Utorak, 14.01.2014.

15:36

Najkontroverzniji filmovi svih vremena

Izvor: B92

Najkontroverzniji filmovi svih vremena IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

108 Komentari

Sortiraj po:

Bunjuel

pre 10 godina

1. nije kontrAverzan nego kontrOverzan!
2. Vujaklija(ne brkati s Vukajlija!): kontroverza (l. controversia) naučna rasprava, spor; sporno pitanje, sporna stvar; nesuglasica.
kontroverzan (l. controversus) sporan, osporljiv; osporen, koji je u pitanju.
3. dakle, nisu u pitanju dobri ili LOŠI filmovi, već filmovi koji su sporni ili osporavani, koji izazivaju kontroverzu, raspravu...
4. naravno sve u svoje vreme. Ono što je bilo kontroverzno sedamdesetih ne mora (a može) da bude kontroverzno i danas. Sećam se kad se pojavila Emanuela... svi su pričali, tj. raspravljali o tom "skandaloznom" filmu, a danas on deluje potpuno benigno.
5. ono što je meni dobro ne mora da bude dobro drugima. Gledao sam Trirovog "Antihrista" na FEST-u, kada su mnogi napustili salu, a po meni je to odličan film. I jedva čekam "Nimfomanku"!

sddeda

pre 10 godina

Ja ne mogu da verujem da na ovoj listi nema ni jednog filma Devida Cronerberga i Petera Greenawaya. Dovoljno je pogledati njihovu filmografiju i sve ce biti jasno.

http://www.imdb.com/name/nm0000343/?ref_=nv_sr_1

http://www.imdb.com/name/nm0000425/?ref_=tt_ov_dr

Devojka sa tetovažom zmaja

pre 10 godina

"Man Bites Dog" je obavezno morao biti u ovoj kolekciji kontraverze filmske umetnosti.
Bez daljnjeg,NE PROPUSTITI...http://www.imdb.com/title/tt0103905/

graywolf

pre 10 godina

Uvek sam "obozavao" osobe koje vrednuju nesto na osnovu toga ko se pojavio na manifestacijama odrzanim u svrhu promocije nekoga ili necega. ako tako gledamo, i Jelena Karleusa je vrhunska pevacica s' obzirom koliko se ljudi pojavi kada ona peva, zar ne?
da li je neko genije ili ne, ne zelim da komentarisem ali danas je sve subjektivno, pa tako i kritike. naucnik koji izume struju je genije i sl, ali kada govorimo o genijima medju umetnicima to je UVEK subjektivno. necija lista moze da bude nepotpuna, komentari banalni, ali oni koji imaju volje da se nasmeju nekome ili da ga kritikuju snobovski....mogu samo da kazem - zali boze to obrazovanje i vreme utroseno za citanje knjiga....
pozdrav



(pepermint, 14. januar 2014 18:56)

Toliko ste se izblamirali ovim sto ste napisali da nemate pojma. Lars fon Trir je autenticni genije i vi to zaista ne morate razumeti, ali isto tako ne biste morali sebe toliko da unizavate ovakvim komentarima. Razmislite malo kolike je nagrade dobio za svoje filmove i koliko je eminentnih stvaralaca iz oblasti filma i drugih oblasti sedelo u zirijima koji su mu te nagrade dodeljivali. Trebalo bi da vam to bude dovoljno, a naravno, svako u zavisnosti od svog kapaciteta moze nesto da razume ili ne. Druga je stvar ako vam se to ne svidja, na to svakako imate pravo koje vam niko ne oduzima.
(Ana, 14. januar 2014 21:48)
# Link komentara

Dikh tu kava

pre 10 godina

P.S. I kod nas možda i Mlad i zdrav kao ruža. Jedan pokušaj šokantnog, koji bi to svakako bio da je puštan onda kad je snimljen. Danas je dosta smešan ;)

strebam

pre 10 godina

Po meni nasilje ili pitanje religije ili seksa ne mora automatski da povlaci i kontraveznost. Meni je, na primer, Kjubrikova "Odiseja" olicenje kontraveznosti, jer film moze da se tumaci na vise nacina. U danasnje vreme filmovi cesto streme kontraveznosti, jer je kritika najbolja reklama, pa cesto i preteraju. Ipak mislim da pravo remek delo mora biti kontraverzno, iz prostog razloga sto nisu svi ljudi na istom nivou emotivne zrelosti.

Sandinista

pre 10 godina

Filmove Von Triera bih pre nazvao isilovano kontroverznim, njemu to jeste namera - da izazove kontraverzu. Ali ako je Antihrist na listi, gde bi trebao biti Krici i saputanja od Bergmana? Scena samosakacenja u Antihristu je direktno uzeta iz Bergmanovog remek-dela. Inace, po mnogo cemu bi i Bergman mogao da bude kontroverzan, pre svega zbog ateistickih stavova, ali to u Skandinaviji i nije toliki bauk. Bergman je hermetizovan, on ne pravi filmove za svakoga, oni su njegove licne refleksije, a Von Trier svojim filmovima zeli svima da natrlja nos. Ako je karijeru izgradio davajuci omaz takvom Bergmanu, a on sam pri tom zeli da bude centar univerzuma snimajuci filmove poput Antihrista ili Nimfomanke, mogu ga nazvati konraverznim, ali kontraverznim pajacem:) Jednostavno, na severu Evrope ne mozes biti previse liberalan, ali to ne vazi za ultrakatolicku Spaniju. Sta onda reci za filmove Luisa Bunjuela? Dokacio se i religije i Frankovog fasizma. Pa i vrcavi Almodovar, davno je poceo da postavlja pitanja o seksualnosti u vrlo konzervativnoj sredini. Pasolinijev rad mnogo cenim, on je svoju posvecenost pljuvanju fasizma na kraju platio i glavom. Izbacio bih te americke horore sa liste, a ubacio bih Irreversible, ne samo zbog tematike filma i mucnih scena, vec i jer je kontraverzu podigao na visi nivo igrajuci se samom formom filma - on ide unazad, Gaspar Noéu bas nista nije sveto:)

Campari

pre 10 godina

Po komentarima vidim da se iskusni filmofili slažu da je većina ovih filmova (možda) prešla neke granice dobrog ukusa uglavnom u cilju razvoja radnje filma(ili u slučaju "Žitija Brajanovog" u cilju produžetka opšte atmosfere preterivanja) i to je ono što i čini dobar film, jedna doza intrigantnosti i neka scena koje ćete se po završetku filma sećati... Jednostavno šokantne scene u ovim ostvarenjima su došle nekako spontano, neisforsirano. Kod "Srpskog filma" ili "Human centipede" sam cilj filma je bio da šokira gledaoce a ne da se ispriča neka priča, ja takve filmove ne mogu da shvatim ozbiljno, i ne bih ih uvrstio u bilo koju ozbiljnu listu na kojoj se pominju kvalitetni naslovi poput ovde nabrojanih... Sve filmove sa liste, sem Nimfomanke, sam gledao, i mislim da danas zasluženo uživaju status klasika.
Film koji je mene najviše šokirao, i to je jedini film tokom čijeg sam gledanja osetio da mi fizički nije dobro je ovde od nekih pomenuti francuski "Martyrs", iznenadjen sam što ga nema na ovoj listi jer sam ga često vidjao na sličnim listama, a u nešto manjoj meri su utisak u tom pravcu na mene ostavili takođe francuski "Irreversible", korejska trilogija o osveti režisera Chan-wook Park - a sa remek delom "Oldboy", i par japanskih horora(po pitanju horora, oni su najludji)...

Sandinista

pre 10 godina

Ovde vecina ljudi gresi jer stavlja znak jednakosti izmedju pojma kontroverzno i bljutavo. Takodje mnogi grese i u vremenskoj dimenziji kontroverze. Film je kontroverzan ako podeli misljenje javnosti oko neke bitne stvari, tako sto je secira, analizira i ostavlja prostor gledaocu da sam sagleda stvar i na kraju oblikuje, promeni ili koriguje misljenje o tome. Kontroverza radi nje same nije kontroverza, vec lutanje po polju izmedju forme i cilja, ideje, a u sustini se dobija gomila degutantnih scena. Dakle, ona sama sebi ne moze biti cilj, ona je prateca pojava koja se javlja kada se nacne tema o kojoj vecina vise voli da cuti. Otuda su cesto kontroverzni filmovi ustvari oni u kojima i nema eksplicitnih scena. Zato Klip, Zivot i smrt porno bande, Srpski film ne smatram za narocito kontroverzne. Poenta izmice, a ostaje samo sijaset eksplicitnih scena, a one se opet mogu videti u svakom porno ili horor filmu. Druga stvar je vreme u kom je film nastao. On moze biti kontroverzan samo u svoje vreme, ili i u svim buducim zajedno sa svojim vremenom (ako se dotice religije, npr.) Zato se Radjanje nacije i Trijumf volje, koje je neko dole spomenuo, ne mogu smatrati kontroverznim, jer su u svoje vreme bili deo opsteprihvacenog, uniformnog stava, a danas nam vise ne izgledaju kao propaganda, vec kao istorijski dokument, poput isecaka iz novina iz dnevne stampe tog vremena.

Bullsht

pre 10 godina

@(Stefan, 14. januar 2014 17:07)

I spit&puke on slobodne i tzv. schock-umetnike.. svaki se nedokazani krelac danas moze nazvati slobodnim umetnikom..!

Satanico Pandemonium

pre 10 godina

Poštovani PURITANCI,vi koji ste sastavili ovu listu,da li,možda,pokušavate da nam stavite do znanja da živimo u svetu gde ne postoje silovanja,nasilje,masakri,bratoubistva i ostalo?! Zašto svaki pokušaj umetnika da prikaže svoje viđenje sveta i problema na istom,ukoliko se ne uklopi u vaše šablone,odmah proglašavate ekscentričnim i kontroverznim !? Nažalost,ne živimo u romantičnoj komediji. Lično,mogla bih i ja,ali i svi ljudi čije sam komentare ovde čitala da sastavimo mnogo drugačiju listu gde bi se našli filmovi sa mnogo više nasilja i ostalog što se vama "zabada" u oko,a da ne navedemo ni jedan sa ove liste. Mislim da onaj ko je pravio listu nije dorastao tom zadatku,već ga samo ,onako,otaljao usput.

milan_utd

pre 10 godina

Ruzicasti flamingosi- tu lik zaista jede fekalije... Blood sucking freaks!! Isto bolestan. A sto se klipa tice, film nije grozan , nego je manje vise realan...

svemoćno oko

pre 10 godina

Monti pajtons je najveći problem ovde definitivno! To je kao da osudite strip alan forda što podriva sistem i remeti javni red i mir, kućni red i širi neistine o liku i delu josipa broza :) ovo ostalo kao da ne pričate o kontraverznim već isključivo filmovima sa scenama eksplicitnog seksa i protivprirodnog bluda.

neko

pre 10 godina

Gledala sam mnogo kontraverznih i "bolesnih" filmova iz radoznalosti i ne smatram da je umetnost prikazati rasporenog coveka ili što vernije prikazati silovanja i svakojaka mučenja, ovakvi filmovi mogu samo da pokazu šta je umobolan čovek sposoban da uradi, ovo se nekom gadi, a postoje i ljudi kojima se dopada što je zastrasujuce, zbog toga sam i prestala da gledam ovakve filmove.

