Četvrtak, 17.10.2013.

15:32

Rehabilitacija Draže i rasizam

Rehabilitacija Draže Mihajlovića i Zakon o izjednačavanju četnika i partizana su nedopustivi i vode Srbiju u rasističku ideologiju, izjavila Sonja Biserko.

Izvor: Beta

Rehabilitacija Draže i rasizam IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

60 Komentari

Sortiraj po:

Komša

pre 10 godina

@Marko Beograd
Naravno da je Draži i JV načinjena ogromna nepravda,ali ne smemo otići u drugu krajnost i sada po nekom automatizmu blatiti sve učenime rata koji su bili u Partizanima.Time bi zapravo postali isti kao i Sonja i njena ekipa.
Velika većina pripadnika Partizanskog pokreta je u borbu otišla da bi branila svoju zemlju a ne da bi rušila kralja,otimala zemlju seljacima i kuće vlasnicima.Ne treba se čak ni baviti osudom komunističke ideologije.Naš nacionalni interes treba da bude jasna osuda svih pripadnika ovih pokreta koji su načinili zločin i rehabilitacija svih kojima je nepravda načinjena.
Poenta je da nikada više ne dozvolimo da neka ideologija,religija ili lični interes pojedinca ili grupe ne bude iznad interesa naroda i države.
U početku sam mislio da je izjava o rasizmu plod neznanja.Nije.Teško da bi neko od ljudi koji su prisustvovali ovoj konferenciji mogao da bude toliko neinformisan ili neobrazovan.
Reč je o marketingu.Današnji čovek je zauzet svojim dnevnim problemima i nema vremena da se udubi u nešto već sve prati površno.Nalepiš etiketu i masa ljudii to prihvati zdravo za gotovo i u startu stvori negativan stav.Kratka poruka koja se brzo prihvata jer ogroman broj ljudi (normalnih) ima jasno izgradjen negativan stav prema rasizmu.

Marko, Beograd

pre 10 godina

"Rehabilitacija Draže Mihajlovića i Zakon o izjednačavanju četnika i partizana su nedopustivi i vode Srbiju u rasističku ideologiju."

"Osnovna ideologija Draže Mihajlovića je bila rasizam, a četnički pokret nikada nije bio antifašistički već su direktno sarađivali sa okupatorom za vreme Drugog svetsko rata."

Zbog ove dve rečenice treba medijski ignorisati svaki naredni javni nastup Sonje Biserko, prvenstveno iz razloga što pristrasno priča o materiji koja joj je nepoznata.
Pri tom ne mislim samo na nepoznavanje istorije Srbije i četničkog pokreta, o kom priča kao potpuni laik, već što joj je kao predsednici nevladine organizacije koja zastupa ljudska prava nepoznata definicija termina "rasizam".

Jedina "krivica" Draže Mihailovića i vojske pod njegovim vođstvom je što im je na prvom mestu bila Srbija i srpski narod, a ne Jugoslavija. Četnička saradnja sa okupatorom je priča iskonstruisana od strane komunista i nikada nije dokazano ijedno zajedničko učešće Dražinih četnika i nemačke vojske u akcijama. Pritom, Dražinu Jugoslovensku vojsku u otadžbini nikako ne treba mešati sa četničkim pokretom Nikole Kalabića ili drugim oružanim grupama koji su se predstavljali kao četnici i delovali nezavisno od komande generala Mihailovića.

U jednoj stvari je gospođa Biserko u pravu: partizane i četnike ne treba izjednačavati.
Četnici nisu zavodili diktaturu, niti su streljali Srbe iz ideoloških razloga, dok su komunisti samo posle rata streljali više desetina hiljada Srba.

To nije dobra ideja

pre 10 godina

Rehabilitacija četništva "zato što smo sada antikomunisti", to je izbacivanje deteta iz kadice zajedno sa prljavom vodom. Nemamo ništa da dobijemo (tako nećete eliminisati UDBU, cela moderna istorija nam govori da su oni već odavno prešli na četničku stranu i verovatno stoje i iza svega ovoga), a možemo puno da izgubimo.

pop

pre 10 godina

JVuO tj Cetnici Draze Mihailovica su svi od reda bili elitni padobranci, ali su umesto na Istocnom Frontu iskocili na Drvar?!
Dajte bre toliko lupetate sa ustaskih i slicnih pozicija da je to prosto sramota.

Banja Luka

pre 10 godina

Meni je ova S. Biserko extra lik. Evo i zašto. Žena je otkrila recept za ugodan život u ovim teškim vremenima.
Prvo osnuješ neku NVO. U njenom imenu moraju biti riječi mir, demokratija, pomirenje ili istina.
Onda počneš da drobiš o genocidnim Srbima, Srebrenici, zlim četnicima i slično.
Kao treće, na tebe se automatski zalijepi bezbroj finansijera sa zapada, koji te izdašno plaćaju, a o kojima ti naravno ne govoriš javnosti.
Kao četvrto, živiš kao bubreg u loju.
I kao peto, povremeno organizuješ neku tribinu ili press konferenciju.

Marko

pre 10 godina

Sta vi pisete, ono... Nema vam pomoci.

Smrt fasizmu!
(true_that, 17. oktobar 2013 18:57)

# Link komentara
Preporučujem (+8)
Ne preporučujem (-4)

Ono kad isprani mozak pun sebe ostavi ovako "inteligentan i sadrzajan" komentar... Nema ti pomoci dok nesto ne naucis i ne pocnes da mislis svojom glavom.

Andrija

pre 10 godina

Četnici su toliko nesporno bili kolaboratori da je najžešći antikomunist Churchill na konferenciji u Tehiranu 1943. objavio Staljinu da su za UK saveznici partizani. I to na temelju dešifriranih njemačkih poruka tko ih zapravo napada. Pa i 1944. u jedrilicama 500. SS padobranske kod desanta na Drvar su bili Četnici - tjedan dana prije Normandije.

Trumanov i de Gaulleov orden su stvar poslijeratne politike, jednako kao što je i von Braun radio rakete za Amere.

A što se tiče "rehabilitacije", samo hrabro. Bit će zabavno gledati kako će se Srbija koprcati kad shvati da tim činom postaje materijalno odgovorna za četničke zločine obiteljima žrtava. Što recimo Hrvatska nije napravila, niti jedan ustaša kao ni NDH nije rehabilitirana.

matori

pre 10 godina

@
"...Deca komunista hoće da i dalje samo ideologija njihovih očeva bude ispravna, a znamo koliko je ta ideologija koštala nas Srbe! Živeo Čiča !!!
(LalaBanat, 17. oktobar 2013 15:54)..."

Dao vam Bog da komunizam ne vidite NIKAD, niti bilo šta slično!
Daće Bog da vam na grbaču zasedne neko ko "voli" svoj narod, neko ko je 100% kao Čiča, pa neka tako ostane bar 100 godina.
Uveren sam da ćete onda biti veoma "srećni"...
A to i zaslužujete - SIGURNO.

Be-ge-de

pre 10 godina

Cerka Milosa Minica komuniste i ostala komunisticka deca pokusavaju i dalje da spinuju stvari u Srbiji.
Znaci UDBA je u panici, znaju da sledi zvanicna istorija Srbije o zlocinima Udbaske bagre i naravno otvaranje dosijea UDBE , pa onda u red za procesuiranja Udbasa, sve u zavisnosti ko je sta radio po Srbiji.

Demasoni

pre 10 godina

Zanimljivo kako neki pisu da treba da procitamo malo knjige a da pritom ni oni neznaju kako ona izgleda.. Da se ja pitam jedan goli otok nije imao dovoljno kapaciteta, trebalo je u svakoj drzavi po jedan i ne bi doslo do ovoga danas sto dozivljavamo... Upamtite vec jednom da Draza i cetnicki pokret bio je podrzavan samo na pocetku rata od stane Engleske i da pomoc koju je dobijao od njih nije koristio u ratu protiv okupatora vec zbog zastitu bogatih i imucnih lopova od siromasnog naroda koji kasnije se prikljucio u partizane.. Nakon toga Draza je odbacen kao saveznik ... Istorija je suvise bogata da bi se iskrivila za 40 god velikosrpske propagande. Jos uvek ima zivih svedoka iz tog doba kome vise verujem neko nekom kvazi politicaru ili kvazi istoricaru koji pokusava da opravda silom i ratom unistenje jedne velike zemlje gde smo malte ne svi bili srecni!

JK

pre 10 godina

Neka ih rehabilituju, koga to briga. Cinjenice ne mogu da falsifikuju. Imao je krajnje nesposbnu i nedisciplinovanu vojsku koja se "ulezala", nije shvatio znacaj Bosne kao strategijske, previse vaznosti je davao Srbiji i njenoj populaciji misleci da sta god se u BiH desava nece biti bitno kad on podigne mobilizaciju u Srbiji. Dok je on tavorio sa svojom "vojskom" po selima koja niti je vezbala, niti ispaljivala metak, niti odrzavala disciplinu a dobro se najela gibanice, partizani su jacali i organizaciono i moralno i borbeno kroz neprijateljske ofanzive u Bosni. Kada je doslo do prodora u Srbiju novembra 1943. cetnicke jedinice rasule su se kao kula od karata na granici Srbije i Bosne pod udarom vec prekaljenih boraca iz Crne Gore, Dalmacije, Bosne i Krajine. Los strateg i komandant, vec je dobrano izgubio kontrolu nad svojim "potcinjenima" a sve i da je imao strategiju i pobedio komuniste, opet bi Rusi usli i pregazili ga. Slazem se da je na pocetku imao ideju i da je bio za ustanak. Njegov plan je bio jednostavan, unistiti komuniste u Srbiji, drzati Srbiju jer ce mobilizacija u Srbiji biti presudna. Fokus mu je bio ne da se bori protiv Nemaca, jer se nije protiv njih borio nego protiv partizana da bi drzao Srbiju. Na sudjenju kada ga pitaju zasto ni 1944. nije napao Nemce on kaze "trebala mi je Srbija". Pazite, ne porice da nije napadao Nemce uopste nego "trebala mi je Srbija". Partizanima nije trebala. Izgubio je, kraj price. Dzaba mu skolovanja po vojnim akademijama.

nada22

pre 10 godina

SKUPili se u MEDIJA-centru da sa ISTOMIŠLJENICIMA razmenjuju "istorijski dokazane" teorije!
Biserko, da prospe još koji BISER (na pamet naučen), a gospođa Staša da pokaže Beogradu "SVESTRANOST" Žena u crnom. NJENO mišljenje o Draži i četnicima mora da je izuzetno važno i značajno, jer je poznata po svojoj "objektivnosti", pogotovo kada je reč o bilo kom Srbinu, bio on pokojan, ili živ.

barracuda

pre 10 godina

"Strast za istinom o prošlosti je najbolji izraz životne snage u čoveku i naročit oblik njegovog samopoštovanja."
(Ivo Andrić)

Ljudi samo opušteno, nemaju oni toliko ašova da bi sahranili ISTINU.

Srbija je večna dok su joj deca verna!

MLADEN Mladenovic

pre 10 godina

Jaoj, Sonja Biserko i istorija?! Pa da li ćemo njene "bisere" da navodimo kao činjenice?! Da li će ona da nam da svoje dragocene priloge za novu staru istoriju Srbije i Srba?! Zašto na ovaj skup nisu pozvali neko ko je kompetentniji, neko ko bi mogao da im oponira ali, pitanje nad pitanjima je. zašto se fantazmagorijama Sonje Biserko, Biljane Srbljanović i ženama u crnom daje ovoliki publicitet?! Šta se krije iza toga? Ko su oni da tumače četnički pokret i da ga svrstavaju bilo gde?!Sonja Biserko je osvedočeni mrzitelj ove države i ovoga naroda. Čudi me da joj neko od novinara, posebno oni koji se bave istražiteljskim novinarstvom, ne postave pitanje, zašto je vraćena sa diplomatske službe iz V.Britanije odnosno Londona i, što je još intrigantnije, zašto ona ne pominje ovaj deo svog života?!Nije valjda da se stidi?! I ona će da nam priča ko su četnici? Da li to radi samo zbog toga da bi ustaše imale pandan u četnicima ili, da ustaške pokolje umanji postojanjem četnika?!

Komša

pre 10 godina

Zašto je porodica generala Draže bila u logoru?
Zašto je streljan Aleksandar Mišić, sin vojvode Mišića u Valjevskoj Mionici posle hapšenja u Struganiku?
Zašto De Gol nikada nije kročio na tlo SFRJ?
Zašto je Truman odlikovao Dražu?
Kakve direktive je davao Arsa Jovanović?
Zašto je jedan partizanski general proveo 18 godina u zatvorskoj bolnici posle pominjanja nekih dogadjaja na Neretvi u svojim memoarima?
Zašo niste učili istoriju u školi, a ne u Kumrovcu?

Unuk sam prvoborca, partizana koji nikada nije bio komunista već je u partitanima završio posle bekstva iz nemačkog zarobljeništva (uhapšen u vojnoj odeći-danas bioskop Balkan). Ponosan sam na svog dedu ali se stidim onih koji su borbu svog naroda za slobodu iskoristili za sticanje privilegija, bogatstva i za progon političkih protivnika i onih čija im se imovina svidjala.
Priče o rasizmu su vrhunac u pokušajima falsifikovanja istorije, ali i pokazivanju neznanja.
Srbi su imali dva antifašistička pokreta.

ludzbunjenog

pre 10 godina

Kazete saradjivao sa okupatorom.Jel'to isti okupator kome danas klecimo I molimo da nas primi u zagrljaj? Najlepse hvala, ko mi lepo objasni.

Vladimirr

pre 10 godina

E sa Čičom u XXI vek, nek nam je Bog u pomoć.
Gibanica, rakija i kama .... rekviziti za napredak Srbije u budućnost sa Drazinim likom.
(Mile iz Dubone, 17. oktobar 2013 17:07)

Sa Cicom nikako, covek je umro jos, kad ono bese, 46.? Sto se tice rekvizita, za ovim trecim ni ja nisam lud, ali ona prva dva su sasvim OK:) Bas sam neki dan popio casicu rakije od dunje... Salu na stranu, mislim da o toj nasoj proslosti, zlocinima ovih i onih cetnika, ovih i onih partizana, i tome sta su radili njihovi komandanti nsta ne znamo. Jedni su se usancili u argumente iz 1970., o tome da su svi koji su bilo kako operativno saradjivali sa Nemcima izdajnici (onda bi i partizani bili to isto, jer su takodje u nekoliko prilika isli na pregovore sa Nemcima), a drugi ponavljaju neke decije cetnicke pesmice kao glavni argument. Uglavnom usijane glave, na obe strane, pa ti sad vidi sta je tu istina. Uostalom, ima li ikog u Srbiji ko moze da istrazi tu istinu i ko je dovoljno strucan i objektivan? Ili cemo biti zauvek zrtve mitova, pa bili oni ovakvi ili onakvi? Ne kazem da je lako, mislim da i recimo francusku revoluciju od pre dva i nesto veka isto tako nisu jednoznacno i definitivno istrazili, ali ima podataka, i ko hoce moze da stvori neku objektivnu sliku. Bojim se da o tom nesrecnom Drugom svetskom ratu u Srba jos dugo nece biti nekih podataka i statistika koji bi nam omogucili da stvorimo svoju sliku zasnovanu na cinjenicama.

my way

pre 10 godina

Rasizam? Pa dobro, i besmislenije stvari su mu stavljane na teret, ali na zalost Sonje Biserko u drugo vreme kad je to moglo da prodje. Moji su bili partizani (priznajem da sa cetnicima nisu dolazili u sukobe tokom rata), medjutim istina je jedna i ona se moze prikrivati, ignorisati, falsifikovati, ali se nikad ne moze promeniti. Rehablitacija Cica Draze je upravo rehabilitacija istine, pravde, antifasisticke borbe celog srpskog naroda i apokalipticnih zrtava koje su za te ideale pale!

"...petokraku jer ne valja.... ona ne da srpskom rodu ljudska prava i slobodu !"

pre 10 godina

"Cisticete ulice"
Ne dirajte crvene,
Nisu oni krivi,
Nista nisu znali,
Jer su bili mali !

marija

pre 10 godina

Deca komunista hoće da i dalje samo ideologija njihovih očeva bude ispravna, a znamo koliko je ta ideologija koštala nas Srbe! Živeo Čiča !!!
(LalaBanat, 17. oktobar 2013 15:54)

U Zenama u crnom je cerka Milosa Minica, zna se ko je on.

Bolje joj je neka kaze gde je sahranjen General kraljeve vojske.

mujcinovic salih

pre 10 godina

Draza je bio filantrop samo nije hteo da se hvali!Ako hocete nesto da saznate procitajte program cetnickog pokreta advokata Moljevica.Draza nije bio prijatelj De Gola,pogotovo nisu bili zajedno na akademiji kako ovde neki insiuniraju.Kakav pokret je to bio govori cinjenica da se Amerika citadela kapitalizma odlucila za "komunisticke ubice" a demokratu Drazu pustila niz vodu.Dalje nema?

anticenzura

pre 10 godina

Ne znam sta da kazem a da mi ne bude cenzurisano?
Ali doticni/e moraju da shvate da Srbi nisu znali do 1943. ko su partizani,da su u hrvatskoj ustanak protiv fasizma podigli Cetnici i prekinuli tako tromesecni pokolj i maltretiranje Srba,da je Draza odlikovan od strane USA,da su Cetnici dobijali odlikovanja od saveznika,da Cetnici nisu bacali ljude u jame posle 1945.,da Goli otok nije Cetnicko delo,da su dedovi dosta Srba platili glavom jer su bili Cetnici,pa ni na Blajburgu nisu ubijali Cetnici,da Cetnici nisu proterali ugledne ljude iz Bg i uselili se u njihove domove,da Cetnici u Cacku nisu stadion napravili na masovnoj grobnici...
Ali mozda oni znaju ko je ubijao ugledne Srbe i pripadnike drugih nacija posle 1945.,ko je terao vojvodjanske paore da do smrti klece u vodi jer nemaju zita koliko trazi komesar,ko je slao ljude na odmor na Goli otok...
Neka nas nema,ali nek istina izadje na videlo,dosta je bilo!
Druze Tito tebe Srbi lazu,oni vole oni vole djenerala Drazu!

Alisa u zemlji cuda-ka

pre 10 godina

Ubice nas glupost i neznanje! Cetnici su bili prvi antifasisti na ovom podruciju,. Mogu lepo da kazu: " mi smo komunisticka deca, mi mrzimo cetnike i zato smo uvek protiv svega", a ne da pricaju gluposti!

ppqq

pre 10 godina

Ako Hrvati Ante Gotovinu, Ante Pavelica i ostale zlotvore vide kao 'domobrane', zasto mi moramo da Drazu gledamo kao neprijatelja. On se covek protivio komunizmu i Jugoslaviji, koja je dovela do ubijanja 700000 Srba, proterivanje Srba 90 ih i sa Kosova i iz Hrvatske. Da nije bilo Jugoslavije, ne bi bilo ovoliko mrznje izmedju ljudi, ne bi bilo problema sa Kosovom, a sa zapadom bi bili saveznici, sami Ameri su cetnicima davali ordene za hrabrost, bili smo nekad na istoj strani, Draza od mene ima respect.

dokle smo došli?

pre 10 godina

Zamislite, čoveka koji je ceo svoj život posvetio odbrani svoje zemlje, prvi u Evropi koji je pružio Nemcima otpor, koji se spasao stotine savezničkih pilota, čovek čije su zasluge u borbi protiv fašista priznate i na Zapadu i krunisane ordenjem, čija je glava bila na Nemačkoj poternici, koji je na kraju mučki ubijen i čiji se grob ni do danas ne zna gde je, ova osoba da proziva da je rasista?

Pobesneli max

pre 10 godina

Do sada nisam cuo da zvanicna Evropa ima bilo kakvu primedbu na proces rehabilitacije DM. Ne sumnjam da bi, bilo sta sto se kosi sa EU standardima, u vezi ovog slucaja, bilo izostavljeno ili "zaboravljeno" a da se ne naglasi kao uslov za napredak ka EU integracijama. Ovo je unutrasnja stvar srpskog pravosudja a istupi Sonje Biserko samo jos jedan u nizu "zalosnih vapaja" privilegovanih uzaludnika.

mario

pre 10 godina

@MrsiMudoje Nemoj obmanjivati citatelje sa svojim lazima.Ajde izadji sa majicom ili zastavom na kojoj je U ili digni desnicu u vis pa ces vidjeti kako brzo ces da zavrsis u zatvoru.Promicanje ustastva je zakonom zabranjeno u RH.Stoga se prvo informiraj pa onda komentiraj.

Mile iz Dubone

pre 10 godina

E sa Čičom u XXI vek, nek nam je Bog u pomoć.
Gibanica, rakija i kama .... rekviziti za napredak Srbije u budućnost sa Drazinim likom.

Deda

pre 10 godina

Nedopustivo je ispiranje mozgova i mentalno terorisanje od strane moralnih gromada poput Sonje Biserko i istomišljenika u vidu "Saveza antifašista" i "Žena u crnom". "Osnovna ideologija Draže Mihajlovića je bila rasizam". Ovo ne zaslužuje ni komentar, kao da je pala sa Marsa ta drugarica Sonja. Drugovi i drugarice, knjige u šake, pa malo se obrazujte, šteta je da budete slepi i neobrazovani. Vaše "tekovine" i humanistička ideologija su odneli širom sveta preko 100 miliona života i vi ste se našli Bogom dani da govorite o nečijem rasizmu i zločinima? Pročitajte malo šta su pisali američki i britanski oficiri koji su bili kod Draže u misiji, a bilo ih je prilično. Pitajte malo saveznike iz II sv. rata da li je Draža bio fašista. Bedne i naivne laži, podmetanja i falsifikovanja. Ništa drugo nisam ni očekivao od vas. Kakva komunistička nauka, čudo neviđeno... "Osnovna ideologija Draže Mihajlovića je bila rasizam". Da pukneš od smeha.

caole

pre 10 godina

Osnovna ideologija Draze Mihailovica bila je Srbija. I nista vise. Sto manje zrtava Srbije, unistenja, razaranja, silovanja, pomora, genocida. Ubijanje jednog Nemca a za odmazdu 100 Srba. Da se ne ponovi Prvi svetski rat. Da komunisti ne prekrajaju granice. Da ne uniste srpsku demokratiju. Kraljevinu. I sve ovo, po svaku cenu!!! To je ideologija ravnogorskog pokreta na celu sa pukovnikom (kasnije djeneralom) kraljeve vojske Dragoljubom Mihailovicem!!! A ne ideologijom kaplara austro-ugarske monarhije, coveka za koga se ni dan danas sa sigurnoscu ne zna ko je, koji je unistio srpsku drzavu, napravio nekoliko nepostojecih nacija, ziveo raskalasnije od svih srpskih kraljeva, pobio srpsku elitu, proterao srpske intelektualce, i za sve te zasluge Srbi mu se i danas klanjaju u najlepsem delu Beograda!!! Koliko smo pametni, sve nam se samo kazuje!

daj bombona da sisamo

pre 10 godina

@Aleksandar Kraus je u ime Saveza antifašista Srbije rekao da se rehabilitacija Draže Mihajlovića suprotstavlja putu Srbije u Evropsku uniju. "Rehabilitacija bilo koga ko je bio na strani okupatora je nedopustiva", kazao je Kraus.

Nedopustivo? Bugarska, Rumunija, Madjarska, Hrvatska... sve od reda saradnici okupatora, dakle, drzave kao takve, ne pojedinci, i eno ih tamo gdje jesu, u EU. Kraus ne zna sta prica, da zna, znao bi da je saradnja sa okupatorom u drugom svjetskom ratu, jedan od glavnih preduslova za prijem u EU, naravno, ne zvanican. Ako si dokazan poltron i ako imperijaliste i koloniste docekujes rasirenih ruku, koristices i Evropskoj uniji. Da se ne lazemo, cinjenice to jasno govore, a vi udrite minuse. I ti Sonja, i ti Cedo :)

dragan

pre 10 godina

O Drazi, njegov savremenik pripadnik Americke sluzbe tokom 2 svetskog rata.
https://www.youtube.com/watch?v=Y5CXope9ncI https://www.youtube.com/watch?v=HvEpKxMrrQw

Biserko mora da odgovori na 2 pitanja.
1. Orden od Trumana americkog predsednika,
2. Nemacka nacisticka poternica za Drazom sa nagradom pre poternice za Titom.

dejan

pre 10 godina

tito je bio idol i najveci partizan
1 titov sef pun dragulja karadjordjevica.
2 goli otok pun neisotomisjenika
3 koliko ljudi su partizani streljali bez sudjenja

na kraju od drzave koju su partizani stvorili ostade gomila nacionalnih drzava zato jer oni i nisu mislili o drzavi nego o svojim beneficijama.

Gospodin iz Srbije

pre 10 godina

Jako postujem Sonju Biserko za neke stvari, ali isto tako u dosta tih nevladinih organizaciju su inflirtrirana deca komunista i Udbasa.
To svako u Srbiji zna ko ima malo mozga.

