данедарара
pre 10 godina
пред истим тим немцима се ми сада понижавамо
Ponedeljak, 21.10.2013.
00:54
Kraj spomenika "Peto tri" u spomen-parku "Šumarice" u Kragujevcu danas je održana tradicionalna antiratna manifestacija "Veliki školski čas".
Izvor: B92
pre 10 godina
пред истим тим немцима се ми сада понижавамо
pre 10 godina
Svi dobro znate da tu decu nisu ubili Nemci vec nasi pijani gerilci i banditi . Oni su direktno skrivili njihovu smrt
pre 10 godina
A ovo nije genocid?!
pre 10 godina
Neko je u komentaru naveo da su partizanibili oko kragujevca i da nisu reagovali,tačnoje nisu reagovali ali ne da bi izazvali mržnju naroda prema nemcima jer ih je narod već mrzeo zbog zločina koje su počiniliu prvom ratu,partizani nisu reagovali jer su znali da ako reaguju nemci mogu to da iskoriste i naprave jošveću odmazdu.Verujem da njima nijebilo lako jersu to bila i njihova deca i sugrađani,ta deca su ubijenau znak osvete nemacazbog prvog rata koji su izgubili.Treba da pitamo nemce zašto su njihovi meci išli ka našoj deci,decu im nismo oprostili i nećemo!!!do još veće odmazdenad decom
pre 10 godina
Preko pedeset godina smo svake godine ponavljali: "Da se nikada i nigde ne ponovi..." (... i onda se ipak ponovi, u Srebrenici i na Kosovu, 21. oktobar 2013 10:23)Poredjenje zločina u Kragujevcu sa bilo kojim zločinom iz gradjanskih ratova 90-tih je nedopusivo i maliziozno,a rekao bih i primer nedovoljnog poznavanja istorije.Pre svega Nemci su tada kontrolisali celu teritoriju Srbije,u kojoj nije bilo većih sukoba,a ovo je bila odmazda za neke manje incidente.Znači povoda za ovaj najstrašniji zločin(u jednom danu)nije bilo,osim u glavama bolesnih ljudi.
pre 10 godina
Neka im je večna slava!!!
pre 10 godina
@ĐOLE
Пар ствари...онасебуди, а не onasebudi.
Музеј је у лошем, недоличном стању са поставком замрзнутом у времену.
Довољан је поглед на фасаду зграде музеја, да би се увидело колико се средстава и пажње одваја на спомен-музеј.
Одлично је што уживаш са сином у шетњама. Желим вам да имате још безброј тренутака радости које славе живот, на месту где су многобројни животи насилно прекинути. Јака симболика.
Лоше је што мислиш да је ресторан ''питање политике'', а не тебе и мене. Лоше је и ако мислиш да је саобраћај моторних возила кроз парк прихватљив.
Још лошије јесте што другима очитаваш лекције, а своје нису научио. Да јеси, знао би да се на Рапај брду догодио напад четничког одреда приликом којег су погинули немачки војници. Последица тог напада јесте спомен-парк Шумарице.
А моје вођење ученика по '' brdima i jarugama'', почело је предавањем о 20. октобру (ослобођење Београда) и 21. октобру и Великом школском часу.
Ја тебе не учим твом послу. Немој ни ти мене мом.
pre 10 godina
Kakvo je ovo poredjenje Kragujevca i Srebrenice? U Kragujevcu su pobijena neduzna deca a u Srebrenici mahom pripadnici Bosanskih oruzanih snaga koje nisu htele da predaju oruzje. Kakvo poredjenje???
pre 10 godina
Čemu farbanje istorije, ulagivanje nekadašnjim zločincima preko kostiju naših sugrađana?
Ko je pobio Kragujevčane? Po čijem nalogu vrlo upadljivo izbegavate da makar jedan put to navedete u "vesti"?
Streljanja u Srbiji 1941. godine nisu izvršile nikakve "fašističke snage" već Nemci. Zločine su činile regularne jedinice nemačke vojske, a ne neki nepostojeći "fašisti", kojih u Srbiji nije ni bilo (fašizam je pokret nastao i prisutan u Italiji). Ne razumem ovo očiglendo namerno prepravljanje i umivanje istorije, vređajući sećanje na hiljade nevinih, pobijenih od strane Nemaca u Srbiji te krvave godine još od aprilskog rata, uključujući i maloletne kragujevačke đake. Sram da vas bude od hiljada nevino pobijenih sugrađana!
pre 10 godina
Odgovor Istoricarima i drugim, pogledaj malo arhive i procitaj pre nego sto kazes nesto. Zvanicno nikada nije bilo izvinjenja od strane Nemacke. Gest Willy Brandta iako neocekivan i spontan nije bio izvinjenje nego poklonjenje zrtvama Varsavskog geto-a. Jeste da se g. sadasnji ambasador nije rodio u vreme holokosta ali mora da nosi teret svoje drzave i njene politike.
pre 10 godina
"Kragujevacki partizanski odred je bio na polozajima oko grada i nije ni prstom mrdnuo da spreci streljanje, a mogli su. Bilo im je "bolje" da Nemci streljaju par hiljada Kragujevcana "da bi mrznja prema okupatoru bila veca"!" (KG, 21. oktobar 2013 09:34) Iz te perspektive gledano, scenario u Srebrenici je bio potpuno isti, samo što su ulogu "partizana koji su to mogli da spreče" ovog puta igrale međunarodne snage, na čelu sa junačkom holandskom vojskom!
pre 10 godina
E sad idi kod Merkelove da ti udari udari jos koju pavlu i postavi jos neki uslov za propalu EU ......Pravde nema to se odavno zna ovo je jedan primer a ima ih sto !!!!!!!!
pre 10 godina
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=521636474594719&set=pcb.237393806415561&type=1&theater
slika obavestenja (obznane).
napad partizana se desio u seli ljuljaci u opstini gornji milanovac. medju streljanima je bio moj pradeda, u cijoj kuci ja sada zivim. izveden je iz prostorije koja je sada moja soba, a moj pokojni deda nikad nije dozvolio da se zameni prag i preko tog praga ja i danas prelazim. i svaki put se setim. slava im i hvala im.
pre 10 godina
Strasan zlocin,nepojmljiv zdravom razumu.
pre 10 godina
Isao sam u odnovnu skolu Drinku Pavlovic u Bgd. Svake godine smo slavili ovaj dan. Pre podne je bila smotra a popodne igranje. Dok smo stajali napolju u dvoristu skole svi koliko nas je bilo oko 800 nisi mogao sum jedan da cujes osim povetarca, ptica i saobracaja. Sva deca bez obzira na godine su bila skamenjena. Svaki put kad se setim suze mi krenu na oci. Hvala svim uciteljima i uciteljicama koji su uvek dali sve od sebe da se ovaj dan oznaci uz najvise pocasti, postovanja i secanja! Ne dao Bog da se ponovi!!
pre 10 godina
Vecna im slava!
Krvava Bajka
Bilo je to u nekoj zemlji seljaka
na brdovitom balkanu,
umrla je mucenickom smrcu
ceta djaka
u jednom danu.
Iste su godine
svi bili rodjeni,
isti su im tekli skolski dani,
na iste svecanosti
zajedno su vodjeni,
od istih bolesti svi pelcovani,
i svi umrli u istom danu.
Bilo je to u nekoj zemlji seljaka
na brdovitom Balkanu,
umrla je mucenickom smrcu
ceta djaka
u jednom danu.
A pedeset i pet minuta
pre smrtnog trena
sedela je u djackoj klupi
ceta malena
i iste zadatke teske
resavala: koliko moze
putnik ako ide peske...
i tako redom.
Misli su im bile pune
istih brojki
i po sveskama u skolskoj torbi
besmislenih lezalo bezbroj
petica i dvojki.
Pregrst istih snova
i istih tajni
rodoljubivih i ljubavnih
stiskalo se u dnu dzepova.
I cinilo se svakom
da ce dugo,
da ce vrlo dugo
trcati ispod svoda plava
dok sve zadatke na svetu
ne posvrsava.
Bilo je to u nekoj zemlji seljaka
na brdovitom Balkanu,
umrla je mucenickom smrcu
ceta djaka
u istom danu.
Decaka redova celi
uzeli su se za ruke
i sa skolskog zadnjeg casa
na streljanje posli mirno
kao da smrt nije nista.
Drugova redovi celi
istog casa se uzneli
do vecnog boravista.
http://www.vreme.com/cms/view.php?id=1015560
pre 10 godina
Мислим да су том наредбом сто за један, Немци хтели да се на неки начин освете Србима за Први светски рат. Као што рече А. Рајс "Ништа Немац није заборавио..."
pre 10 godina
>Na suđenju u Nirnbergu prihvaćeno je da je u Kragujevcu streljano oko 7.000 civila, dok savremena istraživanja pokazuju da je streljano 2.792 građanina,<
Ista prica kao i za Jasenovac!
Na kraju nece biti nikakvih dokaza, da nam se sve ovo desilo!
Vazne su brojke,veoma...a jos vaznije, da tim krvnicima ovo nikad ne zaboravimo!!
Slava ovim nevinim dusama!
pre 10 godina
@O izvinjenjima
Ovo ste dobro kazali. U Pancevu su civile Srbe svih socijalnih kategorija streljali i vesali u aprilu 1941. godine kada nije bilo ni P od partizanskog pokreta. U septembru su na Stratistu pobili 2000 Jevreja i ne zna se tacno koliko Roma. Ne zna se tacan broj pobijenih u Pancevu a smatra se da je izmedju 4000 i 7000. Dva puta posle rata je u Nemackoj pokrenut proces za ratni zlocin i odgovornost odgovornih lica Vermahta (koji je streljao u Pancevu) i oba puta je sud u Nemackoj odbacio tuzbe sa vise nego cinicnim obrazlozenjem "da je za vreme rajha zakonom partizanski pokret svrstan van zakona, te da ubijanje partizana nije krivicno delo". Na insistiranje da je streljanje izvrseno tri meseca pre bilo kakvog partizanskog delovanja nemacki sudovi ostaju nemi. A streljani su i vesani advokati, finansi, zanatlije, seljaci... Sada istorija pokazuje da je streljanje bilo da bi se zataskao slucaj da je u kafani jedan pijani vojnik Vermahta ubio oficira, pa su zato okrivljeni pripadnici Jugoslovenske kraljevske vojske u povlacenju.
pre 10 godina
"100 za jednog...
Nigde u svetu toga nije bilo. Plači Srbijo."
NIje tacno - u Poljskoj su takodje ubijali stotinu za jednog. Mislim da je bespredmetno insistirati iskljucivo na brojkama, iako su svakako vrlo vazne, vec shvatiti istorijske procese koji su nas kao mali i beznacajan narod neprekidno terali na sukobe osudjene ako ne na propast, ono na Pirovu pobedu. Mi smo hteli da se tucemo s Nemcima, a slavni Francuzi prespavase 2. sv. rat... i koga je sad za to briga?