Aleksandar

pre 10 godina

Kako to da nisu jos pomenuli film Tinto Brass-a "Caligula". Ovaj film je itekako bio kontroverzan toliko da su pravljene cak tri verzije za javno prikazivanje. Originalna iz 1979. je hard core u svakom smislu tih reci.

slobinator

pre 10 godina

dok je kjubrikova pomorandža inteligentna kritika savremenog engleskog društva,postoji mnogo poznatih uglavnom horor filmova sa besmislenim nasiljem kao što je recimo petak trinaesti.što se tiče tanga njega kad gledaš danas deluje naivno i bezazleno i svakako nije za listu na kojoj se obavezno trebao naći film 'otpozadi'sa monikom beluči u kojoj je grozna desetominutna scena silovanja i koliko se sećam među prvim scenama je prizor kada valjda tog silovatelja umlaćuju udarcima nekog protivpožarnog aparata u glavu.postavlja se samo pitanje zašto režiseri snimaju ovakve filmove.da li udarajući na najniže strasti prosečnog gledaoca žele da dođu do dobre zarade ili je po sredi njihova latentna izopačenost?

Android™ Jelly Bean

pre 10 godina

A kako se zove onaj domaci film dje tinejdzeri imaju sex svako malo, kao da je porno film? Davao se na Prvu tv skoro nedje? Da nije to taj "Srpski film"?
U zivotu onako nesto nisam vidio, pogotovo oralno zadpvpljavanje u wc-u na nekoj zurci o.O

Серж

pre 10 godina

Баш сам сутра мислио да направим један филмски маратон,xвала на препирукама!

extalker

pre 10 godina

Lista je trebala biti bazirana bar na dva ključna kriterijuma...
kvalitet i stepen kontraverznosti kroz ,,sva vremena,,.

1. Pomorandža je kultni i najverovatnije najbolji film Stenlija Kjubrika,
ali teško da bi se u zadnjih 15 godina neko gubio svest na premijeri.
2. ,,Žitije,, predstavlja najkompletnije delo Pajtonovaca gledano i iz
ugla produkcije i scenarija...oko čega se ranije nisu izcimali, ali
je samo Vatikanu bio kontraverzan.

Ali zato je ,,Isterivač,, velika majstorija po svim segmentima, koja bi i danas, nakon skoro 4 decenije, napravio lom po bioskopskim salama.

Veoma je lako napraviti šokantno - kontraverzno smeće...to nema veze sa filmom...to je za kantu.

Bane

pre 10 godina

Nije nesto preterano kontraverzan,ali kada se pojavio bilo je dosta rasprava o filmu,da li treba da se prikazuje ili ne,radi se o filmu The Evil Dead iz 1981.godine.

japanac

pre 10 godina

"Antihrist" je zaista sokantan film, a ostali sa ove liste nisu ni blizu takve ocjene. "Salo" je jedan od najdosadnijih filmova, dok je "Kresni me" jedan od najglupljih.

Ana

pre 10 godina

(pepermint, 14. januar 2014 18:56)

Toliko ste se izblamirali ovim sto ste napisali da nemate pojma. Lars fon Trir je autenticni genije i vi to zaista ne morate razumeti, ali isto tako ne biste morali sebe toliko da unizavate ovakvim komentarima. Razmislite malo kolike je nagrade dobio za svoje filmove i koliko je eminentnih stvaralaca iz oblasti filma i drugih oblasti sedelo u zirijima koji su mu te nagrade dodeljivali. Trebalo bi da vam to bude dovoljno, a naravno, svako u zavisnosti od svog kapaciteta moze nesto da razume ili ne. Druga je stvar ako vam se to ne svidja, na to svakako imate pravo koje vam niko ne oduzima.

Aca

pre 10 godina

Kontroverzan film je film koji izaziva izrazito podeljena misljenja javnosti i kriticara, znaci i pozitivne i negativne kritike. U tom smislu smatram da su svi filmovi sa liste u manjoj ili vecoj meri kontroverzni, odnosno bili kontroverzni u vreme svog nastanka, jer ono sto je bilo kontroverzno '72 ne mora biti danas. Tako da kad procitam komentar tipa: Poslednji tango u Parizu je odlican film i ne zasluzuje da bude na ovoj listi, ne mogu da se slozim s tim. Jer to sto je film kontroverzan ne znaci da je los. Naprotiv, dobar deo kontroverznih filmova predstavlja vrlo ozbiljne filmove, koji se bave "teskim" temama i otvaraju "teska" pitanja, i koji tu temu obradjuju na iskren, realistican nacin. Naravno ima i kontroverznih filmova koji su smece. Ali, zato bi trebalo prvo odgledati film, pa onda dati misljenje o njemu.

dd

pre 10 godina

(Domilan, 14. januar 2014 18:46)

Srpski film je snimljen na zapadu. Svaki film sa ovih prostora u kojem se siluje zene, je sa zapada? I ako nije, to je sve uticaj zapada. Jer je zapad zlo, a istok i srbija je zlato.

Inace, odlicna lista!

Mile

pre 10 godina

Poslednji tango u Parizu jeste bio kontroverzan kad se pojavio. Danas ne vidim razlog zasto bi bio. Slicno i sa Paklenom pomorandzom. Tako to ide kad se prave filmovi samo zarad kontroverznosti. Tokom godina se granice pomeraju. Kvalitet je ono sto ostaje.

Neko tamo

pre 10 godina

1. Pig Fucking Movie (1975) - Thierry Zeno
2. Orozco the embalmer (2001) - Kiyotaka Tsurisaki
3. Cutting Moments (1997) - Douglas Buck
4. Salo (1975)- Pier Paolo Pasolini
5. Last House on Dead End Street (1977)- Roger Watkins
6. The Birth of Nation (1915)- D.W. Griffith
7.The Day The Clown Cried (1972) - Jerry Lewis
8. Mr. Death (1999) - Errol Morris
9. August underground (2001) - fred Vogel
10. The Message (1977) - Moustapha Akkad

Mladen Mladenović

pre 10 godina

Dokaz da ljudi, ipak, u svom razvoju nisu odmakli daleko od životinja. Filmovi za frustrirane, sadiste, voajere i psihopate, koji "repriziraju" gledanje ovih "umetničkih" ostvarenja do iznemoglosti. Ove filmove, sa retkim izuzecima, koje nude pojedina ostvarenja, doživljavam kao reklamu za Sodomu i Gomoru. Dekadencija i neverovatna izopačenost, koje pokušavamo da nazovemo umetnošću. Pojedine scene su ogavnije od utiska koji se stiče posetom Aušvicu ili Mathauzenu.

Nemanja

pre 10 godina

Sve su pogodili osim Žitija Brajanovog i Poslednjeg tanga u Parizu,koji su odlični filmovi i ne zaslužuju da se nađu na ovakvoj listi.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (mapache, 14. januar 2014 16:51)
Naravno da su odlicni filmovi, i Trirov Antihrist je savrsen film al je kontroverzan. Ovo nije lista 10 losih filmova vec 10 kontroverznih, to ne znaci da su losi. Zitije Brajanovo je sa zaslugom na listi a ti ocigledno ne kapiras zasto. :)

Maloš

pre 10 godina

Ja bih ovoj listi pridodao, a možda čak i stavio na prvo mesto "Martyrs"(2008) - Pascal Laugier-a. Film je tužan,dubok i strašan u svakom pogledu.

Dusan

pre 10 godina

Najkontroverzniji bi trebali da budu najsokantniji filmovi, koji definitivno nisu za svakoga a tu pre svih spadaju Srpski film i canibal holocaust.
Inace ne znam sto su Life of brian i Baise moi na ovoj listi.

Dikh tu kava

pre 10 godina

Ne samo Salo, nego velika vecina PPPazolinijevog opusa. Pink Flamingoes (na FEST-u 90% ljudi izaslo posle par minuta), Kids, Gummo.. Rece neko, beskonacna lista.

mlekadzija

pre 10 godina

Stariji se secaju Vidika u okviru FESTa davnih sedamdesetih. Tu se moglo videti mnogo toga sto nije za siroku publiku. Svaka lista je licni odraz sastavljaca pa sad...,moge od navedenih filmova bih izostavio a po neki dodao.

danguba

pre 10 godina

Zašto Žitije Brajanovo? Svaki od filmova treba prvo smjestiti u kontekst vremena u kojem se pojavio. Žitije je prvi film koji na duhovit i sarkastičan način govori o hrišćanskoj religiji, što je u ono vrijeme bila blasfemija. Treba spomenuti i da je bio zabranjen u nekim državama...
Ja bih dodao još i Sudar od Kronenberga, meni prilično šokantan kada sam ga gledao.

pepermint

pre 10 godina

(Lilit, 14. januar 2014 16:42)
O ukusima... naravno, ali za mene Lars posle Evrope ni jedan normalni film nije napravio. Sve druge je naprosto mučno gledati - što zbog kamere iz ruke, možda postoji neko normalno objašnjenje, ali meni je to čisto mrsom... i dokazivanje nekog višeg umetničkog dometa (kakvog?), što zbog scenografije bez scenografije, što zbog bolesno eksplicitnih scena jednom nasilja, sad pornografije (povratak korenima, šta li, svi dobro znaju kako je počeo). Sve sam mu filmove odgledao u nadi da će se ponoviti Evropa ali džaba.
Ali sa većinom se slažem, Tangu i Žitiju mesto ovde nikako nije.

