Ponedeljak, 11.11.2013.

20:45

Vukovar: Novi napad na ćirilicu

Dvojezičnu tablu na zgradi Policijske stanice Vukovar danas je razbio jedan 41-godišnji meštanin, koji je odmah priveden.

Izvor: Tanjug

Vukovar: Novi napad na æirilicu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

55 Komentari

Sortiraj po:

split 2

pre 10 godina

dori,
građani srpske nacionalnosti u Vukovaru bi trebali biti prisutni u koloni sjećanja zbog iskazivanja pijeteta prema svojim komšijama (susjedima)koji su izgubili svoje najmilije, što neznači da su oni to uradili. Prema tvom razmišljanju, u Jasenovac nebi trebali odlaziti Hrvati (predsjednik, premijer i sl.)da se poklone nevinim žrtvama, jer to oni nisu uradili. Mislim da shvaćaš koliko je smiješno to što si napisao/la.

1234

pre 10 godina

@ZG: "O povicima "ovo je Srbija" da ne pričamo. " - treba ipak i o tome pricati i smestiti ih na pravo mesto. Ti vrlo dobro znas ko su navijaci, Zg, i vrlo dobro znas sta vicu npr BBB i Torcida i gomila navijaca u Hrvatskoj. Evo neki dan imali smo u tvom gradu okacen poster sa vrbom - "srpskim porodicnim stablom". hocemo li i o tome pricati?

"da si STVARNO živio u Vukovaru, onda bi išao u - srpske dućane. I srpske pekare. I srpske kafiće" - ja sam STVARNO ziveo u Vu i isao sam u ducane ne znajuci ciji su. najcesce Veleprometov ili lokalne komsijske, ali nisam nikad pitao ciji je lokal ili ciji je gazda. Za "hleb" u VU si u pravu - to se nije skoro nikad govorilo, a ne govori se ni sad koliko ja znam. Ali zato se cesto govorilo u okolnim srpskim selima, a i sad je tako.
A sto se tice ekavice - govorilo se svakako i to svakako ne moze znati neko iz Zagreba. Dakle, NIJE TACNO da se nije govorilo ekavicom. Govorilo se i ekavicom i ijekavicom i ikavicom i mnogi ljudi (uglavnom, ali NE samo Srbi) koristili su mesana narecja, samo sad to mnogima ne odgovara i stvari pokusavaju da se pojednostave i ucrnobele.
Bilo je u Vukovaru puno i ostalih ne-Hrvata, samo sad je to sve predstavljeno - ili si Srbin, ili nisi - a ako nisi, onda si nas, tj Hrvat.

"vukovarski Srbi svojom voljom izolirani... srpska djeca idu u srpski vrtić" - ovo za vrtice nije posledica samo jedne strane. I Srbi i Hrvati su drage volje pristali na to. A zasto su se Srbi "samoizolirali"sad se odlicno vidi.

dori

pre 10 godina

vukovarski srbi i ne treba da sudeluju u koloni secanja, jer oni to nisu ni uradili, a vi to nikako da shvatite! oni koji su to uradili pre amnestije pobegli su!
Srbi po zakonu imaju jedno dogradonacelnicko mesto, ako te bas zanima SDSS cijeg ti dogradonacelnika spominjes na zadnjim izborima nije uzeo 1400 glasova dok su HDZ i SDP imali po 6000, a ti onda razmisli za koga srbi glasaju i koliko njih se asimiliralo, upravo to sve tvoje tvrdnje o podeli grada stavlja u pozadinu.
Srbe getoizirate upravo vi upornim tv emisijama o velicanju ubijanja srbocetnika, velikosrba, i na posletku karakterisete sve vukovarske srbe kao takve, i ja tebe sada pitam, kako bi se ti osecao da te neko citav zivot krivi za nesto sto nisi uradio i da nemas sanse da nepredujes?

freddie

pre 10 godina

@ mladen mladenovic: par pitanja od mene, cisto da razjasnimo neke detalje u tvojem inace nelosem postu. 1: koja meznja, i u kojim hrv. medijima?!?
2: ne mijesaj drzavu i pojedince. hrvati su demokratski izabrali i josipovica i milanovica (sdp). cista matematika ce ti objasniti stavove vecine i idnose snaga u hrv. drustvu po pitanju cirilice i dr
3: nemoj me pogresno shvatiti, ali sto se desilo sa ustaskom vojskom nakon ww2? par desetina tisuca ljudi je (neki komplet sa familijama) postreljano '45 u bleiburgu i okolici, bez ikakvog pitanja jesu li bili koljaci u konc. logoru, ili su bili kuhari, vozaci, teklici itditd. samo mali podsjetnik kako su neki prosli kao gubitnici u ratu. kamo srece da je nekima od njih razbijena ploca na latinici u mjestu stanovanja i da su pusteni kuci.

Zuta Lopta

pre 10 godina

Ma opusteno Srbi. Nisu to bili Hrvati, vec ustase. Hrvatima ovako nesto nikad na pamet ne bi palo, jer oni vole Srbiju i Srbe.
Nadam se da sada mozete lakse i mirnije da spavate.

Zivko

pre 10 godina

Seme fašizma je ostalo iz WW II, proklijalo je devedesetih, izrasla je biljka koju sada izdašno zalivaju. Fašizam u Hr. buja.

Petar

pre 10 godina

Dok oni lupaju ciriclicne table, politicari, biznismeni i popovi ih opkradaju. To je tako proverena sema tokom istorije a toliko budala postoji na svetu koja se da tako manipulisati. Mislite da je psihologija hrvatskog i srpskog popa razlicita, mislite da je hrvatski politicar drugaciji od srpskog... Sve je to isti tip licnosti samo se manipulacije menjaju u zavisnosti od cilja. Na zalost vecina ljudi na planeti nisu bas pametni i dogadjace se svasta jos stotinama godina.

miro split

pre 10 godina

Ljudi se žene i rastavljaju.Ima normalni ljudi koji shvate da njihov brak ne funkcionira i lipo se u miru raziđu,dogovore i posli funkcioniraju ka dobri prijatelji.Ima i oni drugi koji rastavu provode u krvi i svađi.Kad se konačno dogodi kraj, cili svoj preostali život provode u mržnji svog bivšeg partnera pokušavaju ga ocrnit gdje god to mogu.Takvi ljudi su svima dosadni,od njih svi bježe jer se nikome po milioniti put ne sluša ista priča.
Ako nam je brak i rastava prošla u krvi,daj bogati ajmo se sad kad živimo odvojeno ponašat normalno i nastavit živit što bolje možemo svak u svojoj kući razgovarajući o onome što nas spaja,a to su sigurno nacionalne manjine sa obje strane Dunava.To su zajednička dica kojoj bi trebalo pomoć da što bezbolnije prežive raspad braka,a ne se na njima osvećivat jer nam liće na našeg bivšeg bračnog partnera.
Ako ne možemo o ničemu drugom pričat nego o tome ko je koga više uništio u braku onda nema nikakvog smisla se sastajat u kafiću i svojom svađom ometat druge pristojne goste.

moj dalmatinac

pre 10 godina

Slazem se Miro u potpunosti sa tobom.Cak sta vise,mislim da tebe pola srbije zna :-) bar ona polovina koja posecuje B92 ...pozdrav

Mladen Mladenović

pre 10 godina

(miro split, 11. novembar 2013 23:59)
-------------------------------------
Razgovarati, diskutovati i komentarisati je ljudski. I meni, kao Srbinu predstavlja zadovoljstvo kada vidim hrvatski komentar. Ne volim kada "snagu argumentu" daje činjenica ko je "naš" a ko "njihov" pa, moderator pusta "naše" a odbacuje "njihove" komentare ili obrnuto.Time se stvara izvrnuti lik javnog mišljenja.Ipak, gospodine Miro, TABLE SA ĆIRILIVOM SE NE SMEJU LOMITI i Hrvatska mora sa time da se beskompromisno obračuna. Znamo mi da taj "pismeni" Hrvat, koji čekićem lupa po ćirilici nije dobro savladao ni latinicu. Znamo mi da je ćirilica samo iskorišćena mogućnost da se podigne ovoliki odijum i ovolika mržnja protiv Srba, koja prosto kulja iz svih hrvatskih medija. Znamo mi da se na taj način šalje upozorenje Srbima koje bi moglo da se prevede na sledeći način: "Ovde smo mi gazde, ovde mi odlučujemo šta je pravo, šta je pravda i zakon, vi ste na tudjoj zemlji i ako vam se ne svidja možete da odete"?! Reći ćete da preterujem ali, ako "prošetate" medijima diljem Hrvatske i pročitate komentare, možete se i sami uveriti. Počelo je od Vukovara, "područja od posebnog pijeteta" a proširilo se na celu Hrvatsku. Zamislite da mi svakodnevno "čekićamo" table na ambasadama ili konzlatima Hrvatske, da zabranjujemo latinicu u područjima gde žive Hrvati?! Zar su Hrvati zaboravili da ima puno više mesta koja bi Srbi trebali da proglase "područjima od posebnog pijeteta" ili, to nije isto?!

JustNoticing

pre 10 godina

Pa moraju ljudi,njima se sad formira nacionalna svest posle cca.1000 godina tudjinske kontrole.Domovinski rat, cirilica, ovi banana referndumi, istrazivanja cije gene imaju oni a koje mi, i sl.je sve trazenje ili stvaranje nacionalnog identiteta.A ocigledno i zele da vide sve ovo jer stvarno mogu da zavare metalnu plocu na zid a ne da stave zabavu za pijance i malogradjanstinu.

Bojan

pre 10 godina

Stožer za odbranu male prasadi i okota ;) Verovatno su izvršili očevid i konstantirali da tabli tu nije mesto. O Bože spasi hrvatski narod od njih samih

isandic

pre 10 godina

Pokusavam da zamenim uloge i da se ubacim u mozak tih ljudi sto lome table.

Znaci, ja sad izadjem iz svog stana i iz mrznje planiram da jurcam po Beogradu da polomim neku tablu... Dolazim do zakljucka: ili sam duboko razocaran sto nemam posao pa mi su mi krivi drzava/ljudi ili ne mogu samog sebe da nateram nesto da radim ili sam umno poremecen. U sva tri slucaja se krije moje duboko nezadovoljstvo i razocaranje samim sobom.

Ne podnosim savete, ali ako ovo pomogne nekom bice dobro. Ako nemate posao, probajte da ga sami smisliti i angazujte se, osecacete se bolje sa novcem u kuci.

nebojsa

pre 10 godina

ne razumem u cemu je problem. kazniti one koji unistavaju. zbog toga kazne i postoje, a ne malo te pomazim po glavi i kazem nemoj vise nije lepo.

Zg

pre 10 godina

Igrom slucaja ziveo sam tamo tih godina a otisao upravo iz razloga sto nisam vise mogao biti gradjanin drugog reda, kojemu prodavac u maloprodajnoj radnji nece da proda "mleko, hleb" jer je to Hrvatska, kao da nema nameru da proda proizvod jednom 'srbinu'.
(dori, 11. novembar 2013 23:40)

Bilo je takvih grafita i ove godine. Pojave se svako malo. O povicima "ovo je Srbija" za vrijeme nedavnog juniorskog ženskog košarkaškog prvenstva da ne pričamo.

Malo mi je teže povjerovati ovo što sam citirao, jer da si STVARNO živio u Vukovaru, onda bi išao u - ni više ni manje nego - srpske dućane. I srpske pekare. I srpske kafiće. I unatoč svemu tome, "mleko i hleb" pojavili su se tek u zadnjih dvadeset godina, jer nitko prije toga nije govorio ekavicom. Ona je 1991. dovedena s istoka, zajedno s bolnicom "Sveti Sava" i npr. ulicama Mihajlovića i Kalabića. Prva stvar koju su Vukovarci radili nakon administrativne reintegracije i povratka bilo je upravo brisanje _takve_ ćirilice. Ne brisanje "пекара" i "апотека", nego "Улице Драже Михаиловића".

Grad je podijeljen na dva dijela koji ne komuniciraju uopće. Da si živio tamo, to bi vrlo dobro znao. Znao bi da su vukovarski Srbi svojom voljom izolirani, da nikada ne sudjeluju u Koloni sjećanja, da je dogradonačelnik sad nedavno izjavio da "još nije vrijeme" pokloniti se gradu i žrtvama i da srpska djeca idu u srpski vrtić (obdanište).

Kakav je to suživot ako netko getoizira svoju djecu?

Sokolac

pre 10 godina

Ništa novo. Očigledno da Hrvatska nije ustanju da obezbedi poštovanje prava nacionaqlnih manjina. Zbog toga bi pod hitno morala da reaguje međunarodna zajednica.

Boki

pre 10 godina

Ja mislim da treba hrvati da napadnu kapitena svoje nogometne reprezentacije odmah sada, pa covek godinama nosi na ledjima ime na cirilici. A mozda je srbin???

Domagoj

pre 10 godina

Bauk fašizma kruži nad Evropom, RH grabi ka rehabilitaciji NDH (Blajburg, negiranje Jasenovca...) i njenoj potpunoj nasljednici.
(Živko, 11. novembar 2013 23:35)

Kakvo negiranje Jasenovca uz obilježavanje proboja logoraša svake godine na kojem je prisutan cijeli državni vrh? A uvijek bude i TV prijenos? Baš se nešto i ne trudimo to negirati...
Uostalom, pravi su se našli javljati u vezi rehabilitacija koje čega.

Александар Џунић

pre 10 godina

@(miro split, 11. novembar 2013 23:59). E, moj Miro. Reče onomad jedan mudrac, da misli postaju dela, dela postaju navika, navike postaju karakter, a karakter sudbina - i zato moramo da pazimo na svoje misli. Sa druge strane, kažu da je istorija učiteljica života. I tako rastrzani, teturamo se od jedne do druge strane, ne nalazeći meru, a posledice snosimo, neko kaže kao božiju kaznu, dok drugi kao nagradu za učinjeno. Još kao jednogodišnji klinac sam posećivao Jadransku obalu na potezu Split-Dubrovnik, pa ostrva Brač, Hvar... I tako dok tikva nije pukla. Kao klinac, imao sam ritual, da se odmah sjurim do obale i poljubim more, a isto tako i kad odlazim. Za mene, tada je to bilo moje more i ne znam ko je koga više voleo - da l' ja njega ili ono mene. A onda se početkom 90-ih sve to stropoštalo u ponor. Teško razočarenje. Očigledno nisu nam svima misli bile iste, a sada smo svi žrtve "svojih" sudbina, dok se bez greške podjednako krčkamo svako u svom sopstvenom saftu. Rane su taman bile zarasle, ali ispod pedesetogodišnje kraste mira i nade dobrih misli, navika i karaktera, najednom je pokuljao gnoj učiteljice života. Možda je falio neki dren, kako bi se to žarište pročistilo. Kako god - tu smo gde smo.

zarko

pre 10 godina

@miro split
steta sto nema vise ljudi koji razmisljaju kao ti - u hrvatskoj, u srbiji, na celom prokletom balkanu! miro, pozdravljam te!

dori

pre 10 godina

@zg
pre bih rekao 2007. http://goo.gl/3g9Zs8
Imao bih samo da dodam da upravo posle te vesti je uhvacen isti taj koji je pisao i on je bio, ne bi mi verovao, hrvat. Igrom slucaja ziveo sam tamo tih godina a otisao upravo iz razloga sto nisam vise mogao biti gradjanin drugog reda, kojemu prodavac u maloprodajnoj radnji nece da proda "mleko, hleb" jer je to Hrvatska, kao da nema nameru da proda proizvod jednom 'srbinu'. Naposletku, retko ko iz Zagreba moze da mi kaze kakvo je stanje na terenu jerbo sam ziveo u toj HR punih 13. godina i u taj jadni Vukovar koji razvlace po novinama ne po industriji(koju vise nema), pameti, lepoti nego po mrznji ne planiram nikada da se vracam. Sto se tice mene Vas plan je ispunjen.

Baja sa Kozare

pre 10 godina

Zar opet ! . Ja ne znam šta im je što im smeta ćirilica, a kad im dodjemo na more i trošimo pare onda smo dobri, ali ja im više neću doći. A rusima se uližu da ne kažem gde a onda im ne smeta ćirilica samo neka su pare tu. Jadan je taj narod, nacionalizam im je na prvom mestu, nema im leka za tu bolest.

miro split

pre 10 godina

@ZG
Gledaj jednu stvar taj grafit je očito djelo idiota,a one slike iz 19 st su povjesni dokaz postojanja čirilice u Vukovaru prije Milanovića i ove vlade.
Prije tri godine na spomeniku u Škabrnji se desio sličan slučaj,a onda je utvrđeno da su autori grafita dva maloljetna Hrvata koji su željeli isprovocirat reakciju Škabrnjana.Ne tvrdim da je to i ovde slučaj,ali tvrdim da bi ti ja samo iz moga kvarta moga poslat na desetine slika s nacistićkim i ustaškim grafitima,sa grafitima u kojima se Srbi vješaju na vrbe.Kad bi dicu vodija u vrtić,a oni su počeli čitat(latinicu)ima san problem da im objasnim uopće šta su Srbi,a šta vrbe i šta bi ti Srbi uopće radili na vrbama.Mislim je li me razumiš šta ti oću reć?Oću ti reć da ne želim da mi se dica susreću sa šizofrenom mržnjom.I budimo konačno iskreni ovde se ne radi ni o kakvim međunacionalnim sukobima jer se od strane srpske manjine u ovom slučaju nije dogodio ni jedan nasilni akt slićan onom vandalskom razbijanju ploča.
Jasno je da Hrvatska država kroz svoje institucije pokušava sprovodit zakon i zaštitit prava svakog građanina u državi ali je i jasno to da određeni djelovi društva žive u 91g i za njih je vrijeme tu stalo.Jasno je i tko tu frustraciju besramno iskorištava čineći štetu svima nama bili mi ove ili one nacije,ovakvog ili onakvog seksualnog ili političkog opredjeljenja.

Engin

pre 10 godina

Pa ovo je strasno, dakle ako se ovaj novi zakon izglasa i zamislite Srba bude 51% onda ce Hrvati biti manjina I nece imati pravo na latinsko pismo.

mare

pre 10 godina

U Srbiji sa KiM živi 36% nesrpskog stanovništva. U Hrvatskoj toga nema..i posle kažu mi nacionalisti/fašisti. Hrvati kroz Austrogarsku,kroz SHS,Jugoslaviji i sad kada su samostalni vode anti-srpsku politiku...u istom periodu mi Srbi smo vodilu anacionalnu politiku...poznata je opčinjenost jugoslovenstvom i titoizmom. Zaključak;Srbija će i dalje nastaviti da se smanjuje i raspada,a Hrvati će da napreduju.

miro split

pre 10 godina

Ma meni nije jasna jedna stvar.Evo ja na B92 dolazin skoro godinu dana i ostavljan komentare skoro u svakoj rubrici koju imate.Lipo se družimo i prićamo i o tableti koja će zaminit alkohol,o tome koliko ima kila mali britanski prestolonasljednik,pričamo i o Danilu Kišu,Dušanu Kovačeviću,Krleži,pričamo o Živojinu Pavloviću i Brešanu o Tarantinu,ma pričamo mi o kućnim ljubimcima i lipo se zabavimo isto ko da sidimo u litnjoj ladovini uz more.I u svemu tome o čemu mi pričamo nama se skoro nikad nije priključija ni jedan moj Hrvat,ali kad je rjeć o balkanskim poslima,svađanju i dokazivanju ko je lipši, kulturniji,pošteniji,a koje genetski koljač i pljačkaš eto ti ovi moji na obračun ko da cili dan ništa ne rade nego čekaju majku svih rasprava,raspravu kojom će te konačno jedni druge pobjedit.
Ljudi moji kad bi vi razgovarali i o drugim stvarima,a ne samo o prošlosti i politici brzo bi ste se prestali opterećivat glupostima.

bez uvijanja

pre 10 godina

Apsurd
Srpsku latinicu je početkom 19. veka, zajedno sa srpskom ćirilicom, kodifikovao Vuk Karadžić. Nakon reformi Ljudevita Gaja i Đure Daničića, srpska i hrvatska latinica su sredinom 19. veka ujednačene, radi potreba zajedničkog srpsko-hrvatskog jezika.
A postoji i hrvatska latinica, ali nije u upotrebi... Dakle, radi se o mrznji a ne o cirilici. Cirilica je povod... A mrznja uzrok!

miro split

pre 10 godina

@Hrvat
Daj bogati ja bi te molija da se ostaviš demagogije. Pod ćirilicom su rađeni strašni zločini u Vukovaru? Pa je li ti primjećuješ koliko je gluposti u toj rečenici? Šta su one na Ovčari pobili čitanjem srpskog bukvara? Idući tom logikom zabranjivanja nacionalni simbola jedne manjine šta bi na kraju ostalo srpskoj manjini u Hrvatskoj? Samo njihovo postojanje bi bilo vrjeđanje hrvatske patnje i trebalo bi je kroz ustav zabranit. Ovde se jednostavno radi o mržnji skupine ljudi prema jednoj manjini i svim njenim kulturnim i nacionalnim posebnostima. To što ti ljudi imaju teške ratne traume ne opravda želju za osvetom i kažnjavanje jednog čitavog kolektivitete u Vukovaru. Što se tiče Srba koji u Hrvatsku dolaze zbog povlastica, znaš i sam da je mnogo više onih Hrvata iz Bosne koji to pravo koriste u obje države. Ova je prića je apsurdna i idiotska jednako kao i ona na početku devedeseti kad je svaki hrvatski grb bija proglašavan ustaškim, a svaka želja za samostalnošću proglašavana genocidnom jer je na svim Hrvatima trajni biljeg ustaškog zvjerstva. Ako se ovaj teror desnice i dalje bude pojavljivao u ovakvim valovima, iz Hrvatske ne da će otić Srbi i ostale sve moguće manjine nego će otić i svaki Hrvat kojem je dosta maltretiranja nacionalnim i vjerskim dogmama koje su zamjenile one komunističke. Tako da će u Hrvatskoj ostat samo oni koji kroz jurišanje na čirilicu dokazuju da im je i latinica nepotrebna.

