Nedelja, 22.09.2013.

09:23

Tasovac: Estrada ne može biti kultura

Izvor: Tanjug

Tasovac: Estrada ne može biti kultura IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

100 Komentari

Sortiraj po:

toma

pre 9 godina

eto da se oglasi i tasovac. provalio je da je popularno napadati estradu pa i on malo.
ali dzabe mu ostace poznat kao ministar za cije vreme su nestali nezavisni mediji u srbiji i gde je normalno lincovati ljude i obracunavati se preko medija. i gde se selektivno kaznjavaju mediji ili nagradjuju (videti rtv pink) kao i '99 kada je njegov sadasnji premijer bio na njegovoj funkciji.
a kultura? iovako sve boli uvo za kulturu, ukljucujuci tu i resornog ministra, inace ne bi cutao i bio fikus u vladi.

Radomir Glisovic

pre 10 godina

Bravo Taso.Napokon jedna energicna i prava osoba na pravom mestu.Puna podrska za ono sto radite na nacin na koji to radite.

Snezana

pre 10 godina

Kuca se zida od temelja! Vratiti casove hora nastavnicima muzicke kulture koji su im bahatoscu nekih oduzeti. Iako smo zavrsili isti fakultet, imamo isti fond casova i broj dece u horu (a cesto i vise) i to pri tom muzicki nepismene dece sto dodatno otezava rad, ovi casovi se ne placaju nastavnicima u opsteobrazovnim skolama. Zato su mnoga deca na ulici, umesto na probama. Ugledajmo se na Venecuelu, na njihovu El Sistemu. Dali su svoj deci priliku da muziciraju i rezultat je bio 80% smanjeni maloletnicki kriminal u veoma kratkom roku i preko 100 simfonijskih orkestara. Ako vec ne mozemo da im kupimo instrumente da sva deca sviraju, neka barem sva deca pevaju! Jedini nacin je da se nastavnicima vrati fond casova i dostojanstvo!

kultur treger

pre 10 godina

odlično za početak, ivane! ali videćemo kako će se dalje sprovoditi u delo te ideje, sa upravnim odborima kulturnih institucija u koje su zaseli i udomljeni su pišingerski neupotrebljivi kadrovi koji će odlučivati o novim upravnicima. mrka kapa, čini se.

Tatjana

pre 10 godina

Naravno da estrada ne može biti kultura! Oni koji misle da je ministar vozače kamiona i one koji posećuju kafanu nazvao nižom vrstom, su potpuno promašili poentu i očigledno imaju problem sa sopstvenom vrednošću i time kako vide sebe. I naravno da postoji merilo kulture! Neke stvari su opšte poznate, a ministarstvo kulture i jeste tu da definiše šta je kultura, a šta ne. Koliko sam ja shvatila, u tekstu ne postoje nikakve kvalifikacije nekoga ili nečega kao "niže" ili "više" vrednog, samo isticanje razlika, i hvala Bogu da je neko to već jednom rekao!Stvari samo treba nazvati njihovim pravim imenom i to je sve. Kafane i pozorišta treba da postoje, samo treba da se zna da to nije isto. Možda treba oformiti ministarstvo za estradu pa bi stvari bile mnogo jasnije onima koji ne razumeju i to nazivaju degutantnom arogancijom. Gospodin Tasovac je itekako pozvan da govori o tome šta je kultura, a kome to nije jasno, ima žestok problem, ili treba da se vrati u školu i nauči neke stvari.

@vladimir0710

pre 10 godina

Estrada i nije KULTURA, već komercijalni scenski manifest namenjen širokom auditorijumu za zabavu. Što se tiče svih vrsta predstava u "Hramovima kulture" (pozorišni komadi, opere, operete, kao i orkestarska muzika klasike, džeza, bluza, ...) mogu se snimiti i prodavati TV medijima (preko kablovske i satelitske mreže) za one koji su 'negde tamo daleko'. Kulturne manifestacije mogu se snimiti i preko nosača zvuka i slike (CD i DVD), zatim ponuditi tržištu za poznavaoce i ljubitelje kulturnih dela, a namenjene kućnim kolekcijama u trajnoj upotrebi. Preporučujem da se prvo uživo vidi svako kulturno scensko delo radi lepšeg uživanja kod kuće u HD formatu.

Simo

pre 10 godina

A vi ste, Dorijane, imali nastavnika hemije koji voli mitologiju? Simpatično.

Pretpostavljam da ministar ne razlikuje amper od oma, helijum od titanijuma, (...) O ostalom mu je najbolje da ćuti. Njegova arogancija je degutantna.
(Simo, 22. septembar 2013 13:14)

Simo, nije titanijum - vec titan.
(Dorijan, 22. septembar 2013 18:18)

Promene

pre 10 godina

@Lozkov
Tako je! Samo i ta ponuda ide kroz institucije, neko tamo mora da se angazuje da bi se stvari pomerile s mesta. Bojim se da mnogim direktorima KC zapravo ne odgovara da promovisu nove ljude, koji nisu iz price Van Goga, Sladjane Milosevic, Pilota i sl...

citizenkane

pre 10 godina

E moj Tasovac lepo ti covek kaze, smeni upravne odbore tako da nisu stranacki, pa onda izaberi direktora. Sve ostalo je Farsa, ha ha.

dijaspora

pre 10 godina

Puna podrska gosp.Tasovcu.Nadam se, da ce narod konacno da se oslobodi od gluposti koji mu se plasira na tv.Nemaju ljudi sta da gledaju ,gde da idu i iz dosade gledaju svasta.Ja sam tako bila razocarana, kada sam bila u poseti familiji i prijateljima.Skoro svi gledaju gluposti koje se plasiraju na kojekavim televizijama....Posebno su ugrozeni ljudi u unutrasnjosti Srbije, pozorista nemaju novca za nove predstave, bioskopi ne rade godinama,po selima Domovi Kulture zatvoreni...Nadam se, da ce gosp. Tasovac biti pokretacka snaga i za druge kulturne radnike, pa da i mi kao narod budemo sa sofisticiranim ukusom ,za muziku, dramu, film...Mi jesmo seljacka zemlja, ali to nema veze sa ukusom i obrazovanjem,ja sam ponosna na moje dedove seljake ... Ne znaci da si ako si sa sela, da slusas i gledas sund i da nemas ukusa...Podrska iz dijaspore za promene u kulturi...

igi

pre 10 godina

100% je u pravu...
i za estradu,i za novce. Novca ima koliko ga ima,ali je vaznije kako se deli,i ko ga dobija. Sanja Ilic je dokaz toga.

Svetlana

pre 10 godina

Gospodine ministre. Nema nista od legalnih i demokratskih izbora u institucijama kulture dok god ih sprovodi upravni odbor u kojem se nalaze kojekakvi dripci iz raznoraznih stranaka koji nemaju blage veze sa tim institucijama. Zasto ne prepustite da se u svakoj instituciji zaposleni javno izjasne glasanjem za koga su? Valjda zaposleni znaju najbolje ko bi najbolje vodio njihovu instituciju i ko je u tim kolektivima najbolji, najposteniji i najpodesniji za funkciju direktora.

Sve dok se to ne izmeni nama nece krenuti na bolje a i dalje ce biti kradje, korupcije i namestenih tendera u svakoj instituciji. Ako zaista zelite dobro Srbiji ukinite upravne odbore i zabranite bilo kojem clanu bilo koje stranke da moze da se uopste kandiduje za bilo koje rukovodece mesto u bilo kojoj drzavnoj instituciji ili kompaniji.

To je jedino posteno i jedino prihvatljivo za sve zaposlene u svim drzavnim institucijama i kompanijama a verujem i za sve gradjane Srbije.

Dorijan

pre 10 godina

Pretpostavljam da ministar ne razlikuje amper od oma, helijum od titanijuma, (...) O ostalom mu je najbolje da ćuti. Njegova arogancija je degutantna.
(Simo, 22. septembar 2013 13:14)

Simo, nije titanijum - vec titan.

svoja

pre 10 godina

Ne mogu se ljudi silom terati da budu ''kulturni'', i ko uopste odlucuje i procenjuje ko je ''kulturan'', a ko nije, i da li su kamiondzije i pevaljke niza vrsta? Opasno me to sve nervira.
Imam fakultetsko obrazovanje, idem u pozoriste, bioskop (istina sve redje), biblioteku . . . ali isto tako i u kafane. U koju kategoriju ja spadam? Mislim ni u jednu, svako je od nas ''kategorija za sebe''.

Dermendziev

pre 10 godina

Iskreno, bio sam zapanjen kada je Tasa prihvatio ovu duznost.Bicu takodje isto zapanjen ako uspe da uradi nesto pozitivno,ne zbog toga sto nece ili ne zna,vec zbog pritiska kojeg ce imati.Estrada je davno uzela maha "u ime naroda",tako da sledi dugotrajna kulturna revolucija.

Gospodinu Tasovcu puno podrske i uspeha u radu.

Ђорђе

pre 10 godina

Estrada, turbo folk i ostala zla su tzv. "popularna kultura", i to postoji u svakom drustvu. Kada dodas rat u taj mix, i sve se to desava na Balkanu, onda to postane nesto sasvim novo. Kod nas je to Karleusa i Farma, u Americi je to Miley Cyres i "The Kardashians". I jedno i drugo je veome toksicno i stetno po mozak, posebno onaj u razvoju. Kod nas je to stanje posebno ozbiljno jer je popularna kultura postala de fakto "kultura". Doslo je do spajanja. To je ono sto smo mi. Karleusa i kompanija su reprezentativci, mozda i kapiteni sprske kulture. Kada procitam (rijetke) putopise stranaca kroz Srbiju, price o splavovima i turbo folku su neizostavne. Danas, na zalost, mi nemamo nista drugo na polju kulture sto mozemo ponuditi svijetu.

Lesa

pre 10 godina

Gospodin Tasovac je pokazao menadžerske sposobnosti kada je u pitanju filharmonija.Verovatno će se snaći i kada je u pitanju ministarstvo kulture mada uz poteškoće jer će dobiti veoma malo para.E upravo u takvim situacijama dolazi do izražaja vešto upravljanje.Kod nas je kultura potrošnja a nije potrošnja.Kulturna dobra su ona dobra koja je stvorio čovek.On ih stvara zarad podele,upotrebe,razmene i plasmana.Kulturna dobra se itekako mogu dobro plasirati.Umetnost i umetnička dobra su nešto drugo a obično se mešaju sa kulturnim dobrima i ostvarenjima.Mi smo slabo obrazovani po pitanju prepoznavanja kulturnog i umetničkog.Slab nam je i senzibilitet za kulturno i umetničko ostvarenje i zato slabo konzumiramo kulturna i umetnička dela i sadržaje.Kada nema konzumacije onda nema ni plasmana a što je pogubno za bilo koje pa i kulturno ili umetničko ostvarenje.Dakle,marketing u kulturi i umetnosti i edukacija su jako loši u nas.Narodni muzej u Beogradu mora što pre da se otvori za javnost.Zamislite Pariz i Francusku bez Luvra ili London i Englesku bez Britanskog muzeja.Zamislite Milano sa zatvorenom Skalom ili Moskvu bez Boljšo teatra.Nije moguće zamisliti,ali je zato Beograd bez svog muzeja moguć kako u snu tako i na javi.Posle se čudimo zašto nam deca i mladi hrle ka "pink ostvarenjima".A imaju li gde drugde?U zatvorene muzeje i propale domnove kulture?Tamo neće sigurno.Zato puno sreće i uspeha gospodinu Tasovcu.

nada ZR

pre 10 godina

nicim Tasovac nije uvredio vozace koji jedu u kafani.Samo je rekao da ne moze kulturna institucija biti isto kao kafana koja ima drugu svrhu i namenu.Kafana i pozoriste nije isto.U pozoristu ces gledati predstavu a u kafani jesti,to nigde nije isto pa ne moze ni u Srbiji.Kultura ne obuhvta samo intelektualce vec naprotiv velika je stvar za svaku zemlju da sto vise naroda zakoraci u pozoriste,poslusa izvorni melos,da cuje te skolovane glasove.Samo u tom delu Tasovca ceka ogroman posao.

zoran1965

pre 10 godina

vrlo prepotentno, gosn taso. znaci samo ti i tvoja ekipa ste nobles ?
na zeca svako dize...
moze li malo konkretnih rezultata, bez bacanja prasine u oci

milentije

pre 10 godina

Opet dobijamo ministre koji ne znaju "poso".Bas ka sto moze biti nekultura , estrada moze biti i kultura.
Ovakve generalizacije vode nas dalje u bulu.

Malme

pre 10 godina

Čak mislim da ga ova banda u vlasti neće ni sprečavati da ovaj dobar potez sprovede u delo. Kultura tu crno-crvenu bandu i ne zanima, posebno ne njihove halapljive kadrove jer tu nema ni para, ni vlasti. Uostalom, svi koji budu maknuti, dobiće sinekure na drugom mestu - neka savetnička mesta i upravne odbore kod PPV gospodara Vučića.

Vozac kamiona

pre 10 godina

Vozaci svracaju u kafanu da jedu, i to u kafanu gde pasulj ili gulas kostaju 200-250 din. Probajte vi gospodine Tasovac kao pametan i kulturan covek da kamionom obidjete Evropu i Aziju. Ne biste ni iz Rumunije izasli.

Zeroni

pre 10 godina

Odličan početak! Inteligentno razmišljanje i adekvatno delovanje u ovom momentu. Puno poštovanje i podrška u daljem sprovođenju ovog nikako malog poduhvata. Nadam se da ćete istrajati u svojoj nameri i uspešno se izboriti sa svim dolazećim izazovima.

Pozdrav

Podunavac

pre 10 godina

Svaka cast ministre samo pazi da te ne smene, jer pola vlade nam je tesno vezano za estradu. Sto kumovi, sto supruzi, sto pobratimi sa estradnim licnostima...

Kuturo, eve ja, jopet

pre 10 godina

@ Cole, 22. septembar 2013 13:05

E, moj Cole, zar o kulturi (u najsirem i najuzem smislu) moze da govori onaj koji napise ovako nesto:

"Sve je to OK, ali Vi gospodine ministre
TREBATE da radite i na "PROSVETLJAVANJU (podvukao ja)"...?

PS U II sv. ratu nikakav ministar nije hteo da ukine sredstva za kulturu u V. Britaniji (ne Engleskoj), vec je to na sednici Vlade predlagano...

blabla

pre 10 godina

Шта да Вам кажем. Пре неколико дана написао сам да у Закону о раду није дефинисан појам "рад", а том појму је посвећен читав један закон и ми можемо само да нагађамо шта се подразумева под радом у правном смислу. Ал ту није крај. Ја отворим Закон о култури и веровали или не, нисам могао да нађем нигде у читавом закону дефиницију културе. Ево шта каже Član 2. Termini kojima su u ovom zakonu označeni položaji, profesije, odnosno zanimanja, izraženi u gramatičkom muškom rodu, podrazumevaju prirodni muški i ženski rod lica na koje se odnose. Ето тако се дефинише предмет културе. Дефиниција се може евентуално наслутити из дефиниција других појмова, на пример, чл. 60 Pojam samostalnog izvođača kulturnih programa i samostalnog saradnika u kulturi где се каже: Samostalni izvođač kulturnih programa u muzičkim i scenskim delatnostima je fizičko lice koje samostalno, u vidu zanimanja obavlja vokalno i instrumentalno izvođenje kulturnih programa, ili na drugi način izvodi kulturni ili artistički program, i kome je reprezentativno udruženje u kulturi utvrdilo status lica koje samostalno obavlja umetničku ili drugu delatnost u oblasti kulture. Треба написати докторску дисертацију (лингвисти + правници) и да се прочешљају сви закони од првог закона икада донетог до овог последњег и да се анализира дефиниција основних појмова којима су закони посвећени, те да се да оцена у области српске правне терминологије.

Bolji

pre 10 godina

@Milanka
Sve je bolje od proslava evropske baštine, evropskih jezika, obeležavanja donošenja propisa o dimenzijama stolica činovnika u Briselu... Sve je bolje od toga pa čak i ovaj ministar. Gotovo sve što u Srbiji ima u nazivu reč evropski a vezano je za kulturu zapravo je neki NVO projekat. Sa koliko se uspeha NVO sektor borio protiv nasilja u školama vidimo ovih dana. Evropski činovnici i srpska provincijska "kultura", spoj iz snova.

bzvz

pre 10 godina

Svakoj vlasti odgovara da joj narod bude sto gluplji,nekulturniji i primitivniji.Tako se lakse manipulise njime i samim tim lakse vlada.Samosvesan,kulturan i pametan covek ne zeli da trpi vlast polupismenih i neobrazovanih primitivaca!Gde je tu onda prostor za pravo delovanje na polju kulture?Tasovac je ,dokazano, sposoban i inteligentan covek,ali sta on tu moze da uradi kada je sistem, koji ga je postavio na mesto ministra,potpuno truo.Da promeni sistem?Nema sanse,samo revolucijom.Dakle,nista od toga,ali neka pokusa kada je bas navalio!

Molim

pre 10 godina

Izvin'te Ministre, a kom resoru pripadaju pevačice s ibarske magistrale???? UA za kultur-rasizam! UAAAAA!
(rahamim, 22. septembar 2013 10:55)

Pripadaju resoru finansija. Kao lukrativna delatnost treba da placaju poreze. Kulturi ne pripadaju.

Circulus Vitiosus

pre 10 godina

Ima da boli, ali mora da se presece. Tako radi sposoban i odlucan covek, a ne kao poneki da na sva usta hapse i busaju se u junacke grudi, a vec godinu i po dana ne uradise nista konkretno...

roger

pre 10 godina

Dali je I Zikina sarenica estrada, ko ce to da odredi. Ova ti je Njegosevska. Nego sta bi sa Narodnim Muzejom. Reci nista ne kostaju. Ajdemo jednu stvar Tasovac. Ambicije, ambicije

Beogradjanin

pre 10 godina

Tasovac je pravi izbor. Kakvo je stanje u kulturi najbolje govori cinjenica da je dosadasnji minista kulture po zanimanju bio poslasticar. Pravio je sampite,urmasice,tulumbe...

lepse je sa sepultirom

pre 10 godina

ne ukodaj sund, kic i dekadenciju druze ministre. Oporezuj to tako da se i na baksis ispod satre plati drzavi...tako cemo se kao drustvo osloboditi taloga i mulja

zoran

pre 10 godina

Gospodine "cupko" (ovo Vam je od milja) mozda estrada i nije umetnost, ali je KULTURA ! Vi ste ministar kulture zar ne - umetnost je samo njen DEO !

Milan

pre 10 godina

Puna podrška gospodinu Tasovcu da istraje na tome da kandidati za mesta direktora i upravnika ustanova kulture moraju javno prezentovati svoj program, kao i da se čuje glas zaposlenih. Najbolju ocenu o nečijem radu i moralnim kvalitetima daje sredina u kojoj radiš.

Simo

pre 10 godina

Pretpostavljam da ministar ne razlikuje amper od oma, helijum od titanijuma, da veruje da je pakovanje paštete koje "nije od gvožđa od neke vrste plastike", da jedna polovina može biti veća od druge, ako mu neko kaže da su ruža i šipak isto odgovoriće da tako nešto može pomisliti samo šofer koji sluša narodnjake u kafani i tako dalje i dalje i dalje. Dosta više s tim glupostima da je samo humanističko obrazovanje vredno pomena. Tom ministru muzika je možda struka. Za to je valjda školovan. O ostalom mu je najbolje da ćuti. Njegova arogancija je degutantna.

Srdjan

pre 10 godina

Ne bih da cepidlacim, ali onda bi i RTS trebalo da prestane da proizvodi estradne šou program formate poput "Ja imam talenat" u kojoj je gdin Tasovac bio član žirija, i gde je btw pobedu odneo neki teenage guslarski tandem, i da taj novac npr. upotrebi za emisiju poput "Garaze".

misko

pre 10 godina

Sigurno je mnogo bolji od prošlog. Samo ... Zašto stalno DRŽI ovo, pa DRŽI ono. Ne smeta mi ako govori hrvatski ili ijekavski srpski, al treba da se opredeli i bude dosledan.

Cole

pre 10 godina

Sve je to OK, ali Vi gospodine ministre
trebate da radite i na prosvetljavanju ovog
naroda tako što ćete žestoko da oporezujete
prikazivanje svakakvog đubreta koje nam televizije
masovno prezentuju (Farma, Kursadžije, Turske serije,
Grand paradu...), a da pri tom na neki način podstičete
prikazivanje kulturnih emisija. Evo ja sam u poslednih
par godina pričao nekim "urbanim" likovima koji izjadnačavaju
jednu Karleušu, Seku... sa Tozovcem, Cunetom, Šabanom
Bajramovićem (za jedan album mu je najpoznatiji World Music
magazin u svetu - britanski Songlines u recenziji dao markicu
TOP OF THE WORLD, čoveka Tajm stavio na treće mesto bluz pevača
svih vremena)... i onda ja seljačina, a oni su kao kul, ma idi bre.

P.S:
U Drugom svetskom ratu u Engleskoj je neki ministar
hteo da ukine davanje novca za kulturu da bi imali
novac za rat. Čerčil to nije dozvolio rekavši
ZASTA BI SMO SE ONDA BORILI ako ukinemo kulturu.

prvo ministrov kulturni program rada sa opisom

pre 10 godina

Da ne bih sirio pricu o Srbiji,strankama,svakodnevnom zivotu i "kulturi" a i "nekulturi" u ovoj nasoj neopisivoj "situaciji" zamolio bh i ministra a i sve one koji imaju nesto da kazu i "menjaju" postojece stanje,da se javno deklarisu i daju tacnu definiciju sta je kultura a sta nekultura tj.ta jadna estrada i pevacice na kojima se sve lomi,ima ih jedva stotinak a toliko su krive za sve sta nam se desava u nasem (ne) kulturnom zivotu...bez tacne definicije bicemo izgubljeni u toj vekovnoj tajni sta je kultura. To jos niko nije definisao pa niti ce nas novi ministar,smem da se kladim u sve...
A sto se mene licno tice smatram da kultura ne treba da ima ministarstvo vec neku ustanovu bez finansija i
da sve bude na dobrovoljnoj bazi, pa sta bude - bude.

Milanka

pre 10 godina

Pa svi te ovde hvale Tale ali si ti ipak osoba koja se druzi s talentima i kompozitorima turbo pevaljki i to sve za pare, pa ti tako ne mogu ni poverovati u to sto pricas mada zvuci optimisticno.Tako je pricao i Lecic pa je prvi otiso da se slika na PINK-u.Da kapiras cime se sve bavi Ministarstvo prvo bi dosao u Kragujevac na centralnu proslavu dana Evropske bastine.Pa kako nisi dosao,tako si i pokazao da ne cenis manifestacije gde se pominje Evropa u naslovu .To je i prvi pokazatelj da u kulturi od tebe ne ocekujemo nista vise a ni manje.Davaces pare za promociju rimskog vojnog logora a srednjvekovno nasledje Srbije će da propada.I tako do tvoje smene a onda ćeš ponovo u talenat samo sa malo većom cenom kao bivši ministar.

Kiki

pre 10 godina

Toliko priče se svelo na to da se neće ukinuti nacionalne penzije, nacionalni muzeji se do daljnjeg neće otvoriti, nego će se postavljati direktori u kulturi kojima će ministar upravljati poput lutaka na koncu. Ova država svakog meseca isplaćuje nacionalne penzije bulumenti nekakvih pevaljki i raznih radnika u kulturi koji su isto kao i svi drugi radili svoj posao, a sada su volšebno dodatno nagradjeni. I onda kao para nema, diži poreze. Pa nema para kad su potrebne za takve gluposti!

Banovo Brđanin

pre 10 godina

Sve je to teorije, ali u praksi estradnjaci neće biti uskraćeni za nastupe i u najuglednijim ustanovima, a evo i zašto:
- Cakana i Maja Nikolić pevale na mitinzima Naprednjaka
- Ana Bekuta pevala na mitinzima SPS-a,
- Ceca naravno za Palimunu partiju JS.
Estradnjaci na sva zvona podržali ovu vladu, a sad da n e mogu da nastupaju, a recimo Vlada Divljan zbog zasluga za doprinos roku s grupom Idoli, da nastupa, a snimao reklamu za LDP. Taj film u praksi nećemo gledati. Možda u svega 2,3 institucije bude rigiroznije, van toga jok.

Žorž

pre 10 godina

Ne sviđa mi se prebacivanje odgovornosti, kad je uvek bilo da "riba smrdi od glave". Potrebna su nam sistemska rešenja, zasnovana na zakonu koji se poštuje, a ne pozivanje na savest, odgovornost i javnost. Ta bitka je unapred izgubljena, kada i sam Zakon o kulturi stoji na krhkim nogama. Čuj stoji, niko ga živ ne primenjuje.

Btw, radnici u kulturi, nekolicina od ukupnog broja zaposlenih, prepušteni su na milost i nemilost politike, mobinga... Deo njih se svrstao u lobije i vešto napravio dil sa političarima. Ti su još gori. Plate zaposlenih su tek priča za sebe, ne postoji nikakvo pravilo po kom se obračunavaju. Zapravo, pravilo postoji, ali poštuje se isto kao i Zakon o kulturi. Uz to, ne postoji podzakonski akt koji predočava ko može biti na čelu ustanove kulture.

Tasovac, ovim, prebacuje svu odgovornost na 1-2% stručnih ljudi koji treba da opravdaju rad ustanova koje troše sve na plate. Nije korektno.

revolutionary

pre 10 godina

revolucija nadam se...samo da mu neko ne zapreti ,uplasi ili smiri novcem... mogao bi i o porezu narodnjaka da govori, i toga ima valjda u nekom moralnom kulturnom zakonu :) umesto sto sad svaka opstina placa nasim novcem silne narodnjake voleo bi jednom sarse, darkwood ili druge slusati kod nas uzivo, a narodnjaci porez na toj njihovoj kreativi,ostacemo glupi i nekulturni sa njima :)

Orwell Djordje Vegan

pre 10 godina

Upravni odbori su isto partijski. Ova kao renovirana Vlada folira narod. Pravi problem je korupcija u kulturi i svuda. Jedino istraga protiv onih koji su kroz kulturu pljackali na namestenim konkursima i finansirali leve projekte, festivale itd da bi se uzimale pare, moze promeniti stanje. Gde su nestale pare? Naravno, nastavice iste ekipe da uzimaju pare, a to su vecina zaista mediokriteti i muljatori. Ovi stvarno misle da smo mi svi budale.

М. Н. Лазар

pre 10 godina

Господине Тасовац,
к'о старији; могу ти пренијети искуство. Имају људи које кад сретнеш при уласку у цркву, добро је одустати од литургије. Треба се вратити кући и помолити. (То су ови садашњи бацачи прашине у очи)
Чим си се у'ватио у коло са њима - постао си ЕСТРAДА.

Srećko

pre 10 godina

@Jesus Slažem se.
Moj rođak vozi kamion i obišao je ogroman broj muzeja po Evropi. Pričao mi je o mestima za koje nisam ni znao da postoje. Za razliku od njega, moj stric, inženjer, doktor nauka, bio je jednom u operi i tri puta u muzeju za 54 godine. Ne znači da ako imate titulu ili ste završili fakultet da se razlikujete od recimo kamiondžija po poimanju kulture.

kultura

pre 10 godina

Makedonci izgradise u roku od dve godine dva muzeja impozantne velicine i izgleda na obali Vardara, a mi 20god. “obnavljamo“ Narodni muzej. To moze da znaci samo jedno - korupciju neslucenih razmera.

MONARHIJA

pre 10 godina

Ogroman je broj nepismenih i polupisenih.Zato je cudno sto se niko ne bavi RTS.Tamo sedi direktor koga je jos Kostunicina vlada nametnula i to bez formalnih ulova mimo zakona i propisa(srednja skola).Nije cudo sto je RTS doveden na prosjacki stap.Neophodno ponovo afirmisati obrazovni.naucni i skolski program koji svakako imaju veliki uticaj na vaspitavanje mladih.


Dovoljno dugo i predugo su brljali po RTS i bavili se cesljanjem i sirenjem primitivizma.

Potemkinova Sela

pre 10 godina

Da li ce sve navedeno biti onoliko transparentno koliko je to bilo i u slucaju rekonstrukcije sale Beogradske filharmonije, nabavke (visestruko preplacenih) instrumenata za koju je izdvojeno 1.000.000 EUR iz NIP-a, drzanje Tasovca 4 godine na mestu V.D. direktora..
Da li je ovakvom coveku zaista mesto u ministarstvu?

Jesus

pre 10 godina

Taso, sve si lepo sročio... Samo, ubudiće malo pazi kada generalizuješ. Kamiondžije tj "vozačo kamiona" danas, kod nas, mogu biti i magistri, doktori, a bogme i dirigenti. Šta ćeš, život ne ide istim tokom za sve, ali to ne znači da su ti ljudi neka "niža vrsta". Imaj na umu i to ima kamiondžoja, koji u kabini slušaju Wagnera, Vivaldija, Debisija...
Samo nastavi tako, dobar si!

engineer

pre 10 godina

Slazem se sa ovim sto je rekao za estradu, ali ovom izjavom o kafanama i kamiondzijama je pokazao da jos nije odmakao od svog zaostalog elitizma... covek koji ovoliko dize nos nije prava osoba za ovaj posao, bas sam skoro bio na istom letu kao on, i toliku kolicinu nadmenosti nisam video u zivotu... ima mnogo kamiondzija koji su vaspitaniji od njega...

bg bg

pre 10 godina

Samo neka nas ne uci kako treba ulagati u balet i operu kada to nije u srpskom nacinalnom nasaledju.

Neka obnavlja muzeje, neka zatvori dotok para ka estradi, ....

Neka zabrani da male lokalne sredine zovu Anu Bekutu radi vladine milostinje!!!

Neka Milosu Bojanicu (Sns) , Zorici Brunclik (Jul), Miroslavu Ilicu (Ds).... zabrani mogucnost dobijanja naxionalnih penzija.

Zapravo ukinuti uopste te nacionalne penzije!!!

Jer sta smo mi ostali koji ne rade u kulturi, obrazovanju, .. manje vredni.

Lozkov

pre 10 godina

Secam se pre 4-5 godina, opstina loznica izdvojila je 30 000 evra za novogodisnji nastup van goga... za to vreme muzej jadra i galerija mice popovica su propadali... da, treba naci nacin da se zabrani lokalnim samoupravama da finansiraju takve manifestacije, kao sto i ziteljima srbije van beograda treba ponuditi neku alternativu. pitao sam babu zasto gleda farmu, ona mi rece " pa kad nemam sta drugo da radim, ni gde da idem, sta cu onda, dosadno mi je" znaci da ima sta drugo, isla bi, ne samo ona, mnogi, ali loznicki bioskop ne radi vise od 7 godina, a pozoriste je pojam...

Veliki brat

pre 10 godina

Odlično, samo tako Gospodine Tasovac (da, Gospodin a ne gospodin).

I postoji li mogućnost da Matiju Bećkovića uzmete za nekog savetnika ili pomoćnika? Njegove reči su još ubojitije od vaših, pa kad se udružite...

Pinturicio

pre 10 godina

Ako kojim slucajem ti konkursi ne budu namesteni 95% sadasnjih v.d. direktora kulturnih ustanova ce leteti. Na celo institucija kulture su postavljeni neobrazovani ljudi. Dobar deo njih sa kupljenim diplomama. Profesionalno neostvareni, a udomljeni od strane partija. Ovome se gospodine Tasovac mora stati na put! Ne tako sto se necete mesati u izbor novih direktora vec tako sto cete zahtevati da konkursi budu posteni. Nemojte samo da pricate kako ce neko drugi snositi odgovornost za los izbor posto smo svedoci da u Srbiji odgovornost ne znaci nista ni kada su u pitanju mnogo vece malverzacije. To ocekujemo od vas gospidine Tasovac. Zavodjenje reda u kuturi. Stop partijskom zaposljavanju!

crna guja

pre 10 godina

On je još dodao da o glomaznosti institucija kulture danas najvise govore estradni menadžeri, "inače vrlo neglomazni tipovi - institucije s jednom tašnom i bogatim telefonskim imenikom".

Ako sprovede sve ovo sto je ovde rekao, a da ga pre toga ne smene , svaka cast!!!

crna guja

pre 10 godina

On je još dodao da o glomaznosti institucija kulture danas najvise govore estradni menadžeri, "inače vrlo neglomazni tipovi - institucije s jednom tašnom i bogatim telefonskim imenikom".

Ako sprovede sve ovo sto je ovde rekao, a da ga pre toga ne smene , svaka cast!!!

Jesus

pre 10 godina

Taso, sve si lepo sročio... Samo, ubudiće malo pazi kada generalizuješ. Kamiondžije tj "vozačo kamiona" danas, kod nas, mogu biti i magistri, doktori, a bogme i dirigenti. Šta ćeš, život ne ide istim tokom za sve, ali to ne znači da su ti ljudi neka "niža vrsta". Imaj na umu i to ima kamiondžoja, koji u kabini slušaju Wagnera, Vivaldija, Debisija...
Samo nastavi tako, dobar si!

Lozkov

pre 10 godina

Secam se pre 4-5 godina, opstina loznica izdvojila je 30 000 evra za novogodisnji nastup van goga... za to vreme muzej jadra i galerija mice popovica su propadali... da, treba naci nacin da se zabrani lokalnim samoupravama da finansiraju takve manifestacije, kao sto i ziteljima srbije van beograda treba ponuditi neku alternativu. pitao sam babu zasto gleda farmu, ona mi rece " pa kad nemam sta drugo da radim, ni gde da idem, sta cu onda, dosadno mi je" znaci da ima sta drugo, isla bi, ne samo ona, mnogi, ali loznicki bioskop ne radi vise od 7 godina, a pozoriste je pojam...

kultura

pre 10 godina

Makedonci izgradise u roku od dve godine dva muzeja impozantne velicine i izgleda na obali Vardara, a mi 20god. “obnavljamo“ Narodni muzej. To moze da znaci samo jedno - korupciju neslucenih razmera.

Pinturicio

pre 10 godina

Ako kojim slucajem ti konkursi ne budu namesteni 95% sadasnjih v.d. direktora kulturnih ustanova ce leteti. Na celo institucija kulture su postavljeni neobrazovani ljudi. Dobar deo njih sa kupljenim diplomama. Profesionalno neostvareni, a udomljeni od strane partija. Ovome se gospodine Tasovac mora stati na put! Ne tako sto se necete mesati u izbor novih direktora vec tako sto cete zahtevati da konkursi budu posteni. Nemojte samo da pricate kako ce neko drugi snositi odgovornost za los izbor posto smo svedoci da u Srbiji odgovornost ne znaci nista ni kada su u pitanju mnogo vece malverzacije. To ocekujemo od vas gospidine Tasovac. Zavodjenje reda u kuturi. Stop partijskom zaposljavanju!

bg bg

pre 10 godina

Samo neka nas ne uci kako treba ulagati u balet i operu kada to nije u srpskom nacinalnom nasaledju.

Neka obnavlja muzeje, neka zatvori dotok para ka estradi, ....

Neka zabrani da male lokalne sredine zovu Anu Bekutu radi vladine milostinje!!!

Neka Milosu Bojanicu (Sns) , Zorici Brunclik (Jul), Miroslavu Ilicu (Ds).... zabrani mogucnost dobijanja naxionalnih penzija.

Zapravo ukinuti uopste te nacionalne penzije!!!

Jer sta smo mi ostali koji ne rade u kulturi, obrazovanju, .. manje vredni.

Podunavac

pre 10 godina

Svaka cast ministre samo pazi da te ne smene, jer pola vlade nam je tesno vezano za estradu. Sto kumovi, sto supruzi, sto pobratimi sa estradnim licnostima...

Srećko

pre 10 godina

@Jesus Slažem se.
Moj rođak vozi kamion i obišao je ogroman broj muzeja po Evropi. Pričao mi je o mestima za koje nisam ni znao da postoje. Za razliku od njega, moj stric, inženjer, doktor nauka, bio je jednom u operi i tri puta u muzeju za 54 godine. Ne znači da ako imate titulu ili ste završili fakultet da se razlikujete od recimo kamiondžija po poimanju kulture.

