Ponedeljak, 06.01.2014.

09:56

Mogućnost vraćanja viza ozbiljna

Najave mogućeg ukidanja bezviznog režima Srbije sa EU zbog povećanog broja lažnih azilanata do sada su najozbiljnije, piše Danas.

Izvor: FoNet

Moguænost vraæanja viza ozbiljna IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

93 Komentari

Sortiraj po:

Swedenonline

pre 10 godina

(Perun, 06. januar 2014 17:16).. ukoliko postoji osnovana sumnja da krijumcarim nesto i Svedi ciji sam drzavljanin imaju i pored toga sto nema granicne kontrole da pre pretresu uzduz i popreko. Bez mesanja komunizma, 80-ih sam deportovan za Zagreb i trazili su od vlasti SFRJ da mi se oduzme pasos na 2 godine. 3 dana poske je dosla jedna Svedjanka sa kojom sam sklopio brak i ti isti Svedi su kad sam dobio papire trazili od nasih vlasti da mi se izda putna isprava da bi mogao da otputujem za Svedsku, radi nastanjenja. To se desilo 4 meseca posle deportacije. Razlozi deportacije su mizerni, nekriminalni, vec prekrsaj duzine boravka, nisam imao pecat kad sam usao pa nisam mogao da dokazem koliko sam bio kod njih. Pecati usputnih zemalja ih nisu interesovali. Elem, sve je stvar dogovora na medjudrzavnom nivou. Ukoliko sumnjamo na izlazu, obicno Surcin, jer je Wizzair postao most za ovakve, na osnovu sumnje, jake sumnje se moze traziti garancija gde ce osobe odsesti, jer u protivnom narusavaju cast i ugled zemlje. To nije protiv zakona. Ako imaju garanciju od nekoga iz zapadne zemlje, jednostavno proslediti garanciju vlastima zemlje gde su otisli, dovoljna je da se njihov slucaj okonca momentalno, po ledjima davaoca garancije.

Aleksandar

pre 10 godina

@(zlotrov, 6. januar 2014 15:40)

Ne, ali će otpasti 'profesionalni' tražioci azila još u prvom koraku jer im neće dati vizu - bilo zato što su u teškoj nemaštini pa da tih par meseci procesuiranja aplikacije za azil smatraju dobitkom na tomboli, bilo zato što su već tražili azil iz neosnovanih razloga pa bili odbiveni.

Vize bi njima definitivno rešile problem koji imaju sa našim ljudima, a to što bi nama napravile ozbiljan problem ne treba da interesuje njih već nas - niko nije dužan da rešava naše probleme.

Aleksandar

pre 10 godina

@(hozenfeld, 6. januar 2014 15:11)

Sprečava te u tome što često moraš putovanje planirati nekoliko meseci unapred, a onda se još držati plana bez devijacije jer produžetak vize usled njenog trajanja može potrajati još duže nego dobijanje iste. O čekanju u redovima, skupljanju dokumenata i ponižavanju pred šalterima i da ne govorim.

A to je samo za individualno putovanje iz čisto turističkih pobuda, kako se uvođenje viza reflektuje na poslovanje i da ne govorimo - a toga bi trebalo da budu svesni i oni koji kukaju kako ni do sada nisu imali novca za putovanje, jer da nije to malo privrednika koji kidaju levo i desno da obezbede sebi tržište te upliv svežeg novca u srpsku ekonomsku rupu bez dna, Srbija bi odavno i zvanično bankrotirala a to bi najviše osetili baš ti što govore 'baš me briga, i onako nemam novca da putujem'.

Aleksandar

pre 10 godina

@(vosha, 6. januar 2014 13:32)

Zemlja u kojoj, recimo, grupa građana ne sme da se prošeta centrom grada zbog pretnji nekih drugih grupa da će ih linčovati - ne može biti proglašena bezbednom zemljom. Uvođenje viza je daleko lakše i rešava problem, to što nama ne odgovara je, opet, naš problem koji niko nije dužan da rešava.

novicavg

pre 10 godina

Po ko zna koji put od evropske parlamentarke Fajon dolazi upozorenje za ukidanje bezviznog režima u kome je Srbija zbog povećanog broja azlianata i novog propsa koji na stupa 9 januara kojim se pojednostavljuj eprocedura ukidanja viza.Naravno to će najpre Nemačka iskoristiti na nove pritiske i pretnje prema Srbiji vezane za uslovljavanje rešavanja Kosovskog pitanja i pritisaka da Srbiji učini još korak unazad u nekim uslovima koji se postavljaju.kada se razume nemačka procedura oko azlia koja sama ide na ruke azilantima koji po prijavi i pocedure koja traje mesecima dobijaju solidnu sumu za život onda je jasno da naši ljudi najpre sa juga i romske porodice prave ovakve probleme Srbiji koja pokušava da ih svede na razumnu meru.

nenad

pre 10 godina

Zato sam ja pre Nove godine otisao u ambasadu Hrvatske posto mi je rođak pre dve godine dobio drzavljanstvo RH. Sad kad sam ja dosao taj dan je cak desetak osoba trazilo drzavljanstvo Hrvatske. Ja nisam rođen tamo ali moj deda je u Gospiću, sad su oni meni trazili dokumenta od dede i da ja donesem neki dokument iz kojeg je vidljivo da sam se izjasnjavao kao Hrvat?!?! Znam da ovo nije bas tema al jel imao tko ovakvog iskustva ja sam mislio da ako je jedan clan porodice rođen u HR da automatski njegova deca mogu da dobiju, i nazalost dobio sam odbijenicu i jos dosta njih kaze da je pre mnogo lakse bilo dobit papire al da je sad poostreno zbog automatskog dobivanja drzavljanstva EU sa hrvatskim papirima. A mogu da zamislim ako uvedu vize koliki ce red da bude u kn. Milosa zalosno. Samo sam hteo da pitam jel vas trazilo da dokazete negde da ste se izjasnjavali kao Hrvat?! Hvala

Perun

pre 10 godina

Sve dok nemaju osnovanu sumnju da radim nesto nelegalno. Tako i Srbija moze da na osnovu materijwlnig uvida trazioca putne isprave , da zakljuci da li podnosilac zahteva ima nameru za nelegitimnim aktom trazenja azila na koji nema pravo. Jednostavno, totalno jednostavno!
Swedenonline, 6. januar 2014 15:26

Како мислиш извести ово? Рерторика више личи на комунистичко доба када ниси могао имати пасош пре завршеног војног рока. Неиздавање путне исправе грађанима је типичан пример кршења људских права. Ако им забранимо путне исправе-ЕУ ће на сав глас причати како кршимо људска права,а ако наставимо да издајемо пасоше-покрећу причу о лажним азилантима...Окрени,обрни увек добијамо по тамбури...

Vladimir

pre 10 godina

Kada se prica o ljudskim pravima, da li i vize spadaju u krsenje ljudskih prava? Da li ogranicenje kretanja potpada pod navedeno?

PALITREX

pre 10 godina

Nema bolji poklon u 2014 za Srbiju.Da se uvedu vize nego šta.E a šta će onda da jedu EVROPEJCI u Srbiji nema više EU KAVIJARA moraće da jedu Srpska . . . N A i prijatno vam bilo EVROPEJCI.

demokratija

pre 10 godina

kad romi kradu kazemo romi samo znaju da kradu...kad romi trguju kazemo oni samo trguju...kad ne idu u skolu kazemo ma oni su nepismeni...ako malo bolje zive i rade i imaju lepe kuce cujemo i kazemo vidi romi kako zive...ljubomorni smo...zato nas i nece niko...kakav smo narod...kad idu kao azilanti pa opet svarno ne valja..pa stvarno smo dno..uvek nam je neko drugi kriv a sve smo izgubili..probudimo se vise...pozzz

hozenfeld

pre 10 godina

Ko hoce da putuje i ima para za to,taj ima para I za vadjenje vize, onaj ko nema para njemu je svejedno. Nije mi jasno zasto bi vracanje viza bio problem, to vas kao sprecava da putujete Evropom gospodo. Bitna je volja I spremnost da se izdvoji kolicina novca neophodna za takav trosak.

zlotrov

pre 10 godina

sta sad , ne razumem ? ako platim vizu onda nmg da trazim azil i tome slicno ? ovo je smesno sto oni pricaju . pa cela srbija da se preseli u sve eu zemlje , jedva da bi se osetilo . nas je jedva sedam miliona . pa nismo valjda sad svi preko bili i trazili azil ? da nije smesno , bilo bi jadno .

Swedenonline

pre 10 godina

Srbija nema nacin da ovo resi , a da ne krsi necija ljudska prava. Kako da zabranimo izdavanje pasosa za Albance I Rome a da ne ispadnemo neljudi. E sad da smo svi mi Evropskoga duha onda bi rekli ajde uvedite vize necemo da NASA sabraca budu izdvajana. Ali ne mi smisljamo kako da obelezimo Rome I Albance I da im ne dajemo pasose, a EU nam u tome svesrdno pomaze
(tokamak, 06. januar 2014 14:00) ... ima i moze, kao drzavljaninu EU, mogu da se setam kroz EU, kroz Sengen bez da imsju pravo da mi pregledaju prtljag. Sve dok nemaju osnovanu sumnju da radim nesto nelegalno. Tako i Srbija moze da na osnovu materijwlnig uvida trazioca putne isprave , da zakljuci da li podnosilac zahteva ima nameru za nelegitimnim aktom trazenja azila na koji nema pravo. Jednostavno, totalno jednostavno!

perun-bg

pre 10 godina

Prosle godine sam nekoliko meseci proveo u Becu ( legalno ) i potrosio blizu 6.0000eu. Pitam se da li zele da i ove godine slicnu sumu potrosim ili ce me tretirati kao gradjanina treceg sveta. Moram reci jos i da vecina ljudi koje sam tamo sreo a dolazili su iz Srbije, ako izuzmem ove "pametne" koji su na crno, su gospoda za nase gastrabajtere.

poštar

pre 10 godina

Bas me briga!
Imam pasos EU!
P.S.
Nisam glasao za ove na vlasti!
(Nn, 6. januar 2014 10:47)

Misliš Hrvatski pasoš, Nenade Nenadiću!?

Bojan

pre 10 godina

Od kada su uvedene vize nisam se nesto naputovao,Nemacka,Grcka(more),nesto Bugarska i to je to.Osecaj kada putujete bez viza je velicanstven.Evo letos kad sam sa porodicom isao u Grcku,Grcki carinik nam je i pri ulasku i odlasku samo mahnuo da idemo,ma nije nas ni pogledao.Mnogo je lepsi osecaj kad znate da vam niko ne brani,a pitanje mogucnosti putovanja je nesto drugo.
(boban,nis, 06. januar 2014 13:06)
Gospodine Bobane, to je lepo da nam mahnu pri ulazu i izlazu,ali pazi se da pri ulazu u zemlji na primer Grckoj da ti udare pecat a prilikom izlaza neudare pecat imaces velikih problema ako kasnije ides u neku drugu drzavu evropske unije, jel nemas pecat kad si izasao iz Grcke pa ce da misle a i imaju pravo da te kazne misleci da si prekoracio vreme boravka a ti nemas pecat da dokazes

Bojan

pre 10 godina

Zivim u Svajcarskoj i mogu da kazem da se preliv laznih azilanata iz srbije sve vise smanjuje, dolaze ljudi koji jos neznaju za novi zakon koji je stupio pre par godina na snazi a to je da u Svajcarskoj ko preda zahtev za azil posle dve do tri nedelje dobije resenje o statusu.uglavnom su odbijenice.Dok u ostale napomenute zemlje iz teksta resenje dobijes tek posle 6meseci do godinu dana,naravno dobiju odbijenicu.E taj period od 6 meseci do godinu dana koriste lazni azilanti jer dobijaju mesecno od 300 do 500 evra mesecno zavisno koliko su clanova

Sunce Slobode

pre 10 godina

A pa znate, Romima morate izdavati pasose, jer je u suprotnom to fasizam (ili koji vec termin koriste NVO ovih dana).
Sto se mene tice, ponovo vize - jaka stvar. Braci Grcima cu uvek sa uzivanjem dati tih 40-60 eura, ionako ne placam lezaljke na plazi.

gradinar

pre 10 godina

S obzirom na to da tamo "azilantima" obezbedjuju smestaj, hranu i novac..., a to je vrlo privlacno, ja ne vidim sta drzava Srbija ozbiljno moze da uradi. Neka Nemci brze resavaju slucajeve (odmah na granici - kao i za vize u ambasadi), neka prekinu finansiranje... i broj azilanata ce biti 100X manji.
Nego mislim da je ovde u pitanju nesto drugo - lagano mrcvarenje i ucenjivanje... da bi Srbiju naterali da prestane da Albancima i Romima daje pasose. A kad to prestane onda sledi optuzba za krsenje ljudskih prava. I tako beskonacno u krug...

Perun

pre 10 godina

Колико испраних мозгова и разноразних ботова... Визе ће нам очигледно вратити јер су тако господа јевропејска одлучила. Тотално је небитно да ли су на власти СНС,СПС,ДС,ДСС,ЛДП,УРС,СРС... Они се овде ништа не питају ;)

Sunce Slobode

pre 10 godina

Ako uvedu vize da li ce neko da da ostavku ili ce ponovo da prebacuju krivicu na drugu stranu kao npr. u slucaju lancanog sudara, sa ljudskim zrtvama, pred novu godinu ?
(uk, 6. januar 2014 13:35)

Mislim u redu je to vase stranacko prepucavanje ali ovo je vec ispod svakog nivoa. Pa ko je kriv za tu nesrecu? Turcin koji i po magli vozi 120-130 ili srpski politicari? Ima milion stvari koje se mogu prigovarati politicarima ali ovo svakako nije jedna od njih. Glupost u kojoj se koriste mrtvi, jako nisko.

tokamak

pre 10 godina

Srbija nema nacin da ovo resi , a da ne krsi necija ljudska prava. Kako da zabranimo izdavanje pasosa za Albance I Rome a da ne ispadnemo neljudi. E sad da smo svi mi Evropskoga duha onda bi rekli ajde uvedite vize necemo da NASA sabraca budu izdvajana. Ali ne mi smisljamo kako da obelezimo Rome I Albance I da im ne dajemo pasose, a EU nam u tome svesrdno pomaze

Marlena

pre 10 godina

Nisu naše vlasti krive,ko i azilanti-pravi ili prevaranti koji pokušavaju samo da žive bolje i pobegnu od siromaštva.Kriva EU i njihovi zakoni koje treba menjati.Zivim u DE,radim,plaćam porez a tamo neki socijalni slucajevi (Turci,Avganistanci...)sede kući,setaju,uzivaju,dobijaju besplatno zdravstveno,stanove,neplacaju vodu,struju,internet i to sve od mog poreza.Ko je tu lud-nego država.I svi Nemci su besni i naravno da mrze sve strance!

Kosmopolita

pre 10 godina

Najgore što su evropske zemlje mogle da nam urade upravo je bilo to uvođenje viza. Umesto da na svaki način omoguće mladima da što više putuju i vide da postoji i drugačiji, bolji život, pa da i sami požele bolje i vide da je to uz trud ipak moguće, oni su nas zatvorili u ovaj kazamat.

Verujem da su putovanja najbolji način da se čovek oplemeni, uzdigne, obrazuje, proširi vidike. Ali svet je veliki i neću ni paru ostaviti onome ko me drži za nižeg od sebe. Ne pada mi na pamet da se izlažem više poniženju stajanja po redovima.

Sram vas bilo!

Roki

pre 10 godina

Zasto ih zovete "lazni azilanti"? Da pojasnim: Zivim u Bijeljini, RS, BiH. Svakog ljeta i u vrijeme praznika nas grad preplave gastarbajteri iz zapadne evrope, od kojih je ogroman broj Roma. Posmatrajuci ih, vidim da voze dobra kola, lijepo su obuceni, normalno se ponasaju u gradu, imaju manire itd... Onda se zapitam kakva je to nasa drzava kada oni tek u inostranstvu imaju sansu da ispolje svoj potencijal i postanu normalni gradjani koji mogu da zive od svog rada i svojih sposobnosti a nisu prinudjeni da se bave sakupljanjem smeca i kradjama kao kod nas. Jednostavno, kod nas je diskriminacija prema njima tolika da nemaju nikakvu sansu za normalno zaposlenje i normalan zivot. Dakle ti ljudi imaju svako pravo da traze azil.

uross

pre 10 godina

Haha smesno je kad se neko javi i krene da krivi sadasnju vlast za ovo. Da li znate da ovaj problem postoji od dana uvodjenja bezviznog razima? Ko je bio na vlasti? Koliko je to trajalo dok ovi sad nisu dosli? Botovi DS prestanite, smesni ste.

paja

pre 10 godina

zar mislite da CE van evropa oprostiti to sto radiate. ni smo uveli bezvizni rezim
a crveno crna koalicija koja je dovela do rata I sankcija CE nam IH vratiti, pa narode razmisli mad glasas

Beloved

pre 10 godina

Pa ovoj vlasti i jeste cilj da nas ponovo strpa u karantin i da nam sve bude isto kao u doba Miloševića. Jednostavno zato i ne preduzimaju ništa po pitanju lažnih azilanata. Živećemo kao u getu i to je to. PPV će nas već nekako ubediti da su Mišković i Đilas krivi i za ovo i sve OK.
Samo još da pošaljem lepe pozdrave Vesni Pešić i belim listićima, znaju oni zašto !

srbogorac

pre 10 godina

Pošto Balkan ne može to da reši za mesec-dva kao ni za godinu-dve uvodjenje viza je neminovno, pitanje je samo koliki je vremenski popravni rok zadan.

5.10

pre 10 godina

Meni je 5.10 u Srbiji za ovaj jedan život DOSTA!
Da opet dovedemo gore na vlast.
Hvala NE!
Pa opet 14 godina mučenja pa opet sve iz početka.
Nisam više naivan.

Politicar insajder

pre 10 godina

Ako uvedu vize, vlada pada automatski. A smanjenje azilanata je moguce u jednom danu, to znaju i preko ali im ovo stanje odgovara zbog politickih ucena. Smanje rok za obradu zahteva za azil i ukinu (ili drasticno smanje) fin. naknadu dok se ceka resenje i svi bi se istog dana vratili kuci.

fpm

pre 10 godina

nevidim problem...politicari su krivi...a ljudi svi imaju pravo na azil bez neke bune...ko hoce nek izvoli..svako ima pravo..i ja bi pobegao da mogu iz ove drzave gde je sve propalo sve trulo...ekonomski i sve...a onaj ko ima on ce bez problema da plati i vizu i resen problem...a onaj ko nema on nema ni do zelenog venca da ode...i kraj price..i nemojte biti sebicni jedni prema drugima ljudi moji..svako u svoje dvoriste..i kraj....srecnooo...

Bojan

pre 10 godina

Uvodjenje viza Srbiji je neminovna jer mi smo poceli da nazadujemo!Plate su nam sve manje,siromastvo sve vece,pa nije ni cudo odakle toliki broj azilanata.Normalno je da jedna porodica zatrazi azil koja ne moze da se prehrani,koja nema posao a i kada nadje posao plate su ponizavajuce male.EU zna mozda cak i bolje od nasih politicara koliko je veliko siromastvo u Srbiji i jednostavno nece da imaju vise problema sa nama.

uk

pre 10 godina

Ako uvedu vize da li ce neko da da ostavku ili ce ponovo da prebacuju krivicu na drugu stranu kao npr. u slucaju lancanog sudara, sa ljudskim zrtvama, pred novu godinu ?

boban,nis

pre 10 godina

Od kada su uvedene vize nisam se nesto naputovao,Nemacka,Grcka(more),nesto Bugarska i to je to.Osecaj kada putujete bez viza je velicanstven.Evo letos kad sam sa porodicom isao u Grcku,Grcki carinik nam je i pri ulasku i odlasku samo mahnuo da idemo,ma nije nas ni pogledao.
Mnogo je lepsi osecaj kad znate da vam niko ne brani,a pitanje mogucnosti putovanja je nesto drugo.

ranko

pre 10 godina

sve je to "brigo moja pređi na drugoga"... "azilant" hoće da mu neko drugi pomogne, Srbija ne sme da ne izda pasoš da ne bi ugrozila pravo na putovanje, shengen policajac ne vraća sa granice da ne bi ugrozio slobodu kretanja...

miki

pre 10 godina

e bas su me nasekirali..neka uvedu, letovacemo u zemljama gde ne treba viza...
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (sveznalica, 6. januar 2014 10:18)

Znaci Turska majka, ili Albanija.

roben

pre 10 godina

Niste u pravu gospodo iz EU! Meni su vlasti za novaka utrapili Svetlanu Cecu iz Zitoradje u centar Beograda...To vam je poput silovanja,gasenje ljudskih prava,meni koji sam odrastao u urbanoj prestonici uz EKV,Parni valjak,čorbu.Kada vam navodim samo ovaj razlog,a ima ih jos,shvaticete da bi i mrtav trazio azil.

Dzoni

pre 10 godina

Takve strpate u zatvor kad ih vrate i kazna 2000 eura.. Znamo svi koji su ti pa ne moram ni da pricam.. Mogu da prose, da kradu, da traze pare a samo da rade ne mogu.. Imam ovde u komsiluku jednog mlad jak zdrav a samo ide po ceo dan i spopada ljude na ulici da mu daju pare..i to ne prima ispod 500 dinara.. Ako mu das 100 din da te ostavu na miru on se iznervira jer nema sta da kupi za te pare.. A kad mu kazes sto ne radis na gradjevini ili sta bilo on ti kaze sta te briga.

Stole

pre 10 godina

Za ovog komentatora koji se potpisao sa "ex sns". Pravo na slobodno kretanje je osnovno ljudsko pravo i izdavanje pasoša se ne može ograničavati nikakvim drugim uslovima, kao što on predlaže, jer je to uvod u policijsku državu. Ne možeš odbiti da izdaš pasoš nekom zato što nije platio porez ili zato što je prekršajno ili krivično osuđivan, a odslužio je kaznu. I takva ograničenja ne postoje ni u jednoj civilizovanoj zemlji, ne postoje u USA, ne postoje ni u Zapadnoj Evropi, kao što ovaj komentator pogrešno tvrdi.

Ništa lakše ministru policije da naredi da od sutra Romi ne mogu prelaziti granicu, ali to ne može da naredi jer se time krši zakon i Ustav. Danas Romi, a sutra?

Mogu se krivično goniti organizatori ovih "azil tura", ali time se problem ne rešava, jer na kraju krajeva nije moguća zabraniti romskoj ili bilo kojoj drugoj porodici da spakuje kofere i sama zaputi se preko granice, na par meseci "zimovanja" o trošku nemačke države.

Problem azilanata je pre svega problem države u koju su se zaputili, odnosno koja ih prima. Problem je što im je administrativni postupak spor, što su propisali abnormalnu novčanu pomoć. Oni to mogu da reše kod sebe, ali im je naravno lakše da ponovo uvedu vize Balkancima. Da li će to uraditi, to je manje-više politička odluka i od njih zavisi.

vosha

pre 10 godina

Neka nas sve clanice EU stave na listu bezbednih drzava iz kojih se ne moze traziti azil a troskove prouzrokovane trazenjem azila da plati Srbija i problem ce biti resen bez uvodjenja viza. Mene licno ove mere ne doticu a izmedju ostalog evo odgovora na pitanje zasto toliko vojvodjana uzima pasos severnog suseda.

dejan-minhen

pre 10 godina

neki spominju da Srbija treba da poostri izdavanje pasosa. Kako? ko je roden u Srbiji je drzavljanin. Da Srbija ne daje pasose i licne karte onda bi zahtev za azil bio OPRAVDAN! Sta Srbija da radi? ne zna ko je trazio azil? Ne zna ni Madarski policajac ko je trazio azil ako to nije bilo u Madarskoj, zato i nikoga ne vracaju.

EU digla frku "oko" 20.000 zahteva na godinu. a kada odem leti u Grcku na jedan dan vidim 5.000 drzava Srbije koji ostavljaju novac u EU. O Madarskoj, Bugarskoj, Hrvatskoj, Malti itd. da ne govorim. Moja familija dode ovde, izadu, kupe nesto, opet ostavljaju novac u EU.
Koliko ima "normalnih" ulaza i izlaza iz SRB u EU? Zasto ne daju taj podatak. Jer se radi sigurno o nekoliko miliona "normalnih" ulaza. Ali se prica o 20.000 zahteva a mozda realno o 5.000 ljudi koji traze azil u vise zemalja.

Zasto EU ne komentarise to da je Srbija broj 1 na svetu sa izbeglicama iz EU!?

U Nemackoj je trenutno i velika negativna propaganda protiv Rumunije i Bugarske. Kada dodu siromasni, to je problem Rumunije. Kada dode neko koga je SIROMASNA RO ili BG skolovala a fali u "bogatim" zemljama onda je to sloboda kretanja.
Ispasce da je istocni blok bio demokratija za EU, na zalost. kako se stvari razvijaju bas je tuzno!

Aleksandar

pre 10 godina

Realno dosta su nas i drzali u bezviznom rezimu vec 4god nas upozoravaju o ovom problemu a mi ga ne resavamo zato su vize jedino resenje nazalost vratice nam vize iskljucicvi krivci politicari

dno

pre 10 godina

Trazili sre gledajte.
Sad ce Aca da uhapsi jos nekog vlasnika lokalnog dragstora da vam zabasuri oci. Sigurno je nesto zgresio. Srbijo demokratska sklopi oci.

Aleksandar

pre 10 godina

@(printerMB, 6. januar 2014 11:58)

Od Srbije se traži isto što i recimo od Monaka, Kanade, Južne Koreje, Japana i mnogih drugih država kojima nije potrebna viza za turističke posete Šengen zoni - da obezbedi svojim građanima dostojan život kako ne bi pokušavali da se svoje bede spasu putem institucije azila koja ne važi za ekonomske razloge emigracije. Takođe se od država traži da se dobro kontrolišu svoje granice, da kontrolišu stanovništvo unutar svojih granica i da ne dele pasoše šakom i kapom te da promena imena ne znači i automatski skroz novi identitet. Eto, kad sve to Srbija ispuni neće biti problema sa vizama.

