Petak, 15.11.2013.

10:08

Bitkoin paravan za mutne poslove?

Brzi rast vrednosti "bitkoina" zabrinuo je ekonomiste i Senat SAD. Analitičari upozoravaju da bi uvođenje bitkoina u realan sektor ekonomije bilo veoma opasno.

Izvor: 24 sata

Bitkoin paravan za mutne poslove? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

26 Komentari

Sortiraj po:

Marko

pre 10 godina

Koja palanacka rasprava kvazi strucnjaka. Svaki put kad se ponadam da ce se stvari u ovoj zemlji promeniti na bolje, razuverim se, posto ocigledno oni koji najmanje znaju (ili znaju tek toliko da jos uvek nisu ni svesni svog neznanja)su i najglasniji. Ajde udri...

PS. u narednom clanku se govori o bolestima srca. Pretpostavljam da cete i na tu temu dati misljenje?
(Mina, 15. novembar 2013 13:45)

Mozda ste u pravu, ali svojim komentarom ste degradirali ovu raspravu jos vise. Ako znate nesto sto drugi ne znaju, ukazite na to, postavite neke linkove koji ce potvrditi vase stavove. Jednom recju, ako ste prosveceniji od okoline, budite njen prosvetitelj. Usput ce vas neko iz gomile mozda i iznenaditi svojim stavom, pa i nesto naucite. Ovako bolje da niste ni ostavljali komentar.

Sto se tice bitkoina, definitivno dobra ideja. Posto je skocio vec skoro 400x od kad se pojavio, nisam siguran da li je sada bolje uloziti u njega ili zlato. Inace nemam sumnju da ce dolar i evro doziveti inflaciju od 10-20% godisnje, i da ce zlato, srebro i bitkoin visestruko porasti u odnosu na njih. Pogledajte samo sta ultrabogati rade - svi beze iz dolara i evra. U vreme svetske ekonomske krize aukcije umetnina obaraju rekorde. Sta mislite zasto? Nacije Azije kupuju zlata koliko god mogu. Sta mislite zasto?

x files

pre 10 godina

e sad zamislite kolika je to opasnost za dolar, jer ga stampaju bez pokrića.
inače dolar se koristi samo za legalne a nikako za mutne poslove. ma daj...

Vendetta

pre 10 godina

@Ana
Bitno da ste svi vi monetarni eksperti! Nisam ekonomista ali znam dosta toga o novcu, o ekonomiji. Poenta cele ekonomije jeste da je ona samo fina reč za pijačarstvo ili zelenašenje na legalan način! Novac u svetu odavno nema pokriće u zlatu i time je ekonomija urušena. Ovo što sada imamo samo su duhovi onoga što je to nekada bilo.

Takođe, trenutno je planeta u dugu mnogo novca! Ali kome? Kome planeta duguje novac? Kome ćemo to da vratimo i kako? Poenta je u tome da to nije ni predviđeno da se ikada vrati, jer onog trenutka kada bi se svi dugovi izmirili, ekonomija kakvu danas poznajemo prestala bi da postoji!

Novac je magla, ekonomija nema veze sa svemirom u kome mi živimo, to je samo koncept u našim glavama! I to veoma truo i loš koncept!

Mina

pre 10 godina

Koja palanacka rasprava kvazi strucnjaka. Svaki put kad se ponadam da ce se stvari u ovoj zemlji promeniti na bolje, razuverim se, posto ocigledno oni koji najmanje znaju (ili znaju tek toliko da jos uvek nisu ni svesni svog neznanja)su i najglasniji. Ajde udri...

PS. u narednom clanku se govori o bolestima srca. Pretpostavljam da cete i na tu temu dati misljenje?

aa

pre 10 godina

Na 90% novcanica dollara se nalaze tragovi kokaina ili drugih opijata , koristi se za finansiranje ratova, opovrgavanja vada, poplacivanja policajaca, kupovinu oruzija , kupovinu droge itd... hocemo li i dollar zabraniti jer i on je vezan za kriminal koliko i bitcoin ! jedina razlika je u tome sto gospoda koja sede na gu.ici ne mogu da ubraju profit na transakcije ! a jako bi voleli

sf

pre 10 godina

(Ana, 15. novembar 2013 11:24)

Ne poznajes ti jer bi onda znala da ta vrsta inflacije ne postoji kod bitcoin-a zato sto je ogranicena valuta i nije novcanica (novac) vec bi se mogla lakse opisati kao ruda.


