Ponedeljak, 11.11.2013.

12:39

Dogovor: Južni tok kreće za 13 dana

Radovi na izgradnji gasovoda Južni tok kroz Srbiju će početi 24. novembra ove godine, dogovreno na sastanku premijera Dačića i direktora Gasproma.

Izvor: B92

Dogovor: Južni tok kreæe za 13 dana IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

77 Komentari

Sortiraj po:

Futurama

pre 10 godina

@Jovan Kursula

Zato sto je Srbija neozbiljna zemlja... ako to dosad niste primetili. Sa druge strane neozbiljna je i Bugarska medjutim tu vodece zemlje EU vuku konce i zato je odnos 50-50%. Mozda je pravilnije pitanje zasto EU nije digla frku zasto Rusija ima 51% vlasnistva u deonici kroz Srbiju. Odgovor je zato sto su pristali na realizaciju gasovoda (svi vide da je prirodnija trasa preko Ukrajine skroz nepouzdana a NABUKO alternativa je propala) i sto nece da trpe opstrukcije sa strane (od strane Amerike). Diversifikacija isporuka prirodnog gasa ce se verovatno usmeriti od zemalja Centralne Azije prema Alziru, Norveskoj i mozda Libiji ako se situacija tamo stabilizuje ili ce se pak ici na eksploataciju skriljaca ako se to pokaze isplativo.

Borivoje

pre 10 godina

@(Jovan Kursula, 12. novembar 2013 09:39)
Kada su Rusi videli ko sedi sa naše strane u Upravnim odborima, poput Danice Drašković, oni su zaključili da je moguće normalno upravljati samo ako imaju 51% vlasništva. Krivi smo mi a ne Rusi.

Jovan Kursula

pre 10 godina

Mene interesuje sledece: Zasto kroz sve tranzitne drzave Gazprom ima udeo 50 % u vlasnistvu zajednicke kompanije, a drzava kroz koju prolazi isto toliko, znaci 50 %< a samo u Srbiji je 51 % prema 49 % na ustrb Srbije?Koliko je kostao ovaj 1 % kod nasih politicara? Ili je to "ljubav" prema braci Rusima? Ko ne veruje, moze na zvanican sajt Gazproma-a, u listi strci samo Srbija sa 51 prema 49, ostali svi pod konac, 50-50.

Alex1

pre 10 godina

@(Zoran, 11. novembar 2013 23:33) "Koprcate se mnogo ovde po B92, ali Nab(p)uko je svoje odsvirao."

Da, pukao je, IAKO JE SVE BILO POTPISANO od strane svih država i kompanija učesnika, jer su Rusi pritisli Azerbejdžan i "Shah Deniz". U prevodu, potpisivanje raznih sporazuma ne znači ništa.

Bugare su "ubedili" davanjem raznih ustupaka, uključujući najnižu cenu gasa: http://www.novinite.com/articles/155138/Russia's+Kommersant%3A+Gazprom+Surrendered+to+Bulg
dok Slovence ucenjuju, jer im se može, tj. mogu lako da ih zaobiđu: http://www.rts.rs/page/stories/sr/story/11/Region/1440881/Slovenija+u+procepu+zbog+%22Ju%C5%BEnog+toka%22.html

"Kompanija "Gasprom" i Rusija traže da im Vlada Slovenije odgovori da li želi da gasovod "Južni tok" gradi MIMO PRAVILA EU.
Evropska direktiva iz 2009. godine određuje da vlasnici gasne infrastrukture u EU moraju da i drugima koji su zainteresovani omoguće pristup toj infrastrukturi. "Gasprom" se tome protivi, pošto smatra da bi to ugrozilo njegovo visoko tržišno učešće u pojedinim zemljama."

Šta misliš, šta rade nama?
Srbija treba da usvoji 3. energetski paket EU početkom sledeće godine, zato se žuri sa ovim sporazumom! Sa ovolikom dugovima Srbijagasa i novim zaduživanjem, nećemo videti ni cent od tranzita - Gasprom će da naplaćuje pomenute "dugove" i dugove sledećih 25 godina (mislim, od kraja izgradnje, koji je, još više nego početak, potpuno neizvestan)!

A ti se raduj, niko ti ne brani. :)

SM

pre 10 godina

Na adresi:

http://www.rapp.gov.rs/media/juzni%20tok/PPPPN_TNG_Juzni%20tok.pdf

Može se skinuti prostorni plan za Južni tok u pdf formatu. Tamo piše da će se veza Južnog toka i nacionalnog gasnog sistema Srbije ostvariti kod planiranog gasnog čvora "Paraćin" i postojećeg gasnog čvora "Gospođinci". Poslovne filijale/komandni centri će biti u Paraćinu i Novom sadu. Kompresione stanice će biti u selu Porodin, opština Žabari i selu Bačko Dobro Polje, opština Vrbas.

Tako je pisalo u nacrtu prostornog plana iz oktobra 2012-te godine.

Stefke car

pre 10 godina

Ključ da otključamo naše mogućnosti i da se ekonomska situacija poboljša nije samo u inteligenciji već i u neprekidnom trudu ove vlasti na čelu sa predsednikom Nikolićem.

Miloš P.

pre 10 godina

Trud i upornost ove vlasti i ekonomska situacija u Srbiji će se poboljšati uz nove profitabilne firme. Ništa nije nemoguće za onoga ko ima volju da pokuša, a na nama je da ih podržimo.

Zoran

pre 10 godina

"Branko
To nije deo Juznog toka vec krak kao sto je krak i ka RS"

Mislis , to nije drvo, nego samo grana? E vidis, drvo cine i grane. Koprcate se mnogo ovde po B92, ali Nab(p)uko je svoje odsvirao.

Beogradjanin

pre 10 godina

Nema nam gasadzije da nam pojasni UDBA-KGB sporazum i da nma odgovori koja deca i unuci Udbinih generala kontrolisu sve ovo sa KGB-om.

pera

pre 10 godina

Juzni tok ce doneti veliku korist Srbiji...Nije ni cudo sto su mnogi pokusavali da plasiranjem raznih prica sabotiraju ovaj projekat jer im ocigledno buducnost ove zemlje nije bitna.Bice ovo veliki uspeh ove vlade a uspeh se tesko prasta od strane opozicije,narocito one koja je do juce bila na vlasti.

Goki56

pre 10 godina

(MARKOS, 11. novembar 2013 17:36)

Pitanje za tebe...a gde si ti ucio historiju...preko interneta i Google-a (pretpostavljam)? Sto se tice Tita nikad nisam bio ubedjen da je bio rodjen u Kumrovcu a da li je rodjen u Austriji, Rusiji, Nemackoj...sve je moguce a mozda i jeste rodjen u Kumrovcu...sve je moguce na ovom Balkanu.

Nema sumnje da ulaziti u posao sa Rusima nije isto kao recimo ulaziti u posao sa Nemcima, Francuzima ili Italijanima jer firme iz tih zemalja imaju sredjen poreski sistem i nisu bas srecne da prave razorazne dogovore ispod stola. U Rusiji kao i kod nas poreski sistem nije savrsen i treba doradu a o korumpiranim politicarima nema potrebe ni pricati. Ali na kraju krvi su ovi nasi i sto se mogu kupiti za malo para.

joe

pre 10 godina

Nije najbitnije da se pocne, vec da se zavrsi. Tako veliki projekat i znacajna stvar za nasu zemlju, a niko nigde ni rec kad je predvidjen kraj radova i pocetak rada. Srbija regionalni centar, kada za 20 godina? Kada i drugi izgrade jos 6 gasovoda u okolini.

Branko

pre 10 godina

Branko
To nije deo Juznog toka vec krak kao sto je krak i ka RS. To su samo razmisljanja a daleko od dogovora. Alexandar Medvedev je razgovarao ali nista nije odluceno.
(Strucnjak, 11. novembar 2013 21:00)

Bilo bi bolje da posetite sajt "Gazproma" i da potražite sami podatke koje sam naveo nego da uvodite zabune tipa "nije "Južni tok" ali jeste krak "Južnog toka"". Da bi ste još nešto saznali kao "stručnjak", reći ču Vam da je i Makedonija potpisala finalni ugovor o uključenju u "Južni tok", čime je ozvaničila plan izgradnje posebnog kraka preko kojeg će se Makedonija snabdevati prirodnim gasom iz Rusije. Ono što je važno za gasovod "Južni tok" je konačna količina gasa od 63 milijardi m3/god, u koju se moraju uklopiti sve pojedinačne količine za pojedine države sa svim krakovima gasovoda.

Trifun

pre 10 godina

Nas narod je naucio na ovakva rana TV otvaranja gradilista.+
Predlog mi je da proslava bude pored MANASTIRA KOVILJ. Manastir Kovilj je izgradjen, jer je na tom mestu prespavao ZAVETNI KOVCEG na putu za Skotsku.
Idealna prilika da se pomolimo i upalimo svecu u Manastiru Kovilj

opustise

pre 10 godina

ne razumem vase komentare vas pesimicnih srba. Pratim svako neko desavanje na b92 i zar svaki put moram da vidim komentare koji su na vrhu,a koji samo truju mozak svima.
A sta bi to vi mlada i stara gospodo, da srbija stoji, da se nista ne desava,to bi vi. Koliko ste samo napaceni da nemate u sebi nimalo radosti za barem nesto. Ja navijam za svako dobro,za bilo sta,ali ne, vi i dalje pesimisti. Vučic dovodi investirore arape, a kometari opet isti, imamo avion,a komentari neko opet vase pesimicno razmisljanje i da ne nabrajam.
Hocete da sve stoji,a da trosimo,pa da bankrotiramo, jel to hocete, kad niti jedna vest ne dopire do vas. Sram da bude svih ovih top komentara,sram da vas bude. A sad navalite dislajkujte mi ovo, to ce pokazati pravu sliku pesimicnog, jadnog, posrnulog srpskog naroda.

Strucnjak

pre 10 godina

Branko

To nije deo Juznog toka vec krak kao sto je krak i ka RS. To su samo razmisljanja a daleko od dogovora.Alexandar Medvedev je razgovarao ali nista nije odluceno.Jednog dana moze da se pravi krak i do federacije BH.Hrvatska je sansu propustila kada se pravio plan za Juzni tok jer je namera da se ide kroz Srbiju, Hrvatsku, Sloveniju do Italije a da se napravi krak do Beca.Slovenci i Hrvati nisu bili zainteresovani

Beogradjanin

pre 10 godina

Cena gasa je ista kao i Nemackoj , Francuskoj itd samo su nama plate male. Posrednicke ruske firme ne postoje samo u Ukrajini i Belorusiji jer je to drzavno pitanje. Ruskim gasom u Nemckoj u rusko-nemackoj firmi rukovodi bivsi kancelar Gerhard Sreder. Cena gasa se odredjuje na osnovu kretanja naftnih derivata po jednoj slozenoj formuli za 1000m3
(Gasadzija, 11. novembar 2013 19:03)

Gasadzija kad vidim znas sve , reci ti nama koja deca i unuci Udbinih generala i pukovnika sede u Jugorosgasu i prave fakture drzavi Srbiji?
Reci ti nama koji unuk jednog Udbinog generala sedi u jednoj banci preko koje idu transferi para , a isto tako koje dete jednog Udbinog generala je dalo/izdalo svoje prostoroje toj banci preko koje pare idu.

Mislim kad sve znas o cenama i trzistu gasa reci nam detaljnije nesto, bas nas zanima sve ovde gore navedeno, jer si gasadzija i ex-Moskovljanin, tako da ne sumnjam da znas koja Udbina deca i unuci "raduckaju" oko gasa i struje u Srbiji.

Ivan

pre 10 godina

Molim neobaveštene da prestanu da lažu ovaj narod "kako mi plaćamo skuplji gas od Nemaca" i slične budalaštine.

Prema zvaničnim podacima Evropske unije, Srbija ima drugu najnižu cenu gasa u Evropi! Srbija plaća 0.35 evra po m3, dok na primer Nemačka plaća 0.55 evra (kao i Bosna, Mađarska itd.).

Evo vam cele liste pa se uverite sami:
http://www.nspm.rs/hronika/cena-gasa-u-srbiji-medju-najnizim-u-evropi.html

brzi

pre 10 godina

Zaltousti u dnevniku RTS objasnio zašto Rusi mogu da Srbiju drže za "jaja" jer imaju potraživanja za isporučene energente još iz Slobinih vremena

ucutkali i Rusi i Acu i Zorancu

pre 10 godina

Nije Tomislav isao kod Putina da ucvrsti prijateljstvo nego na ribanje.
Mihailovicka moze svasta prica protiv Djilasa, jer to narod guta i cak i pozdravlja u svojoj gluposti, ali da prodaje Vucicevu pamet Rusima, nema sanse.Uostalom to su i rekli u zvanicnom saopstenju i to na mnogo finiji nacin nego sto bi vodja i egzekutorka.
.

Branko

pre 10 godina

Care, Juzni tok ne ide kroz teritoriju Hrvatske.Jedan krak ide ka republici Srpskoj .Inace ceo Juzni tokide na madjarsku,Austriju,Italiju
(Strucnjak, 11. novembar 2013 18:46)
Samo za stručnjaka:
Vest sa službenog sajta "Gazproma" od 06.09.2013. god u 18:30
"Danas je delegacija OAO "Gazprom", na čelu sa zamenikom predsednika Upravnog odbora Aleksandra Medvedeva u Republici Hrvatskoj. Tokom posete, Aleksandar Medvedev se sastao sa ministrom ekonomije Republike Hrvatske Ivanom Vrdoljakom. Pažnja je bila posvećena realizaciji projekta "Južni tok" na teritoriji Republike Hrvatske. Razmatrano je korišćenje gasa za proizvodnju električne energije i korišćenje prirodnog gasa kao motornog goriva. Dokument definiše plan prioritetnih aktivnosti u saradnji "Gazproma" i transportnih kompanija i logističkih operatera u Hrvatskoj kao deo sprovođenja pilot projekta za gasifikaciju gradskih autobusa u zemlji."
Da li Vam je ovo dovoljno ili tražite još neku informaciju u vezi "Južnog toka" i Hrvatske?

Zmaj od papira

pre 10 godina

A Ministarke nigde ni kod PRVOG ni kod Premijera ni kod PreCednika. A Bajatovica ima.Eto vidi se kakav status ima ministarka

Bacvanin

pre 10 godina

Predpostavljam da ce izvodjaci radova biti vrsni strucnjaci koji u svoj portfoliju imaju velelepe slike o procesu gradnje Skadra na Bojani.

Gasadzija

pre 10 godina

џокер 036

Cena gasa je ista kao i Nemackoj , Francuskoj itd samo su nama plate male. Posrednicke ruske firme ne postoje samo u Ukrajini i Belorusiji jer je to drzavno pitanje. Ruskim gasom u Nemckoj u rusko-nemackoj firmi rukovodi bivsi kancelar Gerhard Sreder. Cena gasa se odredjuje na osnovu kretanja naftnih derivata po jednoj slozenoj formuli za 1000m3

Amos

pre 10 godina

SPS drzi celokupnu komunikaciju/transport/sverc/muljanje/uvoz/izvoz sa Rusima i oni se toga nece odreci pa da im glava ode sa ramena. Ili bar dok ne odleti mnogo glava, mozda onda.
Jednostavno, korist je ooooogromna, oni su pusteni tu da zagrizu i sad nema pustanja. Srbija moze propasti, zajedno sa svim svojim firmama, ali ovaj zalogaj SPS nece pustiti.
Ivica samo pusti par nedelja da se javnost i SNS malo izduvaju i onda dodje i kaze "ovo je strateski projekat, IDEMO DALJE"!

sasa jokic

pre 10 godina

Ne mozemo mi da buspdemo regionalni centar, jer je Kostunica poklonio rezervoare u Banskom dvoru Gaspromu.
Tomo jel si dogovorio jos neki posao za Deneze (Bekovu firmu) kao sto si im namestio rekonstrukciju i izgradnju NIS-ovih pumpi, dok ga Vucic kao hapsi.....

Strucnjak

pre 10 godina

Branko

Care, Juzni tok ne ide kroz teritoriju Hrvatske.Jedan krak ide ka republici Srpskoj .Inace ceo Juzni tokide na madjarsku,Austriju,Italiju

aman vise

pre 10 godina

Dugovi za gas vuku se jos iz doba Milosevica i vremena kad smo zbog ovih velikih Evropejaca, onda bili najveci Srbi u Srbiji, trosili sve na ratove u okruzenju, posle bili pod sankcijama.
Ono sto je DS nasledila od njih kad je dosla na vlast, da je Vucic nasledo, ne bi bi sastavili ni 3 meseca, ovako mozda malo produzi rok.
A neverovatno je da se niko ne seca sto je Tadic usao u koaliciju sa SPS i koje su tada predstave po Skupstini pravili Nikolic ( koji je 5 dana bio Predsednik Skupstine) uz svesrdnu pomoc sad vec kako svi kazu najmocnijeg coveka u drzavi.
Najgore je sto i oni uporno pokusavaju da sakriju svoju proslost i prave se non stop kao da su to bili neki drugi ljudi, koji nemaju blage veze sa njima.

NY citizen

pre 10 godina

Pocinje izgradnja.Uraaaaaaa.Sakupice se sva politicka elita Srbije. Crveni tepisi , crvene trake i makaze, govorancije, festa.A vec sutra dan se nece nista desavati.Ni masina, ni gradjevinskih radnika. Vec vidjeno.A onda ce da nas ponovo pritegnu rusimi cemo da se pravdamo dok nekom ne prekipi

Bivsi iz Srbijagasa

pre 10 godina

Branko

Pomesao si babe i zabe.NIs Nema nikakve veze sa Juznim tokom. Problem Nisa ,Krusevca i Pojata i dalje ka Kosovu (nekada) je vezano za gasifikaciju koja ide iz Rumunije ka Bugarskoj i ka Srbiji.Taj projekat postoji vec 30 godina

Eto tako...

pre 10 godina

Ček, ja sam delimično u materiji gasifikacije, ali kako radovi mogu da počnu ako nije raspisan tender i izabran izvođač radova?! Ko da počne radove i koje???

stn

pre 10 godina

@Darko: Tesko da smo "mi" pisali takve komentare povodom prodaje NIS-a, za te stvari su zaduzena odredjene organizacije i njihova funkcija u formiranju javnog mnenja i kreiranju tzv. korisnih idiota ne moze dovoljno da se naglasi. Srbija je preplavljena takvim organizacijama iz odredjenog dela sveta, dok ti isti izuzetno tesko dozvoljavaju takve organizacije iz drugih zemalja i cesto ih nazivaju strani agenti (u SAD ih tako zovu jos pre pocetka II svetskog rata).

MARKOS

pre 10 godina

Amerikanci su okrenuli leđa kralju i doveli Josipa Broza na vlast. U toku rata su Srbi spasili oko 500 američkih pilota, koji su besomučno bombardovali srpske gradove (samo Niš je bombardovan 18 puta). A što se tiče istorije, Rusi nikada nisu ratovali protiv Srbije a kamo li da su nas bombardovali osiromašenim uranijumom. Ti isti Amerikanci su nam oteli Kosovo i Metohiju, uništili nam privredu sankcijama i uveli nas u dužničko ropstvo preko MMF-a. Pametnom dovoljno.
(Branko, 11. novembar 2013 17:22)

Samo si "namerno ili slucajno" zaboravio da napomenes da je Udbaska banda Joshua Ambroz Mayer-Tita, agenta ruske Kominterne pod pseudonimom kamarad Walter, ili kako ga ti zoves Josip Broz( posto si istoriju verovatno ucio iz laznih Udbaskih citanki za malu decu, o nekakvim Jozinim sankama iz Kumrovca) , koja je upala u Srbiju uz pomoc Crvene Armije, pobila sto hiljada gradjana Srbije metkom u potiljak, zatrpala u zivi krec i proterala preko 450000 gradjana Srbije iz svojih domova.

To se ne vazi jel tako?
Nema veze bitno je da placamo najskuplji gas u Evropi od nase "ruske brace".

Jeftina tarifa

pre 10 godina

Zasto u dogovorima nije ucestvovala i Ministarka Energetike, gospodja Zorana Mihajlovic
(potkivač, 11. novembar 2013 17:20)
Gospođa ministarka se meša samo u tuđe resore. U svoj ne zalazi.

Zlo

pre 10 godina

@ (Darko, 11. novembar 2013 17:12)

Nije u tome poenta, dobro je sto su preuzeli NIS.

NIJE dobro to sto radi Bajatovic sa lopovskom druzinom, vidis li koliko je Srbijagas jedno posrednicko preduzece zaduzilo drzavu? Preko milijardu evra a pre nego sto je on dosao gas je bio visestruko jeftiniji, nije bilo dodatnog posrednickog preduzeca, nije bilo prezaposlenosti u Srbijagasu, nije bilo voznog parka od preko 60 bespotrebnih limuzina i nije bilo racuna u off shore zonama!

To je problem, sto nas pljckaju kojekakvi Bajatovici i svi sve znaju a niko nista ne preduzima.

af

pre 10 godina

@ (Branko, 11. novembar 2013 17:22)

Gradovi u Francuskoj pod opsadom Nemaca nisu bombardovani? U Italiji? Bilo gde drugde? Ja koliko znam jesu! A naravno da ce dovesti Broza kada je narod bio za njega, sa razlogom ako nas iz istorije nisu lagali... mislim kralj koji je pobegao... bedno!
E sad sta se posle desilo ko zna...

Branko

pre 10 godina

Steta sto nas 45. nisu oslobodili Amerikanci. I Mihailoviceva se izgleda prodala. Nikoga vise ne zanimaju posrednici za gas, ako ko ga ima nek ga placa pet puta skuplje, srecom referendumom kroz moje naselje proci nece.
(todosl, 11. novembar 2013 16:40)
Amerikanci su okrenuli leđa kralju i doveli Josipa Broza na vlast. U toku rata su Srbi spasili oko 500 američkih pilota, koji su besomučno bombardovali srpske gradove (samo Niš je bombardovan 18 puta). A što se tiče istorije, Rusi nikada nisu ratovali protiv Srbije a kamo li da su nas bombardovali osiromašenim uranijumom. Ti isti Amerikanci su nam oteli Kosovo i Metohiju, uništili nam privredu sankcijama i uveli nas u dužničko ropstvo preko MMF-a. Pametnom dovoljno.

Darko

pre 10 godina

Ovako negativne komentare smo pisali i kad smo prodavali NIS Rusima.Vidimo danas kako NIS izgleda,koliko znaci za drzavu i koliko puni budget ove nesrecne drzave.Ne vidim razloga da bude drugacije i sa juznim tokom.

џокер 036

pre 10 godina

код нас је гас прескуп .......дрва и угаљ су јефтинији од гаса......ако се ова влада и претходне владе залажу да се порез плаћа у србији........како да је фирма основана у швајцарској.........нама се продаје скупљи гас , него немачкој......чудна братска љубав.......

Branko

pre 10 godina

Zašto je ruski gas dobar za Nemačku ("Severni tok") a za Srbiju nije? Da li je kritičarima ovog Projekta poznato da smo za poslednjih 140 godina potrošili 50% svih energetskih resursa na Zemlji? Do 2050. godine na Zemlji će živeti oko 9,5 milijardi ljudi (sada 6,5 milijardi) a njima će biti potrebne tri stvari: hrana, voda za piće i energija. Kome to smeta da Srbija bude na energetskoj mapi Evrope i da sama bude energetski bezbedna? Kome smeta "Južni tok" i zašto, ako je učešće Rusije (GAZPROM) 50% a drugih 50% su zemlje EU (ENI, EDF, WINTERSHALL, DESFA ,Bulgarian Energy Holding, OMV i Plinovodi)?

smak

pre 10 godina

Samo da se ne zaboravi Bajatovic, bez njega nikavih konultacija. Jos ako nesto zataska, ili ne javi Dacicu..... a Rossija ga cuva, procesi zastarevaju, pokusaj grljenja sa Mihajlovicevom. DA LI NEKO TO VIDI I PRATI?

potkivač

pre 10 godina

Zasto u dogovorima nije ucestvovala i Ministarka Energetike, gospodja Zorana Mihajlovic, nego samo gospoda iz bande crvenih?!
Ovde izgleda nisu cista posla! Nesto tu smrdi!

Mister-BG

pre 10 godina

Udbasko-KGB-ovski sporazum na stetu gradjana Srbije iz Srbije koji su sproveli saradnici sluzbe dvojac Kostunica-Tadic (gde placamo gas najskuplji u Evropi preko Udbasko-KGb-ovskih posrednickih firmi, a pri tom dali zlatnu akciju NIS-a Rusima) .

Za ovo nisu krivi ni ministarka Mihajlovic( kojoj svaka cast za sve receno) , niti SNS , i jednino sto vidim je da oni sad svi zajedno moraju da plivaju tj postuju nesto potpisano na medjudrzavnom nivou.

Ova ujdurma ce skupo kostati Srbiju ( kao i uvek ) , ne, nisam protivnik davanja NIS-a i gasnog sporazuma ali naravno ne pod ovim Udbasko-KGB-ovskim pricama i dilovima.

Nama gradjanima Srbije iz Srbije ostaje da cekamo da vidimo tok i rasplet dogadjaja, pa da vidimo da li ce neki novi Specijali tuzioc Srbije, gradjanin Srbije iz Srbije, rodjen na tlu Srbije, imati posla oko ovoga svega ili nece.

