Subota, 16.11.2013.

17:03

Diplome koje ne donose dobru zaradu

Portal Biznis insajderr napravio je listu od deset najbeskorisnijih diploma uzimajući u obzir zaposlenost i godišnju zaradu s tim diplomama.

Izvor: Gde investirati

Diplome koje ne donose dobru zaradu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

54 Komentari

Sortiraj po:

neko ko radi za at&t

pre 10 godina

@pera
od kad na privatnom mediju moras da imas diplomu jezika ili novinarstva pa jos u srbiji?
nikada nije bilo niti ce biti tako. slazem se sa tvojom konstatacijom skroz. o zivotu u Americi necu pisati jer vidim da je njima u Srbiji malo i 60000$ godisnje a tamo se zaradjuje max 20000$ (dobra plata) godisnje. samo ovde niko ne zivi sa tatom i mamom. cene "dobrih" kuca mogu biti i 200 000 (komentatori ovde tvrde da je 300 000 minimum za "dobru kucu) sve zavisi gde zivite.
ovde niko osim Srba ne pokusava da prevati sistem i ljudi se konstantno obrazuju i menjaju poslove trazeci bolje.
tamo se ubaci preko veze u drzavnu firmu, pij kafe ceo dan, ne radi nista, na "strucnim usavrsavanjima" ides u svaleraciju(uglavnom medicinari)...
iste te drzavne sluzbe rade na windows 2000 milenium edition...i treba ti tri svetlosne godine da zavrsis 1 posao ili 3 saltera da platis trecu torbu ako putujes sa aerodroma iz Bg, jer oni jednostavno ne znaju kako da rade.
pre neki dan iz vlade i njihove internet vojske najave da"stizu investicije" iz microsofta, a on covek dosao da upozori na stepen piraterije u srbiji. dakle nemojte da se lozite na tekstove od strane priucenih novinara nego lepo ko voli i moze, u ambasadu u red pa vizu pa avionsku kartu pa dodjite da vidite te male pare 60 000 godisnje...
znam da cete promeniti misljenje i biti jednostavno realni. do tada pozdrav iz najvece telekomunikacione kompanije na svetu

BABA I ZABA

pre 10 godina

@en sns - kazes: "u USA je skupa samo nekretnina,npr.dobra kuca kosta oko 300 000/450 000 dolara"...... NISI POMENUO te cifre OPET vaze za "manja" mesta...ajde kupi ti u CENTRALNOM delu NYC kucu za te pare, pa ni Harlemu nemas garsonjeru da kupis tim parama. OPET ta cifra je negde de su naravno I manje plate......BUDITE REALNI LJUDI. Uporedjujes sa BGom, pa nisu cene iste na Dorcolu- ili u epicentar BG sa Kursumliji....i tako da se razliku plate...ako je jedan obican jednosoban stan u NYC MILION dolara, plata od $50,000 je sica.

VlaD

pre 10 godina

Sustina teksta je potpuno drugacija. Mozete pogledajti originalni tekst na [link]
(Vesna, 17. novembar 2013 11:20)

Bravo Vesna! Svi ovde su potpuno promasili poentu, ali je vazno da umeju da se prepiru i da tvrde da su u pravu...

Branko

pre 10 godina

Vidim Paćino, De Niro, Kostner i ostali dipl.dramski umetnici ni za 'leba nemaju.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Nije to Srbija, 17. novembar 2013 03:45)

Niko od pobrojanih nije diplomirani dramski umetnik, i nema akademsku dramsku skolu nego su isli u privatne skole 1 na 1 gde te sprema dobar glumac.

A trebalo bi takodje da znas da na jednog pacina dodje hiljadu osrednjih i nikakvih glumaca koji glume u nekim varoskim pozoristima za crkavicu...

Vesna

pre 10 godina

Sustina teksta je potpuno drugacija. Mozete pogledajti originalni tekst na http://finance.yahoo.com/news/the-10-most-useless-graduate-degrees-172315282.html

ex sns

pre 10 godina

Hemicar zaradjue 100 000 dolara godisnje i kazu da je to malo ? Iz prve ruke mogu da kazem da je i zarada od oko 50 000 godisnje odlicna zarada,znaci bez problema sa tom zaradom mozete da zivite veoma lepo,ne bih da uporedjum sa Srbijom jer ovde radi samo trange/frange,ali ne znam sta oni smatraju da je super zivot,da se zaradjuje milion godisnje? Pa takvih nema osim ako nisu bogatasi,sportisti,direktori kompanija i sl.
u USA je skupa samo nekretnina,npr.dobra kuca kosta oko 300 000/450 000 dolara,ali kad se pogledaju cene u Srbiji dodje na isto,tako da zivot tamo i ovde je ko nebo i zemlja.Tamo je zivot a ovde imitacija zivota.
Ali ok,sami smo birali.

Voltaire

pre 10 godina

Izuzetno konfuzan tekst prepun netačnih podataka. Ko želi da pročita nešto o toj tematici:
http://www.payscale.com/college-salary-report-2014/majors-that-pay-you-back

Zoran

pre 10 godina

"Ove zarade u USA od oko 50k godišnje,posle poreza...hmhm nedovoljno za neki pristojan život. Još ako plaćaš kredit za kuću od 1.000$-1500$,pa zdravstveno,pa osiguranje..."

Ne, to su zarade pre poreza, odbijas posle porez koji je oko 30% na ove sume.

Nigde se ne zivi sjajno ako samo jedan radi. Ali ako dvoje sa fakultetom rade, e onda na Zapadu niej uopste lose. Zamisli dvoje rade a cela jedna plata i malo druge ostaje kad platis SVE? Pa to je SJAJNO.

Kod nas je radio jedan dok je zena bila na specijalizaciji u Americi. Tada je zaradjivala 40.000 bruto i malo dezurala da bi imali. Od tih para smo placali kiriju za kucu od 80 kvadrata, 1000 dolara. Placali sve komunalije, isli na Kubu(ziveli smo blizu granice sa Kanadom, pa smo iz Kanade), isli u Srbiju skoro svakog leta. Dodali malo na ustedejvinu i kupili neki stancic od 35.000 evra u Srbiji. Nismo imali neka kola, neki krs od voksvagena smo vozili, nismo kupovali neki namestaj, ali to ni sada ne radimo a u 3% samo u Americi po zaradama.

Зоран

pre 10 godina

Pa ako je jedini smisao diplome lova, ajde svi da budemo biznismeni onda.
(Vuk, 16. novembar 2013 20:25)

Ne moze svako da bude biznismen. Posebno ne uspesan. Dzaba ti fakultet.

Zoran

pre 10 godina

"Zivot sa placom od 100k na velikoj vecini lokacija u Americi u prosjeku znaci kuca of 300 kvadrata u kvartu s odlicnom skolom, odlicnim zdrastvenim i puno slobodnog vremena. Pljuvati na tako nesto iz Srpskog ugla je smjesno."

Da, to vazi osim puno slobodnog vremena. To imate u Srbiji, u Americi nema ma sta radio.

sumadinac atl

pre 10 godina

vi ljudi ni ne znate sta je prosecna zarada u americi. negde 30-35000$ godisnje je globalni prosek. odatle gledano ove cifre su vrh. i tih 46000$ godisnje je mnogo vise nego prosecnih 30-35000....

guru

pre 10 godina

Pa ako je jedini smisao diplome lova, ajde svi da budemo biznismeni onda.
(Vuk, 16. novembar 2013 20:25)

Nisam razumeo komentar,molim dodatno objašnjenje.

MARTHA STEWART TELLS THE TRUTH

pre 10 godina

@ Dado,zivim u USA dosta duze od tebe, sigurno si dete 90tih.sad zivis od masta, nade ! FACT/ISTINA svake Korperacije u USA (svetu) je da placaju zaposlenim sto manje, kako bi ostalo sto vise "business-menovima" koji upravljaju tom ogromnom masinom ! NYC je najskuplji grad gde su "prosecne" $50,000 godisnje (pa oduzmi porez) i od tih para ne mozes da zivis ni "skromno" to znaci moraju da rade i muz/zena ili da stanujes sa cimerima....... NISU iste plate/KIRIJE/POREZ u NYC, Floridi, Las Vegasu, Arizoni ! Najbolje plate su NAJVECIM gradovima, gde je NAJSKUPLJE.....npr. za "normalan" zivot u NYC treba ti MINIMUM zarada $250,000, i opet nisi bogat nego imas "krilca". Ljudi na Floridi rade i za $15,000-$20,000 god. MINUS porez i nemaju osiguranje i to ljudi sa fakultetima (professionals). Uzmi i obicnog "radnika" Walmart/McD's itd = radi za min.wage 7.40$ na sat x 8 sati = $59 na dan MINUS porez cisto $47.00 dok plati prevoz/benzin do posla popije nesto, tog dana zaradi $40.00 UKUPNO (E29), pa moze to zaradi u Srbiji da bere voce, ili kao cobanin, bar bi jeo zdraviju hranu !!!! Mesas zabe i babe, ima dosta Amera 6 generacija ciji u dedovi izgradili tu zemlju a mogu samo da sanjaju $100,000god a ti mi se sad tu nesto dzekiras .....zato nasi u USA zbunjuju jadnike tamo jer UVEK moraju da mlate kako su se "oni snasli" i lazni spiskovi..blah blah... Ameri sede cekajuci Srpske "strucnjake" da im plate i zavrse kao Tesla!

VlaD

pre 10 godina

Vidim da se svi prepirete oko cifara, a niko ne uzima u obzir ostale parametre koji su odredjivali da se ovakva lista sastavi. Zar "zaposlenost" u odredjenoj grani nije jedan bitan pokazatelj? Svi pricate kako se zivi sa 100k godisnje (bruto, naravno), ali niko ni ne shvata da je ocigledno tesko i dobiti posao u tim strukama! Znaci, dzaba vam sve to ako se tesko i dolazi do posla! U tome je poenta. U ovim odredjenim zanimanjima je velika konkurencija i tesko se dolazi do posla i jos su male zarade. Tako su i pravili listu. Nisu sigurno gledali samo po novcu...