Madja

pre 10 godina

1. Paklena pomorandzha - genijalna studija o nasilju
3. Poslednji tango u Parizu - odlichna psiho-analiza duhovnog i mentalnog rastrojstva choveka kao posledica tragedije
4. Isterivach djavola - ne volim horore, ali ovaj da jer se uspeshno igra sa gledaochevom psihom
7. Zhitije Brajanovo - fantastichna ateistichka zezancija - potpuno razumem zashto je film na listi - lista je lista kontroverznih filmova, a svako ko zna istoriju ovog filma zna koliku je kontroverzu napravio u Britaniji i Americi
8. Delinkventi - fantastichan prikaz trulog morala klinaca bez ideje o buducjnosti
9. Kresni me - ne znam zashto je ovo na listi - film je neuspeshan pokushaj da se od pornicja napravi umetnichki film - filmu je mesto na porno site-ovima, s tim shto je jedan moj prijatelj rekao (a ja se potpuno slazhem) da film nula za umetnichki film, i nula za pornicj
10. Antihrist - obozhavalac san Von Triera, ali ne i ovog filma, iako mislim da film nije losh - a ljudi su lepo rekli - Srpski Film definitivno zasluzhuje da se nadje na listi, a najbolje bi bilo da zameni Antihrista.

Ostalo nisam gledao, s tim shto 120 dana Sodome zhelim da odlgedam, ali nikako da to i uradim.

Josh par filmova koji su kontroverzni - Radjanje nacije (KKK su predstavljeni kao spasioci nacije), i Trijumf volje (naci propaganda), a oba se sa umetnichke/tehnichke/istorijske tachke gledishta smatraju remek delima.

Nevit

pre 10 godina

"A Serbian Film" mislim da se ovako šta odvratno nikad nije javilo svetu filmova. Dok Azija zabranjuje i cenzuriše evropske filmove, Evropa cenzuriše naše. (film Klip je takođe zabranjen u nekim evropskim zemljama takođe zbog bolesnih scena)

Pas

pre 10 godina

Filmovi od Gaspara Noe kao sto su I Stand Alone,Irreversible itd...pola ovih filmova sa liste su smesni holivudski pokusaji ali ajde...

NastyB

pre 10 godina

Uopšte mi nije jasno ko je pravio ovu listu? Čak ni pojam "kontroverzni". Strpati kultne filmove poput Paklene pomorandže, Brajanovog žitija, Poslednjeg tanga u Parizu, pa i Isterivača đavola, zbog toga što lažni puritanci (koji obično sve ovo upražnjavaju i gore nego što je prikazano) smatraju da je to uvredljivo??? Koga vređaju takvi filmovi, jednostavno ih ne gleda, ali ne. Svi ti "puritanci" uživaju u tome, a onda drame o moralu na krajnje licemeran način. Još kad pojedini pedofilski sveštenici prosipaju ljige o moralu...

Igor

pre 10 godina

Kad sam bio osmi razred osnovne škole izveli su nas sa nastave da odgledamo "Delinkvente". Niko nam ništa nije rekao, zašto idemo u bioskop, niti su nas posle pitali šta smo naučili. Mom drugu sam tada objasnio šta je to oralni seks, a on me je zatim pitao "a jel to utiče na analni seks" :). BTW za sve ljubitelje "kontroverznih" filmova preporučujem skromni, ali dobar feministički film (muškog reditelja!) The Woman, iz 2011.

Stefan

pre 10 godina

Mislim da ne mogu postojati "najkontroverzniji filmovi svih vremena" iz prostog razloga što svako vreme ima svoje "kontroverzno". Pre 50 godina, polovina današnjih filmova bi bilo krajnje kontroverzno. Ali lista je solidna, lepo su pobrojani neki od filmova koji su u svoje vreme bili krajnje sporni, da se tako izrazim. Sloboda u umetnosti je jedna od ključnih sloboda. Mogu da osuđuju, kritikuju, osporavaju ali dok ne pokušaju da je zabrane - sve je u redu.

Divos

pre 10 godina

Са поменуте листе погледао сам 7 филмова, па и не могу коментарисати читаву листу, али заиста јако чудна листа.
Филмови "Паклена поморанџа" и "Последњи танго" су залутали на ову листу, можда су у оном времену и били контраверзни али ово су апсолутно одлични филмови, који су у то време рушили бројне клишее и предрасуде који су владали у свету филма. Ако би то био критеријум сви (или скоро сви) Кјубрикови филмови, или у новије време филмови Дејвида Линча и Тарантина могли би се наћи на овој листи. Исто важи и за одличну комедију "Житије Брајаново", моменти истинског надахнућа Пајтоноваца, сам аргумент (богохуљење) је прилично бесмислен, често пута би се потезало за истим али скоро сви филмови који би били прозвани по овом основу, јесу и јако добри филмови, на овој листи (опет следећеи исте "контраверзе") би се могли комотно наћи "Демони/The Devils (71)", "Розмарина беба/Rosemary's Baby (68)", "Последње христово искушење (88)", али и све редом изврсни филмови. Некако сам очекивао на овој листи неке (такође одличне) филмове из жанра вестерна, рецимо "Плави војник (70)", "Дивља хорда (69)", или пак "Двери раја (80)", али то је ипак нека друга прича.
Иако је јако тешко направити овакве листе, неких топ-10, и иако не волим бити престрог код оваквих избора, ових 10 филмова заиста се тешко могу наћи на истој листи па и ако као критеријум узимате контраверзност.

jj

pre 10 godina

Naslov je "Najkontroverzniji filmovi, itd."
U vreme kada se "Life of Brian" pojavio, bio je neverovatno kontroverzan zbog konotacija o Hristu, samim tim zabranjivan dugo godina, uglavnom od strane Crkve. To je bilo neko drugo vreme,kada je lako bilo napraviti shocker, makar to bila komedija o Isusu. Danas klinci odgledaju "Halloween" i pitaju sta je tu strasno.
Mene su licno najvise uzdrmali "Martyrs" i "Irreversible", od njih mi je bilo bas muka.

hitlic

pre 10 godina

Deliverance je zakon....squeel boy squeeel :O
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (milos, 14. januar 2014 16:46)

ne trabunjaj, neznalicocococo.

mapache

pre 10 godina

Sve su pogodili osim Žitija Brajanovog i Poslednjeg tanga u Parizu,koji su odlični filmovi i ne zaslužuju da se nađu na ovakvoj listi.

Lilit

pre 10 godina

Trirovi filmovi su generalno "teški" i nisu za,takoreći,široki auditorijum. Niti su snimani da bi bili blokbasteri,kao ni ostali filmovi sa ove liste. Zato i postoje festivali gde se prikazuju ovakvi filmovi. Ko voli,gleda,ko ne voli,neka ne kritikuje bez dobre "podloge" odnosno poznavanja rada i dela dotičnih umetnika. Ima publike koja želi da uživa u priči,razvoju likova kroz film i sl.a ne samo da gleda kako po ekranu pljušti krv,sevne poneka golotinja ili kako horda zombija jurca naokolo ko muve bez glave. Gledala sam sve filmove sa liste,neki su mi se dopali neki ne,neke nisam ni shvatila. Ali,dok čovek nešto ne proba,ne može ni znati da li mu se dopada. Lično,smatram da je Lars Von Trir daleko ispred sadašnjosti i uvek će biti.

Lilit

pre 10 godina

Trirovi filmovi su generalno "teški" i nisu za,takoreći,široki auditorijum. Niti su snimani da bi bili blokbasteri,kao ni ostali filmovi sa ove liste. Zato i postoje festivali gde se prikazuju ovakvi filmovi. Ko voli,gleda,ko ne voli,neka ne kritikuje bez dobre "podloge" odnosno poznavanja rada i dela dotičnih umetnika. Ima publike koja želi da uživa u priči,razvoju likova kroz film i sl.a ne samo da gleda kako po ekranu pljušti krv,sevne poneka golotinja ili kako horda zombija jurca naokolo ko muve bez glave. Gledala sam sve filmove sa liste,neki su mi se dopali neki ne,neke nisam ni shvatila. Ali,dok čovek nešto ne proba,ne može ni znati da li mu se dopada. Lično,smatram da je Lars Von Trir daleko ispred sadašnjosti i uvek će biti.

mapache

pre 10 godina

Sve su pogodili osim Žitija Brajanovog i Poslednjeg tanga u Parizu,koji su odlični filmovi i ne zaslužuju da se nađu na ovakvoj listi.

Nemanja

pre 10 godina

Sve su pogodili osim Žitija Brajanovog i Poslednjeg tanga u Parizu,koji su odlični filmovi i ne zaslužuju da se nađu na ovakvoj listi.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (mapache, 14. januar 2014 16:51)
Naravno da su odlicni filmovi, i Trirov Antihrist je savrsen film al je kontroverzan. Ovo nije lista 10 losih filmova vec 10 kontroverznih, to ne znaci da su losi. Zitije Brajanovo je sa zaslugom na listi a ti ocigledno ne kapiras zasto. :)

Aca

pre 10 godina

Kontroverzan film je film koji izaziva izrazito podeljena misljenja javnosti i kriticara, znaci i pozitivne i negativne kritike. U tom smislu smatram da su svi filmovi sa liste u manjoj ili vecoj meri kontroverzni, odnosno bili kontroverzni u vreme svog nastanka, jer ono sto je bilo kontroverzno '72 ne mora biti danas. Tako da kad procitam komentar tipa: Poslednji tango u Parizu je odlican film i ne zasluzuje da bude na ovoj listi, ne mogu da se slozim s tim. Jer to sto je film kontroverzan ne znaci da je los. Naprotiv, dobar deo kontroverznih filmova predstavlja vrlo ozbiljne filmove, koji se bave "teskim" temama i otvaraju "teska" pitanja, i koji tu temu obradjuju na iskren, realistican nacin. Naravno ima i kontroverznih filmova koji su smece. Ali, zato bi trebalo prvo odgledati film, pa onda dati misljenje o njemu.

Madja

pre 10 godina

1. Paklena pomorandzha - genijalna studija o nasilju
3. Poslednji tango u Parizu - odlichna psiho-analiza duhovnog i mentalnog rastrojstva choveka kao posledica tragedije
4. Isterivach djavola - ne volim horore, ali ovaj da jer se uspeshno igra sa gledaochevom psihom
7. Zhitije Brajanovo - fantastichna ateistichka zezancija - potpuno razumem zashto je film na listi - lista je lista kontroverznih filmova, a svako ko zna istoriju ovog filma zna koliku je kontroverzu napravio u Britaniji i Americi
8. Delinkventi - fantastichan prikaz trulog morala klinaca bez ideje o buducjnosti
9. Kresni me - ne znam zashto je ovo na listi - film je neuspeshan pokushaj da se od pornicja napravi umetnichki film - filmu je mesto na porno site-ovima, s tim shto je jedan moj prijatelj rekao (a ja se potpuno slazhem) da film nula za umetnichki film, i nula za pornicj
10. Antihrist - obozhavalac san Von Triera, ali ne i ovog filma, iako mislim da film nije losh - a ljudi su lepo rekli - Srpski Film definitivno zasluzhuje da se nadje na listi, a najbolje bi bilo da zameni Antihrista.

Ostalo nisam gledao, s tim shto 120 dana Sodome zhelim da odlgedam, ali nikako da to i uradim.

Josh par filmova koji su kontroverzni - Radjanje nacije (KKK su predstavljeni kao spasioci nacije), i Trijumf volje (naci propaganda), a oba se sa umetnichke/tehnichke/istorijske tachke gledishta smatraju remek delima.

Nevit

pre 10 godina

"A Serbian Film" mislim da se ovako šta odvratno nikad nije javilo svetu filmova. Dok Azija zabranjuje i cenzuriše evropske filmove, Evropa cenzuriše naše. (film Klip je takođe zabranjen u nekim evropskim zemljama takođe zbog bolesnih scena)

NastyB

pre 10 godina

Uopšte mi nije jasno ko je pravio ovu listu? Čak ni pojam "kontroverzni". Strpati kultne filmove poput Paklene pomorandže, Brajanovog žitija, Poslednjeg tanga u Parizu, pa i Isterivača đavola, zbog toga što lažni puritanci (koji obično sve ovo upražnjavaju i gore nego što je prikazano) smatraju da je to uvredljivo??? Koga vređaju takvi filmovi, jednostavno ih ne gleda, ali ne. Svi ti "puritanci" uživaju u tome, a onda drame o moralu na krajnje licemeran način. Još kad pojedini pedofilski sveštenici prosipaju ljige o moralu...

Mladen Mladenović

pre 10 godina

Dokaz da ljudi, ipak, u svom razvoju nisu odmakli daleko od životinja. Filmovi za frustrirane, sadiste, voajere i psihopate, koji "repriziraju" gledanje ovih "umetničkih" ostvarenja do iznemoglosti. Ove filmove, sa retkim izuzecima, koje nude pojedina ostvarenja, doživljavam kao reklamu za Sodomu i Gomoru. Dekadencija i neverovatna izopačenost, koje pokušavamo da nazovemo umetnošću. Pojedine scene su ogavnije od utiska koji se stiče posetom Aušvicu ili Mathauzenu.

Stefan

pre 10 godina

Mislim da ne mogu postojati "najkontroverzniji filmovi svih vremena" iz prostog razloga što svako vreme ima svoje "kontroverzno". Pre 50 godina, polovina današnjih filmova bi bilo krajnje kontroverzno. Ali lista je solidna, lepo su pobrojani neki od filmova koji su u svoje vreme bili krajnje sporni, da se tako izrazim. Sloboda u umetnosti je jedna od ključnih sloboda. Mogu da osuđuju, kritikuju, osporavaju ali dok ne pokušaju da je zabrane - sve je u redu.

jj

pre 10 godina

Naslov je "Najkontroverzniji filmovi, itd."
U vreme kada se "Life of Brian" pojavio, bio je neverovatno kontroverzan zbog konotacija o Hristu, samim tim zabranjivan dugo godina, uglavnom od strane Crkve. To je bilo neko drugo vreme,kada je lako bilo napraviti shocker, makar to bila komedija o Isusu. Danas klinci odgledaju "Halloween" i pitaju sta je tu strasno.
Mene su licno najvise uzdrmali "Martyrs" i "Irreversible", od njih mi je bilo bas muka.

Divos

pre 10 godina

Са поменуте листе погледао сам 7 филмова, па и не могу коментарисати читаву листу, али заиста јако чудна листа.
Филмови "Паклена поморанџа" и "Последњи танго" су залутали на ову листу, можда су у оном времену и били контраверзни али ово су апсолутно одлични филмови, који су у то време рушили бројне клишее и предрасуде који су владали у свету филма. Ако би то био критеријум сви (или скоро сви) Кјубрикови филмови, или у новије време филмови Дејвида Линча и Тарантина могли би се наћи на овој листи. Исто важи и за одличну комедију "Житије Брајаново", моменти истинског надахнућа Пајтоноваца, сам аргумент (богохуљење) је прилично бесмислен, често пута би се потезало за истим али скоро сви филмови који би били прозвани по овом основу, јесу и јако добри филмови, на овој листи (опет следећеи исте "контраверзе") би се могли комотно наћи "Демони/The Devils (71)", "Розмарина беба/Rosemary's Baby (68)", "Последње христово искушење (88)", али и све редом изврсни филмови. Некако сам очекивао на овој листи неке (такође одличне) филмове из жанра вестерна, рецимо "Плави војник (70)", "Дивља хорда (69)", или пак "Двери раја (80)", али то је ипак нека друга прича.
Иако је јако тешко направити овакве листе, неких топ-10, и иако не волим бити престрог код оваквих избора, ових 10 филмова заиста се тешко могу наћи на истој листи па и ако као критеријум узимате контраверзност.

japanac

pre 10 godina

"Antihrist" je zaista sokantan film, a ostali sa ove liste nisu ni blizu takve ocjene. "Salo" je jedan od najdosadnijih filmova, dok je "Kresni me" jedan od najglupljih.

danguba

pre 10 godina

Zašto Žitije Brajanovo? Svaki od filmova treba prvo smjestiti u kontekst vremena u kojem se pojavio. Žitije je prvi film koji na duhovit i sarkastičan način govori o hrišćanskoj religiji, što je u ono vrijeme bila blasfemija. Treba spomenuti i da je bio zabranjen u nekim državama...
Ja bih dodao još i Sudar od Kronenberga, meni prilično šokantan kada sam ga gledao.

mlekadzija

pre 10 godina

Stariji se secaju Vidika u okviru FESTa davnih sedamdesetih. Tu se moglo videti mnogo toga sto nije za siroku publiku. Svaka lista je licni odraz sastavljaca pa sad...,moge od navedenih filmova bih izostavio a po neki dodao.

slobinator

pre 10 godina

dok je kjubrikova pomorandža inteligentna kritika savremenog engleskog društva,postoji mnogo poznatih uglavnom horor filmova sa besmislenim nasiljem kao što je recimo petak trinaesti.što se tiče tanga njega kad gledaš danas deluje naivno i bezazleno i svakako nije za listu na kojoj se obavezno trebao naći film 'otpozadi'sa monikom beluči u kojoj je grozna desetominutna scena silovanja i koliko se sećam među prvim scenama je prizor kada valjda tog silovatelja umlaćuju udarcima nekog protivpožarnog aparata u glavu.postavlja se samo pitanje zašto režiseri snimaju ovakve filmove.da li udarajući na najniže strasti prosečnog gledaoca žele da dođu do dobre zarade ili je po sredi njihova latentna izopačenost?

extalker

pre 10 godina

Lista je trebala biti bazirana bar na dva ključna kriterijuma...
kvalitet i stepen kontraverznosti kroz ,,sva vremena,,.

1. Pomorandža je kultni i najverovatnije najbolji film Stenlija Kjubrika,
ali teško da bi se u zadnjih 15 godina neko gubio svest na premijeri.
2. ,,Žitije,, predstavlja najkompletnije delo Pajtonovaca gledano i iz
ugla produkcije i scenarija...oko čega se ranije nisu izcimali, ali
je samo Vatikanu bio kontraverzan.

Ali zato je ,,Isterivač,, velika majstorija po svim segmentima, koja bi i danas, nakon skoro 4 decenije, napravio lom po bioskopskim salama.

Veoma je lako napraviti šokantno - kontraverzno smeće...to nema veze sa filmom...to je za kantu.

neko

pre 10 godina

Gledala sam mnogo kontraverznih i "bolesnih" filmova iz radoznalosti i ne smatram da je umetnost prikazati rasporenog coveka ili što vernije prikazati silovanja i svakojaka mučenja, ovakvi filmovi mogu samo da pokazu šta je umobolan čovek sposoban da uradi, ovo se nekom gadi, a postoje i ljudi kojima se dopada što je zastrasujuce, zbog toga sam i prestala da gledam ovakve filmove.

Igor

pre 10 godina

Kad sam bio osmi razred osnovne škole izveli su nas sa nastave da odgledamo "Delinkvente". Niko nam ništa nije rekao, zašto idemo u bioskop, niti su nas posle pitali šta smo naučili. Mom drugu sam tada objasnio šta je to oralni seks, a on me je zatim pitao "a jel to utiče na analni seks" :). BTW za sve ljubitelje "kontroverznih" filmova preporučujem skromni, ali dobar feministički film (muškog reditelja!) The Woman, iz 2011.

dd

pre 10 godina

(Domilan, 14. januar 2014 18:46)

Srpski film je snimljen na zapadu. Svaki film sa ovih prostora u kojem se siluje zene, je sa zapada? I ako nije, to je sve uticaj zapada. Jer je zapad zlo, a istok i srbija je zlato.

Inace, odlicna lista!

Pas

pre 10 godina

Filmovi od Gaspara Noe kao sto su I Stand Alone,Irreversible itd...pola ovih filmova sa liste su smesni holivudski pokusaji ali ajde...

pepermint

pre 10 godina

(Lilit, 14. januar 2014 16:42)
O ukusima... naravno, ali za mene Lars posle Evrope ni jedan normalni film nije napravio. Sve druge je naprosto mučno gledati - što zbog kamere iz ruke, možda postoji neko normalno objašnjenje, ali meni je to čisto mrsom... i dokazivanje nekog višeg umetničkog dometa (kakvog?), što zbog scenografije bez scenografije, što zbog bolesno eksplicitnih scena jednom nasilja, sad pornografije (povratak korenima, šta li, svi dobro znaju kako je počeo). Sve sam mu filmove odgledao u nadi da će se ponoviti Evropa ali džaba.
Ali sa većinom se slažem, Tangu i Žitiju mesto ovde nikako nije.

Mile

pre 10 godina

Poslednji tango u Parizu jeste bio kontroverzan kad se pojavio. Danas ne vidim razlog zasto bi bio. Slicno i sa Paklenom pomorandzom. Tako to ide kad se prave filmovi samo zarad kontroverznosti. Tokom godina se granice pomeraju. Kvalitet je ono sto ostaje.

Aleksandar

pre 10 godina

Kako to da nisu jos pomenuli film Tinto Brass-a "Caligula". Ovaj film je itekako bio kontroverzan toliko da su pravljene cak tri verzije za javno prikazivanje. Originalna iz 1979. je hard core u svakom smislu tih reci.

Maloš

pre 10 godina

Ja bih ovoj listi pridodao, a možda čak i stavio na prvo mesto "Martyrs"(2008) - Pascal Laugier-a. Film je tužan,dubok i strašan u svakom pogledu.

Dikh tu kava

pre 10 godina

Ne samo Salo, nego velika vecina PPPazolinijevog opusa. Pink Flamingoes (na FEST-u 90% ljudi izaslo posle par minuta), Kids, Gummo.. Rece neko, beskonacna lista.

Bullsht

pre 10 godina

@(Stefan, 14. januar 2014 17:07)

I spit&puke on slobodne i tzv. schock-umetnike.. svaki se nedokazani krelac danas moze nazvati slobodnim umetnikom..!

Серж

pre 10 godina

Баш сам сутра мислио да направим један филмски маратон,xвала на препирукама!

Sandinista

pre 10 godina

Ovde vecina ljudi gresi jer stavlja znak jednakosti izmedju pojma kontroverzno i bljutavo. Takodje mnogi grese i u vremenskoj dimenziji kontroverze. Film je kontroverzan ako podeli misljenje javnosti oko neke bitne stvari, tako sto je secira, analizira i ostavlja prostor gledaocu da sam sagleda stvar i na kraju oblikuje, promeni ili koriguje misljenje o tome. Kontroverza radi nje same nije kontroverza, vec lutanje po polju izmedju forme i cilja, ideje, a u sustini se dobija gomila degutantnih scena. Dakle, ona sama sebi ne moze biti cilj, ona je prateca pojava koja se javlja kada se nacne tema o kojoj vecina vise voli da cuti. Otuda su cesto kontroverzni filmovi ustvari oni u kojima i nema eksplicitnih scena. Zato Klip, Zivot i smrt porno bande, Srpski film ne smatram za narocito kontroverzne. Poenta izmice, a ostaje samo sijaset eksplicitnih scena, a one se opet mogu videti u svakom porno ili horor filmu. Druga stvar je vreme u kom je film nastao. On moze biti kontroverzan samo u svoje vreme, ili i u svim buducim zajedno sa svojim vremenom (ako se dotice religije, npr.) Zato se Radjanje nacije i Trijumf volje, koje je neko dole spomenuo, ne mogu smatrati kontroverznim, jer su u svoje vreme bili deo opsteprihvacenog, uniformnog stava, a danas nam vise ne izgledaju kao propaganda, vec kao istorijski dokument, poput isecaka iz novina iz dnevne stampe tog vremena.

Campari

pre 10 godina

Po komentarima vidim da se iskusni filmofili slažu da je većina ovih filmova (možda) prešla neke granice dobrog ukusa uglavnom u cilju razvoja radnje filma(ili u slučaju "Žitija Brajanovog" u cilju produžetka opšte atmosfere preterivanja) i to je ono što i čini dobar film, jedna doza intrigantnosti i neka scena koje ćete se po završetku filma sećati... Jednostavno šokantne scene u ovim ostvarenjima su došle nekako spontano, neisforsirano. Kod "Srpskog filma" ili "Human centipede" sam cilj filma je bio da šokira gledaoce a ne da se ispriča neka priča, ja takve filmove ne mogu da shvatim ozbiljno, i ne bih ih uvrstio u bilo koju ozbiljnu listu na kojoj se pominju kvalitetni naslovi poput ovde nabrojanih... Sve filmove sa liste, sem Nimfomanke, sam gledao, i mislim da danas zasluženo uživaju status klasika.
Film koji je mene najviše šokirao, i to je jedini film tokom čijeg sam gledanja osetio da mi fizički nije dobro je ovde od nekih pomenuti francuski "Martyrs", iznenadjen sam što ga nema na ovoj listi jer sam ga često vidjao na sličnim listama, a u nešto manjoj meri su utisak u tom pravcu na mene ostavili takođe francuski "Irreversible", korejska trilogija o osveti režisera Chan-wook Park - a sa remek delom "Oldboy", i par japanskih horora(po pitanju horora, oni su najludji)...

Bane

pre 10 godina

Nije nesto preterano kontraverzan,ali kada se pojavio bilo je dosta rasprava o filmu,da li treba da se prikazuje ili ne,radi se o filmu The Evil Dead iz 1981.godine.

Dusan

pre 10 godina

Najkontroverzniji bi trebali da budu najsokantniji filmovi, koji definitivno nisu za svakoga a tu pre svih spadaju Srpski film i canibal holocaust.
Inace ne znam sto su Life of brian i Baise moi na ovoj listi.

Neko tamo

pre 10 godina

1. Pig Fucking Movie (1975) - Thierry Zeno
2. Orozco the embalmer (2001) - Kiyotaka Tsurisaki
3. Cutting Moments (1997) - Douglas Buck
4. Salo (1975)- Pier Paolo Pasolini
5. Last House on Dead End Street (1977)- Roger Watkins
6. The Birth of Nation (1915)- D.W. Griffith
7.The Day The Clown Cried (1972) - Jerry Lewis
8. Mr. Death (1999) - Errol Morris
9. August underground (2001) - fred Vogel
10. The Message (1977) - Moustapha Akkad

Sandinista

pre 10 godina

Filmove Von Triera bih pre nazvao isilovano kontroverznim, njemu to jeste namera - da izazove kontraverzu. Ali ako je Antihrist na listi, gde bi trebao biti Krici i saputanja od Bergmana? Scena samosakacenja u Antihristu je direktno uzeta iz Bergmanovog remek-dela. Inace, po mnogo cemu bi i Bergman mogao da bude kontroverzan, pre svega zbog ateistickih stavova, ali to u Skandinaviji i nije toliki bauk. Bergman je hermetizovan, on ne pravi filmove za svakoga, oni su njegove licne refleksije, a Von Trier svojim filmovima zeli svima da natrlja nos. Ako je karijeru izgradio davajuci omaz takvom Bergmanu, a on sam pri tom zeli da bude centar univerzuma snimajuci filmove poput Antihrista ili Nimfomanke, mogu ga nazvati konraverznim, ali kontraverznim pajacem:) Jednostavno, na severu Evrope ne mozes biti previse liberalan, ali to ne vazi za ultrakatolicku Spaniju. Sta onda reci za filmove Luisa Bunjuela? Dokacio se i religije i Frankovog fasizma. Pa i vrcavi Almodovar, davno je poceo da postavlja pitanja o seksualnosti u vrlo konzervativnoj sredini. Pasolinijev rad mnogo cenim, on je svoju posvecenost pljuvanju fasizma na kraju platio i glavom. Izbacio bih te americke horore sa liste, a ubacio bih Irreversible, ne samo zbog tematike filma i mucnih scena, vec i jer je kontraverzu podigao na visi nivo igrajuci se samom formom filma - on ide unazad, Gaspar Noéu bas nista nije sveto:)

Devojka sa tetovažom zmaja

pre 10 godina

"Man Bites Dog" je obavezno morao biti u ovoj kolekciji kontraverze filmske umetnosti.
Bez daljnjeg,NE PROPUSTITI...http://www.imdb.com/title/tt0103905/

Bunjuel

pre 10 godina

1. nije kontrAverzan nego kontrOverzan!
2. Vujaklija(ne brkati s Vukajlija!): kontroverza (l. controversia) naučna rasprava, spor; sporno pitanje, sporna stvar; nesuglasica.
kontroverzan (l. controversus) sporan, osporljiv; osporen, koji je u pitanju.
3. dakle, nisu u pitanju dobri ili LOŠI filmovi, već filmovi koji su sporni ili osporavani, koji izazivaju kontroverzu, raspravu...
4. naravno sve u svoje vreme. Ono što je bilo kontroverzno sedamdesetih ne mora (a može) da bude kontroverzno i danas. Sećam se kad se pojavila Emanuela... svi su pričali, tj. raspravljali o tom "skandaloznom" filmu, a danas on deluje potpuno benigno.
5. ono što je meni dobro ne mora da bude dobro drugima. Gledao sam Trirovog "Antihrista" na FEST-u, kada su mnogi napustili salu, a po meni je to odličan film. I jedva čekam "Nimfomanku"!

hitlic

pre 10 godina

Deliverance je zakon....squeel boy squeeel :O
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (milos, 14. januar 2014 16:46)

ne trabunjaj, neznalicocococo.

graywolf

pre 10 godina

Uvek sam "obozavao" osobe koje vrednuju nesto na osnovu toga ko se pojavio na manifestacijama odrzanim u svrhu promocije nekoga ili necega. ako tako gledamo, i Jelena Karleusa je vrhunska pevacica s' obzirom koliko se ljudi pojavi kada ona peva, zar ne?
da li je neko genije ili ne, ne zelim da komentarisem ali danas je sve subjektivno, pa tako i kritike. naucnik koji izume struju je genije i sl, ali kada govorimo o genijima medju umetnicima to je UVEK subjektivno. necija lista moze da bude nepotpuna, komentari banalni, ali oni koji imaju volje da se nasmeju nekome ili da ga kritikuju snobovski....mogu samo da kazem - zali boze to obrazovanje i vreme utroseno za citanje knjiga....
pozdrav



(pepermint, 14. januar 2014 18:56)

Toliko ste se izblamirali ovim sto ste napisali da nemate pojma. Lars fon Trir je autenticni genije i vi to zaista ne morate razumeti, ali isto tako ne biste morali sebe toliko da unizavate ovakvim komentarima. Razmislite malo kolike je nagrade dobio za svoje filmove i koliko je eminentnih stvaralaca iz oblasti filma i drugih oblasti sedelo u zirijima koji su mu te nagrade dodeljivali. Trebalo bi da vam to bude dovoljno, a naravno, svako u zavisnosti od svog kapaciteta moze nesto da razume ili ne. Druga je stvar ako vam se to ne svidja, na to svakako imate pravo koje vam niko ne oduzima.
(Ana, 14. januar 2014 21:48)
# Link komentara

Android™ Jelly Bean

pre 10 godina

A kako se zove onaj domaci film dje tinejdzeri imaju sex svako malo, kao da je porno film? Davao se na Prvu tv skoro nedje? Da nije to taj "Srpski film"?
U zivotu onako nesto nisam vidio, pogotovo oralno zadpvpljavanje u wc-u na nekoj zurci o.O

Ana

pre 10 godina

(pepermint, 14. januar 2014 18:56)

Toliko ste se izblamirali ovim sto ste napisali da nemate pojma. Lars fon Trir je autenticni genije i vi to zaista ne morate razumeti, ali isto tako ne biste morali sebe toliko da unizavate ovakvim komentarima. Razmislite malo kolike je nagrade dobio za svoje filmove i koliko je eminentnih stvaralaca iz oblasti filma i drugih oblasti sedelo u zirijima koji su mu te nagrade dodeljivali. Trebalo bi da vam to bude dovoljno, a naravno, svako u zavisnosti od svog kapaciteta moze nesto da razume ili ne. Druga je stvar ako vam se to ne svidja, na to svakako imate pravo koje vam niko ne oduzima.

Dikh tu kava

pre 10 godina

P.S. I kod nas možda i Mlad i zdrav kao ruža. Jedan pokušaj šokantnog, koji bi to svakako bio da je puštan onda kad je snimljen. Danas je dosta smešan ;)

svemoćno oko

pre 10 godina

Monti pajtons je najveći problem ovde definitivno! To je kao da osudite strip alan forda što podriva sistem i remeti javni red i mir, kućni red i širi neistine o liku i delu josipa broza :) ovo ostalo kao da ne pričate o kontraverznim već isključivo filmovima sa scenama eksplicitnog seksa i protivprirodnog bluda.

sddeda

pre 10 godina

Ja ne mogu da verujem da na ovoj listi nema ni jednog filma Devida Cronerberga i Petera Greenawaya. Dovoljno je pogledati njihovu filmografiju i sve ce biti jasno.

http://www.imdb.com/name/nm0000343/?ref_=nv_sr_1

http://www.imdb.com/name/nm0000425/?ref_=tt_ov_dr

milan_utd

pre 10 godina

Ruzicasti flamingosi- tu lik zaista jede fekalije... Blood sucking freaks!! Isto bolestan. A sto se klipa tice, film nije grozan , nego je manje vise realan...

Satanico Pandemonium

pre 10 godina

Poštovani PURITANCI,vi koji ste sastavili ovu listu,da li,možda,pokušavate da nam stavite do znanja da živimo u svetu gde ne postoje silovanja,nasilje,masakri,bratoubistva i ostalo?! Zašto svaki pokušaj umetnika da prikaže svoje viđenje sveta i problema na istom,ukoliko se ne uklopi u vaše šablone,odmah proglašavate ekscentričnim i kontroverznim !? Nažalost,ne živimo u romantičnoj komediji. Lično,mogla bih i ja,ali i svi ljudi čije sam komentare ovde čitala da sastavimo mnogo drugačiju listu gde bi se našli filmovi sa mnogo više nasilja i ostalog što se vama "zabada" u oko,a da ne navedemo ni jedan sa ove liste. Mislim da onaj ko je pravio listu nije dorastao tom zadatku,već ga samo ,onako,otaljao usput.

strebam

pre 10 godina

Po meni nasilje ili pitanje religije ili seksa ne mora automatski da povlaci i kontraveznost. Meni je, na primer, Kjubrikova "Odiseja" olicenje kontraveznosti, jer film moze da se tumaci na vise nacina. U danasnje vreme filmovi cesto streme kontraveznosti, jer je kritika najbolja reklama, pa cesto i preteraju. Ipak mislim da pravo remek delo mora biti kontraverzno, iz prostog razloga sto nisu svi ljudi na istom nivou emotivne zrelosti.

Mladen Mladenović

pre 10 godina

Dokaz da ljudi, ipak, u svom razvoju nisu odmakli daleko od životinja. Filmovi za frustrirane, sadiste, voajere i psihopate, koji "repriziraju" gledanje ovih "umetničkih" ostvarenja do iznemoglosti. Ove filmove, sa retkim izuzecima, koje nude pojedina ostvarenja, doživljavam kao reklamu za Sodomu i Gomoru. Dekadencija i neverovatna izopačenost, koje pokušavamo da nazovemo umetnošću. Pojedine scene su ogavnije od utiska koji se stiče posetom Aušvicu ili Mathauzenu.

dd

pre 10 godina

(Domilan, 14. januar 2014 18:46)

Srpski film je snimljen na zapadu. Svaki film sa ovih prostora u kojem se siluje zene, je sa zapada? I ako nije, to je sve uticaj zapada. Jer je zapad zlo, a istok i srbija je zlato.

Inace, odlicna lista!

Lilit

pre 10 godina

Trirovi filmovi su generalno "teški" i nisu za,takoreći,široki auditorijum. Niti su snimani da bi bili blokbasteri,kao ni ostali filmovi sa ove liste. Zato i postoje festivali gde se prikazuju ovakvi filmovi. Ko voli,gleda,ko ne voli,neka ne kritikuje bez dobre "podloge" odnosno poznavanja rada i dela dotičnih umetnika. Ima publike koja želi da uživa u priči,razvoju likova kroz film i sl.a ne samo da gleda kako po ekranu pljušti krv,sevne poneka golotinja ili kako horda zombija jurca naokolo ko muve bez glave. Gledala sam sve filmove sa liste,neki su mi se dopali neki ne,neke nisam ni shvatila. Ali,dok čovek nešto ne proba,ne može ni znati da li mu se dopada. Lično,smatram da je Lars Von Trir daleko ispred sadašnjosti i uvek će biti.

mapache

pre 10 godina

Sve su pogodili osim Žitija Brajanovog i Poslednjeg tanga u Parizu,koji su odlični filmovi i ne zaslužuju da se nađu na ovakvoj listi.

pepermint

pre 10 godina

(Lilit, 14. januar 2014 16:42)
O ukusima... naravno, ali za mene Lars posle Evrope ni jedan normalni film nije napravio. Sve druge je naprosto mučno gledati - što zbog kamere iz ruke, možda postoji neko normalno objašnjenje, ali meni je to čisto mrsom... i dokazivanje nekog višeg umetničkog dometa (kakvog?), što zbog scenografije bez scenografije, što zbog bolesno eksplicitnih scena jednom nasilja, sad pornografije (povratak korenima, šta li, svi dobro znaju kako je počeo). Sve sam mu filmove odgledao u nadi da će se ponoviti Evropa ali džaba.
Ali sa većinom se slažem, Tangu i Žitiju mesto ovde nikako nije.

NastyB

pre 10 godina

Uopšte mi nije jasno ko je pravio ovu listu? Čak ni pojam "kontroverzni". Strpati kultne filmove poput Paklene pomorandže, Brajanovog žitija, Poslednjeg tanga u Parizu, pa i Isterivača đavola, zbog toga što lažni puritanci (koji obično sve ovo upražnjavaju i gore nego što je prikazano) smatraju da je to uvredljivo??? Koga vređaju takvi filmovi, jednostavno ih ne gleda, ali ne. Svi ti "puritanci" uživaju u tome, a onda drame o moralu na krajnje licemeran način. Još kad pojedini pedofilski sveštenici prosipaju ljige o moralu...

Nevit

pre 10 godina

"A Serbian Film" mislim da se ovako šta odvratno nikad nije javilo svetu filmova. Dok Azija zabranjuje i cenzuriše evropske filmove, Evropa cenzuriše naše. (film Klip je takođe zabranjen u nekim evropskim zemljama takođe zbog bolesnih scena)

Android™ Jelly Bean

pre 10 godina

A kako se zove onaj domaci film dje tinejdzeri imaju sex svako malo, kao da je porno film? Davao se na Prvu tv skoro nedje? Da nije to taj "Srpski film"?
U zivotu onako nesto nisam vidio, pogotovo oralno zadpvpljavanje u wc-u na nekoj zurci o.O

Ana

pre 10 godina

(pepermint, 14. januar 2014 18:56)

Toliko ste se izblamirali ovim sto ste napisali da nemate pojma. Lars fon Trir je autenticni genije i vi to zaista ne morate razumeti, ali isto tako ne biste morali sebe toliko da unizavate ovakvim komentarima. Razmislite malo kolike je nagrade dobio za svoje filmove i koliko je eminentnih stvaralaca iz oblasti filma i drugih oblasti sedelo u zirijima koji su mu te nagrade dodeljivali. Trebalo bi da vam to bude dovoljno, a naravno, svako u zavisnosti od svog kapaciteta moze nesto da razume ili ne. Druga je stvar ako vam se to ne svidja, na to svakako imate pravo koje vam niko ne oduzima.

Dusan

pre 10 godina

Najkontroverzniji bi trebali da budu najsokantniji filmovi, koji definitivno nisu za svakoga a tu pre svih spadaju Srpski film i canibal holocaust.
Inace ne znam sto su Life of brian i Baise moi na ovoj listi.

hitlic

pre 10 godina

Deliverance je zakon....squeel boy squeeel :O
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (milos, 14. januar 2014 16:46)

ne trabunjaj, neznalicocococo.

Neko tamo

pre 10 godina

1. Pig Fucking Movie (1975) - Thierry Zeno
2. Orozco the embalmer (2001) - Kiyotaka Tsurisaki
3. Cutting Moments (1997) - Douglas Buck
4. Salo (1975)- Pier Paolo Pasolini
5. Last House on Dead End Street (1977)- Roger Watkins
6. The Birth of Nation (1915)- D.W. Griffith
7.The Day The Clown Cried (1972) - Jerry Lewis
8. Mr. Death (1999) - Errol Morris
9. August underground (2001) - fred Vogel
10. The Message (1977) - Moustapha Akkad

japanac

pre 10 godina

"Antihrist" je zaista sokantan film, a ostali sa ove liste nisu ni blizu takve ocjene. "Salo" je jedan od najdosadnijih filmova, dok je "Kresni me" jedan od najglupljih.

Divos

pre 10 godina

Са поменуте листе погледао сам 7 филмова, па и не могу коментарисати читаву листу, али заиста јако чудна листа.
Филмови "Паклена поморанџа" и "Последњи танго" су залутали на ову листу, можда су у оном времену и били контраверзни али ово су апсолутно одлични филмови, који су у то време рушили бројне клишее и предрасуде који су владали у свету филма. Ако би то био критеријум сви (или скоро сви) Кјубрикови филмови, или у новије време филмови Дејвида Линча и Тарантина могли би се наћи на овој листи. Исто важи и за одличну комедију "Житије Брајаново", моменти истинског надахнућа Пајтоноваца, сам аргумент (богохуљење) је прилично бесмислен, често пута би се потезало за истим али скоро сви филмови који би били прозвани по овом основу, јесу и јако добри филмови, на овој листи (опет следећеи исте "контраверзе") би се могли комотно наћи "Демони/The Devils (71)", "Розмарина беба/Rosemary's Baby (68)", "Последње христово искушење (88)", али и све редом изврсни филмови. Некако сам очекивао на овој листи неке (такође одличне) филмове из жанра вестерна, рецимо "Плави војник (70)", "Дивља хорда (69)", или пак "Двери раја (80)", али то је ипак нека друга прича.
Иако је јако тешко направити овакве листе, неких топ-10, и иако не волим бити престрог код оваквих избора, ових 10 филмова заиста се тешко могу наћи на истој листи па и ако као критеријум узимате контраверзност.

Madja

pre 10 godina

1. Paklena pomorandzha - genijalna studija o nasilju
3. Poslednji tango u Parizu - odlichna psiho-analiza duhovnog i mentalnog rastrojstva choveka kao posledica tragedije
4. Isterivach djavola - ne volim horore, ali ovaj da jer se uspeshno igra sa gledaochevom psihom
7. Zhitije Brajanovo - fantastichna ateistichka zezancija - potpuno razumem zashto je film na listi - lista je lista kontroverznih filmova, a svako ko zna istoriju ovog filma zna koliku je kontroverzu napravio u Britaniji i Americi
8. Delinkventi - fantastichan prikaz trulog morala klinaca bez ideje o buducjnosti
9. Kresni me - ne znam zashto je ovo na listi - film je neuspeshan pokushaj da se od pornicja napravi umetnichki film - filmu je mesto na porno site-ovima, s tim shto je jedan moj prijatelj rekao (a ja se potpuno slazhem) da film nula za umetnichki film, i nula za pornicj
10. Antihrist - obozhavalac san Von Triera, ali ne i ovog filma, iako mislim da film nije losh - a ljudi su lepo rekli - Srpski Film definitivno zasluzhuje da se nadje na listi, a najbolje bi bilo da zameni Antihrista.

Ostalo nisam gledao, s tim shto 120 dana Sodome zhelim da odlgedam, ali nikako da to i uradim.

Josh par filmova koji su kontroverzni - Radjanje nacije (KKK su predstavljeni kao spasioci nacije), i Trijumf volje (naci propaganda), a oba se sa umetnichke/tehnichke/istorijske tachke gledishta smatraju remek delima.

Bullsht

pre 10 godina

@(Stefan, 14. januar 2014 17:07)

I spit&puke on slobodne i tzv. schock-umetnike.. svaki se nedokazani krelac danas moze nazvati slobodnim umetnikom..!

graywolf

pre 10 godina

Uvek sam "obozavao" osobe koje vrednuju nesto na osnovu toga ko se pojavio na manifestacijama odrzanim u svrhu promocije nekoga ili necega. ako tako gledamo, i Jelena Karleusa je vrhunska pevacica s' obzirom koliko se ljudi pojavi kada ona peva, zar ne?
da li je neko genije ili ne, ne zelim da komentarisem ali danas je sve subjektivno, pa tako i kritike. naucnik koji izume struju je genije i sl, ali kada govorimo o genijima medju umetnicima to je UVEK subjektivno. necija lista moze da bude nepotpuna, komentari banalni, ali oni koji imaju volje da se nasmeju nekome ili da ga kritikuju snobovski....mogu samo da kazem - zali boze to obrazovanje i vreme utroseno za citanje knjiga....
pozdrav



(pepermint, 14. januar 2014 18:56)

Toliko ste se izblamirali ovim sto ste napisali da nemate pojma. Lars fon Trir je autenticni genije i vi to zaista ne morate razumeti, ali isto tako ne biste morali sebe toliko da unizavate ovakvim komentarima. Razmislite malo kolike je nagrade dobio za svoje filmove i koliko je eminentnih stvaralaca iz oblasti filma i drugih oblasti sedelo u zirijima koji su mu te nagrade dodeljivali. Trebalo bi da vam to bude dovoljno, a naravno, svako u zavisnosti od svog kapaciteta moze nesto da razume ili ne. Druga je stvar ako vam se to ne svidja, na to svakako imate pravo koje vam niko ne oduzima.
(Ana, 14. januar 2014 21:48)
# Link komentara

Nemanja

pre 10 godina

Sve su pogodili osim Žitija Brajanovog i Poslednjeg tanga u Parizu,koji su odlični filmovi i ne zaslužuju da se nađu na ovakvoj listi.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (mapache, 14. januar 2014 16:51)
Naravno da su odlicni filmovi, i Trirov Antihrist je savrsen film al je kontroverzan. Ovo nije lista 10 losih filmova vec 10 kontroverznih, to ne znaci da su losi. Zitije Brajanovo je sa zaslugom na listi a ti ocigledno ne kapiras zasto. :)

Mile

pre 10 godina

Poslednji tango u Parizu jeste bio kontroverzan kad se pojavio. Danas ne vidim razlog zasto bi bio. Slicno i sa Paklenom pomorandzom. Tako to ide kad se prave filmovi samo zarad kontroverznosti. Tokom godina se granice pomeraju. Kvalitet je ono sto ostaje.

Bane

pre 10 godina

Nije nesto preterano kontraverzan,ali kada se pojavio bilo je dosta rasprava o filmu,da li treba da se prikazuje ili ne,radi se o filmu The Evil Dead iz 1981.godine.

Satanico Pandemonium

pre 10 godina

Poštovani PURITANCI,vi koji ste sastavili ovu listu,da li,možda,pokušavate da nam stavite do znanja da živimo u svetu gde ne postoje silovanja,nasilje,masakri,bratoubistva i ostalo?! Zašto svaki pokušaj umetnika da prikaže svoje viđenje sveta i problema na istom,ukoliko se ne uklopi u vaše šablone,odmah proglašavate ekscentričnim i kontroverznim !? Nažalost,ne živimo u romantičnoj komediji. Lično,mogla bih i ja,ali i svi ljudi čije sam komentare ovde čitala da sastavimo mnogo drugačiju listu gde bi se našli filmovi sa mnogo više nasilja i ostalog što se vama "zabada" u oko,a da ne navedemo ni jedan sa ove liste. Mislim da onaj ko je pravio listu nije dorastao tom zadatku,već ga samo ,onako,otaljao usput.

Bunjuel

pre 10 godina

1. nije kontrAverzan nego kontrOverzan!
2. Vujaklija(ne brkati s Vukajlija!): kontroverza (l. controversia) naučna rasprava, spor; sporno pitanje, sporna stvar; nesuglasica.
kontroverzan (l. controversus) sporan, osporljiv; osporen, koji je u pitanju.
3. dakle, nisu u pitanju dobri ili LOŠI filmovi, već filmovi koji su sporni ili osporavani, koji izazivaju kontroverzu, raspravu...
4. naravno sve u svoje vreme. Ono što je bilo kontroverzno sedamdesetih ne mora (a može) da bude kontroverzno i danas. Sećam se kad se pojavila Emanuela... svi su pričali, tj. raspravljali o tom "skandaloznom" filmu, a danas on deluje potpuno benigno.
5. ono što je meni dobro ne mora da bude dobro drugima. Gledao sam Trirovog "Antihrista" na FEST-u, kada su mnogi napustili salu, a po meni je to odličan film. I jedva čekam "Nimfomanku"!

Pas

pre 10 godina

Filmovi od Gaspara Noe kao sto su I Stand Alone,Irreversible itd...pola ovih filmova sa liste su smesni holivudski pokusaji ali ajde...

Igor

pre 10 godina

Kad sam bio osmi razred osnovne škole izveli su nas sa nastave da odgledamo "Delinkvente". Niko nam ništa nije rekao, zašto idemo u bioskop, niti su nas posle pitali šta smo naučili. Mom drugu sam tada objasnio šta je to oralni seks, a on me je zatim pitao "a jel to utiče na analni seks" :). BTW za sve ljubitelje "kontroverznih" filmova preporučujem skromni, ali dobar feministički film (muškog reditelja!) The Woman, iz 2011.

neko

pre 10 godina

Gledala sam mnogo kontraverznih i "bolesnih" filmova iz radoznalosti i ne smatram da je umetnost prikazati rasporenog coveka ili što vernije prikazati silovanja i svakojaka mučenja, ovakvi filmovi mogu samo da pokazu šta je umobolan čovek sposoban da uradi, ovo se nekom gadi, a postoje i ljudi kojima se dopada što je zastrasujuce, zbog toga sam i prestala da gledam ovakve filmove.

slobinator

pre 10 godina

dok je kjubrikova pomorandža inteligentna kritika savremenog engleskog društva,postoji mnogo poznatih uglavnom horor filmova sa besmislenim nasiljem kao što je recimo petak trinaesti.što se tiče tanga njega kad gledaš danas deluje naivno i bezazleno i svakako nije za listu na kojoj se obavezno trebao naći film 'otpozadi'sa monikom beluči u kojoj je grozna desetominutna scena silovanja i koliko se sećam među prvim scenama je prizor kada valjda tog silovatelja umlaćuju udarcima nekog protivpožarnog aparata u glavu.postavlja se samo pitanje zašto režiseri snimaju ovakve filmove.da li udarajući na najniže strasti prosečnog gledaoca žele da dođu do dobre zarade ili je po sredi njihova latentna izopačenost?

Maloš

pre 10 godina

Ja bih ovoj listi pridodao, a možda čak i stavio na prvo mesto "Martyrs"(2008) - Pascal Laugier-a. Film je tužan,dubok i strašan u svakom pogledu.

danguba

pre 10 godina

Zašto Žitije Brajanovo? Svaki od filmova treba prvo smjestiti u kontekst vremena u kojem se pojavio. Žitije je prvi film koji na duhovit i sarkastičan način govori o hrišćanskoj religiji, što je u ono vrijeme bila blasfemija. Treba spomenuti i da je bio zabranjen u nekim državama...
Ja bih dodao još i Sudar od Kronenberga, meni prilično šokantan kada sam ga gledao.

Sandinista

pre 10 godina

Filmove Von Triera bih pre nazvao isilovano kontroverznim, njemu to jeste namera - da izazove kontraverzu. Ali ako je Antihrist na listi, gde bi trebao biti Krici i saputanja od Bergmana? Scena samosakacenja u Antihristu je direktno uzeta iz Bergmanovog remek-dela. Inace, po mnogo cemu bi i Bergman mogao da bude kontroverzan, pre svega zbog ateistickih stavova, ali to u Skandinaviji i nije toliki bauk. Bergman je hermetizovan, on ne pravi filmove za svakoga, oni su njegove licne refleksije, a Von Trier svojim filmovima zeli svima da natrlja nos. Ako je karijeru izgradio davajuci omaz takvom Bergmanu, a on sam pri tom zeli da bude centar univerzuma snimajuci filmove poput Antihrista ili Nimfomanke, mogu ga nazvati konraverznim, ali kontraverznim pajacem:) Jednostavno, na severu Evrope ne mozes biti previse liberalan, ali to ne vazi za ultrakatolicku Spaniju. Sta onda reci za filmove Luisa Bunjuela? Dokacio se i religije i Frankovog fasizma. Pa i vrcavi Almodovar, davno je poceo da postavlja pitanja o seksualnosti u vrlo konzervativnoj sredini. Pasolinijev rad mnogo cenim, on je svoju posvecenost pljuvanju fasizma na kraju platio i glavom. Izbacio bih te americke horore sa liste, a ubacio bih Irreversible, ne samo zbog tematike filma i mucnih scena, vec i jer je kontraverzu podigao na visi nivo igrajuci se samom formom filma - on ide unazad, Gaspar Noéu bas nista nije sveto:)

Stefan

pre 10 godina

Mislim da ne mogu postojati "najkontroverzniji filmovi svih vremena" iz prostog razloga što svako vreme ima svoje "kontroverzno". Pre 50 godina, polovina današnjih filmova bi bilo krajnje kontroverzno. Ali lista je solidna, lepo su pobrojani neki od filmova koji su u svoje vreme bili krajnje sporni, da se tako izrazim. Sloboda u umetnosti je jedna od ključnih sloboda. Mogu da osuđuju, kritikuju, osporavaju ali dok ne pokušaju da je zabrane - sve je u redu.

mlekadzija

pre 10 godina

Stariji se secaju Vidika u okviru FESTa davnih sedamdesetih. Tu se moglo videti mnogo toga sto nije za siroku publiku. Svaka lista je licni odraz sastavljaca pa sad...,moge od navedenih filmova bih izostavio a po neki dodao.

milan_utd

pre 10 godina

Ruzicasti flamingosi- tu lik zaista jede fekalije... Blood sucking freaks!! Isto bolestan. A sto se klipa tice, film nije grozan , nego je manje vise realan...

svemoćno oko

pre 10 godina

Monti pajtons je najveći problem ovde definitivno! To je kao da osudite strip alan forda što podriva sistem i remeti javni red i mir, kućni red i širi neistine o liku i delu josipa broza :) ovo ostalo kao da ne pričate o kontraverznim već isključivo filmovima sa scenama eksplicitnog seksa i protivprirodnog bluda.

Dikh tu kava

pre 10 godina

Ne samo Salo, nego velika vecina PPPazolinijevog opusa. Pink Flamingoes (na FEST-u 90% ljudi izaslo posle par minuta), Kids, Gummo.. Rece neko, beskonacna lista.

Aca

pre 10 godina

Kontroverzan film je film koji izaziva izrazito podeljena misljenja javnosti i kriticara, znaci i pozitivne i negativne kritike. U tom smislu smatram da su svi filmovi sa liste u manjoj ili vecoj meri kontroverzni, odnosno bili kontroverzni u vreme svog nastanka, jer ono sto je bilo kontroverzno '72 ne mora biti danas. Tako da kad procitam komentar tipa: Poslednji tango u Parizu je odlican film i ne zasluzuje da bude na ovoj listi, ne mogu da se slozim s tim. Jer to sto je film kontroverzan ne znaci da je los. Naprotiv, dobar deo kontroverznih filmova predstavlja vrlo ozbiljne filmove, koji se bave "teskim" temama i otvaraju "teska" pitanja, i koji tu temu obradjuju na iskren, realistican nacin. Naravno ima i kontroverznih filmova koji su smece. Ali, zato bi trebalo prvo odgledati film, pa onda dati misljenje o njemu.

strebam

pre 10 godina

Po meni nasilje ili pitanje religije ili seksa ne mora automatski da povlaci i kontraveznost. Meni je, na primer, Kjubrikova "Odiseja" olicenje kontraveznosti, jer film moze da se tumaci na vise nacina. U danasnje vreme filmovi cesto streme kontraveznosti, jer je kritika najbolja reklama, pa cesto i preteraju. Ipak mislim da pravo remek delo mora biti kontraverzno, iz prostog razloga sto nisu svi ljudi na istom nivou emotivne zrelosti.

jj

pre 10 godina

Naslov je "Najkontroverzniji filmovi, itd."
U vreme kada se "Life of Brian" pojavio, bio je neverovatno kontroverzan zbog konotacija o Hristu, samim tim zabranjivan dugo godina, uglavnom od strane Crkve. To je bilo neko drugo vreme,kada je lako bilo napraviti shocker, makar to bila komedija o Isusu. Danas klinci odgledaju "Halloween" i pitaju sta je tu strasno.
Mene su licno najvise uzdrmali "Martyrs" i "Irreversible", od njih mi je bilo bas muka.

extalker

pre 10 godina

Lista je trebala biti bazirana bar na dva ključna kriterijuma...
kvalitet i stepen kontraverznosti kroz ,,sva vremena,,.

1. Pomorandža je kultni i najverovatnije najbolji film Stenlija Kjubrika,
ali teško da bi se u zadnjih 15 godina neko gubio svest na premijeri.
2. ,,Žitije,, predstavlja najkompletnije delo Pajtonovaca gledano i iz
ugla produkcije i scenarija...oko čega se ranije nisu izcimali, ali
je samo Vatikanu bio kontraverzan.

Ali zato je ,,Isterivač,, velika majstorija po svim segmentima, koja bi i danas, nakon skoro 4 decenije, napravio lom po bioskopskim salama.

Veoma je lako napraviti šokantno - kontraverzno smeće...to nema veze sa filmom...to je za kantu.

Campari

pre 10 godina

Po komentarima vidim da se iskusni filmofili slažu da je većina ovih filmova (možda) prešla neke granice dobrog ukusa uglavnom u cilju razvoja radnje filma(ili u slučaju "Žitija Brajanovog" u cilju produžetka opšte atmosfere preterivanja) i to je ono što i čini dobar film, jedna doza intrigantnosti i neka scena koje ćete se po završetku filma sećati... Jednostavno šokantne scene u ovim ostvarenjima su došle nekako spontano, neisforsirano. Kod "Srpskog filma" ili "Human centipede" sam cilj filma je bio da šokira gledaoce a ne da se ispriča neka priča, ja takve filmove ne mogu da shvatim ozbiljno, i ne bih ih uvrstio u bilo koju ozbiljnu listu na kojoj se pominju kvalitetni naslovi poput ovde nabrojanih... Sve filmove sa liste, sem Nimfomanke, sam gledao, i mislim da danas zasluženo uživaju status klasika.
Film koji je mene najviše šokirao, i to je jedini film tokom čijeg sam gledanja osetio da mi fizički nije dobro je ovde od nekih pomenuti francuski "Martyrs", iznenadjen sam što ga nema na ovoj listi jer sam ga često vidjao na sličnim listama, a u nešto manjoj meri su utisak u tom pravcu na mene ostavili takođe francuski "Irreversible", korejska trilogija o osveti režisera Chan-wook Park - a sa remek delom "Oldboy", i par japanskih horora(po pitanju horora, oni su najludji)...

sddeda

pre 10 godina

Ja ne mogu da verujem da na ovoj listi nema ni jednog filma Devida Cronerberga i Petera Greenawaya. Dovoljno je pogledati njihovu filmografiju i sve ce biti jasno.

http://www.imdb.com/name/nm0000343/?ref_=nv_sr_1

http://www.imdb.com/name/nm0000425/?ref_=tt_ov_dr

Серж

pre 10 godina

Баш сам сутра мислио да направим један филмски маратон,xвала на препирукама!

Aleksandar

pre 10 godina

Kako to da nisu jos pomenuli film Tinto Brass-a "Caligula". Ovaj film je itekako bio kontroverzan toliko da su pravljene cak tri verzije za javno prikazivanje. Originalna iz 1979. je hard core u svakom smislu tih reci.

Devojka sa tetovažom zmaja

pre 10 godina

"Man Bites Dog" je obavezno morao biti u ovoj kolekciji kontraverze filmske umetnosti.
Bez daljnjeg,NE PROPUSTITI...http://www.imdb.com/title/tt0103905/

Dikh tu kava

pre 10 godina

P.S. I kod nas možda i Mlad i zdrav kao ruža. Jedan pokušaj šokantnog, koji bi to svakako bio da je puštan onda kad je snimljen. Danas je dosta smešan ;)

Sandinista

pre 10 godina

Ovde vecina ljudi gresi jer stavlja znak jednakosti izmedju pojma kontroverzno i bljutavo. Takodje mnogi grese i u vremenskoj dimenziji kontroverze. Film je kontroverzan ako podeli misljenje javnosti oko neke bitne stvari, tako sto je secira, analizira i ostavlja prostor gledaocu da sam sagleda stvar i na kraju oblikuje, promeni ili koriguje misljenje o tome. Kontroverza radi nje same nije kontroverza, vec lutanje po polju izmedju forme i cilja, ideje, a u sustini se dobija gomila degutantnih scena. Dakle, ona sama sebi ne moze biti cilj, ona je prateca pojava koja se javlja kada se nacne tema o kojoj vecina vise voli da cuti. Otuda su cesto kontroverzni filmovi ustvari oni u kojima i nema eksplicitnih scena. Zato Klip, Zivot i smrt porno bande, Srpski film ne smatram za narocito kontroverzne. Poenta izmice, a ostaje samo sijaset eksplicitnih scena, a one se opet mogu videti u svakom porno ili horor filmu. Druga stvar je vreme u kom je film nastao. On moze biti kontroverzan samo u svoje vreme, ili i u svim buducim zajedno sa svojim vremenom (ako se dotice religije, npr.) Zato se Radjanje nacije i Trijumf volje, koje je neko dole spomenuo, ne mogu smatrati kontroverznim, jer su u svoje vreme bili deo opsteprihvacenog, uniformnog stava, a danas nam vise ne izgledaju kao propaganda, vec kao istorijski dokument, poput isecaka iz novina iz dnevne stampe tog vremena.