca,za vreme Milosevica pre rata je isterano takodje sa silom preko 500000 albanaca po Evropi i svjetu,za vreme rata prje intervencije NATO je isterana 99 posto albanaca od srbske milicje,vojske i paramilitara i ubijeno vise od 15 hiljada ljudi(albanaca).
U Krim nije se nista desilo i ako je vise od 50 posto rusa tamo ali ipak mislim da ne bi rusi poslali vojsku u Krim bi moglo na mirovni nacin da se izdrzi referendum i onda da se odcepi od Ukraine tako se radi u neku modernu drzavu ako negde postoi.
(duki, 9. mart 2014 21:09)


Bernard Šo:"Bolje je ćutati i dozvoliti drugima da misle da si glup nego progovoriti i odagnati svaku sumnju"!

Александар Бгд

pre 10 godina

Сада је веома јасно да се окупација о насилно отцепљење Косова не може једнострано означити као преседан, па макар то покушала да учини и једина глобална велесила данашњице. Као што видимо, као домине, падају концепти територијалног суверенитета, међународних правних норми, независности УН-а... Није утеха за нас Србе али - зар им нисмо лепо говорили да нам не отимају територију и не лажу о ''Рачцима'' и ''ТЕ Обилићима''! Сада само Боже помози!

Александар Џунић

pre 10 godina

Ма ко то каже са се силом и ратом ништа не постиже. То су фразе политичара који праве тајм аут до следећег окршаја.

Aleksandar Maraš

pre 10 godina

Zaboravih nešto napomenuti:Kažu,ono nisu upali na kosovo pa raspisali referendum kao što su to Rusi uradili!Pa oni su bombardovali,ubijali,rušili i otcepljivali teritoriju bez referenduma!A da ne pričam koliko su puta okupirali države (Panama,Grenada,Irak,Avganistan,posredno Libiju) pa onda raspisivali i kontrolisali "demokratske izbore"!!

Balkan ruralan

pre 10 godina

Ne komentarišem ovu vest. Samo postavljam pitanje za komentatora "duki": Kako znate koliko je Albanaca navodno "proterano", kada nikad nije uspešno sproveden popis stanovništva na Kosovu i Metohiji?

Žaki

pre 10 godina

Urgentno da im neko prenese mišljenje njihovog saveznika Gerharda Šredera po pitanju Kosmeta! Evo, ima ga trenutno na naslovnoj strani sajta B92 - ne znam dokle će još biti tu. (Potražite ga kasnije u arhivi) Ako je neko respektabilna osoba za mišljenje o kosmetskom problemu onda je to on.

ivan78bg

pre 10 godina

Nato je prekrsio medjunarodni zakon(izvrsio vojnu invaziju na suverenu zemlju bez slaganja SB-a i UN-a),pogazio suverenitet jedne zemlje i rekoa da za to ima jake razloge.To je mogao da uradi jer je sila u odnosu na Srbiju.Medjunarodni zakoni vaze samo za slabe.Sad Rusija nesto slicno radi i prakticno potvrdjuje da je sila ispred medjunarodnog prava.To vodi ka sukobima sirih razmera.Opravdanja koji i ejdni i druge sile navode vredjaju inteligenciju.Doduse Rusiki interesi su direktno ugrozeni(Flota na Krimu,milioni rusa koji zive u Ukrajini,Industriaj na istoku Ukrajine ).Dok Americki nisu bili na kosovu vec je kosovo samo bio probni balon(prvi put javni rat bez odluke SB-a)koji je prosao,ali kako vidimo e bez trajnih posledica.

isprani mozak

pre 10 godina

Amerikanci treba da prihvate realnost na terenu i okrenu se buducnosti. Granice su tako demode i nebitne, da li je Krim u Rusiji ili Ukrajini, sasvim svejedno. Jos jedan posebni slucaj i kraj. Bitno je kako zive gradjani Krima i Ukrajine i da se svi okrenu ekonomskom razvoju i saradnji.

Nikola

pre 10 godina

Cela ova prica je pisana za IQ manji od 70. Pokusaji da se apstrahuju neke paralele koje bi isle Americi u prilog su stvarno stupidne. "Amerika nije prisvojila Kosovo za sebe, dok Rusija to zeli uciniti sa Krimom"... Je l' Cak Noris glumi u ovom filmu? Delta Odred, specijalno izdanje.
Sve sto je Amerika cinila posle Drugog svetskog rata u svetu jeste zlocin do zlocina, cinjen samo zarad supremacije i privilegovanog polozaja medju drzavama pri raspodeli ogranicenih svetskih resursa. U trenutku kada na vlast u Ukrajini dolaze najobicnije siledzije, naravno uz obilatu pomoc istog tog zapada, i kada istovremeno raste otvoreni antagonizam prema svemu ruskom, a opet sve ne bez dobro osmisljenog cilja, Rusija staje u zastitu oblasti na kojoj je vecinsko stanovnistvo rusko. Mozete mrzeti Rusiju ili voleti, ali ta ista Rusija nije nijednom prilikom rekla da Krim treba da se otcepi. Vise Kijev radi na tome nego Moskva!
Ukoliko je vlast u Kijevu legitimna, Irina Farion primerena ministarka obrazovanja, da podsetim da je njena izjava da oni koji ne govore ukrajinski u Ukrajini treba da idu ili u ludnicu ili u zatvor, te Klicko&Co ne ruse suveneritet svoje zemlje time sto im unutrasnju politiku vode ministri EU... Onda stvarno narod na Krimu, a i na istoku Ukrajine gde ukupno vekovima ljudi zive oslonjeni na Rusiju, nemaju nikakvo pravo da se pitaju za svoju sudbinu. To ce sila mesto njih da uradi, naravno uvek sa Zapada. Jer, eto, zapad je sebe proglasio u svemu merodavnim i najboljim!

Vox populi

pre 10 godina

A za koga drugog su zauzeli Kosovo i Metohiju nego za sebe! Da nije slučajno vojna baza Bond Stil (nazvana imenom čoveka koji je u Vijetnamu zaradio orden na zločinu koji je učinjen nad tim narodom i zemljom), inače najveća u Evropi, nečija druga vojna baza osim američke vojske? Od nedavno se tamo nalaze pripadnici elitnih jedinica za specijalna dejstva, naslednici istih onih jedinica koje su izvršile desant na Grenadu, Panamu,... Da nisu oni možda slučajno tu? Izgleda da je Moskva složila kockice na vreme.

Douglas Bader

pre 10 godina

"Izgubila pravo da vlada KiM nasilnim obracunom"...koji se desio nakon pocetka vojne intervencije koja je lansirana zbog nasilnog obracuna. Shinko, ti si suva inteligencija. Cenim da ces jednog dana biti predsednik SAD.
A i princip odgovornosti da se zastiti, na koji se SAD pozivaju, nije norma medjunarodnog prava.

duki

pre 10 godina

Ja se slazem da krim nije Kosovo-U Kosovo ko prvo je preko 90 posto albanaca,drugoza vreme Rankovica je isterano sa silom za Tursku preko 500000 albanaca,za vreme Milosevica pre rata je isterano takodje sa silom preko 500000 albanaca po Evropi i svjetu,za vreme rata prje intervencije NATO je isterana 99 posto albanaca od srbske milicje,vojske i paramilitara i ubijeno vise od 15 hiljada ljudi(albanaca).
U Krim nije se nista desilo i ako je vise od 50 posto rusa tamo ali ipak mislim da ne bi rusi poslali vojsku u Krim bi moglo na mirovni nacin da se izdrzi referendum i onda da se odcepi od Ukraine tako se radi u neku modernu drzavu ako negde postoi.

phreak

pre 10 godina

"Drugo, iako su SAD vojno intervenisale ne Kosovu one to nisu učinile da bi teritoriju uzele za sebe." -- ovi baš ne poštuju svoje čitaoce.

