Kodar@
pre 10 godina
Mnogo znaci,vise zraci.
Četvrtak, 12.09.2013.
16:30
Izvor: Gizmodo
pre 10 godina
Mnogo znaci,vise zraci.
pre 10 godina
Besmislen proizvod , dok bude stvarno potreban 64bitni procesor ovaj uredjaj ce biti debelo zastareo i svi ostali ce takodje vec imati 64bitne procesore... Bravo apple, jos jedan fail u nizu , jel osecas nokiu za vratom polako m ? ;)
pre 10 godina
"Моторола Атрих је прва избацила фавричко откључавање отиском прста, па самим тим ајфону то и није нека новина! (Моторола)!" Novina je sto na ajfonu to zapravo radi!
(Kraljevcanin, 13. septembar 2013 11:49)
Kraljevcanin, cini mi se da bas i ne radi, kako Apple zvanicno objavljuje NAKON promocije...
"Naime, senzor ne prepoznaje dobro znojne i vlažne prste, kao ni prste prekrivene raznim kremama, losionima i sličnim tekućinama. Ovaj su nedostatak otkrili sami zaposlenici Applea prilikom testiranja. Osim odbojnosti prema vlazi na koži, Touch ID senzor je osjetljiv i na prste s ožiljcima od raznih ozljeda ili operacija. Korisnicima u tom slučaju preporučuju korištenje nekog drugog prsta za identifikaciju."...
Srednji prst?!? ;-)
pre 10 godina
Nije mi zao da platim za jabuku 900€, joj samo kad vidim kako mnogi okolo mene pucaju od muke. Zelene od zavisti. To mi vredi vise, verujte mi, nego sam telefon!(Nema zasta kuce da me uhvati, 14. septembar 2013 06:25)--------------------- Kupio bi telefon da bi se hvalio i da bi drugi bili ljubomorni???? Nekada su ajfon kupovalu samo oni koji su zaradjivali puno para i telefon im je sluzio za pricanje a ne za hvaljenje! E AJFONE STA SI DOZIVEO DA TE DANAS SVAKA BAGRA I ŠLJAM NOSI
pre 10 godina
Nemoj da pisete znalci molim vas... Ako su ljudi napravili prvi 64-bitni ARM procesor sto vam je krivo i sto ga pljujete... Kod aplikacija se veoma brzo konvertuje za rad i na 64bit arhitekturi pomocu programa (kompletan Infinity Blade 3 je konvertovan za 2 sata)... Apple je fino sve to odradio i pripremio... Ako nesto znaju to je da budu perfekcionisti i da naprave dobar ekosistem...
pre 10 godina
Najvecs vrednost kod iPhona sto nikad, ali nikad ne baguje kao kod androuda i slicnih plasticnih igravkica za deciji svet. Ljudi koji vole sigurnost ne mogu da zaobidju iPhone. Jednostavno je najbolji. Ali i ogranicen za ogranicene.
pre 10 godina
Nije mi zao da platim za jabuku 900€, joj samo kad vidim kako mnogi okolo mene pucaju od muke. Zelene od zavisti. To mi vredi vise, verujte mi, nego sam telefon!
pre 10 godina
Bravo @Lalegator
pre 10 godina
Ne znam da li se neko interesovao za ovo ali ARM jos uvek nije razvio komercijalno 64bit resenje vec su i dalje u fazi razvoja. Očekuje se da se za najkasnije godinu dana pojave njegovi 64-bitni procesori. Do tada, siguran sam da ce se u App Store-u pojaviti nova generacija aplikacija koje ce podici iPhone još jednu lestvicu više u odnosu na sve ostale.
pre 10 godina
Lol ..ne objaviste mi komentar
pre 10 godina
"već će spremiti put i za predstavljanje novog MacBooka Air sa super-efikasnim mobilnim procesorom. "
MacBook Air prelazi na ARM? Sumnjam malo u to. Postojeci procesori u njemu su vec 64-bitni.
pre 10 godina
"Моторола Атрих је прва избацила фавричко откључавање отиском прста, па самим тим ајфону то и није нека новина! (Моторола)!" Novina je sto na ajfonu to zapravo radi!
pre 10 godina
iPhone 5S: Šta 64-bitna arhitektura zapravo znači?
Danas i u dogledno i ne tako skoro vreme nista.
Da bi se 64-bitna arhitektura potpuno uposlila i bila brza od 32-bitne,potrebno je telefoni imaju preko 4gb rama i da je softver pisan za 64-bitnu arhitekturu.Ni jedno ni drugo danas ili nije ni blizu realnog ili dovoljno zastupljeno.
Kupovina iphone-a zbog 64bit procesora je kao kupovina full HD televizora ili jaceg zarad gledanja VHS-a.
pre 10 godina
Bas me zanima kako ce zimi sa rukavicama da otkljucavaju telefone.
(Ferko, 12. septembar 2013 21:59) isto kao i ostale skines rukavicu!
(RaidenHD, 13. septembar 2013 04:37)
isto kao i ostale: NOS! Zapamtite to, NOS otključava sve iPhone, HTC-e i Samsunge kada je vani minus 20 :))
pre 10 godina
Apple uspeva iz godine u godinu da opcini ljude glupostima, i da ih ubedi da nesto sto su uradili zapravo ima smisla. Otisak prsta za otkljucavanje a preko 90% ljudi ne zakljucava telefon. 64bit procesor da 2gb ram-a. Bar ce iOS 7 uvesti neke funkcije koje su preko potrebne vec godinama, pa ce smanjiti malo ogroman zaostatak za Androidom.
pre 10 godina
Моторола Атрих је прва избацила фавричко откључавање отиском прста, па самим тим ајфону то и није нека новина!
pre 10 godina
@RaidenHD: Mnogi vec odavno imaju varijantu da ne moras da skines rukavice, kod pojedinih Sony telefona mozes mokrim rukama bez problema (i na kisi naravno) da koristis telefon. Naravno, svi ti "feature"-i su pomodarstvo, kao i mnogi kod ovog novog iPhone-a. Ljudi se pale previse, mnogima je dovoljan i 3310 jer pored imaju tablet, notebook, netbook, saso mange.
pre 10 godina
bas me ovo od Applea zacudilo - da bi korisnik neke vajde imao od 64 bitne arhitekture trebao bi da ima i native 64bitne aplikacije. Ali dok se aplikacije portiraju proci ce nekoliko godina i za to vrijeme ovaj ce telefon vec debelo zastariti. Znaci placas vise za nesto od cega nemas apsolutno nikakve direktne koristi. Drugi pogresan potez je asortiman jeftinih telefona jer dobar dio njihovih kupaca su iskompleksirani ljudi koji smatraju da ih posjedovanje Apple proizvoda izdvaja iz mase. To ce mozda roditelji kupovati djeci ali i za to je opet preskup. Vidicemo sta ce berza na sve to da kaze.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (obi van, 13. septembar 2013 00:59)
Apple ce bez problema portovati aplikacije na 64-bita za Android ce biti problem.
pre 10 godina
E kul ovaj iphone, sad ce zimi.jos bolje da greje rukice :))) ^^...
pre 10 godina
Samo vi placajte 1000e za telefone koji se ionako proizvode kod nas i ne vrede vise od 200. Jos malo pa ce svi telefoni izlaziti iz iste fabrike, a vi placajte jabuku na poledjini. Pozdravio vas Xiaomi
pre 10 godina
"... da bi korisnik neke vajde imao od 64 bitne arhitekture trebao bi da ima i native 64bitne aplikacije. Ali dok se aplikacije portiraju proci ce nekoliko godina i za to vrijeme ovaj ce telefon vec debelo zastariti...(obi van, 13. septembar 2013 00:59)"
Ovu situaciju smo imali i sa pojavom 64-bitnih Intel i AMD procesora. Aplikacije su prilicno kasnile, a bez njih koji je smisao 64-bitne arhitekture i OS-a?
pre 10 godina
"bas me ovo od Applea zacudilo - da bi korisnik neke vajde imao od 64 bitne arhitekture trebao bi da ima i native 64bitne aplikacije. Ali dok se aplikacije portiraju proci ce nekoliko godina i za to vrijeme ovaj ce telefon vec debelo zastariti"
Da si pogledao Keynote, video bi da su autori Infinity Bladea III ovu kompleksnu igru portovali na 64 bita za oko 3 sata. Ono u cemu Apple briljira i sto ne mozete poreci ma koliko hteli su razvojni alati koji i jesu doveli do ekosistema kakav postoji na iOS-u.
pre 10 godina
Bas me zanima kako ce zimi sa rukavicama da otkljucavaju telefone.
(Ferko, 12. septembar 2013 21:59) isto kao i ostale skines rukavicu!
pre 10 godina
Citanje otiska prsta ne predstavlja nikakvu zahtevnu stvar za CPU.. To je obicna kamera iza tastera sa macro socivom preko.. Sad ce zena nocu dok spavate da vam otkljucava telefon vasim prstom, dok ranije nije mogla.
pre 10 godina
"(Gronko, 12. septembar 2013 19:33) Bilo kakvo da je pomodarstvo, to jednostavno pali! A i u tome je uspeh, ubediti korisnike!"
Bravo care, lepo si ovo reko! Zato se meni place kada neko predstavlja Jobsa kao inovatora... coveku svaka cast, guru je marketinga i za to mu skidam kapu ali nikako nije inovator u ITu.
pre 10 godina
generalno dve stvari se uvek mogu poboljsati da bi se predstavio smartfohone a to su : bolji hardware i software.
da krenemo, uzmite bilo koji android , wp7 ili ios , nije tesko predvideti da ce sledece verzija software za svakog od njih doneti novju verziju OS-a , 2xram u odnosu na prethodni ram , 2xcore-a u odnosu na prethodni cpu .
Besmisleno je ocekivati nesto trece jer NE POSTOJI .
Pitanje je ovde ili bilo gde kad npr. android predstavi sledecu verziju , a to je da li je Apple unapredio verziju software --> da iOS7 , da li je unapred hardware --> da . to je to . e sada zasto nisu izbacili npr. sa vecim ekranom , pa to je njihova procena da njihovim kupcima i njima to ne treba . ako se vama ne svidja , necete kupiti . neko voli kruske , neko jabuke , a neko ne jede voce uopste . Ok imate primedbe na neka ogranicenja , slazem se nemojte kupiti , ja imam primedbu sto sam kupio Samsung od 500eur jednom , i samo jednom sam imao redovnu podrsku za update OS-a . Meni je podrska OS-a i software mnogo znacajni od 8xcore cpu , ili 4gb rama jer ni jedna app ni za GooglePlay Store ni AppStore ne koristi niti treba toliko "jak" hardware . Jednostavno kad Android bude imao redovnu podrsku za sve telefone, za zadnje npr 3-4 godine , bez potrebe kupovanja dodatnog telefona , kad naprave lep dizajn , GUI i animacije , uzimam Android . Dakle menije je Software vazniji od budzenog hardware-a .
pre 10 godina
Vi namjerno sad ubacite 128bit-ni CPU - haha cirkuza.
