Utorak, 01.10.2013.

08:41

Blokada SAD, minus 300 mil. dnevno

SAD se nalaze u finansijskoj blokadi nakon što je bez dogovora završena višečasovna politička drama u Senatu i Kongresu SAD. Uzrok je tzv. "Obamaker".

Izvor: Tanjug

Blokada SAD, minus 300 mil. dnevno IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

99 Komentari

Sortiraj po:

svasta

pre 10 godina

@nenad stamenkovic

A verovao ili ne ja nisam na budzetu! (Samostalni preduzetnik i vrlo dobro znam sta mi drzava uzima svakog dana)
Ali ne volim kad ljudi pisu gluposti, a da se pre toga nisu ni potrudili ni da procitaju vesti kako treba.

Nucky Thompson

pre 10 godina

@bachi, brate batali komentarisanje stvari koje ne razumijes. Gradske vlasti se ne placaju iz federalnog budzeta, kao ni okruga niti saveznih drzava... Assumption is a mother of all fu**ups!

Aleksandar

pre 10 godina

za (EU Citizen, 1. oktobar 2013 13:53)

Američki predsednik koji je preduzetnicima zavrnuo šiju i nabio velike poreze (na koje se žalite), je bio Ronald Regan, za koga niko nije mogao da kaže da je socijalista ili komunista (osim možda vas, koji baratate pogrešno tim terminima).
SAD je trošio ogroman novac na svakojake gluposti, ali izgleda da Vas boli što mali deo sredstava ide na zdravstvnu negu. Iako isti republikanci su uveli Romniker, pre nekoliko godina, pa se nisu žalili.

Trenutno zdravstvno stanje stanovništva SAD je pokazao koliko je dosadašnji sistem, koji bezrazložno dižete u nebesa, štetio njihovom zdravlju i što uzrokuje drastičan pad sposobnosti radne snage.

Nerviranje, srbima radovanje

pre 10 godina

Za (EU Citizen, 01. oktobar 2013 13:53)

Pričate o nečemu o čemu očigledno nemate pojma.
U Masačusetsu imaju republikanci Romniker i ne žale se. I nema nikakve veze sa kanadskim. Da li ste kao preduzetnik zaposlili nekog sa invaliditetom, koji ne može da dobije socijalnu pomoć, niti dostojanstveno da se leči? Niste, ali nema veze, nek' crknu?
Nije uopšte u pitanju zakon već mnogo ozbiljnija priča.
A zaduživanje SAD postoji već od Prvog svetskog rata.
A ako vas boli što morate da plaćate porez, žao mi je, to nećete izbeći ni u jednoj uređenoj državi.

Perica

pre 10 godina

@Tale
"u Rusiji bar svi imaju osnovno zdravstveno osiguranje, a u USA preko 50 miliona siromaha ne može da priviri u neku od bolnica ako nema dolare u džepu! U Rusiji je se zna da je sistem čvrste ruke Putina, dok u Americi veliki bosovi vojne industrije komanduju i odlučuju o svemu,ali izbegavaju i slikanje za novine! Obama, Kongres, Senat...su farsa."

Sve je to lepo, samo mi nije jasno zasto je PROSECAN zivotni vek u Rusiji skoro 10 godina manji nego u Americi? Ne znam za vas, al po tom pitanju bih ipak radije da mi odlucuju, kako vi kazete, "veliki bosovi vojne industrije" nego Putinova "cvrsta ruka". Mada ne znam to je ipak moje mislenje, mozda sam ja lud i glup i mozda zvanicni podaci o prosecnom zivotnom veku lazu.

@tomy
"Rimsko carstvo je bilo savrsenije i mocnije u poredjenju sa ostatkom sveta koji su tada izrabljivali pa se raspalo.Mnoga carstva su se smenjivala pa je dosao red i na ovo,samo ovo su tek pocetci."

Kako vam ne dosade te iste price koje se kruze vec 70+ godina kad je Amerika u pitanju? Stalno price u fazonu "pocelo je" pa onda uvek primer Rimskog carstva.. Uvek nesto "pocinje" a "kraj" nikako da dodje :D Al dobro razumem tu psihologiju, lakse siromasnijem da veruje da bogatiji propada :)

Talični Tom

pre 10 godina

Pa oni nemaju dovoljno para za dosadašnje troškove, a hoće da uvode zdravstvenu zaštitu. Zašto Obama ne objasni kako će to da finansira. Šta ako kinezi i japanci ne budu kupovali više obveznice, jer je to piramidalna struktura, i najbolje prolazi onaj ko uzima pare? Šta ako ne mogu da vrate, a jednog dana neće moći. Da li je tada treći svetski rat neizbežan?

Nikola

pre 10 godina

Samo ste zaboravili da kazete da se ovo desilo vec 17 puta u poslednjih 40 godina. Znaci, nikakva panika nigde ne vlada, ne padaju akcije, ne propada USA.

Горан

pre 10 godina

"(Zevs, 1. oktobar 2013 08:59)

Poenta je da konzervativna struja ne želi da uvede kanadski socijalizam."

Друже, јел` си ти некада био у Канади? Јел` си са канађанима попричао о њиховом здравственом систему? Али, важно је да попричаш са обичним људима, не са богаташима. Богаташима све смета и они прихватају само оно што њима одговара.

Даље, конзервативцима у САД смета Обама, а не Обамакер. У овим задњим изборима за председника САД, конзервативни кандидат је био Мит Ромни, који је у Масачусетсу увео "Ромникер" (исто што је сада Обамакер) пре пет-шест година. И нико од конзервативаца се није бунио.

Obicni gradjanin

pre 10 godina

Svak čast Kruzu, Majku Liju i TeaParty, negde se morala povući crvena linija pretvaranju SAD u novu propalu, socijalističku EU, pljačkanju aktivnih i vrednih ljudi i državnom teroru u ime bolesne levičarske ideologije, a Obamacare je idealna prilika, jer je svima razumljivo kuda to vodi (imaju jednu socijalističku zdravstvenu katastrofu odmah preko granice, u Kanadi).
----------------------
Za tebe je bolesna ideologija zdravstveno osiguranje za sve gradjane,e blago tebi i drugima sa tobom.Ja zivim u Kanadi i ne bih menjao ovo osiguranje sa americkim.Ne komentarisi o necemu ako nisi upoznat

nenad stamenkovic

pre 10 godina

Kad se razbolis verovatno se radije lecis travama i krilima slepog misa nego sto ides kod parazita po lekove. (Ako kazes da nikad ne ides kod lekara, bas me zanima ko li pravi onolike guzve po ambulantama)
Decu verovatno svakog dana saljes kod mesnog vraca umesto u skolu... To sto znas da citas i pises si verovatno sam naucio kad si imao 7 godina...
Siguran sam da si i zakon uzeo u ruke - kome jos trebaju policija i sudovi (ma kako da su losi)...
(svasta, 1. oktobar 2013 14:31)

Prijatelju, ja shvatam vase ogorcenje (budzetskih korisnika) kad god cujete naziv "paraziti", ali morate i vi shvatiti ogorcenje nas privatnika. Zamisli situaciju gde na jednog privatnika (koji jedini efektivno stvara novac) dolazi po jedan penzioner, jedan budzetski korisnik i jedan nezaposljeni. Pa to ne moze biti normalno, jel'?
Razumem ja da je svakome sopstvena muka najveca, ali mi pukne film kad svoj posao moram da ostavim (a plata i dnevnica ne teku, vec se samo racuni gomilaju) da bih zavrsio nesto u nekoj budzetskoj ustanovi, a tamo me doceka samo jedna salterska radnica (iako postoji vise saltera) sva namrgodjena jer mora da prekida svoj privatni telefonski razgovor (o narodnom trosku) i gleda me sa visine uvredljivo, a ne kapira da od mojih doprinosa i poreza prima platu. Ili kapira, ali je boli uvo (zaboga privatnici su ovce za sisanje).

Paor

pre 10 godina

@ostrige, na federalnom nivou. Svaka država ima još svoju birokratsku garnituru koju sama finansira nezavisno od federalne vlasti; slično Srbiji i C.Gori u SR Jugoslaviji.

Titus Lartius

pre 10 godina

U Rusiji je se zna da je sistem čvrste ruke Putina ...
(Tale, 1. oktobar 2013 10:17)
Apsolutno si u pravu. Cak sta vise najbolje drzavno uredjenje je robovlasnicko, naravno pod uslovom da sam ja robovlasnik.

genije

pre 10 godina

Cirkus... Malo trgovine i sve će da srede za par dana...

Elem, dragi komentatori ne brkajte pojmove - iako se apsolutno slažem da našu birokratiju na svim nivoima treba "potkresati" - vaša poredjenja su potpuno pogrešna: u članku se pominju samo budžetlije na FEDERALNOM budžetu a pored njih imate i "državne" (states) pa "regionalne/opštinske" (counties) pa "gradske" (cities)... imate budžetlija koliko hoćete.

svasta

pre 10 godina

@SAD imaju manje budžetskih korisnika od nas, a pred bankrotom su, šta će se tek nama dogoditi kada paraziti iz javnog sektora pojedu i unište sve.

Kad se razbolis verovatno se radije lecis travama i krilima slepog misa nego sto ides kod parazita po lekove. (Ako kazes da nikad ne ides kod lekara, bas me zanima ko li pravi onolike guzve po ambulantama)
Decu verovatno svakog dana saljes kod mesnog vraca umesto u skolu... To sto znas da citas i pises si verovatno sam naucio kad si imao 7 godina...
Siguran sam da si i zakon uzeo u ruke - kome jos trebaju policija i sudovi (ma kako da su losi)...

imigrant

pre 10 godina

@Bogi, lokalne vlade i vlade americkih drzava se izdrzavaju od svojih poreza a ne od federalne drzave. U Americi mali broj ljudi radi za drzavu. To su neatraktivni poslovi i obicno ko ide, ide zbog beneficija (zdravstveni plan, odmor). Ogromna vecina Amerikanaca radi u privatnim firmama ili firmama koje su na stock marketu. Ja sam 15 godina u Americi i nisam upoznao nikoga ko radi za drzavu a upoznao sam dosta ljudi. Prosecnom Amerikancu koji je sposoban za rad ne pada napamet da radi za drzavu. Tu ne racunam vojsku i bezbednosne agencije koje su najbolje na svetu. Ono sto covek zapazi u USA je da su ljudi u administraciji rasporedjeni po citavoj Americi. Na primer, kada popunjavate neke formulare, odgovor vam stize iz neke vukoj....ne iz srednje Amerike. Kod nas vecina drzavne administracije radi u Beogradu i zeli da radi u Beogradu. Ovo oko budzeta su politicke igre i nema mnogo veze sa stanjem americke privrede koja je sada u porastu. Firme rade i leze na gomili para. Apple ce i dalje praviti telefone, Coca-Cola sokove, svi ce i dalje gledati americke filmove, slusati americku muziku i kupovati americko zito (preko 50% zita u svetu je iz Amerike). Ovo je politicka kriza a ne privredna. Inace americka drzava nema problema sa servisiranjem duga. Ja znam da je ovo omiljena tema propasti Amerike medju Srbima. Ali Amerika se zaduzuje na jako dugi rok po jako povoljnim kamatama. Godisnji troskovi na dug su svega oko 6% budzeta. Mislim da je Srbija na nekih 17% budzeta na primer

Medicinski brat

pre 10 godina

@Pametnjakovic, to je samo Federalna administracija, koju placa vlada SAD. Ne racunaju se skolstvo, zdravstvo, administracija svake savezne drzave, opstinske biblioteke itd., sto je sve kod nas potrpano pod "drzavne parazite", kako mnogi vole da ih nazivaju.

Zoran

pre 10 godina

"Kad sam brata pitao koliko ce sve to kostati , rekao mi je da ne brinem, da nece kostati nista."

Mislis lekari tamo ne primaju platu? Mislis alkohol, instrumenti, zavoji, skeneri su dzabe?

A nisu.

Pa ko ti to platio? Pa ja, koji sam u Americi, placam porez a u drzavne bolnice ne idem, kao i MILIONI, da ne kazem 95% naroda. A kad budu SVI isli tamo imaces kao u Kanadi i gore, da mojh gazda cekao 6 sati (rekao mi) na pregled a skeneri se cekaju po 3 meseca.