Цуле Бис

pre 10 godina

Украјински посланици су морали да спашавају живе главе те су гласали за диктат из вашингтона. Терористи су били спремни да их униште. Нико не прича о превременим изборима за скупштину и председника јер терористи већ имају власт у Украјини.

jack

pre 10 godina

Zahtevi za referendumom su isprovocirani dešavanjima u Kijevu. Tamo je na vlast došla pronacistička rulja koja oživljava strahote iz II s.r. Rusi su narod koji su podneli najveće žrtve u II. s.r. od nacista i njihovih trabanata iz Ukrajine i drugih krajeva i očigledno je da se žele zaštititi od toga zla. Na tome im niko ne može da zameri. Drugim rečima, Ukrajinci su posejali buru ali sada žanju oluju.
Oni su podcenili sećanja Rusa na II.s.r. i mislim da im je to fatalna greška. Tim avanturizmom su ugrozili temelje svoje države i vrlo verovatno je efektivno sveli samo na zapadni poljoprivredni deo, ma kako da se ova kriza završi.

Vlajko Bos

pre 10 godina

Obrno okreni, neko je se 2008 godine oglušio o međunarodno pravo i od tada igra ulogu teškog licemjera umjesto da se vrate u okvire koje su i sami prije par decenija gradili. Gospodo Amerikanci, zašto lijepo ne priznate da ste još 2008 godine priznavanjem nezavisnosti Kosova cijeli svijet ponovo gurnuli u hladnoratovsku neizvjesnost i to ovaj put preko pleća nas malih naroda kojih ne zanimaju vaši hladni, vrući ili koji već ratovi.

Mile pile

pre 10 godina

Sa tim se slazu i rusi i zbog toga ce Krim biti nezavisan a Kosovo ne ili obratno. Uf, bas sam se zbunio. Dakle ameri su u pravu a i rusi su u pravu a mozda i ne. Mislim da.

albert

pre 10 godina

"...Srbija je, kaže zavničnik Bele kuće, izgubila legitimitet i pravo da vlada Kosovom svojim nasilnim obračunom..."


na osnovu kog člana kog međunarodnog zakona, ugovora ili bilo kakvog sporazuma neko može proglasiti da je neka država izgubila sav svoj legitimitet i da se sa njom može postupati onako kako bilo kome padne na pamet?
tipična američka bezočnost...

Delija_KV

pre 10 godina

Pa i ja mislim da Krim nije Kosovo, a i Rusi to isto misle i svi tako misle... Sta je pisac hteo da kaze??? Da suverinitet pojedinih zemalja je vredniji od suvereniteta drugih. Pa dupli arsini postoje od vajkada. I sami smo to osetili vise puta na nasoj kozi. Koga vise briga za medjunarodno pravo i ostale gluposti. Ako si vojno jaci od drugih radis sta hoces i to je to. A mi ukidamo sluzenje vojnog roka, kratimo i unistavamo nase tenkove, avioni nam padaju svake godine (pa cak i oni koji su bili na remontu)... A ulaganja u vojsku su nam smesna. Ceo svet se naoruzava a mi propadamo. Pa za koju godinu kosovo ce biti vojno jace od nas.

Дикан

pre 10 godina

Хехехе, никако то није исти случај... На отетом Косову су Америчке базе, а на вековима руском Криму, Руске!!!

pantelija

pre 10 godina

"Drugo, iako su SAD vojno intervenisale ne Kosovu one to nisu učinile da bi teritoriju uzele za sebe."

Te fore možda može da prodaje ignorantnim Amerikancima, mi nismo sisali vesla...

Goran

pre 10 godina

Slazem se da Krim nije Kosovo. Mnogo je prihvatljivije poslati trupe koje nisu ispalile ni metka nego slati bombardere koji 90 dana bombarduju decu na mostovima, ubijaju putnike u putnickim vozovima, bacaju kasetne bombe, bombe sa osiromasenim uranijumom, ruse mostove koje nemaju nikakve veze sa Kosovom i seju smrt u centru milionskog grada.

Goran

pre 10 godina

Slazem se da Krim nije Kosovo. Mnogo je prihvatljivije poslati trupe koje nisu ispalile ni metka nego slati bombardere koji 90 dana bombarduju decu na mostovima, ubijaju putnike u putnickim vozovima, bacaju kasetne bombe, bombe sa osiromasenim uranijumom, ruse mostove koje nemaju nikakve veze sa Kosovom i seju smrt u centru milionskog grada.

pantelija

pre 10 godina

"Drugo, iako su SAD vojno intervenisale ne Kosovu one to nisu učinile da bi teritoriju uzele za sebe."

Te fore možda može da prodaje ignorantnim Amerikancima, mi nismo sisali vesla...

Дикан

pre 10 godina

Хехехе, никако то није исти случај... На отетом Косову су Америчке базе, а на вековима руском Криму, Руске!!!

albert

pre 10 godina

"...Srbija je, kaže zavničnik Bele kuće, izgubila legitimitet i pravo da vlada Kosovom svojim nasilnim obračunom..."


na osnovu kog člana kog međunarodnog zakona, ugovora ili bilo kakvog sporazuma neko može proglasiti da je neka država izgubila sav svoj legitimitet i da se sa njom može postupati onako kako bilo kome padne na pamet?
tipična američka bezočnost...

Delija_KV

pre 10 godina

Pa i ja mislim da Krim nije Kosovo, a i Rusi to isto misle i svi tako misle... Sta je pisac hteo da kaze??? Da suverinitet pojedinih zemalja je vredniji od suvereniteta drugih. Pa dupli arsini postoje od vajkada. I sami smo to osetili vise puta na nasoj kozi. Koga vise briga za medjunarodno pravo i ostale gluposti. Ako si vojno jaci od drugih radis sta hoces i to je to. A mi ukidamo sluzenje vojnog roka, kratimo i unistavamo nase tenkove, avioni nam padaju svake godine (pa cak i oni koji su bili na remontu)... A ulaganja u vojsku su nam smesna. Ceo svet se naoruzava a mi propadamo. Pa za koju godinu kosovo ce biti vojno jace od nas.

phreak

pre 10 godina

"Drugo, iako su SAD vojno intervenisale ne Kosovu one to nisu učinile da bi teritoriju uzele za sebe." -- ovi baš ne poštuju svoje čitaoce.

Vox populi

pre 10 godina

A za koga drugog su zauzeli Kosovo i Metohiju nego za sebe! Da nije slučajno vojna baza Bond Stil (nazvana imenom čoveka koji je u Vijetnamu zaradio orden na zločinu koji je učinjen nad tim narodom i zemljom), inače najveća u Evropi, nečija druga vojna baza osim američke vojske? Od nedavno se tamo nalaze pripadnici elitnih jedinica za specijalna dejstva, naslednici istih onih jedinica koje su izvršile desant na Grenadu, Panamu,... Da nisu oni možda slučajno tu? Izgleda da je Moskva složila kockice na vreme.

Vlajko Bos

pre 10 godina

Obrno okreni, neko je se 2008 godine oglušio o međunarodno pravo i od tada igra ulogu teškog licemjera umjesto da se vrate u okvire koje su i sami prije par decenija gradili. Gospodo Amerikanci, zašto lijepo ne priznate da ste još 2008 godine priznavanjem nezavisnosti Kosova cijeli svijet ponovo gurnuli u hladnoratovsku neizvjesnost i to ovaj put preko pleća nas malih naroda kojih ne zanimaju vaši hladni, vrući ili koji već ratovi.

Цуле Бис

pre 10 godina

Украјински посланици су морали да спашавају живе главе те су гласали за диктат из вашингтона. Терористи су били спремни да их униште. Нико не прича о превременим изборима за скупштину и председника јер терористи већ имају власт у Украјини.