Kako trenutno stvari stoje, Srbija nije ni država jer ne zna gde su joj prave granice, nema punu kontrolu unutar onoga što naziva svojim granicama, za par hiljada evra može svako da dobije pasoš, građani iste žive mahom u bedi... Zemljama Šengen zone je daleko lakše da lepo vrate vize i da se ne zamlaćuju nama. Nemačka, Švedska, Finska i mnoge druge države će svoj problem vrlo efikasno rešiti vraćanjem viznog režima Srbiji, zašto očekujemo od njih da rešavaju i naše probleme?

jaa

pre 10 godina

Baš čudno da ljudi beže odavde, pa prošle godine smo imali više milijardi investicija a u najavi su hiljade milijardi! Ovde nema korupcije ni zapošljavanja podobnih a nesposobnih! Sudstvo je ažurno i nema sporova od više decenija! Kriminala i kriminalaca gotovo da nema i ne dešava se da neko za ubistvo dobije 2 godine a silovatelji dece orden belog anđela...

Dušan

pre 10 godina

Couldn't care less. Ako budem morao da putujem u EU, platiću vizu. Neću propasti za 50 evra, ionako je za te puteve potrebno bar 10x toliko novca.

Kombajner

pre 10 godina

a zašto se bezvizni režim direktno povezuje sa lažnim azilantima? Ako je neko podneo zahtev za azil, bio lažan ili opravdan, tog nekog ništa ne sprečava da podnese isti takav zahtev čak i ako nemamo bezvizni režim... samo će se povećati ilegalni prelasci preko granica

Mia

pre 10 godina

Prosta stvar, dokazi da ti u Srbiji preti progon, da nemas zastitu drzave pa budi azilant. EU se glupira sa proklamovanjem zastite ljudskih prava, dopusta ovakav bezobrazluk pa ga jos I placa, a mi koji crncimo u ovoj mizernoj zemlji izvucemo deblji kraj. Niko nista po ovom pitanju ne radi sem sto prete. Pa ko ce da se nasekira I promeni? Azilanti? Aha.

MRKI

pre 10 godina

Vidite te drzave treba odmah po prijemu zahteva za azil istog momenta da ih odbiju i proteraju u Srbiju. Drugo zasto se Srbija toliko trudi da dobije ponovo vize izdavajuci pasose Albancima koji su u vecini trazili azil. Da li znaci da se njihova prava krse ako im se ne izda pasos. Da li se od laznih azilanata krse moja i vasa prava i slobode ako se ponovo uvedu vize. Setite se redova za vize, ponizavanja od obezbedjenja, muljanja oko dobijanja,viza koliko su kostali papiri, koliko je trebalo para za vizu i izgubiti vremena. Ljudi moji za dve vize je trebalo toliko koliko sad kosta put do Beca i da se nesto ostane za soping.

juca

pre 10 godina

Ovo postaje ozbiljnije nego sto sam ocekivala. A komentari nemam para ne mogu da putujem bas me briga, vode normalne ljude u pakao. Ja imam Svajcarski pasos i nije me bas briga. Srbija ponovo opasana nevidljivom bodljikavom zicom, strasno.

printerMB

pre 10 godina

samo mi nije jasno sta se od srbije trazi tim povodom?daj neka kazu pa da to odradimo.ne dajte im azil ili ih vratite sa napomenom da im je povtatak u doticnu zemlju zabranjen.zar moze lakse.sta JA imam sa takvim laznim azilantima I ko im tako lako menja ime?takve sankcionisati

sale

pre 10 godina

neka vrate odmah ne mučite nas vise. nj.k.v. p.p.vlade tj. njegova ministarka svega osim energetike će nas lako ubediti da je to takodje veliki uspeh ove vlasti. jedva cekam, jer tada ce opet biti novi 5 oktobar sa 6 nadam se ovaj put.

ex sns

pre 10 godina

Nasa vlast ne radi po tom pitanju nista. Nije tacno da sve zavisi od Nemacke i Svedske. Npr.moguce je bilo propisati uslove za dobijanje pasosa,pasos se ovde shvata kao normalna stvar,kao licna karta,ali svuda u Eu pogotovo Usa, pasos je tesko dobiti,tj.moguce je ali covek mora da ispuni neke uslove,da placa poreze,da ima prebivaliste odredjeni broj godina,da nije imao problema sa sudovima i policijom itd. Ovde mi dajemo akbancima sa Kosova pasose bez ikakvog problema,a Romi koji ni ne znaju sta je porez ili prebivaliste za 15 dana dobiju pasos? To je veliki problem za nas i ja sam siguran da ce vize ponovo da budu uvedene,pa posle ovi iz Obrenovca sto su proterali azilante neka idu na neki kurs kontrole besa,nek im pokazu slike Berlina kad dodju autobusi sa romima i albancima kojih sad tamo ima na desetine hiljada,i to sa nasim papirima. Vlast ce time pokazati i bukvalno da nista uradili nisu nego su nas vratili 20 g unazad.

Mika

pre 10 godina

@ Ger-mann Upravo u tome i jeste problem, sto drzava Srbija deli dokumenta kao letke pred izbore, i sto se sprda sa boravistem i drzavljanstvom. Svi koji misle da su nasli rupu na saksiji sa predlogom da Srbija dobije spiskove ljudi kojima je odbijen zahtev za azil trebalo bi prvo nesto da nauce o azilu kao medjunarodno uredjenom pravnom institutu. Ono sto zele drzave EU koje su najvise pritisnute zahtevima za azil je da mogu da vrate osobu koja je vec ranije odbijena, MEDJUTIM, tu dolazimo do pomenutog problema novog identiteta koji obezbedjuje Srbija, i sa time da Srbija ne zeli nista da preduzme da obezbedi integritet i pouzdanost identiteta i dokumenata.

resenja ima

pre 10 godina

To se moze resiti veoma brzo i efikasno po obe strane. Drzave u kojima gradjani Srbije traze azil trebaju dostaviti spisak tih osoba a Srbija po hitnom postupku da oduzme pasos tim osobama koje ocigledno ne zele da budu drzavljani Srbije. Da se takvim osobama stavi zabrana izdavanja pasosa na 5 godina. Vuk miran, ovce na broju. Strane drzave bi videle da Srbija radi nesto po pitanju azilanata. Ocigledno nasoj vladi ne smeta ponovno uvodjenje viza posto ne radi nista da spreci potencijalne azilante.

MaRIO

pre 10 godina

Bude li se desilo da nam vrate vize, ova vlast moze da racuna na novi peti oktobar na ulicama ako kojim slucajem ne izgube na izborima pa fino i kulturno sami odu.

dok se ne opametimo!

pre 10 godina

Vlada bi trebalo da se pobrine da u ovoj zemlji ljudi mogu iole pristojno da zive, pa ce manje ljudi odlaziti da trazi azil!

Kako za vreme prethodne vlade nije trazeno toliko azila? Odgovor je prost: imao se utisak nekakve sigurnosti i postojala je nada za boljim zivotom! Sada je ocigledno da se ponovo ljudima manipulise spletkarenjem i optuzivanjem, sto stvara negativnu percepciju zivota!

Iz istog razloga izostaju strane investicije u nasu zemlju, jer se vise niko ne usudjuje da ulozi u zemlju u kojoj je dovoljno dva tri dana medijskog optuzivanja, pa da i najveca neistina postane istina!!!

Tako ne posluje ozbiljna drzava! Ovo je pokazatelj!

Ger-mann

pre 10 godina

U Nemackoj procedura traje par meseci. Za to vreme azilanti dobijaju oko 300 evra (za svakog pojedinacno) imaju smestaj i hranu. Sad vi vidite koliko dobija porodica sa gomilu dece. Kad se vrate u Srbiju dobri su par hiljada evra. Zatim u gradskoj kuci promene ime, naprave nov pasos i vrate se ponovo u Nemacku da traze azil. Za nemce je to druga osoba, te procedura opet traje kao prvi put. I oni ispadnu pametni, a nama vrate vize.

бошко

pre 10 godina

Глупи нЕмЦи! Нека се угледају на Швајцарску, како се то решава. Чуј, три месеца чекају...ја би то одмах вратио са границе.

Prazna obecanja i suplje price, raj za lopove svih boja to je nasa zemlja...

pre 10 godina

Kako stvari stoje sve vise ce iz Srbije biti azilanata ali ne laznih nego pravih...

darko

pre 10 godina

Pa neka I vrete vize. I onako narod u Srbiji nema ni pare da putuje bilo gde. Svaki mesec nesto poskupi a svakog prvog Januara sve poskupi. Plate ostaju iste ali gube vrednost. I ko ce onda da putuje po Evropi? Neka lepo vrate vize jer onaj ko ima pare on ce lako dobiti I vizu I moci ce da putuje. Uvodjenjem viza eto nece vise biti toliko azilanata I necdmo biti mi crne ovce

Ger-mann

pre 10 godina

U Nemackoj procedura traje par meseci. Za to vreme azilanti dobijaju oko 300 evra (za svakog pojedinacno) imaju smestaj i hranu. Sad vi vidite koliko dobija porodica sa gomilu dece. Kad se vrate u Srbiju dobri su par hiljada evra. Zatim u gradskoj kuci promene ime, naprave nov pasos i vrate se ponovo u Nemacku da traze azil. Za nemce je to druga osoba, te procedura opet traje kao prvi put. I oni ispadnu pametni, a nama vrate vize.

MaRIO

pre 10 godina

Bude li se desilo da nam vrate vize, ova vlast moze da racuna na novi peti oktobar na ulicama ako kojim slucajem ne izgube na izborima pa fino i kulturno sami odu.

бошко

pre 10 godina

Глупи нЕмЦи! Нека се угледају на Швајцарску, како се то решава. Чуј, три месеца чекају...ја би то одмах вратио са границе.

juca

pre 10 godina

Ovo postaje ozbiljnije nego sto sam ocekivala. A komentari nemam para ne mogu da putujem bas me briga, vode normalne ljude u pakao. Ja imam Svajcarski pasos i nije me bas briga. Srbija ponovo opasana nevidljivom bodljikavom zicom, strasno.

Prazna obecanja i suplje price, raj za lopove svih boja to je nasa zemlja...

pre 10 godina

Kako stvari stoje sve vise ce iz Srbije biti azilanata ali ne laznih nego pravih...

dno

pre 10 godina

Trazili sre gledajte.
Sad ce Aca da uhapsi jos nekog vlasnika lokalnog dragstora da vam zabasuri oci. Sigurno je nesto zgresio. Srbijo demokratska sklopi oci.

ex sns

pre 10 godina

Nasa vlast ne radi po tom pitanju nista. Nije tacno da sve zavisi od Nemacke i Svedske. Npr.moguce je bilo propisati uslove za dobijanje pasosa,pasos se ovde shvata kao normalna stvar,kao licna karta,ali svuda u Eu pogotovo Usa, pasos je tesko dobiti,tj.moguce je ali covek mora da ispuni neke uslove,da placa poreze,da ima prebivaliste odredjeni broj godina,da nije imao problema sa sudovima i policijom itd. Ovde mi dajemo akbancima sa Kosova pasose bez ikakvog problema,a Romi koji ni ne znaju sta je porez ili prebivaliste za 15 dana dobiju pasos? To je veliki problem za nas i ja sam siguran da ce vize ponovo da budu uvedene,pa posle ovi iz Obrenovca sto su proterali azilante neka idu na neki kurs kontrole besa,nek im pokazu slike Berlina kad dodju autobusi sa romima i albancima kojih sad tamo ima na desetine hiljada,i to sa nasim papirima. Vlast ce time pokazati i bukvalno da nista uradili nisu nego su nas vratili 20 g unazad.

resenja ima

pre 10 godina

To se moze resiti veoma brzo i efikasno po obe strane. Drzave u kojima gradjani Srbije traze azil trebaju dostaviti spisak tih osoba a Srbija po hitnom postupku da oduzme pasos tim osobama koje ocigledno ne zele da budu drzavljani Srbije. Da se takvim osobama stavi zabrana izdavanja pasosa na 5 godina. Vuk miran, ovce na broju. Strane drzave bi videle da Srbija radi nesto po pitanju azilanata. Ocigledno nasoj vladi ne smeta ponovno uvodjenje viza posto ne radi nista da spreci potencijalne azilante.

sale

pre 10 godina

neka vrate odmah ne mučite nas vise. nj.k.v. p.p.vlade tj. njegova ministarka svega osim energetike će nas lako ubediti da je to takodje veliki uspeh ove vlasti. jedva cekam, jer tada ce opet biti novi 5 oktobar sa 6 nadam se ovaj put.

dok se ne opametimo!

pre 10 godina

Vlada bi trebalo da se pobrine da u ovoj zemlji ljudi mogu iole pristojno da zive, pa ce manje ljudi odlaziti da trazi azil!

Kako za vreme prethodne vlade nije trazeno toliko azila? Odgovor je prost: imao se utisak nekakve sigurnosti i postojala je nada za boljim zivotom! Sada je ocigledno da se ponovo ljudima manipulise spletkarenjem i optuzivanjem, sto stvara negativnu percepciju zivota!

Iz istog razloga izostaju strane investicije u nasu zemlju, jer se vise niko ne usudjuje da ulozi u zemlju u kojoj je dovoljno dva tri dana medijskog optuzivanja, pa da i najveca neistina postane istina!!!

Tako ne posluje ozbiljna drzava! Ovo je pokazatelj!

MRKI

pre 10 godina

Vidite te drzave treba odmah po prijemu zahteva za azil istog momenta da ih odbiju i proteraju u Srbiju. Drugo zasto se Srbija toliko trudi da dobije ponovo vize izdavajuci pasose Albancima koji su u vecini trazili azil. Da li znaci da se njihova prava krse ako im se ne izda pasos. Da li se od laznih azilanata krse moja i vasa prava i slobode ako se ponovo uvedu vize. Setite se redova za vize, ponizavanja od obezbedjenja, muljanja oko dobijanja,viza koliko su kostali papiri, koliko je trebalo para za vizu i izgubiti vremena. Ljudi moji za dve vize je trebalo toliko koliko sad kosta put do Beca i da se nesto ostane za soping.

roben

pre 10 godina

Niste u pravu gospodo iz EU! Meni su vlasti za novaka utrapili Svetlanu Cecu iz Zitoradje u centar Beograda...To vam je poput silovanja,gasenje ljudskih prava,meni koji sam odrastao u urbanoj prestonici uz EKV,Parni valjak,čorbu.Kada vam navodim samo ovaj razlog,a ima ih jos,shvaticete da bi i mrtav trazio azil.

Mika

pre 10 godina

@ Ger-mann Upravo u tome i jeste problem, sto drzava Srbija deli dokumenta kao letke pred izbore, i sto se sprda sa boravistem i drzavljanstvom. Svi koji misle da su nasli rupu na saksiji sa predlogom da Srbija dobije spiskove ljudi kojima je odbijen zahtev za azil trebalo bi prvo nesto da nauce o azilu kao medjunarodno uredjenom pravnom institutu. Ono sto zele drzave EU koje su najvise pritisnute zahtevima za azil je da mogu da vrate osobu koja je vec ranije odbijena, MEDJUTIM, tu dolazimo do pomenutog problema novog identiteta koji obezbedjuje Srbija, i sa time da Srbija ne zeli nista da preduzme da obezbedi integritet i pouzdanost identiteta i dokumenata.

Aleksandar

pre 10 godina

Realno dosta su nas i drzali u bezviznom rezimu vec 4god nas upozoravaju o ovom problemu a mi ga ne resavamo zato su vize jedino resenje nazalost vratice nam vize iskljucicvi krivci politicari

boban,nis

pre 10 godina

Od kada su uvedene vize nisam se nesto naputovao,Nemacka,Grcka(more),nesto Bugarska i to je to.Osecaj kada putujete bez viza je velicanstven.Evo letos kad sam sa porodicom isao u Grcku,Grcki carinik nam je i pri ulasku i odlasku samo mahnuo da idemo,ma nije nas ni pogledao.
Mnogo je lepsi osecaj kad znate da vam niko ne brani,a pitanje mogucnosti putovanja je nesto drugo.

dejan-minhen

pre 10 godina

neki spominju da Srbija treba da poostri izdavanje pasosa. Kako? ko je roden u Srbiji je drzavljanin. Da Srbija ne daje pasose i licne karte onda bi zahtev za azil bio OPRAVDAN! Sta Srbija da radi? ne zna ko je trazio azil? Ne zna ni Madarski policajac ko je trazio azil ako to nije bilo u Madarskoj, zato i nikoga ne vracaju.

EU digla frku "oko" 20.000 zahteva na godinu. a kada odem leti u Grcku na jedan dan vidim 5.000 drzava Srbije koji ostavljaju novac u EU. O Madarskoj, Bugarskoj, Hrvatskoj, Malti itd. da ne govorim. Moja familija dode ovde, izadu, kupe nesto, opet ostavljaju novac u EU.
Koliko ima "normalnih" ulaza i izlaza iz SRB u EU? Zasto ne daju taj podatak. Jer se radi sigurno o nekoliko miliona "normalnih" ulaza. Ali se prica o 20.000 zahteva a mozda realno o 5.000 ljudi koji traze azil u vise zemalja.

Zasto EU ne komentarise to da je Srbija broj 1 na svetu sa izbeglicama iz EU!?

U Nemackoj je trenutno i velika negativna propaganda protiv Rumunije i Bugarske. Kada dodu siromasni, to je problem Rumunije. Kada dode neko koga je SIROMASNA RO ili BG skolovala a fali u "bogatim" zemljama onda je to sloboda kretanja.
Ispasce da je istocni blok bio demokratija za EU, na zalost. kako se stvari razvijaju bas je tuzno!

Mia

pre 10 godina

Prosta stvar, dokazi da ti u Srbiji preti progon, da nemas zastitu drzave pa budi azilant. EU se glupira sa proklamovanjem zastite ljudskih prava, dopusta ovakav bezobrazluk pa ga jos I placa, a mi koji crncimo u ovoj mizernoj zemlji izvucemo deblji kraj. Niko nista po ovom pitanju ne radi sem sto prete. Pa ko ce da se nasekira I promeni? Azilanti? Aha.

Aleksandar

pre 10 godina

@(printerMB, 6. januar 2014 11:58)

Od Srbije se traži isto što i recimo od Monaka, Kanade, Južne Koreje, Japana i mnogih drugih država kojima nije potrebna viza za turističke posete Šengen zoni - da obezbedi svojim građanima dostojan život kako ne bi pokušavali da se svoje bede spasu putem institucije azila koja ne važi za ekonomske razloge emigracije. Takođe se od država traži da se dobro kontrolišu svoje granice, da kontrolišu stanovništvo unutar svojih granica i da ne dele pasoše šakom i kapom te da promena imena ne znači i automatski skroz novi identitet. Eto, kad sve to Srbija ispuni neće biti problema sa vizama.

Kako trenutno stvari stoje, Srbija nije ni država jer ne zna gde su joj prave granice, nema punu kontrolu unutar onoga što naziva svojim granicama, za par hiljada evra može svako da dobije pasoš, građani iste žive mahom u bedi... Zemljama Šengen zone je daleko lakše da lepo vrate vize i da se ne zamlaćuju nama. Nemačka, Švedska, Finska i mnoge druge države će svoj problem vrlo efikasno rešiti vraćanjem viznog režima Srbiji, zašto očekujemo od njih da rešavaju i naše probleme?

jaa

pre 10 godina

Baš čudno da ljudi beže odavde, pa prošle godine smo imali više milijardi investicija a u najavi su hiljade milijardi! Ovde nema korupcije ni zapošljavanja podobnih a nesposobnih! Sudstvo je ažurno i nema sporova od više decenija! Kriminala i kriminalaca gotovo da nema i ne dešava se da neko za ubistvo dobije 2 godine a silovatelji dece orden belog anđela...

srbogorac

pre 10 godina

Pošto Balkan ne može to da reši za mesec-dva kao ni za godinu-dve uvodjenje viza je neminovno, pitanje je samo koliki je vremenski popravni rok zadan.

printerMB

pre 10 godina

samo mi nije jasno sta se od srbije trazi tim povodom?daj neka kazu pa da to odradimo.ne dajte im azil ili ih vratite sa napomenom da im je povtatak u doticnu zemlju zabranjen.zar moze lakse.sta JA imam sa takvim laznim azilantima I ko im tako lako menja ime?takve sankcionisati

gradinar

pre 10 godina

S obzirom na to da tamo "azilantima" obezbedjuju smestaj, hranu i novac..., a to je vrlo privlacno, ja ne vidim sta drzava Srbija ozbiljno moze da uradi. Neka Nemci brze resavaju slucajeve (odmah na granici - kao i za vize u ambasadi), neka prekinu finansiranje... i broj azilanata ce biti 100X manji.
Nego mislim da je ovde u pitanju nesto drugo - lagano mrcvarenje i ucenjivanje... da bi Srbiju naterali da prestane da Albancima i Romima daje pasose. A kad to prestane onda sledi optuzba za krsenje ljudskih prava. I tako beskonacno u krug...

darko

pre 10 godina

Pa neka I vrete vize. I onako narod u Srbiji nema ni pare da putuje bilo gde. Svaki mesec nesto poskupi a svakog prvog Januara sve poskupi. Plate ostaju iste ali gube vrednost. I ko ce onda da putuje po Evropi? Neka lepo vrate vize jer onaj ko ima pare on ce lako dobiti I vizu I moci ce da putuje. Uvodjenjem viza eto nece vise biti toliko azilanata I necdmo biti mi crne ovce

Marlena

pre 10 godina

Nisu naše vlasti krive,ko i azilanti-pravi ili prevaranti koji pokušavaju samo da žive bolje i pobegnu od siromaštva.Kriva EU i njihovi zakoni koje treba menjati.Zivim u DE,radim,plaćam porez a tamo neki socijalni slucajevi (Turci,Avganistanci...)sede kući,setaju,uzivaju,dobijaju besplatno zdravstveno,stanove,neplacaju vodu,struju,internet i to sve od mog poreza.Ko je tu lud-nego država.I svi Nemci su besni i naravno da mrze sve strance!

Bojan

pre 10 godina

Zivim u Svajcarskoj i mogu da kazem da se preliv laznih azilanata iz srbije sve vise smanjuje, dolaze ljudi koji jos neznaju za novi zakon koji je stupio pre par godina na snazi a to je da u Svajcarskoj ko preda zahtev za azil posle dve do tri nedelje dobije resenje o statusu.uglavnom su odbijenice.Dok u ostale napomenute zemlje iz teksta resenje dobijes tek posle 6meseci do godinu dana,naravno dobiju odbijenicu.E taj period od 6 meseci do godinu dana koriste lazni azilanti jer dobijaju mesecno od 300 do 500 evra mesecno zavisno koliko su clanova

miki

pre 10 godina

e bas su me nasekirali..neka uvedu, letovacemo u zemljama gde ne treba viza...
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (sveznalica, 6. januar 2014 10:18)

Znaci Turska majka, ili Albanija.

Bojan

pre 10 godina

Uvodjenje viza Srbiji je neminovna jer mi smo poceli da nazadujemo!Plate su nam sve manje,siromastvo sve vece,pa nije ni cudo odakle toliki broj azilanata.Normalno je da jedna porodica zatrazi azil koja ne moze da se prehrani,koja nema posao a i kada nadje posao plate su ponizavajuce male.EU zna mozda cak i bolje od nasih politicara koliko je veliko siromastvo u Srbiji i jednostavno nece da imaju vise problema sa nama.

ranko

pre 10 godina

sve je to "brigo moja pređi na drugoga"... "azilant" hoće da mu neko drugi pomogne, Srbija ne sme da ne izda pasoš da ne bi ugrozila pravo na putovanje, shengen policajac ne vraća sa granice da ne bi ugrozio slobodu kretanja...

Beloved

pre 10 godina

Pa ovoj vlasti i jeste cilj da nas ponovo strpa u karantin i da nam sve bude isto kao u doba Miloševića. Jednostavno zato i ne preduzimaju ništa po pitanju lažnih azilanata. Živećemo kao u getu i to je to. PPV će nas već nekako ubediti da su Mišković i Đilas krivi i za ovo i sve OK.
Samo još da pošaljem lepe pozdrave Vesni Pešić i belim listićima, znaju oni zašto !

Dušan

pre 10 godina

Couldn't care less. Ako budem morao da putujem u EU, platiću vizu. Neću propasti za 50 evra, ionako je za te puteve potrebno bar 10x toliko novca.

Kombajner

pre 10 godina

a zašto se bezvizni režim direktno povezuje sa lažnim azilantima? Ako je neko podneo zahtev za azil, bio lažan ili opravdan, tog nekog ništa ne sprečava da podnese isti takav zahtev čak i ako nemamo bezvizni režim... samo će se povećati ilegalni prelasci preko granica

Dzoni

pre 10 godina

Takve strpate u zatvor kad ih vrate i kazna 2000 eura.. Znamo svi koji su ti pa ne moram ni da pricam.. Mogu da prose, da kradu, da traze pare a samo da rade ne mogu.. Imam ovde u komsiluku jednog mlad jak zdrav a samo ide po ceo dan i spopada ljude na ulici da mu daju pare..i to ne prima ispod 500 dinara.. Ako mu das 100 din da te ostavu na miru on se iznervira jer nema sta da kupi za te pare.. A kad mu kazes sto ne radis na gradjevini ili sta bilo on ti kaze sta te briga.

Stole

pre 10 godina

Za ovog komentatora koji se potpisao sa "ex sns". Pravo na slobodno kretanje je osnovno ljudsko pravo i izdavanje pasoša se ne može ograničavati nikakvim drugim uslovima, kao što on predlaže, jer je to uvod u policijsku državu. Ne možeš odbiti da izdaš pasoš nekom zato što nije platio porez ili zato što je prekršajno ili krivično osuđivan, a odslužio je kaznu. I takva ograničenja ne postoje ni u jednoj civilizovanoj zemlji, ne postoje u USA, ne postoje ni u Zapadnoj Evropi, kao što ovaj komentator pogrešno tvrdi.