Milan

pre 10 godina

Ova euforija protiv ćiriličnog pisma u Hrvatskoj će već iduće godine biti istorijska prošlost pošto će Hrvatska , kao ozbiljna država, to regulisati zakonskim propisima ( sankcijama za prekršioce zakona9 - pa "ko voli nek izvoli".
Međutim, i mi Srbi se moramo urazumiti; izgleda da nam se vraća "milo za drago". Prisetimo se šta se devedesetih godina desilo sa latiničnim natpisima u Kninu, Banjaluci, Vukovaru itd.... čak i građani Srbije su bili maltretirani ,od strane malobrojnih pojedinaca pa i nekih institucija, ako su službenu prepisku obavljali latiničnim pismom; sve se to dešavalo pre nego je zakonom regulisana upotreba pisma za korespodenciju i oglašavanje u Republici Srbiji.

Zg

pre 10 godina

lep pozdrav iz vukovara sa kraja 19. veka gde "nikada" nije bilo cirilice... [link]
(dori, 11. novembar 2013 22:17)

Evo i tebi pozdrav iz Vukovara 2013. godine: http://www.jutarnji.hr/multimedia/dynamic/00047/Grafit_na_zgradi_ki_47972S1.jpg

Zole

pre 10 godina

Srbi su uvek dežurni krivci za sve. Sad kad su rasprodali čitavu obalu i nemaju vise ta da prodaju, standard im je počeo da pada. Kad standard pada raste nacionalizam.

Paralela

pre 10 godina

Znam da ce mnogi da me osude, ali ja mislim da je postavljanje cirilicnih tabli u HR isto sto i pokusaj odrzavanja gej parade u SR. Nemam nista protiv cirilice, bas kao ni protiv gejeva, ali insistiranje na njima je potpuno kontraproduktivno upravo za cirilicu i gejeve. Bolje da se malo priceka, dok svest o ravnopravnosti ne dopre do kriticne mase stanovnistva, sto ce automatski onemoguciti ispoljavanje besa i vandalizma.

mhm

pre 10 godina

A zasto lepo hrvatska drzava i njihovo drustvo lepo ne priznaju i sebi i drugima da se nece smiriti dok ne budu bili istrebljeni svi Srbi sa njihove teritorije? Da lepo priznaju i sebi i drugima da im u svojim srcima tinja plamen NDH. Bar da svi znamo na cemu smo.

Dzara

pre 10 godina

@hrvat
"pismo pod kojim su cinjeni strasni zlocini" !?
Pa, da li si normalan "covece" !?
Da se tako ista gleda, vi ne biste smeli ni jedan jedini drzavni simbol da koristite, jer ste ih sve ponosno kacili na logore, cak i na one za decu.
Nego lepo, prestanite vise da se pravite, pogledajte se u ogledalo, onako, iskreno...recite sebi "ja sam nacista i uradicu sve sto mogu da to promenim"...

nenad

pre 10 godina

@ :(
Nas vole Grci, Rusi , Indijci, Kinezi...Zato sto smo dobri I valjda zato sto su Braca Karamazovi Ilijada Mahabharata i Lao bolji od"Majn kampfa "

Batman бин Супermaн

pre 10 godina

@ :(


Kad vec kazes da nas niko ne voli a verovatno ti je stalomdo njihove ljubavi onda ti toplo preporucujem da odes kod njih pa malo poradi na tome da nas zavole. Najsveziji primer je Bogdan Diklic koji perfektno prica tzv. hrvatski i lici na Sir Oliver-a...iz Bjelovara, ne. Oj Srbijo moja mila dobila si Olivera Sra! Ili mozda odes kod Stankovica u emisiju gde je obavezno premeravanje srpskog nacionalizma u krvi gosta. Tu mozes poput Mikija Manojlovica da ubacujes meko ћ и оно германско не на крају реченице пошто он није баш из Бјеловара па не може да убацује Ј. После такве мисије вероватно ће одложити чекић као средство за утеривање космополитске културе. Пошто сам политички некоректан divljacki Srbin pisem ovaj tekst na oba pisma. Ne?!

Bacvanin

pre 10 godina

Ne vidim razlog za osudu celog jednog naroda zbog ponasanja nekolicine pojedinaca. Postoji pravosudje u HR, pa i medjunarodno, neka se stvari tamo resavaju.
Uostalom, u BG je spaljena jedna od najstarijih dzamija, sa bibliotekom u kojoj su izgorele na iljade muslimanskih knjiga neprocenjive vrednosti, pa nezavisno od toga, niko nije Srbe nazivao fasistima.

Hrvat

pre 10 godina

najprije, Hrvati su neki dan masovno pohrlili da vide avion na kojem je velikim slovima na cirilici ispisano "Mrija" (Antonov). Drugo, cirilica je zaista bila i hrvatsko pismo u povijesti, dapace Hrvati su imali svoje pismo na kojoj se cirilica bazirala i prije cirilice (glagoljicu). Ovo skidanje ploca nema puno veze sa cirilicom, vec je odraz borbe za politickom prevlascu, te mozda djelomicno i protivljenjem da se uvede pismo pod kojim su cinjeni strasni zlocini u tom gradu. Meni osobno cirilica ne smeta, no smetaju mi druge stvari: korupcija politicke vrhuske u Hrvatskoj kojoj ovakvi potezi idu u prilog (kako bi se skrenula pozornost sa gospodarske krize i nezaposlenosti) te glumatanje Srba u tim krajevima koji tamo niti ne zive, a prijavljeni su u Hr samo zato kako bi imali koristi od drzavljanstva ili bi bolje zivjeli a istovremeno pljuju po toj istoj drzavi koja mnogima od njih daje vise no Hrvatima. I dobar dio Hrvata i dobar dio Srba mogu se slobodno strpati u isti kos sto se mene tice.

relano

pre 10 godina

Ovi Hrvati su 'neizlečivi'!

A najjače mi je što su, pre neki mesec, neki njihovi istoričari držali silne govorancije, seminare, predavanja o hrvatskoj ćirilici još iz srednjeg veka, a oni je ovako "kažnjavaju" svakednovno. Potpuna kriza identiteta.

Zgrozen i ponizen

pre 10 godina

Referendum je divna stvar, skupis dovoljno potpisa i evo ga! Danas o braku, sutra o cirilici.. a prekosutra je pitanje:" Da li ste zato da se svi Srbi isele iz Hrvatske?" Ima li neko u EU da zaustavi fasizam u HR?

To je bolest i prikriveni fasizam i nista vise...

pre 10 godina

Nema tu vise izgovora,kakav Vukovar kakve zrtve,tim osobama nije stalo ni do zrtava ni do Vukovara.
I te dvojezicne table su skidane i razbijane jos pre pocetka raspada bivse drzave i u tom istom Vukovaru i sirom Hrvatske, znaci jos pre rata i raspada drzave, dok smo jos bili zvanicno pod istim krovom
Znaci PRE, i sta je tada bio izgovor...

Zgrozen i ponizen

pre 10 godina

Referendum je divna stvar, skupis dovoljno potpisa i evo ga! Danas o braku, sutra o cirilici.. a prekosutra je pitanje:" Da li ste zato da se svi Srbi isele iz Hrvatske?" Ima li neko u EU da zaustavi fasizam u HR?

relano

pre 10 godina

Ovi Hrvati su 'neizlečivi'!

A najjače mi je što su, pre neki mesec, neki njihovi istoričari držali silne govorancije, seminare, predavanja o hrvatskoj ćirilici još iz srednjeg veka, a oni je ovako "kažnjavaju" svakednovno. Potpuna kriza identiteta.

To je bolest i prikriveni fasizam i nista vise...

pre 10 godina

Nema tu vise izgovora,kakav Vukovar kakve zrtve,tim osobama nije stalo ni do zrtava ni do Vukovara.
I te dvojezicne table su skidane i razbijane jos pre pocetka raspada bivse drzave i u tom istom Vukovaru i sirom Hrvatske, znaci jos pre rata i raspada drzave, dok smo jos bili zvanicno pod istim krovom
Znaci PRE, i sta je tada bio izgovor...

Dzara

pre 10 godina

@hrvat
"pismo pod kojim su cinjeni strasni zlocini" !?
Pa, da li si normalan "covece" !?
Da se tako ista gleda, vi ne biste smeli ni jedan jedini drzavni simbol da koristite, jer ste ih sve ponosno kacili na logore, cak i na one za decu.
Nego lepo, prestanite vise da se pravite, pogledajte se u ogledalo, onako, iskreno...recite sebi "ja sam nacista i uradicu sve sto mogu da to promenim"...

miro split

pre 10 godina

@Hrvat
Daj bogati ja bi te molija da se ostaviš demagogije. Pod ćirilicom su rađeni strašni zločini u Vukovaru? Pa je li ti primjećuješ koliko je gluposti u toj rečenici? Šta su one na Ovčari pobili čitanjem srpskog bukvara? Idući tom logikom zabranjivanja nacionalni simbola jedne manjine šta bi na kraju ostalo srpskoj manjini u Hrvatskoj? Samo njihovo postojanje bi bilo vrjeđanje hrvatske patnje i trebalo bi je kroz ustav zabranit. Ovde se jednostavno radi o mržnji skupine ljudi prema jednoj manjini i svim njenim kulturnim i nacionalnim posebnostima. To što ti ljudi imaju teške ratne traume ne opravda želju za osvetom i kažnjavanje jednog čitavog kolektivitete u Vukovaru. Što se tiče Srba koji u Hrvatsku dolaze zbog povlastica, znaš i sam da je mnogo više onih Hrvata iz Bosne koji to pravo koriste u obje države. Ova je prića je apsurdna i idiotska jednako kao i ona na početku devedeseti kad je svaki hrvatski grb bija proglašavan ustaškim, a svaka želja za samostalnošću proglašavana genocidnom jer je na svim Hrvatima trajni biljeg ustaškog zvjerstva. Ako se ovaj teror desnice i dalje bude pojavljivao u ovakvim valovima, iz Hrvatske ne da će otić Srbi i ostale sve moguće manjine nego će otić i svaki Hrvat kojem je dosta maltretiranja nacionalnim i vjerskim dogmama koje su zamjenile one komunističke. Tako da će u Hrvatskoj ostat samo oni koji kroz jurišanje na čirilicu dokazuju da im je i latinica nepotrebna.

miro split

pre 10 godina

Ma meni nije jasna jedna stvar.Evo ja na B92 dolazin skoro godinu dana i ostavljan komentare skoro u svakoj rubrici koju imate.Lipo se družimo i prićamo i o tableti koja će zaminit alkohol,o tome koliko ima kila mali britanski prestolonasljednik,pričamo i o Danilu Kišu,Dušanu Kovačeviću,Krleži,pričamo o Živojinu Pavloviću i Brešanu o Tarantinu,ma pričamo mi o kućnim ljubimcima i lipo se zabavimo isto ko da sidimo u litnjoj ladovini uz more.I u svemu tome o čemu mi pričamo nama se skoro nikad nije priključija ni jedan moj Hrvat,ali kad je rjeć o balkanskim poslima,svađanju i dokazivanju ko je lipši, kulturniji,pošteniji,a koje genetski koljač i pljačkaš eto ti ovi moji na obračun ko da cili dan ništa ne rade nego čekaju majku svih rasprava,raspravu kojom će te konačno jedni druge pobjedit.
Ljudi moji kad bi vi razgovarali i o drugim stvarima,a ne samo o prošlosti i politici brzo bi ste se prestali opterećivat glupostima.

Zole

pre 10 godina

Srbi su uvek dežurni krivci za sve. Sad kad su rasprodali čitavu obalu i nemaju vise ta da prodaju, standard im je počeo da pada. Kad standard pada raste nacionalizam.

nenad

pre 10 godina

@ :(
Nas vole Grci, Rusi , Indijci, Kinezi...Zato sto smo dobri I valjda zato sto su Braca Karamazovi Ilijada Mahabharata i Lao bolji od"Majn kampfa "

mhm

pre 10 godina

A zasto lepo hrvatska drzava i njihovo drustvo lepo ne priznaju i sebi i drugima da se nece smiriti dok ne budu bili istrebljeni svi Srbi sa njihove teritorije? Da lepo priznaju i sebi i drugima da im u svojim srcima tinja plamen NDH. Bar da svi znamo na cemu smo.

bez uvijanja

pre 10 godina

Apsurd
Srpsku latinicu je početkom 19. veka, zajedno sa srpskom ćirilicom, kodifikovao Vuk Karadžić. Nakon reformi Ljudevita Gaja i Đure Daničića, srpska i hrvatska latinica su sredinom 19. veka ujednačene, radi potreba zajedničkog srpsko-hrvatskog jezika.
A postoji i hrvatska latinica, ali nije u upotrebi... Dakle, radi se o mrznji a ne o cirilici. Cirilica je povod... A mrznja uzrok!

Bacvanin

pre 10 godina

Ne vidim razlog za osudu celog jednog naroda zbog ponasanja nekolicine pojedinaca. Postoji pravosudje u HR, pa i medjunarodno, neka se stvari tamo resavaju.
Uostalom, u BG je spaljena jedna od najstarijih dzamija, sa bibliotekom u kojoj su izgorele na iljade muslimanskih knjiga neprocenjive vrednosti, pa nezavisno od toga, niko nije Srbe nazivao fasistima.

Batman бин Супermaн

pre 10 godina

@ :(


Kad vec kazes da nas niko ne voli a verovatno ti je stalomdo njihove ljubavi onda ti toplo preporucujem da odes kod njih pa malo poradi na tome da nas zavole. Najsveziji primer je Bogdan Diklic koji perfektno prica tzv. hrvatski i lici na Sir Oliver-a...iz Bjelovara, ne. Oj Srbijo moja mila dobila si Olivera Sra! Ili mozda odes kod Stankovica u emisiju gde je obavezno premeravanje srpskog nacionalizma u krvi gosta. Tu mozes poput Mikija Manojlovica da ubacujes meko ћ и оно германско не на крају реченице пошто он није баш из Бјеловара па не може да убацује Ј. После такве мисије вероватно ће одложити чекић као средство за утеривање космополитске културе. Пошто сам политички некоректан divljacki Srbin pisem ovaj tekst na oba pisma. Ne?!

zarko

pre 10 godina

@miro split
steta sto nema vise ljudi koji razmisljaju kao ti - u hrvatskoj, u srbiji, na celom prokletom balkanu! miro, pozdravljam te!

miro split

pre 10 godina

@ZG
Gledaj jednu stvar taj grafit je očito djelo idiota,a one slike iz 19 st su povjesni dokaz postojanja čirilice u Vukovaru prije Milanovića i ove vlade.
Prije tri godine na spomeniku u Škabrnji se desio sličan slučaj,a onda je utvrđeno da su autori grafita dva maloljetna Hrvata koji su željeli isprovocirat reakciju Škabrnjana.Ne tvrdim da je to i ovde slučaj,ali tvrdim da bi ti ja samo iz moga kvarta moga poslat na desetine slika s nacistićkim i ustaškim grafitima,sa grafitima u kojima se Srbi vješaju na vrbe.Kad bi dicu vodija u vrtić,a oni su počeli čitat(latinicu)ima san problem da im objasnim uopće šta su Srbi,a šta vrbe i šta bi ti Srbi uopće radili na vrbama.Mislim je li me razumiš šta ti oću reć?Oću ti reć da ne želim da mi se dica susreću sa šizofrenom mržnjom.I budimo konačno iskreni ovde se ne radi ni o kakvim međunacionalnim sukobima jer se od strane srpske manjine u ovom slučaju nije dogodio ni jedan nasilni akt slićan onom vandalskom razbijanju ploča.
Jasno je da Hrvatska država kroz svoje institucije pokušava sprovodit zakon i zaštitit prava svakog građanina u državi ali je i jasno to da određeni djelovi društva žive u 91g i za njih je vrijeme tu stalo.Jasno je i tko tu frustraciju besramno iskorištava čineći štetu svima nama bili mi ove ili one nacije,ovakvog ili onakvog seksualnog ili političkog opredjeljenja.

Hrvat

pre 10 godina

najprije, Hrvati su neki dan masovno pohrlili da vide avion na kojem je velikim slovima na cirilici ispisano "Mrija" (Antonov). Drugo, cirilica je zaista bila i hrvatsko pismo u povijesti, dapace Hrvati su imali svoje pismo na kojoj se cirilica bazirala i prije cirilice (glagoljicu). Ovo skidanje ploca nema puno veze sa cirilicom, vec je odraz borbe za politickom prevlascu, te mozda djelomicno i protivljenjem da se uvede pismo pod kojim su cinjeni strasni zlocini u tom gradu. Meni osobno cirilica ne smeta, no smetaju mi druge stvari: korupcija politicke vrhuske u Hrvatskoj kojoj ovakvi potezi idu u prilog (kako bi se skrenula pozornost sa gospodarske krize i nezaposlenosti) te glumatanje Srba u tim krajevima koji tamo niti ne zive, a prijavljeni su u Hr samo zato kako bi imali koristi od drzavljanstva ili bi bolje zivjeli a istovremeno pljuju po toj istoj drzavi koja mnogima od njih daje vise no Hrvatima. I dobar dio Hrvata i dobar dio Srba mogu se slobodno strpati u isti kos sto se mene tice.

mare

pre 10 godina

U Srbiji sa KiM živi 36% nesrpskog stanovništva. U Hrvatskoj toga nema..i posle kažu mi nacionalisti/fašisti. Hrvati kroz Austrogarsku,kroz SHS,Jugoslaviji i sad kada su samostalni vode anti-srpsku politiku...u istom periodu mi Srbi smo vodilu anacionalnu politiku...poznata je opčinjenost jugoslovenstvom i titoizmom. Zaključak;Srbija će i dalje nastaviti da se smanjuje i raspada,a Hrvati će da napreduju.

Baja sa Kozare

pre 10 godina

Zar opet ! . Ja ne znam šta im je što im smeta ćirilica, a kad im dodjemo na more i trošimo pare onda smo dobri, ali ja im više neću doći. A rusima se uližu da ne kažem gde a onda im ne smeta ćirilica samo neka su pare tu. Jadan je taj narod, nacionalizam im je na prvom mestu, nema im leka za tu bolest.

Milan

pre 10 godina

Ova euforija protiv ćiriličnog pisma u Hrvatskoj će već iduće godine biti istorijska prošlost pošto će Hrvatska , kao ozbiljna država, to regulisati zakonskim propisima ( sankcijama za prekršioce zakona9 - pa "ko voli nek izvoli".
Međutim, i mi Srbi se moramo urazumiti; izgleda da nam se vraća "milo za drago". Prisetimo se šta se devedesetih godina desilo sa latiničnim natpisima u Kninu, Banjaluci, Vukovaru itd.... čak i građani Srbije su bili maltretirani ,od strane malobrojnih pojedinaca pa i nekih institucija, ako su službenu prepisku obavljali latiničnim pismom; sve se to dešavalo pre nego je zakonom regulisana upotreba pisma za korespodenciju i oglašavanje u Republici Srbiji.

dori

pre 10 godina

@zg
pre bih rekao 2007. http://goo.gl/3g9Zs8
Imao bih samo da dodam da upravo posle te vesti je uhvacen isti taj koji je pisao i on je bio, ne bi mi verovao, hrvat. Igrom slucaja ziveo sam tamo tih godina a otisao upravo iz razloga sto nisam vise mogao biti gradjanin drugog reda, kojemu prodavac u maloprodajnoj radnji nece da proda "mleko, hleb" jer je to Hrvatska, kao da nema nameru da proda proizvod jednom 'srbinu'. Naposletku, retko ko iz Zagreba moze da mi kaze kakvo je stanje na terenu jerbo sam ziveo u toj HR punih 13. godina i u taj jadni Vukovar koji razvlace po novinama ne po industriji(koju vise nema), pameti, lepoti nego po mrznji ne planiram nikada da se vracam. Sto se tice mene Vas plan je ispunjen.

Zg

pre 10 godina

lep pozdrav iz vukovara sa kraja 19. veka gde "nikada" nije bilo cirilice... [link]
(dori, 11. novembar 2013 22:17)

Evo i tebi pozdrav iz Vukovara 2013. godine: http://www.jutarnji.hr/multimedia/dynamic/00047/Grafit_na_zgradi_ki_47972S1.jpg

Engin

pre 10 godina

Pa ovo je strasno, dakle ako se ovaj novi zakon izglasa i zamislite Srba bude 51% onda ce Hrvati biti manjina I nece imati pravo na latinsko pismo.

Paralela

pre 10 godina

Znam da ce mnogi da me osude, ali ja mislim da je postavljanje cirilicnih tabli u HR isto sto i pokusaj odrzavanja gej parade u SR. Nemam nista protiv cirilice, bas kao ni protiv gejeva, ali insistiranje na njima je potpuno kontraproduktivno upravo za cirilicu i gejeve. Bolje da se malo priceka, dok svest o ravnopravnosti ne dopre do kriticne mase stanovnistva, sto ce automatski onemoguciti ispoljavanje besa i vandalizma.

JustNoticing

pre 10 godina

Pa moraju ljudi,njima se sad formira nacionalna svest posle cca.1000 godina tudjinske kontrole.Domovinski rat, cirilica, ovi banana referndumi, istrazivanja cije gene imaju oni a koje mi, i sl.je sve trazenje ili stvaranje nacionalnog identiteta.A ocigledno i zele da vide sve ovo jer stvarno mogu da zavare metalnu plocu na zid a ne da stave zabavu za pijance i malogradjanstinu.

Sokolac

pre 10 godina

Ništa novo. Očigledno da Hrvatska nije ustanju da obezbedi poštovanje prava nacionaqlnih manjina. Zbog toga bi pod hitno morala da reaguje međunarodna zajednica.

Bojan

pre 10 godina

Stožer za odbranu male prasadi i okota ;) Verovatno su izvršili očevid i konstantirali da tabli tu nije mesto. O Bože spasi hrvatski narod od njih samih

Mladen Mladenović

pre 10 godina

(miro split, 11. novembar 2013 23:59)
-------------------------------------
Razgovarati, diskutovati i komentarisati je ljudski. I meni, kao Srbinu predstavlja zadovoljstvo kada vidim hrvatski komentar. Ne volim kada "snagu argumentu" daje činjenica ko je "naš" a ko "njihov" pa, moderator pusta "naše" a odbacuje "njihove" komentare ili obrnuto.Time se stvara izvrnuti lik javnog mišljenja.Ipak, gospodine Miro, TABLE SA ĆIRILIVOM SE NE SMEJU LOMITI i Hrvatska mora sa time da se beskompromisno obračuna. Znamo mi da taj "pismeni" Hrvat, koji čekićem lupa po ćirilici nije dobro savladao ni latinicu. Znamo mi da je ćirilica samo iskorišćena mogućnost da se podigne ovoliki odijum i ovolika mržnja protiv Srba, koja prosto kulja iz svih hrvatskih medija. Znamo mi da se na taj način šalje upozorenje Srbima koje bi moglo da se prevede na sledeći način: "Ovde smo mi gazde, ovde mi odlučujemo šta je pravo, šta je pravda i zakon, vi ste na tudjoj zemlji i ako vam se ne svidja možete da odete"?! Reći ćete da preterujem ali, ako "prošetate" medijima diljem Hrvatske i pročitate komentare, možete se i sami uveriti. Počelo je od Vukovara, "područja od posebnog pijeteta" a proširilo se na celu Hrvatsku. Zamislite da mi svakodnevno "čekićamo" table na ambasadama ili konzlatima Hrvatske, da zabranjujemo latinicu u područjima gde žive Hrvati?! Zar su Hrvati zaboravili da ima puno više mesta koja bi Srbi trebali da proglase "područjima od posebnog pijeteta" ili, to nije isto?!

isandic

pre 10 godina

Pokusavam da zamenim uloge i da se ubacim u mozak tih ljudi sto lome table.

Znaci, ja sad izadjem iz svog stana i iz mrznje planiram da jurcam po Beogradu da polomim neku tablu... Dolazim do zakljucka: ili sam duboko razocaran sto nemam posao pa mi su mi krivi drzava/ljudi ili ne mogu samog sebe da nateram nesto da radim ili sam umno poremecen. U sva tri slucaja se krije moje duboko nezadovoljstvo i razocaranje samim sobom.

Ne podnosim savete, ali ako ovo pomogne nekom bice dobro. Ako nemate posao, probajte da ga sami smisliti i angazujte se, osecacete se bolje sa novcem u kuci.

Zg

pre 10 godina

Igrom slucaja ziveo sam tamo tih godina a otisao upravo iz razloga sto nisam vise mogao biti gradjanin drugog reda, kojemu prodavac u maloprodajnoj radnji nece da proda "mleko, hleb" jer je to Hrvatska, kao da nema nameru da proda proizvod jednom 'srbinu'.
(dori, 11. novembar 2013 23:40)

Bilo je takvih grafita i ove godine. Pojave se svako malo. O povicima "ovo je Srbija" za vrijeme nedavnog juniorskog ženskog košarkaškog prvenstva da ne pričamo.

Malo mi je teže povjerovati ovo što sam citirao, jer da si STVARNO živio u Vukovaru, onda bi išao u - ni više ni manje nego - srpske dućane. I srpske pekare. I srpske kafiće. I unatoč svemu tome, "mleko i hleb" pojavili su se tek u zadnjih dvadeset godina, jer nitko prije toga nije govorio ekavicom. Ona je 1991. dovedena s istoka, zajedno s bolnicom "Sveti Sava" i npr. ulicama Mihajlovića i Kalabića. Prva stvar koju su Vukovarci radili nakon administrativne reintegracije i povratka bilo je upravo brisanje _takve_ ćirilice. Ne brisanje "пекара" i "апотека", nego "Улице Драже Михаиловића".

Grad je podijeljen na dva dijela koji ne komuniciraju uopće. Da si živio tamo, to bi vrlo dobro znao. Znao bi da su vukovarski Srbi svojom voljom izolirani, da nikada ne sudjeluju u Koloni sjećanja, da je dogradonačelnik sad nedavno izjavio da "još nije vrijeme" pokloniti se gradu i žrtvama i da srpska djeca idu u srpski vrtić (obdanište).

Kakav je to suživot ako netko getoizira svoju djecu?

Domagoj

pre 10 godina

Bauk fašizma kruži nad Evropom, RH grabi ka rehabilitaciji NDH (Blajburg, negiranje Jasenovca...) i njenoj potpunoj nasljednici.
(Živko, 11. novembar 2013 23:35)

Kakvo negiranje Jasenovca uz obilježavanje proboja logoraša svake godine na kojem je prisutan cijeli državni vrh? A uvijek bude i TV prijenos? Baš se nešto i ne trudimo to negirati...
Uostalom, pravi su se našli javljati u vezi rehabilitacija koje čega.

Boki

pre 10 godina

Ja mislim da treba hrvati da napadnu kapitena svoje nogometne reprezentacije odmah sada, pa covek godinama nosi na ledjima ime na cirilici. A mozda je srbin???

nebojsa

pre 10 godina

ne razumem u cemu je problem. kazniti one koji unistavaju. zbog toga kazne i postoje, a ne malo te pomazim po glavi i kazem nemoj vise nije lepo.

Александар Џунић

pre 10 godina

@(miro split, 11. novembar 2013 23:59). E, moj Miro. Reče onomad jedan mudrac, da misli postaju dela, dela postaju navika, navike postaju karakter, a karakter sudbina - i zato moramo da pazimo na svoje misli. Sa druge strane, kažu da je istorija učiteljica života. I tako rastrzani, teturamo se od jedne do druge strane, ne nalazeći meru, a posledice snosimo, neko kaže kao božiju kaznu, dok drugi kao nagradu za učinjeno. Još kao jednogodišnji klinac sam posećivao Jadransku obalu na potezu Split-Dubrovnik, pa ostrva Brač, Hvar... I tako dok tikva nije pukla. Kao klinac, imao sam ritual, da se odmah sjurim do obale i poljubim more, a isto tako i kad odlazim. Za mene, tada je to bilo moje more i ne znam ko je koga više voleo - da l' ja njega ili ono mene. A onda se početkom 90-ih sve to stropoštalo u ponor. Teško razočarenje. Očigledno nisu nam svima misli bile iste, a sada smo svi žrtve "svojih" sudbina, dok se bez greške podjednako krčkamo svako u svom sopstvenom saftu. Rane su taman bile zarasle, ali ispod pedesetogodišnje kraste mira i nade dobrih misli, navika i karaktera, najednom je pokuljao gnoj učiteljice života. Možda je falio neki dren, kako bi se to žarište pročistilo. Kako god - tu smo gde smo.

moj dalmatinac

pre 10 godina

Slazem se Miro u potpunosti sa tobom.Cak sta vise,mislim da tebe pola srbije zna :-) bar ona polovina koja posecuje B92 ...pozdrav

miro split

pre 10 godina

Ljudi se žene i rastavljaju.Ima normalni ljudi koji shvate da njihov brak ne funkcionira i lipo se u miru raziđu,dogovore i posli funkcioniraju ka dobri prijatelji.Ima i oni drugi koji rastavu provode u krvi i svađi.Kad se konačno dogodi kraj, cili svoj preostali život provode u mržnji svog bivšeg partnera pokušavaju ga ocrnit gdje god to mogu.Takvi ljudi su svima dosadni,od njih svi bježe jer se nikome po milioniti put ne sluša ista priča.
Ako nam je brak i rastava prošla u krvi,daj bogati ajmo se sad kad živimo odvojeno ponašat normalno i nastavit živit što bolje možemo svak u svojoj kući razgovarajući o onome što nas spaja,a to su sigurno nacionalne manjine sa obje strane Dunava.To su zajednička dica kojoj bi trebalo pomoć da što bezbolnije prežive raspad braka,a ne se na njima osvećivat jer nam liće na našeg bivšeg bračnog partnera.
Ako ne možemo o ničemu drugom pričat nego o tome ko je koga više uništio u braku onda nema nikakvog smisla se sastajat u kafiću i svojom svađom ometat druge pristojne goste.

1234

pre 10 godina

@ZG: "O povicima "ovo je Srbija" da ne pričamo. " - treba ipak i o tome pricati i smestiti ih na pravo mesto. Ti vrlo dobro znas ko su navijaci, Zg, i vrlo dobro znas sta vicu npr BBB i Torcida i gomila navijaca u Hrvatskoj. Evo neki dan imali smo u tvom gradu okacen poster sa vrbom - "srpskim porodicnim stablom". hocemo li i o tome pricati?

"da si STVARNO živio u Vukovaru, onda bi išao u - srpske dućane. I srpske pekare. I srpske kafiće" - ja sam STVARNO ziveo u Vu i isao sam u ducane ne znajuci ciji su. najcesce Veleprometov ili lokalne komsijske, ali nisam nikad pitao ciji je lokal ili ciji je gazda. Za "hleb" u VU si u pravu - to se nije skoro nikad govorilo, a ne govori se ni sad koliko ja znam. Ali zato se cesto govorilo u okolnim srpskim selima, a i sad je tako.
A sto se tice ekavice - govorilo se svakako i to svakako ne moze znati neko iz Zagreba. Dakle, NIJE TACNO da se nije govorilo ekavicom. Govorilo se i ekavicom i ijekavicom i ikavicom i mnogi ljudi (uglavnom, ali NE samo Srbi) koristili su mesana narecja, samo sad to mnogima ne odgovara i stvari pokusavaju da se pojednostave i ucrnobele.
Bilo je u Vukovaru puno i ostalih ne-Hrvata, samo sad je to sve predstavljeno - ili si Srbin, ili nisi - a ako nisi, onda si nas, tj Hrvat.

"vukovarski Srbi svojom voljom izolirani... srpska djeca idu u srpski vrtić" - ovo za vrtice nije posledica samo jedne strane. I Srbi i Hrvati su drage volje pristali na to. A zasto su se Srbi "samoizolirali"sad se odlicno vidi.

dori

pre 10 godina

vukovarski srbi i ne treba da sudeluju u koloni secanja, jer oni to nisu ni uradili, a vi to nikako da shvatite! oni koji su to uradili pre amnestije pobegli su!
Srbi po zakonu imaju jedno dogradonacelnicko mesto, ako te bas zanima SDSS cijeg ti dogradonacelnika spominjes na zadnjim izborima nije uzeo 1400 glasova dok su HDZ i SDP imali po 6000, a ti onda razmisli za koga srbi glasaju i koliko njih se asimiliralo, upravo to sve tvoje tvrdnje o podeli grada stavlja u pozadinu.
Srbe getoizirate upravo vi upornim tv emisijama o velicanju ubijanja srbocetnika, velikosrba, i na posletku karakterisete sve vukovarske srbe kao takve, i ja tebe sada pitam, kako bi se ti osecao da te neko citav zivot krivi za nesto sto nisi uradio i da nemas sanse da nepredujes?

Petar

pre 10 godina

Dok oni lupaju ciriclicne table, politicari, biznismeni i popovi ih opkradaju. To je tako proverena sema tokom istorije a toliko budala postoji na svetu koja se da tako manipulisati. Mislite da je psihologija hrvatskog i srpskog popa razlicita, mislite da je hrvatski politicar drugaciji od srpskog... Sve je to isti tip licnosti samo se manipulacije menjaju u zavisnosti od cilja. Na zalost vecina ljudi na planeti nisu bas pametni i dogadjace se svasta jos stotinama godina.

Zivko

pre 10 godina

Seme fašizma je ostalo iz WW II, proklijalo je devedesetih, izrasla je biljka koju sada izdašno zalivaju. Fašizam u Hr. buja.

freddie

pre 10 godina

@ mladen mladenovic: par pitanja od mene, cisto da razjasnimo neke detalje u tvojem inace nelosem postu. 1: koja meznja, i u kojim hrv. medijima?!?
2: ne mijesaj drzavu i pojedince. hrvati su demokratski izabrali i josipovica i milanovica (sdp). cista matematika ce ti objasniti stavove vecine i idnose snaga u hrv. drustvu po pitanju cirilice i dr
3: nemoj me pogresno shvatiti, ali sto se desilo sa ustaskom vojskom nakon ww2? par desetina tisuca ljudi je (neki komplet sa familijama) postreljano '45 u bleiburgu i okolici, bez ikakvog pitanja jesu li bili koljaci u konc. logoru, ili su bili kuhari, vozaci, teklici itditd. samo mali podsjetnik kako su neki prosli kao gubitnici u ratu. kamo srece da je nekima od njih razbijena ploca na latinici u mjestu stanovanja i da su pusteni kuci.

split 2

pre 10 godina

dori,
građani srpske nacionalnosti u Vukovaru bi trebali biti prisutni u koloni sjećanja zbog iskazivanja pijeteta prema svojim komšijama (susjedima)koji su izgubili svoje najmilije, što neznači da su oni to uradili. Prema tvom razmišljanju, u Jasenovac nebi trebali odlaziti Hrvati (predsjednik, premijer i sl.)da se poklone nevinim žrtvama, jer to oni nisu uradili. Mislim da shvaćaš koliko je smiješno to što si napisao/la.

Zuta Lopta

pre 10 godina

Ma opusteno Srbi. Nisu to bili Hrvati, vec ustase. Hrvatima ovako nesto nikad na pamet ne bi palo, jer oni vole Srbiju i Srbe.
Nadam se da sada mozete lakse i mirnije da spavate.

Hrvat

pre 10 godina

najprije, Hrvati su neki dan masovno pohrlili da vide avion na kojem je velikim slovima na cirilici ispisano "Mrija" (Antonov). Drugo, cirilica je zaista bila i hrvatsko pismo u povijesti, dapace Hrvati su imali svoje pismo na kojoj se cirilica bazirala i prije cirilice (glagoljicu). Ovo skidanje ploca nema puno veze sa cirilicom, vec je odraz borbe za politickom prevlascu, te mozda djelomicno i protivljenjem da se uvede pismo pod kojim su cinjeni strasni zlocini u tom gradu. Meni osobno cirilica ne smeta, no smetaju mi druge stvari: korupcija politicke vrhuske u Hrvatskoj kojoj ovakvi potezi idu u prilog (kako bi se skrenula pozornost sa gospodarske krize i nezaposlenosti) te glumatanje Srba u tim krajevima koji tamo niti ne zive, a prijavljeni su u Hr samo zato kako bi imali koristi od drzavljanstva ili bi bolje zivjeli a istovremeno pljuju po toj istoj drzavi koja mnogima od njih daje vise no Hrvatima. I dobar dio Hrvata i dobar dio Srba mogu se slobodno strpati u isti kos sto se mene tice.

Bacvanin

pre 10 godina

Ne vidim razlog za osudu celog jednog naroda zbog ponasanja nekolicine pojedinaca. Postoji pravosudje u HR, pa i medjunarodno, neka se stvari tamo resavaju.
Uostalom, u BG je spaljena jedna od najstarijih dzamija, sa bibliotekom u kojoj su izgorele na iljade muslimanskih knjiga neprocenjive vrednosti, pa nezavisno od toga, niko nije Srbe nazivao fasistima.

Paralela

pre 10 godina

Znam da ce mnogi da me osude, ali ja mislim da je postavljanje cirilicnih tabli u HR isto sto i pokusaj odrzavanja gej parade u SR. Nemam nista protiv cirilice, bas kao ni protiv gejeva, ali insistiranje na njima je potpuno kontraproduktivno upravo za cirilicu i gejeve. Bolje da se malo priceka, dok svest o ravnopravnosti ne dopre do kriticne mase stanovnistva, sto ce automatski onemoguciti ispoljavanje besa i vandalizma.

Milan

pre 10 godina

Ova euforija protiv ćiriličnog pisma u Hrvatskoj će već iduće godine biti istorijska prošlost pošto će Hrvatska , kao ozbiljna država, to regulisati zakonskim propisima ( sankcijama za prekršioce zakona9 - pa "ko voli nek izvoli".
Međutim, i mi Srbi se moramo urazumiti; izgleda da nam se vraća "milo za drago". Prisetimo se šta se devedesetih godina desilo sa latiničnim natpisima u Kninu, Banjaluci, Vukovaru itd.... čak i građani Srbije su bili maltretirani ,od strane malobrojnih pojedinaca pa i nekih institucija, ako su službenu prepisku obavljali latiničnim pismom; sve se to dešavalo pre nego je zakonom regulisana upotreba pisma za korespodenciju i oglašavanje u Republici Srbiji.

Zg

pre 10 godina

lep pozdrav iz vukovara sa kraja 19. veka gde "nikada" nije bilo cirilice... [link]
(dori, 11. novembar 2013 22:17)

Evo i tebi pozdrav iz Vukovara 2013. godine: http://www.jutarnji.hr/multimedia/dynamic/00047/Grafit_na_zgradi_ki_47972S1.jpg

To je bolest i prikriveni fasizam i nista vise...

pre 10 godina

Nema tu vise izgovora,kakav Vukovar kakve zrtve,tim osobama nije stalo ni do zrtava ni do Vukovara.
I te dvojezicne table su skidane i razbijane jos pre pocetka raspada bivse drzave i u tom istom Vukovaru i sirom Hrvatske, znaci jos pre rata i raspada drzave, dok smo jos bili zvanicno pod istim krovom
Znaci PRE, i sta je tada bio izgovor...

Zgrozen i ponizen

pre 10 godina

Referendum je divna stvar, skupis dovoljno potpisa i evo ga! Danas o braku, sutra o cirilici.. a prekosutra je pitanje:" Da li ste zato da se svi Srbi isele iz Hrvatske?" Ima li neko u EU da zaustavi fasizam u HR?

relano

pre 10 godina

Ovi Hrvati su 'neizlečivi'!

A najjače mi je što su, pre neki mesec, neki njihovi istoričari držali silne govorancije, seminare, predavanja o hrvatskoj ćirilici još iz srednjeg veka, a oni je ovako "kažnjavaju" svakednovno. Potpuna kriza identiteta.

Zole

pre 10 godina

Srbi su uvek dežurni krivci za sve. Sad kad su rasprodali čitavu obalu i nemaju vise ta da prodaju, standard im je počeo da pada. Kad standard pada raste nacionalizam.

Dzara

pre 10 godina

@hrvat
"pismo pod kojim su cinjeni strasni zlocini" !?
Pa, da li si normalan "covece" !?
Da se tako ista gleda, vi ne biste smeli ni jedan jedini drzavni simbol da koristite, jer ste ih sve ponosno kacili na logore, cak i na one za decu.
Nego lepo, prestanite vise da se pravite, pogledajte se u ogledalo, onako, iskreno...recite sebi "ja sam nacista i uradicu sve sto mogu da to promenim"...

Baja sa Kozare

pre 10 godina

Zar opet ! . Ja ne znam šta im je što im smeta ćirilica, a kad im dodjemo na more i trošimo pare onda smo dobri, ali ja im više neću doći. A rusima se uližu da ne kažem gde a onda im ne smeta ćirilica samo neka su pare tu. Jadan je taj narod, nacionalizam im je na prvom mestu, nema im leka za tu bolest.

mare

pre 10 godina

U Srbiji sa KiM živi 36% nesrpskog stanovništva. U Hrvatskoj toga nema..i posle kažu mi nacionalisti/fašisti. Hrvati kroz Austrogarsku,kroz SHS,Jugoslaviji i sad kada su samostalni vode anti-srpsku politiku...u istom periodu mi Srbi smo vodilu anacionalnu politiku...poznata je opčinjenost jugoslovenstvom i titoizmom. Zaključak;Srbija će i dalje nastaviti da se smanjuje i raspada,a Hrvati će da napreduju.

mhm

pre 10 godina

A zasto lepo hrvatska drzava i njihovo drustvo lepo ne priznaju i sebi i drugima da se nece smiriti dok ne budu bili istrebljeni svi Srbi sa njihove teritorije? Da lepo priznaju i sebi i drugima da im u svojim srcima tinja plamen NDH. Bar da svi znamo na cemu smo.

miro split

pre 10 godina

@Hrvat
Daj bogati ja bi te molija da se ostaviš demagogije. Pod ćirilicom su rađeni strašni zločini u Vukovaru? Pa je li ti primjećuješ koliko je gluposti u toj rečenici? Šta su one na Ovčari pobili čitanjem srpskog bukvara? Idući tom logikom zabranjivanja nacionalni simbola jedne manjine šta bi na kraju ostalo srpskoj manjini u Hrvatskoj? Samo njihovo postojanje bi bilo vrjeđanje hrvatske patnje i trebalo bi je kroz ustav zabranit. Ovde se jednostavno radi o mržnji skupine ljudi prema jednoj manjini i svim njenim kulturnim i nacionalnim posebnostima. To što ti ljudi imaju teške ratne traume ne opravda želju za osvetom i kažnjavanje jednog čitavog kolektivitete u Vukovaru. Što se tiče Srba koji u Hrvatsku dolaze zbog povlastica, znaš i sam da je mnogo više onih Hrvata iz Bosne koji to pravo koriste u obje države. Ova je prića je apsurdna i idiotska jednako kao i ona na početku devedeseti kad je svaki hrvatski grb bija proglašavan ustaškim, a svaka želja za samostalnošću proglašavana genocidnom jer je na svim Hrvatima trajni biljeg ustaškog zvjerstva. Ako se ovaj teror desnice i dalje bude pojavljivao u ovakvim valovima, iz Hrvatske ne da će otić Srbi i ostale sve moguće manjine nego će otić i svaki Hrvat kojem je dosta maltretiranja nacionalnim i vjerskim dogmama koje su zamjenile one komunističke. Tako da će u Hrvatskoj ostat samo oni koji kroz jurišanje na čirilicu dokazuju da im je i latinica nepotrebna.

Zg

pre 10 godina

Igrom slucaja ziveo sam tamo tih godina a otisao upravo iz razloga sto nisam vise mogao biti gradjanin drugog reda, kojemu prodavac u maloprodajnoj radnji nece da proda "mleko, hleb" jer je to Hrvatska, kao da nema nameru da proda proizvod jednom 'srbinu'.
(dori, 11. novembar 2013 23:40)

Bilo je takvih grafita i ove godine. Pojave se svako malo. O povicima "ovo je Srbija" za vrijeme nedavnog juniorskog ženskog košarkaškog prvenstva da ne pričamo.

Malo mi je teže povjerovati ovo što sam citirao, jer da si STVARNO živio u Vukovaru, onda bi išao u - ni više ni manje nego - srpske dućane. I srpske pekare. I srpske kafiće. I unatoč svemu tome, "mleko i hleb" pojavili su se tek u zadnjih dvadeset godina, jer nitko prije toga nije govorio ekavicom. Ona je 1991. dovedena s istoka, zajedno s bolnicom "Sveti Sava" i npr. ulicama Mihajlovića i Kalabića. Prva stvar koju su Vukovarci radili nakon administrativne reintegracije i povratka bilo je upravo brisanje _takve_ ćirilice. Ne brisanje "пекара" i "апотека", nego "Улице Драже Михаиловића".

Grad je podijeljen na dva dijela koji ne komuniciraju uopće. Da si živio tamo, to bi vrlo dobro znao. Znao bi da su vukovarski Srbi svojom voljom izolirani, da nikada ne sudjeluju u Koloni sjećanja, da je dogradonačelnik sad nedavno izjavio da "još nije vrijeme" pokloniti se gradu i žrtvama i da srpska djeca idu u srpski vrtić (obdanište).

Kakav je to suživot ako netko getoizira svoju djecu?

nenad

pre 10 godina

@ :(
Nas vole Grci, Rusi , Indijci, Kinezi...Zato sto smo dobri I valjda zato sto su Braca Karamazovi Ilijada Mahabharata i Lao bolji od"Majn kampfa "

dori

pre 10 godina

@zg
pre bih rekao 2007. http://goo.gl/3g9Zs8
Imao bih samo da dodam da upravo posle te vesti je uhvacen isti taj koji je pisao i on je bio, ne bi mi verovao, hrvat. Igrom slucaja ziveo sam tamo tih godina a otisao upravo iz razloga sto nisam vise mogao biti gradjanin drugog reda, kojemu prodavac u maloprodajnoj radnji nece da proda "mleko, hleb" jer je to Hrvatska, kao da nema nameru da proda proizvod jednom 'srbinu'. Naposletku, retko ko iz Zagreba moze da mi kaze kakvo je stanje na terenu jerbo sam ziveo u toj HR punih 13. godina i u taj jadni Vukovar koji razvlace po novinama ne po industriji(koju vise nema), pameti, lepoti nego po mrznji ne planiram nikada da se vracam. Sto se tice mene Vas plan je ispunjen.

Domagoj

pre 10 godina

Bauk fašizma kruži nad Evropom, RH grabi ka rehabilitaciji NDH (Blajburg, negiranje Jasenovca...) i njenoj potpunoj nasljednici.
(Živko, 11. novembar 2013 23:35)

Kakvo negiranje Jasenovca uz obilježavanje proboja logoraša svake godine na kojem je prisutan cijeli državni vrh? A uvijek bude i TV prijenos? Baš se nešto i ne trudimo to negirati...
Uostalom, pravi su se našli javljati u vezi rehabilitacija koje čega.

Engin

pre 10 godina

Pa ovo je strasno, dakle ako se ovaj novi zakon izglasa i zamislite Srba bude 51% onda ce Hrvati biti manjina I nece imati pravo na latinsko pismo.

bez uvijanja

pre 10 godina

Apsurd
Srpsku latinicu je početkom 19. veka, zajedno sa srpskom ćirilicom, kodifikovao Vuk Karadžić. Nakon reformi Ljudevita Gaja i Đure Daničića, srpska i hrvatska latinica su sredinom 19. veka ujednačene, radi potreba zajedničkog srpsko-hrvatskog jezika.
A postoji i hrvatska latinica, ali nije u upotrebi... Dakle, radi se o mrznji a ne o cirilici. Cirilica je povod... A mrznja uzrok!

Batman бин Супermaн

pre 10 godina

@ :(


Kad vec kazes da nas niko ne voli a verovatno ti je stalomdo njihove ljubavi onda ti toplo preporucujem da odes kod njih pa malo poradi na tome da nas zavole. Najsveziji primer je Bogdan Diklic koji perfektno prica tzv. hrvatski i lici na Sir Oliver-a...iz Bjelovara, ne. Oj Srbijo moja mila dobila si Olivera Sra! Ili mozda odes kod Stankovica u emisiju gde je obavezno premeravanje srpskog nacionalizma u krvi gosta. Tu mozes poput Mikija Manojlovica da ubacujes meko ћ и оно германско не на крају реченице пошто он није баш из Бјеловара па не може да убацује Ј. После такве мисије вероватно ће одложити чекић као средство за утеривање космополитске културе. Пошто сам политички некоректан divljacki Srbin pisem ovaj tekst na oba pisma. Ne?!

miro split

pre 10 godina

Ma meni nije jasna jedna stvar.Evo ja na B92 dolazin skoro godinu dana i ostavljan komentare skoro u svakoj rubrici koju imate.Lipo se družimo i prićamo i o tableti koja će zaminit alkohol,o tome koliko ima kila mali britanski prestolonasljednik,pričamo i o Danilu Kišu,Dušanu Kovačeviću,Krleži,pričamo o Živojinu Pavloviću i Brešanu o Tarantinu,ma pričamo mi o kućnim ljubimcima i lipo se zabavimo isto ko da sidimo u litnjoj ladovini uz more.I u svemu tome o čemu mi pričamo nama se skoro nikad nije priključija ni jedan moj Hrvat,ali kad je rjeć o balkanskim poslima,svađanju i dokazivanju ko je lipši, kulturniji,pošteniji,a koje genetski koljač i pljačkaš eto ti ovi moji na obračun ko da cili dan ništa ne rade nego čekaju majku svih rasprava,raspravu kojom će te konačno jedni druge pobjedit.
Ljudi moji kad bi vi razgovarali i o drugim stvarima,a ne samo o prošlosti i politici brzo bi ste se prestali opterećivat glupostima.

miro split

pre 10 godina

@ZG
Gledaj jednu stvar taj grafit je očito djelo idiota,a one slike iz 19 st su povjesni dokaz postojanja čirilice u Vukovaru prije Milanovića i ove vlade.
Prije tri godine na spomeniku u Škabrnji se desio sličan slučaj,a onda je utvrđeno da su autori grafita dva maloljetna Hrvata koji su željeli isprovocirat reakciju Škabrnjana.Ne tvrdim da je to i ovde slučaj,ali tvrdim da bi ti ja samo iz moga kvarta moga poslat na desetine slika s nacistićkim i ustaškim grafitima,sa grafitima u kojima se Srbi vješaju na vrbe.Kad bi dicu vodija u vrtić,a oni su počeli čitat(latinicu)ima san problem da im objasnim uopće šta su Srbi,a šta vrbe i šta bi ti Srbi uopće radili na vrbama.Mislim je li me razumiš šta ti oću reć?Oću ti reć da ne želim da mi se dica susreću sa šizofrenom mržnjom.I budimo konačno iskreni ovde se ne radi ni o kakvim međunacionalnim sukobima jer se od strane srpske manjine u ovom slučaju nije dogodio ni jedan nasilni akt slićan onom vandalskom razbijanju ploča.
Jasno je da Hrvatska država kroz svoje institucije pokušava sprovodit zakon i zaštitit prava svakog građanina u državi ali je i jasno to da određeni djelovi društva žive u 91g i za njih je vrijeme tu stalo.Jasno je i tko tu frustraciju besramno iskorištava čineći štetu svima nama bili mi ove ili one nacije,ovakvog ili onakvog seksualnog ili političkog opredjeljenja.

Sokolac

pre 10 godina

Ništa novo. Očigledno da Hrvatska nije ustanju da obezbedi poštovanje prava nacionaqlnih manjina. Zbog toga bi pod hitno morala da reaguje međunarodna zajednica.

Mladen Mladenović

pre 10 godina

(miro split, 11. novembar 2013 23:59)
-------------------------------------
Razgovarati, diskutovati i komentarisati je ljudski. I meni, kao Srbinu predstavlja zadovoljstvo kada vidim hrvatski komentar. Ne volim kada "snagu argumentu" daje činjenica ko je "naš" a ko "njihov" pa, moderator pusta "naše" a odbacuje "njihove" komentare ili obrnuto.Time se stvara izvrnuti lik javnog mišljenja.Ipak, gospodine Miro, TABLE SA ĆIRILIVOM SE NE SMEJU LOMITI i Hrvatska mora sa time da se beskompromisno obračuna. Znamo mi da taj "pismeni" Hrvat, koji čekićem lupa po ćirilici nije dobro savladao ni latinicu. Znamo mi da je ćirilica samo iskorišćena mogućnost da se podigne ovoliki odijum i ovolika mržnja protiv Srba, koja prosto kulja iz svih hrvatskih medija. Znamo mi da se na taj način šalje upozorenje Srbima koje bi moglo da se prevede na sledeći način: "Ovde smo mi gazde, ovde mi odlučujemo šta je pravo, šta je pravda i zakon, vi ste na tudjoj zemlji i ako vam se ne svidja možete da odete"?! Reći ćete da preterujem ali, ako "prošetate" medijima diljem Hrvatske i pročitate komentare, možete se i sami uveriti. Počelo je od Vukovara, "područja od posebnog pijeteta" a proširilo se na celu Hrvatsku. Zamislite da mi svakodnevno "čekićamo" table na ambasadama ili konzlatima Hrvatske, da zabranjujemo latinicu u područjima gde žive Hrvati?! Zar su Hrvati zaboravili da ima puno više mesta koja bi Srbi trebali da proglase "područjima od posebnog pijeteta" ili, to nije isto?!

zarko

pre 10 godina

@miro split
steta sto nema vise ljudi koji razmisljaju kao ti - u hrvatskoj, u srbiji, na celom prokletom balkanu! miro, pozdravljam te!

moj dalmatinac

pre 10 godina

Slazem se Miro u potpunosti sa tobom.Cak sta vise,mislim da tebe pola srbije zna :-) bar ona polovina koja posecuje B92 ...pozdrav

Boki

pre 10 godina

Ja mislim da treba hrvati da napadnu kapitena svoje nogometne reprezentacije odmah sada, pa covek godinama nosi na ledjima ime na cirilici. A mozda je srbin???

isandic

pre 10 godina

Pokusavam da zamenim uloge i da se ubacim u mozak tih ljudi sto lome table.

Znaci, ja sad izadjem iz svog stana i iz mrznje planiram da jurcam po Beogradu da polomim neku tablu... Dolazim do zakljucka: ili sam duboko razocaran sto nemam posao pa mi su mi krivi drzava/ljudi ili ne mogu samog sebe da nateram nesto da radim ili sam umno poremecen. U sva tri slucaja se krije moje duboko nezadovoljstvo i razocaranje samim sobom.

Ne podnosim savete, ali ako ovo pomogne nekom bice dobro. Ako nemate posao, probajte da ga sami smisliti i angazujte se, osecacete se bolje sa novcem u kuci.

JustNoticing

pre 10 godina

Pa moraju ljudi,njima se sad formira nacionalna svest posle cca.1000 godina tudjinske kontrole.Domovinski rat, cirilica, ovi banana referndumi, istrazivanja cije gene imaju oni a koje mi, i sl.je sve trazenje ili stvaranje nacionalnog identiteta.A ocigledno i zele da vide sve ovo jer stvarno mogu da zavare metalnu plocu na zid a ne da stave zabavu za pijance i malogradjanstinu.

freddie

pre 10 godina

@ mladen mladenovic: par pitanja od mene, cisto da razjasnimo neke detalje u tvojem inace nelosem postu. 1: koja meznja, i u kojim hrv. medijima?!?
2: ne mijesaj drzavu i pojedince. hrvati su demokratski izabrali i josipovica i milanovica (sdp). cista matematika ce ti objasniti stavove vecine i idnose snaga u hrv. drustvu po pitanju cirilice i dr
3: nemoj me pogresno shvatiti, ali sto se desilo sa ustaskom vojskom nakon ww2? par desetina tisuca ljudi je (neki komplet sa familijama) postreljano '45 u bleiburgu i okolici, bez ikakvog pitanja jesu li bili koljaci u konc. logoru, ili su bili kuhari, vozaci, teklici itditd. samo mali podsjetnik kako su neki prosli kao gubitnici u ratu. kamo srece da je nekima od njih razbijena ploca na latinici u mjestu stanovanja i da su pusteni kuci.

split 2

pre 10 godina

dori,
građani srpske nacionalnosti u Vukovaru bi trebali biti prisutni u koloni sjećanja zbog iskazivanja pijeteta prema svojim komšijama (susjedima)koji su izgubili svoje najmilije, što neznači da su oni to uradili. Prema tvom razmišljanju, u Jasenovac nebi trebali odlaziti Hrvati (predsjednik, premijer i sl.)da se poklone nevinim žrtvama, jer to oni nisu uradili. Mislim da shvaćaš koliko je smiješno to što si napisao/la.

nebojsa

pre 10 godina

ne razumem u cemu je problem. kazniti one koji unistavaju. zbog toga kazne i postoje, a ne malo te pomazim po glavi i kazem nemoj vise nije lepo.

Zuta Lopta

pre 10 godina

Ma opusteno Srbi. Nisu to bili Hrvati, vec ustase. Hrvatima ovako nesto nikad na pamet ne bi palo, jer oni vole Srbiju i Srbe.
Nadam se da sada mozete lakse i mirnije da spavate.

1234

pre 10 godina

@ZG: "O povicima "ovo je Srbija" da ne pričamo. " - treba ipak i o tome pricati i smestiti ih na pravo mesto. Ti vrlo dobro znas ko su navijaci, Zg, i vrlo dobro znas sta vicu npr BBB i Torcida i gomila navijaca u Hrvatskoj. Evo neki dan imali smo u tvom gradu okacen poster sa vrbom - "srpskim porodicnim stablom". hocemo li i o tome pricati?

"da si STVARNO živio u Vukovaru, onda bi išao u - srpske dućane. I srpske pekare. I srpske kafiće" - ja sam STVARNO ziveo u Vu i isao sam u ducane ne znajuci ciji su. najcesce Veleprometov ili lokalne komsijske, ali nisam nikad pitao ciji je lokal ili ciji je gazda. Za "hleb" u VU si u pravu - to se nije skoro nikad govorilo, a ne govori se ni sad koliko ja znam. Ali zato se cesto govorilo u okolnim srpskim selima, a i sad je tako.
A sto se tice ekavice - govorilo se svakako i to svakako ne moze znati neko iz Zagreba. Dakle, NIJE TACNO da se nije govorilo ekavicom. Govorilo se i ekavicom i ijekavicom i ikavicom i mnogi ljudi (uglavnom, ali NE samo Srbi) koristili su mesana narecja, samo sad to mnogima ne odgovara i stvari pokusavaju da se pojednostave i ucrnobele.
Bilo je u Vukovaru puno i ostalih ne-Hrvata, samo sad je to sve predstavljeno - ili si Srbin, ili nisi - a ako nisi, onda si nas, tj Hrvat.

"vukovarski Srbi svojom voljom izolirani... srpska djeca idu u srpski vrtić" - ovo za vrtice nije posledica samo jedne strane. I Srbi i Hrvati su drage volje pristali na to. A zasto su se Srbi "samoizolirali"sad se odlicno vidi.

dori

pre 10 godina

vukovarski srbi i ne treba da sudeluju u koloni secanja, jer oni to nisu ni uradili, a vi to nikako da shvatite! oni koji su to uradili pre amnestije pobegli su!
Srbi po zakonu imaju jedno dogradonacelnicko mesto, ako te bas zanima SDSS cijeg ti dogradonacelnika spominjes na zadnjim izborima nije uzeo 1400 glasova dok su HDZ i SDP imali po 6000, a ti onda razmisli za koga srbi glasaju i koliko njih se asimiliralo, upravo to sve tvoje tvrdnje o podeli grada stavlja u pozadinu.
Srbe getoizirate upravo vi upornim tv emisijama o velicanju ubijanja srbocetnika, velikosrba, i na posletku karakterisete sve vukovarske srbe kao takve, i ja tebe sada pitam, kako bi se ti osecao da te neko citav zivot krivi za nesto sto nisi uradio i da nemas sanse da nepredujes?

Александар Џунић

pre 10 godina

@(miro split, 11. novembar 2013 23:59). E, moj Miro. Reče onomad jedan mudrac, da misli postaju dela, dela postaju navika, navike postaju karakter, a karakter sudbina - i zato moramo da pazimo na svoje misli. Sa druge strane, kažu da je istorija učiteljica života. I tako rastrzani, teturamo se od jedne do druge strane, ne nalazeći meru, a posledice snosimo, neko kaže kao božiju kaznu, dok drugi kao nagradu za učinjeno. Još kao jednogodišnji klinac sam posećivao Jadransku obalu na potezu Split-Dubrovnik, pa ostrva Brač, Hvar... I tako dok tikva nije pukla. Kao klinac, imao sam ritual, da se odmah sjurim do obale i poljubim more, a isto tako i kad odlazim. Za mene, tada je to bilo moje more i ne znam ko je koga više voleo - da l' ja njega ili ono mene. A onda se početkom 90-ih sve to stropoštalo u ponor. Teško razočarenje. Očigledno nisu nam svima misli bile iste, a sada smo svi žrtve "svojih" sudbina, dok se bez greške podjednako krčkamo svako u svom sopstvenom saftu. Rane su taman bile zarasle, ali ispod pedesetogodišnje kraste mira i nade dobrih misli, navika i karaktera, najednom je pokuljao gnoj učiteljice života. Možda je falio neki dren, kako bi se to žarište pročistilo. Kako god - tu smo gde smo.

Bojan

pre 10 godina

Stožer za odbranu male prasadi i okota ;) Verovatno su izvršili očevid i konstantirali da tabli tu nije mesto. O Bože spasi hrvatski narod od njih samih

miro split

pre 10 godina

Ljudi se žene i rastavljaju.Ima normalni ljudi koji shvate da njihov brak ne funkcionira i lipo se u miru raziđu,dogovore i posli funkcioniraju ka dobri prijatelji.Ima i oni drugi koji rastavu provode u krvi i svađi.Kad se konačno dogodi kraj, cili svoj preostali život provode u mržnji svog bivšeg partnera pokušavaju ga ocrnit gdje god to mogu.Takvi ljudi su svima dosadni,od njih svi bježe jer se nikome po milioniti put ne sluša ista priča.
Ako nam je brak i rastava prošla u krvi,daj bogati ajmo se sad kad živimo odvojeno ponašat normalno i nastavit živit što bolje možemo svak u svojoj kući razgovarajući o onome što nas spaja,a to su sigurno nacionalne manjine sa obje strane Dunava.To su zajednička dica kojoj bi trebalo pomoć da što bezbolnije prežive raspad braka,a ne se na njima osvećivat jer nam liće na našeg bivšeg bračnog partnera.
Ako ne možemo o ničemu drugom pričat nego o tome ko je koga više uništio u braku onda nema nikakvog smisla se sastajat u kafiću i svojom svađom ometat druge pristojne goste.

Zivko

pre 10 godina

Seme fašizma je ostalo iz WW II, proklijalo je devedesetih, izrasla je biljka koju sada izdašno zalivaju. Fašizam u Hr. buja.

Petar

pre 10 godina

Dok oni lupaju ciriclicne table, politicari, biznismeni i popovi ih opkradaju. To je tako proverena sema tokom istorije a toliko budala postoji na svetu koja se da tako manipulisati. Mislite da je psihologija hrvatskog i srpskog popa razlicita, mislite da je hrvatski politicar drugaciji od srpskog... Sve je to isti tip licnosti samo se manipulacije menjaju u zavisnosti od cilja. Na zalost vecina ljudi na planeti nisu bas pametni i dogadjace se svasta jos stotinama godina.