UDBA po svaku cenu zeli da se ne sazna zvanicna istorija drzave Srbije.
O tome sta je Udbaska banda sa one strane Drine, Crne Gore i Hrvatske uradila po Srbiji zajedno sa njihovim vrhovnim komandantom Joshua Ambroz Mayer-Titom , poljakom jevrejskog porekla i agentom ruske Kominterne pod pseudonim kamarad Walter.
Udbaska banda je pobila skoro sto hiljada gradjana Srbije metkom u potiljak i zatrpala u zivi krec , i proterala preko 250000 ljudi iz svojih kuca i imanja kako bi se Udbaska banda useljavala u tudja imanja po Srbiji.
Skoro punih 7 decenija Srbija je u Udbaskoj okupaciji, gde UDBA i dalje vlada iz senke , likvidira, otima i pljacka.
Udbasi su Privatizovali celu Srbiju sa onim istim otetim parama gradjana Srbije i srpskih preduzeca i banaka koje su prethodno izneli iz Srbije.
UDBA je otela preko 50 milijardi eura iz Srbije za zadnjih 20 i kusur godina.

Srbija ceka svoju zvanicnu istoriju, otvaranje dosijea zlocinacke UDBE, hapsenja i procesuiranja Udbasa i saradnika Udbe na tlu Srbije za sve zlocine i otimacine radjene po Srbiji sa pocetkom od 45-e godina kada je Udbaska banda nasilno upala u Srbiju uz pomoc Crvene Armije.

Srbija ceka rehabilitaciju generala Mihailovica , srpskog Generala koji se borio protiv nemackih okupatora .
Srbija ceka UDBU , fakture su spremne.

ref

pre 10 godina

polako, plakooo, gde ste se zaleteli tako? kasno vam je sad za to, odavno se ovaj narod pomirio sam sa sobom i nece vise da se deli. jos samo da sacekamo da vi, deca onih koji su nas upropastii, odete u vecna lovista i sve ce doci na svoje. sad kad svi hocemo pomirenje i da nastavimo normalan zivot vi opet hocete da raslojavate. a ovako kad vidim kako ste se skupili, a sve matori i frustrirani, joooj...

Nikola , Vracar

pre 10 godina

Dokon pop i jarice krstava.


Srtvarno, zar nemaju preca posla nego da sebave necime cega realno i nema?
A Draza....Pa zar Truman i De Gol nisu odlikovali Drazu za doprinos borbi protiv fasizma(ne za spasavanje pilota vec za doprinos antifasistickoj borbi)???

Ili mozda Sonja i Stasa znaju vise od Harija i Sarla?

Bas me briga i za cetnike i za partizane ali zaista ne mogu da shvatim ovoliku dokonost pojedinih osoba.

Hajduk Stanko

pre 10 godina

Prvo vi vratite OTETO i osudite komunisticke zlocine posle rata pa da sednemo da vidimo kakvu je ideologiju imao francuski djek i Kraljev vojnik koji se borio za slobodu sopstvenog naroda.Naroda koji jos uvek nije SLOBODAN!!!

Milance

pre 10 godina

Cetnicki pokret nije bio fasisticki.Niti je Draza Mihajlovic bio fasista.Mozda u nekoj vasoj istoriji,u americkoj i pobednickoj-saveznickoj nije.Nazalost,nije bio dobro vodjen,lose organizovan potpuno kasnije nadjacan u borbi protiv fasista od partizanskog.Draza nije zlikovac,on je srpski oficir.Castan,a opet nedorastao vremenu i situaciji.Na ovakve izjave bi morala ambasada USA da reaguje.Da jednog vojnika i patriotu i saveznika nazivaju fasistom.I to ko?Ne Hrvati (cast partizanskom pokretu)i muslimani iz BiH,vec "intelektualci" u Srbiji!Svasta!

Marko

pre 10 godina

"...rehabilitacija Draže Mihajlovića suprotstavlja putu Srbije u Evropsku uniju."

Naprotiv! Draža Mihajlović nije imao pošteno suđenje i upravo je njegova rehabilitacija i ponovno suđenje sa dokazima, svedocima... jedini put Srbije u EU.
Ovo, što ova gospoda pričaju, je ništa drugo do relativizacija komunističkih zločina.

Evo šta se desilo u Hrvatskoj koja je želela da zaštiti jednog takvog egzekutora iz bivšeg DB-a.

Baš me zanima šta bi danas ovi ljudi radili kada bi nas okupirali? Da li bi išli da brane zemlju sa redovnom vojskom ili sa nekim militantnim odredima neke partije?

daska

pre 10 godina

(MrsiMudoje, 17. oktobar 2013 16:12)
O kakvim ustašama u Hrvatskoj ti govoriš? Kod nas partijska policija ide na tebe ako si slučajno obukao crnu košulju, odmah si sumnjiv.
Idem sa sahrane, policija me zaustavlja jer su mislili da nosim ustašku majicu.

Ivo

pre 10 godina

Ne postoji rasizam u Srbiji niti je ikada postojao, ali postoji primitivizam koji se moze videti na utakmicama. Rasizam ima istorijsku dimenziju, odnosno istorijsko nasledje. To imaju neki narodi Evrope, ali ne i Srbi. Nisu Srbi bili robovlasnici. Knjiga za preporuku: ISTORIJA RASIZMA U EVROPI Džordž L. Mos.

srebrenko

pre 10 godina

Ni manje ni vise nego RASIZAM!!? Da li ova zena zna sta prica? A sta je bio Tito? Borac za demokratiju? I ko ce da odgovara za desetine hiljada nevinih zrtava partizanskog terora nakon tzv. oslobodjenja?

krle - dron

pre 10 godina

Ovo je vise nego degutantno da nam osoba rodjena i vaspitana u zaledju zadra ustaskoj regiji soli pamet u srbiji i poducava nas ko nam je bio nas cica Draza,te njene komunjare su upavsi u srbiju 44- napravile GENOCID nad srbijancima poubijavsi po sumama preko 500-hiljada srbijanaca bez ikakvog suda da im se ni grob nezna samo zato sto nisu znali sta je komunizam i sto su bili skolovaniji i imucniji od slosera.Krajnje je vreme da drzava pocne da stiti svoje nacionalne interese i nedozvoli da je ovako nistavne osobe ponizavaju.

Genboris

pre 10 godina

Nazalost ko iole poznaje istoriju Zna da su komunisti i fasisti od osnivanje Jugoslavije saradjivali tesno. A vidi se ni danas se nista nije promenilo. Pricaju o nekoj cetnixkoj ideologiji a prvi politicki skup Jvo je tek imala 1944 u sela Ba i tada prelazi iz vojne organizacije u politicku.Kazu sa Drazom se ne ide u Evropu a Draza svugde priznat i kod saveznika i kod sila osovina kao patriota i gerilac. Uostalom sve to moze da se otkrije u vojnim arhivama Nemacke, Britanije Amerike, Bugarske Rusije itd. Ceo svet pise jedno a ovde nam jos uvek ispiraju mozak.
Najopasnije je kad se komunisti i fasisti presvuku u demokrate.

moore

pre 10 godina

Zasto lazete?!? Zasto ne govorite o tome da je u redovima Jugoslovenske Vojske u Otadzbini bilo pripadnika muslimana, Hrvata, da Hrvata, Slovenaca itd.

GuruCat

pre 10 godina

A Goli Otok, likvidacije ko nije za Tita, Titova zabranjeno pravoslavlje, Trst je nas, Diktatura, Komunizam, UDBA, kao i 100 drugih stvari su sta?

Iza Brda

pre 10 godina

Da je Srbija demokratska zemlja, i na putu Evropske Unije, ona bi potpisala sporazum o izjednačavanju fašizma i komunizma kao dve totalitarne i anticivilizacijske ideologije XX veka.
Srbija je jedina zemlja u Evropi, koja nije potpisala ovaj akt.
S druge strane, gubeći tlo pod nogama, srpski neokomunisti, zalivani medijskom pažnjom, po sistemu "drž'te lopova" skreću pažnju sa zločina ideologije (komunističke) kojoj još uvek služe i još uvek joj se klanjaju. Pogledajte, pre neki dan, kako je Madjarski sud osudio komunistu za ratni zločin.
Kod nas je još uvek idol Kapičić, koji je star, ali ima želju za ubijanjem, sinovi, ćerke, potomci komunističke kaste koji žive po otetim stanovima u Beogradu, paratizirajući na budžetu države, ili po NVO koje se finansiraju iz inostranstva.
I, još nešto: Ako niste znali, Tito je umro!

Realista

pre 10 godina

verovatno je bilo zlocina i osvete na svim stranama ali ko je citao originalne dokumente koje su pisali sami cetnici i ideolozi cetnistva ukljucujuci Drazu, njihova ideologija je po definiciji rasisticka i etnicki iskljuciva. Interesantno vise prema Muslimanima nego hrvatima cak i u vreme najvecih pokolja od strane NDH a i u ovom rtu su se lizali sa HDZ i ustaskim ideologijama. Njihopva borba protiv fasista-nacista je bila minorna uglavnom za narod za pokazivanje ali su vise saradjivali sa njima protiv zajednickog neprijatelja - komunista. Postoje brojni dokazi koje niko ne moze osporiti.

LalaBanat

pre 10 godina

Deca komunista hoće da i dalje samo ideologija njihovih očeva bude ispravna, a znamo koliko je ta ideologija koštala nas Srbe! Živeo Čiča !!!

LalaBanat

pre 10 godina

Deca komunista hoće da i dalje samo ideologija njihovih očeva bude ispravna, a znamo koliko je ta ideologija koštala nas Srbe! Živeo Čiča !!!

Deda

pre 10 godina

Nedopustivo je ispiranje mozgova i mentalno terorisanje od strane moralnih gromada poput Sonje Biserko i istomišljenika u vidu "Saveza antifašista" i "Žena u crnom". "Osnovna ideologija Draže Mihajlovića je bila rasizam". Ovo ne zaslužuje ni komentar, kao da je pala sa Marsa ta drugarica Sonja. Drugovi i drugarice, knjige u šake, pa malo se obrazujte, šteta je da budete slepi i neobrazovani. Vaše "tekovine" i humanistička ideologija su odneli širom sveta preko 100 miliona života i vi ste se našli Bogom dani da govorite o nečijem rasizmu i zločinima? Pročitajte malo šta su pisali američki i britanski oficiri koji su bili kod Draže u misiji, a bilo ih je prilično. Pitajte malo saveznike iz II sv. rata da li je Draža bio fašista. Bedne i naivne laži, podmetanja i falsifikovanja. Ništa drugo nisam ni očekivao od vas. Kakva komunistička nauka, čudo neviđeno... "Osnovna ideologija Draže Mihajlovića je bila rasizam". Da pukneš od smeha.

srebrenko

pre 10 godina

Ni manje ni vise nego RASIZAM!!? Da li ova zena zna sta prica? A sta je bio Tito? Borac za demokratiju? I ko ce da odgovara za desetine hiljada nevinih zrtava partizanskog terora nakon tzv. oslobodjenja?

GuruCat

pre 10 godina

A Goli Otok, likvidacije ko nije za Tita, Titova zabranjeno pravoslavlje, Trst je nas, Diktatura, Komunizam, UDBA, kao i 100 drugih stvari su sta?

Iza Brda

pre 10 godina

Da je Srbija demokratska zemlja, i na putu Evropske Unije, ona bi potpisala sporazum o izjednačavanju fašizma i komunizma kao dve totalitarne i anticivilizacijske ideologije XX veka.
Srbija je jedina zemlja u Evropi, koja nije potpisala ovaj akt.
S druge strane, gubeći tlo pod nogama, srpski neokomunisti, zalivani medijskom pažnjom, po sistemu "drž'te lopova" skreću pažnju sa zločina ideologije (komunističke) kojoj još uvek služe i još uvek joj se klanjaju. Pogledajte, pre neki dan, kako je Madjarski sud osudio komunistu za ratni zločin.
Kod nas je još uvek idol Kapičić, koji je star, ali ima želju za ubijanjem, sinovi, ćerke, potomci komunističke kaste koji žive po otetim stanovima u Beogradu, paratizirajući na budžetu države, ili po NVO koje se finansiraju iz inostranstva.
I, još nešto: Ako niste znali, Tito je umro!

ref

pre 10 godina

polako, plakooo, gde ste se zaleteli tako? kasno vam je sad za to, odavno se ovaj narod pomirio sam sa sobom i nece vise da se deli. jos samo da sacekamo da vi, deca onih koji su nas upropastii, odete u vecna lovista i sve ce doci na svoje. sad kad svi hocemo pomirenje i da nastavimo normalan zivot vi opet hocete da raslojavate. a ovako kad vidim kako ste se skupili, a sve matori i frustrirani, joooj...

anticenzura

pre 10 godina

Ne znam sta da kazem a da mi ne bude cenzurisano?
Ali doticni/e moraju da shvate da Srbi nisu znali do 1943. ko su partizani,da su u hrvatskoj ustanak protiv fasizma podigli Cetnici i prekinuli tako tromesecni pokolj i maltretiranje Srba,da je Draza odlikovan od strane USA,da su Cetnici dobijali odlikovanja od saveznika,da Cetnici nisu bacali ljude u jame posle 1945.,da Goli otok nije Cetnicko delo,da su dedovi dosta Srba platili glavom jer su bili Cetnici,pa ni na Blajburgu nisu ubijali Cetnici,da Cetnici nisu proterali ugledne ljude iz Bg i uselili se u njihove domove,da Cetnici u Cacku nisu stadion napravili na masovnoj grobnici...
Ali mozda oni znaju ko je ubijao ugledne Srbe i pripadnike drugih nacija posle 1945.,ko je terao vojvodjanske paore da do smrti klece u vodi jer nemaju zita koliko trazi komesar,ko je slao ljude na odmor na Goli otok...
Neka nas nema,ali nek istina izadje na videlo,dosta je bilo!
Druze Tito tebe Srbi lazu,oni vole oni vole djenerala Drazu!

Realista

pre 10 godina

verovatno je bilo zlocina i osvete na svim stranama ali ko je citao originalne dokumente koje su pisali sami cetnici i ideolozi cetnistva ukljucujuci Drazu, njihova ideologija je po definiciji rasisticka i etnicki iskljuciva. Interesantno vise prema Muslimanima nego hrvatima cak i u vreme najvecih pokolja od strane NDH a i u ovom rtu su se lizali sa HDZ i ustaskim ideologijama. Njihopva borba protiv fasista-nacista je bila minorna uglavnom za narod za pokazivanje ali su vise saradjivali sa njima protiv zajednickog neprijatelja - komunista. Postoje brojni dokazi koje niko ne moze osporiti.

dragan

pre 10 godina

O Drazi, njegov savremenik pripadnik Americke sluzbe tokom 2 svetskog rata.
https://www.youtube.com/watch?v=Y5CXope9ncI https://www.youtube.com/watch?v=HvEpKxMrrQw

Biserko mora da odgovori na 2 pitanja.
1. Orden od Trumana americkog predsednika,
2. Nemacka nacisticka poternica za Drazom sa nagradom pre poternice za Titom.

Hajduk Stanko

pre 10 godina

Prvo vi vratite OTETO i osudite komunisticke zlocine posle rata pa da sednemo da vidimo kakvu je ideologiju imao francuski djek i Kraljev vojnik koji se borio za slobodu sopstvenog naroda.Naroda koji jos uvek nije SLOBODAN!!!

ludzbunjenog

pre 10 godina

Kazete saradjivao sa okupatorom.Jel'to isti okupator kome danas klecimo I molimo da nas primi u zagrljaj? Najlepse hvala, ko mi lepo objasni.

Gospodin iz Srbije

pre 10 godina

Jako postujem Sonju Biserko za neke stvari, ali isto tako u dosta tih nevladinih organizaciju su inflirtrirana deca komunista i Udbasa.
To svako u Srbiji zna ko ima malo mozga.

UDBA po svaku cenu zeli da se ne sazna zvanicna istorija drzave Srbije.
O tome sta je Udbaska banda sa one strane Drine, Crne Gore i Hrvatske uradila po Srbiji zajedno sa njihovim vrhovnim komandantom Joshua Ambroz Mayer-Titom , poljakom jevrejskog porekla i agentom ruske Kominterne pod pseudonim kamarad Walter.
Udbaska banda je pobila skoro sto hiljada gradjana Srbije metkom u potiljak i zatrpala u zivi krec , i proterala preko 250000 ljudi iz svojih kuca i imanja kako bi se Udbaska banda useljavala u tudja imanja po Srbiji.
Skoro punih 7 decenija Srbija je u Udbaskoj okupaciji, gde UDBA i dalje vlada iz senke , likvidira, otima i pljacka.
Udbasi su Privatizovali celu Srbiju sa onim istim otetim parama gradjana Srbije i srpskih preduzeca i banaka koje su prethodno izneli iz Srbije.
UDBA je otela preko 50 milijardi eura iz Srbije za zadnjih 20 i kusur godina.

Srbija ceka svoju zvanicnu istoriju, otvaranje dosijea zlocinacke UDBE, hapsenja i procesuiranja Udbasa i saradnika Udbe na tlu Srbije za sve zlocine i otimacine radjene po Srbiji sa pocetkom od 45-e godina kada je Udbaska banda nasilno upala u Srbiju uz pomoc Crvene Armije.

Srbija ceka rehabilitaciju generala Mihailovica , srpskog Generala koji se borio protiv nemackih okupatora .
Srbija ceka UDBU , fakture su spremne.

dokle smo došli?

pre 10 godina

Zamislite, čoveka koji je ceo svoj život posvetio odbrani svoje zemlje, prvi u Evropi koji je pružio Nemcima otpor, koji se spasao stotine savezničkih pilota, čovek čije su zasluge u borbi protiv fašista priznate i na Zapadu i krunisane ordenjem, čija je glava bila na Nemačkoj poternici, koji je na kraju mučki ubijen i čiji se grob ni do danas ne zna gde je, ova osoba da proziva da je rasista?

daj bombona da sisamo

pre 10 godina

@Aleksandar Kraus je u ime Saveza antifašista Srbije rekao da se rehabilitacija Draže Mihajlovića suprotstavlja putu Srbije u Evropsku uniju. "Rehabilitacija bilo koga ko je bio na strani okupatora je nedopustiva", kazao je Kraus.

Nedopustivo? Bugarska, Rumunija, Madjarska, Hrvatska... sve od reda saradnici okupatora, dakle, drzave kao takve, ne pojedinci, i eno ih tamo gdje jesu, u EU. Kraus ne zna sta prica, da zna, znao bi da je saradnja sa okupatorom u drugom svjetskom ratu, jedan od glavnih preduslova za prijem u EU, naravno, ne zvanican. Ako si dokazan poltron i ako imperijaliste i koloniste docekujes rasirenih ruku, koristices i Evropskoj uniji. Da se ne lazemo, cinjenice to jasno govore, a vi udrite minuse. I ti Sonja, i ti Cedo :)

dejan

pre 10 godina

tito je bio idol i najveci partizan
1 titov sef pun dragulja karadjordjevica.
2 goli otok pun neisotomisjenika
3 koliko ljudi su partizani streljali bez sudjenja

na kraju od drzave koju su partizani stvorili ostade gomila nacionalnih drzava zato jer oni i nisu mislili o drzavi nego o svojim beneficijama.

marija

pre 10 godina

Deca komunista hoće da i dalje samo ideologija njihovih očeva bude ispravna, a znamo koliko je ta ideologija koštala nas Srbe! Živeo Čiča !!!
(LalaBanat, 17. oktobar 2013 15:54)

U Zenama u crnom je cerka Milosa Minica, zna se ko je on.

Bolje joj je neka kaze gde je sahranjen General kraljeve vojske.

caole

pre 10 godina

Osnovna ideologija Draze Mihailovica bila je Srbija. I nista vise. Sto manje zrtava Srbije, unistenja, razaranja, silovanja, pomora, genocida. Ubijanje jednog Nemca a za odmazdu 100 Srba. Da se ne ponovi Prvi svetski rat. Da komunisti ne prekrajaju granice. Da ne uniste srpsku demokratiju. Kraljevinu. I sve ovo, po svaku cenu!!! To je ideologija ravnogorskog pokreta na celu sa pukovnikom (kasnije djeneralom) kraljeve vojske Dragoljubom Mihailovicem!!! A ne ideologijom kaplara austro-ugarske monarhije, coveka za koga se ni dan danas sa sigurnoscu ne zna ko je, koji je unistio srpsku drzavu, napravio nekoliko nepostojecih nacija, ziveo raskalasnije od svih srpskih kraljeva, pobio srpsku elitu, proterao srpske intelektualce, i za sve te zasluge Srbi mu se i danas klanjaju u najlepsem delu Beograda!!! Koliko smo pametni, sve nam se samo kazuje!

moore

pre 10 godina

Zasto lazete?!? Zasto ne govorite o tome da je u redovima Jugoslovenske Vojske u Otadzbini bilo pripadnika muslimana, Hrvata, da Hrvata, Slovenaca itd.

Komša

pre 10 godina

Zašto je porodica generala Draže bila u logoru?
Zašto je streljan Aleksandar Mišić, sin vojvode Mišića u Valjevskoj Mionici posle hapšenja u Struganiku?
Zašto De Gol nikada nije kročio na tlo SFRJ?
Zašto je Truman odlikovao Dražu?
Kakve direktive je davao Arsa Jovanović?
Zašto je jedan partizanski general proveo 18 godina u zatvorskoj bolnici posle pominjanja nekih dogadjaja na Neretvi u svojim memoarima?
Zašo niste učili istoriju u školi, a ne u Kumrovcu?

Unuk sam prvoborca, partizana koji nikada nije bio komunista već je u partitanima završio posle bekstva iz nemačkog zarobljeništva (uhapšen u vojnoj odeći-danas bioskop Balkan). Ponosan sam na svog dedu ali se stidim onih koji su borbu svog naroda za slobodu iskoristili za sticanje privilegija, bogatstva i za progon političkih protivnika i onih čija im se imovina svidjala.
Priče o rasizmu su vrhunac u pokušajima falsifikovanja istorije, ali i pokazivanju neznanja.
Srbi su imali dva antifašistička pokreta.

Nikola , Vracar

pre 10 godina

Dokon pop i jarice krstava.


Srtvarno, zar nemaju preca posla nego da sebave necime cega realno i nema?
A Draza....Pa zar Truman i De Gol nisu odlikovali Drazu za doprinos borbi protiv fasizma(ne za spasavanje pilota vec za doprinos antifasistickoj borbi)???

Ili mozda Sonja i Stasa znaju vise od Harija i Sarla?

Bas me briga i za cetnike i za partizane ali zaista ne mogu da shvatim ovoliku dokonost pojedinih osoba.

Pobesneli max

pre 10 godina

Do sada nisam cuo da zvanicna Evropa ima bilo kakvu primedbu na proces rehabilitacije DM. Ne sumnjam da bi, bilo sta sto se kosi sa EU standardima, u vezi ovog slucaja, bilo izostavljeno ili "zaboravljeno" a da se ne naglasi kao uslov za napredak ka EU integracijama. Ovo je unutrasnja stvar srpskog pravosudja a istupi Sonje Biserko samo jos jedan u nizu "zalosnih vapaja" privilegovanih uzaludnika.

krle - dron

pre 10 godina

Ovo je vise nego degutantno da nam osoba rodjena i vaspitana u zaledju zadra ustaskoj regiji soli pamet u srbiji i poducava nas ko nam je bio nas cica Draza,te njene komunjare su upavsi u srbiju 44- napravile GENOCID nad srbijancima poubijavsi po sumama preko 500-hiljada srbijanaca bez ikakvog suda da im se ni grob nezna samo zato sto nisu znali sta je komunizam i sto su bili skolovaniji i imucniji od slosera.Krajnje je vreme da drzava pocne da stiti svoje nacionalne interese i nedozvoli da je ovako nistavne osobe ponizavaju.

Genboris

pre 10 godina

Nazalost ko iole poznaje istoriju Zna da su komunisti i fasisti od osnivanje Jugoslavije saradjivali tesno. A vidi se ni danas se nista nije promenilo. Pricaju o nekoj cetnixkoj ideologiji a prvi politicki skup Jvo je tek imala 1944 u sela Ba i tada prelazi iz vojne organizacije u politicku.Kazu sa Drazom se ne ide u Evropu a Draza svugde priznat i kod saveznika i kod sila osovina kao patriota i gerilac. Uostalom sve to moze da se otkrije u vojnim arhivama Nemacke, Britanije Amerike, Bugarske Rusije itd. Ceo svet pise jedno a ovde nam jos uvek ispiraju mozak.
Najopasnije je kad se komunisti i fasisti presvuku u demokrate.

Marko

pre 10 godina

"...rehabilitacija Draže Mihajlovića suprotstavlja putu Srbije u Evropsku uniju."

Naprotiv! Draža Mihajlović nije imao pošteno suđenje i upravo je njegova rehabilitacija i ponovno suđenje sa dokazima, svedocima... jedini put Srbije u EU.
Ovo, što ova gospoda pričaju, je ništa drugo do relativizacija komunističkih zločina.

Evo šta se desilo u Hrvatskoj koja je želela da zaštiti jednog takvog egzekutora iz bivšeg DB-a.

Baš me zanima šta bi danas ovi ljudi radili kada bi nas okupirali? Da li bi išli da brane zemlju sa redovnom vojskom ili sa nekim militantnim odredima neke partije?

Mile iz Dubone

pre 10 godina

E sa Čičom u XXI vek, nek nam je Bog u pomoć.
Gibanica, rakija i kama .... rekviziti za napredak Srbije u budućnost sa Drazinim likom.

Alisa u zemlji cuda-ka

pre 10 godina

Ubice nas glupost i neznanje! Cetnici su bili prvi antifasisti na ovom podruciju,. Mogu lepo da kazu: " mi smo komunisticka deca, mi mrzimo cetnike i zato smo uvek protiv svega", a ne da pricaju gluposti!

Ivo

pre 10 godina

Ne postoji rasizam u Srbiji niti je ikada postojao, ali postoji primitivizam koji se moze videti na utakmicama. Rasizam ima istorijsku dimenziju, odnosno istorijsko nasledje. To imaju neki narodi Evrope, ali ne i Srbi. Nisu Srbi bili robovlasnici. Knjiga za preporuku: ISTORIJA RASIZMA U EVROPI Džordž L. Mos.

Milance

pre 10 godina

Cetnicki pokret nije bio fasisticki.Niti je Draza Mihajlovic bio fasista.Mozda u nekoj vasoj istoriji,u americkoj i pobednickoj-saveznickoj nije.Nazalost,nije bio dobro vodjen,lose organizovan potpuno kasnije nadjacan u borbi protiv fasista od partizanskog.Draza nije zlikovac,on je srpski oficir.Castan,a opet nedorastao vremenu i situaciji.Na ovakve izjave bi morala ambasada USA da reaguje.Da jednog vojnika i patriotu i saveznika nazivaju fasistom.I to ko?Ne Hrvati (cast partizanskom pokretu)i muslimani iz BiH,vec "intelektualci" u Srbiji!Svasta!

"...petokraku jer ne valja.... ona ne da srpskom rodu ljudska prava i slobodu !"

pre 10 godina

"Cisticete ulice"
Ne dirajte crvene,
Nisu oni krivi,
Nista nisu znali,
Jer su bili mali !

my way

pre 10 godina

Rasizam? Pa dobro, i besmislenije stvari su mu stavljane na teret, ali na zalost Sonje Biserko u drugo vreme kad je to moglo da prodje. Moji su bili partizani (priznajem da sa cetnicima nisu dolazili u sukobe tokom rata), medjutim istina je jedna i ona se moze prikrivati, ignorisati, falsifikovati, ali se nikad ne moze promeniti. Rehablitacija Cica Draze je upravo rehabilitacija istine, pravde, antifasisticke borbe celog srpskog naroda i apokalipticnih zrtava koje su za te ideale pale!

ppqq

pre 10 godina

Ako Hrvati Ante Gotovinu, Ante Pavelica i ostale zlotvore vide kao 'domobrane', zasto mi moramo da Drazu gledamo kao neprijatelja. On se covek protivio komunizmu i Jugoslaviji, koja je dovela do ubijanja 700000 Srba, proterivanje Srba 90 ih i sa Kosova i iz Hrvatske. Da nije bilo Jugoslavije, ne bi bilo ovoliko mrznje izmedju ljudi, ne bi bilo problema sa Kosovom, a sa zapadom bi bili saveznici, sami Ameri su cetnicima davali ordene za hrabrost, bili smo nekad na istoj strani, Draza od mene ima respect.

MLADEN Mladenovic

pre 10 godina

Jaoj, Sonja Biserko i istorija?! Pa da li ćemo njene "bisere" da navodimo kao činjenice?! Da li će ona da nam da svoje dragocene priloge za novu staru istoriju Srbije i Srba?! Zašto na ovaj skup nisu pozvali neko ko je kompetentniji, neko ko bi mogao da im oponira ali, pitanje nad pitanjima je. zašto se fantazmagorijama Sonje Biserko, Biljane Srbljanović i ženama u crnom daje ovoliki publicitet?! Šta se krije iza toga? Ko su oni da tumače četnički pokret i da ga svrstavaju bilo gde?!Sonja Biserko je osvedočeni mrzitelj ove države i ovoga naroda. Čudi me da joj neko od novinara, posebno oni koji se bave istražiteljskim novinarstvom, ne postave pitanje, zašto je vraćena sa diplomatske službe iz V.Britanije odnosno Londona i, što je još intrigantnije, zašto ona ne pominje ovaj deo svog života?!Nije valjda da se stidi?! I ona će da nam priča ko su četnici? Da li to radi samo zbog toga da bi ustaše imale pandan u četnicima ili, da ustaške pokolje umanji postojanjem četnika?!

Be-ge-de

pre 10 godina

Cerka Milosa Minica komuniste i ostala komunisticka deca pokusavaju i dalje da spinuju stvari u Srbiji.
Znaci UDBA je u panici, znaju da sledi zvanicna istorija Srbije o zlocinima Udbaske bagre i naravno otvaranje dosijea UDBE , pa onda u red za procesuiranja Udbasa, sve u zavisnosti ko je sta radio po Srbiji.

Banja Luka

pre 10 godina

Meni je ova S. Biserko extra lik. Evo i zašto. Žena je otkrila recept za ugodan život u ovim teškim vremenima.
Prvo osnuješ neku NVO. U njenom imenu moraju biti riječi mir, demokratija, pomirenje ili istina.
Onda počneš da drobiš o genocidnim Srbima, Srebrenici, zlim četnicima i slično.
Kao treće, na tebe se automatski zalijepi bezbroj finansijera sa zapada, koji te izdašno plaćaju, a o kojima ti naravno ne govoriš javnosti.
Kao četvrto, živiš kao bubreg u loju.
I kao peto, povremeno organizuješ neku tribinu ili press konferenciju.

Andrija

pre 10 godina

Četnici su toliko nesporno bili kolaboratori da je najžešći antikomunist Churchill na konferenciji u Tehiranu 1943. objavio Staljinu da su za UK saveznici partizani. I to na temelju dešifriranih njemačkih poruka tko ih zapravo napada. Pa i 1944. u jedrilicama 500. SS padobranske kod desanta na Drvar su bili Četnici - tjedan dana prije Normandije.

Trumanov i de Gaulleov orden su stvar poslijeratne politike, jednako kao što je i von Braun radio rakete za Amere.

A što se tiče "rehabilitacije", samo hrabro. Bit će zabavno gledati kako će se Srbija koprcati kad shvati da tim činom postaje materijalno odgovorna za četničke zločine obiteljima žrtava. Što recimo Hrvatska nije napravila, niti jedan ustaša kao ni NDH nije rehabilitirana.

nada22

pre 10 godina

SKUPili se u MEDIJA-centru da sa ISTOMIŠLJENICIMA razmenjuju "istorijski dokazane" teorije!
Biserko, da prospe još koji BISER (na pamet naučen), a gospođa Staša da pokaže Beogradu "SVESTRANOST" Žena u crnom. NJENO mišljenje o Draži i četnicima mora da je izuzetno važno i značajno, jer je poznata po svojoj "objektivnosti", pogotovo kada je reč o bilo kom Srbinu, bio on pokojan, ili živ.

Marko

pre 10 godina

Sta vi pisete, ono... Nema vam pomoci.

Smrt fasizmu!
(true_that, 17. oktobar 2013 18:57)

# Link komentara
Preporučujem (+8)
Ne preporučujem (-4)

Ono kad isprani mozak pun sebe ostavi ovako "inteligentan i sadrzajan" komentar... Nema ti pomoci dok nesto ne naucis i ne pocnes da mislis svojom glavom.

barracuda

pre 10 godina

"Strast za istinom o prošlosti je najbolji izraz životne snage u čoveku i naročit oblik njegovog samopoštovanja."
(Ivo Andrić)

Ljudi samo opušteno, nemaju oni toliko ašova da bi sahranili ISTINU.

Srbija je večna dok su joj deca verna!

JK

pre 10 godina

Neka ih rehabilituju, koga to briga. Cinjenice ne mogu da falsifikuju. Imao je krajnje nesposbnu i nedisciplinovanu vojsku koja se "ulezala", nije shvatio znacaj Bosne kao strategijske, previse vaznosti je davao Srbiji i njenoj populaciji misleci da sta god se u BiH desava nece biti bitno kad on podigne mobilizaciju u Srbiji. Dok je on tavorio sa svojom "vojskom" po selima koja niti je vezbala, niti ispaljivala metak, niti odrzavala disciplinu a dobro se najela gibanice, partizani su jacali i organizaciono i moralno i borbeno kroz neprijateljske ofanzive u Bosni. Kada je doslo do prodora u Srbiju novembra 1943. cetnicke jedinice rasule su se kao kula od karata na granici Srbije i Bosne pod udarom vec prekaljenih boraca iz Crne Gore, Dalmacije, Bosne i Krajine. Los strateg i komandant, vec je dobrano izgubio kontrolu nad svojim "potcinjenima" a sve i da je imao strategiju i pobedio komuniste, opet bi Rusi usli i pregazili ga. Slazem se da je na pocetku imao ideju i da je bio za ustanak. Njegov plan je bio jednostavan, unistiti komuniste u Srbiji, drzati Srbiju jer ce mobilizacija u Srbiji biti presudna. Fokus mu je bio ne da se bori protiv Nemaca, jer se nije protiv njih borio nego protiv partizana da bi drzao Srbiju. Na sudjenju kada ga pitaju zasto ni 1944. nije napao Nemce on kaze "trebala mi je Srbija". Pazite, ne porice da nije napadao Nemce uopste nego "trebala mi je Srbija". Partizanima nije trebala. Izgubio je, kraj price. Dzaba mu skolovanja po vojnim akademijama.

matori

pre 10 godina

@
"...Deca komunista hoće da i dalje samo ideologija njihovih očeva bude ispravna, a znamo koliko je ta ideologija koštala nas Srbe! Živeo Čiča !!!
(LalaBanat, 17. oktobar 2013 15:54)..."

Dao vam Bog da komunizam ne vidite NIKAD, niti bilo šta slično!
Daće Bog da vam na grbaču zasedne neko ko "voli" svoj narod, neko ko je 100% kao Čiča, pa neka tako ostane bar 100 godina.
Uveren sam da ćete onda biti veoma "srećni"...
A to i zaslužujete - SIGURNO.

mujcinovic salih

pre 10 godina

Draza je bio filantrop samo nije hteo da se hvali!Ako hocete nesto da saznate procitajte program cetnickog pokreta advokata Moljevica.Draza nije bio prijatelj De Gola,pogotovo nisu bili zajedno na akademiji kako ovde neki insiuniraju.Kakav pokret je to bio govori cinjenica da se Amerika citadela kapitalizma odlucila za "komunisticke ubice" a demokratu Drazu pustila niz vodu.Dalje nema?

pop

pre 10 godina

JVuO tj Cetnici Draze Mihailovica su svi od reda bili elitni padobranci, ali su umesto na Istocnom Frontu iskocili na Drvar?!
Dajte bre toliko lupetate sa ustaskih i slicnih pozicija da je to prosto sramota.

Demasoni

pre 10 godina

Zanimljivo kako neki pisu da treba da procitamo malo knjige a da pritom ni oni neznaju kako ona izgleda.. Da se ja pitam jedan goli otok nije imao dovoljno kapaciteta, trebalo je u svakoj drzavi po jedan i ne bi doslo do ovoga danas sto dozivljavamo... Upamtite vec jednom da Draza i cetnicki pokret bio je podrzavan samo na pocetku rata od stane Engleske i da pomoc koju je dobijao od njih nije koristio u ratu protiv okupatora vec zbog zastitu bogatih i imucnih lopova od siromasnog naroda koji kasnije se prikljucio u partizane.. Nakon toga Draza je odbacen kao saveznik ... Istorija je suvise bogata da bi se iskrivila za 40 god velikosrpske propagande. Jos uvek ima zivih svedoka iz tog doba kome vise verujem neko nekom kvazi politicaru ili kvazi istoricaru koji pokusava da opravda silom i ratom unistenje jedne velike zemlje gde smo malte ne svi bili srecni!

daska

pre 10 godina

(MrsiMudoje, 17. oktobar 2013 16:12)
O kakvim ustašama u Hrvatskoj ti govoriš? Kod nas partijska policija ide na tebe ako si slučajno obukao crnu košulju, odmah si sumnjiv.
Idem sa sahrane, policija me zaustavlja jer su mislili da nosim ustašku majicu.

mario

pre 10 godina

@MrsiMudoje Nemoj obmanjivati citatelje sa svojim lazima.Ajde izadji sa majicom ili zastavom na kojoj je U ili digni desnicu u vis pa ces vidjeti kako brzo ces da zavrsis u zatvoru.Promicanje ustastva je zakonom zabranjeno u RH.Stoga se prvo informiraj pa onda komentiraj.

Marko, Beograd

pre 10 godina

"Rehabilitacija Draže Mihajlovića i Zakon o izjednačavanju četnika i partizana su nedopustivi i vode Srbiju u rasističku ideologiju."

"Osnovna ideologija Draže Mihajlovića je bila rasizam, a četnički pokret nikada nije bio antifašistički već su direktno sarađivali sa okupatorom za vreme Drugog svetsko rata."

Zbog ove dve rečenice treba medijski ignorisati svaki naredni javni nastup Sonje Biserko, prvenstveno iz razloga što pristrasno priča o materiji koja joj je nepoznata.
Pri tom ne mislim samo na nepoznavanje istorije Srbije i četničkog pokreta, o kom priča kao potpuni laik, već što joj je kao predsednici nevladine organizacije koja zastupa ljudska prava nepoznata definicija termina "rasizam".

Jedina "krivica" Draže Mihailovića i vojske pod njegovim vođstvom je što im je na prvom mestu bila Srbija i srpski narod, a ne Jugoslavija. Četnička saradnja sa okupatorom je priča iskonstruisana od strane komunista i nikada nije dokazano ijedno zajedničko učešće Dražinih četnika i nemačke vojske u akcijama. Pritom, Dražinu Jugoslovensku vojsku u otadžbini nikako ne treba mešati sa četničkim pokretom Nikole Kalabića ili drugim oružanim grupama koji su se predstavljali kao četnici i delovali nezavisno od komande generala Mihailovića.

U jednoj stvari je gospođa Biserko u pravu: partizane i četnike ne treba izjednačavati.
Četnici nisu zavodili diktaturu, niti su streljali Srbe iz ideoloških razloga, dok su komunisti samo posle rata streljali više desetina hiljada Srba.

Vladimirr

pre 10 godina

E sa Čičom u XXI vek, nek nam je Bog u pomoć.
Gibanica, rakija i kama .... rekviziti za napredak Srbije u budućnost sa Drazinim likom.
(Mile iz Dubone, 17. oktobar 2013 17:07)

Sa Cicom nikako, covek je umro jos, kad ono bese, 46.? Sto se tice rekvizita, za ovim trecim ni ja nisam lud, ali ona prva dva su sasvim OK:) Bas sam neki dan popio casicu rakije od dunje... Salu na stranu, mislim da o toj nasoj proslosti, zlocinima ovih i onih cetnika, ovih i onih partizana, i tome sta su radili njihovi komandanti nsta ne znamo. Jedni su se usancili u argumente iz 1970., o tome da su svi koji su bilo kako operativno saradjivali sa Nemcima izdajnici (onda bi i partizani bili to isto, jer su takodje u nekoliko prilika isli na pregovore sa Nemcima), a drugi ponavljaju neke decije cetnicke pesmice kao glavni argument. Uglavnom usijane glave, na obe strane, pa ti sad vidi sta je tu istina. Uostalom, ima li ikog u Srbiji ko moze da istrazi tu istinu i ko je dovoljno strucan i objektivan? Ili cemo biti zauvek zrtve mitova, pa bili oni ovakvi ili onakvi? Ne kazem da je lako, mislim da i recimo francusku revoluciju od pre dva i nesto veka isto tako nisu jednoznacno i definitivno istrazili, ali ima podataka, i ko hoce moze da stvori neku objektivnu sliku. Bojim se da o tom nesrecnom Drugom svetskom ratu u Srba jos dugo nece biti nekih podataka i statistika koji bi nam omogucili da stvorimo svoju sliku zasnovanu na cinjenicama.

Komša

pre 10 godina

@Marko Beograd
Naravno da je Draži i JV načinjena ogromna nepravda,ali ne smemo otići u drugu krajnost i sada po nekom automatizmu blatiti sve učenime rata koji su bili u Partizanima.Time bi zapravo postali isti kao i Sonja i njena ekipa.
Velika većina pripadnika Partizanskog pokreta je u borbu otišla da bi branila svoju zemlju a ne da bi rušila kralja,otimala zemlju seljacima i kuće vlasnicima.Ne treba se čak ni baviti osudom komunističke ideologije.Naš nacionalni interes treba da bude jasna osuda svih pripadnika ovih pokreta koji su načinili zločin i rehabilitacija svih kojima je nepravda načinjena.
Poenta je da nikada više ne dozvolimo da neka ideologija,religija ili lični interes pojedinca ili grupe ne bude iznad interesa naroda i države.
U početku sam mislio da je izjava o rasizmu plod neznanja.Nije.Teško da bi neko od ljudi koji su prisustvovali ovoj konferenciji mogao da bude toliko neinformisan ili neobrazovan.
Reč je o marketingu.Današnji čovek je zauzet svojim dnevnim problemima i nema vremena da se udubi u nešto već sve prati površno.Nalepiš etiketu i masa ljudii to prihvati zdravo za gotovo i u startu stvori negativan stav.Kratka poruka koja se brzo prihvata jer ogroman broj ljudi (normalnih) ima jasno izgradjen negativan stav prema rasizmu.

To nije dobra ideja

pre 10 godina

Rehabilitacija četništva "zato što smo sada antikomunisti", to je izbacivanje deteta iz kadice zajedno sa prljavom vodom. Nemamo ništa da dobijemo (tako nećete eliminisati UDBU, cela moderna istorija nam govori da su oni već odavno prešli na četničku stranu i verovatno stoje i iza svega ovoga), a možemo puno da izgubimo.

Realista

pre 10 godina

verovatno je bilo zlocina i osvete na svim stranama ali ko je citao originalne dokumente koje su pisali sami cetnici i ideolozi cetnistva ukljucujuci Drazu, njihova ideologija je po definiciji rasisticka i etnicki iskljuciva. Interesantno vise prema Muslimanima nego hrvatima cak i u vreme najvecih pokolja od strane NDH a i u ovom rtu su se lizali sa HDZ i ustaskim ideologijama. Njihopva borba protiv fasista-nacista je bila minorna uglavnom za narod za pokazivanje ali su vise saradjivali sa njima protiv zajednickog neprijatelja - komunista. Postoje brojni dokazi koje niko ne moze osporiti.

LalaBanat

pre 10 godina

Deca komunista hoće da i dalje samo ideologija njihovih očeva bude ispravna, a znamo koliko je ta ideologija koštala nas Srbe! Živeo Čiča !!!

Deda

pre 10 godina

Nedopustivo je ispiranje mozgova i mentalno terorisanje od strane moralnih gromada poput Sonje Biserko i istomišljenika u vidu "Saveza antifašista" i "Žena u crnom". "Osnovna ideologija Draže Mihajlovića je bila rasizam". Ovo ne zaslužuje ni komentar, kao da je pala sa Marsa ta drugarica Sonja. Drugovi i drugarice, knjige u šake, pa malo se obrazujte, šteta je da budete slepi i neobrazovani. Vaše "tekovine" i humanistička ideologija su odneli širom sveta preko 100 miliona života i vi ste se našli Bogom dani da govorite o nečijem rasizmu i zločinima? Pročitajte malo šta su pisali američki i britanski oficiri koji su bili kod Draže u misiji, a bilo ih je prilično. Pitajte malo saveznike iz II sv. rata da li je Draža bio fašista. Bedne i naivne laži, podmetanja i falsifikovanja. Ništa drugo nisam ni očekivao od vas. Kakva komunistička nauka, čudo neviđeno... "Osnovna ideologija Draže Mihajlovića je bila rasizam". Da pukneš od smeha.

Mile iz Dubone

pre 10 godina

E sa Čičom u XXI vek, nek nam je Bog u pomoć.
Gibanica, rakija i kama .... rekviziti za napredak Srbije u budućnost sa Drazinim likom.

GuruCat

pre 10 godina

A Goli Otok, likvidacije ko nije za Tita, Titova zabranjeno pravoslavlje, Trst je nas, Diktatura, Komunizam, UDBA, kao i 100 drugih stvari su sta?

srebrenko

pre 10 godina

Ni manje ni vise nego RASIZAM!!? Da li ova zena zna sta prica? A sta je bio Tito? Borac za demokratiju? I ko ce da odgovara za desetine hiljada nevinih zrtava partizanskog terora nakon tzv. oslobodjenja?

ref

pre 10 godina

polako, plakooo, gde ste se zaleteli tako? kasno vam je sad za to, odavno se ovaj narod pomirio sam sa sobom i nece vise da se deli. jos samo da sacekamo da vi, deca onih koji su nas upropastii, odete u vecna lovista i sve ce doci na svoje. sad kad svi hocemo pomirenje i da nastavimo normalan zivot vi opet hocete da raslojavate. a ovako kad vidim kako ste se skupili, a sve matori i frustrirani, joooj...

Iza Brda

pre 10 godina

Da je Srbija demokratska zemlja, i na putu Evropske Unije, ona bi potpisala sporazum o izjednačavanju fašizma i komunizma kao dve totalitarne i anticivilizacijske ideologije XX veka.
Srbija je jedina zemlja u Evropi, koja nije potpisala ovaj akt.
S druge strane, gubeći tlo pod nogama, srpski neokomunisti, zalivani medijskom pažnjom, po sistemu "drž'te lopova" skreću pažnju sa zločina ideologije (komunističke) kojoj još uvek služe i još uvek joj se klanjaju. Pogledajte, pre neki dan, kako je Madjarski sud osudio komunistu za ratni zločin.
Kod nas je još uvek idol Kapičić, koji je star, ali ima želju za ubijanjem, sinovi, ćerke, potomci komunističke kaste koji žive po otetim stanovima u Beogradu, paratizirajući na budžetu države, ili po NVO koje se finansiraju iz inostranstva.
I, još nešto: Ako niste znali, Tito je umro!

Andrija

pre 10 godina

Četnici su toliko nesporno bili kolaboratori da je najžešći antikomunist Churchill na konferenciji u Tehiranu 1943. objavio Staljinu da su za UK saveznici partizani. I to na temelju dešifriranih njemačkih poruka tko ih zapravo napada. Pa i 1944. u jedrilicama 500. SS padobranske kod desanta na Drvar su bili Četnici - tjedan dana prije Normandije.

Trumanov i de Gaulleov orden su stvar poslijeratne politike, jednako kao što je i von Braun radio rakete za Amere.

A što se tiče "rehabilitacije", samo hrabro. Bit će zabavno gledati kako će se Srbija koprcati kad shvati da tim činom postaje materijalno odgovorna za četničke zločine obiteljima žrtava. Što recimo Hrvatska nije napravila, niti jedan ustaša kao ni NDH nije rehabilitirana.

mujcinovic salih

pre 10 godina

Draza je bio filantrop samo nije hteo da se hvali!Ako hocete nesto da saznate procitajte program cetnickog pokreta advokata Moljevica.Draza nije bio prijatelj De Gola,pogotovo nisu bili zajedno na akademiji kako ovde neki insiuniraju.Kakav pokret je to bio govori cinjenica da se Amerika citadela kapitalizma odlucila za "komunisticke ubice" a demokratu Drazu pustila niz vodu.Dalje nema?

matori

pre 10 godina

@
"...Deca komunista hoće da i dalje samo ideologija njihovih očeva bude ispravna, a znamo koliko je ta ideologija koštala nas Srbe! Živeo Čiča !!!
(LalaBanat, 17. oktobar 2013 15:54)..."

Dao vam Bog da komunizam ne vidite NIKAD, niti bilo šta slično!
Daće Bog da vam na grbaču zasedne neko ko "voli" svoj narod, neko ko je 100% kao Čiča, pa neka tako ostane bar 100 godina.
Uveren sam da ćete onda biti veoma "srećni"...
A to i zaslužujete - SIGURNO.

anticenzura

pre 10 godina

Ne znam sta da kazem a da mi ne bude cenzurisano?
Ali doticni/e moraju da shvate da Srbi nisu znali do 1943. ko su partizani,da su u hrvatskoj ustanak protiv fasizma podigli Cetnici i prekinuli tako tromesecni pokolj i maltretiranje Srba,da je Draza odlikovan od strane USA,da su Cetnici dobijali odlikovanja od saveznika,da Cetnici nisu bacali ljude u jame posle 1945.,da Goli otok nije Cetnicko delo,da su dedovi dosta Srba platili glavom jer su bili Cetnici,pa ni na Blajburgu nisu ubijali Cetnici,da Cetnici nisu proterali ugledne ljude iz Bg i uselili se u njihove domove,da Cetnici u Cacku nisu stadion napravili na masovnoj grobnici...
Ali mozda oni znaju ko je ubijao ugledne Srbe i pripadnike drugih nacija posle 1945.,ko je terao vojvodjanske paore da do smrti klece u vodi jer nemaju zita koliko trazi komesar,ko je slao ljude na odmor na Goli otok...
Neka nas nema,ali nek istina izadje na videlo,dosta je bilo!
Druze Tito tebe Srbi lazu,oni vole oni vole djenerala Drazu!

Demasoni

pre 10 godina

Zanimljivo kako neki pisu da treba da procitamo malo knjige a da pritom ni oni neznaju kako ona izgleda.. Da se ja pitam jedan goli otok nije imao dovoljno kapaciteta, trebalo je u svakoj drzavi po jedan i ne bi doslo do ovoga danas sto dozivljavamo... Upamtite vec jednom da Draza i cetnicki pokret bio je podrzavan samo na pocetku rata od stane Engleske i da pomoc koju je dobijao od njih nije koristio u ratu protiv okupatora vec zbog zastitu bogatih i imucnih lopova od siromasnog naroda koji kasnije se prikljucio u partizane.. Nakon toga Draza je odbacen kao saveznik ... Istorija je suvise bogata da bi se iskrivila za 40 god velikosrpske propagande. Jos uvek ima zivih svedoka iz tog doba kome vise verujem neko nekom kvazi politicaru ili kvazi istoricaru koji pokusava da opravda silom i ratom unistenje jedne velike zemlje gde smo malte ne svi bili srecni!

Milance

pre 10 godina

Cetnicki pokret nije bio fasisticki.Niti je Draza Mihajlovic bio fasista.Mozda u nekoj vasoj istoriji,u americkoj i pobednickoj-saveznickoj nije.Nazalost,nije bio dobro vodjen,lose organizovan potpuno kasnije nadjacan u borbi protiv fasista od partizanskog.Draza nije zlikovac,on je srpski oficir.Castan,a opet nedorastao vremenu i situaciji.Na ovakve izjave bi morala ambasada USA da reaguje.Da jednog vojnika i patriotu i saveznika nazivaju fasistom.I to ko?Ne Hrvati (cast partizanskom pokretu)i muslimani iz BiH,vec "intelektualci" u Srbiji!Svasta!

dokle smo došli?

pre 10 godina

Zamislite, čoveka koji je ceo svoj život posvetio odbrani svoje zemlje, prvi u Evropi koji je pružio Nemcima otpor, koji se spasao stotine savezničkih pilota, čovek čije su zasluge u borbi protiv fašista priznate i na Zapadu i krunisane ordenjem, čija je glava bila na Nemačkoj poternici, koji je na kraju mučki ubijen i čiji se grob ni do danas ne zna gde je, ova osoba da proziva da je rasista?

JK

pre 10 godina

Neka ih rehabilituju, koga to briga. Cinjenice ne mogu da falsifikuju. Imao je krajnje nesposbnu i nedisciplinovanu vojsku koja se "ulezala", nije shvatio znacaj Bosne kao strategijske, previse vaznosti je davao Srbiji i njenoj populaciji misleci da sta god se u BiH desava nece biti bitno kad on podigne mobilizaciju u Srbiji. Dok je on tavorio sa svojom "vojskom" po selima koja niti je vezbala, niti ispaljivala metak, niti odrzavala disciplinu a dobro se najela gibanice, partizani su jacali i organizaciono i moralno i borbeno kroz neprijateljske ofanzive u Bosni. Kada je doslo do prodora u Srbiju novembra 1943. cetnicke jedinice rasule su se kao kula od karata na granici Srbije i Bosne pod udarom vec prekaljenih boraca iz Crne Gore, Dalmacije, Bosne i Krajine. Los strateg i komandant, vec je dobrano izgubio kontrolu nad svojim "potcinjenima" a sve i da je imao strategiju i pobedio komuniste, opet bi Rusi usli i pregazili ga. Slazem se da je na pocetku imao ideju i da je bio za ustanak. Njegov plan je bio jednostavan, unistiti komuniste u Srbiji, drzati Srbiju jer ce mobilizacija u Srbiji biti presudna. Fokus mu je bio ne da se bori protiv Nemaca, jer se nije protiv njih borio nego protiv partizana da bi drzao Srbiju. Na sudjenju kada ga pitaju zasto ni 1944. nije napao Nemce on kaze "trebala mi je Srbija". Pazite, ne porice da nije napadao Nemce uopste nego "trebala mi je Srbija". Partizanima nije trebala. Izgubio je, kraj price. Dzaba mu skolovanja po vojnim akademijama.

caole

pre 10 godina

Osnovna ideologija Draze Mihailovica bila je Srbija. I nista vise. Sto manje zrtava Srbije, unistenja, razaranja, silovanja, pomora, genocida. Ubijanje jednog Nemca a za odmazdu 100 Srba. Da se ne ponovi Prvi svetski rat. Da komunisti ne prekrajaju granice. Da ne uniste srpsku demokratiju. Kraljevinu. I sve ovo, po svaku cenu!!! To je ideologija ravnogorskog pokreta na celu sa pukovnikom (kasnije djeneralom) kraljeve vojske Dragoljubom Mihailovicem!!! A ne ideologijom kaplara austro-ugarske monarhije, coveka za koga se ni dan danas sa sigurnoscu ne zna ko je, koji je unistio srpsku drzavu, napravio nekoliko nepostojecih nacija, ziveo raskalasnije od svih srpskih kraljeva, pobio srpsku elitu, proterao srpske intelektualce, i za sve te zasluge Srbi mu se i danas klanjaju u najlepsem delu Beograda!!! Koliko smo pametni, sve nam se samo kazuje!

mario

pre 10 godina

@MrsiMudoje Nemoj obmanjivati citatelje sa svojim lazima.Ajde izadji sa majicom ili zastavom na kojoj je U ili digni desnicu u vis pa ces vidjeti kako brzo ces da zavrsis u zatvoru.Promicanje ustastva je zakonom zabranjeno u RH.Stoga se prvo informiraj pa onda komentiraj.

ppqq

pre 10 godina

Ako Hrvati Ante Gotovinu, Ante Pavelica i ostale zlotvore vide kao 'domobrane', zasto mi moramo da Drazu gledamo kao neprijatelja. On se covek protivio komunizmu i Jugoslaviji, koja je dovela do ubijanja 700000 Srba, proterivanje Srba 90 ih i sa Kosova i iz Hrvatske. Da nije bilo Jugoslavije, ne bi bilo ovoliko mrznje izmedju ljudi, ne bi bilo problema sa Kosovom, a sa zapadom bi bili saveznici, sami Ameri su cetnicima davali ordene za hrabrost, bili smo nekad na istoj strani, Draza od mene ima respect.

dragan

pre 10 godina

O Drazi, njegov savremenik pripadnik Americke sluzbe tokom 2 svetskog rata.
https://www.youtube.com/watch?v=Y5CXope9ncI https://www.youtube.com/watch?v=HvEpKxMrrQw

Biserko mora da odgovori na 2 pitanja.
1. Orden od Trumana americkog predsednika,
2. Nemacka nacisticka poternica za Drazom sa nagradom pre poternice za Titom.

Alisa u zemlji cuda-ka

pre 10 godina

Ubice nas glupost i neznanje! Cetnici su bili prvi antifasisti na ovom podruciju,. Mogu lepo da kazu: " mi smo komunisticka deca, mi mrzimo cetnike i zato smo uvek protiv svega", a ne da pricaju gluposti!

Be-ge-de

pre 10 godina

Cerka Milosa Minica komuniste i ostala komunisticka deca pokusavaju i dalje da spinuju stvari u Srbiji.
Znaci UDBA je u panici, znaju da sledi zvanicna istorija Srbije o zlocinima Udbaske bagre i naravno otvaranje dosijea UDBE , pa onda u red za procesuiranja Udbasa, sve u zavisnosti ko je sta radio po Srbiji.

krle - dron

pre 10 godina

Ovo je vise nego degutantno da nam osoba rodjena i vaspitana u zaledju zadra ustaskoj regiji soli pamet u srbiji i poducava nas ko nam je bio nas cica Draza,te njene komunjare su upavsi u srbiju 44- napravile GENOCID nad srbijancima poubijavsi po sumama preko 500-hiljada srbijanaca bez ikakvog suda da im se ni grob nezna samo zato sto nisu znali sta je komunizam i sto su bili skolovaniji i imucniji od slosera.Krajnje je vreme da drzava pocne da stiti svoje nacionalne interese i nedozvoli da je ovako nistavne osobe ponizavaju.

Gospodin iz Srbije

pre 10 godina

Jako postujem Sonju Biserko za neke stvari, ali isto tako u dosta tih nevladinih organizaciju su inflirtrirana deca komunista i Udbasa.
To svako u Srbiji zna ko ima malo mozga.

UDBA po svaku cenu zeli da se ne sazna zvanicna istorija drzave Srbije.
O tome sta je Udbaska banda sa one strane Drine, Crne Gore i Hrvatske uradila po Srbiji zajedno sa njihovim vrhovnim komandantom Joshua Ambroz Mayer-Titom , poljakom jevrejskog porekla i agentom ruske Kominterne pod pseudonim kamarad Walter.
Udbaska banda je pobila skoro sto hiljada gradjana Srbije metkom u potiljak i zatrpala u zivi krec , i proterala preko 250000 ljudi iz svojih kuca i imanja kako bi se Udbaska banda useljavala u tudja imanja po Srbiji.
Skoro punih 7 decenija Srbija je u Udbaskoj okupaciji, gde UDBA i dalje vlada iz senke , likvidira, otima i pljacka.
Udbasi su Privatizovali celu Srbiju sa onim istim otetim parama gradjana Srbije i srpskih preduzeca i banaka koje su prethodno izneli iz Srbije.
UDBA je otela preko 50 milijardi eura iz Srbije za zadnjih 20 i kusur godina.

Srbija ceka svoju zvanicnu istoriju, otvaranje dosijea zlocinacke UDBE, hapsenja i procesuiranja Udbasa i saradnika Udbe na tlu Srbije za sve zlocine i otimacine radjene po Srbiji sa pocetkom od 45-e godina kada je Udbaska banda nasilno upala u Srbiju uz pomoc Crvene Armije.

Srbija ceka rehabilitaciju generala Mihailovica , srpskog Generala koji se borio protiv nemackih okupatora .
Srbija ceka UDBU , fakture su spremne.

my way

pre 10 godina

Rasizam? Pa dobro, i besmislenije stvari su mu stavljane na teret, ali na zalost Sonje Biserko u drugo vreme kad je to moglo da prodje. Moji su bili partizani (priznajem da sa cetnicima nisu dolazili u sukobe tokom rata), medjutim istina je jedna i ona se moze prikrivati, ignorisati, falsifikovati, ali se nikad ne moze promeniti. Rehablitacija Cica Draze je upravo rehabilitacija istine, pravde, antifasisticke borbe celog srpskog naroda i apokalipticnih zrtava koje su za te ideale pale!

daj bombona da sisamo

pre 10 godina

@Aleksandar Kraus je u ime Saveza antifašista Srbije rekao da se rehabilitacija Draže Mihajlovića suprotstavlja putu Srbije u Evropsku uniju. "Rehabilitacija bilo koga ko je bio na strani okupatora je nedopustiva", kazao je Kraus.

Nedopustivo? Bugarska, Rumunija, Madjarska, Hrvatska... sve od reda saradnici okupatora, dakle, drzave kao takve, ne pojedinci, i eno ih tamo gdje jesu, u EU. Kraus ne zna sta prica, da zna, znao bi da je saradnja sa okupatorom u drugom svjetskom ratu, jedan od glavnih preduslova za prijem u EU, naravno, ne zvanican. Ako si dokazan poltron i ako imperijaliste i koloniste docekujes rasirenih ruku, koristices i Evropskoj uniji. Da se ne lazemo, cinjenice to jasno govore, a vi udrite minuse. I ti Sonja, i ti Cedo :)

Pobesneli max

pre 10 godina

Do sada nisam cuo da zvanicna Evropa ima bilo kakvu primedbu na proces rehabilitacije DM. Ne sumnjam da bi, bilo sta sto se kosi sa EU standardima, u vezi ovog slucaja, bilo izostavljeno ili "zaboravljeno" a da se ne naglasi kao uslov za napredak ka EU integracijama. Ovo je unutrasnja stvar srpskog pravosudja a istupi Sonje Biserko samo jos jedan u nizu "zalosnih vapaja" privilegovanih uzaludnika.

marija

pre 10 godina

Deca komunista hoće da i dalje samo ideologija njihovih očeva bude ispravna, a znamo koliko je ta ideologija koštala nas Srbe! Živeo Čiča !!!
(LalaBanat, 17. oktobar 2013 15:54)

U Zenama u crnom je cerka Milosa Minica, zna se ko je on.

Bolje joj je neka kaze gde je sahranjen General kraljeve vojske.

moore

pre 10 godina

Zasto lazete?!? Zasto ne govorite o tome da je u redovima Jugoslovenske Vojske u Otadzbini bilo pripadnika muslimana, Hrvata, da Hrvata, Slovenaca itd.

Genboris

pre 10 godina

Nazalost ko iole poznaje istoriju Zna da su komunisti i fasisti od osnivanje Jugoslavije saradjivali tesno. A vidi se ni danas se nista nije promenilo. Pricaju o nekoj cetnixkoj ideologiji a prvi politicki skup Jvo je tek imala 1944 u sela Ba i tada prelazi iz vojne organizacije u politicku.Kazu sa Drazom se ne ide u Evropu a Draza svugde priznat i kod saveznika i kod sila osovina kao patriota i gerilac. Uostalom sve to moze da se otkrije u vojnim arhivama Nemacke, Britanije Amerike, Bugarske Rusije itd. Ceo svet pise jedno a ovde nam jos uvek ispiraju mozak.
Najopasnije je kad se komunisti i fasisti presvuku u demokrate.

Marko

pre 10 godina

"...rehabilitacija Draže Mihajlovića suprotstavlja putu Srbije u Evropsku uniju."

Naprotiv! Draža Mihajlović nije imao pošteno suđenje i upravo je njegova rehabilitacija i ponovno suđenje sa dokazima, svedocima... jedini put Srbije u EU.
Ovo, što ova gospoda pričaju, je ništa drugo do relativizacija komunističkih zločina.

Evo šta se desilo u Hrvatskoj koja je želela da zaštiti jednog takvog egzekutora iz bivšeg DB-a.

Baš me zanima šta bi danas ovi ljudi radili kada bi nas okupirali? Da li bi išli da brane zemlju sa redovnom vojskom ili sa nekim militantnim odredima neke partije?

daska

pre 10 godina

(MrsiMudoje, 17. oktobar 2013 16:12)
O kakvim ustašama u Hrvatskoj ti govoriš? Kod nas partijska policija ide na tebe ako si slučajno obukao crnu košulju, odmah si sumnjiv.
Idem sa sahrane, policija me zaustavlja jer su mislili da nosim ustašku majicu.

Hajduk Stanko

pre 10 godina

Prvo vi vratite OTETO i osudite komunisticke zlocine posle rata pa da sednemo da vidimo kakvu je ideologiju imao francuski djek i Kraljev vojnik koji se borio za slobodu sopstvenog naroda.Naroda koji jos uvek nije SLOBODAN!!!

Komša

pre 10 godina

Zašto je porodica generala Draže bila u logoru?
Zašto je streljan Aleksandar Mišić, sin vojvode Mišića u Valjevskoj Mionici posle hapšenja u Struganiku?
Zašto De Gol nikada nije kročio na tlo SFRJ?
Zašto je Truman odlikovao Dražu?
Kakve direktive je davao Arsa Jovanović?
Zašto je jedan partizanski general proveo 18 godina u zatvorskoj bolnici posle pominjanja nekih dogadjaja na Neretvi u svojim memoarima?
Zašo niste učili istoriju u školi, a ne u Kumrovcu?

Unuk sam prvoborca, partizana koji nikada nije bio komunista već je u partitanima završio posle bekstva iz nemačkog zarobljeništva (uhapšen u vojnoj odeći-danas bioskop Balkan). Ponosan sam na svog dedu ali se stidim onih koji su borbu svog naroda za slobodu iskoristili za sticanje privilegija, bogatstva i za progon političkih protivnika i onih čija im se imovina svidjala.
Priče o rasizmu su vrhunac u pokušajima falsifikovanja istorije, ali i pokazivanju neznanja.
Srbi su imali dva antifašistička pokreta.

dejan

pre 10 godina

tito je bio idol i najveci partizan
1 titov sef pun dragulja karadjordjevica.
2 goli otok pun neisotomisjenika
3 koliko ljudi su partizani streljali bez sudjenja

na kraju od drzave koju su partizani stvorili ostade gomila nacionalnih drzava zato jer oni i nisu mislili o drzavi nego o svojim beneficijama.

Nikola , Vracar

pre 10 godina

Dokon pop i jarice krstava.


Srtvarno, zar nemaju preca posla nego da sebave necime cega realno i nema?
A Draza....Pa zar Truman i De Gol nisu odlikovali Drazu za doprinos borbi protiv fasizma(ne za spasavanje pilota vec za doprinos antifasistickoj borbi)???

Ili mozda Sonja i Stasa znaju vise od Harija i Sarla?

Bas me briga i za cetnike i za partizane ali zaista ne mogu da shvatim ovoliku dokonost pojedinih osoba.

ludzbunjenog

pre 10 godina

Kazete saradjivao sa okupatorom.Jel'to isti okupator kome danas klecimo I molimo da nas primi u zagrljaj? Najlepse hvala, ko mi lepo objasni.

MLADEN Mladenovic

pre 10 godina

Jaoj, Sonja Biserko i istorija?! Pa da li ćemo njene "bisere" da navodimo kao činjenice?! Da li će ona da nam da svoje dragocene priloge za novu staru istoriju Srbije i Srba?! Zašto na ovaj skup nisu pozvali neko ko je kompetentniji, neko ko bi mogao da im oponira ali, pitanje nad pitanjima je. zašto se fantazmagorijama Sonje Biserko, Biljane Srbljanović i ženama u crnom daje ovoliki publicitet?! Šta se krije iza toga? Ko su oni da tumače četnički pokret i da ga svrstavaju bilo gde?!Sonja Biserko je osvedočeni mrzitelj ove države i ovoga naroda. Čudi me da joj neko od novinara, posebno oni koji se bave istražiteljskim novinarstvom, ne postave pitanje, zašto je vraćena sa diplomatske službe iz V.Britanije odnosno Londona i, što je još intrigantnije, zašto ona ne pominje ovaj deo svog života?!Nije valjda da se stidi?! I ona će da nam priča ko su četnici? Da li to radi samo zbog toga da bi ustaše imale pandan u četnicima ili, da ustaške pokolje umanji postojanjem četnika?!

nada22

pre 10 godina

SKUPili se u MEDIJA-centru da sa ISTOMIŠLJENICIMA razmenjuju "istorijski dokazane" teorije!
Biserko, da prospe još koji BISER (na pamet naučen), a gospođa Staša da pokaže Beogradu "SVESTRANOST" Žena u crnom. NJENO mišljenje o Draži i četnicima mora da je izuzetno važno i značajno, jer je poznata po svojoj "objektivnosti", pogotovo kada je reč o bilo kom Srbinu, bio on pokojan, ili živ.

Ivo

pre 10 godina

Ne postoji rasizam u Srbiji niti je ikada postojao, ali postoji primitivizam koji se moze videti na utakmicama. Rasizam ima istorijsku dimenziju, odnosno istorijsko nasledje. To imaju neki narodi Evrope, ali ne i Srbi. Nisu Srbi bili robovlasnici. Knjiga za preporuku: ISTORIJA RASIZMA U EVROPI Džordž L. Mos.

"...petokraku jer ne valja.... ona ne da srpskom rodu ljudska prava i slobodu !"

pre 10 godina

"Cisticete ulice"
Ne dirajte crvene,
Nisu oni krivi,
Nista nisu znali,
Jer su bili mali !

Vladimirr

pre 10 godina

E sa Čičom u XXI vek, nek nam je Bog u pomoć.
Gibanica, rakija i kama .... rekviziti za napredak Srbije u budućnost sa Drazinim likom.
(Mile iz Dubone, 17. oktobar 2013 17:07)

Sa Cicom nikako, covek je umro jos, kad ono bese, 46.? Sto se tice rekvizita, za ovim trecim ni ja nisam lud, ali ona prva dva su sasvim OK:) Bas sam neki dan popio casicu rakije od dunje... Salu na stranu, mislim da o toj nasoj proslosti, zlocinima ovih i onih cetnika, ovih i onih partizana, i tome sta su radili njihovi komandanti nsta ne znamo. Jedni su se usancili u argumente iz 1970., o tome da su svi koji su bilo kako operativno saradjivali sa Nemcima izdajnici (onda bi i partizani bili to isto, jer su takodje u nekoliko prilika isli na pregovore sa Nemcima), a drugi ponavljaju neke decije cetnicke pesmice kao glavni argument. Uglavnom usijane glave, na obe strane, pa ti sad vidi sta je tu istina. Uostalom, ima li ikog u Srbiji ko moze da istrazi tu istinu i ko je dovoljno strucan i objektivan? Ili cemo biti zauvek zrtve mitova, pa bili oni ovakvi ili onakvi? Ne kazem da je lako, mislim da i recimo francusku revoluciju od pre dva i nesto veka isto tako nisu jednoznacno i definitivno istrazili, ali ima podataka, i ko hoce moze da stvori neku objektivnu sliku. Bojim se da o tom nesrecnom Drugom svetskom ratu u Srba jos dugo nece biti nekih podataka i statistika koji bi nam omogucili da stvorimo svoju sliku zasnovanu na cinjenicama.

pop

pre 10 godina

JVuO tj Cetnici Draze Mihailovica su svi od reda bili elitni padobranci, ali su umesto na Istocnom Frontu iskocili na Drvar?!
Dajte bre toliko lupetate sa ustaskih i slicnih pozicija da je to prosto sramota.

barracuda

pre 10 godina

"Strast za istinom o prošlosti je najbolji izraz životne snage u čoveku i naročit oblik njegovog samopoštovanja."
(Ivo Andrić)

Ljudi samo opušteno, nemaju oni toliko ašova da bi sahranili ISTINU.

Srbija je večna dok su joj deca verna!

Banja Luka

pre 10 godina

Meni je ova S. Biserko extra lik. Evo i zašto. Žena je otkrila recept za ugodan život u ovim teškim vremenima.
Prvo osnuješ neku NVO. U njenom imenu moraju biti riječi mir, demokratija, pomirenje ili istina.
Onda počneš da drobiš o genocidnim Srbima, Srebrenici, zlim četnicima i slično.
Kao treće, na tebe se automatski zalijepi bezbroj finansijera sa zapada, koji te izdašno plaćaju, a o kojima ti naravno ne govoriš javnosti.
Kao četvrto, živiš kao bubreg u loju.
I kao peto, povremeno organizuješ neku tribinu ili press konferenciju.

Marko

pre 10 godina

Sta vi pisete, ono... Nema vam pomoci.

Smrt fasizmu!
(true_that, 17. oktobar 2013 18:57)

# Link komentara
Preporučujem (+8)
Ne preporučujem (-4)

Ono kad isprani mozak pun sebe ostavi ovako "inteligentan i sadrzajan" komentar... Nema ti pomoci dok nesto ne naucis i ne pocnes da mislis svojom glavom.

To nije dobra ideja

pre 10 godina

Rehabilitacija četništva "zato što smo sada antikomunisti", to je izbacivanje deteta iz kadice zajedno sa prljavom vodom. Nemamo ništa da dobijemo (tako nećete eliminisati UDBU, cela moderna istorija nam govori da su oni već odavno prešli na četničku stranu i verovatno stoje i iza svega ovoga), a možemo puno da izgubimo.

Marko, Beograd

pre 10 godina

"Rehabilitacija Draže Mihajlovića i Zakon o izjednačavanju četnika i partizana su nedopustivi i vode Srbiju u rasističku ideologiju."

"Osnovna ideologija Draže Mihajlovića je bila rasizam, a četnički pokret nikada nije bio antifašistički već su direktno sarađivali sa okupatorom za vreme Drugog svetsko rata."

Zbog ove dve rečenice treba medijski ignorisati svaki naredni javni nastup Sonje Biserko, prvenstveno iz razloga što pristrasno priča o materiji koja joj je nepoznata.
Pri tom ne mislim samo na nepoznavanje istorije Srbije i četničkog pokreta, o kom priča kao potpuni laik, već što joj je kao predsednici nevladine organizacije koja zastupa ljudska prava nepoznata definicija termina "rasizam".

Jedina "krivica" Draže Mihailovića i vojske pod njegovim vođstvom je što im je na prvom mestu bila Srbija i srpski narod, a ne Jugoslavija. Četnička saradnja sa okupatorom je priča iskonstruisana od strane komunista i nikada nije dokazano ijedno zajedničko učešće Dražinih četnika i nemačke vojske u akcijama. Pritom, Dražinu Jugoslovensku vojsku u otadžbini nikako ne treba mešati sa četničkim pokretom Nikole Kalabića ili drugim oružanim grupama koji su se predstavljali kao četnici i delovali nezavisno od komande generala Mihailovića.

U jednoj stvari je gospođa Biserko u pravu: partizane i četnike ne treba izjednačavati.
Četnici nisu zavodili diktaturu, niti su streljali Srbe iz ideoloških razloga, dok su komunisti samo posle rata streljali više desetina hiljada Srba.

Komša

pre 10 godina

@Marko Beograd
Naravno da je Draži i JV načinjena ogromna nepravda,ali ne smemo otići u drugu krajnost i sada po nekom automatizmu blatiti sve učenime rata koji su bili u Partizanima.Time bi zapravo postali isti kao i Sonja i njena ekipa.
Velika većina pripadnika Partizanskog pokreta je u borbu otišla da bi branila svoju zemlju a ne da bi rušila kralja,otimala zemlju seljacima i kuće vlasnicima.Ne treba se čak ni baviti osudom komunističke ideologije.Naš nacionalni interes treba da bude jasna osuda svih pripadnika ovih pokreta koji su načinili zločin i rehabilitacija svih kojima je nepravda načinjena.
Poenta je da nikada više ne dozvolimo da neka ideologija,religija ili lični interes pojedinca ili grupe ne bude iznad interesa naroda i države.
U početku sam mislio da je izjava o rasizmu plod neznanja.Nije.Teško da bi neko od ljudi koji su prisustvovali ovoj konferenciji mogao da bude toliko neinformisan ili neobrazovan.
Reč je o marketingu.Današnji čovek je zauzet svojim dnevnim problemima i nema vremena da se udubi u nešto već sve prati površno.Nalepiš etiketu i masa ljudii to prihvati zdravo za gotovo i u startu stvori negativan stav.Kratka poruka koja se brzo prihvata jer ogroman broj ljudi (normalnih) ima jasno izgradjen negativan stav prema rasizmu.