Ništa lakše ministru policije da naredi da od sutra Romi ne mogu prelaziti granicu, ali to ne može da naredi jer se time krši zakon i Ustav. Danas Romi, a sutra?

Mogu se krivično goniti organizatori ovih "azil tura", ali time se problem ne rešava, jer na kraju krajeva nije moguća zabraniti romskoj ili bilo kojoj drugoj porodici da spakuje kofere i sama zaputi se preko granice, na par meseci "zimovanja" o trošku nemačke države.

Problem azilanata je pre svega problem države u koju su se zaputili, odnosno koja ih prima. Problem je što im je administrativni postupak spor, što su propisali abnormalnu novčanu pomoć. Oni to mogu da reše kod sebe, ali im je naravno lakše da ponovo uvedu vize Balkancima. Da li će to uraditi, to je manje-više politička odluka i od njih zavisi.

Politicar insajder

pre 10 godina

Ako uvedu vize, vlada pada automatski. A smanjenje azilanata je moguce u jednom danu, to znaju i preko ali im ovo stanje odgovara zbog politickih ucena. Smanje rok za obradu zahteva za azil i ukinu (ili drasticno smanje) fin. naknadu dok se ceka resenje i svi bi se istog dana vratili kuci.

fpm

pre 10 godina

nevidim problem...politicari su krivi...a ljudi svi imaju pravo na azil bez neke bune...ko hoce nek izvoli..svako ima pravo..i ja bi pobegao da mogu iz ove drzave gde je sve propalo sve trulo...ekonomski i sve...a onaj ko ima on ce bez problema da plati i vizu i resen problem...a onaj ko nema on nema ni do zelenog venca da ode...i kraj price..i nemojte biti sebicni jedni prema drugima ljudi moji..svako u svoje dvoriste..i kraj....srecnooo...

Swedenonline

pre 10 godina

Srbija nema nacin da ovo resi , a da ne krsi necija ljudska prava. Kako da zabranimo izdavanje pasosa za Albance I Rome a da ne ispadnemo neljudi. E sad da smo svi mi Evropskoga duha onda bi rekli ajde uvedite vize necemo da NASA sabraca budu izdvajana. Ali ne mi smisljamo kako da obelezimo Rome I Albance I da im ne dajemo pasose, a EU nam u tome svesrdno pomaze
(tokamak, 06. januar 2014 14:00) ... ima i moze, kao drzavljaninu EU, mogu da se setam kroz EU, kroz Sengen bez da imsju pravo da mi pregledaju prtljag. Sve dok nemaju osnovanu sumnju da radim nesto nelegalno. Tako i Srbija moze da na osnovu materijwlnig uvida trazioca putne isprave , da zakljuci da li podnosilac zahteva ima nameru za nelegitimnim aktom trazenja azila na koji nema pravo. Jednostavno, totalno jednostavno!

5.10

pre 10 godina

Meni je 5.10 u Srbiji za ovaj jedan život DOSTA!
Da opet dovedemo gore na vlast.
Hvala NE!
Pa opet 14 godina mučenja pa opet sve iz početka.
Nisam više naivan.

Bojan

pre 10 godina

Od kada su uvedene vize nisam se nesto naputovao,Nemacka,Grcka(more),nesto Bugarska i to je to.Osecaj kada putujete bez viza je velicanstven.Evo letos kad sam sa porodicom isao u Grcku,Grcki carinik nam je i pri ulasku i odlasku samo mahnuo da idemo,ma nije nas ni pogledao.Mnogo je lepsi osecaj kad znate da vam niko ne brani,a pitanje mogucnosti putovanja je nesto drugo.
(boban,nis, 06. januar 2014 13:06)
Gospodine Bobane, to je lepo da nam mahnu pri ulazu i izlazu,ali pazi se da pri ulazu u zemlji na primer Grckoj da ti udare pecat a prilikom izlaza neudare pecat imaces velikih problema ako kasnije ides u neku drugu drzavu evropske unije, jel nemas pecat kad si izasao iz Grcke pa ce da misle a i imaju pravo da te kazne misleci da si prekoracio vreme boravka a ti nemas pecat da dokazes

Roki

pre 10 godina

Zasto ih zovete "lazni azilanti"? Da pojasnim: Zivim u Bijeljini, RS, BiH. Svakog ljeta i u vrijeme praznika nas grad preplave gastarbajteri iz zapadne evrope, od kojih je ogroman broj Roma. Posmatrajuci ih, vidim da voze dobra kola, lijepo su obuceni, normalno se ponasaju u gradu, imaju manire itd... Onda se zapitam kakva je to nasa drzava kada oni tek u inostranstvu imaju sansu da ispolje svoj potencijal i postanu normalni gradjani koji mogu da zive od svog rada i svojih sposobnosti a nisu prinudjeni da se bave sakupljanjem smeca i kradjama kao kod nas. Jednostavno, kod nas je diskriminacija prema njima tolika da nemaju nikakvu sansu za normalno zaposlenje i normalan zivot. Dakle ti ljudi imaju svako pravo da traze azil.

tokamak

pre 10 godina

Srbija nema nacin da ovo resi , a da ne krsi necija ljudska prava. Kako da zabranimo izdavanje pasosa za Albance I Rome a da ne ispadnemo neljudi. E sad da smo svi mi Evropskoga duha onda bi rekli ajde uvedite vize necemo da NASA sabraca budu izdvajana. Ali ne mi smisljamo kako da obelezimo Rome I Albance I da im ne dajemo pasose, a EU nam u tome svesrdno pomaze

zlotrov

pre 10 godina

sta sad , ne razumem ? ako platim vizu onda nmg da trazim azil i tome slicno ? ovo je smesno sto oni pricaju . pa cela srbija da se preseli u sve eu zemlje , jedva da bi se osetilo . nas je jedva sedam miliona . pa nismo valjda sad svi preko bili i trazili azil ? da nije smesno , bilo bi jadno .

paja

pre 10 godina

zar mislite da CE van evropa oprostiti to sto radiate. ni smo uveli bezvizni rezim
a crveno crna koalicija koja je dovela do rata I sankcija CE nam IH vratiti, pa narode razmisli mad glasas

uk

pre 10 godina

Ako uvedu vize da li ce neko da da ostavku ili ce ponovo da prebacuju krivicu na drugu stranu kao npr. u slucaju lancanog sudara, sa ljudskim zrtvama, pred novu godinu ?

Kosmopolita

pre 10 godina

Najgore što su evropske zemlje mogle da nam urade upravo je bilo to uvođenje viza. Umesto da na svaki način omoguće mladima da što više putuju i vide da postoji i drugačiji, bolji život, pa da i sami požele bolje i vide da je to uz trud ipak moguće, oni su nas zatvorili u ovaj kazamat.

Verujem da su putovanja najbolji način da se čovek oplemeni, uzdigne, obrazuje, proširi vidike. Ali svet je veliki i neću ni paru ostaviti onome ko me drži za nižeg od sebe. Ne pada mi na pamet da se izlažem više poniženju stajanja po redovima.

Sram vas bilo!

Perun

pre 10 godina

Колико испраних мозгова и разноразних ботова... Визе ће нам очигледно вратити јер су тако господа јевропејска одлучила. Тотално је небитно да ли су на власти СНС,СПС,ДС,ДСС,ЛДП,УРС,СРС... Они се овде ништа не питају ;)

vosha

pre 10 godina

Neka nas sve clanice EU stave na listu bezbednih drzava iz kojih se ne moze traziti azil a troskove prouzrokovane trazenjem azila da plati Srbija i problem ce biti resen bez uvodjenja viza. Mene licno ove mere ne doticu a izmedju ostalog evo odgovora na pitanje zasto toliko vojvodjana uzima pasos severnog suseda.

poštar

pre 10 godina

Bas me briga!
Imam pasos EU!
P.S.
Nisam glasao za ove na vlasti!
(Nn, 6. januar 2014 10:47)

Misliš Hrvatski pasoš, Nenade Nenadiću!?

demokratija

pre 10 godina

kad romi kradu kazemo romi samo znaju da kradu...kad romi trguju kazemo oni samo trguju...kad ne idu u skolu kazemo ma oni su nepismeni...ako malo bolje zive i rade i imaju lepe kuce cujemo i kazemo vidi romi kako zive...ljubomorni smo...zato nas i nece niko...kakav smo narod...kad idu kao azilanti pa opet svarno ne valja..pa stvarno smo dno..uvek nam je neko drugi kriv a sve smo izgubili..probudimo se vise...pozzz

hozenfeld

pre 10 godina

Ko hoce da putuje i ima para za to,taj ima para I za vadjenje vize, onaj ko nema para njemu je svejedno. Nije mi jasno zasto bi vracanje viza bio problem, to vas kao sprecava da putujete Evropom gospodo. Bitna je volja I spremnost da se izdvoji kolicina novca neophodna za takav trosak.

uross

pre 10 godina

Haha smesno je kad se neko javi i krene da krivi sadasnju vlast za ovo. Da li znate da ovaj problem postoji od dana uvodjenja bezviznog razima? Ko je bio na vlasti? Koliko je to trajalo dok ovi sad nisu dosli? Botovi DS prestanite, smesni ste.

Sunce Slobode

pre 10 godina

A pa znate, Romima morate izdavati pasose, jer je u suprotnom to fasizam (ili koji vec termin koriste NVO ovih dana).
Sto se mene tice, ponovo vize - jaka stvar. Braci Grcima cu uvek sa uzivanjem dati tih 40-60 eura, ionako ne placam lezaljke na plazi.

Sunce Slobode

pre 10 godina

Ako uvedu vize da li ce neko da da ostavku ili ce ponovo da prebacuju krivicu na drugu stranu kao npr. u slucaju lancanog sudara, sa ljudskim zrtvama, pred novu godinu ?
(uk, 6. januar 2014 13:35)

Mislim u redu je to vase stranacko prepucavanje ali ovo je vec ispod svakog nivoa. Pa ko je kriv za tu nesrecu? Turcin koji i po magli vozi 120-130 ili srpski politicari? Ima milion stvari koje se mogu prigovarati politicarima ali ovo svakako nije jedna od njih. Glupost u kojoj se koriste mrtvi, jako nisko.

Vladimir

pre 10 godina

Kada se prica o ljudskim pravima, da li i vize spadaju u krsenje ljudskih prava? Da li ogranicenje kretanja potpada pod navedeno?

PALITREX

pre 10 godina

Nema bolji poklon u 2014 za Srbiju.Da se uvedu vize nego šta.E a šta će onda da jedu EVROPEJCI u Srbiji nema više EU KAVIJARA moraće da jedu Srpska . . . N A i prijatno vam bilo EVROPEJCI.

Aleksandar

pre 10 godina

@(hozenfeld, 6. januar 2014 15:11)

Sprečava te u tome što često moraš putovanje planirati nekoliko meseci unapred, a onda se još držati plana bez devijacije jer produžetak vize usled njenog trajanja može potrajati još duže nego dobijanje iste. O čekanju u redovima, skupljanju dokumenata i ponižavanju pred šalterima i da ne govorim.

A to je samo za individualno putovanje iz čisto turističkih pobuda, kako se uvođenje viza reflektuje na poslovanje i da ne govorimo - a toga bi trebalo da budu svesni i oni koji kukaju kako ni do sada nisu imali novca za putovanje, jer da nije to malo privrednika koji kidaju levo i desno da obezbede sebi tržište te upliv svežeg novca u srpsku ekonomsku rupu bez dna, Srbija bi odavno i zvanično bankrotirala a to bi najviše osetili baš ti što govore 'baš me briga, i onako nemam novca da putujem'.

perun-bg

pre 10 godina

Prosle godine sam nekoliko meseci proveo u Becu ( legalno ) i potrosio blizu 6.0000eu. Pitam se da li zele da i ove godine slicnu sumu potrosim ili ce me tretirati kao gradjanina treceg sveta. Moram reci jos i da vecina ljudi koje sam tamo sreo a dolazili su iz Srbije, ako izuzmem ove "pametne" koji su na crno, su gospoda za nase gastrabajtere.

Aleksandar

pre 10 godina

@(zlotrov, 6. januar 2014 15:40)

Ne, ali će otpasti 'profesionalni' tražioci azila još u prvom koraku jer im neće dati vizu - bilo zato što su u teškoj nemaštini pa da tih par meseci procesuiranja aplikacije za azil smatraju dobitkom na tomboli, bilo zato što su već tražili azil iz neosnovanih razloga pa bili odbiveni.

Vize bi njima definitivno rešile problem koji imaju sa našim ljudima, a to što bi nama napravile ozbiljan problem ne treba da interesuje njih već nas - niko nije dužan da rešava naše probleme.