Zoki

pre 10 godina

@inženjer
Ovde se ne radi samo o onima koji imaju graduate degree (Master of … whatever) nego o onima koji pripadaju statističkoj grupi "college graduate", onako kako je definiše US Census Bureau. Ta grupa obuhvata i unredgraduate (bachelor) i doktorate. Ako pogledaš http://www9.georgetown.edu/grad/gppi/hpi/cew/pdfs/HardTimes.2013.2.pdf na strani 17 imaš definicije. "Experienced College Grad" u studiji je onaj ko ima bachelor degree i 30-54 godine starosti, a "Graduate degree holder" onaj ko ima master ili doktorat i pripada istoj starosnoj grupi. Na osnovu te starosne grupe se očekuje da imaju i iskustvo, za one bez iskustva je u studije rezervisana treća kategorija (recent college graduates, 22-26 godina).
Ne bih se složio sa tim da je master utešna nagrada za onoga koji neće izgurati doktorat, možda je to nešto što se odnosi na tvoju struku, ali ne i generalno. U zemlji gde je procenat onih sa fakultetskim diplomama preko 30%, master je nešto što donosi više kredibiliteta. U prevodu, pod uslovom da znaš posao (bez toga diplome ne pomažu), lakše se dođe do posla i više se zaradi. U mnogim strukama (biznis posebno!), doktorat obično ne donosi puno više para. Najveći broj onih koji su završili master obično su previše zauzeti zarađivanjem para da bi imali vremena za doktorate. Posebno ako su tu i porodične obaveze. Interes za doktorat po pravilu raste onda kada je nezaposlenost veća.

Paradox

pre 10 godina

Pa ako je jedini smisao diplome lova, ajde svi da budemo biznismeni onda.
(Vuk, 16. novembar 2013 20:25)

Jok, opšte je poznato da sam ja moje školovanje plaćao sa buđavim parolama i sad ih dobijam uvek sveže na kraju meseca od firme, koje posle nosim u spomoposlugu da ih zamenim za hranu. A kad mi dođu računi za struju ja lepo odnesem par parolica i namirim moje dugove. Isto tako i državi plaćam porez sa njima i mirna mi je Bačka.
Ponekad se stvarno upitam gde neki ljudi žive i šta imaju u glavi. Očigledno da sa njima nikad nisam živeo na istoj planeti.
Veću glupost još nisam ovde pročitao od toliko njih za Riplija.

facts

pre 10 godina

@dado Za Kaliforniju ide ovako;

Annual Gross Pay $100,000.00
Federal Withholding $20,858.50
Social Security $4,200.00
Medicare $1,450.00
California $7,257.14
SDI $955.85

Net Pay $65,278.51

Ti kažeš 20%?

U USA ako zarađuješ 100k neto je 65,278.51 + rata za kuću $1,500-2,000x12 meseci...itd ima gomila troškova. Sa 50k preživljavaš - ne živiš.

Pera

pre 10 godina

Novinar objasnio zasto u Srbiji ne vredi zavrsiti ni novinarstvo ni jezike. Mislim ako je zavrsio i jedno od ta dva jadan taj fakultet, posto ni obican tekst nije u stanju da prevede tako da mu ne promeni smisao, a kamoli da napise svoj.

crazy processor

pre 10 godina

Pa ako je jedini smisao diplome lova, ajde svi da budemo biznismeni onda.
(Vuk, 16. novembar 2013 20:25)

Svaka cast za komentar.

dado

pre 10 godina

Ove zarade u USA od oko 50k godišnje,posle poreza...hmhm nedovoljno za neki pristojan život. Još ako plaćaš kredit za kuću od 1.000$-1500$,pa zdravstveno,pa osiguranje,pa hrana,komunalije,osiguranje automobila,benzin...A gde su večere,izlasci,putovanja,garderoba,bela tehnika.Bez 6 cifri u USA možeš da se slikaš. A onda ako se oženiš,pa vrtić,pa izdavajanje za koledž deci,a moraš + da uplaćuješ za penziju kad završiš za radom.
(facts, 16. novembar 2013 20:46)

Ne znam od kud ti "facts" ali nemaju veze sa realnoscu:
1) Projecan porez placen n 100k je oko 20%, s porodicom i puno manje.
2) 99% poslova koji se placaju 100k dolaze sa odlicnim zdrastvenim osiguranjem i dodatnim beneficiajama (401k etc). To nema veze sa jeftinom radnom snagom sto radi po McDonaldsima is slicno
3) Auto, kuca/stan i hrana su jeftiniji u 70% Amerike nego u Beogradu (Bost, NY, San Francisco i sl su skuplji)
4) Fakulteti jesu skuplji (mada je recimo Harvard besplatan za porodicu s prosjecnim prihodom), ali postoje nebrojene stipendije i pomoc svake vrste za iole bolje studente. Usto cijene na drzavnim fakultetima su sasvim razumne.

Zivot sa placom od 100k na velikoj vecini lokacija u Americi u prosjeku znaci kuca of 300 kvadrata u kvartu s odlicnom skolom, odlicnim zdrastvenim i puno slobodnog vremena. Pljuvati na tako nesto iz Srpskog ugla je smjesno.

inzenjer

pre 10 godina

Naslov je ovde potpuno pogresan - ono sto je smisao originala je gde se vise (graduate) obrazovanje ne isplati (u odnosu na undergraduate ili osnovne studije). Ono sto su undergraduate studies su na srpskom diplomske akademske studije (4+ godina studiranja) a graduate su sve preko toga (Master i PhD). Master u americi i kod nas su dva pojma. Kod njih je master nesto kao utesna nagrada ako doktorant vidi da nece uspeti da izgura doktorat. Ali je zato odgiljao i polozio kurseve koji su mnooooogo tezi od kurseva za bachelore. Njihovi masteri su maltene doktori nauka sa teorijskim znanjem. Kod nas su ispiti za master/PhD smejurija! Cifre za hemijskog inzenjera su tacne : bachelori u americi imaju oko 80-90 k$ u rafineriji/hemijskoj industriji, dok oni sa PhD-om imaju oko 110 k$. U evropi hemijski inzenjeri sa masterom imaju oko 45-50 k€ dok oni sa PhD om oko 55-65 k€. Naravno minus takse i doprinosi. Sva inzenjerija uglavnom prima +/- 10% slicne zarade na zapadu.

velja

pre 10 godina

Moram da primetim da niko od komentatora nije dobro razumeo studiju, zašta je definitivno kriv autor ili prevodilac b92. U studiji se uopšte ne govori o isplativim i neisplativim profesijama, već o razlici u primanjima između dva nivoa obrazovanja. a u istoj oblasti. U pitanju je razlika u novcu koji donosi "bachelor's degree" (osnovne studije) i "graduate degree" (dodatne dve do tri godine skupog školovanja). Primer kod farmaceuta, bachelor ima prosečnu platu 108000. dok graduate ima samo dve hiljade više. Pročitajte originalan članak i samu studiju, za koje je komentator lela ostavio/la linkove u svom komentaru, biće vam dosta jasnije:)

lela

pre 10 godina

@(blabla, 16. novembar 2013 19:31)
S kim se ti svađaš? Evo ti izvor vesti (link: http://www.businessinsider.com/the-10-most-useless-graduate-degrees-2013-9?op=1) i pdf studije (link http://www9.georgetown.edu/grad/gppi/hpi/cew/pdfs/HardTimes.2013.2.pdf)
Jasno je meni da su ovo za većinu španska sela, kao i da je najlakše samo opljunuti. Sve ovo naravno blage veze sa Srbijom nema, i ne razumem što se ljudi kojima je Srbija jedina "mera" za sve uopšte javljaju da komentarišu.
Studija je interesantna, preporučujem čitanje.

facts

pre 10 godina

Ove zarade u USA od oko 50k godišnje,posle poreza...hmhm nedovoljno za neki pristojan život. Još ako plaćaš kredit za kuću od 1.000$-1500$,pa zdravstveno,pa osiguranje,pa hrana,komunalije,osiguranje automobila,benzin...A gde su večere,izlasci,putovanja,garderoba,bela tehnika.Bez 6 cifri u USA možeš da se slikaš. A onda ako se oženiš,pa vrtić,pa izdavajanje za koledž deci,a moraš + da uplaćuješ za penziju kad završiš za radom.

Ivan

pre 10 godina

@(nbgd, 16. novembar 2013 19:03)

Smešno je gledati kako se diplomci svađaju čiji je fakultet bolji i ko ima više znanja. Na kraju se svede na to, da ni jedni ni drugi nemaju baš neko znanje a sposobni su onako, za jedno 30 000 RSD. Teško svojim radom i znanjem mogu više da stvore. Neki prebacuju 50 000 ali to su već retki.

Dokažite se radom a ne prepucavanjem.

4glory

pre 10 godina

Vidim odlicni ste analiticari prozaicnih tekstova. Hajmo vreco kompleksa i online revolucionari da vidimo ko ce kome da doskoci. Za pocetak ne bi bilo lose da svako jutro namestite krevet umesto majke vam, a vec za narednu fazu bih vam preporucio da ometlate sopstveni ulaz, i da pokupite baceno smece na zelenim povrsinama u vasoj najblizoj okolini. Sta kazete?

nbgd

pre 10 godina

Malo prozivamo ove sa državnih univerziteta, a..?! Znate kako, sami ste krivi za etiketu koju Vam lepimo. Znam gomilu ljudi sa privatnih fakulteta koji nemaju pojma o onome što su završili. Ima izuzetaka i među privatnim fakultetima. Npr. Pravni fakultet UNION, čak i studenti sa državnog Pravnog ističu da studenti ovog fakulteta se ne uklapaju u stereotip o privatnim fakultetima, prosto, moraš da znaš da bi položio. Ne sporim, ima ljudi i sa privatnih koji nešto znaju verovatno, al taj broj je na nivou statističke greške. To što vi nećete da budete iskreni prema sebi je druga stvar.

dado

pre 10 godina

Ovo je ili nebulozna studija ili nebulozni prevod. Kemijski inzinjer =102,000, a srednja PORODICNA zarada u US 55,000. I to se ne isplati?

anabela

pre 10 godina

Kod nas seljacici i dalje misle da ako zavrse drzavni fakultet (pozeljno sto laksi) da ce im drzava naci drzavni posao i stan u BG.
(Mile, 16. novembar 2013 18:08)

Malo si pogresio, seljaci se skoluju na privatnim fakultetima.