Nikola

pre 10 godina

Cela ova prica je pisana za IQ manji od 70. Pokusaji da se apstrahuju neke paralele koje bi isle Americi u prilog su stvarno stupidne. "Amerika nije prisvojila Kosovo za sebe, dok Rusija to zeli uciniti sa Krimom"... Je l' Cak Noris glumi u ovom filmu? Delta Odred, specijalno izdanje.
Sve sto je Amerika cinila posle Drugog svetskog rata u svetu jeste zlocin do zlocina, cinjen samo zarad supremacije i privilegovanog polozaja medju drzavama pri raspodeli ogranicenih svetskih resursa. U trenutku kada na vlast u Ukrajini dolaze najobicnije siledzije, naravno uz obilatu pomoc istog tog zapada, i kada istovremeno raste otvoreni antagonizam prema svemu ruskom, a opet sve ne bez dobro osmisljenog cilja, Rusija staje u zastitu oblasti na kojoj je vecinsko stanovnistvo rusko. Mozete mrzeti Rusiju ili voleti, ali ta ista Rusija nije nijednom prilikom rekla da Krim treba da se otcepi. Vise Kijev radi na tome nego Moskva!
Ukoliko je vlast u Kijevu legitimna, Irina Farion primerena ministarka obrazovanja, da podsetim da je njena izjava da oni koji ne govore ukrajinski u Ukrajini treba da idu ili u ludnicu ili u zatvor, te Klicko&Co ne ruse suveneritet svoje zemlje time sto im unutrasnju politiku vode ministri EU... Onda stvarno narod na Krimu, a i na istoku Ukrajine gde ukupno vekovima ljudi zive oslonjeni na Rusiju, nemaju nikakvo pravo da se pitaju za svoju sudbinu. To ce sila mesto njih da uradi, naravno uvek sa Zapada. Jer, eto, zapad je sebe proglasio u svemu merodavnim i najboljim!

jack

pre 10 godina

Zahtevi za referendumom su isprovocirani dešavanjima u Kijevu. Tamo je na vlast došla pronacistička rulja koja oživljava strahote iz II s.r. Rusi su narod koji su podneli najveće žrtve u II. s.r. od nacista i njihovih trabanata iz Ukrajine i drugih krajeva i očigledno je da se žele zaštititi od toga zla. Na tome im niko ne može da zameri. Drugim rečima, Ukrajinci su posejali buru ali sada žanju oluju.
Oni su podcenili sećanja Rusa na II.s.r. i mislim da im je to fatalna greška. Tim avanturizmom su ugrozili temelje svoje države i vrlo verovatno je efektivno sveli samo na zapadni poljoprivredni deo, ma kako da se ova kriza završi.

isprani mozak

pre 10 godina

Amerikanci treba da prihvate realnost na terenu i okrenu se buducnosti. Granice su tako demode i nebitne, da li je Krim u Rusiji ili Ukrajini, sasvim svejedno. Jos jedan posebni slucaj i kraj. Bitno je kako zive gradjani Krima i Ukrajine i da se svi okrenu ekonomskom razvoju i saradnji.

Douglas Bader

pre 10 godina

"Izgubila pravo da vlada KiM nasilnim obracunom"...koji se desio nakon pocetka vojne intervencije koja je lansirana zbog nasilnog obracuna. Shinko, ti si suva inteligencija. Cenim da ces jednog dana biti predsednik SAD.
A i princip odgovornosti da se zastiti, na koji se SAD pozivaju, nije norma medjunarodnog prava.

Aleksandar Maraš

pre 10 godina

Ja se slazem da krim nije Kosovo-U Kosovo ko prvo je preko 90 posto albanaca,drugoza vreme Rankovica je isterano sa silom za Tursku preko 500000 albanaca,za vreme Milosevica pre rata je isterano takodje sa silom preko 500000 albanaca po Evropi i svjetu,za vreme rata prje intervencije NATO je isterana 99 posto albanaca od srbske milicje,vojske i paramilitara i ubijeno vise od 15 hiljada ljudi(albanaca).
U Krim nije se nista desilo i ako je vise od 50 posto rusa tamo ali ipak mislim da ne bi rusi poslali vojsku u Krim bi moglo na mirovni nacin da se izdrzi referendum i onda da se odcepi od Ukraine tako se radi u neku modernu drzavu ako negde postoi.
(duki, 9. mart 2014 21:09)


Bernard Šo:"Bolje je ćutati i dozvoliti drugima da misle da si glup nego progovoriti i odagnati svaku sumnju"!

Caki

pre 10 godina

Pa nije slazem se, USA je Kosovu poklonila uranijum, Krim to nece dobiti od svog "okupatora". Zaboravili su da na spomenik Bilu Klintonu u Pristini okace gajgerov brojac.

Mile pile

pre 10 godina

Sa tim se slazu i rusi i zbog toga ce Krim biti nezavisan a Kosovo ne ili obratno. Uf, bas sam se zbunio. Dakle ameri su u pravu a i rusi su u pravu a mozda i ne. Mislim da.

Aleksandar Maraš

pre 10 godina

Zaboravih nešto napomenuti:Kažu,ono nisu upali na kosovo pa raspisali referendum kao što su to Rusi uradili!Pa oni su bombardovali,ubijali,rušili i otcepljivali teritoriju bez referenduma!A da ne pričam koliko su puta okupirali države (Panama,Grenada,Irak,Avganistan,posredno Libiju) pa onda raspisivali i kontrolisali "demokratske izbore"!!

Balkan ruralan

pre 10 godina

Ne komentarišem ovu vest. Samo postavljam pitanje za komentatora "duki": Kako znate koliko je Albanaca navodno "proterano", kada nikad nije uspešno sproveden popis stanovništva na Kosovu i Metohiji?

Александар Бгд

pre 10 godina

Сада је веома јасно да се окупација о насилно отцепљење Косова не може једнострано означити као преседан, па макар то покушала да учини и једина глобална велесила данашњице. Као што видимо, као домине, падају концепти територијалног суверенитета, међународних правних норми, независности УН-а... Није утеха за нас Србе али - зар им нисмо лепо говорили да нам не отимају територију и не лажу о ''Рачцима'' и ''ТЕ Обилићима''! Сада само Боже помози!

milutin

pre 10 godina

Njujork tajms, znajuli gde je Krim i Ukrajina! Da li je možda bezbednost Amerike ugrožena, dosta sa Američkom demokratijom i primenom sile!

proxima centauri

pre 10 godina

Meni to deluje prosto: Krim nije Kosovo iz prostog razloga sto Rusija nije Srbija, pa bi bombardovanje bilo malo nezgodno.

ivan78bg

pre 10 godina

Nato je prekrsio medjunarodni zakon(izvrsio vojnu invaziju na suverenu zemlju bez slaganja SB-a i UN-a),pogazio suverenitet jedne zemlje i rekoa da za to ima jake razloge.To je mogao da uradi jer je sila u odnosu na Srbiju.Medjunarodni zakoni vaze samo za slabe.Sad Rusija nesto slicno radi i prakticno potvrdjuje da je sila ispred medjunarodnog prava.To vodi ka sukobima sirih razmera.Opravdanja koji i ejdni i druge sile navode vredjaju inteligenciju.Doduse Rusiki interesi su direktno ugrozeni(Flota na Krimu,milioni rusa koji zive u Ukrajini,Industriaj na istoku Ukrajine ).Dok Americki nisu bili na kosovu vec je kosovo samo bio probni balon(prvi put javni rat bez odluke SB-a)koji je prosao,ali kako vidimo e bez trajnih posledica.

ja

pre 10 godina

"Drugo, iako su SAD vojno intervenisale ne Kosovu one to nisu učinile da bi teritoriju uzele za sebe." A Bondstil,Vesli Klarka kompanija ili kompanije M.Olbrajt to nisu interesi Amerike.Pa da ne bi nekog poručnika engleza Klark bi casom pobio 200 rusa na prištinskom aerodromu onomad."Ako ne potpišete Srbija će biti ravna kao ovaj sto" reče Aktisari posle 78 dana bombardovanja i ubi sve srpske crkve i manastire od 11 veka na ovamo.Mislite li da Aktisarijeva/prvi ex fašista nobelovac/ 2 miliona nisu s našeg kosova plaćena brubrezima ,jetrama i drugim organima povadjenim našoj još živoj deci i inplantiranim bogatim starcima na zapadu.Gde je pravo na samoopredeljenje srba zbog posebne svireposti hrvata/ustaša/ u 2 svetskom ratu i kompletan progon u 90-tima.Mislite li da istoriju vi pišete?Pišu je dela i ona idu s kolena na koleno a vi ameri samo lepo servirajte svojim crnim sugrađanima da su oni u stvari beli i da nisu potomci robova koji su onda kao i sada to isto samo vezani drugačijim lancima/kunta bez kinte je isto kunta kinte/....ne prodajite demagogiju nama koji vam poklonismo naučnike,napredak,poverenje a vi nama batinu ipak smo pismeniji...

duki

pre 10 godina

Ja se slazem da krim nije Kosovo-U Kosovo ko prvo je preko 90 posto albanaca,drugoza vreme Rankovica je isterano sa silom za Tursku preko 500000 albanaca,za vreme Milosevica pre rata je isterano takodje sa silom preko 500000 albanaca po Evropi i svjetu,za vreme rata prje intervencije NATO je isterana 99 posto albanaca od srbske milicje,vojske i paramilitara i ubijeno vise od 15 hiljada ljudi(albanaca).
U Krim nije se nista desilo i ako je vise od 50 posto rusa tamo ali ipak mislim da ne bi rusi poslali vojsku u Krim bi moglo na mirovni nacin da se izdrzi referendum i onda da se odcepi od Ukraine tako se radi u neku modernu drzavu ako negde postoi.

