Četvrtak, 17.10.2013.

21:27

Svima je loše samo je bankama dobro

Privreda grca u dugovima, građani krpe kraj s krajem, država cedi suvu drenovinu kroz nove mere Vlade. Međutim, poslovanje banaka je drugačija priča.

Izvor: Dnevnik

Svima je loše samo je bankama dobro IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

61 Komentari

Sortiraj po:

Marko Kraljević

pre 10 godina

Hmmm, znamo svi da gladan sitome ne veruje.. ali par informacija:
Koliko je dobro bankama govori i činjenica da će do kraja godine gotovo sve banke otpustiti od 10 do 15% zaposlenih, vidimo da je i vlada koja se finansira od našeg novca, novim reformama učinila isto?!?
A novac je kao svaka druga roba i ima cenu.. kod nas u Srbiji gde ga ima najmanje, cena mu je logično i najveća!
Inače većina komentara me neodoljivo podsećaju na ludistički pokret, za neupućene, početkom 19-tog veka u Engleskoj radnici su se organizovali i uništavali mašine koje su im "otimale" radna mesta!!

ina

pre 10 godina

Potrebno je da se trazi od vlasti- Srbije da se uredi celo drustvo po zakonu, a ne setnja za bankare, pa posle malinari, pa posle putari, lekari, advokati, poslodavci, trudnice, penzioneri, podstanari kojih nema nigde u zakonu, pa ljudi ciji su brakovi na stad by-ju koji ne mogu da ostvare nijedno pravo iz tog statusa, pa onda homoseksualci,pa studenti i fakultetei, nema oblasti koja je uredjena potpuno po zakonu.

коста

pre 10 godina

Провизија је у свакој земљи, не само у Србији, "златна кока" за банке ради чега су државе, као рецимо Немачка, регулативама ограничиле могућност финансијском сектору да провизије третирају као нову прилику за сопствено богаћење, такође су и код камата регулативом уредили простор финансијском тржишту. У Србији финансијска тржишта настоје а и успевају, да наводе администрацију на власти да се проблем великих камата и провизија остави тржишту да га "саморегулише", дерегулација је основ политике свих администрација на власти у Србији али не и у другим земљама које воде рачуна и о уравнотеженом интересу корисника и даваоца услуга, дакле и финансијера али и грађана. Зашто то не ради власт и у Србији?

Igor

pre 10 godina

@ (deri, deri..., 18. oktobar 2013 10:34)
Da, kamata je potpuno ista, 10-15%, ali samo nominalno. U toku vremena nije, kod zelenasa je za mesec dana a kod banaka je za godinu dana.

memorija

pre 10 godina

Naslov teksta je odgovor na nasu situaciju, ali i situaciju u celom svetu. Tacka, nema dalje! I dok god su drzave=politicari=korupcija, nema izlaza. Mnogo puta do sada je utvrdjeno da je trzisna ekonomija maskirano i nezakonito udruzivanje u kartele, pa tako i banke. Dokle god drzave ne stanu na put neovlascenom trgovanju novcem (restriktivno: za svaku odvojenu kolicinu novca za pozajmice, banka, znaci banka, a ne onaj kome treba, duzna je da pribavi dozvolu drzave i da kaze pod kojim uslovima pozajmljuje). A ako nekoga ne mrzi, neka se raspita kako banke knjize svoju imovinu, kapital, zaduzenja, razduzenja, kredite, kamate i shvatice kako je moguce da banke dele profite, a pritom se raspadaju...

Bata Raka

pre 10 godina

@ness - Komentar ti je sve zamenjena teza do zamenjene teze. Sitne i bele laži jedna do druge... Banke još od 30-ih godina prošlog veka nisu posrednici između onih koji imaju i onih koji nemaju. Otkad je odbačen princip podloge u zlatu, banke operišu novcem za koji ne postoji pokriće u opipljivoj vrednosti (GDP nije opipljiva vrednost jer se meri istim tim novcem kome bi trebalo da figurira kao „value”). Od osamdesetih godina prošlog veka i uvođenja računarskih sistema i platnih kartica, novac se sveo na brojke u računaru, na idealnu nevidljivu podršku nevidljivom novcu fractional banking-a. Zapadnjačkih plata nikada neće biti dok banke budu uzimale idiotski visoke kamate na pozajmice, jer najveći deo prihoda ode na vraćanje kredita a ne na reinvestiranje u proizvodnju, povećanje produktivnosti i, na kraju i veće plate. Banke u Srbiji najviše zarađuju od budalaština tipa „mesečnog održavanja računa” i „izdavanja izveštaja” a ne od kamata na kredite. Od svakog računa u proseku se mesečno naplati 400 dinara. Milion privatnih računa donosi mesečni prihod od 400 miliona dinara ili godišnji prihod od 4.8 milijardi dinara (420 miliona Evra) celom bankarskom sektoru u Srbiji. Zato nemoj da nam serviraš visokomoralne priče o radu, štednji i dobrobiti koje imamo od banaka.

jorge

pre 10 godina

Najdraži su mi ovi komentari u kome pojedinci iznose tvrdnju da su zaobišli banke tako što samo podignu novac od plate, po mogućstvu, bez provizije i onda zadovoljno tvrde da u zeznuli bankare.
Grdno se varate, u svim legalnim transakcijama sa novcem vi plaćate i bankarske usluge. Svaki trgovac je u cenu svakog svog artikla uračunao i cene bankarskih usluga (kamate, osiguranja, provizije...), tako da ih je nemoguće zaobići ni na kakav način.
Zato dok god je novac roba, a jeste, banke će samostalno ili uredbama države uzimati svoj lavovski deo, i to je veoma surova istina, pogotovo ako se shvati da je novac koji trenutno koristimo fiktivan i služi samo kao sredstvo za ispunpavanje realnih vrednosti od stanovništva.
Samo razmislite o količini rada koji potrošite da bi ste uspeli da pokrijete razne izmišljene troškove koji su vam nametnuti.

Sima

pre 10 godina

Ima jedan iz banke koji kuka kako radi deset i više sati i sl. tužne priče. Radićete vi uskoro i dvadeset a korisnika sve manje. Samo štampate kao štamparija i to naplaćujete naravno kroz neke kerefeke. Posle vam treba sat do dva da poslažete papire. Čovek kad uplaćuje na račun čeka 10 minuta da ištampate silne papiriće koje sve potpisujemo. Ako hoću u istom da prebacim sa štednog na tekući onda opet papiri i kao neki posao koji vam je težak a u stvari sedite i gledate kako izlazi papir iz štampača. Sve traje mnogo duže od kako ste se modernizovali. Sve je sporije. Silno ste školovani naspram onih ženica sa srednjom nekad i kursom koje su to sve brže radile pišući u one male knjižice i kucajući u one mašinice sa trakom. I uvek je isto tako sve moralo da štima. Nije nama francuska ili austrijska škola donela da kasa štima a uplata je upisana. Tako da sami ste skuvali i ne kukajte što ste komplikovani. Realno ne vredi taj rad ni pola para ali kako bi onda oni gore delili tako lopatama. Uživaj dok imaš posao i ne kukaj.

Опричник

pre 10 godina

Банке су предузећа као и сва друга,циљ им је остваривање добити.Свако има избор да ли да узме кредит или да га не узме,нико никога не тера.Наравно банке код нас на сваки начин покушавају зараде и јако су безобразне,буквално наплаћују све и свашта.Свуда у свету постоји банкарски картел и монопол,па и код нас,само што је код нас још изржанији.У Немачкој постоје мале банке,са свега неколико десетина хиљада еура.Код нас закон ограничава то.На пример сви гледамо Пон Шоп Старс,а код нас је такав облик пословања немогућ.Једна залагоница такође може да издаје условно речено кредите и заради.Што већа понуда и што либералније банкарство,може да поправи ситуацију,овако је јако тешко.

Dalibor

pre 10 godina

Uh, što volim ove pametnjakoviće koji viču "pa što ste uzimali kredite"
Sad ih ne uzima gotovo niko, kreditan aktivnost je skoro zamrla, osim u slučajevima refinansiranja, kada su uslovi zaduživanja iznudjeni, ali i kriminalni.
Ljudi su neuki i naivni bukvalno bačeni u ralje prevejanim bankarima.
Svi su kredite uzimali u periodu od 2005 do 2010, kada je ova država hrabrila potrošnju, propagirala stabilnost a istovremeno narod imao potrebu za gotovo svim kućnim aparatima bele tehnike, stanovima i svime onim što im je opljačkano i obezvredjeno tokom devedesetih.
Nisu problem samo nečuveno velike kamate, već gomila skivenih troškova, izmišljenih upravo da PLJAČKAJU narod.
I to potpuno legalno, jer je država tek od skora uredbama ograničila samovolju banaka.
a ja pitam: ako ste tek sada ograničili samovolju banaka, znači li to da ste do sada puštali da rade šta hoće?
Ja znam da NIKADA u životu neću uzeti niti jedan bančin proizvod.
Dosta mi ih je za čitav život!
Umesto da budu izvor stabilnosti i generator privrednih aktivnosti, one nas ojadiše!
Sa ovakvim kamatama i uslovima niti jedna jedina nemačka firma ne bi opstala ni jednu godinu u Srbiji.
Sve pojedu kamate i skiveni troškovi.

Dominic

pre 10 godina

Kakav tekst, takva i većina komentara. Površno, nezrelo, neobavešteno, da ne upotrebim i neki drugi direktniji termin. Možda ne bi bilo loše kada pišete o "profitu" bankarskog sektora da dodate i podatak o ukupnom iznosu kapitala koji je unet da bi se ostvario taj "profit". Zbog takvog povrata na uložena sredstva domaći tajkuni ne bi ni ustajali ujutro iz kreveta. Bankarski sektor u Srbiji je, uz par izuzetaka, na samrti i ta profitabilnost je toliko velika da te banke ne mogu ni da se prodaju nikome iako bi to to većina vlasnika/akcionara želela.