Dr

pre 10 godina

Smesna lista kao i obicno... Farmacija neprofitabilna? Pa ko je bre ovo sastavljao? Dobijas 9k dolara mesecno da stojis iza pulta i prodajes pelene u nekoj teskoj provinciji gde su ti kojoti jedine musterije. Plata u apoteci u vecim gradovima je DALEKO veca, a o zaposlenima u R&D i marketingu u farmaciji ni da ne govorim.

A kod nas su TEK preplaceni. Citam oglas, apoteka u Kuli trazi farmaceutra, bruto plata 170 hiljada mesecno... Kadar nevera.

blabla

pre 10 godina

I koji je smisao ovog teksta, to je kljucno pitanje? Da demotiviše mlade da studiraju, da ništa ne rade ili da se bave politikom? Ma ko je talentovan on će raditi i za džabe, jer ljudske potrebe moraju se zadovoljiti. )))): Ne bi ti pisao ovakve članke da imaš jaku konkurenciju, nego je nemaš. Dovoljno je da jedna generacija mladih sa fakultetom otvori bezbroj identičnih portala tvome i ti možeš da pakuješ kofer. Konkurencija je čudo. Eto to je odgovor for you.

mile

pre 10 godina

Tuzno je mesto ovaj svet postao. Ljudi zavrsavaju fakultete, pokusavaju da unaprede sebe i nadju neko mesto na svetu a sve se na kraju svede na kapital i srecu. Dodje mi da kupim kolibu, otkacim se od komunalija i mreze i gradim svoj zivot od sunca i zemlje. Alternativa je rad za fiksnu plati na nekom besmislenom poslu gde te svi gledaju kao trosak dok ne shvatis da ti je zivot bio besmislen.

Zaciorski

pre 10 godina

A vi samo filujete kako je plata od 66.000 $ zanemarljiva. Na ovaj nacin samo krivite realnu sliku da je ovolika plata I te kako dobra u poredjenju sa ostatkom populacije. Zato nasi misle da ovde kad dodju mogu odmah ocekivati stotine hiljada jer su ONI nesto posebno. Gluposti, nasi inzenjeri pocinju karijeru sa 50ak hiljada Ali sa par godina iskustva izguraju na 100k. A vi onda napisete kako je 100k zanemarljivo. ????. Dodjite uostalom na teren pa se uverite!!! Ima plata od po 200k ali mali broj njih moze sa tom cifrom da se pohvali!Ne palite vatru tamo gde joj nije mesto!!!

I uradite nešto sa sobom, sunce mu

pre 10 godina

E, ajte više stvarno s tim komentarima o sega mega giga fakultetima, niti je zanimljivo, niti originalno. Nisu oni uništili zemlju, oni su samo posledica. Postaje predvidivo: ako je tekst o Americi, onda se bacaju pametni komentari o širenju demokratije i najvećeg genocida u istoriji (prežvakano jedno milijardu puta od strane drugih "pametnih" komentatora), ako je ekonomija, onda su mega giga fakulteti (što me čak i sramota da pročitam jer mi je u glavi autor koji ne shvata koliko mu je komentar jadan), ako je o kriminalu onda se vraćamo u devedesete, ako je nešto pozitivno iz sveta onda se objašnjava koliko je kod nas trulo bla bla bla... Da ste upotrebili tu energiju na smišljanju nekog poslovnog plana, a slobodno vreme na dizanje glasa protiv negativnih pojava (a ne ona - ne tiče me se, pa kad vas se tiče nema nikoga da vas zaštiti) druga bi ovo zemlja bila. Izgovor je najlakše naći, ali teško je prihvatiti da je život više od sedenja u sigurnoj fotelji i primanja plate bez preuzimanja bilo kakve odgovornosti. Ne forsira se džabe ona druga - život počinje kad izađete iz zone komfora.

Milan

pre 10 godina

Odavno ne procitah vecu glupost.

Farmaceuti

Nakon četiri godine studiranja godišnje zarade 108 hiljada dolara, a studenti prosečno 110

Sta ovo znaci? Svima je san da budu farmaceuti.Ne da zaradjuju nego se ubijaju od para.Start je sa 55 dol po satu.O cemu vi pricate?Koja glupost da covek ne poveruje.
Jos nesto ,plata od 60 -70 hiljda u Americi je dobra plata a ne za zezanje.Dvoje kada rade i kada imaju 120000 ne da zive nego zive odlicno.Ovo sve govorim iz licnog iskustva posto sam na americkom kontinentu vec 15 god.

Сисач весла

pre 10 godina

Значи, ови тврде да су компјутерске технологије, медији и уметност најнеперспективније области? Па на њима почива данашња цивилизација, побогу. Претпостављам да би овакве вести требало највише да нас уплаше јер значе да ће све те области у вудућности бити резервисане за неке друге, богате и лепе, а ми јадни источно европљани / азијати / африканци можемо да се бавимо ооодлично плаћеним пословима за које школа није потребна попут проституције и продавања органа.

Kod nas 450

pre 10 godina

Ja se ne bih bunio ni da imam 1/2 najmanje plate koju su spomenuli.

50.000 dolara godisnje je 4.166 mesecno, kad oduzmemo porez, recimo 25%, ostaje preko 2600 i to evra!

Dragan

pre 10 godina

Zašto su farmaceuti na listi? Tek svršeni student zaradjuje 108 hiljada godišnje. To je u Americi više nego solidna početna plata. Takodje početna plata hemijskog inženjera od 94 hiljade mislim da ne spada pod kategoriju "ne donosi dobru zaradu".

Bogi

pre 10 godina

Samo da napomenem da su ovo bruto godišnje plate sve. Znači ako vam je plata 50000 dolara (što je podosta iznad proseka u SAD), to je bruto, a neto je negde oko 30000.

Zaciorski

pre 10 godina

Pa sta fali farmaceutu sa 100k??? Pa to je I te kako dobra plata. Ko god vrsi ovo istrazivanje ocigledno nema osecaj za realnost, gluposti!!!

Prodavac magle

pre 10 godina

@(sava, 16. novembar 2013 17:23)

Pa da, a to sve zato sto su nas do ovog katastrofalnog stanja doveli ti ljudi sa tako dobrim, najboljim ma samo naj drzavnim fakultetima i njihovim diplomama!

Zaciorski

pre 10 godina

Vatrogasac.... Pa ko se uvali na ovo mesto , ubo je premiju na lutriji. O cemu vi pricate!??! Ovo zanimanje je jedno o najtrazenijih I praceno gomilom benefita na poslu. Svasta I vi pisete.!!!

sava

pre 10 godina

u nasoj zemlji DOBRU zaradu donose mega giga sega trend,i to pod uslovom da imate jake rodbinske veze ili da ste clan vladajuce partije...sve ostalo je zabluda

sava

pre 10 godina

u nasoj zemlji DOBRU zaradu donose mega giga sega trend,i to pod uslovom da imate jake rodbinske veze ili da ste clan vladajuce partije...sve ostalo je zabluda

anabela

pre 10 godina

Kod nas seljacici i dalje misle da ako zavrse drzavni fakultet (pozeljno sto laksi) da ce im drzava naci drzavni posao i stan u BG.
(Mile, 16. novembar 2013 18:08)

Malo si pogresio, seljaci se skoluju na privatnim fakultetima.

Milan

pre 10 godina

Odavno ne procitah vecu glupost.

Farmaceuti

Nakon četiri godine studiranja godišnje zarade 108 hiljada dolara, a studenti prosečno 110

Sta ovo znaci? Svima je san da budu farmaceuti.Ne da zaradjuju nego se ubijaju od para.Start je sa 55 dol po satu.O cemu vi pricate?Koja glupost da covek ne poveruje.
Jos nesto ,plata od 60 -70 hiljda u Americi je dobra plata a ne za zezanje.Dvoje kada rade i kada imaju 120000 ne da zive nego zive odlicno.Ovo sve govorim iz licnog iskustva posto sam na americkom kontinentu vec 15 god.

dado

pre 10 godina

Ovo je ili nebulozna studija ili nebulozni prevod. Kemijski inzinjer =102,000, a srednja PORODICNA zarada u US 55,000. I to se ne isplati?

dado

pre 10 godina

Ove zarade u USA od oko 50k godišnje,posle poreza...hmhm nedovoljno za neki pristojan život. Još ako plaćaš kredit za kuću od 1.000$-1500$,pa zdravstveno,pa osiguranje,pa hrana,komunalije,osiguranje automobila,benzin...A gde su večere,izlasci,putovanja,garderoba,bela tehnika.Bez 6 cifri u USA možeš da se slikaš. A onda ako se oženiš,pa vrtić,pa izdavajanje za koledž deci,a moraš + da uplaćuješ za penziju kad završiš za radom.
(facts, 16. novembar 2013 20:46)

Ne znam od kud ti "facts" ali nemaju veze sa realnoscu:
1) Projecan porez placen n 100k je oko 20%, s porodicom i puno manje.
2) 99% poslova koji se placaju 100k dolaze sa odlicnim zdrastvenim osiguranjem i dodatnim beneficiajama (401k etc). To nema veze sa jeftinom radnom snagom sto radi po McDonaldsima is slicno
3) Auto, kuca/stan i hrana su jeftiniji u 70% Amerike nego u Beogradu (Bost, NY, San Francisco i sl su skuplji)
4) Fakulteti jesu skuplji (mada je recimo Harvard besplatan za porodicu s prosjecnim prihodom), ali postoje nebrojene stipendije i pomoc svake vrste za iole bolje studente. Usto cijene na drzavnim fakultetima su sasvim razumne.

Zivot sa placom od 100k na velikoj vecini lokacija u Americi u prosjeku znaci kuca of 300 kvadrata u kvartu s odlicnom skolom, odlicnim zdrastvenim i puno slobodnog vremena. Pljuvati na tako nesto iz Srpskog ugla je smjesno.