(Lale, 15. novembar 2013 11:45)
Istina je oboje, bitcoin raste zbog sve vece potrosnje elektricne energije u razbijanju hash-ova a dolar pada dok cene struje idu gore


(NekoIzMase, 15. novembar 2013 11:31)
Nauci osnove enkripcije i p2p pa ces videti zbog cega ne moze da upravlja.

vex

pre 10 godina

@ana
Molim vas da ne drzite lekcije ostalima, a u stvari vi nemate osnovno poznavanje ekonomije i nacina na koji bitcoin funkcionise. Danas postoji monetarni sistem ekonomije za razliku od nekadasnjeg zlatnog standarda. Od kad je zlatni standard (pokrice valute u zlatu) ukinut, ni jedna svetska valuta nema realno pokrice. Svaka centralna banka stampa novac ni iz cega i jos trazi kamatu za to (eskontna kamata). Hiperinflacija se desava zbog toga sto je ranije drzava direktno mogla da se zajmi od centralne banke, a sada ne moze, nego mora preko poslovnih banaka (naravno po vecim kamatama).

markoni

pre 10 godina

dolazi neko novo vreme i bolje sutra, internet postaje mocniji od svake drzave i pojedinca. Ne mozete ga kontrolisati on kontrolise vas.

EU Citizen

pre 10 godina

Državni reketaši su, naravno, zabrinuti čim se pojavi nešto što je slobodan ekonomski izbor građana i nije pod njihovom kontrolom, čudi me da se oni i njihovi plaćenici, neokejnzijanski nazovi-ekonomisti nisu i ranije javili, samo su propustili da objasne jednu sitnicu: ako već optužuju bitcoin da nema pokriće (koje valuti, naravno, i nije neophodno, poenta je u tome da je ljudi slobodno prihvataju i imaju poverenja u nju), kakvo "pokriće" imaju bezvredni papiri koje Fed i ostale socijalističke kvazinezavisne banke štampaju kao toalet-papir.

iks

pre 10 godina

@NekoIzMase

zato je open source. ko se razume pogleda source i vidi da je napravljeno tako da niko ne moze da stoji iza toga. kao da je aritekta javno pokazao nacrt zgrade, svaki detalj dok se gradilo je sniman i posle neko kaze "ma, postoji neke skrivena poluga odakle moze da se srusi cela zgrada, kako je moguce da ne postoji".
a establismentu je cilj da mi postanemo tako sumnjicavi, znaju oni da nikada nece njima verovati ali zele da onda nikome ne verujemo. i kada se pojavi nesto sto je suprotnost njima, sto potice od iskrene dobre ideje (a sto mora nekada da se pojavi jer postoji i dobro na svetu), onda da mi nastavimo sa sumnjama da se iza toga kriju neki mutni poslovi.

NekoIzMase

pre 10 godina

(Vendetta, 15. novembar 2013 10:48)

Da, da, sigurno je da bitkoinom niko ne upravlja ... Neko mora da upravlja. Onaj ko je napravio. Pod čijim patronatom je taj i koja mu je korist, ja ne znam, ali znam da takav neko postoji ...

srbb

pre 10 godina

На светском тржишту наркотика, белог робља се користе највише долари. Да ли то значи да их треба укинути?Биткоин је откриће века, а само се чекало да САД крене против њега,као против Садамовог "нуклеарног наоружања"..

Ana

pre 10 godina

@ Vendetta, 15. novembar 2013 10:48

Tvoj komentar samo govori koliko malo, ili uopste ne poznajes osnove ekonomije, a ipak imas zelju da podelis svoje neznanje sa ostalima

A sto je najgore, dobio si puno pluseva. Dragi moji, svi vi sto mislite kako ste mnogo 'jaki' sto ne dozvoljavate da vas neko kontrolise, setitite se hiperinflacije u Srbiji 90ih. E to vam je posledice nepravilno kontrolisane valute i stampanje novca bez pokrica..

igor

pre 10 godina

Naravno da je problem,kad nemaju kontrolu nad njim...ovako dolar kao svetka valuta ima pokrice i ne stampaju se milijarde onako napamet?