Malo mi je detinjast naslov, al sta da se radi...
pre 10 godina
Ako ovo nije šala?!?!?! 2^32=4294967296 i minus rezervisane adrese, za grafiku, ... i eto ih 3GB. :-) Ccccccc
Zato se microsoft posluzio opet marketinogm I stavio da 32bitni windows ne podrzava vise od 3gb rama I ako 32bitni procesor podrzava 16gigabajta rama tj cista izmisljotina microsofta da bi ljudi kupili nov tad skuplji operativni sistem
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (dzonikg, 12. septembar 2013 19:44)
pre 10 godina
Koliko pametnih i strucnih ljudi ovdje.Mislim d a Arapi nece imati problem za svoji fabriku cipova pa molim ove persone da posalju svoje CV sa dve slike i rodnim listom odmah.Narocito Igor posto mu nije tata kupio vec je sam zaradio a i vec radi u stranoj firmi...
pre 10 godina
ARMv8, ne donosi samo širu magistralu već totalno prošireni instrukcijski set. Bolji NEON i ostalo... . Takodje, ovo je energetski efikasnije. Tranzicija androida se svodi na rekompajliranje, a 32bit aplikacije se izvršavaju bez emulacije jer je ceo instrukcijski set zadrzan i proširen novim instrukcijama. Uživajte, ovo je cool stvar
pre 10 godina
koja razlika ce biti izmedju i5s i iphona 6,nikakva,napravice malo veci ekran,malo brzi procesor i to je to,dizajn ce ostati isti, ikonice iste kao i kod iphone 1,sve isto,nikad nisam koristio iphone ali sam ga mnogo puta drzao u ruci,par drugara mojih ga ima i imalo,oni koji stalno menjaju telefone i koji govore iskreno kazu da je totalno osakacen telefon za nase podneblje,tj mnogo ogranicen,oni optereceni pomodorstvom samo ponavljaju,pa znas jeste sve to tacno ali ne baguje,dajte molim vas,aplle je pre svega markentiska kompanija i nista drugo,samsung im pravi procesore,lg displej,kinezi im sklapaju telefone,kakve oni veze imaju sa tehnikom i napretkom,nikakve,oni samo promovisu to kroz liniju njihovih COOL proizvoda i debelo to prodaju kao ekskluzivu,nesto tipa luj viton,pravi zenski telefon,za tatine cerkice..
pre 10 godina
Izgubice ako nastave da kasne i ne predstave nesto izuzetno vazno =/
(Tafkal, 12. septembar 2013 22:25)
Znaci Apple ce Izgubiti musterije jer ce preci na Samsung, jer je napredniji i stalno predstavlja nesto izuzetno vazno. Samung je prvi svetu predstavio ogromne telefone i tablete smanjio na velicinu velikog telefona. Samo treba da prekopira gadzete koje pravi propali Apple.
pre 10 godina
bas me ovo od Applea zacudilo - da bi korisnik neke vajde imao od 64 bitne arhitekture trebao bi da ima i native 64bitne aplikacije. Ali dok se aplikacije portiraju proci ce nekoliko godina i za to vrijeme ovaj ce telefon vec debelo zastariti. Znaci placas vise za nesto od cega nemas apsolutno nikakve direktne koristi. Drugi pogresan potez je asortiman jeftinih telefona jer dobar dio njihovih kupaca su iskompleksirani ljudi koji smatraju da ih posjedovanje Apple proizvoda izdvaja iz mase. To ce mozda roditelji kupovati djeci ali i za to je opet preskup. Vidicemo sta ce berza na sve to da kaze.
pre 10 godina
Staviti 64-bitni procesor a RAM ostaviti na tako niskom nivou jeste skroz besmislen potez za praktican rad tog aparata...sve dok ne ugrade bar 4gb ram-a to je kao da ste u auto stavili motor od 300ks i ugradili mu izduvni sistem od fiće, to ne radi ništa posebno u prksi...čist marketinški potez i eventualno navlačenje ostalih na slične poteze (Samsung već najavio korišćenje 64-bitnog procesora i 8-core sa simultanim istovremenim radom).
pre 10 godina
@Ferko: a tvoj Android, otkljucava se na glas? Ili je mozda ekran, preko kojeg prevlacis prstom prilikom, osetljiv pored dodira i na vestacku i pravu kozu, kinesku sintetiku i zlatiborsku vunu (u zavisnosti koje rukavice imas)?
pre 10 godina
Sta sad da iphone bude bolji od kompa pa sta je ovo ja jedva skrpio 4gb rama na dual core a ovi stavljaju 32. Kontam baterija ce da traje sat vremena
pre 10 godina
Ti si druže video iphone i apple samo kod komsije
pre 10 godina
@Ferko u Kaliforniji nema zime pa nisu razmišljali o tome. Šalu na stranu - probuši jedan prst na rukavici.
Inače članak ne govori gotovo ništa o tome šta je 64-bitna arhitektura.
pre 10 godina
Molim " strucnjake" da me demantuju. Vlasnik sam Lumie 920, Poslije androida win8 je korak naprijed i za posla je fantazija posebno ko cesto sinh sa PCem. Svi ce reci Nokia i win8 propada ne prodaje se ali to i nije za sminkere koji samo salju SMS sa s4 jer nemaju kredita i Lumia je za one koji Znaju. Iskreno ja ne vidim prednost 5s u odnosu na Lumiu molim da neko ko zna objasni.
pre 10 godina
Prvo kad udjem, opalim svima minuse ;) cisto da malo zezam (milos, 12. septembar 2013 20:34) JADAN ovaj Milos!
pre 10 godina
Previse je ocigledno da se uplasili Steama i Samsunga, ko nzna zasto Steama treba da ode malo da cita vise.64bitni procesori, nice, ali jos bespotrebno za telefone, i ko zna koliko oni vec rade na softveru. Tu promenu ce najlakse preci Android zbog kernela (Linux mobile). Tu je problem baterija, ram i cpu te jacine, pa jos i gpu, ima da pojedu zacas. Sve u svemu ako ne nagaze uskoro ce biti pregazeni, od trojke su ubacili jedino promenjivu pozadinu na meniju, ako je to bilo ranije onda jos gore. Izgubice ako nastave da kasne i ne predstave nesto izuzetno vazno =/
pre 10 godina
Znači budućnost !
pre 10 godina
Donece isto sto i za PC.Pare kompanijama a korisnicima nista.Osim izvinite sto cete moci da uvaljate 32gb rama u telefon kome baterija traje 4 i po minuta.Bravo.Apple opet prodaje maglu.Ophon 5 je smesan za xperiu Z i SGS4 tako da ono...Imam Sensation cisto da ne bude da hvalim svog konja.Mator je i baterija je dno ali gle cuda mogu da zovnem i posaljem poruku.Mislio sam da to moze samo Iphone 5 :)))
pre 10 godina
Bas me zanima kako ce zimi sa rukavicama da otkljucavaju telefone.
pre 10 godina
Svaka cast svemu,ali previse mali ekran za brzo kuckanje poruka i lakse,cudna rezolucija jako loseg ekrana (retina je naziv koji nista ne znaci osim za fanboy-e),itunes kao posrednika za prebacivanje muzike,nemogucnost gledanja vise formata video zapisa,nemogucnost da sa jednim direkt iz browsera podelis stranicu preko mail-a ili bilo cega drugog,slaba podrska za nas u Srbiji,nikakva baterija,nerealno visoka cena,nemogucnost da imam garanciju na njega ovde,deljenje je jednostavno svetlosnim godinama,na androidu,pa cak i na wp,bolje...otvoreni sistem,podrska developera,svakakvi ludi nacini da se potpuno promeni postavka i izgled telefona...ma,mogao bih do ujutro...inace,koristio iphone 3gs,4,4s,5 ....ali jednostavno android je mnogo ozbiljniji i jaci sistem koji vise pruza...Imao sam s3,s4,note 2,xperiu z,a sada kralja svih telefona htc one.Ne,nisam tatin sin,pa mi je on kupio telefone,nego ucio kao lud,zavrsio faks i nasao dobar posao u privatnoj,stranoj firmi,koja posluje ovde,a telefoni su mi velika strast,kao i svi gadzeti...Apple je jednostavno morao da uradi nesto sto bi nateralo ljude da pricaju o ovom telefonu srednje klase,pa je napravio 64-bitni procesor.
pre 10 godina
Kao što kaže ona sada već matora reklama, mi imamo najviše stručnjaka po glavi stanovnika. Dakle, šta god vas interesuje: fudbal, nuklearna fizika, uzgoj bambusa u Mongoliji, hardver na smartfonovima itd...samo pitajte našeg Srbendu i eto odgovora, doduše uprošćenog, osiromašenog i osakaćenog, ali izgovorenog sa stavom naučnika ili eventualno podpredsednika Mense. Skoro, pa može nekog i da ubedi.
pre 10 godina
U globalu, 64-bitni CPU na sadašnjem iP5s ne znači skoro ama baš ništa, ali ne brzajte sa zaključcima. Ako bimo tražili dobitak, to bi verovatno bilo u domenu proširene magistrale, koja dozvoljava dvostruku širinu memorijskog pristupa i smanjuje totalno kašnjenje prilikom spekulativnog popunjavanja keš memorije. Ta prednost negativno se kompenzuje veličinom pejdž tabela, većim memorijskim zahtevom za smeštanje programa i podataka, a posebno u sadašnjem trenutku neiskorišćenim registarskim bitovima, jer mnoge aplikacije (bar zasad) ne računaju na 64-bitni operativni sistem. Sve to dovodi do povećane potrošnje energije, smanjenja brzine usled grejanja i opet dođemo na isto, ili čak lošije. Jedino će benčmarci raditi bolje, dok se telefon drži u frižideru.
Sa potpuno drugog aspekta, prednosti mogu biti velike, što se donekle pominje i u samom članku. Ako i desktop i mobilni uređaji rade na 64-bita, bar u teoriji mogu da koriste isti OS i iste programe ili bar koriste CPU istog tipa. Takođe, prelaskom na 22, 20, 16 ili 14 nanometarsku tehnologiju, 64-bita postaje standard, jer se industrija više neće baktati sa 32-bitnim CPU-ima. Zbog toga je ovaj rani start pozitivan za industruju i Apple, mada ne baš toliko za skore buduće vlasnike 5s, koji će uglavnom biti "finansijeri" i pokusni kunići komplikovanog prelaska na 64-bita.
pre 10 godina
a koliko 64-bitnih aplikacija ima?
pre 10 godina
prvo kad udjem, opalim svima minuse ;) cisto da malo zezam
pre 10 godina
Dakle jos malo i OS-X na telefonu? za Android ce to da bude malo teze naime cak MS nije ni danas uspeo sa tranziciom softvera na 64bit u celini za razliku od OS-X koji fura 64 bit softverski da se razume bez problema tamo od OS-X Lion
pre 10 godina
Da li bi ovo moglo voditi ka uredjaju poput onig koji Ubuntu pokusava da napravi i koji bi imao snagu desktop racunara u gabaritima telefona, koji bi se odgovarajucim interfejsom povezao sa monitorom i tastaturom. E da se ne radim o Apple to bi mozda bilo i moguce ali oni nam zele prodati sve pa cak i vise od toga.
pre 10 godina
64 bita je samo pomodarstvo, kao sto su na androidu octa procesori.
(Gronko, 12. septembar 2013 19:33) Bilo kakvo da je pomodarstvo, to jednostavno pali! A i u tome je uspeh, ubediti korisnike!
pre 10 godina
moram da primetim nešto. ok, ako ćemo o tome ko je prvi u smartphone ugradio 64bit procesorski čip onda to definitivno jeste Apple, ali budimo realni, upravo to se i spominje u tekstu-DUGOROČNI PLAN! da bi se iskoristio potencijal koji pruža takav čip neophodno je minimum 4GB RAM memorije u celokupnoj konfiguraciji. mislite da Samsung i ostala Android kompanija nije mogla da do sada ugradi jedan takav tip procesora? poenta je da se, kao I u recimo filmovima, izgradi radnja "filma". Samsung polako ali sigurno gura cifre koje se tiču količine RAM memorije u smartphone-ima. sa 512MB se išlo na 1GB pa na 2GB a polako se ide na 2,5 i 3GB što će sve dovesti, logično, do cifre 4. zašto tako postepeno pitate se? pa, adaptacija software-a je jedna od stavki a i na taj način se postepeno obara cena kroz generacije. danas je uredjaj sa 1GB RAM mnogo pristupacniji u ceni nego ranije. preskupo bi bilo a i dosta neisplativo kompanijama da ugradjuju toliko jake konfiguracije u uredjaje koji neće biti optimizovani. primer je i kod PC-ja. potrebne su bile 3 godine da se OS adaptira na 64bit tehnologiju i još godinu dana da se prvi programi pojave na tržištu. i dan danas je veliki broj programa 32bit-an. u tom pogledu je postepenost dragocena a i postepena evolucija proizvoda je ta koja kompanijama donosi velike svote novca. prepucavanja oko toga ko je prvi šta uradio je nepotrebna jer bi se to kad tad desilo neko uvek mora da probije led, a dobra procena o tajmingu je presudna kod profita.
pre 10 godina
Moze ARM da donese Samsungu i druzini sta god hoce. Ovde je sada Android glavni problem koji nije ni blizu predstavljanja 64 bit sistema. A ako jos uzmemo u obzir da je Android jedna velika divlja dzungla, ko zna koliko ce trajati njihova tranzicija na 64 bit. Za Apple toide preko noci i zato su najbolji.
pre 10 godina
Znaci samo marketing..Snapdragon 800 je brzi po svim testovima I to ne malo vec mnogo..ista fora kao sa microsoftom ..razlika u brzini izmedju 64bitne I 32bitne aplikacije je u rangu 1% pa I ako su svi procesori 64bitni vec 6-7 godina 99% igrica su I dalje 32 bitne.
Zato se microsoft posluzio opet marketinogm I stavio da 32bitni windows ne podrzava vise od 3gb rama I ako 32bitni procesor podrzava 16gigabajta rama tj cista izmisljotina microsofta da bi ljudi kupili nov tad skuplji operativni sistem
pre 10 godina
64 bita je samo pomodarstvo, kao sto su na androidu octa procesori.
pre 10 godina
ovima ponestaju i argumenti kojima bi ubedili ljude da kupe njihov proizvod. to mu dođe kao kad matori penzioner ubeđuje mladu prostituku da se od tvrdog muškog polnog organa dobija rak materice.pitao bih sve vlasnike iphonea, koliko njih poseduje u kući Mac?
pre 10 godina
Glede same teme, 64-bitna magistrala će doneti ipak samo mogućnost korišćenja veće količine memorije. Ubrzanja mogu doneti novi instrukcijski setovi, poboljšana arhitektura i optimizovani kompajleri koji mogu da iskoriste tu novu arhitekturu, ali sve to nužno ne mora biti vezano za njen 64-bitni karakter. Drugim rečima, pomenuta ubrzanja se mogu ostvariti i na 32-bitnoj platformi, ali cilj je očigledno stapanje sa desktop platformom, da se može koristiti isti kod. Ostalo je samo marketing govor.
pre 10 godina
Pitanje za profesore na Arhitektonskom fakultetu: Sta je 64 bitna arhitektura? Poruka piscu ovog teksta: Ako u 25 recenica objasnis sta si hteo ovime da kazes, imas pivo od mene. Ma kakvi, dva piva. I girice. I pozdrav.
pre 10 godina
Ovo da otiskom prsta je mnogo cool...
pre 10 godina
Prolazi polako vrijeme velikih inovacija. Sad ide stagnacija i tuning hardware-a. Makar ćemo malo odmoriti.
pre 10 godina
Znaci da ce 32bitne aplikacije raditi nesto sporije zato sto ce se emulirati.
pre 10 godina
Znači povećaće cenu za 64 puta?
pre 10 godina
nisam neki obozavatelj jabuke,pa da sa uzdizem je u nebesa, ali 5s i nije trebao nista da se razlikuje od 5, kao sto nije ni 3 i 3gs ili 4 i 4s. bitna razlika se ocekuje sa novom 6-icom.tu verujem da ce biti puno toga novog i do sada nevidjenog u svetu smartfona.5s nije novi ajfon kao sto nije bio ni 4s, to je samo malo unapredjena iste serije.novi ajfon nosi i novi broj, u ovom slucaju cekamo 6.i dajte nemojte pljuvati i govoriti sve isto kao kod ajfon 5, to i jeste 5 samo malo bolji tj 5s. mislim da bi naredni ajfon mogao doneti nesto zaista revolucionarno, inace su pukli.takodje bih voleo da umesto tamo nekog jeftinog 5c (sto je po meni totalni promasaj za ovakvu firmu) prave jedan koji bi imao veliki displej kao sto samsung ima na s4 ili note, zbog cega i koristim samsung jer zelim veci ekran.tako bi ajfon imao sve, 4 ima zaista premal ekran, kod petice je ok, ali nebi bilo lose i da ima od 4, 5 ili 5 inca ekran.tu bi svako kupovao ono sto mu treba, i svi zadovoljni :)
pre 10 godina
ko da je politicar napiso tekst, nista nije receno...
pre 10 godina
i ja bih dodao:2x kraći radni vek baterije...
pre 10 godina
Ljudi, sustina je da ce isti poslovi raditi brze i bolje na 64-bita! Potrebno je i da OS ali i aplikacije budu tako napisane, oprimizovane i to vam je to. Medjutim, za PC jos pre deset godina smo dobili AMD 64 instrukcije, koji ni danas ne znace previse obicnim korisnicina. Apple je oco uradio jer ne zna sta ce drugo! Sve je to lepo, ali sustina je da APLIKACIJE moraju biti takve, a ja ne vidim da neko radi nesto ozbiljnije na telefonu. Sto se tice cuvenih 4 giga rama, verovatno ne znate odakle tw cifra... Radi se o 2 na 32gi (otuda 32-bitni). Jasno vam je da 64 bita idu sve do, cini mi se, 16 eksabajta ili slican broj :)
pre 10 godina
nevezano za ovaj novi applephone (koji mi se svidja, btw, no mi se ne daju toliki novci za nj) ali za vecinu korisnika 64-bitna arhitektura na hendiju znaci isto kao i slucaj kad neko ima jaku graficku karticu (i sveukupnu konfiguraciju - obicno uvaljenu od strane agresivno ljubaznih prodavaca) na kompu a igra iskljucivo farmvil i ostale igrice u flashu.
pre 10 godina
bolje da su roknuli ekran od 4.5 cola ili 5 cola, nego ove kerefeke. performanse stare petice su i vise nego dovoljne
pre 10 godina
Е, цврц. Епл је софтверска компанија, а остале набројане ће моћи да купопродају Осмог путника.
pre 10 godina
Bravo, konacno jedna objektivna ocena novog iPhonea! Cinjenica je da je za potrosacki ukus ovaj telefon mozda razocaranje, jer vecina ljudi ocekuje vise gigabajta, megaherca, megapiksela... Ali ovaj telefon za Apple je način da u sledecem koraku premoste trenutni zaostatak za konkurencijom. Rekao bih da je iznudjen potez, da se zakrpa rupa nastala nedovoljno konkurentnom 5-icom prethodne generacije! Ja se kao korisnik i dalje drzim svoje cetvorke, ali sa nestrpljenjem cekam sledeci korak Applea. Verujem da ce sledeci iskorak biti ka pravoj diversifikaciji ponude u pogledu velicina, mogucnosti, ciljnih grupa, jer sa ovom arhitekturom daju sebi mogucnost da naprave potpuno nova trzista u smislu aplikacija, povezivanja sa OS X i novih funkcionalnosti mobilnih aparata.
pre 10 godina
lol nece arm biti u macbook air jos dugo vremena pre cemo videti Intel da smanji potrosnju energije nego da arm da zameni X86-64 arhitekturu na laptopovima I arm je dobar samo za browse Twitter fb I ostale casual stuff...
pre 10 godina
ko da je politicar napiso tekst, nista nije receno...
pre 10 godina
nevezano za ovaj novi applephone (koji mi se svidja, btw, no mi se ne daju toliki novci za nj) ali za vecinu korisnika 64-bitna arhitektura na hendiju znaci isto kao i slucaj kad neko ima jaku graficku karticu (i sveukupnu konfiguraciju - obicno uvaljenu od strane agresivno ljubaznih prodavaca) na kompu a igra iskljucivo farmvil i ostale igrice u flashu.
pre 10 godina
bolje da su roknuli ekran od 4.5 cola ili 5 cola, nego ove kerefeke. performanse stare petice su i vise nego dovoljne
pre 10 godina
Kao što kaže ona sada već matora reklama, mi imamo najviše stručnjaka po glavi stanovnika. Dakle, šta god vas interesuje: fudbal, nuklearna fizika, uzgoj bambusa u Mongoliji, hardver na smartfonovima itd...samo pitajte našeg Srbendu i eto odgovora, doduše uprošćenog, osiromašenog i osakaćenog, ali izgovorenog sa stavom naučnika ili eventualno podpredsednika Mense. Skoro, pa može nekog i da ubedi.
pre 10 godina
Glede same teme, 64-bitna magistrala će doneti ipak samo mogućnost korišćenja veće količine memorije. Ubrzanja mogu doneti novi instrukcijski setovi, poboljšana arhitektura i optimizovani kompajleri koji mogu da iskoriste tu novu arhitekturu, ali sve to nužno ne mora biti vezano za njen 64-bitni karakter. Drugim rečima, pomenuta ubrzanja se mogu ostvariti i na 32-bitnoj platformi, ali cilj je očigledno stapanje sa desktop platformom, da se može koristiti isti kod. Ostalo je samo marketing govor.
pre 10 godina
Znači povećaće cenu za 64 puta?
pre 10 godina
prvo kad udjem, opalim svima minuse ;) cisto da malo zezam
pre 10 godina
Prolazi polako vrijeme velikih inovacija. Sad ide stagnacija i tuning hardware-a. Makar ćemo malo odmoriti.
pre 10 godina
64 bita je samo pomodarstvo, kao sto su na androidu octa procesori.
pre 10 godina
i ja bih dodao:2x kraći radni vek baterije...
pre 10 godina
Donece isto sto i za PC.Pare kompanijama a korisnicima nista.Osim izvinite sto cete moci da uvaljate 32gb rama u telefon kome baterija traje 4 i po minuta.Bravo.Apple opet prodaje maglu.Ophon 5 je smesan za xperiu Z i SGS4 tako da ono...Imam Sensation cisto da ne bude da hvalim svog konja.Mator je i baterija je dno ali gle cuda mogu da zovnem i posaljem poruku.Mislio sam da to moze samo Iphone 5 :)))
pre 10 godina
U globalu, 64-bitni CPU na sadašnjem iP5s ne znači skoro ama baš ništa, ali ne brzajte sa zaključcima. Ako bimo tražili dobitak, to bi verovatno bilo u domenu proširene magistrale, koja dozvoljava dvostruku širinu memorijskog pristupa i smanjuje totalno kašnjenje prilikom spekulativnog popunjavanja keš memorije. Ta prednost negativno se kompenzuje veličinom pejdž tabela, većim memorijskim zahtevom za smeštanje programa i podataka, a posebno u sadašnjem trenutku neiskorišćenim registarskim bitovima, jer mnoge aplikacije (bar zasad) ne računaju na 64-bitni operativni sistem. Sve to dovodi do povećane potrošnje energije, smanjenja brzine usled grejanja i opet dođemo na isto, ili čak lošije. Jedino će benčmarci raditi bolje, dok se telefon drži u frižideru.
Sa potpuno drugog aspekta, prednosti mogu biti velike, što se donekle pominje i u samom članku. Ako i desktop i mobilni uređaji rade na 64-bita, bar u teoriji mogu da koriste isti OS i iste programe ili bar koriste CPU istog tipa. Takođe, prelaskom na 22, 20, 16 ili 14 nanometarsku tehnologiju, 64-bita postaje standard, jer se industrija više neće baktati sa 32-bitnim CPU-ima. Zbog toga je ovaj rani start pozitivan za industruju i Apple, mada ne baš toliko za skore buduće vlasnike 5s, koji će uglavnom biti "finansijeri" i pokusni kunići komplikovanog prelaska na 64-bita.
pre 10 godina
Svaka cast svemu,ali previse mali ekran za brzo kuckanje poruka i lakse,cudna rezolucija jako loseg ekrana (retina je naziv koji nista ne znaci osim za fanboy-e),itunes kao posrednika za prebacivanje muzike,nemogucnost gledanja vise formata video zapisa,nemogucnost da sa jednim direkt iz browsera podelis stranicu preko mail-a ili bilo cega drugog,slaba podrska za nas u Srbiji,nikakva baterija,nerealno visoka cena,nemogucnost da imam garanciju na njega ovde,deljenje je jednostavno svetlosnim godinama,na androidu,pa cak i na wp,bolje...otvoreni sistem,podrska developera,svakakvi ludi nacini da se potpuno promeni postavka i izgled telefona...ma,mogao bih do ujutro...inace,koristio iphone 3gs,4,4s,5 ....ali jednostavno android je mnogo ozbiljniji i jaci sistem koji vise pruza...Imao sam s3,s4,note 2,xperiu z,a sada kralja svih telefona htc one.Ne,nisam tatin sin,pa mi je on kupio telefone,nego ucio kao lud,zavrsio faks i nasao dobar posao u privatnoj,stranoj firmi,koja posluje ovde,a telefoni su mi velika strast,kao i svi gadzeti...Apple je jednostavno morao da uradi nesto sto bi nateralo ljude da pricaju o ovom telefonu srednje klase,pa je napravio 64-bitni procesor.
pre 10 godina
Ljudi, sustina je da ce isti poslovi raditi brze i bolje na 64-bita! Potrebno je i da OS ali i aplikacije budu tako napisane, oprimizovane i to vam je to. Medjutim, za PC jos pre deset godina smo dobili AMD 64 instrukcije, koji ni danas ne znace previse obicnim korisnicina. Apple je oco uradio jer ne zna sta ce drugo! Sve je to lepo, ali sustina je da APLIKACIJE moraju biti takve, a ja ne vidim da neko radi nesto ozbiljnije na telefonu. Sto se tice cuvenih 4 giga rama, verovatno ne znate odakle tw cifra... Radi se o 2 na 32gi (otuda 32-bitni). Jasno vam je da 64 bita idu sve do, cini mi se, 16 eksabajta ili slican broj :)
pre 10 godina
Moze ARM da donese Samsungu i druzini sta god hoce. Ovde je sada Android glavni problem koji nije ni blizu predstavljanja 64 bit sistema. A ako jos uzmemo u obzir da je Android jedna velika divlja dzungla, ko zna koliko ce trajati njihova tranzicija na 64 bit. Za Apple toide preko noci i zato su najbolji.
pre 10 godina
ovima ponestaju i argumenti kojima bi ubedili ljude da kupe njihov proizvod. to mu dođe kao kad matori penzioner ubeđuje mladu prostituku da se od tvrdog muškog polnog organa dobija rak materice.pitao bih sve vlasnike iphonea, koliko njih poseduje u kući Mac?
pre 10 godina
Citanje otiska prsta ne predstavlja nikakvu zahtevnu stvar za CPU.. To je obicna kamera iza tastera sa macro socivom preko.. Sad ce zena nocu dok spavate da vam otkljucava telefon vasim prstom, dok ranije nije mogla.
pre 10 godina
Ovo da otiskom prsta je mnogo cool...
pre 10 godina
Bas me zanima kako ce zimi sa rukavicama da otkljucavaju telefone.
pre 10 godina
Bas me zanima kako ce zimi sa rukavicama da otkljucavaju telefone.
(Ferko, 12. septembar 2013 21:59) isto kao i ostale skines rukavicu!
pre 10 godina
moram da primetim nešto. ok, ako ćemo o tome ko je prvi u smartphone ugradio 64bit procesorski čip onda to definitivno jeste Apple, ali budimo realni, upravo to se i spominje u tekstu-DUGOROČNI PLAN! da bi se iskoristio potencijal koji pruža takav čip neophodno je minimum 4GB RAM memorije u celokupnoj konfiguraciji. mislite da Samsung i ostala Android kompanija nije mogla da do sada ugradi jedan takav tip procesora? poenta je da se, kao I u recimo filmovima, izgradi radnja "filma". Samsung polako ali sigurno gura cifre koje se tiču količine RAM memorije u smartphone-ima. sa 512MB se išlo na 1GB pa na 2GB a polako se ide na 2,5 i 3GB što će sve dovesti, logično, do cifre 4. zašto tako postepeno pitate se? pa, adaptacija software-a je jedna od stavki a i na taj način se postepeno obara cena kroz generacije. danas je uredjaj sa 1GB RAM mnogo pristupacniji u ceni nego ranije. preskupo bi bilo a i dosta neisplativo kompanijama da ugradjuju toliko jake konfiguracije u uredjaje koji neće biti optimizovani. primer je i kod PC-ja. potrebne su bile 3 godine da se OS adaptira na 64bit tehnologiju i još godinu dana da se prvi programi pojave na tržištu. i dan danas je veliki broj programa 32bit-an. u tom pogledu je postepenost dragocena a i postepena evolucija proizvoda je ta koja kompanijama donosi velike svote novca. prepucavanja oko toga ko je prvi šta uradio je nepotrebna jer bi se to kad tad desilo neko uvek mora da probije led, a dobra procena o tajmingu je presudna kod profita.
pre 10 godina
nisam neki obozavatelj jabuke,pa da sa uzdizem je u nebesa, ali 5s i nije trebao nista da se razlikuje od 5, kao sto nije ni 3 i 3gs ili 4 i 4s. bitna razlika se ocekuje sa novom 6-icom.tu verujem da ce biti puno toga novog i do sada nevidjenog u svetu smartfona.5s nije novi ajfon kao sto nije bio ni 4s, to je samo malo unapredjena iste serije.novi ajfon nosi i novi broj, u ovom slucaju cekamo 6.i dajte nemojte pljuvati i govoriti sve isto kao kod ajfon 5, to i jeste 5 samo malo bolji tj 5s. mislim da bi naredni ajfon mogao doneti nesto zaista revolucionarno, inace su pukli.takodje bih voleo da umesto tamo nekog jeftinog 5c (sto je po meni totalni promasaj za ovakvu firmu) prave jedan koji bi imao veliki displej kao sto samsung ima na s4 ili note, zbog cega i koristim samsung jer zelim veci ekran.tako bi ajfon imao sve, 4 ima zaista premal ekran, kod petice je ok, ali nebi bilo lose i da ima od 4, 5 ili 5 inca ekran.tu bi svako kupovao ono sto mu treba, i svi zadovoljni :)
pre 10 godina
a koliko 64-bitnih aplikacija ima?
pre 10 godina
lol nece arm biti u macbook air jos dugo vremena pre cemo videti Intel da smanji potrosnju energije nego da arm da zameni X86-64 arhitekturu na laptopovima I arm je dobar samo za browse Twitter fb I ostale casual stuff...
pre 10 godina
64 bita je samo pomodarstvo, kao sto su na androidu octa procesori.
(Gronko, 12. septembar 2013 19:33) Bilo kakvo da je pomodarstvo, to jednostavno pali! A i u tome je uspeh, ubediti korisnike!
pre 10 godina
generalno dve stvari se uvek mogu poboljsati da bi se predstavio smartfohone a to su : bolji hardware i software.
da krenemo, uzmite bilo koji android , wp7 ili ios , nije tesko predvideti da ce sledece verzija software za svakog od njih doneti novju verziju OS-a , 2xram u odnosu na prethodni ram , 2xcore-a u odnosu na prethodni cpu .
Besmisleno je ocekivati nesto trece jer NE POSTOJI .
Pitanje je ovde ili bilo gde kad npr. android predstavi sledecu verziju , a to je da li je Apple unapredio verziju software --> da iOS7 , da li je unapred hardware --> da . to je to . e sada zasto nisu izbacili npr. sa vecim ekranom , pa to je njihova procena da njihovim kupcima i njima to ne treba . ako se vama ne svidja , necete kupiti . neko voli kruske , neko jabuke , a neko ne jede voce uopste . Ok imate primedbe na neka ogranicenja , slazem se nemojte kupiti , ja imam primedbu sto sam kupio Samsung od 500eur jednom , i samo jednom sam imao redovnu podrsku za update OS-a . Meni je podrska OS-a i software mnogo znacajni od 8xcore cpu , ili 4gb rama jer ni jedna app ni za GooglePlay Store ni AppStore ne koristi niti treba toliko "jak" hardware . Jednostavno kad Android bude imao redovnu podrsku za sve telefone, za zadnje npr 3-4 godine , bez potrebe kupovanja dodatnog telefona , kad naprave lep dizajn , GUI i animacije , uzimam Android . Dakle menije je Software vazniji od budzenog hardware-a .
pre 10 godina
iPhone 5S: Šta 64-bitna arhitektura zapravo znači?
Danas i u dogledno i ne tako skoro vreme nista.
Da bi se 64-bitna arhitektura potpuno uposlila i bila brza od 32-bitne,potrebno je telefoni imaju preko 4gb rama i da je softver pisan za 64-bitnu arhitekturu.Ni jedno ni drugo danas ili nije ni blizu realnog ili dovoljno zastupljeno.
Kupovina iphone-a zbog 64bit procesora je kao kupovina full HD televizora ili jaceg zarad gledanja VHS-a.
pre 10 godina
Previse je ocigledno da se uplasili Steama i Samsunga, ko nzna zasto Steama treba da ode malo da cita vise.64bitni procesori, nice, ali jos bespotrebno za telefone, i ko zna koliko oni vec rade na softveru. Tu promenu ce najlakse preci Android zbog kernela (Linux mobile). Tu je problem baterija, ram i cpu te jacine, pa jos i gpu, ima da pojedu zacas. Sve u svemu ako ne nagaze uskoro ce biti pregazeni, od trojke su ubacili jedino promenjivu pozadinu na meniju, ako je to bilo ranije onda jos gore. Izgubice ako nastave da kasne i ne predstave nesto izuzetno vazno =/
pre 10 godina
Znaci da ce 32bitne aplikacije raditi nesto sporije zato sto ce se emulirati.
pre 10 godina
Е, цврц. Епл је софтверска компанија, а остале набројане ће моћи да купопродају Осмог путника.
pre 10 godina
Prvo kad udjem, opalim svima minuse ;) cisto da malo zezam (milos, 12. septembar 2013 20:34) JADAN ovaj Milos!
pre 10 godina
Samo vi placajte 1000e za telefone koji se ionako proizvode kod nas i ne vrede vise od 200. Jos malo pa ce svi telefoni izlaziti iz iste fabrike, a vi placajte jabuku na poledjini. Pozdravio vas Xiaomi
pre 10 godina
Bravo, konacno jedna objektivna ocena novog iPhonea! Cinjenica je da je za potrosacki ukus ovaj telefon mozda razocaranje, jer vecina ljudi ocekuje vise gigabajta, megaherca, megapiksela... Ali ovaj telefon za Apple je način da u sledecem koraku premoste trenutni zaostatak za konkurencijom. Rekao bih da je iznudjen potez, da se zakrpa rupa nastala nedovoljno konkurentnom 5-icom prethodne generacije! Ja se kao korisnik i dalje drzim svoje cetvorke, ali sa nestrpljenjem cekam sledeci korak Applea. Verujem da ce sledeci iskorak biti ka pravoj diversifikaciji ponude u pogledu velicina, mogucnosti, ciljnih grupa, jer sa ovom arhitekturom daju sebi mogucnost da naprave potpuno nova trzista u smislu aplikacija, povezivanja sa OS X i novih funkcionalnosti mobilnih aparata.
pre 10 godina
"(Gronko, 12. septembar 2013 19:33) Bilo kakvo da je pomodarstvo, to jednostavno pali! A i u tome je uspeh, ubediti korisnike!"
Bravo care, lepo si ovo reko! Zato se meni place kada neko predstavlja Jobsa kao inovatora... coveku svaka cast, guru je marketinga i za to mu skidam kapu ali nikako nije inovator u ITu.
pre 10 godina
Znaci samo marketing..Snapdragon 800 je brzi po svim testovima I to ne malo vec mnogo..ista fora kao sa microsoftom ..razlika u brzini izmedju 64bitne I 32bitne aplikacije je u rangu 1% pa I ako su svi procesori 64bitni vec 6-7 godina 99% igrica su I dalje 32 bitne.
Zato se microsoft posluzio opet marketinogm I stavio da 32bitni windows ne podrzava vise od 3gb rama I ako 32bitni procesor podrzava 16gigabajta rama tj cista izmisljotina microsofta da bi ljudi kupili nov tad skuplji operativni sistem
pre 10 godina
@Ferko: a tvoj Android, otkljucava se na glas? Ili je mozda ekran, preko kojeg prevlacis prstom prilikom, osetljiv pored dodira i na vestacku i pravu kozu, kinesku sintetiku i zlatiborsku vunu (u zavisnosti koje rukavice imas)?
pre 10 godina
Koliko pametnih i strucnih ljudi ovdje.Mislim d a Arapi nece imati problem za svoji fabriku cipova pa molim ove persone da posalju svoje CV sa dve slike i rodnim listom odmah.Narocito Igor posto mu nije tata kupio vec je sam zaradio a i vec radi u stranoj firmi...
pre 10 godina
"bas me ovo od Applea zacudilo - da bi korisnik neke vajde imao od 64 bitne arhitekture trebao bi da ima i native 64bitne aplikacije. Ali dok se aplikacije portiraju proci ce nekoliko godina i za to vrijeme ovaj ce telefon vec debelo zastariti"
Da si pogledao Keynote, video bi da su autori Infinity Bladea III ovu kompleksnu igru portovali na 64 bita za oko 3 sata. Ono u cemu Apple briljira i sto ne mozete poreci ma koliko hteli su razvojni alati koji i jesu doveli do ekosistema kakav postoji na iOS-u.
pre 10 godina
Apple uspeva iz godine u godinu da opcini ljude glupostima, i da ih ubedi da nesto sto su uradili zapravo ima smisla. Otisak prsta za otkljucavanje a preko 90% ljudi ne zakljucava telefon. 64bit procesor da 2gb ram-a. Bar ce iOS 7 uvesti neke funkcije koje su preko potrebne vec godinama, pa ce smanjiti malo ogroman zaostatak za Androidom.
pre 10 godina
Dakle jos malo i OS-X na telefonu? za Android ce to da bude malo teze naime cak MS nije ni danas uspeo sa tranziciom softvera na 64bit u celini za razliku od OS-X koji fura 64 bit softverski da se razume bez problema tamo od OS-X Lion
pre 10 godina
bas me ovo od Applea zacudilo - da bi korisnik neke vajde imao od 64 bitne arhitekture trebao bi da ima i native 64bitne aplikacije. Ali dok se aplikacije portiraju proci ce nekoliko godina i za to vrijeme ovaj ce telefon vec debelo zastariti. Znaci placas vise za nesto od cega nemas apsolutno nikakve direktne koristi. Drugi pogresan potez je asortiman jeftinih telefona jer dobar dio njihovih kupaca su iskompleksirani ljudi koji smatraju da ih posjedovanje Apple proizvoda izdvaja iz mase. To ce mozda roditelji kupovati djeci ali i za to je opet preskup. Vidicemo sta ce berza na sve to da kaze.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (obi van, 13. septembar 2013 00:59)
Apple ce bez problema portovati aplikacije na 64-bita za Android ce biti problem.
pre 10 godina
Bas me zanima kako ce zimi sa rukavicama da otkljucavaju telefone.
(Ferko, 12. septembar 2013 21:59) isto kao i ostale skines rukavicu!
(RaidenHD, 13. septembar 2013 04:37)
isto kao i ostale: NOS! Zapamtite to, NOS otključava sve iPhone, HTC-e i Samsunge kada je vani minus 20 :))
pre 10 godina
Ti si druže video iphone i apple samo kod komsije
pre 10 godina
Najvecs vrednost kod iPhona sto nikad, ali nikad ne baguje kao kod androuda i slicnih plasticnih igravkica za deciji svet. Ljudi koji vole sigurnost ne mogu da zaobidju iPhone. Jednostavno je najbolji. Ali i ogranicen za ogranicene.
pre 10 godina
Ne znam da li se neko interesovao za ovo ali ARM jos uvek nije razvio komercijalno 64bit resenje vec su i dalje u fazi razvoja. Očekuje se da se za najkasnije godinu dana pojave njegovi 64-bitni procesori. Do tada, siguran sam da ce se u App Store-u pojaviti nova generacija aplikacija koje ce podici iPhone još jednu lestvicu više u odnosu na sve ostale.
pre 10 godina
"Моторола Атрих је прва избацила фавричко откључавање отиском прста, па самим тим ајфону то и није нека новина! (Моторола)!" Novina je sto na ajfonu to zapravo radi!
pre 10 godina
koja razlika ce biti izmedju i5s i iphona 6,nikakva,napravice malo veci ekran,malo brzi procesor i to je to,dizajn ce ostati isti, ikonice iste kao i kod iphone 1,sve isto,nikad nisam koristio iphone ali sam ga mnogo puta drzao u ruci,par drugara mojih ga ima i imalo,oni koji stalno menjaju telefone i koji govore iskreno kazu da je totalno osakacen telefon za nase podneblje,tj mnogo ogranicen,oni optereceni pomodorstvom samo ponavljaju,pa znas jeste sve to tacno ali ne baguje,dajte molim vas,aplle je pre svega markentiska kompanija i nista drugo,samsung im pravi procesore,lg displej,kinezi im sklapaju telefone,kakve oni veze imaju sa tehnikom i napretkom,nikakve,oni samo promovisu to kroz liniju njihovih COOL proizvoda i debelo to prodaju kao ekskluzivu,nesto tipa luj viton,pravi zenski telefon,za tatine cerkice..
pre 10 godina
Izgubice ako nastave da kasne i ne predstave nesto izuzetno vazno =/
(Tafkal, 12. septembar 2013 22:25)
Znaci Apple ce Izgubiti musterije jer ce preci na Samsung, jer je napredniji i stalno predstavlja nesto izuzetno vazno. Samung je prvi svetu predstavio ogromne telefone i tablete smanjio na velicinu velikog telefona. Samo treba da prekopira gadzete koje pravi propali Apple.
pre 10 godina
Da li bi ovo moglo voditi ka uredjaju poput onig koji Ubuntu pokusava da napravi i koji bi imao snagu desktop racunara u gabaritima telefona, koji bi se odgovarajucim interfejsom povezao sa monitorom i tastaturom. E da se ne radim o Apple to bi mozda bilo i moguce ali oni nam zele prodati sve pa cak i vise od toga.
pre 10 godina
"... da bi korisnik neke vajde imao od 64 bitne arhitekture trebao bi da ima i native 64bitne aplikacije. Ali dok se aplikacije portiraju proci ce nekoliko godina i za to vrijeme ovaj ce telefon vec debelo zastariti...(obi van, 13. septembar 2013 00:59)"
Ovu situaciju smo imali i sa pojavom 64-bitnih Intel i AMD procesora. Aplikacije su prilicno kasnile, a bez njih koji je smisao 64-bitne arhitekture i OS-a?
pre 10 godina
@RaidenHD: Mnogi vec odavno imaju varijantu da ne moras da skines rukavice, kod pojedinih Sony telefona mozes mokrim rukama bez problema (i na kisi naravno) da koristis telefon. Naravno, svi ti "feature"-i su pomodarstvo, kao i mnogi kod ovog novog iPhone-a. Ljudi se pale previse, mnogima je dovoljan i 3310 jer pored imaju tablet, notebook, netbook, saso mange.
pre 10 godina
Nije mi zao da platim za jabuku 900€, joj samo kad vidim kako mnogi okolo mene pucaju od muke. Zelene od zavisti. To mi vredi vise, verujte mi, nego sam telefon!(Nema zasta kuce da me uhvati, 14. septembar 2013 06:25)--------------------- Kupio bi telefon da bi se hvalio i da bi drugi bili ljubomorni???? Nekada su ajfon kupovalu samo oni koji su zaradjivali puno para i telefon im je sluzio za pricanje a ne za hvaljenje! E AJFONE STA SI DOZIVEO DA TE DANAS SVAKA BAGRA I ŠLJAM NOSI
pre 10 godina
@Ferko u Kaliforniji nema zime pa nisu razmišljali o tome. Šalu na stranu - probuši jedan prst na rukavici.
Inače članak ne govori gotovo ništa o tome šta je 64-bitna arhitektura.
pre 10 godina
ARMv8, ne donosi samo širu magistralu već totalno prošireni instrukcijski set. Bolji NEON i ostalo... . Takodje, ovo je energetski efikasnije. Tranzicija androida se svodi na rekompajliranje, a 32bit aplikacije se izvršavaju bez emulacije jer je ceo instrukcijski set zadrzan i proširen novim instrukcijama. Uživajte, ovo je cool stvar
pre 10 godina
Nemoj da pisete znalci molim vas... Ako su ljudi napravili prvi 64-bitni ARM procesor sto vam je krivo i sto ga pljujete... Kod aplikacija se veoma brzo konvertuje za rad i na 64bit arhitekturi pomocu programa (kompletan Infinity Blade 3 je konvertovan za 2 sata)... Apple je fino sve to odradio i pripremio... Ako nesto znaju to je da budu perfekcionisti i da naprave dobar ekosistem...
pre 10 godina
Molim " strucnjake" da me demantuju. Vlasnik sam Lumie 920, Poslije androida win8 je korak naprijed i za posla je fantazija posebno ko cesto sinh sa PCem. Svi ce reci Nokia i win8 propada ne prodaje se ali to i nije za sminkere koji samo salju SMS sa s4 jer nemaju kredita i Lumia je za one koji Znaju. Iskreno ja ne vidim prednost 5s u odnosu na Lumiu molim da neko ko zna objasni.
pre 10 godina
Sta sad da iphone bude bolji od kompa pa sta je ovo ja jedva skrpio 4gb rama na dual core a ovi stavljaju 32. Kontam baterija ce da traje sat vremena
pre 10 godina
bas me ovo od Applea zacudilo - da bi korisnik neke vajde imao od 64 bitne arhitekture trebao bi da ima i native 64bitne aplikacije. Ali dok se aplikacije portiraju proci ce nekoliko godina i za to vrijeme ovaj ce telefon vec debelo zastariti. Znaci placas vise za nesto od cega nemas apsolutno nikakve direktne koristi. Drugi pogresan potez je asortiman jeftinih telefona jer dobar dio njihovih kupaca su iskompleksirani ljudi koji smatraju da ih posjedovanje Apple proizvoda izdvaja iz mase. To ce mozda roditelji kupovati djeci ali i za to je opet preskup. Vidicemo sta ce berza na sve to da kaze.
pre 10 godina
Ako ovo nije šala?!?!?! 2^32=4294967296 i minus rezervisane adrese, za grafiku, ... i eto ih 3GB. :-) Ccccccc
Zato se microsoft posluzio opet marketinogm I stavio da 32bitni windows ne podrzava vise od 3gb rama I ako 32bitni procesor podrzava 16gigabajta rama tj cista izmisljotina microsofta da bi ljudi kupili nov tad skuplji operativni sistem
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (dzonikg, 12. septembar 2013 19:44)
pre 10 godina
Vi namjerno sad ubacite 128bit-ni CPU - haha cirkuza.
Malo mi je detinjast naslov, al sta da se radi...
pre 10 godina
"već će spremiti put i za predstavljanje novog MacBooka Air sa super-efikasnim mobilnim procesorom. "
MacBook Air prelazi na ARM? Sumnjam malo u to. Postojeci procesori u njemu su vec 64-bitni.
pre 10 godina
Staviti 64-bitni procesor a RAM ostaviti na tako niskom nivou jeste skroz besmislen potez za praktican rad tog aparata...sve dok ne ugrade bar 4gb ram-a to je kao da ste u auto stavili motor od 300ks i ugradili mu izduvni sistem od fiće, to ne radi ništa posebno u prksi...čist marketinški potez i eventualno navlačenje ostalih na slične poteze (Samsung već najavio korišćenje 64-bitnog procesora i 8-core sa simultanim istovremenim radom).
pre 10 godina
Nije mi zao da platim za jabuku 900€, joj samo kad vidim kako mnogi okolo mene pucaju od muke. Zelene od zavisti. To mi vredi vise, verujte mi, nego sam telefon!
pre 10 godina
Znači budućnost !
pre 10 godina
E kul ovaj iphone, sad ce zimi.jos bolje da greje rukice :))) ^^...
pre 10 godina
Моторола Атрих је прва избацила фавричко откључавање отиском прста, па самим тим ајфону то и није нека новина!
pre 10 godina
Lol ..ne objaviste mi komentar
pre 10 godina
Besmislen proizvod , dok bude stvarno potreban 64bitni procesor ovaj uredjaj ce biti debelo zastareo i svi ostali ce takodje vec imati 64bitne procesore... Bravo apple, jos jedan fail u nizu , jel osecas nokiu za vratom polako m ? ;)
pre 10 godina
Mnogo znaci,vise zraci.
pre 10 godina
Pitanje za profesore na Arhitektonskom fakultetu: Sta je 64 bitna arhitektura? Poruka piscu ovog teksta: Ako u 25 recenica objasnis sta si hteo ovime da kazes, imas pivo od mene. Ma kakvi, dva piva. I girice. I pozdrav.
pre 10 godina
Bravo @Lalegator
pre 10 godina
"Моторола Атрих је прва избацила фавричко откључавање отиском прста, па самим тим ајфону то и није нека новина! (Моторола)!" Novina je sto na ajfonu to zapravo radi!
(Kraljevcanin, 13. septembar 2013 11:49)
Kraljevcanin, cini mi se da bas i ne radi, kako Apple zvanicno objavljuje NAKON promocije...
"Naime, senzor ne prepoznaje dobro znojne i vlažne prste, kao ni prste prekrivene raznim kremama, losionima i sličnim tekućinama. Ovaj su nedostatak otkrili sami zaposlenici Applea prilikom testiranja. Osim odbojnosti prema vlazi na koži, Touch ID senzor je osjetljiv i na prste s ožiljcima od raznih ozljeda ili operacija. Korisnicima u tom slučaju preporučuju korištenje nekog drugog prsta za identifikaciju."...
Srednji prst?!? ;-)
pre 10 godina
Moze ARM da donese Samsungu i druzini sta god hoce. Ovde je sada Android glavni problem koji nije ni blizu predstavljanja 64 bit sistema. A ako jos uzmemo u obzir da je Android jedna velika divlja dzungla, ko zna koliko ce trajati njihova tranzicija na 64 bit. Za Apple toide preko noci i zato su najbolji.
pre 10 godina
Svaka cast svemu,ali previse mali ekran za brzo kuckanje poruka i lakse,cudna rezolucija jako loseg ekrana (retina je naziv koji nista ne znaci osim za fanboy-e),itunes kao posrednika za prebacivanje muzike,nemogucnost gledanja vise formata video zapisa,nemogucnost da sa jednim direkt iz browsera podelis stranicu preko mail-a ili bilo cega drugog,slaba podrska za nas u Srbiji,nikakva baterija,nerealno visoka cena,nemogucnost da imam garanciju na njega ovde,deljenje je jednostavno svetlosnim godinama,na androidu,pa cak i na wp,bolje...otvoreni sistem,podrska developera,svakakvi ludi nacini da se potpuno promeni postavka i izgled telefona...ma,mogao bih do ujutro...inace,koristio iphone 3gs,4,4s,5 ....ali jednostavno android je mnogo ozbiljniji i jaci sistem koji vise pruza...Imao sam s3,s4,note 2,xperiu z,a sada kralja svih telefona htc one.Ne,nisam tatin sin,pa mi je on kupio telefone,nego ucio kao lud,zavrsio faks i nasao dobar posao u privatnoj,stranoj firmi,koja posluje ovde,a telefoni su mi velika strast,kao i svi gadzeti...Apple je jednostavno morao da uradi nesto sto bi nateralo ljude da pricaju o ovom telefonu srednje klase,pa je napravio 64-bitni procesor.
pre 10 godina
Donece isto sto i za PC.Pare kompanijama a korisnicima nista.Osim izvinite sto cete moci da uvaljate 32gb rama u telefon kome baterija traje 4 i po minuta.Bravo.Apple opet prodaje maglu.Ophon 5 je smesan za xperiu Z i SGS4 tako da ono...Imam Sensation cisto da ne bude da hvalim svog konja.Mator je i baterija je dno ali gle cuda mogu da zovnem i posaljem poruku.Mislio sam da to moze samo Iphone 5 :)))
pre 10 godina
Prvo kad udjem, opalim svima minuse ;) cisto da malo zezam (milos, 12. septembar 2013 20:34) JADAN ovaj Milos!
pre 10 godina
Ovo da otiskom prsta je mnogo cool...
pre 10 godina
Znaci da ce 32bitne aplikacije raditi nesto sporije zato sto ce se emulirati.
pre 10 godina
64 bita je samo pomodarstvo, kao sto su na androidu octa procesori.
pre 10 godina
ovima ponestaju i argumenti kojima bi ubedili ljude da kupe njihov proizvod. to mu dođe kao kad matori penzioner ubeđuje mladu prostituku da se od tvrdog muškog polnog organa dobija rak materice.pitao bih sve vlasnike iphonea, koliko njih poseduje u kući Mac?
pre 10 godina
Bravo, konacno jedna objektivna ocena novog iPhonea! Cinjenica je da je za potrosacki ukus ovaj telefon mozda razocaranje, jer vecina ljudi ocekuje vise gigabajta, megaherca, megapiksela... Ali ovaj telefon za Apple je način da u sledecem koraku premoste trenutni zaostatak za konkurencijom. Rekao bih da je iznudjen potez, da se zakrpa rupa nastala nedovoljno konkurentnom 5-icom prethodne generacije! Ja se kao korisnik i dalje drzim svoje cetvorke, ali sa nestrpljenjem cekam sledeci korak Applea. Verujem da ce sledeci iskorak biti ka pravoj diversifikaciji ponude u pogledu velicina, mogucnosti, ciljnih grupa, jer sa ovom arhitekturom daju sebi mogucnost da naprave potpuno nova trzista u smislu aplikacija, povezivanja sa OS X i novih funkcionalnosti mobilnih aparata.
pre 10 godina
prvo kad udjem, opalim svima minuse ;) cisto da malo zezam
pre 10 godina
bolje da su roknuli ekran od 4.5 cola ili 5 cola, nego ove kerefeke. performanse stare petice su i vise nego dovoljne
pre 10 godina
Znači povećaće cenu za 64 puta?
pre 10 godina
i ja bih dodao:2x kraći radni vek baterije...
pre 10 godina
Znaci samo marketing..Snapdragon 800 je brzi po svim testovima I to ne malo vec mnogo..ista fora kao sa microsoftom ..razlika u brzini izmedju 64bitne I 32bitne aplikacije je u rangu 1% pa I ako su svi procesori 64bitni vec 6-7 godina 99% igrica su I dalje 32 bitne.
Zato se microsoft posluzio opet marketinogm I stavio da 32bitni windows ne podrzava vise od 3gb rama I ako 32bitni procesor podrzava 16gigabajta rama tj cista izmisljotina microsofta da bi ljudi kupili nov tad skuplji operativni sistem
pre 10 godina
Bas me zanima kako ce zimi sa rukavicama da otkljucavaju telefone.
pre 10 godina
Apple uspeva iz godine u godinu da opcini ljude glupostima, i da ih ubedi da nesto sto su uradili zapravo ima smisla. Otisak prsta za otkljucavanje a preko 90% ljudi ne zakljucava telefon. 64bit procesor da 2gb ram-a. Bar ce iOS 7 uvesti neke funkcije koje su preko potrebne vec godinama, pa ce smanjiti malo ogroman zaostatak za Androidom.
pre 10 godina
koja razlika ce biti izmedju i5s i iphona 6,nikakva,napravice malo veci ekran,malo brzi procesor i to je to,dizajn ce ostati isti, ikonice iste kao i kod iphone 1,sve isto,nikad nisam koristio iphone ali sam ga mnogo puta drzao u ruci,par drugara mojih ga ima i imalo,oni koji stalno menjaju telefone i koji govore iskreno kazu da je totalno osakacen telefon za nase podneblje,tj mnogo ogranicen,oni optereceni pomodorstvom samo ponavljaju,pa znas jeste sve to tacno ali ne baguje,dajte molim vas,aplle je pre svega markentiska kompanija i nista drugo,samsung im pravi procesore,lg displej,kinezi im sklapaju telefone,kakve oni veze imaju sa tehnikom i napretkom,nikakve,oni samo promovisu to kroz liniju njihovih COOL proizvoda i debelo to prodaju kao ekskluzivu,nesto tipa luj viton,pravi zenski telefon,za tatine cerkice..
pre 10 godina
Е, цврц. Епл је софтверска компанија, а остале набројане ће моћи да купопродају Осмог путника.
pre 10 godina
Dakle jos malo i OS-X na telefonu? za Android ce to da bude malo teze naime cak MS nije ni danas uspeo sa tranziciom softvera na 64bit u celini za razliku od OS-X koji fura 64 bit softverski da se razume bez problema tamo od OS-X Lion
pre 10 godina
iPhone 5S: Šta 64-bitna arhitektura zapravo znači?
Danas i u dogledno i ne tako skoro vreme nista.
Da bi se 64-bitna arhitektura potpuno uposlila i bila brza od 32-bitne,potrebno je telefoni imaju preko 4gb rama i da je softver pisan za 64-bitnu arhitekturu.Ni jedno ni drugo danas ili nije ni blizu realnog ili dovoljno zastupljeno.
Kupovina iphone-a zbog 64bit procesora je kao kupovina full HD televizora ili jaceg zarad gledanja VHS-a.
pre 10 godina
nisam neki obozavatelj jabuke,pa da sa uzdizem je u nebesa, ali 5s i nije trebao nista da se razlikuje od 5, kao sto nije ni 3 i 3gs ili 4 i 4s. bitna razlika se ocekuje sa novom 6-icom.tu verujem da ce biti puno toga novog i do sada nevidjenog u svetu smartfona.5s nije novi ajfon kao sto nije bio ni 4s, to je samo malo unapredjena iste serije.novi ajfon nosi i novi broj, u ovom slucaju cekamo 6.i dajte nemojte pljuvati i govoriti sve isto kao kod ajfon 5, to i jeste 5 samo malo bolji tj 5s. mislim da bi naredni ajfon mogao doneti nesto zaista revolucionarno, inace su pukli.takodje bih voleo da umesto tamo nekog jeftinog 5c (sto je po meni totalni promasaj za ovakvu firmu) prave jedan koji bi imao veliki displej kao sto samsung ima na s4 ili note, zbog cega i koristim samsung jer zelim veci ekran.tako bi ajfon imao sve, 4 ima zaista premal ekran, kod petice je ok, ali nebi bilo lose i da ima od 4, 5 ili 5 inca ekran.tu bi svako kupovao ono sto mu treba, i svi zadovoljni :)
pre 10 godina
Previse je ocigledno da se uplasili Steama i Samsunga, ko nzna zasto Steama treba da ode malo da cita vise.64bitni procesori, nice, ali jos bespotrebno za telefone, i ko zna koliko oni vec rade na softveru. Tu promenu ce najlakse preci Android zbog kernela (Linux mobile). Tu je problem baterija, ram i cpu te jacine, pa jos i gpu, ima da pojedu zacas. Sve u svemu ako ne nagaze uskoro ce biti pregazeni, od trojke su ubacili jedino promenjivu pozadinu na meniju, ako je to bilo ranije onda jos gore. Izgubice ako nastave da kasne i ne predstave nesto izuzetno vazno =/
pre 10 godina
Izgubice ako nastave da kasne i ne predstave nesto izuzetno vazno =/
(Tafkal, 12. septembar 2013 22:25)
Znaci Apple ce Izgubiti musterije jer ce preci na Samsung, jer je napredniji i stalno predstavlja nesto izuzetno vazno. Samung je prvi svetu predstavio ogromne telefone i tablete smanjio na velicinu velikog telefona. Samo treba da prekopira gadzete koje pravi propali Apple.
pre 10 godina
ko da je politicar napiso tekst, nista nije receno...
pre 10 godina
64 bita je samo pomodarstvo, kao sto su na androidu octa procesori.
(Gronko, 12. septembar 2013 19:33) Bilo kakvo da je pomodarstvo, to jednostavno pali! A i u tome je uspeh, ubediti korisnike!
pre 10 godina
Моторола Атрих је прва избацила фавричко откључавање отиском прста, па самим тим ајфону то и није нека новина!
pre 10 godina
Ljudi, sustina je da ce isti poslovi raditi brze i bolje na 64-bita! Potrebno je i da OS ali i aplikacije budu tako napisane, oprimizovane i to vam je to. Medjutim, za PC jos pre deset godina smo dobili AMD 64 instrukcije, koji ni danas ne znace previse obicnim korisnicina. Apple je oco uradio jer ne zna sta ce drugo! Sve je to lepo, ali sustina je da APLIKACIJE moraju biti takve, a ja ne vidim da neko radi nesto ozbiljnije na telefonu. Sto se tice cuvenih 4 giga rama, verovatno ne znate odakle tw cifra... Radi se o 2 na 32gi (otuda 32-bitni). Jasno vam je da 64 bita idu sve do, cini mi se, 16 eksabajta ili slican broj :)
pre 10 godina
a koliko 64-bitnih aplikacija ima?
pre 10 godina
Kao što kaže ona sada već matora reklama, mi imamo najviše stručnjaka po glavi stanovnika. Dakle, šta god vas interesuje: fudbal, nuklearna fizika, uzgoj bambusa u Mongoliji, hardver na smartfonovima itd...samo pitajte našeg Srbendu i eto odgovora, doduše uprošćenog, osiromašenog i osakaćenog, ali izgovorenog sa stavom naučnika ili eventualno podpredsednika Mense. Skoro, pa može nekog i da ubedi.
pre 10 godina
"(Gronko, 12. septembar 2013 19:33) Bilo kakvo da je pomodarstvo, to jednostavno pali! A i u tome je uspeh, ubediti korisnike!"
Bravo care, lepo si ovo reko! Zato se meni place kada neko predstavlja Jobsa kao inovatora... coveku svaka cast, guru je marketinga i za to mu skidam kapu ali nikako nije inovator u ITu.
pre 10 godina
Samo vi placajte 1000e za telefone koji se ionako proizvode kod nas i ne vrede vise od 200. Jos malo pa ce svi telefoni izlaziti iz iste fabrike, a vi placajte jabuku na poledjini. Pozdravio vas Xiaomi
pre 10 godina
U globalu, 64-bitni CPU na sadašnjem iP5s ne znači skoro ama baš ništa, ali ne brzajte sa zaključcima. Ako bimo tražili dobitak, to bi verovatno bilo u domenu proširene magistrale, koja dozvoljava dvostruku širinu memorijskog pristupa i smanjuje totalno kašnjenje prilikom spekulativnog popunjavanja keš memorije. Ta prednost negativno se kompenzuje veličinom pejdž tabela, većim memorijskim zahtevom za smeštanje programa i podataka, a posebno u sadašnjem trenutku neiskorišćenim registarskim bitovima, jer mnoge aplikacije (bar zasad) ne računaju na 64-bitni operativni sistem. Sve to dovodi do povećane potrošnje energije, smanjenja brzine usled grejanja i opet dođemo na isto, ili čak lošije. Jedino će benčmarci raditi bolje, dok se telefon drži u frižideru.
Sa potpuno drugog aspekta, prednosti mogu biti velike, što se donekle pominje i u samom članku. Ako i desktop i mobilni uređaji rade na 64-bita, bar u teoriji mogu da koriste isti OS i iste programe ili bar koriste CPU istog tipa. Takođe, prelaskom na 22, 20, 16 ili 14 nanometarsku tehnologiju, 64-bita postaje standard, jer se industrija više neće baktati sa 32-bitnim CPU-ima. Zbog toga je ovaj rani start pozitivan za industruju i Apple, mada ne baš toliko za skore buduće vlasnike 5s, koji će uglavnom biti "finansijeri" i pokusni kunići komplikovanog prelaska na 64-bita.
pre 10 godina
bas me ovo od Applea zacudilo - da bi korisnik neke vajde imao od 64 bitne arhitekture trebao bi da ima i native 64bitne aplikacije. Ali dok se aplikacije portiraju proci ce nekoliko godina i za to vrijeme ovaj ce telefon vec debelo zastariti. Znaci placas vise za nesto od cega nemas apsolutno nikakve direktne koristi. Drugi pogresan potez je asortiman jeftinih telefona jer dobar dio njihovih kupaca su iskompleksirani ljudi koji smatraju da ih posjedovanje Apple proizvoda izdvaja iz mase. To ce mozda roditelji kupovati djeci ali i za to je opet preskup. Vidicemo sta ce berza na sve to da kaze.
pre 10 godina
"Моторола Атрих је прва избацила фавричко откључавање отиском прста, па самим тим ајфону то и није нека новина! (Моторола)!" Novina je sto na ajfonu to zapravo radi!
pre 10 godina
moram da primetim nešto. ok, ako ćemo o tome ko je prvi u smartphone ugradio 64bit procesorski čip onda to definitivno jeste Apple, ali budimo realni, upravo to se i spominje u tekstu-DUGOROČNI PLAN! da bi se iskoristio potencijal koji pruža takav čip neophodno je minimum 4GB RAM memorije u celokupnoj konfiguraciji. mislite da Samsung i ostala Android kompanija nije mogla da do sada ugradi jedan takav tip procesora? poenta je da se, kao I u recimo filmovima, izgradi radnja "filma". Samsung polako ali sigurno gura cifre koje se tiču količine RAM memorije u smartphone-ima. sa 512MB se išlo na 1GB pa na 2GB a polako se ide na 2,5 i 3GB što će sve dovesti, logično, do cifre 4. zašto tako postepeno pitate se? pa, adaptacija software-a je jedna od stavki a i na taj način se postepeno obara cena kroz generacije. danas je uredjaj sa 1GB RAM mnogo pristupacniji u ceni nego ranije. preskupo bi bilo a i dosta neisplativo kompanijama da ugradjuju toliko jake konfiguracije u uredjaje koji neće biti optimizovani. primer je i kod PC-ja. potrebne su bile 3 godine da se OS adaptira na 64bit tehnologiju i još godinu dana da se prvi programi pojave na tržištu. i dan danas je veliki broj programa 32bit-an. u tom pogledu je postepenost dragocena a i postepena evolucija proizvoda je ta koja kompanijama donosi velike svote novca. prepucavanja oko toga ko je prvi šta uradio je nepotrebna jer bi se to kad tad desilo neko uvek mora da probije led, a dobra procena o tajmingu je presudna kod profita.
pre 10 godina
Staviti 64-bitni procesor a RAM ostaviti na tako niskom nivou jeste skroz besmislen potez za praktican rad tog aparata...sve dok ne ugrade bar 4gb ram-a to je kao da ste u auto stavili motor od 300ks i ugradili mu izduvni sistem od fiće, to ne radi ništa posebno u prksi...čist marketinški potez i eventualno navlačenje ostalih na slične poteze (Samsung već najavio korišćenje 64-bitnog procesora i 8-core sa simultanim istovremenim radom).
pre 10 godina
Besmislen proizvod , dok bude stvarno potreban 64bitni procesor ovaj uredjaj ce biti debelo zastareo i svi ostali ce takodje vec imati 64bitne procesore... Bravo apple, jos jedan fail u nizu , jel osecas nokiu za vratom polako m ? ;)
pre 10 godina
nevezano za ovaj novi applephone (koji mi se svidja, btw, no mi se ne daju toliki novci za nj) ali za vecinu korisnika 64-bitna arhitektura na hendiju znaci isto kao i slucaj kad neko ima jaku graficku karticu (i sveukupnu konfiguraciju - obicno uvaljenu od strane agresivno ljubaznih prodavaca) na kompu a igra iskljucivo farmvil i ostale igrice u flashu.
pre 10 godina
lol nece arm biti u macbook air jos dugo vremena pre cemo videti Intel da smanji potrosnju energije nego da arm da zameni X86-64 arhitekturu na laptopovima I arm je dobar samo za browse Twitter fb I ostale casual stuff...
pre 10 godina
Molim " strucnjake" da me demantuju. Vlasnik sam Lumie 920, Poslije androida win8 je korak naprijed i za posla je fantazija posebno ko cesto sinh sa PCem. Svi ce reci Nokia i win8 propada ne prodaje se ali to i nije za sminkere koji samo salju SMS sa s4 jer nemaju kredita i Lumia je za one koji Znaju. Iskreno ja ne vidim prednost 5s u odnosu na Lumiu molim da neko ko zna objasni.
pre 10 godina
Citanje otiska prsta ne predstavlja nikakvu zahtevnu stvar za CPU.. To je obicna kamera iza tastera sa macro socivom preko.. Sad ce zena nocu dok spavate da vam otkljucava telefon vasim prstom, dok ranije nije mogla.
pre 10 godina
Glede same teme, 64-bitna magistrala će doneti ipak samo mogućnost korišćenja veće količine memorije. Ubrzanja mogu doneti novi instrukcijski setovi, poboljšana arhitektura i optimizovani kompajleri koji mogu da iskoriste tu novu arhitekturu, ali sve to nužno ne mora biti vezano za njen 64-bitni karakter. Drugim rečima, pomenuta ubrzanja se mogu ostvariti i na 32-bitnoj platformi, ali cilj je očigledno stapanje sa desktop platformom, da se može koristiti isti kod. Ostalo je samo marketing govor.
pre 10 godina
Ne znam da li se neko interesovao za ovo ali ARM jos uvek nije razvio komercijalno 64bit resenje vec su i dalje u fazi razvoja. Očekuje se da se za najkasnije godinu dana pojave njegovi 64-bitni procesori. Do tada, siguran sam da ce se u App Store-u pojaviti nova generacija aplikacija koje ce podici iPhone još jednu lestvicu više u odnosu na sve ostale.
pre 10 godina
Najvecs vrednost kod iPhona sto nikad, ali nikad ne baguje kao kod androuda i slicnih plasticnih igravkica za deciji svet. Ljudi koji vole sigurnost ne mogu da zaobidju iPhone. Jednostavno je najbolji. Ali i ogranicen za ogranicene.
pre 10 godina
Prolazi polako vrijeme velikih inovacija. Sad ide stagnacija i tuning hardware-a. Makar ćemo malo odmoriti.
pre 10 godina
Da li bi ovo moglo voditi ka uredjaju poput onig koji Ubuntu pokusava da napravi i koji bi imao snagu desktop racunara u gabaritima telefona, koji bi se odgovarajucim interfejsom povezao sa monitorom i tastaturom. E da se ne radim o Apple to bi mozda bilo i moguce ali oni nam zele prodati sve pa cak i vise od toga.
pre 10 godina
Bas me zanima kako ce zimi sa rukavicama da otkljucavaju telefone.
(Ferko, 12. septembar 2013 21:59) isto kao i ostale skines rukavicu!
pre 10 godina
bas me ovo od Applea zacudilo - da bi korisnik neke vajde imao od 64 bitne arhitekture trebao bi da ima i native 64bitne aplikacije. Ali dok se aplikacije portiraju proci ce nekoliko godina i za to vrijeme ovaj ce telefon vec debelo zastariti. Znaci placas vise za nesto od cega nemas apsolutno nikakve direktne koristi. Drugi pogresan potez je asortiman jeftinih telefona jer dobar dio njihovih kupaca su iskompleksirani ljudi koji smatraju da ih posjedovanje Apple proizvoda izdvaja iz mase. To ce mozda roditelji kupovati djeci ali i za to je opet preskup. Vidicemo sta ce berza na sve to da kaze.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (obi van, 13. septembar 2013 00:59)
Apple ce bez problema portovati aplikacije na 64-bita za Android ce biti problem.
pre 10 godina
Nije mi zao da platim za jabuku 900€, joj samo kad vidim kako mnogi okolo mene pucaju od muke. Zelene od zavisti. To mi vredi vise, verujte mi, nego sam telefon!
pre 10 godina
Ako ovo nije šala?!?!?! 2^32=4294967296 i minus rezervisane adrese, za grafiku, ... i eto ih 3GB. :-) Ccccccc
Zato se microsoft posluzio opet marketinogm I stavio da 32bitni windows ne podrzava vise od 3gb rama I ako 32bitni procesor podrzava 16gigabajta rama tj cista izmisljotina microsofta da bi ljudi kupili nov tad skuplji operativni sistem
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (dzonikg, 12. septembar 2013 19:44)
pre 10 godina
generalno dve stvari se uvek mogu poboljsati da bi se predstavio smartfohone a to su : bolji hardware i software.
da krenemo, uzmite bilo koji android , wp7 ili ios , nije tesko predvideti da ce sledece verzija software za svakog od njih doneti novju verziju OS-a , 2xram u odnosu na prethodni ram , 2xcore-a u odnosu na prethodni cpu .
Besmisleno je ocekivati nesto trece jer NE POSTOJI .
Pitanje je ovde ili bilo gde kad npr. android predstavi sledecu verziju , a to je da li je Apple unapredio verziju software --> da iOS7 , da li je unapred hardware --> da . to je to . e sada zasto nisu izbacili npr. sa vecim ekranom , pa to je njihova procena da njihovim kupcima i njima to ne treba . ako se vama ne svidja , necete kupiti . neko voli kruske , neko jabuke , a neko ne jede voce uopste . Ok imate primedbe na neka ogranicenja , slazem se nemojte kupiti , ja imam primedbu sto sam kupio Samsung od 500eur jednom , i samo jednom sam imao redovnu podrsku za update OS-a . Meni je podrska OS-a i software mnogo znacajni od 8xcore cpu , ili 4gb rama jer ni jedna app ni za GooglePlay Store ni AppStore ne koristi niti treba toliko "jak" hardware . Jednostavno kad Android bude imao redovnu podrsku za sve telefone, za zadnje npr 3-4 godine , bez potrebe kupovanja dodatnog telefona , kad naprave lep dizajn , GUI i animacije , uzimam Android . Dakle menije je Software vazniji od budzenog hardware-a .
pre 10 godina
"Моторола Атрих је прва избацила фавричко откључавање отиском прста, па самим тим ајфону то и није нека новина! (Моторола)!" Novina je sto na ajfonu to zapravo radi!
(Kraljevcanin, 13. septembar 2013 11:49)
Kraljevcanin, cini mi se da bas i ne radi, kako Apple zvanicno objavljuje NAKON promocije...
"Naime, senzor ne prepoznaje dobro znojne i vlažne prste, kao ni prste prekrivene raznim kremama, losionima i sličnim tekućinama. Ovaj su nedostatak otkrili sami zaposlenici Applea prilikom testiranja. Osim odbojnosti prema vlazi na koži, Touch ID senzor je osjetljiv i na prste s ožiljcima od raznih ozljeda ili operacija. Korisnicima u tom slučaju preporučuju korištenje nekog drugog prsta za identifikaciju."...
Srednji prst?!? ;-)
pre 10 godina
"... da bi korisnik neke vajde imao od 64 bitne arhitekture trebao bi da ima i native 64bitne aplikacije. Ali dok se aplikacije portiraju proci ce nekoliko godina i za to vrijeme ovaj ce telefon vec debelo zastariti...(obi van, 13. septembar 2013 00:59)"
Ovu situaciju smo imali i sa pojavom 64-bitnih Intel i AMD procesora. Aplikacije su prilicno kasnile, a bez njih koji je smisao 64-bitne arhitekture i OS-a?
pre 10 godina
E kul ovaj iphone, sad ce zimi.jos bolje da greje rukice :))) ^^...
pre 10 godina
Nije mi zao da platim za jabuku 900€, joj samo kad vidim kako mnogi okolo mene pucaju od muke. Zelene od zavisti. To mi vredi vise, verujte mi, nego sam telefon!(Nema zasta kuce da me uhvati, 14. septembar 2013 06:25)--------------------- Kupio bi telefon da bi se hvalio i da bi drugi bili ljubomorni???? Nekada su ajfon kupovalu samo oni koji su zaradjivali puno para i telefon im je sluzio za pricanje a ne za hvaljenje! E AJFONE STA SI DOZIVEO DA TE DANAS SVAKA BAGRA I ŠLJAM NOSI
pre 10 godina
Lol ..ne objaviste mi komentar
pre 10 godina
Sta sad da iphone bude bolji od kompa pa sta je ovo ja jedva skrpio 4gb rama na dual core a ovi stavljaju 32. Kontam baterija ce da traje sat vremena
pre 10 godina
@Ferko: a tvoj Android, otkljucava se na glas? Ili je mozda ekran, preko kojeg prevlacis prstom prilikom, osetljiv pored dodira i na vestacku i pravu kozu, kinesku sintetiku i zlatiborsku vunu (u zavisnosti koje rukavice imas)?
pre 10 godina
Bas me zanima kako ce zimi sa rukavicama da otkljucavaju telefone.
(Ferko, 12. septembar 2013 21:59) isto kao i ostale skines rukavicu!
(RaidenHD, 13. septembar 2013 04:37)
isto kao i ostale: NOS! Zapamtite to, NOS otključava sve iPhone, HTC-e i Samsunge kada je vani minus 20 :))
pre 10 godina
Nemoj da pisete znalci molim vas... Ako su ljudi napravili prvi 64-bitni ARM procesor sto vam je krivo i sto ga pljujete... Kod aplikacija se veoma brzo konvertuje za rad i na 64bit arhitekturi pomocu programa (kompletan Infinity Blade 3 je konvertovan za 2 sata)... Apple je fino sve to odradio i pripremio... Ako nesto znaju to je da budu perfekcionisti i da naprave dobar ekosistem...
pre 10 godina
Znači budućnost !
pre 10 godina
ARMv8, ne donosi samo širu magistralu već totalno prošireni instrukcijski set. Bolji NEON i ostalo... . Takodje, ovo je energetski efikasnije. Tranzicija androida se svodi na rekompajliranje, a 32bit aplikacije se izvršavaju bez emulacije jer je ceo instrukcijski set zadrzan i proširen novim instrukcijama. Uživajte, ovo je cool stvar
pre 10 godina
"bas me ovo od Applea zacudilo - da bi korisnik neke vajde imao od 64 bitne arhitekture trebao bi da ima i native 64bitne aplikacije. Ali dok se aplikacije portiraju proci ce nekoliko godina i za to vrijeme ovaj ce telefon vec debelo zastariti"
Da si pogledao Keynote, video bi da su autori Infinity Bladea III ovu kompleksnu igru portovali na 64 bita za oko 3 sata. Ono u cemu Apple briljira i sto ne mozete poreci ma koliko hteli su razvojni alati koji i jesu doveli do ekosistema kakav postoji na iOS-u.
pre 10 godina
@RaidenHD: Mnogi vec odavno imaju varijantu da ne moras da skines rukavice, kod pojedinih Sony telefona mozes mokrim rukama bez problema (i na kisi naravno) da koristis telefon. Naravno, svi ti "feature"-i su pomodarstvo, kao i mnogi kod ovog novog iPhone-a. Ljudi se pale previse, mnogima je dovoljan i 3310 jer pored imaju tablet, notebook, netbook, saso mange.
pre 10 godina
Koliko pametnih i strucnih ljudi ovdje.Mislim d a Arapi nece imati problem za svoji fabriku cipova pa molim ove persone da posalju svoje CV sa dve slike i rodnim listom odmah.Narocito Igor posto mu nije tata kupio vec je sam zaradio a i vec radi u stranoj firmi...
pre 10 godina
Vi namjerno sad ubacite 128bit-ni CPU - haha cirkuza.
Malo mi je detinjast naslov, al sta da se radi...
pre 10 godina
Bravo @Lalegator
pre 10 godina
Pitanje za profesore na Arhitektonskom fakultetu: Sta je 64 bitna arhitektura? Poruka piscu ovog teksta: Ako u 25 recenica objasnis sta si hteo ovime da kazes, imas pivo od mene. Ma kakvi, dva piva. I girice. I pozdrav.
pre 10 godina
Ti si druže video iphone i apple samo kod komsije
pre 10 godina
@Ferko u Kaliforniji nema zime pa nisu razmišljali o tome. Šalu na stranu - probuši jedan prst na rukavici.
Inače članak ne govori gotovo ništa o tome šta je 64-bitna arhitektura.
pre 10 godina
"već će spremiti put i za predstavljanje novog MacBooka Air sa super-efikasnim mobilnim procesorom. "
MacBook Air prelazi na ARM? Sumnjam malo u to. Postojeci procesori u njemu su vec 64-bitni.
pre 10 godina
Mnogo znaci,vise zraci.
72 Komentari
Sortiraj po: