Skoplje
pre 10 godina
Mozda ove dve 42-katnice u Skoplu prezive potop,ostalo nece.http://www.mkd.mk/makedonija/skopje/stanovite-ne-se-prodavaat-a-doprva-kje-pochne-prodazhbata-na-1376-stanovi-vo
Petak, 27.09.2013.
14:42
Preliminarni rezultati studije za kanal Dunav–Morava–Vardar pokazali su opravdanost izgradnje, zvanična procena za nekoliko nedelja.
Izvor: Politika
pre 10 godina
Mozda ove dve 42-katnice u Skoplu prezive potop,ostalo nece.http://www.mkd.mk/makedonija/skopje/stanovite-ne-se-prodavaat-a-doprva-kje-pochne-prodazhbata-na-1376-stanovi-vo
pre 10 godina
@jeste isplativa, jeste preskupo i mi nemamo te pare. i drzavna kasa nam je prazna. to su cinjenice!!!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (abc, 27. septembar 2013 18:38)
Samo jedna mala ispravka -nije isplativa!Skuplje bi bilo održavanje tog plovnog puta od protoka robe istim!Po nekim analizama troškovi eksploatacije -razni(čišćenja-bagerovanja,održavanja prevodnica)itd bi iznosili preko 500 miliona eura godišnje!!!!!!A vode nema!Ako bi se postojeće akumulacije makar delimično preusmerile u funkciju kanala pola naselja uz Južnu Moravu ne bi imalo VODU za piće!!
pre 10 godina
A tunel do Kine?
pre 10 godina
Za pocetak mogli bi da stavite berem sliku Morave
pre 10 godina
Ej, a zašto danas nema nijednog teksta
o arapskim investicijama i kreditima,
ja ne mogu bez toga, molim Vas!
pre 10 godina
Hajde da napravimo most do SAD :)
pre 10 godina
Neprocenjiva mogućnost da brodom plovite od Severnog mora, srednjom Evropom, Moravom i Vardarom do Egeja! A i mogućnost da Palma brodom poseti jagodinsku plažu u Grčkoj!
pre 10 godina
Za Boga miloga dosta bre više !
Uložite novac u navodnjavanje Srbije, u polja i njive, u protivgradnu zaštitu.U srpsko selo koje se gasi. Hrana i izvoz hrane je budućnot. Srbiju može da spase samo jaki poljoprivredni agrar. I još nešto.Uložite u izvore vode. Tako se otvaraju nova radna mesta. Svi budući ratovi vodiće se oko vode a ne kao sada zbog nafte Pa ako Vam je stalo da vladate onda bar da imate sa čim, pa onda vladajte.
pre 10 godina
"Poneki mornar mozda ostane bez ladje,ali bez mora to je izuzetan peh".
pre 10 godina
Ovaj projekat ce da nas zakopa.
pre 10 godina
Ova idilicna slika je varka i prevara za citaoce i siguran sam da na Sueckom kanalu, nista drugo nebi bio ni ovaj, nije takva slika moguca. Protok vode bi za povecanu povrsinu bio nedovoljan i brzo bi se stvarala bara ili bi morali da kopaju kanal od Dunava pa bi vodostaj pao u Vojvodini i arapi bi imali iste uslove kao i kuci u Emiratima.
pre 10 godina
Hocemo BRZI VOZ BEOGRAD-Nis-Skopje-SOLUN
Sa Wi-Fi I kulturnim sedistima I restoranima kao sto kulturan svet zivi.
Da se moze raditi, putovati I zivet bolje i efikasnije mnogo puta nego sada
To nam isto Kinezi mogu zavrsiti puno, puno brze I jeftinije.
I to bi se 129 puta brze isplatilo
pre 10 godina
Gorane,dobro je da se napravi kanal,ali kazi kako i gde ce se iseliti pola Skopje(oko 350000) i celi Veles(50000)?Ko ce da napravi autoput i pruga od oko 220 km koji sada prolaze na nekoliko metara poded Vardara?Evo slike sa dio Velesa http://www.panoramio.com/photo/44471409
pre 10 godina
@Nexus Nemoj tako. Iduce godine u ovo vreme tecice tim kanalom uzvodno med i mleko, i eurokrem.
pre 10 godina
Ne znam zasto su svi po difoltu protiv ovoga? Mozda jer su ovi predlozili. Nema veze jel predlozio Ceda, Vucic ili Djilas. Ako mozemo da imamo koristi,zasto ne podrzimo ideju? Ako ce kinezi da plate i naprave,zasto im ne bi smo dali to u koncesiju? Imali bi nesto veliko i sa velikim potencijalom.
pre 10 godina
i ja mislim da srbija moze da izadje na more , i to preko turistickih Agencija Avionom.
pre 10 godina
A da li se sećate filma Čudo nevidjeno...?
pre 10 godina
hm...pa stara poslovica kaze da ako umochis prst u more povezan si sa cjelim svjetom,dakle - kad umochish prst (nozni , rucni - nebitno) u Dunav npr. povezan si sa cjelim svjetom,zato jer Dunav otiche u Crno more koje je Bosporskim kanalom povezano sa Mediteranom,preko Girblartara sa Atlantikom i tako dalje sa cjelim svjetom.Sve je povezano allready..Madjari su imali mornaricu ,a nisu imali more..za poznavanje nautike ne moras zivit na moru itd,itd...
pre 10 godina
Evo ovako, može kanal, ali prvo auto put i nova železnica sa maglev vozovima.
Posle toga može i tunel do Kine, naravno isplativ!
pre 10 godina
ciji je onaj Yugoslavenski dok,btw. prilicno velik ,cirka 300 metara ,dole u Solunu zvan Yugoslavenski ???
mene ovo pitanje zanima,cisto iz pitanja pomorskog prava
pre 10 godina
Ma dajte jludi, bolje da iskopamo rupu direkt do kine, tako bi se gledali direktno :-), a i moze roba kroz rupu da se dotura, ne mora preko soluna.
pre 10 godina
Moze i prst u oko, al boli.
pre 10 godina
pustite politiku po strano, ja bih voleo da se gradi i razvija, manje taj kanal koliko hidroelektrane i eto posla za inženjere, za vss i za sss. Da li je pusto obećanje ili ne videćemo.
pre 10 godina
Stara verzija ove "demagoške pesme" iz 90-tih,bola je otprilike:
"Ima more,
ima more,
preko Crne Gore"!
Ova obrada,"radna verzija" ,sa "Moravom,kanalom i kopanjem",mislim da se neće puno popeti na ovoj muzičkoj top listi!
pre 10 godina
Vojmja oca.
pre 10 godina
Sta se bakcemo sa kopanjem kanala da bi izasli na more, mnogo je jednostavnije da malo zatrpamo Djerdapsku klisuru pa da napravimo ponovo Panonsko more I to na sopstvenoj teritoriji. Kad je moglo da otekne kroz istu klisuru valjda mozemo da napunimo Panonsku dolinu vodom ponovo. Ovo je ostvarljivo koliko I ovaj kanal do Egejskog mora. Pocecu da verujem u vanzemaljce.
pre 10 godina
Nis sas sopstvenu luku? Budemo ozbiljni nekako. Nece to da bude...
pre 10 godina
Nije problem iskopati kanal u poređenju sa naći vodu za taj kanal. Moravu i Vardar pregaziš 6 meseci u toku godine.
pre 10 godina
Cela ova prica je za dnevno politicke svrhe, opet se ide grlom u jagode. Ni osnovnu infrastrukturu nismo doveli u red, mostovi, putevi, zeleznica a neko hoce da pravi istorijski poduhvat. Pa dajte vise sredite koridore, auto put nam je katastrofa. Sela umiru jer nema osnovne infrastrukture da ne nabrajam dalje. Vozaci najbolje znaju kakvi su nam putevi.
pre 10 godina
normalno da Evropa nije zainteresovana jer bi puštanjem kanala u rad promet luka u Roterdamu i Antverpenu posle prvih pet godina pao 30%. Pogledajte koliko je kraći put za brodove koji sa istoka idu kroz suecki kanal do Soluna, nego da idu preko celog Mediterana do Gibraltara, zatim oko apeninskog poluostrva i na kraju kroz Lamanš do Roterdama i Antverpena. Dok prekookeanski brod stigne gore, već je u Solunu pretovaren u rečne barže i samohotke, a roba je već preko Srbije stigla do kupaca u Mađarskoj, Slovačkoj, Austriji čak i južnih delova Nemačke. Da ne pišem o tome kako bi turisti iz cele Evrope, rečnim kruzerima moglo da stigne do plaža u severnoj Grčkoj. O rastu turizma (banja, gradova,planina i dr.)u Srbiji koje bi ti isti turisti posetili usput,stvarno ne treba drobiti. Ovo bi celu Srbiji za dvadesetak godina ekonomski diglo i brzo otplatilo i 20 milijardi eura a ne tih 15, samo ugovore sa Kinezima napraviti kako treba, a ne kao ovo aljkavo sa južnim tokom
pre 10 godina
Nasa drzava je zaista veliki lider - u iluzijama .
pre 10 godina
sa ovim kanalom bi Srbija postala lider regiona dok bi Beograd bio regionalni centar za izlazak na more. Kina bi konačno mogla počne da izvozi u Europu
pre 10 godina
sećate li se brzih pruga srbije?
pre 10 godina
Šta će nam more, samo da navučemo vlagu u kosti.
pre 10 godina
Suluda ideja.
pre 10 godina
o boze...ova nocna mora i dalje traje...
pre 10 godina
Jel mogu ja (bez imalo sarkazma) da podnesem neki zvanicni zahtev B92 kuci, jedinom normalnom mediju u ovoj zemlji zahtev da ne objavljuje "vesti" o ovom kanalu. Sto je mnogo mnogo je, i od radikala.
pre 10 godina
Upravo ce gradovi u Srbiji i Makedoniji uz kanal Morava Vardar da prosperiraju povecace broj stanovnika i postace atraktivna mesta za zivot.
pre 10 godina
tema je o kanalu a botovi navalili na politiku..Video sam DS 12god i nista samo su napunili dzepove i unistili vec ojadjenu drzavu..Neka se nesto radi..jeste da je bolje raditi zeleznicu i puteve al ajd sad. nego vi se odma hvatate ds-a i sns-a
pre 10 godina
O ovome najbolje da pročitate šta kaže struka, a ne neki sa govornice koji obećava kule i gradove zbog svoje fotelje.
Sve lepo piše, samo treba da se pročita:
http://www.ains.rs/A3.vesti.dokumenti/stavovi.OGN.kanal.htm
pre 10 godina
"navodnjavanje poljoprivrednog zemljišta i kvalitetno vodosnabdevanje stanovništva, kao i razvoj turizma"
O cemu Vi gospodine pricate? Pa planirano je da tim kanalom prolaze tankeri sa naftom, da se prevozi sve i svasta a vi pricate o cistoj vodi i turizmu ?!
pre 10 godina
"Mi moramo, mi možemo, mi hoćemo!" Čuveni predizborni slogan od pamtivjeka. Samo je problem što sad nema izbora!? Nešto mi tu smrdi.
pre 10 godina
Pare se najvise drpaju kod investicija. Zato se I bore za dobijanje ovakvog projekta. Samo 10% da ode u dzepove nekolicine vidite koliko je to. Ja sam iz Leskovca,par km od Morave I ne mogu da verujem da je nekom palo na pamet da ce tu da prodje brod. Pa dodjite da vidite vodostaj leti,da li ste normalni...
pre 10 godina
A da se pomirimo s Hrvatima. Onda dobijamo izlaz na more.Pa ce sve biti lepo kao i pre.
pre 10 godina
Tehnologija je otišla mnogo dalje nego što mislimo, a Kinezi je imaju (nažalost drugih ili na sreću njima ne znam) u top klasi.
ALI, uvek "ali", izgraditi ovaj kanal. Mnogo je to para, vremena i ko zna koliko kolateralne štete za nas.
Ne sumnjam da bi mogli da ga naprave ali ŠTA MI OD TOGA IMAMO IZUZEV PROMENE U U DŽBENICIMA GEOGRAFIJE???
Mislim da će ovo generalno i biti prihvaćeno ali samo radi lične koristi kao i uvek do sada.
Slažem se sa konstatacijom da je daleko bolje rešenje moderna pruga sa duplim kolosekom od Subotice do Makedonije.
Pa, kod Grdeličke klisure nema mesta ni za auto-put, kakav, bre kanal u plićaku od pola metra širine 10 ??? Moze za kajakaški klub "Leskovački entuzijasti" ha, ha, ha...
@ Odlazim iz zemlje sa 21.god.
I tata bi sine, i tata i mama i baba i deda i mnogi drugi al' ne mogu...
pre 10 godina
Postoji više studija koje ukazuju na neodrživost ovog projekta, jednu sam i čitao. Argumenti su bili sasvim razumni, a znam i da je dostavljena Vladi. Tako da mi stvarno nije jasno dokle će se ova tema provlačiti. Umesto modernizacije železnica ili izgradnje metroa, na primer. Ako već razmišljamo o krupnim infrastrukturnim projektima. U toj istoj Kini, vozovi idu 300 km/h...
pre 10 godina
Apropo ideje Skeptičnog Vranjanca...
To za maglev vozove ja govorim odavno ali hajde ti objasni to takvim stručnjacima koji vode ovu državu! To bre nikad čulo za nešto tipa magnetne levitacije u komercijalne svrhe.
Nažalost, to bi bilo jedino rešenje za našu državu podeljenu između Beograda i provincije. Kada bi se moglo stići za sat od severa do juga zemlje automatski se ukida provincija kao pojam, pospešuje se život na selu, ubrzava se promet roba i usluga, ali džaba sve kad je prioritet neki šlogirani kanal i koliko-sam-ja-tu-dobar filozofija...
pre 10 godina
Ovo je sramota, da se ignorissu misljenja svih eminentnih vodoprivrednih strucnjaka koji su obajsnili da vode nema dovoljno u susnom periodu.Prica "zvanicnih" planera je spam da bi odvukli paznju sa sustine, da ce u svoje dzepove strpati nase pare, koje smo uplatili kroz porez, da izrade prostorni plan koji ce biti skup, a oni konsultanti. Nigde u normalnom svetu, pa ni u EU zainteresovani investitor nemoze da radi studiju izvodljivosti. Koliko mi je poznato, tu treba Strateska procana uticaja a ne uobicajena. Ako postuju zakon, moraju da ukljuce u proces i stanovnike u slivu, strucnjake, ekoloske studije, itd. Prostorni plan je optimazicija koriscenja zemljista u skladu sa prirodnim karakteristikama, a ne prilagodjavanje prirodnih karakteristika do devastacije zeljama prostornih planera. Mislim da treba doneti lezspecijalis da ljudi stariji od 60 godine nemaju pravo da odlucuju o bilo cemu sto ce imati dugorocne posledice . To sto je on profesor, nemora da znaci da je strucan i racionalan.Mnoge struke treba da daju svoj sud a ne Kinezi i planeri, koji vec znaju koji je njihov procenat (cital milioni evrica)
pre 10 godina
kriza je u gradjevinarstvu a kada je tako samo javni radovi imaju tezinu da krene na bolje. Kinezima dajemo na koncesiju mi budemo podizvodjaci, radimo i zaradjujemo, sve sto ima dodira sa gradjevinarstvom bi krenulo da se razvija. nemojmo politika da nam govori da li je dobro ili ne, samo je stvar struke i isplativosti.
pre 10 godina
Bolje te pare da uloze u otvatanje novih radnih mesta. Taj Bacevic se od svih poslova u ministarstvu, uhvatio samo za kanal. Ova vlast nije u stanju ni ulicu da asfaltira, koridore da i ne spominjem.
pre 10 godina
Srbija može da izađe na more
--uz prelazak preko granice--
pre 10 godina
"...kad kroz žito ide, on sjeda u čun,
sasvim na svoj način
živi Antun Tun..."
pre 10 godina
Dajte ljudi da skidamo ove vizionare,leba nemamo a ovi ce da nas zatru total!IZBORI PRE KANALA!!!VI STE U KANALU!!!
pre 10 godina
Svasta oni pricaju, al' nista im ne vredi kada na sajtu RHMZ pise:
Хидролошке најаве
Наредних дана на Великој Морави, на притокама Колубаре и Јужне Мораве, на Јадру, као и на Тимоку протицаји ће и даље имати вредности минималних средње месечних протицаја 80%-не и 95%-не обезбеђености малих вода (биолошки минимум).
Најава је за период од: 09:40 27.09.2013 до: 09:40 28.09.
http://www.hidmet.gov.rs/ciril/upozorenja/index.php
I tako vec nekoliko godina osim u rano prolece ako ima snega koji se topi!
pre 10 godina
Ako je Djilasov Most na Adi isplativ, ovo je a priori 100% isplativo...
pre 10 godina
ja predlazem da radikalima na sledecim izborima ovo bude okosnica kampanje, sa ovim dobijate sigurno...
pre 10 godina
Ako Kinezi placaju sto da ne. Inace kako sam ja obavesten Kina je vec zakupila Pirej. I ne zaboravite da je na primer u srednjem veku Morava bila mnogo plovnija nego sada. Stvar je samo u radu i organizaciji. Najveca prepreka ovakvim projektima je sto smo mi duhom mali, lenj, beznacajan i bez ambicija narod.
pre 10 godina
zasto mora da se kopa kanal da izadje na more kad moze preko Rumunije u crno more !
pre 10 godina
@ "Preliminarni rezultati studije za kanal Dunav–Morava–Vardar pokazali su opravdanost izgradnje,.."?
Molim Vas objavite te "argumente" opravdanosti izgradnje kanala Dunav-Morava-Vardar. Zašto je STUDIJA tajna?
pre 10 godina
Ako je tako onda Srbija oduvek ima besplatan izlaz na more preko Dunava. I koliko je to iskorisceno? Besposlen pop i jarice krsti, a jarici ( glasaci) samo vicu beee beee.
pre 10 godina
jeste isplativa, jeste preskupo i mi nemamo te pare. i drzavna kasa nam je prazna. to su cinjenice!!!
pre 10 godina
Zna li ministar koje stene cine zamisljenu trasu!?Neka svrati do nas n
a RGF-u,da ga posavetujemo,taman i da posvedoci lagani propast srpske geologije.
pre 10 godina
Moze Srbija izaci na more,ako odrzava prugu Beograd-Bar.
pre 10 godina
ahahahahhaha-zar srbija vec ne izlazi na crno more dunavskim putem? o.O
pre 10 godina
Kakva vladavina Balkanom,kakvi bakraci.Golje,ostavite se vec jednom vladavinama,zar vam nije dosta ratova,vladanja i krvi,pobogu ljudi.
A sto se tice nedostatka vode,to je bar lako:treba samo islopati dovoljan broj bunara i dolapima vaditi vodu.Prosto,zar ne?
pre 10 godina
S obzirom da su Srbija i Rumunija pregradile Dunav da bi napravili 2 hidroelektrane, obe zemlje su dužne da obezbede BESPLATNO prevođenje brodova.
Kako je ovde u pitanju KANAL koji je veštačka tvorevina, prolazak brodova i prevođenje na prevodnicama se NAPLAĆUJE (doduše, naplaćuje se i tranzit brodova Dunavom kroz Srbiju, ali je to sitno u poređenju sa cenom prolaska kanalom).
Kako bi trebalo da ima 58 (PEDESET OSAM) prevodnica, da ne pominjem i 5 liftova, KOLIKO bi KOŠTALO prevođenje brodova?
Garantujem da bi brodovima bilo jeftinije da idu preko Crnog Mora pa Dunavom, a možda čak i brže (za prevodnice na "Đerdapu 1" potrebno je 90 minuta, a za ovih 58...).
Brodovi da imaju gaz 2.5 do 4.5m, pa nekad ni Dunavom nemaju taj gaz pa kad je ekestremno nizak vodostaj veći brodovi čekaju.
Pa još i Kraljevo da bude LUKA???????
A sad se setih, pre 15 godina su predstavnici radikala na lokalnim izborima obećavali realizaciju ovog projekta i da će Kraljevo i Stalać biti jedne od važnijih luka na tom kanalu.
Pazi, ne možeš u Kraljevu ni gliser da voziš Moravom, a dolaziće brodovi nosivosti 1000 tona...
pre 10 godina
srbija moze da izade na more , jeste 500 eu dvonedeljni aranzman.
pre 10 godina
Hajde da sačekamo tu studiju, pa da ne nagađamo o tome šta je izvodljivo i za koje pare. Ako su Kinezi spremni da grade i eksploatišu kanal kroz koncesiju, zašto da ne?
Pomorski i rečni transport je daleko jeftiniji nego železnički ili drumski. Poređenja radi, iz Beograda do Kine možete da prebacite kontejner za nekih 2000 evra, od čega 700 evra otpada na kamionski prevoz do Rijeke. Sve sa pretovarom na manje brodove, rečni tranport iz Grčke (gde su Kinezi već kupili Pirejsku luku) do srca Evrope bi snizio cenu kineske robe. Istovremeno bi ti kontejneri mogli da se napune robom koja bi iz Evrope mogla da putuje za Kinu. To je izvozna šansa za Srbiju, ako se nalazite na putu kojim se kontejneri vraćaju u Kinu, mogu usput da se natovare. Onda kontejner robe proizvedene u Nišu ili Beogradu neće biti skuplji za 700 evra od kontejnera te iste robe proizvedene u Rijeci.
pre 10 godina
Može...može...odmah pošto se prostre do Tokija...
pre 10 godina
Zabranjujem vam da me lazete
pre 10 godina
Ne gradi se kanal zato sto treba nasoj industriji, vec zato sto treba evropskoj i kineskoj. Mi smo mali igraci i samo usputna stanica i najbolje bi nam bilo da to pametno iskoristimo. Barem jednom u nasoj istoriji, za promenu.
pre 10 godina
Mnogo je to 58 prevodnica....... :(
pre 10 godina
braća napravila 3 klisure, ovo je lagano za njih
pre 10 godina
Vidi, sve da ga i iskopaju(tesko - ni autoput nemogu napraviti) i napune vodom(jos teze) i da odrze nivo tokom letnjih meseci(stvarno neznam kako, Sava i Dunav opadnu toliko leti a da nece voda iz potoka) moze li mi neko objasniti kako je moguce da to bude isplativo? Kinezi ce pazariti luku u Grckoj - fino, treba Grcima para. Sad oni ce sa velikih prekookeanaca pretovarati robu u camce (ti recni brodovi su bukvano camci kad se porede sa "velikim momcima")i onda ce ti camci ici kroz tri granice, preko 20tak prevodnica da bi stigli do DUNAVA a onda dalje! To je kao prvo SPORO - recni brodovi su sporiji, plus vreme na prevodnicama, kao drugo skupo - mali kapacitet brodova, troskovi pretovara, troskovi odrzavanja kanala, zaposleni na prevodnicama. Kolika bi bila ta "brodarina" da bi se to sve pokrilo i isplatilo?...Sa druge strane imaju Rijeku koja je par stotina kilometara od centralne Evrope savrseno povezana auto-putevima i zeleznicom, ili mega luke u Holandiji koja prima one najvece brodove i konstantno se siri (bas sam neki da gledao na Discovery). Aj neko sa cinjenicama i argumentima a ne oni tipa "ti mrzis Srbiju i Kinu i Tomu i Vucica pa si protiv kanala" Aj?
pre 10 godina
ne znam sto se ljudi pale novo bi kinezi radili uz koncesiju, ako hoce samo izvolte
naravno da kredit za ovu egzotiku ne dolazi u obzir
pre 10 godina
Ovom logikom Srbija je već na moru. Ili se Dunav ne računa već samo sumnjivi megalomanski projekti?
Lepo očistite DTD, ako možete razgranajte ga i napravite nešto slično u Mačvi i Pomoravlju, ako i ovo uspete, onda budalite do mile volje...
pre 10 godina
brat bratu pet milijardi evra, samo kroz srbiju.
zamislimo taj novac ulozen u prozvodjacko obrazovanje, poljoprivredu i navodnjavanje, eliminisanje birokratije, kupovinu novih tehnologija za male porodicne fabrike i kredite istima,i secu propisa.
poboljsali bi izvoz za 20 milijardi i smanjili nezaposlenost za 50%.
pre 10 godina
Nije problem izgradnja nego ko ce to da plati. Da li kinezi planiraju sami da finansiraju ovaj kanal i sami da stopanisuju i naplacuju za koriscenje (sto je najbolja solucija) ili samo da daju povoljne kredite koje bi nas obe drzave zaglavile za iduce 50 godina i pretvorili bi nas u kreditne robove
pre 10 godina
Po toj logici Srbija već izlazi na dva mora, jer je posredstvom Dunava povezana i sa Crnim i sa Severnim morem.
pre 10 godina
@Serb
U potpunosti te razumem, ja imam 21 godinu, ali sam obezbedio sebi odlazak iz ove zemlje, za 3 dana odlazim i vise se ne vracam.
pre 10 godina
Kako su Nemci povezali Rajnu, Majnu sa Dunavom i Crnim Morem tako ce i Kinezi uraditi isto sa Moravom,a sto se tice premestanja gradova uz Moravu to neobavesteni ljudi gledaju kao adut da pljuju po ministru Bacevicu i Srpskoj Vladi.Nema potrebe premestati gradove uz Moravu jer to nije Dunav i stvaranje Djerdapskog jezera gde se nivo vode podigao za vise od 20 metara,zato budite pozitivni i nemojte brinuti previse jer to i nije vasa briga.
pre 10 godina
Ne treba nam ta glupost. Uništili bi time životnu sredinu a i kanal se nikad ne bi isplatio. Zanemarite kinesku studiju izvodljivosti u kojoj su primenjene kamatne stope iz zemlje Oz, trezveno razmišljajte. Zemlja koja nema izlaz na more treba da se fokusira na železnicu.
pre 10 godina
I u Makedoniji mnogo pozitivno gledaju na kanal u makedonskom delu, to je vodic za razvoj u sledecim decenijama. Ovaj veliki projekat sada ima sve sanse za uspeh.
pre 10 godina
evo ga opet ovaj sa kanalom ! sredite puteve prvo , pruge . . pa onda mozes o tome da razmisljas . te pare sto hoces da ulozis u kanal , mogao bi da napravis PRUGU ZA TGV ! OD SUBOTICE DO NISA ZA 1h e to bi bio projekat do ja. a !
pre 10 godina
Hoće li ovom ludilu konačno doći kraj? Ejjj, Kinezi kažu da je projekat izvodljiv?! Jeste ali možda u Kini gde nije problem preseliti gradove od više stotina hiljada stanovnika sa jednog mesta na drugo. Da li se neko pita šta će biti sa Vladičinim Hanom, gradićem na Moravi koja je tamo širine svega par metara, šta će biti sa Vranjem, Bujanovcem gde mora da bude plovni put? Druga stvar, Makedonci potrošiše milione evra na spomenike po Skoplju, mislite da će oni pristati da poruše sve to kako bi im brodovi išli kroz centar grada? Poruka za ministra - vratite se u realnost, ne živimo u vreme izgradnje Panamskog ili Sueckog kanala. Dajte da nam Kinezi prodaju za iste pare maglev vozove i pruge pa da roba stiže za sat vremena od Subotice do Preševa. Nego, biće kao i do sada, lud zbunjenog...tj. vlast narod...
pre 10 godina
Vise ne znam ko je ovde lud, ja ili oni...
pre 10 godina
A da napravimo merdevine do meseca ???
pre 10 godina
(La loš, 27. septembar 2013 15:39)
Japanci prave lift do Meseca tako da mislim da merdevine ne bi bile profitabilne, a i problem je poneti garderobu koju bi morali usput da oblacimo:)
pre 10 godina
Ja bih uradio kao sto je u Americi,Ameriku izgradili robijasi,tako i u srbiji.Sve bi ih izveo rucno da mi kopaju tamo gde masina ne moze...Sve narkomane koji deci prodaju drogu pored skole,na ulici,sve lopove iz privatizacije,sve koji su odgovorni za propast Srbije u zadnjih 15 god. u ekonomskom i svakom drugom smislu..Svi na kanal od jutra do sutra......AMorava bi bila cista i lepo uredjena reka !
pre 10 godina
Više puta je ukazano da je ovaj projekat značajan i geostrateški, jer onaj ko, kako je rekao Dunčić, ovlada Moravom praktično vlada Balkanom.
Samo bi da vladaju drugima. Kompleks ili?
pre 10 godina
Ja sam iz geografije o rečnoj mreži Srbije, između ostalog, naučio sledeće:
Plovne reke u Srbiji su:
Dunav (celim tokom)
Sava (celim tokom)
Delom reka Tisa (ne sećam se tačno da li se kanal DTD koristi za savremene brodove)
I Velika Morava (SAMO PRI UŠĆU U DUNAV - NEKIH 36 KM)
I kako sada napraviti kanal kada:
-reke nisu plovne (ni Velika, a kamoli Južna)
-teren nije ravan kao u Vojvodini, stoga će biti pet puta teže spojiti Moravu sa Vardarom nego Tisu sa Dunavom.
Zaključak: Po prirodi neizvodljiv projekat, samo da pale napaćeni narod da će se nešto veliko desiti za vreme njihovih života. Ja kao 17-godišnjak nemam veru u boljitak zemlje, a ne ljudi od 40+ kojima je život prošao dok su čekali da im taj isti život postane bolji. Tuga koliko je to nepravedno...
pre 10 godina
Srbija ima more.. mooooreee nezaposlenih..
pre 10 godina
Samo napred, nadam se da cu za nekih 10 godina ploviti kanalom.Smeo poduhvat
pre 10 godina
Srbija ima more.. mooooreee nezaposlenih..
pre 10 godina
Ja bih uradio kao sto je u Americi,Ameriku izgradili robijasi,tako i u srbiji.Sve bi ih izveo rucno da mi kopaju tamo gde masina ne moze...Sve narkomane koji deci prodaju drogu pored skole,na ulici,sve lopove iz privatizacije,sve koji su odgovorni za propast Srbije u zadnjih 15 god. u ekonomskom i svakom drugom smislu..Svi na kanal od jutra do sutra......AMorava bi bila cista i lepo uredjena reka !
pre 10 godina
A da napravimo merdevine do meseca ???
pre 10 godina
Ja sam iz geografije o rečnoj mreži Srbije, između ostalog, naučio sledeće:
Plovne reke u Srbiji su:
Dunav (celim tokom)
Sava (celim tokom)
Delom reka Tisa (ne sećam se tačno da li se kanal DTD koristi za savremene brodove)
I Velika Morava (SAMO PRI UŠĆU U DUNAV - NEKIH 36 KM)
I kako sada napraviti kanal kada:
-reke nisu plovne (ni Velika, a kamoli Južna)
-teren nije ravan kao u Vojvodini, stoga će biti pet puta teže spojiti Moravu sa Vardarom nego Tisu sa Dunavom.
Zaključak: Po prirodi neizvodljiv projekat, samo da pale napaćeni narod da će se nešto veliko desiti za vreme njihovih života. Ja kao 17-godišnjak nemam veru u boljitak zemlje, a ne ljudi od 40+ kojima je život prošao dok su čekali da im taj isti život postane bolji. Tuga koliko je to nepravedno...
pre 10 godina
Hoće li ovom ludilu konačno doći kraj? Ejjj, Kinezi kažu da je projekat izvodljiv?! Jeste ali možda u Kini gde nije problem preseliti gradove od više stotina hiljada stanovnika sa jednog mesta na drugo. Da li se neko pita šta će biti sa Vladičinim Hanom, gradićem na Moravi koja je tamo širine svega par metara, šta će biti sa Vranjem, Bujanovcem gde mora da bude plovni put? Druga stvar, Makedonci potrošiše milione evra na spomenike po Skoplju, mislite da će oni pristati da poruše sve to kako bi im brodovi išli kroz centar grada? Poruka za ministra - vratite se u realnost, ne živimo u vreme izgradnje Panamskog ili Sueckog kanala. Dajte da nam Kinezi prodaju za iste pare maglev vozove i pruge pa da roba stiže za sat vremena od Subotice do Preševa. Nego, biće kao i do sada, lud zbunjenog...tj. vlast narod...
pre 10 godina
evo ga opet ovaj sa kanalom ! sredite puteve prvo , pruge . . pa onda mozes o tome da razmisljas . te pare sto hoces da ulozis u kanal , mogao bi da napravis PRUGU ZA TGV ! OD SUBOTICE DO NISA ZA 1h e to bi bio projekat do ja. a !
pre 10 godina
Po toj logici Srbija već izlazi na dva mora, jer je posredstvom Dunava povezana i sa Crnim i sa Severnim morem.
pre 10 godina
Vidi, sve da ga i iskopaju(tesko - ni autoput nemogu napraviti) i napune vodom(jos teze) i da odrze nivo tokom letnjih meseci(stvarno neznam kako, Sava i Dunav opadnu toliko leti a da nece voda iz potoka) moze li mi neko objasniti kako je moguce da to bude isplativo? Kinezi ce pazariti luku u Grckoj - fino, treba Grcima para. Sad oni ce sa velikih prekookeanaca pretovarati robu u camce (ti recni brodovi su bukvano camci kad se porede sa "velikim momcima")i onda ce ti camci ici kroz tri granice, preko 20tak prevodnica da bi stigli do DUNAVA a onda dalje! To je kao prvo SPORO - recni brodovi su sporiji, plus vreme na prevodnicama, kao drugo skupo - mali kapacitet brodova, troskovi pretovara, troskovi odrzavanja kanala, zaposleni na prevodnicama. Kolika bi bila ta "brodarina" da bi se to sve pokrilo i isplatilo?...Sa druge strane imaju Rijeku koja je par stotina kilometara od centralne Evrope savrseno povezana auto-putevima i zeleznicom, ili mega luke u Holandiji koja prima one najvece brodove i konstantno se siri (bas sam neki da gledao na Discovery). Aj neko sa cinjenicama i argumentima a ne oni tipa "ti mrzis Srbiju i Kinu i Tomu i Vucica pa si protiv kanala" Aj?
pre 10 godina
Vise ne znam ko je ovde lud, ja ili oni...
pre 10 godina
Više puta je ukazano da je ovaj projekat značajan i geostrateški, jer onaj ko, kako je rekao Dunčić, ovlada Moravom praktično vlada Balkanom.
Samo bi da vladaju drugima. Kompleks ili?
pre 10 godina
Zabranjujem vam da me lazete
pre 10 godina
S obzirom da su Srbija i Rumunija pregradile Dunav da bi napravili 2 hidroelektrane, obe zemlje su dužne da obezbede BESPLATNO prevođenje brodova.
Kako je ovde u pitanju KANAL koji je veštačka tvorevina, prolazak brodova i prevođenje na prevodnicama se NAPLAĆUJE (doduše, naplaćuje se i tranzit brodova Dunavom kroz Srbiju, ali je to sitno u poređenju sa cenom prolaska kanalom).
Kako bi trebalo da ima 58 (PEDESET OSAM) prevodnica, da ne pominjem i 5 liftova, KOLIKO bi KOŠTALO prevođenje brodova?
Garantujem da bi brodovima bilo jeftinije da idu preko Crnog Mora pa Dunavom, a možda čak i brže (za prevodnice na "Đerdapu 1" potrebno je 90 minuta, a za ovih 58...).
Brodovi da imaju gaz 2.5 do 4.5m, pa nekad ni Dunavom nemaju taj gaz pa kad je ekestremno nizak vodostaj veći brodovi čekaju.
Pa još i Kraljevo da bude LUKA???????
A sad se setih, pre 15 godina su predstavnici radikala na lokalnim izborima obećavali realizaciju ovog projekta i da će Kraljevo i Stalać biti jedne od važnijih luka na tom kanalu.
Pazi, ne možeš u Kraljevu ni gliser da voziš Moravom, a dolaziće brodovi nosivosti 1000 tona...
pre 10 godina
Nije problem izgradnja nego ko ce to da plati. Da li kinezi planiraju sami da finansiraju ovaj kanal i sami da stopanisuju i naplacuju za koriscenje (sto je najbolja solucija) ili samo da daju povoljne kredite koje bi nas obe drzave zaglavile za iduce 50 godina i pretvorili bi nas u kreditne robove
pre 10 godina
brat bratu pet milijardi evra, samo kroz srbiju.
zamislimo taj novac ulozen u prozvodjacko obrazovanje, poljoprivredu i navodnjavanje, eliminisanje birokratije, kupovinu novih tehnologija za male porodicne fabrike i kredite istima,i secu propisa.
poboljsali bi izvoz za 20 milijardi i smanjili nezaposlenost za 50%.
pre 10 godina
@Serb
U potpunosti te razumem, ja imam 21 godinu, ali sam obezbedio sebi odlazak iz ove zemlje, za 3 dana odlazim i vise se ne vracam.
pre 10 godina
Pare se najvise drpaju kod investicija. Zato se I bore za dobijanje ovakvog projekta. Samo 10% da ode u dzepove nekolicine vidite koliko je to. Ja sam iz Leskovca,par km od Morave I ne mogu da verujem da je nekom palo na pamet da ce tu da prodje brod. Pa dodjite da vidite vodostaj leti,da li ste normalni...
pre 10 godina
Ako je tako onda Srbija oduvek ima besplatan izlaz na more preko Dunava. I koliko je to iskorisceno? Besposlen pop i jarice krsti, a jarici ( glasaci) samo vicu beee beee.
pre 10 godina
ahahahahhaha-zar srbija vec ne izlazi na crno more dunavskim putem? o.O
pre 10 godina
Apropo ideje Skeptičnog Vranjanca...
To za maglev vozove ja govorim odavno ali hajde ti objasni to takvim stručnjacima koji vode ovu državu! To bre nikad čulo za nešto tipa magnetne levitacije u komercijalne svrhe.
Nažalost, to bi bilo jedino rešenje za našu državu podeljenu između Beograda i provincije. Kada bi se moglo stići za sat od severa do juga zemlje automatski se ukida provincija kao pojam, pospešuje se život na selu, ubrzava se promet roba i usluga, ali džaba sve kad je prioritet neki šlogirani kanal i koliko-sam-ja-tu-dobar filozofija...
pre 10 godina
Može...može...odmah pošto se prostre do Tokija...
pre 10 godina
srbija moze da izade na more , jeste 500 eu dvonedeljni aranzman.
pre 10 godina
A da se pomirimo s Hrvatima. Onda dobijamo izlaz na more.Pa ce sve biti lepo kao i pre.
pre 10 godina
@ "Preliminarni rezultati studije za kanal Dunav–Morava–Vardar pokazali su opravdanost izgradnje,.."?
Molim Vas objavite te "argumente" opravdanosti izgradnje kanala Dunav-Morava-Vardar. Zašto je STUDIJA tajna?
pre 10 godina
o boze...ova nocna mora i dalje traje...
pre 10 godina
Ne treba nam ta glupost. Uništili bi time životnu sredinu a i kanal se nikad ne bi isplatio. Zanemarite kinesku studiju izvodljivosti u kojoj su primenjene kamatne stope iz zemlje Oz, trezveno razmišljajte. Zemlja koja nema izlaz na more treba da se fokusira na železnicu.
pre 10 godina
Zna li ministar koje stene cine zamisljenu trasu!?Neka svrati do nas n
a RGF-u,da ga posavetujemo,taman i da posvedoci lagani propast srpske geologije.
pre 10 godina
Jel mogu ja (bez imalo sarkazma) da podnesem neki zvanicni zahtev B92 kuci, jedinom normalnom mediju u ovoj zemlji zahtev da ne objavljuje "vesti" o ovom kanalu. Sto je mnogo mnogo je, i od radikala.
pre 10 godina
"...kad kroz žito ide, on sjeda u čun,
sasvim na svoj način
živi Antun Tun..."
pre 10 godina
"navodnjavanje poljoprivrednog zemljišta i kvalitetno vodosnabdevanje stanovništva, kao i razvoj turizma"
O cemu Vi gospodine pricate? Pa planirano je da tim kanalom prolaze tankeri sa naftom, da se prevozi sve i svasta a vi pricate o cistoj vodi i turizmu ?!
pre 10 godina
Moze Srbija izaci na more,ako odrzava prugu Beograd-Bar.
pre 10 godina
Ovom logikom Srbija je već na moru. Ili se Dunav ne računa već samo sumnjivi megalomanski projekti?
Lepo očistite DTD, ako možete razgranajte ga i napravite nešto slično u Mačvi i Pomoravlju, ako i ovo uspete, onda budalite do mile volje...
pre 10 godina
(La loš, 27. septembar 2013 15:39)
Japanci prave lift do Meseca tako da mislim da merdevine ne bi bile profitabilne, a i problem je poneti garderobu koju bi morali usput da oblacimo:)
pre 10 godina
Ovo je sramota, da se ignorissu misljenja svih eminentnih vodoprivrednih strucnjaka koji su obajsnili da vode nema dovoljno u susnom periodu.Prica "zvanicnih" planera je spam da bi odvukli paznju sa sustine, da ce u svoje dzepove strpati nase pare, koje smo uplatili kroz porez, da izrade prostorni plan koji ce biti skup, a oni konsultanti. Nigde u normalnom svetu, pa ni u EU zainteresovani investitor nemoze da radi studiju izvodljivosti. Koliko mi je poznato, tu treba Strateska procana uticaja a ne uobicajena. Ako postuju zakon, moraju da ukljuce u proces i stanovnike u slivu, strucnjake, ekoloske studije, itd. Prostorni plan je optimazicija koriscenja zemljista u skladu sa prirodnim karakteristikama, a ne prilagodjavanje prirodnih karakteristika do devastacije zeljama prostornih planera. Mislim da treba doneti lezspecijalis da ljudi stariji od 60 godine nemaju pravo da odlucuju o bilo cemu sto ce imati dugorocne posledice . To sto je on profesor, nemora da znaci da je strucan i racionalan.Mnoge struke treba da daju svoj sud a ne Kinezi i planeri, koji vec znaju koji je njihov procenat (cital milioni evrica)
pre 10 godina
ja predlazem da radikalima na sledecim izborima ovo bude okosnica kampanje, sa ovim dobijate sigurno...
pre 10 godina
Kakva vladavina Balkanom,kakvi bakraci.Golje,ostavite se vec jednom vladavinama,zar vam nije dosta ratova,vladanja i krvi,pobogu ljudi.
A sto se tice nedostatka vode,to je bar lako:treba samo islopati dovoljan broj bunara i dolapima vaditi vodu.Prosto,zar ne?
pre 10 godina
Mnogo je to 58 prevodnica....... :(
pre 10 godina
Srbija može da izađe na more
--uz prelazak preko granice--
pre 10 godina
ne znam sto se ljudi pale novo bi kinezi radili uz koncesiju, ako hoce samo izvolte
naravno da kredit za ovu egzotiku ne dolazi u obzir
pre 10 godina
zasto mora da se kopa kanal da izadje na more kad moze preko Rumunije u crno more !
pre 10 godina
Postoji više studija koje ukazuju na neodrživost ovog projekta, jednu sam i čitao. Argumenti su bili sasvim razumni, a znam i da je dostavljena Vladi. Tako da mi stvarno nije jasno dokle će se ova tema provlačiti. Umesto modernizacije železnica ili izgradnje metroa, na primer. Ako već razmišljamo o krupnim infrastrukturnim projektima. U toj istoj Kini, vozovi idu 300 km/h...
pre 10 godina
braća napravila 3 klisure, ovo je lagano za njih
pre 10 godina
Tehnologija je otišla mnogo dalje nego što mislimo, a Kinezi je imaju (nažalost drugih ili na sreću njima ne znam) u top klasi.
ALI, uvek "ali", izgraditi ovaj kanal. Mnogo je to para, vremena i ko zna koliko kolateralne štete za nas.
Ne sumnjam da bi mogli da ga naprave ali ŠTA MI OD TOGA IMAMO IZUZEV PROMENE U U DŽBENICIMA GEOGRAFIJE???
Mislim da će ovo generalno i biti prihvaćeno ali samo radi lične koristi kao i uvek do sada.
Slažem se sa konstatacijom da je daleko bolje rešenje moderna pruga sa duplim kolosekom od Subotice do Makedonije.
Pa, kod Grdeličke klisure nema mesta ni za auto-put, kakav, bre kanal u plićaku od pola metra širine 10 ??? Moze za kajakaški klub "Leskovački entuzijasti" ha, ha, ha...
@ Odlazim iz zemlje sa 21.god.
I tata bi sine, i tata i mama i baba i deda i mnogi drugi al' ne mogu...
pre 10 godina
I u Makedoniji mnogo pozitivno gledaju na kanal u makedonskom delu, to je vodic za razvoj u sledecim decenijama. Ovaj veliki projekat sada ima sve sanse za uspeh.
pre 10 godina
Ako Kinezi placaju sto da ne. Inace kako sam ja obavesten Kina je vec zakupila Pirej. I ne zaboravite da je na primer u srednjem veku Morava bila mnogo plovnija nego sada. Stvar je samo u radu i organizaciji. Najveca prepreka ovakvim projektima je sto smo mi duhom mali, lenj, beznacajan i bez ambicija narod.
pre 10 godina
"Mi moramo, mi možemo, mi hoćemo!" Čuveni predizborni slogan od pamtivjeka. Samo je problem što sad nema izbora!? Nešto mi tu smrdi.
pre 10 godina
Ne gradi se kanal zato sto treba nasoj industriji, vec zato sto treba evropskoj i kineskoj. Mi smo mali igraci i samo usputna stanica i najbolje bi nam bilo da to pametno iskoristimo. Barem jednom u nasoj istoriji, za promenu.
pre 10 godina
Svasta oni pricaju, al' nista im ne vredi kada na sajtu RHMZ pise:
Хидролошке најаве
Наредних дана на Великој Морави, на притокама Колубаре и Јужне Мораве, на Јадру, као и на Тимоку протицаји ће и даље имати вредности минималних средње месечних протицаја 80%-не и 95%-не обезбеђености малих вода (биолошки минимум).
Најава је за период од: 09:40 27.09.2013 до: 09:40 28.09.
http://www.hidmet.gov.rs/ciril/upozorenja/index.php
I tako vec nekoliko godina osim u rano prolece ako ima snega koji se topi!
pre 10 godina
Bolje te pare da uloze u otvatanje novih radnih mesta. Taj Bacevic se od svih poslova u ministarstvu, uhvatio samo za kanal. Ova vlast nije u stanju ni ulicu da asfaltira, koridore da i ne spominjem.
pre 10 godina
Samo napred, nadam se da cu za nekih 10 godina ploviti kanalom.Smeo poduhvat
pre 10 godina
Dajte ljudi da skidamo ove vizionare,leba nemamo a ovi ce da nas zatru total!IZBORI PRE KANALA!!!VI STE U KANALU!!!
pre 10 godina
Hajde da sačekamo tu studiju, pa da ne nagađamo o tome šta je izvodljivo i za koje pare. Ako su Kinezi spremni da grade i eksploatišu kanal kroz koncesiju, zašto da ne?
Pomorski i rečni transport je daleko jeftiniji nego železnički ili drumski. Poređenja radi, iz Beograda do Kine možete da prebacite kontejner za nekih 2000 evra, od čega 700 evra otpada na kamionski prevoz do Rijeke. Sve sa pretovarom na manje brodove, rečni tranport iz Grčke (gde su Kinezi već kupili Pirejsku luku) do srca Evrope bi snizio cenu kineske robe. Istovremeno bi ti kontejneri mogli da se napune robom koja bi iz Evrope mogla da putuje za Kinu. To je izvozna šansa za Srbiju, ako se nalazite na putu kojim se kontejneri vraćaju u Kinu, mogu usput da se natovare. Onda kontejner robe proizvedene u Nišu ili Beogradu neće biti skuplji za 700 evra od kontejnera te iste robe proizvedene u Rijeci.
pre 10 godina
Ako je Djilasov Most na Adi isplativ, ovo je a priori 100% isplativo...
pre 10 godina
sa ovim kanalom bi Srbija postala lider regiona dok bi Beograd bio regionalni centar za izlazak na more. Kina bi konačno mogla počne da izvozi u Europu
pre 10 godina
O ovome najbolje da pročitate šta kaže struka, a ne neki sa govornice koji obećava kule i gradove zbog svoje fotelje.
Sve lepo piše, samo treba da se pročita:
http://www.ains.rs/A3.vesti.dokumenti/stavovi.OGN.kanal.htm
pre 10 godina
jeste isplativa, jeste preskupo i mi nemamo te pare. i drzavna kasa nam je prazna. to su cinjenice!!!
pre 10 godina
Kako su Nemci povezali Rajnu, Majnu sa Dunavom i Crnim Morem tako ce i Kinezi uraditi isto sa Moravom,a sto se tice premestanja gradova uz Moravu to neobavesteni ljudi gledaju kao adut da pljuju po ministru Bacevicu i Srpskoj Vladi.Nema potrebe premestati gradove uz Moravu jer to nije Dunav i stvaranje Djerdapskog jezera gde se nivo vode podigao za vise od 20 metara,zato budite pozitivni i nemojte brinuti previse jer to i nije vasa briga.
pre 10 godina
Upravo ce gradovi u Srbiji i Makedoniji uz kanal Morava Vardar da prosperiraju povecace broj stanovnika i postace atraktivna mesta za zivot.
pre 10 godina
tema je o kanalu a botovi navalili na politiku..Video sam DS 12god i nista samo su napunili dzepove i unistili vec ojadjenu drzavu..Neka se nesto radi..jeste da je bolje raditi zeleznicu i puteve al ajd sad. nego vi se odma hvatate ds-a i sns-a
pre 10 godina
Hocemo BRZI VOZ BEOGRAD-Nis-Skopje-SOLUN
Sa Wi-Fi I kulturnim sedistima I restoranima kao sto kulturan svet zivi.
Da se moze raditi, putovati I zivet bolje i efikasnije mnogo puta nego sada
To nam isto Kinezi mogu zavrsiti puno, puno brze I jeftinije.
I to bi se 129 puta brze isplatilo
pre 10 godina
sećate li se brzih pruga srbije?
pre 10 godina
Neprocenjiva mogućnost da brodom plovite od Severnog mora, srednjom Evropom, Moravom i Vardarom do Egeja! A i mogućnost da Palma brodom poseti jagodinsku plažu u Grčkoj!
pre 10 godina
kriza je u gradjevinarstvu a kada je tako samo javni radovi imaju tezinu da krene na bolje. Kinezima dajemo na koncesiju mi budemo podizvodjaci, radimo i zaradjujemo, sve sto ima dodira sa gradjevinarstvom bi krenulo da se razvija. nemojmo politika da nam govori da li je dobro ili ne, samo je stvar struke i isplativosti.
pre 10 godina
Nasa drzava je zaista veliki lider - u iluzijama .
pre 10 godina
@Nexus Nemoj tako. Iduce godine u ovo vreme tecice tim kanalom uzvodno med i mleko, i eurokrem.
pre 10 godina
Ma dajte jludi, bolje da iskopamo rupu direkt do kine, tako bi se gledali direktno :-), a i moze roba kroz rupu da se dotura, ne mora preko soluna.
pre 10 godina
Nije problem iskopati kanal u poređenju sa naći vodu za taj kanal. Moravu i Vardar pregaziš 6 meseci u toku godine.
pre 10 godina
Moze i prst u oko, al boli.
pre 10 godina
A da li se sećate filma Čudo nevidjeno...?
pre 10 godina
Evo ovako, može kanal, ali prvo auto put i nova železnica sa maglev vozovima.
Posle toga može i tunel do Kine, naravno isplativ!
pre 10 godina
i ja mislim da srbija moze da izadje na more , i to preko turistickih Agencija Avionom.
pre 10 godina
Za Boga miloga dosta bre više !
Uložite novac u navodnjavanje Srbije, u polja i njive, u protivgradnu zaštitu.U srpsko selo koje se gasi. Hrana i izvoz hrane je budućnot. Srbiju može da spase samo jaki poljoprivredni agrar. I još nešto.Uložite u izvore vode. Tako se otvaraju nova radna mesta. Svi budući ratovi vodiće se oko vode a ne kao sada zbog nafte Pa ako Vam je stalo da vladate onda bar da imate sa čim, pa onda vladajte.
pre 10 godina
Ej, a zašto danas nema nijednog teksta
o arapskim investicijama i kreditima,
ja ne mogu bez toga, molim Vas!
pre 10 godina
Hajde da napravimo most do SAD :)
pre 10 godina
Suluda ideja.
pre 10 godina
normalno da Evropa nije zainteresovana jer bi puštanjem kanala u rad promet luka u Roterdamu i Antverpenu posle prvih pet godina pao 30%. Pogledajte koliko je kraći put za brodove koji sa istoka idu kroz suecki kanal do Soluna, nego da idu preko celog Mediterana do Gibraltara, zatim oko apeninskog poluostrva i na kraju kroz Lamanš do Roterdama i Antverpena. Dok prekookeanski brod stigne gore, već je u Solunu pretovaren u rečne barže i samohotke, a roba je već preko Srbije stigla do kupaca u Mađarskoj, Slovačkoj, Austriji čak i južnih delova Nemačke. Da ne pišem o tome kako bi turisti iz cele Evrope, rečnim kruzerima moglo da stigne do plaža u severnoj Grčkoj. O rastu turizma (banja, gradova,planina i dr.)u Srbiji koje bi ti isti turisti posetili usput,stvarno ne treba drobiti. Ovo bi celu Srbiji za dvadesetak godina ekonomski diglo i brzo otplatilo i 20 milijardi eura a ne tih 15, samo ugovore sa Kinezima napraviti kako treba, a ne kao ovo aljkavo sa južnim tokom
pre 10 godina
Vojmja oca.
pre 10 godina
Cela ova prica je za dnevno politicke svrhe, opet se ide grlom u jagode. Ni osnovnu infrastrukturu nismo doveli u red, mostovi, putevi, zeleznica a neko hoce da pravi istorijski poduhvat. Pa dajte vise sredite koridore, auto put nam je katastrofa. Sela umiru jer nema osnovne infrastrukture da ne nabrajam dalje. Vozaci najbolje znaju kakvi su nam putevi.
pre 10 godina
Šta će nam more, samo da navučemo vlagu u kosti.
pre 10 godina
Ovaj projekat ce da nas zakopa.
pre 10 godina
Gorane,dobro je da se napravi kanal,ali kazi kako i gde ce se iseliti pola Skopje(oko 350000) i celi Veles(50000)?Ko ce da napravi autoput i pruga od oko 220 km koji sada prolaze na nekoliko metara poded Vardara?Evo slike sa dio Velesa http://www.panoramio.com/photo/44471409
pre 10 godina
Za pocetak mogli bi da stavite berem sliku Morave
pre 10 godina
Sta se bakcemo sa kopanjem kanala da bi izasli na more, mnogo je jednostavnije da malo zatrpamo Djerdapsku klisuru pa da napravimo ponovo Panonsko more I to na sopstvenoj teritoriji. Kad je moglo da otekne kroz istu klisuru valjda mozemo da napunimo Panonsku dolinu vodom ponovo. Ovo je ostvarljivo koliko I ovaj kanal do Egejskog mora. Pocecu da verujem u vanzemaljce.
pre 10 godina
hm...pa stara poslovica kaze da ako umochis prst u more povezan si sa cjelim svjetom,dakle - kad umochish prst (nozni , rucni - nebitno) u Dunav npr. povezan si sa cjelim svjetom,zato jer Dunav otiche u Crno more koje je Bosporskim kanalom povezano sa Mediteranom,preko Girblartara sa Atlantikom i tako dalje sa cjelim svjetom.Sve je povezano allready..Madjari su imali mornaricu ,a nisu imali more..za poznavanje nautike ne moras zivit na moru itd,itd...
pre 10 godina
A tunel do Kine?
pre 10 godina
Ova idilicna slika je varka i prevara za citaoce i siguran sam da na Sueckom kanalu, nista drugo nebi bio ni ovaj, nije takva slika moguca. Protok vode bi za povecanu povrsinu bio nedovoljan i brzo bi se stvarala bara ili bi morali da kopaju kanal od Dunava pa bi vodostaj pao u Vojvodini i arapi bi imali iste uslove kao i kuci u Emiratima.
pre 10 godina
"Poneki mornar mozda ostane bez ladje,ali bez mora to je izuzetan peh".
pre 10 godina
Stara verzija ove "demagoške pesme" iz 90-tih,bola je otprilike:
"Ima more,
ima more,
preko Crne Gore"!
Ova obrada,"radna verzija" ,sa "Moravom,kanalom i kopanjem",mislim da se neće puno popeti na ovoj muzičkoj top listi!
pre 10 godina
Nis sas sopstvenu luku? Budemo ozbiljni nekako. Nece to da bude...
pre 10 godina
@jeste isplativa, jeste preskupo i mi nemamo te pare. i drzavna kasa nam je prazna. to su cinjenice!!!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (abc, 27. septembar 2013 18:38)
Samo jedna mala ispravka -nije isplativa!Skuplje bi bilo održavanje tog plovnog puta od protoka robe istim!Po nekim analizama troškovi eksploatacije -razni(čišćenja-bagerovanja,održavanja prevodnica)itd bi iznosili preko 500 miliona eura godišnje!!!!!!A vode nema!Ako bi se postojeće akumulacije makar delimično preusmerile u funkciju kanala pola naselja uz Južnu Moravu ne bi imalo VODU za piće!!
pre 10 godina
Ne znam zasto su svi po difoltu protiv ovoga? Mozda jer su ovi predlozili. Nema veze jel predlozio Ceda, Vucic ili Djilas. Ako mozemo da imamo koristi,zasto ne podrzimo ideju? Ako ce kinezi da plate i naprave,zasto im ne bi smo dali to u koncesiju? Imali bi nesto veliko i sa velikim potencijalom.
pre 10 godina
Mozda ove dve 42-katnice u Skoplu prezive potop,ostalo nece.http://www.mkd.mk/makedonija/skopje/stanovite-ne-se-prodavaat-a-doprva-kje-pochne-prodazhbata-na-1376-stanovi-vo
pre 10 godina
pustite politiku po strano, ja bih voleo da se gradi i razvija, manje taj kanal koliko hidroelektrane i eto posla za inženjere, za vss i za sss. Da li je pusto obećanje ili ne videćemo.
pre 10 godina
ciji je onaj Yugoslavenski dok,btw. prilicno velik ,cirka 300 metara ,dole u Solunu zvan Yugoslavenski ???
mene ovo pitanje zanima,cisto iz pitanja pomorskog prava
pre 10 godina
I u Makedoniji mnogo pozitivno gledaju na kanal u makedonskom delu, to je vodic za razvoj u sledecim decenijama. Ovaj veliki projekat sada ima sve sanse za uspeh.
pre 10 godina
Kako su Nemci povezali Rajnu, Majnu sa Dunavom i Crnim Morem tako ce i Kinezi uraditi isto sa Moravom,a sto se tice premestanja gradova uz Moravu to neobavesteni ljudi gledaju kao adut da pljuju po ministru Bacevicu i Srpskoj Vladi.Nema potrebe premestati gradove uz Moravu jer to nije Dunav i stvaranje Djerdapskog jezera gde se nivo vode podigao za vise od 20 metara,zato budite pozitivni i nemojte brinuti previse jer to i nije vasa briga.
pre 10 godina
Samo napred, nadam se da cu za nekih 10 godina ploviti kanalom.Smeo poduhvat
pre 10 godina
Ako je Djilasov Most na Adi isplativ, ovo je a priori 100% isplativo...
pre 10 godina
sa ovim kanalom bi Srbija postala lider regiona dok bi Beograd bio regionalni centar za izlazak na more. Kina bi konačno mogla počne da izvozi u Europu
pre 10 godina
Ja sam iz geografije o rečnoj mreži Srbije, između ostalog, naučio sledeće:
Plovne reke u Srbiji su:
Dunav (celim tokom)
Sava (celim tokom)
Delom reka Tisa (ne sećam se tačno da li se kanal DTD koristi za savremene brodove)
I Velika Morava (SAMO PRI UŠĆU U DUNAV - NEKIH 36 KM)
I kako sada napraviti kanal kada:
-reke nisu plovne (ni Velika, a kamoli Južna)
-teren nije ravan kao u Vojvodini, stoga će biti pet puta teže spojiti Moravu sa Vardarom nego Tisu sa Dunavom.
Zaključak: Po prirodi neizvodljiv projekat, samo da pale napaćeni narod da će se nešto veliko desiti za vreme njihovih života. Ja kao 17-godišnjak nemam veru u boljitak zemlje, a ne ljudi od 40+ kojima je život prošao dok su čekali da im taj isti život postane bolji. Tuga koliko je to nepravedno...
pre 10 godina
Ako Kinezi placaju sto da ne. Inace kako sam ja obavesten Kina je vec zakupila Pirej. I ne zaboravite da je na primer u srednjem veku Morava bila mnogo plovnija nego sada. Stvar je samo u radu i organizaciji. Najveca prepreka ovakvim projektima je sto smo mi duhom mali, lenj, beznacajan i bez ambicija narod.
pre 10 godina
Hajde da sačekamo tu studiju, pa da ne nagađamo o tome šta je izvodljivo i za koje pare. Ako su Kinezi spremni da grade i eksploatišu kanal kroz koncesiju, zašto da ne?
Pomorski i rečni transport je daleko jeftiniji nego železnički ili drumski. Poređenja radi, iz Beograda do Kine možete da prebacite kontejner za nekih 2000 evra, od čega 700 evra otpada na kamionski prevoz do Rijeke. Sve sa pretovarom na manje brodove, rečni tranport iz Grčke (gde su Kinezi već kupili Pirejsku luku) do srca Evrope bi snizio cenu kineske robe. Istovremeno bi ti kontejneri mogli da se napune robom koja bi iz Evrope mogla da putuje za Kinu. To je izvozna šansa za Srbiju, ako se nalazite na putu kojim se kontejneri vraćaju u Kinu, mogu usput da se natovare. Onda kontejner robe proizvedene u Nišu ili Beogradu neće biti skuplji za 700 evra od kontejnera te iste robe proizvedene u Rijeci.
pre 10 godina
Upravo ce gradovi u Srbiji i Makedoniji uz kanal Morava Vardar da prosperiraju povecace broj stanovnika i postace atraktivna mesta za zivot.
pre 10 godina
Ne gradi se kanal zato sto treba nasoj industriji, vec zato sto treba evropskoj i kineskoj. Mi smo mali igraci i samo usputna stanica i najbolje bi nam bilo da to pametno iskoristimo. Barem jednom u nasoj istoriji, za promenu.
pre 10 godina
Više puta je ukazano da je ovaj projekat značajan i geostrateški, jer onaj ko, kako je rekao Dunčić, ovlada Moravom praktično vlada Balkanom.
Samo bi da vladaju drugima. Kompleks ili?
pre 10 godina
A da napravimo merdevine do meseca ???
pre 10 godina
Hoće li ovom ludilu konačno doći kraj? Ejjj, Kinezi kažu da je projekat izvodljiv?! Jeste ali možda u Kini gde nije problem preseliti gradove od više stotina hiljada stanovnika sa jednog mesta na drugo. Da li se neko pita šta će biti sa Vladičinim Hanom, gradićem na Moravi koja je tamo širine svega par metara, šta će biti sa Vranjem, Bujanovcem gde mora da bude plovni put? Druga stvar, Makedonci potrošiše milione evra na spomenike po Skoplju, mislite da će oni pristati da poruše sve to kako bi im brodovi išli kroz centar grada? Poruka za ministra - vratite se u realnost, ne živimo u vreme izgradnje Panamskog ili Sueckog kanala. Dajte da nam Kinezi prodaju za iste pare maglev vozove i pruge pa da roba stiže za sat vremena od Subotice do Preševa. Nego, biće kao i do sada, lud zbunjenog...tj. vlast narod...
pre 10 godina
Jel mogu ja (bez imalo sarkazma) da podnesem neki zvanicni zahtev B92 kuci, jedinom normalnom mediju u ovoj zemlji zahtev da ne objavljuje "vesti" o ovom kanalu. Sto je mnogo mnogo je, i od radikala.
pre 10 godina
@Serb
U potpunosti te razumem, ja imam 21 godinu, ali sam obezbedio sebi odlazak iz ove zemlje, za 3 dana odlazim i vise se ne vracam.
pre 10 godina
Ja bih uradio kao sto je u Americi,Ameriku izgradili robijasi,tako i u srbiji.Sve bi ih izveo rucno da mi kopaju tamo gde masina ne moze...Sve narkomane koji deci prodaju drogu pored skole,na ulici,sve lopove iz privatizacije,sve koji su odgovorni za propast Srbije u zadnjih 15 god. u ekonomskom i svakom drugom smislu..Svi na kanal od jutra do sutra......AMorava bi bila cista i lepo uredjena reka !
pre 10 godina
o boze...ova nocna mora i dalje traje...
pre 10 godina
brat bratu pet milijardi evra, samo kroz srbiju.
zamislimo taj novac ulozen u prozvodjacko obrazovanje, poljoprivredu i navodnjavanje, eliminisanje birokratije, kupovinu novih tehnologija za male porodicne fabrike i kredite istima,i secu propisa.
poboljsali bi izvoz za 20 milijardi i smanjili nezaposlenost za 50%.
pre 10 godina
kriza je u gradjevinarstvu a kada je tako samo javni radovi imaju tezinu da krene na bolje. Kinezima dajemo na koncesiju mi budemo podizvodjaci, radimo i zaradjujemo, sve sto ima dodira sa gradjevinarstvom bi krenulo da se razvija. nemojmo politika da nam govori da li je dobro ili ne, samo je stvar struke i isplativosti.
pre 10 godina
evo ga opet ovaj sa kanalom ! sredite puteve prvo , pruge . . pa onda mozes o tome da razmisljas . te pare sto hoces da ulozis u kanal , mogao bi da napravis PRUGU ZA TGV ! OD SUBOTICE DO NISA ZA 1h e to bi bio projekat do ja. a !
pre 10 godina
Kakva vladavina Balkanom,kakvi bakraci.Golje,ostavite se vec jednom vladavinama,zar vam nije dosta ratova,vladanja i krvi,pobogu ljudi.
A sto se tice nedostatka vode,to je bar lako:treba samo islopati dovoljan broj bunara i dolapima vaditi vodu.Prosto,zar ne?
pre 10 godina
A da se pomirimo s Hrvatima. Onda dobijamo izlaz na more.Pa ce sve biti lepo kao i pre.
pre 10 godina
S obzirom da su Srbija i Rumunija pregradile Dunav da bi napravili 2 hidroelektrane, obe zemlje su dužne da obezbede BESPLATNO prevođenje brodova.
Kako je ovde u pitanju KANAL koji je veštačka tvorevina, prolazak brodova i prevođenje na prevodnicama se NAPLAĆUJE (doduše, naplaćuje se i tranzit brodova Dunavom kroz Srbiju, ali je to sitno u poređenju sa cenom prolaska kanalom).
Kako bi trebalo da ima 58 (PEDESET OSAM) prevodnica, da ne pominjem i 5 liftova, KOLIKO bi KOŠTALO prevođenje brodova?
Garantujem da bi brodovima bilo jeftinije da idu preko Crnog Mora pa Dunavom, a možda čak i brže (za prevodnice na "Đerdapu 1" potrebno je 90 minuta, a za ovih 58...).
Brodovi da imaju gaz 2.5 do 4.5m, pa nekad ni Dunavom nemaju taj gaz pa kad je ekestremno nizak vodostaj veći brodovi čekaju.
Pa još i Kraljevo da bude LUKA???????
A sad se setih, pre 15 godina su predstavnici radikala na lokalnim izborima obećavali realizaciju ovog projekta i da će Kraljevo i Stalać biti jedne od važnijih luka na tom kanalu.
Pazi, ne možeš u Kraljevu ni gliser da voziš Moravom, a dolaziće brodovi nosivosti 1000 tona...
pre 10 godina
tema je o kanalu a botovi navalili na politiku..Video sam DS 12god i nista samo su napunili dzepove i unistili vec ojadjenu drzavu..Neka se nesto radi..jeste da je bolje raditi zeleznicu i puteve al ajd sad. nego vi se odma hvatate ds-a i sns-a
pre 10 godina
braća napravila 3 klisure, ovo je lagano za njih
pre 10 godina
Vise ne znam ko je ovde lud, ja ili oni...
pre 10 godina
Moze Srbija izaci na more,ako odrzava prugu Beograd-Bar.
pre 10 godina
Ne treba nam ta glupost. Uništili bi time životnu sredinu a i kanal se nikad ne bi isplatio. Zanemarite kinesku studiju izvodljivosti u kojoj su primenjene kamatne stope iz zemlje Oz, trezveno razmišljajte. Zemlja koja nema izlaz na more treba da se fokusira na železnicu.
pre 10 godina
"navodnjavanje poljoprivrednog zemljišta i kvalitetno vodosnabdevanje stanovništva, kao i razvoj turizma"
O cemu Vi gospodine pricate? Pa planirano je da tim kanalom prolaze tankeri sa naftom, da se prevozi sve i svasta a vi pricate o cistoj vodi i turizmu ?!
pre 10 godina
Vidi, sve da ga i iskopaju(tesko - ni autoput nemogu napraviti) i napune vodom(jos teze) i da odrze nivo tokom letnjih meseci(stvarno neznam kako, Sava i Dunav opadnu toliko leti a da nece voda iz potoka) moze li mi neko objasniti kako je moguce da to bude isplativo? Kinezi ce pazariti luku u Grckoj - fino, treba Grcima para. Sad oni ce sa velikih prekookeanaca pretovarati robu u camce (ti recni brodovi su bukvano camci kad se porede sa "velikim momcima")i onda ce ti camci ici kroz tri granice, preko 20tak prevodnica da bi stigli do DUNAVA a onda dalje! To je kao prvo SPORO - recni brodovi su sporiji, plus vreme na prevodnicama, kao drugo skupo - mali kapacitet brodova, troskovi pretovara, troskovi odrzavanja kanala, zaposleni na prevodnicama. Kolika bi bila ta "brodarina" da bi se to sve pokrilo i isplatilo?...Sa druge strane imaju Rijeku koja je par stotina kilometara od centralne Evrope savrseno povezana auto-putevima i zeleznicom, ili mega luke u Holandiji koja prima one najvece brodove i konstantno se siri (bas sam neki da gledao na Discovery). Aj neko sa cinjenicama i argumentima a ne oni tipa "ti mrzis Srbiju i Kinu i Tomu i Vucica pa si protiv kanala" Aj?
pre 10 godina
(La loš, 27. septembar 2013 15:39)
Japanci prave lift do Meseca tako da mislim da merdevine ne bi bile profitabilne, a i problem je poneti garderobu koju bi morali usput da oblacimo:)
pre 10 godina
Zabranjujem vam da me lazete
pre 10 godina
Srbija ima more.. mooooreee nezaposlenih..
pre 10 godina
ahahahahhaha-zar srbija vec ne izlazi na crno more dunavskim putem? o.O
pre 10 godina
Može...može...odmah pošto se prostre do Tokija...
pre 10 godina
Ako je tako onda Srbija oduvek ima besplatan izlaz na more preko Dunava. I koliko je to iskorisceno? Besposlen pop i jarice krsti, a jarici ( glasaci) samo vicu beee beee.
pre 10 godina
Ovo je sramota, da se ignorissu misljenja svih eminentnih vodoprivrednih strucnjaka koji su obajsnili da vode nema dovoljno u susnom periodu.Prica "zvanicnih" planera je spam da bi odvukli paznju sa sustine, da ce u svoje dzepove strpati nase pare, koje smo uplatili kroz porez, da izrade prostorni plan koji ce biti skup, a oni konsultanti. Nigde u normalnom svetu, pa ni u EU zainteresovani investitor nemoze da radi studiju izvodljivosti. Koliko mi je poznato, tu treba Strateska procana uticaja a ne uobicajena. Ako postuju zakon, moraju da ukljuce u proces i stanovnike u slivu, strucnjake, ekoloske studije, itd. Prostorni plan je optimazicija koriscenja zemljista u skladu sa prirodnim karakteristikama, a ne prilagodjavanje prirodnih karakteristika do devastacije zeljama prostornih planera. Mislim da treba doneti lezspecijalis da ljudi stariji od 60 godine nemaju pravo da odlucuju o bilo cemu sto ce imati dugorocne posledice . To sto je on profesor, nemora da znaci da je strucan i racionalan.Mnoge struke treba da daju svoj sud a ne Kinezi i planeri, koji vec znaju koji je njihov procenat (cital milioni evrica)
pre 10 godina
normalno da Evropa nije zainteresovana jer bi puštanjem kanala u rad promet luka u Roterdamu i Antverpenu posle prvih pet godina pao 30%. Pogledajte koliko je kraći put za brodove koji sa istoka idu kroz suecki kanal do Soluna, nego da idu preko celog Mediterana do Gibraltara, zatim oko apeninskog poluostrva i na kraju kroz Lamanš do Roterdama i Antverpena. Dok prekookeanski brod stigne gore, već je u Solunu pretovaren u rečne barže i samohotke, a roba je već preko Srbije stigla do kupaca u Mađarskoj, Slovačkoj, Austriji čak i južnih delova Nemačke. Da ne pišem o tome kako bi turisti iz cele Evrope, rečnim kruzerima moglo da stigne do plaža u severnoj Grčkoj. O rastu turizma (banja, gradova,planina i dr.)u Srbiji koje bi ti isti turisti posetili usput,stvarno ne treba drobiti. Ovo bi celu Srbiji za dvadesetak godina ekonomski diglo i brzo otplatilo i 20 milijardi eura a ne tih 15, samo ugovore sa Kinezima napraviti kako treba, a ne kao ovo aljkavo sa južnim tokom
pre 10 godina
@ "Preliminarni rezultati studije za kanal Dunav–Morava–Vardar pokazali su opravdanost izgradnje,.."?
Molim Vas objavite te "argumente" opravdanosti izgradnje kanala Dunav-Morava-Vardar. Zašto je STUDIJA tajna?
pre 10 godina
zasto mora da se kopa kanal da izadje na more kad moze preko Rumunije u crno more !
pre 10 godina
jeste isplativa, jeste preskupo i mi nemamo te pare. i drzavna kasa nam je prazna. to su cinjenice!!!
pre 10 godina
Zna li ministar koje stene cine zamisljenu trasu!?Neka svrati do nas n
a RGF-u,da ga posavetujemo,taman i da posvedoci lagani propast srpske geologije.
pre 10 godina
Tehnologija je otišla mnogo dalje nego što mislimo, a Kinezi je imaju (nažalost drugih ili na sreću njima ne znam) u top klasi.
ALI, uvek "ali", izgraditi ovaj kanal. Mnogo je to para, vremena i ko zna koliko kolateralne štete za nas.
Ne sumnjam da bi mogli da ga naprave ali ŠTA MI OD TOGA IMAMO IZUZEV PROMENE U U DŽBENICIMA GEOGRAFIJE???
Mislim da će ovo generalno i biti prihvaćeno ali samo radi lične koristi kao i uvek do sada.
Slažem se sa konstatacijom da je daleko bolje rešenje moderna pruga sa duplim kolosekom od Subotice do Makedonije.
Pa, kod Grdeličke klisure nema mesta ni za auto-put, kakav, bre kanal u plićaku od pola metra širine 10 ??? Moze za kajakaški klub "Leskovački entuzijasti" ha, ha, ha...
@ Odlazim iz zemlje sa 21.god.
I tata bi sine, i tata i mama i baba i deda i mnogi drugi al' ne mogu...
pre 10 godina
Ovom logikom Srbija je već na moru. Ili se Dunav ne računa već samo sumnjivi megalomanski projekti?
Lepo očistite DTD, ako možete razgranajte ga i napravite nešto slično u Mačvi i Pomoravlju, ako i ovo uspete, onda budalite do mile volje...
pre 10 godina
Mnogo je to 58 prevodnica....... :(
pre 10 godina
srbija moze da izade na more , jeste 500 eu dvonedeljni aranzman.
pre 10 godina
Apropo ideje Skeptičnog Vranjanca...
To za maglev vozove ja govorim odavno ali hajde ti objasni to takvim stručnjacima koji vode ovu državu! To bre nikad čulo za nešto tipa magnetne levitacije u komercijalne svrhe.
Nažalost, to bi bilo jedino rešenje za našu državu podeljenu između Beograda i provincije. Kada bi se moglo stići za sat od severa do juga zemlje automatski se ukida provincija kao pojam, pospešuje se život na selu, ubrzava se promet roba i usluga, ali džaba sve kad je prioritet neki šlogirani kanal i koliko-sam-ja-tu-dobar filozofija...
pre 10 godina
Bolje te pare da uloze u otvatanje novih radnih mesta. Taj Bacevic se od svih poslova u ministarstvu, uhvatio samo za kanal. Ova vlast nije u stanju ni ulicu da asfaltira, koridore da i ne spominjem.
pre 10 godina
ja predlazem da radikalima na sledecim izborima ovo bude okosnica kampanje, sa ovim dobijate sigurno...
pre 10 godina
Dajte ljudi da skidamo ove vizionare,leba nemamo a ovi ce da nas zatru total!IZBORI PRE KANALA!!!VI STE U KANALU!!!
pre 10 godina
Postoji više studija koje ukazuju na neodrživost ovog projekta, jednu sam i čitao. Argumenti su bili sasvim razumni, a znam i da je dostavljena Vladi. Tako da mi stvarno nije jasno dokle će se ova tema provlačiti. Umesto modernizacije železnica ili izgradnje metroa, na primer. Ako već razmišljamo o krupnim infrastrukturnim projektima. U toj istoj Kini, vozovi idu 300 km/h...
pre 10 godina
Po toj logici Srbija već izlazi na dva mora, jer je posredstvom Dunava povezana i sa Crnim i sa Severnim morem.
pre 10 godina
ne znam sto se ljudi pale novo bi kinezi radili uz koncesiju, ako hoce samo izvolte
naravno da kredit za ovu egzotiku ne dolazi u obzir
pre 10 godina
Svasta oni pricaju, al' nista im ne vredi kada na sajtu RHMZ pise:
Хидролошке најаве
Наредних дана на Великој Морави, на притокама Колубаре и Јужне Мораве, на Јадру, као и на Тимоку протицаји ће и даље имати вредности минималних средње месечних протицаја 80%-не и 95%-не обезбеђености малих вода (биолошки минимум).
Најава је за период од: 09:40 27.09.2013 до: 09:40 28.09.
http://www.hidmet.gov.rs/ciril/upozorenja/index.php
I tako vec nekoliko godina osim u rano prolece ako ima snega koji se topi!
pre 10 godina
Nije problem izgradnja nego ko ce to da plati. Da li kinezi planiraju sami da finansiraju ovaj kanal i sami da stopanisuju i naplacuju za koriscenje (sto je najbolja solucija) ili samo da daju povoljne kredite koje bi nas obe drzave zaglavile za iduce 50 godina i pretvorili bi nas u kreditne robove
pre 10 godina
Srbija može da izađe na more
--uz prelazak preko granice--
pre 10 godina
Pare se najvise drpaju kod investicija. Zato se I bore za dobijanje ovakvog projekta. Samo 10% da ode u dzepove nekolicine vidite koliko je to. Ja sam iz Leskovca,par km od Morave I ne mogu da verujem da je nekom palo na pamet da ce tu da prodje brod. Pa dodjite da vidite vodostaj leti,da li ste normalni...
pre 10 godina
Ne znam zasto su svi po difoltu protiv ovoga? Mozda jer su ovi predlozili. Nema veze jel predlozio Ceda, Vucic ili Djilas. Ako mozemo da imamo koristi,zasto ne podrzimo ideju? Ako ce kinezi da plate i naprave,zasto im ne bi smo dali to u koncesiju? Imali bi nesto veliko i sa velikim potencijalom.
pre 10 godina
"Mi moramo, mi možemo, mi hoćemo!" Čuveni predizborni slogan od pamtivjeka. Samo je problem što sad nema izbora!? Nešto mi tu smrdi.
pre 10 godina
"...kad kroz žito ide, on sjeda u čun,
sasvim na svoj način
živi Antun Tun..."
pre 10 godina
O ovome najbolje da pročitate šta kaže struka, a ne neki sa govornice koji obećava kule i gradove zbog svoje fotelje.
Sve lepo piše, samo treba da se pročita:
http://www.ains.rs/A3.vesti.dokumenti/stavovi.OGN.kanal.htm
pre 10 godina
Za Boga miloga dosta bre više !
Uložite novac u navodnjavanje Srbije, u polja i njive, u protivgradnu zaštitu.U srpsko selo koje se gasi. Hrana i izvoz hrane je budućnot. Srbiju može da spase samo jaki poljoprivredni agrar. I još nešto.Uložite u izvore vode. Tako se otvaraju nova radna mesta. Svi budući ratovi vodiće se oko vode a ne kao sada zbog nafte Pa ako Vam je stalo da vladate onda bar da imate sa čim, pa onda vladajte.
pre 10 godina
Hajde da napravimo most do SAD :)
pre 10 godina
pustite politiku po strano, ja bih voleo da se gradi i razvija, manje taj kanal koliko hidroelektrane i eto posla za inženjere, za vss i za sss. Da li je pusto obećanje ili ne videćemo.
pre 10 godina
Sta se bakcemo sa kopanjem kanala da bi izasli na more, mnogo je jednostavnije da malo zatrpamo Djerdapsku klisuru pa da napravimo ponovo Panonsko more I to na sopstvenoj teritoriji. Kad je moglo da otekne kroz istu klisuru valjda mozemo da napunimo Panonsku dolinu vodom ponovo. Ovo je ostvarljivo koliko I ovaj kanal do Egejskog mora. Pocecu da verujem u vanzemaljce.
pre 10 godina
Ma dajte jludi, bolje da iskopamo rupu direkt do kine, tako bi se gledali direktno :-), a i moze roba kroz rupu da se dotura, ne mora preko soluna.
pre 10 godina
i ja mislim da srbija moze da izadje na more , i to preko turistickih Agencija Avionom.
pre 10 godina
Suluda ideja.
pre 10 godina
Nasa drzava je zaista veliki lider - u iluzijama .
pre 10 godina
Stara verzija ove "demagoške pesme" iz 90-tih,bola je otprilike:
"Ima more,
ima more,
preko Crne Gore"!
Ova obrada,"radna verzija" ,sa "Moravom,kanalom i kopanjem",mislim da se neće puno popeti na ovoj muzičkoj top listi!
pre 10 godina
ciji je onaj Yugoslavenski dok,btw. prilicno velik ,cirka 300 metara ,dole u Solunu zvan Yugoslavenski ???
mene ovo pitanje zanima,cisto iz pitanja pomorskog prava
pre 10 godina
"Poneki mornar mozda ostane bez ladje,ali bez mora to je izuzetan peh".
pre 10 godina
Ej, a zašto danas nema nijednog teksta
o arapskim investicijama i kreditima,
ja ne mogu bez toga, molim Vas!
pre 10 godina
Mozda ove dve 42-katnice u Skoplu prezive potop,ostalo nece.http://www.mkd.mk/makedonija/skopje/stanovite-ne-se-prodavaat-a-doprva-kje-pochne-prodazhbata-na-1376-stanovi-vo
pre 10 godina
sećate li se brzih pruga srbije?
pre 10 godina
Šta će nam more, samo da navučemo vlagu u kosti.
pre 10 godina
Cela ova prica je za dnevno politicke svrhe, opet se ide grlom u jagode. Ni osnovnu infrastrukturu nismo doveli u red, mostovi, putevi, zeleznica a neko hoce da pravi istorijski poduhvat. Pa dajte vise sredite koridore, auto put nam je katastrofa. Sela umiru jer nema osnovne infrastrukture da ne nabrajam dalje. Vozaci najbolje znaju kakvi su nam putevi.
pre 10 godina
Nis sas sopstvenu luku? Budemo ozbiljni nekako. Nece to da bude...
pre 10 godina
Nije problem iskopati kanal u poređenju sa naći vodu za taj kanal. Moravu i Vardar pregaziš 6 meseci u toku godine.
pre 10 godina
Vojmja oca.
pre 10 godina
hm...pa stara poslovica kaze da ako umochis prst u more povezan si sa cjelim svjetom,dakle - kad umochish prst (nozni , rucni - nebitno) u Dunav npr. povezan si sa cjelim svjetom,zato jer Dunav otiche u Crno more koje je Bosporskim kanalom povezano sa Mediteranom,preko Girblartara sa Atlantikom i tako dalje sa cjelim svjetom.Sve je povezano allready..Madjari su imali mornaricu ,a nisu imali more..za poznavanje nautike ne moras zivit na moru itd,itd...
pre 10 godina
A tunel do Kine?
pre 10 godina
@jeste isplativa, jeste preskupo i mi nemamo te pare. i drzavna kasa nam je prazna. to su cinjenice!!!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (abc, 27. septembar 2013 18:38)
Samo jedna mala ispravka -nije isplativa!Skuplje bi bilo održavanje tog plovnog puta od protoka robe istim!Po nekim analizama troškovi eksploatacije -razni(čišćenja-bagerovanja,održavanja prevodnica)itd bi iznosili preko 500 miliona eura godišnje!!!!!!A vode nema!Ako bi se postojeće akumulacije makar delimično preusmerile u funkciju kanala pola naselja uz Južnu Moravu ne bi imalo VODU za piće!!
pre 10 godina
Moze i prst u oko, al boli.
pre 10 godina
A da li se sećate filma Čudo nevidjeno...?
pre 10 godina
Evo ovako, može kanal, ali prvo auto put i nova železnica sa maglev vozovima.
Posle toga može i tunel do Kine, naravno isplativ!
pre 10 godina
Ova idilicna slika je varka i prevara za citaoce i siguran sam da na Sueckom kanalu, nista drugo nebi bio ni ovaj, nije takva slika moguca. Protok vode bi za povecanu povrsinu bio nedovoljan i brzo bi se stvarala bara ili bi morali da kopaju kanal od Dunava pa bi vodostaj pao u Vojvodini i arapi bi imali iste uslove kao i kuci u Emiratima.
pre 10 godina
Hocemo BRZI VOZ BEOGRAD-Nis-Skopje-SOLUN
Sa Wi-Fi I kulturnim sedistima I restoranima kao sto kulturan svet zivi.
Da se moze raditi, putovati I zivet bolje i efikasnije mnogo puta nego sada
To nam isto Kinezi mogu zavrsiti puno, puno brze I jeftinije.
I to bi se 129 puta brze isplatilo
pre 10 godina
Ovaj projekat ce da nas zakopa.
pre 10 godina
@Nexus Nemoj tako. Iduce godine u ovo vreme tecice tim kanalom uzvodno med i mleko, i eurokrem.
pre 10 godina
Gorane,dobro je da se napravi kanal,ali kazi kako i gde ce se iseliti pola Skopje(oko 350000) i celi Veles(50000)?Ko ce da napravi autoput i pruga od oko 220 km koji sada prolaze na nekoliko metara poded Vardara?Evo slike sa dio Velesa http://www.panoramio.com/photo/44471409
pre 10 godina
Neprocenjiva mogućnost da brodom plovite od Severnog mora, srednjom Evropom, Moravom i Vardarom do Egeja! A i mogućnost da Palma brodom poseti jagodinsku plažu u Grčkoj!
pre 10 godina
Za pocetak mogli bi da stavite berem sliku Morave
93 Komentari
Sortiraj po: