Sreda, 13.11.2013.

16:31

Zvanično: Takata odustala od Srbije

Japanski proizvođač vazdušnih jastuka za automobile Takata obavestio je srpske vlasti da je odustao od planova da gradi fabriku u Srbiji.

Izvor: Beta

Zvanièno: Takata odustala od Srbije IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

85 Komentari

Sortiraj po:

Comi Li

pre 10 godina

I sta nam ovaj tekst govori? Zasto se malo nije pozabavio uzrocima takvog ishoda - da je ova drzava totalni cirkus koji je pun prica i sarenih laza, a da se zapravo nista ne radi nego ponavljaju trikovi na koje samo mi sami mozemo da nasednemo. Ovo je vest koja govori o nasoj plitkosti i neusmerenosti, kratkoj pameti i nedostatku vizije i odgovornosti prema kolektivnu koji se zove drzava.

Mladen

pre 10 godina

Kao neko ko je potpuno upucen u ovo (moja firma je trebalo da gradi za njih), mogu samo da vam kazem da ce graditi u Madjarskoj. To i jesu bile poslednje dve opcije, vec tri meseca unazad. Zasto ne u Srbiji? Verujte mi da je jako jako, jaaaako tesko japancima objasniti kako bilo sta funkcionise ovde. Odu u banku da otvrore racun, najjednostavnija stvar, jelte? Pored gomile dokumenata, koja mora biti iz Japana, overena u notarskoj sluzbi, prevedena kod tumaca i overena u Srbiji, u banci im traze i izvode unazad do osnivaca, odnosno trenutnog vlasnika firme. A kada finoj gospodi u banci pojasnite da je firma u stvari AD, i da je na berzi, pa se broj i imena vlasnika menjaju u minutu po XY puta, znate sta vam odgovore? - Molimo vas da nam dostavite izvode unazad do osnivaca, odnosno trenutnog vlasnika firme. Verujte mi, to nije cak ni vrh ledenog brega a kroz sve sam to prosao. I kako vi mislite da to objasnite japancu bre? Sa druge strane, japanci nisu ni malo superiorni u odnosu na bilo koga, samo su setovani da rade po pravilima. Njihovim pravilima. I ne umeju drugacije. Verujte mi da nisu pare u pitanju, ni jeftinija radna snaga, samo i iskljucivo neuredjenost i strahotna administracija.

Rajko Cvetkovic

pre 10 godina

@ (џокер 036, 13. novembar 2013 23:20)
Srbija ima jednu od najskupljih radnih snaga na svetu. 200 eur jeste primamljivo, ali samo na papiru. Za tih 200 eur se dobija nemotivisan radnik koji ce bez problema putiti i los proizvod sa trake jer ga ne zanima, koi ce cesto izostajati sa posla na ime laznog bolovanja i koji ce gledati nesto da ukrade/napravi stetu.
Kao neko ko radi u inostranstvu na solidnoj poziciji mogu da kazem da sam za investiranje u Srbiju cuo samo po losem. Na primer, za grebanje automobila u FIAT-u sam cuo od slovackog menadzera koji je pojasnjavao zasto ne treba investirati u zemlje koje nemaju kulturu rada. Srbija je zemlja starleta, splavova i navijaca a ne radnika. A oko reketa sto privatnih sto institucionalnih, o tome nek javlja insajder.
(Gastos, 14. novembar 2013 10:26)
--------------------------------------------
Potpisujem svaku reč koju je napisao @Gastos. Nažalost mi smo krš nacija i zato imamo krš državu, koju ne možemo našminkati nikakvim podsticajima.

Ako bude imalo političke volje da se podrži Saša Radulović, onda ima neke nade da krenemo na mrtve krš tačke. Puna podrška g. Vučiću!

Curtz

pre 10 godina

Niko normalan neće da otvara fabriku u zemlji gde od kupovine zemljišta do izgradnje fabrike treba da proteknu godine zbog neefikasne i korumpirane administracije i kafkijanske papirologije.

Gastos

pre 10 godina

@ (џокер 036, 13. novembar 2013 23:20)
Srbija ima jednu od najskupljih radnih snaga na svetu. 200 eur jeste primamljivo, ali samo na papiru. Za tih 200 eur se dobija nemotivisan radnik koji ce bez problema putiti i los proizvod sa trake jer ga ne zanima, koi ce cesto izostajati sa posla na ime laznog bolovanja i koji ce gledati nesto da ukrade/napravi stetu.
Kao neko ko radi u inostranstvu na solidnoj poziciji mogu da kazem da sam za investiranje u Srbiju cuo samo po losem. Na primer, za grebanje automobila u FIAT-u sam cuo od slovackog menadzera koji je pojasnjavao zasto ne treba investirati u zemlje koje nemaju kulturu rada. Srbija je zemlja starleta, splavova i navijaca a ne radnika. A oko reketa sto privatnih sto institucionalnih, o tome nek javlja insajder.

perica samo razmislja

pre 10 godina

Jos jedna u nizu lazi kojima je Vucic skupljao glasove. Nece niko doci u Srbiju jel oni rade za dobrobit svoje zemlje i ne zele da imaju negativna ulaganja za razliku od nasih politicara koji rade sve zarad para, naravno na privatnim racunima. Inace neko u predjasnjim komentarima lepo rece. Radulovic je, ako se se secate, bio stecajni direktor 14 firmi U ISTO VREME. I tada se povela polemika kako neko moze da obavlja 14 poslova istovremeno ali je imao zastitu kao i sada. Inace, stecajni direktor je imao procenat od prodaje svake firme. Vi sada izracunajte koliko je on uzeo. Uniste firmu, smene direktora, postave svog coveka koji samo pokupi kajmak od prodaje firme. SRAMOTA. I takav covek je sada ministar. E zato niko nece da ulaze u Srbiju.

sasha

pre 10 godina

Nema subvencija, nema investicija. Oni investitori poput FIAT-a, Benetona, Yura itd. su kupljene investicije. Posto u budzetu nema para za kupovanje investicija, nema ni ulaganja. Uzalud besplatno indust. zemljiste, oslobodjenje od poreza, mali su to iznosi od onoga sto treba da se ulozi i jednostavno nema ekonomske racunice strani investitor.
Bolje bi bilo da se ulaze u nasa mala i srednja preduzeca. Ni nasi domaci poslodavci po pitanju isplate zarada nisu bolji od stranaca, kad bi mogli 100€ bi placali zarade radnicima, ali opet kroz vreme bi se to isplatilo drzavi, narodu, domacoj ekonomiji etc.

nina

pre 10 godina

ови јапанци су лоше проценили србију........нема јефтиније радне снаге од србије........за двеста евра робови ће да раде.....нажалост........
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (џокер 036, 13. novembar 2013 23:20)

Jeftine radne snage ima svuda u svetu. Procenili su da smo mi jedna krš zemlja koja svako malo menja zakone, a i da smo poprilično neodgovorni, netačni i neko na čiji dogovor ne možeš da se osloniš.
Popriličan broj firmi je otišao iz Srbije, što zbog neodgovornosti radnika, rukovodioca, što zbog birokratskih problema.

Limanac

pre 10 godina

Bar pola komentara su pisali ljudi iz SIEPA-e ili iz G17. Dakle, ukratko: Lepo se Dinkić uživeo u ulogu deda-mraza. Zadužiš se svake godine za 5 milijardi evra, daš 2 milijarde za rupu u penzionom fondu, a onda deliš subvencije od 10000 evra po zaposlenom za proizvodnju gaća, bojlera i čarapa. Onda LAŽEŠ ljude kako se te investicije vrate zemlji pomnožene multiplikatorom 7 za samo par godina. Jedini problem je što u realnosti jedino uživaju deda-mraz, zaposleni u siepa-i i strani investitor, koji je dobio besplatnu proizvodnju u narednih 3 godine(plate uglavnom iznose do 200 evra neto). A možda nekog boli i što je ministar pustio menice svim firmama koje su dobile subvencije a nisu nikog zaposlile.

Aki

pre 10 godina

Bravo Raduloviću!
Samo nastavo tako oštro i bez takta dok sve ne zatvoriš.

Retoričko pitanje: Da li je Vučić juče izjavio da je on odgovoran za postavljanje Radulovića na mesto ministra? Mislite o tome.

Ekonomista

pre 10 godina

Bravo za nove mere Ministarstva privrede,prvi rezultati se vec vide,sad kad Japanci ne dodji,radnici koji su trbali da rade kod njih su ustedeli put do posla.Ako ovako nastave samo ce stecajni upravnici da rade.

Adriano Celentano

pre 10 godina

E moji botovi, niste ni za sta, u dve godine niste skrpili ni sto miliona investicija, vratite se u vas megatrend i tamo lazite po coskovima a narod Srbije ostavite u realnosti, a to je da ste nesposobni, prst na celo.

Mile

pre 10 godina

Jeftinu radnu snagu poništava,korumpirana uprava i visok stepen kriminalizacije društva. Pa niko neće da ulaže u nesigurno društvo!

A.M.

pre 10 godina

Pa bre da budemo realni. Ne dajemo m njima pare pa da čekaju na raznorazne papire i dozvole po godinu dana i jače nego obrnuto,a pošto naši vrli ministri i predsednik nemaju volje da se blamiraju tako što nazovu nekog sa niže hijerarhijske grane i kažu "Ovo i ovo do prekosutra da je gotovo." jer je hitno i donosi dosta para(ne ova firma nego generalno,ipak ovo nije prvi investitor koji odustaje). Ti neznanju ili im je blam da se spuštaju na taj nivo,mislim da,ipak jedan ministar,PPV,itd,treba da diktira firmama po kojim će uslovima da nam uruče novac a ne sad tu nešto,neke papire da im skuplja, pa ipak su svi oni,što bi se reklo,na vlasti majku mu.

Killer on the loose

pre 10 godina

Je li,hoces da radimo jastuke u Srbiji???
A gde je to??
Ma u istocnoj Evropi,imaju dobre ribe,dobro se krka tamo,jeftina radna snaga,niko se ne buni,a i lideri su regionu po svemu i svacemu,ali su im putevi katastrofa,administracija preglomazna,svaki dan neka frka...Hoces da rizIkujemo??
Ma jok,jel si normalan?!Necu da pijem lekove zbog njih

DJ Oka

pre 10 godina

@(Ex Sns., 13. novembar 2013 21:54)

A u koju to susednu zemlju idu? Ja sam cuo Madjarska, ali bilo bi ok da cujemo gde ce? Madjarska inace ima 9 fabrika automobila !

Uz to daju i po 15.000€ po radnom mestu. Bar su toliko dali Mercedesu. E moj Radulovicu, zavuci se u misiju rupu dok se ne digne kuka i motika na tebe! Gori si bre od Dinkica 1000 puta. Pravicemo mi Mladju od blata kako je krenulo.

Vlajko

pre 10 godina

"|u Hrvatsku i Madjarsku sigurno nece jer bi tamo prebale bit vece plate,znaci ako idu kod susjeda kako su rekli to ce verovatno da bude BiH,Kosovo ili Bugarska"

Dal je moguce da su ovi hrvati toliko iskompleksiranni da svaku priliku koriste da se bar malo uzdignu.Nece ici u Hrvatsku zato sto su vam plate vece nego nemcima i japancima zajedno.Vi ste sila broj jedan.

Milic

pre 10 godina

Pa jeste Radulovica "pocne da izbiva na mafiju" malo se opusti i olako napadne SIEPU, japanci ozbiljni ljudi koji rade i nezele zajebanciju vide da je stvar pomalo sumljiva i odmah normalno dizu ruke. On posle tvrdi da nije politicar nego neznam sta vec i da je pricao iz duse i srca :) , sta go da je treba da pazi sta, kako i kad prica ako vec ima takvo mesto. Lepo je sto on peva iz srca al par stotina ljudi ce i sledece godine biti nezaposljeni.

Prvi ima resenje, ne brinite

pre 10 godina

Sinoc PPV izjavi da ima i novog savetnika Nemca, koji dovodi Mercedes.Zamena stize, bez brige, Krstic genijalac, Radulovic isto tako.To sto nikog nema ni na vidiku nije vazno.
A i onog sto je vodio u FAP da pregovara sa radnicima, covek samo direktor priv. firme koja je posrednik za prodaju automobila ovde i u CG.Najobicniji d.o.o a on ga predstavio kao predstavnika Mercedesa koji ce da nam dovede Mercedes u Priboj.Ma moze mu se, ovaj lakoverni narod guta sve.

takata

pre 10 godina

u Hrvatsku i Madjarsku sigurno nece jer bi tamo prebale bit vece plate,znaci ako idu kod susjeda kako su rekli to ce verovatno da bude BiH,Kosovo ili Bugarska

џокер 036

pre 10 godina

ови јапанци су лоше проценили србију........нема јефтиније радне снаге од србије........за двеста евра робови ће да раде.....нажалост........

Kućni parničar

pre 10 godina

Zašto ministar nije ubedio Japance da će sledeće godine biti takvi uslovi privredjivanja u našoj zemlji da im podsticaji i neće ni trebati? Očigledno da mu i oni ne veruju.

Budjenje

pre 10 godina

Nije Takata u problemima pa je odustala od investiranja. Mi smo u problemima pa je odustala od investiranja.Samo hoce li neko da gasi ove pozare?! Dobro,necemo investicije. Sta je alternativa? Necemo da dajemo subvencije? Da li imamo dobru infrastrukturu,puteve? Da li imamo uredjen sistem u kome se znaju i postuju pravila? Da li imamo brzu administraciju pa investitori ne cekaju i do godinu dana u nekim opstinama na izdavanje dozvola? Dosta je bilo praznih prica,ova zemlja nema vremena da ceka da se neko dozove pameti. Ja zelim da mi neko kaze kako ce zaposliti ljude kad se za narednu godinu najavljuju jos veca otpustanja. Gde se to uopste otvaraju nova radna mesta? Ljudi,probudite se pre nego sto bude prekasno i uradite nesto,tonemo sve dublje....

milan

pre 10 godina

Znači čim neko pogleda prema Srbiji najavljuju se strane investicije a kada odjave se ćuti mada to treba kao normalnu stvar posmatrati a ne kao tragediju.

Jastučnica

pre 10 godina

Sada bi neko iz Vlade trebao da objasni (ako ima kuraži) šta se dogodilo. Možda je odustajanje i opravdano. Samo je pitanje za koga.

Rok

pre 10 godina

Takata je u problemima zbog prošlogodišnjih problema sa air-begovima i pojasevima, kada su Tojota, Nissan i Honda morali da povuku preko 1,5 miliona automobila. Sada Takata nije u situaciji da se bavi investicijama.

Pera

pre 10 godina

@Veliki brat

Mozda nemamo 5 milijardi ali imamo 2.5 - neka prodaju Telekom i zaposle 250,000 ljudi, pola problema je reseno odmah a kooperanti firmi koje dodju zaposlice drugu polovinu i bez subvencija. Ili neka ne dotiraju sa po 10,000 radno mesto ali neka udju sa 49% u investiciju sa ozbiljni firmama kao sto je Fiat.

VladimirUE

pre 10 godina

@SrdjAn Zbog ovoga sto si napisao, hiljadu ljudi nece se dobro osecati, hiljadu porodica ostalo je bez jedne ili dve plate zbog (ne)rada jednog ministra. SNS politika svakoga dana gasi vise hiljada radnih mesta, a o dolasku novih investicija, citacemo samo u rubrici naucna fantastika, iliti lepe zelje prvog potredsednika vlade.

Knele

pre 10 godina

@Dušan ekonomista
Taj "najbolji ministar" je bio stečajni direktor u 14 preduzeća koja su propala, poznajem čoveka koji je radio u PKB-ovoj šećerani gde je Radulović bio stečajni direktor.Ta je šećerana uništena namerno da je kupi Kole za dinar a uz taj dinar je dobio i zalihe šećera od 20000 tona.Kako neko ko je bio grobar srpske privrede može da bude ministar privrede?
@Olga
Da li se povoljni uslovi za ulaganje stvaraju tako što PDV podigneš sa 18 na 20%?Ne već ga smanjiš na 15% i onda ti dolaze investicije, a naša vlada misli da će da poveća prihode od poreza ako poveća PDV.Pa povećaće ga malo, ali dugoročno je bolje da nam dođu investicije pa da se zaposle ljudi i onda ti radnici da plaćaju porez državi i razume se investitor da plaća porez na profit.

Orwell Djordje Vegan

pre 10 godina

Smesnih li komentara. A najsmesniji, odnosno tragikomican je ministar koji je poverovao da su ga tu postavili da bi nesto zaista promenio. Za menjanje ovog lakrdijaskog sistema treba ozbiljna mobilizacija kreativnih snaga, a znamo da su partije suprotstavljene upravo njima. Nema privrede bez pravnog sistema, kaznjavanja svih lopova, vracanje otetog, oduzimanja imovine itd. Dakle, samo kuka i motika ce ovo da djubre sto se valja decenijama da pokupi. Radulovic je verujem prolazna pojava.

crni dusane

pre 10 godina

@dusan
Ma ne ti ne glasas za sns tj radikale ali posle par meseci si zakljucio da je ovaj najbolji. Ti si prosto neki ekonomski mag kad mozes da ocenis nesto tako odokativno. Daj reci mi pet stvari koje je uradio i pomogao privredi ili barem dve .
Ukidanje SIEPE je los potez ja kao predstavnik strane kompanije sam puno pomoci dobio od njih od lokacija do dobijanja kompletnih podataka o skrivenim troskovima poslovanja u ovom zemlji. Sto se tice ljudi iz te agencije par njih sa kojima sam saradjivao sve najbolje mislim i ako me budu kontaktirali da im dam posao da, dacu im.
Stoji da postoji gomila moronsko nepotrebnih partijskih agencija u ovoj zemlji ali Siepa to nije i iskreno zalim sto je zatvaraju.A o ovom ministru i nemam neku lepu rec ma generalno ni o jednom ko je u vlasti ovoj ili prosloj nemam rec. Politicari nisu eksperti to su paraziti zvali se oni SNS DS PUPS SPS URS ili tandarabroc svi su oni i vlast i opozicija. Svi peru ruke od odgovornosti a svi dobro zive . Kad u Srbiji se pojavi politicar ili stranka koja nema preletace i ostale olose mozda bude bolje. Samo pogledajte danasnji SNS i ovu Mihailovicku pa svi su se oni skupili iz raznih stranaka sve sam olos do olosa. Eto to vam je moje misljenje o svima njima a svima dajem minus na rad

Realni

pre 10 godina

Srbija u skorijoj istoriji nije imala kvalitetnije ljude u ministarstvu privrede, ukljucujuci i ministra Radulovica, i nadam se da ce biti politicke volje da se sprovedu reforme koje predlazu, a efekti istih Dinkicu za svagda zapuse usta.
(Aleksandar, 13. novembar 2013 17:13)

Dragi decace s gitarom u ruci. Niko nece da finansira ovde ukoliko ga ne vuces za rukav i ne das subvenciju... Niko niko niko niko i jos 1000 puta niko.

Stecajni upravnik ide po budzetu kako ne razumete ljudi i rasknjizuje... Stavku po stavku.

Smesni su mi komentari ekonomski znalaca koji se zasnivaju na pljuvanju Dinkica. I ja ga ne volim i znam da je svoje udomljavao i gurao u konkursima svoje "regione" ali to su uslovi konkursa a ne sistem za privlacenje investicija.

Indikator FDI ili direktnih stranih investicija nismo nametnuli mi nego medjunarodne organizacije. Nije to Dinkic izmislio. Procitajte malo literature vezano za ekonomiju pa onda komentarisite.

b

pre 10 godina

pitajte onog naflitanog ministra radulovica zasto su Japanci odustali, jel se tako povecava standard gradjana i zaposljavaju ljudi tako sto strani investitori odlaze, jel to njegov program za ozivljavanje privrede, ovo je tek pocetak, sledi odlazak DELHAIZE, pa LUKOILA, LIDL I IKEA nece nikad doci, jer oni ne dolaze u siromasne zemlje gde narod zivi bedno

Realno

pre 10 godina

Nemam nista lepo o Mladjanu. Ali o Takati imam. Veliko ime, veliki profit, veliki ugled. Ko iole poznaje japansku privredu znace da dolazak jedne japanske kompanije otvara vrata i za izvoz u Japan kao i za nova ulaganja sa njihove strane. Velika greska Radulovica ukidanje subvencija. Takata ih naravno ocekuje jer joj se nude sa svih strana a posebno u ovom delu sveta. Tako da nista, cist autogol. I jos vaznije Japanci se tesko odluce i da dodju a kamoli da udju u pregovore. Zaboravimo na svetska imena jos narednih 10 godina i koncenyrisimo se na domacu privredu kao sto je Modus. Svaka cast

eto tako

pre 10 godina

Sredite zakonodavstvo, demonopolizujte trziste rada, robe i usluga, smanjite poreze na plate i dobit i investitorima nece trebati nikakve SIEPe i Fondovi za razvoj! Agencije koje nuzno moraju da postoje bi stvarale uslove i za velika i mala preduzeca, a time stitile interese potrosaca i korisnika - a sada agencije sluze za zabasureno stvaranje monopola!
Tek onda, Investitori i domaci i strani ce znati da investiraju u ozbiljnu i uredjenu drzavu, to je najbolja stimulacija!
Ali to ne moze da se sredi dok se partijske vojske ne oteraju na margine drustva.
Dok narod ne shvati da mora da ukljuci mozak, da je izlaz u slobodnom preduzetnistvu i da eventualno cinovnicko mesto nije nikakvo specijalno dostignuce nego pre svega obaveza prema svojoj drzavi - nema napred!

Kiza

pre 10 godina

Englezi imaju dobru izreku - don't fix it if it's not broken". Mislim da nam i ministar Radulovic i Dinkic duguju mnogo ozbiljniju analizu na osnovu koje bi se donela odluka da li ukidati SIEPu i subvencije za investitore ili ne. Ovako, sve se pretvorilo u jednu veliku kakafoniju.

Veliki brat

pre 10 godina

Većina ljudi potpuno pogrešno razmišlja.

Shvatite da niko normalan u ovu državu neće investirati, osim oni koji nešto mute pa im odgovara tih 10.000€ po radnom mestu. Naravno, u Srbiji trenutno posluju i neke dobre i korektne kompanije, ali su mahom u pitanju one koje su pre 10 i više godina već ušle u Srbiju nadajući se njenom napretku i istinskoj demokratiji kao i dobrom poslovnom ambijentu (Siemens i sl.).

Pošteni danas u Srbiju nipošto neće doći, ni uz tih 10.000€ po radnom mestu, jer to je nekoj firmi u Nemačkoj par plata i ne znači im ništa, znači samo onima kkoje ne interesuje pravi posao i istinski razvoj privrede.


Ljudi, nama je potrebno da zaposlimo još bar 500.000 ljudi. Kad bi za svako radno mesto dali po 10.000e, to bi iznosilo 5.000.000.000 evra!!!
Pa odakle nam 5 MILIJARDI evra da podelimo strancima?
I da ih imamo, zar ne bi bilo logično te pare dati DOMAĆIM firmama koje se bave IZVOZOM nekih proizvoda (a ne sirovina)?

Dakle, pogledajte zemlje u usponu (Kina, Indija, Brazil...), nijedna nije davala gotov novac stranim firmama, samo ih je npr. na 5 godina oslobađala poreza (Kina) da bi nakon toga plaćali manji porez od domaćih firmi itd.


Nije poenta da se ovde dovedu oni kojima 10.000e po radniku nešto znači, jer je malo takvih firmi koje su ozbiljne. One ozbiljne privlači ambijent, dobri zakoni, infrastruktura, obrazovani/kulturni/disciplinovani radnici...

Show

pre 10 godina

Subvencije su samo pokrice za skupu i neefikasnu drzavu.

Vratite SDK, ukinite silu agencija i kreirajte ambijent u kome nije toliko skupo raditi pa ce sve krenuti samo od sebe.

Ovako ubijate mala i srednja preduzeca potencirajuci velike investitore koji posle imaju ogroman ucenjivacki kapacitet.

Ko izadje poslednji ne mora da gasi svetla,vec su ugasena.

pre 10 godina

Pre neko sto nastavite da ostavljate zlurade komentare pogledate na web-sajtu o kakvom se gigantu u autoindustriji radi. Ako je istina da je ovakav investitor uopste razmatrao Srbiju kao mesto za ulaganje i odustao od ulaganja to je strasan poraz za ovu drzavu. Sledece godine na trzistu rada imacete jos oko 30.000 nezaposlenih radnika. Mozda ovoj zemlji zaista nisu potrebni investitori vec samo politicari. A mi svi treba da potrazimo srecu u nekoj drugoj zemlji. Bas kao sto ce to uciniti i kompanija Takata.

m4a1

pre 10 godina

znate kako, to je kao kod privatnika, on kaze bice plata pa vi dodjete kuci i saopstite svojima tu radosnu vest a u stvari nema je po 2 meseca. e tako nama rade nasi politicari, neko im pusti buvu mozda cemo da razmotrimo dolazak u srbiju, a nasi politicari odmah naprave senzaciju od toga...

deda Panta

pre 10 godina

Problem ove zemlje je što nema kvalitetnu i obrazovanu radnu snagu, alo bre ljudi, u Srbiji ne možeš da nadješ kvalitetnog varioca, a ne nešto drugo. Uništena industrija i suludo školstvo već 30 godina i krah normalno sledi.

Nikad nikome izvini

pre 10 godina

Alo bre Dinkicu mozda nije problem u subvencijama...mozda je problem gradjevinska dozvola koja se ceka vise od godinu dana,mozda je problem u salterskim sluzbenicima,mozda je problem u mzickom dinaru,mozda je problem u tablarini,mozda je problem odzacarini,mozda je problem u RTV pretplati,mozda je problem u mitu i korupciji...mozda je problem u URS-u,PUPS-u i slicnim kombi strankama...od 2000 godine te slusam Dinkicu kao ekonomskog experta a radim sve vise i vise a zivim sve gore i gore

Ekonomista sa stažom

pre 10 godina

Dinkić je potpuno u pravu. Ovaj Radulović je polupan skroz. Svakim danom dokazuje da je bio ozbiljan kad je odvalio da su: "STRANE INVESTICIJE KAPITALNA BUDALAŠTINA"

molim vas botovi prekinite

pre 10 godina

Pa jel vi stvarno mislite da treba dinkic takatu da obavestava o situaciji? Da ne citaju novine, imaju pristup internetu (reuters napr sve prenosi). Da im ambasada ne referise? Probudite se!

objaviti prepisku

pre 10 godina

SIEPA ce se ukinuti dosli ili ne Japanci da grade vazdusne jastuke.Isto kao sto Japanska firma mozda bi dosla u Srbiju samo radi subvencija,a posle par godina spakovala tehniku i otisla u drugu zemlju itd...A to sto u pismu navodno pise da ce otici u drugu zemlju u okruzenju,znaci da oni Srbiju u opste na smatraju zemljom sa dobrom radnom snagom,sa dobrim sindikatima i dobrim zakonom o radu!Poreski sistem nam je privlacan.Jel bi mogla SIEPA i njihov disa da objave pismo javno,da vidimo ko je iz doticne kompanije odgovorio,a i pismo iz SIEPE njima?

SrdjAn

pre 10 godina

Covek hoce da kaze da kada njega nema, nema ni ulaganja u Srbiju!
Dinkicu, ti si samo jedan samohvalisavac. Ojadio si ovu drzavu zanavek!
A tvoji uspesi na dovodjenju investitora sveli su se na davanje subvencijama istima, toliko da glat mogu dve godine da isplacuju plate radnicima. Umetnosti velike! Pameti velike! Kako niste nasli mehanizam da stimulisete investitore na druge nacine.
Tako da su Vam izjave ovoga tipa izlizane i samohvalne.
Put putujte i molim Vas ne vracajte nam se vise.

Aleksandar

pre 10 godina

Da li ovaj covek ima i najmanje obraza? Pa nije cilj Srbije da dodje neka firma, da joj se za to plati ko zna koliko, pa onda ako sve profunkcionise u nekom pojedinacnom slucaju, da to sto nema nikakvog rasta BDPa i sto zivimo gore, nadomescujemo pricama, kako je super Fiat ili Jura ili ne znam vec sta. Sistem subvencija koji je Dinkic "propovedao" ne funkcionise, rasta nema, boljitka nema. Kriza jeste doprinela, ali nije presudna. Presudno je to sto je on sam bio i ostao nesposoban da ucini da se ovde zivi bolje (u to da li se i koliko nakrao necu da ulazim). Srbija u skorijoj istoriji nije imala kvalitetnije ljude u ministarstvu privrede, ukljucujuci i ministra Radulovica, i nadam se da ce biti politicke volje da se sprovedu reforme koje predlazu, a efekti istih Dinkicu za svagda zapuse usta.

Randy

pre 10 godina

Sva sreca pa Radulovicu strane investicije nisu primarne...
A zamislite ovu suludu ideju: da smo ovu kompaniju privoleli da dodje u Srbiju i zaposli 1000 radnika koji mozda rade u nekom propalom preduzecu i vec godinama svejedno primaju subvencije od drzave. Suludo, zar ne!?
Dobro, to nije cilj trenutne reorganizacije ministra. Nego hajde da nadjemo stvarno realno resenje da zaposlimo 1000 radnika FAP-a ili 14.Oktobra.
Sta reci...

neko

pre 10 godina

Garantujem da Dinkiceva vojska danonocno pise mailove potencijalnim investitorima da odustanu od investicija.

Samo da dokazu da je Radulovic kriv za to.

Radulovicu samo napred! Nema nas previse, ali nas ima dovoljno koji smo barijera raznim Dinkicima.

Svake godine sve vise tonemo, a Dinkic nam objasnjava da je sve bolje i bolje.

Srbija mora da popravi ambijent ukidanjem birokratije. Tu birokratiju je u vecini slucajeva pozaposljavao URS.
Znaju oni da je to sledeci korak. Zato grebu i brane se svim sredstvima.

Budimo jedinstveni, svi koji razumemo trenutak.
Objasnite ljudima oko sebe o cemu se radi.

xxx

pre 10 godina

ma nije problem u stimulaciji već u nepoverenju u ovu vlast,koja hapsi privrednike koji trguju svojom imovinom.Pa ko je onda lud da tu ulaže...

neko

pre 10 godina

Garantujem da Dinkiceva vojska danonocno pise mailove potencijalnim investitorima da odustanu od investicija.

Samo da dokazu da je Radulovic kriv za to.

Radulovicu samo napred! Nema nas previse, ali nas ima dovoljno koji smo barijera raznim Dinkicima.

Svake godine sve vise tonemo, a Dinkic nam objasnjava da je sve bolje i bolje.

Srbija mora da popravi ambijent ukidanjem birokratije. Tu birokratiju je u vecini slucajeva pozaposljavao URS.
Znaju oni da je to sledeci korak. Zato grebu i brane se svim sredstvima.

Budimo jedinstveni, svi koji razumemo trenutak.
Objasnite ljudima oko sebe o cemu se radi.

Nikad nikome izvini

pre 10 godina

Alo bre Dinkicu mozda nije problem u subvencijama...mozda je problem gradjevinska dozvola koja se ceka vise od godinu dana,mozda je problem u salterskim sluzbenicima,mozda je problem u mzickom dinaru,mozda je problem u tablarini,mozda je problem odzacarini,mozda je problem u RTV pretplati,mozda je problem u mitu i korupciji...mozda je problem u URS-u,PUPS-u i slicnim kombi strankama...od 2000 godine te slusam Dinkicu kao ekonomskog experta a radim sve vise i vise a zivim sve gore i gore

SrdjAn

pre 10 godina

Covek hoce da kaze da kada njega nema, nema ni ulaganja u Srbiju!
Dinkicu, ti si samo jedan samohvalisavac. Ojadio si ovu drzavu zanavek!
A tvoji uspesi na dovodjenju investitora sveli su se na davanje subvencijama istima, toliko da glat mogu dve godine da isplacuju plate radnicima. Umetnosti velike! Pameti velike! Kako niste nasli mehanizam da stimulisete investitore na druge nacine.
Tako da su Vam izjave ovoga tipa izlizane i samohvalne.
Put putujte i molim Vas ne vracajte nam se vise.

Veliki brat

pre 10 godina

Većina ljudi potpuno pogrešno razmišlja.

Shvatite da niko normalan u ovu državu neće investirati, osim oni koji nešto mute pa im odgovara tih 10.000€ po radnom mestu. Naravno, u Srbiji trenutno posluju i neke dobre i korektne kompanije, ali su mahom u pitanju one koje su pre 10 i više godina već ušle u Srbiju nadajući se njenom napretku i istinskoj demokratiji kao i dobrom poslovnom ambijentu (Siemens i sl.).

Pošteni danas u Srbiju nipošto neće doći, ni uz tih 10.000€ po radnom mestu, jer to je nekoj firmi u Nemačkoj par plata i ne znači im ništa, znači samo onima kkoje ne interesuje pravi posao i istinski razvoj privrede.


Ljudi, nama je potrebno da zaposlimo još bar 500.000 ljudi. Kad bi za svako radno mesto dali po 10.000e, to bi iznosilo 5.000.000.000 evra!!!
Pa odakle nam 5 MILIJARDI evra da podelimo strancima?
I da ih imamo, zar ne bi bilo logično te pare dati DOMAĆIM firmama koje se bave IZVOZOM nekih proizvoda (a ne sirovina)?

Dakle, pogledajte zemlje u usponu (Kina, Indija, Brazil...), nijedna nije davala gotov novac stranim firmama, samo ih je npr. na 5 godina oslobađala poreza (Kina) da bi nakon toga plaćali manji porez od domaćih firmi itd.


Nije poenta da se ovde dovedu oni kojima 10.000e po radniku nešto znači, jer je malo takvih firmi koje su ozbiljne. One ozbiljne privlači ambijent, dobri zakoni, infrastruktura, obrazovani/kulturni/disciplinovani radnici...

crni dusane

pre 10 godina

@dusan
Ma ne ti ne glasas za sns tj radikale ali posle par meseci si zakljucio da je ovaj najbolji. Ti si prosto neki ekonomski mag kad mozes da ocenis nesto tako odokativno. Daj reci mi pet stvari koje je uradio i pomogao privredi ili barem dve .
Ukidanje SIEPE je los potez ja kao predstavnik strane kompanije sam puno pomoci dobio od njih od lokacija do dobijanja kompletnih podataka o skrivenim troskovima poslovanja u ovom zemlji. Sto se tice ljudi iz te agencije par njih sa kojima sam saradjivao sve najbolje mislim i ako me budu kontaktirali da im dam posao da, dacu im.
Stoji da postoji gomila moronsko nepotrebnih partijskih agencija u ovoj zemlji ali Siepa to nije i iskreno zalim sto je zatvaraju.A o ovom ministru i nemam neku lepu rec ma generalno ni o jednom ko je u vlasti ovoj ili prosloj nemam rec. Politicari nisu eksperti to su paraziti zvali se oni SNS DS PUPS SPS URS ili tandarabroc svi su oni i vlast i opozicija. Svi peru ruke od odgovornosti a svi dobro zive . Kad u Srbiji se pojavi politicar ili stranka koja nema preletace i ostale olose mozda bude bolje. Samo pogledajte danasnji SNS i ovu Mihailovicku pa svi su se oni skupili iz raznih stranaka sve sam olos do olosa. Eto to vam je moje misljenje o svima njima a svima dajem minus na rad

deda Panta

pre 10 godina

Problem ove zemlje je što nema kvalitetnu i obrazovanu radnu snagu, alo bre ljudi, u Srbiji ne možeš da nadješ kvalitetnog varioca, a ne nešto drugo. Uništena industrija i suludo školstvo već 30 godina i krah normalno sledi.

Ko izadje poslednji ne mora da gasi svetla,vec su ugasena.

pre 10 godina

Pre neko sto nastavite da ostavljate zlurade komentare pogledate na web-sajtu o kakvom se gigantu u autoindustriji radi. Ako je istina da je ovakav investitor uopste razmatrao Srbiju kao mesto za ulaganje i odustao od ulaganja to je strasan poraz za ovu drzavu. Sledece godine na trzistu rada imacete jos oko 30.000 nezaposlenih radnika. Mozda ovoj zemlji zaista nisu potrebni investitori vec samo politicari. A mi svi treba da potrazimo srecu u nekoj drugoj zemlji. Bas kao sto ce to uciniti i kompanija Takata.

Show

pre 10 godina

Subvencije su samo pokrice za skupu i neefikasnu drzavu.

Vratite SDK, ukinite silu agencija i kreirajte ambijent u kome nije toliko skupo raditi pa ce sve krenuti samo od sebe.

Ovako ubijate mala i srednja preduzeca potencirajuci velike investitore koji posle imaju ogroman ucenjivacki kapacitet.

Aleksandar

pre 10 godina

Da li ovaj covek ima i najmanje obraza? Pa nije cilj Srbije da dodje neka firma, da joj se za to plati ko zna koliko, pa onda ako sve profunkcionise u nekom pojedinacnom slucaju, da to sto nema nikakvog rasta BDPa i sto zivimo gore, nadomescujemo pricama, kako je super Fiat ili Jura ili ne znam vec sta. Sistem subvencija koji je Dinkic "propovedao" ne funkcionise, rasta nema, boljitka nema. Kriza jeste doprinela, ali nije presudna. Presudno je to sto je on sam bio i ostao nesposoban da ucini da se ovde zivi bolje (u to da li se i koliko nakrao necu da ulazim). Srbija u skorijoj istoriji nije imala kvalitetnije ljude u ministarstvu privrede, ukljucujuci i ministra Radulovica, i nadam se da ce biti politicke volje da se sprovedu reforme koje predlazu, a efekti istih Dinkicu za svagda zapuse usta.

VladimirUE

pre 10 godina

@SrdjAn Zbog ovoga sto si napisao, hiljadu ljudi nece se dobro osecati, hiljadu porodica ostalo je bez jedne ili dve plate zbog (ne)rada jednog ministra. SNS politika svakoga dana gasi vise hiljada radnih mesta, a o dolasku novih investicija, citacemo samo u rubrici naucna fantastika, iliti lepe zelje prvog potredsednika vlade.

Budjenje

pre 10 godina

Nije Takata u problemima pa je odustala od investiranja. Mi smo u problemima pa je odustala od investiranja.Samo hoce li neko da gasi ove pozare?! Dobro,necemo investicije. Sta je alternativa? Necemo da dajemo subvencije? Da li imamo dobru infrastrukturu,puteve? Da li imamo uredjen sistem u kome se znaju i postuju pravila? Da li imamo brzu administraciju pa investitori ne cekaju i do godinu dana u nekim opstinama na izdavanje dozvola? Dosta je bilo praznih prica,ova zemlja nema vremena da ceka da se neko dozove pameti. Ja zelim da mi neko kaze kako ce zaposliti ljude kad se za narednu godinu najavljuju jos veca otpustanja. Gde se to uopste otvaraju nova radna mesta? Ljudi,probudite se pre nego sto bude prekasno i uradite nesto,tonemo sve dublje....

molim vas botovi prekinite

pre 10 godina

Pa jel vi stvarno mislite da treba dinkic takatu da obavestava o situaciji? Da ne citaju novine, imaju pristup internetu (reuters napr sve prenosi). Da im ambasada ne referise? Probudite se!

Ekonomista sa stažom

pre 10 godina

Dinkić je potpuno u pravu. Ovaj Radulović je polupan skroz. Svakim danom dokazuje da je bio ozbiljan kad je odvalio da su: "STRANE INVESTICIJE KAPITALNA BUDALAŠTINA"

m4a1

pre 10 godina

znate kako, to je kao kod privatnika, on kaze bice plata pa vi dodjete kuci i saopstite svojima tu radosnu vest a u stvari nema je po 2 meseca. e tako nama rade nasi politicari, neko im pusti buvu mozda cemo da razmotrimo dolazak u srbiju, a nasi politicari odmah naprave senzaciju od toga...

Knele

pre 10 godina

@Dušan ekonomista
Taj "najbolji ministar" je bio stečajni direktor u 14 preduzeća koja su propala, poznajem čoveka koji je radio u PKB-ovoj šećerani gde je Radulović bio stečajni direktor.Ta je šećerana uništena namerno da je kupi Kole za dinar a uz taj dinar je dobio i zalihe šećera od 20000 tona.Kako neko ko je bio grobar srpske privrede može da bude ministar privrede?
@Olga
Da li se povoljni uslovi za ulaganje stvaraju tako što PDV podigneš sa 18 na 20%?Ne već ga smanjiš na 15% i onda ti dolaze investicije, a naša vlada misli da će da poveća prihode od poreza ako poveća PDV.Pa povećaće ga malo, ali dugoročno je bolje da nam dođu investicije pa da se zaposle ljudi i onda ti radnici da plaćaju porez državi i razume se investitor da plaća porez na profit.

xxx

pre 10 godina

ma nije problem u stimulaciji već u nepoverenju u ovu vlast,koja hapsi privrednike koji trguju svojom imovinom.Pa ko je onda lud da tu ulaže...

eto tako

pre 10 godina

Sredite zakonodavstvo, demonopolizujte trziste rada, robe i usluga, smanjite poreze na plate i dobit i investitorima nece trebati nikakve SIEPe i Fondovi za razvoj! Agencije koje nuzno moraju da postoje bi stvarale uslove i za velika i mala preduzeca, a time stitile interese potrosaca i korisnika - a sada agencije sluze za zabasureno stvaranje monopola!
Tek onda, Investitori i domaci i strani ce znati da investiraju u ozbiljnu i uredjenu drzavu, to je najbolja stimulacija!
Ali to ne moze da se sredi dok se partijske vojske ne oteraju na margine drustva.
Dok narod ne shvati da mora da ukljuci mozak, da je izlaz u slobodnom preduzetnistvu i da eventualno cinovnicko mesto nije nikakvo specijalno dostignuce nego pre svega obaveza prema svojoj drzavi - nema napred!

Orwell Djordje Vegan

pre 10 godina

Smesnih li komentara. A najsmesniji, odnosno tragikomican je ministar koji je poverovao da su ga tu postavili da bi nesto zaista promenio. Za menjanje ovog lakrdijaskog sistema treba ozbiljna mobilizacija kreativnih snaga, a znamo da su partije suprotstavljene upravo njima. Nema privrede bez pravnog sistema, kaznjavanja svih lopova, vracanje otetog, oduzimanja imovine itd. Dakle, samo kuka i motika ce ovo da djubre sto se valja decenijama da pokupi. Radulovic je verujem prolazna pojava.

Realno

pre 10 godina

Nemam nista lepo o Mladjanu. Ali o Takati imam. Veliko ime, veliki profit, veliki ugled. Ko iole poznaje japansku privredu znace da dolazak jedne japanske kompanije otvara vrata i za izvoz u Japan kao i za nova ulaganja sa njihove strane. Velika greska Radulovica ukidanje subvencija. Takata ih naravno ocekuje jer joj se nude sa svih strana a posebno u ovom delu sveta. Tako da nista, cist autogol. I jos vaznije Japanci se tesko odluce i da dodju a kamoli da udju u pregovore. Zaboravimo na svetska imena jos narednih 10 godina i koncenyrisimo se na domacu privredu kao sto je Modus. Svaka cast

џокер 036

pre 10 godina

ови јапанци су лоше проценили србију........нема јефтиније радне снаге од србије........за двеста евра робови ће да раде.....нажалост........

Jastučnica

pre 10 godina

Sada bi neko iz Vlade trebao da objasni (ako ima kuraži) šta se dogodilo. Možda je odustajanje i opravdano. Samo je pitanje za koga.

Randy

pre 10 godina

Sva sreca pa Radulovicu strane investicije nisu primarne...
A zamislite ovu suludu ideju: da smo ovu kompaniju privoleli da dodje u Srbiju i zaposli 1000 radnika koji mozda rade u nekom propalom preduzecu i vec godinama svejedno primaju subvencije od drzave. Suludo, zar ne!?
Dobro, to nije cilj trenutne reorganizacije ministra. Nego hajde da nadjemo stvarno realno resenje da zaposlimo 1000 radnika FAP-a ili 14.Oktobra.
Sta reci...

b

pre 10 godina

pitajte onog naflitanog ministra radulovica zasto su Japanci odustali, jel se tako povecava standard gradjana i zaposljavaju ljudi tako sto strani investitori odlaze, jel to njegov program za ozivljavanje privrede, ovo je tek pocetak, sledi odlazak DELHAIZE, pa LUKOILA, LIDL I IKEA nece nikad doci, jer oni ne dolaze u siromasne zemlje gde narod zivi bedno

Kiza

pre 10 godina

Englezi imaju dobru izreku - don't fix it if it's not broken". Mislim da nam i ministar Radulovic i Dinkic duguju mnogo ozbiljniju analizu na osnovu koje bi se donela odluka da li ukidati SIEPu i subvencije za investitore ili ne. Ovako, sve se pretvorilo u jednu veliku kakafoniju.

Realni

pre 10 godina

Srbija u skorijoj istoriji nije imala kvalitetnije ljude u ministarstvu privrede, ukljucujuci i ministra Radulovica, i nadam se da ce biti politicke volje da se sprovedu reforme koje predlazu, a efekti istih Dinkicu za svagda zapuse usta.
(Aleksandar, 13. novembar 2013 17:13)

Dragi decace s gitarom u ruci. Niko nece da finansira ovde ukoliko ga ne vuces za rukav i ne das subvenciju... Niko niko niko niko i jos 1000 puta niko.

Stecajni upravnik ide po budzetu kako ne razumete ljudi i rasknjizuje... Stavku po stavku.

Smesni su mi komentari ekonomski znalaca koji se zasnivaju na pljuvanju Dinkica. I ja ga ne volim i znam da je svoje udomljavao i gurao u konkursima svoje "regione" ali to su uslovi konkursa a ne sistem za privlacenje investicija.

Indikator FDI ili direktnih stranih investicija nismo nametnuli mi nego medjunarodne organizacije. Nije to Dinkic izmislio. Procitajte malo literature vezano za ekonomiju pa onda komentarisite.

Kućni parničar

pre 10 godina

Zašto ministar nije ubedio Japance da će sledeće godine biti takvi uslovi privredjivanja u našoj zemlji da im podsticaji i neće ni trebati? Očigledno da mu i oni ne veruju.

milan

pre 10 godina

Znači čim neko pogleda prema Srbiji najavljuju se strane investicije a kada odjave se ćuti mada to treba kao normalnu stvar posmatrati a ne kao tragediju.

objaviti prepisku

pre 10 godina

SIEPA ce se ukinuti dosli ili ne Japanci da grade vazdusne jastuke.Isto kao sto Japanska firma mozda bi dosla u Srbiju samo radi subvencija,a posle par godina spakovala tehniku i otisla u drugu zemlju itd...A to sto u pismu navodno pise da ce otici u drugu zemlju u okruzenju,znaci da oni Srbiju u opste na smatraju zemljom sa dobrom radnom snagom,sa dobrim sindikatima i dobrim zakonom o radu!Poreski sistem nam je privlacan.Jel bi mogla SIEPA i njihov disa da objave pismo javno,da vidimo ko je iz doticne kompanije odgovorio,a i pismo iz SIEPE njima?

takata

pre 10 godina

u Hrvatsku i Madjarsku sigurno nece jer bi tamo prebale bit vece plate,znaci ako idu kod susjeda kako su rekli to ce verovatno da bude BiH,Kosovo ili Bugarska

perica samo razmislja

pre 10 godina

Jos jedna u nizu lazi kojima je Vucic skupljao glasove. Nece niko doci u Srbiju jel oni rade za dobrobit svoje zemlje i ne zele da imaju negativna ulaganja za razliku od nasih politicara koji rade sve zarad para, naravno na privatnim racunima. Inace neko u predjasnjim komentarima lepo rece. Radulovic je, ako se se secate, bio stecajni direktor 14 firmi U ISTO VREME. I tada se povela polemika kako neko moze da obavlja 14 poslova istovremeno ali je imao zastitu kao i sada. Inace, stecajni direktor je imao procenat od prodaje svake firme. Vi sada izracunajte koliko je on uzeo. Uniste firmu, smene direktora, postave svog coveka koji samo pokupi kajmak od prodaje firme. SRAMOTA. I takav covek je sada ministar. E zato niko nece da ulaze u Srbiju.

Gastos

pre 10 godina

@ (џокер 036, 13. novembar 2013 23:20)
Srbija ima jednu od najskupljih radnih snaga na svetu. 200 eur jeste primamljivo, ali samo na papiru. Za tih 200 eur se dobija nemotivisan radnik koji ce bez problema putiti i los proizvod sa trake jer ga ne zanima, koi ce cesto izostajati sa posla na ime laznog bolovanja i koji ce gledati nesto da ukrade/napravi stetu.
Kao neko ko radi u inostranstvu na solidnoj poziciji mogu da kazem da sam za investiranje u Srbiju cuo samo po losem. Na primer, za grebanje automobila u FIAT-u sam cuo od slovackog menadzera koji je pojasnjavao zasto ne treba investirati u zemlje koje nemaju kulturu rada. Srbija je zemlja starleta, splavova i navijaca a ne radnika. A oko reketa sto privatnih sto institucionalnih, o tome nek javlja insajder.

Rok

pre 10 godina

Takata je u problemima zbog prošlogodišnjih problema sa air-begovima i pojasevima, kada su Tojota, Nissan i Honda morali da povuku preko 1,5 miliona automobila. Sada Takata nije u situaciji da se bavi investicijama.

nina

pre 10 godina

ови јапанци су лоше проценили србију........нема јефтиније радне снаге од србије........за двеста евра робови ће да раде.....нажалост........
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (џокер 036, 13. novembar 2013 23:20)

Jeftine radne snage ima svuda u svetu. Procenili su da smo mi jedna krš zemlja koja svako malo menja zakone, a i da smo poprilično neodgovorni, netačni i neko na čiji dogovor ne možeš da se osloniš.
Popriličan broj firmi je otišao iz Srbije, što zbog neodgovornosti radnika, rukovodioca, što zbog birokratskih problema.

Curtz

pre 10 godina

Niko normalan neće da otvara fabriku u zemlji gde od kupovine zemljišta do izgradnje fabrike treba da proteknu godine zbog neefikasne i korumpirane administracije i kafkijanske papirologije.

Pera

pre 10 godina

@Veliki brat

Mozda nemamo 5 milijardi ali imamo 2.5 - neka prodaju Telekom i zaposle 250,000 ljudi, pola problema je reseno odmah a kooperanti firmi koje dodju zaposlice drugu polovinu i bez subvencija. Ili neka ne dotiraju sa po 10,000 radno mesto ali neka udju sa 49% u investiciju sa ozbiljni firmama kao sto je Fiat.

Limanac

pre 10 godina

Bar pola komentara su pisali ljudi iz SIEPA-e ili iz G17. Dakle, ukratko: Lepo se Dinkić uživeo u ulogu deda-mraza. Zadužiš se svake godine za 5 milijardi evra, daš 2 milijarde za rupu u penzionom fondu, a onda deliš subvencije od 10000 evra po zaposlenom za proizvodnju gaća, bojlera i čarapa. Onda LAŽEŠ ljude kako se te investicije vrate zemlji pomnožene multiplikatorom 7 za samo par godina. Jedini problem je što u realnosti jedino uživaju deda-mraz, zaposleni u siepa-i i strani investitor, koji je dobio besplatnu proizvodnju u narednih 3 godine(plate uglavnom iznose do 200 evra neto). A možda nekog boli i što je ministar pustio menice svim firmama koje su dobile subvencije a nisu nikog zaposlile.

Aki

pre 10 godina

Bravo Raduloviću!
Samo nastavo tako oštro i bez takta dok sve ne zatvoriš.

Retoričko pitanje: Da li je Vučić juče izjavio da je on odgovoran za postavljanje Radulovića na mesto ministra? Mislite o tome.

Mladen

pre 10 godina

Kao neko ko je potpuno upucen u ovo (moja firma je trebalo da gradi za njih), mogu samo da vam kazem da ce graditi u Madjarskoj. To i jesu bile poslednje dve opcije, vec tri meseca unazad. Zasto ne u Srbiji? Verujte mi da je jako jako, jaaaako tesko japancima objasniti kako bilo sta funkcionise ovde. Odu u banku da otvrore racun, najjednostavnija stvar, jelte? Pored gomile dokumenata, koja mora biti iz Japana, overena u notarskoj sluzbi, prevedena kod tumaca i overena u Srbiji, u banci im traze i izvode unazad do osnivaca, odnosno trenutnog vlasnika firme. A kada finoj gospodi u banci pojasnite da je firma u stvari AD, i da je na berzi, pa se broj i imena vlasnika menjaju u minutu po XY puta, znate sta vam odgovore? - Molimo vas da nam dostavite izvode unazad do osnivaca, odnosno trenutnog vlasnika firme. Verujte mi, to nije cak ni vrh ledenog brega a kroz sve sam to prosao. I kako vi mislite da to objasnite japancu bre? Sa druge strane, japanci nisu ni malo superiorni u odnosu na bilo koga, samo su setovani da rade po pravilima. Njihovim pravilima. I ne umeju drugacije. Verujte mi da nisu pare u pitanju, ni jeftinija radna snaga, samo i iskljucivo neuredjenost i strahotna administracija.

Adriano Celentano

pre 10 godina

E moji botovi, niste ni za sta, u dve godine niste skrpili ni sto miliona investicija, vratite se u vas megatrend i tamo lazite po coskovima a narod Srbije ostavite u realnosti, a to je da ste nesposobni, prst na celo.

Prvi ima resenje, ne brinite

pre 10 godina

Sinoc PPV izjavi da ima i novog savetnika Nemca, koji dovodi Mercedes.Zamena stize, bez brige, Krstic genijalac, Radulovic isto tako.To sto nikog nema ni na vidiku nije vazno.
A i onog sto je vodio u FAP da pregovara sa radnicima, covek samo direktor priv. firme koja je posrednik za prodaju automobila ovde i u CG.Najobicniji d.o.o a on ga predstavio kao predstavnika Mercedesa koji ce da nam dovede Mercedes u Priboj.Ma moze mu se, ovaj lakoverni narod guta sve.

Ekonomista

pre 10 godina

Bravo za nove mere Ministarstva privrede,prvi rezultati se vec vide,sad kad Japanci ne dodji,radnici koji su trbali da rade kod njih su ustedeli put do posla.Ako ovako nastave samo ce stecajni upravnici da rade.

Killer on the loose

pre 10 godina

Je li,hoces da radimo jastuke u Srbiji???
A gde je to??
Ma u istocnoj Evropi,imaju dobre ribe,dobro se krka tamo,jeftina radna snaga,niko se ne buni,a i lideri su regionu po svemu i svacemu,ali su im putevi katastrofa,administracija preglomazna,svaki dan neka frka...Hoces da rizIkujemo??
Ma jok,jel si normalan?!Necu da pijem lekove zbog njih

DJ Oka

pre 10 godina

@(Ex Sns., 13. novembar 2013 21:54)

A u koju to susednu zemlju idu? Ja sam cuo Madjarska, ali bilo bi ok da cujemo gde ce? Madjarska inace ima 9 fabrika automobila !

Uz to daju i po 15.000€ po radnom mestu. Bar su toliko dali Mercedesu. E moj Radulovicu, zavuci se u misiju rupu dok se ne digne kuka i motika na tebe! Gori si bre od Dinkica 1000 puta. Pravicemo mi Mladju od blata kako je krenulo.

Mile

pre 10 godina

Jeftinu radnu snagu poništava,korumpirana uprava i visok stepen kriminalizacije društva. Pa niko neće da ulaže u nesigurno društvo!

Rajko Cvetkovic

pre 10 godina

@ (џокер 036, 13. novembar 2013 23:20)
Srbija ima jednu od najskupljih radnih snaga na svetu. 200 eur jeste primamljivo, ali samo na papiru. Za tih 200 eur se dobija nemotivisan radnik koji ce bez problema putiti i los proizvod sa trake jer ga ne zanima, koi ce cesto izostajati sa posla na ime laznog bolovanja i koji ce gledati nesto da ukrade/napravi stetu.
Kao neko ko radi u inostranstvu na solidnoj poziciji mogu da kazem da sam za investiranje u Srbiju cuo samo po losem. Na primer, za grebanje automobila u FIAT-u sam cuo od slovackog menadzera koji je pojasnjavao zasto ne treba investirati u zemlje koje nemaju kulturu rada. Srbija je zemlja starleta, splavova i navijaca a ne radnika. A oko reketa sto privatnih sto institucionalnih, o tome nek javlja insajder.
(Gastos, 14. novembar 2013 10:26)
--------------------------------------------
Potpisujem svaku reč koju je napisao @Gastos. Nažalost mi smo krš nacija i zato imamo krš državu, koju ne možemo našminkati nikakvim podsticajima.

Ako bude imalo političke volje da se podrži Saša Radulović, onda ima neke nade da krenemo na mrtve krš tačke. Puna podrška g. Vučiću!

sasha

pre 10 godina

Nema subvencija, nema investicija. Oni investitori poput FIAT-a, Benetona, Yura itd. su kupljene investicije. Posto u budzetu nema para za kupovanje investicija, nema ni ulaganja. Uzalud besplatno indust. zemljiste, oslobodjenje od poreza, mali su to iznosi od onoga sto treba da se ulozi i jednostavno nema ekonomske racunice strani investitor.
Bolje bi bilo da se ulaze u nasa mala i srednja preduzeca. Ni nasi domaci poslodavci po pitanju isplate zarada nisu bolji od stranaca, kad bi mogli 100€ bi placali zarade radnicima, ali opet kroz vreme bi se to isplatilo drzavi, narodu, domacoj ekonomiji etc.

Milic

pre 10 godina

Pa jeste Radulovica "pocne da izbiva na mafiju" malo se opusti i olako napadne SIEPU, japanci ozbiljni ljudi koji rade i nezele zajebanciju vide da je stvar pomalo sumljiva i odmah normalno dizu ruke. On posle tvrdi da nije politicar nego neznam sta vec i da je pricao iz duse i srca :) , sta go da je treba da pazi sta, kako i kad prica ako vec ima takvo mesto. Lepo je sto on peva iz srca al par stotina ljudi ce i sledece godine biti nezaposljeni.

A.M.

pre 10 godina

Pa bre da budemo realni. Ne dajemo m njima pare pa da čekaju na raznorazne papire i dozvole po godinu dana i jače nego obrnuto,a pošto naši vrli ministri i predsednik nemaju volje da se blamiraju tako što nazovu nekog sa niže hijerarhijske grane i kažu "Ovo i ovo do prekosutra da je gotovo." jer je hitno i donosi dosta para(ne ova firma nego generalno,ipak ovo nije prvi investitor koji odustaje). Ti neznanju ili im je blam da se spuštaju na taj nivo,mislim da,ipak jedan ministar,PPV,itd,treba da diktira firmama po kojim će uslovima da nam uruče novac a ne sad tu nešto,neke papire da im skuplja, pa ipak su svi oni,što bi se reklo,na vlasti majku mu.

Comi Li

pre 10 godina

I sta nam ovaj tekst govori? Zasto se malo nije pozabavio uzrocima takvog ishoda - da je ova drzava totalni cirkus koji je pun prica i sarenih laza, a da se zapravo nista ne radi nego ponavljaju trikovi na koje samo mi sami mozemo da nasednemo. Ovo je vest koja govori o nasoj plitkosti i neusmerenosti, kratkoj pameti i nedostatku vizije i odgovornosti prema kolektivnu koji se zove drzava.

Vlajko

pre 10 godina

"|u Hrvatsku i Madjarsku sigurno nece jer bi tamo prebale bit vece plate,znaci ako idu kod susjeda kako su rekli to ce verovatno da bude BiH,Kosovo ili Bugarska"

Dal je moguce da su ovi hrvati toliko iskompleksiranni da svaku priliku koriste da se bar malo uzdignu.Nece ici u Hrvatsku zato sto su vam plate vece nego nemcima i japancima zajedno.Vi ste sila broj jedan.

neko

pre 10 godina

Garantujem da Dinkiceva vojska danonocno pise mailove potencijalnim investitorima da odustanu od investicija.

Samo da dokazu da je Radulovic kriv za to.

Radulovicu samo napred! Nema nas previse, ali nas ima dovoljno koji smo barijera raznim Dinkicima.

Svake godine sve vise tonemo, a Dinkic nam objasnjava da je sve bolje i bolje.

Srbija mora da popravi ambijent ukidanjem birokratije. Tu birokratiju je u vecini slucajeva pozaposljavao URS.
Znaju oni da je to sledeci korak. Zato grebu i brane se svim sredstvima.

Budimo jedinstveni, svi koji razumemo trenutak.
Objasnite ljudima oko sebe o cemu se radi.

Rok

pre 10 godina

Takata je u problemima zbog prošlogodišnjih problema sa air-begovima i pojasevima, kada su Tojota, Nissan i Honda morali da povuku preko 1,5 miliona automobila. Sada Takata nije u situaciji da se bavi investicijama.

Ekonomista sa stažom

pre 10 godina

Dinkić je potpuno u pravu. Ovaj Radulović je polupan skroz. Svakim danom dokazuje da je bio ozbiljan kad je odvalio da su: "STRANE INVESTICIJE KAPITALNA BUDALAŠTINA"

Pera

pre 10 godina

@Veliki brat

Mozda nemamo 5 milijardi ali imamo 2.5 - neka prodaju Telekom i zaposle 250,000 ljudi, pola problema je reseno odmah a kooperanti firmi koje dodju zaposlice drugu polovinu i bez subvencija. Ili neka ne dotiraju sa po 10,000 radno mesto ali neka udju sa 49% u investiciju sa ozbiljni firmama kao sto je Fiat.

Aleksandar

pre 10 godina

Da li ovaj covek ima i najmanje obraza? Pa nije cilj Srbije da dodje neka firma, da joj se za to plati ko zna koliko, pa onda ako sve profunkcionise u nekom pojedinacnom slucaju, da to sto nema nikakvog rasta BDPa i sto zivimo gore, nadomescujemo pricama, kako je super Fiat ili Jura ili ne znam vec sta. Sistem subvencija koji je Dinkic "propovedao" ne funkcionise, rasta nema, boljitka nema. Kriza jeste doprinela, ali nije presudna. Presudno je to sto je on sam bio i ostao nesposoban da ucini da se ovde zivi bolje (u to da li se i koliko nakrao necu da ulazim). Srbija u skorijoj istoriji nije imala kvalitetnije ljude u ministarstvu privrede, ukljucujuci i ministra Radulovica, i nadam se da ce biti politicke volje da se sprovedu reforme koje predlazu, a efekti istih Dinkicu za svagda zapuse usta.

SrdjAn

pre 10 godina

Covek hoce da kaze da kada njega nema, nema ni ulaganja u Srbiju!
Dinkicu, ti si samo jedan samohvalisavac. Ojadio si ovu drzavu zanavek!
A tvoji uspesi na dovodjenju investitora sveli su se na davanje subvencijama istima, toliko da glat mogu dve godine da isplacuju plate radnicima. Umetnosti velike! Pameti velike! Kako niste nasli mehanizam da stimulisete investitore na druge nacine.
Tako da su Vam izjave ovoga tipa izlizane i samohvalne.
Put putujte i molim Vas ne vracajte nam se vise.

xxx

pre 10 godina

ma nije problem u stimulaciji već u nepoverenju u ovu vlast,koja hapsi privrednike koji trguju svojom imovinom.Pa ko je onda lud da tu ulaže...

crni dusane

pre 10 godina

@dusan
Ma ne ti ne glasas za sns tj radikale ali posle par meseci si zakljucio da je ovaj najbolji. Ti si prosto neki ekonomski mag kad mozes da ocenis nesto tako odokativno. Daj reci mi pet stvari koje je uradio i pomogao privredi ili barem dve .
Ukidanje SIEPE je los potez ja kao predstavnik strane kompanije sam puno pomoci dobio od njih od lokacija do dobijanja kompletnih podataka o skrivenim troskovima poslovanja u ovom zemlji. Sto se tice ljudi iz te agencije par njih sa kojima sam saradjivao sve najbolje mislim i ako me budu kontaktirali da im dam posao da, dacu im.
Stoji da postoji gomila moronsko nepotrebnih partijskih agencija u ovoj zemlji ali Siepa to nije i iskreno zalim sto je zatvaraju.A o ovom ministru i nemam neku lepu rec ma generalno ni o jednom ko je u vlasti ovoj ili prosloj nemam rec. Politicari nisu eksperti to su paraziti zvali se oni SNS DS PUPS SPS URS ili tandarabroc svi su oni i vlast i opozicija. Svi peru ruke od odgovornosti a svi dobro zive . Kad u Srbiji se pojavi politicar ili stranka koja nema preletace i ostale olose mozda bude bolje. Samo pogledajte danasnji SNS i ovu Mihailovicku pa svi su se oni skupili iz raznih stranaka sve sam olos do olosa. Eto to vam je moje misljenje o svima njima a svima dajem minus na rad

objaviti prepisku

pre 10 godina

SIEPA ce se ukinuti dosli ili ne Japanci da grade vazdusne jastuke.Isto kao sto Japanska firma mozda bi dosla u Srbiju samo radi subvencija,a posle par godina spakovala tehniku i otisla u drugu zemlju itd...A to sto u pismu navodno pise da ce otici u drugu zemlju u okruzenju,znaci da oni Srbiju u opste na smatraju zemljom sa dobrom radnom snagom,sa dobrim sindikatima i dobrim zakonom o radu!Poreski sistem nam je privlacan.Jel bi mogla SIEPA i njihov disa da objave pismo javno,da vidimo ko je iz doticne kompanije odgovorio,a i pismo iz SIEPE njima?

Realno

pre 10 godina

Nemam nista lepo o Mladjanu. Ali o Takati imam. Veliko ime, veliki profit, veliki ugled. Ko iole poznaje japansku privredu znace da dolazak jedne japanske kompanije otvara vrata i za izvoz u Japan kao i za nova ulaganja sa njihove strane. Velika greska Radulovica ukidanje subvencija. Takata ih naravno ocekuje jer joj se nude sa svih strana a posebno u ovom delu sveta. Tako da nista, cist autogol. I jos vaznije Japanci se tesko odluce i da dodju a kamoli da udju u pregovore. Zaboravimo na svetska imena jos narednih 10 godina i koncenyrisimo se na domacu privredu kao sto je Modus. Svaka cast

Randy

pre 10 godina

Sva sreca pa Radulovicu strane investicije nisu primarne...
A zamislite ovu suludu ideju: da smo ovu kompaniju privoleli da dodje u Srbiju i zaposli 1000 radnika koji mozda rade u nekom propalom preduzecu i vec godinama svejedno primaju subvencije od drzave. Suludo, zar ne!?
Dobro, to nije cilj trenutne reorganizacije ministra. Nego hajde da nadjemo stvarno realno resenje da zaposlimo 1000 radnika FAP-a ili 14.Oktobra.
Sta reci...

VladimirUE

pre 10 godina

@SrdjAn Zbog ovoga sto si napisao, hiljadu ljudi nece se dobro osecati, hiljadu porodica ostalo je bez jedne ili dve plate zbog (ne)rada jednog ministra. SNS politika svakoga dana gasi vise hiljada radnih mesta, a o dolasku novih investicija, citacemo samo u rubrici naucna fantastika, iliti lepe zelje prvog potredsednika vlade.

Nikad nikome izvini

pre 10 godina

Alo bre Dinkicu mozda nije problem u subvencijama...mozda je problem gradjevinska dozvola koja se ceka vise od godinu dana,mozda je problem u salterskim sluzbenicima,mozda je problem u mzickom dinaru,mozda je problem u tablarini,mozda je problem odzacarini,mozda je problem u RTV pretplati,mozda je problem u mitu i korupciji...mozda je problem u URS-u,PUPS-u i slicnim kombi strankama...od 2000 godine te slusam Dinkicu kao ekonomskog experta a radim sve vise i vise a zivim sve gore i gore

b

pre 10 godina

pitajte onog naflitanog ministra radulovica zasto su Japanci odustali, jel se tako povecava standard gradjana i zaposljavaju ljudi tako sto strani investitori odlaze, jel to njegov program za ozivljavanje privrede, ovo je tek pocetak, sledi odlazak DELHAIZE, pa LUKOILA, LIDL I IKEA nece nikad doci, jer oni ne dolaze u siromasne zemlje gde narod zivi bedno

џокер 036

pre 10 godina

ови јапанци су лоше проценили србију........нема јефтиније радне снаге од србије........за двеста евра робови ће да раде.....нажалост........

Show

pre 10 godina

Subvencije su samo pokrice za skupu i neefikasnu drzavu.

Vratite SDK, ukinite silu agencija i kreirajte ambijent u kome nije toliko skupo raditi pa ce sve krenuti samo od sebe.

Ovako ubijate mala i srednja preduzeca potencirajuci velike investitore koji posle imaju ogroman ucenjivacki kapacitet.

Realni

pre 10 godina

Srbija u skorijoj istoriji nije imala kvalitetnije ljude u ministarstvu privrede, ukljucujuci i ministra Radulovica, i nadam se da ce biti politicke volje da se sprovedu reforme koje predlazu, a efekti istih Dinkicu za svagda zapuse usta.
(Aleksandar, 13. novembar 2013 17:13)

Dragi decace s gitarom u ruci. Niko nece da finansira ovde ukoliko ga ne vuces za rukav i ne das subvenciju... Niko niko niko niko i jos 1000 puta niko.

Stecajni upravnik ide po budzetu kako ne razumete ljudi i rasknjizuje... Stavku po stavku.

Smesni su mi komentari ekonomski znalaca koji se zasnivaju na pljuvanju Dinkica. I ja ga ne volim i znam da je svoje udomljavao i gurao u konkursima svoje "regione" ali to su uslovi konkursa a ne sistem za privlacenje investicija.

Indikator FDI ili direktnih stranih investicija nismo nametnuli mi nego medjunarodne organizacije. Nije to Dinkic izmislio. Procitajte malo literature vezano za ekonomiju pa onda komentarisite.

takata

pre 10 godina

u Hrvatsku i Madjarsku sigurno nece jer bi tamo prebale bit vece plate,znaci ako idu kod susjeda kako su rekli to ce verovatno da bude BiH,Kosovo ili Bugarska

Veliki brat

pre 10 godina

Većina ljudi potpuno pogrešno razmišlja.

Shvatite da niko normalan u ovu državu neće investirati, osim oni koji nešto mute pa im odgovara tih 10.000€ po radnom mestu. Naravno, u Srbiji trenutno posluju i neke dobre i korektne kompanije, ali su mahom u pitanju one koje su pre 10 i više godina već ušle u Srbiju nadajući se njenom napretku i istinskoj demokratiji kao i dobrom poslovnom ambijentu (Siemens i sl.).

Pošteni danas u Srbiju nipošto neće doći, ni uz tih 10.000€ po radnom mestu, jer to je nekoj firmi u Nemačkoj par plata i ne znači im ništa, znači samo onima kkoje ne interesuje pravi posao i istinski razvoj privrede.


Ljudi, nama je potrebno da zaposlimo još bar 500.000 ljudi. Kad bi za svako radno mesto dali po 10.000e, to bi iznosilo 5.000.000.000 evra!!!
Pa odakle nam 5 MILIJARDI evra da podelimo strancima?
I da ih imamo, zar ne bi bilo logično te pare dati DOMAĆIM firmama koje se bave IZVOZOM nekih proizvoda (a ne sirovina)?

Dakle, pogledajte zemlje u usponu (Kina, Indija, Brazil...), nijedna nije davala gotov novac stranim firmama, samo ih je npr. na 5 godina oslobađala poreza (Kina) da bi nakon toga plaćali manji porez od domaćih firmi itd.


Nije poenta da se ovde dovedu oni kojima 10.000e po radniku nešto znači, jer je malo takvih firmi koje su ozbiljne. One ozbiljne privlači ambijent, dobri zakoni, infrastruktura, obrazovani/kulturni/disciplinovani radnici...

Ko izadje poslednji ne mora da gasi svetla,vec su ugasena.

pre 10 godina

Pre neko sto nastavite da ostavljate zlurade komentare pogledate na web-sajtu o kakvom se gigantu u autoindustriji radi. Ako je istina da je ovakav investitor uopste razmatrao Srbiju kao mesto za ulaganje i odustao od ulaganja to je strasan poraz za ovu drzavu. Sledece godine na trzistu rada imacete jos oko 30.000 nezaposlenih radnika. Mozda ovoj zemlji zaista nisu potrebni investitori vec samo politicari. A mi svi treba da potrazimo srecu u nekoj drugoj zemlji. Bas kao sto ce to uciniti i kompanija Takata.

Kiza

pre 10 godina

Englezi imaju dobru izreku - don't fix it if it's not broken". Mislim da nam i ministar Radulovic i Dinkic duguju mnogo ozbiljniju analizu na osnovu koje bi se donela odluka da li ukidati SIEPu i subvencije za investitore ili ne. Ovako, sve se pretvorilo u jednu veliku kakafoniju.

Knele

pre 10 godina

@Dušan ekonomista
Taj "najbolji ministar" je bio stečajni direktor u 14 preduzeća koja su propala, poznajem čoveka koji je radio u PKB-ovoj šećerani gde je Radulović bio stečajni direktor.Ta je šećerana uništena namerno da je kupi Kole za dinar a uz taj dinar je dobio i zalihe šećera od 20000 tona.Kako neko ko je bio grobar srpske privrede može da bude ministar privrede?
@Olga
Da li se povoljni uslovi za ulaganje stvaraju tako što PDV podigneš sa 18 na 20%?Ne već ga smanjiš na 15% i onda ti dolaze investicije, a naša vlada misli da će da poveća prihode od poreza ako poveća PDV.Pa povećaće ga malo, ali dugoročno je bolje da nam dođu investicije pa da se zaposle ljudi i onda ti radnici da plaćaju porez državi i razume se investitor da plaća porez na profit.

Rajko Cvetkovic

pre 10 godina

@ (џокер 036, 13. novembar 2013 23:20)
Srbija ima jednu od najskupljih radnih snaga na svetu. 200 eur jeste primamljivo, ali samo na papiru. Za tih 200 eur se dobija nemotivisan radnik koji ce bez problema putiti i los proizvod sa trake jer ga ne zanima, koi ce cesto izostajati sa posla na ime laznog bolovanja i koji ce gledati nesto da ukrade/napravi stetu.
Kao neko ko radi u inostranstvu na solidnoj poziciji mogu da kazem da sam za investiranje u Srbiju cuo samo po losem. Na primer, za grebanje automobila u FIAT-u sam cuo od slovackog menadzera koji je pojasnjavao zasto ne treba investirati u zemlje koje nemaju kulturu rada. Srbija je zemlja starleta, splavova i navijaca a ne radnika. A oko reketa sto privatnih sto institucionalnih, o tome nek javlja insajder.
(Gastos, 14. novembar 2013 10:26)
--------------------------------------------
Potpisujem svaku reč koju je napisao @Gastos. Nažalost mi smo krš nacija i zato imamo krš državu, koju ne možemo našminkati nikakvim podsticajima.

Ako bude imalo političke volje da se podrži Saša Radulović, onda ima neke nade da krenemo na mrtve krš tačke. Puna podrška g. Vučiću!

deda Panta

pre 10 godina

Problem ove zemlje je što nema kvalitetnu i obrazovanu radnu snagu, alo bre ljudi, u Srbiji ne možeš da nadješ kvalitetnog varioca, a ne nešto drugo. Uništena industrija i suludo školstvo već 30 godina i krah normalno sledi.

Orwell Djordje Vegan

pre 10 godina

Smesnih li komentara. A najsmesniji, odnosno tragikomican je ministar koji je poverovao da su ga tu postavili da bi nesto zaista promenio. Za menjanje ovog lakrdijaskog sistema treba ozbiljna mobilizacija kreativnih snaga, a znamo da su partije suprotstavljene upravo njima. Nema privrede bez pravnog sistema, kaznjavanja svih lopova, vracanje otetog, oduzimanja imovine itd. Dakle, samo kuka i motika ce ovo da djubre sto se valja decenijama da pokupi. Radulovic je verujem prolazna pojava.

molim vas botovi prekinite

pre 10 godina

Pa jel vi stvarno mislite da treba dinkic takatu da obavestava o situaciji? Da ne citaju novine, imaju pristup internetu (reuters napr sve prenosi). Da im ambasada ne referise? Probudite se!

eto tako

pre 10 godina

Sredite zakonodavstvo, demonopolizujte trziste rada, robe i usluga, smanjite poreze na plate i dobit i investitorima nece trebati nikakve SIEPe i Fondovi za razvoj! Agencije koje nuzno moraju da postoje bi stvarale uslove i za velika i mala preduzeca, a time stitile interese potrosaca i korisnika - a sada agencije sluze za zabasureno stvaranje monopola!
Tek onda, Investitori i domaci i strani ce znati da investiraju u ozbiljnu i uredjenu drzavu, to je najbolja stimulacija!
Ali to ne moze da se sredi dok se partijske vojske ne oteraju na margine drustva.
Dok narod ne shvati da mora da ukljuci mozak, da je izlaz u slobodnom preduzetnistvu i da eventualno cinovnicko mesto nije nikakvo specijalno dostignuce nego pre svega obaveza prema svojoj drzavi - nema napred!

Kućni parničar

pre 10 godina

Zašto ministar nije ubedio Japance da će sledeće godine biti takvi uslovi privredjivanja u našoj zemlji da im podsticaji i neće ni trebati? Očigledno da mu i oni ne veruju.

m4a1

pre 10 godina

znate kako, to je kao kod privatnika, on kaze bice plata pa vi dodjete kuci i saopstite svojima tu radosnu vest a u stvari nema je po 2 meseca. e tako nama rade nasi politicari, neko im pusti buvu mozda cemo da razmotrimo dolazak u srbiju, a nasi politicari odmah naprave senzaciju od toga...

Limanac

pre 10 godina

Bar pola komentara su pisali ljudi iz SIEPA-e ili iz G17. Dakle, ukratko: Lepo se Dinkić uživeo u ulogu deda-mraza. Zadužiš se svake godine za 5 milijardi evra, daš 2 milijarde za rupu u penzionom fondu, a onda deliš subvencije od 10000 evra po zaposlenom za proizvodnju gaća, bojlera i čarapa. Onda LAŽEŠ ljude kako se te investicije vrate zemlji pomnožene multiplikatorom 7 za samo par godina. Jedini problem je što u realnosti jedino uživaju deda-mraz, zaposleni u siepa-i i strani investitor, koji je dobio besplatnu proizvodnju u narednih 3 godine(plate uglavnom iznose do 200 evra neto). A možda nekog boli i što je ministar pustio menice svim firmama koje su dobile subvencije a nisu nikog zaposlile.

Gastos

pre 10 godina

@ (џокер 036, 13. novembar 2013 23:20)
Srbija ima jednu od najskupljih radnih snaga na svetu. 200 eur jeste primamljivo, ali samo na papiru. Za tih 200 eur se dobija nemotivisan radnik koji ce bez problema putiti i los proizvod sa trake jer ga ne zanima, koi ce cesto izostajati sa posla na ime laznog bolovanja i koji ce gledati nesto da ukrade/napravi stetu.
Kao neko ko radi u inostranstvu na solidnoj poziciji mogu da kazem da sam za investiranje u Srbiju cuo samo po losem. Na primer, za grebanje automobila u FIAT-u sam cuo od slovackog menadzera koji je pojasnjavao zasto ne treba investirati u zemlje koje nemaju kulturu rada. Srbija je zemlja starleta, splavova i navijaca a ne radnika. A oko reketa sto privatnih sto institucionalnih, o tome nek javlja insajder.

Budjenje

pre 10 godina

Nije Takata u problemima pa je odustala od investiranja. Mi smo u problemima pa je odustala od investiranja.Samo hoce li neko da gasi ove pozare?! Dobro,necemo investicije. Sta je alternativa? Necemo da dajemo subvencije? Da li imamo dobru infrastrukturu,puteve? Da li imamo uredjen sistem u kome se znaju i postuju pravila? Da li imamo brzu administraciju pa investitori ne cekaju i do godinu dana u nekim opstinama na izdavanje dozvola? Dosta je bilo praznih prica,ova zemlja nema vremena da ceka da se neko dozove pameti. Ja zelim da mi neko kaze kako ce zaposliti ljude kad se za narednu godinu najavljuju jos veca otpustanja. Gde se to uopste otvaraju nova radna mesta? Ljudi,probudite se pre nego sto bude prekasno i uradite nesto,tonemo sve dublje....

Aki

pre 10 godina

Bravo Raduloviću!
Samo nastavo tako oštro i bez takta dok sve ne zatvoriš.

Retoričko pitanje: Da li je Vučić juče izjavio da je on odgovoran za postavljanje Radulovića na mesto ministra? Mislite o tome.

perica samo razmislja

pre 10 godina

Jos jedna u nizu lazi kojima je Vucic skupljao glasove. Nece niko doci u Srbiju jel oni rade za dobrobit svoje zemlje i ne zele da imaju negativna ulaganja za razliku od nasih politicara koji rade sve zarad para, naravno na privatnim racunima. Inace neko u predjasnjim komentarima lepo rece. Radulovic je, ako se se secate, bio stecajni direktor 14 firmi U ISTO VREME. I tada se povela polemika kako neko moze da obavlja 14 poslova istovremeno ali je imao zastitu kao i sada. Inace, stecajni direktor je imao procenat od prodaje svake firme. Vi sada izracunajte koliko je on uzeo. Uniste firmu, smene direktora, postave svog coveka koji samo pokupi kajmak od prodaje firme. SRAMOTA. I takav covek je sada ministar. E zato niko nece da ulaze u Srbiju.

sasha

pre 10 godina

Nema subvencija, nema investicija. Oni investitori poput FIAT-a, Benetona, Yura itd. su kupljene investicije. Posto u budzetu nema para za kupovanje investicija, nema ni ulaganja. Uzalud besplatno indust. zemljiste, oslobodjenje od poreza, mali su to iznosi od onoga sto treba da se ulozi i jednostavno nema ekonomske racunice strani investitor.
Bolje bi bilo da se ulaze u nasa mala i srednja preduzeca. Ni nasi domaci poslodavci po pitanju isplate zarada nisu bolji od stranaca, kad bi mogli 100€ bi placali zarade radnicima, ali opet kroz vreme bi se to isplatilo drzavi, narodu, domacoj ekonomiji etc.

DJ Oka

pre 10 godina

@(Ex Sns., 13. novembar 2013 21:54)

A u koju to susednu zemlju idu? Ja sam cuo Madjarska, ali bilo bi ok da cujemo gde ce? Madjarska inace ima 9 fabrika automobila !

Uz to daju i po 15.000€ po radnom mestu. Bar su toliko dali Mercedesu. E moj Radulovicu, zavuci se u misiju rupu dok se ne digne kuka i motika na tebe! Gori si bre od Dinkica 1000 puta. Pravicemo mi Mladju od blata kako je krenulo.

Prvi ima resenje, ne brinite

pre 10 godina

Sinoc PPV izjavi da ima i novog savetnika Nemca, koji dovodi Mercedes.Zamena stize, bez brige, Krstic genijalac, Radulovic isto tako.To sto nikog nema ni na vidiku nije vazno.
A i onog sto je vodio u FAP da pregovara sa radnicima, covek samo direktor priv. firme koja je posrednik za prodaju automobila ovde i u CG.Najobicniji d.o.o a on ga predstavio kao predstavnika Mercedesa koji ce da nam dovede Mercedes u Priboj.Ma moze mu se, ovaj lakoverni narod guta sve.

Milic

pre 10 godina

Pa jeste Radulovica "pocne da izbiva na mafiju" malo se opusti i olako napadne SIEPU, japanci ozbiljni ljudi koji rade i nezele zajebanciju vide da je stvar pomalo sumljiva i odmah normalno dizu ruke. On posle tvrdi da nije politicar nego neznam sta vec i da je pricao iz duse i srca :) , sta go da je treba da pazi sta, kako i kad prica ako vec ima takvo mesto. Lepo je sto on peva iz srca al par stotina ljudi ce i sledece godine biti nezaposljeni.

Jastučnica

pre 10 godina

Sada bi neko iz Vlade trebao da objasni (ako ima kuraži) šta se dogodilo. Možda je odustajanje i opravdano. Samo je pitanje za koga.

Vlajko

pre 10 godina

"|u Hrvatsku i Madjarsku sigurno nece jer bi tamo prebale bit vece plate,znaci ako idu kod susjeda kako su rekli to ce verovatno da bude BiH,Kosovo ili Bugarska"

Dal je moguce da su ovi hrvati toliko iskompleksiranni da svaku priliku koriste da se bar malo uzdignu.Nece ici u Hrvatsku zato sto su vam plate vece nego nemcima i japancima zajedno.Vi ste sila broj jedan.

A.M.

pre 10 godina

Pa bre da budemo realni. Ne dajemo m njima pare pa da čekaju na raznorazne papire i dozvole po godinu dana i jače nego obrnuto,a pošto naši vrli ministri i predsednik nemaju volje da se blamiraju tako što nazovu nekog sa niže hijerarhijske grane i kažu "Ovo i ovo do prekosutra da je gotovo." jer je hitno i donosi dosta para(ne ova firma nego generalno,ipak ovo nije prvi investitor koji odustaje). Ti neznanju ili im je blam da se spuštaju na taj nivo,mislim da,ipak jedan ministar,PPV,itd,treba da diktira firmama po kojim će uslovima da nam uruče novac a ne sad tu nešto,neke papire da im skuplja, pa ipak su svi oni,što bi se reklo,na vlasti majku mu.

Ekonomista

pre 10 godina

Bravo za nove mere Ministarstva privrede,prvi rezultati se vec vide,sad kad Japanci ne dodji,radnici koji su trbali da rade kod njih su ustedeli put do posla.Ako ovako nastave samo ce stecajni upravnici da rade.

milan

pre 10 godina

Znači čim neko pogleda prema Srbiji najavljuju se strane investicije a kada odjave se ćuti mada to treba kao normalnu stvar posmatrati a ne kao tragediju.

Adriano Celentano

pre 10 godina

E moji botovi, niste ni za sta, u dve godine niste skrpili ni sto miliona investicija, vratite se u vas megatrend i tamo lazite po coskovima a narod Srbije ostavite u realnosti, a to je da ste nesposobni, prst na celo.

nina

pre 10 godina

ови јапанци су лоше проценили србију........нема јефтиније радне снаге од србије........за двеста евра робови ће да раде.....нажалост........
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (џокер 036, 13. novembar 2013 23:20)

Jeftine radne snage ima svuda u svetu. Procenili su da smo mi jedna krš zemlja koja svako malo menja zakone, a i da smo poprilično neodgovorni, netačni i neko na čiji dogovor ne možeš da se osloniš.
Popriličan broj firmi je otišao iz Srbije, što zbog neodgovornosti radnika, rukovodioca, što zbog birokratskih problema.

Mile

pre 10 godina

Jeftinu radnu snagu poništava,korumpirana uprava i visok stepen kriminalizacije društva. Pa niko neće da ulaže u nesigurno društvo!

Curtz

pre 10 godina

Niko normalan neće da otvara fabriku u zemlji gde od kupovine zemljišta do izgradnje fabrike treba da proteknu godine zbog neefikasne i korumpirane administracije i kafkijanske papirologije.

Killer on the loose

pre 10 godina

Je li,hoces da radimo jastuke u Srbiji???
A gde je to??
Ma u istocnoj Evropi,imaju dobre ribe,dobro se krka tamo,jeftina radna snaga,niko se ne buni,a i lideri su regionu po svemu i svacemu,ali su im putevi katastrofa,administracija preglomazna,svaki dan neka frka...Hoces da rizIkujemo??
Ma jok,jel si normalan?!Necu da pijem lekove zbog njih

Mladen

pre 10 godina

Kao neko ko je potpuno upucen u ovo (moja firma je trebalo da gradi za njih), mogu samo da vam kazem da ce graditi u Madjarskoj. To i jesu bile poslednje dve opcije, vec tri meseca unazad. Zasto ne u Srbiji? Verujte mi da je jako jako, jaaaako tesko japancima objasniti kako bilo sta funkcionise ovde. Odu u banku da otvrore racun, najjednostavnija stvar, jelte? Pored gomile dokumenata, koja mora biti iz Japana, overena u notarskoj sluzbi, prevedena kod tumaca i overena u Srbiji, u banci im traze i izvode unazad do osnivaca, odnosno trenutnog vlasnika firme. A kada finoj gospodi u banci pojasnite da je firma u stvari AD, i da je na berzi, pa se broj i imena vlasnika menjaju u minutu po XY puta, znate sta vam odgovore? - Molimo vas da nam dostavite izvode unazad do osnivaca, odnosno trenutnog vlasnika firme. Verujte mi, to nije cak ni vrh ledenog brega a kroz sve sam to prosao. I kako vi mislite da to objasnite japancu bre? Sa druge strane, japanci nisu ni malo superiorni u odnosu na bilo koga, samo su setovani da rade po pravilima. Njihovim pravilima. I ne umeju drugacije. Verujte mi da nisu pare u pitanju, ni jeftinija radna snaga, samo i iskljucivo neuredjenost i strahotna administracija.

Comi Li

pre 10 godina

I sta nam ovaj tekst govori? Zasto se malo nije pozabavio uzrocima takvog ishoda - da je ova drzava totalni cirkus koji je pun prica i sarenih laza, a da se zapravo nista ne radi nego ponavljaju trikovi na koje samo mi sami mozemo da nasednemo. Ovo je vest koja govori o nasoj plitkosti i neusmerenosti, kratkoj pameti i nedostatku vizije i odgovornosti prema kolektivnu koji se zove drzava.