Zeroni

pre 10 godina

Odličan početak! Inteligentno razmišljanje i adekvatno delovanje u ovom momentu. Puno poštovanje i podrška u daljem sprovođenju ovog nikako malog poduhvata. Nadam se da ćete istrajati u svojoj nameri i uspešno se izboriti sa svim dolazećim izazovima.

Pozdrav

Cole

pre 10 godina

Sve je to OK, ali Vi gospodine ministre
trebate da radite i na prosvetljavanju ovog
naroda tako što ćete žestoko da oporezujete
prikazivanje svakakvog đubreta koje nam televizije
masovno prezentuju (Farma, Kursadžije, Turske serije,
Grand paradu...), a da pri tom na neki način podstičete
prikazivanje kulturnih emisija. Evo ja sam u poslednih
par godina pričao nekim "urbanim" likovima koji izjadnačavaju
jednu Karleušu, Seku... sa Tozovcem, Cunetom, Šabanom
Bajramovićem (za jedan album mu je najpoznatiji World Music
magazin u svetu - britanski Songlines u recenziji dao markicu
TOP OF THE WORLD, čoveka Tajm stavio na treće mesto bluz pevača
svih vremena)... i onda ja seljačina, a oni su kao kul, ma idi bre.

P.S:
U Drugom svetskom ratu u Engleskoj je neki ministar
hteo da ukine davanje novca za kulturu da bi imali
novac za rat. Čerčil to nije dozvolio rekavši
ZASTA BI SMO SE ONDA BORILI ako ukinemo kulturu.

Molim

pre 10 godina

Izvin'te Ministre, a kom resoru pripadaju pevačice s ibarske magistrale???? UA za kultur-rasizam! UAAAAA!
(rahamim, 22. septembar 2013 10:55)

Pripadaju resoru finansija. Kao lukrativna delatnost treba da placaju poreze. Kulturi ne pripadaju.

engineer

pre 10 godina

Slazem se sa ovim sto je rekao za estradu, ali ovom izjavom o kafanama i kamiondzijama je pokazao da jos nije odmakao od svog zaostalog elitizma... covek koji ovoliko dize nos nije prava osoba za ovaj posao, bas sam skoro bio na istom letu kao on, i toliku kolicinu nadmenosti nisam video u zivotu... ima mnogo kamiondzija koji su vaspitaniji od njega...

lepse je sa sepultirom

pre 10 godina

ne ukodaj sund, kic i dekadenciju druze ministre. Oporezuj to tako da se i na baksis ispod satre plati drzavi...tako cemo se kao drustvo osloboditi taloga i mulja

Beogradjanin

pre 10 godina

Tasovac je pravi izbor. Kakvo je stanje u kulturi najbolje govori cinjenica da je dosadasnji minista kulture po zanimanju bio poslasticar. Pravio je sampite,urmasice,tulumbe...

nada ZR

pre 10 godina

nicim Tasovac nije uvredio vozace koji jedu u kafani.Samo je rekao da ne moze kulturna institucija biti isto kao kafana koja ima drugu svrhu i namenu.Kafana i pozoriste nije isto.U pozoristu ces gledati predstavu a u kafani jesti,to nigde nije isto pa ne moze ni u Srbiji.Kultura ne obuhvta samo intelektualce vec naprotiv velika je stvar za svaku zemlju da sto vise naroda zakoraci u pozoriste,poslusa izvorni melos,da cuje te skolovane glasove.Samo u tom delu Tasovca ceka ogroman posao.

Dermendziev

pre 10 godina

Iskreno, bio sam zapanjen kada je Tasa prihvatio ovu duznost.Bicu takodje isto zapanjen ako uspe da uradi nesto pozitivno,ne zbog toga sto nece ili ne zna,vec zbog pritiska kojeg ce imati.Estrada je davno uzela maha "u ime naroda",tako da sledi dugotrajna kulturna revolucija.

Gospodinu Tasovcu puno podrske i uspeha u radu.

bzvz

pre 10 godina

Svakoj vlasti odgovara da joj narod bude sto gluplji,nekulturniji i primitivniji.Tako se lakse manipulise njime i samim tim lakse vlada.Samosvesan,kulturan i pametan covek ne zeli da trpi vlast polupismenih i neobrazovanih primitivaca!Gde je tu onda prostor za pravo delovanje na polju kulture?Tasovac je ,dokazano, sposoban i inteligentan covek,ali sta on tu moze da uradi kada je sistem, koji ga je postavio na mesto ministra,potpuno truo.Da promeni sistem?Nema sanse,samo revolucijom.Dakle,nista od toga,ali neka pokusa kada je bas navalio!

Srdjan

pre 10 godina

Ne bih da cepidlacim, ali onda bi i RTS trebalo da prestane da proizvodi estradne šou program formate poput "Ja imam talenat" u kojoj je gdin Tasovac bio član žirija, i gde je btw pobedu odneo neki teenage guslarski tandem, i da taj novac npr. upotrebi za emisiju poput "Garaze".

MONARHIJA

pre 10 godina

Ogroman je broj nepismenih i polupisenih.Zato je cudno sto se niko ne bavi RTS.Tamo sedi direktor koga je jos Kostunicina vlada nametnula i to bez formalnih ulova mimo zakona i propisa(srednja skola).Nije cudo sto je RTS doveden na prosjacki stap.Neophodno ponovo afirmisati obrazovni.naucni i skolski program koji svakako imaju veliki uticaj na vaspitavanje mladih.


Dovoljno dugo i predugo su brljali po RTS i bavili se cesljanjem i sirenjem primitivizma.

Circulus Vitiosus

pre 10 godina

Ima da boli, ali mora da se presece. Tako radi sposoban i odlucan covek, a ne kao poneki da na sva usta hapse i busaju se u junacke grudi, a vec godinu i po dana ne uradise nista konkretno...

dijaspora

pre 10 godina

Puna podrska gosp.Tasovcu.Nadam se, da ce narod konacno da se oslobodi od gluposti koji mu se plasira na tv.Nemaju ljudi sta da gledaju ,gde da idu i iz dosade gledaju svasta.Ja sam tako bila razocarana, kada sam bila u poseti familiji i prijateljima.Skoro svi gledaju gluposti koje se plasiraju na kojekavim televizijama....Posebno su ugrozeni ljudi u unutrasnjosti Srbije, pozorista nemaju novca za nove predstave, bioskopi ne rade godinama,po selima Domovi Kulture zatvoreni...Nadam se, da ce gosp. Tasovac biti pokretacka snaga i za druge kulturne radnike, pa da i mi kao narod budemo sa sofisticiranim ukusom ,za muziku, dramu, film...Mi jesmo seljacka zemlja, ali to nema veze sa ukusom i obrazovanjem,ja sam ponosna na moje dedove seljake ... Ne znaci da si ako si sa sela, da slusas i gledas sund i da nemas ukusa...Podrska iz dijaspore za promene u kulturi...

Banovo Brđanin

pre 10 godina

Sve je to teorije, ali u praksi estradnjaci neće biti uskraćeni za nastupe i u najuglednijim ustanovima, a evo i zašto:
- Cakana i Maja Nikolić pevale na mitinzima Naprednjaka
- Ana Bekuta pevala na mitinzima SPS-a,
- Ceca naravno za Palimunu partiju JS.
Estradnjaci na sva zvona podržali ovu vladu, a sad da n e mogu da nastupaju, a recimo Vlada Divljan zbog zasluga za doprinos roku s grupom Idoli, da nastupa, a snimao reklamu za LDP. Taj film u praksi nećemo gledati. Možda u svega 2,3 institucije bude rigiroznije, van toga jok.

Milan

pre 10 godina

Puna podrška gospodinu Tasovcu da istraje na tome da kandidati za mesta direktora i upravnika ustanova kulture moraju javno prezentovati svoj program, kao i da se čuje glas zaposlenih. Najbolju ocenu o nečijem radu i moralnim kvalitetima daje sredina u kojoj radiš.

Kiki

pre 10 godina

Toliko priče se svelo na to da se neće ukinuti nacionalne penzije, nacionalni muzeji se do daljnjeg neće otvoriti, nego će se postavljati direktori u kulturi kojima će ministar upravljati poput lutaka na koncu. Ova država svakog meseca isplaćuje nacionalne penzije bulumenti nekakvih pevaljki i raznih radnika u kulturi koji su isto kao i svi drugi radili svoj posao, a sada su volšebno dodatno nagradjeni. I onda kao para nema, diži poreze. Pa nema para kad su potrebne za takve gluposti!

blabla

pre 10 godina

Шта да Вам кажем. Пре неколико дана написао сам да у Закону о раду није дефинисан појам "рад", а том појму је посвећен читав један закон и ми можемо само да нагађамо шта се подразумева под радом у правном смислу. Ал ту није крај. Ја отворим Закон о култури и веровали или не, нисам могао да нађем нигде у читавом закону дефиницију културе. Ево шта каже Član 2. Termini kojima su u ovom zakonu označeni položaji, profesije, odnosno zanimanja, izraženi u gramatičkom muškom rodu, podrazumevaju prirodni muški i ženski rod lica na koje se odnose. Ето тако се дефинише предмет културе. Дефиниција се може евентуално наслутити из дефиниција других појмова, на пример, чл. 60 Pojam samostalnog izvođača kulturnih programa i samostalnog saradnika u kulturi где се каже: Samostalni izvođač kulturnih programa u muzičkim i scenskim delatnostima je fizičko lice koje samostalno, u vidu zanimanja obavlja vokalno i instrumentalno izvođenje kulturnih programa, ili na drugi način izvodi kulturni ili artistički program, i kome je reprezentativno udruženje u kulturi utvrdilo status lica koje samostalno obavlja umetničku ili drugu delatnost u oblasti kulture. Треба написати докторску дисертацију (лингвисти + правници) и да се прочешљају сви закони од првог закона икада донетог до овог последњег и да се анализира дефиниција основних појмова којима су закони посвећени, те да се да оцена у области српске правне терминологије.

igi

pre 10 godina

100% je u pravu...
i za estradu,i za novce. Novca ima koliko ga ima,ali je vaznije kako se deli,i ko ga dobija. Sanja Ilic je dokaz toga.

Veliki brat

pre 10 godina

Odlično, samo tako Gospodine Tasovac (da, Gospodin a ne gospodin).

I postoji li mogućnost da Matiju Bećkovića uzmete za nekog savetnika ili pomoćnika? Njegove reči su još ubojitije od vaših, pa kad se udružite...

Milanka

pre 10 godina

Pa svi te ovde hvale Tale ali si ti ipak osoba koja se druzi s talentima i kompozitorima turbo pevaljki i to sve za pare, pa ti tako ne mogu ni poverovati u to sto pricas mada zvuci optimisticno.Tako je pricao i Lecic pa je prvi otiso da se slika na PINK-u.Da kapiras cime se sve bavi Ministarstvo prvo bi dosao u Kragujevac na centralnu proslavu dana Evropske bastine.Pa kako nisi dosao,tako si i pokazao da ne cenis manifestacije gde se pominje Evropa u naslovu .To je i prvi pokazatelj da u kulturi od tebe ne ocekujemo nista vise a ni manje.Davaces pare za promociju rimskog vojnog logora a srednjvekovno nasledje Srbije će da propada.I tako do tvoje smene a onda ćeš ponovo u talenat samo sa malo većom cenom kao bivši ministar.

revolutionary

pre 10 godina

revolucija nadam se...samo da mu neko ne zapreti ,uplasi ili smiri novcem... mogao bi i o porezu narodnjaka da govori, i toga ima valjda u nekom moralnom kulturnom zakonu :) umesto sto sad svaka opstina placa nasim novcem silne narodnjake voleo bi jednom sarse, darkwood ili druge slusati kod nas uzivo, a narodnjaci porez na toj njihovoj kreativi,ostacemo glupi i nekulturni sa njima :)

М. Н. Лазар

pre 10 godina

Господине Тасовац,
к'о старији; могу ти пренијети искуство. Имају људи које кад сретнеш при уласку у цркву, добро је одустати од литургије. Треба се вратити кући и помолити. (То су ови садашњи бацачи прашине у очи)
Чим си се у'ватио у коло са њима - постао си ЕСТРAДА.

Svetlana

pre 10 godina

Gospodine ministre. Nema nista od legalnih i demokratskih izbora u institucijama kulture dok god ih sprovodi upravni odbor u kojem se nalaze kojekakvi dripci iz raznoraznih stranaka koji nemaju blage veze sa tim institucijama. Zasto ne prepustite da se u svakoj instituciji zaposleni javno izjasne glasanjem za koga su? Valjda zaposleni znaju najbolje ko bi najbolje vodio njihovu instituciju i ko je u tim kolektivima najbolji, najposteniji i najpodesniji za funkciju direktora.

Sve dok se to ne izmeni nama nece krenuti na bolje a i dalje ce biti kradje, korupcije i namestenih tendera u svakoj instituciji. Ako zaista zelite dobro Srbiji ukinite upravne odbore i zabranite bilo kojem clanu bilo koje stranke da moze da se uopste kandiduje za bilo koje rukovodece mesto u bilo kojoj drzavnoj instituciji ili kompaniji.

To je jedino posteno i jedino prihvatljivo za sve zaposlene u svim drzavnim institucijama i kompanijama a verujem i za sve gradjane Srbije.

Bolji

pre 10 godina

@Milanka
Sve je bolje od proslava evropske baštine, evropskih jezika, obeležavanja donošenja propisa o dimenzijama stolica činovnika u Briselu... Sve je bolje od toga pa čak i ovaj ministar. Gotovo sve što u Srbiji ima u nazivu reč evropski a vezano je za kulturu zapravo je neki NVO projekat. Sa koliko se uspeha NVO sektor borio protiv nasilja u školama vidimo ovih dana. Evropski činovnici i srpska provincijska "kultura", spoj iz snova.

Ђорђе

pre 10 godina

Estrada, turbo folk i ostala zla su tzv. "popularna kultura", i to postoji u svakom drustvu. Kada dodas rat u taj mix, i sve se to desava na Balkanu, onda to postane nesto sasvim novo. Kod nas je to Karleusa i Farma, u Americi je to Miley Cyres i "The Kardashians". I jedno i drugo je veome toksicno i stetno po mozak, posebno onaj u razvoju. Kod nas je to stanje posebno ozbiljno jer je popularna kultura postala de fakto "kultura". Doslo je do spajanja. To je ono sto smo mi. Karleusa i kompanija su reprezentativci, mozda i kapiteni sprske kulture. Kada procitam (rijetke) putopise stranaca kroz Srbiju, price o splavovima i turbo folku su neizostavne. Danas, na zalost, mi nemamo nista drugo na polju kulture sto mozemo ponuditi svijetu.

Orwell Djordje Vegan

pre 10 godina

Upravni odbori su isto partijski. Ova kao renovirana Vlada folira narod. Pravi problem je korupcija u kulturi i svuda. Jedino istraga protiv onih koji su kroz kulturu pljackali na namestenim konkursima i finansirali leve projekte, festivale itd da bi se uzimale pare, moze promeniti stanje. Gde su nestale pare? Naravno, nastavice iste ekipe da uzimaju pare, a to su vecina zaista mediokriteti i muljatori. Ovi stvarno misle da smo mi svi budale.

citizenkane

pre 10 godina

E moj Tasovac lepo ti covek kaze, smeni upravne odbore tako da nisu stranacki, pa onda izaberi direktora. Sve ostalo je Farsa, ha ha.

Lesa

pre 10 godina

Gospodin Tasovac je pokazao menadžerske sposobnosti kada je u pitanju filharmonija.Verovatno će se snaći i kada je u pitanju ministarstvo kulture mada uz poteškoće jer će dobiti veoma malo para.E upravo u takvim situacijama dolazi do izražaja vešto upravljanje.Kod nas je kultura potrošnja a nije potrošnja.Kulturna dobra su ona dobra koja je stvorio čovek.On ih stvara zarad podele,upotrebe,razmene i plasmana.Kulturna dobra se itekako mogu dobro plasirati.Umetnost i umetnička dobra su nešto drugo a obično se mešaju sa kulturnim dobrima i ostvarenjima.Mi smo slabo obrazovani po pitanju prepoznavanja kulturnog i umetničkog.Slab nam je i senzibilitet za kulturno i umetničko ostvarenje i zato slabo konzumiramo kulturna i umetnička dela i sadržaje.Kada nema konzumacije onda nema ni plasmana a što je pogubno za bilo koje pa i kulturno ili umetničko ostvarenje.Dakle,marketing u kulturi i umetnosti i edukacija su jako loši u nas.Narodni muzej u Beogradu mora što pre da se otvori za javnost.Zamislite Pariz i Francusku bez Luvra ili London i Englesku bez Britanskog muzeja.Zamislite Milano sa zatvorenom Skalom ili Moskvu bez Boljšo teatra.Nije moguće zamisliti,ali je zato Beograd bez svog muzeja moguć kako u snu tako i na javi.Posle se čudimo zašto nam deca i mladi hrle ka "pink ostvarenjima".A imaju li gde drugde?U zatvorene muzeje i propale domnove kulture?Tamo neće sigurno.Zato puno sreće i uspeha gospodinu Tasovcu.

Vozac kamiona

pre 10 godina

Vozaci svracaju u kafanu da jedu, i to u kafanu gde pasulj ili gulas kostaju 200-250 din. Probajte vi gospodine Tasovac kao pametan i kulturan covek da kamionom obidjete Evropu i Aziju. Ne biste ni iz Rumunije izasli.

Simo

pre 10 godina

Pretpostavljam da ministar ne razlikuje amper od oma, helijum od titanijuma, da veruje da je pakovanje paštete koje "nije od gvožđa od neke vrste plastike", da jedna polovina može biti veća od druge, ako mu neko kaže da su ruža i šipak isto odgovoriće da tako nešto može pomisliti samo šofer koji sluša narodnjake u kafani i tako dalje i dalje i dalje. Dosta više s tim glupostima da je samo humanističko obrazovanje vredno pomena. Tom ministru muzika je možda struka. Za to je valjda školovan. O ostalom mu je najbolje da ćuti. Njegova arogancija je degutantna.

Malme

pre 10 godina

Čak mislim da ga ova banda u vlasti neće ni sprečavati da ovaj dobar potez sprovede u delo. Kultura tu crno-crvenu bandu i ne zanima, posebno ne njihove halapljive kadrove jer tu nema ni para, ni vlasti. Uostalom, svi koji budu maknuti, dobiće sinekure na drugom mestu - neka savetnička mesta i upravne odbore kod PPV gospodara Vučića.

Dorijan

pre 10 godina

Pretpostavljam da ministar ne razlikuje amper od oma, helijum od titanijuma, (...) O ostalom mu je najbolje da ćuti. Njegova arogancija je degutantna.
(Simo, 22. septembar 2013 13:14)

Simo, nije titanijum - vec titan.

Tatjana

pre 10 godina

Naravno da estrada ne može biti kultura! Oni koji misle da je ministar vozače kamiona i one koji posećuju kafanu nazvao nižom vrstom, su potpuno promašili poentu i očigledno imaju problem sa sopstvenom vrednošću i time kako vide sebe. I naravno da postoji merilo kulture! Neke stvari su opšte poznate, a ministarstvo kulture i jeste tu da definiše šta je kultura, a šta ne. Koliko sam ja shvatila, u tekstu ne postoje nikakve kvalifikacije nekoga ili nečega kao "niže" ili "više" vrednog, samo isticanje razlika, i hvala Bogu da je neko to već jednom rekao!Stvari samo treba nazvati njihovim pravim imenom i to je sve. Kafane i pozorišta treba da postoje, samo treba da se zna da to nije isto. Možda treba oformiti ministarstvo za estradu pa bi stvari bile mnogo jasnije onima koji ne razumeju i to nazivaju degutantnom arogancijom. Gospodin Tasovac je itekako pozvan da govori o tome šta je kultura, a kome to nije jasno, ima žestok problem, ili treba da se vrati u školu i nauči neke stvari.

Snezana

pre 10 godina

Kuca se zida od temelja! Vratiti casove hora nastavnicima muzicke kulture koji su im bahatoscu nekih oduzeti. Iako smo zavrsili isti fakultet, imamo isti fond casova i broj dece u horu (a cesto i vise) i to pri tom muzicki nepismene dece sto dodatno otezava rad, ovi casovi se ne placaju nastavnicima u opsteobrazovnim skolama. Zato su mnoga deca na ulici, umesto na probama. Ugledajmo se na Venecuelu, na njihovu El Sistemu. Dali su svoj deci priliku da muziciraju i rezultat je bio 80% smanjeni maloletnicki kriminal u veoma kratkom roku i preko 100 simfonijskih orkestara. Ako vec ne mozemo da im kupimo instrumente da sva deca sviraju, neka barem sva deca pevaju! Jedini nacin je da se nastavnicima vrati fond casova i dostojanstvo!

zoran

pre 10 godina

Gospodine "cupko" (ovo Vam je od milja) mozda estrada i nije umetnost, ali je KULTURA ! Vi ste ministar kulture zar ne - umetnost je samo njen DEO !

kultur treger

pre 10 godina

odlično za početak, ivane! ali videćemo kako će se dalje sprovoditi u delo te ideje, sa upravnim odborima kulturnih institucija u koje su zaseli i udomljeni su pišingerski neupotrebljivi kadrovi koji će odlučivati o novim upravnicima. mrka kapa, čini se.

prvo ministrov kulturni program rada sa opisom

pre 10 godina

Da ne bih sirio pricu o Srbiji,strankama,svakodnevnom zivotu i "kulturi" a i "nekulturi" u ovoj nasoj neopisivoj "situaciji" zamolio bh i ministra a i sve one koji imaju nesto da kazu i "menjaju" postojece stanje,da se javno deklarisu i daju tacnu definiciju sta je kultura a sta nekultura tj.ta jadna estrada i pevacice na kojima se sve lomi,ima ih jedva stotinak a toliko su krive za sve sta nam se desava u nasem (ne) kulturnom zivotu...bez tacne definicije bicemo izgubljeni u toj vekovnoj tajni sta je kultura. To jos niko nije definisao pa niti ce nas novi ministar,smem da se kladim u sve...
A sto se mene licno tice smatram da kultura ne treba da ima ministarstvo vec neku ustanovu bez finansija i
da sve bude na dobrovoljnoj bazi, pa sta bude - bude.

Žorž

pre 10 godina

Ne sviđa mi se prebacivanje odgovornosti, kad je uvek bilo da "riba smrdi od glave". Potrebna su nam sistemska rešenja, zasnovana na zakonu koji se poštuje, a ne pozivanje na savest, odgovornost i javnost. Ta bitka je unapred izgubljena, kada i sam Zakon o kulturi stoji na krhkim nogama. Čuj stoji, niko ga živ ne primenjuje.

Btw, radnici u kulturi, nekolicina od ukupnog broja zaposlenih, prepušteni su na milost i nemilost politike, mobinga... Deo njih se svrstao u lobije i vešto napravio dil sa političarima. Ti su još gori. Plate zaposlenih su tek priča za sebe, ne postoji nikakvo pravilo po kom se obračunavaju. Zapravo, pravilo postoji, ali poštuje se isto kao i Zakon o kulturi. Uz to, ne postoji podzakonski akt koji predočava ko može biti na čelu ustanove kulture.

Tasovac, ovim, prebacuje svu odgovornost na 1-2% stručnih ljudi koji treba da opravdaju rad ustanova koje troše sve na plate. Nije korektno.

roger

pre 10 godina

Dali je I Zikina sarenica estrada, ko ce to da odredi. Ova ti je Njegosevska. Nego sta bi sa Narodnim Muzejom. Reci nista ne kostaju. Ajdemo jednu stvar Tasovac. Ambicije, ambicije

Kuturo, eve ja, jopet

pre 10 godina

@ Cole, 22. septembar 2013 13:05

E, moj Cole, zar o kulturi (u najsirem i najuzem smislu) moze da govori onaj koji napise ovako nesto:

"Sve je to OK, ali Vi gospodine ministre
TREBATE da radite i na "PROSVETLJAVANJU (podvukao ja)"...?

PS U II sv. ratu nikakav ministar nije hteo da ukine sredstva za kulturu u V. Britaniji (ne Engleskoj), vec je to na sednici Vlade predlagano...

misko

pre 10 godina

Sigurno je mnogo bolji od prošlog. Samo ... Zašto stalno DRŽI ovo, pa DRŽI ono. Ne smeta mi ako govori hrvatski ili ijekavski srpski, al treba da se opredeli i bude dosledan.

Potemkinova Sela

pre 10 godina

Da li ce sve navedeno biti onoliko transparentno koliko je to bilo i u slucaju rekonstrukcije sale Beogradske filharmonije, nabavke (visestruko preplacenih) instrumenata za koju je izdvojeno 1.000.000 EUR iz NIP-a, drzanje Tasovca 4 godine na mestu V.D. direktora..
Da li je ovakvom coveku zaista mesto u ministarstvu?

svoja

pre 10 godina

Ne mogu se ljudi silom terati da budu ''kulturni'', i ko uopste odlucuje i procenjuje ko je ''kulturan'', a ko nije, i da li su kamiondzije i pevaljke niza vrsta? Opasno me to sve nervira.
Imam fakultetsko obrazovanje, idem u pozoriste, bioskop (istina sve redje), biblioteku . . . ali isto tako i u kafane. U koju kategoriju ja spadam? Mislim ni u jednu, svako je od nas ''kategorija za sebe''.

@vladimir0710

pre 10 godina

Estrada i nije KULTURA, već komercijalni scenski manifest namenjen širokom auditorijumu za zabavu. Što se tiče svih vrsta predstava u "Hramovima kulture" (pozorišni komadi, opere, operete, kao i orkestarska muzika klasike, džeza, bluza, ...) mogu se snimiti i prodavati TV medijima (preko kablovske i satelitske mreže) za one koji su 'negde tamo daleko'. Kulturne manifestacije mogu se snimiti i preko nosača zvuka i slike (CD i DVD), zatim ponuditi tržištu za poznavaoce i ljubitelje kulturnih dela, a namenjene kućnim kolekcijama u trajnoj upotrebi. Preporučujem da se prvo uživo vidi svako kulturno scensko delo radi lepšeg uživanja kod kuće u HD formatu.

Promene

pre 10 godina

@Lozkov
Tako je! Samo i ta ponuda ide kroz institucije, neko tamo mora da se angazuje da bi se stvari pomerile s mesta. Bojim se da mnogim direktorima KC zapravo ne odgovara da promovisu nove ljude, koji nisu iz price Van Goga, Sladjane Milosevic, Pilota i sl...

Simo

pre 10 godina

A vi ste, Dorijane, imali nastavnika hemije koji voli mitologiju? Simpatično.

Pretpostavljam da ministar ne razlikuje amper od oma, helijum od titanijuma, (...) O ostalom mu je najbolje da ćuti. Njegova arogancija je degutantna.
(Simo, 22. septembar 2013 13:14)

Simo, nije titanijum - vec titan.
(Dorijan, 22. septembar 2013 18:18)

zoran1965

pre 10 godina

vrlo prepotentno, gosn taso. znaci samo ti i tvoja ekipa ste nobles ?
na zeca svako dize...
moze li malo konkretnih rezultata, bez bacanja prasine u oci

milentije

pre 10 godina

Opet dobijamo ministre koji ne znaju "poso".Bas ka sto moze biti nekultura , estrada moze biti i kultura.
Ovakve generalizacije vode nas dalje u bulu.

Radomir Glisovic

pre 10 godina

Bravo Taso.Napokon jedna energicna i prava osoba na pravom mestu.Puna podrska za ono sto radite na nacin na koji to radite.

toma

pre 9 godina

eto da se oglasi i tasovac. provalio je da je popularno napadati estradu pa i on malo.
ali dzabe mu ostace poznat kao ministar za cije vreme su nestali nezavisni mediji u srbiji i gde je normalno lincovati ljude i obracunavati se preko medija. i gde se selektivno kaznjavaju mediji ili nagradjuju (videti rtv pink) kao i '99 kada je njegov sadasnji premijer bio na njegovoj funkciji.
a kultura? iovako sve boli uvo za kulturu, ukljucujuci tu i resornog ministra, inace ne bi cutao i bio fikus u vladi.

engineer

pre 10 godina

Slazem se sa ovim sto je rekao za estradu, ali ovom izjavom o kafanama i kamiondzijama je pokazao da jos nije odmakao od svog zaostalog elitizma... covek koji ovoliko dize nos nije prava osoba za ovaj posao, bas sam skoro bio na istom letu kao on, i toliku kolicinu nadmenosti nisam video u zivotu... ima mnogo kamiondzija koji su vaspitaniji od njega...

Veliki brat

pre 10 godina

Odlično, samo tako Gospodine Tasovac (da, Gospodin a ne gospodin).

I postoji li mogućnost da Matiju Bećkovića uzmete za nekog savetnika ili pomoćnika? Njegove reči su još ubojitije od vaših, pa kad se udružite...

Simo

pre 10 godina

Pretpostavljam da ministar ne razlikuje amper od oma, helijum od titanijuma, da veruje da je pakovanje paštete koje "nije od gvožđa od neke vrste plastike", da jedna polovina može biti veća od druge, ako mu neko kaže da su ruža i šipak isto odgovoriće da tako nešto može pomisliti samo šofer koji sluša narodnjake u kafani i tako dalje i dalje i dalje. Dosta više s tim glupostima da je samo humanističko obrazovanje vredno pomena. Tom ministru muzika je možda struka. Za to je valjda školovan. O ostalom mu je najbolje da ćuti. Njegova arogancija je degutantna.

prvo ministrov kulturni program rada sa opisom

pre 10 godina

Da ne bih sirio pricu o Srbiji,strankama,svakodnevnom zivotu i "kulturi" a i "nekulturi" u ovoj nasoj neopisivoj "situaciji" zamolio bh i ministra a i sve one koji imaju nesto da kazu i "menjaju" postojece stanje,da se javno deklarisu i daju tacnu definiciju sta je kultura a sta nekultura tj.ta jadna estrada i pevacice na kojima se sve lomi,ima ih jedva stotinak a toliko su krive za sve sta nam se desava u nasem (ne) kulturnom zivotu...bez tacne definicije bicemo izgubljeni u toj vekovnoj tajni sta je kultura. To jos niko nije definisao pa niti ce nas novi ministar,smem da se kladim u sve...
A sto se mene licno tice smatram da kultura ne treba da ima ministarstvo vec neku ustanovu bez finansija i
da sve bude na dobrovoljnoj bazi, pa sta bude - bude.

Vozac kamiona

pre 10 godina

Vozaci svracaju u kafanu da jedu, i to u kafanu gde pasulj ili gulas kostaju 200-250 din. Probajte vi gospodine Tasovac kao pametan i kulturan covek da kamionom obidjete Evropu i Aziju. Ne biste ni iz Rumunije izasli.

misko

pre 10 godina

Sigurno je mnogo bolji od prošlog. Samo ... Zašto stalno DRŽI ovo, pa DRŽI ono. Ne smeta mi ako govori hrvatski ili ijekavski srpski, al treba da se opredeli i bude dosledan.

zoran

pre 10 godina

Gospodine "cupko" (ovo Vam je od milja) mozda estrada i nije umetnost, ali je KULTURA ! Vi ste ministar kulture zar ne - umetnost je samo njen DEO !

svoja

pre 10 godina

Ne mogu se ljudi silom terati da budu ''kulturni'', i ko uopste odlucuje i procenjuje ko je ''kulturan'', a ko nije, i da li su kamiondzije i pevaljke niza vrsta? Opasno me to sve nervira.
Imam fakultetsko obrazovanje, idem u pozoriste, bioskop (istina sve redje), biblioteku . . . ali isto tako i u kafane. U koju kategoriju ja spadam? Mislim ni u jednu, svako je od nas ''kategorija za sebe''.

Srdjan

pre 10 godina

Ne bih da cepidlacim, ali onda bi i RTS trebalo da prestane da proizvodi estradne šou program formate poput "Ja imam talenat" u kojoj je gdin Tasovac bio član žirija, i gde je btw pobedu odneo neki teenage guslarski tandem, i da taj novac npr. upotrebi za emisiju poput "Garaze".

Milanka

pre 10 godina

Pa svi te ovde hvale Tale ali si ti ipak osoba koja se druzi s talentima i kompozitorima turbo pevaljki i to sve za pare, pa ti tako ne mogu ni poverovati u to sto pricas mada zvuci optimisticno.Tako je pricao i Lecic pa je prvi otiso da se slika na PINK-u.Da kapiras cime se sve bavi Ministarstvo prvo bi dosao u Kragujevac na centralnu proslavu dana Evropske bastine.Pa kako nisi dosao,tako si i pokazao da ne cenis manifestacije gde se pominje Evropa u naslovu .To je i prvi pokazatelj da u kulturi od tebe ne ocekujemo nista vise a ni manje.Davaces pare za promociju rimskog vojnog logora a srednjvekovno nasledje Srbije će da propada.I tako do tvoje smene a onda ćeš ponovo u talenat samo sa malo većom cenom kao bivši ministar.

zoran1965

pre 10 godina

vrlo prepotentno, gosn taso. znaci samo ti i tvoja ekipa ste nobles ?
na zeca svako dize...
moze li malo konkretnih rezultata, bez bacanja prasine u oci

milentije

pre 10 godina

Opet dobijamo ministre koji ne znaju "poso".Bas ka sto moze biti nekultura , estrada moze biti i kultura.
Ovakve generalizacije vode nas dalje u bulu.

Potemkinova Sela

pre 10 godina

Da li ce sve navedeno biti onoliko transparentno koliko je to bilo i u slucaju rekonstrukcije sale Beogradske filharmonije, nabavke (visestruko preplacenih) instrumenata za koju je izdvojeno 1.000.000 EUR iz NIP-a, drzanje Tasovca 4 godine na mestu V.D. direktora..
Da li je ovakvom coveku zaista mesto u ministarstvu?

Jesus

pre 10 godina

Taso, sve si lepo sročio... Samo, ubudiće malo pazi kada generalizuješ. Kamiondžije tj "vozačo kamiona" danas, kod nas, mogu biti i magistri, doktori, a bogme i dirigenti. Šta ćeš, život ne ide istim tokom za sve, ali to ne znači da su ti ljudi neka "niža vrsta". Imaj na umu i to ima kamiondžoja, koji u kabini slušaju Wagnera, Vivaldija, Debisija...
Samo nastavi tako, dobar si!

Dorijan

pre 10 godina

Pretpostavljam da ministar ne razlikuje amper od oma, helijum od titanijuma, (...) O ostalom mu je najbolje da ćuti. Njegova arogancija je degutantna.
(Simo, 22. septembar 2013 13:14)

Simo, nije titanijum - vec titan.

roger

pre 10 godina

Dali je I Zikina sarenica estrada, ko ce to da odredi. Ova ti je Njegosevska. Nego sta bi sa Narodnim Muzejom. Reci nista ne kostaju. Ajdemo jednu stvar Tasovac. Ambicije, ambicije

bg bg

pre 10 godina

Samo neka nas ne uci kako treba ulagati u balet i operu kada to nije u srpskom nacinalnom nasaledju.

Neka obnavlja muzeje, neka zatvori dotok para ka estradi, ....

Neka zabrani da male lokalne sredine zovu Anu Bekutu radi vladine milostinje!!!

Neka Milosu Bojanicu (Sns) , Zorici Brunclik (Jul), Miroslavu Ilicu (Ds).... zabrani mogucnost dobijanja naxionalnih penzija.

Zapravo ukinuti uopste te nacionalne penzije!!!

Jer sta smo mi ostali koji ne rade u kulturi, obrazovanju, .. manje vredni.

М. Н. Лазар

pre 10 godina

Господине Тасовац,
к'о старији; могу ти пренијети искуство. Имају људи које кад сретнеш при уласку у цркву, добро је одустати од литургије. Треба се вратити кући и помолити. (То су ови садашњи бацачи прашине у очи)
Чим си се у'ватио у коло са њима - постао си ЕСТРAДА.

Kiki

pre 10 godina

Toliko priče se svelo na to da se neće ukinuti nacionalne penzije, nacionalni muzeji se do daljnjeg neće otvoriti, nego će se postavljati direktori u kulturi kojima će ministar upravljati poput lutaka na koncu. Ova država svakog meseca isplaćuje nacionalne penzije bulumenti nekakvih pevaljki i raznih radnika u kulturi koji su isto kao i svi drugi radili svoj posao, a sada su volšebno dodatno nagradjeni. I onda kao para nema, diži poreze. Pa nema para kad su potrebne za takve gluposti!

Žorž

pre 10 godina

Ne sviđa mi se prebacivanje odgovornosti, kad je uvek bilo da "riba smrdi od glave". Potrebna su nam sistemska rešenja, zasnovana na zakonu koji se poštuje, a ne pozivanje na savest, odgovornost i javnost. Ta bitka je unapred izgubljena, kada i sam Zakon o kulturi stoji na krhkim nogama. Čuj stoji, niko ga živ ne primenjuje.

Btw, radnici u kulturi, nekolicina od ukupnog broja zaposlenih, prepušteni su na milost i nemilost politike, mobinga... Deo njih se svrstao u lobije i vešto napravio dil sa političarima. Ti su još gori. Plate zaposlenih su tek priča za sebe, ne postoji nikakvo pravilo po kom se obračunavaju. Zapravo, pravilo postoji, ali poštuje se isto kao i Zakon o kulturi. Uz to, ne postoji podzakonski akt koji predočava ko može biti na čelu ustanove kulture.

Tasovac, ovim, prebacuje svu odgovornost na 1-2% stručnih ljudi koji treba da opravdaju rad ustanova koje troše sve na plate. Nije korektno.

Bolji

pre 10 godina

@Milanka
Sve je bolje od proslava evropske baštine, evropskih jezika, obeležavanja donošenja propisa o dimenzijama stolica činovnika u Briselu... Sve je bolje od toga pa čak i ovaj ministar. Gotovo sve što u Srbiji ima u nazivu reč evropski a vezano je za kulturu zapravo je neki NVO projekat. Sa koliko se uspeha NVO sektor borio protiv nasilja u školama vidimo ovih dana. Evropski činovnici i srpska provincijska "kultura", spoj iz snova.

Srećko

pre 10 godina

@Jesus Slažem se.
Moj rođak vozi kamion i obišao je ogroman broj muzeja po Evropi. Pričao mi je o mestima za koje nisam ni znao da postoje. Za razliku od njega, moj stric, inženjer, doktor nauka, bio je jednom u operi i tri puta u muzeju za 54 godine. Ne znači da ako imate titulu ili ste završili fakultet da se razlikujete od recimo kamiondžija po poimanju kulture.

Pinturicio

pre 10 godina

Ako kojim slucajem ti konkursi ne budu namesteni 95% sadasnjih v.d. direktora kulturnih ustanova ce leteti. Na celo institucija kulture su postavljeni neobrazovani ljudi. Dobar deo njih sa kupljenim diplomama. Profesionalno neostvareni, a udomljeni od strane partija. Ovome se gospodine Tasovac mora stati na put! Ne tako sto se necete mesati u izbor novih direktora vec tako sto cete zahtevati da konkursi budu posteni. Nemojte samo da pricate kako ce neko drugi snositi odgovornost za los izbor posto smo svedoci da u Srbiji odgovornost ne znaci nista ni kada su u pitanju mnogo vece malverzacije. To ocekujemo od vas gospidine Tasovac. Zavodjenje reda u kuturi. Stop partijskom zaposljavanju!

kultura

pre 10 godina

Makedonci izgradise u roku od dve godine dva muzeja impozantne velicine i izgleda na obali Vardara, a mi 20god. “obnavljamo“ Narodni muzej. To moze da znaci samo jedno - korupciju neslucenih razmera.

crna guja

pre 10 godina

On je još dodao da o glomaznosti institucija kulture danas najvise govore estradni menadžeri, "inače vrlo neglomazni tipovi - institucije s jednom tašnom i bogatim telefonskim imenikom".

Ako sprovede sve ovo sto je ovde rekao, a da ga pre toga ne smene , svaka cast!!!

Cole

pre 10 godina

Sve je to OK, ali Vi gospodine ministre
trebate da radite i na prosvetljavanju ovog
naroda tako što ćete žestoko da oporezujete
prikazivanje svakakvog đubreta koje nam televizije
masovno prezentuju (Farma, Kursadžije, Turske serije,
Grand paradu...), a da pri tom na neki način podstičete
prikazivanje kulturnih emisija. Evo ja sam u poslednih
par godina pričao nekim "urbanim" likovima koji izjadnačavaju
jednu Karleušu, Seku... sa Tozovcem, Cunetom, Šabanom
Bajramovićem (za jedan album mu je najpoznatiji World Music
magazin u svetu - britanski Songlines u recenziji dao markicu
TOP OF THE WORLD, čoveka Tajm stavio na treće mesto bluz pevača
svih vremena)... i onda ja seljačina, a oni su kao kul, ma idi bre.

P.S:
U Drugom svetskom ratu u Engleskoj je neki ministar
hteo da ukine davanje novca za kulturu da bi imali
novac za rat. Čerčil to nije dozvolio rekavši
ZASTA BI SMO SE ONDA BORILI ako ukinemo kulturu.

Beogradjanin

pre 10 godina

Tasovac je pravi izbor. Kakvo je stanje u kulturi najbolje govori cinjenica da je dosadasnji minista kulture po zanimanju bio poslasticar. Pravio je sampite,urmasice,tulumbe...

Banovo Brđanin

pre 10 godina

Sve je to teorije, ali u praksi estradnjaci neće biti uskraćeni za nastupe i u najuglednijim ustanovima, a evo i zašto:
- Cakana i Maja Nikolić pevale na mitinzima Naprednjaka
- Ana Bekuta pevala na mitinzima SPS-a,
- Ceca naravno za Palimunu partiju JS.
Estradnjaci na sva zvona podržali ovu vladu, a sad da n e mogu da nastupaju, a recimo Vlada Divljan zbog zasluga za doprinos roku s grupom Idoli, da nastupa, a snimao reklamu za LDP. Taj film u praksi nećemo gledati. Možda u svega 2,3 institucije bude rigiroznije, van toga jok.

Kuturo, eve ja, jopet

pre 10 godina

@ Cole, 22. septembar 2013 13:05

E, moj Cole, zar o kulturi (u najsirem i najuzem smislu) moze da govori onaj koji napise ovako nesto:

"Sve je to OK, ali Vi gospodine ministre
TREBATE da radite i na "PROSVETLJAVANJU (podvukao ja)"...?

PS U II sv. ratu nikakav ministar nije hteo da ukine sredstva za kulturu u V. Britaniji (ne Engleskoj), vec je to na sednici Vlade predlagano...

MONARHIJA

pre 10 godina

Ogroman je broj nepismenih i polupisenih.Zato je cudno sto se niko ne bavi RTS.Tamo sedi direktor koga je jos Kostunicina vlada nametnula i to bez formalnih ulova mimo zakona i propisa(srednja skola).Nije cudo sto je RTS doveden na prosjacki stap.Neophodno ponovo afirmisati obrazovni.naucni i skolski program koji svakako imaju veliki uticaj na vaspitavanje mladih.


Dovoljno dugo i predugo su brljali po RTS i bavili se cesljanjem i sirenjem primitivizma.

Orwell Djordje Vegan

pre 10 godina

Upravni odbori su isto partijski. Ova kao renovirana Vlada folira narod. Pravi problem je korupcija u kulturi i svuda. Jedino istraga protiv onih koji su kroz kulturu pljackali na namestenim konkursima i finansirali leve projekte, festivale itd da bi se uzimale pare, moze promeniti stanje. Gde su nestale pare? Naravno, nastavice iste ekipe da uzimaju pare, a to su vecina zaista mediokriteti i muljatori. Ovi stvarno misle da smo mi svi budale.

Zeroni

pre 10 godina

Odličan početak! Inteligentno razmišljanje i adekvatno delovanje u ovom momentu. Puno poštovanje i podrška u daljem sprovođenju ovog nikako malog poduhvata. Nadam se da ćete istrajati u svojoj nameri i uspešno se izboriti sa svim dolazećim izazovima.

Pozdrav

Lozkov

pre 10 godina

Secam se pre 4-5 godina, opstina loznica izdvojila je 30 000 evra za novogodisnji nastup van goga... za to vreme muzej jadra i galerija mice popovica su propadali... da, treba naci nacin da se zabrani lokalnim samoupravama da finansiraju takve manifestacije, kao sto i ziteljima srbije van beograda treba ponuditi neku alternativu. pitao sam babu zasto gleda farmu, ona mi rece " pa kad nemam sta drugo da radim, ni gde da idem, sta cu onda, dosadno mi je" znaci da ima sta drugo, isla bi, ne samo ona, mnogi, ali loznicki bioskop ne radi vise od 7 godina, a pozoriste je pojam...

Milan

pre 10 godina

Puna podrška gospodinu Tasovcu da istraje na tome da kandidati za mesta direktora i upravnika ustanova kulture moraju javno prezentovati svoj program, kao i da se čuje glas zaposlenih. Najbolju ocenu o nečijem radu i moralnim kvalitetima daje sredina u kojoj radiš.

Molim

pre 10 godina

Izvin'te Ministre, a kom resoru pripadaju pevačice s ibarske magistrale???? UA za kultur-rasizam! UAAAAA!
(rahamim, 22. septembar 2013 10:55)

Pripadaju resoru finansija. Kao lukrativna delatnost treba da placaju poreze. Kulturi ne pripadaju.

lepse je sa sepultirom

pre 10 godina

ne ukodaj sund, kic i dekadenciju druze ministre. Oporezuj to tako da se i na baksis ispod satre plati drzavi...tako cemo se kao drustvo osloboditi taloga i mulja

blabla

pre 10 godina

Шта да Вам кажем. Пре неколико дана написао сам да у Закону о раду није дефинисан појам "рад", а том појму је посвећен читав један закон и ми можемо само да нагађамо шта се подразумева под радом у правном смислу. Ал ту није крај. Ја отворим Закон о култури и веровали или не, нисам могао да нађем нигде у читавом закону дефиницију културе. Ево шта каже Član 2. Termini kojima su u ovom zakonu označeni položaji, profesije, odnosno zanimanja, izraženi u gramatičkom muškom rodu, podrazumevaju prirodni muški i ženski rod lica na koje se odnose. Ето тако се дефинише предмет културе. Дефиниција се може евентуално наслутити из дефиниција других појмова, на пример, чл. 60 Pojam samostalnog izvođača kulturnih programa i samostalnog saradnika u kulturi где се каже: Samostalni izvođač kulturnih programa u muzičkim i scenskim delatnostima je fizičko lice koje samostalno, u vidu zanimanja obavlja vokalno i instrumentalno izvođenje kulturnih programa, ili na drugi način izvodi kulturni ili artistički program, i kome je reprezentativno udruženje u kulturi utvrdilo status lica koje samostalno obavlja umetničku ili drugu delatnost u oblasti kulture. Треба написати докторску дисертацију (лингвисти + правници) и да се прочешљају сви закони од првог закона икада донетог до овог последњег и да се анализира дефиниција основних појмова којима су закони посвећени, те да се да оцена у области српске правне терминологије.

Svetlana

pre 10 godina

Gospodine ministre. Nema nista od legalnih i demokratskih izbora u institucijama kulture dok god ih sprovodi upravni odbor u kojem se nalaze kojekakvi dripci iz raznoraznih stranaka koji nemaju blage veze sa tim institucijama. Zasto ne prepustite da se u svakoj instituciji zaposleni javno izjasne glasanjem za koga su? Valjda zaposleni znaju najbolje ko bi najbolje vodio njihovu instituciju i ko je u tim kolektivima najbolji, najposteniji i najpodesniji za funkciju direktora.

Sve dok se to ne izmeni nama nece krenuti na bolje a i dalje ce biti kradje, korupcije i namestenih tendera u svakoj instituciji. Ako zaista zelite dobro Srbiji ukinite upravne odbore i zabranite bilo kojem clanu bilo koje stranke da moze da se uopste kandiduje za bilo koje rukovodece mesto u bilo kojoj drzavnoj instituciji ili kompaniji.

To je jedino posteno i jedino prihvatljivo za sve zaposlene u svim drzavnim institucijama i kompanijama a verujem i za sve gradjane Srbije.

citizenkane

pre 10 godina

E moj Tasovac lepo ti covek kaze, smeni upravne odbore tako da nisu stranacki, pa onda izaberi direktora. Sve ostalo je Farsa, ha ha.

revolutionary

pre 10 godina

revolucija nadam se...samo da mu neko ne zapreti ,uplasi ili smiri novcem... mogao bi i o porezu narodnjaka da govori, i toga ima valjda u nekom moralnom kulturnom zakonu :) umesto sto sad svaka opstina placa nasim novcem silne narodnjake voleo bi jednom sarse, darkwood ili druge slusati kod nas uzivo, a narodnjaci porez na toj njihovoj kreativi,ostacemo glupi i nekulturni sa njima :)

Ђорђе

pre 10 godina

Estrada, turbo folk i ostala zla su tzv. "popularna kultura", i to postoji u svakom drustvu. Kada dodas rat u taj mix, i sve se to desava na Balkanu, onda to postane nesto sasvim novo. Kod nas je to Karleusa i Farma, u Americi je to Miley Cyres i "The Kardashians". I jedno i drugo je veome toksicno i stetno po mozak, posebno onaj u razvoju. Kod nas je to stanje posebno ozbiljno jer je popularna kultura postala de fakto "kultura". Doslo je do spajanja. To je ono sto smo mi. Karleusa i kompanija su reprezentativci, mozda i kapiteni sprske kulture. Kada procitam (rijetke) putopise stranaca kroz Srbiju, price o splavovima i turbo folku su neizostavne. Danas, na zalost, mi nemamo nista drugo na polju kulture sto mozemo ponuditi svijetu.

Simo

pre 10 godina

A vi ste, Dorijane, imali nastavnika hemije koji voli mitologiju? Simpatično.

Pretpostavljam da ministar ne razlikuje amper od oma, helijum od titanijuma, (...) O ostalom mu je najbolje da ćuti. Njegova arogancija je degutantna.
(Simo, 22. septembar 2013 13:14)

Simo, nije titanijum - vec titan.
(Dorijan, 22. septembar 2013 18:18)

@vladimir0710

pre 10 godina

Estrada i nije KULTURA, već komercijalni scenski manifest namenjen širokom auditorijumu za zabavu. Što se tiče svih vrsta predstava u "Hramovima kulture" (pozorišni komadi, opere, operete, kao i orkestarska muzika klasike, džeza, bluza, ...) mogu se snimiti i prodavati TV medijima (preko kablovske i satelitske mreže) za one koji su 'negde tamo daleko'. Kulturne manifestacije mogu se snimiti i preko nosača zvuka i slike (CD i DVD), zatim ponuditi tržištu za poznavaoce i ljubitelje kulturnih dela, a namenjene kućnim kolekcijama u trajnoj upotrebi. Preporučujem da se prvo uživo vidi svako kulturno scensko delo radi lepšeg uživanja kod kuće u HD formatu.

bzvz

pre 10 godina

Svakoj vlasti odgovara da joj narod bude sto gluplji,nekulturniji i primitivniji.Tako se lakse manipulise njime i samim tim lakse vlada.Samosvesan,kulturan i pametan covek ne zeli da trpi vlast polupismenih i neobrazovanih primitivaca!Gde je tu onda prostor za pravo delovanje na polju kulture?Tasovac je ,dokazano, sposoban i inteligentan covek,ali sta on tu moze da uradi kada je sistem, koji ga je postavio na mesto ministra,potpuno truo.Da promeni sistem?Nema sanse,samo revolucijom.Dakle,nista od toga,ali neka pokusa kada je bas navalio!

Circulus Vitiosus

pre 10 godina

Ima da boli, ali mora da se presece. Tako radi sposoban i odlucan covek, a ne kao poneki da na sva usta hapse i busaju se u junacke grudi, a vec godinu i po dana ne uradise nista konkretno...

Malme

pre 10 godina

Čak mislim da ga ova banda u vlasti neće ni sprečavati da ovaj dobar potez sprovede u delo. Kultura tu crno-crvenu bandu i ne zanima, posebno ne njihove halapljive kadrove jer tu nema ni para, ni vlasti. Uostalom, svi koji budu maknuti, dobiće sinekure na drugom mestu - neka savetnička mesta i upravne odbore kod PPV gospodara Vučića.

nada ZR

pre 10 godina

nicim Tasovac nije uvredio vozace koji jedu u kafani.Samo je rekao da ne moze kulturna institucija biti isto kao kafana koja ima drugu svrhu i namenu.Kafana i pozoriste nije isto.U pozoristu ces gledati predstavu a u kafani jesti,to nigde nije isto pa ne moze ni u Srbiji.Kultura ne obuhvta samo intelektualce vec naprotiv velika je stvar za svaku zemlju da sto vise naroda zakoraci u pozoriste,poslusa izvorni melos,da cuje te skolovane glasove.Samo u tom delu Tasovca ceka ogroman posao.

Promene

pre 10 godina

@Lozkov
Tako je! Samo i ta ponuda ide kroz institucije, neko tamo mora da se angazuje da bi se stvari pomerile s mesta. Bojim se da mnogim direktorima KC zapravo ne odgovara da promovisu nove ljude, koji nisu iz price Van Goga, Sladjane Milosevic, Pilota i sl...

Tatjana

pre 10 godina

Naravno da estrada ne može biti kultura! Oni koji misle da je ministar vozače kamiona i one koji posećuju kafanu nazvao nižom vrstom, su potpuno promašili poentu i očigledno imaju problem sa sopstvenom vrednošću i time kako vide sebe. I naravno da postoji merilo kulture! Neke stvari su opšte poznate, a ministarstvo kulture i jeste tu da definiše šta je kultura, a šta ne. Koliko sam ja shvatila, u tekstu ne postoje nikakve kvalifikacije nekoga ili nečega kao "niže" ili "više" vrednog, samo isticanje razlika, i hvala Bogu da je neko to već jednom rekao!Stvari samo treba nazvati njihovim pravim imenom i to je sve. Kafane i pozorišta treba da postoje, samo treba da se zna da to nije isto. Možda treba oformiti ministarstvo za estradu pa bi stvari bile mnogo jasnije onima koji ne razumeju i to nazivaju degutantnom arogancijom. Gospodin Tasovac je itekako pozvan da govori o tome šta je kultura, a kome to nije jasno, ima žestok problem, ili treba da se vrati u školu i nauči neke stvari.

Snezana

pre 10 godina

Kuca se zida od temelja! Vratiti casove hora nastavnicima muzicke kulture koji su im bahatoscu nekih oduzeti. Iako smo zavrsili isti fakultet, imamo isti fond casova i broj dece u horu (a cesto i vise) i to pri tom muzicki nepismene dece sto dodatno otezava rad, ovi casovi se ne placaju nastavnicima u opsteobrazovnim skolama. Zato su mnoga deca na ulici, umesto na probama. Ugledajmo se na Venecuelu, na njihovu El Sistemu. Dali su svoj deci priliku da muziciraju i rezultat je bio 80% smanjeni maloletnicki kriminal u veoma kratkom roku i preko 100 simfonijskih orkestara. Ako vec ne mozemo da im kupimo instrumente da sva deca sviraju, neka barem sva deca pevaju! Jedini nacin je da se nastavnicima vrati fond casova i dostojanstvo!

Podunavac

pre 10 godina

Svaka cast ministre samo pazi da te ne smene, jer pola vlade nam je tesno vezano za estradu. Sto kumovi, sto supruzi, sto pobratimi sa estradnim licnostima...

Lesa

pre 10 godina

Gospodin Tasovac je pokazao menadžerske sposobnosti kada je u pitanju filharmonija.Verovatno će se snaći i kada je u pitanju ministarstvo kulture mada uz poteškoće jer će dobiti veoma malo para.E upravo u takvim situacijama dolazi do izražaja vešto upravljanje.Kod nas je kultura potrošnja a nije potrošnja.Kulturna dobra su ona dobra koja je stvorio čovek.On ih stvara zarad podele,upotrebe,razmene i plasmana.Kulturna dobra se itekako mogu dobro plasirati.Umetnost i umetnička dobra su nešto drugo a obično se mešaju sa kulturnim dobrima i ostvarenjima.Mi smo slabo obrazovani po pitanju prepoznavanja kulturnog i umetničkog.Slab nam je i senzibilitet za kulturno i umetničko ostvarenje i zato slabo konzumiramo kulturna i umetnička dela i sadržaje.Kada nema konzumacije onda nema ni plasmana a što je pogubno za bilo koje pa i kulturno ili umetničko ostvarenje.Dakle,marketing u kulturi i umetnosti i edukacija su jako loši u nas.Narodni muzej u Beogradu mora što pre da se otvori za javnost.Zamislite Pariz i Francusku bez Luvra ili London i Englesku bez Britanskog muzeja.Zamislite Milano sa zatvorenom Skalom ili Moskvu bez Boljšo teatra.Nije moguće zamisliti,ali je zato Beograd bez svog muzeja moguć kako u snu tako i na javi.Posle se čudimo zašto nam deca i mladi hrle ka "pink ostvarenjima".A imaju li gde drugde?U zatvorene muzeje i propale domnove kulture?Tamo neće sigurno.Zato puno sreće i uspeha gospodinu Tasovcu.

Dermendziev

pre 10 godina

Iskreno, bio sam zapanjen kada je Tasa prihvatio ovu duznost.Bicu takodje isto zapanjen ako uspe da uradi nesto pozitivno,ne zbog toga sto nece ili ne zna,vec zbog pritiska kojeg ce imati.Estrada je davno uzela maha "u ime naroda",tako da sledi dugotrajna kulturna revolucija.

Gospodinu Tasovcu puno podrske i uspeha u radu.

igi

pre 10 godina

100% je u pravu...
i za estradu,i za novce. Novca ima koliko ga ima,ali je vaznije kako se deli,i ko ga dobija. Sanja Ilic je dokaz toga.

dijaspora

pre 10 godina

Puna podrska gosp.Tasovcu.Nadam se, da ce narod konacno da se oslobodi od gluposti koji mu se plasira na tv.Nemaju ljudi sta da gledaju ,gde da idu i iz dosade gledaju svasta.Ja sam tako bila razocarana, kada sam bila u poseti familiji i prijateljima.Skoro svi gledaju gluposti koje se plasiraju na kojekavim televizijama....Posebno su ugrozeni ljudi u unutrasnjosti Srbije, pozorista nemaju novca za nove predstave, bioskopi ne rade godinama,po selima Domovi Kulture zatvoreni...Nadam se, da ce gosp. Tasovac biti pokretacka snaga i za druge kulturne radnike, pa da i mi kao narod budemo sa sofisticiranim ukusom ,za muziku, dramu, film...Mi jesmo seljacka zemlja, ali to nema veze sa ukusom i obrazovanjem,ja sam ponosna na moje dedove seljake ... Ne znaci da si ako si sa sela, da slusas i gledas sund i da nemas ukusa...Podrska iz dijaspore za promene u kulturi...

kultur treger

pre 10 godina

odlično za početak, ivane! ali videćemo kako će se dalje sprovoditi u delo te ideje, sa upravnim odborima kulturnih institucija u koje su zaseli i udomljeni su pišingerski neupotrebljivi kadrovi koji će odlučivati o novim upravnicima. mrka kapa, čini se.

Radomir Glisovic

pre 10 godina

Bravo Taso.Napokon jedna energicna i prava osoba na pravom mestu.Puna podrska za ono sto radite na nacin na koji to radite.

toma

pre 9 godina

eto da se oglasi i tasovac. provalio je da je popularno napadati estradu pa i on malo.
ali dzabe mu ostace poznat kao ministar za cije vreme su nestali nezavisni mediji u srbiji i gde je normalno lincovati ljude i obracunavati se preko medija. i gde se selektivno kaznjavaju mediji ili nagradjuju (videti rtv pink) kao i '99 kada je njegov sadasnji premijer bio na njegovoj funkciji.
a kultura? iovako sve boli uvo za kulturu, ukljucujuci tu i resornog ministra, inace ne bi cutao i bio fikus u vladi.