Utorak, 03.09.2013.

20:57

Na maloj maturi pet predmeta

Osmaci koji su u ponedeljak stupili u novu školsku godinu maturu će na proleće polagati po novom konceptu.

Izvor: Veèernje novosti

Na maloj maturi pet predmeta IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

56 Komentari

Sortiraj po:

Dragan

pre 10 godina

Deca NISTA NE UCE. Svi vi koji pricate kako se jadna deca ubijaju od ucenja, u kom svetu zivite? Cak i djaci 1-4 razred znaju za puskice, bubice, dopisivanje, prepisivanje... U istoj skoli dva profesora istog predmeta imaju razlicite kriterijume i njohove ocene nisu ni za uporedjivanje. Zato i treba da postoji zavrsni test a ne da neko 8 godina dobija sve 5 jer je tatino ili mamino cedo. Za pravog vukovca tih tri razreda spremanja nece biti problem. A ovi sto su ocene dobijali na lepe oci nek se pitaju kako ce da spreme. Uostalom, nije ni bitno ker ce opet svi da upisu sta zele jer korupcija ne umire.

Kika

pre 10 godina

Ne razumem zasto su uopste bitni ti testovi? Pa zar nastavnici i uciteljice ne ocenjuju nas, decu, 8 godina? Zar sad te ocene uopste nisu bitne, bitno kako uradimo zavrsne testove? Cemu to? I sta ako neko ko je vukovac 'kiksne' na zavrsnom, onda ne moze da upise srednju koju zeli, ma koliko god da je do sada ucio?! I sad pre nego sto budemo isli da polazemo zavrsni treba da ustanemo 4-5 sata ranije da bi ponovili sve? A da mozda imamo zavrsni iz svih predmeta?!?! Dva predmeta, matematika i srpski, je sasvim dovoljno..! I za matematiku i srpski se treba spremati, a ovim slucajem treba se spremati za dodatno jos pet predmeta..! To je naporno i zahteva mnogo truda i vezbe pred sam zavrsni..! Ja mislim da je ovo veoma surovo prema nama sto nas toliko mucite..! Mi sad vise ne treba da idemo na treninge ni nista slicno vec ceo dan da sedimo kuci i da se ne odvajamo od knjige..! Da znate da i pred kontrolni tako radimo, ucimo i ucimo ali vas za to boli uvo, bitno da mi polazemo zavrsni sa 7 predmeta -.-' Sta reci?! Dovoljno je reci Srbija!!!

robija

pre 10 godina

bolje napravite reformu obrazovanja prema ucenicima a ne prema nastavnicima i komunistickom rezimu da nastavbnik ima 8 casovno radno vreme nego da ucenici nesto i nauce u skoli a ne da im zbog nastavnika i njihovog radnog vremena skola bude robija a gradivo iz bilo kog predmeta je dosadno i zastarelo a i nastavnici i ucitelji su isti kao i gradivo ja imam 52 godine i isto se uci kao kada sam ja isao u osnovnu skolu stim sto se istorija i geografija razlikuju za ono sto se u medjuvremenu desilo

vosa

pre 10 godina

kuda ide sve ovo i dali je tu taj ko to pravi normalan .... kad dete u 8.razredu osnovne skole ima 4dana po 8.casova a jedan dan sedam casova ... na kraju od toga deca NISTA ne upamte ... pravite nam skolovane degenerike .. sigurno ce ni deca srednje obrazovanje zavrsiti u EU srecom imaju tu mogucnost.

Uciteljica

pre 10 godina

Zivim u jednoj zemlji koja ima visoki standard u obrazovanju. Nalazi se medju prvih deset i tezi da udje medju prvih pet.

Deca u ovoj zemlji obicno polaze u skolu sa cetiri godine a obavezno moraju poci sa 5. Sa oko 12 godina upisuju srednju skolu i njohova srednja skola se ne sastoji standardno od cetiri godine nego postoje one od cetiri, 5 ili 6. One sa cetiri su na najnozem nivou, one od 5 su malo bolje a one od 6 su najbolje i sa njima je se moguce upisati na fakultet i na visu skolu.

U visem obrzovanju takodje postoji hijerarhija. Deca su obavezna da idu u skolu do svoje 16 godine tako da svak moze da zavrsi barem neko srednjoskolsko zanimanje na najnizem nivou( 4 godine opsteg obrazovanja ili 3 a 4 godine u struci. Zavrsisvsi obrazovanje od 4 godine u struci moguce je upisati se na neku od visih skola koje se od univerziteta ne razlikuju po nivou vec po praksi. Vise skole su mnogo prakticnije uredjene nego univerziteti gde ima mnogo vise teorije.

Tako da deca u ovoj zemlji uce vrlo dugo i takodje uce i onda i kada su zaposleni to jest odrasli. Rezultati svega toga se ogledaju u standardu koji ova drzava ima i mada nije na istoj poziciji kao nekada mnogo se ulaze u znanje i obrazovanje uprkos raznim ustedama koji se zbog krize sprovode.

Zakljucke izvucite sami. Od ucenja niko nije postao glup nego uvek ima koristi barem u svom licnom obrazovanju.

Zoran

pre 10 godina

Kažu samo će "par" pitanja biti teža na testu iz fizike, hemije, istorije, geografije i biologije. Znači deca koja žele da upišu gimnaziju ili neku drugu školu koja zahteva veliki broj poena (najbolji đaci), pored učenja za školu (da budu odlični) moraju da uče i matematiku, srpski, fiziku, hemiju, biologiju, istoriju i geografiju iz 6 i 7 razreda i to vrlo ozbiljno. Da li je to baš neophodno? Unapred žalim decu ambicioznih roditelja jer neće ići na rođendane, bazene, sport, već će dane provoditi od jednog do drugog nastavnika koji će privatno davati časove. Ovome se raduju samo nastavnici ovih 5 predmeta jer će imati dodatni izvor prihoda,

horor male mature

pre 10 godina

pa viste bre sa vasim reformama i suludim idejama i od branka radicevica napravili lazovom koji je ne znajuci da cete vi doci u ministarstvo obrazovanja svojevremeno napisao od kolevke pa do groba najlepse je skolsko doba a vi ste ga pretvorili u pakao ko je vas upoznao ni pakao mu nece tesko pasti generacije i generacije su zavrsavale osnovnu skolu bez male mature i postajali uspesni ljudi i u opste mi nije jasno kome ovo i zasto treba a moja deca ce sigurno upisati srednju skolu koju budu odlucila da upisu ma kako polozila malu maturu i koliko taj upis preko veze bude kostao naravno ja im to ne govorim to je poslednja opcija jer besmisleno je ici i uciti nesto sto nevolis ministarstvu prosvete je bolje da se pozabavi gomilom fakultetskih diploma koje su izgorele u proteklim ratovima evo kod mene u firmi je u upravnom odboru glumica kojoj je u sarajevu izgorela diploma i radi i prima platu na casnu rec ili gomilom blanko diplomama koje su iznete iz ratnog podrucja pa ispisane uz pristojnu nadohnadu a da ne pisem o privatnim fakultetima mislim da je to mnogo vaznije nego zagorcavanje zivota osnovcima mislim da im je i ovako tesko sa ovim zastarelim i dosadnim gradivom

GOCA71

pre 10 godina

Stariji sin je sada u III razredu srednje skole, tu upisnu traumu i polaganje zavrsnog ispita (doduse manjeg obima) stresnije sam dozivela Ja od njega. Ove godine mladje dete je u 8 razredu i vec me sada hvata "frka" od svega šta nas čeka..odnosno i ne znamo tačno šta nas čeka.. tim gore.. mada, kada se setim pre dve godine kako su deca upisivala na osnovu broja "iznetih" bodova iz osnovne škole, škole koje su mogli upisati, setim se i poražavajuće istine da neka deca upišu npr.elektrotehničku školu (po mom mišljenju odlična škola NS!!), a nakon samo dve nedelje mame, tate, tetke, ujne ili slične pojave koje su na nekim položajima i imaju veze i vezice to dete sa 80 stečenih bodova, prebace u Medicinsku školu-zubno-tehničarskog smera?! Prema tome, manje frke oko ovoga, jer im i ta srednja škola nije apsolutno NISTA ako ne završe fakultet.. mada i to je relativno....

djole bre

pre 10 godina

Slažem se da deca treba da uče, ali šta uče ? Pre ovog koraka sa maturskim ispitom trebalo je sagledati nastavni program i ukinuti gomilu nepotrbnih stvari kojima zatrpavaju decu. Školska lektira se nije promenila bar 20 godina (pa i više) .Moje dete za lektiru čita ista dela koja sam i ja čitao. Sreća pa se SFRJ raspala, inače bi i sada učili "Jožino sankanje "...

Kiza

pre 10 godina

A sta to deca mogu da nauce u skolama? Pa, nista. A, zasto? Pa, zato sto su se skole pretvprile u socijalne ustanove, i zaro sto pistoje samo zbog samih nastavnika, a ne zbog djaka. U tim skolama svako moze da predaje, a deca izlaze sa sve manje znanja. Ne radi se o tome da deca ne uce, vec o tome da nastavnici lose predaju gradivo. JEDNOSTAVNO NASTAVNICI SVOJE PROBLEME IZ KUCE PRENOSE U SKOLE.

boss

pre 10 godina

Treba deca da nadoknade sve što su propustili dok su prosvetari štrajkovali... A test bih na proveru prvo podelila ovima u skupštini što vise na fb.

engineer

pre 10 godina

samo branite decu i stvarajte male razmazene neobrazovane megatrendovce! ja imam 25 godina i kad vidim kakvi komentari imaju najvise pozitivnih ocena, zapitam se ima li smisla to sto zelim da zivim, radim i poslujem ovde?! svi hoce da budu neki menadzercici, a jos NIKOG nisam upoznao ovde da ima ideju kako da resi neki praktican problem! e zato treba treci test, da deca steknu sirinu makar na silu, a verujte mi, isplatice im se jednog dana ucenje, meni barem jeste!

ja

pre 10 godina

jadna deca....pa za cega uce preko cele godine i dobijaju ocene...da se ubijaju od ucenja, zavrse skole i onda sede kuci jer nema posla...deca su samo deca i treba da se igraju i uzivaju u detinjstvu, a ne samo da "bubaju" po ceo dan, jer detinjstvo brzo prodje.

Кривокапић

pre 10 godina

У којој нормалној држави се полажу испити за упис у средњу школу?