Aleksandar

pre 10 godina

@(vosha, 6. januar 2014 13:32)

Zemlja u kojoj, recimo, grupa građana ne sme da se prošeta centrom grada zbog pretnji nekih drugih grupa da će ih linčovati - ne može biti proglašena bezbednom zemljom. Uvođenje viza je daleko lakše i rešava problem, to što nama ne odgovara je, opet, naš problem koji niko nije dužan da rešava.

nenad

pre 10 godina

Zato sam ja pre Nove godine otisao u ambasadu Hrvatske posto mi je rođak pre dve godine dobio drzavljanstvo RH. Sad kad sam ja dosao taj dan je cak desetak osoba trazilo drzavljanstvo Hrvatske. Ja nisam rođen tamo ali moj deda je u Gospiću, sad su oni meni trazili dokumenta od dede i da ja donesem neki dokument iz kojeg je vidljivo da sam se izjasnjavao kao Hrvat?!?! Znam da ovo nije bas tema al jel imao tko ovakvog iskustva ja sam mislio da ako je jedan clan porodice rođen u HR da automatski njegova deca mogu da dobiju, i nazalost dobio sam odbijenicu i jos dosta njih kaze da je pre mnogo lakse bilo dobit papire al da je sad poostreno zbog automatskog dobivanja drzavljanstva EU sa hrvatskim papirima. A mogu da zamislim ako uvedu vize koliki ce red da bude u kn. Milosa zalosno. Samo sam hteo da pitam jel vas trazilo da dokazete negde da ste se izjasnjavali kao Hrvat?! Hvala

Perun

pre 10 godina

Sve dok nemaju osnovanu sumnju da radim nesto nelegalno. Tako i Srbija moze da na osnovu materijwlnig uvida trazioca putne isprave , da zakljuci da li podnosilac zahteva ima nameru za nelegitimnim aktom trazenja azila na koji nema pravo. Jednostavno, totalno jednostavno!
Swedenonline, 6. januar 2014 15:26

Како мислиш извести ово? Рерторика више личи на комунистичко доба када ниси могао имати пасош пре завршеног војног рока. Неиздавање путне исправе грађанима је типичан пример кршења људских права. Ако им забранимо путне исправе-ЕУ ће на сав глас причати како кршимо људска права,а ако наставимо да издајемо пасоше-покрећу причу о лажним азилантима...Окрени,обрни увек добијамо по тамбури...

novicavg

pre 10 godina

Po ko zna koji put od evropske parlamentarke Fajon dolazi upozorenje za ukidanje bezviznog režima u kome je Srbija zbog povećanog broja azlianata i novog propsa koji na stupa 9 januara kojim se pojednostavljuj eprocedura ukidanja viza.Naravno to će najpre Nemačka iskoristiti na nove pritiske i pretnje prema Srbiji vezane za uslovljavanje rešavanja Kosovskog pitanja i pritisaka da Srbiji učini još korak unazad u nekim uslovima koji se postavljaju.kada se razume nemačka procedura oko azlia koja sama ide na ruke azilantima koji po prijavi i pocedure koja traje mesecima dobijaju solidnu sumu za život onda je jasno da naši ljudi najpre sa juga i romske porodice prave ovakve probleme Srbiji koja pokušava da ih svede na razumnu meru.

Swedenonline

pre 10 godina

(Perun, 06. januar 2014 17:16).. ukoliko postoji osnovana sumnja da krijumcarim nesto i Svedi ciji sam drzavljanin imaju i pored toga sto nema granicne kontrole da pre pretresu uzduz i popreko. Bez mesanja komunizma, 80-ih sam deportovan za Zagreb i trazili su od vlasti SFRJ da mi se oduzme pasos na 2 godine. 3 dana poske je dosla jedna Svedjanka sa kojom sam sklopio brak i ti isti Svedi su kad sam dobio papire trazili od nasih vlasti da mi se izda putna isprava da bi mogao da otputujem za Svedsku, radi nastanjenja. To se desilo 4 meseca posle deportacije. Razlozi deportacije su mizerni, nekriminalni, vec prekrsaj duzine boravka, nisam imao pecat kad sam usao pa nisam mogao da dokazem koliko sam bio kod njih. Pecati usputnih zemalja ih nisu interesovali. Elem, sve je stvar dogovora na medjudrzavnom nivou. Ukoliko sumnjamo na izlazu, obicno Surcin, jer je Wizzair postao most za ovakve, na osnovu sumnje, jake sumnje se moze traziti garancija gde ce osobe odsesti, jer u protivnom narusavaju cast i ugled zemlje. To nije protiv zakona. Ako imaju garanciju od nekoga iz zapadne zemlje, jednostavno proslediti garanciju vlastima zemlje gde su otisli, dovoljna je da se njihov slucaj okonca momentalno, po ledjima davaoca garancije.

darko

pre 10 godina

Pa neka I vrete vize. I onako narod u Srbiji nema ni pare da putuje bilo gde. Svaki mesec nesto poskupi a svakog prvog Januara sve poskupi. Plate ostaju iste ali gube vrednost. I ko ce onda da putuje po Evropi? Neka lepo vrate vize jer onaj ko ima pare on ce lako dobiti I vizu I moci ce da putuje. Uvodjenjem viza eto nece vise biti toliko azilanata I necdmo biti mi crne ovce

Dušan

pre 10 godina

Couldn't care less. Ako budem morao da putujem u EU, platiću vizu. Neću propasti za 50 evra, ionako je za te puteve potrebno bar 10x toliko novca.

Kombajner

pre 10 godina

a zašto se bezvizni režim direktno povezuje sa lažnim azilantima? Ako je neko podneo zahtev za azil, bio lažan ili opravdan, tog nekog ništa ne sprečava da podnese isti takav zahtev čak i ako nemamo bezvizni režim... samo će se povećati ilegalni prelasci preko granica

uross

pre 10 godina

Haha smesno je kad se neko javi i krene da krivi sadasnju vlast za ovo. Da li znate da ovaj problem postoji od dana uvodjenja bezviznog razima? Ko je bio na vlasti? Koliko je to trajalo dok ovi sad nisu dosli? Botovi DS prestanite, smesni ste.

resenja ima

pre 10 godina

To se moze resiti veoma brzo i efikasno po obe strane. Drzave u kojima gradjani Srbije traze azil trebaju dostaviti spisak tih osoba a Srbija po hitnom postupku da oduzme pasos tim osobama koje ocigledno ne zele da budu drzavljani Srbije. Da se takvim osobama stavi zabrana izdavanja pasosa na 5 godina. Vuk miran, ovce na broju. Strane drzave bi videle da Srbija radi nesto po pitanju azilanata. Ocigledno nasoj vladi ne smeta ponovno uvodjenje viza posto ne radi nista da spreci potencijalne azilante.

Bojan

pre 10 godina

Od kada su uvedene vize nisam se nesto naputovao,Nemacka,Grcka(more),nesto Bugarska i to je to.Osecaj kada putujete bez viza je velicanstven.Evo letos kad sam sa porodicom isao u Grcku,Grcki carinik nam je i pri ulasku i odlasku samo mahnuo da idemo,ma nije nas ni pogledao.Mnogo je lepsi osecaj kad znate da vam niko ne brani,a pitanje mogucnosti putovanja je nesto drugo.
(boban,nis, 06. januar 2014 13:06)
Gospodine Bobane, to je lepo da nam mahnu pri ulazu i izlazu,ali pazi se da pri ulazu u zemlji na primer Grckoj da ti udare pecat a prilikom izlaza neudare pecat imaces velikih problema ako kasnije ides u neku drugu drzavu evropske unije, jel nemas pecat kad si izasao iz Grcke pa ce da misle a i imaju pravo da te kazne misleci da si prekoracio vreme boravka a ti nemas pecat da dokazes

бошко

pre 10 godina

Глупи нЕмЦи! Нека се угледају на Швајцарску, како се то решава. Чуј, три месеца чекају...ја би то одмах вратио са границе.

dok se ne opametimo!

pre 10 godina

Vlada bi trebalo da se pobrine da u ovoj zemlji ljudi mogu iole pristojno da zive, pa ce manje ljudi odlaziti da trazi azil!

Kako za vreme prethodne vlade nije trazeno toliko azila? Odgovor je prost: imao se utisak nekakve sigurnosti i postojala je nada za boljim zivotom! Sada je ocigledno da se ponovo ljudima manipulise spletkarenjem i optuzivanjem, sto stvara negativnu percepciju zivota!

Iz istog razloga izostaju strane investicije u nasu zemlju, jer se vise niko ne usudjuje da ulozi u zemlju u kojoj je dovoljno dva tri dana medijskog optuzivanja, pa da i najveca neistina postane istina!!!

Tako ne posluje ozbiljna drzava! Ovo je pokazatelj!

MaRIO

pre 10 godina

Bude li se desilo da nam vrate vize, ova vlast moze da racuna na novi peti oktobar na ulicama ako kojim slucajem ne izgube na izborima pa fino i kulturno sami odu.

hozenfeld

pre 10 godina

Ko hoce da putuje i ima para za to,taj ima para I za vadjenje vize, onaj ko nema para njemu je svejedno. Nije mi jasno zasto bi vracanje viza bio problem, to vas kao sprecava da putujete Evropom gospodo. Bitna je volja I spremnost da se izdvoji kolicina novca neophodna za takav trosak.

roben

pre 10 godina

Niste u pravu gospodo iz EU! Meni su vlasti za novaka utrapili Svetlanu Cecu iz Zitoradje u centar Beograda...To vam je poput silovanja,gasenje ljudskih prava,meni koji sam odrastao u urbanoj prestonici uz EKV,Parni valjak,čorbu.Kada vam navodim samo ovaj razlog,a ima ih jos,shvaticete da bi i mrtav trazio azil.

Aleksandar

pre 10 godina

@(printerMB, 6. januar 2014 11:58)

Od Srbije se traži isto što i recimo od Monaka, Kanade, Južne Koreje, Japana i mnogih drugih država kojima nije potrebna viza za turističke posete Šengen zoni - da obezbedi svojim građanima dostojan život kako ne bi pokušavali da se svoje bede spasu putem institucije azila koja ne važi za ekonomske razloge emigracije. Takođe se od država traži da se dobro kontrolišu svoje granice, da kontrolišu stanovništvo unutar svojih granica i da ne dele pasoše šakom i kapom te da promena imena ne znači i automatski skroz novi identitet. Eto, kad sve to Srbija ispuni neće biti problema sa vizama.

Kako trenutno stvari stoje, Srbija nije ni država jer ne zna gde su joj prave granice, nema punu kontrolu unutar onoga što naziva svojim granicama, za par hiljada evra može svako da dobije pasoš, građani iste žive mahom u bedi... Zemljama Šengen zone je daleko lakše da lepo vrate vize i da se ne zamlaćuju nama. Nemačka, Švedska, Finska i mnoge druge države će svoj problem vrlo efikasno rešiti vraćanjem viznog režima Srbiji, zašto očekujemo od njih da rešavaju i naše probleme?

dejan-minhen

pre 10 godina

neki spominju da Srbija treba da poostri izdavanje pasosa. Kako? ko je roden u Srbiji je drzavljanin. Da Srbija ne daje pasose i licne karte onda bi zahtev za azil bio OPRAVDAN! Sta Srbija da radi? ne zna ko je trazio azil? Ne zna ni Madarski policajac ko je trazio azil ako to nije bilo u Madarskoj, zato i nikoga ne vracaju.

EU digla frku "oko" 20.000 zahteva na godinu. a kada odem leti u Grcku na jedan dan vidim 5.000 drzava Srbije koji ostavljaju novac u EU. O Madarskoj, Bugarskoj, Hrvatskoj, Malti itd. da ne govorim. Moja familija dode ovde, izadu, kupe nesto, opet ostavljaju novac u EU.
Koliko ima "normalnih" ulaza i izlaza iz SRB u EU? Zasto ne daju taj podatak. Jer se radi sigurno o nekoliko miliona "normalnih" ulaza. Ali se prica o 20.000 zahteva a mozda realno o 5.000 ljudi koji traze azil u vise zemalja.

Zasto EU ne komentarise to da je Srbija broj 1 na svetu sa izbeglicama iz EU!?

U Nemackoj je trenutno i velika negativna propaganda protiv Rumunije i Bugarske. Kada dodu siromasni, to je problem Rumunije. Kada dode neko koga je SIROMASNA RO ili BG skolovala a fali u "bogatim" zemljama onda je to sloboda kretanja.
Ispasce da je istocni blok bio demokratija za EU, na zalost. kako se stvari razvijaju bas je tuzno!

juca

pre 10 godina

Ovo postaje ozbiljnije nego sto sam ocekivala. A komentari nemam para ne mogu da putujem bas me briga, vode normalne ljude u pakao. Ja imam Svajcarski pasos i nije me bas briga. Srbija ponovo opasana nevidljivom bodljikavom zicom, strasno.

ex sns

pre 10 godina

Nasa vlast ne radi po tom pitanju nista. Nije tacno da sve zavisi od Nemacke i Svedske. Npr.moguce je bilo propisati uslove za dobijanje pasosa,pasos se ovde shvata kao normalna stvar,kao licna karta,ali svuda u Eu pogotovo Usa, pasos je tesko dobiti,tj.moguce je ali covek mora da ispuni neke uslove,da placa poreze,da ima prebivaliste odredjeni broj godina,da nije imao problema sa sudovima i policijom itd. Ovde mi dajemo akbancima sa Kosova pasose bez ikakvog problema,a Romi koji ni ne znaju sta je porez ili prebivaliste za 15 dana dobiju pasos? To je veliki problem za nas i ja sam siguran da ce vize ponovo da budu uvedene,pa posle ovi iz Obrenovca sto su proterali azilante neka idu na neki kurs kontrole besa,nek im pokazu slike Berlina kad dodju autobusi sa romima i albancima kojih sad tamo ima na desetine hiljada,i to sa nasim papirima. Vlast ce time pokazati i bukvalno da nista uradili nisu nego su nas vratili 20 g unazad.

Sunce Slobode

pre 10 godina

A pa znate, Romima morate izdavati pasose, jer je u suprotnom to fasizam (ili koji vec termin koriste NVO ovih dana).
Sto se mene tice, ponovo vize - jaka stvar. Braci Grcima cu uvek sa uzivanjem dati tih 40-60 eura, ionako ne placam lezaljke na plazi.

printerMB

pre 10 godina

samo mi nije jasno sta se od srbije trazi tim povodom?daj neka kazu pa da to odradimo.ne dajte im azil ili ih vratite sa napomenom da im je povtatak u doticnu zemlju zabranjen.zar moze lakse.sta JA imam sa takvim laznim azilantima I ko im tako lako menja ime?takve sankcionisati

gradinar

pre 10 godina

S obzirom na to da tamo "azilantima" obezbedjuju smestaj, hranu i novac..., a to je vrlo privlacno, ja ne vidim sta drzava Srbija ozbiljno moze da uradi. Neka Nemci brze resavaju slucajeve (odmah na granici - kao i za vize u ambasadi), neka prekinu finansiranje... i broj azilanata ce biti 100X manji.
Nego mislim da je ovde u pitanju nesto drugo - lagano mrcvarenje i ucenjivanje... da bi Srbiju naterali da prestane da Albancima i Romima daje pasose. A kad to prestane onda sledi optuzba za krsenje ljudskih prava. I tako beskonacno u krug...

dno

pre 10 godina

Trazili sre gledajte.
Sad ce Aca da uhapsi jos nekog vlasnika lokalnog dragstora da vam zabasuri oci. Sigurno je nesto zgresio. Srbijo demokratska sklopi oci.

srbogorac

pre 10 godina

Pošto Balkan ne može to da reši za mesec-dva kao ni za godinu-dve uvodjenje viza je neminovno, pitanje je samo koliki je vremenski popravni rok zadan.

Aleksandar

pre 10 godina

Realno dosta su nas i drzali u bezviznom rezimu vec 4god nas upozoravaju o ovom problemu a mi ga ne resavamo zato su vize jedino resenje nazalost vratice nam vize iskljucicvi krivci politicari

Marlena

pre 10 godina

Nisu naše vlasti krive,ko i azilanti-pravi ili prevaranti koji pokušavaju samo da žive bolje i pobegnu od siromaštva.Kriva EU i njihovi zakoni koje treba menjati.Zivim u DE,radim,plaćam porez a tamo neki socijalni slucajevi (Turci,Avganistanci...)sede kući,setaju,uzivaju,dobijaju besplatno zdravstveno,stanove,neplacaju vodu,struju,internet i to sve od mog poreza.Ko je tu lud-nego država.I svi Nemci su besni i naravno da mrze sve strance!

Mia

pre 10 godina

Prosta stvar, dokazi da ti u Srbiji preti progon, da nemas zastitu drzave pa budi azilant. EU se glupira sa proklamovanjem zastite ljudskih prava, dopusta ovakav bezobrazluk pa ga jos I placa, a mi koji crncimo u ovoj mizernoj zemlji izvucemo deblji kraj. Niko nista po ovom pitanju ne radi sem sto prete. Pa ko ce da se nasekira I promeni? Azilanti? Aha.

Ger-mann

pre 10 godina

U Nemackoj procedura traje par meseci. Za to vreme azilanti dobijaju oko 300 evra (za svakog pojedinacno) imaju smestaj i hranu. Sad vi vidite koliko dobija porodica sa gomilu dece. Kad se vrate u Srbiju dobri su par hiljada evra. Zatim u gradskoj kuci promene ime, naprave nov pasos i vrate se ponovo u Nemacku da traze azil. Za nemce je to druga osoba, te procedura opet traje kao prvi put. I oni ispadnu pametni, a nama vrate vize.

Prazna obecanja i suplje price, raj za lopove svih boja to je nasa zemlja...

pre 10 godina

Kako stvari stoje sve vise ce iz Srbije biti azilanata ali ne laznih nego pravih...

MRKI

pre 10 godina

Vidite te drzave treba odmah po prijemu zahteva za azil istog momenta da ih odbiju i proteraju u Srbiju. Drugo zasto se Srbija toliko trudi da dobije ponovo vize izdavajuci pasose Albancima koji su u vecini trazili azil. Da li znaci da se njihova prava krse ako im se ne izda pasos. Da li se od laznih azilanata krse moja i vasa prava i slobode ako se ponovo uvedu vize. Setite se redova za vize, ponizavanja od obezbedjenja, muljanja oko dobijanja,viza koliko su kostali papiri, koliko je trebalo para za vizu i izgubiti vremena. Ljudi moji za dve vize je trebalo toliko koliko sad kosta put do Beca i da se nesto ostane za soping.

Sunce Slobode

pre 10 godina

Ako uvedu vize da li ce neko da da ostavku ili ce ponovo da prebacuju krivicu na drugu stranu kao npr. u slucaju lancanog sudara, sa ljudskim zrtvama, pred novu godinu ?
(uk, 6. januar 2014 13:35)

Mislim u redu je to vase stranacko prepucavanje ali ovo je vec ispod svakog nivoa. Pa ko je kriv za tu nesrecu? Turcin koji i po magli vozi 120-130 ili srpski politicari? Ima milion stvari koje se mogu prigovarati politicarima ali ovo svakako nije jedna od njih. Glupost u kojoj se koriste mrtvi, jako nisko.

sale

pre 10 godina

neka vrate odmah ne mučite nas vise. nj.k.v. p.p.vlade tj. njegova ministarka svega osim energetike će nas lako ubediti da je to takodje veliki uspeh ove vlasti. jedva cekam, jer tada ce opet biti novi 5 oktobar sa 6 nadam se ovaj put.

Mika

pre 10 godina

@ Ger-mann Upravo u tome i jeste problem, sto drzava Srbija deli dokumenta kao letke pred izbore, i sto se sprda sa boravistem i drzavljanstvom. Svi koji misle da su nasli rupu na saksiji sa predlogom da Srbija dobije spiskove ljudi kojima je odbijen zahtev za azil trebalo bi prvo nesto da nauce o azilu kao medjunarodno uredjenom pravnom institutu. Ono sto zele drzave EU koje su najvise pritisnute zahtevima za azil je da mogu da vrate osobu koja je vec ranije odbijena, MEDJUTIM, tu dolazimo do pomenutog problema novog identiteta koji obezbedjuje Srbija, i sa time da Srbija ne zeli nista da preduzme da obezbedi integritet i pouzdanost identiteta i dokumenata.

Stole

pre 10 godina

Za ovog komentatora koji se potpisao sa "ex sns". Pravo na slobodno kretanje je osnovno ljudsko pravo i izdavanje pasoša se ne može ograničavati nikakvim drugim uslovima, kao što on predlaže, jer je to uvod u policijsku državu. Ne možeš odbiti da izdaš pasoš nekom zato što nije platio porez ili zato što je prekršajno ili krivično osuđivan, a odslužio je kaznu. I takva ograničenja ne postoje ni u jednoj civilizovanoj zemlji, ne postoje u USA, ne postoje ni u Zapadnoj Evropi, kao što ovaj komentator pogrešno tvrdi.

Ništa lakše ministru policije da naredi da od sutra Romi ne mogu prelaziti granicu, ali to ne može da naredi jer se time krši zakon i Ustav. Danas Romi, a sutra?

Mogu se krivično goniti organizatori ovih "azil tura", ali time se problem ne rešava, jer na kraju krajeva nije moguća zabraniti romskoj ili bilo kojoj drugoj porodici da spakuje kofere i sama zaputi se preko granice, na par meseci "zimovanja" o trošku nemačke države.

Problem azilanata je pre svega problem države u koju su se zaputili, odnosno koja ih prima. Problem je što im je administrativni postupak spor, što su propisali abnormalnu novčanu pomoć. Oni to mogu da reše kod sebe, ali im je naravno lakše da ponovo uvedu vize Balkancima. Da li će to uraditi, to je manje-više politička odluka i od njih zavisi.

Perun

pre 10 godina

Колико испраних мозгова и разноразних ботова... Визе ће нам очигледно вратити јер су тако господа јевропејска одлучила. Тотално је небитно да ли су на власти СНС,СПС,ДС,ДСС,ЛДП,УРС,СРС... Они се овде ништа не питају ;)

tokamak

pre 10 godina

Srbija nema nacin da ovo resi , a da ne krsi necija ljudska prava. Kako da zabranimo izdavanje pasosa za Albance I Rome a da ne ispadnemo neljudi. E sad da smo svi mi Evropskoga duha onda bi rekli ajde uvedite vize necemo da NASA sabraca budu izdvajana. Ali ne mi smisljamo kako da obelezimo Rome I Albance I da im ne dajemo pasose, a EU nam u tome svesrdno pomaze

paja

pre 10 godina

zar mislite da CE van evropa oprostiti to sto radiate. ni smo uveli bezvizni rezim
a crveno crna koalicija koja je dovela do rata I sankcija CE nam IH vratiti, pa narode razmisli mad glasas

Roki

pre 10 godina

Zasto ih zovete "lazni azilanti"? Da pojasnim: Zivim u Bijeljini, RS, BiH. Svakog ljeta i u vrijeme praznika nas grad preplave gastarbajteri iz zapadne evrope, od kojih je ogroman broj Roma. Posmatrajuci ih, vidim da voze dobra kola, lijepo su obuceni, normalno se ponasaju u gradu, imaju manire itd... Onda se zapitam kakva je to nasa drzava kada oni tek u inostranstvu imaju sansu da ispolje svoj potencijal i postanu normalni gradjani koji mogu da zive od svog rada i svojih sposobnosti a nisu prinudjeni da se bave sakupljanjem smeca i kradjama kao kod nas. Jednostavno, kod nas je diskriminacija prema njima tolika da nemaju nikakvu sansu za normalno zaposlenje i normalan zivot. Dakle ti ljudi imaju svako pravo da traze azil.

PALITREX

pre 10 godina

Nema bolji poklon u 2014 za Srbiju.Da se uvedu vize nego šta.E a šta će onda da jedu EVROPEJCI u Srbiji nema više EU KAVIJARA moraće da jedu Srpska . . . N A i prijatno vam bilo EVROPEJCI.

vosha

pre 10 godina

Neka nas sve clanice EU stave na listu bezbednih drzava iz kojih se ne moze traziti azil a troskove prouzrokovane trazenjem azila da plati Srbija i problem ce biti resen bez uvodjenja viza. Mene licno ove mere ne doticu a izmedju ostalog evo odgovora na pitanje zasto toliko vojvodjana uzima pasos severnog suseda.

Kosmopolita

pre 10 godina

Najgore što su evropske zemlje mogle da nam urade upravo je bilo to uvođenje viza. Umesto da na svaki način omoguće mladima da što više putuju i vide da postoji i drugačiji, bolji život, pa da i sami požele bolje i vide da je to uz trud ipak moguće, oni su nas zatvorili u ovaj kazamat.

Verujem da su putovanja najbolji način da se čovek oplemeni, uzdigne, obrazuje, proširi vidike. Ali svet je veliki i neću ni paru ostaviti onome ko me drži za nižeg od sebe. Ne pada mi na pamet da se izlažem više poniženju stajanja po redovima.

Sram vas bilo!

zlotrov

pre 10 godina

sta sad , ne razumem ? ako platim vizu onda nmg da trazim azil i tome slicno ? ovo je smesno sto oni pricaju . pa cela srbija da se preseli u sve eu zemlje , jedva da bi se osetilo . nas je jedva sedam miliona . pa nismo valjda sad svi preko bili i trazili azil ? da nije smesno , bilo bi jadno .

jaa

pre 10 godina

Baš čudno da ljudi beže odavde, pa prošle godine smo imali više milijardi investicija a u najavi su hiljade milijardi! Ovde nema korupcije ni zapošljavanja podobnih a nesposobnih! Sudstvo je ažurno i nema sporova od više decenija! Kriminala i kriminalaca gotovo da nema i ne dešava se da neko za ubistvo dobije 2 godine a silovatelji dece orden belog anđela...

Politicar insajder

pre 10 godina

Ako uvedu vize, vlada pada automatski. A smanjenje azilanata je moguce u jednom danu, to znaju i preko ali im ovo stanje odgovara zbog politickih ucena. Smanje rok za obradu zahteva za azil i ukinu (ili drasticno smanje) fin. naknadu dok se ceka resenje i svi bi se istog dana vratili kuci.