Helios

pre 10 godina

Bitkoin paravan za mutne poslove?

Pre bi trebalo nasloviti:

Dolar (ili Novac) paravan za mutne poslove?!

Najbolje bi bilo reći, savremenim novogovorom, da je novac "politički inspirator" mutnih poslova a dolar "garant mutnih integracija"!
Bitkoin je zasnovan na interesantnom kriptografskom problemu koji je umiksovan sa interesantnim mehanizmom iz Teorije Igara gde se igra igra neprekidnog samootežavanja dekriptovanja koja daje neki perpetum mobile odbrane od inflacije iako je suma vrednosti konačna, a konačna suma vrednosti je još jedan mehanizam odbrane od inflacije! Takođe, uzajamno (de)kriptovanje garantuje nepredvidivost i decentralizaciju a time i onemogućava centralizovanu manipulaciju: osnovnu osobinu post-zlatnog novca a pogotovu dolara!
Kod Bitkoina oni koji učestvuju samim aktom prave realnost i vrednost "valute", što je u dobroj paraleli sa modelom zajednice proizvođača koji razmenjuju dobra i generalno žele nezavisnost od parazitirajuće birokratije, nametnutih "država", banaka i policija, parazita direktnih (ekonomista, advokata, poreznika...) i indirektnih (kvazi-kulture, NGO...).
Mana tog novca kao i valute Bristola i drugih autonomnih je što ne vode računa o zajednici - ali već postojeći novci (tj. prevare) drže i ne daju monopol nad tkzv. zajednicama...
Kada Srbija ne bi bila prćija banditskih i kompradorskih stranaka imala bi izuzetnu šansu da miksuje svoju realnu valutu sa Bitkoinom i postane nova Švajcarska i za Zapad i severo i jugo Istok!

Lale

pre 10 godina

Samo sam čekao ovu vest! Živi bili pa videli kad ova histerija oko štampanja novca u USAna i EU dostigne klimaks samo oni što imaju zlato i bitcoine će opstati. Ne raste bitcoin nego dolar strmoglavo pada. QE traje predugo i Rubikon je pređen. Spirala isisava vrednost svemu preplavljivanjem bezvrednih papira.

Vendetta

pre 10 godina

"Karakteristika elektronske valute je u tome što ne postoji centar iz kog se njom upravlja, jer sistem elektronskog novca radi autonomno."
Ovo je i bilo za očekivati, samo sam čekao kada će rešiti da ugase monetu koja im je konkurencija i to ozbiljna, pogotovo što nema "centar iz kog se njom upravlja". Samo kako neko može nekome da zabrani kakvu će ovaj monetu da koristi, ako ja pristajem da radim posao za kilu kravlje balege ko će da me spreči u tome?

Vendetta

pre 10 godina

"Karakteristika elektronske valute je u tome što ne postoji centar iz kog se njom upravlja, jer sistem elektronskog novca radi autonomno."
Ovo je i bilo za očekivati, samo sam čekao kada će rešiti da ugase monetu koja im je konkurencija i to ozbiljna, pogotovo što nema "centar iz kog se njom upravlja". Samo kako neko može nekome da zabrani kakvu će ovaj monetu da koristi, ako ja pristajem da radim posao za kilu kravlje balege ko će da me spreči u tome?

srbb

pre 10 godina

На светском тржишту наркотика, белог робља се користе највише долари. Да ли то значи да их треба укинути?Биткоин је откриће века, а само се чекало да САД крене против њега,као против Садамовог "нуклеарног наоружања"..

markoni

pre 10 godina

dolazi neko novo vreme i bolje sutra, internet postaje mocniji od svake drzave i pojedinca. Ne mozete ga kontrolisati on kontrolise vas.

