Ponedeljak, 27.01.2014.

18:50

Manja popularnost ćirilice na internetu

Izvor: Tanjug

Manja popularnost æirilice na internetu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

90 Komentari

Sortiraj po:

Miloš

pre 10 godina

Ja zaista ne razumem kako je to postao aksiom da je ćirilica jedino sveto srpsko pismo, a latinica nam je ko zna odakle podmetnuta, pa eto pola Srba odlepilo i počelo da je koristi. Šta kažete, "latinica je počela da se koristi tek za vreme zajedničke države, pre 100 godina"? Odlično. Nije ni ćirilica mnogo duže, nekih 150-160. I sada, tih 50-60 godina iz XIX veka je ključno da jedno pismo pominjemo kao naše, srpsko, a drugo je nekakva gajevica, hrvatsko pismo, šta ti ja znam. Kakve gluposti! Još je Vuk uradio transkripciju na latinično pismo! Ogromno je bogatstvo našeg jezika što se može pisati sa dva pisma, i što to svi pismeni ljudi razumeju.

Ono čemu su se isti ovi ljudi koji latinicu sada proglašavaju (isključivo) hrvatskim pismom smejali, oni sami rade - kada je postojala politička potreba da se hrvatski jezik što više odvoji od srpskog, pa su uvođeni neki prilično smešni termini koji su bili previše čak i za hrvatski jezik, koji je inače kroz istoriju manje "patio" od anglicizama, a da ne govorim o turcizmima, od srpskog. Potpuno ista stvar! Ubeđuju nas kako latinica zapravo nije naše pismo nego je hrvatsko. Latinica, koja je dobila ime po latinskom jeziku, verovatno starom dijalektu hrvatskog.

Jedino što mi ne ide u glavu je kako to da je onda Gaj Julije Cezar, očigledno Hrvat, kodifikovao taj julijanski, srpski kalendar, po kome samo Rusi i mi slavimo Božić 7. januara... Eh, moraću još malo da čitam.

ion

pre 10 godina

Ne, ne. Ipak Glagoljica treba da ima prednost.
Aman više, ljudi! Ćirilica i dalje treba da ostane obavezna da je deca uče u školi kao na primer grčki alfabet i da posoji u, recimo, muzejima.
Dosta više prisile i zaustavljanja točka vremena.

Darko

pre 10 godina

ja sam ćirilicu prestao da pišem u 4-to osnovne...ne vidim nikakvu potrebu za njom,osim šlihtanja rusima ili šta već,pa postavite ćirilicu na android tastaturi i probajte da surfujete netom,aha al juče

Vlad

pre 10 godina

Prema njegovom (Vasićevom) mišljenju, loša situacija proizilazi i iz situacije da se ćirilica pojavila kasno, kao što se kasno pojavio i prevod operativnog sistema Windowsa.

A vi gospodine Vasiću a izgleda i ostali iz RNIDS-a niste čuli za Linuks operativni sistem, a da ne pominjem da pod istim imam urađenu lokalizaciju na srpskom jeziku pod ćiriličnim pismom, ali pošteno vratio sam opcije, menije, aplikacije i ostalo na engleski jezik zato što sam se godinama navikavao i navikao na isti.

tupko

pre 10 godina

Није ми промакло да су новинари великим делом заслужни за стање у коме смо. Не ради се само о бојкоту ћирилице, ради се и о непотребној, погрешној и прекомерној употреби страних речи и израза, не само у спорским одељцима, већ највише у оваквим рубрикама о технологији.
То је толико честа појава да стални читаоци чланака не би могли да се снађу ако се чланак напише на српском у потпуности.

only fools and horses

pre 10 godina

kad smo već kod stranih imena, kad će to više da promene u pravopisu? ne kažem da ih treba pisati samo kako se pišu, ali bi se moglo uvesti u pravopis da pored transkripcije na Srpski u zagradi stoji i originalna transkripcija.
(Vladimir, 27. januar 2014 22:46)

Pretpostavljam da poznaješ sva svetska pisma, kako latinična, tako i kinesko, japansko, arapsko,grčko i ostala. Ili trba sve pisati onako kako pišu englezi.

only fools and horses

pre 10 godina

Čemu ste se nadali? Ceo svet koristi latinicu a mi bi da guramo ćirilicu.
(m, 27. januar 2014 22:38)

Kinezi, Japanci, Koreja, Vijetnam i ostale Azijske zemlje, Rusija, Bugarska, Grčka, sve Arapske zemlje ... Mislim da sm nabrojao više od polovine svetske populacije. Ili smatraš da svi oni nisu deo sveta.

iskustvo uci

pre 10 godina

Da pojasnim, placete kako vam truli zapad namece pismo a ne bunite se za dzepove punih eura. Jel sada jasnije? A ima veze sa temom ako se setite komentara kada se uvodio ovaj domen.

ипак може

pre 10 godina

evo i ja kucam na glupoj latinici jer su mi opet zvanicno uvalili telefon bez srpskog jezika, a to treba kod nas zabraniti, tehnologija mora da ima i nacionalno pismo.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (m,

Видим да користите андроид, што значи да се може подесити да користи ћирилицу. Андроид је подржава, без обзира да ли је наведена у подразумеваним опцијама.

Постоји начин... потражите на интернету или питајте неког ко зна.

svi (ni)su isti

pre 10 godina

Kako @ da napisem cirilicom? Koristim "osisanu" latinicu iz slicnih razloga. Zao mi je zbog šišanja i šatiranja, ali to je kolateralna steta.

Jedan od blizih rodjaka mi se po nekad javlja mejlom iz Amerike na ENGLESKOM, jer ga uredjaj koji mu je trenutno pri ruci davi sa spell checker-om ako mi se javi osisanom latinicom na srpskom.

Marko

pre 10 godina

Nije problem što mejl adresa ne može da se napiše ćirilicom. Srpski se podjednako dobro koristi i ćirilicom i latinicom. Problem je što nemali broj Srba ne zna ni šta je mejl.

u7

pre 10 godina

Moje iskustvo je da ćirilica izgleda lošije na ekranu. Kada se odštampa izgleda kako bi i trebalo, ali na malim rezolucijama (rezolucija u ispravnom smislu - broj tačaka po jedinici površine) ne izgleda lepo. Kod nas su svima bila puna usta ćirilice a niko nije shvatio da se u XX veku pismo brani pravljenjem upotrebljivih kodnih strana i pravljenjem kvalitetnih fontova. U XXI veku o tome ne bi trebalo ni da se raspravlja, već bi moralo da je uveliko rešeno. A još kada vidim ruski kurziv umesto srpskog, tu momentalno poludim. A još više ludim što to smeta meni (koji čak nisam ni Srbin) a oni koji najviše srbuju ni ne znaju o čemu pričam.

Dragan

pre 10 godina

На основу мањег броја домена на ћирилици ви сте закључили да је опала популарност ћирилице????
(Стефан, 28. januar 2014 11:07) -
Zakljucak nije da je opala popularnost. Zakljucak je da je opala popularnost na internetu.

neko

pre 10 godina

"Zivi od preprodaje kola i telefona sa tog nevaljalog zapada. Uvek sam se pitao kako vama patriJotama puna usta cirilice a dzepovi puni mrske zapadne valute?"...a kakve veze ima ćirilica i bilo koja vrsta valute ili robe sa zapada ili iz Kine ili odakle god bila, pa i kinezi pišu kineskim pismom a uzimaju pare odakle god su???
Očigledno je da si pobrkao babe i žabe ali to tebi nije važno, bitno da se spinuje protiv ćirilice...

Vojvođanin latinični srbin

pre 10 godina

Kad Rusija ponovo bude carevina i kad Kruševac bude glavni grad onog što ostane od srbije onda će i ćirilica biti jedino i glavno pismo,a šta će "patriJote i pravi Srbi"raditi do tada ne mogu znati.

Rango

pre 10 godina

Dajte ba ljudi kakva ćirilica, zašto sebi komplikovati život. Jednostavno, internet struktura je takva da se u njoj ćirilica slabo snalazi. Čak i Kinezi sve više koriste engleski u svojim aplikacijama i na web stranicama, a mi se našli praviti pametni. Ćirilica treba da ostane kao pismo tradicije koje se može koristiti, ali ni u kojem slučaju ne smije biti obavezna. Neka to bude nešto na šta ćemo biti ponosni, a ne nesto sto ce nam smetati jer smo obavezni da ju koristimo na mjestima gdje zdrav razum govori drugačije.

Стефан

pre 10 godina

На основу мањег броја домена на ћирилици ви сте закључили да је опала популарност ћирилице????

Draganche

pre 10 godina

Cirilicu svakako ne treba zapostaviti, koriscenje oba pisma je jedna pozitivna stvar, jer vecina evropskih zemalja koristi samo jedno, a u Srbiji su i pre interneta oba pisma bila oficijalna.
Steta sto je korste mahom nacionalisti i patriote, kao iz nekog inata, sa svim svojim stavovima i ideologijom, sto je kod mene stvorilo neku vrstu odbojnosti cim vidim da je neko nesto napisano na cirilici. Tacno znas sta mozes da ocekujes od nekog ko koristi nasu cirilicu, nazalost.

Silver tongue Satan

pre 10 godina

Ja vise nemam zivaca da komentarisem ovaj tupavi domen. A nemam ni vremena da obrazlazem patriJotama koji ce mi staviti minus. Ali moram kratko, upravo idem sa slave gde je zet je verovatno najveci srbin nad srbima, ALI! Zivi od preprodaje kola i telefona sa tog nevaljalog zapada. Uvek sam se pitao kako vama patriJotama puna usta cirilice a dzepovi puni mrske zapadne valute?
(iskustvo uci, 27. januar 2014 23:30)

Kakve veze ima upotreba ćirilice sa novcem, ti kako vidim ni latinicu ne pišeš ispravno.

vlajko

pre 10 godina

ja volim sebe i svoj narod. Ja volim srpsku cirilicu i rado volim da je vidim u elektonskom dokumentu, internetu, mejlu i sl. Ali ako to nije Vama slucaj i mrzi vas da se time pozabavite da recimo znate da onaj ko treba da procita vas mejl zna cirilicu i iz tog razloga mu napisite cirilicni mejl. Znaci ako vas mrzi da se time bavite vi i nemojta kucajte kao i do sad ali to nije razlog da ne pruzimo podrsku cirilici i u ovom segmentu naseg zivota!

m

pre 10 godina

razocarana sam kolicinom mrznje prema nasem prelepom pismu, cuj ceo svet koristi latinicu, za vas je ceo svet samo zapad i holivud, milijarda Kineza, dvesta miliona Japanaca, sto pedeset miliona Rusa, svi latinicari, kazete? evo i ja kucam na glupoj latinici jer su mi opet zvanicno uvalili telefon bez srpskog jezika, a to treba kod nas zabraniti, tehnologija mora da ima i nacionalno pismo.

Dragan

pre 10 godina

Neverovatno je kako se lako ljudi odriču nečega što je deo onoga po čemu smo posebni i cenjeni od drugih naroda. Iako niko ne tera na registraciju .srb domena i pisanje ćirilicom, nekim ljudima smeta što to uopšte postoji kao mogućnost. Lenjost kao opravdanje mogu da razumem (mnoge mrzi da puste vodu u wc-u pa što ih ne bi mrzelo da stisnu alt i shift), ali ne mogu da razumem ljude koji mogućnost javnog objavljivanja na našem pismu povezuju sa urbanim??? ili patriJotizmom???

Našminkana

pre 10 godina

Razvoj turizma i cirilica nemaju nikakve ceze jer nam je vecina tabli odavno sa dva pisma. Ipak, bilo bi logicnije da nije sa dva pisma vec sa dva jezika. Recimo u bgu postoje table na kojima pise na cirilici i na latinici “ne blokiraj raskrsnicu“, strancu je svejedno koje je pismo - ne razume sta pise! Treba da bude jednom na cirilici, jednom na engleskom.

Bogatstvo

pre 10 godina

Svako ko ima mozga, negovaće OBA pisma koja je učio.
A što se tiče interneta, sve je jasno kao dan - prevlast latinice, i tako treba da ostane.

čitalac

pre 10 godina

Ćirilica... i ovakve stvari se dešavaju:
http://www.time.rs/c/bb1a814709/nasmejali-region-crnogorska-vlada-engleski-pise-cirilicom.html

Toma

pre 10 godina

prihvatite to da se u većine evrope piše latinicom i da će samo tako turisti shvatiti gdje je lepenski vir,vrnjačka banja i razni, kulturom bogati, manastiri
(kontraproduktivan, 27. januar 2014 21:00)

Za te stvari služi tabla na engleskom ako ćemo ovo da svodimo na problem turizma

bane

pre 10 godina

Kao I obično bavimo se idiotarijama koje nam "patrijote" obilato serviraju a ovaj polupismeni narod se na to prima kao saučešće jer nema mozga da razume I da se bavi nebrojenim SUŠTINSKIM problemima.
Važno je da se na nadvožnjaku na autoputu iz pravca Šida, pre početka spuštanja prema studentskom gradu raspečio natpis "DOBRO DOŠLI U ZEMLJU ĆIRILICE" - miroslavljevim pismom I crvenom bojom NARAVNO!

vlajko

pre 10 godina

komentar na kraju kai se cirilica poja ila kasno ne stoji. Nije kasno ni za nas a ni za decu koja sad raatu. Ja uvek pazim da mejl koji pisem bude na ćirilici ako onaj ko a prima ume da ga rpocita ctrl+alt i promenjen je izlaz iz tastature. Ne vidim sta je tu kasno jednostavno zapocelismo cirilicne domene i sad celu tu stvar sa cirilicom treba da razvijamo zbog nas zbog cirilice i zbog buducih narastaja. Zamislite da ste u pedestoj godini otkrili da Vam je pecanje zanimljivo. I pocnete da se bavite pecanjem jer to vam se svidja. I sad Vam neko kaze da je to kasno i da prekinete stim. Za sta je i zbog cega je tako nesto kasno? Znaci nista nije kasno zapoceli smo jedan proces i sad idemo dalje...

Petar

pre 10 godina

Ne znam šta forsirate ćirilicu, pustite da ljudi sami odluče šta im vise odgovara. U redu je da se ne zaboravi, ali ako je svima lakše na latinici onda neka ih, naročito turisti koji se gube po gradu.

Miki

pre 10 godina

Iskreno nebitno mi je za internet, bitno mi je za licnu kartu! Zasto ona nije na cirilici?!
(sss, 27. januar 2014 19:29)

Meni je bitna i odeća koju nosim. Džemper ima "V" izrez latinicom. Ćirilični nigde ne može da se kupi.

David

pre 10 godina

Ovo da pisemo strana imena i nazive latinicnin pismom nq srpskom je zaista da izvinete bas glupi i ruzno. Ljudi iz inostranstva nam se smeju zbog toga tako je i kod svih nasih komsija ne samo kod nas. Primer grupa prodigy mi napisemo prodidzi u novinama. Ma ajte molim vad xaxaxa. Toliko ruzno da nemogu da vam objasnim. Ako vec koristimo latinicno pismo onda pisimo nazive- imena kakvi oni zaista jesu. Tako samo povecavamo obrazovanost i sirimo poznavanje stranog jezika. Zivim u inostranstvu i ovaj covek je potpuno upravu!! Covek bez da govori najmanje 2 jezika u evropi je neobrazovan kunem vam se

neko

pre 10 godina

cirilica je srpsko pismo i ko se oseca srbinom i zeli da ga koristi, to je ok. oni koji ne zele da ga koriste, ne moraju, nije potrebno ovoliko pljuvati i gurati u blato, sa veoma niskointeligentnim razlozima (mrzi me, ceo svet.., itd.). Podsecam da Grci imaju svoje pismo po kome su jedinstveni u svetu, ali im ne pada na pamet da to menjaju, cak ni zbog turizma, kako je neki standardno plitki i priglupi europeJac objasnio..

munz

pre 10 godina

Srpska latinica je srpsko internetsko pismo. Ćirilica je lepa i svakako je korisno imati sajtove sa oba srpska pisma, ali za interakciju je latinica moranje, a ćirilica opcija.

nenad

pre 10 godina

RS domen košta 2000din godišnje, dok СРБ košta 780. Ja verujem da niko nije dobio ni jednu posetu na taj ćirilični domen, te ne žele da plaćaju. Ponudite da se uz svaki RS domen dobije besplatan СРБ domen, i stvari će se promeniti. Ovako, tržište diktira.

ej

pre 10 godina

sa proglasenjem Cirilice za zvanicno pismo u Srbiji, upropastili ste buduce generacije. Nekada je bilo 2 Srpska pisma pa smo koristili latinocu a bili smo srecni sto ima I cirilica a sada... negde samo cirilica negde samo latinica... izdaja!

Igor Gavran

pre 10 godina

Latinica je svetski standard broj jedan i ne vidim da ce se to promeniti u korist cirilice. IT tehnologije koje se ne baziraju na standardima uglavnom propadaju, bez obzira na kvalitet. Nikada u zivotu nisam video cirilicnu tastaturu. Pametnom dosta, okanite se corava posla i fokusirajte se na nesto od cega se moze zaraditi neka kinta.

Milan

pre 10 godina

Zasto bih napravio sajt na cirilici i tako uskratio mogucnost poseta iz regiona bivse drzave? To bi mi samo donelo manji broj poseta, manji broj klikova na reklamama, pa time i manji zaradu od sajta.

adi

pre 10 godina

Razumijem donekle potrebu ocuvanja tradicionalnih vrijednosti,ali to je konkretno kod srba 'zaludjenost' koja prouzrokuje kontraefekat. Otprilike dvije trecine planete koristi latinicu i potpuno je smijesno forsirati cirilicu i komplikovati zivot.

dalje

pre 10 godina

Zato što je to glupost! Mi treba da se trudimo da nam osnovno pismo po zakonu i ustavu bude ćirilica a ne da nam je u opticaju i latinica. Ja na žalost nemogu na ovom telefonu da ima ćirilicu. Treba da se trudimo da nam se u medijima koristi sto više cirilica i da na saobracajnim znakovima imamo samo cirilicu i engleski. Primera ima mnogo a domen na cirilici je budalaština!

Miloš

pre 10 godina

Ta famozna "zaštita" ćirilice ne treba da bude član u Ustavu, zabrane sudova da koristite latinicu u podnescima, lepljenje "Nacionalizam" nalepnica preko latiničnih naziva ulica i ostale gluposti - nego štampanje i objava zanimljivih sadržaja na ćirilici, opcija da se koriste oba pisma na svim državnim portalima, možda najvažnije da se plaćaju dobri dizajneri da prave nove ćirilične fontove i to je to.

Ne možete izbaciti latinicu, to je pismo koje ceo svet koristi i na koje smo upućeni, i dobro je što je tako - a to što koristimo naša dva pisma je veliko bogatstvo. Kao što Švajcarci kao klinci nauče francuski, nemački i italijanski, a tu negde dođe i engleski je strašna prednost - mi tako znamo dva pisma od malih nogu i zašto bismo se zaboga odricali toga...

Gox

pre 10 godina

SRB domen je totalni promašaj zbog nekoliko činjenica: 1) Internet je globalna mreža što znači da stranci ne znaju da pišu ćirilicom (kao što su nama kineska slova teška za prepoznavanje), 2) mobilni internet je u porastu a ni Apple iOS ni Androind nisu ludi za ćirilicom, 3) emailovi ne rade. Ugasite to i razvijajte globalne start-up projekte!

мики

pre 10 godina

Не вреди то причати народу који на мрежи углавном пише ошишаном латиницом, а о правопису и да не говоримо.

MM

pre 10 godina

Podrška svima koji pišu našim zvaničnim pismima na Internetu, a to su ćirilica i 30-slovna latinica. Svima koji koriste "ošišanu latinicu" želim da im žena na fb napiše da ide na šišanje i šatiranje, pa da shvate značaj naših slova.

Никола Радовановић

pre 10 godina

Ово што причају нема везе са животом. 90% фирми/сајтова би волели да имају и ћириличну варијанту домена, али да не плаћају за њега додатно.

Доста више пореза на порез у овој ненормалној држави, држава се понаша као најгори раскалашни капиталиста, израбљује грађане, а функционери расипају паре на глупости.

Идентичан је проблем са .co.rs доменом, што би ко плаћао додатно да има и тај домен, кад њега више скоро нико и не користи?

Она варијанта са пакатним доменима је имала смисла платиш један, да добијеш .срб варијанту бесплатно, зато су и имали тих 6.500, мада је и то релативно мали број.

Dule

pre 10 godina

Нажалост смо један од ретких народа који не води рачуна о свом писму и језику. Таман посла да све буде на ћирилици, али да се разумемо ,,бтв'' и ,,btw'' нису исто и не треба да буду . Ниједан језик не може да одоли тако лако англиканизацији па самим тим и наш, али да се разумемо ми смо ти који га чувамо. Нико други.

iskustvo uci

pre 10 godina

Ja vise nemam zivaca da komentarisem ovaj tupavi domen. A nemam ni vremena da obrazlazem patriJotama koji ce mi staviti minus. Ali moram kratko, upravo idem sa slave gde je zet je verovatno najveci srbin nad srbima, ALI! Zivi od preprodaje kola i telefona sa tog nevaljalog zapada. Uvek sam se pitao kako vama patriJotama puna usta cirilice a dzepovi puni mrske zapadne valute?

Џони

pre 10 godina

Ћирилични домени јесу непрактични, и готово бескорисни. Важно је напоменути да је слабом интересовању допринела и одлука да се они наплаћују. Могу да разумем наплату Руских, Кинеских (чини ми се да и они имају домене на свом писму), и осталих већих и богатијих држава, али ми смо мали, сиромашни и ионако слабо користимо ћирилицу на интернету, па могу да закључим је за неуспех одговоран РНДИС, који и за. рс домене има нереално високу цену. Иначе, закључак из текста је прилично нереалан - купује се мање домена, значи да се ћирилица уопште слабије користи него пре. Дакле, пре ћир. домена се уопште није ни користила? Напротив, примећујем да је све више људи користи.

gradinar

pre 10 godina

Ја у свакодневном животу пишем (и куцам) на ћирилици, а за електронску пошту чешће користим latinicu.

Ovi koji smatraju da treba izbaciti ћирилицу jer je stranci ne razumeju, pa imamo malo turista zbog toga... Не слажем се!
Nije rešenje pisati latinicom, a na srpskom...
Rešenje je u tome da uradimo ono što su uradili Grci još davno. U svim gradovima imaš natpise i na grčkom i na engleskom.
To je pre neku godinu konačno uradio i Beograd na turističkim info tablama. Još jedan red u natpisu ne košta mnogo..., a mnogo znači. Poštuješ nacionalno pismo, pružaš jasnu informaciju, ali imaš i AUTENTIČNOST.
Nekada (kad se to radilo) slao sam razglednice iz Grčke ili arapskih zemalja isključivo one na kojima su natpisi bili na njihovim pismima. Zato što sam hteo da pošaljem nešto autentično, kao što svaki stranac voli da proba neko domaće jelo, a ne da svuda jede istu picu ili hamburger.
Према томе, за ћирилицу има места. Проблем је само у неспособним главама који неће да је користе (тобож тешко им), или национал-мазохистичким главама који мрзе све домаће, стиде га се или шта већ...

Vladimir

pre 10 godina

kad smo već kod stranih imena, kad će to više da promene u pravopisu? ne kažem da ih treba pisati samo kako se pišu, ali bi se moglo uvesti u pravopis da pored transkripcije na Srpski u zagradi stoji i originalna transkripcija.

@bluestar

pre 10 godina

Mislim da bi trebalo više da se posveti očiglednoj nepismenosti i korišćenju pravopisa u komunikaciji na mreži,nego dominaciji,odnosno učestalosti korišćenja određenog pisma...?!

milorad

pre 10 godina

Boze ucenih ljudi i njihovih "uzvisenih" misli,o cirilici.Svako svoje pismo neguje sem nas Srba.Amerikanci postuju cirilicu.Napisite neki komentar u Wasington Postu ili u Njujork Tajmsu ,kojim pismom vam odgovore ..? CIRILICOM i to istog momemnta i imate na raspolaganju 3000 karaktera.Nijedan komentar ne odbijaju ,kao nasa stampa.Sve novine ovog sveta dobijas ili postom,ili preko drusvene mreze ,ali Americki prevod je na cirilici.Neka me neko demantuje !!!! od cirilomrzaca.

neutralni felsh

pre 10 godina

trebalo je da dragi cirilicari izmisle internet, onda bi i bilo neke sanse... ovako, ostaju im drugi prostori (da ne kazem domeni) da budu jezicki cistunci.

kontraproduktivan

pre 10 godina

ljudi,hajde barem u ovom segmentu budite objektivni; želite razvijati turizam i želite da barem zastanu turisti koji imaju druge destinacije; i vi uporno forsirate ćiliccu; na takav način možete u neki manastir, banju ili slično privući nekog rusa, bugarina ili ex-yu nostaligačara; tranzitne turiste, koji nemaju pojmau što je to ćirilica, a koji,btw. mogu donijeti puno novaca, vrlo teško; zaboravite na lokalpatriotizam, nacionalizam i ostale -izme i prihvatite to da se u većine evrope piše latinicom i da će samo tako turisti shvatiti gdje je lepenski vir,vrnjačka banja i razni, kulturom bogati, manastiri

Marko

pre 10 godina

Potpuno promašen pristup i bačena sredstva na promociju i resurse.

Ideja o ćiriličnom domenu neće nikad zaživeti i bolje što pre odustati, da se ne brukaju sa cifrom od par stotina za godinu, dve. Mi smo u firmi zaštitili oko 10 brend .srb domena, što verujem da je slučaj i sa ostalima. Već ih ove godine nećemo produžavati.

Ako će već da čuvaju ćirilicu na internet u neka to rade kroz druge open source i plaćene projekte. Podrazumevane postavke na Wikipediji, Google Translate isl su na ćirilici. Na primer Nexus 5 čak ni nema latinično pismo za srpski jezik. Na raznim poljima ima još prostora za unapređenje... MS Office konverter, Wordpress pluginovi, socijalne mreže, domaći online mediji i komentari...

Sve u svemu gde god ima korisnika i gde se nešto piše. Mada ja i dalje mislim da je to borba sa vetrnjačama.

Silver tongue Satan

pre 10 godina

Па наравно када ни B92.net неће бар један дан да одвоји само за ћирилицу, или бар само за домаће вести, пошто ценим да има доста посетилаца из осталих земаља који не разумеју ћирилицу.

A vi koji ste uvek bili avangarda i davali lepe primere mladim ljudima bi mogli da se bar toliko potrudite.

Samo ctrl+alt, bar sam ja tako namestio na mom sistemu, i menja mi se keyboard layout.

Lynx

pre 10 godina

"Prema njegovom mišljenju, loša situacija proizilazi i iz situacije da se ćirilica pojavila kasno, kao što se kasno pojavio i prevod operativnog sistema Windowsa."

Ovo je poenta teksta. Mozda bi bilo dobro da kucamo na cirilici, da cuvamo pismo, ali upucen sam na racunare od tipa 6. godine, a sada imam 23. Ko ce bre sada da menja navike. Mrzi me cak i da menjam na srpsku latinicu, eventualno promenim u nekim formalnim mejlovima, ili kad je nesto dvoznacno. Uostalom, da su racunari bili na srpskom kada sam imao 6 godina, nikad ne bih naucio engleski. :)

Lynx

pre 10 godina

"Prema njegovom mišljenju, loša situacija proizilazi i iz situacije da se ćirilica pojavila kasno, kao što se kasno pojavio i prevod operativnog sistema Windowsa."

Ovo je poenta teksta. Mozda bi bilo dobro da kucamo na cirilici, da cuvamo pismo, ali upucen sam na racunare od tipa 6. godine, a sada imam 23. Ko ce bre sada da menja navike. Mrzi me cak i da menjam na srpsku latinicu, eventualno promenim u nekim formalnim mejlovima, ili kad je nesto dvoznacno. Uostalom, da su racunari bili na srpskom kada sam imao 6 godina, nikad ne bih naucio engleski. :)

kontraproduktivan

pre 10 godina

ljudi,hajde barem u ovom segmentu budite objektivni; želite razvijati turizam i želite da barem zastanu turisti koji imaju druge destinacije; i vi uporno forsirate ćiliccu; na takav način možete u neki manastir, banju ili slično privući nekog rusa, bugarina ili ex-yu nostaligačara; tranzitne turiste, koji nemaju pojmau što je to ćirilica, a koji,btw. mogu donijeti puno novaca, vrlo teško; zaboravite na lokalpatriotizam, nacionalizam i ostale -izme i prihvatite to da se u većine evrope piše latinicom i da će samo tako turisti shvatiti gdje je lepenski vir,vrnjačka banja i razni, kulturom bogati, manastiri

neutralni felsh

pre 10 godina

trebalo je da dragi cirilicari izmisle internet, onda bi i bilo neke sanse... ovako, ostaju im drugi prostori (da ne kazem domeni) da budu jezicki cistunci.

Marko

pre 10 godina

Potpuno promašen pristup i bačena sredstva na promociju i resurse.

Ideja o ćiriličnom domenu neće nikad zaživeti i bolje što pre odustati, da se ne brukaju sa cifrom od par stotina za godinu, dve. Mi smo u firmi zaštitili oko 10 brend .srb domena, što verujem da je slučaj i sa ostalima. Već ih ove godine nećemo produžavati.

Ako će već da čuvaju ćirilicu na internet u neka to rade kroz druge open source i plaćene projekte. Podrazumevane postavke na Wikipediji, Google Translate isl su na ćirilici. Na primer Nexus 5 čak ni nema latinično pismo za srpski jezik. Na raznim poljima ima još prostora za unapređenje... MS Office konverter, Wordpress pluginovi, socijalne mreže, domaći online mediji i komentari...

Sve u svemu gde god ima korisnika i gde se nešto piše. Mada ja i dalje mislim da je to borba sa vetrnjačama.

Silver tongue Satan

pre 10 godina

Па наравно када ни B92.net неће бар један дан да одвоји само за ћирилицу, или бар само за домаће вести, пошто ценим да има доста посетилаца из осталих земаља који не разумеју ћирилицу.

A vi koji ste uvek bili avangarda i davali lepe primere mladim ljudima bi mogli da se bar toliko potrudite.

Samo ctrl+alt, bar sam ja tako namestio na mom sistemu, i menja mi se keyboard layout.

iskustvo uci

pre 10 godina

Ja vise nemam zivaca da komentarisem ovaj tupavi domen. A nemam ni vremena da obrazlazem patriJotama koji ce mi staviti minus. Ali moram kratko, upravo idem sa slave gde je zet je verovatno najveci srbin nad srbima, ALI! Zivi od preprodaje kola i telefona sa tog nevaljalog zapada. Uvek sam se pitao kako vama patriJotama puna usta cirilice a dzepovi puni mrske zapadne valute?

gradinar

pre 10 godina

Ја у свакодневном животу пишем (и куцам) на ћирилици, а за електронску пошту чешће користим latinicu.

Ovi koji smatraju da treba izbaciti ћирилицу jer je stranci ne razumeju, pa imamo malo turista zbog toga... Не слажем се!
Nije rešenje pisati latinicom, a na srpskom...
Rešenje je u tome da uradimo ono što su uradili Grci još davno. U svim gradovima imaš natpise i na grčkom i na engleskom.
To je pre neku godinu konačno uradio i Beograd na turističkim info tablama. Još jedan red u natpisu ne košta mnogo..., a mnogo znači. Poštuješ nacionalno pismo, pružaš jasnu informaciju, ali imaš i AUTENTIČNOST.
Nekada (kad se to radilo) slao sam razglednice iz Grčke ili arapskih zemalja isključivo one na kojima su natpisi bili na njihovim pismima. Zato što sam hteo da pošaljem nešto autentično, kao što svaki stranac voli da proba neko domaće jelo, a ne da svuda jede istu picu ili hamburger.
Према томе, за ћирилицу има места. Проблем је само у неспособним главама који неће да је користе (тобож тешко им), или национал-мазохистичким главама који мрзе све домаће, стиде га се или шта већ...

Rango

pre 10 godina

Dajte ba ljudi kakva ćirilica, zašto sebi komplikovati život. Jednostavno, internet struktura je takva da se u njoj ćirilica slabo snalazi. Čak i Kinezi sve više koriste engleski u svojim aplikacijama i na web stranicama, a mi se našli praviti pametni. Ćirilica treba da ostane kao pismo tradicije koje se može koristiti, ali ni u kojem slučaju ne smije biti obavezna. Neka to bude nešto na šta ćemo biti ponosni, a ne nesto sto ce nam smetati jer smo obavezni da ju koristimo na mjestima gdje zdrav razum govori drugačije.

Dule

pre 10 godina

Нажалост смо један од ретких народа који не води рачуна о свом писму и језику. Таман посла да све буде на ћирилици, али да се разумемо ,,бтв'' и ,,btw'' нису исто и не треба да буду . Ниједан језик не може да одоли тако лако англиканизацији па самим тим и наш, али да се разумемо ми смо ти који га чувамо. Нико други.

Стефан

pre 10 godina

На основу мањег броја домена на ћирилици ви сте закључили да је опала популарност ћирилице????

Vladimir

pre 10 godina

kad smo već kod stranih imena, kad će to više da promene u pravopisu? ne kažem da ih treba pisati samo kako se pišu, ali bi se moglo uvesti u pravopis da pored transkripcije na Srpski u zagradi stoji i originalna transkripcija.

Vojvođanin latinični srbin

pre 10 godina

Kad Rusija ponovo bude carevina i kad Kruševac bude glavni grad onog što ostane od srbije onda će i ćirilica biti jedino i glavno pismo,a šta će "patriJote i pravi Srbi"raditi do tada ne mogu znati.

Marko

pre 10 godina

Nije problem što mejl adresa ne može da se napiše ćirilicom. Srpski se podjednako dobro koristi i ćirilicom i latinicom. Problem je što nemali broj Srba ne zna ni šta je mejl.

Miki

pre 10 godina

Iskreno nebitno mi je za internet, bitno mi je za licnu kartu! Zasto ona nije na cirilici?!
(sss, 27. januar 2014 19:29)

Meni je bitna i odeća koju nosim. Džemper ima "V" izrez latinicom. Ćirilični nigde ne može da se kupi.

Џони

pre 10 godina

Ћирилични домени јесу непрактични, и готово бескорисни. Важно је напоменути да је слабом интересовању допринела и одлука да се они наплаћују. Могу да разумем наплату Руских, Кинеских (чини ми се да и они имају домене на свом писму), и осталих већих и богатијих држава, али ми смо мали, сиромашни и ионако слабо користимо ћирилицу на интернету, па могу да закључим је за неуспех одговоран РНДИС, који и за. рс домене има нереално високу цену. Иначе, закључак из текста је прилично нереалан - купује се мање домена, значи да се ћирилица уопште слабије користи него пре. Дакле, пре ћир. домена се уопште није ни користила? Напротив, примећујем да је све више људи користи.

@bluestar

pre 10 godina

Mislim da bi trebalo više da se posveti očiglednoj nepismenosti i korišćenju pravopisa u komunikaciji na mreži,nego dominaciji,odnosno učestalosti korišćenja određenog pisma...?!

Draganche

pre 10 godina

Cirilicu svakako ne treba zapostaviti, koriscenje oba pisma je jedna pozitivna stvar, jer vecina evropskih zemalja koristi samo jedno, a u Srbiji su i pre interneta oba pisma bila oficijalna.
Steta sto je korste mahom nacionalisti i patriote, kao iz nekog inata, sa svim svojim stavovima i ideologijom, sto je kod mene stvorilo neku vrstu odbojnosti cim vidim da je neko nesto napisano na cirilici. Tacno znas sta mozes da ocekujes od nekog ko koristi nasu cirilicu, nazalost.

Bogatstvo

pre 10 godina

Svako ko ima mozga, negovaće OBA pisma koja je učio.
A što se tiče interneta, sve je jasno kao dan - prevlast latinice, i tako treba da ostane.

Silver tongue Satan

pre 10 godina

Ja vise nemam zivaca da komentarisem ovaj tupavi domen. A nemam ni vremena da obrazlazem patriJotama koji ce mi staviti minus. Ali moram kratko, upravo idem sa slave gde je zet je verovatno najveci srbin nad srbima, ALI! Zivi od preprodaje kola i telefona sa tog nevaljalog zapada. Uvek sam se pitao kako vama patriJotama puna usta cirilice a dzepovi puni mrske zapadne valute?
(iskustvo uci, 27. januar 2014 23:30)

Kakve veze ima upotreba ćirilice sa novcem, ti kako vidim ni latinicu ne pišeš ispravno.

m

pre 10 godina

razocarana sam kolicinom mrznje prema nasem prelepom pismu, cuj ceo svet koristi latinicu, za vas je ceo svet samo zapad i holivud, milijarda Kineza, dvesta miliona Japanaca, sto pedeset miliona Rusa, svi latinicari, kazete? evo i ja kucam na glupoj latinici jer su mi opet zvanicno uvalili telefon bez srpskog jezika, a to treba kod nas zabraniti, tehnologija mora da ima i nacionalno pismo.

nenad

pre 10 godina

RS domen košta 2000din godišnje, dok СРБ košta 780. Ja verujem da niko nije dobio ni jednu posetu na taj ćirilični domen, te ne žele da plaćaju. Ponudite da se uz svaki RS domen dobije besplatan СРБ domen, i stvari će se promeniti. Ovako, tržište diktira.

munz

pre 10 godina

Srpska latinica je srpsko internetsko pismo. Ćirilica je lepa i svakako je korisno imati sajtove sa oba srpska pisma, ali za interakciju je latinica moranje, a ćirilica opcija.

Dragan

pre 10 godina

На основу мањег броја домена на ћирилици ви сте закључили да је опала популарност ћирилице????
(Стефан, 28. januar 2014 11:07) -
Zakljucak nije da je opala popularnost. Zakljucak je da je opala popularnost na internetu.

u7

pre 10 godina

Moje iskustvo je da ćirilica izgleda lošije na ekranu. Kada se odštampa izgleda kako bi i trebalo, ali na malim rezolucijama (rezolucija u ispravnom smislu - broj tačaka po jedinici površine) ne izgleda lepo. Kod nas su svima bila puna usta ćirilice a niko nije shvatio da se u XX veku pismo brani pravljenjem upotrebljivih kodnih strana i pravljenjem kvalitetnih fontova. U XXI veku o tome ne bi trebalo ni da se raspravlja, već bi moralo da je uveliko rešeno. A još kada vidim ruski kurziv umesto srpskog, tu momentalno poludim. A još više ludim što to smeta meni (koji čak nisam ni Srbin) a oni koji najviše srbuju ni ne znaju o čemu pričam.

only fools and horses

pre 10 godina

Čemu ste se nadali? Ceo svet koristi latinicu a mi bi da guramo ćirilicu.
(m, 27. januar 2014 22:38)

Kinezi, Japanci, Koreja, Vijetnam i ostale Azijske zemlje, Rusija, Bugarska, Grčka, sve Arapske zemlje ... Mislim da sm nabrojao više od polovine svetske populacije. Ili smatraš da svi oni nisu deo sveta.

MM

pre 10 godina

Podrška svima koji pišu našim zvaničnim pismima na Internetu, a to su ćirilica i 30-slovna latinica. Svima koji koriste "ošišanu latinicu" želim da im žena na fb napiše da ide na šišanje i šatiranje, pa da shvate značaj naših slova.

bane

pre 10 godina

Kao I obično bavimo se idiotarijama koje nam "patrijote" obilato serviraju a ovaj polupismeni narod se na to prima kao saučešće jer nema mozga da razume I da se bavi nebrojenim SUŠTINSKIM problemima.
Važno je da se na nadvožnjaku na autoputu iz pravca Šida, pre početka spuštanja prema studentskom gradu raspečio natpis "DOBRO DOŠLI U ZEMLJU ĆIRILICE" - miroslavljevim pismom I crvenom bojom NARAVNO!

neko

pre 10 godina

"Zivi od preprodaje kola i telefona sa tog nevaljalog zapada. Uvek sam se pitao kako vama patriJotama puna usta cirilice a dzepovi puni mrske zapadne valute?"...a kakve veze ima ćirilica i bilo koja vrsta valute ili robe sa zapada ili iz Kine ili odakle god bila, pa i kinezi pišu kineskim pismom a uzimaju pare odakle god su???
Očigledno je da si pobrkao babe i žabe ali to tebi nije važno, bitno da se spinuje protiv ćirilice...

ипак може

pre 10 godina

evo i ja kucam na glupoj latinici jer su mi opet zvanicno uvalili telefon bez srpskog jezika, a to treba kod nas zabraniti, tehnologija mora da ima i nacionalno pismo.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (m,

Видим да користите андроид, што значи да се може подесити да користи ћирилицу. Андроид је подржава, без обзира да ли је наведена у подразумеваним опцијама.

Постоји начин... потражите на интернету или питајте неког ко зна.

milorad

pre 10 godina

Boze ucenih ljudi i njihovih "uzvisenih" misli,o cirilici.Svako svoje pismo neguje sem nas Srba.Amerikanci postuju cirilicu.Napisite neki komentar u Wasington Postu ili u Njujork Tajmsu ,kojim pismom vam odgovore ..? CIRILICOM i to istog momemnta i imate na raspolaganju 3000 karaktera.Nijedan komentar ne odbijaju ,kao nasa stampa.Sve novine ovog sveta dobijas ili postom,ili preko drusvene mreze ,ali Americki prevod je na cirilici.Neka me neko demantuje !!!! od cirilomrzaca.

мики

pre 10 godina

Не вреди то причати народу који на мрежи углавном пише ошишаном латиницом, а о правопису и да не говоримо.

Petar

pre 10 godina

Ne znam šta forsirate ćirilicu, pustite da ljudi sami odluče šta im vise odgovara. U redu je da se ne zaboravi, ali ako je svima lakše na latinici onda neka ih, naročito turisti koji se gube po gradu.

neko

pre 10 godina

cirilica je srpsko pismo i ko se oseca srbinom i zeli da ga koristi, to je ok. oni koji ne zele da ga koriste, ne moraju, nije potrebno ovoliko pljuvati i gurati u blato, sa veoma niskointeligentnim razlozima (mrzi me, ceo svet.., itd.). Podsecam da Grci imaju svoje pismo po kome su jedinstveni u svetu, ali im ne pada na pamet da to menjaju, cak ni zbog turizma, kako je neki standardno plitki i priglupi europeJac objasnio..

Dragan

pre 10 godina

Neverovatno je kako se lako ljudi odriču nečega što je deo onoga po čemu smo posebni i cenjeni od drugih naroda. Iako niko ne tera na registraciju .srb domena i pisanje ćirilicom, nekim ljudima smeta što to uopšte postoji kao mogućnost. Lenjost kao opravdanje mogu da razumem (mnoge mrzi da puste vodu u wc-u pa što ih ne bi mrzelo da stisnu alt i shift), ali ne mogu da razumem ljude koji mogućnost javnog objavljivanja na našem pismu povezuju sa urbanim??? ili patriJotizmom???

Darko

pre 10 godina

ja sam ćirilicu prestao da pišem u 4-to osnovne...ne vidim nikakvu potrebu za njom,osim šlihtanja rusima ili šta već,pa postavite ćirilicu na android tastaturi i probajte da surfujete netom,aha al juče

Никола Радовановић

pre 10 godina

Ово што причају нема везе са животом. 90% фирми/сајтова би волели да имају и ћириличну варијанту домена, али да не плаћају за њега додатно.

Доста више пореза на порез у овој ненормалној држави, држава се понаша као најгори раскалашни капиталиста, израбљује грађане, а функционери расипају паре на глупости.

Идентичан је проблем са .co.rs доменом, што би ко плаћао додатно да има и тај домен, кад њега више скоро нико и не користи?

Она варијанта са пакатним доменима је имала смисла платиш један, да добијеш .срб варијанту бесплатно, зато су и имали тих 6.500, мада је и то релативно мали број.

Gox

pre 10 godina

SRB domen je totalni promašaj zbog nekoliko činjenica: 1) Internet je globalna mreža što znači da stranci ne znaju da pišu ćirilicom (kao što su nama kineska slova teška za prepoznavanje), 2) mobilni internet je u porastu a ni Apple iOS ni Androind nisu ludi za ćirilicom, 3) emailovi ne rade. Ugasite to i razvijajte globalne start-up projekte!

Igor Gavran

pre 10 godina

Latinica je svetski standard broj jedan i ne vidim da ce se to promeniti u korist cirilice. IT tehnologije koje se ne baziraju na standardima uglavnom propadaju, bez obzira na kvalitet. Nikada u zivotu nisam video cirilicnu tastaturu. Pametnom dosta, okanite se corava posla i fokusirajte se na nesto od cega se moze zaraditi neka kinta.

Našminkana

pre 10 godina

Razvoj turizma i cirilica nemaju nikakve ceze jer nam je vecina tabli odavno sa dva pisma. Ipak, bilo bi logicnije da nije sa dva pisma vec sa dva jezika. Recimo u bgu postoje table na kojima pise na cirilici i na latinici “ne blokiraj raskrsnicu“, strancu je svejedno koje je pismo - ne razume sta pise! Treba da bude jednom na cirilici, jednom na engleskom.

Miloš

pre 10 godina

Ta famozna "zaštita" ćirilice ne treba da bude član u Ustavu, zabrane sudova da koristite latinicu u podnescima, lepljenje "Nacionalizam" nalepnica preko latiničnih naziva ulica i ostale gluposti - nego štampanje i objava zanimljivih sadržaja na ćirilici, opcija da se koriste oba pisma na svim državnim portalima, možda najvažnije da se plaćaju dobri dizajneri da prave nove ćirilične fontove i to je to.

Ne možete izbaciti latinicu, to je pismo koje ceo svet koristi i na koje smo upućeni, i dobro je što je tako - a to što koristimo naša dva pisma je veliko bogatstvo. Kao što Švajcarci kao klinci nauče francuski, nemački i italijanski, a tu negde dođe i engleski je strašna prednost - mi tako znamo dva pisma od malih nogu i zašto bismo se zaboga odricali toga...

Milan

pre 10 godina

Zasto bih napravio sajt na cirilici i tako uskratio mogucnost poseta iz regiona bivse drzave? To bi mi samo donelo manji broj poseta, manji broj klikova na reklamama, pa time i manji zaradu od sajta.

tupko

pre 10 godina

Није ми промакло да су новинари великим делом заслужни за стање у коме смо. Не ради се само о бојкоту ћирилице, ради се и о непотребној, погрешној и прекомерној употреби страних речи и израза, не само у спорским одељцима, већ највише у оваквим рубрикама о технологији.
То је толико честа појава да стални читаоци чланака не би могли да се снађу ако се чланак напише на српском у потпуности.

David

pre 10 godina

Ovo da pisemo strana imena i nazive latinicnin pismom nq srpskom je zaista da izvinete bas glupi i ruzno. Ljudi iz inostranstva nam se smeju zbog toga tako je i kod svih nasih komsija ne samo kod nas. Primer grupa prodigy mi napisemo prodidzi u novinama. Ma ajte molim vad xaxaxa. Toliko ruzno da nemogu da vam objasnim. Ako vec koristimo latinicno pismo onda pisimo nazive- imena kakvi oni zaista jesu. Tako samo povecavamo obrazovanost i sirimo poznavanje stranog jezika. Zivim u inostranstvu i ovaj covek je potpuno upravu!! Covek bez da govori najmanje 2 jezika u evropi je neobrazovan kunem vam se

dalje

pre 10 godina

Zato što je to glupost! Mi treba da se trudimo da nam osnovno pismo po zakonu i ustavu bude ćirilica a ne da nam je u opticaju i latinica. Ja na žalost nemogu na ovom telefonu da ima ćirilicu. Treba da se trudimo da nam se u medijima koristi sto više cirilica i da na saobracajnim znakovima imamo samo cirilicu i engleski. Primera ima mnogo a domen na cirilici je budalaština!

adi

pre 10 godina

Razumijem donekle potrebu ocuvanja tradicionalnih vrijednosti,ali to je konkretno kod srba 'zaludjenost' koja prouzrokuje kontraefekat. Otprilike dvije trecine planete koristi latinicu i potpuno je smijesno forsirati cirilicu i komplikovati zivot.

vlajko

pre 10 godina

ja volim sebe i svoj narod. Ja volim srpsku cirilicu i rado volim da je vidim u elektonskom dokumentu, internetu, mejlu i sl. Ali ako to nije Vama slucaj i mrzi vas da se time pozabavite da recimo znate da onaj ko treba da procita vas mejl zna cirilicu i iz tog razloga mu napisite cirilicni mejl. Znaci ako vas mrzi da se time bavite vi i nemojta kucajte kao i do sad ali to nije razlog da ne pruzimo podrsku cirilici i u ovom segmentu naseg zivota!

svi (ni)su isti

pre 10 godina

Kako @ da napisem cirilicom? Koristim "osisanu" latinicu iz slicnih razloga. Zao mi je zbog šišanja i šatiranja, ali to je kolateralna steta.

Jedan od blizih rodjaka mi se po nekad javlja mejlom iz Amerike na ENGLESKOM, jer ga uredjaj koji mu je trenutno pri ruci davi sa spell checker-om ako mi se javi osisanom latinicom na srpskom.

Toma

pre 10 godina

prihvatite to da se u većine evrope piše latinicom i da će samo tako turisti shvatiti gdje je lepenski vir,vrnjačka banja i razni, kulturom bogati, manastiri
(kontraproduktivan, 27. januar 2014 21:00)

Za te stvari služi tabla na engleskom ako ćemo ovo da svodimo na problem turizma

Miloš

pre 10 godina

Ja zaista ne razumem kako je to postao aksiom da je ćirilica jedino sveto srpsko pismo, a latinica nam je ko zna odakle podmetnuta, pa eto pola Srba odlepilo i počelo da je koristi. Šta kažete, "latinica je počela da se koristi tek za vreme zajedničke države, pre 100 godina"? Odlično. Nije ni ćirilica mnogo duže, nekih 150-160. I sada, tih 50-60 godina iz XIX veka je ključno da jedno pismo pominjemo kao naše, srpsko, a drugo je nekakva gajevica, hrvatsko pismo, šta ti ja znam. Kakve gluposti! Još je Vuk uradio transkripciju na latinično pismo! Ogromno je bogatstvo našeg jezika što se može pisati sa dva pisma, i što to svi pismeni ljudi razumeju.

Ono čemu su se isti ovi ljudi koji latinicu sada proglašavaju (isključivo) hrvatskim pismom smejali, oni sami rade - kada je postojala politička potreba da se hrvatski jezik što više odvoji od srpskog, pa su uvođeni neki prilično smešni termini koji su bili previše čak i za hrvatski jezik, koji je inače kroz istoriju manje "patio" od anglicizama, a da ne govorim o turcizmima, od srpskog. Potpuno ista stvar! Ubeđuju nas kako latinica zapravo nije naše pismo nego je hrvatsko. Latinica, koja je dobila ime po latinskom jeziku, verovatno starom dijalektu hrvatskog.

Jedino što mi ne ide u glavu je kako to da je onda Gaj Julije Cezar, očigledno Hrvat, kodifikovao taj julijanski, srpski kalendar, po kome samo Rusi i mi slavimo Božić 7. januara... Eh, moraću još malo da čitam.

ej

pre 10 godina

sa proglasenjem Cirilice za zvanicno pismo u Srbiji, upropastili ste buduce generacije. Nekada je bilo 2 Srpska pisma pa smo koristili latinocu a bili smo srecni sto ima I cirilica a sada... negde samo cirilica negde samo latinica... izdaja!

iskustvo uci

pre 10 godina

Da pojasnim, placete kako vam truli zapad namece pismo a ne bunite se za dzepove punih eura. Jel sada jasnije? A ima veze sa temom ako se setite komentara kada se uvodio ovaj domen.

only fools and horses

pre 10 godina

kad smo već kod stranih imena, kad će to više da promene u pravopisu? ne kažem da ih treba pisati samo kako se pišu, ali bi se moglo uvesti u pravopis da pored transkripcije na Srpski u zagradi stoji i originalna transkripcija.
(Vladimir, 27. januar 2014 22:46)

Pretpostavljam da poznaješ sva svetska pisma, kako latinična, tako i kinesko, japansko, arapsko,grčko i ostala. Ili trba sve pisati onako kako pišu englezi.

čitalac

pre 10 godina

Ćirilica... i ovakve stvari se dešavaju:
http://www.time.rs/c/bb1a814709/nasmejali-region-crnogorska-vlada-engleski-pise-cirilicom.html

ion

pre 10 godina

Ne, ne. Ipak Glagoljica treba da ima prednost.
Aman više, ljudi! Ćirilica i dalje treba da ostane obavezna da je deca uče u školi kao na primer grčki alfabet i da posoji u, recimo, muzejima.
Dosta više prisile i zaustavljanja točka vremena.

vlajko

pre 10 godina

komentar na kraju kai se cirilica poja ila kasno ne stoji. Nije kasno ni za nas a ni za decu koja sad raatu. Ja uvek pazim da mejl koji pisem bude na ćirilici ako onaj ko a prima ume da ga rpocita ctrl+alt i promenjen je izlaz iz tastature. Ne vidim sta je tu kasno jednostavno zapocelismo cirilicne domene i sad celu tu stvar sa cirilicom treba da razvijamo zbog nas zbog cirilice i zbog buducih narastaja. Zamislite da ste u pedestoj godini otkrili da Vam je pecanje zanimljivo. I pocnete da se bavite pecanjem jer to vam se svidja. I sad Vam neko kaze da je to kasno i da prekinete stim. Za sta je i zbog cega je tako nesto kasno? Znaci nista nije kasno zapoceli smo jedan proces i sad idemo dalje...

Vlad

pre 10 godina

Prema njegovom (Vasićevom) mišljenju, loša situacija proizilazi i iz situacije da se ćirilica pojavila kasno, kao što se kasno pojavio i prevod operativnog sistema Windowsa.

A vi gospodine Vasiću a izgleda i ostali iz RNIDS-a niste čuli za Linuks operativni sistem, a da ne pominjem da pod istim imam urađenu lokalizaciju na srpskom jeziku pod ćiriličnim pismom, ali pošteno vratio sam opcije, menije, aplikacije i ostalo na engleski jezik zato što sam se godinama navikavao i navikao na isti.

Silver tongue Satan

pre 10 godina

Па наравно када ни B92.net неће бар један дан да одвоји само за ћирилицу, или бар само за домаће вести, пошто ценим да има доста посетилаца из осталих земаља који не разумеју ћирилицу.

A vi koji ste uvek bili avangarda i davali lepe primere mladim ljudima bi mogli da se bar toliko potrudite.

Samo ctrl+alt, bar sam ja tako namestio na mom sistemu, i menja mi se keyboard layout.

neutralni felsh

pre 10 godina

trebalo je da dragi cirilicari izmisle internet, onda bi i bilo neke sanse... ovako, ostaju im drugi prostori (da ne kazem domeni) da budu jezicki cistunci.

kontraproduktivan

pre 10 godina

ljudi,hajde barem u ovom segmentu budite objektivni; želite razvijati turizam i želite da barem zastanu turisti koji imaju druge destinacije; i vi uporno forsirate ćiliccu; na takav način možete u neki manastir, banju ili slično privući nekog rusa, bugarina ili ex-yu nostaligačara; tranzitne turiste, koji nemaju pojmau što je to ćirilica, a koji,btw. mogu donijeti puno novaca, vrlo teško; zaboravite na lokalpatriotizam, nacionalizam i ostale -izme i prihvatite to da se u većine evrope piše latinicom i da će samo tako turisti shvatiti gdje je lepenski vir,vrnjačka banja i razni, kulturom bogati, manastiri

Lynx

pre 10 godina

"Prema njegovom mišljenju, loša situacija proizilazi i iz situacije da se ćirilica pojavila kasno, kao što se kasno pojavio i prevod operativnog sistema Windowsa."

Ovo je poenta teksta. Mozda bi bilo dobro da kucamo na cirilici, da cuvamo pismo, ali upucen sam na racunare od tipa 6. godine, a sada imam 23. Ko ce bre sada da menja navike. Mrzi me cak i da menjam na srpsku latinicu, eventualno promenim u nekim formalnim mejlovima, ili kad je nesto dvoznacno. Uostalom, da su racunari bili na srpskom kada sam imao 6 godina, nikad ne bih naucio engleski. :)

iskustvo uci

pre 10 godina

Ja vise nemam zivaca da komentarisem ovaj tupavi domen. A nemam ni vremena da obrazlazem patriJotama koji ce mi staviti minus. Ali moram kratko, upravo idem sa slave gde je zet je verovatno najveci srbin nad srbima, ALI! Zivi od preprodaje kola i telefona sa tog nevaljalog zapada. Uvek sam se pitao kako vama patriJotama puna usta cirilice a dzepovi puni mrske zapadne valute?

Marko

pre 10 godina

Potpuno promašen pristup i bačena sredstva na promociju i resurse.

Ideja o ćiriličnom domenu neće nikad zaživeti i bolje što pre odustati, da se ne brukaju sa cifrom od par stotina za godinu, dve. Mi smo u firmi zaštitili oko 10 brend .srb domena, što verujem da je slučaj i sa ostalima. Već ih ove godine nećemo produžavati.

Ako će već da čuvaju ćirilicu na internet u neka to rade kroz druge open source i plaćene projekte. Podrazumevane postavke na Wikipediji, Google Translate isl su na ćirilici. Na primer Nexus 5 čak ni nema latinično pismo za srpski jezik. Na raznim poljima ima još prostora za unapređenje... MS Office konverter, Wordpress pluginovi, socijalne mreže, domaći online mediji i komentari...

Sve u svemu gde god ima korisnika i gde se nešto piše. Mada ja i dalje mislim da je to borba sa vetrnjačama.

m

pre 10 godina

razocarana sam kolicinom mrznje prema nasem prelepom pismu, cuj ceo svet koristi latinicu, za vas je ceo svet samo zapad i holivud, milijarda Kineza, dvesta miliona Japanaca, sto pedeset miliona Rusa, svi latinicari, kazete? evo i ja kucam na glupoj latinici jer su mi opet zvanicno uvalili telefon bez srpskog jezika, a to treba kod nas zabraniti, tehnologija mora da ima i nacionalno pismo.

Vojvođanin latinični srbin

pre 10 godina

Kad Rusija ponovo bude carevina i kad Kruševac bude glavni grad onog što ostane od srbije onda će i ćirilica biti jedino i glavno pismo,a šta će "patriJote i pravi Srbi"raditi do tada ne mogu znati.

Dule

pre 10 godina

Нажалост смо један од ретких народа који не води рачуна о свом писму и језику. Таман посла да све буде на ћирилици, али да се разумемо ,,бтв'' и ,,btw'' нису исто и не треба да буду . Ниједан језик не може да одоли тако лако англиканизацији па самим тим и наш, али да се разумемо ми смо ти који га чувамо. Нико други.

Rango

pre 10 godina

Dajte ba ljudi kakva ćirilica, zašto sebi komplikovati život. Jednostavno, internet struktura je takva da se u njoj ćirilica slabo snalazi. Čak i Kinezi sve više koriste engleski u svojim aplikacijama i na web stranicama, a mi se našli praviti pametni. Ćirilica treba da ostane kao pismo tradicije koje se može koristiti, ali ni u kojem slučaju ne smije biti obavezna. Neka to bude nešto na šta ćemo biti ponosni, a ne nesto sto ce nam smetati jer smo obavezni da ju koristimo na mjestima gdje zdrav razum govori drugačije.

milorad

pre 10 godina

Boze ucenih ljudi i njihovih "uzvisenih" misli,o cirilici.Svako svoje pismo neguje sem nas Srba.Amerikanci postuju cirilicu.Napisite neki komentar u Wasington Postu ili u Njujork Tajmsu ,kojim pismom vam odgovore ..? CIRILICOM i to istog momemnta i imate na raspolaganju 3000 karaktera.Nijedan komentar ne odbijaju ,kao nasa stampa.Sve novine ovog sveta dobijas ili postom,ili preko drusvene mreze ,ali Americki prevod je na cirilici.Neka me neko demantuje !!!! od cirilomrzaca.

Miki

pre 10 godina

Iskreno nebitno mi je za internet, bitno mi je za licnu kartu! Zasto ona nije na cirilici?!
(sss, 27. januar 2014 19:29)

Meni je bitna i odeća koju nosim. Džemper ima "V" izrez latinicom. Ćirilični nigde ne može da se kupi.

Dragan

pre 10 godina

Neverovatno je kako se lako ljudi odriču nečega što je deo onoga po čemu smo posebni i cenjeni od drugih naroda. Iako niko ne tera na registraciju .srb domena i pisanje ćirilicom, nekim ljudima smeta što to uopšte postoji kao mogućnost. Lenjost kao opravdanje mogu da razumem (mnoge mrzi da puste vodu u wc-u pa što ih ne bi mrzelo da stisnu alt i shift), ali ne mogu da razumem ljude koji mogućnost javnog objavljivanja na našem pismu povezuju sa urbanim??? ili patriJotizmom???

Стефан

pre 10 godina

На основу мањег броја домена на ћирилици ви сте закључили да је опала популарност ћирилице????

Darko

pre 10 godina

ja sam ćirilicu prestao da pišem u 4-to osnovne...ne vidim nikakvu potrebu za njom,osim šlihtanja rusima ili šta već,pa postavite ćirilicu na android tastaturi i probajte da surfujete netom,aha al juče

gradinar

pre 10 godina

Ја у свакодневном животу пишем (и куцам) на ћирилици, а за електронску пошту чешће користим latinicu.

Ovi koji smatraju da treba izbaciti ћирилицу jer je stranci ne razumeju, pa imamo malo turista zbog toga... Не слажем се!
Nije rešenje pisati latinicom, a na srpskom...
Rešenje je u tome da uradimo ono što su uradili Grci još davno. U svim gradovima imaš natpise i na grčkom i na engleskom.
To je pre neku godinu konačno uradio i Beograd na turističkim info tablama. Još jedan red u natpisu ne košta mnogo..., a mnogo znači. Poštuješ nacionalno pismo, pružaš jasnu informaciju, ali imaš i AUTENTIČNOST.
Nekada (kad se to radilo) slao sam razglednice iz Grčke ili arapskih zemalja isključivo one na kojima su natpisi bili na njihovim pismima. Zato što sam hteo da pošaljem nešto autentično, kao što svaki stranac voli da proba neko domaće jelo, a ne da svuda jede istu picu ili hamburger.
Према томе, за ћирилицу има места. Проблем је само у неспособним главама који неће да је користе (тобож тешко им), или национал-мазохистичким главама који мрзе све домаће, стиде га се или шта већ...

Igor Gavran

pre 10 godina

Latinica je svetski standard broj jedan i ne vidim da ce se to promeniti u korist cirilice. IT tehnologije koje se ne baziraju na standardima uglavnom propadaju, bez obzira na kvalitet. Nikada u zivotu nisam video cirilicnu tastaturu. Pametnom dosta, okanite se corava posla i fokusirajte se na nesto od cega se moze zaraditi neka kinta.

ej

pre 10 godina

sa proglasenjem Cirilice za zvanicno pismo u Srbiji, upropastili ste buduce generacije. Nekada je bilo 2 Srpska pisma pa smo koristili latinocu a bili smo srecni sto ima I cirilica a sada... negde samo cirilica negde samo latinica... izdaja!

bane

pre 10 godina

Kao I obično bavimo se idiotarijama koje nam "patrijote" obilato serviraju a ovaj polupismeni narod se na to prima kao saučešće jer nema mozga da razume I da se bavi nebrojenim SUŠTINSKIM problemima.
Važno je da se na nadvožnjaku na autoputu iz pravca Šida, pre početka spuštanja prema studentskom gradu raspečio natpis "DOBRO DOŠLI U ZEMLJU ĆIRILICE" - miroslavljevim pismom I crvenom bojom NARAVNO!

vlajko

pre 10 godina

ja volim sebe i svoj narod. Ja volim srpsku cirilicu i rado volim da je vidim u elektonskom dokumentu, internetu, mejlu i sl. Ali ako to nije Vama slucaj i mrzi vas da se time pozabavite da recimo znate da onaj ko treba da procita vas mejl zna cirilicu i iz tog razloga mu napisite cirilicni mejl. Znaci ako vas mrzi da se time bavite vi i nemojta kucajte kao i do sad ali to nije razlog da ne pruzimo podrsku cirilici i u ovom segmentu naseg zivota!

Silver tongue Satan

pre 10 godina

Ja vise nemam zivaca da komentarisem ovaj tupavi domen. A nemam ni vremena da obrazlazem patriJotama koji ce mi staviti minus. Ali moram kratko, upravo idem sa slave gde je zet je verovatno najveci srbin nad srbima, ALI! Zivi od preprodaje kola i telefona sa tog nevaljalog zapada. Uvek sam se pitao kako vama patriJotama puna usta cirilice a dzepovi puni mrske zapadne valute?
(iskustvo uci, 27. januar 2014 23:30)

Kakve veze ima upotreba ćirilice sa novcem, ti kako vidim ni latinicu ne pišeš ispravno.

мики

pre 10 godina

Не вреди то причати народу који на мрежи углавном пише ошишаном латиницом, а о правопису и да не говоримо.

Petar

pre 10 godina

Ne znam šta forsirate ćirilicu, pustite da ljudi sami odluče šta im vise odgovara. U redu je da se ne zaboravi, ali ako je svima lakše na latinici onda neka ih, naročito turisti koji se gube po gradu.

David

pre 10 godina

Ovo da pisemo strana imena i nazive latinicnin pismom nq srpskom je zaista da izvinete bas glupi i ruzno. Ljudi iz inostranstva nam se smeju zbog toga tako je i kod svih nasih komsija ne samo kod nas. Primer grupa prodigy mi napisemo prodidzi u novinama. Ma ajte molim vad xaxaxa. Toliko ruzno da nemogu da vam objasnim. Ako vec koristimo latinicno pismo onda pisimo nazive- imena kakvi oni zaista jesu. Tako samo povecavamo obrazovanost i sirimo poznavanje stranog jezika. Zivim u inostranstvu i ovaj covek je potpuno upravu!! Covek bez da govori najmanje 2 jezika u evropi je neobrazovan kunem vam se

vlajko

pre 10 godina

komentar na kraju kai se cirilica poja ila kasno ne stoji. Nije kasno ni za nas a ni za decu koja sad raatu. Ja uvek pazim da mejl koji pisem bude na ćirilici ako onaj ko a prima ume da ga rpocita ctrl+alt i promenjen je izlaz iz tastature. Ne vidim sta je tu kasno jednostavno zapocelismo cirilicne domene i sad celu tu stvar sa cirilicom treba da razvijamo zbog nas zbog cirilice i zbog buducih narastaja. Zamislite da ste u pedestoj godini otkrili da Vam je pecanje zanimljivo. I pocnete da se bavite pecanjem jer to vam se svidja. I sad Vam neko kaze da je to kasno i da prekinete stim. Za sta je i zbog cega je tako nesto kasno? Znaci nista nije kasno zapoceli smo jedan proces i sad idemo dalje...

neko

pre 10 godina

"Zivi od preprodaje kola i telefona sa tog nevaljalog zapada. Uvek sam se pitao kako vama patriJotama puna usta cirilice a dzepovi puni mrske zapadne valute?"...a kakve veze ima ćirilica i bilo koja vrsta valute ili robe sa zapada ili iz Kine ili odakle god bila, pa i kinezi pišu kineskim pismom a uzimaju pare odakle god su???
Očigledno je da si pobrkao babe i žabe ali to tebi nije važno, bitno da se spinuje protiv ćirilice...

MM

pre 10 godina

Podrška svima koji pišu našim zvaničnim pismima na Internetu, a to su ćirilica i 30-slovna latinica. Svima koji koriste "ošišanu latinicu" želim da im žena na fb napiše da ide na šišanje i šatiranje, pa da shvate značaj naših slova.

Draganche

pre 10 godina

Cirilicu svakako ne treba zapostaviti, koriscenje oba pisma je jedna pozitivna stvar, jer vecina evropskih zemalja koristi samo jedno, a u Srbiji su i pre interneta oba pisma bila oficijalna.
Steta sto je korste mahom nacionalisti i patriote, kao iz nekog inata, sa svim svojim stavovima i ideologijom, sto je kod mene stvorilo neku vrstu odbojnosti cim vidim da je neko nesto napisano na cirilici. Tacno znas sta mozes da ocekujes od nekog ko koristi nasu cirilicu, nazalost.

only fools and horses

pre 10 godina

Čemu ste se nadali? Ceo svet koristi latinicu a mi bi da guramo ćirilicu.
(m, 27. januar 2014 22:38)

Kinezi, Japanci, Koreja, Vijetnam i ostale Azijske zemlje, Rusija, Bugarska, Grčka, sve Arapske zemlje ... Mislim da sm nabrojao više od polovine svetske populacije. Ili smatraš da svi oni nisu deo sveta.

tupko

pre 10 godina

Није ми промакло да су новинари великим делом заслужни за стање у коме смо. Не ради се само о бојкоту ћирилице, ради се и о непотребној, погрешној и прекомерној употреби страних речи и израза, не само у спорским одељцима, већ највише у оваквим рубрикама о технологији.
То је толико честа појава да стални читаоци чланака не би могли да се снађу ако се чланак напише на српском у потпуности.

dalje

pre 10 godina

Zato što je to glupost! Mi treba da se trudimo da nam osnovno pismo po zakonu i ustavu bude ćirilica a ne da nam je u opticaju i latinica. Ja na žalost nemogu na ovom telefonu da ima ćirilicu. Treba da se trudimo da nam se u medijima koristi sto više cirilica i da na saobracajnim znakovima imamo samo cirilicu i engleski. Primera ima mnogo a domen na cirilici je budalaština!

only fools and horses

pre 10 godina

kad smo već kod stranih imena, kad će to više da promene u pravopisu? ne kažem da ih treba pisati samo kako se pišu, ali bi se moglo uvesti u pravopis da pored transkripcije na Srpski u zagradi stoji i originalna transkripcija.
(Vladimir, 27. januar 2014 22:46)

Pretpostavljam da poznaješ sva svetska pisma, kako latinična, tako i kinesko, japansko, arapsko,grčko i ostala. Ili trba sve pisati onako kako pišu englezi.

Vladimir

pre 10 godina

kad smo već kod stranih imena, kad će to više da promene u pravopisu? ne kažem da ih treba pisati samo kako se pišu, ali bi se moglo uvesti u pravopis da pored transkripcije na Srpski u zagradi stoji i originalna transkripcija.

adi

pre 10 godina

Razumijem donekle potrebu ocuvanja tradicionalnih vrijednosti,ali to je konkretno kod srba 'zaludjenost' koja prouzrokuje kontraefekat. Otprilike dvije trecine planete koristi latinicu i potpuno je smijesno forsirati cirilicu i komplikovati zivot.

neko

pre 10 godina

cirilica je srpsko pismo i ko se oseca srbinom i zeli da ga koristi, to je ok. oni koji ne zele da ga koriste, ne moraju, nije potrebno ovoliko pljuvati i gurati u blato, sa veoma niskointeligentnim razlozima (mrzi me, ceo svet.., itd.). Podsecam da Grci imaju svoje pismo po kome su jedinstveni u svetu, ali im ne pada na pamet da to menjaju, cak ni zbog turizma, kako je neki standardno plitki i priglupi europeJac objasnio..

Dragan

pre 10 godina

На основу мањег броја домена на ћирилици ви сте закључили да је опала популарност ћирилице????
(Стефан, 28. januar 2014 11:07) -
Zakljucak nije da je opala popularnost. Zakljucak je da je opala popularnost na internetu.

iskustvo uci

pre 10 godina

Da pojasnim, placete kako vam truli zapad namece pismo a ne bunite se za dzepove punih eura. Jel sada jasnije? A ima veze sa temom ako se setite komentara kada se uvodio ovaj domen.

ion

pre 10 godina

Ne, ne. Ipak Glagoljica treba da ima prednost.
Aman više, ljudi! Ćirilica i dalje treba da ostane obavezna da je deca uče u školi kao na primer grčki alfabet i da posoji u, recimo, muzejima.
Dosta više prisile i zaustavljanja točka vremena.

Gox

pre 10 godina

SRB domen je totalni promašaj zbog nekoliko činjenica: 1) Internet je globalna mreža što znači da stranci ne znaju da pišu ćirilicom (kao što su nama kineska slova teška za prepoznavanje), 2) mobilni internet je u porastu a ni Apple iOS ni Androind nisu ludi za ćirilicom, 3) emailovi ne rade. Ugasite to i razvijajte globalne start-up projekte!

Milan

pre 10 godina

Zasto bih napravio sajt na cirilici i tako uskratio mogucnost poseta iz regiona bivse drzave? To bi mi samo donelo manji broj poseta, manji broj klikova na reklamama, pa time i manji zaradu od sajta.

munz

pre 10 godina

Srpska latinica je srpsko internetsko pismo. Ćirilica je lepa i svakako je korisno imati sajtove sa oba srpska pisma, ali za interakciju je latinica moranje, a ćirilica opcija.

Bogatstvo

pre 10 godina

Svako ko ima mozga, negovaće OBA pisma koja je učio.
A što se tiče interneta, sve je jasno kao dan - prevlast latinice, i tako treba da ostane.

svi (ni)su isti

pre 10 godina

Kako @ da napisem cirilicom? Koristim "osisanu" latinicu iz slicnih razloga. Zao mi je zbog šišanja i šatiranja, ali to je kolateralna steta.

Jedan od blizih rodjaka mi se po nekad javlja mejlom iz Amerike na ENGLESKOM, jer ga uredjaj koji mu je trenutno pri ruci davi sa spell checker-om ako mi se javi osisanom latinicom na srpskom.

ипак може

pre 10 godina

evo i ja kucam na glupoj latinici jer su mi opet zvanicno uvalili telefon bez srpskog jezika, a to treba kod nas zabraniti, tehnologija mora da ima i nacionalno pismo.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (m,

Видим да користите андроид, што значи да се може подесити да користи ћирилицу. Андроид је подржава, без обзира да ли је наведена у подразумеваним опцијама.

Постоји начин... потражите на интернету или питајте неког ко зна.

Џони

pre 10 godina

Ћирилични домени јесу непрактични, и готово бескорисни. Важно је напоменути да је слабом интересовању допринела и одлука да се они наплаћују. Могу да разумем наплату Руских, Кинеских (чини ми се да и они имају домене на свом писму), и осталих већих и богатијих држава, али ми смо мали, сиромашни и ионако слабо користимо ћирилицу на интернету, па могу да закључим је за неуспех одговоран РНДИС, који и за. рс домене има нереално високу цену. Иначе, закључак из текста је прилично нереалан - купује се мање домена, значи да се ћирилица уопште слабије користи него пре. Дакле, пре ћир. домена се уопште није ни користила? Напротив, примећујем да је све више људи користи.

Našminkana

pre 10 godina

Razvoj turizma i cirilica nemaju nikakve ceze jer nam je vecina tabli odavno sa dva pisma. Ipak, bilo bi logicnije da nije sa dva pisma vec sa dva jezika. Recimo u bgu postoje table na kojima pise na cirilici i na latinici “ne blokiraj raskrsnicu“, strancu je svejedno koje je pismo - ne razume sta pise! Treba da bude jednom na cirilici, jednom na engleskom.

Marko

pre 10 godina

Nije problem što mejl adresa ne može da se napiše ćirilicom. Srpski se podjednako dobro koristi i ćirilicom i latinicom. Problem je što nemali broj Srba ne zna ni šta je mejl.

Miloš

pre 10 godina

Ta famozna "zaštita" ćirilice ne treba da bude član u Ustavu, zabrane sudova da koristite latinicu u podnescima, lepljenje "Nacionalizam" nalepnica preko latiničnih naziva ulica i ostale gluposti - nego štampanje i objava zanimljivih sadržaja na ćirilici, opcija da se koriste oba pisma na svim državnim portalima, možda najvažnije da se plaćaju dobri dizajneri da prave nove ćirilične fontove i to je to.

Ne možete izbaciti latinicu, to je pismo koje ceo svet koristi i na koje smo upućeni, i dobro je što je tako - a to što koristimo naša dva pisma je veliko bogatstvo. Kao što Švajcarci kao klinci nauče francuski, nemački i italijanski, a tu negde dođe i engleski je strašna prednost - mi tako znamo dva pisma od malih nogu i zašto bismo se zaboga odricali toga...

Toma

pre 10 godina

prihvatite to da se u većine evrope piše latinicom i da će samo tako turisti shvatiti gdje je lepenski vir,vrnjačka banja i razni, kulturom bogati, manastiri
(kontraproduktivan, 27. januar 2014 21:00)

Za te stvari služi tabla na engleskom ako ćemo ovo da svodimo na problem turizma

Miloš

pre 10 godina

Ja zaista ne razumem kako je to postao aksiom da je ćirilica jedino sveto srpsko pismo, a latinica nam je ko zna odakle podmetnuta, pa eto pola Srba odlepilo i počelo da je koristi. Šta kažete, "latinica je počela da se koristi tek za vreme zajedničke države, pre 100 godina"? Odlično. Nije ni ćirilica mnogo duže, nekih 150-160. I sada, tih 50-60 godina iz XIX veka je ključno da jedno pismo pominjemo kao naše, srpsko, a drugo je nekakva gajevica, hrvatsko pismo, šta ti ja znam. Kakve gluposti! Još je Vuk uradio transkripciju na latinično pismo! Ogromno je bogatstvo našeg jezika što se može pisati sa dva pisma, i što to svi pismeni ljudi razumeju.

Ono čemu su se isti ovi ljudi koji latinicu sada proglašavaju (isključivo) hrvatskim pismom smejali, oni sami rade - kada je postojala politička potreba da se hrvatski jezik što više odvoji od srpskog, pa su uvođeni neki prilično smešni termini koji su bili previše čak i za hrvatski jezik, koji je inače kroz istoriju manje "patio" od anglicizama, a da ne govorim o turcizmima, od srpskog. Potpuno ista stvar! Ubeđuju nas kako latinica zapravo nije naše pismo nego je hrvatsko. Latinica, koja je dobila ime po latinskom jeziku, verovatno starom dijalektu hrvatskog.

Jedino što mi ne ide u glavu je kako to da je onda Gaj Julije Cezar, očigledno Hrvat, kodifikovao taj julijanski, srpski kalendar, po kome samo Rusi i mi slavimo Božić 7. januara... Eh, moraću još malo da čitam.

u7

pre 10 godina

Moje iskustvo je da ćirilica izgleda lošije na ekranu. Kada se odštampa izgleda kako bi i trebalo, ali na malim rezolucijama (rezolucija u ispravnom smislu - broj tačaka po jedinici površine) ne izgleda lepo. Kod nas su svima bila puna usta ćirilice a niko nije shvatio da se u XX veku pismo brani pravljenjem upotrebljivih kodnih strana i pravljenjem kvalitetnih fontova. U XXI veku o tome ne bi trebalo ni da se raspravlja, već bi moralo da je uveliko rešeno. A još kada vidim ruski kurziv umesto srpskog, tu momentalno poludim. A još više ludim što to smeta meni (koji čak nisam ni Srbin) a oni koji najviše srbuju ni ne znaju o čemu pričam.

Vlad

pre 10 godina

Prema njegovom (Vasićevom) mišljenju, loša situacija proizilazi i iz situacije da se ćirilica pojavila kasno, kao što se kasno pojavio i prevod operativnog sistema Windowsa.

A vi gospodine Vasiću a izgleda i ostali iz RNIDS-a niste čuli za Linuks operativni sistem, a da ne pominjem da pod istim imam urađenu lokalizaciju na srpskom jeziku pod ćiriličnim pismom, ali pošteno vratio sam opcije, menije, aplikacije i ostalo na engleski jezik zato što sam se godinama navikavao i navikao na isti.

@bluestar

pre 10 godina

Mislim da bi trebalo više da se posveti očiglednoj nepismenosti i korišćenju pravopisa u komunikaciji na mreži,nego dominaciji,odnosno učestalosti korišćenja određenog pisma...?!

Никола Радовановић

pre 10 godina

Ово што причају нема везе са животом. 90% фирми/сајтова би волели да имају и ћириличну варијанту домена, али да не плаћају за њега додатно.

Доста више пореза на порез у овој ненормалној држави, држава се понаша као најгори раскалашни капиталиста, израбљује грађане, а функционери расипају паре на глупости.

Идентичан је проблем са .co.rs доменом, што би ко плаћао додатно да има и тај домен, кад њега више скоро нико и не користи?

Она варијанта са пакатним доменима је имала смисла платиш један, да добијеш .срб варијанту бесплатно, зато су и имали тих 6.500, мада је и то релативно мали број.

čitalac

pre 10 godina

Ćirilica... i ovakve stvari se dešavaju:
http://www.time.rs/c/bb1a814709/nasmejali-region-crnogorska-vlada-engleski-pise-cirilicom.html

nenad

pre 10 godina

RS domen košta 2000din godišnje, dok СРБ košta 780. Ja verujem da niko nije dobio ni jednu posetu na taj ćirilični domen, te ne žele da plaćaju. Ponudite da se uz svaki RS domen dobije besplatan СРБ domen, i stvari će se promeniti. Ovako, tržište diktira.