Dzoni

pre 10 godina

Takve strpate u zatvor kad ih vrate i kazna 2000 eura.. Znamo svi koji su ti pa ne moram ni da pricam.. Mogu da prose, da kradu, da traze pare a samo da rade ne mogu.. Imam ovde u komsiluku jednog mlad jak zdrav a samo ide po ceo dan i spopada ljude na ulici da mu daju pare..i to ne prima ispod 500 dinara.. Ako mu das 100 din da te ostavu na miru on se iznervira jer nema sta da kupi za te pare.. A kad mu kazes sto ne radis na gradjevini ili sta bilo on ti kaze sta te briga.

Bojan

pre 10 godina

Uvodjenje viza Srbiji je neminovna jer mi smo poceli da nazadujemo!Plate su nam sve manje,siromastvo sve vece,pa nije ni cudo odakle toliki broj azilanata.Normalno je da jedna porodica zatrazi azil koja ne moze da se prehrani,koja nema posao a i kada nadje posao plate su ponizavajuce male.EU zna mozda cak i bolje od nasih politicara koliko je veliko siromastvo u Srbiji i jednostavno nece da imaju vise problema sa nama.

perun-bg

pre 10 godina

Prosle godine sam nekoliko meseci proveo u Becu ( legalno ) i potrosio blizu 6.0000eu. Pitam se da li zele da i ove godine slicnu sumu potrosim ili ce me tretirati kao gradjanina treceg sveta. Moram reci jos i da vecina ljudi koje sam tamo sreo a dolazili su iz Srbije, ako izuzmem ove "pametne" koji su na crno, su gospoda za nase gastrabajtere.

Vladimir

pre 10 godina

Kada se prica o ljudskim pravima, da li i vize spadaju u krsenje ljudskih prava? Da li ogranicenje kretanja potpada pod navedeno?

boban,nis

pre 10 godina

Od kada su uvedene vize nisam se nesto naputovao,Nemacka,Grcka(more),nesto Bugarska i to je to.Osecaj kada putujete bez viza je velicanstven.Evo letos kad sam sa porodicom isao u Grcku,Grcki carinik nam je i pri ulasku i odlasku samo mahnuo da idemo,ma nije nas ni pogledao.
Mnogo je lepsi osecaj kad znate da vam niko ne brani,a pitanje mogucnosti putovanja je nesto drugo.

5.10

pre 10 godina

Meni je 5.10 u Srbiji za ovaj jedan život DOSTA!
Da opet dovedemo gore na vlast.
Hvala NE!
Pa opet 14 godina mučenja pa opet sve iz početka.
Nisam više naivan.

miki

pre 10 godina

e bas su me nasekirali..neka uvedu, letovacemo u zemljama gde ne treba viza...
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (sveznalica, 6. januar 2014 10:18)

Znaci Turska majka, ili Albanija.

poštar

pre 10 godina

Bas me briga!
Imam pasos EU!
P.S.
Nisam glasao za ove na vlasti!
(Nn, 6. januar 2014 10:47)

Misliš Hrvatski pasoš, Nenade Nenadiću!?

demokratija

pre 10 godina

kad romi kradu kazemo romi samo znaju da kradu...kad romi trguju kazemo oni samo trguju...kad ne idu u skolu kazemo ma oni su nepismeni...ako malo bolje zive i rade i imaju lepe kuce cujemo i kazemo vidi romi kako zive...ljubomorni smo...zato nas i nece niko...kakav smo narod...kad idu kao azilanti pa opet svarno ne valja..pa stvarno smo dno..uvek nam je neko drugi kriv a sve smo izgubili..probudimo se vise...pozzz

novicavg

pre 10 godina

Po ko zna koji put od evropske parlamentarke Fajon dolazi upozorenje za ukidanje bezviznog režima u kome je Srbija zbog povećanog broja azlianata i novog propsa koji na stupa 9 januara kojim se pojednostavljuj eprocedura ukidanja viza.Naravno to će najpre Nemačka iskoristiti na nove pritiske i pretnje prema Srbiji vezane za uslovljavanje rešavanja Kosovskog pitanja i pritisaka da Srbiji učini još korak unazad u nekim uslovima koji se postavljaju.kada se razume nemačka procedura oko azlia koja sama ide na ruke azilantima koji po prijavi i pocedure koja traje mesecima dobijaju solidnu sumu za život onda je jasno da naši ljudi najpre sa juga i romske porodice prave ovakve probleme Srbiji koja pokušava da ih svede na razumnu meru.

ranko

pre 10 godina

sve je to "brigo moja pređi na drugoga"... "azilant" hoće da mu neko drugi pomogne, Srbija ne sme da ne izda pasoš da ne bi ugrozila pravo na putovanje, shengen policajac ne vraća sa granice da ne bi ugrozio slobodu kretanja...

uk

pre 10 godina

Ako uvedu vize da li ce neko da da ostavku ili ce ponovo da prebacuju krivicu na drugu stranu kao npr. u slucaju lancanog sudara, sa ljudskim zrtvama, pred novu godinu ?

fpm

pre 10 godina

nevidim problem...politicari su krivi...a ljudi svi imaju pravo na azil bez neke bune...ko hoce nek izvoli..svako ima pravo..i ja bi pobegao da mogu iz ove drzave gde je sve propalo sve trulo...ekonomski i sve...a onaj ko ima on ce bez problema da plati i vizu i resen problem...a onaj ko nema on nema ni do zelenog venca da ode...i kraj price..i nemojte biti sebicni jedni prema drugima ljudi moji..svako u svoje dvoriste..i kraj....srecnooo...

Bojan

pre 10 godina

Zivim u Svajcarskoj i mogu da kazem da se preliv laznih azilanata iz srbije sve vise smanjuje, dolaze ljudi koji jos neznaju za novi zakon koji je stupio pre par godina na snazi a to je da u Svajcarskoj ko preda zahtev za azil posle dve do tri nedelje dobije resenje o statusu.uglavnom su odbijenice.Dok u ostale napomenute zemlje iz teksta resenje dobijes tek posle 6meseci do godinu dana,naravno dobiju odbijenicu.E taj period od 6 meseci do godinu dana koriste lazni azilanti jer dobijaju mesecno od 300 do 500 evra mesecno zavisno koliko su clanova

Swedenonline

pre 10 godina

Srbija nema nacin da ovo resi , a da ne krsi necija ljudska prava. Kako da zabranimo izdavanje pasosa za Albance I Rome a da ne ispadnemo neljudi. E sad da smo svi mi Evropskoga duha onda bi rekli ajde uvedite vize necemo da NASA sabraca budu izdvajana. Ali ne mi smisljamo kako da obelezimo Rome I Albance I da im ne dajemo pasose, a EU nam u tome svesrdno pomaze
(tokamak, 06. januar 2014 14:00) ... ima i moze, kao drzavljaninu EU, mogu da se setam kroz EU, kroz Sengen bez da imsju pravo da mi pregledaju prtljag. Sve dok nemaju osnovanu sumnju da radim nesto nelegalno. Tako i Srbija moze da na osnovu materijwlnig uvida trazioca putne isprave , da zakljuci da li podnosilac zahteva ima nameru za nelegitimnim aktom trazenja azila na koji nema pravo. Jednostavno, totalno jednostavno!

Beloved

pre 10 godina

Pa ovoj vlasti i jeste cilj da nas ponovo strpa u karantin i da nam sve bude isto kao u doba Miloševića. Jednostavno zato i ne preduzimaju ništa po pitanju lažnih azilanata. Živećemo kao u getu i to je to. PPV će nas već nekako ubediti da su Mišković i Đilas krivi i za ovo i sve OK.
Samo još da pošaljem lepe pozdrave Vesni Pešić i belim listićima, znaju oni zašto !

Swedenonline

pre 10 godina

(Perun, 06. januar 2014 17:16).. ukoliko postoji osnovana sumnja da krijumcarim nesto i Svedi ciji sam drzavljanin imaju i pored toga sto nema granicne kontrole da pre pretresu uzduz i popreko. Bez mesanja komunizma, 80-ih sam deportovan za Zagreb i trazili su od vlasti SFRJ da mi se oduzme pasos na 2 godine. 3 dana poske je dosla jedna Svedjanka sa kojom sam sklopio brak i ti isti Svedi su kad sam dobio papire trazili od nasih vlasti da mi se izda putna isprava da bi mogao da otputujem za Svedsku, radi nastanjenja. To se desilo 4 meseca posle deportacije. Razlozi deportacije su mizerni, nekriminalni, vec prekrsaj duzine boravka, nisam imao pecat kad sam usao pa nisam mogao da dokazem koliko sam bio kod njih. Pecati usputnih zemalja ih nisu interesovali. Elem, sve je stvar dogovora na medjudrzavnom nivou. Ukoliko sumnjamo na izlazu, obicno Surcin, jer je Wizzair postao most za ovakve, na osnovu sumnje, jake sumnje se moze traziti garancija gde ce osobe odsesti, jer u protivnom narusavaju cast i ugled zemlje. To nije protiv zakona. Ako imaju garanciju od nekoga iz zapadne zemlje, jednostavno proslediti garanciju vlastima zemlje gde su otisli, dovoljna je da se njihov slucaj okonca momentalno, po ledjima davaoca garancije.

Perun

pre 10 godina

Sve dok nemaju osnovanu sumnju da radim nesto nelegalno. Tako i Srbija moze da na osnovu materijwlnig uvida trazioca putne isprave , da zakljuci da li podnosilac zahteva ima nameru za nelegitimnim aktom trazenja azila na koji nema pravo. Jednostavno, totalno jednostavno!
Swedenonline, 6. januar 2014 15:26

Како мислиш извести ово? Рерторика више личи на комунистичко доба када ниси могао имати пасош пре завршеног војног рока. Неиздавање путне исправе грађанима је типичан пример кршења људских права. Ако им забранимо путне исправе-ЕУ ће на сав глас причати како кршимо људска права,а ако наставимо да издајемо пасоше-покрећу причу о лажним азилантима...Окрени,обрни увек добијамо по тамбури...

nenad

pre 10 godina

Zato sam ja pre Nove godine otisao u ambasadu Hrvatske posto mi je rođak pre dve godine dobio drzavljanstvo RH. Sad kad sam ja dosao taj dan je cak desetak osoba trazilo drzavljanstvo Hrvatske. Ja nisam rođen tamo ali moj deda je u Gospiću, sad su oni meni trazili dokumenta od dede i da ja donesem neki dokument iz kojeg je vidljivo da sam se izjasnjavao kao Hrvat?!?! Znam da ovo nije bas tema al jel imao tko ovakvog iskustva ja sam mislio da ako je jedan clan porodice rođen u HR da automatski njegova deca mogu da dobiju, i nazalost dobio sam odbijenicu i jos dosta njih kaze da je pre mnogo lakse bilo dobit papire al da je sad poostreno zbog automatskog dobivanja drzavljanstva EU sa hrvatskim papirima. A mogu da zamislim ako uvedu vize koliki ce red da bude u kn. Milosa zalosno. Samo sam hteo da pitam jel vas trazilo da dokazete negde da ste se izjasnjavali kao Hrvat?! Hvala

Aleksandar

pre 10 godina

@(zlotrov, 6. januar 2014 15:40)

Ne, ali će otpasti 'profesionalni' tražioci azila još u prvom koraku jer im neće dati vizu - bilo zato što su u teškoj nemaštini pa da tih par meseci procesuiranja aplikacije za azil smatraju dobitkom na tomboli, bilo zato što su već tražili azil iz neosnovanih razloga pa bili odbiveni.

Vize bi njima definitivno rešile problem koji imaju sa našim ljudima, a to što bi nama napravile ozbiljan problem ne treba da interesuje njih već nas - niko nije dužan da rešava naše probleme.

Aleksandar

pre 10 godina

@(hozenfeld, 6. januar 2014 15:11)

Sprečava te u tome što često moraš putovanje planirati nekoliko meseci unapred, a onda se još držati plana bez devijacije jer produžetak vize usled njenog trajanja može potrajati još duže nego dobijanje iste. O čekanju u redovima, skupljanju dokumenata i ponižavanju pred šalterima i da ne govorim.

A to je samo za individualno putovanje iz čisto turističkih pobuda, kako se uvođenje viza reflektuje na poslovanje i da ne govorimo - a toga bi trebalo da budu svesni i oni koji kukaju kako ni do sada nisu imali novca za putovanje, jer da nije to malo privrednika koji kidaju levo i desno da obezbede sebi tržište te upliv svežeg novca u srpsku ekonomsku rupu bez dna, Srbija bi odavno i zvanično bankrotirala a to bi najviše osetili baš ti što govore 'baš me briga, i onako nemam novca da putujem'.

Aleksandar

pre 10 godina

@(vosha, 6. januar 2014 13:32)

Zemlja u kojoj, recimo, grupa građana ne sme da se prošeta centrom grada zbog pretnji nekih drugih grupa da će ih linčovati - ne može biti proglašena bezbednom zemljom. Uvođenje viza je daleko lakše i rešava problem, to što nama ne odgovara je, opet, naš problem koji niko nije dužan da rešava.