Subota, 26.10.2013.

10:56

"Došao je kraj ere antibiotika"

Izvor: Daily Mail

"Došao je kraj ere antibiotika" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

44 Komentari

Sortiraj po:

Preventiva

pre 10 godina

Vec nekoliko godina se prica o ovoj temi. Ja sam je shvatila veoma ozbiljno i resila da dam svoj mali doprinos zarad opsteg dobra covecanstva. Naravno, govorim o slucajevima grlobolje, tih sitnih zimskih infekcija. Evo kako se ponasam:
- Dvaput godisnje pijem glinu, u vreme promene godisnjih doba (zima-prolece i jesen-zima)
- U novembru pocinjem da jedem pomorandze, ujutru nacedim dve i popijem sok (od cega se i ten prolepsa), nar, a kad pocne sezona gripa uzmem i multivitaminski dodatak, koji pijem mesec dana, i sumece tablete cinka.
- U slucaju da me zaboli grlo uzmem tablete za sisanje, sprej za glo s propolisom, fizioliski rastvor za nos, a kapi samo pred spavanje, i pijem caj od sipka.
- Stavljam obloge od rakije, a nabavila sam i kozji loj, pa time mazem grudi.
- Za suvi kasalj sirup od belog sleza, za zreli sirup od jagorcevine.
- Dosta jogurta za dorucak i veceru.
- Provetravanje stana dva-tri puta dnevno.
- I najvaznije - CESTO PRANJE RUKU.
Higijena i kultura ponasanja nalazu da kijate i kasljete u maramicu, pa nju ne bacite u kantu za papir u kancelariji, nego u kontejner
Treba razmisljati o preventivi, i tu je pola posla zavrseno, a ako vas prehlada i grip bas i snadju, a inace ste zdravi, pa istrpite malo i pomozite sebi prirodnim lekovima

Nikola S.

pre 10 godina

Iskustvo pacijenta u zapadnoj razvijenoj zemlji: kada ti lekar prepiše antibiotik-onda si stvarno ozbiljno bolestan.

U kontaktu sa prijateljima vidim da je svako od njih bolestan u proseku 3 puta godišnje, i svaki put se troše antibiotici.

krug dvojke

pre 10 godina

@silva tacno. moje iskustvo kao lekara je da su dobar i iskusan medicinski tehnicar ili sestra nezamenljivi u svakodnevnom radu i da mogu da skrenu paznju doktoru ako uoce neki novi simptom kod pacijenta. s druge strane da doktori ne postoje ne bi postojali ni srednji, tj. visi medicinski kadar dok obrnuto bas i nije tako. sto se tice mog iskustva kao pacijenta i tu se slazem se sa vama. u svakom zitu ima kukolja.

Silva

pre 10 godina

@larry
E, pa nikad kraja lekarskoj egomaniji! Nisam lekar, ali imala sam prilike da vidim kako lekari rade.
1. Moja majka je usred noći imala infarkt. Pozvali smo hitnu pomoc, lekar koji ju je pregledao veli:"Histerija." Dao joj je injekciju za smirenje. Kada sam se pobunila i rekla da mi se čini da je u pitanju infarkt održao mi predavanje o tome kao mi "diletanti" ne treba da se mešamo u posao za koji su potrebne godine studiranja, specijalizacije i neprestanog usavrsavanja. Kao da to važi samo za lekare! Ujutro smo majku odveli u bolnicu gde je konstatovan oda je infarkt u toku. Poživela je još tri meseca i umrla od drugog infarkta.
2. Moja sestra se neprestano žalila na bolove u grudima, imala je povišenu temperaturu, njen doktor je tvrdio da je u pitanju prehlada i nijednom je nije ni pregledao. Završila je Kliničkom centru u Beogradu s teškom upalom pluća.
3. Mesecima se žalim izabranom doktoru da se loše osećam, da sad ne nabrajam simptome, potrajalo bi. On mi kaže: "Ako Vam je toliko stalo do bolovanja, daću Vam ga, samo nemojte da izmišljate dijagnoze. Otišla sam na privatnu kliniku gde su mi konstatovali upalu srčane maramice, hronični bronhitis itd.
Ne kažem da su svi lekari isti, ali spustite loptu malo. Ima mnogo nestručnosti i nemara u vašoj profesiji, kao i u svim ostalim. Mislim da neko ko dugo radi kao viši medicinski tehničar može da prepozna simptome i uoči probleme kod terapije, ponekad i bolje od samog lekara, oops, doktora :D

Lady

pre 10 godina

Ne znam kako je u Srbiji mogu samo da pišem iz iskustva sa zapada tamo živim i radim.
Problem je u tome što ima različitih MRSA tipova ... Zadnjih godina su se pojavile bakterije još više opasnije no MRSA.. Mi smo rešili problem u bolnici stim da svakom hroničnom patientu, patienti koji dolaze iz staračkog doma ili iz drugig bolnica i svakom koji ima ranu uzimamo bris.. I tek kad posle 4 sata dobijemo rezultat sme da ide u sobu gde su drugi patienti... Stime smo smanjili rizik da se MRSA širi.. Personalu takodje uzimamo bris u slučaju da dobijemo potvrdu da patient ima MRSA ili druge bakterije gde je izolacija bitna a duže vreme leži na odeljenju. Jeste da to bolnicu jako puno košta. Što se tiče davanja antibiotika gledamo da ne dajemo profilaktično ( što mnogo kolega mojih iz druge bolnice to rado rade) nego samo kad je potrebno.

Savetodavac

pre 10 godina

Pa i krajnje je vreme da se ta budalaština sa "antibioticima" završi. Kao da su do sada imali efekata, grip sa antibioticima traje 7 dana, bez nih jednu nedelju...

Reći ću vam samo jedno ime "Royal Raymond Rife", potražite ga na netu.
Čovek je pre jednog veka dokumentovano lečio SVE bolesti prouzrokovane delovanjem virusa i bakterija pomoću struja visokih frekvencija. U njegovo vreme aparatura je bila basnoslovno skupa, danas je reda veličine 20-50 evra.

Nerazumni

pre 10 godina

Najveci problem sa preteranom upotrebom antibiotika kod nas je jedan poseban psiholoski aspekat ljudi koji imaju diplomu medicinskog fakulteta (ako iskljucimo "sponzoruse" jakih farmaceutskih kuca). Oni su za tih nekoliko godina toliko indoktrinisani da su 100% uvereni da su posebna vrsta i sveznajuca bica (automehanicari im nisu ni blizu). Do koje razmere moze da ide njihov ego moze se naslutiti i iz pojedinih komentara.

Inace, ovo kazem samo iz posmatranja svojih prijatelja i poznanika - a ne iz ozlojedjenosti kao neko ko je izgubio blisku osobu pogresnom terapijom/nebrigom/neznanjem lekara.

Pozdrav svim neopterecenim ljudima dobre volje!

dr

pre 10 godina

@theoddone recimo, teska anergija pacijenta, dijabetes, tj.secerna bolest mogu u potpunosti da maskiraju znake infekcije, a to ne znaci da u odsustvu znakova kod takvih pacijenata antibiotici ne treba da se daju. ja se stvarno izvinjavam,ali sto se u odnosu na znanje lekara tice vi ste zaista SAMO medicinski tehnicar,ali kao profesionalac nama doktorima ste neophodni. svako ima svoj deo posla i svako treba da se drzi svog dela. u zdravlje!