Zaciorski

pre 10 godina

Pa sta fali farmaceutu sa 100k??? Pa to je I te kako dobra plata. Ko god vrsi ovo istrazivanje ocigledno nema osecaj za realnost, gluposti!!!

Zaciorski

pre 10 godina

Vatrogasac.... Pa ko se uvali na ovo mesto , ubo je premiju na lutriji. O cemu vi pricate!??! Ovo zanimanje je jedno o najtrazenijih I praceno gomilom benefita na poslu. Svasta I vi pisete.!!!

I uradite nešto sa sobom, sunce mu

pre 10 godina

E, ajte više stvarno s tim komentarima o sega mega giga fakultetima, niti je zanimljivo, niti originalno. Nisu oni uništili zemlju, oni su samo posledica. Postaje predvidivo: ako je tekst o Americi, onda se bacaju pametni komentari o širenju demokratije i najvećeg genocida u istoriji (prežvakano jedno milijardu puta od strane drugih "pametnih" komentatora), ako je ekonomija, onda su mega giga fakulteti (što me čak i sramota da pročitam jer mi je u glavi autor koji ne shvata koliko mu je komentar jadan), ako je o kriminalu onda se vraćamo u devedesete, ako je nešto pozitivno iz sveta onda se objašnjava koliko je kod nas trulo bla bla bla... Da ste upotrebili tu energiju na smišljanju nekog poslovnog plana, a slobodno vreme na dizanje glasa protiv negativnih pojava (a ne ona - ne tiče me se, pa kad vas se tiče nema nikoga da vas zaštiti) druga bi ovo zemlja bila. Izgovor je najlakše naći, ali teško je prihvatiti da je život više od sedenja u sigurnoj fotelji i primanja plate bez preuzimanja bilo kakve odgovornosti. Ne forsira se džabe ona druga - život počinje kad izađete iz zone komfora.

Dragan

pre 10 godina

Zašto su farmaceuti na listi? Tek svršeni student zaradjuje 108 hiljada godišnje. To je u Americi više nego solidna početna plata. Takodje početna plata hemijskog inženjera od 94 hiljade mislim da ne spada pod kategoriju "ne donosi dobru zaradu".

mile

pre 10 godina

Tuzno je mesto ovaj svet postao. Ljudi zavrsavaju fakultete, pokusavaju da unaprede sebe i nadju neko mesto na svetu a sve se na kraju svede na kapital i srecu. Dodje mi da kupim kolibu, otkacim se od komunalija i mreze i gradim svoj zivot od sunca i zemlje. Alternativa je rad za fiksnu plati na nekom besmislenom poslu gde te svi gledaju kao trosak dok ne shvatis da ti je zivot bio besmislen.

4glory

pre 10 godina

Vidim odlicni ste analiticari prozaicnih tekstova. Hajmo vreco kompleksa i online revolucionari da vidimo ko ce kome da doskoci. Za pocetak ne bi bilo lose da svako jutro namestite krevet umesto majke vam, a vec za narednu fazu bih vam preporucio da ometlate sopstveni ulaz, i da pokupite baceno smece na zelenim povrsinama u vasoj najblizoj okolini. Sta kazete?

crazy processor

pre 10 godina

Pa ako je jedini smisao diplome lova, ajde svi da budemo biznismeni onda.
(Vuk, 16. novembar 2013 20:25)

Svaka cast za komentar.

nbgd

pre 10 godina

Malo prozivamo ove sa državnih univerziteta, a..?! Znate kako, sami ste krivi za etiketu koju Vam lepimo. Znam gomilu ljudi sa privatnih fakulteta koji nemaju pojma o onome što su završili. Ima izuzetaka i među privatnim fakultetima. Npr. Pravni fakultet UNION, čak i studenti sa državnog Pravnog ističu da studenti ovog fakulteta se ne uklapaju u stereotip o privatnim fakultetima, prosto, moraš da znaš da bi položio. Ne sporim, ima ljudi i sa privatnih koji nešto znaju verovatno, al taj broj je na nivou statističke greške. To što vi nećete da budete iskreni prema sebi je druga stvar.

Zaciorski

pre 10 godina

A vi samo filujete kako je plata od 66.000 $ zanemarljiva. Na ovaj nacin samo krivite realnu sliku da je ovolika plata I te kako dobra u poredjenju sa ostatkom populacije. Zato nasi misle da ovde kad dodju mogu odmah ocekivati stotine hiljada jer su ONI nesto posebno. Gluposti, nasi inzenjeri pocinju karijeru sa 50ak hiljada Ali sa par godina iskustva izguraju na 100k. A vi onda napisete kako je 100k zanemarljivo. ????. Dodjite uostalom na teren pa se uverite!!! Ima plata od po 200k ali mali broj njih moze sa tom cifrom da se pohvali!Ne palite vatru tamo gde joj nije mesto!!!

Сисач весла

pre 10 godina

Значи, ови тврде да су компјутерске технологије, медији и уметност најнеперспективније области? Па на њима почива данашња цивилизација, побогу. Претпостављам да би овакве вести требало највише да нас уплаше јер значе да ће све те области у вудућности бити резервисане за неке друге, богате и лепе, а ми јадни источно европљани / азијати / африканци можемо да се бавимо ооодлично плаћеним пословима за које школа није потребна попут проституције и продавања органа.

velja

pre 10 godina

Moram da primetim da niko od komentatora nije dobro razumeo studiju, zašta je definitivno kriv autor ili prevodilac b92. U studiji se uopšte ne govori o isplativim i neisplativim profesijama, već o razlici u primanjima između dva nivoa obrazovanja. a u istoj oblasti. U pitanju je razlika u novcu koji donosi "bachelor's degree" (osnovne studije) i "graduate degree" (dodatne dve do tri godine skupog školovanja). Primer kod farmaceuta, bachelor ima prosečnu platu 108000. dok graduate ima samo dve hiljade više. Pročitajte originalan članak i samu studiju, za koje je komentator lela ostavio/la linkove u svom komentaru, biće vam dosta jasnije:)

Prodavac magle

pre 10 godina

@(sava, 16. novembar 2013 17:23)

Pa da, a to sve zato sto su nas do ovog katastrofalnog stanja doveli ti ljudi sa tako dobrim, najboljim ma samo naj drzavnim fakultetima i njihovim diplomama!

Dr

pre 10 godina

Smesna lista kao i obicno... Farmacija neprofitabilna? Pa ko je bre ovo sastavljao? Dobijas 9k dolara mesecno da stojis iza pulta i prodajes pelene u nekoj teskoj provinciji gde su ti kojoti jedine musterije. Plata u apoteci u vecim gradovima je DALEKO veca, a o zaposlenima u R&D i marketingu u farmaciji ni da ne govorim.

A kod nas su TEK preplaceni. Citam oglas, apoteka u Kuli trazi farmaceutra, bruto plata 170 hiljada mesecno... Kadar nevera.

Kod nas 450

pre 10 godina

Ja se ne bih bunio ni da imam 1/2 najmanje plate koju su spomenuli.

50.000 dolara godisnje je 4.166 mesecno, kad oduzmemo porez, recimo 25%, ostaje preko 2600 i to evra!

inzenjer

pre 10 godina

Naslov je ovde potpuno pogresan - ono sto je smisao originala je gde se vise (graduate) obrazovanje ne isplati (u odnosu na undergraduate ili osnovne studije). Ono sto su undergraduate studies su na srpskom diplomske akademske studije (4+ godina studiranja) a graduate su sve preko toga (Master i PhD). Master u americi i kod nas su dva pojma. Kod njih je master nesto kao utesna nagrada ako doktorant vidi da nece uspeti da izgura doktorat. Ali je zato odgiljao i polozio kurseve koji su mnooooogo tezi od kurseva za bachelore. Njihovi masteri su maltene doktori nauka sa teorijskim znanjem. Kod nas su ispiti za master/PhD smejurija! Cifre za hemijskog inzenjera su tacne : bachelori u americi imaju oko 80-90 k$ u rafineriji/hemijskoj industriji, dok oni sa PhD-om imaju oko 110 k$. U evropi hemijski inzenjeri sa masterom imaju oko 45-50 k€ dok oni sa PhD om oko 55-65 k€. Naravno minus takse i doprinosi. Sva inzenjerija uglavnom prima +/- 10% slicne zarade na zapadu.

blabla

pre 10 godina

I koji je smisao ovog teksta, to je kljucno pitanje? Da demotiviše mlade da studiraju, da ništa ne rade ili da se bave politikom? Ma ko je talentovan on će raditi i za džabe, jer ljudske potrebe moraju se zadovoljiti. )))): Ne bi ti pisao ovakve članke da imaš jaku konkurenciju, nego je nemaš. Dovoljno je da jedna generacija mladih sa fakultetom otvori bezbroj identičnih portala tvome i ti možeš da pakuješ kofer. Konkurencija je čudo. Eto to je odgovor for you.

Bogi

pre 10 godina

Samo da napomenem da su ovo bruto godišnje plate sve. Znači ako vam je plata 50000 dolara (što je podosta iznad proseka u SAD), to je bruto, a neto je negde oko 30000.

Ivan

pre 10 godina

@(nbgd, 16. novembar 2013 19:03)

Smešno je gledati kako se diplomci svađaju čiji je fakultet bolji i ko ima više znanja. Na kraju se svede na to, da ni jedni ni drugi nemaju baš neko znanje a sposobni su onako, za jedno 30 000 RSD. Teško svojim radom i znanjem mogu više da stvore. Neki prebacuju 50 000 ali to su već retki.

Dokažite se radom a ne prepucavanjem.

lela

pre 10 godina

@(blabla, 16. novembar 2013 19:31)
S kim se ti svađaš? Evo ti izvor vesti (link: http://www.businessinsider.com/the-10-most-useless-graduate-degrees-2013-9?op=1) i pdf studije (link http://www9.georgetown.edu/grad/gppi/hpi/cew/pdfs/HardTimes.2013.2.pdf)
Jasno je meni da su ovo za većinu španska sela, kao i da je najlakše samo opljunuti. Sve ovo naravno blage veze sa Srbijom nema, i ne razumem što se ljudi kojima je Srbija jedina "mera" za sve uopšte javljaju da komentarišu.
Studija je interesantna, preporučujem čitanje.