SIN LOVCA NA MEDVEDE

pre 10 godina

Odavno nisam ,na relativno malom tekstu, pročitao toliko gluposti, iskrivljenih činjenica, laži, dokazivanja da je laž istina a istina laž, nego ovde.....
" drugo iako su SAD vojno intervesnisale na KIM one to nisu učinile da bi teritoriju uzele za sebe..."?????!!!! to kažu i postave jednu od najvećih svojih vojnih baza u Uroševcu ili
...." nasilnim ponašanjem Srbija je izgubila pravo da vlada KIM " Au...
pa onda je ta ista Amerika, kao svetski rekorder u nasilju izgubila pravo ne samo da vlada svetOM, nego da se čak i pita za bilo šta.
A kod tzv. nasilja Srbije na KIM, svako dobronamern zna da je to zamena teza, nasilja nad ljudskim pravima Albanca (jezik, kultura, političke slobode)NIJE BILO a kod ocepljenja DŽAVA SRBIJA KAO I SVAKA DRŽAVA JE TO FIZIČKI SPREČAVALA.

Milan

pre 10 godina

Ovo je adresa sajta na kom Nemci otkrivaju istinu o ratu na Kosovu.Ovaj snimak jasno pokazuje koliki je uticaj Amerike na situaciju na Kosovu.Njihove sluge i placenici zarad vlasti i sake dolara lazu svoj narod a ubijaju tudji. https://www.youtube.com/watch?v=EGcIoxQlX8g
Amerika je ubila svoje gradjane u kulama bliznakinjama a za to optuzila Afganistan i okupirala.Ceo normalan svet vidi sta rade i cute, zapamtite da je svet zatvarao oci i pred onim sto je Hitler radio.Americki politicari se cesto pozivaju na Hitlera,uporedjujuci Putina sa njim, medjutim njihova politika je jos gora ,prljavija i krvavija nego Hitlerova.Svet je vec zaboravio bombe na Hirosimu i Nagasaki koje su civilizovani Amerikanci bacili iako tamo nije bilo vojske,vec samo civilno stanovnistvo(deca,zene i starci).Razlika izmedju Kosova i Krima je u tome sto Kosovo nikada nije pripadalo Albaniji sa cije teritorije je Srbija napadana, a Krim je tek od 1954god. poklonjen od Rusije Ukrajini."Mirni" protesti u Kijevu gde je poginulo oko 80 ljudi zapadnom krivicom se podrzavaju a "teroristicki" na Krimu gde niko nije poginuo se ne priznaju jer ih nije Amerika organizovala.Dokle vise ce ti zlotvori pricati o ljudskim pravima i slobodama?

Александар Џунић

pre 10 godina

Ма ко то каже са се силом и ратом ништа не постиже. То су фразе политичара који праве тајм аут до следећег окршаја.

Vlada

pre 10 godina

Nisu uzeli teritoriju za sebe! Cccccccc, pa nije moja pokojna baba na Kosovu napravila Bondstil!!! Nezavisan Krim, Nezavisna Valonija, flandrija, Škotska, Korzika, Sicilija, Nezavisna Bohemija, Istra, Alzas, Bretanja, Severna Irska!!!

Realno ne poznajem istoriju krimskog poluostrva, ali mi je drago da se našao još neko bahat na ovom svet koji pored Severnoamerikanaca može da vršlja bez posledica (po sebe, a i po nas)!

Mladen Mladenović

pre 10 godina

Dal ameri mogu da objasne:
kako to da su oni postali
najveci izvoznici nafte.
(Nikola, 12. mart 2014 07:29)
-------------------------------
Meni su ove izjave smešne i svedoče da je ZLOČINAČKO UDRUŽENJE uhvatila panika. Svi ponavljaju tu idiotsku floskulu, znajući da u nju niko ne veruje pa ni oni sami. Što je još važnije niko na to i ne obraća pažnju. Podsećaju me na izjave Džimi Šeja u kasnijoj fazi bombardovanja kada je počela da ih hvata panika i kada je on permanentno ponavljao kako će američka sila da prevlada. Inače, vezano za Vaše pitanje, kako da ne mogu? Pa ako oni kao najzaduženija nacija, sa neverovatnim spoljašnjim i unutrašnjim dugovima mogu da imaju takav standard pa i da drugima daju kredite onda mogu da budu i najveći izvoznici nafte. Zar mislite da su iz entuzijazma "pomagali i oslobadjali" Irak, Libiju, i ostale države bogate naftom?!

whatever

pre 10 godina

@Castell

A kani li se USA odreci otcepljenja Kosova, podrzavanja albanskih nacionalista i krsenja teritorijalnog integriteta Srbije ako misli da je bilo ko shvati ozbiljno u vezi Ukrajine i Krima? Ako USA misli da i dalje nastavi sa podrzavanjem integriteta Ukrajine morace da prestane da podrzava albanske separatiste ili ispada licemerna i smesna.

mare

pre 10 godina

sjedinjene americke drzave nisu sudija da utvrdjuju sta je dozvoljeno a sta nije, u svetskoj politici pravo i pravda nikada nisu ni postojali, nego samo interesi i zakon jaceg. Sad se samo ispituje ko je jaci.

mirko

pre 10 godina

Uh, kako me zaboli mozak od "kognitivne disonance" kad procitam 'vako nesto. Malo me smiruje kad vidim broj preporuka na kometare koji ukazuju na cinjenice. Jedna koja nije spomenuta je da OVK(KLA) koju je do 1998 "US State Department" klasifikovao kao teroristicku organizaciju (veze sa Bin Ladenom i sve to) nije spontano prerasla u "borce za slobodu", nego je njena klasifikacija namerno promenjena, jer kako bi Srbija "izgubila legitimitet i pravo da vlada Kosovom svojim nasilnim obračunom" ako se obracunava sa teroristima umesto sa "borcima za slobodu"? A baza "Bondsteel" je iznikla kao magicna pecurka, cisto da zastiti "kosovarsku nejac" - SAD "to nisu učinile da bi teritoriju uzele za sebe" - da imaju logisticki lociranu NATO bazu na toj teritoriji... Neee, nego smi mi svi sisali vesla.

Mogao bi da nabrajam u nedogled.... nego, mene ovde brine sto kad se veliki igraju sa malima, mali nadrljaju i steta je lokalna (nije da smo dobro prosli), ali ovde su se izgleda veliki zaigrali a to moze da znaci daleko vece 5r4nj3 globalno.

Mile

pre 10 godina

Naravno da nije jer dok je Srbija bila "mačji kašalj" za NATO odnosno USA, Krim očigledno nije iza kojeg stoji respektabilna Rusija. Najzad ste udarili u nešto "tvrdo" na šta niste baš navikli.

Žaki

pre 10 godina

Urgentno da im neko prenese mišljenje njihovog saveznika Gerharda Šredera po pitanju Kosmeta! Evo, ima ga trenutno na naslovnoj strani sajta B92 - ne znam dokle će još biti tu. (Potražite ga kasnije u arhivi) Ako je neko respektabilna osoba za mišljenje o kosmetskom problemu onda je to on.

Simon

pre 10 godina

a sto ovi sto ovde palamude ne pisu malo na Newyork Times komentare i tamo lepo na engleskom objasne svoje argumente!
Ja ne govorim engleski pa ne mogu. Ali govorim nemacki i redovno pisem po nemackim, austrijskim i svajcarskim novinama. Po nekad mi i objave komentar, najcesce ga ne objave jer im ne odgovara. Ali koliko god - trudim se. A sve to pod parolom: zasto da se natezem sa suprotstavljenim sunarodnicima kada je poenta da se poentira bas na "izvoru".

dinamit je bezbedan

pre 10 godina

A otkud SAD pravo, da tumace, kada neka legalna i legitimna vlada gubi legitimitet??
Ako bi se i ispostavilo, da je neka vlada izgubila legitimitet, zasto bi to imalo veze sa suverenitetom i integritetom drzave, u kojoj vlada takva vlada?
To, sto je americkoj administraciji u amanet ostavila g-dja Olbrajt, imace za posledicu nestabilnost, vecu od nestabilnosti, kojom prete teroristicke organizacije. Rigorozne kontrole i sve sofisticiranija tehnologija ce teroriste uspeti da drzi pod kontrolom (ili bar tako izgleda i za to ima nade), ali sa tako ociglednim krsenjem medjunarodnog prava, koje je osmislila g-dja Olbrajt, dok je bila Drzavni sekretar SAD, a sto bezuspesno nastavlja da brane i administracije posle Klintonove, pretvoace svet u "zakon jaceg".
Umesto da SAD, kao prve sa zapada (a zatim i ostale drzave) POVUKU priznanje Rep. Kosovo i time "zapuse usta" Rusima, cime bi se vratle u prvom redu demokratiji, a zatim i legitimitetu (o kojem su im puna usta) da se umesaju u ukrajnski problem, sujeta i umisljaj nepogresivosti, vodi planetu ka velikom sukobu!
Obama je na potezu.

Castell

pre 10 godina

Ruska federacija argumentirano legitimira pokusaj Krima na otcjepljenje od Ukrajine pozivajuci se na neovisnost Republike Kosovo. Ako se Ruska federacija poziva na Republiku Kosovo, to samim tim implicira, da Moskva legitimira postupak Pristine i time ga smatra sasvim legalnim i u skladu sa Medjunarodnim pravom. Iz cega slijedi da Moskva u slucaju Kosovo vise nije principijelno na strani Beograda, pa se postavlja pitanje, kani li to Ruska federacija za vid Krima priznati Republiku Kosovo kao neovisnu i suverenu drzavu?

Troml

pre 10 godina

Dal ameri mogu da objasne:
kako to da su oni postali
najveci izvoznici nafte.
(Nikola, 12. mart 2014 07:29)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ups, nemaju Ameri što objašnjavati,
za njih vrijedi maxima (moćni to mogu)
quod licet Jovis ~ non licet bovis!

Milan

pre 10 godina

Naravno da nije, albanci su svaki uzeti pedalj teritorije platili najmanje tri puta, sto srbima sto amerikancima; a pored toga je `pametna` i egocentricna politika Milosevica i vojnog vrha od teroristickih grupa napravila narodno-oslobodilacki pokret. Bilo je tu sasvim dovoljno `stofa` za intervenciju Nato snaga. Posle svega su i `mudre` odluke demokratskih vlasti posle 2000g jos `cementirale` odnos snaga pa je nezavisnost Kosova bila ocekivana posledica.

Matija

pre 10 godina

I krim treba da dobije nezavisnost, isto kao i kosovo, bas kako je rekao nas voljeni Putin
(Krsto zrnov, 9. mart 2014 19:17)

Da, da su ukrainske trupe napale stanovnistvo Krima, pocinili teske zlocine nad njim i protjerali pola miliona Rusa u Rusiju. Ali to se nije desilo, nego upravo suprotno. Ovdje je na djelu "puzeca okupacija" jednog djela Ukraine nezavisne drzave ciji teritorijalni integritet medu US, UK, i EU treba stititi - Rusija! Kako ona to radi upravo vidimo ovih dana.

Susjed s trecega kata (torcidaš, da ne bude zabune)

pre 10 godina

Dragi susjedi, u traženju rješenja vaših i inozemnih jednačina (KiM = Krim, USA = RUS, SRB RUS, USA RUS = RAT...) rješimo se nepoznatih, pa se rješimo zagrade, izvučemo zajednički nazivnik i dobijemo rezultat koji kaže da - svi će ovdje zadovoljit svoje potrebe, što teritorijalne, što sujetne, samo će Srbija, na njenu žalost, i dalje ostati bez Kosova, koje će, na kocu, priznati i Rusi.

Ostaje vam zlobno trljanje ruku i pirova radost što će vaši neprijatelji, Ameri, u ovoj epizodi "Ratuju veliki preko leđa malih" biti kratkih rukava.

Anonimus

pre 10 godina

E sad,posto se rat na Kosovu zavrsio,svi koji su napustili svoje ognjiste,mogu slobodno da se vrate tamo,a dobijena ognjista nek slobodno ostave za sobom.To zelim i Rusima na Krimu!

MaksaBwe

pre 10 godina

Ruska federacija argumentirano legitimira pokusaj Krima na otcjepljenje od Ukrajine pozivajuci se na neovisnost Republike Kosovo. Ako se Ruska federacija poziva na Republiku Kosovo, to samim tim implicira, da Moskva legitimira postupak Pristine i time ga smatra sasvim legalnim i u skladu sa Medjunarodnim pravom. Iz cega slijedi da Moskva u slucaju Kosovo vise nije principijelno na strani Beograda, pa se postavlja pitanje, kani li to Ruska federacija za vid Krima priznati Republiku Kosovo kao neovisnu i suverenu drzavu?
(Castell, 12. mart 2014 14:47)

Uz ogradu, zasto bi zvanicna Moskva ostala usamljena u odbrani Srpskih interesa vezanih za Kosovo i Metohiju, ako je ova danasnja i jucerasnja Srpska vlast bezuvetno i nedvosmisleno ponudila KiM kome god, ako sam dobro shvatio negdasnjeg PPPPPPV-a. danasnjeg ne znam kako se vec oslovljava i sutrasnjeg kalifa umesto kalifa... Rusi smatraju ili se nadaju da nase vlasti, valjda, znaju sta govore i sta cine pa, jednostavno se povode ucinjenim od strane srpskih vlasti... Eventualno priznavanje Kosova od strane Rusije je logican sled, iniciran cinjenjem ovih srpskih vlasti a, ne nekakva promena razmisljanja unutar Rusije...
Vi bwe, treba da se medjusobno dogovorite sta radite a sta pricate, ovako zbunjujete ne samo sebe vec, po svemu sudeci i Ruse...

duki

pre 10 godina

Ja se slazem da krim nije Kosovo-U Kosovo ko prvo je preko 90 posto albanaca,drugoza vreme Rankovica je isterano sa silom za Tursku preko 500000 albanaca,za vreme Milosevica pre rata je isterano takodje sa silom preko 500000 albanaca po Evropi i svjetu,za vreme rata prje intervencije NATO je isterana 99 posto albanaca od srbske milicje,vojske i paramilitara i ubijeno vise od 15 hiljada ljudi(albanaca).
U Krim nije se nista desilo i ako je vise od 50 posto rusa tamo ali ipak mislim da ne bi rusi poslali vojsku u Krim bi moglo na mirovni nacin da se izdrzi referendum i onda da se odcepi od Ukraine tako se radi u neku modernu drzavu ako negde postoi.

Matija

pre 10 godina

I krim treba da dobije nezavisnost, isto kao i kosovo, bas kako je rekao nas voljeni Putin
(Krsto zrnov, 9. mart 2014 19:17)

Da, da su ukrainske trupe napale stanovnistvo Krima, pocinili teske zlocine nad njim i protjerali pola miliona Rusa u Rusiju. Ali to se nije desilo, nego upravo suprotno. Ovdje je na djelu "puzeca okupacija" jednog djela Ukraine nezavisne drzave ciji teritorijalni integritet medu US, UK, i EU treba stititi - Rusija! Kako ona to radi upravo vidimo ovih dana.

Milan

pre 10 godina

Naravno da nije, albanci su svaki uzeti pedalj teritorije platili najmanje tri puta, sto srbima sto amerikancima; a pored toga je `pametna` i egocentricna politika Milosevica i vojnog vrha od teroristickih grupa napravila narodno-oslobodilacki pokret. Bilo je tu sasvim dovoljno `stofa` za intervenciju Nato snaga. Posle svega su i `mudre` odluke demokratskih vlasti posle 2000g jos `cementirale` odnos snaga pa je nezavisnost Kosova bila ocekivana posledica.

Susjed s trecega kata (torcidaš, da ne bude zabune)

pre 10 godina

Dragi susjedi, u traženju rješenja vaših i inozemnih jednačina (KiM = Krim, USA = RUS, SRB RUS, USA RUS = RAT...) rješimo se nepoznatih, pa se rješimo zagrade, izvučemo zajednički nazivnik i dobijemo rezultat koji kaže da - svi će ovdje zadovoljit svoje potrebe, što teritorijalne, što sujetne, samo će Srbija, na njenu žalost, i dalje ostati bez Kosova, koje će, na kocu, priznati i Rusi.

Ostaje vam zlobno trljanje ruku i pirova radost što će vaši neprijatelji, Ameri, u ovoj epizodi "Ratuju veliki preko leđa malih" biti kratkih rukava.

Castell

pre 10 godina

Ruska federacija argumentirano legitimira pokusaj Krima na otcjepljenje od Ukrajine pozivajuci se na neovisnost Republike Kosovo. Ako se Ruska federacija poziva na Republiku Kosovo, to samim tim implicira, da Moskva legitimira postupak Pristine i time ga smatra sasvim legalnim i u skladu sa Medjunarodnim pravom. Iz cega slijedi da Moskva u slucaju Kosovo vise nije principijelno na strani Beograda, pa se postavlja pitanje, kani li to Ruska federacija za vid Krima priznati Republiku Kosovo kao neovisnu i suverenu drzavu?

Goran

pre 10 godina

Slazem se da Krim nije Kosovo. Mnogo je prihvatljivije poslati trupe koje nisu ispalile ni metka nego slati bombardere koji 90 dana bombarduju decu na mostovima, ubijaju putnike u putnickim vozovima, bacaju kasetne bombe, bombe sa osiromasenim uranijumom, ruse mostove koje nemaju nikakve veze sa Kosovom i seju smrt u centru milionskog grada.

pantelija

pre 10 godina

"Drugo, iako su SAD vojno intervenisale ne Kosovu one to nisu učinile da bi teritoriju uzele za sebe."

Te fore možda može da prodaje ignorantnim Amerikancima, mi nismo sisali vesla...

Aleksandar Maraš

pre 10 godina

Ja se slazem da krim nije Kosovo-U Kosovo ko prvo je preko 90 posto albanaca,drugoza vreme Rankovica je isterano sa silom za Tursku preko 500000 albanaca,za vreme Milosevica pre rata je isterano takodje sa silom preko 500000 albanaca po Evropi i svjetu,za vreme rata prje intervencije NATO je isterana 99 posto albanaca od srbske milicje,vojske i paramilitara i ubijeno vise od 15 hiljada ljudi(albanaca).
U Krim nije se nista desilo i ako je vise od 50 posto rusa tamo ali ipak mislim da ne bi rusi poslali vojsku u Krim bi moglo na mirovni nacin da se izdrzi referendum i onda da se odcepi od Ukraine tako se radi u neku modernu drzavu ako negde postoi.
(duki, 9. mart 2014 21:09)


Bernard Šo:"Bolje je ćutati i dozvoliti drugima da misle da si glup nego progovoriti i odagnati svaku sumnju"!

Delija_KV

pre 10 godina

Pa i ja mislim da Krim nije Kosovo, a i Rusi to isto misle i svi tako misle... Sta je pisac hteo da kaze??? Da suverinitet pojedinih zemalja je vredniji od suvereniteta drugih. Pa dupli arsini postoje od vajkada. I sami smo to osetili vise puta na nasoj kozi. Koga vise briga za medjunarodno pravo i ostale gluposti. Ako si vojno jaci od drugih radis sta hoces i to je to. A mi ukidamo sluzenje vojnog roka, kratimo i unistavamo nase tenkove, avioni nam padaju svake godine (pa cak i oni koji su bili na remontu)... A ulaganja u vojsku su nam smesna. Ceo svet se naoruzava a mi propadamo. Pa za koju godinu kosovo ce biti vojno jace od nas.

Дикан

pre 10 godina

Хехехе, никако то није исти случај... На отетом Косову су Америчке базе, а на вековима руском Криму, Руске!!!

albert

pre 10 godina

"...Srbija je, kaže zavničnik Bele kuće, izgubila legitimitet i pravo da vlada Kosovom svojim nasilnim obračunom..."


na osnovu kog člana kog međunarodnog zakona, ugovora ili bilo kakvog sporazuma neko može proglasiti da je neka država izgubila sav svoj legitimitet i da se sa njom može postupati onako kako bilo kome padne na pamet?
tipična američka bezočnost...

phreak

pre 10 godina

"Drugo, iako su SAD vojno intervenisale ne Kosovu one to nisu učinile da bi teritoriju uzele za sebe." -- ovi baš ne poštuju svoje čitaoce.

Caki

pre 10 godina

Pa nije slazem se, USA je Kosovu poklonila uranijum, Krim to nece dobiti od svog "okupatora". Zaboravili su da na spomenik Bilu Klintonu u Pristini okace gajgerov brojac.

jack

pre 10 godina

Zahtevi za referendumom su isprovocirani dešavanjima u Kijevu. Tamo je na vlast došla pronacistička rulja koja oživljava strahote iz II s.r. Rusi su narod koji su podneli najveće žrtve u II. s.r. od nacista i njihovih trabanata iz Ukrajine i drugih krajeva i očigledno je da se žele zaštititi od toga zla. Na tome im niko ne može da zameri. Drugim rečima, Ukrajinci su posejali buru ali sada žanju oluju.
Oni su podcenili sećanja Rusa na II.s.r. i mislim da im je to fatalna greška. Tim avanturizmom su ugrozili temelje svoje države i vrlo verovatno je efektivno sveli samo na zapadni poljoprivredni deo, ma kako da se ova kriza završi.

Vox populi

pre 10 godina

A za koga drugog su zauzeli Kosovo i Metohiju nego za sebe! Da nije slučajno vojna baza Bond Stil (nazvana imenom čoveka koji je u Vijetnamu zaradio orden na zločinu koji je učinjen nad tim narodom i zemljom), inače najveća u Evropi, nečija druga vojna baza osim američke vojske? Od nedavno se tamo nalaze pripadnici elitnih jedinica za specijalna dejstva, naslednici istih onih jedinica koje su izvršile desant na Grenadu, Panamu,... Da nisu oni možda slučajno tu? Izgleda da je Moskva složila kockice na vreme.

isprani mozak

pre 10 godina

Amerikanci treba da prihvate realnost na terenu i okrenu se buducnosti. Granice su tako demode i nebitne, da li je Krim u Rusiji ili Ukrajini, sasvim svejedno. Jos jedan posebni slucaj i kraj. Bitno je kako zive gradjani Krima i Ukrajine i da se svi okrenu ekonomskom razvoju i saradnji.

Цуле Бис

pre 10 godina

Украјински посланици су морали да спашавају живе главе те су гласали за диктат из вашингтона. Терористи су били спремни да их униште. Нико не прича о превременим изборима за скупштину и председника јер терористи већ имају власт у Украјини.

Nikola

pre 10 godina

Cela ova prica je pisana za IQ manji od 70. Pokusaji da se apstrahuju neke paralele koje bi isle Americi u prilog su stvarno stupidne. "Amerika nije prisvojila Kosovo za sebe, dok Rusija to zeli uciniti sa Krimom"... Je l' Cak Noris glumi u ovom filmu? Delta Odred, specijalno izdanje.
Sve sto je Amerika cinila posle Drugog svetskog rata u svetu jeste zlocin do zlocina, cinjen samo zarad supremacije i privilegovanog polozaja medju drzavama pri raspodeli ogranicenih svetskih resursa. U trenutku kada na vlast u Ukrajini dolaze najobicnije siledzije, naravno uz obilatu pomoc istog tog zapada, i kada istovremeno raste otvoreni antagonizam prema svemu ruskom, a opet sve ne bez dobro osmisljenog cilja, Rusija staje u zastitu oblasti na kojoj je vecinsko stanovnistvo rusko. Mozete mrzeti Rusiju ili voleti, ali ta ista Rusija nije nijednom prilikom rekla da Krim treba da se otcepi. Vise Kijev radi na tome nego Moskva!
Ukoliko je vlast u Kijevu legitimna, Irina Farion primerena ministarka obrazovanja, da podsetim da je njena izjava da oni koji ne govore ukrajinski u Ukrajini treba da idu ili u ludnicu ili u zatvor, te Klicko&Co ne ruse suveneritet svoje zemlje time sto im unutrasnju politiku vode ministri EU... Onda stvarno narod na Krimu, a i na istoku Ukrajine gde ukupno vekovima ljudi zive oslonjeni na Rusiju, nemaju nikakvo pravo da se pitaju za svoju sudbinu. To ce sila mesto njih da uradi, naravno uvek sa Zapada. Jer, eto, zapad je sebe proglasio u svemu merodavnim i najboljim!

Vlajko Bos

pre 10 godina

Obrno okreni, neko je se 2008 godine oglušio o međunarodno pravo i od tada igra ulogu teškog licemjera umjesto da se vrate u okvire koje su i sami prije par decenija gradili. Gospodo Amerikanci, zašto lijepo ne priznate da ste još 2008 godine priznavanjem nezavisnosti Kosova cijeli svijet ponovo gurnuli u hladnoratovsku neizvjesnost i to ovaj put preko pleća nas malih naroda kojih ne zanimaju vaši hladni, vrući ili koji već ratovi.

Douglas Bader

pre 10 godina

"Izgubila pravo da vlada KiM nasilnim obracunom"...koji se desio nakon pocetka vojne intervencije koja je lansirana zbog nasilnog obracuna. Shinko, ti si suva inteligencija. Cenim da ces jednog dana biti predsednik SAD.
A i princip odgovornosti da se zastiti, na koji se SAD pozivaju, nije norma medjunarodnog prava.

Balkan ruralan

pre 10 godina

Ne komentarišem ovu vest. Samo postavljam pitanje za komentatora "duki": Kako znate koliko je Albanaca navodno "proterano", kada nikad nije uspešno sproveden popis stanovništva na Kosovu i Metohiji?

Aleksandar Maraš

pre 10 godina

Zaboravih nešto napomenuti:Kažu,ono nisu upali na kosovo pa raspisali referendum kao što su to Rusi uradili!Pa oni su bombardovali,ubijali,rušili i otcepljivali teritoriju bez referenduma!A da ne pričam koliko su puta okupirali države (Panama,Grenada,Irak,Avganistan,posredno Libiju) pa onda raspisivali i kontrolisali "demokratske izbore"!!

milutin

pre 10 godina

Njujork tajms, znajuli gde je Krim i Ukrajina! Da li je možda bezbednost Amerike ugrožena, dosta sa Američkom demokratijom i primenom sile!

Anonimus

pre 10 godina

E sad,posto se rat na Kosovu zavrsio,svi koji su napustili svoje ognjiste,mogu slobodno da se vrate tamo,a dobijena ognjista nek slobodno ostave za sobom.To zelim i Rusima na Krimu!

SIN LOVCA NA MEDVEDE

pre 10 godina

Odavno nisam ,na relativno malom tekstu, pročitao toliko gluposti, iskrivljenih činjenica, laži, dokazivanja da je laž istina a istina laž, nego ovde.....
" drugo iako su SAD vojno intervesnisale na KIM one to nisu učinile da bi teritoriju uzele za sebe..."?????!!!! to kažu i postave jednu od najvećih svojih vojnih baza u Uroševcu ili
...." nasilnim ponašanjem Srbija je izgubila pravo da vlada KIM " Au...
pa onda je ta ista Amerika, kao svetski rekorder u nasilju izgubila pravo ne samo da vlada svetOM, nego da se čak i pita za bilo šta.
A kod tzv. nasilja Srbije na KIM, svako dobronamern zna da je to zamena teza, nasilja nad ljudskim pravima Albanca (jezik, kultura, političke slobode)NIJE BILO a kod ocepljenja DŽAVA SRBIJA KAO I SVAKA DRŽAVA JE TO FIZIČKI SPREČAVALA.

Vlada

pre 10 godina

Nisu uzeli teritoriju za sebe! Cccccccc, pa nije moja pokojna baba na Kosovu napravila Bondstil!!! Nezavisan Krim, Nezavisna Valonija, flandrija, Škotska, Korzika, Sicilija, Nezavisna Bohemija, Istra, Alzas, Bretanja, Severna Irska!!!

Realno ne poznajem istoriju krimskog poluostrva, ali mi je drago da se našao još neko bahat na ovom svet koji pored Severnoamerikanaca može da vršlja bez posledica (po sebe, a i po nas)!

Mile pile

pre 10 godina

Sa tim se slazu i rusi i zbog toga ce Krim biti nezavisan a Kosovo ne ili obratno. Uf, bas sam se zbunio. Dakle ameri su u pravu a i rusi su u pravu a mozda i ne. Mislim da.

Žaki

pre 10 godina

Urgentno da im neko prenese mišljenje njihovog saveznika Gerharda Šredera po pitanju Kosmeta! Evo, ima ga trenutno na naslovnoj strani sajta B92 - ne znam dokle će još biti tu. (Potražite ga kasnije u arhivi) Ako je neko respektabilna osoba za mišljenje o kosmetskom problemu onda je to on.

Александар Бгд

pre 10 godina

Сада је веома јасно да се окупација о насилно отцепљење Косова не може једнострано означити као преседан, па макар то покушала да учини и једина глобална велесила данашњице. Као што видимо, као домине, падају концепти територијалног суверенитета, међународних правних норми, независности УН-а... Није утеха за нас Србе али - зар им нисмо лепо говорили да нам не отимају територију и не лажу о ''Рачцима'' и ''ТЕ Обилићима''! Сада само Боже помози!

Mladen Mladenović

pre 10 godina

Dal ameri mogu da objasne:
kako to da su oni postali
najveci izvoznici nafte.
(Nikola, 12. mart 2014 07:29)
-------------------------------
Meni su ove izjave smešne i svedoče da je ZLOČINAČKO UDRUŽENJE uhvatila panika. Svi ponavljaju tu idiotsku floskulu, znajući da u nju niko ne veruje pa ni oni sami. Što je još važnije niko na to i ne obraća pažnju. Podsećaju me na izjave Džimi Šeja u kasnijoj fazi bombardovanja kada je počela da ih hvata panika i kada je on permanentno ponavljao kako će američka sila da prevlada. Inače, vezano za Vaše pitanje, kako da ne mogu? Pa ako oni kao najzaduženija nacija, sa neverovatnim spoljašnjim i unutrašnjim dugovima mogu da imaju takav standard pa i da drugima daju kredite onda mogu da budu i najveći izvoznici nafte. Zar mislite da su iz entuzijazma "pomagali i oslobadjali" Irak, Libiju, i ostale države bogate naftom?!

Milan

pre 10 godina

Ovo je adresa sajta na kom Nemci otkrivaju istinu o ratu na Kosovu.Ovaj snimak jasno pokazuje koliki je uticaj Amerike na situaciju na Kosovu.Njihove sluge i placenici zarad vlasti i sake dolara lazu svoj narod a ubijaju tudji. https://www.youtube.com/watch?v=EGcIoxQlX8g
Amerika je ubila svoje gradjane u kulama bliznakinjama a za to optuzila Afganistan i okupirala.Ceo normalan svet vidi sta rade i cute, zapamtite da je svet zatvarao oci i pred onim sto je Hitler radio.Americki politicari se cesto pozivaju na Hitlera,uporedjujuci Putina sa njim, medjutim njihova politika je jos gora ,prljavija i krvavija nego Hitlerova.Svet je vec zaboravio bombe na Hirosimu i Nagasaki koje su civilizovani Amerikanci bacili iako tamo nije bilo vojske,vec samo civilno stanovnistvo(deca,zene i starci).Razlika izmedju Kosova i Krima je u tome sto Kosovo nikada nije pripadalo Albaniji sa cije teritorije je Srbija napadana, a Krim je tek od 1954god. poklonjen od Rusije Ukrajini."Mirni" protesti u Kijevu gde je poginulo oko 80 ljudi zapadnom krivicom se podrzavaju a "teroristicki" na Krimu gde niko nije poginuo se ne priznaju jer ih nije Amerika organizovala.Dokle vise ce ti zlotvori pricati o ljudskim pravima i slobodama?

mare

pre 10 godina

sjedinjene americke drzave nisu sudija da utvrdjuju sta je dozvoljeno a sta nije, u svetskoj politici pravo i pravda nikada nisu ni postojali, nego samo interesi i zakon jaceg. Sad se samo ispituje ko je jaci.

dinamit je bezbedan

pre 10 godina

A otkud SAD pravo, da tumace, kada neka legalna i legitimna vlada gubi legitimitet??
Ako bi se i ispostavilo, da je neka vlada izgubila legitimitet, zasto bi to imalo veze sa suverenitetom i integritetom drzave, u kojoj vlada takva vlada?
To, sto je americkoj administraciji u amanet ostavila g-dja Olbrajt, imace za posledicu nestabilnost, vecu od nestabilnosti, kojom prete teroristicke organizacije. Rigorozne kontrole i sve sofisticiranija tehnologija ce teroriste uspeti da drzi pod kontrolom (ili bar tako izgleda i za to ima nade), ali sa tako ociglednim krsenjem medjunarodnog prava, koje je osmislila g-dja Olbrajt, dok je bila Drzavni sekretar SAD, a sto bezuspesno nastavlja da brane i administracije posle Klintonove, pretvoace svet u "zakon jaceg".
Umesto da SAD, kao prve sa zapada (a zatim i ostale drzave) POVUKU priznanje Rep. Kosovo i time "zapuse usta" Rusima, cime bi se vratle u prvom redu demokratiji, a zatim i legitimitetu (o kojem su im puna usta) da se umesaju u ukrajnski problem, sujeta i umisljaj nepogresivosti, vodi planetu ka velikom sukobu!
Obama je na potezu.

Mile

pre 10 godina

Naravno da nije jer dok je Srbija bila "mačji kašalj" za NATO odnosno USA, Krim očigledno nije iza kojeg stoji respektabilna Rusija. Najzad ste udarili u nešto "tvrdo" na šta niste baš navikli.

ivan78bg

pre 10 godina

Nato je prekrsio medjunarodni zakon(izvrsio vojnu invaziju na suverenu zemlju bez slaganja SB-a i UN-a),pogazio suverenitet jedne zemlje i rekoa da za to ima jake razloge.To je mogao da uradi jer je sila u odnosu na Srbiju.Medjunarodni zakoni vaze samo za slabe.Sad Rusija nesto slicno radi i prakticno potvrdjuje da je sila ispred medjunarodnog prava.To vodi ka sukobima sirih razmera.Opravdanja koji i ejdni i druge sile navode vredjaju inteligenciju.Doduse Rusiki interesi su direktno ugrozeni(Flota na Krimu,milioni rusa koji zive u Ukrajini,Industriaj na istoku Ukrajine ).Dok Americki nisu bili na kosovu vec je kosovo samo bio probni balon(prvi put javni rat bez odluke SB-a)koji je prosao,ali kako vidimo e bez trajnih posledica.

Александар Џунић

pre 10 godina

Ма ко то каже са се силом и ратом ништа не постиже. То су фразе политичара који праве тајм аут до следећег окршаја.

Simon

pre 10 godina

a sto ovi sto ovde palamude ne pisu malo na Newyork Times komentare i tamo lepo na engleskom objasne svoje argumente!
Ja ne govorim engleski pa ne mogu. Ali govorim nemacki i redovno pisem po nemackim, austrijskim i svajcarskim novinama. Po nekad mi i objave komentar, najcesce ga ne objave jer im ne odgovara. Ali koliko god - trudim se. A sve to pod parolom: zasto da se natezem sa suprotstavljenim sunarodnicima kada je poenta da se poentira bas na "izvoru".

ja

pre 10 godina

"Drugo, iako su SAD vojno intervenisale ne Kosovu one to nisu učinile da bi teritoriju uzele za sebe." A Bondstil,Vesli Klarka kompanija ili kompanije M.Olbrajt to nisu interesi Amerike.Pa da ne bi nekog poručnika engleza Klark bi casom pobio 200 rusa na prištinskom aerodromu onomad."Ako ne potpišete Srbija će biti ravna kao ovaj sto" reče Aktisari posle 78 dana bombardovanja i ubi sve srpske crkve i manastire od 11 veka na ovamo.Mislite li da Aktisarijeva/prvi ex fašista nobelovac/ 2 miliona nisu s našeg kosova plaćena brubrezima ,jetrama i drugim organima povadjenim našoj još živoj deci i inplantiranim bogatim starcima na zapadu.Gde je pravo na samoopredeljenje srba zbog posebne svireposti hrvata/ustaša/ u 2 svetskom ratu i kompletan progon u 90-tima.Mislite li da istoriju vi pišete?Pišu je dela i ona idu s kolena na koleno a vi ameri samo lepo servirajte svojim crnim sugrađanima da su oni u stvari beli i da nisu potomci robova koji su onda kao i sada to isto samo vezani drugačijim lancima/kunta bez kinte je isto kunta kinte/....ne prodajite demagogiju nama koji vam poklonismo naučnike,napredak,poverenje a vi nama batinu ipak smo pismeniji...

whatever

pre 10 godina

@Castell

A kani li se USA odreci otcepljenja Kosova, podrzavanja albanskih nacionalista i krsenja teritorijalnog integriteta Srbije ako misli da je bilo ko shvati ozbiljno u vezi Ukrajine i Krima? Ako USA misli da i dalje nastavi sa podrzavanjem integriteta Ukrajine morace da prestane da podrzava albanske separatiste ili ispada licemerna i smesna.

proxima centauri

pre 10 godina

Meni to deluje prosto: Krim nije Kosovo iz prostog razloga sto Rusija nije Srbija, pa bi bombardovanje bilo malo nezgodno.

mirko

pre 10 godina

Uh, kako me zaboli mozak od "kognitivne disonance" kad procitam 'vako nesto. Malo me smiruje kad vidim broj preporuka na kometare koji ukazuju na cinjenice. Jedna koja nije spomenuta je da OVK(KLA) koju je do 1998 "US State Department" klasifikovao kao teroristicku organizaciju (veze sa Bin Ladenom i sve to) nije spontano prerasla u "borce za slobodu", nego je njena klasifikacija namerno promenjena, jer kako bi Srbija "izgubila legitimitet i pravo da vlada Kosovom svojim nasilnim obračunom" ako se obracunava sa teroristima umesto sa "borcima za slobodu"? A baza "Bondsteel" je iznikla kao magicna pecurka, cisto da zastiti "kosovarsku nejac" - SAD "to nisu učinile da bi teritoriju uzele za sebe" - da imaju logisticki lociranu NATO bazu na toj teritoriji... Neee, nego smi mi svi sisali vesla.

Mogao bi da nabrajam u nedogled.... nego, mene ovde brine sto kad se veliki igraju sa malima, mali nadrljaju i steta je lokalna (nije da smo dobro prosli), ali ovde su se izgleda veliki zaigrali a to moze da znaci daleko vece 5r4nj3 globalno.

Troml

pre 10 godina

Dal ameri mogu da objasne:
kako to da su oni postali
najveci izvoznici nafte.
(Nikola, 12. mart 2014 07:29)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ups, nemaju Ameri što objašnjavati,
za njih vrijedi maxima (moćni to mogu)
quod licet Jovis ~ non licet bovis!

MaksaBwe

pre 10 godina

Ruska federacija argumentirano legitimira pokusaj Krima na otcjepljenje od Ukrajine pozivajuci se na neovisnost Republike Kosovo. Ako se Ruska federacija poziva na Republiku Kosovo, to samim tim implicira, da Moskva legitimira postupak Pristine i time ga smatra sasvim legalnim i u skladu sa Medjunarodnim pravom. Iz cega slijedi da Moskva u slucaju Kosovo vise nije principijelno na strani Beograda, pa se postavlja pitanje, kani li to Ruska federacija za vid Krima priznati Republiku Kosovo kao neovisnu i suverenu drzavu?
(Castell, 12. mart 2014 14:47)

Uz ogradu, zasto bi zvanicna Moskva ostala usamljena u odbrani Srpskih interesa vezanih za Kosovo i Metohiju, ako je ova danasnja i jucerasnja Srpska vlast bezuvetno i nedvosmisleno ponudila KiM kome god, ako sam dobro shvatio negdasnjeg PPPPPPV-a. danasnjeg ne znam kako se vec oslovljava i sutrasnjeg kalifa umesto kalifa... Rusi smatraju ili se nadaju da nase vlasti, valjda, znaju sta govore i sta cine pa, jednostavno se povode ucinjenim od strane srpskih vlasti... Eventualno priznavanje Kosova od strane Rusije je logican sled, iniciran cinjenjem ovih srpskih vlasti a, ne nekakva promena razmisljanja unutar Rusije...
Vi bwe, treba da se medjusobno dogovorite sta radite a sta pricate, ovako zbunjujete ne samo sebe vec, po svemu sudeci i Ruse...