Licno mislim da hoce.

Samo rad i postenje

pre 10 godina

@ Sa druge strane realnost je ISTORIJA!
(izvinite za copy-paste!, 11. novembar 2013 16:03)

Ti se slobodno igraj istorije i "zrtvuj" se za zamisljeno dobro dok Dacic i Palma sa Betovenima jedu pecenja vozeci se pozlacenim kocijama.

Zivoti ce nam proci kao tren a novih nece biti, na kraju necemo imati ni normalne, ispunjene zivote a ni "istoriju" tim takvim zamisljenim zrtvovanjem.

Zlo

pre 10 godina

@ (Mister-BG, 11. novembar 2013 17:11)

MOLIM TE objasni nam kako su Tadic i Kostunica odgovorni za to sto radi SPS na celu sa Bajatovicem?

Osim sto su dozvolili povratak SPSa, to svakako ne obavezuje SPS da lopovise.

toza

pre 10 godina

1)sva nasa naftna bogastva...haha
2)prodali, ne poklonili
3)za to se obrati drzavnoj firmi Srbijagas, njenom direktoru i ostalim alavim politicarima
4)oruzje se ne prodaje na lepe oci, nego na lepe pare

izvinite za copy-paste!

pre 10 godina

Da se kladimo da ce to pocceti ovako:

- SPS ce okupiti gomilu podanika koji ce se samo za tu priliku vanserijski "doterati" jer izlaze na televizor
- sve ce biti spremno par sati pre dolaska glavonja koji ce nasim novcem doputovati na otvaranje helokopterima ili kolonama limuzina pod rotacijama kao da su ostali stoka a oni bogovi
- na nekoj livadi ce masa u blatu cekati sa spremnom crvvenom trakom
- glavonje ce doci, izlupetati neki napisan govor, i otici na pecenje, sasvim zasluzeno jer se oni zrtvuju za dobrobit naroda

Sa druge strane realnost je ISTORIJA!

Bivsi dizajner tobogana

pre 10 godina

Dopada mi se ovo... Pokusali su da sabotiraju Juzni tok, i sad umesto u decembru bice JOS RANIJE. Samo zestoko!
Veci radovi ce naravno poceti kasnije, ali sad ce sve biti reseno.

Branko

pre 10 godina

Da pojasnimo neke stvari vezane za "Južni tok". Iz gasovoda u Srbiji će ostati 3,9 milijardi m3/god a u Hrvatsku će odlaziti 2,7 milijardi m3/god, znači u Srbiji koja je investitor projekta ostajaće 487 m3/god po stanovniku a u Hrvatskoj 675 m3/god po stanovniku. Zašto Srbiji nije potreban ruski gas za razliku od Hrvatske, a gasovod za Evropu prolazi upravo kroz Srbiju? Koji su to energetski stratezi u Srbiji koji se odriču mogućnosti da veća količina gasa ostane u Srbiji. Kada se definišu potrebne količine gasa to su količine za sve vreme dok traje gasovod (najmanje 50 godina) i neće biti moguće povlačiti veće količine od 3,9 milijardi m3/god. Za Niš je izrađena Fizibiliti studija kojom je predviđena gasna elektrana snage 450MWe + 150MWt ali uzalud, kada srpski planeri predviđaju gasnu elektranu 100MWe + 60MWt. Usput budi rečeno, gasovod prema Makedoniji i Kosovu će prolaziti pored samog Niša. Da pomenem i to da je Fizibiliti studija rađena za potrebe Ministarstva energetike RS a Studiju je platila (434.000$) američka agencija USTDA, a studiju je izradila američka firma "WorleyParsons" i predala našem Ministarstvu za energetiku.

lucky

pre 10 godina

Ne mogu da zamislim taj bol evrofanatika.
Ne mogu da zamislim bol EBRD-a.
Ne mogu da zamislim bol komsija.
Ne mogu da zamislim bol Zorane und ekipe.

todosl

pre 10 godina

Steta sto nas 45. nisu oslobodili Amerikanci. I Mihailoviceva se izgleda prodala. Nikoga vise ne zanimaju posrednici za gas, ako ko ga ima nek ga placa pet puta skuplje, srecom referendumom kroz moje naselje proci nece.

abhazija

pre 10 godina

nemojte zbog vaseg dobra da se udvarate rusima.Pogotovu nakon bljuvotina koje je cepurkin i kusturica izjavili za. destruktivni casopis PECAT.

zbanderas

pre 10 godina

Mislim da ce ministarka Mihailovic da leti prvom prilikom pošto joj se nakači nerad,afere i slično pa da niko ne pipa u Srbijagas i Bajatog.

informisite se

pre 10 godina

Meni nije jasno kako narod ne shvata da ta navodna bogatstva naftom i gasom koja se spominju vrede mozda 10 deo od cene potrebne da se do njih dodje.... ako imate neku zalihu gasa na dubini od 3 kilometra vama da biste dosli do toga treba da ulozite 1 milijardu dolara a vrednost tog gasa je 100 miliona...Jeste tacno imamo ali kako da do njih dodjemo pobogu ljudi...

crni domino

pre 10 godina

Gospodine Dacicu, jel vam to onaj Bajatovic iz Svajcarske rekao!?
Puknuce Putin sa tim Tokom posto mora da finansira i radove u Srbiji a generalno, ne cvetaju mu bas ruze, kao sto ces ti da puknes zajedno sa Bajatovicem i to uskoro!
Plasim se samo za Srbiju da to ne bude zidanje Skadra na Bojani!

the gaffer

pre 10 godina

Futur treci srpski: Cest oblik buduceg vremena u Srbiji gde se iskljucivo I koristi. Upotrebljava se da oznaci radnju kojom domaci politicar zeli da ostavi utisak da radi nesto sto ce dati rezultate u sledeci ponedeljak, sledece nedelje, sledeceg meseca ili sledece godine. Razlikuje se od futura prvog I futura drugog po tome sto onaj koji ga koristi i sam zna da se radnja nece ostvariti.
Zgodan je za upotrebu u situacijama kada je potrebno opravdati radnje koje su se desile u proslom vremenu, kada je potrebno ublaziti nepodnosljivost prezenta ili kada je obican futur nedorecen u pogledu blistave I prosperitetne buducnosti.
Lako se mesa sa obicnim futurom jer se gradi koriscenjem cu, ces, ce, cemo, cete, ce pa je neophodno kod prepoznavanja imati u vidu I subjekat koji ga koristi.

Da su nam samo saveznici ovi sa zapada...

pre 10 godina

Da se kladimo da ce to pocceti ovako:

- SPS ce okupiti gomilu podanika koji ce se samo za tu priliku vanserijski "doterati" jer izlaze na televizor
- sve ce biti spremno par sati pre dolaska glavonja koji ce nasim novcem doputovati na otvaranje helokopterima ili kolonama limuzina pod rotacijama kao da su ostali stoka a oni bogovi
- na nekoj livadi ce masa u blatu cekati sa spremnom crvvenom trakom
- glavonje ce doci, izlupetati neki napisan govor, i otici na pecenje, sasvim zasluzeno jer se oni zrtvuju za dobrobit naroda


Sa druge strane realnost je da smo zbog tog juznog toka koji je vec trebao biti u poodmakloj izgradnji poklonili sva naftna bogatstva, najprofitabilniju firmu sa nacionalnim znacajem i apsolutnim monopolistickim polozajem, svom infrastrukturom ukjljucujuci i pogone za skladistenje gasa a dobili smo i posrednicke firme za uvoz gasa koje svoje prihode iznose u bescarinske zone i ne placaju poreze a cena gasa nam je skuplja nego Nemcima koji su ubili 20 miliona Rusa u 2 svetskom ratu a mi mucenici ne mozemo dobiti ni zeleno svetlo za kupovinu kojekakvog oruzija jer se oni neckaju da li da nam prodaju.

poznavaoc stanja

pre 10 godina

Bice da je nesto drugo u pitanju.Mozda tog dana NEKO IMA SLOBODAN TERMIN.A Dacicu je najbitnije da se Mile DODIG UBACIO U BIZNIS.

Bonitta

pre 10 godina

Kroz izgradnju Juznog toka kroz Srbiju ce nasi poreski obveznici biti opljackani za najmanje 700 miliona eura! OPAL i NEL kao nastavci Severnog toka kroz Nemacku su istog precnika i malo vece duzine od Juznog toka kroz Srbiju. I oba su kostala po 1 milijardu eura. Ovde se spekulise sa cenom od oko 1,7 milijarde eura. I niko se ne uzbudjuje. Ovo ce biti pljacka veka. Ove podatke mozete proveriti preko neta. Kao zvanicne izjave glavnog managera WINGAS-a (firme koja je izgradila ova dva gasovoda u Nemackoj). Zar to niko u nasim ministarstvima ne ume da proveri?

Da su nam samo saveznici ovi sa zapada...

pre 10 godina

Da se kladimo da ce to pocceti ovako:

- SPS ce okupiti gomilu podanika koji ce se samo za tu priliku vanserijski "doterati" jer izlaze na televizor
- sve ce biti spremno par sati pre dolaska glavonja koji ce nasim novcem doputovati na otvaranje helokopterima ili kolonama limuzina pod rotacijama kao da su ostali stoka a oni bogovi
- na nekoj livadi ce masa u blatu cekati sa spremnom crvvenom trakom
- glavonje ce doci, izlupetati neki napisan govor, i otici na pecenje, sasvim zasluzeno jer se oni zrtvuju za dobrobit naroda


Sa druge strane realnost je da smo zbog tog juznog toka koji je vec trebao biti u poodmakloj izgradnji poklonili sva naftna bogatstva, najprofitabilniju firmu sa nacionalnim znacajem i apsolutnim monopolistickim polozajem, svom infrastrukturom ukjljucujuci i pogone za skladistenje gasa a dobili smo i posrednicke firme za uvoz gasa koje svoje prihode iznose u bescarinske zone i ne placaju poreze a cena gasa nam je skuplja nego Nemcima koji su ubili 20 miliona Rusa u 2 svetskom ratu a mi mucenici ne mozemo dobiti ni zeleno svetlo za kupovinu kojekakvog oruzija jer se oni neckaju da li da nam prodaju.

the gaffer

pre 10 godina

Futur treci srpski: Cest oblik buduceg vremena u Srbiji gde se iskljucivo I koristi. Upotrebljava se da oznaci radnju kojom domaci politicar zeli da ostavi utisak da radi nesto sto ce dati rezultate u sledeci ponedeljak, sledece nedelje, sledeceg meseca ili sledece godine. Razlikuje se od futura prvog I futura drugog po tome sto onaj koji ga koristi i sam zna da se radnja nece ostvariti.
Zgodan je za upotrebu u situacijama kada je potrebno opravdati radnje koje su se desile u proslom vremenu, kada je potrebno ublaziti nepodnosljivost prezenta ili kada je obican futur nedorecen u pogledu blistave I prosperitetne buducnosti.
Lako se mesa sa obicnim futurom jer se gradi koriscenjem cu, ces, ce, cemo, cete, ce pa je neophodno kod prepoznavanja imati u vidu I subjekat koji ga koristi.

Bonitta

pre 10 godina

Kroz izgradnju Juznog toka kroz Srbiju ce nasi poreski obveznici biti opljackani za najmanje 700 miliona eura! OPAL i NEL kao nastavci Severnog toka kroz Nemacku su istog precnika i malo vece duzine od Juznog toka kroz Srbiju. I oba su kostala po 1 milijardu eura. Ovde se spekulise sa cenom od oko 1,7 milijarde eura. I niko se ne uzbudjuje. Ovo ce biti pljacka veka. Ove podatke mozete proveriti preko neta. Kao zvanicne izjave glavnog managera WINGAS-a (firme koja je izgradila ova dva gasovoda u Nemackoj). Zar to niko u nasim ministarstvima ne ume da proveri?

zbanderas

pre 10 godina

Mislim da ce ministarka Mihailovic da leti prvom prilikom pošto joj se nakači nerad,afere i slično pa da niko ne pipa u Srbijagas i Bajatog.

Jeftina tarifa

pre 10 godina

Zasto u dogovorima nije ucestvovala i Ministarka Energetike, gospodja Zorana Mihajlovic
(potkivač, 11. novembar 2013 17:20)
Gospođa ministarka se meša samo u tuđe resore. U svoj ne zalazi.

crni domino

pre 10 godina

Gospodine Dacicu, jel vam to onaj Bajatovic iz Svajcarske rekao!?
Puknuce Putin sa tim Tokom posto mora da finansira i radove u Srbiji a generalno, ne cvetaju mu bas ruze, kao sto ces ti da puknes zajedno sa Bajatovicem i to uskoro!
Plasim se samo za Srbiju da to ne bude zidanje Skadra na Bojani!

informisite se

pre 10 godina

Meni nije jasno kako narod ne shvata da ta navodna bogatstva naftom i gasom koja se spominju vrede mozda 10 deo od cene potrebne da se do njih dodje.... ako imate neku zalihu gasa na dubini od 3 kilometra vama da biste dosli do toga treba da ulozite 1 milijardu dolara a vrednost tog gasa je 100 miliona...Jeste tacno imamo ali kako da do njih dodjemo pobogu ljudi...

Branko

pre 10 godina

Steta sto nas 45. nisu oslobodili Amerikanci. I Mihailoviceva se izgleda prodala. Nikoga vise ne zanimaju posrednici za gas, ako ko ga ima nek ga placa pet puta skuplje, srecom referendumom kroz moje naselje proci nece.
(todosl, 11. novembar 2013 16:40)
Amerikanci su okrenuli leđa kralju i doveli Josipa Broza na vlast. U toku rata su Srbi spasili oko 500 američkih pilota, koji su besomučno bombardovali srpske gradove (samo Niš je bombardovan 18 puta). A što se tiče istorije, Rusi nikada nisu ratovali protiv Srbije a kamo li da su nas bombardovali osiromašenim uranijumom. Ti isti Amerikanci su nam oteli Kosovo i Metohiju, uništili nam privredu sankcijama i uveli nas u dužničko ropstvo preko MMF-a. Pametnom dovoljno.

izvinite za copy-paste!

pre 10 godina

Da se kladimo da ce to pocceti ovako:

- SPS ce okupiti gomilu podanika koji ce se samo za tu priliku vanserijski "doterati" jer izlaze na televizor
- sve ce biti spremno par sati pre dolaska glavonja koji ce nasim novcem doputovati na otvaranje helokopterima ili kolonama limuzina pod rotacijama kao da su ostali stoka a oni bogovi
- na nekoj livadi ce masa u blatu cekati sa spremnom crvvenom trakom
- glavonje ce doci, izlupetati neki napisan govor, i otici na pecenje, sasvim zasluzeno jer se oni zrtvuju za dobrobit naroda

Sa druge strane realnost je ISTORIJA!

Branko

pre 10 godina

Da pojasnimo neke stvari vezane za "Južni tok". Iz gasovoda u Srbiji će ostati 3,9 milijardi m3/god a u Hrvatsku će odlaziti 2,7 milijardi m3/god, znači u Srbiji koja je investitor projekta ostajaće 487 m3/god po stanovniku a u Hrvatskoj 675 m3/god po stanovniku. Zašto Srbiji nije potreban ruski gas za razliku od Hrvatske, a gasovod za Evropu prolazi upravo kroz Srbiju? Koji su to energetski stratezi u Srbiji koji se odriču mogućnosti da veća količina gasa ostane u Srbiji. Kada se definišu potrebne količine gasa to su količine za sve vreme dok traje gasovod (najmanje 50 godina) i neće biti moguće povlačiti veće količine od 3,9 milijardi m3/god. Za Niš je izrađena Fizibiliti studija kojom je predviđena gasna elektrana snage 450MWe + 150MWt ali uzalud, kada srpski planeri predviđaju gasnu elektranu 100MWe + 60MWt. Usput budi rečeno, gasovod prema Makedoniji i Kosovu će prolaziti pored samog Niša. Da pomenem i to da je Fizibiliti studija rađena za potrebe Ministarstva energetike RS a Studiju je platila (434.000$) američka agencija USTDA, a studiju je izradila američka firma "WorleyParsons" i predala našem Ministarstvu za energetiku.

lucky

pre 10 godina

Ne mogu da zamislim taj bol evrofanatika.
Ne mogu da zamislim bol EBRD-a.
Ne mogu da zamislim bol komsija.
Ne mogu da zamislim bol Zorane und ekipe.

Eto tako...

pre 10 godina

Ček, ja sam delimično u materiji gasifikacije, ali kako radovi mogu da počnu ako nije raspisan tender i izabran izvođač radova?! Ko da počne radove i koje???

toza

pre 10 godina

1)sva nasa naftna bogastva...haha
2)prodali, ne poklonili
3)za to se obrati drzavnoj firmi Srbijagas, njenom direktoru i ostalim alavim politicarima
4)oruzje se ne prodaje na lepe oci, nego na lepe pare

Bivsi dizajner tobogana

pre 10 godina

Dopada mi se ovo... Pokusali su da sabotiraju Juzni tok, i sad umesto u decembru bice JOS RANIJE. Samo zestoko!
Veci radovi ce naravno poceti kasnije, ali sad ce sve biti reseno.

Darko

pre 10 godina

Ovako negativne komentare smo pisali i kad smo prodavali NIS Rusima.Vidimo danas kako NIS izgleda,koliko znaci za drzavu i koliko puni budget ove nesrecne drzave.Ne vidim razloga da bude drugacije i sa juznim tokom.

todosl

pre 10 godina

Steta sto nas 45. nisu oslobodili Amerikanci. I Mihailoviceva se izgleda prodala. Nikoga vise ne zanimaju posrednici za gas, ako ko ga ima nek ga placa pet puta skuplje, srecom referendumom kroz moje naselje proci nece.

џокер 036

pre 10 godina

код нас је гас прескуп .......дрва и угаљ су јефтинији од гаса......ако се ова влада и претходне владе залажу да се порез плаћа у србији........како да је фирма основана у швајцарској.........нама се продаје скупљи гас , него немачкој......чудна братска љубав.......

Zlo

pre 10 godina

@ (Darko, 11. novembar 2013 17:12)

Nije u tome poenta, dobro je sto su preuzeli NIS.

NIJE dobro to sto radi Bajatovic sa lopovskom druzinom, vidis li koliko je Srbijagas jedno posrednicko preduzece zaduzilo drzavu? Preko milijardu evra a pre nego sto je on dosao gas je bio visestruko jeftiniji, nije bilo dodatnog posrednickog preduzeca, nije bilo prezaposlenosti u Srbijagasu, nije bilo voznog parka od preko 60 bespotrebnih limuzina i nije bilo racuna u off shore zonama!

To je problem, sto nas pljckaju kojekakvi Bajatovici i svi sve znaju a niko nista ne preduzima.

ucutkali i Rusi i Acu i Zorancu

pre 10 godina

Nije Tomislav isao kod Putina da ucvrsti prijateljstvo nego na ribanje.
Mihailovicka moze svasta prica protiv Djilasa, jer to narod guta i cak i pozdravlja u svojoj gluposti, ali da prodaje Vucicevu pamet Rusima, nema sanse.Uostalom to su i rekli u zvanicnom saopstenju i to na mnogo finiji nacin nego sto bi vodja i egzekutorka.
.

Branko

pre 10 godina

Zašto je ruski gas dobar za Nemačku ("Severni tok") a za Srbiju nije? Da li je kritičarima ovog Projekta poznato da smo za poslednjih 140 godina potrošili 50% svih energetskih resursa na Zemlji? Do 2050. godine na Zemlji će živeti oko 9,5 milijardi ljudi (sada 6,5 milijardi) a njima će biti potrebne tri stvari: hrana, voda za piće i energija. Kome to smeta da Srbija bude na energetskoj mapi Evrope i da sama bude energetski bezbedna? Kome smeta "Južni tok" i zašto, ako je učešće Rusije (GAZPROM) 50% a drugih 50% su zemlje EU (ENI, EDF, WINTERSHALL, DESFA ,Bulgarian Energy Holding, OMV i Plinovodi)?

NY citizen

pre 10 godina

Pocinje izgradnja.Uraaaaaaa.Sakupice se sva politicka elita Srbije. Crveni tepisi , crvene trake i makaze, govorancije, festa.A vec sutra dan se nece nista desavati.Ni masina, ni gradjevinskih radnika. Vec vidjeno.A onda ce da nas ponovo pritegnu rusimi cemo da se pravdamo dok nekom ne prekipi

abhazija

pre 10 godina

nemojte zbog vaseg dobra da se udvarate rusima.Pogotovu nakon bljuvotina koje je cepurkin i kusturica izjavili za. destruktivni casopis PECAT.

Zlo

pre 10 godina

@ (Mister-BG, 11. novembar 2013 17:11)

MOLIM TE objasni nam kako su Tadic i Kostunica odgovorni za to sto radi SPS na celu sa Bajatovicem?

Osim sto su dozvolili povratak SPSa, to svakako ne obavezuje SPS da lopovise.

poznavaoc stanja

pre 10 godina

Bice da je nesto drugo u pitanju.Mozda tog dana NEKO IMA SLOBODAN TERMIN.A Dacicu je najbitnije da se Mile DODIG UBACIO U BIZNIS.

sasa jokic

pre 10 godina

Ne mozemo mi da buspdemo regionalni centar, jer je Kostunica poklonio rezervoare u Banskom dvoru Gaspromu.
Tomo jel si dogovorio jos neki posao za Deneze (Bekovu firmu) kao sto si im namestio rekonstrukciju i izgradnju NIS-ovih pumpi, dok ga Vucic kao hapsi.....

aman vise

pre 10 godina

Dugovi za gas vuku se jos iz doba Milosevica i vremena kad smo zbog ovih velikih Evropejaca, onda bili najveci Srbi u Srbiji, trosili sve na ratove u okruzenju, posle bili pod sankcijama.
Ono sto je DS nasledila od njih kad je dosla na vlast, da je Vucic nasledo, ne bi bi sastavili ni 3 meseca, ovako mozda malo produzi rok.
A neverovatno je da se niko ne seca sto je Tadic usao u koaliciju sa SPS i koje su tada predstave po Skupstini pravili Nikolic ( koji je 5 dana bio Predsednik Skupstine) uz svesrdnu pomoc sad vec kako svi kazu najmocnijeg coveka u drzavi.
Najgore je sto i oni uporno pokusavaju da sakriju svoju proslost i prave se non stop kao da su to bili neki drugi ljudi, koji nemaju blage veze sa njima.

Samo rad i postenje

pre 10 godina

@ Sa druge strane realnost je ISTORIJA!
(izvinite za copy-paste!, 11. novembar 2013 16:03)

Ti se slobodno igraj istorije i "zrtvuj" se za zamisljeno dobro dok Dacic i Palma sa Betovenima jedu pecenja vozeci se pozlacenim kocijama.

Zivoti ce nam proci kao tren a novih nece biti, na kraju necemo imati ni normalne, ispunjene zivote a ni "istoriju" tim takvim zamisljenim zrtvovanjem.

potkivač

pre 10 godina

Zasto u dogovorima nije ucestvovala i Ministarka Energetike, gospodja Zorana Mihajlovic, nego samo gospoda iz bande crvenih?!
Ovde izgleda nisu cista posla! Nesto tu smrdi!

Ivan

pre 10 godina

Molim neobaveštene da prestanu da lažu ovaj narod "kako mi plaćamo skuplji gas od Nemaca" i slične budalaštine.

Prema zvaničnim podacima Evropske unije, Srbija ima drugu najnižu cenu gasa u Evropi! Srbija plaća 0.35 evra po m3, dok na primer Nemačka plaća 0.55 evra (kao i Bosna, Mađarska itd.).

Evo vam cele liste pa se uverite sami:
http://www.nspm.rs/hronika/cena-gasa-u-srbiji-medju-najnizim-u-evropi.html

smak

pre 10 godina

Samo da se ne zaboravi Bajatovic, bez njega nikavih konultacija. Jos ako nesto zataska, ili ne javi Dacicu..... a Rossija ga cuva, procesi zastarevaju, pokusaj grljenja sa Mihajlovicevom. DA LI NEKO TO VIDI I PRATI?

Zmaj od papira

pre 10 godina

A Ministarke nigde ni kod PRVOG ni kod Premijera ni kod PreCednika. A Bajatovica ima.Eto vidi se kakav status ima ministarka

stn

pre 10 godina

@Darko: Tesko da smo "mi" pisali takve komentare povodom prodaje NIS-a, za te stvari su zaduzena odredjene organizacije i njihova funkcija u formiranju javnog mnenja i kreiranju tzv. korisnih idiota ne moze dovoljno da se naglasi. Srbija je preplavljena takvim organizacijama iz odredjenog dela sveta, dok ti isti izuzetno tesko dozvoljavaju takve organizacije iz drugih zemalja i cesto ih nazivaju strani agenti (u SAD ih tako zovu jos pre pocetka II svetskog rata).

Branko

pre 10 godina

Branko
To nije deo Juznog toka vec krak kao sto je krak i ka RS. To su samo razmisljanja a daleko od dogovora. Alexandar Medvedev je razgovarao ali nista nije odluceno.
(Strucnjak, 11. novembar 2013 21:00)

Bilo bi bolje da posetite sajt "Gazproma" i da potražite sami podatke koje sam naveo nego da uvodite zabune tipa "nije "Južni tok" ali jeste krak "Južnog toka"". Da bi ste još nešto saznali kao "stručnjak", reći ču Vam da je i Makedonija potpisala finalni ugovor o uključenju u "Južni tok", čime je ozvaničila plan izgradnje posebnog kraka preko kojeg će se Makedonija snabdevati prirodnim gasom iz Rusije. Ono što je važno za gasovod "Južni tok" je konačna količina gasa od 63 milijardi m3/god, u koju se moraju uklopiti sve pojedinačne količine za pojedine države sa svim krakovima gasovoda.

Zoran

pre 10 godina

"Branko
To nije deo Juznog toka vec krak kao sto je krak i ka RS"

Mislis , to nije drvo, nego samo grana? E vidis, drvo cine i grane. Koprcate se mnogo ovde po B92, ali Nab(p)uko je svoje odsvirao.

Mister-BG

pre 10 godina

Udbasko-KGB-ovski sporazum na stetu gradjana Srbije iz Srbije koji su sproveli saradnici sluzbe dvojac Kostunica-Tadic (gde placamo gas najskuplji u Evropi preko Udbasko-KGb-ovskih posrednickih firmi, a pri tom dali zlatnu akciju NIS-a Rusima) .

Za ovo nisu krivi ni ministarka Mihajlovic( kojoj svaka cast za sve receno) , niti SNS , i jednino sto vidim je da oni sad svi zajedno moraju da plivaju tj postuju nesto potpisano na medjudrzavnom nivou.

Ova ujdurma ce skupo kostati Srbiju ( kao i uvek ) , ne, nisam protivnik davanja NIS-a i gasnog sporazuma ali naravno ne pod ovim Udbasko-KGB-ovskim pricama i dilovima.

Nama gradjanima Srbije iz Srbije ostaje da cekamo da vidimo tok i rasplet dogadjaja, pa da vidimo da li ce neki novi Specijali tuzioc Srbije, gradjanin Srbije iz Srbije, rodjen na tlu Srbije, imati posla oko ovoga svega ili nece.

Licno mislim da hoce.

Strucnjak

pre 10 godina

Branko

Care, Juzni tok ne ide kroz teritoriju Hrvatske.Jedan krak ide ka republici Srpskoj .Inace ceo Juzni tokide na madjarsku,Austriju,Italiju

Amos

pre 10 godina

SPS drzi celokupnu komunikaciju/transport/sverc/muljanje/uvoz/izvoz sa Rusima i oni se toga nece odreci pa da im glava ode sa ramena. Ili bar dok ne odleti mnogo glava, mozda onda.
Jednostavno, korist je ooooogromna, oni su pusteni tu da zagrizu i sad nema pustanja. Srbija moze propasti, zajedno sa svim svojim firmama, ali ovaj zalogaj SPS nece pustiti.
Ivica samo pusti par nedelja da se javnost i SNS malo izduvaju i onda dodje i kaze "ovo je strateski projekat, IDEMO DALJE"!

Beogradjanin

pre 10 godina

Cena gasa je ista kao i Nemackoj , Francuskoj itd samo su nama plate male. Posrednicke ruske firme ne postoje samo u Ukrajini i Belorusiji jer je to drzavno pitanje. Ruskim gasom u Nemckoj u rusko-nemackoj firmi rukovodi bivsi kancelar Gerhard Sreder. Cena gasa se odredjuje na osnovu kretanja naftnih derivata po jednoj slozenoj formuli za 1000m3
(Gasadzija, 11. novembar 2013 19:03)

Gasadzija kad vidim znas sve , reci ti nama koja deca i unuci Udbinih generala i pukovnika sede u Jugorosgasu i prave fakture drzavi Srbiji?
Reci ti nama koji unuk jednog Udbinog generala sedi u jednoj banci preko koje idu transferi para , a isto tako koje dete jednog Udbinog generala je dalo/izdalo svoje prostoroje toj banci preko koje pare idu.

Mislim kad sve znas o cenama i trzistu gasa reci nam detaljnije nesto, bas nas zanima sve ovde gore navedeno, jer si gasadzija i ex-Moskovljanin, tako da ne sumnjam da znas koja Udbina deca i unuci "raduckaju" oko gasa i struje u Srbiji.

MARKOS

pre 10 godina

Amerikanci su okrenuli leđa kralju i doveli Josipa Broza na vlast. U toku rata su Srbi spasili oko 500 američkih pilota, koji su besomučno bombardovali srpske gradove (samo Niš je bombardovan 18 puta). A što se tiče istorije, Rusi nikada nisu ratovali protiv Srbije a kamo li da su nas bombardovali osiromašenim uranijumom. Ti isti Amerikanci su nam oteli Kosovo i Metohiju, uništili nam privredu sankcijama i uveli nas u dužničko ropstvo preko MMF-a. Pametnom dovoljno.
(Branko, 11. novembar 2013 17:22)

Samo si "namerno ili slucajno" zaboravio da napomenes da je Udbaska banda Joshua Ambroz Mayer-Tita, agenta ruske Kominterne pod pseudonimom kamarad Walter, ili kako ga ti zoves Josip Broz( posto si istoriju verovatno ucio iz laznih Udbaskih citanki za malu decu, o nekakvim Jozinim sankama iz Kumrovca) , koja je upala u Srbiju uz pomoc Crvene Armije, pobila sto hiljada gradjana Srbije metkom u potiljak, zatrpala u zivi krec i proterala preko 450000 gradjana Srbije iz svojih domova.

To se ne vazi jel tako?
Nema veze bitno je da placamo najskuplji gas u Evropi od nase "ruske brace".

Bivsi iz Srbijagasa

pre 10 godina

Branko

Pomesao si babe i zabe.NIs Nema nikakve veze sa Juznim tokom. Problem Nisa ,Krusevca i Pojata i dalje ka Kosovu (nekada) je vezano za gasifikaciju koja ide iz Rumunije ka Bugarskoj i ka Srbiji.Taj projekat postoji vec 30 godina

brzi

pre 10 godina

Zaltousti u dnevniku RTS objasnio zašto Rusi mogu da Srbiju drže za "jaja" jer imaju potraživanja za isporučene energente još iz Slobinih vremena

Beogradjanin

pre 10 godina

Nema nam gasadzije da nam pojasni UDBA-KGB sporazum i da nma odgovori koja deca i unuci Udbinih generala kontrolisu sve ovo sa KGB-om.

Branko

pre 10 godina

Care, Juzni tok ne ide kroz teritoriju Hrvatske.Jedan krak ide ka republici Srpskoj .Inace ceo Juzni tokide na madjarsku,Austriju,Italiju
(Strucnjak, 11. novembar 2013 18:46)
Samo za stručnjaka:
Vest sa službenog sajta "Gazproma" od 06.09.2013. god u 18:30
"Danas je delegacija OAO "Gazprom", na čelu sa zamenikom predsednika Upravnog odbora Aleksandra Medvedeva u Republici Hrvatskoj. Tokom posete, Aleksandar Medvedev se sastao sa ministrom ekonomije Republike Hrvatske Ivanom Vrdoljakom. Pažnja je bila posvećena realizaciji projekta "Južni tok" na teritoriji Republike Hrvatske. Razmatrano je korišćenje gasa za proizvodnju električne energije i korišćenje prirodnog gasa kao motornog goriva. Dokument definiše plan prioritetnih aktivnosti u saradnji "Gazproma" i transportnih kompanija i logističkih operatera u Hrvatskoj kao deo sprovođenja pilot projekta za gasifikaciju gradskih autobusa u zemlji."
Da li Vam je ovo dovoljno ili tražite još neku informaciju u vezi "Južnog toka" i Hrvatske?

pera

pre 10 godina

Juzni tok ce doneti veliku korist Srbiji...Nije ni cudo sto su mnogi pokusavali da plasiranjem raznih prica sabotiraju ovaj projekat jer im ocigledno buducnost ove zemlje nije bitna.Bice ovo veliki uspeh ove vlade a uspeh se tesko prasta od strane opozicije,narocito one koja je do juce bila na vlasti.

Bacvanin

pre 10 godina

Predpostavljam da ce izvodjaci radova biti vrsni strucnjaci koji u svoj portfoliju imaju velelepe slike o procesu gradnje Skadra na Bojani.

opustise

pre 10 godina

ne razumem vase komentare vas pesimicnih srba. Pratim svako neko desavanje na b92 i zar svaki put moram da vidim komentare koji su na vrhu,a koji samo truju mozak svima.
A sta bi to vi mlada i stara gospodo, da srbija stoji, da se nista ne desava,to bi vi. Koliko ste samo napaceni da nemate u sebi nimalo radosti za barem nesto. Ja navijam za svako dobro,za bilo sta,ali ne, vi i dalje pesimisti. Vučic dovodi investirore arape, a kometari opet isti, imamo avion,a komentari neko opet vase pesimicno razmisljanje i da ne nabrajam.
Hocete da sve stoji,a da trosimo,pa da bankrotiramo, jel to hocete, kad niti jedna vest ne dopire do vas. Sram da bude svih ovih top komentara,sram da vas bude. A sad navalite dislajkujte mi ovo, to ce pokazati pravu sliku pesimicnog, jadnog, posrnulog srpskog naroda.

af

pre 10 godina

@ (Branko, 11. novembar 2013 17:22)

Gradovi u Francuskoj pod opsadom Nemaca nisu bombardovani? U Italiji? Bilo gde drugde? Ja koliko znam jesu! A naravno da ce dovesti Broza kada je narod bio za njega, sa razlogom ako nas iz istorije nisu lagali... mislim kralj koji je pobegao... bedno!
E sad sta se posle desilo ko zna...

Gasadzija

pre 10 godina

џокер 036

Cena gasa je ista kao i Nemackoj , Francuskoj itd samo su nama plate male. Posrednicke ruske firme ne postoje samo u Ukrajini i Belorusiji jer je to drzavno pitanje. Ruskim gasom u Nemckoj u rusko-nemackoj firmi rukovodi bivsi kancelar Gerhard Sreder. Cena gasa se odredjuje na osnovu kretanja naftnih derivata po jednoj slozenoj formuli za 1000m3

Goki56

pre 10 godina

(MARKOS, 11. novembar 2013 17:36)

Pitanje za tebe...a gde si ti ucio historiju...preko interneta i Google-a (pretpostavljam)? Sto se tice Tita nikad nisam bio ubedjen da je bio rodjen u Kumrovcu a da li je rodjen u Austriji, Rusiji, Nemackoj...sve je moguce a mozda i jeste rodjen u Kumrovcu...sve je moguce na ovom Balkanu.

Nema sumnje da ulaziti u posao sa Rusima nije isto kao recimo ulaziti u posao sa Nemcima, Francuzima ili Italijanima jer firme iz tih zemalja imaju sredjen poreski sistem i nisu bas srecne da prave razorazne dogovore ispod stola. U Rusiji kao i kod nas poreski sistem nije savrsen i treba doradu a o korumpiranim politicarima nema potrebe ni pricati. Ali na kraju krvi su ovi nasi i sto se mogu kupiti za malo para.

joe

pre 10 godina

Nije najbitnije da se pocne, vec da se zavrsi. Tako veliki projekat i znacajna stvar za nasu zemlju, a niko nigde ni rec kad je predvidjen kraj radova i pocetak rada. Srbija regionalni centar, kada za 20 godina? Kada i drugi izgrade jos 6 gasovoda u okolini.

Trifun

pre 10 godina

Nas narod je naucio na ovakva rana TV otvaranja gradilista.+
Predlog mi je da proslava bude pored MANASTIRA KOVILJ. Manastir Kovilj je izgradjen, jer je na tom mestu prespavao ZAVETNI KOVCEG na putu za Skotsku.
Idealna prilika da se pomolimo i upalimo svecu u Manastiru Kovilj

Strucnjak

pre 10 godina

Branko

To nije deo Juznog toka vec krak kao sto je krak i ka RS. To su samo razmisljanja a daleko od dogovora.Alexandar Medvedev je razgovarao ali nista nije odluceno.Jednog dana moze da se pravi krak i do federacije BH.Hrvatska je sansu propustila kada se pravio plan za Juzni tok jer je namera da se ide kroz Srbiju, Hrvatsku, Sloveniju do Italije a da se napravi krak do Beca.Slovenci i Hrvati nisu bili zainteresovani

Jovan Kursula

pre 10 godina

Mene interesuje sledece: Zasto kroz sve tranzitne drzave Gazprom ima udeo 50 % u vlasnistvu zajednicke kompanije, a drzava kroz koju prolazi isto toliko, znaci 50 %< a samo u Srbiji je 51 % prema 49 % na ustrb Srbije?Koliko je kostao ovaj 1 % kod nasih politicara? Ili je to "ljubav" prema braci Rusima? Ko ne veruje, moze na zvanican sajt Gazproma-a, u listi strci samo Srbija sa 51 prema 49, ostali svi pod konac, 50-50.

Alex1

pre 10 godina

@(Zoran, 11. novembar 2013 23:33) "Koprcate se mnogo ovde po B92, ali Nab(p)uko je svoje odsvirao."

Da, pukao je, IAKO JE SVE BILO POTPISANO od strane svih država i kompanija učesnika, jer su Rusi pritisli Azerbejdžan i "Shah Deniz". U prevodu, potpisivanje raznih sporazuma ne znači ništa.

Bugare su "ubedili" davanjem raznih ustupaka, uključujući najnižu cenu gasa: http://www.novinite.com/articles/155138/Russia's+Kommersant%3A+Gazprom+Surrendered+to+Bulg
dok Slovence ucenjuju, jer im se može, tj. mogu lako da ih zaobiđu: http://www.rts.rs/page/stories/sr/story/11/Region/1440881/Slovenija+u+procepu+zbog+%22Ju%C5%BEnog+toka%22.html

"Kompanija "Gasprom" i Rusija traže da im Vlada Slovenije odgovori da li želi da gasovod "Južni tok" gradi MIMO PRAVILA EU.
Evropska direktiva iz 2009. godine određuje da vlasnici gasne infrastrukture u EU moraju da i drugima koji su zainteresovani omoguće pristup toj infrastrukturi. "Gasprom" se tome protivi, pošto smatra da bi to ugrozilo njegovo visoko tržišno učešće u pojedinim zemljama."

Šta misliš, šta rade nama?
Srbija treba da usvoji 3. energetski paket EU početkom sledeće godine, zato se žuri sa ovim sporazumom! Sa ovolikom dugovima Srbijagasa i novim zaduživanjem, nećemo videti ni cent od tranzita - Gasprom će da naplaćuje pomenute "dugove" i dugove sledećih 25 godina (mislim, od kraja izgradnje, koji je, još više nego početak, potpuno neizvestan)!

A ti se raduj, niko ti ne brani. :)

Futurama

pre 10 godina

@Jovan Kursula

Zato sto je Srbija neozbiljna zemlja... ako to dosad niste primetili. Sa druge strane neozbiljna je i Bugarska medjutim tu vodece zemlje EU vuku konce i zato je odnos 50-50%. Mozda je pravilnije pitanje zasto EU nije digla frku zasto Rusija ima 51% vlasnistva u deonici kroz Srbiju. Odgovor je zato sto su pristali na realizaciju gasovoda (svi vide da je prirodnija trasa preko Ukrajine skroz nepouzdana a NABUKO alternativa je propala) i sto nece da trpe opstrukcije sa strane (od strane Amerike). Diversifikacija isporuka prirodnog gasa ce se verovatno usmeriti od zemalja Centralne Azije prema Alziru, Norveskoj i mozda Libiji ako se situacija tamo stabilizuje ili ce se pak ici na eksploataciju skriljaca ako se to pokaze isplativo.

Borivoje

pre 10 godina

@(Jovan Kursula, 12. novembar 2013 09:39)
Kada su Rusi videli ko sedi sa naše strane u Upravnim odborima, poput Danice Drašković, oni su zaključili da je moguće normalno upravljati samo ako imaju 51% vlasništva. Krivi smo mi a ne Rusi.

Miloš P.

pre 10 godina

Trud i upornost ove vlasti i ekonomska situacija u Srbiji će se poboljšati uz nove profitabilne firme. Ništa nije nemoguće za onoga ko ima volju da pokuša, a na nama je da ih podržimo.

Stefke car

pre 10 godina

Ključ da otključamo naše mogućnosti i da se ekonomska situacija poboljša nije samo u inteligenciji već i u neprekidnom trudu ove vlasti na čelu sa predsednikom Nikolićem.

SM

pre 10 godina

Na adresi:

http://www.rapp.gov.rs/media/juzni%20tok/PPPPN_TNG_Juzni%20tok.pdf

Može se skinuti prostorni plan za Južni tok u pdf formatu. Tamo piše da će se veza Južnog toka i nacionalnog gasnog sistema Srbije ostvariti kod planiranog gasnog čvora "Paraćin" i postojećeg gasnog čvora "Gospođinci". Poslovne filijale/komandni centri će biti u Paraćinu i Novom sadu. Kompresione stanice će biti u selu Porodin, opština Žabari i selu Bačko Dobro Polje, opština Vrbas.

Tako je pisalo u nacrtu prostornog plana iz oktobra 2012-te godine.

crni domino

pre 10 godina

Gospodine Dacicu, jel vam to onaj Bajatovic iz Svajcarske rekao!?
Puknuce Putin sa tim Tokom posto mora da finansira i radove u Srbiji a generalno, ne cvetaju mu bas ruze, kao sto ces ti da puknes zajedno sa Bajatovicem i to uskoro!
Plasim se samo za Srbiju da to ne bude zidanje Skadra na Bojani!

Da su nam samo saveznici ovi sa zapada...

pre 10 godina

Da se kladimo da ce to pocceti ovako:

- SPS ce okupiti gomilu podanika koji ce se samo za tu priliku vanserijski "doterati" jer izlaze na televizor
- sve ce biti spremno par sati pre dolaska glavonja koji ce nasim novcem doputovati na otvaranje helokopterima ili kolonama limuzina pod rotacijama kao da su ostali stoka a oni bogovi
- na nekoj livadi ce masa u blatu cekati sa spremnom crvvenom trakom
- glavonje ce doci, izlupetati neki napisan govor, i otici na pecenje, sasvim zasluzeno jer se oni zrtvuju za dobrobit naroda


Sa druge strane realnost je da smo zbog tog juznog toka koji je vec trebao biti u poodmakloj izgradnji poklonili sva naftna bogatstva, najprofitabilniju firmu sa nacionalnim znacajem i apsolutnim monopolistickim polozajem, svom infrastrukturom ukjljucujuci i pogone za skladistenje gasa a dobili smo i posrednicke firme za uvoz gasa koje svoje prihode iznose u bescarinske zone i ne placaju poreze a cena gasa nam je skuplja nego Nemcima koji su ubili 20 miliona Rusa u 2 svetskom ratu a mi mucenici ne mozemo dobiti ni zeleno svetlo za kupovinu kojekakvog oruzija jer se oni neckaju da li da nam prodaju.

Bonitta

pre 10 godina

Kroz izgradnju Juznog toka kroz Srbiju ce nasi poreski obveznici biti opljackani za najmanje 700 miliona eura! OPAL i NEL kao nastavci Severnog toka kroz Nemacku su istog precnika i malo vece duzine od Juznog toka kroz Srbiju. I oba su kostala po 1 milijardu eura. Ovde se spekulise sa cenom od oko 1,7 milijarde eura. I niko se ne uzbudjuje. Ovo ce biti pljacka veka. Ove podatke mozete proveriti preko neta. Kao zvanicne izjave glavnog managera WINGAS-a (firme koja je izgradila ova dva gasovoda u Nemackoj). Zar to niko u nasim ministarstvima ne ume da proveri?

abhazija

pre 10 godina

nemojte zbog vaseg dobra da se udvarate rusima.Pogotovu nakon bljuvotina koje je cepurkin i kusturica izjavili za. destruktivni casopis PECAT.

MARKOS

pre 10 godina

Amerikanci su okrenuli leđa kralju i doveli Josipa Broza na vlast. U toku rata su Srbi spasili oko 500 američkih pilota, koji su besomučno bombardovali srpske gradove (samo Niš je bombardovan 18 puta). A što se tiče istorije, Rusi nikada nisu ratovali protiv Srbije a kamo li da su nas bombardovali osiromašenim uranijumom. Ti isti Amerikanci su nam oteli Kosovo i Metohiju, uništili nam privredu sankcijama i uveli nas u dužničko ropstvo preko MMF-a. Pametnom dovoljno.
(Branko, 11. novembar 2013 17:22)

Samo si "namerno ili slucajno" zaboravio da napomenes da je Udbaska banda Joshua Ambroz Mayer-Tita, agenta ruske Kominterne pod pseudonimom kamarad Walter, ili kako ga ti zoves Josip Broz( posto si istoriju verovatno ucio iz laznih Udbaskih citanki za malu decu, o nekakvim Jozinim sankama iz Kumrovca) , koja je upala u Srbiju uz pomoc Crvene Armije, pobila sto hiljada gradjana Srbije metkom u potiljak, zatrpala u zivi krec i proterala preko 450000 gradjana Srbije iz svojih domova.

To se ne vazi jel tako?
Nema veze bitno je da placamo najskuplji gas u Evropi od nase "ruske brace".

Mister-BG

pre 10 godina

Udbasko-KGB-ovski sporazum na stetu gradjana Srbije iz Srbije koji su sproveli saradnici sluzbe dvojac Kostunica-Tadic (gde placamo gas najskuplji u Evropi preko Udbasko-KGb-ovskih posrednickih firmi, a pri tom dali zlatnu akciju NIS-a Rusima) .

Za ovo nisu krivi ni ministarka Mihajlovic( kojoj svaka cast za sve receno) , niti SNS , i jednino sto vidim je da oni sad svi zajedno moraju da plivaju tj postuju nesto potpisano na medjudrzavnom nivou.

Ova ujdurma ce skupo kostati Srbiju ( kao i uvek ) , ne, nisam protivnik davanja NIS-a i gasnog sporazuma ali naravno ne pod ovim Udbasko-KGB-ovskim pricama i dilovima.

Nama gradjanima Srbije iz Srbije ostaje da cekamo da vidimo tok i rasplet dogadjaja, pa da vidimo da li ce neki novi Specijali tuzioc Srbije, gradjanin Srbije iz Srbije, rodjen na tlu Srbije, imati posla oko ovoga svega ili nece.

Licno mislim da hoce.

lucky

pre 10 godina

Ne mogu da zamislim taj bol evrofanatika.
Ne mogu da zamislim bol EBRD-a.
Ne mogu da zamislim bol komsija.
Ne mogu da zamislim bol Zorane und ekipe.

Darko

pre 10 godina

Ovako negativne komentare smo pisali i kad smo prodavali NIS Rusima.Vidimo danas kako NIS izgleda,koliko znaci za drzavu i koliko puni budget ove nesrecne drzave.Ne vidim razloga da bude drugacije i sa juznim tokom.

poznavaoc stanja

pre 10 godina

Bice da je nesto drugo u pitanju.Mozda tog dana NEKO IMA SLOBODAN TERMIN.A Dacicu je najbitnije da se Mile DODIG UBACIO U BIZNIS.

todosl

pre 10 godina

Steta sto nas 45. nisu oslobodili Amerikanci. I Mihailoviceva se izgleda prodala. Nikoga vise ne zanimaju posrednici za gas, ako ko ga ima nek ga placa pet puta skuplje, srecom referendumom kroz moje naselje proci nece.

Branko

pre 10 godina

Steta sto nas 45. nisu oslobodili Amerikanci. I Mihailoviceva se izgleda prodala. Nikoga vise ne zanimaju posrednici za gas, ako ko ga ima nek ga placa pet puta skuplje, srecom referendumom kroz moje naselje proci nece.
(todosl, 11. novembar 2013 16:40)
Amerikanci su okrenuli leđa kralju i doveli Josipa Broza na vlast. U toku rata su Srbi spasili oko 500 američkih pilota, koji su besomučno bombardovali srpske gradove (samo Niš je bombardovan 18 puta). A što se tiče istorije, Rusi nikada nisu ratovali protiv Srbije a kamo li da su nas bombardovali osiromašenim uranijumom. Ti isti Amerikanci su nam oteli Kosovo i Metohiju, uništili nam privredu sankcijama i uveli nas u dužničko ropstvo preko MMF-a. Pametnom dovoljno.

informisite se

pre 10 godina

Meni nije jasno kako narod ne shvata da ta navodna bogatstva naftom i gasom koja se spominju vrede mozda 10 deo od cene potrebne da se do njih dodje.... ako imate neku zalihu gasa na dubini od 3 kilometra vama da biste dosli do toga treba da ulozite 1 milijardu dolara a vrednost tog gasa je 100 miliona...Jeste tacno imamo ali kako da do njih dodjemo pobogu ljudi...

potkivač

pre 10 godina

Zasto u dogovorima nije ucestvovala i Ministarka Energetike, gospodja Zorana Mihajlovic, nego samo gospoda iz bande crvenih?!
Ovde izgleda nisu cista posla! Nesto tu smrdi!

џокер 036

pre 10 godina

код нас је гас прескуп .......дрва и угаљ су јефтинији од гаса......ако се ова влада и претходне владе залажу да се порез плаћа у србији........како да је фирма основана у швајцарској.........нама се продаје скупљи гас , него немачкој......чудна братска љубав.......

opustise

pre 10 godina

ne razumem vase komentare vas pesimicnih srba. Pratim svako neko desavanje na b92 i zar svaki put moram da vidim komentare koji su na vrhu,a koji samo truju mozak svima.
A sta bi to vi mlada i stara gospodo, da srbija stoji, da se nista ne desava,to bi vi. Koliko ste samo napaceni da nemate u sebi nimalo radosti za barem nesto. Ja navijam za svako dobro,za bilo sta,ali ne, vi i dalje pesimisti. Vučic dovodi investirore arape, a kometari opet isti, imamo avion,a komentari neko opet vase pesimicno razmisljanje i da ne nabrajam.
Hocete da sve stoji,a da trosimo,pa da bankrotiramo, jel to hocete, kad niti jedna vest ne dopire do vas. Sram da bude svih ovih top komentara,sram da vas bude. A sad navalite dislajkujte mi ovo, to ce pokazati pravu sliku pesimicnog, jadnog, posrnulog srpskog naroda.

af

pre 10 godina

@ (Branko, 11. novembar 2013 17:22)

Gradovi u Francuskoj pod opsadom Nemaca nisu bombardovani? U Italiji? Bilo gde drugde? Ja koliko znam jesu! A naravno da ce dovesti Broza kada je narod bio za njega, sa razlogom ako nas iz istorije nisu lagali... mislim kralj koji je pobegao... bedno!
E sad sta se posle desilo ko zna...

Branko

pre 10 godina

Zašto je ruski gas dobar za Nemačku ("Severni tok") a za Srbiju nije? Da li je kritičarima ovog Projekta poznato da smo za poslednjih 140 godina potrošili 50% svih energetskih resursa na Zemlji? Do 2050. godine na Zemlji će živeti oko 9,5 milijardi ljudi (sada 6,5 milijardi) a njima će biti potrebne tri stvari: hrana, voda za piće i energija. Kome to smeta da Srbija bude na energetskoj mapi Evrope i da sama bude energetski bezbedna? Kome smeta "Južni tok" i zašto, ako je učešće Rusije (GAZPROM) 50% a drugih 50% su zemlje EU (ENI, EDF, WINTERSHALL, DESFA ,Bulgarian Energy Holding, OMV i Plinovodi)?

smak

pre 10 godina

Samo da se ne zaboravi Bajatovic, bez njega nikavih konultacija. Jos ako nesto zataska, ili ne javi Dacicu..... a Rossija ga cuva, procesi zastarevaju, pokusaj grljenja sa Mihajlovicevom. DA LI NEKO TO VIDI I PRATI?

pera

pre 10 godina

Juzni tok ce doneti veliku korist Srbiji...Nije ni cudo sto su mnogi pokusavali da plasiranjem raznih prica sabotiraju ovaj projekat jer im ocigledno buducnost ove zemlje nije bitna.Bice ovo veliki uspeh ove vlade a uspeh se tesko prasta od strane opozicije,narocito one koja je do juce bila na vlasti.

izvinite za copy-paste!

pre 10 godina

Da se kladimo da ce to pocceti ovako:

- SPS ce okupiti gomilu podanika koji ce se samo za tu priliku vanserijski "doterati" jer izlaze na televizor
- sve ce biti spremno par sati pre dolaska glavonja koji ce nasim novcem doputovati na otvaranje helokopterima ili kolonama limuzina pod rotacijama kao da su ostali stoka a oni bogovi
- na nekoj livadi ce masa u blatu cekati sa spremnom crvvenom trakom
- glavonje ce doci, izlupetati neki napisan govor, i otici na pecenje, sasvim zasluzeno jer se oni zrtvuju za dobrobit naroda

Sa druge strane realnost je ISTORIJA!

sasa jokic

pre 10 godina

Ne mozemo mi da buspdemo regionalni centar, jer je Kostunica poklonio rezervoare u Banskom dvoru Gaspromu.
Tomo jel si dogovorio jos neki posao za Deneze (Bekovu firmu) kao sto si im namestio rekonstrukciju i izgradnju NIS-ovih pumpi, dok ga Vucic kao hapsi.....

Beogradjanin

pre 10 godina

Nema nam gasadzije da nam pojasni UDBA-KGB sporazum i da nma odgovori koja deca i unuci Udbinih generala kontrolisu sve ovo sa KGB-om.

the gaffer

pre 10 godina

Futur treci srpski: Cest oblik buduceg vremena u Srbiji gde se iskljucivo I koristi. Upotrebljava se da oznaci radnju kojom domaci politicar zeli da ostavi utisak da radi nesto sto ce dati rezultate u sledeci ponedeljak, sledece nedelje, sledeceg meseca ili sledece godine. Razlikuje se od futura prvog I futura drugog po tome sto onaj koji ga koristi i sam zna da se radnja nece ostvariti.
Zgodan je za upotrebu u situacijama kada je potrebno opravdati radnje koje su se desile u proslom vremenu, kada je potrebno ublaziti nepodnosljivost prezenta ili kada je obican futur nedorecen u pogledu blistave I prosperitetne buducnosti.
Lako se mesa sa obicnim futurom jer se gradi koriscenjem cu, ces, ce, cemo, cete, ce pa je neophodno kod prepoznavanja imati u vidu I subjekat koji ga koristi.

toza

pre 10 godina

1)sva nasa naftna bogastva...haha
2)prodali, ne poklonili
3)za to se obrati drzavnoj firmi Srbijagas, njenom direktoru i ostalim alavim politicarima
4)oruzje se ne prodaje na lepe oci, nego na lepe pare

Bivsi dizajner tobogana

pre 10 godina

Dopada mi se ovo... Pokusali su da sabotiraju Juzni tok, i sad umesto u decembru bice JOS RANIJE. Samo zestoko!
Veci radovi ce naravno poceti kasnije, ali sad ce sve biti reseno.

Strucnjak

pre 10 godina

Branko

Care, Juzni tok ne ide kroz teritoriju Hrvatske.Jedan krak ide ka republici Srpskoj .Inace ceo Juzni tokide na madjarsku,Austriju,Italiju

Gasadzija

pre 10 godina

џокер 036

Cena gasa je ista kao i Nemackoj , Francuskoj itd samo su nama plate male. Posrednicke ruske firme ne postoje samo u Ukrajini i Belorusiji jer je to drzavno pitanje. Ruskim gasom u Nemckoj u rusko-nemackoj firmi rukovodi bivsi kancelar Gerhard Sreder. Cena gasa se odredjuje na osnovu kretanja naftnih derivata po jednoj slozenoj formuli za 1000m3

Trifun

pre 10 godina

Nas narod je naucio na ovakva rana TV otvaranja gradilista.+
Predlog mi je da proslava bude pored MANASTIRA KOVILJ. Manastir Kovilj je izgradjen, jer je na tom mestu prespavao ZAVETNI KOVCEG na putu za Skotsku.
Idealna prilika da se pomolimo i upalimo svecu u Manastiru Kovilj

zbanderas

pre 10 godina

Mislim da ce ministarka Mihailovic da leti prvom prilikom pošto joj se nakači nerad,afere i slično pa da niko ne pipa u Srbijagas i Bajatog.

NY citizen

pre 10 godina

Pocinje izgradnja.Uraaaaaaa.Sakupice se sva politicka elita Srbije. Crveni tepisi , crvene trake i makaze, govorancije, festa.A vec sutra dan se nece nista desavati.Ni masina, ni gradjevinskih radnika. Vec vidjeno.A onda ce da nas ponovo pritegnu rusimi cemo da se pravdamo dok nekom ne prekipi

Beogradjanin

pre 10 godina

Cena gasa je ista kao i Nemackoj , Francuskoj itd samo su nama plate male. Posrednicke ruske firme ne postoje samo u Ukrajini i Belorusiji jer je to drzavno pitanje. Ruskim gasom u Nemckoj u rusko-nemackoj firmi rukovodi bivsi kancelar Gerhard Sreder. Cena gasa se odredjuje na osnovu kretanja naftnih derivata po jednoj slozenoj formuli za 1000m3
(Gasadzija, 11. novembar 2013 19:03)

Gasadzija kad vidim znas sve , reci ti nama koja deca i unuci Udbinih generala i pukovnika sede u Jugorosgasu i prave fakture drzavi Srbiji?
Reci ti nama koji unuk jednog Udbinog generala sedi u jednoj banci preko koje idu transferi para , a isto tako koje dete jednog Udbinog generala je dalo/izdalo svoje prostoroje toj banci preko koje pare idu.

Mislim kad sve znas o cenama i trzistu gasa reci nam detaljnije nesto, bas nas zanima sve ovde gore navedeno, jer si gasadzija i ex-Moskovljanin, tako da ne sumnjam da znas koja Udbina deca i unuci "raduckaju" oko gasa i struje u Srbiji.

Eto tako...

pre 10 godina

Ček, ja sam delimično u materiji gasifikacije, ali kako radovi mogu da počnu ako nije raspisan tender i izabran izvođač radova?! Ko da počne radove i koje???

Strucnjak

pre 10 godina

Branko

To nije deo Juznog toka vec krak kao sto je krak i ka RS. To su samo razmisljanja a daleko od dogovora.Alexandar Medvedev je razgovarao ali nista nije odluceno.Jednog dana moze da se pravi krak i do federacije BH.Hrvatska je sansu propustila kada se pravio plan za Juzni tok jer je namera da se ide kroz Srbiju, Hrvatsku, Sloveniju do Italije a da se napravi krak do Beca.Slovenci i Hrvati nisu bili zainteresovani

Branko

pre 10 godina

Da pojasnimo neke stvari vezane za "Južni tok". Iz gasovoda u Srbiji će ostati 3,9 milijardi m3/god a u Hrvatsku će odlaziti 2,7 milijardi m3/god, znači u Srbiji koja je investitor projekta ostajaće 487 m3/god po stanovniku a u Hrvatskoj 675 m3/god po stanovniku. Zašto Srbiji nije potreban ruski gas za razliku od Hrvatske, a gasovod za Evropu prolazi upravo kroz Srbiju? Koji su to energetski stratezi u Srbiji koji se odriču mogućnosti da veća količina gasa ostane u Srbiji. Kada se definišu potrebne količine gasa to su količine za sve vreme dok traje gasovod (najmanje 50 godina) i neće biti moguće povlačiti veće količine od 3,9 milijardi m3/god. Za Niš je izrađena Fizibiliti studija kojom je predviđena gasna elektrana snage 450MWe + 150MWt ali uzalud, kada srpski planeri predviđaju gasnu elektranu 100MWe + 60MWt. Usput budi rečeno, gasovod prema Makedoniji i Kosovu će prolaziti pored samog Niša. Da pomenem i to da je Fizibiliti studija rađena za potrebe Ministarstva energetike RS a Studiju je platila (434.000$) američka agencija USTDA, a studiju je izradila američka firma "WorleyParsons" i predala našem Ministarstvu za energetiku.

Goki56

pre 10 godina

(MARKOS, 11. novembar 2013 17:36)

Pitanje za tebe...a gde si ti ucio historiju...preko interneta i Google-a (pretpostavljam)? Sto se tice Tita nikad nisam bio ubedjen da je bio rodjen u Kumrovcu a da li je rodjen u Austriji, Rusiji, Nemackoj...sve je moguce a mozda i jeste rodjen u Kumrovcu...sve je moguce na ovom Balkanu.

Nema sumnje da ulaziti u posao sa Rusima nije isto kao recimo ulaziti u posao sa Nemcima, Francuzima ili Italijanima jer firme iz tih zemalja imaju sredjen poreski sistem i nisu bas srecne da prave razorazne dogovore ispod stola. U Rusiji kao i kod nas poreski sistem nije savrsen i treba doradu a o korumpiranim politicarima nema potrebe ni pricati. Ali na kraju krvi su ovi nasi i sto se mogu kupiti za malo para.

Zlo

pre 10 godina

@ (Darko, 11. novembar 2013 17:12)

Nije u tome poenta, dobro je sto su preuzeli NIS.

NIJE dobro to sto radi Bajatovic sa lopovskom druzinom, vidis li koliko je Srbijagas jedno posrednicko preduzece zaduzilo drzavu? Preko milijardu evra a pre nego sto je on dosao gas je bio visestruko jeftiniji, nije bilo dodatnog posrednickog preduzeca, nije bilo prezaposlenosti u Srbijagasu, nije bilo voznog parka od preko 60 bespotrebnih limuzina i nije bilo racuna u off shore zonama!

To je problem, sto nas pljckaju kojekakvi Bajatovici i svi sve znaju a niko nista ne preduzima.

Zoran

pre 10 godina

"Branko
To nije deo Juznog toka vec krak kao sto je krak i ka RS"

Mislis , to nije drvo, nego samo grana? E vidis, drvo cine i grane. Koprcate se mnogo ovde po B92, ali Nab(p)uko je svoje odsvirao.

Branko

pre 10 godina

Care, Juzni tok ne ide kroz teritoriju Hrvatske.Jedan krak ide ka republici Srpskoj .Inace ceo Juzni tokide na madjarsku,Austriju,Italiju
(Strucnjak, 11. novembar 2013 18:46)
Samo za stručnjaka:
Vest sa službenog sajta "Gazproma" od 06.09.2013. god u 18:30
"Danas je delegacija OAO "Gazprom", na čelu sa zamenikom predsednika Upravnog odbora Aleksandra Medvedeva u Republici Hrvatskoj. Tokom posete, Aleksandar Medvedev se sastao sa ministrom ekonomije Republike Hrvatske Ivanom Vrdoljakom. Pažnja je bila posvećena realizaciji projekta "Južni tok" na teritoriji Republike Hrvatske. Razmatrano je korišćenje gasa za proizvodnju električne energije i korišćenje prirodnog gasa kao motornog goriva. Dokument definiše plan prioritetnih aktivnosti u saradnji "Gazproma" i transportnih kompanija i logističkih operatera u Hrvatskoj kao deo sprovođenja pilot projekta za gasifikaciju gradskih autobusa u zemlji."
Da li Vam je ovo dovoljno ili tražite još neku informaciju u vezi "Južnog toka" i Hrvatske?

Amos

pre 10 godina

SPS drzi celokupnu komunikaciju/transport/sverc/muljanje/uvoz/izvoz sa Rusima i oni se toga nece odreci pa da im glava ode sa ramena. Ili bar dok ne odleti mnogo glava, mozda onda.
Jednostavno, korist je ooooogromna, oni su pusteni tu da zagrizu i sad nema pustanja. Srbija moze propasti, zajedno sa svim svojim firmama, ali ovaj zalogaj SPS nece pustiti.
Ivica samo pusti par nedelja da se javnost i SNS malo izduvaju i onda dodje i kaze "ovo je strateski projekat, IDEMO DALJE"!

Ivan

pre 10 godina

Molim neobaveštene da prestanu da lažu ovaj narod "kako mi plaćamo skuplji gas od Nemaca" i slične budalaštine.

Prema zvaničnim podacima Evropske unije, Srbija ima drugu najnižu cenu gasa u Evropi! Srbija plaća 0.35 evra po m3, dok na primer Nemačka plaća 0.55 evra (kao i Bosna, Mađarska itd.).

Evo vam cele liste pa se uverite sami:
http://www.nspm.rs/hronika/cena-gasa-u-srbiji-medju-najnizim-u-evropi.html

Samo rad i postenje

pre 10 godina

@ Sa druge strane realnost je ISTORIJA!
(izvinite za copy-paste!, 11. novembar 2013 16:03)

Ti se slobodno igraj istorije i "zrtvuj" se za zamisljeno dobro dok Dacic i Palma sa Betovenima jedu pecenja vozeci se pozlacenim kocijama.

Zivoti ce nam proci kao tren a novih nece biti, na kraju necemo imati ni normalne, ispunjene zivote a ni "istoriju" tim takvim zamisljenim zrtvovanjem.

Alex1

pre 10 godina

@(Zoran, 11. novembar 2013 23:33) "Koprcate se mnogo ovde po B92, ali Nab(p)uko je svoje odsvirao."

Da, pukao je, IAKO JE SVE BILO POTPISANO od strane svih država i kompanija učesnika, jer su Rusi pritisli Azerbejdžan i "Shah Deniz". U prevodu, potpisivanje raznih sporazuma ne znači ništa.

Bugare su "ubedili" davanjem raznih ustupaka, uključujući najnižu cenu gasa: http://www.novinite.com/articles/155138/Russia's+Kommersant%3A+Gazprom+Surrendered+to+Bulg
dok Slovence ucenjuju, jer im se može, tj. mogu lako da ih zaobiđu: http://www.rts.rs/page/stories/sr/story/11/Region/1440881/Slovenija+u+procepu+zbog+%22Ju%C5%BEnog+toka%22.html

"Kompanija "Gasprom" i Rusija traže da im Vlada Slovenije odgovori da li želi da gasovod "Južni tok" gradi MIMO PRAVILA EU.
Evropska direktiva iz 2009. godine određuje da vlasnici gasne infrastrukture u EU moraju da i drugima koji su zainteresovani omoguće pristup toj infrastrukturi. "Gasprom" se tome protivi, pošto smatra da bi to ugrozilo njegovo visoko tržišno učešće u pojedinim zemljama."

Šta misliš, šta rade nama?
Srbija treba da usvoji 3. energetski paket EU početkom sledeće godine, zato se žuri sa ovim sporazumom! Sa ovolikom dugovima Srbijagasa i novim zaduživanjem, nećemo videti ni cent od tranzita - Gasprom će da naplaćuje pomenute "dugove" i dugove sledećih 25 godina (mislim, od kraja izgradnje, koji je, još više nego početak, potpuno neizvestan)!

A ti se raduj, niko ti ne brani. :)

Jovan Kursula

pre 10 godina

Mene interesuje sledece: Zasto kroz sve tranzitne drzave Gazprom ima udeo 50 % u vlasnistvu zajednicke kompanije, a drzava kroz koju prolazi isto toliko, znaci 50 %< a samo u Srbiji je 51 % prema 49 % na ustrb Srbije?Koliko je kostao ovaj 1 % kod nasih politicara? Ili je to "ljubav" prema braci Rusima? Ko ne veruje, moze na zvanican sajt Gazproma-a, u listi strci samo Srbija sa 51 prema 49, ostali svi pod konac, 50-50.

aman vise

pre 10 godina

Dugovi za gas vuku se jos iz doba Milosevica i vremena kad smo zbog ovih velikih Evropejaca, onda bili najveci Srbi u Srbiji, trosili sve na ratove u okruzenju, posle bili pod sankcijama.
Ono sto je DS nasledila od njih kad je dosla na vlast, da je Vucic nasledo, ne bi bi sastavili ni 3 meseca, ovako mozda malo produzi rok.
A neverovatno je da se niko ne seca sto je Tadic usao u koaliciju sa SPS i koje su tada predstave po Skupstini pravili Nikolic ( koji je 5 dana bio Predsednik Skupstine) uz svesrdnu pomoc sad vec kako svi kazu najmocnijeg coveka u drzavi.
Najgore je sto i oni uporno pokusavaju da sakriju svoju proslost i prave se non stop kao da su to bili neki drugi ljudi, koji nemaju blage veze sa njima.

Bacvanin

pre 10 godina

Predpostavljam da ce izvodjaci radova biti vrsni strucnjaci koji u svoj portfoliju imaju velelepe slike o procesu gradnje Skadra na Bojani.

Jeftina tarifa

pre 10 godina

Zasto u dogovorima nije ucestvovala i Ministarka Energetike, gospodja Zorana Mihajlovic
(potkivač, 11. novembar 2013 17:20)
Gospođa ministarka se meša samo u tuđe resore. U svoj ne zalazi.

Zlo

pre 10 godina

@ (Mister-BG, 11. novembar 2013 17:11)

MOLIM TE objasni nam kako su Tadic i Kostunica odgovorni za to sto radi SPS na celu sa Bajatovicem?

Osim sto su dozvolili povratak SPSa, to svakako ne obavezuje SPS da lopovise.

Bivsi iz Srbijagasa

pre 10 godina

Branko

Pomesao si babe i zabe.NIs Nema nikakve veze sa Juznim tokom. Problem Nisa ,Krusevca i Pojata i dalje ka Kosovu (nekada) je vezano za gasifikaciju koja ide iz Rumunije ka Bugarskoj i ka Srbiji.Taj projekat postoji vec 30 godina

Miloš P.

pre 10 godina

Trud i upornost ove vlasti i ekonomska situacija u Srbiji će se poboljšati uz nove profitabilne firme. Ništa nije nemoguće za onoga ko ima volju da pokuša, a na nama je da ih podržimo.

Zmaj od papira

pre 10 godina

A Ministarke nigde ni kod PRVOG ni kod Premijera ni kod PreCednika. A Bajatovica ima.Eto vidi se kakav status ima ministarka

joe

pre 10 godina

Nije najbitnije da se pocne, vec da se zavrsi. Tako veliki projekat i znacajna stvar za nasu zemlju, a niko nigde ni rec kad je predvidjen kraj radova i pocetak rada. Srbija regionalni centar, kada za 20 godina? Kada i drugi izgrade jos 6 gasovoda u okolini.

ucutkali i Rusi i Acu i Zorancu

pre 10 godina

Nije Tomislav isao kod Putina da ucvrsti prijateljstvo nego na ribanje.
Mihailovicka moze svasta prica protiv Djilasa, jer to narod guta i cak i pozdravlja u svojoj gluposti, ali da prodaje Vucicevu pamet Rusima, nema sanse.Uostalom to su i rekli u zvanicnom saopstenju i to na mnogo finiji nacin nego sto bi vodja i egzekutorka.
.

brzi

pre 10 godina

Zaltousti u dnevniku RTS objasnio zašto Rusi mogu da Srbiju drže za "jaja" jer imaju potraživanja za isporučene energente još iz Slobinih vremena

stn

pre 10 godina

@Darko: Tesko da smo "mi" pisali takve komentare povodom prodaje NIS-a, za te stvari su zaduzena odredjene organizacije i njihova funkcija u formiranju javnog mnenja i kreiranju tzv. korisnih idiota ne moze dovoljno da se naglasi. Srbija je preplavljena takvim organizacijama iz odredjenog dela sveta, dok ti isti izuzetno tesko dozvoljavaju takve organizacije iz drugih zemalja i cesto ih nazivaju strani agenti (u SAD ih tako zovu jos pre pocetka II svetskog rata).

Branko

pre 10 godina

Branko
To nije deo Juznog toka vec krak kao sto je krak i ka RS. To su samo razmisljanja a daleko od dogovora. Alexandar Medvedev je razgovarao ali nista nije odluceno.
(Strucnjak, 11. novembar 2013 21:00)

Bilo bi bolje da posetite sajt "Gazproma" i da potražite sami podatke koje sam naveo nego da uvodite zabune tipa "nije "Južni tok" ali jeste krak "Južnog toka"". Da bi ste još nešto saznali kao "stručnjak", reći ču Vam da je i Makedonija potpisala finalni ugovor o uključenju u "Južni tok", čime je ozvaničila plan izgradnje posebnog kraka preko kojeg će se Makedonija snabdevati prirodnim gasom iz Rusije. Ono što je važno za gasovod "Južni tok" je konačna količina gasa od 63 milijardi m3/god, u koju se moraju uklopiti sve pojedinačne količine za pojedine države sa svim krakovima gasovoda.

Stefke car

pre 10 godina

Ključ da otključamo naše mogućnosti i da se ekonomska situacija poboljša nije samo u inteligenciji već i u neprekidnom trudu ove vlasti na čelu sa predsednikom Nikolićem.

Futurama

pre 10 godina

@Jovan Kursula

Zato sto je Srbija neozbiljna zemlja... ako to dosad niste primetili. Sa druge strane neozbiljna je i Bugarska medjutim tu vodece zemlje EU vuku konce i zato je odnos 50-50%. Mozda je pravilnije pitanje zasto EU nije digla frku zasto Rusija ima 51% vlasnistva u deonici kroz Srbiju. Odgovor je zato sto su pristali na realizaciju gasovoda (svi vide da je prirodnija trasa preko Ukrajine skroz nepouzdana a NABUKO alternativa je propala) i sto nece da trpe opstrukcije sa strane (od strane Amerike). Diversifikacija isporuka prirodnog gasa ce se verovatno usmeriti od zemalja Centralne Azije prema Alziru, Norveskoj i mozda Libiji ako se situacija tamo stabilizuje ili ce se pak ici na eksploataciju skriljaca ako se to pokaze isplativo.

Borivoje

pre 10 godina

@(Jovan Kursula, 12. novembar 2013 09:39)
Kada su Rusi videli ko sedi sa naše strane u Upravnim odborima, poput Danice Drašković, oni su zaključili da je moguće normalno upravljati samo ako imaju 51% vlasništva. Krivi smo mi a ne Rusi.

SM

pre 10 godina

Na adresi:

http://www.rapp.gov.rs/media/juzni%20tok/PPPPN_TNG_Juzni%20tok.pdf

Može se skinuti prostorni plan za Južni tok u pdf formatu. Tamo piše da će se veza Južnog toka i nacionalnog gasnog sistema Srbije ostvariti kod planiranog gasnog čvora "Paraćin" i postojećeg gasnog čvora "Gospođinci". Poslovne filijale/komandni centri će biti u Paraćinu i Novom sadu. Kompresione stanice će biti u selu Porodin, opština Žabari i selu Bačko Dobro Polje, opština Vrbas.

Tako je pisalo u nacrtu prostornog plana iz oktobra 2012-te godine.