Ponedeljak, 07.10.2013.

13:54

Kina: Americi otkucava sat

Americi otkucava sat i sve je manje vremena da se izbegne bankrotstvo, upozoravaju kineski zvaničnici.

Izvor: Tanjug

Kina: Americi otkucava sat IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

48 Komentari

Sortiraj po:

Istinokazac

pre 10 godina

Sve vajni analiticari ovde, a niko nema pojma zasto se ova "kriza u kongresu" dogadja. A Kinezi i Rusi podrzavaju Ameriku...

Svi oni dobro znaju da ce cena zlata uskoro skociti petostruko, cim dostigne sledeci minimum od oko US$ 1200. bukvalno cim predje zadnji minimum za 1 dollar odmah strelovito skace na gore. A to ce se desiti za nekih nedelju, dve dana a mozda i do mesec dana.Zato i namestaju nekakvu krizu kao navodni razlog za ovo sto ce se desiti...Toliki skok cene zlata, a kasnije jos i veci, znaci ogromnu depresiju, vecu nego ikad. A to znaci III svetski rat!

Cim budete videli kinesku mornaricu u vodama Mediterana, onako kako pise u Svetom Pismu, znajte da je to pocetak kraja i da je ostalo oko 3 i po godine do kraja sveta i Sudnjeg dana.

Savet: kupujte dukate u malim apoenima. Odmah sada, ne cekajte zadnji minimum...

Futurista

pre 10 godina

@Zoran,
i ti si potpuno u pravo da se ne treba vezivati za ono sto propada. A da li si obavesten da je Srbija vec propala. Zato Srbijo, daleko ti lepa kuca. Spasavaj se ko jos moze.

mujcinovic salih

pre 10 godina

Ima jedna narodna poslovica"Sto je babi milo to joj se i snilo".Da SAD nece propasti znate i sami.To je ono sto vas najvise nervira.Veca je sansa da Putin postane Cecen nego da Amerika propadne?

Zoran Janković

pre 10 godina

Kad je palo Rimsko Carstvo, stigao je srednji vek i 1000 godina mraka i nazadovanja...
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Bata, 7. oktobar 2013 17:40)
Pad Rimskog carstva Kina nije ni primetila. Mrak i nazadovanje su nastali samo na užem području bivšeg Rimskog carstva. Okolne zemlje i narodi su napredovali. Primer: Turci, Arapi.

Dikan

pre 10 godina

@europe

Ne znas. Nisam bio u Kini ali u Rusiji sam redovno. Prosecni standard veci nego u Grckoj, Spaniji, Portugalu... Oni su nas Svajcarska.

Umiranje na rate

pre 10 godina

Zanimljivi su komentari ali se previdja jedna vazna cinjenica: planeta jednostavno nema dovoljno resursa da snabde dve supersile. Ako neko misli da ce zemlja koja ima najmoderniju i najbolje opremljenu vojsku, koja se prekalila po ratistima sveta, da sedi skrstenih ruku dok joj Kina otima primat, taj je veoma naivan! Mislim da je rat u ovakvoj situaciji neminovan, jedino mozemo da se molimo dragom Bogu da to ne bude za nasih zivota!

lol

pre 10 godina

Za ove sto pricaju da je Kina naj vece ekonomija u bliskoj buducnosti. Jeste ali uskoro ce trgovinske granice a i ostale izmedju eu i usa nestati. Stvara se novo najvece trziste bas zbog konkurencije sa Azijskog kontinenta.

Dusan

pre 10 godina

Ovo je WIN-WIN situacija za Kinu. Ako bankrotira Amerika oni automatski postaju vodeca svetska ekonomija, ali ce imati znacajne negativne posledice.
Ako ne bankrotira Amerika, Kina ce je svejedno prestici u vrlo bliskoj buducnosti, i to ne samo po velicini ekonomije nego i po standardu zivota(doduse malo kasnije, ali izvesno). Ukratko Amerika je kao bolesna svinja koju ce ili neko zaklati ili ce sama umreti od starosti.

andrijano

pre 10 godina

@daska ne lupetaj..kinezi cekaju da se njima digne standard i sa milijardu i po ljudi i tolikim trzistem koje nije zasiceno, njima kad podignu standard amerika i nece puno nedostajati. trenutno im je potrebno americko trziste.sada im jos treba jer su u razvoju a zato i kupuju obveznice americke i pomazu im jer od njih trenutno zavise.u ovoj igri amerika prividno drzi konce ali kada ih ispusti drzace ih kina ali na povodcu koji ce biti oko vrata amerike.sami su i krivi kao i ceo svet.svi americki i evropski brendovi se prave u kini.globalne kompanije imaju profit koga trose na marketing a u njihovoj zemlji vlada nezaposlenost.ja nisam ljubitelj kineza ali amerika je na kolenima i sa povodcem i ceka da joj kinez baci kosku.

bezati odavde

pre 10 godina

Ceo svet je dužan. Kome?? vanzemaljcima?? Pa 10 ljudi u Americi manipuliše celim svetom. Kako je ljudski rod jadan i bedan. Jači, a slabiji od bilo čega.

Darko

pre 10 godina

Kini otkucava sat jer:
1. prave robu za ceo svet=jaca im ekonomija= veci zivotni standard sopstvenih gradjana= uskoro nema vise kineza kao jeftine radne snage
2. troskovi transporta rastu + ne tako jeftina radna snaga=evropa predaleko za plasman

* krivulja optimizovanog rasta im se jos uvek penje ali uskoro dostize pik i potom pada. Da bi sprecili navedeni scenario moraju da suzbijaju sopstveno jacanje, sto je nelogicno, jer je poenta svega da postanu bogatija nacija i najjaca ekonomija sveta.
(Komentator, 7. oktobar 2013 17:47)

Ne znam zasto svi ocekuju propast Kine kada njihove plate dostignu evropske ili americke. Jer u tom slucaju oni postaju ubedljivo najvece trziste na svetu. Zamisli milijardu kineza sa platama od par hiljada evra. Koliko automobila i ostale robe oni mogu da kupe. Tada ce postati jos interesantniji stranim investitorima i svako ce pozeleti tamo da otvori fabriku i prodaje svoju robu na tom trzistu bez carine. A kinezi ce ih kao i do sada oberucke docekati sa brojnim poreskim olaksicama, izgradjenim autoputevima, brzim prugama itd.

Marko

pre 10 godina

@Šta ako kinezi, ili japanci ne kupe američke obveznice. Odakle onda amerikancima novac da izmiruju postojeće dugove?
(Talični Tom, 7. oktobar 2013 17:55)

Stampaju pare. Svakog meseca privatna americka centralna banka, poznatija kao Federal Reserve Bank, odstampa 85 milijardi dolara. Probali da smanje, ali na najavu smanjenja sistem krenuo da se urusava, pa odustali. Verovatno ce uskoro pojacati stampanje.

Inace, Kinezi vec godinama smanjuju kolicinu americkih obveznica. Jos su 2008.godine seli sa Japancima i dogovorili se kako da se elegantno rese dolara a da ne stvore paniku na trzistu. Proslo vec pet godina od tada, i verujte da su daleko poodmakli. Zvanicnim informacijama koje daju i Kinezi i Amerikanci nemojte verovati. Recimo, Kina zvanicno ima 1000 tona zlata, a samo ove godine je preko Hong Konga uvezla vise od 1000 tona (Hong Kong objavljuje te informacije posto ima autonomiju - da je do centrale, nista ne bi znali o Kineskom uvozu). Da ne pricam o tome da vec godinama svo zlato koje proizvedu zadrze (oko 350 tona godisnje).

Inace, Kinezi nikada ne izjavljuju nesto slucajno. Da veruju da ce Amerika da propadne a oni zajedno sa njom, niposto ne bi izjavili ovako nesto, vec dijametralno suprotno.

Marko

pre 10 godina

Iako bankrotiraju svi njihovi inteligentni ljudi mogu i da se presele u Kinu, pa tamo da rade. Tako je i US uradila. Primamila parama ljude od znanja. To moze svako da uradi. Odstampa par papirica pod nazivom - novac.
(Aleksandar, 7. oktobar 2013 18:57)

Da, samo u Kini plate smesne u odnosu na Ameriku. A Kinezi ako necega imaju, onda je to inteligentnih. Plus ako stvarno budu nekog primali, to ce biti Kinezi iz Amerike, tzv. Amerikanci kineskog porekla.

dzoni

pre 10 godina

Preziveo sam raspad zemlje,sankcije, bombardivanje,dosmanlije prezivecu I americki bankrot..al znamo svi da ce lako da se dogovore da odstampaju jos hiljadu milijardi $.

v

pre 10 godina

Zanimljivo je da ce Amerika kao drzava bankrotirati, pri cemu korporacije koje njome upravljaju nikada nisu bile bogatije. Novac se izvlaci od sve siromasnijih gradjana SAD-a i sliva u dzepove nekolicine koji upravljaju Amerikom...

Dunster

pre 10 godina

Ništa nije slučajno
To da demokrate i republikanci ne mogu da se dogovore je čista fikcija. Problem Amerike je njen ogroman dug koji u normalnim okolnostima već znači bankrot. Međutim dok ima onih koji žele da finansiraju ovakvu Ameriku ona će da opstaje. Pa dok god Kina kupuje njene obveznice Amerika može da bude sigurna da njen sistem može da funkcioniše.
Kad bi Amerika bankrotirala najveće posledice njenog bankrota prelile bi se na Evropu i opet bi bila aktuelna ona izreka "kad Amerika kija Evropa ima visoku temperaturu".
Prema tome ko ima novca nek ga pretvori u materijalno dobro jer ovakav svetski monetarni sistem sigurno neće opstati još dugo. Odnosno lomovi koji predstoje najviše će se odraziti na svakodnevnicu običnih ljudi pre svega u Evropi i Americi.
Mi koji živimo od plata možemo da se nadamo da će ponovo doći vreme da se rad ceni a pamet poštuje. Ovo sada je vreme "kad budale progovore, pametni zaćute a fukare se bogate" - Ivo Andrić.
Nek taj sat malo brže kuca.

Nerviranje, srbima radovanje

pre 10 godina

Za (Bata, 07. oktobar 2013 17:40)

Mrak koji pominjete je bio u Evropi. Obrazovani ljudi su otišli u zemlje koje su oberučke prihvatile njihovo znanje.
Dok su u Londonu vršili nuždu na ulicama, Kordoba koja je bila pod arabljanima je imala ulično osvetljenje, vodovod i kanalizaciju.
Zahvaljujući tim istim arabljanima, danas imamo sačuvane zapise grčkih mislilaca...

Naopako

pre 10 godina

Niko da potegne pitanje odakle žutima pare, od piraterije u svakom mogućem obliku. Za to su kriva tržišta koja dozvoljavaju uvoz tog šljama od robe.

Aleksandar

pre 10 godina

Iako bankrotiraju svi njihovi inteligentni ljudi mogu i da se presele u Kinu, pa tamo da rade. Tako je i US uradila. Primamila parama ljude od znanja. To moze svako da uradi. Odstampa par papirica pod nazivom - novac.

Nikola 92

pre 10 godina

Amerika je postala gora nego Bosna. U Bosni i razumem sto ne mogu da se dogovore ali u Americi je jedan narod i ne mogu da se dogovore.

Talični Tom

pre 10 godina

Zar niko ne vidi da se Amerika održava na piramidalnoj strukturi pozajmica. Pozajme novac od kineza, da bi im vratili stare dugove, a za ove nove će videti za par godina.
Kao što sam tvrdio, a ne može me nijedan ekonomista ubediti u suprotno, gubitaše treba zatvoriti odmah. Jer da nešto vrede ne bi bili gubitaši, a zavaravati se, da će jednog dana oni moći da izmiruju svoje obaveze je glupo i slepo. Gubitaš ide samo u veći minus. Šta ako kinezi, ili japanci ne kupe američke obveznice. Odakle onda amerikancima novac da izmiruju postojeće dugove?

vasilije knezevic

pre 10 godina

Ono sto je vrlo vazno u svemu sto uznemirava prosjecnog covjeka jeste savremena statistika.Amerika je solidno naoruzana statistickim detaljima i vrlo je tesko podlegnuti nekom iznenadnom preokretu.Jedino je moguce da kompetitivno laganje ,koje je u zamahu, moze uzdrmati ekonomski kolosus kao sto je Amerika.Jos uvijek postoji bojazan od Lehman Btothers,Medow i drugih,mnogobrojnih,koji izmisljaju profit da bi zadrzali nervoznu klejentelu.
Kina i Amerika su u nerazdvojnom braku i vazno je da prikrivaju seksualne odnose,govore jendo a misle drugo. Amerika mora,na kraju,da se pomiri sa stalnom ulogom svjetskog policajca,koji je postao vise izazov nego zastitnik.
vasilije knezevic 07 okt. 2013

Komentator

pre 10 godina

Kini otkucava sat jer:
1. prave robu za ceo svet=jaca im ekonomija= veci zivotni standard sopstvenih gradjana= uskoro nema vise kineza kao jeftine radne snage
2. troskovi transporta rastu + ne tako jeftina radna snaga=evropa predaleko za plasman

* krivulja optimizovanog rasta im se jos uvek penje ali uskoro dostize pik i potom pada. Da bi sprecili navedeni scenario moraju da suzbijaju sopstveno jacanje, sto je nelogicno, jer je poenta svega da postanu bogatija nacija i najjaca ekonomija sveta.

samo vas gledam

pre 10 godina

uspesne svetske ekonomije su LAZ za one koji su davno prestali da razmisljaju. Amerika pociva na zaduzivanju drzave i ratnim uslugama, Kina na ogromnoj jeftinoj radnoj snazi, Nemacka je puna pametnih ljudi i oni zive na racun sirotinje koja dolazi kod njih da radi za male pare (plata 2000 e, stan hiljadu, plata je onda 1000e), Brazil, Rusija, Kanada, JAR, Indija iskoriscavaju svoje ogromne NEOBNOVLJIVE prirodne resurse i jeftinu radnu snagu.
Gde smo tu mi? Pa, na dnu!
Prirodno bogatstvo je bezznacajno u svetskim razmerama,radna snaga je jeftina, a i to nije ni polovina zaposljena-iskoriscena.
Zakljucak: NEMA GA, NISAM TOLIKO PAMETAN, SAMO GLEDAM SIROM OTVORENIH OCIJU!

Zoran

pre 10 godina

Molite boga da se Amerika izvuče, jer ako se ne izvuče svima nama će da odzvoni.

Pukla su mnoga carstva pre nje, pa mnogima nije odzvonilo, da ne kazem niko nije propao zbog toga, a nekiam i svanulo.

Zoran

pre 10 godina

(xRade, 7. oktobar 2013 16:11),

ja sam u SAD i kao da zivimo na dve razlicite planete. Da li si cuo da sve vise radnika ide na pola radnog vremena zbog Obamakera? Da li si cuo da privatnici daju novac radnicima da sami kupe zdravstveno, oni nisu bas nesto zainteresovani? Fabrika koja pravi elektro stvari se preselila prosle godine u Meksiko, pa ce verovatno posle u Kinu, a ovde je kod mene bila. Sta radi vlast? Legalizuje sirotinju iz Meksika i dace joj zdravstveno koje ce biti gore sadasnjeg Medikeida, koga jedva da neko prihvata. Ako se mladi ne ukljuce u kupovinu Obamaker (Aleksandar, 7. oktobar 2013 00:14) a koji sada tesko nalaze posao, Obamaker puca 100%. Americki deficit se ne resava povecavanjem poreza, to svaka budala ume - Uzmi bogatima i okrpi rupe ili daj siromasnima koji nemaju posao.

xRade

pre 10 godina

Gledajuci iz Amerike cela ova rasprava deluje plitko. Niko ne razumekako Americka ekonomija funcionise osim sto svi PRIZELKUJU da pukne. U januaru je povecan porez na top 1% i deficit je vec manji skoro 30% nego na proslu godinu. Obamin cilj je da poboljsanjem ekonomije bije deficit koji se priblizava na 3% GDP a ne porezom.
Amerika ima jeftinu energiju, najveci proizvodjac nafte i gasa i fabrike se vracaju. Proizvodnja je visoko automatizovana tako da je energija kljucna stavka.
Sto se tice Kineza oni su u bankorotu odavno al stampaju pare i tako se odrzavaju. Kad bi pukla komunisticka partija Kina bi pukla za nedelju dana u krvavom gradjankom ratu.

analiticar

pre 10 godina

(andrijano, 7. oktobar 2013 14:07)
Kinezi nikoga ne razvaljuju, kineska ekonomija je na puno klimavijim nogama od američke. Zapravo, zasniva se na američkom kapitalu. U Americi kolo vode privatnici i educirani ljudi, a ne država. Amerika se lako izvuče iz problema. U Kini će financijski kolaps, koji će kad tad doći, dovesti to potpune katastrofe i urušavanja političkog sustava. Zato se partija moli Bogu da se izbjegnu bilo kakvi veći financijski problemi Amerike.
(daska, 7. oktobar 2013 15:57)


bravo...nelaje kuca radi sela :))))

Nerviranje, srbima radovanje

pre 10 godina

Za (xRade, 07. oktobar 2013 16:11)
1. Kina nije Balkan, 90% populacije je jedan narod: Han
2. Kina ima proizvodnju i strategiju koju su usvojili na 5om kongresu KP Kine 1977.
3. Predviđanje propasti Kine je neozbiljno kao i “skori“ propast SAD.

Privrednik

pre 10 godina

Ovo jasno pokazuje da je Kina odavno vlasnik Amerike i da samo ako njima nije u interesu Amerika ce propasti. Medjutim trenutno Kina zivi od Amerikanaca tako da im je u interesu da im pomaze pa tako putem drzavnih obveznica vestacki odrzava ovu virtuelnu drzavu van bankrota koji su odavno doziveli.

Ja licno sam svestan toga da ako amerika pukne sledi kriza u celom svetu koja ce zahvatiti sve ali isto tako zelim i da se to dogovdi posto mi Srbi nemamo apsolutnu nikakvu korist ni od nase pro americke vlade ni od samih amerikanaca jer nam na sve moguce nacine onemogucavaju da se bavimo biznisom, trgovinom ili bilo kakvim legalnim poslovima samo zato sto smo iz Srbije i time direktno krse medjunarodno pravo u kojem bi svi gradjani sveta i sve privrede kao i drzave trebale da imaju jednaka prava na medjunarodnom trzistu.

Zbog svega toga jedva cekam da se sve u americi raspadne jer nista necu ni izgubiti posto nista ni nemam zbog tih istih koji mi onemogucavaju da bilo sta radim.

vk

pre 10 godina

Kinezi su vec izvrsili transfer Americke privrede i tehnologije na svoju teritoriju, ostaje im samo njihovo trziste, odnosno mesto gde plasiraju svoju robu. A i to polako prestaje da bude faktor, jer Kina dobija sve brojniju, i sve imucniju srednju klasu, dok ista u USA ubrazno nestaje. Mozda su u ovom trenutku i dalje vezani za bezvredni dolar (prventsveno zbog vojne moci i ucenjivackog potencijala USA), ali nemojte se zavaravati da ce to jos dugo potrajati. Narodu USA zelim sve najbolje, i da izadju jaci iz ove krize, a mafiji koja upravlja njima, sve najgore.

Prevodilac

pre 10 godina

Nije ovo ništa novo i spektakularno. Svi dobro znaju da se mora bankrotirati ako više trošiš nego što zarađuješ. http://www.intermagazin.rs/nastavi-li-amerika-ovim-putem-nije-pitanje-da-li-ce-se-dogoditi-finansijski-kolaps-nego-kad-ce-se-dogoditi/

rada

pre 10 godina

Kinezi vrlo dobro znaju da je Americki dolar rezervna valuta. Da bi pad Americke ekonomije znacio I pad Svetske ekonomije. Da bi onda bilo robne razmene I gajenja kokoski I prasica, sto nije lose samo ne znam gde bi kupili antibiotike. Ne radujte se ljudi pad Amerike bi znacio treci svetski rat. Ali naravno da od toga nista nece biti. Kina je takodje usla u recesiju, Amerikanci zatvaraju fabrike po Kini, moraju se oglasiti.

daska

pre 10 godina

(andrijano, 7. oktobar 2013 14:07)
Kinezi nikoga ne razvaljuju, kineska ekonomija je na puno klimavijim nogama od američke. Zapravo, zasniva se na američkom kapitalu. U Americi kolo vode privatnici i educirani ljudi, a ne država. Amerika se lako izvuče iz problema. U Kini će financijski kolaps, koji će kad tad doći, dovesti to potpune katastrofe i urušavanja političkog sustava. Zato se partija moli Bogu da se izbjegnu bilo kakvi veći financijski problemi Amerike.

neko

pre 10 godina

Narode, to je ono sto vi ne razumete. Od bankrota SAD imali bi stetu i Kina, i Rusija, i Evropa, a zemlje u razvoju najvise. Medju njima i Srbija, podrazumeva se.

Dakle, ostavite se geopolitike i uradite nesto pametno u zivotu.

Zoran

pre 10 godina

Narode, to je ono sto vi ne razumete. Od bankrota SAD imali bi stetu i Kina, i Rusija, i Evropa, a zemlje u razvoju najvise. Medju njima i Srbija, podrazumeva se.

Dakle, ostavite se geopolitike i uradite nesto pametno u zivotu.
(neko, 7. oktobar 2013 14:41)

To je ono sto ce se kad-tad dogoditi, a mozda cak i sada. Nece republikanci tako lako odustati od Obamakera, da ga ublaze ili sruse pa i po cenu bankrota. Sto se druge strane tice, ona je pokazala da sve tera po svom jos od pre 6 godina. Ali si ti ipak u pravu, treba gledati svoja posla i nevezivati se za ono sto propada.

andrijano

pre 10 godina

kako ih kinezi razvaljuju ovo je strasno..al dva neprijatelja koja imaju jak interes i jedno bez drugog ne mogu...amerika je je cak mozda i u prednosti...mogu da rade sta hoce...bukvalno joj nece dati da propadne jer ce onda i njihov razvoj stati.

neko

pre 10 godina

Narode, to je ono sto vi ne razumete. Od bankrota SAD imali bi stetu i Kina, i Rusija, i Evropa, a zemlje u razvoju najvise. Medju njima i Srbija, podrazumeva se.

Dakle, ostavite se geopolitike i uradite nesto pametno u zivotu.

andrijano

pre 10 godina

kako ih kinezi razvaljuju ovo je strasno..al dva neprijatelja koja imaju jak interes i jedno bez drugog ne mogu...amerika je je cak mozda i u prednosti...mogu da rade sta hoce...bukvalno joj nece dati da propadne jer ce onda i njihov razvoj stati.

vk

pre 10 godina

Kinezi su vec izvrsili transfer Americke privrede i tehnologije na svoju teritoriju, ostaje im samo njihovo trziste, odnosno mesto gde plasiraju svoju robu. A i to polako prestaje da bude faktor, jer Kina dobija sve brojniju, i sve imucniju srednju klasu, dok ista u USA ubrazno nestaje. Mozda su u ovom trenutku i dalje vezani za bezvredni dolar (prventsveno zbog vojne moci i ucenjivackog potencijala USA), ali nemojte se zavaravati da ce to jos dugo potrajati. Narodu USA zelim sve najbolje, i da izadju jaci iz ove krize, a mafiji koja upravlja njima, sve najgore.

Zoran

pre 10 godina

Narode, to je ono sto vi ne razumete. Od bankrota SAD imali bi stetu i Kina, i Rusija, i Evropa, a zemlje u razvoju najvise. Medju njima i Srbija, podrazumeva se.

Dakle, ostavite se geopolitike i uradite nesto pametno u zivotu.
(neko, 7. oktobar 2013 14:41)

To je ono sto ce se kad-tad dogoditi, a mozda cak i sada. Nece republikanci tako lako odustati od Obamakera, da ga ublaze ili sruse pa i po cenu bankrota. Sto se druge strane tice, ona je pokazala da sve tera po svom jos od pre 6 godina. Ali si ti ipak u pravu, treba gledati svoja posla i nevezivati se za ono sto propada.

Nerviranje, srbima radovanje

pre 10 godina

Za (xRade, 07. oktobar 2013 16:11)
1. Kina nije Balkan, 90% populacije je jedan narod: Han
2. Kina ima proizvodnju i strategiju koju su usvojili na 5om kongresu KP Kine 1977.
3. Predviđanje propasti Kine je neozbiljno kao i “skori“ propast SAD.

Nerviranje, srbima radovanje

pre 10 godina

Za (Bata, 07. oktobar 2013 17:40)

Mrak koji pominjete je bio u Evropi. Obrazovani ljudi su otišli u zemlje koje su oberučke prihvatile njihovo znanje.
Dok su u Londonu vršili nuždu na ulicama, Kordoba koja je bila pod arabljanima je imala ulično osvetljenje, vodovod i kanalizaciju.
Zahvaljujući tim istim arabljanima, danas imamo sačuvane zapise grčkih mislilaca...

Dunster

pre 10 godina

Ništa nije slučajno
To da demokrate i republikanci ne mogu da se dogovore je čista fikcija. Problem Amerike je njen ogroman dug koji u normalnim okolnostima već znači bankrot. Međutim dok ima onih koji žele da finansiraju ovakvu Ameriku ona će da opstaje. Pa dok god Kina kupuje njene obveznice Amerika može da bude sigurna da njen sistem može da funkcioniše.
Kad bi Amerika bankrotirala najveće posledice njenog bankrota prelile bi se na Evropu i opet bi bila aktuelna ona izreka "kad Amerika kija Evropa ima visoku temperaturu".
Prema tome ko ima novca nek ga pretvori u materijalno dobro jer ovakav svetski monetarni sistem sigurno neće opstati još dugo. Odnosno lomovi koji predstoje najviše će se odraziti na svakodnevnicu običnih ljudi pre svega u Evropi i Americi.
Mi koji živimo od plata možemo da se nadamo da će ponovo doći vreme da se rad ceni a pamet poštuje. Ovo sada je vreme "kad budale progovore, pametni zaćute a fukare se bogate" - Ivo Andrić.
Nek taj sat malo brže kuca.

v

pre 10 godina

Zanimljivo je da ce Amerika kao drzava bankrotirati, pri cemu korporacije koje njome upravljaju nikada nisu bile bogatije. Novac se izvlaci od sve siromasnijih gradjana SAD-a i sliva u dzepove nekolicine koji upravljaju Amerikom...

samo vas gledam

pre 10 godina

uspesne svetske ekonomije su LAZ za one koji su davno prestali da razmisljaju. Amerika pociva na zaduzivanju drzave i ratnim uslugama, Kina na ogromnoj jeftinoj radnoj snazi, Nemacka je puna pametnih ljudi i oni zive na racun sirotinje koja dolazi kod njih da radi za male pare (plata 2000 e, stan hiljadu, plata je onda 1000e), Brazil, Rusija, Kanada, JAR, Indija iskoriscavaju svoje ogromne NEOBNOVLJIVE prirodne resurse i jeftinu radnu snagu.
Gde smo tu mi? Pa, na dnu!
Prirodno bogatstvo je bezznacajno u svetskim razmerama,radna snaga je jeftina, a i to nije ni polovina zaposljena-iskoriscena.
Zakljucak: NEMA GA, NISAM TOLIKO PAMETAN, SAMO GLEDAM SIROM OTVORENIH OCIJU!

Privrednik

pre 10 godina

Ovo jasno pokazuje da je Kina odavno vlasnik Amerike i da samo ako njima nije u interesu Amerika ce propasti. Medjutim trenutno Kina zivi od Amerikanaca tako da im je u interesu da im pomaze pa tako putem drzavnih obveznica vestacki odrzava ovu virtuelnu drzavu van bankrota koji su odavno doziveli.

Ja licno sam svestan toga da ako amerika pukne sledi kriza u celom svetu koja ce zahvatiti sve ali isto tako zelim i da se to dogovdi posto mi Srbi nemamo apsolutnu nikakvu korist ni od nase pro americke vlade ni od samih amerikanaca jer nam na sve moguce nacine onemogucavaju da se bavimo biznisom, trgovinom ili bilo kakvim legalnim poslovima samo zato sto smo iz Srbije i time direktno krse medjunarodno pravo u kojem bi svi gradjani sveta i sve privrede kao i drzave trebale da imaju jednaka prava na medjunarodnom trzistu.

Zbog svega toga jedva cekam da se sve u americi raspadne jer nista necu ni izgubiti posto nista ni nemam zbog tih istih koji mi onemogucavaju da bilo sta radim.

daska

pre 10 godina

(andrijano, 7. oktobar 2013 14:07)
Kinezi nikoga ne razvaljuju, kineska ekonomija je na puno klimavijim nogama od američke. Zapravo, zasniva se na američkom kapitalu. U Americi kolo vode privatnici i educirani ljudi, a ne država. Amerika se lako izvuče iz problema. U Kini će financijski kolaps, koji će kad tad doći, dovesti to potpune katastrofe i urušavanja političkog sustava. Zato se partija moli Bogu da se izbjegnu bilo kakvi veći financijski problemi Amerike.

rada

pre 10 godina

Kinezi vrlo dobro znaju da je Americki dolar rezervna valuta. Da bi pad Americke ekonomije znacio I pad Svetske ekonomije. Da bi onda bilo robne razmene I gajenja kokoski I prasica, sto nije lose samo ne znam gde bi kupili antibiotike. Ne radujte se ljudi pad Amerike bi znacio treci svetski rat. Ali naravno da od toga nista nece biti. Kina je takodje usla u recesiju, Amerikanci zatvaraju fabrike po Kini, moraju se oglasiti.

Prevodilac

pre 10 godina

Nije ovo ništa novo i spektakularno. Svi dobro znaju da se mora bankrotirati ako više trošiš nego što zarađuješ. http://www.intermagazin.rs/nastavi-li-amerika-ovim-putem-nije-pitanje-da-li-ce-se-dogoditi-finansijski-kolaps-nego-kad-ce-se-dogoditi/

xRade

pre 10 godina

Gledajuci iz Amerike cela ova rasprava deluje plitko. Niko ne razumekako Americka ekonomija funcionise osim sto svi PRIZELKUJU da pukne. U januaru je povecan porez na top 1% i deficit je vec manji skoro 30% nego na proslu godinu. Obamin cilj je da poboljsanjem ekonomije bije deficit koji se priblizava na 3% GDP a ne porezom.
Amerika ima jeftinu energiju, najveci proizvodjac nafte i gasa i fabrike se vracaju. Proizvodnja je visoko automatizovana tako da je energija kljucna stavka.
Sto se tice Kineza oni su u bankorotu odavno al stampaju pare i tako se odrzavaju. Kad bi pukla komunisticka partija Kina bi pukla za nedelju dana u krvavom gradjankom ratu.

Zoran

pre 10 godina

Molite boga da se Amerika izvuče, jer ako se ne izvuče svima nama će da odzvoni.

Pukla su mnoga carstva pre nje, pa mnogima nije odzvonilo, da ne kazem niko nije propao zbog toga, a nekiam i svanulo.

Naopako

pre 10 godina

Niko da potegne pitanje odakle žutima pare, od piraterije u svakom mogućem obliku. Za to su kriva tržišta koja dozvoljavaju uvoz tog šljama od robe.

Zoran

pre 10 godina

(xRade, 7. oktobar 2013 16:11),

ja sam u SAD i kao da zivimo na dve razlicite planete. Da li si cuo da sve vise radnika ide na pola radnog vremena zbog Obamakera? Da li si cuo da privatnici daju novac radnicima da sami kupe zdravstveno, oni nisu bas nesto zainteresovani? Fabrika koja pravi elektro stvari se preselila prosle godine u Meksiko, pa ce verovatno posle u Kinu, a ovde je kod mene bila. Sta radi vlast? Legalizuje sirotinju iz Meksika i dace joj zdravstveno koje ce biti gore sadasnjeg Medikeida, koga jedva da neko prihvata. Ako se mladi ne ukljuce u kupovinu Obamaker (Aleksandar, 7. oktobar 2013 00:14) a koji sada tesko nalaze posao, Obamaker puca 100%. Americki deficit se ne resava povecavanjem poreza, to svaka budala ume - Uzmi bogatima i okrpi rupe ili daj siromasnima koji nemaju posao.

Talični Tom

pre 10 godina

Zar niko ne vidi da se Amerika održava na piramidalnoj strukturi pozajmica. Pozajme novac od kineza, da bi im vratili stare dugove, a za ove nove će videti za par godina.
Kao što sam tvrdio, a ne može me nijedan ekonomista ubediti u suprotno, gubitaše treba zatvoriti odmah. Jer da nešto vrede ne bi bili gubitaši, a zavaravati se, da će jednog dana oni moći da izmiruju svoje obaveze je glupo i slepo. Gubitaš ide samo u veći minus. Šta ako kinezi, ili japanci ne kupe američke obveznice. Odakle onda amerikancima novac da izmiruju postojeće dugove?

Komentator

pre 10 godina

Kini otkucava sat jer:
1. prave robu za ceo svet=jaca im ekonomija= veci zivotni standard sopstvenih gradjana= uskoro nema vise kineza kao jeftine radne snage
2. troskovi transporta rastu + ne tako jeftina radna snaga=evropa predaleko za plasman

* krivulja optimizovanog rasta im se jos uvek penje ali uskoro dostize pik i potom pada. Da bi sprecili navedeni scenario moraju da suzbijaju sopstveno jacanje, sto je nelogicno, jer je poenta svega da postanu bogatija nacija i najjaca ekonomija sveta.

analiticar

pre 10 godina

(andrijano, 7. oktobar 2013 14:07)
Kinezi nikoga ne razvaljuju, kineska ekonomija je na puno klimavijim nogama od američke. Zapravo, zasniva se na američkom kapitalu. U Americi kolo vode privatnici i educirani ljudi, a ne država. Amerika se lako izvuče iz problema. U Kini će financijski kolaps, koji će kad tad doći, dovesti to potpune katastrofe i urušavanja političkog sustava. Zato se partija moli Bogu da se izbjegnu bilo kakvi veći financijski problemi Amerike.
(daska, 7. oktobar 2013 15:57)


bravo...nelaje kuca radi sela :))))

Aleksandar

pre 10 godina

Iako bankrotiraju svi njihovi inteligentni ljudi mogu i da se presele u Kinu, pa tamo da rade. Tako je i US uradila. Primamila parama ljude od znanja. To moze svako da uradi. Odstampa par papirica pod nazivom - novac.

bezati odavde

pre 10 godina

Ceo svet je dužan. Kome?? vanzemaljcima?? Pa 10 ljudi u Americi manipuliše celim svetom. Kako je ljudski rod jadan i bedan. Jači, a slabiji od bilo čega.

andrijano

pre 10 godina

@daska ne lupetaj..kinezi cekaju da se njima digne standard i sa milijardu i po ljudi i tolikim trzistem koje nije zasiceno, njima kad podignu standard amerika i nece puno nedostajati. trenutno im je potrebno americko trziste.sada im jos treba jer su u razvoju a zato i kupuju obveznice americke i pomazu im jer od njih trenutno zavise.u ovoj igri amerika prividno drzi konce ali kada ih ispusti drzace ih kina ali na povodcu koji ce biti oko vrata amerike.sami su i krivi kao i ceo svet.svi americki i evropski brendovi se prave u kini.globalne kompanije imaju profit koga trose na marketing a u njihovoj zemlji vlada nezaposlenost.ja nisam ljubitelj kineza ali amerika je na kolenima i sa povodcem i ceka da joj kinez baci kosku.

Darko

pre 10 godina

Kini otkucava sat jer:
1. prave robu za ceo svet=jaca im ekonomija= veci zivotni standard sopstvenih gradjana= uskoro nema vise kineza kao jeftine radne snage
2. troskovi transporta rastu + ne tako jeftina radna snaga=evropa predaleko za plasman

* krivulja optimizovanog rasta im se jos uvek penje ali uskoro dostize pik i potom pada. Da bi sprecili navedeni scenario moraju da suzbijaju sopstveno jacanje, sto je nelogicno, jer je poenta svega da postanu bogatija nacija i najjaca ekonomija sveta.
(Komentator, 7. oktobar 2013 17:47)

Ne znam zasto svi ocekuju propast Kine kada njihove plate dostignu evropske ili americke. Jer u tom slucaju oni postaju ubedljivo najvece trziste na svetu. Zamisli milijardu kineza sa platama od par hiljada evra. Koliko automobila i ostale robe oni mogu da kupe. Tada ce postati jos interesantniji stranim investitorima i svako ce pozeleti tamo da otvori fabriku i prodaje svoju robu na tom trzistu bez carine. A kinezi ce ih kao i do sada oberucke docekati sa brojnim poreskim olaksicama, izgradjenim autoputevima, brzim prugama itd.

Dusan

pre 10 godina

Ovo je WIN-WIN situacija za Kinu. Ako bankrotira Amerika oni automatski postaju vodeca svetska ekonomija, ali ce imati znacajne negativne posledice.
Ako ne bankrotira Amerika, Kina ce je svejedno prestici u vrlo bliskoj buducnosti, i to ne samo po velicini ekonomije nego i po standardu zivota(doduse malo kasnije, ali izvesno). Ukratko Amerika je kao bolesna svinja koju ce ili neko zaklati ili ce sama umreti od starosti.

Marko

pre 10 godina

@Šta ako kinezi, ili japanci ne kupe američke obveznice. Odakle onda amerikancima novac da izmiruju postojeće dugove?
(Talični Tom, 7. oktobar 2013 17:55)

Stampaju pare. Svakog meseca privatna americka centralna banka, poznatija kao Federal Reserve Bank, odstampa 85 milijardi dolara. Probali da smanje, ali na najavu smanjenja sistem krenuo da se urusava, pa odustali. Verovatno ce uskoro pojacati stampanje.

Inace, Kinezi vec godinama smanjuju kolicinu americkih obveznica. Jos su 2008.godine seli sa Japancima i dogovorili se kako da se elegantno rese dolara a da ne stvore paniku na trzistu. Proslo vec pet godina od tada, i verujte da su daleko poodmakli. Zvanicnim informacijama koje daju i Kinezi i Amerikanci nemojte verovati. Recimo, Kina zvanicno ima 1000 tona zlata, a samo ove godine je preko Hong Konga uvezla vise od 1000 tona (Hong Kong objavljuje te informacije posto ima autonomiju - da je do centrale, nista ne bi znali o Kineskom uvozu). Da ne pricam o tome da vec godinama svo zlato koje proizvedu zadrze (oko 350 tona godisnje).

Inace, Kinezi nikada ne izjavljuju nesto slucajno. Da veruju da ce Amerika da propadne a oni zajedno sa njom, niposto ne bi izjavili ovako nesto, vec dijametralno suprotno.

dzoni

pre 10 godina

Preziveo sam raspad zemlje,sankcije, bombardivanje,dosmanlije prezivecu I americki bankrot..al znamo svi da ce lako da se dogovore da odstampaju jos hiljadu milijardi $.

vasilije knezevic

pre 10 godina

Ono sto je vrlo vazno u svemu sto uznemirava prosjecnog covjeka jeste savremena statistika.Amerika je solidno naoruzana statistickim detaljima i vrlo je tesko podlegnuti nekom iznenadnom preokretu.Jedino je moguce da kompetitivno laganje ,koje je u zamahu, moze uzdrmati ekonomski kolosus kao sto je Amerika.Jos uvijek postoji bojazan od Lehman Btothers,Medow i drugih,mnogobrojnih,koji izmisljaju profit da bi zadrzali nervoznu klejentelu.
Kina i Amerika su u nerazdvojnom braku i vazno je da prikrivaju seksualne odnose,govore jendo a misle drugo. Amerika mora,na kraju,da se pomiri sa stalnom ulogom svjetskog policajca,koji je postao vise izazov nego zastitnik.
vasilije knezevic 07 okt. 2013

Nikola 92

pre 10 godina

Amerika je postala gora nego Bosna. U Bosni i razumem sto ne mogu da se dogovore ali u Americi je jedan narod i ne mogu da se dogovore.

Marko

pre 10 godina

Iako bankrotiraju svi njihovi inteligentni ljudi mogu i da se presele u Kinu, pa tamo da rade. Tako je i US uradila. Primamila parama ljude od znanja. To moze svako da uradi. Odstampa par papirica pod nazivom - novac.
(Aleksandar, 7. oktobar 2013 18:57)

Da, samo u Kini plate smesne u odnosu na Ameriku. A Kinezi ako necega imaju, onda je to inteligentnih. Plus ako stvarno budu nekog primali, to ce biti Kinezi iz Amerike, tzv. Amerikanci kineskog porekla.

Dikan

pre 10 godina

@europe

Ne znas. Nisam bio u Kini ali u Rusiji sam redovno. Prosecni standard veci nego u Grckoj, Spaniji, Portugalu... Oni su nas Svajcarska.

Zoran Janković

pre 10 godina

Kad je palo Rimsko Carstvo, stigao je srednji vek i 1000 godina mraka i nazadovanja...
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Bata, 7. oktobar 2013 17:40)
Pad Rimskog carstva Kina nije ni primetila. Mrak i nazadovanje su nastali samo na užem području bivšeg Rimskog carstva. Okolne zemlje i narodi su napredovali. Primer: Turci, Arapi.

Umiranje na rate

pre 10 godina

Zanimljivi su komentari ali se previdja jedna vazna cinjenica: planeta jednostavno nema dovoljno resursa da snabde dve supersile. Ako neko misli da ce zemlja koja ima najmoderniju i najbolje opremljenu vojsku, koja se prekalila po ratistima sveta, da sedi skrstenih ruku dok joj Kina otima primat, taj je veoma naivan! Mislim da je rat u ovakvoj situaciji neminovan, jedino mozemo da se molimo dragom Bogu da to ne bude za nasih zivota!

lol

pre 10 godina

Za ove sto pricaju da je Kina naj vece ekonomija u bliskoj buducnosti. Jeste ali uskoro ce trgovinske granice a i ostale izmedju eu i usa nestati. Stvara se novo najvece trziste bas zbog konkurencije sa Azijskog kontinenta.

mujcinovic salih

pre 10 godina

Ima jedna narodna poslovica"Sto je babi milo to joj se i snilo".Da SAD nece propasti znate i sami.To je ono sto vas najvise nervira.Veca je sansa da Putin postane Cecen nego da Amerika propadne?

Futurista

pre 10 godina

@Zoran,
i ti si potpuno u pravo da se ne treba vezivati za ono sto propada. A da li si obavesten da je Srbija vec propala. Zato Srbijo, daleko ti lepa kuca. Spasavaj se ko jos moze.

Istinokazac

pre 10 godina

Sve vajni analiticari ovde, a niko nema pojma zasto se ova "kriza u kongresu" dogadja. A Kinezi i Rusi podrzavaju Ameriku...

Svi oni dobro znaju da ce cena zlata uskoro skociti petostruko, cim dostigne sledeci minimum od oko US$ 1200. bukvalno cim predje zadnji minimum za 1 dollar odmah strelovito skace na gore. A to ce se desiti za nekih nedelju, dve dana a mozda i do mesec dana.Zato i namestaju nekakvu krizu kao navodni razlog za ovo sto ce se desiti...Toliki skok cene zlata, a kasnije jos i veci, znaci ogromnu depresiju, vecu nego ikad. A to znaci III svetski rat!

Cim budete videli kinesku mornaricu u vodama Mediterana, onako kako pise u Svetom Pismu, znajte da je to pocetak kraja i da je ostalo oko 3 i po godine do kraja sveta i Sudnjeg dana.

Savet: kupujte dukate u malim apoenima. Odmah sada, ne cekajte zadnji minimum...

xRade

pre 10 godina

Gledajuci iz Amerike cela ova rasprava deluje plitko. Niko ne razumekako Americka ekonomija funcionise osim sto svi PRIZELKUJU da pukne. U januaru je povecan porez na top 1% i deficit je vec manji skoro 30% nego na proslu godinu. Obamin cilj je da poboljsanjem ekonomije bije deficit koji se priblizava na 3% GDP a ne porezom.
Amerika ima jeftinu energiju, najveci proizvodjac nafte i gasa i fabrike se vracaju. Proizvodnja je visoko automatizovana tako da je energija kljucna stavka.
Sto se tice Kineza oni su u bankorotu odavno al stampaju pare i tako se odrzavaju. Kad bi pukla komunisticka partija Kina bi pukla za nedelju dana u krvavom gradjankom ratu.

neko

pre 10 godina

Narode, to je ono sto vi ne razumete. Od bankrota SAD imali bi stetu i Kina, i Rusija, i Evropa, a zemlje u razvoju najvise. Medju njima i Srbija, podrazumeva se.

Dakle, ostavite se geopolitike i uradite nesto pametno u zivotu.

daska

pre 10 godina

(andrijano, 7. oktobar 2013 14:07)
Kinezi nikoga ne razvaljuju, kineska ekonomija je na puno klimavijim nogama od američke. Zapravo, zasniva se na američkom kapitalu. U Americi kolo vode privatnici i educirani ljudi, a ne država. Amerika se lako izvuče iz problema. U Kini će financijski kolaps, koji će kad tad doći, dovesti to potpune katastrofe i urušavanja političkog sustava. Zato se partija moli Bogu da se izbjegnu bilo kakvi veći financijski problemi Amerike.

Naopako

pre 10 godina

Niko da potegne pitanje odakle žutima pare, od piraterije u svakom mogućem obliku. Za to su kriva tržišta koja dozvoljavaju uvoz tog šljama od robe.

Privrednik

pre 10 godina

Ovo jasno pokazuje da je Kina odavno vlasnik Amerike i da samo ako njima nije u interesu Amerika ce propasti. Medjutim trenutno Kina zivi od Amerikanaca tako da im je u interesu da im pomaze pa tako putem drzavnih obveznica vestacki odrzava ovu virtuelnu drzavu van bankrota koji su odavno doziveli.

Ja licno sam svestan toga da ako amerika pukne sledi kriza u celom svetu koja ce zahvatiti sve ali isto tako zelim i da se to dogovdi posto mi Srbi nemamo apsolutnu nikakvu korist ni od nase pro americke vlade ni od samih amerikanaca jer nam na sve moguce nacine onemogucavaju da se bavimo biznisom, trgovinom ili bilo kakvim legalnim poslovima samo zato sto smo iz Srbije i time direktno krse medjunarodno pravo u kojem bi svi gradjani sveta i sve privrede kao i drzave trebale da imaju jednaka prava na medjunarodnom trzistu.

Zbog svega toga jedva cekam da se sve u americi raspadne jer nista necu ni izgubiti posto nista ni nemam zbog tih istih koji mi onemogucavaju da bilo sta radim.

Nikola 92

pre 10 godina

Amerika je postala gora nego Bosna. U Bosni i razumem sto ne mogu da se dogovore ali u Americi je jedan narod i ne mogu da se dogovore.

rada

pre 10 godina

Kinezi vrlo dobro znaju da je Americki dolar rezervna valuta. Da bi pad Americke ekonomije znacio I pad Svetske ekonomije. Da bi onda bilo robne razmene I gajenja kokoski I prasica, sto nije lose samo ne znam gde bi kupili antibiotike. Ne radujte se ljudi pad Amerike bi znacio treci svetski rat. Ali naravno da od toga nista nece biti. Kina je takodje usla u recesiju, Amerikanci zatvaraju fabrike po Kini, moraju se oglasiti.

analiticar

pre 10 godina

(andrijano, 7. oktobar 2013 14:07)
Kinezi nikoga ne razvaljuju, kineska ekonomija je na puno klimavijim nogama od američke. Zapravo, zasniva se na američkom kapitalu. U Americi kolo vode privatnici i educirani ljudi, a ne država. Amerika se lako izvuče iz problema. U Kini će financijski kolaps, koji će kad tad doći, dovesti to potpune katastrofe i urušavanja političkog sustava. Zato se partija moli Bogu da se izbjegnu bilo kakvi veći financijski problemi Amerike.
(daska, 7. oktobar 2013 15:57)


bravo...nelaje kuca radi sela :))))

andrijano

pre 10 godina

kako ih kinezi razvaljuju ovo je strasno..al dva neprijatelja koja imaju jak interes i jedno bez drugog ne mogu...amerika je je cak mozda i u prednosti...mogu da rade sta hoce...bukvalno joj nece dati da propadne jer ce onda i njihov razvoj stati.

vk

pre 10 godina

Kinezi su vec izvrsili transfer Americke privrede i tehnologije na svoju teritoriju, ostaje im samo njihovo trziste, odnosno mesto gde plasiraju svoju robu. A i to polako prestaje da bude faktor, jer Kina dobija sve brojniju, i sve imucniju srednju klasu, dok ista u USA ubrazno nestaje. Mozda su u ovom trenutku i dalje vezani za bezvredni dolar (prventsveno zbog vojne moci i ucenjivackog potencijala USA), ali nemojte se zavaravati da ce to jos dugo potrajati. Narodu USA zelim sve najbolje, i da izadju jaci iz ove krize, a mafiji koja upravlja njima, sve najgore.

Zoran

pre 10 godina

Molite boga da se Amerika izvuče, jer ako se ne izvuče svima nama će da odzvoni.

Pukla su mnoga carstva pre nje, pa mnogima nije odzvonilo, da ne kazem niko nije propao zbog toga, a nekiam i svanulo.

Komentator

pre 10 godina

Kini otkucava sat jer:
1. prave robu za ceo svet=jaca im ekonomija= veci zivotni standard sopstvenih gradjana= uskoro nema vise kineza kao jeftine radne snage
2. troskovi transporta rastu + ne tako jeftina radna snaga=evropa predaleko za plasman

* krivulja optimizovanog rasta im se jos uvek penje ali uskoro dostize pik i potom pada. Da bi sprecili navedeni scenario moraju da suzbijaju sopstveno jacanje, sto je nelogicno, jer je poenta svega da postanu bogatija nacija i najjaca ekonomija sveta.

vasilije knezevic

pre 10 godina

Ono sto je vrlo vazno u svemu sto uznemirava prosjecnog covjeka jeste savremena statistika.Amerika je solidno naoruzana statistickim detaljima i vrlo je tesko podlegnuti nekom iznenadnom preokretu.Jedino je moguce da kompetitivno laganje ,koje je u zamahu, moze uzdrmati ekonomski kolosus kao sto je Amerika.Jos uvijek postoji bojazan od Lehman Btothers,Medow i drugih,mnogobrojnih,koji izmisljaju profit da bi zadrzali nervoznu klejentelu.
Kina i Amerika su u nerazdvojnom braku i vazno je da prikrivaju seksualne odnose,govore jendo a misle drugo. Amerika mora,na kraju,da se pomiri sa stalnom ulogom svjetskog policajca,koji je postao vise izazov nego zastitnik.
vasilije knezevic 07 okt. 2013

Aleksandar

pre 10 godina

Iako bankrotiraju svi njihovi inteligentni ljudi mogu i da se presele u Kinu, pa tamo da rade. Tako je i US uradila. Primamila parama ljude od znanja. To moze svako da uradi. Odstampa par papirica pod nazivom - novac.

Zoran

pre 10 godina

Narode, to je ono sto vi ne razumete. Od bankrota SAD imali bi stetu i Kina, i Rusija, i Evropa, a zemlje u razvoju najvise. Medju njima i Srbija, podrazumeva se.

Dakle, ostavite se geopolitike i uradite nesto pametno u zivotu.
(neko, 7. oktobar 2013 14:41)

To je ono sto ce se kad-tad dogoditi, a mozda cak i sada. Nece republikanci tako lako odustati od Obamakera, da ga ublaze ili sruse pa i po cenu bankrota. Sto se druge strane tice, ona je pokazala da sve tera po svom jos od pre 6 godina. Ali si ti ipak u pravu, treba gledati svoja posla i nevezivati se za ono sto propada.

Talični Tom

pre 10 godina

Zar niko ne vidi da se Amerika održava na piramidalnoj strukturi pozajmica. Pozajme novac od kineza, da bi im vratili stare dugove, a za ove nove će videti za par godina.
Kao što sam tvrdio, a ne može me nijedan ekonomista ubediti u suprotno, gubitaše treba zatvoriti odmah. Jer da nešto vrede ne bi bili gubitaši, a zavaravati se, da će jednog dana oni moći da izmiruju svoje obaveze je glupo i slepo. Gubitaš ide samo u veći minus. Šta ako kinezi, ili japanci ne kupe američke obveznice. Odakle onda amerikancima novac da izmiruju postojeće dugove?

samo vas gledam

pre 10 godina

uspesne svetske ekonomije su LAZ za one koji su davno prestali da razmisljaju. Amerika pociva na zaduzivanju drzave i ratnim uslugama, Kina na ogromnoj jeftinoj radnoj snazi, Nemacka je puna pametnih ljudi i oni zive na racun sirotinje koja dolazi kod njih da radi za male pare (plata 2000 e, stan hiljadu, plata je onda 1000e), Brazil, Rusija, Kanada, JAR, Indija iskoriscavaju svoje ogromne NEOBNOVLJIVE prirodne resurse i jeftinu radnu snagu.
Gde smo tu mi? Pa, na dnu!
Prirodno bogatstvo je bezznacajno u svetskim razmerama,radna snaga je jeftina, a i to nije ni polovina zaposljena-iskoriscena.
Zakljucak: NEMA GA, NISAM TOLIKO PAMETAN, SAMO GLEDAM SIROM OTVORENIH OCIJU!

Zoran

pre 10 godina

(xRade, 7. oktobar 2013 16:11),

ja sam u SAD i kao da zivimo na dve razlicite planete. Da li si cuo da sve vise radnika ide na pola radnog vremena zbog Obamakera? Da li si cuo da privatnici daju novac radnicima da sami kupe zdravstveno, oni nisu bas nesto zainteresovani? Fabrika koja pravi elektro stvari se preselila prosle godine u Meksiko, pa ce verovatno posle u Kinu, a ovde je kod mene bila. Sta radi vlast? Legalizuje sirotinju iz Meksika i dace joj zdravstveno koje ce biti gore sadasnjeg Medikeida, koga jedva da neko prihvata. Ako se mladi ne ukljuce u kupovinu Obamaker (Aleksandar, 7. oktobar 2013 00:14) a koji sada tesko nalaze posao, Obamaker puca 100%. Americki deficit se ne resava povecavanjem poreza, to svaka budala ume - Uzmi bogatima i okrpi rupe ili daj siromasnima koji nemaju posao.

Dusan

pre 10 godina

Ovo je WIN-WIN situacija za Kinu. Ako bankrotira Amerika oni automatski postaju vodeca svetska ekonomija, ali ce imati znacajne negativne posledice.
Ako ne bankrotira Amerika, Kina ce je svejedno prestici u vrlo bliskoj buducnosti, i to ne samo po velicini ekonomije nego i po standardu zivota(doduse malo kasnije, ali izvesno). Ukratko Amerika je kao bolesna svinja koju ce ili neko zaklati ili ce sama umreti od starosti.

andrijano

pre 10 godina

@daska ne lupetaj..kinezi cekaju da se njima digne standard i sa milijardu i po ljudi i tolikim trzistem koje nije zasiceno, njima kad podignu standard amerika i nece puno nedostajati. trenutno im je potrebno americko trziste.sada im jos treba jer su u razvoju a zato i kupuju obveznice americke i pomazu im jer od njih trenutno zavise.u ovoj igri amerika prividno drzi konce ali kada ih ispusti drzace ih kina ali na povodcu koji ce biti oko vrata amerike.sami su i krivi kao i ceo svet.svi americki i evropski brendovi se prave u kini.globalne kompanije imaju profit koga trose na marketing a u njihovoj zemlji vlada nezaposlenost.ja nisam ljubitelj kineza ali amerika je na kolenima i sa povodcem i ceka da joj kinez baci kosku.

Nerviranje, srbima radovanje

pre 10 godina

Za (Bata, 07. oktobar 2013 17:40)

Mrak koji pominjete je bio u Evropi. Obrazovani ljudi su otišli u zemlje koje su oberučke prihvatile njihovo znanje.
Dok su u Londonu vršili nuždu na ulicama, Kordoba koja je bila pod arabljanima je imala ulično osvetljenje, vodovod i kanalizaciju.
Zahvaljujući tim istim arabljanima, danas imamo sačuvane zapise grčkih mislilaca...

Prevodilac

pre 10 godina

Nije ovo ništa novo i spektakularno. Svi dobro znaju da se mora bankrotirati ako više trošiš nego što zarađuješ. http://www.intermagazin.rs/nastavi-li-amerika-ovim-putem-nije-pitanje-da-li-ce-se-dogoditi-finansijski-kolaps-nego-kad-ce-se-dogoditi/

Dunster

pre 10 godina

Ništa nije slučajno
To da demokrate i republikanci ne mogu da se dogovore je čista fikcija. Problem Amerike je njen ogroman dug koji u normalnim okolnostima već znači bankrot. Međutim dok ima onih koji žele da finansiraju ovakvu Ameriku ona će da opstaje. Pa dok god Kina kupuje njene obveznice Amerika može da bude sigurna da njen sistem može da funkcioniše.
Kad bi Amerika bankrotirala najveće posledice njenog bankrota prelile bi se na Evropu i opet bi bila aktuelna ona izreka "kad Amerika kija Evropa ima visoku temperaturu".
Prema tome ko ima novca nek ga pretvori u materijalno dobro jer ovakav svetski monetarni sistem sigurno neće opstati još dugo. Odnosno lomovi koji predstoje najviše će se odraziti na svakodnevnicu običnih ljudi pre svega u Evropi i Americi.
Mi koji živimo od plata možemo da se nadamo da će ponovo doći vreme da se rad ceni a pamet poštuje. Ovo sada je vreme "kad budale progovore, pametni zaćute a fukare se bogate" - Ivo Andrić.
Nek taj sat malo brže kuca.

Nerviranje, srbima radovanje

pre 10 godina

Za (xRade, 07. oktobar 2013 16:11)
1. Kina nije Balkan, 90% populacije je jedan narod: Han
2. Kina ima proizvodnju i strategiju koju su usvojili na 5om kongresu KP Kine 1977.
3. Predviđanje propasti Kine je neozbiljno kao i “skori“ propast SAD.

v

pre 10 godina

Zanimljivo je da ce Amerika kao drzava bankrotirati, pri cemu korporacije koje njome upravljaju nikada nisu bile bogatije. Novac se izvlaci od sve siromasnijih gradjana SAD-a i sliva u dzepove nekolicine koji upravljaju Amerikom...

Marko

pre 10 godina

@Šta ako kinezi, ili japanci ne kupe američke obveznice. Odakle onda amerikancima novac da izmiruju postojeće dugove?
(Talični Tom, 7. oktobar 2013 17:55)

Stampaju pare. Svakog meseca privatna americka centralna banka, poznatija kao Federal Reserve Bank, odstampa 85 milijardi dolara. Probali da smanje, ali na najavu smanjenja sistem krenuo da se urusava, pa odustali. Verovatno ce uskoro pojacati stampanje.

Inace, Kinezi vec godinama smanjuju kolicinu americkih obveznica. Jos su 2008.godine seli sa Japancima i dogovorili se kako da se elegantno rese dolara a da ne stvore paniku na trzistu. Proslo vec pet godina od tada, i verujte da su daleko poodmakli. Zvanicnim informacijama koje daju i Kinezi i Amerikanci nemojte verovati. Recimo, Kina zvanicno ima 1000 tona zlata, a samo ove godine je preko Hong Konga uvezla vise od 1000 tona (Hong Kong objavljuje te informacije posto ima autonomiju - da je do centrale, nista ne bi znali o Kineskom uvozu). Da ne pricam o tome da vec godinama svo zlato koje proizvedu zadrze (oko 350 tona godisnje).

Inace, Kinezi nikada ne izjavljuju nesto slucajno. Da veruju da ce Amerika da propadne a oni zajedno sa njom, niposto ne bi izjavili ovako nesto, vec dijametralno suprotno.

Marko

pre 10 godina

Iako bankrotiraju svi njihovi inteligentni ljudi mogu i da se presele u Kinu, pa tamo da rade. Tako je i US uradila. Primamila parama ljude od znanja. To moze svako da uradi. Odstampa par papirica pod nazivom - novac.
(Aleksandar, 7. oktobar 2013 18:57)

Da, samo u Kini plate smesne u odnosu na Ameriku. A Kinezi ako necega imaju, onda je to inteligentnih. Plus ako stvarno budu nekog primali, to ce biti Kinezi iz Amerike, tzv. Amerikanci kineskog porekla.

Darko

pre 10 godina

Kini otkucava sat jer:
1. prave robu za ceo svet=jaca im ekonomija= veci zivotni standard sopstvenih gradjana= uskoro nema vise kineza kao jeftine radne snage
2. troskovi transporta rastu + ne tako jeftina radna snaga=evropa predaleko za plasman

* krivulja optimizovanog rasta im se jos uvek penje ali uskoro dostize pik i potom pada. Da bi sprecili navedeni scenario moraju da suzbijaju sopstveno jacanje, sto je nelogicno, jer je poenta svega da postanu bogatija nacija i najjaca ekonomija sveta.
(Komentator, 7. oktobar 2013 17:47)

Ne znam zasto svi ocekuju propast Kine kada njihove plate dostignu evropske ili americke. Jer u tom slucaju oni postaju ubedljivo najvece trziste na svetu. Zamisli milijardu kineza sa platama od par hiljada evra. Koliko automobila i ostale robe oni mogu da kupe. Tada ce postati jos interesantniji stranim investitorima i svako ce pozeleti tamo da otvori fabriku i prodaje svoju robu na tom trzistu bez carine. A kinezi ce ih kao i do sada oberucke docekati sa brojnim poreskim olaksicama, izgradjenim autoputevima, brzim prugama itd.

lol

pre 10 godina

Za ove sto pricaju da je Kina naj vece ekonomija u bliskoj buducnosti. Jeste ali uskoro ce trgovinske granice a i ostale izmedju eu i usa nestati. Stvara se novo najvece trziste bas zbog konkurencije sa Azijskog kontinenta.

Dikan

pre 10 godina

@europe

Ne znas. Nisam bio u Kini ali u Rusiji sam redovno. Prosecni standard veci nego u Grckoj, Spaniji, Portugalu... Oni su nas Svajcarska.

mujcinovic salih

pre 10 godina

Ima jedna narodna poslovica"Sto je babi milo to joj se i snilo".Da SAD nece propasti znate i sami.To je ono sto vas najvise nervira.Veca je sansa da Putin postane Cecen nego da Amerika propadne?

bezati odavde

pre 10 godina

Ceo svet je dužan. Kome?? vanzemaljcima?? Pa 10 ljudi u Americi manipuliše celim svetom. Kako je ljudski rod jadan i bedan. Jači, a slabiji od bilo čega.

Umiranje na rate

pre 10 godina

Zanimljivi su komentari ali se previdja jedna vazna cinjenica: planeta jednostavno nema dovoljno resursa da snabde dve supersile. Ako neko misli da ce zemlja koja ima najmoderniju i najbolje opremljenu vojsku, koja se prekalila po ratistima sveta, da sedi skrstenih ruku dok joj Kina otima primat, taj je veoma naivan! Mislim da je rat u ovakvoj situaciji neminovan, jedino mozemo da se molimo dragom Bogu da to ne bude za nasih zivota!

dzoni

pre 10 godina

Preziveo sam raspad zemlje,sankcije, bombardivanje,dosmanlije prezivecu I americki bankrot..al znamo svi da ce lako da se dogovore da odstampaju jos hiljadu milijardi $.

Zoran Janković

pre 10 godina

Kad je palo Rimsko Carstvo, stigao je srednji vek i 1000 godina mraka i nazadovanja...
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Bata, 7. oktobar 2013 17:40)
Pad Rimskog carstva Kina nije ni primetila. Mrak i nazadovanje su nastali samo na užem području bivšeg Rimskog carstva. Okolne zemlje i narodi su napredovali. Primer: Turci, Arapi.

Futurista

pre 10 godina

@Zoran,
i ti si potpuno u pravo da se ne treba vezivati za ono sto propada. A da li si obavesten da je Srbija vec propala. Zato Srbijo, daleko ti lepa kuca. Spasavaj se ko jos moze.

Istinokazac

pre 10 godina

Sve vajni analiticari ovde, a niko nema pojma zasto se ova "kriza u kongresu" dogadja. A Kinezi i Rusi podrzavaju Ameriku...

Svi oni dobro znaju da ce cena zlata uskoro skociti petostruko, cim dostigne sledeci minimum od oko US$ 1200. bukvalno cim predje zadnji minimum za 1 dollar odmah strelovito skace na gore. A to ce se desiti za nekih nedelju, dve dana a mozda i do mesec dana.Zato i namestaju nekakvu krizu kao navodni razlog za ovo sto ce se desiti...Toliki skok cene zlata, a kasnije jos i veci, znaci ogromnu depresiju, vecu nego ikad. A to znaci III svetski rat!

Cim budete videli kinesku mornaricu u vodama Mediterana, onako kako pise u Svetom Pismu, znajte da je to pocetak kraja i da je ostalo oko 3 i po godine do kraja sveta i Sudnjeg dana.

Savet: kupujte dukate u malim apoenima. Odmah sada, ne cekajte zadnji minimum...