Studentmedicine

pre 10 godina

Problem je i u drustvenoj odgovornosti! Npr. moja mama uzima antibiotike kad je pecka pri mokrenju. Ne uzme celu kutiju vec recimo dok je ne prodje i ako joj ostane jedna tabla, da komsinici da leci zubobolju. Pored raznih kampanja za prosvecivanje ljudi o vaznosti prevencije raznih malignih bolesti mislim da treba da edukujemo ljude o ovoj temi jer i dan danas posle "poostravanja mera" mozete slobodno kupiti antibiotik.

Sima

pre 10 godina

Neka, i treba malo sa se pročisti planeta od ljudi. Jači i oni koji brinu o svom zdravlju će da opstanu, slabiji će da se eliminišu iz genetskog fonda. Dosta je bilo negativne selekcije!

miša

pre 10 godina

Ja sam retko u životu koristio antibiotike,znači da nisam "imun" i tačka.
(Kalimero, 26. oktobar 2013 13:46)
nema nikakve veze da li si ti uzimao antibotike, problem je sto su drugi previse uzimali, pa se zbog toga razvijaju vrste bakterija koje su otporne na postojece antibiotike. Ako se ti zarazis takvom bakterijom nece postojati antibiotik koji bi je unistio I samim tim tebi pomogao

krug dvojke

pre 10 godina

@theoddone kao lekar odgovorno tvrdim da Vi kao visi medicinski tehnicar ni iz daleka nemate dovoljno znanja da postavite indikaciju za lecenje pacijenta antibioticima ili bilo kojim drugim lekom. Posmatrajuci rad lekara pokupili ste pasivno znanje i samo mislite da imate dovoljno znanja. Svako dobro Vam zelim.

zika

pre 10 godina

nisam lekar ali da imam sve moguce uredjaje i lekove uz poznavanje surfovanja koje posedujem (znam brzo da pronadjem pravu informaciju, da izvrsim selekciju i proveru) lekar mi ne bi bio potreban, cak sam siguran da bi bio bolji od prosecnog specijaliste za svaku specijalnost, posto svako poznaje svoje telo najbolje

pre 10 godina

Razni Iluminati,Biledrberzi i farmakološka mafija su rekli da antibiotici više nisu dobri. Ali zato razne boleštine nisu stekle rezistentnost na vakcine kojima već dekadam truju posebno decu u zemljama trećeg sveta. Ja sam retko u životu koristio antibiotike,znači da nisam "imun" i tačka.
(Kalimero, 26. oktobar 2013 13:46)

Jao, Kalimero, pa sve si pomešao! Pa nisi ti imun na antibiotike nego bakterija!
Ako te zaboli grlo jer te napala, na primer, streptokoka, ti uzmeš antibiotik, ali ti ne bude bolje jer je BAKTERIJA imuna na njega. Razumeš sad?

kljuc je u imunoterapeutici

pre 10 godina

A evo bas prosle sedmice je J&J podneo zahtev za odobrenje antibiotika potpuno nove generacije koji uspesno unistava neke od bakterija koje su bile otporne na standardne antibiotike (TBC, MRSA, CPD, German Ecoli, itd,), tako da ova vest predstavlja misljenje odredjene grupe strucnjaka, ali stvarnost je ipak malo drugacija. Slazem se da je priroda (zivotinje i ljudi) prezasicena antibioticima i to je jedan problem, odvojen od problema adaptacije primitivnih oblika zivota (bakterija i virusa) na izazove okoline, isto bi se desio (verovatno nesto sporije) i da su antibiotici upotrebljavan u manjim i razumnim kolicinama. To je prirodna igre akcije i rekacije tj adaptacije koju svaki zivi organizam poseduje u sebi kao sredstvo za prezivljavanje buducih generacija. Mi smo taj mehanizam poremetili inzenjeringom lekova pre svega antibiotika ali reci da je danas kraj antibiotika je neodgovorno, pogotvo za jednog naucnika, jer milijarde dolara ulozene u R&D ipak daju neke rezultate i nove antibiotike (ko prati ovu oblast zna da i nekoliko drugih kompanija ima takodje antibiotike nove generacije u zavrsnim fazama klinickih ispitivanja). Medjutim i ti antibiotici ce biti efikasni mozda 5, mozda 15, mozda 50 godina dok se bakterije ponovo ne adaptiraju i onda ce farmaceutska industrija opet da skrsi milijarde na razvoj sledece generacije antibiotika (ako i dalje u tome budu videli materijalni interes) i tako u krug... dok bakterije jednom zaista ne ustanu i kazu "e sad nam je dosta"...

Penicilin bre

pre 10 godina

Nemojte penicilin da mi dirate, ja bez njega idem da se besim. Kad sam imao gnojnu anginu izbusili su me gentaminicinom i ujutru i uvece, a meni je bilo samo sve gore i gore dok nisam zaglavio u bolnici, tamo sam posle dva Penicilina poverovao da cu ipak da prezivim. Za mene je Penicilin keva i reaguje na mene kao blesav, makar samo gledao u njega. Da doktor nije bio lud dok sam bio mali rekli bi da sam alergican na njega jer sam malo burnije reagovao, ali posle je sve doslo na svoje.

larry

pre 10 godina

(TheOddOne, 26. oktobar 2013 15:44) e vidite postujem vase zanimanje ali kao lekar internista vam kazem da vi kao medicinsi tehnicar visi ili sa sr. strucnom spremom niste ovlasceni da dajete dijagnozu tj. da kazete da li postoje ili ne postoje znaci infekcije vase je da ukljucite propisanu terapiju i vi ne odgovarate za pacijenta (osim kada u infuziju ukljucite jugocilin-imao sam i takav slucaj sa med sestrom zamalo mi ubi pacijenta pa sada stojim iznad njih i kada daju injekcije) tako da je veoma neodgovorno da neko ko nema diplomu med fakulteta govori kada treba a kada ne treba dati antibiotike jer svi misle da znaju sve a internet nije relevantan nego 6 god na faxu 5 god na specijalizaciji i godine iskustva da nije tako svi bi mogli biti lekari

Neo

pre 10 godina

Научници су око 2000 године почели да упозоравају да ћемо 2015 изгубити антибиотике као средство за борбу против бактерија. Од 1992 није откривена ниједан нови антибиотик, само се постојећи усавршавају. Зато се и апелује да се антибиотици пажљиво користе.

TheOddOne

pre 10 godina

9 1 a jeste li vi lekar? ako niste nemozete prosudjivati ko treba a ko ne treba da dobije lek
(larry, 26. oktobar 2013 13:26)

Ne,nisam lekar,a jeste li Vi mozda? Ja sam visi medicinski tehnicar,i imam dovoljno znanja da znam da se antibiotici primenjuju kod infekcija. Ako pacijent uopste nema znakova infekcije,nema poente davati antibiotik. I voleo bih da cujem misljenje doktora o ovome. Posto ja sam ipak 'samo' medicinski tehnicar. Pozdrav

Dusica

pre 10 godina

9 1 a jeste li vi lekar? ako niste nemozete prosudjivati ko treba a ko ne treba da dobije lek
(larry, 26. oktobar 2013 13:26)

Vi gospodine naucite osnove srpskog jezika,a da se preteruje sa antibioticima po nasim bolnicama,to da. Da li to valja? Hajde Vi sami razmilite malo. Pokrenite tu sivu masu.

medicinski tehnicar

pre 10 godina

@theoddone takodje radim na neuroloskoj klinici i nasi pacijenti su uglavnom stari ljudi sa mozdanim infarktima. vecina njih po prijemu ima povisenu temperaruru, sto zbog slogom ostecenog mozga, sto zbog raznih infekcija, narocito pluca i mokracnih puteva. u pocetku ne mozemo da znamo sta je uzrocnik povisene ili visoke temperature, te se antibiotici ukljucuju odmah da ne bi gubili vreme u lecenju i time zivotno ugrozili pacijenta. po zavrsenoj dijagnostici terapija se po potrebi koriguje.

Mirjana

pre 10 godina

U Holandiji mozete dobiti antibiotike, dva dana pred smrt. Pa sada pitam kako to da I doktori odredjuju razlicito kome treba kome ne jer holandski doktor u Srbiji ne bi u 90% slucajeva u kojima nas bi prepisao antibiotik

amelk

pre 10 godina

@TheOddOne

Pogrijesno, antibiotik je tolko jeftin pa ga zato doktori poceli davat za sve sto ti treba i netreba. Svaka bol upala grla se ljeci antibioticima makar antibiotici uopce ne ubijaju viruse nego bakterije. Neki dan je covijek iz plive rekao da prodaju antibiotike od 6kapsula x500mg za 6kn cca 1e i da su jeftiniji od bombona.
A ova otpornost se javlja zbog prehrane a ne zato jer jedamput godisnje popis 6komada kad ti nisu potrebni.

Dragan Torbica

pre 10 godina

Bakterije uzvraćaju udarac, svaka čast prirodi! Nakotili smo se do neizdrživosti, nenormalno je da na Zemlji živi toliko ljudi. Za nas same bi bilo dobro da nas ponovo s vremena na vreme pogađaju veliki pomori, jer nakon svakog "čišćenja" nastupali su preiodi velikog razvoja. Dan kada antibiotici budu potpuno nemoćni biće svetao dan za planetu.

larry

pre 10 godina

Posto radim u jednoj bolnici,na neurologiji,u manjem gradu,ova vest me i ne cudi. Kod nas, doktori imaju praksu da cim pacijent bude primljen na odeljenje,odmah mu uvedu antibiotik. Antibiotike prima i ko treba i ko ne treba. A o tome koliko je bolnica duzna,upravo zbog tih istih antibiotika,ne zelim ni da govorim ovde,nije to tema. (TheOddOne, 26. oktobar 2013 12:36)

9 1 a jeste li vi lekar? ako niste nemozete prosudjivati ko treba a ko ne treba da dobije lek

Gazda Cvetko

pre 10 godina

Ovo su sve same neistine. Na zapadu sve puni Antibioticima,da bi ranije stigla goveda za klanje i jis dodate Gmo, dobije se raspad sistema. Uglavno u ishrani zivitinja se koristi antibiotici 2 i 3 generacije.

Kalimero

pre 10 godina

Razni Iluminati,Biledrberzi i farmakološka mafija su rekli da antibiotici više nisu dobri. Ali zato razne boleštine nisu stekle rezistentnost na vakcine kojima već dekadam truju posebno decu u zemljama trećeg sveta. Ja sam retko u životu koristio antibiotike,znači da nisam "imun" i tačka.

stecky

pre 10 godina

mnislim da je veci problem od prevelike bolnicke upotrebe antibiotika, njihova nekontrolisana upotreba u poljoprivredi, gde antibiotike dodaju redovnoj ishrani goveda i tako stvaraju rezistenciju epskih razmera. ovo govorim kao lekar.

TheOddOne

pre 10 godina

Posto radim u jednoj bolnici,na neurologiji,u manjem gradu,ova vest me i ne cudi. Kod nas, doktori imaju praksu da cim pacijent bude primljen na odeljenje,odmah mu uvedu antibiotik. Antibiotike prima i ko treba i ko ne treba. A o tome koliko je bolnica duzna,upravo zbog tih istih antibiotika,ne zelim ni da govorim ovde,nije to tema.

*

pre 10 godina

Dobro, trebalo je da radite na usavršavanju lekova a ne na pravljenju novih zaraza kako bi na lečenju istih zarađivali. Sad vam se to obilo o glavu i stvari su van vaše kontrole,a tu ništa ne možete da uradite. Virusi i bakterije evoluiraju brže nego što vi razmišljate kamoli delujete. Trebalo je da vas trajanje njihovog prisustva na zemaljskoj kugli opomene o njihovoj izdržljivosti i snazi. Mene je, iskreno, strah.

stecky

pre 10 godina

mnislim da je veci problem od prevelike bolnicke upotrebe antibiotika, njihova nekontrolisana upotreba u poljoprivredi, gde antibiotike dodaju redovnoj ishrani goveda i tako stvaraju rezistenciju epskih razmera. ovo govorim kao lekar.

TheOddOne

pre 10 godina

Posto radim u jednoj bolnici,na neurologiji,u manjem gradu,ova vest me i ne cudi. Kod nas, doktori imaju praksu da cim pacijent bude primljen na odeljenje,odmah mu uvedu antibiotik. Antibiotike prima i ko treba i ko ne treba. A o tome koliko je bolnica duzna,upravo zbog tih istih antibiotika,ne zelim ni da govorim ovde,nije to tema.

*

pre 10 godina

Dobro, trebalo je da radite na usavršavanju lekova a ne na pravljenju novih zaraza kako bi na lečenju istih zarađivali. Sad vam se to obilo o glavu i stvari su van vaše kontrole,a tu ništa ne možete da uradite. Virusi i bakterije evoluiraju brže nego što vi razmišljate kamoli delujete. Trebalo je da vas trajanje njihovog prisustva na zemaljskoj kugli opomene o njihovoj izdržljivosti i snazi. Mene je, iskreno, strah.

TheOddOne

pre 10 godina

9 1 a jeste li vi lekar? ako niste nemozete prosudjivati ko treba a ko ne treba da dobije lek
(larry, 26. oktobar 2013 13:26)

Ne,nisam lekar,a jeste li Vi mozda? Ja sam visi medicinski tehnicar,i imam dovoljno znanja da znam da se antibiotici primenjuju kod infekcija. Ako pacijent uopste nema znakova infekcije,nema poente davati antibiotik. I voleo bih da cujem misljenje doktora o ovome. Posto ja sam ipak 'samo' medicinski tehnicar. Pozdrav

pre 10 godina

Razni Iluminati,Biledrberzi i farmakološka mafija su rekli da antibiotici više nisu dobri. Ali zato razne boleštine nisu stekle rezistentnost na vakcine kojima već dekadam truju posebno decu u zemljama trećeg sveta. Ja sam retko u životu koristio antibiotike,znači da nisam "imun" i tačka.
(Kalimero, 26. oktobar 2013 13:46)

Jao, Kalimero, pa sve si pomešao! Pa nisi ti imun na antibiotike nego bakterija!
Ako te zaboli grlo jer te napala, na primer, streptokoka, ti uzmeš antibiotik, ali ti ne bude bolje jer je BAKTERIJA imuna na njega. Razumeš sad?

larry

pre 10 godina

(TheOddOne, 26. oktobar 2013 15:44) e vidite postujem vase zanimanje ali kao lekar internista vam kazem da vi kao medicinsi tehnicar visi ili sa sr. strucnom spremom niste ovlasceni da dajete dijagnozu tj. da kazete da li postoje ili ne postoje znaci infekcije vase je da ukljucite propisanu terapiju i vi ne odgovarate za pacijenta (osim kada u infuziju ukljucite jugocilin-imao sam i takav slucaj sa med sestrom zamalo mi ubi pacijenta pa sada stojim iznad njih i kada daju injekcije) tako da je veoma neodgovorno da neko ko nema diplomu med fakulteta govori kada treba a kada ne treba dati antibiotike jer svi misle da znaju sve a internet nije relevantan nego 6 god na faxu 5 god na specijalizaciji i godine iskustva da nije tako svi bi mogli biti lekari

medicinski tehnicar

pre 10 godina

@theoddone takodje radim na neuroloskoj klinici i nasi pacijenti su uglavnom stari ljudi sa mozdanim infarktima. vecina njih po prijemu ima povisenu temperaruru, sto zbog slogom ostecenog mozga, sto zbog raznih infekcija, narocito pluca i mokracnih puteva. u pocetku ne mozemo da znamo sta je uzrocnik povisene ili visoke temperature, te se antibiotici ukljucuju odmah da ne bi gubili vreme u lecenju i time zivotno ugrozili pacijenta. po zavrsenoj dijagnostici terapija se po potrebi koriguje.

miša

pre 10 godina

Ja sam retko u životu koristio antibiotike,znači da nisam "imun" i tačka.
(Kalimero, 26. oktobar 2013 13:46)
nema nikakve veze da li si ti uzimao antibotike, problem je sto su drugi previse uzimali, pa se zbog toga razvijaju vrste bakterija koje su otporne na postojece antibiotike. Ako se ti zarazis takvom bakterijom nece postojati antibiotik koji bi je unistio I samim tim tebi pomogao

Mirjana

pre 10 godina

U Holandiji mozete dobiti antibiotike, dva dana pred smrt. Pa sada pitam kako to da I doktori odredjuju razlicito kome treba kome ne jer holandski doktor u Srbiji ne bi u 90% slucajeva u kojima nas bi prepisao antibiotik

Gazda Cvetko

pre 10 godina

Ovo su sve same neistine. Na zapadu sve puni Antibioticima,da bi ranije stigla goveda za klanje i jis dodate Gmo, dobije se raspad sistema. Uglavno u ishrani zivitinja se koristi antibiotici 2 i 3 generacije.

Dusica

pre 10 godina

9 1 a jeste li vi lekar? ako niste nemozete prosudjivati ko treba a ko ne treba da dobije lek
(larry, 26. oktobar 2013 13:26)

Vi gospodine naucite osnove srpskog jezika,a da se preteruje sa antibioticima po nasim bolnicama,to da. Da li to valja? Hajde Vi sami razmilite malo. Pokrenite tu sivu masu.

amelk

pre 10 godina

@TheOddOne

Pogrijesno, antibiotik je tolko jeftin pa ga zato doktori poceli davat za sve sto ti treba i netreba. Svaka bol upala grla se ljeci antibioticima makar antibiotici uopce ne ubijaju viruse nego bakterije. Neki dan je covijek iz plive rekao da prodaju antibiotike od 6kapsula x500mg za 6kn cca 1e i da su jeftiniji od bombona.
A ova otpornost se javlja zbog prehrane a ne zato jer jedamput godisnje popis 6komada kad ti nisu potrebni.

Neo

pre 10 godina

Научници су око 2000 године почели да упозоравају да ћемо 2015 изгубити антибиотике као средство за борбу против бактерија. Од 1992 није откривена ниједан нови антибиотик, само се постојећи усавршавају. Зато се и апелује да се антибиотици пажљиво користе.

Dragan Torbica

pre 10 godina

Bakterije uzvraćaju udarac, svaka čast prirodi! Nakotili smo se do neizdrživosti, nenormalno je da na Zemlji živi toliko ljudi. Za nas same bi bilo dobro da nas ponovo s vremena na vreme pogađaju veliki pomori, jer nakon svakog "čišćenja" nastupali su preiodi velikog razvoja. Dan kada antibiotici budu potpuno nemoćni biće svetao dan za planetu.

larry

pre 10 godina

Posto radim u jednoj bolnici,na neurologiji,u manjem gradu,ova vest me i ne cudi. Kod nas, doktori imaju praksu da cim pacijent bude primljen na odeljenje,odmah mu uvedu antibiotik. Antibiotike prima i ko treba i ko ne treba. A o tome koliko je bolnica duzna,upravo zbog tih istih antibiotika,ne zelim ni da govorim ovde,nije to tema. (TheOddOne, 26. oktobar 2013 12:36)

9 1 a jeste li vi lekar? ako niste nemozete prosudjivati ko treba a ko ne treba da dobije lek

kljuc je u imunoterapeutici

pre 10 godina

A evo bas prosle sedmice je J&J podneo zahtev za odobrenje antibiotika potpuno nove generacije koji uspesno unistava neke od bakterija koje su bile otporne na standardne antibiotike (TBC, MRSA, CPD, German Ecoli, itd,), tako da ova vest predstavlja misljenje odredjene grupe strucnjaka, ali stvarnost je ipak malo drugacija. Slazem se da je priroda (zivotinje i ljudi) prezasicena antibioticima i to je jedan problem, odvojen od problema adaptacije primitivnih oblika zivota (bakterija i virusa) na izazove okoline, isto bi se desio (verovatno nesto sporije) i da su antibiotici upotrebljavan u manjim i razumnim kolicinama. To je prirodna igre akcije i rekacije tj adaptacije koju svaki zivi organizam poseduje u sebi kao sredstvo za prezivljavanje buducih generacija. Mi smo taj mehanizam poremetili inzenjeringom lekova pre svega antibiotika ali reci da je danas kraj antibiotika je neodgovorno, pogotvo za jednog naucnika, jer milijarde dolara ulozene u R&D ipak daju neke rezultate i nove antibiotike (ko prati ovu oblast zna da i nekoliko drugih kompanija ima takodje antibiotike nove generacije u zavrsnim fazama klinickih ispitivanja). Medjutim i ti antibiotici ce biti efikasni mozda 5, mozda 15, mozda 50 godina dok se bakterije ponovo ne adaptiraju i onda ce farmaceutska industrija opet da skrsi milijarde na razvoj sledece generacije antibiotika (ako i dalje u tome budu videli materijalni interes) i tako u krug... dok bakterije jednom zaista ne ustanu i kazu "e sad nam je dosta"...

krug dvojke

pre 10 godina

@theoddone kao lekar odgovorno tvrdim da Vi kao visi medicinski tehnicar ni iz daleka nemate dovoljno znanja da postavite indikaciju za lecenje pacijenta antibioticima ili bilo kojim drugim lekom. Posmatrajuci rad lekara pokupili ste pasivno znanje i samo mislite da imate dovoljno znanja. Svako dobro Vam zelim.

Penicilin bre

pre 10 godina

Nemojte penicilin da mi dirate, ja bez njega idem da se besim. Kad sam imao gnojnu anginu izbusili su me gentaminicinom i ujutru i uvece, a meni je bilo samo sve gore i gore dok nisam zaglavio u bolnici, tamo sam posle dva Penicilina poverovao da cu ipak da prezivim. Za mene je Penicilin keva i reaguje na mene kao blesav, makar samo gledao u njega. Da doktor nije bio lud dok sam bio mali rekli bi da sam alergican na njega jer sam malo burnije reagovao, ali posle je sve doslo na svoje.

Studentmedicine

pre 10 godina

Problem je i u drustvenoj odgovornosti! Npr. moja mama uzima antibiotike kad je pecka pri mokrenju. Ne uzme celu kutiju vec recimo dok je ne prodje i ako joj ostane jedna tabla, da komsinici da leci zubobolju. Pored raznih kampanja za prosvecivanje ljudi o vaznosti prevencije raznih malignih bolesti mislim da treba da edukujemo ljude o ovoj temi jer i dan danas posle "poostravanja mera" mozete slobodno kupiti antibiotik.

Silva

pre 10 godina

@larry
E, pa nikad kraja lekarskoj egomaniji! Nisam lekar, ali imala sam prilike da vidim kako lekari rade.
1. Moja majka je usred noći imala infarkt. Pozvali smo hitnu pomoc, lekar koji ju je pregledao veli:"Histerija." Dao joj je injekciju za smirenje. Kada sam se pobunila i rekla da mi se čini da je u pitanju infarkt održao mi predavanje o tome kao mi "diletanti" ne treba da se mešamo u posao za koji su potrebne godine studiranja, specijalizacije i neprestanog usavrsavanja. Kao da to važi samo za lekare! Ujutro smo majku odveli u bolnicu gde je konstatovan oda je infarkt u toku. Poživela je još tri meseca i umrla od drugog infarkta.
2. Moja sestra se neprestano žalila na bolove u grudima, imala je povišenu temperaturu, njen doktor je tvrdio da je u pitanju prehlada i nijednom je nije ni pregledao. Završila je Kliničkom centru u Beogradu s teškom upalom pluća.
3. Mesecima se žalim izabranom doktoru da se loše osećam, da sad ne nabrajam simptome, potrajalo bi. On mi kaže: "Ako Vam je toliko stalo do bolovanja, daću Vam ga, samo nemojte da izmišljate dijagnoze. Otišla sam na privatnu kliniku gde su mi konstatovali upalu srčane maramice, hronični bronhitis itd.
Ne kažem da su svi lekari isti, ali spustite loptu malo. Ima mnogo nestručnosti i nemara u vašoj profesiji, kao i u svim ostalim. Mislim da neko ko dugo radi kao viši medicinski tehničar može da prepozna simptome i uoči probleme kod terapije, ponekad i bolje od samog lekara, oops, doktora :D

Kalimero

pre 10 godina

Razni Iluminati,Biledrberzi i farmakološka mafija su rekli da antibiotici više nisu dobri. Ali zato razne boleštine nisu stekle rezistentnost na vakcine kojima već dekadam truju posebno decu u zemljama trećeg sveta. Ja sam retko u životu koristio antibiotike,znači da nisam "imun" i tačka.

dr

pre 10 godina

@theoddone recimo, teska anergija pacijenta, dijabetes, tj.secerna bolest mogu u potpunosti da maskiraju znake infekcije, a to ne znaci da u odsustvu znakova kod takvih pacijenata antibiotici ne treba da se daju. ja se stvarno izvinjavam,ali sto se u odnosu na znanje lekara tice vi ste zaista SAMO medicinski tehnicar,ali kao profesionalac nama doktorima ste neophodni. svako ima svoj deo posla i svako treba da se drzi svog dela. u zdravlje!

zika

pre 10 godina

nisam lekar ali da imam sve moguce uredjaje i lekove uz poznavanje surfovanja koje posedujem (znam brzo da pronadjem pravu informaciju, da izvrsim selekciju i proveru) lekar mi ne bi bio potreban, cak sam siguran da bi bio bolji od prosecnog specijaliste za svaku specijalnost, posto svako poznaje svoje telo najbolje

Nerazumni

pre 10 godina

Najveci problem sa preteranom upotrebom antibiotika kod nas je jedan poseban psiholoski aspekat ljudi koji imaju diplomu medicinskog fakulteta (ako iskljucimo "sponzoruse" jakih farmaceutskih kuca). Oni su za tih nekoliko godina toliko indoktrinisani da su 100% uvereni da su posebna vrsta i sveznajuca bica (automehanicari im nisu ni blizu). Do koje razmere moze da ide njihov ego moze se naslutiti i iz pojedinih komentara.

Inace, ovo kazem samo iz posmatranja svojih prijatelja i poznanika - a ne iz ozlojedjenosti kao neko ko je izgubio blisku osobu pogresnom terapijom/nebrigom/neznanjem lekara.

Pozdrav svim neopterecenim ljudima dobre volje!

Preventiva

pre 10 godina

Vec nekoliko godina se prica o ovoj temi. Ja sam je shvatila veoma ozbiljno i resila da dam svoj mali doprinos zarad opsteg dobra covecanstva. Naravno, govorim o slucajevima grlobolje, tih sitnih zimskih infekcija. Evo kako se ponasam:
- Dvaput godisnje pijem glinu, u vreme promene godisnjih doba (zima-prolece i jesen-zima)
- U novembru pocinjem da jedem pomorandze, ujutru nacedim dve i popijem sok (od cega se i ten prolepsa), nar, a kad pocne sezona gripa uzmem i multivitaminski dodatak, koji pijem mesec dana, i sumece tablete cinka.
- U slucaju da me zaboli grlo uzmem tablete za sisanje, sprej za glo s propolisom, fizioliski rastvor za nos, a kapi samo pred spavanje, i pijem caj od sipka.
- Stavljam obloge od rakije, a nabavila sam i kozji loj, pa time mazem grudi.
- Za suvi kasalj sirup od belog sleza, za zreli sirup od jagorcevine.
- Dosta jogurta za dorucak i veceru.
- Provetravanje stana dva-tri puta dnevno.
- I najvaznije - CESTO PRANJE RUKU.
Higijena i kultura ponasanja nalazu da kijate i kasljete u maramicu, pa nju ne bacite u kantu za papir u kancelariji, nego u kontejner
Treba razmisljati o preventivi, i tu je pola posla zavrseno, a ako vas prehlada i grip bas i snadju, a inace ste zdravi, pa istrpite malo i pomozite sebi prirodnim lekovima

Lady

pre 10 godina

Ne znam kako je u Srbiji mogu samo da pišem iz iskustva sa zapada tamo živim i radim.
Problem je u tome što ima različitih MRSA tipova ... Zadnjih godina su se pojavile bakterije još više opasnije no MRSA.. Mi smo rešili problem u bolnici stim da svakom hroničnom patientu, patienti koji dolaze iz staračkog doma ili iz drugig bolnica i svakom koji ima ranu uzimamo bris.. I tek kad posle 4 sata dobijemo rezultat sme da ide u sobu gde su drugi patienti... Stime smo smanjili rizik da se MRSA širi.. Personalu takodje uzimamo bris u slučaju da dobijemo potvrdu da patient ima MRSA ili druge bakterije gde je izolacija bitna a duže vreme leži na odeljenju. Jeste da to bolnicu jako puno košta. Što se tiče davanja antibiotika gledamo da ne dajemo profilaktično ( što mnogo kolega mojih iz druge bolnice to rado rade) nego samo kad je potrebno.

krug dvojke

pre 10 godina

@silva tacno. moje iskustvo kao lekara je da su dobar i iskusan medicinski tehnicar ili sestra nezamenljivi u svakodnevnom radu i da mogu da skrenu paznju doktoru ako uoce neki novi simptom kod pacijenta. s druge strane da doktori ne postoje ne bi postojali ni srednji, tj. visi medicinski kadar dok obrnuto bas i nije tako. sto se tice mog iskustva kao pacijenta i tu se slazem se sa vama. u svakom zitu ima kukolja.

Nikola S.

pre 10 godina

Iskustvo pacijenta u zapadnoj razvijenoj zemlji: kada ti lekar prepiše antibiotik-onda si stvarno ozbiljno bolestan.

U kontaktu sa prijateljima vidim da je svako od njih bolestan u proseku 3 puta godišnje, i svaki put se troše antibiotici.

Savetodavac

pre 10 godina

Pa i krajnje je vreme da se ta budalaština sa "antibioticima" završi. Kao da su do sada imali efekata, grip sa antibioticima traje 7 dana, bez nih jednu nedelju...

Reći ću vam samo jedno ime "Royal Raymond Rife", potražite ga na netu.
Čovek je pre jednog veka dokumentovano lečio SVE bolesti prouzrokovane delovanjem virusa i bakterija pomoću struja visokih frekvencija. U njegovo vreme aparatura je bila basnoslovno skupa, danas je reda veličine 20-50 evra.

Sima

pre 10 godina

Neka, i treba malo sa se pročisti planeta od ljudi. Jači i oni koji brinu o svom zdravlju će da opstanu, slabiji će da se eliminišu iz genetskog fonda. Dosta je bilo negativne selekcije!

larry

pre 10 godina

Posto radim u jednoj bolnici,na neurologiji,u manjem gradu,ova vest me i ne cudi. Kod nas, doktori imaju praksu da cim pacijent bude primljen na odeljenje,odmah mu uvedu antibiotik. Antibiotike prima i ko treba i ko ne treba. A o tome koliko je bolnica duzna,upravo zbog tih istih antibiotika,ne zelim ni da govorim ovde,nije to tema. (TheOddOne, 26. oktobar 2013 12:36)

9 1 a jeste li vi lekar? ako niste nemozete prosudjivati ko treba a ko ne treba da dobije lek

*

pre 10 godina

Dobro, trebalo je da radite na usavršavanju lekova a ne na pravljenju novih zaraza kako bi na lečenju istih zarađivali. Sad vam se to obilo o glavu i stvari su van vaše kontrole,a tu ništa ne možete da uradite. Virusi i bakterije evoluiraju brže nego što vi razmišljate kamoli delujete. Trebalo je da vas trajanje njihovog prisustva na zemaljskoj kugli opomene o njihovoj izdržljivosti i snazi. Mene je, iskreno, strah.

Gazda Cvetko

pre 10 godina

Ovo su sve same neistine. Na zapadu sve puni Antibioticima,da bi ranije stigla goveda za klanje i jis dodate Gmo, dobije se raspad sistema. Uglavno u ishrani zivitinja se koristi antibiotici 2 i 3 generacije.

Dragan Torbica

pre 10 godina

Bakterije uzvraćaju udarac, svaka čast prirodi! Nakotili smo se do neizdrživosti, nenormalno je da na Zemlji živi toliko ljudi. Za nas same bi bilo dobro da nas ponovo s vremena na vreme pogađaju veliki pomori, jer nakon svakog "čišćenja" nastupali su preiodi velikog razvoja. Dan kada antibiotici budu potpuno nemoćni biće svetao dan za planetu.

Kalimero

pre 10 godina

Razni Iluminati,Biledrberzi i farmakološka mafija su rekli da antibiotici više nisu dobri. Ali zato razne boleštine nisu stekle rezistentnost na vakcine kojima već dekadam truju posebno decu u zemljama trećeg sveta. Ja sam retko u životu koristio antibiotike,znači da nisam "imun" i tačka.

zika

pre 10 godina

nisam lekar ali da imam sve moguce uredjaje i lekove uz poznavanje surfovanja koje posedujem (znam brzo da pronadjem pravu informaciju, da izvrsim selekciju i proveru) lekar mi ne bi bio potreban, cak sam siguran da bi bio bolji od prosecnog specijaliste za svaku specijalnost, posto svako poznaje svoje telo najbolje

TheOddOne

pre 10 godina

9 1 a jeste li vi lekar? ako niste nemozete prosudjivati ko treba a ko ne treba da dobije lek
(larry, 26. oktobar 2013 13:26)

Ne,nisam lekar,a jeste li Vi mozda? Ja sam visi medicinski tehnicar,i imam dovoljno znanja da znam da se antibiotici primenjuju kod infekcija. Ako pacijent uopste nema znakova infekcije,nema poente davati antibiotik. I voleo bih da cujem misljenje doktora o ovome. Posto ja sam ipak 'samo' medicinski tehnicar. Pozdrav

TheOddOne

pre 10 godina

Posto radim u jednoj bolnici,na neurologiji,u manjem gradu,ova vest me i ne cudi. Kod nas, doktori imaju praksu da cim pacijent bude primljen na odeljenje,odmah mu uvedu antibiotik. Antibiotike prima i ko treba i ko ne treba. A o tome koliko je bolnica duzna,upravo zbog tih istih antibiotika,ne zelim ni da govorim ovde,nije to tema.

Sima

pre 10 godina

Neka, i treba malo sa se pročisti planeta od ljudi. Jači i oni koji brinu o svom zdravlju će da opstanu, slabiji će da se eliminišu iz genetskog fonda. Dosta je bilo negativne selekcije!

larry

pre 10 godina

(TheOddOne, 26. oktobar 2013 15:44) e vidite postujem vase zanimanje ali kao lekar internista vam kazem da vi kao medicinsi tehnicar visi ili sa sr. strucnom spremom niste ovlasceni da dajete dijagnozu tj. da kazete da li postoje ili ne postoje znaci infekcije vase je da ukljucite propisanu terapiju i vi ne odgovarate za pacijenta (osim kada u infuziju ukljucite jugocilin-imao sam i takav slucaj sa med sestrom zamalo mi ubi pacijenta pa sada stojim iznad njih i kada daju injekcije) tako da je veoma neodgovorno da neko ko nema diplomu med fakulteta govori kada treba a kada ne treba dati antibiotike jer svi misle da znaju sve a internet nije relevantan nego 6 god na faxu 5 god na specijalizaciji i godine iskustva da nije tako svi bi mogli biti lekari

Penicilin bre

pre 10 godina

Nemojte penicilin da mi dirate, ja bez njega idem da se besim. Kad sam imao gnojnu anginu izbusili su me gentaminicinom i ujutru i uvece, a meni je bilo samo sve gore i gore dok nisam zaglavio u bolnici, tamo sam posle dva Penicilina poverovao da cu ipak da prezivim. Za mene je Penicilin keva i reaguje na mene kao blesav, makar samo gledao u njega. Da doktor nije bio lud dok sam bio mali rekli bi da sam alergican na njega jer sam malo burnije reagovao, ali posle je sve doslo na svoje.

stecky

pre 10 godina

mnislim da je veci problem od prevelike bolnicke upotrebe antibiotika, njihova nekontrolisana upotreba u poljoprivredi, gde antibiotike dodaju redovnoj ishrani goveda i tako stvaraju rezistenciju epskih razmera. ovo govorim kao lekar.

Dusica

pre 10 godina

9 1 a jeste li vi lekar? ako niste nemozete prosudjivati ko treba a ko ne treba da dobije lek
(larry, 26. oktobar 2013 13:26)

Vi gospodine naucite osnove srpskog jezika,a da se preteruje sa antibioticima po nasim bolnicama,to da. Da li to valja? Hajde Vi sami razmilite malo. Pokrenite tu sivu masu.

Savetodavac

pre 10 godina

Pa i krajnje je vreme da se ta budalaština sa "antibioticima" završi. Kao da su do sada imali efekata, grip sa antibioticima traje 7 dana, bez nih jednu nedelju...

Reći ću vam samo jedno ime "Royal Raymond Rife", potražite ga na netu.
Čovek je pre jednog veka dokumentovano lečio SVE bolesti prouzrokovane delovanjem virusa i bakterija pomoću struja visokih frekvencija. U njegovo vreme aparatura je bila basnoslovno skupa, danas je reda veličine 20-50 evra.

amelk

pre 10 godina

@TheOddOne

Pogrijesno, antibiotik je tolko jeftin pa ga zato doktori poceli davat za sve sto ti treba i netreba. Svaka bol upala grla se ljeci antibioticima makar antibiotici uopce ne ubijaju viruse nego bakterije. Neki dan je covijek iz plive rekao da prodaju antibiotike od 6kapsula x500mg za 6kn cca 1e i da su jeftiniji od bombona.
A ova otpornost se javlja zbog prehrane a ne zato jer jedamput godisnje popis 6komada kad ti nisu potrebni.

krug dvojke

pre 10 godina

@theoddone kao lekar odgovorno tvrdim da Vi kao visi medicinski tehnicar ni iz daleka nemate dovoljno znanja da postavite indikaciju za lecenje pacijenta antibioticima ili bilo kojim drugim lekom. Posmatrajuci rad lekara pokupili ste pasivno znanje i samo mislite da imate dovoljno znanja. Svako dobro Vam zelim.

Mirjana

pre 10 godina

U Holandiji mozete dobiti antibiotike, dva dana pred smrt. Pa sada pitam kako to da I doktori odredjuju razlicito kome treba kome ne jer holandski doktor u Srbiji ne bi u 90% slucajeva u kojima nas bi prepisao antibiotik

medicinski tehnicar

pre 10 godina

@theoddone takodje radim na neuroloskoj klinici i nasi pacijenti su uglavnom stari ljudi sa mozdanim infarktima. vecina njih po prijemu ima povisenu temperaruru, sto zbog slogom ostecenog mozga, sto zbog raznih infekcija, narocito pluca i mokracnih puteva. u pocetku ne mozemo da znamo sta je uzrocnik povisene ili visoke temperature, te se antibiotici ukljucuju odmah da ne bi gubili vreme u lecenju i time zivotno ugrozili pacijenta. po zavrsenoj dijagnostici terapija se po potrebi koriguje.

miša

pre 10 godina

Ja sam retko u životu koristio antibiotike,znači da nisam "imun" i tačka.
(Kalimero, 26. oktobar 2013 13:46)
nema nikakve veze da li si ti uzimao antibotike, problem je sto su drugi previse uzimali, pa se zbog toga razvijaju vrste bakterija koje su otporne na postojece antibiotike. Ako se ti zarazis takvom bakterijom nece postojati antibiotik koji bi je unistio I samim tim tebi pomogao

dr

pre 10 godina

@theoddone recimo, teska anergija pacijenta, dijabetes, tj.secerna bolest mogu u potpunosti da maskiraju znake infekcije, a to ne znaci da u odsustvu znakova kod takvih pacijenata antibiotici ne treba da se daju. ja se stvarno izvinjavam,ali sto se u odnosu na znanje lekara tice vi ste zaista SAMO medicinski tehnicar,ali kao profesionalac nama doktorima ste neophodni. svako ima svoj deo posla i svako treba da se drzi svog dela. u zdravlje!

Nerazumni

pre 10 godina

Najveci problem sa preteranom upotrebom antibiotika kod nas je jedan poseban psiholoski aspekat ljudi koji imaju diplomu medicinskog fakulteta (ako iskljucimo "sponzoruse" jakih farmaceutskih kuca). Oni su za tih nekoliko godina toliko indoktrinisani da su 100% uvereni da su posebna vrsta i sveznajuca bica (automehanicari im nisu ni blizu). Do koje razmere moze da ide njihov ego moze se naslutiti i iz pojedinih komentara.

Inace, ovo kazem samo iz posmatranja svojih prijatelja i poznanika - a ne iz ozlojedjenosti kao neko ko je izgubio blisku osobu pogresnom terapijom/nebrigom/neznanjem lekara.

Pozdrav svim neopterecenim ljudima dobre volje!

krug dvojke

pre 10 godina

@silva tacno. moje iskustvo kao lekara je da su dobar i iskusan medicinski tehnicar ili sestra nezamenljivi u svakodnevnom radu i da mogu da skrenu paznju doktoru ako uoce neki novi simptom kod pacijenta. s druge strane da doktori ne postoje ne bi postojali ni srednji, tj. visi medicinski kadar dok obrnuto bas i nije tako. sto se tice mog iskustva kao pacijenta i tu se slazem se sa vama. u svakom zitu ima kukolja.

Studentmedicine

pre 10 godina

Problem je i u drustvenoj odgovornosti! Npr. moja mama uzima antibiotike kad je pecka pri mokrenju. Ne uzme celu kutiju vec recimo dok je ne prodje i ako joj ostane jedna tabla, da komsinici da leci zubobolju. Pored raznih kampanja za prosvecivanje ljudi o vaznosti prevencije raznih malignih bolesti mislim da treba da edukujemo ljude o ovoj temi jer i dan danas posle "poostravanja mera" mozete slobodno kupiti antibiotik.

Silva

pre 10 godina

@larry
E, pa nikad kraja lekarskoj egomaniji! Nisam lekar, ali imala sam prilike da vidim kako lekari rade.
1. Moja majka je usred noći imala infarkt. Pozvali smo hitnu pomoc, lekar koji ju je pregledao veli:"Histerija." Dao joj je injekciju za smirenje. Kada sam se pobunila i rekla da mi se čini da je u pitanju infarkt održao mi predavanje o tome kao mi "diletanti" ne treba da se mešamo u posao za koji su potrebne godine studiranja, specijalizacije i neprestanog usavrsavanja. Kao da to važi samo za lekare! Ujutro smo majku odveli u bolnicu gde je konstatovan oda je infarkt u toku. Poživela je još tri meseca i umrla od drugog infarkta.
2. Moja sestra se neprestano žalila na bolove u grudima, imala je povišenu temperaturu, njen doktor je tvrdio da je u pitanju prehlada i nijednom je nije ni pregledao. Završila je Kliničkom centru u Beogradu s teškom upalom pluća.
3. Mesecima se žalim izabranom doktoru da se loše osećam, da sad ne nabrajam simptome, potrajalo bi. On mi kaže: "Ako Vam je toliko stalo do bolovanja, daću Vam ga, samo nemojte da izmišljate dijagnoze. Otišla sam na privatnu kliniku gde su mi konstatovali upalu srčane maramice, hronični bronhitis itd.
Ne kažem da su svi lekari isti, ali spustite loptu malo. Ima mnogo nestručnosti i nemara u vašoj profesiji, kao i u svim ostalim. Mislim da neko ko dugo radi kao viši medicinski tehničar može da prepozna simptome i uoči probleme kod terapije, ponekad i bolje od samog lekara, oops, doktora :D

Preventiva

pre 10 godina

Vec nekoliko godina se prica o ovoj temi. Ja sam je shvatila veoma ozbiljno i resila da dam svoj mali doprinos zarad opsteg dobra covecanstva. Naravno, govorim o slucajevima grlobolje, tih sitnih zimskih infekcija. Evo kako se ponasam:
- Dvaput godisnje pijem glinu, u vreme promene godisnjih doba (zima-prolece i jesen-zima)
- U novembru pocinjem da jedem pomorandze, ujutru nacedim dve i popijem sok (od cega se i ten prolepsa), nar, a kad pocne sezona gripa uzmem i multivitaminski dodatak, koji pijem mesec dana, i sumece tablete cinka.
- U slucaju da me zaboli grlo uzmem tablete za sisanje, sprej za glo s propolisom, fizioliski rastvor za nos, a kapi samo pred spavanje, i pijem caj od sipka.
- Stavljam obloge od rakije, a nabavila sam i kozji loj, pa time mazem grudi.
- Za suvi kasalj sirup od belog sleza, za zreli sirup od jagorcevine.
- Dosta jogurta za dorucak i veceru.
- Provetravanje stana dva-tri puta dnevno.
- I najvaznije - CESTO PRANJE RUKU.
Higijena i kultura ponasanja nalazu da kijate i kasljete u maramicu, pa nju ne bacite u kantu za papir u kancelariji, nego u kontejner
Treba razmisljati o preventivi, i tu je pola posla zavrseno, a ako vas prehlada i grip bas i snadju, a inace ste zdravi, pa istrpite malo i pomozite sebi prirodnim lekovima

Neo

pre 10 godina

Научници су око 2000 године почели да упозоравају да ћемо 2015 изгубити антибиотике као средство за борбу против бактерија. Од 1992 није откривена ниједан нови антибиотик, само се постојећи усавршавају. Зато се и апелује да се антибиотици пажљиво користе.

pre 10 godina

Razni Iluminati,Biledrberzi i farmakološka mafija su rekli da antibiotici više nisu dobri. Ali zato razne boleštine nisu stekle rezistentnost na vakcine kojima već dekadam truju posebno decu u zemljama trećeg sveta. Ja sam retko u životu koristio antibiotike,znači da nisam "imun" i tačka.
(Kalimero, 26. oktobar 2013 13:46)

Jao, Kalimero, pa sve si pomešao! Pa nisi ti imun na antibiotike nego bakterija!
Ako te zaboli grlo jer te napala, na primer, streptokoka, ti uzmeš antibiotik, ali ti ne bude bolje jer je BAKTERIJA imuna na njega. Razumeš sad?

Nikola S.

pre 10 godina

Iskustvo pacijenta u zapadnoj razvijenoj zemlji: kada ti lekar prepiše antibiotik-onda si stvarno ozbiljno bolestan.

U kontaktu sa prijateljima vidim da je svako od njih bolestan u proseku 3 puta godišnje, i svaki put se troše antibiotici.

Lady

pre 10 godina

Ne znam kako je u Srbiji mogu samo da pišem iz iskustva sa zapada tamo živim i radim.
Problem je u tome što ima različitih MRSA tipova ... Zadnjih godina su se pojavile bakterije još više opasnije no MRSA.. Mi smo rešili problem u bolnici stim da svakom hroničnom patientu, patienti koji dolaze iz staračkog doma ili iz drugig bolnica i svakom koji ima ranu uzimamo bris.. I tek kad posle 4 sata dobijemo rezultat sme da ide u sobu gde su drugi patienti... Stime smo smanjili rizik da se MRSA širi.. Personalu takodje uzimamo bris u slučaju da dobijemo potvrdu da patient ima MRSA ili druge bakterije gde je izolacija bitna a duže vreme leži na odeljenju. Jeste da to bolnicu jako puno košta. Što se tiče davanja antibiotika gledamo da ne dajemo profilaktično ( što mnogo kolega mojih iz druge bolnice to rado rade) nego samo kad je potrebno.

kljuc je u imunoterapeutici

pre 10 godina

A evo bas prosle sedmice je J&J podneo zahtev za odobrenje antibiotika potpuno nove generacije koji uspesno unistava neke od bakterija koje su bile otporne na standardne antibiotike (TBC, MRSA, CPD, German Ecoli, itd,), tako da ova vest predstavlja misljenje odredjene grupe strucnjaka, ali stvarnost je ipak malo drugacija. Slazem se da je priroda (zivotinje i ljudi) prezasicena antibioticima i to je jedan problem, odvojen od problema adaptacije primitivnih oblika zivota (bakterija i virusa) na izazove okoline, isto bi se desio (verovatno nesto sporije) i da su antibiotici upotrebljavan u manjim i razumnim kolicinama. To je prirodna igre akcije i rekacije tj adaptacije koju svaki zivi organizam poseduje u sebi kao sredstvo za prezivljavanje buducih generacija. Mi smo taj mehanizam poremetili inzenjeringom lekova pre svega antibiotika ali reci da je danas kraj antibiotika je neodgovorno, pogotvo za jednog naucnika, jer milijarde dolara ulozene u R&D ipak daju neke rezultate i nove antibiotike (ko prati ovu oblast zna da i nekoliko drugih kompanija ima takodje antibiotike nove generacije u zavrsnim fazama klinickih ispitivanja). Medjutim i ti antibiotici ce biti efikasni mozda 5, mozda 15, mozda 50 godina dok se bakterije ponovo ne adaptiraju i onda ce farmaceutska industrija opet da skrsi milijarde na razvoj sledece generacije antibiotika (ako i dalje u tome budu videli materijalni interes) i tako u krug... dok bakterije jednom zaista ne ustanu i kazu "e sad nam je dosta"...