EU Citizen

pre 10 godina

Državni reketaši su, naravno, zabrinuti čim se pojavi nešto što je slobodan ekonomski izbor građana i nije pod njihovom kontrolom, čudi me da se oni i njihovi plaćenici, neokejnzijanski nazovi-ekonomisti nisu i ranije javili, samo su propustili da objasne jednu sitnicu: ako već optužuju bitcoin da nema pokriće (koje valuti, naravno, i nije neophodno, poenta je u tome da je ljudi slobodno prihvataju i imaju poverenja u nju), kakvo "pokriće" imaju bezvredni papiri koje Fed i ostale socijalističke kvazinezavisne banke štampaju kao toalet-papir.

igor

pre 10 godina

Naravno da je problem,kad nemaju kontrolu nad njim...ovako dolar kao svetka valuta ima pokrice i ne stampaju se milijarde onako napamet?

Helios

pre 10 godina

Bitkoin paravan za mutne poslove?

Pre bi trebalo nasloviti:

Dolar (ili Novac) paravan za mutne poslove?!

Najbolje bi bilo reći, savremenim novogovorom, da je novac "politički inspirator" mutnih poslova a dolar "garant mutnih integracija"!
Bitkoin je zasnovan na interesantnom kriptografskom problemu koji je umiksovan sa interesantnim mehanizmom iz Teorije Igara gde se igra igra neprekidnog samootežavanja dekriptovanja koja daje neki perpetum mobile odbrane od inflacije iako je suma vrednosti konačna, a konačna suma vrednosti je još jedan mehanizam odbrane od inflacije! Takođe, uzajamno (de)kriptovanje garantuje nepredvidivost i decentralizaciju a time i onemogućava centralizovanu manipulaciju: osnovnu osobinu post-zlatnog novca a pogotovu dolara!
Kod Bitkoina oni koji učestvuju samim aktom prave realnost i vrednost "valute", što je u dobroj paraleli sa modelom zajednice proizvođača koji razmenjuju dobra i generalno žele nezavisnost od parazitirajuće birokratije, nametnutih "država", banaka i policija, parazita direktnih (ekonomista, advokata, poreznika...) i indirektnih (kvazi-kulture, NGO...).
Mana tog novca kao i valute Bristola i drugih autonomnih je što ne vode računa o zajednici - ali već postojeći novci (tj. prevare) drže i ne daju monopol nad tkzv. zajednicama...
Kada Srbija ne bi bila prćija banditskih i kompradorskih stranaka imala bi izuzetnu šansu da miksuje svoju realnu valutu sa Bitkoinom i postane nova Švajcarska i za Zapad i severo i jugo Istok!

Lale

pre 10 godina

Samo sam čekao ovu vest! Živi bili pa videli kad ova histerija oko štampanja novca u USAna i EU dostigne klimaks samo oni što imaju zlato i bitcoine će opstati. Ne raste bitcoin nego dolar strmoglavo pada. QE traje predugo i Rubikon je pređen. Spirala isisava vrednost svemu preplavljivanjem bezvrednih papira.

vex

pre 10 godina

@ana
Molim vas da ne drzite lekcije ostalima, a u stvari vi nemate osnovno poznavanje ekonomije i nacina na koji bitcoin funkcionise. Danas postoji monetarni sistem ekonomije za razliku od nekadasnjeg zlatnog standarda. Od kad je zlatni standard (pokrice valute u zlatu) ukinut, ni jedna svetska valuta nema realno pokrice. Svaka centralna banka stampa novac ni iz cega i jos trazi kamatu za to (eskontna kamata). Hiperinflacija se desava zbog toga sto je ranije drzava direktno mogla da se zajmi od centralne banke, a sada ne moze, nego mora preko poslovnih banaka (naravno po vecim kamatama).

Vendetta

pre 10 godina

@Ana
Bitno da ste svi vi monetarni eksperti! Nisam ekonomista ali znam dosta toga o novcu, o ekonomiji. Poenta cele ekonomije jeste da je ona samo fina reč za pijačarstvo ili zelenašenje na legalan način! Novac u svetu odavno nema pokriće u zlatu i time je ekonomija urušena. Ovo što sada imamo samo su duhovi onoga što je to nekada bilo.