Pera

pre 10 godina

Novinar objasnio zasto u Srbiji ne vredi zavrsiti ni novinarstvo ni jezike. Mislim ako je zavrsio i jedno od ta dva jadan taj fakultet, posto ni obican tekst nije u stanju da prevede tako da mu ne promeni smisao, a kamoli da napise svoj.

MARTHA STEWART TELLS THE TRUTH

pre 10 godina

@ Dado,zivim u USA dosta duze od tebe, sigurno si dete 90tih.sad zivis od masta, nade ! FACT/ISTINA svake Korperacije u USA (svetu) je da placaju zaposlenim sto manje, kako bi ostalo sto vise "business-menovima" koji upravljaju tom ogromnom masinom ! NYC je najskuplji grad gde su "prosecne" $50,000 godisnje (pa oduzmi porez) i od tih para ne mozes da zivis ni "skromno" to znaci moraju da rade i muz/zena ili da stanujes sa cimerima....... NISU iste plate/KIRIJE/POREZ u NYC, Floridi, Las Vegasu, Arizoni ! Najbolje plate su NAJVECIM gradovima, gde je NAJSKUPLJE.....npr. za "normalan" zivot u NYC treba ti MINIMUM zarada $250,000, i opet nisi bogat nego imas "krilca". Ljudi na Floridi rade i za $15,000-$20,000 god. MINUS porez i nemaju osiguranje i to ljudi sa fakultetima (professionals). Uzmi i obicnog "radnika" Walmart/McD's itd = radi za min.wage 7.40$ na sat x 8 sati = $59 na dan MINUS porez cisto $47.00 dok plati prevoz/benzin do posla popije nesto, tog dana zaradi $40.00 UKUPNO (E29), pa moze to zaradi u Srbiji da bere voce, ili kao cobanin, bar bi jeo zdraviju hranu !!!! Mesas zabe i babe, ima dosta Amera 6 generacija ciji u dedovi izgradili tu zemlju a mogu samo da sanjaju $100,000god a ti mi se sad tu nesto dzekiras .....zato nasi u USA zbunjuju jadnike tamo jer UVEK moraju da mlate kako su se "oni snasli" i lazni spiskovi..blah blah... Ameri sede cekajuci Srpske "strucnjake" da im plate i zavrse kao Tesla!

facts

pre 10 godina

Ove zarade u USA od oko 50k godišnje,posle poreza...hmhm nedovoljno za neki pristojan život. Još ako plaćaš kredit za kuću od 1.000$-1500$,pa zdravstveno,pa osiguranje,pa hrana,komunalije,osiguranje automobila,benzin...A gde su večere,izlasci,putovanja,garderoba,bela tehnika.Bez 6 cifri u USA možeš da se slikaš. A onda ako se oženiš,pa vrtić,pa izdavajanje za koledž deci,a moraš + da uplaćuješ za penziju kad završiš za radom.

Zoki

pre 10 godina

@inženjer
Ovde se ne radi samo o onima koji imaju graduate degree (Master of … whatever) nego o onima koji pripadaju statističkoj grupi "college graduate", onako kako je definiše US Census Bureau. Ta grupa obuhvata i unredgraduate (bachelor) i doktorate. Ako pogledaš http://www9.georgetown.edu/grad/gppi/hpi/cew/pdfs/HardTimes.2013.2.pdf na strani 17 imaš definicije. "Experienced College Grad" u studiji je onaj ko ima bachelor degree i 30-54 godine starosti, a "Graduate degree holder" onaj ko ima master ili doktorat i pripada istoj starosnoj grupi. Na osnovu te starosne grupe se očekuje da imaju i iskustvo, za one bez iskustva je u studije rezervisana treća kategorija (recent college graduates, 22-26 godina).
Ne bih se složio sa tim da je master utešna nagrada za onoga koji neće izgurati doktorat, možda je to nešto što se odnosi na tvoju struku, ali ne i generalno. U zemlji gde je procenat onih sa fakultetskim diplomama preko 30%, master je nešto što donosi više kredibiliteta. U prevodu, pod uslovom da znaš posao (bez toga diplome ne pomažu), lakše se dođe do posla i više se zaradi. U mnogim strukama (biznis posebno!), doktorat obično ne donosi puno više para. Najveći broj onih koji su završili master obično su previše zauzeti zarađivanjem para da bi imali vremena za doktorate. Posebno ako su tu i porodične obaveze. Interes za doktorat po pravilu raste onda kada je nezaposlenost veća.

ex sns

pre 10 godina

Hemicar zaradjue 100 000 dolara godisnje i kazu da je to malo ? Iz prve ruke mogu da kazem da je i zarada od oko 50 000 godisnje odlicna zarada,znaci bez problema sa tom zaradom mozete da zivite veoma lepo,ne bih da uporedjum sa Srbijom jer ovde radi samo trange/frange,ali ne znam sta oni smatraju da je super zivot,da se zaradjuje milion godisnje? Pa takvih nema osim ako nisu bogatasi,sportisti,direktori kompanija i sl.
u USA je skupa samo nekretnina,npr.dobra kuca kosta oko 300 000/450 000 dolara,ali kad se pogledaju cene u Srbiji dodje na isto,tako da zivot tamo i ovde je ko nebo i zemlja.Tamo je zivot a ovde imitacija zivota.
Ali ok,sami smo birali.

Zoran

pre 10 godina

"Zivot sa placom od 100k na velikoj vecini lokacija u Americi u prosjeku znaci kuca of 300 kvadrata u kvartu s odlicnom skolom, odlicnim zdrastvenim i puno slobodnog vremena. Pljuvati na tako nesto iz Srpskog ugla je smjesno."

Da, to vazi osim puno slobodnog vremena. To imate u Srbiji, u Americi nema ma sta radio.

Voltaire

pre 10 godina

Izuzetno konfuzan tekst prepun netačnih podataka. Ko želi da pročita nešto o toj tematici:
http://www.payscale.com/college-salary-report-2014/majors-that-pay-you-back

Branko

pre 10 godina

Vidim Paćino, De Niro, Kostner i ostali dipl.dramski umetnici ni za 'leba nemaju.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Nije to Srbija, 17. novembar 2013 03:45)

Niko od pobrojanih nije diplomirani dramski umetnik, i nema akademsku dramsku skolu nego su isli u privatne skole 1 na 1 gde te sprema dobar glumac.

A trebalo bi takodje da znas da na jednog pacina dodje hiljadu osrednjih i nikakvih glumaca koji glume u nekim varoskim pozoristima za crkavicu...

facts

pre 10 godina

@dado Za Kaliforniju ide ovako;

Annual Gross Pay $100,000.00
Federal Withholding $20,858.50
Social Security $4,200.00
Medicare $1,450.00
California $7,257.14
SDI $955.85

Net Pay $65,278.51

Ti kažeš 20%?

U USA ako zarađuješ 100k neto je 65,278.51 + rata za kuću $1,500-2,000x12 meseci...itd ima gomila troškova. Sa 50k preživljavaš - ne živiš.

Vesna

pre 10 godina

Sustina teksta je potpuno drugacija. Mozete pogledajti originalni tekst na http://finance.yahoo.com/news/the-10-most-useless-graduate-degrees-172315282.html

BABA I ZABA

pre 10 godina

@en sns - kazes: "u USA je skupa samo nekretnina,npr.dobra kuca kosta oko 300 000/450 000 dolara"...... NISI POMENUO te cifre OPET vaze za "manja" mesta...ajde kupi ti u CENTRALNOM delu NYC kucu za te pare, pa ni Harlemu nemas garsonjeru da kupis tim parama. OPET ta cifra je negde de su naravno I manje plate......BUDITE REALNI LJUDI. Uporedjujes sa BGom, pa nisu cene iste na Dorcolu- ili u epicentar BG sa Kursumliji....i tako da se razliku plate...ako je jedan obican jednosoban stan u NYC MILION dolara, plata od $50,000 je sica.

sumadinac atl

pre 10 godina

vi ljudi ni ne znate sta je prosecna zarada u americi. negde 30-35000$ godisnje je globalni prosek. odatle gledano ove cifre su vrh. i tih 46000$ godisnje je mnogo vise nego prosecnih 30-35000....

Зоран

pre 10 godina

Pa ako je jedini smisao diplome lova, ajde svi da budemo biznismeni onda.
(Vuk, 16. novembar 2013 20:25)

Ne moze svako da bude biznismen. Posebno ne uspesan. Dzaba ti fakultet.

VlaD

pre 10 godina

Sustina teksta je potpuno drugacija. Mozete pogledajti originalni tekst na [link]
(Vesna, 17. novembar 2013 11:20)

Bravo Vesna! Svi ovde su potpuno promasili poentu, ali je vazno da umeju da se prepiru i da tvrde da su u pravu...

VlaD

pre 10 godina

Vidim da se svi prepirete oko cifara, a niko ne uzima u obzir ostale parametre koji su odredjivali da se ovakva lista sastavi. Zar "zaposlenost" u odredjenoj grani nije jedan bitan pokazatelj? Svi pricate kako se zivi sa 100k godisnje (bruto, naravno), ali niko ni ne shvata da je ocigledno tesko i dobiti posao u tim strukama! Znaci, dzaba vam sve to ako se tesko i dolazi do posla! U tome je poenta. U ovim odredjenim zanimanjima je velika konkurencija i tesko se dolazi do posla i jos su male zarade. Tako su i pravili listu. Nisu sigurno gledali samo po novcu...

Zoran

pre 10 godina

"Ove zarade u USA od oko 50k godišnje,posle poreza...hmhm nedovoljno za neki pristojan život. Još ako plaćaš kredit za kuću od 1.000$-1500$,pa zdravstveno,pa osiguranje..."

Ne, to su zarade pre poreza, odbijas posle porez koji je oko 30% na ove sume.

Nigde se ne zivi sjajno ako samo jedan radi. Ali ako dvoje sa fakultetom rade, e onda na Zapadu niej uopste lose. Zamisli dvoje rade a cela jedna plata i malo druge ostaje kad platis SVE? Pa to je SJAJNO.

Kod nas je radio jedan dok je zena bila na specijalizaciji u Americi. Tada je zaradjivala 40.000 bruto i malo dezurala da bi imali. Od tih para smo placali kiriju za kucu od 80 kvadrata, 1000 dolara. Placali sve komunalije, isli na Kubu(ziveli smo blizu granice sa Kanadom, pa smo iz Kanade), isli u Srbiju skoro svakog leta. Dodali malo na ustedejvinu i kupili neki stancic od 35.000 evra u Srbiji. Nismo imali neka kola, neki krs od voksvagena smo vozili, nismo kupovali neki namestaj, ali to ni sada ne radimo a u 3% samo u Americi po zaradama.

Paradox

pre 10 godina

Pa ako je jedini smisao diplome lova, ajde svi da budemo biznismeni onda.
(Vuk, 16. novembar 2013 20:25)

Jok, opšte je poznato da sam ja moje školovanje plaćao sa buđavim parolama i sad ih dobijam uvek sveže na kraju meseca od firme, koje posle nosim u spomoposlugu da ih zamenim za hranu. A kad mi dođu računi za struju ja lepo odnesem par parolica i namirim moje dugove. Isto tako i državi plaćam porez sa njima i mirna mi je Bačka.
Ponekad se stvarno upitam gde neki ljudi žive i šta imaju u glavi. Očigledno da sa njima nikad nisam živeo na istoj planeti.
Veću glupost još nisam ovde pročitao od toliko njih za Riplija.

guru

pre 10 godina

Pa ako je jedini smisao diplome lova, ajde svi da budemo biznismeni onda.
(Vuk, 16. novembar 2013 20:25)

Nisam razumeo komentar,molim dodatno objašnjenje.

neko ko radi za at&t

pre 10 godina

@pera
od kad na privatnom mediju moras da imas diplomu jezika ili novinarstva pa jos u srbiji?
nikada nije bilo niti ce biti tako. slazem se sa tvojom konstatacijom skroz. o zivotu u Americi necu pisati jer vidim da je njima u Srbiji malo i 60000$ godisnje a tamo se zaradjuje max 20000$ (dobra plata) godisnje. samo ovde niko ne zivi sa tatom i mamom. cene "dobrih" kuca mogu biti i 200 000 (komentatori ovde tvrde da je 300 000 minimum za "dobru kucu) sve zavisi gde zivite.
ovde niko osim Srba ne pokusava da prevati sistem i ljudi se konstantno obrazuju i menjaju poslove trazeci bolje.
tamo se ubaci preko veze u drzavnu firmu, pij kafe ceo dan, ne radi nista, na "strucnim usavrsavanjima" ides u svaleraciju(uglavnom medicinari)...
iste te drzavne sluzbe rade na windows 2000 milenium edition...i treba ti tri svetlosne godine da zavrsis 1 posao ili 3 saltera da platis trecu torbu ako putujes sa aerodroma iz Bg, jer oni jednostavno ne znaju kako da rade.
pre neki dan iz vlade i njihove internet vojske najave da"stizu investicije" iz microsofta, a on covek dosao da upozori na stepen piraterije u srbiji. dakle nemojte da se lozite na tekstove od strane priucenih novinara nego lepo ko voli i moze, u ambasadu u red pa vizu pa avionsku kartu pa dodjite da vidite te male pare 60 000 godisnje...
znam da cete promeniti misljenje i biti jednostavno realni. do tada pozdrav iz najvece telekomunikacione kompanije na svetu

Prodavac magle

pre 10 godina

@(sava, 16. novembar 2013 17:23)

Pa da, a to sve zato sto su nas do ovog katastrofalnog stanja doveli ti ljudi sa tako dobrim, najboljim ma samo naj drzavnim fakultetima i njihovim diplomama!

anabela

pre 10 godina

Kod nas seljacici i dalje misle da ako zavrse drzavni fakultet (pozeljno sto laksi) da ce im drzava naci drzavni posao i stan u BG.
(Mile, 16. novembar 2013 18:08)

Malo si pogresio, seljaci se skoluju na privatnim fakultetima.

sava

pre 10 godina

u nasoj zemlji DOBRU zaradu donose mega giga sega trend,i to pod uslovom da imate jake rodbinske veze ili da ste clan vladajuce partije...sve ostalo je zabluda

facts

pre 10 godina

Ove zarade u USA od oko 50k godišnje,posle poreza...hmhm nedovoljno za neki pristojan život. Još ako plaćaš kredit za kuću od 1.000$-1500$,pa zdravstveno,pa osiguranje,pa hrana,komunalije,osiguranje automobila,benzin...A gde su večere,izlasci,putovanja,garderoba,bela tehnika.Bez 6 cifri u USA možeš da se slikaš. A onda ako se oženiš,pa vrtić,pa izdavajanje za koledž deci,a moraš + da uplaćuješ za penziju kad završiš za radom.

Dr

pre 10 godina

Smesna lista kao i obicno... Farmacija neprofitabilna? Pa ko je bre ovo sastavljao? Dobijas 9k dolara mesecno da stojis iza pulta i prodajes pelene u nekoj teskoj provinciji gde su ti kojoti jedine musterije. Plata u apoteci u vecim gradovima je DALEKO veca, a o zaposlenima u R&D i marketingu u farmaciji ni da ne govorim.

A kod nas su TEK preplaceni. Citam oglas, apoteka u Kuli trazi farmaceutra, bruto plata 170 hiljada mesecno... Kadar nevera.

nbgd

pre 10 godina

Malo prozivamo ove sa državnih univerziteta, a..?! Znate kako, sami ste krivi za etiketu koju Vam lepimo. Znam gomilu ljudi sa privatnih fakulteta koji nemaju pojma o onome što su završili. Ima izuzetaka i među privatnim fakultetima. Npr. Pravni fakultet UNION, čak i studenti sa državnog Pravnog ističu da studenti ovog fakulteta se ne uklapaju u stereotip o privatnim fakultetima, prosto, moraš da znaš da bi položio. Ne sporim, ima ljudi i sa privatnih koji nešto znaju verovatno, al taj broj je na nivou statističke greške. To što vi nećete da budete iskreni prema sebi je druga stvar.

I uradite nešto sa sobom, sunce mu

pre 10 godina

E, ajte više stvarno s tim komentarima o sega mega giga fakultetima, niti je zanimljivo, niti originalno. Nisu oni uništili zemlju, oni su samo posledica. Postaje predvidivo: ako je tekst o Americi, onda se bacaju pametni komentari o širenju demokratije i najvećeg genocida u istoriji (prežvakano jedno milijardu puta od strane drugih "pametnih" komentatora), ako je ekonomija, onda su mega giga fakulteti (što me čak i sramota da pročitam jer mi je u glavi autor koji ne shvata koliko mu je komentar jadan), ako je o kriminalu onda se vraćamo u devedesete, ako je nešto pozitivno iz sveta onda se objašnjava koliko je kod nas trulo bla bla bla... Da ste upotrebili tu energiju na smišljanju nekog poslovnog plana, a slobodno vreme na dizanje glasa protiv negativnih pojava (a ne ona - ne tiče me se, pa kad vas se tiče nema nikoga da vas zaštiti) druga bi ovo zemlja bila. Izgovor je najlakše naći, ali teško je prihvatiti da je život više od sedenja u sigurnoj fotelji i primanja plate bez preuzimanja bilo kakve odgovornosti. Ne forsira se džabe ona druga - život počinje kad izađete iz zone komfora.

dado

pre 10 godina

Ove zarade u USA od oko 50k godišnje,posle poreza...hmhm nedovoljno za neki pristojan život. Još ako plaćaš kredit za kuću od 1.000$-1500$,pa zdravstveno,pa osiguranje,pa hrana,komunalije,osiguranje automobila,benzin...A gde su večere,izlasci,putovanja,garderoba,bela tehnika.Bez 6 cifri u USA možeš da se slikaš. A onda ako se oženiš,pa vrtić,pa izdavajanje za koledž deci,a moraš + da uplaćuješ za penziju kad završiš za radom.
(facts, 16. novembar 2013 20:46)

Ne znam od kud ti "facts" ali nemaju veze sa realnoscu:
1) Projecan porez placen n 100k je oko 20%, s porodicom i puno manje.
2) 99% poslova koji se placaju 100k dolaze sa odlicnim zdrastvenim osiguranjem i dodatnim beneficiajama (401k etc). To nema veze sa jeftinom radnom snagom sto radi po McDonaldsima is slicno
3) Auto, kuca/stan i hrana su jeftiniji u 70% Amerike nego u Beogradu (Bost, NY, San Francisco i sl su skuplji)
4) Fakulteti jesu skuplji (mada je recimo Harvard besplatan za porodicu s prosjecnim prihodom), ali postoje nebrojene stipendije i pomoc svake vrste za iole bolje studente. Usto cijene na drzavnim fakultetima su sasvim razumne.

Zivot sa placom od 100k na velikoj vecini lokacija u Americi u prosjeku znaci kuca of 300 kvadrata u kvartu s odlicnom skolom, odlicnim zdrastvenim i puno slobodnog vremena. Pljuvati na tako nesto iz Srpskog ugla je smjesno.

Bogi

pre 10 godina

Samo da napomenem da su ovo bruto godišnje plate sve. Znači ako vam je plata 50000 dolara (što je podosta iznad proseka u SAD), to je bruto, a neto je negde oko 30000.

mile

pre 10 godina

Tuzno je mesto ovaj svet postao. Ljudi zavrsavaju fakultete, pokusavaju da unaprede sebe i nadju neko mesto na svetu a sve se na kraju svede na kapital i srecu. Dodje mi da kupim kolibu, otkacim se od komunalija i mreze i gradim svoj zivot od sunca i zemlje. Alternativa je rad za fiksnu plati na nekom besmislenom poslu gde te svi gledaju kao trosak dok ne shvatis da ti je zivot bio besmislen.

Ivan

pre 10 godina

@(nbgd, 16. novembar 2013 19:03)

Smešno je gledati kako se diplomci svađaju čiji je fakultet bolji i ko ima više znanja. Na kraju se svede na to, da ni jedni ni drugi nemaju baš neko znanje a sposobni su onako, za jedno 30 000 RSD. Teško svojim radom i znanjem mogu više da stvore. Neki prebacuju 50 000 ali to su već retki.

Dokažite se radom a ne prepucavanjem.

Kod nas 450

pre 10 godina

Ja se ne bih bunio ni da imam 1/2 najmanje plate koju su spomenuli.

50.000 dolara godisnje je 4.166 mesecno, kad oduzmemo porez, recimo 25%, ostaje preko 2600 i to evra!

Milan

pre 10 godina

Odavno ne procitah vecu glupost.

Farmaceuti

Nakon četiri godine studiranja godišnje zarade 108 hiljada dolara, a studenti prosečno 110

Sta ovo znaci? Svima je san da budu farmaceuti.Ne da zaradjuju nego se ubijaju od para.Start je sa 55 dol po satu.O cemu vi pricate?Koja glupost da covek ne poveruje.
Jos nesto ,plata od 60 -70 hiljda u Americi je dobra plata a ne za zezanje.Dvoje kada rade i kada imaju 120000 ne da zive nego zive odlicno.Ovo sve govorim iz licnog iskustva posto sam na americkom kontinentu vec 15 god.

Сисач весла

pre 10 godina

Значи, ови тврде да су компјутерске технологије, медији и уметност најнеперспективније области? Па на њима почива данашња цивилизација, побогу. Претпостављам да би овакве вести требало највише да нас уплаше јер значе да ће све те области у вудућности бити резервисане за неке друге, богате и лепе, а ми јадни источно европљани / азијати / африканци можемо да се бавимо ооодлично плаћеним пословима за које школа није потребна попут проституције и продавања органа.

ex sns

pre 10 godina

Hemicar zaradjue 100 000 dolara godisnje i kazu da je to malo ? Iz prve ruke mogu da kazem da je i zarada od oko 50 000 godisnje odlicna zarada,znaci bez problema sa tom zaradom mozete da zivite veoma lepo,ne bih da uporedjum sa Srbijom jer ovde radi samo trange/frange,ali ne znam sta oni smatraju da je super zivot,da se zaradjuje milion godisnje? Pa takvih nema osim ako nisu bogatasi,sportisti,direktori kompanija i sl.
u USA je skupa samo nekretnina,npr.dobra kuca kosta oko 300 000/450 000 dolara,ali kad se pogledaju cene u Srbiji dodje na isto,tako da zivot tamo i ovde je ko nebo i zemlja.Tamo je zivot a ovde imitacija zivota.
Ali ok,sami smo birali.

dado

pre 10 godina

Ovo je ili nebulozna studija ili nebulozni prevod. Kemijski inzinjer =102,000, a srednja PORODICNA zarada u US 55,000. I to se ne isplati?

blabla

pre 10 godina

I koji je smisao ovog teksta, to je kljucno pitanje? Da demotiviše mlade da studiraju, da ništa ne rade ili da se bave politikom? Ma ko je talentovan on će raditi i za džabe, jer ljudske potrebe moraju se zadovoljiti. )))): Ne bi ti pisao ovakve članke da imaš jaku konkurenciju, nego je nemaš. Dovoljno je da jedna generacija mladih sa fakultetom otvori bezbroj identičnih portala tvome i ti možeš da pakuješ kofer. Konkurencija je čudo. Eto to je odgovor for you.

Zaciorski

pre 10 godina

Vatrogasac.... Pa ko se uvali na ovo mesto , ubo je premiju na lutriji. O cemu vi pricate!??! Ovo zanimanje je jedno o najtrazenijih I praceno gomilom benefita na poslu. Svasta I vi pisete.!!!

4glory

pre 10 godina

Vidim odlicni ste analiticari prozaicnih tekstova. Hajmo vreco kompleksa i online revolucionari da vidimo ko ce kome da doskoci. Za pocetak ne bi bilo lose da svako jutro namestite krevet umesto majke vam, a vec za narednu fazu bih vam preporucio da ometlate sopstveni ulaz, i da pokupite baceno smece na zelenim povrsinama u vasoj najblizoj okolini. Sta kazete?

crazy processor

pre 10 godina

Pa ako je jedini smisao diplome lova, ajde svi da budemo biznismeni onda.
(Vuk, 16. novembar 2013 20:25)

Svaka cast za komentar.

inzenjer

pre 10 godina

Naslov je ovde potpuno pogresan - ono sto je smisao originala je gde se vise (graduate) obrazovanje ne isplati (u odnosu na undergraduate ili osnovne studije). Ono sto su undergraduate studies su na srpskom diplomske akademske studije (4+ godina studiranja) a graduate su sve preko toga (Master i PhD). Master u americi i kod nas su dva pojma. Kod njih je master nesto kao utesna nagrada ako doktorant vidi da nece uspeti da izgura doktorat. Ali je zato odgiljao i polozio kurseve koji su mnooooogo tezi od kurseva za bachelore. Njihovi masteri su maltene doktori nauka sa teorijskim znanjem. Kod nas su ispiti za master/PhD smejurija! Cifre za hemijskog inzenjera su tacne : bachelori u americi imaju oko 80-90 k$ u rafineriji/hemijskoj industriji, dok oni sa PhD-om imaju oko 110 k$. U evropi hemijski inzenjeri sa masterom imaju oko 45-50 k€ dok oni sa PhD om oko 55-65 k€. Naravno minus takse i doprinosi. Sva inzenjerija uglavnom prima +/- 10% slicne zarade na zapadu.

Paradox

pre 10 godina

Pa ako je jedini smisao diplome lova, ajde svi da budemo biznismeni onda.
(Vuk, 16. novembar 2013 20:25)

Jok, opšte je poznato da sam ja moje školovanje plaćao sa buđavim parolama i sad ih dobijam uvek sveže na kraju meseca od firme, koje posle nosim u spomoposlugu da ih zamenim za hranu. A kad mi dođu računi za struju ja lepo odnesem par parolica i namirim moje dugove. Isto tako i državi plaćam porez sa njima i mirna mi je Bačka.
Ponekad se stvarno upitam gde neki ljudi žive i šta imaju u glavi. Očigledno da sa njima nikad nisam živeo na istoj planeti.
Veću glupost još nisam ovde pročitao od toliko njih za Riplija.

Zaciorski

pre 10 godina

Pa sta fali farmaceutu sa 100k??? Pa to je I te kako dobra plata. Ko god vrsi ovo istrazivanje ocigledno nema osecaj za realnost, gluposti!!!

Zaciorski

pre 10 godina

A vi samo filujete kako je plata od 66.000 $ zanemarljiva. Na ovaj nacin samo krivite realnu sliku da je ovolika plata I te kako dobra u poredjenju sa ostatkom populacije. Zato nasi misle da ovde kad dodju mogu odmah ocekivati stotine hiljada jer su ONI nesto posebno. Gluposti, nasi inzenjeri pocinju karijeru sa 50ak hiljada Ali sa par godina iskustva izguraju na 100k. A vi onda napisete kako je 100k zanemarljivo. ????. Dodjite uostalom na teren pa se uverite!!! Ima plata od po 200k ali mali broj njih moze sa tom cifrom da se pohvali!Ne palite vatru tamo gde joj nije mesto!!!

lela

pre 10 godina

@(blabla, 16. novembar 2013 19:31)
S kim se ti svađaš? Evo ti izvor vesti (link: http://www.businessinsider.com/the-10-most-useless-graduate-degrees-2013-9?op=1) i pdf studije (link http://www9.georgetown.edu/grad/gppi/hpi/cew/pdfs/HardTimes.2013.2.pdf)
Jasno je meni da su ovo za većinu španska sela, kao i da je najlakše samo opljunuti. Sve ovo naravno blage veze sa Srbijom nema, i ne razumem što se ljudi kojima je Srbija jedina "mera" za sve uopšte javljaju da komentarišu.
Studija je interesantna, preporučujem čitanje.

Zoran

pre 10 godina

"Ove zarade u USA od oko 50k godišnje,posle poreza...hmhm nedovoljno za neki pristojan život. Još ako plaćaš kredit za kuću od 1.000$-1500$,pa zdravstveno,pa osiguranje..."

Ne, to su zarade pre poreza, odbijas posle porez koji je oko 30% na ove sume.

Nigde se ne zivi sjajno ako samo jedan radi. Ali ako dvoje sa fakultetom rade, e onda na Zapadu niej uopste lose. Zamisli dvoje rade a cela jedna plata i malo druge ostaje kad platis SVE? Pa to je SJAJNO.

Kod nas je radio jedan dok je zena bila na specijalizaciji u Americi. Tada je zaradjivala 40.000 bruto i malo dezurala da bi imali. Od tih para smo placali kiriju za kucu od 80 kvadrata, 1000 dolara. Placali sve komunalije, isli na Kubu(ziveli smo blizu granice sa Kanadom, pa smo iz Kanade), isli u Srbiju skoro svakog leta. Dodali malo na ustedejvinu i kupili neki stancic od 35.000 evra u Srbiji. Nismo imali neka kola, neki krs od voksvagena smo vozili, nismo kupovali neki namestaj, ali to ni sada ne radimo a u 3% samo u Americi po zaradama.

Dragan

pre 10 godina

Zašto su farmaceuti na listi? Tek svršeni student zaradjuje 108 hiljada godišnje. To je u Americi više nego solidna početna plata. Takodje početna plata hemijskog inženjera od 94 hiljade mislim da ne spada pod kategoriju "ne donosi dobru zaradu".

MARTHA STEWART TELLS THE TRUTH

pre 10 godina

@ Dado,zivim u USA dosta duze od tebe, sigurno si dete 90tih.sad zivis od masta, nade ! FACT/ISTINA svake Korperacije u USA (svetu) je da placaju zaposlenim sto manje, kako bi ostalo sto vise "business-menovima" koji upravljaju tom ogromnom masinom ! NYC je najskuplji grad gde su "prosecne" $50,000 godisnje (pa oduzmi porez) i od tih para ne mozes da zivis ni "skromno" to znaci moraju da rade i muz/zena ili da stanujes sa cimerima....... NISU iste plate/KIRIJE/POREZ u NYC, Floridi, Las Vegasu, Arizoni ! Najbolje plate su NAJVECIM gradovima, gde je NAJSKUPLJE.....npr. za "normalan" zivot u NYC treba ti MINIMUM zarada $250,000, i opet nisi bogat nego imas "krilca". Ljudi na Floridi rade i za $15,000-$20,000 god. MINUS porez i nemaju osiguranje i to ljudi sa fakultetima (professionals). Uzmi i obicnog "radnika" Walmart/McD's itd = radi za min.wage 7.40$ na sat x 8 sati = $59 na dan MINUS porez cisto $47.00 dok plati prevoz/benzin do posla popije nesto, tog dana zaradi $40.00 UKUPNO (E29), pa moze to zaradi u Srbiji da bere voce, ili kao cobanin, bar bi jeo zdraviju hranu !!!! Mesas zabe i babe, ima dosta Amera 6 generacija ciji u dedovi izgradili tu zemlju a mogu samo da sanjaju $100,000god a ti mi se sad tu nesto dzekiras .....zato nasi u USA zbunjuju jadnike tamo jer UVEK moraju da mlate kako su se "oni snasli" i lazni spiskovi..blah blah... Ameri sede cekajuci Srpske "strucnjake" da im plate i zavrse kao Tesla!

VlaD

pre 10 godina

Sustina teksta je potpuno drugacija. Mozete pogledajti originalni tekst na [link]
(Vesna, 17. novembar 2013 11:20)

Bravo Vesna! Svi ovde su potpuno promasili poentu, ali je vazno da umeju da se prepiru i da tvrde da su u pravu...

BABA I ZABA

pre 10 godina

@en sns - kazes: "u USA je skupa samo nekretnina,npr.dobra kuca kosta oko 300 000/450 000 dolara"...... NISI POMENUO te cifre OPET vaze za "manja" mesta...ajde kupi ti u CENTRALNOM delu NYC kucu za te pare, pa ni Harlemu nemas garsonjeru da kupis tim parama. OPET ta cifra je negde de su naravno I manje plate......BUDITE REALNI LJUDI. Uporedjujes sa BGom, pa nisu cene iste na Dorcolu- ili u epicentar BG sa Kursumliji....i tako da se razliku plate...ako je jedan obican jednosoban stan u NYC MILION dolara, plata od $50,000 je sica.

velja

pre 10 godina

Moram da primetim da niko od komentatora nije dobro razumeo studiju, zašta je definitivno kriv autor ili prevodilac b92. U studiji se uopšte ne govori o isplativim i neisplativim profesijama, već o razlici u primanjima između dva nivoa obrazovanja. a u istoj oblasti. U pitanju je razlika u novcu koji donosi "bachelor's degree" (osnovne studije) i "graduate degree" (dodatne dve do tri godine skupog školovanja). Primer kod farmaceuta, bachelor ima prosečnu platu 108000. dok graduate ima samo dve hiljade više. Pročitajte originalan članak i samu studiju, za koje je komentator lela ostavio/la linkove u svom komentaru, biće vam dosta jasnije:)

facts

pre 10 godina

@dado Za Kaliforniju ide ovako;

Annual Gross Pay $100,000.00
Federal Withholding $20,858.50
Social Security $4,200.00
Medicare $1,450.00
California $7,257.14
SDI $955.85

Net Pay $65,278.51

Ti kažeš 20%?

U USA ako zarađuješ 100k neto je 65,278.51 + rata za kuću $1,500-2,000x12 meseci...itd ima gomila troškova. Sa 50k preživljavaš - ne živiš.

Зоран

pre 10 godina

Pa ako je jedini smisao diplome lova, ajde svi da budemo biznismeni onda.
(Vuk, 16. novembar 2013 20:25)

Ne moze svako da bude biznismen. Posebno ne uspesan. Dzaba ti fakultet.

Pera

pre 10 godina

Novinar objasnio zasto u Srbiji ne vredi zavrsiti ni novinarstvo ni jezike. Mislim ako je zavrsio i jedno od ta dva jadan taj fakultet, posto ni obican tekst nije u stanju da prevede tako da mu ne promeni smisao, a kamoli da napise svoj.

sumadinac atl

pre 10 godina

vi ljudi ni ne znate sta je prosecna zarada u americi. negde 30-35000$ godisnje je globalni prosek. odatle gledano ove cifre su vrh. i tih 46000$ godisnje je mnogo vise nego prosecnih 30-35000....

Zoran

pre 10 godina

"Zivot sa placom od 100k na velikoj vecini lokacija u Americi u prosjeku znaci kuca of 300 kvadrata u kvartu s odlicnom skolom, odlicnim zdrastvenim i puno slobodnog vremena. Pljuvati na tako nesto iz Srpskog ugla je smjesno."

Da, to vazi osim puno slobodnog vremena. To imate u Srbiji, u Americi nema ma sta radio.

Vesna

pre 10 godina

Sustina teksta je potpuno drugacija. Mozete pogledajti originalni tekst na http://finance.yahoo.com/news/the-10-most-useless-graduate-degrees-172315282.html

neko ko radi za at&t

pre 10 godina

@pera
od kad na privatnom mediju moras da imas diplomu jezika ili novinarstva pa jos u srbiji?
nikada nije bilo niti ce biti tako. slazem se sa tvojom konstatacijom skroz. o zivotu u Americi necu pisati jer vidim da je njima u Srbiji malo i 60000$ godisnje a tamo se zaradjuje max 20000$ (dobra plata) godisnje. samo ovde niko ne zivi sa tatom i mamom. cene "dobrih" kuca mogu biti i 200 000 (komentatori ovde tvrde da je 300 000 minimum za "dobru kucu) sve zavisi gde zivite.
ovde niko osim Srba ne pokusava da prevati sistem i ljudi se konstantno obrazuju i menjaju poslove trazeci bolje.
tamo se ubaci preko veze u drzavnu firmu, pij kafe ceo dan, ne radi nista, na "strucnim usavrsavanjima" ides u svaleraciju(uglavnom medicinari)...
iste te drzavne sluzbe rade na windows 2000 milenium edition...i treba ti tri svetlosne godine da zavrsis 1 posao ili 3 saltera da platis trecu torbu ako putujes sa aerodroma iz Bg, jer oni jednostavno ne znaju kako da rade.
pre neki dan iz vlade i njihove internet vojske najave da"stizu investicije" iz microsofta, a on covek dosao da upozori na stepen piraterije u srbiji. dakle nemojte da se lozite na tekstove od strane priucenih novinara nego lepo ko voli i moze, u ambasadu u red pa vizu pa avionsku kartu pa dodjite da vidite te male pare 60 000 godisnje...
znam da cete promeniti misljenje i biti jednostavno realni. do tada pozdrav iz najvece telekomunikacione kompanije na svetu

VlaD

pre 10 godina

Vidim da se svi prepirete oko cifara, a niko ne uzima u obzir ostale parametre koji su odredjivali da se ovakva lista sastavi. Zar "zaposlenost" u odredjenoj grani nije jedan bitan pokazatelj? Svi pricate kako se zivi sa 100k godisnje (bruto, naravno), ali niko ni ne shvata da je ocigledno tesko i dobiti posao u tim strukama! Znaci, dzaba vam sve to ako se tesko i dolazi do posla! U tome je poenta. U ovim odredjenim zanimanjima je velika konkurencija i tesko se dolazi do posla i jos su male zarade. Tako su i pravili listu. Nisu sigurno gledali samo po novcu...

Zoki

pre 10 godina

@inženjer
Ovde se ne radi samo o onima koji imaju graduate degree (Master of … whatever) nego o onima koji pripadaju statističkoj grupi "college graduate", onako kako je definiše US Census Bureau. Ta grupa obuhvata i unredgraduate (bachelor) i doktorate. Ako pogledaš http://www9.georgetown.edu/grad/gppi/hpi/cew/pdfs/HardTimes.2013.2.pdf na strani 17 imaš definicije. "Experienced College Grad" u studiji je onaj ko ima bachelor degree i 30-54 godine starosti, a "Graduate degree holder" onaj ko ima master ili doktorat i pripada istoj starosnoj grupi. Na osnovu te starosne grupe se očekuje da imaju i iskustvo, za one bez iskustva je u studije rezervisana treća kategorija (recent college graduates, 22-26 godina).
Ne bih se složio sa tim da je master utešna nagrada za onoga koji neće izgurati doktorat, možda je to nešto što se odnosi na tvoju struku, ali ne i generalno. U zemlji gde je procenat onih sa fakultetskim diplomama preko 30%, master je nešto što donosi više kredibiliteta. U prevodu, pod uslovom da znaš posao (bez toga diplome ne pomažu), lakše se dođe do posla i više se zaradi. U mnogim strukama (biznis posebno!), doktorat obično ne donosi puno više para. Najveći broj onih koji su završili master obično su previše zauzeti zarađivanjem para da bi imali vremena za doktorate. Posebno ako su tu i porodične obaveze. Interes za doktorat po pravilu raste onda kada je nezaposlenost veća.

guru

pre 10 godina

Pa ako je jedini smisao diplome lova, ajde svi da budemo biznismeni onda.
(Vuk, 16. novembar 2013 20:25)

Nisam razumeo komentar,molim dodatno objašnjenje.

Voltaire

pre 10 godina

Izuzetno konfuzan tekst prepun netačnih podataka. Ko želi da pročita nešto o toj tematici:
http://www.payscale.com/college-salary-report-2014/majors-that-pay-you-back

Branko

pre 10 godina

Vidim Paćino, De Niro, Kostner i ostali dipl.dramski umetnici ni za 'leba nemaju.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Nije to Srbija, 17. novembar 2013 03:45)

Niko od pobrojanih nije diplomirani dramski umetnik, i nema akademsku dramsku skolu nego su isli u privatne skole 1 na 1 gde te sprema dobar glumac.

A trebalo bi takodje da znas da na jednog pacina dodje hiljadu osrednjih i nikakvih glumaca koji glume u nekim varoskim pozoristima za crkavicu...