Ponedeljak, 23.09.2013.

13:54

"Dajte mi Železnice i imaće profit"

Vlasnik "MK grupe" Miodrag Kostić kaže da kao savetnik može da pomogne Železnicama Srbije i da je siguran u uspeh.

Izvor: Blic

"Dajte mi Železnice i imaæe profit" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

100 Komentari

Sortiraj po:

Dexterijus

pre 10 godina

Ja bih napravio jednu "rokadu" i dozvolio bi MK grupi, da "gazduje" Zeleznicama.
Evo ti brale Zeleznice na 5 god, i ako napravis boljitak, i "skines" je sa subvencija, damo ti odma jos 5 godina da "gratis" vodis, i uzmes profit, a drzavi ni dinar da netrazis!!!! Posle 10 god drzavi da vratis preduzece sa profitom....
Dobro tebi, dobro drzavi, dobro svima, dobro meni....

Marija

pre 10 godina

Pa ni jedna zeleznica na svetune postoji bez subvencija.
Sto se tice Kine,Japana I Koreje ne bih ni da komentarisem, to su vise milionske zemlje sa istocnjackom kulturom I vecina stvari odande je neprimenljiva.Ocigledno bi gospodin da uvede robovlasnicko drustvo- dok se njegova deca skoluju o njegovom trosku ( nisu dobili stipendije nego im otac placa)u Svajcarskoj I Enleskoj naravno da mu odgovara da svoju radnu snagu ne placa ili ako zatrudnis raskine ti radni odnos itd...

Zeka

pre 10 godina

Kaže Kostić da, pošto Železara uvozi i koks i rudu, a koristi i uvozni gas, treba je ugasiti jer niti jednu od tih sirovina nemamo u Srbiji? Nadam se da je Kostić dosledan, pa da, recimo, predloži gašenje toplana u Srbiji, pošto i one koriste gas i naftu, koju takođe nemamo. Ili da zatvori sve fabrike za proizvodnju plastičnih masa, jer i te sirovine uvozimo. Ili da ugasi tekstilnu industriju, pošto baš i nismo neki proizvođači pamuka!?!

spanac

pre 10 godina

daj ti meni secerane za dva evra a ja cu izvuci odmah i zeleznicu i zelezaru
a da ti ne pricam kako si izvozio psenicu iz srbije po 8 i bez istovara iz barzi istu vracao a sve srpske pare.zbog tebe nemamo subvencije od nemacke za secer,ides u zatvor

Milan

pre 10 godina

Glupost Milane ili debela laz. Kako vise volis.
(TGV Putnik, 23. septembar 2013 16:12)

http://www.sbb.ch/home.html

http://www.swiss.com/web/EN/Pages/index.aspx?Country=GB

Hvala Bogu svi imamo internet pa proverite sami. Karta za TGV Cirih-Pariz 308 franaka, drugi razred! 508 franaka prvi razred. Karta za avion 387 franaka, i to Swiss, ne neka low cost kompanija, i povratak istog dana sto se smatra poslovnim putovanjem, i naplacuje daleko skuplje.

Sada naravno ne ocekujem izvinjenje od nekoga ko oslovljava sa "ti" osobu koju nikada nije sreo.

Zuki

pre 10 godina

Normalno je da TGV bude skuplji od aviona. Brze i udobnije stizes na odrediste. Sta mi vredi sto avionom krace putujem kad mi krajnje odrediste a ni polaziste nije aerodrom nego kuca, hotel, kancelarija.

z

pre 10 godina

Kina? Recimo da nasi radnici imaju uslove kao oni u Foxconu?
Prvo gospodine, da vidimo kako ste se vi obogatili?
Da li ste uspesan biznismen ili covek kome su politicke veze stvorile bogatstvo?
Takodje, u zemljama koje pominjete, niko nikom nije poklonio zeleznicu.

Aleksandar

pre 10 godina

za (Marko, 23. septembar 2013 16:45)

Kada je uveden evro, institut za sprski jezik SANU je saopštio da su oba naziva tačna i ravnopravna. I time su napravili zabunu, kasnije su ispravili:

Ова европска валута среће се у два вида: е̏вро и е̏уро. За оба има оправдања: за први јер у нашем језику речи с тим грчким кореном (< Ευρώπη) имају изговор са в, по витацизму: Европа, европски, европејац, па и серија сложеница са префиксоидом евро-: Евроазија, евроазијски, евроинтеграције…; а за други што је оригинални назив те валуте заиста са -у-: euro. Ипак, сви европски језици који користе ову валуту примили су њен назив према свом изговору овог корена (енгл. /jʊərəʊ/, нем. /ɔʏʀo/, франц. /øːʀо/, грч. /evro/…), па је Одбор за стандардизацију српског језика озваничио форму с традиционалним кореном.

Дакле, евро а НЕ еуро.
Множина ове речи је е̏ври-е̑вра̄-е̏врима (обратити пажњу на дуги акценат у генитиву).

draginja

pre 10 godina

Lako bi gdin Kostic napravio super zeleznicu,samo da se zalaufa ovaj strucni kadar sto je dobio VII stepen strucnosti na cuvenom fakultetu u Zrenjaninu,predavanje subotom prisustvo nije obavezno ,ispiti se polazu samo pisneno, a celo "skolovanje"traje par meseci.

pametnom dosta

pre 10 godina

-----------------------------------------------
Glupost Milane ili debela laz. Kako vise volis.
(TGV Putnik, 23. septembar 2013 16:12)
-----------------------------------------------

@TGV Putnik
Naravno da NIJE glupost i to što je Milan napisao je suva istina. I u Nemačkoj je brza železnica ladno skuplja od aviona. Povratna AVIO karta Beograd-Hamburg me je koštala 270€, a voz samo od Minhena do Hamburga, u jednom pravcu - 140.

Pa ko je tu lud?!


Što se železnica tiče i ja bih mu oberučke dao na upravljanje, jer gore od ovog ne može. Gubitaš bez granica i bez kontrole je daleko najgore rešenje. Ovako - dati nekom na upravljanje, pa nek' vadi oči. Dosta smo mi dotirali za razne železnice, farmacije, industrije i ko zna za šta sve ne. Pa dokle bre više?!

Maki

pre 10 godina

Ajmo ljudi procitajte vest pa onda komentarisite, nije chovek rekao da hoce da kupi zeleznicu, informisite se pre nego li pochnete da lupate gluposti.

lesa

pre 10 godina

Dali su mu seceranu za 1din i sad on ima profit, dajte mu zeleznicu da ina jos veci profit. Dajte nu celu Srbiju nek bude bilioner a narod nek jede korenje.

Toranaga

pre 10 godina

@jajara,
ma uzeli bi Japanci to i garantovali profitalnost zeleznica ali pod uslovom da se zemlja ocisti od ovog naroda. Sa ovim narodom ne ide bre.

Dragan

pre 10 godina

Niti jedna zeleznica u svetu funkcionise bez subvencija i to je fakat... Drugacije to ide... Nesto drugo je problem kod nas, u svemu...

Ilija

pre 10 godina

Evo ja cu sada napraviti zeleznicu da bude profitabilna. Za pocetak cu da otpustim sve partiske kadrove. Sad kad su ostali samo ljudi koji zaista nesto i rade mozemo da predjemo na modernizaciju prvo pruga, posle i vozova i za koju godinu eto cistog profita. . .
Nije tesko napraviti profit niujednom javnom preduzecu, samo je tesko otarasiti se partiskih kadrova i to je glavni problem za Srbiju. Od drugog svetskog rata pa na ovamo vlasti su uvek oni bili najvazniji, a ostali manje vise i dok se ne izvrsi departizacija iz korena bolje nece biti. . . I kontam da je bas to na sta je mislio Kostic kad je rekao da mu se politicar ne mesaju u posao. . .

TGV Putnik

pre 10 godina

TGV mogu da priuste firme i biznismeni, a za obicnu raju je to skupo (izadje vise nego avion!).
(Milan, 23. septembar 2013 14:20)

Glupost Milane ili debela laz. Kako vise volis.

Pametnjaković

pre 10 godina

Masa nas ovde može isto tako da sredi železnicu i železaru, ako bi nam dozvolili. Problem je u tome što nama neće nikada dozvoliti, jer bismo mi posle železnice i železare sredili i sve ostalo, pa na kraju i sve njih, a u takov Srbiji za njih više ne bi bilo mesta i to oni vrlo dobro znaju. Lopovi su samo uspešni kada kontrolišu sve i kada je sve u njihovim rukama. Samo revolucija, da ih sve šutnemo u prošlost zauvek, to je trebalo odavno da uradimo.

Ovich

pre 10 godina

@mattko

U Svajcarskoj posle 2 godine na birou krecu sa drasticnim metodama. Primoran si da radis bilo sta sto ti ponude. Gradska cistoca, radovi na putevima, tunelima itd.... Uvek ce da ti nadju nesto. Naravno i dalje primas vitalni minimum kao pomoc od oko 2000 EUR mesecno.

Naravno to ne vazi za ljude kvalifikovane u odredjenim domenima i sa radnim stazom. Tu mozes eventualno da provedes jos godinu dve na grmaci drzave kroz kurseve, volontiranje itd...

Ovaj princip se forsira u zemlji gde je nezaposlenost na nivou od 2 do 3%. Sad zamislite da Svajcarci preuzmu kormilo u Srbiji gde je nezaposlenost preko 20%? Svi radno sposobni bi bili sa lopatama u rukama, sredjivali bi SVE do najsitnijeg detalja a eventualno bi dobili porcije hrane i kolektivno prenociste.

Pola vas bi pobeglo u tu Kinu, ali bi zato Srbija blistala posle svega par godina.

Nikad nikome izvini

pre 10 godina

Zasto bi Kosticu dali zeleznice da je postavi na noge...Pa dajte je bilo kom coveku koji ima privatnu firmu koja dobro posluje i dajte mu odresene ruke i on ce je postaviti na noge nije to problem...problem je u visku zapislenih,u neradu u kradji...Oni razmisljaju na nacin NE MOGU ONI MENE TAKO MALO DA PLATE KOLIKO JA MALO MOGU DA RADIM...Dok se to ne promeni takvo stanje ce biti u svim javnim preduzecima...Oni ulazu u svoje dzepove a ne u infrastrukturu...vecina ljudi bi pre putovala vozom nego autobusom...al vozom se nikad ne zna kad ce i da li ce stici na odrediste...u nasim zeleznicama se ne koriste satovi nego kalendari...zalosni su jako...

mattko

pre 10 godina

Ovaj drzavni tajkun hoce da nam stavi robovske okove oko nogu primenom kineskog modela zakona o radu koji je jedan od najsurovijih. Ovde postoji tradicija zasnovana na evropskim vrednostima. Zar je smisao zivota robovski rad da bi se tajkuni bogatili? Drzava mora da obezebedi socijalni minimum svima i to bas zahvatanjem od tajkuna ovog tipa pa ce onda i radnik moci da bira da li da bude na socijali ili da radi sto bi automatski prinudilo tajkune da posteno plate radnika. Ovako nema socijale, pa se posao dobija na principu ko zeli za manje para da radi.I to u sred Evrope!

m

pre 10 godina

Zeleznice su prirodan monopol.. Jednostavno jedna pruga i to je to... U zemljama gde zeleznice funkcionisu na pravi nacin, zeleznice nisu u privatnom vlasnistvu - pitajte obicnog Britanca sta misli danas o usluzi transporta vozom i obicnog Francuza - razlika je ogromna...

Sto ovaj Kostic kad je toliko pametan ne udje recimo u tekstilnu idnustriju... Zaposli radnike, prodaje odecu.. Bude nesto kao onaj vlasnik Zare.. Nego se sve bavi privatizacijom domacih preduzeca...

Spanci nisu bas bili modna sila nikada, pa eto ZARA napravi cudo svojim biznis modelom...

OjsOjs

pre 10 godina

Ne dajte mu zeleznice, dajte mu lisice i svi ce mo imati (vratiti) profit!!!

BTW: Poceo je mnogo da kukurice, a zna se koji petao prvi ide u supu!

Tesna koza

pre 10 godina

Kaže da preslikamo kineski Zakon o radu! A kako bi bilo da preslikamo kineski krivični zakon pa da za pljačku državne imovine tajkuni vise na Terazijama?
(Žalba ne zadržava izvršenje, 23. septembar 2013 15:22)

I Mia Aleksic je rekao: Ja bih lopove ma.... im j**** vesao da vise kao plakate, da opominju narod, pa nemamo mi toliko da moze da se krade nego tek da se zivi...

zoran

pre 10 godina

Zeleznicu prodati 51-49 u korist kupca, jedino Japancima, Nemcima ili Kinezima. Uz jedan uslov - moraju da zaposle svoje ljude. Znachi, niti jedno odgovorno mesto da ne ide u ruke Srbina. Samo radnike za shaltere, uz elektronsko nadgledanje i pretres pri odlasku sa posla, sto bi takodje vazilo i za mehanicare, ljude koji odrzavaju pruge, chistache i slichno osoblje. Sa ovakvim planom, za 10 godina imacemo vozove koji ce ici preko 200km/h po Srbiji. Za to vreme, preko TV i po shkolama da se odrzavaju kursevi za pravilnu upotrebu vozova, kako ne bi ljudi, u chudu, krenuli za kamenovanjem, jer se nesto nepoznato krece kroz njih kraj.

mikeli

pre 10 godina

Kada pročitam sve komentare mogu samo da konstatujem da je Srbija tu gde jeste zato što smo mi takvi kakvi jesmo. Vidim da svi svoju struku poznajete dobro, a ostale odlično. Svaka čast.
A zašto da mu ne damo na upravljanje na tri godine? Nego se vi bojite da ne biste imali šta da komentarisali ako bi stvarno uspeo da napravi profitabilno preduzeće. A vidim da bi i mnogi od Vas mogli to da naprave, pa se pitam zašto to i ne uradite, preduzetnici, biznismeni.
Naravno da podržavam ideju. Sve je bolje nego ovo što jeste i siguran sam da gubitak ne bi bio ovoliki koliki je sad. Kole je iz krize izašao jači nego što je bio pre nje, pa i to nešto govori o njegovim sposobnostima. Sada će mnogi reći "lako mu je kada je bio u sprezi sa vlašću". Pa i drugi su bili, pa ne vidim da se napravili nešto za pohvalu. Podržite jednom nešto što makar i na prvi pogled liči na dobru ideju.

Marko BG

pre 10 godina

Mislim da pitanje železnica definitivno treba rešiti. Možda je jedno od rešenja punuditi železnice na upravljanje privatnom kapitalu ali u odnosu 49% prema 51% u korist države. Neka privatni kapital upravlja železnicom ali uz kontrolu države. Pronalaženje najbolje ponude treba odraditi putem javnog tendera. Ako Kole tada ponudi najbolji plan razvoja železnice, neka preuzme upravljenje, uz kontrolu države.Trenutni trend razvoja železnice vodi u nove ogromne gubitke koja nijedna država na svetu ne bi mogla da podnese. Naravno, nikako ne podržavam Koleta, Hamovica, Beka i slične. Na tenderu može pobediti i neka strana kompanija. U svakom slučaju, bez privatnog kapitala i novog menadžmenta ne vidim poboljšanje za železnicu.

nesa

pre 10 godina

125 miliona nasih para?A koliko je nasih para otislo u secerane koje je ovaj zuti ekspert dobio za 3 eura?A sad mu je malo sto se igrao sa secerom,voleo bi da bude masinovodja,skretnicar ili kondukter.

veterinarBG

pre 10 godina

99,99% vas koji pljujete po Kosticu ne bi ni STR mogli da vodite profitabilno,a kamoli zeleznice...Strasno koliko je ovaj narod zadrt I zaglupljen...strasno.
Kupio za evro..?A koliko je dugova kupio za taj evro?

Spectator

pre 10 godina

@ bonaparta3, ne odgovara istini da nijedna zelejznica ne posluje pozitivno. Samo cu reci da su Njemacke Zeljeznice "Deutsche Bahn" proslu godinu zavrsile sa 2,3 milijarde eura dobiti i da ce uplatiti u drzavni proracun preko jedne milijarde eura dobiti.
Sto se g. Kostica tice, treba mu dati novac za studiju izvodljivosti i ako studija pokaze, da je njegov naum, po objektivnim kriterijima ostvariv/moguc, zasto mu de dati ovaj za drzavu vruci krumpir!?

kiki

pre 10 godina

dali bi oni njemu i zeleznice i zelezaru,....ali onda bi trebali i svoj drzavni aparat da smanje za 50%,u tome je problem,kde ce sa svojim ljudima?

Goran

pre 10 godina

Za zelezaru, svaka cast!
Slazem se da treba staviti katanac I kraj. Mnogi ce naravno reci, sta ce taj narod tamo da jede, a ja pitam sta jede cela Srbija?
Ne mogu ljudi sirom Srbije da gladuju a oni da dobijaju 60% plate za nista, tj za nerad

Vojvođanin

pre 10 godina

A šta bi bilo da prekopiramo "Zakon o socijalnoj zaštiti" npr. Mađarske gde radno sposobni, koji primaju socijalnu pomoć treba da odrade 40 časova mesečno (čiste ulice, trgove, kanale, skupljaju smeće - rade gde je minimalna mogućnost ozlede!) i ako iz neopravdanih razloga to ne odrade, GUBE PRAVO NA NOVČANU POMOĆ NA GODINU DANA!!!

aleks

pre 10 godina

DAJTE i meni i ja cu da ih napravim profitabilnim !
pa sta si ti, nije ti to tatino !
tako si pokrao i ostale stvari - ti i tebi slicnima !
u nekom drugom periodu zavrsio bi na giljotini samo da znas !
ali u ovom...si verovatno heroj sa gomilom sljama po televiziji...

jadan ovaj narod

Vrbašanin

pre 10 godina

Čovek hoće da ugasi grad Smederevo, kao što upravo gasi Vrbas. Za mene nisu uspešni poslovni ljudi koji zatvaraju i otpuštaju, nego koji grade fabrike i zapošljavaju. Kostić je, kao rođeni Vrbašanin, najomraženiji lik u opštini i samo se pitam dokle će ovako?

Žalba ne zadržava izvršenje

pre 10 godina

Kaže da preslikamo kineski Zakon o radu! A kako bi bilo da preslikamo kineski krivični zakon pa da za pljačku državne imovine tajkuni vise na Terazijama?

Vasa

pre 10 godina

"nama nisu problem tajkuni, već siva ekonomija, koja raste"-rece tajkun, a takodje cuvena izjava " svi smo mi pomalo kraduckali", pa sad daje mudre savete o nacionalnoj ekonomiji...strasno

Milan

pre 10 godina

Svajcarci su za Srbe Marsovci sto se tice organizacije preduzeca, suzbijanja korupcije i efikasnosti uopste, a svejedno imaju subvencionisanu zeleznicu+je i pored subvencija medju najskupljima u svetu.

Austrijska zeleznica je subvencionisana, Nemacka takodje. U Francuskoj je jedino TGV profitabilan, ali taj deo je odvojen od ostatka SNCF-a (nacionalne zeleznice) koji pravi vece gubitke nego TGV profit. TGV mogu da priuste firme i biznismeni, a za obicnu raju je to skupo (izadje vise nego avion!). Bez subvencionisane zeleznice za siroke mase sistem javnog prevoza u gradu kao sto je Pariz bi jednostavno kolabirao kada bi se te hiljade ljudi prebacile na ulice.

Britanci su privatizovali zeleznicu, ali na odredjenim relacijama izmedju velikih gradova gde privatnici mogu da naprave profit, London-Macester npr A i to sto je privatnik preuzeo kosta mnogo, a vozite se dizel motornim vozovima iz sedamdesetih , dakle ispod velikih brzina tipa TGV.

Jedina drzava na svetu! koja je uspesno "skinula" zeleznicu sa budzeta je Japan, ali u Japanu je protok ljudi i iskoristenost kapaciteta tolika da ni jedna druga nacija to ne moze postici. Primera radi, tokijska centralna stanica ima protok od 10 miliona putnika dnevno! To zahteva organizaciju koju samo ta nacija ima.

A ovaj lik Kostic koji je do bogatstva dosao uz pomoc politickih veza (dakle preko nase grbace) tvrdi da zna bolje od Svajcaraca ili Francuza!!? I onda se cudimo sto nas svet smatra arogantnom nacijom.

Građanin

pre 10 godina

Hoće železnicu? Dao bih mu je! Seo bih, napisao ugovor i kada bi se usaglasili oko ugovora isti bih objavio u svim štampanim medijima da se vidi iza čega je stala država, a iza čega MK. Onda bi ga pustio da bije tržišnu bitku i da za tri do pet godina ispuni ono što je rekao, a što bi bilo navedeno u ugovoru. Da vidim da li je stvarno sposoban to da uradi ili samo priča u prazno...
Naravno ovo sve zvuči kao bajka, jer niti su političari pošteni da sednu i naprave takav ugovor, niti je on spreman da snosi posledice ako ne ispuni zacrtano, a onda bilo kakvo njegovo uplitanje gubi smisao i ovo sve postaje samo naklapanje i ništa više.

Vuk

pre 10 godina

S obzirom da niko od političara, niti iz prošlosti, niti iz bliske budućnosti definitivno neće biti u stanju ništa da uradi, prihvatio bih Kostićev predlog uz pomno posmatranje rezultata. Gledajmo racionalno, ko ima bolju ideju? Možda ni on nije najbolje rešenje, ali neko mora da pokreće stvari sa MRTVE TAČKE i to POD HITNO!!!

exds

pre 10 godina

Kazes da te 3 godine niko ne zove...Kosticu tebi je mesto u zatvoru...nakrao si se preko tvojih politickih prijatelja iz ds-a sad pametujes...Vrbas unisten tvojom kupovinom firmi...nije vise Titov Vrbas vec Kosticev Vrbas...sve isprepadani robovi koji rade za minimalac

Zoran Simic

pre 10 godina

Kostic je sposoban covek i ja sam za to da neko iz Vlade porazgovara sa njim pod kojim uslovima bi prihvatio upravljanje zeleznicama na 3 godine. Jasno da se odredi ugovorom o obavezama jedne i druge strane i videti sta moze da uradi za taj period. Gore od ovoga sto sad imamo nece biti sigurno.

jajara

pre 10 godina

bata kole, kume, jel stigo zlatni ajfon ? to mene interesuje...
zeleznica ako mora da se privatizuje, dajte je za dinar japancima. i da garantuju da ce glavni izvrsiti sepuku ako ne ispuni obecanje...

anticenzura

pre 10 godina

Ne volim tajkune,ali ovde je u pravu!
Zeleznicu treba pokloniti bilo kome,ali pretpostavljam da ako se ne popravi infrastruktura sto drzava mora da odradi,da ni francuske zeleznice ne bi mogle da je izvuku iz bule!

bonaparta3

pre 10 godina

Kao bivši železničar podržavam g-dina Kostića i da sam na mestu političara dao bih mu šansu da pokaže šta zna. Dobronamerno ću mu reći samo ovo nema železnicwe u svetu koja nedobija subvencije od države. najbolja po tom pitanju je Švajcarska železnica koja prihoduje 85% sama. Da naše železnice mogu da prihoduju od 65 - 70% mogu to je 100% ali je to mnogo mnogo veći procenat nego sada. Unutrašnje rezerve su ogromne i treba samo 11.000 radnika na železnici da radi. Nebi se tada događalo da voz stoji 32 sata i da iz stanice Beograd ode vagon sa neispravnim kočnicama. Da je bilo znanja /pod uslovom da su informacije koje sam pročitao u dnevnim novinama tačne / taj voz tj.kondukter na vozu u dogovoru sa mašinovođom je mogao da isključi kočnice na tom vagonu i da nastavi put sa nepromenjenom brzinom. Svi brzi vozovi su kočeni sa preko 100% tako da su kočnice ostatka voza pokrivale težinu tog vagona i njegovo kočenje, ali to treba znati a takvih izgleda više nema na železnici koji znaju i smeju da preuzmu odgovornost. Naše železnice mogu da budu pokretna traka i da nijedno preduzeće ne drži zalihe ničega više od dva dana kao ni radnje tehnike ili slično. G-dine Kostiću podržavam uzmite železnicu i lično ću vam dati rešenja za ovo što pišem, a ne pišem napamet...

dusan

pre 10 godina

kole ne trazi da kupi zeleznice, vec da mu se ista da na upravljanje. ubedjen sam da bi on i ne samo on uspeo u nameri. cak i ja kao diplomirani ekonomista mislim da bih uspeo u tome, samo bi mi trebalo godinu dana da snimim situaciju, sakupim izvestaje, detektujem problem. ovako to je bunar bez dna koji svi mi finansiramo a niko nije zadovoljan uslugom. neko pomenu Smederevo, pa kao treba to drzava da finansira jer ce se grad ugasiti. a ja pitam, po cemu su to tih oko 5.000 zaposlenih u sartidu, privilegovani da ne rade ili da rade sa gubicima a to placaju opet svi gradjani Srbije. pa ajde da recimo malo drzava finansira taj broj ljudi u Negotinu, Lebanu, Sjenici. obisao sam ta mesta zadnjih godina, tuga je na sta lice. zato Kole kaze da drzava ne sme kroz preduzeca da ostvaruje socijalnu funkciju. i zato nam se spoljni dug povecava jer drzava nema para da ovakve zeleznice, sartide finansira pa se zaduzuje.nace Koleta ne znam ali ako mu treba savetnik, tu sam.

Cane

pre 10 godina

Al je ovaj gramziv. Secerane je kupio za jedan euro a sad trazi da mu daju, za dzabe. Nece vise ni euro da da za kupovinu. Skupo mu i za euro.

zma

pre 10 godina

Kina i SAD sličan društveno ekonomski sistem kao mi? ?? Moze i Zakon o radu iz Starog Rima ili Egipta, tamo su ti robovi bas efikasno privredjivali....

Dragan

pre 10 godina

Slazem se da prekopiramo kineski zakon o radu ali da prethodno primenimo i njihov krivicni zakon gde se za daleko manje pronevere i pljacke drzavne imovine dobija metak u celo tj. smrtna kazna. Inace mislim da ni kineski radnici ne rade vise za 200 evra kolika je prosecna radnicka plata u Srbiji a u Americi sigurno Kostic i njemu slicni biznismeni ne bi mogli da rade a da radnicima ne uplacuju radni staz i doprinose a da sa platama kasne po godinu dana. Po svemu sudeci Kosticu bi odgovarao najvise robovlasnicki sistem pa je mozda umesto Juzne Koreje mislio na Severnu Koreju ali koliko znam ni tamo nisu ukinuli smrtnu kaznu.

AleksandarL

pre 10 godina

Kole samo nam reci kad zatvorimo zelezaru Smederevo, sta da radimo sa gradom Smederevo, jel i na njega da stavimo katanac? Jasno je da ce posle takvog cina nestati jedan grad. Lako je tako pausalno "savetovati", politicari nisu tu samo zbog ekonomije (iako je to primari cilj) vec i zbog gradjana i obezbedjivanja stabilnosti u zemlji. Prvo neka otvore u Smederevu (ili bilo kom drugom gradu) neku veliku fabriku, da taj narod moze da se preusmeri, tek tada se moze pricati o "katancenju" bilo cega. Uostalom zar nije bilo najava da postoji mogucnost da zelezara proizvodi skoljke za fijat, pa eto prilike, pokazi sve svoje poslovne sposobnosti i dovedi fijat u zelezaru.

savest

pre 10 godina

Kako to misli gospodin Kostic da ostvari? Verovatno kao sto je ostvario velike profite u seceranama koje je kupio za jedan euro, a radnike ostavio bez plate najmanje pola godine, dok su u drugim seceranama koje su kupili stranci radnici dobijali platu cak i u vreme embarga na izvoz secera i to u proseku oko 550 - 600 eura. Sto se tice Zelezare Smederevo, zasto tako nije govorio dok je bio jedini prevoznik sirovina od luke Smederevo do Zelezare, vec je ostvario veliki profit po tom osnovu.

Ekonomista

pre 10 godina

I moja baba, da je ziva, bi za 3 godine naucila kako da nema gubitaka. Prodajes m..a za bubrege Kosticu, jos sebe nazivas uspesnim privrednikom. Svaki pravi ekonomista bi to uradio vec u prvoj godini.
A, to kako si postao "uspesan" moze svako, uz sve vezice koje si imao i nacina na koji si ih uspostavio.
A, ti novinaru, nemas o cemu pametnijem da pises, nego zamajavas ovde narod kvazi privrednicima i njihovim "idejama".

Slobodan

pre 10 godina

Koliko god se pravili naivni, NAŠE pare, u vidu deviza za uvoz koksa za prerađivače industrijskog bilja, su u vidu proizvoda koje je uzimao od fabrika završile upravo kod Kostića. Isto su iz svih grana privrede sredstva odlazila privilegovanim. Sad bi oni da nas podučavaju da je lek za posledice koje su proizveli otpuštanja i kresanja troškova.

Mafke

pre 10 godina

Pa i meni da ih daš i ja bih imao siguran profit! Zna se tu šta treba uraditi samo nije popularno, a pošto nam je celokupna politička scena populistička a istovremeno imaju i njih u rukama, niko to ne želi i da uradi!

ms

pre 10 godina

Ajde ti recimo da platis nesto, ne da ti se da? I kad ce da ovaj covek odgovara sto smo popili zabranu izvoza secera zbog njega? Celu zemlju je uremio bednik.

Muenchner

pre 10 godina

"Kao bivši železničar podržavam g-dina Kostića i da sam na mestu političara dao bih mu šansu da pokaže šta zna. "
Procitao sam Vas komentar, i zelim da verujem da ste dobronamerni. Ali dati nesto Kosticu... da pokaze "sta zna"? Pa svi znamo sta on zna. To je dokazao vise puta, na najkonkretniji nacin. To sto on zna, zna preko pola Srbije, zato je Srbija tu gde je.

Marko K.

pre 10 godina

"Hocu zeleznice" rece stvorenje koje je prepakivalo secer i slalo ga nazad u Evropu,pa smo zato kaznjeni ili mozda znate lika koji je dobio gratis infrastrukturu na Kopaoniku,a navodno kupio (citaj dobio) hotele na istom po visestruko nizoj ceni od trzisne,da ne spominjemo secerane. To je sistem i nacin bogacenja zadnjih 10-20 godina (( DA SE UZME ONO STO JE DRZAVNO ILI DRUSTVENO,PA DA TO BUDE MOJE,PA SE JA LEPO DUVAM I MUD(RUJEM KAO NEKI BIZNISMEN)). IZA SVAKOG VELIKOG BOGATSTVA KRIJE SE VELIKA LAZ. DANASNJI BOGATASI SRBIJE NISU TO POSTALI KROZ GENERACIJE,VEC SU TO OSTVARILI U DELU JEDNE I ZATO ISTO ZA DOBRO MNOGIH GENERACIJA U SRBIJI MORA BITI KONFISKOVANO I VRACENO NAZAD DRZAVI!!!

Žalba ne zadržava izvršenje

pre 10 godina

Kaže da preslikamo kineski Zakon o radu! A kako bi bilo da preslikamo kineski krivični zakon pa da za pljačku državne imovine tajkuni vise na Terazijama?

Milan

pre 10 godina

Svajcarci su za Srbe Marsovci sto se tice organizacije preduzeca, suzbijanja korupcije i efikasnosti uopste, a svejedno imaju subvencionisanu zeleznicu+je i pored subvencija medju najskupljima u svetu.

Austrijska zeleznica je subvencionisana, Nemacka takodje. U Francuskoj je jedino TGV profitabilan, ali taj deo je odvojen od ostatka SNCF-a (nacionalne zeleznice) koji pravi vece gubitke nego TGV profit. TGV mogu da priuste firme i biznismeni, a za obicnu raju je to skupo (izadje vise nego avion!). Bez subvencionisane zeleznice za siroke mase sistem javnog prevoza u gradu kao sto je Pariz bi jednostavno kolabirao kada bi se te hiljade ljudi prebacile na ulice.

Britanci su privatizovali zeleznicu, ali na odredjenim relacijama izmedju velikih gradova gde privatnici mogu da naprave profit, London-Macester npr A i to sto je privatnik preuzeo kosta mnogo, a vozite se dizel motornim vozovima iz sedamdesetih , dakle ispod velikih brzina tipa TGV.

Jedina drzava na svetu! koja je uspesno "skinula" zeleznicu sa budzeta je Japan, ali u Japanu je protok ljudi i iskoristenost kapaciteta tolika da ni jedna druga nacija to ne moze postici. Primera radi, tokijska centralna stanica ima protok od 10 miliona putnika dnevno! To zahteva organizaciju koju samo ta nacija ima.

A ovaj lik Kostic koji je do bogatstva dosao uz pomoc politickih veza (dakle preko nase grbace) tvrdi da zna bolje od Svajcaraca ili Francuza!!? I onda se cudimo sto nas svet smatra arogantnom nacijom.

jajara

pre 10 godina

bata kole, kume, jel stigo zlatni ajfon ? to mene interesuje...
zeleznica ako mora da se privatizuje, dajte je za dinar japancima. i da garantuju da ce glavni izvrsiti sepuku ako ne ispuni obecanje...

Vuk

pre 10 godina

S obzirom da niko od političara, niti iz prošlosti, niti iz bliske budućnosti definitivno neće biti u stanju ništa da uradi, prihvatio bih Kostićev predlog uz pomno posmatranje rezultata. Gledajmo racionalno, ko ima bolju ideju? Možda ni on nije najbolje rešenje, ali neko mora da pokreće stvari sa MRTVE TAČKE i to POD HITNO!!!

Ekonomista

pre 10 godina

I moja baba, da je ziva, bi za 3 godine naucila kako da nema gubitaka. Prodajes m..a za bubrege Kosticu, jos sebe nazivas uspesnim privrednikom. Svaki pravi ekonomista bi to uradio vec u prvoj godini.
A, to kako si postao "uspesan" moze svako, uz sve vezice koje si imao i nacina na koji si ih uspostavio.
A, ti novinaru, nemas o cemu pametnijem da pises, nego zamajavas ovde narod kvazi privrednicima i njihovim "idejama".

Građanin

pre 10 godina

Hoće železnicu? Dao bih mu je! Seo bih, napisao ugovor i kada bi se usaglasili oko ugovora isti bih objavio u svim štampanim medijima da se vidi iza čega je stala država, a iza čega MK. Onda bi ga pustio da bije tržišnu bitku i da za tri do pet godina ispuni ono što je rekao, a što bi bilo navedeno u ugovoru. Da vidim da li je stvarno sposoban to da uradi ili samo priča u prazno...
Naravno ovo sve zvuči kao bajka, jer niti su političari pošteni da sednu i naprave takav ugovor, niti je on spreman da snosi posledice ako ne ispuni zacrtano, a onda bilo kakvo njegovo uplitanje gubi smisao i ovo sve postaje samo naklapanje i ništa više.

Vasa

pre 10 godina

"nama nisu problem tajkuni, već siva ekonomija, koja raste"-rece tajkun, a takodje cuvena izjava " svi smo mi pomalo kraduckali", pa sad daje mudre savete o nacionalnoj ekonomiji...strasno

Dragan

pre 10 godina

Slazem se da prekopiramo kineski zakon o radu ali da prethodno primenimo i njihov krivicni zakon gde se za daleko manje pronevere i pljacke drzavne imovine dobija metak u celo tj. smrtna kazna. Inace mislim da ni kineski radnici ne rade vise za 200 evra kolika je prosecna radnicka plata u Srbiji a u Americi sigurno Kostic i njemu slicni biznismeni ne bi mogli da rade a da radnicima ne uplacuju radni staz i doprinose a da sa platama kasne po godinu dana. Po svemu sudeci Kosticu bi odgovarao najvise robovlasnicki sistem pa je mozda umesto Juzne Koreje mislio na Severnu Koreju ali koliko znam ni tamo nisu ukinuli smrtnu kaznu.

Goran

pre 10 godina

Za zelezaru, svaka cast!
Slazem se da treba staviti katanac I kraj. Mnogi ce naravno reci, sta ce taj narod tamo da jede, a ja pitam sta jede cela Srbija?
Ne mogu ljudi sirom Srbije da gladuju a oni da dobijaju 60% plate za nista, tj za nerad

Marko K.

pre 10 godina

"Hocu zeleznice" rece stvorenje koje je prepakivalo secer i slalo ga nazad u Evropu,pa smo zato kaznjeni ili mozda znate lika koji je dobio gratis infrastrukturu na Kopaoniku,a navodno kupio (citaj dobio) hotele na istom po visestruko nizoj ceni od trzisne,da ne spominjemo secerane. To je sistem i nacin bogacenja zadnjih 10-20 godina (( DA SE UZME ONO STO JE DRZAVNO ILI DRUSTVENO,PA DA TO BUDE MOJE,PA SE JA LEPO DUVAM I MUD(RUJEM KAO NEKI BIZNISMEN)). IZA SVAKOG VELIKOG BOGATSTVA KRIJE SE VELIKA LAZ. DANASNJI BOGATASI SRBIJE NISU TO POSTALI KROZ GENERACIJE,VEC SU TO OSTVARILI U DELU JEDNE I ZATO ISTO ZA DOBRO MNOGIH GENERACIJA U SRBIJI MORA BITI KONFISKOVANO I VRACENO NAZAD DRZAVI!!!

exds

pre 10 godina

Kazes da te 3 godine niko ne zove...Kosticu tebi je mesto u zatvoru...nakrao si se preko tvojih politickih prijatelja iz ds-a sad pametujes...Vrbas unisten tvojom kupovinom firmi...nije vise Titov Vrbas vec Kosticev Vrbas...sve isprepadani robovi koji rade za minimalac

Muenchner

pre 10 godina

"Kao bivši železničar podržavam g-dina Kostića i da sam na mestu političara dao bih mu šansu da pokaže šta zna. "
Procitao sam Vas komentar, i zelim da verujem da ste dobronamerni. Ali dati nesto Kosticu... da pokaze "sta zna"? Pa svi znamo sta on zna. To je dokazao vise puta, na najkonkretniji nacin. To sto on zna, zna preko pola Srbije, zato je Srbija tu gde je.

zma

pre 10 godina

Kina i SAD sličan društveno ekonomski sistem kao mi? ?? Moze i Zakon o radu iz Starog Rima ili Egipta, tamo su ti robovi bas efikasno privredjivali....

bonaparta3

pre 10 godina

Kao bivši železničar podržavam g-dina Kostića i da sam na mestu političara dao bih mu šansu da pokaže šta zna. Dobronamerno ću mu reći samo ovo nema železnicwe u svetu koja nedobija subvencije od države. najbolja po tom pitanju je Švajcarska železnica koja prihoduje 85% sama. Da naše železnice mogu da prihoduju od 65 - 70% mogu to je 100% ali je to mnogo mnogo veći procenat nego sada. Unutrašnje rezerve su ogromne i treba samo 11.000 radnika na železnici da radi. Nebi se tada događalo da voz stoji 32 sata i da iz stanice Beograd ode vagon sa neispravnim kočnicama. Da je bilo znanja /pod uslovom da su informacije koje sam pročitao u dnevnim novinama tačne / taj voz tj.kondukter na vozu u dogovoru sa mašinovođom je mogao da isključi kočnice na tom vagonu i da nastavi put sa nepromenjenom brzinom. Svi brzi vozovi su kočeni sa preko 100% tako da su kočnice ostatka voza pokrivale težinu tog vagona i njegovo kočenje, ali to treba znati a takvih izgleda više nema na železnici koji znaju i smeju da preuzmu odgovornost. Naše železnice mogu da budu pokretna traka i da nijedno preduzeće ne drži zalihe ničega više od dva dana kao ni radnje tehnike ili slično. G-dine Kostiću podržavam uzmite železnicu i lično ću vam dati rešenja za ovo što pišem, a ne pišem napamet...

aleks

pre 10 godina

DAJTE i meni i ja cu da ih napravim profitabilnim !
pa sta si ti, nije ti to tatino !
tako si pokrao i ostale stvari - ti i tebi slicnima !
u nekom drugom periodu zavrsio bi na giljotini samo da znas !
ali u ovom...si verovatno heroj sa gomilom sljama po televiziji...

jadan ovaj narod

ms

pre 10 godina

Ajde ti recimo da platis nesto, ne da ti se da? I kad ce da ovaj covek odgovara sto smo popili zabranu izvoza secera zbog njega? Celu zemlju je uremio bednik.

dusan

pre 10 godina

kole ne trazi da kupi zeleznice, vec da mu se ista da na upravljanje. ubedjen sam da bi on i ne samo on uspeo u nameri. cak i ja kao diplomirani ekonomista mislim da bih uspeo u tome, samo bi mi trebalo godinu dana da snimim situaciju, sakupim izvestaje, detektujem problem. ovako to je bunar bez dna koji svi mi finansiramo a niko nije zadovoljan uslugom. neko pomenu Smederevo, pa kao treba to drzava da finansira jer ce se grad ugasiti. a ja pitam, po cemu su to tih oko 5.000 zaposlenih u sartidu, privilegovani da ne rade ili da rade sa gubicima a to placaju opet svi gradjani Srbije. pa ajde da recimo malo drzava finansira taj broj ljudi u Negotinu, Lebanu, Sjenici. obisao sam ta mesta zadnjih godina, tuga je na sta lice. zato Kole kaze da drzava ne sme kroz preduzeca da ostvaruje socijalnu funkciju. i zato nam se spoljni dug povecava jer drzava nema para da ovakve zeleznice, sartide finansira pa se zaduzuje.nace Koleta ne znam ali ako mu treba savetnik, tu sam.

Ovich

pre 10 godina

@mattko

U Svajcarskoj posle 2 godine na birou krecu sa drasticnim metodama. Primoran si da radis bilo sta sto ti ponude. Gradska cistoca, radovi na putevima, tunelima itd.... Uvek ce da ti nadju nesto. Naravno i dalje primas vitalni minimum kao pomoc od oko 2000 EUR mesecno.

Naravno to ne vazi za ljude kvalifikovane u odredjenim domenima i sa radnim stazom. Tu mozes eventualno da provedes jos godinu dve na grmaci drzave kroz kurseve, volontiranje itd...

Ovaj princip se forsira u zemlji gde je nezaposlenost na nivou od 2 do 3%. Sad zamislite da Svajcarci preuzmu kormilo u Srbiji gde je nezaposlenost preko 20%? Svi radno sposobni bi bili sa lopatama u rukama, sredjivali bi SVE do najsitnijeg detalja a eventualno bi dobili porcije hrane i kolektivno prenociste.

Pola vas bi pobeglo u tu Kinu, ali bi zato Srbija blistala posle svega par godina.

Cane

pre 10 godina

Al je ovaj gramziv. Secerane je kupio za jedan euro a sad trazi da mu daju, za dzabe. Nece vise ni euro da da za kupovinu. Skupo mu i za euro.

Vrbašanin

pre 10 godina

Čovek hoće da ugasi grad Smederevo, kao što upravo gasi Vrbas. Za mene nisu uspešni poslovni ljudi koji zatvaraju i otpuštaju, nego koji grade fabrike i zapošljavaju. Kostić je, kao rođeni Vrbašanin, najomraženiji lik u opštini i samo se pitam dokle će ovako?

savest

pre 10 godina

Kako to misli gospodin Kostic da ostvari? Verovatno kao sto je ostvario velike profite u seceranama koje je kupio za jedan euro, a radnike ostavio bez plate najmanje pola godine, dok su u drugim seceranama koje su kupili stranci radnici dobijali platu cak i u vreme embarga na izvoz secera i to u proseku oko 550 - 600 eura. Sto se tice Zelezare Smederevo, zasto tako nije govorio dok je bio jedini prevoznik sirovina od luke Smederevo do Zelezare, vec je ostvario veliki profit po tom osnovu.

Ilija

pre 10 godina

Evo ja cu sada napraviti zeleznicu da bude profitabilna. Za pocetak cu da otpustim sve partiske kadrove. Sad kad su ostali samo ljudi koji zaista nesto i rade mozemo da predjemo na modernizaciju prvo pruga, posle i vozova i za koju godinu eto cistog profita. . .
Nije tesko napraviti profit niujednom javnom preduzecu, samo je tesko otarasiti se partiskih kadrova i to je glavni problem za Srbiju. Od drugog svetskog rata pa na ovamo vlasti su uvek oni bili najvazniji, a ostali manje vise i dok se ne izvrsi departizacija iz korena bolje nece biti. . . I kontam da je bas to na sta je mislio Kostic kad je rekao da mu se politicar ne mesaju u posao. . .

Toranaga

pre 10 godina

@jajara,
ma uzeli bi Japanci to i garantovali profitalnost zeleznica ali pod uslovom da se zemlja ocisti od ovog naroda. Sa ovim narodom ne ide bre.

AleksandarL

pre 10 godina

Kole samo nam reci kad zatvorimo zelezaru Smederevo, sta da radimo sa gradom Smederevo, jel i na njega da stavimo katanac? Jasno je da ce posle takvog cina nestati jedan grad. Lako je tako pausalno "savetovati", politicari nisu tu samo zbog ekonomije (iako je to primari cilj) vec i zbog gradjana i obezbedjivanja stabilnosti u zemlji. Prvo neka otvore u Smederevu (ili bilo kom drugom gradu) neku veliku fabriku, da taj narod moze da se preusmeri, tek tada se moze pricati o "katancenju" bilo cega. Uostalom zar nije bilo najava da postoji mogucnost da zelezara proizvodi skoljke za fijat, pa eto prilike, pokazi sve svoje poslovne sposobnosti i dovedi fijat u zelezaru.

Vojvođanin

pre 10 godina

A šta bi bilo da prekopiramo "Zakon o socijalnoj zaštiti" npr. Mađarske gde radno sposobni, koji primaju socijalnu pomoć treba da odrade 40 časova mesečno (čiste ulice, trgove, kanale, skupljaju smeće - rade gde je minimalna mogućnost ozlede!) i ako iz neopravdanih razloga to ne odrade, GUBE PRAVO NA NOVČANU POMOĆ NA GODINU DANA!!!

mattko

pre 10 godina

Ovaj drzavni tajkun hoce da nam stavi robovske okove oko nogu primenom kineskog modela zakona o radu koji je jedan od najsurovijih. Ovde postoji tradicija zasnovana na evropskim vrednostima. Zar je smisao zivota robovski rad da bi se tajkuni bogatili? Drzava mora da obezebedi socijalni minimum svima i to bas zahvatanjem od tajkuna ovog tipa pa ce onda i radnik moci da bira da li da bude na socijali ili da radi sto bi automatski prinudilo tajkune da posteno plate radnika. Ovako nema socijale, pa se posao dobija na principu ko zeli za manje para da radi.I to u sred Evrope!

Slobodan

pre 10 godina

Koliko god se pravili naivni, NAŠE pare, u vidu deviza za uvoz koksa za prerađivače industrijskog bilja, su u vidu proizvoda koje je uzimao od fabrika završile upravo kod Kostića. Isto su iz svih grana privrede sredstva odlazila privilegovanim. Sad bi oni da nas podučavaju da je lek za posledice koje su proizveli otpuštanja i kresanja troškova.

Mafke

pre 10 godina

Pa i meni da ih daš i ja bih imao siguran profit! Zna se tu šta treba uraditi samo nije popularno, a pošto nam je celokupna politička scena populistička a istovremeno imaju i njih u rukama, niko to ne želi i da uradi!

Tesna koza

pre 10 godina

Kaže da preslikamo kineski Zakon o radu! A kako bi bilo da preslikamo kineski krivični zakon pa da za pljačku državne imovine tajkuni vise na Terazijama?
(Žalba ne zadržava izvršenje, 23. septembar 2013 15:22)

I Mia Aleksic je rekao: Ja bih lopove ma.... im j**** vesao da vise kao plakate, da opominju narod, pa nemamo mi toliko da moze da se krade nego tek da se zivi...

OjsOjs

pre 10 godina

Ne dajte mu zeleznice, dajte mu lisice i svi ce mo imati (vratiti) profit!!!

BTW: Poceo je mnogo da kukurice, a zna se koji petao prvi ide u supu!

nesa

pre 10 godina

125 miliona nasih para?A koliko je nasih para otislo u secerane koje je ovaj zuti ekspert dobio za 3 eura?A sad mu je malo sto se igrao sa secerom,voleo bi da bude masinovodja,skretnicar ili kondukter.

veterinarBG

pre 10 godina

99,99% vas koji pljujete po Kosticu ne bi ni STR mogli da vodite profitabilno,a kamoli zeleznice...Strasno koliko je ovaj narod zadrt I zaglupljen...strasno.
Kupio za evro..?A koliko je dugova kupio za taj evro?

Zoran Simic

pre 10 godina

Kostic je sposoban covek i ja sam za to da neko iz Vlade porazgovara sa njim pod kojim uslovima bi prihvatio upravljanje zeleznicama na 3 godine. Jasno da se odredi ugovorom o obavezama jedne i druge strane i videti sta moze da uradi za taj period. Gore od ovoga sto sad imamo nece biti sigurno.

zoran

pre 10 godina

Zeleznicu prodati 51-49 u korist kupca, jedino Japancima, Nemcima ili Kinezima. Uz jedan uslov - moraju da zaposle svoje ljude. Znachi, niti jedno odgovorno mesto da ne ide u ruke Srbina. Samo radnike za shaltere, uz elektronsko nadgledanje i pretres pri odlasku sa posla, sto bi takodje vazilo i za mehanicare, ljude koji odrzavaju pruge, chistache i slichno osoblje. Sa ovakvim planom, za 10 godina imacemo vozove koji ce ici preko 200km/h po Srbiji. Za to vreme, preko TV i po shkolama da se odrzavaju kursevi za pravilnu upotrebu vozova, kako ne bi ljudi, u chudu, krenuli za kamenovanjem, jer se nesto nepoznato krece kroz njih kraj.

Pametnjaković

pre 10 godina

Masa nas ovde može isto tako da sredi železnicu i železaru, ako bi nam dozvolili. Problem je u tome što nama neće nikada dozvoliti, jer bismo mi posle železnice i železare sredili i sve ostalo, pa na kraju i sve njih, a u takov Srbiji za njih više ne bi bilo mesta i to oni vrlo dobro znaju. Lopovi su samo uspešni kada kontrolišu sve i kada je sve u njihovim rukama. Samo revolucija, da ih sve šutnemo u prošlost zauvek, to je trebalo odavno da uradimo.

Dragan

pre 10 godina

Niti jedna zeleznica u svetu funkcionise bez subvencija i to je fakat... Drugacije to ide... Nesto drugo je problem kod nas, u svemu...

anticenzura

pre 10 godina

Ne volim tajkune,ali ovde je u pravu!
Zeleznicu treba pokloniti bilo kome,ali pretpostavljam da ako se ne popravi infrastruktura sto drzava mora da odradi,da ni francuske zeleznice ne bi mogle da je izvuku iz bule!

TGV Putnik

pre 10 godina

TGV mogu da priuste firme i biznismeni, a za obicnu raju je to skupo (izadje vise nego avion!).
(Milan, 23. septembar 2013 14:20)

Glupost Milane ili debela laz. Kako vise volis.

Nikad nikome izvini

pre 10 godina

Zasto bi Kosticu dali zeleznice da je postavi na noge...Pa dajte je bilo kom coveku koji ima privatnu firmu koja dobro posluje i dajte mu odresene ruke i on ce je postaviti na noge nije to problem...problem je u visku zapislenih,u neradu u kradji...Oni razmisljaju na nacin NE MOGU ONI MENE TAKO MALO DA PLATE KOLIKO JA MALO MOGU DA RADIM...Dok se to ne promeni takvo stanje ce biti u svim javnim preduzecima...Oni ulazu u svoje dzepove a ne u infrastrukturu...vecina ljudi bi pre putovala vozom nego autobusom...al vozom se nikad ne zna kad ce i da li ce stici na odrediste...u nasim zeleznicama se ne koriste satovi nego kalendari...zalosni su jako...

Spectator

pre 10 godina

@ bonaparta3, ne odgovara istini da nijedna zelejznica ne posluje pozitivno. Samo cu reci da su Njemacke Zeljeznice "Deutsche Bahn" proslu godinu zavrsile sa 2,3 milijarde eura dobiti i da ce uplatiti u drzavni proracun preko jedne milijarde eura dobiti.
Sto se g. Kostica tice, treba mu dati novac za studiju izvodljivosti i ako studija pokaze, da je njegov naum, po objektivnim kriterijima ostvariv/moguc, zasto mu de dati ovaj za drzavu vruci krumpir!?

pametnom dosta

pre 10 godina

-----------------------------------------------
Glupost Milane ili debela laz. Kako vise volis.
(TGV Putnik, 23. septembar 2013 16:12)
-----------------------------------------------

@TGV Putnik
Naravno da NIJE glupost i to što je Milan napisao je suva istina. I u Nemačkoj je brza železnica ladno skuplja od aviona. Povratna AVIO karta Beograd-Hamburg me je koštala 270€, a voz samo od Minhena do Hamburga, u jednom pravcu - 140.

Pa ko je tu lud?!


Što se železnica tiče i ja bih mu oberučke dao na upravljanje, jer gore od ovog ne može. Gubitaš bez granica i bez kontrole je daleko najgore rešenje. Ovako - dati nekom na upravljanje, pa nek' vadi oči. Dosta smo mi dotirali za razne železnice, farmacije, industrije i ko zna za šta sve ne. Pa dokle bre više?!

Maki

pre 10 godina

Ajmo ljudi procitajte vest pa onda komentarisite, nije chovek rekao da hoce da kupi zeleznicu, informisite se pre nego li pochnete da lupate gluposti.

kiki

pre 10 godina

dali bi oni njemu i zeleznice i zelezaru,....ali onda bi trebali i svoj drzavni aparat da smanje za 50%,u tome je problem,kde ce sa svojim ljudima?

z

pre 10 godina

Kina? Recimo da nasi radnici imaju uslove kao oni u Foxconu?
Prvo gospodine, da vidimo kako ste se vi obogatili?
Da li ste uspesan biznismen ili covek kome su politicke veze stvorile bogatstvo?
Takodje, u zemljama koje pominjete, niko nikom nije poklonio zeleznicu.

mikeli

pre 10 godina

Kada pročitam sve komentare mogu samo da konstatujem da je Srbija tu gde jeste zato što smo mi takvi kakvi jesmo. Vidim da svi svoju struku poznajete dobro, a ostale odlično. Svaka čast.
A zašto da mu ne damo na upravljanje na tri godine? Nego se vi bojite da ne biste imali šta da komentarisali ako bi stvarno uspeo da napravi profitabilno preduzeće. A vidim da bi i mnogi od Vas mogli to da naprave, pa se pitam zašto to i ne uradite, preduzetnici, biznismeni.
Naravno da podržavam ideju. Sve je bolje nego ovo što jeste i siguran sam da gubitak ne bi bio ovoliki koliki je sad. Kole je iz krize izašao jači nego što je bio pre nje, pa i to nešto govori o njegovim sposobnostima. Sada će mnogi reći "lako mu je kada je bio u sprezi sa vlašću". Pa i drugi su bili, pa ne vidim da se napravili nešto za pohvalu. Podržite jednom nešto što makar i na prvi pogled liči na dobru ideju.

draginja

pre 10 godina

Lako bi gdin Kostic napravio super zeleznicu,samo da se zalaufa ovaj strucni kadar sto je dobio VII stepen strucnosti na cuvenom fakultetu u Zrenjaninu,predavanje subotom prisustvo nije obavezno ,ispiti se polazu samo pisneno, a celo "skolovanje"traje par meseci.

lesa

pre 10 godina

Dali su mu seceranu za 1din i sad on ima profit, dajte mu zeleznicu da ina jos veci profit. Dajte nu celu Srbiju nek bude bilioner a narod nek jede korenje.

Aleksandar

pre 10 godina

za (Marko, 23. septembar 2013 16:45)

Kada je uveden evro, institut za sprski jezik SANU je saopštio da su oba naziva tačna i ravnopravna. I time su napravili zabunu, kasnije su ispravili:

Ова европска валута среће се у два вида: е̏вро и е̏уро. За оба има оправдања: за први јер у нашем језику речи с тим грчким кореном (< Ευρώπη) имају изговор са в, по витацизму: Европа, европски, европејац, па и серија сложеница са префиксоидом евро-: Евроазија, евроазијски, евроинтеграције…; а за други што је оригинални назив те валуте заиста са -у-: euro. Ипак, сви европски језици који користе ову валуту примили су њен назив према свом изговору овог корена (енгл. /jʊərəʊ/, нем. /ɔʏʀo/, франц. /øːʀо/, грч. /evro/…), па је Одбор за стандардизацију српског језика озваничио форму с традиционалним кореном.

Дакле, евро а НЕ еуро.
Множина ове речи је е̏ври-е̑вра̄-е̏врима (обратити пажњу на дуги акценат у генитиву).

m

pre 10 godina

Zeleznice su prirodan monopol.. Jednostavno jedna pruga i to je to... U zemljama gde zeleznice funkcionisu na pravi nacin, zeleznice nisu u privatnom vlasnistvu - pitajte obicnog Britanca sta misli danas o usluzi transporta vozom i obicnog Francuza - razlika je ogromna...

Sto ovaj Kostic kad je toliko pametan ne udje recimo u tekstilnu idnustriju... Zaposli radnike, prodaje odecu.. Bude nesto kao onaj vlasnik Zare.. Nego se sve bavi privatizacijom domacih preduzeca...

Spanci nisu bas bili modna sila nikada, pa eto ZARA napravi cudo svojim biznis modelom...

spanac

pre 10 godina

daj ti meni secerane za dva evra a ja cu izvuci odmah i zeleznicu i zelezaru
a da ti ne pricam kako si izvozio psenicu iz srbije po 8 i bez istovara iz barzi istu vracao a sve srpske pare.zbog tebe nemamo subvencije od nemacke za secer,ides u zatvor

Marko BG

pre 10 godina

Mislim da pitanje železnica definitivno treba rešiti. Možda je jedno od rešenja punuditi železnice na upravljanje privatnom kapitalu ali u odnosu 49% prema 51% u korist države. Neka privatni kapital upravlja železnicom ali uz kontrolu države. Pronalaženje najbolje ponude treba odraditi putem javnog tendera. Ako Kole tada ponudi najbolji plan razvoja železnice, neka preuzme upravljenje, uz kontrolu države.Trenutni trend razvoja železnice vodi u nove ogromne gubitke koja nijedna država na svetu ne bi mogla da podnese. Naravno, nikako ne podržavam Koleta, Hamovica, Beka i slične. Na tenderu može pobediti i neka strana kompanija. U svakom slučaju, bez privatnog kapitala i novog menadžmenta ne vidim poboljšanje za železnicu.

Zuki

pre 10 godina

Normalno je da TGV bude skuplji od aviona. Brze i udobnije stizes na odrediste. Sta mi vredi sto avionom krace putujem kad mi krajnje odrediste a ni polaziste nije aerodrom nego kuca, hotel, kancelarija.

Milan

pre 10 godina

Glupost Milane ili debela laz. Kako vise volis.
(TGV Putnik, 23. septembar 2013 16:12)

http://www.sbb.ch/home.html

http://www.swiss.com/web/EN/Pages/index.aspx?Country=GB

Hvala Bogu svi imamo internet pa proverite sami. Karta za TGV Cirih-Pariz 308 franaka, drugi razred! 508 franaka prvi razred. Karta za avion 387 franaka, i to Swiss, ne neka low cost kompanija, i povratak istog dana sto se smatra poslovnim putovanjem, i naplacuje daleko skuplje.

Sada naravno ne ocekujem izvinjenje od nekoga ko oslovljava sa "ti" osobu koju nikada nije sreo.

Zeka

pre 10 godina

Kaže Kostić da, pošto Železara uvozi i koks i rudu, a koristi i uvozni gas, treba je ugasiti jer niti jednu od tih sirovina nemamo u Srbiji? Nadam se da je Kostić dosledan, pa da, recimo, predloži gašenje toplana u Srbiji, pošto i one koriste gas i naftu, koju takođe nemamo. Ili da zatvori sve fabrike za proizvodnju plastičnih masa, jer i te sirovine uvozimo. Ili da ugasi tekstilnu industriju, pošto baš i nismo neki proizvođači pamuka!?!

Dexterijus

pre 10 godina

Ja bih napravio jednu "rokadu" i dozvolio bi MK grupi, da "gazduje" Zeleznicama.
Evo ti brale Zeleznice na 5 god, i ako napravis boljitak, i "skines" je sa subvencija, damo ti odma jos 5 godina da "gratis" vodis, i uzmes profit, a drzavi ni dinar da netrazis!!!! Posle 10 god drzavi da vratis preduzece sa profitom....
Dobro tebi, dobro drzavi, dobro svima, dobro meni....

Marija

pre 10 godina

Pa ni jedna zeleznica na svetune postoji bez subvencija.
Sto se tice Kine,Japana I Koreje ne bih ni da komentarisem, to su vise milionske zemlje sa istocnjackom kulturom I vecina stvari odande je neprimenljiva.Ocigledno bi gospodin da uvede robovlasnicko drustvo- dok se njegova deca skoluju o njegovom trosku ( nisu dobili stipendije nego im otac placa)u Svajcarskoj I Enleskoj naravno da mu odgovara da svoju radnu snagu ne placa ili ako zatrudnis raskine ti radni odnos itd...

Zoran Simic

pre 10 godina

Kostic je sposoban covek i ja sam za to da neko iz Vlade porazgovara sa njim pod kojim uslovima bi prihvatio upravljanje zeleznicama na 3 godine. Jasno da se odredi ugovorom o obavezama jedne i druge strane i videti sta moze da uradi za taj period. Gore od ovoga sto sad imamo nece biti sigurno.

Vuk

pre 10 godina

S obzirom da niko od političara, niti iz prošlosti, niti iz bliske budućnosti definitivno neće biti u stanju ništa da uradi, prihvatio bih Kostićev predlog uz pomno posmatranje rezultata. Gledajmo racionalno, ko ima bolju ideju? Možda ni on nije najbolje rešenje, ali neko mora da pokreće stvari sa MRTVE TAČKE i to POD HITNO!!!

anticenzura

pre 10 godina

Ne volim tajkune,ali ovde je u pravu!
Zeleznicu treba pokloniti bilo kome,ali pretpostavljam da ako se ne popravi infrastruktura sto drzava mora da odradi,da ni francuske zeleznice ne bi mogle da je izvuku iz bule!

aleks

pre 10 godina

DAJTE i meni i ja cu da ih napravim profitabilnim !
pa sta si ti, nije ti to tatino !
tako si pokrao i ostale stvari - ti i tebi slicnima !
u nekom drugom periodu zavrsio bi na giljotini samo da znas !
ali u ovom...si verovatno heroj sa gomilom sljama po televiziji...

jadan ovaj narod

veterinarBG

pre 10 godina

99,99% vas koji pljujete po Kosticu ne bi ni STR mogli da vodite profitabilno,a kamoli zeleznice...Strasno koliko je ovaj narod zadrt I zaglupljen...strasno.
Kupio za evro..?A koliko je dugova kupio za taj evro?

AleksandarL

pre 10 godina

Kole samo nam reci kad zatvorimo zelezaru Smederevo, sta da radimo sa gradom Smederevo, jel i na njega da stavimo katanac? Jasno je da ce posle takvog cina nestati jedan grad. Lako je tako pausalno "savetovati", politicari nisu tu samo zbog ekonomije (iako je to primari cilj) vec i zbog gradjana i obezbedjivanja stabilnosti u zemlji. Prvo neka otvore u Smederevu (ili bilo kom drugom gradu) neku veliku fabriku, da taj narod moze da se preusmeri, tek tada se moze pricati o "katancenju" bilo cega. Uostalom zar nije bilo najava da postoji mogucnost da zelezara proizvodi skoljke za fijat, pa eto prilike, pokazi sve svoje poslovne sposobnosti i dovedi fijat u zelezaru.

Vrbašanin

pre 10 godina

Čovek hoće da ugasi grad Smederevo, kao što upravo gasi Vrbas. Za mene nisu uspešni poslovni ljudi koji zatvaraju i otpuštaju, nego koji grade fabrike i zapošljavaju. Kostić je, kao rođeni Vrbašanin, najomraženiji lik u opštini i samo se pitam dokle će ovako?

Ekonomista

pre 10 godina

I moja baba, da je ziva, bi za 3 godine naucila kako da nema gubitaka. Prodajes m..a za bubrege Kosticu, jos sebe nazivas uspesnim privrednikom. Svaki pravi ekonomista bi to uradio vec u prvoj godini.
A, to kako si postao "uspesan" moze svako, uz sve vezice koje si imao i nacina na koji si ih uspostavio.
A, ti novinaru, nemas o cemu pametnijem da pises, nego zamajavas ovde narod kvazi privrednicima i njihovim "idejama".

Cane

pre 10 godina

Al je ovaj gramziv. Secerane je kupio za jedan euro a sad trazi da mu daju, za dzabe. Nece vise ni euro da da za kupovinu. Skupo mu i za euro.

dusan

pre 10 godina

kole ne trazi da kupi zeleznice, vec da mu se ista da na upravljanje. ubedjen sam da bi on i ne samo on uspeo u nameri. cak i ja kao diplomirani ekonomista mislim da bih uspeo u tome, samo bi mi trebalo godinu dana da snimim situaciju, sakupim izvestaje, detektujem problem. ovako to je bunar bez dna koji svi mi finansiramo a niko nije zadovoljan uslugom. neko pomenu Smederevo, pa kao treba to drzava da finansira jer ce se grad ugasiti. a ja pitam, po cemu su to tih oko 5.000 zaposlenih u sartidu, privilegovani da ne rade ili da rade sa gubicima a to placaju opet svi gradjani Srbije. pa ajde da recimo malo drzava finansira taj broj ljudi u Negotinu, Lebanu, Sjenici. obisao sam ta mesta zadnjih godina, tuga je na sta lice. zato Kole kaze da drzava ne sme kroz preduzeca da ostvaruje socijalnu funkciju. i zato nam se spoljni dug povecava jer drzava nema para da ovakve zeleznice, sartide finansira pa se zaduzuje.nace Koleta ne znam ali ako mu treba savetnik, tu sam.

bonaparta3

pre 10 godina

Kao bivši železničar podržavam g-dina Kostića i da sam na mestu političara dao bih mu šansu da pokaže šta zna. Dobronamerno ću mu reći samo ovo nema železnicwe u svetu koja nedobija subvencije od države. najbolja po tom pitanju je Švajcarska železnica koja prihoduje 85% sama. Da naše železnice mogu da prihoduju od 65 - 70% mogu to je 100% ali je to mnogo mnogo veći procenat nego sada. Unutrašnje rezerve su ogromne i treba samo 11.000 radnika na železnici da radi. Nebi se tada događalo da voz stoji 32 sata i da iz stanice Beograd ode vagon sa neispravnim kočnicama. Da je bilo znanja /pod uslovom da su informacije koje sam pročitao u dnevnim novinama tačne / taj voz tj.kondukter na vozu u dogovoru sa mašinovođom je mogao da isključi kočnice na tom vagonu i da nastavi put sa nepromenjenom brzinom. Svi brzi vozovi su kočeni sa preko 100% tako da su kočnice ostatka voza pokrivale težinu tog vagona i njegovo kočenje, ali to treba znati a takvih izgleda više nema na železnici koji znaju i smeju da preuzmu odgovornost. Naše železnice mogu da budu pokretna traka i da nijedno preduzeće ne drži zalihe ničega više od dva dana kao ni radnje tehnike ili slično. G-dine Kostiću podržavam uzmite železnicu i lično ću vam dati rešenja za ovo što pišem, a ne pišem napamet...

mattko

pre 10 godina

Ovaj drzavni tajkun hoce da nam stavi robovske okove oko nogu primenom kineskog modela zakona o radu koji je jedan od najsurovijih. Ovde postoji tradicija zasnovana na evropskim vrednostima. Zar je smisao zivota robovski rad da bi se tajkuni bogatili? Drzava mora da obezebedi socijalni minimum svima i to bas zahvatanjem od tajkuna ovog tipa pa ce onda i radnik moci da bira da li da bude na socijali ili da radi sto bi automatski prinudilo tajkune da posteno plate radnika. Ovako nema socijale, pa se posao dobija na principu ko zeli za manje para da radi.I to u sred Evrope!

Muenchner

pre 10 godina

"Kao bivši železničar podržavam g-dina Kostića i da sam na mestu političara dao bih mu šansu da pokaže šta zna. "
Procitao sam Vas komentar, i zelim da verujem da ste dobronamerni. Ali dati nesto Kosticu... da pokaze "sta zna"? Pa svi znamo sta on zna. To je dokazao vise puta, na najkonkretniji nacin. To sto on zna, zna preko pola Srbije, zato je Srbija tu gde je.

mikeli

pre 10 godina

Kada pročitam sve komentare mogu samo da konstatujem da je Srbija tu gde jeste zato što smo mi takvi kakvi jesmo. Vidim da svi svoju struku poznajete dobro, a ostale odlično. Svaka čast.
A zašto da mu ne damo na upravljanje na tri godine? Nego se vi bojite da ne biste imali šta da komentarisali ako bi stvarno uspeo da napravi profitabilno preduzeće. A vidim da bi i mnogi od Vas mogli to da naprave, pa se pitam zašto to i ne uradite, preduzetnici, biznismeni.
Naravno da podržavam ideju. Sve je bolje nego ovo što jeste i siguran sam da gubitak ne bi bio ovoliki koliki je sad. Kole je iz krize izašao jači nego što je bio pre nje, pa i to nešto govori o njegovim sposobnostima. Sada će mnogi reći "lako mu je kada je bio u sprezi sa vlašću". Pa i drugi su bili, pa ne vidim da se napravili nešto za pohvalu. Podržite jednom nešto što makar i na prvi pogled liči na dobru ideju.

OjsOjs

pre 10 godina

Ne dajte mu zeleznice, dajte mu lisice i svi ce mo imati (vratiti) profit!!!

BTW: Poceo je mnogo da kukurice, a zna se koji petao prvi ide u supu!

jajara

pre 10 godina

bata kole, kume, jel stigo zlatni ajfon ? to mene interesuje...
zeleznica ako mora da se privatizuje, dajte je za dinar japancima. i da garantuju da ce glavni izvrsiti sepuku ako ne ispuni obecanje...

exds

pre 10 godina

Kazes da te 3 godine niko ne zove...Kosticu tebi je mesto u zatvoru...nakrao si se preko tvojih politickih prijatelja iz ds-a sad pametujes...Vrbas unisten tvojom kupovinom firmi...nije vise Titov Vrbas vec Kosticev Vrbas...sve isprepadani robovi koji rade za minimalac

Marko BG

pre 10 godina

Mislim da pitanje železnica definitivno treba rešiti. Možda je jedno od rešenja punuditi železnice na upravljanje privatnom kapitalu ali u odnosu 49% prema 51% u korist države. Neka privatni kapital upravlja železnicom ali uz kontrolu države. Pronalaženje najbolje ponude treba odraditi putem javnog tendera. Ako Kole tada ponudi najbolji plan razvoja železnice, neka preuzme upravljenje, uz kontrolu države.Trenutni trend razvoja železnice vodi u nove ogromne gubitke koja nijedna država na svetu ne bi mogla da podnese. Naravno, nikako ne podržavam Koleta, Hamovica, Beka i slične. Na tenderu može pobediti i neka strana kompanija. U svakom slučaju, bez privatnog kapitala i novog menadžmenta ne vidim poboljšanje za železnicu.

lesa

pre 10 godina

Dali su mu seceranu za 1din i sad on ima profit, dajte mu zeleznicu da ina jos veci profit. Dajte nu celu Srbiju nek bude bilioner a narod nek jede korenje.

Vasa

pre 10 godina

"nama nisu problem tajkuni, već siva ekonomija, koja raste"-rece tajkun, a takodje cuvena izjava " svi smo mi pomalo kraduckali", pa sad daje mudre savete o nacionalnoj ekonomiji...strasno

Marko K.

pre 10 godina

"Hocu zeleznice" rece stvorenje koje je prepakivalo secer i slalo ga nazad u Evropu,pa smo zato kaznjeni ili mozda znate lika koji je dobio gratis infrastrukturu na Kopaoniku,a navodno kupio (citaj dobio) hotele na istom po visestruko nizoj ceni od trzisne,da ne spominjemo secerane. To je sistem i nacin bogacenja zadnjih 10-20 godina (( DA SE UZME ONO STO JE DRZAVNO ILI DRUSTVENO,PA DA TO BUDE MOJE,PA SE JA LEPO DUVAM I MUD(RUJEM KAO NEKI BIZNISMEN)). IZA SVAKOG VELIKOG BOGATSTVA KRIJE SE VELIKA LAZ. DANASNJI BOGATASI SRBIJE NISU TO POSTALI KROZ GENERACIJE,VEC SU TO OSTVARILI U DELU JEDNE I ZATO ISTO ZA DOBRO MNOGIH GENERACIJA U SRBIJI MORA BITI KONFISKOVANO I VRACENO NAZAD DRZAVI!!!

Žalba ne zadržava izvršenje

pre 10 godina

Kaže da preslikamo kineski Zakon o radu! A kako bi bilo da preslikamo kineski krivični zakon pa da za pljačku državne imovine tajkuni vise na Terazijama?

Goran

pre 10 godina

Za zelezaru, svaka cast!
Slazem se da treba staviti katanac I kraj. Mnogi ce naravno reci, sta ce taj narod tamo da jede, a ja pitam sta jede cela Srbija?
Ne mogu ljudi sirom Srbije da gladuju a oni da dobijaju 60% plate za nista, tj za nerad

Milan

pre 10 godina

Svajcarci su za Srbe Marsovci sto se tice organizacije preduzeca, suzbijanja korupcije i efikasnosti uopste, a svejedno imaju subvencionisanu zeleznicu+je i pored subvencija medju najskupljima u svetu.

Austrijska zeleznica je subvencionisana, Nemacka takodje. U Francuskoj je jedino TGV profitabilan, ali taj deo je odvojen od ostatka SNCF-a (nacionalne zeleznice) koji pravi vece gubitke nego TGV profit. TGV mogu da priuste firme i biznismeni, a za obicnu raju je to skupo (izadje vise nego avion!). Bez subvencionisane zeleznice za siroke mase sistem javnog prevoza u gradu kao sto je Pariz bi jednostavno kolabirao kada bi se te hiljade ljudi prebacile na ulice.

Britanci su privatizovali zeleznicu, ali na odredjenim relacijama izmedju velikih gradova gde privatnici mogu da naprave profit, London-Macester npr A i to sto je privatnik preuzeo kosta mnogo, a vozite se dizel motornim vozovima iz sedamdesetih , dakle ispod velikih brzina tipa TGV.

Jedina drzava na svetu! koja je uspesno "skinula" zeleznicu sa budzeta je Japan, ali u Japanu je protok ljudi i iskoristenost kapaciteta tolika da ni jedna druga nacija to ne moze postici. Primera radi, tokijska centralna stanica ima protok od 10 miliona putnika dnevno! To zahteva organizaciju koju samo ta nacija ima.

A ovaj lik Kostic koji je do bogatstva dosao uz pomoc politickih veza (dakle preko nase grbace) tvrdi da zna bolje od Svajcaraca ili Francuza!!? I onda se cudimo sto nas svet smatra arogantnom nacijom.

Dragan

pre 10 godina

Niti jedna zeleznica u svetu funkcionise bez subvencija i to je fakat... Drugacije to ide... Nesto drugo je problem kod nas, u svemu...

nesa

pre 10 godina

125 miliona nasih para?A koliko je nasih para otislo u secerane koje je ovaj zuti ekspert dobio za 3 eura?A sad mu je malo sto se igrao sa secerom,voleo bi da bude masinovodja,skretnicar ili kondukter.

savest

pre 10 godina

Kako to misli gospodin Kostic da ostvari? Verovatno kao sto je ostvario velike profite u seceranama koje je kupio za jedan euro, a radnike ostavio bez plate najmanje pola godine, dok su u drugim seceranama koje su kupili stranci radnici dobijali platu cak i u vreme embarga na izvoz secera i to u proseku oko 550 - 600 eura. Sto se tice Zelezare Smederevo, zasto tako nije govorio dok je bio jedini prevoznik sirovina od luke Smederevo do Zelezare, vec je ostvario veliki profit po tom osnovu.

TGV Putnik

pre 10 godina

TGV mogu da priuste firme i biznismeni, a za obicnu raju je to skupo (izadje vise nego avion!).
(Milan, 23. septembar 2013 14:20)

Glupost Milane ili debela laz. Kako vise volis.

Građanin

pre 10 godina

Hoće železnicu? Dao bih mu je! Seo bih, napisao ugovor i kada bi se usaglasili oko ugovora isti bih objavio u svim štampanim medijima da se vidi iza čega je stala država, a iza čega MK. Onda bi ga pustio da bije tržišnu bitku i da za tri do pet godina ispuni ono što je rekao, a što bi bilo navedeno u ugovoru. Da vidim da li je stvarno sposoban to da uradi ili samo priča u prazno...
Naravno ovo sve zvuči kao bajka, jer niti su političari pošteni da sednu i naprave takav ugovor, niti je on spreman da snosi posledice ako ne ispuni zacrtano, a onda bilo kakvo njegovo uplitanje gubi smisao i ovo sve postaje samo naklapanje i ništa više.

Slobodan

pre 10 godina

Koliko god se pravili naivni, NAŠE pare, u vidu deviza za uvoz koksa za prerađivače industrijskog bilja, su u vidu proizvoda koje je uzimao od fabrika završile upravo kod Kostića. Isto su iz svih grana privrede sredstva odlazila privilegovanim. Sad bi oni da nas podučavaju da je lek za posledice koje su proizveli otpuštanja i kresanja troškova.

Maki

pre 10 godina

Ajmo ljudi procitajte vest pa onda komentarisite, nije chovek rekao da hoce da kupi zeleznicu, informisite se pre nego li pochnete da lupate gluposti.

Dragan

pre 10 godina

Slazem se da prekopiramo kineski zakon o radu ali da prethodno primenimo i njihov krivicni zakon gde se za daleko manje pronevere i pljacke drzavne imovine dobija metak u celo tj. smrtna kazna. Inace mislim da ni kineski radnici ne rade vise za 200 evra kolika je prosecna radnicka plata u Srbiji a u Americi sigurno Kostic i njemu slicni biznismeni ne bi mogli da rade a da radnicima ne uplacuju radni staz i doprinose a da sa platama kasne po godinu dana. Po svemu sudeci Kosticu bi odgovarao najvise robovlasnicki sistem pa je mozda umesto Juzne Koreje mislio na Severnu Koreju ali koliko znam ni tamo nisu ukinuli smrtnu kaznu.

pametnom dosta

pre 10 godina

-----------------------------------------------
Glupost Milane ili debela laz. Kako vise volis.
(TGV Putnik, 23. septembar 2013 16:12)
-----------------------------------------------

@TGV Putnik
Naravno da NIJE glupost i to što je Milan napisao je suva istina. I u Nemačkoj je brza železnica ladno skuplja od aviona. Povratna AVIO karta Beograd-Hamburg me je koštala 270€, a voz samo od Minhena do Hamburga, u jednom pravcu - 140.

Pa ko je tu lud?!


Što se železnica tiče i ja bih mu oberučke dao na upravljanje, jer gore od ovog ne može. Gubitaš bez granica i bez kontrole je daleko najgore rešenje. Ovako - dati nekom na upravljanje, pa nek' vadi oči. Dosta smo mi dotirali za razne železnice, farmacije, industrije i ko zna za šta sve ne. Pa dokle bre više?!

ms

pre 10 godina

Ajde ti recimo da platis nesto, ne da ti se da? I kad ce da ovaj covek odgovara sto smo popili zabranu izvoza secera zbog njega? Celu zemlju je uremio bednik.

zma

pre 10 godina

Kina i SAD sličan društveno ekonomski sistem kao mi? ?? Moze i Zakon o radu iz Starog Rima ili Egipta, tamo su ti robovi bas efikasno privredjivali....

Spectator

pre 10 godina

@ bonaparta3, ne odgovara istini da nijedna zelejznica ne posluje pozitivno. Samo cu reci da su Njemacke Zeljeznice "Deutsche Bahn" proslu godinu zavrsile sa 2,3 milijarde eura dobiti i da ce uplatiti u drzavni proracun preko jedne milijarde eura dobiti.
Sto se g. Kostica tice, treba mu dati novac za studiju izvodljivosti i ako studija pokaze, da je njegov naum, po objektivnim kriterijima ostvariv/moguc, zasto mu de dati ovaj za drzavu vruci krumpir!?

Ovich

pre 10 godina

@mattko

U Svajcarskoj posle 2 godine na birou krecu sa drasticnim metodama. Primoran si da radis bilo sta sto ti ponude. Gradska cistoca, radovi na putevima, tunelima itd.... Uvek ce da ti nadju nesto. Naravno i dalje primas vitalni minimum kao pomoc od oko 2000 EUR mesecno.

Naravno to ne vazi za ljude kvalifikovane u odredjenim domenima i sa radnim stazom. Tu mozes eventualno da provedes jos godinu dve na grmaci drzave kroz kurseve, volontiranje itd...

Ovaj princip se forsira u zemlji gde je nezaposlenost na nivou od 2 do 3%. Sad zamislite da Svajcarci preuzmu kormilo u Srbiji gde je nezaposlenost preko 20%? Svi radno sposobni bi bili sa lopatama u rukama, sredjivali bi SVE do najsitnijeg detalja a eventualno bi dobili porcije hrane i kolektivno prenociste.

Pola vas bi pobeglo u tu Kinu, ali bi zato Srbija blistala posle svega par godina.

Pametnjaković

pre 10 godina

Masa nas ovde može isto tako da sredi železnicu i železaru, ako bi nam dozvolili. Problem je u tome što nama neće nikada dozvoliti, jer bismo mi posle železnice i železare sredili i sve ostalo, pa na kraju i sve njih, a u takov Srbiji za njih više ne bi bilo mesta i to oni vrlo dobro znaju. Lopovi su samo uspešni kada kontrolišu sve i kada je sve u njihovim rukama. Samo revolucija, da ih sve šutnemo u prošlost zauvek, to je trebalo odavno da uradimo.

Mafke

pre 10 godina

Pa i meni da ih daš i ja bih imao siguran profit! Zna se tu šta treba uraditi samo nije popularno, a pošto nam je celokupna politička scena populistička a istovremeno imaju i njih u rukama, niko to ne želi i da uradi!

z

pre 10 godina

Kina? Recimo da nasi radnici imaju uslove kao oni u Foxconu?
Prvo gospodine, da vidimo kako ste se vi obogatili?
Da li ste uspesan biznismen ili covek kome su politicke veze stvorile bogatstvo?
Takodje, u zemljama koje pominjete, niko nikom nije poklonio zeleznicu.

m

pre 10 godina

Zeleznice su prirodan monopol.. Jednostavno jedna pruga i to je to... U zemljama gde zeleznice funkcionisu na pravi nacin, zeleznice nisu u privatnom vlasnistvu - pitajte obicnog Britanca sta misli danas o usluzi transporta vozom i obicnog Francuza - razlika je ogromna...

Sto ovaj Kostic kad je toliko pametan ne udje recimo u tekstilnu idnustriju... Zaposli radnike, prodaje odecu.. Bude nesto kao onaj vlasnik Zare.. Nego se sve bavi privatizacijom domacih preduzeca...

Spanci nisu bas bili modna sila nikada, pa eto ZARA napravi cudo svojim biznis modelom...

Ilija

pre 10 godina

Evo ja cu sada napraviti zeleznicu da bude profitabilna. Za pocetak cu da otpustim sve partiske kadrove. Sad kad su ostali samo ljudi koji zaista nesto i rade mozemo da predjemo na modernizaciju prvo pruga, posle i vozova i za koju godinu eto cistog profita. . .
Nije tesko napraviti profit niujednom javnom preduzecu, samo je tesko otarasiti se partiskih kadrova i to je glavni problem za Srbiju. Od drugog svetskog rata pa na ovamo vlasti su uvek oni bili najvazniji, a ostali manje vise i dok se ne izvrsi departizacija iz korena bolje nece biti. . . I kontam da je bas to na sta je mislio Kostic kad je rekao da mu se politicar ne mesaju u posao. . .

Toranaga

pre 10 godina

@jajara,
ma uzeli bi Japanci to i garantovali profitalnost zeleznica ali pod uslovom da se zemlja ocisti od ovog naroda. Sa ovim narodom ne ide bre.

kiki

pre 10 godina

dali bi oni njemu i zeleznice i zelezaru,....ali onda bi trebali i svoj drzavni aparat da smanje za 50%,u tome je problem,kde ce sa svojim ljudima?

draginja

pre 10 godina

Lako bi gdin Kostic napravio super zeleznicu,samo da se zalaufa ovaj strucni kadar sto je dobio VII stepen strucnosti na cuvenom fakultetu u Zrenjaninu,predavanje subotom prisustvo nije obavezno ,ispiti se polazu samo pisneno, a celo "skolovanje"traje par meseci.

zoran

pre 10 godina

Zeleznicu prodati 51-49 u korist kupca, jedino Japancima, Nemcima ili Kinezima. Uz jedan uslov - moraju da zaposle svoje ljude. Znachi, niti jedno odgovorno mesto da ne ide u ruke Srbina. Samo radnike za shaltere, uz elektronsko nadgledanje i pretres pri odlasku sa posla, sto bi takodje vazilo i za mehanicare, ljude koji odrzavaju pruge, chistache i slichno osoblje. Sa ovakvim planom, za 10 godina imacemo vozove koji ce ici preko 200km/h po Srbiji. Za to vreme, preko TV i po shkolama da se odrzavaju kursevi za pravilnu upotrebu vozova, kako ne bi ljudi, u chudu, krenuli za kamenovanjem, jer se nesto nepoznato krece kroz njih kraj.

spanac

pre 10 godina

daj ti meni secerane za dva evra a ja cu izvuci odmah i zeleznicu i zelezaru
a da ti ne pricam kako si izvozio psenicu iz srbije po 8 i bez istovara iz barzi istu vracao a sve srpske pare.zbog tebe nemamo subvencije od nemacke za secer,ides u zatvor

Dexterijus

pre 10 godina

Ja bih napravio jednu "rokadu" i dozvolio bi MK grupi, da "gazduje" Zeleznicama.
Evo ti brale Zeleznice na 5 god, i ako napravis boljitak, i "skines" je sa subvencija, damo ti odma jos 5 godina da "gratis" vodis, i uzmes profit, a drzavi ni dinar da netrazis!!!! Posle 10 god drzavi da vratis preduzece sa profitom....
Dobro tebi, dobro drzavi, dobro svima, dobro meni....

Nikad nikome izvini

pre 10 godina

Zasto bi Kosticu dali zeleznice da je postavi na noge...Pa dajte je bilo kom coveku koji ima privatnu firmu koja dobro posluje i dajte mu odresene ruke i on ce je postaviti na noge nije to problem...problem je u visku zapislenih,u neradu u kradji...Oni razmisljaju na nacin NE MOGU ONI MENE TAKO MALO DA PLATE KOLIKO JA MALO MOGU DA RADIM...Dok se to ne promeni takvo stanje ce biti u svim javnim preduzecima...Oni ulazu u svoje dzepove a ne u infrastrukturu...vecina ljudi bi pre putovala vozom nego autobusom...al vozom se nikad ne zna kad ce i da li ce stici na odrediste...u nasim zeleznicama se ne koriste satovi nego kalendari...zalosni su jako...

Vojvođanin

pre 10 godina

A šta bi bilo da prekopiramo "Zakon o socijalnoj zaštiti" npr. Mađarske gde radno sposobni, koji primaju socijalnu pomoć treba da odrade 40 časova mesečno (čiste ulice, trgove, kanale, skupljaju smeće - rade gde je minimalna mogućnost ozlede!) i ako iz neopravdanih razloga to ne odrade, GUBE PRAVO NA NOVČANU POMOĆ NA GODINU DANA!!!

Aleksandar

pre 10 godina

za (Marko, 23. septembar 2013 16:45)

Kada je uveden evro, institut za sprski jezik SANU je saopštio da su oba naziva tačna i ravnopravna. I time su napravili zabunu, kasnije su ispravili:

Ова европска валута среће се у два вида: е̏вро и е̏уро. За оба има оправдања: за први јер у нашем језику речи с тим грчким кореном (< Ευρώπη) имају изговор са в, по витацизму: Европа, европски, европејац, па и серија сложеница са префиксоидом евро-: Евроазија, евроазијски, евроинтеграције…; а за други што је оригинални назив те валуте заиста са -у-: euro. Ипак, сви европски језици који користе ову валуту примили су њен назив према свом изговору овог корена (енгл. /jʊərəʊ/, нем. /ɔʏʀo/, франц. /øːʀо/, грч. /evro/…), па је Одбор за стандардизацију српског језика озваничио форму с традиционалним кореном.

Дакле, евро а НЕ еуро.
Множина ове речи је е̏ври-е̑вра̄-е̏врима (обратити пажњу на дуги акценат у генитиву).

Zuki

pre 10 godina

Normalno je da TGV bude skuplji od aviona. Brze i udobnije stizes na odrediste. Sta mi vredi sto avionom krace putujem kad mi krajnje odrediste a ni polaziste nije aerodrom nego kuca, hotel, kancelarija.

Zeka

pre 10 godina

Kaže Kostić da, pošto Železara uvozi i koks i rudu, a koristi i uvozni gas, treba je ugasiti jer niti jednu od tih sirovina nemamo u Srbiji? Nadam se da je Kostić dosledan, pa da, recimo, predloži gašenje toplana u Srbiji, pošto i one koriste gas i naftu, koju takođe nemamo. Ili da zatvori sve fabrike za proizvodnju plastičnih masa, jer i te sirovine uvozimo. Ili da ugasi tekstilnu industriju, pošto baš i nismo neki proizvođači pamuka!?!

Marija

pre 10 godina

Pa ni jedna zeleznica na svetune postoji bez subvencija.
Sto se tice Kine,Japana I Koreje ne bih ni da komentarisem, to su vise milionske zemlje sa istocnjackom kulturom I vecina stvari odande je neprimenljiva.Ocigledno bi gospodin da uvede robovlasnicko drustvo- dok se njegova deca skoluju o njegovom trosku ( nisu dobili stipendije nego im otac placa)u Svajcarskoj I Enleskoj naravno da mu odgovara da svoju radnu snagu ne placa ili ako zatrudnis raskine ti radni odnos itd...

Tesna koza

pre 10 godina

Kaže da preslikamo kineski Zakon o radu! A kako bi bilo da preslikamo kineski krivični zakon pa da za pljačku državne imovine tajkuni vise na Terazijama?
(Žalba ne zadržava izvršenje, 23. septembar 2013 15:22)

I Mia Aleksic je rekao: Ja bih lopove ma.... im j**** vesao da vise kao plakate, da opominju narod, pa nemamo mi toliko da moze da se krade nego tek da se zivi...

Milan

pre 10 godina

Glupost Milane ili debela laz. Kako vise volis.
(TGV Putnik, 23. septembar 2013 16:12)

http://www.sbb.ch/home.html

http://www.swiss.com/web/EN/Pages/index.aspx?Country=GB

Hvala Bogu svi imamo internet pa proverite sami. Karta za TGV Cirih-Pariz 308 franaka, drugi razred! 508 franaka prvi razred. Karta za avion 387 franaka, i to Swiss, ne neka low cost kompanija, i povratak istog dana sto se smatra poslovnim putovanjem, i naplacuje daleko skuplje.

Sada naravno ne ocekujem izvinjenje od nekoga ko oslovljava sa "ti" osobu koju nikada nije sreo.