Takođe, trenutno je planeta u dugu mnogo novca! Ali kome? Kome planeta duguje novac? Kome ćemo to da vratimo i kako? Poenta je u tome da to nije ni predviđeno da se ikada vrati, jer onog trenutka kada bi se svi dugovi izmirili, ekonomija kakvu danas poznajemo prestala bi da postoji!

Novac je magla, ekonomija nema veze sa svemirom u kome mi živimo, to je samo koncept u našim glavama! I to veoma truo i loš koncept!

NekoIzMase

pre 10 godina

(Vendetta, 15. novembar 2013 10:48)

Da, da, sigurno je da bitkoinom niko ne upravlja ... Neko mora da upravlja. Onaj ko je napravio. Pod čijim patronatom je taj i koja mu je korist, ja ne znam, ali znam da takav neko postoji ...

iks

pre 10 godina

@NekoIzMase

zato je open source. ko se razume pogleda source i vidi da je napravljeno tako da niko ne moze da stoji iza toga. kao da je aritekta javno pokazao nacrt zgrade, svaki detalj dok se gradilo je sniman i posle neko kaze "ma, postoji neke skrivena poluga odakle moze da se srusi cela zgrada, kako je moguce da ne postoji".
a establismentu je cilj da mi postanemo tako sumnjicavi, znaju oni da nikada nece njima verovati ali zele da onda nikome ne verujemo. i kada se pojavi nesto sto je suprotnost njima, sto potice od iskrene dobre ideje (a sto mora nekada da se pojavi jer postoji i dobro na svetu), onda da mi nastavimo sa sumnjama da se iza toga kriju neki mutni poslovi.

Ana

pre 10 godina

@ Vendetta, 15. novembar 2013 10:48

Tvoj komentar samo govori koliko malo, ili uopste ne poznajes osnove ekonomije, a ipak imas zelju da podelis svoje neznanje sa ostalima

A sto je najgore, dobio si puno pluseva. Dragi moji, svi vi sto mislite kako ste mnogo 'jaki' sto ne dozvoljavate da vas neko kontrolise, setitite se hiperinflacije u Srbiji 90ih. E to vam je posledice nepravilno kontrolisane valute i stampanje novca bez pokrica..

x files

pre 10 godina

e sad zamislite kolika je to opasnost za dolar, jer ga stampaju bez pokrića.
inače dolar se koristi samo za legalne a nikako za mutne poslove. ma daj...

aa

pre 10 godina

Na 90% novcanica dollara se nalaze tragovi kokaina ili drugih opijata , koristi se za finansiranje ratova, opovrgavanja vada, poplacivanja policajaca, kupovinu oruzija , kupovinu droge itd... hocemo li i dollar zabraniti jer i on je vezan za kriminal koliko i bitcoin ! jedina razlika je u tome sto gospoda koja sede na gu.ici ne mogu da ubraju profit na transakcije ! a jako bi voleli

Mina

pre 10 godina

Koja palanacka rasprava kvazi strucnjaka. Svaki put kad se ponadam da ce se stvari u ovoj zemlji promeniti na bolje, razuverim se, posto ocigledno oni koji najmanje znaju (ili znaju tek toliko da jos uvek nisu ni svesni svog neznanja)su i najglasniji. Ajde udri...

PS. u narednom clanku se govori o bolestima srca. Pretpostavljam da cete i na tu temu dati misljenje?

sf

pre 10 godina

(Ana, 15. novembar 2013 11:24)

Ne poznajes ti jer bi onda znala da ta vrsta inflacije ne postoji kod bitcoin-a zato sto je ogranicena valuta i nije novcanica (novac) vec bi se mogla lakse opisati kao ruda.


(Lale, 15. novembar 2013 11:45)
Istina je oboje, bitcoin raste zbog sve vece potrosnje elektricne energije u razbijanju hash-ova a dolar pada dok cene struje idu gore


(NekoIzMase, 15. novembar 2013 11:31)
Nauci osnove enkripcije i p2p pa ces videti zbog cega ne moze da upravlja.

Marko

pre 10 godina

Koja palanacka rasprava kvazi strucnjaka. Svaki put kad se ponadam da ce se stvari u ovoj zemlji promeniti na bolje, razuverim se, posto ocigledno oni koji najmanje znaju (ili znaju tek toliko da jos uvek nisu ni svesni svog neznanja)su i najglasniji. Ajde udri...

PS. u narednom clanku se govori o bolestima srca. Pretpostavljam da cete i na tu temu dati misljenje?
(Mina, 15. novembar 2013 13:45)

Mozda ste u pravu, ali svojim komentarom ste degradirali ovu raspravu jos vise. Ako znate nesto sto drugi ne znaju, ukazite na to, postavite neke linkove koji ce potvrditi vase stavove. Jednom recju, ako ste prosveceniji od okoline, budite njen prosvetitelj. Usput ce vas neko iz gomile mozda i iznenaditi svojim stavom, pa i nesto naucite. Ovako bolje da niste ni ostavljali komentar.

Sto se tice bitkoina, definitivno dobra ideja. Posto je skocio vec skoro 400x od kad se pojavio, nisam siguran da li je sada bolje uloziti u njega ili zlato. Inace nemam sumnju da ce dolar i evro doziveti inflaciju od 10-20% godisnje, i da ce zlato, srebro i bitkoin visestruko porasti u odnosu na njih. Pogledajte samo sta ultrabogati rade - svi beze iz dolara i evra. U vreme svetske ekonomske krize aukcije umetnina obaraju rekorde. Sta mislite zasto? Nacije Azije kupuju zlata koliko god mogu. Sta mislite zasto?

Ana

pre 10 godina

@ Vendetta, 15. novembar 2013 10:48

Tvoj komentar samo govori koliko malo, ili uopste ne poznajes osnove ekonomije, a ipak imas zelju da podelis svoje neznanje sa ostalima

A sto je najgore, dobio si puno pluseva. Dragi moji, svi vi sto mislite kako ste mnogo 'jaki' sto ne dozvoljavate da vas neko kontrolise, setitite se hiperinflacije u Srbiji 90ih. E to vam je posledice nepravilno kontrolisane valute i stampanje novca bez pokrica..

NekoIzMase

pre 10 godina

(Vendetta, 15. novembar 2013 10:48)

Da, da, sigurno je da bitkoinom niko ne upravlja ... Neko mora da upravlja. Onaj ko je napravio. Pod čijim patronatom je taj i koja mu je korist, ja ne znam, ali znam da takav neko postoji ...

srbb

pre 10 godina

На светском тржишту наркотика, белог робља се користе највише долари. Да ли то значи да их треба укинути?Биткоин је откриће века, а само се чекало да САД крене против њега,као против Садамовог "нуклеарног наоружања"..

Mina

pre 10 godina

Koja palanacka rasprava kvazi strucnjaka. Svaki put kad se ponadam da ce se stvari u ovoj zemlji promeniti na bolje, razuverim se, posto ocigledno oni koji najmanje znaju (ili znaju tek toliko da jos uvek nisu ni svesni svog neznanja)su i najglasniji. Ajde udri...

PS. u narednom clanku se govori o bolestima srca. Pretpostavljam da cete i na tu temu dati misljenje?

Vendetta

pre 10 godina

"Karakteristika elektronske valute je u tome što ne postoji centar iz kog se njom upravlja, jer sistem elektronskog novca radi autonomno."
Ovo je i bilo za očekivati, samo sam čekao kada će rešiti da ugase monetu koja im je konkurencija i to ozbiljna, pogotovo što nema "centar iz kog se njom upravlja". Samo kako neko može nekome da zabrani kakvu će ovaj monetu da koristi, ako ja pristajem da radim posao za kilu kravlje balege ko će da me spreči u tome?

Helios

pre 10 godina

Bitkoin paravan za mutne poslove?

Pre bi trebalo nasloviti:

Dolar (ili Novac) paravan za mutne poslove?!

Najbolje bi bilo reći, savremenim novogovorom, da je novac "politički inspirator" mutnih poslova a dolar "garant mutnih integracija"!
Bitkoin je zasnovan na interesantnom kriptografskom problemu koji je umiksovan sa interesantnim mehanizmom iz Teorije Igara gde se igra igra neprekidnog samootežavanja dekriptovanja koja daje neki perpetum mobile odbrane od inflacije iako je suma vrednosti konačna, a konačna suma vrednosti je još jedan mehanizam odbrane od inflacije! Takođe, uzajamno (de)kriptovanje garantuje nepredvidivost i decentralizaciju a time i onemogućava centralizovanu manipulaciju: osnovnu osobinu post-zlatnog novca a pogotovu dolara!
Kod Bitkoina oni koji učestvuju samim aktom prave realnost i vrednost "valute", što je u dobroj paraleli sa modelom zajednice proizvođača koji razmenjuju dobra i generalno žele nezavisnost od parazitirajuće birokratije, nametnutih "država", banaka i policija, parazita direktnih (ekonomista, advokata, poreznika...) i indirektnih (kvazi-kulture, NGO...).
Mana tog novca kao i valute Bristola i drugih autonomnih je što ne vode računa o zajednici - ali već postojeći novci (tj. prevare) drže i ne daju monopol nad tkzv. zajednicama...
Kada Srbija ne bi bila prćija banditskih i kompradorskih stranaka imala bi izuzetnu šansu da miksuje svoju realnu valutu sa Bitkoinom i postane nova Švajcarska i za Zapad i severo i jugo Istok!

EU Citizen

pre 10 godina

Državni reketaši su, naravno, zabrinuti čim se pojavi nešto što je slobodan ekonomski izbor građana i nije pod njihovom kontrolom, čudi me da se oni i njihovi plaćenici, neokejnzijanski nazovi-ekonomisti nisu i ranije javili, samo su propustili da objasne jednu sitnicu: ako već optužuju bitcoin da nema pokriće (koje valuti, naravno, i nije neophodno, poenta je u tome da je ljudi slobodno prihvataju i imaju poverenja u nju), kakvo "pokriće" imaju bezvredni papiri koje Fed i ostale socijalističke kvazinezavisne banke štampaju kao toalet-papir.

Lale

pre 10 godina

Samo sam čekao ovu vest! Živi bili pa videli kad ova histerija oko štampanja novca u USAna i EU dostigne klimaks samo oni što imaju zlato i bitcoine će opstati. Ne raste bitcoin nego dolar strmoglavo pada. QE traje predugo i Rubikon je pređen. Spirala isisava vrednost svemu preplavljivanjem bezvrednih papira.

Vendetta

pre 10 godina

@Ana
Bitno da ste svi vi monetarni eksperti! Nisam ekonomista ali znam dosta toga o novcu, o ekonomiji. Poenta cele ekonomije jeste da je ona samo fina reč za pijačarstvo ili zelenašenje na legalan način! Novac u svetu odavno nema pokriće u zlatu i time je ekonomija urušena. Ovo što sada imamo samo su duhovi onoga što je to nekada bilo.

Takođe, trenutno je planeta u dugu mnogo novca! Ali kome? Kome planeta duguje novac? Kome ćemo to da vratimo i kako? Poenta je u tome da to nije ni predviđeno da se ikada vrati, jer onog trenutka kada bi se svi dugovi izmirili, ekonomija kakvu danas poznajemo prestala bi da postoji!

Novac je magla, ekonomija nema veze sa svemirom u kome mi živimo, to je samo koncept u našim glavama! I to veoma truo i loš koncept!

x files

pre 10 godina

e sad zamislite kolika je to opasnost za dolar, jer ga stampaju bez pokrića.
inače dolar se koristi samo za legalne a nikako za mutne poslove. ma daj...

igor

pre 10 godina

Naravno da je problem,kad nemaju kontrolu nad njim...ovako dolar kao svetka valuta ima pokrice i ne stampaju se milijarde onako napamet?

markoni

pre 10 godina

dolazi neko novo vreme i bolje sutra, internet postaje mocniji od svake drzave i pojedinca. Ne mozete ga kontrolisati on kontrolise vas.

vex

pre 10 godina

@ana
Molim vas da ne drzite lekcije ostalima, a u stvari vi nemate osnovno poznavanje ekonomije i nacina na koji bitcoin funkcionise. Danas postoji monetarni sistem ekonomije za razliku od nekadasnjeg zlatnog standarda. Od kad je zlatni standard (pokrice valute u zlatu) ukinut, ni jedna svetska valuta nema realno pokrice. Svaka centralna banka stampa novac ni iz cega i jos trazi kamatu za to (eskontna kamata). Hiperinflacija se desava zbog toga sto je ranije drzava direktno mogla da se zajmi od centralne banke, a sada ne moze, nego mora preko poslovnih banaka (naravno po vecim kamatama).

Marko

pre 10 godina

Koja palanacka rasprava kvazi strucnjaka. Svaki put kad se ponadam da ce se stvari u ovoj zemlji promeniti na bolje, razuverim se, posto ocigledno oni koji najmanje znaju (ili znaju tek toliko da jos uvek nisu ni svesni svog neznanja)su i najglasniji. Ajde udri...

PS. u narednom clanku se govori o bolestima srca. Pretpostavljam da cete i na tu temu dati misljenje?
(Mina, 15. novembar 2013 13:45)

Mozda ste u pravu, ali svojim komentarom ste degradirali ovu raspravu jos vise. Ako znate nesto sto drugi ne znaju, ukazite na to, postavite neke linkove koji ce potvrditi vase stavove. Jednom recju, ako ste prosveceniji od okoline, budite njen prosvetitelj. Usput ce vas neko iz gomile mozda i iznenaditi svojim stavom, pa i nesto naucite. Ovako bolje da niste ni ostavljali komentar.

Sto se tice bitkoina, definitivno dobra ideja. Posto je skocio vec skoro 400x od kad se pojavio, nisam siguran da li je sada bolje uloziti u njega ili zlato. Inace nemam sumnju da ce dolar i evro doziveti inflaciju od 10-20% godisnje, i da ce zlato, srebro i bitkoin visestruko porasti u odnosu na njih. Pogledajte samo sta ultrabogati rade - svi beze iz dolara i evra. U vreme svetske ekonomske krize aukcije umetnina obaraju rekorde. Sta mislite zasto? Nacije Azije kupuju zlata koliko god mogu. Sta mislite zasto?

iks

pre 10 godina

@NekoIzMase

zato je open source. ko se razume pogleda source i vidi da je napravljeno tako da niko ne moze da stoji iza toga. kao da je aritekta javno pokazao nacrt zgrade, svaki detalj dok se gradilo je sniman i posle neko kaze "ma, postoji neke skrivena poluga odakle moze da se srusi cela zgrada, kako je moguce da ne postoji".
a establismentu je cilj da mi postanemo tako sumnjicavi, znaju oni da nikada nece njima verovati ali zele da onda nikome ne verujemo. i kada se pojavi nesto sto je suprotnost njima, sto potice od iskrene dobre ideje (a sto mora nekada da se pojavi jer postoji i dobro na svetu), onda da mi nastavimo sa sumnjama da se iza toga kriju neki mutni poslovi.

aa

pre 10 godina

Na 90% novcanica dollara se nalaze tragovi kokaina ili drugih opijata , koristi se za finansiranje ratova, opovrgavanja vada, poplacivanja policajaca, kupovinu oruzija , kupovinu droge itd... hocemo li i dollar zabraniti jer i on je vezan za kriminal koliko i bitcoin ! jedina razlika je u tome sto gospoda koja sede na gu.ici ne mogu da ubraju profit na transakcije ! a jako bi voleli

sf

pre 10 godina

(Ana, 15. novembar 2013 11:24)

Ne poznajes ti jer bi onda znala da ta vrsta inflacije ne postoji kod bitcoin-a zato sto je ogranicena valuta i nije novcanica (novac) vec bi se mogla lakse opisati kao ruda.


(Lale, 15. novembar 2013 11:45)
Istina je oboje, bitcoin raste zbog sve vece potrosnje elektricne energije u razbijanju hash-ova a dolar pada dok cene struje idu gore


(NekoIzMase, 15. novembar 2013 11:31)
Nauci osnove enkripcije i p2p pa ces videti zbog cega ne moze da upravlja.