Uozbiljite se i prevaziđite ovu jeftinu i populističku demagogiju.

deri, deri...

pre 10 godina

Sve je to lepo... Tačno je da nas niko ne tera silom da uzimamo kredite od banaka. Samo što sam ja došao u situaciju da mi je potpuno isto da li ću zajam uzeti u bilo kojoj banci, ili kod lokalnog zelenaša. Uslovi su isti. Znači da je "zelenaška" kamata danas ista kao i u bilo kojoj banci, što baš i nije čest slučaj u svetu.

Zeljko

pre 10 godina

Opet hajka na uspesne. Danas je u Srbiji popularno loziti masu protiv uspesnih, jer je ta ista masa uljuljkana u camotinju i ceka da joj boljitak padne sa neba, niko nista ne preduzima samo sede i cekaju a zivot prolazi.

Gospodo ako mislite da Vam bude bolje zasucite rukave, radite nesto, usavrsavajte se, citajte, ma radite bilo sta korisno. Oladite malo od Farme i ostalih reality gluposti.

povratak na mesto zločina...

pre 10 godina

Banke bi trebale biti servis gradjana a ne sredstvo za enormno bogacenje na nista! (eki, 17. oktobar 2013 23:29)
"Banke" su imaginarna kategorija - vlasnici iz senke su stvarni! Oni su ti koji koriste naše siromaštvo ali i neznanje i neobrazovanost! Nije tako u svetu!

schmilo

pre 10 godina

"banke su navikle da daju kredite lošim klijentima, a kada zaškripi kod vraćanja, traže pomoć države"

Pa naravno da ne treba da se pomogne bankama koje posluju sa gubicima. One su privatno vlasništvo. Da li država pomaže druga privatna preduzeća kad upadnu u probleme. NE. S toga ne vidim razlog da se pomaže bankama.
Slično se dogodilo na Islandu(bilo je više članaka na B92). Banke upale u probleme i obratile se državi. A država ih ladno oladila po principu "vi ste privatnici, ako ne možete da rešite problem, proglasite bankrot" što se na kraju i desilo. Stvar je bila što je gomila Evropljana zbog povoljnih kredita štedela kod njih i na kraju tražila povraćaj novca od države Island. Island je odbio, poverioci ih tužili sudu u Strazburu i glatko izgubili spor. Sud presudio da pošto država nema nikakvog vlasničkog udela u tim bankama, nema ni obavezu da vrati novac, jasno kao dan.

Marko

pre 10 godina

Milijardu evra prihoda imaju banke samo od kamata u siromasnoj Srbiji na godisnjem nivou.
Postavlja se pitanje ko im dozvoljava da kamate u Srbiji budu najvece ne u Evropi nego u svetu.

nikad kredit

pre 10 godina

Pristajanjem na velike kamate zapravo vracate kredit onima koji ga nikad ne vrate, kome to do sada nije bilo jasno sada je kasno.

Snezana

pre 10 godina

Mnoge provizije nisu po zakonu, odnosno, koriste se rupe u zakonu, koje NBS nece da spreci. Ja sam preduzetnik na trudnickom bolovanju. Imam osnovni racun i podracun bolovanja na koji mi RZZO uplacuje bolovanje. Po zakonu na racun bolovanja ne smeju se obracunavati provizije, medjutim banke koriste rupu u zakonu pa sa osnovnog racuna skidaju proviziju za racun bolovanja + duplo odrzavanje. Lopovi.

Predrag

pre 10 godina

@ Pa to su Legalizovani REKETASI!

Mene ne reketiraju pa bih zamolio da objasnite kako Vas to reketiraju. Moja saradnja sa bankom se svodi na to da mi plata legne na racun u banci prvog u mesecu, drugog je podignem bez provizije i to je to do prvog sledeceg meseca. E sad to sto se narod proteze vise nego sto moze da se pokrije pa od banaka zajmi pare koje im vrati znatno uvecane to je druga prica.

MaliPerica

pre 10 godina

Banke bi trebale biti servis gradjana a ne sredstvo za enormno bogacenje na nista!
(eki, 17. oktobar 2013 23:29)

Da! Banke treba samo da dele novac, a ne da traze da im se vrati sa kamatom! Lopine jedne..

gt

pre 10 godina

Koliko gluposti u komentarima, zapanjen sam.

Jel vas tera neko da ulazite u banke? Kad bi oterali banke sve bi bilo isto kao i sada kada ne biste ulazili u banke. U čemu je problem?

ness

pre 10 godina

"bankare na bandere".."lihvari".."društvene štetočine"..2013 godina i neko sedi za računarom i piše ovo. Banke su posrednici između onih koji imaju više nego što im treba i onih koji nemaju i TREBA IM..ako nećete kredite KO VAS TERA DA IH UZIMATE..trošite koliko zaradite..70.000 ljudi u Srbiji je kupilo stan zahvaljući bankama..to je oko 200.000 sa svojim krovom nad glavom, inače sakupili bi novac za 30 godina ili kad napune 70-80..koliko je ljudi kupilo automobile, televizore itditd..kad nije bilo banaka bilo je zelenaša jer su ljudima uvek trebale pare, neko je uvek imao više a neko manje, zvuči nepravedno ali tako je bilo, tako jeste i tako će biti..umesto što mrzite banke radite više, štedite pa će vam banka davati kamatu umesto što uzima..moje iskustvo kaže da su najveći protivnici banaka oni koji pozajmljene pare nisu vratili...nema zapadnjačkih kamata bez zapadnjačkih plata, jesu li pekari lihvari i lopovi što zaračunavaju profit u hleb? Jesu li mesari lihvari i lopovi što zarađuju na mesu..banke jesu jer možete da se pozajmite kad vam fali za hleb i meso? Ako vam se ne sviđa ne ulazite u banke, zajam nije besplatan i MORA DA SE VRATI jer je to jedno od osnovnih načela modernog društva..devedesetih nije bilo kredita i pravih banka a ako ste zaboravili kako je bilo to je vaš problem.

krle

pre 10 godina

Možda ja nisam dobro shvatio tekst, ali 42% od ukupnog broja banaka u Srbiji pravi gubitak, odnosno u minusu je. Ako je tako, onda mi nije jasno odakle zaključak da bankama cvetaju ruže.

marej

pre 10 godina

Privreda je unistena. Banke uglavno posluju pozitivno (ne mali deo radi sa gubitkom niz godina). Ovaj clanak ne prikazuje pravo stanje jer je izostavljena glavna pokretacka snaga unistenja srpske privrede. Trgovci! Ako banka zaradi 20% na ulozeni novac uz rizik da ne vidi taj isti novac, zarade trgovaca i uvoznika se krecu od 30 - 500%. Ako neko misli da su banke razlog pada industrijske proizvodnje, lose privatizacije, korumiranosti svih segmenata javnog sektora, halapljivih politicara, nasilja medju tinejdzerima i bahatosti navijackih grupa onda neka bude tako...vazno da su cene u bgd-u vece nego u becu ili minhenu.

Goran

pre 10 godina

Mozda zato sto radimo po dvanaest sati dnevno, neretko i vikendom. A od pocetka krize nam je broj zaposlenih pao za 15%. Dok ostali rade efektivno po 4 sata, sa odmorima od po 30 dana i ogromnim i rastucim viskom zaposlenih. Mislite o tome.
(Bankar, 17. oktobar 2013 23:06)

Da li se vi to salite? Pa i to sto ste upravo izneli kao (ne)proveren podatak govori u prilog tome koliko su banke postale pohlepne. Kazete da imate manjak zaposlenih, zasto? Da li na birou rada nema kadrova, da li je moguce da nema nezaposlenih ekonomista. Sumnjam u to. Profit banaka raste a redovi na salterima banaka sve veci. Izvolite gospodo pa zaposlite veci broj sluzbenika pa cete imati bolje rasporedjen teret posla, ljudi ce manje vremena gubiti po salterima i svi ce biti zadovoljni, sem mozda onih koji ubiraju plodove vaseg rada...

SMEDEREVAC

pre 10 godina

Nosioci "promena" 2000-te,da su bar malo bili vizionari,ne bi dozvolili "UBISTVO" DOMAĆEG BANKARSTVA,ne bi dozvolili izglašavanje "naivnih zakona" koji dozvoljavaju stranim bankama da funkcionišu na ,nama dobro poznat način,a sami tim planirano iznose novac iz zemlje Srbije,upropaštavaju privredu i standard građana ,kroz neshvatljivo loše kredite,naolatu transakcija,.....
PITANJE JE ,KO JE KRIV,KO JE TO DOZVOLIO I DA SE KONAČNO KAŽE-KAKO JE TREBALO,DA BI OVAJ NAPAĆENI I "BEDOM" SLUĐEN NAROD ,IMAO SLIKU I NAUČIO "dobru" LEKCIJU,DA U BUDUĆNOSTI NE BI GREŠIO!
Ovako ponavljanje problema,bez pravog,jednostavnog objašnjenja,bez i jedne prave reakcije "države"( bar ne još uvek), sve se svodi na "RECITACIJU" KOJA NIŠTA NE REŠAVA!
Ima li država snage,potencijala,znanja,dugoročnu strategiju, DRŽAVNIKE???!!!!

Zoran

pre 10 godina

One vama ne otimaju pare, vi im dajete. Oni zive od vase alavosti i neskromnosti kao i vecih zelja nego mogucnosti. Ja sam na severnoamerickom kontinentu 13 godina, nikad cent nisam bio u minusu na kartici i nikad nisam uzeo kredit. Vi ste alavi, pa onda krivite drugog, jer je napad najbolja odbrana sebe. Vi u sustini branite sebe.

Mika

pre 10 godina

Banke nisu socijalna ustanova, ovde su kao i svi da zarade, kao i NIS, kao i Deleze, .... Za visinu kamata i svega ostolog treba pitati NBS, oni uzimaju kajmak, obavezna rezerva, razni propisi, .... Koliko, i kako NBS uspeva da napravi profit kada je NARODNA banka.

Novikorisnik

pre 10 godina

@Bankar i moje kolege i ja radimo po 12 i više sati sa u proseku 2 nedelje godišnjeg odmora pa firma za koju radimo nema toliku dobit kao što imaju banke, a jedan od razloga ste baš vi jer se za svaku transakciju, garanciju i ostale usluge naplaćujete ogromne naknade a imate da pritisnete 3 dugmeta na tastaturi, a nekada ni toliko.

Zvrlj

pre 10 godina

Kakav crni servis gradjana Eki... To je mozda postojalo samo kod Tita u Socijalizmu, ali njega vise nema. Koliko banke pomazu narodu i drzavi najbolji primer je Amerika. Njome samo fiktivno vladaju gradjani, a u stvarnosti bankari, zelenasi i korporacije. Do duse bankari tamo imaju malo vise duse od ovih u Srbiji.

meda

pre 10 godina

Pa sta je to cudno - banke zaradjuju pre svega na sirotinji (a kod nas je puno sirotinje). Bogati pre svega nemaju posla sa bankama (posebno ne za potrosacke kredite gde su kamate najvece, automobile i slicno).
Najbolje musterije su im oni koji su na granici da ne mogu da vracaju dugove pa su stalno u debelim minusima i placaju zelenaske kamate. Cak rade i profajliranje i ciljanje takvih musterija.
Za zajmove za biznis, udare nenormalne kamate kod nas (jer je "rizik" veliki).

mf

pre 10 godina

Oporezujte banke, a ne lekare i nastavnike.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Panta, 17. oktobar 2013 22:01)


HAHA, pa sve bi to opet narod platio, kad ce ljudi shvate, ako mogu bez banaka to je idealno ako moraju u banku po zajam to je nuzno, ako misle da mogu da nadju jeftiniju alternativu nek probaju....i tu je svakoj prici o bankama kraj!
Kad privreda ojaca i novca bude vise i banke ce spustiti njegovu cenu kako im ne bi stajao na gomili, tad im je najskuplji!

Bane NS

pre 10 godina

(zemljanin):
"Valjda je smisao banke da pomaze razvoju drustva i pritom zaradi, a ne da samo zaradi bez obzira sto ce drustvo crci."
U velikoj si zabludi zemljanine. Trgni se.
Ceo Svet je došao do današnjeg "civilizacijskog" nivoa zahvaljujući ličnom i sebičnom interesu pojedinaca i grupa, koji je vrlo vešto pakovan u formu altruizma kroz marketing.
Život je borba za opstanak uvek bila samo smo mi 50-60 god. živeli u VELIKIM zabludama. E to je zločin bio, a ovo danas je otrežnjenje.

Dejan

pre 10 godina

Iznecu par NOTORNIH cinjenicuA:
Ukupan kapital banaka (sopstvena sredstva uneta iz inostranstva i obavezno pretvorena u dinare) iznosi 590 milijardi dinara tj. oko 5.2 milijarde evra
Ukupna zarada banaka u prvom kvartalu ove godine iznosi 15.9 milijardi dinara (navedeno u tekstu) sto je 5.4% kapitala na godisnjem nivou.

Pitanje: ko bi od vas zamenio svojih 1000 EUR u dinare (114 hiljada) i ulozio u firmu koja ce mu MOZDA naredne godine doneti 5.4% tj. 6,100 DINARA. Kurs ako ode gore... sta da se radi, mozda to vise nece biti ni 1000 EUR a kamo li 1050.

Ko bi ovo uradio neka da plus, ko ne bi neka da minus.

Ovako ISTO do poslednjeg zareza strani vlasnici gledaju na svoje "sjajne" banke koje posluju u Srbiji

Haralampije

pre 10 godina

Banke dosta zaradjuju finansirajuci drzavu. Kako to funkcionise? Za vas novac, koji ste orocili, ili koji vam stoji na tekucem racunu banka kupuje obveznice I trezorske zapise. Vi dobijete 1% kamate, banka 10% (ok kojih 5% pojedu troskovi, rezerve i sl) i na razlici od 4% banka zaradi. Prava istina je da banke odrzavaju drzavu u zivotu, ali je i pri tome isisavaju. Koliko ce to da traje, videcemo.

Bankar

pre 10 godina

Mozda zato sto radimo po dvanaest sati dnevno, neretko i vikendom. A od pocetka krize nam je broj zaposlenih pao za 15%. Dok ostali rade efektivno po 4 sata, sa odmorima od po 30 dana i ogromnim i rastucim viskom zaposlenih. Mislite o tome.

Bakunjin

pre 10 godina

Banke su zelenaške,šibicarske, krvopijuće organizacije koje uz blagoslov političara piju narodnu krv. Banke pozamljuju novac kojeg nemaju, i koriste se fiktivnim matematičkim modelima kako bi prikazali uspešnost svojih operacija. Sada se posao bankara svodi na to da hoće da daju kredite onima kojima krediti ne trebaju, a neće da da ju onima kojima trebaju.

darko

pre 10 godina

Pa oporezujte njih malo bolje, a ne sirotinju raju!!!
Djavolje institucije.. Meni ne idu u glavu da ti smisljas nacine kako da prevaris svog sugradjanina.. Poturaju papire, dopune ,,kreditu" a ono dodatne izmene uslova kredita. Ne razumem, ne razumem.

Zemljanin

pre 10 godina

@(milan, 17. oktobar 2013 21:59) - a sta to banke PROIZVODE?! Ajde molim te objasni. Ako je drustvo sve siromasnije a banke sve bogatije, to jednostavno znaci da su banke uzele od drustva. Naravno, nisu na silu uzele ali na prevaru da. Valjda je smisao banke da pomaze razvoju drustva i pritom zaradi, a ne da samo zaradi bez obzira sto ce drustvo crci.

dule

pre 10 godina

NIS-u ide mnogo bolje. Imaju monopol, rudna renta je besmisleno mala, maltretiraju zaposlene sve u šesnaest i imaju ubedljivo najveći profit u Srbiji - ajde objasnite mi molim vas kako je njima loše (ne zaposlenima nego vlasnicima/menadžmentu).

Sava Drugi

pre 10 godina

*
Mi nemamo banke. To su sve štedno kreditne zadruge. Većina njih nema nema ni svoju zgradu. Uloženi kapital im 5 miliona evra, portfolio 2 milijarde kredita. To nema više ni u Latinskoj Americi.

jagodinac

pre 10 godina

Čitajući ovaj članak stičem utisak da je nekome krivo zato što preduzeća-banke posluju pozitivno. Ako su vam kamate suviše visoke vi nemojte da uzimate kredit nego živite od onoga što zaradite.

Klaus

pre 10 godina

Ponovicu po ko zna koji put: banke i crkva su najvece civilizacijske stetocine prethodna 2 milenijuma. I dalje se nadam da ce za 100 godina monetarni sistem biti prevazidjen kao npr feudalizam.

genius

pre 10 godina

"If the American people ever allow private banks to control the issue of their currency, first by inflation, then by deflation, the banks and corporations that will grow up around them will deprive the people of all property until their children wake up homeless on the continent their Fathers conquered."
Thomas Jefferson

Da li će se ova luda rasa opametiti pa da okitimo bandere bankarskim šljamom?

milan

pre 10 godina

Pa samo to fali da bankama ide lose, ne smemo zaboraviti da one ipak nisu socijalne ustanove i kao svi zele da na svome proizvodu zarade, isto kao i vi sto uvek trazite neku popularnu kritiku da bi vas vise ljudi gledalo i citalo.

Klaus

pre 10 godina

Ponovicu po ko zna koji put: banke i crkva su najvece civilizacijske stetocine prethodna 2 milenijuma. I dalje se nadam da ce za 100 godina monetarni sistem biti prevazidjen kao npr feudalizam.

Sava Drugi

pre 10 godina

*
Mi nemamo banke. To su sve štedno kreditne zadruge. Većina njih nema nema ni svoju zgradu. Uloženi kapital im 5 miliona evra, portfolio 2 milijarde kredita. To nema više ni u Latinskoj Americi.

Zemljanin

pre 10 godina

@(milan, 17. oktobar 2013 21:59) - a sta to banke PROIZVODE?! Ajde molim te objasni. Ako je drustvo sve siromasnije a banke sve bogatije, to jednostavno znaci da su banke uzele od drustva. Naravno, nisu na silu uzele ali na prevaru da. Valjda je smisao banke da pomaze razvoju drustva i pritom zaradi, a ne da samo zaradi bez obzira sto ce drustvo crci.

dule

pre 10 godina

NIS-u ide mnogo bolje. Imaju monopol, rudna renta je besmisleno mala, maltretiraju zaposlene sve u šesnaest i imaju ubedljivo najveći profit u Srbiji - ajde objasnite mi molim vas kako je njima loše (ne zaposlenima nego vlasnicima/menadžmentu).

Bakunjin

pre 10 godina

Banke su zelenaške,šibicarske, krvopijuće organizacije koje uz blagoslov političara piju narodnu krv. Banke pozamljuju novac kojeg nemaju, i koriste se fiktivnim matematičkim modelima kako bi prikazali uspešnost svojih operacija. Sada se posao bankara svodi na to da hoće da daju kredite onima kojima krediti ne trebaju, a neće da da ju onima kojima trebaju.

Haralampije

pre 10 godina

Banke dosta zaradjuju finansirajuci drzavu. Kako to funkcionise? Za vas novac, koji ste orocili, ili koji vam stoji na tekucem racunu banka kupuje obveznice I trezorske zapise. Vi dobijete 1% kamate, banka 10% (ok kojih 5% pojedu troskovi, rezerve i sl) i na razlici od 4% banka zaradi. Prava istina je da banke odrzavaju drzavu u zivotu, ali je i pri tome isisavaju. Koliko ce to da traje, videcemo.

darko

pre 10 godina

Pa oporezujte njih malo bolje, a ne sirotinju raju!!!
Djavolje institucije.. Meni ne idu u glavu da ti smisljas nacine kako da prevaris svog sugradjanina.. Poturaju papire, dopune ,,kreditu" a ono dodatne izmene uslova kredita. Ne razumem, ne razumem.

genius

pre 10 godina

"If the American people ever allow private banks to control the issue of their currency, first by inflation, then by deflation, the banks and corporations that will grow up around them will deprive the people of all property until their children wake up homeless on the continent their Fathers conquered."
Thomas Jefferson

Da li će se ova luda rasa opametiti pa da okitimo bandere bankarskim šljamom?

jagodinac

pre 10 godina

Čitajući ovaj članak stičem utisak da je nekome krivo zato što preduzeća-banke posluju pozitivno. Ako su vam kamate suviše visoke vi nemojte da uzimate kredit nego živite od onoga što zaradite.

milan

pre 10 godina

Pa samo to fali da bankama ide lose, ne smemo zaboraviti da one ipak nisu socijalne ustanove i kao svi zele da na svome proizvodu zarade, isto kao i vi sto uvek trazite neku popularnu kritiku da bi vas vise ljudi gledalo i citalo.

Bankar

pre 10 godina

Mozda zato sto radimo po dvanaest sati dnevno, neretko i vikendom. A od pocetka krize nam je broj zaposlenih pao za 15%. Dok ostali rade efektivno po 4 sata, sa odmorima od po 30 dana i ogromnim i rastucim viskom zaposlenih. Mislite o tome.

ness

pre 10 godina

"bankare na bandere".."lihvari".."društvene štetočine"..2013 godina i neko sedi za računarom i piše ovo. Banke su posrednici između onih koji imaju više nego što im treba i onih koji nemaju i TREBA IM..ako nećete kredite KO VAS TERA DA IH UZIMATE..trošite koliko zaradite..70.000 ljudi u Srbiji je kupilo stan zahvaljući bankama..to je oko 200.000 sa svojim krovom nad glavom, inače sakupili bi novac za 30 godina ili kad napune 70-80..koliko je ljudi kupilo automobile, televizore itditd..kad nije bilo banaka bilo je zelenaša jer su ljudima uvek trebale pare, neko je uvek imao više a neko manje, zvuči nepravedno ali tako je bilo, tako jeste i tako će biti..umesto što mrzite banke radite više, štedite pa će vam banka davati kamatu umesto što uzima..moje iskustvo kaže da su najveći protivnici banaka oni koji pozajmljene pare nisu vratili...nema zapadnjačkih kamata bez zapadnjačkih plata, jesu li pekari lihvari i lopovi što zaračunavaju profit u hleb? Jesu li mesari lihvari i lopovi što zarađuju na mesu..banke jesu jer možete da se pozajmite kad vam fali za hleb i meso? Ako vam se ne sviđa ne ulazite u banke, zajam nije besplatan i MORA DA SE VRATI jer je to jedno od osnovnih načela modernog društva..devedesetih nije bilo kredita i pravih banka a ako ste zaboravili kako je bilo to je vaš problem.

Marko

pre 10 godina

Milijardu evra prihoda imaju banke samo od kamata u siromasnoj Srbiji na godisnjem nivou.
Postavlja se pitanje ko im dozvoljava da kamate u Srbiji budu najvece ne u Evropi nego u svetu.

Zeljko

pre 10 godina

Opet hajka na uspesne. Danas je u Srbiji popularno loziti masu protiv uspesnih, jer je ta ista masa uljuljkana u camotinju i ceka da joj boljitak padne sa neba, niko nista ne preduzima samo sede i cekaju a zivot prolazi.

Gospodo ako mislite da Vam bude bolje zasucite rukave, radite nesto, usavrsavajte se, citajte, ma radite bilo sta korisno. Oladite malo od Farme i ostalih reality gluposti.

povratak na mesto zločina...

pre 10 godina

Banke bi trebale biti servis gradjana a ne sredstvo za enormno bogacenje na nista! (eki, 17. oktobar 2013 23:29)
"Banke" su imaginarna kategorija - vlasnici iz senke su stvarni! Oni su ti koji koriste naše siromaštvo ali i neznanje i neobrazovanost! Nije tako u svetu!

Predrag

pre 10 godina

@ Pa to su Legalizovani REKETASI!

Mene ne reketiraju pa bih zamolio da objasnite kako Vas to reketiraju. Moja saradnja sa bankom se svodi na to da mi plata legne na racun u banci prvog u mesecu, drugog je podignem bez provizije i to je to do prvog sledeceg meseca. E sad to sto se narod proteze vise nego sto moze da se pokrije pa od banaka zajmi pare koje im vrati znatno uvecane to je druga prica.

mf

pre 10 godina

Oporezujte banke, a ne lekare i nastavnike.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Panta, 17. oktobar 2013 22:01)


HAHA, pa sve bi to opet narod platio, kad ce ljudi shvate, ako mogu bez banaka to je idealno ako moraju u banku po zajam to je nuzno, ako misle da mogu da nadju jeftiniju alternativu nek probaju....i tu je svakoj prici o bankama kraj!
Kad privreda ojaca i novca bude vise i banke ce spustiti njegovu cenu kako im ne bi stajao na gomili, tad im je najskuplji!

Bane NS

pre 10 godina

(zemljanin):
"Valjda je smisao banke da pomaze razvoju drustva i pritom zaradi, a ne da samo zaradi bez obzira sto ce drustvo crci."
U velikoj si zabludi zemljanine. Trgni se.
Ceo Svet je došao do današnjeg "civilizacijskog" nivoa zahvaljujući ličnom i sebičnom interesu pojedinaca i grupa, koji je vrlo vešto pakovan u formu altruizma kroz marketing.
Život je borba za opstanak uvek bila samo smo mi 50-60 god. živeli u VELIKIM zabludama. E to je zločin bio, a ovo danas je otrežnjenje.

Zoran

pre 10 godina

One vama ne otimaju pare, vi im dajete. Oni zive od vase alavosti i neskromnosti kao i vecih zelja nego mogucnosti. Ja sam na severnoamerickom kontinentu 13 godina, nikad cent nisam bio u minusu na kartici i nikad nisam uzeo kredit. Vi ste alavi, pa onda krivite drugog, jer je napad najbolja odbrana sebe. Vi u sustini branite sebe.

Goran

pre 10 godina

Mozda zato sto radimo po dvanaest sati dnevno, neretko i vikendom. A od pocetka krize nam je broj zaposlenih pao za 15%. Dok ostali rade efektivno po 4 sata, sa odmorima od po 30 dana i ogromnim i rastucim viskom zaposlenih. Mislite o tome.
(Bankar, 17. oktobar 2013 23:06)

Da li se vi to salite? Pa i to sto ste upravo izneli kao (ne)proveren podatak govori u prilog tome koliko su banke postale pohlepne. Kazete da imate manjak zaposlenih, zasto? Da li na birou rada nema kadrova, da li je moguce da nema nezaposlenih ekonomista. Sumnjam u to. Profit banaka raste a redovi na salterima banaka sve veci. Izvolite gospodo pa zaposlite veci broj sluzbenika pa cete imati bolje rasporedjen teret posla, ljudi ce manje vremena gubiti po salterima i svi ce biti zadovoljni, sem mozda onih koji ubiraju plodove vaseg rada...

nikad kredit

pre 10 godina

Pristajanjem na velike kamate zapravo vracate kredit onima koji ga nikad ne vrate, kome to do sada nije bilo jasno sada je kasno.

marej

pre 10 godina

Privreda je unistena. Banke uglavno posluju pozitivno (ne mali deo radi sa gubitkom niz godina). Ovaj clanak ne prikazuje pravo stanje jer je izostavljena glavna pokretacka snaga unistenja srpske privrede. Trgovci! Ako banka zaradi 20% na ulozeni novac uz rizik da ne vidi taj isti novac, zarade trgovaca i uvoznika se krecu od 30 - 500%. Ako neko misli da su banke razlog pada industrijske proizvodnje, lose privatizacije, korumiranosti svih segmenata javnog sektora, halapljivih politicara, nasilja medju tinejdzerima i bahatosti navijackih grupa onda neka bude tako...vazno da su cene u bgd-u vece nego u becu ili minhenu.

gt

pre 10 godina

Koliko gluposti u komentarima, zapanjen sam.

Jel vas tera neko da ulazite u banke? Kad bi oterali banke sve bi bilo isto kao i sada kada ne biste ulazili u banke. U čemu je problem?

Dalibor

pre 10 godina

Uh, što volim ove pametnjakoviće koji viču "pa što ste uzimali kredite"
Sad ih ne uzima gotovo niko, kreditan aktivnost je skoro zamrla, osim u slučajevima refinansiranja, kada su uslovi zaduživanja iznudjeni, ali i kriminalni.
Ljudi su neuki i naivni bukvalno bačeni u ralje prevejanim bankarima.
Svi su kredite uzimali u periodu od 2005 do 2010, kada je ova država hrabrila potrošnju, propagirala stabilnost a istovremeno narod imao potrebu za gotovo svim kućnim aparatima bele tehnike, stanovima i svime onim što im je opljačkano i obezvredjeno tokom devedesetih.
Nisu problem samo nečuveno velike kamate, već gomila skivenih troškova, izmišljenih upravo da PLJAČKAJU narod.
I to potpuno legalno, jer je država tek od skora uredbama ograničila samovolju banaka.
a ja pitam: ako ste tek sada ograničili samovolju banaka, znači li to da ste do sada puštali da rade šta hoće?
Ja znam da NIKADA u životu neću uzeti niti jedan bančin proizvod.
Dosta mi ih je za čitav život!
Umesto da budu izvor stabilnosti i generator privrednih aktivnosti, one nas ojadiše!
Sa ovakvim kamatama i uslovima niti jedna jedina nemačka firma ne bi opstala ni jednu godinu u Srbiji.
Sve pojedu kamate i skiveni troškovi.

Snezana

pre 10 godina

Mnoge provizije nisu po zakonu, odnosno, koriste se rupe u zakonu, koje NBS nece da spreci. Ja sam preduzetnik na trudnickom bolovanju. Imam osnovni racun i podracun bolovanja na koji mi RZZO uplacuje bolovanje. Po zakonu na racun bolovanja ne smeju se obracunavati provizije, medjutim banke koriste rupu u zakonu pa sa osnovnog racuna skidaju proviziju za racun bolovanja + duplo odrzavanje. Lopovi.

Novikorisnik

pre 10 godina

@Bankar i moje kolege i ja radimo po 12 i više sati sa u proseku 2 nedelje godišnjeg odmora pa firma za koju radimo nema toliku dobit kao što imaju banke, a jedan od razloga ste baš vi jer se za svaku transakciju, garanciju i ostale usluge naplaćujete ogromne naknade a imate da pritisnete 3 dugmeta na tastaturi, a nekada ni toliko.

MaliPerica

pre 10 godina

Banke bi trebale biti servis gradjana a ne sredstvo za enormno bogacenje na nista!
(eki, 17. oktobar 2013 23:29)

Da! Banke treba samo da dele novac, a ne da traze da im se vrati sa kamatom! Lopine jedne..

meda

pre 10 godina

Pa sta je to cudno - banke zaradjuju pre svega na sirotinji (a kod nas je puno sirotinje). Bogati pre svega nemaju posla sa bankama (posebno ne za potrosacke kredite gde su kamate najvece, automobile i slicno).
Najbolje musterije su im oni koji su na granici da ne mogu da vracaju dugove pa su stalno u debelim minusima i placaju zelenaske kamate. Cak rade i profajliranje i ciljanje takvih musterija.
Za zajmove za biznis, udare nenormalne kamate kod nas (jer je "rizik" veliki).

schmilo

pre 10 godina

"banke su navikle da daju kredite lošim klijentima, a kada zaškripi kod vraćanja, traže pomoć države"

Pa naravno da ne treba da se pomogne bankama koje posluju sa gubicima. One su privatno vlasništvo. Da li država pomaže druga privatna preduzeća kad upadnu u probleme. NE. S toga ne vidim razlog da se pomaže bankama.
Slično se dogodilo na Islandu(bilo je više članaka na B92). Banke upale u probleme i obratile se državi. A država ih ladno oladila po principu "vi ste privatnici, ako ne možete da rešite problem, proglasite bankrot" što se na kraju i desilo. Stvar je bila što je gomila Evropljana zbog povoljnih kredita štedela kod njih i na kraju tražila povraćaj novca od države Island. Island je odbio, poverioci ih tužili sudu u Strazburu i glatko izgubili spor. Sud presudio da pošto država nema nikakvog vlasničkog udela u tim bankama, nema ni obavezu da vrati novac, jasno kao dan.

Dejan

pre 10 godina

Iznecu par NOTORNIH cinjenicuA:
Ukupan kapital banaka (sopstvena sredstva uneta iz inostranstva i obavezno pretvorena u dinare) iznosi 590 milijardi dinara tj. oko 5.2 milijarde evra
Ukupna zarada banaka u prvom kvartalu ove godine iznosi 15.9 milijardi dinara (navedeno u tekstu) sto je 5.4% kapitala na godisnjem nivou.

Pitanje: ko bi od vas zamenio svojih 1000 EUR u dinare (114 hiljada) i ulozio u firmu koja ce mu MOZDA naredne godine doneti 5.4% tj. 6,100 DINARA. Kurs ako ode gore... sta da se radi, mozda to vise nece biti ni 1000 EUR a kamo li 1050.

Ko bi ovo uradio neka da plus, ko ne bi neka da minus.

Ovako ISTO do poslednjeg zareza strani vlasnici gledaju na svoje "sjajne" banke koje posluju u Srbiji

krle

pre 10 godina

Možda ja nisam dobro shvatio tekst, ali 42% od ukupnog broja banaka u Srbiji pravi gubitak, odnosno u minusu je. Ako je tako, onda mi nije jasno odakle zaključak da bankama cvetaju ruže.

Zvrlj

pre 10 godina

Kakav crni servis gradjana Eki... To je mozda postojalo samo kod Tita u Socijalizmu, ali njega vise nema. Koliko banke pomazu narodu i drzavi najbolji primer je Amerika. Njome samo fiktivno vladaju gradjani, a u stvarnosti bankari, zelenasi i korporacije. Do duse bankari tamo imaju malo vise duse od ovih u Srbiji.

SMEDEREVAC

pre 10 godina

Nosioci "promena" 2000-te,da su bar malo bili vizionari,ne bi dozvolili "UBISTVO" DOMAĆEG BANKARSTVA,ne bi dozvolili izglašavanje "naivnih zakona" koji dozvoljavaju stranim bankama da funkcionišu na ,nama dobro poznat način,a sami tim planirano iznose novac iz zemlje Srbije,upropaštavaju privredu i standard građana ,kroz neshvatljivo loše kredite,naolatu transakcija,.....
PITANJE JE ,KO JE KRIV,KO JE TO DOZVOLIO I DA SE KONAČNO KAŽE-KAKO JE TREBALO,DA BI OVAJ NAPAĆENI I "BEDOM" SLUĐEN NAROD ,IMAO SLIKU I NAUČIO "dobru" LEKCIJU,DA U BUDUĆNOSTI NE BI GREŠIO!
Ovako ponavljanje problema,bez pravog,jednostavnog objašnjenja,bez i jedne prave reakcije "države"( bar ne još uvek), sve se svodi na "RECITACIJU" KOJA NIŠTA NE REŠAVA!
Ima li država snage,potencijala,znanja,dugoročnu strategiju, DRŽAVNIKE???!!!!

Dominic

pre 10 godina

Kakav tekst, takva i većina komentara. Površno, nezrelo, neobavešteno, da ne upotrebim i neki drugi direktniji termin. Možda ne bi bilo loše kada pišete o "profitu" bankarskog sektora da dodate i podatak o ukupnom iznosu kapitala koji je unet da bi se ostvario taj "profit". Zbog takvog povrata na uložena sredstva domaći tajkuni ne bi ni ustajali ujutro iz kreveta. Bankarski sektor u Srbiji je, uz par izuzetaka, na samrti i ta profitabilnost je toliko velika da te banke ne mogu ni da se prodaju nikome iako bi to to većina vlasnika/akcionara želela.

Uozbiljite se i prevaziđite ovu jeftinu i populističku demagogiju.

Mika

pre 10 godina

Banke nisu socijalna ustanova, ovde su kao i svi da zarade, kao i NIS, kao i Deleze, .... Za visinu kamata i svega ostolog treba pitati NBS, oni uzimaju kajmak, obavezna rezerva, razni propisi, .... Koliko, i kako NBS uspeva da napravi profit kada je NARODNA banka.

jorge

pre 10 godina

Najdraži su mi ovi komentari u kome pojedinci iznose tvrdnju da su zaobišli banke tako što samo podignu novac od plate, po mogućstvu, bez provizije i onda zadovoljno tvrde da u zeznuli bankare.
Grdno se varate, u svim legalnim transakcijama sa novcem vi plaćate i bankarske usluge. Svaki trgovac je u cenu svakog svog artikla uračunao i cene bankarskih usluga (kamate, osiguranja, provizije...), tako da ih je nemoguće zaobići ni na kakav način.
Zato dok god je novac roba, a jeste, banke će samostalno ili uredbama države uzimati svoj lavovski deo, i to je veoma surova istina, pogotovo ako se shvati da je novac koji trenutno koristimo fiktivan i služi samo kao sredstvo za ispunpavanje realnih vrednosti od stanovništva.
Samo razmislite o količini rada koji potrošite da bi ste uspeli da pokrijete razne izmišljene troškove koji su vam nametnuti.

Bata Raka

pre 10 godina

@ness - Komentar ti je sve zamenjena teza do zamenjene teze. Sitne i bele laži jedna do druge... Banke još od 30-ih godina prošlog veka nisu posrednici između onih koji imaju i onih koji nemaju. Otkad je odbačen princip podloge u zlatu, banke operišu novcem za koji ne postoji pokriće u opipljivoj vrednosti (GDP nije opipljiva vrednost jer se meri istim tim novcem kome bi trebalo da figurira kao „value”). Od osamdesetih godina prošlog veka i uvođenja računarskih sistema i platnih kartica, novac se sveo na brojke u računaru, na idealnu nevidljivu podršku nevidljivom novcu fractional banking-a. Zapadnjačkih plata nikada neće biti dok banke budu uzimale idiotski visoke kamate na pozajmice, jer najveći deo prihoda ode na vraćanje kredita a ne na reinvestiranje u proizvodnju, povećanje produktivnosti i, na kraju i veće plate. Banke u Srbiji najviše zarađuju od budalaština tipa „mesečnog održavanja računa” i „izdavanja izveštaja” a ne od kamata na kredite. Od svakog računa u proseku se mesečno naplati 400 dinara. Milion privatnih računa donosi mesečni prihod od 400 miliona dinara ili godišnji prihod od 4.8 milijardi dinara (420 miliona Evra) celom bankarskom sektoru u Srbiji. Zato nemoj da nam serviraš visokomoralne priče o radu, štednji i dobrobiti koje imamo od banaka.

Опричник

pre 10 godina

Банке су предузећа као и сва друга,циљ им је остваривање добити.Свако има избор да ли да узме кредит или да га не узме,нико никога не тера.Наравно банке код нас на сваки начин покушавају зараде и јако су безобразне,буквално наплаћују све и свашта.Свуда у свету постоји банкарски картел и монопол,па и код нас,само што је код нас још изржанији.У Немачкој постоје мале банке,са свега неколико десетина хиљада еура.Код нас закон ограничава то.На пример сви гледамо Пон Шоп Старс,а код нас је такав облик пословања немогућ.Једна залагоница такође може да издаје условно речено кредите и заради.Што већа понуда и што либералније банкарство,може да поправи ситуацију,овако је јако тешко.

Marko Kraljević

pre 10 godina

Hmmm, znamo svi da gladan sitome ne veruje.. ali par informacija:
Koliko je dobro bankama govori i činjenica da će do kraja godine gotovo sve banke otpustiti od 10 do 15% zaposlenih, vidimo da je i vlada koja se finansira od našeg novca, novim reformama učinila isto?!?
A novac je kao svaka druga roba i ima cenu.. kod nas u Srbiji gde ga ima najmanje, cena mu je logično i najveća!
Inače većina komentara me neodoljivo podsećaju na ludistički pokret, za neupućene, početkom 19-tog veka u Engleskoj radnici su se organizovali i uništavali mašine koje su im "otimale" radna mesta!!

deri, deri...

pre 10 godina

Sve je to lepo... Tačno je da nas niko ne tera silom da uzimamo kredite od banaka. Samo što sam ja došao u situaciju da mi je potpuno isto da li ću zajam uzeti u bilo kojoj banci, ili kod lokalnog zelenaša. Uslovi su isti. Znači da je "zelenaška" kamata danas ista kao i u bilo kojoj banci, što baš i nije čest slučaj u svetu.

Sima

pre 10 godina

Ima jedan iz banke koji kuka kako radi deset i više sati i sl. tužne priče. Radićete vi uskoro i dvadeset a korisnika sve manje. Samo štampate kao štamparija i to naplaćujete naravno kroz neke kerefeke. Posle vam treba sat do dva da poslažete papire. Čovek kad uplaćuje na račun čeka 10 minuta da ištampate silne papiriće koje sve potpisujemo. Ako hoću u istom da prebacim sa štednog na tekući onda opet papiri i kao neki posao koji vam je težak a u stvari sedite i gledate kako izlazi papir iz štampača. Sve traje mnogo duže od kako ste se modernizovali. Sve je sporije. Silno ste školovani naspram onih ženica sa srednjom nekad i kursom koje su to sve brže radile pišući u one male knjižice i kucajući u one mašinice sa trakom. I uvek je isto tako sve moralo da štima. Nije nama francuska ili austrijska škola donela da kasa štima a uplata je upisana. Tako da sami ste skuvali i ne kukajte što ste komplikovani. Realno ne vredi taj rad ni pola para ali kako bi onda oni gore delili tako lopatama. Uživaj dok imaš posao i ne kukaj.

Igor

pre 10 godina

@ (deri, deri..., 18. oktobar 2013 10:34)
Da, kamata je potpuno ista, 10-15%, ali samo nominalno. U toku vremena nije, kod zelenasa je za mesec dana a kod banaka je za godinu dana.

коста

pre 10 godina

Провизија је у свакој земљи, не само у Србији, "златна кока" за банке ради чега су државе, као рецимо Немачка, регулативама ограничиле могућност финансијском сектору да провизије третирају као нову прилику за сопствено богаћење, такође су и код камата регулативом уредили простор финансијском тржишту. У Србији финансијска тржишта настоје а и успевају, да наводе администрацију на власти да се проблем великих камата и провизија остави тржишту да га "саморегулише", дерегулација је основ политике свих администрација на власти у Србији али не и у другим земљама које воде рачуна и о уравнотеженом интересу корисника и даваоца услуга, дакле и финансијера али и грађана. Зашто то не ради власт и у Србији?

ina

pre 10 godina

Potrebno je da se trazi od vlasti- Srbije da se uredi celo drustvo po zakonu, a ne setnja za bankare, pa posle malinari, pa posle putari, lekari, advokati, poslodavci, trudnice, penzioneri, podstanari kojih nema nigde u zakonu, pa ljudi ciji su brakovi na stad by-ju koji ne mogu da ostvare nijedno pravo iz tog statusa, pa onda homoseksualci,pa studenti i fakultetei, nema oblasti koja je uredjena potpuno po zakonu.

memorija

pre 10 godina

Naslov teksta je odgovor na nasu situaciju, ali i situaciju u celom svetu. Tacka, nema dalje! I dok god su drzave=politicari=korupcija, nema izlaza. Mnogo puta do sada je utvrdjeno da je trzisna ekonomija maskirano i nezakonito udruzivanje u kartele, pa tako i banke. Dokle god drzave ne stanu na put neovlascenom trgovanju novcem (restriktivno: za svaku odvojenu kolicinu novca za pozajmice, banka, znaci banka, a ne onaj kome treba, duzna je da pribavi dozvolu drzave i da kaze pod kojim uslovima pozajmljuje). A ako nekoga ne mrzi, neka se raspita kako banke knjize svoju imovinu, kapital, zaduzenja, razduzenja, kredite, kamate i shvatice kako je moguce da banke dele profite, a pritom se raspadaju...

jagodinac

pre 10 godina

Čitajući ovaj članak stičem utisak da je nekome krivo zato što preduzeća-banke posluju pozitivno. Ako su vam kamate suviše visoke vi nemojte da uzimate kredit nego živite od onoga što zaradite.

milan

pre 10 godina

Pa samo to fali da bankama ide lose, ne smemo zaboraviti da one ipak nisu socijalne ustanove i kao svi zele da na svome proizvodu zarade, isto kao i vi sto uvek trazite neku popularnu kritiku da bi vas vise ljudi gledalo i citalo.

Bankar

pre 10 godina

Mozda zato sto radimo po dvanaest sati dnevno, neretko i vikendom. A od pocetka krize nam je broj zaposlenih pao za 15%. Dok ostali rade efektivno po 4 sata, sa odmorima od po 30 dana i ogromnim i rastucim viskom zaposlenih. Mislite o tome.

Klaus

pre 10 godina

Ponovicu po ko zna koji put: banke i crkva su najvece civilizacijske stetocine prethodna 2 milenijuma. I dalje se nadam da ce za 100 godina monetarni sistem biti prevazidjen kao npr feudalizam.

Zeljko

pre 10 godina

Opet hajka na uspesne. Danas je u Srbiji popularno loziti masu protiv uspesnih, jer je ta ista masa uljuljkana u camotinju i ceka da joj boljitak padne sa neba, niko nista ne preduzima samo sede i cekaju a zivot prolazi.

Gospodo ako mislite da Vam bude bolje zasucite rukave, radite nesto, usavrsavajte se, citajte, ma radite bilo sta korisno. Oladite malo od Farme i ostalih reality gluposti.

ness

pre 10 godina

"bankare na bandere".."lihvari".."društvene štetočine"..2013 godina i neko sedi za računarom i piše ovo. Banke su posrednici između onih koji imaju više nego što im treba i onih koji nemaju i TREBA IM..ako nećete kredite KO VAS TERA DA IH UZIMATE..trošite koliko zaradite..70.000 ljudi u Srbiji je kupilo stan zahvaljući bankama..to je oko 200.000 sa svojim krovom nad glavom, inače sakupili bi novac za 30 godina ili kad napune 70-80..koliko je ljudi kupilo automobile, televizore itditd..kad nije bilo banaka bilo je zelenaša jer su ljudima uvek trebale pare, neko je uvek imao više a neko manje, zvuči nepravedno ali tako je bilo, tako jeste i tako će biti..umesto što mrzite banke radite više, štedite pa će vam banka davati kamatu umesto što uzima..moje iskustvo kaže da su najveći protivnici banaka oni koji pozajmljene pare nisu vratili...nema zapadnjačkih kamata bez zapadnjačkih plata, jesu li pekari lihvari i lopovi što zaračunavaju profit u hleb? Jesu li mesari lihvari i lopovi što zarađuju na mesu..banke jesu jer možete da se pozajmite kad vam fali za hleb i meso? Ako vam se ne sviđa ne ulazite u banke, zajam nije besplatan i MORA DA SE VRATI jer je to jedno od osnovnih načela modernog društva..devedesetih nije bilo kredita i pravih banka a ako ste zaboravili kako je bilo to je vaš problem.

Zemljanin

pre 10 godina

@(milan, 17. oktobar 2013 21:59) - a sta to banke PROIZVODE?! Ajde molim te objasni. Ako je drustvo sve siromasnije a banke sve bogatije, to jednostavno znaci da su banke uzele od drustva. Naravno, nisu na silu uzele ali na prevaru da. Valjda je smisao banke da pomaze razvoju drustva i pritom zaradi, a ne da samo zaradi bez obzira sto ce drustvo crci.

Bakunjin

pre 10 godina

Banke su zelenaške,šibicarske, krvopijuće organizacije koje uz blagoslov političara piju narodnu krv. Banke pozamljuju novac kojeg nemaju, i koriste se fiktivnim matematičkim modelima kako bi prikazali uspešnost svojih operacija. Sada se posao bankara svodi na to da hoće da daju kredite onima kojima krediti ne trebaju, a neće da da ju onima kojima trebaju.

Sava Drugi

pre 10 godina

*
Mi nemamo banke. To su sve štedno kreditne zadruge. Većina njih nema nema ni svoju zgradu. Uloženi kapital im 5 miliona evra, portfolio 2 milijarde kredita. To nema više ni u Latinskoj Americi.

genius

pre 10 godina

"If the American people ever allow private banks to control the issue of their currency, first by inflation, then by deflation, the banks and corporations that will grow up around them will deprive the people of all property until their children wake up homeless on the continent their Fathers conquered."
Thomas Jefferson

Da li će se ova luda rasa opametiti pa da okitimo bandere bankarskim šljamom?

darko

pre 10 godina

Pa oporezujte njih malo bolje, a ne sirotinju raju!!!
Djavolje institucije.. Meni ne idu u glavu da ti smisljas nacine kako da prevaris svog sugradjanina.. Poturaju papire, dopune ,,kreditu" a ono dodatne izmene uslova kredita. Ne razumem, ne razumem.

dule

pre 10 godina

NIS-u ide mnogo bolje. Imaju monopol, rudna renta je besmisleno mala, maltretiraju zaposlene sve u šesnaest i imaju ubedljivo najveći profit u Srbiji - ajde objasnite mi molim vas kako je njima loše (ne zaposlenima nego vlasnicima/menadžmentu).

povratak na mesto zločina...

pre 10 godina

Banke bi trebale biti servis gradjana a ne sredstvo za enormno bogacenje na nista! (eki, 17. oktobar 2013 23:29)
"Banke" su imaginarna kategorija - vlasnici iz senke su stvarni! Oni su ti koji koriste naše siromaštvo ali i neznanje i neobrazovanost! Nije tako u svetu!

MaliPerica

pre 10 godina

Banke bi trebale biti servis gradjana a ne sredstvo za enormno bogacenje na nista!
(eki, 17. oktobar 2013 23:29)

Da! Banke treba samo da dele novac, a ne da traze da im se vrati sa kamatom! Lopine jedne..

gt

pre 10 godina

Koliko gluposti u komentarima, zapanjen sam.

Jel vas tera neko da ulazite u banke? Kad bi oterali banke sve bi bilo isto kao i sada kada ne biste ulazili u banke. U čemu je problem?

Marko

pre 10 godina

Milijardu evra prihoda imaju banke samo od kamata u siromasnoj Srbiji na godisnjem nivou.
Postavlja se pitanje ko im dozvoljava da kamate u Srbiji budu najvece ne u Evropi nego u svetu.

Haralampije

pre 10 godina

Banke dosta zaradjuju finansirajuci drzavu. Kako to funkcionise? Za vas novac, koji ste orocili, ili koji vam stoji na tekucem racunu banka kupuje obveznice I trezorske zapise. Vi dobijete 1% kamate, banka 10% (ok kojih 5% pojedu troskovi, rezerve i sl) i na razlici od 4% banka zaradi. Prava istina je da banke odrzavaju drzavu u zivotu, ali je i pri tome isisavaju. Koliko ce to da traje, videcemo.

Zoran

pre 10 godina

One vama ne otimaju pare, vi im dajete. Oni zive od vase alavosti i neskromnosti kao i vecih zelja nego mogucnosti. Ja sam na severnoamerickom kontinentu 13 godina, nikad cent nisam bio u minusu na kartici i nikad nisam uzeo kredit. Vi ste alavi, pa onda krivite drugog, jer je napad najbolja odbrana sebe. Vi u sustini branite sebe.

deri, deri...

pre 10 godina

Sve je to lepo... Tačno je da nas niko ne tera silom da uzimamo kredite od banaka. Samo što sam ja došao u situaciju da mi je potpuno isto da li ću zajam uzeti u bilo kojoj banci, ili kod lokalnog zelenaša. Uslovi su isti. Znači da je "zelenaška" kamata danas ista kao i u bilo kojoj banci, što baš i nije čest slučaj u svetu.

Dejan

pre 10 godina

Iznecu par NOTORNIH cinjenicuA:
Ukupan kapital banaka (sopstvena sredstva uneta iz inostranstva i obavezno pretvorena u dinare) iznosi 590 milijardi dinara tj. oko 5.2 milijarde evra
Ukupna zarada banaka u prvom kvartalu ove godine iznosi 15.9 milijardi dinara (navedeno u tekstu) sto je 5.4% kapitala na godisnjem nivou.

Pitanje: ko bi od vas zamenio svojih 1000 EUR u dinare (114 hiljada) i ulozio u firmu koja ce mu MOZDA naredne godine doneti 5.4% tj. 6,100 DINARA. Kurs ako ode gore... sta da se radi, mozda to vise nece biti ni 1000 EUR a kamo li 1050.

Ko bi ovo uradio neka da plus, ko ne bi neka da minus.

Ovako ISTO do poslednjeg zareza strani vlasnici gledaju na svoje "sjajne" banke koje posluju u Srbiji

Predrag

pre 10 godina

@ Pa to su Legalizovani REKETASI!

Mene ne reketiraju pa bih zamolio da objasnite kako Vas to reketiraju. Moja saradnja sa bankom se svodi na to da mi plata legne na racun u banci prvog u mesecu, drugog je podignem bez provizije i to je to do prvog sledeceg meseca. E sad to sto se narod proteze vise nego sto moze da se pokrije pa od banaka zajmi pare koje im vrati znatno uvecane to je druga prica.

Dalibor

pre 10 godina

Uh, što volim ove pametnjakoviće koji viču "pa što ste uzimali kredite"
Sad ih ne uzima gotovo niko, kreditan aktivnost je skoro zamrla, osim u slučajevima refinansiranja, kada su uslovi zaduživanja iznudjeni, ali i kriminalni.
Ljudi su neuki i naivni bukvalno bačeni u ralje prevejanim bankarima.
Svi su kredite uzimali u periodu od 2005 do 2010, kada je ova država hrabrila potrošnju, propagirala stabilnost a istovremeno narod imao potrebu za gotovo svim kućnim aparatima bele tehnike, stanovima i svime onim što im je opljačkano i obezvredjeno tokom devedesetih.
Nisu problem samo nečuveno velike kamate, već gomila skivenih troškova, izmišljenih upravo da PLJAČKAJU narod.
I to potpuno legalno, jer je država tek od skora uredbama ograničila samovolju banaka.
a ja pitam: ako ste tek sada ograničili samovolju banaka, znači li to da ste do sada puštali da rade šta hoće?
Ja znam da NIKADA u životu neću uzeti niti jedan bančin proizvod.
Dosta mi ih je za čitav život!
Umesto da budu izvor stabilnosti i generator privrednih aktivnosti, one nas ojadiše!
Sa ovakvim kamatama i uslovima niti jedna jedina nemačka firma ne bi opstala ni jednu godinu u Srbiji.
Sve pojedu kamate i skiveni troškovi.

Dominic

pre 10 godina

Kakav tekst, takva i većina komentara. Površno, nezrelo, neobavešteno, da ne upotrebim i neki drugi direktniji termin. Možda ne bi bilo loše kada pišete o "profitu" bankarskog sektora da dodate i podatak o ukupnom iznosu kapitala koji je unet da bi se ostvario taj "profit". Zbog takvog povrata na uložena sredstva domaći tajkuni ne bi ni ustajali ujutro iz kreveta. Bankarski sektor u Srbiji je, uz par izuzetaka, na samrti i ta profitabilnost je toliko velika da te banke ne mogu ni da se prodaju nikome iako bi to to većina vlasnika/akcionara želela.

Uozbiljite se i prevaziđite ovu jeftinu i populističku demagogiju.

SMEDEREVAC

pre 10 godina

Nosioci "promena" 2000-te,da su bar malo bili vizionari,ne bi dozvolili "UBISTVO" DOMAĆEG BANKARSTVA,ne bi dozvolili izglašavanje "naivnih zakona" koji dozvoljavaju stranim bankama da funkcionišu na ,nama dobro poznat način,a sami tim planirano iznose novac iz zemlje Srbije,upropaštavaju privredu i standard građana ,kroz neshvatljivo loše kredite,naolatu transakcija,.....
PITANJE JE ,KO JE KRIV,KO JE TO DOZVOLIO I DA SE KONAČNO KAŽE-KAKO JE TREBALO,DA BI OVAJ NAPAĆENI I "BEDOM" SLUĐEN NAROD ,IMAO SLIKU I NAUČIO "dobru" LEKCIJU,DA U BUDUĆNOSTI NE BI GREŠIO!
Ovako ponavljanje problema,bez pravog,jednostavnog objašnjenja,bez i jedne prave reakcije "države"( bar ne još uvek), sve se svodi na "RECITACIJU" KOJA NIŠTA NE REŠAVA!
Ima li država snage,potencijala,znanja,dugoročnu strategiju, DRŽAVNIKE???!!!!

Sima

pre 10 godina

Ima jedan iz banke koji kuka kako radi deset i više sati i sl. tužne priče. Radićete vi uskoro i dvadeset a korisnika sve manje. Samo štampate kao štamparija i to naplaćujete naravno kroz neke kerefeke. Posle vam treba sat do dva da poslažete papire. Čovek kad uplaćuje na račun čeka 10 minuta da ištampate silne papiriće koje sve potpisujemo. Ako hoću u istom da prebacim sa štednog na tekući onda opet papiri i kao neki posao koji vam je težak a u stvari sedite i gledate kako izlazi papir iz štampača. Sve traje mnogo duže od kako ste se modernizovali. Sve je sporije. Silno ste školovani naspram onih ženica sa srednjom nekad i kursom koje su to sve brže radile pišući u one male knjižice i kucajući u one mašinice sa trakom. I uvek je isto tako sve moralo da štima. Nije nama francuska ili austrijska škola donela da kasa štima a uplata je upisana. Tako da sami ste skuvali i ne kukajte što ste komplikovani. Realno ne vredi taj rad ni pola para ali kako bi onda oni gore delili tako lopatama. Uživaj dok imaš posao i ne kukaj.

Marko Kraljević

pre 10 godina

Hmmm, znamo svi da gladan sitome ne veruje.. ali par informacija:
Koliko je dobro bankama govori i činjenica da će do kraja godine gotovo sve banke otpustiti od 10 do 15% zaposlenih, vidimo da je i vlada koja se finansira od našeg novca, novim reformama učinila isto?!?
A novac je kao svaka druga roba i ima cenu.. kod nas u Srbiji gde ga ima najmanje, cena mu je logično i najveća!
Inače većina komentara me neodoljivo podsećaju na ludistički pokret, za neupućene, početkom 19-tog veka u Engleskoj radnici su se organizovali i uništavali mašine koje su im "otimale" radna mesta!!

Bane NS

pre 10 godina

(zemljanin):
"Valjda je smisao banke da pomaze razvoju drustva i pritom zaradi, a ne da samo zaradi bez obzira sto ce drustvo crci."
U velikoj si zabludi zemljanine. Trgni se.
Ceo Svet je došao do današnjeg "civilizacijskog" nivoa zahvaljujući ličnom i sebičnom interesu pojedinaca i grupa, koji je vrlo vešto pakovan u formu altruizma kroz marketing.
Život je borba za opstanak uvek bila samo smo mi 50-60 god. živeli u VELIKIM zabludama. E to je zločin bio, a ovo danas je otrežnjenje.

Zvrlj

pre 10 godina

Kakav crni servis gradjana Eki... To je mozda postojalo samo kod Tita u Socijalizmu, ali njega vise nema. Koliko banke pomazu narodu i drzavi najbolji primer je Amerika. Njome samo fiktivno vladaju gradjani, a u stvarnosti bankari, zelenasi i korporacije. Do duse bankari tamo imaju malo vise duse od ovih u Srbiji.

Novikorisnik

pre 10 godina

@Bankar i moje kolege i ja radimo po 12 i više sati sa u proseku 2 nedelje godišnjeg odmora pa firma za koju radimo nema toliku dobit kao što imaju banke, a jedan od razloga ste baš vi jer se za svaku transakciju, garanciju i ostale usluge naplaćujete ogromne naknade a imate da pritisnete 3 dugmeta na tastaturi, a nekada ni toliko.

Mika

pre 10 godina

Banke nisu socijalna ustanova, ovde su kao i svi da zarade, kao i NIS, kao i Deleze, .... Za visinu kamata i svega ostolog treba pitati NBS, oni uzimaju kajmak, obavezna rezerva, razni propisi, .... Koliko, i kako NBS uspeva da napravi profit kada je NARODNA banka.

krle

pre 10 godina

Možda ja nisam dobro shvatio tekst, ali 42% od ukupnog broja banaka u Srbiji pravi gubitak, odnosno u minusu je. Ako je tako, onda mi nije jasno odakle zaključak da bankama cvetaju ruže.

marej

pre 10 godina

Privreda je unistena. Banke uglavno posluju pozitivno (ne mali deo radi sa gubitkom niz godina). Ovaj clanak ne prikazuje pravo stanje jer je izostavljena glavna pokretacka snaga unistenja srpske privrede. Trgovci! Ako banka zaradi 20% na ulozeni novac uz rizik da ne vidi taj isti novac, zarade trgovaca i uvoznika se krecu od 30 - 500%. Ako neko misli da su banke razlog pada industrijske proizvodnje, lose privatizacije, korumiranosti svih segmenata javnog sektora, halapljivih politicara, nasilja medju tinejdzerima i bahatosti navijackih grupa onda neka bude tako...vazno da su cene u bgd-u vece nego u becu ili minhenu.

meda

pre 10 godina

Pa sta je to cudno - banke zaradjuju pre svega na sirotinji (a kod nas je puno sirotinje). Bogati pre svega nemaju posla sa bankama (posebno ne za potrosacke kredite gde su kamate najvece, automobile i slicno).
Najbolje musterije su im oni koji su na granici da ne mogu da vracaju dugove pa su stalno u debelim minusima i placaju zelenaske kamate. Cak rade i profajliranje i ciljanje takvih musterija.
Za zajmove za biznis, udare nenormalne kamate kod nas (jer je "rizik" veliki).

Goran

pre 10 godina

Mozda zato sto radimo po dvanaest sati dnevno, neretko i vikendom. A od pocetka krize nam je broj zaposlenih pao za 15%. Dok ostali rade efektivno po 4 sata, sa odmorima od po 30 dana i ogromnim i rastucim viskom zaposlenih. Mislite o tome.
(Bankar, 17. oktobar 2013 23:06)

Da li se vi to salite? Pa i to sto ste upravo izneli kao (ne)proveren podatak govori u prilog tome koliko su banke postale pohlepne. Kazete da imate manjak zaposlenih, zasto? Da li na birou rada nema kadrova, da li je moguce da nema nezaposlenih ekonomista. Sumnjam u to. Profit banaka raste a redovi na salterima banaka sve veci. Izvolite gospodo pa zaposlite veci broj sluzbenika pa cete imati bolje rasporedjen teret posla, ljudi ce manje vremena gubiti po salterima i svi ce biti zadovoljni, sem mozda onih koji ubiraju plodove vaseg rada...

nikad kredit

pre 10 godina

Pristajanjem na velike kamate zapravo vracate kredit onima koji ga nikad ne vrate, kome to do sada nije bilo jasno sada je kasno.

ina

pre 10 godina

Potrebno je da se trazi od vlasti- Srbije da se uredi celo drustvo po zakonu, a ne setnja za bankare, pa posle malinari, pa posle putari, lekari, advokati, poslodavci, trudnice, penzioneri, podstanari kojih nema nigde u zakonu, pa ljudi ciji su brakovi na stad by-ju koji ne mogu da ostvare nijedno pravo iz tog statusa, pa onda homoseksualci,pa studenti i fakultetei, nema oblasti koja je uredjena potpuno po zakonu.

jorge

pre 10 godina

Najdraži su mi ovi komentari u kome pojedinci iznose tvrdnju da su zaobišli banke tako što samo podignu novac od plate, po mogućstvu, bez provizije i onda zadovoljno tvrde da u zeznuli bankare.
Grdno se varate, u svim legalnim transakcijama sa novcem vi plaćate i bankarske usluge. Svaki trgovac je u cenu svakog svog artikla uračunao i cene bankarskih usluga (kamate, osiguranja, provizije...), tako da ih je nemoguće zaobići ni na kakav način.
Zato dok god je novac roba, a jeste, banke će samostalno ili uredbama države uzimati svoj lavovski deo, i to je veoma surova istina, pogotovo ako se shvati da je novac koji trenutno koristimo fiktivan i služi samo kao sredstvo za ispunpavanje realnih vrednosti od stanovništva.
Samo razmislite o količini rada koji potrošite da bi ste uspeli da pokrijete razne izmišljene troškove koji su vam nametnuti.

mf

pre 10 godina

Oporezujte banke, a ne lekare i nastavnike.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Panta, 17. oktobar 2013 22:01)


HAHA, pa sve bi to opet narod platio, kad ce ljudi shvate, ako mogu bez banaka to je idealno ako moraju u banku po zajam to je nuzno, ako misle da mogu da nadju jeftiniju alternativu nek probaju....i tu je svakoj prici o bankama kraj!
Kad privreda ojaca i novca bude vise i banke ce spustiti njegovu cenu kako im ne bi stajao na gomili, tad im je najskuplji!

schmilo

pre 10 godina

"banke su navikle da daju kredite lošim klijentima, a kada zaškripi kod vraćanja, traže pomoć države"

Pa naravno da ne treba da se pomogne bankama koje posluju sa gubicima. One su privatno vlasništvo. Da li država pomaže druga privatna preduzeća kad upadnu u probleme. NE. S toga ne vidim razlog da se pomaže bankama.
Slično se dogodilo na Islandu(bilo je više članaka na B92). Banke upale u probleme i obratile se državi. A država ih ladno oladila po principu "vi ste privatnici, ako ne možete da rešite problem, proglasite bankrot" što se na kraju i desilo. Stvar je bila što je gomila Evropljana zbog povoljnih kredita štedela kod njih i na kraju tražila povraćaj novca od države Island. Island je odbio, poverioci ih tužili sudu u Strazburu i glatko izgubili spor. Sud presudio da pošto država nema nikakvog vlasničkog udela u tim bankama, nema ni obavezu da vrati novac, jasno kao dan.

Snezana

pre 10 godina

Mnoge provizije nisu po zakonu, odnosno, koriste se rupe u zakonu, koje NBS nece da spreci. Ja sam preduzetnik na trudnickom bolovanju. Imam osnovni racun i podracun bolovanja na koji mi RZZO uplacuje bolovanje. Po zakonu na racun bolovanja ne smeju se obracunavati provizije, medjutim banke koriste rupu u zakonu pa sa osnovnog racuna skidaju proviziju za racun bolovanja + duplo odrzavanje. Lopovi.

Bata Raka

pre 10 godina

@ness - Komentar ti je sve zamenjena teza do zamenjene teze. Sitne i bele laži jedna do druge... Banke još od 30-ih godina prošlog veka nisu posrednici između onih koji imaju i onih koji nemaju. Otkad je odbačen princip podloge u zlatu, banke operišu novcem za koji ne postoji pokriće u opipljivoj vrednosti (GDP nije opipljiva vrednost jer se meri istim tim novcem kome bi trebalo da figurira kao „value”). Od osamdesetih godina prošlog veka i uvođenja računarskih sistema i platnih kartica, novac se sveo na brojke u računaru, na idealnu nevidljivu podršku nevidljivom novcu fractional banking-a. Zapadnjačkih plata nikada neće biti dok banke budu uzimale idiotski visoke kamate na pozajmice, jer najveći deo prihoda ode na vraćanje kredita a ne na reinvestiranje u proizvodnju, povećanje produktivnosti i, na kraju i veće plate. Banke u Srbiji najviše zarađuju od budalaština tipa „mesečnog održavanja računa” i „izdavanja izveštaja” a ne od kamata na kredite. Od svakog računa u proseku se mesečno naplati 400 dinara. Milion privatnih računa donosi mesečni prihod od 400 miliona dinara ili godišnji prihod od 4.8 milijardi dinara (420 miliona Evra) celom bankarskom sektoru u Srbiji. Zato nemoj da nam serviraš visokomoralne priče o radu, štednji i dobrobiti koje imamo od banaka.

коста

pre 10 godina

Провизија је у свакој земљи, не само у Србији, "златна кока" за банке ради чега су државе, као рецимо Немачка, регулативама ограничиле могућност финансијском сектору да провизије третирају као нову прилику за сопствено богаћење, такође су и код камата регулативом уредили простор финансијском тржишту. У Србији финансијска тржишта настоје а и успевају, да наводе администрацију на власти да се проблем великих камата и провизија остави тржишту да га "саморегулише", дерегулација је основ политике свих администрација на власти у Србији али не и у другим земљама које воде рачуна и о уравнотеженом интересу корисника и даваоца услуга, дакле и финансијера али и грађана. Зашто то не ради власт и у Србији?

memorija

pre 10 godina

Naslov teksta je odgovor na nasu situaciju, ali i situaciju u celom svetu. Tacka, nema dalje! I dok god su drzave=politicari=korupcija, nema izlaza. Mnogo puta do sada je utvrdjeno da je trzisna ekonomija maskirano i nezakonito udruzivanje u kartele, pa tako i banke. Dokle god drzave ne stanu na put neovlascenom trgovanju novcem (restriktivno: za svaku odvojenu kolicinu novca za pozajmice, banka, znaci banka, a ne onaj kome treba, duzna je da pribavi dozvolu drzave i da kaze pod kojim uslovima pozajmljuje). A ako nekoga ne mrzi, neka se raspita kako banke knjize svoju imovinu, kapital, zaduzenja, razduzenja, kredite, kamate i shvatice kako je moguce da banke dele profite, a pritom se raspadaju...

Опричник

pre 10 godina

Банке су предузећа као и сва друга,циљ им је остваривање добити.Свако има избор да ли да узме кредит или да га не узме,нико никога не тера.Наравно банке код нас на сваки начин покушавају зараде и јако су безобразне,буквално наплаћују све и свашта.Свуда у свету постоји банкарски картел и монопол,па и код нас,само што је код нас још изржанији.У Немачкој постоје мале банке,са свега неколико десетина хиљада еура.Код нас закон ограничава то.На пример сви гледамо Пон Шоп Старс,а код нас је такав облик пословања немогућ.Једна залагоница такође може да издаје условно речено кредите и заради.Што већа понуда и што либералније банкарство,може да поправи ситуацију,овако је јако тешко.

Igor

pre 10 godina

@ (deri, deri..., 18. oktobar 2013 10:34)
Da, kamata je potpuno ista, 10-15%, ali samo nominalno. U toku vremena nije, kod zelenasa je za mesec dana a kod banaka je za godinu dana.