U ime dece

pre 10 godina

Da li znate da je u junu ove godine promenjen zakon o osnovnom šloskom obrazovanju, i da po njemu đaci u prva četiri razreda ne mogu da imaju više od 4 časa dnevno, odnosno 20 časova nedeljno, a đaci u četiri viša razreda ne mogu da imaju više od 5 časova dnevno, odnosno 25 časova nedeljno? Naravno, pošto u tu brojku nisu uračunati izborni predmeti, moje dete u 7. razredu ima: 7 časova tri puta u nedelji, jednom 6 i jednom 5 časova. Pritom, raspored za ponedeljak - matematika, fizika, hemija, srpski, engleski, istorija, geografija. Da li mislite da đak u osnovnoj školi može da zadrži pažnju na sedam časova? Ili boravak u školi postaje kontraproduktivan. Nemoguće je i nenormalno toliko opteretiti tinejdžerski i mlađi uzrast. Čini se da se u pravljenju rasporeda nije mislilo ni na decu ni na rad.
Pozvala sam Ministarstvo prosvete da mi objasne u čemu je stvar, žena s kojom sam razgovarala samo je uzdahnula i rekla da su nemoćni! Koleginica će sutra pozvati Uniju prosvetnih radnika, pa ćemo i s njima porazgovarati. Obavićemo i intervjue sa školskim i dečjim psiholozima, kao i sa lekarima. Mi ćemo, kao roditelji, dovesti ovo u red, ali nam je ipak potreban što veći odjek u javnosti.
Ovo je link ka zakonu o osnovnom obrazovanju, fajl je u PDF formatu. http://www.parlament.gov.rs/upload/archive/files/lat/pdf/zakoni/2013/2229-13Lat.pdf
Pogledajte šta piše u tački 59, pa proverite raspored časova vaše dece. Hvala

profesorb

pre 10 godina

Drug Stari lepo kaze - uciti, uciti i samo uciti...
Salu na stranu, skolski sistem nam nije nista bolji od fudbala... Ja kao profesor iz prve ruke mogu da vam kazem samo toliko... Nije ni cudo kad se i na takvo mesto kao sto je recimo ministar prosvete Moraju stavljati strogo stranacki kadrovi a Ivica nam ke izvukao vec drugog keca iz rukava... (ljudi kojima je poznata reputacija novog ministra znaju na sta mislim). I medju nastavnim kadrovima ima mnoogo nesposobnog kadra, roditelji su tek posebna prica, vecina vaspitava decu siprotno od onoga kako bi trebalo... A ni kriva ni duzna na kraju danak placaju deca...

Aleksa

pre 10 godina

White ,ne bih se slozio da je na Zapadu matematika u osnovnoj skoli na na nivou racunskih operacija.Studirao sam na Zapadu na Univerzitetu koji na prvoj i drugoj godini ima matematiku.Matematika koja se uci na prvoj godini uglavnom je bazirana na funkcijama i integralima.Iskreno,nisam sa njima pricao sta su ucili u srednjoj a sta u osnovnoj i to uporedjivao sa nama,ali ipak je potrebno solidno predznanje da bi se pratila ova matematika.Recimo,da matematika koju sam ja polagao na fakultetu u Berlinu moze da se uporedi sa matematikom na Fonu.Kod nas vlada misljenje da se pitagorina teorema na Zapadu uci u srednjoj,da je nasa matematika uzas,a tek kada upisete fakultet na Zapadu shvatite da je tamo matematika slicna kao i nasa i da studenti na prvoj godini faksa imaju slicna predznanja a to nije moguce ako se kroz osnovnu vrte samo osnovne racunske operacije.

RaDE

pre 10 godina

Догодине значи већи брусхалтер ће бити потребан за изношење тестова, а и цена ће му скочити.

vldjuka

pre 10 godina

Za srpski i matematiku su na vreme izdate zbirke zadataka na osnovu kojih se formiraju testovi. Uz ovih predmeta je učenicima dovoljno da tokom osmog razreda provežbaju pomenute zbirke i da budu spremni za test.
Obećane su zbirke i za ovaj treći test, ali su pare iz donacija proćerdane i nikada nisu izdate.
Ovaj treći test je najteži, jer u sebi sadrži pet predmeta. Problematičan je jer se pokušava sa četiri pitanja po predmetu izmeriti znanje učenika. Kod matematike i srpskog test sadrži po dvadeset pitanja, pa je taj test kvalitetniji.
Probni testovi ovog trećeg testa su pokazali mnoge manjkavosti. Pitanja su nejasna, dvosmislena, teška. Jasno se vidi da su ljudi koji su to spremali, sklepali nešto na brzinu, samo da se otarasi.
Ideja da se u prosvetu uvedu standardi i testovi učenika je dobra. Sprovođenja ovoga u praksi nije jednostavno, a nije ni jeftino. U početku se krenulo dobro okupljeni su kvalitetni ljudi da se bave ovim poslom. Zatim je nestalo novca za ovu namenu, kvalitetni ljudi su se razišli, pa se sada nešto što je dobra ideja pretvorilo u suprotnost.
Sve ove aktivnosti treba "zamrznuti" dok se država ne stabilizuje sa prihodima, tako da može da ifinansira zamišljene reforme. Na ovaj način kako se sada radi, ništa dobro se neće izroditi iz toga.

otac 1960 godiste

pre 10 godina

ju ju ju kakva glupost pa ja nisam imao malu maturu a u srednjoj mi je maturski bio samo maturska praksa koju sam odradio 15 dana i na osnovu toga napisao maturski rad u el teh skoli i zavrsio sam el teh fakultet sreca pa mi deca zavrsila skolovanje i svoji su ljudi ovo je samo da nebi povecavali plate nego ce roditelji da placaju pripremu iz svih predmeta pa zasto onda niste uveli maturu iz likovnog op teh obrazovanja muzickog i fizickog zasto ovi nastavnici da budu diskriminisani i neuzmu neki dinar kakva glupost nad glupostima ili je to osveta za obradovica ne postoji neko drugo razumno objasnjenje

Ilija

pre 10 godina

Gospodu treba da bude sramota! Neka deca rade te testove, ali pod uslovom da neko od funkcionera tog famoznog Zavoda ili Nacionalnog prosvetnog saveta, od maksimalnih 60 bodova, na tim testovima dobije barem 30. Mislim da to nije puno. Bilo bi zanimljivo videti rezultate. Naravno izabranim licima za testiranje bi trebalo dati i dovoljno vremena da se spreme.

BokiPirot

pre 10 godina

Moja cerka je sad posla u osmi razred i mogu samo da kazem sta im svi nastavnici od juce govore.Gospoda je dosla do zakljucka da ocene uopste nisu bitne i od juce samo to pricaju deci,pocev od razredne koja je toj temi posvetila pola casa.Sto se tice ovakvog polaganja male mature mislim da tu roditelji mogu da odrade veliki posao u smislu da deci zabrane da izadju na tu giljotinu sve dok se ne nadje neko u drzavi ko se dobro naspavao.

iridis rhizoma

pre 10 godina

Hahah koja histerija jer ce deca morati malo da sednu i da uce umesto sto "bleje na fejsu" po ceo dan. Poenta i jeste da u toj osnovnoj nauce nesto sto ce im znaciti za sticanje OPSTE KULTURE,a ne nekog strucnog znanja za obavljanje poslova koji ih ceka za 5-10 god. Kakve su do sada bile ove male mature,ne sekiram se sa ce biti nesto tesko iako bih voleo. Mnogo je dobro za mlade ljude da uce i sticu razna znanja umesto sto igraju igrice i tweetuju.. Jos ako neki sport treniraju,taman,idealno detinjstvo.

ja

pre 10 godina

Ma da. 35 predmeta. DA LI SU ONI NORMALNI ??? Jadna deca, prosto ne znam sta da kazem. Svake godine smisle neki novi nacin maltretiranja. Lepo je pocela ova rekonstrukcija.

laza

pre 10 godina

pa za ove je stipe suvar bio prosvetitelj sava nemanjic!!!
dno dna..da li to deca polazu za kosmonaute ili sta?!
klinci ce da poginu od ucenja a onda ce kao neka tetkica da mazne testove i da prodaje preko neta.
zar je toliko tesko pogledati u evropu i prepisati zakon kad nema sposobnih i ucenih u ovoj drzavi da nesto urade u obrazovanju. jedino sto jos imamo vredno su deca a sad ce neki cobani sa megatrenda i to da uniste

nijebitnoime

pre 10 godina

treba uvesti americki sistem na kraju svake godine test iz srpskog, matematike, tehnickog, hemije, fizike, biologije, geografije, istorije. pa nece biti pametnica koje celo skolovanje uce napamet od reci do reci.

ja sam imao drugaricu koja je u srednjoj skoli odgovarala od reci do reci sta pise u knjizi, a mi vukli prstom po tekstu u knjizi i smejali se. upisala posle pravni pa joj malo teze ide zbog broja stranica :D

a najjaci su ovi jadna deca sta ce sad. pa nista vise ce da uce. nek se navikavaju da uce sa razumevanjem. samo tako ce se smanjiti bubanje napamet. i naravno da se promeni gradivo da se fokusira na sustinu a ne gomilu podataka. gomile podataka treba sa strane ostaviti kao zanimljivosti pa da se oni koje interesuje odredjena oblast udube.

svi se nesto zgrazavaju nad vise ucenja, nad citanjem, na vise rada i truda. pa nije ni cudo sto nam iz osnovne u srednju dolaze polupismeni...

Ucite, trebace vam

pre 10 godina

Osamdesetih godina bi 95% roditelja pozdravilo ovu odluku i prisrafilo djecu da uce vec od septembra. Ali tad majke nisu kampovale pred turskim serijama, a ocevi nisu gledali rijalitije do 3 ujutro.

cyberka

pre 10 godina

Zasto, o zasto ponovo posezemo za kratkorocnim odlukama i to nakon bezbroj prethodnih autogolova u nizu????? I vrapci na grani znaju da nasoj prosveti treba temeljna reforma....bolje da jos dve generacije uopste ne polazu maturu, ali da se nakon toga uspostavi novi sistem skolovanja nego ovako da svaku generaciju bogaljimo na originalan i neponovljiv nacin!!!
uvedite sistem testiranja na kraju svake godine iz svih predmeta, pa se deca nece traumirati na kraju osmog razreda kada ih saceka "strasni sud" a i bice primorani da po tom principu uce svake godine, a ne samo na kraju.

Jakov

pre 10 godina

Preterivanje! ... zar su toliko lenji da pogledaju kako je to sredjeno u razvijenijim zemljama i da "prepisu" jedan normalan zakon. Sta cete sledece godine - da im uvedete i ispit iz hriscanstva, islamizma, budizma... - test poznavanja religija?

vet

pre 10 godina

Aman, uvedite tromesecno testiranje, svih osam godina, pod sifrom. I za osam godina cemo imati pravi pregled znanja! Do tada ne maltretirajte decu! Dok god se polaze u skolama, pod punim imenom i prezimenom, zavisice od dezurnog profesora, a ne od detetovog znanja. Da ne pricam koji je stres sve to nabiti u dva dana polaganja.

Ana

pre 10 godina

Student sam koji ce svoj radni vek nakon zavrsenih studija provesti u radu sa decom, a ne skolujem se za prosvetnog radnika. Apsolutno podrzavam ovaj potez. Mada, za pocetak, prvo bih na proveru stvaila ove nepismene roditelje koji se samo nesto bune. Po ovim komentarima ovde, ispada da se roditelji zalazu da im deca budu slicna njima. Jeza me uhvati kada citam ove komentare. Ne kaze se "zadaTci", nego zadaci, na primer. Ovo pokazuje da su roditelju ostali u VI razredu OS i da glasovne promene ni posle 20ak godina nisu naucili.
Znate li da je sa mnom ucila devojka koja u III razredu srednje skole nije znala da nabroji strane sveta?! Da nije to mozda greska prosvtnih radnika? U sustini, niste ni svesni koliko deca nemaju pojma o zivotu. Narocito ove mladje generacije.

Sofija

pre 10 godina

Čemu sve to ? Čemu ocene tokom školovanja ? Nema nigde u svetu,pa zar treba kod nas ?

Ko je ovo izmislio i zašto ? Verovatno neko ko mrzi dcu,pa mu se u bolesnoj glavi javljaju ovakve ideje.

milovan

pre 10 godina

preporucio bih gospodi koje propagira ovakav vid polaganja završnog ispita da prvu proveru uradi na sebi. 7 predmeta za tri dana. pa dal se neko uopšte pitao da li ta NAŠA mala stvorenja mogu takav teret podneti? psiholozi, javite se! doktori, javite se! da li je u ovim teškim vremenima uopšte potrebno da jednu mladu ( i čitavu ) generaciju proglasimo "pokusnim kunićima". Ko će lečiti posledice ovakvog ubitačnog poteza. zar prethodnih nekoliko godina nije pokazalo potpunu besmisao polaganja ovakvog prijemnog ispita. Vratite ispite u srednje škole i dozvolite zdravu konkurenciju za upis pod istim uslovima. za koju školu se deca prijave tamo da polažu prijemni ispit. Ministre, vi ste na potezu!!! Ja Vam verujem!

nastavnica

pre 10 godina

Krajnje je vreme da nam deca izađu iz osnovne škole koliko toliko obrazovana. Standardi su urađeni, deca su imala probni test, ostaje da se tokom godine pripremaju na redovnoj nastavi za ispit.Verujem da će NPS na čelu sa Desom Radunović doneti i odbraniti pravu odluku jer samo obrazovani ljudi mogu da spasu obrazovanje. Predstavnici sindikati su tu da skrenu pažnju na sebe i izazovu haos jer oni samo tako opstaju.

Aki

pre 10 godina

A da taj "jednostavan test", sednu da polože, za početak, ti koji su to smislili!!!! Pa šta će im to, pobogu, polovina dece u srednjoj školi neće imati ni fiziku ni hemiju, ako su društveni smer, i obrnuto. Šta i kome pokušavaju da dokažu, kao nešto rade, a samo komplikuju. Užas.

White

pre 10 godina

Moje dete je osmak. Bas sam se pitao postoji li igde u svetu ovakav sistem polaganja mature!?
Kakve gluposti pricaju ovi ljudi, "nece ih opteretiti", pa naravno da hoce, pored apsolutno zastarelog gradiva i jos goreg predavanja istog, naravno da ce im tesko pasti da spremaju i ovakvu glupost. A da ne pricamo o novcu.
Sin mog brata je godinu dana mladji od mog sina, ali uci skolu u Holandiji, i sada je po njihovom sistemu on vec u drugoj godini srednje. Polaze ranije naravno ali njihova skola je bazirana na tome da sto vise zainteresuju decu za razne oblasti prema kojima pokazuju afinitete. On sada ide u skolu koja sprema decu za fakultet arhitekture i srodnih zanimanja. Kada ga pitate sta uce iz Istorije i Geografije - dobijete odgovor da je u tim predmetima vecinom zastupljena Holandija i opste stvari o ostatku planete, matematika je u osnovnoj na nivou sabiranja i oduzimanja, mnozenja i deljenja. Tek kada pronadju sebe i odu na fakultet dobijaju potrebna opsirna znanja o oblastima koje studiraju.
OVO KOD NAS JE UZAS!
Vreme je za NOVU PETICIJU roditelja dece koja su sada krenula u OSMI razred kako im ne bi smo dozvolili nove eksperimente kad god ne znaju sta da rade i kako da se vestacki uposle.

aleksandar

pre 10 godina

Postovani,
propisite u zakonu da zadatci koji budu na matauri,
budu iskljucivo posto ih poloze i ministri koji su u tom
momomentu na funkciji.
i ako dobiju manje od 100% da podnesu ostavke

pozdrav

Вељо

pre 10 godina

Ако се полажу математика, српски и збирни тест из историје,географије, биологије, физике и хемије то није пет него седам...или сам нешто пропустио!

Svetozar

pre 10 godina

a kako bi bilo da rade i dipomski rad na kraju osmog razreda?
ili mozda da iznova idu bar jos dva razreda osnovne?
ono, cisto onako!
ili da iskombinujete sve predmete, pa npr. uspeh na tom 80 bodova, a skolovanje tokom 4 godine 20 bodova?
ili da se samo boduje taj kombinovani test, sta ima da se boduju 4 godine?
ili bi mozda mogli sve nekako drugacije samo da smislimo?
a mozda da im dodamo i neki proizvodni rad? ko ne radi bar jedno godinu dana pre kraja osmog razreda, ne moze ni da izadje na diplomski rad krajem osmog!
BRUKA I SRAMOTA I MRCVARENJE JEDINOG STO VREDI U OVJ ZEMLJI.

Petar

pre 10 godina

Ovo je potpuno besmisleno preopterecivanje ucenika. Zavrsavanjem 8 razreda ne dobija se nekakva kvalifikacija, koja bi omogucila nekakvo zaposlenje. Nema dobrih resenja za malu maturu, skole se razlikuju po kriterijumima, a testovi su ionako besmisleni.
Treba uvesti obavezno srednjoskolsko obrazovanje, a ucenike upucivati u najblize srednje skole. Samo izuzetne skole za darovitu decu treba da imaju prijemni.

IVAN 24

pre 10 godina

Iz kojih knjiga će spremati maturu, jer ih sadasnji šestaci vraćaju na kraju godine ? Ili mozda jednostavno moraju da budu nenormalno pametni i sve da pamte. Ako na kraju 8 razreda moraju sve da pamte pitam se gospodo prosvetni radnici da li i vi pamtite važne činjenice iz svih predmeta jer to vam je u opisu posla. MALO MORGEN

razocarani roditelj

pre 10 godina

Bolje je da poradite na profilu nastavnog osoblja, blokadi metoda nastave od strane saveta roditelja i drugih, losim zakonima, propisanih faktora, nego sto na sve suroviji nacin "proveravate" znanje djaka.
Na kraju odgovornost za neznanje prebacujete iskljucivo na djake, sto je kukavicluk, jer to su deca ispod 15 godina, i na njihove roditelje koji treba naknadno da placaju kolegama losih, lenjih i bezobzirnih nastavnika da ih douče gradivo za maturu i prijemni ispit.

Poslednjih 20 godina, u Srbiji se ide u skolu i na privatne casove. Dajte onda da privatizujemo skole pa da znamo sta placamo.

Вељо

pre 10 godina

Ако се полажу математика, српски и збирни тест из историје,географије, биологије, физике и хемије то није пет него седам...или сам нешто пропустио!

razocarani roditelj

pre 10 godina

Bolje je da poradite na profilu nastavnog osoblja, blokadi metoda nastave od strane saveta roditelja i drugih, losim zakonima, propisanih faktora, nego sto na sve suroviji nacin "proveravate" znanje djaka.
Na kraju odgovornost za neznanje prebacujete iskljucivo na djake, sto je kukavicluk, jer to su deca ispod 15 godina, i na njihove roditelje koji treba naknadno da placaju kolegama losih, lenjih i bezobzirnih nastavnika da ih douče gradivo za maturu i prijemni ispit.

Poslednjih 20 godina, u Srbiji se ide u skolu i na privatne casove. Dajte onda da privatizujemo skole pa da znamo sta placamo.

aleksandar

pre 10 godina

Postovani,
propisite u zakonu da zadatci koji budu na matauri,
budu iskljucivo posto ih poloze i ministri koji su u tom
momomentu na funkciji.
i ako dobiju manje od 100% da podnesu ostavke

pozdrav

milovan

pre 10 godina

preporucio bih gospodi koje propagira ovakav vid polaganja završnog ispita da prvu proveru uradi na sebi. 7 predmeta za tri dana. pa dal se neko uopšte pitao da li ta NAŠA mala stvorenja mogu takav teret podneti? psiholozi, javite se! doktori, javite se! da li je u ovim teškim vremenima uopšte potrebno da jednu mladu ( i čitavu ) generaciju proglasimo "pokusnim kunićima". Ko će lečiti posledice ovakvog ubitačnog poteza. zar prethodnih nekoliko godina nije pokazalo potpunu besmisao polaganja ovakvog prijemnog ispita. Vratite ispite u srednje škole i dozvolite zdravu konkurenciju za upis pod istim uslovima. za koju školu se deca prijave tamo da polažu prijemni ispit. Ministre, vi ste na potezu!!! Ja Vam verujem!

White

pre 10 godina

Moje dete je osmak. Bas sam se pitao postoji li igde u svetu ovakav sistem polaganja mature!?
Kakve gluposti pricaju ovi ljudi, "nece ih opteretiti", pa naravno da hoce, pored apsolutno zastarelog gradiva i jos goreg predavanja istog, naravno da ce im tesko pasti da spremaju i ovakvu glupost. A da ne pricamo o novcu.
Sin mog brata je godinu dana mladji od mog sina, ali uci skolu u Holandiji, i sada je po njihovom sistemu on vec u drugoj godini srednje. Polaze ranije naravno ali njihova skola je bazirana na tome da sto vise zainteresuju decu za razne oblasti prema kojima pokazuju afinitete. On sada ide u skolu koja sprema decu za fakultet arhitekture i srodnih zanimanja. Kada ga pitate sta uce iz Istorije i Geografije - dobijete odgovor da je u tim predmetima vecinom zastupljena Holandija i opste stvari o ostatku planete, matematika je u osnovnoj na nivou sabiranja i oduzimanja, mnozenja i deljenja. Tek kada pronadju sebe i odu na fakultet dobijaju potrebna opsirna znanja o oblastima koje studiraju.
OVO KOD NAS JE UZAS!
Vreme je za NOVU PETICIJU roditelja dece koja su sada krenula u OSMI razred kako im ne bi smo dozvolili nove eksperimente kad god ne znaju sta da rade i kako da se vestacki uposle.

Svetozar

pre 10 godina

a kako bi bilo da rade i dipomski rad na kraju osmog razreda?
ili mozda da iznova idu bar jos dva razreda osnovne?
ono, cisto onako!
ili da iskombinujete sve predmete, pa npr. uspeh na tom 80 bodova, a skolovanje tokom 4 godine 20 bodova?
ili da se samo boduje taj kombinovani test, sta ima da se boduju 4 godine?
ili bi mozda mogli sve nekako drugacije samo da smislimo?
a mozda da im dodamo i neki proizvodni rad? ko ne radi bar jedno godinu dana pre kraja osmog razreda, ne moze ni da izadje na diplomski rad krajem osmog!
BRUKA I SRAMOTA I MRCVARENJE JEDINOG STO VREDI U OVJ ZEMLJI.

Ucite, trebace vam

pre 10 godina

Osamdesetih godina bi 95% roditelja pozdravilo ovu odluku i prisrafilo djecu da uce vec od septembra. Ali tad majke nisu kampovale pred turskim serijama, a ocevi nisu gledali rijalitije do 3 ujutro.

Ana

pre 10 godina

Student sam koji ce svoj radni vek nakon zavrsenih studija provesti u radu sa decom, a ne skolujem se za prosvetnog radnika. Apsolutno podrzavam ovaj potez. Mada, za pocetak, prvo bih na proveru stvaila ove nepismene roditelje koji se samo nesto bune. Po ovim komentarima ovde, ispada da se roditelji zalazu da im deca budu slicna njima. Jeza me uhvati kada citam ove komentare. Ne kaze se "zadaTci", nego zadaci, na primer. Ovo pokazuje da su roditelju ostali u VI razredu OS i da glasovne promene ni posle 20ak godina nisu naucili.
Znate li da je sa mnom ucila devojka koja u III razredu srednje skole nije znala da nabroji strane sveta?! Da nije to mozda greska prosvtnih radnika? U sustini, niste ni svesni koliko deca nemaju pojma o zivotu. Narocito ove mladje generacije.

Sofija

pre 10 godina

Čemu sve to ? Čemu ocene tokom školovanja ? Nema nigde u svetu,pa zar treba kod nas ?

Ko je ovo izmislio i zašto ? Verovatno neko ko mrzi dcu,pa mu se u bolesnoj glavi javljaju ovakve ideje.

IVAN 24

pre 10 godina

Iz kojih knjiga će spremati maturu, jer ih sadasnji šestaci vraćaju na kraju godine ? Ili mozda jednostavno moraju da budu nenormalno pametni i sve da pamte. Ako na kraju 8 razreda moraju sve da pamte pitam se gospodo prosvetni radnici da li i vi pamtite važne činjenice iz svih predmeta jer to vam je u opisu posla. MALO MORGEN

Aki

pre 10 godina

A da taj "jednostavan test", sednu da polože, za početak, ti koji su to smislili!!!! Pa šta će im to, pobogu, polovina dece u srednjoj školi neće imati ni fiziku ni hemiju, ako su društveni smer, i obrnuto. Šta i kome pokušavaju da dokažu, kao nešto rade, a samo komplikuju. Užas.

nijebitnoime

pre 10 godina

treba uvesti americki sistem na kraju svake godine test iz srpskog, matematike, tehnickog, hemije, fizike, biologije, geografije, istorije. pa nece biti pametnica koje celo skolovanje uce napamet od reci do reci.

ja sam imao drugaricu koja je u srednjoj skoli odgovarala od reci do reci sta pise u knjizi, a mi vukli prstom po tekstu u knjizi i smejali se. upisala posle pravni pa joj malo teze ide zbog broja stranica :D

a najjaci su ovi jadna deca sta ce sad. pa nista vise ce da uce. nek se navikavaju da uce sa razumevanjem. samo tako ce se smanjiti bubanje napamet. i naravno da se promeni gradivo da se fokusira na sustinu a ne gomilu podataka. gomile podataka treba sa strane ostaviti kao zanimljivosti pa da se oni koje interesuje odredjena oblast udube.

svi se nesto zgrazavaju nad vise ucenja, nad citanjem, na vise rada i truda. pa nije ni cudo sto nam iz osnovne u srednju dolaze polupismeni...

Petar

pre 10 godina

Ovo je potpuno besmisleno preopterecivanje ucenika. Zavrsavanjem 8 razreda ne dobija se nekakva kvalifikacija, koja bi omogucila nekakvo zaposlenje. Nema dobrih resenja za malu maturu, skole se razlikuju po kriterijumima, a testovi su ionako besmisleni.
Treba uvesti obavezno srednjoskolsko obrazovanje, a ucenike upucivati u najblize srednje skole. Samo izuzetne skole za darovitu decu treba da imaju prijemni.

Jakov

pre 10 godina

Preterivanje! ... zar su toliko lenji da pogledaju kako je to sredjeno u razvijenijim zemljama i da "prepisu" jedan normalan zakon. Sta cete sledece godine - da im uvedete i ispit iz hriscanstva, islamizma, budizma... - test poznavanja religija?

cyberka

pre 10 godina

Zasto, o zasto ponovo posezemo za kratkorocnim odlukama i to nakon bezbroj prethodnih autogolova u nizu????? I vrapci na grani znaju da nasoj prosveti treba temeljna reforma....bolje da jos dve generacije uopste ne polazu maturu, ali da se nakon toga uspostavi novi sistem skolovanja nego ovako da svaku generaciju bogaljimo na originalan i neponovljiv nacin!!!
uvedite sistem testiranja na kraju svake godine iz svih predmeta, pa se deca nece traumirati na kraju osmog razreda kada ih saceka "strasni sud" a i bice primorani da po tom principu uce svake godine, a ne samo na kraju.

vet

pre 10 godina

Aman, uvedite tromesecno testiranje, svih osam godina, pod sifrom. I za osam godina cemo imati pravi pregled znanja! Do tada ne maltretirajte decu! Dok god se polaze u skolama, pod punim imenom i prezimenom, zavisice od dezurnog profesora, a ne od detetovog znanja. Da ne pricam koji je stres sve to nabiti u dva dana polaganja.

iridis rhizoma

pre 10 godina

Hahah koja histerija jer ce deca morati malo da sednu i da uce umesto sto "bleje na fejsu" po ceo dan. Poenta i jeste da u toj osnovnoj nauce nesto sto ce im znaciti za sticanje OPSTE KULTURE,a ne nekog strucnog znanja za obavljanje poslova koji ih ceka za 5-10 god. Kakve su do sada bile ove male mature,ne sekiram se sa ce biti nesto tesko iako bih voleo. Mnogo je dobro za mlade ljude da uce i sticu razna znanja umesto sto igraju igrice i tweetuju.. Jos ako neki sport treniraju,taman,idealno detinjstvo.

nastavnica

pre 10 godina

Krajnje je vreme da nam deca izađu iz osnovne škole koliko toliko obrazovana. Standardi su urađeni, deca su imala probni test, ostaje da se tokom godine pripremaju na redovnoj nastavi za ispit.Verujem da će NPS na čelu sa Desom Radunović doneti i odbraniti pravu odluku jer samo obrazovani ljudi mogu da spasu obrazovanje. Predstavnici sindikati su tu da skrenu pažnju na sebe i izazovu haos jer oni samo tako opstaju.

BokiPirot

pre 10 godina

Moja cerka je sad posla u osmi razred i mogu samo da kazem sta im svi nastavnici od juce govore.Gospoda je dosla do zakljucka da ocene uopste nisu bitne i od juce samo to pricaju deci,pocev od razredne koja je toj temi posvetila pola casa.Sto se tice ovakvog polaganja male mature mislim da tu roditelji mogu da odrade veliki posao u smislu da deci zabrane da izadju na tu giljotinu sve dok se ne nadje neko u drzavi ko se dobro naspavao.

Ilija

pre 10 godina

Gospodu treba da bude sramota! Neka deca rade te testove, ali pod uslovom da neko od funkcionera tog famoznog Zavoda ili Nacionalnog prosvetnog saveta, od maksimalnih 60 bodova, na tim testovima dobije barem 30. Mislim da to nije puno. Bilo bi zanimljivo videti rezultate. Naravno izabranim licima za testiranje bi trebalo dati i dovoljno vremena da se spreme.

ja

pre 10 godina

Ma da. 35 predmeta. DA LI SU ONI NORMALNI ??? Jadna deca, prosto ne znam sta da kazem. Svake godine smisle neki novi nacin maltretiranja. Lepo je pocela ova rekonstrukcija.

laza

pre 10 godina

pa za ove je stipe suvar bio prosvetitelj sava nemanjic!!!
dno dna..da li to deca polazu za kosmonaute ili sta?!
klinci ce da poginu od ucenja a onda ce kao neka tetkica da mazne testove i da prodaje preko neta.
zar je toliko tesko pogledati u evropu i prepisati zakon kad nema sposobnih i ucenih u ovoj drzavi da nesto urade u obrazovanju. jedino sto jos imamo vredno su deca a sad ce neki cobani sa megatrenda i to da uniste

engineer

pre 10 godina

samo branite decu i stvarajte male razmazene neobrazovane megatrendovce! ja imam 25 godina i kad vidim kakvi komentari imaju najvise pozitivnih ocena, zapitam se ima li smisla to sto zelim da zivim, radim i poslujem ovde?! svi hoce da budu neki menadzercici, a jos NIKOG nisam upoznao ovde da ima ideju kako da resi neki praktican problem! e zato treba treci test, da deca steknu sirinu makar na silu, a verujte mi, isplatice im se jednog dana ucenje, meni barem jeste!

U ime dece

pre 10 godina

Da li znate da je u junu ove godine promenjen zakon o osnovnom šloskom obrazovanju, i da po njemu đaci u prva četiri razreda ne mogu da imaju više od 4 časa dnevno, odnosno 20 časova nedeljno, a đaci u četiri viša razreda ne mogu da imaju više od 5 časova dnevno, odnosno 25 časova nedeljno? Naravno, pošto u tu brojku nisu uračunati izborni predmeti, moje dete u 7. razredu ima: 7 časova tri puta u nedelji, jednom 6 i jednom 5 časova. Pritom, raspored za ponedeljak - matematika, fizika, hemija, srpski, engleski, istorija, geografija. Da li mislite da đak u osnovnoj školi može da zadrži pažnju na sedam časova? Ili boravak u školi postaje kontraproduktivan. Nemoguće je i nenormalno toliko opteretiti tinejdžerski i mlađi uzrast. Čini se da se u pravljenju rasporeda nije mislilo ni na decu ni na rad.
Pozvala sam Ministarstvo prosvete da mi objasne u čemu je stvar, žena s kojom sam razgovarala samo je uzdahnula i rekla da su nemoćni! Koleginica će sutra pozvati Uniju prosvetnih radnika, pa ćemo i s njima porazgovarati. Obavićemo i intervjue sa školskim i dečjim psiholozima, kao i sa lekarima. Mi ćemo, kao roditelji, dovesti ovo u red, ali nam je ipak potreban što veći odjek u javnosti.
Ovo je link ka zakonu o osnovnom obrazovanju, fajl je u PDF formatu. http://www.parlament.gov.rs/upload/archive/files/lat/pdf/zakoni/2013/2229-13Lat.pdf
Pogledajte šta piše u tački 59, pa proverite raspored časova vaše dece. Hvala

profesorb

pre 10 godina

Drug Stari lepo kaze - uciti, uciti i samo uciti...
Salu na stranu, skolski sistem nam nije nista bolji od fudbala... Ja kao profesor iz prve ruke mogu da vam kazem samo toliko... Nije ni cudo kad se i na takvo mesto kao sto je recimo ministar prosvete Moraju stavljati strogo stranacki kadrovi a Ivica nam ke izvukao vec drugog keca iz rukava... (ljudi kojima je poznata reputacija novog ministra znaju na sta mislim). I medju nastavnim kadrovima ima mnoogo nesposobnog kadra, roditelji su tek posebna prica, vecina vaspitava decu siprotno od onoga kako bi trebalo... A ni kriva ni duzna na kraju danak placaju deca...

Aleksa

pre 10 godina

White ,ne bih se slozio da je na Zapadu matematika u osnovnoj skoli na na nivou racunskih operacija.Studirao sam na Zapadu na Univerzitetu koji na prvoj i drugoj godini ima matematiku.Matematika koja se uci na prvoj godini uglavnom je bazirana na funkcijama i integralima.Iskreno,nisam sa njima pricao sta su ucili u srednjoj a sta u osnovnoj i to uporedjivao sa nama,ali ipak je potrebno solidno predznanje da bi se pratila ova matematika.Recimo,da matematika koju sam ja polagao na fakultetu u Berlinu moze da se uporedi sa matematikom na Fonu.Kod nas vlada misljenje da se pitagorina teorema na Zapadu uci u srednjoj,da je nasa matematika uzas,a tek kada upisete fakultet na Zapadu shvatite da je tamo matematika slicna kao i nasa i da studenti na prvoj godini faksa imaju slicna predznanja a to nije moguce ako se kroz osnovnu vrte samo osnovne racunske operacije.

Кривокапић

pre 10 godina

У којој нормалној држави се полажу испити за упис у средњу школу?

RaDE

pre 10 godina

Догодине значи већи брусхалтер ће бити потребан за изношење тестова, а и цена ће му скочити.

Kiza

pre 10 godina

A sta to deca mogu da nauce u skolama? Pa, nista. A, zasto? Pa, zato sto su se skole pretvprile u socijalne ustanove, i zaro sto pistoje samo zbog samih nastavnika, a ne zbog djaka. U tim skolama svako moze da predaje, a deca izlaze sa sve manje znanja. Ne radi se o tome da deca ne uce, vec o tome da nastavnici lose predaju gradivo. JEDNOSTAVNO NASTAVNICI SVOJE PROBLEME IZ KUCE PRENOSE U SKOLE.

Zoran

pre 10 godina

Kažu samo će "par" pitanja biti teža na testu iz fizike, hemije, istorije, geografije i biologije. Znači deca koja žele da upišu gimnaziju ili neku drugu školu koja zahteva veliki broj poena (najbolji đaci), pored učenja za školu (da budu odlični) moraju da uče i matematiku, srpski, fiziku, hemiju, biologiju, istoriju i geografiju iz 6 i 7 razreda i to vrlo ozbiljno. Da li je to baš neophodno? Unapred žalim decu ambicioznih roditelja jer neće ići na rođendane, bazene, sport, već će dane provoditi od jednog do drugog nastavnika koji će privatno davati časove. Ovome se raduju samo nastavnici ovih 5 predmeta jer će imati dodatni izvor prihoda,

horor male mature

pre 10 godina

pa viste bre sa vasim reformama i suludim idejama i od branka radicevica napravili lazovom koji je ne znajuci da cete vi doci u ministarstvo obrazovanja svojevremeno napisao od kolevke pa do groba najlepse je skolsko doba a vi ste ga pretvorili u pakao ko je vas upoznao ni pakao mu nece tesko pasti generacije i generacije su zavrsavale osnovnu skolu bez male mature i postajali uspesni ljudi i u opste mi nije jasno kome ovo i zasto treba a moja deca ce sigurno upisati srednju skolu koju budu odlucila da upisu ma kako polozila malu maturu i koliko taj upis preko veze bude kostao naravno ja im to ne govorim to je poslednja opcija jer besmisleno je ici i uciti nesto sto nevolis ministarstvu prosvete je bolje da se pozabavi gomilom fakultetskih diploma koje su izgorele u proteklim ratovima evo kod mene u firmi je u upravnom odboru glumica kojoj je u sarajevu izgorela diploma i radi i prima platu na casnu rec ili gomilom blanko diplomama koje su iznete iz ratnog podrucja pa ispisane uz pristojnu nadohnadu a da ne pisem o privatnim fakultetima mislim da je to mnogo vaznije nego zagorcavanje zivota osnovcima mislim da im je i ovako tesko sa ovim zastarelim i dosadnim gradivom

Uciteljica

pre 10 godina

Zivim u jednoj zemlji koja ima visoki standard u obrazovanju. Nalazi se medju prvih deset i tezi da udje medju prvih pet.

Deca u ovoj zemlji obicno polaze u skolu sa cetiri godine a obavezno moraju poci sa 5. Sa oko 12 godina upisuju srednju skolu i njohova srednja skola se ne sastoji standardno od cetiri godine nego postoje one od cetiri, 5 ili 6. One sa cetiri su na najnozem nivou, one od 5 su malo bolje a one od 6 su najbolje i sa njima je se moguce upisati na fakultet i na visu skolu.

U visem obrzovanju takodje postoji hijerarhija. Deca su obavezna da idu u skolu do svoje 16 godine tako da svak moze da zavrsi barem neko srednjoskolsko zanimanje na najnizem nivou( 4 godine opsteg obrazovanja ili 3 a 4 godine u struci. Zavrsisvsi obrazovanje od 4 godine u struci moguce je upisati se na neku od visih skola koje se od univerziteta ne razlikuju po nivou vec po praksi. Vise skole su mnogo prakticnije uredjene nego univerziteti gde ima mnogo vise teorije.

Tako da deca u ovoj zemlji uce vrlo dugo i takodje uce i onda i kada su zaposleni to jest odrasli. Rezultati svega toga se ogledaju u standardu koji ova drzava ima i mada nije na istoj poziciji kao nekada mnogo se ulaze u znanje i obrazovanje uprkos raznim ustedama koji se zbog krize sprovode.

Zakljucke izvucite sami. Od ucenja niko nije postao glup nego uvek ima koristi barem u svom licnom obrazovanju.

vldjuka

pre 10 godina

Za srpski i matematiku su na vreme izdate zbirke zadataka na osnovu kojih se formiraju testovi. Uz ovih predmeta je učenicima dovoljno da tokom osmog razreda provežbaju pomenute zbirke i da budu spremni za test.
Obećane su zbirke i za ovaj treći test, ali su pare iz donacija proćerdane i nikada nisu izdate.
Ovaj treći test je najteži, jer u sebi sadrži pet predmeta. Problematičan je jer se pokušava sa četiri pitanja po predmetu izmeriti znanje učenika. Kod matematike i srpskog test sadrži po dvadeset pitanja, pa je taj test kvalitetniji.
Probni testovi ovog trećeg testa su pokazali mnoge manjkavosti. Pitanja su nejasna, dvosmislena, teška. Jasno se vidi da su ljudi koji su to spremali, sklepali nešto na brzinu, samo da se otarasi.
Ideja da se u prosvetu uvedu standardi i testovi učenika je dobra. Sprovođenja ovoga u praksi nije jednostavno, a nije ni jeftino. U početku se krenulo dobro okupljeni su kvalitetni ljudi da se bave ovim poslom. Zatim je nestalo novca za ovu namenu, kvalitetni ljudi su se razišli, pa se sada nešto što je dobra ideja pretvorilo u suprotnost.
Sve ove aktivnosti treba "zamrznuti" dok se država ne stabilizuje sa prihodima, tako da može da ifinansira zamišljene reforme. Na ovaj način kako se sada radi, ništa dobro se neće izroditi iz toga.

ja

pre 10 godina

jadna deca....pa za cega uce preko cele godine i dobijaju ocene...da se ubijaju od ucenja, zavrse skole i onda sede kuci jer nema posla...deca su samo deca i treba da se igraju i uzivaju u detinjstvu, a ne samo da "bubaju" po ceo dan, jer detinjstvo brzo prodje.

otac 1960 godiste

pre 10 godina

ju ju ju kakva glupost pa ja nisam imao malu maturu a u srednjoj mi je maturski bio samo maturska praksa koju sam odradio 15 dana i na osnovu toga napisao maturski rad u el teh skoli i zavrsio sam el teh fakultet sreca pa mi deca zavrsila skolovanje i svoji su ljudi ovo je samo da nebi povecavali plate nego ce roditelji da placaju pripremu iz svih predmeta pa zasto onda niste uveli maturu iz likovnog op teh obrazovanja muzickog i fizickog zasto ovi nastavnici da budu diskriminisani i neuzmu neki dinar kakva glupost nad glupostima ili je to osveta za obradovica ne postoji neko drugo razumno objasnjenje

Dragan

pre 10 godina

Deca NISTA NE UCE. Svi vi koji pricate kako se jadna deca ubijaju od ucenja, u kom svetu zivite? Cak i djaci 1-4 razred znaju za puskice, bubice, dopisivanje, prepisivanje... U istoj skoli dva profesora istog predmeta imaju razlicite kriterijume i njohove ocene nisu ni za uporedjivanje. Zato i treba da postoji zavrsni test a ne da neko 8 godina dobija sve 5 jer je tatino ili mamino cedo. Za pravog vukovca tih tri razreda spremanja nece biti problem. A ovi sto su ocene dobijali na lepe oci nek se pitaju kako ce da spreme. Uostalom, nije ni bitno ker ce opet svi da upisu sta zele jer korupcija ne umire.

boss

pre 10 godina

Treba deca da nadoknade sve što su propustili dok su prosvetari štrajkovali... A test bih na proveru prvo podelila ovima u skupštini što vise na fb.

djole bre

pre 10 godina

Slažem se da deca treba da uče, ali šta uče ? Pre ovog koraka sa maturskim ispitom trebalo je sagledati nastavni program i ukinuti gomilu nepotrbnih stvari kojima zatrpavaju decu. Školska lektira se nije promenila bar 20 godina (pa i više) .Moje dete za lektiru čita ista dela koja sam i ja čitao. Sreća pa se SFRJ raspala, inače bi i sada učili "Jožino sankanje "...

vosa

pre 10 godina

kuda ide sve ovo i dali je tu taj ko to pravi normalan .... kad dete u 8.razredu osnovne skole ima 4dana po 8.casova a jedan dan sedam casova ... na kraju od toga deca NISTA ne upamte ... pravite nam skolovane degenerike .. sigurno ce ni deca srednje obrazovanje zavrsiti u EU srecom imaju tu mogucnost.

robija

pre 10 godina

bolje napravite reformu obrazovanja prema ucenicima a ne prema nastavnicima i komunistickom rezimu da nastavbnik ima 8 casovno radno vreme nego da ucenici nesto i nauce u skoli a ne da im zbog nastavnika i njihovog radnog vremena skola bude robija a gradivo iz bilo kog predmeta je dosadno i zastarelo a i nastavnici i ucitelji su isti kao i gradivo ja imam 52 godine i isto se uci kao kada sam ja isao u osnovnu skolu stim sto se istorija i geografija razlikuju za ono sto se u medjuvremenu desilo

Kika

pre 10 godina

Ne razumem zasto su uopste bitni ti testovi? Pa zar nastavnici i uciteljice ne ocenjuju nas, decu, 8 godina? Zar sad te ocene uopste nisu bitne, bitno kako uradimo zavrsne testove? Cemu to? I sta ako neko ko je vukovac 'kiksne' na zavrsnom, onda ne moze da upise srednju koju zeli, ma koliko god da je do sada ucio?! I sad pre nego sto budemo isli da polazemo zavrsni treba da ustanemo 4-5 sata ranije da bi ponovili sve? A da mozda imamo zavrsni iz svih predmeta?!?! Dva predmeta, matematika i srpski, je sasvim dovoljno..! I za matematiku i srpski se treba spremati, a ovim slucajem treba se spremati za dodatno jos pet predmeta..! To je naporno i zahteva mnogo truda i vezbe pred sam zavrsni..! Ja mislim da je ovo veoma surovo prema nama sto nas toliko mucite..! Mi sad vise ne treba da idemo na treninge ni nista slicno vec ceo dan da sedimo kuci i da se ne odvajamo od knjige..! Da znate da i pred kontrolni tako radimo, ucimo i ucimo ali vas za to boli uvo, bitno da mi polazemo zavrsni sa 7 predmeta -.-' Sta reci?! Dovoljno je reci Srbija!!!

GOCA71

pre 10 godina

Stariji sin je sada u III razredu srednje skole, tu upisnu traumu i polaganje zavrsnog ispita (doduse manjeg obima) stresnije sam dozivela Ja od njega. Ove godine mladje dete je u 8 razredu i vec me sada hvata "frka" od svega šta nas čeka..odnosno i ne znamo tačno šta nas čeka.. tim gore.. mada, kada se setim pre dve godine kako su deca upisivala na osnovu broja "iznetih" bodova iz osnovne škole, škole koje su mogli upisati, setim se i poražavajuće istine da neka deca upišu npr.elektrotehničku školu (po mom mišljenju odlična škola NS!!), a nakon samo dve nedelje mame, tate, tetke, ujne ili slične pojave koje su na nekim položajima i imaju veze i vezice to dete sa 80 stečenih bodova, prebace u Medicinsku školu-zubno-tehničarskog smera?! Prema tome, manje frke oko ovoga, jer im i ta srednja škola nije apsolutno NISTA ako ne završe fakultet.. mada i to je relativno....

nastavnica

pre 10 godina

Krajnje je vreme da nam deca izađu iz osnovne škole koliko toliko obrazovana. Standardi su urađeni, deca su imala probni test, ostaje da se tokom godine pripremaju na redovnoj nastavi za ispit.Verujem da će NPS na čelu sa Desom Radunović doneti i odbraniti pravu odluku jer samo obrazovani ljudi mogu da spasu obrazovanje. Predstavnici sindikati su tu da skrenu pažnju na sebe i izazovu haos jer oni samo tako opstaju.

ja

pre 10 godina

Ma da. 35 predmeta. DA LI SU ONI NORMALNI ??? Jadna deca, prosto ne znam sta da kazem. Svake godine smisle neki novi nacin maltretiranja. Lepo je pocela ova rekonstrukcija.

BokiPirot

pre 10 godina

Moja cerka je sad posla u osmi razred i mogu samo da kazem sta im svi nastavnici od juce govore.Gospoda je dosla do zakljucka da ocene uopste nisu bitne i od juce samo to pricaju deci,pocev od razredne koja je toj temi posvetila pola casa.Sto se tice ovakvog polaganja male mature mislim da tu roditelji mogu da odrade veliki posao u smislu da deci zabrane da izadju na tu giljotinu sve dok se ne nadje neko u drzavi ko se dobro naspavao.

milovan

pre 10 godina

preporucio bih gospodi koje propagira ovakav vid polaganja završnog ispita da prvu proveru uradi na sebi. 7 predmeta za tri dana. pa dal se neko uopšte pitao da li ta NAŠA mala stvorenja mogu takav teret podneti? psiholozi, javite se! doktori, javite se! da li je u ovim teškim vremenima uopšte potrebno da jednu mladu ( i čitavu ) generaciju proglasimo "pokusnim kunićima". Ko će lečiti posledice ovakvog ubitačnog poteza. zar prethodnih nekoliko godina nije pokazalo potpunu besmisao polaganja ovakvog prijemnog ispita. Vratite ispite u srednje škole i dozvolite zdravu konkurenciju za upis pod istim uslovima. za koju školu se deca prijave tamo da polažu prijemni ispit. Ministre, vi ste na potezu!!! Ja Vam verujem!

White

pre 10 godina

Moje dete je osmak. Bas sam se pitao postoji li igde u svetu ovakav sistem polaganja mature!?
Kakve gluposti pricaju ovi ljudi, "nece ih opteretiti", pa naravno da hoce, pored apsolutno zastarelog gradiva i jos goreg predavanja istog, naravno da ce im tesko pasti da spremaju i ovakvu glupost. A da ne pricamo o novcu.
Sin mog brata je godinu dana mladji od mog sina, ali uci skolu u Holandiji, i sada je po njihovom sistemu on vec u drugoj godini srednje. Polaze ranije naravno ali njihova skola je bazirana na tome da sto vise zainteresuju decu za razne oblasti prema kojima pokazuju afinitete. On sada ide u skolu koja sprema decu za fakultet arhitekture i srodnih zanimanja. Kada ga pitate sta uce iz Istorije i Geografije - dobijete odgovor da je u tim predmetima vecinom zastupljena Holandija i opste stvari o ostatku planete, matematika je u osnovnoj na nivou sabiranja i oduzimanja, mnozenja i deljenja. Tek kada pronadju sebe i odu na fakultet dobijaju potrebna opsirna znanja o oblastima koje studiraju.
OVO KOD NAS JE UZAS!
Vreme je za NOVU PETICIJU roditelja dece koja su sada krenula u OSMI razred kako im ne bi smo dozvolili nove eksperimente kad god ne znaju sta da rade i kako da se vestacki uposle.

Aki

pre 10 godina

A da taj "jednostavan test", sednu da polože, za početak, ti koji su to smislili!!!! Pa šta će im to, pobogu, polovina dece u srednjoj školi neće imati ni fiziku ni hemiju, ako su društveni smer, i obrnuto. Šta i kome pokušavaju da dokažu, kao nešto rade, a samo komplikuju. Užas.

Ucite, trebace vam

pre 10 godina

Osamdesetih godina bi 95% roditelja pozdravilo ovu odluku i prisrafilo djecu da uce vec od septembra. Ali tad majke nisu kampovale pred turskim serijama, a ocevi nisu gledali rijalitije do 3 ujutro.

Sofija

pre 10 godina

Čemu sve to ? Čemu ocene tokom školovanja ? Nema nigde u svetu,pa zar treba kod nas ?

Ko je ovo izmislio i zašto ? Verovatno neko ko mrzi dcu,pa mu se u bolesnoj glavi javljaju ovakve ideje.

Petar

pre 10 godina

Ovo je potpuno besmisleno preopterecivanje ucenika. Zavrsavanjem 8 razreda ne dobija se nekakva kvalifikacija, koja bi omogucila nekakvo zaposlenje. Nema dobrih resenja za malu maturu, skole se razlikuju po kriterijumima, a testovi su ionako besmisleni.
Treba uvesti obavezno srednjoskolsko obrazovanje, a ucenike upucivati u najblize srednje skole. Samo izuzetne skole za darovitu decu treba da imaju prijemni.

IVAN 24

pre 10 godina

Iz kojih knjiga će spremati maturu, jer ih sadasnji šestaci vraćaju na kraju godine ? Ili mozda jednostavno moraju da budu nenormalno pametni i sve da pamte. Ako na kraju 8 razreda moraju sve da pamte pitam se gospodo prosvetni radnici da li i vi pamtite važne činjenice iz svih predmeta jer to vam je u opisu posla. MALO MORGEN

laza

pre 10 godina

pa za ove je stipe suvar bio prosvetitelj sava nemanjic!!!
dno dna..da li to deca polazu za kosmonaute ili sta?!
klinci ce da poginu od ucenja a onda ce kao neka tetkica da mazne testove i da prodaje preko neta.
zar je toliko tesko pogledati u evropu i prepisati zakon kad nema sposobnih i ucenih u ovoj drzavi da nesto urade u obrazovanju. jedino sto jos imamo vredno su deca a sad ce neki cobani sa megatrenda i to da uniste

aleksandar

pre 10 godina

Postovani,
propisite u zakonu da zadatci koji budu na matauri,
budu iskljucivo posto ih poloze i ministri koji su u tom
momomentu na funkciji.
i ako dobiju manje od 100% da podnesu ostavke

pozdrav

razocarani roditelj

pre 10 godina

Bolje je da poradite na profilu nastavnog osoblja, blokadi metoda nastave od strane saveta roditelja i drugih, losim zakonima, propisanih faktora, nego sto na sve suroviji nacin "proveravate" znanje djaka.
Na kraju odgovornost za neznanje prebacujete iskljucivo na djake, sto je kukavicluk, jer to su deca ispod 15 godina, i na njihove roditelje koji treba naknadno da placaju kolegama losih, lenjih i bezobzirnih nastavnika da ih douče gradivo za maturu i prijemni ispit.

Poslednjih 20 godina, u Srbiji se ide u skolu i na privatne casove. Dajte onda da privatizujemo skole pa da znamo sta placamo.

Jakov

pre 10 godina

Preterivanje! ... zar su toliko lenji da pogledaju kako je to sredjeno u razvijenijim zemljama i da "prepisu" jedan normalan zakon. Sta cete sledece godine - da im uvedete i ispit iz hriscanstva, islamizma, budizma... - test poznavanja religija?

Ana

pre 10 godina

Student sam koji ce svoj radni vek nakon zavrsenih studija provesti u radu sa decom, a ne skolujem se za prosvetnog radnika. Apsolutno podrzavam ovaj potez. Mada, za pocetak, prvo bih na proveru stvaila ove nepismene roditelje koji se samo nesto bune. Po ovim komentarima ovde, ispada da se roditelji zalazu da im deca budu slicna njima. Jeza me uhvati kada citam ove komentare. Ne kaze se "zadaTci", nego zadaci, na primer. Ovo pokazuje da su roditelju ostali u VI razredu OS i da glasovne promene ni posle 20ak godina nisu naucili.
Znate li da je sa mnom ucila devojka koja u III razredu srednje skole nije znala da nabroji strane sveta?! Da nije to mozda greska prosvtnih radnika? U sustini, niste ni svesni koliko deca nemaju pojma o zivotu. Narocito ove mladje generacije.

Kiza

pre 10 godina

A sta to deca mogu da nauce u skolama? Pa, nista. A, zasto? Pa, zato sto su se skole pretvprile u socijalne ustanove, i zaro sto pistoje samo zbog samih nastavnika, a ne zbog djaka. U tim skolama svako moze da predaje, a deca izlaze sa sve manje znanja. Ne radi se o tome da deca ne uce, vec o tome da nastavnici lose predaju gradivo. JEDNOSTAVNO NASTAVNICI SVOJE PROBLEME IZ KUCE PRENOSE U SKOLE.

Вељо

pre 10 godina

Ако се полажу математика, српски и збирни тест из историје,географије, биологије, физике и хемије то није пет него седам...или сам нешто пропустио!

Ilija

pre 10 godina

Gospodu treba da bude sramota! Neka deca rade te testove, ali pod uslovom da neko od funkcionera tog famoznog Zavoda ili Nacionalnog prosvetnog saveta, od maksimalnih 60 bodova, na tim testovima dobije barem 30. Mislim da to nije puno. Bilo bi zanimljivo videti rezultate. Naravno izabranim licima za testiranje bi trebalo dati i dovoljno vremena da se spreme.

iridis rhizoma

pre 10 godina

Hahah koja histerija jer ce deca morati malo da sednu i da uce umesto sto "bleje na fejsu" po ceo dan. Poenta i jeste da u toj osnovnoj nauce nesto sto ce im znaciti za sticanje OPSTE KULTURE,a ne nekog strucnog znanja za obavljanje poslova koji ih ceka za 5-10 god. Kakve su do sada bile ove male mature,ne sekiram se sa ce biti nesto tesko iako bih voleo. Mnogo je dobro za mlade ljude da uce i sticu razna znanja umesto sto igraju igrice i tweetuju.. Jos ako neki sport treniraju,taman,idealno detinjstvo.

Svetozar

pre 10 godina

a kako bi bilo da rade i dipomski rad na kraju osmog razreda?
ili mozda da iznova idu bar jos dva razreda osnovne?
ono, cisto onako!
ili da iskombinujete sve predmete, pa npr. uspeh na tom 80 bodova, a skolovanje tokom 4 godine 20 bodova?
ili da se samo boduje taj kombinovani test, sta ima da se boduju 4 godine?
ili bi mozda mogli sve nekako drugacije samo da smislimo?
a mozda da im dodamo i neki proizvodni rad? ko ne radi bar jedno godinu dana pre kraja osmog razreda, ne moze ni da izadje na diplomski rad krajem osmog!
BRUKA I SRAMOTA I MRCVARENJE JEDINOG STO VREDI U OVJ ZEMLJI.

boss

pre 10 godina

Treba deca da nadoknade sve što su propustili dok su prosvetari štrajkovali... A test bih na proveru prvo podelila ovima u skupštini što vise na fb.

djole bre

pre 10 godina

Slažem se da deca treba da uče, ali šta uče ? Pre ovog koraka sa maturskim ispitom trebalo je sagledati nastavni program i ukinuti gomilu nepotrbnih stvari kojima zatrpavaju decu. Školska lektira se nije promenila bar 20 godina (pa i više) .Moje dete za lektiru čita ista dela koja sam i ja čitao. Sreća pa se SFRJ raspala, inače bi i sada učili "Jožino sankanje "...

engineer

pre 10 godina

samo branite decu i stvarajte male razmazene neobrazovane megatrendovce! ja imam 25 godina i kad vidim kakvi komentari imaju najvise pozitivnih ocena, zapitam se ima li smisla to sto zelim da zivim, radim i poslujem ovde?! svi hoce da budu neki menadzercici, a jos NIKOG nisam upoznao ovde da ima ideju kako da resi neki praktican problem! e zato treba treci test, da deca steknu sirinu makar na silu, a verujte mi, isplatice im se jednog dana ucenje, meni barem jeste!

ja

pre 10 godina

jadna deca....pa za cega uce preko cele godine i dobijaju ocene...da se ubijaju od ucenja, zavrse skole i onda sede kuci jer nema posla...deca su samo deca i treba da se igraju i uzivaju u detinjstvu, a ne samo da "bubaju" po ceo dan, jer detinjstvo brzo prodje.

GOCA71

pre 10 godina

Stariji sin je sada u III razredu srednje skole, tu upisnu traumu i polaganje zavrsnog ispita (doduse manjeg obima) stresnije sam dozivela Ja od njega. Ove godine mladje dete je u 8 razredu i vec me sada hvata "frka" od svega šta nas čeka..odnosno i ne znamo tačno šta nas čeka.. tim gore.. mada, kada se setim pre dve godine kako su deca upisivala na osnovu broja "iznetih" bodova iz osnovne škole, škole koje su mogli upisati, setim se i poražavajuće istine da neka deca upišu npr.elektrotehničku školu (po mom mišljenju odlična škola NS!!), a nakon samo dve nedelje mame, tate, tetke, ujne ili slične pojave koje su na nekim položajima i imaju veze i vezice to dete sa 80 stečenih bodova, prebace u Medicinsku školu-zubno-tehničarskog smera?! Prema tome, manje frke oko ovoga, jer im i ta srednja škola nije apsolutno NISTA ako ne završe fakultet.. mada i to je relativno....

otac 1960 godiste

pre 10 godina

ju ju ju kakva glupost pa ja nisam imao malu maturu a u srednjoj mi je maturski bio samo maturska praksa koju sam odradio 15 dana i na osnovu toga napisao maturski rad u el teh skoli i zavrsio sam el teh fakultet sreca pa mi deca zavrsila skolovanje i svoji su ljudi ovo je samo da nebi povecavali plate nego ce roditelji da placaju pripremu iz svih predmeta pa zasto onda niste uveli maturu iz likovnog op teh obrazovanja muzickog i fizickog zasto ovi nastavnici da budu diskriminisani i neuzmu neki dinar kakva glupost nad glupostima ili je to osveta za obradovica ne postoji neko drugo razumno objasnjenje

nijebitnoime

pre 10 godina

treba uvesti americki sistem na kraju svake godine test iz srpskog, matematike, tehnickog, hemije, fizike, biologije, geografije, istorije. pa nece biti pametnica koje celo skolovanje uce napamet od reci do reci.

ja sam imao drugaricu koja je u srednjoj skoli odgovarala od reci do reci sta pise u knjizi, a mi vukli prstom po tekstu u knjizi i smejali se. upisala posle pravni pa joj malo teze ide zbog broja stranica :D

a najjaci su ovi jadna deca sta ce sad. pa nista vise ce da uce. nek se navikavaju da uce sa razumevanjem. samo tako ce se smanjiti bubanje napamet. i naravno da se promeni gradivo da se fokusira na sustinu a ne gomilu podataka. gomile podataka treba sa strane ostaviti kao zanimljivosti pa da se oni koje interesuje odredjena oblast udube.

svi se nesto zgrazavaju nad vise ucenja, nad citanjem, na vise rada i truda. pa nije ni cudo sto nam iz osnovne u srednju dolaze polupismeni...

Zoran

pre 10 godina

Kažu samo će "par" pitanja biti teža na testu iz fizike, hemije, istorije, geografije i biologije. Znači deca koja žele da upišu gimnaziju ili neku drugu školu koja zahteva veliki broj poena (najbolji đaci), pored učenja za školu (da budu odlični) moraju da uče i matematiku, srpski, fiziku, hemiju, biologiju, istoriju i geografiju iz 6 i 7 razreda i to vrlo ozbiljno. Da li je to baš neophodno? Unapred žalim decu ambicioznih roditelja jer neće ići na rođendane, bazene, sport, već će dane provoditi od jednog do drugog nastavnika koji će privatno davati časove. Ovome se raduju samo nastavnici ovih 5 predmeta jer će imati dodatni izvor prihoda,

vosa

pre 10 godina

kuda ide sve ovo i dali je tu taj ko to pravi normalan .... kad dete u 8.razredu osnovne skole ima 4dana po 8.casova a jedan dan sedam casova ... na kraju od toga deca NISTA ne upamte ... pravite nam skolovane degenerike .. sigurno ce ni deca srednje obrazovanje zavrsiti u EU srecom imaju tu mogucnost.

robija

pre 10 godina

bolje napravite reformu obrazovanja prema ucenicima a ne prema nastavnicima i komunistickom rezimu da nastavbnik ima 8 casovno radno vreme nego da ucenici nesto i nauce u skoli a ne da im zbog nastavnika i njihovog radnog vremena skola bude robija a gradivo iz bilo kog predmeta je dosadno i zastarelo a i nastavnici i ucitelji su isti kao i gradivo ja imam 52 godine i isto se uci kao kada sam ja isao u osnovnu skolu stim sto se istorija i geografija razlikuju za ono sto se u medjuvremenu desilo

Kika

pre 10 godina

Ne razumem zasto su uopste bitni ti testovi? Pa zar nastavnici i uciteljice ne ocenjuju nas, decu, 8 godina? Zar sad te ocene uopste nisu bitne, bitno kako uradimo zavrsne testove? Cemu to? I sta ako neko ko je vukovac 'kiksne' na zavrsnom, onda ne moze da upise srednju koju zeli, ma koliko god da je do sada ucio?! I sad pre nego sto budemo isli da polazemo zavrsni treba da ustanemo 4-5 sata ranije da bi ponovili sve? A da mozda imamo zavrsni iz svih predmeta?!?! Dva predmeta, matematika i srpski, je sasvim dovoljno..! I za matematiku i srpski se treba spremati, a ovim slucajem treba se spremati za dodatno jos pet predmeta..! To je naporno i zahteva mnogo truda i vezbe pred sam zavrsni..! Ja mislim da je ovo veoma surovo prema nama sto nas toliko mucite..! Mi sad vise ne treba da idemo na treninge ni nista slicno vec ceo dan da sedimo kuci i da se ne odvajamo od knjige..! Da znate da i pred kontrolni tako radimo, ucimo i ucimo ali vas za to boli uvo, bitno da mi polazemo zavrsni sa 7 predmeta -.-' Sta reci?! Dovoljno je reci Srbija!!!

vet

pre 10 godina

Aman, uvedite tromesecno testiranje, svih osam godina, pod sifrom. I za osam godina cemo imati pravi pregled znanja! Do tada ne maltretirajte decu! Dok god se polaze u skolama, pod punim imenom i prezimenom, zavisice od dezurnog profesora, a ne od detetovog znanja. Da ne pricam koji je stres sve to nabiti u dva dana polaganja.

profesorb

pre 10 godina

Drug Stari lepo kaze - uciti, uciti i samo uciti...
Salu na stranu, skolski sistem nam nije nista bolji od fudbala... Ja kao profesor iz prve ruke mogu da vam kazem samo toliko... Nije ni cudo kad se i na takvo mesto kao sto je recimo ministar prosvete Moraju stavljati strogo stranacki kadrovi a Ivica nam ke izvukao vec drugog keca iz rukava... (ljudi kojima je poznata reputacija novog ministra znaju na sta mislim). I medju nastavnim kadrovima ima mnoogo nesposobnog kadra, roditelji su tek posebna prica, vecina vaspitava decu siprotno od onoga kako bi trebalo... A ni kriva ni duzna na kraju danak placaju deca...

U ime dece

pre 10 godina

Da li znate da je u junu ove godine promenjen zakon o osnovnom šloskom obrazovanju, i da po njemu đaci u prva četiri razreda ne mogu da imaju više od 4 časa dnevno, odnosno 20 časova nedeljno, a đaci u četiri viša razreda ne mogu da imaju više od 5 časova dnevno, odnosno 25 časova nedeljno? Naravno, pošto u tu brojku nisu uračunati izborni predmeti, moje dete u 7. razredu ima: 7 časova tri puta u nedelji, jednom 6 i jednom 5 časova. Pritom, raspored za ponedeljak - matematika, fizika, hemija, srpski, engleski, istorija, geografija. Da li mislite da đak u osnovnoj školi može da zadrži pažnju na sedam časova? Ili boravak u školi postaje kontraproduktivan. Nemoguće je i nenormalno toliko opteretiti tinejdžerski i mlađi uzrast. Čini se da se u pravljenju rasporeda nije mislilo ni na decu ni na rad.
Pozvala sam Ministarstvo prosvete da mi objasne u čemu je stvar, žena s kojom sam razgovarala samo je uzdahnula i rekla da su nemoćni! Koleginica će sutra pozvati Uniju prosvetnih radnika, pa ćemo i s njima porazgovarati. Obavićemo i intervjue sa školskim i dečjim psiholozima, kao i sa lekarima. Mi ćemo, kao roditelji, dovesti ovo u red, ali nam je ipak potreban što veći odjek u javnosti.
Ovo je link ka zakonu o osnovnom obrazovanju, fajl je u PDF formatu. http://www.parlament.gov.rs/upload/archive/files/lat/pdf/zakoni/2013/2229-13Lat.pdf
Pogledajte šta piše u tački 59, pa proverite raspored časova vaše dece. Hvala

horor male mature

pre 10 godina

pa viste bre sa vasim reformama i suludim idejama i od branka radicevica napravili lazovom koji je ne znajuci da cete vi doci u ministarstvo obrazovanja svojevremeno napisao od kolevke pa do groba najlepse je skolsko doba a vi ste ga pretvorili u pakao ko je vas upoznao ni pakao mu nece tesko pasti generacije i generacije su zavrsavale osnovnu skolu bez male mature i postajali uspesni ljudi i u opste mi nije jasno kome ovo i zasto treba a moja deca ce sigurno upisati srednju skolu koju budu odlucila da upisu ma kako polozila malu maturu i koliko taj upis preko veze bude kostao naravno ja im to ne govorim to je poslednja opcija jer besmisleno je ici i uciti nesto sto nevolis ministarstvu prosvete je bolje da se pozabavi gomilom fakultetskih diploma koje su izgorele u proteklim ratovima evo kod mene u firmi je u upravnom odboru glumica kojoj je u sarajevu izgorela diploma i radi i prima platu na casnu rec ili gomilom blanko diplomama koje su iznete iz ratnog podrucja pa ispisane uz pristojnu nadohnadu a da ne pisem o privatnim fakultetima mislim da je to mnogo vaznije nego zagorcavanje zivota osnovcima mislim da im je i ovako tesko sa ovim zastarelim i dosadnim gradivom

Uciteljica

pre 10 godina

Zivim u jednoj zemlji koja ima visoki standard u obrazovanju. Nalazi se medju prvih deset i tezi da udje medju prvih pet.

Deca u ovoj zemlji obicno polaze u skolu sa cetiri godine a obavezno moraju poci sa 5. Sa oko 12 godina upisuju srednju skolu i njohova srednja skola se ne sastoji standardno od cetiri godine nego postoje one od cetiri, 5 ili 6. One sa cetiri su na najnozem nivou, one od 5 su malo bolje a one od 6 su najbolje i sa njima je se moguce upisati na fakultet i na visu skolu.

U visem obrzovanju takodje postoji hijerarhija. Deca su obavezna da idu u skolu do svoje 16 godine tako da svak moze da zavrsi barem neko srednjoskolsko zanimanje na najnizem nivou( 4 godine opsteg obrazovanja ili 3 a 4 godine u struci. Zavrsisvsi obrazovanje od 4 godine u struci moguce je upisati se na neku od visih skola koje se od univerziteta ne razlikuju po nivou vec po praksi. Vise skole su mnogo prakticnije uredjene nego univerziteti gde ima mnogo vise teorije.

Tako da deca u ovoj zemlji uce vrlo dugo i takodje uce i onda i kada su zaposleni to jest odrasli. Rezultati svega toga se ogledaju u standardu koji ova drzava ima i mada nije na istoj poziciji kao nekada mnogo se ulaze u znanje i obrazovanje uprkos raznim ustedama koji se zbog krize sprovode.

Zakljucke izvucite sami. Od ucenja niko nije postao glup nego uvek ima koristi barem u svom licnom obrazovanju.

cyberka

pre 10 godina

Zasto, o zasto ponovo posezemo za kratkorocnim odlukama i to nakon bezbroj prethodnih autogolova u nizu????? I vrapci na grani znaju da nasoj prosveti treba temeljna reforma....bolje da jos dve generacije uopste ne polazu maturu, ali da se nakon toga uspostavi novi sistem skolovanja nego ovako da svaku generaciju bogaljimo na originalan i neponovljiv nacin!!!
uvedite sistem testiranja na kraju svake godine iz svih predmeta, pa se deca nece traumirati na kraju osmog razreda kada ih saceka "strasni sud" a i bice primorani da po tom principu uce svake godine, a ne samo na kraju.

RaDE

pre 10 godina

Догодине значи већи брусхалтер ће бити потребан за изношење тестова, а и цена ће му скочити.

Aleksa

pre 10 godina

White ,ne bih se slozio da je na Zapadu matematika u osnovnoj skoli na na nivou racunskih operacija.Studirao sam na Zapadu na Univerzitetu koji na prvoj i drugoj godini ima matematiku.Matematika koja se uci na prvoj godini uglavnom je bazirana na funkcijama i integralima.Iskreno,nisam sa njima pricao sta su ucili u srednjoj a sta u osnovnoj i to uporedjivao sa nama,ali ipak je potrebno solidno predznanje da bi se pratila ova matematika.Recimo,da matematika koju sam ja polagao na fakultetu u Berlinu moze da se uporedi sa matematikom na Fonu.Kod nas vlada misljenje da se pitagorina teorema na Zapadu uci u srednjoj,da je nasa matematika uzas,a tek kada upisete fakultet na Zapadu shvatite da je tamo matematika slicna kao i nasa i da studenti na prvoj godini faksa imaju slicna predznanja a to nije moguce ako se kroz osnovnu vrte samo osnovne racunske operacije.

vldjuka

pre 10 godina

Za srpski i matematiku su na vreme izdate zbirke zadataka na osnovu kojih se formiraju testovi. Uz ovih predmeta je učenicima dovoljno da tokom osmog razreda provežbaju pomenute zbirke i da budu spremni za test.
Obećane su zbirke i za ovaj treći test, ali su pare iz donacija proćerdane i nikada nisu izdate.
Ovaj treći test je najteži, jer u sebi sadrži pet predmeta. Problematičan je jer se pokušava sa četiri pitanja po predmetu izmeriti znanje učenika. Kod matematike i srpskog test sadrži po dvadeset pitanja, pa je taj test kvalitetniji.
Probni testovi ovog trećeg testa su pokazali mnoge manjkavosti. Pitanja su nejasna, dvosmislena, teška. Jasno se vidi da su ljudi koji su to spremali, sklepali nešto na brzinu, samo da se otarasi.
Ideja da se u prosvetu uvedu standardi i testovi učenika je dobra. Sprovođenja ovoga u praksi nije jednostavno, a nije ni jeftino. U početku se krenulo dobro okupljeni su kvalitetni ljudi da se bave ovim poslom. Zatim je nestalo novca za ovu namenu, kvalitetni ljudi su se razišli, pa se sada nešto što je dobra ideja pretvorilo u suprotnost.
Sve ove aktivnosti treba "zamrznuti" dok se država ne stabilizuje sa prihodima, tako da može da ifinansira zamišljene reforme. Na ovaj način kako se sada radi, ništa dobro se neće izroditi iz toga.

Кривокапић

pre 10 godina

У којој нормалној држави се полажу испити за упис у средњу школу?

Dragan

pre 10 godina

Deca NISTA NE UCE. Svi vi koji pricate kako se jadna deca ubijaju od ucenja, u kom svetu zivite? Cak i djaci 1-4 razred znaju za puskice, bubice, dopisivanje, prepisivanje... U istoj skoli dva profesora istog predmeta imaju razlicite kriterijume i njohove ocene nisu ni za uporedjivanje. Zato i treba da postoji zavrsni test a ne da neko 8 godina dobija sve 5 jer je tatino ili mamino cedo. Za pravog vukovca tih tri razreda spremanja nece biti problem. A ovi sto su ocene dobijali na lepe oci nek se pitaju kako ce da spreme. Uostalom, nije ni bitno ker ce opet svi da upisu sta zele jer korupcija ne umire.