E moj ti, dzabe, dzabe kad DRUGI plati.

bachi

pre 10 godina

@Pametnjaković To je dva miliona samo na federalnom nivou a ima ih mnogo više na nivou pedeset država(ili koliko ih već ima) koje čine sad,pa onda ko zna koliko u gradskim upravama,na lokalnom nivou itd.

Zoran

pre 10 godina

O bolesnicima u bolnicama da ne govorim.
(Aleksandar, 1. oktobar 2013 11:34)

U drzavne bolnice retko ko ide, jer to ti je ovde rasulo. Svi bi kod privatnika. Da su drzavne tako dobre, privatnici bi odavnio pukli, a osiguravajuca drustva koja nude zdravstveno osiguranje ne bi postojala, jer niko ne bi to kupovao.

Srpko

pre 10 godina

Znaci US sa 314 miliona stanovnika ima 2 miliona budzedskih korisnika. Ako uporedimo odnos sa nasim brojem stanovnika nama je dovoljno oko 45.000. Samo u Nisu 50.000 rodjaka koristi usluge budzeta...

Ali da, zbog toga su oni u blokadi a mi cvetamo :)
(A.V., 1. oktobar 2013 09:29)

Da bi tvoja analiza bila objektivna, a ne samo još jedan u nizu srbofobičnih komentara, red bi bio da kažeš da američkih 800 hiljada budžetskih korisnika košta 300 miliona dolara dnevno. A da Srpkih 800 hiljada košta 300 miliona godišnje. Za 10 dana blokade, SAD će izgubiti vrednost celokupnog srpskog BDP-a.
Ili jednostavnije zamisli da postoji neki liberal koga izdržavaju mama i tata. Izdržavanje jednog košta dnevno kao izdržavanje drugog za godinu dana.
Neverovatno je kako bukvalno svaka, ali baš svaka vest, od napada islamista na tržni centar u Keniji, zemljotresa u Pakistanu, trudnoće Kejt Midlton, itd. se na ovom sajtu pretvara u srbofobisanje!

Политиколог

pre 10 godina

"ни Конгрес ни Сенат..."

Сенат је део Конгреса. Треба: и Представнички дом и Сенат.

EU Citizen

pre 10 godina

Svak čast Kruzu, Majku Liju i TeaParty, negde se morala povući crvena linija pretvaranju SAD u novu propalu, socijalističku EU, pljačkanju aktivnih i vrednih ljudi i državnom teroru u ime bolesne levičarske ideologije, a Obamacare je idealna prilika, jer je svima razumljivo kuda to vodi (imaju jednu socijalističku zdravstvenu katastrofu odmah preko granice, u Kanadi). Shutdown, iako će naravno sada da usledi gebelsovsko spinovanje levičarakih medija na čelu sa NYT, uopšte nije tragedija, naprotiv, građani će imati priliku da vide da je veliki deo nepotrebnih i neefikasnih državnih budalaština zbog kojih ih nemilosrdno pljačkaju, iako bi dobrovoljna tržišna rešenja bila mnogo jeftinija i efektivnija, zaista suvišan, i da bez njih niti će nebo pasti, niti će se svet zaustaviti, samo će se tempo nenormalnog i nemoralnog socijalističko-etatističkog zaduživanja na račun budućnosti malo usporiti.

Александар Џунић

pre 10 godina

Тресе се гора, родиће се миш - забава за милионе широм света, каје је америчка политика упропастила.

Tale

pre 10 godina

@Tale Po mom misljenju to je u prenesenom smislu xyc i rekao.
(kobaz1987, 1. oktobar 2013 10:51)

Ako mene pitaš, kabaz1987 i xuc su jedan isti lik, sa dva nika, naš čuvenikomentator realni ja bliske! Kao mi ovde smo svi infantilni, pa ne razumemo da je xuc bio ironičan na račun Putina i Rusije, pa kad je video koliko je minusa dobio, pojavio se "advokat" kobaz1987, da nam "objasni"!

Zoran

pre 10 godina

Vi pojma nemate o USA! Postoje county bolnice-opstinske bolnice.
Isprali su vam mozgove !!!!!!!!!!
(pera zdeta, 1. oktobar 2013 10:45)

Postoje, ali moja zena tamo isla slucajno na intervju i misevi prolaze po bolnici. Sta mislis kakvo bi bilo Obamino zdravstvo (Obamaker), kad bi vlast to uzela pod svoje? Sto sada ne ide masa po drzavnim bolnicama nego bi svi po privatnim? Eeeee, to je problem sa socijalizmom.

Sto rece Tacerka: Problem sa socijalizmom je sto traje dok se ne potrose tudje pare.

Svaka budala ume da u krizi digne porez bogatima i sprcka na gluposti za siromasne. Ajde ti nadji posao za siromasne.

Zoran

pre 10 godina

Trebalo bi da pavite razliku izmedju vlasti u SAD i ostatka Amerike. Amerikanci nisu usko povezani sa vlascu, tako da im bankrot drzave ne smeta mnogo osim nekima zaposlenim u drzavnoj sluzbi. Takvih je "sica" (navodi su za americke prilike, ali ne i za srpske), ostatak radi posao normalno. Najveci uspon Amerike je bio kada je federalna vlast bila simbolicna. Tako da propast vlasti bolje gledati sa pozitivne strane nego sa negativne.

mirko kojotovski

pre 10 godina

Za dve godine treba da se produzi ugovor vlasnika federalne banke na stampanje dolara.Sad provociraju bankrot kako bi produzili ugovor za sledecih 100god.Citaj Rokfeler Rotsild Murdok vlasnici federalne banke svetske banke mmf dojc bank...

sumadinac atl

pre 10 godina

vidim da svi likujete a nemate pojma kako funkcionise zivot u americi.
dakle, ovo sto se desilo nije dobro ali da hocete da citate znali bi da su 'paychecks delayed" znaci dobice zaposleni pare ali kasnije. kad kasnije, to se ne zna.
drugo, ovo ne pogadja obicne ljude koji rade u privatnom sektoru ili imaju privatan biznis.
dakle zivot je i dalje normalan osim sto se ovde zna da ako se nesto krati, krati se government a ne obicni ljudi.
tamo i ovako moja tasta mesecima ne prima platu a radi svaki dan i razbija se od posla. pogodite gde radi. u drzavnoj firmi u kojoj para ima samo za direktora koga je opet postavila drzava.....
i nikom nista. oni se ne bune ona i kolege rade.... toga ovde nema...
zato, ne brinite vi za usa. isplivace ona kao i do sada. vi uzivajte u svojoj mrznji i nadajte se da ce vam neko drugi dati nesto (pare, posao, platu...) ili sacekajte da vas vrli Aleksandar proda Arapinu pa cete kukati za Amerikom....
dobro jutro iz bankrota!

Aristid

pre 10 godina

Nije prvi put da se svadjaju oko budzeta, ali nakon poslednjih izbora USA su usle u jednu novu eru politickih odnosa u toj zemlji. Desila se promena birackog tela. Republikanci cija su ciljna grupa i glasaci pre svega bogatiji belci, po prvi put u istoriji USA postali su i ostace manjina. Demokrate imaju mnogo siru bazu i za njih glasaju svi afroamerikanci, svi hispanoamerikanci i svi ostali siromasniji i deo srednje klase bele puti. Ova manjina koja je zastupljena i u Demokratskoj stranci, ali pre svega u Republikanskoj ima veliki problem jer joj izmice vlast i uticaj. Procice jos neko vreme kada ce moc manjine drasticnije oslabiti. Ovo pak ne treba da znaci da ce se spoljna politika USA samo zbog toga drasticno promeniti, ali ce svakako postati pomirljivija i realnija. Grupa koja megalomanski zeli da profitira na kraju hladnog rata je izgleda definitivno porazena. Zato se i desavaju blokade sistema, sa manje vise jasnim politickim ciljem obaranja Demokrata "preusmerenjem" birackog tela. USA se suocavaju sa neodloznim i hitnim reformama inace moglo bi se desiti da povuku svetsku ekonomiju u ambis. Sledeci bitan datum je 18.10.2013. Videcemo da li ce posle toga doci do kraha berzi. Zanimljivo je da dogadjaj od juce ne utice negativno na kretanja u svetskom trzistu akcija. Kao da je trziste resilo da ih 'ignorise'.

molim ispravite

pre 10 godina

Bruto DOMACI proizvod, ne drustveni, bruto domaci proizvod je agregat koji se koristi u zvanicnim statistikama UN, bruto drustveni proizvod nije isto sto i bruto DOMACI proizvod.

Saša

pre 10 godina

Znaci US sa 314 miliona stanovnika ima 2 miliona budzedskih korisnika. Ako uporedimo odnos sa nasim brojem stanovnika nama je dovoljno oko 45.000. Samo u Nisu 50.000 rodjaka koristi usluge budzeta...

Ali da, zbog toga su oni u blokadi a mi cvetamo :)
(A.V., 1. oktobar 2013 09:29)

Samo u vojsci imaju više od dva miliona zaposlenih, ali za njih nema zime. Očigledno da u budžetske korisnike računaju samo federalnu administraciju. Osim toga, svaka država ima svoju administraciju, plus policija, razne stručne službe itd.

Bogi

pre 10 godina

@Miloš: e moj druže, kad bi još novinari objavljivali tačne podatke... 2 miliona ljudi ima zaposlenih samo Ministarstvo Odbrane SAD-a... A treba ti 15 sekundi da izguglaš koliko ima ljudi na grbači SAVEZNE vlade (računaj da uvek imaš lokalne vlade sa svim čudima, sudovima, ministarstvima, i sl.).

Pametnjaković

pre 10 godina

"Na prinudne odmore ide 825 hiljada od dva miliona budžetskih korisnika."

SAD imaju manje budžetskih korisnika od nas, a pred bankrotom su, šta će se tek nama dogoditi kada paraziti iz javnog sektora pojedu i unište sve.

sa suncane strane ulice

pre 10 godina

Vi pojma nemate o USA! Postoje county bolnice-opstinske bolnice.
Isprali su vam mozgove !!!!!!!!!!
(pera zdeta, 1. oktobar 2013 10:45)

Nisu nam isprali mozgove, nego smo gledali Murove dokumentarce. Ili, tvrdis da on laze?
Ne znam samo zasto ga Amerikanci ne podnose?

mujcinovic salih

pre 10 godina

Vi posedujete fantasticno neznanje o SAD.Neko je napisao:"bankrotirao Detroit".Ako bi se postupalo po americkim zakonima o bankrotu 95% zemalja na svetu bi bilo bankrot.

Mladen

pre 10 godina

Brat mi je u Americi vec vise od 25 godina, a ja sam mu bio u poseti 2 puta do sada. Prilikom prve posete sam povredio ruku, pao sam sa bicikla i imao naprsnuce kosti. Odveli su me u bolnicu, kobojagi za siromasne. Snimili su me, stavili gips, dali lekove protiv bolova i rekli da se javim ako budem imao bilo kakvih problema. Kad sam brata pitao koliko ce sve to kostati , rekao mi je da ne brinem, da nece kostati nista. Tada sam saznao da u Americi ,u bolnicama za siromasne, moraju da te lece bez obzira da li bolujes od raka ili glavobolje i da pritom nemaju nikakvo pravo da te pitaju odakle si, da li imas americke papire, osiguranje, ili da li mozes da platis. Sto se same bolnice tice, bila je bolja nego bilo koja srpska. Kasnije sam procitao clanak da bolesni ljudi, uglavnom od raka, iz Meksika i drugih drzava pokusavaju da se domognu Amerike i njihovih " sirotinjskih" bolnica da bi se besplatno lecili.Toliko o mitu da je lecenje u Americi dostupno samo bogatim. Sto se mog brata tice, on i njegova familija imaju zdravstveno osiguranje.

xyc

pre 10 godina

@(Tale, 01. oktobar 2013 10:17) - Ja sam o ruskom političkom sistemu govorio u pozitivnom kontekstu, a o hjhovoj "demokratiji" (USA) sam govorio ironično... Ako mene pitaš, sistem čvrste ruke je mnogo bolji od prividne demokratije, u kojoj, kao što si i sam rekao, vladaju bankari i industrijalci!

hugo

pre 10 godina

Vec je pao veliki Detroit ponos americke industrije.
(slazem se, 1. oktobar 2013 10:41)

da si ti meni ziv i zdrava nisu oni ni blizu bankrota kao SAD vec samo pojedine drzave... i to sto je propao Detroit ne znaci da je propao Micigen kao drzava... vec samo jedan grad.... a i on ce isplivati uskoro, ja bi voleo da krene to ozbiljnije ali dzaba... to sto svi mi zelimo se nece deseti SAD je kao RIM na pocetku sa mnogim usponima i padovima i nece pasti oni jos dugo i ako bih licno to voleo....

MI-8

pre 10 godina

Sledi bankrot, do kraja godine.
Prodire arapski kapital...
I onda ce svi videti da su SAD bankrotirale, a svet i dalje funksionise bez problema. Car je go!

aha pazi da nije

pre 10 godina

Khm, Khm, zagrcnuh se, auu, mocna Amerika je u blokadi, tralalalala... Mada, nije u blokadi, nego zakonodavci ne daju pare, tj ne izgladaavaju budjet, i to kako konzervativni republikanci, tako i demokrate! Ali zato je vazno da se mi ovde veselimo, jer su nam s amerikanci jelte popeli na ... dopisite sami na sta su vam se popeli, ali zato kada neko pomene Iphone, slinimo kao pas nad koskom, ili macka nad slaninom...
Pa naravno da su u blokadi, tj blokirali budzet, Obama nema, prepametnog prvog podprecednika, i koaliciju u kongresu, pa da mu se izglasa budjet dok si reko keks. Podela vlasti je to! Prava, a ne ova nasa, da se prvo raspravlja na svemocnom precednistvu, pa u skupstinu da se glasa i vice beee... iako su njihovi politicari alavi na pare, glas za social care ne daju, jer biraci ne vole da daju pare od poreza. Zbog poreza su se i odvojili od Engleske... nasi su jos alaviji, a uzgred budi receno, zabole ih uvo za socijalu... mislim nase politicare

Kalifornija

pre 10 godina

Sad je pravi trenutak za kupovinu akcija na berzi. Iz Srbije se jedino legalno moze kupiti na firstrade-u. Sad kad svi prodaju treba uleteti u stocks.

Aleksandar

pre 10 godina

za (ostrige, 1. oktobar 2013 09:29)

Velike države imaju i veliku administraciju - za federalnu vladu SAD, radi ukupno 14,6 miliona ljudi.
U sumu ulaze pored ministarstava, agencije, instituti, odbori i sl.

Ovo za prinudne odmore važi samo za za direktno zaposlene - 2 miliona u ministarstvima i milion civila u vosjci.

Aleksandar

pre 10 godina

za (Милош, 1. oktobar 2013 10:20)

Budžetski korisnici i zaposleni na budžetu su različiti pojmovi, a ovde je u pitanju pogrešan prevod.
Na prinudni odmor ide 3 milion zaposlenih na budžetu.

Na teret budžeta ide još skoro 12 miliona zaposlenih i 49 miliona korisnika markica za hranu.

O bolesnicima u bolnicama da ne govorim.

Marko

pre 10 godina

Iako znamo da nam je administracija ne samo prevelika, nego i ocajno neefikasna, lenja, korumpirana i ko zna sta sve jos, ipak treba reci da ovih 2 miliona Amerikanaca o kojima se prica su Amerikanci koji su na federalnom budzetu. Skoro sam siguran da su na budzetima drzava jos mnogi, pa budzetima gradova i okruga. Verujem da je tih nekoliko puta vise od ovih 2 miliona.

pera

pre 10 godina

Nadoknadice oni to. Dva, tri rata i eto para!
Pa Amerika je i bez ove blokade drzava sa najvecim minusom koji konstantno raste. Samo oni to brane oruzjem, ne drugim sredstvima...

Tale

pre 10 godina

(xyc, 1. oktobar 2013 09:51)

Pričas gluposti, u Rusiji bar svi imaju osnovno zdravstveno osiguranje, a u USA preko 50 miliona siromaha ne može da priviri u neku od bolnica ako nema dolare u džepu! U Rusiji je se zna da je sistem čvrste ruke Putina, dok u Americi veliki bosovi vojne industrije komanduju i odlučuju o svemu,ali izbegavaju i slikanje za novine! Obama, Kongres, Senat...su farsa.

slazem se

pre 10 godina

dakle nije SAD u blokadi nego senat... Neka novinari malo nauce prevod... A kao drugo ovo se desilo relativno skoro i nije ovo nista krupno, sta vise ovo je mizerni probelm.... Njima eventualno preti haos od bankrota nekih velikih glavinh gradova odredjenih drzava unutar SADa ali videcemo sta ce biti sa time i da li ce biti....
[Komentar poslat sa mobilnog sajta m.b92.net] (hugo, 1. oktobar 2013 09:31)
Vec je pao veliki Detroit ponos americke industrije.

Милош

pre 10 godina

Занимљиво је да Србија са 7 милиона становника и Америка са 300 милиона имају исти број људи на буџету.

zoki

pre 10 godina

"Obama je u video poruci upućenoj pripadnicima vojske SAD istakao da će vojnici koji služe u Avganistanu i u drugim delovima sveta biti plaćeni."
Mozda, kad bi smanjili izdatke za naoruzaavanje i nametanje svoje volje po svetu, mozda tada ne bi imali problema sa budzetom?!

Pera

pre 10 godina

Da li bi ovo izmedju ostalog moglo da znaci da se T. Kruz priprema za buduce predsednikovanje. Republikanci izgleda da tek treba da se odluce za struju koja ce da kandiduje aduta za sledecu predsednicku trku.

zeljko

pre 10 godina

tako se to radi u normalno zemlji
nema budzeta aj lepo na odmor ili odkaz
zamislite kod nas situaciju da sutra pola ljudi na budzetu dobiju odkaz
nema sanse
a gde smo mi a gde je amerika

Marko Kraljević

pre 10 godina

Hmmm, Obamina administracija je njihov celokupni dug povećala za 65% u nepune 3 godine, ameri bi trebali da se zamisle kakve su štetočine doveli na vlast:

Between Obama's inauguration day on January 20, 2009 when total U.S. debt stood at $10,626,877,048,913.08, through election day Nov 6 2012, the national debt had increased to $16,214,358,823,745.30. In other words, during Obama's first term in office, the TOTAL OF ALL DEBT ACCUMULATED THROUGHOUT THE ENTIRE HISTORY OF OUR NATION, was INCREASED BY OVER 65%, adding over 5.5 trillion dollars to our nation's crushing debt burden!!!

http://www.babylontoday.com/national_debt_clock.htm

A.V.

pre 10 godina

Znaci US sa 314 miliona stanovnika ima 2 miliona budzedskih korisnika. Ako uporedimo odnos sa nasim brojem stanovnika nama je dovoljno oko 45.000. Samo u Nisu 50.000 rodjaka koristi usluge budzeta...

Ali da, zbog toga su oni u blokadi a mi cvetamo :)

hugo

pre 10 godina

dakle nije SAD u blokadi nego senat... Neka novinari malo nauce prevod... A kao drugo ovo se desilo relativno skoro i nije ovo nista krupno, sta vise ovo je mizerni probelm.... Njima eventualno preti haos od bankrota nekih velikih glavinh gradova odredjenih drzava unutar SADa ali videcemo sta ce biti sa time i da li ce biti....

sa suncane strane ulice

pre 10 godina

Amerika je obecana zemlja samo za mlade i zdrave ljude. Ostali su skart.
Kakvo je to drustvo koje ne zeli da leci bolesne ili stare?

Da im je "upalio" posao u Siriji mozda bi izglasali zakon. Ovako, nista.

ostrige

pre 10 godina

"Na prinudne odmore ide 825 hiljada od dva miliona budžetskih korisnika." samo 2 miliona im rade za drzavu ili u samo jednom sektoru?

Gile

pre 10 godina

Tek kada budu imali veliki problem, a ovo je pocetak, i kad pocnu da se bave sobom, ostavice svet na miru. Nazalost to sluti na pocetak velikog nemira u svetu.

tomy

pre 10 godina

Rimsko carstvo je bilo savrsenije i mocnije u poredjenju sa ostatkom sveta koji su tada izrabljivali pa se raspalo.Mnoga carstva su se smenjivala pa je dosao red i na ovo,samo ovo su tek pocetci.

Милош

pre 10 godina

Занимљиво је да Србија са 7 милиона становника и Америка са 300 милиона имају исти број људи на буџету.

A.V.

pre 10 godina

Znaci US sa 314 miliona stanovnika ima 2 miliona budzedskih korisnika. Ako uporedimo odnos sa nasim brojem stanovnika nama je dovoljno oko 45.000. Samo u Nisu 50.000 rodjaka koristi usluge budzeta...

Ali da, zbog toga su oni u blokadi a mi cvetamo :)

Gile

pre 10 godina

Tek kada budu imali veliki problem, a ovo je pocetak, i kad pocnu da se bave sobom, ostavice svet na miru. Nazalost to sluti na pocetak velikog nemira u svetu.

sa suncane strane ulice

pre 10 godina

Amerika je obecana zemlja samo za mlade i zdrave ljude. Ostali su skart.
Kakvo je to drustvo koje ne zeli da leci bolesne ili stare?

Da im je "upalio" posao u Siriji mozda bi izglasali zakon. Ovako, nista.

Tale

pre 10 godina

(xyc, 1. oktobar 2013 09:51)

Pričas gluposti, u Rusiji bar svi imaju osnovno zdravstveno osiguranje, a u USA preko 50 miliona siromaha ne može da priviri u neku od bolnica ako nema dolare u džepu! U Rusiji je se zna da je sistem čvrste ruke Putina, dok u Americi veliki bosovi vojne industrije komanduju i odlučuju o svemu,ali izbegavaju i slikanje za novine! Obama, Kongres, Senat...su farsa.

ostrige

pre 10 godina

"Na prinudne odmore ide 825 hiljada od dva miliona budžetskih korisnika." samo 2 miliona im rade za drzavu ili u samo jednom sektoru?

tomy

pre 10 godina

Rimsko carstvo je bilo savrsenije i mocnije u poredjenju sa ostatkom sveta koji su tada izrabljivali pa se raspalo.Mnoga carstva su se smenjivala pa je dosao red i na ovo,samo ovo su tek pocetci.

Pametnjaković

pre 10 godina

"Na prinudne odmore ide 825 hiljada od dva miliona budžetskih korisnika."

SAD imaju manje budžetskih korisnika od nas, a pred bankrotom su, šta će se tek nama dogoditi kada paraziti iz javnog sektora pojedu i unište sve.

zeljko

pre 10 godina

tako se to radi u normalno zemlji
nema budzeta aj lepo na odmor ili odkaz
zamislite kod nas situaciju da sutra pola ljudi na budzetu dobiju odkaz
nema sanse
a gde smo mi a gde je amerika

zoki

pre 10 godina

"Obama je u video poruci upućenoj pripadnicima vojske SAD istakao da će vojnici koji služe u Avganistanu i u drugim delovima sveta biti plaćeni."
Mozda, kad bi smanjili izdatke za naoruzaavanje i nametanje svoje volje po svetu, mozda tada ne bi imali problema sa budzetom?!

pera

pre 10 godina

Nadoknadice oni to. Dva, tri rata i eto para!
Pa Amerika je i bez ove blokade drzava sa najvecim minusom koji konstantno raste. Samo oni to brane oruzjem, ne drugim sredstvima...

Mladen

pre 10 godina

Brat mi je u Americi vec vise od 25 godina, a ja sam mu bio u poseti 2 puta do sada. Prilikom prve posete sam povredio ruku, pao sam sa bicikla i imao naprsnuce kosti. Odveli su me u bolnicu, kobojagi za siromasne. Snimili su me, stavili gips, dali lekove protiv bolova i rekli da se javim ako budem imao bilo kakvih problema. Kad sam brata pitao koliko ce sve to kostati , rekao mi je da ne brinem, da nece kostati nista. Tada sam saznao da u Americi ,u bolnicama za siromasne, moraju da te lece bez obzira da li bolujes od raka ili glavobolje i da pritom nemaju nikakvo pravo da te pitaju odakle si, da li imas americke papire, osiguranje, ili da li mozes da platis. Sto se same bolnice tice, bila je bolja nego bilo koja srpska. Kasnije sam procitao clanak da bolesni ljudi, uglavnom od raka, iz Meksika i drugih drzava pokusavaju da se domognu Amerike i njihovih " sirotinjskih" bolnica da bi se besplatno lecili.Toliko o mitu da je lecenje u Americi dostupno samo bogatim. Sto se mog brata tice, on i njegova familija imaju zdravstveno osiguranje.

aha pazi da nije

pre 10 godina

Khm, Khm, zagrcnuh se, auu, mocna Amerika je u blokadi, tralalalala... Mada, nije u blokadi, nego zakonodavci ne daju pare, tj ne izgladaavaju budjet, i to kako konzervativni republikanci, tako i demokrate! Ali zato je vazno da se mi ovde veselimo, jer su nam s amerikanci jelte popeli na ... dopisite sami na sta su vam se popeli, ali zato kada neko pomene Iphone, slinimo kao pas nad koskom, ili macka nad slaninom...
Pa naravno da su u blokadi, tj blokirali budzet, Obama nema, prepametnog prvog podprecednika, i koaliciju u kongresu, pa da mu se izglasa budjet dok si reko keks. Podela vlasti je to! Prava, a ne ova nasa, da se prvo raspravlja na svemocnom precednistvu, pa u skupstinu da se glasa i vice beee... iako su njihovi politicari alavi na pare, glas za social care ne daju, jer biraci ne vole da daju pare od poreza. Zbog poreza su se i odvojili od Engleske... nasi su jos alaviji, a uzgred budi receno, zabole ih uvo za socijalu... mislim nase politicare

Marko Kraljević

pre 10 godina

Hmmm, Obamina administracija je njihov celokupni dug povećala za 65% u nepune 3 godine, ameri bi trebali da se zamisle kakve su štetočine doveli na vlast:

Between Obama's inauguration day on January 20, 2009 when total U.S. debt stood at $10,626,877,048,913.08, through election day Nov 6 2012, the national debt had increased to $16,214,358,823,745.30. In other words, during Obama's first term in office, the TOTAL OF ALL DEBT ACCUMULATED THROUGHOUT THE ENTIRE HISTORY OF OUR NATION, was INCREASED BY OVER 65%, adding over 5.5 trillion dollars to our nation's crushing debt burden!!!

http://www.babylontoday.com/national_debt_clock.htm

slazem se

pre 10 godina

dakle nije SAD u blokadi nego senat... Neka novinari malo nauce prevod... A kao drugo ovo se desilo relativno skoro i nije ovo nista krupno, sta vise ovo je mizerni probelm.... Njima eventualno preti haos od bankrota nekih velikih glavinh gradova odredjenih drzava unutar SADa ali videcemo sta ce biti sa time i da li ce biti....
[Komentar poslat sa mobilnog sajta m.b92.net] (hugo, 1. oktobar 2013 09:31)
Vec je pao veliki Detroit ponos americke industrije.

hugo

pre 10 godina

dakle nije SAD u blokadi nego senat... Neka novinari malo nauce prevod... A kao drugo ovo se desilo relativno skoro i nije ovo nista krupno, sta vise ovo je mizerni probelm.... Njima eventualno preti haos od bankrota nekih velikih glavinh gradova odredjenih drzava unutar SADa ali videcemo sta ce biti sa time i da li ce biti....

MI-8

pre 10 godina

Sledi bankrot, do kraja godine.
Prodire arapski kapital...
I onda ce svi videti da su SAD bankrotirale, a svet i dalje funksionise bez problema. Car je go!

xyc

pre 10 godina

@(Tale, 01. oktobar 2013 10:17) - Ja sam o ruskom političkom sistemu govorio u pozitivnom kontekstu, a o hjhovoj "demokratiji" (USA) sam govorio ironično... Ako mene pitaš, sistem čvrste ruke je mnogo bolji od prividne demokratije, u kojoj, kao što si i sam rekao, vladaju bankari i industrijalci!

hugo

pre 10 godina

Vec je pao veliki Detroit ponos americke industrije.
(slazem se, 1. oktobar 2013 10:41)

da si ti meni ziv i zdrava nisu oni ni blizu bankrota kao SAD vec samo pojedine drzave... i to sto je propao Detroit ne znaci da je propao Micigen kao drzava... vec samo jedan grad.... a i on ce isplivati uskoro, ja bi voleo da krene to ozbiljnije ali dzaba... to sto svi mi zelimo se nece deseti SAD je kao RIM na pocetku sa mnogim usponima i padovima i nece pasti oni jos dugo i ako bih licno to voleo....

Bogi

pre 10 godina

@Miloš: e moj druže, kad bi još novinari objavljivali tačne podatke... 2 miliona ljudi ima zaposlenih samo Ministarstvo Odbrane SAD-a... A treba ti 15 sekundi da izguglaš koliko ima ljudi na grbači SAVEZNE vlade (računaj da uvek imaš lokalne vlade sa svim čudima, sudovima, ministarstvima, i sl.).

Aleksandar

pre 10 godina

za (Милош, 1. oktobar 2013 10:20)

Budžetski korisnici i zaposleni na budžetu su različiti pojmovi, a ovde je u pitanju pogrešan prevod.
Na prinudni odmor ide 3 milion zaposlenih na budžetu.

Na teret budžeta ide još skoro 12 miliona zaposlenih i 49 miliona korisnika markica za hranu.

O bolesnicima u bolnicama da ne govorim.

mujcinovic salih

pre 10 godina

Vi posedujete fantasticno neznanje o SAD.Neko je napisao:"bankrotirao Detroit".Ako bi se postupalo po americkim zakonima o bankrotu 95% zemalja na svetu bi bilo bankrot.

Aristid

pre 10 godina

Nije prvi put da se svadjaju oko budzeta, ali nakon poslednjih izbora USA su usle u jednu novu eru politickih odnosa u toj zemlji. Desila se promena birackog tela. Republikanci cija su ciljna grupa i glasaci pre svega bogatiji belci, po prvi put u istoriji USA postali su i ostace manjina. Demokrate imaju mnogo siru bazu i za njih glasaju svi afroamerikanci, svi hispanoamerikanci i svi ostali siromasniji i deo srednje klase bele puti. Ova manjina koja je zastupljena i u Demokratskoj stranci, ali pre svega u Republikanskoj ima veliki problem jer joj izmice vlast i uticaj. Procice jos neko vreme kada ce moc manjine drasticnije oslabiti. Ovo pak ne treba da znaci da ce se spoljna politika USA samo zbog toga drasticno promeniti, ali ce svakako postati pomirljivija i realnija. Grupa koja megalomanski zeli da profitira na kraju hladnog rata je izgleda definitivno porazena. Zato se i desavaju blokade sistema, sa manje vise jasnim politickim ciljem obaranja Demokrata "preusmerenjem" birackog tela. USA se suocavaju sa neodloznim i hitnim reformama inace moglo bi se desiti da povuku svetsku ekonomiju u ambis. Sledeci bitan datum je 18.10.2013. Videcemo da li ce posle toga doci do kraha berzi. Zanimljivo je da dogadjaj od juce ne utice negativno na kretanja u svetskom trzistu akcija. Kao da je trziste resilo da ih 'ignorise'.

Kalifornija

pre 10 godina

Sad je pravi trenutak za kupovinu akcija na berzi. Iz Srbije se jedino legalno moze kupiti na firstrade-u. Sad kad svi prodaju treba uleteti u stocks.

Aleksandar

pre 10 godina

za (ostrige, 1. oktobar 2013 09:29)

Velike države imaju i veliku administraciju - za federalnu vladu SAD, radi ukupno 14,6 miliona ljudi.
U sumu ulaze pored ministarstava, agencije, instituti, odbori i sl.

Ovo za prinudne odmore važi samo za za direktno zaposlene - 2 miliona u ministarstvima i milion civila u vosjci.

sa suncane strane ulice

pre 10 godina

Vi pojma nemate o USA! Postoje county bolnice-opstinske bolnice.
Isprali su vam mozgove !!!!!!!!!!
(pera zdeta, 1. oktobar 2013 10:45)

Nisu nam isprali mozgove, nego smo gledali Murove dokumentarce. Ili, tvrdis da on laze?
Ne znam samo zasto ga Amerikanci ne podnose?

Saša

pre 10 godina

Znaci US sa 314 miliona stanovnika ima 2 miliona budzedskih korisnika. Ako uporedimo odnos sa nasim brojem stanovnika nama je dovoljno oko 45.000. Samo u Nisu 50.000 rodjaka koristi usluge budzeta...

Ali da, zbog toga su oni u blokadi a mi cvetamo :)
(A.V., 1. oktobar 2013 09:29)

Samo u vojsci imaju više od dva miliona zaposlenih, ali za njih nema zime. Očigledno da u budžetske korisnike računaju samo federalnu administraciju. Osim toga, svaka država ima svoju administraciju, plus policija, razne stručne službe itd.

Marko

pre 10 godina

Iako znamo da nam je administracija ne samo prevelika, nego i ocajno neefikasna, lenja, korumpirana i ko zna sta sve jos, ipak treba reci da ovih 2 miliona Amerikanaca o kojima se prica su Amerikanci koji su na federalnom budzetu. Skoro sam siguran da su na budzetima drzava jos mnogi, pa budzetima gradova i okruga. Verujem da je tih nekoliko puta vise od ovih 2 miliona.

Pera

pre 10 godina

Da li bi ovo izmedju ostalog moglo da znaci da se T. Kruz priprema za buduce predsednikovanje. Republikanci izgleda da tek treba da se odluce za struju koja ce da kandiduje aduta za sledecu predsednicku trku.

imigrant

pre 10 godina

@Bogi, lokalne vlade i vlade americkih drzava se izdrzavaju od svojih poreza a ne od federalne drzave. U Americi mali broj ljudi radi za drzavu. To su neatraktivni poslovi i obicno ko ide, ide zbog beneficija (zdravstveni plan, odmor). Ogromna vecina Amerikanaca radi u privatnim firmama ili firmama koje su na stock marketu. Ja sam 15 godina u Americi i nisam upoznao nikoga ko radi za drzavu a upoznao sam dosta ljudi. Prosecnom Amerikancu koji je sposoban za rad ne pada napamet da radi za drzavu. Tu ne racunam vojsku i bezbednosne agencije koje su najbolje na svetu. Ono sto covek zapazi u USA je da su ljudi u administraciji rasporedjeni po citavoj Americi. Na primer, kada popunjavate neke formulare, odgovor vam stize iz neke vukoj....ne iz srednje Amerike. Kod nas vecina drzavne administracije radi u Beogradu i zeli da radi u Beogradu. Ovo oko budzeta su politicke igre i nema mnogo veze sa stanjem americke privrede koja je sada u porastu. Firme rade i leze na gomili para. Apple ce i dalje praviti telefone, Coca-Cola sokove, svi ce i dalje gledati americke filmove, slusati americku muziku i kupovati americko zito (preko 50% zita u svetu je iz Amerike). Ovo je politicka kriza a ne privredna. Inace americka drzava nema problema sa servisiranjem duga. Ja znam da je ovo omiljena tema propasti Amerike medju Srbima. Ali Amerika se zaduzuje na jako dugi rok po jako povoljnim kamatama. Godisnji troskovi na dug su svega oko 6% budzeta. Mislim da je Srbija na nekih 17% budzeta na primer

sumadinac atl

pre 10 godina

vidim da svi likujete a nemate pojma kako funkcionise zivot u americi.
dakle, ovo sto se desilo nije dobro ali da hocete da citate znali bi da su 'paychecks delayed" znaci dobice zaposleni pare ali kasnije. kad kasnije, to se ne zna.
drugo, ovo ne pogadja obicne ljude koji rade u privatnom sektoru ili imaju privatan biznis.
dakle zivot je i dalje normalan osim sto se ovde zna da ako se nesto krati, krati se government a ne obicni ljudi.
tamo i ovako moja tasta mesecima ne prima platu a radi svaki dan i razbija se od posla. pogodite gde radi. u drzavnoj firmi u kojoj para ima samo za direktora koga je opet postavila drzava.....
i nikom nista. oni se ne bune ona i kolege rade.... toga ovde nema...
zato, ne brinite vi za usa. isplivace ona kao i do sada. vi uzivajte u svojoj mrznji i nadajte se da ce vam neko drugi dati nesto (pare, posao, platu...) ili sacekajte da vas vrli Aleksandar proda Arapinu pa cete kukati za Amerikom....
dobro jutro iz bankrota!

molim ispravite

pre 10 godina

Bruto DOMACI proizvod, ne drustveni, bruto domaci proizvod je agregat koji se koristi u zvanicnim statistikama UN, bruto drustveni proizvod nije isto sto i bruto DOMACI proizvod.

Medicinski brat

pre 10 godina

@Pametnjakovic, to je samo Federalna administracija, koju placa vlada SAD. Ne racunaju se skolstvo, zdravstvo, administracija svake savezne drzave, opstinske biblioteke itd., sto je sve kod nas potrpano pod "drzavne parazite", kako mnogi vole da ih nazivaju.

svasta

pre 10 godina

@SAD imaju manje budžetskih korisnika od nas, a pred bankrotom su, šta će se tek nama dogoditi kada paraziti iz javnog sektora pojedu i unište sve.

Kad se razbolis verovatno se radije lecis travama i krilima slepog misa nego sto ides kod parazita po lekove. (Ako kazes da nikad ne ides kod lekara, bas me zanima ko li pravi onolike guzve po ambulantama)
Decu verovatno svakog dana saljes kod mesnog vraca umesto u skolu... To sto znas da citas i pises si verovatno sam naucio kad si imao 7 godina...
Siguran sam da si i zakon uzeo u ruke - kome jos trebaju policija i sudovi (ma kako da su losi)...

Zoran

pre 10 godina

Vi pojma nemate o USA! Postoje county bolnice-opstinske bolnice.
Isprali su vam mozgove !!!!!!!!!!
(pera zdeta, 1. oktobar 2013 10:45)

Postoje, ali moja zena tamo isla slucajno na intervju i misevi prolaze po bolnici. Sta mislis kakvo bi bilo Obamino zdravstvo (Obamaker), kad bi vlast to uzela pod svoje? Sto sada ne ide masa po drzavnim bolnicama nego bi svi po privatnim? Eeeee, to je problem sa socijalizmom.

Sto rece Tacerka: Problem sa socijalizmom je sto traje dok se ne potrose tudje pare.

Svaka budala ume da u krizi digne porez bogatima i sprcka na gluposti za siromasne. Ajde ti nadji posao za siromasne.

Srpko

pre 10 godina

Znaci US sa 314 miliona stanovnika ima 2 miliona budzedskih korisnika. Ako uporedimo odnos sa nasim brojem stanovnika nama je dovoljno oko 45.000. Samo u Nisu 50.000 rodjaka koristi usluge budzeta...

Ali da, zbog toga su oni u blokadi a mi cvetamo :)
(A.V., 1. oktobar 2013 09:29)

Da bi tvoja analiza bila objektivna, a ne samo još jedan u nizu srbofobičnih komentara, red bi bio da kažeš da američkih 800 hiljada budžetskih korisnika košta 300 miliona dolara dnevno. A da Srpkih 800 hiljada košta 300 miliona godišnje. Za 10 dana blokade, SAD će izgubiti vrednost celokupnog srpskog BDP-a.
Ili jednostavnije zamisli da postoji neki liberal koga izdržavaju mama i tata. Izdržavanje jednog košta dnevno kao izdržavanje drugog za godinu dana.
Neverovatno je kako bukvalno svaka, ali baš svaka vest, od napada islamista na tržni centar u Keniji, zemljotresa u Pakistanu, trudnoće Kejt Midlton, itd. se na ovom sajtu pretvara u srbofobisanje!

Zoran

pre 10 godina

O bolesnicima u bolnicama da ne govorim.
(Aleksandar, 1. oktobar 2013 11:34)

U drzavne bolnice retko ko ide, jer to ti je ovde rasulo. Svi bi kod privatnika. Da su drzavne tako dobre, privatnici bi odavnio pukli, a osiguravajuca drustva koja nude zdravstveno osiguranje ne bi postojala, jer niko ne bi to kupovao.

bachi

pre 10 godina

@Pametnjaković To je dva miliona samo na federalnom nivou a ima ih mnogo više na nivou pedeset država(ili koliko ih već ima) koje čine sad,pa onda ko zna koliko u gradskim upravama,na lokalnom nivou itd.

mirko kojotovski

pre 10 godina

Za dve godine treba da se produzi ugovor vlasnika federalne banke na stampanje dolara.Sad provociraju bankrot kako bi produzili ugovor za sledecih 100god.Citaj Rokfeler Rotsild Murdok vlasnici federalne banke svetske banke mmf dojc bank...

Obicni gradjanin

pre 10 godina

Svak čast Kruzu, Majku Liju i TeaParty, negde se morala povući crvena linija pretvaranju SAD u novu propalu, socijalističku EU, pljačkanju aktivnih i vrednih ljudi i državnom teroru u ime bolesne levičarske ideologije, a Obamacare je idealna prilika, jer je svima razumljivo kuda to vodi (imaju jednu socijalističku zdravstvenu katastrofu odmah preko granice, u Kanadi).
----------------------
Za tebe je bolesna ideologija zdravstveno osiguranje za sve gradjane,e blago tebi i drugima sa tobom.Ja zivim u Kanadi i ne bih menjao ovo osiguranje sa americkim.Ne komentarisi o necemu ako nisi upoznat

EU Citizen

pre 10 godina

Svak čast Kruzu, Majku Liju i TeaParty, negde se morala povući crvena linija pretvaranju SAD u novu propalu, socijalističku EU, pljačkanju aktivnih i vrednih ljudi i državnom teroru u ime bolesne levičarske ideologije, a Obamacare je idealna prilika, jer je svima razumljivo kuda to vodi (imaju jednu socijalističku zdravstvenu katastrofu odmah preko granice, u Kanadi). Shutdown, iako će naravno sada da usledi gebelsovsko spinovanje levičarakih medija na čelu sa NYT, uopšte nije tragedija, naprotiv, građani će imati priliku da vide da je veliki deo nepotrebnih i neefikasnih državnih budalaština zbog kojih ih nemilosrdno pljačkaju, iako bi dobrovoljna tržišna rešenja bila mnogo jeftinija i efektivnija, zaista suvišan, i da bez njih niti će nebo pasti, niti će se svet zaustaviti, samo će se tempo nenormalnog i nemoralnog socijalističko-etatističkog zaduživanja na račun budućnosti malo usporiti.

genije

pre 10 godina

Cirkus... Malo trgovine i sve će da srede za par dana...

Elem, dragi komentatori ne brkajte pojmove - iako se apsolutno slažem da našu birokratiju na svim nivoima treba "potkresati" - vaša poredjenja su potpuno pogrešna: u članku se pominju samo budžetlije na FEDERALNOM budžetu a pored njih imate i "državne" (states) pa "regionalne/opštinske" (counties) pa "gradske" (cities)... imate budžetlija koliko hoćete.

Nikola

pre 10 godina

Samo ste zaboravili da kazete da se ovo desilo vec 17 puta u poslednjih 40 godina. Znaci, nikakva panika nigde ne vlada, ne padaju akcije, ne propada USA.

nenad stamenkovic

pre 10 godina

Kad se razbolis verovatno se radije lecis travama i krilima slepog misa nego sto ides kod parazita po lekove. (Ako kazes da nikad ne ides kod lekara, bas me zanima ko li pravi onolike guzve po ambulantama)
Decu verovatno svakog dana saljes kod mesnog vraca umesto u skolu... To sto znas da citas i pises si verovatno sam naucio kad si imao 7 godina...
Siguran sam da si i zakon uzeo u ruke - kome jos trebaju policija i sudovi (ma kako da su losi)...
(svasta, 1. oktobar 2013 14:31)

Prijatelju, ja shvatam vase ogorcenje (budzetskih korisnika) kad god cujete naziv "paraziti", ali morate i vi shvatiti ogorcenje nas privatnika. Zamisli situaciju gde na jednog privatnika (koji jedini efektivno stvara novac) dolazi po jedan penzioner, jedan budzetski korisnik i jedan nezaposljeni. Pa to ne moze biti normalno, jel'?
Razumem ja da je svakome sopstvena muka najveca, ali mi pukne film kad svoj posao moram da ostavim (a plata i dnevnica ne teku, vec se samo racuni gomilaju) da bih zavrsio nesto u nekoj budzetskoj ustanovi, a tamo me doceka samo jedna salterska radnica (iako postoji vise saltera) sva namrgodjena jer mora da prekida svoj privatni telefonski razgovor (o narodnom trosku) i gleda me sa visine uvredljivo, a ne kapira da od mojih doprinosa i poreza prima platu. Ili kapira, ali je boli uvo (zaboga privatnici su ovce za sisanje).

Zoran

pre 10 godina

Trebalo bi da pavite razliku izmedju vlasti u SAD i ostatka Amerike. Amerikanci nisu usko povezani sa vlascu, tako da im bankrot drzave ne smeta mnogo osim nekima zaposlenim u drzavnoj sluzbi. Takvih je "sica" (navodi su za americke prilike, ali ne i za srpske), ostatak radi posao normalno. Najveci uspon Amerike je bio kada je federalna vlast bila simbolicna. Tako da propast vlasti bolje gledati sa pozitivne strane nego sa negativne.

Zoran

pre 10 godina

"Kad sam brata pitao koliko ce sve to kostati , rekao mi je da ne brinem, da nece kostati nista."

Mislis lekari tamo ne primaju platu? Mislis alkohol, instrumenti, zavoji, skeneri su dzabe?

A nisu.

Pa ko ti to platio? Pa ja, koji sam u Americi, placam porez a u drzavne bolnice ne idem, kao i MILIONI, da ne kazem 95% naroda. A kad budu SVI isli tamo imaces kao u Kanadi i gore, da mojh gazda cekao 6 sati (rekao mi) na pregled a skeneri se cekaju po 3 meseca.

E moj ti, dzabe, dzabe kad DRUGI plati.

Titus Lartius

pre 10 godina

U Rusiji je se zna da je sistem čvrste ruke Putina ...
(Tale, 1. oktobar 2013 10:17)
Apsolutno si u pravu. Cak sta vise najbolje drzavno uredjenje je robovlasnicko, naravno pod uslovom da sam ja robovlasnik.

Политиколог

pre 10 godina

"ни Конгрес ни Сенат..."

Сенат је део Конгреса. Треба: и Представнички дом и Сенат.

Горан

pre 10 godina

"(Zevs, 1. oktobar 2013 08:59)

Poenta je da konzervativna struja ne želi da uvede kanadski socijalizam."

Друже, јел` си ти некада био у Канади? Јел` си са канађанима попричао о њиховом здравственом систему? Али, важно је да попричаш са обичним људима, не са богаташима. Богаташима све смета и они прихватају само оно што њима одговара.

Даље, конзервативцима у САД смета Обама, а не Обамакер. У овим задњим изборима за председника САД, конзервативни кандидат је био Мит Ромни, који је у Масачусетсу увео "Ромникер" (исто што је сада Обамакер) пре пет-шест година. И нико од конзервативаца се није бунио.

Tale

pre 10 godina

@Tale Po mom misljenju to je u prenesenom smislu xyc i rekao.
(kobaz1987, 1. oktobar 2013 10:51)

Ako mene pitaš, kabaz1987 i xuc su jedan isti lik, sa dva nika, naš čuvenikomentator realni ja bliske! Kao mi ovde smo svi infantilni, pa ne razumemo da je xuc bio ironičan na račun Putina i Rusije, pa kad je video koliko je minusa dobio, pojavio se "advokat" kobaz1987, da nam "objasni"!

Nerviranje, srbima radovanje

pre 10 godina

Za (EU Citizen, 01. oktobar 2013 13:53)

Pričate o nečemu o čemu očigledno nemate pojma.
U Masačusetsu imaju republikanci Romniker i ne žale se. I nema nikakve veze sa kanadskim. Da li ste kao preduzetnik zaposlili nekog sa invaliditetom, koji ne može da dobije socijalnu pomoć, niti dostojanstveno da se leči? Niste, ali nema veze, nek' crknu?
Nije uopšte u pitanju zakon već mnogo ozbiljnija priča.
A zaduživanje SAD postoji već od Prvog svetskog rata.
A ako vas boli što morate da plaćate porez, žao mi je, to nećete izbeći ni u jednoj uređenoj državi.

Александар Џунић

pre 10 godina

Тресе се гора, родиће се миш - забава за милионе широм света, каје је америчка политика упропастила.

Talični Tom

pre 10 godina

Pa oni nemaju dovoljno para za dosadašnje troškove, a hoće da uvode zdravstvenu zaštitu. Zašto Obama ne objasni kako će to da finansira. Šta ako kinezi i japanci ne budu kupovali više obveznice, jer je to piramidalna struktura, i najbolje prolazi onaj ko uzima pare? Šta ako ne mogu da vrate, a jednog dana neće moći. Da li je tada treći svetski rat neizbežan?

Aleksandar

pre 10 godina

za (EU Citizen, 1. oktobar 2013 13:53)

Američki predsednik koji je preduzetnicima zavrnuo šiju i nabio velike poreze (na koje se žalite), je bio Ronald Regan, za koga niko nije mogao da kaže da je socijalista ili komunista (osim možda vas, koji baratate pogrešno tim terminima).
SAD je trošio ogroman novac na svakojake gluposti, ali izgleda da Vas boli što mali deo sredstava ide na zdravstvnu negu. Iako isti republikanci su uveli Romniker, pre nekoliko godina, pa se nisu žalili.

Trenutno zdravstvno stanje stanovništva SAD je pokazao koliko je dosadašnji sistem, koji bezrazložno dižete u nebesa, štetio njihovom zdravlju i što uzrokuje drastičan pad sposobnosti radne snage.

Perica

pre 10 godina

@Tale
"u Rusiji bar svi imaju osnovno zdravstveno osiguranje, a u USA preko 50 miliona siromaha ne može da priviri u neku od bolnica ako nema dolare u džepu! U Rusiji je se zna da je sistem čvrste ruke Putina, dok u Americi veliki bosovi vojne industrije komanduju i odlučuju o svemu,ali izbegavaju i slikanje za novine! Obama, Kongres, Senat...su farsa."

Sve je to lepo, samo mi nije jasno zasto je PROSECAN zivotni vek u Rusiji skoro 10 godina manji nego u Americi? Ne znam za vas, al po tom pitanju bih ipak radije da mi odlucuju, kako vi kazete, "veliki bosovi vojne industrije" nego Putinova "cvrsta ruka". Mada ne znam to je ipak moje mislenje, mozda sam ja lud i glup i mozda zvanicni podaci o prosecnom zivotnom veku lazu.

@tomy
"Rimsko carstvo je bilo savrsenije i mocnije u poredjenju sa ostatkom sveta koji su tada izrabljivali pa se raspalo.Mnoga carstva su se smenjivala pa je dosao red i na ovo,samo ovo su tek pocetci."

Kako vam ne dosade te iste price koje se kruze vec 70+ godina kad je Amerika u pitanju? Stalno price u fazonu "pocelo je" pa onda uvek primer Rimskog carstva.. Uvek nesto "pocinje" a "kraj" nikako da dodje :D Al dobro razumem tu psihologiju, lakse siromasnijem da veruje da bogatiji propada :)

Nucky Thompson

pre 10 godina

@bachi, brate batali komentarisanje stvari koje ne razumijes. Gradske vlasti se ne placaju iz federalnog budzeta, kao ni okruga niti saveznih drzava... Assumption is a mother of all fu**ups!

Paor

pre 10 godina

@ostrige, na federalnom nivou. Svaka država ima još svoju birokratsku garnituru koju sama finansira nezavisno od federalne vlasti; slično Srbiji i C.Gori u SR Jugoslaviji.

svasta

pre 10 godina

@nenad stamenkovic

A verovao ili ne ja nisam na budzetu! (Samostalni preduzetnik i vrlo dobro znam sta mi drzava uzima svakog dana)
Ali ne volim kad ljudi pisu gluposti, a da se pre toga nisu ni potrudili ni da procitaju vesti kako treba.

MI-8

pre 10 godina

Sledi bankrot, do kraja godine.
Prodire arapski kapital...
I onda ce svi videti da su SAD bankrotirale, a svet i dalje funksionise bez problema. Car je go!

Tale

pre 10 godina

(xyc, 1. oktobar 2013 09:51)

Pričas gluposti, u Rusiji bar svi imaju osnovno zdravstveno osiguranje, a u USA preko 50 miliona siromaha ne može da priviri u neku od bolnica ako nema dolare u džepu! U Rusiji je se zna da je sistem čvrste ruke Putina, dok u Americi veliki bosovi vojne industrije komanduju i odlučuju o svemu,ali izbegavaju i slikanje za novine! Obama, Kongres, Senat...su farsa.

hugo

pre 10 godina

dakle nije SAD u blokadi nego senat... Neka novinari malo nauce prevod... A kao drugo ovo se desilo relativno skoro i nije ovo nista krupno, sta vise ovo je mizerni probelm.... Njima eventualno preti haos od bankrota nekih velikih glavinh gradova odredjenih drzava unutar SADa ali videcemo sta ce biti sa time i da li ce biti....

zeljko

pre 10 godina

tako se to radi u normalno zemlji
nema budzeta aj lepo na odmor ili odkaz
zamislite kod nas situaciju da sutra pola ljudi na budzetu dobiju odkaz
nema sanse
a gde smo mi a gde je amerika

xyc

pre 10 godina

@(Tale, 01. oktobar 2013 10:17) - Ja sam o ruskom političkom sistemu govorio u pozitivnom kontekstu, a o hjhovoj "demokratiji" (USA) sam govorio ironično... Ako mene pitaš, sistem čvrste ruke je mnogo bolji od prividne demokratije, u kojoj, kao što si i sam rekao, vladaju bankari i industrijalci!

Gile

pre 10 godina

Tek kada budu imali veliki problem, a ovo je pocetak, i kad pocnu da se bave sobom, ostavice svet na miru. Nazalost to sluti na pocetak velikog nemira u svetu.

tomy

pre 10 godina

Rimsko carstvo je bilo savrsenije i mocnije u poredjenju sa ostatkom sveta koji su tada izrabljivali pa se raspalo.Mnoga carstva su se smenjivala pa je dosao red i na ovo,samo ovo su tek pocetci.

Милош

pre 10 godina

Занимљиво је да Србија са 7 милиона становника и Америка са 300 милиона имају исти број људи на буџету.

sa suncane strane ulice

pre 10 godina

Amerika je obecana zemlja samo za mlade i zdrave ljude. Ostali su skart.
Kakvo je to drustvo koje ne zeli da leci bolesne ili stare?

Da im je "upalio" posao u Siriji mozda bi izglasali zakon. Ovako, nista.

Mladen

pre 10 godina

Brat mi je u Americi vec vise od 25 godina, a ja sam mu bio u poseti 2 puta do sada. Prilikom prve posete sam povredio ruku, pao sam sa bicikla i imao naprsnuce kosti. Odveli su me u bolnicu, kobojagi za siromasne. Snimili su me, stavili gips, dali lekove protiv bolova i rekli da se javim ako budem imao bilo kakvih problema. Kad sam brata pitao koliko ce sve to kostati , rekao mi je da ne brinem, da nece kostati nista. Tada sam saznao da u Americi ,u bolnicama za siromasne, moraju da te lece bez obzira da li bolujes od raka ili glavobolje i da pritom nemaju nikakvo pravo da te pitaju odakle si, da li imas americke papire, osiguranje, ili da li mozes da platis. Sto se same bolnice tice, bila je bolja nego bilo koja srpska. Kasnije sam procitao clanak da bolesni ljudi, uglavnom od raka, iz Meksika i drugih drzava pokusavaju da se domognu Amerike i njihovih " sirotinjskih" bolnica da bi se besplatno lecili.Toliko o mitu da je lecenje u Americi dostupno samo bogatim. Sto se mog brata tice, on i njegova familija imaju zdravstveno osiguranje.

Marko Kraljević

pre 10 godina

Hmmm, Obamina administracija je njihov celokupni dug povećala za 65% u nepune 3 godine, ameri bi trebali da se zamisle kakve su štetočine doveli na vlast:

Between Obama's inauguration day on January 20, 2009 when total U.S. debt stood at $10,626,877,048,913.08, through election day Nov 6 2012, the national debt had increased to $16,214,358,823,745.30. In other words, during Obama's first term in office, the TOTAL OF ALL DEBT ACCUMULATED THROUGHOUT THE ENTIRE HISTORY OF OUR NATION, was INCREASED BY OVER 65%, adding over 5.5 trillion dollars to our nation's crushing debt burden!!!

http://www.babylontoday.com/national_debt_clock.htm

hugo

pre 10 godina

Vec je pao veliki Detroit ponos americke industrije.
(slazem se, 1. oktobar 2013 10:41)

da si ti meni ziv i zdrava nisu oni ni blizu bankrota kao SAD vec samo pojedine drzave... i to sto je propao Detroit ne znaci da je propao Micigen kao drzava... vec samo jedan grad.... a i on ce isplivati uskoro, ja bi voleo da krene to ozbiljnije ali dzaba... to sto svi mi zelimo se nece deseti SAD je kao RIM na pocetku sa mnogim usponima i padovima i nece pasti oni jos dugo i ako bih licno to voleo....

slazem se

pre 10 godina

dakle nije SAD u blokadi nego senat... Neka novinari malo nauce prevod... A kao drugo ovo se desilo relativno skoro i nije ovo nista krupno, sta vise ovo je mizerni probelm.... Njima eventualno preti haos od bankrota nekih velikih glavinh gradova odredjenih drzava unutar SADa ali videcemo sta ce biti sa time i da li ce biti....
[Komentar poslat sa mobilnog sajta m.b92.net] (hugo, 1. oktobar 2013 09:31)
Vec je pao veliki Detroit ponos americke industrije.

sa suncane strane ulice

pre 10 godina

Vi pojma nemate o USA! Postoje county bolnice-opstinske bolnice.
Isprali su vam mozgove !!!!!!!!!!
(pera zdeta, 1. oktobar 2013 10:45)

Nisu nam isprali mozgove, nego smo gledali Murove dokumentarce. Ili, tvrdis da on laze?
Ne znam samo zasto ga Amerikanci ne podnose?

EU Citizen

pre 10 godina

Svak čast Kruzu, Majku Liju i TeaParty, negde se morala povući crvena linija pretvaranju SAD u novu propalu, socijalističku EU, pljačkanju aktivnih i vrednih ljudi i državnom teroru u ime bolesne levičarske ideologije, a Obamacare je idealna prilika, jer je svima razumljivo kuda to vodi (imaju jednu socijalističku zdravstvenu katastrofu odmah preko granice, u Kanadi). Shutdown, iako će naravno sada da usledi gebelsovsko spinovanje levičarakih medija na čelu sa NYT, uopšte nije tragedija, naprotiv, građani će imati priliku da vide da je veliki deo nepotrebnih i neefikasnih državnih budalaština zbog kojih ih nemilosrdno pljačkaju, iako bi dobrovoljna tržišna rešenja bila mnogo jeftinija i efektivnija, zaista suvišan, i da bez njih niti će nebo pasti, niti će se svet zaustaviti, samo će se tempo nenormalnog i nemoralnog socijalističko-etatističkog zaduživanja na račun budućnosti malo usporiti.

A.V.

pre 10 godina

Znaci US sa 314 miliona stanovnika ima 2 miliona budzedskih korisnika. Ako uporedimo odnos sa nasim brojem stanovnika nama je dovoljno oko 45.000. Samo u Nisu 50.000 rodjaka koristi usluge budzeta...

Ali da, zbog toga su oni u blokadi a mi cvetamo :)

Pametnjaković

pre 10 godina

"Na prinudne odmore ide 825 hiljada od dva miliona budžetskih korisnika."

SAD imaju manje budžetskih korisnika od nas, a pred bankrotom su, šta će se tek nama dogoditi kada paraziti iz javnog sektora pojedu i unište sve.

pera

pre 10 godina

Nadoknadice oni to. Dva, tri rata i eto para!
Pa Amerika je i bez ove blokade drzava sa najvecim minusom koji konstantno raste. Samo oni to brane oruzjem, ne drugim sredstvima...

aha pazi da nije

pre 10 godina

Khm, Khm, zagrcnuh se, auu, mocna Amerika je u blokadi, tralalalala... Mada, nije u blokadi, nego zakonodavci ne daju pare, tj ne izgladaavaju budjet, i to kako konzervativni republikanci, tako i demokrate! Ali zato je vazno da se mi ovde veselimo, jer su nam s amerikanci jelte popeli na ... dopisite sami na sta su vam se popeli, ali zato kada neko pomene Iphone, slinimo kao pas nad koskom, ili macka nad slaninom...
Pa naravno da su u blokadi, tj blokirali budzet, Obama nema, prepametnog prvog podprecednika, i koaliciju u kongresu, pa da mu se izglasa budjet dok si reko keks. Podela vlasti je to! Prava, a ne ova nasa, da se prvo raspravlja na svemocnom precednistvu, pa u skupstinu da se glasa i vice beee... iako su njihovi politicari alavi na pare, glas za social care ne daju, jer biraci ne vole da daju pare od poreza. Zbog poreza su se i odvojili od Engleske... nasi su jos alaviji, a uzgred budi receno, zabole ih uvo za socijalu... mislim nase politicare

sumadinac atl

pre 10 godina

vidim da svi likujete a nemate pojma kako funkcionise zivot u americi.
dakle, ovo sto se desilo nije dobro ali da hocete da citate znali bi da su 'paychecks delayed" znaci dobice zaposleni pare ali kasnije. kad kasnije, to se ne zna.
drugo, ovo ne pogadja obicne ljude koji rade u privatnom sektoru ili imaju privatan biznis.
dakle zivot je i dalje normalan osim sto se ovde zna da ako se nesto krati, krati se government a ne obicni ljudi.
tamo i ovako moja tasta mesecima ne prima platu a radi svaki dan i razbija se od posla. pogodite gde radi. u drzavnoj firmi u kojoj para ima samo za direktora koga je opet postavila drzava.....
i nikom nista. oni se ne bune ona i kolege rade.... toga ovde nema...
zato, ne brinite vi za usa. isplivace ona kao i do sada. vi uzivajte u svojoj mrznji i nadajte se da ce vam neko drugi dati nesto (pare, posao, platu...) ili sacekajte da vas vrli Aleksandar proda Arapinu pa cete kukati za Amerikom....
dobro jutro iz bankrota!

zoki

pre 10 godina

"Obama je u video poruci upućenoj pripadnicima vojske SAD istakao da će vojnici koji služe u Avganistanu i u drugim delovima sveta biti plaćeni."
Mozda, kad bi smanjili izdatke za naoruzaavanje i nametanje svoje volje po svetu, mozda tada ne bi imali problema sa budzetom?!

Srpko

pre 10 godina

Znaci US sa 314 miliona stanovnika ima 2 miliona budzedskih korisnika. Ako uporedimo odnos sa nasim brojem stanovnika nama je dovoljno oko 45.000. Samo u Nisu 50.000 rodjaka koristi usluge budzeta...

Ali da, zbog toga su oni u blokadi a mi cvetamo :)
(A.V., 1. oktobar 2013 09:29)

Da bi tvoja analiza bila objektivna, a ne samo još jedan u nizu srbofobičnih komentara, red bi bio da kažeš da američkih 800 hiljada budžetskih korisnika košta 300 miliona dolara dnevno. A da Srpkih 800 hiljada košta 300 miliona godišnje. Za 10 dana blokade, SAD će izgubiti vrednost celokupnog srpskog BDP-a.
Ili jednostavnije zamisli da postoji neki liberal koga izdržavaju mama i tata. Izdržavanje jednog košta dnevno kao izdržavanje drugog za godinu dana.
Neverovatno je kako bukvalno svaka, ali baš svaka vest, od napada islamista na tržni centar u Keniji, zemljotresa u Pakistanu, trudnoće Kejt Midlton, itd. se na ovom sajtu pretvara u srbofobisanje!

Kalifornija

pre 10 godina

Sad je pravi trenutak za kupovinu akcija na berzi. Iz Srbije se jedino legalno moze kupiti na firstrade-u. Sad kad svi prodaju treba uleteti u stocks.

mujcinovic salih

pre 10 godina

Vi posedujete fantasticno neznanje o SAD.Neko je napisao:"bankrotirao Detroit".Ako bi se postupalo po americkim zakonima o bankrotu 95% zemalja na svetu bi bilo bankrot.

Zoran

pre 10 godina

Vi pojma nemate o USA! Postoje county bolnice-opstinske bolnice.
Isprali su vam mozgove !!!!!!!!!!
(pera zdeta, 1. oktobar 2013 10:45)

Postoje, ali moja zena tamo isla slucajno na intervju i misevi prolaze po bolnici. Sta mislis kakvo bi bilo Obamino zdravstvo (Obamaker), kad bi vlast to uzela pod svoje? Sto sada ne ide masa po drzavnim bolnicama nego bi svi po privatnim? Eeeee, to je problem sa socijalizmom.

Sto rece Tacerka: Problem sa socijalizmom je sto traje dok se ne potrose tudje pare.

Svaka budala ume da u krizi digne porez bogatima i sprcka na gluposti za siromasne. Ajde ti nadji posao za siromasne.

imigrant

pre 10 godina

@Bogi, lokalne vlade i vlade americkih drzava se izdrzavaju od svojih poreza a ne od federalne drzave. U Americi mali broj ljudi radi za drzavu. To su neatraktivni poslovi i obicno ko ide, ide zbog beneficija (zdravstveni plan, odmor). Ogromna vecina Amerikanaca radi u privatnim firmama ili firmama koje su na stock marketu. Ja sam 15 godina u Americi i nisam upoznao nikoga ko radi za drzavu a upoznao sam dosta ljudi. Prosecnom Amerikancu koji je sposoban za rad ne pada napamet da radi za drzavu. Tu ne racunam vojsku i bezbednosne agencije koje su najbolje na svetu. Ono sto covek zapazi u USA je da su ljudi u administraciji rasporedjeni po citavoj Americi. Na primer, kada popunjavate neke formulare, odgovor vam stize iz neke vukoj....ne iz srednje Amerike. Kod nas vecina drzavne administracije radi u Beogradu i zeli da radi u Beogradu. Ovo oko budzeta su politicke igre i nema mnogo veze sa stanjem americke privrede koja je sada u porastu. Firme rade i leze na gomili para. Apple ce i dalje praviti telefone, Coca-Cola sokove, svi ce i dalje gledati americke filmove, slusati americku muziku i kupovati americko zito (preko 50% zita u svetu je iz Amerike). Ovo je politicka kriza a ne privredna. Inace americka drzava nema problema sa servisiranjem duga. Ja znam da je ovo omiljena tema propasti Amerike medju Srbima. Ali Amerika se zaduzuje na jako dugi rok po jako povoljnim kamatama. Godisnji troskovi na dug su svega oko 6% budzeta. Mislim da je Srbija na nekih 17% budzeta na primer

svasta

pre 10 godina

@SAD imaju manje budžetskih korisnika od nas, a pred bankrotom su, šta će se tek nama dogoditi kada paraziti iz javnog sektora pojedu i unište sve.

Kad se razbolis verovatno se radije lecis travama i krilima slepog misa nego sto ides kod parazita po lekove. (Ako kazes da nikad ne ides kod lekara, bas me zanima ko li pravi onolike guzve po ambulantama)
Decu verovatno svakog dana saljes kod mesnog vraca umesto u skolu... To sto znas da citas i pises si verovatno sam naucio kad si imao 7 godina...
Siguran sam da si i zakon uzeo u ruke - kome jos trebaju policija i sudovi (ma kako da su losi)...

Marko

pre 10 godina

Iako znamo da nam je administracija ne samo prevelika, nego i ocajno neefikasna, lenja, korumpirana i ko zna sta sve jos, ipak treba reci da ovih 2 miliona Amerikanaca o kojima se prica su Amerikanci koji su na federalnom budzetu. Skoro sam siguran da su na budzetima drzava jos mnogi, pa budzetima gradova i okruga. Verujem da je tih nekoliko puta vise od ovih 2 miliona.

Titus Lartius

pre 10 godina

U Rusiji je se zna da je sistem čvrste ruke Putina ...
(Tale, 1. oktobar 2013 10:17)
Apsolutno si u pravu. Cak sta vise najbolje drzavno uredjenje je robovlasnicko, naravno pod uslovom da sam ja robovlasnik.

Perica

pre 10 godina

@Tale
"u Rusiji bar svi imaju osnovno zdravstveno osiguranje, a u USA preko 50 miliona siromaha ne može da priviri u neku od bolnica ako nema dolare u džepu! U Rusiji je se zna da je sistem čvrste ruke Putina, dok u Americi veliki bosovi vojne industrije komanduju i odlučuju o svemu,ali izbegavaju i slikanje za novine! Obama, Kongres, Senat...su farsa."

Sve je to lepo, samo mi nije jasno zasto je PROSECAN zivotni vek u Rusiji skoro 10 godina manji nego u Americi? Ne znam za vas, al po tom pitanju bih ipak radije da mi odlucuju, kako vi kazete, "veliki bosovi vojne industrije" nego Putinova "cvrsta ruka". Mada ne znam to je ipak moje mislenje, mozda sam ja lud i glup i mozda zvanicni podaci o prosecnom zivotnom veku lazu.

@tomy
"Rimsko carstvo je bilo savrsenije i mocnije u poredjenju sa ostatkom sveta koji su tada izrabljivali pa se raspalo.Mnoga carstva su se smenjivala pa je dosao red i na ovo,samo ovo su tek pocetci."

Kako vam ne dosade te iste price koje se kruze vec 70+ godina kad je Amerika u pitanju? Stalno price u fazonu "pocelo je" pa onda uvek primer Rimskog carstva.. Uvek nesto "pocinje" a "kraj" nikako da dodje :D Al dobro razumem tu psihologiju, lakse siromasnijem da veruje da bogatiji propada :)

Pera

pre 10 godina

Da li bi ovo izmedju ostalog moglo da znaci da se T. Kruz priprema za buduce predsednikovanje. Republikanci izgleda da tek treba da se odluce za struju koja ce da kandiduje aduta za sledecu predsednicku trku.

Zoran

pre 10 godina

"Kad sam brata pitao koliko ce sve to kostati , rekao mi je da ne brinem, da nece kostati nista."

Mislis lekari tamo ne primaju platu? Mislis alkohol, instrumenti, zavoji, skeneri su dzabe?

A nisu.

Pa ko ti to platio? Pa ja, koji sam u Americi, placam porez a u drzavne bolnice ne idem, kao i MILIONI, da ne kazem 95% naroda. A kad budu SVI isli tamo imaces kao u Kanadi i gore, da mojh gazda cekao 6 sati (rekao mi) na pregled a skeneri se cekaju po 3 meseca.

E moj ti, dzabe, dzabe kad DRUGI plati.

ostrige

pre 10 godina

"Na prinudne odmore ide 825 hiljada od dva miliona budžetskih korisnika." samo 2 miliona im rade za drzavu ili u samo jednom sektoru?

Aleksandar

pre 10 godina

za (Милош, 1. oktobar 2013 10:20)

Budžetski korisnici i zaposleni na budžetu su različiti pojmovi, a ovde je u pitanju pogrešan prevod.
Na prinudni odmor ide 3 milion zaposlenih na budžetu.

Na teret budžeta ide još skoro 12 miliona zaposlenih i 49 miliona korisnika markica za hranu.

O bolesnicima u bolnicama da ne govorim.

Bogi

pre 10 godina

@Miloš: e moj druže, kad bi još novinari objavljivali tačne podatke... 2 miliona ljudi ima zaposlenih samo Ministarstvo Odbrane SAD-a... A treba ti 15 sekundi da izguglaš koliko ima ljudi na grbači SAVEZNE vlade (računaj da uvek imaš lokalne vlade sa svim čudima, sudovima, ministarstvima, i sl.).

Aristid

pre 10 godina

Nije prvi put da se svadjaju oko budzeta, ali nakon poslednjih izbora USA su usle u jednu novu eru politickih odnosa u toj zemlji. Desila se promena birackog tela. Republikanci cija su ciljna grupa i glasaci pre svega bogatiji belci, po prvi put u istoriji USA postali su i ostace manjina. Demokrate imaju mnogo siru bazu i za njih glasaju svi afroamerikanci, svi hispanoamerikanci i svi ostali siromasniji i deo srednje klase bele puti. Ova manjina koja je zastupljena i u Demokratskoj stranci, ali pre svega u Republikanskoj ima veliki problem jer joj izmice vlast i uticaj. Procice jos neko vreme kada ce moc manjine drasticnije oslabiti. Ovo pak ne treba da znaci da ce se spoljna politika USA samo zbog toga drasticno promeniti, ali ce svakako postati pomirljivija i realnija. Grupa koja megalomanski zeli da profitira na kraju hladnog rata je izgleda definitivno porazena. Zato se i desavaju blokade sistema, sa manje vise jasnim politickim ciljem obaranja Demokrata "preusmerenjem" birackog tela. USA se suocavaju sa neodloznim i hitnim reformama inace moglo bi se desiti da povuku svetsku ekonomiju u ambis. Sledeci bitan datum je 18.10.2013. Videcemo da li ce posle toga doci do kraha berzi. Zanimljivo je da dogadjaj od juce ne utice negativno na kretanja u svetskom trzistu akcija. Kao da je trziste resilo da ih 'ignorise'.

Александар Џунић

pre 10 godina

Тресе се гора, родиће се миш - забава за милионе широм света, каје је америчка политика упропастила.

Nikola

pre 10 godina

Samo ste zaboravili da kazete da se ovo desilo vec 17 puta u poslednjih 40 godina. Znaci, nikakva panika nigde ne vlada, ne padaju akcije, ne propada USA.

Talični Tom

pre 10 godina

Pa oni nemaju dovoljno para za dosadašnje troškove, a hoće da uvode zdravstvenu zaštitu. Zašto Obama ne objasni kako će to da finansira. Šta ako kinezi i japanci ne budu kupovali više obveznice, jer je to piramidalna struktura, i najbolje prolazi onaj ko uzima pare? Šta ako ne mogu da vrate, a jednog dana neće moći. Da li je tada treći svetski rat neizbežan?

molim ispravite

pre 10 godina

Bruto DOMACI proizvod, ne drustveni, bruto domaci proizvod je agregat koji se koristi u zvanicnim statistikama UN, bruto drustveni proizvod nije isto sto i bruto DOMACI proizvod.

bachi

pre 10 godina

@Pametnjaković To je dva miliona samo na federalnom nivou a ima ih mnogo više na nivou pedeset država(ili koliko ih već ima) koje čine sad,pa onda ko zna koliko u gradskim upravama,na lokalnom nivou itd.

Obicni gradjanin

pre 10 godina

Svak čast Kruzu, Majku Liju i TeaParty, negde se morala povući crvena linija pretvaranju SAD u novu propalu, socijalističku EU, pljačkanju aktivnih i vrednih ljudi i državnom teroru u ime bolesne levičarske ideologije, a Obamacare je idealna prilika, jer je svima razumljivo kuda to vodi (imaju jednu socijalističku zdravstvenu katastrofu odmah preko granice, u Kanadi).
----------------------
Za tebe je bolesna ideologija zdravstveno osiguranje za sve gradjane,e blago tebi i drugima sa tobom.Ja zivim u Kanadi i ne bih menjao ovo osiguranje sa americkim.Ne komentarisi o necemu ako nisi upoznat

Aleksandar

pre 10 godina

za (ostrige, 1. oktobar 2013 09:29)

Velike države imaju i veliku administraciju - za federalnu vladu SAD, radi ukupno 14,6 miliona ljudi.
U sumu ulaze pored ministarstava, agencije, instituti, odbori i sl.

Ovo za prinudne odmore važi samo za za direktno zaposlene - 2 miliona u ministarstvima i milion civila u vosjci.

Zoran

pre 10 godina

Trebalo bi da pavite razliku izmedju vlasti u SAD i ostatka Amerike. Amerikanci nisu usko povezani sa vlascu, tako da im bankrot drzave ne smeta mnogo osim nekima zaposlenim u drzavnoj sluzbi. Takvih je "sica" (navodi su za americke prilike, ali ne i za srpske), ostatak radi posao normalno. Najveci uspon Amerike je bio kada je federalna vlast bila simbolicna. Tako da propast vlasti bolje gledati sa pozitivne strane nego sa negativne.

nenad stamenkovic

pre 10 godina

Kad se razbolis verovatno se radije lecis travama i krilima slepog misa nego sto ides kod parazita po lekove. (Ako kazes da nikad ne ides kod lekara, bas me zanima ko li pravi onolike guzve po ambulantama)
Decu verovatno svakog dana saljes kod mesnog vraca umesto u skolu... To sto znas da citas i pises si verovatno sam naucio kad si imao 7 godina...
Siguran sam da si i zakon uzeo u ruke - kome jos trebaju policija i sudovi (ma kako da su losi)...
(svasta, 1. oktobar 2013 14:31)

Prijatelju, ja shvatam vase ogorcenje (budzetskih korisnika) kad god cujete naziv "paraziti", ali morate i vi shvatiti ogorcenje nas privatnika. Zamisli situaciju gde na jednog privatnika (koji jedini efektivno stvara novac) dolazi po jedan penzioner, jedan budzetski korisnik i jedan nezaposljeni. Pa to ne moze biti normalno, jel'?
Razumem ja da je svakome sopstvena muka najveca, ali mi pukne film kad svoj posao moram da ostavim (a plata i dnevnica ne teku, vec se samo racuni gomilaju) da bih zavrsio nesto u nekoj budzetskoj ustanovi, a tamo me doceka samo jedna salterska radnica (iako postoji vise saltera) sva namrgodjena jer mora da prekida svoj privatni telefonski razgovor (o narodnom trosku) i gleda me sa visine uvredljivo, a ne kapira da od mojih doprinosa i poreza prima platu. Ili kapira, ali je boli uvo (zaboga privatnici su ovce za sisanje).

Aleksandar

pre 10 godina

za (EU Citizen, 1. oktobar 2013 13:53)

Američki predsednik koji je preduzetnicima zavrnuo šiju i nabio velike poreze (na koje se žalite), je bio Ronald Regan, za koga niko nije mogao da kaže da je socijalista ili komunista (osim možda vas, koji baratate pogrešno tim terminima).
SAD je trošio ogroman novac na svakojake gluposti, ali izgleda da Vas boli što mali deo sredstava ide na zdravstvnu negu. Iako isti republikanci su uveli Romniker, pre nekoliko godina, pa se nisu žalili.

Trenutno zdravstvno stanje stanovništva SAD je pokazao koliko je dosadašnji sistem, koji bezrazložno dižete u nebesa, štetio njihovom zdravlju i što uzrokuje drastičan pad sposobnosti radne snage.

Политиколог

pre 10 godina

"ни Конгрес ни Сенат..."

Сенат је део Конгреса. Треба: и Представнички дом и Сенат.

Zoran

pre 10 godina

O bolesnicima u bolnicama da ne govorim.
(Aleksandar, 1. oktobar 2013 11:34)

U drzavne bolnice retko ko ide, jer to ti je ovde rasulo. Svi bi kod privatnika. Da su drzavne tako dobre, privatnici bi odavnio pukli, a osiguravajuca drustva koja nude zdravstveno osiguranje ne bi postojala, jer niko ne bi to kupovao.

Nucky Thompson

pre 10 godina

@bachi, brate batali komentarisanje stvari koje ne razumijes. Gradske vlasti se ne placaju iz federalnog budzeta, kao ni okruga niti saveznih drzava... Assumption is a mother of all fu**ups!

Saša

pre 10 godina

Znaci US sa 314 miliona stanovnika ima 2 miliona budzedskih korisnika. Ako uporedimo odnos sa nasim brojem stanovnika nama je dovoljno oko 45.000. Samo u Nisu 50.000 rodjaka koristi usluge budzeta...

Ali da, zbog toga su oni u blokadi a mi cvetamo :)
(A.V., 1. oktobar 2013 09:29)

Samo u vojsci imaju više od dva miliona zaposlenih, ali za njih nema zime. Očigledno da u budžetske korisnike računaju samo federalnu administraciju. Osim toga, svaka država ima svoju administraciju, plus policija, razne stručne službe itd.

mirko kojotovski

pre 10 godina

Za dve godine treba da se produzi ugovor vlasnika federalne banke na stampanje dolara.Sad provociraju bankrot kako bi produzili ugovor za sledecih 100god.Citaj Rokfeler Rotsild Murdok vlasnici federalne banke svetske banke mmf dojc bank...

Tale

pre 10 godina

@Tale Po mom misljenju to je u prenesenom smislu xyc i rekao.
(kobaz1987, 1. oktobar 2013 10:51)

Ako mene pitaš, kabaz1987 i xuc su jedan isti lik, sa dva nika, naš čuvenikomentator realni ja bliske! Kao mi ovde smo svi infantilni, pa ne razumemo da je xuc bio ironičan na račun Putina i Rusije, pa kad je video koliko je minusa dobio, pojavio se "advokat" kobaz1987, da nam "objasni"!

svasta

pre 10 godina

@nenad stamenkovic

A verovao ili ne ja nisam na budzetu! (Samostalni preduzetnik i vrlo dobro znam sta mi drzava uzima svakog dana)
Ali ne volim kad ljudi pisu gluposti, a da se pre toga nisu ni potrudili ni da procitaju vesti kako treba.

genije

pre 10 godina

Cirkus... Malo trgovine i sve će da srede za par dana...

Elem, dragi komentatori ne brkajte pojmove - iako se apsolutno slažem da našu birokratiju na svim nivoima treba "potkresati" - vaša poredjenja su potpuno pogrešna: u članku se pominju samo budžetlije na FEDERALNOM budžetu a pored njih imate i "državne" (states) pa "regionalne/opštinske" (counties) pa "gradske" (cities)... imate budžetlija koliko hoćete.

Medicinski brat

pre 10 godina

@Pametnjakovic, to je samo Federalna administracija, koju placa vlada SAD. Ne racunaju se skolstvo, zdravstvo, administracija svake savezne drzave, opstinske biblioteke itd., sto je sve kod nas potrpano pod "drzavne parazite", kako mnogi vole da ih nazivaju.

Горан

pre 10 godina

"(Zevs, 1. oktobar 2013 08:59)

Poenta je da konzervativna struja ne želi da uvede kanadski socijalizam."

Друже, јел` си ти некада био у Канади? Јел` си са канађанима попричао о њиховом здравственом систему? Али, важно је да попричаш са обичним људима, не са богаташима. Богаташима све смета и они прихватају само оно што њима одговара.

Даље, конзервативцима у САД смета Обама, а не Обамакер. У овим задњим изборима за председника САД, конзервативни кандидат је био Мит Ромни, који је у Масачусетсу увео "Ромникер" (исто што је сада Обамакер) пре пет-шест година. И нико од конзервативаца се није бунио.

Nerviranje, srbima radovanje

pre 10 godina

Za (EU Citizen, 01. oktobar 2013 13:53)

Pričate o nečemu o čemu očigledno nemate pojma.
U Masačusetsu imaju republikanci Romniker i ne žale se. I nema nikakve veze sa kanadskim. Da li ste kao preduzetnik zaposlili nekog sa invaliditetom, koji ne može da dobije socijalnu pomoć, niti dostojanstveno da se leči? Niste, ali nema veze, nek' crknu?
Nije uopšte u pitanju zakon već mnogo ozbiljnija priča.
A zaduživanje SAD postoji već od Prvog svetskog rata.
A ako vas boli što morate da plaćate porez, žao mi je, to nećete izbeći ni u jednoj uređenoj državi.

Paor

pre 10 godina

@ostrige, na federalnom nivou. Svaka država ima još svoju birokratsku garnituru koju sama finansira nezavisno od federalne vlasti; slično Srbiji i C.Gori u SR Jugoslaviji.