(Petar, 21. oktobar 2013 13:49)
Vidi, možda brojke i nisu važne i možda su bespredmetne. Možda su negde ubijali i 1000 za jednog ali se DECA u Kragujevcu nisu tukla sa Nemcima. Tragično je što nigde nije toliko žrtvovano civilno stanovništvo kao što je to činio pokret otpora u Jugoslaviji, za razliku od Francuskog. A daleko od toga da je Francuska spavala u II svetskom ratu, NAPROTIV.
pre 10 godina
Neka im je večna slava.
pre 10 godina
Neka. Da vide i radikali sta je skolski cas.
pre 10 godina
Cvrcak Turista,
Ambasador Nemacke se nije ni rodio kada se ovo desavalo. Vili Brant je prvi kleknuo pred zrtvama jevrejima.Svi dosadasnji kancelari su posecivali i Ausvic, Treblinku, Dahau, Mathauzen
pre 10 godina
Večna im slava.
Interesuje me zašto se prećutkuje uloga domaćih fašista, tzv. "ljotićevaca", kada se zna da su oni direktni izvršioci ovog strašnog zločina?
pre 10 godina
Vecna vam slava, uciti nasu decu da se nikad ne zaboravi!
pre 10 godina
"Страдали од стане фашиста"... лепо напишите да су страдали од стране немачких нациста... овако ћемо заборавити ко је злочинац... увек био и биће
pre 10 godina
A da su ljoticevci pravili spiskove i odvodili decu na streljanje ni reci.
pre 10 godina
Slava im.
pre 10 godina
Pogledajte na slikama iz priloga kako je objekat zanemaren i u lošem stanju.
pre 10 godina
SLAVA IM.
pre 10 godina
Ne smemo nikad zaboraviti svoje zrtve.Njihova stradanja su i naša stradanja.Postujmo tudje zrtve kao sto postujemo svoje.
Ne prebrajajmo i ne poredimo.Stradali u Kragujevcu su mrlja na savesti Nemaca a oni u Srebrenici mrlja na našoj savesti.
Secajmo se s pijetetom i jednih i drugih.
pre 10 godina
Za (Radojica, 21. oktobar 2013 13:18)
A ko je tada nama garantovao da ako ne ratujemo protiv njih, da će nas poštedeti?
Na Starom Sajmištu, Banjici i u Jajincima, je ubijeno na desetine hiljada ljudi, a nemci u Beogradu nisu imali toliko žrtava.
Oni su imali plan da nas sve pobiju, bez obzira da li bi ratovali protiv njih ili ne.
I zašto su odmah u Beogradu obesili 9 ljudi čim su ušli u Beograd, iako ih niko nije ubijao (nemci su bez žrtava ušli u Beograd)?
Žao mi je nastradalih, i večna im je slava.
Ali time što pričate kako bi bolje bilo da nisu pratizani reagovali, samo dajete podršku nemačkoj tadašnjoj politici.
pre 10 godina
@ "Gospodine Nemacki Ambasadoru Vama nije ovde mesto. Kakav cinizam. Jos uvek se niko od Vasih nije javno izvinio za sve monstruozne zlocine koje ste pocinili sirotim neduznim milionima ljudi i dece sirom Evrope. Nadam se da u ovom periodu ulagivanja Nemackoj i dodvorivanja EU necemo nikada zaboraviti sta se ovde dogodilo."
(Cvrcak Turista, 21. oktobar 2013 13:36)
Ovo nije tacno. Izvinio se javno Vili Brant, bivsi kancelar i to u Beogradu Josipu Brozu.
To sto je Velikom skolskom casu prisustvovao nemacki ambasador ne smatram nikakvim cinizmom. Naprotiv. To je jos jednom priznanje da Nemacka prihvata krivicu i da se za to kaje (Bar zvanicna Nemacka.)
PS A ove sto tvrde da se streljanja u NOB ne bi dogodila da nismo "dirali Nemce" ne mogu nikako da shvatim. Zar je trebalo (i treba) pustiti nekog ko ti nasilno dodje "u kucu" da radi sta hoce? Malo morgen! Pusti ti ga u svoju kucu i cuti u cosku.
pre 10 godina
Nikolicu - to reci Merkelovoj kada se sa njom sretnes opet. Nemoj to govoriti nama koji smo stradali u svojoj zemlji. Da si mozda obrazovaniji malo vise, mozda bi se i sam toga setio!!!
pre 10 godina
Cisto da se zna,nisu se branili zato sto nisu ni znali da ce biti streljani. Receno im je da treba da im menjaju dokumenta. Zalost velika....
pre 10 godina
niko ne "skracuje broj"
7000 ili 2792 svakako je mnogo. ma i jedan ubijen je mnogo ali to sto vi kazete da smanjuje neko broj zato sto mu se tako prohtelo?
ne. istorijske a ne komunisticko populisticke cinjenice govore o broju. ime i prezime i posmrtni ostaci. humke gde su sahranjeni i ko su i sta su bili. sve postoji u muzeju. treba samo neko da se seti ovog datuma i ostalih 364 dana u godini pa kad nam dodjete u kg da ne pitate" gde je Kazino(nocni klub darka sarica)"nego gde su Sumarice. tada ce vam mnogo toga biti jasnije.
pre 10 godina
Zapanjuje odsustvo Vucica i Dacica! Imali "preca posla"???
pre 10 godina
A hoce li nemacki i austrijski predstavnici da poloze vence? Ili to samo rade u Blajburgu...?
(po_lule_duvana, 21. oktobar 2013 08:39)
Težak trenutak u našoj istoriji, ali nema potrebe za cinizmom. Nemci su redovno polagali vence i njihovi ambasadori držali govore.
pre 10 godina
Iste su godine
svi bili rodjeni,
isti su im tekli skolski dani,
na iste svecanosti
zajedno su vodjeni,
od istih bolesti svi pelcovani,
i svi umrli u istom danu.
****************************
Mozda se nesto pomera u Srbiji, objavljen je tekst o stradanju dece od strane fasisticke Nemacke !
pre 10 godina
Sad ce se javiti gradjanski talibani da kazu da je stogodisnja velikosrpska ideja kriva i za ovaj uzas, a
krik se cuje do neba.
I dalje idemo cutke na streliste, kao omadjijani, pristajemo na sve.
Nikad mi nece biti jasno zasto taj narod nije skocio da ih golim rukama podavi, pobije, unisti, da im se grob ne zna.
Neka im je vecna slava.
pre 10 godina
"100 za jednog...
Nigde u svetu toga nije bilo. Plači Srbijo."
NIje tacno - u Poljskoj su takodje ubijali stotinu za jednog. Mislim da je bespredmetno insistirati iskljucivo na brojkama, iako su svakako vrlo vazne, vec shvatiti istorijske procese koji su nas kao mali i beznacajan narod neprekidno terali na sukobe osudjene ako ne na propast, ono na Pirovu pobedu. Mi smo hteli da se tucemo s Nemcima, a slavni Francuzi prespavase 2. sv. rat... i koga je sad za to briga?
pre 10 godina
Kao neko ko je imao rodjake medju streljanima kazem da je moglo to da se spreci mada su hajduci ubili svabe i dobili smo po usima.Ne govorim o reviziji istorije mada svake godine je sve manje naorda uglavnom puste decu nastavnici i profesori iz osnovnih i srednjih skola sto penzionera i to je to ne preko 2000 3000 ljudi ,a pre je bilo i po 15000 - 20 000.Koliko danas ima na Severu Marakane.Bilo kako bilo to je nas odnos prema mrtvima ne obaveza nego odnos kakvi smo vernici.Mene je malo sramota da govor drzi upravnik Bozmana mada vecina citaoca portala ne zna ni gde je Bozman, niti Oplenac,niti Milanovac,niti Bajcetina,niti Borac ali o nije bitno to je problem nas Sumadinaca kako je upravnik groblja postao predsednik jedne drzave i to je dokaz o snazi te drzave kada je vode takvi ljudi nekada smo bili od Vardara pa do Triglava ,a danas od Jarinja i Preseva do Horgosa.
pre 10 godina
Gospodine Nemacki Ambasadoru Vama nije ovde mesto. Kakav cinizam. Jos uvek se niko od Vasih nije javno izvinio za sve monstruozne zlocine koje ste pocinili sirotim neduznim milionima ljudi i dece sirom Evrope. Nadam se da u ovom periodu ulagivanja Nemackoj i dodvorivanja EU necemo nikada zaboraviti sta se ovde dogodilo.
pre 10 godina
@KG: Slazem se s ovim delom: "ovaj zlocin je mogao da bude izbegnut". Ali bi se najbolje izbegao da Nemci nisu napali druge zemlje da bi ih osvojili. Medjutim, iz vaseg komentara kao da provejava stav da partizani nisu trebali da napadaju Nemce i da onda ne bi doslo do toga. S tim se svakako ne slazem, jer je to upravo logika predaje i izdaje i svaki agresor radi na tome da kod napadnutog naroda stvori upravo takav nacin razmisljanja.
(que, 21. oktobar 2013 11:38)
Pa zasto onda ti "hrabri" partizani nisu ponudili Nemcima 2000 i kusur svojih partizana za streljanje, nego njihovim bezumnim cinom stradase nevina deca? Dakle, znas da ce Nemci da ubiju 100 nevinih ljudi za 1 vojnika i ti pored toga ides na to da ubijes ne jednog, vec 19(!) Nemaca??!!
pre 10 godina
Svedocenja onih koji su preziveli streljanje u Kragujevcu
http://www.youtube.com/watch?v=qnLKn4gEWX4
Danas imamo reviziju istorije pa neki od komentatora pripisuju fasizam Srbiji u kojoj se ratovalo protiv Hitlera, i ginulo. A kad se daju dokazi da je Srbija ginula od fasizma, onda isti ti pricaju kako je to moglo da se izbegne.
Samo u centralnoj Srbiji, i nigde vise, je vazila naredba o streljanju 100 za jednog. I pored toga danas slusamo optuzbe kako je Srbija bila fasisticka. Sad je u modi pisati izmisljotine i uvrede na racun Srbije.
pre 10 godina
100 za jednog...
Nigde u svetu toga nije bilo. Plači Srbijo.
pre 10 godina
@KG, ma kakvi malo profesionalizma, malo informisanosti, jer je znanje odavno precenjena kategorija.
-----------------------
Neka je stradalim vecna slava.
pre 10 godina
pocivajte u miru, bog da vam dusu prosti.
pre 10 godina
@KG: Slazem se s ovim delom: "ovaj zlocin je mogao da bude izbegnut". Ali bi se najbolje izbegao da Nemci nisu napali druge zemlje da bi ih osvojili. Medjutim, iz vaseg komentara kao da provejava stav da partizani nisu trebali da napadaju Nemce i da onda ne bi doslo do toga. S tim se svakako ne slazem, jer je to upravo logika predaje i izdaje i svaki agresor radi na tome da kod napadnutog naroda stvori upravo takav nacin razmisljanja.
pre 10 godina
Slava i večni pokoj streljanima.
pre 10 godina
Tokom osamdesetih je ovaj dan uvek obelezavan u skolama sirom zemlje. Svake godine smo imali Veliki Skolski Cas - razgovor o dogadjaju i uopste fasizmu i antifasizmu. Da li se i danas tako obelezava ovaj dan po skolama? Imam osecaj da je sve sem najsvezijih dogadjaja proterano iz nasih zivota... Zaboravljamo...
pre 10 godina
Preko pedeset godina smo svake godine ponavljali: "Da se nikada i nigde ne ponovi..."
pre 10 godina
Нека им је вечна слава
pre 10 godina
ŠUMARICE ZA NEZABORAV
(Naposlednjem školskom času)
21. Oktobra,1941.g.
u Šumaricama kraj Kragujevca
7000 (sedam hiljhada) ljudi, radnika i seljaka
(uključujuć i đake iz kragujevačkih škola)
kao odmazda za nekog "soldata" iz soldateske Vermahta"
koji su mislili da porobe ceo svet i čovečanstvo svedu
na organizaciju insekta i mrava, da gmižu i puze
i njihovim interesima služe.
