Nauka

Ponedeljak, 03.03.2014.

15:22

Naslednici Tesle traže da oni odlučuju

Izvor: Izvor: B92

Naslednici Tesle traže da oni odluèuju IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

87 Komentari

Sortiraj po:

JD

pre 10 godina

Podrška nauci !
Ostavite uvaženoga i neprevaziđenoga Nikolu Teslu nauci gde mu je i mesto , među njegovom decom, njegovim radovima, koji su promenili ceo svet na Zemlji !
Svako od nas ima svoje poreklo ali i LIČNU nadogradnju i samo se možemo diviti i poštovati takva bića koja su iz našega roda!
Mi smo za očuvanje Tesline celovitosti u muzeju nauke i tehnike kojima je Tesla svom svojom dušom i srcem i umom pripadao, i bio je kosmičko biće, biće koje pripada svima.
Nauka i religija ne idu zajedno - vekovima već. Dok se vernik osvesti u stvarnosti istine i od vernika postane ZNALAC - prođoše vekovi!
Tesla je rođen među vernicima ali je evoluirao u ZNALCA koji poznaje zakone postojanja na našoj planeti Zemlji što njegovi radovi kazuju jasno.

all

pre 10 godina

Sve je ovo lepo i u redu, ali čovjek koje se preziva zvanično "Terbo" i koji ne živi u Srbiji i nema ništa sa Srbijom... Samim time je pokazao, koliko njemu znači Srbija i Srpstvo. Zato smatram, da nije moralno ovlaščen da kaže koješta o ovom primjeru.

podanik

pre 10 godina

@Mladen Mladenović @Slobodan

Ne sme se dozvoliti svojatanje ovog genija od strane SPC. Jer bi ga ta ista SPC raspela ili spalila na lomaci da je ikako mogla, sudeci po stavovima 'najveceg svetitelja' SPC u to pocetka XX veka, vladike Nikolaja Velimorovica:


O tehničkom napretku i teoriji zavere, Velimirović je govorio:

Pronalasci evropski doveli su čovečanstvo na obronak propasti, doveli su ga u duhovni mrak i u mračnu kvarež, kakva se ne pamti u istoriji hrišćanstva. Jer, sve svoje pronalaske Evropa je uperila protiv Hrista; da li po svome sopstvenom krivoumlju ili po nagovoru Jevreja, ne znamo.
Spisak stvari koje je Velimirović naveo kao jevrejska oruđa protiv Isusa su:
- teleskop
- mikroskop
- železnica
- parna mašina
- mašine za plivanje pod vodom (tj. podmornice)
- mašine za letenje u vazduhu (tj. avioni)
- vodovod
- kanalizacija
- lična higijena[4]

IZVOR:
http://sr-el.razum.wikia.com/wiki/Nikolaj_Velimirovi%C4%87#cite_note-3

Teslin potomak - ETF

pre 10 godina

(Milan, 3. mart 2014 22:23)

Ajd ne lupetaj! Nikola Tesla i nauka i ja kao njihov sin smo daleko iznad prizmenih stvari poput nacionalizma i religije kao vecite neodredjenosti.
Sto bi rekao Albert Ajnstajn: 'Samo su univerzum i ljudska glupost beskonacni, ali za univerzum jos uvek nisam siguran!'.

Nikola polu Srbin

pre 10 godina

Neko napisa (otprilike preneto), da bi Teslu trebalo "sahraniti" u hramu s.S kako bi svetu na taj nacin dokazali da je Tesla Srbin a ne Hrvat.

Meni nije jasno da se do dan danas o Teslinom poreklu spekulise. Mene ne interesuje gde se je neko rodio, sta je u nekoj situaciji sam izjavio o svom poreklu...mene interesuje da li su oba Teslina roditelja bili Srbi ili nisu bili Srbi, ili je samo jedan roditelj bio Srbin.... Iste probleme imamo i sa Ivom Andricem. Mi smo ga prisvojili (jer je izjavio da se oseca Srbinom) iako je i njegovo poreklo (otac, majka) nije rascisceno. Od velikana sa naseg podrucja, sigurni Srbi (oba roditelja Srbi)su izgleda samo Mesa Selimovic (istrazivao je sam svoje korene) i Emir Kusturica. U ostalim slucajevima cini mi se da se radi o nasilnom svojatanju, bez zelje da se stvarno poreklo do kraja istrazi. Zasto?

Nikola 108

pre 10 godina

Моје мишљење је да треба остати у Музеју, из разлога што има Срба свих вера а има и неверника, сваког Србина треба испоштовати, а ако баш желе да учине сећању на Теслу нека направе здање какво заслужује, које неће бити верски компромитовано(условно речено компромитовано), већ ће бити искључиво музеј науке и по могућству истраживачки центар. То је моје мишљење,
(Изногуд, 3. mart 2014 18:01)

Iznogude,

ti napisa sve ono sto sam ja hteo da napisem. Ima nas, srodnih dusa i srodne pameti.

Goxy

pre 10 godina

Dođe mi da zaplačem šta rade čoveku. Ljudi koji ne znaju ništa o njemu... osim da je Srbin. Dosta sam pročitao, a opet nedovoljno da bih ga dokučio. A ovi... Eto šta se dešava kad našim životima upravlja polusvet.

Ásterix

pre 10 godina

@ Mladen Mladenović,

gospodine, božiji rabu Mladene, koji si na dogmi odrastao, opijen tamjanom i balvanima Milića od Mačve, dopusti da čovek, Nikola Tesla počiva u miru. Ko ti dade pravo da ga svojataš? Ko ti dade moć da ga 2014. godine ti onespokojiš, klasifikuješ roditelje i određuješ gde će naći večni mir? Zar ja treba da te učim hrišćanstvu i veri pravoslavnoj? Ostavi se mrtvijeh, nisi im ni blizu.

dusanmal

pre 10 godina

Mora se razdvojiti nasledjeno posednistvo u stranoj zemlji i licno nasledistvo imena i dela, kulture. Da je Tesla imao dece, ova dva aspekta bi bila mnogo tesnje povezana. No, kako je, naslednik poseda Tesle u Americi je samo to, udaljeni, indirektni rodjak. Zakon mu donosi posede. Ne pravo na ime i delo Tesle. To je kulturno nasledje cele Srpske nacije, te o tome treba da odlucuje Srpska drzava (a i Srpska Crkva, koja je neodvojivi deo Srpske kulture bez obzira dal' ste komunista ili vernik).

Ero s onoga svijeta

pre 10 godina

Svidjalo se to nekome ili ne Nikola Tesla je bio americki naucnik/pronalazac, srpskog porekla, rodjen u Austrougarskoj. Nauka i religija ne idu zajedno. Tako da je sama ideja o premestanju urne smesna.

Zoran

pre 10 godina

evo odgovora od jedingo zakonskog naslednika ostavštine Nikole Tesla : http://teslavision.tv/video/tesla-talk-tv/mr-william-terbo-about-nikola-tesla.html

Branko

pre 10 godina

Ima li vece casti za jednog srbina od toga da mu posmrtni ostaci leze na najvecem mestu u Srba,Tesla je bio svetski covek a ovim cinom bi pokazali da ga njegov rod stavlja na pijedastal najvecih sinova i daruje mu besmrtnost dok je god nas?Ne ocekujem da se sa ovim sloze ateisti i pripadnici drugih konfesija koji na hram gledaju kao na verski objekat a ne shvataju da je to pre svega jedan kurturoloski objekat,SIMBOL SRPSKOG RODA!

Šareniš-iš

pre 10 godina

Crkva je dno, dna. Ostavite Teslu na miru. Bolje bi Vam bilo da platite racune za: struju, vodu, komunalije, porez...Draga crkvo!!! Sto se država ne pozabavi tim problemoma? Sramota me je sto sam pravoslavac.

dragan

pre 10 godina

Po ovome ispada da i sve grobove srba sa Kosova i Hrvatske treba preseliti u Srbiju zemlju grobova.Ko bi se slozio da posle njegove smrti seljakaju njegove ostatke drzavni organi bez obzira na misljenje naslednika ?

Čveger

pre 10 godina

@Milan
znaš, Milane neki ljudi su u stanju da vide izvan granica svoje vere ili denominacije. Nisu svi zaslepljeni kao krtice. Ti i tvoj zatucani komentar ste sramota za naš narod. Molim te vrati se pod mantiju ispod koje si ispuzao i ne vraćaj se.

Božidar( to mi je ime-dar od Boga)

pre 10 godina

Ajde susjedi dosadiste i Bogu! Napisaste desetine komentara kako posmrtni ostaci Tesle treba da ostanu u Muzeju, a ne u Hramu...tralala....a sve zbog toga što ste ga proglasili najvećim Hrvatom! E pa u l.....su kratke noge! Kao mi sisali vesla! Tesla je Srbin i to je često isticao, a sigurno ne bi imao ništa protiv ove odluke da se IZ MUZEJA prebaci u Hram! Umro 7.januara, na pravoslavni Božić, pa ćemo mi Srbi da imamo dvostruko zadovoljstvo, da slavimo najveći hrišćanski praznik i najvećeg Srbina u istoriji, Nikolu Teslu!

Milenko

pre 10 godina

"Црква познаје и предлаже свим православним хришћанима једини начин распадања мртвог тијела - његово сахрањивање, што је у складу са светим учењем Цркве и вишевјековне црквене традиције." I zašto SPC želi posmrtni pepeo Nikole Tesle? Neka mi neko odgovori.

prva pravoslavna urna, PPU

pre 10 godina

A znate da je Tesla cesto izjavljivao da je Bog iluzija i da ne postoji, a i da je za vreme rata navijao za partizane.
Oce otac makarije to da spomene kod eventualnog prenosenja URNE.

Milan

pre 10 godina

Treba ga ignorisati. On je protestant i normalno da mu nije u interesu da mu predak bude sahranjen u pravoslavnom hramu. Inace, da je pametan nebi se mesao u te stvari. Ipak, kontroverze postoje, ali je glupo da urna bude u muzeju, pa nije Nikola Tesla mumija. Opet na Vracaru, na taj nacin mu se odaje priznanje ali ipak da li je to pravi nacin. Uglavnom mnogo je bolje da je u aleji velikana ili takvom nekom mestu, ali hram Svetog Save. Uglavnom nije eticki da ovaj covek o tome odlucuje jer je druge vere(protestant je).

gospodari života i smrti

pre 10 godina

Ovo je samo dokaz do kog nivoa je bahatost političara i crkve. Oni su umislili da su gospodari života i smrti u Srbiji i da se oni moraju pitati za sve. Ovo vam je i dokaz da je crkva oduvek radila za interese vlasti i vlast u interesu crkve, međusobno se i pomažu. Narod je i za crkvu i za političare sporedna stvar.

this is the end

pre 10 godina

(nesa, 3. mart 2014 18:39)

Tebi izgleda svako ko je razuman predstavlja neprijatelja Srbije!? Pre će biti da si ti jako neobrazovan, onda ne čudi da pišeš takve budalaštine.

rax

pre 10 godina

Tesla nije imao zelju da ga kremiraju. ali kad je vec to uradjeno, onda je hriscanski da urnu sa njegovim peplom sahrane, a ne da ga drze u muzeju ko nekakvu anticku vazu... kad ga sahrane po hriscanskim obicajima moguce je i da ga proglase svetiteljom... jer je on to upravo i bio...

Čveger

pre 10 godina

Alo bre jeste li normalni?! O čemu dalje raspravljate? Ovaj čovek je član Tesline porodice! Vidim da mnogi ovde to ne poštuju i misle da bi trebalo da se to uradi uprkos njegovoj volji. Kako vas nije sramota?!

Kako bi se vi osećali da ja iskopam nekog vašeg pretka bez vašeg znanja ili dozvole zato što mi se tako prohtelo ili zato što hoću da zaradim na njemu ili iz bilo kog drugog razloga? Je l' to vaša hrišćanska moralnost i superiornost o kojoj toliko tupite?!

Kakva god bude njegova odluka ja ću je ispoštovati i vi bi trebali isto da postupite, ali ne mogu da garantujem za ove političke lešinare i crnomantijaške sakupljače kostiju.

rosić nenad, bg

pre 10 godina

Posmrtni ostaci najvećeg Srbina u istoriji Nikole Tesle u najvećem Hramu srpskog pravoslavlja! Šta tu ima sporno i nelogično? Zašto je logično da urna bude u Muzeju? Baš obrnuto, tu joj nije mesto!
Pa i Karađorđevići su sahranjeni u Crkvi Svetog Đorđa na Oplencu, logično! A ne kao Tito ili Milošević, u svojim dvorištima!

Bre!

pre 10 godina

Samo, nije mi jasno kako možeš biti potomak čoveka koji nije ostavio potomke?
(jelena, 3. mart 2014 18:59)

On je preostali clan porodice. Trebalo bi samo on i Jovan Trbojevic da se pitaju.

Mladen Mladenović

pre 10 godina

(podanik, 3. mart 2014 19:00)
------------------------------
Gospodine "POdaniče",Nikola Tesla se nije bavio time gde će mu urna počivati?!Da je znao na šta će Srbi i Srbija spasti,kakvo će moralno i duhovno potonuće da doživi,možda bi i to napisao.Pretšpostavljao je,valjda,kao hrišćanin i pravoslavac,da će mu posmrtni ostaci počivati tamo gde treba.Po čemu Vi tvrdite da Nikola Tesla nije bio vernik?Da li se Vama ili nekom poverio i napisao da je postao ateista?!Verovatno ga poredite sa sobom pa smatrate da jedan tako umni čovek,jedan tako poznati naučnik i pronalazač,ne bi smeo da bude gluplji od prosečnog Srbina i veruje u tamo neke "popove"?!Znači,Veliki Tesla ne može da stane u "ništavnu i malu" SPC,ukoliko ja nazirem suštinu vaših kukavnih reči?!Ipak,ma kako to odudaralo od Vaših skojevsko-proeuropskih shvatanja,ne zaboravite,da je SPC,preko svog sveštenika,oca Nikole Tesle,na ovaj svet izbacila VELIKOG TESLU?!Inače,divim se vašem zaključku,koji glasi,"ON PRIPADA ČOVEČANSTVU"?!Pojasnite smisao ove floskule?!Pa ko osporava tu činjenicu?!Kojim je gestom bilo koji Srbin,SPC,SANU,VLADA ili,bilo koja institucija,osporila njegovu pripadnost čovečanstvu?Svet je gospodine uzeo ono što je NIkola Tesla stvorio.Srbija od toga nije imala ništa ali je srećna što se ime jednog Srbina tako visoko vinulo.Nama je ostao pepeo,koji treba da postane naša sveta relikvija.On zaslužuje najviše mesto u memoriji ovoga naroda.Njemu je mesto TAMO.Bliže Bogu i Svecima.Vama je pepeo,samo pepeo.

Nir

pre 10 godina

Otvorena je i peticija.
Svaki potpis puno znaci

http://www.thepetitionsite.com/965/222/018/say-no-to-moving-nikola-teslas-urn-from-his-museum-in-belgrade-to-st-sava-church/

Slobodan

pre 10 godina

@Imam osećaj da bi sećanje na Teslu smeštenog pod kupolom hrama Svetog Save izgubilo onu posebnost kada su u pitanju ljudi koje će čovečanstvo večno da pamti i čije je samo ime dovoljno da izazove poštovanje.
(Boban, 3. mart 2014 19:10)Ja recimo nemam taj osecaj,zar je ser Isak Njutn izgubio posebnost posto je sahranjen u kripti crkve,a kao imao bi tu posebnost da je sahranjen npr na groblju,ili u muzejy,biblioteci ...Covek je nakveci naucnik svih vremena sa ovih prostora nece izgubiti posebnost pa tamn mu prosuli pepeou Dunav-i dalje ce ostati velikan!

Slobodan

pre 10 godina

@Tesla nikada nije izarazio zelju da pociva u crkvi, i nikada nije ni bio vernik....
(podanik, 3. mart 2014 19:00)Podanice ili ne znas,ili ne govoris istinu Teslu je nakon smrti odrzao opelo svestenik SPC Skuletic,opojan je kao pravoslavni hriscanin ,kao i svaki normalni Srbin,e sad to sto je trazio da nakon opela bude kemiran a pepeo bude smesten u zlatnoj kugli to je onaj ekscentricni Tesla,pravi eksperimentator i naucnik kome se i zbog toga divim!Mesto mu je ko svakom hriscaninu ili na groblju ili u kripti neke velike crkve(npr hram Svetog Save na Vracaru)

Mihajlo Pupin

pre 10 godina

Koliko je meni poznati, nauka i crkva ne idu u istom pravcu, cak crkva osporava naucna dostignuca, jer nije covek nastao od majmuna vec od Boga.
KOME smeta N.Tesla? Ko zeli da sakupi na njemu bedne poene ispraznih bogomoljskih glava?
Kao sto rekose, ostavite coveka na miru, neka pociva tamo gde se oseca kao kod svoje kuce.
Iskreno se nadam da ce pogani ostati u svojim kelijama i tamo mraciti necije druge umove.

zokee

pre 10 godina

Drzava mora da napravi novi "Teslin muzej", jer ako ih Gencici posle restitucije isteraju na trotoar........
A urna treba da ostane u muzeju, narnvno novom.

Aca

pre 10 godina

Kako se nisu setili da traže Titove zemne ostatke? Ni on nije sahranjen po propisima. Ili Miloševićeve? On je tek pokopan u dvorištu kao kućni ljubimac! Što su se okomili na Teslu? I zašto su ga se setili tek sad? Šta smeraju?

Mio

pre 10 godina

Ukljuciti se u odluku po pitanju posmrtnih ostatka, kao rodjak koji se odvec zauzima za Teslin lik i delo, bilo bi ocekivano i sa punim pravom.
Reakcija je mozda trebala doci i ranije ali ispred svega smatram da su gradjani ti koji su odreagovali na prvom mestu sa sasvim odmerenim i jasnim porukama. Pa cak i da niste obisli Teslin muzej, niste mogli ostati ravnodusni na ovo.

Kokoška ili jaje, šta je prvo bilo...

pre 10 godina

Prvo i najbitnije - da li je Nikola Tesla želeo da bude sahranjen u Srbiji ili su ga oteli od američkih, Edisonovih predatora, e da bi ga onako zaboravljenog i siromašnog stavili na srpsku muzejsku policu. Hmm...
A da se on zvao Alva, da nije bio sin pravoslavnog popa iz tadašnje srpske (austrougarske) Like, eh - Hrvati mu nikad ne bi porušili oronuli dom devedesetih (pa ga opet "izgradili" kao i most u Mostaru).

Nataša

pre 10 godina

Al su se javili protivnici srbije. Tesla u najvecem pravoslavnom hramu. Najveci za najveceg!
(nesa, 3. mart 2014 18:39)

Kako vas nije samo sramota da me nazivate protivnikom Srbije. Ime ove zemlje ste napisali malim slovom.
Ja sam veliki patriota i volim svoju zemlju.
Vi ste zaključili da sam protivnica Srbije, samo zato što smatram da urna treba da ostane u muzeju.
Gospodine SPC ne prihvata kremaciju, a sada hoće nečiju urnu.

Znate li vi da Srbin ne mora da bude pravoslavac.
Ja se ne bih bunila da urnu prebace u aleju velikana, ali ovo je degutantno.
Vi ste jako nekulturni.

Crkva na Oplencu je zadužbina dinastije Karađorđević i ja nemam ništa protiv što su on i tamo sahranjeni.

D.POPOVIC

pre 10 godina

Gospodin Nikola Tesla je nesumnjivo bio i ostao do sada najveci nas naucnik i pripadaju mu sve pocasti. Medjutim, sudeci prema fotografiji sa oprostaja od ovog velikana:

http://mkd-news.com/wp-content/uploads/2013/01/Sahrana-Nikole-Tesle.jpg

on je kremiran po rimokatolickim verskim obicajima cemu je prethodila misa u katolickoj katedrali u Nju Jorku. Prema tome, pepelu tj. ostacima ovog coveka nije mesto ni u porti ni u kripti bilo koje pravoslavne crkve a narocito ne u kripti Hrama Svetog Save.

Ne mislim da je zbog toga ni manji (losiji) ni veci (bolji) covek nego pre ovog saznanja, samo zakljucujem gde mu jeste i gde mu nije mesto.

Boban

pre 10 godina

Ova inicijativa je krajnje nerazumljiva za običan svet. Nešto se iza nje krije. Neprirodno je da se urna sa pepelom nadje u crkvi jer kremiranje pravoslavci ne priznaju.No, bez obzira da li je Tesla bio vernik ili ne, porodica mora da se pita. Imam osećaj da bi sećanje na Teslu smeštenog pod kupolom hrama Svetog Save izgubilo onu posebnost kada su u pitanju ljudi koje će čovečanstvo večno da pamti i čije je samo ime dovoljno da izazove poštovanje.

podanik

pre 10 godina

Tesla nikada nije izarazio zelju da pociva u crkvi, i nikada nije ni bio vernik. Nije veliki Tesla prcija SPC niti bilo koje partije!! Prema tome, samo se naslednici pitaju. Podrazumeva se da ce voditi racuna o Teslinim zeljama koje je za zivota iskazao.
On pripada celom covecanstvu.

Aki

pre 10 godina

Jel postoji neki muzej na svetu gde su posmrtni ostaci nekog naucnika izlozene kao muzejski eksponat? Zaista ako neko zna nek napise, otvoreno priznajem da ne znam.

Arkadije

pre 10 godina

@Aki
Nije mi poznato da li je jos neki naucnik sahranjen u muzeju, ali znam da se posmrtni ostaci velikog spanskog slikara Salvadora Dalija nalaze u njegovom muzeju Teatro-Museo Dalí u Figerasu.
Ne znam zasto bi bio problem cak i da je izuzetak, a vidimo da nije. Zar moramo uvek nekoga da kopiramo? Teslin muzej je i zamisljen kao mesto gde ce na jednom mestu biti sve sto je vezano za ovog velikog naucnika, njegova dela i on. Kao muzej i mauzolej u jednom. I sad to neko treba da otima i da raznosi po gradu. Zasto? Sve je uradjeno po zelji naslednika, i sa ukusom i postovanjem. Ako neko ne veruje, neka ode u muzej i vidi kako sve to izgleda. Uzimanjem urne celina Muzeja Nikole Tesle bila znacajno ostecena.

Изногуд

pre 10 godina

Када сам прочитао да желе да га преместе прво ми је пало на памет да ли има наследнике, нормално је да породица одлучује а не дневно-политичка струја. Искрено сам се обрадовао када сам прочитао ово писмо и то из два разлога - прво јер је предак у писму написао да жели да учествује у одлучивању и није изричито заузео негативан или позитиван став, што указује да је разуман човек и да жели да саслуша образложење, и друго то што је ово писмо стало на пут самовољи, небитно од тога ко је спроводи.

Моје мишљење је да треба остати у Музеју, из разлога што има Срба свих вера а има и неверника, сваког Србина треба испоштовати, а ако баш желе да учине сећању на Теслу нека направе здање какво заслужује, које неће бити верски компромитовано(условно речено компромитовано), већ ће бити искључиво музеј науке и по могућству истраживачки центар. То је моје мишљење, али поштовао бих сваку постхумну жељу коју је Тесла имао за живота, као и жељу његових предака, ипак је то породична ствар - Теслини остаци припадају породици а његово наслеђе и дух читавом човечанству.

Bata

pre 10 godina

Posmrtni ostaci Salvadora Dalija su izloženi u muzeju. A da li neko zna za primer da su ministar u ostavci i privremeni gradski upravitelj negde odlučili da se grob neke slavne ličnosti premešta sa jednog na drugo mesto bez saglasnosti njenih potomaka, a u sred predizborne kampanje?

Put your money where your mouth is

pre 10 godina

S obzirom da se u kripte crkava sahranjuju crkveni veledostojnici i kraljevska porodica, mislim da bi bilo mnogo primernije, da ako urna sa pepelom treba da se seli iz muzeja, da bude premestena u posebno napravljeni mauzolej ili aleju velikana na Novom groblju a ne u Hram Sv. Save.

opustenoUe

pre 10 godina

Nikola Tesla je pripadnik srpskog naroda a ne srpske pravoslavne crkve. Bitna razlika koji pojedini izgleda ne razumeju. Religija nema veze sa njegovim naučnim radom. Što je još bitnije, poštujmo odluke njegovih naslednika kao što biste i vi želeli da se poštuju odluke vaših naslednika. Da je Tesla putem testamenta izrazio želju za ovim što sad pokušava SPC onda bi to bilo i razumljivo, pitao bih što nije ranije sprovedena. Ali to nije slučaj. I ako bude sprovedena namera PRIVREMENE uprave Beograda i SPC nemojte se iznenaditi ljudima na ulicama i pred muzejom. p.s. gnusno je ako je ovo namešteno samo da bi se iznenada pojavila neočekivana sila koja rešava stvar da bi zaradila koji politički poen. Pozdrav iz Užica

wer

pre 10 godina

sta je sledece?
ajnastajnove moshti? zbog mileve? ili zbog samoreklame?

alo nakaradni tumacitelji vere, jel vam nije dosta bruke koju vam priredjuju pahomije, kacavenda, peranovic i ostali svetitelji, nego ste nasli da kaljate lik coveka koga bi za zivota proganjali zbog naprednih ideja?

Ljiljana Kovačić

pre 10 godina

Građanin sveta, Tesla, stvarao je za svet, ne rukovodeći se ni nacionalnim ni verskim određenjima. Pitanje je da li bi išta od svega izumeo, da je polazio od sitnih, uskih koloseka... Ko se danas usuđuje da kaže - čiji je, teško da razume i njegov život i njegovo delo. Šta mu je Srbija dala, pa da ga danas tako svojata? Njegov život su njegovi pronalasci i jedino prirodno, najsvetije mesto gde već decenijama počiva, jeste Muzej - van svih smešnih podela. Sve ostalo je manipulacija.

jelena

pre 10 godina

I ja sam protiv prebacivanja iz Muzeja u Hram. Muzej je deo naučne i kulturne baštine, a hram je deo ... nekakve baštine. Pokušavaju i onako zatucan i polupismen srpski narod da odvuku od muzeja i još više natrpaju crkve verskim turistima. Šta ova država radi? Ne damo!

Samo, nije mi jasno kako možeš biti potomak čoveka koji nije ostavio potomke?

Brane212

pre 10 godina

@q:

O čemu ti pričaš ? Taj "Teslin potomak" kaže da su o njegovoj ostavštini brinuli kako su znali i umeli daleko pre nego što ga se Srbija setila i da su njegovi ostaci gde jesu i zbog njihovog zalaganja i brige.

O kakvoj trgovini govoriš ?

Vlad

pre 10 godina

Dobro da nije neko mazno urnu,
ovo je Srbija...
Bar je tu,sta dalje,valjda ce odluciti pametni ljudi.
U Srbiji,morace da ih traze,svecom.

Put your money where your mouth is

pre 10 godina

P.S. i najvaznije od svega, o ovom pitanju bi trebalo da odlucuje merodavna komisija i to u periodu koji nije u vremenu izbora.

mikaT

pre 10 godina

@zzzzzzzz Taj deseti kontinent je deo ove planete na kome je Tesla proveo život i na kome je stvarao. Za razliku od Beograda u kome je proveo, koliko znam, dan ili dva.

zoran

pre 10 godina

Sasvim prirodno da i vi treba da budete prisutni kada se to bude dogadjalo.Ali je i sasvim ispravno da bude prenesen u Hram svetog Save jer zamislite sluzbu u crkvi za bozic a to je dan kada se rodio Isus Hrist a dan i kada je umro nas Nikola Tesla.Bice idealno i na taj dan da se pomolimo za najveceg medju najvecima.Slazem se da clanovi porodice treba da budu prisutni i naravno ponosni zbog toga.

q

pre 10 godina

Teslin potomak bi da se "ugradi" u polaganje Teslinih pos. ostataka .Treba mu objasniti da u hram
SV.Save sahranjuju velikane Srpskog naroda,i da tu nema trgovine,cenkanja,dozvola....Jedino da
tuži SPC što je to urađeno "bez njegove dozvole".Sramoti se "trgovče"!

Aca

pre 10 godina

Tesko prijatelju, jer u Srbiji se ne postuju ni mrtvi a kamo li zivi. Ako ces da im tutnes koji dolar ili posluzis za promociju, mogli bi da razmisle.

Čveger

pre 10 godina

Iskreno se nadam da će Vilijam Trbojević stati na put ovom ludilu. Šta god odlučio ovo je jedini čovek koji bi zapravo trebao nešto da se pita i njegova odluka da se poštuje.

Poz

pre 10 godina

Kome je uopste palo na pamet da premesta posmrtne ostatke Nikole Tesle? Covek je bio naucnik i mesto njegovim posmrtnim ostacima je u muzeju koji je posvecen njemu, a ne da se premesta po raznoraznim hramovima radi jeftinog pr-a SPC.

Božidar, Beograd

pre 10 godina

Respektujem Tesline naslednike i njihovo mišljenje, ali mislim da treba da shvate da se radi o posmrtnim ostacima Tesle, a ne o Zakonu o nasleđivanju. Takođe je veoma bitno da se Teslina urna prenese u Hram Svetog Save, jer Hrvatska neprekidno decenijama protura neistinu da je Tesla Hrvat, čak su i pokrenuli pravni postupak, a ovako će istina da je on Srbin mnogo lakše i brže doći do ušiju i obrazovanih i neobrazovanih stranaca.
Znam iz ličnog iskustva, jer sam u jednom većem društvu u Rimu pre 5-6 godina, gde sam bio jedini Srbin, jedva dokazao prisutnim Italijanima ( većina fakultetski obrazovana) da Nikola Tesla nije Italijan nego Srbin(malo im Mikelanđelo, Verdi, Pavaroti...)!

Arkdije

pre 10 godina

Nije mi jasno ,kome je u Srbiji pala na pamet ovakva ideja . Pa sa kojim pravom je neko mislio da ce moci umrlog clana neke porodice tj. njegove ostatke da premesti u Srbiju bez zelje i dozvole clanova porodice. Autor teksta bi trebao i to da napise u jednoj recenici.
Vec vidim plejadu klovnova koji bi se slikali pored njegovih mosti i koji bi drzali govore o svetloj buducnosti.......

CIJA JE TO IDEJA ??????

pre 10 godina

U mome zivotu nisam cuo GLUPLJU IDEJU nego da se urna Nikole Tesle sahranjuje kod hrama Svetoga Save.
Nikola Tesla jeste genije koji se jednom radja, ali nije on svetitelj.

Neka ostane tamo gde je i do sada bio.

mf

pre 10 godina

ovde nista nema kontinuitet, za 50 godina neki novi potomci njegovih srodnika ako kazu da se pepeo prospe znaci to neko i treba da uradi? dajte ljudi prizovite se pameti, ostavite urnu do kraja veka i sveta tu gde jeste pa makar bilo to i pogresno!

zzzzz

pre 10 godina

Tesla je onda i moj naslednik, po Adamu i Evi. Mislim koje to koleno moze da odlucuje o ostacima nacionalnog heroja i to se jos javlja sa nekog desetog kontinenta cije ime je Vilijem Terbo.

Добро дошао брате Вилијаме

pre 10 godina

Нека господин Трбојевић буде присутан. Ваљда изданак фамилије од преко 50 свештеника СПЦ и једног Митрополита дабробосанског (Теслин ујак Петар Мандић) не може имати ништа против да се његов славни рођак сахрани како доликује славном научнику и крштеном човеку а не да скупља прашину у некој полици Генчићеве куће у Крунској коју су комунисти отели Генчићима и направили музеј.

Poz

pre 10 godina

Kome je uopste palo na pamet da premesta posmrtne ostatke Nikole Tesle? Covek je bio naucnik i mesto njegovim posmrtnim ostacima je u muzeju koji je posvecen njemu, a ne da se premesta po raznoraznim hramovima radi jeftinog pr-a SPC.

CIJA JE TO IDEJA ??????

pre 10 godina

U mome zivotu nisam cuo GLUPLJU IDEJU nego da se urna Nikole Tesle sahranjuje kod hrama Svetoga Save.
Nikola Tesla jeste genije koji se jednom radja, ali nije on svetitelj.

Neka ostane tamo gde je i do sada bio.

opustenoUe

pre 10 godina

Nikola Tesla je pripadnik srpskog naroda a ne srpske pravoslavne crkve. Bitna razlika koji pojedini izgleda ne razumeju. Religija nema veze sa njegovim naučnim radom. Što je još bitnije, poštujmo odluke njegovih naslednika kao što biste i vi želeli da se poštuju odluke vaših naslednika. Da je Tesla putem testamenta izrazio želju za ovim što sad pokušava SPC onda bi to bilo i razumljivo, pitao bih što nije ranije sprovedena. Ali to nije slučaj. I ako bude sprovedena namera PRIVREMENE uprave Beograda i SPC nemojte se iznenaditi ljudima na ulicama i pred muzejom. p.s. gnusno je ako je ovo namešteno samo da bi se iznenada pojavila neočekivana sila koja rešava stvar da bi zaradila koji politički poen. Pozdrav iz Užica

Изногуд

pre 10 godina

Када сам прочитао да желе да га преместе прво ми је пало на памет да ли има наследнике, нормално је да породица одлучује а не дневно-политичка струја. Искрено сам се обрадовао када сам прочитао ово писмо и то из два разлога - прво јер је предак у писму написао да жели да учествује у одлучивању и није изричито заузео негативан или позитиван став, што указује да је разуман човек и да жели да саслуша образложење, и друго то што је ово писмо стало на пут самовољи, небитно од тога ко је спроводи.

Моје мишљење је да треба остати у Музеју, из разлога што има Срба свих вера а има и неверника, сваког Србина треба испоштовати, а ако баш желе да учине сећању на Теслу нека направе здање какво заслужује, које неће бити верски компромитовано(условно речено компромитовано), већ ће бити искључиво музеј науке и по могућству истраживачки центар. То је моје мишљење, али поштовао бих сваку постхумну жељу коју је Тесла имао за живота, као и жељу његових предака, ипак је то породична ствар - Теслини остаци припадају породици а његово наслеђе и дух читавом човечанству.

wer

pre 10 godina

sta je sledece?
ajnastajnove moshti? zbog mileve? ili zbog samoreklame?

alo nakaradni tumacitelji vere, jel vam nije dosta bruke koju vam priredjuju pahomije, kacavenda, peranovic i ostali svetitelji, nego ste nasli da kaljate lik coveka koga bi za zivota proganjali zbog naprednih ideja?

Bata

pre 10 godina

Posmrtni ostaci Salvadora Dalija su izloženi u muzeju. A da li neko zna za primer da su ministar u ostavci i privremeni gradski upravitelj negde odlučili da se grob neke slavne ličnosti premešta sa jednog na drugo mesto bez saglasnosti njenih potomaka, a u sred predizborne kampanje?

Arkadije

pre 10 godina

@Aki
Nije mi poznato da li je jos neki naucnik sahranjen u muzeju, ali znam da se posmrtni ostaci velikog spanskog slikara Salvadora Dalija nalaze u njegovom muzeju Teatro-Museo Dalí u Figerasu.
Ne znam zasto bi bio problem cak i da je izuzetak, a vidimo da nije. Zar moramo uvek nekoga da kopiramo? Teslin muzej je i zamisljen kao mesto gde ce na jednom mestu biti sve sto je vezano za ovog velikog naucnika, njegova dela i on. Kao muzej i mauzolej u jednom. I sad to neko treba da otima i da raznosi po gradu. Zasto? Sve je uradjeno po zelji naslednika, i sa ukusom i postovanjem. Ako neko ne veruje, neka ode u muzej i vidi kako sve to izgleda. Uzimanjem urne celina Muzeja Nikole Tesle bila znacajno ostecena.

podanik

pre 10 godina

Tesla nikada nije izarazio zelju da pociva u crkvi, i nikada nije ni bio vernik. Nije veliki Tesla prcija SPC niti bilo koje partije!! Prema tome, samo se naslednici pitaju. Podrazumeva se da ce voditi racuna o Teslinim zeljama koje je za zivota iskazao.
On pripada celom covecanstvu.

mikaT

pre 10 godina

@zzzzzzzz Taj deseti kontinent je deo ove planete na kome je Tesla proveo život i na kome je stvarao. Za razliku od Beograda u kome je proveo, koliko znam, dan ili dva.

Boban

pre 10 godina

Ova inicijativa je krajnje nerazumljiva za običan svet. Nešto se iza nje krije. Neprirodno je da se urna sa pepelom nadje u crkvi jer kremiranje pravoslavci ne priznaju.No, bez obzira da li je Tesla bio vernik ili ne, porodica mora da se pita. Imam osećaj da bi sećanje na Teslu smeštenog pod kupolom hrama Svetog Save izgubilo onu posebnost kada su u pitanju ljudi koje će čovečanstvo večno da pamti i čije je samo ime dovoljno da izazove poštovanje.

Čveger

pre 10 godina

Iskreno se nadam da će Vilijam Trbojević stati na put ovom ludilu. Šta god odlučio ovo je jedini čovek koji bi zapravo trebao nešto da se pita i njegova odluka da se poštuje.

gospodari života i smrti

pre 10 godina

Ovo je samo dokaz do kog nivoa je bahatost političara i crkve. Oni su umislili da su gospodari života i smrti u Srbiji i da se oni moraju pitati za sve. Ovo vam je i dokaz da je crkva oduvek radila za interese vlasti i vlast u interesu crkve, međusobno se i pomažu. Narod je i za crkvu i za političare sporedna stvar.

mf

pre 10 godina

ovde nista nema kontinuitet, za 50 godina neki novi potomci njegovih srodnika ako kazu da se pepeo prospe znaci to neko i treba da uradi? dajte ljudi prizovite se pameti, ostavite urnu do kraja veka i sveta tu gde jeste pa makar bilo to i pogresno!

Ljiljana Kovačić

pre 10 godina

Građanin sveta, Tesla, stvarao je za svet, ne rukovodeći se ni nacionalnim ni verskim određenjima. Pitanje je da li bi išta od svega izumeo, da je polazio od sitnih, uskih koloseka... Ko se danas usuđuje da kaže - čiji je, teško da razume i njegov život i njegovo delo. Šta mu je Srbija dala, pa da ga danas tako svojata? Njegov život su njegovi pronalasci i jedino prirodno, najsvetije mesto gde već decenijama počiva, jeste Muzej - van svih smešnih podela. Sve ostalo je manipulacija.

Brane212

pre 10 godina

@q:

O čemu ti pričaš ? Taj "Teslin potomak" kaže da su o njegovoj ostavštini brinuli kako su znali i umeli daleko pre nego što ga se Srbija setila i da su njegovi ostaci gde jesu i zbog njihovog zalaganja i brige.

O kakvoj trgovini govoriš ?

Arkdije

pre 10 godina

Nije mi jasno ,kome je u Srbiji pala na pamet ovakva ideja . Pa sa kojim pravom je neko mislio da ce moci umrlog clana neke porodice tj. njegove ostatke da premesti u Srbiju bez zelje i dozvole clanova porodice. Autor teksta bi trebao i to da napise u jednoj recenici.
Vec vidim plejadu klovnova koji bi se slikali pored njegovih mosti i koji bi drzali govore o svetloj buducnosti.......

Aca

pre 10 godina

Tesko prijatelju, jer u Srbiji se ne postuju ni mrtvi a kamo li zivi. Ako ces da im tutnes koji dolar ili posluzis za promociju, mogli bi da razmisle.

Put your money where your mouth is

pre 10 godina

S obzirom da se u kripte crkava sahranjuju crkveni veledostojnici i kraljevska porodica, mislim da bi bilo mnogo primernije, da ako urna sa pepelom treba da se seli iz muzeja, da bude premestena u posebno napravljeni mauzolej ili aleju velikana na Novom groblju a ne u Hram Sv. Save.

Nataša

pre 10 godina

Al su se javili protivnici srbije. Tesla u najvecem pravoslavnom hramu. Najveci za najveceg!
(nesa, 3. mart 2014 18:39)

Kako vas nije samo sramota da me nazivate protivnikom Srbije. Ime ove zemlje ste napisali malim slovom.
Ja sam veliki patriota i volim svoju zemlju.
Vi ste zaključili da sam protivnica Srbije, samo zato što smatram da urna treba da ostane u muzeju.
Gospodine SPC ne prihvata kremaciju, a sada hoće nečiju urnu.

Znate li vi da Srbin ne mora da bude pravoslavac.
Ja se ne bih bunila da urnu prebace u aleju velikana, ali ovo je degutantno.
Vi ste jako nekulturni.

Crkva na Oplencu je zadužbina dinastije Karađorđević i ja nemam ništa protiv što su on i tamo sahranjeni.

dragan

pre 10 godina

Po ovome ispada da i sve grobove srba sa Kosova i Hrvatske treba preseliti u Srbiju zemlju grobova.Ko bi se slozio da posle njegove smrti seljakaju njegove ostatke drzavni organi bez obzira na misljenje naslednika ?

Vlad

pre 10 godina

Dobro da nije neko mazno urnu,
ovo je Srbija...
Bar je tu,sta dalje,valjda ce odluciti pametni ljudi.
U Srbiji,morace da ih traze,svecom.

jelena

pre 10 godina

I ja sam protiv prebacivanja iz Muzeja u Hram. Muzej je deo naučne i kulturne baštine, a hram je deo ... nekakve baštine. Pokušavaju i onako zatucan i polupismen srpski narod da odvuku od muzeja i još više natrpaju crkve verskim turistima. Šta ova država radi? Ne damo!

Samo, nije mi jasno kako možeš biti potomak čoveka koji nije ostavio potomke?

Put your money where your mouth is

pre 10 godina

P.S. i najvaznije od svega, o ovom pitanju bi trebalo da odlucuje merodavna komisija i to u periodu koji nije u vremenu izbora.

Mihajlo Pupin

pre 10 godina

Koliko je meni poznati, nauka i crkva ne idu u istom pravcu, cak crkva osporava naucna dostignuca, jer nije covek nastao od majmuna vec od Boga.
KOME smeta N.Tesla? Ko zeli da sakupi na njemu bedne poene ispraznih bogomoljskih glava?
Kao sto rekose, ostavite coveka na miru, neka pociva tamo gde se oseca kao kod svoje kuce.
Iskreno se nadam da ce pogani ostati u svojim kelijama i tamo mraciti necije druge umove.

Bre!

pre 10 godina

Samo, nije mi jasno kako možeš biti potomak čoveka koji nije ostavio potomke?
(jelena, 3. mart 2014 18:59)

On je preostali clan porodice. Trebalo bi samo on i Jovan Trbojevic da se pitaju.

this is the end

pre 10 godina

(nesa, 3. mart 2014 18:39)

Tebi izgleda svako ko je razuman predstavlja neprijatelja Srbije!? Pre će biti da si ti jako neobrazovan, onda ne čudi da pišeš takve budalaštine.

Aca

pre 10 godina

Kako se nisu setili da traže Titove zemne ostatke? Ni on nije sahranjen po propisima. Ili Miloševićeve? On je tek pokopan u dvorištu kao kućni ljubimac! Što su se okomili na Teslu? I zašto su ga se setili tek sad? Šta smeraju?

Mio

pre 10 godina

Ukljuciti se u odluku po pitanju posmrtnih ostatka, kao rodjak koji se odvec zauzima za Teslin lik i delo, bilo bi ocekivano i sa punim pravom.
Reakcija je mozda trebala doci i ranije ali ispred svega smatram da su gradjani ti koji su odreagovali na prvom mestu sa sasvim odmerenim i jasnim porukama. Pa cak i da niste obisli Teslin muzej, niste mogli ostati ravnodusni na ovo.

D.POPOVIC

pre 10 godina

Gospodin Nikola Tesla je nesumnjivo bio i ostao do sada najveci nas naucnik i pripadaju mu sve pocasti. Medjutim, sudeci prema fotografiji sa oprostaja od ovog velikana:

http://mkd-news.com/wp-content/uploads/2013/01/Sahrana-Nikole-Tesle.jpg

on je kremiran po rimokatolickim verskim obicajima cemu je prethodila misa u katolickoj katedrali u Nju Jorku. Prema tome, pepelu tj. ostacima ovog coveka nije mesto ni u porti ni u kripti bilo koje pravoslavne crkve a narocito ne u kripti Hrama Svetog Save.

Ne mislim da je zbog toga ni manji (losiji) ni veci (bolji) covek nego pre ovog saznanja, samo zakljucujem gde mu jeste i gde mu nije mesto.

zokee

pre 10 godina

Drzava mora da napravi novi "Teslin muzej", jer ako ih Gencici posle restitucije isteraju na trotoar........
A urna treba da ostane u muzeju, narnvno novom.

Nir

pre 10 godina

Otvorena je i peticija.
Svaki potpis puno znaci

http://www.thepetitionsite.com/965/222/018/say-no-to-moving-nikola-teslas-urn-from-his-museum-in-belgrade-to-st-sava-church/

Goxy

pre 10 godina

Dođe mi da zaplačem šta rade čoveku. Ljudi koji ne znaju ništa o njemu... osim da je Srbin. Dosta sam pročitao, a opet nedovoljno da bih ga dokučio. A ovi... Eto šta se dešava kad našim životima upravlja polusvet.

Kokoška ili jaje, šta je prvo bilo...

pre 10 godina

Prvo i najbitnije - da li je Nikola Tesla želeo da bude sahranjen u Srbiji ili su ga oteli od američkih, Edisonovih predatora, e da bi ga onako zaboravljenog i siromašnog stavili na srpsku muzejsku policu. Hmm...
A da se on zvao Alva, da nije bio sin pravoslavnog popa iz tadašnje srpske (austrougarske) Like, eh - Hrvati mu nikad ne bi porušili oronuli dom devedesetih (pa ga opet "izgradili" kao i most u Mostaru).

Ero s onoga svijeta

pre 10 godina

Svidjalo se to nekome ili ne Nikola Tesla je bio americki naucnik/pronalazac, srpskog porekla, rodjen u Austrougarskoj. Nauka i religija ne idu zajedno. Tako da je sama ideja o premestanju urne smesna.

podanik

pre 10 godina

@Mladen Mladenović @Slobodan

Ne sme se dozvoliti svojatanje ovog genija od strane SPC. Jer bi ga ta ista SPC raspela ili spalila na lomaci da je ikako mogla, sudeci po stavovima 'najveceg svetitelja' SPC u to pocetka XX veka, vladike Nikolaja Velimorovica:


O tehničkom napretku i teoriji zavere, Velimirović je govorio:

Pronalasci evropski doveli su čovečanstvo na obronak propasti, doveli su ga u duhovni mrak i u mračnu kvarež, kakva se ne pamti u istoriji hrišćanstva. Jer, sve svoje pronalaske Evropa je uperila protiv Hrista; da li po svome sopstvenom krivoumlju ili po nagovoru Jevreja, ne znamo.
Spisak stvari koje je Velimirović naveo kao jevrejska oruđa protiv Isusa su:
- teleskop
- mikroskop
- železnica
- parna mašina
- mašine za plivanje pod vodom (tj. podmornice)
- mašine za letenje u vazduhu (tj. avioni)
- vodovod
- kanalizacija
- lična higijena[4]

IZVOR:
http://sr-el.razum.wikia.com/wiki/Nikolaj_Velimirovi%C4%87#cite_note-3

Slobodan

pre 10 godina

@Imam osećaj da bi sećanje na Teslu smeštenog pod kupolom hrama Svetog Save izgubilo onu posebnost kada su u pitanju ljudi koje će čovečanstvo večno da pamti i čije je samo ime dovoljno da izazove poštovanje.
(Boban, 3. mart 2014 19:10)Ja recimo nemam taj osecaj,zar je ser Isak Njutn izgubio posebnost posto je sahranjen u kripti crkve,a kao imao bi tu posebnost da je sahranjen npr na groblju,ili u muzejy,biblioteci ...Covek je nakveci naucnik svih vremena sa ovih prostora nece izgubiti posebnost pa tamn mu prosuli pepeou Dunav-i dalje ce ostati velikan!

Ásterix

pre 10 godina

@ Mladen Mladenović,

gospodine, božiji rabu Mladene, koji si na dogmi odrastao, opijen tamjanom i balvanima Milića od Mačve, dopusti da čovek, Nikola Tesla počiva u miru. Ko ti dade pravo da ga svojataš? Ko ti dade moć da ga 2014. godine ti onespokojiš, klasifikuješ roditelje i određuješ gde će naći večni mir? Zar ja treba da te učim hrišćanstvu i veri pravoslavnoj? Ostavi se mrtvijeh, nisi im ni blizu.

Добро дошао брате Вилијаме

pre 10 godina

Нека господин Трбојевић буде присутан. Ваљда изданак фамилије од преко 50 свештеника СПЦ и једног Митрополита дабробосанског (Теслин ујак Петар Мандић) не може имати ништа против да се његов славни рођак сахрани како доликује славном научнику и крштеном човеку а не да скупља прашину у некој полици Генчићеве куће у Крунској коју су комунисти отели Генчићима и направили музеј.

Nikola 108

pre 10 godina

Моје мишљење је да треба остати у Музеју, из разлога што има Срба свих вера а има и неверника, сваког Србина треба испоштовати, а ако баш желе да учине сећању на Теслу нека направе здање какво заслужује, које неће бити верски компромитовано(условно речено компромитовано), већ ће бити искључиво музеј науке и по могућству истраживачки центар. То је моје мишљење,
(Изногуд, 3. mart 2014 18:01)

Iznogude,

ti napisa sve ono sto sam ja hteo da napisem. Ima nas, srodnih dusa i srodne pameti.

Teslin potomak - ETF

pre 10 godina

(Milan, 3. mart 2014 22:23)

Ajd ne lupetaj! Nikola Tesla i nauka i ja kao njihov sin smo daleko iznad prizmenih stvari poput nacionalizma i religije kao vecite neodredjenosti.
Sto bi rekao Albert Ajnstajn: 'Samo su univerzum i ljudska glupost beskonacni, ali za univerzum jos uvek nisam siguran!'.

Šareniš-iš

pre 10 godina

Crkva je dno, dna. Ostavite Teslu na miru. Bolje bi Vam bilo da platite racune za: struju, vodu, komunalije, porez...Draga crkvo!!! Sto se država ne pozabavi tim problemoma? Sramota me je sto sam pravoslavac.

q

pre 10 godina

Teslin potomak bi da se "ugradi" u polaganje Teslinih pos. ostataka .Treba mu objasniti da u hram
SV.Save sahranjuju velikane Srpskog naroda,i da tu nema trgovine,cenkanja,dozvola....Jedino da
tuži SPC što je to urađeno "bez njegove dozvole".Sramoti se "trgovče"!

Čveger

pre 10 godina

Alo bre jeste li normalni?! O čemu dalje raspravljate? Ovaj čovek je član Tesline porodice! Vidim da mnogi ovde to ne poštuju i misle da bi trebalo da se to uradi uprkos njegovoj volji. Kako vas nije sramota?!

Kako bi se vi osećali da ja iskopam nekog vašeg pretka bez vašeg znanja ili dozvole zato što mi se tako prohtelo ili zato što hoću da zaradim na njemu ili iz bilo kog drugog razloga? Je l' to vaša hrišćanska moralnost i superiornost o kojoj toliko tupite?!

Kakva god bude njegova odluka ja ću je ispoštovati i vi bi trebali isto da postupite, ali ne mogu da garantujem za ove političke lešinare i crnomantijaške sakupljače kostiju.

zzzzz

pre 10 godina

Tesla je onda i moj naslednik, po Adamu i Evi. Mislim koje to koleno moze da odlucuje o ostacima nacionalnog heroja i to se jos javlja sa nekog desetog kontinenta cije ime je Vilijem Terbo.

Čveger

pre 10 godina

@Milan
znaš, Milane neki ljudi su u stanju da vide izvan granica svoje vere ili denominacije. Nisu svi zaslepljeni kao krtice. Ti i tvoj zatucani komentar ste sramota za naš narod. Molim te vrati se pod mantiju ispod koje si ispuzao i ne vraćaj se.

prva pravoslavna urna, PPU

pre 10 godina

A znate da je Tesla cesto izjavljivao da je Bog iluzija i da ne postoji, a i da je za vreme rata navijao za partizane.
Oce otac makarije to da spomene kod eventualnog prenosenja URNE.

Božidar, Beograd

pre 10 godina

Respektujem Tesline naslednike i njihovo mišljenje, ali mislim da treba da shvate da se radi o posmrtnim ostacima Tesle, a ne o Zakonu o nasleđivanju. Takođe je veoma bitno da se Teslina urna prenese u Hram Svetog Save, jer Hrvatska neprekidno decenijama protura neistinu da je Tesla Hrvat, čak su i pokrenuli pravni postupak, a ovako će istina da je on Srbin mnogo lakše i brže doći do ušiju i obrazovanih i neobrazovanih stranaca.
Znam iz ličnog iskustva, jer sam u jednom većem društvu u Rimu pre 5-6 godina, gde sam bio jedini Srbin, jedva dokazao prisutnim Italijanima ( većina fakultetski obrazovana) da Nikola Tesla nije Italijan nego Srbin(malo im Mikelanđelo, Verdi, Pavaroti...)!

Aki

pre 10 godina

Jel postoji neki muzej na svetu gde su posmrtni ostaci nekog naucnika izlozene kao muzejski eksponat? Zaista ako neko zna nek napise, otvoreno priznajem da ne znam.

Božidar( to mi je ime-dar od Boga)

pre 10 godina

Ajde susjedi dosadiste i Bogu! Napisaste desetine komentara kako posmrtni ostaci Tesle treba da ostanu u Muzeju, a ne u Hramu...tralala....a sve zbog toga što ste ga proglasili najvećim Hrvatom! E pa u l.....su kratke noge! Kao mi sisali vesla! Tesla je Srbin i to je često isticao, a sigurno ne bi imao ništa protiv ove odluke da se IZ MUZEJA prebaci u Hram! Umro 7.januara, na pravoslavni Božić, pa ćemo mi Srbi da imamo dvostruko zadovoljstvo, da slavimo najveći hrišćanski praznik i najvećeg Srbina u istoriji, Nikolu Teslu!

zoran

pre 10 godina

Sasvim prirodno da i vi treba da budete prisutni kada se to bude dogadjalo.Ali je i sasvim ispravno da bude prenesen u Hram svetog Save jer zamislite sluzbu u crkvi za bozic a to je dan kada se rodio Isus Hrist a dan i kada je umro nas Nikola Tesla.Bice idealno i na taj dan da se pomolimo za najveceg medju najvecima.Slazem se da clanovi porodice treba da budu prisutni i naravno ponosni zbog toga.

Milan

pre 10 godina

Treba ga ignorisati. On je protestant i normalno da mu nije u interesu da mu predak bude sahranjen u pravoslavnom hramu. Inace, da je pametan nebi se mesao u te stvari. Ipak, kontroverze postoje, ali je glupo da urna bude u muzeju, pa nije Nikola Tesla mumija. Opet na Vracaru, na taj nacin mu se odaje priznanje ali ipak da li je to pravi nacin. Uglavnom mnogo je bolje da je u aleji velikana ili takvom nekom mestu, ali hram Svetog Save. Uglavnom nije eticki da ovaj covek o tome odlucuje jer je druge vere(protestant je).

Mladen Mladenović

pre 10 godina

(podanik, 3. mart 2014 19:00)
------------------------------
Gospodine "POdaniče",Nikola Tesla se nije bavio time gde će mu urna počivati?!Da je znao na šta će Srbi i Srbija spasti,kakvo će moralno i duhovno potonuće da doživi,možda bi i to napisao.Pretšpostavljao je,valjda,kao hrišćanin i pravoslavac,da će mu posmrtni ostaci počivati tamo gde treba.Po čemu Vi tvrdite da Nikola Tesla nije bio vernik?Da li se Vama ili nekom poverio i napisao da je postao ateista?!Verovatno ga poredite sa sobom pa smatrate da jedan tako umni čovek,jedan tako poznati naučnik i pronalazač,ne bi smeo da bude gluplji od prosečnog Srbina i veruje u tamo neke "popove"?!Znači,Veliki Tesla ne može da stane u "ništavnu i malu" SPC,ukoliko ja nazirem suštinu vaših kukavnih reči?!Ipak,ma kako to odudaralo od Vaših skojevsko-proeuropskih shvatanja,ne zaboravite,da je SPC,preko svog sveštenika,oca Nikole Tesle,na ovaj svet izbacila VELIKOG TESLU?!Inače,divim se vašem zaključku,koji glasi,"ON PRIPADA ČOVEČANSTVU"?!Pojasnite smisao ove floskule?!Pa ko osporava tu činjenicu?!Kojim je gestom bilo koji Srbin,SPC,SANU,VLADA ili,bilo koja institucija,osporila njegovu pripadnost čovečanstvu?Svet je gospodine uzeo ono što je NIkola Tesla stvorio.Srbija od toga nije imala ništa ali je srećna što se ime jednog Srbina tako visoko vinulo.Nama je ostao pepeo,koji treba da postane naša sveta relikvija.On zaslužuje najviše mesto u memoriji ovoga naroda.Njemu je mesto TAMO.Bliže Bogu i Svecima.Vama je pepeo,samo pepeo.

Milenko

pre 10 godina

"Црква познаје и предлаже свим православним хришћанима једини начин распадања мртвог тијела - његово сахрањивање, што је у складу са светим учењем Цркве и вишевјековне црквене традиције." I zašto SPC želi posmrtni pepeo Nikole Tesle? Neka mi neko odgovori.

Slobodan

pre 10 godina

@Tesla nikada nije izarazio zelju da pociva u crkvi, i nikada nije ni bio vernik....
(podanik, 3. mart 2014 19:00)Podanice ili ne znas,ili ne govoris istinu Teslu je nakon smrti odrzao opelo svestenik SPC Skuletic,opojan je kao pravoslavni hriscanin ,kao i svaki normalni Srbin,e sad to sto je trazio da nakon opela bude kemiran a pepeo bude smesten u zlatnoj kugli to je onaj ekscentricni Tesla,pravi eksperimentator i naucnik kome se i zbog toga divim!Mesto mu je ko svakom hriscaninu ili na groblju ili u kripti neke velike crkve(npr hram Svetog Save na Vracaru)

JD

pre 10 godina

Podrška nauci !
Ostavite uvaženoga i neprevaziđenoga Nikolu Teslu nauci gde mu je i mesto , među njegovom decom, njegovim radovima, koji su promenili ceo svet na Zemlji !
Svako od nas ima svoje poreklo ali i LIČNU nadogradnju i samo se možemo diviti i poštovati takva bića koja su iz našega roda!
Mi smo za očuvanje Tesline celovitosti u muzeju nauke i tehnike kojima je Tesla svom svojom dušom i srcem i umom pripadao, i bio je kosmičko biće, biće koje pripada svima.
Nauka i religija ne idu zajedno - vekovima već. Dok se vernik osvesti u stvarnosti istine i od vernika postane ZNALAC - prođoše vekovi!
Tesla je rođen među vernicima ali je evoluirao u ZNALCA koji poznaje zakone postojanja na našoj planeti Zemlji što njegovi radovi kazuju jasno.

all

pre 10 godina

Sve je ovo lepo i u redu, ali čovjek koje se preziva zvanično "Terbo" i koji ne živi u Srbiji i nema ništa sa Srbijom... Samim time je pokazao, koliko njemu znači Srbija i Srpstvo. Zato smatram, da nije moralno ovlaščen da kaže koješta o ovom primjeru.

Branko

pre 10 godina

Ima li vece casti za jednog srbina od toga da mu posmrtni ostaci leze na najvecem mestu u Srba,Tesla je bio svetski covek a ovim cinom bi pokazali da ga njegov rod stavlja na pijedastal najvecih sinova i daruje mu besmrtnost dok je god nas?Ne ocekujem da se sa ovim sloze ateisti i pripadnici drugih konfesija koji na hram gledaju kao na verski objekat a ne shvataju da je to pre svega jedan kurturoloski objekat,SIMBOL SRPSKOG RODA!

rosić nenad, bg

pre 10 godina

Posmrtni ostaci najvećeg Srbina u istoriji Nikole Tesle u najvećem Hramu srpskog pravoslavlja! Šta tu ima sporno i nelogično? Zašto je logično da urna bude u Muzeju? Baš obrnuto, tu joj nije mesto!
Pa i Karađorđevići su sahranjeni u Crkvi Svetog Đorđa na Oplencu, logično! A ne kao Tito ili Milošević, u svojim dvorištima!

dusanmal

pre 10 godina

Mora se razdvojiti nasledjeno posednistvo u stranoj zemlji i licno nasledistvo imena i dela, kulture. Da je Tesla imao dece, ova dva aspekta bi bila mnogo tesnje povezana. No, kako je, naslednik poseda Tesle u Americi je samo to, udaljeni, indirektni rodjak. Zakon mu donosi posede. Ne pravo na ime i delo Tesle. To je kulturno nasledje cele Srpske nacije, te o tome treba da odlucuje Srpska drzava (a i Srpska Crkva, koja je neodvojivi deo Srpske kulture bez obzira dal' ste komunista ili vernik).

Nikola polu Srbin

pre 10 godina

Neko napisa (otprilike preneto), da bi Teslu trebalo "sahraniti" u hramu s.S kako bi svetu na taj nacin dokazali da je Tesla Srbin a ne Hrvat.

Meni nije jasno da se do dan danas o Teslinom poreklu spekulise. Mene ne interesuje gde se je neko rodio, sta je u nekoj situaciji sam izjavio o svom poreklu...mene interesuje da li su oba Teslina roditelja bili Srbi ili nisu bili Srbi, ili je samo jedan roditelj bio Srbin.... Iste probleme imamo i sa Ivom Andricem. Mi smo ga prisvojili (jer je izjavio da se oseca Srbinom) iako je i njegovo poreklo (otac, majka) nije rascisceno. Od velikana sa naseg podrucja, sigurni Srbi (oba roditelja Srbi)su izgleda samo Mesa Selimovic (istrazivao je sam svoje korene) i Emir Kusturica. U ostalim slucajevima cini mi se da se radi o nasilnom svojatanju, bez zelje da se stvarno poreklo do kraja istrazi. Zasto?

rax

pre 10 godina

Tesla nije imao zelju da ga kremiraju. ali kad je vec to uradjeno, onda je hriscanski da urnu sa njegovim peplom sahrane, a ne da ga drze u muzeju ko nekakvu anticku vazu... kad ga sahrane po hriscanskim obicajima moguce je i da ga proglase svetiteljom... jer je on to upravo i bio...

Zoran

pre 10 godina

evo odgovora od jedingo zakonskog naslednika ostavštine Nikole Tesla : http://teslavision.tv/video/tesla-talk-tv/mr-william-terbo-about-nikola-tesla.html

q

pre 10 godina

Teslin potomak bi da se "ugradi" u polaganje Teslinih pos. ostataka .Treba mu objasniti da u hram
SV.Save sahranjuju velikane Srpskog naroda,i da tu nema trgovine,cenkanja,dozvola....Jedino da
tuži SPC što je to urađeno "bez njegove dozvole".Sramoti se "trgovče"!

zzzzz

pre 10 godina

Tesla je onda i moj naslednik, po Adamu i Evi. Mislim koje to koleno moze da odlucuje o ostacima nacionalnog heroja i to se jos javlja sa nekog desetog kontinenta cije ime je Vilijem Terbo.

Milan

pre 10 godina

Treba ga ignorisati. On je protestant i normalno da mu nije u interesu da mu predak bude sahranjen u pravoslavnom hramu. Inace, da je pametan nebi se mesao u te stvari. Ipak, kontroverze postoje, ali je glupo da urna bude u muzeju, pa nije Nikola Tesla mumija. Opet na Vracaru, na taj nacin mu se odaje priznanje ali ipak da li je to pravi nacin. Uglavnom mnogo je bolje da je u aleji velikana ili takvom nekom mestu, ali hram Svetog Save. Uglavnom nije eticki da ovaj covek o tome odlucuje jer je druge vere(protestant je).

Добро дошао брате Вилијаме

pre 10 godina

Нека господин Трбојевић буде присутан. Ваљда изданак фамилије од преко 50 свештеника СПЦ и једног Митрополита дабробосанског (Теслин ујак Петар Мандић) не може имати ништа против да се његов славни рођак сахрани како доликује славном научнику и крштеном човеку а не да скупља прашину у некој полици Генчићеве куће у Крунској коју су комунисти отели Генчићима и направили музеј.

zoran

pre 10 godina

Sasvim prirodno da i vi treba da budete prisutni kada se to bude dogadjalo.Ali je i sasvim ispravno da bude prenesen u Hram svetog Save jer zamislite sluzbu u crkvi za bozic a to je dan kada se rodio Isus Hrist a dan i kada je umro nas Nikola Tesla.Bice idealno i na taj dan da se pomolimo za najveceg medju najvecima.Slazem se da clanovi porodice treba da budu prisutni i naravno ponosni zbog toga.

Božidar, Beograd

pre 10 godina

Respektujem Tesline naslednike i njihovo mišljenje, ali mislim da treba da shvate da se radi o posmrtnim ostacima Tesle, a ne o Zakonu o nasleđivanju. Takođe je veoma bitno da se Teslina urna prenese u Hram Svetog Save, jer Hrvatska neprekidno decenijama protura neistinu da je Tesla Hrvat, čak su i pokrenuli pravni postupak, a ovako će istina da je on Srbin mnogo lakše i brže doći do ušiju i obrazovanih i neobrazovanih stranaca.
Znam iz ličnog iskustva, jer sam u jednom većem društvu u Rimu pre 5-6 godina, gde sam bio jedini Srbin, jedva dokazao prisutnim Italijanima ( većina fakultetski obrazovana) da Nikola Tesla nije Italijan nego Srbin(malo im Mikelanđelo, Verdi, Pavaroti...)!

Aki

pre 10 godina

Jel postoji neki muzej na svetu gde su posmrtni ostaci nekog naucnika izlozene kao muzejski eksponat? Zaista ako neko zna nek napise, otvoreno priznajem da ne znam.

Božidar( to mi je ime-dar od Boga)

pre 10 godina

Ajde susjedi dosadiste i Bogu! Napisaste desetine komentara kako posmrtni ostaci Tesle treba da ostanu u Muzeju, a ne u Hramu...tralala....a sve zbog toga što ste ga proglasili najvećim Hrvatom! E pa u l.....su kratke noge! Kao mi sisali vesla! Tesla je Srbin i to je često isticao, a sigurno ne bi imao ništa protiv ove odluke da se IZ MUZEJA prebaci u Hram! Umro 7.januara, na pravoslavni Božić, pa ćemo mi Srbi da imamo dvostruko zadovoljstvo, da slavimo najveći hrišćanski praznik i najvećeg Srbina u istoriji, Nikolu Teslu!

Mladen Mladenović

pre 10 godina

(podanik, 3. mart 2014 19:00)
------------------------------
Gospodine "POdaniče",Nikola Tesla se nije bavio time gde će mu urna počivati?!Da je znao na šta će Srbi i Srbija spasti,kakvo će moralno i duhovno potonuće da doživi,možda bi i to napisao.Pretšpostavljao je,valjda,kao hrišćanin i pravoslavac,da će mu posmrtni ostaci počivati tamo gde treba.Po čemu Vi tvrdite da Nikola Tesla nije bio vernik?Da li se Vama ili nekom poverio i napisao da je postao ateista?!Verovatno ga poredite sa sobom pa smatrate da jedan tako umni čovek,jedan tako poznati naučnik i pronalazač,ne bi smeo da bude gluplji od prosečnog Srbina i veruje u tamo neke "popove"?!Znači,Veliki Tesla ne može da stane u "ništavnu i malu" SPC,ukoliko ja nazirem suštinu vaših kukavnih reči?!Ipak,ma kako to odudaralo od Vaših skojevsko-proeuropskih shvatanja,ne zaboravite,da je SPC,preko svog sveštenika,oca Nikole Tesle,na ovaj svet izbacila VELIKOG TESLU?!Inače,divim se vašem zaključku,koji glasi,"ON PRIPADA ČOVEČANSTVU"?!Pojasnite smisao ove floskule?!Pa ko osporava tu činjenicu?!Kojim je gestom bilo koji Srbin,SPC,SANU,VLADA ili,bilo koja institucija,osporila njegovu pripadnost čovečanstvu?Svet je gospodine uzeo ono što je NIkola Tesla stvorio.Srbija od toga nije imala ništa ali je srećna što se ime jednog Srbina tako visoko vinulo.Nama je ostao pepeo,koji treba da postane naša sveta relikvija.On zaslužuje najviše mesto u memoriji ovoga naroda.Njemu je mesto TAMO.Bliže Bogu i Svecima.Vama je pepeo,samo pepeo.

Slobodan

pre 10 godina

@Tesla nikada nije izarazio zelju da pociva u crkvi, i nikada nije ni bio vernik....
(podanik, 3. mart 2014 19:00)Podanice ili ne znas,ili ne govoris istinu Teslu je nakon smrti odrzao opelo svestenik SPC Skuletic,opojan je kao pravoslavni hriscanin ,kao i svaki normalni Srbin,e sad to sto je trazio da nakon opela bude kemiran a pepeo bude smesten u zlatnoj kugli to je onaj ekscentricni Tesla,pravi eksperimentator i naucnik kome se i zbog toga divim!Mesto mu je ko svakom hriscaninu ili na groblju ili u kripti neke velike crkve(npr hram Svetog Save na Vracaru)

all

pre 10 godina

Sve je ovo lepo i u redu, ali čovjek koje se preziva zvanično "Terbo" i koji ne živi u Srbiji i nema ništa sa Srbijom... Samim time je pokazao, koliko njemu znači Srbija i Srpstvo. Zato smatram, da nije moralno ovlaščen da kaže koješta o ovom primjeru.

jelena

pre 10 godina

I ja sam protiv prebacivanja iz Muzeja u Hram. Muzej je deo naučne i kulturne baštine, a hram je deo ... nekakve baštine. Pokušavaju i onako zatucan i polupismen srpski narod da odvuku od muzeja i još više natrpaju crkve verskim turistima. Šta ova država radi? Ne damo!

Samo, nije mi jasno kako možeš biti potomak čoveka koji nije ostavio potomke?

Poz

pre 10 godina

Kome je uopste palo na pamet da premesta posmrtne ostatke Nikole Tesle? Covek je bio naucnik i mesto njegovim posmrtnim ostacima je u muzeju koji je posvecen njemu, a ne da se premesta po raznoraznim hramovima radi jeftinog pr-a SPC.

CIJA JE TO IDEJA ??????

pre 10 godina

U mome zivotu nisam cuo GLUPLJU IDEJU nego da se urna Nikole Tesle sahranjuje kod hrama Svetoga Save.
Nikola Tesla jeste genije koji se jednom radja, ali nije on svetitelj.

Neka ostane tamo gde je i do sada bio.

Branko

pre 10 godina

Ima li vece casti za jednog srbina od toga da mu posmrtni ostaci leze na najvecem mestu u Srba,Tesla je bio svetski covek a ovim cinom bi pokazali da ga njegov rod stavlja na pijedastal najvecih sinova i daruje mu besmrtnost dok je god nas?Ne ocekujem da se sa ovim sloze ateisti i pripadnici drugih konfesija koji na hram gledaju kao na verski objekat a ne shvataju da je to pre svega jedan kurturoloski objekat,SIMBOL SRPSKOG RODA!

dusanmal

pre 10 godina

Mora se razdvojiti nasledjeno posednistvo u stranoj zemlji i licno nasledistvo imena i dela, kulture. Da je Tesla imao dece, ova dva aspekta bi bila mnogo tesnje povezana. No, kako je, naslednik poseda Tesle u Americi je samo to, udaljeni, indirektni rodjak. Zakon mu donosi posede. Ne pravo na ime i delo Tesle. To je kulturno nasledje cele Srpske nacije, te o tome treba da odlucuje Srpska drzava (a i Srpska Crkva, koja je neodvojivi deo Srpske kulture bez obzira dal' ste komunista ili vernik).

rosić nenad, bg

pre 10 godina

Posmrtni ostaci najvećeg Srbina u istoriji Nikole Tesle u najvećem Hramu srpskog pravoslavlja! Šta tu ima sporno i nelogično? Zašto je logično da urna bude u Muzeju? Baš obrnuto, tu joj nije mesto!
Pa i Karađorđevići su sahranjeni u Crkvi Svetog Đorđa na Oplencu, logično! A ne kao Tito ili Milošević, u svojim dvorištima!

podanik

pre 10 godina

Tesla nikada nije izarazio zelju da pociva u crkvi, i nikada nije ni bio vernik. Nije veliki Tesla prcija SPC niti bilo koje partije!! Prema tome, samo se naslednici pitaju. Podrazumeva se da ce voditi racuna o Teslinim zeljama koje je za zivota iskazao.
On pripada celom covecanstvu.

Nikola polu Srbin

pre 10 godina

Neko napisa (otprilike preneto), da bi Teslu trebalo "sahraniti" u hramu s.S kako bi svetu na taj nacin dokazali da je Tesla Srbin a ne Hrvat.

Meni nije jasno da se do dan danas o Teslinom poreklu spekulise. Mene ne interesuje gde se je neko rodio, sta je u nekoj situaciji sam izjavio o svom poreklu...mene interesuje da li su oba Teslina roditelja bili Srbi ili nisu bili Srbi, ili je samo jedan roditelj bio Srbin.... Iste probleme imamo i sa Ivom Andricem. Mi smo ga prisvojili (jer je izjavio da se oseca Srbinom) iako je i njegovo poreklo (otac, majka) nije rascisceno. Od velikana sa naseg podrucja, sigurni Srbi (oba roditelja Srbi)su izgleda samo Mesa Selimovic (istrazivao je sam svoje korene) i Emir Kusturica. U ostalim slucajevima cini mi se da se radi o nasilnom svojatanju, bez zelje da se stvarno poreklo do kraja istrazi. Zasto?

rax

pre 10 godina

Tesla nije imao zelju da ga kremiraju. ali kad je vec to uradjeno, onda je hriscanski da urnu sa njegovim peplom sahrane, a ne da ga drze u muzeju ko nekakvu anticku vazu... kad ga sahrane po hriscanskim obicajima moguce je i da ga proglase svetiteljom... jer je on to upravo i bio...

opustenoUe

pre 10 godina

Nikola Tesla je pripadnik srpskog naroda a ne srpske pravoslavne crkve. Bitna razlika koji pojedini izgleda ne razumeju. Religija nema veze sa njegovim naučnim radom. Što je još bitnije, poštujmo odluke njegovih naslednika kao što biste i vi želeli da se poštuju odluke vaših naslednika. Da je Tesla putem testamenta izrazio želju za ovim što sad pokušava SPC onda bi to bilo i razumljivo, pitao bih što nije ranije sprovedena. Ali to nije slučaj. I ako bude sprovedena namera PRIVREMENE uprave Beograda i SPC nemojte se iznenaditi ljudima na ulicama i pred muzejom. p.s. gnusno je ako je ovo namešteno samo da bi se iznenada pojavila neočekivana sila koja rešava stvar da bi zaradila koji politički poen. Pozdrav iz Užica

wer

pre 10 godina

sta je sledece?
ajnastajnove moshti? zbog mileve? ili zbog samoreklame?

alo nakaradni tumacitelji vere, jel vam nije dosta bruke koju vam priredjuju pahomije, kacavenda, peranovic i ostali svetitelji, nego ste nasli da kaljate lik coveka koga bi za zivota proganjali zbog naprednih ideja?

Slobodan

pre 10 godina

@Imam osećaj da bi sećanje na Teslu smeštenog pod kupolom hrama Svetog Save izgubilo onu posebnost kada su u pitanju ljudi koje će čovečanstvo večno da pamti i čije je samo ime dovoljno da izazove poštovanje.
(Boban, 3. mart 2014 19:10)Ja recimo nemam taj osecaj,zar je ser Isak Njutn izgubio posebnost posto je sahranjen u kripti crkve,a kao imao bi tu posebnost da je sahranjen npr na groblju,ili u muzejy,biblioteci ...Covek je nakveci naucnik svih vremena sa ovih prostora nece izgubiti posebnost pa tamn mu prosuli pepeou Dunav-i dalje ce ostati velikan!

mikaT

pre 10 godina

@zzzzzzzz Taj deseti kontinent je deo ove planete na kome je Tesla proveo život i na kome je stvarao. Za razliku od Beograda u kome je proveo, koliko znam, dan ili dva.

Boban

pre 10 godina

Ova inicijativa je krajnje nerazumljiva za običan svet. Nešto se iza nje krije. Neprirodno je da se urna sa pepelom nadje u crkvi jer kremiranje pravoslavci ne priznaju.No, bez obzira da li je Tesla bio vernik ili ne, porodica mora da se pita. Imam osećaj da bi sećanje na Teslu smeštenog pod kupolom hrama Svetog Save izgubilo onu posebnost kada su u pitanju ljudi koje će čovečanstvo večno da pamti i čije je samo ime dovoljno da izazove poštovanje.

Arkadije

pre 10 godina

@Aki
Nije mi poznato da li je jos neki naucnik sahranjen u muzeju, ali znam da se posmrtni ostaci velikog spanskog slikara Salvadora Dalija nalaze u njegovom muzeju Teatro-Museo Dalí u Figerasu.
Ne znam zasto bi bio problem cak i da je izuzetak, a vidimo da nije. Zar moramo uvek nekoga da kopiramo? Teslin muzej je i zamisljen kao mesto gde ce na jednom mestu biti sve sto je vezano za ovog velikog naucnika, njegova dela i on. Kao muzej i mauzolej u jednom. I sad to neko treba da otima i da raznosi po gradu. Zasto? Sve je uradjeno po zelji naslednika, i sa ukusom i postovanjem. Ako neko ne veruje, neka ode u muzej i vidi kako sve to izgleda. Uzimanjem urne celina Muzeja Nikole Tesle bila znacajno ostecena.

Ljiljana Kovačić

pre 10 godina

Građanin sveta, Tesla, stvarao je za svet, ne rukovodeći se ni nacionalnim ni verskim određenjima. Pitanje je da li bi išta od svega izumeo, da je polazio od sitnih, uskih koloseka... Ko se danas usuđuje da kaže - čiji je, teško da razume i njegov život i njegovo delo. Šta mu je Srbija dala, pa da ga danas tako svojata? Njegov život su njegovi pronalasci i jedino prirodno, najsvetije mesto gde već decenijama počiva, jeste Muzej - van svih smešnih podela. Sve ostalo je manipulacija.

gospodari života i smrti

pre 10 godina

Ovo je samo dokaz do kog nivoa je bahatost političara i crkve. Oni su umislili da su gospodari života i smrti u Srbiji i da se oni moraju pitati za sve. Ovo vam je i dokaz da je crkva oduvek radila za interese vlasti i vlast u interesu crkve, međusobno se i pomažu. Narod je i za crkvu i za političare sporedna stvar.

Изногуд

pre 10 godina

Када сам прочитао да желе да га преместе прво ми је пало на памет да ли има наследнике, нормално је да породица одлучује а не дневно-политичка струја. Искрено сам се обрадовао када сам прочитао ово писмо и то из два разлога - прво јер је предак у писму написао да жели да учествује у одлучивању и није изричито заузео негативан или позитиван став, што указује да је разуман човек и да жели да саслуша образложење, и друго то што је ово писмо стало на пут самовољи, небитно од тога ко је спроводи.

Моје мишљење је да треба остати у Музеју, из разлога што има Срба свих вера а има и неверника, сваког Србина треба испоштовати, а ако баш желе да учине сећању на Теслу нека направе здање какво заслужује, које неће бити верски компромитовано(условно речено компромитовано), већ ће бити искључиво музеј науке и по могућству истраживачки центар. То је моје мишљење, али поштовао бих сваку постхумну жељу коју је Тесла имао за живота, као и жељу његових предака, ипак је то породична ствар - Теслини остаци припадају породици а његово наслеђе и дух читавом човечанству.

Mihajlo Pupin

pre 10 godina

Koliko je meni poznati, nauka i crkva ne idu u istom pravcu, cak crkva osporava naucna dostignuca, jer nije covek nastao od majmuna vec od Boga.
KOME smeta N.Tesla? Ko zeli da sakupi na njemu bedne poene ispraznih bogomoljskih glava?
Kao sto rekose, ostavite coveka na miru, neka pociva tamo gde se oseca kao kod svoje kuce.
Iskreno se nadam da ce pogani ostati u svojim kelijama i tamo mraciti necije druge umove.

mf

pre 10 godina

ovde nista nema kontinuitet, za 50 godina neki novi potomci njegovih srodnika ako kazu da se pepeo prospe znaci to neko i treba da uradi? dajte ljudi prizovite se pameti, ostavite urnu do kraja veka i sveta tu gde jeste pa makar bilo to i pogresno!

Bata

pre 10 godina

Posmrtni ostaci Salvadora Dalija su izloženi u muzeju. A da li neko zna za primer da su ministar u ostavci i privremeni gradski upravitelj negde odlučili da se grob neke slavne ličnosti premešta sa jednog na drugo mesto bez saglasnosti njenih potomaka, a u sred predizborne kampanje?

Kokoška ili jaje, šta je prvo bilo...

pre 10 godina

Prvo i najbitnije - da li je Nikola Tesla želeo da bude sahranjen u Srbiji ili su ga oteli od američkih, Edisonovih predatora, e da bi ga onako zaboravljenog i siromašnog stavili na srpsku muzejsku policu. Hmm...
A da se on zvao Alva, da nije bio sin pravoslavnog popa iz tadašnje srpske (austrougarske) Like, eh - Hrvati mu nikad ne bi porušili oronuli dom devedesetih (pa ga opet "izgradili" kao i most u Mostaru).

dragan

pre 10 godina

Po ovome ispada da i sve grobove srba sa Kosova i Hrvatske treba preseliti u Srbiju zemlju grobova.Ko bi se slozio da posle njegove smrti seljakaju njegove ostatke drzavni organi bez obzira na misljenje naslednika ?

Čveger

pre 10 godina

Iskreno se nadam da će Vilijam Trbojević stati na put ovom ludilu. Šta god odlučio ovo je jedini čovek koji bi zapravo trebao nešto da se pita i njegova odluka da se poštuje.

zokee

pre 10 godina

Drzava mora da napravi novi "Teslin muzej", jer ako ih Gencici posle restitucije isteraju na trotoar........
A urna treba da ostane u muzeju, narnvno novom.

Bre!

pre 10 godina

Samo, nije mi jasno kako možeš biti potomak čoveka koji nije ostavio potomke?
(jelena, 3. mart 2014 18:59)

On je preostali clan porodice. Trebalo bi samo on i Jovan Trbojevic da se pitaju.

Arkdije

pre 10 godina

Nije mi jasno ,kome je u Srbiji pala na pamet ovakva ideja . Pa sa kojim pravom je neko mislio da ce moci umrlog clana neke porodice tj. njegove ostatke da premesti u Srbiju bez zelje i dozvole clanova porodice. Autor teksta bi trebao i to da napise u jednoj recenici.
Vec vidim plejadu klovnova koji bi se slikali pored njegovih mosti i koji bi drzali govore o svetloj buducnosti.......

Aca

pre 10 godina

Kako se nisu setili da traže Titove zemne ostatke? Ni on nije sahranjen po propisima. Ili Miloševićeve? On je tek pokopan u dvorištu kao kućni ljubimac! Što su se okomili na Teslu? I zašto su ga se setili tek sad? Šta smeraju?

Nir

pre 10 godina

Otvorena je i peticija.
Svaki potpis puno znaci

http://www.thepetitionsite.com/965/222/018/say-no-to-moving-nikola-teslas-urn-from-his-museum-in-belgrade-to-st-sava-church/

Brane212

pre 10 godina

@q:

O čemu ti pričaš ? Taj "Teslin potomak" kaže da su o njegovoj ostavštini brinuli kako su znali i umeli daleko pre nego što ga se Srbija setila i da su njegovi ostaci gde jesu i zbog njihovog zalaganja i brige.

O kakvoj trgovini govoriš ?

Put your money where your mouth is

pre 10 godina

S obzirom da se u kripte crkava sahranjuju crkveni veledostojnici i kraljevska porodica, mislim da bi bilo mnogo primernije, da ako urna sa pepelom treba da se seli iz muzeja, da bude premestena u posebno napravljeni mauzolej ili aleju velikana na Novom groblju a ne u Hram Sv. Save.

Put your money where your mouth is

pre 10 godina

P.S. i najvaznije od svega, o ovom pitanju bi trebalo da odlucuje merodavna komisija i to u periodu koji nije u vremenu izbora.

D.POPOVIC

pre 10 godina

Gospodin Nikola Tesla je nesumnjivo bio i ostao do sada najveci nas naucnik i pripadaju mu sve pocasti. Medjutim, sudeci prema fotografiji sa oprostaja od ovog velikana:

http://mkd-news.com/wp-content/uploads/2013/01/Sahrana-Nikole-Tesle.jpg

on je kremiran po rimokatolickim verskim obicajima cemu je prethodila misa u katolickoj katedrali u Nju Jorku. Prema tome, pepelu tj. ostacima ovog coveka nije mesto ni u porti ni u kripti bilo koje pravoslavne crkve a narocito ne u kripti Hrama Svetog Save.

Ne mislim da je zbog toga ni manji (losiji) ni veci (bolji) covek nego pre ovog saznanja, samo zakljucujem gde mu jeste i gde mu nije mesto.

Aca

pre 10 godina

Tesko prijatelju, jer u Srbiji se ne postuju ni mrtvi a kamo li zivi. Ako ces da im tutnes koji dolar ili posluzis za promociju, mogli bi da razmisle.

this is the end

pre 10 godina

(nesa, 3. mart 2014 18:39)

Tebi izgleda svako ko je razuman predstavlja neprijatelja Srbije!? Pre će biti da si ti jako neobrazovan, onda ne čudi da pišeš takve budalaštine.

Nikola 108

pre 10 godina

Моје мишљење је да треба остати у Музеју, из разлога што има Срба свих вера а има и неверника, сваког Србина треба испоштовати, а ако баш желе да учине сећању на Теслу нека направе здање какво заслужује, које неће бити верски компромитовано(условно речено компромитовано), већ ће бити искључиво музеј науке и по могућству истраживачки центар. То је моје мишљење,
(Изногуд, 3. mart 2014 18:01)

Iznogude,

ti napisa sve ono sto sam ja hteo da napisem. Ima nas, srodnih dusa i srodne pameti.

Ero s onoga svijeta

pre 10 godina

Svidjalo se to nekome ili ne Nikola Tesla je bio americki naucnik/pronalazac, srpskog porekla, rodjen u Austrougarskoj. Nauka i religija ne idu zajedno. Tako da je sama ideja o premestanju urne smesna.

Vlad

pre 10 godina

Dobro da nije neko mazno urnu,
ovo je Srbija...
Bar je tu,sta dalje,valjda ce odluciti pametni ljudi.
U Srbiji,morace da ih traze,svecom.

Mio

pre 10 godina

Ukljuciti se u odluku po pitanju posmrtnih ostatka, kao rodjak koji se odvec zauzima za Teslin lik i delo, bilo bi ocekivano i sa punim pravom.
Reakcija je mozda trebala doci i ranije ali ispred svega smatram da su gradjani ti koji su odreagovali na prvom mestu sa sasvim odmerenim i jasnim porukama. Pa cak i da niste obisli Teslin muzej, niste mogli ostati ravnodusni na ovo.

Nataša

pre 10 godina

Al su se javili protivnici srbije. Tesla u najvecem pravoslavnom hramu. Najveci za najveceg!
(nesa, 3. mart 2014 18:39)

Kako vas nije samo sramota da me nazivate protivnikom Srbije. Ime ove zemlje ste napisali malim slovom.
Ja sam veliki patriota i volim svoju zemlju.
Vi ste zaključili da sam protivnica Srbije, samo zato što smatram da urna treba da ostane u muzeju.
Gospodine SPC ne prihvata kremaciju, a sada hoće nečiju urnu.

Znate li vi da Srbin ne mora da bude pravoslavac.
Ja se ne bih bunila da urnu prebace u aleju velikana, ali ovo je degutantno.
Vi ste jako nekulturni.

Crkva na Oplencu je zadužbina dinastije Karađorđević i ja nemam ništa protiv što su on i tamo sahranjeni.

prva pravoslavna urna, PPU

pre 10 godina

A znate da je Tesla cesto izjavljivao da je Bog iluzija i da ne postoji, a i da je za vreme rata navijao za partizane.
Oce otac makarije to da spomene kod eventualnog prenosenja URNE.

Ásterix

pre 10 godina

@ Mladen Mladenović,

gospodine, božiji rabu Mladene, koji si na dogmi odrastao, opijen tamjanom i balvanima Milića od Mačve, dopusti da čovek, Nikola Tesla počiva u miru. Ko ti dade pravo da ga svojataš? Ko ti dade moć da ga 2014. godine ti onespokojiš, klasifikuješ roditelje i određuješ gde će naći večni mir? Zar ja treba da te učim hrišćanstvu i veri pravoslavnoj? Ostavi se mrtvijeh, nisi im ni blizu.

Teslin potomak - ETF

pre 10 godina

(Milan, 3. mart 2014 22:23)

Ajd ne lupetaj! Nikola Tesla i nauka i ja kao njihov sin smo daleko iznad prizmenih stvari poput nacionalizma i religije kao vecite neodredjenosti.
Sto bi rekao Albert Ajnstajn: 'Samo su univerzum i ljudska glupost beskonacni, ali za univerzum jos uvek nisam siguran!'.

podanik

pre 10 godina

@Mladen Mladenović @Slobodan

Ne sme se dozvoliti svojatanje ovog genija od strane SPC. Jer bi ga ta ista SPC raspela ili spalila na lomaci da je ikako mogla, sudeci po stavovima 'najveceg svetitelja' SPC u to pocetka XX veka, vladike Nikolaja Velimorovica:


O tehničkom napretku i teoriji zavere, Velimirović je govorio:

Pronalasci evropski doveli su čovečanstvo na obronak propasti, doveli su ga u duhovni mrak i u mračnu kvarež, kakva se ne pamti u istoriji hrišćanstva. Jer, sve svoje pronalaske Evropa je uperila protiv Hrista; da li po svome sopstvenom krivoumlju ili po nagovoru Jevreja, ne znamo.
Spisak stvari koje je Velimirović naveo kao jevrejska oruđa protiv Isusa su:
- teleskop
- mikroskop
- železnica
- parna mašina
- mašine za plivanje pod vodom (tj. podmornice)
- mašine za letenje u vazduhu (tj. avioni)
- vodovod
- kanalizacija
- lična higijena[4]

IZVOR:
http://sr-el.razum.wikia.com/wiki/Nikolaj_Velimirovi%C4%87#cite_note-3

Šareniš-iš

pre 10 godina

Crkva je dno, dna. Ostavite Teslu na miru. Bolje bi Vam bilo da platite racune za: struju, vodu, komunalije, porez...Draga crkvo!!! Sto se država ne pozabavi tim problemoma? Sramota me je sto sam pravoslavac.

Zoran

pre 10 godina

evo odgovora od jedingo zakonskog naslednika ostavštine Nikole Tesla : http://teslavision.tv/video/tesla-talk-tv/mr-william-terbo-about-nikola-tesla.html

Milenko

pre 10 godina

"Црква познаје и предлаже свим православним хришћанима једини начин распадања мртвог тијела - његово сахрањивање, што је у складу са светим учењем Цркве и вишевјековне црквене традиције." I zašto SPC želi posmrtni pepeo Nikole Tesle? Neka mi neko odgovori.

Čveger

pre 10 godina

Alo bre jeste li normalni?! O čemu dalje raspravljate? Ovaj čovek je član Tesline porodice! Vidim da mnogi ovde to ne poštuju i misle da bi trebalo da se to uradi uprkos njegovoj volji. Kako vas nije sramota?!

Kako bi se vi osećali da ja iskopam nekog vašeg pretka bez vašeg znanja ili dozvole zato što mi se tako prohtelo ili zato što hoću da zaradim na njemu ili iz bilo kog drugog razloga? Je l' to vaša hrišćanska moralnost i superiornost o kojoj toliko tupite?!

Kakva god bude njegova odluka ja ću je ispoštovati i vi bi trebali isto da postupite, ali ne mogu da garantujem za ove političke lešinare i crnomantijaške sakupljače kostiju.

Čveger

pre 10 godina

@Milan
znaš, Milane neki ljudi su u stanju da vide izvan granica svoje vere ili denominacije. Nisu svi zaslepljeni kao krtice. Ti i tvoj zatucani komentar ste sramota za naš narod. Molim te vrati se pod mantiju ispod koje si ispuzao i ne vraćaj se.

Goxy

pre 10 godina

Dođe mi da zaplačem šta rade čoveku. Ljudi koji ne znaju ništa o njemu... osim da je Srbin. Dosta sam pročitao, a opet nedovoljno da bih ga dokučio. A ovi... Eto šta se dešava kad našim životima upravlja polusvet.

JD

pre 10 godina

Podrška nauci !
Ostavite uvaženoga i neprevaziđenoga Nikolu Teslu nauci gde mu je i mesto , među njegovom decom, njegovim radovima, koji su promenili ceo svet na Zemlji !
Svako od nas ima svoje poreklo ali i LIČNU nadogradnju i samo se možemo diviti i poštovati takva bića koja su iz našega roda!
Mi smo za očuvanje Tesline celovitosti u muzeju nauke i tehnike kojima je Tesla svom svojom dušom i srcem i umom pripadao, i bio je kosmičko biće, biće koje pripada svima.
Nauka i religija ne idu zajedno - vekovima već. Dok se vernik osvesti u stvarnosti istine i od vernika postane ZNALAC - prođoše vekovi!
Tesla je rođen među vernicima ali je evoluirao u ZNALCA koji poznaje zakone postojanja na našoj planeti Zemlji što njegovi radovi kazuju jasno.