Sreda, 12.02.2014.

21:17

Srećan vam Dan Darvina!

Izvor: delawareonline.com

Sreæan vam Dan Darvina! IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

75 Komentari

Sortiraj po:

Hegel i Hartman

pre 10 godina

Socijalni darvinizam je, kao što je neko ovde pomenuo, teško breme evolucionista. Navedeni naučnici su gotovo listom, sem malog broja izuzetaka, bili vrlo rasistički orijentisani, većinom su bili naknadno progledali ateisti a ređe agnostici. Bili su čak toliko gordi, da su sebi dali pravo da se bave teorijama postanka za šta nauka kao specijalistička oblast, nema dovoljno opštih logičkih saznanja niti potrebne metafizičke širine.

Djed of Tradicionaliste

pre 10 godina

Mozete vi da se svadjate koliko hocete ali je prava istina da niko ne zna kako je sve ovo nastalo. Bilo koja osoba sto razmislja svojom glavom i ne pada na price koje stizu iz okoline moze da zakljuci da su sve ponudjene teorije (hipoteza - teorija - cinjenica) suplje kao svajcarski sir. Vecina tih naucnika je verovala u Boga ali nije verovala u ucenja koja dolaze od razlicitih religija. Vi velicate ateizam, a za to koristite naucnike koji su verovali u Boga. To nema smisla.

Predpostavlja se ali jos nije dokazano da je covek imao zajednickog predka sa majmunima (missing link???).

činjenice

pre 10 godina

I još jedan mit o teoriji evolucije.

Antievolucionisti tvrde da drugi zakon termodinamike dokazuje da je evolucija nemoguća.

E sad ću ja da pobijem ovu glupost:

Oni koji ovo tvrde pokazuju da su neznalice ne samo u biologiji, nego i u fizici. Da razjasnimo osnovne pojmove.

Evolucija je promena naslednih svojstava bioloških populacija iz generacije u generaciju. A razvoj najčešće vodi (iako ne nužno) povećanju kompeksnosti ili ,grubo govoreći, većoj uredjenosti. Drugim rečima, evolucijom raste red.

predrag

pre 10 godina

teorija u nauciji je najviši stepen koji može jedna hipoteza da dobije, teorija je potkrepljena dokazima i činjenicama, koje mogu biti proverene od strane bilo koga... teorija u kolokvijalnom govoru je nešto drugo i to je ono što zbunjuje neuke ljude... osim teorije o evoluciji putem prirodne selekcije, postoji teorija gravitacije (jel vam je i to samo "teorija", možda da se popnete na zgradu i da je testirate)

činjenice

pre 10 godina

Evolucija je samo teorija. Hahahahaha

Eh, ova mi je tvrdnja najdraža. Reči imaju višestruka značenja. Kolokvijalno, teorija znači nagadjanje ili pustu priču. U naučnom kontekstu reč teorija je dosledni pojmovni model kojim objašnjavamo celi skup činjenica. No, nije samo evolucija jedna teorija. Sve je u nauci "samo teorija". Cela nauka je skup ideja koje možemo zvati teorijama ili modelima. Pitanje je jedino koliko je koja teorija dobro potvrdjena činjenicama. U slučaju teorije evolucije te su potvrde toliko brojne i dosledne da teoriji daju status prirodnog zakona.

Predrag Stojadinovic

pre 10 godina

Nikad mi neće biti jasna potreba neobrazovanih ljudi da se hvale svojim neznanjem, svojom zatucanošću i nesposobnošću da nešto shvate.

Svi vi koji niste savladali biologiju za peti razred osnovne bi trebalo da se stidite toga a ne da ovde javno to svima pokazujete i još tvrdite nekakve gluposti na osnovu toga...

Sramota, zaista sramota. I posle takvi "intelektualci" glasaju a mi se pitamo zašto nam je tako kako nam je..........

Sve vas kreacioniste, astrologe, homeopate, vidovnjake i sve vas koji u te budalaštine verujete bi trebalo vraćati nazad u osnovnu školu iz početka, sve dok ne naučite.

činjenice

pre 10 godina

Za sve one koji osporavaju evoluciju, zatucane vernike, one koji ne znaju kako funkcioniše nauka (naučni metod, nerazumevanje naučnih pojmova tipa "teorija"), one koji ne znaju ne samo biologiju nego i fiziku (pogotovo drugi zakon termodinamike) i pogotovo one koji misle da je čovek nastao od majmuna, da ne nabrajam dalje:

Ajde prvo sebi postavite jedno skroz logično pitanje: Ako ljudi potiču od majmuna zašto se svi majmuni nisu razvili u ljude? I tu pokazujete potpuno nerazumevanje temeljne ideje evolucije.

Ljudi se, naravno, nisu razvili od majmuna koji danas žive i koje, npr., možemo videti u zoološkom vrtu. Stvar je u tome da ljudi i današnji majmuni imaju zajedničkog pretka. Zapravo je poenta ta da su na evolucijskom stablu ljudi i današnji majmuni prilično blizu, da predstavljaju grane koje su se relativno nedavno (s obzirom na starost Zemlje) razdvojile. Što se zajedničkog pretka tiče, njega možemo naći sa svakim živim bićem koje postoji, ili je postojao na ovoj planeti. Zajedničkog pretka imamo i sa psom i sa magarcem i, ako baš hoćete, sa dinosaurusom.

A

pre 10 godina

Neki ljudi danas ne mogu razumeti evoluciju zbog vremenskog ciklusa koji je potreban da se pojave razlike medju vrstama. Primat koji je zajednicki predak nas ljudi i danasnjih simpanzi je ziveo pre 6 miliona godina. 99% vrsta koje su ikada zivele ne postoje danas. Svako od nas je prelazni oblik jedinke u neki drugi oblik, samo taj prelaz je minimalan.
Svaka prerana smrt u prirodi je takodje "doprinos" evolutivnom pomaku, jer tako priroda eliminise taj DNK pojedinca.
Neko je spominjao oko kao savrsen organ i dokaz da je to sigurno bog napravio, pa zapravo suprotno, niti je oko savrseno, niti je nastalo odjednom, nego se razvijalo jako dugo kroz razlicite vrste, od nekih ranih crva koji su mogli samo razaznati svetlo i tamu do danasnjih vrsta ptica koje imaju savrsenije oci od nas i po ostrini vida i po sirini spektra boja koje vide.
I na kraju, zasto prosecan zec moze pobeci lisici? jednostavno oni koji ne mogu ne postoje danas.

kordin

pre 10 godina

oni dobro znaju da zivot ne moze da nastane slucajno. zasto sada nestvorite zivu materiju kad imate sve uslove-da vidimo ko to moze da stvori zivot.

Srdjan

pre 10 godina

Dok se ne dokaze suprotno ja cu i dalje da verujem u Boga, pre svega zbog nekih licnih cuda, vaspitanja i dokaza iz biblije.
Ako su Nikola Tesla, Albert Ajnstajn, Isak Njutn bili vernici, ne vidim razlog da ja ne budem.
Da ste prosli ono sto sam ja, svi bi promenili misljenje...
Sad cepajte minuse ateisti, ljubac velicine Zigarinog ponosa...

LL_69

pre 10 godina

Darvin je bio nesumnjivo rasista. Socijalni darvinizam koji su promovisali i usavršili nacisti, a utemeljili svoje stavove u ranijim radovima i stavovima Hakela, Hofmana i drugih, oslanjao su gotovo u potpunosti na ideju superiornosti rasa, ateizmu i obračnu sa religijom, uz pojedince koji su bili zaokupljeni čak i teorijama rasne higijene.
Koliko god da darvinizam opravdano objašnjava određene pojave u prirodi (na koji način? kako? na osnovu čega?) a da pritom nema odgovora na suštinska pitanja (zbog čega? zašto? šta je smisao?) kojima se i inače bavi filozofija a ne nauka, činjenica je, da je na sebe preuzeo teško breme rešavanja mnogih pitanja o životu, za koje nema kapacitete.
Uostalom setimo se oduševljenog darviniste, Tomasa Hakslija, svakako vrlo zaslužnog za razvoj nauke, ali oslobođenog religioznosti i pun sebe, kako kaže:
"Nijedan racionalan i slobodnomisleći čovek koji poznaje stvari, neće tvrditi da je prosečan crnac jednak ili čak superiorniji od belca."
Jezivo, zar ne?!

mama

pre 10 godina

Perica kaže mami:"Mama, tata kaže da smo nastali od majmuna. Šta ti misliš o tome?"
Mama:"Možda je njegova familija nastala od majmuna, moju je stvorio Bog."
Dok bude ljudi biće i različitih verovanja. Ne treba zaključivati o nečemu dok se o tome ne pročita, ne razmisli. Darvin jeste dao teoriju za razmatranje, ali još dugo će trebati vode da protekne pa da se sve kockoce slože. Ima tu dosta rupa, kao i u religiji.

Samo pitam...

pre 10 godina

Oduvek mi je veoma zanimljivo to što religiozni ljudi (avramovske religije) smatraju da bog nije mogao da stvori čoveka/svet/vrste koje evoluiraju (iako je evolucija svega sasvim očigledna). Dakle, zanimljivo mi je to što ograničavaju svom bogu moći i stavljaju ga u okvir knjige u kojoj je neko nekada davno, bez mnogo mašte, pretpostavio kako je izgledalo stvaranje čoveka.
U istoj knjizi, na prvim stranicama, piše da su PRVI ljudi - Adam i Eva - imali dva sina: Kaina i Avelja. Dakle, bilo ih je ukupno četvoro na planeti. Kada je Kain počinio greh ubivši brata, Bog ga je kaznio i proterao iz Edema. Kain, jedan od TROJE preostalih ljudi na svetu, odlazi u zemlju "Naidsku na istoku od Edema", gde pozna ŽENU svoju i rodi Enoha. PITANJE: OTKUDA SE SADA STVORILA TA ŽENA? KO JU JE NAPRAVIO? KOJA JE TO BILA ZEMLJA NAIDSKA U KOJOJ SU ŽIVELI NEKAKVI DRUGI LJUDI? Jeste li vi svi bar pročitali Bibliju da biste mogli slepo da verujete u ono što u njoj piše? (Samo uz upotrebu zdravog razuma - bez biblijske hermeneutike, molim...)

Mister Yes

pre 10 godina

Ko veruje u bajke Darvinova teorija je kao stvorena za njega
(Mister No, 12. februar 2014 22:26)

Darvin je svoju "Bibliju" napisao pod punim imenom i prezimenom i ona se sastoji od brojnih dokaza i analiza i kao takva sigurno nije bajka vec naucni rad koji je podlozan permanentnom preispitivanju i nadogradnji.

A ko je napisao oficijalnu Bibliju? Sigurno je nije napisao nekakav svevisnji koji je samoga sebe iz nicega stvorio, pa je onda u trenucima dokolice za nedelju dana stvorio ceo svet sa svima nama u njemu.

Za razluku od Porekla vrsta, u Bibliji nema: analiza, dedukcija, izvedenih dokaza, cinjenica, materjalnih dokaza,utemeljenih zakljucaka......, sve se tvrdi po principu "rekla kazala" ili "javlja mi se".

Svako osporavanje tog nepotpisanog bajkovitog teksta sumnjive autenticnosti se proglasava za jeres, dok Darvinovo delo vec 150 godina male armije vernika, kao i oficijalnih naucnika bezuspesno pokusavaju da ospore.

Andjela

pre 10 godina

Moje pitanje je kako se onda religija kao pojava iznikla iz strahova u ranom detinjstvu razvoja nase misli odrzala do danas? Verovatno je opstala samo i jedino iz jednog razloga, a to je korist onih koji tim religijama upravljaju, jer nacin na koji mi danas dozivljavamo religiju je iskljucivo i samo crkveni biznis i nista vise.

U pocecima nase misli, razmisljanja o tome kako je sve nastalo sa nedovoljno potrebnog istrazivackog rada i saznanja, stvorilo je divne price o bogovima, bogovima suma, boginjama mora, i to su bila recimo instant resenja da se nesto objasni, i to je lepo, jer je i to bio jedan, recimo pocetnicki naucni rad da otkrijemo prostor u kome zivimo, ali od tada su prosle stotine hiljada godina.

Priroda jeste jedna prosta svemirska vrsta, i mi funkcionisemo sa istim bazicnim algoritmom koji ima i obican virus, dakle tezimo da se sirimo i zauzimamo sto vise prostora i trosimo maksimalno resurse domacina (planete Zemlje), i naravno gledamo kako da dobacimo dalje po svemiru. I svakako da nismo jedina ovakva pojava u celom Univerzumu. Nema tu nista cudno, i veoma je prosto za razumeti, ako se osvrnete oko sebe bilo gde.
Ono sto ne koristimo u dovoljnoj meri, a posedujemo je - ljubav.

Trovach

pre 10 godina

Neko je rekao da je ljudski organizam neverovatno kompleksan. Neverovatno je tek koliko je slozena jedna obicna celija. Mislim da je za njeno stvaranje bio potreban inteligentni Tvorac, ali ne vidim nikakav problem da je On potom pustio da se zivot sam razvija. Darvin, uostalom, nije objasnjavao nastanak zivog od nezivog, vec njegovu evoluciju. I da; svako ko tvrdi da ne postoje pronadjeni prelazni fosili ili laze, ili nije informisan.

iznogud

pre 10 godina

@Xeroj: Bajka ti je neka naucna teorija dokazana preko DNK analize, a nije ti bajka Biblija? hhahaha svaka dalja prica se ovde zavrsava.
Ovaj sto prica o nekakvim amebama, majmunima i koriscenju interneta, neka prvo sam iskoristi taj internet da sazna sta to kaze moderna teorija evolucije da ne bi baljezgao ovuda.

Nikola

pre 10 godina

Sa druge strane, da se Darvin prezivao Darvinović i da je bio sa ovih prostora sad bi ga svi odavde svojatali i dizali u nebesa istu ovu teoriju za koju sada tvrde da je bajka. Naravno, uz obavezno "eh, otkad je on to znao, ali mu nisu dozvolili..."

MITA

pre 10 godina

Po Darvinovoj teoriji su Ribe bile veoma radoznale, pa su svaki dan iz vode izlazili na kopno i tako nekoliko puta, pa su im skrge zakrzljale, a potom su im izrasla pluca, pa su se ribe setile, da odbace peraja i narasli su im udovi za kretanje po kopnu itd. Racunari KOMODOR i GALAKSIJA su EVOLUIRALI na taj nacin, jer su na Buvljaku kupovali kineske komponente za novije racunare i EVOLUIRALI u Pentium 4 !!

cezar

pre 10 godina

Nemojte da zaboravite da je ovo nekada bila teorija. Danas postoje brojni dokazi u korist Darvinove, tada, teorije. Danas je to naučna činjenica.

LLAP

pre 10 godina

Mitohondrijski DNK se prenosi po ženskoj liniji. Zato ne postoji mitohondrijski Adam.

Inače, čovek se školovao za sveštenika i na Bigl se ukrcao sa idejom da proslavi Boga. Međutim, svi znamo šta se desilo: proslavio je nauku...

Fiziku i kosmologiju volim, a ipak mi je jako teško da razmišljam u relativističkom univerzumu. Ajnštajna nikada nisam zaista razumeo.

Biologiju mrzim, blago rečeno, a Darvin mi je od starta imao smisao.

Genija nikada neće svi razumeti. Izgleda da je to tako...

H.S.

pre 10 godina

"A gde je tu mitohondrijski Adam."

Clanak nije skroz jasan; mitohondrijski DNK se prenosi sa majke i na cerku i na sina, ali samo cerka moze dalje da ga prenese na svoje potomstvo. Cesto je pogresno shvatanje da je Mitohondrijska Eva bila jedina zena koja je u tom momentu zivela na zemlji (kao Eva u Bibliji) i iz koje je proizaslo celo covecanstvo. U stvarnosti, ona je samo zajednicki predak svim ljudima po zenskoj liniji, tj. pra-pra-pra.....-pra-baba svim ljudima (gde broj "pra" varira od osobe do osobe). Naravno, to isto vazi i za njenu majku i sve njene zenske predke, ali je M. Eva "najmljadja" medju svim zenama koje su zajednicki preci svim ljudima na svetu. Postojanje je lako dokazati uz malo matematike, ali ne bi da duzim pricu.

Naravno, postoji i Y-hromozomski Adam (Y hromozom se prenosi samo sa oca na sina), samo je vreme kad je ziveo teze proceniti zbog vece promenljivosti Y hromozoma. Ipak, najverovatnije nije ziveo u isto vreme i nikad nije sreo Mitohondrijsku Evu.

nicili2008@yahoo.com

pre 10 godina

Suplji ste ko crkveno zvono. Sto bi reko Balasevic u jednoj od pesama. Pravi opis vecine Srba.

Poreklo vrsta sam procitao dva puta. Darvinove ideje i objasnjena su jasna, lako razumljiva, i veoma logicna (za one koji imaju mozak i mogu da misle malo).

On i Mendeljev su po meni dva dalekovida genijalca (u rangu sa Ajnstajnom). Mendeljev ostavljajuci "rupe" u svojoj tabeli koje se popunjavaju decenijama posle njegove smrti, a Darvin predvidjajuci pronalaske zivotinjskih i ljudskih fosila koja se obistinjuju decenijama posle njegove smrti. Uzgled, odlicno objasnjenje periodne tablice elementata je dato u knjizi "dissapearing spoon"
Darvin je na teoriji evolucije radio 20+ godina. Ima naucnika koji objavljuju puno radova a ima ih kao Darvin koji objave jedan i promene svet.
Za one koji hoce dobro objasnjenje evolucije prociatjte tekst na internetu "sta je evolucija a sta nije".

Darvin je bio jedan od bisera nauke.

E sada, druga stvar je sto u vecini komentara Srbin koji je do malopre cackao nos i gledao farmu, uzme taj prst iz nosa, razmaze ga po tastaturi, i pobije sto je sve Darvin objavio posle godina rada.
Kakvi ste i dobro vam je. Sad, brzo nazad prst u nos i na gledanje farme.

vasilije knezevic

pre 10 godina

Darwin je radikalno usvojen od osoba koje su u njegovim teorijama samo vidjeli raziku od
postojeceg kreacionizma,necega sto nije imalo naucnu pozadinu ili bilo kakav koncept koji
bi provocirao diskusiju,msljenje.Bog je stvorio sve sto je zivo.Sjecam se kad sam kao
predskolsko dijete slusao ljude,obicne i neobrazovane koji su diskutovali o tome sta je
bog stvorio prvo u svojim stvaralackim pocetcima.Mrav je dobio najvise glasova jer je eto
fantasticno organizovan,slijedilie su druge vrste a ne sjecam se gdje je zmija zavrsila.
Kasnije sam u skoli ucio prema darwinizmu koji me je zadivljavao svojom matematickom
tacnoscu i prefinjenosti prelaska vrsta, jednih u druge kao da ih je neka visa sila na to
navodila.Kako sam postajao stariji shvatio sam, na kraju,da su teorije te iste evolucije
samo jedna druga vrsta religije jer su izmisljeno tacne i naocigled bez greske.Onda sam
razumio i razlog zasto je crkva bla protiv Darwin-a. Kao da je on,Darwin,zapoceo neko
novo vjerovanje koje ce pokolebati crkveni dogmatizam. Odabiranje prema pozitivnim
karakteristikama ima svoj kraj i eventualno dozivljava prelazak u nesto slicno manje
impresivno, kao se vraca onom starom, originalnom izdanju.Odabiranje je poznato i
po losim kvalitetima gdje jedinka uspostavlja sopstveni domen.
vasilije knezevic 12 feb. 2014

Pročitaj!

pre 10 godina

Obožavam laike koji pričaju o evoluciji :) Darvin je zastupao stav postojanja prirodne selkcije koja nedvosmisleno POSTOJI. Tretirajte bakterije antibiotikom i postaće u nekom trenutku rezistentne. prirodna selkcija će samo favorizovati one koje su oyporne jer su najbolje adaptirane. P.S. Jedna mala konstatacija: Onda ako više ne deluje taj antibiotik odite u Crkvu da se pomolite. Možda bakterije nestanu. Mrzim pljuvanje po nauci a cinično prvo odete u apoteku kad ste bolesni. molite se! u tome leži spas ;)

Samo pitam...

pre 10 godina

Oduvek mi je veoma zanimljivo to što religiozni ljudi (avramovske religije) smatraju da bog nije mogao da stvori čoveka/svet/vrste koje evoluiraju (iako je evolucija svega sasvim očigledna). Dakle, zanimljivo mi je to što ograničavaju svom bogu moći i stavljaju ga u okvir knjige u kojoj je neko nekada davno, bez mnogo mašte, pretpostavio kako je izgledalo stvaranje čoveka.
U istoj knjizi, na prvim stranicama, piše da su PRVI ljudi - Adam i Eva - imali dva sina: Kaina i Avelja. Dakle, bilo ih je ukupno četvoro na planeti. Kada je Kain počinio greh ubivši brata, Bog ga je kaznio i proterao iz Edema. Kain, jedan od TROJE preostalih ljudi na svetu, odlazi u zemlju "Naidsku na istoku od Edema", gde pozna ŽENU svoju i rodi Enoha. PITANJE: OTKUDA SE SADA STVORILA TA ŽENA? KO JU JE NAPRAVIO? KOJA JE TO BILA ZEMLJA NAIDSKA U KOJOJ SU ŽIVELI NEKAKVI DRUGI LJUDI? Jeste li vi svi bar pročitali Bibliju da biste mogli slepo da verujete u ono što u njoj piše? (Samo uz upotrebu zdravog razuma - bez biblijske hermeneutike, molim...)

Spike

pre 10 godina

Neverovatno kako se iznova i iznova ponavljaju jedni te isti "argumenti" protiv teorije evolucije, a koji pokazuju da je oni koji ih iznose - nisu ni procitali. Naravno, legitimno je informisati se preko sajtova terija zavere, ali bi trebalo imati barem bazicna znanja pre iznosenje kritike.
@Heroj - losa analogija. Poredis zivu i nezivu materiju, a upravo je karakteristika zive da moze da se menja/usavrsava/evoluira tj. da moze da smanjuje entropiju. Tako ti mozes da rastes, razvijas se, zidas kucu, konstruises racunar, a nakon smrti krece dekompozicija (raste entropija). Ti si zapravo na liniji opaske Freda Hojla o boingu 747 koji ne moze da se spontano sastavi na otpadu metalnih delova. To je objasnjeno. Kljucna stvar - prirodna selekcija nije isto sto i teorija verovatnoce.
@zmitjkoe - Ne postoji "mitohondrijski Adam" jer se mitohondrije nasledjuju iskljucivo preko majke. Oceve mitohondrije ostaju u repu spermatozoida koji ne prodire u sekundarnu oocitu tokom oplodnje. Primer - obrazac nasledjivanja mitohodrijskih bolesti
@Njegos - pogledaj sta to znaci "bog praznina" (god of the gaps)
@dokazi? - teorija evolucije ne tvrdi da je "covek postao od majmuna" (vidi logicku gresku "slamnati covek")
@galen i @Zole- mesate pojmove teorija i hipoteza. Teorija u nauci znaci nesto drugo nego u svakodnevnom govoru (i gravitacija je teorija)
@zdrav razum - mesas pojmove (i predmet) evolucije i abiogeneze
Za ostalo - http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/UsefulNotes/Evolution

Pravoslavni Hrišćanin-Srbin

pre 10 godina

@Kao sto rekoh samo ce biti minusa na moj komentar a ni jedan od vas koji veruju u evoluciju nece ni pokusati da mi objasni kako je nastao taj kompjuter sa koga lupate minuse ,bez da u opisu koristite bilo koju rec koja opisuje ucesce coveka u nastanku.E tako je i sa vasom evolucijom u koju verujete ,svodi se na negiranje i pretpostavke da se MOZDA i SLUCAJNO nesto desilo a sto nije biblijisko ucenje,dakle kao u najlepsoj bajci Volta Diznija :)))
(Xepoj, 12. februar 2014 23:07)
Heroj objasnio!Potpisujem!Ta Darvinova teorija je šuplja ko šupalj zub!Prosto nije DOKAZANA!!!

Ero s onoga svijeta

pre 10 godina

Reci da evolucija ne postoji i da je to cista glupost/teorija je kao i reci da ljudi ne udisu vazduh. To sto nismo nastali direktno od majmuna, ne cini celu ideju o evuciji besmislicom.
A sto se vanzemaljaca tice: Verovati da smo jedina ziva bica u svemiru je ograniceno kao terasa. I to sto ih "nismo videli" ne znaci da nisu dolazili.

gravitacija?

pre 10 godina

Kada procitam da je to "samo teorija" facepalmujem i citam sledeci komentar. Da je teorija - jeste, da je isto sto i "teorija", rec u svakidasnjem recniku - ni blizu. Za one koji hoce nesto da nauce:

www.notjustatheory.com

Milosav

pre 10 godina

Citiraću jedan komentar, nažalost nisam zapamtio ime autora, na sličan članak sa ovoga sajta:
"Vidim da veliki broj komentatora ovde ne poznaje značenje reči teorija koje ona ima u nauci. Pogrešno se reč teorija poistovećuje sa rečju hipoteza. Naprotiv izraz teorija označava vrhunac naučnog utemeljenja neke hipoteze koja se kroz nebrojena posmatranja i eksperimente pokazala kao tačna. Teorija evolucije je jedna od najrobusnije zasnovanih naučnih teorija i sa većim stepenom sigurnosti se može govoriti da je ona tačna nego da je tačna istoriografska činjenica da je postojao Napoleon Bonaparta! Zar mislite da ima ikakve dileme u naučnim krugovima oko toga da li je evolucija tačna? U protekloj godini objavljeno je oko 200000 naučnih radova koji se bave mehanizmima evolutivnog razvoja. Sa druge strane, samo 65 radova spominje inteligentni dizajn. Od tih 65 radova 61 rad taj termin upotrebljava u inženjerskom smislu a ostala četiri ne govore afirmativno u odnosu na tu suludu, ničim potkrepljenu, ujdurmu kreacionista. Teorija evolucije je dokazana na mnogo različitih načina: univerzalnim genetskim kodom, fosilnim nalazima, genetskom srodnošću, zajedničkim fazama embriona..."

nezdrav razum

pre 10 godina

@zdrav razum

Potpuno se slazem, ljudi i simpanze, gledano kroz DNK, su isti SAMO 98.8%
Citanje drugih knjiga osim biblije je cisto gubljenje vremena, odoh da skocim sa ivice zemlje.

Heroj sa velikim srcem

pre 10 godina

(Xepoj, 12. februar 2014 21:42)
Kompjuteri su upravo pravi primer i dokaz evolucije... Preporučujem ti neki jednostavan članak o OOP-u (objektno orijentisanom programiranju)... To je što se tiče software-a, što se tiče hardvera kompjuteri su pretrpeli veliki evolucioni skok - od abakusa, preko automatskih mašina za pletenje (XVIII - XIX vek), automatskih štamparija, pa do PC-ja i novih mobilnih uređaja - svrha i sistem rada je isti (rešavanje realnih problema na brži i/ili automatski način) - menja im se samo pojavni oblik i mogućnosti. Uzmi u obzir i npr. evoluciju x86 procesora... Teško da je (jedan) čovek svesno uticao na to, biti će da je nešto drugo - potreba za prilagođavanjem problemima, tehnologiji i sl... Evolucija - menjanje predefinisanih osobina, uz dodavanje novih karakteristika, koje čine novu vrstu, i na kraju novi TIP. Kada to budeš shvatio, možemo ići dalje? Srećan Darvinov dan... On je pre 160g. shvatio ono što je mnogima i dan danas neshvatljivo. Čovek je uveo promene u nauci koje su ubrzale svet, i dale novu šansu čoveku kao biću koje mora da preživi sve izazove u sukobu sa nemilosrdnom prirodom! Slava mu!

galen

pre 10 godina

Covek poznat po teoriji koja je danas za nauku isto sto i biblija za vernike, nedodirljiva. Ponovicu, poznat po teoriji.
Inace takodje poznat i kao veliki rasista, ali koga briga za to.

F

pre 10 godina

Taj argument - "to je samo teorija", je najgluplji argument ikada...treba mnogo nerazumevanja nauke i zivota da bi se tako nesto tvrdilo!

http://iznaucnogugla.wordpress.com/2013/12/12/sve-sto-treba-da-znate-o-naucnoj-teoriji/

Xepoj

pre 10 godina

Kao sto rekoh samo ce biti minusa na moj komentar a ni jedan od vas koji veruju u evoluciju nece ni pokusati da mi objasni kako je nastao taj kompjuter sa koga lupate minuse ,bez da u opisu koristite bilo koju rec koja opisuje ucesce coveka u nastanku.E tako je i sa vasom evolucijom u koju verujete ,svodi se na negiranje i pretpostavke da se MOZDA i SLUCAJNO nesto desilo a sto nije biblijisko ucenje,dakle kao u najlepsoj bajci Volta Diznija :)))

zdrav razum

pre 10 godina

@ zmitjkoe
Budalaštine. Ne mogu da verujem da neko ko je dovoljno pismen da koristi računar misli da je sve što je Darvin napisao tačno. Da se sav život na Zemlji razvio do ameba , da su ljudi potomci majmuna , neverovatno. Zamislite se samo kakav vrhunski organizam predstavlja ljudsko telo , uopšte telo svakog složenijeg bića , šta sve može da osmisli ljudski mozak , šta sve može da ostvari , i da je to došlo od ameba ? Bog je stvorio čoveka i svako ko veruje hipotezama i teorijama Darvina je u zabludi , uostalom svaki verujući čovek će uvideti to kada mu dođe vreme, a takođe i ljudi koji sumnjaju.

monkey-fish-frog

pre 10 godina

I tako, pre ameba postojala su bića koja danas nazivamo političarima, a njih su stvorila bića iz senke, a senke su ustvari senke nekih bića za koja niko nikad ništa pouzdano nije čuo.. elem.. ljudi su tu negde, nedaleko od monkey-fish-froga.

http://www.youtube.com/watch?v=1LzSX37C5J4

au bokte

pre 10 godina

Ovo ne treba propustiti ... sad kad elita krene sa Adamom, Evom, Lilit i svim ostalim dokazima :) ... da ne izostavimo vanzemaljce i teorije zavere ... znači kokice i čekamo :)
(čovek, 12. februar 2014 21:43)

Da ostavimo Adama, Evu i Lilit sa strane, ono sto hoces da kazes je da je covek jedino bice u univerzumu, da banzemaljci ne postoje ili da mozda postoje ali da za 13-14 milijardi godina nisu uspeli da naprave tehnologiju da dodju do nase male planete? Ili hoces da kazes da ne postoje zavere, spijunaze, ratovi i podmetanja, da su svi drzavnici iskreni, da ne postoje licni, nego samo kolektivni interesi i da svi jaki postaju takvi zato sto su blagonakloni prema slabima, a ne zato sto su podmukliji? Mi u stvari zivimo u raju? Ne znam, nisam intelektualac, pa da vidim kako vi razmisljate...spremio sam kokice.

Deki

pre 10 godina

Mehanizmi 'prirodne selekcije' - tj 'prilagodjavanja' na kisu,sunce,vetar,promenu klime su stvorili vase oko sa milionima ustrojenih neurona ili 9 etapa metabolicke razgradnje secera koji pojedete ili sinhrono delovanje hemoglobina i mioglobina u transportu kiseonika...kad bi se zezali.

Slavisa

pre 10 godina

Hvala Darvinu, Koperniku, Galileju, Kepleru, Ajnstajnu, Nicheu...
Hvala svim naucnicima, ali onim pravim, ne copy-paste naucnicima sa srpskih univerziteta!
Hvala im sto su uspeli bar u ovoj meri da nas izvade iz mracnog srednjeg veka religije i inkvizicije!

дисцо ниња

pre 10 godina

@zmitjkoe укључи Википедију на свом iPhone-u па прочитај мало о митохондриској днк. Онда ће ти бити јасно зашто нема митохондриског Адама.

DNK

pre 10 godina

Evolucija i kreacionizam... S jedne strane nauka s druge dogma.
Mora se puno uciti i slusati pa tek onda razumeti.
Srecan DarvinDan svima! Srecan nam dan nauke i znanja!

Novosadjanin.

pre 10 godina

Darvinova teorija : dobro, nemamo dokaz za to, ali smatrajmo da je tako dok se ne pronadje... Problem nastaje kada su kao dokaze podvaljivali vilicu majmuna i lobanju coveka i to prikazivali kao celinu i kljucne dokaze. Onda riba sakoperka...Teorija je toliko suplja da je to uzas. Samo kako je objasnjeno nastajanje oka. Tragikomedija. Mutacije su inace losa stvar, ali u slucaju evolucije su uvek korisne. Zanimljivo. Znam da u Bibliji nije naravno istina ali molim vas, Darvin je na tom nivou.

Zole

pre 10 godina

Darvin je svima otvorio oči. Da li je u pravu ili nije, jos niko nije dokazao kao sto nije dokazano ni postojanje Boga. Sad većina naucnika koji pokušavaju da otkriju kako smo nastali koriste njegove zakljucke. Neki da dokazu da je u pravu a drugi da nije. Put do istine o našem poreklu je dugacak. Treba nam jos mnogo znanja da bi mogli nesto sa sigurnoscu da tvrdimo. Za sad je to jos uvek Darvinova teorija o poreklu vrsta. Samo teorija.

zmitjkoe

pre 10 godina

"Uz pomoć takozvanog “molekularnog sata” genetičari su uspeli da prate mitohondrijalnu DNK kroz generacije – do jedne žene (mitohondrijske Eve) koja je živela na istoku Afrike pre oko 150.000 godina.
Prema mišljenju mnogih naučnika, ova anatomski moderna žena majka je svih savremenih ljudi na planeti.

Da je Darvin bio živ da čuje za ovo otkriće, sigurno bi bio veoma zadovoljan."

Posto Darwin nije ziv, on od ovog "otkrica" moze samo da se prevrce u grobu. A gde je tu mitohondrijski Adam, kad vec nema mitoloskog? Odakle je M. Eva posla kad je u istocnu Afriku dosla? Inace, Darwine ljudino, razume i istino, hvala ti sto si nam objasnio tajne stvaranja prirode i zivota i eliminisao nepotrebnog boga. Covek je stvorio boga, to zna svako ko je procitao vise od jedne i jedine knjige..

Njegos

pre 10 godina

A da bi teorija bila ikoliko tacna , treba mu makar jedna prelazna grupa u evoluciji.....ali ni jedne nema
Sto znaci da VRHUNSKI ARHITEKTA POSTOJI

Xepoj

pre 10 godina

Aha jel to onaj sto je zasnovao teoriju na dve reci "slucajno" i "mozda" ? Zapravo to nije teorija nego religija ,no dobro nije to problem ,neka svaka bira svoju religiju ,problem je ako gradjani jednog drustva placaju da bi im decu ucili toj religiji i uz to je proglasavali jedinom mogucom i istinitom.No dobro sad ce da pljuste minusi od domacih botova ,stranacki obrazovanih,al evo im malog testa ,dakle zamolicu sve vas koji verujete u evoluciju i lupicete mi minus da mi opisete nastanak tog komjutera/racunara sa koga lupate minuse ali da iz svog opisa izbacite svaku rec koja na bilo koji nacin opisuje ucesce coveka u nastanku kompjutera tj racunara.

čovek

pre 10 godina

Ovo ne treba propustiti ... sad kad elita krene sa Adamom, Evom, Lilit i svim ostalim dokazima :) ... da ne izostavimo vanzemaljce i teorije zavere ... znači kokice i čekamo :)

ZokiTamnava

pre 10 godina

Ja sam agnostik, Darvin je isto tako bio i nije bas volio da ga ateisti reklamiraju kao svog.

Doduse hvala i svima srecan Darvin dan.:)

ana

pre 10 godina

Kad god se spomene Darvin setim se kabineta biologije iz osnovne skole u kome, kako nam je nastavnica ujedno bila i razredni staresina smo boravili skoro svaki dan i gde je, naravno, stajala ogromna slika coveka tuznog lica... uvek mi je vise licio na umetnika nego naucnika... Bezvezan komentar, srecan dan Darvina svejedno.

Slavisa

pre 10 godina

Hvala Darvinu, Koperniku, Galileju, Kepleru, Ajnstajnu, Nicheu...
Hvala svim naucnicima, ali onim pravim, ne copy-paste naucnicima sa srpskih univerziteta!
Hvala im sto su uspeli bar u ovoj meri da nas izvade iz mracnog srednjeg veka religije i inkvizicije!

ana

pre 10 godina

Kad god se spomene Darvin setim se kabineta biologije iz osnovne skole u kome, kako nam je nastavnica ujedno bila i razredni staresina smo boravili skoro svaki dan i gde je, naravno, stajala ogromna slika coveka tuznog lica... uvek mi je vise licio na umetnika nego naucnika... Bezvezan komentar, srecan dan Darvina svejedno.

čovek

pre 10 godina

Ovo ne treba propustiti ... sad kad elita krene sa Adamom, Evom, Lilit i svim ostalim dokazima :) ... da ne izostavimo vanzemaljce i teorije zavere ... znači kokice i čekamo :)

Heroj sa velikim srcem

pre 10 godina

(Xepoj, 12. februar 2014 21:42)
Kompjuteri su upravo pravi primer i dokaz evolucije... Preporučujem ti neki jednostavan članak o OOP-u (objektno orijentisanom programiranju)... To je što se tiče software-a, što se tiče hardvera kompjuteri su pretrpeli veliki evolucioni skok - od abakusa, preko automatskih mašina za pletenje (XVIII - XIX vek), automatskih štamparija, pa do PC-ja i novih mobilnih uređaja - svrha i sistem rada je isti (rešavanje realnih problema na brži i/ili automatski način) - menja im se samo pojavni oblik i mogućnosti. Uzmi u obzir i npr. evoluciju x86 procesora... Teško da je (jedan) čovek svesno uticao na to, biti će da je nešto drugo - potreba za prilagođavanjem problemima, tehnologiji i sl... Evolucija - menjanje predefinisanih osobina, uz dodavanje novih karakteristika, koje čine novu vrstu, i na kraju novi TIP. Kada to budeš shvatio, možemo ići dalje? Srećan Darvinov dan... On je pre 160g. shvatio ono što je mnogima i dan danas neshvatljivo. Čovek je uveo promene u nauci koje su ubrzale svet, i dale novu šansu čoveku kao biću koje mora da preživi sve izazove u sukobu sa nemilosrdnom prirodom! Slava mu!

DNK

pre 10 godina

Evolucija i kreacionizam... S jedne strane nauka s druge dogma.
Mora se puno uciti i slusati pa tek onda razumeti.
Srecan DarvinDan svima! Srecan nam dan nauke i znanja!

F

pre 10 godina

Taj argument - "to je samo teorija", je najgluplji argument ikada...treba mnogo nerazumevanja nauke i zivota da bi se tako nesto tvrdilo!

http://iznaucnogugla.wordpress.com/2013/12/12/sve-sto-treba-da-znate-o-naucnoj-teoriji/

ZokiTamnava

pre 10 godina

Ja sam agnostik, Darvin je isto tako bio i nije bas volio da ga ateisti reklamiraju kao svog.

Doduse hvala i svima srecan Darvin dan.:)

дисцо ниња

pre 10 godina

@zmitjkoe укључи Википедију на свом iPhone-u па прочитај мало о митохондриској днк. Онда ће ти бити јасно зашто нема митохондриског Адама.

Xepoj

pre 10 godina

Aha jel to onaj sto je zasnovao teoriju na dve reci "slucajno" i "mozda" ? Zapravo to nije teorija nego religija ,no dobro nije to problem ,neka svaka bira svoju religiju ,problem je ako gradjani jednog drustva placaju da bi im decu ucili toj religiji i uz to je proglasavali jedinom mogucom i istinitom.No dobro sad ce da pljuste minusi od domacih botova ,stranacki obrazovanih,al evo im malog testa ,dakle zamolicu sve vas koji verujete u evoluciju i lupicete mi minus da mi opisete nastanak tog komjutera/racunara sa koga lupate minuse ali da iz svog opisa izbacite svaku rec koja na bilo koji nacin opisuje ucesce coveka u nastanku kompjutera tj racunara.

zmitjkoe

pre 10 godina

"Uz pomoć takozvanog “molekularnog sata” genetičari su uspeli da prate mitohondrijalnu DNK kroz generacije – do jedne žene (mitohondrijske Eve) koja je živela na istoku Afrike pre oko 150.000 godina.
Prema mišljenju mnogih naučnika, ova anatomski moderna žena majka je svih savremenih ljudi na planeti.

Da je Darvin bio živ da čuje za ovo otkriće, sigurno bi bio veoma zadovoljan."

Posto Darwin nije ziv, on od ovog "otkrica" moze samo da se prevrce u grobu. A gde je tu mitohondrijski Adam, kad vec nema mitoloskog? Odakle je M. Eva posla kad je u istocnu Afriku dosla? Inace, Darwine ljudino, razume i istino, hvala ti sto si nam objasnio tajne stvaranja prirode i zivota i eliminisao nepotrebnog boga. Covek je stvorio boga, to zna svako ko je procitao vise od jedne i jedine knjige..

zdrav razum

pre 10 godina

@ zmitjkoe
Budalaštine. Ne mogu da verujem da neko ko je dovoljno pismen da koristi računar misli da je sve što je Darvin napisao tačno. Da se sav život na Zemlji razvio do ameba , da su ljudi potomci majmuna , neverovatno. Zamislite se samo kakav vrhunski organizam predstavlja ljudsko telo , uopšte telo svakog složenijeg bića , šta sve može da osmisli ljudski mozak , šta sve može da ostvari , i da je to došlo od ameba ? Bog je stvorio čoveka i svako ko veruje hipotezama i teorijama Darvina je u zabludi , uostalom svaki verujući čovek će uvideti to kada mu dođe vreme, a takođe i ljudi koji sumnjaju.

au bokte

pre 10 godina

Ovo ne treba propustiti ... sad kad elita krene sa Adamom, Evom, Lilit i svim ostalim dokazima :) ... da ne izostavimo vanzemaljce i teorije zavere ... znači kokice i čekamo :)
(čovek, 12. februar 2014 21:43)

Da ostavimo Adama, Evu i Lilit sa strane, ono sto hoces da kazes je da je covek jedino bice u univerzumu, da banzemaljci ne postoje ili da mozda postoje ali da za 13-14 milijardi godina nisu uspeli da naprave tehnologiju da dodju do nase male planete? Ili hoces da kazes da ne postoje zavere, spijunaze, ratovi i podmetanja, da su svi drzavnici iskreni, da ne postoje licni, nego samo kolektivni interesi i da svi jaki postaju takvi zato sto su blagonakloni prema slabima, a ne zato sto su podmukliji? Mi u stvari zivimo u raju? Ne znam, nisam intelektualac, pa da vidim kako vi razmisljate...spremio sam kokice.

Mister Yes

pre 10 godina

Ko veruje u bajke Darvinova teorija je kao stvorena za njega
(Mister No, 12. februar 2014 22:26)

Darvin je svoju "Bibliju" napisao pod punim imenom i prezimenom i ona se sastoji od brojnih dokaza i analiza i kao takva sigurno nije bajka vec naucni rad koji je podlozan permanentnom preispitivanju i nadogradnji.

A ko je napisao oficijalnu Bibliju? Sigurno je nije napisao nekakav svevisnji koji je samoga sebe iz nicega stvorio, pa je onda u trenucima dokolice za nedelju dana stvorio ceo svet sa svima nama u njemu.

Za razluku od Porekla vrsta, u Bibliji nema: analiza, dedukcija, izvedenih dokaza, cinjenica, materjalnih dokaza,utemeljenih zakljucaka......, sve se tvrdi po principu "rekla kazala" ili "javlja mi se".

Svako osporavanje tog nepotpisanog bajkovitog teksta sumnjive autenticnosti se proglasava za jeres, dok Darvinovo delo vec 150 godina male armije vernika, kao i oficijalnih naucnika bezuspesno pokusavaju da ospore.

galen

pre 10 godina

Covek poznat po teoriji koja je danas za nauku isto sto i biblija za vernike, nedodirljiva. Ponovicu, poznat po teoriji.
Inace takodje poznat i kao veliki rasista, ali koga briga za to.

nicili2008@yahoo.com

pre 10 godina

Suplji ste ko crkveno zvono. Sto bi reko Balasevic u jednoj od pesama. Pravi opis vecine Srba.

Poreklo vrsta sam procitao dva puta. Darvinove ideje i objasnjena su jasna, lako razumljiva, i veoma logicna (za one koji imaju mozak i mogu da misle malo).

On i Mendeljev su po meni dva dalekovida genijalca (u rangu sa Ajnstajnom). Mendeljev ostavljajuci "rupe" u svojoj tabeli koje se popunjavaju decenijama posle njegove smrti, a Darvin predvidjajuci pronalaske zivotinjskih i ljudskih fosila koja se obistinjuju decenijama posle njegove smrti. Uzgled, odlicno objasnjenje periodne tablice elementata je dato u knjizi "dissapearing spoon"
Darvin je na teoriji evolucije radio 20+ godina. Ima naucnika koji objavljuju puno radova a ima ih kao Darvin koji objave jedan i promene svet.
Za one koji hoce dobro objasnjenje evolucije prociatjte tekst na internetu "sta je evolucija a sta nije".

Darvin je bio jedan od bisera nauke.

E sada, druga stvar je sto u vecini komentara Srbin koji je do malopre cackao nos i gledao farmu, uzme taj prst iz nosa, razmaze ga po tastaturi, i pobije sto je sve Darvin objavio posle godina rada.
Kakvi ste i dobro vam je. Sad, brzo nazad prst u nos i na gledanje farme.

Zole

pre 10 godina

Darvin je svima otvorio oči. Da li je u pravu ili nije, jos niko nije dokazao kao sto nije dokazano ni postojanje Boga. Sad većina naucnika koji pokušavaju da otkriju kako smo nastali koriste njegove zakljucke. Neki da dokazu da je u pravu a drugi da nije. Put do istine o našem poreklu je dugacak. Treba nam jos mnogo znanja da bi mogli nesto sa sigurnoscu da tvrdimo. Za sad je to jos uvek Darvinova teorija o poreklu vrsta. Samo teorija.

A

pre 10 godina

Neki ljudi danas ne mogu razumeti evoluciju zbog vremenskog ciklusa koji je potreban da se pojave razlike medju vrstama. Primat koji je zajednicki predak nas ljudi i danasnjih simpanzi je ziveo pre 6 miliona godina. 99% vrsta koje su ikada zivele ne postoje danas. Svako od nas je prelazni oblik jedinke u neki drugi oblik, samo taj prelaz je minimalan.
Svaka prerana smrt u prirodi je takodje "doprinos" evolutivnom pomaku, jer tako priroda eliminise taj DNK pojedinca.
Neko je spominjao oko kao savrsen organ i dokaz da je to sigurno bog napravio, pa zapravo suprotno, niti je oko savrseno, niti je nastalo odjednom, nego se razvijalo jako dugo kroz razlicite vrste, od nekih ranih crva koji su mogli samo razaznati svetlo i tamu do danasnjih vrsta ptica koje imaju savrsenije oci od nas i po ostrini vida i po sirini spektra boja koje vide.
I na kraju, zasto prosecan zec moze pobeci lisici? jednostavno oni koji ne mogu ne postoje danas.

Pročitaj!

pre 10 godina

Obožavam laike koji pričaju o evoluciji :) Darvin je zastupao stav postojanja prirodne selkcije koja nedvosmisleno POSTOJI. Tretirajte bakterije antibiotikom i postaće u nekom trenutku rezistentne. prirodna selkcija će samo favorizovati one koje su oyporne jer su najbolje adaptirane. P.S. Jedna mala konstatacija: Onda ako više ne deluje taj antibiotik odite u Crkvu da se pomolite. Možda bakterije nestanu. Mrzim pljuvanje po nauci a cinično prvo odete u apoteku kad ste bolesni. molite se! u tome leži spas ;)

Njegos

pre 10 godina

A da bi teorija bila ikoliko tacna , treba mu makar jedna prelazna grupa u evoluciji.....ali ni jedne nema
Sto znaci da VRHUNSKI ARHITEKTA POSTOJI

Spike

pre 10 godina

Neverovatno kako se iznova i iznova ponavljaju jedni te isti "argumenti" protiv teorije evolucije, a koji pokazuju da je oni koji ih iznose - nisu ni procitali. Naravno, legitimno je informisati se preko sajtova terija zavere, ali bi trebalo imati barem bazicna znanja pre iznosenje kritike.
@Heroj - losa analogija. Poredis zivu i nezivu materiju, a upravo je karakteristika zive da moze da se menja/usavrsava/evoluira tj. da moze da smanjuje entropiju. Tako ti mozes da rastes, razvijas se, zidas kucu, konstruises racunar, a nakon smrti krece dekompozicija (raste entropija). Ti si zapravo na liniji opaske Freda Hojla o boingu 747 koji ne moze da se spontano sastavi na otpadu metalnih delova. To je objasnjeno. Kljucna stvar - prirodna selekcija nije isto sto i teorija verovatnoce.
@zmitjkoe - Ne postoji "mitohondrijski Adam" jer se mitohondrije nasledjuju iskljucivo preko majke. Oceve mitohondrije ostaju u repu spermatozoida koji ne prodire u sekundarnu oocitu tokom oplodnje. Primer - obrazac nasledjivanja mitohodrijskih bolesti
@Njegos - pogledaj sta to znaci "bog praznina" (god of the gaps)
@dokazi? - teorija evolucije ne tvrdi da je "covek postao od majmuna" (vidi logicku gresku "slamnati covek")
@galen i @Zole- mesate pojmove teorija i hipoteza. Teorija u nauci znaci nesto drugo nego u svakodnevnom govoru (i gravitacija je teorija)
@zdrav razum - mesas pojmove (i predmet) evolucije i abiogeneze
Za ostalo - http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/UsefulNotes/Evolution

Deki

pre 10 godina

Mehanizmi 'prirodne selekcije' - tj 'prilagodjavanja' na kisu,sunce,vetar,promenu klime su stvorili vase oko sa milionima ustrojenih neurona ili 9 etapa metabolicke razgradnje secera koji pojedete ili sinhrono delovanje hemoglobina i mioglobina u transportu kiseonika...kad bi se zezali.

Nikola

pre 10 godina

Sa druge strane, da se Darvin prezivao Darvinović i da je bio sa ovih prostora sad bi ga svi odavde svojatali i dizali u nebesa istu ovu teoriju za koju sada tvrde da je bajka. Naravno, uz obavezno "eh, otkad je on to znao, ali mu nisu dozvolili..."

iznogud

pre 10 godina

@Xeroj: Bajka ti je neka naucna teorija dokazana preko DNK analize, a nije ti bajka Biblija? hhahaha svaka dalja prica se ovde zavrsava.
Ovaj sto prica o nekakvim amebama, majmunima i koriscenju interneta, neka prvo sam iskoristi taj internet da sazna sta to kaze moderna teorija evolucije da ne bi baljezgao ovuda.

Samo pitam...

pre 10 godina

Oduvek mi je veoma zanimljivo to što religiozni ljudi (avramovske religije) smatraju da bog nije mogao da stvori čoveka/svet/vrste koje evoluiraju (iako je evolucija svega sasvim očigledna). Dakle, zanimljivo mi je to što ograničavaju svom bogu moći i stavljaju ga u okvir knjige u kojoj je neko nekada davno, bez mnogo mašte, pretpostavio kako je izgledalo stvaranje čoveka.
U istoj knjizi, na prvim stranicama, piše da su PRVI ljudi - Adam i Eva - imali dva sina: Kaina i Avelja. Dakle, bilo ih je ukupno četvoro na planeti. Kada je Kain počinio greh ubivši brata, Bog ga je kaznio i proterao iz Edema. Kain, jedan od TROJE preostalih ljudi na svetu, odlazi u zemlju "Naidsku na istoku od Edema", gde pozna ŽENU svoju i rodi Enoha. PITANJE: OTKUDA SE SADA STVORILA TA ŽENA? KO JU JE NAPRAVIO? KOJA JE TO BILA ZEMLJA NAIDSKA U KOJOJ SU ŽIVELI NEKAKVI DRUGI LJUDI? Jeste li vi svi bar pročitali Bibliju da biste mogli slepo da verujete u ono što u njoj piše? (Samo uz upotrebu zdravog razuma - bez biblijske hermeneutike, molim...)

Predrag Stojadinovic

pre 10 godina

Nikad mi neće biti jasna potreba neobrazovanih ljudi da se hvale svojim neznanjem, svojom zatucanošću i nesposobnošću da nešto shvate.

Svi vi koji niste savladali biologiju za peti razred osnovne bi trebalo da se stidite toga a ne da ovde javno to svima pokazujete i još tvrdite nekakve gluposti na osnovu toga...

Sramota, zaista sramota. I posle takvi "intelektualci" glasaju a mi se pitamo zašto nam je tako kako nam je..........

Sve vas kreacioniste, astrologe, homeopate, vidovnjake i sve vas koji u te budalaštine verujete bi trebalo vraćati nazad u osnovnu školu iz početka, sve dok ne naučite.

predrag

pre 10 godina

teorija u nauciji je najviši stepen koji može jedna hipoteza da dobije, teorija je potkrepljena dokazima i činjenicama, koje mogu biti proverene od strane bilo koga... teorija u kolokvijalnom govoru je nešto drugo i to je ono što zbunjuje neuke ljude... osim teorije o evoluciji putem prirodne selekcije, postoji teorija gravitacije (jel vam je i to samo "teorija", možda da se popnete na zgradu i da je testirate)

Xepoj

pre 10 godina

Kao sto rekoh samo ce biti minusa na moj komentar a ni jedan od vas koji veruju u evoluciju nece ni pokusati da mi objasni kako je nastao taj kompjuter sa koga lupate minuse ,bez da u opisu koristite bilo koju rec koja opisuje ucesce coveka u nastanku.E tako je i sa vasom evolucijom u koju verujete ,svodi se na negiranje i pretpostavke da se MOZDA i SLUCAJNO nesto desilo a sto nije biblijisko ucenje,dakle kao u najlepsoj bajci Volta Diznija :)))

nezdrav razum

pre 10 godina

@zdrav razum

Potpuno se slazem, ljudi i simpanze, gledano kroz DNK, su isti SAMO 98.8%
Citanje drugih knjiga osim biblije je cisto gubljenje vremena, odoh da skocim sa ivice zemlje.

Milosav

pre 10 godina

Citiraću jedan komentar, nažalost nisam zapamtio ime autora, na sličan članak sa ovoga sajta:
"Vidim da veliki broj komentatora ovde ne poznaje značenje reči teorija koje ona ima u nauci. Pogrešno se reč teorija poistovećuje sa rečju hipoteza. Naprotiv izraz teorija označava vrhunac naučnog utemeljenja neke hipoteze koja se kroz nebrojena posmatranja i eksperimente pokazala kao tačna. Teorija evolucije je jedna od najrobusnije zasnovanih naučnih teorija i sa većim stepenom sigurnosti se može govoriti da je ona tačna nego da je tačna istoriografska činjenica da je postojao Napoleon Bonaparta! Zar mislite da ima ikakve dileme u naučnim krugovima oko toga da li je evolucija tačna? U protekloj godini objavljeno je oko 200000 naučnih radova koji se bave mehanizmima evolutivnog razvoja. Sa druge strane, samo 65 radova spominje inteligentni dizajn. Od tih 65 radova 61 rad taj termin upotrebljava u inženjerskom smislu a ostala četiri ne govore afirmativno u odnosu na tu suludu, ničim potkrepljenu, ujdurmu kreacionista. Teorija evolucije je dokazana na mnogo različitih načina: univerzalnim genetskim kodom, fosilnim nalazima, genetskom srodnošću, zajedničkim fazama embriona..."

LLAP

pre 10 godina

Mitohondrijski DNK se prenosi po ženskoj liniji. Zato ne postoji mitohondrijski Adam.

Inače, čovek se školovao za sveštenika i na Bigl se ukrcao sa idejom da proslavi Boga. Međutim, svi znamo šta se desilo: proslavio je nauku...

Fiziku i kosmologiju volim, a ipak mi je jako teško da razmišljam u relativističkom univerzumu. Ajnštajna nikada nisam zaista razumeo.

Biologiju mrzim, blago rečeno, a Darvin mi je od starta imao smisao.

Genija nikada neće svi razumeti. Izgleda da je to tako...

cezar

pre 10 godina

Nemojte da zaboravite da je ovo nekada bila teorija. Danas postoje brojni dokazi u korist Darvinove, tada, teorije. Danas je to naučna činjenica.

Novosadjanin.

pre 10 godina

Darvinova teorija : dobro, nemamo dokaz za to, ali smatrajmo da je tako dok se ne pronadje... Problem nastaje kada su kao dokaze podvaljivali vilicu majmuna i lobanju coveka i to prikazivali kao celinu i kljucne dokaze. Onda riba sakoperka...Teorija je toliko suplja da je to uzas. Samo kako je objasnjeno nastajanje oka. Tragikomedija. Mutacije su inace losa stvar, ali u slucaju evolucije su uvek korisne. Zanimljivo. Znam da u Bibliji nije naravno istina ali molim vas, Darvin je na tom nivou.

činjenice

pre 10 godina

Evolucija je samo teorija. Hahahahaha

Eh, ova mi je tvrdnja najdraža. Reči imaju višestruka značenja. Kolokvijalno, teorija znači nagadjanje ili pustu priču. U naučnom kontekstu reč teorija je dosledni pojmovni model kojim objašnjavamo celi skup činjenica. No, nije samo evolucija jedna teorija. Sve je u nauci "samo teorija". Cela nauka je skup ideja koje možemo zvati teorijama ili modelima. Pitanje je jedino koliko je koja teorija dobro potvrdjena činjenicama. U slučaju teorije evolucije te su potvrde toliko brojne i dosledne da teoriji daju status prirodnog zakona.

Samo pitam...

pre 10 godina

Oduvek mi je veoma zanimljivo to što religiozni ljudi (avramovske religije) smatraju da bog nije mogao da stvori čoveka/svet/vrste koje evoluiraju (iako je evolucija svega sasvim očigledna). Dakle, zanimljivo mi je to što ograničavaju svom bogu moći i stavljaju ga u okvir knjige u kojoj je neko nekada davno, bez mnogo mašte, pretpostavio kako je izgledalo stvaranje čoveka.
U istoj knjizi, na prvim stranicama, piše da su PRVI ljudi - Adam i Eva - imali dva sina: Kaina i Avelja. Dakle, bilo ih je ukupno četvoro na planeti. Kada je Kain počinio greh ubivši brata, Bog ga je kaznio i proterao iz Edema. Kain, jedan od TROJE preostalih ljudi na svetu, odlazi u zemlju "Naidsku na istoku od Edema", gde pozna ŽENU svoju i rodi Enoha. PITANJE: OTKUDA SE SADA STVORILA TA ŽENA? KO JU JE NAPRAVIO? KOJA JE TO BILA ZEMLJA NAIDSKA U KOJOJ SU ŽIVELI NEKAKVI DRUGI LJUDI? Jeste li vi svi bar pročitali Bibliju da biste mogli slepo da verujete u ono što u njoj piše? (Samo uz upotrebu zdravog razuma - bez biblijske hermeneutike, molim...)

Andjela

pre 10 godina

Moje pitanje je kako se onda religija kao pojava iznikla iz strahova u ranom detinjstvu razvoja nase misli odrzala do danas? Verovatno je opstala samo i jedino iz jednog razloga, a to je korist onih koji tim religijama upravljaju, jer nacin na koji mi danas dozivljavamo religiju je iskljucivo i samo crkveni biznis i nista vise.

U pocecima nase misli, razmisljanja o tome kako je sve nastalo sa nedovoljno potrebnog istrazivackog rada i saznanja, stvorilo je divne price o bogovima, bogovima suma, boginjama mora, i to su bila recimo instant resenja da se nesto objasni, i to je lepo, jer je i to bio jedan, recimo pocetnicki naucni rad da otkrijemo prostor u kome zivimo, ali od tada su prosle stotine hiljada godina.

Priroda jeste jedna prosta svemirska vrsta, i mi funkcionisemo sa istim bazicnim algoritmom koji ima i obican virus, dakle tezimo da se sirimo i zauzimamo sto vise prostora i trosimo maksimalno resurse domacina (planete Zemlje), i naravno gledamo kako da dobacimo dalje po svemiru. I svakako da nismo jedina ovakva pojava u celom Univerzumu. Nema tu nista cudno, i veoma je prosto za razumeti, ako se osvrnete oko sebe bilo gde.
Ono sto ne koristimo u dovoljnoj meri, a posedujemo je - ljubav.

činjenice

pre 10 godina

Za sve one koji osporavaju evoluciju, zatucane vernike, one koji ne znaju kako funkcioniše nauka (naučni metod, nerazumevanje naučnih pojmova tipa "teorija"), one koji ne znaju ne samo biologiju nego i fiziku (pogotovo drugi zakon termodinamike) i pogotovo one koji misle da je čovek nastao od majmuna, da ne nabrajam dalje:

Ajde prvo sebi postavite jedno skroz logično pitanje: Ako ljudi potiču od majmuna zašto se svi majmuni nisu razvili u ljude? I tu pokazujete potpuno nerazumevanje temeljne ideje evolucije.

Ljudi se, naravno, nisu razvili od majmuna koji danas žive i koje, npr., možemo videti u zoološkom vrtu. Stvar je u tome da ljudi i današnji majmuni imaju zajedničkog pretka. Zapravo je poenta ta da su na evolucijskom stablu ljudi i današnji majmuni prilično blizu, da predstavljaju grane koje su se relativno nedavno (s obzirom na starost Zemlje) razdvojile. Što se zajedničkog pretka tiče, njega možemo naći sa svakim živim bićem koje postoji, ili je postojao na ovoj planeti. Zajedničkog pretka imamo i sa psom i sa magarcem i, ako baš hoćete, sa dinosaurusom.

monkey-fish-frog

pre 10 godina

I tako, pre ameba postojala su bića koja danas nazivamo političarima, a njih su stvorila bića iz senke, a senke su ustvari senke nekih bića za koja niko nikad ništa pouzdano nije čuo.. elem.. ljudi su tu negde, nedaleko od monkey-fish-froga.

http://www.youtube.com/watch?v=1LzSX37C5J4

gravitacija?

pre 10 godina

Kada procitam da je to "samo teorija" facepalmujem i citam sledeci komentar. Da je teorija - jeste, da je isto sto i "teorija", rec u svakidasnjem recniku - ni blizu. Za one koji hoce nesto da nauce:

www.notjustatheory.com

H.S.

pre 10 godina

"A gde je tu mitohondrijski Adam."

Clanak nije skroz jasan; mitohondrijski DNK se prenosi sa majke i na cerku i na sina, ali samo cerka moze dalje da ga prenese na svoje potomstvo. Cesto je pogresno shvatanje da je Mitohondrijska Eva bila jedina zena koja je u tom momentu zivela na zemlji (kao Eva u Bibliji) i iz koje je proizaslo celo covecanstvo. U stvarnosti, ona je samo zajednicki predak svim ljudima po zenskoj liniji, tj. pra-pra-pra.....-pra-baba svim ljudima (gde broj "pra" varira od osobe do osobe). Naravno, to isto vazi i za njenu majku i sve njene zenske predke, ali je M. Eva "najmljadja" medju svim zenama koje su zajednicki preci svim ljudima na svetu. Postojanje je lako dokazati uz malo matematike, ali ne bi da duzim pricu.

Naravno, postoji i Y-hromozomski Adam (Y hromozom se prenosi samo sa oca na sina), samo je vreme kad je ziveo teze proceniti zbog vece promenljivosti Y hromozoma. Ipak, najverovatnije nije ziveo u isto vreme i nikad nije sreo Mitohondrijsku Evu.

činjenice

pre 10 godina

I još jedan mit o teoriji evolucije.

Antievolucionisti tvrde da drugi zakon termodinamike dokazuje da je evolucija nemoguća.

E sad ću ja da pobijem ovu glupost:

Oni koji ovo tvrde pokazuju da su neznalice ne samo u biologiji, nego i u fizici. Da razjasnimo osnovne pojmove.

Evolucija je promena naslednih svojstava bioloških populacija iz generacije u generaciju. A razvoj najčešće vodi (iako ne nužno) povećanju kompeksnosti ili ,grubo govoreći, većoj uredjenosti. Drugim rečima, evolucijom raste red.

Trovach

pre 10 godina

Neko je rekao da je ljudski organizam neverovatno kompleksan. Neverovatno je tek koliko je slozena jedna obicna celija. Mislim da je za njeno stvaranje bio potreban inteligentni Tvorac, ali ne vidim nikakav problem da je On potom pustio da se zivot sam razvija. Darvin, uostalom, nije objasnjavao nastanak zivog od nezivog, vec njegovu evoluciju. I da; svako ko tvrdi da ne postoje pronadjeni prelazni fosili ili laze, ili nije informisan.

Ero s onoga svijeta

pre 10 godina

Reci da evolucija ne postoji i da je to cista glupost/teorija je kao i reci da ljudi ne udisu vazduh. To sto nismo nastali direktno od majmuna, ne cini celu ideju o evuciji besmislicom.
A sto se vanzemaljaca tice: Verovati da smo jedina ziva bica u svemiru je ograniceno kao terasa. I to sto ih "nismo videli" ne znaci da nisu dolazili.

Srdjan

pre 10 godina

Dok se ne dokaze suprotno ja cu i dalje da verujem u Boga, pre svega zbog nekih licnih cuda, vaspitanja i dokaza iz biblije.
Ako su Nikola Tesla, Albert Ajnstajn, Isak Njutn bili vernici, ne vidim razlog da ja ne budem.
Da ste prosli ono sto sam ja, svi bi promenili misljenje...
Sad cepajte minuse ateisti, ljubac velicine Zigarinog ponosa...

LL_69

pre 10 godina

Darvin je bio nesumnjivo rasista. Socijalni darvinizam koji su promovisali i usavršili nacisti, a utemeljili svoje stavove u ranijim radovima i stavovima Hakela, Hofmana i drugih, oslanjao su gotovo u potpunosti na ideju superiornosti rasa, ateizmu i obračnu sa religijom, uz pojedince koji su bili zaokupljeni čak i teorijama rasne higijene.
Koliko god da darvinizam opravdano objašnjava određene pojave u prirodi (na koji način? kako? na osnovu čega?) a da pritom nema odgovora na suštinska pitanja (zbog čega? zašto? šta je smisao?) kojima se i inače bavi filozofija a ne nauka, činjenica je, da je na sebe preuzeo teško breme rešavanja mnogih pitanja o životu, za koje nema kapacitete.
Uostalom setimo se oduševljenog darviniste, Tomasa Hakslija, svakako vrlo zaslužnog za razvoj nauke, ali oslobođenog religioznosti i pun sebe, kako kaže:
"Nijedan racionalan i slobodnomisleći čovek koji poznaje stvari, neće tvrditi da je prosečan crnac jednak ili čak superiorniji od belca."
Jezivo, zar ne?!

mama

pre 10 godina

Perica kaže mami:"Mama, tata kaže da smo nastali od majmuna. Šta ti misliš o tome?"
Mama:"Možda je njegova familija nastala od majmuna, moju je stvorio Bog."
Dok bude ljudi biće i različitih verovanja. Ne treba zaključivati o nečemu dok se o tome ne pročita, ne razmisli. Darvin jeste dao teoriju za razmatranje, ali još dugo će trebati vode da protekne pa da se sve kockoce slože. Ima tu dosta rupa, kao i u religiji.

MITA

pre 10 godina

Po Darvinovoj teoriji su Ribe bile veoma radoznale, pa su svaki dan iz vode izlazili na kopno i tako nekoliko puta, pa su im skrge zakrzljale, a potom su im izrasla pluca, pa su se ribe setile, da odbace peraja i narasli su im udovi za kretanje po kopnu itd. Racunari KOMODOR i GALAKSIJA su EVOLUIRALI na taj nacin, jer su na Buvljaku kupovali kineske komponente za novije racunare i EVOLUIRALI u Pentium 4 !!

Pravoslavni Hrišćanin-Srbin

pre 10 godina

@Kao sto rekoh samo ce biti minusa na moj komentar a ni jedan od vas koji veruju u evoluciju nece ni pokusati da mi objasni kako je nastao taj kompjuter sa koga lupate minuse ,bez da u opisu koristite bilo koju rec koja opisuje ucesce coveka u nastanku.E tako je i sa vasom evolucijom u koju verujete ,svodi se na negiranje i pretpostavke da se MOZDA i SLUCAJNO nesto desilo a sto nije biblijisko ucenje,dakle kao u najlepsoj bajci Volta Diznija :)))
(Xepoj, 12. februar 2014 23:07)
Heroj objasnio!Potpisujem!Ta Darvinova teorija je šuplja ko šupalj zub!Prosto nije DOKAZANA!!!

vasilije knezevic

pre 10 godina

Darwin je radikalno usvojen od osoba koje su u njegovim teorijama samo vidjeli raziku od
postojeceg kreacionizma,necega sto nije imalo naucnu pozadinu ili bilo kakav koncept koji
bi provocirao diskusiju,msljenje.Bog je stvorio sve sto je zivo.Sjecam se kad sam kao
predskolsko dijete slusao ljude,obicne i neobrazovane koji su diskutovali o tome sta je
bog stvorio prvo u svojim stvaralackim pocetcima.Mrav je dobio najvise glasova jer je eto
fantasticno organizovan,slijedilie su druge vrste a ne sjecam se gdje je zmija zavrsila.
Kasnije sam u skoli ucio prema darwinizmu koji me je zadivljavao svojom matematickom
tacnoscu i prefinjenosti prelaska vrsta, jednih u druge kao da ih je neka visa sila na to
navodila.Kako sam postajao stariji shvatio sam, na kraju,da su teorije te iste evolucije
samo jedna druga vrsta religije jer su izmisljeno tacne i naocigled bez greske.Onda sam
razumio i razlog zasto je crkva bla protiv Darwin-a. Kao da je on,Darwin,zapoceo neko
novo vjerovanje koje ce pokolebati crkveni dogmatizam. Odabiranje prema pozitivnim
karakteristikama ima svoj kraj i eventualno dozivljava prelazak u nesto slicno manje
impresivno, kao se vraca onom starom, originalnom izdanju.Odabiranje je poznato i
po losim kvalitetima gdje jedinka uspostavlja sopstveni domen.
vasilije knezevic 12 feb. 2014

kordin

pre 10 godina

oni dobro znaju da zivot ne moze da nastane slucajno. zasto sada nestvorite zivu materiju kad imate sve uslove-da vidimo ko to moze da stvori zivot.

Djed of Tradicionaliste

pre 10 godina

Mozete vi da se svadjate koliko hocete ali je prava istina da niko ne zna kako je sve ovo nastalo. Bilo koja osoba sto razmislja svojom glavom i ne pada na price koje stizu iz okoline moze da zakljuci da su sve ponudjene teorije (hipoteza - teorija - cinjenica) suplje kao svajcarski sir. Vecina tih naucnika je verovala u Boga ali nije verovala u ucenja koja dolaze od razlicitih religija. Vi velicate ateizam, a za to koristite naucnike koji su verovali u Boga. To nema smisla.

Predpostavlja se ali jos nije dokazano da je covek imao zajednickog predka sa majmunima (missing link???).

Hegel i Hartman

pre 10 godina

Socijalni darvinizam je, kao što je neko ovde pomenuo, teško breme evolucionista. Navedeni naučnici su gotovo listom, sem malog broja izuzetaka, bili vrlo rasistički orijentisani, većinom su bili naknadno progledali ateisti a ređe agnostici. Bili su čak toliko gordi, da su sebi dali pravo da se bave teorijama postanka za šta nauka kao specijalistička oblast, nema dovoljno opštih logičkih saznanja niti potrebne metafizičke širine.

Xepoj

pre 10 godina

Aha jel to onaj sto je zasnovao teoriju na dve reci "slucajno" i "mozda" ? Zapravo to nije teorija nego religija ,no dobro nije to problem ,neka svaka bira svoju religiju ,problem je ako gradjani jednog drustva placaju da bi im decu ucili toj religiji i uz to je proglasavali jedinom mogucom i istinitom.No dobro sad ce da pljuste minusi od domacih botova ,stranacki obrazovanih,al evo im malog testa ,dakle zamolicu sve vas koji verujete u evoluciju i lupicete mi minus da mi opisete nastanak tog komjutera/racunara sa koga lupate minuse ali da iz svog opisa izbacite svaku rec koja na bilo koji nacin opisuje ucesce coveka u nastanku kompjutera tj racunara.

zdrav razum

pre 10 godina

@ zmitjkoe
Budalaštine. Ne mogu da verujem da neko ko je dovoljno pismen da koristi računar misli da je sve što je Darvin napisao tačno. Da se sav život na Zemlji razvio do ameba , da su ljudi potomci majmuna , neverovatno. Zamislite se samo kakav vrhunski organizam predstavlja ljudsko telo , uopšte telo svakog složenijeg bića , šta sve može da osmisli ljudski mozak , šta sve može da ostvari , i da je to došlo od ameba ? Bog je stvorio čoveka i svako ko veruje hipotezama i teorijama Darvina je u zabludi , uostalom svaki verujući čovek će uvideti to kada mu dođe vreme, a takođe i ljudi koji sumnjaju.

galen

pre 10 godina

Covek poznat po teoriji koja je danas za nauku isto sto i biblija za vernike, nedodirljiva. Ponovicu, poznat po teoriji.
Inace takodje poznat i kao veliki rasista, ali koga briga za to.

Xepoj

pre 10 godina

Kao sto rekoh samo ce biti minusa na moj komentar a ni jedan od vas koji veruju u evoluciju nece ni pokusati da mi objasni kako je nastao taj kompjuter sa koga lupate minuse ,bez da u opisu koristite bilo koju rec koja opisuje ucesce coveka u nastanku.E tako je i sa vasom evolucijom u koju verujete ,svodi se na negiranje i pretpostavke da se MOZDA i SLUCAJNO nesto desilo a sto nije biblijisko ucenje,dakle kao u najlepsoj bajci Volta Diznija :)))

Njegos

pre 10 godina

A da bi teorija bila ikoliko tacna , treba mu makar jedna prelazna grupa u evoluciji.....ali ni jedne nema
Sto znaci da VRHUNSKI ARHITEKTA POSTOJI

Novosadjanin.

pre 10 godina

Darvinova teorija : dobro, nemamo dokaz za to, ali smatrajmo da je tako dok se ne pronadje... Problem nastaje kada su kao dokaze podvaljivali vilicu majmuna i lobanju coveka i to prikazivali kao celinu i kljucne dokaze. Onda riba sakoperka...Teorija je toliko suplja da je to uzas. Samo kako je objasnjeno nastajanje oka. Tragikomedija. Mutacije su inace losa stvar, ali u slucaju evolucije su uvek korisne. Zanimljivo. Znam da u Bibliji nije naravno istina ali molim vas, Darvin je na tom nivou.

Zole

pre 10 godina

Darvin je svima otvorio oči. Da li je u pravu ili nije, jos niko nije dokazao kao sto nije dokazano ni postojanje Boga. Sad većina naucnika koji pokušavaju da otkriju kako smo nastali koriste njegove zakljucke. Neki da dokazu da je u pravu a drugi da nije. Put do istine o našem poreklu je dugacak. Treba nam jos mnogo znanja da bi mogli nesto sa sigurnoscu da tvrdimo. Za sad je to jos uvek Darvinova teorija o poreklu vrsta. Samo teorija.

Deki

pre 10 godina

Mehanizmi 'prirodne selekcije' - tj 'prilagodjavanja' na kisu,sunce,vetar,promenu klime su stvorili vase oko sa milionima ustrojenih neurona ili 9 etapa metabolicke razgradnje secera koji pojedete ili sinhrono delovanje hemoglobina i mioglobina u transportu kiseonika...kad bi se zezali.

zmitjkoe

pre 10 godina

"Uz pomoć takozvanog “molekularnog sata” genetičari su uspeli da prate mitohondrijalnu DNK kroz generacije – do jedne žene (mitohondrijske Eve) koja je živela na istoku Afrike pre oko 150.000 godina.
Prema mišljenju mnogih naučnika, ova anatomski moderna žena majka je svih savremenih ljudi na planeti.

Da je Darvin bio živ da čuje za ovo otkriće, sigurno bi bio veoma zadovoljan."

Posto Darwin nije ziv, on od ovog "otkrica" moze samo da se prevrce u grobu. A gde je tu mitohondrijski Adam, kad vec nema mitoloskog? Odakle je M. Eva posla kad je u istocnu Afriku dosla? Inace, Darwine ljudino, razume i istino, hvala ti sto si nam objasnio tajne stvaranja prirode i zivota i eliminisao nepotrebnog boga. Covek je stvorio boga, to zna svako ko je procitao vise od jedne i jedine knjige..

au bokte

pre 10 godina

Ovo ne treba propustiti ... sad kad elita krene sa Adamom, Evom, Lilit i svim ostalim dokazima :) ... da ne izostavimo vanzemaljce i teorije zavere ... znači kokice i čekamo :)
(čovek, 12. februar 2014 21:43)

Da ostavimo Adama, Evu i Lilit sa strane, ono sto hoces da kazes je da je covek jedino bice u univerzumu, da banzemaljci ne postoje ili da mozda postoje ali da za 13-14 milijardi godina nisu uspeli da naprave tehnologiju da dodju do nase male planete? Ili hoces da kazes da ne postoje zavere, spijunaze, ratovi i podmetanja, da su svi drzavnici iskreni, da ne postoje licni, nego samo kolektivni interesi i da svi jaki postaju takvi zato sto su blagonakloni prema slabima, a ne zato sto su podmukliji? Mi u stvari zivimo u raju? Ne znam, nisam intelektualac, pa da vidim kako vi razmisljate...spremio sam kokice.

čovek

pre 10 godina

Ovo ne treba propustiti ... sad kad elita krene sa Adamom, Evom, Lilit i svim ostalim dokazima :) ... da ne izostavimo vanzemaljce i teorije zavere ... znači kokice i čekamo :)

ZokiTamnava

pre 10 godina

Ja sam agnostik, Darvin je isto tako bio i nije bas volio da ga ateisti reklamiraju kao svog.

Doduse hvala i svima srecan Darvin dan.:)

Slavisa

pre 10 godina

Hvala Darvinu, Koperniku, Galileju, Kepleru, Ajnstajnu, Nicheu...
Hvala svim naucnicima, ali onim pravim, ne copy-paste naucnicima sa srpskih univerziteta!
Hvala im sto su uspeli bar u ovoj meri da nas izvade iz mracnog srednjeg veka religije i inkvizicije!

ana

pre 10 godina

Kad god se spomene Darvin setim se kabineta biologije iz osnovne skole u kome, kako nam je nastavnica ujedno bila i razredni staresina smo boravili skoro svaki dan i gde je, naravno, stajala ogromna slika coveka tuznog lica... uvek mi je vise licio na umetnika nego naucnika... Bezvezan komentar, srecan dan Darvina svejedno.

monkey-fish-frog

pre 10 godina

I tako, pre ameba postojala su bića koja danas nazivamo političarima, a njih su stvorila bića iz senke, a senke su ustvari senke nekih bića za koja niko nikad ništa pouzdano nije čuo.. elem.. ljudi su tu negde, nedaleko od monkey-fish-froga.

http://www.youtube.com/watch?v=1LzSX37C5J4

MITA

pre 10 godina

Po Darvinovoj teoriji su Ribe bile veoma radoznale, pa su svaki dan iz vode izlazili na kopno i tako nekoliko puta, pa su im skrge zakrzljale, a potom su im izrasla pluca, pa su se ribe setile, da odbace peraja i narasli su im udovi za kretanje po kopnu itd. Racunari KOMODOR i GALAKSIJA su EVOLUIRALI na taj nacin, jer su na Buvljaku kupovali kineske komponente za novije racunare i EVOLUIRALI u Pentium 4 !!

mama

pre 10 godina

Perica kaže mami:"Mama, tata kaže da smo nastali od majmuna. Šta ti misliš o tome?"
Mama:"Možda je njegova familija nastala od majmuna, moju je stvorio Bog."
Dok bude ljudi biće i različitih verovanja. Ne treba zaključivati o nečemu dok se o tome ne pročita, ne razmisli. Darvin jeste dao teoriju za razmatranje, ali još dugo će trebati vode da protekne pa da se sve kockoce slože. Ima tu dosta rupa, kao i u religiji.

Srdjan

pre 10 godina

Dok se ne dokaze suprotno ja cu i dalje da verujem u Boga, pre svega zbog nekih licnih cuda, vaspitanja i dokaza iz biblije.
Ako su Nikola Tesla, Albert Ajnstajn, Isak Njutn bili vernici, ne vidim razlog da ja ne budem.
Da ste prosli ono sto sam ja, svi bi promenili misljenje...
Sad cepajte minuse ateisti, ljubac velicine Zigarinog ponosa...

Heroj sa velikim srcem

pre 10 godina

(Xepoj, 12. februar 2014 21:42)
Kompjuteri su upravo pravi primer i dokaz evolucije... Preporučujem ti neki jednostavan članak o OOP-u (objektno orijentisanom programiranju)... To je što se tiče software-a, što se tiče hardvera kompjuteri su pretrpeli veliki evolucioni skok - od abakusa, preko automatskih mašina za pletenje (XVIII - XIX vek), automatskih štamparija, pa do PC-ja i novih mobilnih uređaja - svrha i sistem rada je isti (rešavanje realnih problema na brži i/ili automatski način) - menja im se samo pojavni oblik i mogućnosti. Uzmi u obzir i npr. evoluciju x86 procesora... Teško da je (jedan) čovek svesno uticao na to, biti će da je nešto drugo - potreba za prilagođavanjem problemima, tehnologiji i sl... Evolucija - menjanje predefinisanih osobina, uz dodavanje novih karakteristika, koje čine novu vrstu, i na kraju novi TIP. Kada to budeš shvatio, možemo ići dalje? Srećan Darvinov dan... On je pre 160g. shvatio ono što je mnogima i dan danas neshvatljivo. Čovek je uveo promene u nauci koje su ubrzale svet, i dale novu šansu čoveku kao biću koje mora da preživi sve izazove u sukobu sa nemilosrdnom prirodom! Slava mu!

Pravoslavni Hrišćanin-Srbin

pre 10 godina

@Kao sto rekoh samo ce biti minusa na moj komentar a ni jedan od vas koji veruju u evoluciju nece ni pokusati da mi objasni kako je nastao taj kompjuter sa koga lupate minuse ,bez da u opisu koristite bilo koju rec koja opisuje ucesce coveka u nastanku.E tako je i sa vasom evolucijom u koju verujete ,svodi se na negiranje i pretpostavke da se MOZDA i SLUCAJNO nesto desilo a sto nije biblijisko ucenje,dakle kao u najlepsoj bajci Volta Diznija :)))
(Xepoj, 12. februar 2014 23:07)
Heroj objasnio!Potpisujem!Ta Darvinova teorija je šuplja ko šupalj zub!Prosto nije DOKAZANA!!!

DNK

pre 10 godina

Evolucija i kreacionizam... S jedne strane nauka s druge dogma.
Mora se puno uciti i slusati pa tek onda razumeti.
Srecan DarvinDan svima! Srecan nam dan nauke i znanja!

kordin

pre 10 godina

oni dobro znaju da zivot ne moze da nastane slucajno. zasto sada nestvorite zivu materiju kad imate sve uslove-da vidimo ko to moze da stvori zivot.

LL_69

pre 10 godina

Darvin je bio nesumnjivo rasista. Socijalni darvinizam koji su promovisali i usavršili nacisti, a utemeljili svoje stavove u ranijim radovima i stavovima Hakela, Hofmana i drugih, oslanjao su gotovo u potpunosti na ideju superiornosti rasa, ateizmu i obračnu sa religijom, uz pojedince koji su bili zaokupljeni čak i teorijama rasne higijene.
Koliko god da darvinizam opravdano objašnjava određene pojave u prirodi (na koji način? kako? na osnovu čega?) a da pritom nema odgovora na suštinska pitanja (zbog čega? zašto? šta je smisao?) kojima se i inače bavi filozofija a ne nauka, činjenica je, da je na sebe preuzeo teško breme rešavanja mnogih pitanja o životu, za koje nema kapacitete.
Uostalom setimo se oduševljenog darviniste, Tomasa Hakslija, svakako vrlo zaslužnog za razvoj nauke, ali oslobođenog religioznosti i pun sebe, kako kaže:
"Nijedan racionalan i slobodnomisleći čovek koji poznaje stvari, neće tvrditi da je prosečan crnac jednak ili čak superiorniji od belca."
Jezivo, zar ne?!

Djed of Tradicionaliste

pre 10 godina

Mozete vi da se svadjate koliko hocete ali je prava istina da niko ne zna kako je sve ovo nastalo. Bilo koja osoba sto razmislja svojom glavom i ne pada na price koje stizu iz okoline moze da zakljuci da su sve ponudjene teorije (hipoteza - teorija - cinjenica) suplje kao svajcarski sir. Vecina tih naucnika je verovala u Boga ali nije verovala u ucenja koja dolaze od razlicitih religija. Vi velicate ateizam, a za to koristite naucnike koji su verovali u Boga. To nema smisla.

Predpostavlja se ali jos nije dokazano da je covek imao zajednickog predka sa majmunima (missing link???).

F

pre 10 godina

Taj argument - "to je samo teorija", je najgluplji argument ikada...treba mnogo nerazumevanja nauke i zivota da bi se tako nesto tvrdilo!

http://iznaucnogugla.wordpress.com/2013/12/12/sve-sto-treba-da-znate-o-naucnoj-teoriji/

Trovach

pre 10 godina

Neko je rekao da je ljudski organizam neverovatno kompleksan. Neverovatno je tek koliko je slozena jedna obicna celija. Mislim da je za njeno stvaranje bio potreban inteligentni Tvorac, ali ne vidim nikakav problem da je On potom pustio da se zivot sam razvija. Darvin, uostalom, nije objasnjavao nastanak zivog od nezivog, vec njegovu evoluciju. I da; svako ko tvrdi da ne postoje pronadjeni prelazni fosili ili laze, ili nije informisan.

Hegel i Hartman

pre 10 godina

Socijalni darvinizam je, kao što je neko ovde pomenuo, teško breme evolucionista. Navedeni naučnici su gotovo listom, sem malog broja izuzetaka, bili vrlo rasistički orijentisani, većinom su bili naknadno progledali ateisti a ređe agnostici. Bili su čak toliko gordi, da su sebi dali pravo da se bave teorijama postanka za šta nauka kao specijalistička oblast, nema dovoljno opštih logičkih saznanja niti potrebne metafizičke širine.

vasilije knezevic

pre 10 godina

Darwin je radikalno usvojen od osoba koje su u njegovim teorijama samo vidjeli raziku od
postojeceg kreacionizma,necega sto nije imalo naucnu pozadinu ili bilo kakav koncept koji
bi provocirao diskusiju,msljenje.Bog je stvorio sve sto je zivo.Sjecam se kad sam kao
predskolsko dijete slusao ljude,obicne i neobrazovane koji su diskutovali o tome sta je
bog stvorio prvo u svojim stvaralackim pocetcima.Mrav je dobio najvise glasova jer je eto
fantasticno organizovan,slijedilie su druge vrste a ne sjecam se gdje je zmija zavrsila.
Kasnije sam u skoli ucio prema darwinizmu koji me je zadivljavao svojom matematickom
tacnoscu i prefinjenosti prelaska vrsta, jednih u druge kao da ih je neka visa sila na to
navodila.Kako sam postajao stariji shvatio sam, na kraju,da su teorije te iste evolucije
samo jedna druga vrsta religije jer su izmisljeno tacne i naocigled bez greske.Onda sam
razumio i razlog zasto je crkva bla protiv Darwin-a. Kao da je on,Darwin,zapoceo neko
novo vjerovanje koje ce pokolebati crkveni dogmatizam. Odabiranje prema pozitivnim
karakteristikama ima svoj kraj i eventualno dozivljava prelazak u nesto slicno manje
impresivno, kao se vraca onom starom, originalnom izdanju.Odabiranje je poznato i
po losim kvalitetima gdje jedinka uspostavlja sopstveni domen.
vasilije knezevic 12 feb. 2014

cezar

pre 10 godina

Nemojte da zaboravite da je ovo nekada bila teorija. Danas postoje brojni dokazi u korist Darvinove, tada, teorije. Danas je to naučna činjenica.

дисцо ниња

pre 10 godina

@zmitjkoe укључи Википедију на свом iPhone-u па прочитај мало о митохондриској днк. Онда ће ти бити јасно зашто нема митохондриског Адама.

nezdrav razum

pre 10 godina

@zdrav razum

Potpuno se slazem, ljudi i simpanze, gledano kroz DNK, su isti SAMO 98.8%
Citanje drugih knjiga osim biblije je cisto gubljenje vremena, odoh da skocim sa ivice zemlje.

nicili2008@yahoo.com

pre 10 godina

Suplji ste ko crkveno zvono. Sto bi reko Balasevic u jednoj od pesama. Pravi opis vecine Srba.

Poreklo vrsta sam procitao dva puta. Darvinove ideje i objasnjena su jasna, lako razumljiva, i veoma logicna (za one koji imaju mozak i mogu da misle malo).

On i Mendeljev su po meni dva dalekovida genijalca (u rangu sa Ajnstajnom). Mendeljev ostavljajuci "rupe" u svojoj tabeli koje se popunjavaju decenijama posle njegove smrti, a Darvin predvidjajuci pronalaske zivotinjskih i ljudskih fosila koja se obistinjuju decenijama posle njegove smrti. Uzgled, odlicno objasnjenje periodne tablice elementata je dato u knjizi "dissapearing spoon"
Darvin je na teoriji evolucije radio 20+ godina. Ima naucnika koji objavljuju puno radova a ima ih kao Darvin koji objave jedan i promene svet.
Za one koji hoce dobro objasnjenje evolucije prociatjte tekst na internetu "sta je evolucija a sta nije".

Darvin je bio jedan od bisera nauke.

E sada, druga stvar je sto u vecini komentara Srbin koji je do malopre cackao nos i gledao farmu, uzme taj prst iz nosa, razmaze ga po tastaturi, i pobije sto je sve Darvin objavio posle godina rada.
Kakvi ste i dobro vam je. Sad, brzo nazad prst u nos i na gledanje farme.

Samo pitam...

pre 10 godina

Oduvek mi je veoma zanimljivo to što religiozni ljudi (avramovske religije) smatraju da bog nije mogao da stvori čoveka/svet/vrste koje evoluiraju (iako je evolucija svega sasvim očigledna). Dakle, zanimljivo mi je to što ograničavaju svom bogu moći i stavljaju ga u okvir knjige u kojoj je neko nekada davno, bez mnogo mašte, pretpostavio kako je izgledalo stvaranje čoveka.
U istoj knjizi, na prvim stranicama, piše da su PRVI ljudi - Adam i Eva - imali dva sina: Kaina i Avelja. Dakle, bilo ih je ukupno četvoro na planeti. Kada je Kain počinio greh ubivši brata, Bog ga je kaznio i proterao iz Edema. Kain, jedan od TROJE preostalih ljudi na svetu, odlazi u zemlju "Naidsku na istoku od Edema", gde pozna ŽENU svoju i rodi Enoha. PITANJE: OTKUDA SE SADA STVORILA TA ŽENA? KO JU JE NAPRAVIO? KOJA JE TO BILA ZEMLJA NAIDSKA U KOJOJ SU ŽIVELI NEKAKVI DRUGI LJUDI? Jeste li vi svi bar pročitali Bibliju da biste mogli slepo da verujete u ono što u njoj piše? (Samo uz upotrebu zdravog razuma - bez biblijske hermeneutike, molim...)

Predrag Stojadinovic

pre 10 godina

Nikad mi neće biti jasna potreba neobrazovanih ljudi da se hvale svojim neznanjem, svojom zatucanošću i nesposobnošću da nešto shvate.

Svi vi koji niste savladali biologiju za peti razred osnovne bi trebalo da se stidite toga a ne da ovde javno to svima pokazujete i još tvrdite nekakve gluposti na osnovu toga...

Sramota, zaista sramota. I posle takvi "intelektualci" glasaju a mi se pitamo zašto nam je tako kako nam je..........

Sve vas kreacioniste, astrologe, homeopate, vidovnjake i sve vas koji u te budalaštine verujete bi trebalo vraćati nazad u osnovnu školu iz početka, sve dok ne naučite.

Mister Yes

pre 10 godina

Ko veruje u bajke Darvinova teorija je kao stvorena za njega
(Mister No, 12. februar 2014 22:26)

Darvin je svoju "Bibliju" napisao pod punim imenom i prezimenom i ona se sastoji od brojnih dokaza i analiza i kao takva sigurno nije bajka vec naucni rad koji je podlozan permanentnom preispitivanju i nadogradnji.

A ko je napisao oficijalnu Bibliju? Sigurno je nije napisao nekakav svevisnji koji je samoga sebe iz nicega stvorio, pa je onda u trenucima dokolice za nedelju dana stvorio ceo svet sa svima nama u njemu.

Za razluku od Porekla vrsta, u Bibliji nema: analiza, dedukcija, izvedenih dokaza, cinjenica, materjalnih dokaza,utemeljenih zakljucaka......, sve se tvrdi po principu "rekla kazala" ili "javlja mi se".

Svako osporavanje tog nepotpisanog bajkovitog teksta sumnjive autenticnosti se proglasava za jeres, dok Darvinovo delo vec 150 godina male armije vernika, kao i oficijalnih naucnika bezuspesno pokusavaju da ospore.

činjenice

pre 10 godina

Za sve one koji osporavaju evoluciju, zatucane vernike, one koji ne znaju kako funkcioniše nauka (naučni metod, nerazumevanje naučnih pojmova tipa "teorija"), one koji ne znaju ne samo biologiju nego i fiziku (pogotovo drugi zakon termodinamike) i pogotovo one koji misle da je čovek nastao od majmuna, da ne nabrajam dalje:

Ajde prvo sebi postavite jedno skroz logično pitanje: Ako ljudi potiču od majmuna zašto se svi majmuni nisu razvili u ljude? I tu pokazujete potpuno nerazumevanje temeljne ideje evolucije.

Ljudi se, naravno, nisu razvili od majmuna koji danas žive i koje, npr., možemo videti u zoološkom vrtu. Stvar je u tome da ljudi i današnji majmuni imaju zajedničkog pretka. Zapravo je poenta ta da su na evolucijskom stablu ljudi i današnji majmuni prilično blizu, da predstavljaju grane koje su se relativno nedavno (s obzirom na starost Zemlje) razdvojile. Što se zajedničkog pretka tiče, njega možemo naći sa svakim živim bićem koje postoji, ili je postojao na ovoj planeti. Zajedničkog pretka imamo i sa psom i sa magarcem i, ako baš hoćete, sa dinosaurusom.

predrag

pre 10 godina

teorija u nauciji je najviši stepen koji može jedna hipoteza da dobije, teorija je potkrepljena dokazima i činjenicama, koje mogu biti proverene od strane bilo koga... teorija u kolokvijalnom govoru je nešto drugo i to je ono što zbunjuje neuke ljude... osim teorije o evoluciji putem prirodne selekcije, postoji teorija gravitacije (jel vam je i to samo "teorija", možda da se popnete na zgradu i da je testirate)

Ero s onoga svijeta

pre 10 godina

Reci da evolucija ne postoji i da je to cista glupost/teorija je kao i reci da ljudi ne udisu vazduh. To sto nismo nastali direktno od majmuna, ne cini celu ideju o evuciji besmislicom.
A sto se vanzemaljaca tice: Verovati da smo jedina ziva bica u svemiru je ograniceno kao terasa. I to sto ih "nismo videli" ne znaci da nisu dolazili.

Samo pitam...

pre 10 godina

Oduvek mi je veoma zanimljivo to što religiozni ljudi (avramovske religije) smatraju da bog nije mogao da stvori čoveka/svet/vrste koje evoluiraju (iako je evolucija svega sasvim očigledna). Dakle, zanimljivo mi je to što ograničavaju svom bogu moći i stavljaju ga u okvir knjige u kojoj je neko nekada davno, bez mnogo mašte, pretpostavio kako je izgledalo stvaranje čoveka.
U istoj knjizi, na prvim stranicama, piše da su PRVI ljudi - Adam i Eva - imali dva sina: Kaina i Avelja. Dakle, bilo ih je ukupno četvoro na planeti. Kada je Kain počinio greh ubivši brata, Bog ga je kaznio i proterao iz Edema. Kain, jedan od TROJE preostalih ljudi na svetu, odlazi u zemlju "Naidsku na istoku od Edema", gde pozna ŽENU svoju i rodi Enoha. PITANJE: OTKUDA SE SADA STVORILA TA ŽENA? KO JU JE NAPRAVIO? KOJA JE TO BILA ZEMLJA NAIDSKA U KOJOJ SU ŽIVELI NEKAKVI DRUGI LJUDI? Jeste li vi svi bar pročitali Bibliju da biste mogli slepo da verujete u ono što u njoj piše? (Samo uz upotrebu zdravog razuma - bez biblijske hermeneutike, molim...)

Pročitaj!

pre 10 godina

Obožavam laike koji pričaju o evoluciji :) Darvin je zastupao stav postojanja prirodne selkcije koja nedvosmisleno POSTOJI. Tretirajte bakterije antibiotikom i postaće u nekom trenutku rezistentne. prirodna selkcija će samo favorizovati one koje su oyporne jer su najbolje adaptirane. P.S. Jedna mala konstatacija: Onda ako više ne deluje taj antibiotik odite u Crkvu da se pomolite. Možda bakterije nestanu. Mrzim pljuvanje po nauci a cinično prvo odete u apoteku kad ste bolesni. molite se! u tome leži spas ;)

LLAP

pre 10 godina

Mitohondrijski DNK se prenosi po ženskoj liniji. Zato ne postoji mitohondrijski Adam.

Inače, čovek se školovao za sveštenika i na Bigl se ukrcao sa idejom da proslavi Boga. Međutim, svi znamo šta se desilo: proslavio je nauku...

Fiziku i kosmologiju volim, a ipak mi je jako teško da razmišljam u relativističkom univerzumu. Ajnštajna nikada nisam zaista razumeo.

Biologiju mrzim, blago rečeno, a Darvin mi je od starta imao smisao.

Genija nikada neće svi razumeti. Izgleda da je to tako...

Nikola

pre 10 godina

Sa druge strane, da se Darvin prezivao Darvinović i da je bio sa ovih prostora sad bi ga svi odavde svojatali i dizali u nebesa istu ovu teoriju za koju sada tvrde da je bajka. Naravno, uz obavezno "eh, otkad je on to znao, ali mu nisu dozvolili..."

Andjela

pre 10 godina

Moje pitanje je kako se onda religija kao pojava iznikla iz strahova u ranom detinjstvu razvoja nase misli odrzala do danas? Verovatno je opstala samo i jedino iz jednog razloga, a to je korist onih koji tim religijama upravljaju, jer nacin na koji mi danas dozivljavamo religiju je iskljucivo i samo crkveni biznis i nista vise.

U pocecima nase misli, razmisljanja o tome kako je sve nastalo sa nedovoljno potrebnog istrazivackog rada i saznanja, stvorilo je divne price o bogovima, bogovima suma, boginjama mora, i to su bila recimo instant resenja da se nesto objasni, i to je lepo, jer je i to bio jedan, recimo pocetnicki naucni rad da otkrijemo prostor u kome zivimo, ali od tada su prosle stotine hiljada godina.

Priroda jeste jedna prosta svemirska vrsta, i mi funkcionisemo sa istim bazicnim algoritmom koji ima i obican virus, dakle tezimo da se sirimo i zauzimamo sto vise prostora i trosimo maksimalno resurse domacina (planete Zemlje), i naravno gledamo kako da dobacimo dalje po svemiru. I svakako da nismo jedina ovakva pojava u celom Univerzumu. Nema tu nista cudno, i veoma je prosto za razumeti, ako se osvrnete oko sebe bilo gde.
Ono sto ne koristimo u dovoljnoj meri, a posedujemo je - ljubav.

A

pre 10 godina

Neki ljudi danas ne mogu razumeti evoluciju zbog vremenskog ciklusa koji je potreban da se pojave razlike medju vrstama. Primat koji je zajednicki predak nas ljudi i danasnjih simpanzi je ziveo pre 6 miliona godina. 99% vrsta koje su ikada zivele ne postoje danas. Svako od nas je prelazni oblik jedinke u neki drugi oblik, samo taj prelaz je minimalan.
Svaka prerana smrt u prirodi je takodje "doprinos" evolutivnom pomaku, jer tako priroda eliminise taj DNK pojedinca.
Neko je spominjao oko kao savrsen organ i dokaz da je to sigurno bog napravio, pa zapravo suprotno, niti je oko savrseno, niti je nastalo odjednom, nego se razvijalo jako dugo kroz razlicite vrste, od nekih ranih crva koji su mogli samo razaznati svetlo i tamu do danasnjih vrsta ptica koje imaju savrsenije oci od nas i po ostrini vida i po sirini spektra boja koje vide.
I na kraju, zasto prosecan zec moze pobeci lisici? jednostavno oni koji ne mogu ne postoje danas.

Milosav

pre 10 godina

Citiraću jedan komentar, nažalost nisam zapamtio ime autora, na sličan članak sa ovoga sajta:
"Vidim da veliki broj komentatora ovde ne poznaje značenje reči teorija koje ona ima u nauci. Pogrešno se reč teorija poistovećuje sa rečju hipoteza. Naprotiv izraz teorija označava vrhunac naučnog utemeljenja neke hipoteze koja se kroz nebrojena posmatranja i eksperimente pokazala kao tačna. Teorija evolucije je jedna od najrobusnije zasnovanih naučnih teorija i sa većim stepenom sigurnosti se može govoriti da je ona tačna nego da je tačna istoriografska činjenica da je postojao Napoleon Bonaparta! Zar mislite da ima ikakve dileme u naučnim krugovima oko toga da li je evolucija tačna? U protekloj godini objavljeno je oko 200000 naučnih radova koji se bave mehanizmima evolutivnog razvoja. Sa druge strane, samo 65 radova spominje inteligentni dizajn. Od tih 65 radova 61 rad taj termin upotrebljava u inženjerskom smislu a ostala četiri ne govore afirmativno u odnosu na tu suludu, ničim potkrepljenu, ujdurmu kreacionista. Teorija evolucije je dokazana na mnogo različitih načina: univerzalnim genetskim kodom, fosilnim nalazima, genetskom srodnošću, zajedničkim fazama embriona..."

Spike

pre 10 godina

Neverovatno kako se iznova i iznova ponavljaju jedni te isti "argumenti" protiv teorije evolucije, a koji pokazuju da je oni koji ih iznose - nisu ni procitali. Naravno, legitimno je informisati se preko sajtova terija zavere, ali bi trebalo imati barem bazicna znanja pre iznosenje kritike.
@Heroj - losa analogija. Poredis zivu i nezivu materiju, a upravo je karakteristika zive da moze da se menja/usavrsava/evoluira tj. da moze da smanjuje entropiju. Tako ti mozes da rastes, razvijas se, zidas kucu, konstruises racunar, a nakon smrti krece dekompozicija (raste entropija). Ti si zapravo na liniji opaske Freda Hojla o boingu 747 koji ne moze da se spontano sastavi na otpadu metalnih delova. To je objasnjeno. Kljucna stvar - prirodna selekcija nije isto sto i teorija verovatnoce.
@zmitjkoe - Ne postoji "mitohondrijski Adam" jer se mitohondrije nasledjuju iskljucivo preko majke. Oceve mitohondrije ostaju u repu spermatozoida koji ne prodire u sekundarnu oocitu tokom oplodnje. Primer - obrazac nasledjivanja mitohodrijskih bolesti
@Njegos - pogledaj sta to znaci "bog praznina" (god of the gaps)
@dokazi? - teorija evolucije ne tvrdi da je "covek postao od majmuna" (vidi logicku gresku "slamnati covek")
@galen i @Zole- mesate pojmove teorija i hipoteza. Teorija u nauci znaci nesto drugo nego u svakodnevnom govoru (i gravitacija je teorija)
@zdrav razum - mesas pojmove (i predmet) evolucije i abiogeneze
Za ostalo - http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/UsefulNotes/Evolution

iznogud

pre 10 godina

@Xeroj: Bajka ti je neka naucna teorija dokazana preko DNK analize, a nije ti bajka Biblija? hhahaha svaka dalja prica se ovde zavrsava.
Ovaj sto prica o nekakvim amebama, majmunima i koriscenju interneta, neka prvo sam iskoristi taj internet da sazna sta to kaze moderna teorija evolucije da ne bi baljezgao ovuda.

činjenice

pre 10 godina

Evolucija je samo teorija. Hahahahaha

Eh, ova mi je tvrdnja najdraža. Reči imaju višestruka značenja. Kolokvijalno, teorija znači nagadjanje ili pustu priču. U naučnom kontekstu reč teorija je dosledni pojmovni model kojim objašnjavamo celi skup činjenica. No, nije samo evolucija jedna teorija. Sve je u nauci "samo teorija". Cela nauka je skup ideja koje možemo zvati teorijama ili modelima. Pitanje je jedino koliko je koja teorija dobro potvrdjena činjenicama. U slučaju teorije evolucije te su potvrde toliko brojne i dosledne da teoriji daju status prirodnog zakona.

činjenice

pre 10 godina

I još jedan mit o teoriji evolucije.

Antievolucionisti tvrde da drugi zakon termodinamike dokazuje da je evolucija nemoguća.

E sad ću ja da pobijem ovu glupost:

Oni koji ovo tvrde pokazuju da su neznalice ne samo u biologiji, nego i u fizici. Da razjasnimo osnovne pojmove.

Evolucija je promena naslednih svojstava bioloških populacija iz generacije u generaciju. A razvoj najčešće vodi (iako ne nužno) povećanju kompeksnosti ili ,grubo govoreći, većoj uredjenosti. Drugim rečima, evolucijom raste red.

gravitacija?

pre 10 godina

Kada procitam da je to "samo teorija" facepalmujem i citam sledeci komentar. Da je teorija - jeste, da je isto sto i "teorija", rec u svakidasnjem recniku - ni blizu. Za one koji hoce nesto da nauce:

www.notjustatheory.com

H.S.

pre 10 godina

"A gde je tu mitohondrijski Adam."

Clanak nije skroz jasan; mitohondrijski DNK se prenosi sa majke i na cerku i na sina, ali samo cerka moze dalje da ga prenese na svoje potomstvo. Cesto je pogresno shvatanje da je Mitohondrijska Eva bila jedina zena koja je u tom momentu zivela na zemlji (kao Eva u Bibliji) i iz koje je proizaslo celo covecanstvo. U stvarnosti, ona je samo zajednicki predak svim ljudima po zenskoj liniji, tj. pra-pra-pra.....-pra-baba svim ljudima (gde broj "pra" varira od osobe do osobe). Naravno, to isto vazi i za njenu majku i sve njene zenske predke, ali je M. Eva "najmljadja" medju svim zenama koje su zajednicki preci svim ljudima na svetu. Postojanje je lako dokazati uz malo matematike, ali ne bi da duzim pricu.

Naravno, postoji i Y-hromozomski Adam (Y hromozom se prenosi samo sa oca na sina), samo je vreme kad je ziveo teze proceniti zbog vece promenljivosti Y hromozoma. Ipak, najverovatnije nije ziveo u isto vreme i nikad nije sreo Mitohondrijsku Evu.