"JA I SADA DRŽIM SVOJ ČAS"
Ta profesorska "lakonska" izreka daleko je odjeknula,(kroz sva vremena
i geografske širine) - na sav glas.
Kada profesori i nastavnici drže svojim đacima
(svoj i njihov) poslednji čas, on bi trebao da utiče na sve nas,
tada je (tom izjavom) profesor taj ušao u istoriju
(iako za normalne ljude "taj događaj" stvara moriju)
jer oni koji su "priredili" takvu scenu nisu dostojni ljudskom imenu
oni su munstrumi i divlje zveri, odgajani u drugoj veri
koja ne poznaje ljudskost i Etiku
i moralno padaju na svakom koraku.
Učenici, đaci, još uvek deca
apsolvirali su tu nauku
koja mnogima (čitavog života) - predstavlja muku.
Na jednom (svom poslednjem) času
ušli su u istoriju našu.
A njihovi dželati, krvnici, trijumfu svome se nadali
- i moralno sve dublje - samo su padali.
I na bojnim poljima, i svuda dokle su stigli
više od životinja i zverova (ni u jednom svom "podvigu") - nisu se digli
i kao takvi u sećanju ostali
- istorija je to - ovde u Srbiji, u Kragujevcu
zabeležila, - da se ne zaboravi
pre 10 godina
nadam se da vlada Srbije nije zaboravila da uputi poziv Angeli Merkel da prisustvuje ovom tuznom dogadjaju.
Kao direktni ucesnici, oni zasluzuju pozivnice
pre 10 godina
Pazite kako ćete da obeležite "školski čas", da ne bi dobili po ušima od Merkelove i saveta EU i komisije EU, kao i od komesara za proširenje. Uskoro će i slavljenje krsnih slava da se stavi kao poglavlje pošto to nije tradicija EU i "oni baš ne gledaju blagonaklono na to".
pre 10 godina
Spomenik se NE ZOVE Peto tri, vec "Ptica slomljenih krila" a posvecen je streljanim djacima odeljenja V-3 Kragujevacke gimnazije.
Malo profesinalizma, molim, gospodo novinari.
pre 10 godina
@po_lule_duvana
Nemacki ambasador uvek prisustvuje na Velikom skolskom casu i polaze venac prvi posle predstavnika Gimnazije i grada Kragujevca.
Film o kome je neko pricao zove se "Prozvan je i V-3" posto su streljani i ucenici petog razreda Gimnazije (onda se gimnazija ucila od I do VIII razreda, a I je odgovarao danasnjem V osnovne).
Medju streljanima je bio i 8 svestenika, 19 Slovenaca, 17 Madjara, dvadesetak Nemaca (koji su radili u "Zavodu" pa se pozenili po Kragujevcu), 11 Hrvata, nekoliko zena (zvanicni podaci iz Muzeja "21. Oktobar").
Streljanje je bilo odmazda po principu "1 za 100" zbog "akcije" partizana kod Milanovca u kojoj su ubili 19 Nemaca i jos nekoliko ranili. Ubijene Nemce su iskasapili i unakazili tela. Tako unakazene leseve su Nemci na volovskim kolima provezli kroz grad 18. oktobra i svi su znali sta ce da bude. Kragujevacki partizanski odred je bio na polozajima oko grada i nije ni prstom mrdnuo da spreci streljanje, a mogli su. Bilo im je "bolje" da Nemci streljaju par hiljada Kragujevcana "da bi mrznja prema okupatoru bila veca" (citat iz knjige Mijalka Todorovica, bivseg predsednika Skupstine SFRJ).
E to je istina o streljanju u Kragujevcu.
NE. NE OPRAVDAVAM NEMCE!!! Ubiti JEDNOG taoca je ZLOCIN, a kamoli holjade.
Samo ovaj zlocin je mogao da bude izbegnut.
pre 10 godina
onasebudi@ o čemu ti pričaš? muzej u opšte ne izgleda loše, da si ikadA bio u nekom muzeju znao bi da je ovaj u odličnom stanju. pre 15-ak dana sam vodio prijatelje iz Australije da pogledaju postavku, spomen park je super sređen živim u Erdogliji u Kragujevcu i svaki dan se sa sinom igram po Šumaricama, nove pešačke staze, nov kolovoz, uvek pokošena trava, postavljene nove klupe i rasveta, jedino sto i meni smeta je Palisad rupa od restorana preko puta muzeja, al to je već stvar politike a ne tebe i mene. i da, zato sto se ti i mnogi drugi ponašate tako i vodite decu po raznim brdima i jarugama, današnje generacije i ne znaju sta je veliki školski čas!
pre 10 godina
@Izdajnik,
Znam da aludirate na pesmu ali cisto da ostane u secanju da je bilo i drugih ljudi streljanih tamo osim ucenika. Npr. moj deda je bio mladi opancar streljan zajedno sa ostalim opancarima iz grada. Jer, kako su krenuli da smanjuju broj streljanih u KG-u, ne bi me cudilo da se svede broj na jednom odeljenju (V3) :(
pre 10 godina
Можда је сада прави тренутак да данас Николић, Дачић и Вучић клеку у Шумарицама и упуте извињење великом немачком народу јер су, због нашег недоличног понашања, морали да нас стрељају.
pre 10 godina
(Zika, 21. oktobar 2013 09:21) nemoj biti ozlojedjen, pa velika je tuga za sve, a bilo je i mladjih od ucenika 5/3... samo ta pesma Desanke Maksimovic podseca na taj strasan zlocin...
pre 10 godina
Вечан им помен! Да ли ће у реду за поклон дечијим сенима бити и немачких представника...?
pre 10 godina
Тужно је и даље после толико година. А растужује ме и то што су овакве вести некако увек у запећку.
pre 10 godina
A hoce li nemacki i austrijski predstavnici da poloze vence? Ili to samo rade u Blajburgu...?
pre 10 godina
Neka im je večna slava.
pre 10 godina
Da se nikad ne zaborave zverstva nacisticke Nemacke!
pre 10 godina
Јуче, 20. октобра, водио сам своје ученике на Јешевац. Почетна тачка - Рапај брдо.
Данас, 21. октобра, не могу да одем у Шумарице али не због обавеза, већ због небриге и немара.
Не могу да прихватим стање у којем се налазе спомен парк и музеј.
Не могу да прихватим кретање возила кроз парк, ноћне ''посете'' и ресторан(!!!??) на улазу у парк, тик поред зграде музеја.
Не могу. Срамота ме.
pre 10 godina
Uvek sam se kao dete stresirao kada sam gledao film o ovom dogadjaju. Mislim da se zove Krvava bajka. Ne mogu ni da zamislim kako je bilo tim ljudima. Nemci se kao nacija pred Srbima ne mogu oprati jos nekoliko vekova. Ja znam da pojedinci nisu krivi za zlodela njihovih dedova ali njihova vlada nosi istorijski beleg necovecnosti i trebali bi da se pokriju usima kada nam se obracaju, i to ne samo nama nego svim slovenskim nacijama osim jedne koja im dobrovoljno sluzi.
pre 10 godina
"...iste su godine svi bili rodjeni"
pre 10 godina
Uvek sam se kao dete stresirao kada sam gledao film o ovom dogadjaju. Mislim da se zove Krvava bajka. Ne mogu ni da zamislim kako je bilo tim ljudima. Nemci se kao nacija pred Srbima ne mogu oprati jos nekoliko vekova. Ja znam da pojedinci nisu krivi za zlodela njihovih dedova ali njihova vlada nosi istorijski beleg necovecnosti i trebali bi da se pokriju usima kada nam se obracaju, i to ne samo nama nego svim slovenskim nacijama osim jedne koja im dobrovoljno sluzi.
pre 10 godina
Da se nikad ne zaborave zverstva nacisticke Nemacke!
pre 10 godina
Јуче, 20. октобра, водио сам своје ученике на Јешевац. Почетна тачка - Рапај брдо.
Данас, 21. октобра, не могу да одем у Шумарице али не због обавеза, већ због небриге и немара.
Не могу да прихватим стање у којем се налазе спомен парк и музеј.
Не могу да прихватим кретање возила кроз парк, ноћне ''посете'' и ресторан(!!!??) на улазу у парк, тик поред зграде музеја.
Не могу. Срамота ме.
pre 10 godina
Spomenik se NE ZOVE Peto tri, vec "Ptica slomljenih krila" a posvecen je streljanim djacima odeljenja V-3 Kragujevacke gimnazije.
Malo profesinalizma, molim, gospodo novinari.
pre 10 godina
A hoce li nemacki i austrijski predstavnici da poloze vence? Ili to samo rade u Blajburgu...?
pre 10 godina
"...iste su godine svi bili rodjeni"
pre 10 godina
Neka im je večna slava.
pre 10 godina
Tokom osamdesetih je ovaj dan uvek obelezavan u skolama sirom zemlje. Svake godine smo imali Veliki Skolski Cas - razgovor o dogadjaju i uopste fasizmu i antifasizmu. Da li se i danas tako obelezava ovaj dan po skolama? Imam osecaj da je sve sem najsvezijih dogadjaja proterano iz nasih zivota... Zaboravljamo...
pre 10 godina
@Izdajnik,
Znam da aludirate na pesmu ali cisto da ostane u secanju da je bilo i drugih ljudi streljanih tamo osim ucenika. Npr. moj deda je bio mladi opancar streljan zajedno sa ostalim opancarima iz grada. Jer, kako su krenuli da smanjuju broj streljanih u KG-u, ne bi me cudilo da se svede broj na jednom odeljenju (V3) :(
pre 10 godina
@po_lule_duvana
Nemacki ambasador uvek prisustvuje na Velikom skolskom casu i polaze venac prvi posle predstavnika Gimnazije i grada Kragujevca.
Film o kome je neko pricao zove se "Prozvan je i V-3" posto su streljani i ucenici petog razreda Gimnazije (onda se gimnazija ucila od I do VIII razreda, a I je odgovarao danasnjem V osnovne).
Medju streljanima je bio i 8 svestenika, 19 Slovenaca, 17 Madjara, dvadesetak Nemaca (koji su radili u "Zavodu" pa se pozenili po Kragujevcu), 11 Hrvata, nekoliko zena (zvanicni podaci iz Muzeja "21. Oktobar").
Streljanje je bilo odmazda po principu "1 za 100" zbog "akcije" partizana kod Milanovca u kojoj su ubili 19 Nemaca i jos nekoliko ranili. Ubijene Nemce su iskasapili i unakazili tela. Tako unakazene leseve su Nemci na volovskim kolima provezli kroz grad 18. oktobra i svi su znali sta ce da bude. Kragujevacki partizanski odred je bio na polozajima oko grada i nije ni prstom mrdnuo da spreci streljanje, a mogli su. Bilo im je "bolje" da Nemci streljaju par hiljada Kragujevcana "da bi mrznja prema okupatoru bila veca" (citat iz knjige Mijalka Todorovica, bivseg predsednika Skupstine SFRJ).
E to je istina o streljanju u Kragujevcu.
NE. NE OPRAVDAVAM NEMCE!!! Ubiti JEDNOG taoca je ZLOCIN, a kamoli holjade.
Samo ovaj zlocin je mogao da bude izbegnut.
pre 10 godina
Svedocenja onih koji su preziveli streljanje u Kragujevcu
http://www.youtube.com/watch?v=qnLKn4gEWX4
Danas imamo reviziju istorije pa neki od komentatora pripisuju fasizam Srbiji u kojoj se ratovalo protiv Hitlera, i ginulo. A kad se daju dokazi da je Srbija ginula od fasizma, onda isti ti pricaju kako je to moglo da se izbegne.
Samo u centralnoj Srbiji, i nigde vise, je vazila naredba o streljanju 100 za jednog. I pored toga danas slusamo optuzbe kako je Srbija bila fasisticka. Sad je u modi pisati izmisljotine i uvrede na racun Srbije.
pre 10 godina
nadam se da vlada Srbije nije zaboravila da uputi poziv Angeli Merkel da prisustvuje ovom tuznom dogadjaju.
Kao direktni ucesnici, oni zasluzuju pozivnice
pre 10 godina
Pazite kako ćete da obeležite "školski čas", da ne bi dobili po ušima od Merkelove i saveta EU i komisije EU, kao i od komesara za proširenje. Uskoro će i slavljenje krsnih slava da se stavi kao poglavlje pošto to nije tradicija EU i "oni baš ne gledaju blagonaklono na to".
pre 10 godina
ŠUMARICE ZA NEZABORAV
(Naposlednjem školskom času)
21. Oktobra,1941.g.
u Šumaricama kraj Kragujevca
7000 (sedam hiljhada) ljudi, radnika i seljaka
(uključujuć i đake iz kragujevačkih škola)
kao odmazda za nekog "soldata" iz soldateske Vermahta"
koji su mislili da porobe ceo svet i čovečanstvo svedu
na organizaciju insekta i mrava, da gmižu i puze
i njihovim interesima služe.
"JA I SADA DRŽIM SVOJ ČAS"
Ta profesorska "lakonska" izreka daleko je odjeknula,(kroz sva vremena
i geografske širine) - na sav glas.
Kada profesori i nastavnici drže svojim đacima
(svoj i njihov) poslednji čas, on bi trebao da utiče na sve nas,
tada je (tom izjavom) profesor taj ušao u istoriju
(iako za normalne ljude "taj događaj" stvara moriju)
jer oni koji su "priredili" takvu scenu nisu dostojni ljudskom imenu
oni su munstrumi i divlje zveri, odgajani u drugoj veri
koja ne poznaje ljudskost i Etiku
i moralno padaju na svakom koraku.
Učenici, đaci, još uvek deca
apsolvirali su tu nauku
koja mnogima (čitavog života) - predstavlja muku.
Na jednom (svom poslednjem) času
ušli su u istoriju našu.
A njihovi dželati, krvnici, trijumfu svome se nadali
- i moralno sve dublje - samo su padali.
I na bojnim poljima, i svuda dokle su stigli
više od životinja i zverova (ni u jednom svom "podvigu") - nisu se digli
i kao takvi u sećanju ostali
- istorija je to - ovde u Srbiji, u Kragujevcu
zabeležila, - da se ne zaboravi
pre 10 godina
Можда је сада прави тренутак да данас Николић, Дачић и Вучић клеку у Шумарицама и упуте извињење великом немачком народу јер су, због нашег недоличног понашања, морали да нас стрељају.
pre 10 godina
@KG: Slazem se s ovim delom: "ovaj zlocin je mogao da bude izbegnut". Ali bi se najbolje izbegao da Nemci nisu napali druge zemlje da bi ih osvojili. Medjutim, iz vaseg komentara kao da provejava stav da partizani nisu trebali da napadaju Nemce i da onda ne bi doslo do toga. S tim se svakako ne slazem, jer je to upravo logika predaje i izdaje i svaki agresor radi na tome da kod napadnutog naroda stvori upravo takav nacin razmisljanja.
pre 10 godina
onasebudi@ o čemu ti pričaš? muzej u opšte ne izgleda loše, da si ikadA bio u nekom muzeju znao bi da je ovaj u odličnom stanju. pre 15-ak dana sam vodio prijatelje iz Australije da pogledaju postavku, spomen park je super sređen živim u Erdogliji u Kragujevcu i svaki dan se sa sinom igram po Šumaricama, nove pešačke staze, nov kolovoz, uvek pokošena trava, postavljene nove klupe i rasveta, jedino sto i meni smeta je Palisad rupa od restorana preko puta muzeja, al to je već stvar politike a ne tebe i mene. i da, zato sto se ti i mnogi drugi ponašate tako i vodite decu po raznim brdima i jarugama, današnje generacije i ne znaju sta je veliki školski čas!
pre 10 godina
Slava i večni pokoj streljanima.
pre 10 godina
Вечан им помен! Да ли ће у реду за поклон дечијим сенима бити и немачких представника...?
pre 10 godina
pocivajte u miru, bog da vam dusu prosti.
pre 10 godina
Нека им је вечна слава
pre 10 godina
A hoce li nemacki i austrijski predstavnici da poloze vence? Ili to samo rade u Blajburgu...?
(po_lule_duvana, 21. oktobar 2013 08:39)
Težak trenutak u našoj istoriji, ali nema potrebe za cinizmom. Nemci su redovno polagali vence i njihovi ambasadori držali govore.
pre 10 godina
Cisto da se zna,nisu se branili zato sto nisu ni znali da ce biti streljani. Receno im je da treba da im menjaju dokumenta. Zalost velika....
pre 10 godina
Sad ce se javiti gradjanski talibani da kazu da je stogodisnja velikosrpska ideja kriva i za ovaj uzas, a
krik se cuje do neba.
I dalje idemo cutke na streliste, kao omadjijani, pristajemo na sve.
Nikad mi nece biti jasno zasto taj narod nije skocio da ih golim rukama podavi, pobije, unisti, da im se grob ne zna.
Neka im je vecna slava.
pre 10 godina
100 za jednog...
Nigde u svetu toga nije bilo. Plači Srbijo.
pre 10 godina
Za (Radojica, 21. oktobar 2013 13:18)
A ko je tada nama garantovao da ako ne ratujemo protiv njih, da će nas poštedeti?
Na Starom Sajmištu, Banjici i u Jajincima, je ubijeno na desetine hiljada ljudi, a nemci u Beogradu nisu imali toliko žrtava.
Oni su imali plan da nas sve pobiju, bez obzira da li bi ratovali protiv njih ili ne.
I zašto su odmah u Beogradu obesili 9 ljudi čim su ušli u Beograd, iako ih niko nije ubijao (nemci su bez žrtava ušli u Beograd)?
Žao mi je nastradalih, i večna im je slava.
Ali time što pričate kako bi bolje bilo da nisu pratizani reagovali, samo dajete podršku nemačkoj tadašnjoj politici.
pre 10 godina
niko ne "skracuje broj"
7000 ili 2792 svakako je mnogo. ma i jedan ubijen je mnogo ali to sto vi kazete da smanjuje neko broj zato sto mu se tako prohtelo?
ne. istorijske a ne komunisticko populisticke cinjenice govore o broju. ime i prezime i posmrtni ostaci. humke gde su sahranjeni i ko su i sta su bili. sve postoji u muzeju. treba samo neko da se seti ovog datuma i ostalih 364 dana u godini pa kad nam dodjete u kg da ne pitate" gde je Kazino(nocni klub darka sarica)"nego gde su Sumarice. tada ce vam mnogo toga biti jasnije.
pre 10 godina
Iste su godine
svi bili rodjeni,
isti su im tekli skolski dani,
na iste svecanosti
zajedno su vodjeni,
od istih bolesti svi pelcovani,
i svi umrli u istom danu.
****************************
Mozda se nesto pomera u Srbiji, objavljen je tekst o stradanju dece od strane fasisticke Nemacke !
pre 10 godina
Preko pedeset godina smo svake godine ponavljali: "Da se nikada i nigde ne ponovi..."
pre 10 godina
Zapanjuje odsustvo Vucica i Dacica! Imali "preca posla"???
pre 10 godina
Тужно је и даље после толико година. А растужује ме и то што су овакве вести некако увек у запећку.
pre 10 godina
"Страдали од стане фашиста"... лепо напишите да су страдали од стране немачких нациста... овако ћемо заборавити ко је злочинац... увек био и биће
pre 10 godina
SLAVA IM.
pre 10 godina
Ne smemo nikad zaboraviti svoje zrtve.Njihova stradanja su i naša stradanja.Postujmo tudje zrtve kao sto postujemo svoje.
Ne prebrajajmo i ne poredimo.Stradali u Kragujevcu su mrlja na savesti Nemaca a oni u Srebrenici mrlja na našoj savesti.
Secajmo se s pijetetom i jednih i drugih.
pre 10 godina
Vecna vam slava, uciti nasu decu da se nikad ne zaboravi!
pre 10 godina
@ "Gospodine Nemacki Ambasadoru Vama nije ovde mesto. Kakav cinizam. Jos uvek se niko od Vasih nije javno izvinio za sve monstruozne zlocine koje ste pocinili sirotim neduznim milionima ljudi i dece sirom Evrope. Nadam se da u ovom periodu ulagivanja Nemackoj i dodvorivanja EU necemo nikada zaboraviti sta se ovde dogodilo."
(Cvrcak Turista, 21. oktobar 2013 13:36)
Ovo nije tacno. Izvinio se javno Vili Brant, bivsi kancelar i to u Beogradu Josipu Brozu.
To sto je Velikom skolskom casu prisustvovao nemacki ambasador ne smatram nikakvim cinizmom. Naprotiv. To je jos jednom priznanje da Nemacka prihvata krivicu i da se za to kaje (Bar zvanicna Nemacka.)
PS A ove sto tvrde da se streljanja u NOB ne bi dogodila da nismo "dirali Nemce" ne mogu nikako da shvatim. Zar je trebalo (i treba) pustiti nekog ko ti nasilno dodje "u kucu" da radi sta hoce? Malo morgen! Pusti ti ga u svoju kucu i cuti u cosku.
pre 10 godina
"100 za jednog...
Nigde u svetu toga nije bilo. Plači Srbijo."
NIje tacno - u Poljskoj su takodje ubijali stotinu za jednog. Mislim da je bespredmetno insistirati iskljucivo na brojkama, iako su svakako vrlo vazne, vec shvatiti istorijske procese koji su nas kao mali i beznacajan narod neprekidno terali na sukobe osudjene ako ne na propast, ono na Pirovu pobedu. Mi smo hteli da se tucemo s Nemcima, a slavni Francuzi prespavase 2. sv. rat... i koga je sad za to briga?
pre 10 godina
(Zika, 21. oktobar 2013 09:21) nemoj biti ozlojedjen, pa velika je tuga za sve, a bilo je i mladjih od ucenika 5/3... samo ta pesma Desanke Maksimovic podseca na taj strasan zlocin...
pre 10 godina
Мислим да су том наредбом сто за један, Немци хтели да се на неки начин освете Србима за Први светски рат. Као што рече А. Рајс "Ништа Немац није заборавио..."
pre 10 godina
Kakvo je ovo poredjenje Kragujevca i Srebrenice? U Kragujevcu su pobijena neduzna deca a u Srebrenici mahom pripadnici Bosanskih oruzanih snaga koje nisu htele da predaju oruzje. Kakvo poredjenje???
pre 10 godina
A da su ljoticevci pravili spiskove i odvodili decu na streljanje ni reci.
pre 10 godina
Slava im.
pre 10 godina
Vecna im slava!
Krvava Bajka
Bilo je to u nekoj zemlji seljaka
na brdovitom balkanu,
umrla je mucenickom smrcu
ceta djaka
u jednom danu.
Iste su godine
svi bili rodjeni,
isti su im tekli skolski dani,
na iste svecanosti
zajedno su vodjeni,
od istih bolesti svi pelcovani,
i svi umrli u istom danu.
Bilo je to u nekoj zemlji seljaka
na brdovitom Balkanu,
umrla je mucenickom smrcu
ceta djaka
u jednom danu.
A pedeset i pet minuta
pre smrtnog trena
sedela je u djackoj klupi
ceta malena
i iste zadatke teske
resavala: koliko moze
putnik ako ide peske...
i tako redom.
Misli su im bile pune
istih brojki
i po sveskama u skolskoj torbi
besmislenih lezalo bezbroj
petica i dvojki.
Pregrst istih snova
i istih tajni
rodoljubivih i ljubavnih
stiskalo se u dnu dzepova.
I cinilo se svakom
da ce dugo,
da ce vrlo dugo
trcati ispod svoda plava
dok sve zadatke na svetu
ne posvrsava.
Bilo je to u nekoj zemlji seljaka
na brdovitom Balkanu,
umrla je mucenickom smrcu
ceta djaka
u istom danu.
Decaka redova celi
uzeli su se za ruke
i sa skolskog zadnjeg casa
na streljanje posli mirno
kao da smrt nije nista.
Drugova redovi celi
istog casa se uzneli
do vecnog boravista.
http://www.vreme.com/cms/view.php?id=1015560
pre 10 godina
"100 za jednog...
Nigde u svetu toga nije bilo. Plači Srbijo."
NIje tacno - u Poljskoj su takodje ubijali stotinu za jednog. Mislim da je bespredmetno insistirati iskljucivo na brojkama, iako su svakako vrlo vazne, vec shvatiti istorijske procese koji su nas kao mali i beznacajan narod neprekidno terali na sukobe osudjene ako ne na propast, ono na Pirovu pobedu. Mi smo hteli da se tucemo s Nemcima, a slavni Francuzi prespavase 2. sv. rat... i koga je sad za to briga?
(Petar, 21. oktobar 2013 13:49)
Vidi, možda brojke i nisu važne i možda su bespredmetne. Možda su negde ubijali i 1000 za jednog ali se DECA u Kragujevcu nisu tukla sa Nemcima. Tragično je što nigde nije toliko žrtvovano civilno stanovništvo kao što je to činio pokret otpora u Jugoslaviji, za razliku od Francuskog. A daleko od toga da je Francuska spavala u II svetskom ratu, NAPROTIV.
pre 10 godina
Isao sam u odnovnu skolu Drinku Pavlovic u Bgd. Svake godine smo slavili ovaj dan. Pre podne je bila smotra a popodne igranje. Dok smo stajali napolju u dvoristu skole svi koliko nas je bilo oko 800 nisi mogao sum jedan da cujes osim povetarca, ptica i saobracaja. Sva deca bez obzira na godine su bila skamenjena. Svaki put kad se setim suze mi krenu na oci. Hvala svim uciteljima i uciteljicama koji su uvek dali sve od sebe da se ovaj dan oznaci uz najvise pocasti, postovanja i secanja! Ne dao Bog da se ponovi!!
pre 10 godina
Čemu farbanje istorije, ulagivanje nekadašnjim zločincima preko kostiju naših sugrađana?
Ko je pobio Kragujevčane? Po čijem nalogu vrlo upadljivo izbegavate da makar jedan put to navedete u "vesti"?
Streljanja u Srbiji 1941. godine nisu izvršile nikakve "fašističke snage" već Nemci. Zločine su činile regularne jedinice nemačke vojske, a ne neki nepostojeći "fašisti", kojih u Srbiji nije ni bilo (fašizam je pokret nastao i prisutan u Italiji). Ne razumem ovo očiglendo namerno prepravljanje i umivanje istorije, vređajući sećanje na hiljade nevinih, pobijenih od strane Nemaca u Srbiji te krvave godine još od aprilskog rata, uključujući i maloletne kragujevačke đake. Sram da vas bude od hiljada nevino pobijenih sugrađana!
pre 10 godina
@KG: Slazem se s ovim delom: "ovaj zlocin je mogao da bude izbegnut". Ali bi se najbolje izbegao da Nemci nisu napali druge zemlje da bi ih osvojili. Medjutim, iz vaseg komentara kao da provejava stav da partizani nisu trebali da napadaju Nemce i da onda ne bi doslo do toga. S tim se svakako ne slazem, jer je to upravo logika predaje i izdaje i svaki agresor radi na tome da kod napadnutog naroda stvori upravo takav nacin razmisljanja.
(que, 21. oktobar 2013 11:38)
Pa zasto onda ti "hrabri" partizani nisu ponudili Nemcima 2000 i kusur svojih partizana za streljanje, nego njihovim bezumnim cinom stradase nevina deca? Dakle, znas da ce Nemci da ubiju 100 nevinih ljudi za 1 vojnika i ti pored toga ides na to da ubijes ne jednog, vec 19(!) Nemaca??!!
pre 10 godina
Nikolicu - to reci Merkelovoj kada se sa njom sretnes opet. Nemoj to govoriti nama koji smo stradali u svojoj zemlji. Da si mozda obrazovaniji malo vise, mozda bi se i sam toga setio!!!
pre 10 godina
Neka im je večna slava.
pre 10 godina
Gospodine Nemacki Ambasadoru Vama nije ovde mesto. Kakav cinizam. Jos uvek se niko od Vasih nije javno izvinio za sve monstruozne zlocine koje ste pocinili sirotim neduznim milionima ljudi i dece sirom Evrope. Nadam se da u ovom periodu ulagivanja Nemackoj i dodvorivanja EU necemo nikada zaboraviti sta se ovde dogodilo.
pre 10 godina
@O izvinjenjima
Ovo ste dobro kazali. U Pancevu su civile Srbe svih socijalnih kategorija streljali i vesali u aprilu 1941. godine kada nije bilo ni P od partizanskog pokreta. U septembru su na Stratistu pobili 2000 Jevreja i ne zna se tacno koliko Roma. Ne zna se tacan broj pobijenih u Pancevu a smatra se da je izmedju 4000 i 7000. Dva puta posle rata je u Nemackoj pokrenut proces za ratni zlocin i odgovornost odgovornih lica Vermahta (koji je streljao u Pancevu) i oba puta je sud u Nemackoj odbacio tuzbe sa vise nego cinicnim obrazlozenjem "da je za vreme rajha zakonom partizanski pokret svrstan van zakona, te da ubijanje partizana nije krivicno delo". Na insistiranje da je streljanje izvrseno tri meseca pre bilo kakvog partizanskog delovanja nemacki sudovi ostaju nemi. A streljani su i vesani advokati, finansi, zanatlije, seljaci... Sada istorija pokazuje da je streljanje bilo da bi se zataskao slucaj da je u kafani jedan pijani vojnik Vermahta ubio oficira, pa su zato okrivljeni pripadnici Jugoslovenske kraljevske vojske u povlacenju.
pre 10 godina
Kao neko ko je imao rodjake medju streljanima kazem da je moglo to da se spreci mada su hajduci ubili svabe i dobili smo po usima.Ne govorim o reviziji istorije mada svake godine je sve manje naorda uglavnom puste decu nastavnici i profesori iz osnovnih i srednjih skola sto penzionera i to je to ne preko 2000 3000 ljudi ,a pre je bilo i po 15000 - 20 000.Koliko danas ima na Severu Marakane.Bilo kako bilo to je nas odnos prema mrtvima ne obaveza nego odnos kakvi smo vernici.Mene je malo sramota da govor drzi upravnik Bozmana mada vecina citaoca portala ne zna ni gde je Bozman, niti Oplenac,niti Milanovac,niti Bajcetina,niti Borac ali o nije bitno to je problem nas Sumadinaca kako je upravnik groblja postao predsednik jedne drzave i to je dokaz o snazi te drzave kada je vode takvi ljudi nekada smo bili od Vardara pa do Triglava ,a danas od Jarinja i Preseva do Horgosa.
pre 10 godina
>Na suđenju u Nirnbergu prihvaćeno je da je u Kragujevcu streljano oko 7.000 civila, dok savremena istraživanja pokazuju da je streljano 2.792 građanina,<
Ista prica kao i za Jasenovac!
Na kraju nece biti nikakvih dokaza, da nam se sve ovo desilo!
Vazne su brojke,veoma...a jos vaznije, da tim krvnicima ovo nikad ne zaboravimo!!
Slava ovim nevinim dusama!
pre 10 godina
@KG, ma kakvi malo profesionalizma, malo informisanosti, jer je znanje odavno precenjena kategorija.
-----------------------
Neka je stradalim vecna slava.
pre 10 godina
Cvrcak Turista,
Ambasador Nemacke se nije ni rodio kada se ovo desavalo. Vili Brant je prvi kleknuo pred zrtvama jevrejima.Svi dosadasnji kancelari su posecivali i Ausvic, Treblinku, Dahau, Mathauzen
pre 10 godina
Strasan zlocin,nepojmljiv zdravom razumu.
pre 10 godina
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=521636474594719&set=pcb.237393806415561&type=1&theater
slika obavestenja (obznane).
napad partizana se desio u seli ljuljaci u opstini gornji milanovac. medju streljanima je bio moj pradeda, u cijoj kuci ja sada zivim. izveden je iz prostorije koja je sada moja soba, a moj pokojni deda nikad nije dozvolio da se zameni prag i preko tog praga ja i danas prelazim. i svaki put se setim. slava im i hvala im.
pre 10 godina
Večna im slava.
Interesuje me zašto se prećutkuje uloga domaćih fašista, tzv. "ljotićevaca", kada se zna da su oni direktni izvršioci ovog strašnog zločina?
pre 10 godina
Neka. Da vide i radikali sta je skolski cas.
pre 10 godina
Odgovor Istoricarima i drugim, pogledaj malo arhive i procitaj pre nego sto kazes nesto. Zvanicno nikada nije bilo izvinjenja od strane Nemacke. Gest Willy Brandta iako neocekivan i spontan nije bio izvinjenje nego poklonjenje zrtvama Varsavskog geto-a. Jeste da se g. sadasnji ambasador nije rodio u vreme holokosta ali mora da nosi teret svoje drzave i njene politike.
pre 10 godina
Pogledajte na slikama iz priloga kako je objekat zanemaren i u lošem stanju.
pre 10 godina
E sad idi kod Merkelove da ti udari udari jos koju pavlu i postavi jos neki uslov za propalu EU ......Pravde nema to se odavno zna ovo je jedan primer a ima ih sto !!!!!!!!
pre 10 godina
Preko pedeset godina smo svake godine ponavljali: "Da se nikada i nigde ne ponovi..." (... i onda se ipak ponovi, u Srebrenici i na Kosovu, 21. oktobar 2013 10:23)Poredjenje zločina u Kragujevcu sa bilo kojim zločinom iz gradjanskih ratova 90-tih je nedopusivo i maliziozno,a rekao bih i primer nedovoljnog poznavanja istorije.Pre svega Nemci su tada kontrolisali celu teritoriju Srbije,u kojoj nije bilo većih sukoba,a ovo je bila odmazda za neke manje incidente.Znači povoda za ovaj najstrašniji zločin(u jednom danu)nije bilo,osim u glavama bolesnih ljudi.
pre 10 godina
Neka im je večna slava!!!
pre 10 godina
"Kragujevacki partizanski odred je bio na polozajima oko grada i nije ni prstom mrdnuo da spreci streljanje, a mogli su. Bilo im je "bolje" da Nemci streljaju par hiljada Kragujevcana "da bi mrznja prema okupatoru bila veca"!" (KG, 21. oktobar 2013 09:34) Iz te perspektive gledano, scenario u Srebrenici je bio potpuno isti, samo što su ulogu "partizana koji su to mogli da spreče" ovog puta igrale međunarodne snage, na čelu sa junačkom holandskom vojskom!
pre 10 godina
A ovo nije genocid?!
pre 10 godina
пред истим тим немцима се ми сада понижавамо
pre 10 godina
Neko je u komentaru naveo da su partizanibili oko kragujevca i da nisu reagovali,tačnoje nisu reagovali ali ne da bi izazvali mržnju naroda prema nemcima jer ih je narod već mrzeo zbog zločina koje su počiniliu prvom ratu,partizani nisu reagovali jer su znali da ako reaguju nemci mogu to da iskoriste i naprave jošveću odmazdu.Verujem da njima nijebilo lako jersu to bila i njihova deca i sugrađani,ta deca su ubijenau znak osvete nemacazbog prvog rata koji su izgubili.Treba da pitamo nemce zašto su njihovi meci išli ka našoj deci,decu im nismo oprostili i nećemo!!!do još veće odmazdenad decom
pre 10 godina
Svi dobro znate da tu decu nisu ubili Nemci vec nasi pijani gerilci i banditi . Oni su direktno skrivili njihovu smrt
pre 10 godina
@ĐOLE
Пар ствари...онасебуди, а не onasebudi.
Музеј је у лошем, недоличном стању са поставком замрзнутом у времену.
Довољан је поглед на фасаду зграде музеја, да би се увидело колико се средстава и пажње одваја на спомен-музеј.
Одлично је што уживаш са сином у шетњама. Желим вам да имате још безброј тренутака радости које славе живот, на месту где су многобројни животи насилно прекинути. Јака симболика.
Лоше је што мислиш да је ресторан ''питање политике'', а не тебе и мене. Лоше је и ако мислиш да је саобраћај моторних возила кроз парк прихватљив.
Још лошије јесте што другима очитаваш лекције, а своје нису научио. Да јеси, знао би да се на Рапај брду догодио напад четничког одреда приликом којег су погинули немачки војници. Последица тог напада јесте спомен-парк Шумарице.
А моје вођење ученика по '' brdima i jarugama'', почело је предавањем о 20. октобру (ослобођење Београда) и 21. октобру и Великом школском часу.
Ја тебе не учим твом послу. Немој ни ти мене мом.
pre 10 godina
Можда је сада прави тренутак да данас Николић, Дачић и Вучић клеку у Шумарицама и упуте извињење великом немачком народу јер су, због нашег недоличног понашања, морали да нас стрељају.
pre 10 godina
Preko pedeset godina smo svake godine ponavljali: "Da se nikada i nigde ne ponovi..."
pre 10 godina
@KG: Slazem se s ovim delom: "ovaj zlocin je mogao da bude izbegnut". Ali bi se najbolje izbegao da Nemci nisu napali druge zemlje da bi ih osvojili. Medjutim, iz vaseg komentara kao da provejava stav da partizani nisu trebali da napadaju Nemce i da onda ne bi doslo do toga. S tim se svakako ne slazem, jer je to upravo logika predaje i izdaje i svaki agresor radi na tome da kod napadnutog naroda stvori upravo takav nacin razmisljanja.
(que, 21. oktobar 2013 11:38)
Pa zasto onda ti "hrabri" partizani nisu ponudili Nemcima 2000 i kusur svojih partizana za streljanje, nego njihovim bezumnim cinom stradase nevina deca? Dakle, znas da ce Nemci da ubiju 100 nevinih ljudi za 1 vojnika i ti pored toga ides na to da ubijes ne jednog, vec 19(!) Nemaca??!!
pre 10 godina
Gospodine Nemacki Ambasadoru Vama nije ovde mesto. Kakav cinizam. Jos uvek se niko od Vasih nije javno izvinio za sve monstruozne zlocine koje ste pocinili sirotim neduznim milionima ljudi i dece sirom Evrope. Nadam se da u ovom periodu ulagivanja Nemackoj i dodvorivanja EU necemo nikada zaboraviti sta se ovde dogodilo.
pre 10 godina
@po_lule_duvana
Nemacki ambasador uvek prisustvuje na Velikom skolskom casu i polaze venac prvi posle predstavnika Gimnazije i grada Kragujevca.
Film o kome je neko pricao zove se "Prozvan je i V-3" posto su streljani i ucenici petog razreda Gimnazije (onda se gimnazija ucila od I do VIII razreda, a I je odgovarao danasnjem V osnovne).
Medju streljanima je bio i 8 svestenika, 19 Slovenaca, 17 Madjara, dvadesetak Nemaca (koji su radili u "Zavodu" pa se pozenili po Kragujevcu), 11 Hrvata, nekoliko zena (zvanicni podaci iz Muzeja "21. Oktobar").
Streljanje je bilo odmazda po principu "1 za 100" zbog "akcije" partizana kod Milanovca u kojoj su ubili 19 Nemaca i jos nekoliko ranili. Ubijene Nemce su iskasapili i unakazili tela. Tako unakazene leseve su Nemci na volovskim kolima provezli kroz grad 18. oktobra i svi su znali sta ce da bude. Kragujevacki partizanski odred je bio na polozajima oko grada i nije ni prstom mrdnuo da spreci streljanje, a mogli su. Bilo im je "bolje" da Nemci streljaju par hiljada Kragujevcana "da bi mrznja prema okupatoru bila veca" (citat iz knjige Mijalka Todorovica, bivseg predsednika Skupstine SFRJ).
E to je istina o streljanju u Kragujevcu.
NE. NE OPRAVDAVAM NEMCE!!! Ubiti JEDNOG taoca je ZLOCIN, a kamoli holjade.
Samo ovaj zlocin je mogao da bude izbegnut.
pre 10 godina
Pazite kako ćete da obeležite "školski čas", da ne bi dobili po ušima od Merkelove i saveta EU i komisije EU, kao i od komesara za proširenje. Uskoro će i slavljenje krsnih slava da se stavi kao poglavlje pošto to nije tradicija EU i "oni baš ne gledaju blagonaklono na to".
pre 10 godina
Uvek sam se kao dete stresirao kada sam gledao film o ovom dogadjaju. Mislim da se zove Krvava bajka. Ne mogu ni da zamislim kako je bilo tim ljudima. Nemci se kao nacija pred Srbima ne mogu oprati jos nekoliko vekova. Ja znam da pojedinci nisu krivi za zlodela njihovih dedova ali njihova vlada nosi istorijski beleg necovecnosti i trebali bi da se pokriju usima kada nam se obracaju, i to ne samo nama nego svim slovenskim nacijama osim jedne koja im dobrovoljno sluzi.
pre 10 godina
Јуче, 20. октобра, водио сам своје ученике на Јешевац. Почетна тачка - Рапај брдо.
Данас, 21. октобра, не могу да одем у Шумарице али не због обавеза, већ због небриге и немара.
Не могу да прихватим стање у којем се налазе спомен парк и музеј.
Не могу да прихватим кретање возила кроз парк, ноћне ''посете'' и ресторан(!!!??) на улазу у парк, тик поред зграде музеја.
Не могу. Срамота ме.
pre 10 godina
nadam se da vlada Srbije nije zaboravila da uputi poziv Angeli Merkel da prisustvuje ovom tuznom dogadjaju.
Kao direktni ucesnici, oni zasluzuju pozivnice
pre 10 godina
Neka. Da vide i radikali sta je skolski cas.
pre 10 godina
"100 za jednog...
Nigde u svetu toga nije bilo. Plači Srbijo."
NIje tacno - u Poljskoj su takodje ubijali stotinu za jednog. Mislim da je bespredmetno insistirati iskljucivo na brojkama, iako su svakako vrlo vazne, vec shvatiti istorijske procese koji su nas kao mali i beznacajan narod neprekidno terali na sukobe osudjene ako ne na propast, ono na Pirovu pobedu. Mi smo hteli da se tucemo s Nemcima, a slavni Francuzi prespavase 2. sv. rat... i koga je sad za to briga?
pre 10 godina
A hoce li nemacki i austrijski predstavnici da poloze vence? Ili to samo rade u Blajburgu...?
pre 10 godina
Kao neko ko je imao rodjake medju streljanima kazem da je moglo to da se spreci mada su hajduci ubili svabe i dobili smo po usima.Ne govorim o reviziji istorije mada svake godine je sve manje naorda uglavnom puste decu nastavnici i profesori iz osnovnih i srednjih skola sto penzionera i to je to ne preko 2000 3000 ljudi ,a pre je bilo i po 15000 - 20 000.Koliko danas ima na Severu Marakane.Bilo kako bilo to je nas odnos prema mrtvima ne obaveza nego odnos kakvi smo vernici.Mene je malo sramota da govor drzi upravnik Bozmana mada vecina citaoca portala ne zna ni gde je Bozman, niti Oplenac,niti Milanovac,niti Bajcetina,niti Borac ali o nije bitno to je problem nas Sumadinaca kako je upravnik groblja postao predsednik jedne drzave i to je dokaz o snazi te drzave kada je vode takvi ljudi nekada smo bili od Vardara pa do Triglava ,a danas od Jarinja i Preseva do Horgosa.
pre 10 godina
Pogledajte na slikama iz priloga kako je objekat zanemaren i u lošem stanju.
pre 10 godina
A hoce li nemacki i austrijski predstavnici da poloze vence? Ili to samo rade u Blajburgu...?
(po_lule_duvana, 21. oktobar 2013 08:39)
Težak trenutak u našoj istoriji, ali nema potrebe za cinizmom. Nemci su redovno polagali vence i njihovi ambasadori držali govore.
pre 10 godina
@KG: Slazem se s ovim delom: "ovaj zlocin je mogao da bude izbegnut". Ali bi se najbolje izbegao da Nemci nisu napali druge zemlje da bi ih osvojili. Medjutim, iz vaseg komentara kao da provejava stav da partizani nisu trebali da napadaju Nemce i da onda ne bi doslo do toga. S tim se svakako ne slazem, jer je to upravo logika predaje i izdaje i svaki agresor radi na tome da kod napadnutog naroda stvori upravo takav nacin razmisljanja.
pre 10 godina
Ne smemo nikad zaboraviti svoje zrtve.Njihova stradanja su i naša stradanja.Postujmo tudje zrtve kao sto postujemo svoje.
Ne prebrajajmo i ne poredimo.Stradali u Kragujevcu su mrlja na savesti Nemaca a oni u Srebrenici mrlja na našoj savesti.
Secajmo se s pijetetom i jednih i drugih.
pre 10 godina
Večna im slava.
Interesuje me zašto se prećutkuje uloga domaćih fašista, tzv. "ljotićevaca", kada se zna da su oni direktni izvršioci ovog strašnog zločina?
pre 10 godina
"Kragujevacki partizanski odred je bio na polozajima oko grada i nije ni prstom mrdnuo da spreci streljanje, a mogli su. Bilo im je "bolje" da Nemci streljaju par hiljada Kragujevcana "da bi mrznja prema okupatoru bila veca"!" (KG, 21. oktobar 2013 09:34) Iz te perspektive gledano, scenario u Srebrenici je bio potpuno isti, samo što su ulogu "partizana koji su to mogli da spreče" ovog puta igrale međunarodne snage, na čelu sa junačkom holandskom vojskom!
pre 10 godina
100 za jednog...
Nigde u svetu toga nije bilo. Plači Srbijo.
pre 10 godina
A da su ljoticevci pravili spiskove i odvodili decu na streljanje ni reci.
pre 10 godina
Da se nikad ne zaborave zverstva nacisticke Nemacke!
pre 10 godina
Za (Radojica, 21. oktobar 2013 13:18)
A ko je tada nama garantovao da ako ne ratujemo protiv njih, da će nas poštedeti?
Na Starom Sajmištu, Banjici i u Jajincima, je ubijeno na desetine hiljada ljudi, a nemci u Beogradu nisu imali toliko žrtava.
Oni su imali plan da nas sve pobiju, bez obzira da li bi ratovali protiv njih ili ne.
I zašto su odmah u Beogradu obesili 9 ljudi čim su ušli u Beograd, iako ih niko nije ubijao (nemci su bez žrtava ušli u Beograd)?
Žao mi je nastradalih, i večna im je slava.
Ali time što pričate kako bi bolje bilo da nisu pratizani reagovali, samo dajete podršku nemačkoj tadašnjoj politici.
pre 10 godina
Nikolicu - to reci Merkelovoj kada se sa njom sretnes opet. Nemoj to govoriti nama koji smo stradali u svojoj zemlji. Da si mozda obrazovaniji malo vise, mozda bi se i sam toga setio!!!
pre 10 godina
@ "Gospodine Nemacki Ambasadoru Vama nije ovde mesto. Kakav cinizam. Jos uvek se niko od Vasih nije javno izvinio za sve monstruozne zlocine koje ste pocinili sirotim neduznim milionima ljudi i dece sirom Evrope. Nadam se da u ovom periodu ulagivanja Nemackoj i dodvorivanja EU necemo nikada zaboraviti sta se ovde dogodilo."
(Cvrcak Turista, 21. oktobar 2013 13:36)
Ovo nije tacno. Izvinio se javno Vili Brant, bivsi kancelar i to u Beogradu Josipu Brozu.
To sto je Velikom skolskom casu prisustvovao nemacki ambasador ne smatram nikakvim cinizmom. Naprotiv. To je jos jednom priznanje da Nemacka prihvata krivicu i da se za to kaje (Bar zvanicna Nemacka.)
PS A ove sto tvrde da se streljanja u NOB ne bi dogodila da nismo "dirali Nemce" ne mogu nikako da shvatim. Zar je trebalo (i treba) pustiti nekog ko ti nasilno dodje "u kucu" da radi sta hoce? Malo morgen! Pusti ti ga u svoju kucu i cuti u cosku.
pre 10 godina
Cvrcak Turista,
Ambasador Nemacke se nije ni rodio kada se ovo desavalo. Vili Brant je prvi kleknuo pred zrtvama jevrejima.Svi dosadasnji kancelari su posecivali i Ausvic, Treblinku, Dahau, Mathauzen
pre 10 godina
Zapanjuje odsustvo Vucica i Dacica! Imali "preca posla"???
pre 10 godina
Svi dobro znate da tu decu nisu ubili Nemci vec nasi pijani gerilci i banditi . Oni su direktno skrivili njihovu smrt
pre 10 godina
Sad ce se javiti gradjanski talibani da kazu da je stogodisnja velikosrpska ideja kriva i za ovaj uzas, a
krik se cuje do neba.
I dalje idemo cutke na streliste, kao omadjijani, pristajemo na sve.
Nikad mi nece biti jasno zasto taj narod nije skocio da ih golim rukama podavi, pobije, unisti, da im se grob ne zna.
Neka im je vecna slava.
pre 10 godina
Svedocenja onih koji su preziveli streljanje u Kragujevcu
http://www.youtube.com/watch?v=qnLKn4gEWX4
Danas imamo reviziju istorije pa neki od komentatora pripisuju fasizam Srbiji u kojoj se ratovalo protiv Hitlera, i ginulo. A kad se daju dokazi da je Srbija ginula od fasizma, onda isti ti pricaju kako je to moglo da se izbegne.
Samo u centralnoj Srbiji, i nigde vise, je vazila naredba o streljanju 100 za jednog. I pored toga danas slusamo optuzbe kako je Srbija bila fasisticka. Sad je u modi pisati izmisljotine i uvrede na racun Srbije.
pre 10 godina
Вечан им помен! Да ли ће у реду за поклон дечијим сенима бити и немачких представника...?
pre 10 godina
Spomenik se NE ZOVE Peto tri, vec "Ptica slomljenih krila" a posvecen je streljanim djacima odeljenja V-3 Kragujevacke gimnazije.
Malo profesinalizma, molim, gospodo novinari.
pre 10 godina
Мислим да су том наредбом сто за један, Немци хтели да се на неки начин освете Србима за Први светски рат. Као што рече А. Рајс "Ништа Немац није заборавио..."
pre 10 godina
"100 za jednog...
Nigde u svetu toga nije bilo. Plači Srbijo."
NIje tacno - u Poljskoj su takodje ubijali stotinu za jednog. Mislim da je bespredmetno insistirati iskljucivo na brojkama, iako su svakako vrlo vazne, vec shvatiti istorijske procese koji su nas kao mali i beznacajan narod neprekidno terali na sukobe osudjene ako ne na propast, ono na Pirovu pobedu. Mi smo hteli da se tucemo s Nemcima, a slavni Francuzi prespavase 2. sv. rat... i koga je sad za to briga?
(Petar, 21. oktobar 2013 13:49)
Vidi, možda brojke i nisu važne i možda su bespredmetne. Možda su negde ubijali i 1000 za jednog ali se DECA u Kragujevcu nisu tukla sa Nemcima. Tragično je što nigde nije toliko žrtvovano civilno stanovništvo kao što je to činio pokret otpora u Jugoslaviji, za razliku od Francuskog. A daleko od toga da je Francuska spavala u II svetskom ratu, NAPROTIV.
pre 10 godina
Kakvo je ovo poredjenje Kragujevca i Srebrenice? U Kragujevcu su pobijena neduzna deca a u Srebrenici mahom pripadnici Bosanskih oruzanih snaga koje nisu htele da predaju oruzje. Kakvo poredjenje???
pre 10 godina
@Izdajnik,
Znam da aludirate na pesmu ali cisto da ostane u secanju da je bilo i drugih ljudi streljanih tamo osim ucenika. Npr. moj deda je bio mladi opancar streljan zajedno sa ostalim opancarima iz grada. Jer, kako su krenuli da smanjuju broj streljanih u KG-u, ne bi me cudilo da se svede broj na jednom odeljenju (V3) :(
pre 10 godina
Iste su godine
svi bili rodjeni,
isti su im tekli skolski dani,
na iste svecanosti
zajedno su vodjeni,
od istih bolesti svi pelcovani,
i svi umrli u istom danu.
****************************
Mozda se nesto pomera u Srbiji, objavljen je tekst o stradanju dece od strane fasisticke Nemacke !
pre 10 godina
Neko je u komentaru naveo da su partizanibili oko kragujevca i da nisu reagovali,tačnoje nisu reagovali ali ne da bi izazvali mržnju naroda prema nemcima jer ih je narod već mrzeo zbog zločina koje su počiniliu prvom ratu,partizani nisu reagovali jer su znali da ako reaguju nemci mogu to da iskoriste i naprave jošveću odmazdu.Verujem da njima nijebilo lako jersu to bila i njihova deca i sugrađani,ta deca su ubijenau znak osvete nemacazbog prvog rata koji su izgubili.Treba da pitamo nemce zašto su njihovi meci išli ka našoj deci,decu im nismo oprostili i nećemo!!!do još veće odmazdenad decom
pre 10 godina
"...iste su godine svi bili rodjeni"
pre 10 godina
"Страдали од стане фашиста"... лепо напишите да су страдали од стране немачких нациста... овако ћемо заборавити ко је злочинац... увек био и биће
pre 10 godina
Odgovor Istoricarima i drugim, pogledaj malo arhive i procitaj pre nego sto kazes nesto. Zvanicno nikada nije bilo izvinjenja od strane Nemacke. Gest Willy Brandta iako neocekivan i spontan nije bio izvinjenje nego poklonjenje zrtvama Varsavskog geto-a. Jeste da se g. sadasnji ambasador nije rodio u vreme holokosta ali mora da nosi teret svoje drzave i njene politike.
pre 10 godina
@ĐOLE
Пар ствари...онасебуди, а не onasebudi.
Музеј је у лошем, недоличном стању са поставком замрзнутом у времену.
Довољан је поглед на фасаду зграде музеја, да би се увидело колико се средстава и пажње одваја на спомен-музеј.
Одлично је што уживаш са сином у шетњама. Желим вам да имате још безброј тренутака радости које славе живот, на месту где су многобројни животи насилно прекинути. Јака симболика.
Лоше је што мислиш да је ресторан ''питање политике'', а не тебе и мене. Лоше је и ако мислиш да је саобраћај моторних возила кроз парк прихватљив.
Још лошије јесте што другима очитаваш лекције, а своје нису научио. Да јеси, знао би да се на Рапај брду догодио напад четничког одреда приликом којег су погинули немачки војници. Последица тог напада јесте спомен-парк Шумарице.
А моје вођење ученика по '' brdima i jarugama'', почело је предавањем о 20. октобру (ослобођење Београда) и 21. октобру и Великом школском часу.
Ја тебе не учим твом послу. Немој ни ти мене мом.
pre 10 godina
onasebudi@ o čemu ti pričaš? muzej u opšte ne izgleda loše, da si ikadA bio u nekom muzeju znao bi da je ovaj u odličnom stanju. pre 15-ak dana sam vodio prijatelje iz Australije da pogledaju postavku, spomen park je super sređen živim u Erdogliji u Kragujevcu i svaki dan se sa sinom igram po Šumaricama, nove pešačke staze, nov kolovoz, uvek pokošena trava, postavljene nove klupe i rasveta, jedino sto i meni smeta je Palisad rupa od restorana preko puta muzeja, al to je već stvar politike a ne tebe i mene. i da, zato sto se ti i mnogi drugi ponašate tako i vodite decu po raznim brdima i jarugama, današnje generacije i ne znaju sta je veliki školski čas!
pre 10 godina
ŠUMARICE ZA NEZABORAV
(Naposlednjem školskom času)
21. Oktobra,1941.g.
u Šumaricama kraj Kragujevca
7000 (sedam hiljhada) ljudi, radnika i seljaka
(uključujuć i đake iz kragujevačkih škola)
kao odmazda za nekog "soldata" iz soldateske Vermahta"
koji su mislili da porobe ceo svet i čovečanstvo svedu
na organizaciju insekta i mrava, da gmižu i puze
i njihovim interesima služe.
"JA I SADA DRŽIM SVOJ ČAS"
Ta profesorska "lakonska" izreka daleko je odjeknula,(kroz sva vremena
i geografske širine) - na sav glas.
Kada profesori i nastavnici drže svojim đacima
(svoj i njihov) poslednji čas, on bi trebao da utiče na sve nas,
tada je (tom izjavom) profesor taj ušao u istoriju
(iako za normalne ljude "taj događaj" stvara moriju)
jer oni koji su "priredili" takvu scenu nisu dostojni ljudskom imenu
oni su munstrumi i divlje zveri, odgajani u drugoj veri
koja ne poznaje ljudskost i Etiku
i moralno padaju na svakom koraku.
Učenici, đaci, još uvek deca
apsolvirali su tu nauku
koja mnogima (čitavog života) - predstavlja muku.
Na jednom (svom poslednjem) času
ušli su u istoriju našu.
A njihovi dželati, krvnici, trijumfu svome se nadali
- i moralno sve dublje - samo su padali.
I na bojnim poljima, i svuda dokle su stigli
više od životinja i zverova (ni u jednom svom "podvigu") - nisu se digli
i kao takvi u sećanju ostali
- istorija je to - ovde u Srbiji, u Kragujevcu
zabeležila, - da se ne zaboravi
pre 10 godina
niko ne "skracuje broj"
7000 ili 2792 svakako je mnogo. ma i jedan ubijen je mnogo ali to sto vi kazete da smanjuje neko broj zato sto mu se tako prohtelo?
ne. istorijske a ne komunisticko populisticke cinjenice govore o broju. ime i prezime i posmrtni ostaci. humke gde su sahranjeni i ko su i sta su bili. sve postoji u muzeju. treba samo neko da se seti ovog datuma i ostalih 364 dana u godini pa kad nam dodjete u kg da ne pitate" gde je Kazino(nocni klub darka sarica)"nego gde su Sumarice. tada ce vam mnogo toga biti jasnije.
pre 10 godina
>Na suđenju u Nirnbergu prihvaćeno je da je u Kragujevcu streljano oko 7.000 civila, dok savremena istraživanja pokazuju da je streljano 2.792 građanina,<
Ista prica kao i za Jasenovac!
Na kraju nece biti nikakvih dokaza, da nam se sve ovo desilo!
Vazne su brojke,veoma...a jos vaznije, da tim krvnicima ovo nikad ne zaboravimo!!
Slava ovim nevinim dusama!
pre 10 godina
Тужно је и даље после толико година. А растужује ме и то што су овакве вести некако увек у запећку.
pre 10 godina
@KG, ma kakvi malo profesionalizma, malo informisanosti, jer je znanje odavno precenjena kategorija.
-----------------------
Neka je stradalim vecna slava.
pre 10 godina
Čemu farbanje istorije, ulagivanje nekadašnjim zločincima preko kostiju naših sugrađana?
Ko je pobio Kragujevčane? Po čijem nalogu vrlo upadljivo izbegavate da makar jedan put to navedete u "vesti"?
Streljanja u Srbiji 1941. godine nisu izvršile nikakve "fašističke snage" već Nemci. Zločine su činile regularne jedinice nemačke vojske, a ne neki nepostojeći "fašisti", kojih u Srbiji nije ni bilo (fašizam je pokret nastao i prisutan u Italiji). Ne razumem ovo očiglendo namerno prepravljanje i umivanje istorije, vređajući sećanje na hiljade nevinih, pobijenih od strane Nemaca u Srbiji te krvave godine još od aprilskog rata, uključujući i maloletne kragujevačke đake. Sram da vas bude od hiljada nevino pobijenih sugrađana!
pre 10 godina
Neka im je večna slava.
pre 10 godina
(Zika, 21. oktobar 2013 09:21) nemoj biti ozlojedjen, pa velika je tuga za sve, a bilo je i mladjih od ucenika 5/3... samo ta pesma Desanke Maksimovic podseca na taj strasan zlocin...
pre 10 godina
Cisto da se zna,nisu se branili zato sto nisu ni znali da ce biti streljani. Receno im je da treba da im menjaju dokumenta. Zalost velika....
pre 10 godina
Vecna vam slava, uciti nasu decu da se nikad ne zaboravi!
pre 10 godina
Vecna im slava!
Krvava Bajka
Bilo je to u nekoj zemlji seljaka
na brdovitom balkanu,
umrla je mucenickom smrcu
ceta djaka
u jednom danu.
Iste su godine
svi bili rodjeni,
isti su im tekli skolski dani,
na iste svecanosti
zajedno su vodjeni,
od istih bolesti svi pelcovani,
i svi umrli u istom danu.
Bilo je to u nekoj zemlji seljaka
na brdovitom Balkanu,
umrla je mucenickom smrcu
ceta djaka
u jednom danu.
A pedeset i pet minuta
pre smrtnog trena
sedela je u djackoj klupi
ceta malena
i iste zadatke teske
resavala: koliko moze
putnik ako ide peske...
i tako redom.
Misli su im bile pune
istih brojki
i po sveskama u skolskoj torbi
besmislenih lezalo bezbroj
petica i dvojki.
Pregrst istih snova
i istih tajni
rodoljubivih i ljubavnih
stiskalo se u dnu dzepova.
I cinilo se svakom
da ce dugo,
da ce vrlo dugo
trcati ispod svoda plava
dok sve zadatke na svetu
ne posvrsava.
Bilo je to u nekoj zemlji seljaka
na brdovitom Balkanu,
umrla je mucenickom smrcu
ceta djaka
u istom danu.
Decaka redova celi
uzeli su se za ruke
i sa skolskog zadnjeg casa
na streljanje posli mirno
kao da smrt nije nista.
Drugova redovi celi
istog casa se uzneli
do vecnog boravista.
http://www.vreme.com/cms/view.php?id=1015560
pre 10 godina
Isao sam u odnovnu skolu Drinku Pavlovic u Bgd. Svake godine smo slavili ovaj dan. Pre podne je bila smotra a popodne igranje. Dok smo stajali napolju u dvoristu skole svi koliko nas je bilo oko 800 nisi mogao sum jedan da cujes osim povetarca, ptica i saobracaja. Sva deca bez obzira na godine su bila skamenjena. Svaki put kad se setim suze mi krenu na oci. Hvala svim uciteljima i uciteljicama koji su uvek dali sve od sebe da se ovaj dan oznaci uz najvise pocasti, postovanja i secanja! Ne dao Bog da se ponovi!!
pre 10 godina
E sad idi kod Merkelove da ti udari udari jos koju pavlu i postavi jos neki uslov za propalu EU ......Pravde nema to se odavno zna ovo je jedan primer a ima ih sto !!!!!!!!
pre 10 godina
Preko pedeset godina smo svake godine ponavljali: "Da se nikada i nigde ne ponovi..." (... i onda se ipak ponovi, u Srebrenici i na Kosovu, 21. oktobar 2013 10:23)Poredjenje zločina u Kragujevcu sa bilo kojim zločinom iz gradjanskih ratova 90-tih je nedopusivo i maliziozno,a rekao bih i primer nedovoljnog poznavanja istorije.Pre svega Nemci su tada kontrolisali celu teritoriju Srbije,u kojoj nije bilo većih sukoba,a ovo je bila odmazda za neke manje incidente.Znači povoda za ovaj najstrašniji zločin(u jednom danu)nije bilo,osim u glavama bolesnih ljudi.
pre 10 godina
пред истим тим немцима се ми сада понижавамо
pre 10 godina
Нека им је вечна слава
pre 10 godina
Tokom osamdesetih je ovaj dan uvek obelezavan u skolama sirom zemlje. Svake godine smo imali Veliki Skolski Cas - razgovor o dogadjaju i uopste fasizmu i antifasizmu. Da li se i danas tako obelezava ovaj dan po skolama? Imam osecaj da je sve sem najsvezijih dogadjaja proterano iz nasih zivota... Zaboravljamo...
pre 10 godina
@O izvinjenjima
Ovo ste dobro kazali. U Pancevu su civile Srbe svih socijalnih kategorija streljali i vesali u aprilu 1941. godine kada nije bilo ni P od partizanskog pokreta. U septembru su na Stratistu pobili 2000 Jevreja i ne zna se tacno koliko Roma. Ne zna se tacan broj pobijenih u Pancevu a smatra se da je izmedju 4000 i 7000. Dva puta posle rata je u Nemackoj pokrenut proces za ratni zlocin i odgovornost odgovornih lica Vermahta (koji je streljao u Pancevu) i oba puta je sud u Nemackoj odbacio tuzbe sa vise nego cinicnim obrazlozenjem "da je za vreme rajha zakonom partizanski pokret svrstan van zakona, te da ubijanje partizana nije krivicno delo". Na insistiranje da je streljanje izvrseno tri meseca pre bilo kakvog partizanskog delovanja nemacki sudovi ostaju nemi. A streljani su i vesani advokati, finansi, zanatlije, seljaci... Sada istorija pokazuje da je streljanje bilo da bi se zataskao slucaj da je u kafani jedan pijani vojnik Vermahta ubio oficira, pa su zato okrivljeni pripadnici Jugoslovenske kraljevske vojske u povlacenju.
pre 10 godina
Strasan zlocin,nepojmljiv zdravom razumu.
pre 10 godina
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=521636474594719&set=pcb.237393806415561&type=1&theater
slika obavestenja (obznane).
napad partizana se desio u seli ljuljaci u opstini gornji milanovac. medju streljanima je bio moj pradeda, u cijoj kuci ja sada zivim. izveden je iz prostorije koja je sada moja soba, a moj pokojni deda nikad nije dozvolio da se zameni prag i preko tog praga ja i danas prelazim. i svaki put se setim. slava im i hvala im.
pre 10 godina
Slava i večni pokoj streljanima.
pre 10 godina
pocivajte u miru, bog da vam dusu prosti.
pre 10 godina
SLAVA IM.
pre 10 godina
Neka im je večna slava.
pre 10 godina
Slava im.
pre 10 godina
Neka im je večna slava!!!
pre 10 godina
A ovo nije genocid?!
70 Komentari
Sortiraj po: